Hallelujah. +4603 nieuwe besmettingen
God weer een record
Social
Onze Vader,
Die in de hemelen zijt!
Uw Naam worde geheiligd.
Uw Avondklok kome.
Uw besmetting geschiede, gelijk in den hemel alzo ook op de aarde.
Geef ons heden onze dagelijkse update.
En vergeef ons onze kerkdiensten, gelijk ook wij vergeven hun moskeediensten en theaterbezoeken.
En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van het virus.
Want Uw is het Dringende Advies, en de kracht, en de heerlijkheid, in der persconferentie,
amen.
Beschermende hoedjes!
Reaguursels
InloggenZiggodome concert gaat nog altijd door!
Toch vreemd dat in China het virus blijkbaar geheel is ingedamd.
Dit krijg je als religie de boventoon voert in de grondwet.
Vergeet mondkapjes! Grefohoedjes!
Beschermen tegen … praktisch alles … dwalingen, 5G, Aluhoedjeswaanzin, misbruik, vloeken, seks etc. etc. … corona ...
Tsja.. god regelt het wel. Prima, willen ze dan ook even direct tekenen voor weigeren van medische zorg?
In Staphorst moeten ze voor het zingen de kerk uit.
Ik heb zelf ook eens in een kerkkoor gezongen en tijdens de slotzang liepen de mensen de kerk uit. Dat was ook voor het zingen de kerk uit, terwijl dat daarna moet en wij ook best wel mooi zongen, dus goede reden om nog even te wachten en dat was voor de coronatijd.
Zingen in de kerk is een soort coronaconceptie.
Als je de cijfers blijft optellen en niet meeneemt hoeveel meer er vandaag getest is dan gisteren breek je iedere dag opnieuw het record. Every one's a winner baby that's no lie.
Klopt. We hebben niet alleen info m.b.t. de positieve testen per 100.000 nodig, maar ook van het aantal testen per 100.000, anders blijft het een uiterst vage vergelijking.
Als je dat hier uitlegt dan snap je niks van statistiek. Althans volgens wat domme mensen hier. Hahahaha Anyway al die cijfers van Marino slaan dus nergens op. Niet significant. Maar ook dat is een te moeilijk woord hier want die Marino tweets blijven maar voorbij komen. Trouwens paar maanden terug op de Twitter waren ze ook allemaal statistiek expert. Tot dat ze een ‘stijging’ van 0.001% ook exponentiële groei gingen noemen. En de twitteraars maar klappen want oh wat intelligent. Hahaha ga je moeder plagen.
Volgens Trouw zit het gevaar bij zingen in de kerk in de afstand en het volume. M.i. is het inderdaad goed om de lezers met grote/groeiende gezinnen daar nog eens op te wijzen.
Zinnen met veel klinkers zorgen voor meer consumptie. Daar moet ook op gelet worden.
Voor het zingen de kerk uit of n spatschermpje aanbrengen
Deze versie van het Onze Vader kan ik best wel waarderen......
Er is ons maandenlang verteld dat je 15 minuten binnen 1,5 meter van een besmettelijk persoon moet zijn om risico te lopen. Ik kan niet eens beginnen beginnen uit te leggen waarom dit tegenstrijdig is met het mondkapjesbeleid. Zucht.
Vertelden ze dat maar. Dat deed alleen de GGD. De overheid doet alsof iemand die achterlangs loopt op 1m40 al n gevaar is. Dan zou heel Nederland al morsood zijn.
Ach weten jullie wat beste reaguurders, eigenlijk weet niemand precies wat er aan de hand is.
Iedereen roept maar wat.
Lees de blogs. Lees de kranten uit buiten en binnenland.
De info is verwarrend en spreekt elkaar ook vaak tegen.
Vriendje en ik houden zich vast aan de logische dingen. Handen wassen en afstand van vreemden houden. En mondkapje op bij het shoppen.
Voor de rest??
Klinkt als een verstandige instelling. De wereld vergaat niet (zomaar).
En zelfs als je het allemaal onzin vind kun je best een mondkapje dragen al was het om een hoop angst bij anderen weg te nemen.
Amen.
@Sans Comique | 05-10-20 | 22:28: Onzin. Als dat het argument is dan kan je dit ook beweren over het niet-dragen van een mondkapje.
Mondkapjes draag je niet voor de genoegdoening van een ander. Je draagt ze preventief. En het discussiepunt daarin is of ze werken, of niet.
Angst is een slechte raadgever en moet zeker geen argument in deze discussie zijn.
@Sans Comique | 05-10-20 | 22:28: je kan ook gewoon geld aan de armen geven, al was het maar om te deugen
Als het zo doorgaat wordt de huizenmarkt weer vlot getrokken
Het zit gewoon in de scholen als verspreider naar ouders en opa en oma,maar ja, krijisende jong thuis moeten we niet willen dus steken we de vingers maar in de oren : lalalalala.Oei, waar is de pindakaas in de aanbieding als verplichte 2verdiener als er 1 moet thuis blijven?(Als nu alles dicht gaat behalve de scholen kunnen we observeren hoe de percentages gaan lopen,vrees het ergste in verspreiding)
Jammer dat je iemands tegel niet kan on-lezen. Man, wat een gezever. Geef me mijn 5 seconden terug.
nos.nl/l/2351087
Tientallen doodsbedreigingen aan de kerkraad.
Dan zijn er mensen die dit geheel terecht vinden.
Loop naar de hel is voor die gekkies al een doodsbedreiging
In welke zin?
@Dr. Blechtrummel | 05-10-20 | 20:01: Vraag @Ruimedenker.
@Dr. Blechtrummel | 05-10-20 | 20:04: Er staat toch een link?
@Lupuslupus | 05-10-20 | 20:04: Ja, gelezen. En deugd van geen kanten, die slemiele bedreigingen.
@Dr. Blechtrummel | 05-10-20 | 20:01:
Er zijn blijkbaar mensen die het heel normaal vinden om deze mensen met de dood te bedreigen en mensen die het heel normaal vinden dát deze mensen bedreigd worden.
Ik vind dat ziek.
Amateurrr hierboven bagatelliseert de boel even.
Dit is wat ik bedoel met kwalijke berichtgeving.
Mensen zijn knettergek geworden.
@Ruimedenker | 05-10-20 | 20:21:
Ze moeten niet zo in de slachtofferrol kruipen, dat soort berichtjes worden door debiele toetsenbordhelden getikt. Waar is het de andere wang toekeren gebleven? Wellicht dat ze wat begrip kunnen tonen voor demense die zich verongelijkt voelen omdat zij niet bij hun religieuze activiteiten in het voetbalstadion aanwezig konden zijn, dat zijn namelijk ook de types die die bedreigingen sturen.
Die bedreigingen stuurden ze niet naar de offerfeestvierders. 17 dagen na het einde van het offerfeest kwam het begin van een behoorlijke stijging in de grafieken. Of mag dit niet hardop gezegd worden?
Ze bedoelen eigenlijk 'positieve PCM tests' dat ten onrechte al verbasterd is tot 'besmettingen'. Allemaal niet zo veel zeggend gezien de continue wijzigende beschikbaarheid en bereidheid tot testen. Appels en peren.
Dodental is al iets relevanter, en dat is nog altijd steady laag. Ookal valt het dodental nog aardig statistisch op te vijzelen. Want is een terminale kankerpatiënt die sterft met corona ook een coronadode? Wie de CBS oversterfte van de eerste golf corrigeert met de ondersterfte die er op volgde ziet een uiterst milde mortaliteit. Iets je heftiger dan een forse influenza epidemie. We moeten ons richten op ons immuunsysteem en onze algemene gezondheid, niet met die vrijheidsbeperkende fratsen zoals mondkapjes, anderhalve meter en social distancing. Niet het virus, maar angst voor het virus maakt onze samenleving kapot. En onze economie trouwens ook.
Precies dat... +100
www.hpdetijd.nl/2020-09-27/drie-weten...
De beste test is de ziekenhuis opname icm BMI en andere onderliggende kwalen.. Niet de doden, want je kent de andere kwalen niet of dan met de gemiddelde leeftijd. En wanneer > 80... ach stoppen met die regeltjes.
@Overrijp | 05-10-20 | 19:44: Geef eens een voorbeeld van een regel waarmee u wil stoppen?
Regels *plus* algehele angstzaaierij, waardoor mensen niet meer consumeren en de economie ook zonder lockdown er onderdoor gaat.
Spijker op zijn kop.
Ja joh niks aan de hand. Het zijn alleen maar fout positieve uitslagen. Maar hoe verklaar je dan de toename van ziekenhuis opnames? Simulanten? Acteurs?
Prof. Dolores Cahill. youtu.be/c24yAlHC9nQ
Een iets ander licht.
Interessant. Prof. Cahill is niet 'zomaar' iemand. Dank voor de link.
Who cares. Het houdt de paniek erin. Geen spelbreker zijn nu!
@Jan, klopt gedeeltelijk. Test toont aan dat de persoon besmetting heeft opgelopen, niet of er actieve virus deeltjes aanwezig zijn. Test is vrij nauwkeurig maar zegt niets over de besmettelijkheid van de drager.
Ik doe een voorspelling: avondklok tussen 22:00 en 6:00 over een paar dagen.
Correct. Voor de 4 grote steden vanaf vrijdag avondklok van 22.00 tot 06.00u.
Noord Korea here we come!!
@Ad Fundum | 05-10-20 | 19:32: Lekker rustig in de stad, niks mis mee.
@Kuifje-naar-Brussel | 05-10-20 | 19:33:
Ja nou, heerlijk.
Gaan er dan ook soldaten door de straten marcheren, denk je?
@Kuifje-naar-Brussel | 05-10-20 | 19:33: Volgende stap zijn de drones.
@Ad Fundum | 05-10-20 | 19:39: Met gebloemde laarzen op instigatie van Hugo de Jonge.
Kan dat virus nu ook al klok kijken?
@MooseNL | 05-10-20 | 19:43:
Jazeker Moose, jij onderschat dat virus, net als velen. Als jij je a.s. vrijdag om 22.04 nog buiten begeeft, ben je de sjaak. Kun je net zo goed meteen een begrafenisondernemer bellen.
@Ad Fundum | 05-10-20 | 19:51: Juist. Het is uitgerust met een infrarood sensor en een warmtemeter. Het registreert automatisch welke onverlaat het nog in zijn hoofd haalt om na een bepaalde tijd buiten te zijn. You can run, but you can't hide.
We krijgen een avondklok, het staat al vast. Via het welbekende een-tweetje laat Rutte zich aanraden deze in te voeren, en ditmaal is het onder andere Koninklijke Horeca Nederland. In Brabant spelen ze eenzelfde spelletje.
"Vanaf 23.00 uur
Een deel van de horeca in Brabant wil dat het kabinet per direct een avondklok instelt. Vanaf 23.00 uur mag niemand meer op straat zijn, behalve als daar een goede reden voor is. ,,Alleen zo kunnen we de illegale feesten de kop in drukken‘’, zegt Johan de Vos namens de horeca in Breda.
Zijn plan kan op steeds meer steun rekenen. De horeca-afdelingen in Eindhoven en Helmond hebben zich er al achter geschaard. Ook voorzitter Koen Bakker van de horeca in Roosendaal staat er niet afwijzend tegenover. ,,Als blijkt dat dat helpt, moeten we dat doen.‘’
www.bndestem.nl/breda/burgemeester-br...
Zeg je sociale leven maar vaarwel, en wee je gebeente als je wegens wat voor reden dan ook te laat terug naar huis gaat, je bent de lul.
Tering-politie-staat in wording.
Ik reaguurde een minuut na u. Denk exact dat dit gebeurt maar ik ga voor een uur eerder.
Als je voor 22.00 op het illegale feest bent, kun je om 06.00 weer naar huis. Mooie tijd...
Avondklok? Heb ik wat gemist? Hebben de Duitsers ons weer bezet. Stelletje nazi's
@Joostmochtnietsweten | 05-10-20 | 19:22:
Zodra die avondklok wordt ingesteld; meld ik mij aan bij het verzet.
@NonPlusUltra | 05-10-20 | 19:39: Ik ook, de tering met die avondklok. Opzouten met ruttes nazi rijk
@NonPlusUltra | 05-10-20 | 19:39: Ik verzet mij al maanden tegen deze waanzin: ik betaal nog steeds contant. Ik weiger te pinnen; gebruik die ontsmettingsgel niet; gebruik het OV niet mee maar eigen auto. En mondkapjes zult je bij mij niet vinden.
Belachelijk moet de hele bevolking boeten voor een aantal randdebielen die zonodig moeten feesten. en dan zeker de scholen open lkaten zoals het nu is. want dat is goed voor de economie. alhoewel gezegd zal worden dat zorgmedewerkers en poltie etc naar hun werk moeten kunnen. Kolder, iedereen moet gewoon kunnen werken. Dat er vele pa en ma's ziek gaan worden nemen ze op de koop toe. Neem aan dat de meeste ouders nu wel bij hun eigen ouders vandaan blijven. Ouderen dus weer op zichzelf en pa en ma op tijd naar bed en als bonus misschien een besmetting vanuit school van je kind. Of ergens anders want als besmettingsdruk erg hoog wordt dat raak je wel makkelijker besmet. Verder ben ik het zat want er is hier geen echt beleid.
Zie wel wat er gebeurd. Go with the flow and hope for the best. Dat is zo'n beetje het beste wat je kan doen in dit land
Als de horeca zo over vrijheden denkt dan zal ik geen traan laten over hun faillisementen.
@Gandalph | 05-10-20 | 20:15:
Eens
Dutch Govt: "Wear A Mask!"; Chief 'Scientist' - Don't Bother!
www.zerohedge.com/medical/dutch-govt-...
Handen wassen, niet aan je gezicht zitten en winkelwagentjes poetsen, we deden het vanaf het begin af aan om het coronavirus buiten de deur te houden. Wetenschappers komen daar nu op terug en zeggen zelfs: als we direct het belang van mondkapjes hadden onderstreept, hadden we veel ellende kunnen voorkomen.
www.welingelichtekringen.nl/gezond/21...
De grote van het virus is ongeveer de lengte die je nagel groeit in 2 minuten tijd. Dus mondkapjes zoals hier gebruikt is gewoon onzin. Als mensen ze willen dragen prima maar je voorkomt niet dat je besmet wordt. Asymptomatische mensen dan zou hethelpen wellicht dat ze iemand minder snel besmetten, maar dan alleen als ze binnen de 1,5 meter zitten helpt het misschien iets. Betere is altijd op 1,5 meter blijven. Kan dat niet zoals bij scholen moeten ze daar iets aan doen ipv 5 dagen per week kinderen ophokken.
Maar, volgens RIVM hoef ik me geen zorgen te maken om het Coronavirus: twitter.com/rivm/status/1228317838483...
@moetnoggekkerworden | 05-10-20 | 20:08: Dat is waar. Hoe groter het organisme hoe gevaarlijker natuurlijk. Een hond is gevaarlijker dan een muis, en een leeuw gevaarlijker dan een kat. En de meeste mensen sterven door nijlpaarden heb ik ergens gelezen.
@moetnoggekkerworden | 05-10-20 | 20:08: Het virus verplaatst zich echter in druppels vocht die bijvoorbeeld vrijkomen uit je mond. Die druppels zijn natuurlijk groter dan het virus en maskers houden (een groot deel van die) druppels wel degelijk tegen.
Religie is het meest dodelijke virus dat er is
We maken eindelijk stapjes naar de groepsimmuniteit!
Er liggen wel 900 mensen in het ziekenhuis.
Voor het zelfde geld heeft driekwart van de bevolking al anti-lichamen in het bloed. Maar ja, we testen voorlopig nog steeds het liefst zo min mogelijk mensen zonder symptomen en het liefst alleen als ze in contact zijn geweest met bevestigde gevallen. Oftewel, je wilt de cijfers kunstmatig opblazen. Maar daar moet je niets achter zoeken hoor.
Vandaag 75% meer mondkapjes gezien ten opzichte van vorige week.
Volgende week zullen de besmettingen en ziekenhuisopnames weer dalen.
Hoop ik dan maar.
Nee, want mondkapjes houden maar 20 tot 30% van de aerosolen tegen.
Mondkapjes zijn useless.
In Duitsland hebben ze veel mondkapjes. Daar staat de 7 dagen index zelfs gemiddeld op 18 besmette personen per 100000 inwoners. In Nederland staat deze gemiddeld op 144. In zuid Holland zelfs boven 200. Maar mondkapjes helpen natuurlijk niet.
Bij de AH waar ik vandaag was draagt alleen het personeel mondkapjes.
@FasiscovanJole | 05-10-20 | 19:30: Je moet de mensen niet met feiten lastigvallen, daar houden ze niet van...
80 % hoefde daar sowieso niet te liggen als ze meteen de bekende preventieve/curatieve middelen zouden krijgen.
De stijging was voorspeld bij de recente aankondiging van de huidige maatregelen. Misschien gaat het wel harder dan verwacht, dat wel. Maar volgende week is cruciaal. Dan moeten de cijfers weer dalen als de maatregelen enig effect hebben. Zo niet dan verwacht ik toch weer de gevreesde totale lock down.
Hoe is t eigenlijk in India? Daar moet de ceaureauna toch aardig huishouden lijkt mij.
Het is daar een complete chaos. g.co/kgs/4fFh7q
@Zuma | 05-10-20 | 18:47: linkie werkt niet helemaal. Ik krijg algemene info over de corona?
@Zuma | 05-10-20 | 18:47: dat is daar toch normaal?
“Met 50 procent van de kennis, moeten we 100 procent van de maatregelen treffen” De woorden van Rutte ergens dit voorjaar.
Vanuit het perspectief van een believer zou je dat nu wel zo’n beetje kunnen omkeren naar “met 90 procent van de kennis een ongekende serie halfslachtige fopmaatregelen” nemen.
Het is daarom ook dat ik nog steeds niet geloof dat ze het zelf wel allemaal geloven.
Body cammen en chippen die hap zodat wij 24/24 kunnen zien wat ze uitvreten.
Rutte maakt ook met 100% van de kennis, 50% van je pensioen over aan zuid-europa. Bodycam aan die man met 24/7 livestream zou wel een uitkomst zijn.
Kuifje | 17:45 Klopt.
Als de centjes straks op zijn, vele bedrijven aan de grond zitten, de massa ontslagen niet van de lucht zijn en er een algehele diepe recessie woekert, wellicht dat het subsidie kraantje dan dichtgedraaid kan worden.
Ownee, nog meer corona. Waar komt dat toch vandaan? Gelukkig is de pleuris nog niet uitgebroken, al mag dit wel gebeuren. Nederland is toch al kapot aan het gaan, kunnen we beter het proces versnellen met meer corona!
Precies. Liever een nekschot dan de wurgpaal.
Who heeft het nu over 10% van de wereldbevolking besmet.
Als dat zo is valt het helemaal mee met de 1 miljoen doden.
Het aantal doden moet dan ook x 30 gedaan worden (vandaag 35.515.000 totale besmettingen volgens tellers who)
Heb de cijfers van maart/april niet zo bij de hand, maar vergelijk besmettingen vs. IC opnames en sterfgevallen eens met cijfers van nu.
Denk zelf dat ik het toen al gehad heb, samen met heel veel niet geregistreerde andere besmettingen. Nu worden er meer geregistreerd, want meer testen. Maar de echt akelige cijfers blijven verdacht laag.
Waarom dan weer dat gehype over besmettingen.
Damn, ik heb sinds vanochtend ook weer wat kriebel in de keel en een snotterige neus. Het is gvd oktober...
De "R" in de maand. #doeesnormaal
#WasHetMaarZoMakkelijk is ook een leuke, vindt je niet?
@Dr. Blechtrummel | 05-10-20 | 18:20:
TisNieZoMoeilijk
Amen!
Ik denk dat de aanvullende maatregelen en de wekelijkse rutte lulverhalen wel duren tot de a.s. verkiezingen, daarna is het afgelopen.
Stop dan eens met het testen. Minder testen betekend ook minder regeltjes, denk ik. Wij worden bang gemaakt om NIKS.....
@gebochelde | 05-10-20 | 19:46: Met minder testen zijn er ook minder besmettingen bekend. Dus wilt je de cijfers echt naar beneden krijgen, moet je minder testen.
Hadden we de zomer nu maar gebruikt om wat immuniteit op te bouwen onder jongeren. Dan hadden we nu een grotere muur van immuniteit gehad en had het allemaal nog langzamer gegaan. In plaats daarvan zaten we in semi-lockdown en deden we helemaal niks.
Laten we teruggaan naar oorspronkelijke beleid: bescherm zwakkeren en laat virus rondgaan onder jongeren. 100% gaat nooit lukken, maar nu proberen we het niet eens. Met als resultaat dat de ouderen niet evenredig meer beschermd worden.
Relevante professoren van Oxford, Harvard en Stanford pleiten hier nu ook voor in de Great Barrington declaration. Laten we daarnaar luisteren, in plaats van naar het “Red Team”.
Er zijn er toch genoeg naar de Costa's gegaan, gezien de stijging in besmetting?
@RandyBiel | 05-10-20 | 18:05: sterker nog, ik woon aan de Costa en ken niemand die kejona heeft.
@IkwilJinekwel | 05-10-20 | 18:44: ps was lekker op het strand vandaag 28C
RedTeam zijn rekenkundig goed onderlegde extremisten. Willen het virus platslaan desnoods met China achtige maatregelen.
Ik ga er nog maar even van uit dat het goed bedoeld is.
Maar ik wil liever Zweden achtige maatregelen.
En Nederland houdt zich vooral bezig met het aanpassen van straatnamen.
De Jaap van Dissel boulevard.
@Baron Clappique | 05-10-20 | 17:52 telt niet, Jaap is geen buitenlander
@Baron Clappique | 05-10-20 | 17:52:
Da's een goeie. Een mooie voor bijvoorbeeld een doodlopende weg.
@ZZP-er | 05-10-20 | 18:50: Of een paadje langs het ravijn. Of het ravijn zelf, kan ook.
De Rutte en De Jong rotonde.
F. Halsema plein.
Wethouder Grapperhaus strasse
En voor de mensen in Staphorst: zalig zijn de simpelen van Geest, want zij zullen het Koninkrijk Gods beërven.
Nee volgens de bijbel zijn het de zachtmoedigen die de aarde zullen beërven.
Petje af voor mensen die consequent hun rug recht houden.
@ZonderNaam | 05-10-20 | 17:49: Armen van geest mag ook. Je hebt nogal wat versies van deze spreuk uit Mattheus 5, vers 3.
@loser | 05-10-20 | 17:50:
In dit geval gaat het om mensen die al in een veel eerder stadium gestopt waren met zelfstandig na te denken.
@Kuifje-naar-Brussel | 05-10-20 | 17:51:
Je kan ook dingen verkeerd vertalen ja, maar het gaat in de brontekst toch echt om mensen die zacht van karakter zijn, niet zwak van geest.
@Kuifje, letterlijk dan hè!
Geef ons heden ons dagelijks friet
En vergeet de mayonaise niet
Volgens de trouw gevolgde catechisatie betekent dit zeker niet de zachtaardigen, maar de geestelijk armen die God niks te brengen hebben en dus in nood zijn voor een verlosser.
@letopuwzaak | 05-10-20 | 18:08: Zo heb ik het ook altijd geleerd en begrepen. 1 jaar catechisatie gehad. Was nogal saai.
Religie is een kruk om op te leunen voor mensen die onvoldoende kracht en intelligentie hebben om de realiteit van het leven zonder sprookjes aan te kunnen. Sukkels dus.
@letopuwzaak | 05-10-20 | 18:08:
Maar de passage gaat niet over mensen die God niks te brengen hebben, maar juist over de groep van wie God het meeste houdt. En volgens Mattheüs zijn dat de zachtmoedigen.
In het Griekse origineel staat er πραεῖς (praeís) wat zacht, mild of zelfs getemd betekent.
@ZonderNaam | 05-10-20 | 18:43:
Die vertaling geeft het een andere lading, inderdaad. Ik had begrepen dat juist de meest onhebbelijken op Gods liefde konden rekenen, en niet zozeer de mensen die toch al aardig van zichzelf waren:-) maar ik duik er niet weer in!
@Kuifje. Kan ik me voorstellen, maar ik mocht al mijn lastige vragen altijd stellen en daar was de dominee dan soms wel even zoet mee. Ik was ook de enige die er vrijwillig zat.
@letopuwzaak | 05-10-20 | 18:59:
De passage gaat terug op de boodschap van Jezus in het algemeen, van andere wang toekeren en zo.
God (en zijn lijnmanagers op aarde) hebben het liefst zachtaardige, pacifistische mensen.
onnozelen
Overleden vandaag 7 personen.
Het percentage sterfgevallen op het aantal positief getesten per dag daalt steeds verder.
God zij dank dat dit percentage dalende is. De ziekte ondergaan is al een hel op zich.
@zijvanhiernaast | 05-10-20 | 17:51: zeker! Mijn buurman heeft zijn bedrijf moeten opheffen. 45 man op straat. Ook erg. Of mijn moeder. Uitbehandeld na 3 jaar chemo. Wat is je punt?
Laatste keer dat onze reli-vrienden het vertikten om maatregelen tegen een virus te nemen, kreeg de halve Veluwe polio. Er zijn mensen (destijds kinderen) die daardoor nu al bijna 40 jaar in een ijzeren long zitten. Geloof maar dat die slachtoffers de achterlijkheid van het geloof vervloeken.
Elke randdebiel roept Black Lives Matters en voila: in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag breekt de pleuris uit. En door hun achterlijk gedrag mag Nederland in de open lucht met een mondkapje gaan lopen.
Nee hoor, straf van god.
Dan zul je het verdient hebben.
@Mr.Crowley | 05-10-20 | 18:29:
Tis maar hoe je bekijkt, je kunt vaccin ook een geschenk van God noemen
Polio is dan ook vele malen besmettelijke dan corona.
Breng ze nou niet op ideeën, want big tech leest alles mee.
@amateurrr | 05-10-20 | 18:50:
Zo werkt dat in religie.
@amateurrr | 05-10-20 | 18:50:
Ze geloven ook dat de aarde 5000 jaar geleden, in zes dagen gemaakt is.
@Mr.Crowley | 05-10-20 | 19:20: Het is ongeveer 10000 jaar geleden. Maar je hebt meer geloof nodig om in de big bang te geloven dan in een schepping. Maar dat even terzijde.
Als het aantal besmettingen van vandaag de uitkomst is van flink meer uitgevoerde tests, dan gaan we de goede kant op.
Nee.
@Kuifje-naar-Brussel | 05-10-20 | 17:45: Ja.
@Kuifje-naar-Brussel | 05-10-20 | 17:45:
Er wordt wel degelijk veel meer getest, er waren namelijk grote problemen met het verkrijgen van voldoende test kits in maart. Vraag is alleen of dat een correlatie heeft met het aantal besmettingen die wordt opgenomen in het ziekenhuis.
Waarschijnlijk is het virus net zo besmettelijk als in maart. Alleen hoop ik dat de huidige variant minder dodelijk is dan de eerste. Een virus wil namelijk veel besmettingen zonder perse dat de gastheer overlijdt. Als een hoog percentage van de gastheren overlijdt sterft het virus ook uit. Hopelijk gaan we die richting op en kunnen we volgend jaar de rona als een soort influenza gaan zien.
Misschien kunt u ff op wikipedia lezen wat een percentage inhoudt, wie weet steekt u er nog wat van op
@Graaf_van_Hogendorp | 05-10-20 | 17:55: Een virus wil helemaal niets want het leeft niet. Wat zit je nou uit je nek te lullen, man. Werkelijk waar, sommige mensen zijn schijnbaar zelfs te dom om te poepen, zoals jij hier keurig aan hebt getoond.
@Shitting Bull | 05-10-20 | 18:36: Hij bedoelt uiteraard (evolutionaire) selectie. Maar dat begrijpend lezen en contextueel tekstbegrip is voor u duidelijk net even te moeilijk.
@Diederik_Ezel | 05-10-20 | 18:07: Leg eens uit , of begrijp je het zelf niet.
@Baron Clappique | 05-10-20 | 18:47: Als het % positieve testen stijgt (was iets van 0,5% van de zomer en nu 7%) wil dat dus zeggen dat toename cases niet komt door meer testen. Begrijpt u?
@Graaf_van_Hogendorp | 05-10-20 | 17:55: Ik was gisteren even in het UMC. Daar vertelde men in de wandelgangen dat het virus een andere stam is dan die in het voorjaar, namelijk afkomstig uit Zuid-Europa en waarschijnlijk meegebracht door vakantievierende jongeren. Verspreiding is vervolgens gebeurd op middelbare scholen en hoger onderwijs en van daaruit weer in gezinnen. Vraag is of de schade die deze stam toebrengt niet lager is dan van die in het voorjaar.
En dit hadden we niet aan zien komen?
Wij wel, maar zij niet.
Psalm 23,
nl.wikipedia.org/wiki/Psalm_23
Ook onder advocaten heb je wappies.
@Kuifje-naar-Brussel | 05-10-20 | 17:44: niet alles wat groen is, is een kikker.
@harryverdetsie | 05-10-20 | 17:46: Niet iedere advocaat is een wappie, inderdaad.
Kijk Geenstijl, nu ben ik iemand die jullie berichten graag leest en de vaak kritische noot op de msm waardeert. Helaas vind ik de tekst van dit bericht best sneu, aangezien het een aardige trap naar de kerkgenootschappen is. Jullie hadden ook fijntjes mee kunnen liften op de column van Annemarie van Gaal in de Telegraaf van vanochtend. Specifiek dan het deel over de zalen in Amsterdam die wel open mogen zonder dat de regel voor 30 bezoekers van toepassing is. (zie onderstaande quote:
"De gemeente Amsterdam maakt het helemaal bont, zij heeft een uitzondering gemaakt voor een tiental zalen in haar gemeente. Deze zalen hoeven zich niet aan de regel te houden en mogen meer dan 30 personen verwelkomen.
Subsidie
Tot deze tien uitzonderingen horen zalen als Paradiso, Carré en De Kleine Komedie. Toevallig állemaal zalen die zonder een forse subsidie van de gemeente Amsterdam niet kunnen overleven.
Maar volgens de burgemeester zijn deze tien zalen ’van groot belang’ en spelen zij ’een vitale rol in de culturele infrastructuur’. Tuurlijk, heel vitaal. Zó vitaal dat hun aanbod kennelijk niet aantrekkelijk genoeg is om van de opbrengst van de tickets te kunnen bestaan.
Waarom die willekeur? Waarom alleen uitzondering voor tien gesubsidieerde zalen? Ik had het geaccepteerd als er bijvoorbeeld een ventilatierapport aan ten grondslag lag, wat aantoonde dat deze zalen goed geventileerd zijn en anderen niet, maar de reden dat zij ’van groot belang’ zijn, is pure willekeur.
Ik ben zelf commissaris bij de Pathé-bioscopen en vraag me af waarom zij het onderspit delven? Alle maatregelen om besmetting te voorkomen zijn er genomen, iedereen wordt met afstand naar buiten begeleid en de ventilatie is van het allerhoogste niveau. Bovendien blijkt uit de contactonderzoeken van de GGD dat er tot op heden nog geen énkele coronabesmetting plaats heeft gevonden in de Pathé-bioscopen. Een avondje bioscoop is voor veel mensen pure ontspanning, is dat niet belangrijk? Of is een avondje een goede film bekijken in een bioscoop niet ’van groot belang’ en is een voorstelling van een onbekende amateurtoneelgroep dat wel?"
Kwestie van een uitzondering aanvragen, zoals alle theaters ook gedaan hebben.
Ik vind die Onze Vader wel spitsvondig, ook niet vals of zo. Dat laatste zal betwist worden door dogmatisch gelovigen, maar goed.
Verder ben ik het wel eens met uw stuk en dacht er gisteren inderdaad aan toen ik hoorde dat er in Amsterdam culturele centra dispensatie kregen tot 250 bezoekers. Daar mag je je vragen bij stellen. Kan mij voorstellen dat die kerk in Staphorst met 600 aanwezigen minder bezet is qua vierkante meters dan een cultureel centrum, maar of het zo is....?
Eigenlijk vind ik beide gevallen niet slim in deze corona tijd.
Zwarte Piet > Pathé oprotten
Precies wat je zegt. Ik hoorde uit een dorpje in de provincie met een theatertje van 550 (vaste) stoelen. Zeg maar het dorpstheater. Natuurlijk zwaar aan de subsidie-tiet van de gemeente. Mag gewoon doorgaan zoals het ging. Er zit een evenementenlocatie in diezelfde plaats met een mega-zaal waar ze allerlei opstellingen kunnen maken en normaal max. 1.750 mensen makkelijk kunnen hebben. Die mogen er nu 30 hebben.
Volstrekte willekeur, dat is dan op gemeente-niveau en de gemeente denkt alleen aan haar eigen portemonnee. Maar dit verhaal van die kerken vandaag/gisteren is ook volstrekte onzin en enkel gedragen door het sentiment. Als je aan alle regels voldoet en dus open mag blijven, waarom begint iedereen dan te piepen als je openblijft en aan alle regels voldoet?
@Patty D. | 05-10-20 | 17:47: Ach, dat zal Pathé vast vergeten zijn. Er is vrijwel geen theater dat een uitzondering aangevraagd heeft. De veiligheidsregio's of gemeenten hebben die uitzondering gewoon verstrekt en dan zoals hierboven beschreven vrijwel enkel voor de gesubsidieerde theaters.
Kan voor een deel ook de "gewone" griep zijn als deze niet tevens wordt meegetest.
Griep test niet als een coronavirus. Verkoudheid wel.
@vuurwezel, Sommige fruitsoorten ook.
@Vuurwezel | 05-10-20 | 17:43: Een positieve corona testuitslag sluit influenza als oorzaak niet uit. Daar moet je dus apart op testen.
Zowel ‘deels’ influenza + covid19 onder de leden hebben, dat lijkt me geen prettige combi.
@Baron Clappique | 05-10-20 | 17:49 Leg uit, want het leest wat krom uw bewering.
Verlos ons van het regim
En dan??
Wat dan??
Wat is een regim?
Covid stelt weinig voor. Met remdesivir, steroïden en antilichamen van muizen in je mik, ben je binnen 4 weken genezen. Voor de zekerheid wel iedere dag even aan de zuurstof.
Directe collega van mij, jonge gezonde gast (30), heeft er vijf maanden over gedaan voor hij weer full time aan het werk kon. Inderdaad net als bij de gewone griep.
Bij Trump ging het sneller. Misschien reageert die beter op muizenantilichamen.
@Diederik_Ezel | 05-10-20 | 18:10:
Mijn gezonde en jonge vriendin van begin 30 is ook al 5 maanden bezig en kan amper nog werken.
Type nooit- ziek, welteverstaan.
@letopuwzaak | 05-10-20 | 18:14: Beterschap. Er bestaan volgens mij nu speciale revalidatiepoli's en fysio's om mensen te helpen weer wat fitter te worden.
En dan wandel je er vast fluitend doorheen, terwijl het gros van de patiënten 4 weken (zo niet langer) door een hel gaan.
@lekgoot | 05-10-20 | 18:12: Bij Trump moet je even wachten totdat hij op 7 á 8 dagen besmetting zit. Dan gaat het erom spannen. Of hij wordt snel beter, of hij moet op zijn dikke buik per brancard naar de IC.
@Diederik_Ezel | 05-10-20 | 18:15:
Klopt! Daar gaat ze heen. Fysio heeft trouwens al wat geholpen, omdat eea ook steeds opnieuw lijkt te verkrampen. Maar de behandeling is - logisch- vooral gericht op vitaliteit.
Het is niet echt vanuit een wetenschap omtrent covid, daarvoor is te weinig bekend.
Ga je gang Kuifje!
Meer testen = meer besmet. En we gaan nu uitbesteden naar Duitsland. Over 2 dagen 8000 "besmettingen" per dag.
Misschien is die 8000 dan wel een mooie procentuele daling.
Het % positief geteste mensen neemt toe. Dat is wat anders.
Toch vind ik het een soort van kindermishandeling. Met zo'n apepakkie verplicht met je ouders naar de kerk. Jeugdzorg bellen, doet.
Zeker als pa en ma besluiten je niet te laten inenten.
Saai
Steeds hele getallen en nooit cijfers achter de komma.
Gek hé.
Dat blijft vreemd he, dat er geen 4509,22 mensen zijn opgenomen. Altijd maar hele mensen, nooit eens alleen een romp......
Ik geloof er dus ook niet van.
/aluhoedje af
Idd moet wel een complot zijn
Heel even dacht ik dat de vrijmibo vroeg viel, deze week ...
De laatste poll wees uit dat er nogal verdeeldheid heerst onder de reaguurders over het Coronavirus.
Het zal onder de bevolking niet veel anders zijn, vrees ik. Divide et impera!
panem et ludos.
Verdeeldheid hoeft niet een probleem te zijn. wat het probleem is is een weifelende overheid/ regering. Wees duidelijk en kom met regels op die voor iedereen gelden. Geen uitzonderingen voor BLM protesten, religeuze bijkomsten, etc. Gelijke monniken, gelijke kappen.
@horsteknots | 05-10-20 | 17:34:
Stel geen vragen...
Just consume product!
Onder de reaguurders wel iets meer wappies, heb ik de indruk.
Veel meer mensen dan in de eerste piek dragen nu een mondkapje.
Zouden mondkapjes wel werken?
Die werken alleen in de rest van de wereld maar niet in NL wegens onduidelijke redenen.
www.telegraaf.nl/nieuws/1527872698/am...
Onbenul.
Een virus dat zich verspreidt via de mond en de neus en dan maar onzin roepen over mondkapjes.
Rutte deed dat ook ,met name omdat er toen geen mondkapjes te krijgen waren.
We waren totaal onvoorbereid en naïef in dit land en dus maar liegen.
Gisteren even uitgeprobeerd op een spiegel tijdens een niesbui. Zonder kapje vrijwel de spiegel onder.. En met kapje zo goed als niks...
@Ridde Rogter | 05-10-20 | 17:35: Ja, ik denk dat hij daar wel een punt heeft. Net terug van de winkel, de helft van de cliënten draagt een mondkapje.
@niv01 | 05-10-20 | 17:36:
Al getest met al dat niesen ?
Enjoy! www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/51260...
@niv01 | 05-10-20 | 17:36:
En dat mondkapje draagt u de hele dag voor uw neus.
@First Contact | 05-10-20 | 17:45:
Het is bijna een zekerheid dat het virus zich in het mondkapje gaat ophopen.
Overigens staat er nergens hoe er wordt getest.
Het lijkt mij dat een mondkapje dat geen virus doorlaat, het ademen sterk belemmert.
@First Contact | 05-10-20 | 17:45:
Vreemd dat ik daarom ook nergens lees hoe vaak je het mondkapje dus moet vervangen.
Vier uur? Twee uur? Een uur, of een kwartier?
@Mr.Crowley | 05-10-20 | 17:47: Nee heb een aardig voorraadje... Dus meteen weg pleuren bij thuiskomst
@Mr.Crowley | 05-10-20 | 18:01: Heb je het rapport gelezen? Vast niet, daar staat dus een percentage van het effect. Zelfs mondkapjes gemaakt van keukenrol hebben een percentage effect. De rest kun je zelf wel invullen neem ik aan?
@First Contact | 05-10-20 | 18:17:
Ik lees nergens hoe er getest werd.
Dan kun je er dus ook niets over zeggen.
@First Contact | 05-10-20 | 18:17:
Maar als u een linkje naar het rapport hebt, dan graag.
@First Contact | 05-10-20 | 18:17:
Wat ik uit het artikel haal is dat er getest wordt voor ziekenhuizen en laboratoria. Dan vermoedt ik een een theoretische opstelling waar ze met een apparaat de ademhaling nabootsen en dan alleen kijken naar de hoeveelheid en de grootte van de deeltjes die er doorheen gaan
Dat is voor chirurgen die in een totaal gecontroleerde omgeving werken.
Wij moeten kijken hoe het zich gedraagt als iemand buiten door de regen naar de Albert Heijn gaat. Dat is wel iets anders.
@zwellevertje | 05-10-20 | 17:34:
Overigens zwellevertje is de monddoekjesplicht in België groter dan in Nederland en daar zijn de besmettingen meer dan hier.
Vandaar mijn wantrouwen.
Het gebrek aan overheidscommunicatie is weer ergerlijk; hoe moeten burgers en bedrijven zich voorbereiden als we steeds weer in onzekerheid worden gelaten over adviezen en mogelijke maatregelen?
Dat is juist de bedoeling van deze regering: iedereen wordt doodsbang gemaakt en is afhankelijk van een trekpop in Den haag.
Als ik de statistieken zie is het een wonder dat nog niet iedereen dood is.
Wie te danken voor dit wonder? God mag niet meer van de linkse kerk.
Het Vliegende Spaghettimonster!
Onbegrijpelijk dat een wel denkend mens, naar ik aanneem, als Gommers samen wil werken met Femke ploflip. Een leeghoofd die onterecht belasting geld opstreek om het vierus in te dammen en vervolgens niet meer mee deed. Gommers, Gommers.
Juist omdat ze zo'n leeghoofd is heeft ze veel volgers, haar volgers zijn zelf niet veel wijzer. En Gommers wil een zo groot mogelijk bereik, dus ik begrijp dat wel.
Dat is juist heel slim van hem. Hij heeft de kennis, zij heeft de volgers. Voor je het weet, kraamt ze weer onzin uit, en al zou maar 10% van haar volgers dat geloven, dan praat je nog over 100.000 mensen.
Slimme en strategische zet hoor van die Gommers, een miljoen leeghoofden in een keer bereiken hoe red je dat anders?
Een weldenkend mens als Gommers nu afbranden is het laatste wat we nu nodig hebben.
Ik sta er wel achter. En Jineck kan het wel effe gebruiken. Op1 zal het wel over sneue verrader Rico hebben.
Gohvedommuh, asociaal teringtuig die gristenen.
Dat ze voor eeuwig mogen branden in het vagevuur.
Maar BLM is goed en dus dat mag wel schijt hebben aan de regels.
@Kuifje-naar-Brussel | 05-10-20 | 17:38:
Wat een niveau, dacht ik vd week te lezen.
Jammer hoor.
En toch is dat bijzonder. China, het land waar het begon een flinke uitbraak had, heeft voorkomen dat het zich verder door het land kon verspreiden en weet het nu overal in de kiem te smoren. Gevolg: 99% van het land heeft geen enkele last van Covid en mensen kunnen weer gewoon hun ding doen. De plekken waar het virus de kop op steekt worden kortstondig afgesloten zodat het snel uitdooft.
In Europa weten wij het beter en gaan onze landen de komende maanden langzaam stuk door halfslachtig beleid.
Ik geloof daar niks van.
Dat we niks meer uit China horen wil niet zeggen dat ze daar geen ellende hebben.
In China hebben ze geen noodwet nodig, daar kunnen ze doen en laten wat ze willen.
Mensen zonder kapje op straat arresteren, panden dichtlassen en ga zo maar door.
Die Chinezen wisten precies wat het was en waar het vandaan kwam dus zag je in januari al heftige maatregelen en wij maar lachen die gekke Chinezen.
China is een communistische dictatuur, het is daar veel makkelijker om de hele boel op slot te gooien. Daarnaast zijn ook de cijfers die zij uitbrengen niet te vertrouwen.
@Papa Jones | 05-10-20 | 17:28:
Wat geloof je er niet aan? In zulke drukke steden als daar kan het zich enorm snel verspreiden en puilen de ziekenhuizen snel uit. Dan zouden we het weten. Net zoals we het wisten toen in noord China en later bij die Oeigoeren een uitbraak was. Dan wordt snel de boel afgesloten op buurt of stad niveau. Omdat dit zeer effectief is kan na een week of 3 alles weer open. Ze doen daar niet aan aanmodderen.
@ZonderNaam | 05-10-20 | 17:31:
In China zijn ook geen wappies die roepen 'het is maal een gliepje!'
China is dan ook het grote voorbeeld voor onze kameraden te Brussel. Een socialistische heilstaat.
@Papa Jones | 05-10-20 | 17:34:
Misschien wel, maar die krijgen gelijk een enkeltje werkkamp.
Soms verdenk ik types zoals jij er ook van dit wel een goed idee te vinden.
@Jeggeworist | 05-10-20 | 17:33:
Nou, ik moet zeggen, ik heb er niks meer over gelezen.
Ik denk wél dat ze het veel voortvarender aangepakt hebben.
Maar mensen zaten echt opgesloten in hun huizen he. Dat accepteren we hier niet.
@ZonderNaam | 05-10-20 | 17:36:
Nou, ik was bijvoorbeeld al lang begonnen met testen en in quarantaine gooien van luchtreizigers.
@Papa Jones | 05-10-20 | 17:36:
In China accepteren ze het ook alleen maar vanwege een dictatoriaal staatsapparaat dat dit soort maatregelen met geweld kan afdwingen.
Als dat je oplossing is dan moet je ook hier voor de communistische dictatuur gaan pleiten.
En ambtenaren beschermen. Subsidies blijven verstrekken en zelfs ambtenaren extra belonen.
Alles kapotmaken dat privé bedrijven hebben opgebouwd en bakken belastinggeld geven aan linkse onzin en cultuur.
@Trumme | 05-10-20 | 17:31:
-
Net in Chengdu en Chongqing geweest. Het duurt even voordat je er bent, - en: weer terug bent- ten opzichte van de oude situatie. Er lopen nog wel heel veel mensen met mondkapjes voor, en te pas en te onpas richten er mensen scanthermometers op je voorhoofd, maar de ellende behoort overduidelijk tot het verleden. Gewoon nog een familiefeest gevierd met ruim 400 man in een groot, afgeladen restaurant. Ook met een man of twintig bij KTV (grote karaoke-chain) gezongen. Bij het binnenkomen: thermometer op je voorhoofd. Bij gemeten koorts of verhoging: húp, naar de test in de koortskliniek (in elke wijk zit er minstens één) Ze meten en testen zich een slag in de rondte. En ze hebben een app die wél werkt.
-
Laat die Chinezen maar schuiven.
Monocultuur icm controlestaat en sociaal puntensysteem. Dan wil men wel luisteren, al maakt een monocultuur het an sich een stuk makkelijker dat mensen luisteren.
Qua virus besmetting ben je beter af in Staphorst dan in Rotterdam, Den Haag, Amsterdam, Almere etc. erg.
Nog wel we zullen over een paar weken eens zien. Hier in Brabant gingen in september een paar kermissen door en daar hebben ze nu code rood.
Staphorst, ik zou er willen sterven.
Volgende week nog een keer meten.
Als ze er maar geen demonstraties houden of voetballen.
Denk er in een keer aan, dat de eerste uitbraak net na het carnaval kwam.
Hoppa, 600 niet voor het zingen de kerk uit en je hebt er weer zoveel besmettingen bij denk ik dan.
"Besmettingen in de hemel"? Leg dat eens even uit? Geen ziekte aldaar vernam ik van vrome gelovigen.
Die testen niet die enten niet die geloven enkel in Gods woord.
@Trumme | 05-10-20 | 17:34:
Ow ja, lot is in handen van.... Nee, die testen mogelijk niet eens. Ze verspreiden het misschien al wel?
Als je iets meer in zou verdiepen, zou je weten dat die 600 mensen verspreid waren over 3 zalen in een gebouw waar normaal 3000 man in kunnen. Dus ga mij nu niet vertellen dat zij zich niet aan de regels van dit kabinet hebben gehouden.
Ik verbleef afgelopen weekeind in DE.NRW Behoorlijk streng geworden. in der Reihe, auser im regen.
Nicht ganz gemütlich. :D
Ik wil grafieken van het gehele jaar, en niet alleen van de laatste maand.
Hier heb ik weinig aan. Wat zegt het dat iemand positief getest is?
Dat de negatieve uitslag positief is.
Niets wisten we al. En inderdaad, alle posieven die ik ken zitten kerngezond in quarantaine. He-le-maal niets aan de hand buiten dat die tegen de muren omhoog gaan.
Ik zie nu pas dat die pieken de vorm van een kerktoren hebben.
Straf van God.
Een Clearblue test schijnt nog beter te werken
om Corona aan te tonen.
In de fabriek van De Jonge & Co. worden er nieuwe labeltjes overheen geplakt.
Ik houd het bij Coolblue.
Gommers legt het vanavond, bij Jinek, allemaal eventjes uit.
Hij is er speciaal voor naar de kapper geweest omdat hij er jonger wil uitzien.
Samen met Famke !
www.telegraaf.nl/nieuws/1930612222/go...
Hept ie ook al Nikies ?
@suscrofa | 05-10-20 | 17:24:
Zal toch wel............!
Hij heeft super veel volgers op Insta nu!
Zoveel likes en interactie met jongeren.
Gommers is een stralende ster!
En vanavond nog even wat extra aandacht voor het bezoek van Famke aan Gommers.
Mooie televisie voor demense!
Die ouwe snoepert geilt stiekem op Femke Louise.
@Desmoulins | 05-10-20 | 17:27:
Gommers moet gewoon aan het werk gaan !
@demaup | 05-10-20 | 17:31:
Aandachtshoer.
De Fauci van de Lage Landen.
@Jeggeworist | 05-10-20 | 17:29: Corona tast de hersenen aan, jeweettog.
vraag hem of het al gelukt is om in 6 maanden 150 extra IC bedden operationeel te krijgen de lullo.
@Desmoulins | 05-10-20 | 17:33: Fauci is een gerenommeerd wetenschapper.
@Kuifje-naar-Brussel | 05-10-20 | 17:49:
Nou, jij bent ook niet mis hoor, kuif.
@Kuifje-naar-Brussel | 05-10-20 | 17:49:
Jep, waar ontken ik dat dan?
Hij is ook een aandachtshoer.
Gommers is volgens u geen gerenommeerd wetenschapper?
Het gezondheidsbeleid de afgelopen decennia was gericht op marktwerking en bezuiniging. Ziekenhuizen moesten sluiten, minder personeel, meer administratie en relatief slechte beloning. Dit alles zorgt ervoor dat we een simpele pandemie qua zorgstelsel niet op kunnen vangen en we allerlei dwaze maatregelen moeten treffen die indirect leiden tot burgers, zowel jong als oud die het niet meer zien zitten en maar een ding willen, leven in vrijheid wat nu de burger steeds meer ontnomen wordt.
Ja leuk bedacht, met 2x zoveel IC bedden hadden we een week later in lockdown kunnen gaan. Hoera
Goed gezien, al die jammerende lui waren de strategische stemmers die ons uiteindelijk gaan smoren.
@RandyBiel | 05-10-20 | 17:23: OLO onderwijs genoten zie ik.
@RandyBiel | 05-10-20 | 17:23: Wel nee. De IC-opnames lopen niet hard op. Met capaciteit die we hadden kunnen hebben en met het personeel hadden we het makkelijk op kunnen vangen. Bezuinigen en bezuinigen en nu gaan jammer. Te laat.
@De Evangelist | 05-10-20 | 17:27:
En dan staan al die mensen jarenlang niets te doen, te wachten totdat er een keer een virus uitbreekt, dat dusdanig van aard is, dat het toevallig precies een hoge belasting op de IC capaciteit legt?
Volgende keer even eerder met je betoog komen, ipv achteraf.
Er is 1 slecht functionerend ziekenhuis gesloten, in een gebied met een overcapaciteit aan ziekenhuisbedden -te weten Amsterdam. En deze pandemie is niet simpel, getuige de problemen die in heel veel landen zijn ontstaan. Vooral in landen zonder marktwerking in de zorg: De VK, Spanje en België, om een paar voorbeelden te noemen.
@RandyBiel | 05-10-20 | 17:37: Precies, overcapaciteit op een IC is echt peperduur. Dus probeer die IC's zo beperkt mogelijk te houden. Met het geld dat je daarmee bespaart kun je heel veel andere zinnige -en goedkopere- dingen doen.
@RandyBiel | 05-10-20 | 17:37: Ah de sidekick van Kuifje weer met zijn achteraf gezeik, get a life!
@IkwilJinekwel | 05-10-20 | 17:51:
Nou vertel mij maar vooruit waar we nu miljarden in moeten investeren. Waar gaan we over 10 a 15 jaar heel misschien tegen aanlopen?
Voorspel het maar, ipv achteraf lullen. Want dat lukt mij ook nog wel.
Veel.
Weinig.
Zoveel:
ourworldindata.org/covid-cases?countr...
Over een week 4500 + 3 x 600 = 6300 besmettingen.
Nee, virussen stoppen bij de kerkdeur. Daarom laten we religies vrij, en de 50-'ers niet.
@Valse_nootjes | 05-10-20 | 17:20: Wel nee, die virus stopt bij je pols. Zodat je wel met je elleboog contact kan hebben.. En vergeet niet het kantoor personeel die immumuum zijn voor dit virus als zij tijdens hun middagwandeling gezellig op 10 cm afstand van elkaar rond wandelen.
Had de gemiddelde reaguurder verstandiger en nuchterder ingeschat, maar ook hier stikt het van de hypochonders. Jammer. Het coronavirus is, voor een ieder die ook maar statistieken begrijpt, echt maar een griepje gebleken.
Dacht ik ook, maar het wemelt hier van de influencers...
Waarom jammer? Ieder heeft recht op zijn of haar stukje hypochondrie.
Leg dat de verpleegkundigen en andere zorgmedewerkers even uit dan. En ook aan die mensen die nu langer op reguliere zorg moeten wachten.
Die denken daar heel anders over namelijk.
10% erbij op de IC's in één dag is geen griepje.
Statistieken in je broekje.
@BozePaarseMan | 05-10-20 | 17:21: Denk jij dat La Roy hypochondrie heeft opgezocht?
@Valse_nootjes | 05-10-20 | 17:23:
Ligt er aan, als het totaal maar een laag aantal is dan heb je maar enkele nieuwe gevallen nodig voor een grote procentuele groei.
@W.A. van Buuren | 05-10-20 | 17:23: Snap toch dat ze nooit zullen en willen bezuinigen op stropdassen en op cultuur. Ze vinden dat het aller belangrijks.
@W.A. van Buuren | 05-10-20 | 17:23: Zwets niet. M'n vrouw werkt in het ziekenhuis en ik heb in nog 3 andere ziekenhuizen contacten. Hartstikke rustig. Onder haar collega's nu veel positief geteste lui, maar geen enkele die er ernstig aan toe is.
@Le Roi | 05-10-20 | 18:08:
Er zwetst er maar eentje en dat is u. En dat weet u best. Ook mijn vrouw werkt in de zorg, Met zwaar gehandicapten. ik ben zelf chronisch longpatiënt en spreek dus met regelmaat longverpleegkundigen en longartsen. Die schetsen een heel ander beeld dan u voorstaat. Maar blijf vooral uw kop in het zand steken.
Goed nieuws. Hoe meer mensen het hebben, hoe sneller de maatregelen van tafel kunnen.
Ah, the famed herd immunity.
En de WHO maar zeggen dat 10% van de wereldbevolking het heeft of heeft gehad. Nee, dat zijn niet die jongens van de titelmuziek van de CSI series. Mogen we nog naar buiten, of is dat binnenkort ook verboden?
Tijd zal dat leren niet waar...
Nederland stevent heel snel af richting slechtst presterende land van Europa. Je ziet het op straat, de mentaliteit van het volk is totaal verziekt, er is nul discipline, en zelfs van mensen waarvan je enige vorm van intelligentie verwacht blijken het complot idioten te zijn die je toeschreeuwen dat ze zich niet bang laten maken. Nou niemand wil je bang maken, maar doe gewoon even je burgerplicht in plaats van al dat egoïstische betweterij. Want dat is het gewoon, puur egoïsme.
Burgerplicht... proest.. laat de heren regenten maar eens doen wat er van hun verlangt wordt.. al minstens een eeuw.
@All_Anonymous | 05-10-20 | 17:17:
Kom aan, je kan beter dan een whataboutism
Gabberwaus iemand? Nee? Niemand vergeten zeker weer.. de “man” die jou verteld dat je een aso bent maar vervolgens alles aan zijn laars lapt terwijl ouderen eenzaam wegkwijnen, noodzakelijke operaties die niet door zijn gegaan met als gevolg een hoop doden (en nee dat was geen corona.. maar ziektes van ander over ons gestortte aard), wil je nog meer voorbeelden? Komt allemaal in een nieuw herschreven geschiedenisboek te staan.
Overheden die zichzelf en elkaar tegenspreken, precies het tegenovergestelde doen van wat deskundigen adviseren (want politiek gaat boven epidemiologie en statistiek). Dat maakt dat de bevolking denkt 'barst, als jullie het niet weten, dan zoek ik het zelf wel uit'.
Er is alleen eenheid te vinden tijdens het schaatsen op de tribune of als Max moet rijden. De oranje schandvlek.
Probleem is vooral dat de politiek hier dusdanig aan het zwabberen is en is geweest, dat niemand ze meer gelooft.
@All_Anonymous | 05-10-20 | 17:21:
Dat is niet het punt wat ik wilde maken. Feit is dat NL'ers (inclusief Gabberhouse) geen discipline willen opbrengen. Gisteravond liet Lubach de kaart van Duitsland zien (licht oranje) met daaraan een donkerrood/zwart aanhangsel: Nederland. Verschil: discipline.
Een kabinet dat om louter politieke redenen overgaat tot het adviseren van mondkapjes. Dan weet je dat de rest van de maatregelen waarschijnlijk ook niet gericht zijn op het onder controle houden van het virus, maar op PR voor de kabinetsleden.
@nick.name excuseer ik snap wat u bedoelde, ben het op meer vlakken beu bij de zogenoemde regenten argh.. geduld is een schone zaak zegt men.
@Reaguurdeskundige | 05-10-20 | 17:27: er zijn nu al talloze wetenschappelijke onderzoeken geweest dat mondkapjes gewoon een enorm effect hebben, dat die clown van het RIVM (ziekte lijkt niet erg besmettelijk, carnaval wordt meestal in kleine kring gevierd) dat niet begrijpt of wilt begrijpen, is een schande.
@Reaguurdeskundige | 05-10-20 | 17:27: Dat dus, louter politieke redenen en om mensen aan het schrikken te maken, de strategie van Jorritsma en anderen. Daarvoor ga ik echt niet met zo'n vod rondlopen.
@nick.name | 05-10-20 | 17:25: verschil andere manier van tellen
Voor excel-liefhebbers hier een lekkere dataset:
ourworldindata.org/covid-cases
Waar blijft de sterke toename van IC opnames, sterfgevallen... Maart was dit direct merkbaar.
De extreem Covid-19 gevoeligen zijn niet meer onder ons.
Dan moet je meer naar de NPO kijken, dan ga je het vanzelf geloven.
@UpdateAvailable | 05-10-20 | 17:16:
Klopt, dat is ook de meest waarschijnlijke reden dat de griepdoden dit jaar zo laag zijn.
Mensen met onderliggend lijden zijn inmiddels de pijp uit..
Kan ook zijn dat de rona zich muteert in een iets minder dodelijke variant.
@Graaf_van_Hogendorp | 05-10-20 | 17:20:
Ook dat zal meespelen, dat hebben we met soortgelijke virussen in het verleden ook gezien.
@Graaf_van_Hogendorp | 05-10-20 | 17:20: Het schijnt een andere stam te zijn dan in het voorjaar, afkomstig uit Zuid-Europa, meegenomen en verspreid door vakantievierders. Zou kunnen. Virussen hebben de neiging te evolueren naar minder dodelijke varianten omdat ze aan een dood slachtoffer niets hebben.
Bizar dat er mensen zijn die de ernst van de situatie niet inzien. Ziekenhuizen in m.n. de Randstad beginnen steeds voller te raken waardoor de normale zorg weer in de knel komt.
Rutte c.s. hebben weer zitten slapen, het had enorm gescheeld als de maatregelen 2 weken eerder waren genomen.
Er zijn ook mensen die de ernst van de economische gevolgen die voor de deur staan mee willen laten wegen.
Als je straks geen geld voor eten of onderdak meer hebt, is het een schrale troost dat je niet ziek geworden bent van corona.
Tsja, volgens NICE nu 200 op de IC en 800 in reguliere bedden. We hebben 80+ ziekenhuizen, betalen ons blauw aan premie maar dit kan de zorg niet aan? Waar is die capaciteit heen dan? De aantallen vallen me overigens nog mee afgezet tegen het aantal besmettingen.
@ZonderNaam | 05-10-20 | 17:16: Economie en zorg is een valse tegenstelling. Een half jaar aanmodderen kost nu veel meer i.t.t. goede maatregelen die al 1-2 maanden geleden genomen hadden moeten worden ipv nu pas.
@Diederik_Ezel | 05-10-20 | 17:19:
Ik kan je zo uit de losse pols al 2 argumenten geven waarom het geen valse tegenstelling is:
1) Zorg moet ook betaald worden
2) Een economische recessie leidt ook tot lichamelijke en geestelijke zorgvragen
Het zijn de moslims die daar de boel verzieken, stupid. En die zorgmedewerkers bedreigen en aanvallen, stupid.
@ZonderNaam | 05-10-20 | 17:27: Economische en gezondheidsschade was/is minder als ze eerder maatregelen hadden genomen. Het is dus én én. Zie bv aziatische landen die het uitstekend gedaan hebben dankzij hun ervaring met SARS. Hier hebben we een half jaar gediscussieerd over mondkapjes terwijl bv het Maasstad zkh al weer vol ligt.
@Diederik_Ezel | 05-10-20 | 18:14:
En als m'n tante kloten had dan was ze mijn oom. Het gaat er niet over wat we 6 maanden geleden hadden moeten doen, want we kunnen toch niet terug in de tijd. Het gaat er om wat we nu nog kunnen doen. En nu volledig in lockdown gaan is economisch gezien echt geen optie meer.
In het Duits hebben ze zo'n mooi woord: Schadenfreude. Een onvertaalbare term voor leedvermaak. Maar ik zou lachen als alle 600 kerkganger van die ene kerk in de bijbelbelt allemaal ziek worden omdat de Heere ze niet beschermd heeft.
Geloof is uit een vliegtuig springen en dan is jezus je parachute. Of in dit geval is geloof je mondkapje midden in een Corona pandemie.
Ik besef dat dat niet aardig van mij is, maar dat is leedvermaak nooit.
Dan moet je ook gieren van het lachen als al die jeugd en al die lui in supermarkten, op bruiloften, feesten etc. die zich nergens wat van aantrokken en aantrekken ziek worden. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Volgens berichten gaan er al maanden lang 600 mensen naar die kerk, die een capaciteit heeft die 4 keer zo groot is, kerkbezoek dus geheel volgens protocol. Na al deze maanden is het aantal Covid-19 gevallen per 100.000 inwoners ongeveer 10% van dat in Amsterdam. Men zou er toch beter aan doen de focus op Amsterdam te leggen.
Ik snap niet wat daar grappig aan is.
Met het CDA en de CU in de coalitie was dit toch te verwachten? Die christengekkies doen dit al eeuwen en hielden zich aan de voorwaarden door Rutte voorgelezen nl. uitzondering voor demo’s en religieuze bijeenkomsten.
Mark, Hugo, Gert-Jan en Rob zijn allemaal in den Heere. Dat is onze coalitie. Het waren trouwens drie keer zeshonderd feestgangers.
Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van wat het geloof voor hen is. Wat ik ervan heb gezien is dat het meer te maken heeft met acceptatie ipv denken dat Jezus als parachute gebruikt kan worden.
Verder vind ik het wel meer dan niet aardig om andersdenkenden ziek (en evt meer) te wensen. Aangezien ik zelf geloof dat de maatregelen vooral gericht zijn op gedragsverandering ipv medische noodzaak en daarom niet deelneem aan de adviezen, ga ik ervan uit dat u ook hoopt dat ik dit virus krijg. Terwijl ik van mezelf vind dat ik goed onderzoek heb gedaan om tot deze conclusie te komen, ik mijn persoonlijke verantwoordelijkheid neem voor mijn gezondheid , itt anderen ervoor verantwoordelijk te maken.
@CoPat | 05-10-20 | 17:29: Vindt uw koppigheid ook niet lief. Vindt ze zelfs asociaal. Verder wens ik u, en uw omgeving, welgemeend een blijvend goede gezondheid toe.
Het verbaast me dat er zo weinig wordt gerefereerd aan de zg. A-griep (Aziatische griep, uit China) van 1957/8.
Wereldwijd zouden er 2 miljoen doden zijn geweest.
In Duitsland 30.000 doden en in Frankrijk 15.000, maar recentelijk heeft men het ook over 100.000 doden. Cijfers zijn nogal wisselend per bron, maar in de VS ging het waarschijnlijk om meer dan 100.000 doden. De Dow Jones kelderde 15%
In het Verenigd Koninkrijk stierven 14.000 mensen en werden 9 miljoen van de 51 miljoen mensen ziek.
Mensen kregen vaak longontsteking of longoedeem
Maar voor anderen was het een normaal griepje.
Oudere mensen boven de 70 kwamen er goed van af want die bleken immuniteit te hebben.
(Wikipedia geeft geen cijfers voor NL).
Van recentere datum is de griepgolf van 2017/2018 met ca 9000 extra doden. Toen liep die Gommers ook al te roepen dat ie het zo druk had met veel gecompliceerde griepgevallen (relatief jonge) mensen op zijn IC. Kinder IC's lagen toen ook behoorlijk vol.
@Baron Clappique | 05-10-20 | 17:36: Maar daar hoor je de regering niet over...
Ja maar op hoeveel getesten? Dat wil ik zo zachtjes aan wel eens weten. Dit zegt mij nul, nul.
Wat denk je zelf? Ze hebben een tekort aan testcapaciteit, dus ze testen maximaal. Valt het kwartje al?
@First Contact | 05-10-20 | 17:13:
Op "ze testen maximaal" kan je geen percentage berekenen.
@ZonderNaam | 05-10-20 | 17:14: Daarom moet je het doen met het percentage wat we krijgen. Maar dat ze aan de maximale testcapaciteit zitten lijkt mij genoeg om de ernst van de situatie in te zien.
@First Contact | 05-10-20 | 17:18:
De ernst van nu al aan de maximale testcapaciteit zitten is de ernst van gebrekkig organisatievermogen. Over de ernst van de besmettingsgroei zegt het weinig. Wat in dat kader wel nuttig om te weten zou zijn, is het percentage testen dat tot een positieve uitkomst leidt.
@ZonderNaam | 05-10-20 | 17:23: Er wordt zoveel mogelijk getest. In het voorjaar waren het alleen de zwaar zieken of opgenomen patiënten en ook toen kon je prima de ernst van de situatie inschatten. Dezelfde figuren zaten een paar weken geleden te ontkennen dat er sprake was van groei. Door de mentaliteit van asocialen en wappies die er alles aan doen om de maatregelen te ontlopen kunnen we straks verdere aangescherpte maatregelen verwachten.
Hopelijk geeft dit een antwoord op jouw vraag:
github.com/owid/covid-19-data/blob/ma...
Ik blijf het heel naar vinden dat de focus verschoven is naar aantal besmettingen. Ik ben net als in maart maar alleen geïnteresseerd hoeveel mensen zware klachten ondervinden.
Ja maar dat aantal is te laag om media aandacht mee te genereren.
Ja ho ho. Dan kan je de boel helegaar niet opblazen om er een slaatje uit te slaan.
@ikvindhelemaalmooi | 05-10-20 | 17:21: Dat maakt een stuk minder indruk ja. In mijn gemeente is de laatste ziekenhuisopname van 23 mei volgens het RIVM. Totale paniek uiteraard.
Dat is het enige waar het om draait. Het aantal besmettingen is fors en zal nog wel verder stijgen en is wellicht ook nog wel hoger.
Ach de gebruikelijke ontkenners/wappies zijn weer aan het ontkennen/downplayen, dit ondanks dat de enorme groei niet meer valt te ontkennen. www.telegraaf.nl/nieuws/1967023455/zo...
Cafe's om 21:00 uur sluiten lijkt me een maatregel die de regering wel aan zal durven.
En niet meer naar de hoeren.
Ik moest stiekem oneerbiedig even lachen...
Een zwarte kat krabt niet.
Nou nou poeh poeh. Dat zijn super veel besmettings. Waarvan minstens de helft te weinig RNA heeft om daadwerkelijk besmettelijk te zijn. Ik vind het aantal IC opnames ondanks de "records" ook vrij laag. Dat is toch prachtig? Doe eens positief, je hoort ook niet elke dag de statistieken van mensen die overlijden aan kanker. (Zo´n 130 btw..)
Inderdaad, de ziekenhuisopnames zijn zo """laag""" dat bv het Maasstad ziekenhuis praktisch vol ligt en andere behandelingen uitgesteld worden.
,,De drukte in de ziekenhuizen, met name op de verpleegafdelingen in de regio Haaglanden, neemt zodanig toe dat coronapatiënten moeten worden verplaatst naar ziekenhuizen binnen en buiten de regio. Ziekenhuizen in Den Haag en omstreken zijn letterlijk overvol."
@Brabeaulander | 05-10-20 | 17:10: hoe kan dat aan corona liggen als de teller op 206 staat?
@Brabeaulander | 05-10-20 | 17:10: heeft verder niets te maken de totale uitkleding van de zorg door onze grote leider Rutte. Nee, wij zijn hier zelf super schuldig aan en de politiek? Die verdienen applaus... wat hebben ze het toch zwaar he? Die politici.... #sheepmentality
Ik had het over IC opnames. In 2017-2018 werden er ook 16000 mensen opgenomen door de griep. Toen hoorde je er alleen zo weinig over.Overigens waren 900.000 mensen besmet en er 9500 aan overleden. Daar kan Corona nog niet aan tippen voorlopig.
@obelisk | 05-10-20 | 17:14: Klopt en er komt ook niemand op het idee om de gesloten ziekenhuizen weer te openen. Onze bedden zijn net aan bij normale omstandigheden maar gewoon armoedig laag bij rampen of epidemieën.
@Diederik_Ezel | 05-10-20 | 17:08: Maar waarom worden er geen ziekenhuizen als corona ziekenhuizen ingericht en gaat de rest van de zorg in de andere ziekenhuizen niet gewoon door?
@obelisk | 05-10-20 | 17:14: je praat poep ieder jaar moeten er weer honderden miljoenen extra naar zorg heel het systeem is verrot dat zie je toch waarom Duitse labs niet ingeschakeld worden die doen het voor de helft.
@reagluurder010 | 05-10-20 | 17:27: gebeurt deels ook wel een beetje... maar zou u nee zeggen als een wanhopige collega u belt om patiënten over te nemen omdat zijn afdelingen vol liggen en de SEH ook?
@Trumme | 05-10-20 | 17:28: ahja... ik praat poep... nou dan zou het wel moeten zijn dat er 10 jaar geleden net zoveel IC plaatsen waren als nu en dat er net zoveel ziekenhuis bedden waren....
OWNEE.... dat is dus niet zo.... bijde zowat gehalveerd, nou dan zal dat poep praten wel meevallen en moet vooral jij je grote waffel maar dichthouden. wijsneusje.
Mensen, we kunnen 'klaar' zijn met Coriona, Corona is duidelijk niet 'klaar' met ons.
Kuipers hint al op aanvullende maatregelen, NS waarschuwt voor uitvallende treinen wegens personeelstekorten t.g.v. Corona, reguliere zorg wordt in menig ziekenhuis beperkt etc.
Ik zie een 'ophokplicht' naderen...........
K*tvirus, k*tmaatregelen, k*t #ikdoenietmeermee, 100% K*T!!
*kudt
follow the money
gemeten record he..
Als je in feb-april niet hebt gemeten, dan weet je de besmettingen ook niet. En afgaande op de % ziekenhuis/IC/doden die er nu zijn , waren er destijds ~10x zoveel werkelijke besmettingen, dus 8000-12.000 per dag
Klopt, alleen wie flink ziek werd, werd in maart getest/beoordeeld. Mijn taxatie destijds: 5 - 10x in werkelijkheid.
Ook hierom GS. Juist hierom. Geprezen.
Maar ( GROTE )
Wie wordt hier allemaal beter van ?
De mondkapjesverkopers. Bijna 10 euro voor een stukje stof dat 50 cent inkoop kost.
Alleen mensen die al heel veel geld hadden. Aan dit soort dingen valt goed te verdienen.
Hugo de schoenen en de lachende leugenaar.
bidden helpt en ook voor het zingen de kerk uit gaan. cream pie wordt altijd op zondag gemaakt
Grijs gedraaide plaat.
Niet eens een leuk grapje.
En nee, ben niet gelovig.
Sterker nog, totaal niet gelovig.
Plaatje vd kerk erbij?
Nogal suggestief. Ik zal niet beweren dat het slim is wat er in Staphorst gebeurt, maar het effect is nu niet merkbaar.
En stop eens met wijzen.
Das onbeleefd.
Zoveel mensen die zich niet houden aan de nieuwe omgangsvormen.
Nogmaals, zelfs op m’n “nette” tennisclub gaat het mis.
Nu dan minder, omdat de kantine gesloten is.
En vergeet niet, mensen komen nu minder buiten en hebben minder weerstand.
Gewoon boerennuchterheid.
Stop met die verwijten.
Fijn ruim gedacht, hear hear!
@2voor12 | 05-10-20 | 17:06: En dan was er ook nog een bruiloft van 180 medelanders.
@2voor12 | 05-10-20 | 17:06: Nee, jij las het niet. Das anders. Het is meerdere keren gezegd. Binnensmonds, dat wel.
@2voor12 | 05-10-20 | 17:06:
Volgens mij is daar genoeg op gewezen, zo ook op de offerfeesten.
Maar jij wilde het er nog even over hebben?
3x600 feestvierders, is dàt beleefd dan? Eerder poging tot besmetting door schuld. Wat een aso’s daar.
@Pieterman | 05-10-20 | 17:11: Feestvierders. Enig idee hoe een kerkdienst in Hersteld Hervormde kringen eraan toe gaan? Zitten, twee uur luisteren en psalmen op hele noten zingen.
@Pieterman | 05-10-20 | 17:11:
“Feestvierders”?
Je weet wel beter.
Maar goed, over een dag of 10 weten we meer.
Niet dat voorbarige geschreeuw.
Beste gemeente, de collecte bij het verlaten van de kerk is deze week bestemd voor onze broeders die om politieke redenen vastzitten op het vliegveld van Athene.
Leuk, die hoedjes inderdaad. Toch wel progressief hoor, dat drag-queens ook de mormonenkerk binnen mogen tegenwoordig.
Enfin, het loop op ja. En het is nog nog geen griepseizoen. Vul maar in hoe het eind deze maand, begin november erbij staat. Lockey Lockdown season, here we come.
Hamsteren!!!!! Lock down in 5,4,3,2,1....
Geen 4603, maar 4581. Meevaller.
Mij valt het nog meer mee. Ik gokte op 4711.
Die avondklok zou me echt te ver gaan !
Neem een hond.
Altijd goed om ideeen over te nemen van onze Oosterburen. Stel voor om er geen doekjes om te winden en het dan ook gewoon weer Sperzeit te noemen!
Nog nooit zoveel onzin gezien in mijn leven. Ow.. Nee.. Toch niet.. Iran waar ik aantal jaren geleden op vakantie was, dat lijkt hierop. Dogma's en leugens in een milkshake.
Iran. Ja hoor. Vandaag ook al een paar homo's aan hijskranen tegengekomen op weg naar de bakker?
Dat zal in Iran extra hard aangekomen zijn. Ze kunnen daar niet zo best tegen lactose.
@Graaisnaaiert | 05-10-20 | 17:03:
Ga is even verder kijken dan je neus lang is.
Shit, dit gaat echt de verkeerde kant op..
Ik zie bijna geen andere oplossing dan een volledige lockdown.
Mensen zijn te dom voor een "intelligente" lockdown.
Mensen die het een "intelligente" lockdown noemen, die zijn pas slim.
Liep gisteravond rond 22:00 langs bomvolle cafe's met terassen in Linnaeusstraat 020. Geen mondkapjes en handhaving te bekennen.
Hadden al deze mensen hun sterretjes niet op schande.
Goed zo. Ik kan die burgerlijke ongehoorzaamheid alleen maar toejuichen. Het is een hoop gedoe om een griepje.
Hoho gs, niet zo overdrijven. 't Zijn er maar 4581 hé.
Tsja. Dat wij een stel ongedisciplineerde falhazen zijn als het hierop aankomt was me wel duidelijk. Daarvoor hoef je alleen de getallen met onze Oosterburen te vergelijken...
Wanneer komt de derde golf?
Er was meer een soort dipje in de eerste golf. U bedoelt de tweede golf.
Logisch, als je meer test zijn er meer besmet. Zo vreemd is dat toch niet? Niks om je druk over te maken dus.
Er wordt niet meer getest, juist minder omdat er nergens plaats is. Procentueel stijgt het aantal besmettingen dus enorm.
Ja u kunt goed rekenen.
Mensen zijn hier weer aan het hamsteren geslagen in de supermarkt. Medewerkers hebben nu een mondkapje op, winkelwagentjes staan apart, om niet teveel klanten in de winkel te krijgen. Klanten zetten ze nog steeds op de verkeerde plaats terug, zodat de telling elke keer niet klopt.
Massa immuniteit is het beste wapen tegen het virus.
Je hand in het vuur steken is het beste tegen toekomstige brandwonden?
Volgens mijn big brother app ben ik nog niet in aanraking gekomen met een melaatse. De treinen zijn ook verdomde leeg, arme NS.
Arme NS? U begrijpt toch wel, dat de overheid gaat bijspringen als de NS vindt dat het slecht gaat?
Volgens Hugo de Schoene is de app al in april klaar, april 2021 dus. Dit kan zo snel dankzij de door hem geïnitieerde appathon.
Maak U niet zo druk om die emo-wattenstaaftestjes, van Dissel zei vorige maand dat 1 miljoen Nederlanders de besmetting hebben gedragen.... en..... nog steeds 30% minder doden dan in de griep-recordwinter 2017-18, toen 9200... nu 6400...
De media fokt ons land kapot.
Precies dat.
Van Dissel is een warhoofd. Niet serieus nemen.
1 miljoen is nog een voorzichtige schatting, denk ik. In ons dichtbevolkte landje zal het aantal vast wel hoger liggen. Prima toch? Groepsimmuniteit is nog steeds een betere strategie dan wachten op een vaccin dat mogelijk nooit komt.
@threeheadedmonkey | 05-10-20 | 17:01:
Of een volledige lockdown die niets helpt maar alleen een volgende piek uitstelt.
Waren er toen ook extreme maatregelen, gij idioot? En was er toen ook een lockdown door die griep?
Effe wegdenken, de huidige maatregelen en lockdown door Corona, en dan pas Corona cijfers en griepcijfers vergelijken.
Kom je, na doorrekening van onafhankelijke instanties, met gemak aan 25000 doden tot nu toe, in ruim een HALF jaar.
Kom jij aan met je 9200 griepdoden per jaar...
Tijdens dat griep-record waren er gelukkig dezelfde maatregelen en zijn die twee dan ook prima met elkaar te vergelijken...
Mensen kunnen gewoon niet tellen en hebben het geheugen van een garnaal. Ze verdienen niet beter dan deze ellende.
Tegel van de dag.
@Realism Is All | 05-10-20 | 17:04: Vertel, hoe kom je aan die 25.000 coronadoden in een half jaar?
Ja iedereen wilde/ging/moest zo nodig met vakantie naar het buitenland. zelfs onze bewindslieden. Hoe zorg je ervoor dat een virus zich n een rap tempo verspreid.
*WC papier bestellen doet...*
Ja maar we gaan allemaal dood!
Klopt , die waardeloze test kan absoluut geen Cororna constateren, zelfs geen griepje !
Allemaal puur bedrog.
Zal me benieuwen hoe over twee weken de vlag erbij hangt in Staphorst.
Als het aantal besmettingen daar is afgevlakt, of in lijn is met de rest van NL zult u daarover op GeenStijl niets lezen. Mocht er een enorme piek te zien zijn dan zult u het hier als eerste lezen!
Halfstok waarschijnlijk.
Niet interessant. De bewoners staan onder goddelijke bescherming en zijn voor besmetting immuun.
Als daar geen besmetting zijn ga ik daar wonen.
@ljcoster | 05-10-20 | 16:53: hehehe
Ja, het duurt nog een week voordat de maatregel dat de horeca twee uur eerder dicht moet, is terug te vinden in de cijfers.
Maar vanaf volgende week kun je dus gerust een daling van minstens 10% per dag verwachten...
Gaat prima zo met de groepsimmuniteit! Keep up the good work.
Ook van mijn kant een bedankje aan iedereen die zich ingezet heeft om deze cijfers te bereiken!
Die mafketel van een Van Dissel heeft z'n self fulfilling prophecy binnen!
Niets voorbereiden; iedereen ziek laten worden; en yes: groepsimmuniteit!
Maar ten koste van hoeveel doden?
Ondertussen weer een aanbeveling voor mondkapjes:
www.telegraaf.nl/nieuws/1527872698/am...
Voor het zingen de kerk uit.
Dat zei je buurvrouw vannacht zeker?
Zijn er ziekenhuizen die verdenken dat er patiënten op de IC liggen?
Wat een achterdocht!
Is Staphorst al in lockdown ?
Nope die zijn nog steeds in relitard modus
Staphorsters de IC verbieden.
Laat ze thuis maar uitzieken. Of in die verdomde kerk van ze.
@de Voorzittert; U bent tamelijk mild in uw reactie. Ik zou wat anders willen voorstellen. Deporteer die hele groep van à socialen en aan alles schijt hebbende achterlijke Staphorsters naar een onbewoond eiland en laat ze de daar onder leiding van hun kerkelijke voorgangers en dominees elkaar besmetten en schuldig maken aan allerlei andere onwelriekende zaken.
Net als al die Randstedelingen die deze 2e golf veroorzaakten.
Hoeveel zal false positive zijn....
Plak maar een sticker met de tekst "false positive" op uw voorhoofd.
Ga jij ons vertellen toch?
Wel eens van foutnegatief gehoord, komt ook voor?
@Tragicomix | 05-10-20 | 16:54: als ik Nederland met Duitsland vergelijk zal het aantal vals-positieve test meevallen. Het aantal besmettingen en binnenkort de bezettingsgraad van de ic's niet.
Jullie zijn viespeuken. Allemaal.
Lockdown in 3, 2, 1..
Ik geef het 2 weken
Had al lang moeten gebeuren, maar ja we hebben een incompetent laf verantwoordelijk politiek bestuur dat voornamelijk kijkt welke maatregelen het minst politieke schade oplevert
@litebyte | 05-10-20 | 16:51: Of een samenleving die zelf hun verantwoordelijkheid niet neemt?
@litebyte | 05-10-20 | 16:51: als het minimaliseren van het aantal besmettingen je einddoel is, ja dan wel ja...
@litebyte | 05-10-20 | 16:51:
Mee eens. Mensen beginnen lak te krijgen aan de maatregelen. Vanwege mijn zwakke gezondheid ( immuunstoornis ) heb ik me netjes aan alle richtlijnen gehouden. En toch ben ik nu al een week uitgeschakeld vanwege zware klachten, waarschijnlijk opgelopen in de supermarkt. Niemand houdt zich hier aan de 1.5m afstand in de winkels. Bah.
Mand.
En ik ben besmet! En jij bent besmet! En zij is besmet! En zij zijn besmet!
Besmettingen hier! Besmettingen daar! Besmettingen overal!1!!
video.twimg.com/tweet_video/EheGxlRXk...
Heb je weer een giftig plantje op?
Kleiner videootje kon je niet vinden? Moet je voor de gein eens op 4K proberen met tekst op 100%. Kun je geen Oprah meer herkennen in die postzegel.
Halleluja, loof Den Heer.
Ronaldo is geen zondaar meer.
Dat s'Heeren zegen op hem daal.
Gelijk een heiblok op een paal.
Laat ons nu zingen: vers krentenbrood, 3e snee.
REAGEER OOK