Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CBS: 'Meer meer migratie-achtergrondiërs in 2050'

Het zal toch niet?

schokkend

Opvallende uitkomst van uitgebreide berekeningen van het CBS: als er ieder jaar meer immigranten bijkomen, zijn er over 30 jaar meer mensen met een migratie-achtergrond dan nu. Potverdrie. Verder blijkt dat als de immigratie daalt, er minder mensen zijn, terwijl de bevolkingsgroei juist harder gaat, als er meer migranten bijkomen. Daar zakt je broek toch van af zeg. Je zou haast denken dat wat er nu gebeurt, gevolgen heeft voor de toekomst. Het moet niet gekker worden. Straks wordt de vraag wat we nou eigenlijk willen met de bevolking in Nederland nog een politieke kwestie ook, waar je gewoon een mening over kunt hebben. Nou jaaaa. Of bedenkt er iemand in het kabinet dat het zeg maar best wel handig is om meer te bouwen als niemand meer een woning kan kopen of huren. Oh nee. Dat niet, natuurlijk.

Ruimte nodig? Ga naar Oost-Groningen!

lekker trillen

Reaguursels

Inloggen

Langzame genocide.

piet7003 | 08-07-20 | 00:46

De migratie uit Turkije en Marokko heeft gezorgd voor parallelle samenlevingen, die gigantische problemen met zich mee brengen qua overlast (inclusief Mocro maffia), intimidatie en verlies aan sociale cohesie en daarnaast heel veel kosten aan o.a. zorg, sociale uitkeringen en zwarte economie (inclusief been hoop fraude). Het is een hele harde conclusie maar die parallelle samenlevingen vormen in veel gevallen, gelet op het voorgaande, een steeds groter groeiende tumor in de Nederlandse samenleving die Nederland langzaam kapotmaakt. Tuurlijk zijn er ook goed geïntegreerde Marokkanen en Turken, maar overall heeft de immigratie zeer beroerd uitgepakt voor Nederland, door de uitwerking zou je de beleidsmakers bijna landverraad of hoogverraad verwijten, ware het dat naïviteit waarschijnlijk een grotere rol heeft gehad dan een specifiek oogmerk om deze demografische veranderingen te creëren.

Nederland moet een voorbeeld nemen aan Oost Europa en aansturen op een hoger geboortecijfer door te zorgen voor betaalbare huisvesting, lagere belastingen voor middeninkomens en (fiscale) stimulering van het krijgen van kinderen (bijv. kwijtschelding studieschuld).

Mickdestok | 07-07-20 | 23:59

Begin jaren negentig logeerde ik met een studievriend bij zijn oom in Zuid-Frankrijk tijdens de zomervakantie. De oom in kwestie had jarenlang leiding gegeven aan een bedrijf in de Ivoorkust. Hij zei dat iedereen in Europa een getinte huid zou krijgen. Ik begreep helemaal niets van wat hij eigenlijk zei, maar nu zijn mijn ogen geopend. Kijkend naar de cijfers ligt de omvolking voor op schema.

stiffy | 07-07-20 | 20:28 | 1

Dat heeft meer te maken met gemengde huwelijken, waardoor nakomelingen lichtgetint zijn. Kijk naar Brazilianen, uiteindelijk zal de hele wereldbevolking er zo uitzien. Is geen omvolking maar vermenging van rassen.

Zenzeo | 07-07-20 | 20:49

Haha, op de NOS hadden ze het er weer zover dat er zoveel handjes nodig zijn in de zorg. Mijn voorspelling is dat binnen 10 jaar helegaar geen geld meer is voor de zorg. Wat gaan die fuckers dan doen?

Samarkand225 | 07-07-20 | 18:51

Als je nagaat dat 80% van de migranten niet komt om te werken , maar om hun handje op te houden en/of de boel leeg te roven, hebben we zeker nog zo'n 5 miljoen migranten nodig om het gewenste aantal te halen.

zoalsikhetzeg | 07-07-20 | 18:16

Na WO2 emigreerden een 1,5 miljoen Nederlanders naar oa. Canada, Australië en Nieuw-Zeeland. Hun (klein)kinderen zijn intussen allang Canadezen, Australiërs en Nieuw-Zeeuwen met - soms - nog een Nederlandse achternaam. De ontvangende landen waren bepaald tuk op de Hollanders, maar stelden wel wat eisen: het gezin leert Engels vóór overkomst, en je wordt op gang geholpen (je krijgt werk), maar daarna moet je het wel helemaal zelf doen. Ze hebben zich aangepast en ingevoegd, en zijn geheel opgenomen in de bevolking.

Toen we in Nederland, mede door die emigratie, ineens werkvolk tekort kwamen pakten wij het anders aan. We haalden Marokkanen en Turken hiernaartoe, geen enkele reden om Nederlands te leren, of op één of andere manier te integreren (laat staan de vrouwen); sterker nog, dat integreren werd actief tegengewerkt. En uiteraard staan alle vangnetten wijd open om alles wat mislukt riant op te vangen en vooral hier te houden. Resultaat: we hebben een 3e, 4e generatie; en in 2050 een 5e en 6e generatie, die voor een zeer groot deel bestaat uit Marokkanen en Turken die Nederlands kunnen. Maar verder naast de Nederlandse samenleving staan. En blijven staan.

Dit geldt helaas niet alleen voor Nederland, maar voor alle EU-landen die ‘ruimhartig’ buitenstaanders binnen laten en ze verder toestaat in Nederland toch buiten Nederland te wonen, werken en socialiseren. 2050 bestaat Europa uit een aantal Oost-Europese landen, en verder een aantal provincies van Turkije en Marokko.

Valse_nootjes | 07-07-20 | 18:00 | 1

"We haalden Marokkanen en Turken hiernaartoe, geen enkele reden om Nederlands te leren, of op één of andere manier te integreren"

Dat was omdat er destijds uitgegaan werd van 'tijdelijkheid'; het waren 'gastarbeiders', die een bepaalde periode hier zouden werken - zeg 5 tot 8 jaar - en daarna weer terug naar de heimat zouden gaan. Net als de Italiaanse en Spaanse gastarbeiders vóór de Turken en Marokkanen - ca 1958-1964 - gedaan hadden (waarvan een enkeling is blijven hangen, meestal vanwege de liefde; je had heel lang geleden een sitcom op tv, waarin Ton van Duinhoven zo'n Italiaantje speelde, die met Ina van Faasen was getrouwd, en nu een ijszaak in Nederland had, en Nederlandse kinderen. Zou waarschijnlijk niet meer gemaakt mogen worden, zo'n programma)

Alleen is destijds, toen ze in grote getale werkloos werden, iemand vergeten om ze weg te sturen. Sterker, er werd ze toegestaan om hun vrouwen en kinderen in te vliegen en zich hier dus permanent te vestigen. Dát was de kapitale blunder die niet alleen wij, maar ook landen als Duitsland, Frankrijk, België, de Scandinavische landen, hebben gemaakt.

Met de gebakken peren van dat falende kutbeleid destijds, zitten we nu al decennia lang.

Dr_Johnson | 07-07-20 | 21:00

Je merkt het in Groningen al enorm in vergelijking met 5 jaar geleden. Bij het winkelcentrum zitten er nu altijd groepen donkere mannen arabisch te praten en te koeke-loeren en het is hier inmiddels islamitischer dan in Istanbul - qua wat de vrouwen dragen. Het is hier een 'penguin'-parade zogezegd.

Zeker 2 op de 5 zijn mohammedaan (in de 'achterbuurten' van Groningen). De overlast is nog vooral beperkt tot het centrum.

Je merkt vooral dat de sfeer veranderd, wordt grimmiger. Er is geen samenleving meer: het is wij en zij. En terecht natuurlijk, ik heb ideologisch niets gemeen met 'zij'.

Rest In Privacy | 07-07-20 | 17:54

Cijfers maakt geen coronafuck uit, niemand doet er wat mee. Straks weer 1 % BTW verhoging om de kanslozen en onwelwillenden opnieuw een jaar te sponsoren en de nieuwkomers te voorzien van oitkieroeng en Miele plus 10.000 euro zakcentje. Na een oaar generaties heten ze plots Nederlander en worden statistieken zo gemanipuleerd dat het lijkt of de import meegevallen is. Tot het evenwicht is omgeslagen en de BTW niet meer verhoogd kan worden en andere belastingen in het niet vallen (op drank bijv.), dan rest niets anders dan een soort Zuid Afrika staat te zijn verworden.

LoewiekedeVos | 07-07-20 | 17:36

Centraal Bureau voor de Linkse Kliek.

Zenzeo | 07-07-20 | 17:14
-weggejorist-
BenWit | 07-07-20 | 16:54

Laten we huilie-huilie doen vanachter het toetsenbord.

inderdaad geen stijl | 07-07-20 | 16:14 | 1

Gezien de onstopbare groei van nieuwe medelanders heeft huilie doen en tegels bakken op deze berichten de afgelopen jaren werkelijk geen enkele zin gehad. Het enige nut zou kunnen zijn dat door het hart te luchten de gezondheidszorg wordt ontlast. Pannenkoeken bakken draagt net zo veel bij aan het verminderden van immigratie maar streelt de smaakpapillen meer. It's an inconvenient truth.

A.S. Perien | 08-07-20 | 08:27

In 2050 zullen de grote steden aan elkaar zijn gegroeid waarbij het Groene Hart ondanks protesten zal zijn opgeofferd om mensen - veelal uit den vreemde - een huis aan te kunnen bieden. De islam zal hoogstwaarschijnlijk staatsgodsdienst zijn geworden en wordt de oproep tot gebed vanaf minaretten in geheel het land gehoord. Daarnaast zullen de steden ook een sterk Aziatische inslag krijgen omdat veel Chinezen zich over de wereldbol zullen verspreiden, dus ook naar Nederland. Nederland blijft uiteraard onverminderd een narcostaat en distributieland van allerlei drugs naar klanten die er goed voor betalen. Naast de mocromafia zullen ook de Mexicanen zich hier definitief in de onderwereld hebben genesteld om zorg te dragen dat hun belangen zorgvuldig worden gewaarborgd. Nederland wil ook in dezen gaarne faciliteren.

Meisjes met echt blond haar zullen vrijwel uit het straatbeeld zijn verdwijnen omdat men tientallen jaren middels reclame e.d. vol heeft ingezet om gemixte koppels als ideaalbeeld neer te zetten. En met succes. O en blanke jongetjes zullen waarschijnlijk worden geaborteerd want niet meer wenselijk. Middels genetische manipulatie zal dit echter grotendeels worden vermeden, al zal dit meestal aan de elite zijn voorbehouden.

Willibald von Klúúúk | 07-07-20 | 15:37 | 1

Wellicht wordt er nu al iets door het drinkwater gedaan dat het brein beïnvloed.

A.S. Perien | 08-07-20 | 08:31

Je hoeft maar naar Frankrijk, Amerika, Brazilië of Zuid-Afrika te kijken om te zien hoe het leven er in de toekomst uit gaat zien.

heldheino | 07-07-20 | 15:19 | 1

Zon, zee, strand, glaasje wijn, stokbroodje?

Zenzeo | 07-07-20 | 17:10

Dan ben ik gelukkig al lang hemelen

andrew1972 | 07-07-20 | 15:04

designer virus is de oplossing ( test in werking)

Tasmaneiland | 07-07-20 | 14:29

Welkom! *op orgasme toon*

Is dit nog nieuws? | 07-07-20 | 14:26

Ook even op wat andere websites gekeken: en er zijn bijvoorbeeld Marokkanen die zich er ook zorgen over maken. Omdat ze bang zijn in hun eigen wijk een minderheid te worden.

Rest In Privacy | 07-07-20 | 14:23 | 3

@Kuifje: Waarom maak je die grapjes niet tegen je grote leider?En maar afgeven op de buitenlanders en ondertussen maar veren (en wie weet wat nog meer) in de reet van je leider proppen.

SpicyMchaggis | 07-07-20 | 15:35

Ik zou zeker een emigratie-Nederlandiër worden maar tegen die tijd ben ik al lang dood en begraven.

Koonkluk Huis | 07-07-20 | 14:13

Zucht. Als je kijkt naar de wereld bevolking zijn blanke al in de minderheid. Wat kan er fout gaan om dit nog verder terug te brengen.

Tuforial | 07-07-20 | 13:39 | 7

@koter | 07-07-20 | 14:28:

Vanuit onze cultuur gezien wil je ook niet zo vroeg kinderen en kan dat gewoon ook niet.

De importcultuur hoeft er geen opleiding in te stoppen want achterlijk zijn helpt juist met religiositeit, en krijgen bakken met geld om dit te doen.

Krimp is ook best positief, Nederland is (voor mij) veels te druk.

Probleem is juist de import en inteelt-fokkerij.

Rest In Privacy | 07-07-20 | 18:01

@Joris Beltsin | 07-07-20 | 15:04:

Kinderen op hoge leeftijd krijgen is potentieel schadelijker dan binnen je bloedlijn trouwen. Het risico op afwijkingen is groter bij vrouwen die ná hun 35ste kinderen krijgen dan zij die met een achterneef kinderen krijgen.

koter | 07-07-20 | 18:48

@koter | 07-07-20 | 18:48:

Dat komt dus doordat in het verleden al die vrouwen steeds voor hun 35e kinderen kregen. Een goede manier om dat te corrigeren is vooral zo laat mogelijk kinderen krijgen om zo selectieve druk te genereren op later kinderen krijgen.

Rest In Privacy | 07-07-20 | 20:28
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
GematigdeMoslim | 07-07-20 | 13:24 | 2

Ik ga heerlijk achteroverleunen en genieten van het komende spektakel.

linus | 07-07-20 | 13:05 | 1

Valt toch niet meer te stoppen. Dan maar popcorn inslaan.

Tuforial | 07-07-20 | 13:41

Niet te negatief allemaal want het heeft er ook voor gezorgd dat de beveiligingsindustrie zich ontwikkeld heeft. Overal hangen nu camera's en zijn er alarmsystemen, beveiligers, BOA's gekomen.

Archimedes-2 | 07-07-20 | 13:03 | 1

Camera’s van slechte kwaliteit, alarmsystemen zijn gewoon dure wekkers die niets tegenhouden en BOA’s zijn werklozen met een superioriteitsgevoel en machogedrag zonder enige effectiviteit in optreden.

Leffe Blonde | 07-07-20 | 14:51

2050, statistisch gezien ben ik dan dood. Wat dan wel weer goed is, want ik ben ook een immigrant.

captainobvious | 07-07-20 | 13:02 | 1

Ik ook maar niet in Nederland

Slough | 07-07-20 | 13:37

Heremetijd. Je importeert andere bevolkingsgroepen wekelijks met scheepscontainers tegelijk, en dan nemen ze in aantallen toe? Grutjes. Wat raar zeg. Oh, gelukkig: ik zie de kuil in het zand alweer. Steek ik daar gedwee en tevree mijn hoofd weer lekker diep in weg. En deze twee wijsvingertjes passen prima in mijn oren. Lalalalala. Wel op mij stemmen, hé. Dank u!

Ceristimo | 07-07-20 | 13:01

Toch blijft het koffiedik kijken. We weten nog niet eens wie de burgeroorlog gaat winnen.

Blauwpetje | 07-07-20 | 12:55

Alleen het grootkapitaal (de Unilevers, banken), een aantal politieke partijen en NGO's hebben baat bij deze instroom, en misbruiken graag het misplaatste schuldgevoel en/of deugreceptoren van de regionale leiders.

Phantomas | 07-07-20 | 12:46

We moeten echt eens kijken naar de definities. Als ik kinderen krijg met een expat, hebben zelfs mijn kleinkinderen nog een status als "migratieachtergrond" en allochtoon. Krankzinnig om onderscheid te maken naar geboorteland van je grootouders...

* Il Principe * | 07-07-20 | 12:33 | 2

Dat is niet waar. Alleen uw kinderen krijgen het predicaat 'migratieachtergrond' en vanaf uw kleinkinderen niet meer. Omgekeerd geldt natuurlijk dat hier diverse etniciteiten wonen waarvan de kinderen, ongeacht het geboorteland van hun ouders, een matig geïntegreerde subcultuur blijven vormen, tot op heden in elke volgende generatie. Dat zijn niet de (klein)kinderen die voortkomen uit een expat en allochtoon en het onderscheid is op basis van deze cijfers helaas niet te maken.

Joris Beltsin | 07-07-20 | 12:55

@Joris Beltsin | 07-07-20 | 12:55: exact.

canis lupus | 07-07-20 | 14:02

De globalisten zijn aan de macht in de wereld. Straks maakt het niet meer uit waar je woont, iedereen even arm. Een wereldwijde arme bevolking is makkelijker aan te sturen. De elite gaat alles bepalen vanuit een soort marxistische ideologie. Zelf baden ze in luxe en het domme arme volk moet zijn bek houden.

ILF2 | 07-07-20 | 12:25

Is er ook nog een model denkbaar waarbij ingezet wordt op remigratie? Of een model waarbij selectief mensen binnengelaten gebaseerd op hun kwetsgevoeligheid?

F.Klondyke | 07-07-20 | 12:21

De elite schuift natuurlijk expres onvruchtbare dorre leiders naar voren, zoals Rutte, Macron en Merkel. Op de korte termijn zakken vullen is veel interessanter dan denken aan de toekomst van je eigen volk.

oplichter | 07-07-20 | 12:19

En maar blijven liegen dat het maar zo'n klein deel van de bevolking is. Dit wordt een regelrechte ramp. Dat zie je van mijlenver aankomen.
Nederland is nu al vol. Waarom uberhaupt telkens die import? Want zielig?
Rot toch op. Daar zijn echt wel betere oplossingen voor te bedenken dan je land volledig naar de klote helpen met onaangepaste, onproductieve en in veel gevallen ronduit vervelende nieuwe landgenoten. Je bent geen racist als je liever niet hebt als je kind op een VMBO als voertaal Berbers moet praten of als dat je liever niet hebt dan je dochter wordt nageroepen, uitgescholden en aangerand. Of dat je homosexuele kind geen leven meer heeft. En dat is wat er gaat gebeuren. Er zit gewoon een plan achter om de natiestaten om zeep te helpen op deze manier

WatZalIkErvanZeggen | 07-07-20 | 12:15 | 1

Punt hoor, maar reken je die tienduizenden expats ook even mee, die hier in korte tijd de zakken komen vullen en de huizenmarkt verstoren...

canis lupus | 07-07-20 | 14:05

Import 3rd world, become etc...

trac | 07-07-20 | 12:15 | 2

We moeten ook eerlijk blijven. Als de PVVer niet te doen was om te poepen en niet te werkschuw was, dan hoeven er echt geen Oost-Europeanen en Ict-Indiers zich in Nederland te vestigen.

Cobarde | 07-07-20 | 12:21

@Cobarde | 07-07-20 | 12:21: Volgens mij werk ik mij gewoon elke dag de tering hoor, maar kan zijn dat ik er helemaal naast zit en dat ik blijkbaar nog steeds droom en wakker moet worden

tjongerschans | 07-07-20 | 12:44

Nu is 2050 niet toevallig de maximale duur van de berekeningen. Na 2060 is de overwegend witte/blanke/romige grijze golf dood. Dan verschieten de percentages naar 60-40, waar minderheden dus de meerderheid zijn. Dat dat een succes is weten we in Antwerpen en Rotterdam natuurlijk wel. Maar dat ik dan met medelijden naar mijn kinderen kijk en ze zo graag een betere toekomst had gegeven, dat is toch wel erg treurig en weinig motiverend. En over die 30-40 jaar hoopte ik nog een paar jaar aow te hebben. Dat kunnen we wel vergeten wanneer de verzorgingsstaat noodgedwongen wordt afgebouwd. Misschien dat de truc met percentages en scenario's over de tijd tot 2080 kan worden verzwegen, maar als het uit komt... kan men dan echt nog zeggen dat immigratie zonder keuze voor bepaalde mensen als werkenden een goed idee is?

Tjajaja | 07-07-20 | 12:14

Over een paar jaar gaan we blanken importeren uit Scandinavie en zo, om de vergrijzing van de allochtonen te kunnen betalen

Ko Ranzig | 07-07-20 | 11:57 | 2

Lebensborn 2.0!

Joris Beltsin | 07-07-20 | 12:58

@Joris Beltsin | 07-07-20 | 12:58: Don't worry. Die krijgen voldoende kinderen.

Tuforial | 07-07-20 | 13:43

Nederlandse politici zijn er niet voor het volk. Ze zitten er voor zich zelf, hebben geen kennis en geen schaamte. Zo laatst Mona Keijzer bij OP 1 geloof ik. Ze zei dat de regen niet weg kan, omdat er te veel asfalt en bebouwing is in Nederland, om vervolgens nog geen vijf minuten later te verkondigen dat er ruim 850.000 woningen bij moeten in Nederland.

Weg met die verraders. Stem gewoon niet op de farizeeërs.

Mokum Kosher | 07-07-20 | 11:56 | 2

Woningen bouwen voor Afrikanen en Midden Oostiers op onze zeer beperkte ruimte. Tegenwoordig geen leger meer nodig om een land binnen te vallen en van binnen uit te verwoesten.

bqbq | 07-07-20 | 11:59

@bqbq | 07-07-20 | 11:59: ja en dan Groenlinks; we moeten onze schaarse natuur behouden. Hoe dan?

canis lupus | 07-07-20 | 14:07

'Wat is precies het probleem?', denkt een groot gedeelte van de Nederlanders bij het zien van deze statistieken. Dit is nou juist precies wat men wil.

JackStick | 07-07-20 | 11:55 | 2

Ze zien het wel, maar zijn dondersbenauwd voor racist, zeker in deze tijd, uitgemaakt te worden.

canis lupus | 07-07-20 | 14:09

Ja, dat dacht ik ook, ik zag dat er steeds meer migranten Arbeidskrachten kwamen, die .. oow wacht... WAAR staan de Uitkeringen indeze Bevolkings overzicht? Die migranten zullen toch wel gaan werken straks? Hoop ik?

Delfts Blauw | 07-07-20 | 14:47

Nou, op noar Grunningen, voruut!

Twannie | 07-07-20 | 11:50

Niet als er, op tijd.. op de juiste partijen gestemd gaat worden.
Wellicht.
Misschien.

Ben Adam | 07-07-20 | 11:42 | 3

Dat stemmen op de juiste partij moet dan wel snel gaan gebeuren. Wat als over 30 jaar de helft van Nederland op een partij als Denk stemt?

Petrichor | 07-07-20 | 12:13

Wanneer dan? Sinds Pim Fortuyn is er niet de omslag geweest die je verwacht zou hebben.

canis lupus | 07-07-20 | 14:10

Wat is 'op tijd' volgens jou dan? Ik wacht al sinds Pim, Theo, enz.. Hoe lang wacht jij al?

inderdaad geen stijl | 07-07-20 | 16:17

Ik denk dat er minder Nederlanders geboren worden omdat de betere huizen met meer als 2 kamers naar grote import gezinnen met enorme huursubisdies gaan.
Die huursubsidies drijven de prijs op van de huurwoning, want de overheid legt het verschil bij. Waardoor wij met zijn allen de woningbouwcorporaties sponsoren met hun huizen die al 3x afbetaald zijn.
Waardoor de wat beter verdiende Nederlanders (van welke kleur dan ook) pas rond ver in hun 30ste een woning hebben waar er meer als 2 mensen inpassen. Want je moet tegenwoordig behoorlijke tweeverdiener zijn om nog een redelijk huis te vinden. Mede door de financiële druk gaan veel huishoudens voortijdig kapot.

Hiesjes | 07-07-20 | 11:41

@Beste_Landgenoten | 07-07-20 | 10:45:

Dus in zo'n 100 jaar is ineens 40% (bron CBS Prognose bevolking naar migratieachtergrond (2019-2060) ) van de inwoners van allochtone afkomst.... en dat zonder massaimmigratie.

Rekenen is meestal niet het beste vak van de linksdenkende medemens.

benjeallanggek | 07-07-20 | 11:40 | 1

CBS is een overheidsinstantie en die manipuleren er op los.

Nehemia | 07-07-20 | 11:45

Integratie moet eenzijdig zijn als men de voordelen van de huidige maatschappij wil behouden. Als we moraal en gebruiken uit Turkije, Marokko en andere niet westerse landen introduceren dan is het snel gedaan met de democratie en de veiligheid. Zie die betreffende landen, zie de problemen met niet integrerende buitenlanders.

Tapioca pudding | 07-07-20 | 11:35 | 1

Maar dat mag je niet zeggen. Dat is immers neerbuigend en discriminerend.

Reaganmania | 07-07-20 | 12:13
-weggejorist-
watergeus | 07-07-20 | 11:33 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Reaganmania | 07-07-20 | 11:28 | 3

Wat ik me afvraag is waarom dit überhaupt gezegd moet worden. Iedereen die ook maar iets van politiek en/of economie en/of geschiedenis af weet, weet ook dat we hier de komende paar eeuwen al naar onderweg zijn, en dat de totale wereldwijde economie hierop gericht is. Vooral Nederland stond hier met een paar andere landen aan de vooravond van zo'n 500 jaar geleden. Alles wat er tot nu toe gebeurd is qua besluiten der wereld wereldmachten kon alleen maar dit als uitkomst hebben en iets anders wensen of verwachten kan alleen als we bereid zijn onze huidige manier van leven op te geven. Het enige jammere is dat extreem linkse en extreem rechtse politieke partijen dit soort cijfer gebruiken om mensen tegen elkaar op te zetten terwijl de rest van de politiek en de Nederlandse educatie niet genoeg (bijna niks) om de bevolking te leren waarom de situatie is zoals ze is, en waarom we dat moeten willen.

Schuiftrompet | 07-07-20 | 11:23 | 6

@witwas daar ben ik het zeker mee eens. Maar overbevolking en migratie is niet hetzelfde.

Schuiftrompet | 07-07-20 | 11:41

Totale onzin. We zijn hier helemaal niet al 500 jaar naar op weg. Dat is wat ze je graag willen doen geloven. Tot 50 jaar geleden kwamen de meeste mensen nauwelijks hun dorp uit laat staan hun land. Kijk eens naar tv-beelden uit de jaren 50. Ga eens kijken in de archieven naar doop- trouw- en overlijdensaktes.

Dit is het gevolg van moedwillig beleid van massa-immigratie van de afgelopen 50 jaar en die is totaal niet onvermijdelijk. Japan is net zo goed onderdeel van de moderne wereld en daar voeren ze ook niet dit soort achterlijk beleid.

Antiquerulant | 07-07-20 | 12:22

@Antiquerulant | 07-07-20 | 12:22: Japan heeft ruggegraat. Daar zeggen ze ; dit willen we en dat willen we niet. En dan doen ze het ook. Schijt aan de VN.

canis lupus | 07-07-20 | 14:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Al die Afrofobe mensen willen hier naar toe komen.
Stel racisten!
In NL is geen ruimte voor racisten.
Bleib zu Hause.

Ruimedenker | 07-07-20 | 11:23 | 1

In NL is überhaupt geen ruimte meer. Hooguit voor Scandinavische vrouwelijke schoonheden.

Gaat het niet dan? | 07-07-20 | 11:28

Tegen die tijd ben ik 80, met al die handen aan t bed word ik op handen gedragen natuurlijk.

Zer0-hedger | 07-07-20 | 11:21 | 2

Sowieso maat

deugnietmee | 07-07-20 | 11:37

Ik verwacht eerder een dystopie waar we voortijdig vermalen worden tot Soylent Green, maar ik ben dan ook geen rasoptimist.

Nehemia | 07-07-20 | 11:49

Héél veel klagen hier, maar als de rode potlood het werk moet doen, de andere kant op kijken!

Hét vrije woord | 07-07-20 | 11:20 | 4

Jij beetje nederland

deugnietmee | 07-07-20 | 11:38

@CupDCake | 07-07-20 | 11:25:
De,het of een
Je reactie geeft de staat en mentaliteit van dit land weer.

Hét vrije woord | 07-07-20 | 12:10
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Raetsheer | 07-07-20 | 11:18

En links Nederland altijd de mond vol over klimaat, milieu en vervuiling, maar ondertussen wel het land laten vollopen met mensen, onderwijl alle open ruimtes volplempend met huizen, windmolens en zonnepanelen.

Rationa | 07-07-20 | 11:15

Mark mijn woorden, die hele corona shit zal toch ergens van betaald moeten worden. Er zullen veel bedrijven (zelfstandigen) omvallen, nu al. Dit zal 2008 ver overtreffen. Bij mij is het glas altijd halfvol, maar vrees met grote vrezen.

Raetsheer | 07-07-20 | 11:13 | 4

@Nehemia | 07-07-20 | 11:55: Natuurlijk komt dat basisinkomen. Tegelijkertijd blijven de grenzen wagenwijd open staan voor nog meer basisinkomiërs. Wat kan er fout gaan?

5611 | 07-07-20 | 12:20

Mooi toch de hele wereld gaat dezelfde problemen krijgen. Mooie kans om de bewust gecreëerde chaos gezamenlijk op te lossen. Overal zullen ze de overheid nodig hebben. Wat kan er fout gaan.

Tuforial | 07-07-20 | 13:45

Het EP wil het eu budget voor Justitie ivm corona ophogen tot 1 miljard.
En ik vermoed dat de EC en het EP onder de noemer corona nog veel meer budgetten gaan ophogen.
Nationaal en gemeentelijk wordt hetzelfde spelletje gespeeld.
Dus onder de noemer corona krijgt men alles wat men niet wilde...

Bataafje | 07-07-20 | 18:14
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland, HongKong aan de Maas!

lanexx | 07-07-20 | 11:13 | 1

Dan zullen we toch ras een ander soort migranten moeten kiezen want anders wordt het Karachi aan de Maas.

Joris Beltsin | 07-07-20 | 11:19

We worden de komende tijd op de NPO
ook overspoeld,door in de Nederlandse samenleving zeer geslaagde Buitenlanders.
De intimidatiekaravaan gaat vol op gas.

De Profundus | 07-07-20 | 11:12

Dat zeiden ze in Dijon ook

klaasjanhenk | 07-07-20 | 11:03

We hadden afgelopen jaar een immigratiesaldo van 108 duizend en dat cijfer groeit al decennia, maar ze gaan daar uit van een krimp. Zelfs het CBS maakt het niet zo bont. Halen die lui hun informatie ui de Donald Duck?

Antiquerulant | 07-07-20 | 11:09

Zullen de Hongaren en de Polen ons bevrijden in 2050?

Trasnochador | 07-07-20 | 11:01 | 5

@Zatkniss | 07-07-20 | 11:10: Denk je dat Rusland zoals bij de Krim haar islamitische manschappen inzetten? Denk je dat in Nederland procentueel meer moslims zullen wonen dan in Rusland over 40 jaar?

Cobarde | 07-07-20 | 12:18

Waarom zouden ze? De Middeneuropese landen hebben het prima voor elkaar en zullen alleen maar profiteren van de krankzinnige zelfmoord van het westen. Maar gelukkig zijn wij wel een vreselijk goed land.

5611 | 07-07-20 | 12:24

@5611 | 07-07-20 | 12:24: In principe wel, maar Midden-Europa blijft een groot probleem houden: toegang tot de zee.

Grachus | 07-07-20 | 18:53
▼ 2 antwoorden verborgen

2050? Dan ben ik dood. Succes ermee!

FrankVeer | 07-07-20 | 11:01

Met Rutte's tempo zal de Nederlander in de minderheid zijn in 2050.

sprietatoom | 07-07-20 | 11:00

Het is een industrie geworden voor linkse werkverschaffing waar links volop aan verdient. En zodra deze industie dreigt te stagneren dan wordt een van de binnengehaalde groepen zielig verklaard. Dat levert voldoende subsidie, banen en werk op voor de linkse deuger. Zoals de sociaal advocaat, de coach, maatschappelijk werker, activiteitenbegeleider en wethouder sociale zaken en uitkeringsinstanties. Zelfs de NPO cs kan dan deugprogramma's maken van het belastinggeld. Ook de huizenbouwer en de mielefabriek krijgt zo een afzetgebied die door uw geld betaald wordt.

Emanuel | 07-07-20 | 10:59 | 1

En tegen die tijd draaien alle Mieles gewoon op zonnepanelen en windturbines.

Nehemia | 07-07-20 | 11:52

Het plaatje met de landkaart genereert (bewust?!) een vertekend beeld: bijvoorbeeld valt Brabant qua groei in de bovenste categorie en Zuid-Holland maar ten dele. However: in Zuid-Holland wonen 3,7 Miljoen mensen t.o.v. Noord-Brabant 2,5 miljoen. In absolute aantallen -en daarmee de lokale verdeling- ziet dat plaatje er heel anders uit. Rotterdam gaat al vér voor 2050 tot onleefbaar en no-go-area voor autochtone bevolking verklaard worden. Misschien bedoelen ze dat met de groeicijfers op het platte land: de vlucht van de autochtone bevolking uit de steden. Serieus, het is makkelijk om over gemiddelden te praten, maar als in de grote steden de boel in mekaar dondert, volgt de rest van het land vanzelf.

Gladiator Fap | 07-07-20 | 10:54 | 2

Precies. Vroeger, tot en met nu, was de stad het middelpunt van economische activiteit, waar je ook wilde/moest wonen. Met de huidige transportmiddelen (auto/openbaar vervoer) + de toenemende technologische mogelijkheden van thuiswerken (zie corona) zal de autochtone bevolking naar buitengebieden vertrekken. Wat er in de stad overblijft zijn immigranten. De stad wordt een aaneenschakeling van buitenlandse culturen. En mijn stelling blijft: hoe meer culturen, hoe meer conflicten (allemaal kleine culturele deelbelangen die niet stroken met andere culturen/deelbelangen). Het wordt een puinhoop in de toekomstige steden: een continue botsing van buitenlandse culturen (deelbelangen)

Jan3863 | 07-07-20 | 11:01

@Jan3863 | 07-07-20 | 11:01: Exactemundo. Maar dat wil er bij de "welkom in mijn land-brigade" niet in. Het probleem is namelijk dat veel niet-westerse culturen andere opvattingen delen over vrijheid, staatsinrichting en religie, om maar een paar voorbeelden te noemen. Die waarden zijn niet alleen niet verenigbaar met de Autochtone bevolking, maar ze zullen ook mekaar letterlijk de tent uitvechten. En zodra de stroom van goederen en geld in de steden stopt, zullen er "uitstapjes" naar buiten komen: als je het niet brengt, komen we het wel halen. En ineens zijn donkere toekomstvisies met parallelle, dystopische samenlevingen onder controle van een in weelde levende elite, zoals in talloze films en boeken beschreven, niet meer ondenkbaar. Denk aan films als Total Recall, Demolition Man, Hunger Games, Equilibrium, Elysium, Blade Runner, etc etc etc

Gladiator Fap | 07-07-20 | 11:21

Nog meer immigranten??
- Moeten Nederlanders nog langer achteraan op de wachtlijst staan, acheteraan wachten op een woning?
- Moeten de boeren echt kapot, lees: wijken voor buitenlanders.

Met dank aan het vergiftigde linkse beleid van GroenLinks/PvdA.D66 en hun heulers bij de ChristenUnie en VVD.
GroenLinks/PvdA/D66 zijn de echte criminelen die de natuur/milieu kapot maken: hoe meer buitenlanders, hoe minder ruimte voor milieu/natuur.

Jan3863 | 07-07-20 | 10:50 | 1

Ja
en
Ja
Hoezo?

klaasjanhenk | 07-07-20 | 11:04

Binnen nu en 100 jaar zijn de blanke de minderheid en geloof mij... die gaan het echt kut krijgen. Want de grootste racisten zitten in een zandbak of lopen in China rond.

Ins0mnia | 07-07-20 | 10:48 | 2

Hoe meer je blanken wijsmaakt dat ze gemene racisten zijn, hoe makker en dankbaarder ze zullen zijn als ze het leven zuur wordt gemaakt. Wat een opluchting, kunnen boetedoen voor je koloniale verleden!

Vleugeltje | 07-07-20 | 10:58

Ben een bord aan het timmeren. "Racistisch gebied. Keer om!"

Carbonnetje | 07-07-20 | 10:47

Laatst in Warschau, iets viel me op...geen hoofddoeken geen allochtonen.... meisjes liepen na het stappen om 3 uur alleen op straat....veilig..
Over 50 jaar zitten we in het vrije Polen.

Bommelaar | 07-07-20 | 10:41 | 6

@Ridde Rogter | 07-07-20 | 10:47:
Praat eens eerlijk met moslims, en hoe de Koran erover schrijft.
Polen hebben een vrije mening hierover (gays) maar daar blijft het bij.

Hét vrije woord | 07-07-20 | 11:16

Was een weekje op Texel,idem.

De Profundus | 07-07-20 | 11:18

@Ridde Rogter | 07-07-20 | 10:47: In Nederland nog meer maar dan door de kansenparels. Maar dan telt het natuurlijk niet. Ga eens met Robojet praten, die het opviel dat hij in Madrid gewoon handjehandje met zijn vriendje kon lopen.

5611 | 07-07-20 | 12:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Die komen hier allemaal heel hard werken, om zo de vergrijzing te betalen. Immigranten zelf vergrijzen uiteraard niet. Groetjes, Jetje.

Ko Ranzig | 07-07-20 | 10:41 | 1

Dat is het mooie pyramidespel-effect hiervan uiteraard, zoals D66 en GL dat graag zien.

Zer0-hedger | 07-07-20 | 11:24

Dit gaat pieter de gezalfde ook niet aanpakken

Vleespet96 | 07-07-20 | 10:41 | 1

Alleen als de steun voor hem binnen het CDA overweldigend is. Dan is er een kleine kans.

Grachus | 07-07-20 | 18:49

Ja, zolang Nederland een provincie is van de eu zal het alleen maar drukker worden in de provincies. Brussel wil met het grote meerjaren-omvolkingsplan elke lidstaat haar nationale culturele identiteit ontnemen. Misschien lanceren ze gedurende het proces nog wel een nieuwe taal, afro-europees, om ons als nekschot ook nog onze taal/onze ziel te ontnemen.

suscrofa | 07-07-20 | 10:40

Maar "we hebben ze nodig", mensen.

Je moet alleen goed beseffen dat met "we" de grote aandeelhouders en de top van het bedrijfsleven wordt bedoeld.

Varende_Reaguurder | 07-07-20 | 10:40 | 5

@Vleugeltje | 07-07-20 | 10:56:
Nou ja, ik kan geen bouwplaats, fabriek of akkerland voorbij rijden en ik zie busjes met Poolse kentekenplaten. Ik geloof dat er inmiddels 500.000 Oost-Europese arbeidsmigranten zijn om 'ons' werk te doen en dat heeft ook te maken met de arbeidsethos van de autochtoon waarvan nu al een deel in feite een soort van 'basisinkomen' bezit.

Joris Beltsin | 07-07-20 | 11:03

@Joris Beltsin | 07-07-20 | 11:03:
En dan begin je je toch af te vragen waarom die asperges niet in Polen verbouwd kunnen worden.

amateurrr | 07-07-20 | 11:19

@Joris Beltsin | 07-07-20 | 11:03:
Ze kunnen al huizen printen voor 3000 dollar, ook die Polen gaan eens over hun uiterste gebruiksdatum heen.
En als dan alles lekker futuristisch rolt zitten we hier op een grote kluit vol werkelozen.
Te klagen waarschijnlijk.

Zer0-hedger | 07-07-20 | 11:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedereen wordt tegen elkaar opgezet, ik hoop dat er door deze corona ellende er iets goeds uit komt...

Raetsheer | 07-07-20 | 10:35 | 5

Ik sluit me daar graag bij aan. Hoop houden. Want het virus en de op hol geslagen identiteitsgekken en beeldenbestormers hebben ook een tegengesteld bewustwordingsproces in gang gezet. Dat wij trots mogen zijn op onze geschiedenis en cultuur.

suscrofa | 07-07-20 | 10:49

@suscrofa | 07-07-20 | 10:49:
Buiten het bewustwordingsproces van ene Trump zie ik elders alleen maar totale overgave.

Joris Beltsin | 07-07-20 | 10:56
-weggejorist-
Zer0-hedger | 07-07-20 | 11:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Stel ik trouw de heerlijke Fidan Ekiz en we maken samen 3 beige kindjes. Dan hebben we in plaats van 1 allochtoon er nu 4.

Omvolking? Witte genocide?

Nee, gewoon integratie.

Melchett | 07-07-20 | 10:35 | 3

Je bedoelt dat je Fidan hebt geïntegreerd. Dus zo zit dat!

BrokenTipi | 07-07-20 | 10:39

Jammer dat de Fidans niet in de statistieken terug te vinden zijn, ik gok op een aandeel ergens ver achter de komma.

Joris Beltsin | 07-07-20 | 10:40

Dat is geen integratie maar wensdenken, Melchett. a) Fidan zal zeer waarschijnlijk nooit met jou trouwen, en b) als de integratie daadwerkelijk had plaatsgevonden, dan was er enkel een lichtblauwe balk geweest, en zou afkomst er in geen enkele statistiek meer toe doen. Quod non; zie bijvoorbeeld de verzamelde afleveringen van Opsporing Verzocht.

Professor Superhirn | 07-07-20 | 10:52

Het kalifaat der Nederlanden in 2050.
#vertrouwenindetoekomst

Reebensteeltje | 07-07-20 | 10:34

Wat verwachten ze nou? Er zijn hier groepen die er al generaties zijn, vele decennia, die NOG STEEDS niet zijn geïntegreerd. Die NOG STEEDS alle verkeerde statistieken domineren. Die nog steeds heel veel wijken, steden en dorpen onleefbaar maken. Waar nog steeds, na al die vele jaren, hoogleraren, sociologen, beleidsmakers enzovoorts zich het hoofd breken over de vraag hoe we in vredesnaam deze groepen zover kunnen krijgen dat ze zich gedragen.

En dat allemaal onder de noemer ''diversiteit''.

Ik vraag het me echt af. In wat voor wereld leven die lui die denken dat steeds meer immigratie een goed iets is? En het is niet eens dat de immigratie an sich het hoofdprobleem is, het zijn ook de immense culturele spanningen, en het feit dat de islam absoluut haaks staat op de Nederlandse waarden. Het werkt niet. Het experiment is mislukt. Geef dat nou eens toe en trek de stekker eruit.

Vleugeltje | 07-07-20 | 10:34 | 2

Als je een gegarandeerde baan wilt, moet je in de zieligheidsindustrie gaan werken.Die sjakies krijgen goed betaald.

Nehemia | 07-07-20 | 10:38

Zigeuners wonen al sinds de middeleeuwen in Nederland. Zijn ook nog steeds niet geintegreerd.

petersteenkamp | 07-07-20 | 16:18

De situatie zoals die zal zijn als de VVD,CDA,D66,PvdA,GL en SP hun macht zullen houden.
En als je dan ziet hoe relaxed het is in bijvoorbeeld Denemarken, dat even groot is en ruim 5 miljoen inwoners heeft.
Mocht Corona de komende jaren economisch roet in de groei doen dan worden we arm en niet zo'n beetje.
Unilever is al weg en Shell volgt.
De belastingopbrengsten zullen dramatisch dalen en dan is het einde verzorgingsstaat.

pejoar | 07-07-20 | 10:32 | 1

"De belastingopbrengsten zullen dramatisch dalen en dan is het einde verzorgingsstaat."

Dan moet dat dan maar gebeuren want dan houd de import van economische gelukzoekers vanzelf op .

Modi | 07-07-20 | 10:46

Ja maar die boeren,ja die boeren zijn wel zo erg,die maken het hele land kapot! Poeh hey.
D66/CDA/VVD/GL/PVDA/CU/Denk schuldig aan landverraad (1) Hoogverraad 2) Misdrijf 3) Ontrouw jegens het land 4) Verraad jegens eigen volk)
Denk daar maar eens aan als je weer op die partijen gaat stemmen!

SpicyMchaggis | 07-07-20 | 10:32 | 1

Precies dat!!

Acidstain | 07-07-20 | 11:02

Het aantal inwoners dat het CBS in 2005 voor Nederland verwachtte rond 2040 bereikten we al in 2018. De prognose van 2012 werd in 2015 bijgesteld naar een steilere curve, maar deze beiden moesten in 2018 gecorrigeerd worden door de nieuwe prognose, omdat ze alweer ruim waren ingehaald door de tijd.
Kijkend naar de in het verleden behaalde resultaten verwacht ik dat deze raming van het CBS voor 2050 al snel 10% te laag is en dat we dan gezellig met 24 miljoen Nederlanders rondlopen.

Lood om oud ijzer | 07-07-20 | 10:30

In rap tempo veranderd NL in een grote getto vol met no go areas en gebieden waar autochtonen die de mogelijkheden hebben vertrekken. Nu zijn er al genoeg wijken waar dit gaande is. Maar zal steeds sneller gaan ontstaan. Je hoeft namelijk geen 50/50 verhouding met Autochtonen allochtonen te hebben om een onhoudbare situatie te creëren. Ik vind het bijzonder dat deugers en politici zo stelselmatig alle criminaliteit, kosten en huftergedrag blijven verdedigen, niet door inhoudelijk te debatteren want die discussie hebben ze bij voorbaat al verloren maar door telkens de ander een bruine broek aan te praten. Maar goed, deugen is een verdienmodel geworden waarin velen floreren en rijkelijk betaald worden. Zelf wonen deugers in roomblanke wijken waarin de overlast en criminaliteit ver van hun bedje staat. Maar toch zou het ontzettend wenselijk zijn als al die criminaliteit, verkrachtingen, moorden, inbraken en ellende eens bij hun zelf plaats vinden ipv onschuldige burgers. Wat je zaait, mag jezelf oogsten. Wellicht is dit nodig om tot inkeer te komen.

Hollandse_blauwe | 07-07-20 | 10:29 | 1

Vraag me af of deugen de drijvende kracht is. Je hebt twee werkelijkheden: de alledaagse zoals die wordt ervaren en de papieren werkelijkheid. Die papieren werkelijkheid moet kloppen en dan mag je best wat cijfermagie gebruiken. Of een heleboel bomen verbanden voor een beter klimaat. Deugen is een effectieve manier om de afzender van kritiek verdacht te maken. Einde discussie want racist. Deugers zijn nuttige idioten.

Rest In Privacy | 07-07-20 | 10:36

De jeugd bepaalt hun toekomst .
Mijn generatie daarvan heeft de meerderheid de boel al verkloot ,en ik hoop daarom dat de nieuwe generatie de boel nog enigszins kan herstellen .

Ik lijd geen gezichtsverlies want heb altijd anti immigratie partijen gestemd .
Dus in zekere zin deug ik .

Modi | 07-07-20 | 10:28 | 1

Idd een verloren generatie...

Raetsheer | 07-07-20 | 10:32

In dit soort gevallen is het altijd zeer van belang het rapport goed door te nemen. Het CBS is immers extreem onbetrouwbaar als het op bevolkingsprognoses aankomt.

1. Het CBS zit er al jarenlang ver naast met haar bevolkingsprognoses.
2. Het CBS onderschat al jarenlang structureeel de immigratie.
3. Het CBS overschat de emigratie.
4. Het CBS overschat het geboortecijfer.

Dit wordt ook duidelijk uit het rapport.

publ.nidi.nl/output/2020/nidi-cbs-202...

Zie in het rapport tabel 3.1 en 3.2. Je ziet dat het CBS haar bevolkingsprognoses al sinds 2006 elk jaar omhoog bijstelt naarmate ze dichter bij het betreffende jaar komen. Zie ook het laatste rapport van het cbs.

www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2018/51/...

Download de pdf en ga naar tabel 3.3.1 en tabel 3.4.1. Zie ook tabel 3.1.2.

1. Ondanks de continu stijgende trend wordt een daling van de immigratie verwacht.
2. Ondanks de trend wordt er in plaats van een lichte stijging van de emigratie een hoge stijging van de emigratie verwacht, vooral als gevolg door remigratie (die maar niet op gang komt)
3. Ondanks een continu dalende trend, wordt er een stijging van het geboortecijfer verwacht.

Al deze rapporten zijn gebaseerd op drijfzand, wensdenken en propaganda. Als je de werkelijkheid wil zien, moet je voor de bevolkingsomvang uitgaan van het maximumscenario dat ze presenteren en daar 1 miljoen mensen bij optellen. Daarbij moet je dus 1 mln. van de autochtone bevolking aftrekken en 2 mln. bij de allochtone bevolking optellen.

Tot slot moet je je realiseren dat 3e, 4e, 5e generatie Marokkanen, Somaliërs, etc. allemaal onder autochtonen vallen...

Antiquerulant | 07-07-20 | 10:27 | 5

CBS is nu PBS,Politiek Bureau Statistiek.

De Profundus | 07-07-20 | 10:52

@Joris Beltsin | 07-07-20 | 10:32: Hoef je geen Latten voor te zijn hoor. Het is al ruim twee decennia dat deze cijfers altijd maar weer een onderschatting bleken.

Grachus | 07-07-20 | 18:35

@Grachus | 07-07-20 | 18:35:
Klopt en dat is steeds onder verantwoordelijkheid van Latten gebeurd maar sinds zijn vertrek bij het CBS laat hij geen gelegenheid voorbij gaan om ons te wijzen op de demografische ontwikkelingen.

Joris Beltsin | 07-07-20 | 19:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Nu staat NL hoog op de lijst van technologisch vooruitstrevende landen. In 2050....

Acidstain | 07-07-20 | 10:25 | 2

In 2050 scoren we heel hoog op de Geluksindex. Ook mooi.

Rest In Privacy | 07-07-20 | 10:28

De herwaardering van de ambachten zoals kameeldrijven, pottenbakken, tapijtweven en een beetje hosselen.

Joris Beltsin | 07-07-20 | 10:31

NIDA en DENK kunnen best wel eens flink groeien.

Nehemia | 07-07-20 | 10:23
-weggejorist-
Raetsheer | 07-07-20 | 10:23

Gezellig, welkom!!!
We kiezen er zelf voor in het stemhokje, of we stemmen massaal gewoon niet, dus hey fijne dag doeiii

deugnietmee | 07-07-20 | 10:21 | 3

Dat betekent dat Nederland er niet slimmer op gaat worden. Lieden uit bepaalde contreien zijn vaak niet de grootste lichten.

Nehemia | 07-07-20 | 10:25

@Nehemia | 07-07-20 | 10:25:
Precies maar echt ze zoeken het maar uit. Dan moet je maar stemmen. Maar ja alsof dat wat helpt

deugnietmee | 07-07-20 | 11:32

Laatste verkiezingen had Geert miljoenen (of ieder geval heel veel) stemmen. Werd hij vervolgens niet eens uitgenodigd aan de onderhandelingstafel. En dan?

inderdaad geen stijl | 07-07-20 | 16:24

Ik vraag me wel eens af of de politiek ook nadenkt dat al die inmigranten ook de skills moeten hebben om onze economie op niveau te houden zodat we kunnen meedoen. Of zakken we af naar nivuea Griekenland? Of dat een steeds kleinere groep voornamelijk autochtonen en westerse expats de boel draaiende moeten houden voor een steeds grotere groep meelifters?

Risingson | 07-07-20 | 10:21 | 2

Langzaamaan wordt het 'hun' economie. Wij hoeven ons daar geen zorgen over te maken.

Leptob | 07-07-20 | 10:29

"Ik vraag me wel eens af of de politiek ook nadenkt dat al die inmigranten ook de skills moeten hebben om onze economie op niveau te houden"

Als je het over de asielzoekers hebt, is het antwoord duidelijk: nee, die hebben geen 'skills' waar hier in Nederland in vacatures om gevraagd wordt. Vandaar dat ze allemaal, zodra ze een verblijfsvergunning hebben gescoord, in de bijstand belanden.

En dat is het grote punt: zodra iemand "Asiel!" roept, mag er niet naar 'economische waarde' gekeken worden, mag er alleen maar beoordeeld worden of het beroep op de asielwetgeving terecht of onterecht is.

Dr_Johnson | 07-07-20 | 11:05

De migratie is gebaseerd op twee pijlers:
- voortdurende economische groei waardoor EU Slaven (Oost-Europeanen) nodig blijven. Nou daar kunnen we kort over zijn, de economie stort tussen nu en een jaar compleet in (je ziet nu al dat er minder instroom is)
- een mooi systeem van voorzieningen dat kansenpareltjes uit N-Afrika en Midden Oosten aantrekt. De oplossing hiervan hangt ook met eerste punt samen. Wordt door economische ineenstorting onbetaalbaar. Dat zal de komst van nieuwe gevallen beperken, alleen verwacht ik wel een burgeroorlog met alle pareltjes die hier al zitten. De Ashanti zijn hier alvast de inleidende beschietingen voor aan het verzorgen.

UpdateAvailable | 07-07-20 | 10:20 | 3

Burgeroorlog? denk dat al die kansenparels met buk reli achtergrond elkaar onderling te lijf gaan..
Groeten uit Syrie etc.

joppo0 | 07-07-20 | 10:26

@joppo0 | 07-07-20 | 10:26: Wel eerst schietcursus op gemeente kosten.
Kunnen er geen onschuldige omstanders worden geraakt.
Kan dan mooi na de kickboxles ingepland.

De Profundus | 07-07-20 | 10:55

@joppo0 | 07-07-20 | 10:26: Dat gebeurt pas als de gezamenlijke vijand, wij dus, eerst uit de weg zijn geruimd.

Grachus | 07-07-20 | 18:31

@Alexander des Burgus | 07-07-20 | 10:56: Die gaan een kermis niet verstieren. Mocro’s daarentegen...

Reaganmania | 07-07-20 | 11:24

@Alexander des Burgus | 07-07-20 | 10:56: Kwestie van effe googlen op FB berichten van de inwoners / omwonenden. Vanuit de deugmedia zal je het niet vernemen.

AntonJansen | 07-07-20 | 11:28

@Alexander des Burgus | 07-07-20 | 10:56: Zelfs op pics in De Gelderlander us te zien dat weer om 'jongeren' gaat.

5611 | 07-07-20 | 12:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Heeft Leo Lucassen al gereageerd voor de echte cijfers en de juiste interpretatie? Zo niet, dan onthoud ik mij nog even van commentaar.

therealbraindump | 07-07-20 | 10:19

Ik zie diverse verbeteringen in de toekomst! Vrouwenbesnijdenis gelegaliseerd, (kick)bokspartijen in de open lucht, politie compleet weggesaneerd naar Amerikaans model, kabinet Arnoud van Doorn I, geen vrouwen in de top, geen gezeur over transfobie etc, lachgas verkrijgbaar op iedere straathoek, opsporing verzocht afgeschaft want stigmatiserend, hoofddoek verplicht voor vrouwen vanaf 2 jaar, zware shag gesubsidieerd door overheid mits gebruikt in het theehuis, alle westerse feestdagen afgeschaft en vervangen door kam uw baard-dagen, alleen paard/ezel en wagen in de steden vanwege klimaat, kinderbijslag verdubbeld (fokpremie), 5x per dag luid hoorbaar oproep tot gebed, Akwasi burgemeester van Amsterdam.... WOW, wat een vooruitgang, u weet er vast nog meer te verzinnen?

MurkRatte | 07-07-20 | 10:19 | 2

@AntonJansen | 07-07-20 | 10:21: nee dat is niet mogelijk, daar de politie al was weggesaneerd naar Amerikaans model! Wapen worden uitgedeeld door de stadsmarinier.

MurkRatte | 07-07-20 | 10:27

Is er weleens uitgerekend hoeveel mensen ons landje en onze verzorgingsstaat kunnen behappen?

Barkruk2 | 07-07-20 | 10:18 | 3

Dat gaat volledig imploderen.

Nehemia | 07-07-20 | 10:29

Het CPB voorspelt dat de collectieve zorguitgaven aan curatieve en langdurige zorg toenemen van 9% in 2016 naar 15% van het bbp in 2040 (Wouters et al., 2016). In één scenario van de Raad voor de Volksgezondheid en Zorg stijgen de collectieve zorguitgaven vooral door vergrijzing en de stijgende kosten van de gezondheidszorg tot 18% van het bbp in 2040 groei (Raad voor de Volksgezondheid en Zorg 2014). In het andere scenario stijgen de zorguitgaven tot 25% van het bbp vooral doordat de medische vooruitgang meer mogelijk maakt en daar ook gebruik van wordt gemaakt". (bron: NIDI Verkenning Bevolking 2050)

Cincinnatus | 07-07-20 | 10:31

Ja, de laatste keer was toen de gasbel in Slochteren werd gevonden.

Joris Beltsin | 07-07-20 | 10:37

Ach, we gaan gewoon door tot het zeer bittere einde.

Nederland80 | 07-07-20 | 10:18 | 2

Akwasi doet het licht wel uit.

Nehemia | 07-07-20 | 10:28

Totdat mijn MG geen munitie meer heeft.

Acidstain | 07-07-20 | 11:05

Wat mij voornamelijk stoort is dat er voornamelijk gestatistiekt wordt met de kwantiteit van de instroomomvolkers.
Beschikbare ruimte, voedsel, mobiele telefoons enzo.....
Het grootste probleem (voor de autochtone bevolking dan toch) is natuurlijk de kwaliteit.
Het overgrote deel van de import is andersgezind hetzij van religie e/o cultuur.
Tel daarbij op dat het grootste deel bestaat uit mannen in “fighting age”, en een fatale uitkomst voor Nederland “ zoals we dat kenden” dient zich aan.
Veteranen van afgelopen generaties bedankt voor al jullie opofferingen in de strijd voor een vrij en onafhankelijk Koninkrijk der Nederlanden.
R.I.P. (Over- en) grootvader Fens en bedankt heren politici en kiesgerechtigden die dit mogelijk gemaakt hebben (met name speciale dank aan het liberaal- en linksopportunistische deel van de bevolking).

D-Fens_1963 | 07-07-20 | 10:15

Het verhaal is al lang duidelijk. Op welke manier krijgt je de EUSSR, door omvolking. Haal de meerderheid van de autochtone bevolking uit den lande weg en de creatie van een EUSSR, kan soepel verlopen. Deze strategie is zo duidelijk. Vlucht nu het nog kan naar de vrije wereld, Oost Europa en Rusland.

De Evangelist | 07-07-20 | 10:12 | 8

@Beste_Landgenoten | 07-07-20 | 10:39: Wij leven nu ook in een dictatuur. Alleen de naieveling denkt dat zij/hij nog in een democratie leeft. Rusland, zal het baken van stabiliteit worden. West Europa zal geteisterd worden door anarchie en een burgeroorlog. Keep on dreaming zou ik zo zeggen.

De Evangelist | 07-07-20 | 10:51

@De Evangelist | 07-07-20 | 10:51:
We leven niet in een dictatuur. Maar ik weet wat het is: Je verkiest een dictatuur als de bijvangst is dat moslims geweerd worden uit dit land. Dat is jouw trade-off. En zo zijn er meer hier. Je levert graag je rechten in als je daarvoor terugkrijgt dat we een roomblanke natie blijven.

Beste_Landgenoten | 07-07-20 | 10:52

@wijsvinger | 07-07-20 | 10:25:
Laat ik u helpen in het bestrijden van uw paranoia. Stel uzelf de vraag wie heeft er nu een politiek of economisch belang bij ontvolking? Niet degenen die productiemiddelen en het kapitaal in handen hebben, natuurlijk.

Joris Beltsin | 07-07-20 | 10:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Ben Amsterdam ontvlucht en woon nu heerlijk landelijk in de kop van noord holland waar het nog rustig is en tegen 2050 ben ik al hemelende dus slopen ze de boel maar vrolijk het zal mijn tijd wel duren,kan me er niet meer druk om maken.

Loempia | 07-07-20 | 10:12 | 6

@Loempia | 07-07-20 | 10:20: Zo mag ik het horen, VOC-mentaliteit is terug! "Kenau, de Spanjaarden staan voor de poort!" "Ja en de burgemeester moet het oplossen, de groeten, ik blijf bij de kachel zitten."

Zenzeo | 07-07-20 | 10:51

@Zenzeo | 07-07-20 | 10:51: Woningnood, stikstofproblematiek, fileproblematiek , geluidsoverlast, leefbaarheid, integratieproblemen, veiligheidsproblemen etc.. Hoe meer mensen erbij hoe groter de problemen ,too late too littje ,succes en voortaan wat slimmer stemmen en harder werken

Loempia | 07-07-20 | 11:25

Houd eens op met dit onder elk topic te posten vervelio. We weten het nu wel.

Lorejas | 07-07-20 | 13:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Nederland door 80 jaar links gedachtengoed uiteindelijk kapot gemaakt. En die ****zakken die op deze partijen hebben gestemd liggen dan al lang en breed in de grond weg te rotten met op hun lippen nog de glimlach van hun zogenaamde morele gelijk.
Wordt je op straat uitgescholden, geintimeerd of mishandeld? Krijg je later geen pensioen meer omdat dit opgegaan is aan profiteurs? Niet zeuren of klagen als je VVD/GL/D66/CDA/PvdA hebt gestemd omdat je dan je lot verdiend hebt. Je had andere keuzes kunnen maken maar wilde dit niet of durfde dit niet. Wat jammer alleen dat je met je waardeloze karakter anderen mee het ongeluk heb ingesleurd en dat je ermee weg bent gekomen.
Zo!

appeltjesgroeneweide | 07-07-20 | 10:12 | 1

precies

Loempia | 07-07-20 | 10:13

Omvolken.
Je mag het zo niet noemen omdat het dat precies is. Geen toeval. Of noodzaak. Of medemenselijkheid. Niets van dat al.
Gewoon beleid. Vijandig beleid.

Heeft u al geknield voor BLM? Gespijbeld voor het klimaat? Op 1,5m normaal nieuw peil?
Nee? "u bent een buitengewoon minderwaardig mens".

Jan Passant mk2 | 07-07-20 | 10:11 | 2

Complotwappie.

Beste_Landgenoten | 07-07-20 | 10:40

Nieuwe fascist

Jan Passant mk2 | 07-07-20 | 11:02
-weggejorist-
hoeeenkoeeenhaas | 07-07-20 | 10:09 | 13
▼ 13 antwoorden verborgen

volgens koningin Juliana met 10 miljoen onderdanen was 14 miljoen al vol, vol en vol. Volgens Brussel, Frans en Merkel kan er makkelijk nog 10 miljoen er bij gepropt worden. Alleen gaat het er om hoeveel belasting er binnen komt , onder andere inkomsten belasting en hoeveel er weer uit gaat naar bijstand, ww en zw

HetOorAakel | 07-07-20 | 10:08 | 1

vooral dat laatste wordt nog een dingetje.

inderdaad geen stijl | 07-07-20 | 16:26

lol... Je ziet tochzo dat er geen hout van klopt van dat staatje? De post arbeid die net zo hard groeit als de post 'vgroei' zelf? hahahahaha.... omg, dat moet de post 'subsidie & outkierieng' zijn. En wat is 'groen' in dit verband?

CBS, Centraal Bureau voor de Stommiteiten?

Teeweetwee | 07-07-20 | 10:06 | 1

Misschien eerst eens het rapport van het CBS bekijken voordat u gaat schreeuwen?

Joris Beltsin | 07-07-20 | 10:08

Groei of krimp, circa één derde heeft over 30 jaar een migratieachtergrond en dat is nog geflatteerd want volgens de CBS-definitie moet minimaal één van de ouders in het buitenland geboren zijn. In werkelijkheid zijn er dan nog veel meer Marokkanen, Turken of andere etnisch te onderscheiden groepen die erbij komen (denk bijv. aan de kinderen van alle Mo's en Fa's die vandaag in Nederland geboren worden).

Joris Beltsin | 07-07-20 | 10:06 | 2

En alle hoofddoeken die via (gedwongen) huwelijken worden geimporteerd.

donkeyman | 07-07-20 | 10:16

De hamvraag: Tot welke generatie wordt gerekend om "met migratieachtergrond" te tellen? De tweede, de derde, de vierde? En telt dan halfbloed, kwartbloed of achtste bloed ook mee? Doet me ergens aan denken, deze criteria.

Beste_Landgenoten | 07-07-20 | 10:05 | 4

Spreek u uit zou ik zeggen… criteria verlopen en de samenhang v.h. basisvolk verdwijnt op den duur. Op zich is verandering natuurlijk, echter er schijnen ook mensen te zijn welke er een satanisch genoegen in scheppen de boel expres onder druk te zetten. Kortom, kom eens met een verklaring, overleg eens wat de plannen zijn en hoe dat er uit moet gaan zien. Wat is het ultieme wens-scenario?

Enfin, we horen graag een nadere toelichting i.p.v. vage insinuaties. Ik wacht…

Sw.Dwaallicht | 07-07-20 | 10:19
▼ 1 antwoord verborgen

Koers die ik maak is nu flink sparen zodat ik over een jaar of 10 een leuke vrijstaande woning kan kopen lekker landelijk gelegen in alle rust met voldoende hectare eigen grond eromheen. 2 mooie herders voor op het erf. Eigen groente en het nodige vlees. Lekker genieten van de rustige omgeving en de luxe van de eerste buren op +500 meter afstand. Ik woon nu in een stad op de Veluwe... de verhouding Allochtonen autochtonen veranderd best rap. De invloed op kleine winkelcentra worden massaal overgenomen door islamitische handelaren... grote groepen jonge mannen uit Eritrea die overal in diverse wijken allemaal een eigen sociale woning krijgen is bizar. 1 jongeman uit Eritrea krijgt gewoon een mooie hoekwoning ter beschikking. Velen sociale huurwoningen worden weggekaapt voor statushouders... qua straatbeeld heeft dit direct negatieve impact voor de buurt. En je vraagt je werkelijk af wat het doel is van het huisvesten van al die immigranten in ons land. Ver uit zal de meerderheid werkloos blijven, 2 linker handen hebben en chronisch voor overlast en aan het verzorgingsstaatinfuus blijven hangen.

Hollandse_blauwe | 07-07-20 | 10:05 | 5

Het is van de zotte. Hier ook in de buurt statushouders die naar verhouding ruime woningen krijgen, ook alleenstaande mannen, terwijl niet-statushouders eeuwen op de wachtlijst mogen staan, in rottige kamertjes moeten bivakkeren met asociale huisgenoten, voor uitknijpbedragen. Ik heb nooit begrepen waarom statushouders, als ze hier zo nodig moeten zijn, niet gewoon óók in een soort ''studentenhuizen'' moeten wonen met hun mede-statushouders, en op z'n minst zo lang moeten wachten als de rest van de mensen.

Vleugeltje | 07-07-20 | 10:10

Heel heel triestmakend, ja

Axolotl | 07-07-20 | 10:10

Vergeet de wapens niet voor als de horden komen plunderen.

kwark001 | 07-07-20 | 10:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Trek de stop uit de Zwarte Zee. Kunnen ze allemaal zelf hutjes, huisjes, marktkraampjes, mosketen en weet ik veel wat meer daar gaan bouwen en samen gelukkig zijn. Onze migranten geven we een oprotbonus. Alles back to normal. Als het Zwarte Zeeland vol is, mogen anderen er weer over nadenken.

Leptob | 07-07-20 | 10:04

Op school jongste wordt op schoolplein veelal Engels gesproken, het en Der Arabisch, Pools en Chinees. Zo gezellig. Huidige buren eveneens niet nederlands. En nee, ik woon niet in een stad.

12 miljoen Nederlanders was toch het perfecte aantal? Dan zijn er 6 miljoen teveel. Waar of wanneer je in nl ergens bent, er zijn altijd anderen, drukte etc. Mag best een stuk minder.

De financiële druk zou te hoog worden wanneer aantal werkenden te laag zou worden. Wat indien het gelijk blijft of iets achteruit gaat gedurende -tig jaar? Wie of wat heeft veroorzaakt of het land zo ingericht DAT het idd te duur wordt?

Grenzen voorlopig dicht, langzaam aantal inwoners laten afnemen. Beter voor milieu, uitstoot etc. Ergens zit dat break even point, mi zijn we er al vet voorbij.

BenDeLier | 07-07-20 | 10:04

Met een beetje pech heeft het vluchten naar Polen straks ook geen zin meer.

eegoo | 07-07-20 | 10:03 | 4

@eegoo | 07-07-20 | 10:06: En de vrouwen zijn over het algemeen appetijtelijker heb ik het idee. Dus ja ik -1 mijzelf maar.

Pluisbaard | 07-07-20 | 11:48
▼ 1 antwoord verborgen

Tsja. Het probleem is dat die migranten allemaal nogal niche-beroepen als dadelplukker en kamelenracer ambiëren en nogal intolerant tegenover de Westerse cultuur staan. Ze zich allemaal als 'zanger lichte muziek' bij het UWV inschrijven en lekker uitkering gaan trekken. En schreeuwen hoe verschrikkelijk wollah, rassies de Nederlandse samenleving is.

Enter Yeti | 07-07-20 | 10:03

De indigenous people van West-Europa moeten vooral niet tegenstribbelen als kolonisten hun land komen bezetten.

Ivoren Toren | 07-07-20 | 10:03 | 1

Ik heb al meerdere mensen horen zeggen dat áls dat zo zou zijn, ''we'' het verdienen. Het schuldcomplex gaat echt alle perken te buiten, tot het ziekelijke aan toe.

Vleugeltje | 07-07-20 | 10:11

Verschillende oude knarren die hier in de jaren 60 al voor waarschuwde. Maar nee die werden veelal voor oude gek verklaard.

Pluisbaard | 07-07-20 | 10:02

Beatrix is allochtoon. WA en Maxima ook en daarom hun kinderen ook. Drie dochters terwijl er 2.1 kind nodig zijn. Zie hier de groei. De kinderen van allochtonen en een autochtoon zijn ook allochtoon. Dat is een definitie. Wanneer een Nederlander gedefinieerd wordt als iemand die in Nederland geboren is dan zullen de cijfers een ander beeld laten zien. Het straatbeeld veranderd maar daar is niets mis mee. Mijn vrouw is ook allochtoon. Ze heeft een uitstekende baan en betaald belasting. Onze kinderen, die we niet hebben, zouden ook allochtoon zijn geweest enkel omdat we verder kijken dan onze neus lang is.

Red shirt | 07-07-20 | 10:00 | 12

@Red shirt | 07-07-20 | 10:20: helaas is de zoon van je partner een uitzondering....

Captain_Dipshit | 07-07-20 | 10:26

@Red shirt | 07-07-20 | 10:20:

Misschien kun je de gemiddelde reaguurder inmiddels een beetje meer credit geven. De migratieproblematiek waar velen hier tegenaan lopen betreft voornamelijk die van kansloze, lager- of niet opgeleide immigranten uit culturen die haaks staan op de onze. Een hoogopgeleide, gemotiveerde jonge Rus (?) gaat hier geen weerstand ondervinden. Dit soort uitzonderingen vertroebelen wat mij betreft dus de discussie.

MickeyGouda | 07-07-20 | 10:39
▼ 9 antwoorden verborgen

Eigen schuld dikke bult reaguurders. Als jullie de Urker mentaliteit een beetje in ere hielden, 4-5 kinderen, dan waren er geen migranten nodig. De vrouw werkt totdat het eerste kind op komst is, om dan tot hoeksteen te zijn in huis, voor het gezin, voor de kinderen. Op Urk geen D66, geen VVD, geen PvdA, geen SP en geen GroenLinks. Een degelijke SGP'er als burgervader. Homo's kunnen nog gewoon ongestoord over straat. Er fikken geen auto's af en ons zwembad wordt niet geterroriseerd door groepen Marokkanen.

Van Urk | 07-07-20 | 10:00 | 11

@Van Urk | 07-07-20 | 10:18: Vervelend he, als grapjes zo dicht bij de realiteit komen stuk inteelt.

Pluisbaard | 07-07-20 | 10:57

@Pluisbaard | 07-07-20 | 10:57: Puistbaard, even over het inteelt. De Urker gemeenschap kent door het voormalig eiland zijn een hogere mate van inteelt dan elders. Niet zozeer dat neven met nichten trouwen, maar er kan zomaar sprake zijn van een gemeenschappelijke voorouder, 200 jaar terug. Urk kent dan ook verscheidene genetische ziekten. Gelukkig eten Urkers veel vis. Vis, rijk aan omega-3, is goed voor de hersenen. Dat compenseert de negatieve gevolgen dan inteelt dusdanig, dat het zelfs positief uitvalt (zie oorspronkelijke tegel).

Overmatig drugsgebruik zal ik niet in meegaan. Persoonlijk geen ervaring mee gehad. Ik denk dat het in de steden vele malen erger is. Daar is pillen slikken op festivals, blowen en lachgas gebruiken in zekere zin genormaliseerd.

Uit welke plaats komt u? Durft u nog trots te zijn van waar u vandaan komt?

Van Urk | 07-07-20 | 11:27

@Van Urk | 07-07-20 | 11:27: Nee, daar ben ik niet trots op. Een van de redenen waarom ik daar al > 10 jaar niet meer woon. U weet wel die plaats waar de hoge heren zitten en het torentje staat.

Pluisbaard | 07-07-20 | 11:43
▼ 8 antwoorden verborgen

Als ik de grafieken zo bekijk blijkt dat na 1984 het toch 2+2=5 is. Nu begrijp ik ook waarom zoveel Nederlanders een caravan hebben. Gelezen in de caravantrekkers.

jan huppeldepup | 07-07-20 | 09:59

Jamaar Hugo de jonge gaat het tij keren want hij zei gister een streng immigratiebeleid te willen.

FogerRederer | 07-07-20 | 09:59 | 5

Tegen wie wordt er dan opgetreden Jan Huppeldepup, de regering?

Rest In Privacy | 07-07-20 | 10:12

@FogerRederer Wist je nog niet dat liegen een tweede natuur is van Nederlandse politici.

kapt.Jerkoff | 07-07-20 | 10:31

Jamaar ze zeiden het ook op de NOS !!

FogerRederer | 07-07-20 | 10:42
▼ 2 antwoorden verborgen

En omvolken bestond niet en was complotdenken?

Axolotl | 07-07-20 | 09:59 | 3

Axolotl | 07-07-20 | 09:59 Omvolken een uitvinding van Stalin, stevig omarmt en uitgevoerd door de Chinesen en de natte droom van links Nederland

kapt.Jerkoff | 07-07-20 | 10:09

Die omvolking wordt zelfs door Timmerfrans bezongen,. Zeker geen complot. Het gebeurt gewoon moedwillig.

Nehemia | 07-07-20 | 10:34

Gebeuren als in dit onderwerp maar daarmee ook vele anderen kunnen nu wel uit de complot sfeer gehaald worden. Scheelt een hoop aluminium en hoedjes vouwen. De theorie is werkelijkheid geworden en begint al aardig vorm aan te nemen.

Icar | 07-07-20 | 09:59

Zowaar enige duiding van het CBS... Maar ja, volledig onder regie van de overheid. Dus dit is een opwarmertje. De realiteit is een stukkie steviger. Omvolking? Welnee joh.... Kuch..

Tom Hagen | 07-07-20 | 09:58

Ik begin dit steeds meer te zien voor wat het is... blanke genocide.

KutFilosoof | 07-07-20 | 09:57 | 1

Het is een complot, kan gewoon niets anders zijn.

Acidstain | 07-07-20 | 10:14

Maar vanaf wanneer zijn het geen Nederlanders met migratie achtergrond meer? 2e, 3e, 4e generatie? Of is het iedereen met dubbel paspoort?

NaughtiusMaximus | 07-07-20 | 09:57
-weggejorist-
usb stok | 07-07-20 | 09:56

Ik zie juist liever krimp de komende jaren beetje levensruimte is ook wel lekker.

timmey | 07-07-20 | 09:56 | 4

Net als heel veel Nederlanders met je. Enkel het megalomane steeds verder uitdijende monster dat onze overheid heet is gebaat bij eeuwige groei.

Lood om oud ijzer | 07-07-20 | 10:05

De EU denkt dat hier nog 3 miljoen migranten bij passen. Dus er komen nog 3 miljoen migranten bij.

klaasjanhenk | 07-07-20 | 10:39

@Lood om oud ijzer | 07-07-20 | 10:05: Maar wat winnen die er uiteindelijk mee? Dat gaat toch alleen maar geld kosten die ellende.

Pluisbaard | 07-07-20 | 15:58
▼ 1 antwoord verborgen

Je hoeft (niet moet, dat wil ik niemand aandoen) alleen maar Frenske Timmermans te luisteren om te weten dat het een vooropgezet plan is. Het is in België, Zweden, Duitsland etc. niet anders.
Dat verklaart ook waarom die farizeeërs in het EP zo rijkelijk beloond worden. Je geweten afkopen mag wat kosten.

Toetsenbordcomplex | 07-07-20 | 09:55 | 2

Frans' black deal.

Mr_Natural | 07-07-20 | 09:59

Uit het NIDI rapport:
- De samenstelling van de bevolking naar migratie-achtergrond zal flink veranderen. Het aantal personen met een migratie-achtergrond zal toenemen van 4,1 miljoen in 2019 naar 5,9 miljoen in 2050, waarvan 40 procent met een westerse en 60 procent met een niet-westerse achtergrond.
- Volgens het hoogste scenario van het KNMI zal de zeespiegel bij de Noordzeekust in 2050 15 tot 40 cm hoger zijn dan nu.
- De gemiddelde temperatuur zal dan met 1 tot ruim twee graden stijgen en de hoeveelheid neerslag met 2.5 -5% toenemen.
- Volgens de AIAS-verkenning (…) zullen we gemiddeld tot 68 jaar doorwerken, is de helft van de beroepsbevolking hoogopgeleid, werkt nog maar 5% van de werkenden in industrie, bouw of landbouw en zal 40 procent van de werkenden geen vast contract hebben.
- Voor veel migranten is de etnische, religieuze, herkomst- of woonplaatsidentiteit belangrijker dan de Nederlandse identiteit. Dit kan leiden tot een toenemende segmentering.
- Volgens het Pew Research Center neemt het aantal moslims in Nederland toe van 1,2 miljoen in 2016 naar 2,5 miljoen in 2050, uitgaande van een ‘gemiddeld’ migratiesaldo. Dat is een toename van 7,1% naar 12,5% van de bevolking.
- Door de toename van het aantal mensen met een migratie-achtergrond uit een grotere verscheidenheid aan herkomstlanden neemt variatie binnen groepen toe. Mensen krijgen meerdere identiteiten: migratie-achtergrond, baan, woonbuurt. Spanningen tussen bevolkingsgroepen kunnen oplopen.

Cincinnatus | 07-07-20 | 09:55

Lies, damn lies and statistics. Met de huidige asielinstroom en het tekort aan woningen, alsook de inkomstenontwikkeling van de overheid de komende 10 jaar, loopt het geschetste groeiscenario binnen 15 jaar volledig vast. We kunnen dat soort aantallen mensen icm hun bijdrage aan dit land (not) gewoon niet onderhouden en een plek geven. Voor 2030 zal de druk in NL dan al zo oplopen dat er harde beslissingen zullen moeten worden genomen.

ThePozz | 07-07-20 | 09:55

Ik vind het allemaal zo oneerlijk tegenover de miljarden mensen die hier ook naar toe willen.

Poesmobiel | 07-07-20 | 09:55

De aarde is van iedereen lieve mensen.....

Lood om oud ijzer | 07-07-20 | 09:53 | 10

Mooi, dan confisqueer ik gewoon een goud of diamantmijn ergens in Afrika. Kijken of men er daar ook zo over denkt.

Ommezwaai | 07-07-20 | 10:25

De aarde wel, maar niet de verzorgingsstaat.

Nehemia | 07-07-20 | 10:36

Jij hebt makkelijk praten

klaasjanhenk | 07-07-20 | 10:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Het CBS en prognoses maken, ha, ha. Het heeft nog nooit geklopt. Maak die donkerblauwe balk nog maar een stukje groter. Overbevolking! Wie o wie gaat dit onderwerp eens aansnijden en er daadwerkelijk iets aan doen? We zijn al (te) laat.

aartvantiemenvanjand | 07-07-20 | 09:53

Nederland is net de HEMA, als je er een zooitje van maakt, word je overgenomen.

Mr_Natural | 07-07-20 | 09:53

Hier is al lang wat op bedacht. Vanaf de derde generatie wordt je niet meer als migratie achtergrondier gerekend. Zo breng je de statistieken vanzelf omlaag. Heel raar fenomeen, puur Nederlandse jongeren die met Turkse vlaggen zwaaien, zo raar

Fijn_dat_je_er_bent | 07-07-20 | 09:52 | 1

tis waar man

habemuspapam | 07-07-20 | 10:07

wilt u Meer, Meer of Meer.. ellende.. want dat gaat er van komen..

Captain_Dipshit | 07-07-20 | 09:51

Elke keer stelt het CBS zijn bevolkingsprognose voor 2050 naar boven bij. Hetgeen ook niet zo gek is. Blijven we maar doorgaan met de massa-immigratie uit al die derdewereldlanden, dan hoef je geen 'rocket scientist' te zijn om te begrijpen dat 'wij' op den duur een minderheid in eigen land zullen worden.

Ik woon in Den Haag. Ik dacht dat een aantal jaren geleden al het 'point of no return' werd gepasseerd, in de zin dat de oorspronkelijke, autochtone Hagenees/Hagenaar getalsmatig een minderheid in zijn eigen stad is geworden. Ik weet niet hoe dat is voor Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, maar ik kan me voorstellen dat eea daar ook al het geval is, of binnen zeer afzienbare tijd het geval zal worden.

En op den duur zal dat beeld (dat point of no return) landelijk gaan gelden. En de grote vraag is natuurlijk: moeten we dat wel willen. En als het antwoord daarop negatief is, luidt de volgende vraag uiteraard: en wat gaan we eraan doen om eea te voorkomen.

Gisteren in een comment bij een artikel over de 'wekelijkse instroom' wees ik op het nog steeds actuele boek uit 2003 van Paul Gerbrands: "Mijn land van veel en vol". Dat zou verplicht gelezen (herlezen) moeten worden door alle politici en beleidsmakers. En ik beveel het van harte aan bij iedereen hier op GS.

Dr_Johnson | 07-07-20 | 09:51 | 7

@Poesmobiel | 07-07-20 | 10:25:

Aha. Ja, Almere is toch ook regelmatig negatief in het nieuws vanwege de gedragingen van, laten we zeggen, de 'cultuurverrijkers'.

Dr_Johnson | 07-07-20 | 10:53

@Dr_Johnson | 07-07-20 | 10:53: Het goede nieuws is dat ik er binnenkort weg kan. Eindelijk. Maar heb geen idee waarheen. In m'n geboortedorp durft mijn ouwe moedertje ook niet meer over straat. Het negatieve nieuws komt nu eigenlijk wel overal vandaan, toch?

Poesmobiel | 07-07-20 | 11:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat vindt de milieumaffia hiervan? En de kades/kaders van de grachtengordel?

overhetrandje | 07-07-20 | 09:50

Het kan me werkelijk echt helemaal niets meer schelen. Totaal niet. Laat ze maar komen, liefst met miljoenen tegelijk, en ga aub naar Amsterdam en randstad. En volgens het kaartje wordt het in mijn provincie alleen maar rustiger qua inwoners: TOP!

harry21 | 07-07-20 | 09:49

Nu knielen we tegen racisme. In 2050 worden we met z`n allen geacht te knielen, en wel in een specifieke richting.

Netelnekkie | 07-07-20 | 09:49 | 1

zouden we dan nog wel gewoon kerst kunnen vieren of zou dat net iets teveel van het goede zijn...?

habemuspapam | 07-07-20 | 10:16

Hebben we nog wel ruimte genoeg voor 10.000 extra moskeeën?

Mr_Natural | 07-07-20 | 09:49 | 2

Ja joh, al die kerken worden toch afgebroken..

miknic | 07-07-20 | 09:52

Moskeeën zijn niks anders dan kazernes.

Acidstain | 07-07-20 | 09:58

Gisteren een rotterdammer op de koffie gezellige kerel vertelde ons dat hij het in onze omgeving prachtig vond.
Hij zei letterlijk hier zie je tenminste allemaal Hollanders, het is maar door welke bril je kijkt want het word hier toch echt steeds gekleurder.

likdoorn | 07-07-20 | 09:49 | 1

Shit, je hebt hem toch wel in de brand gestoken?

ScottMcBeanie | 07-07-20 | 10:07

Ik hoop dat mijn kind e er in 2050 wat van maakt met zijn harem vrouwen, die helaas allemaal in het land van herkomst al besneden zijn. Sterkte, mi hijo!

pibasso | 07-07-20 | 09:49

De regering moet dit beleid maar eens gaan uitleggen in een parlementaire enquête. Er worden constant beslissingen genomen waar Nederland en zijn inwoners geen profijt van hebben. Hoe kan dat?

Rest In Privacy | 07-07-20 | 09:49 | 3

Even bij de Bilderbergers informeren misschien willen die je het vertellen.

likdoorn | 07-07-20 | 09:52

"net de kennis van nu" & "kan ik mij niet herinneren" << parlementaire enquête.

Acidstain | 07-07-20 | 09:52

@Acidstain | 07-07-20 | 09:52: 'eens maar nooit weer', 'lessen trekken uit het verleden', 'niet omkijken maar vooruitkijken', 'alles voor Volk en Vaderland'. Powerrrr.

piloot47 | 07-07-20 | 10:16

Er wordt gedaan alsof de voortdurende bevolkingsgroei normaal is en iets dat er bij hoort. Dat is het niet. Zeker niet nu de groei inmiddels grotendeels aan immigratie is te wijten. Het is ook de doodsteek voor wat we nu Nederland noemen. Verandering is iets dat er bij hoort maar alles naar de klote helpen om mensen die wij niets verschuldigd zijn binnen te laten en van het wieg tot het graf te verzorgen terwijl ze nooit aan het systeem hebben bijgedragen is ronduit suicidaal. Woningnood, stikstofproblematiek, fileproblematiek , geluidsoverlast, leefbaarheid, integratieproblemen, veiligheidsproblemen etc.. Hoe meer mensen erbij hoe groter de problemen. Waarom willens en wetens maar doorgaan met het vergroten van de problemen door maar mensen naar binnen te blijven halen? Ik begrijp het echt niet... We kunnen niet de last van de hele wereld op onze schouders nemen. We betalen overal aan mee. Prima. We hebben genoeg behalve ruimte. Dat is schaars. Mogen we daarom misschien zeggen voorlopig even niemand erbij?

JP1973 | 07-07-20 | 09:48 | 2

O nog genoeg ruimte hoor, gewoon de lucht in! Let maar op de komende jaren, politici en architecten zullen met allerlei plannetjes komen voor 'slimme' hoogbouw...

Zenzeo | 07-07-20 | 09:54

"- Toenemende prestatiedruk in het onderwijs en op de arbeidsmarkt leidt tot meer stress en gezondheidsproblemen. Vooral voor mensen die werk en zorg moeten combineren.
- Verstedelijking leidt tot meer drukte en minder ruimte voor groen waar mensen kunnen ontspannen." (bron: NIDI Verkenning Bevolking 2050)

Cincinnatus | 07-07-20 | 10:20

Ideaal. Woon in een krimpgebied. Dat gaat nog eens heel aantrekkelijk worden. En als in 2050 het Noordzeestrand ter hoogte van de Ijssel ligt helemaal. Hé, da’s nog niet eens meegenomen in dit toekomstbeeld! Nederland, geschikt voor ca. 7 miljoen inwoners, nu al vier keer zo dicht bevolkt als het EU gemiddelde en het kan nog meer, meer, meer!

Rest In Privacy | 07-07-20 | 09:48

Hoorde deze aankondiging van de te varen koers al op het immer betrouwbare nieuws: in 2050 willen ze de teller op 20 MLN. Inwoners hebben staan, dus af de jaren ’80 vorige Eeuw + 5 MLN. Mensen er bij = 35% of te wel 1:3. Het verleden toont aan dat lagere waardes al voor conflicten kunnen zorgen. Ze willen dit dus echt, ok… maar waarom geen stemming of overleg met het autochtone volk?

Zijn dit geen eerstelijns belanghebbenden en wie gaat dit alles betalen? Hoeveel extra woningen zijn er voor + 5MLN mensen nodig, nou? 'n Verklaring graag...

Sw.Dwaallicht | 07-07-20 | 09:48 | 2

* Herstel, + 5 MLN = 25% = 1:4

Sw.Dwaallicht | 07-07-20 | 09:56

"Waarom geen stemming of overleg"? Wat denkt u zelf?

Roeieber | 07-07-20 | 12:50

Het vervangen van de nederlandse burger ligt aardig op schema zie ik.

owikzegmaarwat | 07-07-20 | 09:48

Kortom: Nederland wordt een grote speeltuin waarin we zó niet met elkaar omgaan, maar waar we elkaar aanspreken en ondersteunen, waar we net die extra stap zetten om de ander te ontmoeten.

Rest In Privacy | 07-07-20 | 09:48 | 4

@Sw.Dwaallicht | 07-07-20 | 09:50: Vroeger, toen iedereen nog Teletekst keek, werd dit soort bullshit lingo vol platitudes nog wel eens herkend als zijnde ironisch bedoeld. Nah, also. Andere tijden.

Rest In Privacy | 07-07-20 | 10:01

Laten we wat meer met elkaar...... uh....... omkijken? Samen? Hoe het was?

piloot47 | 07-07-20 | 10:19

@piloot47 | 07-07-20 | 10:19: Laten we elkaar vasthouden. Laten we kijken naar wat ons samenbindt in plaats van de verschillen.

Rest In Privacy | 07-07-20 | 10:22
▼ 1 antwoord verborgen

Toekomstbeeld van de bevolking geschetst in SF films lijkt steeds meer uit te komen : Judge Dredd, Altered Carbon, Bladerunner, 1984.

Acidstain | 07-07-20 | 09:47 | 1

Elysium.

Toetsenbordcomplex | 07-07-20 | 09:51

Omvolken.
Voor de eeuwigheid.
We kunnen het.
We zijn er bijna.
Leve het partijkartel.

de Voorzittert | 07-07-20 | 09:47

Hoe meer immigranten hoe groter de kans is dat wij straks ook een Trump aan het bewind krijgen.

Een boodschap aan het linker deel van de bevolking.... bezint eer ge bemint.

Ik heb u gewaarschuwd.

Hiram | 07-07-20 | 09:47 | 3

Het maakt ze niet uit. Drammen tot je niet meer kunt en als er een Trump opstaat en wordt gekozen door de Zwijgende Meerderheid... is het gewoon allemaal de schuld van Trump.
Drammen, drammen, drammen.

ZegMaar | 07-07-20 | 11:26

En net als Trump is het dan al veel te laat.

Wat kan Trump nog doen om het demografische tij te keren in Amerika? Ga er maar rustig vanuit dat Trump de laatste Republikeinse (of in ieder geval, rechtse) president is die Amerika nog zal hebben zelfs als hij in november nog een keertje wint. Hij heeft de macht niet om iets de doen, noch zou er onder zijn kiezers genoeg draagvlak zijn om bijvoorbeeld alle immigranten sinds circa 1960 terug te sturen.

In Nederland is het niets anders. Zelfs als men nu bij de verkiezingen in Maart wakker zou worden en massaal FvD en PVV stemmen zodat zij een meerderheid hebben, is het al te laat. Zelfs als alle immigratie onmiddellijk stopgezet wordt dan nog is het te laat, het binnenshuis fokken zal gewoon doorgaan en er zal geen en nooit draagvlak zijn voor extreme maatregelen.

Nee, de gehele westerse wereld zal veranderen in een Zuid-Afrika.

naraga | 07-07-20 | 15:48

Daarom wordt racisme zo bestreden, ook als het dat niet is maar verdacht gemaakt kan worden.
Al die import moet zich natuurlijk kunnen vestigen zonder weerstand van de autochtone bevolking.
Die weerstand zal koste wat het kost gebroken moeten worden met het toverwoord racist.
De autochtone bevolking moet doordrongen worden met het schuldgevoel dat hij altijd racistisch is.
Waardoor hij voor altijd z'n mond houdt over de import van steeds meer mensen van vreemde culturen, rassen en religies.

Kijkeensaan | 07-07-20 | 09:46

Gewoon illegale immigranten binnen 1 jaar een gratis huis geven. Daar is nu ook voldoende draagvlak voor. Tenminste, als je naar de dagelijkse praktijk in dit land kijkt.

Piet Karbiet | 07-07-20 | 09:45 | 4

@Acidstain | 07-07-20 | 09:50: Als je moet kiezen tussen stoere lichtgetinte illegalen of blanke simpende deugers, dan ga ik gewoon wat langer in de zon liggen en verklaar mij voor lichtgetintier.

helodia | 07-07-20 | 11:23

@Acidstain | 07-07-20 | 09:50:
Niemand is illegaal!
_______
Dat is wat voorstanders van nog meer import steeds zeggen.
En dat klopt.
Maar het gaat om illegaal gedrag, waar tegen gestreden moet worden.

Kijkeensaan | 07-07-20 | 12:35
▼ 1 antwoord verborgen

En in een artikel in de telegraaf zeggen ze dat meer eigen kinderen geen oplossing is voor de vergrijzing (want die hebben later ook weer ouderenzorg nodig), maar immigratie is blijkbaar geen probleem is. Denken ze nou dat iedereen achterlijk is?

kortebroek | 07-07-20 | 09:45 | 1

Een simpel fokprogramma opzetten, kosten baten analyse maken, import versus homegrown. Dit moet bespreekbaar zijn als vergrijzing HET issue is. Niet? Dan betreft het een drogreden. Ik ken trouwens jongelingen welke wel graag willen, maar niet kunnen omdat er geen huizen zijn.

Sw.Dwaallicht | 07-07-20 | 10:01

Waarom willen al die mensen hier naar toe?
Weten ze niet hoe verdomd racistisch we hier zijn? Totaal niet leefbaar.

Toetsenbordcomplex | 07-07-20 | 09:44 | 3
-weggejorist-
Rest In Privacy | 07-07-20 | 09:47

Zolang iedereen het hier financieel nog redelijk tot goed heeft, al dan niet met steun van de staat, blijven ze heus wel komen. Internet en vliegtuigen zijn een garantie voor een continue stroom van nieuwe Nederlanders...

Ommezwaai | 07-07-20 | 10:21

Bleib zu Hause.

RickTheDick | 07-07-20 | 10:28

Als de plannen van Trump lukken, dan gaat die stroom wel minder worden. Dan worden de landen, die nu door de wereldorder kapot gemaakt zijn en zo blijven, hersteld en kunnen ze daar in vrede hun land opbouwen en ook in welvaart leven. Eerst moet die UN, NATO en de dollar hun dominantie kwijtraken.

Atheist-Priest | 07-07-20 | 09:43 | 1

Ehm, nou ja, laat maar. Tis goed.

donkieshot | 07-07-20 | 09:46

Ik ben alleen bang dat het veel en veel erger zal zijn dan deze cijfers laten zien. Volgens het CBS ben je Autochtoon als beide grootouders hier geboren zijn. In 2050 zijn dus voor het CBS heel veel (klein)kinderen van de allochtonen van nu, volkomen autochtoon. En dat zal verstopt zitten in deze cijfers.

trottle | 07-07-20 | 09:42 | 3

Dat zijn zon beetje alle kinderen van de huidige allochtonen.

Hadena | 07-07-20 | 09:47

Precies! Door valse definities worden we statistisch systematisch besodemieterd door het CBS en politiek. De sissende en rovende scooterklootzakjes zijn volgens de huidige CBS statistieken bijvoorbeeld al grotendeels autochtoon.
En geen msm journalist te bekennen die de juiste vragen stelt.
Misselijkmakend.

MarkiesDeBalzaque | 07-07-20 | 09:53

''Storm clouds gather over Europe, mistrust and rivalries between realms threaten to break and flood the world in a tide of Total War.''

Toetsenbordcomplex | 07-07-20 | 09:41 | 1

Krijg gelijk weer zin om het te spelen.

LogicaalPersoon | 07-07-20 | 09:47

Wie gaat dat betalen en hoelang duurt het nog voor de pleuris uitbreekt omdat de oitkieringen, soepsidies en toeslagen niet meer kunnen worden betaald?

kwark001 | 07-07-20 | 09:41 | 1

Ú gaat dat betalen, tot dat u - ondanks het zich een slag in de rondte werken - ten onder gaat aan de enorme belastingdruk. Dan breekt de pleuris uit.

Tietmier | 07-07-20 | 10:12

Is er glasvezel in oost-Groningen? Moet natuurlijk wel een beetje kunnen reaguren daar.

En waar zitten die bevingen enzo precies? Is dat ook daar? Dan neem ik wat extra duct-tape mee.

Carbonnetje | 07-07-20 | 09:41 | 1

Yep! En zo snel als een Marokkaanse plofkraker op de vlucht voor de politie.

eerstneukendanpraten | 07-07-20 | 09:45

Waar moet ik heen?

Toetsenbordcomplex | 07-07-20 | 09:40 | 4

Mars.

Acidstain | 07-07-20 | 10:07

Noord-Amerika, Australië, Oost-Europa, Noorwegen/(Denemarken), Ierland of IJsland.

Grachus | 07-07-20 | 18:10
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn moeder van 87 zei 40 jaar geleden precies hetzelfde

laurentius | 07-07-20 | 09:39 | 1

Ene Hans Janmaat werdt verketterd want was racisme fascisme zelfde CBS zei toen nonsens al onze berekeningen bla bla

dedwarsligger | 07-07-20 | 09:42

Om te blijven bouwen, hebben we meer mensen uit het Oost-Blok nodig, niet minder. Om de hypotheeklast geloofwaardig te houden, hebben we een woningtekort nodig, geen woningoverschot. De huizenbubble is aan aanjager van immigratie en de kurk waarop onze welvaart draait.
.
Wat we niet nodig hebben, zijn immigranten die geen huis komen bouwen. Het gaat dus niet om aantallen immigranten, maar of ze kunnen stucen.

tipo | 07-07-20 | 09:38 | 3

De meeste lieden die hier binnenlopen komen uit de krochten van het continent Afrika. De hebben nooit een vak geleerd en zullen dat hoogstwaarschijnlijk hier ook nooit gaan doen. Kortom, er komt meer volk op onze verzorgingsstaat af, zonder dat ze ook maar iets kunnen. Conclusie, bij het uitspreken van het woord "werk" verdwijnt het overgrote deel in een levenslange uitkering....

Ommezwaai | 07-07-20 | 10:18

@Ommezwaai | 07-07-20 | 10:18: Volgens het CBS komt 7,9% van alle immigranten uit Afrika: 21.000 vorig jaar. Die kunnen vaak niet stucen, nee.

tipo | 07-07-20 | 13:35

@Ommezwaai | 07-07-20 | 10:18: Die hebben in zuidafrika geëoefend op de boeren aldaar.. nu de boeren daar bijna op zijn komen ze naar hier.
google eens op; genocide zuid afrika

Niemand | 07-07-20 | 15:00

Gek dat D66 alleen boeren de schuld geeft van de druk op het milieu.

jochum1980 | 07-07-20 | 09:37

In 2050 is het hier de hel.

Mr.Crowley | 07-07-20 | 09:37 | 4

@HouseMaster | 07-07-20 | 11:16: SP, DS'70, de VVD was enige tijd nog immuun voor de multiculti. Maar ja, als je het niet hebt meegemaakt, dan lul je maar wat.

Grachus | 07-07-20 | 18:04

@Lupuslupus | 07-07-20 | 10:16: Ik wou dat ik het kon; dat achter-overleunen. Helaas, mijn verdriet is te groot om het aan te zien.

Grachus | 07-07-20 | 18:06
▼ 1 antwoord verborgen

Woon in een krimpgebied, de vlag kan uit!

eerstneukendanpraten | 07-07-20 | 09:36 | 1

Heb je geluk, dan staat er maar 1 moskee.

donkieshot | 07-07-20 | 09:51

AD: in het behoudendste scenario telt ons land in 2050 zo’n 17 miljoen inwoners, bij de optimistische optie bijna 22 miljoen. www.ad.nl/binnenland/nederland-wordt-...

Het is maar wat je optimistisch noemt.

Jack_L_Ton | 07-07-20 | 09:36 | 2

Ik zou zeggen 'rampscenario'.

Zenzeo | 07-07-20 | 09:47

Het staat er echt: de optimistische optie. Ik zou het eerder rampscenario noemen. Nou ja, de bom barst vanzelf.

Karel17 | 07-07-20 | 09:59

Noord-oost Groningen en Zeeuws Vlaanderen hebben nog genoeg plaats.
Al die nieuwe luitjes gezellig in die gebieden woonruimte aanbieden is het beste.

Kapitein Sjaak Mus | 07-07-20 | 09:35 | 2

Nee. Alle nieuwe luitjes retour svp.

sjef-van-iekel | 07-07-20 | 09:37

Mijn maag draaide om toen ik het las... Wat een tragedie op hemel en aarde... Trouwens even serieus... klassicifeert dit overheid beleid niet als genocide?

KutFilosoof | 07-07-20 | 09:35 | 1

Vreemdeling in eigen land. Zuid-Afrikaanse taferelen zoals we die heden mogen aanschouwen; het afslachten van de blanke bevolking.

Lupuslupus | 07-07-20 | 10:18

Overigens slaat die prognose nergens op, de voorspelling is dat er juist minder behoeft aan niet- of lager geschoolde arbeidskrachten is. Iets met automatisering en robotisering ofzo. Maar gelukkig halen we alleen maar apothekers en raketgeleerden binnen.

amateurrr | 07-07-20 | 09:35 | 10

@Cincinnatus | 07-07-20 | 10:14:
Erg bijzondere aanname. Heb het nog even nagekeken en alle grote onderzoeksbureaus nemen toch een andere stelling in. Voorbeeld van Mckinsey:

"The thing about automation is that it’s hollowing out types of work which are very predictable, whether that is the so-called higher-skilled knowledge work—office-related routine work—or on the more physical side, very predictable work, maybe in—on factory assembly lines. The jobs of the future at various skill categories will exist that are fundamentally less predictable, where the environment is not something that you can know, where human judgment and cognitive ability at whatever skill level still matters"

Het bijbehorende grafiekje geeft aan dat alle arbeidstypes aan de lage lonenkant, met veel repetitieve aspecten, qua volume zullen afnemen in de westerse wereld. Uitzondering zijn artistieke beroepen, gezien daar creativiteit een vereiste is.

Je zou haast wat gaan denken van de conclusie van het NIDI...

amateurrr | 07-07-20 | 10:27

@amateurrr | 07-07-20 | 10:27:
Heeft waarschijnlijk hiermee te maken: "Volgens de AIAS-verkenning (…) werkt nog maar 5% van de werkenden in industrie, bouw of landbouw". Dit soort werkzaamhden zijn relatief gemakkelijk te vervangen door automatisering, inderdaad. Laagbetaalde banen in de dienstensector echter niet, en juist die sector groeit dus gigantisch.

Cincinnatus | 07-07-20 | 10:37

@Cincinnatus | 07-07-20 | 10:37: Klopt, toename van 'service' medewerkers. Maar niet alleen de dienstensector. Omdat Nederland een riante sociale zekerheid kent, zijn er hier weinig van dat soort banen. In landen met weinig of geen sociale bijstand zijn veel meer mensen werkzaam bij privépersonen. In Nederland kent men de werkster voor 3 uur per week. In landen met weinig sociale zekerheid heeft een beetje middenklasse gezien al een huishoudster/oppas etc voor minimaal 20 uur per week. Bij de instroom van deze aantallen zul je genoodzaakt zijn de sociale bijstand zeer grondig en fors in te krimpen. Dan ga je automatisch ook zien dat meer mensen hun basisinkomen bij particulieren gaan verwerven.

Grachus | 07-07-20 | 17:58
▼ 7 antwoorden verborgen

Raar dat je in elke discussie over welk onderwerp dan ook de woorden stikstof, PFAS en CO2 vallen, behalve wanneer het gaat om migratie. Raarrrrrr....

JohnLocke | 07-07-20 | 09:35 | 2

Uiteindelijk is de mens verantwoordelijk voor de uitstoot van genoemde stofjes. Maar Rutte offert graag hectares weiland op om lieden uit de zandbak te huisvesten. Deze lieden hebben we uiteindelijk nodig om in de tekorten op de arbeidsmarkt te kunnen voorzien en de politiek gelooft dit verhaaltje zelf ook nog.
Driekwart van de "vluchtelingen" gaan uiteindelijk nooit en te nimmer aan het werk, maar blijven hier hangen met een permanente verblijfsvergunning terwijl alles alsmaar duurder wordt. Gek toch?

Ommezwaai | 07-07-20 | 10:11

@Ommezwaai | 07-07-20 | 10:11: En als dat kwart al niet zorgelijk genoeg is: van dat kwart werkt hoofdzakelijk in 1) baantjes aan de onderkant van de private arbeidsmarkt of 2) werkt in een gesubsidieerde baan. In financieel opzicht "draagt iemand pas iets bij" aan het welvaartsniveau als zijn inkomen rond modaal ligt. Wie kan die vlucht. Hier in Nederland ontbreekt elk toekomstperspectief.

Grachus | 07-07-20 | 17:48

Schoentje wilt er een Miljoen bij. Dus mocht je op de CDA stemmen dan weet je dat je over een x aantal jaren gaat horen " Kill the Autochtone Hollander" idem aan " Kill the Boer"..... Begrijp goed wie de financiers waren achter de omwenteling in ZA.

Mark_D_NL | 07-07-20 | 09:34

Hugo de Jonge wil zich in ieder geval niet uitlaten over zijn migranten standpunt. Hij houdt dus zijn mond en na de verkiezingen blijkt dan ineens dat hij heel veel migranten wil toelaten. En tegelijkertijd vasthouden op een verbod op woningbouw en boeren bedrijven.

Osdorpertje | 07-07-20 | 09:33 | 2

Ga daar maar vanuit ja.

Lupuslupus | 07-07-20 | 09:43

Hij hield een pleidooi voor een grondig debat over migratie. We zijn natuurlijk een solidair landje. Maar we moeten eerlijk zijn: het aantal arbeidsmigranten overtreft de spankracht van de samenleving.” Daarbij suggereerde hij dat Nederland een maximumaantal moet formuleren aan wat het aan migranten aankan. Aantallen noemde hij niet. „Daar moeten we met elkaar het debat over aan.”
www.telegraaf.nl/nieuws/115493476/mon...

de visser | 07-07-20 | 10:10

Nou ja zeg, elke week een paar honderd immigrantiers toevoegen aan NL, de vrouw en de 10 kinderen na laten vliegen, autochtonen die het land ontvluchten en maar 1,1 kind per gezin hebben en dan is de uitkomst dat de immigrantiers toenemen tov de autochtone bevolking. Ik viel even van mijn stoel.

filosofem | 07-07-20 | 09:33 | 1

2050 invoering van de Sharia.

Zatkniss | 07-07-20 | 09:34

Allemaal raketgeleerden! En apothekers...

eerstneukendanpraten | 07-07-20 | 09:33

et aantal inwoners in Nederland met een migratieachtergrond neemt naar verwachting de komende jaren fors toe. Volgens prognoses groeit het aantal van 4,2 miljoen inwoners in 2020 naar tussen de 5,3 en 8,4 miljoen in 2050.
Allochtoon lives matter#####

Zatkniss | 07-07-20 | 09:32

Zouden we het jaar 2050 halen?

Mr.Crowley | 07-07-20 | 09:31 | 1

Dan zullen we, zo is de prognose, met z'n twintig miljoenen zijn, kejje t je voorstellen? Gezellie toch? Klein-Turkije, Klein-Marokko, Klein-Somalië, Klein-Syrië, en dat allemaal in ons kleine 'kikkerlandje', ik teken ervoor!

Zenzeo | 07-07-20 | 09:34

Ja hoor, het CBS is de prognose aan het opstoken, waardoor Rutte straks voor u in de bres gaat springen. Zo makkelijk dit.

amateurrr | 07-07-20 | 09:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl