Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WHO: "In de herfst zijn mensen op hun sterfst"

We gaan allemaal deaud, in oktober en november ++ RECORDaantal nieuwe besmettingen ++ Amsterdam PLUS 199

rip

De uiterst betrouwbare en superintegere Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) verwacht een stijging van het aantal covid-doden komende maanden. "Het zal nog moeilijker worden. In oktober en november zullen we een hogere sterftegraad zien", verklaarde WHO-regiodirecteur Hans Kluge in een interview met persbureau AFP, aldus De Gelderlander. Zelf geloven we er niet zo in, want wij hebben Hugo de Jonge. Maar de buitenkans om bovenstaande kop van stal te halen laten we natuurlijk niet lopen. By the way: alarmerend nieuws wel in de Volkskrant Binnen een jaar is immuniteit tegen coronavirussen uitgewerkt. Enfin, u hebt nog twee weken om afscheid te nemen van uw toekomstige nabestaanden en/of wc-papier in te slaan. (Review: Blij dat dit nog te verkrijgen was nu ze zijn uitverkocht in de supermarkten. Ik moet er wel voldoende aan hebben voor de rest van de winter. Sandesh, Leiden, op 17 maart)

BRULS: "WINTER IS COMING"

Social

Here we go...

Social

Reaguursels

Inloggen

En die Chinezen maar lachen, terwijl ze China Originated Virus Incapacitating Democracy 20 al aan het verspreiden zijn.

Rest In Privacy | 15-09-20 | 08:27

Heeft die plofkop al wat gedaan aan die kopschoppers op plein 44 , denk het niet. mediageil mannetje is het meer niet.

Nietgek | 15-09-20 | 01:17
-weggejorist-
TeenSexia | 15-09-20 | 00:18
-weggejorist-
LigerBlood | 14-09-20 | 21:51 | 1

Man man wat wordt er heer weer een hoop onzin uitgekraamt. Een positieve noot is dat de kans dat je op de IC terecht komt kleiner is vanwege werkende medicatie. Mocht je nu ziek worden zijn je kansen een stuk beter dan de afgelopen keer. Het virus is er echt wel, en bezig met een flinke opmars en, nog belangrijker maakt de sprong naar de generatie boven de 40. De ouders van....
De vraag is nu wordt er op tijd ingegrepen of niet. zo ja dan zullen de mensen hier weer hard schreeuwen "zie je wel niks aan de hand"zo niet dan gaan er velen nu al dood ipv wat later. en sommigen heel wat eerder dan voorheen. De keus is aan u.

moetnoggekkerworden | 14-09-20 | 21:13 | 2

Hoe komt u bij "flinke opmars" ???

RichardBandler | 14-09-20 | 21:19

Op welke planeet leeft u?

Bolder | 15-09-20 | 08:47

Aan die dikke kop te zien is hij nog zeker niet winterproef.

kuus | 14-09-20 | 20:05 | 2

Antivries is nog niet goed naar beneden gezakt, even geduld nog...

wolfje65 | 14-09-20 | 20:35

Wat kan die man hard lopen!

Hoorneslaan | 14-09-20 | 22:11

Herfst en winter? Als het zo doorgaat met die opwarming kunnen we die begrippen wel afschaffen. Vandaag 31 graden, morgen 34. Half september. Straks dus Kerst met een graad of 20. Strandtenten die het hele jaar open zijn. Nooit meer winterbanden, nooit meer ruiten krabben. Elfstedentocht alleen nog in geschiedenis apps (want boekjes bestaan niet meer). But I digress.

fdisk | 14-09-20 | 19:54 | 1

Als ik dood ga ziet de plek waar ik heen gegaan zou zijn als ik mij beter gedragen had er zo uit. Maar die andere plek schijnt ook lekker warm te zijn. Win win.

Urbanus_2.0 | 14-09-20 | 23:47

Winter is coming.
Bruls zou zich zorgen moeten gaan maken. Ga gezonder leven als je je zo'n zorgen maakt.

Lafayette | 14-09-20 | 19:47

@RichardBandler | 14-09-20 | 19:48:
Volgens geneesmiddelenbedrijf MSD, dat in Haarlem ivermectine produceert voor geneesmiddelen tegen rivierblindheid en bijvoorbeeld schurft, is het middel niet geschikt om COVID-19 te bestrijden. Australisch laboratoriumonderzoek liet zien dat ivermectine het virus in twee dagen kan doden.

Geneesmiddelenbedrijf MSD produceert in Haarlem al ruim dertig jaar ivermectine, dat gebruikt wordt voor een geneesmiddel tegen rivierblindheid en een middel tegen bijvoorbeeld schurft. In Australië hebben onderzoekers met laboratoriumtesten ontdekt dat ivermectine het COVID-19 virus in twee dagen kan doden. Woordvoerder Jurgen Theissen van MSD tempert de verwachtingen van het middel om de pandemie mee te bestrijden: “Ons expertteam met wetenschappers dat externe onderzoeken naar MSD-geneesmiddelen beoordeelt, heeft de Australische onderzoeksresultaten doorgerekend en is tot de conclusie gekomen dat voor hetzelfde effect bij mensen, de dosis minstens honderd keer zo hoog zou moeten zijn als de dosis die momenteel goedgekeurd is en waarvan we weten dat die veilig is en goed wordt verdragen.”

Rest In Privacy | 14-09-20 | 20:13

@Tragicomix | 14-09-20 | 20:09: Vitamine D is geen geneeskunde ? In India zoekt men sneller een werkende goedkope methode zonder zich blind te staren op dure vaccinaties, dus ik zou mijn geld daar sneller op inzetten...
India doet het met deaths per million niet slecht, staat ver onder NL in elk geval.
www.statista.com/statistics/1104709/c...

RichardBandler | 14-09-20 | 20:18
▼ 7 antwoorden verborgen

Kikkerlandje

Spiderman1 | 14-09-20 | 19:15

Drie jaar geleden griepepidemie in ons kijkerlandje, 9500 doden. Niks over gelezen toen. Corona is best erg, niet bagatelliseren maar 7 mensen ziek op elke 100.000 inwoners is ook niet echt een tsunami...

Spiderman1 | 14-09-20 | 19:15 | 3

Hoe weet jij het dan?

Rest In Privacy | 14-09-20 | 19:44

Kwam langs toen de berichtgeving over corona dit voorjaar zo groot werd. Maar toen dus niet

Spiderman1 | 14-09-20 | 19:51

Sterker nog, er zijn slechts 340 mensen onder de 70 jaar puur aan Corona overleden, dus zonder onderliggend lijden. (Voor boven de 70 jaar zegt RIVM geeneens de comorbiditeiten bij te houden, dus daarboven wordt echt alles wat dood is en (misschien) Corona heeft op één Corona hoop gegooid).

RichardBandler | 14-09-20 | 20:12

Ojee, verkopen ze bij Ikea nog die doodskisten die jezelf in elkaar moet schroeven?
Ik wil mijn kinderen niet tot last vallen.

jan huppeldepup | 14-09-20 | 19:04

Even wat rekenwerk gedaan. Verhouding aantal gemelde patiënten t.o.v. aantal doden nu en toen. Op 10 april waren er 1394 meldingen en 157 doden is factor 8,87. OP 10 augustus waren er 590 meldingen en 1 dode. Als we de huidige verhouding (590) qua meldingen toepassen op het aantal doden van 10 april kom je dus aan 157x590=92.630 meldingen. Duidelijk is wel dat rond 10 april het aantal besmettingen enorm veel hoger moet hebben gelegen dan de grafiek
van het RIVM meldt. Maar omdat er toen nauwelijks getest is zijn de gegevens van het RIVM qua vergelijk niet te gebruiken. En zegt de huidige piek qua meldingen in de grafiek niets.

Der Schnitzeljäger | 14-09-20 | 18:57 | 2

Hier een supergoede video waarin de zin en onzin van de verschillende cijfers heel goed wordt bekeken door verschillende grafieken duidelijk onder elkaar te zetten.
www.youtube.com/watch?v=DVtq-aqfxSY

RichardBandler | 14-09-20 | 19:53

@RichardBandler | 14-09-20 | 19:53: Als je a.d.h.v. de IC opnames terugrekend hoe de grafieken van de daadwerkelijke besmettingen zouden moeten lopen, lagen die in het begin rond 10 x te laag. Dan zou nu ook meer dan 15% van NL al besmet moeten zijn geweest.

RichardBandler | 14-09-20 | 20:21

Wie of wat stichting-nice is of voorstelt weet ik, maar volgens het RIVM is er bij de GGD's helemaal niets aan de hand. Zie p.11 en p.12 van Epidemiologische situatie COVID-19 in Nederland www.rivm.nl/sites/default/files/2020-...

rmstock | 14-09-20 | 18:56 | 2

weet ik niet

rmstock | 14-09-20 | 18:56

p.35 (Figuur 19) is ook interessant

rmstock | 14-09-20 | 18:59

Wat raar dat we dan niet gebruik gemaakt hebben om zoveel mogelijk groepsimmuniteit op te bouwen in de periodes waar het kon.

Diddykong92 | 14-09-20 | 18:53 | 1

Is al vanzelf gegaan, alleen doet de jeugd nu in de klas nog een kleine inhaalslag.

RichardBandler | 14-09-20 | 23:32

de herfst wordt erg maar als de winter zijn intrede doet gaan we er massaal aan!help!

Spychopaat | 14-09-20 | 18:46

Zie je nou dat er iets rijmt op herfst

MartinGaus | 14-09-20 | 18:34 | 1

Nu nog iets verzinnen voor ‘twaalf’.

Highwoodman | 14-09-20 | 18:53

Hej Bolle Bruls! Oude bubbelaar! We geloven het pas als je 3o kilo afvalt! Je hoort volgens Japie van Dissel in de risicogroep!

Der alte Fritz | 14-09-20 | 18:27

Nou hou ik ook erg van de herfst...

SterF... | 14-09-20 | 18:23

WHO is het virus.

Kwelbeller | 14-09-20 | 18:21 | 1

Media = Virus

Der alte Fritz | 14-09-20 | 18:28

Als je de PCR test minder dan 30 cicli laat draaien dan meet je helemaal niets meer. Ze gaan nu door tot 47 cicli om er restanten virus uit te peuren. Boven de 30 is PCR onbetrouwbaar en de uitslag niet meer rechtsgeldig. Mensen wordt wakker en denk eens een keer na. Trap er niet in.

boerzoektscheet | 14-09-20 | 18:02 | 8

Is zo'n PCR test niet sowieso abacadabra? Waarom is het virus na 3/4 jaar nog niet geisoleerd?

Beau_Reaal | 14-09-20 | 20:14

@SterF... | 14-09-20 | 18:22: Nope. Dit is de GGD test. Navraag bij de ontwikkelaar van de test gedaan en een specialist bij het NFI. Blijf maar doorslapen.

boerzoektscheet | 14-09-20 | 22:53
▼ 5 antwoorden verborgen

De fauci- achtige betweterigheid van deze organisatie spreekt boekdelen. De geplande pandemie, en dus gepland pandemonium, afblazen doen ze echter niet. Ze gaan door net zolang door totdat je niet meer beweegt, of praat, en dus dood bent.

rmstock | 14-09-20 | 17:40 | 5

@Diederik_Ezel | 14-09-20 | 17:54: Dat wil niet zeggen dat ze geen belangenverstrengelingen hebben , net zoals onze Hugo..ook al wordt hij rechtstreeks gestuurd door god.

negromancerr | 14-09-20 | 19:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat antistoffen in het bloed uiteindelijk verdwijnen als er geen bedreiging meer is is heel normaal. Waarom zou het lichaam antistoffen aanmaken als de bedreiging verdwenen is.
De informatie van die bedreiging echter is niet verdwenen.
Ons afweersysteem wordt aangestuurd door zg T cellen.
Een van deze cellen is de zg geheugen T cel.
Deze cel bevat informatie van alle besmettingen die je ooit in je leven hebt gehad.
Zodra deze cel weer een oude bekende tegenkomt zullen meteen weer antistoffen worden aangemaakt. Meestal in een paar dagen.

Weer een hoop paniek om niets.

copywriter | 14-09-20 | 17:38 | 6

@Kijkeensaan | 14-09-20 | 17:58:
Ook die T-geheugencellen gaan niet voor altijd mee, zijn lastig aan te tonen en maken zij zelf geen antistoffen, dat zijn plasmacellen (B-cellen)....

SterF... | 14-09-20 | 18:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Uw word hier besmet het houd niet op helaas

oldskoolhollander | 14-09-20 | 18:07

@Blasfemie | 14-09-20 | 17:44: Hoezo is de groepsimmuniteit per se weg als het weer kouder wordt ? R_effectief = R0 x s | met s het percentage nog besmettelijke mensen. Die s was al kleiner dan 1, maar wordt steeds kleiner hoe meer het hebben gehad. R0 hangt wel af van hoe lang, hoe dichtbij, bij welke luchtvochtigheid en bij welke luchtverversing mensen bij elkaar komen, dus die zou wel wat omhoog kunnen gaan inderdaad.

RichardBandler | 14-09-20 | 19:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat ook een optie is, is om de echte risicogroep (dus niet de hypochonders) in de eerste lijn te behandelen met ivermectine, doxycyline en zinkorotaat gedurende een dag of vijf. Kost 3 tientjes en lijkt erg effectief.
Oh nee, dat mRNA vaccin moet er natuurlijk komen...

DokterNo | 14-09-20 | 17:17 | 10

@SterF... | 14-09-20 | 18:49:

Google maar es...

Het helpt via verschillende wegen tegen Covid19:

Adrian Martineau, a professor of respiratory infection and immunity at Queen Mary University of London and who led the study, said deaths among BAME NHS staff had brought the question of vitamin D deficiency to the fore, the report added.

“Vitamin D could almost be thought of as a designer drug for helping the body to handle viral respiratory infections. It boosts the ability of cells to kill and resist viruses and simultaneously dampens down harmful inflammation, which is one of the big problems with Covid,” professor Martineau added.

RichardBandler | 14-09-20 | 19:28
▼ 7 antwoorden verborgen

Toch nog goed nieuws, komend voorjaar voldoende plek op het terras dus.

BoerBob | 14-09-20 | 17:12 | 2

Vergeet het maar, Rutte is net zo lekker op dreef met zijn maatregelen.

Bolder | 14-09-20 | 17:41

en minder files

Coolcnor | 14-09-20 | 17:45

Misschien dat wel 1/3 van de positief getesten besmettelijk is voor anderen. De rest plus track en trace aanhang zit voor niks in quarantaine thuis corona te doen.

Simon_GS | 14-09-20 | 17:07 | 3

Dat weten we allemaal nog niet, dus nemen we het zekere voor het onzekere.

Rest In Privacy | 14-09-20 | 18:39

De naar mijn mening beste indicator is
het aantal crematies en begrafenissen.
Hier in Nederland zijn die ondernemingen niet beursgenoteerd
In Engeland wel,Dignity heet die tent.
Wanneer de koers daarvan plotseling sterk gaar stijgen weet je dat er echt iets aan de hand is.

De Profundus | 14-09-20 | 17:04 | 4

Ik vind virusdeeltjes in het rioolwater een betere indicator en die is qua trend dalende.

Simon_GS | 14-09-20 | 17:11

Ik zou vooral de mobiele crematoria in de gaten houden.

lekgoot | 14-09-20 | 19:16

@Simon_GS | 14-09-20 | 17:11: Ja, als je d'r in gelooft... Volgens de regering was het een mooie voorspeller in elk geval, die grafiek gaat keihard naar beneden.

RichardBandler | 14-09-20 | 19:55
▼ 1 antwoord verborgen

Wat ben ik blij dat ik in de provincie woon. Amsterdam, Rotterdam en denhaag, jullie wouden niet luisteren, dus hier heb je nieuwe lockdown. En blijf hier vooral weg!

Wodan-de-knuffelbeer | 14-09-20 | 16:57 | 3

Misschien wouden ze teveel knuffelen?

Bolder | 14-09-20 | 17:07

Als het in Rotterdam te erg wordt, ga ik lekker naar de provincie.

Rest In Privacy | 14-09-20 | 18:08

Tja, hoe hoger het percentage niet westerse allochtoon, hoe hoger het aantal besmettingen per 100 k inwoners. Gewoon de wijken vanaf 25+ % niet westerse allochtoon In quarantaine. Gelijk alle problemen in Nederland opgelost.

Adarkar | 14-09-20 | 19:49

Zijn ze er nu al een keer achter uit welk Chinees laboratorium dit virus komt?

BozePaarseMan | 14-09-20 | 16:49 | 2

Ja, uit Chinees Restaurant Hang Kreng Hang

Bolder | 14-09-20 | 17:08

De aluhoedjes hebben die theorie een beetje laten varen, zo lijkt t.

RandyBiel | 14-09-20 | 18:41

Elk nieuw vaccin moet eerst getest worden op Rutte, van Dissel, de Jonge en Grapperhaus. Als ze het overleven weten we dat het werkt. Als ze sterven is het vaccin waardeloos maar overleeft het volk.

Talentubby | 14-09-20 | 16:38

Positief getesten gemakshalve maar uitschelden voor besmette zombies. Waarbij de klinische toetsing, wat een definitieve diagnose compleet maakt, achterwege wordt gelaten. We worden geregeerd door een statistiekterreur, wat gepresenteert wordt als wetenschap. En GS doet er vrolijk aan mee! (kijken hoe lang dit reaguursel blijft staan)

Gebakken Pan | 14-09-20 | 16:24 | 7

@Bolder | 14-09-20 | 17:43: Ik hoop dat je nu zelf ook inziet hoe dom het is te beweren dat als je maar vaak genoeg test, het vanzelf positief wordt. Zo werkt het niet...

42 | 14-09-20 | 17:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Huisgenoot met milde klachten. Het advies is om te testen. Maar dat is niet mogelijk. Niet in de buurt. Niet 200km verderop. Je moet een nummer bellen en daar krijg je een bandje dat ze het te druk hebben om op te nemen. Andere keer terugbellen. Zo werkt het natuurlijk niet. En waar in het begin (in januari) werd gezegd dat er een protocol (testen en contactonderzoek) klaarlag bleek dat twee maanden later niet het geval. Twee maanden is natuurlijk ook vrij kortdag om iets van deze grootte goed voor te bereiden. Maar dat er nu acht maanden later nog steeds geen fatsoenlijk protocol (testen en contactonderzoek) ligt is belachelijk.

Clay Regazzoni | 14-09-20 | 16:19 | 4

Als je je niet goed voelt blijf je thuis en dat was altijd al zo. En of het covid is: boeie.

Simon_GS | 14-09-20 | 16:56

U woont zo te lezen ver buiten de randstad.
Niets aan de hand volgens het RIVM, gewoon doorlopen.

Bolder | 14-09-20 | 17:13
▼ 1 antwoord verborgen

De WHO is, sinds de uitbraak van het coronavirus, zeer onbetrouwbaar gebleken. Dit bericht is enkel en alleen bedoeld om de burgers in hun hok te krijgen.

Eddy67 | 14-09-20 | 16:14 | 7

WHO is al onbetrouwbaar sinds minstens een jaar of 20. Ze schreeuwden dood en verderf altijd al bij voorgaande griep epidemieën. Toen dat niet hielp hebben ze de norm sterk verlaagd en daar een Pandemie van gemaakt. En zie daar, het is gelukt. Miljarden trapten erin. Het kon ook niet uitblijven nu de meeste mensen hun hersens alleen gebruiken om op hun smartphone op social media leuke filmpjes en de laatste roddels te delen. Iedereen zijn eigen Prive zeg maar.

observer59 | 14-09-20 | 17:37

@observer59 | 14-09-20 | 17:37: het leuke is dat de baas van de WHO een voormalig terrorist uit Ethiopië is.
Waarschijnlijk op zoek naar een stageplek heeft hij dit baantje gevonden.

Bolder | 14-09-20 | 17:45

@Bolder | 14-09-20 | 17:45: Ja, had hij ook niet 3 polio epidemieën daar onder de pet gehouden ?

RichardBandler | 14-09-20 | 20:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Donderdag richting Algarve, 2 weken surfen en duiken, en dan direct door naar Ibiza voor de winter. Ga ik liever daar dood.

captainobvious | 14-09-20 | 16:10 | 12

Kijk wel even uit met de opgegokte orka's daar in die buurt ;-)

RichardBandler | 14-09-20 | 22:54

opgeFokte

RichardBandler | 14-09-20 | 22:55
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik kan me nog herinneren dat een half jaar geleden meneer Jaap en Pinokio de mond vol hadden van 'groepsimuniteit'. Hoe staat het daar nu eigenlijk mee?
Daarna ging het opeens over IC-opnames en nu over besmettingen. Verwarrend allemaal.
En die Bruls, loopt te gloeien bij het feit dat hij is gekozen door ongekozenen.

Tikkie Terug | 14-09-20 | 16:07 | 12

@BozePaarseMan | 14-09-20 | 16:47: Dan kunt vast wel even uitleggen hoe het kan dat, ondanks de toename van het aantal besmettingen, het aantal ic opnames en doden niet evenredig toeneemt maar heel laag blijft?

Bolder | 14-09-20 | 18:52

Achteraf gezien was dat waarschijnlijk toch de betere strategie. Zie Zweden.

lekgoot | 14-09-20 | 19:18

Groepsimmuniteit is er als het aantal besmettingen afneemt. Dat was tot vorige week al heel lang het geval. De R_effectief lag onder de 1. Nu ligt de R_effectief er iets boven (1,17 volgens RIVM), maar zo'n verhoging is wel even te verwachten nu iedereen ineens weer naar school gaat. Komt vanzelf goed, hoe meer besmet, hoe meer immuun voor de komende tijd.

RichardBandler | 14-09-20 | 20:27
▼ 9 antwoorden verborgen

Ben ik even blij dat ik in NL woon. Naast 17 miljoen bondscoaches hebben we ook 17 miljoen virologen. Kan niet fout gaan !

Stratum | 14-09-20 | 16:07 | 5

Nou, aan de maatregelen te zien wel, maar gelukkig kan het nog veel erger, kijk maar naar Zweden:
youtu.be/eOvOHiuKS40

Bolder | 14-09-20 | 17:31

Zeker, iedereen met 4 klassen lagere school is viroloog tegenwoordig

Diederik_Ezel | 14-09-20 | 18:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Een tweede lockdown zit eraan te komen, grotendeels dankzij de toekomstige Tom Zwartjes, Natalie Rightonnetjes, Jan Brouwertjes, John Jorrismaatjes, Grunbergjes, Halsemaatjes, Grapperhausjes en Vreekampjes.
Met je arrogante harses.
www.ad.nl/binnenland/studenten-waarsc...

SIogra | 14-09-20 | 16:05 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Och jee. Gaat weer over antibodies. Terwijl T-cellen veel belangrijker zijn. Dat is ook de reden waarom er zo weinig mensen ziek worden. Nou ja. Gaan we weer met die onvolledige studies. Gaan we ook nog kijken of ACQ effect heeft op de IC?

azijnseikerT | 14-09-20 | 16:04 | 2

@azijn
En zo is het! Mijn vrouw, medicus, had er vanmiddag met mijn zoon nog een babbel over. Hij zit in de ict, maar is net zo sceptisch als zijn ma. Het ging over de antistoffen in het bloed en blabla. Maar antistoffen slaan zich niet alleen op in het bloed!

toetssteen | 14-09-20 | 17:26

@toetssteen | 14-09-20 | 17:26: Helaas slaan ze zich niet op in de hersenen. Het virus maakt meer mensen hersendood dan long doden.

observer59 | 14-09-20 | 17:45

De Curve is Flat: er gaat bijna niemand meer dood of naar de IC. Klaar en door met het normale leven a.u.b.

Punksmurf | 14-09-20 | 16:03 | 1

Niet zo snel, vadertje. Eerst moet Big Pharma nog wat centjes ophalen voor de vaccins die ze inelkaar hebben geflanst.

Big_Tasty_met_bacon | 14-09-20 | 16:14

"Binnen een jaar is immuniteit tegen coronavirussen uitgewerkt."
Dat komt omdat dat virus er niet meer is, dus waarom moet ons lichaam er dan nog tegen vechten?
Er komt wel weer een nieuw griepvirus, net als elk ander jaar.
En dan worden weer bang gemaakt, door allerlei lobbyisten als Osterhaus, Hugo de Jonge en Sybesma, die duidelijk belangen hebben bij het verkopen van vaccins, net als dit jaar, en bijvoorbeeld met de mexicaanse griep, waarbij Osterhaus werd ontmaskerd als charlatan.

watergeus | 14-09-20 | 16:01 | 8

@Kuifje-naar-Brussel | 14-09-20 | 16:32: Precies, de pest. Die werd toen jaar na jaar ook steeds minder en was op een gegeven moment nagenoeg verdwenen. De ontwikkeling van vaccins heeft de pest definitief de das omgedaan.

copywriter | 14-09-20 | 16:55

@copywriter | 14-09-20 | 16:55:
De Pest? Dat wordt veroorzaakt door een bacterie en niet door een virus. Geen vaccin dus maar prima te behandelen met good old anbtibiotica.
Daarbij komt de pest nog over de hele wereld voor en zijn er jaarlijks overal nog besmettingen. Met speciale vermelding voor Mongolïe alwaar de Mongolen niets liever doen dan hun naam hoog houden en met pest besmette knaagdieren vreten.

JanVergoor | 14-09-20 | 17:07

Precies. Zolang we deze lui niet aan de wieken van de zwaar gesubsidieerde windmolens vastmaken tijdens een oktober storm, blijven we ons de afgrond in pushen. Hadden die dingen tenminste nog enige nut.

observer59 | 14-09-20 | 17:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Gelukkig blijven dankzij de maatregelen van Rutte, deze Zweedse chaotische toestanden ons bespaard!
youtu.be/eOvOHiuKS40

Bolder | 14-09-20 | 16:00 | 5

Wat een heerlijk rustgevende stem. Deze video zet ik nog een keer op als de slaap mij niet kan vinden.

medusa324 | 14-09-20 | 16:20

Had Zweden niet een enorm grote populatie gepigmenteerde en gesluierde asielzoekers met vitamine D tekorten binnengehaald?

RichardBandler | 14-09-20 | 22:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Er gaat dus nog minder dood dan aan een gewone griep. Ondertussen worden we allemaal minder ziek en verkouden (want minder contact en vaker handjes ontsmetten). Daardoor gaat onze immuniteit steeds minder worden en moeten we in het vervolg bij elk griepje en verkoudheid het land stilleggen. En dat heb ik het nog niet eens over het ontwikkelen van het immuunsysteem bij kinderen.

Hadena | 14-09-20 | 16:00 | 8

@Hadena | 14-09-20 | 16:32: Dus je weet helemaal niet hoeveel griepdoden er zijn. En toch beweer je heel stellig dat de griep dodelijker is dan Covid.

Rest In Privacy | 14-09-20 | 18:41

@Kuifje-naar-Brussel | 14-09-20 | 18:41: Berekening griep 2017-2018:
In totaal zijn tussen oktober 2017 en mei 2018 ongeveer 900.000 mensen ziek geworden door het griepvirus (volgens RIVM). Laten we de 9.500 mensen oversterfte aannemen als griepdoden. IFR griep was dan: 9.500/900.000 x 100 = 1.06 %
Covid19 doden = 7000 volgens RIVM, rond de 10.000 als je alle oversterfte pakt (dus evt ook incl. influenza doden etc).
Volgens Maurice de Hond heeft > 15% van NL al Corona gehad.
10.000 / 1.800.000 x 100 = 0,56 %
Geloof je Maurice niet, dan moet je aannemen dat nu minder dan 7.5 % van NL Corona heeft gehad om op een hogere IFR van Corona te komen. (Let wel, dat is de IFR van alle doden mét Corona, niet alleen dóór Corona), die ligt 10 of meer keer lager.

RichardBandler | 14-09-20 | 20:47

@RichardBandler | 14-09-20 | 20:47: Ik was hier van 10% besmettingen uitgegaan, dus om rond de griep 1.06 % uit te komen, moet je dan zeggen dat er minder dan 5% mensen Covid19 hebben gehad in NL. Terwijl maanden geleden Sanquin in een test die waarschijnlijk al te laag lag op 5,5% besmettingen uitkwam...

RichardBandler | 14-09-20 | 20:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Over 1 ding hoef je absoluut geen zorgen te maken in tijden waarin velen om ons heen het loodje leggen. Inwoners aantal in NL zal er absoluut niet onderdoor gaan, daar zorgt Brussel wel voor met hun pendeldienst. Fijn idee toch dat de sociale woning van uw familielid al snel gereserveerd zal worden voor een statushouder.

Hollandse_blauwe | 14-09-20 | 16:00 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Offtopic : De noordelijke dagbladen zijn nu ook in handen van het Belgische Mediahuis. Ik dacht al waar al dat gedeug goed voor was, de kranten gingen alvast op 1 lijn liggen met de Belgen.

Acidstain | 14-09-20 | 15:58 | 3

Dus lees ik nu straks nog minder Fries in de LC of FD?

Hadena | 14-09-20 | 16:01

Cultuur is anti ontworteling, weg ermee!

Acidstain | 14-09-20 | 16:07

Fantastisch!
Dan krijgen we allemaal hetzelfde “nieuws”

Bolder | 14-09-20 | 18:57

Iedere dag wordt het weer aangetoond, dit land wordt geregeerd door idioten.

Solar666 | 14-09-20 | 15:58 | 2

Bruls voorop ja... Zo'n ranzige vetklep die ons even de les komt lezen.
Heeft de burgemeester van Zaanstad al vettigheid onder de 16 jaar verboten? Da's net zo'n kneus als Bruls namelijk.

Ommezwaai | 14-09-20 | 16:01

Maar dat de aankomende jaarlijkse verkoudheid in het najaar zou worden aangegrepen voor een totale overheersing had niemand zich kunnen voorstellen... in 2020 nog geen griepdoden (lachen) maar wel 6200 door corona??? Wees lief en zorgzaam voor de oudjes maar laat dit land doorleven.

grindbak | 14-09-20 | 16:04

Die man heeft teveel Netflix gekeken

MaxiCosi24 | 14-09-20 | 15:56

Al jaren zijn we bekend met fenomenen als de Boston prison experiments of het Milgram experiment. Meeste mensen zetten gruwelijke systemen voort zonder ze te begrijpen of er aan te twijfelen. Dat begrijpen we intellectueel gezien maar de corona crisis heeft het nu ook tastbaar gemaakt voor iedereen.

Overleden: 2 (twee).... Gemiddeld sterven er dagelijks tientallen mensen met de trap op en aflopen.

Het enige lichtpuntje van deze crisis is dat de onnozele zijn ontmaskerd. Als het allemaal goed en makkelijk gaat werpen de bruikbare idioten een inktgordijn op van simpele eufemisme en goede bedoelingen waarmee ze er voor 99% van de tijd als goed deugend mens door kunnen gaan.

Iedereen zat zogenaamd in het verzet na de oorlog, de realiteit is dat er nergens in Europa zoveel Joden werden opgepakt en er zo weinig verzet vanuit het volk was als in Nederland... En ik denk dat als we nu om ons heen kijken dat we ook zien waarom dat was.

KutFilosoof | 14-09-20 | 15:55 | 2

Het probleem is dat er bij de overheid meer dan genoeg idioten werken die wij daar niet makkelijk gaan verwijderen.

Solar666 | 14-09-20 | 15:57

De WHO. Geweldige organisatie waar we blind op vertrouwen als er in Afrika allemaal mensen dood gaan aan enge ziektes. Als er hier allemaal mensen dood gaan aan enge ziektes nemen we het zekere voor het onzekere en regelen we het liever zelf. Nu staat de WHO een beetje aan de zijlijn. Wat zijn wij toch allemaal eikels.

Leptob | 14-09-20 | 15:53 | 2

Hilarisch die sarcasme. Het WHO een geweldige organisatie.

zoalsikhetzeg | 14-09-20 | 16:13

IC update: Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 63. Voor het weekend zaten we nog ergens op de 40. NL is als een overbevolkt migratenschip waar meer en meer bij komt .. going down going down. Bedankt aso knuffelaars en #viruswaanzin

Rest In Privacy | 14-09-20 | 15:51 | 3

Laten we het hele land in de fik steken, dan krijgen we meteen een nieuw land.

gestoptmetroken | 14-09-20 | 15:54

Niet zo boos doen, kom, dan krijg je een knuffel van me!

nietoftochwel | 14-09-20 | 15:54

Publiceren van #positief_getesten zonder vermelding van #totaal_getesten moet verboden worden op straffe van excuusbrief schrijven wegens ophitsing.

Percentage positief vermelden mag ook.

Moet trouwens nog wat hoger, schiet niet op zo met de kudde immuniteit

Sjiek | 14-09-20 | 15:46

Met 2 deaud per dag duurt het nog ruim 23.000 jaar voordat alle 17 miljoen Nederlanders uitgestorven zijn, .. Oh wacht ..

Harry.Langezwaal | 14-09-20 | 15:45 | 4

Dat riep je twee maanden geleden ook al. Gaap.

copywriter | 14-09-20 | 17:00
▼ 1 antwoord verborgen

Zo'n algemene grafiek zegt niet zoveel, veel informatiever zou een overzicht van de besmettingshaarden in Nederland zijn: wáár loop je het meeste kans op een besmetting, en wélke bevolkingsgroepen lopen het meeste risico/ gedragen zich het meest onverantwoordelijk...

Zenzeo | 14-09-20 | 15:43 | 2

Hier die vraag stellen is hem beantwoorden...

A333aan | 14-09-20 | 15:47

En ook het onderliggend lijden, zijn dit mensen die gestorven zijn enkel aan covid?

horsteknots | 14-09-20 | 15:54

Er wordt hier in de reaguursels melding gemaakt van de toename van 'vals-positief' als testuitslag, maar er zijn ook vele vooral jonge mensen die corona onder de leden hebben maar er zelf volstrekt geen last van hebben. Deze positivo's zijn een groot gevaar voor de 'kwetsbare' coronabedreigden, maar kunnen in principe gewoon blijven werken buiten de 'kwetsbaren' sfeer.

Eeuwig..Op..Vakantie | 14-09-20 | 15:41 | 3

Je bedoelt in bedrijven waar iedereen 21 is?

DezeNicknameBestaat | 14-09-20 | 15:48

Hoezo gevaar? zijn ze besmettelijk dan? zijn ze geinfecteerd? d.r is toevallig wat onbekend corona virus RNA in de keel gevonden. Ga eens iedere dag testen. Gegarandeerd dat je ook positief gaat, omdat je keel of neus 'toevallig' wat virussen/deeltje opving.

nobodiesunmighty | 14-09-20 | 15:54

Eigenlijk net zo als elk ander jaar.
Veel mensen komen in aanraking met de griep(covid is niet veel meer dan dat) en voornamelijk ouderen gaan er aan dood.
Leer daarmee te leven. Dat is normaal.

watergeus | 14-09-20 | 16:08

Ik neem aan dat er al een groot deel van de obese mensen hetzij overleden is, of zijn levensstijl fors verbetert heeft.
Eet gezond, slaap goed, op z’n tijd een borrel en je slaat je er wel doorheen lijkt me.

Ray Skak | 14-09-20 | 15:41 | 2

ja natuurlijk ... leg jij dat even uit aan de nabestaanden die gewoon kerngezond waren maar die toch zijn overleden?

Rest In Privacy | 14-09-20 | 15:50

@ruudvangeelen | 14-09-20 | 15:50: Dat zijn er maar heel erg weinig. En we weten niet wat die onder de leden hadden. Kijk de grafiekjes bij de RIVM er maar op na.
Er zijn veel meer nabestaanden van auto-ongelukken, mensen die jong sterven aan kanker, dan jonge mensen die sterven aan covid.

watergeus | 14-09-20 | 16:09

los hiervan: morgen geen rijtoer...

Wienerschnitzel mit | 14-09-20 | 15:40 | 4

Dan maar wachten op de eerste de beste turkse bruiloft.

horsteknots | 14-09-20 | 15:55

Rijtoer ies koeltoer.

henkvaningrid | 14-09-20 | 16:09
▼ 1 antwoord verborgen

ff een maandje afstand houden, handen wassen met desinfecterende gel, mondkapje op; ff allemaal een maandje lang volhouden en dit resultaat zou er niet zijn geweest.

Krachtkoe | 14-09-20 | 15:40 | 5

@ruudvangeelen | 14-09-20 | 15:50: Lachwekkend.... met een paar besmet geïnfecteerden gemiddeld per regio / 100.000
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/

A333aan | 14-09-20 | 16:24

zoals in Belgie. Helaas gaat jouw 'causale' verband helemaal niet op, in Belgie meer besmettingen en dezelfde stijgende lijn.

small_town_dude | 14-09-20 | 16:26

@zeeman73 | 14-09-20 | 15:43: Ik woon in portugal. De enige regio waar besmettingen hoog liggen is momenteel algarve, porto en lisboa. Die drie staan erom bekend veel tourisme te hebben.

Krachtkoe | 14-09-20 | 19:18
▼ 2 antwoorden verborgen

En nu een statistiekje van het aantal ziekenhuisopnames sinds 1 januari. En de IC bezetting.

The2Amendment | 14-09-20 | 15:40 | 2

ik begreep van een kennis die in een ziekenhuis werkt als chirurg, dat er eigenlijk geen groei van patienten op IC's te zien is.... business as usual.... ik wacht nog steeds op het grafiekje met de sterfgevallen

ikpislauwbier | 14-09-20 | 15:44

Wat is eigenlijk de meerwaarde van de tweets van Marino van Zelst Groen Takje? Het is gewoon een herhalio van de officiele paniekcijfers van het RIVM.
Ik begrijp dat @Ronaldo en @Pritt diep onder de indruk zijn van meneer Groen Takje, maar waarom dat is wordt me niet helemaal duidelijk.

Stormageddon | 14-09-20 | 15:39 | 4

Als jij het niet ziet zitten is het vaak wel goed, ouwe wappie.

Rest In Privacy | 14-09-20 | 15:53

@Kuifje-naar-Brussel | 14-09-20 | 15:53:
Heb jij al een bron voor die 15000? Nog steeds niet hè?
Misschien moet je meneer Groen Takje op twitter eens vragen. Die is zo goed met gefantaseerde getallen, die kan ook vast wel ergens een statistiekje voor jouw verzonnen 15000 vinden.

Stormageddon | 14-09-20 | 16:03
▼ 1 antwoord verborgen

We zullen ongetwijfeld ook 'besmet' zijn met een heel scala aan verschillende influenza virussen. Verwacht de WHO dat de mensheid steriel wordt of zo?

glaaf | 14-09-20 | 15:37 | 4

Dat is de volgende stap, iedereen verplichte sterilisering met 100c celsius stoom... kan gewoon via douches en zo

ikpislauwbier | 14-09-20 | 15:45

Dat zou wel 1 van de gevolgen van het virus kunnen zijn ja. Voor mannen.

DezeNicknameBestaat | 14-09-20 | 15:49

idd, wanneer dit virus voorbij is. (is het al, maar ja) Verzinnen ze gewoon weer een nieuw "virus". Mijn vertrouwen in de elite is 0,0.

SanderEvers | 14-09-20 | 19:19
▼ 1 antwoord verborgen

We gaan helemaal Van Rijsselberghe op die tweede golf zo.

de Voorzittert | 14-09-20 | 15:37

Bij de grote epidemie van rond 1918 brachten ze op een gegeven moment ook patienten naar buiten, de zon in.

Einde van de Domheid | 14-09-20 | 15:37

In mijn omgeving bemerk ik een enorme polarisatie. Een rustige en zakelijke discussie op grond van feiten is niet meer te voeren. En dat is gezien de impact van de maatregelen op onze samenleving best beangstigend.

balustrade | 14-09-20 | 15:37

Wordt nog lachen als straks blijkt dat het overgrote deel van de bevolking die spuit 11 niet pikt....

A333aan | 14-09-20 | 15:35

The Science, Logic and Data Explained!
youtu.be/8UvFhIFzaac

37 minuten, maar iedere seconde waard.

Onkel Bratwurstbude | 14-09-20 | 15:35

Voor al uw duideling: www.twitter.com/wouterkeller
Wouter Keller is econometrist en voormalig lid Raad van Bestuur van het Centraal Buereau voor de Statistiek (CBS). En het allerbelangrijkste is dat hij pensionado is, dus zijn mening en conclusies kan delen zonder te hoeven vrezen voor zijn carriere.

beniknouzoslim | 14-09-20 | 15:33

Ik heb afgelopen weekend een correlatieonderzoekje gedaan naar de correlatie tussen het dagelijks aantal uitgevoerde tests en het dagelijks aantal 'besmettingen'

De periode van 22 mrt tot 1 juni: correlatiecoëfficient= 0,21
De periode van 1 juni t/m 30 aug: correlatiecoëfficient = 0,80

Het besmettingspercentage schommelt rond de 1,5%-2%.
Laat dat nou overeenkomen met de foutmarge van de PCR test (2% van alle PCR tests geven sowieso een positief resultaat, ook al zijn de testpersonen kerngezond)

Man, man, man...

Onkel Bratwurstbude | 14-09-20 | 15:30 | 5

@Natte Washand | 14-09-20 | 15:33: Ja, ook nog in aanmerking genomen dat in die pieken van maart-april alleen de echt zieken getest werden.
En de overledenen maar gemakshalve op "coronaaaa" gezet werden.
Alles is geënt op straks zo veel mogelijk mensen die spuit in hun lijf te jassen. (zonder garanties tegen latere bijwerkingen).
Gaat niet gebeuren, let maar op...

A333aan | 14-09-20 | 15:39

Precies dat heb ik vorige week ook zitten berekenen. Kwam tot zelfde conclusie.
Een conclusie die overigens gestaafd wordt op basis van de beschikbare cijfers. Zie onderstaand grafiekje!
allecijfers.nl/nieuws/statistieken-ov...

Jimmydepimmy | 14-09-20 | 15:42

@Jimmydepimmy | 14-09-20 | 15:42:
Niets schrikbarends op het moment en tijdens de corona piek ook niet veel verschil met een normaal verkoudheidsseizoen dus.

keestelpro | 14-09-20 | 16:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Is het aantal geteste personen ook nog relevant ? (ik zeg maar iets geks)

beniknouzoslim | 14-09-20 | 15:30

Overigens neemt al sinds juli het dagelijks aantal gemelde doden af.
www.worldometers.info/coronavirus/#co...
Inmiddels gaan we richting de <3% doden.
Dat hoor je ook nergens in het nieuws hè?

Z.K.H. de Reaguurder | 14-09-20 | 15:28 | 3

Niet voor niets vragen veel uitvaartondernemers overheidshulp aan. En ik maar denken dat dit tijdens een pandemie houden handel zou zijn

Kingboulie | 14-09-20 | 15:32

@Kingboulie | 14-09-20 | 15:32: Tja, de zwakkeren onder de oudjes zijn allemaal al in mrt-apr de pijp uit gegaan...
Ze zijn nu dus "op"....

A333aan | 14-09-20 | 15:44

It’s Groundhogday op Geenstijl

zuurtjeregen | 14-09-20 | 15:28

Maakt niet uit, ga er vanuit dat je besmet bent , sluit je af en stop de verspreiding. Moeilijk hé?

Zwizalletju | 14-09-20 | 15:36

Vorige week zat er een van die gasten te lullen dat ze per klas 3-4 leerlingen willen gaan testen, zijn die positief, schrijven ze de héle klas positief...

A333aan | 14-09-20 | 15:53

@Crankhead | 14-09-20 | 15:35: Ja ik las het ook over die 'patienten' want besmettingen werkt niet meer zo geweldig. Dus moet er een tandje bij....

Lupuslupus | 14-09-20 | 16:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat gaat de verkeerde kant op.
Zeg maar dag tegen de horeca in de grote steden.

jaimelavie | 14-09-20 | 15:26 | 4

Dag alle B, C en nog minder bekende artiesten. Dag alle evenementen en organiseerders daarvan. Dag alle podium, licht en geluidsmensen die de verloren artiesten van mooie diensten voorzagen.
Welkom alle nieuwe installatiemedewerkers. Je kan zo omscholen volgens de nieuwe voorzitter van VNO-NCW.

Peerkeoud | 14-09-20 | 15:36

@Peerkeoud | 14-09-20 | 15:36:
Ach daar komen wel weer anderen voor in de plaats, net als de horeca.
Als je nu nog moeten beginnen met zoeken of omscholen als medewerker in de evenementen branche dan ben je rijkelijk laat.

jaimelavie | 14-09-20 | 15:40
▼ 1 antwoord verborgen

Cui bono?

KillerK | 14-09-20 | 15:26

Je zaal maar een wat ernstiger griep krijgen straks en ze duwen jou 10 dagen op de IC en de rest van je gezin 10 dagen in quarantaine....
Alles voor "de cijfertjes"...

A333aan | 14-09-20 | 15:26 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Het aantal besmettingen vind ik niet bijster interessant. Wel de ziekenhuisopnames en dan specifiek de IC-opnames. Ook zie ik graag grafieken met sterftecijfers over verschillende jaren en ook dit jaar daarbij.
De behandeling van corona-patienten is nu al zo goed dat als je corona krijgt de kans op overleven - als je tot een risicogroep hoort - enorm veel groter is geworden. Ook Berlusconi heeft het gehad en heeft het overleefd.

El Rico Grande | 14-09-20 | 15:25 | 2

Ja maar die gymt dagelijks met jonge dames. Topconditie.

Der Schnitzeljäger | 14-09-20 | 15:36

Slechts 1 weekje ziekenhuis voor Berlusconi...

Lupuslupus | 14-09-20 | 15:42

Dat ziet eruit als een zware bergetappe, finish hors categorie zeg maar..

duh! | 14-09-20 | 15:24 | 1

Ja, misschien hebben ze de grafiek van die etappe van gisteren wel genomen...

A333aan | 14-09-20 | 15:27

Nou, komt die koffer des doods dans toch nog goed van pas.

Adriel | 14-09-20 | 15:24
-weggejorist-
Gebakken Pan | 14-09-20 | 15:24

Het is echt allemaal gelul wat we voorgeschoteld krijgen.
De maatregelen helpen niet of zelfs averechts.
Kijk dit: youtu.be/8UvFhIFzaac

T. Rammel(l)an(d)t | 14-09-20 | 15:23 | 6

@Natte Washand | 14-09-20 | 15:35: Is toch niet raar als metaalbewerker...

A333aan | 14-09-20 | 15:57

Duidelijke video, dank.

Lochos | 14-09-20 | 17:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben een huisje aan het strand aan het huren.. Want ze schijnen straks bij bosjes te sterven.

Premier Trutte | 14-09-20 | 15:21

Daar gaan we weer, panieken.Eerst met de false positieven , nu dat geen effect had gaan ze maar knoeien met de ic's grafieken. wedden over paar weken is het spuitje klaar voor u. Eerst moet u goed bang gemaakt worden.

endtotrolling | 14-09-20 | 15:20 | 2

En dat spuitje dan gaan nemen als het geen flikker helpt?

Peerkeoud | 14-09-20 | 15:38

@Peerkeoud | 14-09-20 | 15:38: Dat spuitje moet dan 2x per jaar want resistentie tegen het virus is slechts korte tijd.

Lupuslupus | 14-09-20 | 15:44

Wat een godvergeten onzin. Ik vind die gele grafiek van Tour de France veel realistischer, echter, cooler, objectiever, gewoon Kneitergaaf!

GS: Meer gele grafieken met TOUR DE FRANCE!

(De hele WHO is niet in staat hun eigen cijfers conform wetenschappelijke standaarden te interpreteren. Het OMT lijkt steeds meer op een andere planeet te zitten. Heavy shit man: ruim 8000 doden te China met 1.4 miljard mensen. Dan zijn die 15000 doden in Duitsland door de griep enkel jaren geleden natuurlijk verrekte oninteressant (ps. wisten jullie dat de eerste geregistreerde Duitse covid19 dode gestorven was door: SARS-cov2 virus? De terminale oesophaguskanker was verder bijzaak).
Het wordt tijd dat we iedereen gaan PCR'en. Dan weten we eindelijk hoeveel vals positieven deze test laat zien, komen we tenminste op een stabiel testplateau. Je weet nog steeds niet of iemand besmet is door PCR. Zelfs journalisten snappen dit steeds minder. Die zitten op diezelfde planeet als het OMT. We weten nog steeds niet wat we testen. Ik weet nog steeds niet wat de primer is en aan welke RNA materiaal van de diverse virussen hij koppelt. De godvergeten corona familie lacht zich de pleuris, naast al die andere 16 verkoudheidsvirussen en onze grote kleine " killer" influenza. Ik hoorde vandaag dat een werkneemster in een verpleeghuis vertelde: "vroeger met de griep, lieten ze de mensen gewoon in het verpleeghuis doodgaan, en nu moeten ze stel en sprong naar de IC, waar slaat dit op")

nobodiesunmighty | 14-09-20 | 15:20

Beste GS, een staartje met nieuwe besmettingen is alleen relevant als je er ook een staartje van nieuwe ziekenhuisopnames erbij zet, dan weten we pas of er wat aan de hand is of niet.

haddem | 14-09-20 | 15:20 | 4

@A333aan | 14-09-20 | 15:34: "Aantal besmettelijke mensen" i.p.v. positief geteste..... wéér een leugen.

Lupuslupus | 14-09-20 | 15:47

De media heeft de opdracht om eenzijdig paniekberichten zonder duiding naar buiten te brengen. Geenstijl hebben ze ook al in hun pocket....

Rest In Privacy | 14-09-20 | 17:20
▼ 1 antwoord verborgen

Journalist tegen leider van de Amish: “Waarom heeft Covid geen effect op uw mensen?” Leider van de Amish: “Wij hebben geen tv.”

nope | 14-09-20 | 15:20 | 3

Ze zouden het Covid-vaccin eerst op regeringsleden moeten testen. Als ze het overleven, is het vaccin goed. Maar als ze doodgaan, is het land veilig.

nope | 14-09-20 | 15:22

overleden: 2

kantje_boord | 14-09-20 | 15:20 | 2

van de 17,5 miljoen. Ziet nou echt niemand dat dit nergens meer op slaat en helemaal niet over het 'virus' gaat?

Lupuslupus | 14-09-20 | 15:48

@Lupuslupus | 14-09-20 | 15:48: ik zie het! Helaas wat laat, en heb een angstige rottijd gehad. Maar het hele verhaal klópt gewoon niet! Het is precies als een religie geworden. En jij en ik zijn de eerste afvalligen. Hier is iets groots en machtigs aan het werk. En dat is eng, heel eng!

Rest In Privacy | 14-09-20 | 17:24

Ik ben geen viroloog maar natuurkundige. Dus volgens Sander Schimmelwhatever mag ik een mening hebben over getallen, statistiek en meetmethoden. Zo, nu we dat vastgesteld hebben:

Wat een gelul komt er uit dat RIVM. Eerst een beleid op "groepsimmuniteit". Dan een beleid op "IC bezettingsgraag". Toen een beleid op "percentage toename positief getesten". En nu een beleid op "absoluut aantal positief getesten per dag".

Godzijdank ben ik geen viroloog. Anders zou ik die 2 doden en 9 IC opnames af moeten zetten tegen de miljarden economische schade en Hugo de Clown's Corona noodwet. En dan met een sluitende verklaring komen. Stumpers.

Odin | 14-09-20 | 15:20 | 2

@Odin, is best kut he, als je het snapt? lang leve de morosofie!

nobodiesunmighty | 14-09-20 | 15:23

Ja, je moet blijven spinnen als overheid om met een "logische" verklaring te komen voor alle waanzin die werkelijk nergens op gebaseerd is.

Big_Tasty_met_bacon | 14-09-20 | 15:23

Zon geeft veel vitamine D en dat zou een verklaring zijn dat, ondanks stijgende aantallen, de ziekte tijdelijk minder schadelijk is.
Conclusie: Naar C ook D bijslikken!

Einde van de Domheid | 14-09-20 | 15:18 | 3

Die foto met doodskisten lijkt ergens op de Caraïben gemaakt te zijn..

Turbulentie? | 14-09-20 | 15:21

Heel juist! Maar ik werd laats vergruisd hier toen ik wat wetenschap op over vit. d linkte...
Men wil het niet horen.... laat ze maar.

Rest In Privacy | 14-09-20 | 17:22

Jullie gaan mij toch niet vertellen dat mensen wel eens doodgaan?

Turbulentie? | 14-09-20 | 15:18

Ach ja, herfst. Herfstkleuren. Hugo wil nieuwe schoenen.

Poesmobiel | 14-09-20 | 15:18

Zijn er al Chinese acteurs ingehuurd om dood te vallen?

Premier Trutte | 14-09-20 | 15:17 | 1

Daar hebben ze iets op gevonden. Niet gehoord?
In China blijven ze voortaan lekker in bed liggen als ze ziek zijn.

keestelpro | 14-09-20 | 16:24

Volgens de voorzitter van Tsjechische ziekenhuizen is de overgrote meerderheid van de positief getesten op het Covid-19 virus zelf volstrekt zonder symptomen van Covid-19. Hoogstwaarschijnlijk geldt deze constatering binnen de Tsjechische context ook voor de Nederlandse context. Meer en meer worden mensen getest op Covid-19, die tot hun eigen verbazing 'positief' werden bevonden, terwijl ze zo gezond als een vis zijn. Op deze manier gaat de economie van Tsjechië en Nederland naar de haaien. Er is een nieuwe aanpak nodig, waarbij positief-maar-zonder-ziektesymptomen getesten niet onnodig in quarantaine worden gedwongen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 14-09-20 | 15:17 | 11

Men weet dit overal. Maar toch handelt (WHO) er niet naar. Wat zegt dit?
Mijn gevoel zegt: hele foute boel!

Rest In Privacy | 14-09-20 | 17:27
▼ 8 antwoorden verborgen

Dit is zo volstrekt onnodig en dom...

Panos88 | 14-09-20 | 15:15 | 3

Amen!

weet-ik-veel | 14-09-20 | 15:19

Wat is dat 'Dit' ????

Zwizalletju | 14-09-20 | 15:29

Je laten testen is het nieuwe wc-papier.

piloot47 | 14-09-20 | 15:15

20% van de besmettingen in Amsterdam? Is zadel likken daar reguliere etiquette?

Vetluptminvandekeers | 14-09-20 | 15:13

Mooie foto van de partijbijeenkomst van D66

Turbulentie? | 14-09-20 | 15:13 | 3

Ze zijn daar hun principes aan het begraven

Muxje | 14-09-20 | 15:18

Beter veranderen ze hun naam
In D40-45

Rest In Privacy | 14-09-20 | 17:29

Typische casedemic, er is niet zoveel aan de hand dus.
youtu.be/8UvFhIFzaac

Z.K.H. de Reaguurder | 14-09-20 | 15:11

Zet even een lijntje met doden in dat gele grafiekje

Stevo365 | 14-09-20 | 15:11

Is het nou diarree wat ik hoor?

gebakkenzuchten | 14-09-20 | 15:11

Dat Coronasprookje leent zich goed voor een science fiction story voor "complotgekkies', ware het niet dat het zich onder de ogen van de wacko's afspeelt.

Icar | 14-09-20 | 15:11

Er gaat bijna niemand meer aan dood, de tests deugen niet en geven false positives, de tests zijn ook positief bij andere coronavirussen zoals de gewone griep, de WHO deugt niet want is door en door gecorrumpeerd door China, de data deugt niet want er worden ineens patiënten met antilichamen als nieuwe gevallen geteld en de media deugen niet want ze papegaaien alleen maar dom na in plaats van zelf af en toe eens na te denken. De epidemie is allang over en we hebben nu een casedemic. Ondertussen trekken de overheden meer en meer macht naar zich toe en kritische kanttekeningen plaatsen komt je op een collectieve motie van afkeuring te staan. Het is echt heel triest gesteld met de wereld en ik hoop dat men snel stopt dit nog langer te pikken.

Big_Tasty_met_bacon | 14-09-20 | 15:10 | 13

@Frans Laarmans | 14-09-20 | 15:21: lekkuuhhhh.

zwartzondersuiker | 14-09-20 | 15:29

@Wijze uit het Oosten | 14-09-20 | 15:22: Had ik al een keer gewonnen. Duurt jonguh.

zwartzondersuiker | 14-09-20 | 15:30

@Fatwabuster | 14-09-20 | 15:25: Heb ik ook al geblokt. Zonde van je tijd. Ik heb eens de eerste toespraak van Rutte na zitten lezen. Het is heel knap om zolang lucht te verplaatsen en totaal niets te zeggen. En dat al tien jaar lang.

zwartzondersuiker | 14-09-20 | 15:32
▼ 10 antwoorden verborgen

De WHO bedoelt eigenlijk te zeggen: bereid u erop voor dat de grote systeemaanpassingen van de globale maatschappij nog vóór het einde van het jaar zullen worden doorgevoerd.
.
Verder: de NOS roept al hard ‘signaalwaarde’ en ‘steden in Frankrijk op slot’ enzovoort, dus ik ga ervan uit dat dit de opmaat is voor een persconferentie ergens deze week en strenge regionale maatregelen.
Of deze terecht zijn, is een ándere vraag. Zoals ik vorige week al in tabellen deelde, zit het aantal positieve tests als percentage van het áántal uitgevoerde tests niet veel hoger dan begin juni.

Jimmydepimmy | 14-09-20 | 15:10 | 3

Wappie.

Rest In Privacy | 14-09-20 | 15:57

@Kuifje-naar-Brussel | 14-09-20 | 15:57: ja? Wappie? Nee hoor. Zelf Corona gehad. Nog steeds van herstellende. Zéér op m’n hoede. Geloof niets van dat hele complotdenken over 5G en al dat soort onzin. Maarrrr... in élke situatie die je kan verzinnen, hoe slecht dan ook, zijn er partijen of lui die er voordeel uit proberen te halen. En luister naar wat de VN en WHO nu roepen. ‘Patriarchie’, ‘Globalisme’; alles wordt er met de haren bijgesleept.

Jimmydepimmy | 14-09-20 | 19:48

@Jimmydepimmy | 14-09-20 | 19:48: Carona lijkt steeds meer op racisme, a ook s je daarvan beschuldigd wordt roep je ook snel dat je een allochtone vriend (in) hebt

Diepstrotje | 14-09-20 | 21:38

Ik weet niet meer wat ik moet geloven. Ik heb behoefte aan een avondvullend debat over Corona. Virologen, Statistici, Ziekenhuispersoneel etc. Maurice de etc. Graag alle kanten van het verhaal belichten graag met stats etc. Voors en tegens en een goede discussie. Ondertussen houd ik een klein beetje afstand en vermijd ruimtes met teveel mensen.

1977 | 14-09-20 | 15:09 | 7

@Premier Trutte | 14-09-20 | 15:16:
Een van de grote verschillen tussen feestboek en de GeenStijl.

keestelpro | 14-09-20 | 15:17

"Ondertussen houd ik een klein beetje afstand en vermijd ruimtes met teveel mensen".
Altijd handig in het griepseizoen.

piloot47 | 14-09-20 | 15:20

@piloot47 | 14-09-20 | 15:20: Dat doe ik zeker ook. s Morgens vroeg de boodschappen (7 uur) en mocht ik later op de dag nog iets nodig hebben dan kan dat de volgende ochtend.

Lupuslupus | 14-09-20 | 15:55
▼ 4 antwoorden verborgen

In de herfst is er toch ontsmettend bokbier ? Ik snap het niet.

Der Schnitzeljäger | 14-09-20 | 15:09

Wat een geluk dat Nederland snel opwarmt. Zie je nou. Elk nadeel heb zijn voordeel.

Zeisss | 14-09-20 | 15:07 | 2

Precies, gewoon de herfst afschaffen.

keestelpro | 14-09-20 | 15:08

inderdaad. Het enige wat er sneuvelt in de herfst zijn warmterecords!

Zack Hooi | 14-09-20 | 15:12

Die foto, ehmm is dat een wervingsfoto uit een bedelland?
Doet een beetje mama mia achtig aan.
Misschien als wij voortaan onze griep- of coronadoden op straat leggen zoals te doen gebruikelijk in sommige landen dat wij ook uit het miljardenpotje mogen snoepen. (dat we zelf gevuld hebben met € 100.000.000.000,00 )

keestelpro | 14-09-20 | 15:07 | 8

@Natte Washand | 14-09-20 | 15:38:
Het is niet geregistreerd. Dus tja, iedereen kan een getal uit zijn reet laten waaien en vervolgens uit de lucht grijpen. Hij heeft geen bron, anders dan een willekeurig aarsgat dat reutelt dat er 60.000 meer doden zijn gevallen, dan zijn geregistreerd. Of misschien wel honderdduizend. Of een miljoen! Het is niet geregistreerd.
Dus geen bron.

Stormageddon | 14-09-20 | 15:58
▼ 5 antwoorden verborgen

Volgens mij is de Elite in Den Haag iets van plan als ik De Jonge gisteren beluister in de Abel Herzberglezing :
‘Coronacrisis kan niet bezworen worden met huidige systeem’

laatjenietkisten | 14-09-20 | 15:07 | 4

Zoals Tedros (WHO) recent al zei:
"The greatest threat we face now is not the virus itself, rather it's the lack of leadership and solidarity at the global and national levels."

En vorige week zei de secretaris-generaal van de VN nog: “ The #COVID19 pandemic is demonstrating what we all know: millennia of patriarchy have resulted in a male-dominated world with a male-dominated culture which damages everyone – women, men, girls & boys.”

Al met al: Het virus wordt maximaal gebruikt om globale politieke, maatschappelijke En sociale agenda’s door te voeren.

Jimmydepimmy | 14-09-20 | 15:23

@Kingboulie | 14-09-20 | 15:10: Australië heeft het. Gewone burgers met zes man politie tegen de grond werken vanwege geen muilkorf, of vanwege langs de kant stoppen met een lege autobatterij. Deuren openbeuken omdat je op FB je afvraagt of die heisa echt nodig is. Ja ja, er staat on nog wat te wachten met die spoedwet van Hugoshenko.

marcoplarco | 14-09-20 | 16:20
▼ 1 antwoord verborgen

Bangmakerij.
Maar ja, als je de wereld eerst adviseert om in lockdown te gaan met alle desastreuze gevolgen vandien, tja, dan kun je nou moeilijk zeggen dat het achteraf eigenlijk wel meevalt met dat virus. Nee, dan moet je ook volhouden. Dus wat dat betreft is deze angstzaaierij ook wel weer verklaarbaar.

VanBukkem | 14-09-20 | 15:06

Hans Kluge, klinkt als een gefingeerde naam... Er was heel vroeger een paard in Duitsland dat kon tellen, die heette Kluger Hans. Maar achteraf bleek dat dat tellen een trucje was... Kan Lange Frans hier wat mee, ik zie een verband!!!

Joestes | 14-09-20 | 15:05 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Het verhaal van immuniteit werd in de Wuhan-update ergens in februari al gedebunkt via één of andere twitterbijlage uit China. Ik was dan ook erg cynisch over het immuniteitsverhaal. En nu blijkt mijn cynisme niet voor niets.

pibasso | 14-09-20 | 15:05 | 1

Hoe gaat het eigenlijk in Wuhan waar ze weer helemaal full-retard op elkaar gepakt zwembaden bezoeken? Nog geen bericht gehoord over een opleving daar.

henkvaningrid | 14-09-20 | 16:42

Het was fijn jullie gekend te hebben.

(Btw: volgens mij is die staafdiagram gewoon het overzicht van de Tour etappe van gisteren)

Toetsenbordcomplex | 14-09-20 | 15:03

Verdomme en ik maar denken dat er niks op herfst rijmt.
Oké maar wat rijmt er op twaalf?

keestelpro | 14-09-20 | 15:01 | 12

Alaaf!

Ruud Hazes56616330 | 14-09-20 | 16:28

Kiprollade

nobodiesunmighty | 14-09-20 | 19:26
▼ 9 antwoorden verborgen

oh ik dacht dat we morgen allemaal zouden verbranden en of smelten door de hitte des doods??

Petroselinum crispum | 14-09-20 | 15:01 | 3

Nee, nee. Er blijft nog over dan. Vandaar.

VP732 | 14-09-20 | 15:04

Wie na morgen niet zwartgeblakerd is is een racist

Tobi | 14-09-20 | 15:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl