Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE Hoorzitting. Schrijfster van GEWRAAKTE MEMO toeslagaffaire SPREEKT

Hoorzittinkje, leuk om naar te kijken vanaf 13:00 uur

Chips nootjes ranja voor iedereen die nog weet wat de kinderopvangtoeslaffaire is. Want de schrijfster van het memo van de Belastingdienst uit 2017 waarin HAARFIJN wordt uitgelegd wat de Belastingdienst allemaal fout deed, kruipt vanmiddag uit de doofpot, en in de spotlichten. Vandaag staat bij de parlementaire dinges kinderopvang toeslag gebeuren (die maandag begonnen zijn) het verhoor van mevrouw S.T.P.H. Palmen-Schlangen op de agenda. Wij hadden dus nog nooit van mevrouw S.T.P.H. Palmen-Schlangen gehoord, tot we erachter kwamen dat mevrouw S.T.P.H. Palmen-Schlangen tussen 2016 en 2017 'Vaktechnisch coördinator Toeslagen' was bij de Belastingdienst en in die tijd het memo over de kinderopvangtoeslagenaffaire heeft geschreven en nu zijn we alvast een beetje verliefd op mevrouw S.T.P.H. Palmen-Schlangen. Maar! Daar gaat het nu niet om. Waar het wel om gaat: hoe kan het dat de Nederlandse overheid zoveel mensen willens en wetens kapot heeft gemaakt? Dat gaat mevrouw S.T.P.H. Palmen-Schlangen ons hopelijk uitleggen. Kom er maar in, mevrouw S.T.P.H. Palmen-Schlangen!

Bonusvideo (afgelopen woensdag): Omtzigt legt belang memo uit

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Julianica | 18-11-20 | 00:49

Die boeiende meneer Van der Lee, maakt die nou ook memo’s?

Pieterman | 17-11-20 | 23:48

Maar ik hoor ook voortdurend dat die slachtoffers een "fout" hadden gemaakt en het geïncasseerde bedrag terug moesten betalen.
Dat op zichzelf beschouwd schijnt dus al een misdaad te zijn van de belastingdienst. Is dit nu het nieuwe normaal van linkse politiek ?!
Voorbeelden van die "fouten" hoor en zie je niet, wel mogen ze janken aan de Op1, Nieuwsuur en overige NPO gesprektafels. Nu eens voorbeelden graag, dan vallen bij ons argeloze Nederlanders de schellen van de ogen, zie je ook eens wat een bedragen er "foutief" worden geïncasseerd

verwonderd | 17-11-20 | 21:03

Deze betonrot vreet aan álle fundamenten van onze samenleving. Nieuwe gezichten binnen bestaande partijen gaan dit niet oplossen. Immers, wie zich in die cultuur staande weet te houden heeft vieze handen. Kan niet anders. Iemand die niet chantabel is wordt nergens voor gevraagd. Samen uit, samen thuis, niet waar? Dus er moeten geen mensen vervangen worden, het hele systeem moet van onder tot boven veranderen.
Ik ben echter niet zo van revolutie. Dat is altijd vies en er vallen altijd verschrikkelijk veel onschuldige slachtoffers bij 'revolutie'. Ik ben meer van evolutie maar die mag verdomme nu wel een beetje opschieten, vóŕ Nederland voorgoed en onomkeerbaar een provincie is van de EU.

Mark Rutte trok een eindsprintje met zijn gift van wat was het 35 Miljard aan het Europese steunfonds. Dat geld hebben we niet dus lenen we het van de Europese bank. Onderpand zat. Een eventuele Nexit is daarmee weer een stuk moeilijker geworden. En iedereen stond er bij en keek er naar.

Sans Comique | 17-11-20 | 18:40 | 1

Nou... Hongarije en Polen hebben nog even wat ge-vetood. Voorlopig is er helemaal nog geen steunfonds of überhaupt een Europese begroting. Maar goed, dat is ook maar uitstel van executie.

Mr Moore | 17-11-20 | 22:32

Ik zal wel een open deur intrappen of iets gemist hebben maar waarom zit Omtzigt niet in deze commisie die vragen kan stellen?

jan huppeldepup | 17-11-20 | 18:09

Pieter Omtzigt vat het even samen voor u: "In Nederland heb je een probleem als ambtenaar of politicus opgelost als je zelf kunt uitleggen dat jij niet de enige bent die verantwoordelijk is voor de oplossing van het probleem. Wij zijn heel goed om het probleem zo te beleggen dat niemand persoonlijk verantwoordelijk is voor de oplossing van een probleem. Die burger heeft er werkelijkwaar geen moer aan. Dat gebeurd in de sociale zekerheid, dat gebeurd bij de aardbevingen in Groningen, dat gebeurd bij de kinderopvangtoeslag... youtu.be/8lRj1znN0tA?t=1791 (00:29:53).

Mr Moore | 17-11-20 | 17:01 | 4

Exact! En waar kijken we hier nu naar? Kamercommissie die 1000 vragen stelt, oh wat erg oh wat erg en het hele circus gaat gewoon weer verder. Niemand van die “top ambtenaren” gaat hierdoor z’n baan verliezen en dat weten die gladjakkers.....

Blonde Nel | 17-11-20 | 17:23

Ja, dat zei je al. Je ziet, ik let wel op.

Sans Comique | 17-11-20 | 18:11

@Blonde Nel | 17-11-20 | 17:23: oftewel: Ze dronken een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals het was!

Mr Moore | 17-11-20 | 22:28
▼ 1 antwoord verborgen

Van Huffelen. Zeker weten dat het geen typetje is van een zeker duo?

Feitenpliesie | 17-11-20 | 16:54 | 1

De Bie zou hoor geweldig kunnen nadoen.

FordPrefect | 17-11-20 | 17:31

Hoe het kan dat de Nederlandse overheid zoveel mensen willens en wetens kapot heeft gemaakt? Vermoedelijk een enorme dosis onverschilligheid. Zeg maar dezelfde onverschilligheid van de Nederlandse overheid die wijken in steden kapot maakt door daar veel te hoge aantallen niet westerse-migranten te dumpen. Dezelfde onverschilligheid due werkzoekenden bij het UWV liet vastlopen in regelbrij. Dezelfde onverschilligheid die boeren kapotmaakt en mensen die zoeken naar een woning acht tot tien jaar laten wachten omdat mensen uit de Derde Wereld voorrang krijgen. Dezelfde onverschilligheid die de altijd zo goed bewaakte gulden om zeep hielp en de Nederlandse souvereiniteit verkwanselt en dan maar hoopt dat dan die tientallen andere landen zich goed aan de op papier staande afspraken houdt. Een overheid die op uitzonderingen na dus niks heeft met het klootjesvolk dat zij horen te vertegenwoordigen, maar die zich al heel lang geleden heeft uitgeleverd aan multinationals, Brussel en internationale organisaties. Want zodra die de mond opendoen siddert men in Den Haag.

jochum1980 | 17-11-20 | 16:53 | 1

Een omhooggevallen zich moreel hoog boven het plebs verheven voelende linkse elite, dat is wat het land kapotmaakt. Ollongren,, Kaag, Wiebes, dat soort types.

5611 | 17-11-20 | 18:42

En zo werkt ambtelijk Nederland. Nooit, maar dan ook echt nooit enige vorm van verantwooreljjkheid nemen. Nooit erkennen dat er fouten gemaakt zijn. Deze fouten dus ook niet rechtzetten. Er is werkelijk geen enkel incentive in de ambtelijke top van dit land om kneiterhard te werken, in dienst van de burger. Het polariseert, discimineert en is totaal vervreemd van de werkelijkheid. Dat krijg je wanneer je geen verantwoording hoeft af te leggen. Dat hebben we in het MKB toch ècht beter geregeld.

Happy People | 17-11-20 | 16:09 | 2

Vergeet niet de truc d.m.v. het opjagen van het percentage 'hoogopgeleid'.
In de groep mannen die nu 65-75 jaar oud zijn, was 34.37 % opgeleid in de twee laagste (van 5) groepen opleidingsniveau.
Onder mannen die nu 35-45 jaar zijn, is dat nog maar 16.82 %.
Terwijl in die groep 35-45 het percentage 'hoogopgeleid' is gestegen naar 43.32 %

Immers, hoogopgeleid wil een 'hoogopgeleide' baan en dito salaris. En die zijn er veel bij de overheid, ook al stelt het werk zelf niet zoveel voor en wordt 'zelf nadenken' zelfs helemaal niet gewenst.

Maar 'hoogopgeleid' wil in elk geval geen 'laagopgeleid' werk doen....
En zo blijft de 'behoefte' aan laagopgeleid personeel uit den vreemde gewaarborgd. Snapt U?

De instroom moet en zal onverkort doorgaan. En dat gaat niet lukken als de eigen bevolking bereid is om massaal normale, echte banen uit te voeren.
Dus die biedt je grote groepen van de eigen bevolking de illusie van "te goed zijn voor"...

Maar wees maar blij: in de nabije toekomst zullen de Nederlanders die niet in val der 'hoogopgeleiden' lopen en/of alle mensen die bij het MKB werken, wellicht degenen zijn die het laatst lachen.

Wering | 17-11-20 | 16:25

Pieter Omtzigt vat het even samen voor u: "In Nederland heb je een probleem als ambtenaar of politicus opgelost als je zelf kunt uitleggen dat jij niet de enige bent die verantwoordelijk is voor de oplossing van het probleem. Wij zijn heel goed om het probleem zo te beleggen dat niemand persoonlijk verantwoordelijk is voor de oplossing van een probleem. Die burger heeft er werkelijkwaar geen moer aan. Dat gebeurd in de sociale zekerheid, dat gebeurd bij de aardbevingen in Groningen, dat gebeurd bij de kinderopvangtoeslag... youtu.be/8lRj1znN0tA?t=1791 (00:29:53).

Mr Moore | 17-11-20 | 16:56

Allemaal ambtenaren die gewoon de dupe zijn van staatssick Sharon Dijksma (2007-2010) die ondanks ALLE waarschuwingen.... AL die on-line "gast"-ouderburootjes (Mocro/Turkbazinnetjes) vrij spel gaf/"kinderopvang" regelde. Van 2008 tot 2014 zijn er honderden miljoenen gefraudeerd, toen de belastingdienst daarna ging ingrijpen gingen 10% van die domme ouders voor eeuwig in de ellende en mogen huilen op TV t/m gisteren. Gemeente Utrecht... veel succes met die havo-dombo aan het hoofd.

grindbak | 17-11-20 | 16:04

Waardeloos om als MT lid een integere medewerkster te hebben die aanschuurt tegen jouw "schieten uit de heup" wijze van managen,

Logisch dat ze na 6 maanden het veld moest ruimen.

Bolhoed | 17-11-20 | 15:48 | 3

Ik mag aannemen dat u dit in een zeer cynische bui hebt getikt?

L.E. Raar | 17-11-20 | 16:12

U werkt bij de belastingen? Neem aan dat het een grapje is.

jan huppeldepup | 17-11-20 | 17:40

Nou Bolhoed. Je zaad is hier verspild. Ik snapte hem wél, hoor. Die aanhalingstekens verraadden je.

Sans Comique | 17-11-20 | 18:24

Incompetente mensen met een hoge cognitieve intelligentie; pas er altijd voor op, waar ze ook mogen werken.

Zoltan | 17-11-20 | 15:42

Wat moet het heerlijk zijn. Geld verdienen, eind van het jaar (dus niet 12 keer per jaar op voorschot) totaal berekenen. Maal percentage. Is belasting. Klaar.

Geen toeslagen. Geen huursubsidie. Geen hypotheekrenteafgrek. Geen fratsen. Geen uitzonderingen. Geen speciale regelingen. Niks. Gewoon vlaktax.

Al het andere dat er moet gebeuren gaat niet via de fiscus. Extra zorg voor gehandicapten en hulpbehoevenden en zo. Gaat via andere organisatie.

Ahhh, wat een mooie maatschappij zouden we hebben.

En in het geval van deze toeslagenaffaire: ik vind een strafzaak op zijn plaats op basis van hoofdelijke aansprakelijkheid wegens grote nalatigheid en misbruik van macht en recht.

Knufter | 17-11-20 | 15:34

Nu weten we wat was weggelakt.... het advies. Kan iemand mij verklaren op welke grond een advies kan worden weggelakt (het gaat om de video)? Wat een uitschot!

www.telegraaf.nl/nieuws/248968287/amb...

Atlantis-95 | 17-11-20 | 15:24

Buiten dat dit een zeer ernstige zaak is en dit op veel manieren aangeeft hoe onze volksvertegenwoordiging geen behoefte heeft of niet in staat is om behoorlijk de regering te controkeren, komt deze Mvr. uit een Harry Potter film?

donkieshot | 17-11-20 | 14:58 | 1

Dat is het volgende dat je leert: ministers en staatssecretarissen komen en gaan, de hogere ambtenaren blijven altijd buiten schot of worden met een zeer lucratieve regeling elders geparkeerd. Van controleren van de regering is helemaal geen sprake en/of zinloos.

knutsel_ | 17-11-20 | 15:04

Kunnen er nu eens gevangenisstraffen uitgedeeld worden aan dit soort zakkewassers.

devil13 | 17-11-20 | 14:51 | 1

Knevelarij en valsheid in geschrifte om te beginnen.
Al zou het zomaar kunnen dat bewijzen uit een parlementaire enquete niet als juridisch bewijs mag worden gebruikt. En dat al die plotselinge openbaarheid dus een hele witwasoperatie blijkt te zien van het MT van de belastingdienst. Hier horen gevangenisstraffen en schadevergoedingen bij, maar hoe?

tipo | 17-11-20 | 17:55

Het eerste wat je leert als je bij welke overheidsdienst dan ook aan het werk gaat is dat het "wij en zij" zijn. Je zit er niet voor de burger die jouw salaris middels belastingen betaalt.
De burger is de vijand.

knutsel_ | 17-11-20 | 14:47

Gisteren was het verhoor van Hans Blokpoel, oud algemeen directeur bij de fiscus. Kijk terug en zie hoe een professioneel wegduiker acteert. Huiveringwekkend: debatgemist.tweedekamer.nl/debatten/o...

Mr Moore | 17-11-20 | 14:46 | 2

Ik had het gisteren al gezien. Wat een eng mannetje is dat zeg. Het ene stroperige "antwoord" na het andere. Je zou hem zo achter die tafel vandaan trekken.

rustzacht6 | 17-11-20 | 14:53

Eens. Te erg voor woorden. Wel de baas. Mar Of het was de verantwoordelijkheid van zijn leidinggevende, of hij wist van niks. Gladde aal die overal mee weg wilde komen. Volgens mij had de commissie die indruk ook.

DeJemelscheet | 17-11-20 | 15:02

Nu op de staats tv het vragen uurtje kees liefhebber stagieres bevraagd Kasja.
Gaat nu denkula uitleggen waarom kaag haar meisjesnaam gebruikt.

likdoorn | 17-11-20 | 14:45

Je hoeft als hoge ambtenaar eigenlijk alleen maar zonder geweten te kunnen functioneren. Waar lagere (edoch ook zeer dik betaalde) ambtenaren soms nog enige realiteitszin bezitten, vervaagt dat naarmate de functie hoger c.q. beter betaald is.

En alleen de allerhoogste ambtenaar gaat straks (achteraf dus pas) met veel misbaar "zijn verantwoordelijkheid nemen" -althans, zo noemt men dat dan-, en glijdt in een dik betaalde regeling of vroegpensioen.
Zij lachen zich rot en voor de rest gaat alles weer op oude voet verder.

En wij gaan gefrustreerd verder met onze pogingen zo "overheids-vrij" mogelijk verder te leven, want dan heb je nog de meeste kans op een enigszins draaglijk bestaan als eerlijke en brave burger.
Je zoekt bevestiging onder gelijken c.q. in de mensen die volgens dezelfde normen en waarden leven. En niet meer in/bij de overheid, die staan inmiddels zó ver weg van alles wat normale mensen eerlijk, redelijk en rechtvaardig vinden dat het onbegonnen werk is om dat zelfs maar te willen volgen...
"De Nederlander" schijnt ook niet te bestaan, aldus koningin Maxima. Welnu, zo voelt het ook al lang niet meer. Voor autochtonen is het inmiddels 'helaas' de plek waar zij geboren zijn, een plek waar het 40 jaar geleden nog goed toeven was, maar waar eigenlijk niet zoveel goeds meer van over is.

Wering | 17-11-20 | 14:39

De toeslagenputlucht is steeds minder makkelijk te harden. Al heb je een reukstoornis, deze lucht zal ieder reukorgaan kunnen oppakken.

JvanG | 17-11-20 | 14:28

Mevrouw Palmen-Schlangen zou als DG aangesteld moeten worden. Ik vertrouw d'r wel.

hotnot | 17-11-20 | 14:25 | 1

Ik ook, ze heeft er ook voor doorgeleerd

vranac | 17-11-20 | 18:29

als je een kind niet kan betalen, neem dan geen kind. Geen toeslagen circus meer nodig. Minder ambtenaren minder inkomsten voor de overheid nodig. Minder kinderen is ook minder vervuiling dus het mes snijdt aan meerdere kanten.

freshideas | 17-11-20 | 14:25 | 3

Dus minder import gelukzoekers want die zie je tenminste voornamelijk zwanger rondwandelen.
Als je dat als vervuiling bedoeld.

likdoorn | 17-11-20 | 14:36

Maar... laat nu juist die kinderen 'goed' zijn voor werkelijk honderden euro's toeslagen per maand.
Waar een alleenstaande moeder met Wajong maar zo'n 1000,- euro gratis geld ontvangt, stijgt dit met twee koters al snel richting de 2000,- netto (jaarinkomen / 12 maanden).
Zeker wanneer je het netto effect van alle 'zielig want zwak en moet inclusief kunnen participeren' effecten van voedsel- en kleding- en vakantiebank en alle kwijtscheldingen en alle subsidie voor school, sport, PC e.d. meeneemt. En o ja, moeder krijgt ook nog kinderopvangtoeslag want treedt 1 x per jaar op als 'ervaringsdeskundige' tegen een riante vrijwilligersvergoeding (n moet dan natuurlijk wel kind ergens betaald stallen).

Dat zijn bedragen die je als werkende niet zomaar bij elkaar gewerkt krijgt.
Echt, als je een tijdje met die doelgroep werkt, is het geen indruk maar wetenschap dat men d.m.v. al die toeslagen dergelijk parasieten gedrag juist probeert te stimuleren.

Wering | 17-11-20 | 14:49

Dit gaat over de kinderopvangtoeslag. Hoe zit het met de andere toeslagen? Je maakt mij niet wijs dat daar niet eenzelfde patroon in zit.

Frau Merkel | 17-11-20 | 14:19

Ze doet het heel tactisch. Er zijn blijkbaar toch nog ambtenaren met enige integriteitsbesef. Het blijft kwalijk dat er geen voortgang zit in de vervolging. Hebben er al mensen aangifte gedaan tegen de ambtenaren die hier de beslissingen hebben genomen? Alles afschuiven naar boven kan natuurlijk niet. Dat kan bij militairen ook niet.

Frau Merkel | 17-11-20 | 14:17 | 3

Aangifte doen is zinloos. Wiebes is door de VVD-stemmers juist beloond met een ministerpost vanwege zijn wangedrag. Die kiezers zijn het probleem.

Reaguurdeskundige | 17-11-20 | 14:22

Ja, goed om iemand te zien die en vakinhoudelijk en qua integriteit zeer solide in elkaar zit. Het zal toch niet aan de ambtelijke top liggen?

Otto Normal | 17-11-20 | 14:23

@Reaguurdeskundige | 17-11-20 | 14:22:
Heel scherp gezien. Betrokken bewindspersonen waren van vvd (Wiebes en Rutte) en PvdA (Asscher). Drie keer raden welke partijen gaan groeien en waarschijnlijk in de regering komen na maart volgend jaar.. De gemiddelde Nederlandse kiezer is te dom om te poepen of wil helemaal geen integer bestuur..!

duh! | 17-11-20 | 14:41
-weggejorist-
Mahatma | 17-11-20 | 14:14 | 1

Ik ben 2 jaar lang ambtenaar geweest toen ik jong was. Wat zou ik over die periode kunnen zeggen? Lekkere wijven Johnie.

HenriF | 17-11-20 | 14:00

Het kijken naar dit soort 'verhoren' is meestal net zo spannend als kijken hoe de geranium reageert op dat scheutje water met pokon...

Zenzeo | 17-11-20 | 13:59 | 1

Probeer het eens met een Kruidje-roer-me-niet. En zet er dan bijvoorbeeld een vingerplant naast.

Peter Emile | 17-11-20 | 14:08

Wat staat er eigenlijk in de functieomschrijving van de betrokken ambtenaren? Die krijgen volgens mij toch behoorlijk betaald, dus het zal wel bulken van allerlei zaken waar zij zogenaamd eindverantwoordelijk voor zijn, aan welke hoge opleidingseisen je allemaal moet voldoen en waar zij allemaal zogenaamd over gaan?
Maar in de praktijk zijn het dus gewoon slaafse uitvoerders van wat de chef zegt te willen en bezitten zij geen enkel 'zelfdenkend vermogen'?

Wering | 17-11-20 | 13:58

In het land dat het hardste schreeuwt over rechten en democratie zal dan nu iets openbaart worden?
Er zijn hier zoveel stiekeme en niet transparante dingen gebeurt.
Dat de burger nog naar de stembus gaat is absurd.
Openheid? Je moet juridisch goed voorbereid zijn om een beroep te kunnen doen op de wet van openbaarheid van bestuur. Maar dan nog is er heel veel geheim.Over 50 jaar gaat er weer eens een vertrouwelijk archief open.
Het ambtelijk establishment in deze regentenstaat heeft niks op met transparantie en democratie.

pejoar | 17-11-20 | 13:58 | 5

@Graaisnaaiert | 17-11-20 | 14:06:
En wat is het probleem nu met Polen en Hongarije. Voorbeeld van Rutte: "ja, ze doen al moeilijk over een uitspraak over genderequality in Afrika". Dafuque?

Graaisnaaiert | 17-11-20 | 14:15

@Graaisnaaiert | 17-11-20 | 14:06: Ja en dat is de EU natuurlijk helemaal niet gewend en werd na verloop van tijd ook de normaalste zaak van de wereld.

devil13 | 17-11-20 | 14:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Moeilijk hoor, voor zo'n S.T.P.H. Palmen-Schlangen. Gewone vrouw die opeens in de spotlight staat, ipv anoniem aan de slag...

V-styn | 17-11-20 | 13:57 | 1

Niet helemaal. Ze is een gepokte en gemazelde juriste met een behoorlijke staat van dienst. Maakte deel uit van het MT. Is wel wat gewend.

ChipsNootjesBier | 17-11-20 | 13:59

Ik ben ook verliefd op Renske Leijten.

Jezus_Boeddha | 17-11-20 | 13:52 | 1

U verward liefde niet met lust ?

daytripper | 17-11-20 | 14:19

Het onderliggende probleem is de enorme afhankelijkheid van burgers van de overheid. Van de wieg tot het graf vreten uit de staatsruif. Ik kan het de mensen niet kwalijk nemen, want het is de overheid zelf die een woud aan toeslagen, subsidies en belastingvoordelen heeft opgetuigd. Terwijl onze overheid niet meer zou hoeven doen dan er voor zorgen dat mensen zonder overheidssteun voor zichzelf kunnen zorgen. Dat wil zeggen, minder belasting heffen, zorgen dat werken loont en met wet- en regelgeving enerzijds excessen tegengaan en anderzijds de voorwaarden scheppen waardoor mensen succesvol kunnen zijn.

Stijlicoon | 17-11-20 | 13:50 | 4

Precies. De zelfredzaamheid is verdwenen en uitkeringen zijn voor het leven.
Nooit wordt er eens geopperd. Die bijstand geldt voor 3 jaar ,daarna hebben wij een baantje voor jou en als je dat weigert krijg je niks meer .

pejoar | 17-11-20 | 14:01

@pejoar | 17-11-20 | 14:01:
In Slowakije krijg je geen uitkering. Daar krijg je leefgeld en in ruil daarvoor de keuze uit 3 baantjes. Vindt je dat niks, jammer, dan ook geen geld of je gaat maar wat harder op zoek naar een baan die je wel leuk vindt.

Graaisnaaiert | 17-11-20 | 15:30

@Graaisnaaiert | 17-11-20 | 15:30: Lijkt mij een prima idee om ook hier in te voeren, maar ik denk dat dat niet meer zal gebeuren voordat NL helemaal naar de filistijnen is.
Overigens: vanavond op Arte een thema-avond over Libanon. Kijk en je weet hoe het NL de komende jaren zal vergaan.

discriminazie | 17-11-20 | 15:42
▼ 1 antwoord verborgen

gezwoarte namen die zwoart waren gemaakt worden bekent gemaakt. wat een zooitje daar zeg. weten niet eens om met permanent zwoarte marker om te gaan.

newray | 17-11-20 | 13:43

Release the Kraken!

gebruikesrnaam | 17-11-20 | 13:43 | 1

De Kraken was me er eentje

Eigenwijs | 17-11-20 | 14:53

Ik vind het een beetje triest dat een belangrijk topic als dit niet echt leeft.

Bedenk eens hoe u zich zou voelen als diezelfde Belastingdienst op deze manier uw teruggave IB zou behandelen....

Wijze uit het Oosten | 17-11-20 | 13:42 | 11

Dit Peter. Dank je.

CalamityJane | 17-11-20 | 14:28

En weet je wat zo gek is Dubbelstift !
Deze magicboys trekken de meeste reacties aan. Vuil is toch aantrekkelijker dan fatsoen, want saai? Lijkt. Zit daar iets uitdagends in waar (onbewust?) geen weerstand tegen is? Verrot alles.

CalamityJane | 17-11-20 | 14:37

Ok stel het "leeft" wel. Wat dan? Kunnen wij die ambtenaren ontslaan? Neen. Kunnen wij het geld terug geven? Neen.
Kunnen wij iets veranderen aan de hiërarchische angstcultuur in de ambtenarij in het algemeen? Neen.
Het systeem is gewoon in- en in-verrot en daar kan extra empathie ook geen donder aan veranderen.

knutsel_ | 17-11-20 | 14:39
▼ 8 antwoorden verborgen

De toeslagenaffaire: het gevaar van geperverteerde instituties. Een gesprek met Pieter Omtzigt.
Ad Verbrugge gaat in gesprek met CDA-kamerlid Pieter Omtzigt over de toeslagenaffaire.

De Nieuwe Wereld.

In-To-Graphics | 17-11-20 | 13:42

Slim wijf mevrouw Palmen. Te slim voor onze fiscale vrinden en dus na 6 maanden kaltgestellt.

ChipsNootjesBier | 17-11-20 | 13:41

Waarom ze steeds bewijsstukken opvragen...

Omdat als de medewerkers op de vloer geen zielloze bureaucraten zijn het ook niet meer weten wat ze ermee aan moeten. En dan de hete aardappel doorschuiven en maar weer een nieuw formulier opsturen.

kloopindeslootjijook | 17-11-20 | 13:41

Wat een gedoe allemaal. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.

Poesman | 17-11-20 | 13:40

"Beetje verliefd op mevrouw S.T.P.H. Palmen Schlangen" Dan wens ik u succes. Die is net zo sexloos als onze premier. Ik heb daar een neus voor.

herstelkous | 17-11-20 | 13:38 | 7

Niet altijd.

CalamityJane | 17-11-20 | 14:24

Sexen doe je bij een kuiken.

Mr_Natural | 17-11-20 | 14:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Ah ze behoort tot de goeien. Dan zou ik haar doen.

John McClane | 17-11-20 | 13:34

Eerst je burgers eerst helemaal kapot belasten om ze daarna weer toeslagen te geven zodat ze nog iets van leven hebben en niet verzuipen in schulden. Hiervan ontgaat me de logica anders dan dat zij zoveel mogelijk controle uit willen oefenen en machtsposities willen creëren. De overheid is passief agressief.

roevka | 17-11-20 | 13:34 | 1

Het gaat er om dat geld naar behoefte verdeeld wordt onder de bevolking, zodat behoeftigen ondersteund kunnen worden. Je kunt boos worden op de overheid, maar het is ook vaak de bevolking die probeert het sociale systeem te ondermijnen door belastingontduiking of valsheid in aanvragen van subsidies. De overheid probeert misbruik tegen te gaan en gaat hiermee vaak te draconisch mee om. Dat wil niet zeggen dat het sociale systeem verkeerd is. Het zijn vooral bepaalde spelers die niet eerlijk willen zijn.

Godwint | 17-11-20 | 13:44

Moeten we het gelieg en geheugen stoornis van onze zg bestuurders aanhoren op een Hoorzitten

gerrit5042 | 17-11-20 | 13:34

Hoe hebben ze die mevrouw kunnen vangen? Is ze zelf naar voren gestapt?
Klokkenluider? Dan loopt 't slecht met d'r af.

hotnot | 17-11-20 | 13:32 | 2

Zij heeft het memo gestuurd wat door de ficus uit het 'Onderzoek Donner' is gehouden. Ze zit dus in de gevarenzone.

ChipsNootjesBier | 17-11-20 | 13:42

@ChipsNootjesBier | 17-11-20 | 13:42: Ik heb gegoogeld op mevrouw. Ze is nu beleidsmedewerker bij financiën. Iets minder erg dan een job bij economische zaken.

hotnot | 17-11-20 | 13:46

Ambtelijke pr0n,
ik krijg er maar geen stijfje van!

TijdelijkOptimist | 17-11-20 | 13:31

Oh het was een vrouw, nu snap ik waarom er niemand luisterde.

dz5b604587 | 17-11-20 | 13:31 | 1

Ik val in slaap bij iemand die zo zorgvuldig haar woorden weegt alvorens ze uit te spreken.........

Koning BongoBongo | 17-11-20 | 13:53

De SP is niet echt mijn partij , maar mevr. Leijten is toch echt wel een toppertje.

hooliganica hollandi | 17-11-20 | 13:27

Ja, je wil zoveel mogelijk mensen importeren en dat kost veel geld.
Dus stimuleer je iedereen om te gaan werken - o.a. door de prijzen voor primaire levensbehoeften kunstmatig hoog te maken en door mensen die werken te verleiden middels het ongebreideld strooien met belastinggeld (zodat men vanzelf bang wordt 'zijn' deel graaigeld te missen). Dus kind naar de opvang.

Op die manier vang je immers over meerdere salarissen inkomstenbelasting. Vrouw werkt ook en geeft op veel gebieden méér geld uit dan een ouder die thuisblijft en zélf voor de kinderen zorgt en die géén afhaalmaaltijden bestelt e.d.. En zo is er ook al snel een extra auto 'nodig'. Dat strookt weliswaar niet met het milieubeleid, maar het doel om geld in het kaatje te krijgen om de import zo hoog mogelijk te houden, heiligt alle middelen.

Dus: de druk lekker hoog houden. Dat werkt dan vanzelf ook door in relaties. En die gaan dan vaak mis en dan zijn er twéé dure huizen nodig. En zeker twee auto's. En veel 'service' van buitenaf. Flink strooien met toeslagen "want wij helpen iedereen'... en heet hebben van schulden stimuleren (hé, ook weer gigantisch veel werkgelegenheid..'.mooi zo', denk men dan....
Allemaal 'goed voor de economie'. En zo financieren wij, onszelf te pletter werkend, onze eigen ondergang.

Toeslagen zijn alleen maar een middel in die race. De cirkel mocht niet doorbroken worden, dus verzweeg men de ellende. En nu ziet men het als 'onhandig' dat het zo uitpakt. Er zal wel ergens een kop rollen.
Maar aan het systeem van onnatuurlijk 'groei' van de economie zal niets veranderen. Want de import moet onverkort doorgaan.

Wering | 17-11-20 | 13:27 | 3

Die toeslagen moeten sowieso gestopt worden. Gewoon lagere belastingen en ophouden met het rondpompen van geld.

El Rico Grande | 17-11-20 | 13:31

spot on!

Gelly P. Sprite | 17-11-20 | 14:30

Een fantastische samenvatting van onze hedendaagse maatschappij. Hulde! Ik heb dit verhaal opgenomen in mijn verzameling "bijzondere quotes". Dit lijkt mij een leuk onderwerp voor ZML.

discriminazie | 17-11-20 | 15:49

Wat een kutplayer heeft GS toch.

leo de pejo | 17-11-20 | 13:26

Tsja, als ambtenaar heb je ook een rechtvaardigheidsgevoel. Ik kan me goed voorstellen dat als je weet dat frauderen de norm is binnen een bepaalde groep/subcultuur, dat je dan die groep benaderd op basis van hun eigen normen en waarden stelsel.
Is ook een vorm van inclusie, toch?

DenBeert | 17-11-20 | 13:22

Wat een rare sessie in mijn ogen tot nu toe, dat ze van haar een sfeer-impressie willen en haar arbeidsverleden gedeeltelijk doornamen, straks gaan ze nog vragen wat ze doet om te ontspannen.

TheOtherWhiteMeat | 17-11-20 | 13:21

Pffff dat worden veeeeel nootjes en ranja vanmiddag. Dienstinrichting, processen optuigen, adviseren ‘met autoriteit’. Een verandermanager en product manager ineen dus. En dat allemaal voor 6 maanden want de top oa Blankenstijn bedacht dat het allemaal heel anders moest. De ambtelijke woordenbrij laat ik maar over aan de kennispretendenten. Nu al is duidelijk dat het toeslagencircus onzinnig ingewikkeld gemaakt is.

Pieterman | 17-11-20 | 13:20

Een 'affaire.' Mooi woord. Iets met een affaire is iets dat vaak wel weer overwaait. Gewoon iets simpels. Wie heeft dat eigenlijk bedacht, die toeslagen'affaire'
Wellicht als de media wat stevigere bewoordingen hadden gebruikt, waren de slachtoffers al lang gecompenseerd. Wat ik bedoel? Was de vergassing van de Joden ook een 'affaire?' Nou nee, dat klinkt niet goed. Dus noem die toeslagenkutbende svp niet meer iets als een affaire.

Leptob | 17-11-20 | 13:20 | 1

Toeslagenmisstand.

Risingson | 17-11-20 | 13:22

Het moet toch heerlijk zijn als je onbeperkt budget tot je beschikbaar hebt.

Conifeer | 17-11-20 | 13:14 | 2

En als het budget toch te klein is, verhoog je toch gewoon de btw?

Analia von Solmsch | 17-11-20 | 13:19

@Analia von Solmsch | 17-11-20 | 13:19: Of je verlaagt de hypotheekrenteaftrek. Gooit nog wat zorg uit het basispakket. Knoppen genoeg om aan te draaien, Jan Modaal werkt we door.

Ivoren Toren | 17-11-20 | 13:26

Het gaat om puur racisme. Een soort racisme wat te moeilijk is voor sommigen om te zien. Racisme bij de overheid... Diezelfde overheid die burgers vervolgd en bestraft als iets maar een zweempje van racisme heeft.
Edit: oh, en deze mevrouw, die maakt door dit akkefietje een hele rare career move.

hotnot | 17-11-20 | 13:14 | 1

Als verkeer van links komt en jij wilt oversteken, kijk je dan ook uitsluitend naar rechts?

vokfeez | 17-11-20 | 14:00

Toch hulde voor de heer Omtzigt en mevrouw Leyten voor hun vasthoudendheid en standvastigheid in deze affaire.

Wijze uit het Oosten | 17-11-20 | 13:13 | 1

helemaal mee eens!

vranac | 17-11-20 | 17:08

De duurste poppenkast van Nederland en verre omstreken: Dagenlang gekissebis, verfraaid met hyperbolen, superlatieven en geveinsde demagogie. Aan het einde van deze façade spreekt vervolgens Mark Rutte dat hij er geen actieve herinnering aan heeft en we gaan over tot de orde van de dag.

De Pilsvogel | 17-11-20 | 13:09

Ha een Vaco, er komt al minuten een brei aan woorden uit.

Piet Karbiet | 17-11-20 | 13:09

Het zou kunnen dat ik wel eens heb gehoord dat STHP staat voor SToePHoer. Ik heb geen levendige herinnering meer waar ik dat gehoord heb of van wie.

Zijn we voor of tegen deze mevrouw eigenlijk? Hoe dan ook. Objection!!!! Hear say!

John McClane | 17-11-20 | 13:08

Onderin vind je mensen die waanzinnig betrokken kunnen zijn en zich verantwoordelijk voelen en zich te pletter werken.
Maar hoe hoger in de boom hoe groter de leugens. En als het daar fout gaat, ga je zoeken naar een bliksem afleider. Dat ontsla je wat mensen, je gooit er wat juristen tegenaan, beetje intimideren, je praat met een andere bobo, trekt aan wat touwtjes. Het duurt vrij lang voor die mensen geraakt worden.

Eens kijken wie ze in het mes gaan laten vallen.

kloopindeslootjijook | 17-11-20 | 13:07

Kers op de wanbeleid-taart onder de bEzIeLeNdE leiding van 10 jaar Rutte. Wir haben kein active Erinnerung.
Da‘s pech, bonnetje weg.

Analia von Solmsch | 17-11-20 | 13:05 | 2

Wie haben es nicht gewusst.

Dickie1908 | 17-11-20 | 13:07

@Dickie1908 | 17-11-20 | 13:07: die uitspraak is een beetje beladen geworden na ‘45.
En sinds Rutte er telkens aan herinnerd wordt dat hij iets wel weet kwam dit gedrocht van een excuus.

Analia von Solmsch | 17-11-20 | 13:14

Binnenkort trouwt ze met een man die J.T. Wangel-Strampen heet.
Dan heet ze S.T.P.H. Wangel-Strampen-Palmen-Schlangen.

Varende_Reaguurder | 17-11-20 | 13:02 | 2

Leuk voor haar kinderen op school als ze geroepen worden.

jan huppeldepup | 17-11-20 | 13:17

STPH staat voor sex therapeut-plaatsvervangende hoer.

dirkdoorsnee | 17-11-20 | 13:20

Veel van de ouders zaten ook nog in een hypotheekschuldhuis wat onder water is komen te staan

stipjes | 17-11-20 | 13:02 | 1

En wat is de actualiteit van deze stelling? (Ik bedoel: ontwikkeling prijzen onroerend goed.)

DenBeert | 17-11-20 | 13:24

Ik wil een toeslag op het géén kinderen krijgen.
En een toeslag op het aangeven van belasting ontduikers.
Win win.

Papualist | 17-11-20 | 13:01

Een belang. Er moet ergens een belang zitten.

Met gezond verstand kan het weinig te maken hebben. Er moeten mensen op de werkvloer zijn die vast hebben opgemerkt dat dit helemaal uit de hand aan het lopen was.
Afwijzingen zonder motivatie, en als je daar naar vraagt moet dat via een zware logge procedure.
Een leidinggevende hoeft het alleen maar naast zich neer te leggen of in en virtuele shredder te mikken en het blijft in stand.

kloopindeslootjijook | 17-11-20 | 13:01 | 3

Als het MT zegt zo doen we het, dan is dat maar zo te doen... op de vloer zie je zeker dat er iets niet plus is (anders snap je echt niet wat je werk is). Maar als de baas het zegt en die doet je beoordeling nu eenmaal...

Sp1tz | 17-11-20 | 13:06

Er moesten vinkjes achter targets gezet worden, en dit leek de makkelijkste manier.

Ivoren Toren | 17-11-20 | 13:22

@Ivoren Toren | 17-11-20 | 13:22: precies, als de KPI's maar groen zijn

Sp1tz | 17-11-20 | 13:33

Ranja? Sinds wanneer zijn wij Gristelijk geworden? A double Scotch for breakfast is mijn devies.

Red shirt | 17-11-20 | 12:59 | 1

And leave the bottle!

WatMoetJeNu | 17-11-20 | 13:16

Het failliet van de fraudebestrijding.

Abu Bachouca | 17-11-20 | 12:59

STPH dat klinkt als een soort aandoening.. een soort psoriasis in je hersenen.

Schwanzeleber | 17-11-20 | 12:57 | 3

Schrikbarend Tijdenlang Pijn Hebben. Speciaal voor wie succesvol is.

Pieterman | 17-11-20 | 13:00

Ik zie alleen maar STerPH..

zwenkwieltje | 17-11-20 | 13:28

Of een designer drug.

knutsel_ | 17-11-20 | 13:28

Deze toeslagenaffaire is een uitvloeisel van iets dat nu in alle hevigheid duidelijk wordt.
We bevinden ons in een "perfect storm" waarbij alles te samen komt: de socialistische voorkeur van de ambtenarij, de socialistische voorkeur van de media en de socialistische voorkeur van de NGO's.

Een en ander betaald van uw belastinggeld.

101-B-3 | 17-11-20 | 12:56

Van Traa.Dat eindigde ook niet helemaal jofel.

Rollins | 17-11-20 | 12:55

Dat er nog geen 'mensen van de belastingdienst' klappen hebben gehad is verbazingwekkend
...

Openbaar Mysterie | 17-11-20 | 12:55 | 2

Verbaast het je nou echt?

Pieterman | 17-11-20 | 12:59

waarom denk je dat alle namen zijn vervangen door een nummer en alle stukken die mensen krijgen meer zwart gekalkt zijn?

me163komet | 17-11-20 | 13:06

Ambtelijk gedoe, zelfs die namen al. Belangrijkste les zou moeten zijn dat toeslagen niet meer van deze tijd zijn. Als je dan hoort dat mensen meer dan een ton aan toeslagen hebben gekregen dan zakt je broek toch af zeg. En ze kunnen nog geen formuliertje correct invullen, want daar is het wel mee begonnen naturlijk.

van Oeffelen | 17-11-20 | 12:52 | 5

Er is heel veel fraude gepleegd, het BT KEF heeft op papier heel goed werk geleverd.

In de praktijk zijn er ook wel veel slachtoffers ja. Maar de fraude was ook duizelingwekkend.

sjef-van-iekel | 17-11-20 | 13:12

@sjef-van-iekel | 17-11-20 | 13:12:
"Er is heel veel fraude gepleegd". Inderdaad, dan zie ik zo'n type op TV die in gebrekkig Nederlands uitlegt dat de BD EUR 120.000 onterecht van haar terug gevorderd heeft, en dan denk ik: "Deze mevrouw verdient vér onder modaal, áls ze al werkt; hoe kun je dan in godsnaam een kindertoeslag van 120.000 claimen?"

libertat | 17-11-20 | 13:46

@libertat | 17-11-20 | 13:46: per kind 1000 euro per maand ofzo. En ze krijgt het ook bij volgen van een ge-accrediteerde MBO niveau 2 opleiding. Dus met alleen bijstand bijvoorbeeld kan het ook aangevraagd worden.

Maar ook als men rijk is, man verdient 80.000 per jaar bijvoorbeeld. Vrouw zit thuis aan de sabatical van haar drukke baan op kantoor maar doet tijdens haar sabattical wel met 2 vingers in de neus aan een MBO2 opleiding. Dan kunnen de kinderen bij een gastouder en krijgen ze gewoon de toeslag.

Zo zat het destijds. Volgens mij nogsteeds.

En 3 kinderen, totaal 2500 euro per maand. 3 jaar lang dat tikt aardig aan. Vooral met boetes. Dan is het zo 100K.

sjef-van-iekel | 17-11-20 | 13:59
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

Thierry Baudet per direct uit FvD-bestuur verwijderd