Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Femke Merel gooit bom op ontbijtbord Rutte

Goedemorgen meneer de premier

Iedereen heeft het wel over de Belastingdienst. Maar laten we niet vergeten dat Mark Rutte en Stef Blok en Sigrid Kaag onze taxpoet hebben geïnvesteerd in jihadistisch bloedvergieten in de Levant. Kamerlid Femke Merel (wij mogen Femke Merel zeggen) heeft medelijden met de premier, die aan Alzheimer van actieve herinneringen lijdt, en heeft een lijstje geheugenopfrissers bij z'n ontbijtbordje Brinta gelegd. Want meneer de premier had beloofd dat hij onderzoek zou doen naar die "NLA-steun" die helemaal niet zo "NLA" bleek te zijn, maar dat lijkt hij te zijn vergeten. Heel goed dat hij daar even aan herinnerd wordt. We zouden toch in maart niet op partijen willen stemmen waarvan de leiders heulen met fascistisch gedachtengoed, laat staan dat ze daar financiële steun aan geven.

Terzijde maar toch gerelateerd

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Hendrikaatje | 01-12-20 | 02:19

Goede vragen. Alleen krijgt ze er waarschijnlijk alleen ontwijkende en niet eensluidende antwoorden op.

Jan, Leiden | 30-11-20 | 19:26

Dit is omdat Rutte vaak reflexmatig lippendienst bewijst on de zaak te sussen. Oveziet niet altijd de consequenties.

inCol | 30-11-20 | 18:51

Bij welke partij zou Femke zich volgende verkiezingen aansluiten?

frickY | 30-11-20 | 14:05

'weet u wat een vacuumbom is?' Rutte is zo halsstarrig want hij wil coalitiebondgenoten (zijn eige hachie) niet beschadigen lees VS

HetOorAakel | 30-11-20 | 13:56

Ik heb trouwens nooit begrepen waarom die Assad zo nodig weg moet om plaats te maken voor een bonte verzameling moslim terroristen. Waanzin.

streknek | 30-11-20 | 13:37 | 1

Assad wilde geen Amerikaanse gasleiding door zijn land... het ging om olie en gas dus de Yanken brachten democratie door het land te vernietigen

de SENSEI | 30-11-20 | 13:53

In 2021 zal ik mij het hoofd niet meer breken over politieke en andere publieke besluitvorming, 'buitenlands beleid', de schoenen van Hugo en de spuitjes van oom Jaap, de onnavolgbare bevlogenheid van Omtzigt (en zijn kadaverdiscipline), het lef van FMVKA of de platte lafheid van meelopers, die slechts dienen om de schijn van democratie in stand te houden.

Dat is een voornemen vanuit het nuchtere besef dat ik geen enkel beetje invloed op al die processen had of ooit zal hebben. En het helpt om wat dichter te komen bij wat er wél toe doet in dit korte bestaan.

Bovendien voorkom ik daarmee dat 'actieve herinneringen' mij in de toekomst uit de slaap zullen houden, of discussies daarover nog beslag leggen op de kostbare tijd dat ik wakker ben.

Ik trek m'n eigen plan, net als dat leger doctrine-gestuurde politici en ambtenaren - die zich allen gesteund weten door opportunistische en van journalistieke zuiverheid gespeende media.

"Heeft u een kopje koffie gekregen?" vroeg de voorzitter van de Commissie aan de premier.
"Nee, een Chocomel. Ze kennen mijn voorkeur hier na al die jaren wel een beetje," antwoordde de primus inter pares op luchtige toon.

Een hele gewone man, dus. Hij krijgt van mij een serie van die grappige Chocomel-met-Letters. Tweemaal de 'A', tweemaal een 'E', de 'L', een enkele 'U' , 'G' en 'N', en als laatste een 'R'. Mag hij de pakken na ontvangst zelf in de juiste volgorde zetten. Vindt-ie vast leuk.

Fijne Lichtjesdagen!

Yrrab | 30-11-20 | 13:23 | 4

Mooie tegel. Ik denk dat er steeds meer mensen zoals jij gaan denken en doen. Of dat positief is voor een goedwerkende maatschappij weet ik niet, maar het is zoals het is.

Rest In Privacy | 30-11-20 | 13:35

@Dr. LOVE | 30-11-20 | 13:30: Dat reken ik vandaag ook goed, dokter.

'Aulaneger' komt in de buurt van de 'dobberneger' van Annabel N. U weet wel, die mevrouw die zich zo plots keerde tegen de 'verwerpelijke standpunten' van de partij die tot een paar weken geleden nog haar politieke en morele kompas vormde...

Yrrab | 30-11-20 | 15:26

@Quib | 30-11-20 | 13:35: Dank je. En ik begrijp wat je bedoelt. Graag geef ik dat 'denk-stokje' aan jou en anderen door, in de hoop dat de samenleving er mee gediend is.

Maar als je merkt dat cynisme de overhand krijgt, is het beter de stroom die dat sentiment voedt voor een tijdje te verleggen.

Yrrab | 30-11-20 | 15:45
▼ 1 antwoord verborgen

Wat zou het mooi zijn als zijn terreurdossier de ondergang van deze massamoordende vvd-demagoog zou worden.

Reaguurdeskundige | 30-11-20 | 13:00

Staat Merel nog ergens op een lijst bij de volgende verkiezingen? Heb zelf steeds Dierenpoes gestemd (dus indirect op Merel) en ik zou willen dat de PvdD dit soort Kamervragen zou stellen, maar die leuteren natuurlijk altijd alleen over de prijs van konijnenvoer.

Watching the Wheels | 30-11-20 | 12:49 | 1

Prima dat ze die Rutte confronteert met zijn politieke trucjes.

Watching the Wheels | 30-11-20 | 12:50

Goed zo Femke Merel, aanpakken die Rutte. Laat hem zweten.
En verder wat Adam Esmael zegt. Ik zag gisteren grote reclameplaten een lantaarnpalen staan met reclame voor dat boek over Laura H. Walgelijk zoals de bestuurders in dit land het chronisch gekwetste en intimiderend drammende islamitische volksdeel dienen.

Nuuk | 30-11-20 | 12:38 | 1

@Nuuk | 30-11-20 | 12:38 |
Als er al iets 'goeds' is aan die hele dweperij met deze Nazgûl, dan is het wel dat het - zij het onbedoeld - genadeloos het totàle morele verval van de gehele deuggemeente bloot legt. Want indien je de morele "high-ground" claimt, om dan vervolgens iemand die de meest abjecte en barbaarse wreedheden beging zo op het schild te hijsen, dan ga je af als een pakhuis vol gieters. Deze deugers zouden zich eens ernstig moeten afvragen wanneer het precies was dat ze het Noorden op het moreel kompas zó ontzagwekkend kwijt raakten...

Sjefke7807 | 30-11-20 | 13:12

Even los van feit dat onze 'democratie' allang niets meer voorstelt... Blijf het een woest aantrekkelijke vrouw vinden,deze Femke Merel.
Denk dat ik bij gebrek aan enige serieuze kandidaten op 17 maart,daar maar voor ga.Heb ik iig 4 jaar lang iets leuks om naar te kijken bij alle Kamer ellende

roberto9715 | 30-11-20 | 12:23

Ooit heeft Søren Kierkegaard aan het begin van de 19e eeuw gesuggereerd om de dominee op de preekstoel te vervangen door speeldozen (een nieuwigheid destijds). De speeldoos zou dan roepen: "Komt allen tot Mij die vermoeid en belast zijt", terwijl de koster daarbij smachtend zou kunnen kijken, terwijl hij het zweet van zijn hoofd afveegde. Zo zou nu ook de minister president vervangen kunnen worden door een app dat heel kordaat: "Ja, dat gaan we doen" dan wel zeer resoluut: "Nee, dat gaan we niet doen" kan zeggen, met ertussendoor als optimaal MinPres Rutte vervangende uitroep: "Sorry, hier heb ik geen herinnering aan!". De dienstdoende ambtenaar zou dan bij deze app de bijbehorende grimas kunnen maken voor de persfoto's. Het draait om niets meer dan de schijn van resoluutheid en kordaatheid ophouden; verdere kennis van zaken is niet nodig.

Eeuwig..Op..Vakantie | 30-11-20 | 11:48 | 1

Mooi beeld. Met een hoofdredacteur van een krant naar keuze als dienstdoende ambtenaar.

kaasfondue | 30-11-20 | 15:29

Rutte : " Uitleggen ? Dat snappen de mensen thuis niet, dus dat ga ik ook niet doen."

Baron Clappique | 30-11-20 | 11:46

Indien deze regering ook maar een grijntje moraal zou hebben dan zouden ze nu opstappen en nieuwe verkiezingen uitroepen.

revolte | 30-11-20 | 11:25 | 3

Moraal? Dat is zo 1990.

F. Jacobse | 30-11-20 | 11:41

Geloof niet dat dat uiteindelijk iets zou uit maken ......

Koning BongoBongo | 30-11-20 | 11:41

Ja meneer Segers, kom er maar in met uw christelijke principes. Al deze leugens zijn voor iemand die zegt de christelijke principes na te leven niet meer te accepteren. Of bent u een naamgelovige die het heerlijk vindt om op het pluche te zitten en de principes met een flinke korrel zout neemt. Kleur bekennen Seegers, kleur bekennen.

jansma28542681 | 30-11-20 | 12:12

De tweets van de persoon waarvan een broer door ISIS is vermoord is precies de reden waarom ik me zo opwind over het terughalen en faciliteren van deze Nazgûl. Dader en slachtoffer worden in dit achterlijke landje weer eens volkomen omgedraaid.

Er wordt altijd geschermd met "Foutje door jeugdigheid" of "Rebellie in de pubertijd". Stiekem met je klasgenootjes een al dan niet pret sigaretje roken achter het fietsenhok, dát is een foutje in jeugd.

Moedwillig afreizen naar een genocidale terroristengroep - na je eerst maandenlang gelaafd te hebben aan de meest afzichtelijke geweldspr0n die ISIS de Interwebs maar kon bieden - om daar de daad bij het Halal-woord te voegen is geen 'foutje', maar een opzettelijke daad. Zéker als je ziet wat zich daar allemaal heeft afgespeeld en hoe dat al maanden zo niet jaren in het nieuws was. Niemand die daar heen ging kan bij oprechtheid of volle verstand zeggen "ik wist het niet". Zo'n beetje de gehele wereld wist wat daar gaande was. Nee, ze gingen daarheen omdat het paradijs van het kalifaat op hen wachtte. Het is moreel volstrekt verwerpelijk te noemen deze 'mensen' hier ook maar enige vorm van recht of medemenselijkheid te tonen. Klinkt hard? Vast wel, maar wanneer je jezelf hebt bezondigd aan de zaken die daar op grote schaal plaats vonden, dan heb je wat mij betreft iedere vorm van recht verspeeld. Je menselijkheid wierp je daar zelf vrijwillig al af. Het is een regelrechte fluim in het gezicht van al die slachtoffers en/ of hun nabestaanden om deze Nazgûl ook maar de geringste hulp te geven of mededogen te tonen. Laat staan ze na een fopstrafje op de onschuldige burgerbevolking los te laten.

Over Rutte kunnen we kort zijn. Krijgt ter plekke een acute aanval van Alzheimer en gaat over tot de orde van de dag. In een nog normaal functionerende wereld zou deze man allang zijn congé gekregen hebben en daarna berecht zijn vanwege financiële hulp aan een terroristische organisatie met containers bloed aan de handen. Er zijn in het verleden kabinetten over heel wat minder gestruikeld.

Sjefke7807 | 30-11-20 | 11:19 | 4

Hear, hear!

Wiebenick | 30-11-20 | 12:02

Precies, en komende 4 mei trekken we weer een moeilijk gezicht en zeggen "Genocide dat mag nooit meer gebeuren"! Maar de volgende keer dat het onder onze neus gebeurt doen we net alsof we het niet zien.

EenGoedBegin | 30-11-20 | 12:26

@EenGoedBegin | 30-11-20 | 12:26: Sterker, als de VVD-extremisten dan nog steeds de dienst uitmaken dan verstrekken ze gewoon de wapens om de genocide uit te voeren. Zoals dat minderwaardige pisvolk altijd en overal doen.

Reaguurdeskundige | 30-11-20 | 13:32
▼ 1 antwoord verborgen

"Daar heb ik allemaal geen actieve herinnering aan" loopt weg, flikkert nog een onderste steen in de put, en pist er lachend over heen.

VP732 | 30-11-20 | 11:16

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/moties/detail?id=2015Z08062&did=2015D16397
Motie van het lid Voordewind over afzien van de steun aan het Vrije Syrische Leger
Verworpen met handopsteken
Voor
SP 15
CDA 13
ChristenUnie 5
SGP 3
PvdD 2
50PLUS 1
Klein 1

Tegen
VVD 40
PvdA 36
D66 12
PVV 12
GroenLinks 4
Groep Bontes/Van Klaveren 2
Groep Kuzu/Öztürk 2
Houwers 1
Afwezig
Van Vliet 1

Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 10:51

Waarom moeten wij überhaupt altijd overal onze neus insteken? Humanitaire hulp, prima, maar niks subsidiëren waarmee je potentieel in een wespennest raakt.

MickeyGouda | 30-11-20 | 10:50 | 3

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/11/20/nederlandse-inzet-in-missies-noord-irak-en-mali

Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 10:51

Calimero complex.

Acidstain | 30-11-20 | 10:54

@Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 10:51:
Gebed zonder eind. Gaandeweg in die processen blijken de goeien dan toch ineens ook minder goeie kanten te hebben. Laten we eerst maar eens proberen om de opmars van extremisme op ons eigen continent de kop in te drukken.

MickeyGouda | 30-11-20 | 11:30

https://www.geenstijl.nl/5143798/nieuwsuur-verfilmt-geenstijltopics/#comments
Even de commentaren van 2 jaar geleden lezen hoor.

- Vraagje, waarom steunen we uberhaubt een club in die regio? Waarom? Zijn ze niet mans genoeg om het zelf op te lossen?
- Waarom moeten wij ook maar 1 cent steken in een stronthoop daar? Leg mij dat eens uit.
- Een land destabiliseren om de tandartsen en architecten in te pikken. Ik snap het nu.
- En het Nederlandse leger maar bezuinigen.
- Komt Nederland nu ook op de State Sponsors of Terrorism list?
- Heeft Rutte de abonnementen van die satelliet telefoons al geblokkeerd of betalen we die elke maand nog netjes?

Enzovoort.....

Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 10:48 | 1

De glazen bol van het roze leger heeft het zelden mis. ;-)

MickeyGouda | 30-11-20 | 11:35

Reagan zei het al eerder: " If it moves, tax it, if it keeps moving, regulate it, and if it stops moving, subsidize it. "

Nichtsneues | 30-11-20 | 10:44

Hij zoekt het maar uit die Rutten.

GeargeSears | 30-11-20 | 10:44

Ja, Nederland heeft stiekem wat Toyota Hiluxen oid aan een Syrische oppositiebeweging geleverd, waarvan later bekend werd dat ze niet zo democratisch waren als Nederland aanvankelijk dacht, maar tamelijk jihadistisch.

Het mag niet, het is dom, en de les zou moeten zijn dat je je nooit in dit soort (islamitische) wespennesten moet begeven, maar uiteindelijk vind ik het toch een beetje klein bier. Het is gebeurd, en je kunt die Hiluxen moeilijk terughalen.

Waar ik me veel drukker om maak, is dat Ad Corten in de Volkskrant vandaag weer ruimte krijgt om te pleiten voor het terughalen van die ISers met hun kroost. Een paar maanden geleden mocht hij dat van de VK ook al. Toen werd zijn pleidooi geplaatst in de vorm van 'Brief van de Dag' (dan wordt hij met vette letters afgedrukt om de aandacht van de lezer trekken). Ik schreef daar toen, onder mijn echte naam uiteraard, een reactie op, die niet werd geplaatst. Nou vind ik dat op zich niet erg, ik ben niet heel ijdel, maar kwalijk vond ik dat er überhaupt geen tegenreactie werd geplaatst in de dagen daarna.

Nu mag hij kennelijk opnieuw voor terughalen pleiten, en net als destijds krijg ik er een hele nare smaak van in mijn mond. Ik ga niet op al zijn argumenten in hier - tenzij GS er een apart item van maakt - maar één zinnetje wil ik wel kwoten:

"Zoals een briefschrijfster op een CDA-website recentelijk schreef: ‘Laat ze daar maar lekker helemaal kapot creperen."

Corten suggereert hier - let vooral op het woordje 'lekker' - dat tegenstanders van het ophalen/binnenlaten allemaal rancuneuze, gevoelloze sadisten zijn. Dat er geen valide 'rationele', 'emotionele' en 'rechtvaardige' argumenten zouden zijn om tegen zijn voorstel te zijn. Nou ja, lees het zelf, zou ik zeggen:

www.volkskrant.nl/columns-opinie/opin...

Dr_Johnson | 30-11-20 | 10:40 | 4

Isis aanhangers zijn lief, maar ik lees dan ook al jaren de policor kranten.

Acidstain | 30-11-20 | 10:59

Lul niet van die klinkklare onzin. Er werd niet later bekend dat ze niet zo democratisch waren. Ze zijn van tevoren zorgvuldig geselecteerd op basis van hun terreur, hun haat, hun oorlogsmisdaden, hun strottensnijderij, hun grootschalige beschietingen van woonwijken, hun luidkeels aangekondigde en later uitgevoerde intentie om grootscheepse etnische zuiveringen te gaan plegen en massale vluchtelingenstromen op gang te brengen.
Want dat is wat de VVD aan haar kiezers verplicht is. En dat is waarom VVD-stemmers op de VVD stemmen. Moord en doodslag, anders hoeft het niet voor dat tuig.

Reaguurdeskundige | 30-11-20 | 13:37
▼ 1 antwoord verborgen

Als het moeilijk wordt en hij er niet meer om heen kan zwetsen heeft Rutte nog twee standaard opties:
- geheugenverlies (met een paar varianten: verwijzing naar anderen voor details, vraag niet voorbereid want veel andere zaken aan het hoofd, etc)
- vertrouwelijkheid van de informatie (varianten: hierover berichten we nooit, alles wat ik zeg schaadt het proces, etc.).
Benieuwd wat het nu wordt. De 75 coalitieschapen blaten wel weer mee in het koor en Arib houdt de verdere vragen wel in toom met haar kookwekker-aanpak.

Schmalz | 30-11-20 | 10:35

Speelde mevrouw Kaag nog een rol eigenlijk in dit geheel?

laurentius | 30-11-20 | 10:34 | 2

Heel gedoe tussen Kaag en Oud. De helft van het personeel op de ambassades valt functioneel onder Kaag die een vreemd beleid zit door te duwen. Sommige personeelsleden zijn daar al tegen in opstand gekomen, je hoort de gekste verhalen uit Afrika en Azië. No aid, only trade!

van Oeffelen | 30-11-20 | 10:37

Recent: Afghanistan 200.000.000 euro belastinggeld o.l.v. mevrouw Kaag 'geschonken': should I say more ??

Tinie | 30-11-20 | 13:15

Gisteren een vrij lange discusie gehad met mijn partner in life. Conclusie: Rutte is een drama maar al dat andere is nog veel erger. Dus we stemmen Rutte.

SteilAchterover | 30-11-20 | 10:33 | 10

@Sjefke7807 | 30-11-20 | 11:31:
Kunt u niet lezen, of wilt u het niet? De rug van Wilders is kaarsrecht omdat er nooit enige last op heeft gelegen. Op het moment suprême is en was er geen greintje verantwoordelijkheidsgevoel, creativiteit of visie te bekennen. Nee, Wilders speelt liever de onbevlekte profeet voor zijn kerk van de rancune en zijn acolieten prijzen liever zijn puurheid dan zijn verrichtingen. De vermaledijde Mohammedanen hebben tenminste nog iets van een beleidsplan. De lammeren Geerts hebben alleen puur geloof in hun herder.

houdtstand | 30-11-20 | 12:05

@houdtstand | 30-11-20 | 12:05|
1; U ontkracht niets van de door mij aangedragen informatie. U put uzelf slechts uit in jij-bakken.

2; Knap dat u aan mijn tegel denkt te kunnen zien op wie ik al dan niet zou stemmen. Ik ben geen "lammeren Geerts". Ik stem al jaren blanco.

3; Wilders' rug draagt heel wat meer last dan de uwe ooit zal kennen. Of dacht u dat 16 jaar van safe-house naar bunker naar safe-house gesleept worden enkel en alleen omdat u de euvele moed heeft de incompatibiliteit van de islam met het Westen aan de kaak te stellen iets lichtvoetigs is?

- pbs.twimg.com/media/D37cNtTU4AEJm5W.j...

En:

- www.geenstijl.nl/5147384/feynman-en-o...

4; Wilders weigerde het akkoord te tekenen omdat hij zichzelf niet meer aan zou kunnen kijken wegens de belofte naar de kiezers toe die op hem stemden. U heeft de afgelopen jaren kunnen zien waarom Wilders in deze het gelijk volledig aan zijn kant heeft gekregen. De catastrofale bezuinigingen op de Zorg die zich nu wreken. Het massaal sluiten van bejaardencentra, met alle gevolgen van dien. Het op grote schaal binnen laten van lieden die ons, op zijn zachtst gezegd, niet bepaald goed gezind zijn. Het hele EU debacle dat met de dag harder gaat stinken en qua financiën nog wat bodemlozer wordt. Om over het gebrek aan democratische besluitvorming nog maar te zwijgen.

Sjefke7807 | 30-11-20 | 13:02

@SteilAchterover | 30-11-20 | 10:42: Niet alleen zijn leugens, je omarmt ook zijn oorlogsmisdaden, zijn terreur. Het bloed van de onschuldigen die vermoord zijn als direct gevolg van Rutte's nadrukkelijke wens kome over jou en je partner in life.

Reaguurdeskundige | 30-11-20 | 13:41
▼ 7 antwoorden verborgen

We gaan mensen als Femke Merel missen. Zij heeft in haar eentje , zonder een grote partij achter haar , veel meer impact in de kamer dan Baudet met 50.000 leden. Zij houdt haar rug recht, toppertje!

Nebuchednezzar | 30-11-20 | 10:32

Vraag 13:
Heeft de steun het gewenste resultaat bereikt?
Vraag 14:
Wat was het verwachtte resultaat?
Vraag 15: Bent u bang voor een aanklacht bij het Internationaal Strafhof?

Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 10:31 | 2

15 kan Rutte op de fiets naartoe. Dat zou dan wel weer grappig zijn.

P-unit | 30-11-20 | 10:34

Antwoord rubberen Rutte: ik heb daar geen actieve mening over -punt-. Volgend onderwerp...

B.Chamel | 30-11-20 | 10:30

Ik vind Rutte een premier-onwaardig-persoon. Als premier geeft hij antwoorden welke niet ingaan op de vragen. Ook het feit dat hij m.i. liegt en vaak geen avtieve herinneringen heeft aan bepaalde zaken ergert mij. Ik zal nooit meer op de VVD stemmen. Vraag is op welke partij ik dan wel ga stemmen.

RGV42 | 30-11-20 | 10:29 | 5

Dan dus op Rutte stemmen? Echt niet

RGV42 | 30-11-20 | 11:00

@van oeffelen: da's dezelfde redenering als ik ben het niet met Wilders eens maar ik ga wel op hem stemmen. Tsjonge wat een slap verhaal.

B.Chamel | 30-11-20 | 11:12
-weggejorist-
Koning BongoBongo | 30-11-20 | 11:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Het grappige is dat Rutte weer gaat claimen dat dit 'hindsight' e.d. is. Dat is het niet en dat was het niet. Ik herinner me nog heel goed die steun en die moties destijds. Het was destijds al volkomen duidelijk dat het kabinet Al Qaeda in Syrië zou gaan sponsoren. Bestond toen al geen enkele twijfel over voor mensen die zich enigszins verdiepten in wat daar gaande was.

En niet alleen Rutte is schuldig. Al die partijen die toen hier mee hebben ingestemd zijn schuldig. Allemaal bloed aan hun handen. Maar wat wil je. Ze zijn heel consequent. Ze steunen de islamisering in zowel binnen als buitenland bij elke gelegenheid die zich voordoet.

Antiquerulant | 30-11-20 | 10:06 | 1

Waarom zou Rutte in hemelsnaam islamisering steunen? Ze grepen iedere stap richting democratisering van de regio aan om het anti-Westerse tei te keren. Alleen het redelijke midden kan geen stand houden in een bestreden revolutie en eindigen we alsnog met autocraten en islamisten.
Daarnaast moeten we af van die weg met ons gedachte dat Rutte zijn Toyota's nou een bijzondere bijdrage geleverd hebben aan de situatie in Syrië.

houdtstand | 30-11-20 | 11:28

Kijken vanuit het een hoofd van een islamitisch extremist naar de seculiere samenleving, meestal kan het niet.

Wat kan een regering beter wel en beter niet doen?
Kijkt met name Groen Links te naïef vanuit hun eigen westerse denken? Hoe dan?

Je hoort wat je niet vaak/nooit kan horen op een podcast met ex-terrorist Jason Walters
hetlandvanwierdduk.libsyn.com/oud-lid...

"Hoe langer de radicale islam blijft dooretteren, hoe lastiger het wordt om in te grijpen.
De Franse president Macron lijkt dit nu te beseffen. In de 100ste aflevering luidt ex-terrorist Jason Walters de noodklok.
„Als we moslimextremisme nu niet aanpakken, schakelt Europa over naar extreemrechts.”

Walters was lid van de Hofstadgroep, de bekendste jihadistische groep van Nederland.
Inmiddels is hij gederadicaliseerd.
Walters behaalde aan de Universiteit Leiden een masterdiploma Crisis and Security Management (CSM) en doet nu onderzoek naar radicalisering en islamitische terreur.
In deze extra podcast vertelt hij openhartig over zijn verleden bij de terroristische organisatie en over zijn broer die omkwam in het 'Kalifaat'.
De analist geeft een uitgebreide kijk op de radicalisering van jonge moslims en de problemen van het multiculturalisme in westerse samenlevingen.
Ook kijkt hij met argusogen naar extreemrechtse onlineclubs die in hun aanpak Islamitische Staat imiteren."

kloopindeslootjijook | 30-11-20 | 10:05

Goh, ze heeft de krant gelezen, of laten lezen door haar assistentje en wil nu het eea weten. Lekker ingevoerd die dame.

van Oeffelen | 30-11-20 | 10:04 | 4

Wat een gekke reactie

Nuchternederland | 30-11-20 | 10:24

Zeg oef en ga voor je teepee zitten.

likdoorn | 30-11-20 | 10:35

Je kan je ook afvragen waarom de 149 andere kamerleden deze vragen niet stellen.

frickY | 30-11-20 | 14:10
▼ 1 antwoord verborgen

Zullen we Bert Koenders niet vergeten?
Het was Bert Koenders die allemaal Hiluxen voor terroristen regelde.

Haberdoebas | 30-11-20 | 10:03 | 1

Wat een figuur zeg die Bertje. Helemaal verkeerd bezig.

van Oeffelen | 30-11-20 | 10:05

Dit wordt de aanloop naar Rutte's verkiezingsstunt. Hij gaat eigenhandig die Toyota Starlets uit Syrië ophalen.

Acidstain | 30-11-20 | 10:00 | 4

@swapper | 30-11-20 | 10:22: Jullie moeten gewoon "je bek houden".
Rutte, tegen de onderzoekscommissie in april 2030.

Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 10:37

Of hij vraagt oom Erdosnor om hulp.

likdoorn | 30-11-20 | 10:37

Staat er ook niet nog ergens een helikopter van ons?

frickY | 30-11-20 | 14:10
▼ 1 antwoord verborgen

Wist rutte wel dat die rebellen een tering hekel hebben aan joden? ( en aan alle andersgelovigen.)

A.I. van Dee | 30-11-20 | 09:57 | 1

Hij heeft een slecht geheugen.

Dutch-Super-Evil | 30-11-20 | 10:28

Gisteren de film Mosul gezien op Netflix, heb geen Toyota voorbij zien komen. Toch een aanrader, een realitycheck wat een godje teweeg kan brengen en een herinnering dat 'wij' als West-Europeanen echt helemaal niets te zoeken hebben. Rusland heeft nog olie, gas, steenkool etc zat. Gewoon een beetje vriendelijker doen tegen Vlad dus. Oh, en Rutte is natuurlijk een leugenachtige overlever maar hadden we nou echt dit artikel nodig om tot die conclusie te komen?

_pacman_ | 30-11-20 | 09:54 | 1

Overlever, ja. Geleerd bij Unilever.

Yrrab | 30-11-20 | 10:23

Kijk dit is nou een onderwerp die een week lang elke dag minstens 3 topics op zou moeten leveren.
Kijken of geenstijl die rubberen pinokkio ook weg kan krijgen.

Rutte is een groter gevaar dan Baudet.

A.I. van Dee | 30-11-20 | 09:51 | 4

@stuiter_teelbal89 | 30-11-20 | 09:57: Je hoeft niet per se aanslagen te plegen op metro's, muziekhallen, WTC's, boulevards, scholen of synagoges om als gevaarlijk bestempeld te kunnen worden. Al helpt het wel natuurlijk. Baudet is enkel een beetje de weg kwijt geraakt.

_pacman_ | 30-11-20 | 09:59

Ik wil eeide mening van Kuifje horen in dezen.

Acidstain | 30-11-20 | 10:04

@stuiter_teelbal89 | 30-11-20 | 09:57:
De dodelijkste aanslag in de Nederlandse geschiedenis, het neerhalen van MH17, werd uitgevoerd door rechts extremistische terroristen.

houdtstand | 30-11-20 | 11:33
▼ 1 antwoord verborgen

Goed werk!
Ze heeft de naam echter niet mee, ik lees toch iets als Femke-Louise-Merol....

Hemmenaar7 | 30-11-20 | 09:44 | 2

Het is Famke Louise. Klinkt anders.

Choco Chanel | 30-11-20 | 10:00

@Choco Chanel | 30-11-20 | 10:00:
Je schrijft het anders, het klinkt hetzelfde. Ik weet, het is ingewikkeld allemaal.

Schoorsteenveger | 30-11-20 | 10:18

@Van Rossem. Die laatste zin: 'We zouden toch in maart niet op partijen willen stemmen waarvan de leiders heulen met fascistisch gedachtengoed, laat staan dat ze daar financiële steun aan geven.' die is rechtstreeks bedoeld voor Bart N neem ik aan?

kaasfondue | 30-11-20 | 09:43 | 3

Alas, better back to Zwitsalland

Hemmenaar7 | 30-11-20 | 09:47

Het is de nieuwe Bart N. die de oude Bart N. toespreekt. Hij is door een hel gegaan, heeft een catharsis ondergaan, is gezuiverd en gelouterd herrezen uit zijn as.

Schoorsteenveger | 30-11-20 | 09:47

Ach, de coalitie blijft lekker stil, en laat Rutte zich er wel uit liegen, geen probleem hoorrrrr!

Drunken_Pumpkins | 30-11-20 | 09:42

Vind ik nou echt een powervrouw. Leest zich zo goed in dat ze voor 100% feitenkennis heeft. als zei in een partij aanschuift krijgt ze mijn stem, die stem die ze bij de, PvdD ook altijd kreeg.

Rest In Privacy | 30-11-20 | 09:34 | 3

Ze valt me niets tegen. Is erg zichtbaar.

Bab01 | 30-11-20 | 09:39

Naar verluidt is ze samen met een paar anderen bezig met een nieuwe partij om in het gat te duiken dat Baudet achter gaat laten, BLANCO. De slogan zou zijn "Stem BLANCO".

Schoorsteenveger | 30-11-20 | 09:43

Ah. Deze discussie weer. Want alle oppositie tegen Assad zou altijd alleen maar hebben bestaan uit jihadisten en eigenlijk ook Isis. Het simplistisch beeld van de oorlog in Syrië waarbij Assad het voordeel van de twijfel krijgt, omdat hij dan vanzelf de contra-jihadist zou zijn.

Gaan we weer een paar honderd reacties lezen over hoe die oppositie eigenlijk allemaal tuig is en Assad vooral de door de MSM onterecht als boeman weggezette rechtmatige beschermer tegen het oprukkende fundamentalisme.

Zal ik daar tegenin gaan? Denk dat het heel weinig zin heeft met deze voorgeprogrammeerde jongens en meisjes hier.

Beste_Landgenoten | 30-11-20 | 09:34 | 22

@Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 10:43: Geopolitiek speelt ook een rol. Het MO is gewoon deels een strijd tussen Amerika + lokale bondgenoten v. Rusland + lokale bondgenoten en wie daar de overhand heeft. Je kan heel veel kritische noten plaatsen bij het Amerikaanse (en Europese) optreden aldaar, maar dat geldt ook voor het Russische. Ik zie nog altijd liever een sterk Amerika dan een sterk Rusland. Dat moet je niet uit het oog verliezen.

TancredvanTiberias2 | 30-11-20 | 11:13

@Beste_Landgenoten | 30-11-20 | 09:59:
Nou.....
Vanaf het allereerste begin zaten de moslimfundi’s, de baarden, in dat zogenaamde verzet, home made.
Dat er later volk vanuit alle windstreken neerdaalde in Syrie staat daar los van.

Er is jaren geleden een Nederlandse delegatie naar Assad gegaan, stiekum, ik meen met o.a. van Bommel om hem te spreken.
Op hun vraag waarom hij zo hardvochtig met oppositiepartijen omging en ondemocratisch etc. handelde zei hij de wijze woorden:
‘Zodra ik de macht uit handen geeft nemen de Baarden alle macht in handen’
En of van Bommel cum suis dat nou een goed idee vonden.

Dus kom me niet aan met ‘maar dat wisten we aan het begin van de opstand nog niet’

vander F | 30-11-20 | 11:38

@vander F | 30-11-20 | 11:38:
"Vanaf het allereerste begin zaten de moslimfundi’s, de baarden, in dat zogenaamde verzet, home made."

Ik vrees dat voor jou alles met een baard en moslim sowieso fout volk is, dus we hebben al een verschillend uitgangspunt. Iedereen daar heeft een baard en is moslim, dus dat is eerder een normale dan een afwijkende situatie. En nee Assad is een vuil stuk vreten dat al sinds jaar en dag de dreiging van iedere oppositie misbruikt voor een vreselijke crackdown. Ja uiteraard zal een deel van de oppositie bestaan uit moslimsfundi's. Maar een veel groter deel bestaat (bestond in het begin zeker) uit heel gewone burgers die deze terreur van Assad zat waren. Die opstand van niet "naief", beslist niet, je zou iets meer moeten weten van dat land om te beseffen dat Assad (en pappa Assad daarvoor) smerige vuile ploerten zijn. gevangenissen die uitpuilen van totaal onschuldige burgers, die deze zelden ongeschonden en vaak als lijk weer verlieten. Die realiteit heeft geleid tot deze burgeroorlog, pas veel later sprongen daar allerlei jihadisten opaf, in de hoop de chaos te kunnen aanwenden voor het stichten van een kalifaat en ja, dat lukte heel aardig. Tot de VS-coalitie daar een einde aan maakte, terwijl Rusland zich vooral bezig hield om Assad de overwinning te bezorgen op de lokale oppositie.

Met de wijsheid achterf kan je zeggen: Die steun van Toyota's was niet handig en op een moment dat de situatie daar al begon te kantelen richting een onoverzichtelijke situatie van elkaar tot de dood bevechtende haatbaarden. Met de wijsheid achteraf van een opportunistisch mutsje als FMVKA - waar ik geen hoge pet van op heb - is het heel gemakkelijk om dit te bekritiseren. Maar wel heel goedkoop willen scoren voor het argeloze publiek. Ik hoop dan ook dat Rutte daar gehakt van maakt.

Beste_Landgenoten | 30-11-20 | 11:50
▼ 19 antwoorden verborgen

Ja, dit compleet schijt hebben aan de democratie door Rutte word ook uitgebreid in alle media genoemd. Openingsitem in het StaatsJournaal enzovoort.
Oh wacht ... die kijken nu even allemaal de andere kant op richting Baudet.

2voor12 | 30-11-20 | 09:33 | 1

Democratie: meerderheid bepaalt en meerderheid bepaalt dat we overgaan tot de orde van de dag.
Niet Democratie: Partijen waar één lid de hele koers bepaald.

Helaas, pindakaas, maar krokodillentranen voor de Syriërs gaat je niet de heilstaat bezorgen.

houdtstand | 30-11-20 | 11:40

politici hanteren altijd de regel dat de geheugen van een kiezer kort is. Als je lang genoeg traineert, dan kraait er na verloop van tijd geen haan meer naar. Rutte is hier een ster in.

yeps | 30-11-20 | 09:32

Ik zit me nu al te verheugen op "M", waarin Femke Merel ruimschoots de gelegenheid zal krijgen om een en ander toe te lichten. Vervolgens zal de kwestie zonder enige twijfel uitgebreid worden geanalyseerd en geduid in Op1 en bij Beau, programma's die zullen vechten om de gewaardeerde aandacht van de kijker. De parlementaitre journalisten zijn zich vast enorm goed aan het voorbereiden op een belangrijke avond voor het Nederlandse volk, een avond waarop een van de politieke schandalen onder Rutte in detail op tafel zal komen te liggen.
Daarna pas zullen de zaken aan bod komen die er eigenlijk helemaal niet toe doen, zoals het tumult rond het woord van het jaar 2020, 'Prins Benhard-belasting'.

Schoorsteenveger | 30-11-20 | 09:31

Ach Rutte komt toch overal mee weg, aangezien er al meer dan 40 jaar op dezelfde 4 partijen word gestemd waant men zich onaantastbaar, en al helemaal omdat ook de 1e kamer volledig gepolitiseerd is.

Die kan nu wel opgeheven worden zodat we eindelijk eens wetten en regels aan de grondwet kunnen gaan toetsen, in principe leven we nu in een soort van dictatuur.

authentic | 30-11-20 | 09:30

Bij punt 3 wordt gesproken over jihadistische rebellen, ik vind dat we wel wat meer respect mogen hebben voor personen met een dubbele functie. 2 banen vervullen om rond te komen is altijd +1. De ham vraag is dan natuurlijk kunnen deze personen op grond van hun functies een hoge hypotheek aan vragen en is het voor deze personen mogelijk om een 2 x zo hoog belastingvrije deel op te voeren. En hoe zit dit als ze samen gaan wonen met een kalifaat kip, zijn er dan nog aftrek posten die voortvloeien uit de functie van deze kip.

Sarcastica | 30-11-20 | 09:30 | 2

Ham is fout, want varkensvlees, dus haram.

Rest In Privacy | 30-11-20 | 09:31

..... en Sigrid Kaag onze taxpoet hebben geïnvesteerd in jihadistisch bloedvergieten in de Levant.... In dat kader is de recente opmerking van mevrouw Kaag dat zij niet wil samenwerken met de jodenhaters van de populisten wel heel hypocriet.

jochum1980 | 30-11-20 | 09:26 | 1
-weggejorist-
HetGewoneNormaal | 30-11-20 | 11:23

Doorpakken met die motie.
Laat het kabinet maar geconfronteerd worden met de consequenties van de keuzes om al of niet “gematigde” rebellen te steunen.
Dan denken ze in het vervolg hopenlijk wel 2 keer na voordat ze weer tig miljoen uit gaan geven.
We leven niet in een dictatuur waarbij de president bepaald of er wel of niet iets onderzocht kan worden.
En wij zijn al helemaal niet verantwoordelijk voor het beleid van bondgenoten.
Jammer dan als ze daar een beetje ongemakkelijk van worden.

Maya de Blij | 30-11-20 | 09:23 | 1

De vraag is. Wie steunt ‘m.

Dubbelepunthoofd | 30-11-20 | 09:27

Waarom zou Rutte hier niet mee wegkomen? Mensen stemmen toch wel op die leugenaarspartij.

Hartje vKA.

Mahatma | 30-11-20 | 09:23 | 1

En anders wel op de PvdA met het Bernhard huisjesmelker belastingplan wat direct na de verkiezingen uitgeruild gaat worden met de VVD voor bv een kilometerheffing omdat dit groener is en iedereen meebetaald.

likdoorn | 30-11-20 | 09:27

Neus niet in dit soort wespennesten steken. Je weet nooit waar je materieel terecht komt.

Der Schnitzeljäger | 30-11-20 | 09:22

Ach wat vervelend voor Rutte, Femke vormt een eenmansfractie in de kamer, ze kan dus niet via de partijleiding van haar eigen partij worden kaltgestellt in ruil voor wat loze beloften.
Nou Rutte, dat wordt dus gewoon negeren en de msm bespelen de zaak uit de publiciteit te houden en zachtjes dood te laten bloeden.

me163komet | 30-11-20 | 09:20

Rutte kan zijn geheugen activeren en de-activeren naar gelang het hem uitkomt. Erg handig voor een politicus.

matatwork | 30-11-20 | 09:19

Onze MP net zo hard aanpakken als Baudet is zeker geen optie?

Rest In Privacy | 30-11-20 | 09:18 | 4

Kom maar door, Bart. Pak ze!!

Jack Berenburg | 30-11-20 | 09:27

@Jack Berenburg | 30-11-20 | 09:27: Rutte kan de plek innemen van Maradona moet hij wel eerst de bal uit het ravijn halen.

likdoorn | 30-11-20 | 09:31

Jazeker , met de komende verkiezingen

gerrie de perrie | 30-11-20 | 10:38
▼ 1 antwoord verborgen

Dan kunnen we wel lachen dat die gekke Amerikanen stemmen op een demente bejaarde, maar wij hebben dus inmiddels al drie keer iemand met een nóg slechter functionerend geheugen """gekozen""".

OverdaanDerOnderheid | 30-11-20 | 09:17

Spoedberaad op het Torentje, want Femke gaat vragen stellen.

Rest In Privacy | 30-11-20 | 09:17 | 4

Want je wilt vrouwen die terechte vragen stellen, die de MSM niet stelt weren?

Rest In Privacy | 30-11-20 | 09:20

Of Femke even aan de kant wil gaan. Ze belemmert het zonlicht in het Torentje. Zoiets?

Rest In Privacy | 30-11-20 | 09:25

Als je bevraagd wordt over zo'n ranzige kwestie lijkt spoedberaad me eigenlijk wel op zijn plaats. Ongeacht wie de vragen stelt.

Knitty | 30-11-20 | 09:29
▼ 1 antwoord verborgen

Tja ik ben het wel eens met de kritiek over "onze" steun aan Syrische rebellen.

En helemaal eens met de kritiek over de laffe aanpak van (terugkerende) IS-strijders. Het is lafheid en verspilde middelen alom. Onze vijanden krijgen over het voordeel, al dan niet gesteund door activisten en bepaalde advocaten, wij overal het nadeel.

Nederland80 | 30-11-20 | 09:17 | 2

Zit jij wel helemaal op je plekje hier?

Dubbelepunthoofd | 30-11-20 | 09:24

We zouden toch in maart niet op partijen willen stemmen waarvan de leiders heulen met fascistisch gedachtengoed, laat staan dat ze daar financiële steun aan geven.
Roflol

Baardvansinterklaas | 30-11-20 | 09:13

Eens zien of de NOS onpartijdig het nieuws gaat presenteren in plaats het goed te gaan spreken voor hem. Oh wacht...

Adriel | 30-11-20 | 09:09

Antwoorden op vraag 1 t/m 12: 'Daar heb ik geen actieve herinneringen aan.'

Mr_Natural | 30-11-20 | 09:09

Goeie actie van Nieuwsuur. Rutte wordt dus kwaad als je een vraag stelt die niet op zijn lijstje staat.

entredeuxbieres | 30-11-20 | 09:56

@entredeuxbieres | 30-11-20 | 09:56:
Ik zie hem het "knikje" van Ollongren hanteren; dat heb ik hem nog nooit zien doen. Maar kwaad, nee, absoluut niet, hij zegt er gewoon niets over, wat je ook probeert.

Graaisnaaiert | 30-11-20 | 12:56

Rutte en verantwoording is net als met een schep in de mestput staan.
Waar je je schep ook insteekt, overal zit de stront meters diep.
Waar je de stinkende stront ook heen werpt, het blijft een stinkende bende die maar niet weg krijgt.
Tot zover mijn boeren verstand.

spoilerfreak | 30-11-20 | 09:05 | 5

Interessante metafoor.

Dubbelepunthoofd | 30-11-20 | 09:26

Ik zie Rutte al staan, mouwen opgestroopt, niet zo goed wetend waar te beginnen... schep hier schep daar. Bril goed terug op de neus drukken.

P-unit | 30-11-20 | 09:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat ik vooral heel interessant vind, is hoe die levering van die auto's tot stand is gekomen. 'Steun aan Syrische rebellen' klinkt heel simpel. Waren er Nederlanders in het Syrische veld die Rutte belden met de vraag of ze auto's en andere spullen konden krijgen? Het lijkt mij niet dat Rutte zelf op het idee kwam om een lading Toyota's naar Syrie te sturen. Als ik had geweten dat Rutte op verzoek auto's naar het buitenland stuurt, dan had ik er tijdens mijn vakantie ook niet een hoeven te huren.

Leptob | 30-11-20 | 09:04 | 8

@The7thGuest | 30-11-20 | 11:10:
-
Ik doel op de 7 serie. De Landcruiser kent een 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 15 en 20 serie, voorafgegaan door de letter: 'J'. De 7 serie, gebouwd sinds 1984, bestaat uit 'light duty' en 'heavy duty' modellen, onderverdeeld in verschillende wielbases met -inmiddels- 105 verschillende modelvarianten, waarvan de 70 (wielbasis 2.310 mm. ) er één is. De 70 was erg populair inde jaren '80 van de vorige eeuw, en wordt nu nog sporadisch - op speciale bestelling van overheden en NGO's- gebouwd bij de Toyota Arakawa Plant (Auto Body Industry) in Japan.

bisbisbis | 30-11-20 | 13:49

@The7thGuest | 30-11-20 | 11:10:
-
Aanvulling op mijn college hierboven: de 7 serie modellen die zo populair zijn bij onze behoofddoekte vrienden, zijn de 75 pickup (2.980 mm. wielbasis) en de 79 pickup (3.180 mm. wielbasis), bij voorkeur met de 1GR-FE motor (4 ltr. V6., 235 PK.)

bisbisbis | 30-11-20 | 14:01
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Johnbest | 30-11-20 | 09:04 | 1

Vraag 1 t/m 11: hier heb ik geen actieve herinneringen van. Vraag 12: weet u wat een vacuumbom is?

Hahaha. Hey ik sta weer op 38 zetels het werkt.

Graaf_van_Hogendorp | 30-11-20 | 09:03

De vragen van Femke Merel zijn voor Mark Rutte wat de vragen van Hoofd Facility voor mij zijn. Oh ja, die bestaat ook nog. Haha. Koffie.

de Voorzittert | 30-11-20 | 09:02

Ik denk dat Rutte zwaar onder de indruk is van Femke. Ik ook.

Dubbelepunthoofd | 30-11-20 | 09:02 | 3

Als dat zo is, waarom wil hij het onderzoek dan frustreren.

jansma28542681 | 30-11-20 | 09:04

Henk Krol wat minder.

Graaf_van_Hogendorp | 30-11-20 | 09:04

Dat geloof ik niet.
Van Rutte he.

J-van-de-Bontekoe | 30-11-20 | 09:52

De Neo Nazis van de lage landen.

Naall | 30-11-20 | 09:01

Beter een paar nieuwe stints kunnen geven deze heten nu BSO bus. De maker hiervan kan wel een steuntje in de rug gebruiken.

dhrat | 30-11-20 | 09:00

Roeren waar het stinkt! Maar bij rutte kun he blijven roeren...

Jos Tiebent | 30-11-20 | 08:59 | 1

De lucht veranderd toch niet.

likdoorn | 30-11-20 | 09:38

Glasje, plasje, wasje.

Hadena | 30-11-20 | 08:58

Het blijft een bijzondere manier van een land besturen. De Kamer wordt amper nog geïnformeerd waardoor er berichten uit de krant nodig zijn om vragen over het beleid van de regering te kunnen stellen.

Rest In Privacy | 30-11-20 | 08:58 | 1

De kamer informeren is in feite ook een facultatieve informaliteit.
Fractiediscipline verplicht een kamermeerderheid tot ongezien te tekenen bij het kruisje.

jemagookniksmeer | 30-11-20 | 09:26

Hij vind vast wel een geitepaadje om zich er uit te praten

Fapfap | 30-11-20 | 08:58 | 3

Kwestie van een inlegvelletje.

Kapitein Sjaak Mus | 30-11-20 | 09:00

@Kapitein Sjaak Mus | 30-11-20 | 09:00:
Via een geitenpaadje. Vanuit de onderste steen. Gelukkig kunnen we nog 10 jaar poepen.

Graaf_van_Hogendorp | 30-11-20 | 09:03

Of hij verstopt zich achter een vaasje...

bisbisbis | 30-11-20 | 09:24

Misschien kan Bart Nijman even een rant van 13 bladzijden schrijven met als slotconclusie dat Rutte ook nog eens een antisemiet is...... De bijdragen van Bart zijn altijd heel erg maatschappelijk nuttig.

T2000 | 30-11-20 | 08:57 | 2

Voor Rutte heeft ie maar hooguit 2 bladzijden nodig.
Al die narcistische egotrippers ( welke politieke persuasie dan ook ) vallen nu massaal door de mand.
Ruimt lekker op voor de verkiezingen.

captain-caveman | 30-11-20 | 09:06

Volgens mij is van Rossem de politieke sloperT van GS, kom op man, doorpakken nu, minimaal vier stukjes per dag!

J-van-de-Bontekoe | 30-11-20 | 09:51

Rutte, de man liegt zodra hij begint te praten.

funkyd | 30-11-20 | 08:56 | 1

Je laat me lachen. Doet me denken aan die aflevering van Defano Holwijn, "10 type vrienden". Ik die aflevering zegt een collaborateur, er is altijd een vriend dat wanneer hij begint te praten, je weet dat het een leugen is.

Adriel | 30-11-20 | 09:05

Het zoveelste dossier waar de burger niets vanaf weet. Kijk geen nos meer en lees geen kranten meer en het leven is ietsjes aangenamer.

Eddy67 | 30-11-20 | 08:56 | 1

Je hebt gelijk. Ze wisten bij de NOS ook niets zoals gewoonlijk en in de krant komt het sowieso niet.

Rest In Privacy | 30-11-20 | 09:29

De week is nog jong dus zat tijd om het over het fascistisch, racistisch en anti-semitistisch gedachtengoed van Rutte te hebben.

aflaatverkoper | 30-11-20 | 08:55 | 1

He ja!
Maar dan minimaal vier topics per dag he.

J-van-de-Bontekoe | 30-11-20 | 09:49

Ik vermoed dat het fotorolletje kwijt is

de visser | 30-11-20 | 08:54 | 1

... of anders stonden de camera’s wel uit....

bisbisbis | 30-11-20 | 09:04

Vraag 11 gaat zeker met "nee" beantwoord worden. Ze bedoelt waarschijnlijk "bondgenoten van Nederland". Dat is iets heel anders dan wat ze vraagt.

Pje911 | 30-11-20 | 08:54

Jeetje, het kabinet gaat hier vast door vallen *gaap*

T2000 | 30-11-20 | 08:54

pRutte is niet 'onze leider'. Het is de suckpuppet die telkens op de stoel van de meester gaat zitten als die er niet is.

Frau Merkel | 30-11-20 | 08:52

@RickRD Staat samen met "inlegvel" en "ik herken me niet in het geschetste beeld" in de top 10.

knutsel_ | 30-11-20 | 08:52

Alle Toyota’s nog aan toe!

Normpje | 30-11-20 | 08:51 | 1

Weet je meteen wie hoofd personeelszaken Toyota in Brussel gaat worden.

captain-caveman | 30-11-20 | 09:08

De lachende leugenaar is zo glad als een paling in een emmer snot... Hier zal ie ook wel weer ongeschonden uitkomen.

Ommezwaai | 30-11-20 | 08:50

'Ik heb daar geen actieve herinnering meer aan' kent u die uitdrukking lieve mensen?

RickRD | 30-11-20 | 08:50

Oppositie die zich bezighoudt met oppositievoeren en kritische vragen stelt. Verfrissend.

Rest In Privacy | 30-11-20 | 08:50

Rutte staat meteen krampachtig op de achterste poten als zijn ambtenaren worden aangevallen. Zij dragen namelijk geen politieke verantwoordelijkheid, dan moet je bij hemzelf zijn. Daarom geen onderzoek. Want dan is hijzelf de lul.

goedverstaander | 30-11-20 | 08:50 | 1

Omdat ie ambtenaren dan wel uit de school gaan klappen.

Dubbelepunthoofd | 30-11-20 | 08:58

Als een minster-president die op nationale tv verkondigt dat er een weg uit het corona-verhaal is en dat dat groepsimmuniteit is, later verkondigt dat hij dat nooit gezegd heeft, vraag ik mij het bestaansrecht van die minister-president voor de Nederlandse bevolking af.

El Rico Grande | 30-11-20 | 08:49 | 7

zijn bestaansrecht is dat alle malle makke schapen op hem blijven stemmen

Boeddha18 | 30-11-20 | 09:40

@Quib | 30-11-20 | 08:52: sterker nog, nadat hij al die jaren zo schaamteloos heeft gelogen en bedrogen is het feit dat hij nog premier is blijkbaar een graadmeter voor de gemiddelde intelligentie van de Nederlandse burger.
We zijn hopeloos verloren.

J-van-de-Bontekoe | 30-11-20 | 09:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Ondertussen in Iran,

Conservatieven en hardliners in het Iraanse parlement maken zich op om het nucleaire programma van Iran nieuw leven in te blazen na de moord op wetenschappers.
www.aljazeera.com/news/2020/11/29/ira...

D.Onderop | 30-11-20 | 08:49 | 4

Strak bombardeert Israel weer een paar nucleaire installaties om een kernoorlog te voorkomen. Vervolgens bouwt Iran nieuwe, Israel gooit ze plat, enz.

Madame Poitiers | 30-11-20 | 08:51

Dat programma gaat er dus nooit komen. Los van Israel, je kunt als wereld niet toestaan dat een stelletje geestelijk(gestoord)en over een fabriek voor nucleaire wapens beschikt. Als je dan toch een regime wilt wippen als vrije westen, terreurstaat Iran is long overdue.

Graaisnaaiert | 30-11-20 | 12:45
▼ 1 antwoord verborgen

De vragen 8, 9 en 10 zullen wel een WOB moeten worden als Femke dit echt wil weten.

Rest In Privacy | 30-11-20 | 08:47 | 4

@RickRD | 30-11-20 | 08:51: Alleen WOB-verzoeken met betrekking tot het beleid rondom de bestrijding van corona dan toch?

Rest In Privacy | 30-11-20 | 08:53

"Waar is de permanent marker?"

knutsel_ | 30-11-20 | 08:54

@knutsel_ | 30-11-20 | 08:54:
Van Oeff heeft erin geinvesteerd, dus die kan binnenkort een nieuwe aanbouw aan zijn stulpje in de bergen starten.

Graaisnaaiert | 30-11-20 | 12:42
▼ 1 antwoord verborgen

Mooie punten van Femke Merel. Moest voorheen bij haar naam aan andere punten denken maar hulde voor deze aanpak.

D.Onderop | 30-11-20 | 08:47 | 1

Aan die punten denk ik ook nog steeds, hoor. Deze mooie punten komen daar nu bij.

zwaaropdehand | 30-11-20 | 08:55

Kijk toch allemaal eens goed. Wat hebben wij als speldeprik op de wereldbol de fuck te maken met al die kwesties en in al die landen?

Misterspok | 30-11-20 | 08:45 | 3

"Wij" willen een belangrijke rol spelen in het toneelstukje dat "De Hele Wereld" heet. Niet vóór de burgers van Nederland, maar over de rug van de burgers van Nederland. Meer is het niet.

Rest In Privacy | 30-11-20 | 08:49

En iedere keer weer "onze verantwoordelijkheid nemen" wanneer zelfs Canada er van af ziet, zoals Screbrenica of dat bombardement waarbij Rutte 70 burgers doodde en dat uiteraard ook onder het tapijt probeerde te vegen.

Oeleflaffel | 30-11-20 | 09:33

Bondgenootschap. Geopolitiek. Probleem is dat in het Midden-Oosten niets is wat het lijkt. Heb wel eens kaartjes gezien van wie waar actief is en wie steunt, het is voor een normaal mens niet te doorgronden, die spaghettibrij.
Bottom line is denk ik dat we, als we aan dictatortje wip doen, we ook eens zouden moeten nadenken over vraag "en dan".
Generaal Tommy Franks heeft daar in zijn memoires nog een interessant nawoord over geschreven, dat in zijn optiek de lange termijnvisie ontbrak. Sowieso een aanrader, biedt ook een inkijk in het aan je kant krijgen van warlords en hoe je soms op eieren moet lopen om...
In dit geval, Assad is kudt, met name voor een deel van zijn eigen bevolking maar was het halfslachtig aanpakken van hem nou echt al die ellende waard? Of je pakt door met een plan, of je laat de Russen hem een paar draaien om de oren geven en garandeert de veiligheid van - in dit geval - de Koerden daar, op straffe van...

Graaisnaaiert | 30-11-20 | 12:40

Ik ben ook een beetje verdrietig dat de overheid mijn geld inpikt om de zinloze oorlog van bloeddorstige Arabieren te financieren.

Madame Poitiers | 30-11-20 | 08:44 | 1

Rutte heeft een hoop geld van belastingbetalers over voor de verspreiding van de islam.

El Rico Grande | 30-11-20 | 08:50

Politiek en "uitzoeken" zijn twee woorden, waarvan de afgelopen jaren is gebleken dat ze niet bij elkaar passen.

knutsel_ | 30-11-20 | 08:43 | 1

De onderste steen

small_town_dude | 30-11-20 | 08:55

0 fucks given by Mark. Ook hier heeft hij of één van de andere belanghebbenden geen enkel belang om de onderste steen boven te krijgen, consequenties te aanvaarden of zaken voor de toekomst te veranderen en herhaling trachten te voorkomen.

NeedIsaymore? | 30-11-20 | 08:42

Ach Femke toch....

Rest In Privacy | 30-11-20 | 08:41 | 11

@J-van-de-Bontekoe | 30-11-20 | 09:36: Ik herinner me nog uit de studententijd dat Kuif altijd op de bank klom na de hockeywedstrijd. Hij riep dan: "Is je vader buschauffeur? Neeee" "Is je vader advocaat? Jaaaa" . En zijn vader speelde in een dixieland orkestje met Hans Dijkstal dus moest je uitkijken. Plus dat Robin Linschoten zijn buurman was. Altijd opletten wat je zei bij die Kuif. Later heeft hij nog stage gelopen bij Frank de Grave dacht ik, nou als hij dan in de kroeg kwam dan was het oorlog hoor. Eens een VVD'er, altijd een VVD'er.

small_town_dude | 30-11-20 | 09:46

@small_town_dude | 30-11-20 | 09:46: ach, als je respect hebt voor de standpunten van de VVD, soit, maar een betonnen plaat voor je kop van die dikte duidt op imbeciliteit of opportunisme.

J-van-de-Bontekoe | 30-11-20 | 09:56
▼ 8 antwoorden verborgen

Mark heeft ook aandelen Toyota. De HiLuxen zijn solide en betrouwbare wagens om de orde mee te handhaven in het Midden Oosten, en zijn ook nog eens makkelijk om te bouwen dus dat is erg flexibel. Flex wagens noemen ze dat.

De Pilsvogel | 30-11-20 | 08:41 | 1

Technicals.

Graaisnaaiert | 30-11-20 | 12:32

Welgemeend sorry en hij gaat een brief sturen. Dat lijkt me de juiste weg. De brief arriveert na de verkiezingen op een vrijdagavond in een reces.

Dat zal hem leren.

Knufter | 30-11-20 | 08:40 | 2

Wij hebben die hulp geleverd na de vraag van Obama. En die had een Nobelprijs voor de vrede. Dus tja, dan luister je gewoon.

TheEgg | 30-11-20 | 09:02

@TheEgg | 30-11-20 | 09:02:
Rutte luister naar alles en iedereen, behalve naar z'n eigen bevolking.

Ommezwaai | 30-11-20 | 09:29

Ik vind het knap dat Adam zich "een beetje slecht en verdrietig voelt". Ik zou wel wat andere woorden gebruiken om me uit te drukken.

Ga eens met die gast in overleg Rutte, ipv met die laffe subsidie slurpers die NL polariseren!

ScumbaggusMaximus | 30-11-20 | 08:39

Lol, alsof dat bij Rutte wat uitmaakt...

Bataafje | 30-11-20 | 08:39 | 2

"Nee joh hahaha, nee joh. Natuurlijk niet joh hahaha. En .. iedereen 1000 euro en windmolens draaien op subsidie. Nee joh hahaha. O ja en geen cent meer naar de Grieken hahaha. O ja en volgens mijn vriend Maurice hebben we 40 zetels in de peilingen. Hahaha. Echt waar. Hahaha."
En de schapen mekkeren mee met het media kartel. Wat is die Rutte toch geweldig.

Kamervraag | 30-11-20 | 09:28

Iedereen maar zeiken over Hongarije, Wit Rusland, Polen etc.
Wat een klucht is onze “democratie” geworden, een bananenmonarchie. Maar zolang de meeste stemmen gaan zoals ze gaan verdienen we niet beter. Helaas.

J-van-de-Bontekoe | 30-11-20 | 09:33

En terecht, doorpakken nou en afzetten dit figuur!

Wize | 30-11-20 | 08:37 | 2

Juist.

jansma28542681 | 30-11-20 | 08:45

Heel graag, liever gisteren dan vandaag. 8 jaar Rutte was al het maximaal verdraagbare.

Weg met deze Nederland verkwanselende kerel.

Roze_bril_drager | 30-11-20 | 13:22

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland