Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Trump Army schiet paintballs in Portland

1 dode bij clashes. Land of the Brave op randje burgeroorlog

Social

Check die timeline van Mike, correspondent van de NY Times, in Warzone Portland. Waar BLM en overige fascisten van Antifa het aan de stok kregen met een colonne vaandelzwaaiende Trump-fans in pick-ups (video). Er is 1 dode gevallen (naar verluidt een Ware Amerikaan want hij droeg een patriot badge, foto's bij Getty) en nieuw in deze bijna burgeroorlog is het schieten met paintball-geweren. Salvo vanaf 0:20. Zorgelijk alsook hilarisch. Dat wordt nog wat als president Trump aankomende dinsdag die andere brandhaard Kenosha, Wisconsin bezoekt. Meer beelden bij de onvermoeibare Andy Ngo.

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Sexy17Kitty | 30-08-20 | 23:39 | 2

Antifa zijn de enige echte nazi's. Precies die naam ook, antifa. Ze draaien de waarheid om. Ze draaien alles om. Republicans willen alleen maar gewoon veiligheid, law and order. De kerntaak van de overheid. Die Obama en alle liberaal democratische regeringen totaal heeft verzaakt.

Cepalislam500mg | 30-08-20 | 21:06 | 5

@cugel | 30-08-20 | 21:18: Het gaat mij niet om Trump. Dat is geen heilige. Antifa moet gewoon kleingemaakt worden. Dat zijn de grootste slechterikken.

Cepalislam500mg | 30-08-20 | 21:30

@cugel | 30-08-20 | 21:18: Wonderlijk, maar je bent vergeven, Cugel. Opdat u, blinde, snel mogen gaan zien.

a9b2b1 | 30-08-20 | 21:31

@a9b2b1 | 30-08-20 | 21:31: Kijk, dat is dan nu weer aardig!
@Cepalislam500mg | 30-08-20 | 21:30 antifa zijn een stel kleine sukkels, ze hebben niet de nefaste invloed van een Trump of Boris.

cugel | 30-08-20 | 22:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is Amerika onder Trump, een politicus die haat zaait. Onder Obama was het land heel wat beter af.

cugel | 30-08-20 | 16:57 | 20

@Cepalislam500mg | 30-08-20 | 21:23: Klimaat verandering veroorzaakt door mensen is een feit: of we moeten proberen het terug te draaien of moeten proberen het te overleven is een tweede: dat hangt ervan af wat we kunnen bekostigen, dus is de economie goed houden erg belangrijk.
Ik denk ook niet dat we half Afrika hier kunnen onderbrengen. Wat mij betreft zijn 40 asielzoekers per week al 2x zoveel als ik denk dat goed te verwerken is.
Maar amateuristische regeringen? Trump, Boris, Wilders, Thierry en Marine Le Pen gaan het echt niet beter doen dan Biden, Starmer, Rutte of Macron, laat staan Merkel.
Als autochtone Nederlander voel ik me soms ook een vreemde in mijn eigen land. Maar dat is niet vaak en dat betekent toch niet dat ik Trump een goede president vind.

cugel | 30-08-20 | 22:04

En u ziet als enige de wereld kennelijk zoals het echt is, cugel.

Canis.bonus.es | 30-08-20 | 22:34

@Canis.bonus.es | 30-08-20 | 22:34: Ik denk het niet: de Dem's hadden de popular vote, de regering van Nederland, Frankrijk, Duitsland denken zoals ik. Dat Trump en Boris zijn gekozen komt door een kleine groep drammers als Bannon en Farage die de onvrede onder mensen zoals ik: blanke autochtonen bespelen.

cugel | 30-08-20 | 23:07
▼ 17 antwoorden verborgen

Het commentaar van Tim Pool. (Volg die man).
youtu.be/eNUd1VfBuo4

Tim zal volgens kuifje ook wel een fascist zijn en bij Patriot Prayer horen.

Stormageddon | 30-08-20 | 16:24

Vanochtend weer met verbazing zitten kijken naar stuitende beelden van o.a. hoe de bezoekers / gasten van de RNC te Washington werden omsingeld, belaagd, bespuugd, uitgescholden en bedreigd door BLM en ANIIFA tuig.

De werkelijk intense haat, dreiging en totale onverdraagzaamheid komende van groeperingen die luid roepend zeggen op te komen voor de goede zaak en de onderdrukten.

Het deed me echt denken aan beelden uit Nazi Duitsland, waar joden op een zelfde manier werden bejegend en geïntimideerd.

Als Trump wordt herkozen zal de(ze) ellende alleen nog maar groter worden.

Wat een vreselijke situatie en ellende.

(En de Democratische politici blijven nog steeds zwijgend (goedkeurend) wegkijken)

Dr.Mabuse | 30-08-20 | 16:24
-weggejorist-
Ooievaar1962 | 30-08-20 | 16:23

De kansen van Trump worden met de dag groter en groter. De Dems zijn achter de schermen hun onderbroek aan het verschonen. Zie het verslag vorige week waar die Mouthaan met het dun in de broek vermelde dat als Trump zijn trouwe aanhang allemaal gaan stemmen het gedaan is.
Trump zijn aanhang is immens groot en trouw iets wat nog niet eerder is voorgekomen.
Let wel zijn niet mijn woorden. Maar die van van Mouthaan en dat zegt heel erg veel.

Rotterdammert1965 | 30-08-20 | 15:25 | 1

Mouthaan verdiept zich niet eens in het land waar hij zogenaamd verslag van doet. Hij kopieert CNN/MSNBC/CBS/ABC/PBS en hun zielige fake news narratief. Wist bijv. niet eens hoe de impeachment procedure werkte terwijl 3 sec googlelen hem al voldoende zou vertellen.

Beste manier is Amerikaanse politieke independents op jijbuis (of indien gebanned elders) op te zoeken en kijken hoe die ertegen aan kijken. Dan krijg je doorgaans een heel ander beeld dan in de MSM.

Graaf_van_Hogendorp | 30-08-20 | 15:53

wou dat wij Trump als president hadden,velen malen beter als pinokio

Spychopaat | 30-08-20 | 14:59 | 8

@Kuifje-naar-Brussel | 30-08-20 | 15:24:

De linkse kerk gedoogt en bejubelt nu ook geweld tegen burgers.
Zolang de linkse kerk het gebruik van geweld tegen dissidenten, agenten, joden, blanken, ondernemers en arbeiders goedkeurt zie ik ook geen andere optie.
Waarom zouden alleen criminelen en extremisten wapens mogen gebruiken?

Dandruff | 30-08-20 | 16:05
▼ 5 antwoorden verborgen

President Trump blijft de gemoederen bezig houden, links en rechts.

Vooral op links, waarvan hij de diepe verborgen woede aan het oppervlakte brengt. De verborgen drang naar het teruggrijpen van de staatsmacht, zoals te zien is aan het "verkiezingsprogramma" van de Democrats. Niets hebben zij demense te bieden dan haat tegen de andere helft van Amerika. Niets, dan beloftes van "eerlijk verdelen" van het geld van de Anderen onder het arm-en-dom gehouden stemvee in Democrat-steden. Te hopen is dat de slaven van de linkse plantage wakker worden en inzien wie hen er al meer dan veertig jaar onder hielden.

Intussen wonen de Democrat-mogols in die steden hoog en veilig in hun ommuurde vestingen en achter bewapende beveiligers.

Jan Passant mk2 | 30-08-20 | 14:38 | 2

Maar wie krijgt nu strax “the north” en wie “the south”?

D-Fens_1963 | 30-08-20 | 15:43

Al bijna vier jaar lang loopt dit agressieve volk te janken. Begrepen ze maar iets van democratie want dat zou ze toch berusting moeten geven..... maar nee, helaas. Hun brein (haat) laat het niet toe!

Harrie7949 | 30-08-20 | 16:13

Je kan er lang over doorborduren maar de enige juiste kant van de geschiedenis is anti-Trump. De man is en was altijd al een fascist. Voor een onderdeel van het Amerikaanse electoraat ideaal. Religieuze fanatici die het nodig vinden om zich te bemoeien met andere mensen hun vrije keuzes. Keiharde racisten die gewoon vinden dat alles met een kleurtje minderwaardig is. Corporatistische fascisten die weten dat ondanks dat Trump een randdebiel is dat ze flink aan zijn 'beleid' kunnen verdienen.

Dus je mag kiezen als je Trump-fan bent. Je bent of gewoon heel erg dom. Je bent gewoon een religieuze gek. Je bent een gigantische racist. Je bent een schatrijke corrupte profiteur. Wie ben jij?

Theodorus.Goldbach | 30-08-20 | 14:21 | 20

Lekker draadje dit. Er gebeurt in Amerika vanalles, al maanden complete chaos in Portland, nul aandacht, maar zodra Trump iets doet is het natuurlijk zijn schuld, met z'n "Stormtroopers". Probeer maar eens uit te leggen aan een NOS-kijker dat je hele hebben en hauwen wordt afgebrand, de prijs van je huis in elkaar stort, je winkel dicht moet, etc. "Ja maar TRUMP IS GEWOON EEN FASCIST!" is het keer op keer. Het is om moe van te worden. En alle gekke fratsen die de BLMers, democraten en dergelijke uithalen doen er niet toe: Want dat is Amerika en wij wonen in Nederland. Doen Trump aanhangers iets? Dan is het direct het einde van de wereld, óók in Nederland.

Wil BLM de familie eenheid afschaffen, kapitalisme vernietigen en politie afschaffen? "Ja maar dat bedoelen ze zo niet natuurlijk". Zegt Trump iets over China tegen iemand met een aziatisch uiterlijk, dan is het puur onvervalst racisme.

earrebarre66 | 30-08-20 | 16:57

Nou, momenteel ben ik blijkbaar een islamofoob en een blanke racist. Maarre, wil nog best een schatrijke corrupte profiteur worden, hoor. Soit. En u?

Kinkfactor | 30-08-20 | 17:05

Obama heeft het racisme groot gemaakt door op de loop te gaan met de identity politiek. Libdems vullen hun eigen zakken door onderdrukking van de gewone werkende mensen. Libdems hebben geen visie, geen achterban, alleen dat de gewone burger maximaal uitgebuit moet worden.

Cepalislam500mg | 30-08-20 | 21:37
▼ 17 antwoorden verborgen

Deze link vinden in ieder geval jij, spartacus en anderen hier zeker interessant. Hij geeft, onbedoeld, best veel voorbeelden van hoe Antifa, BLM en soortgeljiken een draai aan de (perceptie en beschrijving van de) werkelijkheid geven of deze zelfs omkeren. Die definitie van Paxton vond ik wel een duidelijke omkering. Anyway, kijk zelf maar. Ik heb het overigens niet helemaal uit kunnen zitten.

www.youtube.com/watch?v=bgwS_FMZ3nQ&a...

nikolaos | 30-08-20 | 15:17

@nikolaos | 30-08-20 | 15:17:
Ik wil het wel uitzitten, maar ik denk dat er voor mij weinig nieuws in zit. De kern van Neomarxisten/Antifa/postmodernisten is dat taal en abstract denken, logica per definitie onderdrukkend is; dat taal, ideeën en wetenschap gedeconstrueerd moet worden en naar believen kunnen worden gebruikt als wapen om de bestaande orde te vernietigen.
Opgeslagen voor later.

Stormageddon | 30-08-20 | 15:53

@Stormageddon | 30-08-20 | 15:53: Got ya. Ja, ik zie wel hetzelfde., denk ik Maar ik blijf liever nog even kijken omdat ik -voor mezelf- het idee heb dat ik nog niet alles uit de trukendoos gezien heb. ;-)

nikolaos | 30-08-20 | 16:04

Dandruff mijn stelling is dat Trump moet acteren als president voor het gehele land. Jouw vergelijking met vrouwen en groepsverkrachting is walgelijk ongepast en getuigen van weinig intelligentie.

Raspatat | 30-08-20 | 14:07 | 6

@Kuifje-naar-Brussel | 30-08-20 | 15:25:

Ja ja de peilingen, dat was vorige keer ook zo beslissend.
Niemand kan in de toekomst kijken, maar het lijkt me wel duidelijk dat niet elke Amerikaan gecharmeerd is van de door de "democratische" politici georganiseerde rassenrellen, plunderingen en politieke moorden. Dat de msm de burgeroorlog steunen klopt en dat zal veel democratische stemmen opleveren, maar ook in de VS erkennen mensen steeds meer het ongelijk van die msm.

Dandruff | 30-08-20 | 15:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Ze schieten pas met paintballen wanneer ze bekogeld worden met voorwerpen vanuit de menigte. De agressor moet je altijd benoemen in zulke situaties.

heldheino | 30-08-20 | 14:06 | 2

Actie geeft reactie, dat geldt eigenlijk voor de hele situatie daar. Blm/antifa/links tuig gaat de straat op om agressor te spelen en anderen pikken dat niet.

BozePaarseMan | 30-08-20 | 14:35

@BozePaarseMan | 30-08-20 | 14:35: Oh oh America .. Divided we stand.
Zoals anderen al hebben opgemerkt - Het is een wonder dat er nog zo weinig mensen zijn omgekomen.

Intussen verliezen de VS allure in de rest van de wereld - En dictators als die in Wit-Rusland zullen onder geen beding vrije pers toelaten.

Nederlandop1 | 30-08-20 | 14:50

Meestal kiezen amerikanen voor law and order. Biden is dit zeker niet, dus vermoedelijk 4 more years voor Trump.

zeertegendradig | 30-08-20 | 14:04 | 3

Maar .. Tegelijkertijd gebeurt dit alles ook .. Under Trump's watch.

Nederlandop1 | 30-08-20 | 14:52

@Nederlandop1 | 30-08-20 | 14:52:
In Amsterdam gebeuren de dingen die niets met Nederland te maken hebben. De linkse steden in Amerika zijn nog veel meer autonoom en vallen eerst onder hun linkse Staten.
Zelfs hier kon een Amsterdamse wethouder minister worden, na geroepen te hebben de stad van Nederland af te scheiden indien de verkiezingen "verkeerd" zouden zijn qua uitslag.
Nu zit mevrouw hoog en droog bij de gevestigde macht. Wat zou zij doen bij tegenvallende verkiezingen (hint: niet iets dat past in democratische afspraken)

Jan Passant mk2 | 30-08-20 | 14:56

@Nederlandop1 | 30-08-20 | 14:52|
Wat een hoop mensen, en ook u maar niet kunnen of willen snappen is dat de afzonderlijke Amerikaanse staten een hoge mate van autonomie hebben. Het zijn eigenlijk een soort van minilandjes. Al zou hij willen, Trump mág niet eens zomaar ingrijpen. Pas indien er federale zaken bedreigd worden zoals bv een federal building etc., dán pas mag, nee is Trump zelfs verplìcht te handelen volgens de Constitution. Eerder niet. Trump heeft hulp aangeboden aan alle burgemeester wie de boel boven het hoofd groeit, maar men weigert categorisch. Dus als een Democrat burgemeester federale hulp weigert terwijl de stad om hem heen afbrandt, dan nòg kan/ mag Trump niet ingrijpen. Wiens schuld is het dan?

Sjefke7807 | 30-08-20 | 15:54

@Kuifje-naar-Brussel | 30-08-20 | 14:58:
Typische fascist. Tuurlijk. LOL
De man heet Tarl Warwick, komt uit Vermont, is Libertariër, was LP kandidaat voor het Congres in Vermont, woont nu met zijn NL vrouw in Amsterdam.
Typisch een profiel van een fascist. Man man man.

Je wordt hoe langer hoe zwakzinniger Kuif. Ik dacht vorig jaar dat je niet meer zoveel hersencellen kon verliezen en je al op een minimaal aantal zat, maar nee... je verliest er nog steeds elke dag.

Stormageddon | 30-08-20 | 15:11

@De Eierbal | 30-08-20 | 14:47:
538 is ook één en al “progressieve” bias. En ik lach Nate Silver niet uit, ik verbaas me over hem. 4 jaar geleden zat hij er naast. Niet heel veel, maar genoeg. En hij heeft 4 jaar de kans gehad om zijn bias van de vorige keer te herstellen en beter te pollen, en betere analyses te kunnen maken. De bias is alleen maar erger geworden, en hoe dat komt kun je op zijn twitter timeline mooi volgen.

Maar hoe kom je erbij dat Styx bij Patriot Prayer zit? Hij woont in Amsterdam. Niet in Seattle of Portland. Hij komt uit Vermont. Andere kant van het land.
Wat heeft hij met Patriot Prayer te maken? Hoe kom je erbij?

Stormageddon | 30-08-20 | 15:22

Dank voor de link.

thephysicist | 30-08-20 | 15:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Hans Laroes zei laatst dat niet iedereen bij de NPO dusdanig links is dat zij executies van andersdenkenden, agenten, joden, blanken, etc toejuichen. Het zou volgens Laroes te wijten zijn aan de extreme onbelezenheid van alle NPO-medewerkers dat de NPO keer op keer altijd alleen de meest gewelddadige partij steunt in elk conflict.

Benieuwd of Laroes ondertussen al iemand heeft aangenomen die wel in staat is dit even uit te zoeken, zonder direct de kant van de moordenaars te kiezen.

Dandruff | 30-08-20 | 13:49

En nog steeds bestaan er mensen die echt denken dat AFA en BLM alleen maar "peaceful protesters" zijn. Die zijn nog het ergste...

gaffelbaard | 30-08-20 | 13:54

@gaffelbaard | 30-08-20 | 13:54:
“Mostly” peaceful protesters.
Dan zijn ze voor de Snopes en Politico factcheckers 100% ingedekt. En daarmee kunnen ze dan iedereen die het tegendeel beweert “wappie” en “complotdenker” noemen. Welcome to the new world.
War is peace
Freedom is slavery
Ignorance is strength.

Stormageddon | 30-08-20 | 13:59
▼ 1 antwoord verborgen

Trump zou als president de partijen hebben moeten verenigen. Maar de straatvechter kan dat niet. En zo is hij de veroorzaker van deze rellen en ellende. Zo bezien is Trump geen president, maar bendeleider.

Raspatat | 30-08-20 | 13:32 | 16

@Raspatat | 30-08-20 | 13:55:
Elke president is onmachtig. De president gaat niet over de politie. Daar gaan de burgemeesters en gouverneurs over. De presdident gaat alleen over de FBI en de national guard. Die heeft hij aangeboden aan alle burgemeesters en gouverneurs. En wat zeiden de democratische burgemeesters en gouverneurs: no fuck off, Orange Man Bad. Tedje Wheeler eergisteren nog in een brief waar de honden geen brood van lusten. Knettergek.
www.portland.gov/wheeler/news/2020/8/...

En wat doen de antifa’s? Die gaan bij de burgemeesters en gouverneurs op de stoep demonstreren.
www.cbsnews.com/news/portland-protest...
En in Chicago trokken ze op naar Lori Lightfoot’s huis. Die prompt de bruggen van de inner City ring omhoog trok.
www.chicagotribune.com/politics/ct-ch...
De democratische burgemeesters zijn volledig de weg kwijt.

Maar enfin. De president heeft geen macht bij binnenlandse onrusten. Obama had dat ook niet bij de protesten rond Trayvon Martin en de Ferguson rellen. Het ontstaan van BLM. Is iedereen alweer vergeten, BLM ontstond tijdens het presidentschap van de Eerste Neger. Ironisch genoeg.

Stormageddon | 30-08-20 | 14:13

Nadat de Democraten hebben verloren hebben ze er alles aan gedaan om chaos te creëren. Geen president die dit had kunnen stoppen. De rellen vinden plaats in steden waar decennialang Democraten aan de macht zijn. Nee dit is wat de Democraten hebben laten gebeuren en laten toestaan.

BozePaarseMan | 30-08-20 | 14:40

@Kuifje-naar-Brussel | 30-08-20 | 13:58: wat ben je toch een walgelijk zielig figuur. Leg eens uit welke genoegdoening je haalt uit dat zielige gedrag? Stumper die je bent!

Harrie7949 | 30-08-20 | 16:25
▼ 13 antwoorden verborgen

De kleur van de paintballs lijkt gelig te zijn... Had verwacht dat bakken met helder wit BLM & Antifa zouden gaan bijkleuren. De sfeer daar in Portland doet overigens eerder debielig dan grimmig aan. Het is een duidelijk vooropgezet politiek spel van anti-Trump Democraten. Hierdoor gaan de Democraten de verkiezingen verliezen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 30-08-20 | 13:23

4 jaar Trump en nu bijna een burgeroorlog. Goed gewerkt, President.

Rest In Privacy | 30-08-20 | 13:18 | 19
-weggejorist-
Harrie7949 | 30-08-20 | 16:27
▼ 16 antwoorden verborgen

Denk je dat de USA, als leider van de geallieerden, WW2 zou hebben gewonnen zónder patriotisme? Of als ze ruimte hadden gegeven voor linkse/communistische fracties? Als iedereen als een kip zonder kop achter de vele propaganda en leugens was aangelopen? Als er niet een nadrukkelijk beroep zou zijn gedaan op eergevoel, op saamhorigheid, op structuur en orde?
In tijden van crisis moeten overheden ingrijpen en onpopulaire maatregelen nemen. Of die crisis nou een oorlog, een virus of een linkse, rebelse opstand is.

Jimmydepimmy | 30-08-20 | 12:51 | 1

Leuk dat je als kip zonder kop de Russen over het hoofd ziet. Ander leuk feitje: dat vrije kapitalistische land van je belastte de hoogste inkomens minimaal 63% (en soms 90%) tussen 1932 tot 1980. Dat is eigenlijk best wel links, niet? Het is ook de periode waarin de VS de wereldmacht heeft gegrepen en de (infra)structuur van het land heeft opgebouwd. Generaties na '80 parasiteren er nog steeds op, zonder zelf iets van waarde toe te voegen.

Sjors W. | 30-08-20 | 13:34

Een beetje als hyena's. Alleen stelen die niet je portemonnee .. en die dragen geen maskers.

Usumani | 30-08-20 | 13:04

Zoek de definitie van terreuralarm eens op in het wetboek van strafrecht.
AFA = terreur.
BLM, KOZP, black panther = terreur

Rutte houdt zich liever bezig met mondkapjes, dan dat hij de nationale veiligheid waarborgt en deze organisaties verbiedt. Zeg nou zelf,... Natuurlijk, demonstreren is een fundamenteel grondrecht, maar geen vrijbrief voor het plegen van terreur.

Ik wil die terroristen het liefst nog vandaag ons land uit, want de terreur die we nu zien in de VS ... dat willen KOZP en BLM en AFA hier ook. Geen 2e paspoort? Pech gehad. Ga weg! Niemand wil jullie hier nog.

gaffelbaard | 30-08-20 | 13:51

"De NYT meldt dat het overleden blanke slachtoffer een Patriot Prayer-hoed droeg. Patriot Prayer is een pro-Trump conservatieve groep in het Portland-gebied. Antifa had vanavond beweerd dat een fascist een zwarte had vermoord."

twitter.com/realDonaldTrump

Swieberj | 30-08-20 | 12:32

In 2016 geloofde Glenn Beck niet dat president Trump ELK van de dingen zou doen die hij beloofde. Maar nadat hij Trump vier jaar in functie heeft gezien, geeft Glenn toe dat hij keer op keer ongelijk heeft gekregen en wil hij zijn excuses aanbieden aan de president.

youtu.be/6Eosa4ChV5U

Swieberj | 30-08-20 | 12:23

Links ondermijnt de rechtstaat. Beter is de handen ineen te slaan. Voorheen schaarden de verschillende partijen zich na de verkiezingen achter de gekozen president, om er zodoende het beste van te maken. De Democraten zijn al vier jaar bezig, de president te ondermijnen in plaats van te ondersteunen.

Usumani | 30-08-20 | 12:18 | 11

Je ziet nu al sommige democraten Trump te steunen voor de komende verkiezingen. En ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde democraat niet gesteld is op enige law and order en de rellen in de door democratische burgemeesters grote steden zou steunen. Los van de belastingverhogingen en de inperking van de keuzevrijheid voor onderwijs.

maakjepunt | 30-08-20 | 14:17

@Kuifje-naar-Brussel | 30-08-20 | 13:19: Ik moest weer om je lachen. Vroeger had je zo’n clown die van een ballon een hondje kon maken... daar doen je reacties me aan denken.

maakjepunt | 30-08-20 | 14:22
▼ 8 antwoorden verborgen

HillBilly gaat never nooit zn wapens inleveren.
Burgeroorlog is evident als Biden wint!
Dementie zal hem dwingen af te treden met een jaartje of wat....
Kleurloze manwijf wordt derhalve POTUS.
BOOM!

PerineumPiraat | 30-08-20 | 12:05 | 3

Wat lul je nou. Er is kans op burgeroorlog als trump wint. De “hillbillies” zijn niet de agressor.

grmblll | 30-08-20 | 12:17

@grmblll | 30-08-20 | 12:17: ? Biden wint.
Biden gaat wapenwetten invoeren en andere linksche hobbies doen.
300 miljoen+ vuurwapens zullen voorkomen dat het totalitaire linksche systeem de macht houdt... en dat heet burgeroorlog.

PerineumPiraat | 30-08-20 | 12:23

De NOS:
"Het slachtoffer droeg een petje van de extreem-rechtse organisatie Patriot Prayer. Door wie hij is neergeschoten en of er een verdachte is, is niet duidelijk"
Als dit geen downplaying is!
"Het slachtoffer droeg een petje met een hakenkruis en een afbeelding van Hitler."...... dus afknallen dat tuigh!

Harrie7949 | 30-08-20 | 12:00 | 8

@JvanDeventer | 30-08-20 | 12:15: Ik zie wel wat je bedoelt en tot op zekere hoogte ga ik met je mee. Ik denk alleen wel dat het gros van de mediakanalen als werktuig fungeren voor de radicalen van links. Vooral aan het taalkundige spel waarvan je een aspect beschrijft werken ze goed mee waarmee een soort Babel-effect wordt beoogd.

Misschien dat het op individueel vlak niet zo zwart-wit is maar als je kijkt naar wat zij doen als instituut dan zou ik hen wel als radicaal of extreem bestempelen.

nikolaos | 30-08-20 | 12:41

@JvanDeventer | 30-08-20 | 12:15: Het gaat niet er om welk woord voor de classificatie wordt gebruikt, het gaan om de aanduiding tussen goed en slecht. De NOS zet het als extreemrechts tegen demonstranten neer. Als je niet zou weten waar het over gaat, geen beelden kon terug zien en dit de enige informatie is die je hebt, dan klinkt dat best heftig. Iedereen kiest dan de kant van de demonstranten, want dat zijn de goeden hier. In werkelijkheid kunnen we zien dat het heel anders ligt en dat is waar iedereen hier zich aan stoort. Dat een zogenaamde onafhankelijke staatsmedia kanaal je zo staat te bedriegen, is natuurlijk een gotspe. Het verwijt van extreemlinkse gedachtegoed is dan snel gemaakt.

heldheino | 30-08-20 | 13:32

@JvanDeventer | 30-08-20 | 12:15: Als men van welke politieke zijde dan ook protesteert op een vreedzame manier is dat niet extreem. Gaat men over tot rellen, plunderen en brandstichting, dan is dat extreem. Of dat nu om links of rechts gaat.

TRICKY | 30-08-20 | 13:45
▼ 5 antwoorden verborgen

Toch heeft het wel wat... die vette trucks met mooie vendels.... misschien iets voor in de Baarsjes.................?

grapjasz | 30-08-20 | 11:41 | 1

Lastig parkeren hoor.

Analia von Solmsch | 30-08-20 | 11:50

Veelzeggend dat het leeuwendeel van de democraten er van overtuigd zijn, dat verkiezingen NIET gewonnen kunnen worden, zonder deze anarchistische chaos....

Pierre Lebon | 30-08-20 | 11:33 | 1

Hun huidige strategie is fraude via mail in voting. Vraag is of ook dat wel helpt. Want de grootste kansen van slagen zijn in staten waar ze toch al dik gaan winnen. Maar misschien is hun power play dat ze kennen gillen dat Twamp de verkiezingen heeft gestolen of zo.

antifa hebben ze niet meer in de hand en Sleepy Joe / Kameltoe Harris hebben de aantrekkingskracht van een volle luier op neutrale kiezers.

Graaf_van_Hogendorp | 30-08-20 | 12:00

zou de nos ooit zeggen: extreem linkse groeperingen?

Tuforial | 30-08-20 | 11:33 | 4

Neen, want dat zijn ze zelf.

piet7003 | 30-08-20 | 12:12

NOS representeert ook niet gemiddeld Nederland; het is een linkse organisatie.

heldheino | 30-08-20 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

De democraten zitten zo diep in de reet van de links extremisten dat ze die BLM rellen nooit gaan veroordelen want dat zullen ze de marxistische stem verliezen zoals ze al veel oud liberalen en independent stemmen verloren hebben.

Vleespet96 | 30-08-20 | 11:32 | 1

Marxisme op zich is geen filosofie maar een instrument. Dit wordt gehanteerd door fascisten en hun doel heiligt de middelen.

Harrie7949 | 30-08-20 | 12:05

antifa is een terorristen organisatie

Ins0mnia | 30-08-20 | 11:20 | 6

@van Oeffelen | 30-08-20 | 11:35:
Voor binnenlandse groeperingen is het de FBI die advies uitbrengt. Het Amerikaanse kabinet bepaalt aan de hand van dat advies of een organisatie terroristisch is.

Of er gehandhaafd wordt of niet hangt af van lokale authoriteiten en de gouverneur van een staat.

Varende_Reaguurder | 30-08-20 | 11:46

@van Oeffelen | 30-08-20 | 11:35: Terrorisme is door middel van geweld en intimidatie, angst proberen te zaaien onder de bevolking.

TRICKY | 30-08-20 | 13:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Vrijheid is een groot goed voor een land wanneer de bevolking uit redelijke, weldenkende en verantwoordelijk handelende mensen bestaat.
Vrijheid is echter een groot probleem wanner de bevolking uit gewelddadige, gehersenspoelde 'revolutionairen' bestaat.sv

Varende_Reaguurder | 30-08-20 | 11:20 | 2

Wanneer je hond een vriendelijke Labrador is, is er geen enkel probleem om het beestje vrij rond te laten lopen. Maar wanneer het een rabiate pitbull is die iedereen het vlees van de kop wil vreten, is het beter om hem aan te lijnen en te muilkorven.
Of een spuitje te geven.

Varende_Reaguurder | 30-08-20 | 11:24

En een probleem als het land jarenlang overspoeld wordt door oorlogszuchtige nieuwkomers die allemaal zogenaamd gevlucht zijn. Dan dooft de kaars.

piet7003 | 30-08-20 | 12:14

En China lacht zich gek.

omanders | 30-08-20 | 11:20 | 4

@van Oeffelen | 30-08-20 | 11:36: en geen vleermuizenbout minder gevreten.

grapjasz | 30-08-20 | 11:42

China heeft ook zijn brandhaarden.. Hong Kong bijvoorbeeld.

Wasbakplasser | 30-08-20 | 11:51

Wat dacht u van Rusland, Putin lacht zich helemaal kapot.
Amerika is aan het afglijden

tis_wat | 30-08-20 | 12:17
▼ 1 antwoord verborgen

peoplesparty.org/

De Democratic Party gaat scheuren. De progressives in de partij hebben hun geloof in Bernie Sanders verloren. En ze zijn al helemaal klaar met de corporate Dems: Clinton, Obama, Biden, Harris...

Vandaag houden ze hun eerste bijeenkomst. En hun boodschap voor de verkiezingen zal zijn: stem niet op Biden.

Rest In Privacy | 30-08-20 | 11:11 | 7

@Bigi Bana Boy | 30-08-20 | 11:30: geen geld om de campagne te financieren.

Atom1cWedg1e | 30-08-20 | 11:45

Bernie Sanders is een gast met 3 villa's en een stel sportauto's. Elke 4 jaar harkt ie een hoop geld in giften binnen en trekt zich vervolgens terug.

Varende_Reaguurder | 30-08-20 | 11:49

@Sitting_targets | 30-08-20 | 11:33|
Die Bernie Bro's zijn allesbehalve okselfris te noemen. Communisten van het eerste uur met wel héél verwerpelijke ideeën over bepaalde zaken. Mensen die hun mening niet delen in een Goelag steken is voor hen een legitieme optie. Wil u dit soort lieden in een machtspositie zien zitten? Ik zeker te weten niet! Neemt u a.u.b. de tijd om deze video's te kijken. Het zal wat u nu ziet gebeuren in de diverse Democrat run steden ook in een heel ander daglicht plaatsen:

Deel 1:
- www.youtube.com/watch?v=BsUAvh_PCWA

Deel 2:

- www.youtube.com/watch?v=P3PWDNkLliE

Deel 3:

- www.youtube.com/watch?v=ImH8AjZrEcY

Sjefke7807 | 30-08-20 | 11:58
▼ 4 antwoorden verborgen

www.realclearpolitics.com/elections/b...

Sinds Kamala Harris de running mate van Biden is stort de hele zaak aan Democratische kant steeds sneller in elkaar.
Een blanke die zichzelf zwart noemt, en ook nog vrouw, dat is voor Amerikanen gewoon teveel.

VanderGeelen-Coppens | 30-08-20 | 11:10 | 2

Je laatste zin geeft geen blijk van begrip. Je begrijpt er echt helemaal niets van.

Rest In Privacy | 30-08-20 | 11:20

De één is dement, de ander dom.

Varende_Reaguurder | 30-08-20 | 11:31

Al dat gefilm en verspreiden van dit soort manifestaties zorgt voor meer haat en meer verdeling. Die mensen zijn echt de weg kwijt aan het raken. Spannende tijden. Bijna november ik ben benieuwd hoe dit gaat.

Wanneer Trump aan kan blijven breekt de pleuris uit.
Wanneer Trump zn zeter verliest breekt de pleuris uit.

BoerBob | 30-08-20 | 11:07 | 3

De riek maar vast invetten, dus :)

a9b2b1 | 30-08-20 | 11:14

Blijf jij maar naar de NPO kijken dan zie je dit soort beelden lekker niet.

doskabouter | 30-08-20 | 11:33

Ja kabouter. Lul lekker mee met de grote mensen joh. Wat nou NPO? Je beledigt mij en je kent mij niet eens. Lutser.

BoerBob | 30-08-20 | 13:41

Als er iemand hier "emo" is, ben jij het wel, reasneerder Japannert.
Portland is een broeinest, broedplaats van links ongeregeld rellend tuigh, die zo'n mooie stad helemaal naar de tiefus helpen met hun gerel, geklaag, geplunder, geprotesteer en verdeel en heers.
En jij weet het, maar jij keurt dat om een of andere duistere reden goed, omdat ordetroepen, toevallig nu onder de rode knop van een Rep. orde op zaken willen stellen?
.
Heb sympathie voor anarchisten, maar niet voor de hersenloze agressieve linksruftende variant.
Twamp is een anarchist in hart en nieren, en dat ontgaat jou volledig.
Puur en alleen omdat hij kakt op hoodie en bivakdragende sujetten.
Leestip voor jou: "de Anarchistische bankier" , van Fernando Pessoa.
O banquieiro anarquista kun je gratis lezen in pdf.
En googel is jouw goede vriend.
Zoekzoek habibi!

chicago river | 30-08-20 | 11:00 | 1

U woont daar? Of bent u verward na een overdosis lachgas?

Sjakkie van de Hoek | 30-08-20 | 11:12

Donald hoeft eigenlijk helemaal geen campagne te voeren, dat doen dat linkse schorriemorrie wel voor hem. Het is eigenlijk gewoon een kwestie van achterover leunen en niks doms zeggen.
#Trump2020/KeepAmericaGreat

VanBukkem | 30-08-20 | 10:55 | 2

The Donald ook in de basement? Zeg, ken je hem wel goed? Extraverte en vitale man, hoor.

Rest In Privacy | 30-08-20 | 11:01

" van achterover leunen en niks doms zeggen.".......... Trump en niks doms zeggen?

RightOfMind | 30-08-20 | 11:23

Informatieve fotos

Relschoppers hebben een 'oorlogszone' achtergelaten die bewoners nu moeten opruimen

Het is een totale chaos geweest in Kenosha, Wisconsin. Toen de rellen begonnen, trok een relschoppers een pistool op een verslaggever. Een oudere man probeerde zijn bedrijf te verdedigen en de menigte sloeg hem bloedig in elkaar. De zaken lijken een beetje te zijn gekalmeerd en nu beoordelen mensen de schade, waaronder een Indiase immigrant wiens hele bedrijf in vlammen is opgegaan.

Josh Glancy van de Sunday Times liep door Kenosha en maakte foto's van het wrak. Het ergste was echter dat de lokale bevolking zei dat het mensen van buiten de stad waren die de vernietiging en chaos veroorzaakten.

townhall.com/tipsheet/bethbaumann/202...

Swieberj | 30-08-20 | 10:50

Ik vrees dat dit probleem niet zomaar oplost. Jammer van de normale Amerikaan zal de dupe er van zijn. Amerika heft zichzelf op, op deze wijze.

Schepvogel | 30-08-20 | 10:48 | 3

Trump zou eens moeten doen waar zijn vijanden hem eindeloos van beschuldigen:
even kort als een dictator optreden.
Invallen en huiszoekingen houden bij de financiers en (wan)ordetroepen van Antifa. Hen oppakken, wegens belastingontduiking of parkeerboetes. De krachten achter Antifa sturen nu al maanden hun uitzendkrachten naar plaatsten die nog in brand gestoken en geplunderd moeten worden.

Jan Passant mk2 | 30-08-20 | 11:12

@Jan Passant mk2 | 30-08-20 | 11:12:

Atom1cWedg1e | 30-08-20 | 11:47

@Jan Passant mk2 | 30-08-20 | 11:12: doet Trump wel na de verkiezingen, nu leunt ie achterover en ziet dat het hem in de kaart speelt.

tis_wat | 30-08-20 | 12:20

Gelukkig woon en leef ik in Nederland. Ondanks Rutte's enge kliekje toch nog enigszins 'normaal'.

JeMotWat | 30-08-20 | 10:46 | 11

Jij bent de spreekwoordelijke kikker in de pan....

Cheffff | 30-08-20 | 12:13

Het gaat nog erger worden in de VS, op meerdere onderwerpen (COVID, rellen, geld) zitten partijen daar in een "win or die" positie waar ze niet meer mogen verliezen. En inderdaad, ondanks onze schoen, D666 en de geitenkop van Rutte, is Nederland momenteel een relatief baken van verlichting ivm bijvoorbeeld US, UK, Duitsland of Australie. En dat is toch wel fijn.

HetGewoneNormaal | 30-08-20 | 12:16

@Jan Passant mk2 | 30-08-20 | 11:18: Iedereen schrijft die uitspraak toe aan Ollengren, maar het was toch echt Simone Kukenheim die de uitspraak deed. Helaas is Wilers (nog) geen premier geworden.

Grachus | 30-08-20 | 13:12
▼ 8 antwoorden verborgen

"Waar BLM en overige fascisten van Antifa...."
Juist ja, dat zet de toon wel zo'n beetje..

Beste_Landgenoten | 30-08-20 | 10:46 | 11

@Beste_Landgenoten | 30-08-20 | 11:02:

-Tendentieus
-Ongefundeerd
-Nodeloos kwetsend
-Extra waarde

Welke hoort hier niet thuis?

Papa Jones | 30-08-20 | 11:24

@Papa Jones | 30-08-20 | 11:24: Lol!

PerineumPiraat | 30-08-20 | 11:46
▼ 8 antwoorden verborgen

Gister had ik een cameraman over de vloer. Hij heeft meerdere verkiezingen in de USA gefilmd. Weken kris kras door het het hele land voor lokale items. Hij was er zeer stellig over: Er is geen enkele gewone Amerikaan die er ook maar in iets geïnteresseerd is wat er buiten zijn land gebeurd. Alleen Amerika telt.

Piet Karbiet | 30-08-20 | 10:46 | 13

@Blonde Nel | 30-08-20 | 11:04: Iowa ligt in de USA. ;) De hoofdstad van Virginia is Richmond. Zeer beroemd vanwege de Amerikaanse burgeroorlog.

Varende_Reaguurder | 30-08-20 | 11:36

Je hebt de East Coast Snobs, allemaal democraten en in California zit ook een heel nest socialisten.

van Oeffelen | 30-08-20 | 11:37
▼ 10 antwoorden verborgen

Tja, verkiezingen he.
Die komen eraan en foutlinks USA en Antifa (officieel een terroristische organisatie in USA) zorgen voor zoveel mogelijk rellen met de hoop dat mensen denken dat dit speciaal onder/door Trump gebeurt.

Het valt me ook op dat op bepaalde social media er opvallend veel anti-Trump plaatjes ed zijn en nooit pro-Trump zaken. Dus die linkse mensen zijn zeer aanwezig met hun haat en stemmingmakerij.

appeltjesgroeneweide | 30-08-20 | 10:42 | 2

https://www.facebook.com/groups/689910418440058/

BekiekUtMoar | 30-08-20 | 10:49

Trump: America first!

Democrats: Trump bad!!
________________________________

_washier | 30-08-20 | 11:08

Hoeveel leraren zitten er eigenlijk tussen die Antifa lui? Je moet er toch niet aan denken dat zo iets je kinderen de kijk op de wereld bij brengt.

_washier | 30-08-20 | 10:41 | 7

@Blonde Nel | 30-08-20 | 11:07: Nel, helaas waar. En ja, ik sta ook voor de klas.
Beste is om op de werkplek gewoon de mond te houden.

EEnzame SchizofrEEN | 30-08-20 | 11:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Weerzinwekkend dat hier zoveel mensen geilen op Amerikaans autoritarisme en Trump maar het dan elders weer over vrijheid en democratie durven te hebben. De hypocrisie die daarvoor nodig is, is ontstellend. Het laat maar weer eens goed zien hoe makkelijk het voor fascistische bewegingen is om mensen voor zich te winnen.

Het wordt gewoon eng om hier de comments te lezen. 10-15 jaar geleden overheerste hier nog de licht kritische blik, nu is er 100% emotie in plaats van feiten. Omarm het 'fake news' dat het meest overeenkomt met je wat je denkt, versterk je gevoelen in een veilige bubbel van gelijkstemden, en beschuldig dan iedereen die wat anders denkt van fout zijn. En verander nooit van mening. Hoe heeft het debat in een paar jaar zo diep kunnen zinken?

Jullie reageren vanuit een verzuurde onderbuik op triggerwoorden, links is fout, zonder ook maar een greintje daadwerkelijk inzicht. Amerikaanse BLM activitisten zijn geen Akwasi's, ze hebben namelijk echt wel iets om over te protesteren, en Antifa krijgt ook een andere mening dan hier gezien het gedrag van de steeds verder richting rechts-extremistische oprukkende Republikeinse Partij die gewoon puur vanuit partij- , persoonlijke en mogelijk buitenlandse belangen bewust de rechtsstaat aan het ondermijnen is.

Als fascisme een opmars maakt, of die nu van rechts, links of religieuze hoek komt, is er maar 1 goede kant. De meeste van jullie lijken voor de verkeerde kant te kiezen.

Japannert | 30-08-20 | 10:41 | 23

Ik wilde in eerste instantie serieus reageren. Best knap om zoveel onzin in 1 tegel te plaatsen. Geeft GS aan het einde van het jaar daar een prijs voor? Hierbij ben je genomineerd.

maakjepunt | 30-08-20 | 11:47

Het fascistische gedrag zien we daar toch écht vanuit linkse hoek. Dat is gewoon een kwestie van neutrale waarneming. Dus alles wat je zegt snijdt daarmee geen enkel hout, flappie.

Jimmydepimmy | 30-08-20 | 12:47

Zolang ik maar niet aan jouw kant hoeft te staan vind ik het best.

Grachus | 30-08-20 | 13:17
▼ 20 antwoorden verborgen

“... land of the free and the home of the brave....”
And the graveyard of the wise.

wezen | 30-08-20 | 10:39

Die (video) duurt 3,5 uur. Dan kijk ik die wel in de pauze van de Tour en de F1.

Piet Karbiet | 30-08-20 | 10:36 | 2

De Tour heeft nooit pauze, de Tour gaat altijd door.

kwark001 | 30-08-20 | 10:39

Gaat lekker daar in dat derde wereld land met een narcistische totaalgestoorde gek aan het roer

Ardbeg | 30-08-20 | 10:36 | 6

lijkt t land van flutte wel....

Y&T | 30-08-20 | 10:51

Heb je het nou over de Clintons of Pelosi ?

Ronnie | 30-08-20 | 10:51

NK ?

piet7003 | 30-08-20 | 12:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat zijn geen polls, maar betting odds. Vele polls zijn trouwens aggregaties van vele verschillende polls, waarvan een aantal staten al weken oud zijn. Veel nationale polls die in de aggregaties worden meegeteld worden door universiteiten georganiseerd, waarvan maar de vraag is hoe het peilpunliek wordt geseleteerd . De laatste CNN peiling van 15/08 laat nog maar een voorsprong zien van 4 voor Biden, waar dat voorheen nog tegen de 10% zat. Rasmussen Reports laat nog maar 1% voorsprong voor Biden zien over de periode 19/08 - 25/08. Die betting odds kunnen nog wel eens een betere graadmeter zijn dan polls. Trump zit in de lift.

MikeTheBull | 30-08-20 | 11:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Het zat er aan te komen; het plunderen door BLM word nu goedgepraat in een boek dat word gepromoot door NPR ( de Amerikaanse NPO)
===================

Ter verdediging van plunderingen zegt de auteur dat de waarde van kleine bedrijven een 'rechtse mythe' is

Na de moord op George Floyd door de politie, kwamen er menigten naar de grote steden, waar rellen, plunderingen en gebouwen werden platgebrand.

Maar linkse journalisten, commentatoren en politici drongen erop aan dat de rellen "voornamelijk vreedzame protesten" waren.

Een nieuw boek tracht met name plunderingen te rechtvaardigen en de door de belastingbetaler gefinancierde National Public Radio (NPR) publiceerde een uitgebreid interview met de auteur.

De auteur verdedigt onder meer plundering als een manier om de "blanke suprematie" achter het idee van eigendom te ondermijnen en dat de waarde van kleine bedrijven een "rechtse mythe" is.

pjmedia.com/columns/tyler-o-neil/2020...

Swieberj | 30-08-20 | 10:33 | 5

Die auteur denkt dat Malcom X nog leeft.

MikeTheBull | 30-08-20 | 11:32

Vickie heette vroeger Willie, nough said.

seasicksteve | 30-08-20 | 14:07

Plunderen was vroeger een manier om je legertje te betalen.
Is nu niet anders, maar men verpakt het beter.
Daarom het toestaan en goedpraten.
Gespuis is nu de held, martyr van de revolutie en slachtoffer van het systeem.
Je zal geen "dark triad personality" vinden, die niet het huidige machtsvacuum zal proberen te profiteren. High or low.

MistaRazista | 30-08-20 | 17:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Moore waarschuwt alvast weer.
Trump doet het zelfs beter in de peilingen dan in 2016 op het zelfde moment in sommige swingstates.

Michael Moore warns that Donald Trump is on course to repeat 2016 win
Film-maker says enthusiasm for president in swing states is ‘off the charts’ and urges everyone to commit to getting 100 people to vote

.... has warned that Donald Trump appears to have such momentum in some battleground states that liberals risk a repeat of 2016 when so many wrote off Trump only to see him grab the White House.

“Sorry to have to provide the reality check again,” he said.

Bron: www.theguardian.com/us-news/2020/aug/...

Zwizalletju | 30-08-20 | 10:32

@EEnzame SchizofrEEN | 30-08-20 | 10:47: Hangt daar ook een gordijntje voor het stemhokje? Wij kennen hier de 'gordijnbonus' voor m.n. PVV en FvD.

piloot47 | 30-08-20 | 10:56

@* Il Principe * | 30-08-20 | 10:55: Vandaar de aanhalingstekens. Als je enkel uit twee keuzes kunt kiezen, is de kans klein dat je 'zweeft'.

EEnzame SchizofrEEN | 30-08-20 | 11:39
▼ 3 antwoorden verborgen

randje burgeroorlog? Dat valt nog wel mee hoor. In het overgrote deel van Amerika is het vrij rustig. Maar dat is nou de hysterie van de media en iedereen huppelt er weer achteraan.

yeps | 30-08-20 | 10:28 | 7

@piloot47 | 30-08-20 | 10:48: Voornamelijk in de woningen van weggevoerde Joden was het tamelijk rustig. En uiteraard in de paleizen van Wilhelmina en familie.

soldier-of-fortuyn | 30-08-20 | 10:54

@uisge baugh | 30-08-20 | 10:54: Nadat die slagen waren uitgevochten en verloren hervatten de Nederlanders in overgrote meerderheid hun gewone leven. En als er (pas later tijdens de bezetting) hinderlijke razzia's plaatsvonden en vrachtwagens en trams vol Joden langsreden dan keken ze graag de andere kant op. Men wilde liever geen gedoe met de bezetter - dus werkten de ambtenaren gewoon door, draaiden de fabrieken, waren de scholen, winkels, restaurants en café's open en reden de treinen op tijd.
Pas na de oorlog gingen vele Nederlanders in verzet.

piloot47 | 30-08-20 | 11:03
▼ 4 antwoorden verborgen

In deze discussie snap ik niet waarom we communisten (socialistische en marxistische elementen) voortdurend fascisten noemen. Fascisme is de anticommunistische tegenbeweging. Twee uiteinden van het politiek spectrum.

rectormagnificus | 30-08-20 | 10:27 | 25

Dan heb je weinig begrepen van de werking van uiteinden van het hoefijzer.

MikeTheBull | 30-08-20 | 11:38

Facisme is ontstaan uit socialisme

Atom1cWedg1e | 30-08-20 | 11:54
▼ 22 antwoorden verborgen

America is geweldig als je geld hebt. Dan is het land ontworpen voor jou. Voor ieder ander geldt dat je beter af bent in ieder willekeurig Noord-Europees land. Er zitten sinds het ontstaan van de VS een paar structurele weeffouten in de maatschappij die ze gecreëerd hebben en de spanningen die ze veroorzaken komen er nu uit. Dat is niet het gevolg van Obama of Trump maar van oorzaken die veel langer terug gaan. En daar plukken ze nu de vruchten van.

Bigi Bana Boy | 30-08-20 | 10:26 | 24

@Cadaver | 30-08-20 | 11:55|
Dat is feitelijk onjuist. Er zijn staten in de US met strenge wapenwetten vergelijkbaar met wat wij hier hebben. Chicago bv heeft uiterst strenge wapenwetten, maar het aantal schietpartijen is schrikbarend. Dat geldt eigenlijk voor alle "gun free" zones in de US. En net als bij ons hebben daar alleen de criminelen (illegale) wapens. De gewone burger is daar even weerloos als wij hier.

Sjefke7807 | 30-08-20 | 12:14

@rectormagnificus | 30-08-20 | 10:35: In beide gebieden die u noemt ligt men nog niet zo aan het infuus van ons systeem. In de ontvlamde gebieden is die afhankelijkheid veel groter. Uiteindelijk in beide gebieden niet schlecht af denk ik.

DeRechteRug | 30-08-20 | 16:10
▼ 21 antwoorden verborgen

Amerika is het linkse tuig spuugzat.

Rest In Privacy | 30-08-20 | 10:24 | 7

Als links uitschot 'demonstreert' wordt er door geestverwante media veel meer aandacht aan besteed en het vuurtje extra opgepookt.

gestoptmetroken | 30-08-20 | 10:36

@jan huppeldepup | 30-08-20 | 10:33: Ik vertel je hoe het is. Dat jij het uit pure onmacht weglacht, is jouw probleem.

Bigi Bana Boy | 30-08-20 | 10:41

@Bigi Bana Boy | 30-08-20 | 10:28: only als je wereldje niet groter is dan je Twitter bubbeltje.

MikeTheBull | 30-08-20 | 11:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Zijn er al Henk Krol vlaggen? Heb ook zin om te gaan rellen.

Leptob | 30-08-20 | 10:23 | 1

Ik doe mee, ben net een Otten vlag aan het schilderen.

jan huppeldepup | 30-08-20 | 11:03

Er word door BLM/Antifa veel geweld gebruikt; geplunderd en vernield.

Maar de media blijven maar stug volhouden dat de demonstranten" vreedzaam" zijn.

Tot in het abusde toe.

Neem nu CNN. Misschien wel een van de meest activistische (anti-Trump) zender.

Terwijl de gebouwen achter de "journalist" branden beweert hij dat het een "vreemdzame" betoging is.
===========

CNN bespot voor het melden van "vurige maar meestal vreedzame protesten" met brandende rellen op de achtergrond

www.realclearpolitics.com/video/2020/...

Swieberj | 30-08-20 | 10:21 | 9

@UpdateAvailable | 30-08-20 | 10:56: Ongetwijfeld. In Nederland liggen media&politiek ook al zo incestueus in bed. Scheiding der machten, zou dat geen vernieuwend idee zijn?

Abject | 30-08-20 | 11:09

@Mariner | 30-08-20 | 10:33: je gaat me toch niet vertellen dat er daar ook een multiculturele samenleving is?!?

intrigant | 30-08-20 | 11:20
▼ 6 antwoorden verborgen

Maar goed. Hier hebben wij de EU die bepaalt wat wij betalen voor onduidelijk politiek gekonkel. Wij vinden dat goed. Wij kozen Rutte daarom al drie keer op een rij. Het design-virus van de CCP is hier zonder problemen geïmplementeerd en het leidde hier tot volgzaamheid en nog een vierde kabinet Rutte, naar alle waarschijnlijkheid.

Zelfs BLM kon een massabetoging houden tegen de dood van een draaideurcrimineel in Amerika. Vreedzaam, zonder de noodzaak de middenstand uit te branden. Hier hoeft Antifa niet op te treden tegen ongehoorzame burgers, dat doet de politie wel.

ONZE linkse stinksteden moeten niet in brand om een politieke boodschap te brengen tegen Wilders of Thierry, die zijn toch kansloos.

Jan Passant mk2 | 30-08-20 | 10:19 | 2

Wij?

piloot47 | 30-08-20 | 10:31

@piloot47 | 30-08-20 | 10:31:
Misschien op wat enkelingen na die de TV niet als centrum van hun woonkamer hebben en daarom niets anders napraten dan wat de NOS zegt.

Jan Passant mk2 | 30-08-20 | 10:33

Heerlijk land, in een dikke pick-up rondberen met een geweer achter in de bak. Hier rijden we straks alleen maar electrisch, mogen ons niet beschermen tegen getint tuig en de wouten mogen ook nie ingrijpen.

varkensboer | 30-08-20 | 10:18

Meer rellen en onrust dan ooit onder zijn presidentschap, maar het is de schuld van de Democraten. Ze spinnen het goed, dat team van hem. Dat moet ik ze nageven.

Bigi Bana Boy | 30-08-20 | 10:16 | 7

Trump begon al met provoceren door te winnen van Hillary. Terwijl de vriendenkring in Washington-Beltway toch duidelijk afsprak dat zij aan de beurt was, wegens vrouw en familie-van.
De media hebben demense daar nu al vier jaar lang op gewezen. In de beter nadenken oorden, zoals Democrat-steden, leidde dat tot voornamelijk vreedzame- en hier en daar vurige protesten.

Jan Passant mk2 | 30-08-20 | 10:53

Dat bewijst alleen maar de onverdraagzaamheid van de linkse tak van de dems, BLM's en de rest van dat reltuig. In een demoratie bestrijd je elkaar met woorden en vecht je het uit in de stemhokjes. Alleen de zwakken grijpen naar geweld.

elfenstein | 30-08-20 | 11:17

Je ziet zelf toch ook wel dat het alleen mis gaat in democratische steden. Daar komt weinig spinnen bij kijken als je het mij vraagt

Atom1cWedg1e | 30-08-20 | 11:57
▼ 4 antwoorden verborgen

By all means, fire away! Niets fascistischer dan Antifa.

MickeyGouda | 30-08-20 | 10:15 | 1

LOL!

kaasfondue | 30-08-20 | 10:28

Het heeft allemaal wel iets schattigs, al die kinders die met hun autootjes rond rijden, vlaggetjes d'r bij, mooi weer - gewoon gratis Disneyland.

Ichneumonidae | 30-08-20 | 10:14 | 8

@Jan Passant mk2 | 30-08-20 | 10:41: De knuppel? Welnee. Het lijkt me veel beter als mensen elkaar gewoon van harte liefhebben en knuffelen en 'Nie wieder' gaan roepen.
Het liefst in een shirtje met die kutkop van een Che Guevara er op.

Ichneumonidae | 30-08-20 | 10:58

@Jan Passant mk2 | 30-08-20 | 11:03: “Surround yourself with people who make you happy. People who make you laugh, who help you when you’re in need. People who genuinely care. They are the ones worth keeping in your life. Everyone else is just passing through.”

W.g. Karl Marx

Ichneumonidae | 30-08-20 | 11:07
▼ 5 antwoorden verborgen

Orange Man Bad, mkay?

Walter E. Kurtz | 30-08-20 | 10:09

Wat mij opvalt zijn het steeds maar kleine groepjes linkstuig wat rellen schopt. Van massa is geen sprake .Wegvagen die handel.

dik van alster2409 | 30-08-20 | 10:09
-weggejorist-
fred-cus | 30-08-20 | 10:06 | 1

Stuitend weer die kop, GS.

Trump-aanhang schiet wat verfballetjes naar Antifa-tuig. Precies, nadat die Antifa-tuig alles kapot maakt, relt en zelfs viert dat er een Trump-aanhanger is gedood.

nuchterland | 30-08-20 | 10:06 | 10

@MickeyGouda | 30-08-20 | 10:22: Ik denk dat 80% van de reaguurders een beetje wakker is. Maar nog wel zand uit de oogjes aan het wrijven is. De GS-redactie slaapt nog.

nuchterland | 30-08-20 | 10:25

In de MSM is de berichtgeving doorspekt van "rechts extremisten" waarvan er kennelijk nu eentje het loodje heeft gelegd.

PolarWolf | 30-08-20 | 10:31

@nuchterland | 30-08-20 | 10:24: Ik snap niet dat je over zo'n kop valt. Natuurlijk is het tuig, dat op de stoep staat. Maar dat de Trump-aanhangers met paintballs schieten, dat is toch grappig!

Papa Jones | 30-08-20 | 10:39
▼ 7 antwoorden verborgen

Hier dan een staaltje van " Lügenpresse" hoog drie. In de richting van Rittenhouse worden een molotow-coctail geworpen, waarna hij ongericht in de menigte schoot en twee vrolijke vaders doodschoot. Daarna kon hij ongehindert van de politie naar huis gaan. En natuurlijk was hij een Trumpf aanhanger. Het stomme stemvee slikt dit . www.bild.de/politik/ausland/politik-a...
Hier gaan echt mijn tenen van krom staan.

jan huppeldepup | 30-08-20 | 10:06 | 2

Is Bild ook al in Belgische handen dan?

Acidstain | 30-08-20 | 10:10

Antifa wordt ervoor betaald, dus geen medelijden met deze fascisten.

Jan Passant mk2 | 30-08-20 | 10:06

Een uitstekende analyse van woke capitalism van journalist Coen de Jong:

www.wyniasweek.nl/opgeleide-middenkla...

De huidige bovenlaag verspreidt momenteel een nieuwe ideologie die hun machtspositie rechtvaardigt en verkoopt: woke capitalism.
De bovenlaag gebruikt de woke Social Justice Warrior-ideologie om hun agenda te verkopen.

Het is niet moeilijk ons voor te stellen waar de ondemocratische opstelling van de bovenklasse uiteindelijk toe kan leiden: een corporate woke tyranny van techbedrijven samen met een autoritaire overheid. Kortom, een oligarchie.

Om aan de macht te blijven moet de bovenklasse vooral voorkomen dat zich binnen de middenklasse een ontevreden groep organiseert met de capaciteiten én de motivatie om de bovenklasse te kortwieken.

Tot zover meneer de Jong. Die ontevredenheid in de middenklasse zie je heel goed in de USA, maar zeker ook al in Nederland. Probeer maar eens een huis te kopen. Ik zeg: opstand is te belangrijk om aan de paupers over te laten, de middenklasse moet in beweging komen.

De bovenklasse ziet natuurlijk wel het gevaar dat zijn positie bedreigt. De bovenklasse probeert de middenklasse voor zich te winnen, o.a. door de te wijzen op de gemeenschappelijke vijand: de onderklasse. Coen de Jong:

Een deel van de middenklasse, met name de kaste die werkt in onderwijs, wetenschap, het politieke bestel, het openbaar bestuur en de media, laat zich graag coöpteren in de strijd tegen de massa. Let op de manier waarop neerbuigend praten over de ‘domme massa’ in de media gemeengoed is geworden. Geluiden dat de massa te dom is om te stemmen, dat het volk gevaarlijk is, we lezen en horen we overal.

Battleground middenklasse.

Rest In Privacy | 30-08-20 | 10:05 | 5

Er zijn historici die de stelling aanhangen dat fascisme de extreem politieke uiting is van de middenklasse. Dat kan wat beloven. Alles wat tegen de normaal ingaat zal terug in het hok worden geschopt of erger.

squadra | 30-08-20 | 11:07

@squadra | 30-08-20 | 11:07: Middenklasse wil orde, werk en enig perspectief. Als dat bedreigd wordt maken zelfs mislukte kunstschilders een kans. Dus ja.

Rest In Privacy | 30-08-20 | 11:26

@squadra | 30-08-20 | 11:07: Het gedeelte van de middenklasse dat zich verzet tegen de dictatuur door de bovenklasse hoeft niet naar fascisme te grijpen. Integendeel, de democratie moet in stand worden gehouden. Met democratie kan de bovenklasse in bedwang worden gehouden.

Rest In Privacy | 30-08-20 | 11:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Nederlanders slapen. Ze weten niet meer waar hun vrijheden vandaan komen en wat de moderniteit is.

kloopindeslootjijook | 30-08-20 | 10:03 | 1

Ze verdienen derhalve niet beter dan het juk waar ze nu in zitten.

piet7003 | 30-08-20 | 12:19

Schitterend hoe die stenen gooiende Antifa figuren de volle laag terug krijgen met die verfbommetjes. De Mama's van dat Antifa tuig zijn niet blij om alles er weer uit te moeten wassen..

ceesreis | 30-08-20 | 10:01 | 1

Miele!

Acidstain | 30-08-20 | 10:08

Antifa is een terroristische club, en zou overal ter wereld keihard bestreden moeten worden. Maar echt keihard.

VP732 | 30-08-20 | 09:58

Nu heb ik dagelijks veel contacten met mensen in de VS, en die ervaren dit stuk voor stuk als iets heel anders als een land dat op de rand van een burgeroorlog staat:
al deze ellende is linkse grotestedenproblematiek en komt uitsluitend in deze democratische bolwerken voor zeg maar het Amsterdam, Nijmegen en Groningen van de USA. Buiten deze hellholes doen de mensen rustig hun dingen en is er niets aan de hand.

jemagookniksmeer | 30-08-20 | 09:57 | 4

Klopt. Maar wij op GS weten al jaren dat overal waar links aan de macht is, de boel veranderd in een shithole.. als het dat al niet was.

Suncatcher | 30-08-20 | 10:01

We are the 99% met stickers op de bumpers en niet anders al zal de linkse MSM graag anders willen.

Cocorico | 30-08-20 | 10:03

De marxistische bolwerken, de universiteiten, de vrindjes van obama.

Uw Verzekeringsadvis | 30-08-20 | 10:05
▼ 1 antwoord verborgen

Hier moeten wij naar kijken. Europa ziet Amerika als de leider van het vrije westen. Dit willen wij ook. Amerikanen zijn de besten.

Leptob | 30-08-20 | 09:56

Dan toch liever onze gekkies met fluitjes en petjes op het Malieveld.

John McClane | 30-08-20 | 09:56 | 1

Hier kan je zo een giga suv niet rijden hebben ze mooi geregeld hier, de wegenbelasting is niet te betalen je zit zo op 4 mille per jaar.

Uw Verzekeringsadvis | 30-08-20 | 10:07

het is te hopen voor de VS en ook voor ons dat de gewone man/vrouw eens krachtig opstaat tegen de elitaire millennials die te dom zijn om de echte problemen te zien vanuit hun elitaire opvoeding en menen door het gedrag de "onderdrukte" minderheden te helpen terwijl de millennials er juist voor zorgen dat de tegenstellingen nog groter worden.

Fedde71 | 30-08-20 | 09:51

De NOS is toch weerzinwekkend. Blijven plunderaars en relschoppers demonstranten noemen. Zeggen dat de doodgeschoten man een petje van extreem rechts op had, melden niet dat de drie doden door Kyle stuk voor stuk crimineel waren. En dan zich objectief noemen.

TheBigKirth | 30-08-20 | 09:51 | 9

Ik ook niet. Maak ik eindelijk de 3e wereldoorlog mee.

Sjakkie van de Hoek | 30-08-20 | 10:13

@jan huppeldepup | 30-08-20 | 10:10: Die moffen met hun WO 2 schuldgevoel zijn de ergste, zo n foto van die 17 jarige voor Trump, smerige streken.

Uw Verzekeringsadvis | 30-08-20 | 10:22

@gestoptmetroken | 30-08-20 | 10:11:
Ja, dat dacht ik ook. WIe was in godsnaam Bozeman? Blijkt dat hij een hoofdrol in een film met alleen maar andere negerts heeft gespeeld. En dat moet dan iets bijzonders zijn. Nou, gefeliciteerd.

JvanDeventer | 30-08-20 | 10:24
▼ 6 antwoorden verborgen

Vanmiddag in ieder geval F1 met Hamilton... White Tires Matter.

Ommezwaai | 30-08-20 | 09:50 | 7

Ben die vent zat aan het worden.

Sjakkie van de Hoek | 30-08-20 | 10:14
▼ 4 antwoorden verborgen

trump, de would be autocraat, spint garen bij dit soort riots, the more the better .. dat deze figuur met deze inborst straks mogelijk weer op het schild gehesen wordt door het eenvoudig te paaien plebs is een drama ..

justinianus | 30-08-20 | 09:48 | 12

@Professor Superhirn | 30-08-20 | 09:56: hij heeft lak aan democratische instituties .. ziet dit als natuurlijke opponenten .. doet er ook alles aan om deze te ondergraven zoals voorgaande jaren gebleken .. zelfde geldt voor de media .. kritiek of niet onverholen voor is ' fake ' .. feitelijk zinspeelt hij op gelijkschakeling ..

justinianus | 30-08-20 | 10:25

U gaat lekker ! Uw denigrerende houding is gelijk aan die van mrs. Clinton, en dat kostte haar de verkiezingen.
"Maar ga er alstublieft mee door, want het is zo grappig om te horen" .

Rammstein | 30-08-20 | 10:50

@Professor Superhirn | 30-08-20 | 09:59: zouden wij ook moeten doen. Minder fte voor iftar en Facebook berichtjes en vooringevulde aangifteformulieren.

intrigant | 30-08-20 | 11:37
▼ 9 antwoorden verborgen

Beschaving is blijkbaar maar een heel dun laagje. Dit gedrag verwacht je in Afrikaanse landen, maar toch niet in de USA!?

Veiligheidsslot | 30-08-20 | 09:48 | 10

Beschaving is in ieder land maar een heel dun laagje. Ook in Nederland. Ook bij u. Ervan uitgaande dat u de stemgerechtigde leeftijd heeft had u dit eigenlijk al moeten weten.

DeRechteRug | 30-08-20 | 10:11
▼ 7 antwoorden verborgen

De politie kijkt al ruim 3 maanden toe hoe Antifa Portland transformeert naar een soort Aleppo, maar mag van de lokale Halsema niet ingrijpen, zelfs niet toen de mob voor zijn eigen huis stond. Dit is wat je hiermee bereikt!

flashforward | 30-08-20 | 09:47 | 1

Inderdaad.

Net als in Nederland zijn het niet de agenten................. maar de (politiek) leiding die de relschoppers hun gang laat gaan.

Het bestuur van de steden word geleid door Democraten en die sypathiseren vaak met de relschoppers.

Wat je nu ziet is dat burgers zichzelf gaan verdedigen als de overheid het niet doet.

Dat heeft niets met "rechts extremisme" te maken ( dat is wat de media vaak beweert) maar met burgers die hun familie en huis beschermen.
======================

About a 10 minute drive from Downtown Kenosha, two men stood this week with AR-15 firearms protecting their subdivision.

twitter.com/Kenosha_News/status/12998...

Swieberj | 30-08-20 | 09:55

Land of Hope and Glory maar nu even niet.

Poesman | 30-08-20 | 09:44 | 3

Dat is een Engels liedje. Het heeft hier heel weinig mee te maken.

JvanDeventer | 30-08-20 | 09:45

You hear guns in the night and you hope they're not for you
'Cause a dog eats a dog then he eats his master too
In the land of the free and the not so often brave
There's both love or money now choose which you will save

Mr_Natural | 30-08-20 | 09:47

Hoe zit dat met die Patriot badge? Volgens NPO's teletekst droeg het slachtoffer 'een petje met een embleem van een extreem - rechtse organisatie uit die stad'. Zo te zien zijn die emblemen overal vrijelijk verkrijgbaar, tot op Amazon toe. Dat zou dan toch niet het geval moeten zijn? Is dit nepnieuws van de NPO?

goedverstaander | 30-08-20 | 09:40 | 12

@Dikke_Tammo | 30-08-20 | 10:03: Hij doelt waarschijnlijk hierop:
en.wikipedia.org/wiki/Patriot_Prayer

Een uiterst objectief geschreven pagina die Patriot Prayer 'far right' noemt, omdat ze zo genoemd zijn door.... tromgeroffel alstublieft... CNN, Washington Post, Guardian en BBC.
Een citaat:
"According to the BBC, Patriot Prayer have been connected to the alt-right as well as other far-right groups. Gibson denies this, saying the group is neither white nationalist nor alt-right and that they support "freedom, love and peace"."
Ook de history pagina is een heerlijke partij moddergooien.

a9b2b1 | 30-08-20 | 11:09

Waarom zouden die niet vrij te verkrijgen moeten zijn - onder Amerikaanse wetgeving, die volgens mij veel meer uitingen toestaat an de onze, beschermd door het eerste amendement.

'extreemrechts' is dan een smaak waarover je het eens of oneens kunt zijn maar die je wel mag uitdragen.

Veldmaarschalk Sorry | 30-08-20 | 14:39
▼ 9 antwoorden verborgen

Nu Amsterdam op orde is gebracht kan Femke Halsema misschien een paar weken de burgemeester van Portland adviseren.

JvanDeventer | 30-08-20 | 09:40 | 1

Dan kan ze beter dat 'nepwapen' thuis laten ... Oei.

Usumani | 30-08-20 | 10:37

"Far Right Activists"
Maar natuurlijk; als niet BLM/Antifa, dan extreemrechts. Het is ook overal hetzelfde.

Rest In Privacy | 30-08-20 | 09:38 | 2

Precies, noem BLM/Antifa dan ook extreem links.

Apollo | 30-08-20 | 09:54

@Apollo | 30-08-20 | 09:54: Dat zijn ze, dus zo zullen ze niet benoemd worden. De tegenstanders van de Antifa zijn niet extreem rechts, maar zo zullen zij wel benoemd worden. Zo rolt de media vandaag de dag.

Usumani | 30-08-20 | 10:39

Het zou me niet verbazen als normale hardwerkende Amerikanen met elke dag méér geneigd zullen zijn juist op Trump te stemmen, mits ze door het rookgordijn en de leugens van de MSM heen kunnen kijken.

De Droit | 30-08-20 | 09:38 | 9

@justinianus | 30-08-20 | 10:12: Hoofdletterhater! (en onzinverspreider, maar dat moge duidelijk zijn). "verhoudingsgewijs veel meer meer rep's lezen niet, kunnen nauwelijks lezen en schrijven, hebben een beperkt niet zelden religieus referentiekader .." Uw tekst lezende, zou ik zomaar kunnen concluderen, dat u een 'rep' bent. En waarom noemt u Trump-aanhangers 'ratten'? Een beetje van de ratten besnuffeld bent u wel hè?

Usumani | 30-08-20 | 10:46

Het zou mij tern zeerste verbazen als Trump niet wint. Er is geen haar op het hoofd van de gemiddelde amerikaan die op het randje van de ene of de andere partij zit, die nog op de democraten zal stemmen. Ze zijn het helemaal zat met de leugens (media) en het geweld (BLM en links tuig).

Grachus | 30-08-20 | 13:46
▼ 6 antwoorden verborgen

Kijk, dat is nou echte vrijheid, dit zie je in Noord-Korea niet.

Mr_Natural | 30-08-20 | 09:37 | 3

Klopt, in Noord-Korea verhongeren ze en vallen dood in de straten.

Apollo | 30-08-20 | 09:51

In Noord-Korea trekken een paar families alle rijkdom naar zich toe en laat de bevolking die geen kant op kan voor ze werken.
Vergeet die communistische decors. Het gaat allemaal over geld.

kloopindeslootjijook | 30-08-20 | 10:10

Ach Noord Korea.... wij wonen hier ook echt in een heeeeeeleeeee erge dictatuur hoor! Met die EU en mondkapjes enzo. Die Noord Koreanen hebben echt geen idee hoe erg het bij ons is.

Bigi Bana Boy | 30-08-20 | 10:22

Ik moet even denken aan een stelletje recalcitrante rondrijdende toeterende turken met turkse vlaggen uit hun auto omdat Erdogan geweldig is.

Leptob | 30-08-20 | 09:36 | 2

Alleen doen Amerikanen dat in Amerika en niet hier.

Haatejaculaat | 30-08-20 | 09:40

@Haatejaculaat | 30-08-20 | 09:40: Dat is inderdaad een groot verschil. Ik zie liever de Amerikaanse vlag wapperen in Nederland, dan de Marokkaanse of Turkse vlag (of ISIS-vlag).

Usumani | 30-08-20 | 10:51

Die Andy Ngo is wel een intrigrerende trol. Gaat verder weer fantastisch in MAGA country. 4 more years!

ZureKoek | 30-08-20 | 09:35 | 1

Trol? Daar zie ik er best veel van hier in de panelen. Van die zure trollen, die een koekje van eigen deeg niet waarderen. De enige goede NGO is Andy Ngo.

Usumani | 30-08-20 | 10:55

Trumpeteers are go!

Rest In Privacy | 30-08-20 | 09:34 | 3

Een aanhanger van Trump is niet altijd een trompettist. Ik geloof dat ze Trumpies worden genoemd.

JvanDeventer | 30-08-20 | 09:48

ik zeg doen

Hapselaar | 30-08-20 | 09:33

En dit gaat nu al een paar maanden zo. Dagelijkse plunderingen (met af en toe een moord) door het Antifa/BLM tuig. Gaat een makkie worden voor Trump.

HanabKu | 30-08-20 | 09:31 | 2

Al die andere migranten zoals de Cubanen walgen ook van dit tuig.

Trumme | 30-08-20 | 09:33

Yep, ik ben geen fan van Trump,
maar 'links' maakt zijn herverkiezing zo wel erg voor de hand liggend.

hotmint | 30-08-20 | 12:52

Als er in de islamitische heilstaat Turkije verkiezingen zijn vallen er meer doden!

eerstneukendanpraten | 30-08-20 | 09:30 | 1

Dat is anders. Islam is goed. En Orange Man is slecht. Snap dat dan toch.
/sarcasme

Mayka.Lovelace | 30-08-20 | 09:50

Vaak hetzelfde liedje ..................... als niet-Antifa/BLM demonsraties worden gehouden worden ze vaak verstoord door (extreem) linkse tegendemonstraties. En dan ontstaan rellen.

Overigens, goed nieuws voor Trump.

Trump krijgt belangrijke steun van democratische burgemeesters in Minnesota

Een aantal democratische burgemeesters uit Minnesota heeft president Donald Trump vrijdag voor een tweede termijn gesteund als vicepresident Mike Pence campagnes in de staat.

"Zoals velen in onze regio, hebben we gedurende vele decennia op Democraten gestemd. We hebben toegekeken hoe de banen van onze kiezers niet alleen de Iron Range verlieten, maar ook ons ​​land. Door tarieven op onze producten te heffen en slechte handelsovereenkomsten te steunen, hebben politici zoals Joe Biden deed niets om de arbeidersklasse te helpen.We verloren duizenden banen, en generaties jonge mensen hebben de Iron Range verlaten om hun gezinnen te voorzien van goedbetaalde banen elders.Tegenwoordig erkennen we de Democratische Partij niet. Het is zo ver naar links verplaatst dat het niet langer kan beweren voorstanders van de arbeidersklasse te zijn. De hardwerkende Minnesota die hun leven hebben opgebouwd en hun families hier op de Range hebben gesteund, zijn in de steek gelaten door radicale democraten. ervoor koos om de Democratische Partij te verlaten, de partij heeft ons verlaten '', de brief, ondertekend door Virginia Mayor Larry Cuffe, Chisholm Mayor John Champa, Ely Mayor Chuck Novak, Two Harbors Mayor Chris Swanson, Eveleth Mayor Robert Vlaisavljevich en Babbitt Mayor Andrea Zupancich, stelt.

townhall.com/tipsheet/katiepavlich/20...

Swieberj | 30-08-20 | 09:30 | 5

Willekeurig wat je van Trump denkt, het is niet zo dat de Democraten een goede keus zijn. En dat zien die burgemeesters ook. Met activisme alleen creeer je geen veiligheid, rust, stabiliteit en banen. En dat heeft links nog steeds niet begrepen. Daarom kun je wmb 1 op 1 mensen die hier X66 of nog extremer stemmen rechtstreeks aanspreken op de tweespalt in de samenleving, uitverkoop van de beschaving, veiligheid, onderwijs, zorg en welvaart. Ze maken gewoon alles stuk en de VVD huilt vrolijk mee met de hyena's op de vlakten

Graaisnaaiert | 30-08-20 | 11:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Paar relletjes, lijkt toch allemaal wel mee te vallen. Wat journo’s die graag meer volgers willen en daardoor alles maar héél heftig vinden. Vermoeiende lui.

Grootste probleem van die achterlijke Amerikanen is het copycat gedrag van de BLM-rakkers in dit land. Die denken nu echt dat de wereld om hen draait. Gesterkt door de MSM trouwens.

de Voorzittert | 30-08-20 | 09:28 | 1

Exact. New York Times is gewoon de marketing afdeling van alles wat anti Trump is waaronder ook het straatleger van de Dems de combinatie van Antifa en BLM.

maakjepunt | 30-08-20 | 09:50

Het is maar Portland, OR. Niet overdrijven.

inCol | 30-08-20 | 09:27

Arme Trump.Hij heeft geen idee wat te doen. Dit kost hem zijn herverkiezing.

oldandwise | 30-08-20 | 09:26 | 21

Arme oldandwise met z'n babyface-ui achter zijn/haar/het nick. Dit kost u uw geloofwaardigheid.

Usumani | 30-08-20 | 10:59

@ZoekEenVrijeNick | 30-08-20 | 09:59:
Nou ja, er is hard gelachen om dat stel dat gewapend voor hun deur stond om die relschoppers bij hun deur weg te houden maar zeg nou zelf, als dat hier ook gaat gebeuren kan ik me zo voorstellen dat je je hier ook je hockeystok bij de hand hebt als ze vervelend komen doen.

Graaisnaaiert | 30-08-20 | 11:08
▼ 18 antwoorden verborgen

1) Nu begrijp ik eindelijk waarom al die mensen de stad in gaan met van die SUV-pantserwagens. Met een gewone auto kun je niet over 2 of 3 antifa's tegelijk heen rijden.
2) Een klesj heet in Nederland een botsing, of een confrontatie. In Nederland kun je, ook over gebeurtenissen in Amerika, alles in het Nederlands beschrijven. Mooi toch.

JvanDeventer | 30-08-20 | 09:25 | 7

Op het platteland zijn die dingen meer dan nuttig. Wij hebben er ook een, makkelijk hoor, je komt er overal mee en je mikt er van alles in; heb ze zelfs met opbouw gezien dat er vee in werd vervoerd. Maar ja, in regeltjesland Neederland mag dat natuurlijk niet.

Graaisnaaiert | 30-08-20 | 11:04

@Graaisnaaiert | 30-08-20 | 11:04:
Een verhuiswagen en een tractor zijn ook nuttig. Mijn ergernis komt door stadsmensen die zo'n ding voor de deur zetten zonder ooit iets te verhuizen of land om te ploegen. Overigens heeft @hotnot gelijk. Het zijn bakkies, nou ja, bakkies: bakbeesten.

JvanDeventer | 30-08-20 | 12:32

@JvanDeventer | 30-08-20 | 12:32:
True. Denk alleen aan het alternatief, een pick-uppie is altijd nog beter in de stad dan een auto met aanhanger. Rijkswaterstaat bijvoorbeeld rijdt er ook mee. Maar inderdaad, voor normaal woon-werkverkeer zijn onze stedelijke gebieden niet geschikt, veel te krap en de ruimte is hier veel te schaars gemaakt.

Graaisnaaiert | 30-08-20 | 13:56
▼ 4 antwoorden verborgen

LOL! Dit filmpje zullen we vanavond wel niet in het met belastinggeld gefinancierde Staats Propaganda Journaal zien. Tenslotte moet de bevolking toch niet iets zien wat met de realiteit te maken heeft.

Aristotalloss | 30-08-20 | 10:32

En als een zwarte crimineel wordt neergeschoten dan zijn ze boos en verdrietig en gaan ze plunderen en slopen. Merkwaardig volk dit.

Peerkeoud | 30-08-20 | 14:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Woke terrorists.

Not_again | 30-08-20 | 09:25

Wat een land. demonstranten die elkaar constant in de haren vliegen. het is wachten op een serieuze shootout straks. Zoveel verdeeldheid komt niet goed.

Krachtkoe | 30-08-20 | 09:24 | 5

@Jackson | 30-08-20 | 11:08: correcte analyse, alleen die hoor je niet op de NPO of andere deug-propaganda kanalen.

J-van-de-Bontekoe | 30-08-20 | 11:24

Goed idee, met een stel dikke 4x4's, NL'se vlaggen en uit de speakers het lied : Ik heb u lief, mijn NL... scheuren door Kanalenwijk en Schildersbuurt. (enz)
En dat graag een paar dagen voor de verkiezingen in maart, ik zie het al helemaal zitten.

Keyboardspeler | 30-08-20 | 13:16

@J-van-de-Bontekoe | 30-08-20 | 11:24: Sterker nog, ook op de fotopagina waar naar wordt verwezen zijn het "far right" protesters en die hebben schuld aan de moord op één van hen natuurlijk.

Dit gaat echt goed fout daar. Ik denk dat die Trump aanhangers ook wel iets anders dan paintballguns in de laadbak hebben liggen. Als ze zich echt bedreigt voelen, dan kon er wel eens meer bloed vergoten gaan worden, en allemaal omdat politici denken er dit najaar een slaatje uit te kunnen slaan.

Peerkeoud | 30-08-20 | 14:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar het dodelijke schot kwam toch niet van een BLM-er?

eerstneukendanpraten | 30-08-20 | 09:24 | 3

Zullen die trumpaangers op elkaar schieten? Dit lijkt me een gevalletje van niet-de-shooter-noemen-want-die-is-tegen-Trump.

Jos Tiebent | 30-08-20 | 09:32

@Jos Tiebent | 30-08-20 | 09:32:
De media probeerde de voorgaande doden en gewonden door geweervuur op racisme en rechts extremisme te gooien. Dat er nu een patriot gedood wordt past natuurlijk voor geen meter in het naaratief. En de dader zal dan ook angstvallig uit de MSM worden gehouden.

HA BIER!1! | 30-08-20 | 09:50

De kogel kwam van links.

kaasfondue | 30-08-20 | 10:25

Komt aadig kort bij die burgeroorlog

DikkeWalm | 30-08-20 | 09:23

Shithole country

Doctor Honoris Causa | 30-08-20 | 09:22 | 2

Buiten de linkse steden is het een mooi en beschaafd land.

Mayka.Lovelace | 30-08-20 | 09:41

Nog nooit geweest zeker ?

Rammstein | 30-08-20 | 10:38

Opkomen voor je land zouden wij ook moeten doen.

NanoTube | 30-08-20 | 09:22 | 6

@Leon Tosti | 30-08-20 | 10:11: Als Turken in Turkije rond zouden rijden met vlaggen en toeters zou er geen haan naar kraaien, het is het feit dat ze dit doen in andere landen wat de wenkbrauwen doet fronsen.

Voorgeenchanterikpeu | 30-08-20 | 11:06

@Pimp my Voortuin | 30-08-20 | 09:25:

En hoe wil jij globalisme stoppen? Ik durf te wedden dat jezelf ook nogal wat “globalistische” producten bezit.

NanoTube | 30-08-20 | 11:44

@NanoTube | 30-08-20 | 11:44: Dat is niet wat ik bedoel. Het gaat hier niet over producten maar over mensen.

Pimp my Voortuin | 30-08-20 | 14:13
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland