Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Erdogan houdt militaire oefening bij Cyprus. Grieken, Frankrijk, Italië en UAE locked & loaded

Erdogans Turkije, een beetje het buurthuis van het wereldtoneel.

Okay, eerst over het bovenstaande plaatje van het betwiste kustgebied. Donkerblauw = het Turkse contentinaal plat (landmassa onderwater) waarop Turkije maritieme soevereiniteit claimt. De witte stippellijn is waar Grieks-Cyprus soevereiniteit claimt en geel is waar Turks-Cyprus aanspraak op maakt. Vorige maand deed Turkije als "blijk van goede wil" op verzoek van Duitsland even een stapje terug in hun claims, maar tot ieders verbazing zijn ze daar op teruggekomen en kiezen ze de aanval. Formeel geven ze het nieuwe demarcatieverdrag tussen Egypte en Griekenland op als reden.

Bovenop het sturen van seismisch onderzoeksschip Oruç Reis (wiki) geëscorteerd vijf Turkse marineschepen naar het betwiste gebied, heeft Turkije nu aangekondigd militaire oefeningen op zee te gaan houden.

Tegelijkertijd houdt Griekenland een war game met Frankrijk, Italië en Cyprus, en lijken ook de Emiraten hun gewicht in de strijd te gooien in de vorm van twee tot vier symbolische F16's. Ook Frankrijk parkeert twee Rafale-straaljagers op Kreta als gebaar aan Turkije. Kortom, de Turken houden de beschaafde wereld weer eens bezig en onze eigen financiële weerzin tegen de Grieken zetten we met liefde in de koelkast als ze hun rug recht houden tegenover Erdogan.

Het Al-Jazeera (de goeden!!!) perspectief

Het perspectief van de Turkse staats-TV (de slechten)

Reaguursels

Inloggen

Wees blij met Erdogan, van mij mag hij nog lang aanblijven.
Anders had Turkije al in de EU gezeten. Daar zijn ze in Brussel gek genoeg voor.
Ik weet helaas niet hoe het zit met Turken die nu weer naar ons mogen "vluchten" voor Erdogan, daar hoor ik de media niet over, dus dat zullen er ook wel veel zijn.
Trouwens onderbelicht gebleven is dat de Geallieerden ook blij waren dat Hitler tot het laatst aanbleef, die nam na 42 alleen maar foute beslissingen.

G.M.I.M. Pet | 30-08-20 | 16:07

Erdogan moet pak slaag nu. Waar zijn de kruisraketten uit de jaren 80?

Piraatbas | 30-08-20 | 12:25 | 1

Of hebben we nog ergens een afgekeurde granaat rondslingeren?

Piraatbas | 30-08-20 | 12:26
-weggejorist-
Onpartijdig10 | 30-08-20 | 11:11 | 3

In plaats van ons druk te maken over een Erdogan in Turkije,
ik maak me veel meer zorgen over al die Erdogans hier in Nederland. En in Duitsland
Want van die respectievelijk 500.000 en 3 miljoen hier aanwezige, behoort het grootste deel tot de Erdogan-clan. En zijn ze bijna allemaal extreem nationalistisch...

michelpen | 30-08-20 | 11:08

Erdogans is knettergek. Check zijn Facebook eens. Staat vol met herdenking van kalifaat veldslagen en “overwinningen” op de christenen.
Zo viert hij uitgebreid dit:
nl.m.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Manz...

Ook heeft de idiot de kerk Hagia Sofia weer omgebouwd tot Moskee met een mega ceremonie.

Hij wil weer Sultan worden en de islam laten zegevieren. Het beest uit het oosten. Erdogan zal worden verslagen door o.a Frankrijk, Nederland, Engeland, Duitsland en Italië. Een korte oorlog.

nerugaer | 30-08-20 | 10:50 | 3

Vraag me af hoe de NOS en de ARD dit in eigen land gaan spinnen om te voorkomen dat de "jongeren", "raddraaiers" en "onruststokers" het halve land in de fik zetten. Denk dat ik dan maar even een tijdje naar een andere supermarkt ga, misschien is die in noord-deurningen dan weer open.

Zendavesta | 30-08-20 | 10:57

verslagen door Nederland. Even overste Karremans roepen met een fles Raki. pangpang. Even een schone broek aantrekken.

bergsbeklimmer | 30-08-20 | 11:45

Dat zit nog, Turkije heeft een enorm leger en hun soldaten zijn geen millennium snowflakes.

Crankhead | 30-08-20 | 13:01
-weggejorist-
Worldpeace | 30-08-20 | 10:49 | 1

Duw Erdogan maar gauw terug naar Azië, voordat de huidige gammele brug tussen oost en west instort onder het gewicht van het ego van Erdogan.

ratelaar | 30-08-20 | 10:23

Het is wachten op een Armeense sluipschutter met een .50 sniper rifle, en het = ErdoGone.

cat22 | 30-08-20 | 10:22 | 2

Probleem is dat die .50 cal AP munitie om door de bepanzerde Mercedes van Erdogan te komen per magazijn ongeveer een maandsalaris voor die gasten kost. En hij zal toch ergens mee moeten oefenen.

Zendavesta | 30-08-20 | 10:51
-weggejorist-
Worldpeace | 30-08-20 | 10:57

Het wordt tijd dat die Erdo-trut van de troon gestoten wordt. Wat is dat toch een kleine Hitler. En de Eu.......stil zitten, bibberen en niets doen. Om te kotsen!

vuilnisbak | 30-08-20 | 10:08 | 2

History repeats itself, en Amerika (boehoe trump!) mag ons straks weer komen redden

boerk | 30-08-20 | 10:51

@boerk | 30-08-20 | 10:51:
We hebben als idstaten niet onze bijdrage aan internationale veiligheid betaald, Duitsland voorop, dus USA hulp kunt u vergeten, die komen ons niet meer uit de brand helpen.

Jan, Leiden | 30-08-20 | 12:03

De duizenden Turkse infiltranten in Nederland zullen overuren gaan draaien als de pleuris uitbreekt. We hebben onze vijand gewoon binnen laten lopen en op allerlei gevoelige posities gezet. Alles onder het mom van progressief denken en de multiculturele cultus. Vrijwel niets kan complete vernietiging voorkomen.

Nederland80 | 30-08-20 | 09:52 | 3

Moeten we de Turken al waarschuwen voor hun complete vernietiging? Of laten we ze nog wat spartelen en gunnen we hen hun nationalistische en islamofascistische droomwereld die hen als gefundenes Fressen wordt aangeboden door Erdohitler ?

Graaier | 30-08-20 | 10:00
-weggejorist-
Worldpeace | 30-08-20 | 10:51

@Graaier | 30-08-20 | 10:00: hehe, laat ze maar alle "ingezetenen" terugroepen. Kunnen wij daarna de deur op slot doen.

boerk | 30-08-20 | 10:52

verdrag van lausanne dat afloopt in 2023 waarin Turkije ondergronds mag gaan delven naar olie bijvoorbeeld.. wordt nog een dingetje.

All_Anonymous | 30-08-20 | 09:38 | 1

De Turken vechten al in Libië voor olierechten in dat land. Maar nu zie ik dat het niet alleen om Libische olie gaat. Samen met de door hen gesteunde Libische regering claimen ze gezamenlijk een aaneengesloten stuk van Libië tot en met Turkije. En ook hier is Egypte hun tegenstander. Aardig om te zien. Erdogan is steeds meer een kopie van Hitler. Met agressie stukjes grond pakken en kijken of de ander bereid is om oorlog te voeren. De domme Turken vinden het geweldig. Ondertussen gaat hun economie en hun democratie snel bergaf. En hun bondgenoten nemen snel af. Afijn, ze willen extremisme in Turkije. Met hun overdreven nationalisme en hun omhelzen van het islamofascisme gaan ze voorlopig nog wel even door.

Graaier | 30-08-20 | 09:03 | 4

Graaier, Inderdaad een kopie van Adolf ook zo gek als een deur,

Jan70 | 30-08-20 | 09:22

De Turkse inmenging in Libië was een paar maanden geleden het met voorbedachte rade plan voor de huidige Turkse zeetje- lees grondstoffen-pik activiteiten!

De Griek | 30-08-20 | 09:38

Ja, en Europa lijkt de politiek van Chamberlain te volgen: 'peace for our time'. Kijk wat Putin deed, gewoon keihard terugslaan (alle Russische bouwopdrachten en Russich toerisme naar Turkije stoppen). Toen was het snel gedaan.

Otto Normal | 30-08-20 | 12:22
▼ 1 antwoord verborgen

Dagelijks dringen Turkse gevechtsvliegtuigen het Griekse luchtruim binnen. Dit is een schending van de EU grens. De EU en NATO houden al decennia hun grote muil, omdat er "andere" belangen op het spel staan. Griekenland wordt "gedwongen" om van de Europese "financiële hulp" miljarden aan Duits wapentuig uit te geven, i.p.v. schulden te verkleinen, nieuwe scholen, ziekenhuizen te bouwen en / of de infrastructuur te verbeteren, zodat Griekenland zakelijk meer competitief wordt en sneller, van de voor Griekse begrippen torenhoge schuld, af kan komen.

Nu dringt een Turks onderzoeksschip, geëscorteerd door Turkse marineschepen, EU territoriale wateren binnen. Dit is gewoon een "act of war"! Weer laat de EU en met name Duitsland het gebeuren en over zich heen lopen. Vuile huichelaars, matennaaiers! EU, NATO jullie worden bedankt! Stik maar lekker in jullie geïmporteerde en sterk groeiende moslimbevolkingsgroep! In 10 jaar meld ik mij wel weer en dan gaan jullie allemaal (lees ook het weg-met-ons, je-bent-welkom-in-mijn-land volk) zien, waartoe de EU politiek en jullie nationaal stemgedrag toe geleid heeft.

De Griek | 30-08-20 | 08:56 | 11

@steekmug | 30-08-20 | 10:58:

Dat weet ik. Ik zat zelf ook in het GR leger. Nu weten alle GS lezers ook waarom wij ons bewapenen moesten en steeds maar weer moeten!

De Griek | 30-08-20 | 11:08

@De Griek | 30-08-20 | 11:08: En weten wij ook waarom de VS hun kernwapens hals over kop uit Turkenland hebben weggehaald.

squadra | 30-08-20 | 11:15

@De Griek | 30-08-20 | 11:08: Goed dat je het aankaart in elk geval. En inderdaad; deze agressie is absurd voor mede-NATO landen. Niemand die Turkije op het matje roept.

Maria.1 | 30-08-20 | 11:16
▼ 8 antwoorden verborgen

Het is wel weer eens tijd voor een potje zinloos bloedvergieten in Europa. Ging al te lang goed gezien de politieke en economische ontwikkelingen sinds, laten we zeggen het Verdrag van Maastricht.

_pacman_ | 30-08-20 | 08:24 | 1

Doe even normaal man en ga eens op vakantie buiten Noord-Europa.

Zendavesta | 30-08-20 | 10:23

We zien het allemaal verkeerd, Wit-Rusland is het gevaar.

Appeasement doet wat appeasement 80 jaar geleden deed, het zorgt voor een dictator die de wereldvrede in gevaar brengt, onze bondgenoot.

bergsbeklimmer | 30-08-20 | 07:44 | 3

Frans Timmermans is het gevaar

MoltisantiBeer | 30-08-20 | 08:50

U bedoelt Merkel

Jan70 | 30-08-20 | 09:29

Klimaatverandering is de boosdoener. We halen de doelen niet. Snap dat dan.

squadra | 30-08-20 | 11:16

Cyprus zet de EU voor het blok: Loekasjenko sancties, dan Erdogan ook:
https://www.welt.de/politik/ausland/article214586858/Weissrussland-Die-EU-in-der-Sanktionsfalle.html
Tot grote ergernis van Merkel, die Erdogan nog steeds helemaal geweldig vindt. Flink zijn tegen Loekasjenko kost dan ook helemaal niets. De EU heeft geen enkel belang bij Wit-Rusland en het land vormt geen bedreiging, dus daar kun je volledig gratuit flink tegen zijn. De EU is dol op dit soort loze gebaren. Erdogan is wel gevaarlijk en hij koopt veel wapens van Duitsland. Daar durft Merkel niet flink tegen te zijn. Ze geeft hem liever zijn zin, in het voetspoor van Daladier en Chamberlain in 1938.

MAD1950 | 30-08-20 | 07:41

Mooi moment om alvast aan de Turkse draaikontpartij DENK te vragen waar ze staan. Ze kunnen Erdogan niet afvallen, dat kost geld..
En kom niet met 'laat dat duidelijk zijn'.

kloopindeslootjijook | 30-08-20 | 07:40

Met wel belang dient dit gedoe nu?
Of als het een conflict zou worden, welk belang dient dat dan?
Niet niet van de Griekse of Turkse bevolking.
Ze proberen het wel een nationalistische draai te geven, maar daar trappen steeds minder mensen in.

kloopindeslootjijook | 30-08-20 | 07:37 | 2

Kijk naar het filmpje. Het gaat om olie en gas. Erdohitler wil graag vechten voor het nationalisme. En hij heeft het geld van de grondstoffen nodig om de Turkse economie die steeds slechter wordt nog enigszins te redden. Het duurt namelijk niet lang meer dat de Turken de propaganda van de Turkse televisie geloven dat ze geweldig zijn. Dan gaan ze de koelkast geloven die leeg is. Afijn, ze kozen voor nationalisme en islamisme. Dat krijgen ze nu met alle gevolgen van dien.

Graaier | 30-08-20 | 09:07

@Graaier | 30-08-20 | 09:07:
Het is treurig.
Een beetje leuk samenwerken met de buren dat natuurlijk niet. Want nationalisme en moeten kunnen wijzen naar 'de vijand'.

kloopindeslootjijook | 30-08-20 | 09:21

Niemand wil natuurlijk oorlog, maar het is wel geinig om er over te speculeren wat de Nederturkjes en de duitse turkjes gaan doen in geval van een oorlog waar andere NAVO landen bij betrokken worden.
De mannen kunnen allemaal opgeroepen worden om te dienen, want dienstplichtig.

Gerrit gordijnstok | 30-08-20 | 06:52 | 3

Hebben al die lafbekjes allang afgekocht. Wel de lusten, niet de lasten.

BenPakdee | 30-08-20 | 08:09

Die gaan dapper in Nederland protesteren en rellen. Wel zo lekker met een rechtstaat en een politie die netjes wil handelen. En ik verwacht ook dat ze een deel van hun uitkeringen en zwart verdiende geld overmaken naar Turkije voor de heilige strijd. Niet teveel, maar toch zoveel dat ze zich een echte patriot wanen.

Graaier | 30-08-20 | 09:08

@Graaier | 30-08-20 | 09:08: U bent een waarzegger want dit is wat ik ook zie gebeuren en er komt zeker oorlog daar Erdo moet wel

Jan70 | 30-08-20 | 09:33

Wat zou het resultaat zijn van zo'n bunker buster op zijn nieuwe paleis?

xpto | 30-08-20 | 05:13 | 1

In één keer, door alle verdiepingen heen, rechtstreeks de wijnkelder in....

Pierre Lebon | 30-08-20 | 11:48

Turken terugdringen met de Bosporus als nieuwe grens. Kunnen ze mooi de russische patriarch uitnodigen om de Hagia Sofia met een magnifieke goddelijke liturgie terug in te zegenen, in aanwezigheid van Wladimiro!

xpto | 30-08-20 | 05:00 | 1
-weggejorist-
Pierre Lebon | 30-08-20 | 11:47

"Nederland" (lees: onze geliefde "me2" globalisten van onberispelijke afkomst) wil van het gas af. Straks moeten ze Nederlandse soldaten zien te motiveren om voor de EU te gaan vechten voor een grondstof waar ze zelf van af zeggen te willen: een interessante strategie toch.

kindapaas | 30-08-20 | 04:53

Binnenkort kan Banksy naar Turkije varen.

g[E]ulden | 30-08-20 | 04:03

Een turk in het nauw maakt rare sprongen. Pas maar op!

aflaatverkoper | 30-08-20 | 03:26 | 1

Alle Turkse jongemannen en ook die iets oudere rijden gelijk straks van uit Nederland met grote turkse vlaggen en baniers naar het oorlogsfront en zingen liederen uit de koran ter ere van Erdohitler, gelijk enkele jaren geleden op de Erasmusbrug te Rotterdam.

Jan70 | 30-08-20 | 09:38
-weggejorist-
Anelilla | 30-08-20 | 03:16 | 1

Cyprus behoord in zijn totaliteit aan Griekenland...
En Kosovo aan Servië...
Totdat "dat" niet "geregeld" is lukt een EU niet....

stikstofhelp | 30-08-20 | 02:44 | 2

En maar zeiken over Putin en de Krim.

Frau Merkel | 30-08-20 | 03:23

Zelfkritiek mbt de Kosovo-oplossing/ Cyprus is niet besteed aan de VN/EU/NAVO.
Dat is wel de achilleshiel van de problemen met Poetin en Erdogan.

willem n | 30-08-20 | 10:40

Verbaast me allemaal niets want daar is namelijk veel olie & gas te vinden.

Datgingniegoed | 30-08-20 | 02:07

Valt me op dat er hier veel mafkezen zijn aangezien ze uit hun stinkende bek lullen.

Freeman11 | 30-08-20 | 01:43 | 1

Ga je land verdedigen, ze zullen je nodig hebben.

Trasnochador | 30-08-20 | 02:06

Europa, NAVO en Nederland voorop slaan nog geen deuk in een pakje boter..
Ik geef de Turken geen ongelijk dat ze het proberen..

Aardappelplantje | 30-08-20 | 01:39 | 1

Die gaan als het daar inderdaad uit de klauwen loopt, op hun knieën naar Trump als die nog 4 jaar president is , om hulp.

Jan70 | 30-08-20 | 09:41

Dit krijgen we als we nog meer concessies doen aan Erdogan:
http://www.albiladdailyeng.com/greater-turkey-rise/

Let op het kaartje.
Daarom hoop ik dat het nu eens echt uit de hand loopt en uiteraard dat Turkije een forse nederlaag lijdt. Beter nu dan straks als Erdogan nog machtiger is en over kernwapens beschikt. Na een nederlaag zorgen de Turken wel voor een roemloos einde van de gevaarlijkste man van de wereld.

MAD1950 | 30-08-20 | 00:41

Ach,

De Brulturk is weer tapijtverkoper aan het spelen, en trekt weer flink met dat tapijt heen en weer. Niets nieuws onder de zon.

Turkije heeft gewoon de pech dat Griekenland via de Griekse eilandjes voor de Turkse kust een enorme hap uit de Egeïsche-en Middellandse Zee kan nemen, en dat dit alles volledig gedekt is door verdragen waar Turkije ook verdragspartner is.

Dus Erdogan probeert nu een beetje op de Trump/Poetin-tour te gaan door hun onderhandelingstactiek te kopiëren. Dus door een enorme hap proberen te nemen en dan vervolgens net zo lang terug te onderhandelen totdat hij genoeg overhoudt om mee thuis te kunnen komen (uiteindelijk is alles inderdaad voor binnenlandse consumptie, want Erdogan heeft een bliksemafleider nodig voor zijn gigantisch wanbeleid). Die Turkse oud-kolonel had het niet voor niets over “zero-Sum-game”, iets waarover de afgelopen jaren steeds over wordt gesproken in relatie met Trumps manier van denken en handelen.

Jammer alleen voor hem dat het na-apen van Trump, Poetin en andere leiders waar hij zo enorm tegenop kijkt, op zo’n incompetente manier wordt uitgevoerd, dat hij steeds maar weer genadeloos op z’n bek gaat.

Van geopolitiek heeft deze man namelijk geen ene bal verstand, terwijl hij juist weer wel een absolute deskundige is op het gebied van (belangrijke) vijanden maken in de regio.

Iets zegt me dat in ‘t Kremlin en het Witte Huis de daken geregeld vanwege het schaterlachen eraf gaan zodra het onderwerp-Erdogan weer op tafel ligt, er over de zoveelste blunder van deze Faalturk gesproken wordt.

Dus laat Erdogan maar brullen en z’n bootjes er op uit sturen, hij krijgt uiteindelijk toch niet wat hij wilt.

Kompromat | 30-08-20 | 00:19 | 5

@Kompromat | 30-08-20 | 09:36: Ik denk niet dat Merkel dat wil die zal een veto uitspreken, want zij en erdo zijn het wonderbaarlijk met elkaar eens.

Jan70 | 30-08-20 | 09:46

@Kompromat | 30-08-20 | 09:36:
De Krim heeft zich bij Rusland aangesloten omdat Oekraïne hen wou annexeren.
En de destabilisatie van Oost Oekraïne komt geheel op het conto van het illegale door de EU in het zadel geholpen Poroshenko regime.

Ravian | 30-08-20 | 14:59

@Ravian | 30-08-20 | 14:59:
De Krim maakte al integraal uit van Oekraïne sinds 1954. “Cadeautje” van Chroesjtjov. Toen was Oekraïne nog een republiek van de USSR, en nadat de USSR uit elkaar was gevallen en Oekraïne een onafhankelijk land was geworden heeft toenmalig president Koetsjma in 1994 Oekraïnes kernwapens opgegeven in ruil voor garanties van o.a. Rusland dat de territoriale integriteit van Oekraïne door o.a. Rusland zou worden gegarandeerd. Binnen de toenmalige grenzen dus, waar de Krim deel van uit maakte. Het e.e.a. is terug te lezen in het Budapest Memorandum on Security Assurances.

Poetin heeft dus gewoon de Krim geannexeerd, in strijd met voornoemde afspraken die door Rusland zelf zijn toegezegd.

Maar uiteraard zou ik graag willen weten wat uw bronnen zijn en waar u uw versie (die tegenstrijdig is met de mijne) op baseert.

En de destabilisatie van Oost-Oekraïne komt volledig voor rekening van Rusland, en de door Rusland gesteunde separatisten (een samenraapsel van extremisten en crimineel tuig). Maar uiteraard staat het u ook hier volledig vrij uw bronnen te produceren die het tegendeel beweren.

Ik ben dus benieuwd.

Overigens acht ik RT als een volstrekt onbetrouwbare bron.

Kompromat | 30-08-20 | 18:16
▼ 2 antwoorden verborgen

De Turkse regering vertrapt de vrije pers, democratie en Koerden, stookt oorlog in Syrie en Libie en bedreigt openlijk EU- en NAVO-lidstaat Griekenland openlijk. Het enige waar Erdogan naar luisters is de harde vuist in het gezicht. Bijvoorbeeld, gecoordineerd met de VS en Canada:

- Verneder de Turkse trots. Directe en expliciete erkenning Griekse soevereiniteit over geheel Cyprus. Definitief intrekken kandidatuur EU en dus de subsidies. Schorsing als NAVO-lidstaat. Noem in statements eens de Armeense genocide.
- Maak de burger wakker. Uitsluiting Turkse sportclubs uit Europese competities, met name voetbal en basketbal. Visumkosten voor Turken naar de EU + 250 euro per stuk.
- Dood de Turkse economie. Dump de lire. 80% importeffing op Turks staal en Turkse kleding, kledingstoffen en groente. Aankondiging dat lidstaten van de EU vanaf nu geen Turks schuldpapier meer zullen kopen, en de waarde van Turks schuldpapier dat personen of bedrijven kopen als 0. Dus: wie toch Turkse obligaties koopt, ziet kredietwaardigheid zakken.
- Raak de Turkse machthebbers. Bevriezen alle tegoeden van de Turkse regering en diens directe familie en schoonfamilie, parlementsleden van de regeringspartijen en de legertop.

Wel voor de zekerheid een serieuze vloot bij Griekenland stationeren en regelen dat niemand die vanuit Turkije naar Griekenland komt recht heeft om asiel aan te vragen en dit duidelijk communiceren. Als je komt wacht je een eindeloos en triest bestaan in een slecht onderhouden opvangkamp op een desolaat eiland ver van de rest van de EU.

drs. Levi Samsonov | 30-08-20 | 00:12 | 4

Turkije is voor de VS en dus voor de EU enorm belangrijk om de Russische toegang tot de Middellandse Zee te controleren. Ook voor de controle over het MO zijn de turken belangrijk.

Frau Merkel | 30-08-20 | 03:52

De paradox is dat Turken zich dan juist gaan groeperen en opstellen als afgescheiden groep en gaan wijzen naar 'de vijand'.

kloopindeslootjijook | 30-08-20 | 08:00

U beschrijft een ideale wereld. Waarvoor hulde.

Graaier | 30-08-20 | 09:14
▼ 1 antwoord verborgen

Er gebeurd niks.

Turkije weet dat de Fransen al tegen hem zijn in dit conflict. Daarmee (al zeggen ze het niet hardop) de Duitsers ook. De Italianen hebben ook al kleur bekend. Cyprus is de facto een Brits vliegdekschip. Die gaan echt niet met die Turken meedoen. Israël, de UAE, Egypte, KSA, allemaal staan ze aan de kant van Griekenland. Elk land dat er militair toe doet in de regio is op de hand van de grieken. Komt nog bij dat dat land een wingewest is van de EU. Mensen zijn daar niet erg blij met ons. Zou de EU ze nu een mm in de steek laten dat is het een 100% grexit. De EU heeft geen keus.

Het enige dat ik zie gebeuren is dat dit conflict uiteindelijk als proxy oorlog word beslist in Libië. Waar de twee landen ook tegenover elkaar staan. Sommige landen zullen switchen of beter, zich heel nutteloos opstellen t.a.v. hun huidige standpunt (de VS, de UK, IT). De huidige door de VN erkende regering zal geen of net te weinig steun meer krijgen, en dus worden overlopen. De nieuw te vormen regering verscheurd het pact met Erdogeit. En dan heeft hij niks meer en is bijgaand kaartje over datum. Daarbij word Erdogan ook genaaid door Poetin die in Libië in hetzelfde kamp zit als de Grieken. Erdogan zal geen vrienden meer hebben.

Een hot conflict tussen de Grieken en de Turken is einde Erdogan en einde Turkije in de Navo. Gaat niet gebeuren.

Slaapt u zacht.

DeJemelscheet | 29-08-20 | 23:57 | 2

Zwak begin, wel goed herpakd.

Sitting_targets | 30-08-20 | 00:07

En dan te bedenken dat Erdogan formeel nog steeds bij de NAVO hoort. Fijne bondgenoot. Kunnen we die Bosporus niet gewoon bezetten en dan de rest van Turkije uit de NAVO kegelen?

JvanDeventer | 29-08-20 | 23:46 | 4

Turkije heeft nauwelijks vrienden, zeker geen machtige vrienden. Wel een hoop erfvijanden, waaronder machtige. En Erdogan is niet echt een diplomatiek wonder. Hij maakt er alleen maar vijanden bij, in het westen, in het Midden-Oosten.

Ik zie Erdogan er wel voor aan om zo'n dolle hond te zijn dat hij toch militair gaat aanvallen, ergens, ooit. En dat kan de ondergang van Turkije gaan betekenen, want dan kunnen er oude rekeningen vereffend gaan worden: Koerdistan, Armenië, Smyrna, Constantinopel. Daar koerst Erdogan op af.

Sitting_targets | 30-08-20 | 00:14

@Sitting_targets | 30-08-20 | 00:14:
Erdogan zal ten onder gaan. Maar niet voordat hij miljoenen Turken in Europa heeft opgehitst om daar zoveel mogelijk schade, chaos en bloedvergieten aan te richten. Mesut Özil en Ilkay Gündoğan zijn niet de enige Turken op Europese bodem die Erdoğan als "mein Präsident" zien.

Professor Superhirn | 30-08-20 | 00:21

Turkije heeft een enorm militair apparaat en kan heel wat op de been brengen. Deels is het oude zooi, zoals de Leo5(?). Deels ontwikkelen de geitendrukkers high tech spul, zoals vliegtuigen. Griekenland heeft de meeste tanks van de EU vanwege de turkse jongetjes.

Frau Merkel | 30-08-20 | 03:57
▼ 1 antwoord verborgen

Erdogan: de gekke hond van de NAVO. Turkije is als de irritante dikke vieze oom op een familiediner in een restaurant die teveel zuipt en foute opmerkingen tegen de serveerster gaat maken. Normaliter brengt hij de NAVO slechts in verlegenheid, nu begint hij vervelende praatjes te krijgen. Platbombarderen die mug.

de IJsman | 29-08-20 | 23:22 | 1

Een kleine nuancering: platbombarderen zodra Erdogan daadwerkelijk begint te schieten. Uiteraard wens ik dat een daadwerkelijk gewapend conflict kan worden voorkomen. Ik mag hopen dat dit agressieve gedrag tot internationale sancties gaat leiden, bijvoorbeeld een schorsing van het NAVO-lidmaatschap.

de IJsman | 29-08-20 | 23:36

Tot op de dag van vandaag hebben Turken:
- met een rood paspoort (alle Turkse ambtenaren inclusief directe familieleden) nog zonder visum vrij toegang tot de EU
- krijgt Turkije nog steeds EU steun
- moeten Turkse onderdanen in de EU nog steeds in Turkse dienst (offcieel vreemde mogendheid)
- is er geen enkele economische boycot of bevriezing van Turkse tegoeden in de EU

De EU is geopolitiek: laf, hypocriet maar vooral ook incompetent

litebyte | 29-08-20 | 23:22 | 1

En heeft Erdogan zijn vriendjes van de Hamas ook een Turks paspoort gegeven (een rode?)

Sneerpoets | 30-08-20 | 08:59

Cyprus ligt wel heel erg voor de kust van Turkije en heel ver van Griekenland vandaan. Beetje zelfde als dat Duitsland aanspraak wil op de zeelandse eilanden.
Het is ook nog niet heel lang van Griekenland. De Engelsen waren de baas tot 1914. Pas sinds 1950 hoort het officieel bij Griekenland.
Dus blijft een moelijk verhaal daar.

Hiesjes | 29-08-20 | 23:18 | 5

Cyprus behoort aan de Cyprioten. De Turken houden een deel bezet. Griekenland heeft geen eigendom en willen dat ook niet. Wel willen ze de etnisch Griekse Cyprioten beschermen.

Tapioca pudding | 29-08-20 | 23:37

@Tapioca pudding | 29-08-20 | 23:37: De turken hebben en slecht uitgevoerd krimmetje gedaan en hebben daarna de bevolking gedeporteerd.

Frau Merkel | 30-08-20 | 03:59

Chios, Samos, Kos, Rhodos en tig andere eilandjes liggen wel erg dicht voor de kust van Turkije en in Griekenland. Aan Turkije geven dan maar?

bergsbeklimmer | 30-08-20 | 07:56
▼ 2 antwoorden verborgen

de gehele nato zit nu in de baltische staten inclusief 1 NL compagnie gemotoriseerde/gemechaniseerde infanterie . noordoostflank van nato is nu gedicht. op de zuidoostflank is nu al een tijdje stront aan de knikker kwa migratie/vluchtelingenstroom, IS terrorisme en aardse mineralen. ergens in een nato bunker warroom moet nu toch een veldmaarschalk meerdere scenario's en battleplans uitwerken en operationaliseren ook voor het toekomstige zuidoostfront

HetOorAakel | 29-08-20 | 23:18

Zin in Turkse pizza nu.

BozePaarseMan | 29-08-20 | 23:12

Merkel gaat vechten met de Turken opdat heel Duitsland uit Turken bestaat.
Frankrijk met de Grieken.
Dat wordt dan Duitsland tegen Frankrijk.
Ik ga chips en bier kopen .

A.C.H.M.E.D | 29-08-20 | 22:44 | 4

Duitsland gaat niet met de Turken vechten want dan hebben ze een intern probleem. Duitsland heeft teveel Turken in huis.

BozePaarseMan | 29-08-20 | 23:13

@Tapioca pudding | 29-08-20 | 22:48: Merkel gaat vechten met de Turken , niet tegen de Turken

A.C.H.M.E.D | 29-08-20 | 23:22

Dejavu.

Tyftstraaltnouisop | 30-08-20 | 00:32
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig kan Turkije financieel geen oorlogje meer leien. Dus is dit slechts een stuiptrek van een failiet regime een laatste ere salut van erdogan voordat hij wordt afgezet door atarurk fanboys op 10 oktober.

Roorda van Eyssinga | 29-08-20 | 22:43 | 3

ataturk fanboys

Roorda van Eyssinga | 29-08-20 | 22:45

Juist omdat hij bang is afgezet te worden ,zal hij een oorlog starten.

A.C.H.M.E.D | 29-08-20 | 22:45

Dat dachten ze van Adolf H ook

Jan70 | 30-08-20 | 10:22

Alle Turken moeten nu snel hun grote leider gaan helpen in Turkije .
Ik hoop dat Rutte ze snel kan helpen hiermee, door de terug vlucht te betalen.

A.C.H.M.E.D | 29-08-20 | 22:36

Dit is een explosieve situatie die slechts goed geduid kan worden door onze eigentijdse Hiltermannen Boekestijn en De Wijk

lingo star | 29-08-20 | 22:36 | 1

Hahahaha idd, de mondhoeken van beide... ehm heerschappen zijn nu al nat gemaakt.

litebyte | 29-08-20 | 23:17

Overigens vraag ik me af hoe erdogan zijn 5e colonne zal inzetten....

WachTMeesteR | 29-08-20 | 22:35 | 1

Die zitten al in ons leger, anders zou het discriminatie zijn.
en zand in motoren is zo gepiept. Dus Erdogan wint omdat alle legers die de Grieken willen helpen , gelijk tot stilstand komen,

A.C.H.M.E.D | 29-08-20 | 23:20

Een land dat al sinds 1974 38% van EU-lid Cyprus bezet houdt en daar culturele genocide heeft gepleegd. Een land dat meerdere malen Griekenland dreigde met oorlog om een rots dat bij Griekenland hoort. Een land dat leiders van de EU beschimpt en uitscheldt voor nazi's. Een land dat zich voortdurend van de lelijkste kant heeft laten zien door invloed uit te oefenen op Nederlandse burgers. Een land ook dat tegelijkertijd enorm profiteert van de douaneunie met de EU. Miljarden kreeg kreeg om te hervormen maar het tegenovergestelde deed. Nog steeds lid is van de NAVO, terwijl het niet een goed bondgenoot was in de strijd tegen IS. Al met al eigenlijk heel beschamend dat de EU-landen de ambassadeurs van Turkije nog steeds niet hebben uitgewezen. Met zo'n land zou je niks van doen moeten hebben.

jochum1980 | 29-08-20 | 22:34 | 1

Dit is de EU.
Dat zegt toch alles.

Mr.Crowley | 29-08-20 | 22:47

"tot ieders verbazing"? Turkije zit diep in de sh*t, met name wat betreft het al opgemaakt hebben van alle reserves in harde valuta. En valuta handel gaat meer over het beeld dan werkelijke cijfers (die niemand krijgt), dus elke week roepen dat je een nieuw gasveld hebt gevonden help voor het stabiliseren van de munt. Ook als iedereen al jaren weet waar die velden zitten en dat ze eigenlijk veel kleiner zijn en dat Turkije helemaal niet de middelen en kennis heeft om dat gas in voldoende maten te winnen, en nu ook even geen investeringen kan doen om die middelen wel te krijgen. Een veld in 100 jaar leeg slurpen door een rietje is ook niets mis mee, maar dan is het effect op de benodigde import van fossiele brandstoffen de komende 2 jaar ook nihil.

W_F | 29-08-20 | 22:25 | 1

Mate, ik hoorde de afgelopen maanden keer op keer verhalen via de grapevine dat de private banken gedwongen worden de Lira te ondersteunen op straffe van intrekking van licentie. En dan hebben we het dus over de lokale ABN en Rabobank achtige banken (je kent ze wel de Dogus, Koc en Sabanci familiebanken, etc.) Sterker nog, ING zit ongelooflijk in de maag met hun ING dochter daar. Domste aankoop ooit.
Zij kochten jaren geleden de Oyak bank. De legerbank en die was rijk, echt rijk. Die idioten in Amsterdam dachten echter dat het leger alle assets zou laten staan. Muwahahaha. De stupiditeit van de ING. Toen ING de ochtend na de overname het kantoor van Oyak binnenliep waren alle assets weg. Ze kochten een lege huls. Wat was de ING vergeten? Een koopclausule die tegen Oyak zei dat ze assets niet mochten weghalen de eerste jaren. Proest.
Overigens de ING is woke en de GM Benelux is een Turkse mops die baas was van ING Turkije. Aardige dame maar volledig ongeschikt want ze bakte er al niks van bij ING Turkije. Maar hey. Diversiteit is belangrijker. Oud joods gezegde-achtig: Ik wens je veel personeel toe. ;-)

Basil Fawlty | 29-08-20 | 22:38

Nou begrijp ik waar Erdogan die S 500 raketten voor nodig heeft.

Mr.Crowley | 29-08-20 | 22:25

World Peace Is None Of Your Business

Stijlloosadverteren | 29-08-20 | 22:24

Waar is overigens onze gewaardeerde reaguurder Kaan78/87/99 of whatever qua naam? Die weet het altijd zo mooi te duiden in het voordeel van Erdogan. U weet wel een Nederlandse Turk die het allemaal weet maar niet de ballen heeft om in Erdo's neo-Ottomaanse leger te dienen als stoottroepsoldaat tegen die vuige en smerige Grieken. Ik wacht vol spanning af op zijn duiding....

Basil Fawlty | 29-08-20 | 22:19 | 3

Ik had Kaan wel in de panelen verwacht

lingo star | 29-08-20 | 22:37

@ Basil
You and me both, mate. Alles staat klaar in de startblokken ;)

Kompromat | 29-08-20 | 23:32

Kaan is onderweg naar Erdo om vast te oefenen voor de oorlog.

Jan70 | 30-08-20 | 10:26

Er is een reden waarom de Grieken zoveel geld steken in defensie.

Wij kunnen daaraan een voorbeeld nemen.
Maar ja, zoals de Corona crisis heeft aangetoond is onze overheid absoluut niet voorbereid op een worst case scenario

WachTMeesteR | 29-08-20 | 22:11 | 1

Wij hebben ons geld gestoken in de Griekse defensie. Best een effectieve oplossing.

Turkije begint overigens geen oorlog tegen de EU want als je je producten wilt exporteren in ruil voor broodnodige harde valuta is het handig om nog een buurland te hebben waarmee je niet in oorlog bent.

W_F | 29-08-20 | 22:30

Erdo is blaffende hond maar durft Grieken echt niet te bijten. Dan heeft ie meteen de Russen in de nek immers beide orthodox christelijk.

Nescio73 | 29-08-20 | 22:05 | 1

Daar heeft Poetin schijt aan. Vergeet dat maar.

the naked truth | 29-08-20 | 22:20

Heerlijk dit! Het linkse Griekenland land en Frankrijk die tegen de rechtse Turken ageren. Hup links!

Cobarde | 29-08-20 | 22:04

Blijft bijzonder dat Turkije nog steeds in de navo zit terwijl de band met Griekenland slechter En slechter aan het worden is.

Schepvogel | 29-08-20 | 21:37 | 2

Met eenomtrekkende beweging via het noorden de Eu in (Scandinavië). Hij is niet dom.

TruideGroot | 29-08-20 | 22:03

De NATO bestaat al een tijdje niet meer.
De nieuws media vergeten te vertellen.

Mr.Crowley | 29-08-20 | 22:27

Wat mij betreft heeft Turkije geen enkel recht. Alles gestolen van de Byzantijnen/Grieken. Opbokken terug naar Centraal-Azië.

Ruud Hazes56616330 | 29-08-20 | 21:37

waarom denk je dat vorig jaar mnr blok snor juist zoveel macht wouw hebben in zijn land.

out-of-de-box | 29-08-20 | 21:15 | 3

Zolang Stasi Merkel aan de macht is , kan Erdogan niks gebeuren, het is immers zijn grote vriendin.
Zoek maar eens op wat dat mens allemaal bekonkeld heeft met die Turk.
Ook nu heeft ze dagelijks contact met Erdo vanwege Cyprus.
En Merkel moet weggejaagd worden op de Roemeense manier, uit zich zelf gaat die niet weg.

joppo0 | 29-08-20 | 21:27

@joppo0 | 29-08-20 | 21:27: Streep Merkel door en vervang het door Trump en je verhaal klopt nog steeds, en met deze vrienden hoeft Erdosnor niet bang te zijn voor feta-, roquefort- & spaghettivreters

duf | 29-08-20 | 21:34

Tel de hele eurofiele bende daar maar bij op. VVD, CDA, PvdA (hoi Frans). Ze vertragen mensenrechtenrapporten om te voorkomen dat Erdogan's herverkiezingskansen in gevaar komen.
"Junker said that the delay of the progress report was done on Erdogan’s request. Why else would we be willing to get criticised for it? I thought you want to be reconciled with the EU. Now I feel deceived"
En meer van dat soort typisch eurofiel gerotzooi om over de lijken van de slachtoffers van Erdogan proberen wat centjes te verdienen, op https://www.reddit.com/r/europe/comments/44qkhj/leaked_transcripts_of_november_commission_turkey/

obominotie | 29-08-20 | 22:00

Resumé: Moslimlanden is altijd gezeik, oorlog en onderdrukking.
Nog altijd bang dat die imbecielen uit Brussel ze gaan toelaten tot de EU.

Bommelaar | 29-08-20 | 21:14 | 1

Niet per land, wel per stuk.

VP732 | 29-08-20 | 21:24

Wat zien we hier gebeuren? De NATO wordt opgeblazen. Dat zat er al jaren aan te komen, maar iedereen dacht dat het zo'n vaart niet zou lopen. De Amerikanen hebben al een poos geleden de middelvinger opgestoken naar de NATO en de EU zelfs nog gemaand om het stokje over te nemen in dat kruidvat. Ze zijn nu nog aan het vergaderen, behalve de losgeslagen Fransozen. De Russen kijken lachend toe en de Turken denken hun kans te kunnen pakken, om hun nieuwe Ottomaanse rijk in ere te kunnen herstellen. Dat gaat lukken, tot de grens bij Servië. Serviërs drinken satanisch ottomaans bloed als ontbijt. Zeer interessante ontwikkeling dit alles, maar absoluut niet goed voor het aanzien van de EU. Stapt Turkije uit de NATO, of worden ze daaruit getrapt, dan heeft Rusland een carte blanche om een einde te maken aan die mafklapper in Ankara. Er staan nog wat rekeningen open.

Klappernoot | 29-08-20 | 21:05 | 4

Een beste visie die u hier kenschetst.

bij gelegenheid | 29-08-20 | 21:15

Welk aanzien van de eu? Toch niet die uitvretende, domme, corrupte bende?

WayneGretzky*99* | 29-08-20 | 22:04

@Ridde Rogter | 29-08-20 | 21:12: In het schaakspel tussen Erdogan en Putin zet ik mijn centen in op Putin. Voor Putin is het sowieso win-win. Het Westen heeft alle geloofwaardigheid al verloren doordat de EU en de Navo zich vierkant achter Erdogan en zijn methoden opstelden, en Putin kan er terecht op wijzen dat het in Navo/EU-kandidaatlid Turkije een stuk slechter gesteld is met mensenrechten dan in Rusland. En als Erdogan inderdaad zo leip is dat hij de banden met het Westen doorsnijdt, dan worden de Turken de boksbal van de Russen, en zullen ze gaan leren wie hun superieuren zijn. In Syrië heeft het Turske leger al een poepie mogen ruiken.

obominotie | 29-08-20 | 22:06
▼ 1 antwoord verborgen

Zijn die kernwapens al Turkije uit inmiddels?
Zal toch wel he.

kloopindeslootjijook | 29-08-20 | 20:59 | 8

Die waren voor de vorige coup al weggehaald.

W_F | 29-08-20 | 22:33

Tijdens de zogenaamde staatsgreep in Turkije, schijnen er vervelende incidenten te zijn geweest tussen Turkse en Amerikaanse militairen in Incirlik.
De USA heeft zich hier niet af laten bluffen en schijnt hier op gereageerd te hebben.
Tijdens de incidenten met migranten tussen Turkije en Griekenlan heeft de USA met een smaldeel met een vliegdekschip gepatrouileed in de Middellandse Zee voor de kust van Griekenland.
Reken maar dat de Yanks wakker zijn.

Mr.Crowley | 29-08-20 | 22:34

Als Turkije ook maar enig voordeel zou hebben behaald op de Yanks, zouden we het geweten hebben.

Mr.Crowley | 29-08-20 | 22:39
▼ 5 antwoorden verborgen

De Turken zijn het verlies van het Ottomaanse rijk nooit te boven gekomen.
Als je iemands land inpikt dat heet dat 'veroveren', komt iemand jouw land inpikken dan heet dat 'onrechtvaardig'.
De mensen die daar toevallig wonen wordt natuurlijk niets gevraagd.

Hopeloos nationalistisch dat volk. Alsof toevallig een land geboren worden een eigen verdienste is.

kloopindeslootjijook | 29-08-20 | 20:57 | 3

99 kudos voor die laatste zin.

Shoarmamasutra | 29-08-20 | 22:01

Beperkten ze dat nationalisme maar tot het geboorteland. Gvd.

Gen. Maximus | 29-08-20 | 22:31

Na Frankrijk komt nu ook Italië de Grieken te hulp, een interne oorlog in de NAVO gaat Turkije haar lidmaatschap kosten, had eigenlijk al lang gebeurd moeten zijn. Turkije eruit en Armenië erin yes yes yes.

Vuurspuger | 29-08-20 | 20:53 | 2

Turkije wordt nog steeds door de EU gefinancierd met ongeveer 1 miljard per jaar ter voorbereiding op aansluiting bij de EU. Dat maakt dit nog meer bizar. Zeker als je weet dat Merkel en Michel een maand geleden met Erdogan zijn gaan praten. Merkel en Macron hebben een onderlinge taakverdeling: Merkel praat, Macron stuurt steun.
Dit conflict speelt al maanden en krijgt steeds meer neveneffecten. Daarnaast is Turkije al langer aan het etteren richting Griekenland. Never ending story.

Bataafje | 29-08-20 | 21:46

Turkije moet inderdaad uit de Navo. De Turken moeten samen met de Russen en Chinezen een machtsblok vormen tegen West Europa (partijkartel). De Chinezen hebben al laten zien dat zij het Westen aan kunnen in de Zuid-Chineze Zee. Nu nog in Mediterraanse Zee.

Cobarde | 29-08-20 | 21:59

Toch tijd om eens afscheid te nemen van dit NAVO lid. We hebben niets gemeen met dit land, dat heel andere waarden erop nahoudt dan de rest van Europa. De vraag is ook maar of Turkije ooit Artikel 5 zal willen eerbiedigen bij een aanval van derden op een NAVO-land. Omgekeerd zal de bereidheid ook laag zijn.

Beste_Landgenoten | 29-08-20 | 20:51 | 19

@bij gelegenheid | 29-08-20 | 21:38:
In de moderne politiek noemt men dat een weeffout. Maw oeps! Dit probleem hadden ze niet verwacht, terwijl het er al van 1000 km aan zat te komen voor de realistische observateur (zoals wij zijn dus).

Basil Fawlty | 29-08-20 | 21:53

@Basil Fawlty | 29-08-20 | 21:34:
Er is ook een echte oorlog geweest nog, tussen Turkije en Griekenland. Jaren 70 ergens dacht ik. OP het journaal lijstjes met wie hoeveel straaljagers had, en zo.

Beste_Landgenoten | 29-08-20 | 22:02
▼ 16 antwoorden verborgen

Ome Erdo zijn economie is inmiddels volledig naar de kloten dankzij zijn "briljante" economische vergezichten (proest!) icm met zijn nog dommere billenlikkende schoonzoon die getorpedeerd is tot min fin. (grapevine verhalen vertellen mij dat hij, toen hij nog werkte in de private wereld diep gehaat werd en dom en misplaatst arrogant is/was als het achterend van een varken).
Maw hij zoekt na faal op faal een Buitenlandse vijand. Standaard bij dat soort types. Dus Griekenland in dit geval. Probleem voor Erdo is echter dat zijn leger in getal groot is maar voor het grootste gedeelte bestaat uit dienstplichtigen en die social media generatie heeft nul zin om voor Erdo's neo-Ottomaanse rijk te sterven. Die generatie ligt liever op het Griekse strand en wil foam party's hebben in clubs dan te sterven voor die proleet. Maw het Griekse leger is vele malen beter gemotiveerd dan het Turkse en ik raad die proleet dan ook niet aan om Griekenland uit te dagen want dan komt hij van een koude kermis thuis.
My 2 cents.

Basil Fawlty | 29-08-20 | 20:46 | 6

Als die Inheemse Turken lijken op wat wij hier hebben zitten in het theehuis komt er weinig van terecht idd.

Bommelaar | 29-08-20 | 21:25

@Bommelaar | 29-08-20 | 21:25:
Er is een levensgroot verschil tussen Anatolische west, zuid en Europese kust Turken (veelal seculier) en centraal Anatolie. Maw de peasants en AKP aanhang. De meeste Turken hier (ex seculieren, Koerden, alavieten, christenen en Joodse turken) komen uit centraal Anatolie en dan vooral de regio Konya, Sivas en nog wat van die achterlijke gebieden. Stammengebied. Diep Islamitisch gelovig en waar oa geweld tegen vrouwen, eerwraak, homofobie etc. nog steeds hoogtij vieren.

Basil Fawlty | 29-08-20 | 21:48

Zoeken naar een Buitenlandse vijand. Dat zie je ook bij de eurofielen. Opeens zijn Rusland, de VS en China vijanden geworden, en hebben we een krachtige EU nodig om daar weerstand tegen te bieden.
Inderdaad, standaard bij dat soort types.

obominotie | 29-08-20 | 22:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Me dunkt dat Putin en Trump e.e.a. met elkander moeten gaan afstemmen.

bij gelegenheid | 29-08-20 | 20:43 | 3

In dat geval kan Erdogan rekenen op hun beider steun.

Ridde Rogter | 29-08-20 | 20:56

@Ridde Rogter | 29-08-20 | 20:56:
Jammie, een Afghanistan op herhaling.

bij gelegenheid | 29-08-20 | 21:13

@Ridde Rogter | 29-08-20 | 20:56:
Putin is enkel op de vernietiging van Turkije uit, en de Amerikaanse ondersteuning is enkel nog maar aanwezig omdat Trump nog geen tijd heeft gehad om de Deep State het Pentagon uit te bonjouren.
Ondertussen heeft Erdogan zo’n beetje het hele oostelijke middellandse zee bekken tegen Turkije in het harnas gejaagd, plus het overgrote merendeel van de Arabische wereld.
Turkije staat aan de rand van de afgrond, maar zowel Erdogan als zijn van grootheidswaanzin bezeten volk zijn te ver heen om dat te beseffen.

Ravian | 29-08-20 | 22:00

Erdogan probeert zich, middels dreigen met geweld, zaken toe te eigenen die niet van hem zijn.
Das op zich normaal gedrag voor een Turk, maar dat wil nog niet zeggen dat je dit dan maar moet accepteren.
En nu zoekt hij naar een “diplomatieke oplossing”, wat inhoud dat hij de kans aanbied hem zijn zin te geven zonder dat hij er op los begint te timmeren.
De geschiedenis leert dat er voor zo’n mafkees maar één medicijn bestaat, en dat is een flink pak slaag.
En naderhand trek je dan nog even wat zaken recht, zoals de illegale bezetting en Turkse kolonisatie van half Cyprus bijvoorbeeld.
Verder heeft Europa ook nog een stukje grond tegoed, en een kathedraal.
En ook aan de andere kant van Turkije behoeven er nog wat grenzen aanpassingen, ter genoegdoening van de Armeniërs en de Koerden.
Met een beetje geluk gaan ze daar dan vervolgens in Beijing ook wat van opsteken, en wel dat het ook voor dictators ongezond is om met de tengels aan andermans spullen te zitten.

Ravian | 29-08-20 | 20:41 | 3

Erdogan gaat helemaal niks doen.

Scholletje | 29-08-20 | 20:43

@Scholletje | 29-08-20 | 20:43:
Erdogan heeft al meer dan genoeg gedaan, er zijn oorlogen begonnen om heel wat minder dan de huidige Turkse provocaties, en de gek blijft maar pushen.

Ravian | 29-08-20 | 22:05

@Scholletje | 29-08-20 | 20:43: Alleen de Russen kunnen hem tegen houden. Dat zag je bijvoorbeeld toen de Turken de aanval opende op het door de Koerden en de VS bevrijde deel van Syrië. Geen enkel serieus gevolg, hooguit wat tijdelijke symbolische embargo's. En de oorlog tegen Afrin werd niet eens veroordeeld door de vvd-, cda-, d66- en cu-stemmers.
Erdogan kan doen wat hij wil, en de eurofiele kliek zal zoals altijd instemmend het hoofd buigen. Tenzij Putin nee zegt.

obominotie | 29-08-20 | 22:16

Het zijn net dieren die zichzelf groter maken om de andere te imponeren. Tot een gewapende schermutseling zal het echter ook nu niet komen. Dat hebben we inmiddels - zijnde halfzachte Europeanen - voorgoed afgeleerd. Het beest met de grootste muil gaat het winnen. En die resideert in mongolenland. Het land waar veel Nederlandse sukkels hun vakantie door willen brengen.

Willibald von Klúúúk | 29-08-20 | 20:39

Wanneer worden de Turken opgeroepen om terug te keren naar hun vaderland voor de strijd tegen iedereen. Natuurlijk alle bezittingen afstaan aan ome erdo.

Eddy67 | 29-08-20 | 20:38 | 1

Oh, dat lijkt me briljant! Zal dat even opruimen.
Echter, met dubbel paspoort blijven ze uiteraard zitten waar ze zitten; kiezen uit hier lekker knus, subsiedierijk land, dure auto voor de deur, of daar, geen cent van ome Erdo, achterin een apc, risico lopen een bom te moeten terugkoppen.

EEnzame SchizofrEEN | 29-08-20 | 20:56

Vanmiddag zag ik een formatie van 6 ? gevechtsvliegdingesen laag over zee en met een takke typhus gang! Die kant opgaan. Vriendje zei; Da ga nie goe. Biertje?

Gokmaar | 29-08-20 | 20:37 | 2

Scheveningen? Of Den Helder?

EEnzame SchizofrEEN | 29-08-20 | 20:57

@EEnzame SchizofrEEN | 29-08-20 | 20:57: Hij zit nu op Kreta...

VP732 | 29-08-20 | 21:08

Van die 21 miljard aan eurobondsen hadden we ook leuk mee kunnen doen met een vet vliegdekschip en een paar dikke fregatten.

NoMoreMrNiceGuy | 29-08-20 | 20:35 | 6

@NoMoreMrNiceGuy | 29-08-20 | 20:45: De Britten hebben 2 vliegdekschepen voor minder dan 10 miljard. Hier is het zogenaamd niet mogelijk. De heer Kan Niet woont in de Wil Niet straat.

Ron_Paul | 29-08-20 | 21:02

@Ron_Paul | 29-08-20 | 21:02:
Goedkoper zelfs: De nieuwe vliegdekschepen HMS Queen Elizabeth en HMS Prince of Wales (Project CVF) zijn de grootste marineschepen ooit gebouwd in Groot-Brittannië. De vliegkampschepen van de Invincible klasse (22.000 ton) worden vervangen door deze schepen van 70.000 ton, die bovendien 90 meter langer zijn en veel meer vliegtuigen kunnen hebben.

De twee vliegdekschepen kosten zo'n 6,6 miljard euro samen en zijn zo gebouwd dat ze 50 jaar mee moeten gaan.

NoMoreMrNiceGuy | 29-08-20 | 21:10

Daar krijgen we nooit een vergunning voor.

Roeieber | 29-08-20 | 21:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Alle mensen zijn gek, maar sommige gekken zijn gekker dan andere gekken, zegt m'n goudvis.

Mr_Natural | 29-08-20 | 20:32

Bijna niet meer te vinden, 'Jan Böhmermann - Erdogan Gedicht', hier toch nog wel:
vimeo.com/163537121

smdyasc | 29-08-20 | 20:30 | 1

Blijft een mooi voorbeeld om bij vvd-stemmende imbecielen in hun neus te wrijven, als ze beweren dat we in een rechtsstaat met respect voor mensenrechten leven.

obominotie | 29-08-20 | 22:19

Turkije en Griekenland hebben al ruzie sinds 1897. 4 oorlogen, en wat zijn ze ermee opgeschoten?

Mr_Natural | 29-08-20 | 20:27 | 1

Nou, dat we hier nog niet allemaal Turks hoeven te spreken.

obominotie | 29-08-20 | 22:20

Allerlei links deugvolk met de bek vol “jaren dertig komen terug” als het over Wilders en Baudet gaat, moeten eens wat lezen over het Italie van Mussolini. Wat wilden die?, wat deden? ze en aan welk persoon in welk land moet je dan denken?

Nuuk | 29-08-20 | 20:25 | 2

Aan Italië en aan Mussolini?
Maar u gaf eigenlijk het antwoord al, vreemde vraagstelling.
Zo had ik de Mavo wel gered.

geen koning | 29-08-20 | 20:29

@geen koning | 29-08-20 | 20:29:
Het is vast een strikvraag, ik zeg Spanje en Franco.

Mr_Natural | 29-08-20 | 20:36

Die Erdo is totaal gek

langzullenweleven | 29-08-20 | 20:23 | 2

Dan toch meer de idioten die met liefde miljarden naar hem schuiven om zijn rotzooi op eigen terrein te houden.
En de idioten die dit met hun geld laten plaatsvinden.
Kortom is iedereen in de EU gekker dan Erdo.

geen koning | 29-08-20 | 20:27

Een freak.

Gulliver | 29-08-20 | 20:29

Tja dictators hebben altijd afleiding nodig.

NanoTube | 29-08-20 | 20:22

Hele olieindustrie ligt op z'n gat wegens overaanbod en onderconsumptie maar Restecp moet zonodig weer gaan lopen boren.

geenspam | 29-08-20 | 20:19 | 1

1. dit is tijdelijk. 2. om oorlog te voeren heb je veel olie nodig.

Ron_Paul | 29-08-20 | 20:41

Grappige foto van een struik met een snor.

Wim_Kut | 29-08-20 | 20:19

Kunnen ze niet gewoon allemaal een warmtepomp aanschaffen heb je dat gas ook niet meer nodig.

NanoTube | 29-08-20 | 20:14 | 3

Het is voor de airco.

gebruikesrnaam | 29-08-20 | 20:18

Erdo denkt dat het lachgas is.

EEnzame SchizofrEEN | 29-08-20 | 21:01

Ja, zijn wij van die ondingen af. Warmtepompen zijn kudt!

VP732 | 29-08-20 | 21:10

Hij probeert nog wat, voordat de economie op die van Venezuela/Zimbabwe begint te lijken... i.imgur.com/FXWqFQj.jpg

Vuurwezel | 29-08-20 | 20:14

Nederland deed ook mee, maar de rechter keurde de noodwetgeving af voor het gebruik van 2 doosjes knalerwten.

dhrat | 29-08-20 | 20:13

Gündelegündelegün!!

TonyMontana010 | 29-08-20 | 20:12

Heeft DENK al kamervragen gesteld over deze ongehoorde Griekse agressie? Of zijn ze te druk met Özturk in de rug te steken?

Tashtego | 29-08-20 | 20:11 | 1

Kuzu heeft ongetwijfeld zijn instructies ontvangen van zijn bazen uit zijn vaderland.

smdyasc | 29-08-20 | 21:01

Dan kan de 5e colonne in West Europa eindelijk geactiveerd worden...

Mark zit te Dutten | 29-08-20 | 20:08 | 3

Zou ie meteen héél Europa willen enteren?

CalamityJane | 29-08-20 | 20:18

Ergens zou dat misschien wel goed zijn. Als ze echt massaal tegen de overheid in opstand komen wordt het voor links heel lastig te ontkennen dat er iets mis is. Zelfs op de Joop waren de reacties nav de Turkenrellen destijds overwegend negatief. Er ontstaat dan misschien draagvlak om eens een aantal straffe maatregelen te nemen, te beginnen met het afschaffen van het dubbel paspoort.

Tashtego | 29-08-20 | 20:28

@Tashtego | 29-08-20 | 20:28:
Wat zou Erdogan kunnen winnen met een oorlog in Europa? Alleen dat Poetin hier fluitend de boel overneemt.

Mr.Crowley | 29-08-20 | 22:23

Ik snap de cartoon niet.

Mr_Natural | 29-08-20 | 20:08 | 1

Wellicht kan uw goudvis hier enige duiding geven ?

SNAFU | 29-08-20 | 20:41

Zit even op slot. UAE?
Arabische... enz.?

CalamityJane | 29-08-20 | 20:06 | 4

United Arab Emirates

born2killn00bs | 29-08-20 | 20:34

Daar kwam ik ook op. Kan het niet rijmen met deze kwestie. Jullie?

CalamityJane | 29-08-20 | 20:39

@CalamityJane | 29-08-20 | 20:39:
De VAE zijn nu bloedbroeders van Israël geworden en dat land ligt ook aan de Middellandse Zee. Ofzo.

NoMoreMrNiceGuy | 29-08-20 | 20:49
▼ 1 antwoord verborgen

De EUSSR heeft nog steeds een vrijhandelszone met Turkije, zie ATR voor de internet bezitters. Meteen opzeggen. Maar de Duitsers weten dat de Turken duitse auto's lief vinden, dus doet de EUSSR braaf niets.

Winston1 | 29-08-20 | 20:04 | 1

Ik weet niet of de export van zevendehandse bmw's zo vitaal is voor Duitsland.

Vreetkonijn | 30-08-20 | 08:45

Ik zat de afgelopen week ook flink in de rats. Ik plaats wel eens wat op internet dat niet altijd even leuk is voor het Nederlandsch regime. Dit gebeurt vaker: dan komen plots F16's laag overvliegen. Dat is echt ontzettend intimiderend. Daarna heb ik wat aardige dingen geplaatst over Grapperhaus en nu zie en hoor ik die F16's niet meer. Het leger heeft er nog een persbericht uitgedaan dat ze aan het oefenen waren met nachtzicht of zoiets hahahahaa. Ik weet wel beter........

Leptob | 29-08-20 | 20:04 | 2

Zo heb ik mijn buren gewaarschuwd met wat kogelgaten in de voordeur.

Pleegzuster B | 29-08-20 | 20:17

@Pleegzuster B | 29-08-20 | 20:17: Ik bij mijn kudtkapper door het raam.

geen koning | 29-08-20 | 20:24

Behalve het machtsvertoon bij Cyprus speelt er op het terrein van gas ook het 'South Stream' project en.wikipedia.org/wiki/South_Stream waarbij Rusland en Turkije verbonden worden met een gasleiding, net zoals Duitsland en Rusland zich met elkaar verbinden via North Stream II. De EU heeft hierbij voor veel politieke Flak tegen de uitbreidende Russische invloed naar het zuiden gezorgd. Maar Italië, Rusland's grote vriend, wil dolgraag aan het South Stream gas. Het Turkse gehakketak bij Cyprus kan ook betekenen, dat de EU moet inbinden met betrekking tot South Stream. Bulgarije, Italië, Turkije, ze willen allemaal aan het Russische gas.

Eeuwig..Op..Vakantie | 29-08-20 | 20:04

Hoe gaat de NAVO hiermee om?

Ruimedenker | 29-08-20 | 20:00 | 6

Zie: The 39th Operations Support Squadron leads world-class airfield & support operations to orchestrate and control US, Turkish, and coalition forces operating at Incirlik Air Base in the execution of full-spectrum airpower and nuclear deterrent operations. The 39th OSS operates $148 million dollars in direct equipment providing Air Traffic Control, weather services, intelligence support, airfield management, and airfield systems maintenance.
www.incirlik.af.mil/

De Amerikaanse luchtmacht mag Incirlik gebruiken. Dat lijkt me gezien alle ellende in het midden oosten best belangrijk. Dus ik denk dat de nato vriendjes wil blijven met TR

theo-is-dood | 29-08-20 | 20:29

@theo-is-dood | 29-08-20 | 20:29:
Als dit conflict uit de hand gaat lopen, heeft niemand geen enkele controle meer.
Dit lijkt op de situatie van twee auto`s die recht op elkaar inrijden en wie het eerst aan het stuur draait heeft verloren.

Mr.Crowley | 29-08-20 | 22:18

@theo-is-dood | 29-08-20 | 20:29: In de tijd dat Turkije bij de NAVO kwam was Turkije de enige mogelijkheid om vliegtuigen en met name de middel lange afstand nucleaire wapens forward deployed te hebben in de richting van de USSR.
Daarom dus vooral de Turken in de NATO en daarom Incirlik. Nu ook Bulgarije en Roemenië als veel betrouwbaardere (de cultuur lijkt veel meer op de onze) leden zijn binnen gehaald, bommenwerpers de wereld rond kunnen in één ruk vanuit het midden van de VS en weer terug, middellange afstandswapens niet meer relevant zijn
is er niet meer zo'n grote noodzaak voor de basis. leuk is het wel, nodig is het niet. Zat plek voor de USAF en partners in KSA en Jordanië. In de UAE. in Qatar.

Ik denk dat ze er staan omdat het handig is nu ze er staan. Maar echt niet omdat ze niet anders kunnen. Alternatieven genoeg.

DeJemelscheet | 29-08-20 | 23:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Er zit gewoon gas onder de zeebodem daar. Heel simpel allemaal.

postmodernismisdead | 29-08-20 | 20:00 | 3

Dat is nog maar de vraag. Het kan ook Turkse operette politiek zijn met als einddoel de door de EU ongestoorde aanleg van South stream zijn.

Eeuwig..Op..Vakantie | 29-08-20 | 20:06

Trek eens aan mijn vinger.

gebruikesrnaam | 29-08-20 | 20:08

Die turkse kneus kan van mij ongezien helemaal de tering krijgen.

tsjajaja | 29-08-20 | 20:00 | 1

Ook van de meeste Turken. Helpt allemaal niets.

geen koning | 29-08-20 | 20:20

Doet die Turkse proleet ook weer even van zich horen. Ja?
Één vinger naar Cyprus, en hij is zijn Navo-lidmaatschap en álle Europese handel kwijt voor een klein eilandje. Dat weet hij overigens donders goed: het is even wat vertoon om het machisimo van al die onderdanen van hem (het soort wat met een tissue-box achterin een 2004 Mercedes Dóner-kebab maaltijden bezorgd) tevreden te houden.

Scholletje | 29-08-20 | 19:59 | 3

Zijn vinger zal niet naar Cyprus gaan. Dit gaat over territoriale wateren. En op dat vlak heeft Erdo wel een puntje.

geen koning | 29-08-20 | 20:19

@geen koning | 29-08-20 | 20:19:
Hetzelfde punt. Wat gaat hij doen dan, die claimen?
Turkije is (als mainport naar het midden-oosten) enorm afhankelijk van de Europese (interne) markt. Een boycot kost hem de kop.

Scholletje | 29-08-20 | 20:32

@geen koning | 29-08-20 | 20:19:
Erdogan heeft op dat vlak geen enkel puntje, hij heeft gewoon geen poot om op te staan.

Ravian | 29-08-20 | 23:12

Erdogan is een Hitler in disguise. Heeft de macht op vergelijkbare manier naar zich toegetrokken. Nu is er een begin van expansiedrift. Gelukkig ziet de wereld er nu wat anders uit. Maar wees gewaarschuwd!

the naked truth | 29-08-20 | 19:58 | 2

Mocht Turkije het willen stonden ze binnen 3 dagen bij ons aan de grens. Ze hebben na Amerika het grootste leger binnen de Navo. De legers van Griekenland, Duitsland en alles daartussenin stellen niets meer voor.

Ron_Paul | 29-08-20 | 20:44

Hou toch op. Totale incompetente troep. Als we onze militaire kapel sturen worden ze al bang.

the naked truth | 29-08-20 | 22:23

Wat me opvalt is dat hij de Koerden wel met rust laat.

Trumme | 29-08-20 | 19:58 | 1

De koerden denken daar anders over.

brughslurph | 29-08-20 | 20:06

Die Erdo loopt binnenkort nog eens per ongeluk tegen een kogel aan met zijn voorhoofd. Poetin gaat hem echt niet helpen hoor, hij is veel te wispelturig en onberekenbaar dom.

Gomezlopez | 29-08-20 | 19:58 | 2

Of een plotselinge natuurlijke vergiftiging a.g.v. problemen met zijn immuunsysteem.

Graaf_Slis | 29-08-20 | 20:05

Vooral van de verkeerde religie. Dat ziet die Poetin dan wel weer goed.

geen koning | 29-08-20 | 20:17

Eerlijk delen.
Griekenland is lid van de EU en kan het gat in hun begroting indienen bij Brussel. Wij betalen dat graag. "Hahaha".

Het is Brussel niet gelukt Schurkije lid te maken, wegens te opvallend dictator-gedrag van hun kameraad E.
Schurkije kan (nog) niet declareren, dus hebben zij de olie dringender nodig.

Jan Passant mk2 | 29-08-20 | 19:57

Turkije doet ook iets in Syrië.
Invasie. Want soevereiniteit van Syrië.
Turkije doet ook wat in Libië.
Ook een invasie.
Turkije heeft ook bemoeienis met Nagorno Karabach. Want dat is Turkije....

Is dit nog nieuws? | 29-08-20 | 19:57

Turkije wordt ook wel afgescheept met een erg klein strookje water. Ik kan me voorstellen dat ze op zijn naar meer Lebensraum.

lekgoot | 29-08-20 | 19:56 | 4

Als het aan het verdrag van Sevres (1920) had gelegen was Turkije niet meer dan een staatje aan de Zwarte Zee geweest, en hadden de Grieken en vele andere volkeren nog gewoon in wat nu Turkije is geleefd. Door genocide en een fokprogramma is het tot wat het nu is geworden.

Pieter Breydel | 29-08-20 | 20:34

@Pieter Breydel | 29-08-20 | 20:34:
Ter lering: -/-The Greek genocide (Greek: Γενοκτονία των Ελλήνων, Genoktonia ton Ellinon), including the Pontic genocide, was the systematic killing of the Christian Ottoman Greek population carried out in Anatolia during World War I and its aftermath (1914–1922) on the basis of their religion and ethnicity.[1] It was instigated by the government of the Ottoman Empire and the Turkish national movement against the indigenous Greek population of the Empire and included massacres, forced deportations involving death marches, summary expulsions, arbitrary execution, and the destruction of Eastern Orthodox cultural, historical, and religious monuments.[2] According to various sources, several hundred thousand Ottoman Greeks died during this period.[3] ///

theo-is-dood | 29-08-20 | 21:41

Mijn achterbuurman heeft ook een veel grotere tuin dan ik, vannacht de hekkenpalen maar eens wat eerlijker gaan plaatsen dan maar, en als hij het er niet mee eens is dan mep ik hem toch gewoon op zijn gezicht! Zo doen we dat tenslotte in de beschaafde wereld.

Ravian | 29-08-20 | 23:02
▼ 1 antwoord verborgen

Fidel?

VerganeGlorie | 29-08-20 | 19:55 | 2

Rieu?

Pleegzuster B | 29-08-20 | 20:22

Erdolf

Voorgeenchanterikpeu | 29-08-20 | 21:06

Blij dat het geld dat we aan Frankrijk en Italië hebben gegeven toch nog goed besteed wordt. Go Imperium Romanum!

Sitting_targets | 29-08-20 | 19:55

Borek, Baklava en kofte klaarzetten doet.

c.onjo | 29-08-20 | 19:54

In Cyprus hebben ze wel ervaring met Turken.
Die hebben in 1974 het halve eiland in beslag genomen omdat er Turken woonden. Als je die gedachtengang door trekt zouden ze ook Amsterdam-Oost mogen inpikken. Voor zover dat niet al gebeurd is. Met Erdogan posters in het verkiezingsbureau.

Osdorpertje | 29-08-20 | 19:54 | 1

Google eens EOKA. Het was nou niet zo dat de Grieks-Cyprioten aardige jongens waren

theo-is-dood | 29-08-20 | 20:09

Turkije heeft waarschijnlijk ook het UNCLOS verdrag getekend
nl.m.wikipedia.org/wiki/VN-Zeerechtve...
-:/Het Verdrag van de Verenigde Naties inzake het recht van de zee (United Nations Convention on the Law of the Sea, UNCLOS) of VN-zeerechtverdrag is een verdrag van de Verenigde Naties. Het werd voorafgegaan door drie conferenties. Het is de meest recente ontwikkeling in het zeerecht. Het verdrag maakte het mogelijk om wereldwijd het gebruik van natuurlijke hulpbronnen //:

theo-is-dood | 29-08-20 | 19:53 | 2

Turkije heeft dat niet getekend juist om die claims op de zee rond turks cyprus en turkije.

steekmug | 29-08-20 | 20:02

@steekmug | 29-08-20 | 20:02: ik heb de lijst met ratificaties snel doorgekeken. En inderdaad, T heeft niet getekend.

theo-is-dood | 29-08-20 | 20:13

Afblijven! Eerst moeten ze alles nog terugbetalen met rente.

BobDobalina | 29-08-20 | 19:52

Arme Turken, al jaren is dat hele derde wereld land failliet, maar erdogan probeert zijn eigen kapitaal continue uit te breiden. Dat gaat een keer heel fout, en dan is dat hele land direct terug in de middeleeuwen. Als al die stomme turken zo trots zijn op hun land, moeten ze die erdogan er uit schoppen, en snel.
En anders sowieso uit de Navo, visumplicht, en straffen net zo lang tot erdo weg is.

captainobvious | 29-08-20 | 19:50 | 7

Je kunt ALTIJD eenzijdig elk verdrag opzeggen, door je simpelweg niet aan de jou opgelegde voorwaarden te houden.

Alleen juristen en deugsukkels beseffen dit niet.

libertat | 30-08-20 | 07:18

@theo-is-dood | 29-08-20 | 20:02: Visumplicht in Europees verband, ik ging er van uit dat dat voor iedereen duidelijk was. Niet voor Theo, hersendood.

captainobvious | 30-08-20 | 12:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Heeft iemand de moeite genomen dit brouwsel na te lezen? “ ..... maar tot ieders verbazing komen zijn ze daar op teruggekomen en kiezen ze de aanval.” en “ Bovenop het sturen van seismisch onderzoeksschip Oruç Reis (wiki) geëscorteerd vijf Turkse marineschepen naar het betwiste gebied......”Weekend?

JayJay | 29-08-20 | 19:50

Wat altijd weer de redding is, is het beperkte IQ van Erdogan, de Turken weten hun leider wel te kiezen.

smdyasc | 29-08-20 | 19:49

Turkije zoekt een beetje naar anschluss.

Hommel | 29-08-20 | 19:49

Volgens mij zoekt er iemand ruzie.

VanBukkem | 29-08-20 | 19:48 | 1

Hij heeft een paar gevaarlijke vriendjes...

Gulliver | 29-08-20 | 19:51

Het is, statische gezien, ook wel weer tijd voor een oorlog! In Nederland is het alweer 75 jaar vrede maar de vette jaren 65/90 zijn nu echt op, beter is het om nu in Europees verband een gezamelijke oorlog te beginnen want anders blijf je hier en daar met interne en kleine burgeroorlogjes zitten.

TijdelijkOptimist | 29-08-20 | 19:48 | 1
-weggejorist-
Kluukluuk | 30-08-20 | 10:25

Wordt er op het water ook getoeterd?

Poesman | 29-08-20 | 19:48 | 2

Wel als je een toeter op je waterscooter hebt.

Mayka.Lovelace | 29-08-20 | 20:34

Je was me voor.

bitterpete | 29-08-20 | 23:04

Erdogan moet wel wat verzinnen want Turkije is al vele jaren de facto failliet. En nu met corona dat toch wel heel erg gevoeld word door de bevolking kan je als dictator eigenlijk maar één ding doen en dat is een oorlog beginnen.
En reken maar dat de nederturken massaal openlijk zijn kant kiezen. Iets dat eigenlijk wel goed is omdat dan al die linkse wegkijkers in Nederland wel heel erg met hun neus op de feiten van die import gedrukt worden.

2voor12 | 29-08-20 | 19:46 | 5

Failliet inderdaad. Zoek maar op de koers Euro-Lira. De lira is nog maar dertig procent waard van wat ie vijf jaar geleden nog was.

theo-is-dood | 29-08-20 | 20:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Je kunt ook wapensystemen aan beide partijen leveren i.p.v de moraalridder uit te hangen.

Graaf_Slis | 29-08-20 | 19:45 | 1

Methode Bazaroff.

Sitting_targets | 29-08-20 | 20:02

Weet je welke dictator ook een snor had?

aamert | 29-08-20 | 19:45 | 15

Nonkel Dolf

likmegaties | 29-08-20 | 19:55

Charlie Chaplin?

Het brein erachter | 29-08-20 | 20:01
▼ 12 antwoorden verborgen

Een keertje een goeie sniper op die gast afsturen wil misschien wel helpen.

aamert | 29-08-20 | 19:43 | 2

Dit. En een paar van zijn naaste getrouwen.

Varende_Reaguurder | 29-08-20 | 19:50

Nee dan krijg je als premier of president een sniperkogel terug.
Beter is een DEW richten op Erdogans hartstreek.

steekmug | 29-08-20 | 20:11

Domme ouwe narcistische mannen....t wordt weer es tijd om huilende moeders en vaders te maken. Zet m op: Call of Duty Modern Warfare World War 3! Hatsaflats.

nobodiesunmighty | 29-08-20 | 19:41

Turkije is nummer twee qua totaal aantal militairen. Een procent van de bevolking is klaar voor de gewapende strijd. 890.700 manschappen vers uit de zandbak. en.wikipedia.org/wiki/Member_states_o... Laten we ook niet vergeten hoe Turkije aan Noord-Cyprus komt. en.wikipedia.org/wiki/Turkish_invasio... Lijkt een beetje op Oostenrijk, de Krim, Oost-Oekraïne, Polen, Koeweit en vele andere landen met ongewenst bezoek.

Feynman | 29-08-20 | 19:41 | 4

Aantallen zeggen niks, als de kwaliteit van manschappen, materiaal en training slecht is. Het geeft hooguit meer rotzooi.

captainobvious | 29-08-20 | 19:54

Yeah, tweede plaats binnen de NAVO, maar die 890K is inclusief dad’s army en het bromsnorren korps, zonder die twee blijft daar minder dan de helft van over.
Daarbij heeft Erdogan dan ook nog eens, naar het goede voorbeeld van Stalin, recentelijk zijn officierenkorps flink uitgedund, waarbij het merendeel van zijn piloten in de bak of in de bijstand is beland,
Daarbovenop is het Turkse leger voornamelijk uitgerust met 2de hands NAVO materieel waarvan de overmatig benodigde onderdelen voorziening inmiddels nogal op losse schroeven staat.
Turkije is een papieren tijger.

Ravian | 29-08-20 | 22:46
▼ 1 antwoord verborgen

Opdoeken dat Turkije.

van Oeffelen | 29-08-20 | 19:40 | 1

Isoleren.

VP732 | 29-08-20 | 19:41

Erdogan weer door de bocht, kan die man niet lekker met pensioen en lekker de héle dag geitenfokken?

VP732 | 29-08-20 | 19:39 | 1

Hij wil een standbeeld.

kloopindeslootjijook | 30-08-20 | 09:50

WWIII ready to start - chips en cola pakken doet -

Mark zit te Dutten | 29-08-20 | 19:38 | 1

-schietles gaat - ;-)

Y&T | 29-08-20 | 20:00

Dus ergens zit er nog meer gas. Trek eens aan mijn vinger.

gebruikesrnaam | 29-08-20 | 19:38 | 3

hahaha

Y&T | 29-08-20 | 20:01

Hoezo gas??? We gaan toch van het gas af??

theo-is-dood | 29-08-20 | 20:20

Dit sluimert nog wel even door en dan stuurt Rutte maart volgend jaar een paar fregatten en JSF’s en wint weer de verkiezingen.

NanoTube | 29-08-20 | 19:38 | 1

Politieke steun. Geen militaire.

Knufter | 29-08-20 | 19:39

En Ome Erdo dan ook in camouflagepak he...

Alsof hij zelfs maar zijn pink door de brievenbus durft te steken als hij 40km verderop schoten hoort...

Johnweer | 29-08-20 | 19:38

En hij hoeft niet eens soldaten naar ons te sturen want die zitten hier al.....

Jane3715 | 29-08-20 | 19:37 | 6

Met verborgen wapendepots.

Sitting_targets | 29-08-20 | 19:58

Bestaat er een Gucci uitrusting ?

CalamityJane | 29-08-20 | 20:01

@CalamityJane | 29-08-20 | 20:01:
Ik ben niet zo thuis in de modewereld, maar ik dacht altijd dat Gucci door die andere strijdmacht gedragen wordt. Die slissende wollah-figuren die niet met tanks, maar op scooters rijden.

Nivelleermarionet | 30-08-20 | 09:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een megalomane man. Afleiding voor andere zaken?

DeutschlandUberAlles | 29-08-20 | 19:37 | 1

Meh, gewoon een typische fascist: sterke man, nationalistisch, militaristisch, traditioneel, authoritair, religieus... Een kloon van Mussolini.

Varende_Reaguurder | 29-08-20 | 19:44

Ach die snor.... Als het echt spannend wordt trekt hij altijd zijn troepen terug.

Kuifje-naar-Brussel | 29-08-20 | 19:37 | 1

Famous last words. :)

Varende_Reaguurder | 29-08-20 | 19:48

Ah, nieuws over Toerkai. Onbelangrijk land, wordt aan de kant geschoven als het er echt om gaat.

skoftig | 29-08-20 | 19:36 | 3

Hij weet zich verzekerd van de steun van Poetin en als het er op aan komt ook nog van Trump.

Ridde Rogter | 29-08-20 | 19:38

@Ridde Rogter | 29-08-20 | 19:38: Dat lijkt me niet.
Het plan van de Russen is nog steeds de heroprichting van het byzantijnse rijk.
Trump is pro-Israel, dus niet pro Erdogan.

watergeus | 29-08-20 | 20:00

@watergeus | 29-08-20 | 20:00: Dan volg jij het nieuws niet. Hij spreekt herhaaldelijk zijn bewondering uit voor Erdogan.

Ridde Rogter | 29-08-20 | 20:19

Als je maar lang genoeg wacht, gaan we elkaar wel weer op globaal niveau afmaken. Uiteindelijk zijn we net mieren.

ZureKoek | 29-08-20 | 19:36

De islamitische aap komt weer eens uit de mouw.

Gulliver | 29-08-20 | 19:35 | 3

90% kent hier niet de geschiedenis van die zin.

Knufter | 29-08-20 | 19:40

Het zal mij niet verbazen als Erdogan de aanstichter wordt van een volgende wereldoorlog.

SoepKip | 29-08-20 | 19:34 | 9

@watergeus | 29-08-20 | 20:01: Hoezo? Prinzip heeft de prins wel doodgeschoten maar de wereldoorlog begon pas goed toen de Fransen de Russen gingen helpen door de oorlog aan Duitsland te verklaren. De Britten deden hetzelfde om te voorkomen dat Duitsland de baas zou worden. Zij hadden wel in de gaten dat de Fransen het niet zouden redden. Met de Britten erbij ook niet waardoor de Amerikanen uiteindelijk mee gingen doen om hun uitstaande leningen veilig te stellen. De rest is historie. De 2e wereldoorlog kwam ook nadat de Britten en Fransen nog een keer de oorlog aan de Duitsland verklaarden en wederom niet konden winnen zonder hulp, nu van Rusland. De schade zien we nu nog in Rusland, Oost-Europa en het Midden-Oosten. De Pacific is er ook niet beter op geworden door de Amerikaanse expansie en het verzet er tegen.

AntiZanicz | 30-08-20 | 08:50

Men had toen der tijd Cyprus moeten bevrijden van de Turken. De bezetting is onrechtmatig en er is geen Turks-Cyprus. Dus ook geen zeebodem die daar bij hoort.

AntiZanicz | 30-08-20 | 08:51
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken