Feynman en/of Feiten – Coronachaos
Hoe barmhartig noodhulp ook is, we moeten beseffen dat Sinterklaas stervende is
Er zijn eigenlijk een paar grafieken die je deze week gezien moet hebben. Dagelijkse nieuwe besmettingen zijn in de VS al een maand meer dan het dubbele van maart, april en mei. Er wordt 80% meer getest, 215% meer aangetroffen dan begin juni. Het aantal doden in de VS is terug naar het niveau van eind mei. Politiek ingegeven nonchalant gedrag werkt helpt totaal niet.
De economische impact van de eerste coronagolf in de VS is ook bekend. Het tweede kwartaal gaf een krimp van 9,5%. 1800 miljard aan economische omvang is verdampt in drie maanden. Dit is het slechtste kwartaal ooit gemeten, dit gaat harder dan de grote depressie. Nota bene, de schade van verder vertraagde heropening of nieuwe coronagolven moet nog komen.
Het nieuwe normaal eist een nieuwe economie. Sommige bedrijven zijn niet levensvatbaar, er blijft minder vraag naar vliegvakanties, festivals en andere gezellige drukte. Techbedrijven zien hun aandelen omhoogschieten, er is hoop, maar deze transitie verloopt langzaam, en het financieren van deze overgangsperiode zoekt de grenzen van het monetaire systeem.
De Verenigde Staten hebben een staatsschuld die alleen betaalbaar is zo lang hun heilige triple A credit rating behouden blijft. Raken ze die kwijt, dan komt er een stukje risico-opslag op de marktrente, en dat kost honderden miljarden per procentpunt per jaar. Kredietbeoordelaar Fitch verlaagde gisteren de verwachting van stabiel naar negatief.
De VS is eerder gefederaliseerd dan de EU, en loopt daarom voor op het aangaan van gezamenlijke schulden, die inmiddels wat groter zijn. Het federale begrotingstekort is hoger dan de federale belastingopbrengst. Het Witte Huis betaalt haar rente & rekeningen voor ruim de helft met nieuwe leningen. Amerikaanse dollars worden langzaamaan confetti in een sprookje.
Er staat nu 26,5 biljoen dollar open; 26 met twaalf nullen (als je de 5 biljoen Fannie Mae & Freddie Mac hypotheekgaranties weglaat). Statistica laat zien hoe het vanaf maart fout gaan, met bedragen die een veelvoud zijn van electorale weggeeffeestjes. Het is daarom heel gezond dat republikeinen en democraten lijnrecht tegenover elkaar staan.
Het Europese coronaherstelplan kost twee biljoen, het vorige Amerikaanse coronanoodfonds kostte drie biljoen en de nieuwe loopt ook in de biljoenen. De strijd tegen corona is nog niet gestreden, en zijn alleen al de huidige niet-medische kosten vergelijkbaar met de 6,4 biljoen voor oorlogen in Irak en Afghanistan. Hoe barmhartig noodhulp ook is, we moeten beseffen dat Sinterklaas stervende is.
Gezinnen die werkloos zijn door corona, kunnen niet blijven wonen, eten en drinken van een paar honderd dollar leefgeld per week als hun hele inkomen, daar heeft Nancy Pelosi 100% gelijk in. De Amerikaanse staatsschuld met ongeveer een biljoen per maand verhogen terwijl er geen oplossing, groepsimmuniteit of vaccin in zicht is, kan ook niet. Zonder businessmodel, geen winst of loon.
Binnen de chaostheorie kon een vlinder indirect bepalen waar en wanneer een tornado zou zijn. Of het nu via volksgezondheid, economie of politiek loopt, de impact van de Amerikaanse problemen komt deze kant op. Binnen de EU zitten veel landen die lang voor corona al diverse reddingen nodig hadden en ons eigen huishoudboekje mistte na de eerste coronagolf een kleine 61 miljard.
Dit moet de eerste keer goed worden aangepakt, een tweede poging kunnen we niet betalen. Helaas zien we in Brussel of Washington geen samenwerking of innovatie in tijden van nood. Vooral ruzie en het doorschuiven van de rekening naar latere generaties. Machtspelletjes, illegale arrestaties en een verbod op TikTok. Allemaal ver weg van oude ambities.
Trump beloofde een muur, en die is er. Amerikanen hadden ooit samen met ons een van de machtigste paspoorten, nu kleurt de wereldkaart communistisch rood. Hun toerisme stopt direct, maar dit gaat ook een negatief effect hebben op handel en buitenlandse investeringen. De Amerikaanse economische corona meltdown is besmettelijker dan het virus zelf.
Trump heeft nog niets opgegeven, en geeft vijf keer zo veel geld uit aan campagnes op sociale media dan Biden. Trump geeft aan de verkiezingsuitslag misschien niet te accepteren, speelt zelfs met de gedachte de verkiezingen uit te stellen. Zelfs als de VS niet struikelt over corona of een lege schatkist, zit er nog een staatsgreep in de mix.
De VS mist gezondheid, economische en politieke stabiliteit. Als handelsland gaan we dat merken, terwijl we hier dezelfde fouten maken. Het nieuwe Nederlandse reproductiegetal is 1,4 Het kostte weken om te reageren op de uitbraak in Antwerpen. Het ging daar fout op verjaardagen, trouwerijen en shishabars. We kunnen daarvan leren, of hun experimenten herhalen en valideren.
Duidelijke communicatie wat bijvoorbeeld het risico is van gebrekkige ventilatie, ontbreekt. 72% van de passagiers van een vliegtuig werd in 1977 binnen drie uur besmet, omdat de ventilatie uitstond. Wat in Antwerpen gebeurt, was compleet voorspelbaar, en kan hier ook. Als we volledig begrijpen hoe het virus zich verspreidt, kunnen we het stoppen.
We got this
Reaguursels
InloggenHet is maar de vraag of die grafiek klopt. Je zou bij 100% meer testen 100% meer cases verwachten maar het is meer. Mogelijke verklaring als je vergelijkt met de situatie in NL: van de mensen die zelf besluiten zich te laten testen is 0,9% besmet. Dan roept de GGD de mensen waarmee die 0,9% nauw contact heeft gehad op en van die groep blijkt 15% besmet. De vorige weken was ruim 10% van de gevonden besmette personen het gevolg van de oproepen van de BCO (bron en contact onderzoek). De afgelopen week was dat bijna 20%. Dit betekent dat het aantal besmetten geen representatie is van het aantal besmetten in de bevolking. Zie ook: www.maurice.nl/2020/07/29/de-reproduc...
Zojuist bekend geworden. CDC lab bron van Covid 19 is.
Dit samen met bewijs dat covid 19 men made is.
www.thesun.co.uk/news/12291760/china-...
Continu geroepen dat het virus uit een lab komt en is gefabriceerd. Trump gaat op een dag nog gelijk krijgen.
Pff gewoon een Chinees die Amerikaans asiel wilt. Zou er niet teveel waarde aan hechten.
We krijgen al maandenlang te horen dat er een tweede golf komt, zonder resultaat, nu weer dat het aantal besmettingen stijgt, zonder dat het aantal Corona IC opnames of Corona doden stijgt.
Zou u svp op willen houden met het voeden van deze hysterie.
Op het woord 'besmettingen' valt ook nog wel het e.e.a. af te dingen omdat de tests nogal wat fout-positieven meten. Daarnaast hoeft niet iedereen het virus te hebben, het kan ook al grotendeels weg zijn uit die persoon met nog een klein overblijfsel. Waarom dat woord 'besmettingen' gebruiken wanneer het ook gewoon 'positief getest' genoemd kan worden. Daar is natuurlijk over nagedacht want bij besmettingen denkt men onherroepelijk aan iemand die besmettelijk is dus daar moet je uit de buurt blijven. Hetzelfde is het geval met die mondmaskers. Ook daar moet je uit de buurt blijven want die heeft het virus misschien wel. Hèt grote doel is om de mensen angst aan te jagen en 'gedrag te veranderen': iedereen moet bij iedereen op afstand blijven. Onze bevolking moet als los zand aan elkaar gaan hangen, dat is eerst geprobeerd met culturen die haaks staan op de onze met duizenden tegelijk te importeren maar dat gaat toch nog niet snel genoeg. En plotseling was daar het virus! Kwam dat even mooi uit.
@Lupuslupus | 02-08-20 | 17:45: dank u!
@Bolder | 02-08-20 | 17:52: Ach het is mijn mening maar hoor. Echter, als u er iets aan gehad hebt: graag gedaan.
Wordt Feynman eigenlijk betaald voor deze onzin ? Graag stoppen daarmee ! Hij is helemaal van het padje af...
Noem me een complotwappie, maar ik begin onderhand weer meer rekening te houden met de optie dat corona daadwerkelijk een Chinese troef is om de wereldeconomie te ontwrichten in het eigen voordeel.
China is een vrij totalitair land, dat daardoor in staat is om haar burgers enorm goed in de gaten te houden, vergaande massa-quarantaines hardhandig af te dwingen, etc. De bevolking denkt meer vanuit het collectief en het individu is er een stuk minder mondig. De Chinese regering weet dat het land die "kwaliteiten" bezit. Wat ze ook konden weten, is dat de Westerse landen een stuk meer moeite zouden hebben met het afdwingen van maatregelen. Conflicten over burgerrechten, demonstraties, etc. Dat verschil heeft erin geresulteerd dat China de uitbraak na een korte, heftige economische tik onder controle had, terwijl haar grootste economische rivaal momenteel langzaam kapot aan het gaan is.
Of er opzet in het spel is of dat het virus toch van "natuurlijke" oorsprong komt; hoe dan ook lijkt China er straks ironisch genoeg nog als relatieve winnaar uit te komen in de herrangschikking van economische krachten.
www.thesun.co.uk/news/12291760/china-...
Hier een whistleblower die uw vermoeden onderbouwd met een verklaring.
Niet te hopen dat de VS de A rating kwijtraakt en in een grote depressie belandt. Dan heeft China en Rusland gewonnen. Enige hoop is de weerbaarheid van de bevolking zelf, van de politieke kampen van democraten en republikeinen verwacht ik niet veel. De hoop os gevestigd op de ingezetenen van de USA.
Laat dat nou precies de bedoeling zijn.
Immers, de VS is nog altijd de politieagent van de wereld, belangrijkste steunpilaar van de NATO.
Als de VS economisch en militair omvalt, door de door Obama en Democraten gewenste burgeroorlog, dan hebben de communisten en moslims hun zin.
Dan staan wij en Israël er alleen voor.
Maarre... het ging toch om de IC capaciteit? Waarom liggen de ziekenhuizen niet vol? Antwoord: er waren ook 6 maanden geleden VEEL meer geïnfecteerden, alleen konden/wilden we ze niet testen, want dan zou de mortaliteitsratio dermate laag geweest zijn, dat verregaande maatregelen onmogelijk draagvlak gevonden zouden hebben. Er is geen "tweede golf". Dat is een politieke term. Het is nog altijd de "eerste golf", alleen heeft het virus jammer genoeg kans genoeg gehad om de kwetsbaren al te pakken te nemen voordat iemand op het idee kwam er iets aan te doen. De rest is politiek opportunisme en heeft niks met wetenschap te maken.
Oh ja, Feynman: "Het nieuwe normaal eist een nieuwe economie." --> daarom gaat het al de hele tijd. Het virus wordt alleen "dankbaar" aangenomen als perfecte katalysator.
Als je het verhaal van Feynman leest, kan je maar een conclusie trekken dat de hele aanpak van corona financieel onhaalbaar is.
Link je nou met droge ogen naar niburu? Excuseert u mij vooral als ik u uitlach temidden van uw aluhoedjes-theorieën over genezende dolfijnen, UFO's uit Jeruzalem en binnenaardse bevolkingen.
De vaccins tegen het nieuwe coronavirus waarvan de eerste onderzoeken bij mensen zijn afgerond en die nu de laatste testfase ingaan, geven allemaal milde bijwerkingen. Hoofdpijn, een pijnlijke arm, vermoeidheid, koorts; driekwart van de proefpersonen had er last van. Het waren geen ernstige klachten, de ongelukkigen waren veelal na één slechte dag weer opgeknapt. Maar het zijn er meer in vergelijking met ander vaccins, zoals de jaarlijkse griepprik. Dit coronavaccin kan dan ook een hoofdpijndossier worden als de wereld moet worden ingeënt tegen het virus.
www.trouw.nl/zorg/coronavaccin-kan-ho...
Last week we warned readers to be cautious about new COVID-19 vaccines, highlighting how key parts of the clinical trials are being skipped as big pharma will not be held accountable for adverse side effects for administering the experimental drugs.
A senior executive from AstraZeneca, Britain's second-largest drugmaker, told Reuters that his company was just granted protection from all legal action if the company's vaccine led to damaging side effects.
"This is a unique situation where we as a company simply cannot take the risk if in ... four years the vaccine is showing side effects," said Ruud Dobber, a top exec at AstraZeneca.
"In the contracts we have in place, we are asking for indemnification. For most countries, it is acceptable to take that risk on their shoulders because it is in their national interest," said Dobber, adding that Astra and regulators were making safety and tolerability a top priority.
www.zerohedge.com/political/red-flags...
@pga | 02-08-20 | 13:30:
Over niet al te lang gaan we als burger mogelijk een heel naar dilemma krijgen: De vaccinatie gaat wellicht niet verplicht worden, maar het niet nemen ervan zal gaan leiden tot uitsluiting van bepaalde gelegenheden.
Dan zit je in de spagaat: een dubieus goedje in je lichaam laten spuiten, of maar deels mee kunnen doen aan de maatschappij.
Ik ben absoluut geen anti-vaxer; ik heb me ivm werk in laten enten tegen hepatitis, ik heb me in laten enten voor ziekten die je op reis kan krijgen. Maar het verschil vind ik dat die vaccins trager ontwikkeld zijn en bekender zijn. En dat de fabrikant/ontwikkelaar dus verantwoordelijk wordt gehouden als er iets grof mis blijkt. Dat dat laatste nu wordt uitgesloten, zal zulke bedrijven echt álle motivatie tot voorzichtigheid ontnemen. Het is nu gewoon: Wie het eerst scoort is multimiljardair.
Als Geenstijl lezer maak ik mij zorgen over de GeenStijl.
Want?
@SaintNick | 02-08-20 | 14:19: niet tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend?
In Zweden gaat het lekker, voor de overige landen, tweede ronde, tweede kans.
Of zou de enorme stijging van het aantal gevallen te maken hebben met de nieuwe wijze van 'cases' tellen die eind mei is ingevoerd door de CDC, waarbij ook 'suspected cases' worden meegeteld? Niet bevestigde gevallen van mensen met bijvoorbeeld hoofdpijn en keelpijn.
Feynman het lijkt niet handig om je 'feiten' van de NYT te betrekken. Is ook een medium dat alles zo neerzet dat Trumpy schuldig eraan is
Inderdaad, wanneer Feynman zijn feiten bron bij de NYT zit dan zullen dat meer politiek gekleurde meningen zijn. Nog een paar"onverdachte" Amerikaanse bronnen met "democratische" feiten: CNN en de Wapo. Voor een volgend artikel Feynman.
Meanwhile in Sweden valt het reuze mee... Of in Bergamo, waar bijna de helft van de bevolking het virus had. Gemiddelde leeftijd overleden patiënten 82. Helpt ook niet dat ze daar net als in New York mensen met COVID in bejaardentehuizen lieten uitzieken. En in de ICU allemaal snel aan de beademing in een land waar veel meer ziekenhuisinfecties voorkomen dan Nederland.
Ik was naar de kapper.
Kom ik binnen en vraagt de dame mij "wilt u even uw handen desinfecteren?"
Dat doe ik wel want ja ik wil wel geknipt.
Eerst vraag ik mij af of ik het toevallig zelf moet doen want waarom zou ik mn handen moeten ontsmetten, ik ga zitten en wordt zelf aangeraakt. De dame in kwestie raakt de hele dag mensen aan en ik heb haar geen handen zien reinigen na het wegzetten van de spullen.
Daarnaast komen mijn handen niet bij haar in de buurt en andersom wel.
Wat wel gebeurd is dat de kapster der kop niet kan houden en op maximaal 1 meter afstand hele verhalen begint te houden tegen mij.
Als je besmet wilt worden is dit toch de manier. Dus je kan beter je bek desinfecteren.
Maar goed. Zo hypocriet voorbeeld staat volledig symbool voor de hetze en onzin die plaatavindt.
Iedereen heeft t recht om bang te, zich bang te laten maken en in ansgt te leven, maar ik sta er bij en kijk er naar en blijf mij verbazen over de maximale incapabele maatschappij, die zichzelf naar de tering helpt.
Over 10 jaar lachen en huilen we dat we zo dom waren.
Over 100 jaar staat dit in de geschiedenis boeken dat de vroege 20er jaren van de 21e eeuw de tijd van de Grote Leugens was.
Ik ben echt benieuwd waar we naar toe gespint, gefaket en genaaid worden door de machthebbers.
Als u niet terugpraat valt het gesprek in no-time dood. Probeer maar eens.
Het eerste deel volg ik je helemaal en de kapper is een exemplarisch voorbeeld. Men is erg incapabel, maar ja daar kan de kapper ook niet veel aan doen.
Wat betreft de machthebbers, die willen meer grip op steeds meer geld. Corona is een factor dat erg welkom is. Het nobele zal van onszelf moeten komen.
@nieuwe_Deen | 02-08-20 | 09:18: Dat is juist het probleem. Het leven is voor velen niks waard, struisvogel gedrag noemt men het ook.
Covid 19 is een biowapon ingezet om iets heel groots te stoppen. Het bewijs dat covid 19 uit mensenhanden kik mt is ook al geleverd door meerdere experts waaronder uit Noorwegen.
Wordt het niet eens tijd de hamvraag te stellen?
Wie bracht het covid 19 virus onder de mensen en met welk doel?
@pickalilly | 02-08-20 | 12:25: www.thesun.co.uk/news/12291760/china-...
Gebrekkige ventilatie is dè olifant in de kamer. Nu hebben wij Maurice de Hond in Nederland en zijn daarmee bevoorrecht. Maar wat doen we ermee?
Veel en veel te weinig. We reageren zo traag op de realiteit als starre VVD-stemmers!
Paniek om niets.
Aantal doden zegt niets als je er geen vergelijkingsmateriaal naast zet. Dan blijft er niet veel over dan een pittig griepje die zwakke ouderen vooral treft. En mensen met andere ziektes waarbij de corona griep een ziekte teveel is. De overbevolking op wereldniveau draait als een tierelier zoveel mensen erbij komen elke seconde vergeleken met het aantal doden. Ook met de economie gaat het niet veel slechter omdat het gewoon doordraait. Waar de een de omzet ziet wegvallen is het bij de ander topdrukte. Het tuincentrum heeft dit voorjaar nog nooit zoveel klanten gezien en verkocht. Dit met ontsmettingen en alle maatregels erbij.
Bouwmarkten hetzelfde en ga zo maar door. De horeca, ja die zitten aan de verkeerde kant. Zo gaat het in elk land met corona.
En de zorgkosten lopen op, dan maar wat op andere kosten beknibbelen. Hoeveel gaf de VS uit aan defensie? Beetje zuur, maar de zorgkosten zijn er niet meer wanneer iemand voortijdig overlijd. Iets wat trouwens het nihilistische D66 wel aan zal staan. Als de rook wat opgetrokken is en de schade plus overdrijvingen zichtbaar zijn zullen er wat politieke kopstukken vallen. Hopelijk is Rutte aan de beurt, ik lees steeds maar meer slechte zaken over de man. Trump zal waarschijnlijk blijven verwacht ik want het ging prima tot de Corona intocht. Epstein onthullingen kunnen nog wat chaos veroorzaken waarbij niet Trump maar zo als het er nu uit ziet Clinton en de democraten een tikkie uitgedeeld krijgen.
No worries!
"Dat alleen ouderen treft".
Bent u het zoveelste rekenwonder dat zich blindstaart op enkel de sterftecijfers? Het mag onderhand algemeen bekend wezen dat er een redelijke groep mensen met langdurige restverschijnselen/blijvende longschade is.
De mensen die het wèl overleven op de IC moeten vaak nog maanden revalideren en hebben vaak longfibrose. Voor gevallen die thuis uitzieken, blijkt nog weken thuiszitten ook geen zeldzaamheid te zijn.
Waarom de CNN video met volledig ontoerekeningsvatbare Bitches ertussen word geplakt is mij niet geheel duidelijk. Hier is wat Trump te zeggen had : https://www.youtube.com/watch?v=bLk8f9fNRzc
Waarom Trump tegenwoordig ook een Chinese security guard in Chopper-1 heeft blijft onduidelijk.
Ondertussen in Amerika, Trump die reageert op Fauci die gezegd had dat er in de VS relatief veel besmettingen zijn omdat het land economisch veel minder hard op slot ging dan bepaalde landen in Europa.
"Wrong! We have more cases because we have tested far more than any other country, 60,000,000. If we tested less, there would be less cases."
Zo kan ik ook rekenen.
Hier het officiele grafiekje : https://i.imgur.com/e5R6XqX.png Het is duidelijk dat Trump door de medische elite bij de neus wordt genomen. Maar wat wil men nu ? Er zitten zelfs Chinese spionen in het Amerikaanse Congress om de bewuste covid hearing daarover te trollen https://i.imgur.com/rEVUb3u.png Voor het hele relaas zie https://www.youtube.com/watch?v=TPjDbG9Knt4
Hier is wat Fauci erover wilde zeggen : https://i.imgur.com/xN26VFB.png
@rmstock | 02-08-20 | 02:21: Fauci had allang zijn congé moeten krijgen. Net als mw Birxs.
Lichtpuntje, een mensenleven is nog nooit zoveel waard geweest. Ik zou voor mn dierbare de rest van mijn leven onder een brug slapen om d'r te redden.
Maar dit is next level, voor volstrekt vreemden die je nooit zal ontmoeten onder een brug slapen.
Wie kijkt naar de cijfers van de economische krimp in het afgelopen kwartaal en naar de groei van het aantal corona besmettingen, weet dat het eerste gegeven vele malen verontrustender is dan het tweede.
Oke, en wat moet ik nu gaan hamsteren?
'Chips, nootjes, bier' zou Pierre Capel moeten uitnodigen; die man weet werkelijk alles van alles, van het Corona virus t/m quantummechanica en hij schreef er ook nog een zeer goed boek (al voor corona) over de invloed van al die stress en eenzaamheid (die nu de oudjes treft dankzij al deze maatregelen) op je immuunsysteem, de man is enorm goed met cijfers en wat hij zegt zal veel rust brengen en helderheid.
Waarna je ziet hoe vreemd al deze maatregelen zijn en hoe nutteloos en welke maatregeeln er wel toe doen, terwijl ondertussen de hele economie op basis van angst de nek om is gedraaid, het laatste draaitje dan, want het ging al superslecht.
En zo niet, zoek hem dan op op youtube en koop dat boek 'het emotionele DNA' echt zeer interessant.
Niks doen is altijd beter inderdaad. Ik doe het al jaren. Je wordt er niet rijk van ofzo, maar de rust! Oh man man man, de rust.
jaja, Capel: van stress krijg je enge ziektes is fake nieuws. Door Pritikin is al in de jaren 50 vastgesteld dat de mensen met de meeste stress, bv Nederlanders in WW2, veel gezonder waren dan in WW2 dan daarvoor. Reden, alle levende have was door Heinrich afgevierd en mensen aten vrnl plantaardig
@Het brein erachter | 02-08-20 | 04:08: dat beweert hij helemaal niet.
@K.A. Leneet | 02-08-20 | 09:22:
enge ziektes? nee, wel onnodige.
Er zijn toch welvaartsziekten, dat weet iederen , kijk om je heen en je ziet ze voorbij sjokken. En die lagen op hun pens in de IC.
Zijn boek is zeer interessant, er wordt steeds meer bekend over t immuunsysteem, doe er je voordeel mee, of niet en vreet lekker door, verhoog je bloeddruk, doe je kapje om en blijf lekker binnen zitten.
@Zer0-hedger | 02-08-20 | 10:10: Er wordt door de overheid veel te weinig gehamerd (= helemaal niet) op verhogen van de weerstand van de bevolking. Véél vitamines en mineralen plus per dag minimaal 1 uur in de zon voor de vit. D. Dat moet nu in de zomer toch makkelijk lukken maar je hoort er zelden iemand over en de overheid al helemaal niet.
Zolang je je als een bezetene focust op kleine aantallen besmettingen in het meest gunstige seizoen en op grond daarvan he economische en sociale herstel blijft saboteren, dan loopt het natuurlijk gigantisch uit de klauw met de overheidsschulden.
Van RIVM weken 23 t/m 30 (1 jini-26 juli) zijn de percentages positief getest achtereenvolgens (hou je stoelleuning vast) 2.0, 1.5, 0.9, 0.7, 0.6, 0.6, 1.0, 1.0, 1.0. Dus waar heb je het over, fijne man?
En de situatie in de V.S. is niet vergelijkbaar; daar heb je buiten zomerse hitte met binnen het koelsysteem op volle sterkte; ze houden het daar graag ijskoud in de zomer. Slachthuizen zonder de lijken. Vraag maar aan ome Maurice wat dat voor effect heeft.
Had die minister in die rollator toch nog gelijk met haar volkstuin. Ghehe...
Dit hele jankverhaal over een virus dat net zo dodelijk als influenza is.
Dat janken van jou gaat nog wel komen als de rekening opgemaakt wordt.
Begrijpelijk dat je nu nog even flink en dwars wilt doen, nu het nog kan.
@Gazzerop | 01-08-20 | 23:08: laat je lekker gek maken, maar val mij er niet mee lastig.
Even het nieuws over aantal IC bedden en IC personeel beschikbaarheid niet gevolgd zeker.
@Gazzerop | 01-08-20 | 23:08: De sociale en economische rekening van de paniekzaaierij bedoel je?
Mensen die COVID nog steeds met griep vergelijken zijn achterlijk.
Hey Feynman, wie heeft eigenlijk de koers gewonnen vandaag ?
Ervan uitgaande dat wij, nu, met z’n allen, zowel in Bijbels- alsook in wereldlijk-perspectief in de eindtijd zijn beland, moeten wij daar naar handelen in doen en laten.
Hier en nu op aarde doen wij er verstandig aan om te ‘preppen’. Dat betekent vooral praktisch ervoor zorgen dat wij, u en ikzelf deel uitmaken van een groep, club, gemeente... Die elkaar goed kennen, vertrouwen en helpen in geval van voorspoed maar ook in nood. Niet iedereen heeft een voldoende grote tuin om langhoudbaar voedsel te verbouwen, laat staan de kennis en kunde daartoe. Degenen die wel zo’n tuin hebben zijn weer gebrekkig in andere essentiële praktische vaardigheden, medische hulpverlening in al haar vormen... Niet iedereen is een timmerman, loodgieter of electriciën. Etc...
De nare werkelijkheid komt rap dichterbij, comfortabel consumeren is eindig. Praktische vaardigheden en een goede fysieke conditie zullen het nieuwe geld zijn binnen kleine gemeenschappen.
Bereid u voor!
De eindtijd is al vele malen aangekondigd. Als u de kleine lettertjes heeft gelezen weet u dat het komt als niemand erop rekent. Dat is nu dus niet meer het geval. Er zijn her en der wat strubbelingen. Wat denk je dat men dacht toen Oostenrijk-Hongarije in elkaar stortte? Toen de turken voor Wenen stonden? Toen de aardkost over de kern verschoof en de ijskappen binnen maanden, zo niet een paar jaar smolten en de wereld compleet veranderde? Er zijn voorheen complete beschavingen geweest. De Romeinen, de Grieken, de Inca's, de Egyptenaren, de Perzen, de Mongolen (oke, die hebben we nu nog en noemen het EU). Deels complete beschavingen zijn geweest en verdwenen. Wat we nu zien is een oprisping, meer niet.
De eindtijd is een hersenspinsel van gemankeerde al dan niet religieuze groeperingen en derhalve volstrekt niet serieus te nemen.
Hoeveel plee papier heb je al in huis?
De kans op shit hits the fan is inderdaad tig keer groter dan 100 jaar geleden. Steeds meer middenklasse wereldburgers die zichzelf te pletter willen consumeren op ons kleine bolletje. Genoeg atoomwapens bij steeds meer landen om ons zu vernichten. En in Afrika en Azie gaan ze rap veder met het vermenigvuldigen van hun genen zodat er nog een paar miljard mensen bij komen die allemaal een koelkast en een auto willen. En in de zandbakken eist men respect voor een of andere proleet uh profeet. Het is niet de vraag of er een eind komt aan de enorme rijkdom van vandaag, maar wanneer. En de volgende vraag is of je de tijd dat er gevochten wordt om vreten en een dak boven je hoofd wil meemaken. Ach, en nog een. Stel je voor dat het pas over 200 jaar gebeurt. Moet je dan nu al een timmercursus volgen en een tuin aanschaffen voor de appel en notenbomen? Persoonlijk verwacht ik overigens dat de grote afname van koopkracht ivm overbevolking en consumeren langzaam gaat. Nu grondstoffen en echt geld (goud en zilver) verzamelen lijkt voorlopig het beste.
@Spring Bruissteen | 01-08-20 | 22:56:
Er is wel degelijk een eindtijd op komst. In de kern van de zon wordt waterstof middels kernfusie omgevormd tot helium, met als gevolg dat de lichtkracht van de zon toeneemt. Het wordt daardoor warmer op aarde en de concentratie CO2 zal stijgen tot een niveau waarbij fotosynthese onmogelijk is. Dit gaat ten koste van de zuurstof in de atmosfeer, en dus het leven op aarde.
Gelukkig duurt het nog wel een tijdje voor het zover is (pak 'm beet zo'n 900 miljoen jaar, maar neem me niet kwalijk als ik er een paar honderd miljoen jaar naast zit) dus het is nog wat vroeg om nu al wc-papier te hamsteren.
Er zit dus een kern van waarheid in de eindtijd die beschreven is in de diverse heilige geschriften, maar de praktische uitwerking ervan zal verschillen met de beschreven theorieën...
@WoWi | 02-08-20 | 11:04:
Van. Het verschilt *van*. Niet met. Van.
Zolang de EU krijgt wat ze hebben wil (lees EU belastingen) worden er politieke spelletjes gespeeld.
Een pandemie als nu kan je alleen inperken door keiharde maatregelen, dat zie je in China. Polderland NL kan dit dus niet niet daar blijft het bij pappen en nathouden terwijl de verantwoordelijke ministers vrolijk op vakantie gaan, alleen in NL.
Nadat in Juni de besmettingen door de lockdown drastisch naar beneden gingen had men een gouden kans om door containment de zaak in de hand te houden. Testen, lokaliseren en quarantaine zodat een nieuwe algehele lockdown niet meer nodig is en vervangen kan worden door een lokale lockdown.
Maar nee, de NL regering gaat met verkansie en laat de boel de boel terwijl Corona weer oplaait. Het wordt nooit wat met NL.
We wachten liever tot de EU het regelt.
Er is sinds maart sinds veranderd, behalve dat iedereen nu ineens met een kleine kuchje en loopneus als een angsthaas naar een testlokaal briest en inderdaad dit virus blijkt te hebben. En uiteindelijk blijkt het overgrote deel van die besmettingen met een sisser af te lopen. Deze massahysterie moet écht stoppen.
@PhallusObesitas | 02-08-20 | 00:08: 2de sinds = niets
De GGD's zijn nog steeds gewoon hard aan het werk met testen, lokaliseren en quarantaine. Dat is niet afhankelijk van een minister die wel of niet in Den Haag achter een bureau zit.
Er liggen 3 kippen en een half paard op de IC, wij moeten nu al weken het gehuil aanhoren over de tweede golf. Vooralsnog blijkt hij het zoals met Hemelvaart, Pasen en het onverantwoorde gedrag bij de stranden in het voorjaar helemaal uit. Al weken huilen klagen, doden verzinnen en mondkapjes gedram, waar er helemaal niets aan de hand is. De PCR test geeft positieve uitslag bij alle Carona strengen en zoals bekend zijn er al diverse Carona varianten actief, de PCR test is niets anders dan een voorselectie middel, echter het laboratorium onderzoek wat men daarna dient uit te voeren gebeurt niet alles is Covid 19.
Vrijwel alle nieuwssites zijn afhankelijk van reclame, daardoor zie je dat nu semi neutrale sites die niet genoeg inkomen hebben aangebracht door leden ook het Carona evangelie bezigen, immers advertenties zijn euro en bovendien als je nog semi in de mondkapjes handel zit sluit dat mooi op elkaar aan.
Men gaat er wel aan voorbij dat de gevolgen veel groter zijn dan dat zij voorzien. Het is niet erg als het café, hotel, bioscoop, cabine en winkelpersoneel allemaal werkeloos zijn, branches waren toch overbodig, trouwens hebben van boeren bedrijven is ook overschat. Wat de thuiswerkende kantoorklerk niet in de gaten heeft is dat hij ook overbodig raakt en zelfs nog sneller. Omdat als je toch overal kunt werken kan je de kantoorklerk ook in het goedkopere buitenland doen, bijvoorbeeld vanuit Turkije, veel lagere lonen en best wel wat Turken die Nederlands machtig zijn. Maar bijvoorbeeld een medische uitgever heeft van de kans gebruik gemaakt, eerst subsidie, net de helft alsnog eruit, de administratie en boekhouding gebeurt nu in India, alles was toch in het Engels, lekker makkelijk.
Nederland heeft niets meer bij te dragen, de vriendjes van Rutte vluchten naar Engeland, produceren doen wij toch al niet meer, diensten leveren aan kleinere ondernemingen hoeft niet meer, winkelen gaat online. Bol, AH, Jumbo, Picknick en Amazon nemen het grote deel van deze omzet. Kleine ondernemingen mogen wel samenwerkingsverbanden aangaan, maar voor bodemprijzen.
En waarom? Omdat er relatief klein deel van de bevolking gepest wordt op het werk en niet meer naar de baas wil, veel ruimte in de supermarkt wil, maar vooral een ander niets gunt. Huilen dat terwijl zij op zaterdag op de markt liepen en het zo druk was. Niemand hield afstand, geen mondkapjes er is nog geen vaccin...
Kunnen wij niet afspreken dat de mensen die het zo erg vinden en eng en help, gewoon altijd een mondkapje dragen, niet op spitstijden gaan boodschappen doen, horeca bezoeken, openbaar vervoer reizen en dat dan de niet kapjes dragende mensen 2 meter uit de buurt blijven bij de kapjesmensen?
Achjaaaaa, ik zie het allemaal wel.
Het is niet dat iedereen opeens dood neervalt als de economie een paar procentjes krimpt.
Wat gebeurt er dan? Oh nee! De economie is op hetzelfde niveau als het rampjaar 2014!!
Zo iets?
Krijgen we nou CNN als de waarheid voorgeschoteld? Pelosi die opkomt voor gewone mensen? Bla bla bla. Dat is ze niet van plan. Ze is hypocriet, gewone mensen worden genaaid, en dan geeft ze de GOP en Trump de schuld. Dat is al decennia het patroon.
Wist je dat die pelosi reeds tachetuggg is. 80!! Toch niet meer serieus te nemen. Twamp is daar nog een jong wulps hengstje bij
Economisch zal het de komende jaren niet meer draaien om maximaal rendement, maar verliezen minimaliseren.
De everything bubble wordt leeggeprikt door Corona, en geen Trump of Biden of Ursula die daar wat aan kan doen.
Is er überhaupt al bekend of die pcr testen wel de juiste info leveren? Daar is nogal wat kritiek op, van oa Pierre Capel. Als die alleen maar aangeeft of je ooit een corona virus hebt gehad maar niet zegt of je op het moment besmettelijk bent (of kan worden) dan is de huidige paniekgolf de zoveelste zinloze exercitie
We zitten al een tijdje in de paniekpiek
Die testen zijn juist niet geschikt om te kijken of je ooit corona hebt gehad.
@RandyBiel | 01-08-20 | 22:01: waar wel voor dan?
@Stevo365 | 01-08-20 | 22:03:
Om te kijken of je op het moment van testen corona hebt. Daarom wordt ie ook daarvoor gebruikt.
Complexe materie allemaal he?
@RandyBiel | 01-08-20 | 22:06:
'De kruisreactie met andere coronavirussen is nota bene in officiële rapporten erkend. In maart 2019 sloeg deze test (die er wel degelijk toen al was) zelfs positief uit bij onderzoek van rioolwater in Barcelona. ‘Dus òf dit virus was er toen al, òf er zijn zoveel virussen die erop lijken, dat ze met dezelfde PCR test een positieve uitslag geven. Dat geeft aan dat er een grote foutmarge in zit, en absoluut niet gebruikt mag worden als reden om maatregelen te nemen.’
Het RIVM zegt zelf dat testen van asymptonatische gevallen leidt tot quote: "relatief veel fout-positieve testuitslagen"
@Stevo365 | 01-08-20 | 22:16:
PCR is de methode. in 1 - 2 % van de gevallen is het test resultaat niet in 1x duidelijk. Dan kunnen nog andere testen gedaan worden.
Maar > 99% nauwkeurigheid is volgens jou een veel te grote onnauwkeurigheid? Tuurlijk.
@Dommelsch | 01-08-20 | 22:22:
En daarom worden er ook geen random steekproeven door het land heen gedaan, maar wordt alleen gevraagd aan mensen met vermoedens
/ symptonen zich te laten testen.
Is het nu werkelijkwaar allemaal zo ingewikkeld? Kom op zeg...
@RandyBiel | 01-08-20 | 22:26:
Discussiëren met mensen die "nieuwssites" als Xandernieuws als voornaamste bron van informatie hebben is vrij zinloos.
Allemaal volgens plan genaamd "The Great Reset" >>>
"Het is niet overdreven om te zeggen dat wij getuige zijn van een gigantische omwenteling, een soort aardschok, waarin de wereld zoals we die kennen een reorganisatie van dystopische dimensies ondergaat. Een proces van “creatieve vernietiging.
Met andere woorden, we beleven de meedogenloze vernietiging van een nog redelijk intacte maatschappijorde en de implementatie van nieuwe, steeds sterker gecentraliseerde en onmenselijke structuren.
Wat ons te wachten staat kunnen we vergelijken met de vernietiging van de Indiaanse beschavingen. Of met wat er in de vroegmoderne tijd in Engeland gebeurde, toen de commons en de akkers van het volk werden afgepikt en in weilanden werden veranderd, waaruit de industrialisatie en het proletariaat zijn voortgekomen. Of met de destructie in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw van de socialistische staatsvormen in de derde wereld. We hebben er geen idee van wat er op dit moment gebeurt in de door corona geteisterde landen zoals India, Brazilië of Nigeria. De bedrijven daar gaan op grote schaal failliet. En daarop volgt onmiddellijk honger en de dood.
Er zijn nu ook geprivilegieerde mensen die in de chaos van de corona-ellende in de allereerste plaats prima mogelijkheden zien om de wereld helemaal opnieuw weer op te bouwen. Van bovenaf opgelegd, dat is duidelijk. Waarbij zij alles wat natuurlijk is, uit de weg ruimen en toewerken naar een kunstmatige wereld van onvoorstelbare proporties."
commonsensetv.nl/the-great-reset-coro...
Oké fijn bonke spannende woorden wel, laten we het eens rustig aanschouwen. Ik heb lekker gebbqd vandaag. Leef het moment!
Wat ik zo bizar vind, is dat de meeste mensen zich hierover totaal niet lijken te bekommeren. Alsof we aan de rand staan van een oorlog, maar iedereen maakt zich druk om de griep.
Eens, je hoort her en der al van hongersnood in Brazilië en India als gevolg van de lockdowns. Maar iedereen gaat hier gewoon door met lekker een bootje kopen enzo. Ook hier is straks denk ik 10-15 % zijn werk kwijt. Zalig zijn de onnozelen.
@pibasso | 01-08-20 | 22:11: want jij denkt dat als het allemaal zo zou zijn het omkeerbaar is met deze verknipte gemeenschap. Geniet nu maar van het nu. Beter voor je
Volgens de VN: 10.000 kinderen per maand sterven van de honger in de wereld, als indirect gevolg van de wereldwijde Corona maatregelen. Voedsel kan niet worden geproduceerd, of niet worden getransporteerd, of niet worden verkocht.
Kan niemand wat schelen. Paar duizend oudere, dikke, en vaak al zieke Amerikanen dood door een virus. Dat schijnt het probleem te zijn.
apnews.com/5cbee9693c52728a3808f4e7b4...
@Stormageddon | 01-08-20 | 22:36: Je verzint het niet. Uitgestelde zorg, honger, economische collapse.. en dan noemen lockdownies jou egoïstisch als je tegen lockdown bent.. :o
@korkienie | 01-08-20 | 22:16: stop je kop maar in het zand, deze boodschap is niet leuk, maar dat gaan de komende 5 tot 10 jaren voor velen ook niet worden. Luister maar eens wat macro-economen te melden hebben over deze tijd. Brrrr, guur gaat het worden, nee guur is het al. Wie gaat deze rekening betalen? Gratis geld bestaat niet joh.
Geeft je wel te denken hoe uitzonderlijk de timing van het covid/sars/corona virus is. Moet je eens voorstellen dat deze pandemie zou plaatsvinden rond jaren 90 dan wel niet jaren 00. Toen hadden we wel geavanceerde en moderne geneeskunde maar niet de geavanceerde infrastructuur van internet, en dat 80% van de mensheid een smartphone heeft vol met sensoren en metriek. Hoe had de sociale paniek en overheid virus management dan eruit gezien? Dat ICs vol zouden stromen en dat reportage in kranten altijd een dag later zou zijn? Concept fake news bestond niet behalve klassieke propaganda van vroeger.
Dan hadden we er weinig over gehoord en waren er geen werkende medicijnen verboden
In die tijd hadden was er het SARS 1 virus in Azie. Een aantal van de landen die toen getroffen was heeft nu lessen uit het verleden kunnen toepassen (bv taiwan)
Ik weet niet hoe het met u zat, maar de meeste mensen hadden in de jaren '90 al een TV.
De grootste paniek is veroorzaakt door sociale media. De kranten, radio en TV zijn niet meer betrouwbaar. Alles leeft van twatter en faecesbook en bij gebrek aan beter wordt dit dus de bron. De massa is dom, dat blijkt vooral daar.
@Frau Merkel | 01-08-20 | 22:51:
Kranten en tv heb ik toch een stukje hoger zitten qua betrouwbaarheid dan sociale media.
@Diederik_Ezel | 01-08-20 | 22:11: slow clap... Nee echt? Content, controle en management ervan was natuurlijk exact hetzelfde wat het nu is met de huidige populaire kanalen?
@Frau Merkel | 01-08-20 | 22:51: plus dat de naïviteit enorme amplificatie kent met de huidige media mogelijkheden. Denk aan vloggers en Doutzen types.
Normaal geven we ongeveer 50k uit om 1 levensjaar te redden bij een ernstige ziekte. Het gaat nu eerder naar 5 miljoen per levensjaar die we redden. Totaal bezopen.
Zo enorm off topic dat het ook weer enorm doel raakt.
youtu.be/jwUGOLCzAmw
mooie vent :)
Koop extra kattenvoer? Wat is dat voor 'n apocalyps dat de kat ook in de bunker moet. Die kan prima buiten op karkassen knagen of wat ratten mee naar binnen slepen. Soft prepper?
@Kladderadatsch | 01-08-20 | 23:06: kattenvoer in de EU moet geschikt zijn voor menselijke consumptie.
In Rusland gaan ze beginnen met enten op de bevolking.
Succes zal worden gedownplayed en enige vorm van bijwerkingen welke er altijd zijn zullen worden uitvergroot.
Maar met welk doel, Rusland bashen of een vaccin succes tegenwerken waardoor de regels om het volk te knechten kunnen worden ondermijnd door het volk.
Rusland begint in oktober met de vaccinatie. Ben benieuwd wanneer Nederland begint, na de verkiezingen wellicht.
De vraag is wat ze gaan vaccineren. Ik laat me niets inspuiten.
Ja, met water.
@DrumPiet | 01-08-20 | 21:55:
Vodka!
@Frau Merkel | 01-08-20 | 21:50: Vooral niet doen, mafkees met je antivac gereutel.
@miko | 01-08-20 | 22:46: Prozaxx is de nieuwe religie. Amen! Van BLM naar PLM in twee seconden.
Niemand weet het meer. Jeej.
Sorry , maar GeenStijl drijft echt af naar staatspropaganda... besmettingen zeggen niks .. mortaliteitsratio is de key. De economische indicatoren staan wereldwijd op 'depressie' . Trump heeft 44 miljoen Amerikanen getest, hier testen we een fractie .. Als we in NL 10 miljoen mensen zouden testen zouden we een gelijk beeld krijgen . Testen geven aan dat er genetische materiaal is aangetroffen, kan zijn dat de 8 weken daarvoor al ziek bent geweest .. niemand heeft het over de grootse beurscrash alle tijden in maart dit jaar , het vast lopen van de REPO markt waardoor het banken systeem implodeerde, het Feit dat Trump de FED heeft genationaliseerd en het grootste leger heeft , Amerika China nog wel eens de oorlog zou kunnen verklaren in de komende weken , dat het internationale banken systeem nu wordt vervangen door nieuw, op blockchain gebaseerde, techniek.. maar hey , zoalang we maar gemuilkorfd door het leven gaan !
Dat tiktok of tictok, ik zit er niet op, toch eens de accelerator gaan zijn.
Die beurscrash was destijds zowat iedere dag op het nieuws. Beetje meer main stream media volgen.
En inmiddels is de Nederlandse beurs al behoorlijk hersteld. Ook dat had je kunnen weten als je wat meer nieuws volgt.
@RandyBiel | 01-08-20 | 22:05: herstel gebaseerd op de geldpersen die gratis geld bijdrukken wijsneus, de Beuzen geven niet de economische realiteit weer.
@IkwilJinekwel | 01-08-20 | 22:16:
Oh echt waar joh?!
Nederland doet vanaf 1 juli dit jaar mee met het Europees leger. Onze luchtmobiel staat nu onder Duits bevel. Waarom denkt u dat Trump zijn troepen uit Europa haalt? De dollar wordt momenteel in de media aangevallen met het mantra "EU is fixed, US is fucked". De enige die momenteel niet fucked zijn, zijn de Russen en Chinezen. Al hebben de Chinezen wel ineens veel last van regen. Zal vast niks met het HAARP programma te maken hebben!
@HetGewoneNormaal | 01-08-20 | 23:03:
Zo, HAARP, da's lang geleden. Is dat nog steeds een hot item in aluhoedjesland?
De crisis had veel eerder ingedamd kunnen worden en de schade veel meer beperkt. De crisis kwam echter wel heel handig uit. De ECB probeert al jaren via inflatie de zuidelijke landen wat lucht te geven. De EU moest nog even op stoom komen, maar liet vooral zien hoe weinig ze in de melk te brokkelen hebben. Nadat het iets gestabiliseerd is kwamen ze weer met uitbreiding van de EU op de proppen. Alsof het de vorige keren zo goed gewerkt heeft. Uiteindelijk is het een enorme rotzooi geworden waarbij alle systemen op de schop gaan. De mensen zijn bang gemaakt voor elkaar en hebben nu weer een gezamenlijke vijand. De contactverboden gaan een enorme opleving van psychische klachten opleveren. De kleine bedrijven vallen om en de grote bedrijven worden (deels) genationaliseerd. Ook deze crisis maakt weer duidelijk dat we terug moeten naar lokaler en kleinschaliger.
Het meest vreemde blijft dat er diverse middelen lijken te werken, maar de overheid totaal geen actie lijkt te ondernemen om de juiste maatregelen te nemen (ventileren), noch om de medicijnen te testen. Men blijft vasthouden aan een vaccin terwijl al lang duidelijk is dat het er niet kan komen.
Precies. De EU heeft gedurende deze gehele beproeving niets zinvols toegevoegd in termen van coördinatie, gelijkschakeling of uitwisseling. Pas toen het ging over geld liet Brussel weer eens van zich horen.
@MickeyGouda | 01-08-20 | 22:10: Ze hadden de grenzen kunnen sluiten en kunnen doen waar ze voor gedacht waren. Zelfs dat lukte ze niet.
De verdeelsleutel voor het "coronaherstelfonds" is de werkeloosheid van 2015. Op naar de tri state city!
We got this?
Ik lees alleen maar onvoorstelbare bedragen.
Het is wachten tot de economie echt inklapt.
Even geduld nog.
Er wordt op de deur geklopt.
Dit gezwatel leest als een column in de volksrants of het nrc. Dat is geen compliment... Vroeger schreef Feynman nog wel eens iets zinnigs. Tegenwoordig komt er alleen nog hetzelfde onzinnige marxistische geratel uit dat je ook in de MSM leest met z'n 'nieuwe normaal' en z'n NYT, WP, CNBC, Guardian en CNN-leugens...
Eens.
Helaas, Feyman is overleden. Waarschijnlijk aan de corona....
Lol. Iedereen liegt! Behalve degenen die mijn gewenste verhaal vertellen.
Ik begrijp eigenlijk niet dat men zich niet wat neutraler kan opstellen bij onwetendheid.
Ik zat ook met verbazing dit geratel te 'lezen'.
Het paniekerig perspectief van Feynman deel ik niet - en dat is prima. Qua schrijfstijl zou het echter helpen wanneer niet ter zake doende feiten/meningen/inzichten er niet met de haren bijgetrokken worden.
Financiële crisis 2008 2.0× 2 =
Financiële crisis 2020
Alles naar de kl--te, alles economisch niet-levensvatbaar, corrupt, niet-essentieel gaat er gvd aan muhahahaha
met je vakanties, met je mode, materiële posierlijkheid, status snuisterijen, je monetair stelsel, alles naar de kl--te, lol
En aan wie??? hebben wij miljarden schuld. Gewoon fok dat, gewoon heel veel gratis geld naar mijn en mijn broeders en zusters Inshallah... en dan armoede oplossen, en wereldvrede en werelddominantie en dan klopje op schouder en dan leave me be, gvd, ben wel gesteld op m'n privacy...
Een complete (financiele) reset en de opmaat naar een compleet anders geordende ~samen~leving (2030) waarbij vrijwel elke vorm van grond- en mensenrechten weggekiepert worden. En dat allemaal vooralsnog zonder een schot te lossen.
Het gaan nog een aantal bizarre jaren worden waarbij men met weemoed terug denkt aan 1 augustus 2020. Onbezorgd lag men op het strand..
Dat denk ik ook. Ik ben er echter klaar voor!
Helaas handelt bijna niemand er nog naar
Het gaat vooral mis omdat de mens egoïstisch is als de pleuris. Trump voorop.
Als iedereen egoïstisch is, is niemand egoïstisch
Ach ach. Stop toch eens met dat sneue bashen. Trump wordt er echt niet minder president door.
Liever integere Hillary met haar integere echtgenoot? Mijn hemel wat een voorkeur!
@CalamityJane | 01-08-20 | 21:41: Mijn hemel. Tutututu. Hillary is toch niet de president van de VS, of wel? Het is maar wat je sneu vindt. Ik vind het vooral sneu dat de VS worden geleid door een halve zool.
@Turbulentie? | 01-08-20 | 21:37: Nee, dan is nog steeds iedereen egoïstisch.
Uiteraard kan niemand ontkennen dat een bepaalde mate van eigenpijperij Trump niet vreemd is. Hoe hij verder is in het alledaagse weet ik niet, maar op egoïsme heb ik hem als president nog niet kunnen betrappen. Volgens mij zit de vaderlandsliefde bij hem oprecht diep.
@beldewouten | 01-08-20 | 21:45:
Want Trump is verantwoordelijk voor alle doden in New York? Of alle andere staten?
Je hebt geen idee hoe het Amerikaanse politieke systeem werkt.
@beldewouten | 01-08-20 | 21:45: Een halve zool die opschept dat hij 100% scoort op een test voor dementerenden en blijft liegen over alles wat met covid te maken heeft. Ben blij te zien dat Trump steeds verder wegzak in de peilingen.
@Nascardude | 01-08-20 | 21:57: Als Trump niet steeds had geroepen dat toename cases komt door meer testen had men het wellicht serieuzer genomen met de maatregelen in red states als Florida en Texas waar corona totaal ontspoort is.
@MickeyGouda | 01-08-20 | 21:51: het egoïsme uit zich vooral in het nooit willen toegeven fout te zitten. Dat is vrij riskant als je denkt overal verstand van te hebben, zoals... geneeskunde.
@Diederik_Ezel | 01-08-20 | 22:01: New York ging lekker!
@Nascardude | 01-08-20 | 21:57: Waarom leg je woorden in mijn mond en trek je vervolgens een conclusie op basis van juist die woorden?
Beldewouten. Ze had er wel gezeten integere Hillary, als het aan jou had gelegen. Kom nou. Wat verwacht je van Biden die het volgens jou nu moet worden ??
@CalamityJane | 01-08-20 | 22:16: Ben ik geen fan van, maar hij tikt wel wat minder DSM-stoornissen aan. Lijkt mij een positief iets.
@beldewouten | 01-08-20 | 22:35: wie het ook wordt, de uitslag zal door het andere kamp worden betwist. Lekkere patstelling en een gegarandeerd recept voor veel ellende.
Stop nou eens met bagatelliseren.
Ja hallo dan moeten ze ergens andere over schrijven.
Het is makkelijker om dit onderwerp uit te melken
U loopt achter; GS is tegenwoordig een private nonderneming. De Telegraaf is eigendom geworden van de Belgen
@Scholletje | 01-08-20 | 21:36:
Andersom.
Corona kwam direct na de jaarlijkse influenza golf.
Als er precies dezelfde mensen aan dood zouden gaan, zouden die dus al door influenza dood geweest zijn, en hadden we dus 0 corona doden volgens je domme verhaaltje.
@RandyBiel | 01-08-20 | 21:39: Nee hoor knul, corona kwam in de piek van het jaarlijkse griepseizoen. De lijn is exact hetzelfde. Corona verdient niet meer eer dan een influenza virusje, maar krijgt dat oa door angsthaasjes als jou helaas wel.. www.rivm.nl/grieN-griepprik/feiten-en...
GS is niet meer van de Telegraaf Eefje.
@paulis | 01-08-20 | 21:42:
Als je nu nog steeds denkt dat corona vergelijkbaar is met influenza heb je echt niets van het nieuws meegeregen het afgelopen half jaar. Of het is weer gewoon dom aluhoedjes gebrabbel.
Bij de eerste regel gestopt met lezen.
@paulis | 01-08-20 | 21:42: ik mis alleen de sterftecijfers van de afgelopen jaren om te kunnen vergelijken
Knap staaltje werk van China. Precies zoals het bedoeld was.
Niet echt. Al met al slechts een foppandemie met nog geen miljoen doden wereldwijd.
@inCol | 01-08-20 | 21:49: Als je echt een dodelijke griep wil maken, kom je inderdaad niet met deze. Die vooral ouderen, dikkertjes en mensen met een genetisch defect te pakken neemt. En dan ook nog in relatief beperkte mate. Aan de andere kant een slim virus moord niet elke gastheer in korte tijd uit, want dan is er te weinig verspreiding. Wat dat betreft is deze trage broeder die eigenlijk alleen in afgesloten ruimtes en dan ook nog voor langere tijd, excelleert wel weer een slimme. Maar wie weet. Als we straks weer gaan lallen in afgesloten skihutten en carnavalskroegen dan is hij weer snel een baas.
Valt het jullie ook zo op? Alle deskundologen zitten naar roverheden te wijzen als de redders in nood. Maar die roverheden hebben nog nooit iets goed gedaan. Sterker nog om een deal te sluiten heb je helemaal geen roverheid nodig. Nu hebben we het hier natuurlijk niet over een deal, maar over een heel eng virus. Waarom praten we niet eens met de russen over hun vaccin? Niet met de Russische roverheid, maar met het bedrijf dat dit vaccin heeft gemaakt. ZONDER inmenging van een roverheid. Wedden dat het leven er een stuk makkelijker op wordt.
Ach, dat russische vaccin! Waarvan niets gepubliceerd is. Dat in oktober beschikbaar is, 30 miljoen stuks. En dat op dit moment getest wordt.
Net als tientallen andere middelen. Waarvan resultaten wél gedeeld worden.
Nee, dank u vriendelijk.
Reeds op 35 man getest
Misschien moet je nog iets vaker 'roverheid' in je verhaal verwerken.
Als deze "deskundologen" op de payroll van de roverheid staan, hoef je ze per definitie niet serieus te nemen. Zeker in NL is iedere aan de overheid gelieerde instantie tot op het bot gepolitiseerd.
@Frits de Vriez | 01-08-20 | 21:43: ik mis de grappige letter twist op Rutte. Iets met Kutte ofzo.....
Er is niet zoiets als 'het nieuwe normaal'. Ieder land, iedere stad hanteert zijn eigen beleid. Het is een totale puinhoop! "We" willen geen puinhoop, maar ook gen 'nieuw normaal'. "We" willen gewoon een consistent beleid, waarin overheid en wetenschap normaal verantwoordelijkheid nemen en rekenschap afleggen over de stand van zaken en de daarbij behorende maatregelen. Daar worden ze fucking voor betald! Kennelijk is dat teveel gevraagd ...
Dat nieuwe normaal heeft enkel en alleen nuance verschillen in de diverse landen / steden. Afgestemd op de mentaliteit van het volk. Maar de strekking is wereldwijd vrijwel overal hetzelfde. Dus er is wel degelijk een nieuw onacceptabel normaal gaande.
@laagvliegert | 01-08-20 | 21:39:
Ik ken iemand (van 45) die op de IC heeft gelegen door Corona, en nu een revalidatietraject volgt. Het is er, en het bestaat. De strekking wereldwijd is verder zo chaotisch als maar zijn kan ...
@Scholletje | 01-08-20 | 21:47:
Ik ken iemand (8) die op de IC heeft gelegen en dat niet heeft overleeft. Auto-ongeluk. Een ander familielid zeer dichtbij (ook veel te jong) overleden door kanker. Wat is je punt?
@laagvliegert | 01-08-20 | 21:52:
Dat u verschillende zaken door elkaar haalt zonder enige argumentatie, en daar blijkbaar geen enkele schroom bij voelt ...
We kunnen net zo goed stoppen met testen.
"Een ruime meerderheid van 80% gaat gewoon naar buiten met klachten."
www.telegraaf.nl/nieuws/822585975/fli...
Testen zijn onbetrouwbaar, dat zegt zelfs het RIVM.
@poisonivy | 01-08-20 | 21:28:
Mensen zijn onbetrouwbaar.
@Mr_Natural | 01-08-20 | 21:29:
En daarom zie je mij niet in een restaurant voorlopig
@poisonivy | 01-08-20 | 21:28:
De testen hier zijn tegen de 100% betrouwbaar.
Definieer 'klachten'. In de discussie over 'asymptomatische besmettingen' kwam er op een gegeven moment ook een onderzoek voorbij waaruit bleek dat meer dan 90% vd mensen die zogenaamd 'asymptomatisch' waren en wel mensen hadden besmet in Azië, achteraf gezien eigenlijk toch wel klachten hadden.
Wanneer is het een klacht of symptoom? Sinds ik volwassen ben heb ik hooikoorts, en het wordt elk jaar erger. Dat begint vroeg in het voorjaar en eindigt in het najaar. Af en toe een steek in de amandelen, een paar keer per dag een rochel zonder groen of geel maar wel stevig, en heel veel last van m'n ogen. Als ik gewielrend of gemountainbiket heb is het de volgende dag helemaal feest.
Zijn dat klachten? Ik wil me daarmee best laten testen, maar de GGD gaat met dit verhaal al geen test afnemen, dus dan moet ik erover liegen. Echter dan kan ik elke week wel een test afnemen.
Mensen die ik ken die wel een test hebben kunnen en laten doen hadden vanuit het niets een droge hoest. Dat is een typisch symptoom en opvallend (ze testten gelukkig en negatief).
Mensen die echt duidelijke verkouden zijn (dus echt strontverkouden, dichte neus en de hele zooi) en die buiten komen moeten ze in de gevangenis zetten, ongeacht of ze nu positief testen of niet. Na een half jaar moet je onderhand wel weten dat dat niet kan.
@Draak uit Brabant | 01-08-20 | 21:44:
Ja inderdaad, definieer klachten...
Ik denk dat we van onszelf best weten wanneer we klachten hebben, die niet veroorzaakt worden door hooikoorts.
Dat is het moment dat je zegt: ik heb klachten, dus ga maar even niet bij mijn vader van 80 langs.
Zo slim zijn we allemaal wel.
Maar geef ze eens de kost die vervolgens wél naar de McDonalds of de supermarkt gaan.
Want die mensen daar ken je toch niet.
Buiten is het probleem niet, hoesten en niezen in de AH wel, daarom draag ik fijn een medisch mondkapje (type IIR) tijdens het boodschappen doen. Tijdens mijn vakantie op de eilanden Zie ik niemand in de supermarkt afstand houden en menigeen hoor ik hoesten en niezen. Lul maar een eind raak dat die dingen niet helpen, ik weet al heel lang beter.
@Draak uit Brabant | 01-08-20 | 21:44: Corona geeft geen snotneus
@moetnoggekkerworden | 01-08-20 | 22:20:
Zeker weten dat corona wél een snotneus geeft!
Waar haalt u die gevaarlijke onzin vandaan?
Hier, lees, snotneus !!
www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziek...
@moetnoggekkerworden | 01-08-20 | 22:20:
Over het algemeen niet.
90% vd mensen met klachten meldt een droge hoest. Ik heb ooit kinkhoest gehad, dat is een typische droge hoest. Dat herken je direct, dat lijkt in geen geval op een verkoudheid.
Ik begrijp niet waarom mensen bij rare klachten geen test doen. Ik doe dat zelf (laatst nog temperatuur opgenomen toen ik slecht geslapen had), en ik blijf uit mensen hun buurt.
Het is de bedoeling dat alles naar de kloten gaat. Zolang er niemand om je heen spontaan dood neervalt, valt het wel wat mee. Gewoon weer naar het normale leven en dan zie je wel wat er gebeurt. Virussen zijn er al zo lang en de sterken overleven, dat is nou eenmaal de natuur.
Er wordt door de overheid moedwillig armoede en ellende gezaaid, dit moet gestopt worden.
En zo is het. We denken als mensen zelfs de natuurlijke selectie tegen te kunnen gaan. De natuur laat zich niet remmen en we moeten ook niet de behoefte hebben. Als mensen 80+ of voor mijn part 75+ dood gaan dan is dat maar zo. Ook zieke jongere mensen zijn veel vatbaarder en zullen altijd sterven door complicaties als griep of longonsteking. Dat we door deze maatregelen de (sociale) wereld aan het afbreken zijn is voor de kortzichtige meerderheid nog steeds niet duidelijk. Mensen zijn veel te veel gewend geraakt aan gratis geld en altijd aanwezig geld. Dit wordt de grootste uitdaging van de moderne mens!
Blij dat ik niet de moeite heb genomen om te stoppen met roken.
@jj3162 | 01-08-20 | 21:35:
Weten uw oudere familieleden al dat hun aanwezigheid in uw leven geen enkele meerwaarde voor u heeft?
jj3162
Snap ik best. Als u zou verdwijnen zou mij dat ook niet boeien. Vrouw, kinderen misschien??
@Wokpan1975 | 01-08-20 | 21:35:
Ga vapen... Net zo lekker.
@wiener mit pommes | 01-08-20 | 22:07:
Volgens een onderzoek van de New York University School of Medicine vergroot vapen de kans om kanker of een hartaandoening te krijgen. Ik meld het maar even.
@MickeyGouda | 01-08-20 | 22:14:
Ach, we staan toch al voor de afgrond...
Je bent nooit te oud om te ventileren.
Vreemd dat Feynman geen melding maakt van de BLM chaos. Blank Amerika is zich zwaar aan het bewapenen en er is niet veel nodig om de opgekropte haat en gekrenkte trots jegens Antifa en de linkse kerk sympathisanten te doen ontbranden in een shooting spree van kust tot kust. www.unz.com/freed/its-gonna-blow-be-a... It’s Gonna Blow Be a Miracle if it Don't
Fred Reed's artikel van gisteren op UNZ review heeft nu al 465 comments. Het gist in de VS.
Het is zéker niet te hopen dat die verwachting waarheid wordt. Het blijft natuurlijk een enorme schande hoe dat Antifa, BLM en ander tuig - incl. de goevereurs van de Dems - zich de afgelopen maanden hebben misdragen. Dat is toch werkelijk alle perken te buiten gegaan.
Precies, een burgeroorlog is nog nooit zo dichtbij geweest. Dat hoor ik ook van vrienden in de US of A.
@pibasso | 01-08-20 | 21:54: burgeroorlog wordt altijd gepredikt in de VS. Voor sommige subculturen is het noodzakelijk dat te geloven. Gelukkig is de meerderheid niet zo van het padje af.
@beldewouten | 01-08-20 | 22:08: Lees het artikel en bemerk dat zelfs in New York men bezig is wapens in te slaan als gekken. >> waar is het padje dan, waar 'de meerderheid' niet van af is? Fred Reed is een scherpe waarnemer.
@beldewouten | 01-08-20 | 22:08: time will tell.
Als ik mijn geld erop moest zetten, zeg ik ook dat “ it’s gonna blow, big time”. Goed artikel en een juiste weergave wart er aan de hand is. En ja, beldewouten, er kan een meerderheid zijn die nog niet van het padje is, als daar de looters aan de deur rammelen hoef ik je denk ik niet te vertellen wat er gebeurt, they will stand their ground.
@Lupuslupus | 01-08-20 | 21:29|
Het is nog erger, mijn waarde @Lupus. De Wetgevers spannen actief samen met de Wetbrekers! Democratische burgemeesters die weigeren burgers in nood te helpen, die actief verbieden dat de politie naar burgers gingen die 911 belden, die hulp weigeren terwijl de misdaad (o.a. moorden!) compleet door het dak gaat. Er worden 'autonome zones' (lees: Mad Max achtige vrijzones die compleet wetteloos bleken) gesticht waar de inwoners die het ongeluk hadden ertussen te zitten aan hun lot werden overgelaten. Het is het absurde en schandalige voorbij.
Wat is corona ?
Een biermerk of een griepje. Het is mij nog niet helemaal duidelijk.
Kroon. Of krans.
Je moet Corona gewoon als een rampenfilm zien, deel 1 is superheftig maar voor deel 2. 3. 4. 5. en 6 hoef je niet thuis te blijven.
Deel 1 viel ook tegen. Vraag de omgeving naar feiten inzake gevolgen van deze jaarlijke griep (ahum Corona) golf. Ieder jaar beleven we dezelfde cyclus. Het ene jaar wat meer, het andere jaar wat minder. Het wordt pas een probleem als de politiek zich ermee gaat bemoeien. Dan gaat namelijk alles fout!
Overigens, Ollongren opperde laatst ook om de verkiezingen uit te stellen...
Dat valt me nog mee. Voor hetzelfde geld stelt ze voor om ze helemaal af te schaffen. Niet dat dit veel verschil uitmaakt voor de kiezer, natuurlijk.
Ollongren wilde toch Amsterdamse verkiezingen hebben? In haar eigen afgescheiden heilstaat mag het pleps ook nog wat zeggen. U mag kiezen tussen rood, knalrood of zwart.
@MickeyGouda | 01-08-20 | 21:25: Van uitstel komt afstel, let maar op. Nederland moet naar de kloten geholpen worden, dat is het uiteindelijke doel. Iedereen in dezelfde armoe en ellende. Dit moet gestopt worden!
@poisonivy | 01-08-20 | 21:33:
Eens, maar ik zie helaas niet hoe
Gelul, ze zei het niet uit te sluiten. Dat is volkomen logisch, maar ze bracht het op een debiele manier.
Iemand zou eens een stukje moeten tikken over corona
lol
Dit wordt bezuinigingen met een pikhouweel I.p.v de bekende kaasschaaf. Wie heeft nog ideeën? Rutte en de overige eurofielen hebben er geen.
Er is maar een idee (maar dat kennen ze al). Geld bijdrukken tot in het oneindige. Andere oplossingen zijn er niet. Nederland zou heel snel van de Euro afmoeten, dus ook uit Europa moeten stappen. Oorlog is nabij.
Alle toeslagen schrappen.
@jj3162 | 01-08-20 | 21:39: Warum muss es denn nur immer Krieg sein?
Ik heb in april/mei een ambtelijk doorkijkje gelezen van 2022 op ieder beleidsterrein. Geloof mij, niets of niemand wordt gespaard en er bestaan geen heilige huisjes. En die pikhouweel gaat er diep ingeslagen worden. Ik las alleen al een bezuiniging van 70% op de WMO. En toen was er nog geen sprake dat er 70 miljard aan overheidssteun werd gegeven vanwege COVID-19......
Heeft China toch mooi gedaan om met virus een klap toe te brengen aan westerse en democratische systemen. Behalve Australië stelt niemand China hier voor verantwoordelijk. Laf!!
Trump ook
Nou werd Australië ook wel "iets wat je onder je schoen vandaan moet krabben" genoemd door de chinese overheid na de aankondiging dat de australiers een onafhankelijk onderzoek wilden instellen.
Dus ergens zitten ze goed in de richting.
Gewoon het virus zijn werk laten doen. Dat is het beste voor allemaal.
Er zit alweer een verzorgingshuis op slot omdat een uitzendkracht symptomen had en mensen heeft aangestoken. En dan zeggen ze ook nog dat de directie prima heeft gehandeld door de zaak op slot te gooien. Nee die idiote directie had die uitzendkracht moeten laten controleren op het virus vóórdat ze daar kwam werken. Wat een idioten.
@Lupuslupus | 01-08-20 | 21:13:
Bij jou is het toch nooit goed, zeikerd. Dan us men weer te streng, dan weer te laks. Dan is het slechts een griepje, dan weer een dodelijk virus.
Als jij maar klagen kunt. Get a life.
@Lupuslupus | 01-08-20 | 21:13:
Oh, en over dat testen. Als hij/zij maandag is getest en de uitslag was negatief, dan dinsdag weer testen en woensdag weer etc.? En dat bij alle zorgmedewerkers?
@DrumPiet | 01-08-20 | 21:20: precies, dan hou je geen personeel meer over. Want totdat je de uitslag krijgt, blijf je thuis. Een medewerker van mij kreeg pas na 5 dagen de uitslag en pas nadat ik op de vierde en vijfde dag al een idioot tig keer naar de GGD had gebeld. Wie verzorgt dan de ouderen in deze verzorgingshuizen?
Velen die vandaag lekker op het strand lagen zullen de economische impact nog wel voelen. Alsof er niets aan de hand is, ongelooflijk.
Door thuis te blijven zullen ze de economische impact niet voelen?
Het is weekend
Meeste mensen werken gewoon door hoor.
Er is al een medicijn (al zeker 15 jaar bekend)
www.bitchute.com/video/HeC0tHZDX7dk/
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...
Ja maar dat mag niet voorgeschreven worden van de dictators. Je zou toch zeggen als het allemaal zó ernstig is, schrijf je àlles voor dat ook maar enigszins kan werken en zéker dit (bewezen) middel.
Bij elkaar gegoogled prutswerk. Mist consistentie en context. Met name het deel over preventie en verspreiding.
@Lupuslupus | 01-08-20 | 21:17: het is alleen helemaal niet ernstig.
@Lupuslupus | 01-08-20 | 21:17: Ja, want medicijnen hebben geen bijwerkingen... luister nou gewoon naar iemand met wat verstand, en niet naar een blaataap: www.bbc.com/news/world-us-canada-5357...
@beldewouten | 01-08-20 | 21:59: jij een mening en lupus een mening, mag toch?
@IkwilJinekwel | 01-08-20 | 22:23: Zegt iemand van niet?
Het is jammer dat Feynman veel bronnen gebruikt als de NYT en Wapo. Zeer anti-Trump nieuwbronnen dus onbetrouwbaar als het de berichtgeving over Trump betreft.
In het artikel van de NYT staat dat Trump in het diep rood staat. ( Gallup)
Ondertussen staat Trump in Ramussen weer op 50% approval. Ramussen was een van de weinige peiling bureaus die het bij de laatste verkiezingen juist had.
Daily Presidential Tracking Poll
The Rasmussen Reports daily Presidential Tracking Poll for Friday shows that 50% of Likely U.S. Voters approve of President Trump’s job performance. Forty-eight percent (48%) disapprove.
The latest figures include 39% who Strongly Approve of the job Trump is doing and 43% who Strongly Disapprove. This gives him a Presidential Approval Index rating of -4. (see trends)
Uiteraard zal je dit niet lezen in de NYT en Wapo.
Ramussen is een outlier. projects.fivethirtyeight.com/trump-ap...
Duidelijker dan dit wordt het niet. De VS is een Potemkin-dorp dat nog een zuchtje wind nodig heeft om om te vallen.
Lekker gere(a)geerd Trump.
Dichter bij huis is het niet heel veel anders...
Ben benieuwd welke Amerikaanse staten qua falend eigen beleid optimaal profiteren net zoals Spanje en Italië dat doen
Dat ze een bult geld krijgen maakt nog niet dat ze profiteren.
Toch wel.
Ik wil graag een penisverlenging, kan ik daar via de EU ook een microkrediet voor krijgen?
jij wel.
naar dat is niet Natural
Alleen met macro krediet, anders telt het niet.
Misschien wel voor een extra arm-lul
www.telegraaf.nl/w/485296641/
Kan zelf wel wat centimeters missen. Wat is je postadres?
"Trump geeft aan de verkiezingsuitslag misschien niet te accepteren"
======
Dat heeft Trump niet gezegd. En omdat het z.g. in de Wapo staat maakt het nog niet waar.
Wat Trump zegt is dat "stemmen per post" fraude gevoelig is en dat hij nu natuurlijk niet kan zeggen dat hij de uitkomst accepteert omdat in geval van fraude hij de uitkomst zal gaan aanvechten.
Precies hetzelfde doet Biden die tientallen advocaten heeft gehuurd om eventueel de uitkomst van de verkiezingen aan te vechten. Dus Biden zal de uitkomst van de verkiezingen ook niet onder elke omstandigheid accepteren. Maar die vraag word door de media natuurlijk niet aan Biden gesteld.
De media hebben weer een nieuwe anti-Trump mantra gevonden om Trump te demoniseren. Trump zou een soort staatsgreep voorbereiden. Hebben ze iets om de kiezers bang te maken voor Trump.
Bij de laatste verkiezingen waren de anti-Trump mantra's o.a. dat Trump overal oorlog zou gaan voeren en dat de economie in het eerste jaar in elkaar zou storten.
En zo blijven de media proberen de mensen bang te maken voor Trump.
Trump is een imbeciel, anders nog iets?
Ach ja, ze zijn allemaal maar aan het demoniseren, terwijl Teump het zo goed doet met zijn bleekmiddeltherapie. Het land heeft de meeste dodden en besmettingen, hij ontkende en greep veel te laat in. Dat hij de onwetende clown uithangt is niet eens meet treurig, maar bog slechts amusant. Wel treurig is dat de VS hun gezag in de wereld kwijt zijn. Poetin en Xi Jiping doen wat ze willen, Kim schiet de ene raket na de andere af en Donald kijkt toe, of belt met zijn vriend Erdogan (wellicht ook jouw vriend?).
Ik bedoel maar, trek die waas voor je ogen vandaan en leer eens nuchter observeren, vooringenomen dwaas.
@Peter_la_Selie | 01-08-20 | 21:06:
Wel , dat is uw mening.
@Peter_la_Selie | 01-08-20 | 21:06: Hij is de president van het machtigste land ter wereld. En u?
WaPo?! FoxNews! www.youtube.com/watch?v=W6XdpDOH1JA&a...
De conclusie van Trump is breder dan alleen mail in voting.
@Ridde Rogter | 01-08-20 | 21:07:
Trump heeft al in januari een reisverbod ingesteld voor China en daarmee veel besmettingen voorkomen. Toen werd hij door de democaten uitgemaakt voor "racist". Want die vonden een reisverbod toen niet nodig. Kortom Trump was er al vroeg bij.
Ook is Trump de eeste President die geen nieuwe oorlog is gaan voeren. U wilt kennelijk dat hij oorlog met NK wil gaan voeren? Dat is natuurlijk gekkenwerk.
Als u mag zeggen dat Trump een imbeciel is mag ik zeggen dat u een imbeciel bent. Bij deze !!
Peter, wat zijn we nu opgeschoten?!
@Lupuslupus | 01-08-20 | 21:10:
Rijk en onbekend, u?
Imbeciel Lupus.
Er wordt gezegd...wat je zegt ben je zelf.
Origineel is Peter in ieder geval niet en nog minder chic.
@CalamityJane | 01-08-20 | 21:36:
Klopt ook. Uw verhaal overigens óók. Kusje?
@Peter_la_Selie | 01-08-20 | 21:29:
Rijk is voor paupers, dus u heeft geen cent om uw reet te krabben.
@Peter_la_Selie | 01-08-20 | 21:06: Trump is een idioot, maar niet in alles. Hij toont leiderschap door de 2% navo-bijdrage af te dwingen bij die cunt van een Merkel. En haalt meteen 1/3e van alle in Duitsland gestationeerde yankee-soldiers daar weg. Dat is pas daadkracht en reken maar dat dit helpt. En dit is niet het enige voorbeeld.
@Peter_la_Selie | 01-08-20 | 21:29: ah hij is rijk zegt ie. Dat ben je niet want echt rijke mensen scheppen er niet over op en zijn al helemaal geen reaguurder ;)
De helft van het coronaherstelfonds is al te betalen als Frans Timmermans nu per direct met pensioen wordt gestuurd en een absoluut spreekverbod krijgt, zowel direct als indirect.
Maar dat zal wel niet gebeuren vanwege de vriendjespolitiek die wij voor hem moeten gaan betalen.
Van 99 van de 100 vergaderingen in diverse gremia over die fucking green deal zijn geen gespreksverslagen gemaakt, serieus. En is dus ook nooit door een burger in te zien, want bestaat niet. Ik moest even denken aan het baby Hitler moment.
decorrespondent.nl/4611/zou-je-een-ba...
Frans mag van mij met pensioen maar zijn rechterhand Samsom is veel enger en ook nog eens jonger dus die blijft wel een tijdje.
Leuk. Maar je meet voornamelijk Coronaparticles van een besmetting die al geweest is of van een andere gerelateerde Sars virus met dezelfde sequenties op de gemeten punten. De symptomen van mensen van nu zijn het gevolg van het Rinovirus dat rond gaat.
Waar zijn deze inzichten terug te vinden?
Virussen zullen nooit verdwijnen, na deze komt er weer een andere en over het algemeen is de afweer van het menselijk lichaam best wel in orde. Dat blijkt ook wel uit het feit dat dit virus de meeste slachtoffers maakt onder mensen met (zeer) verzwakte weerstand. Uitzonderingen bevestigen ook hier de regel. Als mensen een beetje rekening met elkaar zouden houden was het niet zo'n probleem maar hele hordes zijn alweer met vakantie gegaan naar het buitenland, bezoeken daar bars en restaurants, nachtclubs etc. Nemen straks het virus mee terug, dan is Leiden weer in last en kunnen de thuisblijvers boeten voor de vakanties van velen want dan komt er natuurlijk weer een lockdown, slim of niet.
laat
cliffhanger
Dit is tijdelijk tot het tot een griepje verwordt en dan weer trug bij af...
Em dan komt er en vaccin en zijn we die paar doden zo vergeten. Daan gaan we weer als een gek met het vliegtuig op vakantie.
En als er een crisis komt? Pff het zou misschien wel eens goed zijn maar dan moet men niet de kosten verhalen op de maatschappij. Laar bedrijven failliet gaan, laat die aandeelhouders hun kapitaal maar zien verdampen. Nu word de schuld naar de toekomst verplaatst. Laten we maar eens een paar jaar droog brood vreten, is niks mis mee.
Sommige randdebielen gaan nog steeds als een gek met het vliegtuig op vakantie, zelfs naar landen waar het virus weer oplaait.
@Ommezwaai | 01-08-20 | 21:11:
tja als je jong en gezond bent loop je weinig risico
Zo lang we zo verstandig zijn de reserves die er zijn te spenderen aan het overeind houden van het noodzakelijke, en het helpen van het gewenste (en in bepaalde gevallen zijn nieuwe, tijdelijk dan wel permanent, vormen van werken zeker denkbaar, denk aan de toename van online winkelen), en NIET aan het overhevelen van enorme bedragen naar bodemloze corruptieputten zoals Italië, dan komt Nederland hier wel overheen. Her en der beschadigd, ja, maar wat beschadigd is en hersteld kan worden is óók iets wat de economie en samenleving kan helpen. Hoe hard corona ons land ook gaat raken, het valt in het niet bij WO2. Toen de boel daarna weer op gang kwam (vertraagd doordat Nederland éérst drie jaar oorlog wilde voeren in "ons" Indié en vervolgens 1,5miljoen mensen vertrokken ipv hier de boel helpen opbouwen die vervolgens werden vervangen door importculturen die zand in de motor strooiden en strooien) heeft Nederland de grootste economische opbloei van haar complete geschiedenis meegemaakt. Als dát kan, kunnen we zeker corona aan. Wat wel nodig is, is een bevolking die daaraan wil werken. En dan bedoel ik werken in de zin van arbeid, niet in de zin van prinses-op-de-gekwetste-erwt verwende sneuneusjes die gewend zijn alles aangereikt te krijgen.
Covfefe
Hockeystick alert
Oh hey, er is iemand wakker
Het stoppen van het virus staat eigenlijk totaal los van de manier waarop Amerika en de EU geldproblemen sowieso al te lijf gaan. De ratings zijn eigenlijk maar een rare graadmeter. Met triple A goedkoop lenen zodat je het ene met het andere gat makkelijk kan dichten.
Is dat in Nederland anders dan?
@Lupuslupus | 01-08-20 | 20:54:
Hij zegt toch EU.
@miko | 01-08-20 | 20:55: Is de EU Nederland?
Ratingbureaus...
The Big Short wel eens gezien?
we kunnen ook de zieken en doden accepteren. dood hoort bij het leven en de aarde is alleen maar gebaat bij een goede schifting . maar nee.. laten we eerst de economie en de aarde(!) voorgoed kapot maken door vooral het ecologisch compleet onverantwoorde in leven houden van alle zieken, die de aarden enorm belasten. Dit volk is te dom om zelf te schijten, en krijgt dan ook precies de leiders die het verdient
Ho wacht eens even. Spreek voor jezelf!
Niet iedereen denkt als u.
Vanmiddag nog gekocht en er was nog heel veel op voorraad, Aarde ! 4 euro voor 40 liter.
ericv911 | 01-08-20 | 20:49 Ja, want de zieken, dat zijn degenen die tig keer per maand in het vliegtuig zitten voor zakenreisjes en die beslissingen nemen zoals biomassa en van het gas af welke allemaal ecologisch onverantwoord zijn.
Of nee, toch niet, die reisjes (die helemaal niet nodig zijn weten we nu met 4 maanden amper zakenreizen) en de beslissingen worden juist genomen door kerngezonde mensen die bevangen zijn door het virus van de eeuwige economische groei.
Eric. Geboortebeperking om mee te beginnen! Wat er nu bovenaan dood gaat komt er onder driedubbel bij.
.
Ik ben het met jou eens! Laat er maar eens flink wat mensen doodgaan. De meeste fitte 60+'ers overleven corona ook gewoon. De rest heeft pech of slechte genen. Of is gewoon te dik. Heb zelfrespect en zorg voor je lichaam, dan kan zo'n virus hoogstens wat schade aanbrengen, maar ga je niet dood.
@CalamityJane | 01-08-20 | 21:16:
Precies en vooral in Afrika, daar fokken ze als konijnen en komen met grote getale hierheen.
Timide aso. Gaat uwen gang!
@CalamityJane | 01-08-20 | 21:29: waarmee? Doodgaan? Was het niet van plan. Maar je hebt maar beperkte invloed op je eigen sterven. Één ding wat je kan doen is in ieder geval zorgen dat je niet te dik bent. Gewoon een gezonde regelmatige levensstijl hanteren, goed eten, goed slapen. Doe niet te moeilijk. Stress is een killer, veel erger dan corona.
@Timide_Aso | 01-08-20 | 22:11: klopt!
De Verenigde Staten zijn een derde wereld land waar een aantal superslimme bedrijven (nog) gevestigd zijn. Hun staatsschuld is alleen houdbaar, omdat ze de rest van de wereld in een kapitalistische wurggreep houden. We hebben de vorige crisis opgelost door geld nog goedkoper te maken en nog meer schulden aan te gaan. Er is geen andere optie dan hun economie draaiende te houden; desnoods met geleend geld. Anders nemen de Chinezen alles over; en hun systeem is nog zieker dan het op uitbuiting gebaseerde Amerikaanse kapitalisme.
Totale omvang en kracht van de usa is vele malen groter als jij schetst. Hun begrotingstekort gaat nu richting 130%, dat is relatief gezien helemaal niet zo veel. Schrijf usa niet af, maar ze hebben een aantal zaken zeker niet op orde - dat wel
@Bill Cosby | 01-08-20 | 21:34:
@Bill Cosby | 01-08-20 | 21:34: Wat denk je wat er gebeurt als Biden de verkiezingen wint? Komt het dan goed denk je? Of is hij bij de voordeur van The White House al vergeten wat hij daar kwam doen?
@Pinkel | 01-08-20 | 21:53: Ergo: linksom of rechtsom, de parallel welke Feynman probeert te trekken met de VS gaat hartstikke mank.
Excuses voor de vorige lege post - was mijn eerste.
@Bill Cosby | 01-08-20 | 21:34:
Het land is technisch al failliet, omdat China haar "I-owe-u"-Dollars van de VS al hebben omgezet in grondse rijkdommen in Afrika.
De Chinezen hebben geen vertrouwen in de dollar, terecht.
Het is dat olie nog in dollars verhandelt wordt, anders wilde geen enkele buitenlandse natie het waardeloze waardepapier van de Amerikanen nog hebben.
Vergeet niet dat iemand dat geld ook weer uitleent en dat niet voor niets doet. Sterker nog: er wordt zoveel geld in de rondte uitgeleend dat het best eens zou kunnen zijn dat er netto veel minder schuld is dan alle schulden bij elkaar opgeteld: wie heeft nu schuld bij wie?
We kunnen ook gewoon een keer de zieken en doden accepteren. Doen we met griep ook al decennia.
Griep is niet zo besmettelijk en zorgt niet voor bloedingen
@Papa Jones | 01-08-20 | 20:51: Zolang u zelf naar de sportschool (of all places) gaat valt het allemaal best mee.
Geef mij eens een link waar corona dat wel doet?
@Lupuslupus | 01-08-20 | 20:58:
Ik kijk elke dag naar het corona dashboard en maak een afweging.
Maar het klopt, op dit moment valt het mee.
Ik heb ook gewoon verjaardag gevierd met 10 familieleden.
In de tuin, dat dan weer wel.
@Papa Jones | 01-08-20 | 20:51: griep mondt bij de zwakkere doelgroep vaak uit in een longontsteking die uiteindelijk tot verstikkingsdood leidt. Heb zo letterlijk mijn vader voor mijn neus zien sterven, omdat hikj 12 uur daarvoor al aan had gegeven onder geen beding geintubeerd te willen worden. De extra zuurstof via de neus is toen uitgezet en een flinke dosis morfine heeft ervoor gezorgd dat hij is overleden. De arts heeft niet griep met onderliggend leiden als oorzaak genoteerd...
@Quantum Suicide | 01-08-20 | 21:12:
Ja, griep kan dodelijk zijn voor ouderen. Maar Corona richt nog meer schade aan.
@Quantum Suicide | 01-08-20 | 21:12:
Leiden?
@Het_Genie | 01-08-20 | 21:27: jaja iedereen maakt wel eens een domme fout. Sterker nog, ik raak door de eindeloze taalfouten die ik de hele dag lees er zelfs mee besmet. Begin bij elke d of t al te tweifelen. ;)
@Papa Jones | 01-08-20 | 21:21: nog meer schade dan dodelijk?
We gaan eraan. Ik als laatst.
9 Levens zeker?
@Mr_Natural | 01-08-20 | 20:49: Maar natuurlijk, dat zegt zijn naam toch al? lol
Wat zijn die financieel onderlegde reaguurders trouwens stil die in 2017 zeker wisten dat crypto niks was, en dat Bitcoin naar nul zou gaan.
Vorige maand nog gekocht maar nu zet ik de boel ff on hold. Mij te duur nu.
Geen woord aan gelogen, we zitten in een bepalende fase die ons leven en die van onze nakomelingen nog lang zal heugen
Welke nakomelingen? Ik ben een keurige millennial!
Het is heel simpel. We willen niet. Dus we doen niet.
De wal keert het schip.
Het enige sprankje hoop: Een oorlog met China.
Als ik Trump was zou ik het terugbetalen van de schuld die de VS bij China heeft opschorten tot er een vaccin in roulatie is. En dat geld gebruiken om de Amerikanen en de Amerikaanse economie er weer bovenop te helpen.
Dat zal ze leren! Die k*dt-commies met hun biologische oorlogsvoering...
@Aristotalloss | 02-08-20 | 11:45: Dit is het Chinese jaar van de 'rat'.
Nou! We zien nu wat dat betekent... Wat een rattenstreek van die commies!
@Feynman
Het is helemaal niet de bedoeling dat we het "Gotten".
De financiële crisis was nog niet heftig genoeg, we moeten collectief zo ver mogelijk naar het randje van de afgrond.
De eerste keer dat Feynman afsluit met moraal en vinger. En tja, we zullen rockbottom wel eens bereiken,.. tot die tijd; Wake me when the ribs are done.
REAGEER OOK