Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ziek. Rob Jetten mordicus tegen huisbezoeken

D66-leider kan fruitmandje toch niet waarderen

Fantastische geste gisteravond. Boeren kwamen spontaan de door coronavirus getroffen D66-voorman Rob Jetten een fruit- en vleespakket brengen, om aan te sterken in tijden van Milde Klachten. Wat een prachtig gebaar. Met gevaar voor eigen leven iets doen voor een ander. Hulde dat er in een pandemisch Nederland nog mensen zijn die om hun buren denken. Niet alles zelf opvreten, maar ook om een ander denken. Kommetje soep naar de zieke buurman brengen. Bammetje voor de buurvrouw maken. In een deel van Nederland heet dit Naoberschap. Er voor elkaar zijn. Solidariteit. Medemenselijkheid. Empathie. Gewoon normaal doen, en een beetje op elkaar letten. “Laten we wat meer naar elkaar omkijken” zou de D66-omroep KRO-NCRV zeggen.

Maar in plaats van netjes dankjewel te zeggen, en morgen gezond weer op enzo, klaagt Rob Jetten nu op Facebook dat het niet de bedoeling moet zijn dat mensen hem thuis bezoeken. GEEN ACTIEVOERDERS AAN HUIS GRAAG.

Weet u wie ook aan huisbezoeken deed? Antwoord na de breek.
Update: Rob Jetten doet AANGIFTE wegens aanbellen

Social

Meld je nu aan voor een canvastraining!

D66 Rijk van Nijmegen bijvoorbeeld. Ze geven zelfs trainingen!

Canvastraining

Stan Hellegers (Statenlid), Remy Maessen (fractievolger en nr.7 op de lijst in Nijmegen) en Puck Sanders (Raadslid Nijmegen) zullen alle ins en outs vertellen van het canvassen: het huis-aan-huis in gesprek gaan met inwoners. Wat doe je nadat je hebt aangebeld en hoe ga je goed voorbereid de wijken in? In twee uur tijd stomen deze ervaren campaigners je klaar!

Tring Tring

AUFMACHEN

Reaguursels

Inloggen

Aangifte doen? Op aandringen van grappenmaker zeker.

Mart6037 | 28-10-20 | 23:17

Dhr. Jette is toch van D66 welke organen van argeloze mensen claimt?
Ik dacht, zeg het maar even zodat we weten met wie we van doen hebben.

Sw.Dwaallicht | 28-10-20 | 22:35

Rob Jetten was een beetje verbolgen vanwege het feit dat het pakket vooral producten bevatte die hij toch niet gebruikt. Biefstukken, boerenkool, aardappelen. Maar niets eens een pakje speltmeel of een zakje quinoa!
Het enige in het pakket dat Rob Jetten wel lekker vond was de komkommer.
Die is na gebruik nog door de salade gegaan.

Boer Harm uut Twente | 28-10-20 | 20:17

Een niet al te subtiele 'wij weten waar jouw huis woont' van de boeren.

thijs4419 | 28-10-20 | 20:13 | 2

Nederlanders zijn kampioen wegkijken, want mensen hier hebben veel te verliezen. Misschien is het niet handig om tegen een sector van familiebedrijven die ver van de randstad wonen te zeggen: "Wij gaan de helft van jullie failliet verklaren. De gevolgen boeien ons niet. Sterker nog, daar hebben we überhaupt niet naar gekeken. Dan kunnen jullie mooi eerst het vermogen van jullie levenswerk opeten en dan kijken we wel weer." Dan hebben ze namelijk een stuk minder te verliezen.

C10H12N2O | 28-10-20 | 20:25

@C10H12N2O | 28-10-20 | 20:25: - die gevolgen boeien mij dus wel. Het is helemaal niet denkbeeldig dat door inkrimping van de boerenstand door bv de zoveelste lockdown het internationale vervoer komt stil te liggen waardoor voedselschaarste ontstaat. Boeren van hun landerijen verjagen om daarop goedkoop huizen te kunnen bouwen voor miljoenen immigranten, een plan desastreuzer dan dit is moeilijk te bedenken.

Maris v.d Hof5393 | 29-10-20 | 01:59

Wel netjes opgeven in het geschenkenregister van de Tweede Kamer, Rob!

Nogood Boyo | 28-10-20 | 19:55

Gisteren ''het perfecte plaatje gekeken''. Tijdens het item over de anderhalve meter samenleving hield werkelijk niet 1 persoon of onderwerp zich aan deze afstand. Inclusief Robje Jetten. Dus dat hij beweerd dat hij dat normaal wel doet is uiteraard een leugen, de zoveelste. Zoals El Guapohaus zegt, alle BN'ers zijn aso's.

InSight | 28-10-20 | 19:23

Had Rob geen touwtje uit zijn brievenbus hangen dan? Goh.
Overigens wel een mooie stunt van Rob, om diegene die hem opvolgt ook nog even te besmetten. Toch een wraakzuchtig mannetje.

Graaisnaaiert | 28-10-20 | 18:53

Jetten is als een door angst verstijfd konijn dat in de lampen van een aanstormende auto kijkt. Onder meer de boeren kunnen zijn redding zijn maar dat beseft ie ook niet.

Ik zal ook wel worden platgereden, maar ik neem wel een paar auto's mee. Hoop ik.

Wassila | 28-10-20 | 18:28

Kop op. Wees blij dat je geen linksmenschen aan de deur hebt gekregen. Dan wordt het pas link.

Liefdebaard | 28-10-20 | 18:20

Gezien het feit dat heel Nederland in het pak is genaaid middels Natura2000, klimaat'akkoord', en Urgenda uitspraken is het bijna een wonder dat er niet dagelijks burgers protesteren bij álle Nederlandse politici, thuis.
(Nee politiek, Hof en HR, CO2 is níet het belangrijkste broeikasgas, consensus is géén wetenschap, en het werkelijke effect van CO2 staat nog steeds niet vast).

Harry.Langezwaal | 28-10-20 | 18:18 | 1

Met 0,04% van de atmosfeer is het effect nagenoeg nihil.

MooseNL | 28-10-20 | 19:23

Echte D66 -er iets wat positief is in deze tijd negatief verdraaien. D66 heeft een hekel aan de burger en de boer.

franck7020 | 28-10-20 | 18:15

En waar wil Jetten dan aangifte van doen?
Bedreiging? uit de filmpjes komt geen onvertogen woord.
Huisvredebreuk/Verboden terrein?
Je hoort hem geen enkele keer zeggen dat ze weg moeten wezen van zijn terrein.
Nog sterker, hij pakt het pakket op en neemt het mee naar binnen.
Is het al op overigens?
Ik denk dat Robbie maar wat roept. Wat hij vaker doet overigens..

Noobster | 28-10-20 | 18:09
-weggejorist-
Lu_Tze | 28-10-20 | 18:01

Had hij maar een grammetje van de moedigheid van Wilders. Wat een bang wezeltje is het.

doskabouter | 28-10-20 | 18:00 | 2

Ook mijn gedachte. Collega Wilders moet des Avonds weggestopt worden in een bunker om maffe linkse snuiters en verwarde mannen op afstand te houden. Wat had hij graag een normaal leven gehad zoals deze Nijmeegse rugridder!

Harrie7949 | 28-10-20 | 18:16
-weggejorist-
a9b2b1 | 28-10-20 | 17:33

Een gegeven paardenhoofd niet in de bek kijken!

R0ckhound | 28-10-20 | 17:13

Een aardig gebaar, maar toch bekroop me ongemak. Ik vind dat actiegroepen politici niet thuis moeten opzoeken.

Andersom zijn ze er anders niet vies van. Vooral om als ramptoerist te verschijnen.

Rotterdammert1965 | 28-10-20 | 16:49

Ik snap dat joch, je-weet-wel die Robke niet.
Volgens Robke hadden de boeren "geen kwade bedoelingen", maar vervolgens zet Robke het op een janken.
Het spreekwoord: "Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest" is op Robkes' lijf geschreven.
Gut Robke, ben jij niet opgevoed met het spreekwoord "Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken" .
Bovendien Robke: "Oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld wordt".
Immers:
Een mens wordt niet afgerekend op wat hij doet, maar op wat hij denkt.

MK27 | 28-10-20 | 16:32

"..... er was aangebeld en ik open deed, dacht ik meteen: de-escaleren."
Tjonge, die Jetten heeft de zaak wel onder controle !
Weet ie meteen hoe Wilders zich voelt.

Der Schnitzeljäger | 28-10-20 | 16:32 | 1

Als Wilders openmaakt valt er nog weinig te deëscaleren. Dan is het pang pang! Wat een huilstruik die Jetten!

Harrie7949 | 28-10-20 | 18:19

Ja Rob: je zit hoog en droog in de 2e. Kamer en dan is het heel gemakkelijk om over iemands broodwinning te beslissen. Het wordt anders als ze voor je deur staan; je hoeft ze natuurlijk niet binnen te laten, maar ik kan me wel voorstellen dat je even bang werd, zo van: wat gaan die grote kerels met me doen? Ik ben wel voor dit soort zaken, om politici en andere gezagsdrager zoals OvJ, commissarissen van politie die blunderen thuis op hun tekortkomingen te wijzen. En beste Robbie: "if you can't stand the heat, get out of the kitchen" Misschien hebben ze daarom wel Kaag gekozen i.p.v. jou: wat meer onder de motorkap?

snotkoker | 28-10-20 | 16:09 | 2

Ik hink op twee gedachten.

We moeten wel uitkijken dat het geen lynchmobs worden he?

NumbNuts | 28-10-20 | 16:30

Kaag is i.i.g. voorzien van ern bumperpakket...

MK27 | 28-10-20 | 16:33

"Buiten de eigen woning geldt dat maximaal 4 personen of 1 huishouden in groepsverband ergens heen mogen gaan of iets mogen ondernemen"

Daarom jammer dat deze boeren, op corona-bezoek, met z'n vijven waren...

michelpen | 28-10-20 | 15:49

Als hij oud is, zal Rob spijt hebben. Straks is hij een oude, eenzame heumeu en dan is hij blij met elk bezoek; zeker het bezoek van gezonde blozende boerenjongens. Maar ja, nu is Rob nog jong en versmaadt hij deze vriendelijkheid.

JvanDeventer | 28-10-20 | 15:35 | 1

Oud word t ie niet denk ik, hij heeft het tij tegen, de maan staat in t oosten.

Wassila | 28-10-20 | 18:37

Waarom stelt niemand de vraag HOE Dhr Jetten ziek is geworden. Hield hij zich niet aan 1.5 Meter, stiekem toch geen mondkapje toen het wel moest? Vergeten zijn handen te wassen, of gewoon huisfeestjes of bruiloften bezoeken? En waarom is de rest van de tweedekamer niet in Quarantaine, zij hebben allemaal langer dan 15 minuten in 1 kamer doorgebracht (zonder mondkapje). Vragen vragen en meer vragen...

verder niet zo eens met de actie van de boeren, ook Rob verdient het om als hij ziek is rust te krijgen.. maar het is nou ook weer niet wereldschokkend, ze waren vriendleijke en niet intimiderend oid

geen_kwijl | 28-10-20 | 15:17 | 1

Goeie vraag. En in het verlengde daarvan: Rutte zou in de volgende PC de ouderen en andere kwetsbaren eens ernstig moeten waarschuwen dat ze blijkbaar NOG STEEDS contact zoeken en maken met jongeren, en dat DAARDOOR de ziekenhuisopnamen en sterfte maar blijven toenemen. Echt mensen, doe dit nou niet. Je verpest het voor anderen want je bezet wel één van de schaarse ziekenhuisbedden. Die blikken met bonen hadden al lang in de gangkast moeten staan.

dihydrogenmonoxide | 28-10-20 | 16:12

Zodra ’n paar locale boeren een fruit, groente en vleespakket bij mij komen afleveren krijgen ze sowieso een bak koffie en maken we een praatje. Het verschil met dhr. Jetten is dat hij richting zijn achterban (XX) de ‘bink’ uithangt en zodra er wat ‘echte boeren’ voor de deur staan - heel netjes gedaan trouwens - schijt hij alle kleuren stront. De wijsneus heeft nul feeling met mensen welke er toe doen. Overigens mag je in Nederland gewoon bij iemand aanbellen voor zover ik weet. Van intimidatie lijkt mij hier geen sprake, wel van 'n bange wezel.

Sw.Dwaallicht | 28-10-20 | 15:02

De FDF mag dan wel baden in hun gelijk. En alles wegridiculiseren, net zoals met de grafkist met Jetten en Klaver.
Doe maar... En je mag ook meelachen. Gezellig clubje ... die 10% pro-FDF.
Maar ik kijk ook wel eens op andere fora die de resterende 90% vertegenwoordigen. Velen van hen geven al aan dat ze geen producten meer van Nederlandse bodem zullen kopen. Gefeliciteerd. Dat wordt lachen. En aangezien er ook nogal veel Nexit-fans bij de FDF zitten, en "grenzen dicht"-fans, wordt de toekomst er niet beter op. Want thans wordt 80% geëxporteerd. En die 20% zal ook slinken vanwege de groeiende badwill bij de gemiddelde burger. Want met Geerts "Grenzen dicht" is er dus ook geen export meer mogelijk.

TB2318 | 28-10-20 | 14:39 | 8

Shit Grenzen Dicht. Kan in niet meer naar Duitsland!
TB, denk eens na man voor je wat roept!

Harrie7949 | 28-10-20 | 18:24

@Sir Hackalot | 28-10-20 | 17:38: En waaruit blijkt dat die slagboom die Geert omlaag houdt alleen geldt voor immigranten en niet voor vrachtwagens over en weer met import en export-producten. Geert roept "Grenzen Dicht" en specificeert het verder niet. Dus dat wordt: Einde export.

TB2318 | 28-10-20 | 21:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Mag ik ook aangifte doen als ik zo'n PvdA kneus met een roos (of een D66er) aan de deur krijg?

1nfidel | 28-10-20 | 14:27 | 3

Komt die bij jou aan de deur?

TB2318 | 28-10-20 | 14:29

Je weet best dat deze vergelijking mank loopt, maar als je toch bezig bent, doe dan ook even aangifte vanwege die postbezorger die voor je buren kwam.

Diotima | 28-10-20 | 14:33

Ik vind dat politici niet hele beroepsgroepen moeten ausradieren, Robina. Of vind jij dat kletszieke onbenullen als jij een vanzelfsprekend recht hebben zulks van een ruggengraatloze windvaan als Rutte te verlangen?

hertogvanzottegem | 28-10-20 | 14:20 | 3

Tsja, als je niet je zin krijgt. Je kunt natuurlijk via de stembus jouw zin proberen te krijgen. Maar ja, als jouw mening is niet de mening van de meerheid van de stemmers en dus volksvertegenwoordiging niet jouw mening deelt ... wat dan? O ja dan kun je gaan demontreren met al je PK's. Maar ja als dat niet helpt. Tsja dan is het natuurljk logisch om de politici op hun prive-adres op te zoeken. Want je hebt natuurlijk recht op een beleid dat overeenkomt met jouw ideeen.

TB2318 | 28-10-20 | 14:33

@TB2318 | 28-10-20 | 14:33:

Je verwart nu de subsidie slurpende brandstichters van links die wekelijks tegen joden, democratie en kinderfeesten demonsteren, met een keihard werkende beroepsgroep die eens in de 30 jaar voor haar rechten op komt. Dat lijkt me redelijk, aangezien die 2% van onze bevolking stiekem wel +/- 10% van ons BNP verdient; ondanks de stelselmatige tegenwerking van de overheid.

Dandruff | 28-10-20 | 15:44

@TB2318 | 28-10-20 | 14:33: - wat een sneu gebrek aan inlevingsvermogen. Sommige mensen hebben recht op een hongerwinter en jij bent er één van.

Maris v.d Hof5393 | 29-10-20 | 02:09

.. maar goed. Er zit wel een verschil in wat (extreem)linkse volksvertegenwoordigers op hun stoep kunnen aantreffen, dan wat de door media & Deuggepeupel als "buitengewoon minderwaardig mens" afgeschilderde collegae verwachten kunnen.

Vanwege dat laatste kan ik dan wel weer de angst begrijpen bij Herr Flick van de '66. Zoals de waard ..

Jan Passant mk2 | 28-10-20 | 14:20

Laten we het nou niet overdrijven... meneer Rob is weinig gewend zullen we maar zeggen. Dan te denken hoe onveilig Wilders zich dagelijks wel niet voelt.... dan is dat voedselmandje toch een vriendelijk gebaar. Robje wilt zelf vooraan staan en de grote populist uithangen en alle boeren choqueren door zonder verdere uitleg te roepen dat de veestapel moet halveren... al dat fileleed heeft ontzettend veel burgers benadeeld op werk als privé... dan hoor je nu ook niet te jammeren als ze aan je deur komen met een mandje.

Hollandse_blauwe | 28-10-20 | 14:09

Canvassen is niet te vergelijken met deze intimidatie want canvassen is niet persoonlijk.

Diotima | 28-10-20 | 14:06

Wat een drama zeg. Dat overkomt mij nou nooit.

Lupuslupus | 28-10-20 | 14:04

Bij een normale politicus zou ik zeggen dat dit niet wenselijk is. Maar Jetten en zijn partij hebben ook invloed op de burger... als burgers zich onveilig voelen dan hebben ze pech, moeten ze extra sloten plaatsen, kan er geen aangifte gedaan worden, azc in uw wijk? Jammer dan volgens D66 moet u tolerant zijn tegen die apothekers.... maar zodra Jetten zelf eens geconfronteerd wordt in zijn eigen thuis situatie... gaat meneer zielig lopen doen en aangifte doen. Kunnen ze dat adres niet eens droppen op sites waar het geloof van de vrede tot zuurstof wordt genuttigd??? Kijken of Robje dan ook aangifte doet... dan zit meneer letterlijk in een deugspagaat.

Hollandse_blauwe | 28-10-20 | 14:00 | 1

Jetten is een gekozen politicus van een partij die samen met andere partijen de gekozen regering vormt. Natuurlijk neemt een dergelijke regering beslissingen die invloed hebben op de privé-situatie. Als er bv meer subsidie naar de boeren gaat hebben andere burgers minder geld voor het eten bv. Dat maakt D66 niet tot een bijzondere partij of Jetten tot een bijzondere politicus. Maar: de strijd moet je trachten te winnen tijdens de verkiezingen, of je kunt nog pressie uitoefenen tijdens demonstraties op de openbare weg of een openbaar veldje. Maar je blijft van de prive persoon en het persoonlijk huis af. Zelfs Thierry Baudet (vanavond op tv) vindt dat. Kruis de degens in het openbaar.

TB2318 | 28-10-20 | 21:35

FDF, wat een walgelijk clubje

Uqbar | 28-10-20 | 14:00

Dit moet je echt niet willen, aan wiens kant je ook staat.
Niet spelen met iemands privé.

Pieter_Auper | 28-10-20 | 13:57

Frau Merkel | 28-10-20 | 11:57
weggejorist?! Dat behoeft wat uitleg.

Frau Merkel | 28-10-20 | 13:54

Aan de hand van de reacties dacht ik dat ze Jetten met pek en veren aan het inpakken waren maar ik zie of hoor niets wat met agressie en/of intimidatie te maken heeft. Wat een overdreven reacties weer zeg. Vergelijkingen met de stronttaart die Pim Fortuyn in zijn gezicht kreeg..... man man!

Harrie7949 | 28-10-20 | 13:54

Ik heb veel begrip voor boeren. Hoe die elke keer de rekening en het gezeik krijgen is niet te verteren. Terwijl het systeem en de keten echt wel groter is dan deze schakel. Maar presenteer je dan niet zo onsympathiek door dit soort stomme acties. Want zo los je het nooit op.

zevensprong | 28-10-20 | 13:40

Het is goed om te lezen dat de meeste reaguurders dit zien voor wat het is: intimidatie.

Tergender | 28-10-20 | 13:32 | 2

Yep, Jetten heeft gelijk ik zou me ook kapot schrikken.

Uw Verzekeringsadvis | 28-10-20 | 13:43

Creatief lezen en framen heet dat.

Frau Merkel | 28-10-20 | 13:47

Dit is intimidatie. En dan ook nog 'ns vlees aanbieden terwijl hij vegetariër is. En die mannen van FDF die de vermoorde onschuld spelen. Flikker op. Als politicus vraag je je af hoe lang ze je adres al hebben en of ze ooit andere acties hadden gepland.

Maar ja, iedereen met een IQ van onder de 80 vindt het natuurlijk weer geweldig, oprecht en aardig. Want stel je voor dat je eens kritisch naar jezelf kijkt.

Diotima | 28-10-20 | 13:28 | 5

@Frau Merkel | 28-10-20 | 13:48:
Nee, ze werkt onze democratie niet. Jetten vertegenwoordigt mensen die op zijn partij gestemd hebben. Veruit de meeste stemmers hebben niet de bedoeling gehad dat hun stem diende om een verongelijkt clubje intimiderende boeren te vertegenwoordigen. Begrijp je dat?

Diotima | 28-10-20 | 14:12

@Frau Merkel | 28-10-20 | 13:48: Jetten heeft niks met die boeren. Net zoals Thierry niks heeft met Antifa.

Rest In Privacy | 28-10-20 | 14:16

@Diotima | 28-10-20 | 14:12: Waar staan partijen in de Grondwet? Niet? Dan is er ook niet veel te begrijpen.

Frau Merkel | 28-10-20 | 19:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie niet inziet dat deze actie van die boeren niks met goodwill te maken heeft is dom. Misschien leuk verpakt maar het blijft intimidatie. Moeten we niet willen. De taart in het gezicht van Fortuyn vonden velen ook ludiek en onschuldig. Maar 1.5 maand later was het iets anders wat hij in zijn gezicht kreeg.

Woelige Wimpie | 28-10-20 | 13:26 | 4

Maar die taart was van kots en stront. Inderdaad niets ludieks aan. Hier gaat de vergelijking toch echt mank.

Scepticus | 28-10-20 | 13:38

Jullie kunnen nog 100 vergelijkingen maken. Wilders die beveiligd moet worden. Baudet's voordeur die wordt beklad. Een PVV'er die een steen door de ruit krijgt. Het is allemaal fout toch?

Woelige Wimpie | 28-10-20 | 13:50

@Woelige Wimpie | 28-10-20 | 13:50: Lijkt me wel. Maar dat wil niet iedereen snappen.

Rest In Privacy | 28-10-20 | 14:16
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap hem wel. Is niet prettig. Zou niet moeten kunnen. Bedreigend, provocerend.

Overigens vind ik Rob Jetten een zeer irritante politicus met een aantal verwrongen denkbeelden.

zwaaropdehand | 28-10-20 | 13:21

Het mag ludiek lijken, het blijft subtiele intimidatie. Geen gedoe bij huizen van politici, lokale bestuurders, journalisten, politieagenten, burgemeesters en ga zo maar door. Het is ondergraving van de democratie. Punt. Einde discussie.

Bigi Bana Boy | 28-10-20 | 13:18 | 1

Subtiele intimidatie, sturing in keuzes, lichte dwang en gedoe in huis komt allemaal binnen, je huis in via je tv, pc en sociale media. Aangestuurd door politici, journalisten en actievoerders. Wil ik ook niet... maar komt toch.

swapper | 28-10-20 | 13:23

Wat een lompe boer die Jetten, zo reageer je toch niet op zo een ludieke actie.

schedewindje | 28-10-20 | 13:12

Lees net in de Gelderlander dat Rob aangifte gaat doen. Die is echt koekwaus. Van wat dan?

Sinterbikske | 28-10-20 | 13:11 | 3

Jezus man stel je niet zo aan, je lijkt wel een wijf, en bezorg politie en justitie niet onnodig werk.
Echt bizar

laurentius | 28-10-20 | 13:15

@laurentius | 28-10-20 | 13:15: Nou is Jetten natuurlijk ook wel een echt wijf! Overal over mee roeptoeteren, lachend op de foto gaan zie ik op de twitterpic, en als het puntje toch wat anders hebben bedoeld.

BadPatNL | 28-10-20 | 13:23

Gelijk schijterig doen op twitter. Bedreiging moet ie gewoon voor de beveiliging houden en niet zo anti-joviaal toen op twitter.

Hier had ook dialoog uit kunnen komen, jetje kreeg een handje van buiten de bubbel aangereikt.

Schwanzeleber | 28-10-20 | 13:02

Goed dat er ook activisten zijn die geen geweld gebruiken. Daar kan links nog een puntje aan zuigen, en zeker de islamactivisten. Het huisbezoek aan Kurt Westergaard was van een iets andere orde, toch worden activistische boeren door linkse media anders geframed dan de islamieten. Rara hoe kan dat?

BorisBonkestoter | 28-10-20 | 12:59

Robot Jetten (D66) heeft nu ook SARS2 onder de leden

stipjes | 28-10-20 | 12:58 | 1
-weggejorist-
BadPatNL | 28-10-20 | 13:25

Als je een statement wil maken brengen je de pakketten naar de voedselbank.

happen_maar | 28-10-20 | 12:57

Ik denk niet dat het goed is dat parlementariërs privé lastig gevallen worden. Ze moeten de vrijheid hebben om te kunnen zeggen wat ze willen, en dit soort huisbezoeken kan toch intimiderend overkomen. Maar er is wel een verschil met (extreem-)linkse actievoerders die bijvoorbeeld Wilders of Baudet lastig vallen, daar gaat het er doorgaans een stuk minder vredelievend aan toe en is het echt om de intimidatie te doen! Wat dat betreft moet Jetten ook weer niet teveel gaan janken, want dit had toch echt een vriendelijk en ludiek karakter.

kunstliefhebber | 28-10-20 | 12:56 | 2

Ik vindt het eigenlijk wel een goed idee dat parlementariërs ook in hun privé leven worden geconfronteerd met de handelingen die ze doen vanuit de "ivoren toren". Parlementariër zijn is geen vak, je hebt een roeping en een stap voorruit gedaan om iets voor je land en de bevolking ervan te doen Je wordt er ook nog eens goed voor betaald en verder zitten er geen consequenties aan je handelen. Op een bepaald moment moet je natuurlijk wel weer even herinnerd worden waarvoor je nu eigenlijk die stap vooruit gedaan hebt. Geweld is geen oplossing, maar je moet als hoogverheven persoon natuurlijk wel een beetje feeling houden met het gepeupel en blijven nadenken over je positie en je handelen waarmee je ok het privéleven van het gepeupel mee beïnvloed.

BadPatNL | 28-10-20 | 13:39

Fruit?wat moet ie met fruit? Beter was een mand met een anti virus programma, een bus wd40 en nieuwe onderdelen toch?

timmey | 28-10-20 | 12:44

Hoe komt Robbie Jetten eigenlijk in hemelsnaam aan zoveel geld dat ie én een dik appartement in Den Haag én een riant, romantisch boederijtje in het Achterhoekse kan betalen?

In feite is onze huidige regering één groot clubje opulent levende disfunctionele politici. In het licht van de huidige k3rona is dat zorgelijk, zéér zorgelijk.

Boris Poepnagel | 28-10-20 | 12:44 | 4

Hoogopgeleide tweeverdieners zonder kinderen. Ik vind het niet heel vreemd.

Diotima | 28-10-20 | 13:30

Waarschijnlijk van zijn eerste vriend, sugardaddy, kunnen mee snoepen?

BadPatNL | 28-10-20 | 13:30

Huis in Den Haag betaald staat/ partij.

P-unit | 28-10-20 | 13:39
▼ 1 antwoord verborgen

"verder is er weinig gezonds aan wat de Nederlandse boer produceert."

Tjeezus.

Er hangen hier een paar Zwitsals rond die dringend eens een paar weken moeten meedraaien op een Nederlandse boerderij. Zodat hun vega/bio/eco-hoofden uit die groene wolk kunnen worden getrokken.

Peter Emile | 28-10-20 | 12:37 | 1

Precies!

Zupschufter | 28-10-20 | 14:02

Dit zijn hardwerkende Hollanders die het land en ver daarbuiten van voedsel voorzien, veel brengen en a.h.w het huis in leven houden.Zij gingen ook weer weg en bleven zeer kort. In datzelfde huis wonen en slopen en roven miljoenen ongevraagde gasten al generaties lang het huis leeg en blijven.Dat is pas intimiderend, crimineel en schandalig ! Doe er wat aan !

2CVOcean | 28-10-20 | 12:31

Hm, idd geen goed idee om Jetten thuis op te zoeken. Maar "gReNs ovErScHrEdeN" vindt ik wel weer een beetje niveau drama-queen.

SoepKip | 28-10-20 | 12:30

Rara (gepensioneerde groenlinksers) pakte het toch anders aan bij Aad Kosto thuis

HetOorAakel | 28-10-20 | 12:29 | 1

Gepensioneerde? Is die Duyvendak eindelijk opgerot dan?

PedroD | 28-10-20 | 12:41

Als je Jetten en z’n D’66 clubje hun gang laat gaan trappen ze binnenkort bij iedereen de voordeur in om te kijken of je een open haard hebt, wel vegan eet, je al van het gas af bent, je PVV materiaal in je huis hebt liggen, “verkeerde” boeken leest of surft op internet naar het andere (niet NPO) verhaal. Dan zeuren ze niet over privacy die glibbers van D’66

Blonde Nel | 28-10-20 | 12:22 | 3

geldt dat dan ook voor Trumppetjes? *petje snel begraven doet

ikworstelengadouchen | 28-10-20 | 12:53

@Blonde Nel | 28-10-20 | 13:39: nu zou ik graag zo'n Amerikaans plaatje van Come and Take it plaatsen, maar dat gaat niet.

ikworstelengadouchen | 28-10-20 | 14:08

Die boeren het blijkbaar geen idee van wat de sputermarkten allemaal met het vlees laten uitspoken. Niks rechtsreeks van de boer de schappen in. Mafkezen.

aflaatverkoper | 28-10-20 | 12:19 | 3

Ik heb ook geen idee wat die sputermarkten allemaal met vlees laten uitspoken. Ik zou niet eens weten waar ik een sputermarkt zou kunnen vinden.

Peter Emile | 28-10-20 | 12:41

@Peter Emile | 28-10-20 | 12:41: Niet alleen de gezondheidszorg is uitgehold en uitgekleed maar ook het onderwijs heeft zware klappen gehad. En een rechtreeks............... is dat een nieuwe rechtbank dramaserie op de publieke?

GrafVonBremm | 28-10-20 | 12:50

@Peter Emile | 28-10-20 | 12:41:
Inderdaad, nu ik het zo teruglees heb ik ook geen idee meer waar die te vinden zijn.
Mag ik nog een joker inzetten?

aflaatverkoper | 28-10-20 | 12:52

Denk dat hij best angstig was, stel je voor dat zij hem op de buik hadden gedraaid enne.... met hun boerenmetworsten hem in zijn kleine billetjes hadden genaaid. Zodanig dat hij tot aan de verkiezingen niet meer op zijn pluchzetel kan zitten. In dat geval zouden de boeren strafbaar zetelroof hebben gepleegd.

Goedverdoemme | 28-10-20 | 12:16 | 1

Zetelroof bestaat niet en kan niet.

Frau Merkel | 28-10-20 | 13:51
-weggejorist-
kanswaardig | 28-10-20 | 12:12 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Jetten heeft een punt. Privé is privé. Jammer dat ik hem nooit hoor als links weer eens een huis heeft beklad, gekraakt, je heeft getaart of je hele bedrijf heeft bezet. Of erger. Iets met 2 maten en de bal kaatsen.

Lucifer | 28-10-20 | 12:08 | 4

Van Jetten weet ik het niet, maar ik kan me nog wel herinneren dat Pechtold zich uitsprak tegen die actie waarbij Baudets deur beklad werd. Laat elkaar thuis met rust, dan kan je de tegenstander in het publieke debat des te harder aanpakken.

Tashtego | 28-10-20 | 12:15

2 maten en ballen kaatsen? Laat dat maar aan Jetten over.

FrankVeer | 28-10-20 | 12:35

Jetten heeft helemaal gelijk. Ze hebben nix te maken met waar zijn huis woont en het is zonde van de moeite en tijd aangezien de haat van fdf zo groot is naar Jetten en klaver dat ik het eten niet eens durfde op te eten, bang om vergiftigd te worden.

Middensteun | 28-10-20 | 12:50
▼ 1 antwoord verborgen

Even voorop gesteld, heb niets met de politiek van de heer Jetten. Maar als er morgen een groep radicale moslims met een pakket halalvoer voor de deur staat van Wilders met een hoofdoekje voor zijn vrouw dan zou dat evenmin ok zijn. Dit soort huisbezoeken zijn voor geen enkele politicus ok.

zeertegendradig | 28-10-20 | 12:08 | 5

@The_Master_Bear | 28-10-20 | 12:09: Ben daar persoonlijk geen voorstander van nee. Snap dat er een tekort aan organen is, maar dat had anders opgelost moeten worden. Bijvoorbeeld een systeem waar je een hogere prioriteit krijgt voor het ontvangen als je ook donor bent.

zeertegendradig | 28-10-20 | 12:13

@zeertegendradig | 28-10-20 | 12:13: Of mensen ff vragen of ze donor willen zijn (bijv verplicht antwoord invullen bij het ophalen van een overheidsdocument zoals rijbewijs / paspoort)

Stijl_Loos | 28-10-20 | 12:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Ooit stond in verkiezingstijd onaangekondigd Diederik Samsom met een bosje verlepte rozen voor mijn deur. Ik heb hem gevraagd hoe hij in godsnaam in zijn kale hoofd had gehaald om mij in mijn privé te komen storen. En of hij maar direct kon opsodemieteren.

Koonkluk Huis | 28-10-20 | 12:06 | 2

Ehm, u zit ook in de politiek?
Ik zou nooit en te never stemmen op deze gap, maar inderdaad, hou het in Den Haag, en zoek niet de politici thuis op.

tis_wat | 28-10-20 | 12:10

Ik begrijp van Asscher zojuist dat ik tegen Samsom had moeten zeggen: intimidatie! en: volstrekt ongepast! Maar 'Fuck off' bleek ook effectief.

Koonkluk Huis | 28-10-20 | 12:21

NL is een individualistische samenleving. Gemiddelde NL'er betrekt de situatie op zichzelf en kan zich blijkbaar niet verplaatsen in een bekende politicus die doodsbedreigingen ontvangt en ongemakkelijk wordt als mensen bij hem aanbellen met draaiende camera.

Diederik_Ezel | 28-10-20 | 12:05 | 1

Wilders wordt bedreigd omdat de Nederlandse overheid liever pampert dan de belangen van de Nederlandse bevolking serieus te nemen. Jetten gaat voor de belangen van zijn vriendjes en partijdonateurs, tegen de belangen van de bevolking in en krijgt geen serieuze doodsbedreigingen.

Frau Merkel | 28-10-20 | 12:09

Stel idioten. Dit doe je gewoon niet. Je blijft sowieso uit het privéleven van mensen die je niet kent, laat staan politici waar je het niet mee eens bent. Het is waarom Wilders beveiliging nodig heeft. Omdat lieden menen politici te kunnen intimideren. En in het geval van Wilders kan dat nog ook, want men kan nu eenmaal niet half islamitisch Nederland oppakken.

Hommel | 28-10-20 | 12:05 | 1

Dat kan wel, men wil niet.

Frau Merkel | 28-10-20 | 12:10

Bij Rob Jetten moet je ook eigenlijk de achterdeur hebben.

small_town_dude | 28-10-20 | 12:05

Dat hij het niet op prijs stelde is een teken van een slecht geweten.
Hij weet de boeren hebben gelijk

sprx | 28-10-20 | 12:03

Gelukkig geen actievoerders van het oud-GroenLinkse RaRa, het Radicaal Anarchistisch Feministisch Front of dierenrechtenactivisten want dan weten we wel hoe het afloopt.

r@face | 28-10-20 | 12:03 | 1

Antifa of BLM zou hij met open armen ontvangen.....

Blonde Nel | 28-10-20 | 12:15

zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten ...

Persona-non-grata | 28-10-20 | 12:02

Voor de verandering heeft hij een goed punt vind ik

3Xniks | 28-10-20 | 12:02

Zat vast geen beterschapskaartje bij van het personeel van de Hemweg centrale..

Weetikveel.. | 28-10-20 | 12:00

Dus je voelt je bedreigt door mensen die je een fruitmandje komen brengen?
We zijn diep gezonken.

Mr.Crowley | 28-10-20 | 11:59

Want als ze je niet thuis komen bezoeken, kun je blijven doen alsof ze niet weten waar je woont? Zoiets?

The_Master_Bear | 28-10-20 | 11:58

Ik vind dat Jetten hier gelijk heeft. Als je dit gaat goedvinden, wordt dit een vrij-brief voor allerlei mafkezen om aan te bellen bij politici.

pjisonline | 28-10-20 | 11:57 | 2

En waarom mogen die mafkezische politici dan wel bij mijn huis aanbellen?

Staan ze boven de plebs of zo?
Prima als Robbie er een probleem mee heeft, hypocriet als je het plaatje in de lees verder bekijkt.. aint it?

DatInternetDingetje | 28-10-20 | 11:59

Zie zo'n bezoekje maar als een ongevraagde windmolen, maar dan van kortere duur en een heel stuk goedkoper.

The_Master_Bear | 28-10-20 | 12:05

Hadden ze RoboRob niet beter een busje WD40 kunnen sturen?? Misschien gaan de raderen in zijn hoofd dan eens draaien.

Dual | 28-10-20 | 11:57
-weggejorist-
Frau Merkel | 28-10-20 | 11:57 | 3

Als je voor iets staat wat andermans leven kapot gaat maken en je staat daarvoor vanuit je persoonlijke overtuiging, dan mag je ook persoonlijk worden benaderd. Als Jetten eerlijk zegt dat hij die overtuiging heeft in zijn functie maar niet persoonlijk, dan hadden die boeren daar niets te zoeken.

Leptob | 28-10-20 | 11:55 | 9

@Frau Merkel | 28-10-20 | 12:59:
"Normaliter is een politicus benaderbaar en kan uitleggen waarom een bepaalde beslissing genomen werd"

Maar jij bepaalt niet dat die politicus dat aan jou op zijn eigen stoep moet gaan uitleggen. Dan heb je echt niet begrepen waar de grens ligt tussen de persoon en de functie.

Beste_Landgenoten | 28-10-20 | 13:06

Ik vindt het eigenlijk wel een goed idee dat parlementariërs ook in hun privé leven worden geconfronteerd met de handelingen die ze doen vanuit de "ivoren toren". Parlementariër zijn is geen vak, je hebt een roeping en een stap voorruit gedaan om iets voor je land en de bevolking ervan te doen Je wordt er ook nog eens goed voor betaald en verder zitten er geen consequenties aan je handelen. Op een bepaald moment moet je natuurlijk wel weer even herinnerd worden waarvoor je nu eigenlijk die stap vooruit gedaan hebt. Geweld is geen oplossing, maar je moet als hoogverheven persoon natuurlijk wel een beetje feeling houden met het gepeupel en blijven nadenken over je positie en je handelen waarmee je ook het privéleven van het gepeupel mee beïnvloed.

BadPatNL | 28-10-20 | 13:52

@Beste_Landgenoten | 28-10-20 | 13:06: De politicus heeft zichzelf opgesloten en is niet meer te bereiken. Dan komen ze dus op je stoep staan. Oorzaak-gevolg heet dat.

Frau Merkel | 28-10-20 | 19:41
▼ 6 antwoorden verborgen

Jetten beeft opvallend veel fans met het zwitsal status....

SoepKip | 28-10-20 | 11:55 | 2

Gebeurt veel de laatste tijd, bij allerlei onderwerpen.
Ik zal het woord Trol vermijden, en ook niet zeggen dat sommigen behoorlijk naar wodka ruiken (vooral bij Corona-onderwerpen), maar je gaat je wel dingen afvragen, zo langzamerhand.

Kapitein Sjaak Mus | 28-10-20 | 12:03

Ach, ik ben al meer dan tien jaar lid en geen fan van Jetten maar hij heeft hier gewoon een punt. Zelfs een D66er kan wel eens gelijk hebben.

HoogToontje | 28-10-20 | 12:17

'gemiddeld' mens bezoekt zijn huisarts, kozijnenboer, slager of hovenier ook niet persoonlijk thuis.

Het lijkt mij daarom wel net zo netjes om 'bestuurders' ook thuis met rust te laten.

Maar ik zal wel ouderwets zijn.

FLP_du_Stok | 28-10-20 | 11:55 | 9

Kamerleden zijn geen bestuurders. Kamerleden zijn Volksvertegenwoordigers. Dat zijn twee heel verschillende dingen.

Frau Merkel | 28-10-20 | 13:01

@FLP_du_Stok | 28-10-20 | 12:35: Zoek eens op 'stroman' en probeer dan eens een argument te bedenken in plaats van een falende stroman.

The_Master_Bear | 28-10-20 | 13:16

@The_Master_Bear | 28-10-20 | 13:16: Ik ga nergens op zoeken omdat je (En mevrouw Merkel) graag verhaal halen bij mensen die hun werk doen, waar jullie zelf medeverantwoordelijk zijn dat ze in een kamer zijn verkozen. Als jullie mening is dat ze hun werk verkeerd doen, dan had je moeten voorkomen dat ze er waren gekomen.

Ik ga niet bij Rutte of Wiebes aan de deur staan om windmolens waar ik sinds kort op uit kijk en over aardbevingsschade ga ik ook niet aan hun deur staan. Moet je eens indenken wanneer alle mensen met deze klachten en problemen dat wel zouden doen.

Ze komen dan niet meer in Denhaag ... Dan krijg je nieuwe gebroeders De Witt acties ben ik bang.

FLP_du_Stok | 28-10-20 | 14:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Els Borst kreeg ook een keer bezoek aan huis.

wiers | 28-10-20 | 11:54 | 10

@Beste_Landgenoten | 28-10-20 | 12:01: Leuk geprobeerd, maar leest u het verslag van de rechtszaak tegen de moordenaar op Els Borst er nog eens op na. De dader in die zaak was zwaar gestoord en dat was ook de reden dat hij volledig ontoerekeningsvatbaar is verklaard. Ik hoef u hopelijk toch niet uit te leggen wat dat is? Dus hoezo een politieke moord? Dat het een daad van een gestoord/"verward" persoon was, valt zo terug te lezen.

En nee, de moord op Fortuyn was geen complot, wel een duidelijk politieke moord. Valt ook gewoon terug te lezen in de rechtspraak tegen Volkert. Meneer heeft zelf toegegeven uit politieke motieven te hebben gehandeld en hij is door de rechter ook volledig toerekeningsvatbaar geacht. Oftewel, Volkert was volledig bij zinnen ten tijde van zijn daad, de moordenaar van Els Borst niet.

Maar ja, dat past natuurlijk niet in uw bekrompen wereldbeeld, he? U bent blijkbaar zo op zoek naar een moord op een politicus in uw voordeel, dat u er maar gewoon zelf iets van maakt.

countus | 28-10-20 | 14:42

@Beste_Landgenoten | 28-10-20 | 12:01:
Persoonlijk denk ik nog steeds dat het een politieke moord was. Alleen niet door Bart van U. gepleegd. Er is geen enkele vingerafdruk gevonden, en de vermeende dader beschikte niet over daderkennis.

LiniaalRectaal | 28-10-20 | 15:40
▼ 7 antwoorden verborgen

Onacceptabel dat die boeren privédomein schenden. Bovendien brengen zij vaak een luchtje mee waar de stedeling niet tegen op gewassen is. Als je belletje wilt trekken ga dan naar het huis van Wilders. Pummels.

A.S. Perien | 28-10-20 | 11:53 | 8

Ons provinciaaltjes zouden een eigen politieke partij moeten oprichten. TOP! (Trots op Poep!). Maar dit geheel terzijde.

Rest In Privacy | 28-10-20 | 12:05

@Dikke_Tammo | 28-10-20 | 12:02: Ik woon as good as in een weiland en kan de odeur van paardenpoep wel degusteren. Ammoniakdampen van de sleufkauterbemesters is een ander verhaal. Recht van spreken wel. Komt u eens een snuifje nemen hier.

A.S. Perien | 28-10-20 | 12:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Hij is volksvertegenwoordiger, oftewel hij kreeg bezoek van zijn werkgever. Zolang dat netjes gebeurd zoals hier zie ik daar geen probleem in. Mijn baas bracht me ook eens een fruitmand toen ik in de kreukels lag.

keistad | 28-10-20 | 11:52 | 2

In Engeland hebben ze nog echte volksvertegenwoorders. Mensen uit de eigen streek waarop je kan stemmen. Maar zo werkt dat hier niet.

Koonkluk Huis | 28-10-20 | 12:00

Hear, hear!

BadPatNL | 28-10-20 | 13:56

Weet hij ook eens hoe het voelt.

Ghibli | 28-10-20 | 11:51 | 1

Weet prima hoe het voelt om in het ootje genomen te worden.

A.S. Perien | 28-10-20 | 11:54

Waar moet het pakket voor Geert Wilders naar toe?

Ik bedoel maar.

Mokum Kosher | 28-10-20 | 11:50 | 1

Dit is vragen om zijn adres ?? Heel fout!

Noor | 28-10-20 | 13:09

Bij wijze van uitzondering moet ik Rob Jetten in deze gelijk geven

nee_toch? | 28-10-20 | 11:50 | 2

Waarom? Goed bedoeld, zij het met een politiek en publicitair tintje. En ze kwamen toch niet binnen?

Synecdoche | 28-10-20 | 11:58

D'66 gaat zelf ook langs de deuren om hun woord te verspreiden in verkiezingstijd. Gevalletje practice what you preach.

Bataafje | 28-10-20 | 12:00

En weer een zeteltje minder voor D666, of staan ze al op 0?

Gaat het niet dan? | 28-10-20 | 11:50

Voor het eerst eens met Jetten. Dit is gewoon intimidatie en schending van privacy.

kapoerewiet | 28-10-20 | 11:49 | 5

@ChipsNootjesBier | 28-10-20 | 11:50: ja, ik vond het ook een kleutergejank van die boeren. Met hun zogenaamde "aardige" gebaar, met draaiende camera erbij, hun punt maken.

kapoerewiet | 28-10-20 | 11:53

@kapoerewiet | Elk huis heeft een bel, dus iedereen mag aanbellen, heeft niets met intimidatie en schending van privacy te maken. Ze bieden hem goedbedoeld iets aan. Dan moet hij maar een bordje ophangen "Verboden aan te bellen door boeren". Zeiksnor.

Gaat het niet dan? | 28-10-20 | 12:48

Elk huis heeft een bel en ik mag aanbellen, is wat de gemiddelde D66 achtige student ook zegt wanneer hij me een "sterk verbeterd" energiecontract wil aansmeren namens die vage energieleverancier. Terwijl we toch duidelijk een bordje naast de deurbel hebben hangen met er op dat wij geen interesse hebben in colportage/collectes/geloofsovertuigingen...

Maar je hebt gewoon gelijk! Jetten moet niet zo huilen, of vriendelijk weigeren, of aanpakken , dankjewel zeggen, deur sluiten, pakketje direct weggooien.

BadPatNL | 28-10-20 | 14:08
▼ 2 antwoorden verborgen

In een ver verleden ging ik veel om met een man die geld uitleende aan mensen met gokproblemen (een woekeraar). Hij ontmoette die mensen doorgaans alleen in de kroeg, maar als ze na een paar weken niet terug hadden betaald ging hij een dagje voor hun huis staan wachten tot hij ze daar tegenkwam. Hij bleef erg vriendelijk, maar had zijn geld daarna vrijwel altijd binnen een paar dagen.
Daar doet dit me een beetje aan denken.

C1O2 | 28-10-20 | 11:48

Ach, een mens kan beter verrast dan verast worden.

Naadblaffer | 28-10-20 | 11:47 | 2

of vergast worden.

A.S. Perien | 28-10-20 | 11:56

@A.S. Perien | 28-10-20 | 11:56: Ligt eraan waarop.

LiniaalRectaal | 28-10-20 | 15:36

De gevolgen van politici in mijn dagelijks leven vind ik ook best intimiderend

area78 | 28-10-20 | 11:47 | 2

U bedoelt het asielbeleid?

Mr.Crowley | 28-10-20 | 11:56

@Mr.Crowley | 28-10-20 | 11:56: Nou, goed punt overigens, ondertussen zijn er eigenlijk niet zoveel onderwerpen en/of gevolgen meer waardoor ze eens NIET intimiderend overkomen, die politici...

BadPatNL | 28-10-20 | 14:12

Hij is niet bepaald een favoriet van mij, maar hierin heeft hij gelijk. Houd privé en werk gescheiden, ook bij politici. Actievoeren doe je maar anders.

druipsmurf | 28-10-20 | 11:47 | 3

Dikke doei. Prachtige actie van onze boeren. Hulde!

ChipsNootjesBier | 28-10-20 | 11:50

Tweede Kamerleden hebben werk en privé zelf gescheiden. Die scheiding hoort er niet te zijn. Prima om ze daar even aan te herinneren.

Frau Merkel | 28-10-20 | 12:15

@Frau Merkel | 28-10-20 | 12:15: Juist!

Prima om betreffende even te herinneren hoe ze het privéleven van iedereen zomaar even kunnen binnenstormen door mee te gaan met bepaalde besluiten in wetgeving.

Het is nogal wat wanneer je een naaste verliest en je geeft duidelijk na de eerste vraag al aan dat er geen weefsel afgenomen mag worden voor transplantatiedoeleinden, en de dienstdoende internist begint nogmaals het zelfde riedeltje omdat er nu eenmaal een donorregistratie...

Je koopt voor een mooie prijs een leuk huis op randje stad/polder, en een paar jaar later beslist een jobhoppende beroepswethouder, die net uit een andere stad overgekomen en na 4 jaar weer weg is, dat er nodig een paar windmolens in je achtertuin moeten komen te staan....

AOW, WW, pensioenen, het zorgstelsel, EU, Asielbeleid.

De lijst is lang, ik zal het de mensen besparen...

BadPatNL | 28-10-20 | 14:27

Och jeetje, Tjeerd (ik halveer de veehouderij) de Groot had even met Robo gebeld dat dit toch echt niet door de beugel kan.

Ome_Damiaan | 28-10-20 | 11:47

Gehalveerde runderlapjes zie ik

neutral | 28-10-20 | 11:46

Domme actie van Rob Jetten. Ten eerste is dit noaberschap. Ten tweede geeft het een menselijk gezicht aan een zich verhardend debat. Ten derde ging er geen enkele dreiging van uit.
Wat Rob nu doet is een PR-disaster over zichzelf afroepen. Op inhoudelijk, menselijk en maatschappelijk vlak geeft hij aan een kille rakker te zijn. Terwijl dit juist een mooi haakje had geboden voor een vriendelijk bedank-tweetje.

ole guapa | 28-10-20 | 11:46 | 1

de kloof....

small_town_dude | 28-10-20 | 11:55

Hier heeft jetten wel gelijk, waar begint het en waar houdt het op. Stel dat een paar islamisten bij Wilders thuis een fruitmandje komen brengen in het donker, zal hij toch ook raar opkijken. Zelfs als een van zijn beveiligers zegt dat het familie van hem is.

jan huppeldepup | 28-10-20 | 11:46 | 2

Wilders heeft geen thuis, al járen niet meer! Maar daar hoor je Jetten nooit over.

Rationa | 28-10-20 | 11:50

Sinds wanneer vergelijk jij bloeddorstige hoofdafsnijders met hardwerkende boeren?

jochum1980 | 28-10-20 | 13:27

Niet slim ook van deze boeren, ze hadden moeten weten dat een linkse politicus altijd een schop na geeft. Niet te vertrouwen. Ook weer voer voor Jinek want vanavond kan ze de linkse standpunten weer even promoten en de boeren de grond intrappen.

BozePaarseMan | 28-10-20 | 11:45 | 6

@Red shirt | 28-10-20 | 11:49: Sinds ze een linkse agenda hebben, al zolang ze een talkshow presenteert, nee.

BozePaarseMan | 28-10-20 | 11:54

@ole guapa | 28-10-20 | 11:47: U vergeet de kracht van de linkse media. Misschien lijkt dit in eerste instantie een spontaan gebaar maar de media zal hier een negatieve spin aan geven. Boeren moeten immers kapot want die passen niet in het klimaatsprookje van links.

BozePaarseMan | 28-10-20 | 11:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Jetten heeft gelijk, kan me goed voorstellen dat het als politicus intimiderend overkomt als mensen bij je voor de deur staan in deze tijd van bedreigingen/wappies etc

Diederik_Ezel | 28-10-20 | 11:45 | 6

@kapoerewiet | 28-10-20 | 11:52: eigenlijk hadden ze Hart van Nederland erbij moeten halen. Maar buiten dat, vriendelijke sfeer, boodschap uitgelegd en een mooi cadeau. Hulde aan de boeren .

small_town_dude | 28-10-20 | 11:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja leuk en aardig, maar zou hij het ook ongemakkelijk vinden als het een aan groenslinks of '66 gelieerde vereniging was? Denk het niet he.

jip_86 | 28-10-20 | 11:44 | 1

Die zijn niet zo vrijgevig of aardig...

Gervano | 28-10-20 | 11:46

Beetje off topic, maar corona maakt dat er een raakvlak is.

China meldt het hoogste aantal nieuwe besmettingen in twee maanden tijd. Met 42 positieve gevallen, voornamelijk in de noordwestelijke regio Xinjiang, is China daarmee weer bijna op het niveau van 10 augustus, toen er 44 besmettingen werden vastgesteld.

InconvenientTruth | 28-10-20 | 11:44 | 3

die regio die 10 keer zo groot is als Europa?

small_town_dude | 28-10-20 | 11:58

Dat is toch die regio waar de overheid 2 jaar voor corona al met een lockdown was begonnen? Toevallig hoor.

Diotima | 28-10-20 | 13:44

Ik hoef ook geen huisbezoek van Jetten hoor.

Schriever | 28-10-20 | 11:43

Thuis moet je deze mensen gewoon met rust laten.

Capt. Iglo | 28-10-20 | 11:43 | 1

Nope, dat is beroepsrisico en komt bij de kroon die je draagt. Kijk maar naar Wilders, hij is al jaren de kop van jut betreft bedreigingen. en dat kan wel gewoon.

_Zweevers_ | 28-10-20 | 12:08

Da's nou weer typisch het hypocriete van Jetten. Zelf dus huis aan huis ongevraagd mensen lastig vallen met D66-shit en ondertussen er moeite mee hebben als dat andersom gebeurd. Ook al brachten die boeren hem dit geval een fruitmand en niet een lullige flyer van D66 met loze beloften.

jochum1980 | 28-10-20 | 11:43 | 2

Daarom, mooi dat GS dat blootlegt.

nietoftochwel | 28-10-20 | 12:01

En het mooie is dat geen politicus van geen enkele partij het straks nog zal aandurven om huis-aan-huis aan te bellen om hun propagandafoldertje aan te bieden, met of zonder bosje rode rozen.

Koonkluk Huis | 28-10-20 | 12:46

Misschien op het werk iets beter je best doen Rob, dan is er geen aanleiding voor deze actievoerders om u thuis te komen bezoeken.

_Zweevers_ | 28-10-20 | 11:43

Toch gebeurt het komend jaar, wanneer de economie totaal is ingestort, andersom. D66-ers die het platteland intrekken en smeken om eten bij de boer. Probleem voor Jetten dan is dat ie dat niet kan ruilen tegen zijn dochter.

skoftig | 28-10-20 | 11:42

Domme actie van domme boeren. Politici thuis met rust laten.

Verkneukelaar | 28-10-20 | 11:40

Goeie actie!

Merkt Jetten ook een keer hoe het voelt als het ongemakkelijk wordt.

Een keer wat anders dan hallelujah uit de msm hoek.

rigelstraat | 28-10-20 | 11:40

Voor je het weet gaan BOA's ook bij mensen op huisbezoek maar die nemen nooit een fruitmand mee.

Reebensteeltje | 28-10-20 | 11:39 | 2

Elke jager krijgt jaarlijks onaangekondigd bezoek van de politie. In de avond. Om te kijken of de dubbelloops volgens voorschrift in de stalen wapenkluis staat.

theo-is-dood | 28-10-20 | 11:45

Dit heeft niets met Roborob of D66 te maken. Politici ga je niet thuis opzoeken. Straks staat Erdogan bij Wilders voor de deur met een portie döner.

nick.name | 28-10-20 | 11:38 | 3

Politici komen wel ongevraagd bij mij thuis. Een paar weken voor verkiezingen bellen ze aan en proberen je een roos in je handen te drukken of een folder met hun partijleugens.

2voor12 | 28-10-20 | 11:43

@2voor12 | 28-10-20 | 11:43: dat is 1x in de vier jaar (heb hier overigens in 30 jaar nog nooit iemand gezien), als alle actievoerders elke keer bij allemaal politici aan de deur gaan staan is het einde zoek. En deze keer waren ze nog beschaafd maar dat is geen gegeven, kijk alleen al naar hoe die virus wappies zich bij de 2e kamer gedragen. Komt ook een veiligheidsaspect bij, daar hoeft de gemiddelde Jan Jansen zich niet druk om te maken als ze bij hem aan de deur zieltjes komen winnen.

Capt. Iglo | 28-10-20 | 11:50

Rot voor hem dat hij zich geintimideerd voelt. Aan de andere kant wel z'n stem aan een noodwet geven waardoor wij allen geintimideerd worden.

koningboco | 28-10-20 | 11:38 | 1

Goeie vergelijking... NOT!

Spring Bruissteen | 28-10-20 | 11:44

Als je in de Achterhoek woont dan kun je dit verwachten.
En Rob moet zich niet verheven voelen boven de Achterhoekers. Overdag mag hij dan wel kamerlid zijn (dat is trouwens ook maar gewoon een baan), maar thuis ben je gewoon een de de bewoners in de buurt. Daar ben je weer een normaal mens.
Dus niet zeuren Rob, je bent daar maar import, anders ga je maar in Amsterdam wonen.

ZZP-er | 28-10-20 | 11:38 | 6

Die boeren wonen bij hem in de straat?

Rest In Privacy | 28-10-20 | 11:50

Dacht dat hij in Berg en Dal woonde. Corona hotspot in de buurt van Nijmegen.

Dr. Blechtrummel | 28-10-20 | 11:55

@Dr. Blechtrummel | 28-10-20 | 11:55: Check, Ubbergen, gemeente Berg en Dal. Zzp'er, terug naar topo.

Dr. Blechtrummel | 28-10-20 | 11:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Eens met Jetten. Ik vind dat er een apart inzamelpunt moet komen waar voedselpakketten voor politici kunnen worden afgeleverd.

grietmetgroenefiets | 28-10-20 | 11:37 | 1

Hier kn ik me ook wel in vinden! En als er te weinig pakketten worden ingeleverd ze het van de stapel van de Voedselbank afhalen.

herstelkous | 28-10-20 | 11:41

GS heeft toch ook een huisregel dat je geen adressen noemt in reacties. Dergelijke reaguursels worden meteen verwijderd. En terecht.

Rest In Privacy | 28-10-20 | 11:37 | 2

ik zag er ook eentje staan, maar dat is die van een politiebureau ;-)

Atlantis-95 | 28-10-20 | 11:41

@Atlantis-95 | 28-10-20 | 11:41: Dat is dan nog wel grappig. Maar van politici of journalisten of cabaretiers lijkt me niet zo verstandig.

Rest In Privacy | 28-10-20 | 11:55

Eens met Jetten, leuk gebaar maar dit kun je beter niet doen.

Zwizalletju | 28-10-20 | 11:37

Maar even tussendoor, wat is er met de betreffende deur gebeurd? Op de foto van die nos-link staat ie naast het kozijn.... Heeeeeeeeeel interessant.

FrikandellenEdje | 28-10-20 | 11:36

Rob heeft gewoon gelijk. Politici zoek je niet thuis op. Vooral niet door leden van een steeds extremistisch wordende actiegroep en in deze tijd met een exponentiële toename van wappies.

filosofem | 28-10-20 | 11:36 | 3

Het is actie, reactie. Omgekeerd spreken zich ook niet uit tegen het ingooien van ramen bij mensen met een iets andere mening en/of activisten.

Atlantis-95 | 28-10-20 | 11:38

Alle partijen, links of rechts, hebben het huidige klimaat met loslopende wappies gecreëerd. Ook zij zullen moeten zien en voelen wat de burgerij al jaren voelt.

davidhasseltoff | 28-10-20 | 11:38

Maar, bij PVV leden worden de ramen ingegooid, en FvD mensen wordt het spreken onmogelijk gemaakt. Dat is andere koek.

dr Rechts | 28-10-20 | 11:35 | 2

Dat valt ook niet goed te praten.

Rest In Privacy | 28-10-20 | 11:38
-weggejorist-
Tata252 | 28-10-20 | 11:43

Dat ik dit nog mag meemaken, de dag dat ik het met Rob Jetten eens ben. Rare gewaarwording.

osolemio | 28-10-20 | 11:34

Hoe zou RoboJetten dat fruit nou verwerken? Ik neem aan als een soort juicer.

Rest In Privacy | 28-10-20 | 11:34

Als hij nu eens helemaal niets hierover had gezegd op de social media? De boeren persoonlijk bedanken voor hun gift en ook niet reageren op de berichten in de social media van de boeren. Wel even melden bij de politie omdat dit misschien intimiderend zou kunnen zijn, maar het verder daarbij laten. En op vragen van interviewers ook niet ingaan, maar even weglachen en direct weer overschakelen naar zijn gezondheid en het belang van de coronamaatregelen, hoewel het soms moeilijk is.
De actie gewoon negeren in het openbaar. Zou dat helpen?

Arnold Layne | 28-10-20 | 11:34 | 1

precies wat ik dacht. Nu heeft hij de kat op het spek gebonden. Hij moest gewoon even op de foto, grapje maken en vriendelijk dankjewel zeggen.
Typisch weer dat zo'n futiliteit weer opgeblazen wordt. Terwijl de "penthouse" destijds geen enkele krant kon interesseren.

small_town_dude | 28-10-20 | 11:51

Rob Jetten heeft gewoon gelijk.
Geen boer stemt nog op D66 of houdt van Rob Jetten, FDF is een activistische club, en een pakket met vlees naar een vegetariër brengen is best wel respectloos. Nog los van iemand die in quarantaine zit bezoeken; ook zomaar een filmpje maken en op internet plempen is zwaar intimiderend en respectloos.

Domme actie van FDF, provocerend en onnodig. Heb wel een hekel aan D66 en ook een beetje aan Rob Jetten, maar hier heeft hij 100% gelijk in.

Mensdier | 28-10-20 | 11:31 | 5

Rob Jette heeft inderdaad helemaal gelijk, maar een vegetariër die nog auto rijdt en duizenden muggen en vliegen per jaar de dood injaagt is hypocriet.

Hiram | 28-10-20 | 11:38

Heb ook een enorme hekel aan D66 en Jetten, maar kan het toch niet goedkeuren om hem dan thuis te gaan opzoeken.

Kicksalot | 28-10-20 | 11:58

Zolang verreweg de meeste vleeseters in hun leven nog geen kip, koe of varken zelf slachten, winnen zij de hypocrisie olympiade met verve.

Festen | 28-10-20 | 12:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooie casus en ik heb de neiging om de boeren niet te veroordelen maar als Rob dit niet wil, dan heeft hij daartoe het volste recht. Boeren doe dit dus niet meer!

Overigens was het wel Jan Terlouw (D66!) die terugverlangde naar de tijd van het touwtje door de brievenbus en ons daarmee opriep om meer om elkaar te geven en elkaar te vertrouwen.
De boeren zijn in deze case dus meer D66 dan Rob Jetten zelfve. Curieus!

Amsterdamsko | 28-10-20 | 11:30

Jetten is niet mijn man, maar ik snap wel waarom hij dit niet zo fijn vindt. Het zal allemaal wel met de beste bedoelingen zijn, maar een land waarin politici thuis opgezocht worden (tenzij door lokale buren ofzo) is meestal geen plezierig land.

HoogToontje | 28-10-20 | 11:30

Ben het toch met Rob eens. Als er opeens een groep mensen vanuit een actiegroep voor je deur staat in de avond, lijkt me dat -ondanks het gebaar- best intimiderend. Je kunt het in ieder geval eerst vragen, dat lijkt me wel zo netjes.

Dannydekr 2.0 | 28-10-20 | 11:30

Niet gaan janken als iemand bij je langskomt met de beste bedoelingen. Omdat jouw koers in de tweede kamer hun wel in de prive sfeer raakt. Niet allen de lusten... ook de lasten... hypocriet mannetje

nickstert | 28-10-20 | 11:29 | 2

In het donker staan er onaangekondigd ineens een paar mannen voor je huisdeur die nog niet zo lang geleden rondreden met een doodskist met jouw naam erop. Dat is intimiderend, welke 'beste' bedoelingen de boeren vandaag ook hadden.

JanVergoor | 28-10-20 | 11:34

Zet je adres hier even neer. Ik heb nog wat voor je.

DrumPiet | 28-10-20 | 11:41

Ik heb niks met D666, maar het is inderdaad niet netjes om politici thuis op te zoeken. Geef zo'n fruitmand de volgende keer af op het partijkantoor. Het gebaar is hetzelfde, maar komt wel een stuk prettiger over...

Hendrick9999 | 28-10-20 | 11:28

Zoals als de waard is vertrouwt die zijn gasten.
Toedels Robje.

Stikstofnarcose | 28-10-20 | 11:28

Goed bedoeld maar eens met Rob. Ik heb liever niemand aan de deur na zonsondergang. Daarvoor ook niet.

Nederland80 | 28-10-20 | 11:28

het feit dat de man zich bedreigd voelt door mensen die hem geschenken komen brengen geeft wel aan dat de man echt in een wereld leeft die niets met de gewone mens te maken heeft. Als je als politicus bang bent van het volk waar je over regeert moet je gewoon wat anders gaan doen want dan ben je volledig ongeschikt voor de politiek!

azubneritan | 28-10-20 | 11:28 | 3

De ene keer brengen ze een fruitmand, de andere keer rammen ze met een tractor de pui van je huis d'r uit. Niet heel gek dat Jetten (wat een lul is het toch) dit setje boerenhoolies niet geheel vertrouwt.

nietzomoeilijk | 28-10-20 | 11:38

Ok, geef je adres dan eens? Dan kom ik ook even met wat vrienden op een avond een 'geschenk' brengen. Dit is gewoon een 'we weten waar je woont'. Dat je politici in hun prive met rust laat zouden we het toch juist hier over eens moeten zijn.

Blasfemie | 28-10-20 | 11:44

Beetje kinderachtig artikel dit. Kamerleden moeten zonder last of ruggenspraak hun werk kunnen doen. Huisbezoeken van actievoerders horen daar niet bij.

DrumPiet | 28-10-20 | 11:28 | 4

Voor je het weet staan er wat luitjes van viruswaanzin aan je deur om met jou het gesprek aan te gaan. Brrrr

Rest In Privacy | 28-10-20 | 11:31
▼ 1 antwoord verborgen

Zoals de waard is vertrouwt 'ie z'n gasten. Verrekte jankzak is het.

Het varken van Allah | 28-10-20 | 11:28

Sympatiek van die boeren.
Maar ze moeten ook snappen dat straks Jan en Alleman gekke bezoekjes gaat brengen.
Dat willen we liever bij Greet of Thierry nu ook al niet.

kloopindeslootjijook | 28-10-20 | 11:27 | 3

Dat gebeurd toch al? Wat dacht je van activisten die ongevraagd zich toegang toegang verschaffen tot de stallen. Wat lul je nou?

Dus ja, ik kan me voorstellen dat boeren dat normaal zijn gaan vinden en nu omgekeerd een bezoekje brengen. En ze nemen ook nog wat lekkers mee.

Atlantis-95 | 28-10-20 | 11:28


@Atlantis-95 | 28-10-20 | 11:28:
Ik bedoelde bezoekjes bij politici thuis.

Je bedoelt die actievoerders die boeren gaan lastig vallen
(en soms nog domme gevaarlijke dingen doen ook), dat is ook achterlijk inderdaad. Dat is gewoon inbraak en molest en misschien ook nog wel huisvredebreuk.

Weet jij toevallig ook of Jetten dat soort acties goedkeurt?

kloopindeslootjijook | 28-10-20 | 11:37

Tsjaa, mij bekruipt ook wel eens wat ongemak, ik kan hier niet om wakker liggen. Ik vraag me trouwens af of ons Robje de gesprekken voor z'n volgende baan dan ook uitsluitend buitenshuis voert. (Ik neem voor 't gemak maar aan dat premier Kaag 'm niet in heur kabinet of in de fractie wil hebben, maar ik kan me vergissen natuurlijk.)

Vesta | 28-10-20 | 11:26

En waarom zouden de boeren die roeptoeter van D66 iets aan willen doen?
Omdat het toevallig zo'n aardige man is die met beide voeten in de maatschappij staat?
Of omdat Jetten zelf ook wel weet dat hij een wereldvreemde brulaap is die in de politiek meer kapot maakt dan Nederland liefs is?
Hans van Mierlo draait zich al kuchend om in zijn graf bij het aanzien van de treurnis die D66 is geworden.

spoilerfreak | 28-10-20 | 11:26

Handen af van onze 66'ers!1

Rest In Privacy | 28-10-20 | 11:25

Even nadenken... Dit gemiep betekent dus dat Jetten de boeren écht als een vijand ziet... Maar wel een vijand die hij zelf in zijn bovenkamer, in zijn gedachten heeft gecreëerd. Trouwens elke willekeurige burger kan de pech hebben zijn buurmanvrouw te worden, als Jetten verhuist. En dat geeft diegene dan toevallig wél het recht om aan te bellen en een cadeautje te brengen?

Leptob | 28-10-20 | 11:24 | 1

ik zou dan gelijk film van ome willem gaan.... kijk eens jetten, een broodje......

azubneritan | 28-10-20 | 11:26

Herinner me dat er ooit wat Hells Angels op de GS-redactie langs kwamen om 'beterschap te wensen'. Hoe liep dat toen ook al weer af?

Rest In Privacy | 28-10-20 | 11:23 | 7

@Conifeer | 28-10-20 | 12:08: Dan kom je langs op zijn bureau cq werkkamer op het Binnenhof. Niet thuis.

Rest In Privacy | 28-10-20 | 14:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Ja zo komt het dichtbij he Rob. Dat je ineens de mensen ziet die je in de rug naait. Eng he. Echte mensen.

Hemke-Valsema | 28-10-20 | 11:22 | 1

Ja, kunnen ze niet genoeg doen, maar dan wel netjes houden zoals deze boeren dat deden.

InconvenientTruth | 28-10-20 | 11:25

Gewoon een kwestie van projecteren.
Herr Flick van de '66 denkt dat demense net zulke plannen met hem hebben - als omgekeerd het geval is.

Maar vooruit. Wanneer de anti-democraten 66 niet oprukken tot aan de voordeuren van demense, dan hoeft dat "ongemakkelijk voelen" niet wederzijds te worden.

Jan Passant mk2 | 28-10-20 | 11:22

Als hij besmet is geraakt hield hij zich dan niet aan de regels?

Shoarmamasutra | 28-10-20 | 11:21 | 4

Dat ga je wel vermoeden.

El Rico Grande | 28-10-20 | 11:24

@van Oeffelen | 28-10-20 | 11:24: Dat is helemaal niet de hamvraag want iemand die zich goed aan de regels blijft houden kan in principe niet besmet raken. Onder normale omstandigheden dus.

InconvenientTruth | 28-10-20 | 11:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ik dacht dat D66 nogal tegen privacy was, ach ja politici NIMBY he.

Reebensteeltje | 28-10-20 | 11:21

Zeg, typh effe op met die agressieve tering reclame op mijn foon! Idioten!

Von Knarrenstein | 28-10-20 | 11:21 | 1

Heb er geen last van. Laatst "sites" bezocht?

Shoarmamasutra | 28-10-20 | 13:26

Ik sta niet achter deze actie van de boeren maar alles wat D66 inbrengt levert bij mij ook behoorlijk een ongemakkelijk gevoel op.

BozePaarseMan | 28-10-20 | 11:20

Leuk, Pritt. Reageert u ook zo stoer als er vanavond 5 mocro's aan uw deur staan met een schaal baklava?

Spring Bruissteen | 28-10-20 | 11:20 | 1

Daar stuurt Pritt de hond op af. Wedden?

Hemke-Valsema | 28-10-20 | 11:23

Waren die politici ook maar zo principieel als bedrijven zoals Unilever of zorgverzekeraars bij hun aanbellen met baantjes en een aandelenpakket. Ik bedoel zo'n penthouse van de Canadezen in ruil voor een CETA handtekening, bij onze agrarische sector bekruipt dat toch wat ongemak.

FrikandellenEdje | 28-10-20 | 11:20

Ik hoor politici ook niet op moment boeren activisten op bezoek krijgen. heb jij een activist aangepakt zien worden of dat die mocht voorkomen. Dus ja, ik snap wel dat boeren denken dat dat op een gegeven moment normaal is. Daar dragen politici zelf aan bij.

Atlantis-95 | 28-10-20 | 11:20

Jetje heeft wel gelijk al kan ik een glimlachje niet helemaal onderdrukken als ik me herinner dat een groep protesterende boeren op privéterrein van 1 van hen werd gearresteerd.
Voelt niet fijn he als je privé niet wordt gerespecteerd!

Huwelijksgeluk | 28-10-20 | 11:20

Binnenkort even met wat vrienden bij Thierry langs om hem beterschap te wensen. Van welk merk lavendel houdt hij?

Rest In Privacy | 28-10-20 | 11:20 | 7

Makkelijker bij Hiddema, zijn naam staat groot op zijn raam en aan zijn deur.

small_town_dude | 28-10-20 | 11:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Het pleidooi van Jan Terlouw: touwtje uit de brievenbus

Mooi toch, elkaar helpen in moeilijke tijden.

2_amazing | 28-10-20 | 11:19

Kijk eens wie er op Google Maps staan: Farmers Defence Force: goo.gl/maps/m7gCYmKRwSJzVAzv6 ze staan open persoonlijk ontvangst van een vegaburgerpakket of een fijne Google Review!

maarten8967 | 28-10-20 | 11:18

Als Rob een vent is, blaast hij nu ook dat Canvassen af.
Klinkt wel erg Vlaams trouwens, kanvassen...

Nuchternederland | 28-10-20 | 11:16

Pechthold heeft zijn Penthouse ook niet cadeau gekregen op het Binnenhof.

small_town_dude | 28-10-20 | 11:16 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is gewoon een sympathiek gebaar. Dat deze linkse mafkees meteen allerlei rare dingen erbij denkt zegt meer over hem. Als ze hem hadden willen intimideren hadden ze dat allang eerder gedaan... Ga eens uit van het goede in de mens man. Sneue sukkel. Overigens, dit is wel een leuke als straks die witte jassen in Maart langs de deuren komen. Want deze krijgen ze terug. Ik wil geen activisten aan de deur...

BBRDWR | 28-10-20 | 11:16 | 6

@BBRDWR | 28-10-20 | 11:21: Hij doet niet zijn ding. Het ding wat hij doet heeft invloed op anderen. Als ik echt MIJN ding doe dan heeft daar verder niemand last van.

InconvenientTruth | 28-10-20 | 11:28

@El Rico Grande | 28-10-20 | 11:17: Nee ,een YES- AntiFa .

Koning BongoBongo | 28-10-20 | 11:29

Nee, dit is intimidatie verkapt als nabuurschap. Alsof ze werkelijk om Jetten geven, of Jetten als onderdeel van hun leefgemeenschap zien...

Diotima | 28-10-20 | 13:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zag Robot Jetten gisteren al glunderen in zijn filmpje.
"Ik maak ook eens wat mee"
Als je er zelf zo mee te koop loopt in je behoefte naar aandacht moet je niet boos zijn als je ook aandacht krijgt.
Anyway, eet ie ook eens gezond.
P.S. die XXXL frikandel is gewoon een paardenlul.

Osdorpertje | 28-10-20 | 11:16

Robbie, Dit is de kans om tot win/win te komen. Gedraag je eens als een echte democraat en ga vol in het geweer tegen Islamitisch extremisme. Spreek je uit en binnen de kortste keren zit je veilig beschermd in een safe-house op een onbekende locatie! Duurt wel wat langer dan een pandemie, kan zo maar tien jaar duren.

Prutser | 28-10-20 | 11:15

SD66?

Plotselinge Aandrang | 28-10-20 | 11:14

Prachtige geste. Weet iemand het huisadres van Wilders. Ik wil hem ook een hart onder de riem steken in deze moeilijke tijd.

mocroGS | 28-10-20 | 11:14 | 10

@Plotselinge Aandrang | 28-10-20 | 11:23: Daar woonde iemand anders, die nu in de VS verblijft.

Rest In Privacy | 28-10-20 | 11:27

U bedoelde te zeggen: een priem in zijn hart steken ?

LucaBrasi | 28-10-20 | 11:29
▼ 7 antwoorden verborgen

Terecht. Hij maakt dit punt terecht en zegt het heel netjes.

zeeman73 | 28-10-20 | 11:14

Terechte opmerking, je gaat politici niet thuis opzoeken. Allemaal weer onderdeel van de onwenselijke ontwikkeling dat iedereen maar denkt dat de privacy van politici openbaar bezit is. Mensen zijn steeds gestoorder in het ongevraagd binnentreden in de privelevens van mensen met een publieke functie.

Beste_Landgenoten | 28-10-20 | 11:13 | 8

Eens! Stomme actie.

Noor | 28-10-20 | 11:27

Ik ben benieuwd wat Jetten had gezegd, als het BLM of de Airfryer was geweest die hem een mandje kwam brengen. FDF komt nu regelmatig in het nieuws alsof het terroristen zijn, maar het zijn gewoon de mensen die ons eten willen maken.

HetGewoneNormaal | 28-10-20 | 11:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Ophoeren aan de deur. Colporteurs, canvassende politici, boze boeren. Slechts voor de buurvrouw, een collecte voor een goed doel of de bezorgpizza maakt de Yeti een uitzondering.

Enter Yeti | 28-10-20 | 11:13 | 1

Een collecte voor een goed doel? Bij mij niet meer. Je kunt meestal niet eens contant geld geven. Je zit er direct aan vast, 'voor maar 3 euro per maand' ofzo.

The_iron_boar | 28-10-20 | 11:23

Niet echt handig van de boeren. Beetje ongemakkelijk.

BozePaarseMan | 28-10-20 | 11:12

Dat je politici niet thuis zou mogen lastigvallen, is dat een ongeschreven regel?
Omgekeerd mag het wel, ook een ongeschreven regel?

Abu Bachouca | 28-10-20 | 11:12

Gemengde gevoelens bij deze. Denk niet dat ze hem wilde intimideren, anders hadden ze wel de giertank geleegd tegen zijn voordeur aan. Of zoals bij onze Tjer een poep en piestaart door zijn brievenbus gedouwd. Andere kant is het wel een boodschap, van we weten waar je huis woont. Moet er nog even over nadenken Robbie...

Graaf_van_Hogendorp | 28-10-20 | 11:12

Mooie Green Room heeft hij daar in Groesbeek.

herstelkous | 28-10-20 | 11:12

Wat een zielepoot. Binnenkort komen de studenten hem nog beterschap wensen voor het afschaffen van de basisbeurs.

stipjes | 28-10-20 | 11:12

En wederom bewijst farmer defence dat het een eng clubje is. Hoe haal je het in je wappiebrein om politici thuis op te zoeken.

BobDobalina | 28-10-20 | 11:11 | 4

@El Rico Grande | 28-10-20 | 11:14: ja dat is precies hetzelfde. Ongelooflijk domme reactie.

BobDobalina | 28-10-20 | 11:18

@El Rico Grande | 28-10-20 | 11:14: precies!

Linke Soep | 28-10-20 | 11:19

@El Rico Grande | 28-10-20 | 11:14: op bezoek gaan bij ondernemers en organisaties is wel ff anders hoor, de man is politicus!

Huwelijksgeluk | 28-10-20 | 11:23
▼ 1 antwoord verborgen

Snap hem wel, ook als was deze actie sympathiek er hoeft maar een Willems Angel tussen te zitten. Iedereen heeft een mening die die "moet uiten" tegenwoordig.

menage | 28-10-20 | 11:11

Dhr. Jetten heeft hier groot gelijk.

SinisterNL | 28-10-20 | 11:11 | 2

Ik dacht al: ben ik de enige met die gedachte? Het is een sympathiek gebaar, maar stuur het hem dan toe. De vergelijking met langs de deuren gaan kan ik niet helemaal leggen. De ondertoon is namelijk echt anders, want de boeren doen dit echt niet omdat ze zoveel positieve sympathie en gevoelens hebben voor Robot Jetten.

Derechtselutser | 28-10-20 | 11:21

@Derechtselutser | 28-10-20 | 11:21: Wat ik me afvraag: als deze boeren echt goede bedoelingen hadden, dan had je ook kunnen bespreken dat je dit niet OK vindt. Dat hadden ze dan wellicht ingezien. Dan had Jetten het niet online hoeven zetten.

BBRDWR | 28-10-20 | 11:25

Op zijn werk laat hij zich niet zien. Lastig afleveren daar.

TheseDays00 | 28-10-20 | 11:11

Een politicus ga je niet thuis opzoeken, alleen op het Binnenhof. Taghi ga je niet thuis opzoeken, alleen bij een zeecontainer.

Leptob | 28-10-20 | 11:11

Toch wel eng dat er echte mensen met gevoelens aan je deur komen.
Terwijl je altijd gedacht heb dat het lichamen waren die belasting betalen en die geoogst konden worden.

ik_word_gek_in_NL | 28-10-20 | 11:10

Ze hadden ook zijn deur kunnen besmeuren, zoals bij Thierry...

dyslexieman | 28-10-20 | 11:10 | 3

Daar hoor je Jetten dan weer niet over.

El Rico Grande | 28-10-20 | 11:11

@El Rico Grande | 28-10-20 | 11:11: Kan Thierry dat zelf niet tweeten?

menage | 28-10-20 | 11:14

heb het filmpje verder niet gekeken maar ik neem aan dat Jetten het de bezoekers gelijk even duidelijk heeft gemaakt dat ze moeten wegwezen?

UpdateAvailable | 28-10-20 | 11:10

"Gisteravond"?

JackStick | 28-10-20 | 11:10

Laat mij raden: op het moment zelve zei Jetten tegende gulle gevers: 'aardig van jullie - dank je wel!'
-
Wat Jetten eigenlijk bedoelt te zeggen, is dat hij zich niet helemaal senang voelt bij het gegeven dat actiegroepen weten waar hij woont. Tsja, dat kun je zó maar hebben in een open samenleving, Robbie. - heb ik je al luid en duidelijk gehoord over de beveiliging die sommige politici in dit land écht nodig hebben - politici die niet eens een huis hebben waar ze kunnen worden aangetroffen, omdat ze in een bunker slapen?
-
Man up, abject jánkwijf.

bisbisbis | 28-10-20 | 11:09 | 1

Ik denk dat elk Kamerlid wel weet hoe verschrikkelijk dit voor hun collega als je persoonlijke veiligheid zo in het gevaar is. Op het moment van zo'n "ludieke actie" schiet er bij al die Kamerleden wel iets door het hoofd van "Shit, mensen die het met mij oneens zijn weten mij te vinden. Straks ben ik niet meer veilig in mijn eigen huis."

Diotima | 28-10-20 | 13:52

Ben benieuwd of Robje dit pakketje op zijn lijstje zet met ontvangen cadeautjes.

langzullenweleven | 28-10-20 | 11:09

Jetje heeft gelijk, maar die boeren zijn ook gewoon aan het canvassen.

gestoptmetroken | 28-10-20 | 11:09 | 1

Nee hoor, straks vallen zijn soortgenoten ons weer lastig met flyers als we argeloos ergens rondlopen. Wat ge niet wilt dat u geschiedt....

langzullenweleven | 28-10-20 | 11:11

Het is vast met goede bedoelingen geweest, maar inderdaad, Jetten heeft hier een punt. Een politicus ga je niet thuis opzoeken.

Old_Spice | 28-10-20 | 11:07

Ach gutte gut. Is Robje nu over de zeik? Ik wil niet dat zijn inclusiviteits gedram in mijn huis komt, maar het komt, ongevraagd. Via spotjes op TV, via nieuwsberichten, via social media en nu huilen dat ze je ludiek iets aanbieden ( het is niet zoals bij Fortuyn gebeurde, een smerige taart in je gezicht)? Links zijn zogezegd de slachtoffers..... terwijl het bijna altijd de daders zijn bij de ellende voor een ander.

ikworstelengadouchen | 28-10-20 | 11:06 | 5

@DexterGordon | 28-10-20 | 11:22: ik voel me opperbest laatste tijd. vooruitzicht op 4 more years en hopelijk een Amerikaanse Ex generaal die met een lijstje hier de smeerlappen komt aanwijzen, zijn voor mij een prachtig toekomstbeeld.

ikworstelengadouchen | 28-10-20 | 11:26

@ikworstelengadouchen | 28-10-20 | 11:26: Top man. Het is maar waar je het geluk uithaalt he. Benieuwd of types zoals jij daadwerkelijk wel eens een tijd in Amerika hebben doorgebracht.

Rest In Privacy | 28-10-20 | 11:34

@DexterGordon | 28-10-20 | 11:34: Dus nu moet ik in de VS gewoond hebben om Trump een goede kerel te vinden? Heb jij ooit wel eens in de provincie gewoon? anders mag je niks van Landbouwbeleid vinden, of van Stikstofregeltjes ofzo....

ikworstelengadouchen | 28-10-20 | 11:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik geef Jetten groot gelijk. Ik stel het ook nooit op prijs wanneer een lid van een politieke partij bij mij aanbelt of een folder in de brievenbus gooit om mij te overtuigen op die partij te stemmen.

Ik neem aan, Rob Jetten, dat je er voor zal zorgen dat die lui weg blijven?

El Rico Grande | 28-10-20 | 11:06 | 4

Gewoon NEE/NEE stickertje nemen. Nog nooit een politieke partij aan de deur gehad of een folder door de bus. Volgens mij lult u maar wat.

Rest In Privacy | 28-10-20 | 11:23

@Mr.Crowley | 28-10-20 | 11:07: Fok nee. Ze komen nooit wat brengen. Zelfs als ze wat brengen, is het toch om uiteindelijk iets te komen halen.

hotnot | 28-10-20 | 11:28
▼ 1 antwoord verborgen

Bedoeld of onbedoeld zeggen de boeren hiermee eigenlijk “we weten waar je huis woont”. Ik kan me het ongemak van Jetten daarom goed voorstellen.

Bennie Verbaasd | 28-10-20 | 11:06 | 3

wat een onzin. Jetten moet gewoon even lachen naar het vogeltje, mee doen. Een belofte en een grapje maken -klaar. Als er nu de volgende dag weer iemand staat, ja dan snap ik het.

small_town_dude | 28-10-20 | 11:08

man het is zowat een publiek geheim waar Wildes z'n safehouse staat...

ikworstelengadouchen | 28-10-20 | 11:08

Waarom ? Wat denk je dat er gebeurt met Jetten die ook nog eens verder uit beeld is ? Zelfs de grote Nederlandvernietiger Rutte kan hier gewoon rondfietsen en ook Volkert de destroyer loopt hier rond alsof er nooit iets is gebeurd.

Koning BongoBongo | 28-10-20 | 11:11

Rob heeft gelijk. Zogenaamd een aardig en spontaan gebaar, maar de achterliggende boodschap is duidelijk. "We weten waar je woont, en de volgende keer komen we misschien met andere bedoelingen".

oldandwise | 28-10-20 | 11:06 | 4

Nee. Dat is het spook in jouw hoofd. Er is geen achterliggende boodschap dan het belang: voedselproductie door boeren te behartigen.

TheseDays00 | 28-10-20 | 11:09

adressen van politici zijn nu ook niet het best bewaarde geheim .

small_town_dude | 28-10-20 | 11:09

Jij denkt als een Antifa ... Jetten heeft niets te vrezen van rechterzijde .

Koning BongoBongo | 28-10-20 | 11:13
▼ 1 antwoord verborgen

Als er 5 Syrische apothekers hadden gestaan had hij ze de hemel in geprezen

laurentius | 28-10-20 | 11:05 | 1

dit dus ook.

ikworstelengadouchen | 28-10-20 | 11:07
-weggejorist-
24^7 | 28-10-20 | 11:05 | 1

Mwah, politici thuis opzoeken is gewoon not done... . Ook niet voor dit soort ludieke acties.

Grapevine | 28-10-20 | 11:05 | 5

@Grapevine | 28-10-20 | 11:21: Ik ervaar alle volk wat aanbelt als bedreigend.
Ze komen nooit wat brengen, ze komen ten leste toch om iets te halen.

hotnot | 28-10-20 | 11:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Communicatie vanuit de politiek is dan ook eenrichtingsverkeer. Zitten, mond dicht en luisteren.

Jeggeworist | 28-10-20 | 11:04

Mhh. Het lijken net D'66 Jehova's. Zij mogen het wel en de anderen niet. Zo maar weten waar HIJ woont. Wat denken ze wel? Ik wordt zo moe van die politici en BN'ers die wel de roem en eer willen, maar niet de lasten. Als je geen aandacht wil Rob ga dan als onderwijzer werken of zo.

Zatkniss | 28-10-20 | 11:04 | 8

@Montgomery Burns | 28-10-20 | 11:24: Serieus? Dat is het beste waar je mee kon komen?

spanarchist | 28-10-20 | 11:27

@Montgomery Burns | 28-10-20 | 11:39: Oh dat is dus de smoes in de klas tegenwoordig als de leraar Nederlands probeert te leren. Taalnazi. "Als je maar begrijpd wat ik bedoel, maakd hed nied uid hoe ik hed speld".

Met_baard | 28-10-20 | 12:07
▼ 5 antwoorden verborgen

Jetten heeft gelijk. Oprotten bij zijn huis, daar hebben ze niks te zoeken.

heldheino | 28-10-20 | 11:04 | 2

ze zoeken niks, ze brengen een cadeau. Jetten wil gewoon niet dat er iedere avond iemand staat met wat voor boodschap dan ook.

small_town_dude | 28-10-20 | 11:06

‘Tossing the salad’ ook gezond Rob.

P-unit | 28-10-20 | 11:04

Jetten heeft een punt. Helemaal als er al bedreigingen aan je adres zijn geweest s het, hoe goed bedoelt ook, niet chique iemand onaangekondigd en gevraagd thuis op te zoeken. Overigens wil ik ook geen actievoerders aan de deur. Dan weten ze dat bij D66 alvast.

Mesmer | 28-10-20 | 11:04 | 4

@small_town_dude | 28-10-20 | 11:39: Sterk. Ik heb een grafhekel aan D66. Zou Kaag wel keer willen doen, weet niet, ze heeft wel iets. Maar sneue types zoals jij kunnen alleen in hokjes denken. Het is ook niet makkelijk.

Rest In Privacy | 28-10-20 | 11:46
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe walgelijk Jetten ook is, dit kan niet. Politici val je thuis niet lastig, niet om de deur te bekladden, niet om "ludiek" een voedselpakket te geven. Er gaat een heel vervelende dreiging van uit.

spanarchist | 28-10-20 | 11:03 | 3

Wanneer de doelgroepen (asiel import) van d666 langs gekomen zijn ben je blij dat je huis niet leeggeroofd is. Ook een vervelende dreiging.

hisxxx | 28-10-20 | 11:14

zo is dat!

maarten8967 | 28-10-20 | 11:18

@hisxxx | 28-10-20 | 11:14: ah, een whataboutism. U heeft niet door dat het hek van de dam is als mensen om hun punt te maken langs de huizen van politici gaan of ze op het Binnenhof fysiek bedreigen (Omzigt)? Dat dit voorbeeld inderdaad overgenomen kan worden door import of andere laagschedeligen? What's next, boze Turken aan de deur bij Rutte? Gewoon niet doen.

kapoerewiet | 28-10-20 | 11:57

sympathiek van de boeren. Punt gemaakt en geen agressie, kijken jullie mee antiFA?

small_town_dude | 28-10-20 | 11:03 | 2

Niets prachtigs aan. Ze wilden helemaal niet langs gaan maar proberen de goedgelovigen met publiciteit te bestoken.

AntiZanicz | 28-10-20 | 11:42

@AntiZanicz | 28-10-20 | 11:42: zo kan je dus alles weg recht is krom praten en omgekeerd en aan het einde heb je altijd gelijk. Zoiets?

Kukooo1 | 28-10-20 | 13:38

Jaja en straks wel weer bij mij aanbellen met een domme flyer.

John McClane | 28-10-20 | 11:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland