Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kittige kruisverkleder postduift het roze blog

Een bericht van een crossdresser die af en toe GeenStijl leest!

Beste Van Rossem,

Een bericht van een crossdresser die af en toe GeenStijl leest!

Jouw artikelen lijken goed gerechercheerd, maar met gender sla je de plank helaas helemaal mis als je zegt dat er maar 2 zijn: het gaat over gender identiteit als intern mentaal model. Wat denk je verder van:

Er kan onderscheid gemaakt worden tussen het fenotypische geslacht (uitwendig man of vrouw), het gonadale geslacht (het geslacht op basis van de aanwezige gonaden (geslachtsklieren)) en het genetische geslacht (aanwezigheid van X- en/of Y-chromosomen) en deze kunnen in vele combinaties met elkaar voorkomen. Aan welk criterium men het grootste gewicht toe wenst te kennen, is in wezen arbitrair en wordt vaak beïnvloed door het eigen vakgebied. Bovenstaande zin komt uit deze wiki.

Ja, de natuur haalt af en toe wonderlijke grapjes uit. Ook interessant: de Gender-wiki. Als je echt tijd over hebt en iets wilt weten over hoe mensen zich kunnen ervaren, zich kunnen voelen: genderdysphoria.fyi.

Ik ben het met jullie eens dat de wereld er niet mooier op is geworden met allerlei 'woke SJW's', die op meerdere plaatsen 'de goede zaak' alleen maar schaden.

Zeg nou zelf: wat is erop tegen als een vent, ik bijvoorbeeld, gewoon in een jurk/rok wil lopen, al dan niet met make-up, een pruik en borstprothesen? Ik wou dat ik dat altijd en overal in Nederland in alle vrijheid en gezondheid kon doen zonder op welke manier dan ook lastig gevallen te worden of zelfs gevaar loop. Als ik me daar nou prettig bij voel en vooral ook niemand anders dwing om het zelf te doen? JIJ hoeft het echt niet te doen hoor! Breng ik toch niemand schade mee toe?

Verzin voor een vrouw-naar-man maar iets vergelijkbaars; zij hebben weliswaar vaker het geluk dat mannelijker kleding voor hen geaccepteerd en soms zelfs stoer gevonden wordt. In de hoop dat je iets genuanceerder naar je/jullie permanente heilige oorlog tegen mijn soort wilt kijken. Die kan namelijk uiteindelijk zelfs fysiek GEVAARLIJK voor mij en de mijnen zijn, gelet op jullie bereik en impact op de (Nederlandse) wereld,

Groetjes,
Carla

[ANTWOORD NA DE BREEK!]

Beste Carla,

Dank voor je mail. We - sorry voor de SJW-term - triggerden vooral op je slotalinea: natuurlijk voeren wij geen “permanente heilige oorlog” tegen crossdressers, travo’s, transen of hoe men zich tegenwoordig maar noemt. En we noemen jullie zeker geen “jullie soort” - tenzij ironisch want dat mag gewoon. Wij van de GeenStijl zijn juist enorme fans van vrije kledingkeuze & aanverwante persoonlijke overtuigingen.

Het zinnetje waar je in dit topic over valt, is geen aanklacht tegen kruisverkleders, maar juist tegen de agenda-kapende Woke SJW’s (zelf vaak meestal zo cis-hetero blank-binair monosectioneel en stijf hetero als je maar kunt bedenken) waarvan je zelf ook zegt dat die de wereld niet mooier hebben gemaakt. Zij hebben, als je ‘t ons vraagt, een aversie tegen afwijkende seksuele opvattingen aangewakkerd, waardoor mensen het gevoel krijgen dat de gender-agenda hen te veel wordt opgedrongen, én dat kritiek erop tot sociale stigma’s leidt. 

Dat maakt Nederlanders recalcitrant en meer vocaal op onvriendelijke wijze. Een beetje zoals in het het Zwarte Piet-debat, dat gekaapt is door een paar activistische aanstellers die in iedere reep pure chocolade in de handen van een blank kind al racisme zien. Zo zijn Pride en het Gender-Alfabet ook gekraakt door schijnprogressieve sujetten. Kijk maar naar die afgrijselijke “nieuwe” regenboogvlag, die er tegenwoordig uit ziet alsof ie door de epileptische eigenaar van een suikerspinnenkraampje door de dubbelvla is getrokken en daarna met een krijtrookmachine is gedroogd tijdens een stevige onweersbui. Waar STAAT dit nog voor, vragen wij ons dan af?

Is er dan helemaal geen probleem? Tuurlijk wel. We kunnen ons goed voorstellen dat je regelmatig wordt nagewezen, uitgelachen, of erger. Maar zodra je *alle* activistische doelen, van dikzakken tot verticaal uitgedaagden en Mensen van Pizza en Witte Wijn Kleur op één hoop gaat signaalvlaggen, raak je het zicht op de individuele doelen kwijt. En dan lijken de vinnige, pinnige of (zoals wij doen) polemische reacties er op misschien inderdaad wel op een “heilige oorlog”. 

Maar lieve Carla, geloof ons: wij vinden niets mooier dan een vrij, liberaal en open-minded Nederland waar iedereen kan zijn wie hij denkt, vindt of voelt dat hij of zij is, én dat ook naar buiten toe, publiek en openbaar kan uitdragen. We worden alleen een beetje moe van de permanente mediastorm van activistische idioten die steeds maar meer lettertjes aan de gendervermicelli toevoegen vanuit de idiote en tamelijk leugenachtige gedachte dat alle afkortingen in dat alfabet slachtoffer zouden zijn van Het Witte Institutionele Patriarchaat (alsof alleen blanke mannen onaardig zouden zijn tegen genderdiffuse mensen!!1!)

We wensen je veel veiligheid en vrijheid toe, we verwerpen ieder fysiek gevaar in een vrij land voor iedereen van ongeacht welk geslacht, geaardheid of kledingkeus en we zijn in het alfabet zelf graag de P van Polemiek. En vergeet nooit: zelfs een vent op pumps is sexy, want pumps. 

Lieve Groetjes!
XOXOXO

Reaguursels

Inloggen

Een meneer van de Duitse AFD weet hoe iedereen voortaan moet worden aangesproken:
youtu.be/2Wp_YOOv3QQ

Sendis | 09-08-20 | 08:06

Jordan Peterson heeft het al is heel goed verwoord mbt wat hij "compelled speech" noemde. De Canadese overheid verplichte mensen (op straffe van boetes) om mensen met het door hun gewenste persoonlijk voornaamwoord aan te spreken. Waanzin natuurlijk en terecht dat Peterson hier zich zo sterk tegen uitgesproken heeft.

Er zijn vanuit de wetenschap/biologie gezien uiteraard maar twee geslachten: je hebt of XX of XY chromosomen, meer smaken zijn er niet. "En dat kun je leuk vinden, dat kun je niet leuk vinden, dat maakt uit, t'is zoooo..." (Hans Teeuwen - Trui)

Iedereen mag zijn wie die is, maar het wordt wel erg fascistisch wanneer de eigen subjectieve beleving van geslacht verplicht voor anderen wordt om in mee te gaan dmv verplichte persoonlijke voornaamwoorden (bijvoorbeeld).
Hier word je zoals Van Rossem al aangeeft zeer recalcitrant van. "Fuck you I won't do what tell me!" - dat gevoel...

_Roy_ | 09-08-20 | 07:38 | 1
-weggejorist en opgerot-
OzzieOsbourne | 09-08-20 | 06:31

Ik ben benieuwd naar de reactie hierop. Overigens een leuk geschreven stukje, met aardig tot de verbeelding sprekende volzinnen. Bij de beschrijving van de nieuwe regenboogvlag lag ik in een deuk.

Kim-Jung-Un | 09-08-20 | 03:13 | 1

Die vlag wordt een zwaar probleem bij zebrapaden.

bergsbeklimmer | 09-08-20 | 06:27

Het gaat er ook niet om dat iemand anders is. Het eeuwige gedram daaromheen door deugmensen, dat irriteert.
Ik had liever dat die deugmensen eens de groepen homohaters aan zouden spreken op hun gedrag.

Tuinhekje | 09-08-20 | 00:59 | 1

No way dat dat gaat gebeuren. REPSECT wordt alleen afgedwongen van de argeloze burger.

3*links=rechts | 09-08-20 | 11:09

Begrijp ik het nou verkeerd? Vrouwen kunnen ongestraft mannenkleren dragen, maar mannen kunnen geen vrouwenkleren dragen zonder uitgelachen te worden.

De begrippen mannen- resp vrouwenkleren zijn natuurlijk zo sexistisch als de pest. Ik heb wel eens per ongeluk een broek van mijn vrouw aangetrokken, hoogst ongemakkelijk, niks past.

Kom op, vrouwen dragen zelden meer jurken of rokken, jammer! Maar als je gevoelens vrouwelijk zijn en je toch een piemel hebt, wie of wat dwingt je dan een jurk aan te trekken. Van ij mag je hoor, maar als je broertje dan een lachkramp krijgt moet je niet zeuren.

Mannen zijn #metoo als ze een vrouw sexy vinden en ondertussen puilen de warenhuizen uit met sexy kleding omdat de vrouwen ze zo graag willen dragen.. waarom? ze zijn toch net als mannen, beweren ze.

Gewoon wat vragen die mij bij bovenstaand verhaal in mijn hoofd schieten. Je wilt je als vrouw gedragen? mijn zegen heb je, maar ga niet met een bordje lopen waarop staat "ik ben een man in vrouwenkleren", want op dat moment vraag je om aandacht en begint dan te zeuren dat je aandacht krijgt.

We mogen geen onderscheid maken tussen mannen en vrouwen, maar moeten de hele dag onderscheid maken anders deugen we niet. make up your mind.

bergsbeklimmer | 08-08-20 | 20:50

In mijn paspoort staat nu als geslacht: Man.
Maar ik had liever gehad dat er had gestaan: Blank mens met een enorme penis.
Desnoods met als aanvulling erbij: gespierde rechterarm, zorgvuldig bijgetraint alleen op de zolderkamer.

Wanneer gaat dat is geregeld worden?

Specht! | 08-08-20 | 20:08

De reaguursels hier geven Carla gelijk.

captainobvious | 08-08-20 | 20:00

shit, ik kom er net achter dat we allemaal verschillend en anders zijn. gaat dat gezeik opleveren?

nobodiesunmighty | 08-08-20 | 19:02

Freak show dit. Maar goed met wat bier op ook best geil allemaal.

Zack Hooi | 08-08-20 | 18:55

Okay Carla:
Make up - geen probleem
Vrouwenkleding- wie bepaalt wat vrouwen en mannenkleding is? Als het je list opwekt om in een ultra-geseksualiseerde vrouwenoytfit rond te lopen, prima.
Borstprothese - NEE. Zelfverminking moet voorkomen worden.

Barre_de_k | 08-08-20 | 18:34 | 3

Bepaal jij wat anderen met hun lichaam doen?

Van Rossem | 08-08-20 | 19:17

@Van Rossem | 08-08-20 | 19:17: Wow van Rossem, als door een wesp gestoken. Wil je ook tietjes, jongen?

eastender | 09-08-20 | 02:09

@Van Rossem | 08-08-20 | 19:17: prima, zo lang wij het niet hoeven te betalen via de ziekteverzekering.

bergsbeklimmer | 09-08-20 | 06:30

Ja Carlo, dank voor de scherpere definities, maar het blijft nog steeds binair. Het is heel simpel. Als de 3 categorieën allemaal uitlijnen als man of vrouw, dan ben je man of vrouw. Let wel, het grote grote gros van de wereldbevolking dus. Als de categorieën niet uitlijnen dan ben je non binair. Zijn we ook meteen van dat geleuter over spectra en sociale constructen af.

Gen. Maximus | 08-08-20 | 18:22

Lieve schat draag wat je wil. Interesseert mij dat nou.

Maar val anderen niet lastig door te zeggen wat ze moeten denken zeggen vinden.

De wereld in m en v onderverdelen is volkomen realistisch en praktisch. En als je jezelf buiten die orde voelt staan geen probleem. Uitzonderingen moeten er ook zijn.

Knufter | 08-08-20 | 18:18

Crossdresser, trans, enz. Allemaal
Plug-in Hybrids.

B75sinds2007 | 08-08-20 | 17:56

Ik begrijp het niet, mensen zijn kudde dieren, sluiten het liefst aan in de langste rij want iedereen,
Alles wat afwijkt in de ogen van de massa is “abnormaal” ( let op aanhalingstekens!!!!!!) en reageert daar op, elke cultuur op zijn eigen manier, in Nederland toch wel redelijk relaxed, in andere landen krijg je een cursus schoonspringen zonder water,
Alle institutionele afwijzing van afwijkenden komt vooral van culturen die cursussen geven niet perse van blanke boze mannen, hoewel er daar natuurlijk ook minder begrijpende splintergroepjes zijn vooral langs de IJssel, Zeeland en de Veluwe.....

Habe das Gewust | 08-08-20 | 17:25

Er zijn 3 genders: Man, Vrouw, Apache Attack Helicopters.
De eerste ben ik. De tweede wil ik af en toe in. Mits lekker. En de derde is de gaafste.

Goofy Goofball | 08-08-20 | 16:56 | 2

Maar als Carla als vent in een jurk wil rondlopen moet ze dat vooral doen.

Goofy Goofball | 08-08-20 | 16:57

@Goofy Goofball | 08-08-20 | 16:57: Precies. En als ik hem dan hij er prachtig uit ziet, dan hoop ik niet dat hij dan vindt dat ik had moeten zeggen dat zij er prachtig uitziet en me een hatecrime aansmeert zoals in landen al gebeurd.

Dat hij in vrouwenkleren rond wil lopen en zich mooi wil opmaken is prima. Stik, die Wurst van het eurovisiesongfestival met baard en jurk vond (bijna) iedereen toch ook prima. Dat iemand een man aanspreekt als een hij mag echter ook nooit een probleem zijn en dat schijnt het door die woke wappies wel te gaan worden.

Peerkeoud | 08-08-20 | 17:12

Snip en Snap werden al hilarisch gevonden in ver vervlogen tijden. Heus, Nederland was een zeer tolerant land, al heel lang.

Arnold Layne | 08-08-20 | 16:53 | 1

Is het nog steeds, alleen door de instroom van een bepaalde sekte wordt het minder en minder.

Peerkeoud | 08-08-20 | 17:13

Geen bezwaar tegen baarden met jurk. Des te meer tegen postmodernisten met hun social constructs. "Carla" newspeak-t maar lekker over haar fenotypische gonaden dysphoria, zolang ze begrijpt dat dat háár 'social construct' is. Eentje waarvan, behalve in de psychiatrie, geen verifieerbare empirie bestaat. Ze mag van mij, postmodern, dus niet verwachten dat ik die begrippen erken of gebruik, en moet niet zeuren wanneer ik haar keihard uitlach. Met en zonder pumps.

Rahul | 08-08-20 | 16:47 | 3

Fenotype, genotype en gonade zijn anders allemaal precies gedefinieerde termen uit de biologie en die hebben niks met 'social constructs' te maken. En uit die redelijk degelijke wetenschap blijkt nou eenmaal dat er mensen met XY-chromosomen bestaan die de uiterlijke geslachtskenmerken van een vrouw hebben en zich ook als vrouw identificeren. Als je binnenin gaat kijken dan zie niet alleen geen XX-chromosomenpaar maar in plaats van eierstokken niet ingedaalde testikels. Het is vreemd en heeft een prevalentie van enkele mensen op een miljoen. Dat zijn niet per se de aandachttrekkers die de discussie overheersen.

Joris Beltsin | 08-08-20 | 17:08

@Joris Beltsin | 08-08-20 | 17:08: Verstandskiezen worden ook minder vaak ingebouwd. Ik denk dat dat "de natuur" over enkele generaties alle geslachtsdelen bij iedereen inbouwt. Om van alle gezeur af te zijn.

Rest In Privacy | 08-08-20 | 17:25

@Quib | 08-08-20 | 17:25:
In feite is dat al zo. In de embryo ontwikkelen de generieke proto-geslachtsorganen onder invloed van hormonen tot een mannelijke of vrouwelijk variant. Het proto-orgaantje dat bij de man uitgroeit tot penis wordt bij een vrouw de clitoris. Idem voor de testes en eierstokken.

Joris Beltsin | 08-08-20 | 17:36

De olifanten in de porceleinkast zijn de satanisten van de islam.

watergeus | 08-08-20 | 16:37

Zie Eddie Izzard.

Een Engelse comedian die altijd in vrouwenkleren optreedt. Erg leuk. Ook over zijn eigen geaardheid.

van heinde en verre | 08-08-20 | 16:05

Ik draag m’n nep tieten wel eens op m’n rug. Ik voel me dan prettig als kameel. Kan daar ook nog een kleurtje in de vlag bijkomen? Hartelijk dank.

echtpaul | 08-08-20 | 15:58 | 1

Die vlag is natuurlijk vragen om problemen. Is er al een groepje opgestaan, wereldwijd drie manvrouwhet sterk, die zich niet vertegenwoordigd voelt met een kleurtje?

5611 | 08-08-20 | 18:19

Er was ooit ruimte voor tolerantie en verdraagzaamheid in Nederland, maar die verdwijnd als sneeuw voor de zon met de import van het globalisme, en het daarbij horende intolerante langetenenvolk.

De Briemusketier | 08-08-20 | 15:53

‘Zeg nou zelf: wat is erop tegen als een vent, ik bijvoorbeeld, gewoon in een jurk/rok wil lopen, al dan niet met make-up, een pruik en borstprothesen? Ik wou dat ik dat altijd en overal in Nederland in alle vrijheid en gezondheid kon doen zonder op welke manier dan ook lastig gevallen te worden of zelfs gevaar loop.

Zeg nou zelf: wat is erop tegen als een vent, ik bijvoorbeeld, gewoon rond 5 december in een Pieten kostuum wil lopen, al dan niet met zwarte make-up, een pruik en een zak pepernoten? Ik wou dat ik dat altijd en overal in Nederland van midden november tot 5 december in alle vrijheid en gezondheid kon doen zonder op welke manier dan ook lastig gevallen te worden, voor racist te worden uitgemaakt of zelfs gevaar loop.

der Schmutz | 08-08-20 | 15:51 | 1

Jaa, daar zeg je wat. Daar trek je een mooi parallel.

Peerkeoud | 08-08-20 | 17:15

Misschien kan Carla zich beter richten op de imams? Daar heeft ze heel wat meer van te vrezen namelijk. Denk niet dat er ook maar één reaguurder zich stoort aan iemand die graag anders wil zijn.

Rest In Privacy | 08-08-20 | 15:48 | 1

Gaat niet gebeuren. Te moeilijk.

3*links=rechts | 09-08-20 | 11:16

Er is een verschil tussen als man een jurk dragen en je meer vrouw voelen en het hele ombouw traject in gaan. Ik ken een travestiet en man die in het uitgaansleven in een jurk loopt en op mannen en vrouwen valt. Een verbouwing die van grote man naar chagrijnig wijf is getransformeerd (maar dat leek een hormoon onbalans) en een meisje van vroeger dat nogal jongensachtig was en inmiddels als man door het leven gaat. Het is niet aan mij om er wat van te vinden ik hoop maar dat ze gelukkig zijn met de keuze.

voldemort | 08-08-20 | 15:46

In de natuur bestaan geen volmaakte cirkels, euclidische rechte lijnen of platte vlakken. Toch heeft de mens geen enkele moeite die perfecte vormen voor te stellen om vervolgens met wiskunde de natuur te abstraheren. De werkelijkheid wordt er een stuk begrijpelijker van en zo bereikten wij een enorme voortgang in de natuurkunde en technologie. Met allerlei onregelmatige ovalen, krommes, en gewelfde vlakken was dat nooit gelukt.

Ook gender is in abstractie simpelweg binair terwijl er in de werkelijkheid allerlei grijstonen van geno-, fenotypische, gonadische of psychologische aard bestaan. We gaan de werkelijkheid echt niet beter begrijpen als we ons verliezen in de onoverzichtelijke brij van grijstonen, integendeel. Vanuit de abstractie komen we tot inzicht en voor de aberraties wordt binnen dat kader gecorrigeerd - en niet andersom.

Joris Beltsin | 08-08-20 | 15:39 | 2

Ik kweek Brassica oleracea "Romanesco". Je gelooft je eigen ogen niet.

Rest In Privacy | 08-08-20 | 15:42

@Quib | 08-08-20 | 15:42:
Precies. De fractal-bloemkool op uw computerscherm zal altijd afwijken van de fysieke bloemkool in uw tuin maar de essentie is wel beschreven.

Joris Beltsin | 08-08-20 | 15:53

Het lijkt mij beter voor Carla als zij niet af en toe GS leest maar elke dag. Dan gaat zij zeker de samenleving beter begrijpen en wordt zij er alleen maar beter van. En verder, het staat buiten kijf dat Carla gewoon haar goddelijke gang moet kunnen gaan zonder lastig gevallen te worden. Echter, als Carla zich zo uitdost, dan vraagt zij er toch om om bekeken te worden? En sommigen zullen het humoristisch vinden en zullen daarom lachen. Dat wil niet betekenen dat zij dan uitgelachen wordt. Wel eens een documentaire gezien over de Paradijsvogel, het mannetje wel te verstaan? Die kan er ook niks aan doen dat hij zo is en het is wel komisch. En verder verder, het interesseert mij eigenlijk geen biet wat Carla in het leven doet en ik laat mij niet de les lezen.

forecastle | 08-08-20 | 15:21

Tuurlijk, als jij daar blij van wordt, leven en laten leven en zo.
Maar de hamvragen worden niet gesteld. Moeten wij hem Carla noemen, met vrouwelijke voornaamwoorden aanduiden en mag Caro als Carla naar een damestoilet of -kleedkamer?
Deze mevrouw beargumenteert vrij helder waarom Carlo niet zover kan gaan om dat te eisen. Posie Parker on Triggernometry: www.youtube.com/watch?v=Pdpc2r4cBxQ

Joris Beltsin | 08-08-20 | 15:19 | 1

Zeer helder.

inCol | 08-08-20 | 16:08

Deze Carla (was vast ooit Karel) heeft het over "mijn soort". Dan plaats je jezelf dus buiten de "normale" samenleving en kun je lekker losgaan over intolerantie en discriminatie. Doen Akwasi en Airfryre ook en werkt prima. Totdat de goegemeente het gebler eindelijk zat is en ze en masse uitkotst.

Here's Freddy | 08-08-20 | 15:15

Wat je dus krijgt met al die lettertjes is dat mafklappers van stichting Martijn ook een reden zien om een lettertje te gaan claimen en meeliften op de zieligheidsindustrie. Verder moet iedereen gewoon kunnen wie ie wil zijn. Maar ik heb ook het recht om iemand te zien zo als ik die persoon zie.
Het gaat wel eens fout in de natuur, zo ken ik een vrouw die zonder baarmoeder, eierstokken en vagina geboren is. Zij ziet zichzelf als vrouw. Ik ook want ze heeft verder alle kenmerken van een vrouw en gedraagt zich als een vrouw.

Sinterbikske | 08-08-20 | 15:00 | 1

Volgens de UvA is de P nog vrij en daarmee is wetenschappelijk bewezen dat pedo's ook een gender zijn.

5611 | 08-08-20 | 18:22

Beste Carla, wees gewoon jezelf. Maar je mag ook gerust aannemen dat niet iedereen met het verhaal van gender alleen maar goede bedoelingen heeft:
www.theguardian.com/uk-news/2018/oct/...

En daar dient de staat iedere vrouw (sex en gender vrouw dus) voor te beschermen. Dus als de piemel er nog aanhangt blijf je uit de vrouwen(sex en gender)kleedkamer/toilet of uit de vrouwen(sex en gender)gevangenis.

redanx | 08-08-20 | 14:59

Carla meid,
Doe lekker wat je wil, hoe, met wie en waar dan ook, maar tegenwoordig word men een verplichtte cursus met onlangs uitgevonden gekte opgedrongen en ik doe niet mee.

Castor12 | 08-08-20 | 14:49

Maar welk land is dit met welk volkslied?

Graaf_Slis | 08-08-20 | 14:47

Lekker bezig Carlo, doe maar gewoon waar je zin in hebt. Mijn steun heb je!

johoost | 08-08-20 | 14:44 | 1

Stop wel even met het vals beschuldigen van GS en het generaliseren van de reaguurders.

kaasfondue | 08-08-20 | 15:14

Hoi Carla, ik ben benieuwd of je een dergelijke klaagzang ook aankaart bij bewoners in wijken als Kanaleneiland, schildersbuurt enzovoorts. Kan je ook uitleggen hoe je daar tegenaan kijkt? Dat is de zenuw in het debat die nooit aangeraakt wordt en waar ik me de pestpleuris aan irriteer en me daarom cynisch maakt. Groetjes en geniet van het mooie weer!

De Pilsvogel | 08-08-20 | 14:44

Jij màg alles doen wat je wilt, en ik móet alles goed vinden wat jij doet... wat gaat hier mis...
Als ik het leuk vind om mij zwart te slinken als zwarte Piet en zo op straat wil lopen is dat mijn goed recht. Dat anderen daar aanstoot aan nemen is hun goed recht. Zoiets?

GWBA | 08-08-20 | 14:41

Goed idee: laten wij eens tientallen miljoenen Euro's in geld, tijd en capaciteit besteden aan die paar procent (als dat al gehaald wordt...) uitzonderingen - met kenmerken die voor de buitenwereld negenennegentig procent van de tijd niet waarneembaar zijn en voorzover ze ooit wél voor derden waarneembaar zijn uitsluitend op eigen initiatief van de bezitters van die kenmerken waarneembaar zijn.
-
Veel succes met je vandaag-voel-ik-mij-een-mevrouw (doe vooral je best) , niet ingedaalde balletjes (kan ik niet zien) dubbele baarmoeders (kan ik niet zien) je zevenvoudige bartolinitis (kan ik wél zien, maar wil ik niet zien) en die l** op je navel (wil ik ook al niet zien).
-
Hou eens op met jezelf te positioneren als iets héél speciaals, waar de wereld een heleboel aandacht tijd en geld in zou moeten steken. Straks komen er nog multisexuele marsmannetjes - en dan moet die vlaggen en zebrapaden wéér aangepast en de voorlichtingsfolders op het stadhuis ook.
-
Het interesseert mij verder geen ene biét of je nu in tutu met puntieten-BH door de PC Hooft wilt paraderen of dat iemand met een Ellie-Lust coupe in gevechtstenue met scheepskettingen door zijn/haar/het labia het Vondelpark wilt veroveren - maar hou mij er buiten - en vooral: hou m'n belastingcenten -die in dit land so-oder-so al aan de meest idiote hobby's worden uitgegeven- er buiten.
-
En ALS wij dan ooit al geld uitgeven aan deze lichtelijk doorgeschoten vorm van aandacht, dan kunnen wij dat honderd maal beter besteden - aan de opsporing en bestraffing van betonschaarzwaaiers.

bisbisbis | 08-08-20 | 14:39

Ik ben blij als mensen elkaar met rust laten en op eigen benen staan. Wat ze dragen of hoe ze zichzelf willen noemen, maakt mij geen reet uit.

Schepvogel | 08-08-20 | 14:36

Dat logo is gejat van het Testbeeld van de TV omroep in Mozambique.

Premier Trutte | 08-08-20 | 14:31 | 2

En de bliksem heeft ook wel veel weg van het waffen-SS logo.

Reebensteeltje | 08-08-20 | 14:35

Op zaterdagavond draag ik wekelijks een rode jurk, dat moet ik toch helemaal zelf weten. En als mensen mij raar aankijken dan is dat hun goed recht.

Brabeaulander | 08-08-20 | 14:29 | 1

Wat is dan een kok met een keukenschort aan? Aan de ene kant vrouw en aan de andere kant man?

Premier Trutte | 08-08-20 | 14:32

De natuur haalt geen grappen uit. Je legt of een eitje of je geeft een spermacel. Één van die twee en niet beide, want geen mens kan zichzelf bevruchten.

BrokenTipi | 08-08-20 | 14:26 | 3

De natuur haalt wel degelijk grappen uit, niet middels wat jij beschrijft, maar wat er daarna gebeurt, hoe de bevruchting en celdeling gebeuren. Maar dat snapte je zelf ook wel uiteraard.

me | 08-08-20 | 14:43

@me | 08-08-20 | 14:43: ben je zo dom dat je het punt niet begrijpt en dan wil je mij corrigeren? Rot op en leer nadenken en als je dat niet kunt hou dan je waffel. Kus kus .

BrokenTipi | 08-08-20 | 15:09

@me | 08-08-20 | 14:43:

Andere wrede grappen van de natuur zijn klompvoeten, Siamese tweelingen en allerlei geestelijke aandoeningen. Maar zonder de getroffenen te veroordelen kunnen we toch wel constateren dat dat geen aparte genders zijn; eerder hele nare fouten. Als die te behandelen zijn is dat mooi. Maar als dat niet kan dan is de enige optie helaas acceptatie door de getroffene.

Ik zal niemand veroordelen op transseksualiteit of wat dan ook. Maar ik denk dat je je leven verwoest als je al je tijd en geld steekt in operaties en hormoonbehandelingen die niks oplossen. Een man zonder penis is geen vrouw en zal dat nooit worden. Het hoogst haalbare is totale onvruchtbaarheid; en dat gaat in tegen de kinderwens die 95% van de mensen vroeg of laat krijgt.

Dandruff | 08-08-20 | 15:34

Ik zal er niemand die dit doet om beledigen, lastigvallen of wat dan ook. Maar mag ik het zelf niet nog steeds raar vinden?

2voor12 | 08-08-20 | 14:21 | 4

@me | 08-08-20 | 14:42: Ja precies. En vrijheid is altijd de “Freiheit des Andersdenkenden” dixit Rosa (sic!) Luxemburg.

redanx | 08-08-20 | 15:01

@me | 08-08-20 | 14:42:

Buiten totalitaire religies is "andersdenkende" zijn nooit een probleem.

En be carefull what you wish for, want de totalitaire linkse inclusitie vreet ook haar eigen kinderen op. Zie de onzinhetzes tegen Peterson en Rowling (geen van beiden transfoob, integendeel), en tegen Frits Huffnagel. Je kan vandaag of morgen zomaar in ongenade vallen. Als persoon, maar ook als groep; zie de jodenhaat op links.

Dandruff | 08-08-20 | 15:06

@me | 08-08-20 | 14:42: en dit zegt een hoop over jouw respect voor andermans mening. Niet alles gaat op jouw manier. Dat geldt voor iedereen. Jij bent niet specialer dan anderen.

BrokenTipi | 08-08-20 | 15:17
▼ 1 antwoord verborgen

Een man is een man. Een vrouw is een vrouw. Een hermafrodiet persoon wordt geboren met geslachtskenmerken van beide geslachten. Dat is het palet, niet meer en niet minder.

Iedereen die aan geslachtsidentiteitsproblemen (genderdysforie, zie Wiki) lijdt mag in dit land leven, bestaan, zich laten behandelen, zich laten ombouwen, als man in jurkjes lopen of als vrouw in houthakkershemden. Wordt allemaal vergoed en door het grootste gedeelte van de bevolking geaccepteerd.

Echter betreft het nog geen 1% van de bevolking, dus het gedrein en gezeur erover mag wel een keer over zijn. Je identiteit maak je zelf -als individu- en daar heeft niemand wat mee te maken. Vind je van wel en val je continu 90% van de mensen om je heen lastig met je identiteitsproblemen, dan ben je rijp voor de psychiater. Het interesseert 90% van Nederland geen bal welke redenen jij daarvoor hebt en hoe jij jezelf slachtoffert als lid van een niet-bestaand identiteitsclubje. Draag je jurkje en wees gelukkig, vent.

Mensdier | 08-08-20 | 14:13 | 6

@me | 08-08-20 | 14:46:

Af en toe met een grap of kritiek moeten omgaan is iets anders dan "niet geaccepteerd worden". Blondines, Belgen en computernerds kampen met dezelfde "problematiek".

De echte problemen komen uit een heel andere hoek; rappers, gangsters, tribale immigranten, islamisten, etc. Maar reële problemen die hoek durven jullie niet te veroordelen.

Een "vluchtelinge" giet kokend water over een slapende lesbienne heen.
Zegt trots dat ze ook de vriendin en haar dochtertje wilde treffen.
Waar is de verontwaardiging?
Het COA probeert de boel stil te houden en ziet af van aangifte.
Zulke beulen komen straks immers tussen onze kinderen te wonen.
Waar is de verontwaardiging?

Dandruff | 08-08-20 | 15:19

Chapeau Mensdier! Daar valt geen speld tussen te krijgen.

Guy Fawkes | 08-08-20 | 15:21

@me | 08-08-20 | 14:46: "Just because you are offended, does not mean you are right"

Guy Fawkes | 08-08-20 | 15:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Groetjes aan Carla.

komtdatschot | 08-08-20 | 14:12

Er zijn genoeg superfitte beeldschone licht narcistische homo’s die nu opeens zich moeten scharen onder transgenders en gehandicapten. De ‘minderheden en freaks ‘ moeten zich blijkbaar verenigen. Precies wat nu juist niet de bedoeling is

zuurtjeregen | 08-08-20 | 14:10

Al trek je een roze jurk aan en draag je een paarse pruik. Iedereen doet maar, zolang ik maar niet verplicht word het mooi te vinden ofzo.

Fijn_dat_je_er_bent | 08-08-20 | 14:00 | 3

Het is veel erger; trans vrouwen willen dat het onderscheid tussen trans vrouwen en vrouwen niet gemaakt wordt door wie dan ook.

geenspam | 08-08-20 | 14:02

Ik maak dat onderscheid wel, kan me heel weinig schelen wat de genderstudie politie er van vindt

Fijn_dat_je_er_bent | 08-08-20 | 14:09

@Fijn_dat_je_er_bent | 08-08-20 | 14:09: Ja stoer, totdat je je baan verliest en een social outcast wordt door de woke inquisitie. Net als de vrouw waar JK Rowling het voor opnam.

geenspam | 08-08-20 | 14:12

Dat gelul over dat ook mannen kunnen menstrueren. Fysiek bewijs bestaat ook niet.

TRUMP | 08-08-20 | 13:56 | 2

Komt misschien 1:10^8 x voor ofzo, dus laten we doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

geenspam | 08-08-20 | 14:04

@geenspam | 08-08-20 | 14:04|
Het komt gewoon helemaal niet voor. Want een man die menstrueert heeft dus:

1 Een baarmoeder die ook als zodanig functioneert.
2 De juiste hormoonhuishouding die e.e.a. faciliteert.
3 Een vulva waardoor het menstruatiebloed kan worden afgevoerd.

Indien een man in het bezit is van al deze fysieke onderdelen, dan is het geen man maar een vrouw. Want een volledig intacte gezonde biologische man ontbeert ten ene male de benodigde onderdelen voor het ondergaan van een menstruatiecyclus. Einde Biologieles 101.

Sjefke7807 | 08-08-20 | 14:33

Is het hier niet te warm voor?

Hebbiehemookweer | 08-08-20 | 13:55

Vertel er even bij, door wie wordt je dan lastig gevallen.

vluchtelingallergie | 08-08-20 | 13:52 | 1

goeie vraag eigenlijk. Zal wel van der gijp zijn of zo.

Knufter | 08-08-20 | 18:24

Ik heb een dikke pens, mag ik nou ook een minderheidsgroep? Met de bijbehorende subsidie en linkschdraaiende boe roepers? Of moet ik mijn blanke bek houden en belasting betalen?

de Jager59 | 08-08-20 | 13:48 | 1

Voor jou is al body positivity bedacht

Rest In Privacy | 08-08-20 | 13:52

Deze werkt alleen in het Engels:

A transgender person cut me in line at the supermarket.
“You’re LGBT, right?” I asked.

“You forgot about the ‘Q’,” they replied

“No,” I said, “you did.”

Shestov | 08-08-20 | 13:42 | 1

"No, I didn't forget about the queue, I am entitled to skip it." Privilege.

Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 13:46

Of zo een gast met allemaal tatoos in het gezicht, 200 oorbellen 40 neusringen en een gele haarkuif:

Ja maar ik wil normaal behandeld worden, jullie hoeven niet constant naar mij te kijken en daar grapjes over maken.......

Piet-Kietelaar | 08-08-20 | 13:41 | 1

Leuk! Ik zit al in het vijfde seizoen van Vikings.

Graaf_Slis | 08-08-20 | 14:12

Lieve beste Carla,

Het is met die LHBTIJKLMXYZ-"gemeenschap" net als met de dodenherdenking: er wordt zóveel met de haren bij gesleept, uit misplaatste angst dat ook maar iets of iemand wordt vergeten (want discriminatie!!!), dat op het laatst elke betekenis verloren gaat en niemand nog in staat is om er nog enige betrokkenheid bij te voelen. Als je tien of twintig kwaliteitswijnen bij elkaar flikkert, krijg je bocht.

Mensen krijgen genoeg van dat politiek correcte gehark op één hoop van alle minderheidsgroepen en - groepjes. Worden recalcitrant. Gaan zich ergeren. Niet in de laatste plaats aan de schier onontkoombare opdringerigheid van deze doorgeschoten zendingsdrang.

Ikzelf ben homo. Maar ik voel al lang geen enkele binding meer met organisaties die het halve alfabet beslaan en die zeggen in de bres te staan voor mijn rechten en vrijheden. Omdat ik vind dat doorgeschoten waanzin een zaak eerder schade berokkent, dan goed doet.

Zo is het ook met jouw 'zaak'. Het zinnetje als "er zijn maar twee genders" heeft dan ook niets te maken met discriminatie, en al helemáál niet met een 'permanente heilige oorlog' tegen jouw "soort", maar veeleer met deze recalcitrantie. Vermeng dat met de ironie die zo eigen is aan deze site, en je hebt de geruststellende verklaring.

Verder raad ik je aan om je bezorgdheid en kritiek wat meer te richten op de werkelijke oorzaken van LHGTBI- haat in deze samenleving: de massale import van lieden uit primitieve macho-culturen en de giftige invloed van de islam. Dáár zit het échte probleem. En niet bij GS en haar/zijn/whatever reaguurders.

Liefs,

Peter Emile
(gecertificeerd homo)

Peter Emile | 08-08-20 | 13:39 | 6

Als getrouwd homo, onderschrijf ik jouw reactie. Ik krijg ook de schijterij van het lghb alphabet

echtpaul | 08-08-20 | 14:18

@Peter Emile | 08-08-20 | 13:39 |
Dit dus! Op wat SGP-dorpen na waar men je nog met de nek aankeek wanneer je uit de kast kwam zal het de meeste Nederlanders jeuken met wie je het bed deelt. Pas nadat men groot inzette op het binnenhalen van zo incompatibel mogelijke culturen en de alom bekende Voldemort religie nam de homohaat en het abjecte geweld tegen de homogemeenschap met rasse schreden toe. We hebben gisteren nog het laatste wanstaltige staaltje hiervan mogen aanschouwen. Ik kan een klein gevoel van wanhoop nooit onderdrukken wanneer ik weer eens een stel homo's tijdens een demonstratie een bordje omhoog zie houden met "Gays against Islamophobia!" of iets dergelijks. Alsof je een stel kalkoenen met elkaar ziet strijden om wie er het eerst vóór de Kerstviering mag stemmen...

Sjefke7807 | 08-08-20 | 14:41

Iets met spijker en kop. Jammer dat je moet vermelden dat je homo bent voor de goede credibility. Want eigenlijk doet het niet toe... .

redanx | 08-08-20 | 15:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Daar is duidelijk iets ernstig mis in de bovenkamer.

drs. P | 08-08-20 | 13:38 | 1

Nee joh ...

Watching the Wheels | 08-08-20 | 13:44

prima als je een jurk aan wil, maar doe niet alsof je een vrouw bent en laat vrouwen met rust. dank

geenspam | 08-08-20 | 13:38 | 4

@Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 13:44: Omdat vrouwen daar last van hebben, inderdaad ja.

geenspam | 08-08-20 | 13:51

@Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 13:44|
U vindt het dus helemaal dikke prima wanneer zo'n 'vrouw' naar het damestoilet gaat en vervolgens 'haar' 10" worst tevoorschijn haalt om te urineren? Ik kan me meer dan levendig voorstellen dat menig vrouw daar niet op zit te wachten qua veiligheidsgevoel. Hetzelfde geldt voor dameskleedkamers. En er is geëxperimenteerd met het in vrouwengevangenissen plaatsen van nog intacte "transvrouwen". Het resultaat laat zich raden:

- www.dailymail.co.uk/news/article-8303...

Sjefke7807 | 08-08-20 | 14:52

@Sjefke7807 | 08-08-20 | 14:52: eens, en en verder nog trans vrouwen in vrouwen sport. google voor de grap eens op het australische handbalteam. Trans vrouwen moeten vooral doen waar ze zin in hebben en verdienen geen haat/geweld etc., maar onderscheid zien tussen een vrouw en een trans vrouw is geen discriminatie en het constant roepen dat dat het wel is vervaagt het begrip disciminatie.

geenspam | 08-08-20 | 15:32
▼ 1 antwoord verborgen

Maar wat houdt hem tegen om als vent in een jurk te gaan lopen. Hier lopen er in de stad zoveel. Geen probleem mee. Maar als je als een vent in een jurk loopt ben je gewoon een vent in een jurk. Dan zal ik in eerste instantie ervan uit gaan dat je een vent bent. Ik ga niet moeilijk lopen doen. Ik zal je gewoon als een hij aanspreken, er dangelt immers gewoon een lul tussen je benen. Als je het dat anders wilt zeg je het maar. Maar ga er niet over lopen zeiken en zanikken. Ik zal het ook voor mezelf makkelijk houden en mocht je ooit nog eens in een gesprek tussen mij en anderen naar boven komen (hoogst onwaarschijnlijk) dan zal ik het nog steeds hebben over "hij en hem", want ik ga namelijk niet van al die 10, 50 of voor mij part 5000 onbekende venten in jurken bijhouden wie een hem of een haar of een X of een Y wat anders genoemd willen worden. Ik heb wel wat beters te doen. Klaar. Het is namelijk super makkelijk om dan, (ik ben al slecht in namen) te zeggen, ja die vent in een jurk toen. Dat is super makkelijk. Over mij zullen ze ook makkelijke termen hebben die ik niet leuk vind om te horen. Nou en.

peterdh | 08-08-20 | 13:37

@Carla Precies dat wat van Rossem zegt. Waar ik nog aan toe wil voegen dat wanneer je steeds fijnmaziger minderheidsgroepen gaat identificeren je uiteindelijk uitkomt op het individu. Daarom is individuele, persoonlijke vrijheid zo’n groot goed.
En dat wordt in mijn beleving heel goed gesymboliseerd in deze vlag:
youtu.be/zisy91GUe_o

ratelaar | 08-08-20 | 13:37

Ik zou Carla ongezien niet doen.

Cold-Cees | 08-08-20 | 13:35

En wat als ik nu als volwassene terug in de tijd reis en me aan mezelf als kind vergrijp ben ik dan homo, pedofiel of is het gewoon zelfbevrediging??

hatschjoe | 08-08-20 | 13:31

Mijn Kapiteinse zegt dat Carla moet oppassen geen gevaar voor zichzelf te worden. Pumps schijnen slecht voor je voeten te zijn. Verder wenst ze Carla veel plezier.

Kapitein Sjaak Mus | 08-08-20 | 13:31

Trieste mensen die achter hun naam schrijven "Zwarte Piet is racisme", en dat krijgt hier nog een podium ook... En wat een lelijke kutvlag, lelijker kan bijna niet.

tata1981 | 08-08-20 | 13:26

Carlo trek maar lekker een jurk aan ipv stukkies te schrijven.

Uw Verzekeringsadvis | 08-08-20 | 13:25

"Wij van de GeenStijl zijn juist enorme fans van vrije kledingkeuze & aanverwante persoonlijke overtuigingen." Inderdaad, we lopen allemaal in een jurk.

Watching the Wheels | 08-08-20 | 13:24 | 5

Een jurk hebben ze niet in mijn maat, maar ik mag bij gelegeheid graag in een kilt lopen.

* doedelzak uit de kast trekt *

Kapitein Sjaak Mus | 08-08-20 | 13:33

@Kapitein Sjaak Mus | 08-08-20 | 13:33:
Zo’n kilt jeukt wel aan je klit.

Hebbiehemookweer | 08-08-20 | 13:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Een fetish is geen gender.

Rest In Privacy | 08-08-20 | 13:21 | 1

Nou en

Bewezen-De-Gekste | 08-08-20 | 13:26

Mooi geschreven van Rossum.

namensmijnhond | 08-08-20 | 13:20 | 1

Rossem dus.

namensmijnhond | 08-08-20 | 13:21

Ja, lalalalalala...

Hij was gewoon een man en hij had een hele goeie baan
Maar 's avonds als 'ie thuiskwam trok 'ie dameskleren aan
Toen men d'r achter kwam, toen was het plotseling gedaan
Z'n vrouw ging van 'm weg en het kostte hem z'n baan

Hij is een transsexueel
Hij werkt in een bordeel
Van 's morgens negen tot vijf
Is hij een omgebouwd wijf
Hij is een transsexueel
Hij werkt in een bordeel
Ja het is buiten kijf
Hij is een omgebouwd wijf

Nu werkt hij in een club met mooie dames om zich heen
Hij is wel niet de mooiste en hij wordt nooit nummer 1
Maar als er dan een klant komt die zegt "jij bevalt me wel"
Dan rent 'ie snel naar boven en dan zingt 't hele stel

Hij is een transsexueel
Hij werkt in een bordeel
Van 's morgens negen tot vijf
Is hij een omgebouwd wijf
Hij is een transsexueel
Hij werkt in een bordeel
Ja het is buiten kijf
Hij is een omgebouwd wijf

Ja, lalalalalala...

Okay, gezellig in de polonaise vanavond
Alle transsexuelen voorop
Okay, daar gaat-ie weer, gezellig he

Hij is een transsexueel
Hij werkt in een bordeel
Van 's morgens negen tot vijf
Is hij een omgebouwd wijf
Hij is een transsexueel
Hij werkt in een bordeel
Ja het is buiten kijf
Hij is een omgebouwd wijf

Ja het is buiten kijf
Hij is een ombewouwd wijf

Piet-Kietelaar | 08-08-20 | 13:20 | 9

@J. Jarig | 08-08-20 | 13:32:
Nee, Robert Long was geen transsexueel. Hij droeg ook geen jurken en was niet omgebouwd.
Hij was gewoon homo.

Papa Jones | 08-08-20 | 13:39

@Papa Jones | 08-08-20 | 13:39: Ik dacht dat het misschien een liedje van Robert Long was. Maar dat blijkt niet zo.

J. Jarig | 08-08-20 | 13:49
▼ 6 antwoorden verborgen

Heel eenvoudig.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook de ander niet !!

Rest In Privacy | 08-08-20 | 13:20

Beste Carla,

Zoals de meeste Nederlanders heb ik van mijn ouders geleerd mensen individueel te beoordelen, op hun woorden en daden. Ik zal iemand nooit afzeiken op geaardheid, huidskleur, religie of wat dan ook. Tenzij gekscherend als vrienden onderling, zoals we elkaar ook amicaal afzeiken over kaalheid of een bierpens.

Het probleem is dat de genderdiscussie volledig gekaapt is door linkse groepsdenkers. Zolang individuele lhbtqwerty's zich daar niet massaal tegen uitspreken ontstaat er helaas een wij-tegen-zij stemming. Net als in de racismediscussie en de islamdiscussie.
Want dat is precies waar links naar streeft; klassenstrijd, vrouwenstrijd, rassenstrijd, genderstrijd, etc. Oftewel revolutie. Het gaat links echt niet om jullie "bevrijding", want in alle linkse arbeidersparadijzen leverde andersgeaardheid lange werkstraffen op. Ook lagere inkomensklassen, vrouwen en etnische en religieuze minderheden hebben het hier vele malen beter dan in welke heilstaat dan ook.

Dus bedenk wie je vrienden zijn, en wie je vijanden.
Vrijheid van Meningsuiting is je vriend, niet je vijand.
Ook als een mening je niet bevalt, of zelfs pijn doet. Vrijheid van Meningsuiting beschermt juist de zwakkeren tegen de machtigen in elke samenleving. De machtigen zeggen namelijk toch wel alles wat ze willen zeggen. En handelen daar naar.
Alleen Vrijheid van Meningsuiting geeft de zwakkeren het recht om wat terug te zeggen. Om misstanden aan te kaarten, om onrecht aan te wijzen en om de zwaksten een gezicht te geven.

De "woke" religie gaat dissidenten te lijf met censuur, adverteerdersbellen, beroepsverboden, schijnprocessen, cordons sanitairs, en zelfs intimidatie en bruut geweld.
Dat zijn dus niet je vrienden. Want als zij zich op een dag tegen jou keren mag/durft niemand zich daar tegen uitspreken. Dan sta je alleen, en leidt elk weerwoord tot nog meer haat en geweld. Zie hoe het COA het met kokend water verbranden van een lesbienne geheim probeerde te houden. Op de "victim olympics" staan tribale en islamitische homohaters nou eenmaal veel hoger in rang dan kruisverkleders.

Dandruff | 08-08-20 | 13:20 | 6

Schitterende tegel.

Gokmaar | 08-08-20 | 16:15

Bedankt.
*bloost*

Dandruff | 08-08-20 | 16:22

Prima tegel.

Vespucci | 08-08-20 | 17:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Beste Carla, succes en veel plezier. Ieder mag doen en laten wij hij wil zolang xij geen ander lastig valt en andersom. Wordt alleen moe van SJWers en al het gezeur erover.

JeannedArc | 08-08-20 | 13:14

Carlo heeft het hier beter dan in welk ander land. Als je dan toch moet janken om iets zo het de import van anders denkenden moeten zijn. Met name de gene met een maan in hun vlag.

Masteryu | 08-08-20 | 13:14 | 1

Of een heksenster

Rest In Privacy | 08-08-20 | 13:32

Als ik als hetero man op lesbische vrouwen val, krijg ik dan ook een letter? En zo ja, welke? Ik vraag dit voor mezelf.

Pretzel Logic | 08-08-20 | 13:14 | 2

De "o". Of is die al bezet?

Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 13:44

dan ben je een hotero

BrokenTipi | 08-08-20 | 15:33

Met onderstaande quote schiet Carla flink in eigen voet. Alledrie de manieren om geslacht te differentieren, maken onderscheid tussen TWEE geslachten, mannelijk en vrouwelijk. Door natuurlijke 'foutjes', kunnen er onbedoelde combinaties van die TWEE geslachten voorkomen. Oftewel, Carla beweert hier zelf dat er maar TWEE geslachten zijn, en dat eventuele combinaties van die TWEE geslachten, 'afwijkingen' zijn ("de natuur haalt wonderlijke grapjes uit").

"Er kan onderscheid gemaakt worden tussen het fenotypische geslacht (uitwendig man of vrouw), het gonadale geslacht (het geslacht op basis van de aanwezige gonaden (geslachtsklieren)) en het genetische geslacht (aanwezigheid van X- en/of Y-chromosomen) en deze kunnen in vele combinaties met elkaar voorkomen."

narwan | 08-08-20 | 13:12 | 1

Intersekse-afwijkingen worden er door de trans-lobby met de haren bijgesleept. Inderdaad, er bestaat een aantal behoorlijk zeldzame afwijkingen.... maar uiteindelijk zijn ook al deze mensen man of vrouw. Om de een of andere manier uit zich dat anders, maar dat is niet de norm.

Wat je jezelf ook wijsmaakt, op straat zien we óf een man, óf een vrouw. Eén type mensen heeft eicellen, het andere type produceert spermacellen en heeft een Y-chromosoom. Wat een van de realiteit losgezongen luchtfietserij, alleen iemand die uiterst geprivilegieerd is kan het zich veroorloven om zulke baarlijke nonsens te verzinnen.

Je hoeft geen speciale identiteit te hebben of aan de rest van de wereld op te dringen om als man een jurk aan te trekken of als vrouw een onflatteus ''mannelijk'' kapsel.

Vleugeltje | 08-08-20 | 13:17

De BNers, (BlankenNormalen) worden juist ontzettend gediscrimineerd. Continu beticht van racisme en contine bestookt met propaganda dat BN een aangeboren afwijking is. Want wanneer een blank meisje niet met een blank meisje gebekt of gebeft heeft is het een ouderwetse trut volgens de NPO MSM. De halve NPO wordt gepresenteerd door homo's. Zwaar oververtegenwoordigde racisme naar de BN-mens.

Premier Trutte | 08-08-20 | 13:11

''Zeg nou zelf: wat is erop tegen als een vent, ik bijvoorbeeld, gewoon in een jurk/rok wil lopen, al dan niet met make-up, een pruik en borstprothesen? Ik wou dat ik dat altijd en overal in Nederland in alle vrijheid en gezondheid kon doen zonder op welke manier dan ook lastig gevallen te worden of zelfs gevaar loop. Als ik me daar nou prettig bij voel en vooral ook niemand anders dwing om het zelf te doen? JIJ hoeft het echt niet te doen hoor! Breng ik toch niemand schade mee toe?''

Je brengt er weinig mensen schade mee toe als je in het oog houdt dat je een man bent. In andere landen worden mannelijke verkrachters die zich vrouw noemen, in de vrouwengevangenis geplaatst. Of mannen die als vrouw LARPen die de vrouwensport verpesten. Mannen die ''namens'' vrouwen op gelegenheden spreken, terwijl ze er duidelijk niks van begrepen hebben. En mannen die zich vrouw noemen, en een belachelijke karikatuur worden van vrouwen, zoals dat ze oprecht geloven ineens geen kaarten meer te kunnen lezen of geen wiskunde meer snappen. Maar het allerschadelijkste zijn mannen die zich lesbisch noemen, en vervolgens lesbiënnes tientallen jaren terug de tijd in torpederen omdat ze extreem onder druk gezet worden om heteroseks te hebben... en geen eigen ruimtes meer hebben. Of mannen in kleedkamers voor vrouwen en meisjes. Maakt niet uit wat díe hebben meegemaakt aan trauma's: ze hebben die vrouwelijke penis te accepteren.

Hou nou maar in het oog dat je een vent en blijft, en dan zijn we cool.

Vleugeltje | 08-08-20 | 13:11 | 4

@Premier Trutte | 08-08-20 | 13:18: Zijn ze niet stiekem gewoon bi?

Vleugeltje | 08-08-20 | 13:19

@Premier Trutte | 08-08-20 | 13:18: voedsel... zucht... of voetcel... maar wanneer je er met je voet in kan moet je echt naar de dokter.

Premier Trutte | 08-08-20 | 13:21

@Premier Trutte | 08-08-20 | 13:18: Ik wil hier helemaal niet over nadenken. Doe wat je wilt, doe wat je lekker vindt, zolang het met beider toestemming is en je beiden volwassen bent. Hoe het heet doet er niet toe.

J. Jarig | 08-08-20 | 13:36
▼ 1 antwoord verborgen

Goh. Ik ben blank en bij mij zit onderop een pikkie. Ik vind alleen meisjes leuk. Ik voel me nu ernstig tekortgedaan in de enorme hoeveelheid gendermogelijkheden die er zijn. De situatie is ernstig en verwarrend voor mij. Toen ik een psychiater raadpleegde trok die wit weg van ontzetting. Als eerste aanzet naar genezing adviseerde hij me om herstelbetalingen te eisen.

Nivelleermarionet | 08-08-20 | 13:11

Ik doe hier even niet aan mee. Susex allemaal.

Kamervraag | 08-08-20 | 13:10

Permanent heilige oorlog. Precies de hysterie die je van een wijf mag verwachten

haddem | 08-08-20 | 13:10

Is Carla nou een man of een vrouw?

Watching the Wheels | 08-08-20 | 13:09 | 6

Heb haar/zijn/hets verhaal niet bestudeerd, om schade te voorkomen. Weet dus niet of dinges onder een zelfstandig naamwoord te plaatsen is.
Die verwarring zal veroorzaakt zijn door de vlag.
Tureluurs. Kan mij niet voorstellen dat de losse verzameling afgunst haat & racisme die dat moet dekken het een uur met elkaar uithoudt.

Jan Passant mk2 | 08-08-20 | 13:23

@TeeJee | 08-08-20 | 13:11 en Seeker020 | 08-08-20 | 13:15:
Taal kan leuk zijn!

Watching the Wheels | 08-08-20 | 13:31
▼ 3 antwoorden verborgen

In mijn stamkroeg komt regelmatig Arie.
Wat stille, onopvallende man beetje eenzaam, vermoed ik.
Prima vent om een biertje mee te drinken en een boom mee op te zetten, maar geen lachebekje.

Soms heeft Arie het op z'n heupen, trekt een jurk aan en heet dan plotseling Arina.
Leuk mens. Altijd lachen met Arina. Drinkt alleen Rosé met ijs.

Eigenlijk mag ik Arie en Arina allebei wel en, zoals mijn goede vader altijd zei: "leven en laten leven" en "iedereen heeft recht op een paar afwijkingen".

Kapitein Sjaak Mus | 08-08-20 | 13:08 | 3

Wel makkelijk als je rekening te hoog wordt ... doe je gewoon een jurk aan en begin je een nieuwe bon onder een andere naam. Die lui zijn niet gek.

Watching the Wheels | 08-08-20 | 13:11

Wij hadden hier Johan die Johanna werd. Was Op het strand altijd druk in de weer met een metaaldetector.

Toen ze doodging kwamen ze erachter dat haar hele huis tot aan het plafond vol zat met bommen en mijnen uit de 2e wereldoorlog.

Turbulentie? | 08-08-20 | 13:12

@Turbulentie? | 08-08-20 | 13:12:
Verdomd, dat verhaal heeft zelfs de landelijke pers gehaald. Is dat niet de plaats met die grote nieuwe zeesluis?

Kapitein Sjaak Mus | 08-08-20 | 13:15

Ik begrijp het niet. Als je van boven niet in orde bent, waarom ga je dan beneden zitten sleutelen?

AnitaDik | 08-08-20 | 13:08 | 2

Aan de bovenkant sleutelen is lastig Anitadik. Aan de onderkant heb je wat meer mogelijkheden. Een piemel uit je oor is ook geen gezicht of een yoni in je nek.

Hebbiehemookweer | 08-08-20 | 13:34

Oh en Carla, stem op Geert. Hoef je minder blauwe oogschaduw te kopen.

Normpje | 08-08-20 | 13:06 | 1

Dat zal dan wel weer een brug te ver zijn......

Koning BongoBongo | 08-08-20 | 13:12

Beste Carla's, Carlo's en de rest van de levende zielen,

Dat zaken niet zo binair zijn, werd het beste wezen door quantumtoestanden met een waarschijnlijkheidsverdeling, waar pas bij meting een positieve of negatieve toestand wordt "waargenomen". Voor die tijd is het een verdeling tussen beide. en.wikipedia.org/wiki/Qubit

Dat systeem symboliseert het best mijn blik op genetische, mentale of uiterlijke geslachten van anderen. Of iemand een Y chromosoom heeft, weet ik niet, en ga ik niet weten tot er onderzoek gedaan wordt, wat in bijna alle gevallen niet gebeurd. Op die manier weet ik mijn eigen geslacht ook niet. Als welk geslacht iemand zich identificeert, kom je zelfs na een goed gesprek niet achter. Durft iemand de waarheid te spreken, kent die persoon zichzelf wel?! en als uitsmijter, voelt die persoon zich gedwongen in een hokje te plaatsen door woorden te kiezen die hij/zij uiteindelijk ALLEMAAL van anderen geleerd heeft. Bij de projectie van iemands gedachten via taal naar letters gaat meestal bijna alle nuance en inhoud verloren. Ik weet in dat opzicht mijn eigen geslacht ook niet. Uiterlijke kenmerken is al helemaal een moeilijk verhaal. Manboobs zijn groter dan hun vrouwelijke tegenhanger en ik ben niet gewoon random mensen in het kruis te pakken.

Voor mij is het vrij irrelevant welk geslacht iemand heeft, evenals lengte, leeftijd en zo verder. Ik vind interessant wat iemand denkt en vindt en waarom. Meestal niet zoiets simpels als dit stukje persoonlijke identiteit. De Britten noemen dit private parts, misschien is dat ook een hint deze worsteling privé te houden. Niet dat ik dit in de taboesfeer wil plaatsen, maar meer dat ik dit detail niet nodig heb om met iemand samen te leven of samen te werken.

Dat er culturen zijn die dergelijke info misbruiken als haakje om mensen lastig te vallen of zelfs wat aan te doen, zegt vooral iets over die culturen. Op weg naar een multiculturele samenleving met ruimte voor de LBTQI+abc... xyz gemeenschap is er geen ruimte voor zulks barbarisme.

Feynman | 08-08-20 | 13:05 | 2

Alles is in basis potentieel. Alles is nog mogelijk. Het wordt pas iets als je er aandacht aan schenkt. Kwantummechanica is ongelofelijk.

Rest In Privacy | 08-08-20 | 13:12

Of de kat dood of levende is kun je pas met zekerheid zeggen als je de doos opent en erin kijkt. (Of als de doos na een paar dagen stinkt en begint te lekken, stinken en er maden en vliegen uit komen natuurlijk. Gehehe. Stinkende doos kunn je heter wegtyphen zonder er in te kijken!)

grapo | 08-08-20 | 13:29

Stel; Een man die zich als vrouw identificeerd maar wel nog steeds valt op vrouwen wordt verliefd op een feministische lesbienne. De lesbienne laat de liefde onbeantwoord want tja, vrouw in mannenlichaam...

Mag dit eigenlijk wel of is dit nou die genderdiscriminatie die bestreden dient worden...?

Ik vraag het voor een vriend(in)...

Witte_Willem | 08-08-20 | 13:04

Er zijn maar twee soorten mensen ....... reaguurders en dwazen.

Koning BongoBongo | 08-08-20 | 13:02 | 1

Vergeet niet Goede en Slechte.

Hebbiehemookweer | 08-08-20 | 13:36

Lieve Carla. Ik ben een man. Ik zie er uit als een man. Ik val op mannen. Op mannen die er gewoon uitzien als mannen. Desondanks zie ik nog wel een bepaalde overeenkomst tussen mij en lesbo's. Daar wil ik daarom best mee op één vlag. Maar waarom moet ik ook op één vlag (de mijne, historisch gezien) met jou? Of BLM, of ...? Doe maar (gewoon) wat je niet laten kunt, maar hou mij(n Pride) er even buiten wil je? Dankje.

BokoHalal | 08-08-20 | 13:02 | 1

Leuk gezegd Boko. Links wil alles inlijven op de typische slinks manier.

Rest In Privacy | 08-08-20 | 13:27

Kweenie hoor, volgens mij is er geen enkele reaguurder waar je bang voor hoeft te zijn als je in jurk op straat loopt. Je blaft tegen de verkeerde boom Carla.

knutsel_ | 08-08-20 | 13:02

"fenotypische geslacht (uitwendig man of vrouw), het gonadale geslacht (het geslacht op basis van de aanwezige gonaden (geslachtsklieren)) en het genetische geslacht (aanwezigheid van X- en/of Y-chromosomen)"

En bij hoeveel procent van de mensen zijn die drie niet met elkaar in overeenstemming? Vele malen minder dan het aantal huilebalken op Twatter.

Tapu | 08-08-20 | 13:00 | 3

Dat iemand met een 21-hydroxylase deficientie er anders uitziet dan zijn/haar (!) fenotypische geslacht maakt nog niet dat er meer dan 2 geslachten zijn. De rest is niet de norm, wat niet wil zeggen van andere waarde. Die lees je daar nl niet aan af.

Nichtsneues | 08-08-20 | 13:13

@Nichtsneues | 08-08-20 | 13:13: "Dat iemand met een 21-hydroxylase deficientie er anders uitziet dan zijn/haar (!) fenotypische geslacht maakt nog niet dat er meer dan 2 geslachten zijn..."

Als je dit op een feestje onverhoopt tegen mij zou zeggen zou ik je vriendelijk bedanken voor het delen van je onmetelijke hoeveelheid kennis en hartelijk weglopen.

Rest In Privacy | 08-08-20 | 13:21

Raar is dat, met carnaval en gay-pride hoor je ze er niet over en de resterende 360 dagen van het jaar niets dan gezeik. Doe gewoon waar je zin in hebt maar dring dat niet zo aan andere mensen op.

pa_niek | 08-08-20 | 12:59 | 2

Precies.Een jood weet ook dat hij niet met keppeltje,menora en de talmoed in de andere hand een moskee binnen moet lopen.

pejoar | 08-08-20 | 13:05

Heb er niks op tegen.
Vind het wel een beetje vreemd

Turbulentie? | 08-08-20 | 12:57

De Val van Rome werd ook ingeluid door een periode van ongekend hedonisme en 'seksuele polymorfie'.
"Transgender Mania is Sign of Cultural Collapse"
www.youtube.com/watch?v=I8BRdwgPChQ

Sans Comique | 08-08-20 | 12:57 | 1

daar was ik al bang voor..... Dat hysterische gelul over een kut of niet en dat gekloot met genders werpt een sombere schaduw vooruit

Bakschuif | 08-08-20 | 13:32

Ik vind Carla wel een goed punt hebben . Ik heb al eerder deze argumentatie gehoord en vond dat toen ook.
Maar ja, dan komt er een groep, zeg antifa, en die gaat namens Carla (ongewenst) met terreur dreigen, en dan doe ik toch weer twee stappen achteruit in de discussie. Het wordt tijd dat mensen zoals Carla openlijk afstand nemen van antifa, alleen dan kan er normaal een discussie gevoerd worden.

Dit geldt trouwens ook voor "mensen van kleur" en de BLM terreurgroepen.

johndeer | 08-08-20 | 12:56 | 4

Bij deze neem ik afstand van Antifa en alle andere clubs die menen namens mij "dingen" te moeten eisen.

DKP | 08-08-20 | 13:45

@DKP | 08-08-20 | 13:45: Haha ok dank ;)
Maar het liefst zie ik zo'n verwerping van Antifa/BLM terreur pontificaal op het NOS journaal van 8 uur. Maat dat gaat niet gebeuren: die "nieuws"organisaties hebben een vredelievend beeld gecreëerd van bovengenoemde terreurgroepen.

johndeer | 08-08-20 | 14:46
▼ 1 antwoord verborgen

Carla meid, allemaal prima de luxe, ben even Schopenhauer aan het lezen, 'geen vrouw die deugt'

LoperH2 | 08-08-20 | 12:56 | 1

Gelukkig maar dat ''Carla'' waarschijnlijk een man is.

Vleugeltje | 08-08-20 | 13:43

Nou blijkt dat bij Trans-, en Gender-Diversen 6 keer vaker autisme wordt vastgesteld:
www.newsweek.com/trans-gender-diverse...

Dat plaatst het in lijn met homoseksualiteit: het is niet iets dat je even uit kan zetten.

Sqbar | 08-08-20 | 12:55 | 2

Dat wordt anders als ouders hun kinderen hormonen gaan geven omdat dat hip is.

Sans Comique | 08-08-20 | 13:24

@Sans Comique | 08-08-20 | 13:24: Volledig mee eens, dat is crimineel.

Sqbar | 08-08-20 | 14:21

"Hoe kom je aan dat blauwe oog?"
"Ik zei: 'Goedendag mevrouw' en hield de deur voor haar open."

Madame Poitiers | 08-08-20 | 12:55

Ik durf wel te stellen dat bijna niemand die GeenStijl leest ook maar enig gevaar vormt voor transmensen etc. Daar moet je voor bij andere kanalen zijn.

Omebert | 08-08-20 | 12:55 | 1

Kanaleneiland bijvoorbeeld

Bakschuif | 08-08-20 | 13:35

Kleine, onbelangrijke minderheden moeten accepteren dat ze kleine, onbelangrijke minderheden zijn. Hier wordt veel te veel aandacht aan besteed.
Van mij mag iedereen doen waar het zin in heeft, zolang het legaal is. Dat zal ik tolereren, maar ik hoef het niet te respecteren. En wanneer ik mijn lachen niet in kan houden, als ik een slecht geschoren travestiet zie: pech gehad.

Frau_Ferkel | 08-08-20 | 12:54 | 1

Nou ja, dat dus!
Precies dat.
Dat gedram over dat we moeten.. we moeten helemaal niks.

grapo | 08-08-20 | 13:13

Beste Carla,
Er is geen probleem! Je mag zijn wie of wat je wilt. Uiteraard binnen grenzen van wet. (Bah pedo's,bah verkrachters etc)
Vergeet niet dat dat voor iedereen geldt, dus ga niet lopen te zitten te janken dat iedereen jou/jullie moet erkennen en accepteren. Tolereren zou genoeg moeten zijn en okey wettelijk erkent voor mijn part. Dat laatste betekent echter niet dat ieder mens op aarde moet geloven zoals jij. Vrijheid is voor allen of voor niemand!
En voor de rest, ongezien de typhus. Met je pumps!
Aardige groetjes en vrede en veiligheid, grapo
XYXYXY

grapo | 08-08-20 | 12:54 | 1

Ik heb het precies hierboven net iets anders verwoord, maar jouw conclusie is beter:
"En voor de rest, ongezien de typhus. Met je pumps!"

Frau_Ferkel | 08-08-20 | 12:57

Dus er is fenotypisch-, gonadaal- en genetisch geslacht. Okay, bij de overheid kun je alleen kiezen voor de genetische optie en die is er alleen in 2 smaken. Wat er verder in je hoofd ronddoolt mag je bij de psychiater kwijt. Ik kan mijn haren verven maar ik blijf gewoon grijs..

Sneerpoets | 08-08-20 | 12:53
-weggejorist-
John McClane | 08-08-20 | 12:52 | 1

Ik vind het een topvlag. Eindelijk erkenning voor migraine-lijders zoals ik.

De echte Stolwijker | 08-08-20 | 12:50 | 2

LOL

echtpaul | 08-08-20 | 15:08

Hou toch es op; tis al zo warm!

Schriever | 08-08-20 | 12:50

Ik identificeer mij als papperige bebaarde man met een kroon en ik laat mij aanspreken met majesteit.

Ik mocht mooi niet de gouden koets meenemen voor een toer.

Racisme!

Kaas de Vies | 08-08-20 | 12:49 | 3

Maar goed ook Kaas. Je wilt toch niet gezien worden in een koets met een afbeelding van een slaaf erop. Stel je voor dat je Akwasie tegenkomt. Hij zou je ontvoeren en geen losgeld, maar herstelbetalingen eisen voordat hij je vrijlaat.

Nivelleermarionet | 08-08-20 | 13:25

Er zijn dit jaar nogal veel oude, papperige mannen met een kroon natuurlijk, ik denk dat je op de wachtlijst staat.

Zer0-hedger | 08-08-20 | 13:26

Denk dat die voorwaarde om hem door 20 zwarte Pieten te laten trekken net wat teveel was... ik gok maar wat hè?

Bakschuif | 08-08-20 | 13:38

Het probleem is dat dit een enorm glijdende schaal. Eerst gaat het er om dat sekse en gender niet hetzelfde zijn, dan gaat het er om dat sekse er niet toe doet en totaal geen invloed heeft (Zie het hele JK Rowling gebeuren) en nu zijn er zelfs al trannies die zo ver gaan dat ze vinden dat Sekse zelf een social construct is (Ja, echt!)

Wat is er mis met dat een man lekker in een rok gaat lopen? Niks. Maar als ik naar DwDD kijk en ze daar vol jolijt gaan praten over hoe belangrijk het is dat KINDEREN(!!!!!!!!!) uit gaan komen als andere gender dan gaan bij mij alle alarm bellen rinkelen, want voor het echt slagen van een transitie moet je prepuberaal hele zware medicatie gaan gebruiken en levensveranderende chirurgie ondergaan. Kinderen zijn extreem makkelijk te beïnvloeden en dit gebeurt meer en meer.

Voor pubertjes is het natuurlijk ook een leuke keuze, want het is een manier om jezelf wat extra aandacht te geven. Alle aandacht naar andersgekleurden en jij bent een blanke meid, met middenklasse ouders en doet het goed op school? Niks speciaals aan, dus dan maar een opt-in naar een klasse waar je wel slachtoffer mag zijn en dan van iedereen compassie mag eisen.

We zijn al 40 jaar voorbji het punt waar het een probleem was om lekker in een rok te lopen (Met uitzondering van de spugende berbers). Als je ziet hoe het nu in Amerika gaat, dan zijn ze daar helemaal van god los en aangezien wij een culturele vassalstaat zijn, dan duurt het hier niet lang voordat we ze volledig na doen (Zie ook BLM). En als je dan met Nederlanders praat waarvan je weet dat ze ooit redelijk sociaal conservatief waren, over dit soort dingen vraagt dan is het altijd iets in de trant van "Zo'n vaart zal het wel niet lopen", niet doorhebbende hoe extreem gevorderd het allemaal al is (Transgender kinderen op lands best bekeken talkshow, met nul bedenkingen want kwetsend).

earrebarre66 | 08-08-20 | 12:48 | 1

Prima verwoord.
De grote katalysator van de SJW-waanzin is inderdaad de sneeuwvlokjes-cultuur.
Vroeger - nog niet eens zo lang geleden - waren de meeste mensen tevreden met hun talenten, hun plaats in de maatschappij en het feit dat ze nooit boven de middelmaat zouden uitstijgen. Maar de youtube-cultuur, verschijnsels als Paris Hilton, reality-TV en Warhol's beruchte 15 minutes of fame genegeerde een compleet nieuw soort zelfbewustzijn. Talent is niet meer nodig voor faam. Beroemdheid is een recht, en een ster word je door louter exposure, plusjes op een website, niet door een bijzondere gave of kunde.
Wat gebeurt dan als je die levenshouding injecteert in een makkelijk te beïnvloeden en sociaal onzekere groep, kinderen en jongvolwassenen? Gaan die hun best doen om zich door studie, talent of hard werk te verheffen uit de grauwe middelmaat?
Natuurlijk niet. Geestelijke armoe en luiheid zorgen ervoor dat de gemakkelijkste weg gekozen wordt: zich onderscheiden door aanstellerij en identificatie met provocateurs.
De boven ons gestelde cultureel marxisten keken ernaar en zagen dat het goed was.

Leipniz | 08-08-20 | 13:05

Carla, het maakt mij allemaal oprecht niet uit, zolang jij happy bent, zolang ik weet hoe ik jou moet aanspreken en zolang ik zelf mag worden aangesproken met 'mevrouw'. En oh ja, ik wil graag naar een damestoilet.

MickeyGouda | 08-08-20 | 12:48

Fox Mulder zou zijn X-files voorgoed dicht flikkeren als ie dit soort zaken tegen zou zijn gekomen. Wat een geouwehoer allemaal zeg.

Lorejas | 08-08-20 | 12:48

Het zijn allemaal verhalen. En als verhalen geloofd worden, dan zijn ze voor de gelovigen waar. Niets mis mee. Het gaat echter wel mis als van andersgelovigen wordt verwacht dat ze deze verhalen ook geloven. Stop daarmee lieve LHBTADRNHTXYZJIU'ers. Dan wordt het allemaal meteen wat minder ingewikkeld en frustrerend voor jullie.

Rest In Privacy | 08-08-20 | 12:47

Het is mij een biet als een vent een jurk, make up en protheses gaat dragen, als ik er maar niet van onder de indruk moet zijn en moet 'knielen' of repects moet hebben voor zoveel theatreaal vertoon. het boeti me nl niets, totaal echt 100 niets.
Geniet er zelf van, Carla, als dat jou een goed gevoel heeft.

Verwacht alleen niet dat de rest van de wereld geinteresseerd is in jouw gevoelens of, nog wereldvreemder, in dienst staat van jouw gevoel.

Zer0-hedger | 08-08-20 | 12:47 | 3

Exact... Plus veel... Iedereen moet doen wat hij/zij/het/hen/hun/jullie/hullie of wat dan ook goed doet, maar val mij er niet mee lastig...

Draag een jurk en pruik onder je stoppelbaard met uitgestoken jukbeenderen en adamsappel maar ga niet zitten zeiken als ik je met een verdwaasde glimlach nakijk... Dat doe ik namelijk ook bij mensen met heel de kop onder de tattoo's, paarse haren of die zich identificeren als een reptiel...

Witte_Willem | 08-08-20 | 12:55

En ik heb weinig zin om iedere 5 jaar een tonnen kostende geslachtsoperatie mee te financieren omdat ze weer eens ongeukkig zijn in hun laatstelijk verbouwde lichaam.

5611 | 08-08-20 | 12:59

@5611 | 08-08-20 | 12:59: 10% pleegt zelfmoord (weggegooid geld dus) en 40% laat 'spijt-operaties' uitvoeren. Dubbele kosten dus.

Sans Comique | 08-08-20 | 13:27

Of je uitwendig een vrouw bent, is niet fenotype. Fenotype is de inwerking van buitenaf. Genotype bepaalt zeker uitwendig. Voor de rest spijkers op laagwater.

arlen | 08-08-20 | 12:46

Is het Kuifje toch nog gelukt met z'n ingezonden stuk.

BP Richfield | 08-08-20 | 12:46 | 4

En bedankt,

Daar ging mijn koffie...

* Doekje pakken doet *

Wijze uit het Oosten | 08-08-20 | 12:51

Lol! wanhopig op zoek naar een beetje begrip is dit best wel drastisch te noemen....

Bakschuif | 08-08-20 | 13:41

Ik moest zelf aan Jambers denken "overdag doet hij zich online voor als geslaagde VVD'er... 's avonds is hij Carla..."

maakjepunt | 08-08-20 | 16:17
▼ 1 antwoord verborgen

Carla draait de boel een beetje om. Wij zijn niet bezig met een kruistocht. Dat zijn die lui met al hun genders zelf. Het interesseert ons geen reet of een vent een jurk aan wil trekken.

Het gaat er om dat die lui opeens allerlei ridicule eisen beginnen te stellen. Toiletten, meedoen met vrouwensporten, quota's, ombouwoperaties gefinancierd uit belastinggeld, eigen persoonlijk voornaamwoorden, de eis om kinderen te mogen hersenspoelen met het idee dat ze eigenlijk geen jongens of meisjes zijn, maar dat er 100 soorten geslachten zijn, etc. etc. etc.

Nee rot op. Doe lekker waar je zin in hebt en trek lekker aan waar je zin in hebt, maar de hele samenleving hoeft niet worden aangepast aan de onzinnige eisen van 0,0001% van de bevolking die niet goed in zijn vel zit.

Antiquerulant | 08-08-20 | 12:44 | 4

Sowieso moeten ze van kinderen afblijven. Ronduit misdadig!

5611 | 08-08-20 | 13:00

Ja, prima tegel. Een beetje in de zin van leven en laten leven, maar dat het wel twee kanten op werkt....

SterF... | 08-08-20 | 13:03

@pendajo | 08-08-20 | 12:49: ik had een beetje moeite met het ontleden van:”trek lekker aan waar je zin in hebt”. Ik neem aan dat het over kleding gaat?

echtpaul | 08-08-20 | 15:25
▼ 1 antwoord verborgen

Het begrip "gender" zou geen enkele waarde moeten mogen hebben in het maatschappelijk verkeer. Het zou op dat gebied uitsluitend moeten gaan om "sex"(geslacht), en dat is binair (op misschien wereldwijd een klein handjevol freaks met XXY na).

Guido | 08-08-20 | 12:44

Ik wil als homo graag aangeven dat vele homos hier heel ongemakkelijk van worden, en héél graag de LGB van de TQ+ willen loskoppelen. De TQ+ brengt erg veel schasde toe aan waar de LGB voor hebben gevochten. Er zijn gelukkig inmiddels verschillende initiatieve ontstaan, waarbij de LGB Alliance (google ze eens) het voortouw neemt. Homoseksualiteit hééft niets te maken met in een jurkje lopen als man zijnde. Ik als homo geloof in biologie (man/vrouw/interseks), en "Carla" probeert hier op slinkse wijze gender(modern verzinsel) en geslacht (sekse) met elkaar te verweven/mixen. Queers en transgenders staan volledig los van seksuele voorkeur, dus ze verdienen een eigen 'cluppie' ;-)

johnnysaysno | 08-08-20 | 12:41 | 14

@Lorejas | 08-08-20 | 12:45: Heel simpel: Geslacht/sekse is biologisch, seksuele geaardheid ook, gender is een hersenspinsel, een identiteit zoals je de Nederlandse hebt of een ander soort club. Verbiedt je deze hele beweging, dan gaan de aandachtshoeren met hun genderidentiteit iets anders doen, terwijl de heaumeaus, de potten en de ombouwers met de gebakken peren zitten. Moeten die mensen echt als pedo's worden behandeld, omdat saaie jaloerse Karel, Carla en Karen geen andere manier hebben om de aandacht te trekken?

Alexander des Burgus | 08-08-20 | 13:17

Amen.

echtpaul | 08-08-20 | 15:30
-weggejorist-
grapo | 08-08-20 | 16:05
▼ 11 antwoorden verborgen

Ooit "grapte" men, dat ambtenaren voor iedere Oplossing wel een Probleem wist te creëren. Inmiddels zijn deze ambtenaren links en rechts ingehaald door de huidige generatie van deugers, snowflakes, gezichttrappers en SJW'ers.

RickVogelschrick | 08-08-20 | 12:41

Het wordt alsmaar idioter. Zijn de psychiatrische instellingen opgeheven?

Lupuslupus | 08-08-20 | 12:40 | 9

Nee, daar zitten nu de gewone mensen.

Alexander des Burgus | 08-08-20 | 13:19

Niet opgeheven, ze zitten vol.

Rest In Privacy | 08-08-20 | 14:41
▼ 6 antwoorden verborgen

Als blanke man van middelbare leeftijd lees ik dit met een lach en voel medeleven voor de complete wappies die zich hiermee bezig houden. Zo blij dat ik kan kiezen dit soort geluiden op mute te zetten. Er ligt nog wel werk voor de psychiatrie, dat is duidelijk.

sr69 | 08-08-20 | 12:39 | 1

Het wordt tijd dat de psychiatrie, om te beginnen Pieter Baan Centrum) op mute gaat.

koperbij | 08-08-20 | 12:50

Die nieuwe vlag is zeer toepasselijk. Beeld precies uit wat er in die hoofden omgaat: chaos en verwarring.

koter | 08-08-20 | 12:39 | 2

Ziet eruit als storing op een televisiescherm.

Veldmaarschalk Sorry | 08-08-20 | 12:47

@Veldmaarschalk Sorry | 08-08-20 | 12:47: LOL

RickVogelschrick | 08-08-20 | 12:50

Als gepensioneerd graficus zie ik veel gespiegelde SS runen.

uisge baugh | 08-08-20 | 12:39 | 1

Als gepensioneerd visionair zie ik veel stront.

koperbij | 08-08-20 | 12:52

Gekkigheid is vaak een keuze. Neem therapie als je niet tevreden bent met jezelf. Je uiterlijk, gedrag en persoonlijkheid dramatisch wijzigen omdat dat "beter" zou passen is in praktisch alle gevallen een heilloze weg. Daar kan een psychiater beter bij helpen.

Taggart | 08-08-20 | 12:39 | 1

Ze zien zichzelf niet als gek.

Lupuslupus | 08-08-20 | 12:41

Te veel moeilijke woorden en letters voor mij. Mijn New Speak is wat roestig.

Pretzel Logic | 08-08-20 | 12:37

Intern mentaal model. Afgehaakt. Ga wat nuttigs doen met je leven Carla aka Carlo. Hakken kopen bij Zalando ofzo.

Lorejas | 08-08-20 | 12:37 | 4

Genoeg nutteloze informatie in mijn hoofd. Geen plek voor mensen die zich opdringen als 27e letter van het alfabet. Leven en laten leven. Mij dus ook.

Lorejas | 08-08-20 | 13:00

Oh. Mag dat ook al niet meer?

Lorejas | 08-08-20 | 13:05
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
NuToWaKi | 08-08-20 | 12:37

Gewoon lekker doen meid! Vrijheid blijheid.
Ik heb een snikkel, maar ik heb wel een mini-kutje in m'n eikel. Alles mag, ook die stomme vlag.

LeavingLaLaLand | 08-08-20 | 12:36

Ik heb wel eens gelezen dat 45% van de omgebouwde personen zichzelf van het leven berooft, zolang dat het geval blijft zal ik dit blijven zien als een geestelijke aandoening.

keistad | 08-08-20 | 12:36 | 2

1e Keer ongesteld worden als transgender doet veel met de hormonen en de geest...

Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 12:39

Nee joh, das toch hartstikke normaal!
Sarcasm off

JDMslut | 08-08-20 | 12:40

Ik voel me trouwens een Apache Gevechtshelikopter. Ik ben zeg maar de A in het alfabet.

JohnLocke | 08-08-20 | 12:36 | 3

U staat wel heel ver van de Z van zebra af zeg...
Zwart wit. Het ultieme symbool voor op een vlag.
Panda lives matter!

Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 12:38

Ik voel me een Chinook. Heb nix met die vliegende windmolens als jij.

koperbij | 08-08-20 | 13:00

Ik voel me vandaag Jesus. Ik ga bier in water veranderen.

Frau_Ferkel | 08-08-20 | 13:21

Die verkrachting van de Nederlandse taal....
Gender....Geslacht!
Disability... Pride...
Tik dan alles in het Engels.

Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 12:36 | 11

@Koning BongoBongo | 08-08-20 | 13:22: En Uberhaupt ?????

Koning BongoBongo | 08-08-20 | 13:22

@Koning BongoBongo | 08-08-20 | 13:22: Je bent iets op het spoor..

Rest In Privacy | 08-08-20 | 13:50
▼ 8 antwoorden verborgen

Was 't nou Carla of Karel?

Hiesjes | 08-08-20 | 12:35 | 2

Caerel(Ine)

Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 12:37
-weggejorist-
maakjepunt | 08-08-20 | 23:57

Kan mij er niets bij voorstellen, en eerlijk gezegd wil ik dat óók niet.
Ik hoop dat mijn kinderen van deze narigheid verschoond blijven, mocht dat niet zo zijn, het blijven toch je kinderen, ik accepteer het dan.
De laatste 3 zinnen in je betoog Carla, had je beter weg kunnen laten.

Hét vrije woord | 08-08-20 | 12:33

Vrijheid blijheid. Iedereen mag doen wat hij/zij/x wil maar vrijheid houdt ook in dat iedereen een mening mag hebben. Voor of tegen.

BozePaarseMan | 08-08-20 | 12:32

'gender identiteit als intern mentaal model'............ zucht....... en gestopt met lezen. Geen idee meer waar dit over zal gaan , ik weet wel met zekerheid dat het me geen bal interesseert . Mafketels .

Koning BongoBongo | 08-08-20 | 12:32

Als je voor het eerst op een boot de zee op gaat kun je zeeziek worden. Dit gebeurt omdat wat je ogen zien niet overeenkomt met wat je evenwichtsorganen waarnemen. Sommigen groeien daar nooit overheen. Kun je ze absoluut niet kwalijk nemen.

Ik kan me voorstellen dat gewone mensen een beetje ziek worden van aan de ene kant overduidelijk mannelijke seksuele signalen (lage stem, dikke adamsappel en grove bere knuisten) met aan de andere kant vrouwelijke, zoals make-up en een jurk en een pruik. Sommigen groeien daar nooit overheen. En dat kun je ze absoluut niet kwalijk nemen, zo zitten ze biologisch nou eenmaal in elkaar. Misschien daar eens rekening mee houden? Ze zijn in de meerderheid ten slotte.

Sans Comique | 08-08-20 | 12:31

Ik ben dit gedoe al lang zat.

piet7003 | 08-08-20 | 12:31

Mooi verhaal beiden.
Die vlaggendiscussie wordt steeds hilarischer. is de gein niet van een regenboog dat het hele spectrum daar in zit?

geenjagergeenneeger | 08-08-20 | 12:30 | 1

Sssstt!! Weten zij veel

Diederik_Ezel | 08-08-20 | 12:31

Kijk uit wat je schrijft, want straks voelen mensen met epilepsie zich ook weer gestigmatiseerd.

laurentius | 08-08-20 | 12:30

Mijn buurmeisje kreeg zojuist een epileptische aanval toen ze die vlag op mijn scherm zag staan.

uisge baugh | 08-08-20 | 12:29 | 2

Wat doet uw buurmeisje achter uw computer?

Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 12:34

@Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 12:34: Geen Stijl lezen. duh.

uisge baugh | 08-08-20 | 12:35

Gisteren Chinese kool gegeten. Ben ik nu een rascist?
Maar was het een vrouwelijke of een mannelijke kool? Hele nacht wakker gelegen en me schuldig gevoeld.
Groen.
Moet ik nu vandaag rode kool eten ter compensatie? En zijn die mannelijk of vrouwelijk? Aàrrchhh! Het gevoel, onbeschrijfelijk!

Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 12:27 | 5

@Sans Comique | 08-08-20 | 12:36: "aubergines zijn gewoon pervers"
Voor het geval dat je het nog niet door had: je kunt ze ook gewoon eten hoor!

Frau_Ferkel | 08-08-20 | 12:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn broer is een echte macho. 100% man aan de buitenkant. Hij is infertiel. Een paar jaar geleden bleek uit een DNA test dat hij een vrouw is. Hij heeft dus vrouwelijk DNA. Echt bizar wat moeder natuur af en toe uithaalt.

Vespucci | 08-08-20 | 12:26 | 8

Hebben ze die test nog eens overnieuw gedaan? Ze hebben namelijk niet twee X chromosomen gevonden, maar 'alleen x chromosomen'. Ze kunnen dat y chromossom ook gewoon gemist hebben. Maar mensen zijn eerder geneigd te geloven in geesten als ze een overledene zien rondlopen dan dat ze twijfelen aan hun hersens. Kan ook hier het geval zijn?

Sans Comique | 08-08-20 | 12:55

@Sans Comique | 08-08-20 | 12:55: ze hebben het echt 2x gedaan.

Vespucci | 08-08-20 | 17:32
▼ 5 antwoorden verborgen

Waar ik moeite mee heb is dat als wij gevoel als feiten gaan erkennen. Waar we dan de grens gaan leggen. Ik voel me een hond. Ik voel me koning. Ik voel me zwart. Ik voel me meubel.. Zeg jij het maar...
Gevoel werkt nooit als het op regels, orde en handhaving uitkomt.
Leven is nou eenmaal oneerlijk. En niet iedereen krijgt een goede hand uitgedeeld. Betekent niet dat de rest daarvoor moet wijken om jou tegemoet te komen. Dat is pas oneerlijk.

kruz | 08-08-20 | 12:26 | 1

Voel mezelf een grote lul, maar een feit is het inderdaad niet! Grappig stukje dit.

Jan, Leiden | 08-08-20 | 12:59

Ik noem het trouwens zelfcorrigerend maatschappelijk gedrag! Gewoon doen wat je behoeft, de maatschappij corrigeert je wel. Vervolgens lering trekken uit de gevolgen. Logisch toch?

Stijlloze bezoeker | 08-08-20 | 12:25 | 4

Het probleem is dat 85% van de bevolking niet bijster intelligent is. Wanneer u wilt weten wat er gebeurt wanneer alles wordt afgestemd op deze groep, kijk dan eens een avondje RTL4 of sbs6. Zo logisch is uw betoog niet.

Red shirt | 08-08-20 | 12:33

De maatschappij; dat zijn wij! Het gemiddelde van eenieder. De uitersten gaan hun eigen weg en bewegen zich buiten het kader.

Stijlloze bezoeker | 08-08-20 | 12:36

@Red shirt | 08-08-20 | 12:33 75% van de Nederlanders koos voor de huidige regering..... blij dat je eindelijk door hebt dat deze mensen niet bijster intelligent zijn .

Koning BongoBongo | 08-08-20 | 13:32
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi antwoord. Iedereen mag zijn, zich gedragen en zich uitdossen zoals ie zelf wil en al helemaal zelf weten hoe en met wie ie een relatie aangaat en een huishouden vormt. Ik loop ook stuk op de zuigende aandacht. Ik ga morgen naar een verjaardag en daar zie ik weer iemand die met een piemol is geboren en een partner heeft. De vorige keer had 'hij' een korte broek aan met eronder panty's en mannelijk uitziende bovenkleding. Het kapsel was ook bijzonder evenals de toon waarop ie praat, want daarin herken je m/v. Ja ik vind 'het' een aparte verschijning. Als ie mij op de man af zou vragen 'vind jij mij normaal?' dan betekent de iets te lange nadenkstilte van mij uiteraard dat ik afwijzend ben. Maar dat ben ik niet. Ik vind die persoon niet normaal in de zin van normaal. Ik vind wel dat ie normaal moet kunnen leven en zijn wie wil. Wij praten onderling net zoals ik met iedereen praat. Ik behandel 'm 'r niet anders dan anderen. Maar het blijft een bijzondere verschijning.

Leptob | 08-08-20 | 12:24 | 2

Weet je wat niet normaal is?
Als je je fiets niet op slot zet en hij wordt gejat dan zeggen mensen: eigen schuld, had je en maar op slot moeten zetten.
Stelen is normaal. Fiets niet op slot zetten niet.

Normaal is de standaard en buiten de standaard is niet goed en moet naar de standaard gebogen worden.

In plaats van: fiets niet op slot zetten is normaal en stelen is niet normaal.

Man is man. En man is vrouw is niet standaard dus niet normaal.

Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 12:33

@Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 12:33: ja helemaal mee eens.

Vespucci | 08-08-20 | 12:38

De symboliek is treffend: een enorme haat en verdeeldheid zaaiende SJW-bliksemschicht die alles kapot maakt.

Fijnstoffer | 08-08-20 | 12:24

Weten jullie welke Socialistische Beweging ook een mooie vlag had?

meneer Q | 08-08-20 | 12:23 | 2

die met dat symbool voor vrede ?

newray | 08-08-20 | 12:28

Nee? Vind dat allemaal vlaggen die lawaaierig zijn in statements.
Teveel informatie die ook nog eens dagelijks kan wijzigen. Geheven vuisten en scherpe wapens en werktuigen/ stekelige bloemen / harde emblemen. Altijd wel rood of zwart of groen. Of alle kleuren van de regenboog in een onsmakelijke prak.

Jan Passant mk2 | 08-08-20 | 12:56

Ik heb maar één advies voor de briefschrijver: mijd de media en blijf weg van GroenLinks/D66 en al die andere dramclubs. En voor je eigen veiligheid kun je het beste juist stemmen.

Grachus | 08-08-20 | 12:23

Ik denk dat Hugo Boss ergens in het archief nog wel een ontwerpje heeft liggen waar ze dit logo goed voor kunnen gebruiken

Carlos_I | 08-08-20 | 12:23 | 1

Ik zou gaan voor een grijs uniform...

SterF... | 08-08-20 | 12:32

Is er niemand in haar/het omgeving die zegt ‘ doe nou even normaal joh’ . Iemand moet dit toch doen?

GodfrietvanAviko | 08-08-20 | 12:23 | 1

Waarom "moet" iemand dat doen?

Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 12:49

Konden we maar even terug in de tijd, Carla en ik. Veertig jaar geleden kon je, zonder verwarrende vlag, crossdressend of rolschaatsend in je string, veilig het leven vieren. Weliswaar vooral in de grote stad, maar vrij en blij en dag en nacht. Konden we maar een dagje genieten en een avondje naar De Kikker en tot de ochtend naar Homoloeloe omdat die tent toevallig het langst openbleef. Dan zouden we 's morgens allebei precies weten wat er misgegaan is in de laatste 30-20 jaar. Eén uitkomst staat nu al vast: het was niet de schuld van Geen Stijl.

Poesmobiel | 08-08-20 | 12:22 | 5

Raak...

Wijze uit het Oosten | 08-08-20 | 12:32

Ja dit is grotendeels waar.

Rest In Privacy | 08-08-20 | 12:37

En wanneer we het over tolerantie hebben refereert men altijd naar die tijd en niet naar het heden....

Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 12:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Carla is al aan het opschuiven naar de "Als je niet met mij bent, ben je TEGEN me!" instelling. Alleen dat 'mijn soort' stukje al, dat is gewoon stuitend. Zodra je soorten gaat zien, plaats je jezelf buiten de normale omgang tussen mensen.

Goed antwoord, stuk sterker dan Carla's verhaal.

Rest In Privacy | 08-08-20 | 12:22

Eens, ik heb opzich niks tegen homo's. Als jij lekker in je kont geboord wil worden moet je dat zelf weten.

Maar sinds die beweging gekaapt is door radicale progressieven is het veranderd van een legitieme burgerrechten beweging naar een flamboyante bijna marxistische slachtoffer gemeenschap.

0Ik irriteer meer elk jaar weer kapot aan pride omdat de LHBT'ers zich keer op keer laten zien als een stel ontaarde hyper seksuelen. Dat staat haaks op waar de beweging ooit voor stond, voor gelijke behandeling en voor een beeld dat LHBT'ers ook gewoon normale mensen zijn.

Tegenwoordig staat het nergens meer voor, gewoon een extra puntje om op je Facebook profiel te zetten voor progressieve brownie points, net als dat BLM gezeik.

DoeMaarNietOke | 08-08-20 | 12:22 | 2

Sommige vrouwen vinden anaal ook oké....

Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 12:47

@Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 12:47: ook dat moeten ze lekker zelf weten

DoeMaarNietOke | 08-08-20 | 12:48

Ik heb geen enkel probleem met je Carla. Ik kwam vroeger als gewone kerel in de Dino’s als ondersteuning voor een vriend(in) van mij. En heb daarna niet vaak meer een warmere groep mensen ontmoet als de Queens die daar rond liepen.

Dlareg | 08-08-20 | 12:21

Maar als je je prettig voelt met pruik, jurk en neptieten, wetende dat het effect is dat er naar je gekeken wordt en om je gelachen wordt. Hoe werkt dat dan? Wat is dan de prettigheid?

tipo | 08-08-20 | 12:20 | 5

Er is een verschil tussen je eigen vrijheid (bv hoe je gekleed wil gaan) en de belevingswereld van de toeschouwers. Zo vind ik het niet "normaal" en heb er ook niets mee. Eigenlijk vind ik er van alles van. Toch zal ik Carla niet lastigvallen of uitlachen. Dus in zekere zin accepteer ik het en toch ook weer niet.

Rest In Privacy | 08-08-20 | 12:25

@Papa Jones 12:23: Ja, maar 50% van de mensen is mentaal beperkt, dus wordt er om je gelachen als je uiterlijk een beetje afwijkt. Dus begrijp ik niet waarom iemand uiterlijk heel erg wil afwijken, en vervolgens onzichtbaar neutraal behandeld wil worden. Dan leg je de lat voor je omgeving erg hoog. (Of zij moeten vijnzen blind te zijn en lachen als grondrecht af te staan).

tipo | 08-08-20 | 12:30

@Dikke_Tammo 12:25: Van mij kan niet ge-eist worden, dat ik iets normaal vind. Van mij hoeft ook niet alles normaal te zijn, maar met enige verwondering grijnzen zal ik in het ergste geval toch niet kunnen laten.

tipo | 08-08-20 | 12:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Even voor de duidelijkheid: word ik als blanke heteroman in de nieuwe regenboogvlag gerepresenteerd door die witte zigzaglijn of door die witte horizontale balk? Ik denk zelf die witte balk omdat ik straight ben en recht door zee. Eigenlijk zou die witte balk door moeten lopen naar uiterst rechts op de vlag.

NoMoreMrNiceGuy | 08-08-20 | 12:20

Vind die vlag te vroeg. Er wordt momenteel van alles beweert en direct maar aangenomen wanneer het de MSM haalt, terwijl maar weinig is onderzocht op feiten en cijfers. We leven in een gaaf land met gewoon kansen, ongeacht kleur. Maar ik zie wel een ander scheidingsprobleem: het enorm groeiende verschil tussen rijk en arm en de laatste groep die zomaar als tokkies als hele groep in een hoek wordt geframed. Er was een tijd dat simpelere mensen van geest gdwoon bij onze maatschappij hoorden. Laten we die eens met 1 kleur opnemen in de oorspronkelijke regenboogvlag? Dat is tenminste wel een feit en vaak onderzocht: onttrekken aan armoede is bijzonder ingewikkeld en vaak onmogelijk.

Jan, Leiden | 08-08-20 | 12:20

Die vlag symboliseert het ultra links activisme. Die bliksemschicht staat symbool voor de agressie ervan. Het heeft niets meer te maken met de oorspronkelijke betekenis van de regenboogvlag.

BozePaarseMan | 08-08-20 | 12:20

Ah duiding van de onduidbare wonderewereld van LHBTQWERTY+ piepeltjes.

Moet die lui niet. Niet vanwege hun wereldbeeld dat zij verkiezen, mijn verdraagzaamheid voor wie mij niet hindert is enorm.
Wel voor al het loodzware begrip & onderwerping dat ze van Jan en ook Alleman opeisen. Ga in een commune zitten en doe wat communes doen. Stuur berichtjes aan elkaar. Be happy by not bothering to bother me.

Jan Passant mk2 | 08-08-20 | 12:19

Nou hulde dan maar voor de moeite van het (nogmaals) uitleggen @van Rossem. Als ik het stuk van Carla zo lees heb ik er de kracht niet meer voor en ook geen zin meer in.

Rest In Privacy | 08-08-20 | 12:18

En nog iets: homo's en lesbo's zouden de T uit LGBT moeten schrappen. Transgender is geen geaardheid (maar een geestelijke afwijking net als pedoseksualiteit) en heeft niets in dat rijtje te zoeken.

JohnLocke | 08-08-20 | 12:18

Lees ik dat goed, denkt Carla dat GS tegen travestie is?
Enkel vanwege de uitspraak dat alleen vrouwen een baarmoeder hebben?

Papa Jones | 08-08-20 | 12:17

Gonads in the lightning! In the lightning! Weeeeeeee!!!!

djs | 08-08-20 | 12:17

Gaarne even een waarschuwing voor kijkers met epileptische aandoeningen vooraf! Spring spontaan in een stuip bij het aanschouwen dit onsamenhangend geheel!

Stijlloze bezoeker | 08-08-20 | 12:15

Er zijn maar twee geslachten. Al wat rest is een fysieke of -in bijna 99% van de gevallen- psychische afwijking. En ook al plak je een vlees-plastuit op een vrouw, het is en blijft een vrouw.

JohnLocke | 08-08-20 | 12:14 | 5

'Afwijking' in de zin dat het niet vaak voorkomt.

Papa Jones | 08-08-20 | 12:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Compleet wappie.

doskabouter | 08-08-20 | 12:14

Als je blij wordt van het dragen van een jurk en make up, vooral doen zou ik zeggen! Vrijheid blijheid! Bij mij in de buurt zul je hoogstens uitgelachen worden, ik zou alleen wel multiculturele buurten mijden.

Diederik_Ezel | 08-08-20 | 12:14 | 2

Zo multicultureel zijn ze nu ook niet meer! Ooit zo begonnen, maar na een bepaald percentage worden het monoculturele wijken. Dat noemen ze ook wel achteruitgang, of islamisatie.

Tikkie Terug | 08-08-20 | 12:22

In de schotelwijk lopen de mannen ook in jurk. Alleen niet zo'n modieus modelletje.

voldemort | 08-08-20 | 15:26

Af en toe parkeer ik mijn auto bewust verkeerd in.

dhrat | 08-08-20 | 12:13 | 5

Ik begrijp uit een soort van solidariteit met alles wat anders is dan de heteroseksuele man? Bewust parkeren als een vrouw of alfabet-persoon?

Wladimir 1928 | 08-08-20 | 12:35

@Wladimir 1928 | 08-08-20 | 12:35: Dat is een goede vraag. Hier in Duitsland hebben we vrouwen-parkeerplaatsen. Extra breed. Mogen daar dan ook travestieten parkeren? Of meer algemeen, mensen zonder een baarmoeder?

Frau_Ferkel | 08-08-20 | 12:39

Ik parkeer soms wel eens mijn achterste op de afstandsbediening, gewoon, om in contact met mijn vrouwelijke kant te komen

Graaisnaaiert | 09-08-20 | 11:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Begint hier wel een hoog Beste Mona gehalte te krijgen met al die ingezonde brieven.

Schemerlamp | 08-08-20 | 12:13 | 1

Bart laat zijn haar ook blonderen en in boblijn knippen.

Normpje | 08-08-20 | 13:01

Carla zeikt in ieder geval als een wijf.

overVecht | 08-08-20 | 12:13

ik mis de groene dwerg met een goudpot rechts-onderaan.

newray | 08-08-20 | 12:13 | 3

Waarom is altijd weer die pot die het goud heeft? Zijn er geen anders geaarden dan potten die het goud kunnen beheren? Dat is niet inclusief, in deze intersectionele hodgepodge.

Glasgow Argus | 08-08-20 | 12:16

@Glasgow Argus | 08-08-20 | 12:16: waarom nooit de reuzen met al dat goud?

Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 12:45

Dat is geen dwerg! Leprachaun lives matter!

LiniaalRectaal | 08-08-20 | 17:03

Klopt het dat er meer zwarte lijnen in die vlag zitten? Betekent dit dat zwarten meer genders hebben?

Rest In Privacy | 08-08-20 | 12:12

Crossdresser dat is toch ook de ANWB kleding wat stelletjes zich in hullen?

Miezerig | 08-08-20 | 12:12 | 2

Och ik heb een tijd gedacht dat Crossdresser een eigentijdse moderne aanduiding van Jezus was.

Roadblock | 08-08-20 | 12:17

Een samenleving sturen op extreme uitzonderingen is ofwel onbetaalbaar, ofwel het recept voor dystopische onderdrukking.

Glasgow Argus | 08-08-20 | 12:12 | 1

Inderdaad: ik wil wel eens een lijstje zien van de percentages (!!!) van al deze uitzonderlijke 'seksen'.
Ik ben helemaal voor emancipatie van alle burgers in dit land maar 'gewone' hetero mensen matter too!!!

Aristotalloss | 08-08-20 | 12:15

Intersectioneel, systemische en systematische onderdrukking, gender identiteit, intern mentaal model, fenotypische geslacht, gonaden, genderdysphoria,.
Hou nou toch eens op met die pseudo wetenschappelijke prietpraat.
Schrijver/schrijfster/schrijfcreatuur heeft blijkbaar tijd te veel.

leo de pejo | 08-08-20 | 12:12 | 2

Ho, u vergeet dat er steeds meer vrouwen afstuderen in wetenschappen, waar je niets bent, als je dit jargon niet beheerst.
En je moet toch wat met die genderstudies?
pedrodebruyckere.blog/2018/10/03/is-e...

Roadblock | 08-08-20 | 12:25

Ik loop zelf in een wikkelrok. Heb dan zelf ook veel respect voor mijzelf. Ook mijn innerlijk leven is boeiend.

RickTheDick | 08-08-20 | 12:10 | 6

Ik heb wel eens een kilt aangehad.
Daar heb ik mij jaren zorgen over gemaakt.

Roadblock | 08-08-20 | 12:26

@Roadblock | 08-08-20 | 12:26: In Thailand ooit sarongs gekocht. Ik vond het met warm weer heerlijk. Luchtig. En ik ben 101% hetero, geloof me. Maar paar keer gedragen, toch schaam, toch naar de kringloop.

Normpje | 08-08-20 | 12:58

@Normpje | 08-08-20 | 12:58:
Ik heb in Sranang een keer een Sari gekocht en in Shri Lanka en Bali een sarong.
Prima doeken voor op het strand.

Roadblock | 08-08-20 | 13:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou beste meid, draag jij maar lekker neptieten zo je wilt, zo vaak je wilt. Vergeet ook niet een briefje te schrijven naar de plaatselijke moskee of kerk. Je weet wel; naar degene die echt tegen deze vormen van vrijheid zijn...

SterF... | 08-08-20 | 12:10 | 5

@Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 12:43: Dat noemen we spoorverbreders.

gemeentereiniging | 08-08-20 | 13:04

@Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 12:43: Dat, mijn waarde, zijn dan weer echte neptieten.

Frau_Ferkel | 08-08-20 | 13:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Psychische problemen los je niet op met fysieke aanpassingen. Next!

kwark001 | 08-08-20 | 12:09 | 9

@Is dit nog nieuws? | 08-08-20 | 12:43: andere diersoorten hebben ook niet zo'n ontwikkeld brein. En mijn eerdere punt staat nog steeds. Jullie kletsen wat uit jullie nek maar medische experts zijn het met jullie oneens.

WahedPissebed | 08-08-20 | 13:45

Als ze (om wat voor reden dan ook) fysieke aanpassingen aan hun lichaam willen maken, dan laat je ze toch lekker?

Zolang ze mij(/jou) er maar niet mee lastig vallen. Hun leven, hun zaak.

(natuurlijk pas vanaf achttien, er is een reden dat de wet voor kinderen anders is - ze snappen dingen namelijk nog niet altijd goed)

Leyrann | 08-08-20 | 14:25
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik vind die vlag behoorlijk kwetsend voor kleurenblinden. Kan daar even rekening mee gehouden worden ja?

Valse_nootjes | 08-08-20 | 12:08 | 3

Lol!

meneer Q | 08-08-20 | 12:27

Ghe!

Tobi | 08-08-20 | 12:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland