Hubert Bruls komt uw vuurpijlen afpakken
Burgemeester des Vaderlands pist op uw niet afgestoken rotjesverzameling
Dat kan kon er ook nog wel bij. We hebben gisteravond al verloren met scrabble, de nepchampagne was weer eens niet te zuipen en tot overmaat van ramp stond Loretta Schrijver opeens op de stoep om onze complete voorraad oliebollen op te vreten. En nou komt ongekozen regent Hubert Bruls van de Veiligheidsregio nog even wat zout in de wond (die we niet hebben, want we mochten geen vuurwerk afsteken) strooien. "De eerste tekenen van het vuurwerkverbod smaken er bij mij naar dat we dit blijven doorzetten. Wat Nijmegen betreft sowieso, maar ik zou zeggen tegen het kabinet: 'Nu echt doorzetten, voor het hele land een vuurwerkverbod'. Ook voor volgend jaar." Wij zouden zeggen. Nu even niet, Huub. Die hele lockdown is wel even genoeg vrijheidsberoving voor de komende 66 jaar. Het laatste wat we daarbij nodig hebben is veiligheidsregiobestuurders met evenveel democratische legitimiteit als een pak yoghurt die de godsdienstwaanzinnige verbodsfetisjisten in het kabinet staan aan te moedigen. Ga vaccinatielocaties regelen of zo.
LOL
Social
Reaguursels
Inloggenhallo.. tippie.. voordat de commando's van het groot dictatuur begin dit voor- winter- seizoen bij de borders niet op illegale tente- in de- fikstekers, maar op ons vuurwerk- lovers gaan jagen..... bestel uw knallers en pijlen zo'n beetje begin van de zomer.
Nou nog een permanent horeca- strand- en winkelverbod. Mensen blijven maar thuis en bestellen hun meuk maar bij Amazon. Veel te gevaarlijk die cafés, stranden, restauranten, hotels en winkelstraten. Er kan altijd een nieuw virus opduiken. /s
Toch knap dat een forser iemand de Magere Hein van de sfeer kan zijn.
Bruls is koddig. Een tuimelaar, een typetje...
Ik geef er zelf niets aan uit, maar ik vind het wel geweldig om te zien. Gelukkig hebben ze zich hier niet aan het verbod gehouden.
Aan de andere kant, na Sinterklaas nog weer een traditie die kapot kan. Echt, zodra het niet meer hoeft voor de koters om hier te blijven ben ik weg uit dit k*tland. Japan of Canada denk ik zo.
kijk wel uit naar welk onderdeel van Japan u verkast. Heb vrienden aldaar en ik weet n beetje hoe of waar het extreem veiling is.
Hubert Bruls,
-
What is in a name...
Ja, stoppen met vuurwerk, mee eens. Niet alleen voor mij, maar vooral voor de dieren, die hier enorm last van hebben en natuurlijk niets van begrijpen. Ik zie elk jaar die beelden van hele wolken vogels die uren lang moeten rondcirkelen, hoog in de lucht. En dat in een jaargetijde dat ze het zwaar hebben meestal, vanwege het weer en weinig voedsel.
Wilde dieren hebben sowieso veel last van mensen, en begrijpen er ook niet veel van. Stoppen met mensen dus, zeker in de winter. Dan kunnen vogels fijn overal landen, laag op de grond.
Jammer dat ganzen niet dood te pletter slaan, een ware plaag.
Btw een uurtje of twee onweer is vast en zeker massamoord?
om mn goddess... daar hebben we weer zo'n zielig wanhopig berichtje over het welzijn van het beesten-ras. Een paar dagen geknal in het jaar.... dat is niets in verhouding met wat er dieren in het algemeen wordt aangedaan.
Brul boei was er als de kippen er bij om zijn mening tegeven.
Niemand die daar op zat tewachten.
Wat is dat toch met die man?
Het is hem naar het hoofd gestegen - er komt geluid uit, boven de onderkinnen.
-
Hubert hoopt op een plaatsje in een volgend kabinet. Hij is onverbloemd van mening dat de doortastendheid die hij aan de dag heeft gelegd als voorzitter van een tragisch bestuurlijk faalclubje omgezet dient te worden in Haags pluche.
-
Een ding is zeker: in tegenstelling tot vele andere politici en bestuurderen in dit land zal hij door gebrek aan gewicht in elk geval niet komen bovendrijven.
Ooit was vuurwerk een leuke traditie. Nu gooien dronken en doorgesnoven malloten met zwaar illegaal vuurwerk dat de explosieve kracht heeft van een handgranaat. Hulpverleners zijn hun leven niet meer zeker.
Een Cobra-6 dient te worden beschouwd als een illegaal wapen want dat is het. Keihard handhaven graag, en keihard bestraffen.
Deze jaarlijkse terreur moet afgelopen zijn.
Cobras en ander illegaal vuurwerk zijn al verboden....
Jeutje zeg! pak je nou de motor aan of de bestuurder van de motor?
@willem n | 02-01-21 | 03:06: Dat dus, laat de politie maar hun werk doen zonder racisme geneuzel. Dit soort problemen zijn dan opeens weg.
Een vuurwerkverbot is nog maar het begin, We zijn overbevolkt, en met de voortschrijdende Multikul is het gedaan met de verdraagzaamheid en tolerantie.
Dat betekent cultureel gezien een tsunami aan verboden, met name waar het traditionele Nederlandse gewoonten betreft, want in Nederland mag iedereen zichzelf zijn behalve de Nederlanders zelf. Proost !
Oliebollen en appelflappen ook maar meteen verbieden. Zijn vet stinken en ongezond. Ook drank maakt meer kapot dan je lief is. Weg ermee.
@Kattie | 02-01-21 | 15:33: O ja en ook auto’s. Die kan je in de fik steken.
Slechts 13 gemeentes in NL waren vóór het verbod. Dat houdt in dat 342 gemeentes tégen waren.
Lekker democratisch, die Bruls.
Het zelfde met het zwarte pieten geneuzel, de minderheid zal het wel even regelen.
Een meerderheid van de mensen wil van het vuurwerk af. Is meermaals onderzocht.
@Poes Fiep | 01-01-21 | 23:56: resultaat verkregen uit groepen mensen die het gewenste antwoord geven
@Poes Fiep | 01-01-21 | 23:56: Wij van wc eend adviseren wc eend.
@Poes Fiep | 01-01-21 | 23:56: ik heb het ook onderzocht... een meerderheid van de mensen wil meer vuurwerk.
Het is uitsluitend in overdrachtelijke zin dat Hubert Bruls gewogen en te licht bevonden is voor zijn ambt.
Bruls roept maar weer eens wat.
Hij was ook faliekant tegen mondkapjes.
Terwijl hij in de risicogroep valt.
Onbetrouwbaar sujet
Het heeft alles te maken met impotentie. Vuurwerk is mannelijk en links wil alle mannelijkheid onderdrukken (blanke mannelijkheid, dat is). Dat is de matriarchale samenleving waar we in leven. Bruls heeft geen idee meer hoe zijn zaakje eruit ziet. En het werkt natuurlijk ook niet meer, gezien zijn levensstijl en leefttijd. Bruls heeft het formaat van een Eunuch. Bruls heeft zelf geen enkel belang meer bij het bestaan van mannelijkheid. Het moet weg.
De oorlog tegen mannelijkheid.
Vuurwerk buiten oud en nieuw vuurpijlen zijn gewoon bloed irritant beste sitting targets. Terreur. Niks mannelijks aan, voor zielige kneusjes, pang pang boem. Dit is net zo als mocro tuig leeuwen en strijders noemen. Ga een berg beklimmen, wedstrijd boksen of rugby spelen als je je man wil voelen, en laat de rest van de maatschappij er buiten met je klote geknal. Mannen nemen verantwoordelijkheid, jongetjes gaan slopen en klieren.
@P-unit | 01-01-21 | 21:14: Jij weet niks van mannelijkheid. Vuurwerk, mannen weten waarom. De rest niet.
@P-unit | 01-01-21 | 21:14: aldus onze omgebouwde zweefteef...
Hoe zit dat met die vliegtuigen. Is dat niet 1 grote wolk aerosooltjes waar je dan samen inzit?
Wat het huidige "verbod" werkte ook echt enzo.
Hand omhoog, wie neemt Bruls serieus?
Ha, dat dacht ik al. Ongekozen spek en misschien ook nog wat bonen-regent.
Een burgemeester van Nijmegen die dit daags na oud en nieuw zou gaan brullen. Je verwacht het totaal niet. Communisme in een nieuw Chinees jasje?
Iedereen veganist, we moeten in gesprek gaan met die vleeseters.
En in gesprek met alle hetero's.
@diedikkebruls Misschien ook meteen een snackverbod instellen? Helpt wellicht een handje om je BMI weer tot aanvaardbare ptopoyte krijgen. Laml#l
Proporties. /
Ja inderdaad overgewicht geeft veel belasting op ziekenhuis. 300.000 duizend doden in Amerika door morbide obesitas . Ook risico bij cocivid, maar dan toch bezig zijn met vuurwerk verbod. Sprinter, balk verhaal .gewicht.
Die mooie traditie is zo overgewaaid naar Nederland. Is er toch weer een nieuwe traditie..
Bijna ELK oudejaarsincident, in voorgaande jaren ook, heeft als vast gegeven dat het sprake is van groepsvorming.
In zo’n groepssituatie schiet het ene dronken droppie de andere benevelde pretletter met vuurwerk in zn bakkes of wordt een feestverstoorder(handhavers) als tegenstander behandelt.
Gaan we nu weer, obligaat het vuurwerk de schuld geven? of kan het de drank/drugs of het apengedrag de kern van de oorzaak zijn?
Er is enorm veel vuurwerk alsnog de lucht in gegaan, de echte liefhebbers hebben altijd wel wat paraat, en met enigzins normaal gedrag komt er dus vrijwel niemand bij de EHBO!
Probeert nog steeds iedereen de cirkelzaag de schuld te geven ipv de dronken klusser?
Jij en ik zijn het wel eens geloof ik.
En het zijn ook meestal mannen.
@kloopindeslootjijook | 01-01-21 | 20:39:
correctie: jochies die graag man willen zijn.
Nijmegen, een diep rood / GL bolwerk.
Daar kun je niets anders van verwachten, die salon socialisten willen alleen maar verbieden. iets anders dan hun eigen clubje zal en moet verboden worden.....
Doet links ook eens iets wel goed.
Iets goeds... Na vier maal linksaf bent u er weer en kunt u rechtsaf?
De wapenindustrie verbieden, zou dus volgens deze Heer ook werken ?
Dronken klussen met een spijkerpistool is gevaarlijk. Verbiedt spijkerpistolen!
Zoals die enorm goed uit / op de hoogte zijnde ambtenaar weet, komt de politie niet eens toe aan de assistentie aanvragen uit het buitenland. Dus ook niet aan het oplossen van wat de normale mensen misdaad noemen, zoals inbraken, tot een voor burgers goed einde te brengen. Maar moeten wel tijd vrijmaken voor vuurwerkafstekende jugend ??
Wacht maar tot we de snackbars in Nijmegen sluiten Bruls!
Ik lees hier veel commentaar over de omvang van de Hr breuls, ik ben van mening dat deze gestalte meer zegt over de bereidheid van de betere kandidaten dit ambt te bekleden,
Prima voorstel. Graag in combinatie met een middagklok 13.00 uur tot minimaal 13.00 uur de volgende dag.
Een wandelende oliebol met een mening.
Gewoon lanceren met een lawinepijl in z'n reet, heeft 'ie ook eens een hoogtepunt bereikt. Want dit is niks. Echt niet.
Dit zou bij uitstek iets zijn voor een referendum. Oh wacht....
Nou Bruls, dan sluiten we direct alle snackbars in Nijmegen en omgeving, eens kijken hoe je dan piept. Prutser
Je kan ook zeggen dat vanaf morgen Italianen geen spaghetti meer mogen eten,
We moeten zo snel mogelijk van dit soort figuren af,
Nu iemand nog Bruls bij het eten weghouden en de wereld is gered
Dat is een win-win. Genoeg eten voor de arme kindertjes in Biafra en Bruls terug naar maatje 54.
Kan die rollende vetbol niet gewoon even onder een bus lopen ?
Stelletje geriatrische klootzakken die al veel te lang leven en wat bange groenlinkswezels die hieronder staan. Jullie hebben het niet te zeggen over de overgrote meerderheid die wel normaal met vuurwerk kan omgaan.
Als we nu een zouden starten met hard optreden en alle kleine schofjes gelijk zouden oppakken en in een werkkamp zouden zetten. Maar niet met broekpoep gladprater non-valeur Rutte.
Mijn stem heeft ie .. vuurwerkverbod .. betaal genoeg ziekenkostenpremie... waarom meebetalen aan al die vuurwerkslachtoffers, die ons op kosten jagen, heb ik het niets eens over al die uitgebrande auto's die meestal WA verzekerd zijn en de eigenaren op kosten jagen om een nieuwe aan te schaffen. Kortom de jaarwisseling lijkt meer op een feest van de helft van Nederland die de andere helft op kosten jaagt en schade berokkent. Weinig feestelijks aan.. maar het typischse Nederlandse huftergedrag... moet kunnen toch ..
Al die vuurwerkslachtoffers? U dikt het aan tot Brulse omvattingen. Om autos in de fik te steken heb je geen vuurwerk nodig. Vraag maar eens na in Ede en Apeldoorn of zo. Die hebben daar al het hele jaar mee te maken.
Al die ..? Hoeveel zijn het er ook alweer op 17 miljoen ?
Lekker gehersenspoeld ?
Je kan verbieden tot je een ons weegt, als je niet handhaaft.
Waarom zijn veel mensen toch altijd voor verbieden, verbieden, verbieden. Is vrijheid niet meer ín ofzo?
Heeft iemand ooit eens een verbod terug zien draaien of wordt Nederland met ieder verbod gewoon repressiever?
Mooi, dan gaan we gewoon door zoals gisteravond met dat vuurwerkverbod van ze.
O en nog wat. Als er 0 slachtoffers zijn door vuurwerk gaat jouw premie niet zakken vriend. Die gaat nooit meer zakken.
We accepteren het toch. Ze kunnen verbieden wat ze willen. Vuurwerk verbod ben ik voor trouwens.
Zorgkosten hoog? Hoor ik dat een pas verbouwde afdeling in een ziekenhuis binnenkort weer verbouwd moet worden voor 20miljoen om dat de eu regels voor schoonmaken van apparaten centraal gedaan moeten worden ipv decentraal wat nu gebeurt.
Verbied dan ook alcohol. Ongelukken door dronken bestuurders; verbied vet eten: ziekenhuisopnames vanwege ongezond leven; verbied roken: al die mensen met slechte longen en kanker; verbied auto rijden: al die verkeersongelukken. En nog een aantal zaken waarvoor ik niet betaal met mijn zorgverzekering waar ik al 3 jaar geen gebruik van maakt maar wel elke maand moet betalen.
Bruls roept voordat de lichtshows zijn opgeruimd alweer zijn voorbarige conclusies. Zelden zoveel incomptent vlees in 1 persoon gezien. Het was niet rustig, hooguit bij een paar spoedeisende afdelingen maar verder is er nog niet veel duidelijk. Immers, door het winkelverbod hebben veel mensen geen illegaal vuurwerk gekocht die dat wel gaan doen als de heer Bruls zijn zin krijgt.
Je zou ook kunnen stellen dat dit jaar is aangetoond dat er dus wel vuurwerk kan worden afgestoken zonder al te veel letsel.
Yep als er maar geen dronken primatengedrag is.
Wat z'n bruiloft was voor Grapperhaus, is voor Bruls zijn vuurwerkverbod.
-
Als er nu toch iémand even n i e t zijn mond moet open doen, dan is het wel Hubert Bruls, de vleesgeworden (en hoé...) afgang.
Achterlijke vetklep. Verbod op driedubbele kin figuren
Bruis, dat is de man die als scheidsrechter Katwijkse Boys 37 - Rijnsburg United 43 compleet zou laten ontsporen op een zomerse zaterdagmiddag. De man is een complete kudt, ongekozen en grijpt deze ellende aan het voor het volk nog ellendiger te maken. Elke dag begint dat onder onderliggend lijden zoveel mogelijk het woord ‘verboden’ te gebruiken. Dan zie je toch dat Nijmegen te dicht bij Duitsland ligt.
Prima idee. En dan luiden we het verbod in met bazooka in zijn dikke reedt.10, 9, 8, 7,...
Als trots islamofoob was ik tegen het hoofddoekjesverbod, onder andere omdat dat toch niet gehandhaafd zou worden. Als wetten niet gehandhaafd worden krijg je namelijk anarchie. Een overheid kan beter 10 wetten consequent handhaven, dan 10.000 wetten bedenken en overtreding daarvan gedogen.
Symboolpolitiek lost niks op.
Drilrappers maken filmpjes waarop ze met kapmessen zwaaien en oproepen tot moord; en sommigen plegen zelfs moorden. Maar dat durft niemand aan te pakken dus weet je wat; dan verbieden we normale kinderen om normale zakmessen te kopen.
Voor geweld veroordeelde KOZP-engnekken roepen op tot raciaal geweld, politieke moorden en jihad tegen Nederlanders. Maar alle kritiek daarop is "racisme", dus richt de politiek zich op het niet-bestaande non-issue "institutioneel racisme". Totale onzin natuurlijk, want;
- niet-bestaand omdat er nooit echte bewijzen van zijn;
- non-issue omdat het zou gaan om onuitgesproken (!) gedachten (!).
Dus de gedachtepolitie gaat op kosten van de belastingbetalers miljarden uitgeven aan de bestrijding van (mogelijke) gedachten van autochtone belastingbetalers, terwijl allochtone kopschoppers wegkomen met grof racistisch geweld. www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/o...
In dat licht moeten we deze ellende zien.
De politie heeft niet de capaciteit om illegaal zwaar vuurwerk tegen te houden; en relschoppers aanpakken mag ook al niet. Dus worden brave huisvaders met legaal vuurwerk maar aangepakt.
Nog los van de vraag hoe je over vuurwerk denkt; die trend deugt niet.
U kunt zo in het kabinet en steekt er met kop en schouders bovenuit.
Ja wat die agenten nou fout hebben gedaan is nog steeds onduidelijk. Zij zullen het wel weten toch. Hoe dicht wil je op de bron zitten..
Dat is zo'n beetje de Rode Lijn van het overheids handhaven de afgelopen 40 jaar. Echte klootzakken aanpakken kunnen we niet, dus laten we maar ferm een stoer optreden tegen relatief brave burgers. En daar vaart de schatkist wel bij i.p.v. dat het nog meer kost.
Nee, die trend deugt zeker niet. Het begint hier langzamerhand een beetje op één of ander sneu, deprimerend openlucht bejaardentehuis te lijken zo. What's next? Straatverbod voor jongeren?
VBO-Niveau. Iets kan je niet aanstaan maar overdrijven is ook iets. Dat Nederland een gekkenhuis is kan ik vinden (vind ik ook) maar dat roepen maakt de tegenstelling hier groter.
wat heeft die man gedaan dat er überhaupt iemand naar deze man luistert?
heeeeeel veel gevreten
Super idee. ALLES wat ILLEGAAL is, er gelijk uit
Groot gelijk.
This sublimation of ejaculation is niet meer van deze tijd..
Prima idee van Bruls. Hoop dat het kabinet de cojones heeft om door te pakken.
Dit. Die rotzooi kan me niet grondig genoeg de nek worden omgedraaid. Maar het kabinet cojones? Vergeet het maar...
@zuiderduin | 01-01-21 | 17:56: En te groot deel van de Nederlanders laat ieder jaar weer zien zich niet te kunnen gedragen. Niet Bruls, maar die idioten zijn de aanleiding voor een eventueel verbod.
@Bigi Bana Boy | 01-01-21 | 18:00:
Is het niet een beter idee om alleen die idioten aan te pakken?
Idioten kunnen zich ook misdragen met stenen, gereedschappen en meubilair. Lijkt me geen reden dat allemaal te verbieden.
@Bigi Bana Boy | 01-01-21 | 18:00: Een paar idioten houden zich niet aan de coronaregels, dus dan maar iedereen in lockdown. Een paar idioten misdragen zich met vuurwerk, dus verbieden we het voor iedereen, een paar idioten..... en zo komen we langzaam in een dictatuur. U, Bigi, verdient geen vrijheid, hebt er blijkbaar ook geen behoefte aan, wij wel.
Dit
@Der Lehrer | 01-01-21 | 18:28: Dit dus
Heer Grappenhuis , „Een kleine groep mensen zorgde voor grote overlast door auto’s in de brand te steken, agenten en brandweermannen te bekogelen met vuurwerk. Conclusie zijn afdeling is niet in staat is deze kleine groep op te pakken of te handhaven en daarom moet het grootste deel van de gemeenschap boete. tja ?? dat noem ik incompetentie.
Inderdaad!
Die Bruls zegt in zijn reactie bij omroep Gelderland: Door dat een groot gedeelte van de mensen zich netjes aan het verbod hield hadden wij het minder druk, dat smaakt naar meer.
Hoe durft zo’n klootzak het te zeggen.
Je gaat de zwijgende meerderheid dus straffen voor wat kleine groepjes veroorzaken zodat de incompetentie van de overheid niet zichtbaar wordt.
We zijn helemaal gek aan het worden
Alsof je voor een auto in de hens steken vuurwerk nodig hebt? Dat ze brandweermannen en ambulancepersoneel bekogelen met vuurwerk vind ik beneden alle peil en de politie zou van mij meteen met scherp mogen schieten, of op zijn minst met rubberkogels. Boetes helpen volgens mij ook niet en taakstraffen net zo min in de opzet zoals het nu is, dus dan meer met harde hand. de lange lat en (rubber) kogels, en het liefst mikken op vitale delen, de ambulance komt voorlopig niet want die hadden ze van te voren belaagd en weggejaagd. Misschien dat ze zo wat slimmer worden?
@Fele | 01-01-21 | 17:57: Hadden wij het minder druk, dat smaakt naar meer. Alsof hij zijn baan opgeeft als er niks meer te doen is? Hij is (aan zijn figuur te zien) gewoon lui, hij zou eens iets moeten gaan doen, dan had hij niet zo'n overdreven afdak boven zijn gereedschap.
@brie-de-penis | 01-01-21 | 18:00: ja laten we hem voor een jaar een suiker en vet verbod geven, want dat is slecht voor gezondheid en dus druk op de zorg.
Kijken of hij dan nog steeds een grote bek heeft.
@brie-de-penis | 01-01-21 | 17:57: ja misschien dat we volgend jaar ook nog een benzine en haarlakbussen verbod krijgen in de maand December.
Ze draaien het gewoon om. als jij je fototoestel in je auto laat liggen moet je niet zeuren dan vraag je erom . dat is toch belachelijk, steken weet ik hoeveel geld aan niet werkende spotjes , maar de kern van het probleem is de handhaving.
@brie-de-penis | 01-01-21 | 18:00: Nou om zo'n figuur te krijgen moet je echt wel wat voor doen hoor, onderschat dat niet,
@peter van dijk1186 | 01-01-21 | 18:27: Handhaven en linkse mensen? Als je opgepakt zou worden moet je eerst drie liter thee komen drinken en het over je jeugd hebben, als die verpest is is het moeilijk straffen
@Fele | 01-01-21 | 18:04: Klinkt als een goed voorstel. Een eetverbod voor Brils want hij kan overduidelijk niet met eten omgaan. Als hij 1 december op streefgewicht is met BMI 24, dan kunnen we over een vuurwerkverbod praten.
Dus dat " allern dit jaar vanwege het ontlasten van ziekenhuispetsoneel tijdens corona" was dus de zoveelste leugen van dit kabinet, als brulsaap zijn zin krijgt.
Bruls zit niet in het kabinet.
@Hommel | 01-01-21 | 17:55: Maar dit kon je van tevoren natuurlijk uittekenen.
Onthoud: ze liegen in de regel.
Waar bemoeit die man zich mee? Hij moet zorgen dat de hulpdiensten goed functioneren. Hij hoeft niet te bepalen wat het kabinet zou moeten doen. Ik kom niet uit Nijmegen, dus die bolle met zijn dictatoriale ideeën kan fijn de tyfus krijgen. Wie fluit hem eens terug dat hij zich met zaken bemoeit die hem verder helemaal niet aan gaan en zich gewoon bezighoudt met waar hij voor betaald wordt.
Nijmegen is een communistisch bolwerk, daar verdienen ze dit.
Wilders’ weerwoorden komen nooit meer verder dan “no you” hè? Wat een ontzettend gevatte man is het toch. Wat een pret.
Verbaast dit? De vuurwerkhaters liggen al lang op de loer en pakken nu hun prooi. Alles Moet Weg. 'Deugzame Soberheid' is het nieuwe wachtwoord.
En binnenkort ook iedereen zijn vrouw inpakken in een lang gewaad en alle mannen een soepjurk aan zodat onze zielige vriendjes uit de zandbak niet vervelend worden, anders hebben de hulpdiensten het nog steeds druk
Het is ze dit jaar nog niet gelukt maar er gingen al stemmen op om ook alcohol met Nieuwjaar te verbieden, dus dat zullen ze de komende jaren gaan proberen. En als dat eindelijk gelukt, dan door pakken en het hele jaar droogleggen. Al was het maar om hun geliefde moslims te plezieren.
@5611 | 01-01-21 | 19:00: Nee, ze willen macht over u. Ze willen u zaken opleggen of verbieden. Pure onversneden macht onder motto van veiligheid, mensenrechten, gezondheid, maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Ik ben voor verkiezingen voor voorzitters van veiligheidsregio's.
Ik ben meer voor berisping als een pipo van de veiligheidsregio zich met andermans zaken loopt te bemoeien.
In Nijmegen mogen ze alles behalve groente verbieden. Eens even kijken hoe Bruls ervan opknapt.
Vuurwerk an-sich is niet zo'n probleem. Die illegale zooi die 1 meter van je huis/auto afgestoken wordt waardoor jij met de schade zit en niet de amoebe die deze afsteekt. Zolang daar niets aan veranderd ben ik volledig pro-verbod en sterke handhaving met flinke straffen. Sommig knalvuurwerk of een handgranaat schelen niet veel dus waarom niet berechten voor illegaal wapenbezit?
Pro-verbod wat al verboden is? Wat al illegaal is handhaven?
Kan al jaren, wordt niet gedaan.
Handhaven gaat hem idd niet worden tenzij je al het vuurwerk verbied. Dan kun je eenvoudiger de raddraaiers pakken. Maar een oplossing waarbij de staat voor de schade garant staat en dat verhaalt op de raddraaiers is ook prima. Nu ben je simpelweg de pineut als ze je auto opblazen.... jammer maar helaas!
@SpectralGuardian | 01-01-21 | 17:49: Dit jaar wás alle vuurwerk verboden, dus...
Volgevreten arrogantie en decadentie heeft een naam. Hubert Bruls. Het zal je familie wezen... Walgelijk figuur.
's Lands nationale vetvlek. De vleesgeworden vatbaarheid voor corona. Is alleen burgemeester van Havanna aan de Waal omdat men bang was dat Groen Slinks aldaar de macht zou overnemen.
Het spiegelbeeld van Franske timmerswans qua corpulentie, en qua domme ideeen ook. Wat is dat met politici? en dan ook nog roepen dat we gezonder moeten gaan leven, waar is het goede voorbeeld van die mensen?
Ik ben blij dat er nog vuurwerk was. Zonder is er helemaal niks meer aan. Wat maakt oud en nieuw dan anders dan elke andere avond? In ieder geval niet die laffe lichtshow wat vuurwerk zou moeten voorstellen. Wat een anti climax was dat.
Zet gewoon de legale afsteektijd van 12 tot 2 uur, verkoop alleen op de dag zelf en hou daarbuiten een algeheel verbod. Dan zou je dat ooo moeten kunnen handhaven lijkt me.
Helemaal mee eens. Het argument - relschoppen en brand stichten mag niet, dus moeten we het siervuurwerk verbieden dat de brave burger om 00:00 de lucht in stuurt - omgekeerde wereld. Voorbeeld van zuurpruimen die alles willen verbieden wat leuk is. Blij dat ik niet in Nijmegen woon.
Als voorzitter van de veiligheidsregio heb je er voor te zorgen dat de GGD is voorbereid op zijn taken, de aanrijtijden van ambulances binnen de normen vallen en de brandweer ook toegerust is voor noodsituaties.
Dat je ook nog van alles en nog wat iets vindt, is voor niemand relevant.
GGD en GHOR waren niet voorbereid op een pandemie. Zelfs fatsoenlijke draaiboeken ontbraken. En op de Brandweer / Veiligheidsregio's wordt net als in de zorg en defensie al jarenlang stelselmatig door de politiek bezuinigd.
Hubert Bruls is een regent avant la lettre. Ongekozen, belerend, corpulent en een absolute baantjesjager. Kortom: een persoon die je geen macht of invloed moet toebedelen. Wanneer deze crisis voorbij is, moeten we kritisch naar de structuur van de veiligheidsregio's kijken. Die hebben veel te veel macht in verhouding tot de verantwoording die ze daarvoor moeten afleggen.
Dat laatste ja. Ik snap dat er in een accute noodsituatie (dijkdoorbraak etc) geen tijd is om netjes een parlement of gemeenteraad bij elkaar te roepen en dat er dan iemand de macht moet hebben om meteen te handelen. Maar alles wat niet accuut is zoals een pandemie waar je nog wel een dag kan vergaderen lijkt me niet accuut genoeg om een ongekozen iemand alle macht te geven. Dat is alles behalve democtatisch.
Een echte Limburger.
Ik hoorde vannacht toch een hele hoop geknal. Ik dacht in eerste instantie: Dat is vuurwerk, maar dat kan natuurlijk niet, want vuurwerk is immers verboden. Maar wat zou het dan geweest kunnen zijn?
Was u winderig?
Dat zijn benzine/haarlakbusbommen.
Is gewoon legaal kun je kopen bij ieder tankstation en de wat betere drogisterij.
Dat vuurwerkverbod mag er komen als we in Nederland een belastingstelsel ingevoerd heben waarin de te betalen belasting een exponentiele functie is van het lichaamsgewicht danwel het BMI.
Fatshaming mag weer in 2021? We kunnen weer los!
Waar slaat dat nou op?
Verbieden is zo 2020
Zijn houtkachels al verboden?
Anders pak ik even een emmer water.
Nog niet, maar als Bruls vanavond nog even tijd heeft om via een tweetje naar het kabinet te sturen kan het er morgen zijn.
Even kijken wat deze regenteske kartelkwal heeft gepresteerd. Vakbond, eventjes gemeenteraadslid, wethouder, even hup de kamer in en dan lekker veilig burgemeestersbaantje. Niets dus. Helaas moeten we dit soort dreigementen maar al te serieus nemen, Den Haag zit er ook vol met dit soort sujetten en hij vindt er beslist een luisterend oor...
Nog nooit echt gewerkt voor geld. Alleen besturen en daarom moeten we luisteren. Hij weet het beter want veel op tv of zoiets?
Dat is inderdaad het probleem uiensoep. Onderschat dat soort rancune baasjes nooit.
Een vreet verbod voor die obesitas koning zou beter zijn.
Ik denk dat heel veel vuurwerk nog leftovers was van vorig jaar omdat het toen erg mistte en er dus minder werd afgestoken.
Fijn dan... dankzij een vuurwerk verbod nog meer illegale zooi met de kracht van TNT... verbied dan meteen ook de productie van zulke idiote zware Cobra's etc in heel de wereld. Hier alleen verbieden is de oplossing niet, ze halen t dan wel over de grens met alle gevolgen van dien. Maar nadenken is niet de beste eigenschap van onze overheid.... kijk maar hoe competent ze zijn wat betreft de corona crisis...
Eens. Ik vind dat Bruls moet afreizen naar China om daar de top der Communistische partij van China te bedreigen om de productie van dergelijk vuurwerk te staken want anders...
Prima. Gewoon afschaffen. Het is geen eeuwenoude traditie of zo.
Eens, maar dan wel nadat deze coronacrisis is opgelost. Ik vind het compleet achterbaks om nu een dergelijke maatregel door te voeren terwijl de focus van de burgers zich bijna alleen maar richt op corona. Wat Bruls hier presteert, of eigenlijk juist niet, is allesbehalve fair.
@therealbraindump | 01-01-21 | 17:06: het verbod op knalvuuwerk zou er toch al komen. Corona of niet. Buitendien is het niet fraai dat dit er zo doorgeduwd is, maar ik zie dat als een vervelende bijkomstigheid.
Daar is hij weer, de volgevreten ongekozen CDA machtswellusteling. Gaat hij bij het afsteken anders weer voorgedrukte aangiftes doen?
Zelfs als het niet over eten gaat denkt Bruls aan eten: “doet mij smaken naar”.
Tja, soms is obesitas een keuze.
Wat een kw*l, gebruik maken van de COVID ellende om je eigen politieke agenda er doorheen te drukken. Deze bestuurders zijn er voor verantwoordelijk dat de kloof tussen enerzijds de bestuurders en de politici en anderzijds een groot gedeelte van de burgers steeds groter wordt. En even voor de goede orde, ook ik heb een hekel aan vuurwerk maar ik heb nog een grotere hekel aan bestuurders/politici die misbruik maken van deze COVID ellende.
Hear, hear. Ook geen liefhebber hier, maar niet verbaasd over deze reactie, als het goed ging "hadden we die lijn moeten doorzetten", als het fout ging "moest het nu eens voorgoed afgelopen zijn". Dit zijn echter niet de voorwendselen om een verbod door te drukken, daarvoor had je ook gewoon met de billen bloot kunnen gaan en voor je mening kunnen staan. Dit type initiatief onder het mom van "never waste a good crisis" vergroot de polarisatie en getuigd van onbehoorlijk bestuur.
@deugallergie | 01-01-21 | 17:04: precies, onbehoorlijk bestuur en een diepe minachting voor de democratie. Politiek op zijn aller slechtst...
Die deugdrol behoort met zijn gewicht, dikke kop en onderkin tot de risicogroep van dat 4us, dus beter je mond houden en de mensen niet zo vingerwijzen. Al die bestuurders ed die voor al die vrijheidsbeperkende maatregelen zijn hebben in hun jeugd behoorlijk feestgevierd ed met allerlei middelen ter ondersteuning en nu zeuren dat de jongeren meer vrijheden moeten inleveren. Wat een kwast en als iemand deze kwibus serieus neemt , heeft hij zij een herseninhoud van amoebe. Gelukkig nieuwjaar
Dit is toch geen nieuws? Het stond al vast dat veiligheidsregio's, politiechefs, burgemeesters, voorzitters van artsenverenigingen, groenlinksbraafmensen en vele anderen vandaag het succes van het vuurwerkverbod zouden bejubelen, ongeacht de uitkomst.
Nou we hebben vannacht gezien hoe goed zo'n verbod werkt: legaal vuurwerk verbieden wegens overlast van illegaal vuurwerk leidt tot meer illegaal vuurwerk en zelf geproduceerde brandbaar spul. Oftewel: averachts (conform de verwachting).
Het Oud-Hollandsch verbieden zonder handhaven creëert een fnuikend keurslijf dat de gemiddelde Nederlander opstandig maakt. En als je een Nederlander te veel in een verstikkend keurslijf drukt, dan krijg je aan de ene zijde weerstand en aan de andere zijde laf klikgedrag. Uiteindelijk vecht "de Nederlander" zich met lijdzaam verzet en burgerlijke ongehoorzaamheid (en af een toe een dijkje doorsteken) terug naar zijn vrijheid en onafhankelijkheid. Vraag maar aan de Spanjaarden, Fransen en Duitsers en geef het vooral ook door aan de EU en haar Haagse buklaven.
Ik ben wel klaar om een lijn in het zand te trekken, hier stopt het. Opdeugen die betweters
Rationeel gezien slaat vuurwerk ook nergens op, maar als je overal alleen maar rationeel naar kijkt, heb je wel een saai kudtleven.
Je kunt ook naar andere dingen niet rationeel kijken en naar vuurwerk wel. Is het leven niet saai en kan een vuurwerkverbod tegelijkertijd ook.
Burgemeesters in Nederland. Allemaal machtscorrupte tirannen.
Nederland is een van de weinig landen zonder gekozen burgemeesters. En je ziet wat je krijgt. Tirannen.
En over het vuurwerk. Er is dus veel vuurwerk afgestoken, maar alleen anders en dus minder baldadigheid. Dat wil men niet kwijt. Het bewijs dat verkeersongelukken voorkomen kunnen worden is ook simpel te leveren door niet meer de straat op te gaan,
Dat lijkt me een oneindig omgekeerde redenatie. Dan kun je er ook voor pleiten om iedereen een schietwapen te geven.
Maar ja, be careful what you wish for... als we gekozen burgemeesters gaan invoeren hebben we straks Denk sujetten in de grote steden aan het roer.
@zws-vl | 01-01-21 | 17:29:
Met diezelfde redenatie zijn democratische partijen tegen de democratie. Referenda? Alleen als de gewenste uitkomst al vast staat...
@zws-vl | 01-01-21 | 17:29: als dat zo zou zijn dan is dat onze eigen schuld en moeten we maar ons eens achter de oren krabben hoe het dan zover heeft mogen komen
@zeurduif | 01-01-21 | 18:10: Dat is dan de bittere pil die we moeten slikken. Niets werkt beter om de wappie Gl/D66/PvdA'ers te doen laten ontwaken als ze merken dat hun Stad van Hoop opeens een Denk'er aan het roer staat. Dat wordt lachen.
@Grachus | 01-01-21 | 19:25: In Amsterdam wordt het dan GL tegen Denk. Dat gaat prachtige televisie opleveren.
Vuurwerk verboten door een ongekozen burgemeester, zwarte piet verboten door een ongekozen burgemeester je kon het verwachten met dit soort regeringen. Maar over machtsmisbruik door de staat als bij de toeslagenaffaire hoor je dit soort lieden niet. Zou eerder een duidelijke waarschuwing moeten zijn voor de macht van ongekozenen.
Bruls, de brulkikker die niemand heeft gekozen in onze, zo lijkt het, schijndemocratie, vindt wat. Hoewel hij ze heeft, trekt dit typetje een veel te grote broek aan.
Ongekozen koninkje die Bruls, de macht stijgt naar zijn hoofd.
Een vuurwerkverbod is een uitstekend idee van de Bourgondiër Bruls
Het geknal en gesloop was al weken niet minder, dus daar heeft het niet aan geholpen, de traditie van niet handhaven was er nog steeds.
Wel was het om 0000 sfeerloos buiten zonder een hemel met vuurwerk.
Waarschijnlijk was het ook minder druk omdat er geen grote feesten waren, er veel minder mensen in de auto zaten, of dronken stommiteiten uithaalden.
die bruls is een perfecte perfide dictator die zo snel mogelijk uit het bestuurlijke landschap van NL weggehaald moet worden. een volgevreten varken dat zichzelf niet kan beheersen maar wel wil dat de rest van de wereld in een door hem bepaald keurslijf geperst wordt. Ik wens de man alle slechte en dan het liefst tegelijk!
Dat ze een rotje van 'm mogen maken. Dat zou dik vermaak zijn.
Want rotje ies coeltoer: cultuurtraditie.blogspot.com/2013/12/w...
@JdelaT | 01-01-21 | 16:49: heh, rotjeknor.
Wat een merkwaardige algemene allergie tegen het verbieden van iets. En wat een kinderachtige reflex om het per definitie oneens te zijn met politici van een verkeerde partij. Explosieven horen nou eenmaal - net als vuurwapens - niet thuis in een beschaafde samenleving. Zeker niet in een samenleving die er telkens weer blijk van geeft dat ze er niet verantwoord mee kan omgaan. Mag ik in herinnering brengen hoe relatief snel het roken (uit)eindelijk is verbannen naar de onderste uithoeken van de maatschappij; daar waar vuurwerk ook thuishoort.
U houdt niet van vuurwerk en van roken, dat mag geen probleem. Maar misschien gaat u wel graag naar een festival, een voetbalwedstrijd of rijdt u graag op een motor. Zo maar wat voorbeelden. Er zijn ook mensen die daar tegen zijn en vinden dat het verboden moet worden vanwege overlast etc. En dan vindt u dat geen probleem ?
Een echte beschaafde samenleving kiest zijn overlords. In een bananen republiek worden ze voor je gekozen.
@RadioControleDienst | 01-01-21 | 16:55: deze vergrlijking gaat mank doordat vuurwerk naast vervuilend en overlastgevend (=mening) ook tot ernstig lichamelijk letsel kan leiden. Datzelfde kan van roken worden gezegd. Bij een voetbalwedstrijd of festival is die kans m.i. beduidend kleiner tegenwoordig. Behoudens de gevallen waarbij er drugs en / of drank in het spel is. Maar dan ligt de oorzaak daarin, niet in het evenement.
Een allergie tegen het verbieden van zaken is een *uiterst* gezonde reflex. Ik ben in beginsel tegen dit soort verboden, en ben absoluut van mening dat ene paar rotte appels het niet mogen verpesten voor de rest, dan ga je maar achter die appels aan. Vuurwerk moet kunnen. Vuurwapens ook: denk alleen maar aan sportschutters en verzamelaars; in onze "beschaafde samenleving" zijn de rotte appels trouwens al ruimschoots voorzien van schiettuig. Achter criminelen en misbruik aangaan, verder gewoon toestaan. Net zoals roken, drank, en drugs. Reguleren prima, maar in principe geen verbod wat mij betreft, niet na een zorgvuldige afweging waarbij het element "vrijheid" heel, héél erg zwaar meeweegt.
Verder wat @RadioControleDienst zegt: als ze deze pleziertjes gaan verbieden vanwege overlast, dan zijn jouw pleziertjes straks misschien ook wel aan de beurt.
@volksvaderland | 01-01-21 | 17:05:
Klopt, 2022 iedereen verplicht met het OV, milieuvervuiling dood mensen, en in het verkeer vallen ook doden. Carnaval schaffen we af, het is een broedplaats voor ziektes, en we willen geen nieuwe Covid tenslotte?
Voetbalwedstrijden kosten de maatschappij een hoop geld vanwege extra politiebeveiliging en er vallen nog steeds regelmatig gewonden als de hooligans weer eens los gaan.A
Alcohol is behoorlijk schadelijk, dus dat geven we dezelfde behandeling als roken. Suiker idem dito. Weet je wat? Gelijk al het hoog calorisch voedsel uit de schappen, uiteraard te beginnen met vlees, want dat is ook nog eens slecht voor het milieu.
Het alternatief is gewoon lekker van elkaars lolletjes af blijven. Ik zit niet aan je sigaret, je vuurwerk, je zwarte piet, je carnaval en je eten, en jij blijft van mijn pleziertjes af. Deal? Daarmee maken we het land een stuk prettiger, als we niet altijd anderen de maat hoeven te nemen.
@volksvaderland | 01-01-21 | 17:05:
Bakstenen zijn bij verkeerd gebruik ook levensgevaarlijk. Bleek niet alleen bij dit Oud&Nieuw feestje, maar ook bij de door de NPO aangemoedigde BLM-rassenrellen.
Ook verbieden dan maar, zowel bakstenen, NPO als BLM?
Drank, drugs, gereedschap, motorvoertuigen, vet- en suiker- rijk eten; overal kleven risico's aan. Zelfs drinkwater kan bij een overdosis dodelijk zijn. Als je alle risico's in het leven bij elkaar optelt, zijn die misschien wel bijna half zo dodelijk als de huidige massa-immigratie.
Toch is dat allemaal nog geen reden voor dictatuur.
In Polen is het bezit van zwaar vuurwerk en zware wapens geen enkel probleem. Het is een homogene samenleving met duidelijke regels. Polen snappen waarom je geen vuurwerk naar mensen mag gooien; en de enkeling die dat niet snapt weet wat hem te wachten staat als hij de regels overtreedt.
Het echte probleem in NL zit hem in de combinatie van decennialang gedogen van geweldsdelicten plus grootschalige import van gewelddadige clanculturen. Die als ze van zichzelf nog niet vijandig zijn, door de NPO worden aangemoedigd tot raciale rancune.
Die problemen los je niet op door brave huisvaders hun sierpakketje af te pakken. Je voorkomt ook geen moorden door met kapmessen zwaaiende drilrappers, door padvinders hun Zwitsers zakmesje af te pakken.
Dat is wel het huidige beleid.
@potsenmakkert | 01-01-21 | 17:11: u noemt zo even veel goede ideeën op van zaken die anders zouden kunnen om eea leefbaar te houden. Ook voor volgende generaties. Ik vind daarom het credo: laat mij nou, dan laat ik jou, nogal egoïstisch. Ik denk dat je beter met elkaar kunt kijken een bespreken hoe iets beter of anders kan. Als daar niets uitkomt, is het ultieme middel dan dat een bestuurder of rechter moet beslissen en bv iets kan verbieden. In de basis niets vreemds aan in mijn ogen.
@Dandruff | 01-01-21 | 17:18: deels mee eens ja. De oorzaak van het relschoppen zit in iets anders. Blijkbaar zijn er mensen die zich met vuurwerk sneller geneigd voelen het als "wapen" in te zetten dan met bakstenen. Tenminste als ik het nieuws er zo op na sla.
Daarnaast geeft vuurwerk ook nog het nodige overlast en vervuiling. Voor mij is ook dat een belangrijke reden om meer voor een verbod te zijn dan het zo te laten.
Tegelijkertijd verwacht ik niet dat oud en nieuw dan opeens incidentloos zal zijn.
Dan ben je zeker ook tegen snacks en McDonalds omdat je in een beschaafde samenleving met mes en vork eet.
@volksvaderland | 01-01-21 | 17:28:
Geweld is geweld, zolang dat niet wordt aangepakt is alle andere regelgeving irrelevant.
Wat overlast en vervuiling betreft, dat geldt bijvoorbeeld ook voor (muziek-) festivals, optochten, gay prides, demonstraties, fastfood restaurants, windmolens, strandseizoen, etc.
Allemaal maar verbieden?
In onze straat ruimen de liefhebbers het vuurwerk de volgende dag zelf op; de veegwagens zijn er zo doorheen. Dat is natuurlijk niet overal zo, maar het kan dus wel.
@Dandruff | 01-01-21 | 18:20: vervuiling behoort en wordt vaak bij georganiseerde evenementen opgeruimd te worden door de organisatie. Bij vuurwerk heb ik. die ervaring bepaalt niet. Vwb de vervuiling op de grond. De luchtvervuiling is niet op te ruimen door de vervuiler.
En idd overlast is subjectief. Daarover moet je m.i. met elkaar in gesprek wat je over en weer wil en zal toleren en wat niet.
@volksvaderland | 01-01-21 | 17:22:
Uiteraard zullen er goede ideeen tussen zitten. Toch ben ik geen fan van het verbieden, omdat er geen grens is. Willen we echt in een samenleving wonen waar alles verboden is waar iemand anders zich ook in de verste verte maar aan kan ergeren? Alle vormen van kritiek op anderen verboden, geen spelende kinderen buiten, geen huisdieren die enige vorm van geluids of geuroverlast kunnen geven, geluiden die hoorbaar zijn voor de buren verbieden, koken met knoflook mag niet meer, hoe ver kun je gaan om anderen niet te ergeren?
Ik leef liever in een rijk en veelzijdig land, ook als dit betekend dat sommige mensen kiezen voor ongezonde, schadelijke of hinderlijke gewoontes.
Zo'n burgemeester, daar heeft niemand voor gekozen en die is dus niet relevant.
Je ouders heb je ook niet gekozen. Nooit relevant geweest dus.
Het wordt tijd dat die bruls (CDA! Niet op stemmen) eindelijk eens de brulsmond de gesnoerd wordt. Er is nog geen zinnig woord uitgekomen, net als muit zijn partij-maatje Grapperhaus. Wat een mispel die vent.
U vergeet Raymond Knops.. Deze man vliegt gewoon even naar Bonaire, ondanks dat dit ten strengste wordt afgeraden...
bonaire.nu/2020/12/30/staatssecretari...
Bruls en Grapperhaus zijn van dezelfde sujetten-partij.
Je kunt gelukkig ook niet op Bruls stemmen. Of tegen. Of whatever. Kutburger!
@Herfsttijloos | 01-01-21 | 16:47: Geen CDA stemmen, niet bij de Staten-, de Provinciale-, de gemeenteraadsverkiezingen en zeker ook niet Europees. Had je dat niet begrepen? Er staat CDA niet stemmen
Deze Brals geeft in de Gelderlander aan dat alcohol het grootste probleem is met oud en nieuw maar met een vuurwerkverbod neem je hen “ de wapens uit handen “. Voelt u het al aankomen, het volgende verbod na het vuurwerkverbod ? Want ja het vuurwerkverbod helpt wel maar niet genoeg dus ik pleit voor een.... nou vul de rest zelf maar in.
Misschien komt dat door het taboe op de discussie of je alcohol niet net als drugs of roken moet behandelen. Dan gaat het niet over de oorzaak maar over de gevolgen ervan.
Wilders zou een lulverbod moeten krijgen.
www.sp.nl/nieuws/2016/02/wat-stemt-ge...
Helemaal niet.
Wilders moet de komende tijd alleen concreter worden. Bosma ook.
Dus na een mooi verhaal met een uitvoerbaar voorstel komen.
Dan kun je ook echt op iets stemmen. Op iets concreets.
Hahahaha sp gekkie
Inderdaad, politici moeten monddood gemaakt worden. Deden ze in sp-land / soviet unie ook.
Nieuws van bijna 5 jaar oud.. In de tussentijd is de SP bijna gedecimeerd...
@fapkoning40 | 01-01-21 | 16:43: Ik stem geen SP. Laat dat duidelijk zijn. Dit zijn feiten, rukker.
Geert Wilders zit in dr kamer voor ons vermaak, die moet je niet doodchecken alsof ie een serieus figuur is.
O jee. Wat je wist dat zou komen: “Ze pakken ons alles af!” Als je je levensvreugde toch ontleent aan zwarte piet, spelen met rotjes, Greet en tvoh, dan moet je ergens een verkeerde afslag hebben genomen.
Het gaat in tegen het liberale: vrijheid geven en vrijheid nemen met daarbij uiteraard persoonlijke verantwoordelijkheid. Mensen die vrijheid misbruiken om anderen fysiek iets aan te doen moeten aangepakt worden. Zwarte piet is bedacht in europa en tradities verenigen mensen, mensen die tegen zp zijn moeten alsnog andere mensen de vrijheid geven om gewoon zp te behouden, willen ze dat niet dan zitten ze in t verkeerde land.
@timmey | 01-01-21 | 16:42:
Als het goed is mag bij de liberalen de vrijheid van de een niet ten koste gaan van de vrijheid van de ander.
Dat heeft een veel groter effect dan de meeste VVD-ers denken. Denk aan toegankelijkheid recht, onderwijs, zorg, wonen en alles.
@timmey | 01-01-21 | 16:42: Ja, we hadden ook het Zwanentrekken in stand moeten houden. Want traditie. En wat te denken van heksenverbrandingen?
IJsbrekert | 01-01-21 | 16:37
Juist mensen die anderen altijd alles willen verbieden hebben de verkeerde afslag genomen.
Zelfs als jij oprecht zou geloven dat jij eens in de 100 jaar iets zinnigs zou kunnen zeggen, dan is dat nog geen reden om die ene keer iedereen jouw wil op te leggen.
Laat staan de rest van de eeuw.
@IJsbrekert | 01-01-21 | 16:45: manke vergelijking.. je hebt het hier over pijniging
@timmey | 01-01-21 | 17:13: ga op een normale oudejaarsavond eens op een eerste hulp post kijken.
@IJsbrekert | 01-01-21 | 17:20:
De vergelijking met zwarte Piet gaat dan nog steeds mank.
En zoek eens op wat er jaarlijks aan sportblessures op de eerste hulp belandt.
@Dandruff | 01-01-21 | 17:25:
Precies..
Geen drank meer gevaarlijk, alleen nog vervoer van en naar je werk, maar niet voor plezier: verkeersdeelname is ook gevaarlijk. Langzamerhand alles verbieden, thuiszitten, werken en bek houden pracht samenleving
De rustig verlopen oud en nieuw komt door de maatregel, dat de politie gelijk mag schieten. Volgende kalmerende maatregel boa's met wurgstokken.
Van de in beslag genomen vuurwerkjes halen we de lonten af en maken we een maagband van voor meneertje Bruls.
Als ik de man zie, kan er niets aan doen, moet ik aan een fragment uit de film -7- (Seven) denken. Daar waar die veelvraat in zijn bord spaghetti ligt. Kennen jullie die film?
Ja die was wel lekker,
www.youtube.com/watch?v=TQfWTwRbJ4A
Ja gezien toen ik 13 was ofzo
... of dit fragment:
www.youtube.com/watch?v=lhbHTjMLN5c
Ja, 1 keer gezien en was voldoende
Whats in the box???
Yes, super film, maar als je het einde eenmaal kent kijk je hem niet nog een keer met zoveel spanning/ "plezier".
Doe ook effe meteen een bushokjes sloopverbod,
"Ongekend aantal bushokjes sneuvelt in Haarlemse oudejaarsnacht - een rondgang langs de scherven"
www.haarlemsdagblad.nl/cnt/DMF2021010...
Er is een relatie: pro vuurwerk is ook pro Zwarte Piet, de boeren, Trump etc. en tegen vaccinatie, klimaatmaatregelen, kunstsubsidies, NOS, en alles wat nog meer als linkse kerk wordt gezien.
Ah, de Hokjesman is gearriveerd. (prachtige serie trouwens)
@oldantiwise,
Ietwat kort door de bocht, maar zit wel wat in.
Ook wat kort door de bocht; anti-vuurwerk is pro rassenrellen, pro overbevolking, pro racist Biden (ook volgens Harris), pro eeuwige lockdown, pro alle oerbossen snel omkappen, pro commerciële lelijkheid, pro stalinistische propaganda, en pro alles wat er verder nog naar dictatuur en grootschalig geweld neigt.
Aan welke kant zou jij willen staan?
Ik ben voor Zwarte Piet en tegen Tesla en Apple. Kun je daar ook wat mee?
Je kunt het overigens ook omdraaien.
Dus?
@zuurtjeregen | 01-01-21 | 16:54: wat is ‘teh’?
Heeft oudejaarsavond 3 zakken oliebollen en 12 appelbeignets van LiDl genuttigd en braakt op nieuwjaarsdag onzin uit, het poedersuiker druipt daarbij nog van zijn driedubbele kin, want waarschijnlijk heeft hij ook de servetten gebruikt om de spontane diaree verkregen door de overmatige consumptie uit zijn bolle billen te vegen, welke aan weerszijden 50 cm over de wc bril bungelen.
Serieuze vraag,
Hoe word je burgemeester?
De juiste reten likken en vooral als raadslid / wethouder/ eerste ,tweede kamerlid meestemmen met je partijgenoten.
Hopelijk vraag je dat voor een vriend?
Netwerk, klasje, je wordt benaderd. Zoals een democratie betaamt.
Er blijkt ook een correlatie te zijn met heel veel vreten.
Gewoon solliciteren hoor wordt bekend gemaakt via de gemeente en daarna krijg je keurig een brief terug van de cdk dat je het niet bent geworden
Weet je wat nog veiliger is dan een vuurwerkverbod?..
Een dwangbuis. Voor iedereen en altijd. En als je niet meer kan werken, krijg je gewoon een uitkering, maar er raakt tenminste niemand verwond.
Dwangbruis.
Het grootste probleem is niet hoe je een vetklep naar de hoogste verdieping van een torenflat hijst.
De vraag is: hoe krijg je hem in een oranje overall.
Waar een wil is, is een weg.
Brul, waar je beter iets aan kan doen is dit:
"Medicatiefouten doodsoorzaak nummer drie in Nederland
Per jaar belanden 27.000 mensen in het ziekenhuis door verkeerd medicijngebruik. Een groot aantal overlijdt door medicatiefouten en sinds 2013 neemt dat aantal niet af.
In de top drie van doodsoorzaken staat kanker op nummer één, hart- en vaatziekten op twee en medicatiefouten op drie. "
www.nporadio1.nl/onderzoek/15588-dood...
Allebei zijn belangrijk
Dat Bruls zich beter op andere risico's kan richten is juist, maar dat bericht slaat nergens op.
Twee is voor Bruls zeker van toepassing..
Ik ben voor streng handhaven van de regels, iets wat afgelopen 30 jaar steeds minder prioriteit heeft gekregen. Bepaald vuurwerk en brandstichting zijn altijd al illegaal geweest. Met het verstrijken van de jaren is de pakkans steeds kleiner geworden. En als je al gepakt werd waren de gevolgen niet zo heel groot.
Want bezuinigen op grenscontroles, politie en gevangenissen waren belangrijk om ons aandeel in Europa te kunnen financieren.
Ook omdat mensen steeds zelfzuchtiger worden.
Eigen plezier eerst.
Streng hanhaven? Never in dit land wegens tere zieltjes en ander kleurtje.
Overgewicht zorgt voor oneindig meer gezondheidsschade en kosten dan vuurwerk. Gek dat we Bruls daar nooit over horen.
en wat dacht je van de productiekosten, financieel en qua milieuschade van al die borden patat, frikandellen, kroketten die deze vetzak gevormd hebben?
Vuurwerkverbod is een verstandige beslissing, hadden ze jaren geleden moeten invoeren.
Een sprekende ezel?
@DenBeert | 01-01-21 | 16:31: Een eenzame Ezel
Zo'n lockdown hadden ze jaren geleden al moeten invoeren, scheelt blijkbaar veel drukte op de ic met oudjaar.
Pas als verzekeringsmaatschappijen de schade gaan verhalen op daders en het een gedeelte van hun inkomen gaat kosten gaat er misschien iets veranderen.
@Nuchternederland | 01-01-21 | 16:34: het is een mythe dat vuurwerk op 31-12 zorgt voor een stormloop op ziekenhuizen. Er waren ieder jaar vuurwerkslachtoffers, maar procentueel gezien stelde het niets voor.
@Frits de Vriez | 01-01-21 | 16:41: en zo is het!!
@Frits de Vriez | 01-01-21 | 16:41: De documentaire over het Oogziekenhuis met o&n laat weinig aan de verbeelding over. Vorig jaar 168 slachtoffers met oogletsel
@Diederik_Ezel | 01-01-21 | 16:49: Hoeveel SOA meldingen vorig jaar? SOA kunnen (en hebben) blijvende gevolgen met zich meebrengen.
Nu heb ik dus honger.
Voor iemand die zo betrokken is doet hij wel erg gewichtig.
Gaat hij de keukentraojes ook verbieden? Daar gaan veel meer mensen aan dood dan aan vuurwerk.
Na de ervaring van vannacht ben ik zeker voor een vuurwerkverbod als veel mensen dan natuurlijk wel dat prachtige hemelvullende sierwerk afsteken.
Bent u vooral burgelijk ongehoorzaam. Verzet plegen gaat dan misschien nog eens zoden aan de dijk zetten.
Is dit die bruls vd aangifte-polonaise (mmv politie !) en die ook een stuk
gemeentegrond tot no-go area verklaarde?
De reeds jaren steeds maar weer opgerakelde vuurwerkdiscussie staat in feite geheel los van de maatregelen die nu noodzakelijk lijken om de ziekenhuizen te ontlasten. Je moet het één niet op precies het verkeerde moment op het ander willen betrekken.
Waarom (zoals djs hier als eerste zich afvroeg) geen vreetverbod? Een keihard verbod op bovenmatig vreten? Als we obesitas uitbannen, dan heeft dat ook een dramatisch effect op de druk die op de zorg ligt.
'Nu echt doorzetten, voor het hele land een vreetverbod'.
+ veel. Harde cijfers: op de ICs zijn allochtone en obese personen oververtegenwoordigd. Evidente oplossing: algeheel verbod op deze beide risicofactoren.
Oei! Dat mag je niet zeggen want niet PC. de policor goegemeente spoelt liever het hele land economisch door het putje dan op zoek te gaan naar oorzaken en die te benoemen. Alles om te deugen tot in hun graf. Er was een tijdje geleden een IC arts die het benoemde maar die werd meteen vakkundig door de msm op de man spelend kalt gestellt.
In ieder geval is het bewijs nu geleverd dat een overmaat cholesterol je voorste hersenkwab aantast. Napoleon en Hitler hadden ook een dergelijke kwaal....
Napoleon en Adolf hielden toch juist van een potje 'vuurwerk'?
@wijsvinger | 01-01-21 | 16:28:
Dat wel ja.. Maar werden niet gehinderd door enige hoogmoedswaanzin. Net als deze dorpsidioot. Deze CDA-paap denkt ook wat in de melk te brokkelen te hebben. Alles wat nog een klein beetje sjeu aan het leven geeft, wordt door dit soort rare kwasten de nek omgedraaid. Die staatssecretaris Blokhuis is hetzelfde laken een pak, ook zo'n gristelijke deugkneus.
Hitler had een bevriende arts, Theodor Morell. Die pompte Hitler vol drugs, waaronder crystal meth.
Beste wensen, luitjes. Er was geen hol aan geweest zonder vuurwerk. Gelukkig hadden wat verzetsstrijders in ons dorpje genoeg illegaal spul gekocht om nog een beetje Nieuwjaarsgevoel te beleven. Prachtig helder weer, mooi vuurwerk.
En ja hoor, nog geen uur wakker en de moraalpropaganda begint alweer op 1 januari, zucht. Wéér van een of ander nietszeggend persoon die volgens de krant 'status' heeft; edoch, ken die man Bruls niet en het zal aan mijn reet roesten wat hij vindt. Waarde hechten aan zo'n deuglul is voor rubbertegels.
Vuurwerk is traditie en dat kan men niet verbieden. In ons dorp niet, dus.
Die verzetsstrijders kunnen me wat. Bruls kan ook m'n rug op.
Referendum graag.
Geen hol aan zonder vuurwerk? Dan heb je pas een triest leven. Zelfde als mensen die geen lol kunnen hebben zonder drank. Diep triest.
@Erikjan79 | 01-01-21 | 16:28:
Burp..!!
@neonreclame | 01-01-21 | 16:38: Slapen..!!
Mensdier, beste wensen aan jou en de vuurwerkliefhebbers in je dorp. Wij begrijpen elkaar.
Veiligheidsregio's zijn leuk bedacht, maar ook hier ontbreekt weer de verankering in de Grondwet. Bij gebrek aan legitimiteit kan dit halfhangende lid van de politieke lobbykliek ongezien de typhus krijgen.
Bruls kan sowieso de typhus aan z'n hangzak krijgen. Ongezien....
Hoe lang gaat het duren voordat deze slinks in de een of andere wetgeving ZIJN opgenomen, omdat het tijdens de coronacrisis een onmisbaar instrument bleek?
Het aantal mensen die dit jaar met een gipsvlucht moesten worde gerepatrieerd is aanzienlijk lager dan voorgaande jaren. De zorg wordt hierdoor ontzien omdat er minder vervolgbehandelingen in de toch al zo zwaar belaste ziekenhuizen nodig zijn. Dat experimrnt is dus goed bevallen. Tijd om wintersport voor Nederlanders definitief te verbieden. Gewoon even doorpakken.
Mensen boven de 70 gaan zeer significant meer zorg gebruiken, was er maar iets waardoor de zorg ontlast kan worden van deze zorgveelvraten. Oh, wacht...
Prachtig ...
+1
Doe dan ook meteen even een verbod op de import van nieuwe Nederlanders....
Is de zorg zo weer op orde.
Zo ook met voetbal.
Zoveel druk op de SEH's op zaterdag en zondag, knie- en enkelblessures vreten ziekenhuis_capaciteit. Laten we de KNVB tot criminele organisatie benoemen.
@_pacman_ | 01-01-21 | 16:21: Dat noemen ze de Pia-optie bij D666
En ik vind daarnaast het verschil met het drugs wel opvallend. Dat mag dan weer wel want vrijheid etc. Maar een burger die een potje vuurwerk afsteekt die is pas echt een crimineel
Niet zozeer een crimineel als wel een sneue achterblijver die het stadium van opgewonden klein kind niet is ontgroeid.
@Ridde Rogter | 01-01-21 | 16:20: Het klinkt alsof drugs in ieder geval uw brein zwaar verneveld hebben.
@Ridde Rogter | 01-01-21 | 16:20: Ja en iemand die drugs gebruikt moet zijn miserabele leven maar eens op orde maken zodat hij de realiteit niet hoeft te ontvluchten.
Ieder zijn hobby.
Nou mensen, weer een momentje om te onthouden voor als je straks in het stemhokje staat. Toch maar niet meer stemmen op dit kabinet en de linkerzijde van de oppositie. Simpel toch?
Onverkozen Brulkikker... die verdient een job in Brussel, naast de andere volgevreten Timmerfrans!
Die twee zijn voor elkaar gemaakt. Lekker samen vreten en brullen op kosten van de staat.
Dit zat er in natuurlijk. Die Bruls mag ik ook niet maar in dit geval zijn het toch in eerste instantie de relschoppers die je er op aan moet kijken. Het zal niet de eerste keer zijn dat er iets wordt afgepakt omdat een aantal mongolen er niet normaal mee kan omgaan. En corona gaf natuurlijk een prachtexcuus.
Vind het een vreselijke kerel, maar hierin heeft hij wel gelijk. Mensen konden volstrekt niet met de vrijheid van vuurwerk omgaan. Illegale rommel, Duitse troep, vandalisme, en afsteken van 23 december tot ver in januari in plaats van tijdens de afgesproken uren. Jammer dan voor de goedwillenden.
Als je mensen als kleine kinderen behandeld, gaan ze zich als kleine kinderen gedragen.
@Frau Merkel | 01-01-21 | 16:17:
Dat is je eigen keus.
Allemaal zaken die al illegaal waren.
@De echte Stolwijker | 01-01-21 | 16:18: Jein. Elke keuze is een eigen keus en daarmee valt alles dood te slaan. De mens is een sociaal dier en gevoelig voor het gedrag van de mede aardbewoners, met name in de directe omgeving. De lokale sociale omgevingen zijn gesloopt, zeker in de grote steden, en vervangen door sociale 'media'. Dat zorgt voor een versterking van het effect. Het merendeel van de mensen is niet in staat op het eigen gedrag te reflecteren en op basis daarvan het gedrag aan te passen. Waar het voorheen de directe persoonlijke omgeving was die de correctie leverde is dat nu onthecht en vervangen door de versterkte impulsen van de mobieltjes. Leg twatter, faecesbook, instantnix en als die andere prut eens twee weken plat en kijk wat er dan gebeurt.
Daarbij natuurlijk de gebruikelijke punten om de sociale structuur in de maatschappij terug te brengen, gericht op welzijn in plaats van winstmaximalisatie, maar dat duurt wat langer.
Sinds wanneer leveren Duitsers troep?
Een kleine minderheid doet vervelende dingen met vuurwerk. Alles wat je noemt was al niet legaal, maar werd niet gehandhaafd. Vuurwerk is niet eens te koop op 23 dec, illegaal vuurwerk is... illegaal. Een algeheel verbod verandert hier dus niks aan, maar verpest het wel voor de enorme meerderheid die verantwoord mooi siervuurwerk afsteekt.
Billy Turf is vroeger veel gepest, en altijd gesnakt naar revange, dan krijg je dit soort gedragingen.
Gesnackt
Dit land wordt meer en meer ingericht voor ouderen en bange mensen die elk risico willen uitsluiten. Elk ding wat vreugde oplevert moet worden uitgebannen.
Waarom überhaupt nog oud en nieuw vieren, of kerst. Ga gewoon lekker werken en blijf in je huis zitten. Loop je het minste risico en goed voor de economie.
Dikke kneus, die Bruls. Los van het feit dat handhaving onmogelijk is, wil deze nitwit alleen momentum pakken om zichzelf als ongekozen bestuurder te profileren. Het wordt tijd dat we naar gekozen burgemeesters gaan.
Ik woon in een dorp en ging om 21:30 nog wandelen met de hond. Overal hoorde ik wat knallen en de hond reageerde prima. Ze staarde zelfs nog naar wat mooi siervuurwerk. Eenmaal op de terugwegmoest ik een aantal jongeren passeren die ongevraagd even netjes stopten met vuurwerk afsteken.
Zo kan het ook! Helaas is de samenleving verpest door een stel doorgeschoten straatjeugd uit stedelijk gebied. Bij deze excludeer ik het woord samenleving uit mijn woordenboek en noem het een open inrichting.
Gelukkig nieuwjaar!
Met de wens dat ons meer en meer stuitende en machtswellustige debielentaal bespaard zal gaan blijven.
imgur.com/a/cr0cD8C
Hubert Bruls mag meepraten als hij na democratische verkiezingen in zijn functie is terechtgekomen
Ik stem voor een verbod op een verbod.
Zal wel rust geven.
De Leeuw brult al jaren niet meer, bolle Hubeeeeert daarentegen...
Die Bruls kan met z'n gedrag en lichaam zo voor een volgevreten Europarlementariër doorgaan.
Het wachten is erop totdat ie zelf uit elkaar knalt.
Ik vind dat het ook tijd wordt voor verbod. Zal even duren, wellicht een generatie, maar de lol vind ik er wel een beetje vanaf.
Ik heb met de kinderen anders heerlijk genoten van het vuurwerk. De lol is er nog lang niet vanaf.
Weet u wat het probleem is met verbieden?
1: het smaakt naar meer, dus als a: wordt verboden gaan we meteen zeiken dat b: nog wel mag en dat we daar toch maar eens het gesprek over moeten aangaan.
2: Een verbod moet worden gehandhaafd, kost dus geld. En wie gaan dat betalen? Precies, u en ik.
@Lerp | 01-01-21 | 16:15: Inderdaad. Pak onze kinderen deze lol niet af! Het is al zo'n gefeminiseerde bedoening, moet dit er ook nog af? Heftig knalvuurwerk hoeft wat mij betreft niet, maar laat ons lekker kunnen blijven genieten van mooie cakes, fonteinen, etc!
Ik vind zelf siervuurwerk nog steeds leuk om te zien, maar die idioot harde knallen hoeft van mij niet zo.
In België geven gemeenten vaak een vuurwerkshow, dat is een stuk beter. Wel de lol, niet het gevaar en alle gewonden.
@TeeJee | 01-01-21 | 16:51: En dan gaan mensen met kinderen midden in de nacht van de ene kant van de woonplaats naar het vuurwerkpunt om dat te gaan kijken?
En als de gemeente dit organiseert, gaat dit kostenmatig nooit uit de klauw lopen? Of gekaapt worden door de een of andere commissie?
Aangezien mijn katten gisteren avond weer zoals op elke oudejaarsavond volledig verzenuwd waren steun ik Bruls hier in.
Onze kat schuilt dan altijd in de wasdroger. Ik op hem inpraten, maar nee hoor.
Geniet er nog maar even van, in 2022 wordt een verbod op het houden van katten voorzien. Groet, Hubert.
@Iedereendemoeder | 01-01-21 | 16:15: ja want katten doodvermoorden koolmeesjes en mussen.
@Lerp | 01-01-21 | 16:17:
Mensen pakken leefgebied af. Heeft de aarde eigenlijk wel mensen en katten nodig?
Het hele jaar schijten katten in mijn grind en pakken ze vogeltjes.
Ik hou niet van vuurwerk en nog veel minder van katten.
Gun die mensen één keer per jaar hun vuurwerk en ook hun katten.
Tolerantie en empathie. Das war einmal
Weet niet wat voor katten u heeft, maar die van mij zijn nog steeds volledig verzot op de kerstboom. Vuurwerk doet ze helemaal niets.
Bruls, de vertegenwoordiger van de volgevreten elite krijgt een steeds grotere mond.
Als hij zijn grote mond maar blijft gebruiken om hele kippen en taartjes weg te werken in plaats van opportunistisch wat te brullen dan zijn we binnenkort zeker van hem af.
Want Billie Turf van Nijmegen valt wel in de corona risicogroep.
Het was een groot succes, hoorde ik al, volgende item in het nieuws was dat er veel meer autobranden waren dan vorig jaar.
Keuzes....
Zeer vervelend zichzelf overschattend, met zichzelf ingenomen heerschap. De vlees geworden personificatie van de hedendaagse politiek. Omhoog gevallen ex-vakbonds baasje die niks kan maar door de politieke machine carriere heeft gemaakt. Totaal nutteloos die vetklep.
Ja, roepen, roepen, maar te dom om te.....
Een goed nieuw jaar gewenst, Basil!
Z'n vetklep dicht houden zou voor iedereen het beste zijn. Reactie van Geert is top.
@VP
Van hetzelfde en alles wat wenselijk is voor jou en je dierbaren.
Ook volgend jaar? dus het heeft niets met covid en de zorg capaciteit te maken. Die vetklep heeft zelf een hekel aan vuurwerk en ontneemt het dan iedereen.
Die ongekozen vetklep brult graag van alles, maar heeft gelukkig weinig te zeggen.
We verbieden de spekpannenkoeken wel. 's Kijken hoe snel hij gaat brullen.
Ghè ghè. De Oppositieleider. Meesterlijk.
Grappehaus zit te scrabble geen tijd bulls neemt waar .
Dit brulaapje is een van de nietszeggende figuren die het covid virus wel heel goed bevalt. Hij wentelt zich in de aandacht als een aal in een emmer snot. Een man die dit soort rampen uitbuit t.b.v.aandacht. Het enige opvallende aan hem is zijn walgelijke postuur. Heeft niets gepresteerd in zijn zogenaamde vak en pakt nu maar al te graag zijn kans. Walgelijk!!
Hij praat in slogans en clichés, alsof we allemaal kleuters zijn. Een volledig te negeren vent.
Bedenk dat na acceptatie van dit verbod het hier niet bij blijft. Want dan smaakt het naar meer, b.v. een alcoholverbod, eerst met oudjaar and so on. En de mensen die nu voor zo een verbod zijn straks komt er een verbod op iets wat jij leuk vindt. Ik heb er geen belang bij want steek al 30 jaar geen vuurwerk meer af.
Prima referendum materiaal dit.
X66 stijl dan toch zeker.
Vraag: bent u voor of tegen een algeheel vuurwerkverbod?
A: Ja, ik ben voor een algeheel vuurwerkverbod..
B: Nee, ik ben niet tegen een algeheel vuurwerkverbod.
C: Ik heb geen mening dus van mij mag dat algehele vuurwerkverbod er komen.
Welk referendum?
Kunnen we Hubert Bruls niet symbolisch afsteken? Eenmalig, meteen ook de laatste keer. En nee, ik heb een hekel aan vuurwerk maar om alles dan meteen maar te verbieden, hou toch op. Het is hier geen dictatuur.
Ik snap Bruls wel, hij heeft een bovengemidddelde kans om geraakt te worden door een vuurpijl.
Als ze nou eens wat doen aan het volk wat met zelfmaakbommen de hele teringbende aan strontbonken sloopt, dan is dat vuurwerkverbod niet nodig
Nee, dat zou te makkelijk zijn toch...?
Ik wens Bruls permanente jeuk aan z'n derde onderkin
Oei, de middelste. Daar is lastig bij te komen denk ik!
@VP732 | 01-01-21 | 16:06: Klopt, 2e onderkin is beter
Zeer slechte timming van deze meneer.
Zoiets als een pastoor/priester geen sex mag hebben, wordt het voor anderen verboden.
Blijf maar afpakken, verbieden. Nederlanders blijven dit niet pikken.
Dit jaar hebben we ons rustig gehouden maar het komend jaar knallen wij weer als vanouds.
Kan iemand mij vertellen hoe ik een video upload om te laten zien over welk siervuurwerk wij van houden?
Dat zijn dus van die dozen a 350 euro per stuk.
Geweldig, ik heb het echt gemist dit jaar
Bruls heeft gelijk, nu doorpakken. Vuurwerk heeft teveel nadelen: lawaaioverlast, geluidsoverlast, vervuiling en zorgt voor letsel en schade.
Bruls is uw baas? Much ass to kiss
Mee eens. Er mag wel een keer een veiliger alternatief voor verzonnen worden. Er schijnen mensen te zijn die het leuk vinden om op pannen te slaan en op fluitjes te blazen, om maar een voorbeeld te noemen.
Iemand kan aardig zijn of daadkrachtig over komen.
Maar is hijzij dan ook deskundig. Of betrouwbaar. Dat is heel wat anders.
Ik krijg onderhand de kots van het woord verbod.
Goh, wat onverwachts.
En daarna? Verbieden roken, drank, vlees, bepaalde ideeen, etc?
Och, aan de reacties hier vaak te lezen mag roken onmogelijk gemaakt worden. Dus waarom de rest dan niet?
Die verbodssmekers hebben domweg niet in de gaten dat hun pleziertje/zonde het volgende is. Eng volk.
Ik rook zelf een peukje, maar zou het niet erg vinden als dat niet meer kan.
Maar verbieden?
@Herfsttijloos | 01-01-21 | 16:03:
Ik heb nikS aan de reacties’..!!!
Aan m’n longen trouwens ook niet...
@VP732 | 01-01-21 | 16:04: juist ja zo is dat inderdaad !
Barbecuen, open haard.
@neonreclame | 01-01-21 | 16:06:
Het was een erg omslachtige manier om te zeggen dat het oog van zich ziet.
Daar gaat het zeker naar toe als we geen tegengas geven. Mevrouw de opperfuhrerin van de EU heeft het al voorspeld. China is nu haar grote voorbeeld.
@Herfsttijloos | 01-01-21 | 16:09:
Ik ga slapen..::
Beste wensen uiteraard..!!!
@neonreclame | 01-01-21 | 16:11: Jij ook neon.
@Dickie1908 | 01-01-21 | 16:09: huisdieren.
@VP732 | 01-01-21 | 16:16:
Zal dan wel beginnen met honden. Die zijn tenslotte haram
@Dickie1908 | 01-01-21 | 16:09:
Goeie, past zeker in het rijtje. (Maar grote biomassa centrales stoken op hout moet natuurlijk wel kunnen)
Weer zo’n over het paard getilde burgemeester die ergens wat van vind. Gewoon negeren, net als die hotemetoot uit amsterdam.
En die geflipte flapdrol uit Eindhoven, publiciteitsgeil mannetje
... Gewoon negeren....
Kijk uit dat je silly sil niet achter je aan krijgt..
@Ad1617 | 01-01-21 | 16:03: ik ben als Eindhovendse erg gevoelig voor negatieve kritiek naar Eiindhoven toe, U heeft echter wel helemaal gelijk
@Meesteres Belgie | 01-01-21 | 16:06: Strik erom en terug naar Friesland ermee.
We hebben geen Brulssen nodig. Laten we hier een referendum over houden.
Met of zonder lockdown en/of Bruis, altijd al een tegenstander geweest van vuurwerk.
Ik zal niet lang verdrietig zijn als dat voorgoed verdwijnt.
Frappant is dat een meerderheid van 61% van NL voor een vuurwerk verbod is, maar het er nog niet definitief komt. Een minderheid is tegen Zwarte Piet en dat laat men zo maar glippen.
De wereld op zijn kop.
Om structureel de zorg te ontlasten is een bmi van 22 een beter doel. Dus iederen boven de 22 gaat verplicht op dieet en kan geen overheidsfuctie krijgen.
Dan zijn we ook van bruls af,
Goeie!
Inderdaad, goed plan. Zal ook los van de effecten op de zorg het nodige opleveren, Men zal actiever en productiever worden.
www.sportenbewegenincijfers.nl/kernin...
Het lijkt erop dat de meeste blessures voorkomen bij veldvoetbal.
Maar de grootste risico's loop je bij mountainbiken.
Blijkbaar klappen er af en toe een paar tegen een boom aan.
En daarna wielrennen.
Vergeet de 150.000 hondenbeten per jaar niet
Denk niet dat heel veel mensen nou zo graag ambtenaartje willen spelen.
@Toverkol | 01-01-21 | 16:32: Ik ook niet maar dan zijn we iig van die Bruls af...
7500 eerste hulp bezoeken per jaar door fout fietsgebruik.
Wanneer worden die fietsen nou eens verboden!
Keukentrapjes Keukentrapjes. Doods oorzaak nr xx
Ik wil em wel eens zien wegrennen als ie zelf een rotje af steekt../
*wegrollen
Vuurwerk verboden, voorbedrukte aangifteformulieren daarentegen.
Gewoon doen. Tiefuszooi, nette kinderen veranderen in halve terroristen met die kutknallers. En elke wijk een vuurwerkshow op een plein. Lekker saamhorig met z'n allen. Overheid betaalt. Prima alternatief.
Er kan nu al niet gehandhaafd worden.
Betaal je saamhorige vuurwerkshow lekker zelf. Betaal ik ook m’n eigen vuurwerk en met nieuwjaar de fik erin.
Lekker saamhorig op z’n Russisch bedoel je
En na een jaar of 3 worden die vuurwerkshows een prestigeproject van de gemeente, wethouder(s), burgemeester, gemeenteraad, partij die de feitelijke macht heeft, en belangenorganisaties.
"Het plaatselijk COC vindt dat zij zich NIET weerspiegelt ziet in het jaarlijkse gemeentelijk eindejaarsvuurwerk. Dit wordt gedeeld door
de lokale arbeidsters met een hoofddoek bond. Bij1 dorp en ommelanden spreekt van een patroon van historisch ontkennen van BIPOC bij algemene festiviteiten. BIPOC ervaren dat zij bij feestvreugde niet mee mogen delen in die vreugde, net als bij alle andere voordelen in deze witte maatschappij. De gemeente stelt een onderzoek in en overweegt om de organisatie van het jaarlijkse gemeentelijk eindejaarsvuurwerk te gunnen aan een bedrijf met een werknemersbestand welk een afspiegeling is van de maatschappij. Voor de voorzitterspositie stelt de gemeente voor om Attje Kuiken te verzoeken deze taak te vervullen.
irritant genoeg moet ik het met hem eens zijn, weet niet of ik daar het jaar mee wil beginnen
Mwoah, ik ben ook niet zo voor van alles verbieden, maar aangezien kennelijk driekwart van de bevolking te debiel en/of asociaal is om normaal om te gaan met vuurwerk begin ik er toch wel voor te voelen.
"This is why we can't have nice things"
Drie kwart van de Nederlanders kan niet omgaan met suiker, vet en alcohol.
Een verbod op vetzucht en obesitas lijkt mij meer hout te snijden.
@zuurtjeregen | 01-01-21 | 16:04:
Te starten bij Bruls himself....
Volgens links kan driekwart van de bevolking, eigenlijk 90%, niet goed (in hun ogen) omgaan met vrijheid. Afschaffen?
@Arachne | 01-01-21 | 21:13: werken ze aan
Als bij Bruls iets naar meer smaakt, dan moet je oppassen!
Als het vuurwerkverbod ervoor zorgt dat er nog de helft wordt afgestoken zoals gisteravond, zal het verbod mij aan mijn reet roesten. Ik vond het eigenlijk de laatste jaren toch al steeds meer iets teveel van het goede worden. Handhaven gaat toch niet lukken dus wellicht brengt een verbod iets meer balans.
Oftewel vuurwerk alleen nog in de grensregio's. Daar gaan de mensen er ook het minst abnormaal mee om.
Lijkt me prima. Nu het handhaven nog.
Heel off-topic maar WTF?
thehill.com/regulation/court-battles/...
On-topic, mooi, enkel siervuurwerk georganiseerd door de gemeente. Klaar. Heb je vuurwerk, en je vingers, en je auto nog.
Je auto zetten ze in de fik door een aanmaakblokje op je autoband te leggen en die aan te steken. Daar heeft een legale astronaut / kanonslag niets mee te maken.
Een vinger geven en een hand nemen. Dat wekt vertrouwen voor de toekomst.
... een hand nemen..., dat doet vuurwerk toch ook wel eens?
Het verlies van ledematen is vooral een gevolg van het in elkaar knutselen van vuurwerkbommen. Laat dat nou precies zijn wat je kunt verwachten omdat jongeren, ook met legaal gekocht categorie 1 vuurwerk, toch graag harde knallen willen horen.
"smaken er bij MIJ naar dat WE dit blijven doorzetten"
Juist ja.
Zullen we het even bij die WE houden dan.
Er was een vuurwerkverbod? In heel Nederland? Want ik heb er weinig van gemerkt.
Ik heb nog nooit zulk zwaar knal en mooi siervuurwerk rondom mij heen gezien. Een wonder dat er zo weinig slachtoffers zijn gevallen.
@Ommezwaai | 01-01-21 | 16:19: u woont in Duindorp?
Ben jij het?
Dikke mensen zijn altijd gezellig. Dat moeten ze wel want ze kunnen niet hard rennen mocht het nodig zijn..
Laat dat gezellige maar weg. Hij heeft wat weg van die peetvader van Harrie Potter.
Wel ja, auto's vogelvrij verklaard voor toekomstige jaarwisselingen
Bruls is een pedante lul, en niet alleen om zijn irrelevante mening over vuurwerk afsteken buiten Nijmegen op oudjaarsavond.
Geert heeft humor.
Beste wensen Geert!
Jup, dat was te verwachten. Gelukkig heeft een burgemeester hier weinig over te zeggen.
Niks mis mee.
Doen.
Totale lul Bruls probeert zichzelf te profileren over de rug van de coronacrisis. Ik walg van dat mannetje.
Een mannetje wil ik dit "gebouw" toch niet noemen...
Die bolle heeft de smaak te pakken Spoedwetje iemand?
Fastfood verbod?
Ik vond de kids met categorie 1 vuurwerk helemaal prima en de kids (ook die van 14) zelf ook
Noem je je kinderen nu echt kids?
@zuurtjeregen | 01-01-21 | 16:05:
Heeft u moeite met lezen?
Mooi.
ik wil gewoon echt vuurwerk afsteken.
Wij hebben heen kids, maar kinderen.
@onfray | 01-01-21 | 16:33: geen
Strak plan, dit land is zoveel mooier zonder rotjes en bommetjes.
Het is allemaal prima geregeld wat illegaal is en niet , qua zwaarte/wanneer afsteken/hoe ermee om te gaan. Maar ja, als er dan jarenlang niet of nauwelijks gehandhaafd wordt. Welke partij(persoon) stond er eigenlijk jarenlang prominent aan het roer?
Ik kan nog iets bedenken waar we als land zonder veel mooier van worden. Het heeft iets te maken 500 per week.
@_pacman_ | 01-01-21 | 15:58: nog zo'n enorm faaldossier inderdaad.
Een verbod op windmolens zou hier meer aan bijdragen
.
Dit land had zoveel mooier kunnen zijn als we mogelijkheden hadden om illegaal vuurwerk op te sporen en te voorkomen (controle van grenzen, meer politiecalaciteit). En misschien wel meer goede zorg? Hadden we maar partijen die zich daarvoor inzetten. Niet in de regeringspartijen de afgelopen 10 jaar helaas.
Zag vannacht het filmpje uit Katwijk. Dronken chimpansees die hun territorium afbakenen. Weg ermee.
Doe eerst maar eens een verbod op de VVD en het CDA...
@Ommezwaai | 01-01-21 | 16:27: dat dus....
Eensch!
Deze vuurpijl zag ik al een tijdje aankomen. Ze worden voorspelbaar
En terecht. Door al dat gerel, gesloop en brandstichting is het nu echt tijd om de Tokkies te geven wat ze verdienen. Algeheel verbod op bezit, handel en import van vuurwerk. Doorpakken!
Die Bruls , die liep voorop in de optocht met voorgedrukte aangifte-formulieren voor analfabeten. Als dienaar van de kroon. Die man kun je met goed fatsoen niet meer serieus nemen.
En toch blijft zoiets plakken op zo'n functie. Echt bizar.
@VP732 | 01-01-21 | 15:55: Vet is nou eenmaal erg plakkerig
@VP732 | 01-01-21 | 15:55: van zijn zetel wippen kan niet. Dan riskeer je een hernia en de ziekenhuizen opereren nu niet
Dit weldoorvoede persoon is een jaar of 50 te laat geboren. Mussert had trots op hem geweest.
Bruls is een volgevreten vetzak die elke dag vetter wordt. Mensen met morbide obesitas hebben zichzelf niet in de hand, kennen zelf geen discipline en kan ik derhalve niet serieus nemen.
@VP732 | 01-01-21 | 15:55: 't is meer een kwestie van zwaartekracht.
Vreetverbod voor Bruls
Heel soms wens je iemand covid-19 of een mutant hiervan toe...
Integendeel, des te eerder zijn we van m af.
REAGEER OOK