Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rapportage New York Times: Trump betaalde afgelopen tien jaar bijna geen inkomstenbelasting

"Even a god king can bleed."

Ja, toch spannend zo vlak voor het eerste live debat tussen Donny en Joe morgen om 03:00 Nederlandse tijd. Eerst even de bevindingen van de New York Times op een rij, volgens de krant gebaseerd op "tax-return data extending over more than two decades for Mr. Trump and the hundreds of companies that make up his business organization, including detailed information from his first two years in office. It does not include his personal returns for 2018 or 2019":

In het jaar dat Trump het presidentschap won betaalde hij slechts $750 euro inkomstenbelasting. In 10 van de 15 voorgaande jaren betaalde hij geen inkomstenbelasting, vooral omdat hij opgaf veel meer geld te verliezen dan te verdienen. Trump imperium zou kampen met "honderden miljoenen" aan schulden waar Trump persoonlijk voor garant staat. Ook is Trump verwikkeld in een decennium-lang conflict met de Amerikaanse belastingdienst over de legitimiteit van een tax refund van $72.9 miljoen die hij claimde én uitbetaald kreeg na het draaien van "huge losses". Als die zaak in zijn nadeel beslist wordt kan dit hem zo'n $100 miljoen kosten.

Het beeld dat de NYT schetst is dat van iemand die beter is in het spelen van een zakentycoon, dan iemand die het daadwerkelijk is. Een gelijksoortig beeld ontstaat in de (ongeacht uw sympathieën zeer aan te raden) Netflix docu Trump: An American Dream.

Alan Garten, een advocaat voor The Trump Organization reageert tegen de Times op de aantijgingen. "(...) most, if not all, of the facts appear to be inaccurate. Over the past decade, President Trump has paid tens of millions of dollars in personal taxes to the federal government, including paying millions in personal taxes since announcing his candidacy in 2015."

Wellicht wel een mooie bijkomstigheid voor Trump is dat de belastinggegevens uitdrukkelijk geen blijk geven van "previously unreported connections to Russia". Total exoneration!

Officiële reactie

Trailer: Trump: An American Dream

Er is altijd een tweet

Social

Duiding door Forbes' taxgirl

Social

Reaguursels

Inloggen

Laat eerst die wet maar zien die zegt dat wat je aan belasting betaald, moet opbaren. Is er niet. Next!

Uni-isme | 29-09-20 | 07:26

De NYT? Laat maar

Rest In Privacy | 28-09-20 | 23:05

De timing qua publicatie is politiek geïnspireerd. Voor de rest zal het allemaal wel binnen de kaders van de wet passen. Ook multinationals betalen relatief weinig. Ook in Nederland

Huub12 | 28-09-20 | 23:02

Trump heeft geen inkomstenbelasting betaald?
Wat zei Warren Buffett ooit? Dat zijn secretaresse meer inkomstenbelasting betaalt dan hij?

MistaRazista | 28-09-20 | 22:47

Het gaat natuurlijk niet om of Trump geen belasting heeft betaald, persoonlijk ken ik genoeg mensen die op de nul uitkomen door slimme constructies in Nederland.
Maar... wat iedereen zorgen zou moeten baren is de grote hoeveelheid vreemd geld en de schulden die Trump en zij bedrijf lijken te hebben. Dat maakt hem als president chantabel en een gevaar voor de nationale zekerheid. Enige vorm van onzekerheid over deze cijfers moet worden opgelost.
Als het niet waar blijkt te zijn, prima. Maar hij moet nu met bewijzen komen.

De Treinende Rechter | 28-09-20 | 20:37 | 2

Welnee, hij houdt die schulden kunstmatig hoog zodat ie dus geen of weinig belasting hoeft te betalen.

WayneGretzky*99* | 28-09-20 | 23:28

Bijna 400 miljoen schuld wat hij kan betalen door wat onroerend goed te verkopen. Heb je een linkje van dat “vreemd geld”? Hij zou natuurlijk ook een foundation kunnen opzetten als de Clintons...

RtotheB | 29-09-20 | 06:40

Nou en?

Gen. Maximus | 28-09-20 | 19:45

Nou laat die cijfers allemaal maar eens zien dan en neem ons mee in het verhaal. Of was dat niet de bedoeling en moeten we afgaan op het verhaal van de ny times? Volgens mij is dat meer een opgebouwd narratief.

Dit soort zaken kun je heel goed onderbouwen. En dat doet men niet. Dus heeft men niks om handen. Fake news.

BrokenTipi | 28-09-20 | 19:36

Alles overziend, toont dit hoe briljant The Don is. De afgelopen jaren is het de ene smeer na de andere beschuldiging door de linkse media. Trump heeft altijd de confrontatie gekozen, al vanaf de primaries in 2016. Hij weet gewoon dat hij nooit fair behandeld zal worden en dus door een head on collision strategie te kiezen heeft de linkse media zichzelf uitgeschakeld en gediscredited.. Meeste beschuldigingen bleken gewoon niet waar of werden ontmaskerd als spinning en bias.. "Bombshell" na "Bombshell" de een nog absurder dan de andere.. De Amerikaanse media consument is murw gebeukt en gelooft het niet meer of heeft andere dingen aan zijn hoofd in deze tijden van crisis. De msm is precies waar Donnie ze wil hebben, ze zijn "the boy who cried wolf".

Rest In Privacy | 28-09-20 | 19:14 | 2

Gaat het goed met je baan bij de amerikaanse overheid? Doe eens een tip doorgeven naar boven, het taalgebruik past niet

Aatje | 28-09-20 | 23:13

Moet je nagaan; van alle instituties vertrouwen de Amerikanen de msm het minst. Ik zou mijn geld er niet op zetten.

RtotheB | 29-09-20 | 06:42

Bedrijven van enorme omvang en per saldo $ 20 miljoen aan belastingen voldaan.... En dan zou hij zelf maar $ 750 aan inkomstenbelasting hebben betaald? Vast fake news!

Jan, Leiden | 28-09-20 | 18:50

En Beatrix al haar hele leven niet. Maar wel AOW cashen. Want Art. 1 GW.

Piet Karbiet | 28-09-20 | 18:29

Trump is een looser.

Lullen over de miljarden die hij zou hebben,
allemaal gelul, hij staat meer dan $400 miljoen rood,
de schooier.

Z'n enige succes was z'n tv serie, het werkelijk énige wat 'm geld opbracht.
Tv host als president.

Voor de rest ook nog geen flikker uitgevoerd als president,
lui varken.

vander F | 28-09-20 | 18:19 | 4

Zouden de oranjes hem niet kunnen helpen die hebben nl ook nog nooit een cent belasting betaald.

likdoorn | 28-09-20 | 18:33

Want meneer F, jij weet dat. Daarom ben jij geen loser.

Walter E. Kurtz | 28-09-20 | 20:08

Niets uitgevoerd? Kijk hier even: promiseskept.com

rechtsomkeerts | 28-09-20 | 22:01
▼ 1 antwoord verborgen

Lekker blijven Trumpen met zijn allen en de nieuwe dictators om ons heen hun gang laten gaan omdat die zo lief zijn.

piet7003 | 28-09-20 | 17:54

In het NYT artikel staat gewoon dat Trump aan belasting betaalde:

2016 - 1 miljoen dollar
2017 - 4,2 miljoen dollar

De 750 dollar is een extra bedrag wat Trump betaalde.
Oftewel het is idd fake news dat hij slechts 750 dollar belasting betaalde.

hellothere | 28-09-20 | 17:41 | 3

Sterker nog, in de totale periode heeft trump bijna 100 miljoen betaald. Vervolgens kreeg hij een kleine 80 miljoen als aftrekpost. En daar zijn ze nu al 10 jaar over aan het bakkeleien. Klinkt als heel normaal voor een groot bedrijf. Zou in NL niks anders zijn.

The2Amendment | 28-09-20 | 18:12

We hebben het hier over z'n inkomstenbelasting,
hij heeft blijkbaar geen inkomsten gehad de laatste 18 jaar.

vander F | 28-09-20 | 18:21

@vander F | 28-09-20 | 18:21:
Ik heb het over inkomstenbelasting.

hellothere | 29-09-20 | 11:12

Waar de grote media netwerken niet over praten en wat je niet in de Nederlandse media zult lezen:

Joe Biden maakte misbruik van de maas in de S-Corporation om loonbelasting te vermijden

De gevestigde media zijn maandag helemaal in de war na een verhaal in de New York Times afgelopen weekend over de belastingaangiftes van de zittende GOP-president Donald Trump, maar het blijkt dat de voormalige vice-president Joe Biden van de democratische kandidaat een reeks mazen in de belastingwetgeving heeft gebruikt om te voorkomen dat hij honderdduizenden dollars aan belastingen door de jaren heen.

In augustus onthulde Chris Jacobs van de Wall Street Journal hoe de familie Biden een zogenaamd "S-Corp" structureerde om te voorkomen dat honderdduizenden dollars aan belastingen moesten worden betaald.

www.breitbart.com/politics/2020/09/28...

Swieberj | 28-09-20 | 17:38 | 2

Daar mag dan ook wel even een topic over komen.

Frau Merkel | 28-09-20 | 19:23

Ik ben whataboutism-moe ...

PSZ-E | 28-09-20 | 21:14

{New York Times = CNN = NPO}
Vooral blijven bashen met fake nieuws, hergekozen wordt Trump sowieso.

glaaf | 28-09-20 | 17:25

En de Trump/Baudet/Wilders basher heeft ook weer even tijd gevonden om te reageren. Het begint een beetje op te vallen!
Ik ken nog een topic over de corruptie bij de VVD van vorige week, je zag of hoorde hem niet.

SpicyMchaggis | 28-09-20 | 17:17

Net voor de verkiezingen vroeg een verslaggever vsn CNN aan Trump: "ga je werkelijk praten met Putin, hij is een oorlogs misdadiger ?"

Zijn antwoord was zo eerlijk en nooit eerder gehoord: ,"Do you really think that we allways had CLEAN hands ? "

Sindsdien fan van de kerel, och en welk bedrijf in Amerika gaat niet voor de laagste kosten, Apple ?

sprietatoom | 28-09-20 | 16:53

VS hebben dus een slimme president. Kan ik nog een hoop van leren

metdedag | 28-09-20 | 16:50 | 6

@* Il Principe * | 28-09-20 | 17:28: En dit artikel gaat over de laatste 10-15 jaar, even bij de les blijven!

rechtsomkeerts | 28-09-20 | 18:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Wie gelooft nu nog de NYT?

Deze krant heeft 3 jaar lang het de leugen gepromoot dat Trump en de Russen tijdens de 2016 verkiezingen met elkaar hebben samengewerkt.

Om nog maar te zwijgen van de vele andere roddels die deze krant over Trump heeft verspreid.

Ook nu weer levert de NYT geen enkel bewijs voor hun beweringen over Trump.

Aangezien de krant dus geen enkel bewijs levert voor hun beweringen kan je het artikel beschouwen als nep nieuws.

Swieberj | 28-09-20 | 16:49 | 4

Om het volk te laten zien dat ze (NYT) daadwerkelijk fake news zijn.

rechtsomkeerts | 28-09-20 | 17:15

@De Eierbal | 28-09-20 | 17:40: Klopt, maar hij laat ze eerst nog even "herrie" maken, zodat ze straks helemaal geknipt en geschoren gaan. Hij had dit al direct kunnen doen (4jaar geleden), maar heeft het express laten borrelen want nu heeft het veel meer impact dan toen,

rechtsomkeerts | 28-09-20 | 22:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zie door de trollen het bos niet meer… allemaal pop-up accounts met agressieve, haaks op het onderwerp geplaatste one-liners. Als dit spreekwoordelijk gezegd een schiettent voor waarheidsvinding was lag de helft nu om. Bewijs beweringen eens met feiten, vertel eens iets nuttigs, inhoudelijks of een persoonlijke anekdote met betrekking tot het onderwerp zodat de ander daar op in kunnen haken of eventueel de bewering kunnen tegenspreken.

Sw.Dwaallicht | 28-09-20 | 16:47

Hij draaide meer verlies dan winst, en als je dan volgens de regels niet hoeft te betalen...

Lebowski72 | 28-09-20 | 16:15 | 2

Dat kan niet want Trump is een top ondernemer , zegt die van zichzelf .

elevator | 28-09-20 | 16:35

Rapportage New York Times zucht, gestopt met lezen.

revolte | 28-09-20 | 15:59 | 3

Inderdaad, wat zegt J3nsen of Lange Frans erover? Dat is veel betrouwbaarder.

Erikjan79 | 28-09-20 | 16:49

Kan jij lezen dan?

Rest In Privacy | 28-09-20 | 16:53

De grap is dat Trump zelf de waarheid zo zou kunnen laten zien als hij zijn tax returns openbaart. Drie keer raden waarom hij dat niet doet.

De Eierbal | 28-09-20 | 17:08

De objectiviteit van de New York Times uitgelegd in quotes van medewerkster Sarah Jeong:

"White men are bullshit"

"White people have stopped breeding. You'll all go extinct soon. This was my plan all along"

"It must be so boring to be white."

"Oh man it's kind of sick how much joy I get out of being cruel to old white men"

Alle quotes komen trouwens uit een oud Geenstijl topic, maar helaas kan ik geen link plaatsen.

johndeer | 28-09-20 | 15:43

Als zo weinig mogelijk belasting betalen een doodzonde is dan gaan we allemaal naar de hel.

Cerpio | 28-09-20 | 15:23

Friedepiepel incluziev Trump.

Schadenfreude | 28-09-20 | 14:44

Er is een cultuurverandering aan de gang die alle westerse landen naar een nieuw westen moeten hervormen waarin de rijkdom eerlijker verdeeld moet worden, iedereen dezelfde rechten krijgt die het nog niet heeft en er geen oorlog meer kan ontstaan vanwege ongelijkheid. Europa is al heel ver maar Trump, Poetin en Xi zitten nog in de weg. In het Midden Oosten is Israël nog een majeur obstakel maar daar wordt ondertussen al wel 40 jaar aan gewerkt om het landje op de knieën te krijgen. De strijd gaat net zolang door totdat al het Westerse kwaad is vernietigd en er een nieuwe regenboogwereld is ontstaan. Dan de weersverwachting. Morgen onstuimig weer met temperaturen van 18 tot 19 graden.

Tiscali-2 | 28-09-20 | 14:21 | 8

Mensen die het hards roepen om gelijkheid zijn vaak degene die aansporen tot oorlog. Hitler, Stalin, Mao, PolPot... Allemaal predikte voor gelijkheid met als resultaat massamoord.

johndeer | 28-09-20 | 15:02

@SinisterNL | 28-09-20 | 15:01: De waarheid onder ogen zien is niet altijd leuk. I.p.v. valium waarmee u, zo begrijp ik, het probeert te verzachten wend ik mij tot andere genotsmiddelen. Totdat die ook verboden worden. Dat bedoel ik met genieten zolang het kan. Een fijne dag verder.

Tiscali-2 | 28-09-20 | 16:08

ik ben een alluhoedje, maar jij bent niet goed snik.

ikworstelengadouchen | 28-09-20 | 16:27
▼ 5 antwoorden verborgen

Als het waar is gaat het erom of hij onterecht weinig belasting betaalde. Dat las ik nog niet.

Koonkluk Huis | 28-09-20 | 14:21 | 4

@Kuifje-naar-Brussel | 28-09-20 | 15:29: zeker. En tegen de clintons. En tegen Biden. En Obama komt ook nog aan de beurt. Zodra de epstein onderzoeken verder komen gaan er veel democratische kopstukken sneuvelen.

The2Amendment | 28-09-20 | 18:15
▼ 1 antwoord verborgen

Eerlijk gezegd boeit het me niet zoveel dat de heer D. Trump in de VS te weinig belasting zou hebben betaald. Ik heb wel wat anders aan mijn hoofd.

Motleycrew | 28-09-20 | 14:15 | 6

@Kim-Jung-Un | 28-09-20 | 15:23:
Ik denk dat jij wat moeite hebt met begrijpend lezen:
"Also hanging over him is a decade-long audit battle with the Internal Revenue Service over the legitimacy of a $72.9 million tax refund that he claimed, and received, after declaring huge losses. An adverse ruling could cost him more than $100 million."
Dit loopt al 10 jaar, dus ver voor de aanvang van het presidentschap van Trump.

* Il Principe * | 28-09-20 | 17:32

@* Il Principe * | 28-09-20 | 15:08: en als ze tegen jou een onderzoek opstarten is dat ook direct een feit?

The2Amendment | 28-09-20 | 18:19

@* Il Principe * | 28-09-20 | 17:32: dus ze zijn al 10 jaar bezig en hebben nog steeds geen hard bewijs. Sure. Dan komt het er ook niet.

The2Amendment | 28-09-20 | 18:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Dems zijn in paniek.
Proberen alles om Mr Trump onderuit te halen.
Ze hebben alleen niet in de gaten, met hun domme gedrag, dat ze alles weer in hun gezicht terug geslingerd krijgen.

Gokmaar | 28-09-20 | 14:14 | 3

Trump was toch zo voor transparantie?

Rest In Privacy | 28-09-20 | 16:54

De grap is dat Trump zelf de waarheid zo zou kunnen laten zien als hij zijn tax returns openbaart. Drie keer raden waarom hij dat niet doet.

De Eierbal | 28-09-20 | 17:09

Pas op, straks blocked Beste Landgenoten je nog...

KlauwnBassie | 28-09-20 | 14:17

Shell.

zwartzondersuiker | 28-09-20 | 14:40

Ze weten ook wel weer de juiste foto erbij te plaatsen.
Ik heb werkelijk nog nooit 1 ontspannen leuke gezellige lachende foto van hem gezien.

laurentius | 28-09-20 | 14:06 | 4

@James St John Smythe | 28-09-20 | 14:21: negative. Trump is een man van het volk

SinisterNL | 28-09-20 | 15:00
-weggejorist-
Uken Duuk | 28-09-20 | 16:31

@James St John Smythe | 28-09-20 | 14:21: Duidelijk heb je nog nooit een speech op zijn rally's gezien!

rechtsomkeerts | 28-09-20 | 17:56
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Jan3863 | 28-09-20 | 13:58 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

In ieder geval moet iemand hem even via de teleprompter informeren waar hij ook al weer gestudeerd heeft.

The2Amendment | 28-09-20 | 14:16

Hé kijk, iemand gooit er een whataboutism in. Wat verfrissend.

Erikjan79 | 28-09-20 | 16:50

Hier hebben ze het toch al 4 jaar over?
Dat dit nu """uitlekt""" is puur om de aandacht van Ilhan Omar af te houden.

Historicuck_Han | 28-09-20 | 13:53

Rijke mensen betalen sowieso weinig of geen belasting. Dat is ook in Nederland zo. Belasting betalen is uitsluitend voorbehouden aan de middenklasse die steeds meer wordt uitgeknepen.

HoniSoit | 28-09-20 | 13:51 | 4

Ben ik ff bij dat ik rijk ben en geen middenklasse pauper.

The2Amendment | 28-09-20 | 14:17

Dan zijn ze niet rijk.

unshift | 28-09-20 | 14:43

Percentueel betaal ik inderdaad weinig belasting (1,5% - 2%), maar absoluut is dat natuurlijk een aantal keer modaal.

Erikjan79 | 28-09-20 | 16:52
▼ 1 antwoord verborgen

En toch, geen oorlog begonnen. Ik vind het geweldig.

dyslexieman | 28-09-20 | 13:42

Op meetings van Trump scanderen de mensen: "we love you Mr.Trump". Dat is nog nooit eerder gebeurt zelfs niet bij Reagan of Kennedy. Hoe komt dit? Trump staat als een blok graniet 1000% voor de westerse leefwijze. Hier zouden de Nederlandse dames en heren politici een voorbeeld aan moeten nemen. Dat willen we namelijk hier ook.

streknek | 28-09-20 | 13:37 | 9

Lijkt me dat naar rato belasting betalen grotendeels voor onze westerse leefstijl heeft gezorgd. Of wil je zelf die snelwegen aanleggen, scholen/ziekenhuizen bouwen en dijken onderhouden ...???

Tooibooi | 28-09-20 | 15:20

Weet je bij wie ze ook in grote getalen stonden te scanderen dat hij geweldig was?

De Eierbal | 28-09-20 | 17:09

@De Eierbal | 28-09-20 | 17:09: obama

The2Amendment | 28-09-20 | 18:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Wie kan mij verklaren waarom veel Trump aanhangers hier zo veel taal- en schrijffouten maken ?

oldandwise | 28-09-20 | 13:32 | 25

Het juiste woord is niet verklaren maar uitleggen.

The2Amendment | 28-09-20 | 14:18

“Anyone who can only think of one way to spell a word obviously lacks imagination.”

Joris Beltsin | 28-09-20 | 14:21
▼ 22 antwoorden verborgen
-weggejorist-
SoGeilNL | 28-09-20 | 13:30 | 3

four more years!!

win | 28-09-20 | 13:25 | 1

read my lips !

KlauwnBassie | 28-09-20 | 14:08

Op dit niveau kun je altijd rommelen en schuiven met geld
Daar hoeft Trump zich helemaal niet schuldig aan te hebben gemaakt, maar wie wat heeft en wie wat betaald is op niveau altijd onduidelijk.

Lees dit stukje maar eens over Tata-steel:
www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/DMF20...

Tata IJmuiden:
- Zit in geldnood
- Probeert geld te lenen
- Koopt steenkool en ijzererts in bij zusterbedrijf in Singapore voor 2 miljard meer dan zij het daar inkopen
- Betalen 10 tot 15 miljoen pond voor het gebruik van de naam 'Tata'
- Leent 685 miljoen euro uit aan andere Tata-bedrijven die daar niet voro garant staan
- Heeft in acht jaar nog niets van de 390 miljoen vennootschapsbelasting voldaan, door hoge rente op de leningen die Tata in 2007 heeft afgesloten om Corus over te nemen.
- Het personeel op de werkvloer wordt afgeknepen, 1000 ontslagen weten af te wenden
- Er komen steeds meer managers die 45 miljoen euro aan bonussen hebben ontvangen in 9 jaar
- De Indiase ICT kost tientallen miljoenen waar niets daadwerkelijk tegenover staat.
- wil coronasteunmaatregelen van Nederlandse overheid. Bedrijfstop heeft een aanvraag gedaan voor overheidskredietgarantie voor een lening van 150 miljoen.

"„Als niemand Tata tegenhoudt, gaat men door totdat er niets meer rest dan een rokend, failliet en sterk vervuild sterfhuis, waar de overheid zich verder over mag ontfermen. Net als over het personeel.”

kloopindeslootjijook | 28-09-20 | 13:24 | 2

Coronasteunmaatregelen van Nederlandse overheid betekend Coronasteunmaatregelen van de werkende Nederlandse bevolking. De overheid werkt enkel als rover en verdeler, en dat hoort niet.

unshift | 28-09-20 | 14:49

Als Tata ruim boven de marktprijs inkoopt van een zusteronderneming is dat niet in het belang van de aandeelhouders, en kan het bestuur worden vervangen.

1nfidel | 28-09-20 | 15:31

De echte sandalen zitten aan de kant van Biden.............. maar daar zwijgen de media over.
======
Trump bekritiseerd media omdat deze media de Hunter Biden-schandalen heeft negeert.

President Trump heeft zondag misschien een vooruitblik gegeven op het aanstaande presidentiële debat van deze week toen hij verslaggevers in het Witte Huis vroeg waarom ze - naar zijn mening - terughoudend waren om de zakelijke betrokkenheid van Joe Biden's zoon Hunter Biden in Rusland, Oekraïne, te onderzoeken. en China terwijl zijn vader vice-president was.

"Als we een media hadden die eerlijk was - zelfs maar redelijk - zou dit het grootste verhaal in jaren en jaren zijn", zei Trump. "Dan heb je recht op echte Pulitzer-prijzen, niet op de nepcommissie die deze nepprijzen weggeeft."

www.foxnews.com/politics/trump-jr-cal...

Swieberj | 28-09-20 | 13:22 | 8

@Stijlloze nick | 28-09-20 | 15:33:
Maar volgens de politiek normen in Nederland ben je den een geweldige staatsman kijk maar bij de NPO.

dik van alster2409 | 28-09-20 | 15:52

@Stijlloze nick | 28-09-20 | 15:33: dan stel ik voor dat ie premier van NL gaat worden. Past prima.

The2Amendment | 28-09-20 | 18:26

@Stijlloze nick | 28-09-20 | 15:33:
Narcisten kunnen uitstekende leiders zijn. De beleidskeuzes die hij heeft gemaakt zijn stuk voor stuk voltreffers.
In den beginne werd hij door iedereen uitgelachen, republikeinen moesten hem niet. Het is tegen het onvoorstelbare aan wat deze man heeft bereikt. Wat u niet ziet is dat de media voor 90% tegen hem is. Wat U niet ziet is dat alle techbedrijven achter de dems staan. Wat u niet ziet is de democraten 4 jaar lang hem hebben geschoffeerd met fantasie verhalen. Wat U niet ziet is dat hij een meester is in het geo politieke schaakspel.
Ik zou tientallen voorbeelden kunnen geven over de voltreffers maar dan zult u uw eigen voordelen aan de kant moeten schuiven en die kans acht ik minder dan 1%.
Mijn punt, waarom u vroeg, is exact het omgekeerde. Trump staat boven de partijen en de leugenaars en charlatans zijn degenen die u denkt dat het niet zijn.

lalalilo | 28-09-20 | 18:48
▼ 5 antwoorden verborgen

.. maar goed. Trump 20202 graag, meneer is de last man standing voor de westerse samenlevingen.
Hier zijn wij al verloren en uw EU werkt aan uw omvolking. Terwijl touristen het land uitgejaagd worden tekenen uw globalisten voor Marra-kech 2. Een verdrag dat u verplicht to meer. Meer. Meer verwarde mannen. Die u een gratis huis moet geven, direct naast u.
U DENKT dat dit niet waar is omdat de NOS daar met geen kik over rept?
Houzee kameraad, als ik nog even mag van joris.

Kniel voor BLM, KOZP en spijbel voor het klimaat. Houd u 1,5m afstand?

Jan Passant mk2 | 28-09-20 | 13:21 | 3

Exact, Trump komt op voor z'n eigen land. Dat snappen de heren die alles willen globaliseren niet. Zelfs hier in de Nederlandse media vinden mensen het belachelijk dat Trump zijn eigen markt beschermd tegen Chinezen. Hoezo heb je daar problemen mee? Zijn markt, hij is daar president, dan doet ie gewoon z'n werk: mensen _daar_, zijn eigen inwoners, aan het werk houden en _daar_ de economie draaiende houden.
Hadden wij maar zo'n leider!

memanta82 | 28-09-20 | 13:30

@memanta82 | 28-09-20 | 13:30:
Allemaal waar. Toch rekenden globalisten haarfijn uit dat het (voor hen) goedkoper is Chinese rommel te importeren. De fabriek naast hun villa doen sluiten is ook nog eens goed voor het klimaat en voordelig bij de verkoopwaarde van onroerende zaak.
Arbeiders in de bijstand is weer goed voor hoger geschoolde gloablisten die niets anders kunnen dan directeur van het UWV worden. Asielzoekerij levert banen op voor hoger geschoolde globalisten bij de AZC's. Ga nog maar even zo door.
Het is gewoon puur egoïstisch eigenbelang, alleen anders dan wij gewend waren.

Jan Passant mk2 | 28-09-20 | 13:36

@Jan Passant mk2 | 28-09-20 | 13:36:
Maar wel een iPhone kopen he Jan?

Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 13:48

Trump gaat waarschijnlijk verliezen van Biden in november. Maar, mocht hij toch winnen dan bestaat er een aanzienlijke kans dat hij in 2021 persoonlijk failliet gaat. Tegen die tijd moet hij zo'n 400 miljoen dollar aan leningen terugbetalen. Geld dat hij helemaal niet heeft.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 13:21 | 12

@Où est Charlie? | 28-09-20 | 13:59: Is Obama failliet?

Rest In Privacy | 28-09-20 | 15:32
▼ 9 antwoorden verborgen

De mainstream media weigeren opnieuw verslag uit te brengen over de moord op een jong, blank jochie dat eerder deze week in zijn eigen huis is doodgeschoten.
De vierjarige Rowan Sweeney stierf maandagmorgen vroeg in de armen van zijn moeder nadat een zwarte in zijn huis in Struthers, Amerika, het vuur opende.

WKBN meldt dat twee mannen en twee vrouwen, waaronder de moeder van de jongen, ook schotwonden opliepen tijdens de aanval die werd uitgevoerd door een man die werd beschreven als een “jonge, lichtgekleurde zwarte man”.

Volgens WFMJ onthulde de Officier van Justitie van de stad, John Zomoida Jr, dat de moeder van de jongen, “de dader smeekte om haar zoon niet dood te schieten, terwijl de dader het pistool tegen het hoofd van Sweeney plaatste en twee keer schoot”.

Rowan’s vader, David Sweeney, zei tijdens een persconferentie dat zijn zoon de liefste jongen was en dat ze van hem houden en hem missen.

Ondanks de afschuwelijke kindermoord die bijna een week geleden plaatsvond, hebben de mainstream media grotendeels nagelaten verslag te doen van het gebeuren.

In augustus werden de nieuwskanalen op social media afgefakkeld voor het negeren van de dood van de vijfjarige Cannon Hinnant, nadat hij in zijn voortuin was geëxecuteerd door een zwarte man.

dik van alster2409 | 28-09-20 | 13:20 | 2

Wat ik vooral verbijsterend vind is dat niemand zich druk maakt over het feit dat de IRS deze informatie heeft gelekt. De belastingdienst heeft als geen ander het recht om in ieders privé te wroeten en daar hoort de hoogste vertrouwelijkheid tegenover te staan. Als dat voor een president al niet meer lukt dan is er maar weinig hoop voor al die andere burgers.

Joris Beltsin | 28-09-20 | 13:16 | 5

@heldheino | 28-09-20 | 13:22: Biden is geen president, dus dan hoeft het niet. (helaas heel makkelijk verweer)

Nuchternederland | 28-09-20 | 13:38

@heldheino | 28-09-20 | 13:22: Als Biden straks president wordt, moet hij er ook aan geloven, qua belastingaangifte.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 13:39

@Kuifje-naar-Brussel | 28-09-20 | 13:19:
Er is geen wettelijke verplichting. Als een president weigert dan kunnen in een democratie de kiezers zich hierover uitspreken en dit gedrag eventueel corrigeren. Als u meent dat het schenden van grondrechten gerechtvaardigd is alleen omdat ´het stinkt' dan bent u uw liberale en morele kompas behoorlijk kwijt. Wellicht past Antifa of iets englinksigs dan beter bij u.

Joris Beltsin | 28-09-20 | 14:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedereen die het zich kan veroorloven om een heel regiment aan mensen in te huren om de financiële lasten zo laag mogelijk te houden is in principe een belasting ontwijker.
Denk dat starbucks, suikerberg, musk en bezos zich met dezelfde praktijken bezighouden.

Zolang er gebruikt gemaakt wordt van de (ruimte in) regels is het misschien opzienbarend maar niet juridisch fout. Ethisch ligt het uiteraard anders

Janhoo | 28-09-20 | 13:14 | 7

Wat ethisch is kan een ieder anders over denken. Zeker in het Amerikaanse model.

aflaatverkoper | 28-09-20 | 13:46

@_pacman_ | 28-09-20 | 13:20: omdat hij in dit geval de leider van de westerse wereld is. Geld moet rollen en het liefst naar jezelf toe. Sta je op het wereldtoneel. Dan is het een betere positie om te zeggen hier mijn belasting gegevens en kijk eens hoeveel ik de afgelopen jaren heb afgedragen. Ik (lees Trump) ben een man van het volk en betaal net zoals als jullie mee aan BV Amerika

Janhoo | 28-09-20 | 15:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Aan de ene kant hebben we de talloze roddel/smeer verhalen die de media over Trump publiceren. Zonder dat ze onderbouwd worden met bewijzen.
Aan de andere kant hebben we de onderzoeken naar de familie Biden, die worden onderbouwd met feiten!, maar waar veel media over zwijgen en die u niet in de Nederlandse media zult lezen.
Hunter Biden ontving een overboeking van $ 3,5 miljoen van de Russische miljardair: rapport van de Senaat

Hunter Biden ontving een bankoverschrijving van $ 3,5 miljoen van Elena Baturina, de rijkste vrouw in Rusland en de weduwe van Yury Luzhkov, de voormalige burgemeester van Moskou, de Senaatsrepublikeinen onthulden in hun rapport over het werk van de jongere Biden in Oekraïne.

dik van alster2409 | 28-09-20 | 13:14 | 2

Jamaar daar heeft hij heel hard voor gewerkt, echt waar, dus dat telt niet.

Nuchternederland | 28-09-20 | 13:35

De grap is dat Trump zelf de waarheid zo zou kunnen laten zien als hij zijn tax returns openbaart. Drie keer raden waarom hij dat niet doet.

De Eierbal | 28-09-20 | 17:11

Trump heeft veel bereikt in de afgelopen 4 jaar.

Van het afremmen van de illegale migratie, historische gevangenis/belasting hervorming tot handelsdeals ( b.v. vervanging van Nafta) tot historische vredesdeals in het Midden-Oosten en tussen Kosovo en Servië.

Ook is Trump geen enkele oorlog begonnen. Hij houd zijn belofte stand om troepen terug te trekken en is bezig met vredesonderhandelingen in Afghanistan.

Ook onderhoud hij betrekkingen met land landen als Rusland en NK en blijft praten in plaats van oorlog voeren.

Het is dus voor de Democraten ( en hun vriendjes in de media!) moeilijk om Trump beleidsmatig aan te vallen.

Daarom richten de media zich vooral op roddel/smeer artikelen over Trump.

En dit artikel over Trump in de NYT is een van de vele smeer artikelen. En ook voor dit artikel kan de NYT geen enkel bewijs overleggen.

We moeten deze krant die berucht is vanwege hun anti-Trump houding maar geloven. In het verleden heeft de krant veel artikelen geschreven over Trump die dan later onjuist bleken te zijn.

Waarom zouden we dit keer de krant geloven zonder dat deze krant hun artikel kan onderbouwen met feiten?

Swieberj | 28-09-20 | 13:13 | 5

@Capt. Iglo | 28-09-20 | 13:22:
Soedan heft zich ook aangesloten dat was toch een schuilplaats voor terroristen tegen Israël.

dik van alster2409 | 28-09-20 | 13:38

@Capt. Iglo | 28-09-20 | 13:22: En ondanks dat het allemaal niks voorstelt en gemakkelijke luchtfietserij was klaarblijkelijk heeft Obama in 8 jaar precies 0,0 gerealiseerd. Behalve wat oorlogen uiteraard.

The2Amendment | 28-09-20 | 14:22

@The2Amendment | 28-09-20 | 14:22: hoor je mij zeggen dat Obama geweldig was? Obama is weg, het gaat nu over Trump en die heeft er gewoon niks van gebakken.

Capt. Iglo | 28-09-20 | 14:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Als hij veel knaken heeft verdiend en legaal weinig belasting heeft betaald: dikke prima.

Als hij weinig knaken heeft verdiend en legaal weinig belasting heeft betaald: dikke prima.

Ik zie de nieuwswaarde niet totdat de IRS met een statement komt dat er frauduleus is gehandeld. En in dat geval wordt de financiële man van het Trump concern de ' fall guy' dus is er nog niets aan de hand.

_pacman_ | 28-09-20 | 13:11 | 5

@Où est Charlie? | 28-09-20 | 13:28: Wanneer je na een aantal jaren meer geld hebt dan je had als startkapitaal.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 13:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Alle zeilen bijzetten nu! Alles wat Trump in een kwaad daglicht kan stellen komt de komende weken op de voorpagina's van alle kranten. Of er nou bewijs is of niet, dat maakt niet zoveel uit, als Trump maar neergezet kan worden als een slecht persoon.

JackStick | 28-09-20 | 13:10 | 2

maar dat is ie ook ..

justinianus | 28-09-20 | 14:15

De grap is dat Trump zelf de waarheid zo zou kunnen laten zien als hij zijn tax returns openbaart. Drie keer raden waarom hij dat niet doet.

De Eierbal | 28-09-20 | 17:12

Niets wat een linksgekkie zo woest maakt als iemand die niet cancelbaar blijkt, zie Trump en ook JK Rowling. Niet te geloven hoeveel haat dat oplevert.

me,myself and IK | 28-09-20 | 13:10 | 1

Als hij niet herkozen wordt zou je dat als het ultieme cancelen kunnen zien.

bitterpete | 28-09-20 | 13:18

Hij heeft al jaren de tijd gehad zijn belastingaangifte openbaar te maken (zoals zijn voorgangers deden), heeft ie nagelaten. Dan doen er journalisten onderzoek en komen met iets, dan is het fake nieuws. Er is een hele simpele oplossing en dat is gewoon met bewijs komen maar dat laat ie na. Hij heeft de schijn op z’n minst tegen. Het is sowieso al jaren bekend dat hij de rijke, succesvolle zakenman speelt maar dat ie in werkelijkheid van schulden leeft.

Capt. Iglo | 28-09-20 | 13:09 | 5

'het is sowieso al jaren bekend..' Dat lijkt me een sterke bron of verwijzing. Het zusterblaadje van de Völkischer Beobachter scharrelt al 4 jaar met deze onbewezen beschuldigingen en insinuaties,terwijl ze de gekende oplichters- en corruptie-familie Biden zelfs een puike president, met kleine letter dan,zouden vinden. De NYT is zelfs geen alternatief meer in hoge nood voor toiletpapier. De krant is samen met zusje WaPo te vies voor stront. Maar dat wist je al natuurlijk.

hertogvanzottegem | 28-09-20 | 14:14

Goed plan. Met bewijs komen. Zoals een drugstest voor Sleepy Joe !!!

The2Amendment | 28-09-20 | 14:24
▼ 2 antwoorden verborgen

4 november als sane en decent Amerika alle drie de huizen weer in zijn bezit krijgt. Het Trump kartel achter tralies belandt en elke R sycophant de politiek uit wordt gebonjourd. Het worden 8 mooie jaren.
Kan de partij van Lincoln zichzelf ook weer opnieuw uitvinden, zou fijn zijn.

Linkse Zakkenvuller | 28-09-20 | 13:09 | 5

Sane en decent, haha grapjas.
Dat kenmerkt de echte linkse persoon: zijn eigen stroming "sane en decent"vinden. De morele superioriteit over de ander.

Nuchternederland | 28-09-20 | 13:33

@me,myself and IK | 28-09-20 | 13:15: je bedoelt: 'door de Democraten' ,wel een belangrijk verschil.

hertogvanzottegem | 28-09-20 | 14:18

hi hi, net zoals ze 4 jaar geleden op rozen zaten met killary.

The2Amendment | 28-09-20 | 14:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat Trump doet doe ik ook en proberen we allemaal toch?
Maar wat vinden we van het FEIT dat Biden, Pelosi, Obama, Clinton en dergelijke allemaal schatrijk uit hun politieke carrière komen? Eigenlijk kan dat niet van het normale salaris.
Trump neemt geen salaris al vier jaar lang.

Gele Beer | 28-09-20 | 13:09 | 4

@Capt. Iglo | 28-09-20 | 13:13:
Hahaha, Grifter families.
De boot van Cat. Iglo is zeker de Nuevo Naivo.
Zoek eens op hoeveel miljoenen dollars deze families op hun bankrekeningen hebben staan.

Où est Charlie? | 28-09-20 | 13:35

Nou, als je in de familie Pelosi gaat spitten kom je ook wel het een en ander tegen. Die ouwe tang is echt geen lief, sociaal altruistisch omaatje hoor. Ze zijn alleen een stuk gehaaider dan de horkerige Trumpanzee.
Trouwens, ondanks alle sexschandalen van Trump, volgens mij is de enige president die met de billen bloot moest tijdens zijn ambtstermijn Ome Bill. Dus ik wacht nog steeds af waar alle bewijzen tegen aanrander Trump blijven. En jezelf af laten kopen is onzinnig, als je echt wat hebt kun je na de rechtszaak veel en veel meer eisen, als je in het gelijk wordt gesteld.
Dus ja...

Graaisnaaiert | 28-09-20 | 14:02

Stel je voor dat Rutte dit deed. 100% zeker dat jij schande zou spreken.

De Eierbal | 28-09-20 | 17:13
▼ 1 antwoord verborgen

Hij heeft nog altijd een stuk meer belasting betaald dan Biden die alleen maar belastinggeld opmaakt. Daarnaast geeft hij meer dan 22.000 mensen dagelijks werk waar allemaal belasting over betaald is.

Hunter S. Thompson | 28-09-20 | 13:07 | 4

Als Hunter Thompson mag je wel een wat linkser gedachtengoed naar buiten dragen.

Wilhelm Tell | 28-09-20 | 16:26

Federal income taxes paid in 2017 (jointly with spouse):

Joe Biden - $3,742,974
Kamala Harris - $516,469
Bernie Sanders - $343,882
Elizabeth Warren - $268,484

Donald Trump - $750

De Eierbal | 28-09-20 | 17:13
▼ 1 antwoord verborgen

Vanochtend ook om de tien minuten op StaatsRadio 1 te horen. Toen er een opmerking kwam van een luisteraar waarom dit steeds genoemd werd was het antwoord "ja want dit is heel belangrijk om te weten".
Dus de belastingaangifte van jaren geleden van een president van een land duizenden kilometers ver weg is heel belangrijk volgens de staatsjournalisten hier. En echt niet omdat het toevallig een president is waar ze een hartgrondige hekel aan hebben. Echt niet hoor.

2voor12 | 28-09-20 | 13:07 | 4

@Stijlloze nick | 28-09-20 | 13:10: Geen van de voorgaande andere presidenten had een miljoenen / miljarden concern op zijn naam staan. Het is niet verplicht, ik zou ze ook de vinger geven.

_pacman_ | 28-09-20 | 13:16

@Stijlloze nick | 28-09-20 | 13:10: waarom doe jij er alles aan de fascistische DNC en haar corrupte top te verdedigen? Strakkies kan jouw soort van Durham cs gaan genieten.... want Orange Man Bad wordt wél herkozen,ondanks groots opgezette stemfraude door je geestverwanten over there...

hertogvanzottegem | 28-09-20 | 14:23
▼ 1 antwoord verborgen

Ik weet niet meer wat waar is rondom alle beschuldigingen.
Wat wel waar is, is dat de media er alles aan doen om Trump kapot te maken en het hen ook al lang niet meer om objectieve verslaggeving gaat.

memanta82 | 28-09-20 | 13:05 | 4

Komop, Trump is een financiële boef. Maar wel een slimme. Kijken hoever hij ermee weg komt.

Raspatat | 28-09-20 | 13:10

De democrats begonnen de eerste dag dat Trump werd gekozen met dit smerige spelletje. Natuurlijk, het hoort er enigszins bij. Maar accepteer ook je verlies, hij is tenslotte democratisch gekozen. Dat hele demoniseren van Trump is tot een heel nieuw niveau verheven, en het slaat inmiddels nergens meer op.

memanta82 | 28-09-20 | 13:18

De grap is dat Trump zelf de waarheid zo zou kunnen laten zien als hij zijn tax returns openbaart. Drie keer raden waarom hij dat niet doet.

De Eierbal | 28-09-20 | 17:15
▼ 1 antwoord verborgen

Het is toch een sport om als ondernemer zo weinig mogelijk belasting te betalen? Dat is in Nederland zo, in de USA zo en in de zuidelijke landen van de EU helemaal.

klaas24 | 28-09-20 | 13:05

Dit zaadje is door de oppositie al zo'n 15 jaar geleden geplant en blijven ze keer op keer maar weer opnieuw oogsten. Denk niet dat iemand er nog in trapt, al stoppen ze het in een gelikte rapportage van 10.000 woorden.
.
Weetje, eigenlijk is het best wel zwak. Twee dagen voor het eerste debat, moet je altijd met de grootste bombshell komen, maar het enige waar ze mee komen is een oude koe uit de sloot.

heldheino | 28-09-20 | 13:04 | 3

15 jaar gelden toen trump nog lid was van de democratische partij.. en als dit allemaal zo bekend is.. waarom maakt Trump zich er dan zo druk over

je ne regrette rien | 28-09-20 | 13:09

@je ne regrette rien | 28-09-20 | 13:09: Die maakt zich er niet druk om. Die doet alles af als fake news en tijdens het debat heeft hij een Rosie O'Donnel weerwoord paraat.

heldheino | 28-09-20 | 13:37

De grap is dat Trump zelf de waarheid zo zou kunnen laten zien als hij zijn tax returns openbaart. Drie keer raden waarom hij dat niet doet.

De Eierbal | 28-09-20 | 17:15

Een waar voorbeeld voor ons allen dus! Belasting = Diefstal!

Ir. Hak | 28-09-20 | 13:04

Trump kan in ieder geval nooit zeggen: "Die linkse hobby wordt van mijn belastingcenten betaald. "

oldandwise | 28-09-20 | 13:03 | 3

Hij betaald genoeg belasting via zijn bedrijven.

2voor12 | 28-09-20 | 13:08

@2voor12 | 28-09-20 | 13:08: Die allemaal verliesgevend zijn. Hooguit draagt hij sociale premies af.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 13:15

Zoals met de meeste smeer artikelen die de media over Trump verspreiden blijft het een roddel verhaal dat niet op feiten is gebaseerd.

De NYT kan geen enkel bewijs overleggen dat het artikel op feiten berust.

Aan de andere kant hebben we een verhaal over de Biden familie die geld ontving van Rusland en op feiten en degelijke onderzoek is gebaseerd en die door de media word genegeerd.
==================

Hunter Biden ontving een overboeking van $ 3,5 miljoen van de Russische miljardair: rapport van de Senaat
nypost.com/2020/09/23/hunter-biden-re...

Swieberj | 28-09-20 | 13:02 | 2

Trump betaalt z'n dochter een consulting fee van $850.000 om minder belasting te betalen.

De Eierbal | 28-09-20 | 14:30

De grap is dat Trump zelf de waarheid zo zou kunnen laten zien als hij zijn tax returns openbaart. Drie keer raden waarom hij dat niet doet.

De Eierbal | 28-09-20 | 17:15

Haha, en dan zijn reactie ook, Fake News.
Och och, en vervolgens is het ook niet echt snugger om dit de dag voor het debat naar buiten te brengen, want dan geef je hem ammo om juist in de slachtofferrol te kruipen en de betreffende krant van heksenjacht en partijdigheid te beschuldigen.
Serieus, het zal me echt aan de reet roesten wie van de 2 het wordt maar dit is tactisch de zoveelste blunder vanuit het anti-Trump kamp.
Alsof je een kanon laadt en richt en vervolgens het doelwit telefonisch op de hoogte stelt dat je hem gaat beschieten.

Graaisnaaiert | 28-09-20 | 13:02 | 3

Het blijft "nep nieuws" zolang er geen bewijzen worden overlegd voor het artikel.

De media hebben zoveel roddel/smeer verhalen over Trump verspreid (zonder dat er enig bewijs voor was) dat veel mensen terecht deze media niet meer geloven.

Swieberj | 28-09-20 | 13:03

Ja, mooi hè. In het gebuitel om Trump zwart te maken vergeten die linkse smeerpijpen dat het vooral in het voordeel van Trump is. Daarnaast schofferen ze ook een deel van het publiek. ZelfS ik denk als ik naar de NPO luister; ‘denken jullie dat ik gek ben ofzo?’

BozePaarseMan | 28-09-20 | 13:09

Er zijn 3 groepen mensen.. 1 grote groep Trumpfanboys (best veel hier). Alles wat hij doet is goed. Elke pointer naar fout gedrag is fake news.
Groep 2: Trump is Satan. Alles wat hij doet is fout. Al zou hij een hond vriendelijk aaien, dan nog is het fout.
3, een hele kleine groep: Trump is best een rare president, one way or the other, maar hij doet ook gewoon goede dingen. Hij is foutloos noch fout. Hij is een mens. Elke uitdpraak richting hem moet je opnieuw wegen, ongeacht de bron.

Zou mooi zijn als iedereen een beetje meer #3 kon zijn. Futiele hoop denk ik.

DeJemelscheet | 28-09-20 | 13:00 | 7

@James St John Smythe | 28-09-20 | 13:06:
En dat zijn dan nog allemaal mensen die door Trump zelf hand-picked collegas waren en later weer zijn afgeserveerd of opgestapt. Niet eens democraten!

Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 13:09

@James St John Smythe | 28-09-20 | 13:06: wat heb jij,buiten je opsomming zonder bronvermelding,eigenlijk bereikt? Haat is altijd een slechte motivering om tot een oordeel te komen. Het maakt niet zo'n sterke indruk,om het vriendelijk te zeggen.

hertogvanzottegem | 28-09-20 | 14:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Niets betalen is 1 ding, maar was het strafbare ontduiking of niet? Alle bedrijven declareren hun verlies om geen/minder belasting te betalen, dat trek je van je winst af, maar inkomstenbelasting zou je dan nog steeds moeten betalen? Dit is nog beetje halve info.

een_mike | 28-09-20 | 13:00

Van belastingeld worden mensen ondersteund die het minder hebben. Gehandicapten bijvoorbeeld. Openbare werken gefinancierd. Ik ben trots belasting te betalen.

Red shirt | 28-09-20 | 12:59 | 9

Ingehouden heffingen op je bijstand is niet belasting betalen zoals velen van ons wel doen.

Lorejas | 28-09-20 | 13:13

Dan heb je zeker nog nooit bij de overheid gewerkt. Belastingen worden vooral gebruikt om dingen heel omslachtig heel inefficiënt te proberen om er vervolgens meestal in te falen. De vuistregel die doorgaans opgaat is: Overheid is drie keer zo duur als de vrije markt tegen een derde van de kwaliteit.
Zo min mogelijk belasting betalen is daarom een morele plicht aan uzelf.

Joostmochtnietsweten | 28-09-20 | 13:49

Hear, hear.

De Eierbal | 28-09-20 | 17:16
▼ 6 antwoorden verborgen

Hoe meer van dit soort streken, hoe populairder hij wordt.

Montgomery Burns | 28-09-20 | 12:57 | 7

@Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 13:05: , Dan heeft die staalarbeider tenminste weer werk nadat Obama-Biden ervoor gezord hadden dat meer dan 6000 bedrijven failliet gingen of naar het buitenland verkassen, dan heeft die staalarbeider direct in zijn portemonnee gemerkt dat een gemiddeld huishouden tussen $4.500,- en $7.500,- per jaar extra overhoudt door het schrappen van belachelijke heffingen.

Idiosyncrator | 28-09-20 | 13:14

Haha, ja inderdaad. Mensen zijn zo teleurgesteld in het systeem dat ze alles best vinden; er wordt toch altijd direct of indirect door de top gestolen, dus wat maakt het uit. Daarnaast creeren ze geld uit het niets, dus als hij maar op grote voet leeft dan komt het via de VAT toch nog deels bij de overheid terecht die het vervolgens weer voor minstens 50% aan de boven ons gestelden uitdeelt en die andere 50% komt dan met een beetje geluk bij politie en zorg terecht (in de VS niet natuurlijk, maar het idee is leuk).

Watching the Wheels | 28-09-20 | 13:25

@Watching the Wheels | 28-09-20 | 13:25:
Dat is nou juist het punt. Joe Maga Average denkt dat Trump voor hem opkomt maar zoals ze in Amerika zeggen: "He fucks them sideways". Van alles wat Trump aan wetgeving erdoor jakkert, wordt Joe Average alleen maar minder.

Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 13:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Een enorme erfenis gehad en die er vervolgens doorheen gejaagd. Trump is slecht in zaken doen, al zijn projecten leiden zwaar verlies of gaan failliet. Maar hij is wel erg goed in het doen alsof hij een succesvolle zakenman is. En genoeg dompies die daar intrappen.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 12:56 | 17

@bigstone | 28-09-20 | 13:02: Amen. Als(!) ik ooit VVD gestemd zou hebben zou ik mij kapot schamen. Laat staan dat ik er nu nog op gestemd zou hebben en alles wat die partij doet, goed zou praten. De horror!

Lupuslupus | 28-09-20 | 13:14
-weggejorist-
Lorejas | 28-09-20 | 13:14
▼ 14 antwoorden verborgen

Als dit in Nederland zou gebeuren, hoefde hij alleen maar een "sorry" te zeggen, en dan was alles weer OK.

JackStick | 28-09-20 | 12:55 | 3

Rutte (VVD) is altijd ok, 6 maanden voor elk nieuwe verkiezing.

Hoor het dagelijks, eerst klaag iedereen en vlak voor de verkiezingen word hij geprezen door iedereen, dit land is gek.

Dutch-Super-Evil | 28-09-20 | 13:01

En een beetje traantjes laten zien voor de camera

BASinnic | 28-09-20 | 13:03

@Dutch-Super-Evil | 28-09-20 | 13:01: Dat laatste is gewoon een feit. Het is werkelijk ontstellend hoeveel graaiers er in dit land rondlopen. Want dàt is de VVD: een club van graaiers en bedriegers #is er een VVD-er opgestapt....

Lupuslupus | 28-09-20 | 13:19

Ik zou liever geen president hebben met zoveel schulden. Die zijn het makkelijkst om te kopen.

van heinde en verre | 28-09-20 | 12:55 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Deze draad doorlezend is het wel erbarmelijk gesteld met de grammaticale kennis van de gemiddelde reaguurder inzake betaalt versus betaald.

UpdateAvailable | 28-09-20 | 12:55 | 3

Oh wauw, goed verhaal.

NumbNuts | 28-09-20 | 12:55

Dat komt omdat de laatste update nog niet is uitgevoerd.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 12:56

Hey, Gaan we Old and Wise nadoen?

MoonBeebe | 28-09-20 | 15:13

Maar moet de NPO en de media hier niet eerst in hun eigen Nederland gat kijken .Nederland staat toch bekend als een belastingparadijs.

dik van alster2409 | 28-09-20 | 12:54

Trump betaald geen inkomstenbelasting omdat hij als President weigert salaris te ontvangen.

Zuig daar maar even een puntje aan.

KlauwnBassie | 28-09-20 | 12:54

Als ik de reacties zo lees had Trump tenminste 1 keer gelijk. Toen hij deze bewering deed:
https://www.youtube.com/watch?v=iTACH1eVIaA&list=FLTBR5NeLu16tOS6i14Lcxzw&index=110

Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 12:52 | 1

Wat was de bewering, dat hij geen stalkers heeft die alles napagaaien wat in de NYT, WAPO staat of voor weinig kijkers wordt uitgezonden op CNN ?

sprietatoom | 28-09-20 | 15:43

De levensstijl van een miljardair en de belastingaangifte van een barkeeper. Wat een loser....

Rest In Privacy | 28-09-20 | 12:51 | 6

In rijtje mijn penis is groter want, komt, 'mijn belastingaanslag', niet voor .

KlauwnBassie | 28-09-20 | 12:56

@Nuchternederland | 28-09-20 | 12:55: Haha Brussel, het dorp waar 19 burgemeesters zijn. Misschien de equivalent van de VVD daar de macht in dat gewest? Want de VVD is ook zo goed in terugdringen van de publieke sector haha....

Zeisss | 28-09-20 | 12:57

@Watching the Wheels | 28-09-20 | 12:53: Hij was miljardair via een erfenis. Dat geld is nu grotendeels weg.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 12:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Pers: 'Als U de verkiezingen niet wint, geeft U dan de kandidatuur uit handen zonder geweld te gebruiken'.
Het is inmiddels onmogelijk om nog te zien wat echt is en wat niet.
Ik denk dat Trump-aanhangers er geen probleem mee hebben, en de democraten wel. Het verandert dus niets.

Einde van de Domheid | 28-09-20 | 12:51

De MSM gaat de komende maand nog een hele berg fake news zooi de ether in gooien, zou het niet? Ik hoop ZO dat Trump gaat winnen in november. Al is het alleen maar om dan weer de extreem idiote reacties van de Linkse gekkies te kunnen bekijken op duizenden youtube video's (ik blijf principieel ver weg van Tictoc). PS: Tip: Leuk om in aanloop naar november al die video's van de verkiezing van 2016 weer te bekijken. Pelosi, Rachel Maddock (of zoiets), George Clooney, Obama, enz enz... Fantastisch om te zien hoe de arrogantie ervan af droop... totdat Trump won...

JBKiller | 28-09-20 | 12:51 | 2

Extreem rechtse gekkies zijn anders ook heel vermakelijk, als ik zo jouw bijdrage lees.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 12:59

En zo krijg je dus een scheefgroei in de welvaart. Daarnaast als iedereen dit zou gaan doen, is de VS binnen 5 jaar failliet

DeutschlandUberAlles | 28-09-20 | 12:51 | 3

Onzin, verliezen worden door iedereen en zijn moeder met een halve accountant over meerdere jaren uitgesmeerd. Als dat niet kon, overleeft niemand een crisis.

heldheino | 28-09-20 | 12:58

@heldheino | 28-09-20 | 12:58: Hier zitten allemaal loonslaven die geen idee hebben van zaken doen en boekhouden. Het is te triest voor woorden.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 13:02

De New York Times is geen krant maar een extreemlinks activistisch bolwerk, die hebben zichzelf totaal gediskwalificeerd om nog te praten over nieuws of feiten.

johndeer | 28-09-20 | 12:51 | 8
-weggejorist-
Centicuub | 28-09-20 | 13:23

Prima, dan heeft Fox News ook goede bronnen en een juist moraal kompas. Maar dat is allemaal ongewenst in het linkse kamp.

johndeer | 28-09-20 | 15:05

De grap is dat Trump zelf de waarheid zo zou kunnen laten zien als hij zijn tax returns openbaart. Drie keer raden waarom hij dat niet doet.

De Eierbal | 28-09-20 | 17:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Het is toch gewoon bekend dat multinationals zoals Shell en hun vriendjes geen belasting betalen? Heeft Trump geen brievenbus aan de Zuidas?

Watching the Wheels | 28-09-20 | 12:50 | 2

En wetten gelden bij ons ook niet voor bruiloftgasten van een minister, dus zo werkt het gewoon. Onbegrijpelijk al die verontwaardiging.

Watching the Wheels | 28-09-20 | 12:52

Donald Trump doet veel van zijn zaken via Deutsche Bank. Vergeleken met die club is de Zuidas een bastion van onkreukbaarheid.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 12:59

Alles wordt ingezet om Trump onderuit te halen en ook hier moet je de agressieve reacties eens zien, Trump Poetin etc man man wat een schapen gedrag succes jongens ik ga weer aan het werk

aardv@rk | 28-09-20 | 12:49 | 1

De grap is dat Trump zelf de waarheid zo zou kunnen laten zien als hij zijn tax returns openbaart. Drie keer raden waarom hij dat niet doet.

De Eierbal | 28-09-20 | 17:19

Dit was al lang bekend. Hij heeft grote verliezen gemaakt in de jaren 90 en rond de financiële crisis en smeert die verliezen over meerdere jaren uit om zo min mogelijk belastingen te betalen. Als hij dan zogenaamd belasting ontduikt, WAAR is de veroordeling?

heldheino | 28-09-20 | 12:48 | 11

De enige reactie van iemand die niet in de propaganda trapt.

RubberenHarrie | 28-09-20 | 13:00
▼ 8 antwoorden verborgen

Die documentaire is inderdaad aan te bevelen. Heb er van genoten.

spanarchist | 28-09-20 | 12:47

Nou en? Duik eens in de historie van de Oranjes. Nog heul veul ergerder. Trump heeft gewoon goede boekhouder.

Lorejas | 28-09-20 | 12:47 | 1

Of niet. We wachten het rustig af. Eerst nog even naar de kapper voor 70k.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 12:48

Niet nomaal weer, die blinde goedkeuring van alles wat Trump doet of laat. Trump had gelijk toen hij beweerde iemand te kunnen vermoorden Fifth Avenue in New York zonder dat zijn fans hem zouden afvallen. Wat zegt zoiets?

Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 12:45 | 10

Geen blinde adoratie, maar gewoon gezond verstand gebruiken BL.

dijkbewaker | 28-09-20 | 13:29
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Zwezerik | 28-09-20 | 12:44 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat een held is die man toch. 99% van alle inwoners heeft de schurft aan het betalen van FEDERALE belastingen. Deze held zorgt er voor dat hij daar aan ontkomt. Chapeau. Als Trump nou gewoon zegt dat ie dit doet in het kader van "Defund the Swamp" krijgt ie vast veel mensen op de been die dan ook nog wat winkels plunderen en auto's in de brand steken. Bij de protesten voor "Defund the police" is dat namelijk ook prima gelukt.

The2Amendment | 28-09-20 | 12:44 | 5

Geef nou maar toe dat hij een lousy businessman is.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 12:54

@Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 12:48: Lang zat. Belastingen zijn van geen enkel belang als je een paar getallen op een computer kan intikken zoals ze in Brussel en Den Haag doen. Et voila, opeens is er extra geld.

The2Amendment | 28-09-20 | 12:56

Wat een achterlijke redenering. Iedereen moet zijn steentje gewoon bijdragen.

De Eierbal | 28-09-20 | 17:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Z'n achterban zal hier niets om geven. Bovendien hebben de VS helemaal geen belastinginkomsten meer nodig, ze hebben een centrale bank die oneindig veel valuta kan creëren zonder enkel negatief gevolg (= een serieuze mening onder vele academici).

Nederland80 | 28-09-20 | 12:43 | 3

zonder enkel negatief gevolg ... alleen een enorme implosie op het einde die niemand kan inschatten zo bizar. En voor de rest niets aan de hand hoor.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 12:50

Het grootste Amerikaanse export produkt van de afgelopen 50 jaar: Inflatie, het liefst naar 3e wereldlanden.

KlauwnBassie | 28-09-20 | 12:51

Klopt, maar ik verwacht dat ze het nog wel een tijdje volhouden. Japan functioneert ook al tientallen jaren met een staatsschuld van boven de 200% en de Amerikanen zouden (in theorie) hun belasting nog ruim kunnen verhogen. Het is een bubbel, maar die gaat nog wel even mee. In ieder geval te vroeg om in crypto/goud te stappen.

heldheino | 28-09-20 | 13:16

Beetje onzinnig om hierover te berichten. 'Er is toch niemand in geïnteresseerd.'

RandyBiel | 28-09-20 | 12:43

Niet erg verrassend, ben wel benieuwd of zijn volledige belastingaangifte ooit nog boven komt drijven.
Trump heeft een opmerkelijk verleden mbt zijn financiën, zo heeft hij eerder voor 2 miljoen moeten schikken met meerdere goede doelen omdat hij geld ontvreemd had. Een ander opmerkelijk verhaal is dat hij een rechtszaak voerde tegen een biograaf die zei dat hij geen miljardair was, iets was hij vervolgens niet kon bewijzen bij de rechter (zie bv Trumpnation op wiki).

Diederik_Ezel | 28-09-20 | 12:43 | 4

@DenBeert | 28-09-20 | 12:46: eerst verkrachtte hij haar toch ook nog? Terwijl hij een satanistisch gebed aanriep? Overgoten met geitenbloed?
U werkt bij de NYT zo te zien.

The2Amendment | 28-09-20 | 12:57

Trump zal nooit zijn belastingaangiften openbaar maken, want die bevatten heus wel slecht nieuws. Zijn strategie is immers erop gebaseerd om nooit zwakheid te tomen, altijd negatief nieuws tegen te gaan en zich door niemand laten bekritiseren.
.
Gaat voor velen misschien wel wat ver, maar het is in ieder geval voor mij een filter dat ik gebruik om het echt te beoordelen.

heldheino | 28-09-20 | 13:20

@The2Amendment | 28-09-20 | 12:57: Neenee, dat verkrachten betrof haar dochter. Dat satanisch gebed schijnt inderdaad wèl correct te zijn. En dat geitebloed, dat weet ik dan weer niet.
Ben overigens gewoon uitstekend geïnformeerd, zonder bij de NYT te werken.

DenBeert | 28-09-20 | 15:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ok heb begrepen dat Jeff Bezos nog minder belasting betaald.
De democraten zijn jarenlang aan de macht geweest, maar hebben er nooit wat tegen gedaan.

watergeus | 28-09-20 | 12:42 | 1

Oh dus dan is dit oké. Wtf is dit voor een redenering?

De Eierbal | 28-09-20 | 17:21

Trump kwalificeert zich hiermee dus als deskundig inzake belastingwetgeving. Is daar iets mis mee?

DenBeert | 28-09-20 | 12:42

.. wanneer je tot de Deepstate behoort kan je multimiljonair worden in de politiek. Geen mens die over je belastingaangiften komt klagen. Of vragen stelt hoe je met een goed salaris als veredelde ambtenaar paleizen kan laten bouwen op de duurste plaatsten.

Jan Passant mk2 | 28-09-20 | 12:42 | 11

@Stijlloze nick | 28-09-20 | 13:13: Nee, dat zie ik anders.

Nuchternederland | 28-09-20 | 13:24

@Stijlloze nick | 28-09-20 | 12:58:
Intussen is er wel een soort van geboortecertificaat opgedoken waaruit blijkt dat Barry Soetoro echt wel eerlijk aan zijn paspoort kwam.
Maar goed. Dat laatste was maar een voorwaarde uit de Grondwet, een document dat Democrats/globalisten op hun verlanglijstje van boekverbranding hebben staan.
Mocht China Joe Biden winnen gaan zijn handlers en president Kamela dat fikkie zeker aansteken.

Jan Passant mk2 | 28-09-20 | 14:03
▼ 8 antwoorden verborgen

Decennia geleden zei Trump al dat hij zo min mogelijk belasting betaald omdat het toch weggegooid wordt geef hem eens ongelijk.

Vleespet96 | 28-09-20 | 12:41 | 6

Nou zo heel "overduidelijk" is het niet omdat NYT schrijft dat het zo is. En volgens mij probeert zn beetje iedereen die belasting betaald zo min mogelijk te betalen vooral als het over tientallen miljoenen gaat.

Vleespet96 | 28-09-20 | 13:02

Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die het liefst zoveel mogelijk van zijn loon aan belasting inlevert...

Enter Yeti | 28-09-20 | 13:03
▼ 3 antwoorden verborgen

goed team.

newray | 28-09-20 | 12:41

Wat een verassing, maar is dit niet gemeen goed bij alle zeer rijke Amerikanen. Hoeveel belasting betaald Mark Zuckerberg eigenlijk? En hoe zit dat eigenlijk met al die democratische politici... betalen deze rijkaards wel netjes belasting?

Waargaathetheen | 28-09-20 | 12:39

Zonder enig bewijs te leveren komt de MSM er toch weer mee weg om Trump ergens van de kunnen beschuldigen.

JackStick | 28-09-20 | 12:38 | 1

De grap is dat Trump zelf de waarheid zo zou kunnen laten zien als hij zijn tax returns openbaart. Drie keer raden waarom hij dat niet doet.

De Eierbal | 28-09-20 | 17:22

Dit is echt niet zo best....

Schwanzeleber | 28-09-20 | 12:37

Las ook dat Trump eigenlijk een vrouw is, 3 tieten heeft, Kim Jung zijn buitenechtelijk kind is en dat hij in z’n kelder knutselt aan mini atoom bommetjes. Echt waar want het stond in de krant......

Blonde Nel | 28-09-20 | 12:37 | 2

Correctie: Niet mini-atoombommetjes. Het gaat hier waarschijnlijk om biologische wapens.

DenBeert | 28-09-20 | 12:44

Ik zie het probleem niet. Iedere zakenman probeert alles binnen de wet het zo te regelen dat er het minste belasting betaalt hoeft te worden. Ook hier worden verliezen meegerekend.

dijkbewaker | 28-09-20 | 12:37

Gelukkig betalen de democraten wel allemaal eerlijk hun belastingen. Toch Hillary en Bill? Hoe zit het met die zoon van Biden? Betaalt die keurig zijn belastingen in Ukraine?

Mokum Kosher | 28-09-20 | 12:36

Als dit waar blijkt te zijn inderdaad een slechte zaak, maar toch vind ik het typische linkse hysterie dat totaal niet relevant is met Trump zijn presidentschap; een zoveelste poging om Trump aan te vallen en te dwarsbomen. Orange man bad.

Le Roi | 28-09-20 | 12:36

Snap niet wat t nut is, Trump stemmers lopen echt niet meer weg, al helemaal niet naar de opties die nu beschikbaar zijn
Let op dat er nergens over een wetsovertreding wordt gesproken
Het wordt een lawine overwinning voor Trump

niemand specifiek | 28-09-20 | 12:36 | 3

Amen!

Lupuslupus | 28-09-20 | 12:42

Ik denk dat in het komende debat met Biden, Trump het wel eens moeilijk kon krijgen: Trump kan stamelen als hij in het nauw wordt gebracht.

cugel | 28-09-20 | 13:14

@cugel | 28-09-20 | 13:14:
Gna, ben wel een beetje benieuwd hoe dat debat geregisseerd gaat worden. Het wordt anders zoiets als een bokswedstrijd tussen Mike Tyson vs. de Vegastreaker.
Maar goed. Heb vertrouwen in de Fakemedia, die voor de volle 101% achter hun globalistische kameraad staan. Totdat hij wint, want dan geef ik geen stuiver meer voor het leven van China Joe. COVID19 is best gevaarlijk op zijn leeftijd.
Dat wordt een staatsbegrafenis, of op zijn gunstigst een plekje in een als Oval Office ingericht verzorgingstehuis. Joe-zelf zal er in beide gevallen niets van merken.

Jan Passant mk2 | 28-09-20 | 14:17

Je kan pas goed voor een ander zorgen, als je eerst goed voor jezelf zorgt. Dat zeggen ze wel eens. Wat een jaloezie weer.

Leptob | 28-09-20 | 12:36 | 1

Straks gaan ze Trump nog aanklagen omdat het regent.....

Lupuslupus | 28-09-20 | 12:43

De New York Times, naast CNN en MSNSB toch wel een van de vooraanstaande steunpilaren van het Fakenews. Ook al vier jaar hard aan het werk aan de diverse pogingen tot staatsgreep.
Of het nu over "De Russen", Kavenaugh, "Corona" of belastingaangiften gaat, zij schrijven er wel een diepgaande rapportage bij.

Jan Passant mk2 | 28-09-20 | 12:35 | 2

Het verkoopt. Dat is de enige reden. Het vuurtje blijven opstoken brengt geld in het laatje door allen die met hetzelfde sop overgoten zijn: iemand proberen met de grond gelijk te maken. Wat voor 'mens' ben je dan! In Nederland is het gelukt....

Lupuslupus | 28-09-20 | 12:47

@Lupuslupus | 28-09-20 | 12:47:
Toch is het niet zomaar jalouzie. Politieke dynasties als de Clintons, de Bushes, de Bidens, Pelosi's en noem ze maar op werden multimiljonair in de politiek.
Zal je de IRS nooit over horen.
In het geval van Trump hebben wij het over een staatsgreep die al vier jaar aan de gang is. Het enige wat nog niet (openlijk) geprobeerd is, dat is moord.

Jan Passant mk2 | 28-09-20 | 13:05

Wij van Geenstijl houden van de "orange hulk".

streknek | 28-09-20 | 12:34 | 2

Dat is wel heel duidelijk inderdaad. Het ligt er boterdik bovenop.

Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 12:37

@Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 12:37: Ben geen Trump fan maar de anti Trump brigade wordt helaas door de door ons betaalde media / universiteiten / hoger onderwijs / lager onderwijs genoeg in het zonnetje gezet, dus een beetje tegenwind mag volgens de democratie-beginselen. Of heeft u liever de Democrats die de democratische beginselen (Trump is verkozen of je het leuk vindt of niet) hebben geprobeerd te ondermijnen vanaf dag 1 dat Trump was verkozen.

Slough | 28-09-20 | 13:26

Als dit echt Trump's z'n aangiftes zijn moet er een corrupte IRS medewerker deze informatie gelekt hebben naar de NYT. Dit kan wel is vervelend gaan uitpakken voor de NYT.

Tronald_dump | 28-09-20 | 12:33 | 6

@Lupuslupus | 28-09-20 | 12:53:
Links/globalisten bidden mogelijk in het geheim, zo'n ritueel op bokkenpoten. De Dems zijn daar ook wel van.

Jan Passant mk2 | 28-09-20 | 12:54

@Jan Passant mk2 | 28-09-20 | 12:54: Er gaan stemmen op die dat beweren en het zou mij inderdaad niet verbazen als dat waar is.
Ik herinner mij een interview met Rutte, lang geleden alweer, over zijn 'geloof'. Het duurde 1/2 uur en niet één keer kwam er de naam God, Jezus of Christus in voor. Toen wist ik al wat soort 'christen' hij is. Voor WA geldt precies hetzelfde, die ratelt slechts een voorgekauwd riedelje af tijdens de troonrede en doet voor de rest alles wat God verboden heeft. Er staat in de Bijbel: 'gezegend is het land wiens God de Heere is'. Nou streep Nederland maar door.

Lupuslupus | 28-09-20 | 13:04

Natuurlijk niet, je bent als journalist niet verantwoordelijk voor wat je bronnen uitspoken.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 13:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Kennelijk heeft de IRS dit al jaren goedgekeurd, No problemo.
Dit is meer een Dem dingetje die hem haten.

MooseNL | 28-09-20 | 12:32 | 7

@Stijlloze nick | 28-09-20 | 12:33: Concurrentie overwegingen? Gesteld op privacy?

H. Caulfield | 28-09-20 | 12:54

@H. Caulfield | 28-09-20 | 12:54:
Dan moet je geen president worden, hij is gewoon een leugenaar en oplichter dat is de enige reden dat hij zijn aangiftes niet heeft openbaar gemaakt.

Stijlloze nick | 28-09-20 | 13:00

@Stijlloze nick | 28-09-20 | 13:00: Wanneer maak jij jouw aangiftes openbaar?

FGAINA | 28-09-20 | 13:18
▼ 4 antwoorden verborgen

"Trump betaald geen belasting"
Net zoals al die niet door ons gekozen EU bureaucraten dus.

TheEgg | 28-09-20 | 12:32 | 2

Betaalt of betaalde...

JBKiller | 28-09-20 | 12:43

"Wellicht wel een mooie bijkomstigheid voor Trump is dat de belastinggegevens uitdrukkelijk geen blijk geven van "previously unreported connections to Russia". Total exoneration!"

Ja ja, vis de pareltjes maar weer uit de stront. Maar dit verhaal betekent 2 dingen:

1. Trump is een waardeloze zakenman, of
2. Trump naait de belastingen gigantisch.

Ofwel moreel gezien een totale hufter met zijn miljarden aan vermogen of een liegende flapdrol met zijn opschepperij over zijn zogenaamd zeer succesvolle zakentalent. Hoe dan ook, heel begrijpelijk waarom Trump deze tax-returns graag geheim wilde houden. En nu, kom er maar in Trump apologeten!

Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 12:30 | 9

Knap dat jij dat uit die vage berichtgevingen kan halen. Net zo helderziend als NYT, de krant waarvan de eigenaar fervent hater is van Trump en in het kamp Dems zit.

Ook knap dat er geen andere opties bedacht kunnen worden door Linkse schaapjes. Niet dat het te beoordelen is op de info die vrij is gegeven. Als er echt iets was, dan had de NYT daar 6 kranten tegelijkertijd aan gewijd. Er is waarschijnlijk niet veel, of praktisch niks. Net als het gefabriceerde Rusland-verhaaltje.

Wat ook interessant is, is het feit dat je Dem-aanhangers nooit iets positiefs zeggen over hun eigen kandidaat. Dat zou veel sterker zijn. Je eigen kandidaat positief met inhoud ondersteunen. Blijkbaar is Biden zo triest, dat er alleen nog maar de optie rest om de tegenkandidaat (tot nu toe meestal) op valse gronden te bekritiseren.

De Dems zouden de vraag eens moeten stellen hoe de Democratische kandidaten en topfiguren zo rijk zijn geworden ondanks dat ze altijd en alleen voor de overheid hebben gewerkt met een salaris van minder dan 400k per jaar. Hoe kan Pelosi meer dan 100 miljoen bezitten. En de Clintons meer dan 250 miljoen. En Biden? En zijn zoontje? En de Obama's? Van 1,3 miljoen naar 130 miljoen in 8 jaar presidentschap met een salaris van 400k.

Beste-Landgenootje, een beetje een gebalanceerd verhaaltje, en wellicht zou ik je een beetje serieus kunnen nemen. Maar al dat gekleurde geblaat.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 12:48

@Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 12:38:
Wel eens van investeringen gehoord ? Ik denk dat jij ook tot de groep mensen behoord die denkt dat ze over hun bijstandsuitkering inkomstenbelasting betalen.

thephysicist | 28-09-20 | 14:00
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik snap het niet helemaal. Een deel van het democratische verhaal om Trump te slopen is dat hij een slechte zakenman is die opschept over geërfd geld wat hij alleen maar aan het verliezen is. Verliesgevende bedrijven betalen geen geld. Dus zouden ze nu blij moeten zijn dat hun verhaal klopt (en dat Trumps belastingaangifte dus ook klopt). Maar nu zijn belastingaangifte in lijn is met hun verhaal van een verliesgevende zakenman springen ze ineens op zijn nek omdat hij zoveel winst heeft gemaakt waarover hij geen belasting betaalt. Wat is het nou... is het een zakenloser, dan niet piepen over de belastingaangifte, of is het een winstgevende tycoon die succesvol is maar belasting ontwijkt? Het kan niet allebei. Make up your mind.

Tisnietanders | 28-09-20 | 12:30 | 8

@oh no | 28-09-20 | 12:40: Ja, dankjewel voor de correctie!

Adriel | 28-09-20 | 12:46

@Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 12:40: Dat is uitgestelde belasting. Zij hebben miljarden in aandelen, maar niet verzilverd. En daarmee is het geen geld waar ze beschikking over hebben. Op het moment dat ze aandelen verzilveren, betalen ze alsnog belasting. Je verhaaltje klopt dus wederom niet.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 12:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Precies, laat belasting betalen maar aan het klootjesvolk over.

Ad Hominem | 28-09-20 | 12:30 | 3

Dat is inderdaad de boodschap aan Joe Average, de krap zittende arbeider die door Trump "gered" moet worden van die linkse lui die de belastingen willen verhogen.

Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 12:32

@Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 12:32: Joe Average doet er ook alles aan om geen federale belasting te hoeven betalen dus die geeft Trump groot gelijk.

The2Amendment | 28-09-20 | 12:49

Nope, zo werkt het niet. Iedereen betaalt belasting. Ook Trump. Als je verlies lijdt, mag je dat verrekenen. Als je aandelen hebt, maar niet verzilvert, betaal je daar later alsnog belasting over. Kortom, iedereen betaalt belasting, maar soms kun je het uitstellen en soms maak je als ondernemer verlies, en is er ook niets om belasting over te betalen.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 12:52

Er zijn nog andere belastingen dan inkomstenbelasting. Bij ons moet je ook belasting betalen over je vermogen. Daarnaast heb je natuurlijk de belasting die je als bedrijf moet betalen. Als Trump flink wat "personal taxes" heeft betaald hoeft dat niet per se inkomstenbelasting te zijn.

JvanDeventer | 28-09-20 | 12:29 | 1

Klopt, met een fictief rendement. Gelukkig zijn de belastingen voor de meesten wel iets minden geworden.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 12:41

Lijkt me logisch. Hoe kun je anders zo'n complete bastard worden. Niet omdat je altijd je zusje naar school bracht.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 12:29

Types als Clinton, Obama en Biden hebben zich schaamteloos verrijkt terwijl ze op hun post zaten. Biden heeft als VP zijn land aan China verkocht. Trump had al een vermogen en is vrijwillig deze baan gaan doen om zich in te zetten voor zijn land. Ik ga even schaamteloos een quote jatten die ik vanochtend tegenkwam.

**Trump gave up a life of luxury for his country, while Biden gave up his country for a life of luxury**

Maar het leidt natuurlijk wel af van de gigantische mail-in verkiezingsfraude waar de democraten mee bezig zijn en waar nu de ene na de andere video van naar buiten komt.

Antiquerulant | 28-09-20 | 12:28 | 2

Ah, de jij-bak die je kon verwachten. Maar die betalen tenminste inkomstenbelasting.

Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 12:33

@Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 12:33: Oh... laat eens zien dan. Ik zie nooit bewijzen. Ook niet hoe zij überhaupt aan het geld komen. Niet van hun salarissen in ieder geval.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 12:54

Pak hem aan op wat ie gedaan heeft als president, de rest is secundair. Er is echt wel wat af te dingen daarop. Ik heb geen muur gezien, Hillary loopt nog rond, de staatsschuld is door het dak.

dyslexieman | 28-09-20 | 12:28

Het zal niet veel uitmaken denk ik. Op alle stront die boven komt drijven, en dat is heel wat, wordt een handje glitters gestrooit door de Trumpfans. Dan nog even de vingers in de oren en hard roepen msm! Killary! Fake news! En het is weer goed.

Trouwens iemand zijn reactie gezien op de persco? Famke kwam vorige week beter uit haar woorden..

E2 | 28-09-20 | 12:28 | 1

Was Sleepy Joe wakker of moeten ze hem nu eerst even injecteren voordat ie er wat over kan zeggen van achter de teleprompter ?

The2Amendment | 28-09-20 | 12:51

Wordt het niet eens tijd om Trump op de inhoud te beoordelen in plaats van de ene na de andere aanval die achteraf niet blijkt te kloppen.
Dat dit niet gebeurt, geeft waarschijnlijk aan dat Trump zijn beleid heeft gedeugd.

Pimp my Voortuin | 28-09-20 | 12:27 | 2

Dit is de inhoud van Trump.

Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 12:33

Pelosi schijnt ongeveer 100 MILJOEN te hebben. Heeft ze vast niet alleen verdient met trapendweilen. Ja, "de politiek' betaalt niet slecht.

streknek | 28-09-20 | 12:27

Als de onpartijdige NYT, the former paper of record iets over Trump zegt dan is dat volstrekt onbevooroordeeld.

bijna_raak | 28-09-20 | 12:27

Legaal zo weinig mogelijk belasting betalen is juist iets om trots op te zijn. Dat geldt natuurlijk niet voor socialisten en communisten die de staat als hun god zien en het leven van de burgers wil bepalen en daar is natuurlijk belasting het goede middel voor.

Tronald_dump | 28-09-20 | 12:27 | 7

@Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 12:41: En dus is het nog niet afgerond. En als de IRS gelijk krijgt, dan moet Trump betalen. Zo gaan die dingen. Wat was je punt?

Rest In Privacy | 28-09-20 | 12:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Trump moet hoe dan ook stuk (heeft de rest van de wereld besloten).

Nou ja, als ie dan echt zoveel weerstand oproept, dan moet het Biden maar worden. Toch?

Odin | 28-09-20 | 12:27

Wat een ophef. Bij een Pechtold en het gekregen appartement hoorde je geen deuger over. Politici in Brussel dat vrolijk declareert, fraudeert en in checken om te kunnen cashen... en na 5 minuten weer naar huis kunnen... heel selectief allemaal. Weet je trouwens wie er allemaal legitiem geen belasting betalen in NL?

Hollandse_blauwe | 28-09-20 | 12:26 | 1

We noemen D66 Sofietje

bijna_raak | 28-09-20 | 12:28

Goh, een rijke stinkerd die belasting ontwijkt. Zoiets gebeurt anders nooit.

threeheadedmonkey | 28-09-20 | 12:24 | 2

En dus is dat goed?

Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 12:41

Nee bij al die deugende liberale progressieve figuren komt dit nooit voor! Tenslotte neem
Je niet voor niks iedereen de maar zoals D66 altijd doet bijvoorbeeld.

Hollandse_blauwe | 28-09-20 | 13:07

Hoe zit het met de miljoenen van de Postcodeloterij die spoorloos zijn verdwenen in het Clinton Fonds

dik van alster2409 | 28-09-20 | 12:24 | 2

De Clintons zullen het steeds benauwder krijgen. Zowel Bill als Hillary gaat slechte weken tegemoet. Bill krijgt te verduren dat alle logboeken van vluchten door Jeffrey Epstein zijn opgevraagd. Daar zullen meer leden van de Amerikaanse elite bepaald ongelukkig mee zijn, maar Bill speciaal, aangezien ook eventuele meiskes zullen zijn vermeld. Veel van wat daarover nu nog in het halfduister hangt komt dan boven tafel. En ook dat kan niet anders dan het nieuws over de Bidens weer in de aandacht trekken.

Ook als echtpaar staan hen slechte weken te wachten. Durham heeft aangekondigd nu ook onderzoek te doen naar de Clinton Foundation, en haar pay to play methodiek bij het arrangeren van donaties. Met een beetje geluk komt ook de waanzinnige donatie door de Nederlandse Postcodeloterij nog om de hoek kijken, en dan is het ook in Nederland feest op weg naar NL2021.

dik van alster2409 | 28-09-20 | 12:27

Riekt naar Soros inmenging.

Slough | 28-09-20 | 12:34

Haha, alsof hele rijke mensen belasting betalen. Naïef zeg..

OuweOuweLekkerMauwe | 28-09-20 | 12:24

Als de NYT met 'nieuws' over Trump komt gaan alle alarmbellen rinkelen bij de beter geïnformeerden. Een enorm activistische krant.

Not_again | 28-09-20 | 12:23

Hoeveel is dat precies? $750 euro ?

SNAFU | 28-09-20 | 12:23 | 1

Viel mij ook al op, en vindt dat persoonlijk groter nieuws, dat de Dollar samengegaan is met de Euro

B_Roekvol | 28-09-20 | 12:47

Mocht het allemaal legaal zijn, dan hebben we het dus over de belasting regels tijdens het bewind van Obama?

Pierke Smulders | 28-09-20 | 12:22 | 1

Da's juist ! Je aan regels houden lijkt me niet strafbaar.

demaup | 28-09-20 | 12:27

De NYT zeg maar de NRC van de VS tracht voor het eerste debat nog even een berg stront te openbaren nadat het de vorige 186 keer uiteindelijk ook telkens fake news bleek. Alles is geoorloofd om de oranje man te beschadigen.
Vanavond mag de schoonzoon van Pelosi dit 'grote nieuws' vermoedelijk weer volstrekt objectief gaan duiden in een NL talkshow.
Wen er maar vast aan; Trump wordt herverkozen met 2 vingers in de neus. Daar gaat de NYT, CNN niets aan veranderen. Nee, zelfs de NPO of Jinek niet.

Ad Fundum | 28-09-20 | 12:22 | 4

Helemaal geen fake news. Dat is de standaard reactie op 80% van de media door de Trump fans zodra ze iets niet bevalt. Walgelijke manier van doen.

Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 12:36

@Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 12:36:
Sterkste troef die ze kunnen bedenken. Beetje van hetzelfde bedenkelijke niveau als overal de racismekaart voor trekken.

RandyBiel | 28-09-20 | 12:49

@Beste_Landgenoten | 28-09-20 | 12:36:
Mijn punt is dat het al zo vaak is geprobeerd dat het lachwekkend is geworden. Telkens draait het op niets uit. Als er ook maar ergens een strohalmpje zou zijn waar ze écht wat mee konden dan was Trump al lang geschiedenis geweest.
Ik denk dat ze ook nu weer geen stok hebben gevonden om mee te slaan. De man zit ondanks alle tegenwind nog steeds op zijn post... en dat zal in 2024 ook nog zo zijn.

Ad Fundum | 28-09-20 | 12:53
▼ 1 antwoord verborgen

Stel dat de NYT gelijk heeft, dan bewijst dat hoogstens de gehaaidheid van Donald Trump de businessman. Een businessman zonder haaientanden wordt nooit miljardair. De NYT roept een fictie in leven van een brave-burger-businessman, die zich graag en gewillig laat uitkleden door de haaien van de belastingdienst. Dat is schijnheiligheid ten top. De NYT is een gehaaid krantje, net als CNN een gehaaide nieuwszender is. Amerika lijkt op een poel vol haaien. Ze vreten elkaar op.

Eeuwig..Op..Vakantie | 28-09-20 | 12:21 | 1

Wat een idiote logica.

De Eierbal | 28-09-20 | 17:42

Tja dit verhaal heeft weer een Russisch gehalte verder wil de New York Timens hun bewijzen niet laten zien.
Eigenlijk kan die hele bewering niet zo als de vorigen gelogen beweringen in de vuilnisbak.

dik van alster2409 | 28-09-20 | 12:20 | 3

Heb je het wel gelezen? Enige wat ze daarover zeggen is dat er niets over blijkt uit zijn returns. In één á twee zinnen.
Aan de andere kant, Trump beweerde veel geld te verdienen en nam Obama kwalijk dat hij geen belasting betaalde(op het moment dat jij zelf minder betaalde) Hieruit volgen een paar observatiesm. Volgens jou was Obama ook slim. Daarbij kun je alleen zo weinig belasting betalen bij veel verlies. Dus of hij is een slechte businessman, want hij maakt al 15 jaar amper tot geen winst. Dan bedot hij zijn publiek tegen wie hij tegenovergestelde beweerde. Of hij houd de belastingdienst voor de gek. Fraude dus.

DeJemelscheet | 28-09-20 | 12:49

@dik van alster2409 | 28-09-20 | 12:20

Een beetje wat Styx ook zegt in deze, toch best duidelijke uiteenzetting:

www.youtube.com/watch?v=vaFy_LwNKiQ

Ik vraag me overigens af of dit 1 van die "arrows" uit de "quiver" van Pelosi is. Het is mij allemaal net een beetje te toevallig qua timing (debat Trump - Biden) van de berichtgeving etc.

Wolveshead | 28-09-20 | 13:29

Allemaal aannames. En de vliegen - ook hier - gaan op de malse stront af. Zien = geloven.

Zeisss | 28-09-20 | 12:18

*Gaap*. Die familie Biden is ook door en door corrupt. Als ik zou moeten kiezen tussen die Biden/Harris/Pelosi en Trump. Dan kies ik die gekke Trump over die compleet doorgeslagen mafkezen van een Democraten.

Puss | 28-09-20 | 12:18 | 2

Ook? Trump is niet corrupt, de bidens idd wel

MoltisantiBeer | 28-09-20 | 12:25

Tsjah, als businessman is het je doel om zoveel mogelijk binnen de mazen van de wet te werk te gaan om je vermogen veilig te stellen. Dat hij dus 0% IB betaalt vind ik dan ook niet echt een schande om eerlijk te zijn.

Politici die dat doen daarentegen wel, zij horen een voorbeeld functie te hebben, maar businessmen zijn gewoon graaiers, dus no problemo

tjongerschans | 28-09-20 | 12:18 | 1

Politici horen masoch.. eh, een voorbeeldfunctie te hebben? En mensen die zich aan de wet houden en succes nastreven zijn gewoon graaiers. Ja natuurlijk joh.

DenBeert | 28-09-20 | 12:50

Jammer is dat NYT,WP en CNN geen onafhankelijke nieuwsbronnen meer zijn maar zelf het nieuws maken.
Objectief en rationeel verslag geven is er tegenwoordig niet meer bij.
Dus neem ik dit bericht met een grote korrel zout

pejoar | 28-09-20 | 12:18

Spart, ik wacht wel op de berichtgeving van een neutrale, objectieve bron als je het niet erg vindt. NYT? Netflix? Nee, dank je. Dan kan ik net zo goed naar 4chan gaan voor het nieuws.

Varende_Reaguurder | 28-09-20 | 12:18

Trump zegt altijd dat hij een self made man is.
Toen zijn vader overleed erfde hij een vastgoedportefeuille die een paar jaar later het honderdvoudige waard bleek te zijn. Om de erfbelasting te omzeilen hadden ze de vastgoedportefeuille bewust te laag in de boeken gezet.

Osdorpertje | 28-09-20 | 12:16

Wat is het nummer van zijn boekhouder? Ik vraag dit voor een vriend.

TheGreatMachine | 28-09-20 | 12:16

Poepoe, het illustreert vooral hoe iedereen met een beetje geld waarschijnlijk opereert.

jip_86 | 28-09-20 | 12:15

Wat ik opmerkelijker vind is dat carrière politici als Biden en Sanders, die nooit een bedrijf van binnen hebben gezien, miljonairs blijken te zijn. Hoe doe je dat van een senatoren salaris. Ze verdienen nog geen 2 ton per jaar.

Lochos | 28-09-20 | 12:14 | 4

Precies dit, het old-boys-network van de democraten en hun corporate vriendjes vol met schimmige deals. De econoom Martin Armstrong heeft hier al veel over geschreven, die lui deugen echt van geen kant.
www.armstrongeconomics.com/internatio...

Alfred E. Neuman | 28-09-20 | 12:20

Wat ik opmerkelijker vind is dat je over carrière politici als Biden en Sanders nooit een opruiende Netflix documentaire of boekje open in de NYT ziet. Want dat moet toch wel te maken zijn.

kapoerewiet | 28-09-20 | 12:24

Elke 4 jaar stelt kansloze clown Sanders zich kandidaat, strijkt miljoenen aan giften op via een stichting en trekt zich vervolgens terug.
Goh, hoe zou hij het toch doen?

Amerika is een elitocratie. Een land dat bestuurd wordt door de allerrijksten. Door familiedynastieën zoals de Kennedy familie en de Bush familie. Alleen mensen met zeer diepe zakken en goed onderhouden netwerken in de upper echelons of society kunnen zich serieus kandidaat stellen.

De Amerikaanse pers (in handen van 6 bedrijven die banden hebben met de Democraten of Republikeinen) zeikt nu specifiek over Trump, maar waarom wijdt de NYT geen artikel aan het achterliggende probleem dat wat Trump heeft gedaan niet illegaal is en dat de Amerikaanse politieke elite (dus ook de Democraten) een systeem hebben geschapen en in stand houden waarin de allerrijksten verhoudingsgewijs de minste belasting betalen en via alleflei constructie de belasting kunnen ontwijken?

Denk je dat de pers in het geval van een overwinning van Biden net zulke interesse zal tonen in diens belastingaangiftes?

Ik heb medelijden met de Amerikaanse kiezer. Het is letterlijk vetgemest stemvee dat uitgemolken wordt.

Varende_Reaguurder | 28-09-20 | 12:35
▼ 1 antwoord verborgen

Dus voor Trump de simpele actie om te laten dat hij die belasting heeft betaald. Zal heus wel ergens in z’n ING mapje zitten.

Risingson | 28-09-20 | 12:13 | 1

Trump denkt altijd een paar stappen vooruit.

Pimp my Voortuin | 28-09-20 | 12:15

Als hij echt verrekenbare verliezen had dan mag dit toch gewoon? Lekker makkelijk schreeuwen van de zijlijn door types die hun hele leven aan de staatstiet hebben gehangen als politicus of ambtenaar. Ga zelf dan eens ondernemen? Zien we meteen of je het beter kan.

supah | 28-09-20 | 12:11 | 4

@supah | 28-09-20 | 12:11
Helemaal met je eens, ik zou het niet kunnen.

cugel | 28-09-20 | 12:21

@thanseeuwen | 28-09-20 | 12:16: Trump is natuurlijk altijd een bullshit-artist geweest. Maar hij heeft nooit gezegd dat hij heel veel winst gemaakt heeft in de afgelopen paar jaar. Hij is niet bepaald bescheiden over zijn geschiedenis, maar of dit belastingfraude is, loopt nog steeds een lang-slepend onderzoek naar. Ik denk dat dat de echte schande zou moeten zijn: de IRS had dit daar natuurlijk al lang af moeten wikkelen. Het voelt toch als die impeachment en Rusland hoax: een broodje-niks om Trump te beschadigen. In Oekraine spelen ze telefoon-taps op televisie af, waarin Joe Biden de boel aan het omkopen is. Daar hoor je hier ook niks over.

HetGewoneNormaal | 28-09-20 | 12:30

@thanseeuwen | 28-09-20 | 12:16:

Dat is subjectief, hij heeft in ieder geval het risico genomen. Mensen van een salaris voorzien. Iets bijgedragen aan de economie. Meeste van zijn criticasters uit de politiek hebben een leven lang alleen maar geparasiteerd. Een levenslange carrière in de politiek of de ambtenarij vind ik eerder iets om je voor te schamen. Dan ben je dus je hele leven lang alleen maar anderen tot last geweest.

supah | 28-09-20 | 12:36
▼ 1 antwoord verborgen

De gewone burger mag krom liggen, meneer Trump draagt niks af. Lekker sociaal

thanseeuwen | 28-09-20 | 12:11 | 2

Denk je nu werkelijk Pelosi braaf de belasting betaald die ze zou moeten betalen? Wordt dan geen ijs van $1.500 per scoop..

JdelaT | 28-09-20 | 12:24

Lezon pik. 750 dollar INKOMSTEN belasting. De stad new York ontvangt 50 % aan inkomstenbelasting van de rijkste 1%...

RtotheB | 28-09-20 | 12:35

Slimme kerel dus! Veel Nederlanders vinden het doodnormaal om de helft van hun zuurverdiende geld af te staan aan de staat. Ik vind het pure diefstal. Een bijdrage leveren aan de samenleving ben ik helemaal voor maar zoveel belasting is gewoon niet eerlijk!

eD_levuiD | 28-09-20 | 12:11 | 9

@TiTi_no_ghost_237 | 28-09-20 | 12:29:

Al die andere belastingen zijn nodig voor afgedwongen solidariteit met kansloze nietsnutten, een paar uitzonderingen daar gelaten.

supah | 28-09-20 | 12:38

@TiTi_no_ghost_237 | 28-09-20 | 12:29:

vergeet ook de volgende belastingen niet, die je nog van je zuurverdiende (netto) geld mag gaan betalen

vermogensrendementheffing (met een absurde berekening om die bijna 4% effectief te verhullen),
erfbelasting (heb je zelf dan weer geen last van, wel je nabestaanden).

thephysicist | 28-09-20 | 13:38

@TiTi_no_ghost_237 | 28-09-20 | 12:29: Je doelde denk ik op Risingson :) Maar ik geef je helemaal gelijk. Over een paar jaartjes trap ik hem ook af hier. Nederland is helemaal de weg kwijt en dat gaat ook zeker niet meer goed komen.

eD_levuiD | 28-09-20 | 14:05
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Swaffelkaffert | 28-09-20 | 12:10
-weggejorist-
Strel_The_Wanderer | 28-09-20 | 12:09

Als Trump het als "FAKE NEWS" kwalificeert dan klopt het dus tot de laatste dollarcent

ruud76 | 28-09-20 | 12:09 | 1

Yep, de NYT zal de beschikbare feiten zeker dubbel gecheckt hebben.
Maar hij weet dat keihard ontkennen, en dus liegen, het beste werkt.
Ook maanden liegen over corona wordt hem niet aangewreven.
Amerika gaat ook na november weer de president krijgen die het verdient.

hotmint | 28-09-20 | 12:31

Een goede zakenman regelt het zo dat hij geen belasting betaalt een steengoede zakenman lukt dat meerdere jaren achter elkaar!
Belasting ontduiken is strafbaar. Belasting ontwijken een plicht!

WeirJack | 28-09-20 | 12:08 | 4

Precies !

Ik geef liever geld aan de fiscalist dan aan de fiscus..

Wijze uit het Oosten | 28-09-20 | 12:11

Dat is echt niet zo moeilijk, simpel eigenlijk.

thephysicist | 28-09-20 | 13:34

en dit zou op bonkers bonespur slaan?

AntiZanicz | 28-09-20 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

#Team Trump. #Four more years! Het is inderdaad allemaal fake-news wat die droeftoeters melden alleen om Trump kapot te maken. Wat een vreselijke loser ben je dan met zo'n 'doel'.
Mr. Trump, be aware that all the Christians in the USA and many many Christians from all over the world are praying for the United States, for your safety and the safety of your family. #May God continue to bless you and your family. May God bless the Great United States of America and may He destroy all evil!! Amen.

Lupuslupus | 28-09-20 | 12:08 | 3

Nee blind achter een bewezen leugenaar aanlopen dat is wat echte winnaars doen.

Stijlloze nick | 28-09-20 | 12:10

@Stijlloze nick | 28-09-20 | 12:10:
Volgend jaar ook weer VVD stemmen? (just asking...)

paost712 | 28-09-20 | 12:17

Was het niet Warren Buffet die zei dat hij minder belasting betaalde dan zijn secretaresse....

Lood om oud ijzer | 28-09-20 | 12:06 | 1

Aan hem moest ik ook gelijk denken toen ik dit nieuws hoorde.

gozoman | 28-09-20 | 14:02

"most, if not all, of the facts appear to be inaccurate. Over the past decade, President Trump has paid tens of millions of dollars in personal taxes to the federal government, including paying millions in personal taxes since announcing his candidacy in 2015."
... nou, dan is het vast niet moeilijk om dat even aan te tonen met een bankafschrift of een recente belastingaangifte.

fail | 28-09-20 | 12:06 | 10

@fail | 28-09-20 | 14:24:
Ingehouden loonheffing zegt niets. Je zult inkomstenbelasting bedoelen. Nu dat we toch bezig zijn, noem gewoon box 1,2 en 3, aftrekposten, en activa/passiva en winst/verlies als je een bedrijf runt. Dan kan ik zien hoe eerlijk jij bent.
Misschien moet je dit ook even bekijken www.youtube.com/watch?v=vaFy_LwNKiQ

PS zelf heb ik over de afgelopen jaren iets tegen de 750000 euro aan loonheffing betaald, maar heb toch vermogen en betaal geen IB ? Hoe kan dat nu, ben ik nu ook eerlijk ?

thephysicist | 28-09-20 | 14:45

@thephysicist | 28-09-20 | 14:45: Ben in loondienst. Dit komt van mijn jaaropgave. Heb alleen nog een klein beetje HRA. Huisje en hypotheek en een beetje spaargeld in Box 3.

fail | 28-09-20 | 14:55

@fail | 28-09-20 | 14:55:

Even kort nog, jaaropgave is geen belastingaangifte. Komt mij een beetje vreemd over dat je zoveel loonbelasting betaalt en maar weinig in box 3 hebt, maar he, het is een vrij land, misschien eet en drink je elke dag kaviaar met champagne. Good for you, enjoy.

thephysicist | 28-09-20 | 15:05
▼ 7 antwoorden verborgen

Ze zullen Trump zeker weten hiermee pakken. Aftreden en opsluiten die vent. Het is misschien de eerste miljoen keer niet gelukt, maar het zal deze keer vast wel lukken.

negerinnenzoenen | 28-09-20 | 12:06 | 3

Wahaha! Geloof je het zelf? Zelfs als dit nieuws waar is (nauwelijks te geloven), wat is er dan strafbaar?

Stijlicoon | 28-09-20 | 12:16

Is het nu pauze voor de blm vaandel dragers?

TijdelijkOptimist | 28-09-20 | 12:44

HaHa, daar hebben we weer zo'n linkse loser die weet dat hij straks wéér vier jaar met een zure kop moet rondlopen!

Broodplank | 28-09-20 | 13:06

NYT is nou niet de meest betrouwbare bron. Als dit legaal kan is de wet verkeerd, niet de persoon.

Frau Merkel | 28-09-20 | 12:04 | 7

@cugel | 28-09-20 | 12:12: Ik heb een grote waardering voor Putin. En ik kan het uitleggen ook.

Red shirt | 28-09-20 | 12:25

@Red shirt | 28-09-20 | 12:25:
Trump heeft ook grote waardering voor Putin, ik snap het ook wel, maar om een land te regeren wil je niet alleen een goede strateeg hebben, maar ook iemand die niet de leider is van een club kleptocraten.

cugel | 28-09-20 | 12:28

De klassieke kranten hebben solde journalistieke procedures. In tegenstelling tot de trump-propaganda en bijvoorbeeld de telegrof en zijn nazaten hier.

AntiZanicz | 28-09-20 | 13:37
▼ 4 antwoorden verborgen

en Shell in Nederland??

WhiteTornado.nl | 28-09-20 | 12:04 | 1

Het Koninklijk Huis heeft zo zijn methoden.

Frau Merkel | 28-09-20 | 12:05

Geld van papa. Meer is het niet. Een con man.

Red shirt | 28-09-20 | 12:04 | 2

Allemaal jaloezie.

Lupuslupus | 28-09-20 | 12:11

Lupus. Net als de slaven van BLM. Wat ze stiekem willen zijn eigen slaven.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 12:24

En maar niet doorhebben daaro dat ie hierdoor nog populairder wordt

skoftig | 28-09-20 | 12:03 | 2

Precies. De uiterst smerige manier waarop ze de president onderuit denken te halen zal als een boemerang terugkomen in hun hypocriete smoelen. Dat zal zelfs veel fatsoenlijke mensen die eigenlijk niet op hem wilden stemmen, over de streep trekken. Gewoon omdat ze de hetze meer dan beu zijn.

Lupuslupus | 28-09-20 | 12:13

Ja hoor. Moeten we weer los gaan op elkaar?

Rest In Privacy | 28-09-20 | 12:03 | 4

@Frau Merkel | 28-09-20 | 12:05: Huh?

Koffie ? | 28-09-20 | 12:08

Frau Merkel. Doe maar! Lekker. Dank je.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 12:22

@Koffie ? | 28-09-20 | 12:08: Sorry, ik bedoelde Koffie met een scheutje.

Frau Merkel | 28-09-20 | 16:40
▼ 1 antwoord verborgen

Als hij gewoon zijn taxrecords openbaar maakt zoals gebruikelijk én zoals hij heeft beloofd dan kan iedereen zelf zien of het fake news is.

Die nare vent | 28-09-20 | 12:03 | 2

Waarom zou ie? Waarom is het relevant voor zijn presidentschap?

langelat | 28-09-20 | 13:06

@langelat | 28-09-20 | 13:06: Het was voor de anderen wel relevant en dus voor hem ook. Hij is gewoon bang als minvermogend te kijk te staan.

AntiZanicz | 28-09-20 | 13:36

Dag geen gezeik over Trump in de U.S. of A. is lijkt het dag niet geleefd.

william7055 | 28-09-20 | 12:02 | 1

Misschien houdt links er mee op nadat Trump z'n tweede termijn krijgt. Totdat ze later doorkrijgen dat 'ie daarna door z'n zoon of dochter wordt opgevolgd haha.

Big_Tasty_met_bacon | 28-09-20 | 13:48

Ik ken hier ook een familie die geen belasting betaalt.... hoor je nooit iemand over.....

knalrode lippenstift | 28-09-20 | 12:02 | 1

Ja, je hoort fanboy&girls die het erover hebben hoeveel hullie dan wel opleveren voor Nederland, je hoort alleen nooit hoeveel dat nu precies is!!

TijdelijkOptimist | 28-09-20 | 12:41

Laster ende smaed!
Trump weigert zelfs zijn presidentiele inkomen en geeft het aan goede doelen.

keestelpro | 28-09-20 | 12:01 | 5

@theM | 28-09-20 | 12:18: Jij denkt echt dat hij geen controle heeft over zijn bedrijf, als hij het bestuur overdraagt aan zijn twee zoons? pffff....
En pas sinds Corona gaat zijn vermogen keihard achteruit. Daarvoor verdiende zijn organisatie mooi aan het verhuren van zijn hotels en resorts voor officiële gelegenheden. Verder is zijn organisatie aandeelhouder in de olieleiding die door zijn toedoen aangelegd mag worden door Zuid Dakota, verhuurt hij zijn Boeing aan de secret service, heeft hij met zijn tweets ongekende invloed op valuta en beurskoersen, waarvan niemand kan controleren hoeveel hij ervan profiteert.

fail | 28-09-20 | 12:53

Ach ja, die fooi. Ondertussen malverseert hij er op los met zijn gedwongen hotelkosten voor het bezoek. Ook probeert hij toch nog wat in Moskou en Rihad los te krijgen voor zo'n torentje met misselijkmakende kamers.

AntiZanicz | 28-09-20 | 13:34

@theM | 28-09-20 | 12:18: Lachwekende flauwekul. Hij heeft zijn bedrijf niet losgekoppeld. Hoewel het voor het bedrijf beter zijn wanneer Bonkers zich er niet mee bemoeide.

AntiZanicz | 28-09-20 | 13:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Trump regelt het heel goed voor zichzelf en zijn familie.

pibasso | 28-09-20 | 12:01 | 7

@pibasso | 28-09-20 | 12:18: U heeft duidelijk geen idee. Het is een populaire bluf om te roepen dat je het schaaltarief zou betalen. Te stom om te begrijpen dat de drempels en vrijstellingen er nog af moeten. Op zijn hoogst betaalt u 25-30%
Is overigens 2020 als afgesloten bij u?

AntiZanicz | 28-09-20 | 13:32

New Yorkers wisten het al lang. Het is allemaal so-so met deze con-man. Hij is niet echt rijk zoals Buffett, Blommberg, Gates en wie meer.

AntiZanicz | 28-09-20 | 14:39

Hij wordt er al een stuk bleker van. De schmink is bijna op of de spindocters zitten de plaatsjes bij te kleuren.

AntiZanicz | 28-09-20 | 16:43
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl