SCP: "Vrouwen kunnen helemaal niks"
Want ze willen niet
Al langer bekend bij verstandige mensen, maar nu ook bij het Sociaal Cultureel Planbureau. Het hoge woord is eruit. We hebben een vrouwenprobleem in dit land. Vrouwen doen niks, want ze willen niet. Ja, heel hard zeiken als er weer eens foto van een vrouw met een hoge hak in de krant staat, maar ondertussen geen ene reet uitvoeren, want ze willen allemaal parttime baantjes want er moet ook muntthee in de stad worden gedronken, en natuurlijk 4 x per week yoga-les en dan natuurlijk nog cursus healing bij een coach en ook nog op de bank Netflixen met een bak choco-ijs. Vrouwen werken gemiddeld 28 uur per week, terwijl aan de top van het bedrijfsleven een werkweek van 50 uur de norm is. Aldus Marieke van de Volkskrant, die vannacht om 00:01 uur nog zat te werken.
Zelfs solliciteren kunnen ze niet...
Schrijf gewoon een brief met een cv ofzo...
Reaguursels
InloggenBrandende vraag is natuurlijk: waarom doet die ene rechts vooraan niet mee? Is dat de enige die later een topfunctie wil, 50 uur per week werken en niet wil dat bij haar sollicitatie deze foto roet(-vegen) in het eten gooit?
Ok
Maar hadden ze er 28 of 40 uur voor nodig om dit te concluderen...?
Is wel zo
... en we blijven maar doorgaan met de massa-immigratie van vrouwen. Zo blijft het natuurlijk dweilen met de kraan open.
Ik ben voorstander van allochtone vrouwen in plaats van die rare frustomannetjes!
@Pieterman | 25-06-20 | 16:58:
Allochtone vrouwen produceren ook allochtone testosteronbommetjes dus laat maar.
Die foto, vrouwen met gevoel voor humor altijd een dikke plus!
Plus! Goed eten: daar houden zij van!
@Amsterdamsko | 25-06-20 | 15:09:
Zeker die dikke van de Plus!
twitter.com/dikkewijfvdplus/status/28...
Een verbijsterend aantal CEO's zijn psychopaten. Ik begrijp sowieso niet waar het streven vandaan komt om door te dringen tot die kringen, tenzij je een psychopaat bent natuurlijk.
Streven naar een machtige positie vanuit narcistisch oogpunt.
Sociopaten vooral.
Ik denk dat we afstreven op een 40% vrouwenquotum onder psychopaten?
Misschien moet je zelf ook eens detoxen met wat muntthee en yogales. Al die woede om niks. Al dat gif! Komt vast van teveel suiker. Die vieze roze koeken!
Bij vrouwen die 50+ uur werken denk ik altijd aan Hilary Clinton, die bitch van ‘world on line’ en Silvia Toth. Brrrrr hoe minder we daar van hebben des te beter.
Hilary werkt echt geen 50 uur heur. Die zuipt wel 50 uur in een week, minimaal.
@Graaf_van_Hogendorp | 25-06-20 | 14:30: Nou dat met Epstein was toch echt wel wat overwerk voor Hilary...
Hollandaises. Brrr. Ik zie met moeite 2 x iets aantrekkelijks op de achterste rij. Logisch dat de autochtone bevolking terug loopt in aantal....
Mogen mensen (ja, daar vallen vrouwen ook onder) alsjeblieft eens zelf uitmaken wat ze precies willen met hun (arbeids-)leven?
Geen haar op mijn hoofd wil 'manager' worden. Ik ben een professional, goed in het werk wat ik doe, en daar heb ik plezier in.
Daarnaast kom ik prima rond van inkomen van mijn baan voor drie dagen per week (niet roken en geen auto scheelt al een goeie € 500,= per maand aan uitgaven...) en vind ik mijn leven veel te leuk om voor mijn loon een dag aan vrijheid op te geven, zeker ook omdat dat loon grotendeels naar de belastingdienst zou gaan.
Misschien is het een idee om eens iets aan dat belachelijke toeslagensysteem te doen, zodat méér / langer werken ook daadwerkelijk ook méér netto salaris oplevert? Het is maar een suggestie.
M.a.w , je hebt geen goede arbeidsethos . En laat anderen het werk doen .
@elevator | 25-06-20 | 13:45:
Zit wel wat in het laatste. Een postbode kon met 1 inkomen tot recente tijden zijn gezin onderhouden. Denk daar maar over na...
@elevator | 25-06-20 | 13:45: Ik lees dat ze EW goed is in wat ze doet en daar plezier in heeft. Dat lijkt mij een heel gezonde en professionele attitude. Is arbeidsethos in jouw/uw woorden synoniem aan véél werken, omdat het van jezelf moet, desnoods ten koste van een goed leven?
Je hebt helemaal gelijk. Vertel je verhaal echter vooral aan de mensen die blaten dat mensen als jij hoe dan ook terecht moeten komen in topfuncties. Top in de zin van veel meer uren werken en meestal navenant veel meer verdienen.
Als u wat harder zou werken kunt u meer belastingen betalen waar onze overheid dan weer hele goede dingen mee kan doen. Dat u niet zoveel wilt werken en weinig belastingen wilt betalen, komt op z'n minst wat egocentrisch over.
@Amsterdamsko | 25-06-20 | 15:15:
Haha, heel jammer voor dat soort blaters, maar ik werk om te leven, en niet andersom. Eerlijk gezegd vind ik dat het mij gelukt is om de perfecte balans te vinden tussen werk en vrije tijd, en daar ben ik heel gelukkig mee (morgen lekker naar het strand, haha).
Financieel onafhankelijk jawel, wat niet zozeer te danken is aan een hoog loon (full-time zou ik net iets boven modaal zitten), maar aan een bescheiden wensenpatroon en een totaal gebrek aan hang naar 'status'.
Ik kan 't iedereen aanbevelen.
@Vespucci | 25-06-20 | 15:15:
Hè wat jammer nou dat ik die overheid dat niet gun... hee, ik ruik sarcasme!
Als u iemand met feiten en wetenschappelijk onderzoek om de oren wilt slaan. Een degelijke onderbouwing van de loonkloof: https://pubs.aeaweb.org/doi/pdfplus/10.1257/jel.20160995
In een volgend leven word ik Huisvrouw. Lijkt me heerlijk. Lekker een beetje aankutten in huis, overdag naar de sportschool,of lekker shoppen in de stad.Dat huishouden doe ik in 1.5 uurtje per dag met mijn vingers in mijn neus. En dan savonds manlief afzeiken dat i te weinig doet in huis. En o ja ,geen kinderen ,natuurlijk , ik ben niet gek.
Kun je als man nu ook al prima doen, hoor. Gewoon bijpassende keihard werkende carrierevrouw erbij zoeken. Zijn er zat van, die een lief zacht menneke thuis willen hebben zitten.
@BenPakdee | 25-06-20 | 14:06: hoi!
Omdat Jordan hier niet mag ontbreken toch even een linkje. https://www.personneltoday.com/hr/jordan-peterson-gender-pay-gap-exist/
De meeste mensen die zeggen 50 uur per week te werken zijn inefficiënt, of liegen om vooral mee te doen met de waan dat hoe meer uren je werkt, hoe belangrijker je bent voor je bedrijf. Er wordt onvoorstelbaar veel geouwehoerd bij bedrijven en vooral bij gemeentes. Ik heb bij beide gewerkt dus ik weet waar ik het over heb. Het is overigens ook zo dat veel vrouwen een flexbaan hebben, of werken via een uitzendbureau en daardoor niet de leukere werkzaamheden verrichten. Ze krijgen geen vast contract. Zij worden daarbij ook nog eens slecht betaald. Dus geen wonder dat zij bedanken voor een 40-urige werkweek. Als dat je keuze is, prima, maar waarom zou je 40 uur willen werken in een dead-end job voor een minimale beloning? Ik ben overigens echt niet voor 30% excuus-Truusen in de leiding van een bedrijf maar er zou eens objectief gekeken moeten worden waarom het aandeel werkuren van vrouwen in Nederland zo laag is.
Vraag aan boeren en bouwvakkers wat werken is.
Je zegt zelf al dat er nu al teveel wordt geouwehoerd , moeten er nog vrouwen bij komen .....
Zo beginnen de meeste mannen ook, Bevergeil. Enige verschil is dat ze doorbijten tot ze wel een vast contract, en beter betaald krijgen. It's a long way to Tipperary.
Toos heeft wel gelijk over die urenverslinders. Zelfs ondernemers (spreek uit persoonlijke ervaring) die hun bedrijf op de rit hebben, kunnen op een gegeven moment met twee vingers in de neus hun bedrijf prima op gang houden. Ze kunnen zelfs nog op geenstijl gaan zitten reaguren.
De vrouwenparticipatie op de arbeidsmarkt is bijna nergens ter wereld hoger. Alleen hebben die vele vrouwen met een baan, geen zin om zich het schompes te werken, het moet wel gezellig blijven. Iedereen maakt zijn eigen keuzes.
Maar als Baudet het zegt......
Baudet zegt dat vrouwen niet moeten werken, maar baren en kinderen grootbrengen.
SCP concludeert alleen maar dat dit inderdaad in veel gezinnen gebeurt.
Ik wijs u op 1 Korinthiërs 11, vers 7. De vrouw is de heerlijkheid des mans. Duidelijke, gggristelijke taal.
Daar is geen woord aan gelogen, maar als die 10 minuten voorbij zijn kan Klara weer aan de bak, hoor.
Tja geef ze eens ongelijk. Deeltijd werken is veel fijner.
Zal niet lang duren voordat 4 dagen per week de standaard is. En zoveel mogelijk vanuit huis, dus trek daar maar 2 dagen vanaf. De ondergang van het vaderland hoeft helemaal niet vervelend te zijn. We kunnen het onszelf behoorlijk comfortabel maken.
Ik had wat klussen bij mij thuis. Op Hemelvaartsdag stonden ze bij mij te stuken. Tot 2 uur, dat dan weer wel.
Dat niet alleen, je houdt er relatief ook meer netto aan over.
Toeslagensysteem hè. Meer werken = meer bruto inkomen = meer inleveren.
nee dank u.
Een paar jaar geleden gaf ik leiding aan een team waar nogal wat vrouwen inzaten. Op enig moment werd er eentje zwanger. Dat spoorde bljkbaar de rest ook aan om zwanger te worden. Gevolg was dat ze bijna allemaal met zwangerschapsverlof waren en de mannen in het team het moesten opvangen en 2x zo hard moesten werken. Nadat ze allemaal gebaard hadden waren we nog niet klaar want toen gingen de vrouwen eisen stellen want ze hadden het zo zwaar. En als de baby's naar de dokter moesten of een keer niesten kwamen er ziekmeldingen. Het ziekteverzuim steeg naar ongekende hoogte. Wat me opviel is dat de mannen eigenlijk nooit klaagden en gewoon doorgingen. Vrouwen zijn kut.
'Dat spoorde blijkbaar de rest aan om ook zwanger te worden' LOL! De lach van de dag, dank!
Overigens wordt zwangerschapsverlof 100% vergoed, dus er had iemand aangesteld kunnen worden.
Ik vond het zelf ook niet altijd leuk de verminderde productiviteit van zwangeren/moeders op te vangen.
Inmiddels ben ik zelf moeder en is het voor mij ook gedaan. Het is belangrijk een werkbare situatie te behouden, ik mag me echt niet zomaar ziekmelden, het ligt ook aan de werkgever.
@letopuwzaak | 25-06-20 | 12:53: Grappig , ik ben vroeger ook eens ingevallen voor iemand die met zwangerschap verlof ging .
Ik hoefde niet meer weg ....
Ja, en die vrouwen zijn natuurlijk ook allemaal Onbevlekt Ontvangen...
Of zouden ze toch een vent hebben die óók graag kinderen wil en daaraan heeft meegewerkt?
@EefjeWentelteefje | 25-06-20 | 13:25: Dat maakt vrouwen toch niet beter geschikt voor arbeid ?
@EefjeWentelteefje | 25-06-20 | 13:25: Er zaten er inderdaad een paar tussen die BOM waren. Maar u begrijpt niet waar de schoen wringt volgens mij.
Ach, je hebt nou eenmaal mensen die menstrueren, en mensen die instrueren.
De Nederlandse samenleving is er ook helemaal op ingericht: heel veel vrouw-specifieke goedbetaalde pret-deeltijdoverheidsbaantjes en een belastingregime dat een deeltijdbaan in gezinsverband extreem aantrekkelojk maakt.
Parttime werken als je geen gezin hebt is gewoon raar. En als je wel een gezin hebt, heb je thuis al genoeg werk.
Hoe kan je ooit echt goed worden en het niveau van specialist/deskundige bereiken met slechts 28 uur werken per week? Vraag me echt af wat de kwaliteit is van het afgeleverde werk. Heb hier in ieder geval een huis- en tandarts die vrouw zijn; werken nooit meer dan drie dagen in de week en dus moeilijk bereikbaar. Mijn tandarts hiervoor was een Iraniër die van 's ochtends vroeg tot 's avonds werkte - van maandag t/m zaterdag. Maakte dus met gemak een werkweek van 60 tot 70 uur per week. Het verschil in kwaliteit is substantieel.
De overige twee dagen besteedt die vrouwelijke tandarts van u voornamelijk aan haar eigen gebit.
Ik word liever behandeld door een tandarts die 25-30 uur per week werkt, dan door een die 70 uur per week werkt...
@Iknowall | 25-06-20 | 13:04: Echt niet waar , als je iets goed en snel gedaan wil hebben moet dat vragen een vakman die het al druk heeft .
Niks nieuws onder de zon. NEDERLANDSE vrouwen werken in vergelijking met gelijkwaardige landen nauwelijks, op een paar positieve uitzonderingen na. Werken moet vooral leuk en gezellig zijn en voor je gevoel tel je dan ook weer helemaal mee. Want je "werkt" immers ook. Laat je vent maar voor het leeuwendeel van het inkomen zorgen.
Het verschil met bijvoorbeeld Duitsland was 30 jaar geleden al levensgroot en sindsdien is er weinig veranderd.
Daarom zal het nog wel even duren met die vrouwen aan de top. En we horen ze nog steeds niet over gelijkwaardigheid achter de vuilniswagen.
We gaan hier over een week of twee een turbienetje doen, zo eentje van 10 ton. Ik houd me van harte aanbevolen voor vrouwelijke sleutelaars.
werken-moet-leuk-zijn-praatjes, ontplooiing enzo,
werken- most- leuk- zijn-praat, ontplooiing enzo, je weet toch: die paar extra €€ zijn gewoon nodig voor hypotheek, auto op afbetaling, wehkamp-krediet, ... Kunnen komende 10 jaar niet zonder
Alsof alle mannen werken aan de top van het bedrijfsleven...
Raak! Ik heb al te veel uitvreters meegemaakt. Kregen het directeurschap in de handen geduwd zonder zelf iets te hebben opgebouwd.
Precies, genau richtig. 1-2% zit in de top (ook niet permanent) en de rest stelt zich in op een marathon van 40 jaar en 40 u/wk. Zwoegt zich langzaam omhoog en met wat geluk en inzet lukt dat. En van die 98-99% haalt misschien 10-20% een middenkader functie (met al het gezeik wat daar bij hoort)
Er is niks mee om niet actief te willen zijn op de arbeidsmarkt omdat je fulltime huisvrouw wil zijn. Punt is dat het nu noch kip noch ei is. Vrouwen blokkeren zo effectief opleidings- en carrièremogelijkheden voor mannen die hoogstwaarschijnlijk het dubbele in uren zouden werken. Dit betekent dus dat er inefficiëntie en schaarste optreedt en het product dus duurder wordt - begrijp je gelijk ook voor een deel waarom de gezondheidszorg steeds duurder wordt: is niet compleet hieraan te wijten maar wel voor een behoorlijk gedeelte.
@koter | 25-06-20 | 12:38: Het volgen van een opleiding is ook onderdeel van algemene ontwikkeling en zelfontplooiing. Bij een welvarend land past dat mensen zich kunnen ontwikkelen. Alleen bij heel dure opleidingen wordt het iets anders, als iemand bijvoorbeeld heeft gestudeerd voor arts (ook nog eens een lotingsstudie) en dan besluit thuis te gaan zitten vind ik dat wel jammer.
@Dr. Vigilante | 25-06-20 | 15:38:
Ja, daar doelde ik ook op. Had wat duidelijker moeten zijn. 70%+ van de eerstejaars studenten medicijnen is vrouw.
Dat ene meisje op de foto dat haar shirtje naar beneden houdt en de knietjes bij elkaar en toch maar mee lacht met die andere malle meiden.
Haha! Geweldig. Die heeft vanavond wat te vertellen.
Triest eigenlijk. Slechts één op de 30 vrouwen die niet helemáál hysterisch is. Het lijkt de politiek wel.
Het zou kunnen dat ze geen BH draagt...
heeft iemand al gezegd dat 'ie ze zou doen? Allemaal? Of 1tje?
Lijkt me dat veel van deze vrouwen te weinig munt-thee drinken en te veel ijs eten.
Jawel.
Vooral in Nederland (tov de EU / de wereld) werken vrouwen *veel* minder uren dan mannen. Statistiek staat op CBS maar kan ik ff niet vinden. NB Dit is was anders dan *participatie*. Dan tel je al mee als je een paar uur per week werkt.
.
En een (grote) toko runnen vergt nu eenmaal veel (over)werktijd.
Dus zet mn op dames, omhoog met die uren, dan komt het helemaal goed met de posities invullen!
Ach als ik met 28 uur ook een goed inkomen had dan werkte ik 28 uur. Momenteel 36 en dat is meer dan zat... Laten we niet net doen alsof veel werken een statussymbool is, ik werk om te leven en ik leef niet om te werken. Heb een leuke baan hoor, maar ik ben niet zo van het meer, meer, meer met uitzondering van vrije tijd... ik kan nu geregeld op vakantie, uit eten en genieten van het leven, dan ben ik toch idioot als ik 50 uur ga werken.... waarvoor? Hoe word ik daar beter van? Niets dus...
Bij Randstad kun je nog altijd Gastvrouw worden, lol.
Het bureau inclusiviteit heeft daar zeker onder een steen gelegen.
Staat op Nu dus ik kan de link naar dit kwalijks niet plaatsen, dus ik citeer maar even:
"Randstad is naar eigen zeggen klaar om weer op wat grotere schaal personeel te ontvangen. Volgens woordvoerder Corien Niezing is het hoofdkantoor op grondige wijze coronaproof gemaakt. "Vanaf de parkeergarage tot de binnenkomst van het gebouw wijzen stickers een looproute aan en gastvrouwen wijzen je op de desinfecterende handgel."
Ik zou ze allemaal aannemen op die foto en dan achteraf maar kijken wat de blijvertjes zijn.
Die foto.
Opdringende reclame voor gezichtsmaskers.
In haar kern.
Man is orde, gerechtigheid, vierkant, cultuur.
Vrouw is chaos, compassie, rond, wild.
De man/vrouw krachten zijn er twee die zo oud zijn als de tijd zelf. Bomen en planten van honderden miljoenen jaren geleden waren mannelijk of vrouwelijk. Die planten hadden overigens geen sociale constructen waaraan ze moesten conformeren.
Als in onze cultuur(mannelijk) het mannelijke en vrouwelijke totaal word gehomogeniseerd dan stopt onze cultuur met bestaan.
Gelijkheidsdrammen is daarom ook spelen met vuur.
Als er weer moeilijke tijden aanbreken(en die zullen aanbreken) en onze natie is onder aanval dan zijn wij verloren. Je kunt niet een natie stichten of verdedigen als je hoogste waarde luid: 'nou het maakt niet uit wie je bent of wat je gelooft'.
Zie het als een potje voetbal tussen team A en team B.
Stel team A speelt enkel naar Team A.
En Team B speelt naar Team A & B
Rara wie wint?
Of over een andere boeg. De biologische functie van seksuele reproductie is het verspreiden van genen zodat de populatie meer variatie krijgt en dus meer kansen kan benutten of bedreigingen kan doorstaan. Vandaar dat de zwakke aapsoort mens nog op deze planeet rondwandelt. De natuur regelt dit mengproces door wederzijdse aantrekkingskracht vanwege de verschillen tussen de sekses en niet de overeenkomsten. Die verschillen hoeven helemaal niet vanuit een sociaal construct verklaard te worden, die zijn er omdat het hebben van XY of XX chromosoom en hormoonhuishouding andere eigenschappen tot uitdrukking komen.
Op het gevaar af dat ik wat heetgebakerde 'zusters' in mijn nek krijg: als alle vrouwen voltijds gaan werken worden de Nederlandse kindjes helemaal niet meer opgevoed en lopen we als maatschappij straks alleen maar tegen nóg meer problemen aan. Hoewel mijn keuze regelmatig door anderen wordt bevraagd sta ik nog steeds achter mijn keuze om te thuismoederen en mantelzorgen. Voor werkende moeders heb ik het grootste respect, maar het één is niet noodzakelijkerwijs beter dan het ander.
Helemaal mee eens, daarom zijn mijn vrouw en ik ooit ook minder gaan werken. Ik ben 1 dag in de week vrij en mijn vrouw 2 middagen. Ooit begonnen vanwege onze zoon, nu niet meer noodzakelijk maar wel lekker. Die vrije dag in de week offer ik voor geen 1000 Euro per maand op.
Eens, Mickey!
Nou, ik sta hier toch wat inclusiever in hoor.
Mij maakt het niks uit of pa thuisblijft, of moe.
Voor de kinderen maakt het niks uit, als er maar iemand aandacht aan ze besteedt.
Maar veel vrouwen vinden het wel makkelijk wanneer zij zelf thuisblijven, heb ik het idee.
@Papa Jones | 25-06-20 | 12:06:
Ik denk dat het wel uitmaakt wie en wat voor aandacht er aan ze besteed wordt. Maar of dat vader of moeder is is om het even, denk ik ook.
Ik denk te zien (maar dat is een aanname) dat veel kinderen een bepaalde innerlijke rust missen die in mijn ogen verkregen kan worden door tijd spenderen in de rustige thuissituatie.
Naast wat ze allemaal doen aan school, vereniging etc.
De grote fout die gemaakt wordt, is dat de protestkutten zélf hun strategie veranderd hebben van "huisvrouw is óók een beroep" (mee eens) naar "ik ben pas tevreden wanneer ook ík directeur ben". Toen spraken ze ineens niet meer voor velen, maar alleen maar voor zichzelf en hun portomonnee. Heeft meer met narcisme dan met feminisme te maken.
@letopuwzaak | 25-06-20 | 12:11:
Ja, ik ben het helemaal met je eens.
Alleen thuis zijn is niet voldoende, er moet ook structuur zijn en rust. Dit vereist ook bepaalde discipline. Er zijn veel gezinnen waar dit toch wel een probleem is.
Allemaal leuk en aardig, dat thuismoederen en mantelzorgen, maar o wee als je relatie op de klippen loopt, en dan overkomt uiteindelijk toch zo'n 40% van alle stellen. Dan wordt het toch stevig Houtje Bijten in de bijstand, zeker als je 'wat ouder' bent (lees; de 45 gepasseerd).
Toch iets om bij stil te staan.
@Papa Jones | 25-06-20 | 12:06:
Neem maar oprecht van mij aan dat 'makkelijk' niet altijd van toepassing is. Althans, ik wacht er nog steeds op. ;-)
@EefjeWentelteefje | 25-06-20 | 13:29:
Daar is inderdaad een minpuntje van deze strategie, Eefje.
Johan snapt de intentie van deze foto niet (heb ik uit betrouwbare bronnen)..!
Voor een 90% onzinbaan vind ik 24 uur per week ruim voldoende, man of vrouw.
Ik wil een manager die voltijds werkt. Waar moeten wij anders alle shit heensturen?
+1
@Papa Jones | 25-06-20 | 11:52: Zal van de sector afhangen. Ik ben managers gewend die shit terugkaatsen of door delegeren en hoofdzakelijk bezig zijn met overleggen, vergaderen, terugkoppelen, kortsluiten, visies, kernwaarden, stuurgroep, werkgroep, etc etc Maw: niets wat materialiseert.
Die foto hierboven kan echt niet meer. We moeten meer rekening houden met de moslim . Bovendien zie ik geen enkele zwarte meid... dus discriminatie !
Touché! Wel een Aziatische mevrouw overigens.
En dat er geeneens een man tussen staat, dat vind jij natuurlijk geen enkel probleem.
@ZeeBrabo | 25-06-20 | 11:37: O sorry... ik keek niet echt naar de gezichten.....
@DenBeert | 25-06-20 | 11:38: Nope....
En allemaal vrouwen. Waar zijn de blanke mannen in dit plaatje? De volgende keer dat ik een halfnaakte blanke vrouw zie trap ik haar vol in het gezicht!
@Koning BongoBongo | 25-06-20 | 11:38: Das Gesicht interessiert dich nicht.
Ofwel deeltijd-werk verbieden, of vrouwen verbieden.
Probleem opgelost.
Hoe simpel kan het zijn.
Heb alleen weinig zin om homo te worden, dus wel degelijk een probleem
Zo hé, dit snoert de hele discussie flink de mond. Vrouwen willen gewoon sex, allemaal!
Eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee: Je sexleven organiseren met twee (of nog meer) deeltijdvrouwen.
@DenBeert | 25-06-20 | 11:36:
In suriname buitenvrouwen genoemd... helaas mag je de cultuur niet toe-eigenen....
SCP-onderzoek (als ik het goed gelezen heb):
- Vrouwen: deeltijd, 24 per week
- Mannen, die topfuncties hebben: voltijds, 40 uur + 10 uur overwerk per week.
Wie leren het bedrijf en haar omgeving/stakeholders (klanten, leveranciers, werknemers) beter kennen, en daarmee beter voor topfuncties in management en directies: mannen of vrouwen???
Kan haast geen toeval zijn dat de knapste op de foto ook de enige is die zich normaal gedraagt.
Leg dat eens uit.
Die helemaal links op de foto is zoekende.
Op de achterste rij, derde van rechts heeft de mooiste
Nederlandse vrouwen zijn oververtegenwoordigd in topposities. Dit heb ik vaker proberen duidelijk te maken als je heel eenvoudig kijkt naar gemiddelde leeftijd topposities, arbeidsparticipatie man/vrouw op die leeftijd en verhouding man:vrouw fulltime.
Juist.
En al helemaal bij de overheid.
Ze heeft helemaal gelijk en het is ook al heel lang bekend dat de meeste vrouwen weinig ambitie hebben. Waardoor de spoeling natuurlijk veel dunner wordt. Maar in een land waar een slachtoffer van discriminatie zo'n beetje verheven wordt tot heilige, is het natuurlijk veel fijner om de oorzaak van het mislopen van topfuncties bij discriminatie van sexe of kleur te zoeken. Aandacht verzekerd en zo blijf je zelf teminste buiten schot.
Nou nee, ik denk dat het anders ligt, ook hier is een klein groepje roeptoeters die zich gediscrimineerd voelt en trekken het over de hele linie. De meeste vrouwen en mannen kiezen bewust voor een parttime baan en zitten ook niet allemaal op een topfucntie te wachten. Zou bij mijn organisatie ook geen manager willen zijn, je mag niks en moet alles.
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik op hetzelfde moment ben gestart als een dame, allebei net afgestudeerd dus bijna identieke kansen. Ze startte met iets meer salaris. So far so good want takenpakket was ook iets anders. Alleen de opmerking ‘over een jaar of drie zie ik mijzelf wel minder werken’. Ik begrijp haar, want dat wil ik ook. Je werkt om te leven. Alleen wel accepteren dat mensen die meer investeren in hun baan op termijn wel de promoties pakken he. Ik hou van de keuzevrijheid, maar niet marxistisch miepen als je uiteindelijk financiël achterloopt. Momemteel werk ik 36u/week. Dat is prima.
28 uur is wel een relaxte werkweek. Ik geef de vrouwen groot gelijk. Dan maar 2 vrouwen dezelfde topfunctie = 56 uur en 1 zo'n vrouw heeft meer salaris met 28 uur dan janmodaal met 40 uur. Slim toch.
Zeker.
Hallo NOS/NPO: waar blijft jullie berichtgeving over dit belangrijke jarenlange SCP-onderzoek?
11.05: Veel media hebben al over dit onderzoek bericht, het extreemlinkse Groenlinks/PvdA/D66 NOS/NPO nog niet. Het extreemlinkse RTL ook nog niet.
Past blijkbaar niet in dagelijkse portie linkse indoctrinatie vd samenleving.
We blijven afwachten op hun berichtgeving naar dit belangrijke SCP-onderzoek.
Parool had het gisteravond al.
Drie keer raden wat het geslacht is van de persoon die de staatsomroep aanstuurt nl.wikipedia.org/wiki/Shula_Rijxman.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 11:08: oh vreemd, de Jakarta post nog niet.
@dathoujetoch | 25-06-20 | 11:21: Linkse Nederlandse media gaat het hier over.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 11:30: lezen ze die in uw kringetjes dan?
De NOS verbeidt haar tijd liever aan productie van het goede nieuws.
Het nadeel is waar vrouwen werken ,als ze op werk komen het moeten ze naar het toilet verder op maken haartjes goed leggen en veel kletsen en na een half uur gaan ze maar eens naar hun werk plek
Mannen roken meer. Scheelt ook tijd.
U het oefenen voor ,bent met ,een literatuurprijs schrijven wel
@Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 11:08: mannen reaguren ook meer in de baas Zijn tijd.
@dathoujetoch | 25-06-20 | 11:22: Zou het?
60 procent van de jonge vrouwen tussen de 20 en 25 begint hun carrière al met deeltijd werken. Is geen enkele rechtvaardiging voor. Ik hoorde laatst een meid zeggen dat ze geen fulltime baan wil want haar vriend werkt al 5 dagen per week. Nederlandse dames bungelen ver onderaan in arbeidsparticipatie. En dan het kind op de opvang want ze gaat lekker leuke dingen doen vandaag. Heren, als jullie eens een dagje later naar kantoor rijden, zo rond een uur of tien, zien jullie op straat slechts bejaarden en lekkere meiden die samen met de buurvrouw stoer aan het joggen is, beide in een kek pakje met zwiepende paardenstaart. Goh, denk ik dan, moeten de dames niet aan het werk?
Nee waarom moeten die dames aan het werk? Het gaat er toch om dat je als gezin de touwtjes aan elkaar kunt knopen? En als dat prima lukt is er geen ènkele reden om het anders te doen. We moeten nodig helemaal àf van die slavendrijverij! Laat de mensen zèlf hun keuze maken!!
Waarom zou het gerechtvaardigd moeten worden. Dat is een persoonlijke vrijheid van mensen om die keuze te maken. Zolang iemand niet met uitkering ondersteund hoeft te worden, mag diegene van mij zelfs thuiszitten als ze dat willen.
Zolang je in je deeltijdbaan genoeg verdient om je eigen broek op te kunnen houden is daar toch helemaal niks mis mee?
Verstandig volk die vrouwen. Welke malloot heeft nu zin in 50 uur werken per week. Ik (man) werk al jaren part time en vul mijn vrije tijd in met leuke dingen. Af en toe een appje naar collega's op kantoor terwijl ik met mijn dikke reet ergens op het strand lig.
Ik snap die vrouwen wel.
Een paar jaar 50 uur werken kan heel lekker zijn.
Die vrouwen hebben er zéér terecht geen zin in om slaaf van het werk te zijn en gelijk hebben ze. Als je goed kunt rondkomen en een buffertje voor slechtere tijden hebt, is er geen enkele reden om meer uren te maken. Behalve natuurlijk voor de ellebogenbrigade en de workaholics. Elk uur dat je leeft komt nóóit meer terug dus geniet zoveel mogelijk van je privé leven. Wees geen slaaf. De zucht naar geld is de bron van àlle kwaad. Wees tevreden met wat je hebt. De apostel Paulus verwoordde het 2000 jaar geleden als volgt: 'krijgsknechten, wees tevreden met uw soldij'. Amen.
@Lupuslupus | 25-06-20 | 11:30:
Hele wijze wooorden!
uiteindelijk is ook dit weer een verschijnsel dat te maken heeft met de drang naar een simplistisch ideaalbeeld. Net als met de racisme"discussie" zou je hier kunnen stellen dat er zeer veel variabelen zijn, die er in combinatie tot lijden dat we minder vrouwelijke CEO's hebben. En ja, er zal vast wel hier en daar gediscrimineerd worden, dus dat is er één van. Één van de factoren. ÉÉN. Van de vele. Dat je dit nu neemt als énige reden om het vervolgens met quota tegen te gaan, betekent automatisch dat je zélf discrimineert bij alle gevallen waar discriminatie dus níet de (hoofd)reden was.
Vooropgesteld dat ik heel slecht tegen zeurende vrouwen kan! (als vrouw zijnde). Maar, als je 30 uur per week werkt als vrouw, sta je gewoon vier ochtenden op om naar je werk te gaan, toch? Waar je vervolgens de hele dag verblijft tot de klok weer zegt dat je mag gaan.
Ik zie niet in waar je dan tijd hebt om 4x naar yogales te gaan als je daarnaast het grootste deel van het huishouden en zorg voor de kinderen op je neemt.
Het is gewoon een taart waarvan je de taartpuntjes met je partner verdeelt.
En als je allebei 40+ uur wil werken, dan moet je dingen gaan uitbesteden, omdat er nou eenmaal maar zoveel uur in een dag zitten. Dus het is of zelf doen en iets minder werken, of uitbesteden.
Het lijkt me logisch dat je de top niet bereikt met 'deeltijd' werken (daar moet dus ook niet over gezeurd worden, dan moet je de taart anders verdelen) maar dat afgeven op vrouwen die drie of vier dagen werken vind ik onterecht.
Het afgeven op de vrouwen die 3 of 4 dagen werken wordt in de hand gewerkt door de positieve discriminatie die ons door de strot wordt geduwd. En het zijn meestal vrouwen die hier voor strijden, dus ja... je hebt gelijk maar het heeft een oorzaak.
De kern van het verhaal is dat je de andere taken met je partner moet verdelen, zodat het niet OF werken OF het huishouden / de kinderen wordt. Je man kan dat ook doen, dus als je de zaken verdeelt kan je beide 32 of 28 uur werken en dan gaat dat prima. Maar een topfunctie zit er dan niet in want er zijn altijd bij die wel 40+ uur werken.
Dat bedoel ik ook, dat is dan de consequentie.
En er zijn natuurlijk wel vrouwen die én niet werken én hun kinderen behoorlijk wat uren naar de opvang brengen. Ik denk dat dat een kleine groep is.
In linkse kringen valt dat toch wel mee? Ik bedoel, de hoofdredacteur van de Jeaup is een vrouw.
Teilzeit Arbeit macht Frau
Mijn feministische kant vind t heerlijk om maar 32 uurtjes te werken.
Gelukkig hebben we Fleur Agema nog.
Komt ook niet verder dan Kamerlid.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 10:39: zeurend met verongelijkte trekjes. De rechtse Femke.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 10:39:
Dat is de prijs die je betaald als je een sterke vrouw bent die bij de PVV zit.
Hoor je niet bij het kartel van ratelende vrouwen in de 2de kamer.
@Ridde Rogter | 25-06-20 | 10:45:
Komt omdat jij waarschijnlijk Fleur niet volgt in de debatten.
Bevlogen vrouw met een hart voor de gezondheidszorg.
@komtdatschot | 25-06-20 | 10:51: Ach het zijn altijd de anti-pvv-groupies. Gewoon niet op reageren Lena.
@Lupuslupus | 25-06-20 | 11:04: Mevrouw Lupus, we mogen toch wel een beetje kritisch zijn?
@Lupuslupus | 25-06-20 | 11:04:
Weet ik ook wel,maar daarom is het ook zo leuk om de heren eens onder hun neus te wrijven dat Fleur wel wat van een ander kaliber is dan die kakelende kippen in de 2de kamer.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 10:39: Duthler. Wilma Verver. Albayrak. Karin Straus. Anita Dikken. Allemaal VVd-pareltjes en ook nooit verder gekomen dan Kamerlid.
@dathoujetoch | 25-06-20 | 11:11: Dus dat zijn dan ook geen voorbeelden van carrière tijgers.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 11:16: voobeelden van corrupte en mislukte carriere meisjes, meisje van Miltenburg vergeten. Beste Kamervoorzitter ooit.
@dathoujetoch | 25-06-20 | 11:20: Er zitten een paar tussen die een smetje op hun cv hebben, ben ik helemaal met je eens.
Maar Halsema, Ollongren en Kaag geven nog wel zo het goede voorbeeld dat vrouwen aan de top wel degelijk een succesverhaal kunnen zijn! Oh, wacht...
lol.
Dan hebben we het niet over de zwaar ervaren dames welke de fancy hebben aangevoerd de afgelopen jaren. Schami bami.
Er zijn mensen die menstrueren die er voor werken en er zijn er die ergens geparachuteerd worden. Dat maakt een groot verschil in kwaliteit, arbeids ethos en het omgaan met mensen en ondergeschikten.
Kijk voor de gein eens naar het uitgavenpatroon op bv Europa, defensie ,SJW onderwerpen,vluchtelingen. Daar heb je geen W.O 3 voor nodig om een land te verwoesten dat gaat vanzelf.
Vrouwen moeten vrouw blijven. Paar wijntjes drinken overdag om beetje geil te worden. Zodat als de man thuis komt, zij geen zorgen heeft en er lekker wordt gerampestampt. Kijk nou eens naar de gevolgen van fulltime werken i.c.m. ambitie voor vrouwen. Als voorbeeld neem ik Neelie Smit Kroes. Is er nog een man die haar wil/kan/durft te beminnen? En nog belangrijker: gaat zij dat op dezelfde wijze beantwoorden?
Neelie is inmiddels 78. Dus toch al een beetje op leeftijd.
Krat bier doet wonderen,vooraf wel te verstaan.
@dirkdoorsnee | 25-06-20 | 10:47: Bavaria?
@Kuifje-naar-Brussel | 25-06-20 | 11:03: LOL 12 flesjes
De enige die Neelie SmitPeperKroes aankon was Paarlberg www.rd.nl/boeken/vernietigende-biogra...
Dat zijn geen NL vrouwen. Allemaal kort en dikkig. In NL zijn ze langer (helaas de laatste decennia ook vaak dikkig).
Het zijn Amerikaanse studenten. De fotograaf is een person of color die zojuist heeft geroepen "And now! I want all of you white privileged bitches to flash in support of Black Lives Matter!" Three, two one, NOW! En deze foto is van de I-phone van het vriendje van die blonde die haar shirt aanhoudt.
Mooi hoe die ene preutse deerne zich niet laat meevoeren in de groepsdruk. Wel jammer, wat laat nou net zij de lekkerste zijn.
Ze is de lekkerste omdát ze niet mee doet met de groepsdruk.
Waarom laat die ene blonde haar tieten niet zien?
Omdat ze de enige is die hersenen heeft.
Tietloos!
@Gladiator Fap | 25-06-20 | 10:32: Precies. Ons land gaat kapot aan uiterlijk vertoon en door wie komt dat? Door de hersenlozen die alles afmeten naar 'lust', dat ding tussen hun benen.
Omdat ze het vriendinnetje is van degene die deze foto met zijn I-phone maakt.
De enige die niet dwaas de kudde volgt en dus ook de enige die de moeite waard zou kunnen zijn.
ze had geen bh aan
Het is dan ook een heel Hollands probleem. In elk ander Europees land werken vrouwen meer en langer, ook meer in technische beroepen. Vrouwen in Nederland zijn over het algemeen straal verwend met hun positie. Een baan moet wel "leuk" blijven en de dames willen graag "in balans" zijn. Vertaal: Een lekker makkelijk baantje en genoeg tijd voor lanterfanterij.
In Amerika net zo. Eigenlijk in alle westerse landen. Alleen in 3e wereld landen en het MOEland moeten vrouwen meer werken, uit pure noodzaak.
Nederland heeft heel lang een duidelijke rolverdeling gehad. De man werkt veel en verdient de kost. Mannen vinden carriere belangrijker dan vrouwen en zijn gemiddeld wat rationeler en daarom meer geschikt voor leidinggevende functies. De vrouw is van nature meer geschikt als verzorger. In het onderwijs, zorg zie je veel vrouwen, daar zijn ze gemiddeld beter in. Daarnaast ligt de prioriteit van de vrouw vaker bij een goede balans werk-gezin. Ook niet per se minder belangrijk dan betaald werk. Deze rolverdeling werkt voor de meeste gezinnen goed, omdat iedereen doet waar die goed in is en belangrijk vindt. Het gevolg is meer mannen aan de top, logisch. Niks mis mee, werkt prima, maar er wordt een probleem van gemaakt
@Fijn_dat_je_er_bent | 25-06-20 | 10:46:
We zien de dames zich nooit opwinden over het tekort aan vrouwen achter de vuilniswagen bijvoorbeeld. Het zijn altijd die topfuncties waar het om gaat. Ook zo'n selectief dingetje.
Super toch? Zo achterhaald dat je maar 40+ uur per week moet werken. Ik had de kop graag anders gezien: mannen werken nog steeds veel te veel.
@Beste_Landgenoten | 25-06-20 | 10:51: Hahaha
Laat ik die oude uitspraak van mijn ouders maar eens van stal halen, 'dus omdat anderen van de brug springen doe jij dat ook?"
Waarom zouden we het net zo moeten doen als de andere landen. Wat is dan het Hollandse probleem daadwerkelijk? Geen gezeik, als mensen op deze manier hun broek kunnen ophouden, dan vind ik het prima. Je moet niet meer werken dan nodig is.... als je veel geld verdienen belangrijk vindt, dan werk je veel uren. Vind je vrije tijd belangrijker, dan werk je minder uren.... vrijheid mensen, vrijheid..... we verliezen het steeds meer en op alle fronten.
Misschien hebben ze in 'elk ander Europees land' niet zo'n ziek belasting/toeslagen-systeem, waarbij meer en langer werken wordt afgestraft met hogere tarieven, minder heffingskorting, en indien van toepassing, einde toeslagen.
Het is maar een idee.
Tja. Weet wat het is.
Tegen een vrouw kun je niet zeggen: [Lekker gewerkt, pik!]
En dat is het hele verhaal.
En ODOL verhalen, weten ze ook niet wat ze mee moeten.
Hoorde ik.
'Biologisch-fact-free' gingen ze er vol in om gelijkwaardig te vervangen door gelijk.
.
En dat blijkt gek genoeg . . . ehe . . . .logischerwijs niet te werken
Ik neem enkel maar vrouwen serieus die staande kunnen plassen.
Dat zijn pas bikkels.
Elke vrouw kan staande plassen, geen kunst aan.
Het kost wel wat oefening om tijdens dit proces je voeten droog te houden.
@lirft | 25-06-20 | 10:37: En mannen zitten er helemaal niet mee dat die vrouwenbenen dan klets en kletsnat worden.
@lirft | 25-06-20 | 10:37:
woehahaha
Ik geef die parttime vrouwen groot gelijk. Zij weten wat belangrijk is in hun leven . Van overambitieuze kenauen word ik ook niet vrolijk
Vrouwtjes eisen wel de top baantjes en salaris voor hun deeltijd arbeit, dat is het probleem.
@Graaf_van_Hogendorp | 25-06-20 | 10:30:
Een klein groepje, de overgrote meerderheid vindt het prima, die hoeft geen topfunctiew en heeft ook geen zin om 40 uur te werken. Voor veel mannen begint dat ook steeds meer te komen.
Wat een fantastisch onderzoek weer van het Sociaal Cultureel Planbureau. Geen woord over kwalitatieve, intrinsieke voorwaarden als ambitie, bestuurlijke vaardigheden (waar ik overigens zelf vrouwen hoger inschat dan mannen in het algemeen), doorgroeimogelijkheden van de bestaande functie, opleiding, kortom, alles waar je normaliter carrière mee maakt.
Maar nee hoor, het is dus blijkbaar een kwantitatief probleem: die wijfies zijn niet vlijtig genoeg. Johannes Calvijn zal trots zijn op ons Sociaal Cultureel Planbureau. En de pers het maar klakkeloos overpennen, in plaats van het neerbuigende waardeoordeel dat in dit zoveelste flutrapportje zit besloten, te herkennen voor wat het is.
Hoe rijmt u een "intrinsieke voorwaarde als ambitie" met een beperkt aantal vlieguren draaien? Ik wil ook graag de Nobelprijs, maar de uurtjes die ik minder zou draaien vertalen zich dan toch echt naar een kortere publicatielijst of drie maanden na de concurrentie pas publiceren (en daarmee repliceren in plaats van een primeur pakken).
Goed verwoord. En waarom zou je proberen dit onderwerp te generaliseren? Zoveel mensen, zoveel meningen…
Vrouwen willen heus wel carrière maken maar als ze trouwen en er komen kinderen (onze toekomst!) dan kun je ze (gedeeltelijk) uitbesteden aan de opvang of ze zelf grootbrengen. Dan zal er een van de ouders meer thuis of volledig thuis moeten blijven. Maar dat is zeker niet alles... Mannen verdienen over het algemeen meer en dan is het logisch dat de vrouw geen carrièrestappen meer onderneemt. Zeker met een gezin, kies je voor het hoogste inkomen. Dat je bij een part-time baan nog slechts moeilijk hogerop kunt klimmen is 100% logisch natuurlijk. Het is een keuze en elke keuze heeft consequenties. Verder is het inderdaad nonsens dat vrouwen het als manager minder goed zouden doen dan mannen, net als dat ze BLM meer zouden steunen of meer op linkse partijen stemmen. Daar kan een procentje verschil in zitten maar vrouwen leven gemiddeld drie jaar langer en ook dat vind je terug in statistieken.
@Wetenschopper | 25-06-20 | 10:30: Bijna goed: dat er van hogerhand is bepaald dat er meer vrouwen naar de top moeten, is wat anders dan dat die behoefte bij voldoende (gekwalificeerde) vrouwen leeft.
Met andere woorden: klopt die casus van het glazen plafond eigenlijk wel? Hypothese is me in dit specifieke geval te veel eer.
En zonder al te persoonlijk te willen worden, maar die Nobelprijs is de uwe als u maar hard genoeg werkt? Johannes Calvijn 's dag kan nu waarschijnlijk helemaal niet meer stuk.
@Hetkanverkeren | 25-06-20 | 10:58: Dit verklaart een hoop. Als u met mijn hyperbolen voorbeeld van de Nobelprijs *ambitie* (een streven, geen garantie) verwart met *garantie op succes bij voldoende wensdenken*, dan begrijp ik ook dat u aan het vertalen van ambitie naar daadwerkelijk succes geen harde voorwaarden stelt in de vorm van geleverde inspanningen
@Wetenschopper | 25-06-20 | 11:11: *hyperbolisch, f*** de autocorrect
SCP klinkt verrekkes marxistisch en dat is het naar alle waarschijnlijkheid ook.
Weet je wie ook vond dat vrouwen in deeltijd moesten werken?
Kees van der Staaij?
Tjerry Bedet.
Caligula?
Captain James T. Kirk ?
Wilfred Genee?
Regilio Tuur?
rationeel stemmen kunnen ze ook al niet
Het is dus eigenlijk net zo'n gehypte opinie verpakt als probleem wat er niet eens was in dit land net zoals het uit de VS overgewaaide blm hysterie.
Daarvoor had je in de middeleeuwen brandstapels.
@dirkdoorsnee | 25-06-20 | 10:23:
Middeleeuwen? Man, het is 2020 vandaag de dag. Blijf nou eens niet altijd in het verre verleden hangen.
@_Zweevers_ | 25-06-20 | 10:24:
Je moest ze eens de kost geven hoeveel miljarden homo sapiens nog in de middeleeuwen zijn blijven hangen...
@_Zweevers_ | 25-06-20 | 10:24: het heden is altijd verleden.
@Graaf_van_Hogendorp | 25-06-20 | 10:29:
zolang ze een mobieltje hebben is er toch sprake van significante evolutie?
Ik heb wel eens een berekening voor bij zien komen dat als je corrigeert voor deeltijd vrouwen oververtegenwoordigd zijn in topfuncties. Hetzelfde geldt voor voor raden van bestuur. Dit linkse kabinet wil een quotum. Maar niemand kijkt naar wie er 40 jaar geleden in de collegezalen zaten en altijd >60 uur/week hebben gewerkt...
Inderdaad, HR-teams in alle grote bedrijven glijden van hun stoel als een enigszins capabele vrouw of allochtoon komt solliciteren. Die Divibokaal bestaat echt niet alleen bij de NOS, dus de 'minderheden' hebben het al een stuk makkelijker.
Beetje hetzelfde verhaal als bij het tennis.... zeiken dat ze hetzelfde prijzengeld willen krijgen, en het dan ook krijgen, terwijl ze gemiddeld 50% (oid) minder tennis bieden voor dat geld (best of 3/ best of 5). Hypocriet gelul, zoals gewoonlijk dus.
Om nog maar te zwijgen van aantrekkelijke vrouwen die klagen dat ze altijd maar voor bepaalde dingen zoals bedrijfsfotos of filmpjes gevraagd worden omdat ze knap zijn. Boe-fucking-hoe. Ik ken genoeg hypercompetente mannen die zo lelijk zijn dat thuiswerken voor hun het beste is. Maar wie krijgt de baan? Het lekkere blondje met haar strakke shirtje. Kan ze wat? Zeker. Is ze het meest competent? Echt niet. Maar ja, seksisme werkt ook in je voordeel, tantes.
en zo leg dat. Is ook mijn ervaring. Vrouwen zijn misschien in de basis niet minder ambitieus, even getalenteerd en vaak nog slimmer zelfs. Alle vrouwen met opleiding die ik ken hebben nooit moeite (gehad) om aan een leuke en goed betaalde baan te komen. Maar dan, de succesvolle mannen die leiding gaan geven hebben vaak nog iets anders: bereid zij tot hoge risico's, bereid zijn alles opzij te zetten plus een beetje medogenloos, want: voor jou tien anderen.
Dat begrijpen vrouwen vaak ook niet: ze zien alleen dat die topman geen vrouw is, maar zien niet dat 99% van de overige mannen ook die eigenschappen niet bezit/ de top niet haalt. Maargoed, ik dacht dat alles wel bekend was., zie ook Jordan Peterson en James Damore hierover.
"Vrouwen beginnen vaak in deeltijd en dat verandert nauwelijks gedurende hun loopbaan"
Waarom dan? Dit kun je niet op je baarmoeder afschuiven als net afgestudeerde twintiger. Dát zou je nou eens verder moeten onderzoeken Janneke
Volgende SCP onderzoek: vrouwen hebben bovengemiddeld vaak last van een burn-out (wat dat ook zijn mag).
Ander onderzoek: vrouwen hebben last van baarmoeder...
Een ding hadden ze goed voor elkaar in de toenmalige DDR dat was de KINDEROPVANG vraag maar aan frau Merkel
Niet alleen DDR geheel oost Europa,is nu zelfs nog zo.
Vanaf peuterschool word er goed gezorgd voor de kinderen,zelf warm eten in de middag.
Voor ouders die het niet kunnen betalen MOET de staat dit doen.
Precies, dit soort maatregelen helpt de emancipatie echt vooruit. Maar in calvinistisch Nederland is dit veel te effectief en simpel, en tuigen we een godsonmogelijk toeslagencircus op. Anders wordt het CDA en de CU boos.
@Roger-Rabbit | 25-06-20 | 10:39:
Ik juich het idee toe, maar niet de motivering. Iemand anders gaat niet bepalen wat goed voor mijn kind is. Je moet vrijheid hebben om te zeggen dat je dat niet wil en dat je zelf de opvoeding van je kind wilt doen. Mits je geen uitkering trekt, Je mag kiezen voor de opevoeding van je kind, maar dan moet je als gezin wel jezelf kunnen bedruipen.
Ik voel hem aankomen....... MLM......... Menstruation Lives Matter...... ben benieuwd naar de politie instructies in deze.
Heeft Driekus Vierkant zich al uitgelaten over deze kwestie? #luievrouwen
Die werkt alleen op ma en di van 09.00-14.00 uur en vr van 12.00-17.00 uur. Driekus is dus een vrouw.
@Dubbelepunthoofd | 25-06-20 | 10:21: Scherp! Dus S. vd Z. is eigenlijk een vrouw. Of in wording? Dus zit de NPO nu zomaar een dappere transvrouw aan de digitale schandpaal te nagelen? dEfUnD tHe NpO!!1!
Overigens gaat het om menustruerende personen, of de inclusieve versie waarvoor de urinoirs vandaag de dag zijn ingericht.
De enige interessante is die mooie vooraan die niet meedoet met de kudde
Exactly my thoughts
Ik zou, denk ik, gaan voor dat blondje vooraan dat haar t-shirt niet omhoog trekt. Als werkgever.
Haha tegelijk
Als werkgever, beter niet aannemen: achteraan derde van rechts.
@Cepalislam500mg | 25-06-20 | 10:21:
Voor aan de balie misschien?
Als ik een mail krijg van ongeacht welke functie een vrouw ook bekleed, steevast staat in de footer op welke dagen en tijdstippen zij aanwezig is. Ik weet niet wat ik met deze info moet (je kunt je mail beantwoorden wanneer jij dat wilt), maar kennelijk is dat een vrouwendingetje. Ik lees dit zelden bij mannen.
haha dit is echt zo ja. "ik werk niet op maandag en vrijdag. woensdag van 10-15"
Pure logica.
Als je deeltijd werkt, kun je nooit de top berijken in wat voor bedrijf dan ook.
Je kunt namelijk niet 20 uurtjes leiding geven.
Heeft wel een tijdje geduurd voordat de carrière dames dat door hadden.
Idd, laat staan de top bereiken.
Een klein subgroepje vergelijken met het gemiddelde van een andere grote groep.
Auteur mag terug naar school...
"Vrouwen werken gemiddeld 28 uur per week, terwijl aan de top van het bedrijfsleven een werkweek van 50 uur de norm is."
Wel goed dat we nu overal quota voor willen. Want het is natuurlijk volstrekt oneerlijk dat er 50% vrouwen in Nederland leven terwijl er niet één vrouw CEO van Shell is...
Ook goed dat ons vrouwelijke smaldeel in de regering geen moment onbenut laat om nog eens te benadrukken dat het allemaal de schuld is van boze witte mannen dat er geen vrouwelijke premier is.
Lekker gewerkt, damesch!
Ik vind het ook oneerlijk dat ik niet bij Ajax mag voetballen, terwijl ik wel 1,5 uur per week train. En zij krijgen miljoenen betaald en mogen elke dag voetballen en ik krijg helemaal niets! Ik moet zelfs betalen.
Shell is vandaag de dag brits, Shell NL heeft een vrouw als baas.
Ik ben zeer sterk voor een vrouwelijke premier. Maar alleen als ze kneiter en kneiter rechts is. Zeg ik als boze witte man dus.
@Cepalislam500mg | 25-06-20 | 10:24:
Fleurtje?
@Cepalislam500mg | 25-06-20 | 10:24: Eva?
Da’s mooi en al jaren de oorzaak van het zogenaamde glazen plafond. Omdat je er dwars doorheen kunt kijken en er feitelijk geen barrière is, hebben de feministen aangenomen dat het van glas is. Dagelijks bewijzen talloze personen die menstrueren en wel een normale werkweek hanteren dat “de sky de limit” is. Is die mythe van het glazen plafond ook weer “gedebunked”. Nu nog de CO2/NOx en racisme mythes. We komen er wel. Ooit.
En als er wel een vrouw opstaat dan weten ze in bepaalde kringen dat op een achterbakse manier te elimineren.
Mona van het CDA werd zoals het leek een serieuze tegenstander voor Hugo dus zet de partij een limbo in om Mona op die manier te elimineren.
Zucht... die foto... Geef mij maar een leuk avondje met die ene die niet meedoet met deze ludieke actie. Tenminste ééntje die niet haar tieten moet laten zien om een punt te maken, om vervolgens te klagen dat ze niks bereikt omdat de samenleving te seksistisch is.
Enorme cringe factoor ook.
Dat is ook mijn ervaring. Als er ergens een topvrouw te krijgen is voor een managementfunctie dan gaan alle deuren wagenwijd voor haar open. Want bedrijven willen wel, en de vrouwen die op topposities zitten doen het doorgaans heel goed en worden door hun organisatie vaak op handen gedragen. Maar ja, als het aanbod van vrouwen achterblijft dan schiet het niet op.
Het spijt me. Die ervaring heb ik niet. Ja, ze worden op handen gedragen. Maar het niveau is vaak niet erg hoog en dan druk ik me zacht uit. Wel veel inzet en vaak meedogenloos.
Dat is makkelijk wie je op sollicitatie moet uitnodigen. Degene die zich niet in het groepsproces laat meeslepen.
Zelfs uit onverdachte hoek wordt dezelfde kritiek gegeven door vrouwen aan de top over deze deeltijdvrouwen.
Zij zeggen zelf dat als je de top wilt bereiken je bereid moet zijn om niet 40 uur per week te werken maar tot wel 70 uur. En dan is het nog maar de vraag óf je die geambieerde top bereikt.
Zelfs een Ebru Umar, maar ook een Olcay Gülsen, veegde jaren geleden al de vloer aan met de instelling van deze deeltijdvrouwen.
Er is zelfs een enquete geweest onder studentes waaruit naar voren is gekomen dat het merendeel van hen aangeeft deeltijd te willen werken na hun studie.
Dus het heeft niets te maken met de klassieke rolverdeling, kinderen groot brengen etc.
Ze hechten nogal waarde aan 'een stukje quality time'.
Deeltijd werken kan natuurlijk wel eens wens zijn ivm de klassieke rol verdeling. Echter merk ik in praktijk dat heel veel vrouwen zelf ook achter deze rolverdeling staan, is het dan daadwerkelijk zo'n punt?
Als er naar verhouding minder vrouwen aan de eisen voldoen voor een top baan is het logisch dat het niet 50/50 verdeeld is. Selectie moet plaats vinden op basis van competenties en requirements voor de rol. Voor top rollen is dit vaak dus ook 40+ uur per week.
Ondertussen wil in 020 wethouder Touria Meliani (Personeel en Organisatie) dat 30 procent gemeentelijke managers van niet-westerse afkomst moet zijn.
www.at5.nl/artikelen/202865/wethouder...
belachelijk dit deugen, tegenwoordig zijn we echt doorgeslagen in hokjes denken. Man vrouw, etniciteit, het wordt een soort van rassenleer.
skills not included.
Ik wil best ruilen, ga ik lekker part time werken en dan schop ik die zeekoe van me lekker 50 uur per week de deur uit.
Past ze nog wel door de deur?
@Mark_D_NL | 25-06-20 | 10:07: Eerst aquarium laten leeglopen.
Goed dan ben je een ongehuwde vrouw van middelbare leeftijd geen kinderen werkt 50+ uur een cv langer dan het strafblad van een 'jongere' dan is het best kut dat die lul met een lul wel voorgedragen wordt voor een vette move.
Wat moet zo'n vrouw nog meer doen?
Net zo goed of beter zijn?
trouwen en kinderen krijgen
Je bek opentrekken of Beter zijn dan die lul met een lul. Want dat lul verhaal van 'bij gelijke geschiktheid'. Je maakt keuzes op basis van 1000 variabelen en meer, gelijke geschiktheid bestaat niet.
Dat cv, daar steekt het. Ik ken een management vrouw die een heks is. En in de ambtenarij overal uitgekotst wordt. Na haar wachtgeld krijgt ze telkens opnieuw ergens een baan in de caroussel. Tip word ambtenaar.
Hahaha, cursus healing bij de coach, proest!
Tsjonge jonge, zit ik toch weer in te zoomen op die foto.....
Bespaar je de moeite.
Wat een rare tietjes over het algemeen
Te veel porno gekeken?
Flashen doe je zonder bh, maar verder heel dapper hoor en heel verfrissend.
Moeten we blij zijn met meer vrouwen in het management? We hebben van 1890 tot 2013 een vrouw op de toppositie in dit land gehad (en nu feitelijk ook weer, we weten allemaal wie de broek aan heeft daar), het is zowel even genoeg hoor.
De broek aan is een zeer sexistische opmerking dat wordt het discriminatie meldpunt bellen. En natuurlijk adverteerders, opdrachtgevers, klanten etc.
@bijna_raak | 25-06-20 | 10:06: kom maar op. Ik trap ze zo in het gezicht. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.
@dathoujetoch | 25-06-20 | 10:09: Dan ben je blijkbaar niet wit, en klopt dat.
Moet je die foto eens even laten zien in andere landen, dan staan 'we' er weer gekleurd op, hoor. Wat een armoe.. logge lijven, zakkige kleding, afgetrapte slippers, en "even lekker ludiek doen" en je shirt omhoog doen. Nou, goh, als dát al choquerend moet zijn...
Die foto is niet in Nederland gemaakt. Noemt u mij de plaatst waar de stoeptegels zo groot zijn?
@stekkerinjeoor | 25-06-20 | 10:06: *plaats
De typische Nederlander, zich schamen voor zichzelf. Andere landen moesten eens denken zeggen ze dan. Kneus, door u is het zo mis, door uw denkwijze zijn we een EU in gerommeld. Alsof een willekeurige greep Duitse, Franse, Pakistaanse, Zimbabwaanse of Oost-Timorese gleuven om over naar huis te schrijven zijn.
@stekkerinjeoor | 25-06-20 | 10:06: ja lijkt me kappa omega echo (of iets dergelijks) ergens op een Campus in de US of A. dus dat zijn Amerikaanse uiers
Ik heb het in overheidsland, en ook bij mijn nakomelingen, helaas inmiddels maar al te vaak gezien en gehoord dat slecht functionerende vrouwen, maar wel met een grote bek, een leidinggevende functie kregen uitsluitend en alleen omdat ze vrouw waren, de zogenaamde "positieve discriminatie". Ik walg van dit soort praktijken in overheidsland. Maar we hebben het ook gezien in de politiek. Ik kan mij een foto herinneren van een aantal domme wijven uit verschillende West-Europese landen die het allemaal geschopt hadden tot Minister van Defensie in hun land, zonder ooit een geweer of pistool in de handen gehad te hebben.
www.geenstijl.nl/5103382/eind_goed_al...
Dus door meer uren te draaien verdien je beter?
Surprise, surprise!
Eerste rij helemaal links:
"waar zijn mijn tieton?"
Eerste rij tweede van rechts:
'ik doe niet mee want heb niets om te laten zien maar lach maar hard mee'
Amsterdam gaat nog weel meer niet witten mannen aannemen. Ik had in Zaanstad een afspraak gemaakt voor een bouwaanvraag. Het bleek een Turk die geen idee had hoe zijn computer en software werkte. Ik kon helemaal niks met de man. Op een ander persoon vragen staat de doodstraf tegenwoordig. Ik heb maar illegaal gebouwd uiteindelijk. Wat een doffe ellende met compleet ongeschikte mensen.
Wethouder: 30 procent gemeentelijke managers moet van niet-westerse afkomst zijn
www.at5.nl/artikelen/202865/wethouder...
@AntonJansen | 25-06-20 | 10:06: Welkom achterlijkheid: www.telegraaf.nl/nieuws/6777731/moske...
"De landen kopen er invloed er via predikers en lesmateriaal die onze kernwaarden zoals geloofsvrijheid en vrijheid van meningsuiting afwijst"
Conclusie van de dames: het ligt aan het "systeem" dat 50 uur p/w van onze managers eist. Dat is natuurlijk een vuil patriarchaal complot om vrouwen buiten de boardroom te houden.
Overigens ben ik van mening dat ook hogere managementfuncties prima in deeltijd vervult kunnen worden, het is gewoon werk net als elk ander werk, en het heeft geen magisch aspect dat deeltijdwerk onmogelijk zou maken. Ook al doen veel managers (met name middenmanagers) nogal gewichtig over hun functie.
Maar evengoed zijn vrouwen ook best in staat om die 50 uur te geven als het moet. En om dat laatste gaat het: Als Het Moet. Want ook al werk je in deeltijd en/of normale werktijden, als er stront aan de knikker is dan ben je er als manager dus 28 uur per dag. En in mijn ervaring hebben vrouwelijke managers meer moeite met dat aspect van het werk dan mannen; vrouwen hebben minder graag dat hun prive-agenda overhoop wordt gegooid. En dat is ook wat lastiger als je ook zorgtaken hebt.
Het werken in deeltijd als manager kan best. Maar, om op die positie te komen moet je mijns inziens een paar jaren full-time werken om ervaring op te bouwen om je op zijn minst te kunnen verplaatsen in de mensen die je managet. Ik denk dat vrouwen hun prioriteiten beter op orde hebben dan mannen. Misschien wordt het ze makkelijk gemaakt doordat ze van nature vaker zorgtaken op zich nemen, maar waarom zou je 50-60 uur per week voor je baas willen werken? Waarom zou je 3-4x modaal willen verdienen als je geen tijd hebt het uit te geven. Prima als je dat wel wil, maar je kind op zien groeien heeft ook wel wat. En dat is onbetaalbaar. Dus eigenlijk is de vraag neit: waarom willen vrouwen niet zoveel werken als mannnen. De vraag is: waarom willen mannen dat wel!?
@BBRDWR | 25-06-20 | 10:15: Helemaal mee eens. Wat dat betreft mag het beroep van manager best wat minder "stoer" zijn. Ik heb met topmanagers van grote bedrijven gewerkt, en die moesten letterlijk via hun secretaresse inplannen als ze een keer op tijd thuis wilden eten, of een zaterdag met de familie naar de Efteling wilden. Dan heb je je prioriteiten echt niet meer op orde.
In de zorg in administratieve functie op meerdere afdelingen (je moet een flexibele instelling hebben), dus meerdere leidinggevenden (die zelf allemaal een zorgachtergrond hebben).
In het begin werkten ze allemaal full time (zorg 36 uur). Een voor een gaat een opleiding doen, waarvoor ze 1 hele werkdag weg zijn. Een deel van hun opdrachten moeten ze op het werk doen en laten ze door een admin kracht uittypen (jij kan dat zo goed met Word).
Idem voor zogeheten assistent teamleiders of teamleiders in opleiding en die werken minder uren.
Eentje werkte 20 uur (gescheiden, kinderen, diverse toeslagen, alimentatie + gemeente sociale zaken).
Ze doet opleiding, krijgt een hogere functie met hoger salaris en meer uren. Ze werkt zich 6 maanden in, kondigt vervolgens aan dat ze teruggaat naar 20 uur (want kinderen, huishouden, aan jezelf toekomen), gaat weer een opleiding doen (dus 1 dag afwezig) en schuift 30 tot 40% van haar werk (dat waar ze zelf of geen zin heeft of wat ze zelf niet kan) naar een aantal ondergeschikten.
Deze lijmt ze met "dan kun jij laten zien wat je in huis hebt" en "dit is je kans om je verborgen talenten te laten zien" en "we zijn een team".
Ze kwam schaamteloos een kwartiertje later binnen of vertrok een half uur te vroeg, want vergaderen kost zoveel energie.
Twee jaar later is ze vertrokken naar een andere afdeling (promotie) en het werkvolk dat haar taken uitvoerde, kreeg nog geen bedankje.
Op de vraag waarom ze niet full time werkte, lachte ze me vierkant uit. Waarom zoveel uren als je het met minder kan verdienen. Ze wilde haar toeslagen en belastingvoordeeltjes houden, alsmede de alimentatie van haar ex. Bij de scheiding was bepaalt dat, als zij een hoger inkomen zou hebben, de partneralimentatie naar beneden ging.
@Arachne | 25-06-20 | 13:01:
Je beschrijft hier dus een vrouwtjesrat. Die bestaan ook: www.managementboek.nl/luisterboek/978...
Middle Manager is toch wel écht de allerlaagste kaste van de gehele menselijke beschaving: doet niks, presteert niks, heeft niks te zeggen. Dat worden de échte psychopaten die hun vrouw dagelijks aftuigen als reactie op hun gecastreerde bestaan.
Hahahaha
Derde rechtsboven heeft goede tetten!
Die hangen over een paar jaar wel voor d'r knieën.
Even inzoomen,is nl een paard.
Dezelfde vrouwen die nu meeprotesteren met BLM zijn de vrouwen die hier over zeuren: deugers en beroepsslachtoffers. Vrouwen die zelf deeltijd werken en niet zo ideologisch gedreven zijn begrijpen meestal zelf ook wel dat hun gebrek aan werkuren een belemmering is voor hun carriëre/salaris/positie/verantwoordelijkheden.
En iemand opperde een paar items terug dat voeten de lelijkste onderdelen aan een lichaam waren?het lijkt gvd wel de line up voor de tefal duo poffertjespan voor eenzamen en kleinbehuisden,en als ik de foto goed bekijk sommige exemplaren voor in het barbiepoppenhuis.
Inderdaad.
In Afrika doen ze het goed: vrouwen werken op het land en mannen zorgen voor de voortplanting.
En dat het bier op tijd op is
Ik vind t sneu voor die ene die dr shirt niet omhoog doet.
Doe mij die maar.
Beschaafd, bescheiden.
Maar ondertussen...
Nee die heeft borsthaar, of was haar tieten vergeten, lagen nog thuis op het nachtkastje
@dirkdoorsnee | 25-06-20 | 10:07: transgender, of pre-op.
De vrouwen zijn verstandig, nu de mannen nog.
Vrouwen willen ook die banen die ze interessant vinden. Vandaar dat je zoveel vrouwen in de politiek ziet en zo weinig vrouwelijke bouwvakkers.
En omdat dat aan de hand is, begint het in onze samenleving zich te roeren.
In de politiek wordt zeuren betaald. Sluit mooi op elkaar aan.
@Leptob | 25-06-20 | 10:01: Slachtoffertje spelen. paar bakken subsidie bij, echte slachtoffers zal ze aan hun reet oxideren, zie toeslagen, of hardwerkenden zorgpersoneel overigens in grote mate vrouw.
Ben in de techniek wel vrouwen tegen gekomen die een uitvoerende taak hadden. Zijn 99 van de 100 keer geen watjes en zeurdozen. Alleen al om een technische opleiding te volgen moet je sterk in schoenen staan. Die opleidingen barsten namelijk van de "jongeren".
@Bennie Boos | 25-06-20 | 10:23:
Maar ze zijn daar onder vertegenwoordigt.
Kijk wat er in de tweeede kamer zit.
NOS/NPO: Als het SCP een onderzoek uitbrengt dat strookt met de extreemlinkse opninie van de NOS/NPO, zijn ze er als de kippen bij om het te gebruiken voor het indoctrineren van ons als samenleving, met hun extreemlinkse ideologie.
09.55 uur: Andere media hebben er allang over bericht, maar bij de NOS (NOS-Journaal, NOS-teletekst, NOS.nl) blijft er (nog) muisstil over dit SCP-onderzoek. Dit SCP-onderzoek komt hun extreemlinkse indoctrinatie van ons natuurlijk niet uit, want volgens de extreemlinkse NOS/NPO worden vrouwen "keihard gediscrimineerd voor topfuncties.
Dat het nu nog muisstil is bij de NOS/NPO, terwijl andere media er al lang over bericht hebben, bij zo'n belangrijk en langdurig/jarenlang SCP-onderzoek, geeft maar weer eens aan, dat de NOS/NPO een extreem gevaarlijk links-fascistisch bolwerk is.
Komt dit bericht hierboven niet juist uit de extreemlinkse Volkskrant?
@kornexz | 25-06-20 | 10:12:
Klopt. Extreemlinkse NRC heeft er ook al over bericht. Beide verdraaien het zo, dat het "aan het (kapitalistische) systeem ligt, dat men zoveel moet overwerken voor promotie naar topbanen. Het is dus schuld vh kapitalisme. Blijft staan dat het extreemlinkse NOS/NPO, normaal er als de kippen bij, bij een SCP-onderzoek, als het binnen hun extreemlinkse gedachtegoed valt, nog steeds niets over zo'n belangrijk SCP-onderzoek heeft bericht (10.25 uur al).
@Jan3863 | 25-06-20 | 10:25:
Je hebt een punt Jan. Normaal zijn ze er als de kippen bij. Inmiddels 10:37 en nog steeds doodse stilte op nos.nl
Haha kneus. Er staat SCP!
SCP.
SCP als in sociaal cultureel planbureau
LezOn!
Ga je het nog sterker vertellen.
Mijn vriendin is een sociaal onaangepast werklooskattenvrouwtje (met 1 dog)
Maar zij weet hoe zij de nsb overheid een loer kan draaien.
Proud of her.
Mooi man. Geniet van d'r.
Alle standbeelden van mannen verwijderen. Alle straatnamen veranderen in Aletta Jacobs straat/laan/plein + nummer. Weg met piemols!
Erdogan zei eens dat moeders die fulltime werken, de rol van het moederschap niet serieus nemen. Niet begrijpen hoe belangrijk een moeder voor een kind is. Die rol is, volgens hem, voor een kind veel belangrijker dan werken. Rutte ziet het precies andersom.
Ik ben absoluut geen fan van Erdogan. Maar ik vind niet dat die bewering volslgen bullshit is.
Erdogan heeft hierin gelijk.
@Van Urk | 25-06-20 | 10:00: Gelukkig luisteren veel mensen hier naar hem. Denk ik.
Waarom krimpt onze bevolking dan?
Wanneer ik mijn penis uit mijn broek hang uit protest tegen whatever wordt ik waarschijnlijk opgepakt, wanneer vrouwen hun tieten laten zien, wat heel veel gebeurt, dan gebeurt er niets. Waarom is dat?
Omdat we vrijwel allemaal borstvoeding hebben gehad.
En alleen vrouwen piemolvoeding?
Omdat er hier ondanks de mond vol van gelijkheid nog steeds met 2 maten wordt gemeten.
Dan moeten ze maar fulltime gaan werken.
Meeste academische vrouwen hebben trouwens de ambitie van een deurbel en zijn daar perfect gelukkig mee. Vraag voor de lol eens welke baan een vrouw voor zich ziet op haar 63ste en het antwoord is 95% van de gevallen: geen of vrijwilligerswerk. En dat is helegaar niet erg, zo gaat het al millennia. Maar doe niet net alsof dit anders is. Vrouwen werken trouwens ook al massaal in deeltijd voordat er kinderen zijn.
Ik zie de nieuwswaarde er ook niet echt van..
Vrouwen willen allemaal freule of barones worden later.
Er kan er maar eentje koningin worden he.
Ik lees in het artikel “ Vrouwen zouden dus in de huidige bedrijfscultuur minstens 28 uur moeten gaan werken, willen ze stappen maken op de carrièreladder.” Dus ze werken gemiddeld minder nu?
Het is weer het oude liedje: wel leidinggevende willen zijn, maar niet ervoor willen doen wat nodig is. En dan klagen.
Dat kleine groepje wat zeurt wil dat misschien wel, maar dat is nog geen 5% van de vrouwen naar mijn ervaring. Meeste vrouwen zijn happy met een deeltijdbaan. Zelf zou ik ook nog wel iets minder willen, maar wacht nog tot ik zoon zelfstandig is... dan wil ik van 36 naar 32 of nog liever naar 27, dan 3 x 9 werken.... heerlijk lijkt me dat. Mijn vrouw werkt ook 32...
Die plotselinge Trump/Bolsonaro-referentie in dat Volkskrant-artikel ook echt. Hoe?
Bizar inderdaad, valt mee nog mee dat de Nieuw Zeelandse premier niet genoemd wordt als vrouw die in haar eentje de gehele covid-epidemie heeft getemd
Trump derangement syndrome, inderdaad.
Dat moet minimaal een keer per artikel Trump bashen want anders zwarte lijst pardon lijst van kleur.
@JohnLocke
Haar volgende artikel veiligstellen.
Hoe minder managers hoe beter.
Populistisch gebral. Is gewoon ‘leidinggevende’ en die zijn er altijd geweest.
@Risingson | 25-06-20 | 09:52: Als het manager heet is het een leidinggevende onbenul.
@Risingson | 25-06-20 | 09:52: Een gevechtseenheid heeft maar enkele officieren nodig.
@Risingson | 25-06-20 | 09:52: Mediteer op 'Too many chiefs, too few Indians', grasshopper.
Bij ons thuis is mijn vrouw de kostwinner. Ik fabriceer er als freelancer ongeveer een half maandsalaris bij en doe het huishouden en de tuin. Ik kan het mede-mannen alleen maar van harte aanbevelen.
Werkt je vrouw vaak over met die gast waar ze het de laatste tijd steeds vaker over heeft? Ambitieloze bankzitters worden nogal als onaantrekkelijk ervaren namelijk.
Tuin? Tuin doen is zo mogelijk het tofste dat er is.
Je eigen hovenier.
Naast Asterixjes lezen, en karaffen wijn opdrinken uiteraard.
@JohnLocke | 25-06-20 | 09:56: Ik heb geen enkele ambitie inderdaad, maar ik ben zeker geen bankzitter. En mijn vrouw houdt zich niet bezig met wat anderen ervaren. Ik ben een gelukkig man.
@chicago river | 25-06-20 | 10:04: Een stukje grond bewerken kan ik ook alleen maar van harte aanbevelen. Dat doet een mens goed.
Tsja, iemand moet toch ook het huishouden doen.
Daar kun je iemand voor inhuren, maar ja, dat zijn dan ook weer vrouwen...
Tweede rechtsvoor is verstandig
naah, vergeten BH om te doen.
Dat doet ze thuis dus ook zo, dus of dit nou verstandig is?
"Alleen bij een deeltijdbaan van minimaal 28 uur hebben vrouwen de kans door te stromen naar het middenmanagement."
Joh. Waarom wil je eigenlijk management zijn, als je niet snapt wat dat inhoud?
Antiek denkbeeld dat je altijd maar carrière moet maken naar management posities. Vooral vanwege het salaris en aanzien waarschijnlijk..
@tiku99 | 25-06-20 | 09:50: In veel gevallen zijn managers inderdaad ook nog overgewaardeerd.
Weet je wat trouwens ook een leuk onderzoek zou zijn: Een vrouwelijk boardroom. Heb je wel eens 4 of meer vrouwen bij elkaar gezet in een competitieve omgeving? Zeg maar het soort omgeving waar zo'n manager uit voort zou moeten komen.
Ik heb wel eens een verschil van mening met een collega, maar na afloop kunnen we altijd samen een biertje drinken. Die vrouwen die drinken na afloop ook: elkaars bloed. Letterijk, als ze de kans krijgen.
God, wat veranderen die in een stel backstabbing secreten.
Scheelt aanzienlijk in het maandelijkse salaris
Vrouwen blijven vrouwen
Er zijn dus mensen die niet snappen dat dit stukje satire is.
Denk je?
@Mac The Ripper | 25-06-20 | 09:48: hij denkt niet
Satire is tegenwoordig verboden, dus dat kan het niet zijn.
Welk stukje. van de sgp of van de site?
Het is algemeen bekend dat een gebrek aan aspiraties de reden is voor het dalende aantal naar de leidinggevende functies doorstromende dames.
@MaarFeitelijk | 25-06-20 | 11:06: sgp is echt wel iets anders dan scp
@MaarFeitelijk | 25-06-20 | 11:06: Pritt natuurlijk
REAGEER OOK