RIVM-update: +9719 Illegale Technoravers
♬ IK HEB STIEKEM MET JE GEDANST, IK HOOP DAT JE NIET DEAUD GAAT ♬
Heerlijk tweetje van YorickB, over het RIVM Rampjaar 2020, toen er geen jota klopte van wat ze riepen en we nu met de gebakken perenbollen zitten. Plaatje onder opklikken voor groot, uitprinten op A4, nog 1 heel hard om lachen, vliegtuigje van vouwen en om 00:00 uur uit het raam keilen. Geen BisonKit op de punt smeren, want dan komt-ie weer in iemands oog, en de zorg is al overbelast.
DE CIJFERS: 9719 PT, 2104 ZKH, 724 IC & 109 RIP.
De Gemeentekaart, met TWEE GROENE WADDENEILANDJES
Social
Reaguursels
InloggenMijn eenvoudige plan om de economie te redden, de zorg te ontlasten en het gezeik en gezeur te stoppen is als volgt.
Iedereen die het wil krijgt vaccinatie en dat wordt geregistreerd.
Iedereen die het niet wil krijgt het niet en wordt niet geregistreerd.
De eerste groep mag naar het ziekenhuis als ze toch een covid gevat hebben.
En verder zijn ivermectine, HCQ en weet ik veel wat nog meer vrij verkrijgbaar zonder recept. Iedereen boven de 18 mag naar eigen goeddunken gebruik maken van deze middelen zonder dat de overheid hen dat belet.
Aanvulling wat mij betreft: Mensen met een vaccinatie krijgen toegang tot evenementen en een korting op de zorgpremie. De rest niet.
Hoe moeilijk kan dat nou zijn...
Aardige poging, dat overzichtje RIVM en de besmettingen. Wel jammer van de spelfouten in het overzicht die je bij één keer nalezen (of laten nalezen, als je dyslexisch bent) zouden moeten opvallen. Roept bij mij meteen de vraag op of de inhoud wel met de nodige zorg is samengesteld.
Los daarvan zit de pijn natuurlijk vooral om de uitlatingen in januari-maart. En dan mis ik nog dat het RIVM in augustus publiceerde dat ze in die periode te veel vervlochten waren met de politiek en andersom. Joh! Bizar dat je sindsdien nog moet uitleggen waarom je moeite hebt de standpunten van het RIVM zomaar voor waar aan te nemen.
Als eerste miemelen over spelvauten in plaats van de samenstelling van het getoonde overzicht en de strekking van het verhaal... Dan heb je je prioriteiten wel puntgaaf op orde, zoveel is duidelijk.
“Ik heb stiekem met je gedanst, ik hoop dat je niet deaud gaat in het geval dat die 0,3% algemene mortaliteit jou juist treft terwijl je ook nog eens niet behoort tot één van de risicogroepen die meer dan 90% zijn van die 0,3% en we bovendien nog niet eens weten of die 0,3% niet te hoog geschat is, omdat misschien wel veel meer mensen het virus inmiddels hebben doorgemaakt dan we weten. Vaarwel!”
Wat doe je wanneer het financiële systeem failliet is, je laat een manmade virus los en kijkt wat er gebeurd.
Gelukkig is het financiële systeem niet failliet, en leeft het idee van een manmade virus alleen in de hoofden van wappies.
@RandyBiel | 01-01-21 | 04:24:
Nou dat stelt me helemaal gerust, dank je. Dus we gaan we in 2021 in nauwe samenwerking met Chinese onderzoeksinstituten voortvarend verder met gain of function research.
@RandyBiel | 01-01-21 | 04:24: De grootste wappies zijn de wappie roepers.
Als iedereen nou gewoon netjes in zjin elleboog zou niezen was er niets aan de hand!
Ik begin me echt af te vragen wat voor toegevoegde waarde Corona cijfer updates hebben. Gebeurt er dan werkelijk niets anders meer in de wereld?
Tijd voor een oliebol en champagne!!!!
Proost
Al meer dan 10 jaar een hoop gel#l van meer handen aan het bed. Vervolgens meer bezuinigingen en meer managers.
Nu betaald men de rekening.
Betaalt, verder helemaal waar
Yes, manager functies verdienen beter dus iedereen wil doorgroeien
Kai su, Geenstijl?
Een geluk. Volgens de publicatie op de site van Ministerie vanaf 18 januari tot 1 februari de eerste ronde zorgmedewerkers en zwaar gehandicapte ingeënt. Die krijgen voor een groot deel na 3 week de tweede vaccinatie. Dus na een maand schat ik dat we al op een miljoen zitten. In dat tempo zijn we mooi op tijd klaar voor een volgende pandemie met het brilslangenvirus uit Verweggistan.
Slappe zakken:
www.telegraaf.nl/nieuws/1718680678/fe...
Over een jaar of twee komen we er achter dat China en die enge man van de WHO ons te grazen hebben genomen en met de stevige griepgolf van dit jaar het Westen hebben verslagen op economisch gebied. Zonder een schot te lossen.
Zo als veel Chinezen het mij al vertelden verleden jaar: " we will be number one!"
Numbel one.
Cees, je verdient een kroontje lijkt mij. Vooropgezet zal het niet geweest zijn, maar ze hebben het zeker goed benut.
@Baron Clappique | 31-12-20 | 19:15: Hahaha. Mooi.
Het RIVM:
1 januari: MERS is een ander coronavirus dan het virus dat nu vooral Wuhan treft.
We houden de situatie nauwlettend in de gaten en treffen maatregelen voor het geval er toch een patiënt in Nederland zou zijn. Die kans lijkt overigens op dit moment klein.’
22 januari: ‘We bereiden ons in Nederland voor op een mogelijke uitbraak van het coronavirus.’
24 januari: ‘We staan in nauw contact met andere instanties, zoals de WHO en ECDC.
De ziekte lijkt, met wat er nu bekend is, niet zo heel besmettelijk.’
28 januari: De ziekte lijkt, met wat er nu bekend is, niet heel besmettelijk. (25 jan chin. nwj.)
De ziekte lijkt ook niet makkelijk van mens op mens overdraagbaar.’
We geven aan dat het mogelijk is dat het virus ook naar Nederland komt.
Maar dat de kans klein is dat het zich hier verspreidt.’
3 februari: ‘We zijn zeer goed voorbereid mocht het virus hier opduiken.
Er treden dan allerlei maatregelen in werking die voorkomen dat het virus zich verder kan verspreiden.’ (23 feb. carnaval) enzovoort, enzovoort.
Kan niet vaak genoeg worden herhaald.
Conclusie: het RIVM liegt vanaf 1 januati 2020.
Onomstotelijk bewezen.
We wonen in dit land met 17.500.000 mensen.
De corona gerelateerde sterfgevallen van het afgelopen jaar: ca. 20.000
Corona geïnfecteerden vind ik niet relevant.
Persoonlijk vind ik dat nogal meevallen. Maar ja, dat is dan ook persoonlijk.
Alle sterfgevallen zijn momenteel corona gerelateerd.
Mensen die er dood aan gegaan zijn of er blijvende orgaan schade aan over gehouden hebben vind ik wel relevant, zeker als dat dat gewoon te voorkomen was geweest.
ik denk dat het misschien 1000 mensen zijn die ALLEEN aan corona zijn overleden de rest had onderligende klachten waar ze vroeg of laat aan zouden bezwijken. en zelf al zou het iets meer zijn kun je geen maatschappij slopen.
@Spychopaat | 31-12-20 | 20:46: hoog ingeschat
Wappie gezin. www.telegraaf.nl/nieuws/393632267/rec...
De rechter heeft het over schending van de lichamelijke integriteit. Dat zou kunnen als het wattenstaafje van de PCR test via de neus het fragiele bot van de voorste schedelbasis doorboort en zo een bacteriële meningo-encephalitis kan veroorzaken.
Opvallende uitspraak. Wat betekent dit nu voor alle reizigers die terugvliegen naar Nederland? Iedereen kan dan gewoon naar binnen, zou je denken.
www.telegraaf.nl/nieuws/393632267/rec...
Is ook een rot test met die neus swap, hoorde verschillende verhalen van beetje vervelend tot hoofdpijn en bloedneuzen. Is alleen die keelswap niet genoeg?
NL gezin, jaja en dat geleufde gij ?
Mooie quote aan het begin van het artikel.
Dat was rond de tijd dat Nederland zijn mondkapjes aan China doneerde, want we wisten wel dat er een pandemie aan zet te komen maar die zou aan ons voorbij gaan en dus hadden wij die mondkapjes toch niet nodig en zo konden wij mooi een goede daad verrichten.
Tja, die Van Dissel heeft nu niet bepaald het buskruit uitgevonden. Dat waren overigens de Chinezen.
@Baron Clappique | 31-12-20 | 18:57:Oneens. Dissel weet heel veel maar het stopt als het nieuw is. Dan is elk willekeurig weldenkend mens een goede raadgever, op z'n minst
@Dr. Blechtrummel | 31-12-20 | 19:08: Als het al nieuw zou zijn, dan moet het nadenken beginnen. Daar wacht ik nog op.
Henk Krol is door de coronacrisis vegetariër geworden. Klein lichtpuntje toch ?
Maar hij likt er nog wel aan?
Nu Frans Timmermans nog. Scheelt een paar kiloton CO2.
Er is één beroepsgroep die ik hier niet zie klagen.
Begrafenis ondernemers?
De rijksambtenaren in schaal 13 en hoger ?
Meerdere?
Supermarkten.
Internetwinkels... China is geen beroepsgroep maar heeeee.
Slijters
De hele IcT
Alle 'democratische' dictators
De EU -politici, kuch-
Rutte en zijn miljoen wormvormige aanhangsels -hersendoden-
farmaceutische bedrijven -en de aandeelhouders-
Anti democraten
De volledige media -angst doet kluisteren-
Best een grote lijst.
Het zijn vooral de beroepslozen die altijd lopen te klagen.
Nieuwsuur, natuurlijk schandalig dat politici bedreigd werden maar ja toen zag ik Ollongren langskomen en begreep ik het.
Er zijn altijd uitzonderingen.
@Baron Clappique | 31-12-20 | 18:31: Maar ik vergeet te zeggen dat feitelijk wie dan ook bedreigen zonder uitzondering uiteraard volstrekt ontoelaatbaar is.
Het was ook satirisch .
@dedwarsligger | 31-12-20 | 18:40: Ja maar, je weet toch. Satire en ironie, überhaupt humor, dat alles ligt allemaal onder vuur tegenwoordig.
Nou ja, dan maakt dat vullis op twitter eens mee wat inmiddels dagelijkse realiteit is voor de helft van hun stedelijk stemvee.
Niks schandaligs aan. Gewoon de uitkomst van hun eigen klote beleid.
Poh, die trektouwtjes en knalerwten gaan hard tegenwoordig. Als er volgend jaar ook nog coronies is moet dat ook verboden worden.
Wat gebeurt er als je een afgesloten emmer vol knalerwten van een flatgebouw gooit ?
@Baron Clappique | 31-12-20 | 18:27: Met een hamer op een doosje trektouwtjes meppen is niet zo goed voor je gehoor, weet ik.
Dus als ik het goed begrijp zijn alle oogartsen vrij.
Die zijn nu actief op de IC's. Neem ik aan. Alle verloven ingetrokken, of was dat een andere groep?
Ik weet niet of je aan de beademing nou zo'n behoefte hebt aan een nieuwe leesbril.
@Baron Clappique | 31-12-20 | 18:08: Kan ook geen kwaad, dus geen probleem.
#Glas half-vol.
@Baron Clappique | 31-12-20 | 18:08: Alsof iedereen aan de beademing ligt. De meeste covid patienten liggen juist niet aan de beademing.
@Lupuslupus | 31-12-20 | 18:23: De meeste covid patiënten zijn niet eens ziek.
Zijn vast nog wel een paar vuurwerk stunters
@Baron Clappique | 31-12-20 | 18:31: Klopt. Maar dan kunnen we ook niet van patiënten spreken, toch? Dan zijn het positief getesten.
Klopt. Maar het ging mij eigenlijk over de vraag wat de meerwaarde is van een oogarts in een ziekenhuis waar positief getesten, al of niet beademd, zijn opgenomen.
@Baron Clappique | 31-12-20 | 18:53:
Een beetje heel simpel gedacht dat iemand die een vuurpijl in zijn oog heeft gekregen alleen een oogarts nodig heeft....
Mocht er trouwens ooit echt een dodelijke en nog besmettelijker pandemie uitbreken dan weet je nu wel wat de uitkomst gaat zijn. Mag je hopen dat je in Nieuw Zeeland zit op dat moment. Ik zou willen zeggen dat we (de overheid) er dan van geleerd hebben maar vrees van niet.
Het lijkt mij beter als de bevolking er van heeft geleerd. De overheid kan weinig meer doen dan een beetje sturen.
Er van leren? Verwaande Hugo? Of die lulhannes van het RIVM?
Dacht hetniet.
@Gulliver | 31-12-20 | 18:04: je bedoeld. Ze zijn volkomen overbodig, nutteloos, zinloos. En dat sturen van jou, daar komt ook niets van terecht.
@bigstone | 31-12-20 | 18:20:
Denk je dat Henk Krol het beter had gedaan?
Als er nog eens een dergelijke pandemie uitbreekt, zou ik gewoon niets zeggen en de natoer zijn gang laten gaan.
@Gokmaar | 31-12-20 | 18:39:
Als ze dat met andere ziektes ook hadden gedaan waren er nu geen mensen meer geweest.
@Gulliver | 31-12-20 | 18:52: Klopt en niemand had er van geweten.
@Gulliver | 31-12-20 | 18:52: Wappie.
In een relatief rijk land als nederland zou de zorg met een beetje overcapaciteit kunnen draaien.. Hoe komen we aan dat geld? Nou ga maar es kijken waar ons belasting geld verkwanseld wordt..
@timmey | 31-12-20 | 23:38:Aan die stroom 'vluchtelingen' die elke maand aanwast en tot in lengte van dagen geld blijft kosten ? (bij 500 per week 73miljard over 30 jaar, val uiteindelijk nog mee als ze ons komen helpen)
Die 2 waddeneilandjes (Vlieland en Schiermonnikoog) klopt ook geen bal van, die laten zich gewoon niet testen daar denk ik want als je naar die rioolcijfers kijkt, die waren enorm afgelopen week.
Of waren dat allemaal kerstvluchtelingen uit de randstad?
Dat blijven de wappies roepen maar de cijfers wijzen het tegendeel uit.
De stijging in het aantal besmettingen is sinds drie weken verdwenen en ze nemen de afgelopen dagen zelfs af.
@Gulliver | 31-12-20 | 17:57: zou daar een causaal verband zijn denk je?
@emwee | 31-12-20 | 17:59:
Wat denk je zelf Einstein?
@Gulliver | 31-12-20 | 17:57: Dat komt omdat er tijdens de feestdagen veel minder wordt getest.
Klopt, aantal testen gehalveerd, nog steeds 13% positief getest, logisch dat je nu even rond de 10k zit. Geen enkele verbetering helaas.
@Baron Clappique | 31-12-20 | 18:01:
Sinds begin december is de stijging afgenomen, dit in tegenstelling tot landen die later maatregelen hebben genomen. Kerst heeft inderdaad voor een afname van het aantal tests gezorgd en zal de komende tijd een forse toename van het aantal besmettingen zorgen.
Zou het ook zo werken, omdat mensen mondkapjes dragen zij denken dan zij beter beschermd zijn en dus dichterbij andere mensen staan dan wanneer zij geen kapjes dragen.
Een lijn tussen twee punten is nog geen causaal verband. Het is een religie geworden en religie en logica gaan niet samen. Wil je ze dragen, ga je gang. Val de rest niet lastig met je fundamentalistische kolder.
@emwee | 31-12-20 | 17:59: Zegt de thuiszorg vanmorgen "Tijd om uw causaal verband weer te wisselen!"
Waarop ik heb gezegd dat ik daarover eerst advies van Gulliver wilde hebben....
@Gulliver | 31-12-20 | 18:07: De stijging afgenomen. je bedoeld de snelheid van de stijging. Daar heb je niets aan . Een land als Nieuw-Zeeland een stijging van 10 personen het waren er 2 stelt niets voor in deze hoeveelheid maar is een hoog percentage . Kul dus.
@bigstone | 31-12-20 | 18:26:
Wappie neem een appelflappie.
Mooi iedereen die lekker achter zijn toetsenbord zit, hangt, staat, ruckt, of wat ook, hier in Langedijk gaat de telefoon uit. Wij wensen u en de uwen een fijne oudejaarsavond met oliebollen, bier, wijn en alles wat nodig is voor zoiets. En morgenochtend fris op en lekker verder zeiken. Ik ga werken.
Nachtdienst?
Werk ze en als je er 1 onder de lange lat krijgt, geef dan ook ff een mep van mij.
@ZZP-er | 31-12-20 | 18:12: hij is vuurwerkBOA
We moeten helaas accepteren dat het Westen anders dan de rijke Oost-Aziatische landen, een volstrekt incompetente crisisbestrijding kent, en een leger aan verwarde virologen en epidemiologen van bedenkelijk allooi. Je kunt vrij letterlijk een willekeurige Japanner, Taiwanees of Koreaan aan het hoofd zetten van de crisisplannen, en die zal het beter doen dan wie er nu zit.
Het heeft alles te maken met de mate waarin de bevolking zich houdt aan maatregelen. Nederlanders zoeken altijd de randjes ook van wat "mag".
Je oogst wat je zaait
@alisdeWnogzoS | 31-12-20 | 17:55: Inderdaad. Het gedoogvirus - dat al tientallen jaren ons land kapot maakt - heeft dit veroorzaakt.
@alisdeWnogzoS | 31-12-20 | 17:55:
Beter dan zaad in je oog.
Je moet zoiets ook niet overlaten aan carnavalvierders, dan gaat het met de Franse slag. Veel te veel Brabanders in de virusbestrijding.
Wat een falen van dit kabinet. Eerst de toeslagaffaire met doden, nu dit. Zelden zo’n onvermogen van een regering gezien. Het enige dat het kabinet doet is damagecontrol voor het eigen handelen. Dat in plaats van handelen.
Hear hear
Rutte zei toch al eerder iets over visie, en dat ie daar niet aan deed. Een van de weinige beloftes die hij waargemaakt heeft.
Er worden fouten gemaakt net als in andere landen maar over het geheel doet Nederland het gewoon goed.
@Sinterbikske | 31-12-20 | 17:33: U vergeet het belangrijkste; 'we gaan nooit meer terug naar het oude normaal'.
@Lupuslupus | 31-12-20 | 17:44:
Jij niet nee.
@Gulliver | 31-12-20 | 17:33: over het geheel doet nederland het uitstekend!
@Gulliver | 31-12-20 | 17:33: Ja, dat wordt ons te pas en te onpas verteld. Maar is het ook zo? Kijk eens kritisch naar de belangrijke thema's en uitdagingen die we de afgelopen paar decennia gehad hebben: infra en volkshuisvesting, defensie, immigratie, de vergroening van onze economie, de verdediging van onze belangen in Europa, ghettovorming in de binnensteden, de vergrijzing, de instandhouding van de democratische rechtstaat, integriteit en transparantie in de politiek, bestrijding van corruptie (ook op lagere niveau's), de toeslagenaffaire en andere affaires, en natuurlijk corona. Moet ik helaas de conclusie trekken dat zowel de aanpak als de uitkomsten nogal beroerd zijn. Incompetent bestuur en politici met volstrekt verkeerde prioriteiten.
Ik ben ondertussen witheet over de incapabele acties van dit kabinet, en dat ervoor.
Maar de vvd staat op winst in de peilingen, dus ik kan maar beter emigreren, dit komt niet meer goed.
@Lupuslupus | 31-12-20 | 17:44: Een vreselijke uitspraak. Ik werd er intens verdrietig van. Ik wil geen nieuw normaal!
Volledig eens. Qua besmettingen per 100.000 nauwelijks relevant, als een van de eerste aan het vaccineren, direct in de smiezen dat kinderen niet besmettelijk zijn. Gidsland!
@Nuchternederland | 31-12-20 | 17:52:
Dat zal je nog goed gaan tegenvallen in het buitenland. Mensen die hier altijd lopen te klagen doen dat daar nog veel harder.
Ziekenhuizen zijn het zat en willen nu vaccins.
Ze sturen een dringend verzoek aan Pipo, maar dat helpt natuurlijk niks. Ik zou ze zelf gaan halen en deze waardeloze minister en zijn "deskundigen" verder negeren. Eigen verantwoordelijkheid nemen want deze regering gaat dat niet doen.
@Gulliver | 31-12-20 | 17:33: Voor een bananenrepubliek kan het er idd net mee door.
@Schmalz | 31-12-20 | 18:03:
Heb je zelf je verantwoordelijkheid genomen door afstand te houden en een mondkapje te dragen of ben je er zo eentje die altijd naar anderen wijst?
@Eric Newby | 31-12-20 | 18:05:
Je hebt geen idee waar je over praat.
@Gulliver | 31-12-20 | 17:45: Heb je het nou over je familie, met je jijbak?!
@zwaaropdehand | 31-12-20 | 17:52: Ik ook niet. Maar ik kan tenminste nog zeggen dat ik dankbaar ben dat ik 75 jaar in vrijheid heb mogen en kunnen leven. Want de toekomst is zwart, inktzwart. Maar ik geloof niet meer in een Nederland dat in het verleden de zwaarste stormen en rampen doorstond en daarna met man en macht weer opveerde. Dat Nederland bestaat niet meer. Wat een enorme dreun zal het zijn wanneer (niet 'als') dat gaat doordringen tot de massa die nog steeds denkt dat het allemaal wel zal 'meevallen'.
Zo, fijne afsluiter van een geweldig jaar... geeft de burger moed. Ik hoop toch op de weerbaarheid van de mens, we vinden wel een weg toch?
@Gulliver | 31-12-20 | 18:09: Ja hoor, afstand, mondkapje, etc. netjes gevolgd. Verder wel een buitengewoon armzalige reactie van u.
De puinhopen van 30 jaar paars
Het enige goede wat ze kunnen doen is aftreden.
Kerken zijn momenteel de grootste verspreidingsbron van het virus. Als de overheid ze niet wil sluiten moeten we maar hopen dat god zo verstandig is om ze plat te branden.
Zo lang we allemaal naar elkaar wijzen, lachen ze in den Haag. Eerst waren het de studenten, toen de forenzen, toen de islamieten, nu de kerkgangers. Volgens mij maakt het geen reedt uit, het beleid stinkt.
@Stijl_Loos | 31-12-20 | 17:27:
Kijk even goed naar de kaart blinde.
De bibble belt kleurt donkerrood.
@Gulliver | 31-12-20 | 17:30: Op het plaatje wat ik zie voornamelijk zwart zelfs, zo zwart als hun kousen.
@Sinterbikske | 31-12-20 | 17:35: Behalve in Zeeland, daar valt het kennelijk mee.
Het betreft dan ook maar enkele kerkgemeenschappen waar mensen zich zo achterlijk gedragen.
Geloven in iets wat niet bestaat is altijd achterlijk. Behalve als je een kind bent. Noemen we sprookjes.
Dat is sowieso wel een goed medicijn mits alle gebedshuizen meegenomen worden.
@zijvanhiernaast | 31-12-20 | 17:56: 30 bezoekers in een kerk met 600 plaatsen noemt u achterlijk? Al zouden het er 150 zijn kunnen ze nog steeds 'op afstand' zitten. Maar er wordt hier door de atheïsten weer hevig stemming gemaakt tegen de Christenen. Dat lijkt het enige doel te zijn en dat vind ik zéér kwalijk want we hebben in de geschiedenis vaker gezien dat een bevolkingsgroep 'de schuld' kreeg. Of vindt u een reactie als hierboven: 'moeten we maar hopen dat god zo verstandig is om ze plat te branden" normaal?! Ik vind het walgelijk en begrijp echt niet dat zo'n reactie gewoon blijft staan. Maar ja, het betreft 'slechts' Christenen.
Om 17:30 zijn de wappies altijd opeens bijna allemaal verdwenen. Blijkbaar gaat dan de eetzaal van de inrichting open.
Vreemd genoeg kom jij dan online. Jij wordt dan even vrijgelaten?
Ach, de vermoeiende saaie cijferreeks zegt zo weinig. Inmiddels wordt steeds duidelijker hoe amateuristisch de hele aanpak van het testen en het vinden van een juiste uitslag is. Garbage in garbage out leidt blijkbaar tot ongeveer 10.000 plusjes in het houtje touwtje systeem.
Dat heten toch wuppies of guppies?
@EnergiekeKolonel | 31-12-20 | 17:24:
Valt best mee hoor maar blijkbaar voel je je als wappie aangesproken.
17.30 eten. 17.45 snel afwassen en 18.00 uur NOS journaal en 1Vandaag gluren.
Bijna elke "wappie" van Gulliver is terecht. Zo niet wekt ie wel een glimlach op. Hup Gulliver.
@Lorejas | 31-12-20 | 17:28:
Dank je wel Lorejas daar doe ik het voor.
Global Wappie Domination.
@Lorejas | 31-12-20 | 17:34:
Half zes en bij toverslag zijn ze verdwenen....
@Gulliver | 31-12-20 | 17:35: get a room! :-)
Allemaal NPO slaafjes. Even eten en nieuwe wappie ideetjes opdoen bij het Journaal en 1Vandaag. Daarna verschijnen ze vanzelf weer. Let maar op. Rond 20.00 uur zijn ze dan natuurlijk weer even van de radar.
Vlak de Japanse wappies niet uit:
www.japantimes.co.jp/news/2020/11/25/...
Ben je al weg?
De WHO zelf verklaarde twee weken geleden dat alleen een testuitslag niet voldoende is om iemand besmet te verklaren, omdat de test teveel vals positieven oplevert. Aangeraden werd om breder te kijken, naar o.a. de klinische feiten, symptomen en het ziekteverleden van de patiënt.
Het tellen van positieve uitslagen zegt dus niets.
Dat ze dat in Den Haag negeren snap ik niet, maar dat jullie dat ook doen begrijp ik helemaal niet.
bron?
Dr Who zeker?
Het moet vooral simpel blijven.
Zo werkt een PCR test, de maker er van gaf dit gelijk al aan (ten tijde dat de test misbruikt werd om HIV positieven aan te geven)
Off Topic: Het begint hier buiten alweer aardig naar kruit te ruiken.
Lekker he?
Hoe kan dat nou, vuurwerk is verboden dit jaar.
Weet je wanneer het ook naar kruit rook?
Kindervuurwerk (cat1) ruikt ook naar kruit ff heerlijk kruitsnuiven
@ParaPiet | 31-12-20 | 17:15: Bij een bunker op 2 mei achter de Reichskanzlei?
Oja, morgen geen vuurwerkscheten! Toch een pluspuntje.
@ParaPiet | 31-12-20 | 17:15: Vorig jaar rond de jaarwisseling.
Wij danken onze Poolse vrienden voor het mooie vuurwerk dit jaar.
It's just me, myself and I. Goed bezig, jochie.
So true, Jean. So true...
@Gulliver | 31-12-20 | 17:13: die komt Darwin vanzelf nog wel een keer tegen. (Als ie überhaupt weet wie dat is, maar des te groter de verassing).
Gok dat ie denkt dat Darwin het kleine broertje van Daryl en Danielo is.
Wilt u meer of minder Jean Culs? Minder, minder...
Kunnen we RickTheDick niet naar voren schuiven als vervanger van mijnheer De Jonge? Volgens mij is Rick de enige die consequent is gebleven tijdens deze crisis.
Ik hoef geen Dicktator.
Ah, de neefjes van mijn schoonbroer, 17 en 19, zijn besmet met Corona. Hebben waarschijnlijk met kerst opa en oma besmet, hun vader en stiefmoeder en mijn zus en schoonbroer (verschillende dagen, niet allemaal tegelijk). De enige die vandaag langs zou komen, mijn zus, kan nu niet komen. Willen die neefjes vanavond ook nog een feest geven!! Bedankt, Kudtjong. Ongelooflijk hoe onverantwoord sommige mensen kunnen zijn.
Maar ze gaan uiteraard volgende week weer netjes naar school, toch? Daar lopen enkel maar nog veel meer jongens en meiden, die alleen maar een beetje meh worden van corona maar het ook onder hun familie gaan verspreiden.
@EEnzame SchizofrEEN | 31-12-20 | 17:12: ja precies. Debiel beleid hier. En achterlijke kudt kinderen.
2 personen is niet voor niks 2 personen en niet aan blokjesbezoeken doen.
Hopelijk hebben ze er wel een nat vingertje aan overgehouden.
@Petroselinum crispum | 31-12-20 | 17:28: ze leren een harde les nu Idd.
Wat is er mis met het woord 'zwager'?
@Red shirt | 31-12-20 | 17:52:
Zwagerman wil bejaarden verbranden.
Illegale?
Ik wou dat de overheid eens zo ijverig was met die +/- 500 die elke week binnen stromen.
Wat een ongelovelijk faal hazen kabinet is dit toch.
Doe eens een keer een ding goed in de laatste uurtjes van dit jaar, donder op!
Ik zou graag een wekelijks Overzicht zien , over welke bedrijven Cashen op Corona (Vaccins).
Daar is vast wel een wappiesite voor.
@Gulliver | 31-12-20 | 17:15: Hahaha. Mooi.
Wat komt er na zwart?
Reïncarnatie?
Wit.
De dood?
Sylvana?
Om eerlijk te zijn ben ik al sinds maart niet meer buiten geweest. Loop iedere dag 5 km op de loopband en roei een stukkie op de Tunturi. De boodschappen doen we bij picnic en zou blij zijn als we het shotje phizer krijgen. Kunnen we eindelijk weer naar ons favoriete restaurantje.
LOL!
Ventileer je wel goed ?
Sorry, Dit is precies wat ze willen.
U bent een voorbeeldig burger en als het social credit systeem al volledig was ingevoerd had u nu genoeg credits opgebouwd voor een maaltijd te nuttigen van 700 calorieën in het staats restaurant.
Watn leven.
@Datgingniegoed | 31-12-20 | 17:06:
Idioot.
Hopelijk krijg je snel het bevrijdende prikje.
Trek je niets aan van de idioten die je situatie niet begrijpen. Ze weten niet beter en zullen ook nooit beter weten.
@Gulliver | 31-12-20 | 17:17: Idioot.
Jezelf ten koste van alles willen profileren op een ‘feest’.
Wat een pathologische zielepoot en een psychisch wrak moet je dan zijn.
Ik heb het al een op Dumpert geplaatst. Het zijn voornamelijk mensen die “alleen een pilletje op festivals of feestjes doen”. Zodra festivals en feestjes wegvallen, dan valt ook het excuus om te kunnen gebruiken weg. Voor veel mensen een leegte die alleen met meer van die troep op te vullen is. Dan maar de regels vertreden, fuck de rest en lekker op mijn lolly bijten en water drinken. Kut paupers !
Coke de witte sloper.
Aardig te zien waar de biblebelt zit en waar de reliegekkies het met Corona niet zo nou nemen, gelukkig is het Gids wil en kunnen ze uitgeloten worden van verdere medische hulp. Komt het toch weer goed. En reliegekkies ... 600 man konden toch in die Coronahubs ...
U schrijft wartaal.
Typen en fappen tegelijk gaat niet samen, dat is wel duidelijk.
@zuurtjeregen | 31-12-20 | 17:35:
Gaat prima zolang je ballen maar niet op het toetsenbord hangen.
Heb jij je folders vandaag al weer rondgebracht?
‘De 10 Brabantse ziekenhuizen hebben samen 180 ic bedden waarvan er nu 100 bezet zijn door coronapatiënten’ aldus Bart Berden.
Op een bevolking van 2.5 miljoen 180 ic bedden ik wet dat een willekeurig Afrikaans land er meer heeft.
Dat u als Nederlander uzelf groots vindt, prima
noem eens een willekeurig Afrikaans land dat kleiner is als Brabant?
Dan heb ik het nog niet eens over de bevolkingsaantal verschillen.
U bent zeker ook zo een die de zorgkosten te hoog vindt?
De geschiedenis met bezuiniging heeft hier namelijk voor gezorgd.
Duitsland is bijvoorbeeld beter georganiseerd en heeft hun budgetten anders gereegeld.
Als jij nou de lagere school met enig succes had afgerond, had ik je wellicht ook serieus genomen
Ik wed altijd met een d. In plaats van wedden kunt u het misschien beter even opzoeken. Er wordt al zoveel geroepen.
Tsja
Op Ameland laat niemand zich testen dan is het sprookje snel over
Herstel, Schiermonnikoog
@Oetiohnegentechnik | 31-12-20 | 16:37:
Bedoelt u Vlieland, wellicht?
@Oetiohnegentechnik | 31-12-20 | 16:37:
Op Rottummerplaat, Rottummeroog en Engelsmanplaat heeft de hele bevolking zich wél laten testen.
En dat zie je duidelijk terug op de kaart!
@Kapitein Sjaak Mus | 31-12-20 | 16:38: ja wat is het nou? Straks zijn we bij Hawaï aanbeland.
TVTAS uweettog
in het sprookjes bos in de Efteling tot op hedebn geen enkele infectie, daar hoor je niemand over
Ameland heeft flink aantal gehad deze maand hoor, op Vlieland en Schiermonnikoog late ze zich niet testen heb ik inderdaad het vermoeden.
@klaas24 | 31-12-20 | 18:01: Als ze zich niet laten testen is er dus niets aan de hand want als je werkelijk iets mankeert ga je vanzelf wel naar de dokter.
Welke landen rijke westerse landen hebben de minste corona doden?
Noorwegen 80 corona doden per miljoen
IJsland 85 corona doden per miljoen
Finland 100 corona doden per miljoen
In Noorwegen en Finland wordt aan melkproducten vitamine D toegevoegd. In alle Scandinavische landen is er een grote aandacht voor genoeg vitamine D. In Noorwegen is geen lockdown wel een stay at home recommendation. In Finland is geen lockdown.
Landen die met een lockdown een eerste golf hebben voorkomen, worden vervolgens toch hard geraakt als ze de lockdown loslaten.
Polen (tot 1 augustus 1721 doden tot 30 december 28022)
Tsjechië (tot 1 augustus 382 doden tot 30 december 11390)
Hongarije (tot 1 augustus 597 doden tot 30 december 9429)
Duitsland (tot 1 augustus 9212 doden tot 30 december 33486)
En die vaccins gaan heus niet het voor dit decennium geplande wereldbevolkingsverminderingsprogramma aantasten....
Het inentingsboekje staat ook al op de "list" van de eu-agenda sinds 2018
Dichtbevolkt. En niet Dichtbevolkt is de best werkende D.
@Naall | 31-12-20 | 16:42: Dus Polen is dicht bevolkt? Maar ook in Noorwegen en Finland zoeken mensen elkaar op in stedelijk agglomeraties.
"It constitutes both a county and a municipality. As of 23 November 2020, the municipality of Oslo had a population of 697,549, while the population of the city's urban area was 1,019,513, as of 4 November 2019.[12][13] The metropolitan area had an estimated population of 1.71 million." Bevolking Noorwegen 5,4 miljoen.
Helsinki The city's urban area has a population of 1,268,296 Bevolking Finland 5,5 miljoen.
@mikes43357369 | 31-12-20 | 16:57: Wanneer ging jij voor het laatst op vakantie in Noorwegen? En wanneer had jij daar voor het laatst een congres?
Alweer rond de 10.000 positivo's op 17 miljoen inwoners. Ziekenhuisbezetting ook marginaal veranderd. Ondanks alle gedoe en maatregelen is het qua aantallen een saaie bedoeling.
Gewoon heel nl antistoffen test laten doen is het klaar net als Australië maar nee nee
@oldskoolhollander | 31-12-20 | 16:45: ik ben ook benieuwd hoever we nu zijn met de groepsimmuniteit, dor hout is inmiddels geruimd, volgens mij is het in allochtone wijken inmiddels wel uitgewoed.
Bedoening.
Hoe kon het dat de experts dit toendertijd zeiden? De informatie was er al, wetenschappelijk en ik kan me zelfs nog menig topic op geenstijl herinneren. Of zouden ze letterlijk het advies van China hebben overgenomen? Ik kan er niet bij, pure onkunde of ingehaald door de werkelijkheid? En dezelfde mensen zijn nu verantwoordelijk voor de vaccinatie campagne.
En de VVD-, CDA-, D66- en CU-campagne
Het is gewoon een zooitje
Het is gewoon een ego strijd, boven op de gezondheid van de mensen. Maandag kon er al geprikt worden, maar nee Het ego van De Jonge is zo groot dat hij daar geen gehoor aan geeft, een woordenvoerder wel. Dikke nee dus, want anders zou hij zijn eigen "beleid" in gevaar brengen natuurlijk.
Heren, en dames ook.
ik ga van mijn zolderkamer af om mezelf op te frissen, te scheren en mezelf acceptable te vertonen voor de Frau des huizes.
Ik wens u en de uwen incl. uw naasten een fantastisch goed nieuwyear.
Laat 2021 ons brengen wat u en ick er van verwacht. (ick zegt genoeg)
Reaguren ist jetzt forbei.
Tot 2021, Kusjes (red. H. Teeuwen)
Ok Lampie, tot 00.01.
Beste wensen alvast!
Beste wensen hoor.
Gelukkig 2022!
Nee, even echt serieus: Het is toch een enorme blamage hoe de coronacrisis hier aangepakt wordt. Als je de Jonge en van Ark toch bekijkt en hoort hen praten, dan weet je toch genoeg. Eerlijk, ik heb me nog nooit zo rechtstreeks belazerd gevoeld door een aantal ministers. Helaas zullen ze gewoon herkozen worden..........
Ministers worden niet ge- of verkozen,maar benoemd.
@oldandwise | 31-12-20 | 16:42: Als of het dan minder erg maakt.
Gelukkig hebben wij een klungel overheid,want anders was er van onze vrijheid en zelfbeschikkingsrecht helemaal niets overgebleven.
Drie uur 's nachts, zeven januari ... dat is volgende week pas.
Voor de lockdown ze nog gezien prachtig live
@oldskoolhollander | 31-12-20 | 16:41:
Leuk!
Een groot deel centrum Berlijn is hermetisch afgezet voor een Silvesterviering. Viering? En voor wie?
Ja, hèhè.
Voor Sylvester, natuurlijk.
Waarschijnlijk heeft hij eindelijk die klotevogel te pakken.
Ze hebben gehoord dat Jane uit de gevangenis is vrijgelaten.
Ja hèhè Kapitein. Een feest op anderhalve meter? En voor wie. De reacties van het volkje zijn meer dan furieus.
Ruimedenker. Heb weer eens een zwitsal, dus ik kan geen link doorgeven. M'n smoel is niet groot genoeg om het toch te proberen ;-).
@CalamityJane | 31-12-20 | 16:42:
Ha! Nice ;-)) je hebt meegelezen....
Hermetisch afgezet of afgesloten ?
www.berliner-silvester.de/feiern/9925...
www.berliner-silvester.de/
@grapo | 31-12-20 | 16:47: Gezellig feest zonder publiek maar ja, iedereen slikt het dus waarom niet. Als men een beetje afstand houdt had het best gekund want het is in de buitenlucht. Deze zomer 22.000 man in een voetbalstadion bleek geen enkel probleem te zijn. Maar als je beweert dat het virus wordt misbruikt om een andere agenda er door te drukken noemen ze je een 'wappie'.
Van een andere orde:
Hoelaat begint dat Staats-thuisblijvers-festival? Ik ben wel benieuwd hoeveel C artiesten je kan boeken, voor € 1.000.000.
In verband met de R-waarde zou ik de stream ook vermeiden.
@W_F | 31-12-20 | 16:35: Zeker. Je weet maar nooit of het via de t.v. of je beeldscherm naar je toe komt.
Tjonge!
Op die Marker Wadden gaat het ook fout!
Kunnen zeemeeuwen ook geïnfecteerd raken?
Nee. Honden en katten wel, door hun baasjes.
Ziezo!
M’n eerste wijntje ingeschonken.
Proost mensen.
Beter gaat ‘t toch niet worden.
Op jullie Gezondheid!
Proost en hou je heel.
Maak er een mooie avond van Ruimedenkert!
Proost en blijf gezond.
Proost Ruimedenker, fijne avond. Ik heb een heerlijke fles vieux gekocht want was in de reclame. Straks lekker een paar glaasjes mixen met cola en ijs.
Proost!
"Minister De Jonge van Volksgezondheid legt de oproep van Ernst Kuipers en Diederik Gommers om aanstaande maandag al te beginnen met het vaccineren van ziekenhuispersoneel voorlopig naast zich neer. Volgens zijn woordvoerder wil de minister er pas volgende week op reageren."
Kijk, dat zijn pas middelvingers in je gezicht. Een voor allebei.
Laat die man met rust, hij is met vakantie.
Petra Grijze: " Gaat u ze dan desnoods zelf halen in Oss ? "
Gommers : "Waarom niet, ik ben toch vrij..."
Druk druk druk maar wel gewoon vrij die Gommers.
Het is niet de Jonge maar zijn ambtelijke apparaat dat reageert. Ik ken een ambtenaar van dat ministerie, hij is cum-laude geslaagd voor de schriftelijke cursus kickboksen... echt waar! abnormaal slim zijn die ambtenaren...
Dit is Nederland. De ambtenaren van VWS moeten eerst intern overleggen en alles afstemmen met de stakeholders. Dinsdag krijgen Gommers en Kuipers alsnog hun zin.
@sprietatoom | 31-12-20 | 16:27: een dag in het jaar is ie vrij en dan nog wordt er gezeken. De hele kamer en kabinet hebben nu gewoon vakantie en, Oh ophef, het moet breed uitgemeten worden in de pers dat ze terugkomen van reces om toch nog een vergaderingentje te houden.
@sprietatoom | 31-12-20 | 16:27: U denkt toch niet dat hijzelf bij 'de handen aan het bed' hoort? Hij vergadert, stuurt mensen aan, regelt en zit regelmatig in talkshows. Die man heeft het bere-druk.
De ziekte lijkt hoe het er nu uitziet niet erg besmettelijk. De ziekte lijkt niet makkelijk van mens tot mens overdragelijk te zijn. Deze Tweet stuurde het RIVM 5 dagen nadat in China een stad met 9,5 miljoen inwoners hermetisch was afgesloten
Daarna volgde nig het meesterlijke tv fragment met "carnaval vier je meestal in kleine groepjes"
@JanVergoor | 31-12-20 | 16:54: Ja dat was een leuke terwijl heel Nederland wist van het tegendeel. Maar om hem dat zó lang na te dragen, komop zeg.
Mijn voorspelling voor 2021: We hebben nog een lock-down t/m april 2021. Daarna niet meer i.v.m. COVID-19, omdat het beter weer is en er zijn (mag ik hopen) tegen die tijd voldoende bejaarden gevaccineerd.
Wellicht daarna pas weer een lock-down per september 2021, afhankelijk van welke hoestvirusvarianten er dan weer op deze planeet rondwoeden.
Het zal ieder jaar terugkomen, is er ook nog goed nieuws?
Yep, zorgen dat je van mei t/m september met vakantie gaat om die ellende te omzeilen.
@spamzuiger | 31-12-20 | 16:20: Dat denk ik ook en ik weet ook niet hoelang vaccinatie blijft beschermen.
@DeCynischeAmbtenaar | 31-12-20 | 16:22:
September t/m Mei bedoel je?
@spamzuiger | 31-12-20 | 16:20: Als de vaccinatie echt effectief is niet, geloof ook niet dat de pokken en de mazelen jaarlijks terugkomen
@Zapata10 | 31-12-20 | 16:23:
Vaccinatie is meer symptoom verlichtend dan bescherming tegen.
Met die voorspelling van jou durf ik wel te voorspellen dat tegen die tijd de helft vd detailhandel omligt en 3 kwart vd horeca.
@normanius | 31-12-20 | 16:29: Dat weten we nog niet maar ik neig er sterk naar om het met u eens te zijn.
@Trumme | 31-12-20 | 16:35: En als dat nu eens het doel zou zijn en het virus tot dat doel misbruikt wordt? Immers, de horeca was slechts voor 3,9% 'verantwoordelijk' voor de positief getesten. Dat getal staat in geen enkele verhouding tot het sluiten daarvan. Waarom ziet niemand dat?
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 31-12-20 10:00 tot 30-12-20 10:00 is;
50-59 2 personen
60-69 7 personen
70-79 17 personen
80-89 47 personen
90+ 34 personen
< 50 1 persoon
Totaal 108
Waarvan 17 in het ziekenhuis
Waarvan 68 in het verpleeghuis
Waarvan 27 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is;
0-9 2 personen
10-19 0 personen
20-29 4 personen
30-39 0 personen
40-49 8 personen
50-59 17 personen
60-69 33 personen
70-79 27 personen
80-89 36 personen
90+ 10 personen
< 50 0 personen
Totaal 137
De mensen van onder de 50 die ziekenhuisopnames nodig hadden, hebben volgens mij gewoon een hoge dosis binnengekregen van het virus in de tijd dat ze er nog geen resistentie voor/tegen hadden.
"in de periode van 31-12-20 10:00 tot 30-12-20 10:00"
Hoe doe je dat?
@Expert Homo | 31-12-20 | 16:21:
En waar precies heeft u virologie gestudeerd?
@Met_baard | 31-12-20 | 16:25: Bedankt.
Moet zijn;
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 30-12-20 10:00 tot 31-12-20 10:00 is;
Feit blijft dat meer dan de helft van de coronadoden uit het verzorgingstehuis komt.
Maar net zoals in andere landen beginnen met vaccineren in de verzorgingstehuizen is niet nodig volgens onze deskundigen
@zuurtjeregen | 31-12-20 | 17:43: Ze zouden in ieder geval kunnen beginnen om de verplegenden/verzorgenden in die tehuizen te vaccineren.
Wat gebeurt er in Berlijn rondom het Silvester feest?
Niet veel. Alles is afgezegd
@grapo | 31-12-20 | 16:51: 'Feest' via de t.v.
In België zitten ze gemiddeld op 1800 positieven per dag...... raar hé !
Die hebben geen regering.. de oplossing is duidelijk..
Omdat je in België niet mag testen als er geen klachten zijn..
@spamzuiger | 31-12-20 | 16:18: Of ze testen minder. Ook een zeer effectief middel om het aantal besmettingen terug te dringen
@spamzuiger | 31-12-20 | 16:18:
Je loopt achter !
@A333aan | 31-12-20 | 16:30:
Kennelijk
België heeft 12 regeringen en niemand neemt ze al 50 jaar lang serieus. Dat kan helpen.
@Pittzz | 31-12-20 | 16:28: Precies. En hier wordt juist aangeraden dat iedereen zich moet laten testen. Want meer testen = meer positieven = meer angst.
Van het RIVM hoor ik nog steeds niets over het weer of de winter. Zou dat er mee te maken hebben?
josbertlonnee.wordpress.com/2020/12/0...
Nee het ligt altijd aan dat de burger zich niet aan de regels houdt en het gevaar komt altijd uit het buitenland. Ook is het contactonderzoek van het RIVM onfeilbaar natuurlijk, maar hoe komt ineens die uitbraak op die basisschool?
www.nrc.nl/nieuws/2020/12/30/intensie...
Ruwe schatting Spaanse griep 50 tot 100 miljoen doden bij een wereldbevolking van 2 miljard.
Valt nog mee waar maken we ons eigenlijk zorgen over?
Spamzuiger. Ik ben serieus.
@CalamityJane | 31-12-20 | 16:13:
Nu begin ik me pas echt zorgen te maken.
Daar gaan we overheen, dankzij een vaccin waarbij mensen denken veilig te zijn maar nog steeds besmettelijk zijn voor de ongevaccineerde. En bedankt hé. Niet dat ik mij daarvoor laat inenten. Ik laat mij niet moedwillig inenten met een vaccin waarvan niemand nu eigenlijk precies weet hoe lang, veilig en bijwerkingen zijn.
Spam 7.8 miljard nu tegen 1.81 miljoen doden. En hoe geteld?
Eens daar valt dit niet mee te vergelijken. Maar dat was een echte griep en die muteren zo snel dat ze ook weer snel verdwenen zijn. Voor zover we het nu kunnen zien verdwijnen Corona virussen niet. Ze muteren wel maar kunnen daarmee erger worden. Kortom wat als we nu de aankomende 15 jaar dit iedere winter meemaken?
@Zapata10 | 31-12-20 | 16:19:
Het oude normaal is geschiedenis, ieder jaar moeten we eraan geloven.
De Spaanse griep pakte voornamelijk oudere kinderen en jong volwassenen, hele jonge kinderen en ouderen bleven gespaard. Andere cup of tea...
Hou die gedachte vast als je volgende maand word weggestuurd met een blinde darm ontsteking !
@Castor12 | 31-12-20 | 16:34:
Blinde darm is bij mij reeds gedaan, nu kan ie weer zien.
@Pittzz | 31-12-20 | 16:31: "De Spaanse griep pakte voornamelijk oudere kinderen en jong volwassenen"
Was dat nu ook maar zo.
@Frau_Ferkel | 31-12-20 | 17:11: Dat is gewoon niet waar.
'Toch was er dat voorjaar nog geen sprake van paniek. Velen werden ziek, maar niet ernstig. De sfeer veranderde in augustus, toen de griep een dodelijk karakter aannam. Bij de symptomen voegde zich een longontsteking en de patiënten kregen roestbruine vlekken in het gezicht, die steeds donkerder werden. Ze kleurden blauw, hun handen en voeten werden zwart, ze kregen een delirium van de koorts, soms vielen hun haren en tanden uit. Hun borstkas zwol abnormaal op doordat hun longen aangetast raakten, en uiteindelijk verdronken ze in hun eigen longvocht en bloed. De ziekte – die zich kenmerkte door een speciale geur – gedroeg zich als een sluipmoordenaar. Het ene moment leek er nog niets aan de hand, het volgende was de patiënt reddeloos verloren. Razendsnel vloog het virus over de wereld: Noord- en Zuid-Amerika, Afrika, Europa en Azië vielen eraan ten prooi. Zelfs zeer afgelegen gebieden bleven niet gespaard.'
www.historischnieuwsblad.nl/de-sluipm...
@Pittzz | 31-12-20 | 16:31: Zuigt u dat nou gewoon uit uw dikke duim?
@Lupuslupus | 31-12-20 | 17:32: Leest U eigenlijk wel de links die U plaatst? Citaat uit Uw link:
"Iets ouderen en kinderen stierven minder massaal"
Update; basisscholen en kinderopvang blijven dicht tot 18 januari.
U zoekt het maar uit met de koters.
Ja vreselijk, de meeste ouders kunnen de zomervakantie al niet aan.
Misschien kunnen ze ze nu eens opvoeden.
Ik zie uit naar de 18 jarigen met het opleidingsniveau van groep 6. De jeugd heeft de toekomst. Zo iets...
Dan krijg je ook geen problemen met de belastingdienst
@MoonBeebe | 31-12-20 | 16:15: Mijn opa had ook alleen lagere school en die is als tuinder met een eigen tuinderij toch nog aardig terecht gekomen. Het was wel een harde werker. Wat dat betreft moet de huidige slappe jeugd misschien toch zijn opleiding maar afmaken.
@MoonBeebe | 31-12-20 | 16:15:
Nederland kennisland.
@Trumme | 31-12-20 | 16:25: De toeslag loopt gewoon door, hoor.
@Ivoren Toren | 31-12-20 | 16:28: Dat was vroeger. Nu moet je als toiletjuffrouw (m/v) al een havo diploma hebben.
@Weerduivel | 31-12-20 | 17:04: Logisch want het onderwijs is al sinds de mammoetwet aan het degraderen. Na 60 jaar maak ik met gemak de opgaven van de tegenwoordige HAVO-scholieren zoals mijn neefje.
@Lupuslupus | 31-12-20 | 17:37:
Jazeker, zoals de onsterfelijke opmerking een paar dagen geleden dat planten stikstof inademen...
Dat neefje zit zeker in Havo 1?
Fake News!
Niets van waar!
Het is hier op de eilanden vreselijk!
Je bent hier je leven niet zeker!
Blijf weg!
Blijf weg!
Blijf weg!
* zeehonden tegen toeristen ophitsen doet *
hahaha. Denk niet dat de zeehonden zich daarvoor laten lenen.
Niet zeiken mensen. We gaan op voor de 12.000 per dag. Pas dan gaat er ingeënt worden en niet eerder. Iets met targets halen en meer van die managerskots.
Plus, het moet zorgvuldig gebeuren ja?! Alle andere landen in de EU zijn dat namelijk niet...
En onszelf, na deze zieke dooddoener, afvragen WAAROM het dan zo lang duurt eer het zorgvuldig kan, dat doen we niet. Je bent niet Nederlandje om problemen cordaat en adequaat aan te pakken en laakbaar gedrag consequentues te laten hebben tenslotte.
Ach wat maakt een weekje nou uit. Men maakt er gewoon een wedstrijd van en dat moet niet bij deze pandemie.
Haha, Patje is dronken. Laat hem.
Over die hindsight: leg ook de grafiekjes van de gevallen in China (en later wereldwijd) er eens overheen, dan ontstaat er wel een wat ander beeld. Bovendien: het was vanaf het begin al duidelijk dat het *mogelijk* om een serieuze ziekte zou gaan. In dat geval ga je niet stellen dat het niet hier komt, dat het wel mee valt, dat mondkapjes niet werken etc. Je gaat alleen maar vragen stellen, die beginnen met: "Wat als...?", en je stelt scenario's op basis van de antwoorden op die vragen op.
allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...
Ziet er toch een tikkeltje anders uit.
#ikdoenietmeeralsofhetmeooknogmaareenreedtboeit #freedepiemol
Zo dacht hij er ook over #NSFW
twitter.com/carolientje13/status/1344...
@zwellevertje | 31-12-20 | 16:11: Kolere, hoe kom je er op?
@Wijze uit het Oosten | 31-12-20 | 16:42: Blijkbaar doet deze covid crisis rare dingen met mensen.
Captain Hindsight - Southpark
youtu.be/gdbjw27QPJQ
Wat mij nog het meest verbaast is dat er nog steeds zogenaamde experts hun hoofd op tv laten zien terwijl het toch erg duidelijk moge zijn dat deze personen geen enkel idee hebben waar ze mee bezig zijn .
Met geld verdienen. En dat weten ze heus wel.
Dat roep ik al een tijdje. Spreken constant voor hun beurt. Een spreekverbod van een maand zou ik toejuichen. De regering moet met 1 mond spreken maar zelfs het OMT lukt dat niet.
@Piet Karbiet | 31-12-20 | 16:05: ze hebben van het begin af aan enkele idioten naar voren geschoven om de zorgbonzen die verantwoordelijk zijn voor het uitkleden van de acute zorg in de schaduw te houden. Heb je dit jaar 1 directeur van een zorgverzekeraar op tv gezien ?
" Zeg gaat u eens even snel dood " is blijkbaar de reactie van de Jonge op de smeekbede van Gommers en Kuipers .
Met een beetje zelfkennis zou je zeggen ik geef mijn portie aan fikkie.
1995: HAVO, CSG Willem van Oranje (Oud-Beijerland)
1999: Leraar Basisonderwijs, Ichthus Hogeschool (Rotterdam)
2004: Schoolleider Primair Onderwijs, Octaaf P.C. Academie voor Schoolmanagement (Zwolle)
Even terzijde: voor hoeveel telt een persoon met een postuur als Bruls?
Voor drie voor een begrafenisondernemer.
@Ridde Rogter | 31-12-20 | 15:57: Hij laat zich niet kisten.
Er is hier in NL maar 1 hoogopgeleid persoon die alles goed begrijpt en alles ook ruim van tevoren zag aankomen. En dat is prof. dr. Jaap van Dissel, internist, hoogleraar en deskundige op het gebied van infectieziekten en tuchtzaken. Een zeer ervaren topwetenschapper. Hij is de ingenieur van ons corona beleid en loodst als een kapitein ons land op volle snelheid tussen de ijsbergen door naar onze eindbestemming. Dat mag ook wel eens een keer gezegd worden.
Naar onze eindbestemming, inderdaad. Welke bedoel je?
Vooral bezig met het uit de wind houden van de minister.
Wel een kaptein die eerst de ijsberg knalhard aanvaart voordat hij hem beoordeeld !
Goeie bak . Soort van endlösung bedoel je neem ik aan...
En het scheepsorkest speelt door...
Ja, en bij de artsen staat ie al jarenlang op een zwarte lijst !!!
De eerste persconferentie van DisselJaap vond ik goed. "Stevige griep" "geen paniek" "IC's ontlasten" "gecontroleerd rond laten gaan" "groepsimmuniteit" "kids gewoon naar sgool" etc. Ik kon me daar wel in vinden. Maar ik kreeg de indruk dat DisselJaap kort na die eerste persconferentie stevig op de vingers is getikt (door de WHO? De farmaboeren?) en dat ie daarna een 180 graden draai heeft gemaakt. Want bij zijn tweede persconferentie werd het roer helemaal omgegooid. En ik kreeg de indruk dat Jaap zelf het er eigenlijk ook niet mee eens was maar hee, je bent een ambtenaar of je bent het niet. Tegen de stroom inzwemmen is niet des ambtenaars.
@A333aan | 31-12-20 | 16:17: En waarom is dat?
@VanBukkem | 31-12-20 | 16:31: Jaap heeft hele andere dingen gezegd.
@VanBukkem | 31-12-20 | 16:31: Het RIVM wordt gesponsord door de WHO en diens grootste geldschieter is Bill Gates. Toch vind ik Van Dissel het beste te pruimen van alle zogenaamde 'professionals'. Hij houdt ook gewoon vol dat muilkorven niet helpen om het virus tegen te houden en dat het gebod een politieke beslissing is. M.a.w.: ik kan er ook niets aan doen dat de politiek dit beslist heeft, ik vind die dingen nutteloos. Om dat uit te spreken moet je toch echt wel lef hebben. Deze man kan bij mij niet meer stuk.
@Muxje | 31-12-20 | 15:57: Zoals alle topambtenaren.
@A333aan | 31-12-20 | 16:17: Wappieverhaal.
Dit straalt wel slecht af om al die iconische Raveparty's uit de jaren '90.
Nieuwe variant is volgens de laatste gegevens 50% besmettelijker. Dus als die variant dominant wordt moet een derde van de bevolking ingeënt zijn om dezelfde R-waarde te krijgen die we hadden. Bijzonder slecht nieuws dus.
Dus 50 % besmettelijker dan de voorgaande variant die al 70% besmettelijker was.
Dat virus leert snel.
@Baron Clappique | 31-12-20 | 15:58: Besmettelijker is niet gelijk aan dodelijker.
@Lupuslupus | 31-12-20 | 16:05: Nee, dat klopt. Maar indirect op termijn wel, vanwege meer druk op zorg en meer lock downs.
@Lupuslupus | 31-12-20 | 16:05:
Dat zegt hij ook niet..
Toch is deze variant door het belang van de viral-load en de hogere uitscheiding van ziekmakers waarschijnlijk over het algemeen ook dodelijker.
@Lupuslupus | 31-12-20 | 16:05: maar 70% besmettelijker en dezelfde mortaliteit is wel veel meer doden onderaan de streep.
@Ivoren Toren | 31-12-20 | 16:34: Klopt, in epidemiologische zin.
@Ivoren Toren | 31-12-20 | 16:34: Klopt maar dezelfde mortaliteit is niet bewezen.
@Lupuslupus | 31-12-20 | 16:37: Een lagere mortaliteit is ook nog niet bewezen.
@Ivoren Toren | 31-12-20 | 16:34:
De variant lijkt meer zgn. Super Spreaders te maken.
Even onthouden dat het RIVM een belangrijke, misschien wel de belangrijkste, adviseur is van het kabinet mbt klimaat- en milieudoelstellingen. Iets zegt mij dat ze op deze dossiers niet een toontje lager gaan zingen.
Met hun 7 meetpunten voor ammoniak uitstoot, waarvan 2 naast een gierput.
@Piet Karbiet | 31-12-20 | 15:57:
Ja de conclusie moet zijn de ze teveel ammoniak meten.
En waar kan je dat het beste doen? Nou, naast een gierput dus.
@2voor12 | 31-12-20 | 16:14:
Net zoals ze, jaren geleden al de meters voor de temperaturen allemaal verplaatst hebben, veel dichter bij de steden.
We worden op alle fronten belazerd, bedrogen en voorgelogen !
Iets zegt mij dat het op de milieu afdeling net zo’n puinhoop is en dat daar nog meer miljarden verdampen als in de gezondheidszorg
Zelfs Joost Niemoller is klaar met Thierry Baudets waanzin: "Moeten we massaal het vaccin weigeren en massaal sterven? Neem je al je zelfmoordenaars mee in je cult?" twitter.com/JoostNiemoller/status/134...
Dan weten we wel hoe laat het is.
Nou en als Joost Niemoller het zegt dat is het oppassen hoor. Zelden zo'n overtrokken foute reactie gelezen.
Het blijft grappig, al die ontkenners die zeker weten dat je aan het vaccin dood gaat ipv aan covid.
@zwellevertje | 31-12-20 | 15:58: Welke 'ontkenners'?
@Lupuslupus | 31-12-20 | 16:06: Degene die nog steeds roepen dat covid niks voor stelt, "het is maar een griepje" hoor je bijna niet meer, dat is ze onderhand wel afgeleerd.
Onbegrijpelijk dat hij is gepromoveerd. Gelukkig wordt zijn promotor nu in ieder geval scherp in de gaten gehouden.
@zwellevertje | 31-12-20 | 16:07: pffft
Waarom doen we bij de griep niet zo gek?
Joost Niemoller? Die van de Volkskrant?
@Is dit nog nieuws? | 31-12-20 | 16:14: Misschien omdat daar niet ongeveer één op de duizend inwoners aan dood gaat, zoals het nu al het geval is in een hoop westerse landen, dit ondanks ongekende maatregelen?
@zwellevertje | 31-12-20 | 16:07: Dus zijn het geen ontkenners. Gebruik dat woord dan ook niet.
@Lupuslupus | 31-12-20 | 16:38: Als ik ze wappie noem is het ook niet goed...
@zwellevertje | 31-12-20 | 16:07: Dat lees ik hier nog zeker tien keer per dag. Ik blijf ze corrigeren.
@Is dit nog nieuws? | 31-12-20 | 16:14: Ze zeggen wel 'ns dat domme vragen niet bestaan. Ik ben het daar niet mee eens.
Genieten hoe de FvD zich totaal opblaast. Thierry met zijn death cult.
Ik kan inmiddels uit meerdere vaccins kiezen. Maar welke neem ik nou? Pfizer heeft goede recensies bij de Consumentenbond, maar is nogal aan de dure kant en bovendien erg koud. In dat Russische vaccin heb ik weinig vertrouwen. Dan toch maar Oxford? Klinkt lekker elitair, doet het vast goed op feestjes.
Wonen jullie allemaal in een ander land?
@Zapata10 | 31-12-20 | 15:52: We zijn globetrotters.
Ik neem de White Russian :-)
Wtf?! Moet je er ook nog zelf voor betalen, voor dat vaccin?!
@MoonBeebe | 31-12-20 | 15:55: Kreeg Navalny die ook niet toegediend?
Er valt niets te kiezen.
"... is nogal aan de dure kant."
15 euro.
Je valt nu toch een beetje door de mand Kuif.
Hier de professionele bijsluiter van Pfizer Biontech. www.ema.europa.eu/en/documents/produc...
Je hebt niks te kiezen.
@Ridde Rogter | 31-12-20 | 15:59: onderbroekenhumor :-)
@Baron Clappique | 31-12-20 | 16:06: Tuurlijk wel, tussen ja en nee.
@Lupuslupus | 31-12-20 | 16:06: Het ging hier over de keuze van het vaccin.
@VanBukkem | 31-12-20 | 15:59: In ieder geval voor de bijwerkingen.
VWS bepaalt welk vaccin u krijgt. Oxford is het goedkoopst, dus dan weet je het wel.
Aantal vaccinaties: 1 (+0)
Ene Jan Kees de J.
@Zonen-van-Kuifje | 31-12-20 | 15:51:
Wel erbij vermelden dat Jan Kees de J. van het CDA is.
Vooruitziende covid-rave-visie uit 1992? How many ravers.....
youtu.be/EiUlMsy5gZg
In de hoeveelste golf zitten we eigenlijk? Tweede of derde? Door al die schreeuwerige paniekberichten van de laatste tijd ben ik het overzicht een beetje kwijtgeraakt.
In principe gewoon nog steeds de eerste. Alleen hield covid - heel sympathiek - rekening met onze vakantieperiode.
Ik zit zelf nog ruim voor de eerste.
Volgens de dealer al de achtste Golf...
Dus we hebben vandaag weer 10k minder mensen om te vaccineren ? Mooi.
Zo denk ik ondertussen ook..
Update: Mijn laatste opsomming van het aantal organisaties en personen die een plasje mogen doen inzake corona en vaccins:
.
Het Ministerie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Het Ministerie voor Medische Zorg (nieuw onder Rutte lll)
De extra Minister voor Medische Zorg (tijdelijk)
De Minister van Algemene Zaken
De Staatssecretaris voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport
De Staatssecretaris voor Medische Zorg (nieuw onder Rutte lll)
Het RIVM
Het OMT
De Gezondheidsraad
De Wetenschappelijke Adviesraad (WAR)
Het Nederlands Vaccin Instituut (NVI)
Het Landelijk Netwerk Acute Zorg
De 25 lokale GGD's
GGD GHOR Nederland
De Veiligheidsregio's
Het Veiligheidsberaad
Het Regionaal Overleg Acute Zorg (ROAZ)
De Nederlandse Zorgauthoriteit NZa
Het Zorginstituut Nederland
Het Europees geneesmiddelenbureau EMA
College ter Beoordeling van Geneesmiddelen
Het Landelijk Overleg Infectieziektebestrijding (LOI)
Alle specialisten van de UMC's
De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ)
De Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC)
Het Landelijk Coordinatiecentrum Patienten Spreiding (LCPS)
De Landelijke Huisartsen Vereniging
De Federatie Medische Specialisten
De Nederlandse Vereniging van Spoedeisen Hulp Artsen (NVSHA)
De KNNVM
De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG)
ActiZ (?)
Beroepsvereniging V&VN
Het Rijksvaccinatieprogramma
Het NVKVV (?)
De Adviesraad vaccin (ofzo, is net nieuw bedacht)
De WHO en de EU
Ab Oosterhuis
.
De acute zorg is niet goed georganiseerd maar overgeorganiseerd. Teveel spaghetti-overleggen met teveel ego's die het nieuws willen halen. Ik durf geen schatting te maken van het aantal overbodige managementlagen en communicatiespecialisten bij al deze clubs.
Erg mooi Piet, maar we doen er niks mee, zeg ik als woordvoerder van de Vereniging van Toekomstige Covid-patienten, afdeling Zuid-Holland.
Verbaasd mij dan nog dat de vereniging voor vakverenigingen (bestaat echt) niet vertegenwoordigd is.
de man heeft veel kritiek gehad vanwege paniekzaaien en 'belangen' maar terugkijkend hadden we het waarschijnlijk aan ome Ab moeten overlaten.
Ik mis de stichting Martijn. Nu kinderen verspreiders blijken te zijn kunnen veel pedofielen van de stichting nergens terecht met hun warme gevoelens. En dan missen we de dark number die nergens lid van zijn. Wie behartigd hun belangen?
U hebt groot gelijk. Deze bureacratische kluwen kost elke dag mensenlevens.
Zoveel mensen maar een paar prikjes uitdelen kunnen ze niet.
Het RIVM heeft wetenschappelijk bewezen dat ze geen schop onder de kont waard zijn. Wat een waardeloos instituut is dat.
Ik zou het geen waardeloos instituut noemen: www.rivm.nl/rivm/uitgaven/jaarverslag...
ofwel €333.000.000 'waard'.
Maar daar krijg je dan ook heel weinig voor terug!
@EEnzame SchizofrEEN | 31-12-20 | 15:42:
Is uiteindelijk Allahmaal geld van ons.
Zoals ondertussen alle onderzoeks instanties incl. Wetenschappelijk onderzoek. Ze zijn politiek en geldgedreven en werken naar de voorgeschreven conclusie.
@Ommezwaai | 31-12-20 | 15:44: RIVM krijgt geld van de WHO.
@Lupuslupus | 31-12-20 | 16:09: Waarom is dat fout of verdacht?
www.ad.nl/politiek/de-jonge-legt-smee...
Corona moet nog even door razen van De Jonge. Want het is nog niet genoeg.
Past beter in het plaatje als er medio februari volop gevaccineerd wordt. Dit kan dan direct gelinkt worden aan de 'goede' acties van de V(olk) V(al) D(ood) en, zo hoopt'ie, aan hoe Hugo de boel heeft aangepakt.
De rest zijn we dan vergeten.
Van Dissel wil eerder ingrijpen bij toekomstige besmettingen.
Misschien moet Van Dissel zich omscholen tot economieverwoester.
De besmettingen van nu hebben 70 miljard economie gekost wegens lockdowns. Hoogste tijd om alle testen af te schaffen en de lockdowns te stoppen. Aan het eind van dit jaar is de economie zo kapot, dat we alle ziekenhuizen moeten sluiten wegens geldgebrek.
Hiervoor zou deze vazal gewoon een schop onder z'n kont moeten krijgen. Wel met z'n eigen schoen...
Oh, en ga vanavond vooral naar buiten, want buiten wordt eigenlijk niemand besmet.
Dat gebeurt binnen.
@Raider Twix | 31-12-20 | 15:47: Klopt helemaal. Heb vanmorgen vroeg al meerdere partytenten in voortuinen opgesteld gezien. Die gaan daar oud en nieuw vieren. Heel verstandig dus.
@Lupuslupus | 31-12-20 | 16:11: Niet vieren lijkt mij verstandiger. Wat valt er ook te vieren?
Waarom zijn kinderen ineens wel besmettingsgevaar bij de nieuwe variant en bij de oude niet?
Het nieuwe staat nog in de kinderschoentjes.
@Ruimedenker | 31-12-20 | 15:42:
En heeft nog wat kinderziektes...
Om dezelfde redenen als mondkapjes wel/niet/wel werken, puur afhankelijk van de politieke bruikbaarheid van bepaalde feiten.
Dat is gelul. Kinderen hebben altijd de ouders besmet. Alleen tegen sommige ziekten zijn ouders zelf al resistent, omdat ze die zelf al gehad hebben.
Er komt gezwets aan om kinderen "opeens" wel besmettelijk te laten zijn, wat ze altijd al geweest zijn.
Maar kinderen en ouders zijn vrijwel altijd jong genoeg om niet ernstig ziek te worden.
Omdat "ze" het de eerste keer ook al fout hadden
en nu dezelfde fout niet willen herhalen,
dat staat zo onprofessioneel!!
Om druk uit te oefenen vooral te vaccineren.
@MoonBeebe | 31-12-20 | 15:57: Yep.
@MoonBeebe | 31-12-20 | 15:57: Ach, wat een onzin.
@Raider Twix | 31-12-20 | 15:43: Ik ben 55 en m'n dochter is 8. Van mij mogen de scholen nog tot september gesloten blijven.
@zwaaropdehand | 31-12-20 | 17:23: hoe oud is je vriendin?
Wacht maar tot we precies weten wie er allemaal oliebollen hebben gekocht.
Die moeten minimaal een boete krijgen maar het beste is ze voorgoed uit de maatschappij te gummen.
Politie staat verdekt opgesteld bij de oliebollenkraam en schrijft alle kentekens op van iedereen die meer dan 6 oliebollen koopt.
Baudet wil dus een nationaal pandemiecentrum oprichten. Dat lijkt mij zeer onverstandig. Ik stel mij zo voor dat daar werkplekken worden gerealiseerd voor mensen die na corona geen flikker te doen hebben. Hele dagen hangen ze met een loep over de planeet om zaken te ontdekken. Dat wordt hun doel want ze willen wel graag nuttig zijn. Om de haverklap gaan we dan, a la het KNMI, code geel krijgen terwijl er niks aan de hand is. Zo'n nationaal pandemiecentrum krijgt dan de macht over de macht.
Met aan het roer een figuur als Ab Osterhaus. Met zijn mexikaanse broekhoest.
@EEnzame SchizofrEEN | 31-12-20 | 15:46: lol. En fles whiskey.
Dit is niet de laatste pandemie plus we kunnen het desnoods als overloop gebruiken voor andere zorg, asieleiserszorg, rampenzorgcentrum, opleiding- emn stagecentrum gebruiken en natuurlijk alleen in tijden van nood volledig bemannen. Beetje flexibel denken, Leppie, in oplossingen, niet in problemen. Zoals het nu gaat slibt de gewone zorg dicht en dat is nog veel kwalijker. Plus, je heb tijdens een volgende Covidpandemie geen gezeur meer in de normale ziekenhuizen, het concentreert zich dus meer inzicht, meer overzicht, minder dubbel werk, daar zit je echte winst.
@Graaisnaaiert | 31-12-20 | 16:33: Ik kan wel in oplossingen denken. Het idee van een pandemiecentrum bracht mij op deze gedachten. De voorstellen/oplossingen die jij noemt zie ik er dan graag van te voren bij in gebakken. Het blijven natuurlijk ambtenaren. Als ze alleen zijn aangenomen om een pandemie op te sporen dan is de flexibiliteit ver te zoeken.
Helpt goed hè? Jezelf beschermen tegen het coronavirus....
Niet beschermen werkt zeker beter?
Volgens menigeen is het allemaal eigen schuld, die besmettingen.
Denk dat die lieden zich eens moeten gaan verdiepen in hoe virussen zich verspreiden.
@Ommezwaai | 31-12-20 | 15:40: Ik waardeer uw positieve insteek. Echter u verwacht intelligentie van deze figuren? Dat lijkt mij persoonlijk te hoog gegrepen. Het zijn deze lui die in staat zijn om te beweren dat de hoeveelheid kritische mensen wat nu naar voren komt is ontstaan door het afnemen van het vliegverkeer en de daardoor ontstane duidelijk zichtbare afname van de chemtrails. De relatie tussen afname van chemtrails en de toegenomen onrust kan door hen eenvoudig worden gelegd.
@Hommel | 31-12-20 | 15:38: "beschermen"
Komt het virus via je handen je lichaam binnen?
@Is dit nog nieuws? | 31-12-20 | 15:47: Nee natuurlijk niet. Daarom zijn die middeltjes op de winkelwagentjes grote nonsens. Goed handen wassen met water en zeep, meer is niet nodig. En zéker geen alcohol gebruiken op de huid omdat dat alle nuttige(!) bacteriën doodt en dan kun je binnenkort naar de dermatoloog. Het virus komt binnen door neus of mond.
@Is dit nog nieuws? | 31-12-20 | 15:47:
Nee, maar doe maar eens een keer kleurstof aan je handen en kijk hoe vaak je aan je gezicht zit, mond neus oren. Daar kun je wel besmet raken.
@Is dit nog nieuws? | 31-12-20 | 15:47:
En wat Lupus zegt,...
@miko | 31-12-20 | 16:24:
Tot nu toe wel, ja.
@miko | 31-12-20 | 16:22: Kan de overheid beter het advies geven om niet met de vingertjes in de neus te zitten.
Zo komen we wel aan de groepsimmuniteit.
De tijd van lullige boetes is voorbij. Tijd om die illegale feestvierders aansprakelijk te stellen voor hun aandeel in de schade die Nederland de komende maanden nog zal lijden. Dat bedrag is uit te rekenen, dus vastzetten, veroordelen en laten dokken. Ook als het twintigduizend euro de neus is.
C'est ça!
Dit kabinet met hopman Rutte voorop? Hard ingrijpen? Hahahahaha!
Waarom niet de mensen die het opgelopen hebben laten betalen? Instructies zijn toch duidelijk? Handen wassen, niet medische mondkapjes gebruiken, afstand houden...?
De meesten in de ziekenhuizen zijn 60+. Lijken me niet echt de types je op illegale party’s tegenkomt. Nu kan het zijn dat de oudere het van de jongeren krijgen, maar daar zijn ze dan zelf verantwoordelijk voor.
En hoe ga je bewijzen dat zij besmettelijk waren en mensen hebben aangestoken?
Laat die jongeren lekker feesten, ouwe zeurkous. Waarom moeten ze lijden onder die onbenullige regeltjes. Ik ben trouwens vandaag ook weer ondeugend geweest, zonder mondkapje de supermarkt ingegaan. Er was geen Gestapo in de buurt, dus ik kon lekker mijn gang gaan. Erg he?
@cheops | 31-12-20 | 15:41: Je kunt natuurlijk ook je hele familie de deur wijzen en onder je bed gaan zitten.
@kunstliefhebber | 31-12-20 | 15:54: Ik was echt een van de laatsten die zo'n muilkorf op deed - toen het verplicht werd - maar ik wil geen gezeur als ik het niet doe. Dat is dan ook de enige reden dat ik er bij de super mee rond loop.
@Lupuslupus | 31-12-20 | 16:19: Als ik onder mijn bed wil zitten mag ik eerst wel langs de hulpmiddelenshop. Die is voor de rest van het jaar gesloten.
@kunstliefhebber | 31-12-20 | 15:54: Ja.
@Is dit nog nieuws? | 31-12-20 | 15:38: Die maatregelen zijn er om de effecten van de pandemie te dempen, niet om besmetting volledig te voorkomen.
Minder, minder, minder.
@zwaaropdehand | 31-12-20 | 17:28: Werkt goed hè?
Op de IC liggen er nu 80 meer dan de tweede golf. www.stichting-nice.nl/ Inmiddels zijn er na de eerste golf 750 mensen meer op de IC geweest dan tijdens de eerste. Ziekenhuisopnames laten precies hetzelfde beeld zien.
Dankzij gesloten scholen is het percentage tieners onder de positieve testen gedaald van 19% naar 10,9%. Ze maken maar 11,5% van de bevolking uit, zijn volgens de overlevering minder vatbaar, daar was voor de kerstvakantie weinig van waar te nemen. coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
Nederland gaat als laatste in de EU vaccineren. De grootste nettobetaler van de EU. Hugo de Groot zoekt excuses die 26 armere EU lidstaten niet hebben.
We rollen echt van clusterfuck naar clusterfuck met deze coronaellende.
En dan moeten de "Kerst besmettingen" nog komen. Evenals de terugkerende vakantiegangers.
Feynman hoeveel vacciins heeft Nederland nu in bezit?
Volgens Haagse ingewijden is de kans groot dat ic-personeel voorrang krijgt bij het vaccineren. Op die manier hoopt het kabinet dat de acute zorg in ziekenhuizen niet verder in gevaar komt. Er zijn niet genoeg vaccins om ál het ziekenhuispersoneel meteen te vaccineren.
Yep, er moest eerst dringend extra geld naar de zwaar getroffen landen Italie en Griekenland. Totaal bezopen.
Ah joh. Het houdt ons lekker bezig.
@Tragicomix | 31-12-20 | 15:51:
175.000 , genoeg voor het essentiële zorgpersoneel
teletekst-data.nos.nl/webplus?p=107
@cheops | 31-12-20 | 16:00:
Oké nou kom ik ergens:
"Genoeg vaccins voor plan Gommers en Kuipers én voor verpleeghuispersoneel"
(nos nl)
@Tragicomix | 31-12-20 | 16:07: Mooie lobby van de heren. Daar kunnen ze echt niet onderuit. Dinsdag gaat Hugo toegeven.
@zwaaropdehand | 31-12-20 | 17:31:
Nee vrees het niet. Mensen in het nauw hebben de gewoonte hakken in het zand te zetten. De Jonge heeft geen tekenen van voortschrijdend inzicht gegeven.
Maar ik hoop dat ik het fout zie.
Dan de 2e golf? Dit is toch de 2e golf?
U lijkt het KNMI wel met uw vergelijkingen
@zuurtjeregen | 31-12-20 | 17:54:
Kijk naar dat prachtige overzicht van Yorick: dit land zit in de derde golf.
Bleib zu Hause.
Patje en ik komen morgen even bij je langs.
Blijf je dat iedere keer zeggen? Bleib zelf zu Hause..
Ik zag een keer iemand in de trein met een mondkapje waarop stond "Stay at home".
@DeAapUitDeMouw | 31-12-20 | 15:48: Hij woont in een Penthauze.
@_____4326 | 31-12-20 | 15:52: Dát is nou Nederland.
Doe het. Volg TheDick.
Nog even geduld mensen, de resultaten van de Kerstdagen komen nog.
Ik gok op een piek van 12K.
Zeg je nou bewust piek ivm kerst. Indien ja: grappig :)
@beldewouten | 31-12-20 | 15:33:
U bent wel messcherp vandaag.... Ja..
Ik denk dat 12K aan de conservatieve kant is. Daar moeten we -met een beetje doorzettingsvermogen- overheen kunnen gaan.
@Ommezwaai | 31-12-20 | 15:35: Geloof ik niet. Was per ongeluk.
Ga van dat facebook af.
Niet best. Ziekenhuizen en IC's bereiden zich voor op code zwart
Dat krijg je nu eenmaal als je jaar na jaar na jaar ziekenhuizen sluit, afdelingen sluit en het aantal IC-bedden halveert.
Op een gegeven moment houd je te weinig over.
@2voor12 | 31-12-20 | 15:34: Achteraf is het mooi wonen
@Diederik_Ezel | 31-12-20 | 15:36:
Daarom is regeren ook vooruitzien. Althans, dat zou het moeten zijn.
@Diederik_Ezel | 31-12-20 | 15:36:
Het was al ver voor corona bekend dat dit fout zou gaan lopen.
Maar de oplopende afdracht aan de EU was nu eenmaal belangrijker dan goede zorg voor de eigen mensen organiseren.
Misschien moeten de ziekenhuizen eens te rade gaan bij het COA. Want voor het COA maakt niet uit hoeveel asielzoekers er binnenwandelen, qua huisvesting weten ze er altijd wel weer een mouw aan te passen. Misschien kunnen de ziekenhuizen er wat van leren. Hee, bij het COA is het eigenlijk al jaren code zwart.
@VanBukkem | 31-12-20 | 15:54: Das een goeie. Nee, er is nooit Druk op de Asielopvang.
@Piet Karbiet | 31-12-20 | 16:01:
Nu is de opvang van nieuwe Nederlanders natuurlijk wel stuk belangrijker dan de gezondheid van de mensen die hier geboren zijn. Kwestie van prioriteiten, dat snap ik ook wel.
@cheops | 31-12-20 | 15:37:
Regeren is af- en vooruitschuiven, uweettog.
Is dat niet al 10 jaar zo.
'Code van kleur' moet je zeggen.
Van achter staar je de koe in de kont.
En als ie boe zegt heb je peop in je gezicht..
Geestelijk waren we al overleden, fysiek lijkt nu aanneemt beurt te zijn.
'met de kennis van nu'. roemruchte woorden van J.P. Balkenende geloof ik
REAGEER OOK