Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook Vitenskrant begint War on Zwembaden

Randstad weer eens stinkjaloers op platteland

PLONS

Ook al gecanceld. Die "foute" blauwe blobs in uw tuin. De Volkskrant is Nederland ZWEMBADSCHAAMTE aan het aanpraten, want het loopt de spuigaten uit. Eerst mochten we van de krant, die tot medio maart tot aan de rand gevuld was met advertenties voor vliegvakanties, niet meer vliegen. Toen moesten we allemaal thuisblijven wegens lockdown, toen werd het warm en droog, met als volstrekt logisch gevolg dat u massaal zwembaden ging inslaan, met als motto: als wij niet meer naar het zwembad mogen, dan komt het zwembad maar naar ons.

Volgens de Volkskrant zijn zwembaden "asociaal" en moet u zich "schamen". Maar beste mensen. Dat hoeft echt niet. Ze zijn gewoon stinkjaloers, daar op drie hoog achter op hun peperdure Randstad-balkonnetjes. F*ck Vitens. F*ck Volkskrant. We wonen in een delta, en het IJsselmeer zit tjokvol, en als die leeg is beginnen we aan het Tjeukemeer en de Goëngarijpsterpoelen (wiki). Spetter, pieter pater lekker in het water. BESTEL MAAR. BESTEL MAAR. BESTEL MAAR.

Reaguursels

Inloggen

Ethica
Mag ik even? Mag ik even vermelden dat onze drinkwaterbekkens (aquifers) de afgelopen 5 jaren nog niet eerder zo zijn leeggemolken dan ooit tevoren? Hoe komt dat, vraagt u zich af. Ik als zwitsal mag geen links plaatsen, maar als ik het mocht bombardeerde ik u met feiten.
Die laatste vraag is meteen de reden waarom Jan-en-Alleman maar meteen met zijn/haar twijfel in de hand een bestelling voor een huiszwembadje heeft geplaatst op de gebruikelijke kanalen. Water is immers onderdeel van een kringloop, het regent jaarlijks vanzelf en automagisch in onze rivieren. Dus waarover zeuren?
Ons land heeft echter één van de meest hoogstaande waterzuiveringssystemen en -protocollen ter wereld. Het (zeer zuivere) water uit maagdelijke aquifers uit o.a. duinsystemen wordt middels keramische, carbonische en mineraal-percolatieve wijze op de meest geavanceerde wijze omgezet in het meest veilige DRINKwater ter wereld. Lekker is het ook nog eens.
En dan zijn er lieden die zich geen enkele vraag stellen waarom het wellicht niet zo heel kies is om tientallen kubieke meters perfect drinkwater bloot te stellen aan pret dat slechts hooguit 6 dagen per jaar duurt.

Dat water is van iedereen. En dat is DRINKwater.

Billy Ocean | 24-06-20 | 01:50 | 1

Daarom vul ik het mijne met ezelinnen melk.

hoejeheette | 24-06-20 | 11:46

De industriebedrijven als Tata betalen 400 euro belasting op drinkwater omdat er een maximum zit op de te betalen belasting. Zouden zij worden aangeslagen op verbruik zouden ze ongeveer 2 miljoen moeten betalen. Zie hier het probleem van de watervoorziening. Industriële grootverbruikers betalen nagenoeg niets.

Nebuchednezzar | 23-06-20 | 23:44

Hahaha! Ik was lekker nog geen 200,- kwijt voor een vergelijkbaar zwembad van Intex van dezelfde afmetingen als op het Bol-linkje met de hele santenkraam aan pomp en schoonhoudzooi erbij. Mooi op tijd. Lekker puh.

Robin Hood | 23-06-20 | 22:45

400 imperiumpegels? Best prijzig.
Een bad van die maat heb je toch voor rond de 100, pomp 60-100 e. Neem.n goede met filters. Drijvertje zit in n setje van paar tientjes.
Chloortabletjes ongeveer 20 e.

Goed vlak maken. Piepschuim of nog liever t drukbestendiger XPS er ondee houdt t water langer warm.

Enne Vitens, ga eens vragen waarom gemeentes nog zoveel zwembaden dichthouden.

Shoarmamasutra | 23-06-20 | 22:27

Geen paniek mensen zolang u drol nog wegspoelt met drinkwater dan is er nog genoeg voor iedereen.

JelloBiafra | 23-06-20 | 18:30

Snap het probleem ook niet zo. Zo’n zwembad hoeft maar 1x per jaar gevuld te worden. In mijn geval is dat 2 m3 water. Ik verbruik per jaar 150 m3 water. Dus 1 % is zwembad water.

Puur gelul dus. Een waterleveringsbedrijf heeft maar 1 simpele taak en dat is water leveren. Hoe moeilijk kan het zijn. Het probleem zit ergens anders alleen dat zeggen ze niet. Het is hetzelfde gelul dat je huis van het gas af moet terwijl dat op landelijke schaal ook nauwelijks effect heeft tov alle grootgebruikers in Nederland.

Spoorzoekernl | 23-06-20 | 18:30

Ik begin zo langzamerhand te vermoeden dat GS wordt gesponsord door een partij die belang heeft bij watertekort. Zou alleen niet kunnen bedenken wie... Ideeën?

Pot Vol Koffie | 23-06-20 | 18:04 | 1

Misschien willen ze gewoon mensen uit woestijngebieden zich welkom.laten voelen ;)

Shoarmamasutra | 23-06-20 | 22:02

Het is geen kwestie van 'niet meer naar zwembaden mogen', de populariteit van die dingen is niet van gisteren op vandaag, maar meer een kwestie dat je tienerdochters tegenwoordig niet meer veilig zijn in het zwembad vanwege getinte import. Dan koop je liever zo'n bakbeest voor in je tuin, zodat je dochters daar veilig met hun vriendinnen kunnen chillen.

Grachus | 23-06-20 | 17:53 | 2

Deze verklaring zul je in de Azijnbode nooit, maar dan ook nóóit lezen. Hij is namelijk waar.

nobele wilde | 23-06-20 | 18:27

Ja hoor, die dingen worden enkel verkocht aan mensen met tienerdochters. Lijkt me heerlijk om ongegeneerd lukraak dingen zonder enige onderbouwing te kunnen roepen.

de IJsman | 23-06-20 | 20:18

Hallo hé, corona + stikstofgejank = vakantie thuis = zwembad thuis! Val ff kapot, nare dramclubjes!!!

Nederlanddraaitdoor | 23-06-20 | 17:32

De nieuwe fatwas van de grootinquisiteurs van de linkse kerk in hun parochieblaadje, wat is er nog meer nieuw?

geenspam | 23-06-20 | 17:04

Gewoon verbieden die tokkiebaden..

Stijlloze nick | 23-06-20 | 16:47

Terecht alarm. Red het drinkwater aub en verspil het niet. Ik vul uw zwembad graag met keurig water uit de vaart hoor.

Pieterman | 23-06-20 | 15:34 | 2

Dat water is niet weg. Dat stroomt gewoon straks het riool weer in. Het staat slecht tijdelijk geparkeerd.

jgrotius | 23-06-20 | 16:53

Waarschijnlijk wordt er binnenkort voor de ware NSB-ers onder ons een zwembad kliklijn geopend. En staat vervolgens binnen no-time de zwembad Gestapo bij u op de stoep.

Mark zit te Dutten | 23-06-20 | 15:29

Fix gewoon het probleem. Prusters van de regering. 130 mag ook al niet meer. Straks alleen nog werken en op tijd doodgaan aan de corona zekers.

24^7 | 23-06-20 | 15:18

Auteur Margriet Oostveen is een zure mevrouw met een elitair linkse mening. Getrouwd met Tom Jan Meeuws van de NRC.

oldandwise | 23-06-20 | 15:11 | 2

En halfzus van Siegie.

Pieterman | 23-06-20 | 15:35

BIj de laatste zin weet je al genoeg. Als er iemand een extreem verrot karakter heeft, dan is het wel die Meeuws; een engnek van de bovenste plank.

Grachus | 23-06-20 | 17:56

Ik lig as we speak in mijn intex badje, slag groter dan in de bol.com ad. Heb er vast minder voor betaald. Gewoon bij de lokale zwembad dealert. Zwarte ethyleenbuis op t dak van m'n schuurtje en een CV pompje erop. Water in bad is 25 graden en komt met 35 graden van het dak. helaas maar 3 liter per minuut, maar toch, prima zo. Groetjes aan vitens en bedankt voor t kraakheldere water.

sr69 | 23-06-20 | 14:43 | 1

Voor de beginner zijn er ook zonnematjes die jetussen pomp en bad kunt hangen en in de zon kan gooien, 2 tientjes.

Shoarmamasutra | 23-06-20 | 22:04

K*dt link GS. Moet eerst eEn betaald abo Volkschkrant kopen.

CaseyForPresident | 23-06-20 | 14:26

Een vriend van me gaat elke dag samen met zijn buuv in dr bubbelbuitenbad om water te sparen.

paartjehop | 23-06-20 | 14:10

ik ga een nieuwe partij oprichten DRINK

Schwanzeleber | 23-06-20 | 14:07
-weggejorist-
Zeikerd | 23-06-20 | 14:06 | 1

Hmmm... ik hoorde idd dat links over zwembaden begint te oreren... Heb hem dus maar vast opgezet. Kids hebben gister al heerlijk genoten. Schijnt een doodzonde te zijn voor links, genieten.

Teeweetwee | 23-06-20 | 14:03

Krijg dorst van al dat geouwehoer over water. Proost

De Let | 23-06-20 | 13:49 | 2

Hmmm, chloor lekker verfrissend.

Acidstain | 23-06-20 | 14:03

Waar blijft die subsidie op regentonnen nou?

drs. P | 23-06-20 | 13:49

Het is natuurlijk te gek voor woorden dat iedere boerenlul maar een zwembad in zijn tuin zet voor die 20 dagen zomerzon die we in dit land hebben. Dit gaat tekorten opleveren, zeker in het oosten waar het water schaarser is. Ik voorzie twee effectieve maatregelen: a) het plaatsen van een privé-zwembad onderwerpen aan een periodieke vergunning met hoge leges en b) een vast aantal liter water per jaar per huishouden (afhankelijk van het aantal personen) beschikbaar stellen en bij overschrijding hoge kosten per liter in rekening brengen. Dan is het zo gedaan met die kutdingen.

de IJsman | 23-06-20 | 13:43 | 6

Daarom hadden we vroeger gemeentelijke buitenzwembaden en de nodige kunstmatig aangelegde plasjes en meertjes. Het werd er alleen steeds ongezelliger en gevaarlijker, zeker voor jonge meisjes. Mensen bleven weg, waardoor de exploitatie niet meer rondkwam, waardoor er veel zwembaden gesloten zijn.

En je moet toch ergens verkoeling zoeken, en waar is het veiliger dan gewoon thuis in je eigen zwembadje?

DMaN | 23-06-20 | 14:11

@DMaN | 23-06-20 | 14:11: helemaal mee eens. En waar gaat get water heen uit de zwembaden. In principe gaat het meeste de tuin/sloot in of terug naar de rioolwaterzuiveringsinstallatie.

Hadena | 23-06-20 | 14:14

20 dagen? Daar zijn de kinderen al vet overheen.

Shoarmamasutra | 23-06-20 | 22:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Met dit mooie weer gaan mensen ook naar buitenbaden.
Mensen pas alsjeblieft op:
"In 2010 verdronk Willem (12) op vakantie in Italië. Hij werd onder water vacuüm gezogen aan een rooster van het afzuigsysteem. Willem kon zelfs door drie volwassenen niet worden losgetrokken. "

"In de zomer van 2011 zijn vier kinderen in Europa omgekomen doordat zij onder water werden vastgezogen aan afzuiginstallaties. "

Ongevallen door vastzuigen aan zwembadroosters.
Mensen met lang haar dat in roosters wordt gezogen en verstrikt raakt (gebruik een badmuts)
Kinderen die op de bodem vast komen te zitten en met geen 5 man los te krijgen zijn.
Mensen die tegen de muur vast komen te zitten en verdrinken.
Vooral in het buitenland.
"in het voorjaar van 2011 onderzoek gedaan in vakantieresorts in Turkije, Griekenland, Egypte, Italië en Frankrijk. Meer dan de helft van de onderzochte baden bleek levensgevaarlijk"

Pas op dat je vakantie geen enkele reis wordt voor iemand van je gezin. Blijf bij roosters vandaan.

The Blue Cap Foundation
www.thebluecap.com/site/nl/over-ons

parents4safety.de, de Duitse zusterorganisatie.
www.parents4safety.de/

kloopindeslootjijook | 23-06-20 | 13:39 | 2

Shit happens.

canis lupus | 23-06-20 | 15:26

Links fascisme (wat eigenlijk een pleonasme is, zelfs de NSB en de NSDAP ware socialistisch) is in het media aanbod wel heel dominant aan het worden. Heb sterk het idee dat de mensen om mij heen (oosterlingen, dus nuchter) er heel anders over denken

Feitenpliesie | 23-06-20 | 13:39 | 2

Klopt...

Nuchtere_Tukker | 23-06-20 | 14:02

klopt, groeten uit zuid Drenthe

sr69 | 23-06-20 | 14:47

Opmerking gisteren bij Beau ook weer dat de achtertuinen vol getegeld liggen. Dat mens is knettergek. Ik bepaal zelf wel wat ik met mijn achtertuin doe en ik bepaal zelf wel hoe ik 'al dat extreme neerslag' opvang. Alsof ik er zelf op zit te wachten dat mijn huis onder loopt.

Gervano | 23-06-20 | 13:37 | 2

Laat die getegelde lui toch lekker wegfikken, als ze dat nou fijn vinden.

canis lupus | 23-06-20 | 15:27

Een goede boom scheelt je circa 5 graden. Toch echt wel de moeite. Ik heb mijn zwembad ook liever op gras dan op die hete ruwe rotstenen.

Shoarmamasutra | 23-06-20 | 22:08

De Links-fascisten van GroenLinks/PvdA/D66 blijven ons dagelijks via "hun" mediakanalen met hun linkse ideologie indoctrineren/door-de-strot duwen.
Is het niet Johan Derksen die via fascistische methodieken via demonisering in de links-fascistische pers kaltgestelt dient te worden, is het wel het milieu: de boeren moeten kapot, vlees wordt langzamerhand verboden, roken en alcohol worden zo langzamerhand verboden, vliegen mag niet meer, een zwembadje mag dus ook al niet meer, etc, etc...

De links-fascisten van GroenLinks/PvdA/D66 zijn aan de windende hand.
Nee, ze hebben lang geen meerderheid in de Tweede Kamer.
Maar ze hebben bijna alle instituties in handen: onderwijs, rechtspraak, ambtenarij, stadsbesturen, media.

Dus de links-fascisten van GroenLinks/PvdA/D66 kunnen hun gang gaan met hun linkse ideologie en dagelijkse indoctrinatie daarvan. Ondanks dat ze geen meerderheid hebben, maar wel alle instituties in handen hebben.
En elke andersdenkende/tegenspraak dient kaltgestelt te worden.
Toch: Pim Fortuijn, Johan Derksen, Wilders, Baudet?

Goebbels (nazi-propagandaminister) ligt in zijn graf te lachen: zoveel fascistische methodieken die hij toepaste, nu door door GroenLinks/PvdA/D66-achtigen en "hun" pers ingezet. Deze methodieken van dagelijkse indoctrinatie en demonisering heeft Goebbels pas na de machtsovername van 31 januari 1933 kunnen inzetten.

Hoe lang laten we ons nog dagelijks links-fascistisch indoctrineren door de GroenLinks/PvdA/D66-achtigen: NPO, NRC, Volkkrant, Parool, Trouw, Correspondent, joop.nl, etc, etc, etc

Jan3863 | 23-06-20 | 13:32

In 1976 hadden we in Nederland een extreem warme en droge zomer. (Eerste keer die ik me kan herinneren). Lage waterstanden, auto's mochten niet gewassen, boeren mochten niet sproeien, en we hadden rond de 10 Miljoen inwoners. Alle paar jaar, soms met grotere tussenpozen, komt dit probleem voor.
En uiteraard, inmiddels hebben we ruim 17 miljoen inwoners, en ligt het probleem ongetwijfeld aan de opwarming van de aarde. Altijd fijn om een probleem toe te schrijven aan iets vaags waar je zelf met geen enkele zekerheid direct invloed op uit kan oefenen.
Echter, Nederland ligt aan de Noordzee. Die zit redelijk vol en volgens de klimaatgekkies stijgt het niveau zelfs. Ik vraag me dan ook af, waarom we niet gewoon investeren in grote ontziltings installaties, zodat we het zoute zeewater in drinkwater kunnen veranderen. De technologie bestaat. Uiteraard kost het tijd om te realiseren, maar in plaats daarvan doen we bij iedere warme periode in Nederland alsof we dit nooit hadden kunnen weten. Wanneer gaan waterbedrijven en politiek nu eindelijk naar de toekomst kijken en zich erop voorbereiden? In plaats van elke keer met paniekvoetbal proberen het probleem te beperken?

DanskeRob | 23-06-20 | 13:25 | 7

@von sokkenstopfen | 23-06-20 | 13:31: Ik weet niet over hoeveel pekel we praten. Ik weet wel dat we momenteel jaarlijks miljoenen tonnen pekel importerenom de wegen te slpopen als er eeen vlokje sneeuw of ijskristal wordt verwacht. Dat wordt uit zoutmijnen gehaald en met enorme vrachtwagenladingen naar Nederland gebracht. Lijkt mij dus dat op deze manier het mes aan twee kanten snijdt.

DanskeRob | 23-06-20 | 14:16

@BozePaarseMan | 23-06-20 | 13:29: Dit dus. Veeel simpeler dan zeewater gaan ontzilten. Je kunt het gewoon passief opvangen in zijarmen, meertjes noem maar. En dan maar pompen als het droog is.

RideFreeOrDie | 23-06-20 | 15:25

@BozePaarseMan | 23-06-20 | 13:29: 2 jaar geleden stond de Rijn anders ook bijna droog. Die wordt ook gebruikt voor drinkwater en vormde daarmee een groot probleem. Maar linksom of rechtsom, kijken naar toekomst bestendige oplossingen kunnen we hier met elkaar wel, maar Den Haag en de waterleidingbedrijven blijkbaar niet.

DanskeRob | 23-06-20 | 16:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Gaskranen gaan dicht, stroom moet groen worden, water wordt schaars. Nou, we hebben alle nutsvoorzieningen bijna gehad. Nu nog Internet censuur en het is helemaal af. Oh nee, wacht, het riool, bijna vergeten, schijten gaat straks per kilo of kleur.

hetgingperongeluk | 23-06-20 | 13:25

Ik pomp het zelf uit de grond. doei Vitens..

glaaf | 23-06-20 | 13:20 | 1

beetje schoon wel? Wij hadden dat vroeger ook, veel roest.

sr69 | 23-06-20 | 14:48

.. alleen een kwijlende laaf neemt links parochieblad "Volkskrant" serieus wanneer het predikt over "schamen" en "fatsoen".
Wees geen Freek.

Jan Passant mk2 | 23-06-20 | 13:20

Mijn zwembad is net geen 1,5 m. Vragen, vragen.

Mart6037 | 23-06-20 | 13:15 | 1

Chloor doodt viri.

Shoarmamasutra | 23-06-20 | 22:09

Als je het chloorloze gebruiktwater met kinderplas gebruikt om de tuin te gieten is er toch niets aan de hand ?

Der Schnitzeljäger | 23-06-20 | 13:14 | 2

Maar doen de meeste mensen dat?

Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 13:19

Precies! En douchen en in bad hoeft ook niet als je flink wat chloor toevoegt

Kellyanne | 23-06-20 | 13:24

Hij staat klaar 7000 liter wacht op mij

oldskoolhollander | 23-06-20 | 13:14

Tsja, gemeenten hadden ook in openluchtzmemwaters kunnen investeren.

Hadena | 23-06-20 | 13:13 | 3

Die zijn bijna allemaal gesloten, want daar kwam niemand meer.

Kuifje-naar-Brussel | 23-06-20 | 13:19

Rijd even naar het Ijsselmeer voor wat jerrycannetjes zwemwater dan. IS wel drinkwater waar je met je piszwembroek in gaat zitten.

GormSuil | 23-06-20 | 13:03 | 2

Is bij mij om de hoek. Goed idee. Samen met de regenton onder het afdak gaat het minimaliseren van afname bij het waterleidingbedrijf helemaal lukken.

Ruud Hazes56616330 | 23-06-20 | 13:18

Vogels en vissen. Wat doen die in het IJsselmeer?

TheseDays00 | 23-06-20 | 13:28

Is een blank privilege dus ja, dan moeten ze weg.

BozePaarseMan | 23-06-20 | 13:02 | 2

Nee joh zwembaden zijn best inclusief. youtu.be/q9FDYZD8BUA
Maar er zullen wel een aantal vaders van dochters hierna toch een bad in de tuin hebben gezet

Shoarmamasutra | 23-06-20 | 22:11

Wie is er trouwens verantwoordelijk voor de privatisering van ons drinkwater. Mafklappers! Fuck Vitens.

Makemyday! | 23-06-20 | 12:59 | 1

Niemand. Alleen Doorn had een privaat waterbedrijf.

Shoarmamasutra | 23-06-20 | 22:17

Kinderen varen en zwemmen hier in de sloot. Niks aan de hand. Nog gezellig ook. Is Bestway een goed merk? Bedankt voor het idee vk!

TheseDays00 | 23-06-20 | 12:55 | 1

Intex, topkwaliteit en eenvoudig opzetten en afbreken

sr69 | 23-06-20 | 14:50

Speaking about. Het begint warm te worden. Tijd om mij naar het zwembad in de tuin te begeven met een flesje rosé. Normaal gesproken aan de Adriatische kust in dit jaargetijde, maar nu wegens omstandigheden gewoon in Amsterdam. Met het mooie weer is dat bijna hetzelfde afgezien van het gezeik met SJW, BLM, Antifa en ander krapuul.

Ruud Hazes56616330 | 23-06-20 | 12:51

Flikker eens op met linkjes naar betaalmuren, godverdegodver.

Peerkeoud | 23-06-20 | 12:50 | 1

Heb je nog geen abbo

oldskoolhollander | 23-06-20 | 13:16

Door meer water te verdampen krijgen Afrikaanse landen meer kans op regenval!1!

Een zwembad in je tuin is dus eigenlijk ontwikkelingssamenwerking.

Polarisator | 23-06-20 | 12:48 | 2

Geniaal.

RickVogelschrick | 23-06-20 | 13:18

Alsof ze in de tropen op nog meer regen zitten te wachten.

Grachus | 23-06-20 | 18:01

Ik heb vanuit mijn huis in de noordkop vrij uitzicht over de landerijen en het ijsselmeer ,kon vanmorgen niet echt zeggen dat het waterpeil gedaald was
Dus Volkskrant+onzin
Ps het water van Tta steel komt niet uit de kraan maar wordt opgepompt uit het noordzee kanaal

Loempia | 23-06-20 | 12:46

Ik heb zo'n zwembad besteld en nu ga ik Katja vragen of ze van het weekend kom zwemmen met een paar vrienden.

Bennie Boos | 23-06-20 | 12:41 | 2

oeh, als dat wat wordt mag je dr wel doorsturen, lijkt mij ook gezellig

sr69 | 23-06-20 | 14:52

Sinds de laatste keer neemt ze al een maand of negen de telefoon niet op.

Shoarmamasutra | 23-06-20 | 22:20

Blablablabla klimaatverandering, blablablabla toename temperatuur, blablablabla toenemende droogte. Dat weet je dus al jaren. Doe er dan wat aan ipv af te wachten en gaan klagen over zaken die je weet die gaan gebeuren.

Fuckinghell | 23-06-20 | 12:38 | 1

Maar dan missen ze de angst, zonder angst is het veel moeilijker mensen dingen op te dringen. Zie EU. Zie Klimaat. Zie bezuinigingen.

Kladderadatsch | 23-06-20 | 13:09

Ik denk dat we maar een gas gestookt zwembad achter het stamcafè moeten installeren. Zoiets misschien? *schep pakt*

youtu.be/ILk5bAG3XTQ

Zwezerik | 23-06-20 | 12:38 | 1

Gasgestookt? Hout! Biomassa! Gas is gevaarlijk en bodemdalings des doods. Dat is bijna genocide. Hout is onschuldig en klimaatneutraal. Dus.

Stormageddon | 23-06-20 | 12:45

Randstedelingen in hun veel te dure appartementje of huisje met minituin jaloers op de burgers in het oosten van het land met villa en ruimte voor zwembad? Kan ik helemaal niks bij voorstellen!

kunstliefhebber | 23-06-20 | 12:37

Als je het zwembad na gebruik leeg laten lopen in de tuin infiltreert het water in de bodem. Van een nood een deugpunt scoren!

Persona-non-grata | 23-06-20 | 12:36

Als het grondwaterpeil gewoon op peil gehouden wordt is er niets aan de hand. Misschien moeten de waterschappen wat minder met de knopjes spelen.

Frau Merkel | 23-06-20 | 12:36 | 3

Tja, maar de waterschappen zijn er vooral voor de boeren en die willen graag een laag grondwaterpeil zodat ze met hun zware machines het land kunnen bewerken.

matatwork | 23-06-20 | 12:42

@matatwork | 23-06-20 | 12:42:
Is het niet zo, dat boeren zelf deelnemen aan die waterschappen? Zoiets meende ik begrepen te hebben uit het debat 'water' gisteren. Maar, corrigeer me gerust als ik er naast zit.

kweethetooknietbeter | 23-06-20 | 12:47

Gelul. Ook boeren willen een hoog waterpeil. De grond zuigt het water dan verder omhoog naar de wortels van gras en gewassen. (Capillaire werking), wat goed is voor alles wat leeft. Wat meer water uit de rivieren inlaten.

Leffe Blonde | 23-06-20 | 13:02

Angst en schaamte. De pressiemiddelen van de moderne links-geinspireerde samenlevingen. Je moet je liefst de hele dag ongelukkig en schuldig zitten voelen. En belasting betalen uiteraard. En volgend jaar nog een beetje meer.

Akiron | 23-06-20 | 12:36 | 4

Vandaar de hoge zorgkosten, vanwege het 'in de put zitten'.

vluchtelingallergie | 23-06-20 | 13:02

@Quib | 23-06-20 | 13:17: De laatste 20 jaar drogeerden we meer dan 12,5% van onze jongetjes met Ritalin vanwege fake ADHD. Reken maar dat die generatie nog veel meer gaat slikken. Die weten niet beter dan dat er overal een pilletje voor is.

Grachus | 23-06-20 | 18:04
▼ 1 antwoord verborgen

Gratis tip: bouw geen zwembad op je balkon. Studenten proberen dat wel eens. Dan komt het hele balkon naar beneden. Zo zijn er ook studenten die een kamer in het studentenhuis opgebouwd hebben. Ze gingen met vloer en water bij de benedenburen op bezoek. Het is wel goed voor de integratie, dat dan weer wel.

Frau Merkel | 23-06-20 | 12:35 | 2

Maar, waren de benedenburen blij met hun nieuwe verlaagde plafond?

kweethetooknietbeter | 23-06-20 | 12:41

Alleen die kop al van die column.
Daar zit je dan in het Volkskrant pand, gebouwd met staal, je bent daar gekomen op een stalen fiets, of een stalen tram, die rijd op stalen rails, overgestapt op een stalen trein, die ook rijdt op een stalen rails.
Het is altijd zo makkelijk om de "goede" kant te kiezen en af te geven op bedrijven die inderdaad voor vervuiling zorgen.
Nou Nou Margrietje is boos want Tata Steel verbruikt veel water.
Ja kut omdat Tata steel het staal moet koelen wat gebruikt wordt in de rolpersen van die kutkrant waar je voor werkt.

Fele | 23-06-20 | 12:34

Het is nog oneerlijker. In Noord- en Oost-Nederland voldoende recreatieplassen, met voldoende ruimte voor de 1,5 meter samenleving en relatief weinig Mensen van Asociaal Gedrag.

Dikke_Tammo | 23-06-20 | 12:34

"Columns van Margriet Oostveen zijn exclusief voor abonnees." - Ok, jammer dan

Nibdib Niddib | 23-06-20 | 12:31

Het klinkt echt onmogelijk om in dit land een water tekort te hebben. Er is toch vast wel iemand onder de reaguurders met kennis die hier zijn/haar licht op kan schijnen?

RiesjeNooitGenoeg | 23-06-20 | 12:31

Als Pritt de moeite had genomen tot het eind te scrollen, had ie kunnen lezen:

Het **lijkt** al bijna asociaal, mensen die bij droogte zwembaden blijven volgooien, maar wie het zwembadwater onderhoudt met chloor en ph-tabletten vult het zwembad alleen in het voorjaar en de rest van het seizoen niet meer. **Bovendien dreigt het individu hier opnieuw verantwoordelijk te worden gemaakt terwijl grootverspillers vrij baan krijgen.** Zie vliegschaamte, vliegprijzen blijven onverantwoord laag omdat vliegmaatschappijen geen fatsoenlijke kerosinebelasting betalen.

Leidingwaterbelasting, ooit bedacht om zuinig gebruik te stimuleren, geldt in Nederland alleen tot een verbruik van 300 kuub: 300 duizend liter. Voor gewone huishoudens dus: een vierpersoonshuishouden gebruikt gemiddeld 191 duizend liter. Maar wie meer dan 300 duizend liter per jaar gebruikt, betaalt dus helemaal géén leidingwaterbelasting. Dit geldt voor alle industriële grootverbruikers.

Het zwembad van Wilma van Pelt: vultijd 36 uur.Beeld Privé-foto
Onderzoeksplatform Follow The Money publiceerde hier vrijdag een goed verhaal over: Tata Steel (hallo daar zijn we weer), gebruikte in 2018-2019 naar eigen opgave 34 miljoen kuub leidingwater. Dat is 34 miljard liter. Volgens FTM betaalde Tata daarover 100 euro leidingwaterbelasting.

Oftewel VK gebruikt zwembaden alleen maar een beetje rellerig om aandacht te vestigen op het echte probleem. Zoals Geenstijl vroeger nog wel eens deed.

coffinhenry | 23-06-20 | 12:30 | 3

volgens mij staat het al in de kop van die VK column?

geenjagergeenneeger | 23-06-20 | 12:36

Ik denk dat de Omvolkskrant vooral geïrriteerd is dat nu de vliegadvertenties weggevallen zijn, die zwembadverkopers het verdommen om te adverteren.

5611 | 23-06-20 | 12:39

Ik heb een bubbelbadje en dat water is altijd 35+ graden en waar dus
bubbelbadfolliculitis zich snel kan nestelen, en daar ben ik al 2x ziek van geweest, ondanks ik het héél erg schoonhoud met o.a. chloortabletten, dus tegenwoordig gooi ik het gewoon om de 2 weken weg en vul het gewoon weer met schoon water.

von sokkenstopfen | 23-06-20 | 13:27

17 miljoen mensen die wordt aangeraden 30 keer per dag hun handen voor 2 minuten lang te wassen, goh, waar komt dat watertekort toch vandaan.

Patrick_W | 23-06-20 | 12:29 | 1

Bij ons thuis doen we dat veel slimmer; dan gaan we met zijn zessen rond de kraan staan en wassen we alle zes tegelijk onze handen; in plaats van 6x 20 seconden is het nu 1x 20 seconden aan waterverbruik.

Let op: Bovenstaand is niet echt en is uiteraard maar een grapje.

kweethetooknietbeter | 23-06-20 | 12:39

Zucht

mr_awesome | 23-06-20 | 12:29

Raar is dat, ik woon net over de grens in 0049 als belastingvluchteling.
De directeur van de Stadtwerke alhier is een goede kennis, en hij maakt zich geen zorgen over de beschikbaarheid van drinkwater. Tien kilometer naar het westen wordt al gesproken over ranstsoenering, terwijl de hele regio afwatert op het grensriviertje de Dinkel.

H. Drievuldigheid | 23-06-20 | 12:28

In Nederland bouwen we zo veel mogelijk huizen op zo weinig mogelijk vierkante meters. Die tuinen zijn echt minimaal. Als je daar een zwembadje in zet kun je hem vullen met een kopje.

Osdorpertje | 23-06-20 | 12:28 | 5

@WatMoetJeNu | 23-06-20 | 12:39: Goed gedaan ja. Rondom Amsterdam komt het voor dat je 8 ton voor een twee-onder-een-kapwoning mag neertellen. Met postzegeltuin en inkijk van al je buren. Maar goed, veel mensen lijken te denken dat er buiten de Randstad geen leven bestaat. En da's prima, want dan blijft het hier lekker rustig.

Akiron | 23-06-20 | 12:52

@Akiron | 23-06-20 | 12:52:
Precies. Muur erom en afsteken. Maken we er Randstad-Eiland van. Alleen te bereiken via een pont , het vlietuig of dure tolwegen.

Teeweetwee | 23-06-20 | 14:10

@WatMoetJeNu | 23-06-20 | 12:39: Voor dat geld had je ook een 24 vierkante meter appartement in de buitenwijken van Amsterdam kunnen hebben.

Grachus | 23-06-20 | 18:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Zouden er nou ook mensen zijn die zoooo gruwelijk willen deugen dat ze nu afzien van een zwembadje in de tuin neer te zetten?
Wellicht dat het helpt als we het water na het zwemmen niet weggooien maar in flessen en jerrycans vullen en naar afrika sturen zodat die arme arme kindertjes
wat te drinken hebben? Dan recycle je het wel 2x, en wel 1x als zwemwater en daarna als drinkwater dat dan opgedronken en weer uitgepist en aan de natuur teruggegeven wordt, en wij dan allemaal gruwelijk deugen.

von sokkenstopfen | 23-06-20 | 12:28

Ik heb net de pool gevuld. Water uit de beek in het bad gepompt en nu even wchten tot de temperaturen kloppen (van het water en de buitenlucht.

bergsbeklimmer | 23-06-20 | 12:28

Spaarzaamheid is al sinds eeuwen een Nederlandse deugd. Hoe waterrijk Nederland ook is, het land is gevoelig voor droogte en wie dat niet inziet mag zich even inlezen op bodemdaling en de gevolgen van droogte voor de landbouw. Ik zie niet in waarom we dat niet ten aanzien van water beter aanpakken voordat we aan kinderplezier komen.

Diotima | 23-06-20 | 12:27

De grootste fout die gemaakt word in deze hele stelling, het water verdwijnt niet! 95% blijft achter in het bad een gehele zomer. Vervolgens aan het einde van de zomer worden de plantjes er water mee gegeven of word de grond onder de betegelde tuin ook eens voorzien van wat water.

Juist dit niet doen zou de grond onder betegelde tuinen nog droger maken. Mensen van vooral linkse krantjes kunnen enkel negatief beredeneren lijkt het.

GeenZetel | 23-06-20 | 12:27 | 2

Je gebruikt hopelijk geen chloor.

Rest In Privacy | 23-06-20 | 12:35

Als ik hierboven lees hoeveel ph en chloor tabletten er een zomer lang ingaat, lijkt me dat niet echt goed voor de plantjes.

Acar_ketimun | 23-06-20 | 12:50

Heeft pritt het artikel wel helemaal gelezen? Het is een aanklacht tegen grootverbruikers zoals Tata. Dat verbruikt 34 miljard kuub voor praktisch gratis terwijl jan lul gewoon onevenredig duur af is. Lijkt me een terechte zaak om daar tegen te ageren.

Teflonlaagje | 23-06-20 | 12:27 | 6

Hey, we gaan toch niet een beetje genuanceerd lopen te doen hier he?
Het is de bedoeling om click bait te genereren waar wij als reaguurdertjes zo hard mogelijk tegen aan moeten schoppen, voor inhoud en/of nuance ga je maar naar "De Elsevier" of zo.

zwellevertje | 23-06-20 | 13:00

Betaalmuur is te omzeilen. Even op tijd escape drukken.

Teflonlaagje | 23-06-20 | 14:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Dan sta je op een camping met 3 zwembaden en daar mag je niet in alleen onder de 18. Dus toch ook maar een jacuzzi aangeschaft (dubbel op ivm verwarming) maar ja je moet toch wat.

dedwarsligger | 23-06-20 | 12:27

Moet ik dan straks mijn aquarium van 1500 liter de deur uit doen?

kwark001 | 23-06-20 | 12:26

Net ons extra badje voor de hond gevuld. Want ook die wil koelte.

Lorejas | 23-06-20 | 12:26

Ja ja, lieve mensen, Nederland Regeltjesland.

En verder; men zou in heel Nederland hier en daar van die smalle hoge gebouwen neer kunnen zetten, waar ze het teveel aan regenwater en/of rivierwater in een grote tank kunnen opslaan, zodat ze in geval van droogte het kunnen gebruiken.

kweethetooknietbeter | 23-06-20 | 12:25

Voor vrouwen/ jonge meisjes moet je tegenwoordig wel een privé zwembad kopen om niet lastig te worden gevallen door personen met een andere culturele achtergrond.

I.P standing up | 23-06-20 | 12:25 | 4

tja, ik zou ook voor geen goud in een gemeentelijk pisbad willen liggen dat compleet vervuilt is met kakkerlakken die een bepaalde cultuur aanhangen die haaks staat op de onze. Afgezien vd kakkerlakken komen er ook andere viezerikken in het water met schurftpoten, tenenkaas, eczeem, roos, huidschilfers, korstjes, ongewassen lullen, kutten en konten, snot en spuug.
Nou, die marokkaantjes mogen die publieke zwembaden van mij hebben hoor.
Ik zet wel m'n bubbelbadje op en ga dan lekker in zitten. Lekker een tentje er over, palmbomen in heel m'n tropische tuin en de koelkast op 10 meter afstand waarin alles ligt wat ik wil eten, radiootje aan en genieten maar.

von sokkenstopfen | 23-06-20 | 12:37

@Diotima | 23-06-20 | 12:30: Er is ook nog een overheid die jou bij zo'n conflict in een nadelige positie plaatst. Jij en je groepsgenoten hebben daardoor heel veel meer te verliezen dan die "jochies". Dat is van veel grotere invloed dan dat zogenaamd ontbrekende groepsgevoel.

Grachus | 23-06-20 | 18:15
▼ 1 antwoord verborgen

Pomp de Friese meren maar leeg, het skûtsjesilen gaat toch niet door.

witwas | 23-06-20 | 12:24 | 1

skützooi, alweer niet!?

timmert12 | 23-06-20 | 12:36

Wel een gedoe hoor, eerst 's ochtends dat zwembad vol laten lopen, ben je een paar uur bezig, en dan 's avonds dat zwembad weer leegkieperen. En de volgende dag begint het hele ritueel weer opnieuw. Je moet er maar zin in hebben.

VanBukkem | 23-06-20 | 12:24 | 1

Ik pomp het zwembadwater gewoon terug de kraan in. De watermeter loopt daarbij ook fijn achteruit, wat fijn in de kosten scheelt.

Let op: Bovenstaand is niet echt en is uiteraard maar een grapje.

kweethetooknietbeter | 23-06-20 | 12:32

Is dit een sluik reclame artikel van bol com , gezien het affiliatie linkje ?

aliealaaf | 23-06-20 | 12:24

Wat meer empathie zou aardig zijn. Overigens draagt mijn badje na een paar dagen rechtstreeks bij aan de grondwaterspiegel en bewatert het mijn gazonnetje. Drie keer plezier van elke liter water.

Alexis de T. | 23-06-20 | 12:23

Dit is niet het hele verhaal, GS! Een opblaaszwembad is alleen fout als er witte mensen in zitten. Zwarte mensen is geen probleem.

MAD1950 | 23-06-20 | 12:23

Manmanman, je bent nog niet over de ene schaamte heen, of de andere dient zich alweer aan. Je wordt er haast een beetje baldadig van. Ik gooi tegenwoordig dagelijks 10 emmers heerlijk vers drinkwater zó op de straatklinkers. Gewoon, omdat het kán.

Ceristimo | 23-06-20 | 12:23

Er komt iedere dag een paar miljoen m3 water de Rijn afzakken, hoezo niet genoeg water?

schuurschijf | 23-06-20 | 12:23 | 1

En de Maas doet ook hard zijn best voor ons.

WatMoetJeNu | 23-06-20 | 12:34

Zwembaden hebben ook sterk de neiging om "jongeren" aan te zetten tot intimiderend en seksueel ontoelaatbaar gedrag. Weg met de zwembaden!

Fijn_dat_je_er_bent | 23-06-20 | 12:22

Waar blijft die asteroïde die in één klap het leven op aarde vernietigt? Net nu we 'em nodig hebben, komt ie niet.

Montgomery Burns | 23-06-20 | 12:22 | 1

Ik had eigenlijk gehoopt dat het virus er 1 zou zijn van het niveau "the stand" , maar helaas.

Hangtietsmurfin | 23-06-20 | 12:23

Sorry net vol laten lopen,knielen doet

rein9576 | 23-06-20 | 12:21

Tegenwoordig ga ik overal dwars tegenin. Eigenlijk wilde ik helemaal geen zwembad maar nu MOET ik er 1. Stook ik als het buiten 25+ graden is mijn houtkachel nog eens op. Koop ik alleen nog producten van slavenhoudende boeren. Wil ik een 5G abonnement. Kijk ik alleen nog VI als Derksen foute grappen maakt. Koop ik alleen nog kleding gemaakt door kinderen in sweatshops in India. Scheidt ik mijn afval niet meer (deed ik toch al niet). Koop ik alleen nog maar een dieselauto van minimaal 28 jaar oud. Waarom? Omdat het kan en omdat ik de zeikerds zat ben. Aaaah, dat lucht op.

Hangtietsmurfin | 23-06-20 | 12:21 | 3

Wie leeft met ressentiment heeft vooral zichzelf.

Diotima | 23-06-20 | 12:37

ik heb al jaren in de zomer de koelkast en vrieskast open staan voor de broodnodige verkoeling in mijn huis. Werkt als een trein.

DMaN | 23-06-20 | 12:55

Hahaha, zodra het avond is, ga ik heerlijk de plantjes in mijn grote tuin besproeien.
En niemand die mij dat belet. En die 1,5 meter gaat er ook aan. En: Johan Derksen moet blijven!

antonconstandse | 23-06-20 | 12:21

Een keer per week zwemmen in een zwembad met chloor als desinfectie middel, en je krijgt gegarandeerd nooit meer de corona. Vraag maar aan recreatieve, sport en olympische zwemmers hoeveel COVID-19 infecties zij hebben gehad.

rmstock | 23-06-20 | 12:20

Met een zwembad in de tuin heb je ook meer aanloop. Ik zie tenminste steeds vaker jongeren tot een uur of twaalf. Wollah!

JvanDeventer | 23-06-20 | 12:20

Uw dochters zwemmen liever multiculti.

Earl_of_Doncaster | 23-06-20 | 12:20

Volkskrantlezers hebben vaak al jaren last van #badschaamte.

threeheadedmonkey | 23-06-20 | 12:20
-weggejorist-
skoftig | 23-06-20 | 12:19 | 3

Hulde!
Omdat de huizen in Grachtengordelië dreigen te verzakken, mag de Rest van Nederland geen zwembadwater gebruiken.

kapotte_stofzuiger | 23-06-20 | 12:19 | 1

Zakten die huizen in de grachtengordel maar eens een metertje of tien...

Wijze uit het Oosten | 23-06-20 | 12:21

Gaat goed in Nederland... waterschaarste bij de waterboeren, bij elekticiteitnetbeheerders zijn de eerste congestiegevallen zichtbaar en er komen er merr... zitten ze daar in Den Haag te slapen of zo bij de toezichthouders.. of kunnen die goed personeel niet betalen ( echte ingenieurs die weten hoe het zit, niet van die juristjes, die Tek zelf bij audits een rad voor ogen kon draaien)

tek | 23-06-20 | 12:18

Ze bekijken het maar met hun kritiek op álles dat weer niet past in de ogen van beroepsbeledigden. Ik kan er niet van wakker liggen: 50.000 liter gaat er bij mij in. En daar betaal ik voor. En wat ik gebruik om te betalen, daarvoor heb ik gewerkt. En daarmee basta. Nijd is de zuiverste vorm van erkenning.

Gladiator Fap | 23-06-20 | 12:17 | 3

Inderdaad zo moet je voortaan denken.

genoegisgenoeg | 23-06-20 | 12:17

@genoegisgenoeg | 23-06-20 | 12:17: Totdat de fascistoide knokploeg voor de deur staat natuurlijk, om hun gelijk te halen. Dan moet je huis en haard kunnen verdedigen, jammer genoeg.

Gladiator Fap | 23-06-20 | 12:52

Enige wat tegen zo'n knokploeg helpt is een knokploeg.

genoegisgenoeg | 23-06-20 | 13:09

Tja, dat krijg je als je veel grote buitenzwembaden de afgelopen decennia hebt gesloten, vanwege bezuinigingen en we nu in een situatie zitten als deze, dan kan je dat verwachten.
Surfplassen waar het zwemseizoen nog moet beginnen en waar al blauwalg is geconstateerd.

Rob3997 | 23-06-20 | 12:17

Watertekort in een rivierdelta die onderloopt als we niet pompen. Klinkt als zandtekort in de Sahara.
In Nederland krijgen ze het voor elkaar..

Schmalz | 23-06-20 | 12:14 | 5

Niet om je stelling onderuit te halen maar vooral naar Noord-Afrikaanse landen en Saudi Arabië worden vrachtschepen vol zand gevoerd vooral uit Ierland.

Waarom zou je denken... woestijnzand is niet geschikt voor de productie van beton. Moet je na gaan hoeveel er al verscheept is naar die landen... Met hun steden midden in de woestijn en hoogste wolkenkrabbers.

GeenZetel | 23-06-20 | 12:24

Terwijl wij wereldberoemd zijn om onze waterwerken en -kundigheden. De ironie.

Grachus | 23-06-20 | 18:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij gebrek aan religie wordt naarstig gezocht naar nieuwe manier om ons een schuldcomplex aan te praten: het klimaat, water, racisme. Het probleem is marginaal, maar U moet zich schuldig voelen. Dan doe je tenminste wat de boven ons verhevenen willen. Geld uitgeven aan onzin.

van heinde en verre | 23-06-20 | 12:14

Neem gewoon zo'n klein rond badje. Gezellig met je vriendin plensen in de tuin.

Phantomas | 23-06-20 | 12:13

Voor de productie van een kilo papier is 700 liter water nodig. Kan de Volkskrant eens schrijven over haar onnodig waterverbruik?

Rest In Privacy | 23-06-20 | 12:13 | 1

Oplage Omvolkskrant rond de 200.000, verschijnt 300 maal per jaar, zijn dus 60 miljoen kranten van zeg gemiddeld 250 gram maakt 15 miljoen kilo papier. Waterverbruik Omvolkskrant is dus dik 10 miljard liter ofwel 10 miljoen kuub. Daar betalen ze kennelijk € 100 waterbelasting over. En nu?

5611 | 23-06-20 | 12:51

Ik vind dat er naast de oplaadpalen, ook waterpalen in de straten moeten komen. Waar je zo'n dikke brandweerslang op kan aansluiten om zo'n bad vol te laten lopen. Het schiet geen zak op met mijn waterbesparende douchekop.

Leptob | 23-06-20 | 12:13

Gewoon alles cancellen, alleen nog maar werken. Verder bek houden.

Pluisbaard | 23-06-20 | 12:13

In o.a. de horeca wordt nu toch minder water verbruikt lijkt me?
Gewoon vullen zo'n lullig badje.

HoerieHarry | 23-06-20 | 12:12 | 1

En minder in sportscholen, sauna's, sexhuizen, scholen, kantoren etc. Optiefen met dat gelul van Vitens.

Piet Karbiet | 23-06-20 | 12:44

Misschien is het een idee om WimLex te raadplegen. Die weet van "watermanagement".

Garantiebewijs | 23-06-20 | 12:12

We moeten het hebben over plassen in het zwembad. Mag je plassen in je eigen zwembad?

JvanDeventer | 23-06-20 | 12:12 | 1

Ja hoor. Maar duurt wel ff voor je hem vol hebt.

marcoplarco | 23-06-20 | 12:53

Zwembaden, plastic rommel. Rechtsomkeert maken met die troep. Wegwezen.

Van Urk | 23-06-20 | 12:11 | 4

@John McClane | 23-06-20 | 12:14: Dan weet u dat ik het niet over uw zwembad heb. Nee, ik hebben over paupers die plastic zwembaden op hun gifgroene kunstgras parkeren. Vervuilende fabrieken in verre oorden spuwen die rotzooi uit, alwaar kleine kinderen met bromvliegen op hun korstige lippen met hun eeltige vingertjes de onderdelen vol weekmakers uit mallen moeten drukken en dozen vullen. De rommel wordt op donkere wolken blazende vrachtwagens geladen (derdehands uit Europa) die vervolgens hun natuurvernietigende waar op een zware olieverstokende oceaanstomer deponeren. Thans belandt het in een stelling in een groot wit pakhuis, waar dat bosje met 24 soorten broedvogels voor moest wijken, vanwaar het weer naar een Action gaat en voor 9,99- euro wordt verkocht.

Van Urk | 23-06-20 | 12:24

@Van Urk | 23-06-20 | 12:24:
9,99?
Gelijk één halen.

Fart Fader | 23-06-20 | 12:38

Een houten regenton is misschien wel wat.

voldemort | 23-06-20 | 15:42
▼ 1 antwoord verborgen

Volkskrant schaamte.

donkieshot | 23-06-20 | 12:11

F*ck? Fuck toch gewoon? Of mag dat niet meer? Omdat het nog overdag is ofzo?

John McClane | 23-06-20 | 12:10

Als ik over Nederland vlieg (ja dat doe ik wel eens) dan lijkt het wel of het land "drijft" in het water.
Zelf in zo'n droog lang als Spanje krijg je die zwembaden gewoon vol met een beetje moeite, dus waarom lukt dat niet in dit drijfnatte Nederland???
Regel maar wat zou ik zeggen en pas je maar aan, ik blijf bakken water gebruiken.

Natte Washand | 23-06-20 | 12:09 | 1

Het is zeiken voor de bühne. Is het eene onderwerp om over te deugen klaar of uitgemolken dan ga je naar het andere.

donkieshot | 23-06-20 | 12:16

Volgende week gaat het weer regenen.
Verder alles wat @Keestelpro als FiPo zegt: we betalen al meer dan genoeg: fix it.

ole guapa | 23-06-20 | 12:08 | 1

We hebben in Nederland:
- zeewater
- rivierwater
- grondwater
- regenwater
Allemaal in overvloed. Een bedrijf dat bij een piek van 4 dagen 30 graden geen water kan leveren doet iets fout. Niet de consument. Indeed: fix it en jaag ons niet op stang.

keestelpro | 23-06-20 | 12:17

Wat loopt vitens nou te zeiken, het water geven zij mij niet cadeau, daar moet ik gewoon voor betalen

The Russian | 23-06-20 | 12:08 | 1

Ze willen niet aan de piek in het watergebruik kunnen voldoen blijkbaar en zijn bang dat ze niet kunnen leveren.

Reaaalist | 23-06-20 | 12:12

Draai net de kraan dicht. Bad is vol. Heerlijk opgewarmd als de kinderen uit school komen. Kunnen ze lekker bijkomen van 7 uur pure indictrinatie.

BoerBob | 23-06-20 | 12:08 | 3

indictrinatie. Wasda?

kwark001 | 23-06-20 | 12:15

Combi tussen dictee en hersenspoeling.

Binnenbaan | 23-06-20 | 12:26

Hier ook. Gisteravond bad opgezet en deels vol laten lopen, vanmorgen de tweede helft. Vanmiddag kunnen de kids na school zo het water in plonsen, wat eten, trainen en na de training weer even afspoelen in het bad.
Pompje aan zetten, troep wordt er via een drijver uitgefilterd, chloortabletje er in zodat het schoon blijft en zodra de zon onder is afdekken, zodat er minder troep in komt.

WatMoetJeNu | 23-06-20 | 12:28

Kan het niet lezen, maar de titel impliceert dat het vooral de Industrie is?

menage | 23-06-20 | 12:07 | 6

@Earl_of_Doncaster | 23-06-20 | 12:23:
Nou, halverwege de zomer wil ik het bad nog wel eens even leeg gooien en goed schoon maken.
En ook wordt het bad met enige regelmaat bijgevuld (2 kinderen die graag spetteren en het schijnt dat de zon ook nog wel eens wat water wil laten verdampen).

WatMoetJeNu | 23-06-20 | 12:31

@Earl_of_Doncaster | 23-06-20 | 12:23: interessant verhaal, wist dat er weinig betaald werd door grootverbruikers ( met als met stroom en algemene belastingen), maar dat het zo asociaal ten koste van de bevolking was, dat wist ik niet.

DMaN | 23-06-20 | 12:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Tip: haal de kettingzaag wel even door alle bomen en struiken in de buurt van je zwembad, want steeds die blaadjes en die takjes erin wordt nogal smerig.

JvanDeventer | 23-06-20 | 12:07

Hier regent het niet en hebben we allemaal een zwembad.

Jullie doen wat fout.

HP-premium | 23-06-20 | 12:07

Gooi altijd een oude koelkast in het zwembad, blijft het lekker koel.

kwark001 | 23-06-20 | 12:06 | 1

Gewoon aan laten staan, kan je later dit jaar schaatsen

marcoplarco | 23-06-20 | 12:50

Het is wel altijd Vitens die meteen loopt te janken. Van bijvoorbeeld Brabant Water heb ik nog nooit iets gehoord. En kan die 10 m3 nu echt zoveel kwaad? Verder, als het echt zo slecht is moeten ze de prijs maar hoger maken zoals ze met alles doen wat “slecht” is.

wifikabelverhuur | 23-06-20 | 12:05

Oeps, een vlieg in m'n zwembad. Tijd om het bad te verversen. Pom pom pom.....

Poeha | 23-06-20 | 12:05 | 2

Lol.... doe ik met mijn plastieke jaccuzi ook....

Bello de Hond | 23-06-20 | 12:07

Ik ben 3 dagen bezig met de huidige waterdruk. 45000 liter.

Nuchternederland | 23-06-20 | 14:47

Gewoon een hydraloop kopen. hoef je je ook niet te schamen om je bad vol te gooien.

Gappie333 | 23-06-20 | 12:05

Dank voor de tip. Ik ga direct het opblaasbad vullen.

Piet Karbiet | 23-06-20 | 12:04

LOL!! Altijd lachen, die topics van waterdeskundige Pritt.

DrumPiet | 23-06-20 | 12:03

Nederland is een waterland. Als er een watertekort is dan doen de waterschappen (waar we veel geld aan moeten betalen) iets fout, niet de waterconsument.

keestelpro | 23-06-20 | 12:03 | 5

Heel veel van ons DRINK water komt uit de grond. En dan kun je dus maar een beperkte hoeveelheid oppompen voordat er grote problemen ontstaan. Oppervlakte water is vaak moeilijk te zuiveren door alle rotzooi die er in gedumpt word (en dan dus heel duur)

Gregovic | 23-06-20 | 12:23

@Gregovic | 23-06-20 | 12:23:
Meer dan 40% wordt al gewonnen uit oppervlaktewater en dat aandeel stijgt alleen maar....

Lood om oud ijzer | 23-06-20 | 12:31

Ons waterschap hier houdt kantoor in een prachtig kasteeltje; je moet alleen niet vragen wat dat aan onderhoud kost, zo'n slotgracht en kasteeltuin en het gebouw zelf nog. Allemaal oud natuurlijk.

Dus om nu te zeggen dat het waterschap goed met onze centjes om gaat.... nou nee.

libertat | 23-06-20 | 15:03
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken