Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BEELD, GELUID EN VIDEO. Trump draagt voor het eerst publiekelijk een mondkapje

Geen groot nieuws maar ook weer wel.

Trump droeg al eerder een mondkapje, maar dan backstage tijdens een bedrijfsrondleiding. Maar dat was zeker niet dit type en al helemaal niet eentje met de presidentiële zegel linksonder. Hier licht hij toe dat het is omdat hij het Walter Reed National Military Medical Center bezocht en specifiek z'n jongens aldaar niet in verlegenheid/gevaar wilde brengen.

Het doet natuurlijk wel afvragen hoe het nu eigenlijk met corona is daar. Onlangs werden er nog dag na dag records gebroken. Volgens Trump komt dat omdat het land meer testen uit is gaan voeren, maar het aantal testen is sinds 12 juni met 37% gestegen terwijl het aantal bevestigde gevallen met 152% toenam.

Gister brak de VS het zevende dagrecord in 11 dagen met 68.000 nieuwe bevestigde besmettingen. In totaal heeft de VS nu 3.283.617 gehad waarvan er 1.615.707 herstelden en 134.154 overleden. Dat zijn de meeste geregistreerde gevallen ter wereld, en het land heeft een sterftepercentage van 4,09%. Dat is dan weer laag vergeleken met Frankrijk (17,5%), België (15,6%), Engeland (15,5%), Italië (14,4%), Spanje (11,1%), Mexico (11,5%) en NeeDDRlandje met 12,3%.

Reaguursels

Inloggen

De cijfers zeggen al niet veel vanwege de verschillende meetmethoden. Maar als je de cijfers nog waardelozer wilt maken moet je vooral het sterftepercentage onder de geconfirmeerde besmettingen nemen. Het slaat werkelijk nergens op. Als nederland 3 keer zoveel getest had zaten we ook op 4%. Noem dan het aantal doden per miljoen inwoners. De VS 416, NL 358 per miljoen. Maar ook dit cijfer zegt uiteraard om meerdere redenen ook maar weinig als men de situaties wilt vergelijken tussen verschillende landen.

Wibble | 13-07-20 | 02:49

Volgens het ANP nieuws is America een land. Het land met de meeste COVID-19 besmettingen. Dit roeptoeteren de roodhemden nu al maanden lang, en wel 24 maal p/dag op vrijwel alle radio zenders welke deze bullshit maar blijven inkopen.

Ik durf te wedden dat de activistische propagandisten van het ANP nep-nieuws nog nooit in de Verenigden Landen van America zijn geweest, 50st. om wel te verstaan. Begrijp hun rancune ook niet echt… zouden ze stoppen met liegen als mevr. Clinton aan het langste eind had getrokken? Nee, want dan richten ze hun leugens op het volgende destabiliserings project.

Sw.Dwaallicht | 13-07-20 | 01:22

Masker.

sockpuppet | 13-07-20 | 01:21

De grap is dat in Amerika een ziekenhuis rond de 6000 dollar voor een dode patiënt krijgt en 8000 dollar voor een dode patiënt met Corona... Vraag je nu eens af waarom de aantallen in Amerika zo hoog liggen.

WellusNietus | 12-07-20 | 23:29 | 1

Hoeveel krijgen ze voor een corona patient die nog leeft? Wat een onzin.

Mans5 | 13-07-20 | 07:22
-weggejorist-
Rocknrolla7372 | 12-07-20 | 22:50

Zo’n muilkorf staat gewoon niet als je de beste president bent die Amerika ooit gehad heeft

Poesmiddel | 12-07-20 | 22:34

Trump vind ik niet interessant.

mark1487 | 12-07-20 | 20:54 | 2

Dank u voor uw bijdrage.

anti-fatwa | 12-07-20 | 21:17

En Trump u ook niet, dus de cirkel is rond.
Ofzo...

SterF... | 12-07-20 | 21:51

Pfffffff lekker meedoen met angst en paniek zaaien sterfte cijfer 0.026 procent. Corona is een natte scheet gebleken. Alleen de nuttige idioten moeten er nog achterkomen.

siempie2696 | 12-07-20 | 20:34 | 1

Ja en binnen dat percentage dan vaak ook nog COVID als doodsoorzaak aanvinken terwijl de patient al een andere ernstige ziekte had.

Caesar.is.Keizer | 12-07-20 | 20:55

Al die percentages kloppen niet, maar 4,9 al helemaal niet. Land van dikzakken en slechte administratie bedoelen ze.

menage | 12-07-20 | 18:56 | 1

De CDC heeft een Case-Fatality-Rate van 0,26% gepubliceerd, dus die hoge percentages krijg je als je alle mensen die alleen milde griepverschijnselen hebben en thuis uitzieken zonder test, buiten beschouwing laat...

michakui | 12-07-20 | 20:33

Het is niet alleen het sterftecijfer dat belangrijk is, ook onder degenen die een corona-besmetting overleven heb je vaak forse gezondheidsschade. Van beschadigde organen tot amputaties. Of maandenlang doodmoe. Dus laat je niet misleiden door opiniemakers die corona afdoen als een verkoudheidje.

petersteenkamp | 12-07-20 | 18:43 | 2

Amputaties? Kan hoot, maar ik heb het nog niet meegemaakt en een directe link met SARS-CoV-2.

Aart4888 | 12-07-20 | 18:50

Dat het niet prettig is dat geloof ik gelijk, maar de maatregelen werden gedaan op basis van enkele voorspellingen over de te verwachten doden en ernstig zieken die bij verre niet waar blijken te zijn.

Caesar.is.Keizer | 12-07-20 | 20:57

Ik vertrouw geen enkel cijfer meer over de VS. Alles wordt zó gemanipuleerd dat de politieke tegenstander er slecht vanaf komt en de democraten zijn daarin veel bedrevener en laten die nou ook in de ziekenzorg en schoolsysteem overheersen.

BekiekUtMoar | 12-07-20 | 18:32 | 1

Zelfs de Corona wordt vanaf het begin politiek tot de max gedreven. Niet omdat CNN ook maar iets om de doden geeft maar om Trump ten val te brengen. En het zou zomaar kunnen dat Trump het niet wordt door de Coronacrisis.

Alsof Biden dadelijk wel het antwoord heeft op de Corona crisis.

sprietatoom | 12-07-20 | 19:12

Hij vergat gewoon zijn beflapje af te doen...... gewoon doorlopen mensen, niets bijzonders.

loze stijl | 12-07-20 | 18:26 | 1

Inderdaad je weet nooit waar Melania geweest is met dat gretige kutje van dr.

Joostmochtnietsweten | 13-07-20 | 07:27

Het sterftecijfer ligt wereldwijd onder de 0,35%. Geenstijl doe uw huiswerk. Het percentage van 12,3 komt doordat dit geteste personen betrof in bepaalde doelgroepen voor 1 juni.

Fries23 | 12-07-20 | 17:45

Tot nu toe heeft Trump geen oorlog gestart of voortgezet overseas zoals vorige presidenten om de bevolking achter zich te krijgen. Nadeel daarvan is wel weer een rellend gedeelte van de bevolking omdat de politie al jaren doet wat het doet onder willekeurig republikeins of democratisch presidentschap

HetOorAakel | 12-07-20 | 17:30 | 2

Ik blijf genieten, dat The Trump Dynasty voortdenderd en de linkschedeugers echt op alle in hun ogen negatieve zaken van Donald reageren en gif spuien. Echt van voor het moment van het aantreden van President Donald Trump waren de linkschen van verbazing/arrogantie/onwetendheid compleet van de kaart.
En ja genieten voor mij want ik heb ook een bloedhekel aan linkschedeugers, maar nog meer aan de islam uiteraard.
The Trump Dynasty gaat volgens mij nog twaalf jaren duren.

Theo-Pim-Riv | 12-07-20 | 17:56

@Theo-Pim-Riv | 12-07-20 | 17:56: de democrates zijn natuurlijk een stel ongelofelijke corrupte smeerlappen, maar positief zijn over Trump geeft toch een beetje de indruk dat je nog nooit in je leven een verstandig of competent iemand bent tegengekomen. Misschien toch eens achter je computertje vandaan komen.

Wilhelm Tell | 12-07-20 | 20:28

Met alle respect voor de Verenigde Staten, maar ik dacht dat India meer geregistreerde gevallen per dag en in totaal heeft

Raad_maar_raak! | 12-07-20 | 17:16

Waarschijnlijk heeft hij een paar frikandellen gegeten, en net wat extta hersens binnen gekregen.

nokkenaskettingklem | 12-07-20 | 16:13 | 3

iets wat we van jou,met klem zittende kettingen in je hersens kennelijk, dus nog niet kunnen zeggen

hertogvanzottegem | 12-07-20 | 16:24

Ok kettingklem, je hebt je deugmomentje van de dag weer gehad. Nokken nu.

piloot47 | 12-07-20 | 16:30

Off-Topic shout out naar MickeyGouda (het is erg wennen om een beperkt aantal comments te mogen geven per artikel):
Ik ben haar man, dus ja, een eerbetoon. Ik postte met enige regelmaat via haar account, leuk om je weer te zien.

LuckyGuy | 12-07-20 | 15:57 | 9

@Gulliver | 12-07-20 | 16:18: Hah nee, zij was het account begonnen en schreef soms mijn opmerkingen op. Gaandeweg ben ik zelf soms gaan posten en het was gewoon niet practisch om op 1 computer met 2 accounts te werken. Ik kan niet ontkennen dat sommige van mijn tegels/aanvullingen een extra edge kregen door de vrouwelijke guurdersnaam. Raar hoe dingen kunnen lopen. Doorgaan onder die naam zou een hoog silence of the lambs gehalte hebben, het leven is al verwarrend genoeg.

LuckyGuy | 12-07-20 | 16:49

@LuckyGuy | 12-07-20 | 16:49:

Ik kan mij voorstellen dat het verwarrend voor je was. Triest om te lezen dat je vrouw is overleden. Veel sterkte met de verdere verwerking.

Gulliver | 12-07-20 | 17:12
▼ 6 antwoorden verborgen

Toeliggen, -lachen, -leggen, -lichten. Nederlands is ook een kudttaal.

Dubbelepunthoofd | 12-07-20 | 15:44 | 4

Toelichten, inderdaad.
Er is niets mis met onze taal maar de sprekers ervan gaan er liefdeloos mee om. Overigens zie je altijd dat zulke mensen andere talen ook mishandelen.

JvanDeventer | 12-07-20 | 15:52

Volgens Simon Stevin de mooiste taal ter wereld die dus ook in de hemel wordt gesproken.

wijsvinger | 12-07-20 | 15:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ja natuurlijk hebben die maskers zin. Hoef je geen raketgeleerde voor te zijn. Beetje logisch nadenken.
Roep ik al maanden en ik niet alleen.

anti-fatwa | 12-07-20 | 15:53

Dan over groeps immuniteit. De "toon aangevende" wetenschappers maken ook hier een vreemde chicane in de aanpak van hun onderzoek : "we examined a range of likely SARSCoV-2 transmission scenarios through 2025 and assessed nonpharmaceutical interventions that could mitigate the intensity of the current outbreak." en concluderen " Absent other interventions, a key metric for the success of social distancing is whether critical care capacities are exceeded. To avoid this, prolonged or intermittent social distancing may be necessary into 2022. Additional interventions, including expanded critical care capacity and an effective therapeutic, would improve the success of intermittent distancing and hasten the acquisition of herd immunity. Longitudinal serological studies are urgently needed to determine the extent and duration of immunity to SARS-CoV-2. Even in the event of apparent elimination, SARS-CoV-2 surveillance should be maintained because a resurgence in contagion could be possible as late as 2024." science.sciencemag.org/content/sci/36... Dat is dus precies wanneer de eventuele tweede termijn van Trump zou aflopen. Over desinfectie methoden met chlorix, hydroxychloroquine in combinatie met azithromycine en de onlangs bekend gemaakte 100% werkende behandeling door het inhaleren van Budesonide met een vernevelaar / verstuiver worden opnieuw volkomen genegeerd. www.naturalblaze.com/2020/07/texas-do... Dit is een onhoudbare situatie, het leven gaat door. Mocht je COVID-19 toch oplopen dan zijn er voldoende eerste lijns methoden om van COVID-19 met 100% succes en zonder bijwerkingen te kunnen genezen. Dat er Va banque word aangestuurd op een vaccin van Bill en Melinda blijkt wel uit deze zinsnede : "Discussion - The concept of herd immunity is most commonly used in the design of vaccination programs (12, 13). Defining the percentage of the population that must be immune to cause infection incidences to decline, herd immunity thresholds constitute convenient targets for vaccination coverage. " www.medrxiv.org/content/10.1101/2020....

rmstock | 12-07-20 | 15:41

Die Fauci komt ook nog wel aan de beurt, die ziet de bui wel hangen als ik op z'n gelaat op foto's afga. Demoncratische tegenspelen van Trump, 40 jaar al bij het CDC ofzo. Heel fout volk.

C0de187 | 12-07-20 | 15:40 | 4

@Kuifje-naar-Brussel | 12-07-20 | 15:41: wappie stoffen zijn, bewezen via track record, uw samenstellende delen,vergeet dat even niet voor u anderen uw zg lessen gaat lezen.

hertogvanzottegem | 12-07-20 | 16:28
▼ 1 antwoord verborgen

Haha. Wordt hier nou met droge ogen nog steeds een CFR geroeptoeterd?
OMG, nou allemaal naar de schuilkelders!! haha.
Het CDC zelf zit nu volgens meest recente cijfers op een IFR van 0.6%.
www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/hcp...

Dommelsch | 12-07-20 | 15:38

Pssst USA....ruilen?
https://www.mupload.nl/img/spq9838.bmp.jpg

Schietmijmaarlek | 12-07-20 | 15:32 | 2

Huh? Mondkapjes werkten toch niet volgens die linkse linkse?

anti-fatwa | 12-07-20 | 15:39

Wel weer leuk dat M.ettuR het brilletje van zijn opa draagt.

Theo-Pim-Riv | 12-07-20 | 17:50

"ligt toe"?

UpdateAvailable | 12-07-20 | 15:06

Dit was een clip van het bezoek van President Donald John Trump aan het Walter Reed Army Institute of Research. Afgelopen vrijdag maakte Trump in een interview met Sean Hannity van FOX news al bekend dat hij een eenmalige uitzondering zou maken en in beeld zou komen met een mondkapje. www.youtube.com/watch?v=pFbnSUYvX-s

rmstock | 12-07-20 | 15:04 | 1

Interessante aanvullende info, bedankt!

Kuifje-naar-Brussel | 12-07-20 | 15:15
-weggejorist-
Roadblock | 12-07-20 | 15:04 | 2

Nu nog een balkje voor zijn ogen.

dahwildeniewetehjong | 12-07-20 | 15:00 | 17

hoe staat het met de balk in uw ogen,gesteld dat u er 2 heeft.

hertogvanzottegem | 12-07-20 | 16:31

@Nehemia | 12-07-20 | 16:23:
Ja heerlijk. Ik kijk ernaar uit. Ik zie de hysterische hersenloze sjwers alweer krijsen zoals bij de vorige nederlaag.

anti-fatwa | 12-07-20 | 20:31
▼ 14 antwoorden verborgen

Voor de zoveelste keer: 'besmet' is iets anders dan 'ziek'.
En natuurlijk stijgt de besmettingsgraad als er meer getest wordt, zeker bij een aandoening waar de meerderheid van de besmetten nauwelijks iets van merkt.
Dat zegt dus helemaal niets.

Hou op met het door elkaar gooien van 'besmet' en 'ziek'.
Laat dat aub over aan de msm.

EefjeWentelteefje | 12-07-20 | 14:54 | 6

De besmettingsgraad is natuurlijk onafhankelijk van het aantal testen. Besmettingsgraad is een gevolg van maatregelen (niet/wel) naleven en de oorzaak van besmetting, die nog niet duidelijk is.

Epistulae_Morales | 12-07-20 | 17:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Is die tune van starwars?

antonconstandse | 12-07-20 | 14:51

Ligt hij toe????

Andorian | 12-07-20 | 14:45

Die man staat ook alles

Feitenpliesie | 12-07-20 | 14:44 | 1

Zoals het een baas betreft.

Nehemia | 12-07-20 | 15:30

Hoe zou het zijn wanneer Trump het precies zo zou doen als Zweden gedaan heeft:
een professional het beleid laten communiceren en openlijk een andere weg kiezen dan de meeste Europese landen.
Dat zou een hoop kritiek schelen denk ik.

LuckyGuy | 12-07-20 | 14:41 | 9

@Nehemia | 12-07-20 | 15:40: dat wil hij niet weten. Het blijft blindelings onzin drammen.

Is hij alweer begonnen dat Trump gezegd heeft dat je chloor moet injecteren tegen corona? Nee?

Dat komt dan nog.

anti-fatwa | 12-07-20 | 16:15
▼ 6 antwoorden verborgen

Helaas heb ik het artikel niet meer, maar dokteren in een aantal ziekenhuizen vertrouwden de testen niet, omdat alles positief terug kwam. Ze hebben daarna een aantal samples ingestuurd zonder tissues en ook die kwamen positief terug. Verder is het interessant om te zien dat met name de Democratische staten geraakt worden door Corona.... en trouwens ook door geweld door BLM. Zou er dan toch een agenda achter zitten?? Vragen vragen vragen.

Boogschuttertje | 12-07-20 | 14:40 | 20

@Schietmijmaarlek | 12-07-20 | 15:44:
Dat is die mafklapper van een president daar. Puur om te bevestigen dat daar geen corona is en niemand zich zorgen hoeft te maken.
Dus niet de meest betrouwbare bron.

Aart4888 | 12-07-20 | 16:48

Ik heb al gehoord van een pratende ezel die een theorie had over dat Trump een buitenaards wezen is en dat Corona een door hem persoonlijk in de mensheid ingebrachte geslachtsziekte was.. vandaar corona..
zou dat waar zijn?
Vragen vragen vragen

Epistulae_Morales | 12-07-20 | 17:29
▼ 17 antwoorden verborgen

Hopelijk zit het mondkapje heel strak.

oldandwise | 12-07-20 | 14:36 | 15

Je kan er gewoon doorheen ademen heur.

Nehemia | 12-07-20 | 15:46
▼ 12 antwoorden verborgen

“Volgens Trump komt dat omdat het land meer testen uit is gaan voeren, maar het aantal testen is sinds 12 juni met 37% gestegen terwijl het aantal bevestigde gevallen met 152% toenam.“

Het aantal tests en ‘gevallen Corona’ zegt op zich weinig. Doe ‘s winters massaal tests op griep en verkoudheid en je zult miljoenen “cases” vinden.

De vraag is meer: hoe serieus is het nou écht voor 99% van de bevolking, in plaats van die dagelijkse “x aantal gevallen van COVID-19 erbij!!!” bangmakerij.

Xirdalan | 12-07-20 | 14:36 | 7

@inCol | 12-07-20 | 15:24: Patiënt verslikte zich in sliert spaghetti. Kreeg hierdoor een heftige hoestbui. Conclusie: corona.

Bijtendehond | 12-07-20 | 15:45

@inCol | 12-07-20 | 15:24: Tegenwoordig is een vermoeden al genoeg om bij iemand de Covid19 stempel op zijn hoofd te drukken. Die percentages van besmettingen moet je met een hele flinke schep zeezout nemen.

Nehemia | 12-07-20 | 16:09

Het is natuurlijk ook pertinente onzin dat het aantal tests en de besmettingsgraad een relatie hebben. Dat je iets weet of niet weet heeft natuurlijk geen invloed op de werkelijkheid. Echt een VMBOer weet dat..
de enige werkelijkheid die van belang is, is of er nog ruimte is in ziekenhuizen. En dat gaat aardig de foute kant op, omdat daar het aantal werkelijke, meetbare, doden en complicatiegevallen zal toenemen

Epistulae_Morales | 12-07-20 | 17:32
▼ 4 antwoorden verborgen

De peilingen zien er overigens slecht uit voor The Donald. In alle Swing States staat hij op behoorlijke achterstand op Joe, en zelfs een vanoudsher Republikeinse vesting als Texas is onzeker geworden. Kortom: dat wordt in november een landslide voor de Democraten. Nu al zin an.

Kuifje-naar-Brussel | 12-07-20 | 14:36 | 16

@Roadblock | 12-07-20 | 15:50: Trump gaat gewoon nog vier jaar regeren. Ook het crimineel onderzoek van John Durham nadert zijn voltooing. James Comey en John Brennan gaan sowieso de gevangenis in is mijn voorspelling.

Nehemia | 12-07-20 | 15:56

@Roadblock | 12-07-20 | 15:50: Eerlijk is eerlijk, hij had wel gelijk over die corona, al in het begin. Het is ook een griepje, voor 97%, dus niet bepaald iets om je economie voor de bus te gooien.

C0de187 | 12-07-20 | 15:58

Als alleen blanken mogen stemmen wordt een republikein president. Als alleen niet-blanken mogen stemmen dan wordt een Democrat president. De voortdurende demografische verschuiving in het nadeel van blanken (onder pasgeborenen zijn blanken al een paar jaar in de minderheid en de immigratie gaat maar door) gaat op korte of middelbare termijn voor een kantelpunt in de VS zorgen, en dan wordt het risico op een burgeroorlog torenhoog. Iets dergelijks gaan we in Europa ook krijgen, maar dan een paar decennia later.

petersteenkamp | 12-07-20 | 18:37
▼ 13 antwoorden verborgen

Black is the new orange.

Drefbon | 12-07-20 | 14:34

Ook mooi dat Trump een zwart masker draagt, solidair als hij is met Black Lives Matter.

Kuifje-naar-Brussel | 12-07-20 | 14:29 | 1

Een print met de Amerikaanse vlag was mooier geweest.

Nehemia | 12-07-20 | 15:58

Trump heeft een grote kans gemist. Hij had natuurlijk een MAGA-mondkapje moeten dragen, of minstens eentje met de Stars and Stripes erop. Dom, dom, dom.

JvanDeventer | 12-07-20 | 14:26 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Trump is de enige President die de VS niet bij een oorlog heeft betrokken.

Met Biden krijgen we weer het "oude" beleid terug met oorlog en al.

Overigens mocht Biden worden gekozen dan zal Biden het beleid zeker niet maken want hij heeft beginnende dementie.

Het beleid zal worden gemaakt door het "establishment; zowel het Democratisch als Republikeins establishment.

Kortom met Biden word het weer "politics as usual".

Swieberj | 12-07-20 | 14:21 | 8

@LesPaul | 12-07-20 | 14:42: Obama was een ramp. Hij heeft Syrië naar de vaantjes geholpen en onder hem werd Islamitische Staat groter en groter. Toen Trump kwam was het snel afgelopen met IS. Nu jij weer.

Nehemia | 12-07-20 | 16:03

Maar dat komt omdat er op dit moment geen oorlog nodig is om de belangen van de VS in de wereld te verdedigen. Trump heeft die belangen met zn handelspolitiek gewoon zelf om zeep geholpen, er was geen enkele interventie nodig van een ander land

Epistulae_Morales | 12-07-20 | 17:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Waarom nu weer zwart? Ik had minimaal een Amerikaanse vlag willen zien.

Frau Merkel | 12-07-20 | 14:16

Zeg nee. Sta op, zeg nee.
Café Weltschmerz, Karel Beckman: youtu.be/xY8fQy_rluM

Waar overheden toe in staat zijn. Case in point: Melbourne.
Dave Cullen: youtu.be/qbVqQMEspT8

Wat volgt? Een cov-ID. Een pasje, een app. Wereldwijd. Waarin je laatste testresultaat, je (mogelijk verplichte) vaccinaties. Zo nee: kom je geen stadion, bar, restaurant, concertzaal, of winkel meer in, dat is met een simpel wetje die 150 idioten ongezien gaan goedkeuren, het MKB verplicht een pasjeslezer te laten installeren bij de ingang.
David Dubuyne. youtu.be/4PWG_3QkudI

En wat volgt? Wat is het plan? Nou...
Christian Westbrook: youtu.be/aQ1kPX27X8c
Rypke Zeilmaker: youtu.be/jxDXsKQO8fo

En waar hebben we het over? Een stom racisme debatje.

Stormageddon | 12-07-20 | 14:16 | 9

Café Weltschmerz = prima, maar maak in godsnaam eens een behoorlijke nieuwe leader, passend bij de weldadige rust waarin de interviews plaatsvinden. Dat vervloekte gerampestamp, doe dat maar bij de npo.

piloot47 | 12-07-20 | 16:27

@Dommelsch | 12-07-20 | 16:10:
Ik had ‘m gezien. Maar itt eerdere gesprekken van Hulleman is dit toch vooral een gesprek tussen twee heren die het allebei al weten en zich druk maken. Weinig feitelijke informatie dit keer.
De constateringen dat de politiek, de rechterlijke macht en ook de journalistiek dood en kapot zijn wordt wel aardig geïllustreerd. Dus als aanvulling: ok, maar de feiten en informatie zit in de gelinkte vodcastjes.
Voor het Australische verhaal van Dave Cullen is schokkend. Het was me ontgaan in al het andere nieuwsgeweld.

Stormageddon | 12-07-20 | 17:17
▼ 6 antwoorden verborgen

Hier kan men zich weer lekker druk om maken.
Maar weet je wat pas erg is? Er is M&M pindakaas te koop en als je gaat googlen naar meer info over waarom men dit een goed idee vindt, zie je alleen maar sites als Viva, Vriendin en Cosmogirl bovenaan staan die dergelijk smurrie aanprijzen.
En dat zijn diezelfde sites waar bezoeksters klagen over een dikke reet en hierop de schuld geven aan slechte confectiematen in de kledingbranche en (blanke) mannen.
Ik zie een overeenkomst met Trump-haters.

Deflatiemonster | 12-07-20 | 14:15 | 7

@anti-fatwa | 12-07-20 | 15:12: Nou aan z'n plempjes te zien begint het LesPaul wel wat heet onder de voetjes te worden. Hoe kun je zo dom en hypocriet zijn denk ik dan. Dus dan zal er nog wel wat anders meespelen.

C0de187 | 12-07-20 | 15:38

@C0de187 | 12-07-20 | 15:38:
Weet hij veel. Hij papagaait ook maar wat na wat hij op de npo te horen krijgt.

Itastijl | 12-07-20 | 15:31 | dat bedoel ik. We zullen zien.

anti-fatwa | 12-07-20 | 15:44
▼ 4 antwoorden verborgen

"Dat zijn de meeste geregistreerde gevallen ter wereld, en het land heeft een sterftepercentage van 4,09%. Dat is dan weer laag vergeleken met Frankrijk (17,5%), België (15,6%), Engeland (15,5%), Italië (14,4%), Spanje (11,1%), Mexico (11,5%) en NeeDDRlandje met 12,3%."
==========

Dat lage sterftepercentage van 4,09% word door de grote media vaak niet vermeld.

Swieberj | 12-07-20 | 14:14 | 1

Ik ben veel benieuwder waar dat verschil aan ligt, gezien dat Amerikanen nu gemiddeld genomen niet het gezondste volkje zijn en COVID19 geen medicijn heeft.

Epistulae_Morales | 12-07-20 | 17:43

Nog een half jaar en we zijn van hem verlost.

lingo star | 12-07-20 | 14:11 | 27

BIjna goed. Vier en een half jaar.

Nehemia | 12-07-20 | 16:11

@lingo star | 12-07-20 | 14:17: Waarom? Omdat hij niet zo stom was om de Parijse Klimaatakkoorden te ondertekenen wat een regelrechte scam was?

Nehemia | 12-07-20 | 16:14
▼ 24 antwoorden verborgen

Het sterftepercentage zegt niets: in NL hebben we heel weinig getest, en in de VS zetten ze fors in op testen. We weten dat het echte sterftepercentage eerder rond de 1% ligt, en dan voor de grote meerderheid mensen met andere bedreigende ziekten en aandoeningen, dan wel mensen op (hoge) leeftijd.

Elpefo | 12-07-20 | 14:10

Overigens vind ik Beeld, Geluid, en Video ineen wel wat veel van het goede. Hoor je natuurlijk weer niemand over. Maar dit geheel terzijde.

Dikke_Tammo | 12-07-20 | 14:10

Black Masks Matter.

squadra | 12-07-20 | 14:06 | 1

MIB men in black

KlaagGraag | 12-07-20 | 14:23

"maar het aantal testen is sinds 12 juni met 37% gestegen terwijl het aantal bevestigde gevallen met 152% toenam."

Het gaat er ook om wie je test en waar. Dus de hit rate. Als je 37% meer test in een meer besmette groep (sociale, reizende mensen) zul je plot veel meer gevallen vinden.

Je ziet dit terug ook in de rates van doden en zware gevallen. Die groeien nauwelijks niet mee of gaan zelfs naar beneden. Ergo al die testen detecteren vooral lichtere gevallen in een steeds meer besmette populatie. Dat is op zich niet vreemd. Je wilt het virus zelf ook niet opsluiten maar het voorzichtig rond laten gaan. In een mega groot land zie het er dus al snel zo uit.

GeenAccount | 12-07-20 | 14:05

Volgens de Odessitische vlogger / vrachtwagenchauffeur Alex Breznev (die met zijn supertruck door de VS en Canada rijdt, maar nu geen werk heeft en geld ontvangt uit zijn vlogs) speelt in de VS de commercie een hoofdrol bij de corona hausse. Hij vertrouwt Bill Gates niet, die voor zijn foundation miljarden staatssteun ontvangt. De financiële belangen zijn groot en daarom wordt in hype en in werkelijkheid Covid-19 aangejaagd.

Eeuwig..Op..Vakantie | 12-07-20 | 14:05 | 1

U is ook woke nu? Beetje laat voor een GS-reaguurder.

Bijtendehond | 12-07-20 | 15:51

Met de mondkapje op doen ze me denken aan G.I Joe Cobra figuren. Trump zou een goede Cobra commander zijn.

duke_nukem | 12-07-20 | 14:02 | 1

Moet hij wel wat aan zijn fysiek werken, denk ik. G.I. Joe heeft lasers.

beldewouten | 12-07-20 | 14:07

Er is zo verschrikkelijk met de cijfers gemanipuleerd dat niemand er nog een zinnig woord over kan zeggen.

Mr.Crowley | 12-07-20 | 14:02 | 7

@Glasgow Argus | 12-07-20 | 14:39:
Ik ben met je eens dat het opportunisme van 'never waste a good crisis' ook een rol speelt, maar dan denk ik aan zaken als Italië die probeert de EU met Corona te chanteren om problemen op te lossen die niets met Corona te maken hebben.

Als ik echter jouw link even snel scan is dit weer de zoveelste NWO complottheorie.
Soms benijd ik mensen wel een beetje die in dat soort zaken geloven. Voor hen is de wereld in ieder geval strak georganiseerd.
Ik zie vaak alleen maar chaos en stuitende incompetentie als ik naar politiek beleid kijk.

ZonderNaam | 12-07-20 | 14:55

@ZonderNaam | 12-07-20 | 14:55: Ja, die laatste zin snijdt zeker hout. Veel is toeval in het leven en er is altijd een boel chaos. Maar met die onzekerheid kunnen veel mensen niet goed omgaan.

Kuifje-naar-Brussel | 12-07-20 | 15:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is toch wel een niet-medisch mondkapje ?

Anders zou het wel eens kunnen werken...

Wijze uit het Oosten | 12-07-20 | 14:01 | 2

Het gaat om het gebaar.

Dikke_Tammo | 12-07-20 | 14:02

Al die sterftecijfers zeggen helemaal niets zonder dat in die cijfers rekening wordt gehouden met de percentages divers onderliggend leed. En de leeftijden. En wat nog meer. Benchmarking kan leuk zijn, mits het klopt.

SchimmelSchwanz | 12-07-20 | 14:01 | 1

Belangrijker nog, de sterftecijfers zijn ten opzichte van het aantal positief geteste mensen. Maar gezien elke regio er een eigen testbeleid op nahoudt, zijn de sterftecijfers volstrekt onvergelijkbaar met elkaar.

ZonderNaam | 12-07-20 | 14:07

Oeiii, als Jinek dat maar niet ziet.

Schriever | 12-07-20 | 14:00 | 1

Ik ga haar appen ;)

IkwilJinekwel | 12-07-20 | 14:29

Haters zullen zeggen dat het gefotoshopt is...

Toetsenbordcomplex | 12-07-20 | 13:58 | 2

Ben je mal - zelfs een aap kan je leren om een masker op te zetten als het nodig is.

litebyte | 12-07-20 | 13:59

"Het land heeft een sterftepercentage van 4,09%. Dat is dan weer laag vergeleken met NeeDDRlandje met 12,3%". Tja, als je alleen mensen die bijna overleden zijn test dan kom je hoger uit.

Watching the Wheels | 12-07-20 | 13:57 | 1

Ja.. het percentage dat sterft in het ziekenhuis aan (bevestigd) Corona is het enige enigszins betrouwbare cijfer. Dus het aantal sterfgevallen ziekenhuis : aantal ziekenhuisopnames.
En.. bij een niet overvraagde zorg...

Epistulae_Morales | 12-07-20 | 17:47

Die sterftecijfers zou ik nog maar eens goed in ogenschouw nemen. Doet meer aan een ebola uitbraak denken anders.

Drosofila | 12-07-20 | 13:56 | 1

Ebola was al lang uitgeraasd, omdat het veel dodelijker en de incubatietijd veel korter is... En de manier waarop je sterft is net zo verschrikkelijk als met een slang in je strot op je buik...

Ad Hominem Tu Quoque | 12-07-20 | 14:10

Trump kennende zal dit precies in lijn zijn met zijn eerdere statements over mondkapjes en corona.

beldewouten | 12-07-20 | 13:55 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Het wordt alleen maar erger in de VS. Alles is open, ze dansen en zingen in een polonaise langs pretparken, concerten en kerken naar de afgrond van miljoenen COVID-doden.

Leyrann | 12-07-20 | 13:51 | 8

@Leyrann | 12-07-20 | 14:33:
Ja, maar dan zit je weer met het verschil dat er momenteel in de VS veel meer getest wordt dan in Nederland.
Als we hier meer gaan testen dan gaan de besmettingscijfers ook omhoog. Maar besmetting zegt ook weer niet zoveel als veel mensen geen of slechts milde klachten ervaren.

Er wordt aan alle kanten zo onzorgvuldig met cijfers omgegaan dat het gewoon heel erg lastig is om een beetje helder beeld te krijgen van de ernst, omvang en verloop van de pandemie.

ZonderNaam | 12-07-20 | 14:38

@ZonderNaam | 12-07-20 | 14:38: daarom is het dom om besmettingscijfers te gebruiken.
Je moet ziekenhuisopnames nemen en kijken wie daarvan sterft. En dat extrapoleren over de bevolking die geen zorg kan krijgen vanwege geen plek.

Epistulae_Morales | 12-07-20 | 17:50

@ZonderNaam | 12-07-20 | 14:02: ja maar de simpeltons willen nu eenmaal de kans op regen op woensdag bepalen adhv de kleur van hun auto...
Zo werkt statistiek voor dombo’s nu eenmaal

Epistulae_Morales | 12-07-20 | 17:52
▼ 5 antwoorden verborgen

Doet ie goed, The Donald.

Kuifje-naar-Brussel | 12-07-20 | 13:50 | 4

Oh, zijn we nou weer ineens voor Trump. Ik moet sterk denken aan een draaideur, zoals dat geldt voor de gehele VVd, tot aan de schoonmakers aan toe.

dathoujetoch | 12-07-20 | 13:59

Dat zeg je helemaal goed. Ik sta meestal achter The Donald. Kritiek op Trump wordt hier meteen afgebrand. Ik maakte laatst een opmerking over dat hij mij voor Trump vermoeiend leek te speechen terwijl hij keek door een piepklein spleetje tussen zijn oogleden. Waarop ik meteen werd beschuldigd van het altijd maar bashen van Trump.

SchimmelSchwanz | 12-07-20 | 14:05
▼ 1 antwoord verborgen

Die sterftepercentages slaan alleen nergens op. Het is het percentage van de positief geteste mensen dat vervolgens overleden is. Maar hoeveel mensen er getest worden verschilt per land/regio.
Nergens weten we wat de werkelijke besmettingscijfers zijn.

ZonderNaam | 12-07-20 | 13:50 | 1

Oversterfte tov een jaar geleden is een aardige indicator.

Epistulae_Morales | 12-07-20 | 17:53

kap nah

Hemmenaar7 | 12-07-20 | 13:50

Zo'n zwarte meneer moet een wit mondkapje.
Anders zit je bij iedere foto te kijken: heeft-tie er nou wel, of toch niet 1 op.

HP-premium | 12-07-20 | 13:48 | 3

Die moet geen wit kapje, jij moet een bril +4.

kleinvrouwke | 12-07-20 | 13:51

Of een rooie mijter, dat zou ook duidelijk zijn.

Watching the Wheels | 12-07-20 | 13:52

Hij kan er toch één laten printen met zijn muil erop. Volgens mij zijn die zelfs online te verkrijgen.

Jos Tiebent | 12-07-20 | 14:26

Het sterfte percentage is laag. Net als Duitsland en Azië. Door veel testen kan je de zieken van de gezonden scheiden. Met mondkapjes een afstand houden kan je de boel redelijk onder controle houden.

EmilioEsteves | 12-07-20 | 13:46 | 8

@dathoujetoch | 12-07-20 | 13:50:
Dat vind ik ook zo bizar. Maar mooi wel dat ik dat te horen krijg als ik met het thuisfront bel.

En dan roepen ze ook nog: kijk dan, het had ook zo als in de VS kunnen lopen. Dan zeg ik: Ja, dat was Rutte dus eerst van plan ook te doen en toen de stapel lijken te hoog werd, koos hij toch maar anders.

Dan nog zeggen ze 2 minuten later weer: "Maar Rutte heeft het fantastisch gedaan.."

Gek word je ervan. Zit vast iets in het water daaro, waar ze baby-brain van krijgen.

HP-premium | 12-07-20 | 14:52

De crux is dat Trump die maatregelen niet nodig vindt omdat de economische impact die dat veroorzaakt hem zn verkiezing kan kosten.

Epistulae_Morales | 12-07-20 | 17:54
▼ 5 antwoorden verborgen

Laten we in het belang van het westen hopen en bidden dat Trump in november wint en niet de globalist Biden.

JohnLocke | 12-07-20 | 13:46 | 12

Het is iig een gouden kans voor de EU

Epistulae_Morales | 12-07-20 | 17:55
▼ 9 antwoorden verborgen

'Maskers hebben een tijd en een plaats.'
En zo is het.

Dikke_Tammo | 12-07-20 | 13:45 | 1

Trump is wel Top Dog, overigens.

Dikke_Tammo | 12-07-20 | 13:50

Net als Rutte in het supermilieuvriendelijke vliegtuig (digiconferencen niet mogelijk?) op weg naar Berlin. Camera klaar, draaien maar ("Mark, kapje op, mondkapje op, Mondkapje op!!")

dathoujetoch | 12-07-20 | 13:45

In de EU landen wordt veel beter getest dan in de VS, in de VS worden corona slachtoffers in verzorgingstehuizen niet meegenomen als er geen corona is vastgesleld, ook al steft een kwart tot de helft van de bewoners binnen een maand.

Het sterftecijfer in de VS gelinieerd aan corona ligt veel hoger.

litebyte | 12-07-20 | 13:45 | 3

Uhm, nee. In de VS worden ook gevallen meegenomen als verondersteld wordt dat er corona in het spel was. Dit ook in verzorgingshuizen (kijk maar naar de cijfers van NY). Sterker nog: er is een geval van iemand die van de trap af viel (met corona) en dat werd ook als corona-geval gerapporteerd.

In Nederland echter zijn de sterfgevallen in verzorgingshuizen en thuis NIET meegenomen in de cijfers. Wellicht haalde je de VS en NL door elkaar?

JohnLocke | 12-07-20 | 13:48

@JohnLocke | 12-07-20 | 13:48: NEE, in VEEL staten wordt dat absoluut niet gedaan, er zijn ook te weinig artsen en ander medsich personeel om het vast te stellen.

Colorado, Illinois, Maryland, Nevada, New Jersey and South Carolina zijn staten waar nauwelijks enige officiele data is maar waar de sterftecijfers in the nursing homes enorm hoog is.

litebyte | 12-07-20 | 13:56

Niks bijzonders, hij had al meerdere keren -ook nog meermaals via zijn perswoordvoerster- laten weten onder welke omstandigheden hij er een zou dragen en ook daarin blijkt hij betrouwbaar.

sockpuppet | 12-07-20 | 13:44 | 8

@dathoujetoch | 12-07-20 | 13:53:
Ik heb de zuster al geroepen, waren Kuif al een uurtje kwijt, zal wel weer met een Zweedse band in de stoel worden.

Hét vrije woord | 12-07-20 | 14:06

@Hét vrije woord | 12-07-20 | 14:06: geluddichte band voor de mond graag, geluiddicht en vingertjes vastgetapet.

dathoujetoch | 12-07-20 | 14:13

@dathoujetoch | 12-07-20 | 14:13:
Wegens (VVD beleid) personeelsgebrek hebben wij Kuif al drie dagen niet kunnen verschonen, iedereen blijft ook wijselijk 100 meter van hem vandaan.

Hét vrije woord | 12-07-20 | 14:23
▼ 5 antwoorden verborgen

Ligt dat lage sterftepercentage dan aan een veel betere kwaliteit ziekenhuizen/artsen/kennis t.o.v. bijvoorbeeld de genoemde Europese landen, of heeft dit een andere oorzaak?

JBKiller | 12-07-20 | 13:44 | 3
-weggejorist-
Adriel | 12-07-20 | 13:47

Daar weet rubberen Gommers wel weer een juist antwoord op. Dweil.

dathoujetoch | 12-07-20 | 13:47

Betere behandeling, velen worden inmiddels behandeld met remdesivir en dexamethason. Het is wel pijnlijk dat de hoogste baas het aantal besmettingen blijft bagatelliseren.

Peter_la_Selie | 12-07-20 | 13:57

I'd like to share a revelation I've had during my time here. It came to me when I tried to classify your species. I realized that you're not actually mammals. Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with their surrounding environment, but you humans do not. You move to another area, and you multiply, and you multiply, until every natural resource is consumed. The only way you can survive is to spread to another area. There is another organism on this planet that follows the same pattern. Do you know what it is? A virus. Human beings are a disease, a cancer of this planet. You are a plague, and we are the cure.

M13 | 12-07-20 | 13:43 | 4

And you are? ET?

JBKiller | 12-07-20 | 13:45

Als je "er sterven een paar honderd herten in de winter op de oostvaarder plassen" een equilibrium wilt noemen.

Want dan halen wij dat ook nog wel, de feedback loop is gewoon wat langer omdat we handiger zijn dan een hert.

Ter Correctie | 12-07-20 | 16:05
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Adriel | 12-07-20 | 13:42 | 3

Hij ziet er best wel bas-ass uit met zo'n mondkapje.
Dat getal van besmettingen is trouwens een onzin getal. De sterftecijfers zijn waarschijnlijk wel accuraat. Als het sterftecijfer echt meer dan 10% van het aantal covid patiënten is dan betekent dat dat corona dodelijker is dan de Spaanse Griep 100 jaar geleden.

keestelpro | 12-07-20 | 13:40 | 5

Hij heeft al eerder een mondkap gedragen in een fabriek of ziekenhuis, weet het niet meer. Fake nieuws dus.

Marcello Christiani | 12-07-20 | 14:40

Bovendien zit het CDC weert te rommelen met statistieken door testen die kijken of je nu het virus hebt en testen die kijken of je anti-stoffen en dus het virus al hebt gehad bij elkaar optelt waardoor het aantal huidige besmettingen waarschijnlijk veel lager ligt dan naar buiten wordt gebracht. www.theatlantic.com/health/archive/20...

Oeleflaffel | 12-07-20 | 14:50
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken