Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GroenLinks verpest vakantie Hugo de Jonge

Spoeddebat over Tweede Corona Golf

Social

Hugo kan de schoenen weer in de pilotenkoffer proppen, want de linkse oppositie eist een spoeddebat met de minister van VWS over de snelstijgende coronabesmettingen in Nederland. De Jonge zit in Zuid-Frankrijk op de camping te niksen op een fiets, en vertelde aan Rijnmond dat hij "nauwelijks over de wallen van zijn ogen kon heenkijken" van vermoeidheid. Ondanks de pilotenkoffers is De Jonge gewoon met de wagen, en het is vooralsnog onbekend of Hugo zelf terug rijdt danwel het CO2-vliegtuig neemt. Volgende week dus weer TK Live over mondkapjes vanuit onze Nationale Vergaderzaal. We hebben er zin an!
UPDATE: 15 augustus debat
UPDATE: Niet 15, maar 12 augustus

Reaguursels

Inloggen

3 weken. oke dan. Dan zijn de eerste besmettingen neergedaald bij de mensen die er wel ziek van worden. Dan is er de eerste stijging van ziekenhuis opnames te zien. Hopelijk niet al tegen de 40 ziekenhuis opnames dan want dan gaat het wellicht weer kritiek worden met de aantallen ic bedden.. Wat me zorgen baart is dat er niet 1 uitbraakpunt zal zijn maar meerdere tegelijk. Verplaatsen van zieken zal dan moeilijk worden. Ze spelen weer eens met vuur. Zodanig dat het me dunkt dat ze de vorige keer zo werden overvallen. Dat excuus is er nu niet, en weer maken ze denk ik dezelfde fout. weer te laat ingrijpen. uitslagen van testen lopen inmiddels al 3 dagen achter op de feiten. Wat we nu horen zijn de besmettinge van minimaal 48 uur terug misschien soms al langer. Kortom we lopen achter de feiten aan, op meerdere plekken Nu!

moetnoggekkerworden | 24-07-20 | 22:37 | 1

Van de besmettingen van de afgelopen week komt het merendeel uit de randstad, vooral niet overplaatsen naar het oosten, ruim je eigen rommel maar op door onverantwoord gedrag.

Titje | 24-07-20 | 23:19

Het zal mij benieuwen of de aanvraagster van het spoeddebat er ook bij zal zijn of dat ze het aan kleuter Klaver overlaat. En zelf gewoon op vakantie blijft.

Osdorpertje | 24-07-20 | 19:49

Spoeddebat, dus pas over 3 weken...

LuNaTeeQ | 24-07-20 | 19:10

Spoeddebat?
Over drie weken?
De meeste netto betalers (geen subsidie baantje) hebben maar drie weken vakantie, geen drie maanden reces.
-
Gelukkig komt er in ieder geval een debat tijdens de ergste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog, hopelijk wordt ook nu het Chamberlain kabinet vervangen door een daadkrachtige Churchill regering;)

bananabanana | 24-07-20 | 19:09

Wel fijn voor Hugo kan hij aan zijn buurman op de camping uitleggen dat hij naar NL moet omdat hij heel belangrijk is, voor als meneer de camping buurman dat nog niet wist.

Uw Verzekeringsadvis | 24-07-20 | 17:00 | 2

En dat hij misschien de camping gaat sluiten als hij zelf terug is. Of alleen het zwembad, speelhal en overige attracties, en mondkapjes verplicht tijdens het douchen

Rechtsdraaiend | 24-07-20 | 17:56

Dat gaat niet gebeuren in het rijk van Macron heeft Hugo niets in te brengen, alleen zijn geld.

vranac | 25-07-20 | 09:04

Dat spoeddebat moet er komen vanwege incapabel bestuur van met name Amsterdam en Rotterdam.

salembot | 24-07-20 | 16:51

GroenLinks verpest wel meer.

Opajoop | 24-07-20 | 16:45 | 1

GroenLinks maakt meer kapot dat je lief is. Zijn er al zelfhulpgroepen voor leden die uit de sekte willen stappen maar niet durven toegeven dat links deugen eigenlijk stinkt?

Rechtsdraaiend | 24-07-20 | 17:57

Leuk voor Kuzu, kan-ie ook weer eens in de bad.

obominotie | 24-07-20 | 16:24

ik dacht dat er in Frank(arm)rijk een mondkapjesplicht was, dit schijnt dus niet te gelden voor NL politici.

isotope 465 | 24-07-20 | 16:17 | 2

Frankrijk wil de grens met België sluiten. Als ze nou maar een beetje opschieten daarmee....

Lupuslupus | 24-07-20 | 17:07

@Lupuslupus | 24-07-20 | 17:07: Hahaha dan zit je daar lekker opgesloten in la france as Duitsland dan ook de grens dicht gooit. Straks mogen mensen aardig wat km maken om nog thuis te komen. hoe doen de mensen in Spanje dat als grens met Frankrijk dicht gaat?

moetnoggekkerworden | 24-07-20 | 22:40

Ugo la Jeune rester a la maison!

Ruimedenker | 24-07-20 | 16:12

De linkse oppositie is middels haar onvoorstelbaar zwakke en niet handhavende bestuurders in sleutelposities (lokaal en provinciaal) hoofdschuldige aan het weer oplaaien. De verkiezingen zijn dan ook vast in aantocht dat het linkse tweede kamer rapaille überhaupt een spoeddebat durft aan te vragen.

Feitenpliesie | 24-07-20 | 16:11

Hugo de Jonge was toch weer toe aan een knipbeurt.

Deflatiemonster | 24-07-20 | 15:59 | 2

Schaamhaar te lang?

Rechtsdraaiend | 24-07-20 | 17:58

Gezien bij de Turkse kapper, jammer dat het scheermes bot was.

Goedverdoemme | 24-07-20 | 19:01

Nee, de kinderdagverblijven.

arlen | 24-07-20 | 16:14

En onze regering gaat over twee(2!) weken eens babbelen over maatregelen....?
#m'nrecesismnreces.....

PerineumPiraat | 24-07-20 | 17:19

"Hoogste dagelijkse stijging sinds 2 weken." Weet u nog? Begin julij 2020. De duistere tijd toen iedereen besefte, dat deze verschrikkelijk dodelijke pandemie... eigenlijk best wel mee (b)leek te vallen.

Baron van Baesweiler | 24-07-20 | 21:09

Nou ze hebben advies gevraagd aan het OMT maar daar hadden ze al lang antwoord op dus wat verwachten ze nu? Dat OMT opeens zegt ... "goh die mondkapjes zijn eigenlijk reuze nuttig!". Nee natuurlijk zeggen ze dat niet. Dus dat is alleen maar tijdrekken Grapperhaus!

Simon_GS | 24-07-20 | 15:42

Die virologen van het RIVM.
Stel ze een doodnormale vraag en ze weten het niet.
"Als kleine kinderen niet besmettelijk zijn met corona, hoe besmettelijk zijn dwergen dan? "

Godderwrake | 24-07-20 | 15:26

Wanneer zo'n spoeddebat wordt aangevraagd, gaat die dan ook altijd door? Of kunnen ze ook gewoon weigeren (al dan niet tijdens reces)?

Reproductiegeral is 1.29, helaas nog boven de 1. Dus risico aanwezig dat de IC's het weer drukker gaan krijgen? Dat rotvirus zijn we nog niet van af?

Jan, Leiden | 24-07-20 | 15:25 | 2

Dat reproductiegetal wordt sinds kort gebaseerd op positieve testen (en niet meer op ziekenhuisopnamen want die zijn rond de nul. Nou is dat niet echt een indictaor als je niet corrigeert voor het aantal testen dat je doet.

Simon_GS | 24-07-20 | 15:44

@Simon_GS | 24-07-20 | 15:44: In Twente vanaf 4 weken geleden tot nu: 0,0 besmettingen. En die 'positieve' testen willen helemaal niet zeggen dat die mensen ook symptomen hebben dus besmettelijk zijn en/of ziek. In 2018 10.000 griepdoden in Nederland. Niemand over gehoord laat staan dat er van die achterlijke maatregelen genomen zijn!

Lupuslupus | 24-07-20 | 15:54

Waarschijnlijk zitten in die loodgietertassen zijn steunzolen, onbegrijpelijk dat de voor de Coronacrisis benoemde minister het lef heeft om juist nu het land verlaat.
en zijn verantwoordelijkheden overlaat aan zijn partijgenoot Grapperhaus en de brulaap uit Nijmegen. Welke beide rollend over de straat gaan inzake van het dragen van mondkapjes. Blijkbaar is de Jonge totaal ongeschikt om de crisis een stap voor te blijven kortom de grootste faalhaas van dit kabinet.

Goedverdoemme | 24-07-20 | 15:24 | 3

Ergens vind ik het dubbel: We weten ook hoe het is afgelopen met Bruno Bruins.
Deze crisis kan nog maanden duren, en momenteel lijken we een beetje in een luwte te zitten (tenzij de trend weer doorzet omhoog).
Ministers zijn natuurlijk verantwoordelijk, maar anderzijds ook mensen.
Dan kan je je werk serieus nemen en stressbestendig zijn (heeft de Jonge inmiddels laten blijken); het land vaart er ook niet wel bij als die man over 6 weken een Bruno Bruinsje doet met een burnout.

Vage_eddie | 24-07-20 | 15:35

@Vage_eddie | 24-07-20 | 15:35: Huh? Als Hugo de Schoenen over 6 weken een burnout krijgt, dan is dat een zegen voor het land.

obominotie | 24-07-20 | 16:26

@Vage_eddie | 24-07-20 | 15:35:
Hopelijk een burn out die zo lang duurt dat Omtzigt het maar over moet nemen voor de verkiezingen anders kon het CDA nog wel eens van een koude kermis thuiskomen.

Titje | 24-07-20 | 23:25

Voor diegenen die nog niet 'Woke' zijn. The Big Reset is coming.
We can emerge from this crisis a better world, if we act quickly and jointly, writes Professor Klaus Schwab. The changes we have already seen in response to COVID-19 prove that a reset of our economic and social foundations is possible.
www.weforum.org/agenda/2020/06/now-is...

RickRD | 24-07-20 | 15:15 | 7

@Kingboulie | 24-07-20 | 15:37: We naderen een periode met de grootste financiële crisis die de wereld ooit heeft gekend. De overdracht van rijkdom, wordt de grootste in de geschiedenis. Rijkdom wordt nooit vernietigd, het wordt slecht verplaatst.

RickRD | 24-07-20 | 16:04

Tot ziens midden en kleinbedrijf, welkom communisme

klaasjanhenk | 24-07-20 | 16:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Lekker milieuvriendelijk al dat papier - not. Heeft Bloemschoen geen laptop of tablet ?

beniknouzoslim | 24-07-20 | 15:14 | 1

Meer papier betekent ook meer recyclen!

Diederik_Ezel | 24-07-20 | 15:41

En ik maar wachten op die door Rutte beloofde tweede golf.
Zit ik al maanden thuis met een mondkapje op voor niets.

Bolder | 24-07-20 | 15:08

Wat is waarheid. Er zijn zoveel completgekkies dat het best lastig is om het goed te volgen. Die 1,5 meter bevalt mij wel omdat mensen niet zo nodig in mijn aura hoeven te komen en dat mondkapje is ook prima, dat scheelt weer speeksel van de ober in mijn eten.

BozePaarseMan | 24-07-20 | 15:04

@Bolder | 24-07-20 | 15:17:
Nou ja, Bolsonaro en Trump zijn om. Zijn kennelijk toch niet di extreemgekkies waar de MSM ze altijd voor uitmaakt omdat er hier kennelijk nog veel grotere wappies tussen zitten.

Graaisnaaiert | 24-07-20 | 17:17
▼ 1 antwoord verborgen

De dictatuur is bijna af. Iedereen verplicht een muilkorf op, en straks nog even dat spoedwetje erdoor. Dan kan je je lol op en mag je jezelf en je kinderen vier keer per jaar laten inspuiten met DNA wijzigend materiaal, krijg je een Covi-pass (goed hè, hoe ze die naam verzonnen hebben, nog voordat Covid19 op de markt kwam?) om te laten zien dat je echt een schaap bent en als klap op de vuurpijl kan je alleen nog maar met je bankpasje betalen. Oh, en als je ook maar iets op de interwebs plaatst dat tegen de overheid is, blokkeren ze je pasje. Kan je mooi dood verhongeren of bij de buren aankloppen voor droog brood (die dit zullen weigeren, want dan had je je maar moeten inenten en niet zo tegen vadertje staat moeten uitlaten). Al met al, goede vooruitzichten voor de socialisten en communisten onder ons. Verdeel en heers is nog nooit zo'n hype geweest!

Eagle_Eye | 24-07-20 | 14:52 | 8

Eagle_Eye, heb je een bron voor de bewering dat die naam is bedacht voordat Covid19 bestond? Ik kan er niks over vinden. Dat zou natuurlijk wel raar zijn namelijk.

Ramsesz | 24-07-20 | 16:14

Deel uw mening, maar dat is dus blijkbaar wat onze jeugd wil. de jeugd heeft de toekomst hoor ik alleen maar, we moeten ons zelfs opofferen voor hen. Nou dat dacht ik dus niet. Maarwens ze veel plezier met hun leven in de toekomst. altijd gemuilkorfd vanaf nu.
Genetisch geprofileerd of je wel kindertjes met je liefje mag maken etc...
Nee geef mij dan maar ouderwetse oorlog, ruimt ook op en je krijgt niet zo'n nare maatschappij als de oorlog over is.

moetnoggekkerworden | 24-07-20 | 22:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Hup, mondkap verplichten vandaag, tot zeker 1-9, en als sanctie/stok achter de deur 1000 euro boete voor het niet ophebben.

Want handhaven doen/kunnen/durven/willen we niet in NL, en de pakkans is dus klein, dan maar de boete torenhoog.

PerineumPiraat | 24-07-20 | 14:46 | 2

De roep om harde maatregelen is altijd minder hard dan het gejank wanneer ze worden toegepast op de dezelfde schreeuwers.

KlauwnBassie | 24-07-20 | 15:19

Zeker wordt er gehandhaafd: de blanke man van boven de 40 wordt zeker beboet. Als anderen een boete krijgen noemen ze dat etnisch profileren... en dat mag niet.

Willy_Wuiles | 25-07-20 | 09:22

"Zo. De laatste stapels gelezen en getekend"

Wat voelt die omhooggevallen onderwijzer zich belangrijk zeg.
Nee, het is voor Nederland van cruciaal belang dat Lul de Jonge de laatste stapels heeft gelezen en getekend, want anders gaan we onze ondergang tegemoet.

Motleycrew | 24-07-20 | 14:41 | 2

En voor de rest van de EU. Dat Rutte de hele club weer bij elkaar moet roepen omdat De Jonge nog een foutje heeft ontdekt in de stapel lol

Wim_Kut | 24-07-20 | 17:38

Heeft hij dan wel goed begrijpend lezen geleerd? Denk het niet, volgens mij is hij van de generatie dat jeugdjournaal getoond werd en dat je van die achterlijke toen al politiek gekleurde vragen moest beantwoorden. daarna is het rap achteruit gegaan met het onderwijs. startend vanaf de jaren 80 lagere school en 6 jaar later de middelbare school. inmiddels is nu bijna alle\s gewoon bagger. Valt alleen niet zo op want ook docenten niveau is bagger. En zo is de cirkel rond en hebben wij een PABO student de COVID crisis coördineert alsof het een projectje is waar hij nog een verslagje voor moet schrijven.

moetnoggekkerworden | 24-07-20 | 22:58

Januari 2020
Baudet: graag een spoeddebat over de virusuitbraken in China en Italië.
Kamer inclusief Groen Links:
Doe niet zo raar. Kan ook wel in het AO volgende week, in achterafkamertje, voegen we gewoon agendapuntje toe. Paniekzaaier.

Ok.
Juli 2020:
Uitbraak voorbij, doden geteld, IC afdelingen zijn leeg... alleen het aantal besmettingen neemt wat toe. Besmettingen. Geen zieken, geen ziekenhuisopnames, besmettingen! Mensen die getest worden en geen symptomen hadden en mensen die een verkoudheidje hebben dat Corona blijkt.
Groen Links: PANIEK! Spoeddebat!!

Comme c’est curieux.

Stormageddon | 24-07-20 | 14:37 | 5

Besmettingen is nog maar de vraag, Ze zijn positief getest.
Ik had graag gezien dat GL zo pro-actief was in Januari.

Datgingniegoed | 24-07-20 | 15:03

@Datgingniegoed | 24-07-20 | 15:03: Besmettigen moet zijn: positief getesten. En die graag onderverdeeld in leeftijd/man/vrouw/kind, wie van hen heeft klachten, wie heeft geen klachten enz.

Lupuslupus | 24-07-20 | 16:01

U bent werkelijk te dom om te poepen

moetnoggekkerworden | 24-07-20 | 22:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Besmettingen wordt het genoemd maar volgens mij zijn , van wat ik gelezen heb, die test kits niet betrouwbaar.
Zijn dit daad werkelijk mensen met klachten, zijn ze opgenomen in het ziekenhuis?

Datgingniegoed | 24-07-20 | 14:34 | 3

Nou dat laatste zéker niet.

Lupuslupus | 24-07-20 | 14:36

Het zegt alleen maar dat je (stukjes) RNA van het virus in je neus hebt. Dat kan zoveel betekenen.

Simon_GS | 24-07-20 | 15:48

@Simon_GS | 24-07-20 | 15:48: Inderdaad net als dat dus niet duidelijk is of er wel virus op een aerosol zit en indien wel of dat überhaupt levend virus is. Wel weten we dat je constant je uitgeademde shit weer inademt met alle gevolgen van dien voor je longen wat betreft bacteriële infectie etc.. zeker bij die katoenen lappen die zeer vochtig worden.

moetnoggekkerworden | 24-07-20 | 23:02

Hey, verdachte pakketten...

hotbrasil | 24-07-20 | 14:33

Stop de Viruswaanzin! Nou, we gaan het zien...

Kuifje-naar-Brussel | 24-07-20 | 14:31

In het begin ook fouten gemaakt, maar Zweden is het enige land mat het juiste beleid, geen lockdown, geen paniek. Vergelijk hun grafieken van besmettingen en doden maar met bv Nederland of andere landen in Europa / de USA.

Zweden, kroegen en restaurants open gehouden, geen paniek, weinig schade aan economie:
www.worldometers.info/coronavirus/cou...

Nederland, Misschien beste beleid na Zweden (geen totale lockdown), weinig paniek, wel grote economische schade: www.worldometers.info/coronavirus/cou...

New York, totale paniek:
www.worldometers.info/coronavirus/usa...

De grafieken van Zweden en New York komen bijna overeen.

me,myself and IK | 24-07-20 | 14:20 | 13

@HetGewoneNormaal | 24-07-20 | 15:47:
De dodelijkheid hangt deels af van de behandeling, maar ook zeer sterk van hoe je test en registreert. Een maand of 2 terug uitten huisartsen hun zorgen over dat mensen die in verzorgingshuizen overleden, vaak niet werden meegeteld. Anderzijds zal je zien dat bij een actief testbeleid de dodelijkheid omlaag lijkt te gaan. In NL wachten we vooral af tot mensen zichzelf melden met klachten. Dan ben je dus al beperkt tot mensen die er ziek van worden (ok, plus contactonderzoek). In landen die pro-actiever testen, kan je ook ineens alle besmette, maar symptoomloze mensen meenemen in je dodelijkheid.

Vage_eddie | 24-07-20 | 16:01

@Vage_eddie | 24-07-20 | 15:24:
De grafiek van New York verloopt wel volgens een zelfde lijn, maar de stad had wel 5 maal zoveel doden per miljoen inwoners.

me,myself and IK | 24-07-20 | 16:37

@Vage_eddie | 24-07-20 | 16:01: BMR start van vaciinatie schijnt ook rol te kunne spelen. Vanaf 50 zijn mensen in NL meestal daarmee niet gevaccineerd. Schijnt toch iets van bescherming te kunnen geven. Maar is nog niet bewezen dis wordt er nog niks mee gedaan.

moetnoggekkerworden | 24-07-20 | 23:04
▼ 10 antwoorden verborgen

volledig voorspelbaar deze nieuwe corona uitbraak, volledig gerelateerd aan de BLM/ANTIFA demonstraties, tijd voor een heksverbranding op de dam

Tasmaneiland | 24-07-20 | 14:18

Hugo laat zich gewoon vanaf Montpellier ophalen, uurtje vliegen naar Zestienhoven, paar uur dom ouwehoeren met het aangeleerde knuistje en vervolgens retour.

glaaf | 24-07-20 | 14:14

Hoe werkt dat met die pilotenkoffers vol met info ? Ik kan best rap lezen maar twee van die koffers vol ?

Zullen wel van die voorgekauwde stukken zijn. Even de managementsamenvatting scannen, het voorblad met adviezen doornemen, wat in de kantlijn kalken, krabbel erop en weer in de koffer.

Croisantneuf | 24-07-20 | 14:09 | 1

Welnee, 1 koffer voor de sokken en 1 voor de schoenen.

Ommezwaai | 24-07-20 | 14:17

Ach geen medelijden mee. Waarom moeten wij van hem te horen krijgen dat ie stukken getekend heeft. Staks komt ie met n bericht dat zijn vrouw gel in zijn haar gesmeed heeft. Flikker toch op met die onzin.

Voorhebben | 24-07-20 | 14:08

Ik wist helemaal niet dat een iemand als Hugo tekeningsbevoegd is. Namens wie of wat is ie dat dan?

Leptob | 24-07-20 | 14:01 | 3

Onkostendeclaraties, rapporten van z’n kinders, ontvangstbewijzen pakketdiensten enz.

D-Fens_1963 | 24-07-20 | 14:09

Ik vind het bijzonder dat alles nog op papier gaat. Doet me denken aan politici en justitiemedewerkers die links en rechts documenten lieten slingeren. Ik dacht dat alle documenten digitaal zouden zijn en voorzien zouden zijn van drm-rechten.

maakjepunt | 24-07-20 | 14:21

@maakjepunt | 24-07-20 | 14:21:
Anders valt er niets te lakken. Die lak ambtenaren zullen wel te stom zijn om te weten hoe ze en met welk gereedschap ze een digitaal document kunnen belakken. Die zie ik nog rustig een dikke Edding stift uit de bureaula pakken waarmee ze vervolgens op de monitor of laptopscherm aan de gang gaan...

Dwarsdenker | 24-07-20 | 20:52

GL die de knie in de nek van de samenleving legt. Allemaal een beetje Floyd.
Laat de media nou eerst eens uitleggen wat een besmetting is, want 1,7 miljoen besmettingen uit de bloedbank heb ik gemist in elk dashboard van het RIVM of overheid. Die waren er opeens. Een vrijwillige test is opeens belangrijker dan bloedbanktesten? Voorts hoelang liggen mensen nog op de IC? Elke week wel een doorbraak in behandelwijze. Dus laten we gaan weergeven hoeveel mensen met corona naar de IC kunnen in een periode en niet de bedden. En hoe verhoudt de situatie in Zweden/Stockholm zich met Nederland? Waar het veel meer door de bevolking is gegaan. Gaan we nou voor een paar extra dooien weer een kernbom op de economie gooien.

arlen | 24-07-20 | 14:01 | 3

Huh? Hoeveel inwoners telt Nederland en hoeveel daarvan gaan naar de bloedbank? Slecht drie procent van de geteste monsters van bloeddonoren in Nederland bevat antistoffen tegen het coronavirus.... Verklaar u nader.

Ommezwaai | 24-07-20 | 14:15

@Ommezwaai | 24-07-20 | 14:15: Ze hebben daar de cijfers geëxtrapoleerd naar de gehele bevolking. Bloeddoners zijn over het algemeen gezagstrouwe en gezonde mensen, dus besmettingen ligt onder hen lager.

arlen | 24-07-20 | 15:41

Bloeddonoren is een ander soort mensen, gaan zorgvuldiger met hun eigen en andermans gezondheid om.

vranac | 25-07-20 | 09:11

Totaal nutteloos zo'n debat.

de Voorzittert | 24-07-20 | 13:58 | 1

Ach ja, controlefunctie van het parlement, highly overrated.

Graaisnaaiert | 24-07-20 | 17:23

De enige manier waarop de Nederlandse staat de ontzettende scheepsladingen vol dwarse mongolen nog achter de maatregelen kan krijgen, is eerst even een enórme uitbraak laten komen. Je kan het probleem wel steeds net voor zijn, maar dan krijg je overal clubjes mensen waarvoor het concept 'exponentiêel' te ingewikkeld is, want tsja, dat 'is iets met 6 weken vooruit', toch?
Laat iedereen maar eens even omatje lief verliezen, een flinke longontsteking krijgen en dagelijks huilend het ziekenhuis bellen of 'papa weer bij is en alsjeblieft even kan beeldbellen'. Misschien dat de motivatie tot coôperatie wat toeneemt dan. Als je te dom bent voor abstracte benadering, is concreet geconfronteerd worden het enige wat het zichtbaar kan maken.

Vage_eddie | 24-07-20 | 13:58 | 19

Zeg je dit ook tegen ondernemers die zelfmoord plegen. Zou ik hun begrafenis voor je filmen en mensen met kanker die nu overlijden, omdat hun operatie was uitgesteld.

arlen | 24-07-20 | 16:21

@arlen | 24-07-20 | 16:21: De eerste vind ik triest maar failliet is geen oorzaak van zelfmoord, Dat ligt al eerder in de geest. De tweede is in en in triest, Geloof ook niet dat ernstige operaties werden uitgesteld, broodje aap. Wel dat diagnoses te laat zijn gesteld doordat men niet naar dokter ging of kon. En kroegen dicht betekend niet economie naar de klote. Kroegen open nu betekend economie naar de klote omdat de rest nu straks ook weer dicht moet. Restaurants bijvoorbeeld want veel minder risico is. Maarja mensen bleven maar drammen. Nu gaat het straks weer dicht ook restaurants. en die hadden gewoon met maatregelen open kunnen blijven. Als er echter erg veel besmettingen zijn is de infectiedruk zo hoog dat het niet anders kan dan even in totale lockdown om die druk weg te halen.

moetnoggekkerworden | 24-07-20 | 23:13
▼ 16 antwoorden verborgen

Met de auto terug uit zuid-Frankrijk duurt minstens twee dagen. Het zou voor ministers verboden moeten worden.

Normpje | 24-07-20 | 13:57 | 6

Hoog tijd voor een nieuwe auto, Norm!

Kuifje-naar-Brussel | 24-07-20 | 14:29

@Kuifje-naar-Brussel | 24-07-20 | 14:29: Niet voor Hugo die krijgt elke maand een nieuwe, zal hem tegen vallen als hij binnenkort zelf een auto aan moet schaffen.

Uw Verzekeringsadvis | 24-07-20 | 15:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Zoo-tjes, tralalaatjes,
opgeruimd meneertje
gladjes door de poortjes
.. en jullie lekker niet, jullie moeten lekker extra hard blijven werrekke,
met hindernissen.. (nog net niet per ongeluk hardop.. Muahahahaa )

Decorum Amice
Het getoonde beeld komt in aanmerking voor de gouden drol op een zilveren stokje.
Bent daar als het ware een beetje aan het privilegeswaffelen.

(Help help, de spindokter is deaud)

hallevvezool | 24-07-20 | 13:57 | 1

Uw stamkroeg was vandaag al vroeg geopend lees ik?

Ommezwaai | 24-07-20 | 14:11

Kunnen ze vanuit het CDA niet vragen of Omzigt gaat? Die weet tenminste inhoudelijk nog waar hij mee bezig is.
Wanneer het dan weer tijd is voor holle en loze versjes opdreunen, dan is Hugo al weer terug.
Zo dient iedereen waar hij goed in is en het is het beste voor het land!

bananabanana | 24-07-20 | 13:57

Bandana over je kapje.

CalamityJane | 24-07-20 | 13:56

Zo ik lees nu dat werkgever niet hoeft door te betalen als je verplicht twee week thuis moet blijven als je naar code oranje gebied gaat. Hoe zit dit dan straks als de scholen openen. Ik ben al besmet geraakt hervoor door te laat sluiten. Moet ik straks dan weer verplicht me begven op code oranje gebied op de scholen. De overheid doet net of dat geen code oranje is. Want dat komt uiteraard financieel niet goed uit. Zijn er ook wat advocaten in dit land die zich hard m gaan aken voor onderwijzend personeel en mensen die voor werk veel op scholen moeten zijn. Want baas stuurt je uiteraard gewoon. Krijg steeds meer het idee dat er mensen verplicht geofferd worden voor het heil van het land. Wel sinds een aantal jaren in NL niet meer mijn NL van weleer. Opofferen voor algehele welzijn NL is dus niet iets dat ik prefereer.

moetnoggekkerworden | 24-07-20 | 13:56

Grappig, in februari stonden PVV en FvD te gillen om rigide maatregelen, en nu is het kennelijk de linkse hoek die het niet kan laten om de angsttrom te beroeren.

Zou het iets te maken kunnen hebben met 'aandacht trekken' en 'goedkoop scoren'?

EefjeWentelteefje | 24-07-20 | 13:56 | 1

Linkspeauten zijn de grootste populisten van allemaal... Verhult in een sausje van groenvoer en biologische zuivel.

Ommezwaai | 24-07-20 | 14:10

Heerlijk, al die afleidingsmanoeuvres telkens. Ineens gaat uit het helemaal niets over het verplichten van mondkapjes. Iedereen zit nog naar lucht te happen nadat Rutte Sinterklaas speelde in Europa en plots lees of hoor je er niets meer over, omdat het virus weer 'oplaait'. En louter en alleen omdat er nu wordt getest. En natuurlijk ziet die geilbak van een De Jonge weer z'n kansen.Man, man, man.

Dubbelepunthoofd | 24-07-20 | 13:55

Mijn advies aan de hardcore corona-downplayers in de panelen is om een keer te praten met een verpleegkundige die op het heetst van de strijd in de loopgraven heeft gewerkt. Voor een realistisch beeld, maar ook uit respect naar die mensen toe.

MickeyGouda | 24-07-20 | 13:52 | 10

Dus omdat sommige mensen hard hebben gewerkt tellen feiten niet meer?

klaasjanhenk | 24-07-20 | 14:28

Ik weet niet waarom de ene arts zich meer zorgen maakt dan de ander. Ik ken er een aantal en die zijn gepast voorzichtig met hun uitspraken. Mijn nicht, die in de afgelopen maanden vijf afdelingen in het ziekenhuis zag transformeren naar covid afdelingen, en daar mede leiding aan gaf begint zich nu alweer wat zorgen te maken.
Bij welke griep zijn er duizenden behandelingen op wachtlijsten geplaatst, omdat de afdelingen geen reguliere patienten meer kunnen opnemen? In 2017 /18 was dat even zo, maar van veel kortere duur.
Met maatregelen voorkomen we een overloop. Je kan wel keihard zeggen 'laat mensen maar doodgaan' maar bij de meeste sterfgevallen is vooraf ook wel enige medische zorg vereist, dat kan niet allemaal thuis natuurlijk.
Het grote plaatje laat duidelijk zien dat dit meer is dan een fikse griepgolf en we zullen de maatregelen moeten blijven aanpassen aan de capaciteiten van de ziekenhuizen.
Laat dat dan maar een leidraad zijn.

letopuwzaak | 24-07-20 | 14:34
▼ 7 antwoorden verborgen

Het viel me de laatste dagen op dat er toch vrij veel reaguurders met het 'stop de viruswaanzin!!1!'-virus besmet zijn. Ernstig ijlen en hersenoedoeem tot gevolg. Met steekhoudende argumenten als:
-Ja uh, hoe kannet dan dat de IC's niet volligge?!
-Het gaat om aantallen van niks
-Ze wille ons onder controle hebbe

Eerst nog maar eens even over de aantallen: Het bedroeft me dat na 6 maanden sommige mensen nóg de potentiële ernst van een exponentiële functie niet begrijpen. Het gaat niet om het áántal besmette mensen van nu, want dat is inderdaad verwaarloosbaar. Het gaat om de richting die de grafiek volgt als je niet ingrijpt.
Vandaar dat je op het moment ook weinig grond onder de voeten hebt met "waar zijn AL die mensen dan op de IC's?".
Een tweede argument tegen het gejammer over IC's is trouwens dat gebleken is dat mensen vaak al enige tijd ziek moeten zijn voordat ze genoeg verslechterd zijn om naar een IC te moeten. Mensen die nu al besmet zijn, komen pas over een dag of 10 bovendrijven als ernstig zieke.
Het domste dat ik nog voorbij heb zien komen is glunderend wapperen met sterftecijfers die laag uit waren gevallen, dus "zie je wel dat het niet erg is?".
Fout. Die sterftecijfers zijn laag uitgevallen omdat er een laag percentage van de bevolking besmet was. Er was een laag percentage van de bevolking besmet dóór de maatregelen. Iedereen begrijpt dat de sterftecijfers niet schokkend zijn als je op een bevolking van 17+ miljoen het aantal slachtoffers tot een aantal duizend hebt weten te beperken. Als griep meer slachtoffers maakt, dan klopt dat inderdaad, omdat je bij griep gerust kan toestaan dat de helft van je bevolking het krijgt. Bij corona lagen de IC's al vol terwijl later uit onderzoek van sanquin bleek dat pas rond de 5% van de bevolking besmet was.
Dan over de rol van de IC's in NL: Waar in Italië nog elk veenlijk uit 1913 aan de beademing werd gelegd, heeft Nederland eigenlijk standaard een triagebeleid. Oudjes in verzorgingstehuizen die na evt beademing als kasplantjes eraf komen, hoorden niet eens bij de IC-opnames; die liet men liever thuis in een vrediger omgeving sterven (overigens lang niet allemaal als covid-dode geregistreerd) . Desondanks lagen de IC's tóch vol, maar dan dus met mensen met een "fighting chance". Wanneer de IC's bezwijken door een groot aantal besmettingen, gaan ook DIE mensen dood. Dan krijg je te maken met een groter absoluut aantal besmettingen, waarvan ook nog een groter percentage doodgaat. Over die gegevens heenkijken leidt tot een beredenering als 'een stoplichtop dit kruispunt is niet nodig, omdat er nooit ongelukken gebeuren'.

Een bijkomend aandachtspunt wat je niet terugziet in enkel sterftecijfers, en wat een hoop mensen lijken te vergeten: Veel mensen die een infectie hebben doorgemaakt, blijken nog weken/maanden in slechte conditie te verkeren.
Dan heb ik het niet eens over mensen die moeten revalideren na IC-opname, maar over 'mildere' gevallen die alsnog langdurig slecht functioneren.
Zowel het longfonds als tig huisartsen hebben zich hier onderhand over uitgesproken.

Tot slot, voor alle alu-hoedjes die covid enkel zien als 'controlemechanisme':
Waarom zou een overheid in een wereld waarin ALLES om geld draait vrijwillig een enorme deuk slaan in de economie? Waarom zouden bijna ALLE overheden wereldwijd dat doen? Antwoorden daarop zijn alleen te vinden als je echt diep, diep tin foil town in wilt gaan.
En inderdaad, er is genoeg om de aandacht van af te leiden, zoals de recente EU-miljardendeal. En inderdaad, dat was een knap staaltje getransfer naar zwakke lidstaten, dat werd gecamoufleerd als coronasteun. Opportunistisch was het zeker, maar het idee dat de EU zichzelf voor honderden miljarden zou schaden met lockdowns, om een transfer van andere honderden miljarden te maskeren, is te bezopen voor woorden.

Vage_eddie | 24-07-20 | 13:52 | 16

Tot slot, voor alle alu-hoedjes die covid enkel zien als 'controlemechanisme':
Waarom zou een overheid in een wereld waarin ALLES om geld draait vrijwillig een enorme deuk slaan in de economie? Waarom zouden bijna ALLE overheden wereldwijd dat doen? Antwoorden daarop zijn alleen te vinden als je echt diep, diep tin foil town in wilt gaan.
Omdat de grote Reset eraan komt dombo.
www.weforum.org/agenda/2020/06/now-is...

RickRD | 24-07-20 | 15:12

@RickRD | 24-07-20 | 15:12:
Goh. Dat ziet er uit als een zeer solide, concreet en haalbaar plan, waar alle overheden het wereldwijd unaniem over eens zijn. Stom dat ik dat over het hoofd zag. Maar nu is de tijd voor verandering!!1!

Vage_eddie | 24-07-20 | 15:17

Sja, Trump, Johnson en Bolsonaro hebben inmiddels ook eieren voor hun geld gekozen. Zouden dat spontaan ook viruswappies zijn geworden of is er misschien toch wel "iets" aan de hand? Vraag is aan de complotdenkers hier.

Graaisnaaiert | 24-07-20 | 15:54
▼ 13 antwoorden verborgen

Ondertussen overwegen sommige horeca ondernemers om zelfmoord te plegen. Zo’n 40 procent van de horecaondernemingen is al technisch failliet en afhankelijk van schuldeisers, aldus KHN-voorzitter Robèr Willemsen. "De afgelopen week zijn we meerdere keren gebeld door ondernemers die geen uitweg meer zien en zichzelf van het leven dreigen te beroven. Dat is heel heftig", vertelt hij.
dagblad010.nl/algemeen/horecaondernem...

RickRD | 24-07-20 | 13:51 | 7

Ik begrijp de wanhoop, maar 'zelfmoord' ligt toch ècht bij de persoon zelf, hoe moeilijk de situatie ook is. Ik heb altijd een erge hekel aan een 'look what you made me do'-houding. Die kan je namelijk op alles loslaten: Ontslagen, relatiebreuken, etc. Ik ken genoeg mensen die aan de grond zijn geraakt en het van daaruit opnieuw hebben opgebouwd.
Daarmee wil ik overigens niks bagatelliseren: Het zal vreselijk stressvol en uitzichtloos zijn voor een hoop ondernemers. Het is enkel het 'zelfmoord'-argument waar ik niet gevoelig voor ben.

Vage_eddie | 24-07-20 | 14:10

@moetnoggekkerworden | 24-07-20 | 14:00:
Wat meteen wel een groot probleem is nu: De GGZ zat al verstopt.
De laatste maanden is er een enorme groep mensen met problemen bij gekomen. Ik denk dat corona voor heel wat depressies, geklapte huwelijken, alcoholverslavingen, isolement en paniekaanvallen heeft gezorgd.

Vage_eddie | 24-07-20 | 14:14

De vaste lasten, premies, heffingen en afdrachten zijn het ergst. Dat tijdelijk opschorten zou al een hoop helpen. maar goed, we hebben een bureaucratische papieren samenleving opgetuigd waar je niet zomaar even een enkel onderdeeltje kan pauzeren want dan loopt de rest op papier in het 100. Niet dat de maatschappij dan in elkaar stort maar op papier klopt er niets meer van dus treden er allerlei machinaties in werking en daar merken wij als samenleving dan wel snoeihard de gevolgen van. Oftewel, papieren werkelijkheden kunnen dodelijker voor een maatschappij zijn dan de Jihad.

Graaisnaaiert | 24-07-20 | 15:13
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Kingboulie | 24-07-20 | 13:50 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Mondkapjes geven schijnveiligheid. Mensen moeten vooral niet met hun handen aan het gezicht zitten. Oplossing: schminck iedereen zwart. Elke piet weet, dat ie niet aan z'n gezicht moet zitten.

Leptob | 24-07-20 | 13:50 | 1

Nou. Dan zal je net zien dat Akwasi je op je bek slaat. Toch weer dat handcontact.
Of zou de dichter des vaderlands daarom 'trappen' hebben gezegd?

Vage_eddie | 24-07-20 | 13:54

Ieder zijn of haar taak natuurlijk..... en daarvoor hebben ze bij 66 een hele goede kandidaat...... Pia Dijksterhuis

Fatwabuster | 24-07-20 | 14:04

Nog even snel naar de tandarts voordat we weer in lockdown gaan. Dat krijg je als je in een land woont vol zwakzinnigen die te belazerd zijn om de voorgeschreven afstand in acht te nemen. Maar mijn inkomen is veilig en ik woon prettig, dus IDGAF.

de IJsman | 24-07-20 | 13:49 | 6

@Ommezwaai | 24-07-20 | 14:05: en dan zijn druppeltjes nog niet eens het gevaarlijkst. Het probleem zit hem in aerosolen. Die zijn 1000x kleiner dan een druppeltje. EN gaan ook zo door een (niet-medisch) mondkapje heen.

SanderEvers | 24-07-20 | 14:35

@Gulliver | 24-07-20 | 13:54:
Precies. Je kan een klein kind 10 keer zeggen dat hij voorzichtig moet spelen, of je kan hem 1 keer laten vallen. Ik heb zo'n gevoel dat de 2e golf erger gaat worden, omdat mensen zich niks meer willen laten vertellen.

Vage_eddie | 24-07-20 | 15:13

Serieus, bedankt voor de herinnering!
Ik heb een beginnend gaatje, waarvan ik behandeling al te lang heb uitgesteld.
Snel nog even laten uitboren en vullen die handel.

Vage_eddie | 24-07-20 | 15:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Gaat gewoon gebeuren dames en heren, wen er maar aan.

Lood om oud ijzer | 24-07-20 | 13:49

Precies..... zeer helder verhaal, is geen speld tussen te krijgen en het feit dat het RIVM daartoe niet eens een poging waagt zegt al genoeg......

Mantra 1.5 meter moet in stand blijven want dan zijn we veilig..... oh wacht:

https://nos.nl/teletekst#130

Fatwabuster | 24-07-20 | 14:02

@Fatwabuster | 24-07-20 | 14:02: Ferd Grapperhaus schrijft boete uit voor dit virus ivm overtreding 1,5meter. Straks moet Ferd alle strandopgangen verbreden tot > 8 meter. Triest

Pr0fess0r | 24-07-20 | 14:11

Doe maar gewoon via skype.

drs. P | 24-07-20 | 13:46

Ik word zo moe van al die paniekzaaierij. Het is niet alsof de builenpest onder ons waart en de lijken op straat opstapelen.
We zouden intussen genoeg data over het virus moeten hebben om tot maatwerk te komen voor kwetsbare groepen, ipv elke keer weer draconische maatregelen over de hele bevolking uit te storten.

ZonderNaam | 24-07-20 | 13:45 | 10

@Vage_eddie | 24-07-20 | 15:30: Google daarna Lampedusa 2013, en zet daarna de film Sabotage op, met Arnold Swarzenegger (2014).

klaasjanhenk | 24-07-20 | 16:16

@klaasjanhenk | 24-07-20 | 16:15:
Serieus... U wilt het gewoon niet snappen he? Beetje moe van dat appelen en perengeneuzel van u. Prima als u het onzin en overtrokken vindt, uw goed recht. Vind het alleen ontzettend dom.

Graaisnaaiert | 24-07-20 | 17:27
▼ 7 antwoorden verborgen

Mondkapje beschermt maar gedeeltelijk of helemaal niet.
Medische mondkapjes bijna niemand heeft ze.

Een niet medisch mondkapje houdt de helft van het virus tegen. is 50 procent
Of anders gezegd. als je tweemaal zoveel lang bent bij iemand met corona dan helpt het niet.
2 x 50 is weer 100 procent.

Om corona te krijgen moet je een kwartier lang binnen een meter afstand zijn van iemand die corona heeft.
Dus iemand die een mondkapje draagt en denkt veilig te zien en daarom langer in de buurt is van een corona-patient. Dat helpt dus helemaal niets.

Een virus is klein. In een druppel zitten 1 miljoen virus-deeltjes. In een afgesloten ruimte klopt van die 1 meter ook niet veel.

VanderGeelen-Coppens | 24-07-20 | 13:40 | 5

Ga naar Joop. Daar hebben ze behoefte aan waanideeën en rekenwonders.

Realism Is All | 24-07-20 | 13:48

FFP2 en FFP3 maskers zijn gemaakt om roet- en asbestdeeltjes buiten te houden met kleinere diameters dan virusdeeltjes. Daarbij is het immer gebezigde argument dan een mondkapje van lage kwaliteit niet zozeer jezelf beschermt, maar er wel voor zorgt dat je minder deeltjes ver uitademt. Als iedereen het doet, zit dus alsnog iedereen óók aan de ontvangende kant van er baat bij hebben.

Vage_eddie | 24-07-20 | 15:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze zijn met z'n allen al strompelend en improviserend aan die Corona-crisis begonnen en waren tot nu toe in staat om alle blunders weg te wuiven als beginnersfoutjes. En zeker Hugo de Jonge dacht een en ander perfect te hebben kunnen verpakken in een narratief van bekwaam ingrijpen en kordaat handelen, met een lijstttrekkerschap als beloning. Dus lekker op vakantie.
Maar nu moet hij toch echt aan de bak. De curve loopt precies als toen, maar nu zal er toch beleid gevoerd moeten worden met de kennis van nú, en niet met de kennis van toen, en kan dat wegwuiven niet meer.
Elke dag telt, begrijp ik, elke dag.
Ben reuze benieuwd hoe voortvarend Hugo de uitdaging aangaat.

Schoorsteenveger | 24-07-20 | 13:40 | 1

Inderdaad. Bruins is al geofferd na de kinderziektes in het Nederlandse beleid.
Benieuwd wie de volgende pipo is die overboord gekukeld wordt. Jaap van Dissel?

Vage_eddie | 24-07-20 | 15:52

Wat een onzin een spoeddebat...... als je nu al in paniek raakt bij een paar besmettingen dan wordt dat nog wat wanneer we richting de herfst gaan en het kabinet blijft roepen........ 1.5 meter mensen en als je je er niet aan houdt dan volgen er rampen...... complete bullshit!!

Fatwabuster | 24-07-20 | 13:39 | 2

Niet in paniek raken maar gewoon op vakantie gaan terwijl de crisis niet over is, is een mooie illustratie van falend leiderschap. Past in het plaatje van het stoppen met dagelijkse update en niet vooraf aangeven dat we een stijging als deze mochten verwachten. Strategie, scenario's, communicatie vul zelf maar in.

Pr0fess0r | 24-07-20 | 13:49

Helemaal mee eens. Het is bij een incubatietijd van tot 14 dagen véél slimmer om te wachten tot je weer helemaal terug bij af bent. Zucht.

Vage_eddie | 24-07-20 | 15:32

Wel mooie koffertjes hoor, dat mag gezegd worden.

John McClane | 24-07-20 | 13:39

Sowieso belachelijk hoe lang dat reces duurt. Alsof die luie flikkers de rest van het jaar zo hard """werken""".

Taggart | 24-07-20 | 13:39 | 4

@overVecht | 24-07-20 | 13:41: Ja, is waar. Maar de vraag is of ze dat er ook van gekregen hebben...

Voor mij hoeft het niet, zolang ze maar wel een mondkapje dragen in de publieke camping-ruimte om verspreiding van andere virussen te voorkomen.

Yrrab | 24-07-20 | 13:56

@overVecht | 24-07-20 | 13:41:
"Helemaal de tyfus werken" dat zegt niet zoveel als je telkens de verkeerde besluiten neemt...

gas-man | 24-07-20 | 14:06

@gas-man | 24-07-20 | 14:06:

Ik zou niet in hun schoenen willen staan... heb ik het talent ook helemaal niet voor trouwens.

overVecht | 24-07-20 | 14:17
▼ 1 antwoord verborgen

Een groeiend aantal besmettingen -of althans positief getesten- wordt beschreven als bedreiging die moet worden bestreden, met uiteraard nieuwe regels, beperkingen en economische schade.

maar is dat wel zo?

Langzaamaan begint bij een groeiende groep mensen in te dalen dat Corona een blijvertje is. En dat volstrekt onbekend is wanneer er een vaccin is; of er überhaupt ooit een vaccin komt.

Dus als we niet tot in het einde der tijden met zijn allen gevangen willen zitten in angst, onzekerheid, beperkingen en economische malaise, zou het dan niet zaak zijn om ervoor te zorgen dat de 70% van de bevolking die nauwelijks tot geen hinder van Corona ondervindt, op gecontroleerde wijze besmet te laten raken zodat we richting groepsimmumiteit gaan; het argument waarmee we in maart ook de lockdown in zijn gegaan?

jemagookniksmeer | 24-07-20 | 13:36 | 2

na 3 a 4 maanden kun je herbesmet raken. dus dat gaat niet lukken. welliswaar waarschijnlijk niet zo ziek als je dat eerder al wel bent geweest. Maar met een beetje pech zelfs erger ziek. We weten het niet, wel zullen we dat nu met de tweede golf gaan zien. de eerste ernstig zieke mensen hebben geen antistoffen meer. dus herbesmetting ligt op de loer. Nu dus kijkn of er T-cellen zijn die enigzins beschermen door snel antistoffen te genereren. en laten we hopen dat niet overproductie daarvan juist ernstig Covid-19 veroorzaakt. Of nog erger dat er meerdere stammen ontstaan van covid-19
Wetenschappelijk is het erg intersesant om te zien wat er nu gaat gebeuren met mensen die al eerder besmet waren.

moetnoggekkerworden | 24-07-20 | 14:32

Groepsimmuniteit is zeer twijfelachtig. Uit meerdere landen komen rapporten binnen van patiënten die kort na een ernstig ziekteverloop veel antistoffen hadden. Voor onderzoeksdoeleinden zijn die mensen een maand of 3 daarna weer getest, en wat blijkt? Bij een groot deel van die mensen is het aantal antistoffen enorm gedaald. Wat nog een onbekende factor is, is of het lichaam bij een 2e besmetting dan op zijn minst wel in staat is om snèller nieuwe antistoffen aan te maken.

Vage_eddie | 24-07-20 | 15:55

Wat gun ik die pratende lul toch zó geen vakantie. Lekker bezig GroenLinks!

overVecht | 24-07-20 | 13:30

van mondkapjes naar een boerka is een korte weg te gaan......

gebochelde | 24-07-20 | 13:26 | 2

Hoe achterlijk het idee ook mag wezen, eenzelfde soort idee schoot ook door mij heen. Iedereen aan een mondkapje en alweer lost een probleem van deze regering zich vanzelf op. Handhaving van een verbod op gezichts-bedekkende kleding is niet meer actueel. Geheel in de lijn van de huidige laffe politiek die geen besluiten durft te nemen, laat staan in staat is tot handhaven daarvan. Durven ze het probleem niet aan te pakken, dan passen ze de omgeving aan aan het probleem en dan is het ook opgelost.

Ruikbaard | 24-07-20 | 13:36

@Ruikbaard | 24-07-20 | 13:36:
Mwah. Ze zouden er opportunistisch genoeg voor zijn, maar het zijn ook geldwolven. Denk je echt dat ze mil-jar-den verlies gaan lijden, enkel omwille van de relatief kleine groep met gezichtsbedekkende kleding? Dat lijkt me gortig.

Vage_eddie | 24-07-20 | 15:57

Rutte ook terug van zijn vakantie om de euroknallerdeal te bespreken?

Patje2011 | 24-07-20 | 13:21 | 1

de europloffer, nu het nep-parlement de deal blokkeert.

Glasgow Argus | 24-07-20 | 13:30
-weggejorist-
Antiquerulant | 24-07-20 | 13:21 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

Laat hem maar in zuid Frankrijk hoor

oldskoolhollander | 24-07-20 | 13:19
-weggejorist-
siempie2696 | 24-07-20 | 13:19 | 13
▼ 13 antwoorden verborgen

Laat die kerel van de pabo lekker in Frankrijk rondfietsen en laat iemand met meer kennis en common sense de beslissingen nemen

Fijn_dat_je_er_bent | 24-07-20 | 13:18

Volgens GL is het allemaal hysterie. Nu dus ook. In februari wilden ze niet, nu is het hypocriet.

Frau Merkel | 24-07-20 | 13:18 | 3

Nooit gezegd.

MaarFeitelijk | 24-07-20 | 13:20

In februari gingen de zogenaamde 'deskundigen' uit van 20% opnames in ziekenhuizen en een mortaliteitsratio van 5%. Dat noemde ik destijds al onzin.
Inmiddels zijn die cijfers veranderd in 2%, resp. 0,6%. Het is dus nog steeds onzin.

EefjeWentelteefje | 24-07-20 | 13:53

Die arme Hugo wil rust..... laat hem in een verpleegtehuis zitten, krijgt hij eeuwige rust.

Carmelita | 24-07-20 | 13:17

Dat zomerreces had dit jaar wel overgeslagen mogen worden. Er valt genoeg te redden/debatteren mbt corona/weggeefgelden naar EU/etc.
Vind het heel raar dat vakantie vieren van politici op dit moment.

VP732 | 24-07-20 | 13:17 | 4

Zo raar is dat niet, zolang het volk maar in angst en paniek leeft kan er van alles worden doorgedrukt.

scorpios | 24-07-20 | 13:23

die hele zomervacantie had niet gemoeten.

newray | 24-07-20 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

Haha, beetje chorizo.. In Spanje betekend een chorizo in de dagelijkse taal: een prutser, dief, klojo, oplichter, charlatan, etc. Wellicht even de hoeveelheid chorizo in die tosti even aanpassen.

berepik | 24-07-20 | 13:17 | 5

Stop bijvoorbeeld een snee brood tussen 2 plakken chorizo. Dat past beter bij die cliniclown!

berepik | 24-07-20 | 13:32

Briljant, als tostihipster dit wist.

kapoerewiet | 24-07-20 | 14:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Volgens de laatste berichten komt ome hugo met de sloven niet , hoewel staats radio 1 ......!

witchmaster | 24-07-20 | 13:15

Loopt Grapperhaus in die kleding op de camping daar?

Mr_Natural | 24-07-20 | 13:15

Als je meer test, testen meer mensen positief.
Kan Hugo dat niet aan de linkse oppositie smsén?
Scheelt een hoop CO2.

tipo | 24-07-20 | 13:13 | 7

@Vage_eddie | 24-07-20 | 13:22: Als het soort testen, de doelgroepen etc. van beide testen hetzelfde zijn heb je gelijk.

maakjepunt | 24-07-20 | 13:32

@Vage_eddie | 24-07-20 | 13:22: Ja, maar de 'verdubbeling' in een week is in absolute getallen gemeten. Wat komt, omdat er meer getest wordt en er vervolgens contactonderzoek rondom besmette mensen een week later helemaal de jackpot oplevert. Dus je vind eerst 100 besmette personen, die ieder 1 persoon besmet hebben. Die meet je in de week er na en gaat tevens meer testen. Dan vind je 100 besmette personen + 100 besmette personen + de groei van de meetcapaciteit. Zo bezien valt een verdubbeling wel mee eigenlijk. www.rivm.nl/nieuws/aantal-besmettinge...

tipo | 24-07-20 | 14:55

@Vage_eddie 13:22: Je meet dus dat het contactonderzoek rondom besmette personen steeds beter functioneert. Het percentage besmette personen rondom een besmet persoon is natuurlijk hoger, en dat meet je.

tipo | 24-07-20 | 15:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Die Ellemeet is een angst en paniekkonijn, wegwezen met je spoeddebat.

scorpios | 24-07-20 | 13:13

Dat bericht van hugo de Jonge op zijn twitter spreekt boekdelen. Die wil premier worden? Wat een ongelofelijk domme zak. Zoveel NLers kunnen niet op vakantie en deze crisisminister pocht ermee. Wil nog een wit voetje halen bij zijn 'followers' wat praktisch maar de halve CDA aanhang is.

stipjes | 24-07-20 | 13:13 | 6

@stipjes 13:17: Hij is met de auto.

tipo | 24-07-20 | 13:19

Dan hadden ze een beter betaalde baan moeten zoeken of gewoon hun huishoudboekje op orde moeten hebben.

miko | 24-07-20 | 14:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat kan het mij trouwens schelen wat die de Jonge in zijn vrije tijd uitvreet? Het lijkt wel een Glamorama artikel van RTVRijnmond. MC Schoenmans ofzo.

RickRD | 24-07-20 | 13:12 | 1

En dan die gratis reclame voor tosti-hipster. Hoewel “Grapperhaugemaakt” wel leuk is. Kan nog als variant broodje Grapperhausmacher gesmeerd worden. Baudet is ook een inkoppertje.

kapoerewiet | 24-07-20 | 14:03

Hoeft niet terug te komen, kan gewoon via skype/zoom/whatever.

2voor12 | 24-07-20 | 13:12

Zal het coronavirus met hiv kenmerken t.o.v het menselijk weerstand vernietigen hetzelfde verloop als influenza jaarlijks kennen?,
edition.cnn.com/world/live-news/coron...

steekmug | 24-07-20 | 13:12 | 2

Probeer het nog een keer in het Nederlands.

MaarFeitelijk | 24-07-20 | 13:20

@MaarFeitelijk | 24-07-20 | 13:20: Het Chinavirus komt jaarlijks terug is de verwachting van top medici, de eerste vaccins zullen maar tijdelijk helpen net als de jaarlijkse griepvaccins.

steekmug | 24-07-20 | 13:57

Omringende landen: mondkapjes verplicht in openbare gelegenheden.
Nederland: mondkapjes voorlopig niet buiten OV.
Nederland over 3 weken: mondkapjes verplicht in openbare gelegenheden.

Schmalz | 24-07-20 | 13:12 | 8

@SanderEvers | 24-07-20 | 14:19: Qua overleden personen op zijn best matig. Als je rekening houdt met de vele niet-geregistreerde corona-doden zelfs slecht. Aantal tests bedroevend weinig. Niets om trots op te zijn dus.

Schmalz | 24-07-20 | 14:42
-weggejorist-
libertat | 24-07-20 | 14:50

Er is geen duidelijk bewijs of mondkapjes werken en dan krijg je meer schijnveiligheid dan dat het helpt. Dan werkt het averechts.

Busverhuur | 24-07-20 | 15:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Die spoeddebatten tijdens het zomerreces zijn alleen maar een toneelstukje van de oppositie partijen om te laten zien dat zij wel deugen en het kabinet niet.
Uiteraard bevinden de oppositie partijen zich ook in het buitenland dus die willen zelf niet eens terug komen voor een spoeddebat.

Osdorpertje | 24-07-20 | 13:11

Gaat Hugo morgen nog even de Tourmalet op met de fiets ?

van Oeffelen | 24-07-20 | 13:11 | 1

Ik denk niet dat hij zonder trapondersteuning boven komt...

Diederik_Ezel | 24-07-20 | 13:28

Cyrus the Virus.

Toetsenbordcomplex | 24-07-20 | 13:10 | 1

Vliegt met Con Air.

Mr_Natural | 24-07-20 | 13:12

Grapperhaus: voorlopig geen mondkapjesplicht ! Eindelijk een verstandig besluit van dit kabinet nu kijkenof ze woord gaan houden.

scorpios | 24-07-20 | 13:09 | 2

Wat dacht u zelf? Grapperhaus behoort ook tot de Rutte-clan.

Ommezwaai | 24-07-20 | 13:25

Ach of tegen de stroom vd rest vd wereld inroeien slim is

Trumme | 24-07-20 | 13:32

Dat heeft Hugo toch wel over voor z'n toekomstige vriendjes van de Groene Khmer ?

laatjenietkisten | 24-07-20 | 13:08

Pilotenkoffer of loodgieterstassen, wat zijn het nou ?

van Oeffelen | 24-07-20 | 13:08 | 5

Hugo is een kofferpiloot. “Vroem vroem, kijk mama!”

Carbonnetje | 24-07-20 | 13:14

In het leger noemde men zulks "De pornokoffer(s)".

Ommezwaai | 24-07-20 | 13:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik wou dat ik dat kon betalen zo'n vakantie.

Helaas word ik 60% belast om mijn eigen land om te laten vormen in de 3e wereld.

KutFilosoof | 24-07-20 | 13:06 | 9

@Gulliver | 24-07-20 | 13:08: over 10/12 jaar is Polen ons in alles voorbij gestreefd met iedere jaar 40 miljard uit Brussel al jarenlang.

Trumme | 24-07-20 | 13:33

@snakedogman | 24-07-20 | 14:55: 21% over de resterende 60% van je salaris is altijd nog 12% die je bij die 40% kunt optellen en dan zit je al op 52% belastingdruk. Daar komt de wegenbelasting nog eens bij, waterschaps- en gemeentebelasting, accijns op alcohol en brandstof, energiebelasting... zal ik nog even doorgaan? Uiteindelijk gaat alles op aan belasting.

Busverhuur | 24-07-20 | 15:17
▼ 6 antwoorden verborgen

Waar komt die roep om mondkapjes trouwens ineens vandaan?

RiesjeNooitGenoeg | 24-07-20 | 13:06 | 7

De mondkapjesfabrikanten hadden mensen op de vloer die per ongeluk iets teveel geproduceerd hebben en om er vanaf te komen is dit virus bedacht zodat het per ongeluk veeel te veel gemaakte materiaal afgezet kon worden (willekeurig lesmateriaal geschiedenis op scholen ergens in de toekomst)

All_Anonymous | 24-07-20 | 13:16

Mischien van de rest van de Wereld?

Trumme | 24-07-20 | 13:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Zo, dat wordt een korte vakantie. Gaat GL deze minister ten val brengen?
"Het was niet persoonlijk bedoeld hoor", legt De Jonge uit. "Maar ik heb genoeg journalisten gesproken dacht ik, ik wil nu mijn gezinnetje spreken. Het was zo allemachtig hard werken, ik ben zo ontzettend weinig thuis geweest. Lange dagen, kort nachten."
Had dan geen minister geworden lul.

RickRD | 24-07-20 | 13:06

Vanaf maandag lopen we allemaal met een mondkapje op straat.

Gulliver | 24-07-20 | 13:04 | 4

Belangrijk onderwerp voor links en rechts. Whatever it takes.

MaarFeitelijk | 24-07-20 | 13:18

Ik niet.

Mark_D_NL | 24-07-20 | 14:00

Nee, Trump is voor, dan is de Nederlandse goegemeente natuurlijk plots tegen. Wedden?

batvoca2 | 24-07-20 | 15:21
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken