Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rotterdammers zijn racisten. Allemaal

Vooral die @BNNVARA viespeuk met z'n witte onderbroek

RACIST

Nasrdin Dchar, ook een racist. Kaalkopjes Wilfred de Jong en Maxim Hartman uiteraard racist. Piet Heyn was er ook eentje. Paul de Leeuw is een hele dikke racist. Fatima Moreiro de Meelworm, ook een racist. Ramsey Nazi, racist. Patricia Paay, kletsnat. Lee Towers, rechterhandje hoor. Regilio Tuur, also a racist. Dominique Weesie, ook op het feessie. Desiderius Eracismus, present. Georginio Wijnaldum, heeft het uitgevonden, met z'n Friese achternaam, bah. Over Friesland gesproken, Jan Dijkgraaf fansels. Als u nog meer Rotterdammerts weet (wiki). Gaarne allemaal aangeven bij Nikki Sterkenburg & Rianne Meijer van Het Racisme Meldpunt. (Woordje met een T erachtert) Bedankt.
Update: Heel Nederland nu ook racist.

Tot en met Rob Jetten en Terry

Social

Reaguursels

Inloggen

Okee. Iedere linkse vermeende gutmensch een racist. Dan kunnen we daarbij gelukkig niet meer discrimineren.

Pieterman | 03-07-20 | 09:00

Pimmetje Fortuyn-t natuurlijk.

DeRubicon | 03-07-20 | 08:20

Waarom zou je überhaupt zo'n motie indienen? Nu denkt dat clubje eencelligen van BLM dat ze hier legitimiteit voor hun "zaak" aan kunnen ontlenen. Dit soort waanzin moet je doodzwijgen; nu gooit Geert olie op het vuur.

Bulloch | 03-07-20 | 08:09 | 2

Je kan ook zeggen, waarom zou je tegen stemmen? Dat er niemand is die denkt ik doe niet mee met die spelletjes toont aan dat er sprake is van een tunnelvisie bij veel mensen.

Mark Bouwman | 03-07-20 | 09:32

@Bulloch | 03-07-20 | 08:09 |
Geert gooit geen olie op het vuur, hij heeft genadeloos bloot gelegd waar de èchte loyaliteit ligt bij de politiek. En dat is overduidelijk níet bij de inheemse bevolking. Dit zou ernstig te denken moeten geven voor de toekomst.

Sjefke7807 | 03-07-20 | 10:17

Ik begrijp Geert en ik begrijp hem niet.
Je kunt begrijpen dat je tegenwicht wilt bieden en wilt stellen dat je geen racist bent, over en uit.
Aan de andere kant ga je met zo'n motie mee in het waanidee dat je door je parlement of je gemeenteraad iets kunt veranderen aan Het Gevoel Dat Je Racistisch Behandeld Wordt.
Het vervelende is dat de tegenstemmers die alleen maar (terecht) denken "Wij gaan hier helemaal niet over" op één hoop komen met de idioten die denken "Er is heul veul racisme in Nederland". Dat is eigenlijk zonde en misschien had Geert daar beter over moeten nadenken.

JvanDeventer | 03-07-20 | 08:02 | 1

Aan de ene kant begrijp ik wel dat Geert zoiets doet. Als je het goed doet, dan dwing je de links-poseurs om de kiezers te beledigen.

Helaas had het in deze vorm ook precies het effect dat u benoemt: dat diegenen die denken "Ja maar als we zo beginnnen dan is iedereen een racist", nu op 1 hoop liggen met de hatende huilstruiken.

Maar goed. Dat is ook een beetje aan henzelf te danken, natuurlijk. Die houding van het accepteren van de nieuwe definitie die iedereen tot racist maakt, enerzijds. En anderzijds zeggen: "Maar daar gaan we niets aan doen.". Dat is een heilloze weg.

Als je accepteert dat die linkse krengen herdefinieeren wat racisme is, dan accepteer je dat Artikel 1 van de grondwet nu ineens wat anders betekent. Dit is zo'n een-tweetje waar eerst met veel gekrijs een geaccepteerde definitie gewijzigd wordt, en dat vervolgens dan een extra lading krijgt door reeds bestaande wetten.

Een ander school voorbeeld daarvan was gay marriage. Toen dat eenmaal de status kreeg van het huwelijk (lees: de definitie van het huwelijk was veranderd), toen lag de weg open om alle diep christelijke ambtenaren van de burgelijke stand op te jagen en eruit te trappen op basis van Artikel 1.

Hier wordt hetzelfde geprobeerd.

HP-premium | 03-07-20 | 08:17

Annabel houdt een prachtig betoog in de gemeenteraad van Amsterdam om aan te tonen dat Nederlanders geen racisten zijn en krijgt van Hiddema vast een dolk in de rug. Doe mij geert maar, sorry Bel, kusje.

bergsbeklimmer | 03-07-20 | 06:19

Interessant verschil tussen PVV en FvD. Aan de wortel hiervan ligt volgens mij dat de PVV hier de oude, normale definitie van racisme houdt:
De bewuste keuze om mensen van een ander ras substantieel schade te doen, uit te schelden, of te bedreigen.

De FvD gaat kennelijk mee in de her-definieering die de elite uitvent: dat rascime ook omvat, de onbewuste voorkeuren en andere onschuldige, prive keuzes die mensen maken in hun leven.

Als je het in de 2de kamer hebt over racisme, dan gaat het over wetten maken en wijzigen.

In die context moet racisme dus altijd de eerste vorm van racisme zijn. Het is namelijk NIET de rol van de tweede kamer om wetten te maken om mensen op te leggen diversiteit te beoefenen in wie hun vrienden zijn, wie ze aannemen in hun bedrijf, bij welke bedrijven ze wel of niet komen, of welke kassa ze kiezen bij de AH afhankelijk van de persoon die erachter zit, etc..

Het zijn juist de linkse dictatortjes en de elite die daar wel een mening over wil hebben, hoe mensen hun prive leven inrichten. Ik denk dat je daarin gewoon niet mee moet gaan.

Geert heeft gelijk, als u het mij vraagt

Maar die coordinatie tussen die twee clubs had beter gekund. Hadden ze nou niet met een beschrijving kunnen komen waar ze allebei achter konden staan?

HP-premium | 03-07-20 | 02:35

Geert heeft de vraag verkeerd gesteld. Turken die Erdogan aanhangers zijn, en Marokkanen die de sharia verkiezen boven de Nederlandse wet worden ook Nederlanders genoemd. Daar dat racisten zijn, kan het antwoord op de vraag "Zijn Nederlanders racisten" dus helaas geen 'nee' zijn. Geert kiest meestal zijn woorden zeer zorgvuldig maar hier kleunde hij er toch echt naast.

Proud Infidel | 03-07-20 | 00:51 | 4

@GeenHeil | 03-07-20 | 01:01: Of je hem nu mag of niet, één ding staat buiten kijf: als je je persoonlijke vrijheid opgeeft om achter je mening te kunnen blijven staan, heb je meer integriteit in je kleine teen dan de rest van politiek Nederland in hun hele fractie. Geert is en blijft de meest authentieke politicus voor mij. En nee, ik stem niet op hem, omdat ik in vele, maar niet in álle van zijn standpunten kan vinden. Ik waardeer echter zijn integriteit.

Gladiator Fap | 03-07-20 | 01:22

@Gladiator Fap | 03-07-20 | 01:22: dus u stemt helemaal niet? Lijk me sterk dat er namelijk een partij waarvan u alle standpunten onderschrijft.

Rotterdammert1965 | 03-07-20 | 07:08

Bijna goed. NederTurken zijn geen Nederlanders met NL hart (hier dus) maar Turken die gebleven zijn en een (2e) NL paspoort hebben gekregen.

Pieterman | 03-07-20 | 09:05
▼ 1 antwoord verborgen

Die andere partijen zijn voor een eindoplossing van de oorspronkelijke bewoners van dit land.

piet7003 | 03-07-20 | 00:43

Dit soort moties zijn belachelijk. Je breekt alleen je eigen positie er mee af.
Sta erboven. Anders lever je jezelf over aan de huidige tendens waarin 'het gevoel' regeert, en is bij een tegenvallende uitslag middels een motie ineens 'gebleken' dat je ongelijk hebt.
Laat gedegen, methodologisch verantwoord onderzoek maar een uitkomst verschaffen. Dat allerhande groepjes Marxistische idioten 'de wetenschap' en aanverwante methoden verwerpen en 'het gevoel' als toonaangevend bekronen, wil niet zeggen dat het debat voortaan op die voet gevoerd moet worden.
Sterker nog: Dat verlies je, omdat je dan vecht op hun verzonnen voorwaarden.
Die voorwaarden heeft men dus verzonnen omdát er middels objectieve benadering geen spaan heel blijft van hun stelling.
In het huidige, activistische klimaat is al die verongelijktheid slechts camouflage voor het doordrukken van een aan religie gelijke ideologie.

Vage_eddie | 03-07-20 | 00:21 | 2

Helemaal met je eens! Ik denk alleen dat de gemiddelde Nederlander er niet zo nuchter op kijkt en dus een andere conclusie trekt. En dat zorgt ervoor dat het gevoel belangrijker is als het verstand, waardoor het linkse tuig keer op keer opnieuw de dienst mag uitmaken.

Gladiator Fap | 03-07-20 | 01:18

Klopt, de gemiddelde Nederlander was ooit nuchter maar is inmiddels een hysterische buignicht.

Cor Netto | 03-07-20 | 07:22

Mijn gevoel zegt dat er iets gebeurd moet zijn in de laatste dagen in het establishment... Wilders die een tikje milder is, Baudet die ietsje linkser doet, Rutte die Wilders meermaals verdedigt tegenover klaver, Jetten en Klaver die als schooljongetjes tekeer gaan met hun jij-bakken, maar geen support krijgen uit de kamer, Asscher die tekeer gaat tegen Azarkan (volkomen terecht overigens), Omtzigt die op de voorgrond treedt... Het zou best wel eens kunnen zijn -en ik hoop het- dat de VVD ingezien heeft dat de grimmige sfeer die door extreem links opgeroepen wordt de VVD en het CDA dwingen hun standpunt in het politieke spectrum te heroverwegen. En dat standpunt ligt duidelijk op afstand van D66 en groen links en dichter bij PVV en FvD. Zou het dat tóch? ik hoop het voor Nederland.

Gladiator Fap | 02-07-20 | 23:50 | 4

Ik heb al tijden geroepen dat je achteruit kan lopen terwijl je de krokodillen eten geeft, totdat het voer op is, en dat je daarna zelf aan de beurt bent.
Wellicht dat men begint in te zien dat het voer op raakt, maar dat de krokodillen zich inmiddels flink vermenigvuldigd hebben door al die goede voeding...

Vage_eddie | 03-07-20 | 00:42

Laat je alsjeblieft niet misleiden door de VVD. De VVD speelt zoals gewoonlijk een vies dubbelspel. Ze parkeren de bus - letterlijk, langs het Malieveld #NeverForget - en tegelijkertijd zetten ze hun trollenleger in om elke situatie te downplayen. De stemming voor deze motie is een zet van het trollenleger en niet van de echte VVD-bonzen. Die spelen het spel gewillig en vakkundig mee. Het trollenleger heeft ze goed geïnformeerd. Dit is een inkoppertje voor de VVD. Als het een motie was geweest om ook consequenties te verbinden aan de uitkomst van de stemming, dan was de PVV de enige partij geweest die de motie had ondersteund en dan had de VVD gewoon de ware aard van de huidige leiding van die partij getoond. De ware aard van de VVD is extreem-links en die ligt voor 100% op één lijn met wat extreem-linkse clubs als BLM, Antifa en GroenLinks willen.

GeenHeil | 03-07-20 | 00:50

@GeenHeil | 03-07-20 | 00:50: Ik denk dat de ware aard van veel politici -egal welke partij- die van een opportunist is. Dat betekent dat het eigen belang altijd meeweegt. De mate waarin dat eigen belang meeweegt bepaalt wel iets over de integriteit van betreffend politicus. Op het moment dat je echter politiek iets wil bereiken, moet je het spelletje zó spelen dat het eigenbelang van de ander jóuw eigenbelang dient en andersom. Dat er bij de VVD een paar vuile ratten zitten, hebben we gezien. Maar PVV en FvD hebben met de stand van vandaag alleen een kans, op het moment dat diezelfde ratten een belang zien in de samenwerking met die partijen. En het zou best wel eens kunnen zijn dat de complete afbraak van het land, zoals die door het agressieve marxistische tuig wordt aangestreeft, uiteindelijk zou lijden tot een implosie van de VVD, omdat de stemmers de partij niet meer herkennen. (vergelijk wat er momenteel met de Democraten in de USA gebeurt...). Dat betekent dus, samengevat, dat dit het moment zou kunnen zijn, waarop de VVD eieren voor zijn geld gaat kiezen en de hand naar rechts uitstrekt, terug naar de oorsprong van de partij. Ik ben geen fan van de VVD en vooral niet van de vieze vuile gluiperds, die we in de afgelopen jaren de Revu hebben zien passeren, maar zonder de VVD is op dit moment geen parlement levensvatbaar omdat ze simpelweg de grootste partij zijn.

Gladiator Fap | 03-07-20 | 01:16
▼ 1 antwoord verborgen

Diep van binnen zijn alle mensen racisten. Het is diep menselijk dat een mens zich meer op zijn gemak voelt tussen mensen die op hem lijken. Dit is een feit en geldt voor alle mensen ongeacht hun huidskleur. Het is een teken van beschaving om net te doen of men geen racist is, om de omgang met anderskokenden draaglijk te maken. Mensen die hier niet aan meedoen worden racist genoemd maar eigenlijk zijn alle mensen dus racisten.

euroka | 02-07-20 | 23:48 | 1

Inderdaad. Alle idealistische gedachten ter zijde, maken zelfs dieren onderscheid tussen de eigen, en andere kuddes. Nou is het als mens zijnde natuurlijk fijn en wenselijk als we onze instincten aan de kant kunnen zetten voor zover die niet functioneel zijn. Maar over functionaliteit gesproken: Ik vind dat er in het racismedebat vaak compleet voorbij wordt gegaan aan cultuurverschillen.
Een hoop frictie tussen 'rassen' heeft niks te maken met enkel een kleurtje, maar vooral met gedragingen die over het algemeen verschillen tussen groepen mensen. Dan kan je daar stickertjes als 'generalisatie' of 'stereotypering' op plakken, maar als ze voor bijv 70% tot 90% juist zijn, zijn het rationeel/instinctief gezien helemaal geen rare inschattingen. Het probleem is dat ons brein razendsnel instinctief patronen herkent, die we daarna middels een sociaal wenselijk sausje in een maatschappelijk passende mal moeten gieten. Daarbij hoeft het niet eens om schokkend grote verschillen te gaan.
Voorbeeldje: Het valt me op dat veel blanke mensen zich storen aan de 'uitbundige' Antilliaanse cultuur van harde muziek plus openbaar dansen, hard bellen in het OV, en op... temperamentvolle manier met elkaar praten.
Veel Antilliaanse mensen vinden blanke mensen dan weer saaie, stugge, ingetogen kantoorklerken. Voor allebei valt iets te zeggen en het stomme is dat het geeneens een reet uitmaakt wie er 'gelijk' heeft.
Feit is dat het gewoon niet altijd botert.
Het probleem met racisme is alleen dat er eenmaal zoveel geïnvesteerd is in de multiculturele samenleving dat er geen weg meer terug is. Het stukje theorie dat u schetst zou simpelweg geen probleem zijn als mensen meer gelegenheid hadden om elkaar te mijden zo nu en dan.

Vage_eddie | 03-07-20 | 00:36
-weggejorist-
nokkenaskettingklem | 02-07-20 | 23:38 | 2

Moeilijk deze rare motie te duiden, het is ook niet mogelijk om het op zijn PVV accountje te bekijken. Theo Hiddema was 1000 x beter en subtieler in zijn toespraak gisteren.! Die hieronder hun lidmaatschap opzeggen, zijn meestal niet lid maar steunen Graus & Co al van begin af aan. Wilders heeft iedereen geblokkeerd, dus niet te lezen wat zijn motivatie was voor deze bizar motie. Dus BLM die zich ook Nederlanders noemen discrimineren niet ? Beetje goedkope tokkie retoriek van Wilders. Gelukkig steunen GS en de vrienden van de VVD hem. Geniet ervan fijne avond.

Ziener-2 | 02-07-20 | 23:35 | 4

@GeenHeil | 02-07-20 | 23:39: FvD vindt dat een standpunt of en wet over racisme maken betekent dat je zélf racistisch bent. Ze hebben gelijk, maar soms moet je even het verschil zien tussen gelijk hebben en gelijk halen en even van dat intellectuele standpunt afspringen en de onderbuik aanspreken. Niet alles is een natuurkundig laboratorium en het doorsnee volk snapt daar geen barst van. Dit zie ik veel meer als een inschattingsfout dan als een valse overtuiging.

Gladiator Fap | 02-07-20 | 23:53

@Gladiator Fap | 02-07-20 | 23:53:

"FvD vindt dat een standpunt of en wet over racisme maken betekent dat je zélf racistisch bent."

Dat weet ik en daar denken alle echte Nederlanders precies hetzelfde over. We hebben Thierry daar toch niet neergezet om open deuren in te trappen?

"Niet alles is een natuurkundig laboratorium en het doorsnee volk snapt daar geen barst van."

Als dat zo is, dan is het maar goed dat Ollongren dat referendum heeft afgeschaft.

GeenHeil | 03-07-20 | 00:32

@GeenHeil | 03-07-20 | 00:32: Ben het wel met je eens hoor, ik denk alleen dat Thierry soms een beetje handiger kan zijn... beetje gewiekster, onder het mom van "choose your battle".

Gladiator Fap | 03-07-20 | 01:08
▼ 1 antwoord verborgen

Tijd verkwisten met moties van verklaring of er wel of geen racisten zijn? Ik wordt er gewoon niet goed van.

zbb | 02-07-20 | 22:44 | 1

Beetje toneelspel in de kamer hoort erbij. Effe wachten tot maart 2021. Dan doet elke pluchedeelnemer weer wat hij wilt inclusief coalitie/oppositielid Omzigt.

Wickedmen | 02-07-20 | 23:34

Het Openbaar Ministerie stelt een
strafrechtelijk onderzoek in naar
racistische uitlatingen van Rotterdamse
politieagenten in een WhatsApp-groep.Er
zitten vijf agenten verplicht thuis
in verband met de zaak.

NRC schreef deze week dat de agenten
het hadden over 'kutafrikanen' en
'pauperallochtonen'.Aanleiding zou een
filmpje zijn geweest van een witte
tiener,die in elkaar wordt geslagen
door zwarte leeftijdsgenoten.

Het OM kijkt of er strafbare feiten
zijn gepleegd en of vervolging aan de
orde is.Burgemeester Aboutaleb toonde
zich gisteren geschokt over de kwestie.

Kan mij iemand vertellen wat racistisch is aan zo opmerking uit woede.
Begrijp ik nu goed dat hij niet geschokt is over de mishandeling en de racistische daad het in elkaar slaan van een blanke.

dik van alster2409 | 02-07-20 | 22:27 | 2
-weggejorist-
de directeur | 02-07-20 | 23:09

Nou dat je een bepaalde bevolkingsgroep wilt neerschieten als ambtenaar met een dienstwapen thuis is behoorlijk strafbaar zo niet kan gezien worden als terrorisme.

Vragen?

Wickedmen | 02-07-20 | 23:31

De echte bruinhemden zijn de antifa gekkies. De verzetshelden van de 2de wereldoorlog zouden nu voor racist worden uitgemaakt omdat ze het voor NL opnamen. Simpel eigenlijk...

Derealist! | 02-07-20 | 21:34 | 2

Ter aanvulling,
De onnadenkenden die zich voor tientallen jaren in slaap hebben laten sussen door de luyden die een agenda wilden doorvoeren, en hebben doorgevoerd ten faveure van het marxistisch gedachtengoed hen eigen. ‘ iedereen gelijk, iedereen rijk’. Dat de bomen tot in den hemel künnen groeien zonder ook maar enige inzet hiertoe heeft men, de klup’68 idd, als leidraad gezien. Vandaar dit resultaat van de deugers; zij allen die menen aan de goede kant te staan van de opgeworpen Kloof der wijsheden.

bij gelegenheid | 02-07-20 | 21:46

En voor de joden natuurlijk

Wickedmen | 02-07-20 | 23:32

Dit land is aan het rotten, onze palen in de klei zijn door links multiculturalisme, klimaatwaanzin, afbraak onderwijs, zieke verdragen en gratis geld naar bodemloze put Afrika onderhevig aan zware linkse paalrot. Dog is nu al meer dan vijftig jaar bezig, waar we juist in tijden van voorspoed een mooie spaarpot hadden kunnen maken, een sterk leger en goede grenscontroles, is al ons geld weggevloeid naar volk wat hier geen enkele intentie heeft om zich te assimileren, sterker nog, ze willen dat wij dat doen! Wat een goede investering is dat geweest, hadden ze beter kunnen gebruiken om Nederlanders te stimuleren grote gezinnen te stichten met grote voordelen. Dan hadden did palen nog in prima conditie gebleven, ik geef ze nu geen dertig jaar meer...

dutch bikkel | 02-07-20 | 21:32

Ha, u weet dit nog.
Het groene bordje voor dat u tegen bent en het rode alsin tegen dat u voor deze motie stemt ... Geinig, dat was tijdens de ledenvergadering cda. 2017?

bij gelegenheid | 02-07-20 | 21:28 | 1

@Leptob | 02-07-20 | 18:50 ^

bij gelegenheid | 02-07-20 | 21:30

Heeft iemand een linkje naar de precieze uitslagen van de stemmingen? Dus x stemmen voor en y stemmen tegen? Begrijp ik het goed dat de gemeenteraad van mening is dat zijn eigen bevolking racistisch is?

MAD1950 | 02-07-20 | 21:24 | 5

@ZomaarEen | 02-07-20 | 21:47: De stemverhoudingen in de Tweede Kamer kan ik zelf wel uitrekenen. Die zijn ook niet verwonderlijk gezien de haat en minachting van het partijkartel jegens de bevolking. Ik zou graag willen weten hoe de stemverhoudingen in de Rotterdamse gemeenteraad lagen.

MAD1950 | 03-07-20 | 07:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Een parlement dat een motie aanneemt dat ze het klimaat gaan veranderen, met heeel veel belastinggeld. Die geloof ik sowieso niet.

Cepalislam500mg | 02-07-20 | 21:14

heeeeeejjjjj een stemwijzer, dank pff valt een hoop af zeg

Jaques_D.ildo_Grande | 02-07-20 | 21:09

Deed Hiddema een dutje?

SpicyMchaggis | 02-07-20 | 20:58 | 2

Ja daar moet iets fout zijn gegaan !!

Ziener-2 | 02-07-20 | 21:51

Haha of hij was even een sigaretje aan het roken misschien?

Diederik_Ezel | 02-07-20 | 22:02

Wel makkelijk dat je gewoon een motie in kan dienen om dat te bepalen. Kan de kamer voor volgende zomer ook alvast een motie indienen of het Nederlands Elftal het beste elftal is? Weet ik alvast of ik moet gaan kijken of niet. Mafklappers.

Garry_de_Graaf | 02-07-20 | 20:42 | 1

Boycotten dat voetbal!

SpicyMchaggis | 02-07-20 | 20:46

Motie Rotterdammers zijn geen racisten

De gemeenteraad van Rotterdam, in vergadering bijeen op 2 juli 2020 ter bespreking van
de Tweede voortgangsrapportage ‘Relax’

constaterende dat
- de Amerikaanse discussies en demonstraties aangaande racisme zijn overgewaaid
naar Nederland;
- het onderwerp ook in Rotterdam hevig is opgelaaid,

overwegende dat
- hierbij verregaande beweringen worden gedaan over het vermeende (institutionele)
racistische karakter van onze samenleving;
- Rotterdammers als geen ander in staat zijn om er samen uit te komen;
- Rotterdam en de Rotterdammers dit stempel derhalve niet verdienen,

spreekt uit
- dat Rotterdammers geen racisten zijn en dat Rotterdam geen racistische stad is
en gaat over tot de orde van de dag.

Showdeuger | 02-07-20 | 20:42

Wie er nu nog over denkt om op het FvD te stemmen, die is echt niet goed wijs. En maar lullen over een rechts blok. Dat gaat er vast komen ja, als je je eigen achterban uitmaakt voor racisten. Wat een complete imbeciel, die Thierry. Ik ben zelden mensen tegengekomen die sociaal dommer zijn dan Thierry.

GeenHeil | 02-07-20 | 20:35 | 6

@GeenHeil | 02-07-20 | 20:56: Het gaat om de woordkeuze. Thierry heeft gelijk, niet alle Nederlanders zijn geen racist, met name ook al die deugkneuzen die om een andere reden tegen stemden en denken dat er zoiets bestaat als een positieve variant van discriminerend handelen (zoals die NOS bokaal). Het is heel simpel en tegelijkertijd ontluisterend: je kan geen anti-racisme wetten opstellen zonder zelf in racisme te vervallen.

Pierre Tombal | 02-07-20 | 21:40

@Pierre Tombal | 02-07-20 | 21:40:
‘ je kan geen anti-racisme wetten opstellen zonder zelf in racisme te vervallen.’

Eh, art1 gw. Indien de staat zelf positief discrimineert op afkomst, ‘bij gebleken gesxhikheid gaat de voorkeur uit naar [ ter invulling]. Is niet enkel discriminerend, ergo, is racistisch.

bij gelegenheid | 02-07-20 | 22:00

@bij gelegenheid | 02-07-20 | 22:00:
N hier ageerde Geert gister op tijdens het racisme debat.^

bij gelegenheid | 02-07-20 | 22:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Mooi moment om mijn FvD lidmaatschap op te zeggen.

me,myself and IK | 02-07-20 | 20:33 | 1

Heb je goed gezien. Januari lid geworden om een statement te maken. Ga hem nu opnieuw maken door op te zeggen.

Rotterdammert1965 | 02-07-20 | 22:21

Ook Denk heel eerlijk. FVD walgelijk.

dik van alster2409 | 02-07-20 | 20:30 | 7

@5611 | 02-07-20 | 20:53: Ach kijk, ook in de Tweede Kamer. De malloten. Thierry heeft weer wat uit leggen inderdaad. NB. De topictekst is na eerdere lezingaangevuld met die motie in de Tweede Kamer, niet gezien.

5611 | 02-07-20 | 21:00

@5611 | 02-07-20 | 21:00:

Ja, precies. Thierry heeft, voor de zoveelste keer, wat uit te leggen. Hij moet de eer aan zichzelf houden en kappen met de politiek. Wat een ontzettende imbeciel. Echt niet te filmen. Diep en diep treurig. En dat noemt zich de belangrijkste intellectueel van zijn generatie. Zat laatst te janken bij Ongehoord Nederland, dat dat imago van intellectueel hem is opgespeld door de media. Uhh, ik weet het niet hoor, Thierry. Jij hebt dat imago JEZELF aangemeten. Je hebt dat imago helemaal zelf gecreëerd, onder andere door letterlijk over jezelf te zeggen dat je de belangrijkste intellectueel van deze generatie bent. Je bent een zeikwijf eerste klas.

GeenHeil | 02-07-20 | 21:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Nederlanders zijn daar al een minderheid dus het kan kloppen.

Vierkarakters | 02-07-20 | 20:28

Die stemming is tweede kamer is GL wel eerlijk ,hun partij met allemaal roomblanke konten kun je niet stemmen dat je niet racistisch bent.

dik van alster2409 | 02-07-20 | 20:28

Zie rotterdam.raadsinformatie.nl/vergader... en dan vanaf 3 minuut 43.
Er wordt wel degelijk gestemd over de motie over Rotterdammers racisten zijn.

Maar waar kan ik vinden wie die motie ingediend heeft? Jammer dat het geen hoofdelijke stemming is. Dit is best belangrijk om te weten voor de Rotterdams burger.

Deflatiemonster | 02-07-20 | 20:21
-weggejorist-
Coen de Witte | 02-07-20 | 20:20

Tja, wat moet je hier mee. Dat is een soort 'deugmotie' de andere kant op.

GroetenVanUrk | 02-07-20 | 20:15

Je suis razist!

Frau Merkel | 02-07-20 | 20:08

Ik denk dat de rotterdammers rekening moeten houden met heeeeele lange aanrijtijden in de toekomst, ivm groeps cursussen .....

2CVOcean | 02-07-20 | 19:54

Gisterenavond diende
@geertwilderspvv
een motie in om de Kamer te laten uitspreken dat Nederlanders géén racisten zijn.

Vanmiddag werd de motie in stemming gebracht en de motie is verworpen. Alleen #VVD, #PVV & #VanHaga stemden voor.

dik van alster2409 | 02-07-20 | 19:52 | 5

@GeenHeil | 02-07-20 | 20:41: Inderdaad. Zou dit ook kunnen worden gezien als een symbolische eerste handreiking van de VVD naar de PVV?

Digitalissima | 02-07-20 | 20:56

@GeenHeil | 02-07-20 | 20:41: Ach kijk aan, de Tweede Kamer vindt ons ook al racisten. Heel verbindend van intellectuele afval.

5611 | 02-07-20 | 20:58

@5611 | 02-07-20 | 20:58:

Precies, de Tweede Kamer, INCLUSIEF HET FvD! Begin je het eindelijk te begrijpen?

GeenHeil | 02-07-20 | 21:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is de context van deze motie?

Barre_de_k | 02-07-20 | 19:52

Als autochtoon ga je toch stemmen op een partij die jou een racist noemt?

BozePaarseMan | 02-07-20 | 19:52

De echte racisten zitten bij DENK, D66, GroenLinks en de NPO met hun identiteitspolitiek en -quota.

Diederik_Ezel | 02-07-20 | 19:47 | 3

Je vergeet Bij1, KOZP en Aquasi.

Rico Tampeloerus | 02-07-20 | 19:49

@Rico Tampeloerus | 02-07-20 | 19:49: Bedankt en Nida idd

Diederik_Ezel | 02-07-20 | 19:49

Die allochtonen zijn idd allemaal zwaar racist. Maar dat wisten we toch allang?

IBAN | 02-07-20 | 19:41

Ik woon nu 26 jaar in de gemeente 010 en ik kom er nu pas achter dat de Raad zich bezig houdt met de vraag of ik een racist ben. Dat is mooi. Riolering, energieleverantie, grondwaterstand, funderingsproblemen, gettovorming, panden uitponden; het is allemaal zó ouderwets om je met zulke zaken bezig te houden.
Overigens: ik geloof niet dat ik een racist ben, maar ik weet niet of ik dat kan blijven volhouden tijdens het verhoor door Sylvana S.

JvanDeventer | 02-07-20 | 19:27 | 2

En met het verzinnen van alle mogelijkheden om de automobilist te pesten. Erasmusbrug opening versmald, stoplichten boem langzaam, Maastunnel regelmatig banen afgesloten of helemaal dicht, Nieuwe binneweg afgesloten. He-le-maal kut dus. Ok. Rant over.

starets | 02-07-20 | 19:36

Misschien is verhuizen naar Deventer nog een optie?

MarkiesDeBalzaque | 02-07-20 | 20:04

Beb van Klaveren was links.

Gulliver | 02-07-20 | 19:25 | 4

Maar dat zal Bep an z'n reet roesten, tieft de tempel maar uit !

Castor12 | 02-07-20 | 19:56

@Gulliver | 02-07-20 | 20:15: Hoe kan je dat nou zeggen als je Bep steeds Beb noemt, hij had je boven op je muil gerost !

Castor12 | 02-07-20 | 21:36
▼ 1 antwoord verborgen

Twan heeft haar zojuist bij M gevonden, de running mate van Biden. En het is 1. een vrouw 2. van kleur 3. gehandicapt. Chapeau!

Reaganmania | 02-07-20 | 19:22 | 10

@Crusher; die Twan is de ultieme deugnazi eerste klas. Geilt op democraten en op zichzelf.

ploppy | 02-07-20 | 20:01

Wie wil er anders bij aanschuiven. Het een opvul programma. Je moet toch wat uitzenden.

punkie | 02-07-20 | 20:16
▼ 7 antwoorden verborgen

Willem de Kooning, schilderde de hele dag bananen en hakenkruizen, wel abstract, zo was ie dan wel weer. Bah racist!
En als Mesdag een Rotterdammert was geweest had ie een panorama geschilderd.., ach laat ook maar.

Sinterbikske | 02-07-20 | 19:22

Vroeger had je inrichtingen, tegenwoordig heb je gemeenteraden.

Cor Netto | 02-07-20 | 19:21 | 1

En bij Gemeenteraden krijg je nog betaald ook.

Rico Tampeloerus | 02-07-20 | 19:50

Simon Stokvis.
m.youtube.com/watch?v=IzmGn3Ut2gs
Het is 5 uur. Rotterdam wordt wakker....
Matrozen met "een lege zak" [want snachts op Katendrecht gewees].

chicago river | 02-07-20 | 19:20

Met zo veel allochtonen bij elkaar krijg je sowieso racisme. Binnen de Surinaamse gemeenschap voelen de Hindoestanen zich beter dan de Creolen. De Creolen voelen zich weer beter dan de Ghanezen. De Turken voelen zich superieur ten opzichte van de Marokkanen.
En de autochtone Rotterdammer? Die is allang verhuist.

Osdorpertje | 02-07-20 | 19:19 | 4

48% van de Rotterdammers is nog van Nederlandse afkomst. De meerderheid van de Rotterdamse bevolking is dus van buitenlandse afkomst. Door deze motie af te wijzen, geven de nee-stemmers aan dat buitenlanders racisten zijn. Dat komt op mij toch een beetje racistisch over, wat dan weer klopt dat de racisten in de Rotterdamse gemeenteraad een democratische meerderheid hebben. Toch?

FrankVeer | 02-07-20 | 19:47

@FrankVeer | 02-07-20 | 19:47: Het wordt wel ingewikkeld zo. Die gemeenteraad zelf is dus ook zo racistisch als de pest want Rotterdammers?

5611 | 02-07-20 | 19:50
▼ 1 antwoord verborgen

Ha ha ha, wat een motie ook. Alsjeblieft, wat een nivo heeft ons lokale bestuur. Tenenkrommend

Feitenpliesie | 02-07-20 | 19:19

Leefbaar Nederland in de bocht. Doe nou niet.
twitter.com/LeefbaarRdam/status/12787...

'18.20A Rotterdams Politiekorps is niet racistisch'
Wat gaat over of er er racisme voorkomt bij het Rotterdamse Politiekorps.
Dus LN schrijft op Twitter:
"Rotterdammer, volgens een linkse raadsmeerderheid bent u een racist!"

Dat is een merkwaardige conclusie.
We kijken of er Nederlanders corona hebben.
Vinden er een aantal, dan concluderen we dat alle Nederlanders corona hebben.

Doe nou niet LN, je maakt nu echt een karikatuur van jezelf. Nu lijkt het of LN net zo'n rode waas in de kop heeft als Antifa met de logica van Groen Links.

kloopindeslootjijook | 02-07-20 | 19:19 | 2

Verander Leefbaar Nederland (LN) nog even in Leefbaar Rotterdam (LR) en je zit in de buurt.

Paradijs | 02-07-20 | 19:35

Ik vermag niet in te zien wat er mis is met die reactie. Een gemeenteraad die zijn inwoners collectief, zonder enig bewijs, als halve misdadigers wegzet, verdient de grootst mogelijke minachting van diezelfde inwoners.

5611 | 02-07-20 | 19:54

Gun het de beste man van harte maar hoop niet dat er een hemel bestaat van waaruit Pim Fortuyn kan neerkijken op Nederland / Rotterdam en zodoende ziet dat zijn wrede dood totaal voor niets is geweest.

AntonJansen | 02-07-20 | 19:18

Ah, Rotterdrammers!

Balabanov | 02-07-20 | 19:18

Maar welke 19 Rotterdammers zijn dan geen racist, namen en rugnummers graag

Nebuchednezzar | 02-07-20 | 19:17

SP? SP??!! Rotterdam is godverdomme de bakermat van de 'arbeider' waarop het socialisme gestoeld is. Tijdens WW2 staakte de Rotterdammer. Het volk van 'niet lullen maar poetsen'? Ze kregen vroeger betaald in jenever uit Schiedam. Mijn opa heeft met zijn blote handen de hele Holland Amerika Lijn uitgedeukt. Tijdens het bombardement van de moffen gooiden de Rotterdammer de bommen bijkans terug naar die ronkende Heinkels. Angst was voor die watjes aan de Amstel. Rotterdam is nu nog steeds waar we het geld verdienen. Voor wie komt de SP nu op dan? De klaploper uit Groningen? Die Fries van de voedselbank, met zijn klusbus? De free-rider uit Overvecht? Die moeilijk verstaanbare, maar vast wel vriendelijke kleermaker die altijd naar je lacht? SP weg ermee!

Jean Cul | 02-07-20 | 19:17 | 2

SP is overal helemaal de weg kwijt.

Cor Netto | 02-07-20 | 19:22

Een SP die hard op immigratie zou zijn, zou zo 3/4 van de PVV leegzuigen, met nog wat andere stemmen erbij zo'n 25 tot 30 zetels. Als er ergens behoefte aan is, dan is het aan een serieus links alternatief voor de PVV. Bedoeld voor de grootste slachtoffers van multicul, de gewone bevolking in zwakkere wijken, gewone werkende mensen die door de salonsocialisten van de PvdA uitgekotst zijn. Helaas wil de SP liever PvdA-II zijn en heeft daarom grote moeite om zich te onderscheiden.

5611 | 02-07-20 | 20:03

Idiote motie. Snap hem wel maar je moet de deugtrollen niet voederen. het waait vanzelf wel weer over, mensen hebben namelijk geen zin om met herrieschoppers en zeikstralen geconfronteerd worden en al helemaal niet als het van bovenaf wordt opgedrongen. En de normale mensen van kleur trekken op een gegeven moment ook hun mond wel open want zij gaan er als eerste last van hebben, ze worden in "eigen" kring met de nek aangekeken "want bounty" en autochtonen kijken wel 3x uit voordat ze een praatje aanknopen want voor je het weet wordt je afgesnauwd of ben je een gore racist.
Nee, ze graven hun eigen spreekwoordelijke graf, die medianegers en hun witte helpertjes.
Misschien is dat ook wel een handige selectiemethode, een autochtoon die zegt dat hij wit is en het over witte mensen heet is meteen alarmfase 1: weren en wegwezen.

Graaisnaaiert | 02-07-20 | 19:16 | 3

Het waait helemaal niet over, het woekert al jaren voort en wordt telkens erger.

DebraCadabra | 02-07-20 | 19:20

Het waait niet over, omdat onder groepsdruk mensen worden ingelijfd met leuzen als 'white silence is white violence'. Het midden wordt doelbewust weggehaald om mensen tot mede-activist, of dader te maken.
Nou loopt het in NL nog niet zo'n vaart, maar in de VS zijn talloze gevallen bekend van mensen die hun baan en hun kansen zien verdampen aan de hand van een 'verkeerde' uitlating. Een verkeerde uitlating kan al zijn dat je je vraagtekens zet bij de huidige beweging.

Vage_eddie | 02-07-20 | 19:40

@DebraCadabra | 02-07-20 | 19:20:
Ja natuurlijk, de multiculturele samenleving is toch een groot feest? Diversiteit (in religies, culturen, achtergronden en ideeën) leidt helemaal niet tot spanningen. Steeds meer mensen dicht op elkaar gepakt is ook een feestje. En grenzen bestaan letterlijk en figuurlijk niet meer.
Als iedereen nou maar eens stopt met racist zijn en homfoob en misogyn en xenofoob en islamofoob en crimineel en met onnodig links rijden en met bumperkleven en met scheten laten in het openbaar en met de tuin vol leggen met stenen en met houtstoken (behalve als je de gemeente Amsterdam bent) en de hele dag naar je telefoon kijken en vlees eten. #doeslief Zo simpel is het.
En nu is racisme bijna voorbij, gaan er weer een paar zitten klieren. Je zou ze toch wat aandoen!

ratelaar | 02-07-20 | 19:48

Hoe de fuk is dit serieus te nemen? Wie zitten daar in de raad, een meelworm en een pissebed?

einStina | 02-07-20 | 19:14 | 1

En een poffertje!

TonyMontana010 | 02-07-20 | 19:53

Kun je een opleiding volgen tot racist? Ik ben daar namelijk heel slecht in en kan wel wat begeleiding gebruiken.

Zeiss | 02-07-20 | 19:13 | 4

Ja dat kan. Loop 1 dag mee met mij door Rotterdam en aan het eind van de dag krijgt u een certificaat "ik ben een racist"

Rinet97 | 02-07-20 | 19:26

U hoeft slechts te verhuizen naar Rotterdam dan bent u per ommegaande officieel racist.

5611 | 02-07-20 | 20:06
▼ 1 antwoord verborgen

Glenn M., die uit haatgevoelens naar blanken, 3 vrouwen doodde op metrohalte Zuidplein.

wijsvinger | 02-07-20 | 19:13

Racistisch Rotterdams lied.

't Was op een dag in januari
In Rotterdam, op Katendrecht
Toen heeft m'n knul, m'n blonde Arie
Me voor het laatst gedag gezegd
Hij had gemonsterd op de 'Vrede'
Voor zeven weken uit en thuis
Nou is het zeven jaar geleden
En nog kwam Arie niet naar huis

En altijd komen er schepen
Aan Katendrecht voorbij
Maar de schuit van Blonde Arie
Die is er nog steeds niet bij

Mot ik een boodschap voor de heren
Smeer ik 'm naar het Willemsplein
Om daar met angst te informeren
Wie er weer bijgekomen zijn
Altijd weer schepen, vreemde prauwen
Ik zie matrozen, blond en blij
Daar met hun plunjezakken sjouwen
Maar die ik zoek is er nooit bij

Vaak word ik 's avonds aangeslagen
Als ik zo aan de kade sta
Dan durft zo'n kerel mij te vragen
Of ik 'es met 'm dansen ga
Bij zoiets jeuken dan mijn handen
Maar als 't een zeeman is, die vent
Dan vraag ik hunk'rend van verlangen
Of ie m'n Arie heeft gekend

Mr_Natural | 02-07-20 | 19:12 | 8

@swapper | 02-07-20 | 19:26:
Op de eerste trein wachten in het Tramhuis.
Er was ook een zwarte nachtclub waar je al stoned werd van de lucht, goede muziek, bijzondere sfeer, ik ben de naam kwijt.

Mr_Natural | 02-07-20 | 19:30

@chicago river | 02-07-20 | 19:15: Zó triest. En zijn er ook honderden Nederlandse vissers nooit meer thuisgekomen. Zóveel vissersvrouwen die tevergeefs aan de havens hebben gewacht. #Feit.

Lupuslupus | 02-07-20 | 20:04
▼ 5 antwoorden verborgen

De beveiligerts van het Dijkzigt MC, ook racistT.
Stel tyfuslijers.

chicago river | 02-07-20 | 19:11

Rotterdammers zijn stoepen schijters,

linkgrafzooi | 02-07-20 | 19:11 | 1

Kroten kokers hoorrrrr.

De Profundus | 02-07-20 | 19:48

In tegenstelling tot wat er allemaal in die gemeenteraad zit te deugen ben ik wel een geboren en getogen Rotterdammert.
Het zal me dus mijn reet roesten dat dat tinnef mij een racist vindt.
Als ik ooit nog een terugkeer ga ik speciaal voor hen heel erg mijn best doen woonruimte te vinden in de Zwarte Hondstraat.

Ikdus | 02-07-20 | 19:11 | 4

@chicago river | 02-07-20 | 19:12: Daar ziet het de laatste 20 jaar echt zwart van de mensen..

TonyMontana010 | 02-07-20 | 19:55

Dir mensen bepalen wel hoe belastinggeld wordt uitgegeven.
Wat een triest zootje daar in de gemeenteraad. Hebben ze nou echt niks beters te doen?

Bataafje | 02-07-20 | 20:30
▼ 1 antwoord verborgen

Zelfs Aboutaleb blijkbaar, bah racist!

Sinterbikske | 02-07-20 | 19:10 | 3

Is geen Rotterdammer.

Ikdus | 02-07-20 | 19:11

@Ikdus | 02-07-20 | 19:11: oh nee klopt, alleen als je een dag in Amsterdam hebt gewoond ben je al een Amsterdammer. Ik was even in de war, verkeerde stad.

Sinterbikske | 02-07-20 | 19:14

Dit is veel te moeilijk voor sommige mensen.
Afgezien van de volkomen idiote stelling had je hem anders moeten formuleren .
Dus "Rotterdammers zijn racisten "

Zwizalletju | 02-07-20 | 19:10 | 2

Of:
"Je kunt niet ontkennen dat je niet kunt stellen dat Rotterdammers geen racisten zijn."

Schoorsteenveger | 02-07-20 | 19:14

Zo had het gemoeten, maar we laten alles gebeuren.

Ik vermoed dat GL Rotterdam haar kans schoon ziet en in navolging op Amsterdam ook een Goelag gaat voorstellen. Ze hebben de wind in de zeilen.
Grootste moskee van Europa? 010
Ze kunnen de eer behalen met de eerste Goelag in Europa!

NumbNuts | 02-07-20 | 19:15

Een motie indienen met de tekst "rotterdammers zijn geen racisten" en daar dan nog serieus over gaan stemmen ook.
Zelfs Monty Python had dit niet kunnen verzinnen.

2voor12 | 02-07-20 | 19:08 | 4

Ik moest drie keer lezen om zeker te zin dat er geen Amsterdam stond en de kalender zei dat 1 april al voorbij is. En ik altijd maar denken dat Rotterdammerts een wat onbehouwen, maar trots en nuchter volkje was.

Dit is inderdaad een dieptepunt voor de politiek en het was al niet veel. Dit kun je niet anders lezen dan als een motie van wantrouwen naar de eigen bevolking, die ze gekozen heeft. Een uitstekende illustratie hoe extreem hoog de ivoren toren is, waar de politiek zich in verschanst heeft voor het gemene volk, hoe extreem groot de afstand.

Maar gaat de politiek in Rotterdam nu op zoek naar een nieuwe bevolking, onder het motto deze is stuk? Of moeten alle Rotterdammerts dood om plaats te maken?

5611 | 02-07-20 | 19:19

De Tweede Kamer heeft de motie van Wilders, dat Nederlanders geen racisten zijn, verworpen. Er komt wel een Nationaal Coördinator Racisme bestrijding om die 150 zaken die per jaar tot aan de OVJ komen, motie Azarkan. Motie Jetten en Klaver aangenomen: In 2023 herdenkingsjaar.

eastender | 02-07-20 | 19:47
▼ 1 antwoord verborgen

Ik weet en vind dus eigenlijk helemaal niks van Rotterdammers. Ik vermoed dat zij sympathieker zijn dan Amsterdammers. Uit Amsterdam komt alleen maar bagger, ellende, gezeik en gedram. En a la een Niagara Fall kotsen en klotsen ze dat oneindig over de rest van het land heen.

Leptob | 02-07-20 | 19:07

En daarom, verspil je empathisch gevoel niet aan de verkeerde. De primitieve geest interpreteert mededogen als teken van zwakte en gaat ogenblikkelijk op je hoofd zitten. Let maar op, jullie komen ook aan de beurt, rabiaat links! Appeasing the crocodile, remember.

isitsoornot | 02-07-20 | 19:07

Prima zo'n motie! Ga zo door met het zaaien van verdeeldheid. Wie zaait zal oogsten, dat leren jullie vanzelf wel. Kusje!

Peter_la_Selie | 02-07-20 | 19:06 | 1

Inderdaad dikke prima. Hopelijk zal dit een aantal mensen die hier collectief afgestempeld worden, de ogen openen voor de ware aard van slinks. Drijf vooral de bevolking uit elkaar, zaai verdeeldheid, verdeel je bevolking in eerste keus en tweede keus. Ga vooral zo door, dit gaat in je gezicht ontploffen. Als ik Rotterdammer was, zou ik woedend zijn.

5611 | 02-07-20 | 19:26

Nou...ik zal het ff doorgeven aan de familie dat ze allemaal racisten zijn.
Weet nu al wat ze gaan zeggen: Racisten? Wij??? Pleurt op man....WIJ worden gediscrini..discrimineerd in onze eigen wijk! De echte Rotterdammerts zijn hier in de minderheid. Racisten?....schei es uit. ZIJ zijn racisten!
Had Pim nog maar geleefd.

Schietmijmaarlek | 02-07-20 | 19:06 | 3

De Tweede Kamer vindt in meerderheid dat heel Nederland uit racisten bestaat. Laten we dat onthouden tot de verkiezingen.

eastender | 02-07-20 | 19:51

@eastender | 02-07-20 | 19:51: Europees Parlement deelt die mening.
Mijn God, wat een niveau.
Dat neemt toch niemand meer serieus? En dan verbaasd zijn als mensen het vertrouwen in politiek kwijtraken...

Bataafje | 02-07-20 | 20:33

Zitten er ook racisten in de gemeenteraad? Ehh... ik bedoel Rotterdammers.

Mr_Natural | 02-07-20 | 19:05 | 1

Gemeenteraadsleden behoren woonachtig te zijn in hun gemeente, behalve als je Sylvania heet. Derhalve is de gemeenteraad van Rotterdam een onvervalst broeinest van rabiaat racisme.

5611 | 02-07-20 | 19:28
-weggejorist-
AntonJansen | 02-07-20 | 19:03 | 1

Welke reaguurders komen uit Rotterdam? GeenStijl laten jullie racisten toe op jullie site? Moet ik als een aap in de telefoon klimmen ofzo..

Patje2011 | 02-07-20 | 19:00 | 8

Ik heb er een aantal jaren gewoond en gewerkt. Bij gevolg klink ik redelijk Rotterdams (wat gelukkig in Gouda niet zo erg opvalt). Zal ik mij maar vrijwillig naar de uitgang begeven dan?

MickeyGouda | 02-07-20 | 19:31

@MickeyGouda | 02-07-20 | 19:31:
Als u snel bent kunt u de volgende trein van 20.00, die we natuurlijk geleverd hebben gekregen van de NS, nog ontlopen.

Patje2011 | 02-07-20 | 19:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Het staat toch vast wat racisme is? Waarom zou je er dan over moeten stemmen?

Dat is hetzelfde als je zegt: Rotterdammers zijn zwanger.
Zeg het maar, voor of tegen?

Turbulentie? | 02-07-20 | 19:00

Ratelaart is ook racist. Als dat betekent niet van kleur of voor BLM en die idiote santenkraam omdat ik die een beetje aanstellerig vindt. En natuurlijk omdat nou ja, ik zeg het maar; jeej zwarte Piet.
Nou zie wel!?!

ratelaar | 02-07-20 | 18:59

Alle negers het land in.
Leeg = leeg!

Ik ben geen racist, als enige, want al die Islamisten natuurlijk wel.

Kaas de Vies | 02-07-20 | 18:57 | 1

Jij bent de ergste racist Kaas, door jou is het allemaal begonnen!1!!

basweetutwel | 02-07-20 | 19:50

Pietje Bell, met z'n zwarte hand club.

BozeKater | 02-07-20 | 18:55

De motie van volgende week: 'Rotterdammers zijn niet seksverslaafd', benieuwd wat daar uitrolt.

Mr_Natural | 02-07-20 | 18:54

Modderfokking Regi Blinker. Topgozer a la Simon Tahamata, maar dan ook weer niet van Telstar/Stormvogels. Pure ongelijkheid.

Hetkanverkeren | 02-07-20 | 18:53

Waardenberg en de Jong.... is het een neger dan?.... ik sla je de typhus.... op die skippyballen, die mag toch nog wel?

De Rennende Rukker | 02-07-20 | 18:53 | 2

HA! Ja. En ook: ik sla je naar het GAK!

chicago river | 02-07-20 | 19:07

Standbeeld voor de indiener/ster van deze motie! Nutteloosheid met hoofdletters.

TheseDays00 | 02-07-20 | 18:52

he' . fijn en nou ?

newray | 02-07-20 | 18:52

Dit is tekenend voor de staat van het racisme debat; niet racisme an sich is bepalend in deze, maar of een bepaalde groep mensen dit vindt. Daar wordt dus een stemming over gehouden en dan bent u een racist! Toevallig zijn deze “aanwijzers” allen van de linkse deugende kerk.

Bent u Rotterdammert en acht u zichzelf geen racist, dan heeft u bij deze een mooi lijstje partijen waar je op moet stemmen! Of juist niet......

Nuuk | 02-07-20 | 18:51 | 4

@van Oeffelen | 02-07-20 | 18:51:
Het is mij vaker opgevallen dat ze buiten doorgeslagen dieren -en milieuteostanden, best wat zinnige dingen zeggen.

Nuuk | 02-07-20 | 19:07

@Nuuk | 02-07-20 | 19:07: Ouwehand heeft zich gisteren redelijk misdragen in Den Haag. Het blijven gevaarlijke gekkies, gewoon een outlet van dierenterroristen ofwel antifa.

5611 | 02-07-20 | 19:30

@5611 | 02-07-20 | 19:30:
Antifa is groen slinks en partijen die niet in de kamer zitten zoals de NCPN en de SAP.

PvdD heeft haar lectoraat toch vooral onder hoogopgeleide dames in keurige buurten, die zich vervelen.

Nuuk | 02-07-20 | 20:11
▼ 1 antwoord verborgen

Als iedereen racist is,probleem opgelost.
Politie knielen graag.

rein9576 | 02-07-20 | 18:50

Je zal maar door je eigen stadsbestuur met een motie nu formeel voor racist zijn uitgemaakt. Kun je dan een rechtszaak beginnen tegen dat stadsbestuur? Dit land is werkelijk totaal van het padje af! Ze hadden net zo hoed een motie in kunnen indienen dat alle Rotterdammers idioten zijn. Hadden ze vast ook voor gestemd?

Jan, Leiden | 02-07-20 | 18:49 | 1

Ik wel. Voor Leidenaren trouwens ook.

TheseDays00 | 02-07-20 | 18:53

Alle Rotterdammer zijn racisten maar sommige Rotterdammers zijn racistischer dan andere.

Mr_Natural | 02-07-20 | 18:48

Rotterdam Zuid zit dus vol racisten volgens linkse partijen.

Mahatma | 02-07-20 | 18:47

John Bernard... tjonge ik dacht eigenlijk dat ie al dood was... Volgens zijn wiki nog niet!

Harvey2Face | 02-07-20 | 18:46 | 1

Ik schrok. Schijnt alweer 18 jaar geleden te zijn dat die met pensioen ging. Ik schrok laatst ook al zo toen ik zag dat Max Westerman al in 2006 is gestopt. Voor mijn gevoel doet die Mouthaan het nog niet zo lang. Ik word oud...

Akiron | 02-07-20 | 18:51

Een goede aanleiding om aangifte te doen tegen de voorstemmers, wegens smaad.

Glasgow Argus | 02-07-20 | 18:45 | 2

Ja, want dit hoef je toch als Rotterdammer niet te pikken zeker?

Jan, Leiden | 02-07-20 | 18:50

Dat is een hele leuke insteek. Ik zou er bijna voor verhuizen.

Frau Merkel | 02-07-20 | 20:07

Alle Rotterdammers zijn racisten. Vooral de zwarte.

Stormageddon | 02-07-20 | 18:43

Het verbaast mij altijd dat er moslims wonen in Rotjeknor..

Patje2011 | 02-07-20 | 18:43 | 1

Meer dan de helft van de Rotterdamerts is van buitenlandse komaf dus klopt het !

Co2810 | 02-07-20 | 18:43

Wat is dit voor een rare motie? Hoe kan een gemeenteraad dat nou bepalen. Is er geen motie ballotage commissie? Kan je ook moties indienen zoals bijv.: Oranje sokken alleen op Koningsdag?

EmilioEsteves | 02-07-20 | 18:42

Dit wordt een opmaat voor heel veel herstelbetalingen. Met al die yuppies en hipsters heeft Rotterdam straks een gemeenteraad die net zo geschift is als de Amsterdamse

lingo star | 02-07-20 | 18:42 | 1

Herstelbetalingen aan vage clubjes zonder enkele onafhankelijke controle. Want stel je voor...

Garantiebewijs | 02-07-20 | 18:49

Later bleek dat 50+ de vraag niet begreep.

Mr_Natural | 02-07-20 | 18:41 | 2

Hebben ze wel vaker last van

likdoorn | 02-07-20 | 18:50

Sowieso is het onhandig om een stelling cq motie negatief te formuleren. Zou inderdaad zo maar kunnen dat ze zich daardoor vergist hebben. 50+ is een waardeloze partij maar zijn zeker geen racismekrijsers.

5611 | 02-07-20 | 19:34

Coen Moulijn passeerde alle negerts, Theo Laseroms schopte ze doormidden

BozeKater | 02-07-20 | 18:41 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Doe eens dictum van de motie dan? Halve nieuwsberichten. Het lijkt wel de LameStreamMedia hier.

TheBurnerMan | 02-07-20 | 18:40

De gekleurde kinderen van Paul de Leeuw huilen dagelijks: "Is mijn vader echt een witte vette nicht die liedjes zingt terwijl hij kinderen betast? De gekleurde vaders van onze vriendjes zijn tenminste stoer en gezellig en dragen veel goud"

Patje2011 | 02-07-20 | 18:40

Die Christen Unie is in alles kneiter linksch hè.

Trumme | 02-07-20 | 18:40 | 2
-weggejorist-
Adriel | 02-07-20 | 18:41

@Adriel | 02-07-20 | 18:41: idd de rest allemaal de corona, als ik per definitie een racist ben, want Nederlander en blank, dan zijn de partijen die deze achterlijkheid steunen per definitie Landverraders, geen nuance (maar dat wisten we natuurlijk ook al lang).

Mallepietje1001 | 02-07-20 | 19:24

Hahaha dat dit nog mag.
Martin van Waardenberg - Ronnie de Suri
youtu.be/9gs_0VS-I4w

Reebensteeltje | 02-07-20 | 18:39 | 2

Hahaha. Blijft leuk.

SNAFU | 02-07-20 | 18:51

Heerlijk,nog altijd actueel.

De Profundus | 02-07-20 | 19:36

Pim Fortuyn

H0lland | 02-07-20 | 18:39

Nadat islamsterdam genoeg uitgemolken is gaan we met Rotterdam verder? Wat zitten daar voor gekken? Hebben ze echt niets beters te doen dan de identiteitspolitieke vraagstukken van de paar verdwaalde negers en een enkele genderdifuse mafklapper tot het twattertje van de dag te maken?

Frau Merkel | 02-07-20 | 18:39

Aboutaleb... Wil niet dat zijn dochter trouwt met een blanke NLer.

Iknowall | 02-07-20 | 18:38 | 1

Hij weet ook dat er nog een beetje Salafist in hem zit.
En is daar nog trots op ook.
Weg met die omhoog gevallen troetel Marokkaan.

De Profundus | 02-07-20 | 18:43

Motie? Ging over Rotterdams politiekorps hoor. Fake news folks. Poging om wat meer opgewonden reaguurders te krijgen: "Ik heb jou door vandenHeuvel". Fake news.

dathoujetoch | 02-07-20 | 18:38 | 2

Nee, is niet waar. Lezen en links volgen.

Zwizalletju | 02-07-20 | 19:09

Nee, het waren 2 moties, 1 over het politiekorps en 1 over de Rotterdammers als geheel. Plaatje in tweet van Leefbaar even openklappen. Aboutaleb is dus ook gelijk de leider van een broeinest van verstokte racisten.

5611 | 02-07-20 | 19:45

Dat betekent dus dat de Rotterdamse gemeenteraad gekozen is door racisten?

Mr_Natural | 02-07-20 | 18:37

En nu over religie!

Is dit nog nieuws? | 02-07-20 | 18:37

Ik snap er niks van. Zijn die mensen nou tegen de motie of tegen de uitspraak of Rotterdammers wel of geen racisten zijn.

grietmetgroenefiets | 02-07-20 | 18:36 | 1

U bent zeker CDA'er? Zij hebben, bewezen, moeite met dit te bevatten.

Leptob | 02-07-20 | 18:50

Linkser dan Wilfried de Jong bestaan ze bijna niet. Deuger pur sang.

ploppy | 02-07-20 | 18:35

Wat is dit in Godsnaam?

Bataafje | 02-07-20 | 18:34

Wat zou Jules hiervan vinden?

Mr_Natural | 02-07-20 | 18:34 | 3

Die was dol op zwart.

Vage_eddie | 02-07-20 | 18:35

Jan Boskamp. Echte Johan. Gerard Cox. Klopt. Joke Bruyst. Eva

MarcelDD | 02-07-20 | 18:33

‘Rotterdammers ‘ zijn zeker racisten.

RickTheDick | 02-07-20 | 18:32

Rotterdam bestaat voor meer dan de helft uit allochtonen.
En nu?

Mr_Natural | 02-07-20 | 18:32 | 5

Inderdaad. Al die allochtonen zijn dus racistisch volgens links.

Reaganmania | 02-07-20 | 18:38

@Hetze Haatstra | 02-07-20 | 18:37:
Geen gezeik, iedereen racist.

Mr_Natural | 02-07-20 | 18:38

Bingo!

De Profundus | 02-07-20 | 18:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Eng, heel eng, laten we hopen dat de AIVD al die rode extremistische haatzaaiers aan de linkerhelft van het topic in de smiezen heeft!

smdyasc | 02-07-20 | 18:32 | 1

Waarom bekruipt me toch steeds meer het gevoel dat we niet ver meer van een burgeroorlog af zijn

Axolotl | 02-07-20 | 19:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken