Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuw logo NOS-wagens van onze belastingcenten

Lekker minimalistisch wel

wit!

Dertien ontwerpers, drie reclamebureaus, zeven inspiratiesessies, acht brainstorms, drieëntwintig managementteamvergaderingen, zes rapporten, veertien pitches, achtendertig Zoommeetings, elf focusgroepen, drie diversiteitschecks, Daan Roosegaarde, negen schetsen, drie technische concepten, twee minimum viable products, vier scrums, twaalf sprints, dertien tegendenkbijeenkomsten en één NCTV-rapport. Maar dan heb je ook wat.

Reaguursels

Inloggen

Wellicht ook meer diversiteit bij de NOS. Zowel van kleur maar ook van politieke afkomst. De redactie is nu overbevolkt door links tot extreem links. Dat geldt ook voor wat betreft de deelname aan en samenstelling van de vele talkshows. Dat is ook een kwestie van woke !

Huub12 | 16-10-20 | 08:38

Bij Op1 geen enkel moment van zelfreflectie gezien van de NOS/NPO. Alleen maar meer op hun moral high horse klimmen. Heel goed dat steeds meer mensen de StaatsTV kunnen missen als kiespijn. Maar wel graag alleen door er gewoon niet meer naar te kijken of mee te praten.

npo | 16-10-20 | 07:32 | 1

Zoals gebruikelijk beschouwt men de wereld narrow minded. Ik zie nooit kritische beschouwingen rondom zaken als BLM, identiteitspolitiek, overdracht bevoegdheden aan de EU, de linkse subsidie industrie, de import van massa's kansloze en niet in Nederland thuishorende gelukszoekers etc etc. Ondertussen wordt iedere criticaster genadeloos de maat genomen of geframed en weggezet als een domme tokkie. Ondertussen klopt men zich op de borst als het boegbeeld van deugzaam Nederland. Ik zie nul verschil met het journaille en het journaal in Rusland. Verschrikkelijk en eenzijdig deugnieuws !

Huub12 | 16-10-20 | 08:05

Laat de repo's doen door het lokale journaille en koop dat in voor de NOS nieuws, scheelt enorm in kosten van zelf er naar rijden en verslag doen.

steekmug | 16-10-20 | 06:47

Ik heb gehoord dat ze voor het spekken van de kas ook meteen gaan bijbeunen door parkeerauto's te scannen.

SaintNick | 16-10-20 | 01:53

Op1 NOS is duidelijk een afspiegeling van de VVD en dan word er door presentator Jort Kelder geïnterviewd die grote vriendjes is van Mark Rutte die duidelijk op de VVD stemt. Ja weer heerlijk neutraal.

fredz | 16-10-20 | 00:52

Keek nog even naar op1, NPO Gelauff klaagde bij NPO Op1 dat ze beschuldigd en lastig gevallen worden i.v.m. vermeend Fakenieuws. Slager die eigen vlees keurt.
Zegt een ziekenhuisdirecteur aan tafel dat ze ook lastig gevallen worden door familie van patiënten, die snapt dus niet waar de discussie over gaat.
Maar hij legt wel pijnlijk bloot waar het allemaal om draait, de NPO doet geen verslag van familie die zorgpersoneel lastig valt.

verwonderd | 16-10-20 | 00:23 | 2

Als de NOS een kansenwijk uitgejaagd wordt, zul je ze daar niet over horen.

de honden blaffen... | 16-10-20 | 01:01
-weggejorist-
jgrotius | 16-10-20 | 13:20
-weggejorist-
Bataafje | 15-10-20 | 23:57
-weggejorist-
verwonderd | 15-10-20 | 23:55

De staatsmedia gaan undercover. Nu wordt het oppassen geblazen.

jgrotius | 15-10-20 | 23:46
-weggejorist en opgerot-
Feitenpliesie | 15-10-20 | 23:44

Als ik Gelauff was liet ik mijn mensen helemaal niet meer naar dat gelul van die Covidioten en Boeren gaan. Willen die wappies toch zelf ook? Dan hoef je ze ook geen aandacht meer op radio en TV te geven. Vragen ze maar aan die kale malloot van Ongezien Nederland of ze bij hem op TV mogen. Ik zie het helemaal zitten. Hoef ik dat geraaskal van die mafklappers waar het land vol mee lijkt te zitten ook niet meer aan te horen.

Bigi Bana Boy | 15-10-20 | 23:22 | 3

Er zit een knop op uw tv.

Arachne | 15-10-20 | 23:26

Misschien toch maar eens zelf in de spiegel kijken. Zoek de afknapper in jezelf !

Huub12 | 16-10-20 | 08:07

In Amsterdam gaan de brandweerwagens volgende maand grijs overgespoten worden. Dan kunnen ze voortaan stiekem en onopvallend naar de brand toe rijden.

lulleficatie | 15-10-20 | 23:19 | 1

En de blanke of witte (mag ik dat nog zeggen?) worden allen licht getint over gespoten.

Kattie | 16-10-20 | 12:58

Nu bij Op1; hoop gezever, maar de opening van Jort Kelder vatte het sl samen. Gelul dat NOS neutraal is, het is linkse berichtgeving. Dus niet janken dat men jullie niet moet! Nogmaals, de media medewerkers mogen nooit berdreigd worden, nooit! Maar jank niet over de woede van de mensen, dat hebben jullie op jullie zelf afgeroepen door gewoon standaard pro links te zijn. Onafhankelijk... m'n reet!

Nederlanddraaitdoor | 15-10-20 | 22:55 | 4

@Bigi Bana Boy | 15-10-20 | 23:23: wappie Nederland bestaat niet. Wel een hele grote groep die zich steeds meer stoort aan de continue stroom gekleurde berichten, het continu afgeven op Trump en het volstrekt kritiekloos verkopen van falend kabinetsbeleid. Zie ook het voeren van identiteitspolitiek. Door een staatsomroep die objectief zou moeten zijn. Not !

Huub12 | 15-10-20 | 23:37

@Huub12 | 15-10-20 | 23:37: Ze bedienen zich van een makkelijke frame. Gewoon niet zo slim. Of een beetje dom.

Reaaalist | 16-10-20 | 00:25

@Bigi Bana Boy | 15-10-20 | 23:23: ik schreef niet " Jort zei" , ik schreef "Jort vatte samen" ... best een verschil

Nederlanddraaitdoor | 16-10-20 | 00:30
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist en opgerot-
quigg | 15-10-20 | 22:55

Slechte zaak om te zwichten voor idioten. Logo drie keer zo groot maken en in elke bus een paar soldaten mee om dat losgeslagen gajes te trakteren op een keiharde pedagogische tik.

Drs. Paco P. | 15-10-20 | 22:47 | 1

Nou ja, daar zeg je wat. Ik vind dat politici en journalisten bedreigen of hinderen bij hun werk doen, een vrij ernstig misdrijf en een aanslag op de democratie. En wat mij betreft mogen daar forse gevangenisstraffen op staan. De achtergrond van de daders interesseert mij niet of ze nu link of populisten zijn. Wat mij betreft pakt de politie met behulp van de AIVD een flink aantal van die fascistoïde onruststokers op, of laten ze weten dat op de radar staan. Pak ze maar aan die linkse en/of populistische bruinhemden.

Bigi Bana Boy | 15-10-20 | 23:27

Hoe minder NOS hoe beter.
Het logo weg is al een goede eerste stap.
Daarna graag de subsidiekraan dicht en de voltallige hoofdredactie op straat.
Marcel Gelauff Goebbels mag zelf het licht uitdoen.

Mark zit te Dutten | 15-10-20 | 22:39

De onafhankelijke heer gelauff zit weer te banken op TV in de slachtofferrol. Tenenkrommend !

Huub12 | 15-10-20 | 22:38 | 1

Ze willen dat we alleen dat we uitzenden wat zij willen zien maar wij maken onze eigen onafhankelijke keuze kots.

likdoorn | 15-10-20 | 22:42

Sinds de nos op huidskleur is gaan selecteren verdienen ze daar het predikaat "journalist" in de verste verte niet meer. Extreemlinkse radicale ophitsers zijn het (o.a. met hun "witte" mensen) en de reacties erop zijn navenant.

jgrotius | 15-10-20 | 22:30 | 2

Witte mensen
Mensen van kleur
Mensen met een migratie achtergrond
"Jongeren"
Als de NOS ergens invloed op heeft gehad dan is het wel op het continue aanpassen van ons gewenste taakgebruik volgens de laatste deugmode..

Mark zit te Dutten | 15-10-20 | 22:42

@Mark zit te Dutten | 15-10-20 | 22:42: En natuurlijk het pleonasme "tot slaaf gemaakten".

F.Klondyke | 15-10-20 | 22:48

Onafhankelijke media
Hahaha

journaal, radio, actualiteiten rubrieken, jeugdjournaal, praat programma 's.

Allemaal kneiter links

rigelstraat | 15-10-20 | 22:16
-weggejorist-
Piet Karbiet | 15-10-20 | 22:02 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen
-weggejorist-
likdoorn | 15-10-20 | 21:37

Buitengewoon boeiend topic dit, wat opvalt is de tweedeling van de realiteit zoals die door nieuwsproducenten en nieuwsconsumenten wordt ervaren, of zoals Komrij het verwoorde:

"'De wereldbeelden zijn versplinterd maar we blijven jongleren met de scherven. De coherentie is zoek en al onze ideeën zijn cellotape.De mensen zijn er niet gelukkiger van geworden. Je ziet, in het politieke en geestelijke leven, jongleurs die zich in zo veel bochten hebben gewrongen dat je je erover verbaast dat ze nog ademhalen."

Gerard Komrij - De gelukkige schizo.

De Briemusketier | 15-10-20 | 21:36 | 1

dank.

nobodiesunmighty | 15-10-20 | 22:40

Journalisten dienen geen haar meer of minder bescherming te genieten dan welke andere willekeurige burger ook. Doe je werk - helemaal als dat van onze belastingcenten is. Zelden een mensensoort tegengekomen die zichzelf zo onmisbaar acht. Ook dat gemauw om een vorm van 'onschendbaarheid' in oorlogsgebieden is compleet van de zotte. Oorlog is nu eenmaal oorlog - en als je oorlogsverslaggever bent, dan kun je wel eens in de baan van een kogel terecht komen. Risico van het vak.

bisbisbis | 15-10-20 | 21:31 | 1

De NOS heeft helemaal geen echte oorlogsverslaggevers. Het is hooguit embedded en daar is niks objectiefs of gevaarlijks aan. Zo'n Lex Runderkamp staat gewoon 2000 km verderop in een buurland wat te brallen. De echte oorlogsjournalisten hebben geen bescherming, behalve een fixer en wat ander duister volk. Die gaan niet embedded, en laten hun verhaal niet censureren door Defensie of NOS. Maar daar blijft het niet bij, wat NOS betreft. Als je een week naar Radio1 luistert, dan hoor je vrijwel alleen links geleuter en staatspropaganda. En dat gaat dus 24/7 door. Trump bashen, Wilders demoniseren, Obama verheerlijken, kozp/blm op het schild hijsen, de term witte Nederlander gebruiken, etc, etc. Het is overigens niet alleen de NOS. De Belgische radio1 is geen haar beter en ouwehoert net zoveel complete onzin. En daar zit het probleem. We zitten opgescheept met een activistische staatsomroep, waar ze in Noord Korea nog wat van kunnen leren. Dat is uitermate gevaarlijk in een zogenaamd vrij en democratisch land als Nederland.

Klappernoot | 15-10-20 | 22:00

Ongehoord Nederland komt met een Zwarte Pietenjournaal - misschien maar eens lid worden?

Dr. Worstenbroodje | 15-10-20 | 21:28 | 1

Doen - een tegengeluid is normaal en gezond

Huub12 | 15-10-20 | 22:06
-weggejorist-
EenGoedBegin | 15-10-20 | 21:28 | 1

Zonder logo lijken ze eigenlijk nog meer op een soort Stasi-busje met een bult van een straalantenne erop. Alsof boze boeren of loslopende GGZ-klanten dat niet opmerken.

B.Spiritus | 15-10-20 | 21:15 | 2

U begrijpt het ook écht niet, hé? Zonder dat logo valt dat bescheiden antennetje -neergeklapt of niet- toch helemaal niet op? En een coronawappie die bij een demo ergens op het Haagse Buitenhof zo'n busje ziet staan denkt toch vanzelf: 'daar zit geen logo op, dus die kan nóóít van de NOS zijn' ?

bisbisbis | 15-10-20 | 21:40

@bisbisbis | 15-10-20 | 21:40: Die coronawappies worden naar zo'n antenne aangetrokken alsof 't een 5g mast is...

ReyNemaattori | 16-10-20 | 09:33

De NOS is een omroep die steeds, verhuld en onverhuld, politiek bedrijft: probeert de Nederlandse politiek op alle mogelijke manieren te beïnvloeden, door bepaalde zaken wel en bepaalde zaken niet, of in een verkeerde context te laten zien. Ik kan zo een stuk of dertig zaken noemen. Kennelijk krijgen steeds meer mensen dat door; mijn goede moeder zaliger zei altijd: wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. Dhr. Gelauff huilt krokodillentranen; zijn club is de oorzaak van dit toenemende misnoegen. We hebben behoefte aan een goede en correcte nieuwsgaring, niet een staatsomroep vol met partijgangers die de hielen van Rutte c.s. likt.

snotkoker | 15-10-20 | 21:14

Gewoon de kop van @marcelgelauff heel groot op die wagens plakken. Dat zal ze leren!

ristretto | 15-10-20 | 21:04
-weggejorist-
Stijlicoon | 15-10-20 | 20:23 | 1
-weggejorist en opgerot-
moejjek | 15-10-20 | 20:23
-weggejorist-
Phantomas | 15-10-20 | 20:21 | 1

De volgende stap is dat het strafbaar wordt om je mening te verkondigen zodra die niet voldoet aan bepaalde standaarden. Dan gaan ze je werkgever bellen of kom je op een lijst voor een berufsverbot. Zouden ze nog staan te juichen ook in de MSM als zo'n maatregel er zou komen. We keuren de situatie in Rus l and af. Maar of onze media echt objectief, onafhankelijk en kritisch zijn ? Ik merk er niets van.

Huub12 | 15-10-20 | 20:20 | 1

Die stap is allang in werking getreden. Kijk maar naar Derksen of de glazenwasser van aquarium.

hisxxx | 16-10-20 | 01:05

Ik blijf met mijn handen van journalisten af.
Maar om nu te spreken van eerlijke, kritische, neutrale verslaggeving van feiten is de wereld op zijn kop. We worden stelselmatig gemanipuleerd en voor de gek gehouden door de media. Alles wat niet past in het gewenste frame of profiel wordt doodgezwegen of belachelijk gemaakt. Men zit op het niveau van de media in Rusland.

Huub12 | 15-10-20 | 19:57 | 5

Wie had gedacht dat RT ooit betrouwbaarder gevonden zou worden dan de NOS. Ik denk dat we dat moment nog niet bereikt hebben, maar het is niet ver meer weg.

EenGoedBegin | 15-10-20 | 21:31

@likdoorn | 15-10-20 | 20:10: Vanaf vanochtend vroeg. Wat hossende mensen in een tentje op 21 uur. Grapperhaus moet al helemaal zijn muil houden.

Piet Karbiet | 15-10-20 | 21:46

RT is duidelijk betrouwbaar in haar onbetrouwbaarheid, alwaar ze af en toe onbetrouwbaar in is. Maar daar vertrouwen we dan ook op. NOS heeft hezelfde frame ontwikkeld, alleen met een sausje Nederlandse knulligheid. Ik vind het wel verdrietig. Ik mis Fred Emmer en Joop....

nobodiesunmighty | 15-10-20 | 22:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoorde dat Daan Roosegaarde inmiddels in een transitie zit na een aantal mislukte gecloonde ideeen.

Dwarsdenker | 15-10-20 | 19:53

Nu moet je natuurlijk normaal doen tegen journo's, maar die verdienen wel betere vrienden dan Gelauff. Die kan sowieso beter eerst naar ikea voor een bootlading spiegels, de zijne zijn allemaal stuk.
.
Maar nee, Gelauff vraagt zich niet af waaròm er debielen zijn die zijn mensen aanvallen, hij schiet meteen in zijn standaardkramp van janken en vingerwijzen: "De journalistiek ligt onder vuur van mensen en groeperingen die alleen hun eigen wereld willen terugzien, elk ander perspectief onmogelijk proberen te maken en daarmee de persvrijheid aantasten". Cry me a river.
.
Op zich klopt dat wel, het is alleen niet nieuw. We hebben al decennia last van mensen en groeperingen die alleen hun eigen wereld willen terugzien, elk ander perspectief onmogelijk proberen te maken en daarmee de persvrijheid aantasten. Alleen heette dat soort tuig vroeger bij de NOS gewoonlijk 'kwaliteitsjournalisten' en 'actievoerders'.
.
Het is alleen nu een probleem omdat de 'verkeerde' mensen hun geluid laten horen zonder dat mensen als Gelauff dat kunnen beïnvloeden. Daar kan hij niet mee overweg en dat probeert hij nu ons probleem te maken omdat het hem ineens raakt. Zo werkt dat niet. Het was al een probleem toen het journaille het zelf deed en nu is het nog steeds een probleem. Niet doen alsof het nieuw is.
.
Een stel debielen niet met een andere mening kan omgaan en dus maar journo's meent te mogen bedreigen moeten we verbannen naar Rottumerplaat totdat ze een normaal gesprek kunnen voeren. Laten we alleen niet vergeten dat je rustig een groothandel kunt bedreigen en dan gewoon partijideoloog bij groen links kunt worden (hoi Wynand!). Dat is ook niet echt een hele normale manier van je ongenoegen uiten. Hebben we de NOS nooit zo nadrukkelijk over gehoord, maar die omissie zal Gelauff wel onder 'neutrale verslaggeving' schuiven. Die irritante neiging heeft hij wel vaker. Kijk maar naar de berichtgeving over Seattle. Dat waren nog net geen vrijheidsstrijders.
.
Jouw vriendjes deugen net zo min als deze feesboek eencelligen, dus kom van dat paard man, straks val je nog. We hebben werk te doen en wees blij dat we nog naar je willen luisteren. Dat krediet had eigenlijk al op moeten zijn.
.
Als 'de journalistiek' zo'n verheven instituut is, wordt het tijd dat Gelauff en de zijnen zich daar eens naar gaan gedragen, want momenteel heeft de 'journalistiek' maar heel weinig meerwaarde.
.
Of ik nou hallucinant gezwatel via social media doorkrijg, of Rian van Rijbroek bij Nieuwsuur. Dat is precies hetzelfde.

pietvanvliet | 15-10-20 | 19:50 | 2

Jezuschristus... Mand!

pietvanvliet | 15-10-20 | 19:51

Prima analyse en lekker leesbaar. Wilt u geen stukjes gaan schrijven voor GeenStijl?

Zenzeo | 15-10-20 | 21:02

De NOS kan beter die linkse lucht uit haar bek spoelen. Maar bedreigen of zelfs aanvallen is uiteraard een stap te ver. Gewoon vriendelijk naar huis sturen, wegzappen en hopelijk binnenkort wegstemmen.

PureYak | 15-10-20 | 19:46

"Volgens Thomas Bruning van de NVJ wordt de NOS ook vaak gezien als partij, 'terwijl ze hun best doen om onafhankelijk nieuws te brengen'. "

www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...

Der Schnitzeljäger | 15-10-20 | 19:27 | 3

"De journalistiek ligt onder vuur van mensen en groeperingen die alleen hun eigen wereld willen terugzien, elk ander perspectief onmogelijk proberen te maken en daarmee de persvrijheid aantasten."

Der Schnitzeljäger | 15-10-20 | 19:28

De splinter en de balk ....

Der Schnitzeljäger | 15-10-20 | 19:28

@Der Schnitzeljäger | 15-10-20 | 19:28:
Dat heb je nou eenmaal in kansensteden.

MogeWijEveOvergeve | 15-10-20 | 19:32

Dat is allemaal hysterie. Nul bewijs, er bevinden zich geen terroristen onder de demonstranten. Dat komt weer uit de diepste krochten van de onderbuik.

MogeWijEveOvergeve | 15-10-20 | 19:26

#JanDeBouvrieLeeft!

marcoplarco | 15-10-20 | 19:23

Maar Astrid Kersseboom vind ik wel lief.

Barend Braakbal | 15-10-20 | 19:14

Ik vraag me toch af als je een betaal-TV pakket had, waarin je per omroep kiezen kon, hoeveel burgers er bereid zouden zijn voor de NPO te betalen.....
De NPO is de afgelopen 10 jaar veranderd naar de Nationale Propaganda Omroep.
Naar het voorbeeld van de voormalige DDR of Noord Korea.
Uitsluitend opgelegde meningen en roze-bril uitzendingen en feel-good discussies. De NPO speelt naar mijn mening niet echt een rol meer voor een goede beeldvorming. Men spreekt wenselijke taal en laat wenselijke beelden zien. Het is net Instagram of FB. Alleen deugdenkers zijn welkom.
Uiteraard dien je van die mensen af te blijven, en je kan ze altijd nog de rug toekeren als ze toelopen. Gewoon boycotten. Ze zenden toch alleen uit wat in het straatje past.

Tuinhekje | 15-10-20 | 19:09

Enige duiding? Heeft het volk toch wel door dat NOS het instrument van Rutte CS. voor staatspropaganda is?

snars | 15-10-20 | 19:09

Met Sint Karskens die voorleest uit het grote Zwartboek NOS.

WitteGaper | 15-10-20 | 19:15

Tragisch hoor, ook hier zie ik dat alles wat in de VS gebeurt ook hier gaat gebeuren: Fake media, complotten, QAnon...

Popeye657 | 15-10-20 | 19:06

Dus omdat ze bij fake news zeggen dat ze bedreigd worden moeten wij dat allemaal maar voor waar aannemen.
Het moet niet gekker worden.

komtdatschot | 15-10-20 | 19:00

Absoluut dieptepunt is voor mij nog steeds de berichtgeving over de leraar die op school doodgeschoten werd door een leerling (een zekere 'murat' als ik me goed herinner), zo'n 20 jaar geleden. De verslaggever ging als éérste het schoolplein op, om 'sympathiserende' medeleerlingen van de moordenaar voor de microfoon te laten vertellen dat de leraar het er eigenlijk wel naar gemaakt had en de moordenaar wel oké was...

Zenzeo | 15-10-20 | 18:58 | 2

Was Murat D. inderdaad ....

Der Schnitzeljäger | 15-10-20 | 19:38

De verslaggever is natuurlijk gelijk gepromoveerd na dat voorbeeldige voorval.

hisxxx | 16-10-20 | 01:11

Zwartboek NOS journaal, een archief met voorbeelden van manipulatie vooringenomenheid en soms ronduit nepnieuws door het NOS journaal.
thekarskenstimes.com/weblog

de honden blaffen... | 15-10-20 | 18:54 | 1

En dat is nog maar een handvol van alle manipulatie. Nalaten is ook doen.

Piet Karbiet | 15-10-20 | 21:50

"er wordt geroepen dat we leugenaars zijn"
_O-

Shadowzz | 15-10-20 | 18:53

Om mij heen hoor ik al jaren dat ook hele gematigde burgers zich groen en geel ergeren aan de politiek gedreven klimaatpropaganda van de NOS (zie bv Ross McKitrick en/of Richard Lindzen over het IPCC), het niet of onvoldoende melden van andere wetenschappelijke inzichten, en het niet benoemen van de wetenschappelijke discussie rond de vermeende 'consensus', de rol van CO2, het klimaat'akkoord' waar de burger van achteren werd genomen, en propaganda voor onzinnige en geldverspillende heffingen, subsidies en 'investeringen' m.b.t. panelen, molens, elektrische auto's, biomassa, en de onderzoeksbias op basis van 'een muur van geld' voor zoeken naar antropogene invloed.
Tot mijn genoegen zie ik als gematigde burger vandaag dat de NOS al de eigen logo's van de auto's moet halen. Het is eerder zo ver dan ik had verwacht. Zouden ze voor te veel mensen te ver zijn gegaan met eenzijdige 'journalistiek'?

Harry.Langezwaal | 15-10-20 | 18:52 | 1

Het kan ook simpelweg zijn dat ze een excuus gevonden hebben om het criminele Marokkanen probleem niet te hoeven benoemen. De media worden al jarenlang aangevallen in bepaalde wijken.

hisxxx | 16-10-20 | 01:14

Jammer dat er blijkbaar ook mensen zijn die de persvrijheid van de NOS net zo respecteren, zoals de globalisten en hun gevestigde media de persvrijheid respecteren van de HEN onwelgevalligen.
Overigens is het al jaren gevaarlijk met een camera in kansenwijken te lopen, maar ik begrijp dat de NOS deze "hindering" anders wil spinnen.

Jan Passant mk2 | 15-10-20 | 18:51

Kijk ik het Ster-blokje na EenVandaag nog even mee, zie ik vrijwel alleen overheids&NGO-spotjes, op één Nicotinel-reclame na.
Alles wat ik voorbij zag gaan was impliciete gedragsverandering.
Ik wordt hier een beetje onpasselijk van.

Abject | 15-10-20 | 18:51 | 2

die Nicotinelreclame is ook obv overheidsbeleid

Lu_Tze | 15-10-20 | 19:28

Gaslighting. In die lange commercial van Socutera zit gewoon geen enkele blanke meer. Weten zij wel wie hun donateurs zijn?

Piet Karbiet | 15-10-20 | 21:52

Misschien moeten ze de bus maar beplakken met het PVV logo. Gezien de vermoedde achtergrond van de daders zullen ze dan niet lastig gevallen worden.

watazooi | 15-10-20 | 18:46 | 2

PVV stemmer hier. Hoewel ik de NOS herken voor wat ze zijn, zal ik ze nooit hun koek van eigen deeg serveren.

Jan Passant mk2 | 15-10-20 | 18:54

Dat vraag ik me af. De nos wordt volgens mij vooral lastig gevallen in de zgn. kansenwijken. Een ongemakkelijke waarheid voor de nos die dat soort feiten toch het liefst uit het nieuws wil houden. Wilders mag immers geen gelijk krijgen.

Barend Braakbal | 15-10-20 | 19:07

Bij EenVandaag mogen de nos-jongens-en meisjes huilie huilie doen over die gemene samenleving. Vooropgesteld: geweld en bedreigingen moeten ten allen tijde worden afgekeurd. Maar om nos-journalisten te vergelijken met ambulance-personeel is een gotspe. Al sinds jaar en dag wordt er geklaagd over de links gekleurde, bevooroordeelde berichtgeving van de nos, en al sinds jáár en dag wordt hier he-le-maal niéts mee gedaan. Ja dan kan je verwachten dat vroeg of laat het volk zijn ongenoegen laat blijken. Want het vólk betaalt de nos-jongens-en meisjes. En dat doet het niet om voorgelogen te worden.

Zenzeo | 15-10-20 | 18:43 | 1

Een journalist voor leugenaar uitmaken of er fake news naar roepen gaat nog eens op eenzelfde lijn getrokken worden als het beledigen van een ambtenaar in functie.

Abject | 15-10-20 | 18:55

In Één Vandaag werden de raddraaiers die de NOS oh zo ernstig zouden hinderen in hun werk een klein groepje genoemd. Vraag me toch echt af waarom er niet gewoon eens wordt onderzocht hoeveel procent van de Nederlanders de berichtgeving van de NOS behoorlijk in twijfel trekken inmiddels? Dat zijn er volgens mij heel wat meer dan een "klein groepje". NOS lijkt in een soort van eigen grachtengordelbubbel te leven?

Maar van journalisten blijf je overigens wel af.

Jan, Leiden | 15-10-20 | 18:43 | 1

Grachtengordel-Mediapark-Binnenhof, dat is de enclave waarbinnen ze opereren. Alles daarbuiten is haram.

Zenzeo | 15-10-20 | 18:45

Wappies moeten gewoon van anderen en hun spullen afblijven en anders de lat erover

Diederik_Ezel | 15-10-20 | 18:41 | 2

Alleen wappies?

Julianalaan | 15-10-20 | 18:58

Ga maar eens in buurten als Kanaleneiland of Schilderwijk filmen....
Met wat voor logo dan ook.

Tuinhekje | 15-10-20 | 19:03

Persvrijheid is de enige hoeksteen. Ook al ben je het niet eens met de inhoud.. de vrijheid staat daar boven.

TheManiac | 15-10-20 | 18:35 | 1

De vraag is alleen in hoe verre een staatsomroepbedrijf onder pers valt. Aan nieuwsgaring doet NOS/NPO niet. Aan meningen pluggen wel.

Lu_Tze | 15-10-20 | 19:35

Smerige spelletjes op EenVandaag. De hoernalistiek kruipt nog dichter op schoot van de Kartelpolitiek.

Abject | 15-10-20 | 18:34

Net op NPO1, de NOS stickers moeten van de busjes af, mede door PVV en FVD. Lekker makkelijk.

De Let | 15-10-20 | 18:32 | 2

Bron?

JJMS | 15-10-20 | 18:38

Er wordt net gedaan of het alleen boeren en viruswappies zijn, er wordt natuurlijk weer voorbijgegaan aan bepaalde niet nader te benoemen gemeenschappen.daarover spreekt men niet

laurentius | 15-10-20 | 18:32 | 1
-weggejorist-
JJMS | 15-10-20 | 18:32

De NPO zet ons er weer mooi op in de ons omringende landen want die volgen ook de staats tv.
Feestende blanke tokkies die het laatste kwartier voor de sluiting van de café's even los gingen.
Geen wanklanken bij de BLM demonstratie in Amsterdam zelfs steun vanuit de politiek voor halsema.
Een verrot systeem dat volledig de staats boodschap uitdraagt.
En daar rijkelijk voor beloond worden.

likdoorn | 15-10-20 | 18:29

Ok, eerst de gebruikelijke disclaimer; geweld en dreigen = altijd fout! Maar nu terzake; misschien moet de NOS/NPO zichzelf eens in de spiegel kijken en zich afvragen hoe dit nu komt. Misschien is men de linkse bril waardoor ze kijken, of de linkse meesters die ze dienen meer dan zat.......

Nederlanddraaitdoor | 15-10-20 | 18:19 | 1

Misschien?? Ik weet het wel zeker.

Zenzeo | 15-10-20 | 18:48

Ooit zo'n bus klem gezet met een vrachtwagen. Netjes aan de inwoners van de bus gevraagd of ze hem even een paar meter wilden verzetten omdat ze anders voor 3 uur klem zouden staan. Werd halverwege gelijk onderbroken: "Wij gaan nergens heen, weet je wel van wie wij zijn". Oke prima *trailer er strak achter geparkeerd en afgekoppeld* succes ermee!

FrikandellenEdje | 15-10-20 | 18:12 | 3

Mooi verhaal!

obominotie | 15-10-20 | 18:28

Flinke stoere jongen, respect kuch

Popeye657 | 15-10-20 | 18:58

Ineens begrijp je dat de nick de lading dekt.

Guillermo | 15-10-20 | 19:46
-weggejorist-
mevr.Kribo | 15-10-20 | 18:09 | 2

Nu valt het inderdaad helemaal niet meer op, zo’n straalwagen...

Ad Hominem Tu Quoque | 15-10-20 | 18:09

Je kunt ook niet met een logo van FvD of PVV in de Schilderswijk rondlopen.

Dubbelepunthoofd | 15-10-20 | 18:07

Lach er maar om, maar ik vind het dieptriest. Het gaat mij niet om de NOS maar om wat dit zegt over dit land, dit verachtelijke volk en onze democratie. Maar het zal wel weer prachtig gevonden worden. Net zoals het volk keer op keer weer voor potentaten kiest.

Bigi Bana Boy | 15-10-20 | 18:03 | 7

@Giraf01 | 15-10-20 | 18:14: De Putins, Orbans, Bolsenatos en Erdogans en hun West-Europese equivalenten. Lul niet niet zo stom met het lijstje politici die jij opnoemt. Geen van die personen komt in de buurt van de potentaten die ik bedoel. Als mij één ding opvalt van jullie type jankerts is dat jullie altijd doen alsof we hier in Noord-Korea wonen. Flikker toch eens op met dat gelul. Hystericus.

Bigi Bana Boy | 15-10-20 | 19:50

@JJMS | 15-10-20 | 18:36: Dat is net zo goed beschamend. Waarom moet er altijd iets tegenover gesteld worden? Heb ik gezegd dat het alleen maar erg is als het de NOS betreft? Je moet met je vette pauperhandjes van journalisten en politici afblijven. Ik ben dat geïntimideer en gedreig spuugzat.

Bigi Bana Boy | 15-10-20 | 19:52
-weggejorist-
Huub12 | 15-10-20 | 20:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Breng het nieuws " het leven zoals het is " recht voor de raap en niet hetgeen dat alleen in sommigen hun kraam past .

likmegaties | 15-10-20 | 18:03

Volgens Aalbersberg is in een democratie vertrouwen in de overheid nodig. Dat klopt. Maar dat vertrouwen kun je niet opleggen, dat moet de overheid verdienen. En dat doe je niet met list en bedrog, gesteund door de propaganda omroep.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard, zoals men zegt. Voorlopig rent het paard nog.

Schmalz | 15-10-20 | 18:01 | 2

Wat heeft Nederland met democratie te maken? Dat de staatsomproep niet onafhankelijk is weet ondertussen iedereen die niet onder een steen leeft. Logisch dat er verzet komt.

BorisBonkestoter | 15-10-20 | 18:41

Complete onzin: voor een democratie is juist wantrouwen en controle nodig. Verdeel de macht in brokken is een klassieker. Maar ook onafhankelijk journalistiek die kritisch is en niet aan het handje van de regering of elite loopt: controleren en lastige vragen stellen in plaats van een ideologie volgen. Geen NPO of NOS dus.

ZoekEenVrijeNick | 15-10-20 | 19:37

Het is tegenwoordig geaccepteerd dat zichzelf overschreeuwende, van het eigen gelijk overtuigde en in eigen bubbel levende creaturen verslaggeving onmogelijk maken, wanneer zij het idee hebben dat deze zich niet voegt naar hun eigen opvattingen.
Het op deze wijze aantasten van de persvrijheid beschadigt ook de democratie.

Graaf_Slis | 15-10-20 | 18:00
-weggejorist-
Lampie | 15-10-20 | 17:56 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Nieuwe Onzichtbare Scheurijzer?

GeenStijl-reaguurder | 15-10-20 | 17:55

Antifa houdt er niet van om gefilmd te worden.
Dan worden ze gewelddadig.
Best lullig als je ze al die tijd de hand boven het hoofd hebt gehouden.

Osdorpertje | 15-10-20 | 17:49 | 1

Ook als ze niet gefilmd worden, is Antifa gewelddadig.

Spring Bruissteen | 15-10-20 | 17:58
-weggejorist-
Harry Turtle | 15-10-20 | 17:39 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Wegens geradicaliseerde boeren... haha.

Southpark | 15-10-20 | 17:39 | 1

Het is inderdaad een onbestaanbaar. Boeren, hard werkende ondernemers, gebonden aan hun land, geradicaliseerd? Hooguit tot wanhoop gedreven. Mensen die dat soort kreten gebruiken hebben een hele nare, verborgen agenda.

Otto Normal | 15-10-20 | 17:45

Bij de NOS werken geen journalisten, maar opiniemakers.

de honden blaffen... | 15-10-20 | 17:38 | 1

Alleen snappen ze dat zelf nog niet lijkt het.

Rohin | 15-10-20 | 17:43

Ze hebben het verkeerd verstaan toen ik zei: "Marcel Gelauff gewoon verwijderen". Mondkapje voor de oren gehad.

Dubbelepunthoofd | 15-10-20 | 17:33
-weggejorist-
Nehemia | 15-10-20 | 17:31 | 2

Compensatie-reactie van de NPO op de berichten van "extreem rechts" over het driekwart allochtonen-aandeel op de covidafdelingen in ziekenhuizen.

WirMachenMusik | 15-10-20 | 17:26

-weggjorist-

Sitting_targets | 15-10-20 | 17:25
-weggejorist-
Abu Bachouca | 15-10-20 | 17:23

Ze zouden ook niet uit kunnen rukken.

Schoorsteenveger | 15-10-20 | 17:22

Wat een aanstellerij weer. NOS-activisten doen zelf de hele dag door niets anders dan anderen uitschelden en zwartmaken, maar als dat balletje teruggekaatst wordt is Leiden in last? Flikker toch op.
(afgezien van bedreigingen/slopen natuurlijk, dat kan niet)

obominotie | 15-10-20 | 17:20

Die auto's worden binnenkort zwart gespoten want zwarte auto's doen er toe.

Koonkluk Huis | 15-10-20 | 17:19 | 1

Black Cars Matters.

Nehemia | 15-10-20 | 17:31

Niet dat ik nog het journaal kijk (mee gestopt 3 maanden geleden), maar ff kappen met het dagelijkse Virologen gelul en het aantal IC-bedden dat bezet is. De mensen zijn het zat, begrijpen ze dat niet bij de NOS??

Frietpiet | 15-10-20 | 17:18 | 2

Elke dag een update hiero

menage | 15-10-20 | 17:38

Dit is "self canceling".
Dat uitgerekend de club van Gelauff, die sekte die de werkelijkheid volgens eigen moraal in wil kleuren, het pigment uit zijn eigen logo verwijdert is wel heel tekenend. De lieden die beweren dat ze in hun journaal kunnen tonen hoe de wereld er in werkelijkheid uitziet poetsen zichzelf uit diezelfde wereld weg.
De afspiegeling van de samenleving toont vanaf vandaag alles en iedereen in de bontste kleuren, behalve de afspiegelaars zelve. Die zijn onzichtbaar gemaakt.
O, ironie.
In de DiviDatabase staat iedereen vermeld, met naam en toenaam maar vooral met welk pigment, welke kleur, welk ras, welke achtergrond, behalve degenen die de DiviDatabase noodzakelijk achten, de sekteleden zelf. Die worden vanaf nu bewust anoniem gemaakt, weggegumd, "ausradiert", die bestaan zogenaamd niet, die zijn incognito.
Ultieme zelfopoffering.
De DiviBokaal gaat deze keer naar degenen die besloten hebben om het logo te verwijderen. Zichzelf onzichtbaar maken betekent nóg meer kleur geven aan de omgeving. Een vanzelfsprekende volgende stap is het onzichtbaar maken van de journalisten, de reporters, de verslaggevers met hun "white privileges", gevolgd door alle witte anchormen en anchorwomen, alsmede alle bounty's.
Een afspiegeling van de samenleving, dat is een Journaal dat zichzelf volledig heeft weggevlakt.

Schoorsteenveger | 15-10-20 | 17:18

Beetje de NOS-medewerkers gaan lastig vallen.
'Leuk he'.
Dat die mensen daar nerveus van worden, dat boeit natuurlijk niet.
Alsof die technici iets te maken hebben met de keuze van wat er wordt uitgezonden.
Die lastigvallers lijken wel Antifa's zeg.
Als je niet zegt wat wij willen dat je zegt gaan we deplatformen.
Dan gaat de democratie maar kapot als bij een fanatiek geloof of zo.

kloopindeslootjijook | 15-10-20 | 17:11 | 4

@obominotie | 15-10-20 | 17:21: Dat maakt het natuurlijk wel ok. Geweld wordt dus selectief verontwaardigd toch geaccepteerd. Totdat Akwasi wat roept natuurlijk.

menage | 15-10-20 | 17:41

Geweld en dreigen is niet oké.
Daarentegen is er niets op tegen die lui kenbaar te maken dat ze een stel leugenaars en stemmingsmakers zijn. Vind ik dan he.

Rohin | 15-10-20 | 17:46

De NPO gedraagt zich als een linkse propaganda lub, echter betaald uit de algemene middelen. Het is van tweeën een: of je bent een publiek instituut en houdt je berichtgeving neutraal of je bent links en zorgt op commerciële basis zelf voor je centjes. De huidige NNPO mag van mij inderdaad gedeplatformed worden. Defund NPO!

5611 | 15-10-20 | 19:36
▼ 1 antwoord verborgen

Hmmm. Als dit dan de wal is die het schip moet doen keren is het wel een behoorlijk lelijke.

Joffri | 15-10-20 | 17:10

Volgens Gelauff:
“De journalistiek ligt onder vuur van mensen en groeperingen, die alleen hun eigen wereld willen terugzien, elk ander perspectief onmogelijk proberen te maken en daarmee de persvrijheid aantasten.”

Naast het feit dat ik na het lezen van deze quote eigenlijk gelijk moest denken aan de opmerking van Rutte tijdens de coronapersco, vind ik ook dat het journalistieke vak onder vuur ligt door journalisten die alleen hun eigen kijk op de wereld over willen brengen en elk ander mogelijk perspectief resoluut afwijzen.

ZonderNaam | 15-10-20 | 17:09 | 4

Die Gelauff heeft een joekel van een plaat voor z'n kop, maar dat zie je bij alle (nationaal)socialisten.

jgrotius | 15-10-20 | 17:20

Onzin. Is de schuld van Wilders, Baudet, Trump, de boeren, de 'witte' man. Die stoken al die Nederlanders op om kritisch om zich heen te kijken en zelf na te denken. Stop daar nou eens mee!1!! De NOS en uw overheid hebben tóch altijd gelijk.

GWB | 15-10-20 | 17:21

Het gaat al fout bij het tweede woord: journalistiek. De NOS houdt zich niet bezig met journalistiek, maar met activisme.

obominotie | 15-10-20 | 17:23
▼ 1 antwoord verborgen

Even of-topic: Weet iemand waar grapperhaus is? Al dágen niks meer van hem gehoord of gezien. Hij zal toch niet zoals Wilders, ook in quarantaine zijn.

pa_niek | 15-10-20 | 17:08 | 6

Die ligt in scheiding.

Ruimedenker | 15-10-20 | 17:21

@pa_niek | 15-10-20 | 17:13: Die wordt nog steeds uit de wind gehouden vanwege zijn bruiloft. Binnenkort komt de NPO met een uur lang portret van de minister, hoe hard hij wel niet werkt en zo, en kan hij ons weer als vanouds uit gaan schelden.

5611 | 15-10-20 | 19:39
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Mr.Crowley | 15-10-20 | 17:08

Ja NOS, om met Abraham Lincoln te spreken:
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”

de honden blaffen... | 15-10-20 | 17:06

Dan voelt de NOS ‘ns hoe het voelt als je met een roze plopkap een zogenaamde anti-fascist vragen wilt stellen.
Agressief reageren is voor intellectueel gemankeerden.
Er lopen nogal wat domme debielen rond.

Ruimedenker | 15-10-20 | 17:06

Lekker de technici van de NOS gaan lastig vallen.

"Vrijwel dagelijks worden journalisten en technici die voor verslaggeving onderweg zijn, geconfronteerd met opgestoken middelvingers of scheldpartijen. Ook wordt er afval naar hen gegooid, en worden de wagens op de weg afgesneden of geblokkeerd. Monteren en het leggen van radio- en televisieverbindingen met Hilversum wordt bij tijd en wijle onmogelijk gemaakt door op de auto te bonzen of er tegenaan te plassen."

Die die gewoon hun werk. Als je inhoudelijk iets anders wil, moet je bij de beleidsmakers zijn.

kloopindeslootjijook | 15-10-20 | 17:05 | 3

Hoe wordt het leggen van een radio- of televisieverbinding onmogelijk gemaakt door tegen een bus aan te plassen? Het bonzen kan ik me nog voorstellen, maar zijn die bussen niet waterdicht? En trouwens, je hebt camera's, film die gekken, zet ze live op het internet.

Met_baard | 15-10-20 | 17:17

Wel straf dat het al zover is gekomen eigenlijk...

Lt-Kol Kilgore | 15-10-20 | 17:23

Die veleidsmakers zitten veilig verschanst in hun ivoren toren, moreel hoog verheven boven het volk. Die krijg je nooit te zien of te spreken. En dus zijn de zichtbare fronttroepen van de NOS de klos.

5611 | 15-10-20 | 19:41

Nogal wit. Het getuigt niet van diversiteit

TRUMP | 15-10-20 | 17:04

Zoveel bussen met zulke schotels erop zijn er niet. Iedereen heeft z'n naam erop staan, behalve de NOS dus. Dan zijn ze vast niet moeilijk te herkennen.

Kopieerapparaat | 15-10-20 | 17:04 | 2

Gerri Eickhof of hoe die pipo ook mag heten voor de deur lijkt me ook vrij duidelijke NOS aanwijzing.

Lorejas | 15-10-20 | 17:07

Die schotel lijkt ook wel erg op een doelwit

Met_baard | 15-10-20 | 17:15

NOS is nog steeds partijdig in hun berichtgeving.

Kut logo.

Is dit nog nieuws? | 15-10-20 | 17:03

Lekker divers logo trouwens. Die zal niet de bokaal winnen, me dunkt.

Ik ben benieuwd hoe TheRebelPiet hierop gaat reageren? Kom maar op met die chips, nootjes en bier.

LuNaTeeQ | 15-10-20 | 17:02

Zelfreflectie blijft lastig (ook voor GS trouwens). Je zou denken, hmmm, misschien is de kritiek niet terecht, maar moeten we er wat mee. Misschien vertrouwen proberen terug te winnen van al die burgers die nu die mening hebben? Nee hoor, vingers in de oren en roepen: wij zijn slachtoffer.

LuNaTeeQ | 15-10-20 | 17:01
-weggejorist-
Tronald_dump | 15-10-20 | 17:01 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Dat in Vogelaarwij... euh, Krachtwijken regelmatig hun apparatuur wordt gestolen heeft er zeker ook niks mee te maken. Ik ken een cameraman bij wie zijn hele huis is leeggehaald. Door 'jongeren'.

Piet Karbiet | 15-10-20 | 17:00 | 1

Jammer dat er geen camera bij is als ze aangifte gaan doen ... signalement? Ja, het was een jongere (mag je dat eigenlijk wel zeggen?).

Watching the Wheels | 15-10-20 | 17:02

'Maagdelijk wit' en dát bij de nos.

pa_niek | 15-10-20 | 17:00

Die Marcel Gelauff ziet er ook uit alsof er iemand over hem heen heeft staan zeiken.

FrikandellenEdje | 15-10-20 | 17:00

Interessant, dat NCTV-rapport.
Ik raad een ieder aan de tekst "Polarisatie en extremisme" even door te nemen.
Noem het een gratis advies, doch niet dringend.

Mensdier | 15-10-20 | 16:59 | 1

Media versterken polarisatie en extremisme enorm door continu op angst en emotie in te spelen en kleine zaken enorm uit te vergrpten, daardoor kunnen vooral jongeren een verstoord beeld van de realiteit krijgen. Dit proces is de afgelopen jaren enorm toegenomen.
Lijkt mij niet wenselijk voor een samenleving, maar blijkbaar gaat kijkers/likes krijgen, voor op objectieve berichtgeving. Alles voor de klicks zeg maar....

Bataafje | 15-10-20 | 18:56

Bedreiging is natuurlijk ronduit achterlijk.
Gemanipuleerde berichtgeving is dat óók.
Dat het nodig is een naam weg te laten is het gevolg van hun eigen handelen, waarmee ik bedreiging niet goedpraat.
Actie, reactie. Oorzaak gevolg.
Probeer eens ouderwets objectief verslag te doen, ipv activistisch, vooringenomen.

Ruimedenker | 15-10-20 | 16:59 | 3

Ligt lastig dit Ruimedenker....

De afspraak is dat men van elkaar afblijft...

Straks pak ik een SBS verslaggever aan die vind dat Borsato beter is dan Frans Bauer...

neonreclame | 15-10-20 | 17:04

@neonreclame | 15-10-20 | 17:04:
Iedere verslaggever die zegt dat die veulneuqer beter is alsdan Frans, verdient een schup onder z’n hol.
Oh nee!

Ruimedenker | 15-10-20 | 17:09

Goed dat ze het zelf aangeven dan dat de straalwagen zonder logo van de NOS is.

jip_86 | 15-10-20 | 16:57 | 1

Het predicaat straalwagen verdient zo'n bus enkel wanneer je urinestralen op dat rode rondje kunt mikken.

FrikandellenEdje | 15-10-20 | 17:11

Thanx voor de tip GS. Ik rij elke bus met dat logo direct klem.

Sitting_targets | 15-10-20 | 16:56

Dus nu weet je niet meer of de NOS of een Noord-Afrikanen een kerstmarkt bezoekt?

Patje2011 | 15-10-20 | 16:55 | 2

Bij de NOS zit je geramd.

Normpje | 15-10-20 | 16:56

Schotel op het dak of hebben die Noord-Afrikanen dat ook?

Watching the Wheels | 15-10-20 | 17:03

Niets
Op
Sijkanten (dichterlijke vrijheid)

Normpje | 15-10-20 | 16:53
-weggejorist-
Lorejas | 15-10-20 | 16:52 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Grappig trouwens. Uit het gelinkte artikel: "Journalisten zijn vaker doelwit van stevige bedreigingen en agressie, onder andere door geradicaliseerde boeren en activisten van Viruswaanzin"

Boeren en activisten zijn dan weer vaak het doelwit van NOS-ers die heulen met de vijand (de overheid en big coorporates)

nuchterland | 15-10-20 | 16:52 | 4

En een stukje van de TPO...

“De journalistiek ligt onder vuur van mensen en groeperingen, die alleen hun eigen wereld willen terugzien, elk ander perspectief onmogelijk proberen te maken en daarmee de persvrijheid aantasten.”

Het lijkt erop dat het zelf NOS medewerkers zijn.

Ing. eslapen | 15-10-20 | 17:02

Gelukkig niks gebeurd in de Schilderswijk toch?

Lorejas | 15-10-20 | 17:02

@Ing. eslapen | 15-10-20 | 17:02:

Mensen en groeperingen liggen onder vuur van de journalistiek , die alleen hun eigen wereld wil terugzien, elk ander perspectief onmogelijk probeert te maken en daarmee de persvrijheid aantast.

sprietatoom | 15-10-20 | 17:19
▼ 1 antwoord verborgen

Jan des Bouvrie kijkt tevreden omlaag.

uisge baugh | 15-10-20 | 16:52

Bemoedigende start van de zelfonttakeling.

Joris Beltsin | 15-10-20 | 16:51

Ik kijk niet meer naar de NOS sinds ik Rob Trip voor het eerst hoorde praten over "witte mensen". Wel toepasselijk dus, dat nieuwe logo.

threeheadedmonkey | 15-10-20 | 16:50

White van men, de schrik van de weg.

uisge baugh | 15-10-20 | 16:50

we hoorden ze nooit huilen als ze weer eens voor allochtonen op de loop moesten... nee nu zijn het Viruswappies en boze boeren, ja die zijn over het algemeen blank.....

ikworstelengadouchen | 15-10-20 | 16:50

Ze hadden het logo ook gewoon zwart kunnen maken. Racisten daar bij de nos.

me,myself and IK | 15-10-20 | 16:50
-weggejorist-
Watching the Wheels | 15-10-20 | 16:50

Volgens Hans Laroes (ex baasje NOS) is de keurige journalist Roderick Veloo na zijn overstap van RTL naar de Telegraaf extreem-rechts.
Dan weet je genoeg.

Piet Karbiet | 15-10-20 | 16:49

Toen de Telegraaf beschoten werd vond men dat bij de NPO eigenlijk stiekem wel geweldig. Lachen hé, met die Tommy Wieringa en Twan Huys.
En ook het in elkaar slaan van PowNed-medewerkers vond men geen enkel probleem. Blijkbaar is geweld tegen reporters pas een probleem als ze er zelf slachtoffer van worden.

spanarchist | 15-10-20 | 16:49 | 2

Het antwoord is simpel in te vullen...

"Wij staan aan de goede kant"

neonreclame | 15-10-20 | 16:51

Zo is het en niet anders.

Normpje | 15-10-20 | 16:55

Het is wel doordacht wit, dat mag best wat kosten.

Vesta | 15-10-20 | 16:48

Bedreigingen aan het adres van de NOS zijn niet goed te praten.
Als verbeterpunten zou ik de NOS de volgende tips willen meegeven: Stoppen met de overmatige inclusiviteit. Benoemen van man en paard. Stoppen met rechts bashen en links ophemelen.
Voorbeeld: Als een moslim een aanslag pleegt is het een moslim die een aanslag pleegt. Dat zijn feiten. Niet beginnen over een verwarde man.

WillemWordtWakker | 15-10-20 | 16:48 | 2

U schrijft in het verkeerde vakje. Deze tegel moet naar de NOS.

Jos Tiebent | 15-10-20 | 16:52

Laten we het gewoon verslaggever weer noemen. Dat zou je per definitie al neutraler moeten zijn (tenzij je delen niet verslag geeft).

LuNaTeeQ | 15-10-20 | 17:07

NOS is toe aan een nieuwe en geloofwaardige format die wat meer bij deze tijd past.
youtu.be/eyX5VWzeKPM

Reebensteeltje | 15-10-20 | 16:47

Tsjah. De media. Wie zijn eigenlijk de raddraaiers? Mensen die ergens lopen te kutten, of de mensen die mensen die ergens lopen te kutten het onuitwisbare internet op flikkeren waarop de politie ook een abbo heeft?

Leptob | 15-10-20 | 16:47
-weggejorist-
Noobster | 15-10-20 | 16:47 | 1

Een blank logo. Lekker racistisch weer.

nuchterland | 15-10-20 | 16:46

Een medewerker van van Oef kwam ook ooit aanzetten met zo'n Italiaanse designer met sikje en shoker. Die heeft zijn koffie niet op kunnen drinken en die gast die m binnen wilde halen heeft dat nog jaren moeten horen.

van Oeffelen | 15-10-20 | 16:45 | 1

Racist.

HoerieHarry | 15-10-20 | 16:46

Witte mensen nieuws toch?

zokanhetdusook | 15-10-20 | 16:45

Ach, dan hebben ze weer een item voor 1Vandaag, De Vooravond, Nieuwsuur en Op1.
Schuldigen van de bedreigingen? Rechtsradicalen, extreemrechts en """"jongeren"""".

leo de pejo | 15-10-20 | 16:44 | 1

Vooral die eerste twee, de viruswappies en de boeren. De (veel ergere) linkse en allochtone rest wordt verzwegen.

Reaganmania | 15-10-20 | 16:49

Zijn de daders niet op diversiteit afgewezen sollicitanten?

Ing. eslapen | 15-10-20 | 16:43

Ik zat 5 minuten wezenloos naar mijn scherm te staren in de hoop dat de pagina inclusief afbeeldingen helemaal zou inladen. Maar toen viel mijn laatste euro.

Wit.

Uitstekend logo!

klamme.vla | 15-10-20 | 16:43 | 1

ik was mijn netwerk al aan het testen.......

Risingson | 15-10-20 | 16:55

Maar goed, weer een leuk onderwerp voor de objectieve NPO-praatprogramma´s vanavond. Benieuwd welke gasten hier moreel verontwaardigd over mogen doen en ook de schuld van Wilders, Baudet en hun kiezers leggen.
Kaag, Jetten, Klaver, Halsema? Je weet het maar nooit bij de diverse Publieke Omroep.

spanarchist | 15-10-20 | 16:42

Omdat men aangevallen wordt door een stel "jongeren" uit de Schilderswijk gaan de stickers eraf. Heeft werkelijk geen reet met boerenprotest te maken, dat is een grove leugen

Waakvlam | 15-10-20 | 16:42 | 1

Ja, maar dat wordt er nou net niet bij verteld. Daarmee zet je ‘hele bevolkingsgroepen weg’.

Reaganmania | 15-10-20 | 16:51

Toch wel logisch. In de DDR reed de Stasi ook niet met hun logo rond.

Piet Karbiet | 15-10-20 | 16:42

Wat zijn "geradicaliseerde boeren"?

miknic | 15-10-20 | 16:42 | 3

Iemand die door gerommel met cijfers door de overheid zijn familiebedrijf dreigt kwijt te raken.

Piet Karbiet | 15-10-20 | 16:44

Geradicaliseerde hoeren. Lijkt me veel boeiender.

Lorejas | 15-10-20 | 16:57

@Piet Karbiet | 15-10-20 | 16:44: Het lijkt nog erger dan dat, de regering heeft via de Natura 2000 regeling heel Nederland in het pak laten naaien zonder de consequenties te overzien; je kan er wel in, maar niet meer uit. Bij zo'n regeling moet je altijd vooraf héél goed opletten ..

Harry.Langezwaal | 15-10-20 | 19:11

Volgens mij kunnen ze gewoon thuis werken. Wat doen die smerige COVID verspreidende busjes nog op de weg? Ze typen toch alleen maar de Reuters ticker over en spreken onderling een andere titel af. Dat kan thuis ook gewoon toch? Stelletje aso's in hun busje!

HetGewoneNormaal | 15-10-20 | 16:41 | 1

En hoe dacht je dan dat ze aan die reportages komen op tv?

elco485 | 16-10-20 | 02:54

Wagons West, Staatsgeleide Obesitas. Gewoon nee. Wall E. Fuck Pocahontas: www.youtube.com/watch?v=CDrieqwSdgI Met mijn _edit_ een keer teveel mijn_ mijn plasser.

Dat hele schaken, dan maar liever gewoon gek. I Ching.

Hetkanverkeren | 15-10-20 | 16:41

Witte busjes? Er is toch wel diversiteitsbeleid mag ik hopen? Regenboogbusjes stel ik voor!

Prutser | 15-10-20 | 16:40 | 4

Witte busjes en drukke plekken gaan meestal niet zo goed samen

Charred_Metal | 15-10-20 | 17:00
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
spanarchist | 15-10-20 | 16:39 | 3

Ik ga met Drumpiet ,mee...

Moet niet mogen..

Bij Tom niet, bij Dennis niet, en zeker bij mij niet...!!

neonreclame | 15-10-20 | 16:38

Mooie vorm van arbeidsverschaffing voor het ons-kent-ons-Hilversum.
Moet zoiets sowieso niet openbaar aanbesteedt worden?

Abject | 15-10-20 | 16:38

`Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding`

CleaudeSacke | 15-10-20 | 16:37

Witte busjes, past mooi bij een nieuwsvoorziening die ongevraagd blank in wit veranderde.

sprietatoom | 15-10-20 | 16:37 | 1

Dat was gewoon onverbloemd links activisme. Walgelijk.

Piet Karbiet | 15-10-20 | 16:46
-weggejorist-
keestelpro | 15-10-20 | 16:37 | 3

Het leek wel erg op een diversiteitsbokaal dat logo. Beter zo denk ik.

Rollins | 15-10-20 | 16:36

Ze zouden ook hun continue stroom nepnieuw, halve waarheden en eenzijdige berichtgeving kunnen indammen. Arnold Karstens heeft er menig zwartboek aan gewijd.
Maar nee, de anderen hebben het gedaan.

jgrotius | 15-10-20 | 16:36 | 2

Loopt wél mooi in de pas met de doelgroepen die ze zo ophemelen.

Teeweetwee | 15-10-20 | 16:37

N-epniews
O-pgesteld door de
S-taat

Tronald_dump | 15-10-20 | 16:54

Zo'n hagelwitte bus is ook niet echt te verhuren aan omroep Zwart.

herstelkous | 15-10-20 | 16:35

Dus binnenkort wordt een ieder die de NOS durft te bekritiseren een geweld-goedprater genoemd.

spanarchist | 15-10-20 | 16:34

Je blijft met je poten van een ander af, maar uit eindelijk, is dit heel erg verwonderlijk?

Als steeds minder mensen de staatspropaganda nog pikken en in verzet beginnen te komen.. En de NOS is brenger van de staatspropaganda..

Oorzaak en gevolg?

En ja, nog steeds blijf je van deze mensen af.

FLP_du_Stok | 15-10-20 | 16:34 | 1

Inderdaad. Ook hier zijn we groot voorstander van het vrije woord en de vrije pers.

ole guapa | 15-10-20 | 16:48

Misschien moeten ze eens echt objectief nieuws brengen. Dan hoeven ze zich alleen maar te beveiligen tegen Tweede kamerleden.

Deflatiemonster | 15-10-20 | 16:34 | 3

Objectief nieuws is een illusie.

oldandwise | 15-10-20 | 16:36

@oldandwise | 15-10-20 | 16:36: Dat valt wel mee hoor. Er bestaat zoiets als "feiten". U weet misschien nog van vroeger dat men zich daarop baseerde, voordat die feiten niet meer pasten in het policor model en dus afgeschaft werden.

James Lastig | 15-10-20 | 16:42

LOL. Waarheidsplicht voor regering en parlement zou de democratie een immense (kwaliteits-)impuls geven. Helaas moeten ze dat zelf invoeren.

Harry.Langezwaal | 15-10-20 | 19:03

Wel mooi zo met alle kleuren, heel inclusief

O.H.Dennenboom | 15-10-20 | 16:34

Alsof die mega schotelantenne op het dak van zo'n busje niet op zijn minst een indicatie is dat je met een omroep te maken hebt.

Spring Bruissteen | 15-10-20 | 16:33 | 5

Het zal meer de tekst zijn. De rechtse busjes van RTL en SBS zullen door de veel lagere kijkcijfers niet erg bekend zijn. Sommige maffe mensen kijken graag naar zenders om zich te ergeren

AntiZanicz | 15-10-20 | 21:53
-weggejorist-
hisxxx | 16-10-20 | 01:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Aha, vanwege geradicaliseerde boeren. Niet vanwege hun eenzijdige globalistische D66 visie op de wereld.

Piet Karbiet | 15-10-20 | 16:32 | 1

Tja, het framen blijft doorgaan. Die nos'ers hebben een plaat voor hun kop dat het een aard heeft.

jgrotius | 15-10-20 | 16:39

#invisiblelogosmatter

Botte Hork | 15-10-20 | 16:32

ik heb ook een dom plan : een covid19 centrum met ic' s openen en gecentraliseerd gaan behandelen zodat de reguliere zorg door kan gaan . ziggodome , ahoy , arena.

newray | 15-10-20 | 16:32 | 1

Hè, die in Ahoy hebben ze net in mei weer afgebroken... Kostte maar 9 miljoen, maar er waren wat onduidelijkheden over wie er op zou moeten draaien voor die kosten. Dat gaan ze vast nog een keer doen.

Charred_Metal | 15-10-20 | 16:47

Lol.... in heel Nederland worden de wagens van de NOS beklad, bespuugt, beschadigt en in het ergste geval vernielt. NOS personeel wordt overal beschimpt en voor rot gescholden.
Het linkse uitschot van de nos ervaart nu zelf aan den lijve hoe ze jarenlang de autochtone bevolking beschimpt en in een hoek gezet hebben. Terecht of niet. Geen idee.. maar ik heb er geen probleem mee.

MINDER | 15-10-20 | 16:31 | 2

Inderdaad, ongezien de tyfus voor de staatsomroep.

Tronald_dump | 15-10-20 | 16:43

Ik kan er niet om treuren. We hebben hier niet te maken met journalisten, maar met onverbloemd linkse agitpropproducenten.

5611 | 15-10-20 | 19:50

Het lekkerste geld gespendeerd blijft toch het geld van de belastingbetaler, geen enkele noodzaak voor kwaliteit of bescheidenheid, kost geen centje pijn!

TijdelijkOptimist | 15-10-20 | 16:31

Als de NOS nu hetzelfde doet als het logo - gewoon verdwijnen - dan ben ik voor en heb het geld er graag voor over.

hangtiet met knoop | 15-10-20 | 16:31
-weggejorist en opgerot-
Ikzegmaarwat | 15-10-20 | 16:31 | 1

Marcel Gelauff krijgt er 'een heel vervelend gevoel' van.
Ik krijg een heel vervelend gevoel van Marcel Gelauff.

Portnoy | 15-10-20 | 16:31

Ik, daarentegen, krijg weer een heel vervelend gevoel van Gelauff en zijn straalwagens.

herstelkous | 15-10-20 | 16:30

Een ander logo veranderd niets aan hun reputatie.

Reebensteeltje | 15-10-20 | 16:30

Hebben ze multilul ingeschakeld ofzo. The hidden logo.

P-unit | 15-10-20 | 16:29

Zo minimalistisch dat je hier niets ziet.

Hojo24 | 15-10-20 | 16:29 | 2

Ik zie een groen stipje

Charred_Metal | 15-10-20 | 16:35

Wit

RickTheDick | 15-10-20 | 16:28 | 1

En dat na drie diversiteitschecks. Tsk, tsk.

marcoplarco | 15-10-20 | 19:22

Triest dat het blijkbaar nodig is.

DrumPiet | 15-10-20 | 16:28 | 5

Het is pas triest dat ze dat nu pas aan de orde stellen. Hoe vaak zijn Rutger Castricum en Danny Dinges en Dennis Schouten en vele andere journalsiten van Geenstijl, WNL, Powned en anderen niet bedreigd, bespuged etc. Nooit een protest gehoord, "hoorde er gewoon bij, want provocatief" of zoiets.
Krokodillentranen.

langelat | 15-10-20 | 22:02

@AntiZanicz | 15-10-20 | 21:17: U gelooft dat de NOS nog nooit eerder een woord van kritiek gekregen heeft de afgelopen vijftig jaar. QED, ik zie graag uw excuses over enkele maanden tegemoet als Grappenhous met zijn whatsapp wetgeving komt. Hij heeft het hier dit jaar al drie keer over gehad.

HetGewoneNormaal | 15-10-20 | 22:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Het logo is ook niets anders dan een verbodsbord.
Dat roept agressie op.

keestelpro | 15-10-20 | 16:28

en ik maar wachten totdat de afbeelding was geladen.

elco485 | 15-10-20 | 16:26 | 1

Misschien het nieuwe logo?

flesje | 15-10-20 | 16:30
-weggejorist-
James Lastig | 15-10-20 | 16:26 | 2

Ze hadden net 19 miljoen van Arie Slob gekregen voor bewezen diensten....... (ons) geld moet tenslotte rollen!

Fatwabuster | 15-10-20 | 16:26 | 1

Busje op wit,
Voor een eerlijk verhaal dus dan maar scherm op zwart.

Hemmenaar7 | 15-10-20 | 19:39

De kunst van het weglaten.
Nu nog de subsidie stopzetten. De kunst van het weghalen.

keestelpro | 15-10-20 | 16:26 | 4

Hij is helaas deaud, maar toch nog een ode aan Jan.
Nu nog een wit TPO scherm.

vliegende knorrepot | 15-10-20 | 16:44

Does it spark joy?

ole guapa | 15-10-20 | 16:50

@vliegende knorrepot | 15-10-20 | 16:44: Jan Heitinga?

ole guapa | 15-10-20 | 16:50
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken