RIVM Update: 8669 + 10211 : 2 = 9440
Weekend van de Waarheid voor ICT RIVM
Algemeen Dagblad, gisteren: Er zijn het afgelopen etmaal 8669 coronabesmettingen geregistreerd, meldt woordvoerder van het RIVM. Dat is fors minder dan gisteren. Het RIVM waarschuwt dat het getal van vandaag waarschijnlijk te laag is: door problemen met het ICT-systeem zijn de cijfers van vandaag niet compleet. ,,Het is eigenlijk het beste om de cijfers van vandaag en morgen op te tellen en die door twee te delen", zegt een woordvoerder.
Done.
Social
Reaguursels
InloggenHet blijft interessant dat we straks, net als in mei/juni, weer ondersterfte krijgen. Dus juist minder sterfgevallen in het algemeen dan gemiddeld in andere jaren. Doordat de zwakkere mensen die anders dood waren gegaan aan iets anders (of gewoon ouderdom), een paar weken eerder al zijn gegaan door Corona. Ik vind het vooral kwalijk dat de overheid, en de media nog erger, zo hard op de angst inspeelt en niet op de feiten. De media doet dat vooral omdat het beter verkoopt natuurlijk. Daarmee geef je voer aan de wappies die vervolgens helemaal doorslaan .
Precies dit
Een complot geloof ik niet in, indoctrinatie daarentegen is iets wat op het moment aan de orde van de dag is.
Relatief nutteloze cijfers. Ik heb liever een meer gespecificeerde getallen. Namelijk van de overledenen: in welke leeftijdsgroep; waren zij kerngezond of hadden zij nog andere levensbedreigende ziektes of aandoeningen; waren het rokers; gebruikten zij alcohol of drugs ? Met dat soort informatie wordt het allemaal wat duidelijker dan alleen maar te roepen dat er meer mensen zijn besmet. Is trouwens een rare conclusie: als je besmet bent, ga je dood aan covid. Dus die besmettingen zegt eigenlijk niets.
Inderdaad, dat zou alles veel duidelijker maken.
Weet iemand nog het praktisch nut van deze cijfers? Of alleen nog dat als het onder X komt, we weer naar de kroeg mogen?
Hier is wel een oplossing voor. Teststraten mijden. Onze overheid beseft niet dat het percentage virusdragers (besmetten genoemd) gewoon gelijk blijft, of je nu 10 of 100.000 mensen test.
Het absolute aantal neemt toe, maar het percentage mensen blijft gelijk.
Is dat nou zo moeilijk te begrijpen? Of hebben "ze" andere heimelijke plannen?
Ik snap niet waarom ze niet gewoon de cijfers van gisteren achteraf corrigeren? Dat doen ze toch ook met bepaalde andere cijfers?
Als je gelovig bent kun je als je klem komt in een discussie altijd zeggen; discusieer niet met de duivel want die is daar veel beter in dan jij.
Dus zelfs als je helemaal geen weerwoord hebt kun je altijd gewoon weglopen met je zelfrespect intact.
Je kunt hopen dat we de kwetsbaren kunnen beschermen tot er een vaccin is. Dat denk ik niet of we moeten ze nú in sociale isolatie zetten. Je kunt ook hopen dat de niet-kwetsbaren zo snel mogelijk immuun raken door blootstelling. Zolang er geen vaccin is is dat de enige andere mogelijkheid. Je spuit het virus bij paarden in of zo en oogst uit het bloedplasma de antilichamen die je gebruikt bij een medisch gecontroleerde besmetting. Maak daar een landelijk project van (of een reeks van Rave parties voor mijn part) waarbij steeds een groep in afzondering gaat om dit te doorlopen. Stel dat in bijvoorbeeld ieder familie steeds 20 procent er even tussenuit gaat. Met 5 cycly hebben we alle niet-tot-een-risicogroep-behorende personen gehad.
(*ja maar ja maar er kunnen ook complicaties optreden bij sommigen*)
Daarom doen we het onder medische supervisie.
Je kunt ook proberen weg te blijven duiken ondanks dat je niet tot een risicogroep behoort omdat er ook 'wel eens' zware complicaties kunnen optreden (wat ik helemaal niet ontken maar wel in perspectief wil zien) en daarmee ook mensen uit de risicogroep in gevaar brengen, en met de ene na de andere lockdown de economie en dus onze gehele manier van bestaan op het spel zetten. Want daar hebben we het wel over. Zo hoeft BLM en Antifa en dat andere gespuis niets meer te doen. Dan komt de revolutie en revolte en anarchie en het grote lijden van zwakkeren en onschuldigen vanzelf. Want er is geen werk meer, er is geen belasting meer en dus is er geen geld meer voor sociale verworvenheden, sociale voorzieningen laat staan cadeautjes om stemmen mee te kopen (wat dan wel weer iets positiefs is).
Een statisch vaccin geënt op een virus (RNA copy) werkt slechts een paar dagen. Virussen zijn niet statisch maar compleet dynamisch, dit is al miljoenen jaren zo. Wat ook dynamisch is, is onze eigen interne afweersysteem. Wat zich hier momenteel ontvouwt is een keiharde praktijkles natuurlijke dynamica en survival of the fittest als basisstructuur voor al het leven op deze planeet. Ik ga zo ’n hapje eten en accepteer hiermee dat ik miljoenen bacteriën, een handjevol virussen en een paar schimmels nuttig. Mocht ik eerdaags niet meer reageren dan heeft mijn interne afweer gefaald, waar ik overigens niet van uitga. Kaartjes kunnen naar de redactie, en gepaste muziek graag...
Je maakt hoogst waarschijnlijk (hoewel redelijk basaal onderlegd heb ik niet de allerlaatste ontwikkelingen op het gebied van virologie en immunologie paraat, maar ik kan het me zo voorstellen, mind you) meerdere antilichamen aan voor meerdere herkenbare kenmerken van het virus. Je hebt het dan over eiwitten en suikergroepen op de buitenkant van de mantel die verschillend en in combinatie uniek zijn voor ieder virus. Volgens mij maak je geen antilichamen aan tegen RNA of DNA omdat dat een lichaamseigen stof is.
Nogmaals, dat weet ik echter niet 100% zeker.
Heb er ook helemaal geen verstand van, nooit een ziekenhuis van binnen gezien of enkel voor ’n paar hechtingen. Het spijt mij dat ik vanuit mijn mentale bubble af mijn zolderkamer zeg dat ze dit niet gaan oplossen op deze manier.
De leeftijdsopbouw van de personen die de afgelopen etmaal zijn overleden, is;
50-59 0 personen
60-69 1 persoon
70-79 6 personen
80-89 12 personen
90+ 8 personen
3 personen zijn overleden in het ziekenhuis volgens RIVM.
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is;
0-9 0 personen
10-19 1 persoon
20-29 1 persoon
30-39 3 personen
40-49 4 personen
50-59 20 personen
60-69 18 personen
70-79 34 personen
80-89 25 personen
90+ 4 personen
Gast, doe ook ff een lijstje met aantallen mensen die problemen ondervinden na coronabesmetting; verdeeld in leeftijdscategorie
@ruudvangeelen | 25-10-20 | 19:25:
En het lijstje van mensen met vergelijkbare complicaties na gewone griep maar niet werden gekoppeld aan die griep? "Beschadiging van de longen na EEN LONGONTSTEKING als gevolg van griep', ipv "beschadigde longen door Corona'. Volgens mij wordt er eerder geschoven met cijfers dan dat de boekhouding consequent wordt bijgehouden.
Ja en? Iedereen boven de 50 mag deaud?
@Caparzo*Inc | 25-10-20 | 19:51: Ik wil best een vermelding maken naar de mensen die permanente schade hebben opgelopen, maar dat zit niet in de RIVM data. Als daar een goede bron voor is, hoor ik het graag.
Natuurlijk is iedereen die overlijd een tragedie. Maar als de gemiddelde leeftijd van een corona patient die overlijdt, ligt boven gemiddelde levensverwachting van de Nederlander zegt dat iets. Het is niet hetzelfde of iemand van 30 overlijd of iemand van 85. Als je kijkt naar de kosten van de huidige corona maatregelen kan je stellen dat de maatregelen totaal niet proportioneel zijn.
@ruudvangeelen | 25-10-20 | 19:25: en leg dat naast een lijstje welvaartsziekten.
Ik vind het een prima lijstje. Als we nou ook nog zouden weten wat het BMI is van die ziekenhuiskosten en hoeveel er een klimatologisch vitamine D tekort hebben.
Ziekenhuisklanten. Klote spellingscontrole
@RobbievanD | 26-10-20 | 12:22: want, dikke mensen moeten d**d ?
TV- Reclame gisteren. Neem Strepsils, doodt virussen en bacterien. Iemand wakker bij het RIVM?
haha, ja die viel me ook op.
Ik weet niet of het relevant is maar er wordt momenteel toch een flink stuk meer getest?
Als je een week moet wachten OF half Nederland moet afreizen (iig. in onze regio) dan sla je (iig. ik) over
Het laatste wat ik weet is dat je je alleen kunt laten testen als je verschijnselen hebt. En als ik een test thuis krijg, geef ik die uitslag dan ook door als die negatief is, of ben ik gewoon opgelucht en ga verder met mijn eigen leventje?
Tegeltje:
"Although COVID spreads mostly through the mouth & nose,
scientists now conclude the greatest risk comes from assholes."
Hahaha
lol +veel
En Dickheads. Assholes en dickheads. En dan veel cumswappen.
Net Koert van Rijn gekeken bij Blue tiger. Wat een nuchtere blik heeft die man. Voor mij is het nog eens bevestigd dat de klimaathysterie nergens op gebaseerd is. En het heeft er alle schijn van dat de coronamaatregelen van hetzelfde laken een pak zijn. Als ik horecaondernemer was, zou ik niet weten hoe ik hiermee om zou gaan. Je levenswerk de nek omgedraaid door een nar als Rutte die werkelijk geen idee heeft wat ie aan het doen is.
U haalt twee zaken volkomen door elkaar. Aan 'het klimaat' is nog nooit iemand dood gegaan, aan COVID-19 inmiddels 1 miljoen + , dus COVID-19 : volkomen terecht om op de rem te trappen. Klimaat hysterie : niet.
In heel veel landen wordt de horeca gesloten. Maar dat is jou blijkbaar ontgaan.
Wat ik nog mis bij de klimaathysterici is de link tussen klimaat en Corona. Klimaatsekte Extinsion Rebellion die roept dat het virus een straf is van de godin Gaia voor ons zondige gedrag. Maar misschien heb ik ze hiermee wel op een idee gebracht!
@zwizalletje. Klinkt nogal 1 miljoen... maar als je weet dat er iedere dag ca 123000 mensen dood gaan op de wereld en we al 298 dagen achter de rug hebben valt het wel mee.
@kunstliefhebber | 25-10-20 | 18:27: Komt vanzelf. Het heet "Build Back Better" en het wordt over de hele wereld uitgerold.
@kunstliefhebber | 25-10-20 | 18:27: Dat gaat via G5 geloof ik. Die is in China ontwikkeld. Wellus, de chinezen gaan immers ons G5 aanleggen dus die hebben het echt wel al veel langer in huis en het is niet toevallig dat Covid in China is begonnen. Daar is het klimaat plaatselijk gunstig geweest die door 5G werd beïnvloed.
@Sans Comique | 25-10-20 | 19:48: Interessant.
Begrijpt iedereen, links of rechts in het spectrum van deze discussie, voor of tegen, wel dat wanneer je nu acute zorg nodig zou hebben, dit al aardig in het gedrang komt?
Dan zou je verwachten dat de overheid maatregelen zou nemen om te voorkomen dat de normale zorg in het gedrang komt. Maar ik zie daar niets van terug, alleen maar paranoïde maatregelen als een poging om het virus proberen te bedwingen (wat vergeefs is). Ik zou verwachten dat er bijvoorbeeld wat Corona-centra worden ingericht voor meer efficiënte behandeling, om maar wat te noemen. Want mondkapjes, afstand houden, samenscholingsverbod en avondklok gaan echt geen zier helpen! Helaas zullen we het echter met een incompetente overheid moeten doen, dus misschien moet je dan maar een stoïcijnse levenshouding aannemen: je moet je niet druk maken over zaken die je toch niet in de hand hebt! Maar troost je, de kans dat je ernstig ziek wordt van dit virus is gelukkig nog steeds heel erg klein.
@kunstliefhebber | 25-10-20 | 18:18: 2 procent van de besmette mensen komt in de problemen en moet naar een ziekenhuis. Hoeveel is 2 procent van 1 miljoen? En van 3.5 miljoen?
@kunstliefhebber | 25-10-20 | 18:18:
Ik had ook bepaalde dingen liever anders gezien, maar dat is geen reden om niet alle beetjes bij te dragen.
Je kan wel degelijk jezelf - een beetje- beschermen.
Stoïcijns betekent ook met je ratio reageren. We hoeven niet fatalistisch te worden, toch?
De kans dat je ernstig ziek wordt acht je wellicht klein, maar de kans dat een levensbepalende operatie nu 4 maanden uitgesteld wordt is inmiddels zeer groot.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-10-20 | 18:27: zelfs als dat klopt dan gaan alle maatregelen of lockdowns dat echt niet voorkomen! Dan kun je alleen maar hopen dat er voor die kwetsbare groepen snel een vaccin beschikbaar komt. Maar dat zal nog wel even duren, dus je zult er mee moeten leren omgaan!
@kunstliefhebber | 25-10-20 | 18:31:
Lockdowns en maatregelen helpen nu juist wel de ziekenhuisopnames terug te dringen.
@letopuwzaak | 25-10-20 | 18:37:
Dat wisten we een half jaar geleden ook al. En een paar jaar geleden ook. Alleen heette het toen nog gewoon griep.
www.rivm.nl/sites/default/files/2018-...
Maar is het probleem nu het aantal besmettingen of het gebrek aan gekwalificeerd personeel?
Wat frappant is, is het gelijk van Hugo Schoen. De app is nog maar een paar weken op de markt en nu is het effect al duidelijk te zien. Wat zal die man een indruk maken tijdens de verkiezingen........
Is dit nou sarcasme?
@Nibdib Niddib | 25-10-20 | 18:16: reclame voor nieuwe schoenen
Nek. U kletst eruit.
Zeker, die 0,2% gaat het verschil maken.
Nope. Vriendin van mij is getest, heeft verkoudheidsverschijnselen, testte keurig negatief op Covid 19, gewoon verkouden.
@Dr. Blechtrummel | 25-10-20 | 17:59: Gelijk. Hij heeft.
In veel landen wordt het beestje bij zijn naam genoemd n.l. COVID-19 (COrona VIrus December 20-19) hier in NL is alleen die eerste blijven hangen . En veel verkoudheden zijn idd ook Corona virussen. Maar de test werkt echt alleen op deze COVID-19.
@ceesreis
Nee, nee en nog eens nee.
Nederland kent al jaren een aantal coronavirussen, maar die zijn weinig pathogeen. Ook deze coronavirussen kun je met een PCR-test vaststellen. Alleen hier ga je de fout in, deze coronavirussen hebben niets met SARS-CoV-2 te maken. De PCR SARS-CoV-2 zal dus niet positief worden als je zo'n seizoens-coronavirus hebt. Met zo'n seizoens-coronavirus krijg je dus ook geen COVID-19.
@Zwizalletju | 25-10-20 | 18:28:
COVID-19 is niet de naam van het beestje, maar de ziekte waar het toe kan leiden, namelijk: CO(rona) VI(rus) D(isease)-19. Het virus is SARS-CoV-2.
Als je je even had verdiept in de materie, dan had je geweten dat je plempsel grote bullshit it. Er zijn inderdaad corona virussen, ik meen sinds de 70tiger jaren. Echter is COVID-19 een vervelende variant. Corona virus is ook absoluut geen influenza virus. De PCR test voor COVID-19, test alleen op COVID-19. Echter kun je wel vraagtekens zetten bij de manier van testen. De test best foutgevoelig en hierdoor kun je dan ook false-positieve uitslagen krijgen.
We gaan deze week weer naar beneden met de cijfers. We lopen nl. twee achter op Israël. Zie worldometers. Tot nu toe klopt het.
Twee weken dus.
@Zbrodj | 25-10-20 | 17:50: Spannond.......
Verschil is wel dat zij een keiharde lockdown (nodig) hadden
lekkere wijv0n in het leger,... daar lopen we ook op achter
Kan iemand mij vertellen of de positief testen uniek zijn? Had een positief getest persoon in mijn omgeving (het was even zoeken) en die wilde na krap twee weken quarantaine wel weten of ze er vanaf was. Weer getest. Nog positief... Da's dus geen nieuwe besmetting. Mooie kronkel trouwens: daags na de tweede test 24 uur klachtenvrij ("klachten" waren af en toe hoesten... Dat doe ik ook weleens in oktober als het kwik daalt...) en ze mag weer op pad. Snap ik helemaal nies van.
PCR testen kunnen zelfs mogelijk tot 9 maanden na besmetting positief testen.
Marcel Levi, internist en oud-bestuursvoorzitter van het voormalige AMC, zei vandaag dat het Oxford vaccin waarschijnlijk al medio december wordt goedgekeurd in het VK waar hij nu de CEO is van het UCLH. Zelf heeft hij zich laten injecteren en inmiddels 50.000 Britten. Er is maar 1 persoon met een bijwerking vastgesteld die later ook vanzelf wegging.
Hij stelt dat de politiek hier in Nederland zich verschuilt achter o.a. het RIVM en anderen in plaats van dat ze besluiten, in dit geval Hugo de Jonge als verantwoordelijke, om alvast voorbereidngen te treffen voor het vaccineren tegen het einde van het jaar. Maar Hugo de Jonge is te laf hiervoor want stel je voor dat er een gering aantal mensen een bijwerking krijgt. De schade van het niet besluiten om te gaan vaccineren geeft op de lange termijn vele malen meer slachtoffers (die er nu ook al zijn) door economiche malaise.
Straks is het VK het eerste land dat virusvrij is en hier lopen ze maar door te kloten dan met lockdowns.
Uiteindelijk gaat de EMA over vaccin approval, niet het RIVM of Hugeau, hoewel Marcel Levi misschien wel een punt heeft.
Blijft wel een ethisch dilemma trouwens, aangezien je gezonde mensen vaccineert die miss wel nooit covid krijgen.
@Diederik_Ezel | 25-10-20 |de g 17:47: wat is dat anders dan het gewone vaccinatieprogramma? Daar worden ook in principe gezonde mensen (kinderen) gevaccineerd die wellicht nooit mazelen of polio zouden krijgen.
Is ook het doel natuurlijk, voorkomen van...
@Harvey2Face | 25-10-20 | 17:55: verschil is dat er grote fase 3 studies gedaan zijn en bekeken voor die vaccins uit RVP en effectiviteit en veiligheid vaststaan
Even uw geschiedenisboekjes open slaan, aub. Het VK is wel eens eerder ergens vlug bij geweest op medisch gebied.
Ezel, zelfde steen, et cetera. Zoek maar op: Thalidomide. Oftewel Softenon. Hier ook bekend, maar wegens terughoudender niet zo'n ramp als daar.
Ik laat m'n beurt in ieder geval voorbij gaan.
@Harvey2Face | 25-10-20 | 17:55: Mazelen (zeker op latere leeftijd) en polio zijn tov van Corona wat een mitrailleur is tov een steen en slinger. Qua kansen op ernstige complicaties en qua verwoestende werking op de levenskwaliteit van de lijders.
Bij het overgrote deel van de bevolking dat het virus bij zich draagt verdwijnen de symptomen uiteindelijk vanzelf weer. Het probleem is dat heel NL bij ieder kuchje/snottebelletje/keelpijntje collectief naar die teststraten blijft rennen. Tja. Als daar blijkt dat je het virus bij je draagt dan wordt het geregistreerd, wat dus het ‘officiële besmettingsaantal’ torenhoog doet oplopen. Raar hè, dat de vervelende, vrijheidsbeperkende maatregelen alsmaar toenemen en nijpender worden?! En iedereen maar klagen en zuchten daarover.
Je kan je ook afvragen waaròm je überhaupt jezelf zou laten testen en in quarantaine zou gaan. Zeer waarschijnlijk lopen onnoemlijk veel mensen die het virus dragen, maar geen symptomen hebben (en dus niets merken) en dus zijzelf en anderen dat dus ook nooit kunnen weten, gewoon overal in de rondte. En dan zou ík ineens 2 weken binnen moeten gaan zitten als ik wél iets merk? Wat is het wezenlijke verschil???
Vanwaar al die geveinsde collectieve betrokkenheid met anderen en IC’s die mogelijk volstromen? Interesseert het normaliter ook maar iemand wie er door het hele jaar heen bijvoorbeeld in het Antonie van Leeuwenhoekziekenhuis liggen? Volgens mij helemaal niemand. Degenen die daar liggen zijn er ook ernstig aan toe, waarvan een groot gedeelte het niet haalt.
Laat ik vooropstellen dat het verschrikkelijk is voor de mensen die op de IC liggen met de ergste symptomen, waarvan een gedeelte sterft. Gelukkig zijn dat de uitzonderingen.
Vraag je eens heel goed af als je je laat testen waarom je dat doet. Er zijn 2 mogelijkheden:
1 Je doet het puur voor jezelf omdat je bang bent dat je het hebt en voor de ergst mogelijke gevolgen (egocentrisme)
2 Je bent werkelijk nobel en betrokken met de ‘goede zaak’, gelooft vooral (graag) het narratief dat de media doorlopend indoctrineert en gaat gebukt onder sociale druk van anderen (dociel)
Dat wordt gedaan aan opnames, niet testresultaten. Op zich is het niet zo superdodelijk maar zonder lockdown als nu en maatregelen eerder, waren de ziekenhuizen en IC’s al wel overbelast geweest, anders over een paar dagen.
@Harris Pilton | 25-10-20 | 17:46:
Er is na de eerste golf tijd genoeg geweest om een heel coronaziekenhuis te bouwen om op te vangen wat er momenteel gebeurt. Daar is ook geld zat voor als je bedenkt in welke richtingen het nu allemaal weggesmeten wordt.
Maar de regering doet niks. Verder heeft de reeks voorgaande kabinetten dit heil deels over zichzelf (lees: ONS) afgeroepen door de hele zorg uit te kleden/weg te snijden/weg te bezuinigen waardoor nu alle IC's uitgedund zijn en de capaciteit van de overige medische zorg zeer snel overbelast is.
Mede hierdoor moeten we nu collectief 'boeten' en onze vrijheden inperken (en wellicht het laatste binnenkort voorgoed weggeven).
@HypoPseudo | 25-10-20 | 17:54: dat de regering laks is, ben ik met je eens. Ze hadden ‘t land een maand geleden al op slot moeten gooien, dan had je wellicht normaal kerst kunnen vieren. Dat gaat ‘m niet meer worden ben ik bang.
@Harris Pilton | 25-10-20 | 17:56:
Eens
Er wordt juist nog veel te weinig getest. Zie de stukken van o.a. Feyman hierover, daarom loopt het ook nog steeds op. 3 maanden geleden was 2 % positief, nu al boven de 15 %
www.geenstijl.nl/5155906/feynman-en-o...
"Er is een kwart van de testcapaciteit die nodig is. Het maakt het voor mensen met klachten onmogelijk op tijd een test te krijgen. John Hopkins Universiteit stelt als norm dat je maximaal 5% positieve testen mag hebben, anders test je te weinig.
De week van 5 oktober had 13,8% positieve testen. Dat is trouwens een irritant geintje: Neem ergens een lopend gemiddelde van, dan duurt een paar dagen extra voordat je het slechte nieuws moet brengen. Kijk je niet naar een week, maar bijvoorbeeld de 11 oktober zelf, kom je op 17,3%. Tsjechië en Nederland zijn vandaag met ruim 20% de slechtste westerse landen."
Wat ik heb begrepen is dat een groot deel van de bevolking niet eens heeft gemerkt dat ze besmet zijn geweest.
8669 + 10211 : 2 = 9440 ?
Neen,:
8669 + 10211 : 2 = 13.775 (afgerond)
(8669 + 10211) /2 is wel 9440
Meneer Van Dalen Strikes Again
Ah! Pie = X x G!
Kommaneuker.
Ik snap het allemaal niet meer. Begin van dit jaar heb ik me door meerdere virologische reaguurders hier op GS laten vertellen dat het een simpel griepje was. Zodra we zouden stoppen met testen was het snel over omdat er dan geen besmettingen meer waren.
Waarom is dit dan nog steeds in het nieuws?
Omdat het geen simpel griepje is. Dus.
Omdat ze niet zijn gestopt met testen.
Omdat er in die tijd helemaal niemand tegen meer testen was en C19 toch heel wat gevaarlijker bleek te zijn dan een griepje.
Omdat we dan verlost zijn van andere tenenkromende nieuwsfeiten die nu niet aan bod komen
Je geeft zelf het antwoord al
Zoveel doden vallen er niet door griep.
@Elpefo | 25-10-20 | 17:06: En zeker niet eind oktober.
En u denkt dat de seizoensgriep ook dit effect heeft op de ziekenhuizen? Maar dat Kuipers cum suis dan gewoon niks klagen en alles gewoon over zich heen laten komen? Warempel, dat is vreemd.
U zou dit soort onzin niet kletsen als uw operatie voor bv een nieuwe heup of hartklep voor onbepaalde tijd uitgesteld zou worden.
Het gaat dan ook niet zozeer om het aantal doden per dag, maar vooral over het aantal ziekenhuisbedden dat er door dit virus EXTRA bezet worden. En dat een aantal weken lang.
En corona is niet IN PLAATS VAN het griepvirus, maar het komt er gewoon extra bij.
Maar niet zo bespottelijk als wat jij beweert.
@Bootsjunge | 25-10-20 | 17:15:
De ontkenners luisteren toch helemaal nergens naar behalve andere wappies.
@Bootsjunge | 25-10-20 | 17:15: nee hoor, griepseizoen in het voorjaar heel kort, stopte precies voor de eerste golf
Kunt u dit toelichten ?
Zou het een complot zijn?
@Gulliver | 25-10-20 | 17:25: nee een gevalletje van permanent disfunctioneren waar ook het ministerie van volksgezondheid veel aan bijdraagt
Nee nav het virus.
@Gulliver | 25-10-20 | 16:49: Doe niet zo hysterisch. Je zit in de fuik van de massavorming.
@dagpauwoog | 25-10-20 | 16:53: Het lullige is dat ik gewoon niet meer weet of je dit soort stompzinnige opmerkingen nou serieus moet nemen of toch als de grap zoals deze geschreven is.
Gewone Mondkapjes laten virussen door zowel inkomend als uitgaand. Dat is herzelfde als kippengaas gebruiken om muggen tegen te houden. Feitelijk onzinnig
@Aatje | 25-10-20 | 17:00:
Kun je niet met feiten omgaan?
@Huub12 | 25-10-20 | 17:22:
Nee hoor mondkapjes stoppen bijna 100% van de rondvliegende prut tijdens een hoest of niesbui.
Je tegel is feitelijk onzinnig.
Voor iedereen die het niet eens is met het corona beleid van de overheid een fundraiser voor een rechtszaak voor veilig onderwijs
veiligonderwijs.org/articles/backgrou...
wat een onzin is dit,alleen maar paniek, voor gezonde mensen is het totaal niet gevaarlijk
@Spychopaat | 25-10-20 | 16:45:
Je doet je naam eer aan.
@Spychopaat | 25-10-20 | 16:45: Dat staat er toch niet? Het gaat natuurlijk niet om die kinderen zelf maar om wie ze aan kunnen steken in hun familie en dat kunnen ouders zijn, opa's en oma's of een zieke broer of de leraar in de klas.
In Azie, waar ze wel het virus onder controle hebben was er ook altijd een stringente controle op scholen, ontsmetten bij binnen komst, social distancing etc.
En je kan zeggen wat je wil maar het is daar wel onder controle zonder grote uitbraken op/via scholen.
Dus het is zeker onderdeel van het onder controle houden van de situatie.
@Alexander | 25-10-20 | 16:49:
Scholen moeten zo snel mogelijk voor een maand worden gesloten.
Hooguit het basisonderwijs kan doorgaan.
@Gulliver | 25-10-20 | 16:51: Ja ik denk ook, zoiets, maar kijk maar eens filmpjes van scholen in Azie dat is zo totaal anders dan men hier ermee omgaat. En ik weet dat die filmjes kloppen heb lange tijd daar gewoond en er nog veel vrienden zitten. .. anyway ik denk dat je gelijk hebt. Mits men ook dan in die maand wat verbeteringen doorvoert, ventilatie, etc.
@Spychopaat | 25-10-20 | 16:45: Gezonde mensen verspreiden het naar minder gezonde , wat er dan gebeurt zagen we eerder dit jaar met inmiddels 6.600 doden + de rest.
@Alexander | 25-10-20 | 16:56:
Mensen in Azie zijn al veel langer gewend om met gevaarlijke virussen om te gaan. Hier is sinds de Spaanse griep geen grote uitbraak meer geweest.
@Gulliver | 25-10-20 | 17:20: Ja, dat laatste beïnvloedt heel erg de standpunten over nieuwe virussen.
Iemand zicht op hoeveel mensen in het ziekenhuis die nu met een PCR test zogenaamd allemáál ineens Covid19 patiënt zijn (op griep wordt niet getest !) daar echt dóór Covid19 liggen en niet alleen mét ?
Verkeerde site vriend.
Geenstijl is wellicht een ietwat *foute* site, maar *verkeerd* zou ik het niet per definitie noemen :p
Denk je dat het ingehuurde acteurs zijn?
Ruim 2000 ofzo? Covid longontsteking is een vrij typisch ziektebeeld...
@Diederik_Ezel | 25-10-20 | 17:04: Bij influenza ook. Wat is het verschil?
Tis net 16.10 uur en het begint nou al donker te worden.
Als jullie nog eens wat hebben met je kudt wintertijd klok hannes gedoe.
Afschaffen die kudtklok.
zomertijd is gehannes, wintertijd is de werkelijke tijd...
@CaseIf | 25-10-20 | 16:21:
Begon om 3 uur al trek in een biertje te krijgen. Maar gedaan, nu het nog kan/mag.
@CaseIf | 25-10-20 | 16:21: Als je de zon om 12 uur in het zuiden wilt hebben scheelt het nog zo'n 3 kwartier
@CaseIf | 25-10-20 | 16:21: wintertijd is onze eigenlijke zomertijd, en onze eigenlijke tijd is dan Britse tijd. Alleen dan lopen we niet gelijk met Duitsland... En dat is slecht 'voor de handel'.
@Harvey2Face | 25-10-20 | 16:38: Kun je ze toch niet wijs maken, dat we nu ook nog steeds 40 minuten zomertijd hebben, omdat we door de Duitsers in mei 1940 in de verkeerde zône zijn geplaatst
Vanochtend de kassa uitzending over onder meer het zelf-gefröbelde mondkapje dat door het ministerie geadviseerd wordt, gekeken, men begreep niet hoe dit nu kan... Lees net het AD hier over: www.ad.nl/binnenland/ministerie-erken...
Kunnen ze nou helemaal niets goed doen, daar in die ministeries?! Van 10 x 6 (inch) werd daar 20 x 27 (cm) van gemaakt... Hoe dan?! En moeten we diezelfde mensen dan vertrouwen met cijfers?!
Broer of zus van Klaver de berekening gemaakt?
Overbetaalde onderpresterende raamambtenaren.
Dit is toch niet te geloven, wat een gepruts weer.
Proberen waard, ik ben voor!!!
@De_fluitlokker | 25-10-20 | 16:17: Reactie onder een verkeerd comment gezet
Zelfs met de verkeerde conversie klopt er geen reedt van. Welke prutser is hiervoor verantwoordelijk?
Misschien willen ze gewoon dat mensen een zak over hun kop trekken?
Het is al heel lang geleden dat ministeries mensen aannamen op basis van competenties. Er wordt nu geselecteerd op huidskleur, kudt of handicap, en details als rekenvaardigheid of alfabetisme spelen geen rol.
Tja dit zelfde soort klungels rekenwonders zitten binnen bijna alle gelederen van de overheidsinstanties, metname bij de belastingdienst, Svb en overige loketten.
@obominotie | 25-10-20 | 16:33: meer meer diversiteit en impulsiviteit. Resultaten uit het verleden bieden geen enkele garantie meer voor de toekomst
Emiritus hoogleraar immunologie Pierre Capel is het ook totaal niet met de gang van zaken eens.
samenvatting :pcr test deugd niet, 1,5 meter afstand helpt niet, mondkapjes helpen niet en nog meer fraai. Toont hij, dé expert allemaal aan in deze video youtu.be/841w-vLIeaU
pierre capel, wilt dan ook graag zijn boeken verkopen.
@Tragicomix | 25-10-20 | 16:15: Dat heeft niets te maken met het feit dat hij gewoon gelijk heeft.
@Lupuslupus | 25-10-20 | 16:19:
Hoe weet jij dat dan?
Hij vliegt volgens mij uit de bocht wanneer hij over genetische manipulatie begint. Het is niet alsof er lichaamsvreemd DNA wordt ingespoten. Het spike eiwit wordt gekweekt en gezuiverd en dan ingespoten. Niets geks aan. Of mis ik iets?
Die zwaar dementerende man?
@bijna_raak | 25-10-20 | 16:39: ja daarom noemt hij zich tragicomix
Heb eerder wel stukjes gezien, maar hij kletst erg veel onzin... die man is al 15 jaar met pensioen ofzo?
@bijna_raak | 25-10-20 | 16:39: ik ruil hem graag in voor Jaap en zijn vrienden.
@Bert.Huisjes | 25-10-20 | 17:51: Ah, nice. Dan is het risico een stuk groter dan het krijgen van Corona zelf als je 60- bent :)
@quazi | 25-10-20 | 16:39:
ik meen te hebben begrepen dat er RNA wordt ingespoten dat codeert voor het spike eiwit. Dat RNA dringt je lichaamscellen binnen en het is de bedoeling dat met behulp van dat RNA de spike-eiwitten worden geproduceerd in je cellen zelf. Vervolgens zou je immuunsysteem die eiwitten dan als lichaamsvreemd moeten herkennen en er antistoffen tegen gaan aanmaken. Dit lijkt te werken, maar wat ik me afvraag is of dat RNA uiteindelijk ook weer verdwijnt en hoe je immuunsysteem op je eigen lichaamscellen gaat reageren, als daar die spike-eiwitten in worden geproduceerd.
Lock down afschaffen, alle jongeren naar de kroeg en het feest, Bejaarden, angsthazen en mensen met onderliggend lijden even binnen houden en alles is opgelost. Binnen een maand heb je een grote groep gezonde mensen die immuun zijn. Die paar doden die er vallen hebben we nu ook. Kan Hugo zijn niet werkende vaccin af bestellen dat toch niet gaat werken. Scheelt ook weer gedoe.
Gelukkig heb jij niet zoveel te willen...
@niv01 | 25-10-20 | 16:00: Trutte heeft gelijk.
eindelijk een verstandig mens
Helemaal eensch.
Ik snap niets van die obsessie met kroeg en feest, toen ik jong was wilde ik alleen dag en nacht met mijn vriendin in bed liggen, en deed dat ook meestal.
@uisge baugh | 25-10-20 | 16:08: Maar zij wilde ook wat.
Premier Trutte is hoe oud?
@dedwarsligger | 25-10-20 | 16:15:
Ik schat in dat hij nog in zijn pubertijd zit.
Proberen waard. Ik ben voor!! Paar dooien meer of minder maakt niet uit. Dat is toch al minimaal. Dit gedoe moet stoppen, is massahysterie, ook op GS.
@dedwarsligger | 25-10-20 | 16:15: Ik zit in de risicogroep. Los daarvan, ik heb 5 weken geleden corona gehad en het stelde niets voor. Dus dat is mazzel.
Hear hear....
@De_fluitlokker | 25-10-20 | 16:21: Is hysterie heb ik vaker gehoord.
Lock down verscherpen, jongeren 4 weken opsluiten, scholen universiteiten dicht. Verspreiding stopt. Probleem opgelost.
@Zwizalletju | 25-10-20 | 17:02: Corona blijft gezellig bij ons de komende jaren. Vaccins gaan niet werken en zijn af te raden. We moeten gewoon allemaal even corona krijgen zodat we de komende mutaties ook aan kunnen. Daarbij is de verwachting dat er binnen 4 jaren wel eens een echte pandemie zou kunnen komen. (cororna is geen pandemie) Dus beter bouwen we ziekenhuizen bij zodat we mensen kunnen helpen dan. In tijden dat die niet nodig zijn kunnen ze mooi werken als asielcentrum. Dus bouw die ziekenhuizen ergens ver weg in de polder of op een eiland. Dan zijn steden en kwetsbare dorpen van het asieltuig verlost, want die kunnen dan daarheen.
@Premier Trutte | 25-10-20 | 17:08: "Vaccins gaan niet werken " want ??? De rest is ook compleet geleuter. U heeft kennelijk geen idee wat voor stupide nonsens u verspreidt.
@Zwizalletju | 25-10-20 | 17:02: alle jongeren doodschieten, universiteiten nooit meer open. Probleem opgelost
@Zwizalletju | 25-10-20 | 17:23: Ik begrijp dat u geen echte argumenten heeft. Jammer.
@Zwizalletju | 25-10-20 | 17:23: voor veel virussen heeft men geen vaccin - virussen muteren heel snel - coronavirus kent vele stammen - effectiviteit is laag bij oude mensen en jongeren hebben het niet nodig. Nog meer ?
Toch is het merkwaardig dat een virus zich zo snel verspreid in een overbevolkt land als Nederland, je zou toch denken dat iedereen elkaar dan verteld wat er aan de hand is. En met de huidige globalisatietrend en open grenzen zou het buitenland dan ook spoedig op de hoogte kunnen zijn, en dat is wel zo fijn.
Het zal u verbazen hoeveel mensen nog steeds niet beseffen wat er aan de hand is
Ben mn testament maar aan het typen.
Ziet er allemaal niet goed uit als ik de kartelmedia mag geloven.
Heb trouwens nog 56 blikken snert over van de vorige lockdown.
Iemand?
Die blikken zijn nog wel handig voor de 2e, 3e en 4e lockdown...
Snert eten doe je niet ineens, maar af en toe een beetje. En alle beetjes die je at, 't is vreemd, maar die vergeet je. Het is je dikwijls zelf ontgaan, je zegt ik ben wat moe. Maar op een keer dan ben je aan je laatste blikje snert toe.
Lijkt me geen goed idee nu ik net vanmorgen mijn laatste rolletje heb opgehangen.
Snert eet men niet uit blik. Dat is gewoon walgelijk.
@Dikke_Tammo | 25-10-20 | 16:03: Een soort groene kots met bonkies.
Alleen als ze van Struik zijn. De bekende blikken Struik uit het leger, met zonder omschrijving en altijd een verrassing hoe de half-vaste drillende massa zou gaan smaken.
@EEnzame SchizofrEEN | 25-10-20 | 16:06:
Waar koop jij die?
@Tragicomix | 25-10-20 | 16:18: www.supermarktaanbiedingen.com/produc...
@EEnzame SchizofrEEN | 25-10-20 | 16:06: Hahahaha, als je honger hebt is ook Struik lekker. Ook al is het lauw. Ouwe Stomp 90-6 groet alle Bollen!!
Ruilen voor 56 pakken wc papier?
Ik zou ja zeggen, kom maar door, maar sinds ik corona heb proef ik niks meer, dus zon heerlijke snert gaat er niet meer in
Dit ICT drama klinkt gevaarlijk. Hoe moeten wij demense nu weten dat wij in een dodelijke pandemie zitten, zonder de steigerende statistieken van de RIVM.
Straks loop ik nietsvermoedend zonder mondkapje de supermarkt in, springt tante Corona tevoorschijn.
Waarschijnlijk wel.
Lol, bedankt, dit wappiekrantje kende ik nog niet.
Die Fuelmich heeft zeker een punt. Als hij zijn zaak stug door blijft opbouwen wordt dat een leuk proces.
@nick.name | 25-10-20 | 16:03:
CTRL+F is 28 maal "nep". Nou dan weet je het wel1!
@nick.name | 25-10-20 | 16:03: ik begrijp hieruit dat u nog in HET 4es gelooft? En U noemt anderen een wappie?
Waarom niet het (totaal van 52 weken) / 52? Dat geeft een veel gunstiger beeld. Want een week is ook maar een willekeurige periode van zeven dagen.
/sarc
Kunnen we jou op de een of andere manier in dat crisisteam werken?
De verwachte daling na het vaccin kunnen we ook nog meenemen. Gewoon de ECB rente modellen gebruiken.
Niet alweer -_-
Leuk dat je mee wilt praten, maar de link naar Covid19 ontgaat me.
Weet je mama dat je op internet zit?
En ga eens douchen!
Dat waren de eigenschappen van een bepaalde profeet.
Moet jij niet terug naar je afdeling.
Kunt U dat onderbouwen met bewijs ? Zo nee dan is het smaad / laster en daar staat gevangenisstraf op.
Hoi Kuzu, ook lid geworden?
@Reebensteeltje | 25-10-20 | 15:47:
Ja, nu je het zegt. De verloofde van de profeet had een kleine spleet.
En er zijn beelden van reageerder Dommegeerwilders
www.youtube.com/watch?v=94Haid1zulI
@Papa Jones | 25-10-20 | 15:50: Welke? Die pedofiele analfabeet had er toch meerdere?
Warüm jai liegpraat. Iesj niet normaal.
Sneu dat je niet eens je nick goed geschreven hebt. Het is GeerT Wilders. Je mist de t van treurig, turk.
Raar hoe moslims altijd hun moeder willen neuken en denken dat anderen dat ook doen... je bent hier in een beschaafd land, vies ventje, spaar ons je vunzige fantasietjes.
Probeer is een keer al je pillen tegelijk in t nemen en dan wegspoelen met whisky.
@EEnzame SchizofrEEN | 25-10-20 | 15:50:
Klopt.
Ik heb het over de 9-jarige Aisha.
*Bammetjes smeren doet...*
@Eric Newby | 25-10-20 | 15:52: Zij denken je daarmee intens te beledigen terwijl ze niet beseffen dat zij mensen van een oneindig veel hoger pilotage dan zijzelf simpelweg niet kunnen beledigen.
Wat je zegt ben jezelf, met je kop door de helft, met je kop door de muur, ben je morgen lekker zuur.
De koning van Marokko is een alcoholist en een junkie.
Was één of andere profeet geen liefhebbert van kindertjes? Als ik btw dat geschrift van jullie moet geloven is het hiernamaals van jullie ook een aardige hoerenkast aan het worden. Of zijn ze nogsteeds allemaal maagd ?
Raar hoe moslims altijd hun moeder willen neuken en denken dat anderen dat ook doen... je bent hier in een beschaafd land, vies ventje, spaar ons je vunzige fantasietjes.
Eric Newby | 25-10-20 | 15:52 | reageer | favorietblock
Neuken binnen de familie lijkt inderdaad wel een belangrijk thema in de ervaringswereld van de Boze Profeet. Vooral in het Erdogan-kamp projecteren zij daar veelzeggend veel mee.
@Papa Jones | 25-10-20 | 15:55: Die Aisha zal, met haar 9 jaar en in die tijd, al intelligenter zijn geweest dan reaguurder Dommegeerwilders.
Kan je je voorstellen dat ik leerlingen voorbij zie komen van dit bedenkelijke niveau? En dat groeit dan op in hedendaags 010.
Je bent denk ik in de war met de profeet maar die zou ik niet onnodig beledigen als ik jou was...
En verborgen homofiel bovendien
@Papa Jones | 25-10-20 | 15:50:
LOL.
Jeez, hoe krijg je het voor elkaar. Dit is al jouw 3de of 4de reaguurdersnaam en elke keer gejorist en opgedonderd. De vorige was JesseKlaver toch? je hebt in ieder geval verstand van iets met computers en internet lijkt mij. Kan je daar niet iets beters mee doen dan partycrashing bij Geenstijl? Trouwens je hebt mijn vraag nog niet beantwoord die ik had n.a.v. jouw opmerking onder het synoniem van JesseKlaver dat hij het licht had gezien. Ik wilde het aantal lumen weten. Kan dat nog worden beantwoord?
Lastig uitleggen aan iemand met een iq van een pelpinda.
@DexterGordon | 25-10-20 | 15:47: Het is op zijn minst een interessante vraag. Aannames over IQ zijn minder voor de hand liggend..
De visie van mijn ouders (die al het nodige hebben meegemaakt).
Toen moeder uit het ziekenhuis kwam, gaf ze al aan later (wanneer dat ook mag zijn) naar Canada zou reizen en de eenzame toch naar het Noorden zou gaan maken. Schijnbaar doen oudere Inuït dat om niet langer een last voor de kinderen te zijn.
Ze omschrijft zichzelf nog steeds als onkruid; dat vergaat ook niet.
En over pa zei ze laatst: 'die moeten ze op zijn 120-ste verjaardag doodmeppen, die heeft het gestel van een baksteen / die is te dom om door te hebben dat'ie dood moet*'.
*is afhankelijk hoe de sfeer tussen hen tweetjes is.
Toch een puntje van kritiek: "interesseert" is met twee maal s.
Verzekeringsarts Koen van Rijn gaat Van Dissel aanklagen voor de enorme alles overschaduwende nevenschade van de maatregelen.
Friet, ik sta achter je. (achter) de wereld wordt geregeerd door achterlijkheid en verslagen door gesubsidieerden.
@SchnauzeCitizen | 25-10-20 | 16:42: Gelukkig ben jij er nog.
@RichardBandler | 25-10-20 | 16:26: Kansloos. Maar gratis publiciteit.
Informeer jezelf
en blijf zelf nadenken,
vermijd risico's
eet een appel
en blijf gezond.
Een prima positief advies. Ik ga mijn best doen.
Mag een banaan ook?
En geloof niet alles wat er op TV en in de krant verteld wordt.
Dt stuitende onmacht van onze regenten begint ondraaglijk te worden.
We moeten het verdere vervolg gewoon in handen van Geert Wilders leggen. Dan vliegt het aantal besmettingen in een paar dagen naar nul, de ziekenhuizen stromen leeg en de doden staan op uit het graf. Daarnaast kruipt Nederland direct uit de recessie, terwijl de ons omringende landen in armoe en hulpeloosheid verzinken. U krijgt er allemaal dik 10.000 euro bij en van de Marokkanen hebt u van de ene op de andere dag geen last meer. Dat heeft hij “geregeld”.
Alle ballen op Geert
Eindelijk.
U is niet serieus te nemen. U is van Turkse afkomst wellicht?
En we moeten ook uit de EU, want Brussel is hoofdschuldige aan deze pandemie.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-10-20 | 16:05: Na Brussel had een punt gemogen en daar had de tegel kunnen eindigen: we komen er wel, Kuif! ;)
@Kuifje-naar-Brussel | 25-10-20 | 16:05: ik ga pas in de EU geloven als dat verhuiscircus een keer afgeschaft wordt. Het lijkt wel of de EU ontworpen is naar Belgisch model.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-10-20 | 16:05:
Brussel = de hoofdstad van de failed state Belgie, dus daar kan weinig goeds vandaan komen.
@bqbq | 25-10-20 | 16:32: Gejat van Vlaanderen, ook nog. De EU is wel van het omvolken.
@Sinterbikske | 25-10-20 | 16:27: Niet het kind met het badwater weggooien.
Nu pas op 300K positieve testen? Schiet ook niet op. Maar goed, mooie dagcijfers: open die horeca!
Als Nederland de Duitse laboratoria had, hadden we nu geen probleem met de maatregelen, want dan deed iedereen normaal. Nederland moest weer elitair zijn om hun eigen mensen te gebruiken, die ook nog eens lang duren en duur zijn in plaats van Duits kwaliteit snel testen.
Kunnen wij nu eindelijk ons geld terugvragen van Italië, Frankrijk en Spanje?
Die ondanks de mondkapjes ellende de hele zomer er het zelfde voorstaan, als hier.
Mondkapjes helpen niet, nu dus bewezen.
Italië, Frankrijk en Spanje hebben alles al uitgegeven.
Geld is weg.
Vragen mag altijd, maar hier in Spanje is het al weggepist 14 miljard schuld uit 2010 van een bank gewoon kwijtgescholden... de rest gaat op aan steun aan bedrijven die hun zwarte omzet missen en grote bedrijven die jaren dividend betaald hebben ipv wat vet op de botten te krijgen.
Is al lang uitgegeven aan schnaps und Frauen.
En dan ook nog de rekenfout van het ministerie volksgezondheid wat het verschil tussen inch en cm niet weet, gevolg overmaatse verkeerde mondkapjes. Het zgn Redteam en het outbreakmanagementteam plus het RIVM wat rollenbollend over de straat gaat, conclusie een grote puinhoop geregistreerd door Rutte en een enge omhooggevallen ex onderwijzer met foute schoenen en rare haardos. 1 en 1 =2 maar met hun beleid is het 0 komma 0 en alom paniek.
Vinger in je mond of andere opening en dan in de wind houden, om te zien hoe het virus zich verspreid.
Ik geloof wel dat er een naar virus heerst, maar heb mijn bedenkingen over de kwaliteit van de testen. Tijdens de 1e "golf " deugden deze testen niet en nu ineens wel.....
Die pcr-testen zijn nu nog gevoeliger geworden...
Kijk je toch gewoon naar de opnames.
Alle opnames voor welke kwaal dan ook met een positieve PCR test wordt nu als "Covid19" patiënt geteld. Op griep e.d. wordt standaard niet getest, dus echt alles komt onder de noemer Covid19 terecht.
@RichardBandler | 25-10-20 | 16:18:
Dat bedoel ik.
@DexterGordon | 25-10-20 | 15:48: volgens de gehanteerde NICE- telling of realistisch?
Tijd voor een feestje!
Noodtoestand Spanje tot end me 2021. Gelukkig heb ik mijn voucher nog niet gebruikt. Wilde in maart naar Sevilla. Gaat dus weer niet door. Dan wordt het Moskou denk ik.
Kunt u samen met Kuifje.
Noord Korea schijnt ook mooi te zijn in maart
@BrutusBosch | 25-10-20 | 15:32: samen met Kuif aan de wodka en Borsjt, lijkt me gezellig!
@D.Onderop | 25-10-20 | 15:41: staat ook nog op mijn lijstje.
@Sinterbikske | 25-10-20 | 15:42: Daar wordt je nu onmiddellijk neergeschoten. Noord-Koreanen beschouwen iedereen buit hun land als besmet, Dat is het meest effectieve maatregel die de weergaloze stralender dan de 1000 zonnen onze lieve kameraad groot leider Kim Jong-un kon bedenken.
Vooral doen. Vorig jaar voor het eerst geweest. Echt de moeite waard.
@Kattie | 26-10-20 | 11:22: moskou bedoel ik, niet noord korea
Zoek op een wereldwijde corona website naar landen onder de evenaar: bijna allemaal gaan daar de cijfers omlaag. Het virus heeft ons hard geraakt begin dit jaar, maar daarna kwam voorjaar en zomer. Nou kruipt iedereen weer in z'n hok, ventileert niet goed, en raakt ziek. Ongeveer in hetzelfde patroon als verkoudheid en griep.
Dat virus blijft onder ons, en zal elke keer wéér de kop opsteken.
En dat is dan weer een goede reden om een lockdown als idioot te gaan bestempelen.
Onder de evenaar begint het nu zomer te worden. Ze hebben daar minder mensen boven de 40, minder met onderliggend lijden of obesitas en de kans dat iemand met covid-19 daar netjes een testje krijgt is kleiner dan hier.
Inderdaad; het is maar een griepje, maar wel één die ons allemaal in de ban houdt. Hoe zou DAT nou komen? Ik heb daar zo mijn gedachten over. Ondertussen ken ik nog steeds niemand in mijn omgeving die geveld is door de coronagriep.
Het vergt wel lef om als land te zeggen:' we accepteren dat het virus er is, we accepteren dat mensen er heel ziek van kunnen worden, zelfs aan kunnen overlijden, maar we laten ons niet langer door regeren. We heffen alle lockdown regels op en investeren extra in onze economie, zodat we ook kunnen investeren in onderzoek naar dit virus, zodat we kunnen voorkomen, behandelen en uiteindelijk genezen'.
Maar ja, belangen.
@EEnzame SchizofrEEN | 25-10-20 | 15:37: Wie heeft er belang bij een lockdown??
@grietmetgroenefiets | 25-10-20 | 15:43:
Kuif,Gulliver en Papa Jones.
@antonconstandse | 25-10-20 | 15:34: ok ken er 5, waarvan er 2 helaas niet meer onder ons zijn en 2 nog flink herstel te gaan hebben. De laatste was er vrij snel overheen (en dat was niet eens de jongste).
@Feynman | 25-10-20 | 15:33: De worldometer zegt dat er 75% meer doden in Nl zijn dan in Duitsland..... pittig.
Telt men de doden wel hetzelfde? In NL gaat iedereen met een positieve PCR in dezelfde bak doden aan PLUS met Corona.
@antonconstandse | 25-10-20 | 15:34:
Dan moet je eens onder je steen vandaan komen.
Ja duh... het is namelijk griep
Overleden: 27. Gisteren zijn er 55 mensen overleden aan corona, eergisteren 45, dag ervoor 46, daarvoor 59, 46, 17, per dag dus.
Op ic aanwezig met corona-verdenking
week 43: 524,
week 42: 411,
week 41: 282,
week 40: 205,
week 39: 158.
IC in vier weken tijd verdrievoudigd.
Aan corona? Nee nee nee. Ze stierven OF met corona, OF aan corona. Dat laatste is er bijna niet. Meeste die sterven zijn ouderen die al verschillende klachten hadden voordat ze corona kregen.
Overledenen van gisteren zijn nooit compleet.
@VoltaireJohn | 25-10-20 | 15:28:
Maar geen dodelijke klachten.
Corona is dodelijk voor ze.
20 procent heeft onderliggend lijden.
en als ze er te laat bij zijn noemen we het oversterfte, maar straks moeten ze nog staande begraven worden, drie rijen diep want plek is er niet alleen op "speciale begraafplaatsen"
dus ongeveer 16.8 miljoen hebben niks?
@VoltaireJohn | 25-10-20 | 15:28: Is al lang weerlegd. 80 procent was zonder Corona nooit op de IC terecht gekomen. En van die 20 procent hooguit een minderheid.
@Papa Jones | 25-10-20 | 15:29: dat cijfer van onderliggend lijden is toch veel hoger?
@jantjeuitnederland | 25-10-20 | 16:04: Hoge bloeddruk is ook onderliggend lijden. Meen dat 30 procent van de zestigplussers een te hoge bloeddruk heeft. Maar daar kun je wel 90 mee worden.
"Rutte overlegt op Catshuis over snelle stijging besmettingen"
www.telegraaf.nl/nieuws/745626020/rut...
De maatregelen zijn al bijna te voorspellen.
- Scholen blijven open, horeca blijft dicht.
- Iedereen blijft thuis bij klachten, behalve zorgmedewerkers, die móeten naar hun werk als ze ziek zijn.
Aanscherpingen in de trant van:
- Mensen moeten nu thuis ook anderhalve meter afstand houden.
- Volledig alcoholverbod de hele dag.
- Mondkapjes gaan ook gelden voor huisdieren .
- Nog strakkere handhaving: Iedereen met handen die niet kapotgewassen zijn krijgt 390 euro boete.
Hij & zijn beschermeling Hugo bedankt voor Uw stem, hadden het niet open moeten gooien teneinde de vakantiebrache en klm overeind te houden in de vakantie en uiteraard voor de vakantie
@Denimativ1970 | 25-10-20 | 15:28: "Volledig alcoholverbod de hele dag" Ook thuis ? Dan heeft het leven geen enkele zin meer. *naar de bouwmarkt snelt voor keukentrapje en stevig touw*
@Denimativ1970 | 25-10-20 | 15:28:
-
U vergeet die avondklok van acht uur 's avonds tot zeven uur 's ochtends nog...(qua lachgasballonnetjes...)
@D.Onderop | 25-10-20 | 15:33: Hier zit het vertier voor komende weken al een weekje onder het waterslot...
@D.Onderop | 25-10-20 | 15:33:
Zit er nog in ook. Je weet niet wat voor gekkigheid ze verder bedenken, om de lol uit het leven te halen.
@Denimativ1970 | 25-10-20 | 15:28:
Niet onmogelijk. Ze doen maar wat, om daadkrachtig over te komen.
@mr_666 | 25-10-20 | 15:39: Goed zo! Heb nog flessen van vorig jaar dus dit jaar al mijn druiven weggegeven.
@Lupuslupus | 25-10-20 | 15:49: Ach, ik heb nog ruim 10 kilo mout liggen, ik kan ook wel even door. Mocht het nog langer duren verwacht ik wel een leuk sapje te kunnen maken van appelsap en suiker.
@mr_666 | 25-10-20 | 17:11: Zeker kan dat. Beetje gist erbij toch? Op YT staan wat dat betreft hele leuke en makkelijke brouwseltjes. Maar ja, dat wachten totdat het geproefd kan worden.... Dan ben je alweer weken verder. Vorig jaar begonnen met wijn maken dus vandaar dat ik inhaakte op dat waterslot. Is ook heel leuk om naar die bubbels in het slot te kijken :-) De ton stond hier naast mijn bureau bij de verwarming en het is de 1e x geweldig goed gelukt. Ben best wel een beetje trots.
@Lupuslupus | 25-10-20 | 17:40: Ja, met broodgist krijg je in principe al alcohol, maar met een mooi cidergistje en wat voeding erbij heb je daadwerkelijk een mooi drankje. Moet vaak wel lang rijpen voordat de zwavelstank écht weg is, maar binnen een week is 20L van 6-7% goed te doen.
"Het is eigenlijk het beste om de cijfers van vandaag en morgen op te tellen en die door twee te delen",
Niks delen met niet-complete cijfers. We weten het gewoon niet voor die dag. Wachten op het volgende moment dat je het wel weet.
Wat ze zaterdag niet hebben meegeteld, is doorgeschoven naar zondag.
IT Systeem..... Laat me niet lachen. Het gaat om een eenvoudige vastlegging. Het gaat hier om manipulatie of totale incompetente. Kies er maar één.
Beiden, faalhazen in het kwadraat
Vroeger hadden wij voor zo een programma een paar modules:
Invoeren
Opvragen, zoeken
Wijzigen
Printen (en ook op alleen het adres en naam voor de briefstickertjes)
Bomvrij vroeger dan, ergo nu moet het zelfs chimpansee proef gemaakt kunnen worden.
Wappie.
Nou, zal me niets verbazen als de ICT daar gewoon echt slecht op orde is. Vaak een kostenpost waar men op beknibbeld. En het is overheid ook nog.
De polonaise van de Technocraten is in volle gang.
Helaas is het kenmerk van de technocratie: De storing.
"Spaanse premier Sánchez kondigt noodtoestand om corona af tot mei 2021"
www.telegraaf.nl/nieuws/544130442/spa...
Idioot. Vervoer tussen bedrijven ook stilleggen met verschillende regio's? En dan 3e iof 4e steunpakket vanuit noord Europa? Geschift!
Voor 15 dagen vanaf nu, ook hier in Valencia waar de statistieken laag en stabiel zijn. Hij will dinsdag laten stemmen om inderdaad alvast tot 8 mei de vrije hand te hebben. Samen met zijn communistische maat Pablo Iglesias vele maken erger dan Franco. Ik hoop dat de EU echt stopt met hel geld gooien in deze bodemloze wensput.
Nou daar gaat ons geld weer. Lekker makkelijk om op de portemonnee van andere landen alles stil te leggen.
@Ad1617 | 25-10-20 | 15:27: Nou, erger dan Franco.... Die heeft het volk jarenlang dom en erg arm gehouden.
Het wil maar niet lukken met het vaccin van Hugo.
www.youtube.com/watch?v=8tFC0HUD8xk
Hebben we het nu over besmettingen of positieve PCR testen?
We hebben het over iets dat stijgt iig
/De media en poliiek hebben het over besmettingen; ieder die zich er enigszins in verdiept praat over pos. pcr testen.
Dat maakt niet uit, het is een maat voor de ernst van de situatie.
Het RIVM noemt ze zelfs patienten.....
Nee, het aantal overlijdens (dan wel áán en niet alleen mét Covid19) lijkt me een betrouwbaardere maat. Of anders de rioleringscijfers.
@Otto Normal | 25-10-20 | 15:22: echt waar? Doet s uitleggen?
Voortgezet moet echt weer dicht. Kaart is donkerrood met zeer ernstig in groot deel van het land...
Besmettingen zitten ook grotendeels bij de bovenbouw van het VO.
Je moet wel weten wat die kleuren betekenen. Verder flauwekul natuurlijk: onderwijs stoppen brengt ook maatschappelijke schade. Dat snappen die Diederik Gommers-achtige types van het ziekenhuis maar niet.
@Papa Jones | 25-10-20 | 15:16: Zijn daar cijfers van? Er waren wat vage cijfers waar uit bleek dat de meeste besmettingen buitenshuis bij de horeca plaatsvonden. Met als kanttekening dat de cijfers niet zo nauwkeurig zijn omdat we te weinig testen en het contactonderzoek maar op hebben gegeven.
@Gräf&Stift | 25-10-20 | 15:18: Ach hou op, een paar maanden binnen blijven is geen wereldoorlog hoor. Het is niet leuk, nee. Maar dan heb je de module (Het leven Is Niet Alleen Maar Leuk) ook alvast gehad. Man the fuck up met ons allen.
Al die ondernemers die over de kop gaan daarentegen... Maak ik me echt zorgen over.
@Gräf&Stift | 25-10-20 | 15:18:
Digitaal les werkt anders wanneer de nood aan de man is prima voor voortgezet onderwijs.
Geloof me als ik zeg dat dit op de scholen waar het aan het fout lopen is, al gebeurt.
Heb dagelijks contact met collega's en die zien om hen heen het aantal zieke collega's en kinderen in rap tempo toenemen. Persoonlijk gaan we de komende week als de sodemieter naar lesgeven op halve kracht (dus de helft online), met in achtneming van het tot in het absurde ventileren, ofwel met deuren en ramen wijd open, ongeacht het weer. En ja, ik heb in mijn ruimte een dubbele branddeur die de hele dag openstaat tegenover de open ramen...
@Papa Jones | 25-10-20 | 15:16:
Ja, via hen verspreidt het zich snel. Dus: sport weer dicht, rondjes rennen, webcam les.
@Jan, Leiden | 25-10-20 | 15:26: De meningen zijn verdeeld; ik heb collega's die aangeven dat hun leerlingen (onderbouw) geen bal leren, terwijl ik (bovenbouw-) leerlingen spreek die heel blij zijn dat ze online eindelijk kunnen leren van de docent, zonder gestoord te worden door lastige medeleerlingen.
Het kan verkeren.
@EEnzame SchizofrEEN | 25-10-20 | 15:27:
Onderwijs moet gewoon weer digitaal, kaart is zeer ernstig voor 3 kwart van Nederland.
Hoewel ik wel veel moeite heb met de psychische gevolgen voor jongeren dat ze weer via facetime alles moeten doen. Het zijn nooit goede keuzes die je kunt maken, altijd de minst slechte. En ook die docenten, met name de oudere, zijn niet veilig, ook al ventileer je in wanhoop nog zo veel mogelijk.
En we hebben al bepaald niet een docentenoverschot.....
@EEnzame SchizofrEEN | 25-10-20 | 15:27: Hmm, van tocht wordt je verkouden...?
@ger1306 | 25-10-20 | 15:32: Welnee. Alleen is het sterveskoud en wapperen al mijn papieren voortdurend van mijn tafel. En die kou is echt niet leuk; sta je les te geven met je jas aan, handschoenen, sjaal en muts én een mondkapje, niet voor de corona maar omdat daardoor je neus warm blijft!
@Muxje | 25-10-20 | 15:19: Het stond in een mail die ik van school kreeg. Er waren 24 besmettingen afgelopen week, waarvan 4 in de onderbouw en 20 in de bovenbouw. En dit was in lijn met wat ze op andere scholen zien, stond er, dat besmettingen vooral in de bovenbouw spelen.
Acht docenten zijn besmet.
Het gaat om een havo/vwo met plusminus 600 leerlingen.
@Dikke_Tammo | 25-10-20 | 15:21:
Precies dit maar ouders van nu zijn te druk met carriere en hun status tegenover de buren dan met hun eigen kinderen.
@2voor12 | 25-10-20 | 15:46:
Dat is wat ik bedoelde met Khabib die ons een spiegel voorhoudt. Ja ik weet; ander land, andere koeltoer, niet mijn kopje thee; maar waar staan wij? Wie zijn wij? En waarom zijn we (kennelijk) helemaal uit het lood vanwege een lockdown die in iedere oorlog als een bevrijding zou aanvoelen? Waarom gaat iedereen pleepapier hamsteren? Waarom al dat gezeik?
@Papa Jones | 25-10-20 | 15:42: En hoeveel 'besmettingen' liggen in het ziekenhuis?
@Dikke_Tammo | 25-10-20 | 15:57: Mensen kunnen niet meer afzien.
2+2 is 5
5G?
@Mark van Leeuwen | 25-10-20 | 15:18: Ministerie van Waarheid
Het is een rommeltje met die cijfers, weer typisch moderne Nederlands knulligheid.
Wordt toch keurig aangeven dat er een afwijking is en waarom die er is?
@Continuum | 25-10-20 | 15:15: Juist, Rennieflox heeft last van oer-Hollandse zeikerigheid.
Nog meer nieuwe cijfers:
Japan met 126 miljoen inwoners: 554
Zuid-Korea met 49 miljoen inwoners: 91
We fucked up.
Yup, Italië gaat ook weer bar slecht, net als heel Europa.
Yep, en we hadden we gewoon van ze kunnen leren, maar daar waren we te arrogant voor. En Van Dissel is kennelijk ook nog eens Oost-Azie deskundige want volgens hem deden de Aziaten het beter omdat ze volgzamer zijn. Taiwan, Zuid-Korea, Singapore etc. waren gewoon beter voorbereid, wisten door ervaringen met SARS en Vogelgriep wat er nodig was, en hebben vervolgens snel en op de juiste manier gehandeld.
We wonen in Europa dus het heeft geen enkele zin om ons met Japan en Zuid Korea te vergelijken. Hebt u geen cijfers van de EU-landen? of van de EU-landen als totaal? Daar hebben we meer aan denk ik.
Japen heeft dan ook geen lockdown zoals onze overheid uitvoert en verder aangemoedigd wordt door GeenStijl zelfs. Gewoon slim tracen en evenementen aan banden leggen. Verder daar ook burgers met breder plichtbesef, ratio en elkaar iets meer klein houden wellicht met sociale controle. Die lage getallen daar komen zeker niet zomaar vanwege de restricties of "maskers".
Kijk anders Buitenhof eens terug met Marcel Levvi, geeft je weer wat hoop:
"Marcel Levi, vanaf april voorman van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek en nu nog hoogleraar en klinisch decaan van University College London, heeft er veel vertrouwen in dat er ‘midden-december’ een goedgekeurd coronavaccin is. Dat zei hij vanmiddag in het tv-programma Buitenhof. Levi is persoonlijk betrokken bij de ontwikkeling van de vaccins van Oxford en Pfizer. ,,Dat zijn de twee koplopers.”"
Nederlanders zijn te veel handelaren met een te kortetermijn- en poldervisie blijkbaar. Te weinigl mensen willen zelf minderen in pleziertjes en zakendoen, en daardoor is iedereen de klos. Briljant.
@Lupuslupus | 25-10-20 | 15:16: Dat is zo'n onzin, tuurlijk moeten we wel met Azie vergelijken, ze zijn de kampioen momenteel in virusbestrijding, dus het is zeker heel interessant om te kijken welke maatregelen ze daar doorvoeren en wat we daar (deels) van over kunnen nemen. En dan niet zo vooringenomen met "dit werkt niet in nederland" nee, met een open mind en een publieke discussie. Azie loopt echt voor ik woonde er tot voor de corona crisis en dit geeft ze nog een verdere voorsprong op de westerse wereld en verdiend wat mij betreft.
Men kijkt veel te weinig naar Azie er is daar heel veel te leren. Erg jammer. En meeste mensen kwakken vaak wat neer als het over China gaat bv, zonder enige kennis. Sommige maatregelen die ze daar nemen zouden hier op Europees of Nederlands niveau ook best mogelijk moeten zijn.
Vaak is men erg onwetend als ze wat over china schrijven, zonder het echt onderzocht te hebben of er gewoond te hebben mbt het corona beleid.
Ik zei het voordat het virus hier kwam al, (maargoed ik heb 0 invloed), kijk naar Taiwan, kijk hoe die ermee omgaan, dat moeten we kopieren willen we zonder grote privacy of vrijheidsbeperkende maatregelen de situatie doorkomen.
Want Taiwan (democratie) lukt dat heel prima.
@Alexander | 25-10-20 | 15:23:
Neem aan dat de testcapaciteit in Taiwan wel in orde was vanaf het begin ?
Hoorde dat een vaccin eigenlijk niet kan tegen een immer veranderend virus, is dat zo(waarsch. geen originele vraag)?
Feynman, misschien andere dna?
Hoogst waarschijnlijk hebben ze daar een veel betere gezondheidszorg dan in pakweg Nederland.
@Alexander | 25-10-20 | 15:23: Die maken keuzes die wij niet willen maken. Dan ben je volgens mij klaar met vergelijken
Dan moet u misschien ook benoemen wat ze in Azie anders doen, want daar zijn al maanden geen lockdowns meer noch verplichte mondkapjes. Japan behandelt al maanden met Budesonide, maar dit wordt in Nederland als fake news afgedaan. En er is daar veel aandacht voor ventilatie, er zijn geen bejaardenhuizen en bejaarden krijgen geen griepvaccins.
@Alexander | 25-10-20 | 15:23: Een aantal goeie dingen kun je zeker kopiëren. Waarom zou je steeds zelf het wiel proberen uit te vinden?
@C1O2 | 25-10-20 | 15:33: eerlijk?Kom er recent vandaan, heb blijkbaar iets gemist. DoTell!
@sprietatoom | 25-10-20 | 15:17:
Precies.
En hij verweet onze politici een gebrek aan durf. Ik noem dat lafheid om zichzelf in te dekken wat ze nu ook al doen (RIVM op laten draaien achteraf als blijkt dat ze het verkeerd hebben aangepakt). Over leiderschap gesproken. Nul komma nul.
Voorlopig staan er nu in Utrecht honderden mensen, merendeels zonder mondkapje, bovenop elkaar bij een demo tegen pedofilie. Onder hen zijn veel leden van motorclubs.
www.telegraaf.nl/nieuws/1574261993/ho...
Ik heb ze gezien toen ik een hamburger ging halen. Gezellige boel hoor.
Meer motorvermogen dan hersens?
@C1O2 | 25-10-20 | 15:11:
Ja, vast wel, maar nu liever even niet!
Zie ze staan de sneue types roepend 'Pedo's moeten dood olé olé'
www.rtvutrecht.nl/nieuws/2106957/demo...
Ik ga binnenkort een demo organiseren tegen overstromingen in Limburg. Ook zo'n inkopper waar bijna niemand tegen kan zijn. En dan lekker losgaan op van alles en nogwat want je strijd voor het goede en dan mag het
@D.Onderop | 25-10-20 | 15:15:
We hebben al een rechtssysteem, dit soort types sporen niet de ander de dood te wensen. Hoop op sterke veroordeling vanuit het kabinet.
@Jan, Leiden | 25-10-20 | 15:12: In de open lucht is er niets aan de hand Jan, en mondkapjes zijn nutteloos.
Wanneer is de demonstratie tegen incest? Tjonge, we moeten toch echt de GGZ opnieuw inrichten zeg.
@C1O2 | 25-10-20 | 15:11: geen hamburgers halen. Blijf thuis. Aso.
@Lupuslupus | 25-10-20 | 15:18: hangt van het type kapje af.
Tijd voor een demo tegen overlast door motorbendes.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-10-20 | 18:43: dat zijn geen motorclubs, maar wannabe 1%'ers.
Dat laatste: ja.
Jij bent dus ook zo’n rare die dit vergelijkt met de ‘griep’. En dat is het dus niet. Bij griep lopen de IC’s niet vol. Je draagt waarschijnlijk ook geen mondkapje, vind 1,5 mtr onzin en wil eigenlijk gewoon doorgaan met alles. O ja, die gek Engel? Vind je die ook wel geloofwaardig? Zo ja, vul dan even een verklaring in om bij Corona niet geholpen te willen worden en je gewoon dood te laten gaan.
Omdat veel mensen voorzichtiger doen zullen er ook minder griep-gevallen zijn. Dus ook minder griepdoden. Die worden nu vervangen door de corona-gevallen. Je zou eigenlijk moeten kijken hoeveel griepgevallen er nu minder zijn dan normaal.
@B75 | 25-10-20 | 15:25:
Doe nou eens even rustig ademhalen.
@B75 | 25-10-20 | 15:25: Ik geloof dat Bert bedoelt dat de ziekenhuizen bij griep ook een CT-scan wilde maken maar daar is niemand ingetrapt. Nu met het chinezen virus staan ze in de rij. Is bang en geldmakerij dus.
@B75 | 25-10-20 | 15:25: In 2018 waren er 16.000 ziekenhuisopnames door de "normale" griep... Ook zat IC opnames daarbij. Dat is niet niks. En niemand was in paniek.
@B75 | 25-10-20 | 15:25:
Leest u dit eens:
www.netwerkacutezorgnoordwest.nl/nieu...
@HornoxNL | 25-10-20 | 15:33: Op de piek in 2018 lagen er zo'n 350 influenza gevallen op de IC.
2 recente wijzigingen ( kijk RIVM- site): telling nu naar N.I.C.E. methode en PCR van 3 tot 7 naar 1 marker, ct verhoogd naar 》40. Het staat er gewoon, je wordt beduveld maar het klinkt goed en we willen natuurlijk niet uit de pas lopen. Overigens is Lock3 met basisinkomen als compensatie voor bezitafdracht reeds aangekondigd. Nu nog wappie-afgeserveerd natuurlijk.
Het vreemdste is dat scholen open blijven. Ja, met maskers op in de gang want dat helpt dan. In de klas zelf hoeft niet want euh, nou hoeft niet.
Gewoon dicht die haarden van verspreiding en laat de ouders die janken over vervelende kinderen in huis maar eens de oorzaak aanpakken: de manier waarop ze zelf hun kinderen opvoeden.
Een hele generatie een half jaar niet naar school sturen? Dat heeft vast geen negatieve gevolgen inderdaad
Een lockdown voor scholen lijkt mij echt onvermijdelijk.
@Fijn_dat_je_er_bent | 25-10-20 | 15:10:
Wie zegt een haf jaar? Een maand is al genoeg en dat is zelfs korter dan een zomervakantie.
De scholen zijn alleen maar open omdat ouders zo begonnen te zeiken over notabene hun eigen kudtkinderen. Want blijkbaar is school tegenwoordig een dumpplaats zodat je zelf er geen last van hebt.
@2voor12 | 25-10-20 | 15:12:
Dan gooi je ze toch dicht. Als de werkgevers dan even betaald verlof geven kan dat prima lijkt mij
@Fijn_dat_je_er_bent | 25-10-20 | 15:10: Genoeg universitaire studies die minder dan 10 contacturen per week hebben. Is al jaren zo.
@Tom Aatje | 25-10-20 | 15:14:
Ouders werken toch gewoon thuis? En kinderen volgen school op afstand.
Oh wacht, kinderen van nu moeten constant toezicht hebben anders rotzooien ze maar wat aan omdat hun ouders ze nooit enige zelfdiscipline hebben aangeleerd.
@2voor12 | 25-10-20 | 15:16:
Alsof iedere ouder thuis kan werken? En hoeveel kinderen van, pak hem beet 6 jaar oud, ken jij die zichzelf kunnen onderwijzen de hele dag?
Nog zo'n muskietennet met grote gaten.
Iedereen doet voorzichtig in de klas, maar daarna weer lekker de door gangen door wolken aerosolen heen rennen die rondgepompt worden door de airco.
@Tom Aatje | 25-10-20 | 15:21:
Hoe doe je het dan in de vakantieperiodes? Zes weken zomervakantie kan toch ook gewoon terwijl ouders er hooguit drie weken vrij kunnen nemen?
@2voor12 | 25-10-20 | 15:35: BSO.
@Bataafje | 25-10-20 | 15:39:
Dus twee ouders werken en laat de overheid maar voor de kinderen zorgen.
En dan later raar opkijken wat voor kudtkinderen het zijn geworden als ze wel zelf eens een paar dagen met ze opgescheept zitten.
Leg dat eens uit aan al die horeca die massaal failliet gaan omdat je zelf niet op je kinderen wil letten.
Dus de conclusie is ...... de cijfers van het RIVM zijn een uitermate wankele basis om beslissingen op te nemen zoals bijvoorbeeld lock downs ?
Hoezo? Ze hebben gisteren toch aangegeven dat er vandaag een correctie zou volgen?
Er wordt vooral naar opnames in de ziekenhuizen gekeken.
Op dagbasis wel, beslissingen neem je op zevendaags gemiddelden
@Papa Jones | 25-10-20 | 15:11: Dat is zo gek nog niet. De enige plek waar theorie en praktijk elkaar treffen. Op uitvaartcentra na dan
Exact. N.I.C.E.-registratie en PCR met 1 marker ct>40 is pure volksverlakkerij. Een belangrijk criterium zijn de gewelddadige protesten in Italië.
Vaak komen dinsdag nog meldingen van het weekend toch? Dus hoe ga je dit bijhouden? Gemiddelden?
Cijfers zijn zo onbetrouwbaar als Joe Biden natuurlijk, maar het lijkt toch een goede dag. Aantal mensen op de ic zelfs gedaald.
Speciaal dat laatste is van groot belang.
En nog maar 7000 mensen overleden tot nu toe, een gemiddeld griepseizoen zorgt voor meer doden. Behalve dit jaar... er zijn geen griepdoden meer. Lekker de economie blijven slopen met die massahysterie. Die dame van K3 had gelijk met haar spotprent.... maar dat mag niet van de deugers.
Hoeveel zouden er zijn overleden zonder maatregelen?
@Gulliver | 25-10-20 | 15:08: waarschijnlijk net zoveel.
Het gaat niet om 7000 doden tot nu toe.
Het gaat om de zorg die overbelast wordt.
Dus die ziekenhuizen nemen die patiënten voor niets op. Stomme ziekenhuizen zeg. En gaan ze ook nog de reguliere zorg afschalen. Waar gaat het heen.
@Papa Jones | 25-10-20 | 15:12: Dat was de zorg tijdens de griep van 2018 net zo goed. De krantenkoppen daarover zijn hier al talloze keren voorbijgekomen.
@Papa Jones | 25-10-20 | 15:12:
Enne,wie had de zorg tien jaar in handen.
Oeps.
@PLupuslupus | 25-10-20 | 15:23: Precies: Waar zijn de griep en verkoudheid gebleven?
Iedereen rent van test naar test: de TEST die VAN ALLES test!!!
Aha weer een griep-Corona vergelijking. Goed, gaan we weer...
-Griep is minder besmettelijk en minder dodelijk;
-Bij griep stromen niet de ziekenhuizen en/of IC's overvol;
-Aan griep hou je op lange termijn zelden klachten over, van de Corona-patiënten uit het voorjaar, ruim half jaar geleden, heeft circa 5-10% (!!!) op dit moment geen klachten meer;
-in het griepseizoen worden niet allerlei maatregelen genomen zoals afstand houden, horeca dicht etcetc. Dus GEEN lockdown bij griep, wel vij Corona.
De cijfers van Corona zouden vele malen erger zijn nog zonder al die maatregelen. Doorberekend circa 35000-40000 doden tot nu toe.
En nu weer terug onder je aluhoedje.
Ben een beetje klaar met ontkenners zoals jij. Voor jou en mensen die net zoals jij denken heb ik een boodschap: Stop. Je bent te dom bevonden om mee te praten. Je snapt het niet. Laat mensen het regelen die het wel snappen. Je helpt zo niet mee, je loopt in de weg. Ga thuis zitten en hou je koest ipv andere mensen van hun werk te houden. Ik hoop dat je ooit realiseert dat je je erg dom gedragen hebt.
@Lupuslupus | 25-10-20 | 15:23: Op de piek in 2018 lagen er zo'n 350 influenza patiënten op de IC. Op de piek in april zo'n 1000 meer.
@Christ | 25-10-20 | 16:06: Dat is een goed vergelijkingscijfer
@Christ | 25-10-20 | 16:06: Dat is een goede vergelijking inderdaad... wel frappant dat een bezetting van ongeveer 1400 mensen een heel land lam kan/mag leggen. Wat zegt dat over het gezondheidssysteem?!
Het corona-dashboard ziet inmiddels bloedrood...
Waarom wordt er niet bij vermeld hoeveel mensen per dag het ziekenhuis en de ic verlaten.
In totaal liggen er nu 2147 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 2115), van wie 490 op de IC (gisteren: 501). Op de IC's zijn dus meer mensen ontslagen dan opgenomen.
@C1O2 | 25-10-20 | 15:07: De cijfers van vandaag zijn nooit compleet. We zien hier al weken een stijgende lijn.
Goede resultaten met het Russische vaccin.
i.redd.it/h1z11bw8rlg51.jpg
Voor de mensen die de vlag uithangen....
Zondag 4, 11 en 18 oktober lagen ook iets onder de trendlijn.
Blijf dus vooral bidden.
Zeg illuminatie, hebben jullie nu dan eindelijk je zin? Nou! Ophouden hoor.
Afgaande op de kop zeg ik 13.774,5 of is wiskunde opeens een sociale constructie?
Zouden ze hier op inhaken?
@Runderknak | 25-10-20 | 15:04: Meneer van Dalen wacht op antwoord is niet aan iedereen besteed. Haakjes ook niet, dus als auteur mag je kiezen tussen twee kwaden. Dankzij gebrekkig onderwijs kan je het niet meer goed doen.
Antwoord op Wacht Dalen van Meneer.
Dat is meer iets voor in de strip Heinz.
Je kunt pas van een cijfer spreken als iedereen wekelijks (dagelijks) getest wordt. Dit is nu getallengoochelarij.
Als de regering je eerst oproept om je te laten testen, later om je alleen te testen als je klachten hebt (in verband met de files voor de teststraten) kan een kleuter wel voorspellen dat je meer positieve resultaten krijgt. Als dan vervolgens die test alleen maar een indicatie geeft of er een immuunsysteem in werking gezet is (in de herfst nota bene) lijkt het me normaal dat de cijfers bergopwaarts gaan.
Ziekenhuizen stromen weer vol. Dat lijkt me een belangrijke indicatie.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-10-20 | 15:02: ja gelukkig kunnen we de patiënten naar Duitse ziekenhuizen onderbrengen, anders lagen er nu in bepaalde ziekenhuizen in NL de patiënten op de gang naast de koffiemachine.... tof land hoor...
Deze discussie wordt al maanden gevoerd.
Het doet niet ter zake.
Kijk naar de opnames. Wat Kuifje zegt.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-10-20 | 15:02:
Euhm,de ziekenhuizen stromen tijdens de jaarlijkse griepgolf elk jaar vol.
En dat is ook een belangrijke indicatie.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-10-20 | 15:02: waar zijn toch die beloofde 2500 ic bedden van rutte? Zelfde als alle andere beloftes van pinokkio?
Ze snappen er bij de RIVM vast helemaal niets van.
@komtdatschot | 25-10-20 | 15:08:
Niet in oktober
Probeer eens een afspraak te maken bij de huisarts voor een keelontsteking. Die wilt eerst een verklaring van een teststraat, vervolgens kom je op een wachtlijst voor een afspraak en word je in de buitenlucht behandeld, na 5 dagen. Als je voor elke vlek voor je ogen, of tepelkloof na het zogen door de straat heen moet krijg je automatisch meer mensen met een probleempje, en nulkommaniks mensen zonder klachten. Als ik iets van percentages lees, vertrouw ik het nooit.
Mondkapjes plicht hadden ze al maanden geleden kunnen regelen. Begin van de COVID nog Van Dissel die de effectiviteit ter discussie stelt en zelfs aangeeft dat het averechts kan werken, de malloot. En dan nog al die verzorgingshuizen die tot voor kort nog geen eens kapjes droegen om de cliënten te beschermen.... goed 7 maanden lang zijn cliënten en personeel onnodig blootgesteld. Overheid moet aansprakelijk worden gesteld voor nalatigheid. Dan het testen. Waarvoor je een dag vrij moet nemen 100km voor moet rijden om vervolgens meerdere dagen te moeten wachten op de uitslag. Voor ambtenaren geen probleem maar zorg personeel een drama... dit kost bakken met geld dat volkomen onnodig is.
Yep.
Die wachttijd is toch een perfect systeem...
Maandag: naar werk, weer dat gezeik over WIDM, F1 en de ingegroeide teennagel van de afdelingsleider. Eind van de dag bellen voor test.
Dinsdag: aangezien vandaag getest moet worden, tijd zat om even de honden uit te laten, lange boswandeling.
Woensdag: wachten op uitslag. Nieuwe hobby zoeken.
Donderdag: uitslag is binnen: negatief. Helaas is de dag al bijna voorbij dus morgen verder.
Vrijdag: iedereen is al half in weekend stemming, lekker geiten met de collega's.
Vrijdag 16:30: de hoeveelheid werk is te veel voor een hele dag.. schuif maar in het koffertje.
Zaterdag: jemig, dat is toch meer werk dan gedacht... honden moeten ook nog uitgelaten worden... Daar gaat het weekend.
Zondag: is toch die Jeroen de mol, potdomee. En bij de F1 eindigt Maxje net niet op podium... Humeur zakt tot onder vriespunt.
Maandag: herhaling van zetten.
@EEnzame SchizofrEEN | 25-10-20 | 15:07: het is gewoon schofterig , dat hele testgebeuren en het OMT die hier voor verantwoordelijk is. Je kunt beter 6 weken een complete lockdown hebben dan maanden lang en de winter door dit gemartel... dit gekloot kost veel meer.
Normale mondkapjes laten alles door. Is hetzelfde als kippengaas gebruiken om muggen tegen te houden.
Goh, eerst een race topic en nu de cijfers van het rivm,
mijn zondag kon niet slechter meer behalve dan dat mevrouw Optimist vanochtend nergens voor te porren was, nog niet eens een harsh handjob kreeg ik eruit en meestal piss ik haar zo off dat ze dat ding smackt naar volgende week zondag! Gelukkig mag in dadelijk alweer gaan werken.
Om maar eens met Lou Reed te spreken, "aren't you glad you're married"
In Duitsland het eerste geval van wappieterrorisme. Vannacht zijn er brandbommen naar het Duitse RIVM gegooid.
Net zoals bij de teststraten die bij ons geterroriseerd worden. Wat een leeghoofdigen.
En in Berlijn is afgelopen nacht een feest met 600 gasten door de politie beëindigd.
@Shitting Bull | 25-10-20 | 15:13: En ze zijn nu alweer met duizenden aan het demonstreren in Berlijn.
En dat met een extra uur!
Dat is vandaag pas toch?
@Watching the Wheels | 25-10-20 | 14:59: Daarom hebben ze vandaag toch een uur langer gehad om binnen te komen?
Liegen over effectiviteit van mondmaskers en daarbij ouderen en zorgpersoneel opofferen.
Mondmaskers die al schaars waren massaal opsturen naar China.
Mondmaskers tekort in paniek proberen aan te vullen door met louche partijen in zee te gaan met wisselend succes.
Ondertussen doorblijven liegen.
Testbeleid blijft tot ver na augustus rampzalig slecht opgezet. Nauwelijks coördinatie en geen eenduidig beslissing over opschaling.
Coronamaatregelen die nauwelijks helpen. Horeca weer eens dicht terwijl de oorzaak bij groepsgedragingen liggen. Ondertussen kan men bij de oosterburen terecht dus waarom nog vooruit plannen? Om je kapot te schamen.
Economische schade voor vele bedrijfstakken. Nog steeds problemen voor mensen met 0-uren contracten die niks uitbetaald krijgen.
Regels gelden blijkbaar niet voor diegenen die vanuit Den Haag dit beleid opstellen. Als ze betrapt worden, past men de strafmaat en regels wat aan.
En het ergste is nog wel dat men dit allemaal in maart bij de verkiezingen volgend jaar vergeten is. Een land vol kneuzen.
Tel daarbij op dat bij kassa, notabene een programma op de nationale propaganda omroep, álle maskertjes vakkundig werden gesloopt.
@EEnzame SchizofrEEN | 25-10-20 | 15:10: Eindelijk spreken ze op de NPO een keer de waarheid. Maar hoewel heel Nederland het dus weet blijft (bijna) iedereen gewoon met zo'n muilkorf lopen. Schijnt hip te zijn of zo.
@Lupuslupus | 25-10-20 | 15:28:
Mondkapjes helpen wel degelijk. Niet 100% maar in combinatie met andere maatregelen kom je een heel eind. Het is het zelfde als rijden met gordel. Je moet nog steeds verkeersregels in acht nemen en je aan de snelheid houden en zorgen voor een fatsoenlijke staat van je auto. Die combinatie vergroot je kans heelhuids thuis te komen.
@Deflatiemonster | 25-10-20 | 16:09: Draagt u een autogordel voor een ander?
Restez à la maison, zou Rutte zeggen.
Nee rutte zou dat in het grieks zeggen, niet in het frans.
@The2Amendment | 25-10-20 | 15:15:
όλοι μένετε στο σπίτι
VS gaan al weer richting de duizend doden per dag. En dan moeten verkiezingen nog komen....
Dan ga je daar toch wonen.
En waar staat de VS met aantal doden per 100K inwoners???
De 200.000 doden wijken verhoudingsgewijs nauwelijks af van de Nlse cijfers. Vraag is voorts wat je bijhoudt en registreert. Meten levert mbt dit dossier geen weten op.
@Huub12 | 25-10-20 | 14:55: Oversterfte ligt al rond de 300 duizend. Op een bevolking van 330 miljoen. Doe de rekensom.
@MikeTheBull | 25-10-20 | 14:54: Tiende, onder landen zoals Peru, België, Spanje, Brazilië, Bolivia, Chili en Equador. www.worldometers.info/coronavirus/#co...
@Feynman | 25-10-20 | 14:58:
Ecuador.
@Feynman | 25-10-20 | 14:58: Belgie staat erg hoog... weet iemand de reden?
@Gijsbert | 25-10-20 | 14:54: Nou neu, geen belangstelling.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-10-20 | 15:14: Hihi.
@ger1306 | 25-10-20 | 15:11: Omdat Belgen.
De Zuiderburen doen het met +17.709 een stuk slechter.
Patatcultuur vs Frietcultuur?
Klopt, daar maken ze zich echt grote zorgen.
En dan met name in Wallonië - Van Vlaanderen wordt gezegd dat er veel minder besmettingen zijn. Steden als Luik zouden er uit springen.
Echt een prestatie op 12 miljoen inwoners. nl.wikipedia.org/wiki/Belgi%C3%AB
@Nederlandop1 | 25-10-20 | 15:03: gezien de bevolkingssamenstelling van luik is dat goed nieuws
@The2Amendment | 25-10-20 | 15:16: de bevolkingssamenstelling van Luik ligt misschien wel ten grondslag aan die explosie.
We moeten minder testen, want dan hebben we ook minder besmettingen.
Als we voortaan alleen mensen zonder symptomen testen gaat het cijfer ook snel omlaag.
@Gulliver | 25-10-20 | 14:51: Eigenlijk nog een veel beter idee :-)
Bleib zu Hause.
Doen ze toch al in Belgie .
Wat je niet ziet is er niet .
'Niet' testen dan is morgen het virus de wereld uit.
'Dus dan zijn die besmetting er ook niet', zei de struisvogel.
Zo bekeken zijn er dus eigenlijk altijd meer besmettingen zijn geweest dan we weten..
@RickTheDick | 25-10-20 | 14:54: Tip van de dag Rick, heel erg bedankt.
@Gulliver | 25-10-20 | 14:51: Ik zou daarop niet rekenen. Het kan zomaar zijn dat je dan ineens veel meer besmettingen krijgt. Sommige virologen denken dat 70% vd besmettingen symptoomloos verlopen (ik ben die bron kwijt). Ik heb zelf inmiddels ook Corona en ik merk haast er niks van.
@Gulliver | 25-10-20 | 14:51: nee ,
Er werd nauwelijks getest nu meer en meer . De commerciëlen zijn er ook in gesprongen , dus er worden hoe dan ook méér besmettingen geconstateerd.
Gokken op getallen ?
Het lijkt wel lotto of Eurojackpot .
Gaat er eigenlijk ook nog eens een keer iemand wat proberen te doen aan deze corona-affaire? Het lijkt de toeslagenshit wel: de stand van zaken is duidelijk maar men is te dom om het snel op te lossen.
Dat vraagt om een feestje. Bier koud zetten.
En natuurlijk rollen de corona sceptici hier weer over elkaar heen met hun quasi grappige snedigheden.
Gelukkig hebben we jou nog voor wat ratio.
Doe toch niet zo chagrijnig man! Hater. Met verkeerde been uit bed gestapt? Of ben je altijd zo? Daar zit een hoop frustratie. Is niet goed voor je hart.
@Urotsokudoji | 25-10-20 | 14:56: Wie is hier nou gefrustreerd?
@Kuifje-naar-Brussel | 25-10-20 | 14:58: Rooters for Biden.
@LiniaalRectaal | 25-10-20 | 15:55: Peilingen zien er goed uit, zin in Chablis.
Flinke tweede golf in zo'n beetje heel Europa en dan is het nog niet eens november. De Belgen zijn al bang dat over 3 weken al hun ziekenhuizen vol liggen.
Belgie stevent op een ongekende ramp af.
Wat heeft november met een tweede golf te maken?
@Gulliver | 25-10-20 | 14:53:
Kunnen dan weer aanspraak maken op het EU steunfonds.
Zo is het met Italië ook gegaan.
@Gulliver | 25-10-20 | 14:53: En wat doen ze daar dan anders dan hier? Blijkbaar doen NL ergens iets goed.
@Jos Tiebent | 25-10-20 | 14:55: Dan beginnen de virussen in Nederland vaak goed op stoom te komen. Zie bijvoorbeeld de griep.
@PijnlijkSpiertje | 25-10-20 | 14:57:
België is in veel opzichten een middeleeuws land. Mogelijk heeft dat er mee te maken...
@PijnlijkSpiertje | 25-10-20 | 14:57: Nou, wat je goed noemt.
Het is weekend! Dan snellen de mense minder snel naar een teststraat. We kunnen pas tussen woensdag en vrijdag misschien concluderen of er een afvlakking is of niet.
Is de derde golf al voorspeld?
Ja die komt in Januari en februari en de 4de golf is maart april hoorde ik
@Spychopaat | 25-10-20 | 14:52: En de 7e golf is het hoogst... schijnt.
De 8ste Golf is ook al verschenen, prijzen vanaf 25.120 euro.
@Naadblaffer | 25-10-20 | 15:36: M'n golfje 1 doet het nog goed. Economisch al zo TL als wat: een liter olie is al duurder dan de restwaarde van het ding, maar hij doet het nog, dus waarom een ander gekocht?
Zelfs zonder vaccin zou alles weer open kunnen over een maand of 5.
Als ik naar de foto kijk zie ik een man die het echt niet meer weet.
Dezelfde man, die het niet meer weet, geeft adviezen.
In België zijn de rapen helemaal gaar.
Van Dissel wordt een beetje misselijk van het gezeur. Kan de man geen ongelijk geven. Het is niet goed wat hij doet of het deugt niet. Ik had allang gezegd: 'bekijk het allemaal maar'. Er zijn in dit land tienduizenden die het beter weten dus....
@Kuifje-naar-Brussel | 25-10-20 | 14:50: Beste Kuifje, gun de Belgen eens een hoogste notering. Wat ze ook doen, nooit staan ze aan de leiding, nu wel.
Gun ze even dat momentje.
@Lupuslupus | 25-10-20 | 14:52: Precies dat.
@Meesteres Belgie | 25-10-20 | 14:54: Tsjechië staat volgens mij nog iets hoger op de lijst.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-10-20 | 15:01: Geef Belgie nog een week, eens zullen ze winnen,
Totaal 7046 overleden.
Jeetje. En dat in 9 maanden.....
Er zijn in 2019 in totaal 661 verkeersdoden gevallen, ik snap niet waarom we nog verkeersregels hebben...
? Een oversterfte van 8.000 - 12.000 p/j aan de griep is normaal, wat is er dan gek aan 7K in 9 maanden bij deze griep...?
@Feynman | 25-10-20 | 14:44: Rofl wat een scheve vergelijking. Alsof verkeer hetzelfde werkt als een virus.
Dat zijn bijna 25 MH17's vol met slachtoffers.
Het zal nog even duren voor we weten hoeveel mensen blijvende longschade hebben opgelopen.
@die_kale | 25-10-20 | 14:47: Dergelijke oversterfte aan griep is slechts 1 keer voorgekomen in Nederland.
@Feynman | 25-10-20 | 14:44: Nee maar ik snap niet hoezo wij 100 op de snelweg en meestal 60 buiten de bebouwde kom moeten rijden maar reizen en contact reduceren nu alleen een “dringend advies” is. Dan wil ik ook Richtgeschwindigkeit 130 zoals in Duitsland - het risico is minder.
Er zijn in 2019 nul doden gevallen door bommen aan boord van passagiers vliegtuigen. We kunnen die controles ook wel opheffen.
@RandyBiel | 25-10-20 | 14:49: Inderdaad een zelfde type van redeneren.
@Fujoshi | 25-10-20 | 14:48: In beide gevallen moet je VOORAL kijken naar het aantal doden en gewonden die zijn voorkomen.
@Feynman | 25-10-20 | 14:44: Ook: Eind van het jaar: In 2020 wéér minder slachtoffers in het verkeer. Ook véél minder slachtoffers door vliegtuigongelukken, véél minder door treinongelukken, véél minder slachtoffers door ..... Wat is het toch veiliger geworden in het land zeg.
@Feynman | 25-10-20 | 14:44:
Ik snap ook niet waarom kinderen nog een vaccin tegen Difterie, Kinkhoest, Polio. Die ziektes komen helemaal niet meer voor.
Ik snap ook niet waarom we nog een leger en kernwapens zouden moeten hebben, we hebben nooit meer oorlog.
En over die verkeersdoden, nuchtere bestuurders veroorzaken veel meer ongelukken dan dronken bestuurders. Tijd om die nuchtere idioten van de weg te halen!
@FrikandellenEdje | 25-10-20 | 14:54:
"Die ziektes komen helemaal niet meer voor."
Noop.
Check de kaartjes
en.wikipedia.org/wiki/Whooping_cough#...
Wereldwijd treft kinkhoest jaarlijks ongeveer 16 miljoen mensen. Een schatting voor 2013 stelde dat het resulteerde in ongeveer 61.000 sterfgevallen
Difterie
Noop.
Check de kaartjes. Onder andere in Indonesie.
en.wikipedia.org/wiki/Diphtheria
Polio
Noop.
Check de kaartjes.
nl.wikipedia.org/wiki/Poliomyelitis#I...
En aangezien ziekte altijd kunnen worden geïmporteerd (corona bijvoorbeeld) moeten we toch maar blijven vaccineren.
@Fujoshi | 25-10-20 | 14:48: Nou, idioot gedrag in het verkeer lijkt behoorlijk besmettelijk te werken. Je ziet het steeds vaker.
Waarom pakt men niet de datum van het afnemen van de test / dag van de ziekenhuis opname, in plaats van de datum van het verwerken?
Waarom zijn de bananen krom?
Dus : er was eerst geen testcapaciteit en nu is die er wel . Er zijn zelfs commerciële partijen ingesprongen .
En het aantal gecontateerde besmettingen loopt op .
Ik maak me zorgen , om onze geestelijke gezondheid .
Het percentage positieve testen is opgelopen van 0,5% naar 14,4%
@Feynman | 25-10-20 | 14:43:
Hiermee negeer je volledig dat men de procedure heeft aangepast (1 primer in plaats van 3, hogere waarde voor het aantal cycli). Daarnaast hadden we in het begin van het jaar nog géén mensen die al in aanraking waren geweest met Covid-19.
Gezien de gevoeligheid van de gebruikte test, krijg je dus ook een positieve uitslag, wanneer je het of al hebt gehad en afgeslagen, of ziek bent geweest en hersteld (wat je vaak niet eens weet).
Ik zie de PCR test meer als een optie om een diagnose te bevestigen; wat we in het begin van het jaar hebben gedaan. De manier waarop de test nu wordt ingezet, met name dat men er ook beleid op baseert, is nogal discutabel.
@Feynman | 25-10-20 | 14:43: kul. Die uitspraak kun je alleen doen als je iedereen test.
@drexciya | 25-10-20 | 14:51: Nu negeer je totaal de cijfers van Stichting NICE. Ziekenhuisopname en IC stijgt met ruwweg hetzelfde reproductiecijfer.
@Feynman | 25-10-20 | 14:53: In Den Haag hadden de 2 grootste ziekenhuizen afgelopen week al een opnamestop voor de spoedpoli's. Dus met een hartinfarct of een trauma moest je uitwijken naar andere ziekenhuizen.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-10-20 | 14:55: In Rotterdam en Den Haag is de ellende na de zomer begonnen en daar zijn dan ook de meeste gevallen gemeld. Logisch dat de ziekenhuizen daar het eerste oeverspoeld zijn geraakt. In het Westeinde waan je je zowiezo altijd al in Afrika/Midden Oosten.
@drexciya | 25-10-20 | 14:51: Wat ik me dan nog afvraag, is hoe lang die test een vals-positieve uitslag geeft na herstel.
Ofwel, stel dat ik drie weken geleden een periode had waarin ik me niet lekker voel, hoop loop te hoesten maar gewoon bleef werken. En nu, nu de testen sneller werken en ik dus binnen één dag getest en gediagnosticeerd kan worden, besluit ik dan toch maar eens te laten testen. Kan er dan alsnog een positief uit komen, terwijl de kans om anderen te besmetten eigenlijk vrijwel nihil is?
@Lupuslupus | 25-10-20 | 15:12: Heel opvallend ja.
Het schijnt dat vroegâh er nog een vorm van respect was voor de 'witte jas' - dat is echt verleden tijd.
@EEnzame SchizofrEEN | 25-10-20 | 15:19:
Dat is een goed punt, en daar moet dan ook iets mee worden gedaan.
Nu zien we blindelings af aan het gaan op cijfers, die niet betrouwbaar genoeg zijn.
@Feynman | 25-10-20 | 14:53:
Omdat men in het geheel niet meer tests uitvoert voor andere virussen, is er geen zekerheid, dat desbetreffende personen coronaslachtoffers zijn. Normaalgesproken in deze periode zijn het andere virussen (rhinovirussen met name), waar mensen ziek van worden. Het grote probleem met de capaciteit, is dat zorgpersoneel ook met vals positieve uitslagen wordt uitgeschakeld, terwijl dat niet nodig is. Dat reduceert de toch al beperkte capaciteit in de zorg, wat het werkelijke probleem is.
Voor mij was het volledig onbekend voor deze crisis, dat er blijkbaar zoveel mensen per jaar overlijden aan een "griepje" ieder jaar. Nu wordt er een nieuw virus uitgelicht, zonder dat we kijken naar hetgeen er in reguliere omstandigheden plaatsvindt.
@paridae | 25-10-20 | 15:34: respect bestaat alleen nog als bijna uitgeroeid woordje in woordenboeken.
Da's minder dan 10.000.
9440. Het werkt! Prijs de Heer!
Amen.
@Lupuslupus | 25-10-20 | 14:49: LOL, ouwe relchristen van me.
@Dikke_Tammo | 25-10-20 | 15:05: :-)
Ah. De afvlakking is er! Leve de ICT boys!
Zoveel positief getesten per dag/week, en nog steeds is het aantal doden niet boven de tien duizend.
Dat klinkt teleurgesteld. Indien u dat bent, heb geduld, het lukt nog wel?
Kijk nog eens over een maandje.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-10-20 | 14:52:
En waar moet ik naar kijken over een “maand”?
Laten we dit nu afspreken...
Als over een maand, dus iets voor het einde van november, er koelwagens naast ziekenhuizen staan, de rouwstoet onophoudelijk is, de geur van rottend vlees om te kotsen is... zal ik toegeven dat ik ongelijk heb gehad. Ik zal mij dan al nakend op 31 december 23:59u met pek en veren laten besmeuren op een plein in NL dat jij mag bepalen!
Maar.... over een maand nog steeds dezelfde smoes dat we nog een maand moeten wachten zoek ik een keer leun voor jou uit!
Deal?
@weet-ik-veel | 25-10-20 | 15:26: ...
Zoek ik een plein voor jouw uit...
@Kuifje-naar-Brussel | 25-10-20 | 14:52: Dat riep jij een maandje geleden ook al. Eigenlijk roep jij dat elke maand.
@copywriter | 25-10-20 | 16:03: En ik had weer eens gelijk. Binnen een paar weken de IC-opnames verdrievoudigd, ondanks alle maatregelen.
10211 : 2 = 5105,5
5105.5 + 8669 = 13774.5. Wel de hele som maken dan, anders snappen de alpha'tjes er niks meer van.
@Jos Tiebent | 25-10-20 | 14:43: Graag een punt achter de 13 en een komma achter de 4. Anders snap ik het niet.
@Lupuslupus | 25-10-20 | 15:14: 13.774,5
(vrij naar Ian Dury)
I'm Spasticus, Statisticus.
https://www.youtube.com/watch?v=6isXNVdguI8
En nu gaan we allemaal weer dood.
Daarom netjes thuis blijven dan kunnen ze straks makkelijker de buit verdelen
Hoi Frans.
REAGEER OOK