Terreurgroep GreenPeace dumpt weer stenen
Mag allemaal maar
Schaamteloos - en gewoon met de transponder aan - is terreurorganisatie GreenPeace weer enorme rotsblokken aan het dumpen op de Doggersbank. Schip mocht kennelijk gewoon rotsblokken laden in Hamburg, en gewoon via de Elbe weer terug varen naar de Doggersbank voor gewoon terroristische actie nummer 2. De Esperanza vaart onder Nederlandse vlag, en afgelopen weekend stuurde Urk (heel veel kotters) al een brandbrief naar Carola Schouten. Maar in plaats van de marine in te schakelen en met een fregatje die terroristen op hun kokosnoot geven, deed Carola weer eens niets. GreenPeace zegt dat ze keurig de coördinaten van de gedumpte rotsblokken (foto) doorgeven, en dat vissers er maar omheen moeten varen om omslaan te voorkomen. Maar dat kan helemaal niet, want er staan allemaal windmolens. (Kapseizen = vissers hebben dan een paar seconden om naar de stuurhut te rennen en de netten los te gooien (iets wat een visser echt als aller allerlaatste doet, en zelfs dan... google: Lummetje + Hendels.)
Dobber dobber dobber...
VOLLE VAART NAAR DE DOGGERSBANK JA!
Reaguursels
InloggenGreanpeace wil dat we geen vlees en vis meer eten. Zo met z'n allen gezellig op twee pilletjes per dag leven. Misschien wat aan de overbevolking doen! Ipv dit soort terroristische acties wat mensenlevens kan kosten. Ik zeg overigens mijn lidmaatschap op. Greanpeace houdt je bij je eigenlijke taak. Bescherm de natuur. Overheid grijp in.
Stenen weer terug afleveren bij laatste eigenaar? Of mag dat niet?
Zolang Greenpeace Rusland en China niet aanpakt, zijn ze slechts te duiden als een marxistisch clubje dat het westen wil ontwrichten (en zouden ze als zodanig aangepakt moeten worden)
Niet de eerste keer dat Greenpeace uit onbenul visgronden voor eeuwig verpest. Ongelooflijk dat ze ongestraft wegkomen met dergelijk ondemocratisch handelen. Ongelooflijk ook dat er nog steeds mensen zijn die die linkse activisten financieel ondersteunen, medeplichtigen in mijn ogen.
En voorts ben ik van mening dat Albert Heijn geboycot dient te worden.
Corona, kanker of andere terminale ziektes, Greenpeace heeft een eigen agenda om hun zakken maximaal te kunnen vullen, ongezien de tyfus.
Misschien is er nog wel een onderwaterfransoos te vinden, die Greenpeace met gelijke munt kan terugbetalen?
Dat kan tegenwoordig toch ook vanaf afstand. Drone, kruisraket...
Kan RedWar dit niet wat netter doen, in rechte lijn van Hoek van Holland naar Harwich. We zijn tenslotte een land van dijken bouwers.
Zijn er ooit boten gekapseisd door die stenen ? Ik kan zo 1-2-3 niets vinden namelijk.
In 1997 schijnt er een boot gekapseisd te zijn door een steen. Maar is nooit bewezen dat het een steen van Greenpeace was. Feit is wel dat die natuurgebieden onder zee vol liggen met stenen. Dat maakt het ook goede visstekken waar vis naar eten komt zoeken en kleine prooivis komt schuilen. Vandaar dat vissers de regels aan hun laars lappen en er gewoon gaan vissen.
De tobbes van Greenpeace kunnen zinken, zoveel was al duidelijk.
Het gebied waar die stenen gedumpt worden is een natuurgebied. Daar mag sowieso niet gevist worden. Dus zolang die vissers zich aan de regels houden gebeurt er niks. Vergelijkbaar met drempels in een woonwijk. Als je gewoon normaal rijd is er niks aan de hand, maar ga je er met 80 overheen is je auto stuk.
Onzin, dat het een natuurgebied is betekent niet meteen dat vissers er niet mogen vissen. Vissers mogen er vissen, en Greenpeace speelt voor eigen rechter.
In een beschaafde samenleving heeft de overheid het monopolie op de wetshandhaving en niet NGO's zoals greenpeace. Willekeur en eigenrichting, dat moet je echt niet willen.
En nu maar hopen dat er een olie-mammoettanker open scheurt op deze stenen.
Zodat er nog meer onschuldig leven naar de filistijnen gaat, en de bootmigranten over de dikke drab rustig aan kunnen komen wandelen? Nou nee.
Deze stenen liggen op 20 tot 30 meter diepte. Gaat niet gebeuren dus
@Nappa | 28-09-20 | 16:24: Een mammoettanker haalt gerust een diepgang van ruim 20 meter, het zou dus kunnen.
@Van Urk | 28-09-20 | 16:33: Een mammoettanker die een speling heeft van 10 meter ? Zal niet gebeuren, tenzij de stuurman bezopen is
Dit is toch fysiek geweld, linksom of rechtsom?
Volgens dit verdrag moet Greenpeace eerst toestemming vragen en krijgen van de autoriteiten alvorens de stenen op de Dogger te plaatsen. wetten.overheid.nl/BWBV0001119/2011-1...
U heeft iets gemist denk ik. Wetten en verdragen, gelden niet voor deugers.
Overbevolking betekent overbevissing.
Vis eten hoeft niet.
De stank van die dooieviskramen: gatver.
Nog even ongeveer 7 miljard vleesconsumenten hiervan overtuigen en we zijn d'r.
Smaken verschillen. Ik vind de geur van een dooie haring onweerstaanbaar heerlijk. En van andere dooie vissen ook.
Ik eet wel vlees, maar lust niets uit zee.
Dus overbevolking is het probleem en niet het eten van vissen.
Nee groente eten hoeft ook niet,vlees ook niet ,bier,wijn,fris,water drinken hoeft ook niet,auto,fiets,motor,enz rijden hoeft ook niet.ademhalen hoeft ook niet perse.nog paar miljard consumenten hiervan overtuigen en we zijn er.niemand die dan nog zeurt hooguit een pruttelende machine.
Ik zou zeggen, ga lekker krekels en selderij eten of zo… Overigens ruik ik liever vers gebakken zeevis dan de zure luchten uit een reformwinkel. Laat ik gelijk een practijk voorbeeld noemen, ooit kreeg iemand uit mijn verleden het lumineuze idee om een tijdje macrobiotisch te gaan koken. Welnu, het gevolg was dat ik onpasselijk werd van mijn eigen luchten. Zo’n type - gezond eten en compleet rot van binnen - bent u dus blijkbaar. Zet de omgeving alvast maar af als u naar de plee gaat.
1 van de vele scheepjes van Greenpeace die gewoon net zo vervuilend is qua dieselverbruik en vervuiling als ongeveer 1 miljoen auto's. Lekker bezig maar ik geef toe met hun acties tegen moord op jonge zeehondjes scoorden ze wel, ook bij mij maar ik ben maar een eenvoudige klootzak. Ach hun held Chroesjov had ook de grootste Rolls Royce verzameling. Maar dit is zo een bootje kijk even mee
www.freeimageslive.co.uk/files/images...
Zo, daar passen heel wat arme vluchtelingen op. Hup, naar de Middellandse Zee!
das een duur bootje.
nee , dat mag niet meer. wordt bootje in beslag genomen.
Hadden we maar een Franse regering, die weten wel raad met terroristen als green peace!
Kunnen die gasten eigenlijk geen normaal baantje regelen? Of zijn dat allemaal van die werkschuwe hippies die denken dat de wereld roze is?
Als ze gaan werken verliezen ze hun uitkering
Alles om geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen.
mag smit ze weer opruimen en de rekening aan greenpaece geven. of aan de duitsers.
Alsof er geen zwerfkeien in de zee liggen al. En ze mogen in de buurt van archeologische wrakken ook wel stenen neerleggen.
De vissers weten precies waar de grote stenen liggen en kunnen daar feilloos tussendoor vissen. Die stenen hebben zij op plotterrollen staan die zij in de loop van tientallen jaren steeds verfijnder hebben gemaakt. Die rollen zijn goudgeld waard. De stenen van Greenpeace staan hier niet op en zijn dus levensgevaarlijk.
Ben het niet vaak eens met Greenpeace maar stenen dumpen in no fishing zones is wel een goede.. aangezien er dus wel gewoon gevist wordt.
Nee hoor er mag nog gewoon gevist worden.
@Graftak | 28-09-20 | 15:14: Van wie mag dat? Buma?
Ik ben niet gecharmeerd van die actie. Aan de andere kant: je mag daar naar ik begrijp helemaal niet vissen, dus wat is het probleem?
Er mag nu nog wel gevist worden.
Er wordt onderhandeld over de positie van dat gebied, maar Grienpies speelt van te voren alvast voor eigen rechter.
Subsidieclubje Greenpeace kennen we vooral vanwege een directeur die wekelijks per vliegtuig *forenst* tussen Nederland en Luxemburg. Verder bewees Greenpeace haar idealisme door een gifschip in een derde wereldland te dumpen, zodat kleine kinderen het verder konden demonteren.
Men kan de wereld verbeteren door bij zichzelf te beginnen.
Helaas, voor links is dat geen optie. Links ziet zichzelf als nieuwe adel en geestelijkheid. Die gaan niet fietsend naar hun werk, of veel belastinggeld uitgeven aan een schone ontmanteling van hun scheepswrak. Dat belastinggeld is voor de adel, en de geestelijkheid!
Kortom, waarom zou je de wereld verbeteren door bij jezelf te beginnen, als je de wereld ook kunt "verbeteren" door anderen te belasteren, te bedreigen, aan te klagen, brodeloos te maken, fysiek aan te vallen of te vermoorden?
Tja.
Of de wereld daar echt beter van wordt is niet belangrijk.
Subsidies goed besteden, dus aan jezelf besteden; dat is belangrijk.
ipv een gebied zo groot al Nederland in Afrika te beplanten, vergroenen noemen ze dat, terwijl ze maar 30% zekerheid hebben zou ik zeggen in de zorg en voor de ouderen in Nederland steken die gelden. Als het zo doorgaat dan moeten de oudjes 2 weken met een incontinentieslip doen en 1 x per week douchen schoongemaakt, we kunnen wel een actie in Afrika beginnen voor steun aan onze oudjes en dan vooral de alleenstaanden. Maar Corona zal die oudjes wel opruimen, daar ben ik zeker van.
O en Greenpeace lijkt wel een opleidingsinstituut voor linkse politici, heh Diederik Samsom en nog velen met hem, maar hier zijn ze lijstjesmoe en je hebt zo een zwitsal O_0
Ik heb zojuist nog snel twee zakken kabeljauwfilet gehaald bij de Lidl, voordat ze uitverkocht zijn.
Fake news! Lummeltje is tot zinken gebracht door de Zweden!!
Uit de link:
"Het gebied nabij Texel waar de Urker garnalenkotter UK165 Lummetje omsloeg en zonk, ligt bezaaid met tientallen scheepswrakken. Een zoektocht in het wrakken-mijnenveld rond Texel leidt naar een in 1942 gebombardeerd Zweeds stoomschip dat de Urker kotter hoogstwaarschijnlijk fataal werd."
Goed lezen!
Het gaat om het principe; een net dat verstrikt raakt kan in een paar tellen een boot tot zinken brengen. Waar dat net precies in blijft hangen is irrelevant.
Relevant is dat Greenpeace kennelijk hoopt op meer verdrinkingen.
@Dandruff | 28-09-20 | 15:02:
Onzin, als je bij zo'n artikel met "terreurgroep" Greenpeace in de kop een link naar een artikel plakt met een gezonken boot, wek je op z'n minst de suggestie dat er een oorzaak en gevolg is. Greenpeace communiceert heel duidelijk de gps-coördinaten, er is dus geen gevaar voor vissers.
Fake news dus
@* Il Principe * | 28-09-20 | 15:06:
Als het ongevaarlijk zou zijn zou greenpeace het niet doen.
Fake excuus dus.
@Dandruff | 28-09-20 | 15:35:
Wederom onzin. De Noordzee ligt bezaaid met scheepswrakken. Van verreweg de meesten zijn de gps-coördinaten bekend en daar varen vissers dan ook omheen. Dit is niet wezenlijk iets anders. Het visgebied wordt alleen wat kleiner, dat is alles. Dat is goed als je wil dat je achterkleinkinderen ook nog eens kunnen genieten van een scholletje.
@* Il Principe * | 28-09-20 | 15:58: Het gaat Greenpeace er helemaal niet om dat je achterkleinkinderen nog een scholletje kunnen eten. Ze willen helemaal geen visserij.
@Hunebedbouwer | 28-09-20 | 16:21:
Onzin, waar haal je dat nu weer vandaan. Linkje?
Greenpeace is voor duurzaam vissen.
@* Il Principe * | 28-09-20 | 17:22: Greenpeace leden zijn moordenaars.
Hmm, netten losgooien? Waar gaan die netten dan naartoe, wat gebeurt daarmee? Raken daar weer zeedieren in verstrikt die dan een verschrikkelijke dood sterven. Vragen, vragen en heeft Greenpeace de antwoorden?
Wat is er eigenlijk mis om met een hengeltje te vissen? Waarom moet bij die vissers altijd de complete onderwater wereld naar de klote geholpen worden. Jeetje wat ben ik blij dat er dadelijk niet meer in Engelse wateren gevist mag worden. Nee, vissers, die zijn net zo erg als varkensfokkers, totaal geen respect voor het dierenleven.
De prijs van vis is veel te laag, die zou het drievoudige of meer moeten zijn. Dan kunnen die quota's omlaag en hebben vissers nog gewoon een inkomen.
Oh en de aanleg van datakabels en windmolenparken op zee doet niks met de zeebodem denkt U?
@miko | 28-09-20 | 14:57: wel eens een scholletje gekocht in de viswinkel? Nu al nauwelijks te betalen...
Hebben we geen adressen van die GP lui?
Terreurorganisatie is wel nodeloos tendentieus..
En ik snap wel dat het lastig stukkies schrijven is zonder een sterk standpunt, maar beste Pritt, ook hier hoef je niet van deze superlatieven te gebruiken, daarmee leg je mij als geenstijler ook woorden in de mond.
Terreurorganisatie zou kunnen worden;
Sterk gedreven natuurbeschermers..
Radicaal linkse tokkies?
Pritt legt u woorden in de mond? Bijzondere redenatie. Vanuit Japan kwam eens de omschrijving 'milieu-imperialisten die hun normen aan de wereld willen opleggen'. Vind ik behoorlijk accuraat.
Wetboek van Strafrecht - Artikel 83a
Onder terroristisch oogmerk wordt verstaan het oogmerk om de bevolking of een deel der bevolking van een land ernstige vrees aan te jagen, dan wel een overheid of internationale organisatie wederrechtelijk te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden, dan wel de fundamentele politieke, constitutionele, economische of sociale structuren van een land of een internationale organisatie ernstig te ontwrichten of te vernietigen.
@Spring Bruissteen | 28-09-20 | 14:58:
Het Geenstijl legioen wordt te pas en te onpas door links-rabiaten als schuldige aangewezen.
Zorg dan dat ze je niet op woorden kunnen pakken.
@NumbNuts | 28-09-20 | 15:36:
Als je rekening moet gaan houden met een stelletje dogmatici kun je net zo goed acuut de stekker uit GS trekken. GS moet vooral lekker zichzelf blijven, het is het AD niet.
Lijkt mij geen milieuvriendelijke boot waar Groene Pies mee vaart. Wat is er mis met een zeilboot? Te moeilijk?
Greenpeace heeft in dit geval helemaal gelijk om het zeeleven zo te beschermen.
Kunnen ze nu ook in bepaalde wijken stenen op de weg leggen,zodat er een einde komt aan het onverantwoord gescheur.
Opgefokte opgedrongen import.
Je kan het zelf ook regelen. Of het bij je gemeente aankaarten. Een beetje zelfredzaamheid he?
Brandbrief naar Carola Schouten. Bij Volkert van der Getvergraaf zou je nog meer succes hebben. Schoutens familie zit in de vleesvervangers. En dat is nu nog een klein wereldje, maar gaat flink groeien.
Minder vlees en melk (zie strijd tegen de boeren) en minder vis (zie nutteloze windmolens en nutteloze Greenpiece acties) is meer Euries voor Schouten BV. In de toekomst.
Het is weliswaar jaren gelden dat ik aan GreenPeace doneerde maar tegen het schuldgevoel dat ik ermee opgelopen heb kan geen aflaat helpen.
Kun je je donaties nog met terugwerkende kracht terugvorderen?
Ja iedereen veganist! Maar wel met leren
schoenen aan en lederen bekleding in de Prius. En... scheren met plastic mesjes en schrijven met een wegwerp Bic.
Niveau vis is weer dat van de jaren 60 anders. Overbevissing doen Chinezen tegenwoordig. En dat doen ze zo'n beetje overal ter wereld.
@sjef-van-iekel | 28-09-20 | 14:20: niveau vis in de Noordzee.
Er wordt niet overbevist in de Noordzee. De visstanden worden streng gemonitord. Anders dan in de meeste zeeen het geval is
@sjef-van-iekel | 28-09-20 | 14:20:
Yup, China vist de boel voor Afrika leeg, waardoor die Afrikaanse vissers maar van de armoede piraat worden. Of hierheen gaan.
jij lijkt me nu toch wel minder kanswaardig, doe es ff nadenken voor iets neer kalken
@sjef-van-iekel | 28-09-20 | 14:20:
Niveau is van de jaren zestig?? Juist,.... Schol misschien maar de rest nog steeds er onder. de cijfers die we krijgen zijn meestal alleen van de 'grote' visserij dus haring, schol tong etc. Veel andere soorten doen het nog steeds slecht voor de kraakbeenvissen en baarsen.
Jammer dat die Green Pace mensen geen actie gevoerd hebben voor die windmolens in zee.. Al die arme vogels welke in stukjes gehakt worden.. En walvissen die nu de weg kwijt raken en de Waddenzee en de schelde in zwemmen.. Ach.. Zolang ze maar geen rotsblokken in de havenmond gaan storen om de vissers tegen te houden.. Of gingen ze dat volgende week doen..?
Honderden bruinvissen zijn de afgelopen jaren aangespoeld aan de Nederlandse, Belgische en noord Franse kusten. Maar dat houdt men liever uit het nieuws.
@Ko Ranzig | 28-09-20 | 14:41:
Staat vol op in het nieuws. Het aanspoelen van walvissen is van alle tijden.
@miko | 28-09-20 | 14:51: Van alle tijden, maar nog nooit zoveel bruinvissen als de laatste jaren.
Wel volbouwen met windmolens, maar vissen mag er niet, want dat zou de bodem omwoelen. Ergo: het gaat niet om die bodem, of om de vissen, maar om iets anders. Vermoedelijk een fundamentalistische hekel aan mensen die vissen eten, en aan de visserijsector in het algemeen, want die staat bepaald niet te boek als vriendelijk tegeover extreemlinks gedachtengoed, de EU, enzovoorts. Vermoedelijk daarom ook dat de gevestigde politiek en rechters er niks aan willen doen.
De overheid besteed miljoenen om vis eten te promoten, verder gaan er bakken in om de visserij modern te houden. Als ze hun eigen broek op moesten houden lagen ze allang op hun gat.
En geld wat ze kregen om oude kotters uit de vaart te halen hebben ze gebruikt om nieuwe te bouwen en oude in Afrika en dergelijke te laten vissen.
@miko | 28-09-20 | 14:50: Miljoenen zijn nog weinig vergeleken met de miljarden die je bespaart aan gezondheidszorg indien mensen meer vis gaan eten.
Als ik het goed begrijp gaat het om het Engelse deel van de Doggersbank, een Natura-2000 gebied waar toch al niet gevist mag worden. Ik zie het bezwaar van de Urkse vissers niet, tenzij zij ergens vissen waar dat niet is toegestaan. Dat zouden ze niet doen, toch?
Wat ik dan interessanter vind is: wat vindt de Britse overheid ervan dat een schip onder Nederlandse vlag iets komt dumpen in hun natuurgebied?? Die heb ik hierover niet gehoord.
Alleen het Nederlandse deel is Natura-2000, ze storten juist stenen op het Engelse deel wat nog wel bevist mag worden.
Stropers aanpakken die in illegale wateren vissen altijd +1.
Waar kan ik zo'n rotsblok doneren?
Mwah, waarom is er niet een kustwacht ofzo die illegaal vissen aanpakt?
@Is dit nog nieuws? | 28-09-20 | 14:05:
Goeie vraag. Maar zolang die het niet doen ben ik wel blij dat GP het wel doet, ondanks dat ik het voor de rest vaak niet met ze eens ben.
@Is dit nog nieuws? | 28-09-20 | 14:05: dat wordt gedaan. Boetes zijn flink. Foto vanuit een vliegtuig is vaak het bewijs. Heterdaadje is niet nodig.
Illegale wateren? Lariekolder. Beleidsoverleggen zijn gaande maar Greenpeace frustreert de zaak van te voren. Vissers mogen er nog vissen.
De visstand gaat naar de klote .. niks doen is geen optie. Van onze overheid en die in Brussel zou ik ook niet teveel verwachten dus op zich als dit helpt, best goede actie. Ook al is het een statement.
.
Als de Greenpeace pipo's wel hun katten binnenhouden want die slopen nog meer natuur.
Onderbouw even 'de visstand gaat naar de klote'.
@Van Urk | 28-09-20 | 14:27:
Alsof een zee alleen bestaat uit vissen, de Noordkromp komt nauwelijks meer voor en ook oesters zijn zeldzaam in de diepere noordzee.
@miko | 28-09-20 | 14:48: Oesters hebben helaas vele met ballastwater overgekomen ziekten niet overleefd.
@Van Urk | 28-09-20 | 14:27:
Dat hoeft natuurlijk niet onderbouwd te worden, want het wordt al jaren geroepen en dan heb je het voor waar aan te nemen. Net als het verhaal over de zorgwekkende zeespiegelstijging. Vergelijk eens foto's van 100 jaar geleden en nu...
Een klein groepje activisten hebben het voor het zeggen. Ik snap wel dat er een groep mensen is die iets wil bijdragen aan een betere wereld. Maar dat betekend niet dat je gelijk hebt of brede steun.
En de politiek laat de oren naar de lobbyisten en activisten hangen. Ondertussen hebben steeds meer mensen het gevoel niet gehoord te worden. Wat niet zo vreemd is. Want de meeste mensen hebben een gezond verstand, cirkelen rond het midden en doen weinig met social media. Wat over blijft zijn schreeuwers, vervelio’s en moraalridders die anderen terroriseren.
Je MaG hIeR nIeT vIsSeN
Je MaG gEeN zWaRtE pIeT
Je mag je tuin niet bestraten
Je moet blij zijn met ‘vluchtelingen’
Vrouwen en mannen zijn hetzelfde
Je mag geen open haar
Vliegen is a moreel
Je moet erkennen dat je inherent racistisch bent als je blank (wit in woke jargon) bent.
Fuck al die benepen fanatici, FUCK ze. Ze schreeuwen hard genoeg, we horen ze echt wel. Maar vaak, heel vaak gaan ze te kort door de bocht. En daar wordt de stille meerderheid de dupe van. Gewoon nee! Rot op stelletje opdringerige heyena’s!
Dat zeg ik, we moeten hulp van de fransen vragen, zij hebben ervaring
nl.wikipedia.org/wiki/Rainbow_Warrior...)
Vervelende vissers die denken dat de hele zee met inhoud van hun is en die gaan vissen in beschermd gebied mogen gewoon naar de kelder. Een mooiere heterdaad kan je niet krijgen, het net hangt nog aan het rotsblok als reminder voor de rest van die stropers.
@elfenstein | 28-09-20 | 14:09:
Precies dat. De Ander mag helemaal kapot, eigen schuld. Had je maar naar activistengroep ... moeten luisteren. Die hebben het namelijk altíjd bij het rechte eind.
@elfenstein | 28-09-20 | 14:09: Ik geloof niet dat de misdadige super trawlers daar varen, maar okee. Zo te zien is doggerland na brexit weer van Engeland. Ik hoop dat de UK greenpeace voor de rechter sleept.
@IkWilOokWatZeggen | 28-09-20 | 14:14:
De Britten hebben het gebied beschermd berklaard, het zijn de EU stropers die daar Engelse vis jatten.Als de Engelse zouden handhaven brengen ze die trawlers op en aan de ketting.
Het lijkt wel fascisme: Je hebt te doen wat een ander wil, want anders ben je vogelvrij...
Where iz ze French secret service when you need them?
Listen very carefully I will say this only once....
Maar ik met een Chinookhelikopter een rotsblok laat vallen op die Groene erwtjes boot dan word ik zeker wél vervolgd? Ook als ik zeg dat ik kunstenaar ben en dat het vallende rotsblok een kunstproject was en dat ik er spijt van heb als groenwappies een bult op hun hoofd hebben gekregen?
En die CO-2 bommetjes dan die dagelijks via de Midellandse Zee op onze stranden aan komen dobberen? Wel? Joehoe, Greenpeace, doe eens wakker worden. Anders zouden demense kunnen denken dat jullie een radicaal linksmarxistische anti-kapitalistiese terreurbeweging zij.... Oh, wacht.
Maar goed waar zijn die stenen aan boord gegaan?. Weten we ook wie er als medeplichtige aangemerkt kunnen worden wegens poging tot doodslag,
Het is hier weer de vergaarbak van dom-rechts. Ik zet het even in jullie perspectief:
Stel er is een zwembad, en er is een groep asielzoekers die daar blanke kinderen lastig valt. De overheid zegt te gaan handhaven, maar verzuimt want de asielzoekers huppelen over de heg naar het zwembad. Nu gaan omwonenenden op eigen kosten voor hun veiligheid een hek rond het zwembad zetten om de jongeren te weren.
Vervang:
zwembad - natuurgebied
asielzoekers - vissers
omwonenden - Greenpeace
hek - stenen
Begrijpen jullie het nu?
Domrechts - diotima.
Begrijpen jullie het nu?
Stel er is een natuurgebied, en er is een groep vissers die daar blanke kinderen lastig valt. De overheid zegt te gaan handhaven, maar verzuimt want de vissers huppelen over de heg naar het zwembad. Nu gaan Greenpeace op eigen kosten voor hun veiligheid een stenen rond het zwembad zetten om de jongeren te weren.
Veel duidelijker wordt het niet, eerlijk gezegd.
Ik heb diotima eens opgezocht en inderdaad, het betekent dominks. Ten overvloede stond er ook bij dat dit een pleonasme is.
@John McClane | 28-09-20 | 13:57:
Waar 'jongeren' staat moet 'asielzoekers' komen. Stop de tijd.
Touché trouwens, @John
@Diotima | 28-09-20 | 14:00:
Een van je vele denkfouten is dat vissen legaal is, en kinderen (ongeacht huidskleur) lastig vallen niet.
Toch zien we dat poging tot moord op vissers gedoogd wordt, terwijl vaders die hun kinderen (zonder geweld!) beschermen jarenlang vervolgd worden en hun DNA moeten afstaan.
Tot slot, je stelt dat het goed is dat mensen die hard moeten werken voor hun geld vaker verdrinken, voor het milieu.
Ondertussen staat subsidieclubje Greenpeace vooral bekend om een directeur die wekelijks per vliegtuig *forenst* tussen Nederland en Luxeburg. En om het dumpen van een gifschip in een derde wereldland, "want er is geen betere optie".
Volwassen mensen verbeteren de wereld door bij zichzelf te beginnen.
Linkse mensen verbeteren de wereld door anderen te vermoorden.
Waar zou de wereld nou het meest van opknappen, denk je?
@Dandruff | 28-09-20 | 14:46:
Nuance.
@Diotima | 28-09-20 | 15:13:
Hardwerkende vissers vergelijken met aanranders vind jij "nuance"?
@Dandruff | 28-09-20 | 15:37:
Dat deed ik niet. Ik denk dat we langs elkaar heen praten. Het gaat erom dat velen hier lijken te vergeten dat er tussen al die goede hardwerkende vissers ook vissers zijn die in natuurgebieden hun netten uitgooien. Dat mag niet.
Hoe minder vissen in de zee, hoe lager de zeespiegel. Hoe meer rotsblokken in zee, hoe hoger de zeespiegel. Klopt dat?
Hoeveel vissen en zeehonden hebben ze nu doodgegooid met die stenen?
"Block on GM rice ‘has cost millions of lives and led to child blindness’"
www.theguardian.com/environment/2019/...
Inderdaad, die acties is veel schadelijker.
De boeren moeten kapot. De vissers moeten kapot. Is gewoon regeringsbeleid. Boeren en vissers kapotmaken doe je (via Greenpeace) bij... De Postcodeloterij
Jeeeej iedereen vegetarisch! Volgende opdring project.
@VerganeGlorie | 28-09-20 | 13:57: Soylent Green. Gezond en lekker.
@VerganeGlorie | 28-09-20 | 13:57: aandelen groente bedrijven kopen doen
@vokfeez | 28-09-20 | 14:05: Alleen aandelen Monsanto dan toch wel zeker
deze pvdagroenlinkse klimaatterreurorganisatie wordt het hardst geraakt in haar portemonnee. Alle geldstromen in kaart brengen en overheidssubsidie stopzetten, geen anbi status meer. en dan is er ook de geldstroom van nationale postcodeloterij naar greenpeace
Postcodeloterij is gevaarlijker dan Soros en zijn kornuiten. Maar wordt niet aangepakt wegens kansbelasting en teveel politieke/belangenvriendjes.
Die twee Groene erwtjesdirecteuren a 85.000 euro per jaar vinden wel weer een baantje in de omvolkscheepvaart.
Ach ja, internationale wateren.
Net zoals Sea watch.
En de piraten bij Somalië.
Wat lopen ze te miepen. De zee is gvd geen aangeharkt moestuintje. Er liggen stenen , riffen, bergen, vulkanen, etc.
Daaro is de zeebodem een zandvlakte.
@Is dit nog nieuws? | 28-09-20 | 13:44: Klopt, alleen zand. Plus windturbinebetonklonten en windturbinekabels.
Die Urker garnalenkotter is omgeslagen doordat het op een scheepswrak voer in het wrakken-mijnenveld rond Texel.
Voor de rest moet Greenpeace de pijlen weer richten op de walvisvaart en Japanse walvisvaarders bekogelen met stenen i.p.v. stenen vol te plempen in de Noordzee.
Dat waren de Seashepherds, die zijn nu bezig met haaien redden van de chinezen die een vervanging zoeken voor de vleermuizensoep. Goed bezig zijn die, oprichter Paul Watson is juist weggegaan bij grienpies omdat ze niet genoeg deden.
Dat vorige rotsblok viel op een van die wrakken waardoor die is verschoven en daar is de kotter aan blijven hangen. Schuld van Greenpeace.
Zakken die stenen niet gewoon weg in de bodem van de Noordzee?
Zakt een hunebed weg?
@Is dit nog nieuws? | 28-09-20 | 13:44: precies.
@SoGeilNL | 28-09-20 | 13:52: In hoeverre is dat relevant?
@SoGeilNL | 28-09-20 | 13:52: Ja. De zoutkoepels in Noord-Nederland zijn nog een overblijfsel van een opgedroogde zee, dus goed beschouwd staan die hunebedden op de bodem van de zee.
Door stroming uiteindelijk wel, maar de kans is groot dat de stenen begroeit raken en een soort van rif gaan vormen zoals wrakken dat ook doen. (mits de vissers ze naar boven trekken)
Als Greenpeacd hun overtollige bouwmateriaal kwijt wil dienen zij hun zooi netjes naar een recycle punt te (laten) vervoeren.
Niet in de vrije natuur storten.......
Of Halbe laten bellen.
Maar dit geval wordt dan weer niet geïnterpreteerd als illegale stort. Maar als .. ja als wat eigenlijk? Er is een rechtszaak gevoerd over het aspect "gevaar voor de vissers", waarin de rechter uitsprak dat het met dat gevaar best wel meevalt.
@austinhealey | 28-09-20 | 13:44: je bedoelt milieuterrorist Halbe?
Kan een visser mij uitleggen waarom dit gevaarlijk is? Je moet toch altijd rekening houden met troep op de bodem? Het is toch niet zo moeilijk een koppeling tussen je net en je touw of schip te maken die breekt vanaf een bepaalde kracht? Of denk ik te simpel?
Je bedoelt net als een ski koppeling? Zodat de koppeling breekt in plaats van je voet?
Het is best link als je op illegale gronden bent gaan vissen, en je haalt je net in, dat er dan zo'n steen op je boot valt.
@Diotima | 28-09-20 | 13:58: Laat Groenepies nu ook al stenen uit de lucht vallen?!
@Cepalislam500mg | 28-09-20 | 14:09: of vissen die vreselijke fascistische vissers nu ook al met duikboten?
Stenen worden gedeponeerd op visgronden die al generaties lang bevist worden. Deze visgronden zijn tot op de vierkante meter in kaart gebracht door vissers. Vissers werken met zeekaarten waarop ieder wrak, iedere steen, iedere pijp, iedere boorput et cetera in kaart is gebracht. Als iemand een object in het net heeft dat niet aangegeven is, dan wordt dat gecommuniceerd en wordt de kaart geüpdatet. Een kaart waar veel leergeld (averij, ongelukken) in zit. De grotere boomkorkotters zullen niet 1-2-3 kapseizen als het net aan één kant blijft haken aan zo'n steen, het net zal eerder scheuren of de steen komt in z'n geheel mee aan dek. Echter, zo'n steen van meer dan 1000 kilo aan dek, dat roept om ongelukken. Hoe krijg je dat uit je net op een slingerend schip? Zijn daar je werklieren op berekend om dat te hanteren?
@ZZP-er | 28-09-20 | 13:48: Ja dit is inderdaad ongeveer wat ik bedoel.
@Van Urk | 28-09-20 | 14:22: Uw nick doet me vermoeden dat u er verstand van heeft. Maar u stelt mij vragen terwijl ik geen antwoorden heb. Ik zie liever antwoorden op mijn vragen van u. :)
Is ook zo, de Noordzee ligt vol wrakken en daar gaan ze ook omheen. Greenpeace geeft de locaties ook gewoon een en een schip slaat echt niet om van een steen van 100 kilo, aan boord hale is misschien link, maar dan moeten ze hun net maar open gooien met de illegale vangst.
Greenpeace mensen werken niet zijn subsidies slurpers en terrorisme word beloont door onze linkse gasten.
Dat kind van Schouten loopt net als de rest van het kabinet aan de leiband van linkse activisten. Zag ik bij de troonrede zelfs die akelige linkse flapdrol Rosenmöller zitten. Medeverantwoordelijk voor de moord op Fortuyn. Vervelender, linkser en activistischer vind je ze bijna niet maar zit daar wel gewoon weer in de Ridderzaal.
Die Rosenmöller is toch het vriendje van Trix, allebei een Folkert fan er is zelfs een paard naar genoemd.
Ja greenpies moet weer in het nieuws, zodat er weer is geld binnenkomt. Het rode kruis wrijft ook al in de handen bij de oorlog in Azerbeidzjan. Daar moet dadelijk vlug weer een 555 bankrekening geopend worden.
Altijd gezeik met dat 'greenpies'....
Wat heeft lummetje + hendels met deze actie te maken? Visnetten hebben daar niets te zoeken. Illegale vissers heb ik niet zo veel mee.
Precies.
En laten die vrome nabestaande van lummetje + hendels vooral hun God maar bedanken voor -wederom- zoveel barmhartigheid.
Het is ronduit misdadig.
Dat clubje verzint steeds iets nieuws om zichzelf in stand te houden.
Levens op het spel zetten dat is wat ze doen.
De levens van mensen die wel hard werken (die überhaupt werken) voor hun geld op het spel zetten, want arme vissen en een niet handhavende overheid.
De overheid handhaaft zoveel niet. Doen ze het wel bij zekere kansparels, dan is het ook niet goed. Gewoonweg een groep studenten en delinquente hippies die na een studie filosofie niet aan de bak komen, en daarom maar verzetshelden spelen.
Die vissers zijn grotere subsidieslurpers dan Greenpeace.
@miko | 28-09-20 | 14:32: Echt waar Miko? Is er dan iets aan de hand misschien? Bijvoorbeeld een volledig verstoord vrije-markt mechanisme? (ik noem maar iets).
Meer schuilmogelijkheden is goed voor de vispopulatie. Boei erboven, probleem opgelost. Niet zo miepen hier.
Greenpeace is een terroristische multinational. Niks meer en niks minder.
Goed lezen mensen: Greenpeace stort de stenen in een sinds 2017 officieel beschermd gebied waar niet gevist mag worden. Het is op het Engelse deel van de Doggersbank, dus Nederland mag en kan daar toch niks doen. Het gaat er Greenpeace om dat er momenteel blijkbaar te weinig wordt gehandhaafd op het niet vissen in dat gebied.
Daar heb ik eigenlijk niet veel op tegen.
Ik ben namelijk ook gigantisch natuurliefhebber, en ik vind niet dat we het recht hebben alles en overal maar te bevissen.
Op de lange termijn zijn dit soort beschermde gebieden trouwens ook in het voordeel voor de vissers. Dit gebied wordt namelijk gebruikt als paaigrond, dus daar wordt de toekomstige vangst geboren. Cruciaal om de visstand op pijl te houden.
Eindelijk iemand die het snapt.
Als je de snelheid in een woonwijk wilt handhaven, geeft je dat nog niet het recht om zelf verkeersdrempels aan te leggen. Ik heb altijd begrepen dat 'eigenrichting' bij de wet verboden is in Nederland en in andere landen zal dat ook wel het geval zijn. Daarbij is het dumpen van 'vuil' sowieso verboden en zeker op het engelse continentale plat zijn ze daar scherp op.
@JeanDragage | 28-09-20 | 13:36: Ja, Engels pakkie an dus. En doorrr.
@Cheesy Poof | 28-09-20 | 13:30:
Dan nog hebben ze niet het recht om dit soort idiote acties te voeren. Recht in eigen hand nemen, dat doen straks die vissers ook en dan vallen er slachtoffers
Helemaal mee eens Timide.
Ik ben niet tegen kleinschalige visserij maar wel tegen de varende visfabrieken die alles weg vangen en kapot slepen geen zak geeft om het leven in zee. Geld geld geld. Dit zijn de ware terroristen. Vissen hebben ruimte nodig om zich voort te planten en deze blokken zijn ideale schuilplekken.
Iemand die het niet snapt. U praat over vissen als een individuele soortnaam. Er zijn echter meerdere soorten, waaronder de soorten onder platvissen en soorten onder rondvissen. Een platvis heeft weinig aan een steen in het water. Die heeft meer aan zandgrond welke meerdere malen omgewoeld wordt. Een platvis verandert daarnaast niet zomaar van paaigrond. Dat heeft te maken met waterdiepte en temperatuur. Tot slot: de visstand wordt op pijl gehouden door quota. De visstand doet het voornamelijk goed.
@Van Urk | 28-09-20 | 14:13: dan vraag ik me toch af hoe die platvissen overleefde voordat vissers de grond omwoelden. En volgens mij is het hoofddoel van die stenen niet om schuilplekken te maken, maar om vissers daar niet meer te laten vissen. Dat er bepaalde vissoorten er lokaal wat schuilplekken bij hebben, is mooi meegenomen.
@JeanDragage | 28-09-20 | 13:36:
Tot je kind onderste boven gereden word door een lul in een Opel Manta die helemaal new kids is gegaan in je lullige woonwijkje.
@Van Urk | 28-09-20 | 14:13:
Het gaat dus niet enkel om platvissen, de trawlers hebben van de noordzee een grote platte vlakte gemaakt enkel geschikt voor suffe platvissen. het terug brengen en laten groeien van de oude riffen met oesters en dergelijke zal weer een betere visstand opleveren. Terugbrengen van roggen aan de kust die er eerst volop voor kwamen , tonijn in het noordelijke deel, grote kabeljauw en baarsen etc. (en kom niet aan met die paar lullige foto's van vissers die een paar roggen hebben gevangen.
Als kind raapte we vroeger volop de omhulsels van roggeneieren, die vind je amper nog.
@laurentius | 28-09-20 | 13:42: Een beetje zoals vissen waar dat niet is toegestaan dus?
@Timide_Aso | 28-09-20 | 14:26: De Noordzee is een dynamische getijdenzone, waar het vaak stormt. De bodem is niet statisch. Zo kunnen springtij en stormen in een keer wrakken bloot leggen, die anders onder het zand liggen. Van nature wordt de bodem dus al omgewoeld, en daar varen platvissen wel bij.
@miko | 28-09-20 | 14:31: U praat tegen een visser. Ik heb geen foto's nodig om te vertellen dat haaien en roggen tegenwoordig veel, en veel meer voorkomen. Tegenwoordig vang je ze overal.
@Van Urk | 28-09-20 | 14:55:
Dankzij strengere quota, en het feit dat je ze vangt wil niet zeggen dat ze niet bedreigd zijn. Ik vang heel vaak haaien,maar bedriegd zijn ze echt wel. Non fishing zones zijn prima. 30% van het areaal sluiten zorgt voor dezelfde opbrengst.Maar leer mij vissers kennen, rupsjes nooit genoeg. Als je ze hun gang had laten gaan in de jaren zeventig, tachtig was de Tong,Haring en Kabeljauw uitgestorven juist dankzij quota hebben ze kunnen overleven (en miljoenen subsidies)
@miko | 28-09-20 | 15:01: De situatie uit de jaren '70 '80 zijn we allang voorbij. Er is nu een goede samenwerking tussen visserij en wetenschap. Vele maatregelen zijn genomen en vissers hebben vele offers gebracht. Visstanden doen het goed of krabbelen op. Greenpeace heeft geen reden om de zaak te frustreren. (scholbox heeft wat betreft gesloten gebied weinig tot negatief effect gehad)
Gelukkig hebben we een adequate regering en superbe marine.
Of toch maar ff de Franse geheime dienst bellen?
Kan niet even iemand een bodemvis photoshoppen die zo'n grote kei op z'n knar krijgt of denkt Greenpeace ineens dat er niets op de bodem leeft?
Greenpeace heeft er weer dan geen problemen mee dat er massaal windmolens in zee neergezet worden die aantoonbaar het zeeleven verstoren met hun getril en elektromagnetische velden. Niet voor niets dat er steeds meer en meer walvissen op stranden aanspoelen omdat die volledig in de war raken.
Als de vissen nu allemaal een biostabiel gaan dragen hebben ze geen last meer van de elektromagnetische velden. Ik sprak laatst overigens nog een walvis en die zei dat zijn opa ook was aangespoeld op het strand, lang voordat er windmolens op zee stonden.
Ik lees hier wisselende artikelen over. Er zijn ook voorbeelden te vinden waarbij het goed gaat met de visstand rond windmolenparken.
@Diotima | 28-09-20 | 13:55: Natuurlijk, de ene vissoort gedijt erbij en de andere (maar hier ook vogels en zeezoogdieren) niet. Zie hoe ze in Nederland bossen tot zandverstuivingen omvormen ten goede van een hagedis.
Offshore werken zitten altijd vol met vis, en dolfijnen zat bij die constructies
Greenpeace is kudt. Maar de visserij-mafia is geen haar beter. Urk-1
Ik hoop niet dat het ooit gebeurd maar als er een trawler om gaat omdat er een net achter een steen blijft hangen dan hebben ze volgens mij toch een vrij groot probleem, zeker omdat alle AIS data gelogd wordt. Ga dan maar eens aan de rechter uitleggen waarom je vijf man hebt laten verzuipen
Die trawlers vissen zo een steen makkelijk op. een paar ton vis is geen probleem maar een steen wel?? Pff, wat een hoax,
@miko | 28-09-20 | 14:23: Een steen van een paar duizend kilo is minder hanteerbaar dan een net met duizend kilo vis, waarop ook de vangstverwerking is ingericht.
@miko | 28-09-20 | 14:23: Vis weegt onder water nauwelijks iets. Wet van Archimedes.
Ik zou er begrip voor hebben als de vissers gepaste tegenmaatregelen nemen.
Die kotters op de Noordzee zullen helaas niet met harpoenen zijn uitgerust, dat zou wel 'gepast' zijn.
@skoftig | 28-09-20 | 13:30: Drone, boterzuur. Dat zal die wappies leren.
Carola kan helemaal geen defensie-inzet commanderen. Vreemd verwijt.
Ik heb ze lang gesteund maar daar ben ik inmiddels mee opgehouden.
Ik ben gestopt toen de directie dagelijks 1st class van Luxemburg naar Amsterdam bleek te vliegen, stelletje mafklappers.
Ik ook. Actievoeren hoort bij een democratie, maar niet als er daarmee gevaar wordt gesticht. Geldt net zozeer voor Farmers Defence.
Ik ben ermee opgehouden toen ze zich als veerdienst voor dobbernegers gingen gedragen.
Heeft U ook uw lidmaatschap van de postcodeloterij gestopt? Zoniet dan blijft U sponsor.
@EenGoedBegin | 28-09-20 | 13:34: Daar heb ik me nooit voor aangemeld. Zouden ze me dan toch stiekem lid hebben gemaakt?
Geef enkel aan dieren in nood. De rest kan de rambam krijgen.
Tsja. Als je met sleepnetten blijft vissen in beschermd natuurgebied, dan kun je er op wachten dat een club als Greenpeace er actie tegen onderneemt...
Als dat beschermd is, is er dan niet een toezichthouder vanuit de overheid?
Ik heb geen medelijden met de vissers.... wel met de vissen.
Medelijden voor wat? Dat ze tot gezond voedsel dienen voor de mens?
@Van Urk | 28-09-20 | 13:59:
En waar je twee keer voor betaalt. Een keer met subsidies en een keer bij de kraam,
@miko | 28-09-20 | 14:18: onzin, net zoals bij boeren wordt er structureel onder de kostprijs betaald en aangevuld met 'subsidie' zodat de vrije ondernemer gevangen zit in het belastingnet. Prima dichtgetimmerd maar is feitelijk geen subsidie.
Greenpeace is GEEN terreurgroep want ze zijn helaas niet bereid hun leven te geven.
... nee ze zijn bereid om het leven van anderen te geven voor hun religie, is dat geen terreur dan ?
@JeanDragage | 28-09-20 | 13:27:
Dat is waar.
Ah, soms wel. Maar da's niet vrijwillig...
Begin allemaal eerst met het opzeggen van je postcodeloterij abonnement... Wat een rits aan idiote mafklappers worden hiermee gefinancierd.
Mag dat zo maar meuk op zee gooien.
In de zee.
Als sportvisser die graag weleens op zeebaars vist, kan ik dit alleen maar toejuichen. Populaties van een aantal soorten (waaronder zeebaars) zijn aan het instorten. Als Brussel niks doet, dan moet dit maar..
Sportvisser? U bedoelt stroper?
Zitten ze aan je zwarte handel??
Vissen valt onder de noemer hobby, maar hobby-visser klinkt zo lullig. Sportvisser klinkt natuurlijk beter. Het is alleen geen sport. De meeste vissers hebben een enorme vette pens, hoezo sport?
@pibasso | 28-09-20 | 13:31:
Haha, ik zet alles terug. Hoezo sport? Heb jij ooit een goede formaat zeebaars aan je hengel gehad? Zijn loeisterke beesten.
... misschien die vis dan toch eens teruggooien ipv hem te bakken ?
De zeebaarspopulaties storten niet in door boomkorkotters. Deze vissen met netten over de bodem, en zeebaars vang je daar niet mee. Hier de zeebaarsfeiten: www.ices.dk/sites/pub/Publication%20Re...
@pibasso | 28-09-20 | 13:31:
Kom maar eens langs zullen we zien hoelang jij een middagje pilkeren op 80 meter op geelvin vol houd.
Hoeveel stikstof zit er in een steen ?
En WEER staat de Links Elitaire Elite dit toe! Want het is een kogel, een rotsblok, een mes wat van Links komt. Volgens de Linkse Ideologie mag dat, was er geen kogel, was er geen rotsblok, was er geen mes. Want u ziet het verkeerd! Alleen Linkse Mensen hebben het juiste zicht, kunnen zien hoe het écht is.
En iedereen die het niet ziet moet eigenlijk in opvoedingskampen, om tot inkeer te komen.
Links zit helemaal niet in de regering.
@AntiZanicz | 28-09-20 | 13:26: jawel, met die president , hoe heet ie ook al weer Donders Bonehead of zoiets.
Ze zijn de fundamenten van Geenstijlland aan het storten? Liev!
Ach, die club heeft maar 1 doel en dat is de zelfinstandhouding. Het milieu interesseert ze geen zak. Mensen ook niet. Green Power, Black Death. Geschreven door mede-oprichter Greenpeace.
Bloed aan hun handen, niet een beetje ook.
Zink die boot maar af, hoppa.
Ja, de visindustrie moet natuurlijk óók kapot, dat begrijpt u toch wel??
Mark Rutte heeft Grienpies al gebeld of ze wat extra hun best willen doen. De bouw en de landbouw liggen al op sterven, dankzij corona ligt alles met horeca, toerisme en evenementen ook op z'n gat en nu ziet hij een gouden kans om, zonder zelf iets te doen, de visindustrie de nek om te draaien.
@5611 | 28-09-20 | 13:26: Hmmm, zo bezien is Mark Rutte wel degelijk een succespremier.
Misschien dat de Fransen nog iets weten om dat Greenpeace schip te neutraliseren.
Moeten ze niet werken?
'1 onderzeeboot met 1 torpedo moet voldoende zijn om de klus te klaren. Of hebben we die inmiddels ook niet meer?
De Duitsers hebben misschien nog wel een oude U boot.
Die torpedoes hebben we gekeased onder de voorwaarde dat ze niet afgeschoten worden en we ze na afloop van de leasetermijn weer heel inleveren.
Plakje ham na een moskee gooien en je bent sneller aan de buurt
Greenpeace is overigens voorstander van pulsvissen. Dit woelt de zeebodem niet kapot.
Pulsvissen, al slalommend om hunebedden heen?
Kapotwoelen. Grote lariekolder. Kunt u aan de zandbak op het schoolplein zien of er 10 keer of 100 keer door kinderen in gespeeld is?
@Van Urk | 28-09-20 | 13:49:
U bent van de Franse kleine vissers lobby? Ik begreep dat pulskorvisserij ook een enorme brandstofbesparing oplevert.
@Diotima | 28-09-20 | 14:02: Pulskor geeft inderdaad minder bodemberoering, en gebruikt daarom ook minder brandstof. Een superinnovatie, wetenschappelijk goedgekeurd. edepot.wur.nl/519729
Maar is bodemberoering door netten slecht? Het is niet zo dat koraalriffen worden kapot gesleept. Vissers vissen op dezelfde zanderige bestekken. Jaar in jaar uit. En toch blijven ze vis vangen.
Wordt het niet tijd voor een koekje van eigen deeg? Met een schip ernaast varen en brandblusser de boot natspuiten, hele dag voor green peace verkopers liggen en met een ketting aan de been opsluiten, rots blokken voor hun schepen leggen, etc?
Ga het organiseren dan. Genoeg mensen met vergelijkbare geweldsfantasieën hier.
Kun we vragen of Greenpeace uitgeprocedeerde asielzoekers op de Doggersbank kan dumpen? Dat is pas goed voor de visstand!
Als de visser de netten moeten los snijden dan hangen die in de zee allerlei dieren te vangen en bruinvissen en haaien te verzuipen. Goed bezig grienpies....
Hoezo slepen die netten van vissers over een bodem waar dat niet mag?
@Enter Yeti | 28-09-20 | 13:20: Van Greenpeace niet mag.
Een net op de bodem vangt niet zoveel meer, dat is gelul.
Tijd voor Operation Satanique 2.0. Kom er maar in en doe je ding, DGSE.
Staatsterreur lijkt me geen goed idee. Als je het erg vindt dat Greenpeace een natuurgebied beschermt, moet je iets anders verzinnen.
@Diotima | 28-09-20 | 13:18:
Ik vind Greenpeace juist terreur, gezien hun methodes. Anti-terreur lijkt mij hier zeker op zijn plaats.
Wat een terroristen zijn het eigenlijk. We moeten met z'n allen toch wat te vreten hebben??
Daar moet je de zee niet voor leeg vissen.
@Diotima | 28-09-20 | 13:19: Dus Grienpies bepaalt waar we wel en waar we niet mogen vissen.
@Diotima | 28-09-20 | 13:19: U gaat af op Greenpeace-chocoladekoppen? De Noordzee wordt niet leeggevist. Visbestanden floreren. Vissers vangen zelfs bij lange na niet wat ze mógen vangen.
@5611 | 28-09-20 | 13:32:
Nee,daarzijn al afspraken over gemaakt maar ja, vissers en hun beloftes,.. die zijn net zoveel waard als de nieuwswaarde van de krant van gisteren.
@Van Urk | 28-09-20 | 13:43:
Tuurlijk joh, wat noem jij floreren? Vangstquota worden vastgesteld op commerciele vis, de rest lijd er onder. het gaat al lang niet om hoeveelheden, non fishing zones zorgen wereld wijd voor grotere visopbrengsten en meer diversiteit. Dus eigenlijk in het belang van de vissers,.. maar die zijn zo coked-up dat ze niks meer begrijpen.
@miko | 28-09-20 | 14:14: Welke rest lijdt eronder? Vissers vangen niet voor de lol commercieel onrendabele vis. Een visser vangt het liefst zo specifiek mogelijk. De Noordzee is al grotendeels een non-fishing-zone. Met de ontelbare wrakken, onbegaanbare visgronden, gesloten gebieden, windmolenvelden, boortorens, drukke verkeersscheidingsstelsels, noem maar op. Daar hoeft Greenpeace geen eigen rechtertje te gaan spelen.
Gewoon arresteren voor poging tot doodslag. De maximumstraf hiervoor wordt binnenkort toch fors verhoogd?
Hoe is dit doodslag? Of ga je af bij koppen in chocoladeletters?
@Diotima | 28-09-20 | 13:20:
Volgens jouw redenatie zou een vrachtwagenlading losse straatklinkers op de A12 ook een gevaarloze remedie tegen hardrijders kunnen zijn.
Mensenlevens op het spel zetten en dat wegwuiven met drogredennaties.
@gemeentereiniging | 28-09-20 | 14:00:
domme vergelijking. Beter kun je zeggen dat er een illegaal hek word gezet om een bos waar houthakkers illegaal bomen omzagen. Beide illegaal,immers, de goedwillende burger kan het bos niet in.
@gemeentereiniging | 28-09-20 | 14:00:
Dat is wel een goed argument. Je moet mensen niet in gevaar brengen. Maar zijn die stenen echt zo gevaarlijk of is het een dooddoener?
Al die terreurgroepen ; we gaan ze halen, we gaan ze dumpen, Kozp, afa, BLM en ngo’s.. waarom krijgt al dit tuig vrij spel, aandacht en subsidies?
Mij bekruipt vanaf het begin het gevoel dat de betrokken rechter niet zozeer heeft gekeken naar het juridisch kader maar vooral de persoonlijke (milieu defensie) voorkeur heeft laten meewegen. Moeilijk te bewijzen maar ja, rechters in Nederland hebben een reputatie op dat gebied. Ongeacht de zaak, een deugden/GL/D66 ondertoon zit er te vaak in.
Precies!
Er zijn er vast meer met het syndroom van Vreekamp.
Hele natuurgebieden met bossen gaan eraan maar die idioten van greenpeace gaan stenen dumpen tegen overbevissing wat nu net hier helemaal niet speelt.Zuid Europa wel maar dat durven ze niet.Echt knettergek die lui.
Of meer naar het oosten. Protesteren tegen de Russen. Dat doen ze echt geen 2e keer. Selectief protesteren. Wel zo veilig.
@Hunebedbouwer | 28-09-20 | 13:13: Protesteren tegen de walvisvangst, die wordt uitgevoerd door "landen". Dat doen ze luid en duidelijk.
Maar met een boot naar de wateren rond Australie gaan, waar kleine vissers vrolijk haaien uitroeien om hun rugvin; daar zie je Greenpeace niet. Tegen "kleine, arme vissers"? Welnee, dat is veel te riskant voor het Greenpeace-image. Laat anderen die misstand bestrijden aub.
Greenpeace = huichelaars.
Stenen liggen op in gebieden waar het verboden is om te vissen. Zeggen dat ze 'levensgevaarlijk' zijn werkt averechts. Niemand is ooit door en steen aangevallen.
Nou, Pim Foruyn wel, in Gaza ook, en de planeet ook.
Het is daar niet verboden om te vissen.
Hullie kant van het verhaal:
www.greenpeace.org/nl/natuur/42328/ac...
Waar maken ze zich toch druk om...
Dank. Ik denk dat ze zich druk maken over onze planeet.
@Diotima | 28-09-20 | 13:15:
Nee, het is gewoon een verdienmodel. En ze moeten weer een actie verzinnen omdat corona hun gezeik op de achtergrond heeft verdrongen.
@2voor12 | 28-09-20 | 13:17:
Precies. Zie de carrière van Samsom. Inmiddels verdient ie lekker met klimaatquatsch verspreiden.
@2voor12 | 28-09-20 | 13:17:
Verdienmodel roepen is lui redeneren.
Natuurlijk moet dat actievoeren wel bekostigd worden, maar dat is niet het doel. Het verdienmodel is het middel om het doel te bereiken. Als je een historische molen bezoekt dan is de verkoop van meel en rondleidingen het verdienmodel, maar het doel is het behoud van erfgoed.
@Diotima | 28-09-20 | 13:32:
Da is in dit geval het doel het laten doordraaien van de baantjescarrousel.
"... bijzondere onderwaterwereld waar walvissen, dolfijnen en kabeljauwen leven..." De zeezoogdieren hebben het niet makkelijk met de tientallen windmolenparken die er geplaatst worden. Kabeljauwen verdwijnen uit de Noordzee vanwege de oplopende watertemperatuur.
@Diotima | 28-09-20 | 13:32:
Weet je wat lui redeneren is? Met oogkleppen op je eigen overtuiging opdringen door gevaarlijke acties.
@Van Urk | 28-09-20 | 13:41:
Tuurlijk joh, de overbevissing heeft daar niks mee te maken. Grote kabeljauw is al verdwenen sinds de jaren zeventig en kabeljauw gedijt prima in iets warmer water hij komt voor tot zuid Portugal
@miko | 28-09-20 | 14:09: Gerust, maar een kabeljauw paait pas bij een bepaalde watertemperatuur.
Het woord "eigenrichting" borrelt op. Net zoiets als politieagenten neerschieten naar aanleiding van de zaak Breonna Taylor.
Wanneer ik green pies heb is het van een niersteentje.
Als de dames en heren zo door gaan, zinkt er spoedig weer een Greenpeace boot in, of buiten de haven. Laat dat maar aan de vissers over.
Rotsblokken die terug gegeven worden aan de natuur. Wat mooi!
Bergen in Zee.
Laat ze die steneen dan in hun eigen tuin donderen.
REAGEER OOK