Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wat vindt de horeca er eigenlijk van? PART II

Nieuwe dag, nieuwe maatregelen, nieuwe slachtoffers (HIER deel 1)

Het kabinet heeft de complete horecasector met het puntje van een natte handdoek tegen de reet geragd. Er gaan KLAPPEN vallen. We hebben alle reacties van ondernemers in de horeca maar weer verzameld, handig zo allemaal op één plek, want u zou de diversiteit aan namen, etablissementen en uitspraken maar missen. Vrij pijnlijke materie, temeer omdat het OMT nog effe laat nagalmen dat restaurants 'wellicht open hadden kunnen blijven'. Lekker dan. Daar gaan we.

We beginnen dit keer in het land van de enorme L, namelijk Limburg, want Limburg hoort ook bij Nederland. De sluiting komt hard aan bij John Cardinaal van De Soos in Weert. John is niet boos, wel teleurgesteld. Elders in Limburg worden ze er 'moedeloos' van, zoals Renee Vermeulen van café Kanters.

Helemaal door naar de andere kant van het land, het nuchtere Groningen. Volgens Irene van der Velde van café 't Vaatje (= pro cafétip van ome Mosterd) is er veel verdriet. Sigrid Heeres van Bij Hammingh dacht al snel: we moeten door. Kees Douma van huiskamercafé Bramble gaat het nieuws even rustig verwerken. 

Terug in Gelderland probeert Luuk de Haan van de Zilte Zeemeermin positief te blijven. Marcel Lageweij van café Nicky's Inn in Harderwijk is strijdvaardig: hij laat zijn kroeg niet kapotmaken door het virus. Maarten Noijens van Het Koetshuis in Vaassen mist perspectief.

Verder in Overijssel. In Kampen zal het vanaf nu 'een stuk minder' gaan met café Dapper, denkt eigenaar Jelmer van Halen. Gerben Bentum van De Slinger in Wijhe zou net zijn nieuwe zaal openen, maar dat lukt nu niet. Eric Binnenmars van eetcafé Mans in Mariënberg vreest dat de sluiting langer dan twee of vier weken gaat duren. Jaap Lamfers en Denise van der Windt van café Zuijdt in Zwolle hadden de maatregelen wel verwacht. Voor Hinrich Prins van restaurant Madam Som Tam voelt het als terug bij af. Volgens Jan Kuiper van restaurant Goesting in Deventer heeft het op deze manier geen zin. Alco van Berkel van hotel-restaurant Carelshaven in Delden spreekt van weer een harde klap voor de horeca. Kroegbaas Hans van Lingen van de Herberg in Ommen wist dat er slecht nieuws aan zou komen.

Dan Drenthe, het prachtige land van overheerlijke keien in het landschap. Voor Ronald Obbes van 't Wapen in Assen is het balen en schrikken. Volgens Harrie de Jong van Hotel Brinkzicht in Vledder zou Mark Rutte maar eens een avondklok moeten instellen. Brigitte van Regteren van café Oasis in Meppel heeft wel begrip voor de premier. Marleen Brouwer van De Loohoeve in Schoonloo stapt weer over op afhaalmaaltijden. 

Ook Nederland, namelijk Friesland. Volgens Christel Koning van het Hof van de Koning komen de maatregelen hard aan. Tom Mulder, eigenaar van It Houtsje in Heerenveen, zegt iets in een andere taal: "En ik gean der dus fanút dat it langer as in moanne duorje sil." Jan Smink van restaurant Smink in Wolvega hoopt op een steunpakket. Joris Hagting van Aan de Gracht in Sneek moest 'efkes bykomme'. Corné van de Erve van Lokaal Op Hatsum in Dronyp vindt dat het probleem eerder ligt in de thuissituatie. Ido Pranger van café Artisante in Dokkum: "Wy moatte wer omgean mei de nije situaasje."

In Noord-Holland heeft Sil Vendel van café 't Hartje in Alkmaar een doodskist voor de deur geplaatst. Karin Hiemstra van De Fransman in Alkmaar denkt dat veel bedrijven gaan omvallen. Voor Rob Baltus van De Nadorst in Blokker voelen de maatregelen als een klap in de nek. Cees Klein van café De Slof hoopt op een steunpakket, anders moet hij gewoon een baan zoeken. Bij Cor Varkevisser (ja, die oud-keeper) van grandcafé Staal in IJmuiden overheerst een klotegevoel. Jos Bolte van De Polderboom gaat heel veel nieuwe ideeën bedenken. Voor Berny van der Glas van café Het Bruine Paard in Amsterdam is het een grote teleurstelling. 

Een slag verder in het zuiden, in Zuid-Holland, wijst David Zock van Aan de Rijn in Leiden op het percentage besmettingen in de horeca. Rene Bogaart, eigenaar van meerdere zaken, heeft het over een nachtmerrie. Robèr Willemsen, voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland en eigenaar van onder meer De Pui in Rotterdam, krijgt veel mailtjes van verontruste ondernemers. Alex Verburg van restaurant Post in Dordrecht probeert positief te blijven. Dennis van Buuren van Visser's Poffertjessalon denkt er net zo over.

Dan Zeeland, het land waar de G een H is en de laatste plek op aarde waar men Bløf luistert. Camiel van Tiggelhoven van eetcafé De Banjaard in Zierikzee heeft het over een bittere pil. Mart Scherp van restaurant Scherp in Middelburg kan al zijn reserveringen gaan afbellen. Bert Felius van café Vanuus weet niet hoe lang hij het nog volhoudt. 

Ook in Brabant is het kommer en kwel. Dorus de Bruyn van restaurant Dijk 9 in Eindhoven ziet zijn toekomst een beetje instorten. Voor Petra van der Stap van café De Beurs in Oosterhout komt de sluiting keihard aan. Volgens Jaap van Ham, eigenaar van café Polly Maggoo in Tilburg, is het echt balen. Barry Pranger van het pannenkoekenhuis in Heesch zag het al wel aankomen. Ruud Bakker, van de Eindhovense afdeling van de KHN en tevens eigenaar van Dommel 18 in Eindhoven, kampt met gevoelens van zowel begrip als teleurstelling.

Flevoland, dat is sinds enkele jaren ook een provincie. Dennis Goossens van Het Wapen van Ens vraagt zich af of veel ondernemers deze tik wel kunnen hebben.

Tot slot het centraal gelegen Utrecht. De maatregelen raken restaurant Vroeg hard, zegt directeur Lennart Rietveld. Willeke Rodenhuis van Kat&Koffie in Amersfoort heeft een tweeslachtig gevoel. Tobias Bosman van Kafé Van Zanten vindt het gebrek aan perspectief het grootste probleem. Bas Janssen van bistro 't Bloemendaeltje blijft positief: je moet toch door.

En zo is het! Hup horeca, boks voor jullie, binnenkort komen we 10.000 bier halen.

Reaguursels

Inloggen

Zin in een zilte zeemeermin nu. Waar kan ik zoiets laten bezorgen?

johoost | 14-10-20 | 17:40

Aha, daarom was dus die doodskist in Alkmaar. Ik was gistermiddag in Alkmaar, wilde wat pilsjes drinken op de centrale plein maar zag die doodskist staan. Vast een familie feestje of zoiets vlak voor een begrafenis dacht ik nog. Dus mijn pilsjes maar ik Haarlem gaan drinken, woon ik toch.

De Ana(a)list | 14-10-20 | 16:57

Alle vreemdelingen met behoudt van loon en/of uitkering thuis laten blijven de komende 2 maanden en de autochtonen mensen uit de horeca ipv hulp hun werk laten doen. Tot we een meer gebalanceerde IC bezetting hebben.

Kaan78 | 14-10-20 | 16:43

Rutte zijn woorden:
Ik ben geen dictator.
Doe het niet omdat ik het zeg.
Gewoon je bekhouden.
Ik ben tot alles bereid.

nutsniet | 14-10-20 | 16:40

Absoluut triest voor het Horecapersoneel dat voor weinig loon hard werkt en nu ziet hoe hun baan op de tocht staat. Minder erg voor de eigenaren van Horeca etablissementen. Ik ben nog niet vergeten hoe velen van hen de prijzen opschroefden toen we van de gulden naar de euro gingen.

ijstijger | 14-10-20 | 15:07 | 1

Dat was omdat de guldenprijzen nog gebaseerd waren op een tijd dat 90% van het personeel zwart werkte.

Tragicomix | 14-10-20 | 15:16
-weggejorist-
Eric.BlairWitch | 14-10-20 | 14:38 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Katja Schuurman: Ik zou haar doen om 22.03 uur.
Rollenspel: ik speel de BOA en zij "probeert" om onder de boete uit te komen...

King of the Oneliner | 14-10-20 | 14:31

Met de kans dat ik een al besproken punt aansnijd, toch maar even. De jonge zei gisteren dat er nog onvoldoende / te weinig / geen effect zichtbaar was van de maatregelen die 2 weken geleden waren genomen. Hij doelt dan denk ik op het aantal positief getesten per dag. En dus is de conclusie dat er meer maatregelen genomen moeten worden. Ik vraag me dan af in hoeverre de maatregelen van 2 weken terug dan nu wellicht wel ineffectief blijken. Maw: zou je die niet moeten schrappen cq terugdraaien en andere maatregelen moeten nemen ipv alleen maar meer.

Natuurlijk zou je kunnen zeggen "ja, maar zonder die maatregelen van 2 weken terug was het nog erger geweest". Ik ben benieuwd waarop dat dan gebaseerd is. Zijn er wat dat betreft goede vergelijkingscijfers?

volksvaderland | 14-10-20 | 14:17

Ik heb in al die afgelopen weken & maanden nog niet iemand gehoord over de Derde Golf.

We zitten nu in de Tweede. Door strenge maatregelen moet die Tweede uiteindelijk, net als die Eerste, mooi vlak uitrollen. Dan worden de maatregelen weer versoepeld. En vervolgens is het weer overal party-party-party en staat iedereen weer langs de lijn te aerosolen.
Tot de Derde komt.
En dan?...

Peter Emile | 14-10-20 | 14:03 | 4

Er komt gewoon nog een 80ste golf, never change a winning team!

JdelaT | 14-10-20 | 14:10

Dan is er geen horeca meer en kunnen we alleen nog maar bij elkaar hangen in de kerk of moskee.

Deflatiemonster | 14-10-20 | 14:17

Precies, maar wat een vertoning hier in de burelen. Eerst en dan vooral op zondag, vol op't infectie-orgel en wappies er bij halen. En nu een beetje verontwaardigd lopen doen dat de tent op slot gaat, soooh! Wat had je dan gedacht dat er ging gebeuren?
Ik zie nog maar 1 oplossing: tele-healing.
Omdat we in het leven moeten leren, om te accepteren, u mag op zoek gaan naar uzelf.
www.youtube.com/watch?v=-wxHYZ8GfYY

JdelaT | 14-10-20 | 14:31
▼ 1 antwoord verborgen

Dit jaar geen nieuwe gewrapte X6 voor de horecaboys dus. Heeft het gros van deze helden van de goede smaak wel 4 weken tijd voor een cursus beleefdheid.

A.S. Perien | 14-10-20 | 13:57 | 3

I.v.m. wetenschappelijk vreten enzo.

JdelaT | 14-10-20 | 14:11

Hahahaha mooie stereotypering van de vrije jongens van de horeca.ik moest lachen.

want best wel waar.

PerineumPiraat | 14-10-20 | 14:52

Ach gut, weer zo'n jaloers mannetje...

Natte Washand | 14-10-20 | 16:12

Het virus gaat niet meer weg. Bescherm desnoods de ouderen. Tast niet de levenskwaliteit van 17 miljoen mensen jarenlang aan om wellicht 2000 oudjes een paar maanden later te laten overlijden. Deden we met de griep ook niet. IC capaciteit ? Fix dát of stuur ze door naar de Duitser.

RichardBandler | 14-10-20 | 13:20 | 3
-weggejorist en opgerot-
PR0FESSOR | 14-10-20 | 13:39

@PR0FESSOR | 14-10-20 | 13:39: Ik slik al bijna een jaar dagelijks een dosis Cholecalciferol (vitamine D3). Tot op heden nog steeds gezond. Nóg wel.

Peter Emile | 14-10-20 | 14:09

Ik geloof écht níet dat íedereen zich houdt aan deze regel:
"Het is ieders eigen verantwoordelijkheid om zich ook thuis aan de maatregelen te houden, namelijk thuis maximaal drie personen per dag ontvangen en afstand van elkaar houden."
Dream on!

MK27 | 14-10-20 | 13:05 | 7

@lekgoot | 14-10-20 | 13:23: Eens, maar er zit nog heel wat licht tussen een repressieve overheid, NSB klikgedrag van burgers en wat er nu aan de hand is.

Schulzie | 14-10-20 | 13:40

@Schulzie | 14-10-20 | 13:40:
Heb ook al NSB kasteleins gehoord die het allemaal prima vinden.
Zou het dan toch kloppen dat alcoholisten een eigen cafe beginnen?

joppo0 | 14-10-20 | 13:47

@joppo0 | 14-10-20 | 13:47: Persoonlijk heb ik kroegbazen gekend die hun eigen beste klant waren en zo, o ironie, uitdijden tot wat nu een coronakanshebber zou worden genoemd.

Schulzie | 14-10-20 | 13:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Volgende stap. Algehele alcoholverbod.

Hondt | 14-10-20 | 13:00 | 4

En de burka. En vrijdag op de knietjes.

J.Cash | 14-10-20 | 13:19

Dat zei de politiebond ook zojuist, voor 4 weken om te beginnen.
Komen de alcoholische boomers ook een keer in contact met onze multiculturele aanwinsten.

MogeWijEveOvergeve | 14-10-20 | 13:26
▼ 1 antwoord verborgen

bij gebrek aan een visie heeft de overheid wat zwarte pieten en mondkapjes uitgedeeld. Hoe zwakker je lobby, hoe zwarter je piet. Het vinkje "we hebben er alles aan gedaan" kan gezet worden, en door naar het volgende agendapunt. Zijn we echt zo een ruk volk, dat we deze regering verdienen?

3Xniks | 14-10-20 | 12:59 | 1

Deze regering verdient een beter volk.

van Oeffelen | 14-10-20 | 13:30

Aantal coronadoden afgelopen dagen: 7, 21, 36, 13, 23, 17, 13. Maar volgens Ernst Kuipers moet 2/3 van de reguliere zorg stoppen.
Waar gaat dit nog over?

Piet Karbiet | 14-10-20 | 12:44 | 6

@de directeur | 14-10-20 | 12:51: Dat zeg ik al maanden, het zijn medici, die nemen het zekere voor het onzekere, bijvoorbeeld een chirurg die twee paar handschoenen aandoet om dat 1 op de 10.000 keer de handschoenen kapot gaan etc.

Kane | 14-10-20 | 13:18

Helemaal nergens over. Net zoals jouw antwoord op min vraag over controle / test virus passagiers op de luchthavens nergens op sloeg. Want je maakt mij niet wijs dat je niet begreep wat ik bedoel.

MoonBeebe | 14-10-20 | 13:23

@usb stok | 14-10-20 | 13:04: Piet heeft gewoon gelijk en jammer dat jij dat niet in perspectief kunt zien en de "wat ben jij dom" argument gebruikt

Natte Washand | 14-10-20 | 16:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Elk nadeel hept zen voordeel. De markthal komt binnenkort geheel vrij voor feyenoord. Hebben ze daar ook meteen een overdekt stadion.

Therapietje | 14-10-20 | 12:33 | 2

niet zo'n gek idee, een veld past er wel in en skyboxen hebben ze ook al.

ptrck | 14-10-20 | 13:05

Kunnen er beter een nood hospitaal van maken.

Kattie | 14-10-20 | 23:19

5.6% van de besmettingen komt uit de Horeca, tegenover 11,1% op het werk.. moeten we niet eens wat aan de werkgevers doen die hun personeel verkouden naar werk laten komen?

Barkruk2 | 14-10-20 | 12:33 | 1

Aan de horeca verdient Nederland als geheel (bijna) niets. Er wordt bijna uitsluitend geld dat Nederland is binnengehaald weer uitgegeven. Het kost ons dus netto minder geld om dit stil te leggen, en is dus ook weer makkelijker om te compenseren vanuit de overheid.

Panos88 | 14-10-20 | 13:00

Mijn buurman verderop heeft een eigen microbrouwerij plus tap. Ga ik daar maar eens hardop nadenken waarom China geen 2e golf heeft.

Piet Karbiet | 14-10-20 | 12:31 | 3

Omdat China liegt. Dat doen ze over alles.
Belangrijker is dat men hier eindelijk eens echt de groepen aanspreekt die schijt hebben aan een paar simpele hygiëne regels in plaats van hele bedrijventakken die al de nodige maatregelen hebben genomen, verder kapot te maken.

Deflatiemonster | 14-10-20 | 12:58

Ga maar in het ziekenhuis kijken.

Deflatiemonster | 14-10-20 | 14:20

Brabantse nachten zijn ineens een stuk minder lang; evenals Drentse, Gelderse, Noord-Hollandse etc.

Toos Bevergeil | 14-10-20 | 12:23

Hier ook goed te zien dat het slecht gaat met de horeca. De kroegbaas verderop koopt normaal elk jaar een nieuwe Porsche Cayenne, nu moet hij het een jaar uitstellen.

2voor12 | 14-10-20 | 12:21 | 5

2voor12 fantast en linkse jaloerse gek.

J.Cash | 14-10-20 | 13:21

@J.Cash | 14-10-20 | 13:21: idd, stik hier van die linkse jaloerse lui. De jongens die ik ken uit de horeca werken zich rot en rijden niet in een Cayenne. Dus wat moeten die nu "uitstellen" volgens 2voor12 ??

Natte Washand | 14-10-20 | 16:15
▼ 2 antwoorden verborgen

We moeten anderhalve meter in acht nemen, mondkapjes dragen in de winkel, de kapper, in de horeca. We moeten onze namen en telefoonnummers achter laten bij etablissementen en in mijn geval ook bij de kapper en de visboer. Niet meer dan 3 personen achter de voordeur ontvangen, enzovoorts.
Prima, ik hou me aan de regels voor zo ver mogelijk ondanks dat ik het grotendeels onzin vindt. Maar nu heb ik maar 1 vraag aan Rutte en de Jonge. Als je dan al die maatregelen oplegt, de horeca de nek omdraait, de halve economie plus de toekomst van de jongeren in gevaar brengt... Waarom kunnen vrienden van mij die in Barcelona wonen zonder ENIGE Covid19 CONTROLE op Eindhoven uitstappen en na een week ook weer vertrekken? Dat doet mij enige verwensingen ( nou ja, met repeat ) mompelen die ik hier niet hardop kan zeggen zonder gejorist te worden.

MoonBeebe | 14-10-20 | 12:20 | 4

@Piet Karbiet | 14-10-20 | 12:33: Echt...... mompelt.... iets over.. lemmingen... verstandsverbijstering..

MoonBeebe | 14-10-20 | 12:41

@Piet Karbiet | 14-10-20 | 12:33:
Domste opmerking van de dag !
De heer P. Karbiet heeft nog steeds niet door hoe het virus in eerste instantie in NL terecht is gekomen. “De kans is zeer klein dat het virus in NL terecht komt, want wij hebben geen rechtstreekse vliegverbinding met Wuhan”. Trouwens, Schiphol is voor 70% eigendom van de nederlandse staat en Eindhoven Airport voor 51% eigendom van Schiphol. Voelt u waar de belangen liggen ? Wuhahaha, vliegen moet doorgaan, vandaar luchthavens/vliegtuigen tot de uitzonderingsgroep behoren.

Penus Decoratus | 14-10-20 | 13:25
-weggejorist-
A333aan | 14-10-20 | 14:07
▼ 1 antwoord verborgen

Als er één kapitein op een schip is, ongeacht het verschil in capaciteit die hij zichzelf en ik hem toedicht, dient het RIVM/OMT te zwijgen en te stoppen met roeptoeteren. Eén beleid, één spreekbuis. Kortom adviseurs brengen advies uit en houden verder hun kop. Vragen? Geen vragen!

Een vrije paling | 14-10-20 | 12:20 | 2

Yep. En waarom hebben we een Veiligheidsberaad en Veiligheidsregio's? Als er ook al Provincies, Driehoeken, Gemeenten, Ministeries, RIVM, Zorginstituut, Politie, KMAR en GGD's etc. zijn?

Piet Karbiet | 14-10-20 | 12:36

@Piet Karbiet | 14-10-20 | 12:36: Gedeelde verantwoordelijkheid misschien, waarbij niemand echt verantwoordelijk is, want het "advies" van de ander werd gevolgd. Verantwoording afleggen heet tegenwoordig al evaluatie volgens De Jonge. Slappe hap dus! En wij zien de resultaten.

Een vrije paling | 14-10-20 | 12:48

Hammingh is wel een icoon hoor. Zeg ik als Amsterdammer.

Piet Karbiet | 14-10-20 | 12:20

Volgens mij is het enige wat telt het sterftepercentage. Dat is, itt wat het WHO eerst beweerde (3,4%), 0,13%. Dat is minder dan een normale griep (0,20 dacht ik). Het slaat dan ook nergens op dat voorheen bij de griep niet ingegrepen werd/wordt en bij dit virus opeens wel.
Ook is het niet zo dat corona erbij is gekomen, want de griep is plots verdwenen.
Bron: WHO en RIVM

Natte Washand | 14-10-20 | 12:17 | 11

@Muxje | 14-10-20 | 12:38: Jij geeft er wel een hele nieuwe draai aan. Nieuw virus? Andere sterftecijfers? En waar zijn de griepgevallen opeens gebleven?

Natte Washand | 14-10-20 | 16:21

@ReyNemaattori | 14-10-20 | 14:20: Als ik het goed had, hadden we dus per persoon in de risicoleeftijd, 50+ 13.000 euro kunnen steken qua bescherming. Bijvoorbeeld allemaal een lange vakantie in Madagascar!

Kane | 14-10-20 | 16:21

@Muxje | 14-10-20 | 12:38: 0,13% is onder geinfecteerden en daarmee ook mensen die echt ziek worden. Je verhaal klopt niet, zeker niet dat sympotmatisch en "nieuw virus" deel.

Natte Washand | 14-10-20 | 16:29
▼ 8 antwoorden verborgen

Iedere horeca die voor 1 halve liter meer dan 2,50 euro vraagt, verdient het om kapot te gaan.

HogeNood | 14-10-20 | 12:13 | 6

Ben al lang niet in de kroeg geweest maar volgens mij betaal je dat al voor een fluitje, of een halve plastic beker evenementenbier.

Karel17 | 14-10-20 | 13:06

HogeNood. Dan mag je:
Zelf afwassen
De huur betalen
Gas en licht betalen
Personeel betalen
‘s-Avonds de boekhouding doen
Nieuwe glazen kopen
Meubilair kopen

Moet ik nog verder ignorante loonslaaf/uitkeringstrekker?

J.Cash | 14-10-20 | 13:25

@J.Cash | 14-10-20 | 13:25: Ik wil best mijn eigen drinkhoorn en barkruk meenemen en zelf mijn bier tappen, als dat de kosten drukt? Scheelt weer afwas, personeel en meubilair / glazen kopen...

ReyNemaattori | 14-10-20 | 14:26
▼ 3 antwoorden verborgen

En in maart stemt men toch weer op de VVD, want het is een ondernemerspartij. Alleen vergist men zich altijd voor dat wie precies is.

Deflatiemonster | 14-10-20 | 12:10 | 2

Immigranten, want dan lage lonen en hoge huizenprijzen.

HogeNood | 14-10-20 | 12:16

Eens met Geert. Complete waanzin om de Horeca als hoofdschuldige aan te wijzen. Mondkapjesbeleid slaat ook nergens op. In Frankrijk al maanden verplicht en de cijfers aldaar stijgen desondanks skyhigh. Hoe kan dat? Wij (de mensheid) gaan deze oorlog pas winnen als er goedwerkende vaccins op de markt komen...

Hendrick9999 | 14-10-20 | 12:03 | 8

@Hendrick9999 | 14-10-20 | 12:12: De mensen met COPD en longkanker hebben helemaal niets(!) aan een vaccin. Hoe komt u in vredesnaam aan dat krankzinnige idee. Daarbij worden mensen die gevaccineerd zijn met de griepprik vele malen ernstiger getroffen door covid. Waarom denkt u dat anders zoveel ouderen overlijden? En ja, daar zijn studies van.

Lupuslupus | 14-10-20 | 13:16

Oorlog? Gewoon even van afstandje bekijken. Wat IC bedden met Duitsland uitwisselen en klaar, iedereen weer terug naar het oude normaal.

Kane | 14-10-20 | 13:23
▼ 5 antwoorden verborgen

De kans is groot dat een aanzienlijk deel van de horeca overgenomen gaat worden door criminele clans, door de onderwereld, die op papier de zaak overnemen voor een schijntje, maar dan krijg je er een plastic boodschappentas met briefjes van 10 en 20 bij .

laurentius | 14-10-20 | 12:02 | 7

@HogeNood | 14-10-20 | 12:23: Dan neig ik toch naar het volksdeel dat geen oogje toeknijpt als er een grijszwarte, parallelle economie aan het ontstaan is in bepaalde sectoren en die zo mede in stand houdt.

Schulzie | 14-10-20 | 12:49

Het aantal shishalounges zal verder exploderen. En u maar zoeken waar uw favoriete restaurant is gebleven.

RichardBandler | 14-10-20 | 13:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Les één voor den ondernemerT.
Zeven vette, zeven magere jaren.
Reserveren in de goede tijd, vleesch op den botten.
Maar dit had niemand aan zien komen.
Het ging wereldwijd ontzettend goed, onder aanvoering van Amerika.... lees Trump.
Je zou haast denken dat Covid 19 een linkse-communistische list is.
Maar goed dikke Lul, 3 bier graag.

Ruimedenker | 14-10-20 | 12:00 | 3

Er is bier van Brouwerij Het Uiltje uit Haarlem dat zo heet...

staat het bier koud? | 14-10-20 | 12:04

Het virus komt wel uit China, dus qua linkse-communistische zit je goed. Denk niet dat het een list is, want er zijn ook Chinezen doodgegaan.

thephysicist | 14-10-20 | 12:08

Ik begrijp uit de maatregelen (Van Dissel) dat iedereen jonger dan 18 jaar geen besmettingsbron kan zijn voor iedereen ouder dan 18 jaar ? Want waarom anders scholen open en sporten onder 18 jaar OK en boven de 18 jaar sporten en horeca etc. verbieden ?

Baron Clappique | 14-10-20 | 11:58 | 7

Ik heb van mijn sport-toko nog niks gehoord over sluiten of niet, dus tot die tijd lekker boksen met ze allen!

SinisterNL | 14-10-20 | 12:38

Voor mijn JO19-1 wordt het nog een hele puzzel. Fcuk China.

Piet Karbiet | 14-10-20 | 12:39

Het gaat toch om het hele pakket aan maatregelen met ook enigszins in achtneming van de sociale consequenties die de r onder de 1 moeten krijgen. Overigens vind ik het allemaal flauwekul.

Kane | 14-10-20 | 16:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Net in het AD gelezen over een gast van de politie die voor een algeheel alcohol verbod was, om gelazer in de winkels te voorkomen.
Ik ga straks even hamsteren.

bqbq | 14-10-20 | 11:55 | 3

Zal wel éénstreper genaamd Mohammed zijn.
Die was al veel langer voor een alcoholverbod en een boerkagebod.

2voor12 | 14-10-20 | 11:59

Gelukkig heeft een gast van de politie weinig invloed op landsbeleid.

Pot Vol Koffie | 14-10-20 | 12:11

@2voor12 | 14-10-20 | 11:59: nou ik denk eerder zon linkse-top(per). bij defensie is die Generaal Bauer nou ook al helemaal doorgeslagen,

SinisterNL | 14-10-20 | 12:39

Ome Mosterd is al lang niet in Groningen geweest. Vaatje was vroeger leuk, nu ze verhuisd zijn niet meer.

maSs | 14-10-20 | 11:54 | 1

t Fust?

van Oeffelen | 14-10-20 | 12:35

Mijn tip, Masterplan voor de horeca: weiger hulp, ontsla al je personeel en vraag collectief faillissement aan zodat er niet één, maar dan ook echt niet één hotel, restaurant, kroeg, café of wat dan ook meer over is om te heropenen over vier weken. Iedereen meedoen, ook het Hilton. En dan es kijken wat die Binnenhofse restaurantvreters en hun buitenlandse collega's, de hotelslapers, gaan doen de komende twee jaar. Het is even volhouden zo'n actie, maar na 24 maanden aan de staatstiet ga je lekker herstarten en flikken ze je dit nooit meer.

ciabatta | 14-10-20 | 11:53 | 12

Top idee ciabatta! Eens kijken hoe snel de wind draait.

J.Cash | 14-10-20 | 13:28

@ciabatta | 14-10-20 | 12:02: Persoonlijk failliet !! dat ga je als eenmanszaak niet als je een BV hebt een groot verschil.

Uw Verzekeringsadvis | 14-10-20 | 13:59

Kijkt u even op khn.nl Verzekeringsadviseur. Die club regelt het wel. Niet te veel mieren neuken.

ciabatta | 14-10-20 | 14:09
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik heb medelijden met het pannenkoekenhuis.

Kuifje-naar-Brussel | 14-10-20 | 11:51 | 7

Demense zijn boos, Kuifje.

Dikke_Tammo | 14-10-20 | 12:04
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
MK27 | 14-10-20 | 11:49 | 3

En dan deze van onze vriend en helper:

Het kabinet moet voor de komende vier weken een compleet verbod op de verkoop van alcohol instellen om het grote aantal thuisfeestjes aan banden te leggen, vindt politiebond ANPV. Vanaf woensdag wordt de verkoop van alcohol tussen 20.00 uur en 07.00 uur verboden. ,,Daar los je helemaal niks mee op”, zegt voorzitter Xander Simonis tegen het AD.

Ik koop al mijn alcoholische versnaperingen toch al in het buitenland, mij pakken ze er niet mee. Maar ik hou ook geen thuisfeestjes.

Shitting Bull | 14-10-20 | 11:49 | 17

@Jee-Dee | 14-10-20 | 12:36: Zou ik toch maar ff checken, ik heb een woning bij Gerolstein (Vulkaaneifel), maar alleen 24 uur toe gestaan als het niet je hoofdwoning is !

A333aan | 14-10-20 | 13:32

@Dikke_Tammo | 14-10-20 | 12:01: Je mag vanuit Nederland 24 uur naar de deelstaat Niedersachsen (grenst aan Groningen en Drenthe) om boodschappen te doen en te tanken zonder in quarantaine te hoeven gaan (bron: DvhN).

IdiJamin | 14-10-20 | 13:50
▼ 14 antwoorden verborgen

Hartje hartje Horeca. Deze maatregel gaat voorbij aan de echte gevaren en is dientengevolge niet fair.

MickeyGouda | 14-10-20 | 11:48 | 3

Dat deel van de "thuis'-populatie mag niet benoemd worden, 10% bevolking/gasten die ons land definitief beschadigen, door gebrek aan D-vita ligt 65% van de IC's vol met hun Rif-oudjes.

grindbak | 14-10-20 | 12:04

@grindbak | 14-10-20 | 12:04: Ik denk dat het wel meer dan 10% is, zeker in het Westen des lands. Verder heb ik 0,0 met de horeca want ik kom er nooit maar voor de mensen die het betreft vind ik het erg. Velen worden van hun broodwinning beroofd door de 'maatregelen' (onder het voorwendsel van een flutvirus). Een ieder die dat laatste nu nog steeds niet doorheeft wens ik welterusten, slaap maar verder. Aan deze nachtmerrie komt nóóit meer een eind!! We gaan nóóit meer terug naar het oude 'normaal'. Aldus Rutte. Hij is een meester in het liegen en kronkelen maar v.w.b. deze uitspraak moet hij zéér serieus worden genomen omdat hij de opdracht(!) gekregen heeft om dat te zeggen. Echt ik lach mij een slag in de rondte om al die slapers.

Lupuslupus | 14-10-20 | 13:03

Denk niet dat dit nog goedkomt. Deze problemen zijn niet meer op te lossen, zoals een heleboel andere problemen in dit land, veroorzaakt door een volkomen falend beleid.

Mr.Crowley | 14-10-20 | 11:48 | 7

@Pot Vol Koffie | 14-10-20 | 12:13:
Hoe is het virus in Nederland gekomen?
Toen hadden ze in moeten grijpen. Ze hebben dit van de EU af laten hangen, die een fijn opengrenzen beleid hebben, die overigens ook nog andere problemen geeft. Een Eu die ons nu volkomen in de steek laat en zelf bakken ze er nu ook niet veel van.
We weten nu al dat de economie een geweldige veer zal moeten laten en we horen er helemaal niets van.
We zitten nu met problemen die ons boven het hoofd zijn uit gegroeid.

Mr.Crowley | 14-10-20 | 12:19

@thephysicist | 14-10-20 | 11:54: Die stelling klopt. Maar dat virus trekt zich dus ook niets aan van falend beleid waardoor het na vier weken uitgestorven zou moeten zijn (of zo goed als) en dan gewoon weer van voren af aan begint.

breakingnews | 14-10-20 | 12:23

@Pot Vol Koffie | 14-10-20 | 12:13: Dat blijft iedereen maar roepen, maar zo groot is het groepje dat zich niet aan de regels houdt niet hoor.

breakingnews | 14-10-20 | 12:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Veel sterke aan alle helden in de horeca! Ik hoop dat u allen volgend jaar weet, op wie u moet gaan stemmen. Als dat nog mag van dit kabinet tegen die tijd. Wat is Nederland toch een volk vol schapen.

HetGewoneNormaal | 14-10-20 | 11:47 | 4

@Natte Washand | 14-10-20 | 11:56:
Oke, sterk argument, heb ik niet van terug, maar ik ga niet klappen.

thephysicist | 14-10-20 | 12:00

Dit is vast een account zonder agenda.

Pot Vol Koffie | 14-10-20 | 12:14
▼ 1 antwoord verborgen

WHO (gisteren) = STOP met iedere lockdown (over de hele wereld)
GOMMERS = Corona is politiek
MEDIA=VIRUS

Kamervraag | 14-10-20 | 11:43 | 4

we leven in een slechte klucht...

surffee11 | 14-10-20 | 12:05

En intussen pleit het IMF voor hardere lockdowns. Het kan verkeren...

Pot Vol Koffie | 14-10-20 | 12:15
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom ook restaurants? Waar ik de afgelopen tijd ben geweest was het overal perfect geregeld, die ondernemers worden nu gestraft voor al het werk wat zij aan aanpassingen hebben gedaan. Maar voor het gemak toch maar de hele horeca, behalve de snackbar natuurlijk want dat is gezond.

Tjemig | 14-10-20 | 11:40 | 2

Alle restaurants waar ik was geweest waren een zooitje als je met meer dan 2 huishoudens was.

Pot Vol Koffie | 14-10-20 | 12:15

@Pot Vol Koffie | 14-10-20 | 12:15: Sprak mn vader net. Was afgelopen maand in drie restaurants waar het ook een zooitje was. Laatste in Limburg begonnen een groepje jongeren uitbundig verjaardagsliedje te zingen, toen is ie maar opgestapt.

DexterGordon | 14-10-20 | 12:45

1 reactie van Minister de Jonge naar aanleiding van een vraag van een journalist vat ons crisis management (of beter gezegd het complete falen ervan) goed samen:

"Ouders die kinderen niet naar school willen sturen" vraag van journalist

Reactie van @hugodejonge: Wil je die naar de kroeg sturen?

En 'dit' moet de corona crisis bestrijden? Kansloos!

PR0FESSOR | 14-10-20 | 11:40 | 2

Ja, hij zat lollig te doen, bizar. Sluit de scholen

luccmeister | 14-10-20 | 12:56

Hij zei ook nog ergens dat we "met onze kont op de bank moeten gaan zitten",
weet alleen niet meer in welke context dat was...

Broodplank | 14-10-20 | 13:49

We hebben het uiteindelijk te danken aan mensen die schijt hebben aan de regels. Ik kom ze nog steeds tegen. Een klant van mij verwacht dat ik morgen gewoon bij 'm langskom in de regio Amsterdam terwijl de meeting ook prima via Zoom kan. Deze man heeft het gehele personeel nog op kantoor rondlopen, want "Zoom vinden we toch niet zo fijn". Waarom krijgen deze mensen geen boete? Ik vind dat je als bedrijf, zeker in de dienstensector, erg onbeschoft bent als je iedereen nog op kantoor laat opdraven. Werken vanuit huis en via Zoom kan bij heel veel bedrijven prima. Het resultaat is dat andere bedrijven, zoals in de horeca, nu voor een tweede keer de deuren kunnen sluiten.

Old_Spice | 14-10-20 | 11:40 | 8

Alles komt door mensen zo als uw schapen gedrag dat vindt Marx rutte wel fijn.

witte | 14-10-20 | 12:43

@Natte Washand | 14-10-20 | 11:54:
Ouch, pot, ketel!

libertat | 14-10-20 | 13:25

@Natte Washand | 14-10-20 | 11:43: Daar gaat het toch niet om oelewapper. De langdurige lichamelijke gevolgen van Corona zijn veel ernstiger dan de griep. Je bent maanden uit de running en daarna zijn je longen flink en blijvend beschadigd, als je het overleeft. Dus ja, ik neem het mensen kwalijk die de regels niet volgen en daarmee dus het virus onnodig verspreiden.

Old_Spice | 14-10-20 | 13:40
▼ 5 antwoorden verborgen

Wappies be like: Het waren twee fantastische maanden.

First Contact | 14-10-20 | 11:38 | 3

En jij hebt vast netjes binnen gezeten in die 2 fantastische maanden?

Natte Washand | 14-10-20 | 11:48

@Natte Washand | 14-10-20 | 11:48: Ja. Ik wel. Redelijk veel binnen gezeten. Gesport. Sporadisch met mensen een wandeling gemaakt. Enkele bezoeken aan de lokale platenzaak, niet naar kantoor etc. Maar ben ook geen horeca liefhebber meer, te veel gedaan. Concerten mis ik wel. Vind het fascineren en veelzeggende dat hier mensen vanavond nog even snel met z'n allen naar de restaurants en cafes gaan. Geeft beetje de mentaliteit aan denk ik?

DexterGordon | 14-10-20 | 12:48

@DexterGordon | 14-10-20 | 12:48: zie niet wat er mis mee is als je vanavond die ondernemers, die je vaak al heel lang kent, een hart onder de riem te gaan steken en de klandizie te gunnen. Je moet gewoon reserveren en regels aanhouden hoor.

Lotus15 | 14-10-20 | 16:17

@redactie Met behulp van reaguurders en de beschikbare cijfers had ik liever een strak, doorwrocht stuk gezien tegen deze krankzinnige maatregelen. Een beetje zoals Elsevier met het RIVM deed, maar dan met wat meer cijfertjes. www.ewmagazine.nl/nederland/achtergro...

VP732 | 14-10-20 | 11:38

Goed. We weten dat deze crisis economische slachtoffers gaat maken en als ik dan moet kiezen laat het dan maar horeca zijn. Ten eerste omdat het slechts 5% procent van ons BBP uitmaakt. Ten tweede, er is geen verlies van echte gespecialiseerde kennis of kapitaalgoederen zodat later opnieuw opstarten een fluitje van een cent zal zijn (sommige horecabazen hebben nu al het businessmodel failliet te gaan voor de eerste belastingaanslag) en, ten derde, de uitstralingseffecten zijn gering omdat er andere kanalen ontstaan via thuisbezorging of supermarkten. Er gaat wat uitstralingspijn ontstaan bij brouwers-pandjesbazen en een dode stad zal geen impuls zijn voor de omliggende detailhandel, maar dat is dan maar zo. In 2022 gaan we weer gezellig uiteten en drinken bij etablissementen met nieuwe uitbaters, bediening, menukaarten en concepten en no single fuck was given. Overigens vind ik ook dat we de stekker uit KLM hadden moeten trekken om grotendeels dezelfde redenen.

Joris Beltsin | 14-10-20 | 11:38 | 6

@El Rico Grande | 14-10-20 | 11:41:
Helemaal eens dat allereerst de kerken en moskeeën dicht hadden gemoeten.

Joris Beltsin | 14-10-20 | 11:46

@Zeisss | 14-10-20 | 11:40:
Ik vind dat het ambtenarenapparaat met 30% moet worden ingekrompen, het liefst meer. Ben ondernemer voor eigen rekening en risico en dat mag wat mij betreft nu ook meer het leitmotiv gaan worden. Het heeft geen zin heeft om na de eerste golf aan steunmaatregelen, de solidariteitsheffing voor onze EU-vrinden etc. onze staatsschuld nog verder op te jagen en de netto belastingbetaler voor de ondernemingsrisico's van anderen te laten opdraaien. Zeker waar het minder vitale sectoren betreft. Omgekeerd, makkelijk praten dat alles moet blijven doordraaien als jezelf geen netto belastingbetaler bent.

Joris Beltsin | 14-10-20 | 12:03

@Joris Beltsin | 14-10-20 | 11:46: Kan niet. Idioot genoeg staat in de grondwet verankerd dat ze in groepsverband hun religie mogen belijden.
Om dat dus helemaal te sluiten heb je een grondwets wijziging nodig. Dat regel je niet ff met een spoedwetje. Vandaar nu het maximum van 30. Is toch nog een groep. Misschien kun je debatteren over groepsgrootte. Is 5 voor de rechter ook een groep? Zo ja, dan max 5 instellen.
Kan me niet voorstellen dat het fijn is om met 5 man in een kerk/moskee te zitten. Die laatste 5 komen dan ook niet meer. En als ze wel komen, kunnen ze niet veel kwaad meer,

Eagle0511 | 14-10-20 | 13:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Marcella hoek Prinsengracht Amstelveld leuk mensen kijken in de zomer, zonde als ook deze gesloopt gaat worden omdat er zo nodig een cashless controlestaat met allesomvattende digitale IDs in NL doorgeduwd dient te worden.

HdJ | 14-10-20 | 11:37

Leuke tijd gehad in de Polly Magoo!

Patje2011 | 14-10-20 | 11:35

Nou zou de catering van dat tweedekamerkliekje solidair moeten zijn, en alleen maar kleffe cake en plat water als lunch aan moeten bieden.

Jos Tiebent | 14-10-20 | 11:33

In de horeca doen ze verschrikkelijk hun best, pak die studenten en vakantievierders eerst maar eens flink aan..

aardv@rk | 14-10-20 | 11:33 | 7

Zonder studenten geen horeca.

Joris Beltsin | 14-10-20 | 12:40

@breakingnews | 14-10-20 | 12:34: Van de week een specialist van IC afdeling horen zeggen,dat er verdacht veel mensen van een bepaalde afkomst in het ziekenhuis liggen met corona,en dat waren geen studenten.

Jee-Dee | 14-10-20 | 12:46

@Jee-Dee | 14-10-20 | 12:46: Ah zo, nee ik dacht dat u doelde op de reactie van aardvark omdat die de horeca benoemde. Maar u bedoelt de studenten aan de school van de religie van de vrede.

breakingnews | 14-10-20 | 12:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Is er al een reactie van die horeca-ondernemer in De Haag die van de week zijn terras vol had? Niemand die zich aan de 1,5m hield natuurlijk, maar de horeca doet zo zijn best. Filmpje stond van de week online. Maar de horeca wordt alleen maar gepest en doet niets fout. En die horeca die allemaal die Marokkaanse bruiloften faciliteert dan? Doen die ook zo hun best.

Ook in dit geval weer hoerig dat de goede onder de kwaden moeten lijden, maar regel het eerst even in eigen gelederen.

Behangdelul | 14-10-20 | 11:31 | 1

Zinloze reactie dit. Ook horeca moet zich aan de regels houden, allemaal. Maar de laatste opmerking is een diskwalificatie van de rest. "De" horeca bestaat uit talloze bedrijven en 450.000 man personeel. Dat is niet een voetbalelftal van 11 man waar je even dingen in de eigen gelederen regelt. Of moet de horeca zelf even een interne vrijwilligersclub optuigen van zo'n 40.000 man die dan de rest gaat controleren?

breakingnews | 14-10-20 | 12:37
-weggejorist-
Inseminator | 14-10-20 | 11:31 | 2

Vreselijk ook voor het zwarte geldcircuit.

Schulzie | 14-10-20 | 11:30 | 3

man wat jij zegt en de prijzen van handgranaten en ak-47 vliegen ook de pan uit zo

Theo-Pim-Riv | 14-10-20 | 11:36

Daar heeft Spanje dus echt last van, al die paupers werken zwart en kunnen nu niet naar hun zwarte baan.

van Oeffelen | 14-10-20 | 11:52

@van Oeffelen | 14-10-20 | 11:52:
Waarom paupers?

J.Cash | 14-10-20 | 13:40

Oud niet meer vliegend vliegtuig aanschaffen/leasen, zorgen dat de ventilatiesystemen het wel doen en inrichten als restaurant.

lekgoot | 14-10-20 | 11:30 | 1

Oud?

Er schijnen gloednieuwe toestellen ongebruikt leeg te staan.

Knufter | 14-10-20 | 11:31

Gisteren Jonnie en Therese Boer van de Librije bij Jinek. Hadden de schade van de eerste lockdown al weer verwerkt. Tja,gigantische prijzen voor bijna lege borden en glazen. Zo kan ik het ook.

oldandwise | 14-10-20 | 11:29 | 5

ik heb ook een Crockpot, net zo goed

Theo-Pim-Riv | 14-10-20 | 11:37

@ole guapa | 14-10-20 | 11:32: Tyisch geval van old maar misschien toch niet zo wijs.

Shitting Bull | 14-10-20 | 11:39

Ja, wie die vreemde opgepompte prijzen betaalt ist selber Schuld.

van Oeffelen | 14-10-20 | 11:52
▼ 2 antwoorden verborgen

De angstige, armlastige zolderkamerwappies klappen in hun handjes.

PhallusObesitas | 14-10-20 | 11:29 | 1

nou...die zullen vooral zeiken dat ze hun bier niet meer naar achen kunnen halen

litebyte | 14-10-20 | 11:38

Folie bij de hand houden. Zouden ze ons, de bevolking, de horeca hebben 'gegeven' zodat we ons daar op kunnen richten?
En ondertussen.... ach ik zeg maar wat.

CalamityJane | 14-10-20 | 11:28 | 1

Ik moet heel diep nadenken nu. Je bedoelt dat er een soort afleidingsmanoevre is bedacht om te verbloemen dat eigenlijk alles de schuld van bijvoorbeeld de zevende dag adventisten is? Zoiets?

Leptob | 14-10-20 | 11:38

Er gaan klappen vallen?
Volgend jaar zijn we failliet en komen we in aanmerking voor een steunfonds van de EU.

Mr.Crowley | 14-10-20 | 11:27 | 4

Kunnen Italië en Griekenland eindelijk ons financieel bijstaan... of nee, toch niet.

VP732 | 14-10-20 | 11:40
▼ 1 antwoord verborgen

zuipen als verzetsdaad
dagboek van lamme frank

WillySchobben | 14-10-20 | 11:26 | 1

Lol

VP732 | 14-10-20 | 11:47

Wat vindt de kalkoen eigenlijk van Kerstmis?

Haatgenerator | 14-10-20 | 11:25

Er zijn toch steunpakketten van de overheid?
Lijkt me dat elk horecabedrijf daarvoor in aanmerking komt.

Mensdier | 14-10-20 | 11:23 | 6

Ga nou eens je ergens in verdiepen voordat je wat schrijft. Stel je hebt 0 inkomsten en je zou (als het al zo is) wel 50% van je doorlopende vaste kosten (niet alleen personeel, maar ook huur, energie, veel meer) vergoed krijgen door wat dan ook voor steunpakket van de overheid. Dat is even leuk, maar u kunt wel uitrekenen wat je dan tekort komt hè. En als je dat net weer probeert wat goed te maken, begint het hele circus weer van voren af aan. Voor onbepaalde tijd.

breakingnews | 14-10-20 | 12:42

@breakingnews | 14-10-20 | 12:42:
Dan ben je dus geen ondernemer. Als je ondernemer bent koop je zelf een oud pandje op een prima lokatie, je knapt het zelf op, en dan gaat elke cent die je verdient in de afbetaling van het pandje en de verbouwing zitten; dan dalen je vaste lasten dus consequent, en heb je het pand voor je pensioen.

Maar nu bedenkt een jong stelletje: "wij willen een café beginnen", ze huren (voor heel veel centjes) een kant en klaar pand, zitten meestal daarmee ook al vast aan de bierfabrikant, die dus de hoofdprijs rekent. Ja, dan bouw je dus NIKS op (hooguit een goede naam op een lokatie die niet van jou is). 90% van de horeca uitbaters werkt voor de eigenaar van het pand, dat is nu eenmaal het business model...

libertat | 14-10-20 | 13:18

@libertat | 14-10-20 | 13:18: Allereerst reageer ik op Mensdier, onder een topic dat gaat over de horeca. Die roept daar wat halve info over steunpakketten. U stelt nu kennelijk de steunpakketten overal ter discussie, want die zijn er voor (en worden gebruikt door) tal van bedrijven die helemaal niet eens dicht zijn geweest, maar soms iets een omzetdaling hebben gehad. Maar al die eigenaren van die bedrijven zijn geen ondernemer begrijp ik. Dat kan.

En uw redenering kan ik een heel eind volgen. Zo werk ik zelf ook het liefst (overigens niet in de horeca). Echter een pandje op een prima locatie op afbetaling kopen is iets wat 30 jaar geleden leuk was, maar nu ondoenlijk al zou je het willen als beginnende ondernemer. Dan nog zijn er zat horecabedrijven die prima draaien en gewoon voor normaal geld hun pand huren. Het gaat om het principe dat je gewoon een bedrijf hebt waar vaste lasten zijn. Dat kan de huur zijn, maar ook die afbetaling waar u het over heeft moet iedere maand betaald worden en in dat geval de rente. Je kunt je pand niet kapot laten vriezen, dus je hebt alsnog energiekosten, je verzekeringen lopen gewoon door. Net als afschrijving of lease/huur van machines etc. Kortom, vaste lasten. U kent het wel waarschijnlijk. Daarnaast en dat ziet het schapenvolk die het niet raakt vaak over het hoofd, personeelslasten. Ook met al die regelingen betaal je nog steeds met 0 inkomsten een behoorlijk deel van de personeelslasten gewoon zelf. Ik noem hierboven 0 inkomsten en een vergoeding voor 50% van de vaste lasten (voornamelijk personeel dan). Dat is gewoon een voorbeeld. Al wordt het 70%, ze zijn in het voorjaar ook al tijdenlang dicht geweest hè. En nu is het ook voor onbepaalde tijd, want die vier weken en dat aan het begin van het winter/griepseizoen, daar komt nog wel even wat bij.

breakingnews | 14-10-20 | 17:32
▼ 3 antwoorden verborgen

En dan kan je lekker aan het bijstandsinfuus de sanering in met een schuld van 80k. Het pand blijft een paar jaar leeg staan (ook geen huurinkomsten) en dan begint een ander met een lening van 120k opnieuw. Vastgoedeigenaren en banken houden er rare gewoonten op na.

Leptob | 14-10-20 | 11:22 | 1

Gezien de overspannen woningmarkt komt het wel goed met het vastgoed.

De echte Stolwijker | 14-10-20 | 11:26

Even een vraag: is er al een nieuwe ronde geld voor Italiaanse kroegbazen aldaar?

Het schijnt dat het geld daar niet zoals bij ons op de rug groeit.

Knufter | 14-10-20 | 11:21 | 1

Die zijn intussen al met 56 jaar met pensioen dus geen zorgen

aardv@rk | 14-10-20 | 11:36

Jezus wat een cringe verhaal, Mosterd. Heerlijk.

wilmeister00 | 14-10-20 | 11:21 | 1

cringe? zoek eerst maar eens op wat het betekent

litebyte | 14-10-20 | 11:24

De Nederlandse horeca staat al jaren bekend om hun concept van weinig voor veel. Desalniettemin vind ik dat ze alle steun verdienen om straks een doorstart te kunnen maken waarbij klantvriendelijkheid, prijsniveau en kwaliteit gaan bepalen wie overleeft en niet corona.

DrumPiet | 14-10-20 | 11:19 | 6

EUR 3 voor een biertje maar geen cent hebben om een paar weekjes lockdown te overleven.

van Oeffelen | 14-10-20 | 11:51

Precies Piet, mijn favoriete 2 restaurants hoeven zich geen zorgen te maken, de rest krijgt barre tijden heb ik gemerkt.

pibasso | 14-10-20 | 11:54

Als je wil dat klantvriendelijkheid, prijsniveau en kwaliteit gaan bepalen wie overleeft, moet je ze geen (overheids-)steun verlenen.

Want dan overleven diegenen die het beste zijn in lurken aan de overheids-tiet. En dat is een heel andere kwaliteit....

libertat | 14-10-20 | 13:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Maar de aandelen van oa Ahold Delhaize rijzen de pan uit.
*doordenkertje*

komtdatschot | 14-10-20 | 11:19 | 3

Neem nog een sesamcrackertje

litebyte | 14-10-20 | 11:27

Eerste gedachte, te hoog om te kopen, echter iedereen moet toch eten.
Aan de andere kant, geld op de bank levert zeker niets op. Ik mag bijna betalen.

pibasso | 14-10-20 | 11:45

Een kroegbaas met de voornaam ‘Alco’, dat krijg je toch niet verzonnen...

Wijze uit het Oosten | 14-10-20 | 11:16 | 3

Als zijn achternaam nou Hol zou zijn dan hadden zijn ouders in elk geval een sterk ontwikkeld gevoel voor humor.

Shitting Bull | 14-10-20 | 11:42

Kreeg gister een mail van een mevrouw S. Fakher.

Piet Karbiet | 14-10-20 | 12:24

@Piet Karbiet | 14-10-20 | 12:24: ik van A. Hitler

SinisterNL | 14-10-20 | 13:20

Gewoon schade vergoeding vragen aan de chineesjes want zij zijn de oorzaak van deze ellende ,maar valt mij op dat je nooit iets hoort over de chineesjes zeker bang voor hun

gerrit5042 | 14-10-20 | 11:15 | 3

Knap dat je toch nog ergens een leesteken en een hoofdletter hebt weten te plaatsen. Al staat de komma op de verkeerde positie. Eerst de komma, dan de spatie.
Maar hey, je had het over de Chinezen. Ja, 't is me wat man.

De echte Stolwijker | 14-10-20 | 11:23

@De echte Stolwijker | 14-10-20 | 11:23: Gerrit5042....50 is zijn IQ en 42 zijn leeftijd, of andersom.

litebyte | 14-10-20 | 11:29

Vreemd genoeg geldt er in China geen 1.5 meter regel, is er niet of nauwelijks corona en wordt er volop gefeest en gebeest in de horeca.

IdiJamin | 14-10-20 | 13:42
-weggejorist-
Robertje | 14-10-20 | 11:15 | 1

Katja Schuurman heeft haar zin, de tent van een van haar 40 mannen gaat nu gewoon dicht, ook voor 22:00 uur. Nu kan ze om 20:05 gaan ruziemaken in de slijterij waarom ze geen fles gin kan kopen, terwijl dat 10 minuten eerder wel mocht.

menschdurfteleven | 14-10-20 | 11:14 | 3

Hij is goed.

van Oeffelen | 14-10-20 | 11:49

Katja is gewoon jong en wild. Al eeuwen.

Lorejas | 14-10-20 | 12:01

Gedurft: Restaurant 'Vroeg hard'.

NerdAlert | 14-10-20 | 11:12

En dit allemaal door al die jaren van wanbeleid van Rutte, nooit iets willen handhaven, zelfs zijn eigen ministers uit de wind zetten, alles gedogen, en dan krijg je dit.

Ko Ranzig | 14-10-20 | 11:12

Vaarwel natte horeca, het was altijd fijn bij jullie. Ik was met vrienden altijd minstens 100 euro kwijt in de kroeg, dus zal ik veel centen overhouden deze 2e golf.

pibasso | 14-10-20 | 11:12 | 1

Ik voel een belastinkje aankomen.

NerdAlert | 14-10-20 | 11:14
-weggejorist-
Inseminator | 14-10-20 | 11:10 | 1

Wat je ook van Rutte & Co vindt, dit kon je verwachten. Dat ze hard zouden ingrijpen. Er zijn waarschuwingen en kansen genoeg geweest. En al hebben ze gelijk of niet, dat is niet relevant. Zij denken er zo over en zij bepalen het. Dus dit is het gevolg.

Ook al denkt iedereen het beter te weten, de strengere regels zijn een feit. Sta je dan als amateurviroloog met je grote gelijk...

In plaats daarvan moet je beter boos zijn op al die extreme ego's die niet even een tijdje hun pleziertjes op willen offeren voor het algemeen belang ('Maaj meneejj, met 4en een studentenborrel houden is geen doen en zoooo zwaaj').

Week of 3-4 iedereen zich inhouden, virus nagenoeg verdwenen.

Realism Is All | 14-10-20 | 11:06 | 6

Inderdaad. Je realismemeter beter afstellen, flauwe ruggengraat rechten.
En zie... wat er gebeurt.

CalamityJane | 14-10-20 | 11:23

Gelul natuurlijk. De gisteren gepubliceerde coronamaatregelen hadden in mindere mate al veel eerder genomen kunnen worden. Een eacalatieladder zoals gisteren gegeven hebben de Ieren al maanden. Maar Nederland wil het wiel zelf weer uitvinden. Wekenlang de geit en de kool proberen te sparen en nu vol op het orgel gaan. Het is te laf, te laks en te afwachtend geweest van het kabinet en dat mag je ze wel degelijk aanrekenen.

Enter Yeti | 14-10-20 | 11:23

Ze zijn meerdere keren in april door Baudet en Wilders gewaarschuwd in het parlement maar vanwege opportunistische kartelpolitiek hebben ze daar niet naar geluisterd.

Piet Karbiet | 14-10-20 | 12:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ga de rest van het jaar thuis bier drinken en mezelf 3,50 EUR per biertje rekenen. Kan wel wat aanvulling gebruiken op mijn inkomen in deze onzekere tijden.

_pacman_ | 14-10-20 | 11:03 | 3

Wat kost een slobber-wijntje bij u?

Lochos | 14-10-20 | 11:41

Mag ik dan bij jou?

Lorejas | 14-10-20 | 12:02

Slobberwijntjes gaan voor weinig, een ijsklontje in uw wijn kost u 19,95. Heb ook wat verfijnder spul in huis voor de liefhebber.

_pacman_ | 14-10-20 | 12:32

Eureka!, riep Rutte bij het sluiten van de horeca.

Toetsenbordcomplex | 14-10-20 | 11:03

De Heureka moet niet zo zaniken. Ze zijn part of the problem.

van Oeffelen | 14-10-20 | 11:02 | 5

@_pacman_ | 14-10-20 | 11:07:
Ja met die slet die al driekwart van de andere bezoekers een keer heeft afgewerkt.
Laat maar.

2voor12 | 14-10-20 | 11:09

Nee, dat zijn mensen zoals jij

Natte Washand | 14-10-20 | 11:24
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken