Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politiebond wil COMPLEET ALCOHOLVERBOD

Donder effe gauw op zeg

Joehoe shariapolitiebond ANPV. Het is hier NEDERLAND he, niet godverdomme Islamitische Staat of de Verenigde Staten in fokking 1925. Met je stichtelijke gewauwel over een compleet alcoholverbod. Doe effe normaal man, en ga gewoon eens handhaven.
UPDATE: +7305. HAAL BIERRRR

Dit

Social

Reaguursels

Inloggen

Toch wel een geruststellende gedachte dat mijn enigzins uit de hand gelopen whisky collectie me de komende 10+ jaar nog dagelijks van 2 heerlijke drams kan voorzien. En dan is er ook nog een aardige voorraad bier en wijn voor de eerste tijd ;)

oh no | 15-10-20 | 07:44
-weggejorist-
batvoca2 | 15-10-20 | 06:38

Dat er nog geen reaguurder op het idee is gekomen, om bij de gesloten horeca een restpartijtje op te kopen. Onder motto: samen tegen de verspilling.

Arachne | 15-10-20 | 01:10

Politiebond is maximaal mbo-niveau, wat een niveau.

Jordy | 14-10-20 | 22:02

Moonshine uut de polder. Leuk, heb er zin an. Gezellig met je maten. Spannond heur. En dan een deel voor woekerprijzen aan dorstige studentjes verpatsen. Heerlijk! De overheid dubbel naaien.

kaplaarzenverkoper | 14-10-20 | 20:44

Als MDMA gelegaliseerd wordt ben ik voor!

Watmaakthetuitdan | 14-10-20 | 20:21 | 2

Je kunt ook gewoon in Brabant gaan wonen. Komt op hetzelfde neer.

LiniaalRectaal | 14-10-20 | 20:49

Een politieverbod resulteert in 100% minder overtredingen.

Watmaakthetuitdan | 14-10-20 | 20:20

Hmm. Alle links/globalistische virusaanbidders willen een stukje van de buit voor henzelf claimen, in de schaduw van het Grote Chinese Cadeau.

Bromsnor wil dus een alcoholverbod. Hoeft ie 's avonds minder vaak achter zijn computerspelletje vandaan, vanwege burengerucht. Of roepen op straat.

Jan Passant mk2 | 14-10-20 | 19:28 | 2

Dat is een beetje kortzichtig van bromsnor. Hij zal vaker verstoord gaan worden.

LiniaalRectaal | 14-10-20 | 19:37

@LiniaalRectaal | 14-10-20 | 19:37: Bromsnor is nog van de 2-takt generatie, en mag straks Den Haag ook niet meer in, na een aantal andere grote steden met hun "milieuzones". Dit is nogal een probleem voor een agent.

Vuurwezel | 14-10-20 | 19:48

Gezichtsbedekking verplicht, moskee blijft open, alcohol verboden. Benieuwd of straks het lichtjesfeest ook dooft.

squadra | 14-10-20 | 19:24 | 1

Varkenssector wordt ook met uitroeiing bedreigd. Past helemaal in het beeld. Sinterklaas hebben ze in ieder geval al om zeep weten te helpen.

5611 | 14-10-20 | 19:36

zonder bier kan ik niet eens meer werken, dan kan ik me melden bij t CAD en is corona geen prio meer..

BenDover | 14-10-20 | 18:57 | 1

Het werd de werkschuwen al zo makkelijk gemaakt door het heilige virus.
1 Telefoontje naar de baas over een snotneus - en Bob is je oom.

Jan Passant mk2 | 14-10-20 | 19:30

Ik lees het, kort samengevat, als volgt: (op dwingende toon) bezorg ons geen werk!
Wij zijn druk met feestboeken, insta, in de kantine, enz. Om te laten zien dat we aanwezig zijn rijden we regelmatig rond met gillende sirene. De frietboer weet dat we dat doen om de frietjes nog dampend in de kantine te krijgen en moeder de vrouw weet dat we dat doen omdat we houden van dampende aardappeltjes en zeker ruim voor einde werktijd thuis moeten zijn. Duzzzzz... laat ons met rust.

Bull-Sunnyboy | 14-10-20 | 18:53 | 1

Dat iftarren kost ook best veel tijd.

5611 | 14-10-20 | 19:37

En zo zie je maar weer, ze beginnen met kleine stapjes en voor je het weet worden de normaalste zaken van je af genomen. Er zijn mensen die ons hier al een tijdje voor waarschuwen, jammer dat die hier altijd als wappie worden omschreven.

TheChef | 14-10-20 | 18:26 | 1

Helemaal met je eens. Alleen een kleine correctie op de laatste regel: "... jammer dat die **ook** hier altijd als wappie worden omschreven."

GeenStijl is van kritische geluid nogal veranderd in slaafse msm waarbij ook de meeste reaguurders in dezelfde kuil zijn gevallen :'(

oh no | 15-10-20 | 07:36

De onderliggende vraag die velen zich moeten stellen is: waarom is drank zo belangrijk voor je?

beldewouten | 14-10-20 | 18:16 | 6

Omdat in de hemel geen drank (bier) geschonken wordt en daarom drink we het hier. Waarom denk jij dat Westmalle door trapisten worden gebrouwd?

aflaatverkoper | 14-10-20 | 19:24

Ik moet niks, zak hooi

Kernsplijter | 14-10-20 | 21:11

Wat zult u de gangmaker zijn op feestjes met iedereen een glas lactose-vrije melk en een glutenvrij toastje met macrobiotische tofu.
Nodig mij aub niet uit.

Hollander01 | 15-10-20 | 10:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik lees regelmatig persberichtjes over doden door verkeerd gestookte alcohol. Dat moeten we inderdaad willen!
Vreselijk die (christelijke) impuls tot verbieden....

SterF... | 14-10-20 | 18:03 | 1

Christelijk? De linkse kerk is van het verbieden.

Frau Merkel | 14-10-20 | 19:23

Wanneer leren mensen nou toch eens dat verbieden niet werkt. Je kan zaken niet verbieden, waar een wil is is een weg. Het geeft alleen de onderwereld een kapitaal injectie. Lees maar eens over de drooglegging. Zo gaan ook al jaren alle drugs winsten naar criminelen. Je kán iets niet verbieden.

Joostmochtnietsweten | 14-10-20 | 17:51 | 2

schoen en flutte zullen we daar n ban op doen dan maar?

Y&T | 14-10-20 | 18:17

@V&T.
Yesssssss, in maart.

Bull-Sunnyboy | 14-10-20 | 19:10

Welkom in de totale controle samenleving! Mede mogelijk gemaakt door de incompetentie van bloemschoen c.s. en de angsthazen. Ondertussen kunt u uiteraard blijven boeken bij KLM.

Guldendraak | 14-10-20 | 17:47

Even de grens over. Die Duitsers doen niet zo moeilijk. Begin jaren 80 toen het supportersgeweld hoogtij vierde vroeg men aan toenmalig Bayern Munchen directeur wat hun maatregelen waren m.b.t. de drankverkoop in het stadion. Hij vertelde dat in het toenmalig olympisch stadion geen drank werd verkocht. Toen de interviewer 20 verkooppunten aanwees antwoordde Hoeness: Ja, aber das ist nur Bier !!.

nednied | 14-10-20 | 17:19

Desnoods zelf maar weer aan de slag met spiritus.

piet7003 | 14-10-20 | 17:17 | 1

Je kunt altijd nog desinfectiemiddel drinken

Fijn_dat_je_er_bent | 14-10-20 | 17:20

Hebben ze gezopen ofzo?

Cannabooze | 14-10-20 | 17:14

Krankzinnig idee. Alcohol is het enige wat dit nieuwe normaal nog enigszins draaglijk maakt. Ik doe vandaag nog een grote bestelling bij de drankgigant of drankdozijn.

Toos Bevergeil | 14-10-20 | 17:11

De ANPV is een kleine bond met maar een paar duizend leden. Veel gebral, maar geen macht.

Leffe Blonde | 14-10-20 | 16:52 | 3

Maar is dit normaal voor hun doen wat ze nu brallen? Of gaat het leden kosten denkt u?

sjef-van-iekel | 14-10-20 | 16:57

Heeft binnen de politie een speciale doelgroep. Hoofdzakelijk fijnchristelijk.

Leffe Blonde | 14-10-20 | 17:00

@Leffe Blonde | 14-10-20 | 17:00: ah. Wee degenen die helden zijn wijn te kopen. Ook voor 8 uur, ofzo.

sjef-van-iekel | 14-10-20 | 17:44

Gewoon doen zo'n tijdelijk alcoholverbod. Het is nu de ideale testcase voor al dit soort maatregelen. We zijn dit moreel verplicht aan de generaties na ons. Zie het als een generale repetitie voor een veel dodelijker virus.

stipjes | 14-10-20 | 16:49 | 5

Aan de drank gezeten?

peet12 | 14-10-20 | 17:18

Klopt het dat u uw naam ook voor uw ogen ziet zweven want dan begrijp ik uw gezwam een heel klein beetje

MoonBeebe | 14-10-20 | 17:21

Denk eerder Stipjes dat dit een opmaat is naar een wereldwijde crisis.

CalamityJane | 14-10-20 | 17:35
▼ 2 antwoorden verborgen

De Gall & Gall word hier compleet leeggehaald. Lekker dan.

Draaikontje | 14-10-20 | 16:45 | 2

Misschien wel een publiciteitsstunt ism met Heineken ofzo

Fijn_dat_je_er_bent | 14-10-20 | 17:22

Geloof er niets van.

harry21 | 14-10-20 | 17:33

Idioten! Duitsland is dichtbij (whawha)

jj3162 | 14-10-20 | 16:42 | 4

Ja, weten wij. De vraag is, kunnen wij de grens over zonder gecontroleerd te worden door overijverige Duitse speurhonden op Covid19.

MoonBeebe | 14-10-20 | 17:10

@MoonBeebe | 14-10-20 | 17:10: Er gaat dan een heel bijzondere ontdekking gedaan worden. De grenzen blijken dan uitstekend dicht te kunnen voor drank, maar niet voor mensen, in het bijzonder niet voor Rutte's wekelijkse quotum asieleisers, hem toegewezen door zijn Brusselse bazen.

5611 | 14-10-20 | 17:44

@5611 | 14-10-20 | 17:44:
Daar zou u zomaar eens gelijk in kunenn hebben maar ja, mensen overkomt ons he, en drank niet. En natuurlijk "Brussel".

Graaisnaaiert | 14-10-20 | 17:53
▼ 1 antwoord verborgen

Geen alcohol? We zitten toch niet in een kalifaat?

Nehemia | 14-10-20 | 16:42 | 1

Niet?

harry21 | 14-10-20 | 17:33

Dit is het ergste aan de corona crisis. De types die overal en altijd dwang willen, de angsthazen, dit zijn de mensen die alleen maar meer regels en beperkingen willen ongeacht of dat zin heeft. Beperkingen zijn een doel op zich.

Ik bagatelliseer corona absoluut niet en er zijn maatregelen nodig om grip te houden, maar het doorslaan is echt iets om je ongerust over te maken.

Nuuk | 14-10-20 | 16:28 | 1

Het wordt steeds erger. Eerst moeten weallrmaal mondkapjes. Niet omdat het ook maar iets helpt, maar om ons bewust te maken van corona (hi John!). Vervolgens zijn onze boa's gisteren helemaal blij dat de horeca helemaal dicht niet. Niet dat het iets helpt maar dan hoeven ze niet meer op de klok te kijken, en ja, dat is ook heel moeilijk voor ze. En nu dit weer, waarbij ik zelfs positieve reacties zie. Dit land is volkomen de weg kwijt.

5611 | 14-10-20 | 17:48

Nog even doordrukken en mogen wij allemaal bukken. Allah akbar

Eddy67 | 14-10-20 | 16:27

Laat ze eerst maar eens een einde maken aan die Mocro straatfeestjes. Die """jongeren""" drinken geen alcohol en die heeft de politie totaal niet onder controle.

Satertje | 14-10-20 | 16:24 | 3

Oh jawel hoor, ze drinken gewoon alcohol. En gebruiken drugs. Zeker de mannen voor hun 18e jaar. Maar allemaal heel stiekem. Maar werk alsjeblieft niet mee aan desinformatie.

Draaikontje | 14-10-20 | 16:44

Nou, dat doen ze echt wel. Ze zuipen zich klem, roken en neuken zich een slag in de rondte met " kechs" en sommigen doen daarna boete door middel van een aanslag om weer in het reine te komen met Allah opdat ze in het paradijs terecht komen met 72 maagden waar ze verder mee kunnen neuken.

MoonBeebe | 14-10-20 | 17:14

@Draaikontje | 14-10-20 | 16:44: Wat te denken van al die 'clubs' waar je vroeger nog leuk naartoe kon gaan, maar waar ze toen ineens allemaal van die ronde tafels hadden die je kon reserveren voor flink wat knaken. Daar zitten ook alleen maar foute finnen aan stoer te doen met hun bottle service. Het levert op korte termijn vast meer op, maar iedere weldenkende persoon blijft er weg en daarmee verdwijnt de klasse. Zitten die gasten in de vergane glorie de held uit te hangen.

The_iron_boar | 14-10-20 | 17:19

Ze zijn echt gek aan gek worden bij die bond, eerder wilden ze aal de grondwet rommelen door de vraag om demonstraties te verbieden en nu dit weer.. Het zal mij de reet roesten, de kelder ligt zo vol met wijn dat ik wel een jaar vooruit kan, maar ik gun iedereen zijn natje na een dag werken of in het weekend.

Hunter S. Thompson | 14-10-20 | 16:22 | 4

Ik heb 36 dozen met 24 flessen Bud-bier (schroefdop, geen statiegeld, 9 euro per doos) staan. Waren eigenlijk bedoeld voor een uitje naar Duitsland met de voetbalclub, dat vanwege het coronavirus niet kun doorgaan. Het is niet helemaal mijn keuze bier, maar het is beter dan niets. Ik denk dat ik de tijd tot er een vaccin is wel redelijk kan overbruggen.

The_iron_boar | 14-10-20 | 17:14
▼ 1 antwoord verborgen

Op weg naar de fascistische heilstaat. De overheid bepaalt wat u doet.

Maar het FvD dat is pas fascisme...

van heinde en verre | 14-10-20 | 16:22 | 1

Dit begint een politiestaat op steroïden te worden.

Nehemia | 14-10-20 | 16:43

De politie? Die neemt teveel hooi op z'n vork. Hoe wil je dat handhaven, joh? Drooglegging? Ze zijn niet eens in staat om het harddrugsgebruik terug te dringen. Alcohol is gewoon drugs, hè?!

BrokenTipi | 14-10-20 | 16:20

Zeau. Vier uur geweest. Tijd voor een G&T en wat lekkere borrel hapjes. Gisteren voor de zekerheid extra gin en wodka ingeslagen. Shariapolitie idd. Stelletje buklaven.

postmodernismisdead | 14-10-20 | 16:17

Ach, even mondneusdinges op, over het niet gecontroleerde bospaadje hier vlakbij naar Bundesrepublik Merkelland fietsen en daar de voorraad weer op peil brengen in der AlcoholLaden. Maar waar die pliesiebond nu toch weer mee aan komt zetten. Het is hier godsammedomme Noord-Korea niet. Oh wacht, daar is alcohol wel vrij te koop. Een slagje erger dus nog, dit absurde plan.

Reykjavik | 14-10-20 | 16:17

Ik verwacht een revolte van reaguurders die z’n gelijke amper kent.
Gelijk een soort boerenprotest zeg maar.

D-Fens_1963 | 14-10-20 | 16:14 | 1

Ik vind dit verbod dus een uiterst slecht idee, maar het lijkt me uiterst vermakelijk om te zien dat de Nederlanders eindelijk massaal de straat op gaan om te protesteren. Daarom hoop ik toch dat het doorgaat.

Oral Fistfucker | 14-10-20 | 18:59

Zo. Wat rum en whiskey ingeslagen. Privé lockdownfeestjes kan thuis verder.

TRUMP | 14-10-20 | 16:08 | 1

De Drooglegging is weer terug van weggeweest.

Nehemia | 14-10-20 | 16:45

Want kijk maar naar moslims. Die drinken geen alcohol en er is nog geen moslim besmet geraakt. Ow, wacht..

Selassie | 14-10-20 | 16:04 | 1

Hahaha

Dr. Worstenbroodje | 15-10-20 | 10:13

Ze moeten inderdaad gewoon hun werk doen en niet zeuren.

Gewinflipt | 14-10-20 | 16:03

Volgens mij probeerden ze dat ook eens in Amerika,de Drooglegging in de jaren '30.
Geloof dat het illegaal stoken,het zuipen thuis en de miljoenenwinsten voor Al Capone en z'n vrienden, nog nooit zo hoog waren.

roberto9715 | 14-10-20 | 15:56 | 1

Had je hier in 010 ook, in de oorlog. Was gisteren toevallig in de Zwarte Paardenstraat, had je ook allemaal van die illegale cafés. Schitterend, zou leuk zijn als we weer terug naar die tijd gaan.

Tishetnetnie | 14-10-20 | 16:05

Waarom betalen we eigenlijk nog voor de politie? Beschermen doen ze ons allang niet meer.

LiniaalRectaal | 14-10-20 | 15:55 | 1

Ze beschermen wel. Alleen wel het verkeerde clubje.

Nehemia | 14-10-20 | 16:52

Ik rij nu naar de supermarkt om een krat bier te kopen. Eens kijken of er collega bierhamsters te spotten zijn. 2 kratten doe ik voor de zekerheid, of 3? Misschien is het bier al op. Ik rij nu heen, meld me natuurlijk gelijk als ik terug ben.

De_fluitlokker | 14-10-20 | 15:54 | 2

Doe geen moeite, is al op.

The2Amendment | 14-10-20 | 15:56

Was net op tijd, 3 kratten lukte niet, 2 wel. Bij de AH.

De_fluitlokker | 14-10-20 | 16:21

Alsof je zonder drank geen feestje zou kunnen maken! Wat denken die agenten wel niet van de NuKuBu's!

HetGewoneNormaal | 14-10-20 | 15:54

Ik dacht dat een goede slok jenever juist wel die ellendige virusjes zou kunnen killen.

UpdateAvailable | 14-10-20 | 15:53 | 2

@,UpdateSvailable.
Nee, u bent in de war met bleekwater (althans dat heb ik eens een gezaghebber horen verklaren).

Bull-Sunnyboy | 14-10-20 | 16:05

Precies, gewoon op zijn Russisch het virus killen, maar dan met smaakvollere drank dan wodka.

oh no | 15-10-20 | 07:54

Gewoon alleen coronabier verbieden. Daar zit ongetwijfeld dat virus in, want dat virus heeft ervoor gezorgd dat dat bier naar pis smaakt

Fijn_dat_je_er_bent | 14-10-20 | 15:50 | 1

Dus het virus heeft altijd al in Heineken gezeten?

Drunken_Pumpkins | 14-10-20 | 16:06

Het zou wel een zeer interessant experiment zijn om het land een maand droog te zetten, maar het is wel zielig voor die arme alcoholistjes. Voor de kinderen van diezelfde alcoholistjes is het wel weer prettig, want die worden minder vaak door pa in elkaar geslagen.

Rhenium | 14-10-20 | 15:48 | 3

Ze houden de cocaïne al niet buiten de deur, en dan beginnen ze over alcohol?

Mr.Crowley | 14-10-20 | 15:52

Een verslaafde vader die geen alcohol meer mag kan weleens nog agressiever worden en juist meer gaan slaan.

reagluurder010 | 14-10-20 | 16:08

Het is werkelijk om te gillen Mr.

CalamityJane | 14-10-20 | 17:37

Hahahaha, volledig kansloos.
Rutte laat verstandigerwijs ok de coffee shops open voor afhaal.
Alcohol drooglegging wordt een criminele chaos.
.
Bij de (uitvoerende) politie wordt je ook niet voor je IQ aangenomen.
Dat is ook prima hoor.
Maar lees dan dit ff:
en.wikipedia.org/wiki/Prohibition_in_...
Of kijk er een mooie film over.
Echt, de huidige substantiele omkoping van politie door drugs bakkers nu is er dan niets bij.

hotmint | 14-10-20 | 15:47

Idioten.

24^7 | 14-10-20 | 15:36

Daar gaat m'n wijncollectie !

1geheimereaguurder | 14-10-20 | 15:35

Algemene Nederlandse Politiestaat vereniging.
Rot op idioten, Jullie zijn er voor het het volk, niet andersom. Klojo's. Doe gewoon je werk. Ga boeven pakken.

langzullenweleven | 14-10-20 | 15:32 | 3

Nee, ze zijn er voor handhaving en uitvoering van wetten en regels bedacht door onze gekozen volksvertegenwoordiging. Nadat je die hebt gekozen heb je nauwelijks nog iets te zeggen. Met alle demonstratie verboden vraag ik me af hoever die lui in Den Haag durven gaan.

roevka | 14-10-20 | 16:20

@roevka | 14-10-20 | 16:20: als jij vindt dat ze er alleen voor handhaving en uitvoering van wetten zijn, zeg je tegelijkertijd dat ze er niet zijn om wetten, regels etc, te maken. Dus die bemoeial van die vakbond ,moet zijn bek houden,

langzullenweleven | 14-10-20 | 17:39

De volgende stap is dat wetten en opsporingsmogelijkheden die altijd 'verkocht' zijn als contraterrorisme binnenkort gebruikt worden om burgers op te sporen die thuis illegaal een biertje drinken.

Lafayette | 14-10-20 | 15:31 | 2

Neuh, denk eerder dat je een aantekening krijgt op je social points saldo in de verplichte corona app. En je €7,50 kan krijgen als je jouw buren verlinkt. Soort combo tussen NSB en DDR en de huidige CCP. Welkom to the Brave New World.

Graaf_van_Hogendorp | 14-10-20 | 15:36

horeca op het randje van faillissement of er al over heen, de werknemers in de ww. Banken zijn met de 2e lockdown minder coulant met achterstallige betalingen wordt al aangekondigd. Gelukkig heeft de handhaving, politie en boa's, met de lockdown genoeg werk, Via uwv binnenkort verplichte omscholing van kunstenaar, coach en horeca naar boa

HetOorAakel | 14-10-20 | 15:29 | 1

Corona coach.

Arachne | 15-10-20 | 01:04

Tja, met een alcoholverbod hoef je ook niet de handhaven dat klanten moeilijk doen over dat ze om 5 over 8 geen alcohol meer mogen kopen. Aan de andere kant kan je ook gewoon tot sluitingstijd verkopen. Je handhaaft toch al op openbaar drinken en huisfeesten, dus echt zoden aan de dijk gaat het niet zetten.

Boerhoektvrouw | 14-10-20 | 15:29 | 1

*te handhaven

Mijn welgemeende excuses.

Boerhoektvrouw | 14-10-20 | 15:29

En terecht, alle genotsmiddelen in de ban, allemaal.

BennietmeerinNL | 14-10-20 | 15:26 | 4

@Eric Newby | 14-10-20 | 15:29:
En de onthoofdingen op het chop-chop plein.

MistaRazista | 14-10-20 | 15:36

@MistaRazista | 14-10-20 | 15:36:
Onthoofdingen? Ekte ekte socialisten hebben een goedkopere oplossing daarvoor:

en.wikipedia.org/wiki/Chankiri_Tree

"During the Khmer Rouge, children and infants were smashed against trees because their parents were accused of crimes against the regime. It was so the children "wouldn't grow up and take revenge for their parents' deaths".

Graaf_van_Hogendorp | 14-10-20 | 15:40
▼ 1 antwoord verborgen

De twee handen van de socialistische heilstaat.
De ene hand geeft GratisGeld en schept daarmee afhankelijkheid.
De andere hand verbiedt, straft, ontneemt en onderdrukt.
Elke dag komen we dichterbij het ideaal, zijn er weer een paar invloedrijke geesten rijp gemaakt en organisaties onderdeel van de grote heilsmachine geworden.
Corona: voor de burger een gesel, voor de socialist een zegen.

Leipniz | 14-10-20 | 15:23 | 4

@Graaf_van_Hogendorp | 14-10-20 | 15:25:
Je kan ook voorspellen, dat politie en -bonden om meer budget, middelen en personeel gaan vragen. Ook zullen wederom aandringen op het kunnen nemen van vergaande maatregelen.

Lafayette | 14-10-20 | 15:30

@Graaf_van_Hogendorp | 14-10-20 | 15:25: omdat we mensen zijn Heer Graaf. Ons genetisch pakketje is vrij beperkt in zelfstandig verstandig handelen, Heer Graaf. Zelfs deze zin is mogelijkerwijs niet verstandig, Heer Graaf.....hij is in ieder geval niet zelfstandig.

nobodiesunmighty | 14-10-20 | 15:43
▼ 1 antwoord verborgen

Prohibition 2.0
Dat was toentertijd ook zo'n enorm succes... Wel weer kansen, handel is handel, en als de booze illegaal wordt kun je lekker verdienen.
Zouden er eigenlijk al speakeasies zijn?

de Kent | 14-10-20 | 15:20 | 1

Was ooit in deze speakeasy: theblindpig.ie/

Graaf_van_Hogendorp | 14-10-20 | 15:23

Ach ach ach. Wat een droefenis. Het moet of extreem liberaal of extreem illiberaal. Ze snappen er echt totaal niets van. En dan denken ze dat zij empathie hebben. Reculer pour mieux sauter. Dat hebben ze niet begrepen en ze gaan het ook nooit begrijpen. Het moet allemaal op de oppervlakte liggen. Het jezelf terugtrekken en bij jezelf blijven, dat zijn we volkomen verleerd. Het is altijd de ander. Ze kunnen gewoon niet opvoeden. Want dat gaat niet direct. Dat gaat met omwegen en op een omfloerste manier. Dus daarom verbieden we het gewoon meteen maar allemaal of we staan het allemaal toe. Dat geldt ook voor hoe we met jongetjes omgaan: we zijn als de dood dat er iets misgaat, namelijk dat het echte jongetjes blijken te zijn die helemaal niet zo knuffelig en schattig zijn, dus we laten ze gewoon lekker de hele dag op een playstation spelen en we geven ze Coca Cola. Wat nu? Gaan we onze kinderen nu de hele dag met elkaar opsluiten in de provisiekast? Het wordt er niet gemeenschappelijker van allemaal. We zijn de identiteitslozen, letterlijk. Zelfs onze geslachten zijn ons ontnomen. Vind je het gek dat alle culturen ter wereld ons uitlachen en uitbuiten?

GeenHeil | 14-10-20 | 15:19 | 2

Welke culturen lachen ons uit? Of je nu in Londen, Stockholm, Parijs of Amsterdam op straat loopt, alleen de monumenten zien er anders uit.

Ron_Paul | 14-10-20 | 15:45

@Ron_Paul | 14-10-20 | 15:45:

ALLE culturen lachen ons uit. Maar dat was jou niet opgevallen? Wij zijn een onderdeel van de aan elkaar gelijkgeschakelde west-Europese culturen. Als zodanig zijn wij de west-Europese cultuur. Dat wil zeggen: we zijn cultuurloos en er is helemaal niets dat ons bindt. We geven onze cultuur en tradities niet door. Die andere culturen doen dat wel. Zo simpel is het.

Je zegt het heel goed: we zijn totaal aan elkaar gelijkgeschakeld als niet van elkaar te onderscheiden brave consumenten, dus als half-mensen-half-schapen. Denk jij niet dat dat er lachwekkend uitziet van de buitenkant en bovenkant? Bovenkant? Ja, die andere culturen kijken allemaal op ons neer. Wij bevinden ons op de bodem zonder einde.

GeenHeil | 14-10-20 | 15:56

Kim Jung Mark en Kim Jung Kees, ze zoeken het maar uit!

Tjemig | 14-10-20 | 15:18

De politie behoort tot de uitvoerende macht. De scheiding der machten bepaalt per definitie dat de politie niet op de stoel van de wetgevende macht moet gaan zitten, maar moet toezien dat de wetten gewoon worden toegepast en nageleefd. Over de besluitvoering wat betreft wet- en regelgeving moet de politie haar bek houden. Zo werkt dat nou eenmaal in een democratie. Nou is er al sprake van verwatering van de verhoudingen, doordat bepaalde burgemeesters hun korps opleggen om bepaalde regels niet na te leven en de politie zich daartegen niet verweert, maar nu vinden vertegenwoordigers van de agenten blijkbaar dat ze zich ook met de wetgeving mogen bemoeien. Ga verdomme terug je hok in, vieze communisten!

The_iron_boar | 14-10-20 | 15:16 | 1

Ach de onnozele hals zegt alleen maar dat hij de opgedragen handhavingstaak van die andere macht beter kan doen met een totaalverbod ipv een tijdsgebonden verbod.

Joris Beltsin | 14-10-20 | 15:19

Dan ook bezit verbieden, want goed tegen diefstal. Of seks verbieden, tegen verkrachting. Of zwemmen, tegen verdrinking. Of slachtoffer worden, scheelt aangiftes

Canis.bonus.es | 14-10-20 | 15:16 | 1

Praten verbieden, tegen belediging en gekwetstheid.
Genieten verbieden, want white privilege.
Lachen verbieden, want geen respect.
#friethepiepel

MistaRazista | 14-10-20 | 15:23

Alcohol is een bron van inkomsten voor de schatkist. nl.wikipedia.org/wiki/Alcoholaccijns De Corona crisis kost bakken met geld: bv. aan de gezondheidszorg, minder BTW, minder benzineaccijns, allerlei gratis subsidies, grote verliezen o.v. enz. enz.
Deze politieagentenvereniging is overigens aangesloten bij het FNV.

CiTy3 | 14-10-20 | 15:16 | 1

Ja, dankzij de accijnzen zal een verbod niet doorgaan, zodat gelukkig de Chateauneuf du Pape beneden nog een paar jaar kan rijpen.

Harry.Langezwaal | 14-10-20 | 17:03

De hypcoriet repressieve kant van de samenleving is aan het winnnen. Nederland is een rattenland geworden.

Lafayette | 14-10-20 | 15:15 | 2

Van dattum. En als bepaalde weblogs geld konden verdienen aan dit alcoholverbod dan zouden ze het roeren (zij het een cynisch, want het moet wel verkocht worden onder de lezers) dan hadden ze het gedaan.

nuchterland | 14-10-20 | 15:17

Yep.

L. Vis | 14-10-20 | 15:18

Tea in the Sahara with you.

Watching the Wheels | 14-10-20 | 15:15

Kan het RIVM nu niet mededelen dat je van alcohol corona krijgt? soort van sidekick into 'the Beleid'? gratis zonder dat we het merken? Past een beetje in de tijdsgeest van deze tijd (gratis, zonder dat we het merken).

nobodiesunmighty | 14-10-20 | 15:14 | 4

Zal ze vast lukken. Ze verkopen nu ook al dingen die niet kloppen.

nuchterland | 14-10-20 | 15:30

Alcohol = suiker = diabetes = Corona = alcohol. Zoiets?

hisxxx | 14-10-20 | 15:31

@hisxxx | 14-10-20 | 15:31: lijkt me een goede starter, na alcohol, =schatkist money aanvullen o.i.d.

nobodiesunmighty | 14-10-20 | 15:45
▼ 1 antwoord verborgen

Och, ANVP toch.... Is er in die enorme berg werklozen niet iemand te vinden die jullie van wat PR-adviesjes kan voorzien? Dit gaat natuurlijk nergens over. Al jaren missen jullie elke vorm van autoriteit. Agenten zijn kopschuw geworden door gebrek aan steun vanuit politietop en overheid. Tuig heeft complete wijken in de greep. Wie dacht dat het een goed idee was om te praten over een totale drooglegging? Zet die beste man of vrouw thuis op de bank. Met een borrel. Knapt men van op.

Tom Hagen | 14-10-20 | 15:13

In tegenstelling tot wat veel mensen denken van het alcoholverbod tijdens de drooglegging (1920 tot 1933) in de VS een succes. Misschien toch voer om over na te denken.

ultraman | 14-10-20 | 15:11 | 12

Ze konden het niet handhaven en er werd zelf meer gezopen dan ervoor. Uiteindelijk zijn ze moeten terug krabbelen. De maffia verdiende er gewoon veel te veel aan. Er wordt nu nog maar even een ballonetje opgelaten en mensen zijn al volop aan het hamsteren en manieren aan het bedenken om er zelf aan te geraken of te stoken. Als je dit wil doen omwile van de volksgezondheid, kan je het maar beter toelaten van het wel te verkopen, je wil echt geen schuren zien ontploffen door dampen of 100 man met een vergiftiging in het ziekenhuis.

Lt-Kol Kilgore | 14-10-20 | 15:24

@Joris Beltsin | 14-10-20 | 15:14:-Binnen de context van de hele geschiedenis graag.

HogeNood | 14-10-20 | 15:29

@Joris Beltsin | 14-10-20 | 15:14: Het echte en gehele verhaal over slavernij dan?

hisxxx | 14-10-20 | 15:34
▼ 9 antwoorden verborgen

Ondanks dat de politie de laatste tijd nogal eens de mist in gaat, sta ik nog altijd volledig aan hun kant.
Maar het kantelpunt komt nu ineens wel heel dicht bij. Als die gore NSB-ers aan m'n glaasje komen, echt jongens, dan gaat het roer om en ga ik voor het eerst van m'n leven rellen. En niet zomaar met wat rotjes gooien ofzo, nee (politie)bloed aan de paal, godverdomme!

L. Vis | 14-10-20 | 15:11 | 1

Hooo beetje rustig he

harry21 | 14-10-20 | 17:51

Verbieden verbieden verbieden die koddebeiers hebben geeneens genoeg capaciteit om hun normale werk naar behoren te doen of ze zij er te besodemieterd voor
Ooit weleens geprobeerd om aangifte op het bureau te doen ?

van Dam | 14-10-20 | 15:11

Ik zei het toch! Algehele alcohol verbod! Krijg de tering

Hondt | 14-10-20 | 15:11 | 1

Is dat er al dan?

Tragicomix | 14-10-20 | 16:39

De Politie is ook niet meer serieus te nemen, al jaren niet meer

laurentius | 14-10-20 | 15:08

Ze hebben niet door dat er net over de grens dan heel veel geld verdiend gaat worden?

FLP_du_Stok | 14-10-20 | 15:06

Goede zaak. Veel mensen verliezen de controle over zichzelf als ze gedronken hebben. En dan bedoel ik niet die mensen die maar een pilsje drinken. Zij zijn de slachtoffers van de zuipers.

Guillermo | 14-10-20 | 15:03 | 13

@Guillermo.. verreweg het meeste wordt er gezopen door witte mannen en die mag je dus allemaal over 1 kam scheren. Verreweg de meeste overvallen en geweldsdelicten worden gepleegd door gekleurde mannen en dat zijn incidenten... De huidige stand van zaken, gaaf land!

TiTi_no_ghost_237 | 14-10-20 | 15:50
▼ 10 antwoorden verborgen

Iets met een vinger en een hele hand....

slobbersaus | 14-10-20 | 15:03 | 3

Ik zie een spelfout geloof ik..... "Iets met een vinger en het hele land...."

Bigaroque | 14-10-20 | 15:08

Als een grote hamer in een porseleinkast.

revolte | 14-10-20 | 15:09

-Vervangt porseleinkast door vaasje, een breekbaar vaasje-

Canis.bonus.es | 14-10-20 | 15:32

Hoe Nederland langzaam totalitair wordt...

Stijlicoon | 14-10-20 | 15:02 | 7

Heb soms t idee dat we al volluit in een communistish systeem leven maar dat we t niet echt doorhebben.

lalalilo | 14-10-20 | 15:11

@IJsbakker | 14-10-20 | 15:09:
Voorlopig hebben ze nog nergens gelijk in, een voorstel van zomaar iemand is nog geen waarheid.

Tragicomix | 14-10-20 | 16:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik denk dat we het stamcafe om zullen moeten bouwen naar een speak-easy.

Binnenbaan | 14-10-20 | 15:01 | 1

Arme Joris.

lekgoot | 14-10-20 | 19:17

De politiebond kan wel meer willen. De burgers zouden willen dat de politie eens hun werk ging doen en criminaliteit gaat aanpakken, maar dat zit er ook niet in.

Ruikbaard | 14-10-20 | 15:00 | 1

De kans dat de popo bond wel iets voor elkaar krijgt is groter dan dat wij als belastingvee voor elkaar krijgen.

Graaf_van_Hogendorp | 14-10-20 | 15:02

De kerken zitten vol , alcoverbod , moslims in het ziekenhuis. Het virus is verdomme echt het werk van God !?

Ambiorix | 14-10-20 | 15:00 | 4

@hoejeheette | 14-10-20 | 15:02:
Schijtlint in de fik steken, scheelt stookkosten als je dat in de woonkamer doet. Afvegen kun je ook onder de douche. Snel kratjes bier halen dus.

Graaf_van_Hogendorp | 14-10-20 | 15:03

Wijn in de kerk, het bloed van Christus, zal ongetwijfeld uitgezonderd zijn. Dus richt uw eigen kerk op en ga wijn en broodjes (het lichaam van christus) verkopen.

The2Amendment | 14-10-20 | 15:22

Hoe gaat mijnheer pastoor het nu doen, zonder het (alcoholische rode wijn) bloed van Jezus Christus.....de Ranja van Jezus Christus?

nobodiesunmighty | 14-10-20 | 15:49
▼ 1 antwoord verborgen

P. S. luitjes.
Moonshinen is zo moeilijk niet hoor.
En je kunt het met alles: abrikozen, aardappels, appels, druiven, graan (denk, nooit gedaan - jenevertje?), sinaasappel, pruimen.
Veel ervan wordt een soort zoete likeur.
Werd zelf altijd bevoorraad door een Servische maat, maarja, die zie 'k nu ook niet.
Kwam altijd met plastic literflessen type slivovic aankakken.
En nee, wij zijn niet blind.

chicago river | 14-10-20 | 14:59 | 5

Druiven lukt zeker. Griekse kennis maakt er raki van.

Canis.bonus.es | 14-10-20 | 15:19

@Joris Beltsin | 14-10-20 | 15:05: Alleen suiker vergisten. Dan is het chemisch onmogelijk methanol te verkrijgen. Lekker veilig. Doe er maar een smaakje bij.

koningboco | 14-10-20 | 17:24

Zelfs met wc-papier heb ik begrepen. Een uitkomst voor de hamsteraars die nog een schuur vol hebben liggen.

lekgoot | 14-10-20 | 19:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Die Duitsers hè? Die helpen ons ook al met de coronabedden. Kunnen die hier het alcoholverbod komen handhaven? Lekker retro.

ciabatta | 14-10-20 | 14:59

Ik ga straks voor het eerst in jaren weer naar de kroeg en daarna nog uit eten. Morgen om 20.30 ga ik bij AH een biertje proberen te kopen, terwijl ik eigenlijk zelden drink. Ik weet heus wel dat het kinderachtig is, maar ik kan zo slecht tegen mensen die me dingen verbieden of opleggen dat ik me dan zo ga gedragen.

C1O2 | 14-10-20 | 14:59 | 7

@The2Amendment | 14-10-20 | 15:26:
Begin steeds meer op te warmen voor het idee van een 2A voor burgers als ik dit flutkabinet en hun slippendragers (bij de popo bond oa) zo hoor.

Graaf_van_Hogendorp | 14-10-20 | 15:30

Mag een piratenvlag ook Piet?

Canis.bonus.es | 14-10-20 | 15:37

@Lt-Kol Kilgore | 14-10-20 | 15:27: binnenspiegel. Het zicht naar achteren wordt beperkt door het geweerrack.

The2Amendment | 14-10-20 | 19:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Binnen 24 uur explodeert het aantal verwarde mensen waarna de politie het volk smeekt, om weer te gaan drinken.

Leptob | 14-10-20 | 14:58 | 1

Omdat ze aan het afkicken zijn? Gaat na een paar dagen weer beter.

Guillermo | 14-10-20 | 15:03

Dus als ik een maand lang niet drink, is de wereld gered van Krona?

Nuchternederland | 14-10-20 | 14:58

Je blijft lachen, moeten toch wel wat vieren als Halsema beste burgervader (v) wordt?

Habe das Gewust | 14-10-20 | 14:57

Ga boeven vangen, politieleiding. Ga al die verkrachtingen eindelijk eens vervolgen. Bewijsmateriaal zit in het slachtoffer. 100% succes. Dat lijkt mij een heel wat ernstiger maatschappelijk probleem dan corona. Stop met ontraden om aangifte te doen vanwege te weinig capaciteit.

Cepalislam500mg | 14-10-20 | 14:56 | 4

De ongevraagde bemoeizucht van de Nederlandse politie is hoog in Nederland. Het opsporingspercentage van de Nederlandse politie is daarentegen schrikbarend laag in vergelijking met de ons omringende landen. Afhankelijk van de deelstaat is dit in Duitsland bijvoorbeeld tot 3 keer zo hoog terwijl daar in beginsel alle misdrijven worden opgespoord, ofwel geen opportuniteitsbeginsel. In 2017 was dat opsporingspercentage 26,3 %, maar daar moet bij vermeld worden dat de politie meer dan de helft van de aangiften laat liggen. Verder bepaalt het OM welke misdrijven vervolgd gaan worden en doen veel mensen al helemaal geen aangifte meer bij de politie van bijvoorbeeld inbraak of fietsendiefstal. 26,3 % is dus enorm geflatteerd. Ik heb dus weinig respect voor de huidige politie. Gelukkig heb ik alleen te maken met de politie met betrekking tot sporadische verkeersovertredingen die ik vervolgens via een gespecialiseerd bureau gratis aanvecht bij het OM.

IdiJamin | 14-10-20 | 15:41

@Dr. Worstenbroodje | 15-10-20 | 10:08: Eens.

Cepalislam500mg | 15-10-20 | 11:19
▼ 1 antwoord verborgen

Ik drink graag twee of drie wijntjes op vrijdagavond. 'n frans kaasje erbij, gezellig met m'n vrouw Netflixen en dan kijken hoe de avond eindigt. Kortom; Gewoon klein burgerlijk geneuzel, geen wild groeps-bacchanaal. Maar, blijkbaar moet werkelijk alles kapot. Manmanman.

PureYak | 14-10-20 | 14:56 | 3

Aha!
Stop met zoeken, we hebben hem, de krona-veroorzaker.
Alcohol, how dare yououou

Nuchternederland | 14-10-20 | 14:59

Ik zeg wijnkoelkast, 40 flessen inslaan en gaan met die banaan

The2Amendment | 14-10-20 | 15:27

U bent inderdaad het probleem. Niet perse door dat wijntje of dat franse kaasje, maar door dat "kijken hoe de avond eindigt". U moet dat niet maar eens gaan bekijken en op z'n beloop laten, u moet die avond onder controle krijgen en van tevoren precies weten hoe die eindigt. Ga daar nu eens aan werken in uw huwelijk. Alleen samen met uw vrouw krijgt u die avond onder controle!

breakingnews | 14-10-20 | 15:38

Alcohol en rookwarenverbod. ZA, waar ze van rond 20 maart tot 20 juni zo'n verbod kenden. Riots en lootings waren het gevolg. En de vraag naar en de prijs van ananas steeg rap. In dat land had minister Bheki Cele dit bedacht. Daar viel het te verklaren. Alcohol ge en misbruik valt te linken aan veel huiselijk geweld, en de verwachting was dat er veel ziekenhuiscapaciteit nodig zou zijn. Daar moet je dan niet al slachtoffers van dat geweld hebben liggen. De vrouwelijke minister van gezondheidszaken deed daar nog het rookverbod bovenop. Als je de mensen er naar vroeg, was het steevast: ach, die drank, dat is nog te doen. Maar zonder sigaretje, is erg.
Maar gaan ze dan hier ook de thuisbrouwers aanpakken? En mag je helemaal niks in je kofferbak hebben liggen? Wij hebben buurlanden waar je nog kan gaan kopen.

hotnot | 14-10-20 | 14:55 | 6

@Joris Beltsin | 14-10-20 | 15:50: Ongekend. Black privilege zou ik het willen noemen.

breakingnews | 14-10-20 | 15:54

@Joris Beltsin | 14-10-20 | 15:04: haha... proest, leuke grap.

Natte Washand | 14-10-20 | 16:51

@Natte Washand | 14-10-20 | 16:51:
Denk aan Corona dus wel in natte washand proesten aub! Is geen grap, na de lockdown was het relatieve sterftecijfer (tov het meerjarig gemiddelde) negatief vooral vanwege minder moorden.

Joris Beltsin | 14-10-20 | 17:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Woon gelukkig vlakbij Germania

Feitenpliesie | 14-10-20 | 14:55 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Al die pleinen en parken hier waar al heel lang een alcoholverbod is. Zogenaamd tegen overlast. Gelul. Alsof er hordes alcoholisten zaten. Nooit gezien. Het dient een ander doel.

Piet Karbiet | 14-10-20 | 14:55

Alcohol verbod? ik geloof het niet enig idee hoeveel btw er op een traytje bier zit ?

21% van je never nooit niet dat Den Haag zich die centen zich laat afpakken

Johnroe | 14-10-20 | 14:55 | 3

Er komt een moment dat de burgers het allemaal niet meer pikken en dat moment komt nabij.

revolte | 14-10-20 | 15:01

Plus de accijns op de alcohol. Gecombineerd met de minder verkeersboetes en de verminderde opbrengst brandstof (thuiswerken); ..... straks gaan we failliet.

Arachne | 15-10-20 | 00:56

ze hebben alle alcohol nodig voor de handgel.

small_town_dude | 14-10-20 | 14:55 | 1

Bij ons verstoken ze dan gewoon de overschot van het bier, of wat ze nog liggen hadden, In no time had je gel van wel 4 stokerijen. En volop drank.

Lt-Kol Kilgore | 14-10-20 | 14:58

Ieder volk krijgt wat het verdient, door thuis te blijven of te stemmen op de gevestigde orde aka samengeraapt links (wat het maar over een ding eens is "Wilders slecht") doen we dit onszelf aan. Over een half jaar allemaal gaan stemmen op Thierry en Geert

Johnroe | 14-10-20 | 14:59

Hoog inzetten, kom je ergens in het midden uit. Onze oude handelsgeest komt weer naar boven.

gebakkenzuchten | 14-10-20 | 14:54

Ik voel gouden tijden voor de nachtapothekers aankomen

Gekke_Gert | 14-10-20 | 14:54

Haha, heb net 25 kratjes HJ gehaald. Ik haal 2021 wel.

DrumPiet | 14-10-20 | 14:54 | 4

Goed bier, dat HJ...

Gladiator Fap | 14-10-20 | 15:04

Zeg eens eerlijk, Piet. Wat klokt u per week weg?

Graaisnaaiert | 14-10-20 | 17:57
▼ 1 antwoord verborgen

Fantastisch dit. Graag nog meer van dit soort idiote besluiten. Misschien ziet men dan in hoe idioot een groot aantal maatregelen zijn en komt men in verzet.

FredKlep | 14-10-20 | 14:54 | 1

Nederlanders en verzet. Die zijn te druk met boer zoekt vrouw kijken.

IJsbakker | 14-10-20 | 15:14

Bizarre maatregel. Ik ben net per 1 september gestopt voor een drie maanden lekkere alcohol reset, maar dat is vrijwillig. En als ik dit lees heb ik toch wel vet zin om vanmiddag een cabernet open te ploppen. Maar goed, dat Grolsch herfstbier 0.0 ben ik nou aan gewend en is, mits ijskoud, prima te hachelen. Maar een alcoholverbod leidt tot chaos. Kan niet anders.

Dirrek | 14-10-20 | 14:54 | 3

In het artikel van het AD staat: ,,We gaan de gangpaden naar de bier- en wijnschappen na 20.00 uur afzetten”
Dus dat betekent ook geen Grolsch herfstbier 0.0 voor jou.

FredKlep | 14-10-20 | 14:57

@FredKlep | 14-10-20 | 14:57:
Ik ga er dan wel even vanuit dat bij een verbod de gehele dag het gangpad is afgezet.

FredKlep | 14-10-20 | 14:58

@FredKlep | 14-10-20 | 14:58:
Ja het is inderdaad praktisch onmogelijk om het 0.0 bier 3 meter verderop in een ander gangpad te zetten.

peterdh | 14-10-20 | 16:43

Ha! Zoek je ruzie?
Nou, da ken je krijge jochie.
Blijf met je poten van m’n welverdiende borrel.
Het enige waar ik voor leef.
Hard werken en daarna m’n beloning.
Als je dat afpakt gaat Ruimedenker pas echt uit z’n bolleke.
Mmmm Bolleke?
Zin in */BockBier!* nu!

Ruimedenker | 14-10-20 | 14:54 | 4

Alcoholverslaafde. Duidelijk.

Guillermo | 14-10-20 | 15:08

Het enige waarvoor u leeft? Oké.

Joris Beltsin | 14-10-20 | 15:10

Haha. Bolleke is De Koninck. Antwerpen. Amber biertje. In een kelkglas. Ook niks mis mee

Cepalislam500mg | 14-10-20 | 16:38
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zapte gisteravond even langs een van die talkshows, weet geeneens welke. Daar zat de baas van de Nationale Politie die men wat beelden liet zien van hoe de politie het in andere landen oppakt qua (corona)handhaving. Daar was deze lieve man niet jaloers op (terwijl de diverse voorbeelden best beschaafd waren en zeker niet buitensporig vwb toegepast geweld or whatever) want in Nederlandje is de politie van ons allemaal. Hij zei het echt.

de directeur | 14-10-20 | 14:53

Ach je weet maar nooit. Ff bij de Russische slijter/supermarkt de wodka voorraad aangevuld. Ff wat kratjes bier er bij. Bederven doet het niet snel tenslotte, net zoals toiletpapier :-)

The2Amendment | 14-10-20 | 14:53
-weggejorist-
Inseminator | 14-10-20 | 14:53

Zijn ze nou helemaal mal. Pleit dan voor geen bezoek meer bij mensen thuis ipv die niet te handhaven regel dat je 3 mensen thuis mag ontvangen. Als ik een gezin van 7 wil uitnodigen bij mij thuis mag dat niet, maar ik mag wel langs bij een gezin van 7 thuis.

Old_Spice | 14-10-20 | 14:53 | 2

Wat ze ook bepalen, ik nodig uit wie ik wil en als we dan een kratje soldaat willen maken...
Dan doe ik dat!!

Kopieerapparaat | 14-10-20 | 15:02

Dat gezin van 7 is moslims. Die drinken geen alcohol en dan is alles veilig. Aldus de shariapolitie die gezellig aan het iftarren is geweest.

koolteer | 14-10-20 | 15:03

De Nederlandse producenten en importeurs van bier, wijn en gedistilleerde dranken Nederland danken meneer de politiemuis voor de run die de komende dagen op hun handel gaat plaatsvinden.

Joris Beltsin | 14-10-20 | 14:52 | 1

Ik had het in mij dit weekend, snel nog even de grens over gewipt om een lading. 6 flessen booz mee en een dikke 40 a 50 euro accijns ontdoken . De belze staat een kloot afdraaien staat bij mij op 1. Als er nu bij jullie niks meer te krijgen valt, maar er staat een tripje richting andere grenzen gepland, daar kan ik nog goedkoper terecht.

Lt-Kol Kilgore | 14-10-20 | 15:04

Het ministerie van Volksgezondheid (VWS) heeft in de afgelopen maanden veel te weinig ziekenhuisopnames van coronapatiënten gemeld, blijkt uit onderzoek van NU punt nl. Het ministerie is daarom overgestapt op een nieuwe bron voor het aantal dagelijkse ziekenhuisopnames in het coronadashboard van de Rijksoverheid. Het gevolg is dat het aantal dagelijkse ziekenhuisopnames woensdag in één klap ruim is verdubbeld ten opzichte van dinsdag.

Het gemiddelde aantal patiënten dat per dag wordt opgenomen, is hierdoor binnen een dag opgelopen van 57 naar 134,3. En dat terwijl de signaalwaarde, die als een alarmbel functioneert, 40 is. Deze signaalwaarde is een van de belangrijkste indicatoren voor het kabinet om het risiconiveau van de corona-uitbraak in te schatten.

Die ziekenhuisopnames werden gebruikt om de reproductiefactor uit te rekenen, die werd dus ook te laag ingeschat. Daarom hebben Mark & Hugo dit niet tijdig aan zien komen, daarom hebben we een tweede golf en nu weer een tweede shutdown. Lekker gewerkt! Jan met de korte achternaam kan de corona en een faillissement krijgen.

Feynman | 14-10-20 | 14:52 | 4

Op de RIVM website is dit niet terug te vinden, op 11 oktober waren er volgens het RIVM 11 opnames (verder gaat de statistiek nog niet).
www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/graf...
Dat staat in elk geval niet in verhouding met de aantallen van maart.

me,myself and IK | 14-10-20 | 14:56

Ps, volgens NU gaat het om cijfers vanaf 1 juli, maar waar komen de cijfers van daarvoor dan vandaan en kloppen die wel dan?

me,myself and IK | 14-10-20 | 15:02

Het is werkelijk onbestaanbaar dat gepruts. Niveau kleuterklas.

Piet Karbiet | 14-10-20 | 15:07
▼ 1 antwoord verborgen

Weet iemand nog een goed adres voor grote koperen ketels en wat erlenmeyers en dat soort spul?

Nuchternederland | 14-10-20 | 14:51 | 7

@Joris Beltsin | 14-10-20 | 15:39: Ik heb alleen maar YouTube-kennis hierover hoor. Er zijn daar meerdere instructiefilmpjes te vinden waarin dat uitgelegd mooi wordt. Komt wel redelijk nauw met temperatuur enzo, je moet dus wel een klein beetje investeren.

Bugblatter | 14-10-20 | 21:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Heb een filmpje gezien van een agent die om 22.00 uur aanbelt bij een dame, die ergens had gezegd dat ze ging demonstreren.
Organiseert u een demonstratie?
WTF?!

Piet Karbiet | 14-10-20 | 14:51 | 6

@Graaf_van_Hogendorp | 14-10-20 | 14:54: tsja, je zou bijna BLM adopteren om te mogen demonstreren en om "defund the police" te kunnen roepen. Deze maatregelen hebben een vreemde invloed.

Pierrepoint | 14-10-20 | 15:08

@Pierrepoint | 14-10-20 | 15:08:
Ja zat ik ook aan te denken, misschien had BLM toch gelijk als ik die bobo van de popo bond zo hoor.

Graaf_van_Hogendorp | 14-10-20 | 15:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Gaan we moonshinen, stelletje gristelijk/islamitisch geïnfiltreerde dienders ! Als het zo moet, is oom agent mijn vriend niet meer.

suscrofa | 14-10-20 | 14:50 | 4

@Lt-Kol Kilgore | 14-10-20 | 14:52: Peren zijn zeer geschikt en nu volop te krijgen

small_town_dude | 14-10-20 | 14:59

@Lt-Kol Kilgore | 14-10-20 | 14:52:
Gelukkig kun je je eigen bocht van een uiteenlopende hoeveelheid aan zetmeel-/suikerhoudende voedselproducten maken. Het simpelste procedé vraagt naast de essentiële hulpmiddelen als toevoeging alleen maar tafelsuiker en gist: nl.wikihow.com/Alcohol-maken-van-gewo...

suscrofa | 14-10-20 | 15:04

@small_town_dude | 14-10-20 | 14:59: Ja ook waar , volop in het fruitseizoen, ze gaan dat zien bij de fruitboer, gasten die ineens 6 kisten appeltjes komen kopen etc... dat is niet voor appelmoes.

Lt-Kol Kilgore | 14-10-20 | 15:12
▼ 1 antwoord verborgen

Bezopen idee, laat de politie maar eens gewoon handhaven. Er liggen nog tienduizenden aangiftes op de plank, dus hup snel aan het werk.

thephysicist | 14-10-20 | 14:50

Laat de autoloze zondag ook maar weer terugkomen.

Eric Newby | 14-10-20 | 14:48 | 7

@Graaf_van_Hogendorp | 14-10-20 | 14:56: Dat zou nog eens een idee zijn voor een of andere exclusieve club, obscure ingang, enkel op uitnodiging of met een wachtwoord en als je binnen komt, Charleston, en Babylon Berlin toestanden, en drank natuurlijk.

Lt-Kol Kilgore | 14-10-20 | 15:19

@Lt-Kol Kilgore | 14-10-20 | 15:19: The Great Gatsby

small_town_dude | 14-10-20 | 15:39

Een autoloze zondag...? Tja, dat beperkt wél het aantal contacten en de uitstoot...

Dr. Worstenbroodje | 15-10-20 | 10:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Ja, lekker handig dit. Denk eens na bij wat je zegt. Dit veroorzaakt niet een run op alcohol, net zoals het eerste domme bericht over een toiletpapierschap dat toevallig leeg stond?

Leptob | 14-10-20 | 14:48 | 3

Ik kan me herinneren dat de coffeeshops welgeteld 2 uur dicht hebben gezeten, toen na die 2 uur bleek dat de straathandel explosief toenam. Mmm wat zou er gebeuren als je een drug verbied die gebruikt wordt door ik schat 80% van de bevolking.

peterdh | 14-10-20 | 14:50

@peterdh | 14-10-20 | 14:50: Gewoon je drank bestellen in Duitsland en laten bezorgen. Als er een land is dat nooit een alcoholverbod in zal stellen is het Duitsland wel.

Binnenbaan | 14-10-20 | 15:08

@Binnenbaan Tja dat is een optie, tenzij ze bij de post ook gaan controleren op drank. Zou wel grappig zijn als ze die drugshonden ook gaan trainen op het herkennen van alcohol. Beginnen ze bij elke tweede postmedewerker te blaffen....

peterdh | 14-10-20 | 16:40

Trouwens de agenten die ik ken spugen er ook niet in dus denk dat het op weinig steun kan rekenen.

Barkruk2 | 14-10-20 | 14:47

GVD, het woord alcoholverbod is nu gevallen. Als we niet als Nederlanders heel veel tegendruk gaan geven, komen er nog meer beperkende maatregelen en we komen er nooit meer vanaf. De muilkorfjes worden nu al in de wet vastgelegd en die gaan in de toekomst voor elk griepje van stal gehaald worden. De angstschreeuwers willen nu eenmaal het gevoel hebben dat er iets gebeurt, ook voor dingen waar het geen zin heeft. Dit begint meer op religieuze boetedoening te lijken dan iets anders.

Pierrepoint | 14-10-20 | 14:46 | 8

@Kuifje-naar-Brussel | 14-10-20 | 14:48:
Ja
daarom denk ik ook dat er serieuze problemen bij een verbod gaat komen.
Ik zie meer in een verbod op cocaine wat ze trouwens ook niet lukt.

Mr.Crowley | 14-10-20 | 14:56

@ kuifje, ben je echt zo dom of loop je te trollen? Het gaat niet om het pilsje, het gaat om het idee...

TiTi_no_ghost_237 | 14-10-20 | 15:14
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik ben het helemaal eens met dat verbod. We gaan toch naar een hel toe van Corona, GroenLinks islamitische samenleving

thanseeuwen | 14-10-20 | 14:46

Wtf nog snel ff mijn twee ijskasten volgooien dan

Diederik_Ezel | 14-10-20 | 14:46

Zal ik dan toch de fles Ghiessenburght aanslaan?

Earl_of_Doncaster | 14-10-20 | 14:46

En voor kerken en moskeeen geldt natuurlijk nog steeds dat je met een paar honderd man bij de imam op schoot kan gaan zitten? Fijn zo'n CUD66A-regering onder leiding van de vvd of hebben ze die kerken en moskeeen ook even een maandje dicht gegooid?

Watching the Wheels | 14-10-20 | 14:45 | 3

Sinds wanneer hebben we een imam in de kerken in Nederland?

ChipsNootjesBier | 14-10-20 | 14:46

Nog een verbod? Dat betekent een noodzaak om hand te haven. Hebben jullie niks te doen verder ofzo? Ga eens boeven vangen joh!

Pretba | 14-10-20 | 14:45 | 1

Hand te haven?
Stof te zuigen?

langzullenweleven | 14-10-20 | 15:36

En wie gaat al dit fraais handhaven? De politie? Hahahahaha.......

ChipsNootjesBier | 14-10-20 | 14:44 | 1

Let maar op, als er boetes uitgedeeld kunnen worden, binnentreden bij mensen om Corona maatregelen te "handhaven", toont de politie opeens heel veel daadkracht.

thephysicist | 14-10-20 | 14:52

Collectief straffen. Niet OK

Gen. Maximus | 14-10-20 | 14:43 | 1

Systemisch racisme!

LuNaTeeQ | 14-10-20 | 14:47

Iedere ochtend denk je: Kan het nog gekker en enger?
En ja hoor.

Piet Karbiet | 14-10-20 | 14:42 | 3

Is wel zo. Nog even en we krijgen een trottoirverbod omdat kuffar op de straat moeten lopen als er moslims op de stoep aankomen.

Graaisnaaiert | 14-10-20 | 14:45

Het bier word niet zo heet gedronken als hij word opgedient, storm... Glas water, we drinken een biertje doen een plas en alles blijft (min of meer) zoals het was.. Een popo troll.. moet niet gekker worden.

Shadow112 | 14-10-20 | 14:45

@Shadow112 | 14-10-20 | 14:45: troll of niet, het woord is gevallen. Als de popo hierover door blijft zeiken, komen er maatregelen en die vallen wel mee als je het vergelijkt met een totaalverbod. Vervolgens worden die maatregelen verder verscherpt en voor vanalles uit de kast getrokken. Zelden wordt een maatregel afgeschaft.

Pierrepoint | 14-10-20 | 14:52

Ik kan geen link plaatsen maar lees (én huiver) de correspondentie met de rivm medewerker over de pcr test. Van Dissel kon (wilde) voor de zoveelste keer geen antwoord geven op de vragen van van Haga over aantal CT én verlaging van 3 'targets' naar 1.... google Nederland terug naar normaal en Dr Peter Borger.

Dus dit is het wetenschappelijk niveau van Nederland. Dan is dat ook duidelijk!

PR0FESSOR | 14-10-20 | 14:42 | 3

Het hele Covid-19 decor van dit kabinet is gefabriceerd. Met duwen en trekken, stoken, beloven en dreigen 'maakt men beleid'. Was het maar maart.

ChipsNootjesBier | 14-10-20 | 14:46

Zo werkt dat nou eenmaal met mannetjes die macht hebben. EN DAT HEBBEN ZE onze stofjes mannen. Stikstofjes, virusjes, COtweetjes, PFASjes enzovoort.
Zo werkt macht nou eenmaal. Het is namelijk niet mogelijk dat het RIVM ongelijk heeft want dat staat gelijk aan machtsverlies. ONDENKBAAR en nog liever de afgrond in met zn allen.
Simpele vragen zullen ze ontwijken en als lariekoek afdoen.

lalalilo | 14-10-20 | 15:05

Defund the policy!

echtpaul | 14-10-20 | 14:42 | 2

én de police!

Joris Beltsin | 14-10-20 | 14:45

@Joris Beltsin | 14-10-20 | 14:45: En meer geld voor Miele 's

deja_view | 14-10-20 | 14:47

Mag je dan in je eentje thuis wel in de tuin staan zuipen?
Verbiedt dan ook die grote bruiloftsfeesten en zo, met of zonder alcohol of halalvlees.
Gaan we allemaal aan de gymnastiek, eten we nooit meer ongezond, zweren we gezamenlijk genotsmiddelen van welke aart ook af, en worden we allemaal blije veggies. We vergeten religies, geweld is algemeen not done, cultuur betekent alleen nog maar leuke films en gezellige dans/muziek, en iedereen is een natuurvriend.
Ik daag hen uit de wereld daadwerkelijk te verbeteren.
Kom op dan met een nieuw "pakket" aan Maatregelen!

zeurmachine | 14-10-20 | 14:40 | 1

Ja en dan hoeft de politie ook nooit meer gewapend de straat op.......

Leduc | 14-10-20 | 14:44

Kan nooit geen kwaad dat idiote gezuip.. o wacht ... als je een paar weken niet zonder alcohol kan wat ben je dan een enorme klootviool let op de reacties die nu gaan komen ha ha..

aardv@rk | 14-10-20 | 14:40 | 7

U bent erg vatbaar voor door instanties opgelegde meningen.

Leptob | 14-10-20 | 14:56
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoe moet dat dan met de miswijn in Staphorst?

Edd1 | 14-10-20 | 14:40 | 4

Miswijn is in Limburg het drankje eddepetje..

aardv@rk | 14-10-20 | 14:41
▼ 1 antwoord verborgen

Ik tril al van het idee.

Patje2011 | 14-10-20 | 14:40 | 1

Ik pas na een paar dagen, hoe zou dat komen?

Nuchternederland | 14-10-20 | 14:54

Als het nou om een rookverbod in de openbare ruimte ging kan ik me er nog iets bij voorstellen. Dat zou je kunnen handhaven in grote steden.

ultraman | 14-10-20 | 14:39 | 2

Hypocriet..

Turbulentie? | 14-10-20 | 14:40

"Sinds 1 januari 2004 heeft elke werknemer, zowel in de openbare als private sector, recht op een rookvrije werkruimte. Sinds die datum mag er niet meer gerookt worden op de werkvloer en in openbare ruimtes."
Dat is al bijna 16 jaar in werking. Dus.

Deksmaat | 14-10-20 | 14:59

Hoe durft zo'n achterlijke debiel het ook maar te opperen, waar haalt die voortijdig ejaculerende NSB'er het lef vandaan?? Dit haalt het slechtste in zelfs de meest gehoorzame mensen naar boven. Ik ben een godsvrezend, vaderlandslievend gehoorzaam onderdaan van dit koninkrijk maar als nog iemand vanuit een overheidsfunctie een dergelijke inbreuk in onze levens, een greep in mijn fucking koelkast oppert, vind ik het tijd dat we de hele corrupte incapabele bende vogelvrij verklaren! Hooivorken en guilotines op het plein... Stelletje incompetente halffabrikaten, zorg eerst maar eens dat je weer met een rolex over straat kunt in dit land, dat je mn dochter haar aangifte opneemt als een kansenparel haar roze fiets gesjoept heeft, werk eindelijk eens effectief voor mijn zuur verdiende belastinggeld voordat je ook maar durft te denken ooit nog iets bij me te komen halen. Burgerhatend stuk verdriet!

TiTi_no_ghost_237 | 14-10-20 | 14:39 | 8

Infiltratie van de verkeerde mensen in alle overheidsorganen, ook de politie.
Dan krijg je dit soort onzin.

Nuchternederland | 14-10-20 | 14:55

Al heeft de betrokkene zelf geen overheidsfunctie (vakbondsman), de strekking van het verhaal is 100%

langzullenweleven | 14-10-20 | 15:38
-weggejorist-
Arachne | 15-10-20 | 00:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Een alcoholverbod zal niet werken.

Stijlloze_Heaumeau | 14-10-20 | 14:39

Vraag: mogen priesters nog wel wijn drinken als onderdeel van de viering?

Dan ga ik iedere dag naar de mis.

Koning Willy | 14-10-20 | 14:38 | 4

Lijkt me ook wel wat, kom ik ook nog eens onder de mensen.

MaisNon | 14-10-20 | 14:44

Voor je het weet is de misviering weer populair en is in een klap het misdienaarprobleem ook opgelost.

Lt-Kol Kilgore | 14-10-20 | 15:33
▼ 1 antwoord verborgen

O ja joh, laten wij nog een genotsmiddel criminaliseren. Alsof het handhaven van de, tot nu toe, verboden genotsmiddelen zo lekker gaat.

Mafklappers...

HetLichtInHetZuiden | 14-10-20 | 14:38

Het meevoeren van alcohol op straat is verboden. Welke gek heeft dat bedacht?
De politie kan het gewoon niet aan, dat is het werkelijke probleem. De rest is geneuzel in de marge. Stop met de import, ruim de AZCs leeg en het probleem is opgelost.

Frau Merkel | 14-10-20 | 14:38 | 1

Had toch het idee dat de term "bijvoeren" was, maar mogelijk wordt er iets anders bedoeld.

Lu_Tze | 14-10-20 | 14:41

"Iedereen zit maar te wachten totdat iets verplicht wordt"

Duh, en hij niet dan? Hij betaald vrijwillig belasting ofzo?
Zolang niks moet, gaat men dat ook zeker niet doen xD

ReyNemaattori | 14-10-20 | 14:37

Wordt een beetje moe van dat gezeik van politici en nu politievakbond, dat we dit te wijten hebben aan het gedrag van de Nederlanders. Ten eerste hebben we geleerd dat de Nederlander niet bestaat, dus aanspreken op het collectief kan niet. Ten tweede liggen de IC's vol met migranten, dus hoezo Nederlanders die hun gedrafg niet aanpassen? Zoek eerst eens uit waar de besmettingen vandaan komen en neem dan maatregelen. In plaats van het land zomaar selectief (niet met 30 man in een restaurant, wel met 400 man in een vliegtuig) op slot te gooien.
De regering heeft alle tijd gehad om in maanden juli en augustus de boel in te dammen door een behoorlijk bron onderzoek en verplichte isolatie van besmette mensen, maar ze hebben dat nagelaten. Net als bij de initiële uitbraak de kans is gemist om het vliegverkeer uit China te blokkeren en de grenzen dicht te gooien.

Franker | 14-10-20 | 14:37 | 9

@Franker | 14-10-20 | 14:46: die zijn allemaal met het vliegtuig net terug van hun tante wou je zeggen?

kokkie klaphaak | 14-10-20 | 14:47

@me,myself and IK | 14-10-20 | 14:46: Maar het is inmiddels alweer 14 oktober en vandaag zijn er 111 patiënten opgenomen in het ziekenhuis. Steek je kop nou maar weer in het zand.

First Contact | 14-10-20 | 14:49

@kokkie klaphaak | 14-10-20 | 14:47: Geen idee, maar ik durf er om te wedden dat ze het niet bij restaurantuit de Michelingids hebben opgelopen.

Franker | 14-10-20 | 15:03
▼ 6 antwoorden verborgen

Psst, politiebond, jullie mogen pas weer Iftarren ergens in mei 2021. Of ik zou gemist moeten hebben dat inmiddels het Kalifaat al over dit land is uitgerold. In dat geval buig ik deemoedig het hoofd en wacht op het kromzwaard, kuffar dat ik ben. Hamdoelilah.

Graaisnaaiert | 14-10-20 | 14:37

Interessant experiment, zo'n drooglegging.

Kuifje-naar-Brussel | 14-10-20 | 14:36 | 6

Zo ziet Bromsnor het ook wat hij zegt 19e eeuwse toestanden (sic) met Al Capone te prefereren boven dat gepolder met BOA's.

Joris Beltsin | 14-10-20 | 14:44

Zie er een flinke crisis achter schitteren.

CalamityJane | 14-10-20 | 14:47

@Watching the Wheels | 14-10-20 | 14:38: Een boel stiekeme alcoholisten in Nederland.

Kuifje-naar-Brussel | 14-10-20 | 14:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Erg leuk, zelf alcohol maken... (appel)sapje, + suiker + gist + schone jerrycan ofzo + waterslotje. heb je wel even een voorsprong nodig van minimaal 2 tot 4 weken

Geenjoris | 14-10-20 | 14:40

@Geenjoris | 14-10-20 | 14:40:
Ha! Recept uit de nor. Je moet er wel voorzichtig mee zijn, heb ik begrepen. In Polen vallen ze ook om door zelfgestookte wodka.

Deksmaat | 14-10-20 | 14:51

@Deksmaat | 14-10-20 | 14:51: dat is enkel met stoken, dan moet je de voorloop weggooien. Natuurlijke vergisting is niet gevaarlijk max 16 procent ofzo anders gaat de gist dood

Geenjoris | 14-10-20 | 17:59

Belgie haal ik via Dordrecht-Moerdijk - Breda praktisch op mn vouwfiets, ANPV.
Niks te gek hoor, als het moet, niks te lastig.
Lees jij mee, ANPV?

chicago river | 14-10-20 | 14:36 | 1

Een maandje zonder drank lukt je niet?

Kuifje-naar-Brussel | 14-10-20 | 14:44

Ze hebben het nu iedere keer over het gedrag van Nederlanders. Valt dat niet op?
Uiteraard zijn er lui die het verpesten, maar de meerderheid is van goede wil.
Maar in dit soort berichten gaat het kennelijk over alle Nederlanders. De goeie en de hele slechte, die nu overigens veel ziekenhuisbedden in het westen van het land bezet houden.

Mr.Crowley | 14-10-20 | 14:36 | 4

Geert bracht tenminste nuance op zijn zogenaamde generalisatie, dit schijnkabinet niet.

LuNaTeeQ | 14-10-20 | 14:44

@Graaisnaaiert | 14-10-20 | 14:43:
Het viel me bij de toespraak gisteravond van Rutte op, dat het onderwerp "specifieke groepen" niet bespreekbaar was.
Ja, in dat geval moet je het over iedereen hebben.

Mr.Crowley | 14-10-20 | 14:46

@Graaisnaaiert | 14-10-20 | 14:43:
Overigens, als je het hebt over de "Nederlander", heb je dus een blinde vlek voor het aanpakken van het virus, voor alle specifieke groepjes die er in Nederland zijn die het betert of slechter doen dan het gemiddelde.
een blinde vlek voorkomt dat je problemen goed aanpakt.

Mr.Crowley | 14-10-20 | 14:50
▼ 1 antwoord verborgen

Kunnen ze die jongeren niet beter de hormonen eruit schroeven. Of lobotomineren. Beter niet meer voelen? Het spul naar strenge staatsinternaten sturen waar ze bij goed gedrag een uurtje voor voor zichzelf mogen. Genietend van een warme beker chocolademelk.
Hoe vervelend en zelfdestructief die gasten ook zijn, het lijkt me niet dat je ze alles kunt ontzeggen.

CalamityJane | 14-10-20 | 14:36

Misschien is dit om alcoholverbod te kunnen uitruilen tegen moskeedienstverbod. Werkt de-escalerend naar boze mohammedanen toe.

HogeNood | 14-10-20 | 14:36

De sfeer wordt steeds grimmiger...

VanBukkem | 14-10-20 | 14:36 | 5

@Kuifje-naar-Brussel | 14-10-20 | 14:43: Dit is waar het aannemen van een noodwet toe gaat leiden.... alcohol verbod, quarantaine plicht.

En dat alles op basis van een fraudeleuze PCR test..... unbelievable!

Fatwabuster | 14-10-20 | 15:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Oke. Maar ook belangrijk: wat wil de politiehond?

austinhealey | 14-10-20 | 14:36

Dat plan zal niet doorgaan denk ik, maar indien wel dan duikt er op een gegeven moment een foto op van een minister die tijdens een huwelijksfeest een glas champagne drinkt. Rutte: 'Er zijn dingen mis gegaan, wij zijn ook geen heiligen, blablabla.' Daarna worden de regels weer versoepeld.

Tashtego | 14-10-20 | 14:36

Ik voorzie een handeltje. *start de zelfstokerij*

Turbulentie? | 14-10-20 | 14:36

Volgens de briljante politiefunctionaris krijgen we negentiende eeuwse toestanden bij de US-drooglegging - die in de twintigste eeuw plaatsvond...

Joris Beltsin | 14-10-20 | 14:35

Dat is al jaren mijn motto: Vaker blauw op straat.

Piet Karbiet | 14-10-20 | 14:34 | 1

Geniaal!

Rico Tampeloerus | 14-10-20 | 14:43

De puzzelstukjes vallen langzaam op zijn plaats:
- Massasurveillance van de bevolking middels mobiele apps en straks; geïmplanteerde chips. Alle gangen van de burger worden gevolgd.
- Volledig ontwortelen van de monetaire basis (QE), afschaffen van cashgeld. Grootschalige transitie van rijkdom naar een selecte elite, waarbij de midden- en onderklasse tot (financieel) slaaf worden gemaakt met torenhoge schulden.
- Mensen mogen niet meer intiem zijn, vervreemding van lichamelijk contact om ontvolking te bespoedigen.
- Criminaliseren van gebruik van normale levensmiddelen - de staat gaat voorschrijven wat een burger mag nuttigen.
- Installeren van een totalitaire ideologie om de midden- en onderklasse stil en volgzaam te houden (islam).

Investeer in cryptomunten om je de waarde van je vermogen te behouden. Je 20K eurospaargeld is volgend jaar om deze tijd nog maar de helft waard.

Arkan Sonney | 14-10-20 | 14:34 | 6

@Stijlloze_Heaumeau | 14-10-20 | 14:37: Wat een complotdenker ben jij. Ongelofelijk. Iedereen weet toch dat Rutte een verkapte jabba the hut is, en geen hagedis.

Arkan Sonney | 14-10-20 | 16:49

Die totalitaire ideologie hebben we al: liberalisme of neoliberalisme.

Arachne | 15-10-20 | 00:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Gezien de testlabs achterstanden hebben, kan het dan ook zo zijn dat we alweer over piek zijn? Worden die positieve uitslagen bij die dagen in het verleden bij geplust of bij de vandaagstand (want vandaag uitslag bekend)?

LuNaTeeQ | 14-10-20 | 14:34 | 2

Alles heeft mi met heer weer te maker. Zodra meer zon, meer uv, maakt virus minder kans. Vorige week weinig zon dus stuk meer verspreiding. Dus komende dagen zal aantal besmetting wel zakken. Verwacht explosie op moment dat het een paar weken echt donker rotweer is.

ultraman | 14-10-20 | 14:38

@ultraman | 14-10-20 | 14:38: yep sure, het weer, de zon en de zomer (not),
Vandaar dat ze bv op de Filipijnen nog steeds op de piek van de 1e golf zitten, sinds februari? Daar is nog lang geen sprake van een 2e golf. Daar schijnt wel bijna het hele jaar door de zon en vrij intens, een uur of 12 per dag.

Lu_Tze | 14-10-20 | 14:55

Dat 'defund the police' is toch zo gek nog niet.

usb stok | 14-10-20 | 14:33

Ontsla die vent, totaal ongeschikt. Als je nu echt wil, dat iedereen schijt aan je Corona regels krijgt ,dan ga dit soort proefballonetjes oplaten.

Gandalph | 14-10-20 | 14:32

Tekenend deze schreeuw om weer een verbod (en dat van de politie dit keer, hallo zedenzaken, hallo straatterreur hallo etc!). Ik blijf het zeggen: hoe harder u roept om een verbod op andermans plezier, hoe eerder uw eigen pleziertje aan de beurt is. Kappen met dat gezeik om verboden!

VP732 | 14-10-20 | 14:31

"You may take are freedom but you can never take our alcohol"

Vrij interpretatie van een quote van ene W. Wallace. Overigens is de verhaallijn van deze film precies wat er staat te gebeuren als de overheid de grenzen te ver overschrijdt.

_pacman_ | 14-10-20 | 14:31

",Nu gaat iedereen om halfacht nog even langs de winkel om bier en wijn te halen. Een compleet verbod is veel makkelijker te handhaven.” "

Ja duh...niets geleerd van de drooglegging in de VS? Niets geleerd van 't engelse pubbeleid? Als je 't verbied, gaat 't ondergronds. Als je de tijden beperkt, krijg je runs om voor de eindstreep zoveel mogelijk in huis te halen dan wel bezopen te zijn voor de pub sluit.

Dit weet te politie al jaaaaren, immers ze klagen steen en been dat er zoveel drugsafval geloosd wordt...waarom? Omdat 't verboden is dus ondergronds....

ReyNemaattori | 14-10-20 | 14:31 | 1

Dat gaat ook niet werken bij meer dan 4 man in je woning gaat de plisie bij jou binnenkort ook geen inval doen.. want onvoldoende capaciteit of zo..

aardv@rk | 14-10-20 | 14:50

Is die zg Bond niet een dochter van het FNV,want dan weet je meteen welke politieke geuren daar rondwaaien. Die pet past jou ook heb ik meer dan 30 jaar (sinds Kok/Lubbers) in de vuilnisbak gegooid. Die pet is de ordetroep van het Partijkartel. Ik mijd ze,steun ze niet meer en wil er niets meer mee te maken hebben.

hertogvanzottegem | 14-10-20 | 14:31

Tijd voor verkiezingen.

ik2! | 14-10-20 | 14:31 | 1

Ach joh, wat maakt 't uit. Grote kans dat je buurman vindt dat Rutte het uitstekend doet. Liever de status quo in ""tijden van chaos"" dan verandering. Iets met een glas en een plas.

chemtrails | 14-10-20 | 14:37

triest als je geluk zo afhankelijk is van genotsmiddelen.

Satria | 14-10-20 | 14:31 | 6

Opvallend inderdaad.

Kuifje-naar-Brussel | 14-10-20 | 14:44

@Satria... je weet toch....

aardv@rk | 14-10-20 | 14:52

@kuif. En dat zegt de man die bij elke weddenschap over de verkiezingen in Amerika een fles drank in wil zetten. als ik jou was zou ik de flessen champagne maar alvast aanschaffen voordat er een totaalverbod is.

The_Challenger | 14-10-20 | 20:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Gelukkig heb ik mijn stad een burgemeester die niet zo van de handhaving is.

Piet Karbiet | 14-10-20 | 14:31 | 2

Ha, 020?

vokfeez | 14-10-20 | 14:38

Als het helpt om het aantal besmettingen te beperken, waarom niet? Alle beetjes helpen en alleen samen krijgen we corona onder controle. Immers niemand heeft alcohol nodig en het is ook nog slecht voor je. Ik verwacht dat deze maatregel op veel draagvlak kan rekenen. Althans bij de mensen die voor de camera van de NOS verschijnen. Het heeft ook gewerkt met de mondkapjes.

onrendabelenvervoer | 14-10-20 | 14:31 | 3

Inderdaad, ik ben ook voor, zoals het spreekwoord zegt, baat het niet, dan schaad het niet.

me,myself and IK | 14-10-20 | 14:37

Ben jij stagiaire bij de NOS ofzo?

chemtrails | 14-10-20 | 14:38

@me,myself and IK | 14-10-20 | 14:37: Ik verwonder me altijd over die stelling: Als iets wel baat, dan schaadt het blijkbaar...
Voorbeeld: De juiste dosis curare werkt uitstekend tegen koorts. Je gaat er bij die hoeveelheid ook aan dood.
Maar dat is over het algemeen niet wat men met " baat het niet, dan schaadt het niet " wil zeggen.
Overigens ben ik van mening dat er minimaal een keer weeks gebaad moet worden.

Lu_Tze | 14-10-20 | 15:10

Lijkt me keurig. Alcohol is echt iets voor aartsmongolen. Wat mensen allemaal gaan doen en aanrichten met die troep op. Als je dan zo nodig iets moet gebruiken rook dan een jointje ofzo. Drank is troep.

Draaikontje | 14-10-20 | 14:30 | 4

k

SinisterNL | 14-10-20 | 14:36

Hitler vond alkohol ook iets voor aartsmongolen.
Hij was ook vegetarier en gezondheidsfreak.
Lifestyle is niet synoniem met een goed hart.

MistaRazista | 14-10-20 | 14:51

@MistaRazista | 14-10-20 | 14:51: Churchill was permanent dronken, behalve als hij volledig laveloos was. Dit staat in diverse verslagen van diplomaten, die dit meermaals hebben mogen aanschouwen. Voor diverse toespraken op de radio, is een stemacteur ingezet.

Arachne | 15-10-20 | 00:43
▼ 1 antwoord verborgen

Prima dat de politie wil stoppen met drinken.

Schriever | 14-10-20 | 14:30 | 1

Bij een Iftar wordt niet gedronken. Bij andere religieuze feesten wel, daar komt de politie echter niet.

Frau Merkel | 14-10-20 | 14:34

Een onzalig plan dat wel is uitgelokt omdat proto-ambtenaren bedachten dat een tijdslot op alcoholverkoop een probaat middel zou zijn.

Joris Beltsin | 14-10-20 | 14:29

Geen handen geven, deels gesluierd, geen alcohol, komt er nu een plicht om de koran thuis te hebben?

Trasnochador | 14-10-20 | 14:29 | 6

Frau Merkel, denk steeds Frau Ferkel te lezen en andersom.

CalamityJane | 14-10-20 | 14:45

@CalamityJane | 14-10-20 | 14:45: Ik heb de * al de suggestie gedaan een andere nick te nemen toen hij opdook. Het sujet heeft er een _ in staan, maar het is inderdaad irritant. Helaas is er weinig aan te doen. Om het makkelijk te maken kun je hem gewoon blokkeren, dan kun je je ook niet meer vergissen :)

Frau Merkel | 14-10-20 | 19:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Overigens is dit een giller:

"Door de komende vier weken een totaalverbod op de verkoop van alcohol in te stellen maak je direct korte metten met alle onduidelijkheid, zegt hij. ,,Je krijgt dan misschien wel negentiende eeuwse toestanden zoals ze die toen in Amerika hadden, maar dan weet iedereen tenminste wel waar hij aan toe is.”"

LOL hij geeft geweaun toe dat dit criminaliteit in de hand werkt (want demense zuipen toch) en dat het niet helpt.... hahaha wat een land is dit toch ook, eigen popo die zulke onzin uitkramen.

Maar goed in een land waar we nog altijd moeilijk doen over drugs en prostitutie (gek genoeg niet over gokken maar dat terzijde) is deze hypocrisie niet raar. Lekker verbieden dat staat symbolisch zo leuk. Ondertussen verdwijnen de zonden (blijkbaar vinden nog veul lieden prostitutie en drugs zondig) in de criminaliteit en teelt het welig door. Waarbij de enigen die rijk worden de crimi's zijn...

Graaf_van_Hogendorp | 14-10-20 | 14:29 | 2

Netzoiets als de mondkapjesplicht. Het was te ingewikkeld voor het grootste deel van de kiezers, dus moet iedereen overal een mondkapje op. Om het simpel te houden.
Ook de maximumsnelheid op de snelweg was te moeilijk. Hier 100, daar 120, daar weer 130, zo vreselijk ingewikkeld! Gelukkig is het nu weer 100, al zal dat op termijn gelijk getrokken gaan worden met de maximum snelheid in woonwijken, want het blijft lastig om te onthouden dat je op de snelweg 100 mag, maar in een woonwijk maar stapvoets. Veel te moeilijk voor de gemiddelde Nederlander.
En referenda waren ook al te ingewikkeld. Daar waren maar liefst 2 (twee!) keuzemogelijkheden, en er stond niet eens bij welke van de twee de juiste was. Gelukkig is dat ook afgeschaft. Nu de verkiezingen nog.

obominotie | 14-10-20 | 14:35

Dat alcoholverbod in Amerika was er alleen maar om autos op diesel te laten rijden. De meeste autos reden op alcohol in Amerika in die tijd en dat was nou eenmaal goedkoper, schoner en konden de mensen zelf fabriceren. Dat vonden de olie jongens niet zo leuk en zo geschiedde.
Zo werd onze Wilhelmina een van de eerste miljardairs op aarde, met lampen olie uit Borneo.

lalalilo | 14-10-20 | 14:49

Tuurlijk joh. Jaag mensen maar de grens naar Duitsland en Belgie over. Debielen.
En wat een vertrouwen hebben ze toch in de burgerij he? Los van wat ik ervan vindt, misschien zou je eens wat beter ( lees: duidelijker, want niet iedereen is doctorandus + ) moeten communiceren en wat meer moeten investeren in opleiding als je de bevolking mee wil krijgen. En nog belangrijker, biedt alternatieven, biedt ondersteuning waar mensen hun nering verplicht moeten sluiten en maak jezelf afrekenbaar. Zo niet, moet je ook niet gek opkijken dat mensen je de middelvinger geven.
Overigens drink ik zelf niet meer, maar dat terzijde.

Graaisnaaiert | 14-10-20 | 14:28

Ik ben voor. Nieuwsgierig wie er stiekem toch verslaafd is!

Padre Grassi | 14-10-20 | 14:28 | 1

Stiekem? Bier is mijn religie! 100% verslaafd zoals ik verslaafd ben aan zuurstof, muziek en water. Ik zou op Antarctica gaan wonen als dat de laatste plek op Aarde was waar ik bier mag drinken.

keestelpro | 14-10-20 | 14:32

Voorraad drank aanleggen is ook al geen goed idee, ik kan toch niet gaan slapen voordat alles op is.

Patje2011 | 14-10-20 | 14:28 | 2

Ik ben al dood voor ik half door mijn drankvoorraad ben...

ReyNemaattori | 14-10-20 | 14:33

Useful idiots. Valt me tegen van de politiebond. Van die policor politiebazen had ik zoiets wel verwacht, maar van de politiemensen zelf niet. Ik zeg het niet gauw, maar ik dacht heel even, defund the police

Cepalislam500mg | 14-10-20 | 14:28

Kabinet komt met maatregelen die niet te handhaven zijn. Politiebond zegt: als je dan toch van het padje af wilt, doe het dan maar helemaal.

ciabatta | 14-10-20 | 14:27

Wauw geen dagrecord. Dat lockdownen heeft meteen effect!

Biolizard | 14-10-20 | 14:27 | 1

Je maakt een grapje, maar dat is hoe het aankomende weken wel neergezet zal worden...

VP732 | 14-10-20 | 14:35

Wat een stelletje incapabele rukkers zeg. Ga eens aan werk man, ga handhaven, ga optreden, ga überhaupt eens je taak uitvoeren ipv lopen janken om een alcoholverbod.

dekeerldatisdeboer | 14-10-20 | 14:26

Drankverbod
Hoerenverbod
Samenschoolverbod
Maar het verbod wat ik krijg zou zijn komt er niet, namelijk het Deugverbod.

Zatkniss | 14-10-20 | 14:26

Zo, die mevrouw durft er voor uit komen dat haar man in de bestrating werkt. Die stemt geen D66, GL, PvdA of een andere partij met een hekel aan arrebeiers.

skoftig | 14-10-20 | 14:26 | 1

Maar genoemde partijen weten wel wat goed is voor de bestratigingsmeneer....

Zatkniss | 14-10-20 | 14:27

Net gisteren goed ingeslagen. Daarnaast maar 7 km van de Duitse grens.

Der Schnitzeljäger | 14-10-20 | 14:26

GVD dit lokt een bierrun uit, ik zeg het je. Ik sla voor de zekerheid vast 4 kratten extra in. In het weekend zien we wel verder

Kladderadatsch | 14-10-20 | 14:26 | 1

Het bier en de wijn vliegt de winkel uit.
Lopen dus voor je te laat bent.

MK27 | 14-10-20 | 14:30

Ik heb nog liever dat ze het kraanwater landelijk gaan afsluiten dan dat ik geen bier meer mag drinken.

keestelpro | 14-10-20 | 14:25 | 2

Zeg Kees... Loop ff gezellig door met je suggesties.

NonPlusUltra | 14-10-20 | 14:28

@NonPlusUltra | 14-10-20 | 14:28:
Oh shit... het was geen suggestie maar misschien leest er een viroloog of politieambtenaar mee...

keestelpro | 14-10-20 | 14:30

Driekwart bang en autoriteit loyaal volgend Nederland zal dit zonder pardon accepteren.

quatro32 | 14-10-20 | 14:25

Voor de grote misdaad en de cybercrime hebben ze geen mensen maar ze zijn wel steeds bezig om smoezen te bedenken om achter mijn voordeur te kunnen kijken.
IS het niet dat ze willen tellen hoe groot mijn gezin is dan is het nu dus dat ze willen weten wat er in mijn koelkast staat.

Het wordt steeds enger in dit land.

General McAuliffe | 14-10-20 | 14:25

Typische reaktie van de huidige politie. Niet handhaven op overtredingen want bang voor een weerwoord en gedoe. Nee, als het aan hun ligt leggen we het probleem bij de winkeliers zodat ze zelf lekker knus in hun warme auto's kunnen blijven rondrijden.

2voor12 | 14-10-20 | 14:25

En bij verkrachting alleen een proces als er vier mannelijke moslims getuige waren.

Piet Karbiet | 14-10-20 | 14:24 | 2

Ies oenschoeldieg

chemtrails | 14-10-20 | 14:40

Is een dader ook een getuige?

Leptob | 14-10-20 | 14:51

Ik dacht dat ik al alles had gehoord in het kader van de Corona-hysterie. We hebben al een samenscholingsverbod gehad (waarvan ik vroeger dacht dat dit alleen in dictaturen bestond) en een verbod om teveel mensen thuis te ontvangen. Inclusief een verklikkerssysteem wat het allerlaagste gedrag bij mensen heeft aangewakkerd. En nu dus ook een pleidooi voor een totale drooglegging?

kunstliefhebber | 14-10-20 | 14:24

Beste popo, mossels zuipen ook geweaun ja ook jullie moesliem collega's. Alleen doen ze dat stiekem. Jullie hoeven geen sharia popo te worden die alcohol moet verbieden uit het straatbeeld voor ze. Zelfs in de Golfstaten kun je jezelf volgooien met alcohol en lam worden. En dat doen rijke Arabs dan ook. Niet zuipen is voor het mossel proletariaat.

Graaf_van_Hogendorp | 14-10-20 | 14:24

What's next? Mogen we nog leven straks? Of wordt dat ook verboden? Straks maar ff zeggen tegen mijn vrouw dat ze het toiletpapier kan laten staan bij Appie, maar wel nog langs de slijter moet....

Frietpiet | 14-10-20 | 14:23

Gelukkig hebben we de kerk nog die mogen vast vanuit geloofsovertuiging blijven schenken. Hup Kerk!

Patje2011 | 14-10-20 | 14:22 | 2

Onder het mom: "symbool voor het bloed van Jezus" nemen we nog een slokkie, hik.

MK27 | 14-10-20 | 14:27

Politiebond wil het 'braafste kind van de klas' zijn.
Makkelijker handhaven.
Sneller het bonnenquotum halen.
Staatskas spekken.
Enneh.....de in beslaggenomen alcohol opzuipen op een Politie-feestje!!!

Doe-eens-normaal!!

MK27 | 14-10-20 | 14:22 | 1

Yep.
Helemaal L.A. Confidential style.

chicago river | 14-10-20 | 14:28

ik woon vlak bij Belgie.... iemand interesse in drank zodra ze gaan droogleggen? ik voel me al net Al Capone.

ikworstelengadouchen | 14-10-20 | 14:22 | 1

Vroeger. Boter heen en Sigaretten terug. Hendel voor de bak met kraaienpootjes en olie. Dat waren nog eens tijden.

NonPlusUltra | 14-10-20 | 14:32
-weggejorist-
Inseminator | 14-10-20 | 14:22 | 1

Stop de theekransjes!! Verbied thee!!

Patje2011 | 14-10-20 | 14:22 | 1

Verbrand alle biljardtafels!

keestelpro | 14-10-20 | 14:27

Ze willen zeker goede sier maken op de volgende iftar.

HenkvdMast | 14-10-20 | 14:21

Wijnen, wijnen, wijnen!

MistaRazista | 14-10-20 | 14:21 | 1

Bieren, bieren, bieren!!!!!!
En
Zuipen, zuipen, zuipen!!!!!

MK27 | 14-10-20 | 14:23

Mij pakken ze niet, ik ben m'n hele leven al een stiekeme drinker.

Mr_Natural | 14-10-20 | 14:21 | 1

Ik drink absoluut geen alcohol, maar gun eenieder zijn/haar borrel op zijn/haar tijd (zolang ze maar niet achter het stuur kruipen).

MK27 | 14-10-20 | 14:25

Omdat het in Iran onwijs goed gaat met het virus (volgens officiele bronnen), gaan ze langzaam alle wetten vandaar overnemen. Alle vrouwen binnen of van top tot teen in een mondkapje, dat scheelt zeker ook besmettingen.

C1O2 | 14-10-20 | 14:21

Na spoedwet kabinet Rutte komt lijkt wel elke demagoog, met hoe kunnen we de zaken nog meer verzwaren toch?

william7055 | 14-10-20 | 14:21

Ik ben altijd al voor een alcoholgebod.

Leptob | 14-10-20 | 14:20 | 1

Hihi..

CalamityJane | 14-10-20 | 14:27

Nú nog wachten op een verbod op incapabele "handhavers".

NonPlusUltra | 14-10-20 | 14:20

Ik sluit niks meer uit na het aannemen van de 'noodwet'....... Hugo de Jonge wil ook al onderzoeken of hij mensen verplicht in quarantaine kan plaatsen.....

Fatwabuster | 14-10-20 | 14:20 | 1

Het is een uiterst geraffineerd spel van teugeltjes vieren en steeds een beetje verder aanhalen. Gelardeerd met proefballonnetjes, schoten voor de boeg en gestructureerd lekken naar de MSM. Voorzichtig en stapje voor stapje aftasten in hoeverre de NuKuBu zich laat piepelen. Uiteindelijk belanden we dan in een technocratische politiestaat. Een wetje hier, een appje daar en voordat je het weet zit je thuis in quarantaine met een enkelband om!

NonPlusUltra | 14-10-20 | 14:26

Ik zeg, maak een einde aan dat geflits en ge- "bekeur" en ga eens boeven vangen en aangiftes verwerken.

Geenjoris | 14-10-20 | 14:19

Wettelijk waarschijnlijk niet haalbaar en bovendien gaat de drankverkoop dan direct de illegaliteit in. De drooglegging in de VS in de vorige eeuw heeft ook nooit gewerkt, alleen de mafia rijk en machtig gemaakt. Zuipen lijkt mij ook niet het probleem, eerder de onbedwingbare aandrang dat in grote groepen te doen, wat conflicteert met het streven om een totale lockdown te voorkomen.

Schulzie | 14-10-20 | 14:18 | 5

@Schulzie | 14-10-20 | 14:24: Nee, willen controleren of u zich wel volledig onthoudt.
Zijn genoeg wijken in Frankrijk en Zweden waar dit soort patrouilles al bestaan.

C1O2 | 14-10-20 | 14:35

@C1O2 | 14-10-20 | 14:35: Werkelijk? Dat zou triest zijn, maar als de wettelijke grondslag ontbreekt hoeft u zich voorlopig geen zorgen te maken, eerder die burgerpatrouilles.

Schulzie | 14-10-20 | 14:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Oeh. Lekker peertjes meeborrelen.

NiCeY | 14-10-20 | 14:24

Natuurlijk joh, stelletje achterlijken.
Hoe wil je de jeugd nog verder aan de wiet, cocaïne, heroïne, mdma, xtc, 2cb, ketamine, paddo's, LSD en lachgas krijgen?
Verbied alcohol!

Mensdier | 14-10-20 | 14:17 | 3

Ik kan bij u bestellen? heb ik het vermoeden.

Shadow112 | 14-10-20 | 14:20

4mmc is nu in.

P-unit | 14-10-20 | 14:22

Je vergeet speed en assesteen. Die laatste effe je browser inknallen op afbeeldingen. Man wát een spul.

NiCeY | 14-10-20 | 14:26

En na die 4 weken, we zijn voor een algeheel verbod. Want Alcohol schopt sommige mensen tegen het zere been.

miknic | 14-10-20 | 14:17

Goed initiatief van de politiebond ,een alcoholverbod... Daarna nog even een avondklok instellen, voedsel op rantsoen en een doodsbange bevolking die graag bereid is om zondaars aan te geven. Waar eindigt dit?

therealbraindump | 14-10-20 | 14:17 | 4

Met een boel mensen die verward over straat lopen met een alcohal afckik delirium haha. Gist, te koop graan te koop.. zelf brouwen word 2020.

Shadow112 | 14-10-20 | 14:19

Allemaal dezelfde blauwe overall aan en dagelijks om 11.00 samen aan de Hatespeech. Zin an.

Piet Karbiet | 14-10-20 | 14:27

4 jaar later met een inval in Normandië

The_Challenger | 14-10-20 | 20:49
▼ 1 antwoord verborgen

Dat krijg je dus van dat Iftarren.

Zalluf | 14-10-20 | 14:17 | 2

LOL

Kladderadatsch | 14-10-20 | 14:29

Eerste keer vrijwillig nu mandatory!
shairapolitie is nu een feit!

TijdelijkOptimist | 14-10-20 | 14:30

Eerst maar even hunnie z’n corrupte collega’s wippen hé!

Daarna (over een jaar of 50) kan men eventueel nog is een keertje naar hun
kleuter voorstel kijken.

Prioriteit kent zijn tijd.

Papualist | 14-10-20 | 14:17

Toch??

AvocadoDelDiablo | 14-10-20 | 14:16

Ik krijg de indruk dat ANPV-leden een overschot aan chromosoompjes hebben. En dat paradeert dus gewapend en in uniform door onze straten.

obominotie | 14-10-20 | 14:16

Dit is een oorlogsverklaring. Mondkapje op? Prima, doe ik. Wat vroeger naar de winkel? Geen probleem. Beetje afstand houden en wat meer op hygiene letten? Prima, sowieso wel lekker! Maximaal thuiswerken? Soms een beetje lastig maar ook wel eens lekker, doe ik ook aan mee. Maar kom niet aan m'n biertje!!!

Bugblatter | 14-10-20 | 14:16 | 4

Bier is mijn religie. Serieus.

keestelpro | 14-10-20 | 14:24

“I am a firm believer in the people. If given the truth, they can be depended upon to meet any national crisis. The great point is to bring them the real facts, and beer.”
― Abraham Lincoln

Barkruk2 | 14-10-20 | 14:29
▼ 1 antwoord verborgen

Ben gelukkig vier weken geleden gesopt met alcohol drinken. Scheelt flink geld en ben al bijna vier kilo afgevallen in die tijd.

eerstneukendanpraten | 14-10-20 | 14:16 | 1

Dat komt door die, chips, nootjes en bier, die je bij je drankje naar binnen puzzelt denk ik

Geenjoris | 14-10-20 | 14:18

In het weekend moet ik m'n flesje tempranillo en m'n sixpack Alfa hebben, anders trek ik het niet.

Graag rekening mee houden.

zwaaropdehand | 14-10-20 | 14:16 | 1

Is dat goede kwaliteit die Alfa’s of roesten de doppen?

penis-aqua-rosA | 14-10-20 | 14:22

Komen ze dan je wijnkelder confisqueren?

Ik vind dat het oplaten van domme proefballonnen strafbaar moet worden.

Deflatiemonster | 14-10-20 | 14:16 | 1

Beetje vergelijkbaar met 'Brand' schreeuwen in een overvol theater.

henkvaningrid | 14-10-20 | 14:20

Ga eens je fuckin' werk doen. Op de feestjes waar jullie last van hebben gebruiken ze al genoeg verboden zooi. Maar je blijft godverdomme van m'n bier af, bromsnor!

Ploertendodert | 14-10-20 | 14:15

Hahaha een hele late 1april grap

AvocadoDelDiablo | 14-10-20 | 14:15
-weggejorist-
menage | 14-10-20 | 14:15
-weggejorist-
ceriel82 | 14-10-20 | 14:15 | 1

Alcohol is niet het probleem maar dat mensen graag bij elkaar willen zijn, en dat laatste dat blijft, ook al is er geen druppel meer te verkrijgen.

Patje2011 | 14-10-20 | 14:15 | 4

Ik hou van wijn en bier, maar niet van mensen. Graag rekening mee houden.

zwaaropdehand | 14-10-20 | 14:20
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zie gouden tijden voor mijzelf als hobbybrouwert

WeirJack | 14-10-20 | 14:14

Volkomen onzin. Met 40 man een cola-zuiperij doen dan maar?

Gladiator Fap | 14-10-20 | 14:14 | 3

En een knuffel krijg je op de koop toe. Rebellie!

chemtrails | 14-10-20 | 14:16
-weggejorist-
Inseminator | 14-10-20 | 14:44

Mooi, man. Alcoholsmokkel. Ouwerwets de grens over. Stelletje idioten. Maar voorspeld is het allemaal. Geef dat machtsgeile tuig een vinger en het is gebeurd, Alleen het idee al. Hoe haal je het in je hersens.

Dubbelepunthoofd | 14-10-20 | 14:14

Tel er maar op dat thuisfeestjes van niet blanken mensen gewoon doorgaan.
Smoesje zal zijn ,geen capaciteit en zoiets als ,is discriminerend

pejoar | 14-10-20 | 14:14 | 2

Als verbod op alcohol, dan ook verbod op thee.

henkvaningrid | 14-10-20 | 14:21

Waar woon ik? In Nederland of in een islamitische staat? Het wordt met de dag lijper hier.

Deksmaat | 14-10-20 | 14:14 | 1

Dat kun je wel zeggen. Enerzijds wonen we in een narco-staat waarin bijvoorbeeld de Mocromaffia ongestoord zijn gang kan gaan. Anderzijds begint het wel heel erg op een islamitische staat te lijken waar alle fijne dingen des levens zijn verbannen.

sprietatoom | 14-10-20 | 18:04

Als ik kijk naar hoeveel mensen met een moslimatische aandoening op de ic liggen dan is alcohol niet het probleem.

Lucifer | 14-10-20 | 14:13 | 6

@keestelpro | 14-10-20 | 14:19: Alcohol ontsmet ook goed, precies wat de overheid ons opdraagt: veel handen wassen enzo.

henkvaningrid | 14-10-20 | 14:22

@Glasgow Argus | 14-10-20 | 14:15:
Die bestaan ook niet meer, de jeugd/jongere wil roken/blowen en zuipen/neuken en dat mag helegaar niet van Mo! Het geeft de schijnheiligheid&paradox weer waar dit volk op dagelijkse basis mee leeft, vind je het gek dat het merendeel helemaal niet spoort!! Wel fijn dat de Nederlandse pliesie een beetje met de moslimgemeenschap meedenkt, als dank voor die geweldige iftar's natuurlijk.

TijdelijkOptimist | 14-10-20 | 14:26

Een rake observatie Lucifer. Besef wel dat uw wijze van uitdrukken voer is voor tegenstanders van deze broodnodige webstek.

Dr. Worstenbroodje | 15-10-20 | 09:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Al blijven alle mensen 3 weken binnen, zodra ze weer naar buiten gaan komt dat Corona weer terug, dus....of hele strenge maatregelen, of gewoon terug naar zoals het hoort te zijn, het blijft gelijk want er is geen vaccin of medicijn, dus ja misschien iets meer zieken maar geen economische ramp en het gaat sneller naar groepsimmuniteit.

Lerac | 14-10-20 | 14:13 | 2

Groepsimmuniteit is immoreel. Economische schade is er sowieso, hoe je ook reageert. Ziekte mag nooit een beleidsdoel zijn.

zwaaropdehand | 14-10-20 | 14:22

Zeker vier weken naar een knorrende lever luisteren, ik dacht het niet!

Patje2011 | 14-10-20 | 14:13 | 6

@keestelpro | 14-10-20 | 14:16: Heb je daar wat bronnen bij? Ik probeer mijn vrouw te overtuigen dat mijn bierkast niet leeg moet raken.

Deflatiemonster | 14-10-20 | 14:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Straks ook een verbod op chips en nootjes?

Mr_Natural | 14-10-20 | 14:13 | 1

Ga jij morgen ook kijken naar Chip Nootjes op GeenStijl?

keestelpro | 14-10-20 | 14:15

Tijd om te hamsteren... gewoon, voor de zekerheid...

Ad Hominem Tu Quoque | 14-10-20 | 14:12 | 1

Lijkt mij een *hips* prima idee !

*hips*

Wijze uit het Oosten | 14-10-20 | 15:19

We komen in een maatschappij van duisternis. Waar geen vrolijk meer mag heersen, waar al het plezier wat een mens nodig heeft, weghaalt. De elite viert zijn feestjes in besloten enclaves met alles er op en er aan. De politie of de inquisitie marcheert door de straten en houdt de burger in het gareel. De interneringskampen vol met mensen die heropgevoed worden. Zo zal het gaan als we niets meer doen.

De Evangelist | 14-10-20 | 14:12 | 4

Goed gezien.
En wie moet er ""iets"' doen ?
Die ene hebben ze in zijn hoofd geschoten 2 x.

joppo0 | 14-10-20 | 14:15

In de afgelopen jaren is dit scenario door velen (bijvoorbeeld Wes Penre) voorspeld. De middenklasse wordt gedecimeerd en er blijven slechts elite en gepeupel over. Vrijheid wordt ingeleverd voor zogenaamde veiligheid. Iedereen dient gevaccineerd te zijn en zonder zo'n inentingsbewijs kun je niet meer reizen. eerder een plandemie dan een pandemie dus. Maar laat de meerderheid hier maar denken dat het coronavirus allemaal toevallig is ontstaan omdat een chinees een vleermuis heeft gegeten in Wuhang en dat het ons 'allemaal overkomt'. "Ordo ab Chao', Latijns voor eerst chaos scheppen om daarna weer (wereld)orde te herstellen, wat de elite al eeuwenlang toepast om grote veranderingen te bewerkstelligen.

IdiJamin | 14-10-20 | 15:18

@IdiJamin | 14-10-20 | 15:18: Klopt. Helemaal mee eens. Ons zullen ze op gaan pakken. Wij zijn het gevaar.

De Evangelist | 14-10-20 | 15:53
▼ 1 antwoord verborgen

We staan op de rand van een burgeroorlog.
Land is volslagen gek geworden.
Deels met dank aan dubieuze clubs als ANPV.
.
Met je alcoholtotaalverbod.
En dan?
Wat verandert er dan precies?
Ja wat dan, dan, ANPV?!
Stelletje f****ing islamitisch denkende Paul Blokhuisjes(ChristenUnie).
Stelletje hypocriete, maakbaarheidssamenlevinglievende megeaulen.
.
De Mens Ontkennen, is wat hier gebeurt.
De Mens, die zijn weg naar wat hij wilt, TOCH wel vindt.
Al Capone, Chicago drooglegging, iemand, van de ANPV'tje?
Lousy Losers in een apenpakkie.

chicago river | 14-10-20 | 14:12 | 2

Een burgeroorlog zal in Nederland niet gebeuren, maar u heeft gelijk wanneer u zegt dat het aardig begint te broeien hier. Het is ongelooflijk dat dit soort persberichten zomaar het land in gefladderd worden. Is die ambtenarenbubbel nou echt zo verblindend?

chemtrails | 14-10-20 | 14:15

@chemtrails | 14-10-20 | 14:15:-
'Is die ambtenarenbubbel nou echt zo verblindend?'
Alleen als felle zon op een glimmende bubbel schijnt.

HogeNood | 14-10-20 | 14:25
-weggejorist-
Erdogoater | 14-10-20 | 14:12 | 1

Xander van de politiebond is denk ik dronken

Patje2011 | 14-10-20 | 14:11 | 1

High on virtue

chemtrails | 14-10-20 | 14:12

Een alcohol verbod liep ook zo goed in de US, was het begin van de maffia aldaar..(mompelt iets over Al Capone) Slim bezig

Shadow112 | 14-10-20 | 14:11 | 1

Hier doen we het andersom...

Broodplank | 14-10-20 | 14:16

Alcohol verbod is niet nodig omdat feestjes toch niet mogen. En als ik thuis op de bank absint wil drinken dan moet ik dat toch lekker zelf weten!

MeneerGuggenheimer | 14-10-20 | 14:11 | 1

Zolang je maar anderhalf meter van je opblaaspop houdt

chemtrails | 14-10-20 | 14:12
-weggejorist-
Schoonpand | 14-10-20 | 14:11

Niet zeiken, elke dag rivella went best na een week of drie.

Ridde Rogter | 14-10-20 | 14:10 | 1

Die diarree die je er van krijgt ook.

joppo0 | 14-10-20 | 14:15

Snel paar afleveringen van Moonshiners kijken op Discovery.

Barkruk2 | 14-10-20 | 14:09

Gaan we toch gewoon over op de coke.
Daar hebben ze het niet over.

Mr.Crowley | 14-10-20 | 14:09

Als je een opstand wilt kun je hem krijgen. Tyf ff een eind op!

Schaatser | 14-10-20 | 14:09 | 1

In ieder geval fijn dat er inmiddels duidelijkheid over is.

chemtrails | 14-10-20 | 14:11

Heerlijk, Helder, Hamsteren.

Mr_Natural | 14-10-20 | 14:09

Drooglegging. Al Capone. Gangsters. Speakeasy's!

Drugs mogen ook niet, beste politiebond, en dus spint de mocromaffia er garen bij.

Madame Poitiers | 14-10-20 | 14:09 | 1

Je was mij voor ;).

Shadow112 | 14-10-20 | 14:12

Je zal maar thuiskomen in de bestrating. Ik heb liever een huis.

Captain Pervert | 14-10-20 | 14:09

En de kloof tussen burgers en regenten groeide alweer een kilometer!

Du-u-u-h | 14-10-20 | 14:08

En Seegers zag dat het goed was.

Deflatiemonster | 14-10-20 | 14:08

Ik was net te laat met de handel in mondkapjes maar deze zie ik gelukkig op tijd aankomen. Is de URL www . stroptouw . nl nog vrij?

keestelpro | 14-10-20 | 14:08 | 1

Tuurlijk, want een compleet alcoholverbod valt eenvoudig te handhaven.... roflol voor de eindeloze domheid van mensen.

Lood om oud ijzer | 14-10-20 | 14:08

De politie dient dus vooral de belangen van de drugsmafia achter een façade van deugneuzerij.

OverdaanDerOnderheid | 14-10-20 | 14:07 | 1

Vooral dat laatste is belangrijk. Het is je reinste deugneukerij die (wederom) totaal geen zoden aan de dijk zet en alleen de sociale spanningen van dit circus verergeren. Waar halen ze het lef vandaan?

chemtrails | 14-10-20 | 14:10

A bottle of beer a day, doesn't keep the police away.

Zatkniss | 14-10-20 | 14:07

Ga boeven vangen!!

Lampie | 14-10-20 | 14:07

Dat krijg je er nou van als je agenten naar de moskee laat gaan. Uiteraard is lachgas geen probleem, want dat is volgens de koran niet verboden.

djs | 14-10-20 | 14:07 | 1

Als u gelijk heeft moeten we ons dadelijk ook nog ernstige zorgen gaan maken over de effectieve aanpak van homohaat, anti-semitisme en pedofilie.

Oh wacht...

OverdaanDerOnderheid | 14-10-20 | 14:10

Roflol, waar helen de hoge heren dan hun whisky in de middag pauze vandaan? Dit gaat hem niet worden..

Shadow112 | 14-10-20 | 14:07 | 1

*halen*

Shadow112 | 14-10-20 | 14:07

Dit helpt allemaal wel mee om de sfeer in dit land te verbeteren.
Heb ik het al gehad over hoe goed het beleid hier wel niet is.
Maar het is allemaal wel de schuld van de burger.

Mr.Crowley | 14-10-20 | 14:06

Helemaal mee eens, alcohol verbieden! Vrouwen moeten hun mond masker daarnaast ten alle tijden dragen en ook hun haren bedekken. Ze moeten ten alle tijden ook hun man gehoorzame. Om het virus nog verder tegen te gaan moet men vanaf nu ook 5x per dag bidden, volgens RIVM helpt het niet maar dan zijn we verder ook van dat gezeur af, aldus Rutte. Kinderen
mogen nog wel naar school maar enkel onderwezen worden in de Koran.

honde | 14-10-20 | 14:06 | 1

Ondertussen schieten winkeltjes waar ze mooie vuistdikke stenen verkopen als paddenstoelen uit de grond...

Broodplank | 14-10-20 | 14:13

En een verbod op huisfeestjes. Regels stellen is tot daaraantoe, alleen wanneer er effectieve handhaving mogelijk.

Dit is weer typisch een symbolisch heroisme wat onze bestuurders graag uitstralen. Regel stellen met veel bombarie en vervolgens niet, of uiterst willekeurig handhaven.

Glasgow Argus | 14-10-20 | 14:06

Wat een achterlijk idee, alsof de drooglegging in USA veel goeds heeft opgeleverd.
Bij vraag is aanbod en criminelen zullen hiermee flink geld gaan verdienen of zelf maar moonshine thuis gaan stoken met toename van ethanolvergiftigingen.
Alleen in NeDDRland.

Reebensteeltje | 14-10-20 | 14:06 | 4

*Methanol..
Maar lukt je niet al zou je het willen, ik stook al heel lang zelf drank. Distileren van een stookwijn afkomstig van een natuurlijke vergisting geeft zo weinig methanol in het eindresultaat dat je er niet eens ziek van kan worden. Dus ik zeg doen!!

Gottlob | 14-10-20 | 14:57

NASCAR. Dat is het wel zo'n beetje.

Vanilla | 14-10-20 | 16:54

@Gottlob | 14-10-20 | 14:57: 40 doden in Turkije toch? 24 in het ziekenhuis.... illegale gestookte...
Waren prutsers uiteraard maar toch

goldsammy | 14-10-20 | 18:00
▼ 1 antwoord verborgen

,,Je krijgt dan misschien wel negentiende eeuwse toestanden zoals ze die toen in Amerika hadden, maar dan weet iedereen tenminste wel waar hij aan toe is.”

Het intellect druipt ervan af.

grep | 14-10-20 | 14:06 | 1

Zeker, want de drooglegging vond plaats in de twintigste eeuw, zucht...

Charred_Metal | 14-10-20 | 14:14

Gelukkig kunnen we tot 1:00u. 's nachts bier drinken in Holland casino...

Mastermattie | 14-10-20 | 14:06 | 1

Net als vroeger in Polen, in de winkels was niks te krijgen maar in de betere hotels hadden ze alles voor iedereen die het kon betalen.

Mr_Natural | 14-10-20 | 14:08

Prima joh, dan geef ik mijn centjes wel uit bij de oosterburen

Tom Aatje | 14-10-20 | 14:05 | 1

Beter bij de zuiderburen. Hebben ook nog betere bieren. Mmmm Duvel.

kokenrel | 14-10-20 | 14:26

Is het niet beter om rustig te beginnen met een alcoholloze zondag?

Mr_Natural | 14-10-20 | 14:05 | 2

Liever niet, ik hanteer al een alcoholloze doordeweek.

gekwetst | 14-10-20 | 14:18

Ik pas dan direct m'n dagen van de week aan.
Maandag, Dinsdag, Woensdag, Donderdag, Vrijdag, Zaterdag, Drankdag.
Kijk, opgelost, geen alcohol meer op Zondag.

B_Roekvol | 14-10-20 | 14:55

Ik vond dat verbod op wc-papier toch lichter hamsteren...

kapoerewiet | 14-10-20 | 14:05

Nu nog een verbod op het eten van varkensvlees en Nederland is af.

El Rico Grande | 14-10-20 | 14:03 | 3

Nu maar hopen dat 'ze' je opmerking niet lezen, anders is het: "varkensvlees veroorzaakt kerona" in 3, 2, 1...

gekwetst | 14-10-20 | 14:17

Ho, je vergeet nog de kafir belasting!
kan zo via onze eigen belastingdienst direct naar de lokale moskeet gestort worden, dat scheelt gedoe met contant geld, corona enzo!

TijdelijkOptimist | 14-10-20 | 14:18

El Rico Grande | 14-10-20
Daar horen toch echt een berg grof kiezel en een hijskraan bij.

Der Schnitzeljäger | 14-10-20 | 14:28

En geen woord durven uitlaten over "religieuze bijeenkomsten". Vind je het gek dat er steeds meer viruswappies lopen te schreeuwen dat de overheid daadwerkelijk onze vrijheden afpakt? Wat een waanzin.

chemtrails | 14-10-20 | 14:03

Defund the police!

darahan | 14-10-20 | 14:03 | 1

Defund de politietop.

The_Challenger | 14-10-20 | 20:43

Politie was je beste vriend toch?

MrLahey | 14-10-20 | 14:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken