Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Raam Van Dissel (RIVM) staat wagenwijd open

Virusbobo van Nederland ventileert vandaag in het AD

Jaap, en zijn ramen

Gisteren al op de GeenStijl. Vandaag in het Algemeen Dagblad. Er komt mogelijk een lockdown voor de Randstad als de torenhoge nieuwe besmettingen aanhouden. Dat zegt RIVM-directeur Jaap van Dissel in een interview over de stand van zaken een half jaar na de lockdown. Maatregel geldt dus niet voor Drenthe, maar alles onder Alkmaar en ten westen van Amersfoort is de sjaak. Studentensociëten dicht. Universiteiten dicht. Horeca in studentensteden dicht. Avondklokken voor twintigers. En keiharde politiebewaking bij dichtgelaste studentenvoordeuren, want die aso's blijven maar naar buiten gaan bij milde klachten. Cruciale zin in het vraaggesprek met de RIVM-directeur: Het raam van de werkkamer staat wagenwijd open. Cijfers vanmiddag rond 14:00 uur. We duimen.

+1242. Pfoei. Minder alsdan gisteren (1270)

Social

Reaguursels

Inloggen

Ben COVID moe

Pretba | 13-09-20 | 07:57

Overleden: 1.
Kijk dat is een cijfer waaruit blijkt dat er niets bijzonders aan de hand is.

de honden blaffen... | 12-09-20 | 23:48

Doe anders gewoon meteen 50 cycles van de pcr-test. Dan hebben we 100.000 besmettingen per week. Werkt een stuk makkelijker

Stevo365 | 12-09-20 | 21:24
-weggejorist-
Bolder | 12-09-20 | 20:51
-weggejorist-
Bolder | 12-09-20 | 20:49

Hebben we een vaccin in ontwikkeling tegen overmatige collectieve domheid?

nobodiesunmighty | 12-09-20 | 20:45

Mensen die de Corona hype nog steeds zien als een reëel gevaar moeten zich echt op laten nemen voor "zeer manipuleerbaar". Tijd dat we ons gaan afvragen wie hier nu eigenlijk beter van worden!

nietmijnbaardvriend | 12-09-20 | 18:26 | 1

Heb zojuist wat filmpjes zitten kijken over compleet lege 'teststraten'. Gewoon, overdag opgenomen. Natuurlijk zal het wel verschillen of het in/bij een grote stad is, maar ik vraag mij nu toch wel af waar ze die duizenden tests - per dag - vandaan halen....

Lupuslupus | 12-09-20 | 18:47

En.... hoeveel dooien zijn er per dag werkelijk aan dat virus? Sorry hoor, maar deze fascistische terreur ben ik ondertussen wel wat zat.

Abugreip | 12-09-20 | 17:19

Was gisteren in "Stad" als ze daar de corona onder bedwang houden moeten ze in het westen wel de hele dag lopen tongzoenen met dragers van "the Bug", of zijn de geinfecteerden soms aanhangers van afwijkende geloven ten opzichte van de gangbare zeg 50 jaar geleden? Vragen vragen.

Umberto die trotzoni | 12-09-20 | 16:47

Zijn er al studies verricht naar kruisreactiviteit van deze PCR test met bijvoorbeeld rhinovirussen of andere dingetjes die normaal in dit seizoen rondzweven? Ik denk not.
7,1 positieven op 100.000 testen (met tweede test bij positieve test ?) is natuurlijk Wel dramatisch te noemen ...

DokterNo | 12-09-20 | 16:34 | 1

Ja die zijn gedaan in vitro. In mijn zoektocht vond ik cross reactivity met standaard opportunistische pathogenen S epidermidis, Candida en Klebsiella. Meeste testen zijn in house ontwikkeld en hebben geen bijsluiter. Het feit dat bij PCR meer dan 30 cicli als onbetrouwbaar wordt beschouwd zegt alles Spread the word.

boerzoektscheet | 13-09-20 | 00:43

Van Dissel noemt de studenten maar vreemd genoeg niet de clusters op scholen en in de woonvoorzieningen: misschien moet daar ook eens gekeken worden naar de ventilatie ?. En verder gaat het best goed op het ogenblik want het aantal virusdeeltjes in het rioolwater is gehalveerd in augustus. Dat zegt meer dan die PCR testen die GEEN goede indicator zijn bij de manier waarop ze nu worden ingezet.

Simon_GS | 12-09-20 | 14:35 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Er wordt in alle discussies steeds vanuit gegaan dat de testresultaten kloppen. Op het coronadashboard is echter iets vreemds te zien: terwijl het aantal besmettingen toeneemt (volgens de testresultaten) neemt het aantal virusdeeltjes in het rioolwater af. En dat lijkt me een betere indicator dan de tests. Kortom: de testresultaten kloppen niet (false positives)

Grifverkeerd | 12-09-20 | 14:24

Wr hebben geen last meer van een epedemie maar van een casedemic

Oromis | 12-09-20 | 13:48

Bijna geen doden en opnames waar hebben we het over.

Oromis | 12-09-20 | 13:46 | 5

Onzin. Overdracht via contact is allang ontkracht. Ga je inlezen.

Superindo | 12-09-20 | 16:11

@pickalilly | 12-09-20 | 21:32: aerosolencontact binnen: zeker. Winkelkarretjes (b.v.): niet. Als je gewoon na het boodschappen doen thuis je handen wast is er niets aan de hand. De voorstanders van dat gepoets vergeten voor het gemak dat dan àlles wat je in de supermarkt aanraakt 'besmet' kan zijn. B.v. door de vakkenvullers en door de klanten die iets pakken en dan weer terugzetten. Blijf uit de buurt van grote groepen mensen - ook in de supermarkt -.

Lupuslupus | 13-09-20 | 09:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Per jaar ruim 9.000 doden door het roken van tabak. 8.000 rechtstreeks en 1.000 door het meeroken. Voorstel: alle rokers in quarantaine tot zij van hun verslaving af zijn. Levert meer op dan Corona- maatregelen.

Leffe Blonde | 12-09-20 | 13:26 | 8

Mee eens. Corona vrij laten en roken verbieden.

Leffe Blonde | 12-09-20 | 14:20

Kuifje, grappig dat je denkt dat roken een “eigen keuze” is. Kinderen van 12/13 jaar maken geen rationele keuzes, helemaal niet als het om roken gaat. Rokers zijn in grote mate “slachtoffer” van een zieke tabaksindustrie.

KritischeKrikker | 12-09-20 | 15:33
▼ 5 antwoorden verborgen

Aha, dus Van Dissel is nu weer premier?

Rest In Privacy | 12-09-20 | 13:22

Heeft Jaap al aan Maurice de Hond vertelt dat zijn werkkamerraam wagenwijd open staat? Die werd destijds nog door virologen van dat OMT belachelijk gemaakt?

Jan, Leiden | 12-09-20 | 13:11
-weggejorist-
keestelpro | 12-09-20 | 13:06

Eerst was er een piek omdat mensen die een negatief testresultaat nodig hadden al op vakantie geweest zijn en er dus een groter percentage zieke mensen zich lieten testen.
Toen kwam het dringende verzoek je alleen te laten testen als je corona symptomen had, en dat zorgde ook voor een piek.
Volgende week krijgen mensen in de zorg en onderwijs voorrang, en dat zal volgende week dus een piek veroorzaken.
Dat komt allemaal door een tekort aan testcapaciteit, maar dat wordt volgende maand (over 6 weken) opgelost.
En dan is het volgens het RIVM "misschien heeft het aantal testen er iets mee te maken", terwijl ze gewoon negeren dat die pieken door het beleid gegenereerd worden.
Ik ben benieuwd wat er volgende week verzonnen wordt, om de week erna weer een piek te hebben.

bucky1971 | 12-09-20 | 12:43

De faalangst, gebrek aan zelfvertrouwen of sociale angst, is groot bij deze adviseur; de faalangst van Rutte en zijn kliek zijn nog groter.
Bang dat ze in de krant komen omdat er iemand sterft aan het virus.

VanGeuzen | 12-09-20 | 12:33

Integere en capabele man, moeten we zuinig op zijn.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 12:32 | 10
▼ 7 antwoorden verborgen

Zoals bij de klimaatdiscussie weer en klimaat door elkaar gehaald worden, worden bij de Coviddiscussie besmetting en ziekte door elkaar gehaald.
Beide al of niet opzettelijk.

piloot47 | 12-09-20 | 12:29 | 1

Als het even kan worden deze onderwerpen nog aan elkaar gekoppeld ook.

Stijl_Loos | 12-09-20 | 15:56

RIVM: “Wat u daar ziet in de verte is geen mug, maar een olifant”.

youtu.be/9EAbR4WKJpM

me,myself and IK | 12-09-20 | 12:26

Blijf vooral praten over aantallen zonder het aantal getesten er tegenover. Dan blijft het volk bang. Welk nut dat ook mag dienen weet ik niet maar als je nog 20000 mensen per dag extra test dan gaat het over de 2000 op een dag. Het zegt helemaal niets.

A la snackbar | 12-09-20 | 12:26 | 2

Daarom mogen de GGD's ook maar afspraken tot maximaal 2 dage vooruit plannen.
Blijft de load constant !

A333aan | 12-09-20 | 12:34

Staat gewoon op site rivm hoor, de hoeveelheid testen en het percentage positieve testen. Kijk bij epi-update van de week, scroll ver naar onder in pdf’je tot je kaartje nl ziet verdeeld in gg-regio’s

jdb1979 | 13-09-20 | 09:07

De bedoeling van dat vele testen was en is ook dat ze konden gaan schermen met de hogere cijfers om demense weer onder druk te kunnen zetten. Maar ik sprak gisteren een dokter werkende op de ic van een ziekenhuis in Nijmegen en die zei dat er letterlijk niks te doen was ondanks de hoge cijfers. Zij begon ook langzamerhand te betwijfelen of we nu niet met paniekvoetbal aan het handelen waren. De veiligheidsmaatregelen voor aangrenzende supportcollega’s (zoals de mensen van de horeca en beveiliging) waren ook al afgeslankt.

Het was fijn om eens zo’n geluid te horen van iemand die dichtbij zo’n bron staat en waarvan ik de angst op haar gezicht zag staan toen ik vroeg waarom het RIVM en het kabinet dan nog zo paniekerig doen. Ze zei letterlijk: wellicht dat ze het zelf ook allemaal niet weten zo veilig in hun kantoorkamertje.

En wat me het meeste grijpt was dat ze zei dat ze heel erg veel spijt heeft dat mensen die echt hulp nodig hadden maar geen corona hadden nu sommigen van hen te horen kregen dat ze in hun eindfase zijn. Er zijn zoveel fouten gemaakt en worden nog steeds gemaakt door onze ‘specialisten’, maar ze zijn te koppig om sorry te zeggen. Zelf wel knuffelend op de foto en babytraantjes trekken en vandaag in de televaag weer een bericht dat hij het land nog steeds belerend toe zou spreken. De arrogantie. Je had bij het uwv moeten lopen wat de meeste mensen nu moeten door dat onprofessionele gedrag van de regering.

Maar goed, dat we te maken hebben met klassejustitie is mij wel duidelijk dus ik verwacht niks meer van die flapdrollen dan het woord op prinsjesdag dat we er allemaal op vooruit gaan en twee dagen later het rapport van zon rekenkantoor dat we er weer op achteruit gaan. Tis net wat Baudet zei. Ze zitten er maar voor een ding en dat is hun baantje. Het land besturen voor het volk is er niet meer bij.

Yzord | 12-09-20 | 12:25 | 1

'Sorry' zeggen betekent je fout toegeven, en je fout toegeven betekent een hele dikke schadeclaim aan je broek krijgen. Hetgeen binnen afzienbare tijd op grote schaal gaat gebeuren.

piloot47 | 12-09-20 | 12:31

Dat is daar al eeuwenlang een gewoonte.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 12:33
-weggejorist-
Bram de Rammer | 12-09-20 | 12:08

Aan alles zitten minstens twee kanten. Staat ook bijvoorbeeld in de bijbel, in Prediker dacht ik: "Hoor je de advocaat van de één, denk je die heeft gelijk, maar hoor je daarna de advocaat van de ander, denk je: die heeft daar een goed punt" Ongeveer van die strekking. We moeten mevr. Lupuslupus vragen om de exacte tekst, lol.
Oftewel: zou ik me vol in het gezicht willen laten hoesten en proesten door een zeer zieke covid-19 patiënt? Driewerf neen.
Zou ik onmiddellijk ter plekke doodvallen als ik in de metro (onvermijdelijk) in contact kom met een aantal virusdeeltjes?
Ook niet.
Het gekke is: het virus heeft, wat ik in ieder geval zie, weinig uitwerking op kinderen tot 12 jaar. Ook pubers (degenen die dagelijks tussen de mensen werken bij bijv. supermarkten, hebben zo te zien ook nergens last van.
Het begint pas gevaarlijk te worden plusminus boven de 60 jaar.
Plus natuurlijk mensen met waarschijnlijk een zwakke afweer, zoals kankerpatiënten na een kuur/bestraling, diabetici, ouderen en hoogbejaarden,
Dit is nu wel bekend.
Volgens mij valt corona min of meer onder de verkoudheidsvirussen, waarvan er vele soorten in omloop zijn: de loopneus, de droge kuch, de sterkere hoofdpijnvariant, de deep-throat variant, niet alle verkoudheidjes zijn hetzelfde.
En die virussen liggen allemaal te slapen in je lichaam. Ze worden actief, wanneer je weerstand verzwakt is, door stress, kou, (wat ook in feite stress is, de term stress op het lichaam slaat niet alleen op psychische stress).
Oftewel, net als een herpes-virus komt het alleen naar buiten wanneer het lichaam in een stress situatie komt.
(funfact: ik kende een vrouw, die exact op het moment dat ze menstruatie had, altijd weer een herpes-lip kreeg, zeer schaamtevol aan één kant, aan de andere kant had ik medelijden met haar, dikke lagen make-up, maar ja, een autist ziet alles)
Maar goed, , ik schrijf dit natuurlijk niet als een medicus of viroloog, gewoon als een observator met boerenverstand.
Cortez en zijn legertje Spaanse goudzoekers in de Nieuwe Wereld veroorzaakten bij de inheemsen van Zuid-Amerika een enorme epidemie van pokken, griep, syfilis, en wat al niet meer.
Omdat hun lichamen nog niet bekend waren met al die ziekteverwekkers.
Veel doden, veel zieken, maar nu, sinds de 15e eeuw, hebben ze tijd gehad om er aan te wennen, en kunnen ze er ook tegen.
Misschien te simpel verhaal, maar ik zie daar toch enige hoop in, dat de bevolking als geheel minder gevoelig wordt voor covid-19.
En waarschijnlijk wordt het virus minder dodelijk, en meer chronisch, net als verkoudheid.
Dat is namelijk de trend, een virus moet niet al te dodelijk zijn, want dan kan het zich minder ver verspreiden, en dat is wat een virus "wil".
Zijn pakketje schroot -genetisch materiaal- , ik dacht RNA, geen DNA, vermenigvuldigen.
Door zich binnen te dringen in een cel, doordat het specifieke aangrijpingspunten, misbruikt om in de cel binnen te komen, die daarna wordt omgetoverd toto een virus-fabriek, daarna zelf sterft, en een enorme stoor nieuwe virussen de wereld in stort.
Houdt het dan nooit op?
Nee, het houdt nooit op; het is een verdurende strijd van aanval-verdediging, nieuwe mutaties, nieuwe verdediging.
Oftewel de verdedigings-cellen in ons lichaam leren steeds bij. En kunnen bijna alles opruimen,
Nou, dit was het verslag van Dr. Bibber, groep 8 basisschool. lol.
En ik vraag me af: hoe lang gaan we nog de belachelijke taferelen zien van mensen die in een lange rij wachten voor de groenteboer, omdat er maar 2 man tegelijk naar binnen mogen.
De lege wachtkamers bij de huisarts, de één-kwart bezetting van zitplaatsen in de trein, de Boa's die een restaurant kapotmaken doordat een gast toevallig naast zijn vriendin is bijgeschoven, en hoeveel gaat dit fokking allemaal kosten?
De beurs gaat /ging naar een alltime high, maar mensen zitten thuis.
En natuurlijk gaat volgend jaar de zorgpremie dik omhoog, want iemand moet deze shit betalen.
En misschien racistisch, maar kunnen alleen blanke mensen corona krijgen.
Vraag dit voor een vriend met een lichtgetint uiterlijk.
Zucht.

King of the Oneliner | 12-09-20 | 12:01 | 6

@Zuster01 | 12-09-20 | 12:09: het was sarcasme, naar de Marokkaanse/allochtone medelander toe, , want die zie ook zelden tot nooit dat 1,5 meter protocol aanhouden.

King of the Oneliner | 12-09-20 | 12:13

Yep, er mag wel meer aandacht voor dat allochtonen het o.a. door meer vitamine D-tekorten en grotere families er veel vaker last van hebben.

RichardBandler | 12-09-20 | 12:16

Met interesse uw uitgebreide one liner gelezen naar aanleiding van een tekst uit de Bijbel van het boek: Prediker. In de loop van de tijd ben ik meer en meer de wijsheid gaan inzien van die andere tekst van Prediker:" IJdelheid der ijdelheden! Alles is ijdelheid! Welk voordeel heeft de mens van al zijn zwoegen waarmee hij zich aftobt onder de zon?". En toch ga ik wel in de rij staan bij de groenteman...

Goedzo | 12-09-20 | 13:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe zit het nou?

Al een paar weken zijn er meer besmettingen... toch? Maar de IC raakt niet overspoeld, en er overlijden niet ineens verschrikkelijk veel mensen. (tenzij ik iets heb gemist) Hoe kunnen ze dit dan blijven rechtvaardigen?

Vleugeltje | 12-09-20 | 11:58 | 7

@A333aan | 12-09-20 | 12:47: Nee joh, de besmettingen waren vooral in Brabant. Er zijn nog een boel oudjes te gaan, als je het virus zijn gang laat gaan.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 13:38

@kuifje
6 weken gelden riep u al te schreeuwen; wacht maar af.. over 2 weken liggen de ziekenhuizen weer vol. Nog steeds niet gebeurt. U bent net als het virus gemuteerd. In begin was het maar “een griepje” en nu het andere uiterste. Een moraal narcist die ons denkt te moeten behoeden voor een 2de golf. Follow the leader !

Kwelbeller | 12-09-20 | 22:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Zal een mooie exodus naar Drenthe worden dan. Iedereen ziet die lockdown als vakantie.

Denkhetnjet | 12-09-20 | 11:51

Na alle tegenstrijdige informatie van de nationale perscoshows en superspread evenementen zoals demonstraties, bruiloft(en), strandfeesten, rellen, enz. ,samen te vatten in de term burgerlijke ongehoorzaamheid agv coronamoeheid, die over ons heen zijn gestort de afgelopen maanden krijg je de idee dat een evt. lockdown van de randstad er geen zak toe doet. Het gekozen middel is erger dan de kwaal, dat besef blijft achter. De economie wordt naar z'n grootje gebracht op deze wijze, voor iets wat een virtuele dreiging is geworden.

suscrofa | 12-09-20 | 11:41 | 1

Mark Rutte ziet een gouden kans om onze economie nog meer schade toe te brengen. Na de bouw en de landbouw heeft hij nu ook al de vrijetijdssector al te pakken. Wie weet wat er nog meer kapot kan.

5611 | 12-09-20 | 15:41

En de ziekenhuizen zijn ook nog eens niet klaar voor de 3e golf.
Ik zeg een nieuwe lockdown voor minimaal een half jaar van Schiermonnikoog tot Breskens. Wie zijn hier nu de wappies?

zuurtjeregen | 12-09-20 | 11:36 | 4

de derde golf wordt nog gruwelijker en verwoestender dan de tweede. Onze tijd is gekomen.

zuurtjeregen | 12-09-20 | 12:23
▼ 1 antwoord verborgen

Snel nog effe huis kopen dus maar buiten de randtad en vertrekken zou ik zeggen.
Beter voor jezelf en je kinderen als je die hebt.

moetnoggekkerworden | 12-09-20 | 11:34 | 1

Ja, nu snel nog ff een huis kopen. Goed moment.

MrLahey | 12-09-20 | 12:05

Lockdown voor mensen tot veertig jaar, want die besmetten elkaar!

happen_maar | 12-09-20 | 11:17 | 1

Allemaal opsluiten in tochtige sporthallen.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 11:51

Nu heb/had ik milde klachten (snotterig en last van de keel), voor de zekerheid dan maar een test aanvragen, want iedereen moet zich kunnen laten testen aldus De Jonge... al twee dagen niet door te komen. Dan maar een weekend binnen blijven, maar zullen er ook zat zijn die denken Laat maar ik ga gewoon naar buiten als ik me niet kan laten testen

Sp1tz | 12-09-20 | 11:03 | 16

@Basil Fawlty | 12-09-20 | 12:53: Altijd prima!

piloot47 | 12-09-20 | 13:02

@piloot47 | 12-09-20 | 13:02: Sowieso de tuin/zon in, mooi weer en een goede whisky erbij.

Test toch maar wel, niet voor mezelf. Maar was kort ervoor ook nog bij m'n ouders geweest.. dus wil wel even zekerheid

Sp1tz | 12-09-20 | 13:07
▼ 13 antwoorden verborgen

In Amsterdam gaan mensen de straat op die vinden dat de coronaregels niet streng genoeg zijn.
Stelletje complot wappies.

RickRD | 12-09-20 | 11:02 | 13

@Nehemia | 12-09-20 | 12:43: Ze dachten en hoopten in eerste instantie dat het zou meevallen. Zoals bij de Mexicaanse griep. China was bovendien laat met open kaart spelen.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 13:15

Maar die worden toch hopelijk in opdracht van Ferdie van Polonaise tot Grappermans ook wel uit elkaar geknuppeld?

5611 | 12-09-20 | 15:45
▼ 10 antwoorden verborgen

Het blijft extreem a-sociaal om schijt te hebben aan alle regels. Extreem a-sociaal richting de mensen in de horeca en zorg.

En waarom?

Of het 'maar een simpel griepje' is, of de maatregelen volstrekt overdreven zijn, dat het aantal ziekenhuisopnames redelijk stabiel blijft... Het is allemaal niet relevant.

U en ik bepalen namelijk de regels en maatregelen niet. Dat doet het kabinet.
En je kunt het daar 100% mee eens/oneens zijn, het maakt geen verschil. ZIJ zullen namelijk de maatregelen weer gaan aanscherpen als WIJ ons niet aan de regels houden. Dat is nu eenmaal het beleid.

Kun je met je domme dwarse kop protesteren wat je wil en je er expres niet aan houden, de horeca gaat gewoon weer dicht als het kabinet het te gek vindt worden.

Dus hou jezelf er maar gewoon zo goed mogelijk aan.

En dan kun je het kabinet hier later, maart komend jaar, op afrekenen als je wil.

Realism Is All | 12-09-20 | 11:01 | 13

Zeg dat maar tegen al moslims die zich totaal niet aan de regels houden en nu ziekenhuispersoneel lopen te bedreigen en met velen tegelijk de kamers binnenlopen !

A333aan | 12-09-20 | 12:57

U bent in geen enkele positie om anderen dom te noemen.

DeLupLup | 12-09-20 | 14:22
▼ 10 antwoorden verborgen

Grappig, bij (die links naar) het AD kom ik nooit verder dan hun vraag of ze cookies mogen gebruiken. Ik krij geeneens de mogelijkheid daarop te reageren.

Peter-Rissing | 12-09-20 | 11:00 | 2

ADje voor de sfeer.

Watching the Wheels | 12-09-20 | 11:38

@Watching the Wheels | 12-09-20 | 11:38: gelul van een dronken beer.

Peter-Rissing | 12-09-20 | 12:22

Het aantal opnames en blijft al meer dan een maand laag. De kwetsbare groepen krijgen het dus nauwelijks, het gaat goed. Wat zijn ze aan het doen met die doemverhalen?? Ze zijn echt de weg kwijt in het Haagse, nog erger dan normaal.

Upendo | 12-09-20 | 10:59 | 1

Kijk, er is niet zoveel anders te doen in dit landje. Verkiezingen komen eraan en de politiekertjes denken zich zo te kunnen profileren met redder-in-nood praatjes.

inCol | 12-09-20 | 12:17

Valt me vaak op dat een aantal elkaar afzeiken om niks. Wat zit er achter die behoefte? Onderwijl wordt ons vvmu afgenomen. En nog veel meer!! Troef elkaar af als het werkelijk om iets gaat.
Dat gezegd hebbende ga ik nu verder met m'n zaterdag.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 10:59 | 4

Goede zaterdag, Calamity!

letopuwzaak | 12-09-20 | 11:19

Allemaal een plus 1 en een fijne zaterdag!

Frau Merkel | 12-09-20 | 13:18
▼ 1 antwoord verborgen

Waar wij als Nederlanders vorig jaar nog zo trots op waren, het eigenwijze, het eigengreide, bijt ons nu keihard in de hielen. Niemand weet wat exact de waarheid is, ook die predikende anti-vaxxers, anti 5G-ers en dat groepje van viruswaarheid ook niet. Ik neem het zekere voor het onzekere en geniet van de rust zonder overdreven stroom aan sociale contacten. O ja, het niet meer, bij binnenkomst, gedwongen zoenen van vrienden en vriendinnen is een bijkomende zegen!

Skunk57 | 12-09-20 | 10:58 | 1

Niemand weet exact wat de waarheid is maar dat er iets niet klopt mag duidelijk zijn.

hetlaastewoord | 12-09-20 | 13:55

We hadden g*******me al driekwart op weg moeten zijn naar groepsimmuniteit maar in plaats daarvan staan we nog steeds aan het begin van alle ellende. Met het huidige coronabeleid van wegduiken en hopen/bidden op een vaccin gaat het nog jaaaaaren duren voordat deze ellende achter de rug is. De hele wereld is gewoon knettergek geworden.

VanBukkem | 12-09-20 | 10:57 | 3

Welke immuniteit...

BozePaarseMan | 12-09-20 | 10:59

We hadden al groepsimmuniteit, want R_effectief lag onder de 1. Nu even iets erboven vanwege scholen weer open.

RichardBandler | 12-09-20 | 12:18

Het is natuurlijk wel een extreem dodelijk virus gelet op het feit dat de gemiddelde leeftijd van mensen die er aan overlijden 82 jaar is.

Nehemia | 12-09-20 | 10:57 | 4

@A333aan | 12-09-20 | 13:02: Exact. Dat de overheid zich zorgen zou maken om het welzijn van haar burgers heb ik nooit geloofd.

Nehemia | 12-09-20 | 13:54
▼ 1 antwoord verborgen

Geh nach draussen, geh nach draussen.

Poesman | 12-09-20 | 10:55 | 5

@RickTheDick | 12-09-20 | 10:58: Heb het zelf even opgezocht. De Duitsers hebben 48 uitdrukkingen voor constipatie, maar de meest gebruikte is die Verstopfung.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 13:17

@Frau Merkel | 12-09-20 | 13:19: Die mag je zelf opzoeken :-)

Rest In Privacy | 12-09-20 | 13:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Virus waanzin.

Ben Adam | 12-09-20 | 10:55

Er wordt meer getest , dus meer corona.
Dit is totaal onbelangrijk , het is alleen van belang hoeveel ziekenhuis opname er zijn / hoeveel mensen op de IC.
Dit is zowat NUL , dus er is niets aan de hand , gewoon een griepje.

A.C.H.M.E.D | 12-09-20 | 10:54

Wat ik nu een beetje heel erg mis is het praatje flatten the curve... het minimaal aantal opnamen en doden.
Daar was het allemaal om te doen!
Ik mis een beetje heel erg uitleg waarom er zo weinig doden zijn te betreuren.
Is het virus niet gewoon “besmettelijk” maar zeker niet zo dodelijk...
Waarom blijft het RIVM icm de politiek het pad bewandelen die ze ooit zijn ingeslagen.
Toch iets met paniek en vaccinatie?

weet-ik-veel | 12-09-20 | 10:53 | 6

@Sitting_targets | 12-09-20 | 11:07: Sinds wanneer springen virussen? Als jongeren voldoende afstand houden tot de ouderen is er niets aan de hand. De ouderen hebben daar zelf toch ook wel een stem in? Die kunnen toch tegen snotterende kleinzoon/dochter zeggen: 'blijf voorlopig maar uit mijn buurt'? Waarom wordt er steeds maar gedaan alsof ouderen - in het algemeen, uitzonderingen daargelaten - totaal onbekwaam zijn en niet voor zichzelf kunnen of willen opkomen?

Lupuslupus | 12-09-20 | 11:15

@Lupuslupus | 12-09-20 | 11:15: Dat afstand houden is maar relatief. Ventilatie binnen speelt een veel grotere rol. Zie de verzorgingstehuizen dit voorjaar en drukbezette werkplekken zoals slachthuizen.

5611 | 12-09-20 | 18:37
▼ 3 antwoorden verborgen

The ministry of truth. George Orwell 1984. We zitten er midden in. En iedereen slaapt door.

boerzoektscheet | 12-09-20 | 10:52 | 2

Slavery is freedom!

Stijl_Loos | 12-09-20 | 16:01

Lekker consistent bezig.
Verpleegkundigen en artsen met milde coronaverschijnselen moeten toch gewoon aan het werk, nu er steeds vaker personeelstekorten ontstaan in Gelderse ziekenhuizen. Keelpijn, hoesten, verkoudheid of een huisgenoot met corona is voor ziekenhuispersoneel ‘in kritische functies’ geen reden meer om thuis de uitslag van hun coronatest af te wachten.
www.gelderlander.nl/arnhem/zorgperson...

RickRD | 12-09-20 | 10:50 | 8

@letopuwzaak | 12-09-20 | 10:56:
Waarom pakte uw collega de kans niet aan om een paar dagen vrij/ziek te zijn? Hart voor haar werk of zie ik het verkeerd?

Rest In Privacy | 12-09-20 | 11:14

@patje @diederik.
Ik denk dat veel mensen geen zin hebben in het staafje in hun neus op 40 km rijden, terwijl ze niet zelf het idee hebben dat ze corona hebben.
Dat denk je aan te voelen, ook al is het voor de een mild en voor de ander niet.
De richtlijn is duidelijk voor koorts, maar wat ruimer te interpreteren voor overige klachten.
Had zij onbedaarlijk gehoest zou zij natuurlijk naar huis gestuurd zijn, maar ik hoorde dat ze keelpijn had, dat betekent dat je een virusje hebt, en dat kan van alles zijn.
Dus nee, niet zozeer hart voor het werk, meer een gevoel van 'doe maar normaal' ..

letopuwzaak | 12-09-20 | 11:26

Dat zegt genoeg hé !

A333aan | 12-09-20 | 13:14
▼ 5 antwoorden verborgen

Het Nieuwe Normaal.
Wie heeft deze uitspraak bedacht en hoe kan het deze in alle landen gebruikt wordt?
Iemand?

Bolder | 12-09-20 | 10:49 | 5

@Achmed
U bent wel aardig van de wazige complottheorieën nietwaar? Gisteren was 9/11 ook al georganiseerd door de Mossad.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 11:01

The term was used in 2005 by Peter M. Sandman and Jody Lanard in relation to methods of manipulation of attitudes of the public towards avian influenza.

RickRD | 12-09-20 | 11:08

Niks nieuwe normaal. Wat Mark Rutte met ons land wil heeft niets met normaal te maken en moeten we zo snel mogelijk vanaf.

5611 | 12-09-20 | 18:39
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Rest In Privacy | 12-09-20 | 10:49

Eén beleid zou ook prettig zijn. In Rotterdam liep iemand dagenlang op werk rond met -blijkt- corona... geen ggd met contactonderzoek, geen actie van het bedrijf, geen binnenblijfadvies. Alle collega's vliegen dus dit weekend gewoon uit naar hun ouders, vrienden en terrasjes...
In de plaats waar ik woon is in een havo klas een coronageval gemeld, hele klas blijft tien dagen thuis uit voorzorg en er is contactonderzoek geweest.

letopuwzaak | 12-09-20 | 10:48

Van de (getraceerde) besmettingen gebeuren de meeste thuis: ruim 50%. Werk, horeca, familiebezoek allemaal rond de 8%. Ik vraag me dus af hoeveel zin zo'n lockdown heeft. Is vooral symboolpolitiek.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 10:45 | 4

Ik vraag me wel af hoe dit onderzoek is verlopen. En die vader, moeder, kind die thuis de boel besmet heeft het toch elders - buitenshuis- opgelopen?
Dit lijkt me een constatering met nog wel wat vraagtekens.

letopuwzaak | 12-09-20 | 11:00

@Lupuslupus
Dat vind ik dus ook. Zelf nadenken wb drukte mijden, mensen niet aanraken, handen wassen... ipv anderen opsluiten.

@letopuwzaak
Nuja bij de meeste gevallen weten ze de besmettingslocatie sowieso niet, maar volgens de onderzoekers zijn daar ongeveer dezelfde percentages van toepassing.
Wat je zegt is logisch, je pikt het buiten op en besmet dan je gezin. Maar met een lockdown gaat werk, familiebezoek, en zeker de thuisbesmetting gewoon door, dus dan is ook niemand 100% veilig. En dan lijden horeca en allerlei individuen ed weer extreem, terwijl zij niet de grote boosdoener zijn.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 11:08

@einStina | 12-09-20 | 11:08:
Dat is zo, zoveel mogelijk open met inachtneming van bepaalde richtlijnen is waarschijnlijk de gulden middenweg. Lijkt me wel van belang dat men zich aan die richtlijnen probeert te houden.

letopuwzaak | 12-09-20 | 11:15
▼ 1 antwoord verborgen

En gaat de regering dan het leger inzetten om alle burgers binnen de randstad te houden? Drie keer raden wat die verveelde Amsterdammers gaan doen als daar de tenten dichtgaan. Die gaan lekker zuipen in Groningen, Den Bosch, Antwerpen, enz. Volgens mij krijg je dan juist meer verspreiding van het virus.

nieuwe_Deen | 12-09-20 | 10:42 | 3

Dik twee uur rijden voor een paar pilsies, wat denk je zelf.

Miezerig | 12-09-20 | 10:44

Ietwat te botweg gesteld maar het risico dat elders naar vertier gezocht wordt is vrij logisch.

BozePaarseMan | 12-09-20 | 10:46

Voor een gemiddelde Amsterdammert houdt Nederland na Muiden op. Ik voorzie niet echt problemen.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 11:00

Ondertussen halen we honderden mensen per week uit Afrika hiernaartoe, zouden we die mensen niet eerst even inlichten dat het hier levensgevaarlijk is?
Zijn de barmhartige kamerleden eigenlijk niet indirect sadistische beulen?

Sneerpoets | 12-09-20 | 10:41 | 2

De ‘maatschappelijke’ druk is hoog om die lui hierheen te halen.

BozePaarseMan | 12-09-20 | 10:47

@BozePaarseMan | 12-09-20 | 10:47:
Alleen is het jammer dat de maatschappij hier voor de komende decennia financieel aan moet gaan bijdragen.. We halen wandelende geldautomaten Nederland binnen..

Ommezwaai | 12-09-20 | 11:03

Ik ben voor een algehele zonsverduistering. Er zijn meer dooien gevallen door de hittegolf dan aan Corona deze zomer.

Dubbelepunthoofd | 12-09-20 | 10:41 | 4

@Lupuslupus | 12-09-20 | 10:54:
Aan het eind van het jaar jaar Lupus, dan zullen we het zien, als het CBS de officiële cijfers bekendmaakt. Ik denk dat we dan te zien krijgen dat er over een heel jaar gezien GEEN significante stijging in het aantal sterfgevallen is geweest. Net als ieder ander jaar zullen een stuk of 145.000 Nederlanders het loodje hebben gelegd. Verhoudingsgewijs zullen er waarschijnlijk minder mensen overleden zijn aan de griep, dat wel, omdat die dit jaar met het coronavirus overleden zijn. En het aantal zelfmoorden zal waarschijnlijk wel behoorlijk wat meer zijn dan de gebruikelijke 1800. Ik schat minstens het dubbele.

VanBukkem | 12-09-20 | 11:12
▼ 1 antwoord verborgen

Je kunt de natuur niet naar je hand zetten. Virussen zijn er altijd al geweest, in alle soorten en variëteiten, meestal relatief onschuldig, soms gevaarlijk of dodelijk. Dat is een fact of life. Bij het leven hoort nu eenmaal ook sterfte. Door hart- en vaatziekten, door kanker en nu dus ook door dit gemuteerde griepvirus. Je kunt een maatschappij niet op slot zetten en mensen opsluiten, hun broodwinning afnemen of beroven van enige normale sociale omgang. Veel beter is het om groepsimmuniteit op te bouwen, het leven normaal door te laten gaan en daarbij een bepaalde sterftegraad te accepteren. Het beste voorbeeld daarvan is Zweden. Zij lachen de hele wereld uit en gaan gewoon lekker verder met hun leven. Je kunt nu eenmaal niet voor God spelen.

Motleycrew | 12-09-20 | 10:41 | 3

Er zijn er helaas genoeg die dat wel denken en doen, Mijn Zoon.

Dubbelepunthoofd | 12-09-20 | 10:43

Daarbij, al die maatregelen zijn uitstel van executie. Uiteindelijk komt iedereen toch wel een keer aan de beurt.

Motleycrew | 12-09-20 | 10:45

Met Covid zullen we moeten leren leven. Het is wachten op nieuwe effectievere behandelmethodes. Lopen op dit moment veel onderzoeken met bestaande en nieuwe middelen, sommige al in testfase. Geduld dus. En tot die tijd een beetje je verstand gebruiken.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 10:47

"Vooral de steden en omliggende dorpen in de Randstad kleuren donkerrood op de coronakaart"
Ja nadat ze stiekem de schaal van de kleuren hebben veranderd.

This is the biggest scam mankind facing today.

Miezerig | 12-09-20 | 10:41 | 1

The ministry of truth. George Orwell 1984

boerzoektscheet | 12-09-20 | 10:51

Ook deze discussie wordt inmiddels verziekt door extremen. Of je bent bang of je bent een complotwappie. Enige nuance is volgens mij op de plaats. Je kan besmet raken, de vraag is om daar rekening mee te houden.

BozePaarseMan | 12-09-20 | 10:39 | 1

Volgens mij is de overgrote meerderheid vd mensen best genuanceerd, alleen maken die minder lawaai dan de extremen.

Diederik_Ezel | 12-09-20 | 10:46

Ik ga vandaag met mijn familie knuffelen. Een primaire menselijke behoefte. Goed voor het immuunsysteem ook.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 10:39 | 3

Stoer.

BozePaarseMan | 12-09-20 | 10:40

Arme jongeren. Tegelijk denk ik dat alles niet gekker meer kon en is een stapje terug niet gek. De vrijheid werd met voeten getreden door de excessen.
Comazuipen, te vrije sexuele moraal dat op zijn beurt weer nieuwe excessen oplevert. Denk aan kinderporno. Voor sommige verrotte geeste hoe jonger hoe fijner. Het bracht mij er toe me af te vragen waar de grens ligt. De foetus? Robert M.
Ik zie teruglezend dat de stap van jongeren naar de rest wel erg groot is. Sorry, maar druk toch op verzenden.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 10:36 | 3

Uw gedachtengang is niet echt te volgen inderdaad

Diederik_Ezel | 12-09-20 | 10:43

Denk nog maar eens goed na. U komt er wel uit.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 10:44

Ach, jongeren nu zijn veel preutser dan 20 jaar geleden. Warrig tegeltje verder... al aan de fles?

SterF... | 12-09-20 | 13:41

Het gaat puur en alleen om de angst. Er moet voldoende angst worden gecreëerd om Hugo de Clown's noodwet er door te krijgen. Bruls wil u nu eenmaal achter uw voordeur kunnen straffen.

En die tijdelijke noodwet gaat nooit meer weg.

Odin | 12-09-20 | 10:35 | 1

Verhuis nu het nog kan!

BozePaarseMan | 12-09-20 | 10:44

Even aluhoedje op het is wachten tot de eerste doden gaan vallen, nou voor alle zekerheid hou ik me toch maar aan de regels al zie ik de boel hier en daar goed verslappen wat jullie verder doen het zij zo

aardv@rk | 12-09-20 | 10:34

Een klein beetje rekening houden met, is dat nu echt zoveel gevraagd? Ik begrijp het niet, temeer daar alle alternatieven potentieel zoveel beperkender zijn.

MickeyGouda | 12-09-20 | 10:33 | 7

One

Rest In Privacy | 12-09-20 | 10:43

@King of the Oneliner | 12-09-20 | 10:42: Gisteren om 7:30 in de super: er liep iemand voor mij in het pad die plotseling omkeek en als een haas (compleet met handschoentjes en muilkorf) de hoek om rende. Maar dan ook echt rennen. Ik was helemaal perplex. En het is echt niet zo dat ik met grote stappen door het gangpad liep, integendeel en ik was nog minimaal 5 meter bij haar vandaan met mijn kar dus maak er maar 6 meter van. Heb haar niet meer gezien, ook niet bij de kassa's dus waar die zich verstopt heeft? lol.

Lupuslupus | 12-09-20 | 11:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Er is een hoop in een paar maanden veranderend eerst moesten meer mensen corona krijgen voor immuniteit en nu weer niet.

dik van alster2409 | 12-09-20 | 10:31

Wie van de reaguurders is bang om ziek te worden door corona?

Wie van de reaguurders zou iemand verklikken vanwege corona?

Oprechte interesse.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 10:31 | 18

@Patje2011
Nope en nope. Maar ben voorzichtig in de buurt van bejaarde familieleden en mensen die bang zijn. Kleine moeite.

Basil Fawlty | 12-09-20 | 11:38

Ben er niet bang voor en verklikkers heb ik een hekel aan. De afhaalchinees nieste 2x van de week. Heb haar gezondheid toegewenst.

The_Challenger | 12-09-20 | 12:14

Ik ben wel iets voorzichtiger, en als ik naar drukke winkels ga dan doe ik een mondkapje voor. Ben zelf weinig ziek, ook niet van de griep. Maar dit is wel een virus met een paar vraagtekens. Ga overigens gewoon op restaurant en café en train ook weer in de sportschool.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 13:21
▼ 15 antwoorden verborgen

van Dissel is de Nederlandse Chuck Norris.

Xaffier | 12-09-20 | 10:30 | 1

Ik vind MIA 2 de meest gore inhumane film ooit. Als ik van Dissel was zou ik direct mijn baard afscheren.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 10:36

Het aantal ziekenhuisopnamen en doden is in deze maanden gewoon nihil en stijgt niet mee met het aantal besmettingen (wat ook te verklaren is als je veel meer test dan voorheen). Voorzichtig zijn is prima, ik houd me aan de maatregelen, maar die PANIEK van de overheid en van Dissel begint ongeloofwaardig te worden en neem ik met een flinke korrel zout.

memanta82 | 12-09-20 | 10:27 | 2

Maar ondertussen wordt het wel gebruikt om onze vrijheden te beperken.... de overheid wil niet dat je dit met een flinke korrel zout neemt: je moet je immers houden aan de regels, los wat je er van vindt...

CoPat | 12-09-20 | 10:38

Zet het aantal gevonden nieuwe besmettingen eens af tegen het aantal afgenomen testen, dan zie je dat het percentage schommelt tussen de 1 en de 3%, zonder opvallende stijgingen (pagina 22 van het wekelijkse RIVM-rapport). Dat percentage hangt namelijk enorm af van wie je precies test. In het begin vooral zorgpersoneel en mensen met klachten, daarna iedereen, totdat iedereen ook echt ging testen. Nu is er weer een tekort en testen ze weer vooral zorgpersoneel en mensen met klachten, dus het ligt in de lijn der verwachting dat het percentage positieve tests weer toeneemt. Combineer dat met een force toename van het aantal testen, en het resultaat is een enge toename van het aantal geconstateerde besmettingen... maar het zou zomaar kunnen dat het totale aantal besmettingen gelijk is gebleven.

Muxje | 12-09-20 | 10:41

Wat zitten er weer een heleboel bruikbare naivelingen hier in de panelen. De hoofdvraag die je natuurlijk jezelf moet gaan stellen:
"Er komen steeds meer besmettingen bij. Maar kan dat komen omdat er steeds meer wordt getest?"
Ik zie de testcentra in de buurt omhoog schieten. Nogal logisch dat je meer besmettingen krijgt als er veel meer wordt getest.
Ik heb nog een feitje voor jullie: Er is al ruim 2 maanden niemand aan cojona doodgegaan die onder de 70 jaar was en geen onderliggende klachten had.
Ziekenhuizen en ICs zijn leeg dus laten we weer rap open gaan. Ik kan jullie een ding vertellen: Over een maandje gaan de griepdoden weer omhoog want winter en griepdoden zijn niet meer want cojonadoden dus dan gaat het weer stijgen.

Lord of Acid 055 | 12-09-20 | 10:27 | 9

@Lord of Acid 055 | 12-09-20 | 10:46: Als ik een suggestie zou mogen doen: misschien moet u niet alles geloven wat op internet staat, wordt het leven een stuk leuker van

Diederik_Ezel | 12-09-20 | 10:51

30% van mensen jong en oud heeft iets onder de leden die klachten kunnen verergeren. Ben je jong dat weet je dat vaak nog niet. Ouder wordt je elke dag een dagje.

moetnoggekkerworden | 12-09-20 | 10:53

@Diederik_Ezel | 12-09-20 | 10:51: Sterk argument, gaat u maar weer lekker de NOS kijken vanavond met een kop chocolademelk en geitenwollensokken aan.

Lord of Acid 055 | 12-09-20 | 22:46
▼ 6 antwoorden verborgen

Hugo de Jonge is vast bezig met een wet dat de politie Covid patiënten mag afschieten als ze moedwillig in aanraking komen met andere mensen. Net zoals dat de politie je mag neerknallen als je een pistool richt op iemand anders zijn hoofd.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 10:26 | 4

@Pimp my Voortuin | 12-09-20 | 10:31: Daar moet ik de laatste tijd inderdaad steeds vaker aan denken. Overheid mag volgens dit verdrag dodelijk geweld toepassen bij protesten.

Lotus15 | 12-09-20 | 10:53

Niet zo overdrijven Patje, dat heb je niet nodig.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 13:40
▼ 1 antwoord verborgen

Cijfers gaan inderdaad de verkeerde kant op, hoewel de vergelijking met maart/april lastig is doordat we nu uitgebreider testen en dus beter zicht hebben op de veenbrand die vermoedelijk in januari/februari hier ook al woedde. Gelukkig zijn er nu betere behandelingen (dexamethason en remdesivir) en het zou goed kunnen dat er omstreeks begin 2021 meerdere vaccins zijn.

Diederik_Ezel | 12-09-20 | 10:24 | 1

dexamethason wordt al jaren gegeven bij kattemn die de roge vorm van katten corona hebben. was al lang bekend dat dit werkt. Geeft bij katten met de droge niet acute vorm van FIP alleen maar een uitgestelde dood vanwege steeds terug kjerende infecties.

moetnoggekkerworden | 12-09-20 | 10:55
-weggejorist-
Nissan GT-R | 12-09-20 | 10:24 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Als we de Hollandse en Brabantse Waterlinie onder water laten lopen zijn we tegen al die besmettelingen in het westen beschermd! Is Nederlands duurste bouwwerk en wordt het eindelijk eens een keer gebruikt.

DitjaarkrijgikAOW | 12-09-20 | 10:23

'Clusters rond studenten' aldus Disselmans.
Nooit geweten dat die studenten voornamelijk in 020 nieuw west en zuidoost woonden.
Of zijn de daar oververtegenwoordigde scooters en heuptasjes studiemiddelen?
www.amsterdam.nl/nieuws/nieuwsoverzic...

koolteer | 12-09-20 | 10:21 | 4

Het is niet voor niets dat er extra teststraten komen in Nieuw-west en Zuid-oost. Do the math.

rustzacht6 | 12-09-20 | 11:11

Op de televee was er een deskundoloog die het had over studenten en migranten als besmettingsgroepen. In beide groepen komt onverschilligheid vaak voor, wat de zorgen voor de rest van de samenleving begrijpelijk maakt.

happen_maar | 12-09-20 | 11:56

Studenten aan een islamitische hogeschool.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 13:40
▼ 1 antwoord verborgen

'Waar gaat dit naar toe' hoor ik Mien Dobbelsteen met een hoge stem krijsen vanuit de keuken.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 10:20 | 6

@General Dripple | 12-09-20 | 10:29:
Haha wat is die man trouwens vol van zichzelf.
@IkwilJinekwel
Nice

Rest In Privacy | 12-09-20 | 10:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik voorzie een vervolg op de The King’s Man reeks met nu in de hoofdrol Hugo de Jonge als de boef mét gekleurde schoenen en geschminkt als de Joker (waarvoor niet eens veel schmink nodig was). Zijn hulpje is een vrouwelijke dwerg met een paardenstaart die sprekend lijkt op Greta Thunberg. Samen willen ze de halve wereldbevolking uitroeien met het Covid-virus om het klimaat te redden.

Koonkluk Huis | 12-09-20 | 10:19 | 1

De held wordt gespeeld door een Franse ridder op een wit paard met de naam Thierry Bodé. Die rijgt alle soldaten van De Jonge aan zijn zwaard. Er is ook een rolletje voor Vin Diesel (met grijze pruik en een baardje) als de Duitse professor Von Dissel. Die wordt in de begin van de film al heel snel om zeep geholpen.

Koonkluk Huis | 12-09-20 | 12:16

Op de in de haast aangemaakte extra ic plekken vreet men van verveling uit de neus maar toch loopt het de spuigaten uit.
Wat klopt hier niet?

jemagookniksmeer | 12-09-20 | 10:19 | 2

Wat klopt hier niet?
In de zorg vreet je niet uit je neus?

Papa Jones | 12-09-20 | 10:21

@Papa Jones | 12-09-20 | 10:21:
Ja wel, alleen de managers.

joppo0 | 12-09-20 | 10:24

Ik ben nog steeds niet besmet geraakt. Hoe krijg ik het voor elkaar. Ik was de eerste die een mondkapje droeg. Daardoor kwam die Jaap van Dissel op het idee om de mensen te waarschuwen voor de aerosolen in de uitgeademde luchr van andere mensen. Ik werd voor gek verklaard dat ik een tissue met zeep bij me had om de handgrepen van winkelwagentjes mee in te smeren. De mensen dachten toen dat ik die wilde schoonmaken. Ze waren niet op de hoogte dat de oppervlaktehuid van virussen gemaakt is van vet dat gewoon oplost in zeep. Dus niet schoonmaken maar insmeren! Al die sociale contacten opdoen is toch allemaal maar los zand.

DitjaarkrijgikAOW | 12-09-20 | 10:18 | 4

Goed gedaan! Het zijn traumatisch ervaringen, voor gek verklaard worden vanwege het insmeren van winkelwagens, en mondkapjes dragen omdat je bang gemaakt bent voor aerosolen. Anderhalve meter afstand houden, ook zo'n crime, en handen stuk wassen, het zou verboden moeten worden. Courage, ik voel met u mee.

Wiebenick | 12-09-20 | 10:32

@Wiebenick | 12-09-20 | 10:32: en pimp mijn voortuin. wellicht bent u immuun. zijn mensen ook immuun voor HIV. u zou kunnen vragen of een erg besemt persoon u in het gezicht kan hoesten. U denkt er toch niet ziek van te worden. Als we dat dan ook mogen meten en monitoren doet u de wetenschap ook nog een dienst.

moetnoggekkerworden | 12-09-20 | 11:00

@Pimp my Voortuin | 12-09-20 | 10:23: Ik kan U een injectie met geïnfecteerd materiaal aanbieden, onder voorbehoud dat de ethische commissie daarmee akkoord gaat.

Frau_Ferkel | 12-09-20 | 11:19
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
nerugaer | 12-09-20 | 10:17

Als we in lockdown gaan, kunnen we daar dan extra geld voor lospeuteren van de EU? Paar tiental miljard.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 10:17

Hoe is t eigenlijk met de tuchtzaak die van Dissel aan z'n broek heeft hangen?

4HoogAantWater | 12-09-20 | 10:16 | 1

Ik wacht al 11 jaar op die rechtzaak tegen Ab Osterhaus, 50 miljoen gekost weet u nog?

joppo0 | 12-09-20 | 10:26

Ik geloof inmiddels dat alle maatregelen die er zijn, goed zijn. Waarom? Omdat ik het er logisch uit vind zien. Misschien omdat ik inmiddels genoeg hersenspoeling heb gehad, zeker niet omdat ik er verstand heb.
Ik denk wel dat we toe zijn aan een test die kan bevestigen dat de huidige maatregelen nodig zijn zodat twijfels bij een boel mensen (ook een beetje bij mij) weg worden genomen, of juist kan laten zien dat de zaken er toch iets anders voor staan dan dat wordt verondersteld. Oftewel laat in een deel van het land alle maatregelen los. En kijk wat er gebeurt. Als daar de IC's snel gevuld gaan worden dan zijn alle maatregelen dus goed en ik geloof, dat dan bij een boel mensen twijfels worden weggenomen. Als het goed uitpakt kan er in nog een regio alles worden losgelaten enz. Wellicht pakt dit vervelend uit voor een aantal individuen maar daarvoor bouwen dan we een gedenkmonument met alle namen erop.

Leptob | 12-09-20 | 10:16 | 2

Ah. U heeft nog niet lang genoeg doorbetaalde vakantie gehad?
Gaat geregeld worden...

Ali Bi | 12-09-20 | 10:24

U gebruikt ook nog dagelijks het olifantenpoeder dat per m3 bij Urbanus b.v. besteld is?

koolteer | 12-09-20 | 10:25

Tis simpel, als niemand er rekening mee houdt nemen de besmettingen toe.

BozePaarseMan | 12-09-20 | 10:15

Slechte coördinatie tussen het kabinet en Van Dissel. Gisteren sloeg Rutte een veel mildere toon aan over de besmettingen dan Van Dissel. Die schetst ons nu vooruitzichten waar hij helemaal niet over gaat. Hij moet slechts het kabinet informeren over mogelijke aanpakken en scenario's. Vervolgens neemt het kabinet besluiten en communiceert die naar ons.
Nu lijkt het wel of Van Dissel alleenheerser is want adviseur en beslisser en overbrenger van de besluiten. Dit moet het kabinet niet toestaan. Van Dissel moet terug in zijn hok, al dan niet met open ramen.

Amsterdamsko | 12-09-20 | 10:15 | 2

Denkt U echt, dat dit een Alleingang van van Dissel is?

Frau_Ferkel | 12-09-20 | 11:22

@Frau_Ferkel | 12-09-20 | 11:22:
Natuurlijk niet, maar hij spreekt voor zijn beurt en versterkt daardoor het beeld dat niet het kabinet maar hij bepaalt hoe het moet.
Hij moet enkel en alleen adviseren en keuzes voorleggen. Knopen worden vervolgens door het kabinet doorgehakt. Dat is de rolverdeling. Een slimme ambtenaar doet zijn werk achter de schermen en zoekt niet de publiciteit en al helemaal niet met uitspraken die verder gaan dan wat de bestuurders hebben gecommuniceerd.

Amsterdamsko | 12-09-20 | 12:05

Neen, men mag niet spreken van besmettingen, maar van dubieuze positieve testresultaten met een ongeschikte techniek. Als we de doden en de IC-opnames tellen, dan is er sedert mei geen pandemie (meer). Dus ophouden met deze poppenkast! Slik maar vitamine D als je nog bang bent.

JP Balkenbrij | 12-09-20 | 10:14 | 2

Vanwege mensen zoals u krijg ik de neiging om ook maar te zeggen gooi alles maar open. u bent echt de doorsnee Nederlander van tegenwoordig. Te dom om te poepen. Laat staan verder te kunnen denken dan 1 stap.

moetnoggekkerworden | 12-09-20 | 11:07

"dubieuze positieve testresultaten met een ongeschikte techniek"
Inderdaad, U bent te dom om te poepen.

Frau_Ferkel | 12-09-20 | 11:23

Tuurlijk joh. Een lockdown in het economische hart van Nederland. What could possible go wrong. Echt, dommer kan je ze niet krijgen.

zwartzondersuiker | 12-09-20 | 10:13 | 5

@Ali Bi | 12-09-20 | 10:25: afhankelijk van de overheid maken is het doel zodat een klein globalistisch clubje de zeggenschap krijgt over al het geld en grondstoffen in de wereld.

revolte | 12-09-20 | 10:42

Ik ben voor:)

moetnoggekkerworden | 12-09-20 | 11:07

"Echt, dommer kan je ze niet krijgen."
Jawel hoor. Die worden tegenwoordig wappies genoemd.

Frau_Ferkel | 12-09-20 | 11:24
▼ 2 antwoorden verborgen

De eerste lockdown is er al, heb de schijterij en daarom de wc deur afgesloten. Ben benieuwd of ik er vandaag nog uit kom.

jan huppeldepup | 12-09-20 | 10:13 | 5

Wit brood banaan en een colaatje wil soms nog weleens helpen, beterschap

Diederik_Ezel | 12-09-20 | 10:18

Volgens sommige virus ontkenners moet u nu met u hoofd dichtbij de poep komen en effe goed inademen. Is namenlijk niets aan het handje met u poep dat denkt u alleen maar

moetnoggekkerworden | 12-09-20 | 11:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Zolang het bij positief getesten blijft, en zieken, ziekhuisopname, ic en doden geheel achterblijven... Tja, RIVM en overheid hebben zich van hun spuitelfste kant laten zien, dus behoorlijk ongeloofwaardig nu.

VP732 | 12-09-20 | 10:13

Ik zie vrienden om mij heen in zware depressies raken, tot aan zelfmoordgedachten aan toe. De psychiaters draaien overuren. Ik vraag mij in alle ernst af wat er nu erger is, dat virus of de gevolgen van alle maatregelen.

RickRD | 12-09-20 | 10:10 | 7

Ik zie ook een hoop mensen die zich maar al te graag ‘ziek’ melden...

Ali Bi | 12-09-20 | 10:26

En dan ook nog bijv. het cancelen van kanker operaties i.v.m. het beschikbaar houden van IC capaciteit voor covid19 patiënten.

Bab01 | 12-09-20 | 10:49

Wel ook dat zijn dan dus gevallen die het niet redden in tijden van beetje stress of oorlog. aan de andere kant zitten kwetsbaren die het niet redden als u zich niet aan de regels houd.

moetnoggekkerworden | 12-09-20 | 11:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Totaal aantal personen in Nederland die enkel en uitsluitend door Covid-19 zijn overleden: 314.
Op een gemiddelde dag alleen al overlijden er meer personen in dit land.

Dommelsch | 12-09-20 | 10:10 | 4

Hoeveel procent van de bevolking heeft 'onderliggend lijden'?
Dertig procent van mijn collega's schat ik.
Maar die gaan daar niet aan dood, de komende twintig jaar.

Papa Jones | 12-09-20 | 10:17

In het Vk was een groot onderzoek en daaruit bleek dat ongeveer 85 procent was overleden aan Corona, en 15 procent met.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 14:16
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
jaikbenalweg | 12-09-20 | 10:09 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Zeldzaam, wat een pipo-sukkel is deze geest uit de fles toch ook. Normaal gesproken wordt er gezegd, het verstand komt met de jaren, bij deze simpele geest is er volgens mij nog nooit enig greintje verstand geweest. Kunnen ze dit soort gevaarlijke elementen niet voorgoed uit het gezichtsveld verbannen.

wolfje65 | 12-09-20 | 10:08

Dat komt er van als men doof en blind is voor een gevaarlijk virus en wartaal gaat uitslaan over complotten en het aantal positieve tests.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 10:08 | 5

@Jan Passant mk2 | 12-09-20 | 10:10: Wie is hier de complotwappie?

Zwizalletju | 12-09-20 | 10:13

@Zwizalletju | 12-09-20 | 10:13:
jij niet, je bent hier als een van de weinigen aan het werk om onze volks-veiligheid te promoten

Jan Passant mk2 | 12-09-20 | 10:17

@RickRD | 12-09-20 | 10:13: Vlak de wappies ook niet uit. Bazuinen in grote getale virulente complotosolen uit, en mondkapjes dragen ho maar.

Wiebenick | 12-09-20 | 10:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Nog een reden om de grote steden te mijden.

Bab01 | 12-09-20 | 10:08

De walm van angst en achterdocht naar demense toe, komt tot u vanuit het geopende Raam van de RIVM. Meegevoerd op de tocht van de media. Op aanwijzingen van uw meest betrouwbare kabinet sinds de tachtigjarige oorlog.

Het is echt een levensgevaarlijke pandemie, vooral in de linkse stinksteden. Op extreemlinkse universiteiten ook. Blijf er weg. Sluit ramen en deuren. Zet een masker op en verstop u onder uw bed.

Jan Passant mk2 | 12-09-20 | 10:04

We moeten Corona Koloniën stichten. Het is niet anders. De bewoners kunnen dan eens per week - op gezette tijden - naar de bewoonde wereld trekken met bel, ratelaar en vlag om pleepapier te halen.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 10:04 | 2

Als ze in de middeleeuwen gewoon online boodschappen kopen hadden bedacht waren ze veel beter afgeweest.

Blasfemie | 12-09-20 | 10:06

De Randstad, je wil er nog niet dood gevonden worden. Doog mich mer Limburg.

Sabali | 12-09-20 | 10:03 | 4

Limburg verdwijnt binnenkort onder een laag kokende lava.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 10:09

Limburg het land van de Helmonders. Nou dan weet je het wel.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 10:10

Hahaha Limburg, ik moest lachen...
Je staat tot je middel in de poep en zegt dat je liever niet in een hondendrol trapt....

SterF... | 12-09-20 | 13:49
▼ 1 antwoord verborgen

T Groene Hart (pak die prachtige lijnbus eens, tussendoor Rotterdam-Utrecht), valt ook onder Randstad.
Wordt 90% van de rauwmelkse boerenkaas gemaak.

chicago river | 12-09-20 | 10:02 | 2

Voor een mooi uitzicht hoef ik geen lijnbus te pakken waarde Adelaar berijder.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 10:19

Of met de fiets over bijvoorbeeld de Lekdijk, NL is prachtig inderdaad

Diederik_Ezel | 12-09-20 | 10:38

We hebben het over besmettingen toch? Dit zijn nog geen ziekenhuisopname cijfers en IC bezetting? Dus met andere woorden mogen mensen niet meer ziek worden? Gaan we ook werken met lockdowns bij griep, buikgriep, migraine, ongesteldheid etc?? Deze idioten zijn vergeten dat mensen nou eenmaal ziek kunnen worden heb ik het idee.

Pretba | 12-09-20 | 10:02 | 9

@VP732 | 12-09-20 | 10:23: Tot nu toe klooppen mijn voorspellingen nog steeds prima. en met de oplopende domheid onder de NL bevolking gaat de werkelijkheid straks nog mijn voorspelling vooruit. Half september gaan besmettingen sneller stijgen en in het kielzog ook ziekenhuisopnames. Bij 40 ziekenhuisopnames per dag zijn wel alweer compleet de cigaar wat betreft capaciteit. Gelukkig worden steeds minder mensen erg ziek vanwge al ood of vanwege betere medicatie. helaas daardoor wel weer veel chronisch zieken erbij. Links of rechts om is dit gewoon erg vervelend. En extra vervelend vanwege al die idiote complot denkers en virsu wappies. Tenenkrommend die mensen.

moetnoggekkerworden | 12-09-20 | 11:17

Omdat ik niet een roze GeenStijl kroontje op mn nickname heb?

Pretba | 12-09-20 | 12:49
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik vond dit artikel van Syp Wynia wel interessant:

www.wyniasweek.nl/regering-dit-is-uw-...

Laten we deze onzin van coronamaatregelen langzaam gaan afbouwen. Het sloopt ons land, onze economie, stort mensen in de financiële problemen en uiteindelijk lost het niks op.

halbstark | 12-09-20 | 10:02 | 4

@sprietatoom | 12-09-20 | 10:26: Interessant idee, hoewel het me lastig lijkt om covid buiten de muren van verpleeghuizen, instellingen etc te houden

Diederik_Ezel | 12-09-20 | 10:40

@sprietatoom | 12-09-20 | 10:26: We kunnen ook gewoon ruimen zoals bij varkens? Dat is wat u zegt met iets nettere bewoording.

moetnoggekkerworden | 12-09-20 | 11:18
▼ 1 antwoord verborgen

Nu blijkt wie de werkelijke marginalen zijn.

ecologiste | 12-09-20 | 10:01

Krijgen de studenten weer de schuld, terwijl colleges al online zijn. Het lijkt me beter ook de “jongeren” met hun families in lockdown te zetten

Rest In Privacy | 12-09-20 | 10:01 | 1

Inderdaad iedereen moet weer eens boeten voor "een klein groepje" en hun wrede feestjes.

Pieter Breydel | 12-09-20 | 10:12

Hysterische idioot.

Fijnstoffer | 12-09-20 | 10:00 | 1

Wegkijker

Zwizalletju | 12-09-20 | 10:04

Is de elektronische enkelband al ingevoerd voor mensen die thuis moeten blijven vanwege verschijnselen?

Rest In Privacy | 12-09-20 | 09:59 | 6

@Papa Jones | 12-09-20 | 10:01: Dat hadden ze van de zomer moeten doen toen iedereen gewoon op vakantie ging, nietwaar?

Lupuslupus | 12-09-20 | 10:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Stop eens met die flauwekul.

kwark001 | 12-09-20 | 09:58 | 1

Precies, hou je aan de regels en stop de verspreiding.

Zwizalletju | 12-09-20 | 10:05

Hoeveel doden en ziekenhuisopnames zijn er eigenlijk? Misschien moet iemand Van Dissel eens vertellen dat besmettingen niet interessant zijn, het gaat om de ernst van de besmettingen. Als er niemand ziek wordt is er simpelweg niks aan de hand, en is er zeker geen reden om draconische maatregelen te gaan nemen.

HoogToontje | 12-09-20 | 09:56 | 11

@HoogToontje | 12-09-20 | 13:27: welke maatregel dan? Welke maatregel kost de economie zoveel geld? 1.5m afstand houden? Aandelenmarkt staat op het hoogste punt ooit en GDP/werkloosheid staat op het punt van een paar jaar geleden. Faillissementen staan niet hoger dan vorig jaar. Het is niet grootste crisis van de laatste 10 jaar. Wat ons geld kost is toerisme en handel uit andere landen die wegblijven, maar dat is meer het gevolg van wat er buiten Nederland gebeurt.

Blasfemie | 12-09-20 | 13:35

@Blasfemie | 12-09-20 | 13:35:

De maatregelen zijn allemaal schadelijk voor de economie, maar als ik er dan toch eentje uit moet pikken: de 1,5 m is de ergste. Die helpt hele bedrijfstakken om zeep (die kunnen niet meer rendabel worden uitgeoefend), maar ook bedrijfstakken die nog wel rendabel zijn krijgen hier enorme klappen door (simpelweg omdat de plaatsen waar productie gedraaid wordt volledig heringericht moeten worden, daarna nog maar een fractie van de oude capaciteit halen etc). Nederland kan het inderdaad niet helpen dat andere landen dezelfde buitenproportionele maatregelen hebben genomen (waar we inderdaad heel veel schade door leiden), maar dat is geen reden om zelf te blijven volharden in die maatregelen. Verder weet ik niet waar u uw informatie vandaan haalt, maar alle (economische) experts zijn van mening dat dit een ongekende crisis is, veel heftiger dan de vorige (de ook al ernstige kredietcrisis).

HoogToontje | 12-09-20 | 13:47

@HoogToontje | 12-09-20 | 13:47: "Verder weet ik niet waar u uw informatie vandaan haalt, maar alle (economische) experts zijn van mening dat dit een ongekende crisis is, veel heftiger dan de vorige"

Klinkt niet echt als iets dat top-economen zouden zeggen, al zou het zo zijn. Het is wel een unieke crisis natuurlijk.

Ik denk dat het een beetje een kwestie van perspectief is. Ik hoopte juist op een economische correctie door het virus. De markten zijn volledig overgekapitaliseerd. Voor het virus al. De laatste jaren leeft de economie op extreem geld bijprinten, absurdistische leenniveaus van huishoudens en bedrijven, belachelijk lage rentes en volledig overgewaardeerde bedrijven (met name in tech).

Ik dacht, nu ligt China - het grootste land van de wereld op het gebied van productie - volledig stil. Wereldwijd lockdowns (in Nederland niet echt, 1.5m is beetje een fake lockdown, maar toch ook veel thuiswerken en scholen een maandje gesloten). Ik dacht nu krijg je de crisis des doods.

Vooralsnog is er helemaal niets gebeurd. Aandelenmarkten zijn niet alleen hersteld maar staan op +50% van voor de uitbraak van het virus. GDP dalingen zijn wel hoog maar komen na een jaar met hoge stijgingen en vallen in grote lijn wel mee.

Door deze 'economische hoogtij' van de afgelopen jaren kunnen starters geen huis kopen (want grootkapitaal leent even wat miljarden en koopt even hele stad op voor hippe peperdure kantoren en huurwoningen). Salarissen zijn nooit meegegroeid. De economisch goede jaren waren er alleen voor bedrijven en investeerders.

Burgers hebben helemaal geen economisch goede tijd gehad de afgelopen jaren van economische groei.

Blasfemie | 12-09-20 | 14:17
▼ 8 antwoorden verborgen

En opa van Dissel rept natuurlijk met geen woord over de false positives mbt de PCR tests.
De man is wel consequent in het weglaten van relevante informatie.

Merkwaardeloos | 12-09-20 | 09:55 | 8

@Blasfemie | 12-09-20 | 10:22:
Sterker nog; we hebben op de IC patiënten behandeld met een negatieve test, terwijl de kliniek er volledig bij paste. Pas bij een bronchoalveolaire lavage kregen wij een positieve PCR.
Virusdeeltjes bij je hersenpan staat niet altijd gelijk met de virusdeeltjes diep in je long.

Aart4888 | 12-09-20 | 10:41

U bent echt niet bijster slim.

moetnoggekkerworden | 12-09-20 | 11:21

"false positives mbt de PCR tests."
Dat is maar een erg klein deel. Bij de meeste mensen die bij PCR positief testen, blijkt na een tot twee weken bij een bloedtest, dat ze daadwerkelijk besmet zijn.
Het grootste probleem zijn de vals-negatieve testen.
Ga Uw huiswerk doen. Lees de echte wetenschappelijke literatuur. Dat is wel in het Engels, ik hoop niet dat dat voor U een probleem is.

Frau_Ferkel | 12-09-20 | 11:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Wou weleens dat ik een gezellige Brabo was.
Liefst Helmond of omgeving.
Ja hallo. Een mens wil weleens wat.

chicago river | 12-09-20 | 09:55 | 4

Zie je nou wel dat ik gelijk heb, Brabant is nooit goed, we hebben niet meegedaan met de Tachtigjarige Oorlog, maar die noorderlingen willen hier wel graag komen. Ja wingewest zijn we nog steeds voor jullue, koloniaal bezit zeg maar. Maar van ons Brabants Marietje blijf je af!

Brabant hier | 12-09-20 | 10:07

@Ruimedenker | 12-09-20 | 09:59:
Duizel, Eersel, Hulsel, Knegsel, Netersel, Reusel, Steensel en Wintelre.
Oftwel de 8 Zaligheden. Lol!

Basil Fawlty | 12-09-20 | 11:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ja logisch , nieuwe lockdown, het aantal besmettelijken, mensen die op DIT moment besmet zijn zit op 40 /50.000. Dat is net zoveel als op 6 maart. Als het in dit tempo ongecontroleerd verder gaat zitten we over 2 weken weer op 250.000 (15 maart)
pagina 28 van het laatste RIVM rapport:

www.rivm.nl/sites/default/files/2020-...

Zwizalletju | 12-09-20 | 09:55 | 6

Knap dat ze precies weten hoeveel besmettingen er in maart waren terwijl er nauwelijks getest werd.

cheops | 12-09-20 | 10:56

Als we nu net zoveel besmettingen hebben als op 6 maart, waarom ligt er dan niemand in het ziekenhuis, laat staan op de IC? Want *daar* gaat het om, he! Al hebben we 17 miljoen besmettingen, zolang daar niemand serieus ziek van wordt, is het irrelevant!

Mbovenka | 12-09-20 | 11:21

indeed, e dan is infectiedruk zo hoog dat het overslaat naar andere groepen die wel meteen ernstig ziek worden. Er bestaat ook zoiets als chronisch hepatitus C. Ook corona kon wel eens een chronische variant hebben.

moetnoggekkerworden | 12-09-20 | 11:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Mien... waar is me feestneus, waar is mijn feestneus gebleven.

Poesman | 12-09-20 | 09:54 | 2

Achter het bloemetjesgordijn - dat ik soms zou willen zijn...

Yrrab | 12-09-20 | 10:00

Zou die 1873 button van Femke nog werken tegen gezond verstand en covid?

ScumbaggusMaximus | 12-09-20 | 09:52 | 2

Heeft die er ooit tegen gewerkt dan?

MoonBeebe | 12-09-20 | 09:55

Wel typerend... het gebied van de arrogante Randstedelingen....

Nefret | 12-09-20 | 09:51 | 5

@Lorejas | 12-09-20 | 10:01:
De eerste besmettingen (ook in de randstad) kwamen via Lombardije, niet door de carnavalsprovincies.

cheops | 12-09-20 | 10:53

@cheops | 12-09-20 | 10:53: Weet zeker dat ik eind november al besmet ben geraakt in Egypte, rondlopend tussen duizenden veelal hoestende Chinezen op Nijlcruise en in de vallei der Koningen, met name binnen in die graven daar.

A333aan | 12-09-20 | 12:07
▼ 2 antwoorden verborgen

[zucht...] Daar gaan we weer.

Ik geloof niet meer in die corona-onzin. Volgens mij is het gewoon 1 dikke hoax, in stand gehouden door mensen die er profijt bij hebben. Ze kunnen van mij de boom in met hun coronamaatregelen. Ik ga voor de groepsimmuniteit.

VanBukkem | 12-09-20 | 09:50 | 10

@VanBukkem | 12-09-20 | 10:39:
Ter meerdere eer en glorie van hun zelf dus, daar kan ik zeer wel met je in meegaan. Ik dacht dat je geld bedoelde. Vaccinboeren weet ik niet. Degene die als eerste een goed vaccin heeft loopt binnen. Geen reden voor hen om een hoax in stand te houden. Ik hoorde onlangs de ongenuanceerde bewering dat de rijksten (Bill Gates) werd genoemd enorm verdiend hebben aan de corona-crisis. En er dus baat bij hebben, was de conclusie. Complete onzin leek mij. Die rijken worden met de dag toch wel rijker, corona of niet.

Butters | 12-09-20 | 11:10

@Butters | 12-09-20 | 11:10:
Neu, in dat Bill Gatesverhaal geloof ik ook niet zo. Ik geloof echter wel dat de vaccinboeren er alles aan doen om de corona-angst in stand te houden. Want die hebben dollartekens in de ogen. Die zien deze coronacrisis als een once in a lifetime kans om helemaal binnen te lopen.

VanBukkem | 12-09-20 | 11:17

@VanBukkem | 12-09-20 | 11:17: Denk eerder dat ze de meeste mensen zo arm mogelijk willen hebben !
Ze zijn uit op een burgeroorlog, dat de mensen elkaar onderling gaan afmaken !

A333aan | 12-09-20 | 12:05
▼ 7 antwoorden verborgen

‘coronamoeheid’ en toenemende verdeeldheid onder de bevolking bezorgen beleidsmakers kopzorgen, erkent Van Dissel: ,,Het beeld kantelt, dat maakt het een stuk complexer voor het beleid en de politiek.”
Mooi zo. Ik hoop dat jullie er slapeloze nachten van hebben. Politici hebben slechts macht als je ze aandacht geeft.

RickRD | 12-09-20 | 09:50 | 1

Dus van Dissel maakt beleid gebaseerd op het beeld, ipv wetenschap. Fijn om te weten, had toch al bijna geen vertrouwen in het RIVM wat dat betreft.

me,myself and IK | 12-09-20 | 12:44

Wat kunnen we nog geloven van onze "leiders", liegen en bedriegen is hun handelskenmerk.
Ze zeggen dat iedereen het onder de leden kan hebben ook al heeft hij geen symptomen, hoe kan het dan dat Rutte nog niet getest is, terwijl hij met andere 'leiders" grote meetingen bijwoont.

Hier een stukje uit de krant:
Coronawet
Zorgminister De Jonge onthulde dat hij eerder dit jaar zelf op corona is getest, toen hij verkoudheidsklachten had. “Ik ben door de teststraat gegaan,” zei hij daarover. Prettig vond hij de coronatest niet. “Het is wel pijnlijk.” Rutte is nog nooit op corona getest. “Ik ben niet verkouden geweest,” aldus de premier.

Uranus1767 | 12-09-20 | 09:48 | 2

Rutte heeft zelfs Macron staan knuffelen toen die hier was toen we midden in de 'pandemie' zaten. De foto is te vinden op Google.

Lupuslupus | 12-09-20 | 10:00

@Lupuslupus | 12-09-20 | 10:00: Politici krijgen wellicht gewoon antistoffen die ze handig hebben gejat bij de mensen.

moetnoggekkerworden | 12-09-20 | 11:24

De monkey comes out of the sleeve, minister president Jaap van Dissel zet het raam wagenwijd open. Maurice, lees je mee?

revolte | 12-09-20 | 09:47 | 2

De mensen zouden elke dag minimaal 2x hun huis moeten luchten. Hoeft niet lang te zijn, gewoon 10 minuutjes per keer. Frisse lucht warmt ook nog eens sneller op dan bedompte lucht.

Lupuslupus | 12-09-20 | 10:03

@Lupuslupus | 12-09-20 | 10:03: en daar zitten demense met hun hermetische huis met warmtepomp waar de ramen niet van open kunnen voor hun energielabel. Ik ben het met je eens dat je je huis moet luchten om gezond te blijven. De Doekele Terpstra's van deze wereld zouden zich moeten richten op ventilatie in plaats van klimaatonzin.

revolte | 12-09-20 | 10:58

Al meer dan 3 maanden niemand meer ziek.
Wanneer stoppen we deze charade .
Van Dissel moet zelf in lockdown in de pi

Dommelsch | 12-09-20 | 09:46 | 5

Niemand meer ziek?? Heb ik iets gemist?

Zwizalletju | 12-09-20 | 10:08

@MoonBeebe | 12-09-20 | 10:01: de agenda wordt steeds duidelijker, kijk eens naar bluetiger waar Rypke Zeilmaker de SDG doelen uitlegt. Ook ene Robert legt het een en ander uit op zijn eigen kanaal en YouTube waarbij je zelf mag nadenken.

revolte | 12-09-20 | 11:06

@MoonBeebe | 12-09-20 | 10:01:
Is, denk ik, geen verborgen agenda, is puur incompetentie (what's new) over de aanpak en te grote ego's bij overheden en regerende politici en op een enkeling na (Zweden) durft niemand het toe te geven want dan denken ze dat ze niet meer geloofwaardig zijn (alsof ze dat al waren) en zitten we dus in een spiraal naar beneden. Inderdaad niet echt hoopvol.

Basil Fawlty | 12-09-20 | 11:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit gaat prachtbeelden opleveren. Wapperhaus en zijn sorry heeft voor de hele coalitie de ramen ingegooid. Vanaf nu is iedere maatregel die getroffen (en gehandhaafd) wordt een bron van nieuwe ophef en relletjes.
Ik hamster popcorn voor de komende maanden.

Pieter_Auper | 12-09-20 | 09:46 | 5

@Pieter_Auper | 12-09-20 | 10:16:
Ik snap wel wat u zegt, ik bedoel dus dat het waarschijnlijk geen popcorn feestje wordt.
Meer pure frustratie van ongelijke behandeling idd.

Flightless bird | 12-09-20 | 10:46

@Flightless bird | 12-09-20 | 10:05: wat onlangs in ieder geval duidelijk is geworden is dat onze overheid niet gelooft in Covid19, of zo corrupt is als minimaal voorheen de DDR. En dat je als negert hier mag doen wat je blieft, maar als blanke, oh ja hij zegt blanke, ben je gewoon de lul. Dus racisme in Nederland bestaat.
WhiteLivesMatter niet zo veel als het over gelijkheid gaat. Wanneer worden we in ghetto’s gestopt?
Zo maar eens zoeken of we nog ergens witte kussenslopen hebben.
Een schaar heb ik al.

J-van-de-Bontekoe | 12-09-20 | 10:47

@J-van-de-Bontekoe
Dan breng ik de menie mee.
Edit: Maar dan wel toepassen op landverraders anders kom ik niet.

Flightless bird | 12-09-20 | 11:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Een paar mensen maken plezier, de rest draait er voor op.
What's new.

kloopindeslootjijook | 12-09-20 | 09:45 | 2

De rest moet ook meer plezier maken.

Pieter_Auper | 12-09-20 | 09:47

Wie dan?

RickRD | 12-09-20 | 09:47

Groot hek erom.... wholla!

Hollandse_blauwe | 12-09-20 | 09:44

Wat sneu voor die Randstadiërs. Zij zijn nou net het type mensen die niet kan tegen zo'n lockdown. Dan worden ze boos enzo. En dan mogen ze niet met een bbqtje in een van die kutparken zitten. En das ook heel kut want een eigen tuintje kunnen die hippe losertjes niet betalen. Wat erg voor die mensen allemaal.

Leptob | 12-09-20 | 09:44 | 4

Oplossing: knutsel een BLM button in elkaar, organiseer een 'pro(es)test' op een groot plein... Uit betrouwbare bron begrijp ik dat de burrie van A'dam dan plots geen moeite heeft met grote groepen mensen die al dan niet mondkapjes ophebben, sterker nog, dat diezelfde mevrouw Halsema zelf ook gezellig mee komt doen.

EEnzame SchizofrEEN | 12-09-20 | 09:54

Als die Randstad in volledige lockdown gaat hebben ze daar binnen 3 maanden een burgeroorlog. Hm.

Graaisnaaiert | 12-09-20 | 12:39
▼ 1 antwoord verborgen

Hoezo besmet? Er is amper iemand ziek.

genoegisgenoeg | 12-09-20 | 09:44 | 8

@EEnzame SchizofrEEN | 12-09-20 | 10:06: ,normanius | 12-09-20 | 10:0 zie mijn post van Zwizalletju | 12-09-20 | 09:55 | , steek je kop maar in het zand want zal wel te moeilijk zijn.

Zwizalletju | 12-09-20 | 10:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Zo, die koffie cognac hakt er stevig in, zo op de zaterdaahaag, Jaap van Rimmel!
Lockdown op je baard.
Ik houd mij WEL aan de "regels", ja, no problemo, maar ik en mijn vouwfiets en de inmiddels 6 katten van dinnetje laten ons niet lockdownen yo.
En met name dinnetje niet.
En ja, wij Randstadbewoners.
Soms helaas, meestens niet hoor.
Je moet de plekken kennen.
Min of meer, plus ou moin, als tussen de regels lezen.

chicago river | 12-09-20 | 09:43

Deze prettester heeft een beetje last van coronamoeheid.

RickRD | 12-09-20 | 09:43

9 op de 10 met klachten (niet ALLEEN studenten), gaat gewoon naar buiten...

... daardoor kunnen we straks ALLEMAAL weer naar binnen. *zucht*

Feynman | 12-09-20 | 09:42 | 9

Ik lees maar heel weinig over zeg maar jouw onderwerp longschade. Ook in het interview heeft van Dissel het er niet over.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 11:36

@SoepKip | 12-09-20 | 10:03: Even laten testen? Sja als dat al lukt mag ik dat wekelijks komen doen. De achterliggende opmerking was dat de omschrijving 'klachten' vaag / interpretabel/ onduidelijk is.

Bimmer | 12-09-20 | 12:05

@Bimmer | 12-09-20 | 09:51:
Veel sporten is nie hetzelfde als veel bewegen. Sterker nog, teveel sporten is net zo slecht voor je weerstand als niet sporten. Dus beweeg en sport, maar met verstand. Bron: bevriende immunoloog.

Graaisnaaiert | 12-09-20 | 12:37
▼ 6 antwoorden verborgen

Dan komen ze allemaal naar hier. Nederland is te klein voor regionale lockdown.

Rest In Privacy | 12-09-20 | 09:41 | 1

Heb al een flinke rol prikkeldraad besteld.

J-van-de-Bontekoe | 12-09-20 | 10:40

Nou luu uut 't west'n, tot later dan maar.

Harry.Langezwaal | 12-09-20 | 09:41

Prima voorstel. Graag lockdown tot 2 januari. Neem Flevoland voor de zekerheid ook mee.

The2Amendment | 12-09-20 | 09:41

Mag er naast een leeftijdscategorie ook bekend worden welke bevolkingsgroepen nou het meest besmet raken?

Dezenaamhier | 12-09-20 | 09:41 | 4

En bmi-index graag. In een staafdiagram.

Papa Jones | 12-09-20 | 09:57

Ja dat mag bekend worden: “””jongeren””” en ouders van “””jongeren”””. Die vinden het gezellig om veel bij elkaar te zijn op diverse plaatsen. Gesnopen?

Euriool | 12-09-20 | 10:17
▼ 1 antwoord verborgen

Exact. En riookwater is wél een goede voorspelker voor ziekenhuisopnames. In tegenstelling tot de PCR testen.

ik.zou.haar.doen | 12-09-20 | 09:51

Juist. Blijven verspreiden. Goed nieuws dan he :p

nerugaer | 12-09-20 | 10:25

De waarde van 1 september, jammer dat dit dan weer geen actuele stand is, hoe moeilijk kan het zijn om actuele data weer te geven.

sprietatoom | 12-09-20 | 10:55

Geef het twee weken. Spreidt weer uit als een olievlek. Al was het maar omdat er nu veel mensen verkouden zijn, en als die zich al in beginsel laten testen (want iedereen is immers verkouden), dan zijn er te weinig tests.

Rollins | 12-09-20 | 09:41

Studenten. Het ligt mij bij dat die vrijwel niet ziek werden en daardoor ook niet zo besmettelijk waren.
Wie zei dat toch?

Normpje | 12-09-20 | 09:40

Zo’n lockdown, hoe zat dat ook al weer?
Oh! Als m’n favo restaurantje maar open blijft.
Laten we nu niet de studenten de schuld geven, het is de schuld van die verklede BierBourgondiërs uit ‘t Zuiden!
Doe Brabantië en Limland maar op slot.
Stelletje Bokkenrijders!

Ruimedenker | 12-09-20 | 09:40

Hoezo? Is er serieus leven buiten de randstad?

johoost | 12-09-20 | 09:39 | 6

@2voor12 | 12-09-20 | 09:46: oh ja, ik weet er diverse, als ex-randstedeling. Wegen niet op tegen de nadelen. Deugers, SJWers, automobilist-onvriendelijk, crimineel, vies, egootjes die dommer zijn dan ze zelf denken, duur, onbeleefd, ghetto’s, gevaarlijk, ff koffie zetten, zo terug.

J-van-de-Bontekoe | 12-09-20 | 10:37

@J-van-de-Bontekoe | 12-09-20 | 10:37:
Niets van al die problemen hier. En de steden buiten de Randstad zijn niet veel beter zoals je hier in menig topic tegenkomt.

2voor12 | 12-09-20 | 10:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Overal staan ramen wijd open. Op scholen, bij de fitness.
Dat wordt nog lachen in de winter.

Papa Jones | 12-09-20 | 09:38 | 7

@EEnzame SchizofrEEN | 12-09-20 | 10:04: Nice :)

Ben Adam | 12-09-20 | 10:52

@EEnzame SchizofrEEN | 12-09-20 | 10:04: Hahaha, wat een mietjes zeg. vroeger bij ons in het noorden mocht je met handschoene jas en sjaal de eerste twee weken binnen zitten op de maandag. want kachel was uit in weekend en duurde lang eer school opgewarmd was. Schrijven lukt dan gewoon niet vanwege kou. dus inderdaad niet meer naar school alsof je in een zuidelijk land woont hier in de winter. Is nou eenmaal zo. wen er maar aan.

moetnoggekkerworden | 12-09-20 | 11:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Randstad had allang een lockdown mogen hebben, maar niet vanwege corona.

Deviand | 12-09-20 | 09:37 | 8

@Alfred E. Neuman | 12-09-20 | 10:21: in verhouding zijn de COVID-19-moslims in de meerderheid. Dat zijn óók niet worden benoemd die het RIVM/ de GGD is ronduit schandalig. Ook hier steekt de politiek de kop weer in het zand.

Marcello Christiani | 12-09-20 | 11:56

@moetnoggekkerworden | 12-09-20 | 11:31: in de Randstad, met name de steden Rotterdam, Amsterdam en Den Haag, zijn het voornamelijk de COVID-19-moslims, bijvoorbeeld met hun trouwpartijen waarbij familie en kennissen vanuit vele grote steden in Europa elkaar komen besmetten, die het schijt hebben. Bij contact onderzoek is de gemeenschap terughoudend en gesloten. De steden zoals Groningen, Leiden en Utrecht, daar zijn voornamelijk de studenten die zoals gewoonlijk (ontgroeningen etc.) het schijt hebben. Het zal tijd worden dat GeenStijl in de stronthoop gaat roeren.

Marcello Christiani | 12-09-20 | 12:15

@Marcello Christiani | 12-09-20 | 10:06:
Natuurlijk. Dat was toch al vanaf het begin duidelijk. Iedereen hield zich eraan, behalve natuurlijk weer die ene bevolkingsgroep. Verkeersregels hebben ze ook schijt aan, overigens. En pas toen hun echte lieder Erdolf met instructies kwam werden ze ineens Roomser dan de paus. Het oude gezegde, in tijden van nood leer je je vrienden ( en vijanden ) kennen is dus weer overduidelijk gebleken.
Maar ja, ze zijn hier en we gaan er nog veel meer van "genieten" de koemnde 5 jaar. Leuk man. Zin aan. #Not.

Graaisnaaiert | 12-09-20 | 12:24
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl