Goedemorgen. U wilt hier rechtsaf. MAG DAT?
De totale lullen van vrijdagochtend 18 september
Social
A) Ja, ik moet namelijk naar rechts!
B) Ja, ik ben donateur van het Rode Kruis (op de weg, red.)!
C) Ja, ik zet over drie maanden een excuusbrief op mijn Instagram!
D) Ja, deze test toont het virus helemaal niet aan!
E) Nee
F) Anders, namelijk...
Reaguursels
InloggenIk ben blij dat ik niet in de randstad woon. Kun je ook zien aan aantal Corona besmettingen. Weinig normbesef
Dat mannetje op het witte verdrijfvlak staat daar wel heel erg gevaarlijk. Ik zou gaan schuilen achter de vangrail.
F: Mag alleen als je Grapperwaus heet!
En 3x sorry zegt natuurlijk.
En een klein snikje.
F: als je er geen boete voor krijgt mag het.
Ik vind dit absoluut het ergste huftergedrag wat je kan doen in het verkeer. Ik zeg boete + rijontzegging.
Toch veel te vriendelijk deze berichtgeving?
Rood kruis was immers allang aan, toch? Boete gewoon opleggen, die eikels brengen gewoon mensenlevens, waaronder deze medewerker enorm in gevaar. Anders gebeurt dit binnenkort nog eens.
Na de oorzaak veilig weer invoegen, nog breekt wet toch, ging allemaal goed.
Gewoon spijkermatten neerleggen, is het zo afgelopen met dat soort onzin.
Wat een enorme eikels zeg.
A. Zelfs vrachtwagens kunnen er nog makkelijk langs.
F. Een donatie aan Jantje Beton
En de overtreders worden niet beboet omdat de weginspecteur geen boa status heeft. Wtf? Ze staan op film! Zo diep is NL weggegleden in het moeras van linkse advocaatjes. Brrr
F: welke idioot gaat nog ff op de weg lopen te staan!!
E) Nee
Maar hoeveel mensen accepteren nog een nee van autoriteiten.
En kom niet aan hun auto.
Misschien waren ze op weg naar grabberhuis zijn verjaardag, dan sta je boven de wet natuurlijk.
Ja maar dat zijn voornamelijk beroepschauffeurs, die mogen dat. Verkeersregels zijn voor hobbyisten.
Die witte vrachtwagen gaat extreem rechts. Tuurlijk kan dat niet.
Lekker praktisch out-of-the-box denken.
Het is 'outside the box' denken. Ik zeg het maar even voordat u elders de maat genomen wordt.
f) Ja want mijn naam is Grapperhaus. Sorry trouwens.
Ik moet naar een bruiloft!
Ik stond gister nog een kwartier stil omdat verderop een VW up was aangereden. Kunnen er niet wetten komen dat die goedkope meuk meteen de weg af word geduwd/ gesleept zonder onderzoek, zodat alle rijbanen meteen weer open kunnen, als er alleen blikschade is? Soms is er uren een rijbaan dicht voor een gedeukte kofferbak.
Ook een kofferbak heeft rechten tegenwoordig.
Klopt,tijdens spits sleepwagens op vluchtstrook op strategische plekken.
Die kunnen direct in actie komen blikachades.
Bij ernstige incidenten met gewonden dan niet natuurlijk.
Vroeger toen geluk nog gewoon was stonden er aan beide zijden van de Maastunnel sleepwagens paraat 24/7.
Ach, de uwe is langer lees ik. Of althans dat pretendeert u.
Een hogere bpm, al dan niet betaald door baas, Belastingdienst of yuppensubsidie, en u vindt dat andere merken maar snel aan de kant moeten gaan omdat u eraan komt.
Met uw gemotoriseerde verlengstuk van iets kleins.
Als meneer Grapperhaus zich niet aan de anderhalfmeterregel hoeft te houden dan mag ik hier ook gewoon rechtsaf.
F. Anders, namelijk: De vanaf licht getint naar donker gekleurde auto's mogen hier gewoon rechtsaf slaan, de rode kruizen gelden alleen voor blanke auto's.
Ik had ook is zoiets maar mijn blinde hond sloeg toen niet aan, heb ik per ongeluk ook de foute afslag genomen. Heb er van geleerd, nu kijkt mijn vrouw via de camera in de telefoon mee.
Is het al tijd voor de vrijmibo?
Wat ze bij Rijkswaterstaat eens moeten doen is nadenken waarom dit plaatsvindt. In mijn optiek en uit mijn km-vreter ervaring worden die rode kruizen te pas en te onpas gebruikt. Voor de driebaanswegen, waarvan er dan persé een dicht moet vanwege de uitstoot (A1) kom op dat is een administratieve nep-afsluiting, doen dan een EU blauw kruis met gele sterretjes of tussen aanhalingstekens. De helft van de overige keren is er niets (meer) te zien of staat er een auto met pech met zo'n gele pickup bestuurder te kletsen. Als er dan echt een keer wat is, dan zijn er mensen, die denken; het zal wel.
Niet goed te praten maar aan de RWS kant zit ook een variabele: gebruik dat kruis als er gevaar is, niet omdat het kan. Of uit burgerhaat. Pennenlikkers
Het zogenaamde cry wolf effect: www.wodc.nl/onderzoeksdatabase/2056a-...
Dit is huilen met de wolven GS
De Drentse of de Veluwse wolf?
Die Duitse wolf met kleinere snor, Krueger
Volgens mij gebeurt het omdat een bepaald soort chauffeur meent dat regels niet voor hem of haar gelden. Je weet wel, van die KM-vreters.
Ik noem dat altijd 't Greenpeace effect. Volgens die gasten had in de jaren 70 de aarde ergens rond 2010 al onleefbaar moeten zijn, er valt wellicht wat op te merken over 2020, maar is verre van onleefbaar.
@Roeieber | 18-09-20 | 12:19: van die zelf nadenkende reaguurders. Je weet wel, het tegenovergestelde van door intellectuele luiheid aangetaste jaknikkers
Want als “km-vreter” is Kladderadatsch dé expert op veiligheid op de weg?
Dhr. of mevr, Kladderadatsch kan beter accepteren dat het leven niet alleen om hem/haar draait. Is veel gezonder.
@SamV | 18-09-20 | 12:39: ah gelukkig, spreek ik met de kroegpsycholoog van dienst?
@Kladderadatsch | 18-09-20 | 12:46:
Zoals u het “cry wolf” principe in deze casus gebruikt, is vooral een geval van de klok en de klepel. Begrijpen doet u het in ieder geval niet.
Maar ik zal u een hint geven. Dat rode kruis is niet om u op gevaar te wijzen, maar om het gevaar voor de mensen op die rijbaan te verkleinen.
@SamV | 18-09-20 | 12:53: aha u ziet dan dingen die er niet zijn op de spitsstrook. Google eens op het kleren van de keizer principe anders als u het over begrijpen wilt hebben. In de trein tijd zat toch op weg naar uw raambureau.
@SamV | 18-09-20 | 12:53:
Het Rode Kruis is er toch om mensen te redden?
Wat bedoelt u nu eigenlijk met "gebruik rood kruis alleen als er gevaar is". Vindt u niet dat er in deze casus enig gevaar voor de wegbeheerder ik kwestie is?
In 2015 was dit nog bespreekbaar: www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
@volksvaderland | 18-09-20 | 13:38: Dat is precies mijn punt: in dit geval, donker en ongeluk zeker gevaarlijk. Respect voor de hulpdiensten. Maar waarom stoppen mensen dan niet is de vraag toch. Ik denk dat het te vaak wordt gebruikt en daardoor minder goed werkt. Te weinig kans op boetes is niet het antwoord. Of borden plaatsen met "rood kruis betekent stoppen". Just my 2 cents.
Herken uw punt.
@Kladderadatsch | 18-09-20 | 13:45: ik betwijfel of dat nou echt de voornaamste reden is hoor. Vorige week kwam ik in een korte file terecht, vlak voor een benzinestation. Hoeveel weggebruikers niet daar eraf gingen en (het was te zien) meteen verderop weer invoegen om maar 1km file te "winnen". Dat is toch niet te wijten aan andere zaken m.i. Ik heb de indruk dat er behoorlijk wat verkeersaso's cq -hufters zijn. En een boel die volgen nadat het eerste schaap over de dam is. Zo ook bij het filmpje hierboven, is mijn overtuiging.
Niemand die begint over de kleur van de vrachtwagen. Opmerkelijk.
White privilege
Het blijft lastig temeer omdat er in dit geval sprake is van een afslag die in principe nog genomen kan worden. Maar in Nederland regeltjesland zou je dan de afslag moeten missen en 40 minuten om moeten rijden omdat het moet van Rijkswaterstaat.
Precies die nuance
Maar serieus: Deze afslag kan in principe nog genomen worden, waar dan? Betreffende auto staat nog met een flink stuk op de rijbaan, zou ook compleet op de vluchtstrook kunnen hebben staan. Maar dan nog zou er een veilige ruimte gecreëerd moeten worden om de berger zijn werk te laten doen.
En ja er zijn ook genoeg voorbeelden waarbij je denkt: Waarom zo onduidelijk en is die afsluiting nu echt nodig geweest?
Maar wanneer je chauffeur zondig door een berm moet met een zwaar beladen vrachtwagen, met gevaar op wegzakken en kantelen, dan moet je als werkgever toch maar eens goed nadenken over een wissel.
Wat een nonsens. De volgende afslag is 8 km verder. Na de opstopping zal in principe geen file meer zijn. Keren kost je dus 16 km.
Vergeet daarnaast niet dat je niet met de fiets op de snelweg mag.
@BadPatNL | 18-09-20 | 12:11:
Als men op gepaste snelheid aan komt rijden, kan de afslag makkelijk genomen worden zoals je ook ziet op de beelden. Dus met matrixborden snelheid aangeven en de Rijkswaterstaatauto nog een flink stuk vóór de pechauto stationeren zodat de chauffeurs voortijdig kunnen anticiperen op het pechgeval.
Te vaak zie ik toegankelijke afslagen die geblokkeerd worden door rode kruizen. Het heeft mij al een keer 95 euro gekost en volledig onterecht.
@SamV | 18-09-20 | 12:48:
Juist die filevorming is gunstig om de afslag te nemen want met 100 km/u is dat onmogelijk. Maar met een slakkengangetje van 30 km/u kan het makkelijk, zoals je ziet op de beelden.
@van der g | 18-09-20 | 12:54: Ik heb de bovenstaande beelden, speciaal voor u, nogmaals bekeken...
De vrachtwagens moeten allemaal door de berm om de afrit te kunnen nemen, daardoor is in deze situatie geen ruimte genoeg om de afrit te blijven gebruiken.
Dat u in een ander geval tegen een bekeuring bent aangelopen, is spijtig, maar zal ook verdiend zijn geweest als u in dezelfde mate uw inschattingsvermogen heeft ingezet zoals in dit geval.
Beste van der g, Je mag nu eenmaal niet over een doorgetrokken streep rijden, door de berm rijden al helemaal niet. (Zelfs niet met een zwaarbeladen vrachtwagen.)
Zoals ik al eerder schreef, er zijn situaties genoeg waarbij je kan denken: Was deze afsluiting nu nodig?
In bovenstaand filmpje heb ik geen seconde deze gedachten gehad...
Hier krijg je al 95 euro boete als je je blauwe kaart vergeet bij het gratis parkeren.
@BadPatNL | 18-09-20 | 13:18:
Tja, formeel mag het inderdaad niet maar het kan wel zoals de beelden getuigen. Maar ik ben dan ook iemand die midden in de nacht op een verlaten weg door rood rijdt. Ook dat mag niet.
@van der g | 18-09-20 | 13:27: Iets in uw antwoorden verteld me dat u dan niet rijbewijswaardig bent. Voorgaande bekeuring zal dan ook verdiend zijn, en dat er nog veel mogen volgen. :"-)
@BadPatNL | 18-09-20 | 14:50:
Ik ben een keurige rijder en houd mij keurig aan de snelheid en verkeersregels maar waar regels doorslaan in absurditeit wil ik nog wel eens regels overtreden. Ieder rationeel denkend mens doet dat tenzij je een autistische regelfetisjist bent, dan misschien niet. En als het aankomt op letsel- en schadevrij rijden, dan doe ik dat al tig jaar dus bewijs genoeg dat ik rijbewijswaardig ben.
@van der g | 18-09-20 | 15:30: Mooi verhaal! Gelukkig hebben we nog iets in Neerland dat een slager zijn eigen vlees niet mag keuren. Dus nu nog eens voorlezen en tegelijkertijd in de spiegel kijken of u zelf niet in lachen, of huilen, uitbarst. Ik zeg ongeschikt voor het rijbewijs, en daar zult u het mee moeten doen.
Auto dwars op de afrit zetten dus de volgende keer.
Dat heeft die weginspecteur al gedaan. Die donkere auto staat met pech. De gele auto staat honderd meter ervoor, schuin over de afrit.
Antwoord gemiddelde Nederlander: ja, want ik heb er recht op, er staat in de wet dat ik overal heen mag en dat stond op faecesboek, en ik ik ik ik ik ik ik ik ik ik.
Dat je zo zwakzinnig bent dat je in de paniek schiet als je een afslag verder moet pakken. Verschrikkelijk. Wat een treurnis. En wat een ontzettend dom volk.
Jamaar me navigasie zegt hier regts!!1!
Stel achterlijke tokkies.
Ooit een plek gezien waar Nederlanders goed kunnen ritsen?
Overal waar je naar minder rijstroken gaat ontstaan files.
Omdat er altijd mensen zijn die toch helemaal doorrijden naar voren.
@kloopindeslootjijook | 18-09-20 | 12:01: En zo hoort het ook: er staan niet voor niets borden met "ritsen vanaf hier". De gemiddelde idioot gaat al 5 km van tevoren ritsen, wat de voel alleen maar ophoudt.
Eens, het is dat ik er zelf één ben maar eigenlijk vind ik Nederlanders een ontzettend kutvolk. Brutaal, onbeschoft, verwend en ontzettend "entitled", zelf noemen we dat dan eufemistisch "direct en weten wat we willen" maar goed.
Je ziet het ook altijd op vakantie, er loopt altijd wel weer een Nederlander tussen die over lokale gebruiken, (voor hem) onbekende voorwerpen, taal, keuken of geschiedenis een luidkeelse grap moet maken (zie mij eens lollig zijn). Uit beleefdheid lachen de locals dan maar een beetje mee of reageren ze niet maar non-verbale tekenen zeggen dat ze zo'n gast het liefst achter het behang zouden plakken.
Overal een grote bek, een gedrag en houding van lik-me-vestje tot er echt wat aan de hand is, dan zijn die "grote jongens" er als eerste vandoor.
@Cees Dordtenees | 18-09-20 | 12:12:
Anticiperen op wat er over een 3 kilometer gaat komen, dus ruim van te voren al een baantje naar rechts gaan is niks mis mee.
Waar die achterlijke ophopingen van vandaan komen bij het ritsen zijn de bestuurders die net even te hard door blijven rijden tot het verkeer daadwerkelijk stil staat en de bestuurder op een baan naar rechts die niemand de ruimte wil geven om er tussen te komen.
Die borden met ritsen vanaf hier zouden er eigenlijk niet moeten staan, duidelijke signalering dat er een "bottleneck" aan komt binnen 3/2/1 kilometer zou voldoende moeten zijn.
Nederlanders kunnen over het algemeen gewoon niet rijden. Met 70 invoegen, met 160 uitvoegen, in een bocht zonder adviessnelheid vol op de rem, op rechte stukken dan doortrekken terwijl je 100m plek hebt, op de middenbaan plakken terwijl de rechterbaan leeg is, het is je allemaal niet geleerd zo tijdens rijles maar er zijn hele klaslokalen vol mensen die zo wel rijden. Ik vind het ongelooflijk dat voor de stukken die ik rij (20km naar werk, 50km naar schoonouders) de indruk die ik overhoud van Nederlands verkeer zo beroerd is dat ik er maar tegels over blijf voltikken. En dan heb ik het nog niet gehad over dat zelfoverschattend domvolk dat op de telefoon zit tijdens het rijden, die moeten ze al zeker in de gevangenis zetten.
Ik probeer op vakantie met een huurauto altijd door de grote steden te rijden. Je bent toch volledig verzekerd en je leert er veel van. Barcelona, Sevilla, Palma, Lissabon tijdens de spits? Geen probleem. Het is op de snelweg allemaal manana manana en rechtshouden kennen ze niet, maar geven en nemen in het verkeer is daar meer aanwezig. Ze steken hun duim op als ze ff gauw voorkruipen en hun hand gaat omhoog als ze je voorlaten.
Een keer stond ik in de file in Lissabon richting het vliegveld, een paar uur later stond ik in de file bij Amsterdam. Wereld van verschil, ik wilde direct weer terug. En niet alleen om het weer.
Dus als je land voor 30% uit 3e werelders bestaat.... Dan gaat 30% van het verkeer rijden zoals de 3e wereld... Schokkend!
'Eigen plezier eerst' zal het motto wel zijn.
En of andere mensen daar last van hebben ... ja zeg.
Natuurlijk mag je naar rechts. Daar betaal je toch wegenbelasting voor. Dat stuk weg is gewoon van ons allemaal.
Ja dat mag en als er binnenkort een filmpje op internet verschijn met een duidelijke foto zal ik direct mijn verontschuldiging aan bieden.
C natuurlijk
Ik ging pas naar de poelier en vroeg wat hij allemaal voor lekkers had liggen in zijn toonbank. Hij zei: “Hier rechts daar ligt het wild, maar daar extreem rechts ligt nog iets wilders...”
Helaas is Wilders een uitermate linkse socialist die een realistische kijk op de Islam heeft.
En extreem links lag dan zeker iets pasgeschoteners?
@KutFilosoof | 18-09-20 | 11:52:
Hij begint anders wel om de haverklap over de linkse dit en de linkse dat, waarbij links als negatief klinkend bijvoeglijk naamwoord wordt gebruikt.
Dus dat links dat zal wel meevallen.
@kloopindeslootjijook | 18-09-20 | 11:58: Ik was een keer in een rechtbank, zaten drie rechters. Zegt die linker " ik ben de rechter". Die rechtse rechter zei niets, misschien dacht hij laat ik nou linker wezen.
A. Ik moet naar rechts.
Noem het overdreven, maar soms geneer ik me echt voor dit land.
Ik kan u verzekeren dat het in élk land gebeurt.
Mildheid en genade.
Verder hoef je niet de rechter rijstrook afsluiten als een auto het puntstuk bijna voorbij op de afrit staat. Volgende keer de hele snelweg dicht? Deze rubbertegelij is ook wat uitlokking.
Kortste weg is het beste voor het milieu. Als je het milieu red, red je miljarden mensen, dan mag je best wel wat levens in gevaar brengen. Het is voor het grotere goed.
*happy Greta noises*
De jongens en meisjes van Rijkswaterstaat gewoon bewapenen.
Eerst op de wielen schieten en daarna....
Geen zorgen, deze mensen worden allemaal beoordeeld door een door Flitsservice aangewezen officier van justitie die heel erg onafhankelijk de zaken gaat beoordelen.
F) ja, want de kortste weg voor zwartrijders om in ‘t Catshuis te komen is door over witte grenzen heen te walsen.
Ik zie geen probleem.
Het rijdt toch lekker door zo?!
@Ruimedenker | 18-09-20 | 11:40:
Tuurlijk. Soms moet je op een andere manier afslaan in het leven.
Duidelijk dat deze handhaver daar van alles staat te doen, behoudens handhaven dan maar das teupisch NL toch?
Tja. Wat moet ie doen dan, voor een vrachtauto gaan liggen?
Bij de politie heb je trouwens ook van die heldere lichten die denken dat het verstandig is om op 200 meter afstand van een ongeluk midden op een rijstrook te gaan staan om daar, volstrekt onzichtbaar voor het aankomende verkeer, te proberen het verkeer om te gaan leiden. Ik hoor die imbeciel nog brullen toen hij ternauwernood mijn motorkap kon ontwijken door op het nippertje naar de vangrail te springen.
Ja dat heb je wel eens als je op de vluchtstrook rijdt.
@I.P standing up | 18-09-20 | 11:44: Haha, nee dit betrof de vangrail direct links van de derde rijstrook.
U bedoeld de eerste rijstrook naast de middengeleidenrail. Zoja, lever dan uw rijbewijs maar in. Want dat is rijstrook 1 ipv rijstrook 3.
@thekolere | 18-09-20 | 11:53: kolere, wat een pijpzeiker ben jij zeg. Gadver. Woont zeker alleen?
@thekolere | 18-09-20 | 11:53: Niet logisch, want een stukje verderop verdwijnt de strook die u rijstrook 1 noemt, zodat alleen rijstroken 2 en 3 over zouden blijven. Maar u zou best gelijk kunnen hebben. Zo is er ooit een automobilist doodgegaan omdat de politie zijn van de weg geraakte auto niet kon vinden door verwarring over welke rijbaan nou de rechtse en welke de linkse is... Hoe verzinnen ze het...
@obominotie | 18-09-20 | 12:36:
Bijna, dan gaat het over naar rijstrook 1 en 2. Je telt vanaf het midden. Middengeleiderail, rijstrook 1,2,3 en vluchtstrook.
@decaliter | 18-09-20 | 11:55: u slaat u partner wanneer deze het bij het rechte eind heeft?
Allemaal een boete van €. 10.000, - geven en rijbewijs voor altijd afnemen.
10 seconden stop-and-go penalty voor het inrijden van een gesloten pitlane. Regels zijn regels.
Zevenhuizen? Nee joh, dit is afslag Raqqa.
Tank. Punt 50 ....
F: Ferd ChauffeurHaus mag door.
Kijk maar naar de lading van de eerste truck.
Een deel Grabberhuis. Zo te zien een paar uit-zijn-dak-ramen.
In de Randstad heb je bijna overal binnen een kilometer een nieuwe afrit. Gewoon niet zeiken dus.
Nee hoor.
Boeien... voitures zijn voor de tokkies...
Zo'n privé helikopter neemt anders best veel plek in de schuur in...
wezen | 18-09-20 | 11:29
En het OV is voor de elite.
Goed bezig. Omrijden geeft alleen maar meer CO2 uitstoot.
Als men omrijdt is de kans aanwezig dat ze te lang achter het stuur zitten en dan krijgen ze dáár weer gezeur over.
F: Ja, ik heb vitale lading en rijd de geheime sinterklaasintochtroute..
Ik wil zwarte kruizen !!!
Heb jij ook een witte puntmuts dan?
Hoofdstad van Irak. Baghdad?
Als je tegenwoordig in een gemiddelde stad loopt, zou je het wel denken ja.
Als Rijkswaterstaat nou eens niet open wegdelen zou afkruizen zou dat een hoop "negeren van rode kruizen" schelen.
Hoevaak je niet een wegdeel ziet met een rood kruis erboven omdat het een lokale milieu maatregel is.
Onzin.
Tja dan krijg je dit.
Juist. Mensen geloven er niet meer in.
Tja, je moet echt willen om de hele dag naar andere te kunnen wijzen. Wel lekker makkelijk, kan het nooit bij jou liggen. Goed bezig. Voor jezelf dan.
Als de politie nou eens niet zou bekeuren, dan zou dat een hoop bekeuringen schelen.
Dicht is gewoon dicht toch? Wat ook de reden is? Als je je aan zulke basale regels niet kunt houden, is deelnemen aan het verkeer misschien niet helemaal je ding.
@Zeisss | 18-09-20 | 11:28: Zo denken mensen nou eenmaal. Maar ja, jij betrekt het weer op de messenger.
@John McClane | 18-09-20 | 11:34: zwarte piet was ook zwart, maar dat is ook “in beweging”...
@John McClane | 18-09-20 | 11:34: Basale dingen en verkeer? Zoals niet drinken en rijden? Doen mensen ook. Of lachgas. Of bumperkleven. Of veel te hard rijden. Of door rood licht rijden. Enzovoort.
Wat een onzin. Deels beroepschauffeurs rijden hier zelfs nog voorbij het verdrijvingsvlak de afrit op, met die snelheid in de ochtendspits. Levensgevaarlijk. Ik zou zeggen niet een boete voor negeren rood kruis, maar poging tot doodslag. Echt bizar dat je dit gedrag goed wilt praten omdat je zelf ooit een keer niet helemaal hebt begrepen waarom ergens een rood kruis stond.
Dit is niet alleen een rood kruis. De hele afrit is afgezet met pylonnen, een pick-up van Rijkswaterstaat, een stilstaande auto en iemand die met een zaklamp staat te zwaaien. En dan nog denken de kneuzen dat ze gewoon de afrit kunnen pakken...
@Is dit nog nieuws? | 18-09-20 | 11:37: Ja, en ook voor hen geldt: deelnemen aan het verkeer is niet hun ding. Gewoon ermee stoppen.
@42 | 18-09-20 | 11:38: Mooi hè? En diezelfde mensen mogen ook stemmen en kinderen krijgen en "verantwoordelijke beroepen" uitvoeren.
@John McClane | 18-09-20 | 11:41: En aangezien mensen dat niet doen: Dwingen.
Maar ja, dat is handhaven. En dat doen we in Nederland hier en daar. Polderen.
@Is dit nog nieuws? | 18-09-20 | 11:37:
Dat zegt Mc toch!Ook dan is deelnemen aan het verkeer niet helemaal je ding.
@swassannuf | 18-09-20 | 11:50: En toch gebeurt het. Zie de beelden. Wen er maar aan.
Die mensen van Rijkswaterstaat zijn ook hulpverleners. Je kan ze hard nodig hebben als je langs de kant van de weg komt te staan. Het is absoluut respectloos om zo met het leven van die mensen om te gaan. Werkelijk onbegrijpelijk...
Ho stop, irrelevant, drogreden. Hiermee impliceer je, waarschijnlijk onbedoeld, dat als je deze mensen nooit nodig zou hebben, je wel onzorgvuldig met hun levens zou mogen omgaan. Dicht is gewoon dicht. Verkeersregels zijn vrij zwart/wit en in het algemeen ook gewoon duidelijk.
42 | 18-09-20 | 11:22
Gewoon even op het balkon applaudisseren en de volgende keer in de auto, hup, gas er weer op.
@John McClane | 18-09-20 | 11:36: Als ik zeg dat je voor deze mensen respect moet hebben omdat het hulpverleners zijn, impliceer ik daar inderdaad niet meteen mee dat als ze dat niet waren, je dan ook geen respect voor ze hoeft te hebben.
Voor de rest denk ik dat wij het helemaal met elkaar eens zijn. Dicht is gewoon dicht...
Onmogelijk om aan de hand van deze beelden te bepalen of de vrachtwagenchauffeur fout zit, daar is veel meer info voor nodig: wat is zijn of haar huidskleur, geslacht en poltieke voorkeur? Als het slavernijverleden een beetje in de weg zit, en de emotie diep, dan verdient de actie weliswaar geen schoonheidsprijs maar wel kilovrachten begrip.
Kunnen we daar geen award voor bedenken?
Hahaha, het enge is nog dat u nog gelijk kan hebben ook...
Er zijn op dit moment veel mensen met corona-rot in hun hersenpan.
Sta je in een rij in de winkel met een een beetje teveel afstand, menen zij dat ze de eerstvolgende zijn. Evenzo in het verkeer. Links blijven rijden alsof de rechterbaan niet bestaat. Langzaam rijden en dan boos naar links aan het stuur trekken als je er voorbij wil. Dit land was al een land vol egoïstische ratten, maar die hebben nu massale corona stress ofzo en het is ECHT heel ongezellig en link buiten. Laat de volgende totale lockdown ajb snel komen!
Ik las overigens wel dat het virus de hersenen ook aantast.
@Dubbelepunthoofd | 18-09-20 | 11:22: Ja klopt. Schijnt dat je er een dubbele punthoofd van zou krijgen. Geloof jij het?
@Zeisss | 18-09-20 | 11:36: Ik lach me er een rolberoerte om.
Iek sla af waar Allah mij wil hebben, wolla!
17,3 miljoen hufters - minus de mensen die ik wel mag - op een heel klein stukje aarde.
Gaat toch goed!
Zo denken mensen dat je met de PCR test Covid-19 kan aantonen. Dat is ook lachen.
Weet iemand of Ferd achter het stuur zat? Dan mag het.
Dit land moet nodig naar rechts
Vooral op de snelweg...
In Nederland mag niks..... maar iedereen doet 't lekker toch.
Ja, want mijn tom-tom zegt dat.
Kun je eindelijk je treurige 2WD SUV gebruiken waar ie volgens de reclame voor bedoeld is.
2WD is hoe dan ook vlees noch vis.
Alleen als je Akwarium heet.
Akwarium, is dat een nieuw element dat onlangs aan de lijst van Mendeleev is toegevoegd?
Ben ik nu zo dom of zijn zij slim. Is de auto van de weginspecteur niet voorzien van een camera? Auto zo parkeren dat deze al het verkeer filmt en naderhand via de film de kentekens noteren en beboeten. Of mag dat niet vanwege "mijn privacy" wetgeving. Nederland kennende ....
Duw met 2 man die Nissan Micra aan de kant
Ga vooral niet levensmoe midden op de weg staan,
haal dat rode kruis weg en zet 50 op het matrixbord.
Dit dus. Ze lijken tegenwoordig meer bezig met eventuele onveiligheid signaleren en dan meteen de boel afzetten in plaats van de gevaarlijke situatie zelf oplossen. Douw dat ding aan de kant en hou de rest niet zo op.
En hoe moet je die auto aan de kant duwen als vrachtwagens gewoon door denderen? Dan zal je toch eerst ruimte moeten creëren. Eens denken hoe je dat zou kunnen doen, ha, ik weet het, een rood kruis plaatsen. Dan weet iedereen immers wat je moet doen.
Het ging toch allemaal goed, dus het kan/mag/moet...
Ze zouden natuurlijk die pick-up trucks van Rijkswaterstaat van een pushbar met een hek ertegenaan kunnen voorzien. Dan duw je zo'n gestrand voertuig van de weg, en kan iedereen weer voort. Dat karretje wat daar zo irritant scheef die afrit staat te blokkeren, is toch al gefok, dus dat beetje schade wat dat duwen zal veroorzaken werken ze ook wel weg.
Haha, mensen die in een rijtje rijden om naar hun werk te komen of op tijd ergens moeten zijn. I pity the fools xx
Geef je wel effe je inkomsten op ah het uwv?
Kun je een beetje rondkomen van je uitkering?
Ach, ze hebben die motorkloodtzakjes uiteindelijk ook wel gepakt. Deze jongens krijgen ook nog wel een briefje thuis: "Hallo, u staat op GeenStijl".
Oh ja? Dat had ik gemist. Goed nieuws!
Wat een idioten.
Tja, als je niet handhaaft, dan krijg je dit soort dingen.
Van mij mag het hoor. Zet er maar een paar mannetjes die het tuig langs de kant zetten en een dikke boete geven, direct te betalen. Bij elke afzetting van een afrit. Anders mee naar het bureau en een nachtje in de cel.
Ik betaal daar met plezier meer belasting voor en het is nog goed voor de economie ook, prima werkverschaffing.
Je zou er staan met je lichtgevende dildo. ... en nog niet eens boa-bevoegdheden.
Als je nodig moet schijten snap ik het wel.
F) Probleempje met m'n bloedsuikerspiegel, dus wegtrekker naar rechts, trouwens mijn neef zat achter het stuur en niet ik.
Je neef zegt dat jij het was. We seponeren de zaak.
Tokkiegedrag in het verkeer is helaas dagelijkse kost.
Ik zou het niet hebben gedaan. Maar wie houdt zich tegenwoordig dan nog aan regeltjes en de Nederlandse normen en waarden?
Ik.
Inderdaad. Ik snap de ophef ook niet meer, dit krojg je in een land waar niet of selectief gehandhaafd wordt.
Wen er maar aan, is een realischere boodschap.
@Bataafje | 18-09-20 | 11:13: dat is het, er was niemand aanwezig die mocht/kon handhaven. Los van het feit dat ik vind dat je regels dient te respecteren is het weer aangetoond dat velen dat niet zo zien. Zeker als er niet gehandhaafd wordt. En dat gebeurd natuurlijk al jaren en jaren steeds maar minder.
@Dubbelepunthoofd | 18-09-20 | 11:13: Ik niet. Maar ik gedraag mij wel gewoon.
Wat staat die gek midden op de weg, terwijl die 30-tonners doordenderen?
Hij was waarschijnlijk op zoek naar zijn gevarendriehoek en reflecterend vestje.
A. Altijd A.
Statistisch gezien kun je beter B multiplegokken.
En dan hopen dat ze keihard vastlopen, liefst een muur. Zoek het dan maar uit.
F. Ik koop zo'n daklozenblaadje. Tenminste, als ik een bonnetje krijg, anders kan ik het niet als gift in mindering brengen op de belastingaangifte.
Alles wat rechts is wordt tegengewerkt. Mensen pikken het niet meer.
Auto 10 meter vooruit duwen zodat deze in de berm staat, rotzooi aan de kant gooien, en die deuk in de vangrail kan zondagnacht wel gerepareerd worden.
Binnen 2 minuten opgelost.
Hulde! Zelfs 5 meter is voldoende
Ja sorry, had deze nog niet gelezen, vandaar dat ik hetzelfde een eindje verder ook al geplempt heb. Gewoon die kantonniers een voertuig met een pushbar meegeven.
Gewoon sorry zeggen. Dan mag het.
En vergeet geen donatie te verrichten aan het goede doel.... Dan is alles helemaal vergeten en vergeven.
Beroepschauffeurs zijn klootzakken. Allemaal!
Beter zo dan deugvrachtwagens die je afsnijden omdat je niet gelijk voor de knipperende pijl naar de andere rijstrook gaat.
We noemen dit een Grapperhuis op de weg.
Dus A - het mag.
Verstandige mensen kiezen toch voor rechts ?
Rechts heeft altijd voorrang.
Altijd beter dan links.
Je was mij voor , ook goedemorgen.
REAGEER OOK