Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

RIVM: "AEROSOLEN ALERT - GA NIET MET DE BUS"

GGD PRAATTE POEP. REIZEN MET OV = DOODVONNIS

jeeeee

U en wij en Maurice de Hond wisten dit al in februari. En nu zijn de viruswaanzinnigen van het RIVM er ook achter. Bussen en treinen (en vliegtuigen - red) zijn virusvehikels des doods, en wie nu nog geen auto, camper, caravan gekocht heeft is ten dode opgeschreven en haalt de kerst niet. OV staat voor Overledenen Vervoer, want Niezen = Moord en 1,5 meter is totale waanzin. 7,5 METER, minstens. Het CoronaTribunaal, we hebben er zin an!

UPDATE: De Wekelijkse Update

Social

HATSJU

3 februari

9 maart

Social

Reaguursels

Inloggen

Maar er je komt toch niemand tegen met Corona in het OV staat er! Dus waar maakt iedereen zich weer druk over..

David000000007 | 08-07-20 | 08:40

AAARGH! Ik zag iemand niezen in de tram, ik zag iemand niezen in de tram!

Sans Comique | 07-07-20 | 20:30

Ze noemen het ook "besmet" alsof je iets dodelijks in je hebt woekeren.
In de praktijk zijn wij besmet met wel honderden virussen. Alleen daar hebben we antistoffen tegen opgebouwd, of daartegen zijn we inge-ent.
Maar het bekt zo lekker voor onze overheid, alsof the Walking Dead nabij is.

Tuinhekje | 07-07-20 | 19:59

RIVM is vooral bezig met het timen wanneer ze nieuws over hun incompentie openbaar maakt. Het liefst op momenten waarop het er niet zo dik bovenop ligt natuurlijk, en dus in dit geval niet op momenten waarop De Hond vol in het nieuws is. Dus even wachten totdat er een paar anderen iets mompelen, en dan snel tussen het andere nieuws jassen.
Misdadige kudtclub is het.

Lafayette | 07-07-20 | 19:57

Die modellen van het RIVM blijken regelmatig fout. Wie zegt me dat het nu wel klopt?

van heinde en verre | 07-07-20 | 19:40 | 1

RIVM is een kloon van who, een in en in verrot verpoliticiceerd instituut.

revolte | 08-07-20 | 00:28

Laat ik nou steeds gedacht hebben dat het na twee maanden voorbij zou zijn.
Nou mooi niet dus, deze hysterie kent geen einde.
De 1,5m maatschappij is er voor altijd.
Dat is nml handiger om totale burger controle te krijgen.

Bolder | 07-07-20 | 18:54 | 1

Regelmatig dat scheutje angst laten opflakkeren bij de goegemeente. Die houden elkaar wel in gijzeling in hun conformisme. Tot het normaal wordt en iedereen naar boven kijkt voor verlossing. Iedere dag gekluisterd aan de buis (nou ja, oprolbaar 8K scherm) naar een zegen van Rutte en RIVM.

Sans Comique | 07-07-20 | 19:33

Wat een dansleraar toch niet los kan maken bij het rivm...

David000000007 | 07-07-20 | 18:21

Dat De Hond een goed punt had was eigenlijk direct al duidelijk. Als niet, dan zou corona zowat het énige virus zijn dat *niet* (ook) via aerosolen wordt verspreid.
Maar goed. Natuurlijk mocht De Hond c.s. geen gelijk hebben, want ging in tegen het Staatscredo, uitgevaardigd door het RIVM. En wie de staat tegenspreekt heeft anno 2020 een serieus probleem.

Dit gezegd hebbende: kunnen we nou eens EIN-DE-LIJK ophouden met die idiote corona-hype? Gisteren weer, 'uitbraak' op de uni van Twente. Bleek te gaan om maar liefst 6 (ZES!) besmette - dat is iets anders dan 'zieke' - studenten.
Nou moe, poe poe, errug hoor!

EefjeWentelteefje | 07-07-20 | 17:49

Een natte vinger instituut rivm vermeld iets meer dan 6300 corona doden.
Dit om Nederland niet als het lulletje van Europa af te laten steken.
Dat je er minstens 6000 niet getesten bij mag tellen is een publiek geheim.

likdoorn | 07-07-20 | 17:48 | 3

Heb je enig idee hoeveel doden er iedere maand vallen aan andere oorzaken dan corona? Of is dat niet zo erg, want niet zo dood, of zo?

EefjeWentelteefje | 07-07-20 | 18:06

Met Corona overleden of door corona overleden?

David000000007 | 07-07-20 | 18:23

20000 doden per jaar aan longkanker.
Ga eens langs bij een oncologie afdeling.

Bolder | 07-07-20 | 18:50

https://www.naturalblaze.com/2020/07/texas-doctor-reverses-coronavirus-symptoms-in-100-of-cases-with-inexpensive-treatment.html https://www.youtube.com/watch?v=eDSDdwN2Xcg https://en.wikipedia.org/wiki/Budesonide The "Silver Bullet" Cure For COVID-19 - Dr Richard Bartlett https://www.youtube.com/watch?v=4zFrN2E3dGA

rmstock | 07-07-20 | 17:10

Heeft Maurice de Hondt toch gelijk gehad .
De boeren zeiden ook al dat de RIVM geen goede cijfers en voorspellingen kon maken .

elevator | 07-07-20 | 16:59 | 1
-weggejorist-
revolte | 08-07-20 | 00:36

Er blijft straks maar één oplossing over:
Alle met Corona besmette mensen dienen zich zo spoedig mogelijk op het dichtstbijzijnde NS station te melden.
Ze krijgen dan gratis vervoer naar het centrale quarantaine centrum.

Bolder | 07-07-20 | 16:38

Ik kijk al maanden naar de talkshows van Marcus Lanz ( ARD dacht ik) Daar wordt op een ander niveau gediscussieerd over Covid-19 en was al maanden geleden bekend dat besmetting via de lucht deel van het probleem is. In April was er een viroloog te gast, die stelde dat er veel mensen zonder symptomen rond lopen die hoogst besmettelijk zijn. Maar in Nederland doen we net of we gek zijn. Er bestaat in Nederland nooit, maar dan ook nooit gevaar voor de volksgezondheid. Of er nou in Moerdijk een chemicaliënfabriek ontploft is, of mensen lekker aan het werk zijn met chroom-6 verf, maakt niet uit. Mondkapjes zijn ook helemaal niet nodig, zijn eigenlijk eerder onhygiënisch. Ik weet wel waarom. 10 % van de Nederlandse bevolking is laaggeletterd of zelfs analfabeet. 10 % van televee kijkend Nederland heeft moeite het journaal te volgen en te snappen wat daar gezegd wordt. Bij het RIVM moeten ze gedacht hebben dat wij te stom zijn om op een juiste manier met mondkapjes om te gaan. Daarom zijn de referenda ook afgeschaft. Wij zijn er gewoon te stom voor.

dubbeltjeopznkant | 07-07-20 | 15:32 | 4

Wat het referendum betreft daar zijn we volgens Rutte en handlangers te stom voor.
Maar als we op de coalitie of het liefst de VVD stemmen zijn we plotseling hele verstandiger mensen die het snappen en het toverwoord is SAMEN

likdoorn | 07-07-20 | 17:54

Al staat er in Nederland een kerncentrale te sissen, ontploft er een chemische fabriek, terwijl ernaast een asbest pand in de fik staat, nog voor dat er enige meting verricht is schalt het al vrolijk over de radio dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid.

Tuinhekje | 07-07-20 | 20:02
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn eigen auto is het veiligst

Feitenpliesie | 07-07-20 | 15:15

Zelfs in het lab heeft nog niemand iets via aerosolen kunnen besmetten.
Het lijkt mij meer angst aanjagen om te zorgen dat men zich aan de huidige regels houdt.
Als aerosolen echt een probleem waren, had 1,5 meter afstand houden niet voor de zeer sterke daling van het aantal besmettingen gezorgd.
Meer ventileren is wel een goed advies, maar dan vooral omdat er verschikkelijk weinig geventileerd wordt, zodat vaak de lucht in huis meer vervuild is dan in de stad langs een drukke weg met smog weer.

bucky1971 | 07-07-20 | 14:58 | 2

Dit is de logica van het RIVM maar heeft niks met wetenschap te maken.

Simon_GS | 07-07-20 | 15:08

Als he het nieuws een beetje volgt dan weet je dat overal waar sprake is van haardjes en uitbraken, aerosolen een factor zijn: cruiseschepen, koelruimten, slachthuizen, verzorgingshuizen.. afgesloten ruimten met weinig tot geen verse lucht en airco.. 7000 man op de dam in de buitenlucht? Geen besmettingen.

Epistulae_Morales | 07-07-20 | 16:37

Ik heb nergens verstand van, maar die cijfers van het aantal doden en besmettingen zijn toch niet slecht. Een paar dingen hebben we hier toch wel goed gedaan.

JvanDeventer | 07-07-20 | 14:49 | 4

Nou wake up and smell the coffee er is heel veel fout gegaan en nog steeds hier en daar. Er zijn landen die het vele malen beter doen ga je daar maar eens in verdiepen..

Alexander | 07-07-20 | 15:27

Ja we zijn gestopt met carnaval vieren. Week 27 3 ziekenhuisopnamen ten opzichte van 546 besmettingen in week 26....... Week 10 3.291 ziekenhuisopnamen........ wie rekent het aantal besmettingen uit?

Pr0fess0r | 07-07-20 | 15:37

Ze hebben gewoon alle doden boven het gemiddelde tot coronadoden gerekend. Totdat er een ondersterfte waarneembaar was. Toen zwegen ze snel.

Tuinhekje | 07-07-20 | 20:04
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
walhalladome | 07-07-20 | 14:24 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Rijksinstituut Voor de VolkerenMoord.

guru? | 07-07-20 | 14:20

Een paar maanden geleden las ik al een bericht over een Chinees in Wuhan die besmet was in een bus. Bijzonder was: hij was pas ingestapt nadat de spreader was uitgestapt. Wetenschappelijk bewezen d.m.v. contractonderzoek.

Ivoren Toren | 07-07-20 | 14:14 | 1

Je hoeft geen wetenschapper te zijn om te bedenken hoe goed mogelijk dat is. Het is voor Chinezen heel normaal om in hun handen te niezen i.p.v. een zakdoek en dat vervolgens aan iets af te vegen, zoals de hoofdsteun van de stoel voor je.. of een toetsenbord van een computer.. oid..
Tja.. de volgende hoeft dan echt maar met zn handjes aan dat voorwerp te komen en in zn oven te wrijven oid om besmet te raken..

Epistulae_Morales | 07-07-20 | 16:43

De bus en de trein hebben vernieuwde ventilatie systemen nodig. Hiervoor kun je gaan kijken hoe een BSL-2 en BSL-3 laboratorium ervoor zorgt dat virussen niet kunnen ontsnappen. Mijn eerste voorstel zou zijn om een goed gangbaar ventilatie systeem te nemen en daar virus filters in te bouwen / tussen te plaatsen. Een coronavirus filter is een b.v. een langwerpig vat gevuld met chloor oplossing waardoor de lucht wordt heen geborreld. De specificatie van de ventilatie is dat elke vuiltje, aerosol of andere deeltjes worden weggezogen voordat het 75 cm heeft kunnen afleggen.

rmstock | 07-07-20 | 13:58 | 2

Van Boxtel beweerde in de media dat treinen nu dezelfde goede ventilatie hebben als vliegtuigen maar ik geloof hem niet.

Simon_GS | 07-07-20 | 15:11

Langzaamaan beginnen ze hun straatje schoon te vegen...

Dommelsch | 07-07-20 | 13:54

Mensen voor de gek houden is makkelijker dan ze overtuigen dat ze voor de gek gehouden worden.

von sokkenstopfen | 07-07-20 | 13:53

Dat RIVM lult alleen maar onzin en loopt telkens achter de feiten aan. Pas als ze (veel te laat) zelf het wiel uitgevonden hebben is er iets aan de hand. Als ze in het begin de boel serieus hadden genomen (door bijv iedereen die uit Italië kwam e.d zich te laten melden en testen) was die lockdown wellicht niet eens nodig geweest.

elco485 | 07-07-20 | 13:30 | 2

Een korte lockdown zou wel nuttig zijn geweest: alle vliegverkeer stoppen, vakantiegangers die terugkomen allemaal in quarantaine enz. Maar alles is gewoon wekenlang na de uitbraak nog gewoon doorgegaan. Terwijl we eind januari al filmpjes zagen van omvallende Chinezen, crematoria die het daar niet meer aankonden, enz. enz. Wat zei die imbeciele Tedros: niets aan de hand. Terwijl er net 5 miljoen Chinezen met vakantie waren gegaan. Het is vanaf het begin een reuze fuck up geweest.

Lupuslupus | 07-07-20 | 13:41

Ja die ambtelijke dogmatische angstcultuur bij het RIVM heeft ons miljarden, zo niet honderden miljarden gekost.

Joostmochtnietsweten | 07-07-20 | 17:59

In vliegtuigen en bussen worden UV-C lampen ingebouwd, daarmee is het risico minimaal. De groene waanzin vereist gesloten gebouwen, hergebruik van lucht en zorgt dus voor te hoog CO2 gehalte en massale verspreiding van aerosolen.
Het RIVM blijft volhouden dat grote druppels het grootste gevaar vormen. Dat is dus onzin. Veel mensen dicht op elkaar is een probleem. Aerosolen gaan via de slijmhuid veel sneller de bloedbaan in dan grote druppels via de huid, laat staan de mond en spijsverteringsstelsel.

Frau Merkel | 07-07-20 | 13:25 | 3

uv-c lampen? dat is toch mega slecht voor je ogen?

von sokkenstopfen | 07-07-20 | 13:54

In Azië (Hong Kong, Shanghai) hebben ze al uv robots die metro's ontsmetten..

Alexander | 07-07-20 | 15:28

@von sokkenstopfen | 07-07-20 | 13:54: Daarom zitten ze ook in de luchtkanalen. Je ziet ze daardoor niet.

Frau Merkel | 07-07-20 | 20:08

Hahahaha! Al maanden geleden aangegeven door zo'n beetje elke Aziatische offciele instantie nav wetenschappelijk onderzoek...terwijl het RIVM/GGD nog in de 'griepje' fase zaten.

litebyte | 07-07-20 | 13:19 | 1

Het RIVM gelooft pas iets als ze het zelf onderzocht hebben (zeggen er ook bij dat iets 'nader onderzocht moet worden') en zelfs nu staat hier niks over op hun homepage.

Simon_GS | 07-07-20 | 14:58

Nou, kom maar door dus met die verplichting van de muilkorf.

nuchterland | 07-07-20 | 13:16 | 1

Als die verplicht wordt blijf ik thuis.

Lupuslupus | 07-07-20 | 13:31

Gelukkig rekenen wij hier in meters en niet in feet. Is dus niet van toepassing op ons.

Alco-de-Holist | 07-07-20 | 13:14 | 1

Zo is 't maar net

zwemverbrander | 07-07-20 | 15:05

Bij de RIVM werken reaguurders. Ze zijn ook erg "slim", echte rekenwondertjes. Bijna echte reaguurders dus. Want net als een reaguurder komen ze ook niet van hun zolderkamertje om te zien wat er speelt in de grote mensen wereld. Nee, dat is eng. Boven op zolder, daar is het veilig en daar maken ze dan een model. En met dat model gaan ze een bus simuleren, in de virtuele bus zitten niezende mensen. Net als de bus zijn de niezende mensen ook niet echt. Een papieren werkelijkheid dus. Daar leven we ook, op papier.

Brulaapje | 07-07-20 | 13:08 | 1

Reaguurders, inclusief politieke voorkeur.

nuchterland | 07-07-20 | 13:16

In een willekeurige winkelstraat van redelijk grote stad op een zaterdag. In normale tijden kun je over de koppen lopen. Hoe te doen met anderhalve meter? Staan er wachtrijen achter dranghekken die één voor één doorgelaten worden? Of leeft Nederland in ploegendienst. Ik heb werkelijk geen idee hoe dat er uitziet nu in corona tijden.

CalamityJane | 07-07-20 | 13:05 | 2

Wat ik zo zie in mijn omgeving houdt de meerderheid zich niet aan die 1,5 meter. In de supermarkt zie je af en toe nog iemand schichtig om zich heen kijken maar de meesten doen normaal. En je moet niet op zondagmiddag naar de Gamma gaan - zo las ik -.

Lupuslupus | 07-07-20 | 13:35

1,5 meter is een willekeurig getal. Ze hadden net zo goed 6 meter kunnen nemen maar dat is niet echt praktisch.

Simon_GS | 07-07-20 | 15:02

Ok, dus dan kunnen de meeste restaurants, cafe's, bioscopen en fitness centra gewoon weer dicht. Want, laten we eerlijk zijn, lang niet ieder gebouw valt goed te ventileren. Ventileren is meer dan een deur openzetten of een gat in de muur boren. Bussen, treinen en vliegtuigen kunnen dus ook niet meer. De lift in mijn flatje staat gelijk aan een guillotine. Al die efficiente geairconditioneerde kantoren zijn ware dead traps.
Of niet? Over een maandje weten we of Maurice de Hond toch gelijk had en de aerosolen inderdaad een substantiele bron van besmetting vormen.

Kritisch_avrolid | 07-07-20 | 12:59 | 2

Gewoon een ionisator aanzetten in de binnenruimtes. Die maakt korte metten met die virussen. Jaap van Dissel zei in juni dat 98 procent van degene die Covid19 oploopt nergens last van heeft en of milde klachten heeft. Allemaal paniekvoetbal.

Nehemia | 07-07-20 | 13:04

Dat valt nog te bezien. Het creëren van een aerosol schijnt nog niet zo eenvoudig te zijn en oa afhankelijk van luchtvochtigheid, temperatuur en luchtdruk. Pas als aan deze omstandigheden wordt voldaan en er is een virusverspreider kan één persoon een grote groep besmetten

zuurtjeregen | 07-07-20 | 13:25

Vroeger ging je juist de deur uit om een beetje weerstand op te doen toch? Ik las ook ergens iets dat antistoffen tegen huis-tuin-en-keuken coronavirussen inderdaad helpen tegen het nieuwe wereld ontvolkende virus.

141535979 | 07-07-20 | 12:56

Dus Maurice de Hond is de grootste criticaster van het coronabeleid en wil zsm naar normaal maar nu zet hij de beleidsmakers op een spoor dat ertoe leidt dat de overgang naar normaal nóg langer uitgesteld wordt. Het zijn verwarrende tijden of zou Maurice toch aandelen hebben in de ventilatiebranche?

Amsterdamsko | 07-07-20 | 12:55 | 5

Precies, zo werkt dat. Door kritiek te leveren, lever je alleen maar munitie.

nuchterland | 07-07-20 | 13:19

@First Contact | 07-07-20 | 13:01: lees er eens wat over en gebruik inderdaad je verstand. Van zichzelf tegenspreken is geen sprake. de ouderen zijn niet door huisgenoten besmet maar in het verzorgings- en bejaardenhuizen door oude luchtrecirculatie systemen. Het virus werd door de lucht rondgepompt naar alle kamers. Hetzelfde verklaart de uitzonderlijk hoge besmettingsaantallen op cruise- en marineschepen.

zuurtjeregen | 07-07-20 | 13:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Laat mij nou net studeren voor Eremiet.
Komt dat even goed uit. Hoef voor de stage de deur niet uit.

CalamityJane | 07-07-20 | 12:50

Op naar de zeven en een halve meter maatschappij. Wat een treurnis.

Nehemia | 07-07-20 | 12:43 | 11

Of gewoon accepteren dat er mensen doodgaan. weg met dat rubberen tegel gedoe.

elco485 | 07-07-20 | 13:34
▼ 8 antwoorden verborgen

Ahh ja. Aerosolen onderzoeken met een model. Ik hoop dat het een Victoria Secrets model was, want normaal gesproken gebruik je een wetenschap voor onderzoek en niet een rekenkundig model..

TuurlijkNiet | 07-07-20 | 12:40

De internationaal gebruikte virus-testkits zijn foutgevoelig en kunnen fout-positieve en fout-negatieve resultaten opleveren. De officiële virustests zijn door tijdgebrek klinisch gevalideerd en kunnen soms ook positief reageren op andere corona-virussen.
Talrijke internationaal gerenommeerde experts op het gebied van virologie, immunologen en epidemiologen zijn van mening dat de getroffen maatregelen contraproductief zijn en bevelen de snelst mogelijke natuurlijke immunisatie van de algemene bevolking aan en extra bescherming voor de risicogroepen.
Er is nooit een medische reden geweest om de scholen te sluiten, omdat het risico van ziekte en overdracht bij kinderen extreem laag is. Ook voor kleine klassen, maskers of afstandsregels op scholen is er geen medische reden.
De bewering dat uitsluitend (hevige) Covid-19, in tegenstelling tot influenza, andere aandoeningen zoals trombose en longembolie zou kunnen veroorzaken, is niet waar. Al sinds ruim 50 jaar is bekend dat een hevige influenza het risico op trombose en embolie enorm vergroot.
Verscheidene medische deskundige noemen een onder tijdsdruk ontwikkeld coronavirus-vaccin onnodig of zelfs gevaarlijk. In feite heeft het vaccin tegen de zogenaamde Mexicaanse griep in 2009 geleid tot ernstige neurologische klachten en resulteerde tevens in schadeclaims in miljoenenhoogte. Bij het testen van corona-vaccins zijn er reeds ernstige complicaties opgetreden.

Fries23 | 07-07-20 | 12:40 | 3

Helaas hebben antivaxx gekies ook VvMU hoewel ik een waarschuwing wel op zijn plaats vind.

bijna_raak | 07-07-20 | 12:56

We dienen bang te zijn, weet u nog?

Ad Hominem Tu Quoque | 07-07-20 | 13:27

@bijna_raak | 07-07-20 | 12:56: De prozaxxers zijn de nieuwe religieuze fanatici. Je mag elke mening hebben, al het maar de juiste is.

Frau Merkel | 07-07-20 | 13:27
-weggejorist-
Fries23 | 07-07-20 | 12:40 | 2

Een regionale verhoging in de sterftecijfers kan ook daardoor ontstaan, ​​dat vanwege infecties of paniek de ouderen- of ziekenzorg instort, of dat er additionele risicofactoren aanwezig zijn, zoals een ernstige luchtvervuiling. Dubieuze maatregelen aangaande de lichamen van de overledenen, leidden soms tot extra knelpunten bij begrafenissen en crematies.
In landen als Italië en Spanje, maar soms ook in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, hadden griepepidemieën al in het verleden tot een overbelasting van ziekenhuizen geleid. Momenteel staan ca. 15% van de artsen en verpleegsters onder quarantaine, zelfs zonder symptomen.
De vaak getoonde exponentiële curven van de stijging van ‘corona-gevallen’ zijn misleidend, omdat ook het aantal tests exponentieel was toegenomen. In de meeste landen bleef de verhouding tussen positieve tests en het totale aantal van de tests (de zogenaamde positief-ratio) constant tussen 5% en 25% of nam slechts licht toe. De piek van de verspreiding hadden de meeste landen reeds vóór de lockdown bereikt.
Landen zonder uitgaansverbod, zoals Japan, Zuid-Korea, Wit-Rusland en Zweden, vertonen geen negatievere trend dan andere landen. Zweden werd zelfs door de WHO als voorbeeldmodel geprezen en profiteert nu van een hogere mate aan immuniteit.

Fries23 | 07-07-20 | 12:39

Geen idee waarom teletekst dit als nieuws brengt. De info op de site van het RIVM is duidelijk en (dankzij het reproductiegetal) overtuigend: "Mochten ze (de aerosolen) een rol spelen in de verspreiding, dan is dit een minder belangrijke verspreidingsroute dan van de grotere druppels. ... Het lijkt erop dat het virus wel in de fijne kleine druppeltjes kan zitten, maar dat de hoeveelheid virus daarin meestal niet voldoende is om iemand te infecteren. ... De duidelijkste aanwijzing hiervoor is het reproductiegetal (Ro) van het nieuwe coronavirus. Dit getal is een maat voor hoeveel mensen besmet raken door een ziek persoon als je geen maatregelen treft. Voor het nieuwe coronavirus ligt het reproductiegetal tussen de 2 en 4. Ziekten die zich via fijne kleine druppeltjes verspreiden en lang in de lucht blijven ‘hangen’ hebben een hoger reproductiegetal. Enkele bekende voorbeelden hiervan zijn tuberculose en mazelen. Iemand met mazelen besmet (als er geen maatregelen zoals isolatie of vaccinaties getroffen zijn) ongeveer 17 personen."

bintang | 07-07-20 | 12:39

Het sterfte-profiel komt dus in wezen overeen met de normale sterfte.
In de meeste landen vonden ongeveer twee derde van alle sterfgevallen plaats in verpleeghuizen, die kennelijk geen profijt hadden van de algemene lockdown. Bovendien is het vaak niet duidelijk of deze mensen inderdaad aan Covid-19 zijn overleden, of aan weken van stress en isolatie.
Ongeveer 30% van alle extra sterfgevallen werd niet veroorzaakt door Covid-19, maar was een gevolg van de lockdown, paniek of angst. Zo is het aantal behandelingen van hartaanvallen en herseninfarcten met 60% gedaald , omdat patiënten niet meer naar een ziekenhuis durfden te gaan.
Zelfs bij de zogenaamde “Covid-19-sterfgevallen” is het vaak niet duidelijk of ze aan of met het virus stierven (d.w.z. door een reeds bestaande aandoening) of dat “verdachte gevallen” eenvoudigweg niet werden getest. De officiële cijfers weerspiegelen deze verschillen vaak niet.
Veel berichten in de media, waarna jonge en gezonde mensen aan Covid-19 overleden, bleken niet te kloppen: veel van deze jongeren waren niet aan Covid-19 overleden, of hadden al ernstig aandoeningen (b.v. een onopgemerkte leukemie), of waren 109 in plaats van 9 jaar oud. De vermeende toename van de ziekte van Kawasaki bij kinderen was eveneens een valse melding.

Fries23 | 07-07-20 | 12:38

Robert Jenssen stapt graag in een volle bus.

Papa Jones | 07-07-20 | 12:37 | 5

@Lupuslupus | 07-07-20 | 13:21: Dank voor de link. Het is naast de schadelijke effecten ook nog hartstikke benauw en het werk op je onderbewuste. Men gaat zich steeds 'angstiger' voelen..

Nehemia | 07-07-20 | 13:59

@Lupuslupus: misschien ben je geïnteresseerd in een video dat heet ‘ is this torture?’ Hierin wordt de aanpak van Covid19 bekeken aan de hand van de officiële omschrijving van marteling van Amnesty International.

CoPat | 07-07-20 | 15:07

En @Nehemia:)

CoPat | 07-07-20 | 15:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik begrijp werkelijk niet dat de overheid geen advies aan GS vraagt.
Hier hebben wij een scala van doorgewinterde virus experts.

botbot | 07-07-20 | 12:37 | 6

Nee blind blijven varen op het RIVM 14 feb we hebben niets te vrezen nu we zijn door het virus overvallen. 7000 doden later die grotendeels voorkomen hadden kunnen worden bij afdoende bescherming en vroege toediening van hydroxychloriquine, dolgelukkig met die experts. O ja net de mening over areosolen bijgesteld.....

bijna_raak | 07-07-20 | 13:11

Dat waardeer ik dan in u Botbot.
Postduiven zijn slim. En u bent dus niet star!

CalamityJane | 07-07-20 | 13:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Volgens de laatste immunologische en serologische studies is de letaliteit van Covid-19 (IFR) in totaal ongeveer 0,1% en ligt dus in de orde van grootte van een hevige griepgolf (influenza).
In landen als de VS, Groot-Brittannië en ook Zweden (zonder lockdown) ligt de mortaliteit sinds het begin van dit jaar in het bereik van een hevige griepepidemie; in landen als Duitsland en Zwitserland liggen de sterftecijfers in het bereik van een milde griepepidemie.
Het overlijdensrisico voor mensen op schoolgaande en werkende leeftijd – zelfs in de hotspots dezer aarde – is ongeveer hetzelfde als het risico van een dodelijk ongeval tijdens het dagelijkse woon-werkverkeer. Het risico werd aanvankelijk overschat omdat mensen met milde of géén symptomen niet werden meegeteld.
Ongeveer 80% van de positief geteste mensen vertoont geen symptomen (is asymptomatisch). Zelfs in de leeftijdsgroep van 70 tot 79 jaar zijn ongeveer 60% van de mensen asymptomatisch. Meer dan 95% van alle mensen vertoont hooguit gematigde verschijnselen.
Ongeveer 60% van alle mensen heeft al een zekere cellulaire achtergrondimmuniteit tegen Covid-19, dankzij contact met bestaande coronavirussen (d.w.z. verkoudheidsvirussen). De aanvankelijke veronderstelling dat er geen immuniteit tegen Covid-19 bestond, was onjuist.
De mediane leeftijd van de overledene is in de meeste landen (inclusief Italië) meer dan 80 jaar (bijv. in Zweden op 86 jaar) en slechts ongeveer 4% van de overledenen had geen ernstige bestaande ziekte

Fries23 | 07-07-20 | 12:35 | 5

Gisteren rouwen om een hulpverlener, vandaag alles ontkennen.

botbot | 07-07-20 | 12:45

@Lupuslupus | 07-07-20 | 13:24: Wat er in die verzorgingshuizen gebeurd is zal nooit vergeten worden. Bepaalde lieden dienen voor een tribunaal te verschijnen.

Nehemia | 07-07-20 | 14:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Niezen in de ellebogen luidt het devies.

Nehemia | 07-07-20 | 12:33 | 3

Volgens mij is dan niezen in een papieren zakdoek veel beter.

Dirty-Harry44 | 07-07-20 | 12:34

Airozolen onder Hugootje z'n schoentjes.

Gaat het niet dan? | 07-07-20 | 12:29 | 1

Hihi .

CalamityJane | 07-07-20 | 12:54

Gelukkig zitten er geen niezende en/of hoestende mensen in de bus/trein want met symptomen moet je thuisblijven.

Capt. Iglo | 07-07-20 | 12:24 | 1

Tenzij je hooikoorts hebt.

Dirty-Harry44 | 07-07-20 | 12:35

Misschien is dit alles wel een test van de machthebbers "hoelang kun je de wereld voor de gek houden" test tot nu toe ongeveer een half jaar!

Vleespet96 | 07-07-20 | 12:22 | 1

Nee, al 3000 jaar.

joppo0 | 07-07-20 | 12:28

Het grote verschil tussen een vliegtuig en het OV is dat je dat vliegtuig gemakkelijk vacuum kan maken. Op 10 kilometer hoogte even de deuren open en de aerosolen worden naar buiten gezogen en het risico is verdwenen.

2voor12 | 07-07-20 | 12:22

Wel vreemd dat iedereen een kapje op moet, maar de chauffeur niet.
Is die misbaar dan ? Hebben ze er te veel van ?

de_kale | 07-07-20 | 12:20 | 8

@Papa Jones | 07-07-20 | 12:43: In frankrijk nog vanochtend. Een bestuurder totall loss geslagen omdat ie een paar mondkaploos gajes weigerde. Bestuurder nu dood.

Dirty-Harry44 | 07-07-20 | 12:45

Geen mondkap omdat de bril dan beslaat = onveilig. Daarom een lint achter de chauffeur en achter instappen.

Zbrodj | 07-07-20 | 13:33
▼ 5 antwoorden verborgen

>90% van de besmettingen zijn niet getest of vertonen weinig tot geen symptomen, maar het is uitgesloten om iemand met Corona in de trein tegen te komen?

Graftak | 07-07-20 | 12:18 | 2

Is dat een vraag?

Papa Jones | 07-07-20 | 12:36

Als je geen symptomen hebt kun je niemand besmetten. Volgens de WHO en die weten het toch allemaal zo goed?

Lupuslupus | 07-07-20 | 13:29

"De besmettelijkheid van de druppeltjes is niet onderzocht" . En daar heb je dan zo'n f*cking instituut voor ... betaald door u en mij, en weten we dus nog niks.

Zwizalletju | 07-07-20 | 12:14 | 1

Heb geduld. Over drie maanden gaat het RIVM melden wat velen nu al weten: ja, de kleine druppeltjes zijn ook (enigszins) besmettelijk.

duProgue | 07-07-20 | 12:37

Stel je bent géén viroloog, maar je wilt wel een gokje wagen met behulp van je verstand. Schat je dan in dat een virus beter overleeft in een afgesloten ruimte of juist slechter?

Poesmobiel | 07-07-20 | 12:12 | 5

Tsja, gezond verstand he. Bepaald soort mens geeft zich zo over aan richtlijnen, concepten, regels etc dat ze vergeten om telkens een stap terug te doen en het met gezond vestand te benaderen. Nedenken over denken.

feiten_en _cijfers | 07-07-20 | 12:41

Stel! je bent geen viroloog maar bent wel gediplomeerd schoolmeester met kekke schoenen, mag je dan een corona app erdoor jassen.

CalamityJane | 07-07-20 | 12:58

@CalamityJane | 07-07-20 | 12:58: Ja. Maar dan moet je ook een narcistische drugsgebruiker zijn die zijn ziel aan de duivel heeft verkocht. Dan mag het.

Poesmobiel | 07-07-20 | 13:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Een meme hoeft niet altijd een filmpje te zijn.
Epische foto. Als ie niet gemanipuleerd is helemaal.
-update: encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=t...

Maakt niet uit. Lol = lol!

keestelpro | 07-07-20 | 12:14

En als je die bus of trein goed ventileert is er niks aan de hand.

glaaf | 07-07-20 | 12:12 | 4

Hangt er ook vanaf hoe, als de luchtstroom van voor naar achter gaat ipv lokaal ventileren van onder naar boven (afzuigen) dan gaat een virus wolk alsnog door het hele compartiment.

boerk | 07-07-20 | 12:16

Als je je niet onnodig angst laat aanpraten is er ook niets aan de hand

klaasjanhenk | 07-07-20 | 12:23

Sommige mensen gaan juist niezen als er tocht is. Vooral de hooikoorts patienten die ook corona hebbrn

Middensteun | 07-07-20 | 12:29
▼ 1 antwoord verborgen

Nu nog een meaculpa over het Zelenko protocol en we kunnen eindelijk de juiste maatregelen treffen en weer verder met het leven. Voordat alles naar de klote is

Stevo365 | 07-07-20 | 12:12

" Ze hebben deze aerosolen via een model onderzocht. "
Woe ha ha ha. Ze zijn helemaal gek van modellen daar, hé?

Mr.Crowley | 07-07-20 | 12:10 | 9

Er zijn geruchten dat ze ook een toolkit hebben.

nobele wilde | 07-07-20 | 12:35

@nobele wilde | 07-07-20 | 12:35:
En een dashboard he, vergeet dat dashboard niet.

Graaisnaaiert | 07-07-20 | 13:08
▼ 6 antwoorden verborgen

Doen de geijkte media ook even verslag van Trump's eerste reactie, namelijk plaatsen en leveren van ventilators. Wordt overal om weggehoond, maar als ie een keer goed zit, hoor je ook niemand.

Netelnekkie | 07-07-20 | 12:10 | 4

ging dat niet over beademingsapparatuur? Oceans divide, zoveel is duidelijk. Een ventilator is " a fan " en nu hoef je geen fan van Trump te zijn, " a ventilator " is een beademingsapparaat: www.bbc.com/news/health-52036948

Glasgow Argus | 07-07-20 | 12:24

@Glasgow Argus | 07-07-20 | 12:24: u heeft gelijk. Daar ging het om.

Mean Dean | 07-07-20 | 12:29

Gelukkig kan de geijkte media wel goed engels

Middensteun | 07-07-20 | 12:30
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Voorhebben | 07-07-20 | 12:07 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Waar je dan weer niets over hoort, is het feit dat uit onderzoeken blijkt en inmiddels zelfs door WHO officials (waarschijnlijk nu ergens in een Chinees werkkamp beland), wordt toegegeven dat asymptomatische besmetting vrijwel NIET voorkomt (wat iedereen met boerenverstand en boerenonderbuik al dacht).

WHO Says Covid-19 Asymptomatic Transmission Is ‘Very Rare’
www.youtube.com/watch?v=NQTBlbx1Xjs

paulis | 07-07-20 | 12:06 | 7

@paulis | 07-07-20 | 12:11: echt wel eng dat er mensen zoals jij zijn die beweren dat cijfers aangeven dat het niet erger is dan een normale griep terwijl de cijfers juist het tegenovergestelde aangeven. Kick je erop om die onzin te verspreiden ofzo? Ga anders maar weer even met je opa en oma praten, misschien hebben die nog wat cijfers voor je die je dan hier kan ventileren als waarheid... gek.

Sessine | 07-07-20 | 12:32

@Sessine | 07-07-20 | 12:32: Zo verkrampt van angst dat je gaat schelden tegen mensen met een andere mening, goed zo schaapje. Mag ik vragen welke cijfers je op baseert dan? Bedoel je die 6.000 corona doden tov 9000 influenza doden in 2018? Waarbij opvallend is dat Influenza sinds Covid ineens verdwenen lijkt te zijn.. Of bedoel je de ondersterfte van afgelopen weken tov vorig jaar, ondanks al die "gekken" die gewoon weer naar het strand / cafe / restaurant / demonstratie / school / werk gaan?

paulis | 07-07-20 | 12:52
▼ 4 antwoorden verborgen

17 miljoen virologen en de een weet het nog beter dan de ander.......Feit is dat we verrot weinig weten van dit virus. En ja, ook gezonde, jonge, niet-rokende mensen lopen blijvende longschade op of gaan zelfs dood. Waarom? Tot op heden onbekend. Waarom gaat het bloed ineens stollen bij sommige mensen? Onbekend.
Waarom blijven mensen symptoomvrij? Onbekend.
En ga zo maar door. Maar onderschat het niet, je kunt de volgende zijn die nooit meer kan sporten of zelfs maar werken. 2 mensen (echtpaar van in de 40, hardlopers) in mijn omgeving sporten nooit meer door longschade, 1 is dood, werkte in het Antonius in Nieuwegein, jong en kerngezond..........

Dromenwandelaar | 07-07-20 | 12:05 | 4

Het gezegde "hardlopers zijn doodlopers" was aan hun dus niet besteed.

John McClane | 07-07-20 | 12:08

@Petroselinum crispum | 07-07-20 | 12:06: Wat dan? Dat Robert Engel zo goed kan dansen?

Deflatiemonster | 07-07-20 | 12:10

2 mensen. Hoe tragisch voor hen dat ook is, meer dan anekdotisch bewijs is het niet.

klaasjanhenk | 07-07-20 | 12:11
▼ 1 antwoord verborgen

Handen goed wassen hoor.....
In 020 is het rioolwater met een factor 10 (echt veel) met meer coronavirus vervuild.
Handen goed wassen ok, maar veeg ook eens het stront uit je bilnaad met een lekker zacht en ontsmettend doekje.
Wij gebruiken al jaren die van page en ja babydoekjes, want een schone reet is een fijn gevoel ipv met een papier stront door je hele bilnaad heen en weer te vegen.
Zo koop een luchtreiniger met ultraviolet en maak je biljaad goed schoon, slurfje zwijgt weer voor de rest van de dag na deze goede raad.
(nou naar Fox teneinde die geweldige speeches van Trump te volgen, hij is frontaal tegen het linksche tuig bezig, die volgens hem een raciaal conflict willen teneinde Trump van het winnen van de volgende verkiezingen af te houden.

Slurfje | 07-07-20 | 12:05

Een kleine steun in de rug voor Maurice de Hond en iedereen die kon bedenken dat je binnenskamers een grotere kans loopt op ellende. Edoch wat nog NIET is aangetoond dat je door die aerosolen ook daadwerkelijk een veel grotere kans op ziekte hebt. Want je hebt ook nog een belangrijke factor die heet de "viral load" ofwel hoeveel virus word je aan blootgesteld. Een druppel die 10 x zo klein is in diameter heeft een 1000 x lagere viral load, dus je hebt er ook veel meer van nodig voor dezelfde kans op ziekte.

Beste_Landgenoten | 07-07-20 | 12:04 | 3

Verspreiding door aanraking is ook NIET aangetoond.

klaasjanhenk | 07-07-20 | 12:07

Desondanks is het vele malen makkelijker om 1000 van zulke minuscule druppeltjes ongemerkt in te ademen in een niet geventileerde ruimte, dan dat je 1 grote druppel jouw richting ingeworpen krijgt door iemand én die dan ook nog op de juiste plek terecht komt.

NietHenkLooij | 07-07-20 | 12:21

@NietHenkLooij | 07-07-20 | 12:21: Juist. En die kleine druppels komen tot in de longblaasjes waarin de besmetting (uitwisseling met bloed) plaatsvindt, terwijl de grote druppels in de keel door het slijm worden opgevangen, en dus niet tot een interactie met bloed kunnen leiden.

Realisties | 07-07-20 | 12:29

OK dus gewoon achter de chauffeur gaan zitten, of de chauffeur zijn. Dat heeft Fred Teeven dus wel goed begrepen.

John McClane | 07-07-20 | 12:04

Dus de RIVM heeft weer eens een model gebouwd, in plaats van daadwerkelijk onderzoek te doen.
Waar hebben we dat eerder gelezen?

Nuchternederland | 07-07-20 | 12:03 | 1

Waarschijnlijk worden ze geadviseerd door die professor stapel, je weet wel..

Slurfje | 07-07-20 | 12:08

Een wereldwijde pandemie en duizenden wetenschappers die het onderzoeken, en dan: 'onduidelijk blijft in hoeverre het virus overgedragen wordt via aerosolen'

Laat dat even inzinken.

Diotima | 07-07-20 | 12:03 | 6

Duizenden 'geselecteerde' wetenschappers.

Nehemia | 07-07-20 | 13:08

@Graaier | 07-07-20 | 12:14: klopt de klassieke verspreiding van verkoudheden veroorzaakt door rhino en corona virussen.

bijna_raak | 07-07-20 | 13:36

Maar dat het klimaat warmer wordt weten ze wel allemaal.

me,myself and IK | 07-07-20 | 16:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Ramen open in trein en bus! Maar een volle bus in de winter? Nope.

Overigens ben ik van mening dat ook de tijdsduur meetelt, en niet qua kans dat je het krijgt, maar de hoeveelheid die je tegelijk binnen krijgt. Als je ziet dat er zoveel jonge verplegenden dood gaan, lijkt het erop dat bij geringe blootstelling, het lichaam makkelijker het virus kan bevechten, misschien omdat het plaatselijker is, en omdat het meer de tijd krijgt om een antistof te vinden. Het is maar een hypothese maar ben net als de rest van facebook viroloog geworden dus mijn woorden moet je serieus nemen ;)

TheOneTruth | 07-07-20 | 12:02 | 2

Een denker schreef: "Alles naar tijd, plaats en omstandigheid".

Een vrije paling | 07-07-20 | 12:42

Maar let op, iedereen die via het onrendabelenvervoer reist moet een mondkapje op, maar GEEN medisch mondkapje.
Volgens het RIVM is er niets aan de hand. Ik zou met FFP2 in de bus en trein stappen, met niets minder. Echter reist Pibasso altijd in stijl, dus hypothetisch. Denk om uw gezondheid in het OV en draag een goed en medisch mondkapje! Stay safe!

pibasso | 07-07-20 | 12:01 | 7

Treinen zijn zo smerig tegenwoordig dat je alleen daarvan al een ziekte kan oplopen
Goed voor de weerstand

Therrie | 07-07-20 | 12:57

U draagt het mondkapje niet voor uw bescherming maar om uw smerige troep bij u te houden en daar werken mondkapjes wel.

bijna_raak | 07-07-20 | 13:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Als niezen zo gevaarlijk is, waarom niezen we dan?
Zou het misschien de bedoeling zijn dat we virussen met elkaar delen?
Zou het kunnen zijn dat virussen een belangrijke prikkel zijn voor ons immuun systeem?
Zou het kunnen zijn dat nieuwe virussen ook van levensbelang zijn om ons immuunsysteem alert te houden?
Is het niet gewoon zo dat al het leven op Aarde met elkaar in verbinding staat en van elkaar afhankelijk is?

Oh ja, het is maar een griepje!

keestelpro | 07-07-20 | 11:59 | 7

De natuur heeft geen bedoeling, geen plan. Het is geen "god" of mythisch wezen. Het is gewoon de natuur. Degene die zich het beste weet aan te passen wint de hoofdprijs. Als je een virus weet weg te niezen, win je deze ronde misschien. Dat iemand anders mogelijk verliest boeit niet. Kan in je nadeel of voordeel zijn.

John McClane | 07-07-20 | 12:07

Niezen en hoesten zijn juist afweerreacties om virussen en infecties buiten te gooien, waarom denk je dat er haartjes in je neus zitten?

Bijtendehond | 07-07-20 | 12:10

@John McClane | 07-07-20 | 12:07:
Het gaat ook om de sterkte van de soort, niet het individu.
En dat is heus geen willekeur maar verloopt perfect volgens het plan van de natuur zoals ontdekt en opgetekend door dhr. C. Darwin.

keestelpro | 07-07-20 | 12:11
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Raetsheer | 07-07-20 | 11:58 | 2

Kan een een kans 100% zijn dan?
Dan is het toch geen kans meer..

laurentius | 07-07-20 | 11:58 | 2

Zwaar filosofisch reaguursel is zwaar filosofisch! +1

keestelpro | 07-07-20 | 12:03

Daar heb je grote kans van.

Nehemia | 07-07-20 | 13:10

Als Corona voorbij is heeft Maurce de Hond echt het ego van een god. En dat komt vooral omdat RIVM heel slecht is in een beetje Twitter lezen over Corona combineren met gezond verstand, lol.

De Eierbal | 07-07-20 | 11:56 | 1

Maurice de Hond is nog altijd gefrustreerd over het floppen van Newconomy (gelanceerd op het hoogtepunt van de dotcombubbel), het floppen van zijn iPad scholen (waarbij De Hond via gelieerde bedrijfjes zélf het verplichte lesmateriaal aanleverde, hetgeen zijn pensioenvoorziening had moeten worden) en natuurlijk het feit dat hij in tientallen jaren nog nooit een verkiezingsuitslag correct heeft weten te voorspellen. Dat is wel een beetje pijnlijk als je jezelf 'opiniepeiler' noemt. En dan is er last but not least nog de Puttense moordzaak waarbij Maurice door de rechter is verordonneert zijn smoel erover te houden. Maurice wil rehabilitatie - ik begrijp dat best maar sommige mensen zijn nou eenmaal ongewild altijd contra-indicator: zijn zij ergens rotsvast van overtuigd dan is het tegendeel waar. Dus nee, ik loop niet mee in de polonaise achter Maurice de Hond - ik blijf zo ver mogelijk van hem vandaan. Op zijn minst anderhalve meter.

nobele wilde | 07-07-20 | 12:44

Overheid onderzoekt liever een surveillance app dan de invloed van aerosols

Vleespet96 | 07-07-20 | 11:55

Niemand weet wat er echt aan de hand is, maar..

Wat we zeker weten:
-Het virus komt uit een lab
-Overheden volgen het WHO
-Het WHO word door een heel klein groepje mensen geleid
-Er word as we speak voor biljoenen aan Vaccins geproduceerd
-Er word as we speak aan biometrische 'immuniteit' paspoorten gewerkt

Die hele 1,5 meter lijkt een despotische beslissing om die biljoenen deals voor vaccins door te drukken bij overheden. En meer systemen van controle te installeren.

Ze willen het bovenstaande vast heel graag want:
-Het virus is extreem mild en >90% merkt het zelfs niet
-We hebben griepgolfen meegemaakt die erger zijn.
-We hebben al weken lang ondersterfte
-Onze economie is er voor gedecimeerd
-Onze monetaire unie is er voor gedecimeerd

Het hele zaakje stinkt. En ik zal de alu hoed maar weer eens opzetten... In een wereld waar bij de begrafenis van de vader van Ghislaine Maxwell KBG, FBI en wereld leiders aanwezig zijn... en nu dochterlief de rechterhand blijkt van een pedofiele miljardair die zijn eigen pedofieleneiland had waar elke wereldleider naar op en af reisde... tot het Engelse koningshuis aan toe... in zo'n wereld is alles mogelijk..

Zelfs het idee dat dit covid gebeuren slechts een hoop rook en spiegels is om een nieuwe orde te installeren. Het grootste bezit dat iemand kan hebben is immers geen geld of goud maar andere mensen. Wellicht moeten we wakker worden voor het feit dat we op een grote belastingboerderij leven... en de boer wellicht een nieuwe vorm van mensen hoeden aan het uitrollen is.

KutFilosoof | 07-07-20 | 11:55 | 12

Uw aluhoedje is een antenne van wat er werkelijk speelt.
We worden gefucked en bespeelt ,daar lusten de honden geen brood van.
Angst is een slechte raadgever en ,,de deskundigen,, moeten maar eens met onderbouwing komen waarom die anderhalve meter terreur zou werken anders dan dat mensen nu inmiddels bang voor elkaar worden( dit is mi het ondelriggend plan) Angst voor elkaar vanwege een 0.1% dodelijk virus???
Maar inmiddels is de helft van de bevolking al bang en onrustig dus mission accomplished.
Op naar de volgende mind fuck!

maasdonk | 07-07-20 | 12:44

Copy/paste dit om oeverloze discussies af te slaan. Nagenoeg helemaal waar. (Eerste punt nog niet bewezen).

Zbrodj | 07-07-20 | 13:09
▼ 9 antwoorden verborgen

Je verwacht het niet!

Maar ook GS doet een duit in het zakje, in de laatste 3 nieuwe topics wederom meer van het zelfde...

Het gaat er een beetje op lijken dat er topics geknipt en geplakt worden met een kleine verandering van een paar woordjes er in en dan misschien nog een andere nickname van de auteur eronder?

Ook hier wordt het een beetje eentonig en is de "komkommerkoorts" zo'n beetje in alle hevigheid losgebroken.

Ow, sorry! Geen BLM topic bij de laatste 3 topics, ik sprak te vroeg! :"-)

BadPatNL | 07-07-20 | 11:54

Winkelwagens worden niet meer schoongemaakt bij supermarkten. Eigen verantwoording voor de klanten. Staat er zo'n doehetzelfmaar-sprayinstallatie. Dus moet ik met mijn handen de pomp bedienen waar al honderden klanten met dezelfde blote handen aan zijn geweest. En nog de hypocrisie van spatscherm en 1.5-meter-afstand stickers op de grond. Het is nou wel genoeg even. Totdat lockdown-2 begint.

Jos Tiebent | 07-07-20 | 11:53 | 3

"Dus moet ik met mijn handen de pomp bedienen waar al honderden klanten met dezelfde blote handen aan zijn geweest"
Dat denk ik dus ook altijd.

Bijtendehond | 07-07-20 | 12:07

Je kunt die pomp ook met je onderarm bedienen.

duProgue | 07-07-20 | 12:45

@duProgue | 07-07-20 | 12:45:
Je kan die pomp ook helemaal niet bedienen, want de kans om via oppervlaktes besmet te raken is zo goed als nihil.

EefjeWentelteefje | 07-07-20 | 18:07

Crimineel Voortschrijdend Inzicht bij de club waarachter dood-door-schuld-hugo zich verschuilt. Ongelooflijk, en mind you: (waarschijnlijk) de overheid heeft een YouTube-filmpje offline laten halen waar De Hond EXACT hetzelfde zegt.

JohnLocke | 07-07-20 | 11:53

Mijn boot is 30 feet. Go away.

Poesman | 07-07-20 | 11:53

Met weemoed denk ik terug aan de familie Frank...luister naar het rivm, kijk naar de landen om je heen. Kun je nu echt op dit moment niets anders verzinnen om naar een kroeg te moeten gaan?

Raetsheer | 07-07-20 | 11:52

Volgens mij is de besmetting sterk afhankelijk in hoeverre het virus je lichaam inkomt. Verbaasd en zorgelijk is welbesteed gezonde en sportieve mensen tussen de 30 en 50 jaar zo ontzettend naar de klote zijn gegaan door dit virus... sommige kunnen nu maanden later nog amper een paar passen zetten en moeten wellicht nog een jaar revalideren.

Hollandse_blauwe | 07-07-20 | 11:52 | 7

@de_kale | 07-07-20 | 12:11: Same here.....
Ik ken 1 iemand die zegt besmet te zijn geweest, maar die heeft nauwelijks last gehad.

Slipsnifter | 07-07-20 | 12:26

@JohnLocke | 07-07-20 | 12:06:
Doodgaan door griep is nou eenmaal niet zo erg, want het is geen corona.
(dat schijnt de huidige logica te zijn)

EefjeWentelteefje | 07-07-20 | 18:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Waar kennen we die stijging in dode buschauffeurs zien?

KenKen | 07-07-20 | 11:52 | 4

Heeft het RIVM een aparte pagina voor geopend op het darkweb onder de #busschauffeur.....

Bello de Hond | 07-07-20 | 12:04

het is kenne.

Slipsnifter | 07-07-20 | 12:27
▼ 1 antwoord verborgen

Zeg het al maanden lang,geen 1.5 maar.minimaal 2 meter.
Hier bij de bakker stonden meer als 5 meter uit elkaar.
Openbaar vervoer aleen met kap en handschoenen,zelfs in winkels.

Roger-Rabbit | 07-07-20 | 11:52

Ik ga sowieso bijna altijd met de auto. Vele malen fijner dan het OV.

Pluisbaard | 07-07-20 | 11:50

Zie de afgelopen dagen ook weer veel meer mensen buiten lopen met mondkapjes, en angstige mensjes in de supermarkt.....

Slipsnifter | 07-07-20 | 11:49 | 7

@Bijtendehond | 07-07-20 | 12:05: Sorry, maar U loopt jaren achter op dit gebied, de goede luchtreinigers hebben van Philips lampen die geen ozon produceren en op medische plaatsen (OK) en momenteel nu in vliegtuigen perfect ozon-vrij werken.
Zijn er al jaren hoor, zoek er maar op ozonvrije luchtreiniger, bent U ook weer geheel up to date en kunt U iets anders gaan bijten.

Slurfje | 07-07-20 | 12:20

@Bijtendehond | 07-07-20 | 12:05: Ik weet niet of het van Joris mag, maar ik doe het toch uit de motivatie mensen te helpen en nee ik heb er financieel geen enkel belang bij, dit ding is trouwens al een week uitverkocht bij dat bedrijf, mensen worden kennelijk verstandig ok Joris doe ff een oogje toe aub
www.progenion.nl/luchtreiniger-sensor...

Slurfje | 07-07-20 | 12:23

@Slurfje | 07-07-20 | 12:20: Ja, ook over die gezondere(?) heb ik gelezen, maar zijn die wel zo effectief? Ik ben hartpatiënt en ik heb geen last van corona-paranoia. Maar ben dus wel ingelezen over ionisators (die minder dan 3000V gebruiken om te ioniseren). En ik dus ben gaan lezen over de effectiviteit en gevaren daarvan.

Bijtendehond | 07-07-20 | 18:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Sjaak de Gouw, directeur @ggdhm 'Gewoon doen wat je altijd doet'
Ja klopt, hoe meer en sneller mensen besmet zijn met het virus rekening houdend met de belastbaarheid en capaciteit van de ziekenhuizen, hoe sneller je de zo gewenste groepsimmuniteit opbouwd zullen de (semi-)ambtenaren wel denken...

steekmug | 07-07-20 | 11:48 | 3

Waarom dacht je dat er zo een juichstemming is bij de pensioenfondsen?

Slurfje | 07-07-20 | 11:58

Maar als iedereen al immuun is, moeten ze dan nog dat dure vaccin laten inspuiten? Weet iemand dat?

kweethetooknietbeter | 07-07-20 | 12:18

@kweethetooknietbeter | 07-07-20 | 12:18: Verdienmodel, testen van vaccin op grote groepen mensen (Melinda Gates heeft aangegeven dat zorgpersoneel, ouderen en people of colour als eerste in aanmerking moeten komen voor vaccinatie), overheidsgrip op mobiliteit (u mag niet reizen buitenland en later binnenlands zonder vaccinatiebewijs), met de vaccinatie mee injecteren een biometrisch sensor zodat ze je gegevens live kunnen uitlezen. Bill Gates is met zijn stichting uit diverse landen getrapt, omdat de vaccinaties giftig bleken en hele dorpen ziek maakten en stierven. Bill is groot aanhanger van eugenetica.

Arachne | 07-07-20 | 14:03

Ook zonder corona zijn er meer dan genoeg redenen om niet met de bus, of welke vorm van OV dan ook, te gaan.

Caveman48 | 07-07-20 | 11:47 | 7

@Mbovenka | 07-07-20 | 11:56:
Ja, je moet plannen, reserveren en dan ben je nog steeds afhankelijk van tijden. Het OV in dit land is prima binnen de randstad, daarbuiten is het pet. Krijg je als er een winstmodel is opgeplakt, uiteraard volgens het Nederlandse subsidiemodel.

Graaisnaaiert | 07-07-20 | 12:46

@Graaisnaaiert | 07-07-20 | 12:46: Helemaal mee eens, maar daar ging het niet om. Het ging mij erom dat we weer zo'n huilebalk hadden die denkt dat z'n auto niks kost omdat 'ie niet per km betaalt, zoals je voor het OV wel doet.

Mbovenka | 07-07-20 | 13:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Hele idee van de ouderwets regenteske overheid: we weten het allemaal ook niet, maar dat kunnen we niet zeggen. Dus liegen de bevolking een beetje voor met een lulpraatje, dat voorkomt paniek.

Helaas is er nu internet - lulpraatje is al snel ontzenuwd.
Gevolg: wantrouwen overheid en toch ook paniek.

De verwarde man | 07-07-20 | 11:46 | 1

Daarom wordt vrij internet binnenkort verboten en ben je aangewezen op de Staatscourant.

Baron Clappique | 07-07-20 | 11:53

Wel handig. Het GVB alhier verkoopt geen kaartjes meer in de bus vanwege corona. Gaat u maar zitten. Dus waar ze dat geld vandaan willen halen voor de instortende kades is mij een raadsel. Het parkeertarief zal wel naar € 25 per uur gaan.

Piet Karbiet | 07-07-20 | 11:46 | 4

Meen je niet.
In die lieve stad, waar regels nullen zijn kortom.
En de rest van NL braaf en overgecontroleerd kaartjes twv veel euri kopen.
Justitie zou die GVB gasten moeten vervolgen.

chicago river | 07-07-20 | 11:54

Los daarvan; GVB kaartjes kun je overal bij GVB kantoortjes kopen.
Easy as that.
Ik zal wel als een nazieende ubercorrecte nazi klinken nu.
Maar gelijke reizigers, gelijke mondkappen.

chicago river | 07-07-20 | 11:56

Kaartje kopen,
hoe moet zoiets?

geen koning | 07-07-20 | 17:58
▼ 1 antwoord verborgen

Koop je mondkapjes ook bij de super ofzo?
Of moet ik dan weer in een verlammende, verstikkende wolk van parfum, zeep, gels en cremetjes zo' n "Kruidvat" in.
Man. Je valt bijkans bijna flauw zodra je 1 voet over de drempel zet.
Geur slaat op je keel, op je ogen, dringt voor uren erna nog jn je neus.
Niet gezond gewoon.

chicago river | 07-07-20 | 11:45 | 9

@chicago river | 07-07-20 | 11:57: Ik hoorde laatste dat ze die bij de Kruidvat verkopen :-P

Slipsnifter | 07-07-20 | 12:28

@Slipsnifter | 07-07-20 | 12:30: En dan bedoel je werken bij het Kruidvat neem ik aan? Ik kom er namelijk niet uit of je sarcastisch, cynisch of serieus bent. Ik ben dit jaar namelijk 47 geworden. Snap je wat ik bedoel?

Bijtendehond | 07-07-20 | 18:02
▼ 6 antwoorden verborgen


Zolang je met een vliegtuig maar snel genoeg stijgt of daalt drukken de aerosolen tegen de vloer of plafond en heb je er geen last van!1

Polarisator | 07-07-20 | 11:45 | 2

Als een vliegtuig zo snel daalt treedt er ruim binnen de incubatietijd een andere doodsoorzaak op.

Knisperende_Tissue | 07-07-20 | 11:47

Toen ik zaterdag naar Bilbao vloog stond er gewoon een raampje open tijdens de vlucht............ reuze handig!

Fatwabuster | 07-07-20 | 11:48

"OV staat voor overledenen vervoer". Ik moest proesten, en nu kan m'n collega aan de overkant zich laten testen

Pierke Smulders | 07-07-20 | 11:45

Ik heb een button met 1873 erop. Dus ik ben immuun. Voor alles.

Stormageddon | 07-07-20 | 11:44 | 2

Gaaf, ik heb een winkelmandje

klaasjanhenk | 07-07-20 | 12:00

Ik heb een button met 1886 er op.

IkWilOokWatZeggen | 07-07-20 | 12:05

Nou dan ga ik maar weer pleepapier inslaan. Laters.

Dikke_Tammo | 07-07-20 | 11:44

Oeh.... Je wordt blootgesteld aan Corona. So fucking what...? Als je een enigszins normaal immuunsysteem hebt maakt dat geen ene reet uit. Stop eens met angstzaaien...

Antiquerulant | 07-07-20 | 11:44 | 7

@Janpoepeenuitje | 07-07-20 | 11:45: Wie praat hier nu poep? Dit is volstrekte onzin. Geef de aantallen gezonde jonge mensen onder de 40 die in NL door het virus zijn overleden?

Pr0fess0r | 07-07-20 | 11:56

@Janpoepeenuitje | 07-07-20 | 11:45: Heb jij de cijfers van voor het coronatijdperk hoeveel jonge mensen er per dag overlijden.... ben nieuwsgierig...

Bello de Hond | 07-07-20 | 11:56

@Janpoepeenuitje | 07-07-20 | 11:45:
Blijf jij toch lekker binnen zitten met je angstzaaierij?

98% van de dooien zijn ouderen, met doorgaans ook nog eens onderliggende kwalen.
En weet je wat de pest is... uiteindelijk gaan we allemaal een keertje dood, maar gezien de huidige hysterie is men dat sinds de uitbraak van corona glad vergeten.

EefjeWentelteefje | 07-07-20 | 18:11
▼ 4 antwoorden verborgen

“U en wij en Maurice de Hond wisten dit al in februari.“ Uh, nee. Het werd vermoed. Dat is wat anders. Nu weten we het, na onderzoek dus. Wel wordt duidelijk aangegeven in het onderzoek dat niet bekend is hoeveel virus je binnen moet krijgen om besmet te raken en ziek te worden. Dus nog steeds is de exacte rol van aerosolen onbekend.

Janpoepeenuitje | 07-07-20 | 11:43 | 4

En dat ligt het er nog aan hoe sterk je weerstand is natuurlijk.

Slipsnifter | 07-07-20 | 11:46

Graag wat anders gaan doen. De aanwijzingen waren zo sterk dat zelfs een blinde dit aan had kunnen zien. Maar wij hebben de Clown (sorry Boy), van Dissel en die leraar geschiedenis

Pr0fess0r | 07-07-20 | 11:58

Maurice heeft zijn info continu uit onderzoeken gehaald....

Lood om oud ijzer | 07-07-20 | 11:59
▼ 1 antwoord verborgen

Als je met een grote groep mensen in een bedompte ruimte gaat zitten met slechte ventilatie dan kun je er op wachten dat je een besmetting oploopt.
In de buitenlucht op straat echter is die kans bijna nul. Buiten is die 1,5m regel complete onzin.
Binnenshuis is het een kwestie van ventileren, ventileren en ventileren.
Gooi al die ramen en deuren maar een keer open.

copywriter | 07-07-20 | 11:43 | 3

Vandaar ook die slachting in verpleeghuizen. Men wist het, en dan toch.

Baron Clappique | 07-07-20 | 11:45

Klopt, maar we moeten BANG gehouden worden.

MooseNL | 07-07-20 | 11:53

Maar dat geld voor elke besmetting die door de lucht gaan...

Bello de Hond | 07-07-20 | 11:58

Op youtube staan filmpjes van een ballon in een bus. Hoe die ballon en dus eigenlijk alle lucht in die bus reageert op versnellen en vertragen van de bus.

Die lucht in een bus gaat dus als een golf van voor naar achter en terug. Je bent dus sowieso fukked in een bus of trein of vliegtuig als er een coronalijer in zit.

sjef-van-iekel | 07-07-20 | 11:43 | 1

Man man man, overdijven is ook een vak. 99% vd bevolking heeft geen last van dat virus. U wordt belazerd.

MooseNL | 07-07-20 | 11:55

Godzijdank zijn NS treinen niet vatbaar voor Corona.....

Slipsnifter | 07-07-20 | 11:41 | 1

Alleen voor herfst blaadjes.

Janpoepeenuitje | 07-07-20 | 11:44

Nog iemand die zeikt dat mondkapjes niet werken en flauwekul zijn trouwens?

zwellevertje | 07-07-20 | 11:41 | 9

Je vroeg of er nog iemand zeikt dat mondkapjes niet werken en flauwekul zijn.
Het antwoord daarop is: ja. Ik. Met een linkje naar een arts die dat uiteen zet.

Stormageddon | 07-07-20 | 12:13

Mondkapjes zijn voor proffesionals, niet voor de buuf van hier naast.

de_kale | 07-07-20 | 12:15
▼ 6 antwoorden verborgen

Sjaak de Gouw en Jaap van Dissel verdienen beiden een lintje, een standbeeld, een straatnaam in alle steden, en uiteraard de Nobelprijs voor de Geneeskunde.

Baron Clappique | 07-07-20 | 11:40

Zo'n beetje de vliegtuig scene in World War Z waar er een zombie infectie uitbreekt in het vliegtuig. Maar dan in een bus vol Corona patiënten.

Osdorpertje | 07-07-20 | 11:39 | 1

Maar daar werden degenen met onderliggend lijden wel mooi bespaard van de infectie

MoonBeebe | 07-07-20 | 11:47

En, moet de buschauffeur nu nog steeds met de ramen dicht blijven rijden?

Poesmobiel | 07-07-20 | 11:39 | 2

Vanavond zit Ferd Teeven bij Eenvandaag, Nieuwsuur, Beau, en bij Op1. Dus dan hoor je het wel.

Baron Clappique | 07-07-20 | 11:43

@Baron Clappique | 07-07-20 | 11:43:
Zal Teeven nu niet op de camping zitten?

antagonist | 07-07-20 | 11:45
-weggejorist-
GeenHeil | 07-07-20 | 11:39 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

Gelukkig heb je in het vliegtuig daar geen last van!

kanswaardig | 07-07-20 | 11:39

Uit dat busdiagrammetje blijkt dus dat de besmetting ver onder de 100% is. Kan ook contactbesmetting door lopen in het gangpad zijn. Verder: hou verdomme eens op over Maurice de Hond, de man heeft nul inzicht en een hele hoop 2e hands meningen.

Muxje | 07-07-20 | 11:38 | 5

@Skeptic70 | 07-07-20 | 11:45:
Probeer eens een inhoudelijke reactie. Mensen die op de man spelen, laten zich zo kennen.

De echte Stolwijker | 07-07-20 | 11:48

Klopt helemaal. Van het betoog van De Hond en Engel blijft feitelijk niets over dan het enkele feit dat ZIJ het RIVM en de WHO onbetrouwbaar vinden.

DrumPiet | 07-07-20 | 11:54

Nul inzicht... Behalve dan dat hij bijval krijgt van 239 medici in een open brief aan de WHO. https://academic.oup.com/cid/article/doi/10.1093/cid/ciaa939/5867798
En een hoop 2e hands meningen... tja...
https://www.maurice.nl/covid-19/interesting-sources/
Hoeveel de hands is jouw mening? En hoeveel onderbouwing heb je?

Stormageddon | 07-07-20 | 14:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Alleen die laatste zin is incompleet. Buiten is anderhalve meter totaal overbodig.

zwartzondersuiker | 07-07-20 | 11:37

Hoezo “en vliegtuigen”? Wil je het gebrek aan ventilatie in bussen en treinen vergelijken met de goede ventilatie en filtering in vliegtuigen. Dit is nou nepnieuws verspreiden en angst zaaien.

floridah | 07-07-20 | 11:37

Zucht. Het lijkt wel alsof de aerosolen pas nu anno 2020 zijn ontdekt. En hoe die zich gedragen in de lucht. Ga ze asjeblieft niet op de meest miniscuul mogelijke wijze analyseren want dan staat de uitkomst al vast: in die aerosolen zit veel meer dan we dachten. Dus de lockdown geldt voor eeuwig. En iedereen draagt vanaf nu een astronautenpak met zo'n glasbol van 30 kilo op het hoofd.

Leptob | 07-07-20 | 11:37 | 4

Kijk voor de grap hier www.rivm.nl/meldingsplicht-infectiezi... eens en hoe vaak er (als je doorklikt op een ziekte)"Het wordt overgedragen door besmette druppeltjes vocht die vul-betreffende-ziekte-in-patiënten uitademen, niezen of hoesten" staat.
Ze weten het dus dondersgoed bij het RIVM.
Maar dit is natuurlijk weer het zoveelste staaltje bangmakerij om die dictatoriale anderhalvemeterwet er door te rammen.

Bijtendehond | 07-07-20 | 11:58

@HA BIER!1! | 07-07-20 | 11:51: Nee niet. Iedereen moest naar binnen. Je moet juist naar buiten. Als je binnen moet zijn, doe dan de ramen open en/of zorg ervoor dat je ventilatie in orde is. De retoriek is juist dat door de maatregelen we de pandemie hebben verergerd.

zevensprong | 07-07-20 | 12:21

@zevensprong | 07-07-20 | 12:21:
Neen, door binnen te blijven voorrkom je verspreiding omdat je andere mensen niet ontmoet. Weet je overigens dat als er een besmette in een huishouden is er toch maar een heel klein percentage is dat besmet wordt als je gewoon netjes afstand houd(ja, ook binnen) en je voorzorgmaatregelen neemt. Hoe kan dat nou toch? Die aerosollen gaan toch door het hele huis. Het is niet of, of. Het is en, en.

HA BIER!1! | 07-07-20 | 14:38
▼ 1 antwoord verborgen

RIVM fuckup nummer zoveel.

Harry Turtle | 07-07-20 | 11:36 | 3

Uh. Dit onderzoek is dus van RIVM.

Janpoepeenuitje | 07-07-20 | 11:49

RIVM rapport onder druk van die 200+ wetenschappers die een paar dagen geleden (!) een rapport uitbrachten dat aerosolen wel voor verspreiding zorgen. RIVM beweert eerst bijna altijd het tegenovergestelde en holt altijd achter de feiten aan.
www.parool.nl/nederland/239-wetenscha...

Der Schnitzeljäger | 07-07-20 | 12:36

Ik schat mijzelf als redelijk intelligent (niet uitzonderlijk) maar ben het spoor inmiddels volledig bijster over Corona... zal verder geen aluhoedje opzetten over opzet, verwarring spreiden, verdeel-en-heers-tactiek etc..
duidelijkheid zou wel eens fijn zijn.

Datmagniethe | 07-07-20 | 11:36 | 2

Maak je geen zorgen, de ok de echte experts weten het niet. Hoopjes slordige aannames, onvolledige onderzoeken, geen overzicht, verkeerd geïnterpreteerde data, en zo nu en dan ook politiek en gevoelens die boven wetenschap prevaleren. De stelligheid waarmee veel experts in de media treden is volstrekt ongepast, en wie zegt dat hij het weet, liegt.

Muxje | 07-07-20 | 11:45

Maar in plaats van te stoppen met onzinnige en desastreuze 1.5 fascisme, pakken ze dit er nu gewoon bij als extra bangmakertje.

paulis | 07-07-20 | 11:35 | 5

Tekent u even bij het kruisje dat u afziet van medische hulp bij coronaverschijnselen?

DrumPiet | 07-07-20 | 11:56

@Janpoepeenuitje | 07-07-20 | 11:51: Correctie inderdaad, misschien ben ik te voorzichtig geweest. Zelfs de ergste fascistische regimes hebben in het verleden nooit bedacht om een contact- en aanrakingsverbod op te leggen. Daarmee ga je in tegen alle principes van menselijk contact en communicatie en schend je een veelvoud aan mensenrechten.

Maar he, alles om het VeRschriKKeLijke KillErVirUs tegen te houden heh.

paulis | 07-07-20 | 11:56

@paulis | 07-07-20 | 11:56: Stel je niet aan man. Leven gaat gewoon door alleen dan met 1,5 meter er tussen. Ja, voor horeca e.a. is dat inderdaad lastig.

Dirty-Harry44 | 07-07-20 | 12:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Vertel dat maar eens aan de KLM- en Schiphollobby. Dat schorem krijgt alles voor elkaar. Die zesde, zevende en achtste “millieu”startbanen komen er ook nog wel. Net zoals de uitersten grenzen aan het aantal starts- en landingen ook nog wel tientallen keren “voor de alle laatste keer” worden opgerekt. Je wordt genaaid waarbij bij staat. Of niet Gerlach Cerfontaine? www.vlieghinder.nl/nieuws/artikel/Ter...

Bigi Bana Boy | 07-07-20 | 11:33 | 8

@Montgomery Burns | 07-07-20 | 11:48: Hij besteld ook nooit iets van met het vliegtuig wordt of is ingevlogen.

MooseNL | 07-07-20 | 11:59

@De echte Stolwijker | 07-07-20 | 11:55: ik reaguurde op Bigi Bana Boy, maar goed.

Montgomery Burns | 07-07-20 | 12:01

Dat is al zolang de roverheid bestaat. Niks nieuws onder de zon dus.

Dirty-Harry44 | 07-07-20 | 12:53
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Omkoal | 07-07-20 | 11:33 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat valt die bevolkingsgroei wel mee tegen 2050, indien er geen vaccin komt.

Zer0-hedger | 07-07-20 | 11:33 | 3

De samenstelling van de bevolking zal dan nog diverser worden dan gedacht. Jonge mensen overleven en de oudere generatie gaat meerdere coronagolven niet overleven.

osolemio | 07-07-20 | 11:37

@osolemio | 07-07-20 | 11:37: dan hoeven die jongeren in ieder geval niet voor het pensioen van die oudjes te werken. En niet aan hun bed ook, ze worden dus massaal overbodig.

Zer0-hedger | 07-07-20 | 11:53

De samenstelling zal wijzigen maar de groei blijft doorzetten. Het heeft er alle schijn van dat vanaf ca. 1980 BMR gevaccineerde kinderen een heel stuk minder last hebben van covid-19 en dat er een grote groep is die een genetisch voordeel heeft t.a.v. het bindingseiwit voor het virus. Dat zou de reden kunnen zijn dat de ziekte zo onvoorspelbaar lijkt te verlopen.
Zul je net zien dat de immigranten die voordeeltjes niet hebben...

Busverhuur | 07-07-20 | 12:59

Kan iemand die Sjaak een stuk rails geven?

Fart Fader | 07-07-20 | 11:32 | 1

Als je met duizenden (wannabe-) negerTs op de Dam bij elkaar mag kruipen, dan zal een treinritje ook niet echt een probleem zijn.

James Lastig | 07-07-20 | 12:00

Als de CDA-leden nu ook nog Hugo de Jonge kiezen is dit land definitief schijndood.

benjeallanggek | 07-07-20 | 11:31 | 1

Retorische opmerking.

overVecht | 07-07-20 | 12:17

Dus als er een naast je in de bus zit te snotteren is het een normalen griep? Had dan gezegd " Dat het een corona virus is, is *bijna* uitgesloten".
Doe toch lekker mijn pp3 mondkapje op, zeker is zeker.
Bedankt ploppy, overheengelezen.

jan huppeldepup | 07-07-20 | 11:31 | 1

Hup Jan, alsjeblieft... een gratis 'd' voor je.

ploppy | 07-07-20 | 11:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken