RIVM: 1ste Kerstdag: +11550 Grote Gezinnen
Uitgerekend op Deze Dag
Social
Goedemiddag. Eerst het slechte nieuws. We zijn in Europa de 25 miljoen gepasseerd en ze draaien op Radio2 liedjes die ze het hele jaar ook draaien. Dan nu het goede nieuws. De dalende cijfers dalen verder. Die dekselse overheid van ons heeft zo lang gewacht met de lockdown dat u i t g e r e k e n d op deze Dag des Hoops er weer wat vaccinelicht schijnt aan het eind van de tunnel. Nu niet meteen allemaal BEDANKT MIJNHEER RUTTE roepen, want u doet het toch echt zelf, door keurig thuis te blijven, en zo het R-Getal te doodvermoorden. (UITLEG dat we er nog lang niet zijn. En hier een duidingsdraadje over de vertekende vertekening in de (komende) cijfers.) En als u blijft bosfeesten, zuipketen en kerkbezoeken danwel anderszins de Totale Lul uithangen, zitten we nog maanden in de penarie en raken de zusters en broeders op.
Update: GemeenteKaart werkt ook gewoon met Kerst: Hup Vlieland
Social
Barneveld. Zorgverlener Chris is erbij
Beterschap, Herman
Social
Reaguursels
InloggenWaarom zetten jullie nooit een blackboxx docu link bij dit topic voor wat kritische duiding?
Mooi he kerken als bliksemafleider, maar ondertussen zijn de grenzen volledig open en landen er gewoon vliegtuigen uit de UK ,Zuid Afrika, Turkije met mensen met gemuteerde versie van Covid.
Sluit de grens voor touristen en laat alleen vracht door, nu is de lockdown alleen vervelend en heeft geen toevoegingen.
www.telegraaf.nl/nieuws/581832287/prof...
Dagelijks levertraan nemen wanneer de ‘r’ in de maand is, zo oud als de weg naar Rome. Maar nu dragen we massaal mondkapjes en ontsmetten winkelkarretjes.
Dit is al maanden bekent, plus dat er gangbare medicijnen zijn die prima blijkende werken.
Gezondheidsraad adviseert al heul erg lang om vitamine D te nemen, vooral in de winter
Ik hoor Rutte alleen maar over handen stuk wassen, 1.5 m en mondkapjes. In Engeland heeft de overheid bv. nog zelf vitamine D naar risicogroepen gestuurd.
#enpassant een hoop oude kennis is verloren wat betreft mensenkunde.. als zelfs de gezondheidszorg over deze middelen zwijgt, is er iets fundamenteels mis met de gezondheidskunde die geen genezing zal brengen, alleen maar symptoonbestrijding kan doen, en dat speelt weer big pharma in de hand. Arsten leggen een eed af waar ze aan moeten verantwoorden, je kan zeggen dat omdat ze die oude kennis niet doorgeven en daarmee alleen symptoombestrijding doen dat ze zelf ook schuldig zijn van het instandhouden van die big pharma, maar ik vermoedt dat educatie van het zorgend personeel daar een grote rol in heeft, immers er is bewijs zat dat de universiteiten en scholen ook ergens geld vandaag krijgen, dus afhankelijk creërend en daarmee zichzelf ook in een wurggreep blijven houden, omwille big pharma.
Zelfs een pas in het ziekenhuis toegediende vitamine D-afgeleide calciferol leidde in Cordoba tot 26 x minder IC opnames. Wat doet men in NL ?
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...
Wetenschap, hoop dat we daar weer aan gaan doen in 2021. Goede duiding van het totaalplaatje zou ook fijn zijn. Dat er geluisterd wordt naar analyses die ergens over gaan en ik ben een blij mens. Lockdowns zijn zinloos: youtu.be/8UvFhIFzaac
Het begint met een w.
@zwaaropdehand | 26-12-20 | 00:05: wat?
@Mr Moore | 26-12-20 | 00:16: Wappie.
@Mr Moore | 26-12-20 | 00:16:
w = Wit-Rusland, het enige land waar vrijwel geen coronamaatregelen door de overheid werden genomen en waar niet over gesproken wordt:
De oversterfte van de 1e golf door corona begin dit jaar zoals gerapporteerd bij de V.N. was voor Wit Rusland 5600 doden:
belarusfeed.com/un-demographic-statis...
De gerapporteerde oversterfte door corona bij de 1e golf begin dit jaar in Nederland betrof ongeveer 10.000 doden:
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/40/10-du...
De relatieve oversterfte per miljoen inwoners geeft daarna 1/1730 voor Nederland en 1/1696 voor Wit Rusland. Dat is dus maar een minimaal verschil in het relatieve oversterfte-percentage. Je kunt je dus inderdaad afvragen of al deze maatregelen zin hebben gehad.
Wat is er nog meer aan de hand? Volgens dit persbericht weigerde Wit Rusland haar beleid te modelleren naar Italiaans voorbeeld (zoals afstand houden, lockdown invoeren, mondkapjesplicht) in ruil voor een lening van 940 miljoen Dollar van het IMF en de Wereldbank.
eng.belta.by/president/view/belarus-p...
@zwaaropdehand | 26-12-20 | 00:42: Ik hou het op de W van wetenschap. En met potten en pannen bij het torentje gaan staan laat ik aan anderen over. Alle landen die vorig jaar gemiddeld lage sterftecijfers hadden door bijvoorbeeld een licht griepseizoen hebben nu hogere sterftecijfers. En je raadt het al... landen waar gemiddeld hogere sterftecijfers waren hebben nu lagere gemiddelde sterftecijfers, ook met Corona. Ander feitje. De WHO heeft in 2019 adviezen gepubliceerd over hoe te handelen bij een (griep)pandemie. Het woord lockdown komt niet eens voor in dit document. Het sluiten van grenzen wordt in ieder geval afgeraden. Dat verzin ik niet, dat staat hier: apps.who.int/iris/bitstream/handle/10...
besmettingen wat zegt het eigenlijk, de IC had toch allang overbezet moeten zijn maar ik zie 600!op een bevolking van 17/18miljoen?maar lekker paniek blijven zaaien
Och, maar 600! Ik weet het goed gemaakt : u betaald voor 1 persoon met covid, 1 dag IC. Makkie toch? Koopje voor u.
Ja, ik snap die paniekvoetbal ook niet echt zo. Oké, we moeten de zorg ontlasten. Maar we hebben het dus over een paar duizend mensen die in het ziekenhuis liggen, waarvan een paar honderd op de IC. Allemaal erg natuurlijk, maar straks allemaal in een polonaise naar de voedselbank is ook zo wat. Op een bevolking van 17,28 miljoen mensen. Het is toch absurd eigenlijk.
@BenDeLier | 25-12-20 | 23:43: hahaha echt het slechtste argument ever... Weet je wat die lockdowns kosten?
600 op ~1,200 bedden is gigantisch veel
@Diederik_Ezel | 26-12-20 | 10:00: je doet je nickname wel eer aan. Alle landen waar de afgelopen jaren ondersterfte is geweest door bijvoorbeeld een licht griepseizoen, hebben nu hogere sterftecijfers. Je raadt het al... alle landen waar de afgelopen jaren hogere sterftecijfers waren hebben nu lagere of gemiddelde sterftecijfers. Ook met Corona. Does this ring a bell? Wetenschap en rede... hoop dat dat weer z’n intrede krijgt in 2021.
@Mr Moore | 26-12-20 | 13:21: door betere behandeling kunnen we nu (gelukkig) mensen van de IC afhouden. Vitamines (D), en behandelingen tegen lekkage in de longen (geloof in lijn met TBC).
Dit houdt nu de druk wat van de IC, maar die komen wel op de verpleeg afdelingen en behoeven wel (medische) zorg.
Dhr Bruggink is niet al "te goed" in taal.
Ik word (!) er niet warm of koud van.
U mist anders ook interpunctie , beste taal nazi. Dhr? Of dhr. .
Ik lees iedere week opnieuw dat ziekenhuizen en IC’s volstromen, maar toch zitten we nog lang niet aan de max capaciteit. Hoe zit dit dan?
Niemand zal zelf op onderzoek gaan.. in Brazilië oa deden ze dat wel..
@All_Anonymous | 25-12-20 | 21:01: Daar zijn ze inmiddels ook aan de Ivermectin in verschillende regio's; dat is hier nog steeds niet doorgedrongen.
Gelukkig kerstfeest iedereen. Anderen in hun waarde laten, zelfs als ze heel anders denken dan jij doet. Het lijkt iets wat mensen vroeger deden.
Wappie
Maar jij ook een vrolijk kerstfeest, Quib!
@Papa Jones | 25-12-20 | 19:48: Ik denk dat ik wel aan de eisen voldoe inderdaad.
@Papa Jones | 25-12-20 | 19:49: Dank je!
Slechte ideeen denken blijven slechte ideeen, ongeacht de persoon. En slechte ideeen leiden regelmatig tot slechte acties.
Mooie reden om die k u t kerken te verbieden. Gelovigen, dommer heb ik ze nooit meegemaakt.
Gelovigen zijn niet dom. Ze hebben, van jongs af aan, alleen maar iets anders geleerd dan jij.
@Quib | 25-12-20 | 19:54:
Edoch geen voortschrijdend inzicht met de jaren.
@inCol | 25-12-20 | 19:58: Wellicht andere inzichten dan die van jou. Ook dat kan gewoon.
Hoi Karel ik reken op jou en Chris vrijdagmiddag bij een moskee eens zien hoe jullie het nieuws halen. Ik verheug me er op.
Oma mijn oma zei altijd de heer zal er in voorzien. Maar je moet er zelf ook wat aan doen. Oma krijgt gelijk. Onze kinderen zijn pleite want God beschermt ons. Wat een dom gelul is dat
Grote gezinnen, daar had Monty Python al eens een liedje over gemaakt...
youtu.be/fUspLVStPbk
Wel Pritt, ik ben een Totale Lul en daar ben ik trots op!
De groeten uit Gambia sukkel.
Er is geen corona-mug of een corona-brandnetel.
Het gaat gewoon van mens tot mens door menselijk contact. .
Dus we doen het allemaal zelf. Zo simpel is het.
En je hebt maar kleine groep mensen nodig die lekker blijven verspreiden om het voor de rest te verpesten.
Onder andere door naar de kerk te gaan. Goed bezig hoor. En bedankt he.
Ik zie vooral kerkgangers met een mondkapje
Ja? Foto's gezien op bijvoorbeeld Telegraaf? Geen een mondkapje. Nergens.
Rutte loopt ook niet steevast met een mondmuil op.. voorbeeld doet volgen toch
@All_Anonymous | 25-12-20 | 21:02: een mondmuil is een beetje dubbelop. Noem het dan een kormasker om het tenminste helemaal onzinnig te maken, nu lijkt het net of je geen moeite doet.
@Reagiertank | 26-12-20 | 01:19: een korfmasker that is. Scuzi, nu lijkt het net of IK geen moeite doe.
Vroeger hoorde ik in de kerk, dat God met alles een bedoeling had. Na veel onbegrijpelijke overlijdens heb ik de kerk de rug toegekeerd. En nu weer God, waar ben je als we je nodig hebben, godverdomme doe wat aan deze ellende.
Ja vloek ook nog even.
@Lupuslupus | 25-12-20 | 19:28: Mja. Moet 'ie toch echt zelf weten, de "me" maakt het persoonlijk en treft de here niet, toch? Meer een uiting van frustratie en machteloosheid dan een directe vraag om hem even te verdoemen.
Interventie van de here god zelf is de laatste altijd een beetje afwezig, zelf invulling maken aan zijn boodschap lijkt wel vrij vaak de invullenden "beter af" te maken.
Achja ik raaskal maar wat. Alsof er ooit een vorm van goddelijke interventie de mensheid gered of getroost heeft. Het is de gedachte die in elke mens kan zitten die kan helpen. Of dat zichzelf of een ander is ligt in de aard van 't beessie.
God heeft wel ff mooi die Urker vissers gered.
Meer hun reddingsvesten.
van de coke?
Het belachelijk maken van de kerkgemeenschappen draagt enige vorm van ironie met zich mee. Want ja, aan de bovenkant zijn onder hun bejaarden vast meer slachtoffers gevallen, maar aan de andere kant hebben ze hun leven niet on hold gezet. Oftewel, gezinsvorming, relaties bouwen, nader tot elkaar komen is allemaal door gegaan. Hun groep is dus verjongt, ververst en continu gebleven en dat staat ironisch op ons beeld dat we van hen hebben.
Mooi! Dat heb ik vanmorgen ook nog even met Mrs Happy bewerktstelligd. 2x trouwens. Zonder te stoppen. En ik ben geeneens van de Here.
Het valt onder de kerkgemeenschappen in mijn omgeving heel erg mee. Heb nog even op het kaartje gekeken, in buurgemeente Wierden: kaartje zwart. Zijn er sinds het allereerste begin van de telling 26 mensen opgenomen en niemand overleden. En dan maken ze dat kaartje dus zwart. We worden belazerd waar we bij staan. Alles om de angst er in te houden.
Ja, top, en nu liggen ze alle ruimte in te nemen op de ic's. Aso's.
@alisdeWnogzoS | 25-12-20 | 18:38: Kom maar met bewijzen.
@Lupuslupus | 25-12-20 | 18:36: Onze buurgemeente Twenterand idem. Ook daar zijn de resultaten niet zo schokkend als ze worden gepresenteerd. In onze eigen gemeente (Hardenberg) is het nog minder.
@Lupuslupus | 25-12-20 | 18:43: Nou, dat is t verslag van mijn vrouw als ze thuiskomt van haar dienst. De families spreken beter nederlands tov een maand geleden, knotje, rokje....
@alisdeWnogzoS | 25-12-20 | 18:49: sinds corona heeft iedereen opeens een kennis die in de zorg werkt
@NiceGuyEddy | 25-12-20 | 18:51: Haha, ja hele vage kennis....
@Kopieerapparaat | 25-12-20 | 18:47: Twenterand en Hardenberg (maar ook Wierden) waren zogenaamd bij de 'koplopers' een paar dagen geleden. Ik geloof niets meer van wat ze beweren. Net zoals die achterlijke testen waarvan de positief getesten 'besmettelijken' worden genoemd. 10% is 'positief' en wellicht 2% merkt er wat van.
Kerkgemeenschappen maken zich zelf belachelijk. Al eeuwen.
Dacht aan het begin vd middag kom laat ik eens (met de auto) met dit heerlijke weer naar de duinen gaan voor een fijne wandeling in de buitenlucht. Zijn gvd de parkeerplaatsen geblokkeerd.
Foto: img.haarlemsdagblad.nl/ZmDHQLUlDJFfT2...
Datzelfde kunstje flikten ze deze zomer ook. Terwijl de kans op besmetting buiten zo goed als nihil is. Het is gewoon burgertje pesten. Iets anders kan ik er niet van maken.
De Parkeerplaatsten op werk zijn open. Vandaar zit ik nu ook in quarantaine. Omdat mijn managers Corona niet serieus nemen en info achterhouden mbt besmettingen. Mijn zwager zelfde verhaal. Mr Rutte: waarom geen bedrijven sluiten die zich niet aan regels houdt en werknemers in gevaar stelt?
Ik zie daar toch echt nog een plekje vrij.
@ET007 | 25-12-20 | 18:48: Omdat je werkgever dan failliet gaat en jij geen werk meer heb.
Drie keer raden wat er gebeurt als je door middel van grootschalige vaccinaties evolutionaire druk gaat leggen op een snel muterend virus. Er kan zomaar een mutatie optreden die pas écht gevaarlijk is.
Ik hoop dat alle virologen ter wereld dit even lezen. Stelletje prutsers allemaal.
@Bootsjunge | 25-12-20 | 18:22: De vele virologen/artsen/professoren enz. die het niet eens zijn hoor je niet, die wordt de mond gesnoerd. Alleen via internet kun je ze vinden maar ze zullen nooit in talkshows o.i.d. gevraagd worden. Dat weet u toch ook wel?
@Lupuslupus | 25-12-20 | 18:28: Dat past niet in de politieke agenda. Men moet bang zijn en vooral blijven. Zonder corona wil ik weleens weten hoe Rutte het belasting debacle door zou komen.
Wat een onzin, een virus muteert bij het kopiëren, dus hoe minder besmettingen hoe minder mutaties.
@Kopieerapparaat | 25-12-20 | 18:52: Klopt.
Evolutionaire druk induceert geen mutaties. Die zijn er al.
@inCol | 25-12-20 | 20:02: Evolutionaire druk selecteert op mutaties die resistent zijn tegen het vaccin. De rest overleeft namelijk niet.
@VerenigingVanDieven | 25-12-20 | 20:29:
Wat een klinkklare onzin.
@Tragicomix | 25-12-20 | 21:51: Elementaire logica.
Nog steeds geen aanbevelingen van OMT met betrekking tot vitamine D. Terwijl het nu wel duidelijk is dat vitamine D een positieve uitwerking heeft op het verloop van de ziekte.
www.youtube.com/watch?v=ha2mLz-Xdpg
www.youtube.com/watch?v=V8Ks9fUh2k8
www.youtube.com/watch?v=Qwaq4oRnpjY
Ik neem al maanden vit D3, afwisselend de ene dag 6000IU en de volgende dag 9000IU. Plus visolie en vit C met zink en echinaforce.
@Lupuslupus | 25-12-20 | 18:31:
Verstandig.
@mikes43357369 | 25-12-20 | 18:36: Meteen toen ik er over las ben ik ermee begonnen. Het kost een paar tientjes en dan heb je voldoende voor 3 maanden. Goedkoper dan 375€ eigen risico zorgverzekering. En het ziekenhuis is toch wel de laatste plek waar je nu wilt wezen... Tot nu toe gaat het heel goed, hoop over een paar weken 76jr. te worden.
@Lupuslupus | 25-12-20 | 18:41:
Je klinkt in ieder geval vitaal en bij de tijd.
Prettige kerstdagen en een gezond en voorspoedig 2021!
@mikes43357369 | 25-12-20 | 18:47: U hetzelfde gewenst Mike. En hartelijk dank voor uw dagelijkse updates!
MedCram is altijd +100. Net zoals Peak Prosperity zaten zij al vanaf begin steeds op het juiste spoor. Dit soort kanalen hebben veel nuttiger informatie aangeboden dan alle mainstream media bij elkaar.
Herman bewijst maar weer dat de ziekenhuizen vol liggen met aanstellers die thuis hadden kunnen uit griepen.
Bij hevige koorts kan je niet lollig gaan tweeten of überhaupt een scherm bekijken zonder over je nek te gaan. Is naar de wc gaan al een avontuur en blijf je in bed zo veel mogelijk met hopelijk wat kippensoep en ander licht verteerbaar voedsel.
Nu snap ik mijn familie wel dat t ziekenhuis vol ligt met mensen die makkelijk thuis hadden kunnen uitgriepen. En ja, zorgmedewerkers.
ICs zijn ook leeg.
Jij weet duidelijk heel weinig van de ziektebeelden van corona. Maf dat nog steeds zoveel mensen denken dat het eigenlijk gewoon een griep is.
@Eric Newby | 25-12-20 | 18:09: zelfde ziektebeelden als elk ander corona virus familie die al decennia lang af en aan door de wereld raast.
Stop met de angst. Door deze "het is zo gevaarlijk!" Laten mensen zich uit angst, niet uit noodzaak, preventief in ziekenhuizen opnemen en de zorg wegnemen voor mensen die het écht nodig hebben!
Elk van die mongolen die actief gaat lopen twitteren vanuit ziekenbed bewijst het.
@LangeTijdGeleden | 25-12-20 | 18:17: Als je echt erg ziek bent (hoge koorts b.v.) denk je niet eens aan soc. media. Dan maakt het je niet eens uit of het dak naar beneden komt (bij wijze van spreken). Ze zouden die Herman meteen naar huis moeten sturen.
@LangeTijdGeleden | 25-12-20 | 18:17: Bij mijn weten heeft een gewone griep geen eindeloze nasleep en over het algemeen andere symptomen. Ikzelf heb bv nooit verhoging gehad en ook geen algehele malaise. Maar wel ontzettende pijn in mijn longen, mijn buik, mijn linker nier en een eindeloos aanhoudende stevige hoofdpijn, plus een ongelooflijk conditieverlies waar ik na 9 maanden NOG niet bovenop ben.
Jij praat erover alsof het wel een gewone griep is, maar de meerderheid ervaart heel wat anders dan wat jij noemt.
Wat er verder getwitterd wordt zal me wat, wie dat medium volgt of gebruikt heeft naar mijn idee sowieso een gaatje in zijn hoofd.
@Eric Newby | 25-12-20 | 18:09: Beterschap! Maar Griep is een serieuze ziekte die in 2018 meer dan tienduizend doden gaf in Nl. IC's waren ook overvol, patiënten naar Duitsland, enz. Alleen toen geen paniek en het leven ging door.
@Lupuslupus | 25-12-20 | 18:22: inderdaad. Ouderen en zwakkeren van de samenleving uitgezonderd uiteraard.
@Eric Newby | 25-12-20 | 18:41: De meerderheid ervaart nauwelijks klachten. Vergelijkbaar met milde griep. Een minderheid ervaart helemaal geen klachten en weet niet eens dat ze het hebben, een relatief klein deel is er echt wel ziek van en ontwikkelt klachten zoals je noemt en een enkeling gaat eraan dood. Vaak in combinatie met onderliggende klachten die al voor meer dan de helft verantwoordelijk zijn voor de belabberde conditie van deze patiënten en corona het laatste zetje was.
@Eric Newby | 25-12-20 | 18:41: dan heeft iemand jouw ooit verkeerd geïnformeerd over de griep.
Vele doden worden ook door de griep veroorzaakt. Voornamelijk ouderen en zwakkeren.
@LangeTijdGeleden | 25-12-20 | 18:59: De griep die ik 20 jaar geleden heb gehad was vreselijk. Ben in totaal 6 weken bezig geweest om daarvan bij te komen. k Was toen midden 50 dus kun je nagaan hoe zo'n griep er bij ouderen kan inhakken. Die gaan er net zo dood aan als aan covid.
Ik snap u niet. Herman heeft toch geen corona?
‘God helpt u niet, ik wel.’ Was een beter bord geweest.
God helpt via mensen.
God helpt hen die zichzelf helpen!
Heeft Gordon eigenlijk al cojona gehad?
Dat niet, maar wel cojones.
Een hele boel
@NiceGuyEddy | 25-12-20 | 17:25: voornamelijk soa's, beetje hetzelfde.
Als aandachtshoererij een risicofactor is krijgt Gordon de chronische variant.
Er is voor de kerst 2 x zoveel getest, onder de mom ben ik negatief dan kan ik met de hele familie kerst en oudejaars vieren, cijfers schieten in januari weer omhoog. Misschien beter om dat virus z'n werk te laten doen want zo is het vechten tegen bierkaai
www.at5.nl/artikelen/206403/ggd-notee...
Het virus doet toch zijn werk daarna is het aan de deurwaarder om aan de slag te gaan .
Dashboard verteld een ander verhaal dan die GGD juffrouw uit Amsterdam met haar 2x zoveel testen. Percentage postieven omhoog naar naar 13,6%. We zitten al op dag 10 van de lockdown, 90% van de infecties zitten inclusief incubatietijd op < 10 dagen. Deze lockdown zorgt niet
Voor de beweging die van Dissel c.s. willen zien. Tel daar straks de kerstbesmettingen nog maar bij, benieuwd naar de volgende maatregelen.
@alisdeWnogzoS | 25-12-20 | 18:00: Avondklok is het volgende. Meteen makkelijk met oudejaarsavond.
@Lupuslupus | 25-12-20 | 18:20: Genau, Sperrstunde. Vanaf 20.00 uur tot 05.00.
Heeft er iemand nog iets gehoord van retractionpaper van Peter Borger en zijn collega’s. We praten of besmettingen nog gelijk zijn aan zieken en dat is niet zo. Volgens velen Daarnaast is volgens diverse virologen maar de vraag of je ooit bent besmet ook nog kan overdragen. Maakt de discussie wel eerlijker
www.youtube.com/watch?v=zMoWrp6VenQ
Het is geen discussie. Dat is nou juist de fout die veel Nederlanders maken.
Blijf thuis en hou je smoel, dat is mijn kerstgedachte.
Tumbleweeds momenteel bij Eurosurveillance. Maar inmiddels heeft het WHO zelf ook al toegegeven dat de test rammelt.
@zwaaropdehand | 25-12-20 | 17:26: Vooral smoel houden is wat de overheid hard toejuicht.
@Kopieerapparaat | 25-12-20 | 19:15: Geldt alleen voor dit onderwerp. Smoel graag heel ver open als het om de kinderopvangtoeslag gaat.
Zolang ze niet corrigeren voor totaal aantal tests is *elke* test ongeschikt voor het afstemmen van beleid.
Waarom staat Chris bij een kerk en niet in Den Haag? Waar de maatregel is genomen.
Oh nee, dan is het een wappie
Chris deugt, denkt ie.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 24-12-20 10:00 tot 25-12-20 10:00 is;
< 50 1 persoon
50-59 1 persoon
60-69 7 personen
70-79 22 personen
80-89 47 personen
90+ 20 personen
Totaal 98
Waarvan 22 in het ziekenhuis
Waarvan 44 in het verpleeghuis
Waarvan 38 boven 70 thuis
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is;
0-9 1 persoon
10-19 2 personen
20-29 2 personen
30-39 1 persoon
40-49 5 personen
50-59 13 personen
60-69 6 personen
70-79 34 personen
80-89 21 personen
90+ 2 personen
Totaal 87
Wederom dank Mike.
Bij de overlijdens heb je er 6 over, of tekort.
@SlimmeBelg | 25-12-20 | 18:15: Klopt. Bij de groep 70 plus thuis zijn mensen die thuis wonen. Echter als ze corona krijgen kunnen ze wel zijn opgenomen in het ziekenhuis( en daar eventueel sterven). Mensen in het verpleeghuis worden zelden voor corona opgenomen in het ziekenhuis. Missichien kan de groep 70 plus beter beschrijven als thuiswonend omschrijven.
Ik zie een hoop reaguurders in de panelen met het Youp-Syndroom.
Een man van ruim in de 70 met overgewicht die een volle zaal gaat vertellen dat andere mensen het coronavirus niet serieus nemen..
Heb je het over Hubert Bruls, die dikke burgemeester uit Nijmegen.
Hij ziet er weliswaar uit als 75 maar is 40+ en is voorzitterd van de veiligheidsregio,s dat dan weer wel.
Hij nam het eerst zelf niet serieus. Daar is de wijsneus inmiddels wel van teruggekomen.
Gouden tijden voor D66.
Heeft u een donor codicil.
Benieuwd hoeveel zorgverleners voor de plaatselijke moskee demonstreren...
0
Reed er vandaag langs, tis vrijdag dus gebed gaat vrolijk door. Dat het kerst is interesseert ze geen hol. Daarentegen wordt de ramadan, suiker en slachtfeest je wel door de strot geduwd.
Corona kan zich verspreiden door menselijk contact
We hebben nog steeds corona verspreiding.
Dus mensen hebben nog steeds contact.
Dus we hebben weer van die mensen die overal peop aan hebben.
Fijn jongens, bedankt. Ook namens mensen in de zorg en de horeca.
Waarschijnlijk zijn de mensen die deel van het probleem zijn dezelfde mensen die vinden dat het allemaal te lang duurt.
Werkt alleen als ook de grenzen hermetisch worden afgesloten.
De horeca had het voor elkaar en had ook niet perse dicht gemoeten...
Ligt dus niet aan “anderen” dus stop met het tegen elkaar uitspelen!
Het gaat niet meer weg. De enige reden voor al die maatregelen is dat het zorgsysteem niet overbelast raakt. Het zorgsysteem dat door Rutte vakkundig gesloopt en gemolesteerd is. Geen wonder dat het overbelast raakt. Vroeg of laat krijgen we het toch wel, dus maatregelen om "het virus eronder te krijgen" zijn kansloos. Denken dat we de strijd ooit winnen, is bijzonder dom. Rutte en trawanten hebben de bende gewoon niet voor elkaar, DAT is het probleem.
Oh jee,
Nu met zn alleen snel naar de kerk om te bidden en zingen
richting de 'grote geest' dat het minder gaat worden...
Er zit enkele rationaliteit in de keuze om kerken, moskeeen en synagoges open te houden.
CdA in kabinet. Je weet toch, de Jonguh.
Die grote aantallen besmettingen komen vast door de grote gezinnen.
En grote gezinnen, komen weer helemaal terug door de corona-thuisblijf-acties.
Net als vroegah.
www.youtube.com/watch?v=rIpXos6iVxw
Telegraaf meldt honderden mensen die zo snel mogelijk de kerken in stormden, zonder mondkapjes, luidkeels gezang etc. Lang leve Urk. Lang leve Staphorst. Lang leve god. Mogen wij over paar dagen weer vernemen dat de inktzwarte cijfers straks niks niet met dat domme kerkpubliek te maken heeft maar dat het zulke hechte gemeenschappen zijn.
Gelukkig hebben gereformeerden weinig contact met de rest van de wereld.
Allemaal zelfde achternaam zegt al genoeg.
Het is wel apart dat gelovigen denken het patent op hechtheid te hebben. Dit is het eerste jaar ooit dat onze families versplinterd de kerst doormaken en persoonlijk voel ik dat tot in mijn kern. Maar het kan nou eenmaal niet anders.
Hypocriet gedrag.
Zij zijn er dan wel weer consequent in dat zij ziekenhuisopname weigeren, omdat alles de wil van god is.
@lekgoot | 25-12-20 | 16:30:
Als de ziekenhuizen straks vol zijn moeten ze de gereformeerden en de wappies maar in de parkeergarage leggen.
Thuis. Worden ze maar verzorgd door hun hechte gemeenschap.
Mondkapjes verhogen het aantal besmettingen, althans in de VS.
Besmet worden is overigens een gezonde, normale aangelegenheid.
10 Besmetting per 100.000 inwoners meer.
twitter.com/justin_hart/status/134072...
rationalground.com/cdcs-sloppy-scient...
reitschuster.de/post/studie-erhoehen-...
Weet u waarom deze maatregel is genomen: uitsluitend omdat het niet werkt, of averechts. Net als de rest. Ventilatie aanpassen, ho maar.
@Gulliver | 25-12-20 | 16:37: Eens.
Gaat er om dat er "iets" heerst. En dan gaat dit hypocriete volk bij elkaar kruipen en lopen zingen. God beschermt ons. Ondertussen zijn al die biblebelt wappieplekken pikzwart ingekleurd. Gewoon niet gaan was beter geweest. En dat gelul over geen besmettingen in de kerk maar wij zijn hechte gemeenschappen of wij werken allemaal bij dezelfde visafslag gaat er bij mij niet in. Dit is doelbewust risico nemen. Voor iets wat niet bestaat. En dan bedoel ik niet corona....
@Lorejas | 25-12-20 | 17:42:
De besmettingscijfers zijn:
1 - gelul omdat besmetten een normale zaak is.
2 - voor 97% gebakken lucht, omdat de PCR test virusdelen vermenigvuldigd. En virusdelen kunnen niet eens besmetten.
Prima joh. Niks aan de hand.
Vooral blijven stemmen op de nederlandse marionetten regering van Brussel.
2020, waar ging het allemaal mis? De grootste regeringsblunders tijdens de coronacrisis
www.dagelijksestandaard.nl/2020/12/20...
Ik verwacht nog een forse correctie in die cijfers na Kerst en O&N.
Alsof die ambtenaren bij de GGD's nu allemaal aan het werk zijn.
Zouden die ook allemaal gisteravond ontzettend dronken zijn geworden tijdens de eend?
@Kuifje-naar-Brussel | 25-12-20 | 16:14: Ik had geen eend, maar ben wel ontzettend dronken geworden.
Misschien beter volgend jaar het hele jaar maar in Lockdown te gaan en de grenzen te sluiten voor in ieder geval Chinezen.
Je klinkt anders niet als iemand die de IC overleeft
Overigens, wij rouleren nu met de kerstvisites (dacht dat ik van die hel af was). De ene dag die op visite bij die, de andere dag weer anderen. Gezellig. Het enige wat je omzeilt op deze manier zijn de Boa's en de boetes. Als gisteren de hele shitzooi besmet is geraakt, besmetten die ons morgen weer. Maar krijg dat maar eens uitgelegd.
Ja, dat wordt een leuke corona-piek, de eerste weken van Januari.
Ik ga met mijn gezin gewoon niét op bezoek. In goed overleg met familie. We wachten wel tot na de vaccinatie.
@Papa Jones | 25-12-20 | 16:46: Dat is ook de enige verstandige keuze.
@Papa Jones | 25-12-20 | 16:46:
Sinds wanneer is het bewezen dat vaccinatie besmetten tegen gaat? Een vaccin maakt aan het immuunsysteem bekend welke antistof tegen een bepaald virus moet worden aangemaakt. Maar antistoffen moet het immuunsysteem zelf aanmaken. En die paar die bij de vaccinatie meekomen, zijn die voldoende? Antistoffen verdwijnen binnen 2 maanden is al gezegd.
Ik heb gister met een dikke zwarte stift op mijn mondkapje geschreven:
Werk Niet!
Er moesten vooral vrouwen lachen in de Appie.
Ik draag een een mondkapje van GeenStijl: 'Ik doe mee!'.
Doet het goed bij de supermarktmeisjes.
Je bent een echte rebel Piet. Tijdens een volgende bezetting ga jij bij het verzet. Want je houdt wel van een verzetje.
Een mondkapje houdt geen geluid tegen.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-12-20 | 16:12: kuif. Weer teruggejorist?
Ze dachten dat u iets over uzelf vertelde.
Wat onzettend handig dat die verticale as bij de 'nieuw gemeelde besmettingen per dag' niet bij elke provincie hetzelfde is. Zo, en nu pompoensoep opwarmen.
Hier ook pompoensoep, lekker vegetarisch en verantwoord. Ja, lies, damn lies and statistics...
Gadverdamme, pompoen.
Helpt goed he, al die maatregelen?
Zonder maatregelen had het er nog slechter uitgezien.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-12-20 | 16:13:
Daar hoef je geen wiskundige voor te zijn.
Zet drie kranen open.
Laat de boel onderlopen.
Ga dweilen.
Draai dan 1 kraan dicht.
En zeg dan, dat dus het kranen dichtdraaien niet helpt.
Nou, de ziekenhuis/IC opnames lijken te stabiliseren.
@Tragicomix | 25-12-20 | 16:40:
Het aantal nieuwe besmettingen stijgt nog wel maar niet meer zo snel als in november.
Als je Nederland momenteel met de situatie in Engeland en Duitsland vergelijkt....
@Gulliver | 25-12-20 | 16:59: Is het daar nóg erger?
Incubatie tijd van +/- 15 dagen. Gaat nog een week goed mis. Minstens. Je wordt er niet vrolijk van. Maar goed ondanks de lockdown en dankzij de mensen die schijt hebben aan de maatregelen toch nog bijna 12 duizend besmettingen per dag. Dat is veel, heel veel.
Wat zeggen de wedkantoren eigenlijk over de kans op de derde COVID-19 lockdown? Die zal er toch zeker komen. Als deze überhaupt eindigt op 19 januari.
@Goldbach
www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziek....
Even kijken bij incubatietijd.
Dat eeuwige gezeik op "schijt hebben aan de maatregelen". Flikker toch op man. Dacht je echt dat je geen corona kunt krijgen als je je aan alle maatregelen houdt? Jij bent ofwel flink gehersenspoeld, of je bent te dom om te poepen.
@peterdh | 25-12-20 | 16:05: Je kunt je kansen verkleinen. Dat lijkt me een prima motief.
Precies.
@peterdh | 25-12-20 | 16:05:
We hebben deze lockdown aan de virusaso's en mondkapjesweigeraars te danken.
En ook deze beantwoord ik met: Precies.
@Gulliver | 25-12-20 | 16:27: ja. Grote bruiloften zonder aan de maatregelen te houden. Vakanties naar Griekenland. Dat soort mensen. De Grapperhausen en Willem Alexanders van deze wereld.
Precies
@peterdh | 25-12-20 | 16:05: De kans wordt kleiner. Voor mij voldoende reden.
13,6% van de GGD testen was positief coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
World Health Organization recommended in May that the percent positive remain below 5% www.jhsph.edu/covid-19/articles/covid...
Sinds begin september zijn we ruim boven de 5%. Dan hebben we geen goed zicht op het virus, bijvoorbeeld voor bron- en contactonderzoek en op die manier met gerichte isolatie het virus tot stilstand brengen. Puur omdat te weinig in beeld is.
Positieve testen onder tieners is gekelderd van 19% van het totaal aantal positieve testen, naar 13% van het totaal aantal positieve testen. Zij vormen maar 11,5% van onze bevolking, en laten nu pas weer normale getallen zien. Er werd ons voorgehouden dat scholieren vooral buiten school geïnfecteerd raakten volgens bron- en contactonderzoek. Helaas wijst een week herfstvakantie en anderhalve week schoolsluiting/kerstvakantie in een andere richting. Ik wens het kabinet veel wijsheid toe, want online onderwijs is ook geen oplossing.
Ik heb meerdere kennissen die in het voortgezet onderwijs werken. Ze zijn zonder uitzondering verbaasd dat de lessen zo lange tijd nog zonder echte beperking zijn doorgegaan. Tja er staat een raampje open en er staan hier een daar wat PVC schermen. Maar docenten en leerlingen hoesten en proesten wat af. Misschien ontstaan er in de klas nog niet eens zoveel besmettingen, maar in een school zijn ook gangen, toiletten, garderobes...en daar is het afstand houden onmogelijk. Ventilatie (mocht het helpen) is ook niet haalbaar in een heel schoolgebouw.
Waren ze ook niet opgehouden met het bron en contactonderzoek omdat het te veel werk was voor te weinig personeel?
Is dat niet alleen als je steekproefsgewijs test ?? Want nu gaan juist mensen met klachten door die drive in... dus echt representief lijkt me dat niet.
Het virus heeft geen verstand van percentages en trekt zich er niets van aan.
@Flow_Snake | 25-12-20 | 16:21: Goeie vraag. Hoeveel (en wie) moet je testen om te weten of je onder die 5% zit.
Ik dacht dat we er inmiddels toch wel achter waren dat die uitslagen van de PCR-testen, zeker zoals ze nu behandeld worden met de cycli etc.), toch allang helemaal niets meer zeggen?
Waarom zou je het verspreidingsrisico opzoeken door naar de kerk te gaan.
Maar naar een restaurant gaan met kerst kan niet.
Dat gewoon meten met twee maten.
Zou dolgraag een vurkske prikken.
Kan niet, begrijp ik, daarom is het zo krom dat gebedshuizen open mogen.
Die uitzondering voor religieuze bijeenkomsten is belachelijk. Moreel gezien zelfs crimineel. De grondwet moet gewijzigd worden, want hiermee kunnen we niet verder. Wat een circus.
Ik zal het doorgeven aan praktisch elke nicht van mij die in de zorg werken. Dat het losers zijn
Of ze willen gewoon geen boete. Kan ook.
Is goed, als je een keer een operatie nodig hebt, doen we dat zonder mondkapjes, zal het doorgeven.
Zolderkamertjes helden zoals jij hebben daar geen last van, mammie doet sowieso de boodschapjes voor haar knullie.
Zo hebben we allemaal onze criteria om losers te definiëren.
En maar van jezelf denken dat je een échte verzetsheld bent.
Please elaborate.....
Na de feestdagen een piek. Genoeg mensen die denken dat ze zich niet aan de regels hoeven houden.
De informatiebalies in Ter Apel zijn weer open. Tering. Wat kan dit land toch mooi prioriteiten stellen. Dicht die grenzen goevedoemme.
Mag niet van Brussel.
Gereformeerden zijn de nazi's van het christendom.
Wappie.
Ik heb reaguurders voor mindere vergelijkingen met bruinhemden weggejorist zien worsen
@Wc-kip | 25-12-20 | 16:00: Ja maar deze berust op waarheid, dan mag het.
De Domste Tegel van het Jaar.
@zwellevertje | 25-12-20 | 16:02:
Ik zie ze op een “ normale” Zondag twee keer naar de kerk marcheren.
Bijbeltje in de linkerhand en de rechter gestrekt.
Lul toch niet zo stom.
Jammer Gulliver.
Niet doen joh.
Houd ‘t bij wappie.
Ik begrijp ‘t als je niets met geloof hebt, maar dit slaat nergens op.
@Piet Karbiet | 25-12-20 | 16:03: So far....
@Ruimedenker | 25-12-20 | 16:10: Bepaalde voorrechten toekennen aan bevoorrechte bevolkingsgroepen die anderen niet hebben en dat zelfs in de wet verankerd krijgen komt anders aardig dicht in de buurt van nazisme.
@zwellevertje | 25-12-20 | 16:15:
Kom op zeg...
@zwellevertje | 25-12-20 | 16:15: Met bevoorrechte bevolkingsgroepen bedoel je bijvoorbeeld migranten ?
Het is op dit weblog al vaker geconstateerd dat Joris en collega’s blijkbaar een antipathie koesteren jegens het autochtone christelijke geluid.
Met de groetjes van minister Ank. Hebt u dat leuke filmpje van Defensie nog gezien?
@Piet Karbiet | 25-12-20 | 16:03: Parijs is nog ver.
Ik verbaas mij er geregeld over hoeveel jij hier kunt maken.
Ach, bij Bakkerij Berat Utreg Rokkade, stonden net, niet overdreven, een man of 25 aan de Turkse pizza.
Hutjemutjemocro zonder mondkapjes.
In de buitenlucht, dat wel.
Dus; kerkgangers, skiërs, carnavallerTs, tunnelfeesters, baldadige boomers, klanten van Appie, klanten van Dirk, klanten van Jumbo, GammaloverTs en verder iedereen die ik niet noem, maar ook niet vergeet.
Hou een sop met vingeren naar wie dan ook.
In m’n omgeving zijn zat mensen die tóch O&N gaan vieren met 6+ mensen.
Ook al biechten ze dat, zachtjes pratend, op.
Heilig boontje als ik ben, m’n gezin en ik blijven braaf thuis.
Eindelijk een goede reden om niet te feesten.
Ben 50 dus heb al 47 keer dat feestje gevierd.
Misschien volgend jaar weer, maar dan goed!
Mooi omschreven.
Moslims kunnen toch niet besmet raken?
Dat 'meedoen' gaat 'm nooit worden, helaas. Wat dat betreft legt corona de vinger haarscherp op alle zwakke plekken binnen onze samenleving en dat blijken er nogal wat te zijn.
Mijn kip heeft ook corona. Ze ligt nu in bed.
Vroeg in de veren.
Verstandig en lekker rustig voor jou.
Beterschap!
Ben je niet in de war met een kipcorn in frituur.
Ik hoop dat ze haar kop erbij houdt.
Net als met asielzoekers zien we een heel regelmatig patroon. Rond de 10.000 positieven per dag. Het lijkt er op dat het systeem meer bepaald hoeveel positieven we hebben dan de daadwerkelijke besmetting. Bij asielzoekers is het de productiecapaciteit van de mensensmokkelaars cq reisagenten. Bij corona is het de testcapaciteit en de verwerking van de cijfers. Boring.
Werken prima maar dat zullen de wappies nooit toegeven.
@Moe-Lester | 25-12-20 | 15:59:
Dat ga jij toch niet snappen.
@Gulliver | 25-12-20 | 15:58: Uw ben zo slim.
@Moe-Lester | 25-12-20 | 15:59: Duits onderzoek spreekt van 20 procent minder besmettingen als men consequent mondkapjes draagt.
Jij bent vast in staat om als je een lekkage hebt met vier gaatjes dat je een van de vier lekkages afdicht en dan gaat roepen dat het niet helpt.
"De zon keert terug" wie zei dat ook alweer?
Balkenende toch?
@Lorejas | 25-12-20 | 16:26: Dat was iets met zuur en zoet.
Rammstein?
Arie Reklul?
Bij kippen en varkens ruimen ze gewoon de hele zooi.Misschien moeten we ook ergens beginnen wegens de overbevolking.
Wellicht wil jij dan beginnen en het goede voorbeeld geven?
Gaat heen en decimeert u
Misschien kun je je aansluiten bij de Beweging ter Vrijwillig Uitsterven van de Mensheid
nl.wikipedia.org/wiki/Beweging_ter_Vr...
"Het motto van de organisatie is Mogen we lang leven en uitsterven. De organisatie is geen voorstander van moord, zelfmoord, abortus of gewelddadige methoden; in plaats daarvan wil zij bereiken dat zo veel mogelijk mensen zich vrijwillig niet voortplanten. "
Wat iets anders is dan ruimen.
Zonder lockdown waren de cijfers wellicht nog hoger geweest, wie zal het zeggen, maar dit is na ruim 10 dagen totaal niet waar we hadden willen zitten.
Denk je serieus dat het effect al na een week zichtbaar is?
Van het voorjaar zijn we er ook door gekomen zonder strenge lockdown.. zou de zomer en ventilatie belangrijker zijn?
@Gulliver | 25-12-20 | 15:52: Schaapjes geloven dat, want bang.
@MooseNL | 25-12-20 | 15:53:
Ik ben nergens bang voor behalve Zuid Amerikaanse vrouwen.
De wappies zijn echter hysterisch van angst en koesteren hun onwetenheid als schild tegen het virus.
@MooseNL | 25-12-20 | 15:53: Hou op met die schaapjes. Versleten beeldspraak, wappie.
@Gulliver | 25-12-20 | 16:00: Laat 'Zuid-Amerikaanse' maar weg. Verder klopt het wat u zegt.
@Gulliver | 25-12-20 | 16:00: Hysterisch van angst? Langs uw maatstaf gelegd zal ik wel kwalificeren als wappie (want ik ben van mening dat al die lockdowns, mondkapjes en andere maatregelen echt *nauwelijks* effect hebben), maar ik ben verre van hysterisch. Ik hou me, ondanks dat ik het onzin vind, wel aan alle regels maar kan niet wachten tot we uit deze flauwekul geraken en weer gewoon "normaal" kunnen gaan leven. Dus nee, zeker niet hysterisch van angst maar het wel onderhand beu.
Oh en omdat ik die mening heb, ben ik ook niet continu overal mensen aan het uitschelden voor "wappie" of het vingertje aan het wijzen naar iedereen die zich *niet* aan de regels houdt. Erg goed voor de gemoedstoestand, ik kan het u aanraden.
Maar zijn supermarkten dan geen super spread events geworden.. je kunt daar over de hoofden lopen. Ze zouden supermarkten eens heel grondig moeten controleren want daar sta je soms met 7 mensen in de rij met 10 rijen naast elkaar.
Vier keer hoesten in de rij is een kassa erbij.
Mensen hebben nou eenmaal eten nodig.
Religie is alleen maar vergif voor het gezonde verstand.
Hou eens op met die marketing termen als super spread wat dan ook... bangmakerij.
Mensen zijn gewoon dom en eigenwijs. Als je het een beetje goed uitmikt zijn er voldoende tijdvakken waarin het rustig is bij de supermarkt. Maar ja men is te beroerd om heel vroeg of na RTL Boulevard nog naar een supermarkt te gaan
Super Spread Event ontkenner
En dan de openingstijden gaan beperken terwijl je juist mensen moet spreiden over de dag. Briljant.
Randstad?
@MooseNL | 25-12-20 | 15:54: mee eens, mensen zijn zeer slecht geïnformeerd. Op de corona afdeling hoor je dat je besmettingskans pas hoog is als je ongeveer 15min bij elkaar in de buurt bent en iemand heeft corona. Je keijgt het nauwelijks als iemand met corona door een gang loopt waar jij erna ook loopt. De verzorgingshuizen telt gewoon dat je elkaars lucht de hele dag door verspreid, maar in een supermarkt ben je geen uren, het is erin em eruit. En nee betekent niet dat ik oneens voorstander ben vh een of ander want met symptomen moet je gewoon thuis blijven.
Staat Chris er vrijdag's ook bij de moskee? Denk het niet.
Tuurlijk niet.
Dat durft Chris niet. Twee keer bang. Ten eerste voor de reactie van de booslims en ten tweede zal zijn omgeving hem binnen een minuut veroordelen als islamofoob, volger van Wilders, fascist en zullen ze hem verstoten. Chris is een laffe deuger.
Die kunnen zijn spandoek niet lezen.
@Graaier | 25-12-20 | 15:58: zo waar, helaas... zo waar.
26 januari nieuwe golf . Terug naar lockdown tot 26 februari.... enz. enz.
De Volkswagen golf in intussen ook al aan de 8 ste editie toe .
Thanks voor de info! Op naar de jaarlijkse bakplaat bijeenkomst met vrienden en kennissen............. doei!
19 Januari kunnen we gelukkig weer allemaal naar de Ikea.
een virus kenner heeft uitgezocht: corona komt ieder jaar terug! net als de griep die totaal verdwenen is, er zijn wel meer, zelfs heel veel overeenkomsten met de griep! ik wil niet zeggen dat we belazerd worden hoor, maar zou de griep een andere naam hebben gekregen?
Stond zeker op fees boek?
Nee.
Ik kan u vertellen uit eerste hand dat de griep niet verdwenen is. Inderdaad zijn de symptomen vergelijkbaar.
@Gulliver | 25-12-20 | 15:43:
www.umcutrecht.nl/nl/over-ons/nieuws/...
Tegen een klassieke griep hebben we wel een zekere weerstand. Tegen Corona nog niet. Dat is het verschil. En waarom noem jij je thepinkpanther terwijl je Willem Engel bent?
@Baron_von_Rijswijck | 25-12-20 | 15:50: Lol
Precies!
30% van de mensen met corona op de IC zal overlijden.
Maar die belazeren de boel natuurlijk ook.
JUIST dat weten de trollen hier ook wel.
@kloopindeslootjijook | 25-12-20 | 16:04: Ook in 2015/2016/2017/2018/eze
Daar hebben we die weer...
@kloopindeslootjijook | 25-12-20 | 16:04: Dat zijn geen echte mensen, dat zijn poppen.
Ik benadruk graag dat veruit het grootste deel van kerkbezoek ere niet alleen al maanden thuis blijft en met Zoom kerkdiensten houdt.
Maar ook dat ze zich massaal inzetten voor ouderen en eenzamen in deze tijd.
De onzichtbare ellende, daar zinn veel vrijwilligers van kerken actief.
En ze lopen er niet mee te koop, negeren de kritiek die nu massaal rond gaat.
Dat mag best eens genoemd worden.
Veel zorgverleners zijn ook kerkbezoekers.
Er zijn ook kerkgangers met menselijke trekjes inderdaad.
Maar daar gaat het nu niet over.
Tja, het zijn gemeentes. Die zien naar elkaar om.
@Herfsttijloos | 25-12-20 | 15:46: Druk bezochte begrafenissen ook.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-12-20 | 15:53: tja, bleib zu Hause.
Dat zeggen de moslims ook altijd als er weer 'ns een geloofsgenoot doodslag heeft gepleegd.
Werkt al goed, die mondkapjes en die lockdown.
Bijna geen besmettingen meer.
Ow, wacht.
Sinds de invoering van de mondkapjesplicht is de grote stijging inderdaad gestopt.
Het effect van de lockdown zou komende week zichtbaar moeten worden.
Als je drie gaten in je fietsband hebt, moet je ze alle drie dichtmaken. Niet twee.
@kloopindeslootjijook | 25-12-20 | 16:05: Liever een nieuwe binnenband. Anders blijf je bezig.
Licht aan het einde van de tunnel.
Bedankt mijnheer Rutte!
Ik moet je teleurstellen. Er valt geen prijs op de meest imbeciele rochel van de dag.
@Prinsemarij | 25-12-20 | 15:40:
Je mag Rutte best een beetje dankbaar zijn hoor. Nederland doet het erg goed in vergelijking met andere landen.
@Prinsemarij | 25-12-20 | 15:40:
Nou ja, toch fijn om te zien dat de lockdown werkt.
Dan weet je weer waarom je Rutte gestemd hebt.
@Gulliver | 25-12-20 | 15:42: Rutte was ietwat laat met deze lockdown, maar beter laat dan nooit.
@Papa Jones | 25-12-20 | 15:44:
Ik had liever gezien dat in november de boel 3 weken op slot was gegaan maar we hebben nu wel mooi de Engelse mutant buiten de deur gehouden.
@Gulliver | 25-12-20 | 15:46: Die mutant zien we wel weer terug na 19 januari.
Graag gedaan, Papa Jones!
@Gulliver | 25-12-20 | 15:42: Proest. Wij hebben de meeste besmettingen per inwoner.
@Gulliver | 25-12-20 | 15:46: Nogmaals proest www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
@Apollo | 25-12-20 | 15:52: Wat rot. In welke tokkie-wijk woon jij dan?
@Gulliver | 25-12-20 | 15:42: Niemand op deze aardkloot weet hoe om te gaan met Covid . Helemaal niemand ... dus Rutte als geschiedenisleraar al helemaal niet.
@Apollo | 25-12-20 | 15:53: Misschien moet je op dieet, dat verhoogt je kansen op de IC.
@Apollo | 25-12-20 | 15:52:
Wappies kennen de feiten niet.
Nederland staat op een keurige 22ste plaats. Niet slecht voor één van de dichtstbevolkte landen ter wereld.
@Koning BongoBongo | 25-12-20 | 16:01:
Daarom is hij ook zo verstandig om te luisteren naar mensen die ervoor hebben gestudeerd.
@Gulliver | 25-12-20 | 16:09: Wat begrijp je niet aan het woord 'NIEMAND'
Elke regering doet maar wat en hoopt dat het de juiste maatregelen zijn.
@Gulliver | 25-12-20 | 16:08: Wappie, nummer 1 zijn we www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Dat de Barnevelders mogen hoesten in de hel.
Ach, dan komen er weer wat huizen vrij.
Leuk wonen hoor, op de Veluwe.
@Papa Jones | 25-12-20 | 15:39:
Zonder gereformeerden zou ik er best willen wonen. Je kan daar herten uit eigen tuin vreten.
@Gulliver | 25-12-20 | 15:48: Vraag maar aan Marcel van Dam.
@Gulliver | 25-12-20 | 15:48: Ik breng de kerstdagen door in Voorthuizen, vlakbij Barneveld. Best leuk hier, er wonen veel ex-militairen, oftewel VVD-ers.
@Papa Jones | 25-12-20 | 15:54:
Hoe kan men VVD-er en ex militair zijn? Immer voor het laatste moet je ooit een ruggengraat hebben gehad
Garderen. Mijn halve jeugd doorgebracht. De Hersthoorn. Het Zwolse Gat. Wilde zwijnen spotten. Hulzen zoeken op de hei. Tanks.
@Wc-kip | 25-12-20 | 15:56: VVD-ers hébben ook ruggengraat. Ze zijn van orde en tucht.
Dat het beleid soms ietwat anders uitpakt... dat komt doordat ze consessies moeten doen richting hun coalitiepartners.
Ik had ook liever een VVD gezien met 76 zetels in de kamer.
Maar ja, ik kan niet bepalen wat anderen stemmen he.
@Piet Karbiet | 25-12-20 | 16:00: Mooi he. Ik heb hout gesprokkeld net. Hoop dat het nog een beetje droogt, bij de kachel. Dan later in de week marshmellows poffen...
REAGEER OOK