FOTO's. Wilders bezoekt Órban
Strijdersdyade
Ja, weet je. "Europa's ziel ligt in Oost-Europa" lazen we ooit in de Volkskrant, dus dan zal het wel zo zijn. En het klopt misschien niet altijd wat Wilders en Orbán zeggen, maar het is wel waar. Hoe het met de persvrijheid en LGBT-rechten gaat in Hongarije weten eigenlijk niet. Hoe het met demografie, criminaliteit en straatbeeld gaat in Nederland weten we ook niet. En wat we belangrijker vinden weten we eigenlijk ook niet.
Reaguursels
InloggenSlap hoor dat jullie anti fatwa wegjorissen
, zijn lekkere scherpe meningen horen hier juist thuis !
@geenhakbar | 01-08-20 | 08:20: scherpe meningen ? .. toch eerder een repeterende plaat gefrustreerd gescheld en getier
geen inhoud ..
@geenhakbar | 01-08-20 | 08:20: Een potje schelden is tegenwoordig al een scherpe mening? De lat ligt wel laag hoor.
@justinianus | 01-08-20 | 09:16:
Dat je de inhoud niet ziet ... of wilt zien betekend nog niet dat het er niet is .
@Modi | 01-08-20 | 10:54: Is dan wel goed verstopt, die inhoud.
Nou ik heb het boekje "Kuifje in Afrika" ondanks alle processen nog gewoon in de boekhandel te koop!
@Kuifje-naar-Brussel | 01-08-20 | 11:09:
Probeer eens een andere bril .
@Modi | 01-08-20 | 10:54: betekend (.)
kom even zeg ..
@miss error | 01-08-20 | 11:48: Ik scheld nooit. Lees ook eens de huisregels, daarin staat duidelijk beschreven wat mag en wat niet mag.
Ah joh wind je toch niet zo op. Niet iedereen is communist. Je ziet ze overal de laatste tijd. Misschien even een pilletje slikken om rustig te worden, kameraad?
Je hebt je wens gekregen! P.S. we leven in interessante tijden...
@LiniaalRectaal | 01-08-20 | 00:26: Dat is zeker waar.
@Kuifje-naar-Brussel | 01-08-20 | 01:35:
Wees er maar trots op, Kuif. Je drukt nogal een stempel op GS. Je bent een echte professional. Wat is de prognose voor de gastheer?
@LiniaalRectaal | 01-08-20 | 02:03: GS verbreekt dit jaar alle records.
En eh, de verwachte adoratie van een autocraat die schijt heeft aan de democratie, aan de persvrijheid een de Trias politica. Toch grappig om te lezen hoe ontzettend weinig men op heeft met de eigen rechten en vrijheden en bereid is om zich over te geven aan een corrupte rattenvanger van Hamelen. Niet altijd erg lachen als dezelfde mensen de volgende dag staan te klagen over de NPO. Of ons "kartel". Hahahaha hahahahahahaha.
Sukkels....
Wat vind je dan zo geweldig aan een democratie ?
@Modi | 01-08-20 | 00:10: Het minst slechte politieke systeem.
"een autocraat die schijt heeft aan de democratie, aan de persvrijheid een de Trias politica". Eh, bedoel je Rutte, Ollongren of Grapperhaus? Of alle drie?
@Kuifje-naar-Brussel | 01-08-20 | 01:54:
Mwa .. ik noem het de meest misbruikte systeem .
@modi
Ach die twee sluiten elkaar niet uit he
Ik weet het. Wij zitten met een constitutionele monarchie ver van een democratie af. We mogen ons eigen staatshoofd niet kiezen. In Hongarije wel.
tsja Geert. Als je wil weten waar jouw EU geld naartoe gaat, dan had je even naar de privé projecten kunnen kijken van je nieuwe vriend Victor
Maar wij Nederlanders geen stuiver,alleen betalen!
Viktor is blijkbaar niet bekend met hoe Geert denkt over geld naar Brussel sturen, wat doorgesluisd wordt naar Hongarije.
Eindelijk een beetje onder het normale volk Geert!
Het NOS-frame werkt zo te lezen
Zo schudt Greet toch nooit dat fascistische imago van zich af? Raar.
Is Orbán niet gewoon democratisch gekozen?
@Trumme | 31-07-20 | 20:16: Weet je wie ook ooit democratisch gekozen is.
Angela Merkel.
@Bigi Bana Boy | 31-07-20 | 20:28:
Rutte .
@Bigi Bana Boy | 31-07-20 | 20:28: Erdogan.
Budapest is ook echt een heel mooie stad om te bezoeken, beveel het graag bij iedereen van harte aan! Vriendelijke stad.
Greet kan ook even op de koffie bij Salvini, daarna pivo zuipen met Duda. Kurz neemt apfelstrudel mee, heerlijk zo’n divers continenten.
Ik mag die Orban wel. De pers hier en de EU meelopers zijn kritisch op hem. Dat is meestal een goed teken.
Sta ik volledig achter.
Hoe harder de commie EU buklaven kermen en jenken, hoe meer ik weet dat deze man gelijk heeft.
Precies daarom .
Daarom ben ik ook wel een fan van Trump .
Onder de reaguurders die normaal redelijk eensgezind zijn vwb Wilders zie je een polarisatie ontstaan door dit soort acties. Ikzelf ben hier niet blij mee. Geert doe dit nou gewoon niet. Het is spelen met Oost-Europese sentimenten die keihard in je gezicht ontploffen. Stoppen hiermee. Please!
Waarom stoppen? Geef eens 2 redenen. Denk dat polarisatie juist ontstaat door niet te praten. Kijk eens naar nlse politiek situatie. Weldenkend deel nl al jaren buiten spel ten faveure van deel nl dat liever ideologisch bezig is.
Ik vind dat @Tiscali hier een heel goed punt heeft. Orban mag dan misschien mijn steun hebben met betrekking tot zijn houding naar Brussel, Oost-Europa is een kruitvat met een geschiedenis en een lading die wij niet goed begrijpen. Daar zou eens wat extra aandacht in school naar toe moeten ipv dat eeuwige gemierenneuk over de slavernij. Het leed dat daar heeft plaatsgehad dankzij de Turken, Duitsers en Soviets is onbeschrijvelijk.
@Panos88 | 31-07-20 | 18:00: Orban wil wel de lusten, maar niet de lasten uit Brussel. Waarom heeft dat jouw steun?
@nietzomoeilijk | 31-07-20 | 18:08: Orban trapt in ieder geval dat stuk stront van een Soros zijn land uit. Daardoor veel minder MSM beinvloeding en agitatoren die het Cojonasprookje levend houden.
@Norman N. Warden | 31-07-20 | 18:47: Nadat hij eerst met een beurs van Soros in Londen had gestudeerd.
@nietzomoeilijk | 31-07-20 | 18:08: doet hij toch slim, gewoon omdat het kan. De rest doet het ook. Behalve de landen die het meest netto betalen.
Vandaar moet je pvv stemmen. Gewoon kappen met die kut EU.
@Norman N. Warden | 31-07-20 | 18:47: goed gezien.
Zijn vrouw is Hongaars
@DokterandersX | 31-07-20 | 19:26: Daar ga je al.
@Norman N. Warden | 31-07-20 | 18:47: Voortschrijdend inzicht heet dat. Normale mensen gaan naarmate de leeftijd vordert inzien dat links 1 grote leugen is.
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 18:49:
Soros zelf heeft gestudeerd aan de London School of Economics en heeft het land dat hem belangeloos heeft opgenomen en bijgestaan (de UK) verraden door in essentie woekerij door valutaspeculatie van een ongekende omvang, doorgevoerd zonder gehinderd te worden door waarneembare moraliteit of ethiek. Zie de "Encyclopedia Judaica" voor details.
@nietzomoeilijk | 31-07-20 | 18:08: Rutte c.s. willen wel de lasten, maar niet de lusten uit Brussel. Wie is er verstandiger?
Ik weet hoe Erdogan ons vriendje weer wordt, gooi alle turken in 'opvoedingskampen'. Lukt China ook en kijk Erdogan eens glimmen naast Xi Ping dus waarom ons niet? Maar wat China uitvreet schijnt veel minder erg te zijn dan wat Polen, Hongarije en vooral Israel uitvreten.
China stelt dat er een koppeling moet zijn tussen "jezelf nuttig maken" en "toegang hebben tot basisvoorzieningen (zoals voedsel, kleding, behuizing)". Als gebrekkige taalbeheersing en veel te grote families integratie in de productie/consumptieketen in de weg staan, dan is een specifiek op die twee aspecten gerichte aanpak toch allerminst verrassend en goed te verdedigen bovendien.
Hongarije en Polen zouden minimaal als EU leden geschorst moeten worden. De bevolking daar moet zelf maar weten wat voor leiders ze kiezen, maar hun beleid is EU onwaardig.
Nee referenda negeren, schijt hebben aan verdragen (Dublin, Maastricht, Stabiliteitspakt en we kunnen echt wel een tijdje doorgaan) en afscpraken als het zo uitkomt dat is pas een EU om trots op te zijn.
Dat maak jij als onderdanige EU buklaaf wel even uit.
Houzee kameraad!
Persbreidel, bemoeien met de rechtsgang en het aannemen van anti-heaumeaux wetten gaat tegen alles in waar wij voor zouden moeten staan. Dat heeft zelfs nog niet eens iets met de EU te maken. Iedereen in dit land zou daar tegen moeten zijn. Klaar. Zo werkt democratie niet. Ik begrijp niet dat jullie potentaten als Orban, Putin, Erdogan, Bolsenaro en Kaczynski goed praten.
@Bigi Bana Boy | 31-07-20 | 18:41: Nee, hoe democratie wel werkt: antigrondwettelijke mondkapverplichting opdringen d.m.v. ongekozen veiligheidsregio's. Absurde 1.5m regelgeving met navenante boete's. ME die weerlozen ouderen in elkaar ramt tijdens een vreedzame demonstratie in Den Haag. Voordat je een oordeel over andere klanden hebt moet je je eerst eens verdiepen in je eigen smerige Cabal-pedoland.
@Norman N. Warden | 31-07-20 | 18:50: Cabal-pedoland. En dan wil je dat iemand je serieus neemt, wappie?
@Bigi Bana Boy | 31-07-20 | 18:53: Neem gerust de blauwe pil en slaap lekker verder. We praten over 5 jaar weer verder.
@Norman N. Warden | 31-07-20 | 19:51: Gelukkig ben jij wel woke. Bel je mij ff als de Cabal gevallen is? Niet over 5G natuurlijk hè? Maar dat hoef ik hou niet uit te leggen.
@Norman N. Warden | 31-07-20 | 19:51: communisten slapen na de blauwe pil gewoon verder. Dit soort lui moet je gewoon hun stemrecht afpakken. Dit soort types zijn te debiel om zelf te beseffen dat ze graag in n korea leven.
Persbreidel, je met rechtspraak bemoeien, antiheaumeaux wetgeving invoeren, nee die Orban is echt een goeie gast.
klopt. Beste optie Nexit
Nee dan de NL regering die slim Urgenda voor haar karretje spant, dta is geweldig en natuurlijk welgezinde pers subsidieren.
@bijna_raak | 31-07-20 | 17:28: Appels en peren
Geert bij Orban, oei oei oei extreemrechts foei foei foei.
Rutte bij Macron, weer 500 miljard weg.
Rutte bij Merkel, weer 500.000 kanslozen die in NL gratiesgeld graties huis krijgen. Hoera hoera hoera.
Ach hij laat alleen mensen doodgaan in ziekenhuizen...... Geweldige president idd.
Rutte gebruikt daar verzorgingshuizen voor echt veel humaner.
Wie? Trotte?
Ik kreeg net een beetje vertrouwen in Geertje, weet niet of dit nu wel zo'n goede zet is, om de eerste de beste dictator een goede politicus te noemen
Dictator?
Ik vind macron een dictator die 4000 gele hesjes liet verwonden, oa door met rubber kogels hun ogen uit de kop te schieten met scherp.
Ga je daar eens druk over maken.
Dictators vind je in West-Europa en bij de EU.
Iemand zich wel eens afgevraagd hoe lang Orban het kritisch-rebelse en onafhankelijke Geenstijl zou tolereren als het in zijn land zou bestaan?
Goeie vraag. De rest is inderdaad monddood gemaakt in dit land.
Volgens mij draai jij het verhaal een beetje on...
Ik stelde die vraag hier onder ook. GS zou er in Hongarije- maar ook in Rusland- snel aangaan. En Van Rossem zou per ongeluk van een balkon vallen.
Ach, die idioten hier vinden alles mooi zolang het maar “tegen” iets is. Er is geen enkele logica en consistentie in te ontdekken anders dan “I-j bun der teen”. Overal tegen en voor iedere potentaat zijn. Putin, Trump, Orban allemaal mooi. De denkwereld van domrechts.
Hopelijk gaat Geert Wilders ons land eindelijk eens redden.
Met de filosofie van Orban.. Hahaha
@Ziener-2 | 31-07-20 | 16:55: Nee ongebreidelde immigratie daar wordt een land veel beter van. Wat is onze cultuur toch vreselijk verrijkt.
@bijna_raak | 31-07-20 | 17:31: Ja heerlijk he. Ik ben zo blij dat we ons de tandjes mogen betalen voor al dat prachtige.
@anti-fatwa | 31-07-20 | 17:39: Jij had toch een uitkering?
@anti-fatwa | 31-07-20 | 19:18: Ik snap dat ik een gevoelig punt aankaart.
Mooi plaatje wel, daar hoef je ook wat minder de booslims te vrezen. Echt vakantie dus
Ook heerlijk als je daar geen werk hebt.
Hongarije is een heerlijk land en laten we niet vergeten dat wat een land is, niet door de politieke leiders en de koers bepaald wordt maar hoofdzakelijk door haar cultuur en bevolking.
Die Orban inmiddels massaal haten.
@Ziener-2 | 31-07-20 | 16:57:
Ze hebben liiever moslims?
@anti-fatwa | 31-07-20 | 17:09: jammer eigenlijk dat er geen redelijk recht meer is. Conservatisme in de politiek wordt direct weer gekoppeld aan homohaat en verminderde persvrijheid. Links is juist alles tegenovergesteld plus massa immigratie. Kan er niet gewoon boerenverstandpolitiek gevoerd worden? Nergens in Europa zie je dat namelijk. Wellicht Denemarken en Oostenrijk, maar ook die trappen niet op de rem als het echt moet.
Oost Europa is slechts Lebensraum.
Net terug uit Hongarije. Fantastisch land, aardige mensen en goede wegen. Veel mogelijk geworden met Europees geld de laatste jaren maar dat gun je deze mensen van harte. 20 jaar geleden reed alleen de burgemeester nog in een auto, de boer met paard en wagen en de rest mocht achterop als ze naar Het ziekenhuis moesten, 60 kilometer verderop.
Victor Orban heeft hier niets aan bijgedragen en de bevolking weet dit. Het is een dictator van een land met 10 miljoen inwoners. De burgemeester van Parijs heeft nog meer in de pap te brokkelen. Die gast moet snel wegwezen en de Hongaren hebben recht op een eerlijke democratie. Victor Orban is terecht bang dat hij zijn positie verliest.
20 jaar geleden reed iedereen daar nog Trabant... kan ik je uit eigen ervaring vertellen en kon je door de uitlaatgassen in Budapest soms niet eens de overkant van de straat zien. Dat is nu gelukkig wel verbeterd ook al heeft Orban dan ook hier helemaal niets aan bijgedragen. Trieste fotootjes van Geert, dat moet je niet willen.
DE bevolking stemt in drommen op Orban, net als in NL drommen op Rutte stemmen dat die geen moer bijdraagt aan de welvaart hier doet er ook niet toe. Wel die in Fr, It en godbeteret Dld we krijgen 2 miljard korting en 3 miljard minder uit Coronafonds dat doet Orban toch iets beter.
In Budapest reed je inderdaad Trabant en werd Russisch verplicht gesproken. Buiten Budapest kon je de Trabant wel vergeten. Het Russisch was daar nog wel verplichte kost. Ik begrijp ook niet zo goed wat Geert daar te zoeken heeft. Iets met de vijand van mijn vijand ofzo gok ik maar....
Wat een bullshit! 20 jaar geleden reden er normale auto’s. Met zo hier en daar een trabant, omdat het kon. Niet omdat het moest! Kwam er toen regelmatig als beginnende wintersporter! Mooie tijd! 👌🏼
@bijna_raak | 31-07-20 | 16:56:
Klopt als een bus. De EU heeft flink geinvesteerd in Hongarije en wil daar een marionet hebben. Democratisch zal t hier en daar nooit worden.
@UnderCovert | 31-07-20 | 16:58:
Vooruit, 30 jaar geleden.
@UnderCovert | 31-07-20 | 16:58: Dan zal het 25 jaar geleden zijn geweest, ik wist trouwens niet dat er in Budapest mogelijkheden zijn om daar 's winters te skiën ben daar dan ook alleen maar in de zomertijd een paar keer geweest.
Leuk man. "En het klopt misschien niet altijd wat Wilders en Orbán zeggen, maar het is wel waar." Daarom ben ik GS aanhanger.
Bevalt dat een beetje aan de trekhaak van Pritt?
@bijna_raak | 31-07-20 | 16:57: Ja joh
Bah. Dat hele oostblok is net zo homo en vrouw onvriendelijk als die mensen van een bepaalde religie. Hypocriet
Ja, is ook mijn ervaring.
Maar ze houden wel de Islam daar tegen; dat is dikke winst!!
Al die pro-homo onzin hier in Nederland werkt niet bepaald bevordelijk voor onze cultuur. Natuurlijk moet je homo’s niet discrimineren, maar je hoeft het ook niet te vieren als je het min vraagt.
Ik wilde mijn heterovlag ophangen, totdat ik jouw bericht las.
@Portnoy | 31-07-20 | 16:12: Hang gewoon de Nederlandse vlag maar op, lekker nationalistisch!
Doordat wij ook tolerant zijn tegenover intoleranten, gaan wij ten onder.
Orban die gek die ons geld wil Geertje Wilders raakt weer eens wat van zijn geloofwaardigheid kwijt
Ons geld gaat toch wel naar de EU, tenzij er een hoop schapen eindelijk eens wakker worden. Dat geld gun ik dan liever de Oostbloklanden. Niet de polen die hebben onze UWV al.
Als hongarije geen geld meer uit Brussel krijgt is de "ziel" heel gauw weg.
Ik wou dat wij los van Brussel waren...
Geert Wilders en de PVV zijn de enige die Nederland nog kunnen redden.
#StemPVV
Lol
Bent u cabaretier?
@IJsbrekert | 31-07-20 | 16:18: Wellicht niet maar dit zinnetje zegt meer over het redden van het land dan wat ik dagelijks lees van de heersende partijen en de msm.
Geert bashen wordt kritiekloos opgevolgd door alle coalitieschapen.., zucht. Had Rutte maar een hoger Orban gehalte ( lees: ballen), dan hadden misschien nog wel geld overgehouden van ‘deal’ met de EU. En hadden we ook niet zoveel problemen met crimikanen....
Dan was GS al lang uit de lucht.
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 16:28: da's ook waar
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 16:28:
Dan moet je ergens anders spammen .
@Modi | 31-07-20 | 23:56: Maar niet in Hongarije:-)
Ik vraag me af of Orban op de hoogte is van Wilders' rechtlijnige positie tegen het steunfonds.
Heus, je kunt op bezoek gaan bij mensen waarvan je van mening verschilt. Probeer het eens.
Zolang de ander maar luisteren wil. En precies dat mis ik bij BLM activisten. Die zenden alleen maar en als jouw mening hun niet bevalt ben je per definitie een racist. Zo eenzijdig en vooral zo slap. Daarom nul respect.
@MisterMr | 31-07-20 | 15:35: lekker on topic
Dan is Erdogan een handje geven en bejubelen minder erg. Natuurlijk voor heel 66, gl en de pvda, want dit is een nazi en de premier ook door besmettingfactor 100.
Dat dacht ik nou ook. De volgende keer gaat hij met Kim Jong Un op de foto. Als hij zo zieltjes wil winnen. Maar ja, misschien is dat naast Israel waar hij nog op vakantie wil zonder gelijk door zijn kop geschoten te worden.
Twee rotkoppen bij elkaar.
Knap hoor, zo nietszeggend schelden. U heeft netjes uw school af gemaakt?
@Normpje | 31-07-20 | 15:32: Haha, ja goed he? Waarom zou die dat nou doen? Die Orban is het scum van de EU een soort Mussolini anno 2020. Wat wint die Geertje daar nou bij? Dat mensen hem toch uit gaan kotsen? Dan ben je een lullo.
@Tishetnetnie | 31-07-20 | 15:46: En dat doet D66GLVVDCDA op dit moment niet? Ze droegen hem zeker op handen voor dit moment.
Waarom geeft Geert een tweetalig bericht uit? Zou hij buiten Nederland ook zieltjes willen winnen voor de PVV? Of misschien is het om bondgenoten in het buitenland van zijn doen en laten op de hoogte te houden.
Van wie krijgt Geert geld?
Wilders is erg populair in conservatieve kringen in zowel de VS als in Europa. Daarom zit de islamitische wereld zo achter hem aan. Zijn ideaal is groter dan alleen Nederland
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 15:27: Van Soros. Via Orban. En van Israël natuurlijk, via de Mossad. Dat je dat niet weet.....
@piloot47 | 31-07-20 | 18:33: Gretta Duisenberg en Groenlinks zijn je zeer dankbaar voor dit antwoordt.
Geert zou zich niet moeten laten gebruiken door idioten als Orban.
Die Orban dient op geen enkele wijze het belang van de PVV buiten dan duidelijk te maken dat het lidmaatschap van Hongarije een duidelijk argument is voor Nexit.
Orban is geen idioot , doet veel voor zijn land . En komt op voor zijn land .
Wilders laat zich door helemaal niemand gebruiken. Hij weet precies wie Orbán is en wat zijn doelstellingen zijn. En dat is andersom net zo, Orbán weet ook heel goed wie Wilders is.
@elevator | 31-07-20 | 15:27:Kim Jong-un ook.
@elevator | 31-07-20 | 15:27: Ja ja, het monddood maken van de media en het afbreken van de rechtstaat zijn prima voor het land. Moeten wij hier ook willen. Toch?
Orbán dient Hongarije.
@nietzomoeilijk | 31-07-20 | 15:36: nee het enigste wat Kim Jong Un voor elkaar krijgt is zichzelf volvreten en de bevolking van Noord Korea laten verhongeren, noem ik niet echt voor je eigen land opkomen.
@ArthurMorgan1899 | 31-07-20 | 16:47: Orban doet niet veel anders. Zijn (economische) politiek is een marxistische die het land (en daarmee de bevolking) helemaal naar de klote helpt. Het enige dat dat land nog een beetje op de been houdt, is EU subsidie. Ik heb geen moeite met zijn anti islamitische retoriek of met een hek om het land, maar daar is ook alles mee gezegd. Voor de rest is die man een ramp voor dat land. Ik hoor graag hoe jij vindt dat hij voor zijn land opkomt...?
@devil13 | 31-07-20 | 16:28: En Rutte Brussel
@IJsbrekert | 31-07-20 | 16:10: Dat zouden ze hier in Nederland moeten doen. Op dit moment functioneren beide niet naar behoren.
Oh dear. Nu is het effe wachten op de vingerwapperende moralistisch/calvinistische media outlets zoals oa de VK/NRC/Trouw/AD en de NPO.
En van hen die moeite hebben met een kamerlid dat maar niet uitgetierd raakt over de bakken belastinggeld dat naar financieel achterlijke landen als Hongarije gaat, maar wel koketteert met zo'n handophouder.
Maar die Orban deugt niet. Snap niet dat Geert met zo'n misbaksel op de foto gaat.
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 15:14: Precies. Ik ben stevig op de immigratiepolitiek, tegen islamisering en deel nog zo wat van die punten met Wilders (of het nou om omroepsubsidies gaat of milieuwaanzin) maar Orban is een gevaarlijke gek. Dat weet Wilders ook.
Ik ken het land niet. Ik woon er niet, heb er nooit gewoond en ken dus de nuances en gevoelens daar niet. En de opmerking een paar keer op bezoek geweest telt niet in mijn ogen dus onthoud ik mij wijselijk van vingerwapperen. Zouden meer mensen moeten doen.
@Basil Fawlty | 31-07-20 | 15:20: Beetje makkelijk, als het om Erdogan gaat, ben je niet te houden.
@nietzomoeilijk | 31-07-20 | 15:18:
Wat is er dan gevaarlijk en gek aan Orbán?
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 15:28:
Erdogan is een actief deel van de Nederlandse samenleving. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het is gewoon een feit. Erdogan en Turkije zijn onderdeel van de Nederlandse samenleving.
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 15:28:
Ik wist dat die zou komen. Ik heb een mening over Erdo omdat ik tot 10 jaar geleden 12 jaar half in Istanbul heb gewoond, nog steeds een appartement heb daar (jaja de belastingdienst in Nederland weet het) en getrouwd ben met een van geboorte Istanbul/Turkse (en al lang trots Nederlands). Maw te gemakkelijk Kuifje en goedkoop vals. Weet je zelf ook wel. Dus probeer het nog een keer.
@GeenHeil | 31-07-20 | 15:31: Daar moet ik niks van hebben. Maar Orban is ook een autocraat die weinig van tegenspraak en inspraak moet hebben. Zelfde laken een pak.
@GeenHeil | 31-07-20 | 15:29: Hij duldt geen enkele tegenspraak, respecteert vrijheid van meningsuiting niet, respecteert geen homorechten, sluit journalisten die hem niet welgevallen op. Een dwarsdoorsnede, for starters.
@Basil Fawlty | 31-07-20 | 15:36: Qua Erdogan geef ik je groot gelijk. Maar waarom zou ik niet over Orban en Hongarije mogen oordelen? Ben er iets van 10 keer geweest, was betrokken bij een groot project dat uiteindelijk slecht afliep, omdat een aantal Hongaarse betrokkenen de boel geflest had. Sindsdien volg ik redelijk goed wat er in dat land gebeurt, en heb ik ook een uitgesproken oordeel over Orban. Dat is een Erdogan in de dop, met als belangrijkste verschil dat hij niet streng Islamitisch is. Ik moet niets van dit soort autocraten hebben, en de EU moet deze dictator veel harder aanpakken. Wat mij betreft mieteren ze dit soort landen uit de EU.
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 15:45:
Mijn beste. Jij hapt op mijn opmerking. Maar 10 keer op bezoek en anecdotisch bewijs kan ik niks mee. Dus omdat jij een slechte ervaring hebt zijn alle Hongaren slecht? Orban mag dan een boef zijn maar ik kan daar niet over oordelen en de Nederlandse pers, en daar ging mijn opmerking over, al helemaal niet. Want volgens de Nederlandse pers: Orban is rechts en Wilders bezoekt hem dus a pari fout, maakt niet uit wat voor gedachten, nuances, het is fout in de ogen van de zichzelf moralistisch benoemde verheven deugpers. En daar heb ik het over.
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 15:38: ja zoiets als D66 die willen ook geen tegenspraak en schaffen het referendum af.
@Basil Fawlty | 31-07-20 | 15:54: Ik baseer me heus niet alleen op de Nederlandse pers, kom op zeg. En mijn 'anekdotisch' bewijs steunt ook op verhalen en verklaringen van Duitse en Franse zakenpartners, die dezelfde ervaringen hadden als ik. Overigens is de Nederlandse pers ook redelijk kritisch op Erdogan, als ik jouw lijn van redeneren moet volgen, dan zou dat ook onterecht zijn.
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 16:20:
Ik moet mezelf trouwens corrigeren hoorde ik zojuist. Ben 8 jaar geleden voor het laatst in Istanbul geweest. Waarvan akte dus.
Maar je probeert de boel weer af te leiden van de kern zoals je zo vaak doet als het moeilijk wordt. We hebben het over Hongarije en niet Turkije. "Keep your eye on the ball mate." Orban was voor de Nederlands pers vanaf minuut 1 fout want rechts en anti EU en dan heb je ook nog eens Wilders die getrouwd is met een Hongaarse dus "gefundenes Fressen."
Waar het mij om gaat is niet eens jou of je zakenpartners' anekdotisch bewijs maar om het feit dat de Nederlandse pers a pari negatief tegenover hem staat zonder de boel echt te onderzoeken want wederom. Orban, anti EU dus fout.
Laat ik het zo zeggen. Toen bijvoorbeeld de NRC nog echt goed was, jaren '90 dan hadden ze een journalist naar Budapest gestuurd en met mensen: links, rechts, intellectueel, boer, arbeider etc. etc. gesproken en had je een fantastisch gebalanceerd artikel gekregen.
Nu is het standaard fout zonder zich goed te informeren en daar zit mijn irritatie. Maar dat is waarschijnlijk de rot in de hedendaagse media. De meeste artikelen worden vooringenomen gemaakt. Maw men is op zoek naar de bevestiging van hun vooroordeel. Jammer en geeft in mijn ogen de vervlakking en debilisering aan van het huidige media landschap.
Wilders is goed in publiciteit krijgen. Negatieve aandacht is voor hem de beste aandacht. En waar is hij welkom, behalve bij rechtse leiders? Ik heb voorlopig liever een type Orban of Trump dan de oplichters die nu NL naar de gallemiezen helpen.
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 16:20: Redelijk kritisch op Erdogan maar Orban is een echte schurk....... Het is goed met je.
@Basil Fawlty | 31-07-20 | 16:37: Orban maakt kritische media onschadelijk en bemoeit zich persoonlijk met de benoeming van rechters. Dat lijkt me een no go in een democratische rechtsstaat. Misschien dat dit Jan Modaal in Hongarije weinig kan schelen, zoals het Ali Modaal in Turkije blijkbaar ook weinig kan schelen wat Erdogan allemaal uitvreet. Maar die Hongaarse Jan Modaal lijkt me niet de maatstaf.
En wat vervlakking en debilisering van het medialandschap betreft, qua NRC heb je zeker een punt. Maar NRC is niet de enige krant (in Nederland). Er zijn ook andere kranten en nieuws-sites. Keuze genoeg om je goed te laten informeren.
@bijna_raak | 31-07-20 | 17:00: Ze deugen allebei niet.
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 18:41:
Oh FFS Kuifje. Je weet precies wat ik bedoel. En de Hongaarse Jan Modaal is de maatstaf vandaar ook de naam Modaal. Jij en ik zijn niet de maatstaven of je het leuk vindt of niet.
En ik haalde de NRC aan als voorbeeld vandaar ook het woord "bijvoorbeeld" ik had net zo goed kunnen zeggen Volkskrant of Telegraaf. Je weet precies wat ik bedoel. Kom op Kuifje wel effe scherp blijven en niet ontwijkende nikszeggende debat taktiek nummer zoveel proberen. Leuk dat het lukt bij je klanten maar bij mij kom je daar niet ver mee. Het gaat om de algemene vervlakking en overtype journalistiek en dat is helaas niet zo vreemd als 80% van de geschreven MSM media in Nederland in handen is van 2 Belgische bedrijven. Man man man. Dieptriest.
@Basil Fawlty | 31-07-20 | 19:09: Die discussie wil ik nog wel eens met je aan, over de rol en de kwaliteit van de media. Ik heb meerdere abonnementen, maar vind bijvoorbeeld het verschil in standpunten tussen Telegraaf en Volkskrant toch redelijk groot. Het is ook weer niet zo dat die kranten allemaal dezelfde opinies verkondigden. En zelfs binnen de linkse Volkskrant vind je een palet aan meningen. Max Pam is geen Bert Wagendorp. En Martin Sommer geen Loes Reijmer.
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 19:31:
Zijstraat van Hongarije discussie maar ok. ;-)
Max Pam en Sommer zijn uitzonderingen dat weet je zelf ook. Ik hoed mij altijd voor mensen (niet jij specifiek) die zeggen ja maar er is ook een tegengeluid in Trouw, Volkskrant, Parool en NRC Het probleem is oa de mottos van die kranten. Het komt neer op zgn onafhankelijk, objectief en betrouwbaar. Hell no. Ze zijn gewoon diep links en bevooroordeeld. Niks mis mee maar die kranten moeten niet vanuit hun ivoren deugtoren het tegenovergestelde beweren dat ze onafhankelijk en objectief zijn. Proest. Wat dat betreft is de Telegraaf eerlijker. De krant van wakker Nederland. Ik weet niet wat wakker is maar ze zeiken niet quasi intellectueel over "verdieping", "onafhankelijk", "betrouwbaar" en "objectief." terwijl ze dat niet zijn.
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 15:45: een land kan er niet uit gemieterd worden.
Alleen er zelf uit stappen.
Gelukkig leven wij in een heel democratisch land ook helemaal niet corrupt.kuch.
@Basil Fawlty | 31-07-20 | 19:53: Hongarije: mijn punt is toch wel duidelijk. Orban ontwricht de democratische rechtsstaat. Daar komen -zeker op termijn- problemen van. Een aantal bezwaren die jij -terecht- tegen Erdogan hebt, gelden ook voor Viktor O.
Kranten: Volkskrant maakt er toch geen geheim van dat het een linkse krant is. Ze streven objectieve verslaggeving na, maar in opiniestukken en analyses klinkt vaak een 'progressieve' mening door. Toch is er ruimte voor een afwijkend geluid. Ik noemde er twee, maar ook types als Kalshoven, Drayer, Hooghiemstra en Van Amerongen laten andere meningen horen.
Verschillende keren in Hongarije geweest, ook zakelijk. Corrupt en achterlijk land. In Boedapest veel kaalkopjes in het uitgaansleven. Agressieve en vervelende sfeer, geen aanrader. En die Orban deugt natuurlijk voor geen meter, een soort Hongaarse Erdogan. Zegt ook veel over Geert dat hij zich met dit soort types inlaat
Budapest was inderdaad unheimisch. Ik was er een paar jaar geleden. Veel zwervers bij de metrostations, bedelaars, vervuilde bejaarden etc.
Dan veel liever Praag of de Baltische staten.
Je bedoeld Amsterdam.
Het beeld wat jij schetst over Hongarije is niet wat ik heb gezien en ervaren.
Schoon land, heerlijk.
Veel Zwitsals?
"kaalkopjes in het uitgaansleven. Agressieve en vervelende sfeer" : Klinkt als willekeurige plek in oost europa. Roemenie is net zo'n sneue bedoening.
@geile pater | 31-07-20 | 15:25: Dus ? Veel zwitsals horen al jaren bij het meubilair op GS. Icoon zegt niet alles.
@Jeggeworist | 31-07-20 | 16:11: Daar ben ik nog nooit geweest.
@oldandwise | 31-07-20 | 15:09: Precies, Riga is een prachtige stad!
Wat zoekt u er als het zo corrupt is, of laat u uw nobele principes thuis als u zaken doet?
@bijna_raak | 31-07-20 | 17:02: Soms moet je door schade en schande wijs worden.
Vele keren naar Hongarije geweest,heerlijk land geen hoofddoekjes, mooie natuur, vriendelijke mensen en houden van Orban!
Steeds meer mensen emigreren naar Hongarije
Gisteravond ook nog een gewone mevrouw op fiets.
Zou het?
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 15:08: ik heb wel eens gehoord van een Nederlandse enclave ergens in Hongarije, naar mijn weten paar honderd tot 1000 Nederlanders woonachtig in Hongarije
@ArthurMorgan1899 | 31-07-20 | 16:51: Zou kunnen, daar ben ik niet goed van op de hoogte.
Twee mensen die niks van de islam moeten hebben. Wie zal tegen ze zijn?
Mensen die niks van dictatuur moeten hebben.
Orban maakt kritische journalisten het leven zuur
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 14:59: hè wat vervelend voor die journalisten....
Orban moet van een heleboel niets hebben. Democratie en vrijheid van meningsuiting bijvoorbeeld.
@Zoiets | 31-07-20 | 14:58: liever onder een dictatuur van Geert dan onder de islam. Verder nog iets?
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 14:59:
Daar zijn nóg kritische journalisten, in Nederland misschien nog 2 of 3
@Hét vrije woord | 31-07-20 | 15:05: In Nederland stikt het van de kritische journalisten, in Hongarije worden ze steevast ontslagen.
@Pierre Lebon | 31-07-20 | 15:01: Journalisten zijn de kanaries in de kolenmijn. Als hen het werken onmogelijk wordt gemaakt, dan gaat het de verkeerde kant op met een land.
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 15:08:
Ze doen hier hun werk ook niet. Vrijwillig. Of nou ja, anders worden ze gecancelled door Nieuwspoort, krijgen ze geen minister meer voor de microfoon, geen telefoontjes en appjes meer van de voorlichters. Of worden ze teruggefloten door Kommissar Rijxman, Gelauff, Klok et al.
@Stormageddon | 31-07-20 | 15:21: Wat een wappie-redenatie. Een kritische website als GS kan in Nederland, maar zou in Hongarije geen poot aan de grond krijgen.
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 15:30:
Origo.hu
Bestaat al 20 jaar. Was net als GS “kont tegen de krib”. De reden dat Fidesz nu aan de macht is: Origo.
Degenen die het in NL en in de EU voor het zeggen hebben.
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 15:30: Het wachten is tot de EU net als in China iedere bevoegdheid op het internet naar zich toe trekt.
In een rapport voor het EP
“Een Europese firewall/cloud/internet zou een digitaal ecosysteem in Europa kunnen laten opbloeien, gebaseerd op data en innovatie. Het zou concurrentie aanjagen en standaarden zetten, vergelijkbaar met wat er de afgelopen twintig jaar in China is gebeurd. De fundamenten van zo’n Europese cloud zijn democratische waarden, transparantie, concurrentie en databescherming.”
@bijna_raak | 31-07-20 | 17:16: Zie ik niet gebeuren.
Ze zijn noodzakelijk, in de hoop het tij te keren tegen de totale islamisering en ineenstorting van West-Europa.
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 18:42: ben je blind?
@Hoorneslaan | 01-08-20 | 00:49: Dat dacht ik niet.
Extreem rechtse pratende lul is die premier. Begrijp niet dat Greet daarmee geassocieerd wil worden... ow wacht.. Greet is zélf ook extreem rechts... maar dan weer niet een lul. Wel respect voor zijn gedrevenheid en wat hij opgeeft qua eigen vrijheid voor die van anderen.
Snap het ook niet. Belooft weinig goeds.
Overvecht toch, wat bazel je nu?
@Normpje | 31-07-20 | 15:00:
Dat ik Greet niet begrijp dat hij met zo'n persoon op de foto wil. Nationalistische extreem Christelijk persoon is die premier met nogal bedenkelijke opvattingen over andersdenkenden.
@overVecht | 31-07-20 | 15:11: Geert is niet rechts. En zeker niet extreem rechts. Wel extreem klaar met de islam. En dat kan ik hem niet kwalijk nemen. Orban is geen beste, ik weet. Maar ieder mens zoekt medestanders in de strijd en als dat de president is van het land waar je vrouw geboren is dan klikt het al snel.
@Normpje | 31-07-20 | 15:19:
Is geloof ook niet in links en rechts eigenlijk. Maar evenmin geloof ik dat Greet ondanks al zijn inzet en wijsheid ooit iets daadwerkelijk gaat klaarspelen. Enkel en alleen als hij Bosma naar voren schuift als leider van de partij zal hij iets neer kunnen zetten wat verder gaat dan wat hij nu doet.
Dan nog heeft hij mijn stem niet.
Definitie ‘extreem rechts’ is ook behoorlijk aan inflatie onderhevig. Wilders, extreem rechts, goeie.
@feiten_en _cijfers | 31-07-20 | 15:24:
Boeit mij geen kudt hoe ik het moet noemen. Ik vind Wilders extreem en geregeld onnodig in zijn uitlatingen waardoor elk dialoog niet meer mogelijk is.
@overVecht | 31-07-20 | 15:22: Ik vind Bosma ‘enger’ dan Geert. En alleen als half Nederland op Geert stemt kan er iets veranderen. Nu wordt hij door de pers gedemoniseerd omdat hij tegen pers is die met belastinggeld betaald wordt. Ambtenaren zijn tegen hem omdat ze links zijn en hun baan kwijt kunnen raken door hem. En dan heb je nog roepende deugers. Dus, wel eens van Don Quichotte du Wilders gehoord?
@Normpje | 31-07-20 | 15:29:
Wilders heeft zijn 'beste' tijd gehad Norm. Baudet is in het gat gesprongen maar heeft het ook netjes verneukt inmiddels. Die flank (laat ik het dan zo zeggen) in de politiek heeft zichzelf naar de tering geholpen.
@overVecht | 31-07-20 | 15:38: Dat ben ik gedeeltelijk met je eens. Geert is op. Bidet is gestoord. We zijn de sjaak.
@overVecht | 31-07-20 | 15:38: Wilders is nog steeds in topvorm. Heb je het racisme debat gemist? Het kartel heeft alles geprobeerd om de PVV kapot te maken: demonisering, infiltratie, oprichting FvD, valse peilingen, enz.
Maar de PVV is er alleen maar sterker op geworden. En volgend jaar gaat de PVV een record uitslag neer zetten !
@wolftour | 31-07-20 | 15:47: Ik hoop het ook nog steeds, er zijn mensen waarbij de doppen nu pas open gaan. Maar Geert is moe, ik ben bang dat hij door de bedreigingen niet anders meer kan en daarom nog doorgaat. Maar ik blijf zolang het kan op hem stemmen. Lieve man die niks van de islam weten wil, net als mij.
Geert extreem rechts ??? wat lul jij nou? je weet niet zo veel van extreem rechts denk ik anders zou je zoiets niet roepen eikel. Rutte is nog eerder extreem links
@wim wilders | 31-07-20 | 16:07:
Hahaha en jou moet ik geloven met je nickname?
@Normpje | 31-07-20 | 15:55:
De islam heeft ook zijn lieve kant. Google het maar eens.... op pagina 4.234.381 staat ergens wel een artikel.
Conservatief = rechts en progressief = links. Hitler was eigenlijk gewoon links, maar dat kwam niet zo goed uit dus werd hij maar extreem-rechts genoemd. Ziedaar de opzettelijke verwarring. De huidige ongewenste partijen worden extreem-rechts genoemd om ze in een kwaad daglicht te stellen door de associatie met Hitler, maar eigenlijk zijn het gewoon conservatieve partijen.
o
Geert en Orban hebben zéker raakvlakken.
Maar voor meer meer meer geld hoeft Orban ook niet bij Geert aan te kloppen uiteraard.
Vorig jaar was ik in Budapest. Daarvoor in 1991 op interrail: honderden zigeuners hingen rond voor centraal station. Onveilig gevoel. Nu, spik en span. Die stad is er zo op vooruit gegaan. Hulde.
Kan de rest van de Europa nog wat van leren.
Hongarije ligt toch In centraal europa?
Duitsland kent pas sinds een jaar of 3 het homo-huwelijk.
Merkel stemde overigens tegen het homo-huwelijk.
Moet Merkel nu weg?
Merkel houdt niet haar hand op zoals die Hongaarse armoedzaaier.
Zometeen is Nederland uitverkocht en Hongarije is boven Jan ! Mooi toch.
@CalamityJane | 31-07-20 | 15:01: Tuurlijk, lekker, met z'n allen in een land waar je niet mag zeggen wat je denkt, waar homo's officieel in elkaar mogen worden gebeukt en dat bovendien over een paar jaar toch weer failliet is omdat men de financiele moraal heeft van een garnaal. Jouw utopie is de mijne niet, maar succes.
@CalamityJane | 31-07-20 | 15:01: Ben er verschillende malen geweest, arm en corrupt land.
@nietzomoeilijk | 31-07-20 | 14:51: Merkel houdt de hand op bij de Duitse belastingbetaler.
@therealbraindump | 31-07-20 | 15:31: Hoezeer ik er ook tegen ben dat landen als Duitsland en Nederland hun nationale belastinggelden aan Europa verspillen, Merkel doet het wel op de manier zoals het moet. Orban sluit zich aan bij de EU, weigert vervolgens enige plicht op zich te nemen, incasseert niets bij zijn eigen volk en houdt louter de hand op in Europa. Wel de lusten, niet de lasten. Dat soort inhalige, egoistische eikels en hun fascistische volkje moeten ze direct uit de EU kieperen. Gelukszoekers zijn het, niets meer of minder dan die gelukszoekers uit Afrika waar we mee kampen. Van 't zelfde laken een pak - wel de lusten niet de lasten. Let wel, ik ben voor een Nexit, maar vind het nog belangrijker dat zolang we in de EU zitten uitzuigers als Orban en z'n kutland, Italie en andere profiteurs eruit kieperen. Parasieten.
Anti homo zones is wel een stap achteruit of niet? Onzekere sukkels zijn het
Nee Merkel deugt komt je overal mee weg Canadese premier ook had een keertje 'blackface' op gehad krekels, had een bedrijf voorgetrokken vrouwelijke minister opgestapt en geprobeerd die de mond te snoeren, krekels. Het lijkt Rutte wel.
Ze dronken Tokay, luisterden naar The Hungarian Rhapsodies, en bespraken aan de vooravond van de 3e wereldoorlog de toestand in de wereld. Heerlijk!
Niet de EU wetgeving klakkeloos i
Accepteren noemt de EU “landen die de wetten niet accepteren en onderdrukken”
Hongare Man Bad.
Ik heb zo'n vermoeden dat het in Hongarije makkelijker en veiliger is voor Geert om over straat te gaan zonder op elke hoek in een Alla akbar mes of erger te lopen. Eindelijk weer een tikkeltje vrijheid. Het is hem gegund. Om het zo lang vol te houden tegen alle agressie en haat moet je wel heel erg overtuigd van je missie zijn.
Veel Moslims en homo's zul je er niet tegenkomen.
Al staan er wel een paar moskeeen.
@HoerieHarry | 31-07-20 | 14:38:
Er is familie naar Hongarije geëmigreerd. Om de stress, overbevolking, islam etc. te ontlopen. Ze hebben een vrijstaand huis met vele hectare land om zich heen. Je hoeft de deur niet op slot te doen. Buren helpen elkaar op een manier die hier nauwelijks meer voor komt. Van de hel in de hemel volgens eigen zeggen.
@dijkbewaker | 31-07-20 | 14:51:
Hm, klinkt naar Groningen.
@dijkbewaker | 31-07-20 | 14:51:
Net als bij ons in het dorp. Wat is je punt?
Piloot. Nog wel.
@HoerieHarry | 31-07-20 | 14:38:
Die Hongaren weten wel hoe ze de islam moeten beteugelen, niet zo strak en rigoureus als de Chinezen maar voor Europese begrippen jegens assimilatie van islamitische achterlijkheid kunnen wij en de Duitsers daar nog een puntje aan zuigen!! Voor Frankrijk is het helaas al te laat.
@DrumPiet | 31-07-20 | 14:55:
Welk punt begrijp je niet?
In Hongarije is het anderhalve centimeter. Goed voorbeeld weer van deze volksvertegenwoordiger.
Ongeveer net zo'n goed voorbeeld als ene Rutte die publiekelijk aankondigde dat er geen handen meer geschud mochten worden en dan van Dissel een hand geeft.
@the namster | 31-07-20 | 14:44:
Alsof jij niet begrijpt dat dat in scene gezet was om het nog eens te benadrukken.
Meesterzet.
@DrumPiet | 31-07-20 | 14:52: Er zijn pietjes die alles geloven!
Er gaan als gevolg van de laatste EU-deal bakken met geld naar Hongarije. Orban was zelfs kwaad op Rutte omdat Nederland zo "gierig" was. Wat is de mening van Wilders hierover?
Ja precies. Als het op centen aankomt dan moeten wij vrekken ons wel weer even Europees solidair gedragen van die knakker.
Geen. Want anti-moslim. Dat is voldoende voor deze parlementariër.
Geen cent naar Griekenland, aldus rutte
Mannes. Fat doet Orban goed. Ze vragen er om, lijkt me dat Wilders zal zeggen.
Wilders had liever gehad dat Rutte een ruggegraat getoond had. Wat vindt u ervan dat Rutte Nederland uitverkoopt?
Hoeveel bakken geld eigenlijk?
Dat!
Touché.
@Nuchternederland | 31-07-20 | 14:34:
"Geen cent meer". Maar ook geen cent minder. Hou 'm in de gat'n, die gluper'd.
Wilders zal orban feliciteren met het verlies van nederland. Orban is een waardige opponent.
De LGBT rechten mogen mss minder zijn maar als je die rechten niet verdedigt met handhaving kom je niet veel anders uit.
Handhaving met mijn belastinggeld wel te verstaan. Armoedzaaiers. Kunnen ze die Visegrad landen niet afdrijven van de EU, samen met die knoflooklanden? Nexit is natuurlijk nog beter. En dat omdat wij moeten betalen voor dit soort knuppellanden als Hongarije. Stumperds zijn het.
Ik gun het ons Nietzomoeilijk. Karakterloos volkje.
@nietzomoeilijk | 31-07-20 | 14:41: misschien iedereen deaud? Behalve jezelf want jij vindt jezelf zo goed.
@nietzomoeilijk | 31-07-20 | 14:41: je moet er niet voor betalen. Maar als je je broek naar beneden trekt en bukt moet je niet zeuren als je flink genomen wordt. Eigen schuld heet dat.
Duidelijk Knufter.
@GodfrietvanAviko | 31-07-20 | 14:45: A, kijk we hebben een heuse eurofiel in de panelen die zijn (en mijn) belastinggeld graag naar Griekenland, Italie en Hingarije sluist. Een vriend van Timmerfrans want anders kan ik je commentaar niet begrijpen.
@Knufter | 31-07-20 | 14:45: Verklaar je nader? Ik ben voor een Nexit. Hoe lees je daarin dat ik ervoor zou zijn de geldkraan richting dit soort kneuzenlanden te willen openzetten?
Vreemd, ik dacht dat die rechten in Nederland redelijk gehandhaafd worden.
Maar ik denk zeker dat je het als homo in Hongarije niet best hebt.
Dat Nederland toleranter is ligt niet aan de overheid.
@nietzomoeilijk | 31-07-20 | 14:58: Wat u doet is zeggen: "Orban heeft ons een oor aangenaaid, nu moeten we ze afdrijven naar elders".
Je zou ook gewoon kunnen zeggen: well played, Orban, laten we regering Rutte afdrijven naar elders.
Dit is echt je opponent schaken in de smoel willen slaan omdat je het spelletje niet kunt winnen.
En ik zeg toch niet dat je de geldkraan open wil zetten? Hou 'm in godsnaam dicht. Maar geef de vos niet de schuld dat hij jouw kippetje opeet. Zelf voor je kippen zorgen.
@Mr.Crowley | 31-07-20 | 15:15: In Nederland is het erger vooral in Amsterdam!
A nice Dutch guy... Heerlijk vilein.
Dan weet je je plek ook weer. Zo werd hij ook al een keer in Rusland afgepoeierd.
Volgens mij een sneer naar de gladde, manipulerende Rutte.
Ja, die omschrijving is in bepaalde kringen gewoon dodelijk.
@van Oeffelen | 31-07-20 | 14:30:
Ja, nice is dan vaak het enige nietszeggende compliment dat overblijft dat je kunt gebruiken als je niet wilt beledigen.
@DrumPiet | 31-07-20 | 14:37: wat is drumpiet in het Engels?
@DrumPiet | 31-07-20 | 14:37:
Haha, Roffelmans en Olivier B. Oeffelen vullen elkaar weer hilarisch aan. Begint een beetje te lijken op Knabbel & Babbel (Kuif & Berbaar)....
@GodfrietvanAviko | 31-07-20 | 14:46:
DrumPete.
@the namster | 31-07-20 | 14:48: Orban is een proleet.
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 15:01: En wat bent u?
@Kuifje-naar-Brussel | 31-07-20 | 15:01: Dit kan beter, Kuif.
Oh ja. Hongarije. Slecht volgens de propaganda media.
nuff said
Vooral een land dat bakken Europees (en dus Nederlands belastinggeld) binnenharkt. Wat vindt Wilders daar eigenlijk van?
je mag erheen verhuizen...
@nietzomoeilijk | 31-07-20 | 14:36: wilders vindt dit de schuld van rutte en niet orban. Terecht.
Mooi Knufter.
Knufter. Zo kort kan duidelijk zijn. Dank je. Geweldig.
In Hongarije wordt op systematische wijze de kritische pers de nek omgedraaid.
@Knufter | 31-07-20 | 14:46: Dit heet nou een drogredenering. Op die manier zou ik kunnen zeggen "de bedreigingen aan het adres van Wilders zijn zijn eigen schuld, moet ie die dingen maar niet zeggen". Drogredeneringen van dezelfde aard. Onzin dus.
@nietzomoeilijk | 31-07-20 | 15:04: Nee, want deze deal is het gevolg van onderhandelingen en niet van geweld. Als je advocaat het niet kan winnen omdat het een prutser is ga je toch ook de andere partij niet de schuld geven? Dan ontsla je je advocaat. Maar als de tegenpartij wint omdat hij je advocaat in elkaar slaat, is dat toch net ff wat anders. Dan heet dat 'geweld', zoek het eens op zou ik zeggen in het woordenboek.
Moeilijk, he, nietzoemoeilijk?
Hongarije is een bron van achterlijkheid geweest. In de Donaumonarchie bracht Oostenrijk Tsjechië en Slovenië in ontwikkeling, terwijl de Hongaarse adel Slowaken en Roemenen aan het afranselen was. Die achterlijkheid werkt tot op de dag van vandaag nog door. Zie ook de matige economische vooruitgang. Na de eerste wereldoorlog werd Hongarije flink verkleind, in het verdrag van Trianon. De Britten en Fransen hadden geen sympathie voor Hongarije, terecht dus. En Hongarije heeft vandaag de dag nog steeds veel te leren.
Ben je klaar met oikofobie in Nederland, op hol geslagen weg-met-ons, massa-immigratie, dan raad ik aan om eens naar Tsjechië te kijken. De enige stabiele democratie in het midden van Europa in het interbellum. Een land dat sinds de val van het communisme economisch flink aan de weg timmert. Een land dat een goede balans heeft tussen progressieve en conservatieve ideeën. Een goed functionerende rechtsstaat en democratie gecombineerd met conservatief gedachtegoed. Wat mij betreft, een land waar wij wat van kunnen leren.
Het stinkt er alleen zo onvoorstelbaar.
Hoe goed spreekt de gemiddelde Tsjech Engels? Of Duits?
Wellicht goed om eens te kijken of daar niet een mooi vakantiehuisje te vinden is.
Volgende stap: eigen huis in de verhuur aan de COA, wij permanent daar naar toe?
@EEnzame SchizofrEEN | 31-07-20 | 14:36: Verkoop uw huis dan i.p.v. het aan de COA te verhuren want dan faciliteert u de verdere ondergang van Nederland. Dat wilt u toch niet?
@Lupuslupus | 31-07-20 | 14:48: Ik kan helaas niet bepalen wie dit huisje koopt; helaas zie ik met lede ogen aan dat de rest van de wijk langzaamaan verandert in een wijk waarin elke woning voor 3 maal de waarde verbouwt wordt en waar vooral laat in de avond veel verkeer is, terwijl er overdag alles potdicht blijft.
Met verhuur kan ik ver weg op adem komen en wordt de tweede woning netjes betaald vanuit de huuropbrengsten.
Toen we 32 jaar geleden in Hongarije waren bestelden we een grote emmer bier voor twee gulden ofzo. We brachten voor de verhuurder van het huisje vier pakken koffie mee. Wat waren ze blij met ons. Ik wil Orban nog even sorry zeggen voor dat ik boven op een berg waar een kasteel staat, in het donker onder een railing door naar beneden heb staan pissen. Toen ik allemaal mensen hoorde gillen besefte ik dat daaronder een wandelpad liep. Ik heb het pissen wel gewoon afgemaakt. Stoppen assie net lekker leegloopt is gewoon niet fijn.
Goed zo, een vent maakt netjes af waar hij aan begonnen is.
In Oost Europa hebben ze 99 problemen, maar een surinaamse bitch aint one of ' m.
Geert valt flink af zo te zien. Verder goed om te zien dat twee mannen die veel last hebben van deugpolitici en machtsgeile bureaucraten in Brussel steun vinden bij elkaar.
Wel of geen kogelwerend vest, dat scheelt toch wel een paar maatjes.
Zou Wilders ook die bakken geld die Orban en z'n lamlendige, economisch zwakke landje van ons hebben gekregen mee naar huis nemen?
@kweethetooknietbeter | 31-07-20 | 14:21: Hij heeft toch geen kogelwerend vest op zijn gezicht? Geert is echt afgevallen. Heel knap vind ik dat.
Ik vertrouw die Orban voor geen meter. Hij stond ook te gillen dat Nederland zich solidair met de zuidelijke landen moest opstellen.
laat hem lekker in Hongarije blijven.
Omdat rutte staat te gillen over hongaarse aangelegenheden en die wou verbinden aan dit geld. Gelijk heeft ie.
Ik heb Orban nog nooit horen gillen. Noch jankeballen, noch huiliehuilie doen, noch blèren, noch blaten, noch roeptoeteren.
'Gillen". Krachteloos idioom.
@piloot47 | 31-07-20 | 14:27:
Hongarije presteert ook niet zo veel. Vandaar de angst van Orban dat Nederland niet solidair wilde zijn.
Hebt u het interview niet gezien?
Dat doet hij best slim Crowley. Wat is er nog sympathiek aan ons land behalve valse tolerantie en een gehandicapte ruggegraat.
@Mr.Crowley | 31-07-20 | 14:30: Gilt hij daarin?
@CalamityJane | 31-07-20 | 14:33:
Het zijn meestal geen domme jongens die de baas worden in een land.
Een land hoeft niet sympathiek te zijn.
een land hoort op te komen voor zijn burgers.
@piloot47 | 31-07-20 | 14:35:
Hij was boos en sprak zeker met enige stemverheffing.
Crowley. Dat doet Rutte nou juist niet. Opkomen voor zijn volk.
@CalamityJane | 31-07-20 | 14:41:
Toch hebben we het geweldigste land van de wereld.
Maar dat zijn wel de woorden van Rutte.
Had gekund Crowley. Van alleen luxe kun je niet leven. Er moet ook nog ruimte zijn om te leven. Arm zijn in Nederland lijkt mij de hel.
Ts
@Mr.Crowley | 31-07-20 | 14:39: En dat is 'gillen'? Wel eens een gillende keukenmeid gehoord? Of een gillende sirene?
@CalamityJane | 31-07-20 | 14:51:
Dat is relatief. Als dat werkelijk zo was, zou het minder druk zijn met asielzoekers.
Zou het in veel andere landen op de wereld niet veel slechter zijn dan hier?
Wat betreft de ruimte geef ik u gelijk, we zijn dit land aan het veranderen in een hel. Het is niet voor niets dat vrouwen geen kinderen meer willen maken.
Kennelijk heeft niemand daar een oplossing voor.
For the record: leest u het van de man zelf;
hungarytoday.hu/hungary-crisis-europe...
Citaat:
"97 per cent of the amounts we Hungarians spent on defending the common external border against the frightening tsunami of migrants since 2015 came from our national budget. And it was in adherence to this rule that Hungary repaid its debt in its entirety in the last few years. At this point, let us recall that Hungary was the first country to seek protection under the umbrella of the EU and the IMF, and the only one to date to have been sanctioned over the violation of fiscal rules. Let me say with relief and some pride that these are now things of the past for us."
Dank hiervoor!! zeer lezenswaardig...
@Knufter | 31-07-20 | 14:24:
Volgens mij kreeg Hongarije, net als andere ex oostblok landen, veel EU subsidies.
Begint Orban nu op Soros te lijken?
Kwam Soros daar ook niet ergens vandaan?
@Mr.Crowley | 31-07-20 | 14:19: 100%
Misschien zijn het (schoon)broers, wie zal het zeggen. ;)
@Mr.Crowley | 31-07-20 | 14:19: Yes.
@Mr.Crowley | 31-07-20 | 14:19: klopt Soros is een geboren Hongaar
Gekke Greet
Zelden zo'n terdege onderbouwde analyse gezien.
Raak! Touché! Diepe buiging!
@piloot47 | 31-07-20 | 14:19:
En dat heeft hij helemaal zelf bedacht.
joriswaardig inhoudsloos
@Penus Decoratus | 31-07-20 | 14:21:
Werkelijk? Dan is mijn bewondering mateloos.
Het slachtoffer is zich momenteel aan beraden over een passende reactie. Een dermate diepzinnige, eloquente edoch gelijktijdig venijnig kwetsend reaguursel is hem nog niet eerder onder ogen gekomen; het staat z'o diametraal tegenover de gebruikelijke uitingen jegens de persoon (waaronder vele duizenden doodsbedreigingen) dat deze volledig ontdaan in een hoek van de kamer zich aan het beraden is over een volgende stap.
Kekke Greet. Zooo, wat vinden jullie hiervan?
@CalamityJane | 31-07-20 | 14:46: Zit nog bij te komen. Hoe kom je er op?!
Even dacht ik te kijken naar foto's van vader en zoon Wilders.
Orbán zuigt de EU leeg, Brussel vindt het lekker om leeggezogen te worden want dan zijn ze belangrijk en als de EU leeg is, vertrekt Orbán uit de EU. Geert, wat doe je daar in godsnaam?
Die mannen hebben één ding gemeen: hun (terechte) aversie tegen de islamisering van Europa. Verder verschilt hun visie op de EU diametraal. Orbán wil een EU die een Europese (lees: beschaafde) denk- en leefwereld bevordert. Wilders wil geen EU en is een trekpop van Poetin. Orbán is een slimme schaker en weet dat. Daarom noemt ie Wilders slechts dodelijk een "nice Dutch guy".
Overigens, de EU raakt nooit leeg. De ECB drukt geld op bestelling.
langzullenweleven | 31-07-20 | 14:16
Best wel slim van die Orbán, iemand hier zei ooit "niks mis met centjes verdienen" en nog relatief gratis ook.
Orban zuigt de EU leeg. Slim!
De EU zuigt per definitie. Net zolang als de slaven dat onding blijven voeren.
Ga geen ruzie maken over de kruimels die Brussel uitdeelt, in Brussel-zelf wordt niets gebakken dan lucht.
@CalamityJane | 31-07-20 | 14:30: voor die miljarden wil ik ook wel een knop omzetten.
Verdomd jammer dit. Ik heb Orbán hoog zitten en Wilders niet. Orbán is een doener, Wilders een roeper. Orbán heeft een visie, Wilders twittert. Orbán streeft naar een andere EU, Wilders wil 'm alleen maar ordinair slopen. Orbán onderkent de rattenstreken van Poetin, Wilders adoreert die.
De Hongaren hebben, net als de Polen, een schurfthekel aan de Russen.
Orban zit aan de knoppen, Wilders niet.
@klaasjanhenk | 31-07-20 | 14:17: Wilders functioneert binnen een cordon sanitair. Doet wat hij kan.
@klaasjanhenk | 31-07-20 | 14:17:
Dat snapt het gros van de reaguurders hier nog steeds niet, regering <-> oppositie.
@klaasjanhenk | 31-07-20 | 14:17:
En dat gaat ook nooit gebeuren. Daarom is een stem op PVV in feite ook een weggegooide. Ben nu al bang voor een VVD/CDA/D66/PVDA/GL coalitie als FVD en PVV teveel zetels halen....
@van Oeffelen | 31-07-20 | 14:16: Aan alle gasten die hen willen overheersen hebben ze een hekel. Al meer dan 1000 jaar. De Russen waren een rimpeling in hun geschiedenis. Nu is er de EU met zijn bureaucraten als gevaar voor hun identiteit. Maar met veel graties geld gaat de "samenwerking" goed. Ach, vergeleken met de invloed van hu Ottomaanse, Slavische en Germaanse stammen was de aanwezigheid van de Russen maar een rimpeling.
@Ruif_Vuller | 31-07-20 | 14:25:
Tenzij we één keer wel een experiment aangaan en gewoon op die partijen PVV/FVD stemmen, wat is er te verliezen. Onder Merkel/Rutte is er veel verloren en ze blijven maar binnenstromen die gelukszoekers.
@Penus Decoratus | 31-07-20 | 14:23:
Weet niet wie je aanspreekt, maar zal de voorzet nemen.
Wilders heeft met Rutte I een wereldkans gehad om een flink aantal van zijn ideeën te realiseren. Omdat ie nog niet ervaren genoeg was om te beseffen dat zoiets ook kosten meebrengt, liet hij het bij de eerste crisis al klappen, hetgeen resulteerde in een coalitie met de PvdA. Deze enorme ruk naar links is een veel te hoge prijs voor principes. Pas daarna waren CDA en VVD niet meer zo happig om zaken te doen met de PVV. De gedoogconstructie had het zo maar 4 jaar uit kunnen houden, waardoor we nu een heel ander Nederland hadden kunnen hebben.
Maar het mocht niet zo zijn, omdat Wilders niets begrijpt van regering <-> oppositie.
@Ruif_Vuller | 31-07-20 | 14:25: laten we de VVD dan bestempelen als een criminele organisatie, zijn redenen genoeg voor.
@sprietatoom | 31-07-20 | 14:29:
Precies. Dankzij de media en hun bangmakerij zitten wij altijd met een VVD/CDA/'66/PVDA/extreemGL coalitie.
Die de schuld over hun falen geven aan de enige echte oppositiepartijen, omdat die zo brutaal zijn oppositie te voeren.
"What the hell do you have to lose".
Stem FvD en PVV, wees geen angsthazig stemvee.
@De echte Stolwijker | 31-07-20 | 14:30: dit verhaal is al lang achterhaald. U heeft het uit een oude nrc.
@De echte Stolwijker | 31-07-20 | 14:30: hoe zou die nasale CDA judas in Leeuwarden het hebben.
Die snapte het volgens jou waarschijnlijk wel.
Marcel van Dam had er eens een keer een woord voor, het ging om Pim destijds.
@De echte Stolwijker | 31-07-20 | 14:30:
Al 100 keer gedebunkt dit verhaal. Het CDA blies de coalitie op omdat ze er al vanaf begin op tegen waren. Vandaar ook die debiele gedoogconstructie in plaats van een gewoon kabinet. Continu gezeik in de media, gezeik met die Koppejan en Ferrier, etc.
Maar waar het op stuk liep waren de dikbetaalde baantjes van CDA-ex-politici in de 'ontwikkelingshulp'-industrie. In het regeerakkoord stond dat daar in gesneden zou worden en het CDA weigerde simpelweg de afspraken na te komen. Het CDA heeft er vanaf dag 1 alles aan gedaan om die coalitie op te blazen en Rutte was daarin zeer welwillend. Rutte is tenslotte ook een marxist die het voor hij partijleider werd had over fuseren met D66. Hij is nooit van rechtse coalities of rechts beleid geweest. Daarom wordt onder Rutte ook elk jaar een nieuw immigratierecord gevestigd (268 duizen in 2019).
@Antiquerulant | 31-07-20 | 14:43: Mooi stuk vol waarheid. Het was Maxime Verhagen (uiteraard CDA) die het mes in Wilder's rug plantte.
Klaas. Ik zocht naar een antwoord aan Stolwijker. Zo kort kan die zijn. Dank je .
@Antiquerulant | 31-07-20 | 14:43:
Mooi toch hé en typerend voor een clubje als het CDA... Wilders naar voren schuiven als de kop van Jut. Opvallend trouwens dat we die vette CDA-er Bruls meer en meer zien. Die weldoorvoede heeft Wilders nagenoeg eigenhandig onder de bus geduwd.
@Antiquerulant | 31-07-20 | 14:43: Juist. Lees het verslag van Hans Hillen, die er bovenop zat.
www.dagelijksestandaard.nl/2017/02/oo...
@Ommezwaai | 31-07-20 | 15:02: Ik wacht rustig af tot die vetklep ontploft.
@Ommezwaai | 31-07-20 | 15:02: Bij baantje van prutte gekregen voor de gang naar de politie!
Ik heb wel een een artikel van orbans hand gelezen.
Ging over migratie en eu. Vond het welbespraakt.
Dit is mijn testimonial.
Wat zullen ze bij de MSM blij zijn!
In deze vakantie en komkomtijd zorgt Greet voor de broodnodige afleiding.
Zet er dan meteen die foto van WimLex met Putin in Sotschi naast.
Geert naar Hongarije?
Of toch met het vliegtuig?
De achtergrond helt sterk van links naar rechts. Opzet of toeval? :D
Dat komt door de deining van het schip op de hoge woeste golven.
Het is waarschijnlijk de grootste politicus ooit. Wat een eer voor Orbán.
Maar toch Rick, maar toch had Geert beter thuis kunnen blijven.
Veilig in zijn safehouse
@Toetsenbordcomplex | 31-07-20 | 14:13:
Nah, weinig tot geen mosselmannen daar.
Mwah.... t is toch meer een beetje een volksverlakkert? Steeds als het erop aankomt bewust ff te extreem in zijn communicatie. Per saldo heeft t allemaal niets opgeleverd. En te bang voor democratie in zijn eigen 'partij'. Dat geeft best te denken, vind ik. Nee, een dappere man is t zonder meer. Maar een groot politicus, da's toch echt veel te veel eer.
Weinig dreiging daar voor Wilders, en je ziet 'em stralen, zo zonder een cordon sanitaire van beveiligers... Geniet ervan! Maart komt snel dichterbij.
Twee grijze mannen, fossielen van de verkeerde politiek. Van Oef al 3 dagen in training met een hongaarse meervoudige ex europees kampioene. Da's wel andere koek dan "discussed a lot". 34 graden hier ook nog.
Houzee kameraad, dat geeft verkoeling
Ligt wel aan wat voor kampioene.
Als het in de zwaarste klasse kogelstoten uit 1970 is...
.. volg meneer Viktor Orbán niet zo, maar als ik de recensies van onze nieuwste fascisten hoor is er werkelijk niets goeds aan de man. Of aan zijn beleid.
Zo praten genoemde verdachten ook over president Trump.
Dat is wel een indicatie dat meneer waarschijnlijk prima prioriteiten durft te stellen en niet bang is voor chantage of erger vanuit globalistische oorden als Brussel. Dat hij zo vriendelijk is met onze zwaarst bedreigde & verfoeide politicus is ook een pre.
Geert mag dan een raar kapsel hebben, hij is wel een van de weinigen die de meest Deugende Potloodventer een blote keizer durft te noemen.
Ze hebben in Hongarije enige ervaring met centraal geleide dictaturen. En als bedreigde politicus daarbinnen te leven en te overleven.
Die Orban is een boefje.
Maar hij weet wel wat ie wil met z'n land.
Beschermer van Europa.
Boefje....
Wij hebben hier geen boefjes. Not.
Wij grossieren in "boefjes" binnen "onze" regering. Dat de media dit zo zwaar ontkennen zegt iets over de machtsdriehoek Hilversum-DenHaag-Brussel.
Tsja, Orban. Zegt vaak zinnige dingen. Helaas af en toe ook hele rare.
Goed zo. Zo zit je altijd goed.
Rutte zegt en doet helaas altijd rare dingen.
Haha, ze zouden zo de slechteriken kunnen spelen in Home Alone.
Weet je wie er ook in Home Alone zat?
@W._van_der_Decken | 31-07-20 | 14:12: Gaat 't weer?
@W._van_der_Decken | 31-07-20 | 14:28:
Ja, nou begin ik me toch weer zorgen te maken over u. Maar voor alle zekerheid lach ik maar heel hard.
@W._van_der_Decken | 31-07-20 | 14:28: Sinds Vladimir Poetin daar aan het bewind is, is het een geweldig land, ze hebben daar zelfs referenda! Door allerlei omstandigheden kan ik er niet heen maar anders had ik daar al een geweldige datscha aan de Zwarte Zee met haar Middellandse zee klimaat. Wonen in een land met een leider die zijn land op nr. 1 zet - i.p.v. het te verkwanselen aan een vijandige mogendheid, ik teken ervoor.
@Lupuslupus | 31-07-20 | 15:02: dat mag niet meer, als regeringsleider zorgen dat je de belangen van je eigenbelang en volk behartigd. Foei Orban, Trump, Poetin, driewerf foei.
Nee Bontekoe, dat is populistisch, moeten we niet willen volgens het kartel.
De toekomst van de Europeanen ligt in het oosten. De grote steden in het westen zijn al verloren en met de deugkaste op sleutelposities zal de rest ook snel verdwenen zijn. Wie wat kan vertrekt.
Lachwekkende nonsens. En u zit in Wit-Rusland?
Wat wij hier over ons heen krijgen, krijgen zij ook nog over zich heen.
Back to the future.
@Schoorsteenveger | 31-07-20 | 14:44:
Orban is gelukkig geen Rutte die z'n eigen landgenoten voor de leeuwen gooit. In ieder geval staat hij voor de inwoners van Hongarije. Die willen immers ook geen "vluchtelingen". Alhoewel de gemiddelde "vluchteling" naar een land gaat waar de grootste Miele's verstrekt worden en die geeft Orban nou eenmaal niet weg.
@AntiZanicz | 31-07-20 | 14:37: Ga gerust met een keppeltje in de binnenstad lopen of met een vriendje hand in hand. Probeer het dan nog eens. Inhoudelijk heb je tot nu toe niets gebracht.
@Frau Merkel | 31-07-20 | 15:51: en wat kunt u eigenlijk, of u ben tniet weg en zit alleen slim te spelen.
Geert. Ga lekker daar wonen. Geen strand maar ook geen gelukzoekers.
Wilders is mijn vriend en Orban en Trump en Poetin. Wie ben ik?
Was voor OldandWise bedoeld Poesman.
@CalamityJane | 31-07-20 | 14:20:
Martha Jane Cannary (Princeton, 1 mei 1852 – Terry, 1 augustus 1903) beter bekend als Calamity Jane, was een Amerikaanse vrouw die bekend werd door haar 'mannelijke' gedrag in het Wilde Westen en haar relatie met Wild Bill Hickok.
@Poesman | 31-07-20 | 14:26: En ze kon nogal goed overweg met een Win. model 94 cal.30/30... ze schoot zogezegd een vlieg van een paaltje, zonder bril en in een dichte mist op 300 meter....
Huh? Geen strand? www.google.com/search?q=balatonmeer+s...
Dus Geert weg, en die gelukzoekers mogen vrolijk binnen komen wandelen... rare wegmetons kronkel is dat.
Zeg mij wie uw vrienden zijn ...
Dat geld niet voor de politiek.
O, wat zal Thierry jaloers zijn.
Die zit bij Putin in de knip.
@AntiZanicz | 31-07-20 | 14:36: Geert bij Orban en Thierry bij Poetin. Helemaal geweldig.
@Lupuslupus | 31-07-20 | 15:03: ja toch? Rutte bij Merkel en Macron, das pas griezelig.
@J-van-de-Bontekoe | 31-07-20 | 15:42: Scherp. Hou dat beeld even vast. Geert bij Orban, oeps weer 500 miljard weggegeven? Iemand?
En 1,5cm afstand!
Wat is hier het probleem van? WIlders heeft een hongaarse vrouw. Dus lekker op vakantie in dat land. Als je dan nog even met de hongaarse premier op de foto kan ,waarom niet?
"discussed a lot"
Dat is het, waarschijnlijk spreekt hij dus een mondje Hongaars ook.
Ik verbaasde me daar al over. Bovendien zit hij daar veiliger als in Nederland.
Omdat Orban de rechtsstaat aan het saboteren is naar iets on-Europees.
nedita61 | 31-07-20 | 14:02
Ja maar maar maar, "Wilders op vakantie in HU" is als topickop niet interessant.
@AntiZanicz | 31-07-20 | 14:36: iets on-Europees klinkt mij wel aardig in de oren.
@AntiZanicz | 31-07-20 | 14:36: Er is niets Europees. Er zijn wat zienswijzen van EUrofielen. Dat is heel wat anders.
Viktor* autocorrect...
Kijk, zo kan dat ook met je uitlatingen over Nederland, Viktoria.
Lelijke koppen, mooie mannen.
Das een goed stel hoor !!!! ©theoreitsma
REAGEER OOK