Ambtenaren per september weer NAAR KANTOOR
Nog een klein maandje jongens, zijn we gered.
De BV Nederland werd natuurlijk een tijdje vanaf de bank bestuurd, maar die dagen lijken geteld want de schaduwmacht gaat de forten weer bemannen. Maar! De diva's gaan niet over één nacht ijs. "De meeste werkplekken zijn inmiddels coronaproof, maar lang niet alle ambtenaren voelen zich er volgens het vakblad veilig genoeg," blijkt uit een onderzoek tussen 14 en 27 juli. Ja ja, niet veilig genoeg. Doet ons een beetje denken aan nog een vrijdagje uit-schoolzieken zodat het weekend met 50% verlengd wordt. Maar goed, dat niemand weet hoe erg corona nou werkelijk is, geldt dan wel weer als verzachtende omstandigheid. Zekere voor het onzekere, waar zou dit land immers zijn zonder ambtenaren!
Reaguursels
InloggenGaat niet gebeuren, tegen die tijd tweede lockdown
Wij mogen al weer een maandje terug naar kantoor. Niet allemaal tegelijk, minder plek, bureau reserveren met app, maar toch. Wat blijkt: niemand heeft er zin in. Eén of twee dagen per week is prima, voor de team spirit en wat ontmoetinkjes. Echt werken blijven we fijn thuis doen, want als we niet in die fucking lawaaiige kantoortuin zitten zijn we veel productiever. Eén keer per dag een half uurtje videovergaderen zodat iedereen van elkaar weet waar ze mee bezig zijn, en verder lekker geconcentreerd in het thuiskantoor werken. Wel die leaseauto houden natuurlijk.
Dat zijn toch die lieden die vergoeding willen voor koffie en electriciteit bij het 'thuiswerken'.
Ambtenaren, die zie je op en neer lopen van bureau naar het rookhok, altijd dezelfde kliekjes.
Dus echt gemist heb ik ze niet.
Ik denk trouwens niet dat er veel reaguurders als ambtenaar werken. Kan ik me nauwelijks voorstellen.
Ambtenaar en werken in 1 zin. Dat klopt niet.
Denk dat het nog vies tegenvalt Kuifje. Op dit platform durven ook ambtenaren weliswaar anoniem te zeggen wat je normaal onder de Haagse kaasstolp een pariastatus zou opleveren.
1 op de 17 Nederlanders is ambtenaar, wat denk je zelf?
Nou, hopen dat de glazenwasser in het weekeinde er voor goed zijn best doet.
Struikrovers horen in de schaduw
Ah fijn, kunnen ze lekker verder slapen zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Tenzij ze daar met veel stampij weg zijn gegaan. Dat is vaak een goed teken. Dat betekent vaak dat ze echt gewoon wilden werken en dat wordt bij de belastingdienst keihard afgestraft, natuurlijk.
Nou had ik toch (oke, tegen beter weten in) gehoopt dat de overheid 1 keer het goede voorbeeld zou geven. Want als er 1 beroepsgroep is die prima thuis kan werken, dan zijn het wel de 'kantoorambtenaren' die niet anders doen dan informatie verwerken en vergaderen. En we hebben de afgelopen zes maanden geleerd dat dat heel goed van huis uit kan. Geen reistijd meer, werken wanneer je wilt, lagere kosten voor de overheid, en nog goed voor het milieu ook. Vooruit, 1 dagje per week naar kantoor om te kletsen over het voetbal en de kinderen, en om slechte koffie te drinken; ga je gang. Maar het zou toch een brute schande zijn als al die overheidskantoren straks weer uitpuilen? Hadden we mooie goedkope woningen van kunnen maken...
Nee als je heftig de andere kant op blijft kijken en elk onderzoek blijft negeren (o.a. Streeck, Pusschel en Ioannidis zoals GS dat doet. Dan weet je inderdaad niet hoe gevaarlijk het is.
en zo is het
Vallen de leraren hier nu ook onder, die waren ook bang
Vooral lui en gemakzuchtig.
Ja, bang zijn om onder de andere mensen te zijn is tegenwoordig een reden om betaald thuis te mogen zitten. Vroeger was het een reden om iemand op te laten nemen in een gesticht.
Ga dat maar eens uitleggen aan mensen die in de zorg werken! Dat het niet veilig genoeg is om in een steriele kantoortuin te gaan zitten 'werken'.
Na jarenlang ondernemerschap ben ik leidinggevende geworden bij een wat kleinere gemeente. Ik kan jullie vertellen dat bij dat soort gemeenten het vet echt wel van de botten is. Gemeentes krijgen allerlei taken (welzijn, zorg, WMO, en nu ook TOZO-regelingen, handhaving en openbare orde (want de politie heeft geen capaciteit)) over de schutting gesmeten zonder dat daar ook maar een vorm van financiële compensatie tegenover staat. Wél diensten leveren aan je burgers, maar er niet voor betaald worden. Ten opzichte van 2017 is ons werkpakket met ca. 40% toegenomen, maar de bezetting afgenomen. Werkweken van 40-60 uur zijn bij ons geen uitzondering. Dat bij de G4 en het rijk het geld blijkbaar nog steeds van de muren druipt heeft zijn prijs op lokaal niveau.
En Mark vóór Corona maar lachen met zijn begrotingsoverschot.
De vermeende bureaucratie is vaak het gevolg van idiote wetgeving; veel tijd gaat zitten in volkomen doorgedraaid aanbestedingsbeleid, AVG-proof compliancy etc. Allemaal zaken waar ik als zelfstandige totaal niet, of veel minder, mee te maken had.
Regeltje hier, regeltje daar, en als je overal aan voldaan hebt, komt er weer een of andere idiote europese richtlijn. Ervan afwijken kan niet, want dan krijg je als gemeente geen goedkeuring van je jaarrekening van de accountant.
Staat je vrij om een andere baan te zoeken en zo niet gewoon aan de arbeid. Hop hop
Werkweken van 40-60 uur. 40 uur is gewoon normaal. Wat is dat voor aanstellerij. 60 uur? Dat geloof ik niet. Ambtenaren die overwerken. Ja ja.
Waar je natuurlijk wel mee zit zijn die incompetente onverschillige teamleden. Ik heb wel eens een bouwvergunning aangevraagd. Ze stapelen fout op fout, maar ze zijn wel zeer bedreven in achteraf het eigen straatje schoon vegen: liegen dus.
De nationale ombudsman heeft wel eens aangekaart hoe kil en hufterig burgers behandeld worden door gemeenteambtenaren. Is niets mee gebeurd.
De gemeentes hebben dit geheel aan zichzelf te danken. Onder leiding van de VNG is men zo geil op iedere uitbreiding van bestuursinvlied dat men van het kabinet dankbaar allerlei bestuurstaken overnam zonder de bijbehorende zak geld.
@Sitting_targets | 04-08-20 | 11:44:
Mensen die overwerken, hebben hun planning gewoon niet op orde. Dat doe je toch echt helemaal zelf.
@Yzord | 04-08-20 | 11:28: Gast, l*l niet zo episch eendimensionaal. Er bestaan ook lui, die in het publieke domein werken en wel plankgas gaan. Te weinig wellicht, maar ze bestaan.
En voordat je jezelf nog een keer voor schut zet : nee, ik werk niet bij/voor welke (semi)overheid dan ook.
@Lubbberrtt | 04-08-20 | 11:53: Yzord heeft gelijk. Als je 40-60 uur maakt in een gemeentebestuur, dan heb je de boel gewoon niet goed op orde. Het betekent simpelweg dat er niet effectief en efficiënt wordt gewerkt. Er wordt waarschijnlijk teveel geluld en gekeuveld. Daar wil je toch niet bij horen?
@5611 | 04-08-20 | 11:46: Dat kan zijn, maar dat kun je de ambtenaren moeilijk aanrekenen. Het merendeel van de ambtenaren heeft niets met de VNG te schaften.
@GeenHeil | 04-08-20 | 11:56: Als je het onderscheid niet weet tussen een gemeentebestuur en een ambtenaar heb je de boel lekker op orde inderdaad.
@Sitting_targets | 04-08-20 | 11:44: Incompetente onverschillige teamleden ben ik overal tegengekomen. Ook (juist) in het bedrijfsleven. Zelf geen flikker uitvoeren, de hele dag op GeenStijl zitten reaguren en zodra een collega een goede prospect heeft snel de deal van hem jatten, zodat je wel je bonus hebt, maar geen bezwete oksels.
Ik heb ook weleens een bouwvergunning aangevraagd. Ging zonder problemen. Denk dat ik niet de enige ben. Denk dat jij ook niet de enige bent waar het mis is gegaan. Maar waar het hier om gaat: een hele beroepsgroep als lui en achterlijk wegzetten, wat GS zonder uitzondering doet, slaat nergens op. Net zomin als alle keyboard warriors hier die blijkbaar ook ambtenaar zijn, want ze weten precies hoe het werkt en zit. Ofzo.
@snokkertje | 04-08-20 | 14:03:
Je hebt volkomen gelijk als je zegt dat er in het bedrijfsleven net als in de ambtenarij inefficiënt of zelfs helemaal niet wordt gewerkt. Het verschil: ambtenaren krijgen belastinggeld als salaris, medewerkers van bedrijven worden betaald door hun klanten. Als een bedrijf niet goed genoeg is, dan komen er simpelweg niet genoeg klanten om het bedrijf levensvatbaar te houden. Als een kantoor van ambtenaren niet goed genoeg is, dat heeft de burger mooi pech. Er is geen keuze, wat dat betreft. Ambtenaren zouden het zich niet moeten kunnen veroorloven om te lopen kutten.
@GeenHeil | 04-08-20 | 14:10: dat ben ik met je eens
Maar wat ik zeg dus: in kleinere gemeenten is allang geen tijd meer om te kutten. Daarvoor zijn de wettelijke taken té omvangrijk en de financiering te klein. Dus dan maar overwerken. En voor de andere slimmerds: nee, overwerken is geen keuze als je wettelijke taken hebt. Roepen dat overwerken een keuze / slechte organisatie van je werk is, dat is het type mens dat er bij mij het eerst uitvliegt.
Heel goed. Laat commerciële bedrijven spoedig volgen. Kunnen we eens kappen met die Corona-onzin? Gezonde mensen onder de 70 worden nauwelijks ziek van Covid-19. Laat iedereen het eigen risico weer terug krijgen. Terug naar Normaal-19. En mensen die bang zijn voor zijn eigen gezondheid, respecteren om nog wat langer thuis te laten werken. Geen probleem. Ga niemand iets verbieden of verplichten. Volgens mij komen we dan al een stukje verder in de richting van Normaal-19
Het izt hem in het laatste stukje; hoe gaat een werkgever accepteren dat werknemer X netjes naar de zaak komt en zijn handen laat wapperen, terwijl werknemer Y belt dat'ie het nog een beetje eng vindt? En hoe gaat de werkgever ervoor zorgen dat werknemer X niet op enig moment denkt: 'ja, dank je de koekoek, morgen bel ik ook'?
Bij mij exact hetzelfde; terwijl een kleine groep collega's na een aantal dagen weer naar het werk kwamen, hadden sommige collega's, zoals de manager uiteindelijk gewoon zei, plotseling 2 maanden vakantie.
Hoe kan je van een collega, die 2 maanden doorgewerkt heeft en er niets extra's voor terugziet behalve een verbale veer in den aars, vragen respect te blijven houden voor die andere collega, die op whatsapp uitgebreid verhaal doet over hoe er een uitbouw is geplaatst, het huis is opgeknapt?
Hoeveel collega's van u hebben niet de huis dan maar in de verf gezet, een uitbouwtje geplaatst of de tuin eens 'lekker' aangepakt? Terwijl u netjes uw werk probeert uit te blijven voeren via teams, skype of wat ook?
@EEnzame SchizofrEEN | 04-08-20 | 11:57:
Ik vind het ook te gek voor woorden. Ik heb ook geen enkele vorm van respect voor mensen die thuis willen "werken", omdat ze bang zijn om naar het kantoor te komen. Dat soort mensen wil ik niet als collega's hebben. Daar kan ik helemaal niks mee. Als je bang bent om naar kantoor te komen, dan spoor je gewoon niet en dan behoor je überhaupt geen verantwoordelijke baan te hebben.
@EEnzame SchizofrEEN | 04-08-20 | 11:57:
& @GeenHeil | 04-08-20 | 12:08:
Ben het met jullie eens. Maar we moeten een opening vinden. Van niets naar alles kan niet (geen draagvlak, protesten enz. ), maar van niets naar binnen enkele maanden naar normaal moet toch wel lukken. Probeer draagvlak te creëren. Laten we niet vergeten dat onze collega's bang zijn gemaakt door de politiek en deels ook door media (zoals het AD weer met een artikel over ontsnapte covid- patienten). Laten wij de sterke man zijn en een behapbare opening bieden en laten we perspectief bieden. Vertrouwen gaat te paard en komt te voet. Bij ansgt is het precies zo. Eenmaal bang gemaakt duurt het lang voordat de ratio de emotie kan overheersen.
@rectormagnificus | 04-08-20 | 14:03:
Het spijt me, ik weet dat het zo werkt, maar ik kan daar gewoon niets mee. Mijn respect voor die mensen is totaal weg en dat komt ook niet meer terug. Ze hebben hun ware aard laten zien en ze hebben zichzelf totaal laten kennen. Het is wat mij betreft heel simpel: je doet binnen tien seconden normaal en als je dat niet kan, dan blijf je lekker op de bank zitten en dan hoef je ook nooit meer terug te komen, hoef en mag je nooit meer aan het werk. Ik ben klaar met dat geknuffel en met de zachte massageaanpak. Mensen die een massage nodig hebben voor ze gewoon aan het werk gaan, die zijn nutteloos. Dan leid ik wel een paar enthousiaste tieners op. Dat zal de kwaliteit in eerste instantie niet ten goede komen, maar dat is dan maar jammer. Als je niet wil werken, dan hoef je niet. Sterker nog, van mij mag je dan niet meer. Gewoon weg ermee. Verwende narcistische idioten zijn het.
Levensgevaarlijk dat de Nederlandse bestuurslaag weer naar kantoor moet. Juist de het aantal besmettingen in een week tijd bijna is verdubbeld.
"... maar lang niet alle ambtenaren voelen zich er volgens het vakblad veilig genoeg"...
dat zou ik ook zeggen als ik nog een paar maanden vakantie wil.
En waarom ook niet, er blijft sowieso geen werk liggen. Nu is het tenminste transparant en hoeven ze ook niet te doen alsof.
Het UWV heeft maanden achterstand omdat men plotseling TOFA en NOW regelingen moest uitvoeren. Ook bij een commercieel bedrijf ontstaan onder bijzondere omstandigheden een achterstand en werkvoorraad.
De overheid heeft heel BV Nederland aan de kantoortuin geholpen. Ik ben daar zo klaar mee. Die kantoortuin. Bedankt vriendelijke medeburgers die met deze bullshit zijn mee gegaan. Door jullie moet ik steeds de herrie van andere afdelingen aanhoren. Bedankt voor jullie stem op de partijen die hiervoor gezorgd hebben. Fijn. ECHT HEEL FIJN.
En flexplekken?
Ooit meerdere malen over de vloeren bij Gouda mogen lopen, wat een armoede; geen eigen plek maar heel hip bureaus met een paslezertje en pc. Iedereen een kekke rolkoffer met de dossiers en persoonlijke gerei, 's ochtends een soort run om de mooiste werkplekjes die snel gereserveerd werden met een persoonlijke beker. Alsof je permanent op visite bent.
Dan ga / blijf je toch lekker thuis werken? Scheelt een boel reistijd, je staat anderen niet in de weg in de file, de baas bespaart een hoop geld, en het is nog goed voor het milieu ook.
Een "corona"proof kantoor bestaat niet. Juist in de meeste kantoren is de ventilatie erg slecht.
Ja ja ambtenaar. Blijf jij maar lekker op de bank hangen.
Die corona-werkweigeraars zijn waarschijnlijk dezelfde personen die diezelfde avond nog de polonaise lopen op het terras van de plaatselijke kroeg...
@Sitting_targets | 04-08-20 | 11:06:
Hij heeft wel gelijk. Vaak worden er aircomachines neergezet en dan worden alle ramen dichtgedaan.
Vooral in Azie zijn de kantoren superspreading machines. Waanzin hoeveel mensen daar al jaren steeds weer "on medical leave" zijn. Dat zijn allemaal virus en bacterieholen.
@van Oeffelen | 04-08-20 | 12:06: Slechte airco's vaak.
Los van de gebruikelijke ambtenarengrappen, die ernstig te denken geven over de gemiddelde mentale leeftijd van deze reaguurders (80+), heeft het thuiswerken qua productiviteit alleen maar voordelen. Flink omhoog indien nodig, lekker omlaag en duiken als het om suffe beleidsnota's gaat. Houen zo! En verhuur die kantoren voor een vriendenprijsje aan wijkverpleging, yoga-studio's en atelierruimte. Winwinwin!
Thuis werken met jengelende kinderen om je heen. Wel eens geprobeerd?
Verder, ik zie sommigen stil vallen. Geen motivatie meer. Geen mensen om je heen, alleen maar digitaal. Het werk betekent niets meer voor hen.
Maar misschien merk je dat soort negatieve effecten op de productiviteit niet zo goed bij raamambtenaren.
@Sitting_targets | 04-08-20 | 11:23: Zijn toch hun eigen kinderen, of niet? Mogen ze nu de vruchten van hun gekozen opvoedingstijl plukken ipv dat onderwijzend personeel de fouten en hiaten mag gaan proberen te herstellen.
Die kinderen was voor een collega reden voortdurend op teams te verschijnen vanuit de schuur. Kon hij ook gelijk even ongehinderd een peuk opsteken.
@Sitting_targets | 04-08-20 | 11:23: Die snee-kinderen gaan straks toch weer gewoon naar school?
Tillen we even over de zomervakantie heen.....
Het ambtenaren bashen kan weer beginnen. Natuurlijk allemaal hardwerkende ondernemers die reaguurders
Inderdaad.. Verder nog vragen?
Correct. 80% van de ambtenaren parasiteren slechts op hen die echt iets produceren.
Prima kopregel bij het artikel. Ze gaan naar kantoor. Werken zou wel opzienbarend zijn. Sinds kort is er een reclamefilmpje op de beeldbuis waarin wordt beweerd dat een werkzoekende super dankbaar is dat een ambtenaar er aan heeft bijgedragen dat die persoon weer werk heeft gevonden met daarbij even snel de boodschap "dat ambtenaren echt wel hard werken". Right. De enige die staan te juichen dat de raam-ambtenaar weer naar kantoor gaat is mevrouw raam-ambtenaar. Eindelijk weer plek vrij in huis bij het raam en rust in de tent. En die stoere verhalen geloofd ze ook nooit weer waarmee raam-ambtenaartje altijd thuiskwam nu ze hem heeft zien thuis"werken".
Als je echt wil werken dan heb je dat Uwv niet nodig.
Thuiswerken was toch het nieuwe normaal?
Let vooral op dat 'werken'
Over een maand wordt duidelijk dat slechts en uitsluitend ambtenaren verantwoordelijk zijn voor het file-probleem, vanwege niet kunnen rijden.
*lacht in ambtenaars* Wat kunnen mensen toch zeuren over ambtenarij. Heerlijk iedere vrijdag vrij, prima salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden. Alleen geen auto van de zaak, maar dat is toch alleen maar gunstig als je veel prive kilometers rijdt. Werk je allemaal maar ongezien te typhus bij je commerciele instelling, mij niet gezien.
Ah de B-ploeg van Spanje.
Prima salaris? In de ambtenarij? Voor wat een HBO/WO-er bij sommige ministeries verdient, komt een goeie tegelzetter zijn bed niet uit!
De meeste thuis'werkers' hebben de afgelopen maanden de tijd van hun leven gehad. Ik begrijp überhaupt niet waarom ze eigenlijk nog betaald vakantie hebben gekregen? Ze hadden die verlofdagen gewoon moeten afstrepen ter compensatie voor die maandenlange thuisvakantie...
Snap ik ook niet.
Één collega bleek tijdens de maanden thuiswerken een paar steken te hebben laten vallen. Inmiddels heeft iedereen vakantie, maar moet deze nu terugkomen om zijn zaakjes op orde te krijgen... Tegelijk is er een soort 'doorwerkploeg', die in de vakantie extra werk verricht tegen een bonus. Ik vermoed dat mijn waarde collega zich gewoon op die lijst heeft gezet en dus nu, tegen haast dubbel salaris, rustig zijn eerder gemaakte fouten aan het oplossen is.
Man man man, wat een liefde weer richting ambtenaren. Ik heb bij commerciële bedrijven gewerkt en ben nu ambtenaar. Ik ervaar 0 verschil in werkdruk. Dat hele beeld van een man in ruitjes bloes met korte mouwen die verveeld uit het raam staart is hopeloos achterhaald.
Kevf, eerst een commercieel naar de ratsmandee geholpen en toen ambtenaar geworden ?
Dan deed je bij die commerciële bedrijven dus ook al niks anders zou je het verschil echt wel merken.
Met die instelling begrijp ik waarom je niet meer bij een commercieel bedrijf werkt.
Kevf heeft gewoon gelijk. Heb bij commerciële bedrijven en overheid gewerkt. Gewoon geen verschil.
Waarom hebben we het hier steeds over
"werken" als het over ambtenaren gaat?
》404 griep not found 《
De griepcijfers staan eindelijk op de site van RIVM www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers...
"In de winter van 2019/2020 was de influenza-epidemie kort en mild (week 5 tot en met 7 2020). De oversterfte was in deze periode met 404 veel lager dan de gemiddelde oversterfte in de afgelopen 5 griepepidemieën (6.443)."
404 doden dus door de griep, terwijl dit er in 17/18 nog 9.444 waren.. En de griep stopte precies toen covid ( 6.149 doden) begon. Wat een verschrikkelijk killervirus is dit ook.
Hadden ze met griep ook een lockdown? Is toch logisch dat als je het virus indamt dat er minder mensen besmet worden en dus ook dood gaan. Wil het niet overdrijven maar ook niet onderschatten. Vaak als het dichtbij komt gaan mensen wel anders piepen.
Ach zeker nog niet door, door alle mensen die beweerden dat corona is maar een griepje, heeft de "gewone" griep zijn onschuld verloren, en zal bijna corona achtige toestanden gaan geven, er zullen komende jaren ook flink minder griep gevallen zijn agv de maatregelen ter voorkoming corona, dit zal doorgaan tot er een vaccin is.
Inmiddels weten we dus dat Covid19 een wat stevige griepvariant is dit jaar. Niet meer maar eerder minder slachtoffers dan veel eerdere jaren. Het vaccin wordt de griepprik welke al decennia wordt gegeven. Normaliter met een antidosis van eerdere varianten, nu is men hard bezig dit naar voren te halen. Niet meer en niet minder. De griep - en dus Corona mutaties - blijven bestaan. Al honderden jaren. In de 16e eeuw stierven miljoenen Indianen in Z.Amerika aan de griep, welke uit Europa werd meegenomen door kolonisten. Het is futiel om met mondkapjes, lock downs en inentingen de griep uit te bannen. Het hoort bij het leven..
'Baksteen door het Raam-Ambtenaar' is goed teguh duh Kerona tog?
Tja, het ventileert in elk geval wel...
Haha, hoop afgunst naar ambtenaren hier. Prima jongens, werken jullie je maar de kelere, 70 uur per week (en daar hoort vast ook een welverdiend mooi huis en dure vakanties bij). Ik ben prima tevreden met mijn werkweek van 36 uur, goeie secundaire voorwaarden, thuiswerken. Prima zo, ik hoef niet stinkend rijk te worden.
Ja ik denk hetzelfde. Belasting halveren. Gasten zoals jou kunnen de Tyfus krijgen.
Tsja. Als je verder geen eisen of verwachtingen in het leven kent....
@Lorejas | 04-08-20 | 13:42: Dt zijn nogal aannames, ik heb een rijk sociaal leven en vele hobby's. Ouwe azijnslikker.
@GodfrietvanAviko | 04-08-20 | 12:08: Haha, werk ze nog he!
Geen tijd om je geld uit te geven. Kent u dat?
Dus vanaf september weer raamstaren vanuit het kantoor in plaats van vanuit de woonkamer.
Thuiswerk moet veel meer gestimuleerd worden. Het is er zo ingeslepen dat mensen braaf in een auto stappen en ergens naartoe gaan om iets te doen wat vanuit huis ook zou kunnen.
In onze gemeente staat al 5 maanden denk 10 % v/d autootjes v/d ambtenaren voor de deur en ik merk geen enkel verschil.
Waarschijnlijk doen ze vanuit huis net zo veel/weinig.
De enige sociale werkplaatsen die open mochten blijven: die voor ambtenaar gediagnotiseerden.of was het nou gediagnoseerden? Ik weet nie meer.
Er houden zoveel lamstralen hun hand op.
Mag je op kantoor best wel een beetje onderuit hangen.
Grijs verzuim heet dat.
Sommige landen in Europa hebben juist besloten om ambtenaren en werknemers voorlopig nog thuis te laten werken.
Maar goed als deze crisis iets heeft aangegeven is het wel het falliet van het ambtenaren apparaat.. weinig flexibel op een uitzondering na. Geen transparantie, geen fouten toegeven zeer slecht crisis management.. Weinig toegevoegde waarde voor zo'n groot ambtenaren apparaat.
Waar zou dit land immers zijn zonder ambtenaren ?
Boven aan de lijst van welvarendste landen in Europa.
Ambtenaren werken sowieso niet op vrijdag met hun voltijdse werkweek van 36 uur. Op vrijdag kun je een kanon afschieten.
Op woensdag hoor je al "goed weekend" op de gang en ruikt het naar verbrande zolen eind van de dag.
Kom je hier een uurtje later wordt er al gezegd "zo halve dagen".
@Miezerig | 04-08-20 | 10:04: pikt ze er zo uit, dure fiets van het fietsplan, relexed tusen16:00-16:30. Het werkvolk tussen 18:00-19:00 gehaast en gestresst.
Verder met niks of alles verkloten.
Het gaat de verkeerde kant op. Na oplopend aantal besmettingen neemt nu ook het aantal patienten op de IC toe (zie website van NICE). Nog een paar weken wachten en het aantal doden stijgt. Ik vrees dat we in september meer coronabeperkingen hebben, niet minder.
Yep viel te verwachten. Ben wel benieuwd hoe al die "onzin!!11!" schreeuwers, niet gehinderd door enige kennis van zaken, er nu en over een paar weken naar kijken.
@Diederik_Ezel | 04-08-20 | 09:58: Nou die zogenaamde 'kennis van zaken' is bij u anders ook heel ver te zoeken. Over een paar weken komen de duizenden vakantiegangers terug mèt het aldaar opgelopen virus maar dat interesseert niemand want in quarantaine hoeven ze niet.
@Lupuslupus | 04-08-20 | 10:06: Kennissen van mij zijn na terugkomst uit Kroatië 2 weken in thuisquarantaine gegaan, conform het dringende advies.
@Diederik_Ezel | 04-08-20 | 10:16: Heel verstandig - dus bravo voor deze mensen - maar ik vrees dat zij een uitzondering op de regel zijn. We gaan het zien over een maandje.
ambtenaren .....
Als de staat van die gevel ook maar enige referentie is voor de staat van de belastingdienst als geheel dan is het om te huilen. Jaren 80 gebouw, met jaren 80 leters. Die scheef hangen. En onder de crap zitten. Jongens.... je logo.. totale apathie en loketten fabriek is het. Wat een doffe ellende zeg.
Sssssssssssssssssstt..!
Straks bouwen ze een nieuw kantoor van zes miljoen.
@kwark001 | 04-08-20 | 09:48:
Zouden ze voor zes miljoen uit hun bed komen?
Is nog het oude pand volgens mij aan het shithole Hollands spoor.
Dat gebouw staat leeg omdat veel belastingambtenaren van minister Wiebes met een zeer riante oprotpremie eerder met pensioen mochten. Heeft slechts een half miljard gekost. Als nu genoeg mensen doorwerken tot 67 kan al dat gul uitgedeelde geld weer worden terug verdiend.
Hoeveel miljarden zijn gesoepeerd door 1,1 miljard door te betalen. Niks over gelezen wel van de bedrijven. Stiekem?
Voor mij mag het als ontwikkelaar nog wel ff duren. Thuis ben ik veel productiever (gewooon voor iedere collega te checken middels het kanboard daar wij volgens Agile/Scrum werken) En ik heb dagelijks bijna 2 uur minder reistijd. Maar wij werkten al sowieso jaren 2 dagen per week thuis. Werkt prima in de ICT. Minder huur kantoorruimte, minder kantoorwerkplekken, minder files, meer vrije tijd etc. Maar goed. Niet geschikt voor elk beroep maar wat betreft gaan we nog meer thuiswerken. Werkt prima met VMWare en Skype.
En als autist voel je je alleen ook veel gelukkiger. Niemand komt zo maar onverwacht bij je langs. Al die sociale interacties leiden alleen maar af van het werk. Voordat je het weet ziet je kanboard er niet optimaal productief uit.
Bij de belastingdienst werken ze voornamelijk met het kanniet-board. ook wel bekend onder de term "computer says no"
@Norman N. Warden | 04-08-20 | 09:58: Ik werk dan gelukkig ook niet bij de Belastingdienst.
Agile/Scrum, een gehypet trucje met twijfelachtige effectiviteit.
@Spring Bruissteen | 04-08-20 | 10:11: Da’s een andere discussie. Met m’n vorige DSM-methode had thuiswerken ook wel gekund.
@Tammo | 04-08-20 | 10:13:
Klopt. Belangrijkste is dat je competente mensen hebt die goed samenwerken. Daar heb je geen geforceerd opgelegd model voor nodig. Ik heb er genoeg voorbij zien komen, van die Lean Six Sigma clowns. Hoop geblaat, weinig wol.
@Spring Bruissteen | 04-08-20 | 10:27: Och ja. LEAN. De docent is bij ons bijna huilend weggelopen. Flauwekul.
@Tammo | 04-08-20 | 10:32:
Haha, mooi. Helaas zien lang niet alle managers in dat het flauwekul is.
@Tammo | 04-08-20 | 10:32:
Lean werkt alleen in een productie omgeving. Waar iets fysiek gemaakt wordt. In een kantooromgeving werkt het eerder averechts.
@Spring Bruissteen | 04-08-20 | 10:11: Ik ben er achter waarom dat "ontdekt" is. namelijk om vrouwen een plekje binnen de ICT wereld te geven. De scrum masters zijn vrouwen, degenen die het werk doen mannen...
@UpdateAvailable | 04-08-20 | 11:34: Volgens mij is die hele agile en scrum hype alweer voorbij. Ik hoor er gelukkig niets meer over.
@JanVergoor | 04-08-20 | 11:08: Mee eens. Niet geschikt voor software development
@5611 | 04-08-20 | 12:46: Ik ken veel grote organisaties waar het dagelijks nog gewoon toegepast wordt.
Door de aard van mijn werk heb ik, samen met mijn 12 collega's, nooit thuis kunnen werken. We zijn "gewoon" door gegaan al die tijd.
Niks gebeurd, door goede discipline: max 2 in de lift, veel handen wassen, antivirus-handen-gel, afstand bij de koffieautomaat, bureaus iets uit elkaar, en wat plexiglas waar die scheiding moeiijker was.
En thuis blijven als je je niet 100% voelt, eventueel met COVID test.
Heel verstandig, zo kan het dus ook.
Een werkplek kan wel helemaal veilig zijn, maar het moet natuurlijk ook zo voelen.
Gele afstandsstrepen, stickers met 1,5m allemaal alsof je in een Doom spelletje bent beland moeten je veilig voelen.
Maar de aerosolen trekken zich daar niets van aan.
Naar MdH wordt niet geluisterd dus we zijn Doomed.
Ambtenaren moeten niet de Floyd uithangen, maar gewoon zu Hause bleiben.
Ik lees het al, ambtenaren zijn de nieuwe joden. Met trots draag ik de ster op mijn borst.
En daarmee zijn jullie ook de nieuwe Marokkanen! Gefeliciteerd van Ome Arnon!
@BoetoeVoetoe(btvt) | 04-08-20 | 09:37:
Klopt wel want iedereen roept: "minder minder minder!"
Kan nooit. Joden doen het meestal goed en leveren geld op. Ambtenaren alles het tegenovergestelde.
Belastingdienst in Suriname kan voorlopig niet naar huis. Of toch wel. Of toch niet.
"Die paar duizend ambtenaren zijn door Bouterse aangenomen vlak voordat zijn presidentschap erop zat. Onder andere veel partijgenoten kregen plots mooie functies met gunstige contracten. De extra salariskosten van 7 miljoen euro per maand" (extra, per maand) "Hij laat Suriname met een enorme schuld van 2,5 miljard euro achter "
"Gillmore Hoefdraad van Financiën. Die maakt een paar dagen voor de nieuwe regering begon nog even 30 miljoen euro over naar een een woningbouwfonds. Hij probeerde daarmee de nieuwe regering in verlegenheid te brengen, want zo zouden ze de salarissen niet kunnen betalen. "
Een dikke middelvinger naar de Surinaamse bevolking dus. Want ambtenaren moeten wel ergens van betaald worden. De deals met China zullen niet voldoende zijn.
En wij maar werken.
Suriname is een mooi land hoor ik ze altijd vertellen, daarom wonen ze ook vrijwel allemaal hier.
Die hersenlozen hebben em zelf gekozen en ze wilde toch zo graag onafhankelijk? Wahaha
Nou de muilkorf plicht gaat er komen hoor maar eerst moet de coronawet er door gedrukt worden om het te legitimeren.
Scholen, voortgezet tot uni moeten weer open en bedrijven etc en daar zijn nu dus de muilkorven voor nodig met als dat was voor het OV.
Kunnen ze meteen met vakantie en daarna hun 'overuren' opnemen en hun ATV-dagen compenseren en daarna de 4x9 compensatiedagen opnemen, want ze moesten immers nu 5 dagen stand-by zijn. Niet dat ze veel gedaan hebben, maar daar gaat het uiteraard niet om. Prettige verkansie!
Wel zorgen dat je die 54 vakantie dagen ook nog op tijd opmaakt, wordt ook een opgave.
Wat gaan ze daar dan doen!
Weinig.
Dit land wordt al veel langer vanaf de bank bestuurd. Ruim tien jaar geleden mocht er geen bank omvallen. Als de regering/coalitie omvalt is er niets aan de hand.
De Deutsche Bank stond vlak voor de 'crisis' op instorten. Voor hen kwam het virus net op tijd.
Als banken en te machtig worden en ze intern alleen maar op de zeer korte termijn denken, weet dat je als mensheid gevaar loopt. Want de mensen bij die banken die de risico's nemen zijn niet meer de mensen die de risico's lopen. Dat zijn de burgers.
@Lupuslupus | 04-08-20 | 09:34:
@Lupuslupus | 04-08-20 | 09:34: dom geneuzel
Gratis geld van andere (hard werkende) mensen uitgeven aan "wensdenken". En als beleid niet werkt? Geeft niks, dan sturen we bij via nog veel meer geld van anderen. Gewoon de belastingen omhoog. De burger snapt immers toch ook wel dat beleid geld kost?
Punt is dat veel niet op te lossen is door geld. Of bij te sturen is met subsidies of boetes. De "maakbaarheid" van de samenleving blijkt eenrichtingsverkeer. Iets dat eenmaal in "beleid" zit, gaat nooit meer weg. De overheid is als entropie; die kan alleen maar toenemen!
Het feit dat er straks 6 maanden nauwelijks beleidsambtenaren "gewerkt" hebben, heeft u weinig van gemerkt. Dat komt pas weer na september....
U heeft zicht op de werkelijkheid. Meestal wacht men de effecten van het beleid niet eens af en stapelt men beleid op beleid. Dat het daardoor onmogelijk wordt om de effecten (negatief, positief, verwacht, onverwacht) te relateren aan beleid, is voor de beleidsambtenaar en zijn bewindspersoon een zeer welkome bijkomstigheid. Al het negatieve kan dan worden toegeschreven aan onverwachte externe factoren, al het positieve is uiteraard het gevolg van het gevoerde beleid.
Mooi, laat de files maar weer terugkomen omdat ‘we’ gezamenlijk op hetzelfde moment achter een bureau moeten zitten.
Die twee werken samen voor Bouwend Nederland.
Vergaderen, koffie drinken en youtube filmpjes kijken kan ook prima vanuit huis.
Wij hebben gewoon door gewerkt ...
En geen uitbraak daar verbaas ik mij best over...
Anders ik wel.
De gemiddelde ambtenaar vindt het wel prima zo, die coronacrisis. Bij veel (semi-)overheidsinstanties wordt er 'thuis gewerkt' en ligt het werk nagenoeg stil. Bij mijn gemeente ook. Inmiddels meer dan 3 maanden geleden een eenvoudige vraag per mail gestuurd, na elke maand geen reactie een herinnering. Toen ik gisteren maar eens telefonisch contact zocht om te vragen waarom ik maar geen reactie kreeg, werd me verteld dat de betreffende ambtenaar de komende 3 weken met vakantie was. Toen ik vroeg waarom die dan in de afgelopen 3 maanden niet even op mijn mailtje heeft kunnen reageren moest ik het maar doen met "Door de corona".
Niet alleen onder de ambtenaren overigens. Iedereen heeft het ondanks de corona erg druk. Toegegeven, als je in de softwareontwikkeling zit zoals ondergetekende, zal het ook vanaf maart even wat drukker zijn geweest dan normaal want elke club wou opeens online en/of zich met e-commerce gaan bezighouden. Maar goed, dat is nooit echt 'hard' werken. Maar als ik zie hoe veel mensen die eigenlijk thuis horen te werken de hut aan het verbouwen zijn of er op uit gaan, zegt me dat veel over het arbeidsethos van Nederland.
Het zegt meer over jouw eigen arbeidsethos, als je hard werken gelijk stelt aan op kantoor aanwezig zijn. Of aan het aan de keukentafel achter de laptop doorbrengen tijdens "kantooruren".
Signalen krijg ik hier ook. Vergaderen kunnen ze ook niet, want Corona. Nooit van online vergaderen gehoord of geen behoefte aan, ik weet het niet. Feit is dat vergunning verlening op z’n gat ligt hier.
@Muxje | 04-08-20 | 09:32: Dat zeg ik nergens, dus leg me geen woorden in de mond. Ik ben ook niet zo van dat ouderwetsch van 9 tot 5 op kantoor aanwezig zijn en kan zelf, met een kantoortje aan huis, wel degelijk productief zijn als ik thuis werk. Dat deed ik ook vóór de coronacrisis al meerdere dagen per week. Maar het viel me vanaf het begin van het coronageneuzel op dat er wel héél veel mensen op pad waren (ik woon naast een recreatiegebied), die hadden echt geen vrij allemaal.
Er wordt ook misbruik gemaakt van situatie. Ik weet van iemand die op een oude vergunning is gaan bouwen en zelf aanpassingen heeft gedaan. Gemeente komt toch niet controleren
Het risico bestaat ook dat mensen thuis juist meer gaan werken.
Stelletje luie flikkers zijn het, in ziekenhuizen die allemaal als ze niet gered worden failliet zijn is keihard doorgewerkt zonder diva gedrag
Halveer de (r)overheid en pomp maar eens wat geld in de zorg idd. Of alleen al de asielstroom stoppen zou genoeg moeten opleveren om de echte helden van 2020 te belonen en te geven wat hen toekomt.
@verxus | 04-08-20 | 09:27:
Nou ... er wordt al 'wat geld' naar de zorg gepompt. Daar heb je hetzelfde probleem van te duur vastgoed dat steeds opnieuw beleend en herontwikkeld wordt en een dikke managerslaag die te veel verdienen. En inhuur van freelancers en consultants die ook stevig betaald krijgen. Het kan natuurlijk allemaal efficienter, bijvoorbeeld door dat rapporteren en documenteren voor die toplaag (toblaag) te verminderen tot een niveau dat de werkvloer nuttig vindt.
@Watching the Wheels | 04-08-20 | 09:35:
Nou ik geloof idd dat er sowieso, zoals jij duidelijk aangeeft, efficienter gewerkt zou moeten worden. Ik bedoelde eerder een grotere beloning voor het zorgpersoneel zelf.
Die rotte management structuren zie je overal. Overal vinden ze wel een "manager" voor.
"...maar lang niet alle ambtenaren voelen zich er volgens het vakblad veilig genoeg".
Wat een verwende jankstralen. Ongelooflijk. En dat van uw en mijn belastingcenten. Het plebs in de fabrieken en op andere werkplekken waar 1,5m vrijwel niet mogelijk is, moet maar doorwerken en deze dagslapers voelen zich "niet veilig genoeg" achter hun pc (Patience Computer) met gloednieuwe SSD (Spider Solitaire Drive).
Bij mij wekt de term 'vakblad' grote vraagtekens op.
@kwark001 | 04-08-20 | 09:25:
Vakblad voor ambtenaren.. tja.. lijkt me eerder een periodieke uitgave van idiologische zelfpijperij en deugzaamheid.
Kom eens op mijn werk kijken zou ik zeggen: covid patienten genoeg gehad
En jijzelf?
Op een overheidskantoor dat ik goed ken is slechts 1 werkplek beschikbaar als er 3 werkplekken zijn, en 2 als er 4 zijn. Kantoortuinen idem dito. Dus er gaan misschien wel ambtenaren werken, maar in wisseldiensten
Meer dan de helft van alle FTE's in BV NL zijn direct of indirect betaald met belastinggeld. De HELFT! Dus de laatste vraag laat zich gemakkelijk beantwoorden "waar zou dit land immers zijn zonder ambtenaren!". Dit land zou een stuk rijker zijn zonder gigantische nutteloze zichzelf instandhoudende overheiad
Wacht maar tot de recessie er echt flink inhakt, dan komen de ambtenaren vanzelf aan de beurt.
Daar komt nog bij dat in de bedrijven heel veel tijd en dus arbeid verloren met voldoen aan de eisen vanuit het ambtenaren waterhoofd. Gisteren dat verhaal over dat zangkoor Capella in Amsterdam. Daar zijn 3 mensen druk met het binnenhalen van de subsidie.
Die hele thuiswerkgekte was vooral een ding onder de ambtenaren en bankmedewerkers. Bij bedrijven waar geld verdient verdient moest worden deden ze niet mee aan die thuiswerkgekte.
Buurvrouw van mij werkt bij de gemeente, die heft vanaf Maart/April al zo'n verlengde thuiswerkvakantie. Die is er de hele dag op uit om te tennissen, de hond uit te laten, op het balkon een pizza met wijn te consumeren.
En probeer nu maar eens wat van een bank gedaan te krijgen, die werken ook allemaal vanuit huis, met strikte instructies dat ze niets mogen doen zonder toestemming.
Gelukkig heeft de belastingdienst eerst iedereen 3 maanden uitstel gegeven en daarna nog eens 3 maanden uitstel, dus die hebben helemaal geen belastingaangiftes te controleren. Die kunnen dus inderdaad tot September thuis vakantie vieren.
Werk zelf bij een bank, alles (95%) gebeurt vanuit huis en dat gebeurt precies hetzelfde als toen er nog op kantoor werd gewerkt.
@Jeggeworist | 04-08-20 | 09:24:
Behalve dat je sinds Maart al geen hypotheek kan krijgen. Echt, ze zijn alleen maar met Corona kredieten bezig bij de bank.
@Jeggeworist | 04-08-20 | 09:24: Ik ben gemeente-ambtenaar en ook (op mijn afdeling) gaat alles gewoon door. Dat wil zeggen: er dezelfde deadlines en die worden gehaald. Maar het is altijd lekker makkelijk schreeuwen voor de niet-ambtenaren. Die hebben het zo enorm zwaar, en die ambtenaren doen maar niks. Echt enorm oneerlijk allemaal #calimero
@Osdorpertje | 04-08-20 | 09:34: nee hoor, in juni hypotheek geregeld, 20 jaar vast, tegen 1,6% rente. Was bijzonder snel geregeld
@Osdorpertje | 04-08-20 | 09:34: Ik heb in mei een hypotheek geregeld. Onzin dus.
Ach, hebben de ambtenaren ruim de tijd om hun blouse met korte mouwen en een klein ruitje te strijken en klaar te hangen. En misschien kunnen ze dan eens voorzichtig beginnen met mijn aangifte inkomstenbelasting van twee jaar geleden.
Zonder extra maatregelen (of doorgedrukt vaccin) zitten we rond 1 september allemaal nog lekker thuis. Het dagelijks aantal besmettingen schiet omhoog, net zoals het reproductiegetal wat inmiddels op 1,4 staat.
Dat getal wordt veel hoger zodra al die vakantiegangers terug zijn. Want tja, een jaartje je vakantie overslaan is natuurlijk helemaal onmogelijk.
Kunnen we stellen dat het aantal dagen dat je thuis hebt moeten werken omgekeerd evenredig is aan de maatschappelijke relevantie van iemands werk? En als dat zo is, hebben we dan een prima instrument om de beloningsstructuur aan te passen?
Nee, en nee
Dan begint het file-leed weer.
niet veilig genoeg? je werkt Goddomme in een kantoor, watje.
Ho ho!! We kunnen niet allemaal Storm zijn he.
Onze laksheid gaat dit soort dorpjes en wijkem opleveren www.youtube.com/watch?v=wqvXMm7utL0
De eerste lockdown kostte de VS 9,5% van de economie en de EU 12,1% van de economie. Die schade zit vooral in de private sector, want ambtenaren krijgen gewoon hun geld. De private sector was de andere helft van de economie, daar zit alle schade. Dat is gewoon min 19% en min 24,2% in drie maanden.
De besmettingen zijn in de VS en EU aan het oplopen, veel meer dan je vanuit extra testen kan verklaren. Twee weken later loopt het ziekenhuis vol, en daarna de begraafplaats.
Deze plannen voor september zijn gebaseerd op drijfzand. Men gaat weer naar buiten, naar familie en ver op vakantie. De eerste golf was na carnaval en skivakanties. Omdat het ene weer mag, worden andere vergelijkbare risico`s ook weer genomen. Nederland zit op een repoductie van 1,4 en Antwerpen haalde 1,89. Dat is bijna de 2 die gehaald werd toen niemand iets wist en er nul maatregelen werden genomen. De mensen in Antwerpen hielden dus bijna geen rekening met het virus. Zo makkelijk gaat het opnieuw fout.
Thuiswerken zou voor het milieu al de norm moeten zijn, en nu al helemaal.
We doen weer precies 't zelfde als februari/maart, maar we verwachten nu een ander resultaat. Maar goed iemand die dat aangeeft is nu 'angstig' of 'bang'. Zoals de WHO ook zeg: doe er nu alles aan (thuiswerken/hygiene/afstand houden/ houden/mondkapjes/etc.). We kunnen ons geen 2e lockdown en golf veroorloven. Tijdens de 1e is de economie en gezondheidszorg ingestort, een 2e kunnen we ons niet veroorloven op alle vlakken. Nog een lekker griepgolfje erbij met een strain die niet in 't vaccin zit zoals 2018. Laat iedereen nou thuiswerken die dat kan. Coronaproof maken is een utopie, een lachwekkende schijnzekerheid.
Thuiswerken voor ambtenaren.... Eerlijk is eerlijk, dan doen ze waarschijnlijk meer dan op kantoor, huishouden is immers ook werk.
Nieuws gisteren: 60% besmettingen op cruiseship waren aerosols. Vandaag in de krant: "................". Dit had voorpagina nieuws moeten zijn. Richtlijnen RIVM kunnen in de vuilnisbak, zijn incompleet en dus niet effectief. Zo'n kantoor als de Belastingdienst is een tijdbom ook op 1.5m afstand.
@filosofem | 04-08-20 | 09:18: Die 2e golf komt wanneer iedereen weer van vakantie terug is. En niet door degenen die gewoon thuis zijn gebleven en voorzichtig zijn geweest. Maar die krijgen straks wèl de gevolgen op hun bordje terwijl ze daar part noch deel aan hebben. Ze kunnen van mij de pot op met hun muilmaskers en vaccin.
@Lupuslupus | 04-08-20 | 09:32: er kwam toch geen tweede golf?
Heb je zo'n hekel aan je collega's, Feynman?
Ik ben wel benieuwd hoe dat "coronaproof" eruit ziet.
Ik ben ook benieuwd welk bevriend bedrijf dit heeft gerealiseerd.
Ik ben ook benieuwd wat dit allemaal gekost heeft.
Maar bovenal ben ik benieuwd waarom het zó lang duurt om een kantoor "corona"proof te maken.
Goede vragen, Boer Bob, maar als u even doordenkt merkt u dat u eigenlijk het antwoord liever niet wilt weten. De werkelijkheid overtreft vaak nog de fantasie
Toevallig heb ik dit verzorgt bij een ZBO van EZ. Normaal werk je met 2 mensen aan 1 duoblok, dat is nu maar voor 1 persoon geschikt. 4 werkplekken voor 2 pers. etc. Alle bureaustoelen van de plekken welke niet gebruikt mogen worden zijn verplaatst naar de opslag elders in het gebouw. Verder is er wat signing aangebracht en staan er desinfectiezuilen. Was binnen 2 dagen gefixt door facilitair voor heel NL. De kosten waren nihil.
Ze mogen die gevel wel eens schoonmaken.
Dat wordt regelmatig door ambtenaren op de agenda gezet, alleen kost het besluitvormingsproces erg veel tijd ...
@oldandwise | 04-08-20 | 09:12: haha. Of de zeep wel fosfaatvrij is en geen bijenvolken aantast
Dat "je ergens niet veilig voelen" gaat nog heel groot worden....
Ik dacht dat in veel wijken van Nederlandse gemeenten al heel groot was.
Straks worden ze weer ziek met al die airco's. Ik ruik voorbedachte rade.
Als die airco's de juiste filters hebben is er niets aan de hand. Maar nu wordt het virus (als het er is) gezellig door de ruimte geblazen. Ramen dicht aan de zonkant en open aan de schaduwkant dan is er geen airco nodig.
Heb nog niets gehoord van de gemeente waar ik werk en de mensen die er een besluit over nemen zijn tot september op vakantie.
Ik vind het thuiswerken wel prima, maar goed heb ook geen kinderen.
Serieuze vraag. Ben jij als ambtenaar, geen idee wat je voor wie waar doet, productiever met thuiswerken?
@BoerBob | 04-08-20 | 09:12: Nee, behoudens enkele (weinige) functies en taken.
"Mwah, ik werk niet echt. Ik ben meer een vergaderkanon"
@BoerBob | 04-08-20 | 09:12:
Ja, doordat er minder zinloze vergaderingen zijn ben ik een stuk productiever.
Gekte natuurlijk.
Komt de koffiejuffrouw s'ochtends langs en vraagt: wil je nog koffie?
Doe maar niet want anders kan ik vanmiddag niet slapen.
Lol
Goed nieuws. Dan stijgt de productiviteit toch al snel weer naar de helft van het optimum. ;-)
Kennis van me werkt bij gemeente DH, die heeft al sinds coronatijd verkapte vakantie. Af en toe beetje interessant doen tijdens een video-meeting en hup, weer naar het strand. Ik heb zo'n gevoel dat hij niet de enige is ;)
@paulis | 04-08-20 | 09:09: Ook de ambtenarij zal straks met minder inkomsten uit belasting flink moeten snijden, als straks half Nederland failliet gaat. Die gozert zit dan vanzelf iedere dag aan het strand.
@pibasso | 04-08-20 | 09:41: Hahaha... En ik maar denken dat zoveel naïviteit onderhand wel uitgestorven zou zijn.
De ambtenarij en snijden...
Al die onmisbare ambtenaren die door niemand gemist zijn. Goede tijd om dat leger wat uit te dunnen en organisaties te stroomlijnen.
Lekker met z'n allen in de kantoortuin.
Hahahaha, dat zal ze leren, luie flikkers.
De hele dag niets doen, 9 weken per week vakantie, maar wat zijn we bang voor corona. Wel eens gezien hoe een vakkenvuller zijn werk moet doen? Zij mogen pas bang zijn voor corona, niet de gemiddelde raamkijkende ambtenaar
Terug naar de kantoor-hel is hun verdiende loon
Gelukkig krijgen ambtenaren een OV-kaart, geen lease-Golfje.
REAGEER OOK