Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Van Dissel: "Lockdown Light t/m december"

RIVM-bobo sloopt laatste restje hoop van 2020 

Hee, wat totaal onverwacht nieuws. De gedeeltelijk intelligente lockdown light 2.0 beta gaat mogelijk tot december duren, en misschien nog wel langer. Dat zegt RIVM-directeur Jaap van Dissel tegen de Staatsomroep. Geen idee waarom Van Dissel nu weer geinterviewd wordt. Afgelopen week was er nog een Techniese Briefing met Van Dissel. Maar er komen kennelijk weer maatregelen aan. Ga er maar vanuit dat Halloween, Allerheiligen, Allerzielen, Sint Maarten, Sinterklaas, Kerst, Oud & Nieuw, Vreugdevuren Scheveningen, Het Opblazen van de Randstad met Cobra's en Mortieren, de Unox Nieuwjaarsduik, Garmisch Partenkirchen en De Elfstedentocht NIET DOORGAAN. En dat allemaal omdat er geen raampje open stond in het regeringsvliegtuig. Nog bedankt he, prinsesjes!

Update: +8141 (record), het wordt wss januari

Social

Reaguursels

Inloggen

Hoorde op YouTube van Everts iemand van Siemens over een plan van verschillende bedrijven om in Lelystad snel een apart Covid19 centrum in te richten. Ligt al 6 maanden op de plank. Zou met personeel en al ons 10 cent per Nederlander hebben gekost... Maar liever "bespaarde" onze overheid hierop (net als met de inkoop van mondkapjes destijds) om nu onze economie en sociaal leven verder onder de bus te gooien.

RichardBandler | 17-10-20 | 21:15

De overheid weet allang dat we in januari 2021 weer een derde golf komt die 10 weken gaat duren. Valt allemaal terug te lezen in onderstaande kamerbrief.
Wie neemt wie nu in de maling?
www.rijksoverheid.nl/documenten/kamer...

Dr. Oplul | 17-10-20 | 20:56

Nou ja, nog een keer dan maar, erg interessant youtu.be/ly7flUk6swQ

ademende aarde | 17-10-20 | 20:00 | 1

Is ook interessant. Heb het filmpje al 2x bekeken. Maar de rest blijkt geen interesse te hebben, ook niet betreffende de reacties van dr. Peter Borger op het RIVM n.a.v. de tests. Nou ja, denk ik 'dan kijken ze toch niet'?

Lupuslupus | 17-10-20 | 20:38

Wie ik hemelsnaam zijn zij,dat ze ons dit kunnen/willen opleggen,en wie in godsnaam zijn wij dat we dit allemaal maar blijven accepteren incl de nieuwe nutteloze maar wek dwingende mondkappiesgekte? .... Begin het méér dan zat te worden dat Jaap/Rutte/de Jonge/Kartel/ gezeik en getreiter.

hertogvanzottegem | 17-10-20 | 19:50 | 1

Goede vragen.

Lupuslupus | 17-10-20 | 20:31

Wordt ondertussen spannend of komende zomer er wel weer e.e.a. doorgaat. het kan toch niet eeuwig op slot blijven.

aardt | 17-10-20 | 19:31

In Australië leven ze het Leven weer. Nauwelijks nog besmettingen want de zomer komt eraan en de temperaturen stijgen. Dat Covid begint steeds meer op normale influenza te lijken.

Trumme | 17-10-20 | 18:28 | 2

Meen je niet!?

HaveXS | 17-10-20 | 18:47

de australische police/politiek is soms toch ook wel heel erg van het padje geweest,herinner ik me van beelden, waarin arrestatiegeweld tegen een zwangere vrouw werd gebruikt in covids name.....

hertogvanzottegem | 17-10-20 | 19:46

Kan iemand me uitleggen waarom de reguliere zorg al wordt afgebouwd terwijl het aantal ziekenhuisbedden en IC-plaatsen nog niet op 100% (ook niet op 80%) bezettingsgraad zit? En waarom er blijkbaar zorgmedewerkers zijn die nu al dubbele diensten moeten draaien (afgaande op comments online)? Allocatieproblemen, onderbezetting medewerkers t.o.v. aantal bedden, iets anders?

harryverdetsie | 17-10-20 | 17:43 | 6

Omdat je gewone patiënten niet zo maar van een bed kan schoppen. Verder zit een deel vast ook thuis door de testmania.

jip_86 | 17-10-20 | 18:20

@jip_86 | 17-10-20 | 18:20: Heel goed opgemerkt. Dat laatste dus. Die test deugt niet voor dit doel.

www.nederlandterugnaarnormaal.nl/Reac...

Het is even een zit maar het leest lekker weg en daarna bent u helemaal op de hoogte. Heel erg jammer dat er zo weinig aandacht voor is. Aandacht voor hoe we letterlijk belazerd worden.

Lupuslupus | 17-10-20 | 18:39

De medewerkers schijnen nog overwerkt te zijn van de maart-piek. Ook geen vakanties opgenomen.

RichardBandler | 17-10-20 | 21:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat schiet niet op. Zo winnen we nooit van de Belgen.

gestoptmetroken | 17-10-20 | 17:20

youtu.be/gVAsoGQyOPQ
Interessante verhalen van Kees Smaling van Siemens Nederland over waarom het allemaal zo lang duurt hier in Nederland. Hij is ook betrokken bij Duitsland dus weet dat het ook anders kan.

jip_86 | 17-10-20 | 17:17

Ik zeg het elke keer: ik zie op straat geen enkel verschil. Ik ben zoveel mogelijk thuis en als ik eruit ga alleen voor 1 op 1 contact of boodschapje. Maar ik zie massa's en massa's mensen in de auto, bij elkaar, op straat, in de winkels. Die lijken van niks te weten. DAT is wat er fout gaat.

Elpefo | 17-10-20 | 17:15 | 3

Als u voor een boodschap de deur uitgaat bent u een onlosmakelijk onderdeel van die door u verfoeide massa. DAT is het probleem. U moet geen boodschap meer doen. Snapt u ?

suscrofa | 17-10-20 | 17:20

Ach, zojuist, als gekozen boodschapper voor het gezin, keurig in mijn eentje met mondkapje en gesteriliseerde boodschappenkar, in de supermarkt, onze grote boodschappen doen. Is er een gezin van vier, de halve winkel op stelten aan het zetten, zonder mondkapjes en naar spullen reikend over anderen. Zo wordt het nooit wat.

schijtzat | 17-10-20 | 17:47

@schijtzat | 17-10-20 | 17:47: U gaat op zaterdagmiddag rond 5 uur boodschappen doen? Tegelijk met half Nederland? Ach ja, het is een keuze en die 'gesteriliseerde boodschappenkar' maakt het natuurlijk helemaal af. Jammer dat de artikelen (die vele mensen in handen hebben gehad vanaf productie t/m vakkenvullers) niet 'gesteriliseerd' zijn maar wellicht komt dat nog.

Lupuslupus | 17-10-20 | 18:44

Wanneer we zo doorgaan met die testen, hebben we straks meer besmette mensen dan inwoners..... man man man.

serieusgenomen | 17-10-20 | 16:25 | 3

uhhhh positief getesten....

Lupuslupus | 17-10-20 | 16:33

Hihi

nedpol | 17-10-20 | 17:00

Het moet niet te lang meer duren. Ik moet al mensen tegenhouden. Zien alles en iedereen kapot gaan en hebben niks meer te verliezen. Willen een paar rekeningen gaan vereffenen. Tja...

luto333 | 17-10-20 | 17:01

Tja, als het bad overloopt moet je gaan dweilen, dweilen en nog eens dweilen. Net zolang tot het water op is. Maar vooral niet de kraan dichtdraaien....

lulleficatie | 17-10-20 | 15:31

In Spanje is de best hospital treatment wel met HCQ (eerder is wel beter natuurlijk). Men had daarbovenop mooie uitkomsten met extra calciferol (vit. D) erbij.
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...

RichardBandler | 17-10-20 | 15:28 | 1

Spanje is geen voorbeeld in deze crisis,in geen enkel opzicht helaas,met die mongeaulen regering daar.

hertogvanzottegem | 17-10-20 | 19:54
-weggejorist-
ademende aarde | 17-10-20 | 15:24 | 2
-weggejorist-
Eric.BlairWitch | 17-10-20 | 14:47 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

En intussen is bijna iedereen braaf gedresseerd, absoluut knettergestoord.

PhallusObesitas | 17-10-20 | 14:47

Het is wel een kieskeurig griepje een westers, in africa hebben ze nergens last van terwijl de chinezen het aan het koloniseren.

witte | 17-10-20 | 13:51 | 3

Daar ligt de levensverwachting onder de 60, dus daar kan men niet geslachtofferd worden.

deugallergie | 17-10-20 | 14:31

Maar ga je daar heen moet je een negatieve kojona test tonen. Ga je terug naar Europa, niets, helemaal niets. Wat klopt hier niet?

revolte | 17-10-20 | 15:40

Daar wonen geen oude mensen. Het tilt er op van de jonge kerels.

kleybeuker | 17-10-20 | 16:08

Deze nu al desastreuze lockdown wordt alleen nog maar minder "light" aangezien men voor de scenario's uitgaat van het aantal positief getesten. En men wil de testcapaciteit deze maand gaan verdubbelen. Dus dan weet u het wel...
Men zou ook wat medisch personeel uit bv. Cuba kunnen invliegen:
oncubanews.com/en/world/latin-america...

RichardBandler | 17-10-20 | 13:50 | 4

Gelukkig bent u geen Cubaanse verpleegster :-)

RichardBandler | 17-10-20 | 14:33

Aangezien men nu over een avondklok begint te steggelen..

starbuck280 | 17-10-20 | 15:08
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Baardvansinterklaas | 17-10-20 | 13:43

Het land word bezet door mondkapjes.
Ik herhaal,het land word bezet door mondkapjes.

komtdatschot | 17-10-20 | 13:40 | 8

@Graaier | 17-10-20 | 15:09: Ik zet straks, bij verplichting, ook m'n bouwhelm op want ik ben als de dood dat er iets op me kop valt. Plus ik ontlast daarmee ook nog de zorg, want mocht er iets op me kop vallen dan hoef ik met een beetje geluk niet naar t ziekenhuis. Als we dan toch debiel moeten worden dan meteen maar all the way. Vive la resistance! Goed weekend.

nedpol | 17-10-20 | 17:05

@luto333 | 17-10-20 | 17:04: Ja dat is het precies, deugterreur. 'Ik deug dus jij moet ook deugen'. Het is echt ontzettend hoeveel er daarvan rondlopen. En het is niet eens verplicht! Nou ja zodra die verplichting er is heb ik nog maar 1 doel: 1x per week een lijstje maken en 'smorgens vroeg (7 uur) door de super racen. Dan draag ik dat ding dus 1x per week voor een kwartiertje en dat is te doen. Wàt een volk om de regering zó in de kaart te spelen met hun laffe gedrag. Geen ènkele weerstand van op zn minst 'ho eens even, klopt dat wel'? Nee hoor, niets daarvan. Aan het eind van dit jaar in Dld alleen al 800.000 failissementen, dat zal in ons land - naar verhouding - niet anders zijn. Ze kunnen beter alvast beginnen met psychiatrische inrichtingen te bouwen voor de slachtoffers van deze plandemie.

Lupuslupus | 17-10-20 | 20:03

@nedpol | 17-10-20 | 17:05: Mooi hoe je het "op me kop" spelt alsof je ongeletterd bent. Goeie. Tof man.

Iggy_Plop | 18-10-20 | 02:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Van Bedissel dacht ook dat het virus niet naar NL kon komen omdat er geen directe vlucht uit Woehan kwam; geloofde niet in mondkapjes en toen weer wel; en dacht tijdens de eerste golf dat de IC-piek eind mei zou komen, maar toen zaten we zowat al weer op het terras.
Vergeef me dat ik het RIVM niet serieus neem, studeerkamergeleerden, en geen goede.
Ondertussen pelt de pandemie vakkundig het laatste restje beschaving van de mens. Als de economie dadelijk deaud is, wordt het nog leuker.

Hopenschauer | 17-10-20 | 13:37 | 2

En toch ga ik dit jaar een kerstboom scoren. Wat ze ook roepen.

Here's Freddy | 17-10-20 | 13:41

Tunnelvisie. Goed betaalde tunnel visie.
Het virus het virus hellepie hellepie!
Het spoor leidt naar nergens, net zoals de onderbouwing
en de maatregelen.

Iggy_Plop | 18-10-20 | 02:11

Iedereen Gommers al gezien 2 weken geleden? whahahah
twitter.com/HoudtF/status/13171913049...

Interviewster : ''Dus we moeten niet de capaciteit drastisch opschalen op de IC's?''

Gommers: ''Nee want er is niks zo erg dat als wij straks IC bedden hebben en allerlei personeel opgeleid en er zijn geen patiënten dan verveel je je dood dat hou je niet lang vol. Nu hebben we prachtig werk dat hebben we aan heel NL mogen laten zien maar het is alleen maar mooi als er patiënten liggen en niet als we niks te doen hebben''

lenny | 17-10-20 | 13:25 | 3

Ik vind dat zo'n poepie, die Gommers. Heerlijk, die betrokkenheid. Die is echt in zichzelf gaan geloven. Zou hem zo een knuffel willen geven. En in zijn bevlogenheid komt er wel eens iets uit wat zonder context achteraf gezien niet zo handig is.

Graaisnaaiert | 17-10-20 | 13:51

@Graaisnaaiert | 17-10-20 | 13:51:
Vraag mij ook af wat hij vervolgens zegt.
In verschillende ziekenhuizen worden tegenwoordig verpleegkundigen breed opgeleid tot SEH verpleegkundige en IC-verpleegkundige. Zo zorg je veel makkelijker dat je poppetjes kunt schuiven. Wellicht is dit in de toekomst nog beter te doen.
Ik ben het met hem eens dat je niet 3000 IC-bedden kunstmatig moet openhouden voor eventueel een pandemie als deze eens in de 100 jaar.

De vergelijking van de Nederlandse gezondheidszorg en de Duitse gaat bijvoorbeeld volledig mank. In Duitsland wordt veel langer doorbehandeld bij naderend overlijden. Respiratoir insufficiënt bij terminale patiënt? -> hup beademen. In Nederland wordt in dat soort gevallen maximaal op de afdeling behandeld; lukt het niet, dan eventueel palliatie.
Wat is goed, wat is fout? Geen idee, het is in ieder geval anders.

Aart4888 | 17-10-20 | 14:33

@Aart4888 | 17-10-20 | 14:33: wel aantal IC bedden opschalen maar in de "mottenballen". Personeel breed opleiden en daarna ook als zodanig betalen. Samen kunnen we dan een echte pandemie aan.

revolte | 17-10-20 | 15:50

Wordt het geen tijd dat we ook cijfers te zien krijgen over de migratieachtergrond van de overledenen?
Ik heb de cijfers van dit jaar week 2 t/m 40 eens vergleken (week 1 heeft soms geen 7 dagen) met die van 2018, toen er veel mensen aan influenza zijn overleden:
zie tabel onderaan in dit artikel:
www.cbs.nl/nl-nl/maatwerk/2020/42/ove... (roept o.a. ook de vraag op waarom er zo nadrukkelijk onderscheid wordt gemaakt naar Wlz-gebruikers?)

T.o.v. 2018 zijn er in 2020 in week 2 tm 40 méér overleden: 6.369 personen.
Het aantal inwoners per 1-1-2020 is echter ook met 226.501 gestegen t.o.v. 1 januari 2018. Qua percentage is de sterfte dan overigens nog steeds groter dan de groei van de totale bevolking, maar waarom krijgen wij dergelijke informatie niet te zien?

Wering | 17-10-20 | 13:16 | 7

Ik ben nog een stapje verder gegaan in mijn onderzoek naar de cijfers.
En dan blijkt dat het totaal aantal overledenen in een jaar sowieso met 1500 per jaar te stijgen.
Dat heb ik gemakshalve maar uitgelegd vanwege bevolking groei

Jemaintiendrai | 17-10-20 | 18:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat een mafkezen bij dat OMT, Dissel, Gommer en Kuipers, ze slopen onze hele toekomst....

Hier voor iedereen (ook de schapen) een lekker toepasselijk nummertje:
www.youtube.com/watch?v=fj8dr6OvBcc

lenny | 17-10-20 | 13:16 | 6

Lenny: dank u voor deze prachtige chanson!

nedpol | 17-10-20 | 17:10
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
A333aan | 17-10-20 | 13:14 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Eigenlijk wordt de vraag dus nu keihard: "Willen we een lockdown tot en met december en geen economie meer van onafhankelijke middenklasse of accepteren we veel doden als opoffering en redden we onze eigen onafhankelijkheid tegenover de totale machtswellustelingen met grote immigratie- en klimaatagenda in Brussel?"
Corrigeer me wanneer ik iets raars zeg graag.

Engeland heeft al gekozen, wat doen wij?

Jan, Leiden | 17-10-20 | 13:12 | 6

Leg de gemiddelde Nederlander eens onder de loep en je weet het antwoord...

Here's Freddy | 17-10-20 | 13:48

@nobodiesunmighty | 17-10-20 | 13:46:
Heb het idee dat bestuurders die de autonomie van je land inleveren voor net ietsiepietsie minder bijdrage drommels goed wel weten en beseffen wat ze aan het doen zijn: hun eigen volk knechten tot het murw is.

Jan, Leiden | 17-10-20 | 15:38

@Here's Freddy | 17-10-20 | 13:48:
Veel domme of juist achterbakse lui dus.

Jan, Leiden | 17-10-20 | 15:39
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
m@rkus | 17-10-20 | 12:56 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

GVD, wat een gezeik. Ik had net mijn schaatsen uit het vet gehaald. Heeft iemand al aan Hugo verteld waar Willem uithangt?

Frietpiet | 17-10-20 | 12:56
-weggejorist-
Piet Karbiet | 17-10-20 | 12:38 | 1
-weggejorist-
DinkyToy | 17-10-20 | 12:35 | 3

Het zou toch bizar zijn als we nu een heel strenge winter krijgen en de Elfstedentocht vanwege corona niet door gaat. Dan pleegt half Friesland zelfmoord.

WillemWordtWakker | 17-10-20 | 12:20 | 4

Als we een strenge winter krijgen, dan is dat de schuld van.......(tromgeroffel)..... CORONA.....

serieusgenomen | 17-10-20 | 12:33

Dat dacht ik ook meteen

Jemaintiendrai | 17-10-20 | 18:20
▼ 1 antwoord verborgen

Zitten er ook reaguurders met een lab-achtergrond in de zaal? Zeg hoeveel cycles PCR doet Duitsland tov Nederland? Hun detectie is zoveel lager....

harry21 | 17-10-20 | 12:13 | 3

weet ik effe niet, wel gemerkt dat de moleculair biologen die ik contacteer hun zorgen hebben over het gerommel met PCR en het (mogelijk) ontbreken van een native virus. Goeie vraag Harry.

nobodiesunmighty | 17-10-20 | 13:49

U zoekt een verdeel sleutel. Mooi gedacht.

Gokmaar | 17-10-20 | 14:10

Heb even geen linkjes maar heb ergens gelezen Duitsland 3 en Nederland 1.

revolte | 17-10-20 | 16:08

Wat Rutte op 13 oktober eigenlijk had moeten zeggen. De coronamaatregelen die we nodig hebben: opiniez.com/2020/10/16/wat-rutte-op-1...
Door Hans van Tellingen van het Blue Team.

Piet Karbiet | 17-10-20 | 12:13 | 5

Rutte zei laatst ook dat de Europese bevolking te dom is om zinnige uitspraken te doen over het beleid wat er Europees gevoerd wordt. En als ik nou op straat kijk en zie allemaal mensen lopen met een "Niet" werkend masker op, dan moet ik concluderen, hij heeft helemaal gelijk.

luto333 | 17-10-20 | 12:53

Dat is heel wat zinnigere informatie dan die er tot nu toe voorbij is gekomen.

starbuck280 | 17-10-20 | 13:38

@luto333 | 17-10-20 | 12:53: hahahahah, hij is ZELF Europese bevolking. Dus hij is dus ook dom om zinnige uitspraken te doen.

nobodiesunmighty | 17-10-20 | 13:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Goh het normale griepseizoen is net gestart, die heeft zijn hoogtepunt in januari. Jaja influenza is geen covid-19. Maar echt iedereen kon toch wel op zijn klompen aanvoelen dat covid-19 zich gewoon aan de griepregeltjes houdt qua aantallen besmettingen. En men had bij het begin en het einde van golf 1 , de stop pas in de zomer (einde griepseizoen) ondanks alle maatregelen. En het begin van golf-2 aan het begin van het griepseizoen toch wel in de gaten dat het aantal besmettingen gewoon op zal blijven lopen. Ondanks alle maatregelen. Men heeft toch wel in de gaten dat "mensen zich niet aan de regeltjes houden" 1 groot bullshit verhaal is. Mensen werken massaal thuis. Straten zijn praktisch leeg. Toeristen zijn masaal afwezig. Mondkapjes worden in OV al een hele tijd verplicht gedragen. En toch blijft het cijfer oplopen. Elke dag weer. Terwijl de halve economie al plat ligt. Maximum van 30 personen, praktisch iedereen houdt zich al tijden aan de 1,5 meter. Veel zaken zijn beperkt open of gesloten. Culterele instellingen als theaters, en festivals zijn al het hele jaar afgeschaft. En toch blijft het cijfer oplopen, "Want mensen houden zich niet aan de regels". Dit alles gewoon volgens de regeltjes van het normale griepseizoen. Snapt men nou nog steeds niet dat Men dat R-cijfer door die regeltjes echt niet omlaag krijgt?

Als je dan ook even erbij bedenkt dat het aantal mensen dat op de IC ligt ondanks het gestegen aantal besmettingen gelijk blijft, dat dat kan komen door ofwel een zwakere variant van het virus (wat door mutaties van het virus evolutionair gezien voor dat virus heel logisch zou zijn, hoe zwakker hoe meer het zich kan verspreiden). Ofwel dat het komt doordat iedereen zich wel gewoon aan de regeltjes houdt en niet op de IC beland, omdat nou eenmaal gezonde mensen jonger dan 65 jaar zonder ondeliggende ziekten niet op de IC belanden en er minder ouderen besmet raken omdat we ons wel gewoon aan de regeltjes houden.

Met betreking tot dat laatste, waarom wordt er zo geheimzinnig gedaan over die cijfers? Waarom krijgen we alleen een totaalcijfer van het aantal IC opnamen en het aantal doden? Waarom krijgen we die cijfers niet icm leeftijd, afkomst, aantal mensen met onderliggende problematiek etc. ?

Dit lijkt mij allemaal vrij belangrijke informatie voor het publiek om te weten. Dit is geen regeringsfeestje. De Nederlandse bevolking zit massaal werkeloos thuis. Baanonzekerheid. Isolatie. Toenemende pyschische klachten zoals depressie, stress, burnout. Dat terwijl de psychische zorg overbelast is en bovendien door al dat thuiswerken en mondkapjes niet goed functioneert. 1 tot anderhalf miljoen huishoudens zitten naar schatting tegen februari zo diep in de schulden dat zij er zonder hulp, zoals schuldsanering, niet meer uit komen. Dat zijn nogal wat dingen. Sportclubs dicht, sociale activiteiten tot het nulpunt. Ondernemingen failliet. Ga zo maar nog even door. En dat allemaal terwijl de regering besluiten neemt zonder complete openheid van zaken te geven. Bang dat het draagvlak voor de maatregelen kleiner wordt onder de bevolking en dus bang voor de verkiezingen in maart.

Waarom wordt er niet gekeken naar andere landen. Ons buurland Duitsland heeft veel lagere besmettingsgraad. De maatregelen worden daar ook anders genomen. Waarom horen we daar niets van? Ik kan zo nog wel even door gaan wat er allemaal mis zit hier met het beleid hier. Al vanaf het begin. Vanaf dag 1 achter de feiten aanlopen. Wel mondkapjes, geen mondkapjes, testbeleid wat nog steeds niet op orde is, contactonderzoek want te weinig mensen. Allemaal doordat alles stukbezuinigd is. Dat terwijl we wel doorgaan met miljarden te spenderen aan het klimaat. Niemand denkt na en zet dat even op pauze. Nu we die miljarden ergens anders veel beter kunnen inzetten. Niemand in de journalistiek stelt hier kritische vragen over. Naja. M'n bloeddruk stijgt en het door de regels al kutte weekend moet nog beginnen.

peterdh | 17-10-20 | 12:10 | 17

In Duitsland heeft men o.a. de ventilatie in scholen aangepakt en werkt men met CO2 meters in de klas. Daarnaast testte men eerder. Plus zijn hele Turkse wijken met Covid19 op huisarrest met ern hek eromheen gezet. En men heeft een minder oude populatie, dat scheelt ook.

RichardBandler | 17-10-20 | 13:44

ik weet het ik weet het. Ik zit in de medische wereld. Er zijn meerdere collegae die beginnen te stomen. In het algemeen zijn het rustige mensen met veeleer cluster C neigingen dan B neigingen, vandaar dat er niet zoveel gebeurd.
Het verbaast me ook dat Medisch Contact: voormalig verzetsblad van artsen lekker volgzaam is en zo weinig wetenschappelijke en maatschappelijke kritiek leveren. Ach, eigenlijk ook niet. Het is vandaar dat ik vele jaren geleden mijn lidmaatschap heb opgezegd.

nobodiesunmighty | 17-10-20 | 13:54

Prachtig geschreven. Helemaal mee eens. De regering is niet transparant.
- Welke leeftijdsgroepen liggen op de IC ?
- Welke etniciteit?
- Is een besmetting ook ziekte?
- Is een positieve test een besmetting?
- Cijfers kunnen nooit vergeleken worden met Maart aangezien er niet getest werd.
- Waarom wordt er beleid gemaakt op virologen en niet op statistieken?

swagmachine | 17-10-20 | 14:57
▼ 14 antwoorden verborgen

En dan toch nog goed nieuws, hoe je samen een crisis te lijf kunt gaan. Lees je mee Willem A. ? "Noordelijke zorginstellingen vragen hulp van horecapersoneel
Acht zorginstellingen in Drenthe en Friesland roepen thuiszittend horecapersoneel op om bij hen te komen werken. Tijdelijk en tegen betaling, is de bedoeling. " www.dvhn.nl/groningen/Zorginstellinge...

suscrofa | 17-10-20 | 12:05

Hahahahha, volgens mij moet "intelligent" worden geherdefinieerd n.a.v. al wat hier gebeurt. Mijn voorstel: "Intelligent": het vermogen van de mens om acties aan te gaan waardoor het zichzelf verder distantieert van de werkelijke wereld.
Eigenlijk ook weer een kut definitie....

nobodiesunmighty | 17-10-20 | 12:01

Ik neem aan dat we na deze crisis, waarin iedereen zich als een goed afgerichte hond heeft gedragen, 3 dagen feest hebben of kan dat dan opeens niet meer van het budget af?
Het zal wel weer drie dagen van rouw worden, de Nederlandse mentaliteit op deze punten.

Patje2011 | 17-10-20 | 11:57 | 1

American party en de laatste van die 3 dagen is een Maandag en wordt geruild tegen 2e paasdag.

TheseDays00 | 17-10-20 | 12:03

Jaap van Dissel vindt nog steeds mondkapjes niet werken. RIVM toonde al in 2008 het nuttig effect van een theedoek aan. Dat is helaas een onderzoek van meerdere pagina`s dat niemand leest of een filmpje van 10 seconden dat niemand kijkt, dus laat ik uit totale armoede een plaatje proberen. dn.truthorfiction.com/wp-content/uplo...

Feynman | 17-10-20 | 11:50 | 13

Er zijn genoeg signalen van de bijwerkingen van mondkapjes. Google maar es op "face mask cavaties". Of op "maskne". Daarnaast adem je gewoon een stuk minder fijn door zo'n ding en zeiden de C02 onderzoeken met die dingen op alleen iets over dat het als je *niet beweegt* niet zoveel uitmaakt, zo'n ding op.

RichardBandler | 17-10-20 | 13:55

@RichardBandler | 17-10-20 | 13:55:
Ik vind het alleen al een drama omdat ik me compleet sociaal geisoleerd voel. Ik woon alleen, dus vaak bestaat mijn sociale contact op een normale werkdag (nu ik thuis moet werken) uit naar de supermarkt, de slager en de bakker gaan. Even een praatje maken in de rij. Even een hallo in het voorbij gaan bij wat mensen die ik een beetje, of alleen van gezicht ken omdat ze in de wijk wonen. Dat gaat gewoon allemaal niet meer door die muilkorven. Ik was een week opgenomen in een revalidatiecentrum, ik ken de mensen die daar werken en met wie ik dagelijks contact had. Dat was praktisch niet meer mogelijk. Omdat iedereen simpelweg op elkaar lijkt (90% meiden van 20-30, met blond haar en blauwe ogen die daar werkten). Je weet niet meer wie je voor je hebt. Daar niet, op straat niet, in de supermarkt niet, nergens niet. En ook al ga je een praatje aan, 80% van alle communicatie is non-verbaal. Je ziet geen gezichtsuitdrukkingen meer. Het is geen "praatje" meer. Het is pure informatieoverdracht. Je zou het net zo goed op een briefje kunnen schrijven. Verschrikkelijk die maskers.

peterdh | 17-10-20 | 16:43
▼ 10 antwoorden verborgen

Wel fijn, die regie. Eén geluid en zo. Een ieder die ertoe doet in deze, weet van elkaar wat de koers is. Communiceert deze ook eenduidig. Stuurt op feiten. Heeft een lange termijn visie.

Tom Hagen | 17-10-20 | 11:46

Er is maar één oplossing tegen corona: heel Nederland tot de grond toe afbranden met een vlammenwerper en met een frisse generatie herbeginnen.

King of the Oneliner | 17-10-20 | 11:44 | 4

@ciabatta | 17-10-20 | 11:49: kon er wel om lachen en een hoop kun je tegenwoordig verdedigen onder de noemer woordkunstenaar

Wybe Wabes Abbema | 17-10-20 | 12:03

@Wybe Wabes Abbema ∣ 12:03 ∣ Maar de meeste reaguurders zijn echt oerdom en nemen dit letterlijk. Die hebben de fakkels al aangestoken.

ciabatta | 17-10-20 | 12:11

Let op, hij is niet voor niets de King he!

nobodiesunmighty | 17-10-20 | 12:13
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind het wel een grappige voorspelling. Overigens denk ik ook niet dat die uitkomt.

starbuck280 | 17-10-20 | 11:44 | 1

Dat denk ik ook niet. Ik gok op mei 2021.

Frau_Ferkel | 17-10-20 | 12:56

Toen ik voor mijn opleiding nog stage liep in een academisch ziekenhuis, was ik zwaar onder de indruk wat ze konden.
Fantastisch.
Nu denk ik: wie heb ik bewonderd.
Geneeskunde is symptoombestrijding.
Achteraf pappen en nathouden tot de patiënt omvalt.
Het was toen een tegenvaller dat ik niet de baan vond waar ik wilde, maar ik ben nu blij dat ik daar niet meer bij hoor. Als ik nu nog in de gezondheidszorg zou werken, vertrok ik er.

zeurmachine | 17-10-20 | 11:41 | 5

Vijftien jaar lang heb ik in twee academische ziekenhuizen gewerkt. Sinds eind 2019 ben ik er gelukkig weg. Ben zo blij dat ik in deze Coronacrisis niet meer in die stressvolle omgeving hoef te werken. Met alle respect overigens voor alle zorgverleners.

Jantina_Hagelslag | 17-10-20 | 12:47

Wat een ontzettend domme tegel. Het woord "geneeskunde" zegt het al, er moet iets worden gedaan omdat een patiënt symptomen heeft.
Veel patiënten genezen, maar niet voor elke aandoening is een genezing mogelijk, dan probeer je er het beste van te maken.
Ik ben blij, dat U niet meer in de gezondheidszorg werkt.

Frau_Ferkel | 17-10-20 | 13:01

Ach, u kunt altijd nog net als mijzelf ingenieur worden. De civieltechnische bouw komt nog altijd mensen te kort. Moet zeggen dat ik weinig last heb gehad van de regels. Eigenlijk alleen maar extra bouwketen op de projecten moeten zetten en afstand op kantoor meer niet. Maarja ik bevind me dan ook in een minder dichtbevolkt deel van het land.

Kennis van mij is verpleegster in een ziekenhuis. Liet me laatst een brief zien die geschreven is door een aantal artsen die pleitten voor een eind aan dit corona circus en ik ben het volledig met ze eens.

JohnMarston1907 | 17-10-20 | 20:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Interessante publicatie van het WHO. De mediaan van het sterftecijfer bij infectie is 0,23%. Beneden de 70 jaar is dat 0,05%, dus 1 op 2000.
www.who.int/bulletin/online_first/BLT...

lekgoot | 17-10-20 | 11:40 | 8

@me,myself and IK | 17-10-20 | 13:12:
Ik heb hier ook nog een vaccinatiepaspoortje van 20 tot 30 jaar geleden liggen. Was voor de gele koorts en dergelijke. Ik kan me best voorstellen dat men daar wat meer eenheid in wil aanbrengen. Ik weet niet of zo'n Europees vaccinatiepaspoort tot zulke strenge restricties gaat leiden. Dat lijkt me er achteraf bijgezocht.

lekgoot | 17-10-20 | 13:27

Regionale variatie o.a. door vitamine D gebrek en andere leeftijdsopbouw.

RichardBandler | 17-10-20 | 13:56
▼ 5 antwoorden verborgen

Waarom? Waarom bepaalt een niet verkozen kabouter hoe dit land wordt bestuurd? Ik ben er klaar mee.

Piet Karbiet | 17-10-20 | 11:39 | 1

U moet dit zeker nog even bij de premier persoonlijk gaan melden. Voor als ie net deze ene tegel heeft gemist. Of er geen actieve herinnering meer aan heeft.

ciabatta | 17-10-20 | 12:32

Hahaha, wie had er nou daadwerkelijk hoop? Iedereen die zag aankomen dat we in september weer een golf zouden krijgen. Niemand deed wat. En dan nu voorbarig zijn? hahaha wat een grap. Verassing dit is pas het begin einde deze maand zitten we op +5000 besmettingen per dag en is een harde lockdown het enige dat logisch is. Ook deze lockdown heeft geen zin en we sukkelen door met 5000+ besmettingen tot aan maart 2021. Lijst maar in, voor wie een beetje inzicht heeft is dit een eenvoudige rekensom.

GeenZetel | 17-10-20 | 11:32 | 2

Hou a.u.b. eens op met die idote 'besmettingen'.

Lupuslupus | 17-10-20 | 11:39

Is er een econoom die kan voorspellen hoe bedrijven zich ontwikkelen die g/w/l en internet leveren nu er veel bedrijven omvallen en dus veel klanten verliezen? Ik lees veel over de visboer die niet meer aan restaurants kan leveren, en vastgoedbazen die straks met lege kantoorpanden zitten. Maar over andere toeleveranciers hoor ik vrij weinig. Heeft dat bijvoorbeeld gevolgen voor de betrouwbaarheid en betaalbaarheid voor dit soort diensten?

LinkeLotje | 17-10-20 | 11:29 | 4

Dit is het type bedrijf waar de samenleving niet zonder kan en dat dus nooit failliet kan gaan. Daarom laten we deze bedrijven, zoals de energieleveranciers, maar ook OV, banken, zorg, telecom, etc. niet over aan marktwerking, maar zorgen we er als samenleving voor dat de service constant is. We zijn Malle Pietje niet!

Predateur | 17-10-20 | 11:51
▼ 1 antwoord verborgen

Wat zullen de grefo's in hun nopjes zijn.

happen_maar | 17-10-20 | 11:29 | 2

niet echt, in een leeg kerkgebouw tegen een camera staan praten valt niet onder 'in je nopjes zijn' (en de randdebielen die met 400+ in een gebouw gaan zitten krijgen komen daar vanzelf van terug...)

CaseIf | 17-10-20 | 11:39

@CaseIf | 17-10-20 | 11:39: De door u zo betitelde 'randdebielen' hadden alles puik in orde, o.a. een luchtverversings installatie van 350.000 euro, goedgekeurd door het RIVM. Plus dat de mensen op 1,5 meter afstand zaten en er plaats was voor 3.000 personen. U bent gewoon een christenhater. Net zoals vele anderen hier. Uw haat maakt u blind voor de realiteit. Succes ermee.

Lupuslupus | 17-10-20 | 11:45

Is het niet gewoon oorlog mensen? Of ben ik nou zo.....

Nolleeder | 17-10-20 | 11:28 | 7

Nou, ik krijg wel een naar gevoel, zoekende naar een plan achter een plan achter een plan achter een plan achter een plan. Ik kan d'r nog geen duidelijke vinden. Ik vermoed dat de plannen die men in gedachten zou kunnen hebben inzake controle averechts gaan werken en juist het tegengestelde gaan creëren. Je kunt een samenleving alleen maar bouwen op vertrouwen. Samenlevingen gebaseerd op wantrouwen houden het niet lang vol en desintegreren op den duur (o.k. Noord Korea is een uitzondering mogelijkerwijs).

nobodiesunmighty | 17-10-20 | 12:19

@Henri ∣ 12:03 ∣ Reken maar van yes. En als taalnazi in de schuilkelder doe ik dat schreewen van u nog met een extra u ook.

ciabatta | 17-10-20 | 12:38

@nobodiesunmighty | 17-10-20 | 12:19: Teveel onduidelijkheid en te langdradig handelen neemt het vertrouwen inderdaad weg. Mijn inziens is dit een slimme oorlog, hier zal nog veel over gesproken gaan worden.

Nolleeder | 17-10-20 | 12:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Zou het? :
talkRADIO
‘It’s a massive claim; I think the pandemic is fundamentally over’:

youtu.be/QMlfxnCJppE

Kijkeensaan | 17-10-20 | 11:17

We zien dat het erg druk is in de winkels.
Dus stoppen we met de koopzondagen en verkorten we de openingstijden.
Hofnarren!

geen koning | 17-10-20 | 11:16 | 6

@ciabatta | 17-10-20 | 11:27: Zolang de supermarkt open blijft - en dat zal altijd het geval zijn - mogen alle andere winkels voor mij dicht. Geen enkel probleem mee.

Lupuslupus | 17-10-20 | 11:46

@Lupuslupus ∣ 11:46 ∣ Tot er een lijst met overbodige wijken komt, waar dus ook geen supermarkt meer nodig is.

ciabatta | 17-10-20 | 12:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Te gek dat deze man deze uitspraken doet.
Die zijn voorbehouden aan de regering.
Wat meent die kerel zich wel niet.
Een van de figuren die voor al deze verwarring en chaos zorgt.
Opzouten moet die gast.

A333aan | 17-10-20 | 11:13 | 8

chaos en verwarring, een echte democratie....heerlijk toch....I Love the Joker!

nobodiesunmighty | 17-10-20 | 12:21

@Piet Karbiet | 17-10-20 | 12:00: Censuur?

Kuifje-naar-Brussel | 17-10-20 | 12:24

Het is wel naïef om te denken dat de boel weer meteen open gaat over vier weken.

jip_86 | 17-10-20 | 13:16
▼ 5 antwoorden verborgen

Wacht maar totdat de spoedwet door de 1ste kamer word gejast.
Dan pas komen de echte maatregelen om de bevolking eronder te houden.

komtdatschot | 17-10-20 | 11:05 | 14

@Gertje-Wilders | 17-10-20 | 12:08: Ik kan geen nederlandse zenders ontvangen, NOS kijk ik dus niet.
Verder, dank voor het intelligente commentaar.

Frau_Ferkel | 17-10-20 | 12:19
▼ 11 antwoorden verborgen

Als de Sint-Nicolaas feesten zonder zwartepiet natuurlijk, het kerstfeest en het carnaval nou even niet doorgaan, dan kan er weer fijn ramadan en het suikerfeest worden gevierd.

Toch nog autobranden, betastingen en vechtpartijen in zwembaden.
bioscoop afbreken, avondklok, intimidatie....
Oerhollandse gezelligheid! Daar gaan we toch voor!?

Hiram | 17-10-20 | 11:05 | 3

Typisch Nederlands is de weg-met-ons-mentaliteit. Alles gaat volgens schema en ligt op koers dus.

Sans Comique | 17-10-20 | 11:13

@Sans Comique | 17-10-20 | 11:13: Helemaal mee eens en het stomme deel van het volk vindt dat prachtig. De idioten.

Lupuslupus | 17-10-20 | 11:50

Zou best eens de doodsteek voor Sinterklaasviering kunnen worden. Zwart mag niet meer, te veel risico ivm raddraaiers en te drukke bijeenkomsten. Dat zal over een jaar niet zomaar anders zijn, die teugels worden pas over langere periode langzaam losgelaten. Zie het somber in en voor je het weet is geen openbare Sinterklaasviering het nieuwe normaal.

Wybe Wabes Abbema | 17-10-20 | 12:09

Een rustige kerst en geen oud en nieuw slagveld vind ik prima.

Broadsquire | 17-10-20 | 11:05 | 4

Let op mijn woorden het slagveld wordt door de "frustraties" onder een bepaalde groep groter dan andere jaren

slobbersaus | 17-10-20 | 11:21

Mijn vermoeden is dat in de grote steden er heel veel chaos gaat ontstaan met vuurwerk, branden en rellen met oudjaar.

Nolleeder | 17-10-20 | 11:33

Oud en nieuw wordt een slagveld. Helaas.

Piet Karbiet | 17-10-20 | 12:01
▼ 1 antwoord verborgen

Deze mensen moeten een mediaverbod krijgen. Het zijn adviseurs die zich verheven voelen om allerlei speculatieve uitingen te doen over het beleid, zonder dat daar consequenties aan verbonden worden. Ze zijn niet democratisch gekozen en spreken niet op persoonlijke titel. Ze worden louter als schild opgeworpen door Rutte en de Jonge om het kabinet uit de wind te houden.

deugallergie | 17-10-20 | 11:04 | 3

Je wilt daarmee toch niet zeggen dat onze regering geen verantwoordelijkheid neemt?

Joffri | 17-10-20 | 11:15

Deze adviseurs zoals Jaap van Dissel hebben per persoon meer kennis in hun pink dan de "regering" in het hele lijf. Dit virus is een 'politiek-gemaakt' virus waardoor de 'maatregelen' dus óók politiek zijn. Het valt mij van Van Dissel nog 100% mee dat hij niet verder door de bocht gaat onder dwang(!) van de politiek.

Lupuslupus | 17-10-20 | 11:54

En al die thuiswerkers, die de koffieautomaat missen. Sommigen hebben er al een voor thuis.

ciabatta | 17-10-20 | 11:02

Stel 'n vraag Rutte over mortaliteit cojona : " ik weet het even zo niet maar nee nee nee het IS ZO" . Een volslagen onbenul maar wordt gewoon wéér herkozen.

Koffie ? | 17-10-20 | 11:01 | 5

Koffie ? | 17-10-20 | 11:01 |
Een volslagen onbenul maar wordt gewoon wéér herkozen.
_____
Inderdaad, we zitten al veel te lang met een Rutteplaag opgescheept.

Kijkeensaan | 17-10-20 | 11:22

"cojona"
Dat zegt al genoeg over U.

Frau_Ferkel | 17-10-20 | 11:25

cojona? heeft Rutte ergens jeuk tussen zijn benen?

nobodiesunmighty | 17-10-20 | 12:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Heeft er nu niemand door dat alles moet wijken om de scholen open te houden wat eigenlik helemaal niet kan want kinderen zijn god niet dus net zo besmettelijk in het doorgeven aan andere groepen zoals grootouders cq ouders.Gevaarlijk spelletje dit.

Vliegendtapijtje | 17-10-20 | 11:01 | 14

@Frau_Ferkel | 17-10-20 | 11:28: Klopt helemaal, mijn zoon studeert leraar Engels en klaagt hier steeds over dat het hoger onderwijs gelijk staat aan middelbaar onderwijs tegenwoordig.

Nolleeder | 17-10-20 | 11:38

@JdelaT | 17-10-20 | 11:37: Bij mij gelukkig niets. In neem al jaren geen schoolverlaters meer aan, stagiaires ook niet. Het kost te veel tijd en geld, om die op het juiste niveau te brengen.

Frau_Ferkel | 17-10-20 | 11:44

@JdelaT | 17-10-20 | 11:37: In de harde wetenschap zie je steeds minder nederlandse jongeren, het merendeel is nog van de oude generatie.
Aan universiteiten zie je bijna geen nederlandse promovendi meer, het betaald te slecht. Chinezen en Indiers zijn nu de hoofdmoot. Wij betalen hun opleiding, en daarna vertrekken ze weer naar het thuisland.

Frau_Ferkel | 17-10-20 | 12:04
▼ 11 antwoorden verborgen

Mensen maak jezelf nou geen illusie, dit virus gaat nooit meer weg. Iedereen gaat het vroeg of laat krijgen. En nee ik ben geen virusontkenner en ik begrijp dat de maatregelen er zijn zodat de ziekenhuizen het allemaal aankunnen. Stop alleen met dat achterlijke overdreven gedoe.... Dat we nu al zo ver afgleiden om mensen die zich niet aan de regels houden te gaan verklikken. Het is net of we weer terug zijn in de jaren 30/40 van de vorige eeuw.

slobbersaus | 17-10-20 | 11:00 | 8

Grappig ik heb de laatste tijd ook discussie over dit onderwerp. Nu probeer ik het bruine laarzen gebeuren zo ver mogelijk van me te houden, maar het lijkt wel alsof de nsb'er nooit echt verdwenen zijn, waarschijnlijk schuilt in een ieder van ons een ware nsb'er. Ik zie hier ook in de burelen diverse referenties aan oorlog.

JdelaT | 17-10-20 | 12:05

@Blasfemie | 17-10-20 | 11:56: Zodra ze daar de grenzen weer opengooien komt het net zo hard weer terug. Dit virus verdwijnt niet meer, er zullen altijd "brandhaartjes" blijven bestaan. En door de sterk geglobaliseerde wereld zal het virus zich dan weer snel kunnen verspreiden.

slobbersaus | 17-10-20 | 14:08

@slobbersaus | 17-10-20 | 14:08: zuid Korea heeft grenzen niet dicht? Gewoon 2 weken quarantaine en een testje. U zegt dat dat geen optie is hier?

Blasfemie | 17-10-20 | 14:21
▼ 5 antwoorden verborgen

Kan mij nu al verheugen op jankende collega's die niet op wintersport kunnen.

van_Heutsz | 17-10-20 | 10:58 | 2

Ach, leedvermaak van een jaloerse werknemerT.
Jammer hoor.
Het zou toch leuk zijn als iedereen weer kan doen wat ie leuk vindt?

Ruimedenker | 17-10-20 | 11:01

Lockdown gedoe duurt tot 28 februari. Daarna 2 fantastische, zelfs euforische weken. Wat zijn we blij. Dan verkiezingen, waarna de boel weer op slot gaat.
Cijfers worden gemanipuleerd, alles aan de kant voor four more years Prutte.

snars | 17-10-20 | 10:58 | 7

@Nolleeder | 17-10-20 | 11:41: "dat valt niet te onderbouwen en is een aanname van mij"
Aannames zijn vaak onverstandig.
"Was helaas arbeider vanaf mijn 13e."
Respect.

Frau_Ferkel | 17-10-20 | 11:58

@Frau_Ferkel | 17-10-20 | 11:58:
Vroeger stak je de handen uit de mouwen, nu trekken ze de mouwen tot over hun handen, want koud!

vluchtelingallergie | 17-10-20 | 12:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Er heerst een depressieve sfeer in dit land. Zelfs op plekken waar echt helemaal niets aan de hand is. En onder kerngezonde mensen. Allemaal door dit soort droeftoeters. Gelukkig heb ik geen tv meer en Geen Stijl kan ik gewoon wegklikken als ze weer eens aandacht aan die zwarte zwaddernelen schenken. Doe het toch niet. Laat ze in hun eigen dramatiek gaarsmoren.

jan-lul-de-behanger | 17-10-20 | 10:56 | 4

Dat neem ik ook waar, ook bij mij zelf. Dat weerhoud mij er steeds meer van, media links te laten liggen. Het is dat ik nog enkele leuke programma's volg op tv, anders was die ook al lang de deur uit. Er heerst absoluut een ziek makende tendens in dit land!

vluchtelingallergie | 17-10-20 | 12:23

@vluchtelingallergie | 17-10-20 | 12:23: Geen TV en Social Media zou u eens kunnen overwegen, terug naar vroeger, toen alles nog echt was. Het leven om u heen is pas echt mooi als je het weer ziet en van geniet. Ik zeg doen. ;)

Nolleeder | 17-10-20 | 13:13

@Nolleeder | 17-10-20 | 12:04: Helaas doet u dat wel, maar dan indirect via belastinggeld. Naar onze favoriete propaganda zender de NOS.

JohnMarston1907 | 17-10-20 | 20:40
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Gertje-Wilders | 17-10-20 | 10:55

Ik zou gelet op de stampvolle ic's en ziekenhuizen maar voor de zekerheid mei 2022 doen.

VP732 | 17-10-20 | 10:55 | 10

@ZegMaarJansen | 17-10-20 | 11:11: Ik vraag me af of jij ooit iets meer hebt verdiend dan een dubbeltje, met je 'verdienmodel', wat een ontzettend dom gelul..

Otto Normal | 17-10-20 | 11:25

@reade romke | 17-10-20 | 11:00: mwah, de verhoudingen liggen nu al helemaal scheef. Enige is dat van zorg overbelasten, de overheid nu geen positieve testen meer wil zien. Ja dat kan wel effe duren ja.

VP732 | 17-10-20 | 11:30
▼ 7 antwoorden verborgen

Zinvolle aanvulling: gedragswetenschapper in het adviesorgaan. Niet zinvol is het adviesorgaan verwarren met het beslissingsorgaan.

BrokenTipi | 17-10-20 | 11:01

Heel Holland Lijdt. Behalve ik. Of zijn er nog meer mensen wiens leven door de lockdown niet noemenswaardig is veranderd?

ciabatta | 17-10-20 | 10:55 | 5

Ik gebruik al jaren MMS (chloordioxide) als ik op zakenreis naar Afrika, Azië, MO en Zuid Amerika ga.

Vroeger slikte ik mij suf aan profylaxe pillen tegen malaria, ebola, knokkelkoorts enz. en nu doe ik alleen de verplichte injecties en voor de rest MMS.

Ik had een zakenrelatie die was kort daarvoor positief getest op Covid-19, ik gaf hem 3 druppels MMS opgelost in water en bij de hertest was hij weer clean.

ZegMaarJansen | 17-10-20 | 11:07

@ZegMaarJansen | 17-10-20 | 11:07: U bent een idioot. Chloordioxide is alleen te gebruiken voor desinfectie van water. Verdere claims berusten op kwakzalverij.
Wanneer U relevante wetenschappelijke publicaties over dit middel heeft: ga Uw gang, ik ben benieuwd hoe U Uzelf belachelijk gaat maken.

Jedoch ist es auch gerade diese Giftigkeit, die ClO2 zu einem guten Wasserdesinfektionsmittel macht.

Frau_Ferkel | 17-10-20 | 11:39

Zat mensen die het wel prima vinden. Lang niet iedereen is mensenmens die constant in een groep moet zijn.

Blasfemie | 17-10-20 | 12:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Het komt over als een soort denkbeeldige promotie, wanneer je zegt dat het kabinet tot nu toe goede maatregelen heeft genomen, maar nu zal moeten versterken.

"Wij van wc-eend adviseren wc eend."

Want je eigen advies eens onderuit moeten halen. Terug naar de realiteit.. genoeg viruswaanzin wappies die demonstreren want complot, illigale feestjes en de kers op de taart: hoe men is omgegaan met die laatste dag dat de horeca open is.

Natuurlijk moeten de goeden niet onder de kwaden lijden, maar volgens mij is het een illusie om te denken dat iedereen zich aan de maatregelen wil houden, dus zul je wel harder moeten aanpakken.

En dan was je advies dus niet genoeg en houdt je denkbeeldige promitie tot politicus op, want je hebt met je advies geen maatregelen hoeven nemen en niet hoeven komen met een zogenaamde intelligente lockdown.

Er vanuit gaan dat iedereen even intelligent en welwillend is is niet intelligent kunnen we wel stellen. En die mosterd na de maaltijd opmerking dus ook niet.

BrokenTipi | 17-10-20 | 10:54
-weggejorist-
Gertje-Wilders | 17-10-20 | 10:53

Daar hebben we Cafe Weltschmerz weer.

Dutchess010 | 17-10-20 | 10:58

@Dutchess010 | 17-10-20 | 10:58: ze waren ook een van de eerste die Maurice de hond podium gaven over aerosolen. Schande! Leve NOS!

mikes43357369 | 17-10-20 | 14:30

Allemaal geen probleem. Tijdens de Middeleeuwen en Hongerwinter stierven mensen als ratten. Maar toch gezellig voortleven en doorfokken.

HogeNood | 17-10-20 | 10:51 | 3

Zo is dat. Hee, de beste remedie tegen sterfte is schijt hebben aan die anderhalve meter en de jongeren zoveel mogelijk aan mekaar laten zitten.

VanBukkem | 17-10-20 | 11:00

In de Middeleeuwen dronken kinderen bier.
Kijk.maar wat je ermee doet...

SterF... | 17-10-20 | 11:00

Welk gedeelte van de middeleeuwen bedoel je? De periode van global warming of toen het ineens koeler werd? Zo'n global warming doet nogal wat met je bevolkingsgroei, namelijk. En er werden druiven geteeld in Engeland, for that matter.

BrokenTipi | 17-10-20 | 11:05

Gelukkig mogen we met Pinksteren allemaal weer feestvieren want dan is de r uit de maand.

komtdatschot | 17-10-20 | 10:51

Onzin. De man beweert zich toch iedere keer te baseren op de wetenschap? Uit welk onderzoek blijkt dit dan?

Hoofdbreker | 17-10-20 | 10:51 | 2

Uit logica.

beldewouten | 17-10-20 | 10:51

Uit RIVM-onderzoek obv RIVM-data.

Binnenbaan | 17-10-20 | 10:54

Het leed dragen is erger dan het leed zelf.

BozePaarseMan | 17-10-20 | 10:50 | 1

Wacht slechts tot morgen en uw leed van heden zal moe worden en ter rusten gaan .

Graaf_Slis | 17-10-20 | 10:59

'Ga er maar vanuit dat Halloween, Allerheiligen, Allerzielen, Sint Maarten, Sinterklaas, Kerst, Oud & Nieuw, Vreugdevuren Scheveningen, de Unox Nieuwjaarsduik, Garmisch Partenkirchen en De Elfstedentocht NIET DOORGAAN.'

Daar ga ik ook al even van uit, want boze blanke man zou er iets van leuks aan kunnen vinden...

Het Opblazen van de Randstad met Cobra's en Mortieren, het in de fik steken van de auto van de boze blanke man, het rondhangen in kelderboxen, de gangbangs in diezelfde kelderboxen, het vieren van Oud en Nieuw, zal voor sommige niet nader bij naam en afkomst genoemde groepen echter wel door gaan. Geen capaciteit om te handhaven, werkt ook stigmatiserend, want valt onder etnisch profileren.

BadPatNL | 17-10-20 | 10:50 | 1

Oud en nieuw wordt wel een dingetje inderdaad. Meestal zit ik met kerst lekker in een warm oord van de rust te genieten terwijl het in Nederland een puinhoop is.

BozePaarseMan | 17-10-20 | 10:53

Uitgaan van het allerdonkerste scenario en daar de maatregelen op baseren........... wie verzint dit?

uilenspiegel7450 | 17-10-20 | 10:50

Doen we hier verbaasd over? Dit kon mijn demente buurvrouw nog uittekenen. Het aantal besmettingen explodeert, reguliere zorg staat onder druk. Als de huidige maatregelen al effect hebben, zie je dat pas over een weekje. Het platslaan van de grafiek duurde in maart een ruime maand. Dat was in een tijd dat mensen zo geschrokken waren dat ze hun egoïsme tijdelijk los konden laten. Is niet meer.
Zeg maar dag tegen de kerst, maar zie het zonnig: Hebben die mensen voor wie dat een jaarlijkse verplichtingshel is, ook een keer mazzel. Enige probleem is dat hoe langer mensen zich moeten aanpassen, hoe harder ze gaan janken. Misschien moeten we niet de grafiek, maar mensen platslaan. Plop.

beldewouten | 17-10-20 | 10:45 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Persconferentie: als Rutte zegt dat je op je kont moet gaan zitten dan ga je op je kont zitten! En waag het niet om je te vergelijken met de koning! Dat is een privézaak! Pauvre salauds! Nee, daar ga ik niet op in! Volgende vraag.

Koonkluk Huis | 17-10-20 | 10:44 | 9

@VanBukkem | 17-10-20 | 10:51:
We weten al veel langer dat 2/3 van de bevolking, zelf niet nadenkt. Daardoor kan rutte, nederland al 10 jaar lang slopen.

vluchtelingallergie | 17-10-20 | 11:05
▼ 6 antwoorden verborgen

Heb gehoord dat Premier Van Dissel Willem-Alexander per direct heeft teruggeroepen. Maar dat is maar een gerucht hoor...

Ir Rita Tie | 17-10-20 | 10:43

Kan iemand mij misschien uitleggen waarom er alweer coronapatiënten overgeplaatst worden naar Duitsland terwijl er hier in NL nog genoeg plek is op de IC's? Ik heb namelijk het sterke vermoeden dat ze dat alleen maar doen uit propaganda-overwegingen: Kijk, zo ernstig is het alweer, dat we alweer patiënten moeten overplaatsen naar het buitenland. Ik geloof er niks van.

VanBukkem | 17-10-20 | 10:43 | 9

Te weinig personeel is een gevolg van jarenlange uitbuiting, hoge werkdruk vooral tijdens 1ste golf, en meet positieve tests nu. Zorg is niet alleen een kamer, een bed met wat randapparatuur.

Mayan | 17-10-20 | 11:05

Ja ik heb hier ook nog wel een paar bedden, lever jij even 3 IC-artsen en 6 IC-verpleegkundigen voor 24/7 monitoren en behandelen.

Blasfemie | 17-10-20 | 12:05

Van februari/maart/april weet ik van interne bronnen dat het werkelijk een droef gedoe was inzake beleidsvoering en emoties van de logistiek, van zuid naar noord en terug. Niet zoals vermeld is te NOS. Als de NOS nu van de pluche was gegaan had ze dit weten te melden. Durven ze denk ik niet. Hoe het nu gaat weet ik niet. Nederland is echt geen bijzonder medisch land. Zelfs Cuba heeft ons jarenlang voorbijgestreefd op gebied van perinatale sterfte van vrouwen. We zijn Europees middenmoter denk ik, in de buurt van Tjechie en zo (kan ik helaas niet onderbouwen dus ik zou ook kunnen liegen. Anders moet je maar Bettina Stangneth lezen, Lügen lesen. Mischien gaan we onze politici beter snappen).

nobodiesunmighty | 17-10-20 | 14:05
▼ 6 antwoorden verborgen

We gaan naar een samenleving toe als in George Orwells 1984 waarin we in een permanente crisis worden gehouden, als het geen corona is dan wel klimaat, stikstof enz...

laatjenietkisten | 17-10-20 | 10:41 | 3

Op het moment dat de crises wegvallen zitten we meteen in een crisiscrisis.

Binnenbaan | 17-10-20 | 10:42

Ooit over nagedacht dat mensen een crisis nodig hebben om voldoening uit het leven te halen? Dat was ook de reden dat Orwell Hitler zo waardeerde, omdat Hitler het volk oorlog gaf en Orwell zag in dat het volk lijden in haar ontwikkeling nodig heeft.

Hoe vaak ik wel niet zie dat filosofen op een voetstuk worden geplaatst. Doe je dat met elk aha momentje die je hebt? Meestal is de ochtend erop erg zuur, nietwaar?

BrokenTipi | 17-10-20 | 10:47

Dat doet me eraan denken: geen bloed op die foto van dat zgn.
terrorisme slachtoffer wiens hoofd was verwijderd.

Iggy_Plop | 18-10-20 | 03:07
-weggejorist-
sjuul69 | 17-10-20 | 10:40 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Vanaf mei 2021 kunnen we weer vier/vijf maanden weer redelijk normaal leven. Ondertussen zijn de zwakke mensen bijna wel dood en er zijn vaccins die misschien aanslaan dus hebben vanaf oktober 2021 t/m april 2022 nog steeds maatregelen nodig tot dat er nog amper besmettingen zijn en dan kunnen we vanaf mei 2022 weer redelijk normaal leven.

Patje2011 | 17-10-20 | 10:38 | 13

@The_Challenger | 17-10-20 | 11:37:
Dat alles niet goed gegaan is daar kraait de meerderheid van de bevolking niet over omdat dit nieuw was, er was te weinig kennis, paniek, goede beslissingen, verkeerde beslissingen. Het gaat nu met de wijsheid van nu meer over de toekomst.

Patje2011 | 17-10-20 | 11:47

ik verwacht weinig van de vaccins. "Misallocation of economical assets". Die gaan het slechter doen dan influenz vaccins, te lastig RNA virus.

nobodiesunmighty | 17-10-20 | 14:06
▼ 10 antwoorden verborgen

Tot en met december? Ik zal het jullie nog veel sterker vertellen: dit gaat nooit weer voorbij. De wereld zal nooit meer hetzelfde zijn na corona. Een beetje net zoals 11 september en de tweede wereldoorlog zegmaar. Met dien verschil dat het toen echt ergens over ging. Nee, over vijftig jaar zitten we nog met de naweeën van deze coronainfectie.

VanBukkem | 17-10-20 | 10:38 | 6

Nou laten we het hopen dat thuiswerken blijft. De wereld was ook nooit meer hetzelfde na elk ander jaar overigens, tijdmachine hebben we voorlopig niet.

En misschien kunnen we ook eens af van de Nederlandse traditie dat mensen met volle griep op kantoor of school komen om te laten zien wat een bikkels ze zijn.

Blasfemie | 17-10-20 | 12:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Geen uitgebreide plichtplegingen met de schoonfamilie maar op eerste kerstdag even zwaaien op Zoom, de BOL-cadeaubonnen uitwisselen en klaar is kees.
Da's gewoon de beste feestmaand ooit!

Joris Beltsin | 17-10-20 | 10:38 | 1

BOL-cadeaubonnen? Ik geef wel TUI-vouchers.

Ir Rita Tie | 17-10-20 | 10:48

In de VS hebben ze Corona onder controle. Tenminste, dat zei die President.

Kuifje-naar-Brussel | 17-10-20 | 10:38 | 7

In Europa gaat het wél goed hoor..

Ruimedenker | 17-10-20 | 11:04

In dit geval graag president, zonder hoofdletter.

Frau_Ferkel | 17-10-20 | 11:04

@HetGewoneNormaal | 17-10-20 | 11:04:
En dat het CDC stelt dat het overgrote deel
(70 procent) van de recente positief bevonden
test resultaten gemaskerd rondliep.

Iggy_Plop | 18-10-20 | 03:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Ha ha, inderdaad geen (schoon) familie tijdens kerst. Daar heb ik wel een paar maanden thuiswerken voor over. Nog even de gravin overtuigen van ernstig onderliggen lijden en Huize Slis kan in de volledige lockdown.

Graaf_Slis | 17-10-20 | 10:34

Nou, lekker dan. Dat wordt dan een flink potje vervelio voor mij met Kerst en Oud&Nieuw. Kut.

Deksmaat | 17-10-20 | 10:34 | 6

@Is dit nog nieuws? | 17-10-20 | 11:04:
Thanx! Maar ik ben er uit. Ga meedoen met het geendiner en ga me aanmelden bij een of andere datingsite. Heb ik nog twee gezellige minuten extra.

Deksmaat | 17-10-20 | 11:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Sinds 12 oktober zijn er 30 mensen ontslagen van de IC en 463 mensen ontslagen van de verpleegafdelingen, allemaal levend het ziekenhuis verlaten.
Bijna 500 mensen in 5 dagen het ziekenhuis uit. Gemiddelde behandelduur is een week. Daarom is de stijging niet zo snel; het verloop is sneller.

De propaganda van 'prominenten' is slechts dat: propaganda.

De coronacrisis is volledig politiek gemaakt. Met dank aan die 'democratische' poppenkast die wij verkiezingen noemen. Niets is oprecht, echt niets; alles is verkiezingspropaganda. Voor zichzelf of tegen de tegenstanders.

Ik hoop dat iedereen daar goed over na blijft denken. En niet verzandt in het gebrek aan inhoud van dergelijke gratuite uitspraken van Van Dissel.

Mensdier | 17-10-20 | 10:33 | 14

@Papa Jones | 17-10-20 | 11:23:
Het staat in één zin, achter de komma. Die overledenen -nogmaals- komen in mijn gehele plemp niet voor en zijn totaal irrelevant voor wat ik schrijf. Dat u die rode lijn in uw koppie heeft is toch echt uw bias tijdens het lezen over de blauwe lijn (en kortere behandelduur, en propaganda).
Uw ongelijk toegeven is blijkbaar ook een dingetje. Slechte eigenschap.
Edoch, prettige zaterdag verder.

Mensdier | 17-10-20 | 11:40

@Mensdier | 17-10-20 | 11:40:
Als u zich beperkt weet uit te drukken is dat uw probleem.
Ook nog een fijne dag.

Papa Jones | 17-10-20 | 11:47

@Papa Jones | 17-10-20 | 11:23:
Papa DOC: Het staat je vrij om het overledenen in het ziekenhuis als nog te vermelden. Het zijn er namelijk weinig. De meeste corona doden sterven buiten het ziekenhuis.

mikes43357369 | 17-10-20 | 14:37
▼ 11 antwoorden verborgen

Scholen dicht maar bejaardentehuizen open....
Toen kwam het geleuter dat kinderen geen verspreiders zijn ....
De niet medische mondkapjes...
De protesten op de Dam....
De app....
De verschillende berichten over kwakzalverij en verschillende wondermiddelen....
De zomer waarin de maatregelen (propaganda) leken te werken (hallo zonlicht) wat werken de maatregelen goed hè?
Horeca dicht maar vliegvelden open....
WC's dicht..? (Minder poep in je mond duwen)..
Niet betalen met contant geld (allang achterhaald)...
Thuiswerken....
Geld naar Italië (krijgen we dat terug als koploper)?

Gaat fantastisch hè?
Wat kost dat nou zo'n kleine 9 maanden Corona?

Is dit nog nieuws? | 17-10-20 | 10:30 | 3

Een samenleving?

starbuck280 | 17-10-20 | 10:33

Wat denk je dat de ECB aan het doen is dan? Dat is net een bulk behangfabriek geworden....

Hollandse_blauwe | 17-10-20 | 10:35

@starbuck280 | 17-10-20 | 10:33: goed bedacht, maar die hebben we sinds de massale import van gastarbeiders al niet meer.

Is dit nog nieuws? | 17-10-20 | 10:35

Hoe zit dat eigenlijk, met dat vaccin uit Rusland. Kan iemand Halbe vragen hoe dat zit? Volgens Poetin, die zijn dochter zelf nog heeft ingespoten, is alles dik oke nu.

Beste_Landgenoten | 17-10-20 | 10:29 | 5

Rusland heeft inmiddels 2 vaccins. Beetje bijblijven a.u.b.

Lupuslupus | 17-10-20 | 10:39

@Bearableguy | 17-10-20 | 10:32:
Zoon, dochter, met Poetin weet je het nooit. Maar het blijft verdacht stil rondom dat Russische vaccin. Inmiddels zou Rusland op nul besmettingen moeten liggen.

Beste_Landgenoten | 17-10-20 | 10:46

uit betrouwbare rusische bronnen weet ik dat zijn dochter leeft. Zij is, zoals westerse onbetrouwbare media vermelden, NIET uit een raam geduwd van het ziekenhuis, van de eerste verdieping en overleden toen ze op een Katoesja raket viel, gewapend met Novotsjok gif. Deze informatie is verderfelijk en schaad onze Nederlands Rusische vriendschap.

nobodiesunmighty | 17-10-20 | 14:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Gelukkig zitten we allemaal hoog en droog op onze zolder, met de verwarming op 22 graden en met supersnel internet. Wat kan ons nou gebeuren.....?

Kuifje-naar-Brussel | 17-10-20 | 10:29 | 4

Verwarming afgesloten, want gas wegens torenhoge belastingen onbetaalbaar geworden.

Tietmier | 17-10-20 | 10:36

Jahaa, maar via dat supersnelle internet wordt het virus verspreid en zo communiceren Cabal en Big Pharma met elkaar. Ze hebben Elvis ook.

Schulzie | 17-10-20 | 10:45
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig komen er wekelijks 700 nieuwe hulpjes binnen, die in de zorg kunnen helpen.
Ons kan niets gebeuren

Het leven is zwaar | 17-10-20 | 10:27

Dat zal een gezellige decembermaand worden zeg. Iedereen thuis, volle koelkasten en alles gekocht bij BOL en andere webshops.... geen familie kerstbezoek en geen oudejaarsfeest/samenkomst. WoW zin an!

Hollandse_blauwe | 17-10-20 | 10:24 | 1

Geen familieruzies...

Kuifje-naar-Brussel | 17-10-20 | 10:30

Covid-19 is een virus waarvan uit wetenschappelijk onderzoek inmiddels blijkt dat vitamine D deficiëntie een grote rol speelt. De vorige lockdown was in een periode met oplopende vitamine-D niveaus onder de bevolking, terwijl deze lockdown plaatsvindt in een periode met (sinds eind september) snel afnemende vitamine D-niveaus. Het is dus niet verbazingwekkend dat de maatregelen deze keer niet goed werken. Dat wordt afgeschoven op het gedrag van mensen, maar weerstand is ook een grote factor. Naarmate het najaar vordert zullen mensen relatief sneller besmet raken en ook relatief sneller een ernstig ziekteverloop hebben. Daarom zal er per saldo ook weinig effect van 'het beperken van het aantal contactmomenten' te merken zijn. De enige manier waarop je dit virus met een lockdown kunt bestrijden is iedereen twee tot drie weken in volledige quarantaine houden. Een andere manier zou zijn om óók de dimensie van weerstand in de aanpak te betrekken, dus bijvoorbeeld de ernstige vitamine D deficiëntie bij risicogroepen tegen te gaan. Maar er is teveel tunnelvisie voordat dat gebeurt. Hou er dus rekening meer dat we niet alleen tot en met december met allerlei lockdownmaatregelen te maken hebben, maar dat dat nog wel gaat duren tot pakweg mei/juni 2021, wanneer de zon weer een beetje gaat schijnen.

Desmond1970 | 17-10-20 | 10:24 | 10

@Frau_Ferkel | 17-10-20 | 11:11: Absence of evidence is geen evidence of absence. De RCT's worden uitgevoerd en zijn pas in 2021 gereed. Dan weten we achteraf wat we nu hadden moeten doen. Overigens is er wel consensus onder deskundigen dat vitamine D suppletie op dit moment sowieso een goed idee is.

Desmond1970 | 17-10-20 | 11:17

@Desmond1970 | 17-10-20 | 11:17: "De RCT's worden uitgevoerd en zijn pas in 2021 gereed."
Waarmee U Uw hele betoog onderuit haalt. Danke, U maakt het mij wel erg gemakkelijk.

Frau_Ferkel | 17-10-20 | 11:19
▼ 7 antwoorden verborgen

"geen raampje open in het regeringsvliegtuig"
Maxima is Argentijnse, die vliegen zelfs met de achterdeur open.

Osdorpertje | 17-10-20 | 10:23 | 1

Haha!

BenBinnen | 17-10-20 | 10:55

Waarom wordt de bloedsomloop van een kwetsbare corona-lijer niet aan een excoronajongere gekoppeld? En verder op iedere straathoek een coronasnuffelhondehok. Gezellig!

HogeNood | 17-10-20 | 10:22 | 1

"Waarom wordt de bloedsomloop van een kwetsbare corona-lijer niet aan een excoronajongere gekoppeld?"
Dat gebeurt al. Sanquin verwerkt bloed van ex-patienten, om te gebruiken voor behandeling van nieuwe patienten.
Ze zoeken nog donoren!
www.sanquin.nl/bloed-doneren/soorten-...

Frau_Ferkel | 17-10-20 | 13:14

Het hele interview is een shitstorm. Voor de zoveelste keer. OMT grijp in en wissel Van Dissel.

filosofem | 17-10-20 | 10:21 | 2

filosofem | 17-10-20 | 10:21 Die houden we erin: "Wissel van Dissel"

Guiseppe | 17-10-20 | 10:34

Krijgt ie als troostprijs de disselbeker.

Binnenbaan | 17-10-20 | 10:39

Valt me op dat er geen klapvee meer te zien is , evenals toeterende veldwachters ,brandweerlieden etc.
Zou dit komen doordat de corona sensatie van maart/april een beetje verflauwd?

Henri | 17-10-20 | 10:19 | 1

Moet eerst even opgeroepen worden door Rutte.
Het nationale klap moment.

Is dit nog nieuws? | 17-10-20 | 10:22

Gelukkig is er morgen Ronde van Vlaanderen.

DexterGordon | 17-10-20 | 10:18 | 2

België gaat vanaf maandag op slot.

Kuifje-naar-Brussel | 17-10-20 | 10:30

Er mag geen volk op de grote markt samentroepen , de cafe' s mogen wel openblijven .

likmegaties | 17-10-20 | 10:42

Basisonderwijs wel gewoon open.
Kinderen lekker rond blaffen, kleuters met vingertjes in de neus.....

Is dit nog nieuws? | 17-10-20 | 10:16 | 6

@Sitting_targets | 17-10-20 | 10:19: "maak er maar contactgestoorde kapotte geesten van, die uiteindelijk alleen maar dood willen."
Dat was voor Covid al zo.

Frau_Ferkel | 17-10-20 | 11:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Had ik al gemeld dat angstzweet coronavirus neutraliseert? Stay scared, stay healthy!

Binnenbaan | 17-10-20 | 10:16 | 1

Het vaccin schijnt dan weer te bestaan uit ambtenarenzweet, dus we zijn echt de sjaak.

Joris Beltsin | 17-10-20 | 10:44

Gewoon allemaal even diep ademhalen, dan is het virus zo weg.

Naadblaffer | 17-10-20 | 10:13 | 1

Brr, lijkt wel een holocaust film.

Acidstain | 17-10-20 | 10:19

Heerlijk, nog een half jaar niet net hoeven te doen alsof ik sociale contacten leuk vind. Trek maar door tot de zomer.

John McClane | 17-10-20 | 10:12 | 5

Psycho alert. Maar goed, die vinden we uiteraard ruim voldoende in de panelen.

Highwoodman | 17-10-20 | 10:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Positief getest is niet meteen ziek als een hond.
Ziekenhuis opnames zijn niet meteen IC.
Enne...

Op de IC liggen voornamelijk.....

Is dit nog nieuws? | 17-10-20 | 10:12 | 14

@ Lupuslupus
Man, man, man...
Waar haal je deze wijsheid vandaan?! Ik zie met name mensen die door de huisarts worden doorgestuurd in verband met verlaagde perifere zuurstofsaturatie. Meeste keren lijkt het gelukkig mee te vallen. Maar we weten dat een deel terug gaat komen.

Aart4888 | 17-10-20 | 11:07

"Op de IC liggen voornamelijk....."
Doodzieke mensen?

Frau_Ferkel | 17-10-20 | 11:15
▼ 11 antwoorden verborgen

Muteer mee.

Borat_Stikstov | 17-10-20 | 10:12 | 2

Nee. Welke mutaties?

Is dit nog nieuws? | 17-10-20 | 10:12

@Is dit nog nieuws? | 17-10-20 | 10:12: Het virus is inmiddels al vele malen gemuteerd! Want dat is de aard van virussen, ook van dit virus. Prof. dr. Wodarg heeft daarover een podcast. Is wel in het Duits. Zoek even op YT naar prof. dr. Wodarg.

Lupuslupus | 17-10-20 | 10:58

Gaat de oudejaarsconference nog door of krijgen we dit jaar een herhaling met Seth Gaikema?

Binnenbaan | 17-10-20 | 10:11 | 4

Als het een herhaling wordt, dan wordt het Claudia de Breij. Past beter bij deze tijd.

jemagookniksmeer | 17-10-20 | 10:37

@jemagookniksmeer | 17-10-20 | 10:37: Ik luister op oudjaarsavond naar een oudjaarsavond preek (en misschien wel 2). Geestelijk voedsel i.p.v. aards vergif.

Lupuslupus | 17-10-20 | 11:01

De oudejaarsconference hebben ze deze keer verdeeld over het hele jaar,
om de twee weken een aflevering op dinsdagavond...

Broodplank | 17-10-20 | 13:24
▼ 1 antwoord verborgen

Het wordt steeds waarschijnlijker dat de zorg door de hoeven gaat zakken. Wat hebben we nu voor de boeg? Een half jaar in een soort lockdown tot de eerste BLM demonstratie in juni? Een half jaar de economie verder slopen, helemaal slopen, met alle nare gevolgen, voor mensen. Een half jaar weinig sporten. Weer scholen dicht, en dan dus slecht onderwijs? Iedereen opgesloten in huis, geen sociale gebeurtenissen, maanden en maanden lang, af en toe naar buiten met een mondkapje. Er wordt dan op een gegeven moment gekozen om de zorg maar overbelast te laten worden. Misschien kan Duitsland ons nog wat helpen. Je zal triage krijgen. Die helpen we wel, die helpen we niet. Het wordt echt naar. Hoeveel quali's redden we door deze persoon een IC bed te geven? En is dat genoeg om dat IC bed te geven? Geef ook maar voorrang aan de zorg voor mensen die de afgelopen jaren de meeste belasting hebben betaald. Niksnutten helpen doen we even niet.

Sitting_targets | 17-10-20 | 10:09 | 14

@sjuul. Anonieme bronnen doen we niet aan. Daarbij werkt het belastingsysteem in Amerika anders dan in Nederland

The_Challenger | 17-10-20 | 11:11
▼ 11 antwoorden verborgen

Kan ik in de kerstvakantie dan wel met vrouw en kinderen naar ons huis in Griekenland? Ik vraag dit voor een vriend.

dekeerldatisdeboer | 17-10-20 | 10:08 | 3

Alleen naar een Oranje gebied.

Graaf_van_Hogendorp | 17-10-20 | 10:09

En alleen met ""eigen"" vervoer

NeedIsaymore? | 17-10-20 | 10:13

Waarom zit die man nog steeds op zijn plek? Net als Rutte en De Jonge overigens.. Zoveel fouten, zoveel onnodige slachtoffers, maar ze mogen lekker door blijven prutsen.

Japannert | 17-10-20 | 10:07 | 2

Competente politici dus.

chemtrails | 17-10-20 | 10:09

Het volk stuurt ze niet weg met hooivorken etc. dus onze eigen schuld.

zwenkwieltje | 17-10-20 | 11:04

Ik had al covid nog voor ik wist dat het hier verspreid was. Klereziek bij de huisartsenpost gezeten.
Ik houd me aan alle regels, maar de verschijnselen blijven. Of er een herbesmetting bij zit of zat: geen idee. Ook lijkt het dat er een gewone verkoudheid tussen zat.
Die niet-medische mondkapjes en anderhalve meter: ik betwijfel de effectiviteit er van.

zeurmachine | 17-10-20 | 10:07 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Everything is under control......

Is dit nog nieuws? | 17-10-20 | 10:06

Mensen willen zo graag een stip op de horizon. Een stip waarop alle maatregelen worden afgeschaft. Maar het plaatsen van die stip, heeft hetzelfde effect als de inslag van een flinke meteoriet: het zal alles ontregelen. Ik durf wel een stip te zetten: alle maatregelen eindigen per 1 januari 2025. Als de overheden dit doen, vallen alle geldstromen wereldwijd stil. En die ramp is groter.

Leptob | 17-10-20 | 10:04 | 2

Kut. Moeten we eerst een tijdmachine bouwen om van die kut lockdown af te komen. We are screwed.

BBRDWR | 17-10-20 | 10:06

Een stip aan de horizon, daar had Alexander Penthouse het ook graag over volgens Martin Bosma. We weten dan allemaal wat er van stipjes aan de horizon terecht komt: niets. We gaan nog 1,5 jaar in lockdowns, nota bene al doorgeschemerd op de NPO app afgelopen week. Wen er maar aan.

Graaf_van_Hogendorp | 17-10-20 | 10:08

Een virus platslaan met een hamer, en gij gelooft dat?

de honden blaffen... | 17-10-20 | 10:03 | 5

Wat een daadkracht hè, die stoere Mark met z'n hamer.
Hopelijk slaat ie niet op zijn duim.

Harry Turtle | 17-10-20 | 10:12

Slaat als een lul op een slagroomtaart.

IndoFortuyn | 17-10-20 | 11:10

Over een dag of tien komt die andere gek er met een sikkel naast staan...

Broodplank | 17-10-20 | 13:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Over lijken gaan gesproken. Volgende maand is er een vaccin beschikbaar maar wegens handelsbelangen moeten wij nog vijf maanden wachten.

impy | 17-10-20 | 10:03 | 5

@impy | 17-10-20 | 10:05:
Ik weet niet of we een vaccin uit China nou zo moeten vertrouwen.

Graaf_van_Hogendorp | 17-10-20 | 10:09

@impy | 17-10-20 | 10:05: Bedankt!
Dat is wel sneu inderdaad, dat dit Chinese vaccin niet gekocht gaat worden omdat Europa al afspraken heeft met andere partijen.
Ik kan het artikel maar voor de helft lezen (heb al blijkbaar 3 artiken gelezen deze maand) dus het verweer van De Jonge heb ik gemist.

Papa Jones | 17-10-20 | 10:13

@Graaf_van_Hogendorp | 17-10-20 | 10:09:
Dat was mijn eerste ingeving ook. Maar Anke Huckriede, hoogleraar vaccinologie aan de Rijksuniversiteit Groningen, is er enthousiast over (zie link).

Papa Jones | 17-10-20 | 10:14
▼ 2 antwoorden verborgen

GVD / Potjandrie (voor de Urker en Staphorster lezers) dus dit jaar geen schoonmoeder met de kerst. Wat moet ik dan eten ?

D.Onderop | 17-10-20 | 10:01 | 1

Misschien kunt u een ander gezinslid opeten dit jaar?

culture_vulture | 17-10-20 | 10:23

NOS: "Zijn we het zicht op het virus inmiddels kwijt?"
Van Dissel: "Nee. Waarom?"

Ik heb geen palm meer over om te facen.

Wetenschopper | 17-10-20 | 10:01

En zo zijn we in 1 klap af van een racistische piet, doe commerciële bezopen kerstman en een overlastgevende oudejaarsviering. And we're just getting started baby.

Carbonnetje | 17-10-20 | 10:01

En ondertussen censureert Big Tech de Great Barrington Declaration.

me,myself and IK | 17-10-20 | 10:00 | 1

Big tech is momenteel even te druk bezig met het scrubben van Hunter Biden.

Graaf_van_Hogendorp | 17-10-20 | 10:03

Gaan we weer.
Alles is al gezegd, iedereen weet het beter.
Ontkennen, bagataliseren, Boos!, vedrietig, verzonnen, overdreven, dictatuur, vrijheidsberoving, wel mondkapje, geen mondkapje, Trump is dom, Europa is cool, Lockdown, geen lockdown, angst, stoer, schuldigen, verwijten, verraden.
Krijg het heen & weer met berichtgeving.
Alle media een week stilte vwb Covid-19.

Wie kent er nog een leuke mop?
Ik heb zin om te lachen!

Ruimedenker | 17-10-20 | 10:00 | 3

Ken je die mop van die koning die naar Griekenland ging?

Is dit nog nieuws? | 17-10-20 | 10:24

@Is dit nog nieuws? | 17-10-20 | 10:24: Ja, en daar na de test direkt weer kon vertrekken.

Guiseppe | 17-10-20 | 11:04

Lopen een nul en een acht over straat... zegt die nul tegen die acht...;” waarom zit jouw riem zo strak...?”

Happy People | 17-10-20 | 12:15


De huidige minilockdown zal absoluut worden verlengt. De bijvangst van het verlengen van de Coronamaatregelen voor de overheid is natuurlijk dat we dit jaar af zijn van de zwartepieten discussie.
Het vreugdevuur kan ook eenvoudig worden afgeblazen, want ja Corona én het minimaliseren/afschaffen van de vuurwerkverkoop is natuurlijk mooi meegenomen.
Zo zullen er vast nog wel meer onderwerpen zijn.

ViaNova | 17-10-20 | 09:59 | 5

misschien kunnen we Jeffrey airfryer vragen om zwarte Piet te spelen . die is toch al hier en heeft vast geen intentie om terug naar Spanje te gaan.

Miesmol | 17-10-20 | 10:32

@Miesmol | 17-10-20 | 10:32: Jeffrey Air-flyer vliegt graag, dus die vliegt er zo uit naar Spanje, net als de Koning naar Griekenland.

IndoFortuyn | 17-10-20 | 10:42

@indofortuyn. hoop dat het enkele reis is van air- flyer ;-)

Miesmol | 17-10-20 | 13:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedereen in winterslaap tot half Maart. *stapt zijn bed weer in*

TheGreatMachine | 17-10-20 | 09:58

Van Dissel heeft zeker een premium abbo op Netflix.

Beste_Landgenoten | 17-10-20 | 09:58 | 2

En pornhub

NeedIsaymore? | 17-10-20 | 10:11

Gevalletje casedemic iemand?

De Droit | 17-10-20 | 09:56 | 1

Een derde van Nederland werkt direct of indirect voor de overheid in de publieke sector. Ambtenaren, bestuurders, politici, en alles daar omheen. die hebben nergens last van. Voor hen is Corona eigenlijk wel best zo. Krijgen gewoon hun salaris, soms zelf een bonus, periodiekjes, mogen thuis werken, 13e maand, etc. Dit gaat niet meer weg. De slachtoffers zijn de werknemers aan de onderkant van de samenleving die hun baan en inkomen verliezen.

ceesreis | 17-10-20 | 09:56 | 8

Mee eens. Wat n tragische beslissingen worden er genomen. En kunnen van Dissel en Gommers niet een jaartje van de buis?

Jane3715 | 17-10-20 | 10:35

@Rohin | 17-10-20 | 10:41: Welk effect is groter, vraaguitval of bijdrukken en aanbodafname. Eerst deflatie, daarna mega inflatie verwacht ik. Gezien ook de schuldenposities van een hoop landen.

Wassila | 17-10-20 | 13:21
▼ 5 antwoorden verborgen

Overigens begrijp ik dat het eerdere advies van Rutte -ontmoet elkaar niet thuis, maar in de horeca- niet langer geldt. Met de kennis van nu.

Dikke_Tammo | 17-10-20 | 09:56

En in het voorjaar weer, herfst ‘21 weer etc etc. Het was er al, is er nu en het zal altijd blijven. Gewoon accepteren dat dit onderdeel uitmaakt van ons leven. Sommigen zullen er aan overlijden. En verder mondkapje op, beetje afstand houden, zorgen voor capaciteit en testen. Als je ziek bent blijf je thuis. Kan ik weer aan het werk. Het is niet moelijk.

Happy People | 17-10-20 | 09:55 | 8

@zwenk. Wetenschap en een conclusie dat iets mogelijk is.....

The_Challenger | 17-10-20 | 11:28

@The_Challenger | 17-10-20
Aha! Dus het kan

Happy People | 17-10-20 | 12:18
▼ 5 antwoorden verborgen

Wetenschappers liegen allemaal over Corona. Het is niet erger dan een griepje. Word wakker sheeple en vertrouw geen wetenschappelijke onderzoeken. Ik heb zelf onderzoek gedaan op Facebook en daar staan wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat wetenschappelijke onderzoeken allemaal leugens bevatten.

Bigi Bana Boy | 17-10-20 | 09:54 | 11

Mooie satire.

Kuifje-naar-Brussel | 17-10-20 | 10:34
▼ 8 antwoorden verborgen

In dec. komen er sowieso Italiaanse Bergamo toestanden op de IC met 1400+ en ook Duitsland neemt onze patienten dan niet meer op. Maak je borst maar nat.

IndoFortuyn | 17-10-20 | 09:54 | 4

Jajajajaja
Dat horen we elke week al, vanaf februari.

Is dit nog nieuws? | 17-10-20 | 10:09

@Is dit nog nieuws? | 17-10-20 | 10:09:
Ik zie niet in hoe je dit doemscenario nog voorkomt totdat het griepseizoen voorbij is, zonder ook de scholen te sluiten.

Papa Jones | 17-10-20 | 10:20

Neem maar wat extra vit D bij .
Dat helpt .

likmegaties | 17-10-20 | 10:47
▼ 1 antwoord verborgen

Overheid. Geef iedereen een ionisator om de lucht schoon te maken. Of twee. Of laat iedereen overal heel goed ventileren, raampjes open, en vergoed de extra stookkosten. Je wil toch van corona af, of niet?

Sitting_targets | 17-10-20 | 09:52 | 3

Dat laatste is nog maar de vraag. Verder heb je gelijk.

chemtrails | 17-10-20 | 09:54

Wat is er op tegen om zelf een ionisator aan te schaffen? En waarom moeten de 'extra' stookkosten worden vergoed? Die 100% meevallen als je 2x per dag - ligt aan de hoeveelheid personen in huis - de ramen of tuindeur een kwartiertje open zet? Kunnen mensen dan helemaal niets meer zelf? Moeten ze dan voor alles aan het handje van de overheid worden genomen? Ik vind het ècht bespottelijk.

Lupuslupus | 17-10-20 | 10:24

Op Duitse scholen zijn er standaard CO2 meters in de klas en moet men het lokaal uit bij overschrijding van de limieten.

RichardBandler | 17-10-20 | 10:43

Ik en mijn mondkapje.

Dikke_Tammo | 17-10-20 | 09:52 | 2

Misschien kunt u er een boek over schrijven? 'Opa vertelt hoe hij het ervoer om met een kwijllap voor zn snufferd te lopen....'. Altijd leuk voor de kleinkinderen. :-)

Lupuslupus | 17-10-20 | 10:26

Bizar dat er nog geen enkel normaal land is dat dit onder controle heeft weten te krijgen. Wellicht is dat gewoon niet mogelijk.
Overigens verdenk ik Van Dissel ervan dat hij helemaal niet achter al die maatregel en staat. Die zijn gewoon politiek

C1O2 | 17-10-20 | 09:50 | 19

@Bigi Bana Boy | 17-10-20 | 09:59:
Er kan toch gedacht worden over een oplossing, een speciaal ziekenhuis voor dit soort rampen, en extra verpleegkundigen opleiden die kunnen inspringen. De opleiding daarvoor kan gewoon via een praktijkopleiding, zoals nu ook vaak gebeurd.

me,myself and IK | 17-10-20 | 10:45

Genoeg landen die hier normaal mee omgaan. Wij zouden hier zo verplegers uit het buitenland kunnen invliegen. Of we hadden in 7 maanden een aardige start kunnen maken met het opleiden van een extra eigen lichting.

RichardBandler | 17-10-20 | 10:47
▼ 16 antwoorden verborgen

Een lock-down in de party-party-partymaand kan de regering niet riskeren. Dan raakt niet alleen de ziekenhuiszorg overbelast, maar ook de politie, de ambulancediensten en de brandweer. Eind januari dus terug bij af.

Schulzie | 17-10-20 | 09:49 | 2

Party maand voor voornamelijk witte aboriginals, dus kan de overheid een lockdown wel handhaven en managen. Het wordt pas gevaarlijk wanneer een bepaalde feestmaand van een niet nader te noemen religie start. Dan kunnen de Vogelaarwijkjes wel eens in de hens vliegen. Maar dat is pas volgend jaar en waarschijnlijk buiten griep seizoen dus...

Graaf_van_Hogendorp | 17-10-20 | 09:53

@Graaf_van_Hogendorp | 17-10-20 | 09:53: Electoraal zou het ook niet handig zijn voor de regeringspartijen. Ik zie het niet gebeuren, het zou me verbazen als er zelfs niet enigszins wordt versoepeld tegen de Kerst, tenzij de zorg dan inmiddels totaal is ingestort.

Schulzie | 17-10-20 | 10:20

We hebben deze nieuwe lockdown aan de virusontkenners en andere domme asocialen te danken en zullen de komende maanden ermee moeten leren leven.

Gulliver | 17-10-20 | 09:48 | 13

Nee joh, dit kunnen we nog uitsmeren over jaren. Speciaal voor u.

zwenkwieltje | 17-10-20 | 10:48

Coronavirussen zijn actief in najaar, winter en vroeg voorjaar. Er was afgelopen zomer geen piek ondanks overvolle standen e.d. Dus wat je ziet is een normaal beeld.
En verder, waar is die tweede golf eigenlijk. Ik zie hem niet op de RIVM website, behalve in positieve testen.
www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/graf...

me,myself and IK | 17-10-20 | 10:51

@gulliwappie. Deze nieuwe lockdown hebben we te danken aan de media die erom vraagt en zeurt en aan een kabinet wat er achter is gekomen dat het niet werkt en bang is voor de gevolgen aan schadeclaims.

The_Challenger | 17-10-20 | 11:06
▼ 10 antwoorden verborgen

Handhaven lukt ze aardig nu... gisteren onze dochter had een verjaardag disco feestje bij een sportclub.... alles volgens de regels. Toch kwamen agenten op dit feestje af om te controleren. Kennelijk heeft iemand gebeld uit de omgeving aldaar? Kleine kans wel, dat complex staat niet in een directe woonwijk of iets.

Hollandse_blauwe | 17-10-20 | 09:48 | 2

Dat ze daar tijd voor hebben...

Is dit nog nieuws? | 17-10-20 | 10:08

Lees anders je tegel van 9:40 nog eens door en zie de hypocrisie...

Acar_ketimun | 17-10-20 | 17:24

Rutte zei toch al dat het oude normaal niet meer terugkomt...
#TheGreatReset

laatjenietkisten | 17-10-20 | 09:48 | 2

Mogelijk dat het slechts een voorbode is van wat gaat komen. Niet vanwege dit virus, maar vanwege het financiele systeem in de wereld dat compleet op instorten staat. It ain't gonna be pretty

Fijn_dat_je_er_bent | 17-10-20 | 09:54

Den Uyl meldde in 1973 dat de wereld zoals we die kenden voor de oliecrisis, niet meer zou terugkeren. Hij had gelijk. Maar niet op de manier zoals hij verwachtte. Het werd een decadente, losgeslagen beestenbende met dit soort gevolgen.

gestoptmetroken | 17-10-20 | 10:11

Ik zag een item op tv met een sneeuwvlok die dit dus niet gaat overleven. Geen sociale contacten meer, geen terrasje, het sombere weer. Het is nog erger dan in de oorlog.

BozePaarseMan | 17-10-20 | 09:46 | 1

Op een oorlog na is dit voor een samenleving en zeker opgroeiende jeugd een drama ja.

Hollandse_blauwe | 17-10-20 | 09:49

Sinterklaas was toch al kapodt, dus dat maakt in elk geval niet uit.

Ramsesz | 17-10-20 | 09:45

Nou, dat word nog wat voor de wappies als ze al die tijd met een mondkapje op moeten winkelen, zoals iedereen weet is corona maar nep maar het echte gevaar zit hem in het dragen van dat mondkapje, daar wordt je pas ziek van, althans volgens hun logica.

zwellevertje | 17-10-20 | 09:45 | 1

De hype rond Corona is nep. En men moet gewoon zink en HCQ of Quercetine bij de huisarts voorschrijven en aan de vitamine D. Dan is onze gebrekkige ziekenhuiszorg zelfs gewoon genoeg.

RichardBandler | 17-10-20 | 10:51

Hoe lang gaan mensen deze totaaldictatuur vanwege de seizoensgriep nog pikken?

Antiquerulant | 17-10-20 | 09:45 | 6

@zwaaropdehand | 17-10-20 | 09:49:
Coronavirussen maken gewoon standaard deel uit van de viruspopulatie in het griepseizoen. Alle griepdoden zijn uit de statistieken verdwenen en verder heeft corona exact dezelfde symptomen als griep. Volledig terecht dus om corona als onderdeel van de seizoensgriep te beschouwen.

Antiquerulant | 17-10-20 | 10:10

@zwaaropdehand | 17-10-20 | 09:49:

"het Chinese vaccin dat we niet mogen kopen van Brussel."

Kunnen we dan niets van Rusland kopen? Ik las dat daar inmiddels al een tweede vaccin is goedgekeurd.

(Grote vraag is natuurlijk: werken ze?)

Dr_Johnson | 17-10-20 | 11:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Grapperhaus zei het al bij de eerste lockdown, tot 1 Juno, dus nooit.

de honden blaffen... | 17-10-20 | 09:45 | 1

Was dat voor of na zijn bruiloft waarbij de pinko pox regels werden overtreden?

Graaf_van_Hogendorp | 17-10-20 | 09:45

Ach, het gaat nog veel langer duren. Het gaat allang niet meer om corona. Dit gaat compleet uitgemolken worden, maar ik snap alleen nog niet waarom.

Zadelgeur | 17-10-20 | 09:43 | 7

Een pandemie minder dodelijk dan een heftige griep. Qua behandeling deels vergelijkbaar met bestaande kennis over influenza waar we nu niks mee doen: vitamine C, D, zink, HCQ, Quercetine en luchtionisatie. De vaccins moeten denk ik eerst nog worden afgerekend....

RichardBandler | 17-10-20 | 10:56

@de kuif. Jij kan het weten als complotdenker in het kwadraat. Nu even serieus. Als een kabinet, waar dan ook ter wereld besluit om ergens niet voor uit te komen en daardoor maatregelen blijft verlengen, is dat dan een complot?

The_Challenger | 17-10-20 | 11:04

Ik ook nog niet. De economische groei was altijd heilig in dit land. Waarom moet alles kapot voor een paar doden?

Piet Karbiet | 17-10-20 | 11:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Weet iemand nog een leuk adresje waar je je kunt laten invriezen?

Mr_Natural | 17-10-20 | 09:42 | 5

In zijn geheel of alleen je hart? Dat kan bij mij.

Tishetnetnie | 17-10-20 | 09:47

@graaf. Was het hem maar bevallen. Misschien dat andere cartoon/stripfiguren dan hetzelfde hadden gedaan.

The_Challenger | 17-10-20 | 10:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit wordt een economisch bloedbad. Horeca is in het nieuws, maar bedrijven die er veel meer toe doen, die bijvoorbeeld deviezen naar Nederland halen en bij elkaar honderdduizenden werknemers hebben, kampen nu al met 30 tot 50 procent omzetverlies.

Wassila | 17-10-20 | 09:42 | 4
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
HoogToontje | 17-10-20 | 09:40 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Hou op met dat gezever over lock downs en vaccins. Met zoveel intelligente mensen in Europa is het mij een groot raadsel waarom er zo weinig werk wordt gemaakt van het vinden van een bestaand middel dat werkt als het vroeg wordt gegeven. Als daarmee de verloop van de ziekte wordt afgebroken levert dat een enorme besparing op in kosten en druk op de zorg. Er wordt alleen maar gekeken naar halfdode patiënten waarvoor begrijpelijkerwijs niets meer helpt. De huidige manier van onderzoeken, waarbij er altijd een commerciële sponsor moet zijn, of een organisatie die er geld tegenaan wilt gooien en daar niets voor terugkrijgt, werkt hier simpelweg niet. Uitgerekend op dit punt kan de EU een bijdrage leveren, maar doet dat niet.

Jeggeworist | 17-10-20 | 09:40 | 3

U verkoopt fluitjes van één cent?

Guillermo | 17-10-20 | 09:41

Waarom denkt u dat daar weinig werk van wordt gemaakt?

zwaaropdehand | 17-10-20 | 10:00

Bestaande middelen zijn deels al lang bekend van influenza. Vitamine C, D, zink, HCQ, Quercetine, ventilatie en ionisatie van lucht.

RichardBandler | 17-10-20 | 10:58

1 ding is mij wel duidelijk geworden.... het egoïsme van een aardig deel van de bevolking. Al zou het land afbranden door hun gedrag, al staat het land vol schadelijke rook en uitstoot van hun kachels , al besmetten ze heel het land.... een deel van het volk kan niet net vrijheden om gaan en daarom toont het aan dat je niet moet adviseren maar verplichten of verbieden en uiteraard handhaven.... is NL overigens nu wel sterk in tijdens Corona.

Hollandse_blauwe | 17-10-20 | 09:40 | 5

U hebt helaas gelijk. Gaat ook gebeuren, want het Chinese model is de toekomst.

De westerse wereld is te decadent om hier op eigen kracht uit te komen.

zwaaropdehand | 17-10-20 | 10:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Surprise! Oh nee toch niet. Enne... december? Reken maar tot maart. Verwacht dat de maatregelen kort voor de verkiezingen worden opgeheven.

Graaf_van_Hogendorp | 17-10-20 | 09:39 | 1

@graaf. Ja. Tot 3 dagen na de verkiezingen. Daarna gaat alles weer terug. En de reden in alle landen heeft niks met een bepaalde agenda te maken. Ze zijn gewoon te schijterig om voor hun fouten uit te komen. Dat durven ze al niet met een bnnetje. Laat staan om het vernietigen van de economie. Alle cijfers tonen aan dat het virus 30x!!! minder schadelijk is dan de 3,4 % aantal ifr doden die de WHO voorspelde. Laten we hopen dat het niet durven uitkomen van fouten de reden is. Wobben inzake corona is niet mogelijk. Kwam het kabinet wel goed uit wegens een mondkapjestekort. Anders was de waarheid wel naar boven gekomen.

The_Challenger | 17-10-20 | 10:31

Ondertussen gaat China gewoon door met het Lange termijn plan om de wereld in te pikken. Terwijl het westen zich druk maakt om BLM, genderproblemen, milieushit e.d.

Conifeer | 17-10-20 | 09:39 | 5

@Graaf_van_Hogendorp | 17-10-20 | 09:41:

Daar heb je ook wel gelijk in, ik hoop dat de grote bedrijven productie overhevelen naar India. Ook geen perfect land maar wel democratisch.

Conifeer | 17-10-20 | 09:46

@Reaganmania | 17-10-20 | 09:45:

Ik denk dat de Chinese ambassadeur in Nederland Peking geadviseerd heeft “als je nu niet ingrijpt is China straks een Schilderswijk”

Conifeer | 17-10-20 | 09:49

@Conifeer | 17-10-20 | 09:46:
Dat land is net zo erg als Chy-na mbt (kinder)arbeid en net zo goed een slavenhandjes land. Maar niet communistisch, dat dan weer wel.

Graaf_van_Hogendorp | 17-10-20 | 09:50
▼ 2 antwoorden verborgen

De koning is een lul en de prinsesjes is ook een lul.

DSK | 17-10-20 | 09:38 | 2

En de koningin dan?

Conifeer | 17-10-20 | 10:30

@conifeer. De keuningin is een golddigger.

The_Challenger | 17-10-20 | 10:49

Informeer nu eens eerst even wie de regio-ziekenhuizen momenteel allemaal uit solidariteit uit het westen moeten opnemen.... en eigen operaties komende week "moeten" uitstellen. In Venlo hebben ze deze week een halve moskee moeten opnemen, behandel die mensen toch ambulant thuis met gebaren tolk erbij svp.

grindbak | 17-10-20 | 09:37
-weggejorist-
LeffeBlank | 17-10-20 | 09:37 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

We kunnen er wel iets tegen doen, maar dan moeten we een Chinees vaccin kopen dat "morgen" klaar is. Maar die Chinezen vertrouwen "we" niet meer. Dan maar geen kerst.

Tishetnetnie | 17-10-20 | 09:36 | 3

De Chinese overheid is niet te vertrouwen nee.

BozePaarseMan | 17-10-20 | 09:38

@BozePaarseMan | 17-10-20 | 09:38: Nee, dat zitten wij hier met dit kabinet én het zooitje in Brussel een stuk beter... ehh, toch??
Ik ga '1984' maar weer een uit de boekenkast trekken.

kaplaarzenverkoper | 17-10-20 | 09:51

Dat wist iedereen met een IQ van 3x zijn of haar geboortelengte. Het is een seizoensvirus.

The_Challenger | 17-10-20 | 09:35 | 1

Twee keer ook nog wel hoor.

Jos Tiebent | 17-10-20 | 10:29

Juist ja, eerdere aanpassingen hadden het gewenste effect gehad, maar ze hadden het gedrag van de mensen hierin niet meegenomen. Wat een onzin zeg.... beetje denken dat alle mensen zich aan de regels houden op basis van een advies.

Hollandse_blauwe | 17-10-20 | 09:35

Omdat er geen raampje openstond in het vliegtuig is die site ook onbereikbaar

grapo | 17-10-20 | 09:33

Dat gaat niet lukken denk ik.

frickY | 17-10-20 | 09:31

Alvast een gelukkig nieuwjaar, ik kan niet wachten.

Jordy | 17-10-20 | 09:31

Net voorzichtig naar buiten geweest, goed opgelet. Leef inmiddels in een soort spookstad.
Ben blij om via GeenStijl te ontdekken dat er nog leven is op de planeet. In de supermarkt nog wat kunnen inslaan, met het karretje maneuvrerend om de op de vloer liggende cojona slachtoffers.
Wilde netjes afrekenen maar de laatste kassiere zakte ineens in elkaar. Vliegen is ongevaarlijk heb ik begrepen dus probeer het eeeste beste vliegtuig te pakken naar een eiland.

penis-aqua-rosA | 17-10-20 | 09:30 | 2

Ik leef met u mee, gratis boodschappen maar geen airmiles, eftelingkorting, voetbalplaatjes of bonuskorting. Ik zie de teleurgestelde gezichtjes van de kinderen bij de uitgang helemaal voor me.

grom | 17-10-20 | 09:37

@grom | 17-10-20 | 09:37:
Ja heb inderdaad geen spaarzegels kunnen bemachtigen voor uitbreiding van mijn pannenset. Maar idd het leven is momenteel hard en grimmig. Zal blij zijn als ik straks in een overvol vliegtuig eindelijk even gedurende de vlucht in een veilige omgeving zit. Daarna zal het weer als vanouds oppassen zijn voor de horeca, alcohol en de avonden na zessen.

penis-aqua-rosA | 17-10-20 | 09:44

Zal je toch hebben, dat in februari een zodanig hevige vorstperiode is dat de Elfstedentocht gereden kan worden, voor het eerst sinds 1997. Maar dat we wegens Corona geen (sport)evenementen organiseren.

koeberg | 17-10-20 | 09:30 | 2

En dan?

BozePaarseMan | 17-10-20 | 09:40

Dat is enkele weken voor de verkiezingen. Dan is er ineens veel mogelijk.

The_Challenger | 17-10-20 | 10:54

Ik vermoed dat de verkiezingen op 17 maart 2021 ook verzet gaan worden naar 2024.

NeedIsaymore? | 17-10-20 | 09:28 | 3

Dat is grondwettelijk lastig. Gelukkig.

frickY | 17-10-20 | 09:34

@frickY | 17-10-20 | 09:34: Daar heeft Freule Olongren maling aan: Dit is niet haar grondwet jonguh!

paost712 | 17-10-20 | 09:36

@frickY | 17-10-20 | 09:34:

Dat is toch geen issue? Seyss-Inquart had ook geen last van die Grondwet.

HoogToontje | 17-10-20 | 09:43

Gelukkig geen bbc-fimljes van feestvierende moslims in de vrijdagmiddag feestzaal.

van stampij | 17-10-20 | 09:27

Je moet het plebs toch laten voelen wie er de baas is?

BBmetR | 17-10-20 | 09:27 | 1

Hou je bek en ga op je kont zitten!!

kaplaarzenverkoper | 17-10-20 | 09:54

Sinterklaas alleen met de kids
Geen kerstfeest met de familie
Lallend tuig voortijdig van straat
Geen jengelende kinderen aan de deur
Geen rij Unox mutsen naar het strand
Geen pallets die in de fik worden gestoken
Geen oud en nieuw ellende

Fair enough, ik ben een oude zak geworden. Maar erg vind ik het niet.

Rollins | 17-10-20 | 09:26 | 3

Sonny?

DexterGordon | 17-10-20 | 09:39

Liever een oude zak geworden dan het alternatief.

de visser | 17-10-20 | 09:43

@de visser | 17-10-20 | 09:43: transgenderen?

zwenkwieltje | 17-10-20 | 10:42

Ik ben een groot liefhebber om vijf meter afstand te houden. Ik ken veel mensen die ik permanent in een lockdown wil houden. Wij noemen dat The 85 people. 85% van de bevolking is te dom om hun eigen naam te schrijven. Werkelijk.

Red shirt | 17-10-20 | 09:25 | 6

85% is het merendeel van de bevolking. Met stemrecht. Democratie enzo. Succes met uw arrogantie.

zwenkwieltje | 17-10-20 | 10:39

@normpje. En kleurenblind is hij ook. Kan rood en bruin niet van elkaar onderscheiden.

The_Challenger | 17-10-20 | 10:52
▼ 3 antwoorden verborgen

En de Keuning vliegt gewoon 10 x per jaar naar Griekenland voor 250.000 en als U een paar kilometer per jaar met de leasebak privé rijd de sjaak...

NLerinTR | 17-10-20 | 09:23 | 2

Dat vliegtuig moet ergens door betaald worden. En niet door de koning.

JanAmsterdamEnzo | 17-10-20 | 09:34

Hehehe het is dat het nog geen oranje land is anders hadden die lui een mooi excuus.

grom | 17-10-20 | 09:40

Dit pakket van maatregelen is minder intens dat in het voorjaar. Zal dus een hoger reproductiegetal geven. Een eventuele daling zal dan minder scherp zijn, en langer duren. Mocht het reproductiegetal onvoldoende dalen, is bij dit pakket zelfs een verder stijging mogelijk. Jammer genoeg worden exponentiele functies zo slecht begrepen. nl.wikipedia.org/wiki/Exponenti%C3%AB...

Feynman | 17-10-20 | 09:22 | 18

@Feynman | 17-10-20 | 10:43: lekker makkelijk Feynman. Elk bericht met een linkje wordt geblokkeerd... En dan zeggen dat ik lieg en geen bronnen geef. Lees die blog van Kompanje. Dan heb je alweer bronnen.

Over die IFR: lees peer reviewed onderzoek van Ioannidis. Niet heel moeilijk te vinden met Google.

Oscar Mopperkont | 17-10-20 | 11:19

@Oscar Mopperkont | 17-10-20 | 11:19: Dat is omdat je nog zwitsal bent, dat weet je zelf ook. Je mag ook de APA norm gebruiken om een bron te noemen. Over lekker makkelijk gesproken.

IFR is niet het enige. Denk aan je longen, hart en hersenen van mensen die het overleven. Kijk even verder dan je neus lang is.

Feynman | 17-10-20 | 11:40

@Feynman | 17-10-20 | 11:40: mooi. Over IFR zijn we het dus eens?

Welk gedeelte van mijn post was een leugen dan? Voordat ik weer eens op een bewegend doel ga schieten.

Oscar Mopperkont | 17-10-20 | 13:24
▼ 15 antwoorden verborgen

Wanneer het weer weer wat warmer wordt, en de dagen zacht en zonnig zijn. Dan gaat het pas weer beter.
Buitenlucht en zonlicht zijn het beste middel tegen het virus. Slecht geventileerd met velen binnen zitten (en de onderlinge afstand maakt dan echt niks uit), is een slecht idee.
Riep daar iemand 'scholen'?

koolteer | 17-10-20 | 09:21 | 6

@videtur | 17-10-20 | 09:25: Ja, das een goeie. Welk mensenrecht gaat voor? Het recht op leven of op religie...

lovekila | 17-10-20 | 09:52

Wanneer het weer warmer cq lichter wordt krijgen we gewoon een herhaling van zetten
die isolatie van de bevolking is simpelweg telkens uitstel van executie want
Dat virus blijft gewoon bestaan, en steekt weer de kop op wanneer we met z'n allen buiten gaan spelen
Iedereen is tenslotte die maandenlange opsluiting beu dus wil z'n gang kunnen gaan
nou, succes ermee

Tobi | 17-10-20 | 09:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Mooi, zijn we daarna weer helemaal voorbereid hier in het zuiden. En weer helemaal klaar voor "het feest van de gekken en Narren"

Ik zeg: Polonaise!

Het Licht | 17-10-20 | 09:21 | 2

Ik zeg: Solonaise!

Jos Tiebent | 17-10-20 | 09:42

@Jos Tiebent | 17-10-20 | 09:42:
Ik zeg: yolonaise.

zwenkwieltje | 17-10-20 | 10:35

Maakt niet uit, kelder staat vol met bier.

Ik hou het wel uit, en de schoonouders wilde ik toch al niet bij die kutkerst hebben.

Wijze uit het Oosten | 17-10-20 | 09:21 | 1

Zo fijn voor jou. Dat het jou allemaal niet raakt. Daar draait het om!

VP732 | 17-10-20 | 10:49

Mensen, de samenleving en de economie moeten hoe dan ook kapot. Daar wordt hard aan gewerkt in elk geval.

haddem | 17-10-20 | 09:20

Kudtzooi

DredgeAlot | 17-10-20 | 09:18

Tot volgend jaar de zomer aanbreekt.

jitro | 17-10-20 | 09:17 | 7

Jazeker, de 3e keer kun je t niet meer krijgen.

nobody62 | 17-10-20 | 10:12

En dan vrolijk weer met alle (lichamelijk!) gezonde mensjes op verkansie... mag ik, behorende bij een risicogroep, nog langer thuis blijven. Maar ja, ik heb dan natuurlijk ook zelf gevraagd om mijn chronische ziekte.

lovekila | 17-10-20 | 10:51

@lovekila | 17-10-20 | 10:51: En ook niemand heeft om dat virus gevraagd, dus wat wilt u zeggen? Bedank de smeerbeer-Chinezen voor hun cadeautje.

Axolotl | 17-10-20 | 11:03
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

Bonjour. Vrouw onthoofd, nog 2 doden en meerdere gewonden bij mesaanval in kerk in Nice