Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'1400 zwaargewonden per jaar erbij dankzij Tesla'

In 2030

Zoals u weet kloppen voorspellingen over elektrische auto's altijd, dus waarom zouden wij de makkers van adviesbureau Autotomotive Insights niet geloven als zij voorspellen dat er in 2030 per jaar 1400 extra zwaargewonden vallen dankzij volledig elektrische auto's. Komt allemaal omdat uw zwager met zijn nieuwe Tesla veel sneller optrekt dan hij denkt en omdat die krengen een stuk zwaarder zijn dan gewone auto's. "De kans dat iemand in het verkeer zwaargewond raakt is bij een elektrische auto drie keer zo groot, concluderen onderzoekers Arno Onink en Ric van Vugt". Dat vinden wij erg negatief gedacht van onderzoekers Arno Onink en Ric van Vugt, wij bekijken het liever van de zonnige kant: iedere verkeersdode erbij, is weer een volledige ecologische voetafdruk minder! Dus koop een Tesla, geef gas elektriciteit op die lolly en red de planeet!

Reaguursels

Inloggen

Het gaat allemaal om de bestuurder en niet om de auto. Benzineauto's met veel vermogen zouden dan ineens ook even gevaarlijk moeten zijn als een Tesla.. Die trekken ook snel op.. Wat een onzin weer om hier een merk op zwart te maken.

Jesse_JWR | 17-06-20 | 08:58

Of zijn het 1400 extra zwaargewonden in plaats van doden? Dan is het juist een goede zaak.
Bij intrede van de gordel vielen er ook opeens meer gewonden i.p.v. doden.

usb stok | 17-06-20 | 08:45

Er worden nu proeven gedaan met goede resultaten met waterstofkorrels,
helaas wordt dit door de machthebbende benzine giganten, elektriciteits maatschappijen en politiek gedwarsboomd en de doofpot in gestopt.

klimaat-chantage | 17-06-20 | 00:46 | 2

wat een onzinnige insinuatie. Energiemaatschappijen zijn juist leverancier van de grondstof voor die korrels. wel is heg zo dat waterstifgas als concurrent van BEV niet serieus te nemen is.. het idee is stompzinnig

Epistulae_Morales | 17-06-20 | 02:01

Niets is goedkoper en handiger dan batterijen tegenwoordig. Tesla heeft ze al zonder cobalt. En ze worden alleen maar beter en goedkoper. Waterstof nog altijd 3x minder efficiënt én je moet weer terug naar de pomp. Nee laat mij maar lekker gratis thuis laden.

Alsikhetnietmeerweet | 17-06-20 | 08:43

Dit wordt wel een heel basale discussie op de verjaardachsvisietuh. Gas of diesel of benzine of elektries. Manmanman hier gaan gezinnen aan kapot. Papa verdient gewoon een vette bak en door kerona ken hij die vettuh a7 krijguh

KristynzietdeFlarden | 16-06-20 | 23:17

En daarom rij ik dus een degelijke Audi. De volgende krijgt een 4.2 liter diesel, gewoon om de groenen Khmer te fucken. En je wint het nog van een Tesla ook.

Frau Merkel | 16-06-20 | 22:55 | 2

Audi wint altijd.. maar je rijdt Tesla omdat het goedkoop is. kun je gewoon wen Audi huren op je vliegvakantiebestemming

Epistulae_Morales | 17-06-20 | 02:03

Iets dat vaker stuk gaat en meer kost aan onderhoud kun je moeilijk degelijker noemen.

Alsikhetnietmeerweet | 17-06-20 | 08:44

Zwaardere auto's zorgen ook voor meer slijtage aan de weg, dus vaker onderhoud. Hebben zij daar al over nagedacht?

SicSeb | 16-06-20 | 22:12 | 3

Niet alleen aan de weg. Ook aan de banden en remschijven.

Dr_Prepper | 17-06-20 | 06:32

@Dr_Prepper | 17-06-20 | 06:32: oh oh the noob is great in this one. Maar goed na 10jaar tesla is het nog steeds nodig voor sommige slapers: Remmen slijten nauwelijk door regenratief remmen, banden kun je idd sneller laten slijten als je verstappen bent, maar hoeft zeker niet. Je kunt nl ook normaal rijden met veel vermogen. En je kunt als een idioot rijden met je golfje. De weg is gemaakt vior 30ton vrachtautos. Daar zal een 2 ton tesla, of range rover, of postnl busje niets aan stukmaken. Welterusten verder.

Alsikhetnietmeerweet | 17-06-20 | 08:48

@Dr_Prepper | 17-06-20 | 06:32:
Weer zo'n schaapje dat anderen nablaat.
Bij een Tesla zullen de remschijven NOOIT verslijten.
De enige keer dat ik op het rempedaal druk is om hem in Drive te zetten. Of als voor me een idioot in een Golfje raar doet.

Mr. Happy | 17-06-20 | 10:05

Het gaat erom dat iedereen in de ev porno zit te kijken en m vergeet van autonome sportstand te halen. De rest van alle reacties hiervoor is onzin.

xtree | 16-06-20 | 21:58

Dit betreft niet de EV rijders, maar geldt voor de andere in het ongeluk. Dus als je wilt blijven leven zorg dan dat JIJ in die EV zit.

Alsikhetnietmeerweet | 16-06-20 | 20:21

Wat zijn trouwens de sloopkosten van een elektrische auto?
Waar blijven de versleten accu’s?
Worden die, net als versleten windmolenwieken, onder de grond gestopt?
En wie gaat dat betalen?

Bolder | 16-06-20 | 18:53 | 4

accus worden gerecycled. zitten bordevol grondstoffen voor nieuwe. of gaan tweede leven als powerwall tegemoet

Epistulae_Morales | 17-06-20 | 02:05

@Bolder | 16-06-20 | 20:43: ok dan. molenwieken zijn van slecht recyclebaar materiaal. Onder de grond stoppen. Heeft niemand last van. Ze lekken niet ofzo. Teslas zijn verder van alu en staal. Beiden zeer goed recyclebaar. Accus ook. Idd als powerwall. Maar als er straks 3-5jaar voldoende hoeveelheden afgeschreven worden verwacht, staan de recyclebedrijven al te wachten.

Alsikhetnietmeerweet | 17-06-20 | 08:51
▼ 1 antwoord verborgen

In de laatste 3 maanden van 2019 werden de Tesla model 3 uitgerold bij de leaserijders op de zaak.
Allen ervaren rijders met een digitaal rechtervoetje; vol gas of vol remmen.
Binnen 6 weken na instappen in de Tesla had 1 op de 8 een aanrijding bij optrekken bij een groen verkeerslicht.
- een fietser, die er 2m voor stond en slingerde met wegrijden;
- een automobilist op de kruisende weg, die niet remde voor donker oranje;
- ....

Inderdaad allemaal omdat de chauffeurs gummend optrekken. Het schijnt bij onze oosterburen nog meer te gebeuren, hun Verkehsampeln geven rot-gelb voordat deze grün worden.

BraadWorstLul | 16-06-20 | 18:07 | 3

En dat terwijl ik net gewend was aan die start/stop systemen, daarbij had je 10 minuten extra om over te steken. Voordat die dingen eens een keer in beweging komen...

Cue_The_Deer | 16-06-20 | 19:18

Dus, alle autos met meer dan 50pk verbieden!

Alsikhetnietmeerweet | 16-06-20 | 20:17

The gun doesn't kill people. People do! Ach tis gewoon ff wennen een snelle auto wanneer je fossieltjes gewend was.

Alsikhetnietmeerweet | 17-06-20 | 08:53

Tel dat op bij die toenemende slachtoffers door de elektrische fiets en de elektronische zaktelefoon en we moeten concluderen: electricity kills!

GeenAccount | 16-06-20 | 17:03
-weggejorist en opgerot-
Giovanni Berlusconi | 16-06-20 | 15:48

Ook bizonder gunstig voor de 2e handsmarkt, lijkt mij. Die accu's kunen nog wel even mee! Ik zie en win-win situatie ontstaan waarbij hardrijders, echt doodrijders zijn. Joepie!!

BenPakdee | 16-06-20 | 15:42
-weggejorist-
Giovanni Berlusconi | 16-06-20 | 15:37 | 1

Dat komt bijna in de buurt van de Covid cijfers. Straks gaat de snelweg nog in de lockdown als we niet oppassen.

RichardBandler | 16-06-20 | 15:31

Raar verhaal want Tesla's zijn meer dan drie keer minder vaak betrokken bij een ongeluk dan een benzine auto. Lijkt me weer een gesponsord artikeltje door de in nood verkerende ouderwetse automerken.

Freert Gilders | 16-06-20 | 15:26 | 5

Lees nog eens: Drie keer grotere kans op zwaar letsel.

Analia von Solmsch | 16-06-20 | 18:21

@Analia von Solmsch | 16-06-20 | 18:21: ja, maar niet voor d3 berijder zelf. Maar voor de sukkels die niet in een EV zitten. Ha!

Alsikhetnietmeerweet | 16-06-20 | 20:18

@Analia von Solmsch | 16-06-20 | 18:21: ALS er een ongeluk gebeurt. Als er geen ongeluk gebeurt is er 0 letsel.

Mr. Happy | 17-06-20 | 10:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Een goede reden dus om de belastingen te verhogen voor niet- Tesla rijders.

Dit rechtvaardigt immers een flinke verzekeringspremieverhoging op elektrische auto's.
Die dan natuurlijk weer gecompenseerd moet worden met extra subsidie, want milieu (deugen).

jemagookniksmeer | 16-06-20 | 15:12

Bij een benzineauto hoor je tenminste hoe hard je rijdt en andere weggebruikers horen je aankomen.
Die Tesla's en zo worden niet opgemerkt door ons brein, dus zijn we minder alert.
De brandweer is ook niet blij met die elektrische meuk vanwege elektrocutiegevaar.
Ik hou het wel bij m'n ouwe benzinebakkie.

Schietmijmaarlek | 16-06-20 | 15:05 | 2

Zolang de voorraad strekt.

Nehemia | 16-06-20 | 17:14

Van elke niet heel oude auto hoor je alleen bandengeruis. Benzine en electrisch maakt niks uit. Oja, de ventilator, die hoor je ook.

harry19612 | 16-06-20 | 17:28

Eh, beste mensen, dit bericht past niet naadloos in het door de groene kmehr opgeroepen mimieuvrienelijke plaatje. Het zou zelfs bij sommigen enige twijfel kunnen doen ontstaan.
Doe eens gauw wissen.. .....

me163komet | 16-06-20 | 14:52

Ronnie-boy, je bent een simplistisch wonderkind met je ecologische meninkjes... ook de chirurgen die hebben te doen met verkeersletsels zouden graag een woordje met willen hebben, simpleton! (Ah... daar is je infantiele-rode-weggejorist-potloodje-alweer...)

Giovanni Berlusconi | 16-06-20 | 14:45 | 1

Kindertjes die vragen worden harder geslagen.

grapo | 16-06-20 | 15:04

En dan worden de waarschuwingen van de brandweer nog niet eens meegenomen. Vrijwel onblusbaar waarbij akelige gifgassen zoals het levensgevaarlijke HF (waterstoffluoride) vrijkomen. Sterk verhoogd brandgevaar bij opladen. Lekker als je buurmens zo’n ding voor de deur heeft.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 14:38 | 3

Heel goed te blussen hoor.. wel met een categorie D blusmiddel. Want het zijn categorie D branden. Gelukkig komt brand in een Tesla ongeveer 150x minder vaak voor dan bij zo'n benzinebom op wielen. Ja en randstichting is gewoon een factor die daar telt, de auto en de buurt horen toch echt bij elkaar

Epistulae_Morales | 16-06-20 | 14:51

@Epistulae_Morales | 16-06-20 | 14:51: Kunt u die claim ook staven? Ik lees dit namelijk.

'Brand komt niet vaker voor bij elektrische auto's. '
Volgens Knorr is het zo dat beide soorten auto’s een even groot gevaar vormen. Het aantal branden met elektrische auto’s is naar rato niet meer dan het aantal branden met auto’s met verbrandingsmotor.
www.elektrischeauto.nl/nieuws/brandge...

Nehemia | 16-06-20 | 17:19

@Nehemia | 16-06-20 | 17:19: dat klopt. het is minder
wel ook omdat een geparkeerde benzine om ook vaak zn buren meeneemt omdat brandende benzine nu eenmaal de eigenschap heeft dat het wegstroomt. en dan dus soms met 1750 tegelijk

Epistulae_Morales | 17-06-20 | 02:10

Subsidie is moord. Ermee stoppen dus.

Deflatiemonster | 16-06-20 | 14:17

Deze techniek staat nog in zijn kinderschoenen. Letterlijk. Geef het nog 10 jaar en de auto's zullen lichter zijn dan de huidige generatie met verbrandingsmotor.

Dirk III | 16-06-20 | 14:16 | 2

U hebt vandaag de comedy bokaal gewonnen

likdoorn | 16-06-20 | 14:39

En dan zit de accu in de aanhanger die er achter hangt?

Dr_Prepper | 17-06-20 | 06:35

Die elektrische scooters zijn ook levensgevaarlijk, hoor je niet aankomen maar wel 40 over het fietspad vlak langs je of door een woonwijk. Als je loopt of fietst ga je voor een deel op het geluid af in het verkeer.

vinzDH | 16-06-20 | 14:11 | 1

Wat u zegt. Je schrikt je elke keer de tandjes als voetganger.

MickeyGouda | 16-06-20 | 14:21

Vroegah was asfalt als vloeken in de kerk. Natuur en alles wat daarin leeft, vliegt en bloeit moest steeds een stukje verder opschuiven, en dat was heel erg fout.
Nu plempen we de wegen vol met electro auto's, laadpalen. zonnepaneel weilanden en windmolen parken, want dan maakt het niet uit.
En het kind van de rekening: de natuur.

Broadsquire | 16-06-20 | 14:02 | 3

en ook niet vergeten, al die extra huizen van al de immigranten gaan ook te koste van de natuur en al die immigranten en hun kinderen willen ook een auto en energie

Archimedes-2 | 16-06-20 | 14:07

en die extra zware auto's hebben per 5.000 km 4 nieuwe banden nodig, dus heel veel extra fijnstof

Archimedes-2 | 16-06-20 | 14:08

Daar ga je tegenwoordig ook niet meer voor je plezier heen.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 14:09

Maar dat is toch een kleine prijs die wij betalen om de planeet te redden, toch ?!

loser | 16-06-20 | 16:15

Eerst iedereen aan een elektrische auto. Dan elektrische auto's "gevaarlijk" verklaren; mag niet meer. Vervolgens *iedereen* in het overbelaste en peperdure Openbaar Vervoer jagen. Dan eisen dat iedereen die met het OV reist een "speciale vergunning" nodig heeft. Die vergunning is met je OV-chipkaart automatisch gekoppeld aan de dan verplichte Corona-app met lokatietracker. Welkom in 1984.

Taggart | 16-06-20 | 13:54 | 1

Covid1984.

Nehemia | 16-06-20 | 17:22

De elektrificatie van het verkeer brengt een hele nieuwe dynamiek in het verkeer met zich mee.
Van step t/m auto gaat alles net weer ff wat sneller en is weer net ff wat zwaarder.
En voor de rest; 1/2.m.v2....
Ook voor de achter hun partner aan vliegende, met wijd open gesperde ogen en mond, vertwijfeld kijkende vrouwen op leeftijd die al helemaal geen feeling meer hebben met het verkeer.

D-Fens_1963 | 16-06-20 | 13:53 | 2

Gelukkig hoeven we over 20 jaar niet meer zelf te rijden.

Kabila de stijlloze | 16-06-20 | 14:47

@Kabila de stijlloze | 16-06-20 | 14:47: U kunt met uw voorspellende gave ook op de kermis gaan staan, oowh nee toch niet.

D-Fens_1963 | 16-06-20 | 17:28

In 2030 zijn er acht circuits voor autohobbyisten. Dago Farez en Jip Klein, vrienden en sinds twee jaar ook echtgenoten, zijn een dagje rijden op de Flevobaan met hun onlangs aangeschafte Suzuki Swift uit 2017. Dago: "We twijfelden, maar sinds de auto-opslag hier is uitgebreid is het goedkoper geworden. Met de e-fiets zijn we er in een kwartier vanuit onze microwoning uit Oost-Dronten". Jip: "Het afschaffen van de auto was jammer, maar het heeft Nederland zoveel leefbaarder gemaakt. De rust is wedergekeerd. Toch betaal ik graag de chauffeurstoeslag om hier een dagje te rijden, het geeft toch een kick om eens met 50 km/u over het asfalt te mogen scheuren."

Van Urk | 16-06-20 | 13:50 | 1

Het kost ze wel in één klap al de sociale credits die ze het laatste jaar hebben opgebouwd maar dat hebben ze er voor over.

P-unit | 16-06-20 | 13:54

LOL: positief denken @Ronaldo.

kaasfondue | 16-06-20 | 13:49

ok, 2 weken lockdown en geen horeca, tenzij je op de fiets komt.
en om 20:00 allemaal klappen voor de accuverkopers.

ptrck | 16-06-20 | 13:49 | 4

@Ommezwaai | 16-06-20 | 13:52:
Ah, de oude stam was te snel uitgewerkt, dus nu een opgepimpte versie uit het lab? (aluhoedje af)

piloot47 | 16-06-20 | 13:56

@Ommezwaai | 16-06-20 | 13:52: ja, laat dat maar over aan het rivm en hun slaafse volgelingen. RIVM heeft nooit in Azië onderzoek gedaan naar relevante maatregelen.

dathoujetoch | 16-06-20 | 14:03

@piloot47 | 16-06-20 | 13:56: Nee hoor, dit is gewoon de voorspelde tweede golf. Als de Chinezen het weer gaan gebruiken als diplomatiek wapen en dit gaan exporteren, dan krijgen we het scenario Spaanse griep die een factor 25 dodelijker is dan de standaard griep.

Alexander des Burgus | 16-06-20 | 16:33
▼ 1 antwoord verborgen

Zwaarder? Welke parkeergarages zijn intussen gecheckt? https://www.youtube.com/watch?v=N3lU3S9KE8c

dathoujetoch | 16-06-20 | 13:47

Maar in 2030 hebben we toch allemaal zelfrijdende auto's dus dan zullen er helemaal geen verkeersslachtoffers meer vallen, heeft Musk beloofd....

WalterSobchack | 16-06-20 | 13:46 | 2

Ja, dan worden zelflopende mensen verboden op straat.

piloot47 | 16-06-20 | 13:57

dat zou inderdaad de realiteit wel eens kunnen zijn. Ik denk dat autopilot zelfs nog wel eens verplicht gaat worden, of semi verplicht vanwege de veel lagere premie

Epistulae_Morales | 16-06-20 | 14:48

Als mensen hun aandacht wat meer op hun omgeving gericht houden in plaats van op een klein schermpje dan zal het wel een beetje meevallen allemaal.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 13:43 | 2

Dat is inderdaad een groot probleem: alle foto's en filmpjes die al rijdend worden genomen.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 13:57

Proberen ze nou aan mijn grondrecht - het optrekken met ludicrous mode aan - te zitten? Het is toch niet mijn schuld dat die oma'tjes niet op tijd kunnen oversteken?

Blasfemie | 16-06-20 | 13:42 | 1

Stijlloze promotie voor de weledele heer Teeuwen altijd +1.

Slipsnifter | 16-06-20 | 13:40 | 1

Neen!

grapo | 16-06-20 | 15:10

hoe kan dat elektrisch rijden energie besparend zijn als bijvoorbeeld de Mitsubishi Outlander 450 kg extra aan batterijen en elektrische installaties mee moet zeulen in vergelijking met een benzine Outlander ? Dat zijn 5 volwassen mannen extra die dat ding altijd mee moet sjouwen. Zoiets zal waarschijnlijk ook gelden voor alle andere hybrides. En hoeveel energie kost het en heeft gekost en zal kosten om dit allemaal te ontwikkelen ? Het "schoonste" is toch een dieseltje dat is gefilterde aardolie en kost een fractie van het produceren van geraffineerde benzine of elektriciteit.

wlodek | 16-06-20 | 13:40 | 5

@Epistulae_Morales | 16-06-20 | 14:57: jawel die elektromotor is weliswaar efficiënter dan de verbrandingsmotor maar wordt uiteindelijk wel aangedreven door die verbrandingsmotor

wlodek | 16-06-20 | 15:18

Ik tank altijd een halve tank, dat scheelt gewicht. Als ik ooit van mijn levensdagen een elektrische auto zou kunnen betalen blijf ik dat doen. Gewoon de accu's halfvol. Tel uit je winst!

Rest In Privacy | 16-06-20 | 15:48

@wlodek | 16-06-20 | 15:18: naar wel een efficiëntere.
zelfs als je de electriciteits centrale op benzine laat lopen

Epistulae_Morales | 17-06-20 | 02:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Elektrische snorscooters, die zijn pas erg. Ten eerste scheuren zo keihard over het fietspad, waar ze eigenlijk niet thuishoren wegen een gevaar op de weg. En ten tweede hoor je ze niet aankomen en kun je ook geen rekening met ze houden.

Osdorpertje | 16-06-20 | 13:39

Weet niet hoor, zie regelmatig berichten waar iemand fluitend uit zijn Tesla stapt waarbij je met een normale auto morsdood zou zijn.

jip_86 | 16-06-20 | 13:38 | 3

Degene uit de auto (1300 kilo) waar hij (2100 kilo) bovenop geknald is is dan wel dood.

Nuchternederland | 16-06-20 | 13:49

@Nuchternederland | 16-06-20 | 13:49: je gaat niet dood door het gewichtsverschil. Je gaat dood door G krachten en door hoe sterk de kooi om je heen is. G krachten zijn ongeveer gelijk, maar die kooi .. die maakt het verschil.

Epistulae_Morales | 16-06-20 | 15:01

Was Tesla toevallig al bezig met een milieuvriendelijke niet van echt te onderscheiden sexrobot?
Ik vraag dit voor een vriend!

TijdelijkOptimist | 16-06-20 | 13:37 | 2

Ja, die sext helemaal zelfstandig. Hoef je niet bij te blijven.

piloot47 | 16-06-20 | 13:59

Rob, geef je adres even door, dan stuur ik er een.

dathoujetoch | 16-06-20 | 14:12

Meer fietsen, meer thuiswerken, meer isolate en een hybride met een stationaire dieselmotor...

Enrique C | 16-06-20 | 13:37

Sluipmoordenaars zijn het.
Net als die elektrische scooters die je rakelings voorbij knallen op het fietspad, en dan vergeten dat er een nogal brede houten bezorgbak achter op zit. Piza-Coureurs zijn het.

Premier Trutte | 16-06-20 | 13:37

Tesla's zijn de veiligste auto's voor inzittenden die op de markt zijn. Dus het zijn vooral die dove voetgangers die de klos zijn

Joostmochtnietsweten | 16-06-20 | 13:34 | 2

*blinde

Joostmochtnietsweten | 16-06-20 | 13:35

Ik heb heel goed gehoor maar geruisloze auto's blijven levensgevaarlijk.

loser | 16-06-20 | 16:18

Met dank aan Den Haag rijden makelaars en tandartsen in zwaar gesubsidieerde Tesla's die meer uitstoot genereren dan een kleine VW up bijvoorbeeld

Diederik_Ezel | 16-06-20 | 13:33 | 1

Een Tesla produceert 0 uitstoot. Er zit niet eens een uitlaat op.

Epistulae_Morales | 16-06-20 | 15:01

Altijd al gevonden dat een zogenaamde “ Milieu vriendelijke” auto een maximaal gewicht mag hebben van 600 kilo en kan optrekken van 0-100 in 20 seconden. Dat bespaart n.l energie. Het is toch van de gekke dat je met een gesubsidieerde en van houderschapsbelasting vrijgestelde auto ( dit is trouwens discriminatie want de overige autobezitters worden wel aangeslagen voor houderschapsbelasting ) met een massa van 2300 kilo een persoon van 80 kilo moet verplaatsen die een paar croissantjes gaat halen op zaterdagochtend ?

ja,diedus! | 16-06-20 | 13:33

Volgens mij zelfs 2 miljoen extra doden, kan het nu alleen ook ff niet onderbouwen.

Harry Turtle | 16-06-20 | 13:32 | 1

Er zijn geen cijfers van dode kindertjes die de boel afgraven.

ja,diedus! | 16-06-20 | 13:35

Die oplaadbare batterij aangedreven auto's is een crap oplossing.
Waterstofauto's , daar moeten we naar toe.

Gerf | 16-06-20 | 13:30 | 11

@elfenstein | 16-06-20 | 13:38: de batterijen van Tesla zijn verwisselbaar. binnen 7 minuten.
Maar dat kan niet uit. Het komt niet vaak genoeg voor om er een duur statiegeld systeem voor op te tuigen

Epistulae_Morales | 17-06-20 | 02:26

@ja,diedus! | 16-06-20 | 13:36: dus dubbel uitvoeen? nog diurder dus. maar idd een H2 auto is in wezen een EV met kleine batterij en enorm dure oplader ingebouwd

Epistulae_Morales | 17-06-20 | 02:27
▼ 8 antwoorden verborgen

Dit is geen onderzoek.. dit is paniek
Terwijl de gehele boomer-level auto industrie op zn flikker gaat en KO ligt is de enige fabrikant die groei en winst maakt Tesla en de enige fabrikanten met positieve prognoses de fabrikanten die nu EVs in de markt hebben.

Die 'onderzoekers' weten wat Tesla voor hun eigen sneue vakblaadje inhoudt. end of story

Epistulae_Morales | 16-06-20 | 13:25 | 2

Dan mag die subsidie die de teslarijder ontvangt ook wel afgelopen zijn. Van 4% naar 22% graag.

Nuchternederland | 16-06-20 | 13:48

@Nuchternederland | 16-06-20 | 13:48: prima.. maar dan ook geen OV kortingen meer, en aangezien een lager inkomen een auto kan kopen dankzij een gesusidieerde baan (want veel lager % IB), is die subsidie ook onterecht.. vlaktaks dus.. en op 40%

Epistulae_Morales | 16-06-20 | 15:03

Wacht maar tot "jongeren" erachter komen hoe lang zo'n ding blijft branden.

elfenstein | 16-06-20 | 13:22 | 2

Ze knetteren een gat in het asfalt.

HoerieHarry | 16-06-20 | 13:24

energycentral.com/c/cp/tesla-ceo-elon... Elon Musk wilde ook al dat Amazon wordt opgedeeld en noemde een Engelsman die een flink aantal grotklimmers redde "that pedo guy" alleen omdat Elon geen concurrentie duldde op zijn grotonderzeeer, de rijkste en de machtigste man van de wereld wil worden. Intelligente persoon maar niet zo zeker over zijn sociale vaardigheden.

Slough | 16-06-20 | 13:19 | 5

Musk is het stereotype "excentrieke miljardair". Beetje maf, maar ik kan hem wel waarderen. En hij doet goede dingen voor de ruimtevaart.

threeheadedmonkey | 16-06-20 | 13:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus het ligt niet aan die Tesla maar aan die dwaas die op de bestuurdersstoel zit.

Porta | 16-06-20 | 13:19 | 3

Je moet de PK’s en in dit geval het koppel kunnen bedwingen.

Lt-Kol Kilgore | 16-06-20 | 13:25

@Lt-Kol Kilgore | 16-06-20 | 13:25:
Het lijkt mij dat dit elektronisch zou moeten kunnen.

Mr.Crowley | 16-06-20 | 13:29

als EVs voor de massa worden geproduceerd dan zal er echt wel een tokkie mode komen. Met een beetje geluk wordt ie verplicht

Epistulae_Morales | 16-06-20 | 13:31

Tegen die tijd is er een quotum opgelegd hoeveel blanken er maximaal in een Tesla mogen rijden.

BozePaarseMan | 16-06-20 | 13:18

Overig nieuws van de onderzoekers:
Electrische auto's laten koeien zure melk produceren. Koplampen moeten verplicht worden afgedekt en een veldwachter zal de auto begeleiden door het dorp, begeleidt met een rode vlag

Epistulae_Morales | 16-06-20 | 13:17 | 4

Dit heeft u rechtstreeks uit een historie-van-den-automobiel boek, misschien zelfs dezelfde Readers Digest editie die ik heb.

elfenstein | 16-06-20 | 13:24

Onze spitvorken zijn gisteren nog ingeolied en staan goed scherp.

Lt-Kol Kilgore | 16-06-20 | 13:26

Iemand rijdt hier een EV en is op z’n teentjes getrapt

amateurrr | 16-06-20 | 13:39
▼ 1 antwoord verborgen

Precies een jaar geleden kocht ik een paar aandelen Tesla voor $188 p/s.

joepiedepeopie | 16-06-20 | 13:16 | 6

Ik kocht op de rommelmarkt 20 miljard Duitse Marken. Voelt goed man, zo'n kapitaaltje achter de hand!

piloot47 | 16-06-20 | 14:04

@piloot47 | 16-06-20 | 14:04: ik neem aan Reichsmarken? Dat is wat anders hoor, maar komt u nog wel achter. Als het echt Deutsche Marken zijn, kunt er er 10 miljard Euro voor krijgen. Geeft niet hoor, goed lezen lost vaak een hoop op.

dathoujetoch | 16-06-20 | 14:19

@dathoujetoch | 16-06-20 | 14:19: Ja, ja! Reichsmarken! Ik ben er zo blij mee, vooral omdat het Duitse Reich er achter staat! Daar staat toch een Leider aan het hoofd die garant staat voor welvaart, vrede en voorspoed! En één groot Europa met één sterke munt!

piloot47 | 16-06-20 | 14:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een gezeur.
En ja, er geen ook heel veel doden vallen met die snelle speedbikes.
En zo kunnen we nog even doorgaan.

HoerieHarry | 16-06-20 | 13:14 | 2

Gelukkig dat electrische trilstaven behoorlijk veilig zijn. Al stel ik me bij die 220v hitachis toch wel vragen.

Lt-Kol Kilgore | 16-06-20 | 13:28

Dit soort berichten moet je met een snufje zout nemen.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 13:58

Ik koop pas een tedla als hij op diesel rijdt.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 13:12 | 2

Tesla 3D GT

piloot47 | 16-06-20 | 14:05

dan koop je er toch een generator bij? Iemand kan net zo duur blijven rijden als ie zelf wil

Epistulae_Morales | 16-06-20 | 15:04

Cars dont kill people. People kill people. 1400 extra doodgewonden door kutchauffeurs.

sjef-van-iekel | 16-06-20 | 13:12 | 2

Daar komt het in de praktijk natuurlijk wel op neer.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 13:13

Mee eens, maar de kans is groot dat ze dit weer aanpakken om het optrekken te begrenzen want zo rollen de "liberalen".

Watching the Wheels | 16-06-20 | 13:13

Hoor net een radiocommercial van BMW. Over hun eerste elektrische auto bij de Olympische Spelen van 1972 in Munchen. Die auto reed voor de marathonlopers. Geheel gasvrij!
.....
Ik herinner mij die Spelen toch voornamelijk van de aanslag door de Palestijnse terreurbeweging Zwarte September waarbij elf Israelische atleten wreed werden gegijzeld, gemarteld en geliquideerd.

Piet Karbiet | 16-06-20 | 13:12 | 4

Maar wel gas(t)vrij en dat is in Duitsland wel eens anders geweest.

Watching the Wheels | 16-06-20 | 13:16

in 1972 al een auto.. zo zo.. en nu 2 kutmodellen en binnen 20 jaar ingehaald door een ICTer die ook eens een auto wilde bouwen.
hou het er maar op dat die auto zonder die aanslag ook niet

Epistulae_Morales | 16-06-20 | 13:30
▼ 1 antwoord verborgen

"Geef electriciteit op die lolly".
@ronaldo 16-06-2020
Geen idee van lolly' electriciteit; heb het liever op m'n tollie.

chicago river | 16-06-20 | 13:11 | 6

@chicago river | 16-06-20 | 13:20:

Good enough for me. Bedankt! :-)

MickeyGouda | 16-06-20 | 13:22

Hij is herrezen!
*16 juni in kalender noteren doet voor jaarlijkse herdenking van heugelijk feit*

threeheadedmonkey | 16-06-20 | 13:29

@threeheadedmonkey | 16-06-20 | 13:29:
Oh man zoveel eer kan een bescheiden man as ik nauwelijks aan.
Proost in elk geval; want 'k weer dat je er graag eentje neemt.
Op de monkey deze keer; die keurignetjes zijn Nick in kleine letters maakte.
Groeten; de Feniks van chicago.
/KLOK!*

chicago river | 16-06-20 | 13:39
▼ 3 antwoorden verborgen

De volgende auto voor Dave.

Datzullenwenogweleen | 16-06-20 | 13:09

Het adviesbureau moet eerst maar eens laten zien wat het belang is dat zij bij het gegeven advies hebben.

Glasgow Argus | 16-06-20 | 13:09

Precies wat je wilt in een druk bevolkt land met veel fietsers en voetgangers binnen de bebouwde kom: zware auto's die snel en geruisloos optrekken.

MickeyGouda | 16-06-20 | 13:08

Geen schuld van Tesla, wel van zwager ...

wezen | 16-06-20 | 13:06 | 1

Of van de idioot die je zwager die Tesla toevertrouwde.

frank87 | 16-06-20 | 13:09

Neehoor, in NL zal de maximum snelheid tegen die tijd rond de 30 km/u liggen.

Nul verkeersdoden en alles groen. Alleen geen economie meer maar dat komt de communisten van PVVD66AGL prima uit.

James Lastig | 16-06-20 | 13:05

De Tesla Model S was nog wel wat, inmiddels wel verouderd.
Maar je moet toch wel helemaal van de pot gerukt zijn om in zo’n spuuglelijke mix van een Citroen BX en een Toyota Prius rond te gaan rijden: de Model 3.
Helemaal in het wit, wat een vreselijk naargeestige invasie van deze zichzelf ontbrandende levensgevaarlijke meuk.

Optelsommetje | 16-06-20 | 13:05 | 9

@Emma Watson | 16-06-20 | 13:33:
Scheelt, als je er inzit hoef je het spuuglelijke exterieur niet te aanschouwen.

amateurrr | 16-06-20 | 13:41

@Emma Watson | 16-06-20 | 13:33: Ik heb juist altijd het idee dat iemand in een Model 3 geen geld heeft om een echte auto aan te schaffen :). Maar goed, zie mijn eerdere antwoord: Ja, Model S, de enige fijne versie van Tesla tot nu toe, moeten ze heel snel gaan updaten voordat de concurrentie ze voorbij stoomt. De deur uit gedaan toen je van Elon hier verplicht het stuur moest gaan vasthouden en ik in rijen van een uur stond in Deutschland trouwens...

Optelsommetje | 16-06-20 | 13:47

@Optelsommetje | 16-06-20 | 13:47: ik ken idd mensen die een Tesla M3 rijden vanwege het feit dat als ze een vergelijkbare ICE middenklasser qua ruimte kopen, dat ze dan 600 euro per maand netto meer kwijt zijn en dus aangewezen zijn op een Tesla; brandstof, onderhoud, verzekering, belastingen..

Epistulae_Morales | 16-06-20 | 15:09
▼ 6 antwoorden verborgen

Is het al even effectief als voor de trein de springen? Dan hoeven de mensen die niet sporen niet meer naar het spoor.

Zack Hooi | 16-06-20 | 13:04 | 1

Wat is er mis met zelfmoord? Waarom zou je dan niet sporen? Misschien spoor je wel niet door te leven?

Is dit nog nieuws? | 16-06-20 | 13:07

Mooi,en de begrafenis subsidiëren we ook.

van stampij | 16-06-20 | 13:04

Mooi autootje. Moet altijd aan Batman denken. En ook erg goed voor het milieu.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 13:04 | 8

Jij maakt hem helemaal mooi met je "goed voor het millieu"!!!
Je bent knettergek!

zetje01 | 16-06-20 | 13:37

@Kuifje-naar-Brussel | 16-06-20 | 13:58:
Bomen zijn goed voor het milieu. En wormen en spinnen.
Als je denkt dat auto's goed voor het milieu zijn, dan ben je knettergek!

zetje01 | 16-06-20 | 16:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Laat Dave Roelvink maar een stukje rijden.

HoerieHarry | 16-06-20 | 13:04 | 1

Na een ballon met lachgas.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 13:04

Wat te denken van aanpassingen e.d. bij de brandweer, je kan een fikkende Tesla niet zo effe blussen.

AntonJansen | 16-06-20 | 13:03 | 4

waarom kan je dat niet? Dat iets op een andere manier moet wil niet zeggen dat het niet mogelijk is.
Benzine moet je overigens ook op een andere manier blussen dan bijv. hout

Epistulae_Morales | 16-06-20 | 13:21

@Epistulae_Morales | 16-06-20 | 13:21:
https://www.bd.nl/oss-e-o/buurman-wilde-tesla-blussen-met-tuinslang-niet-verstandig-aldus-de-brandweer~ad2e66a5/
Succes met het blussen van uw op hout rijdende auto.

Is dit nog nieuws? | 16-06-20 | 13:25
▼ 1 antwoord verborgen

Ik dacht dat deze auto's juist veiliger zouden zijn doordat ze zelf-rijdend worden.

GroetenVanUrk | 16-06-20 | 13:03

Het zal allemaal wel met die Tesla.......... vooralsnog zie ik Tesla's en ander elektrische auto's vooral keurig achter vrachtwagens hangen, zelden dat zo'n ding je voorbij komt spuiten.

Fatwabuster | 16-06-20 | 13:02 | 2

Waar woon je? Kom ik wel even langs.

ik_word_gek_in_NL | 16-06-20 | 13:26

Ik heb eerder het gevoel dat die tokkies in hun kutgolf of kutvolvo ergens voor 9:00 een kaartje in een klokkie moeten drukken.
Teslarijders hebben daar wat minder noodzaak toe denk ik.

Epistulae_Morales | 16-06-20 | 13:41

Probleem is dat je die dingen niet hoort. Dat gaat echt een dingetje worden, als er een heel laag iets van 1400 kilo opeens voor je voeten optrekt bij het tankstation.

Graaisnaaiert | 16-06-20 | 13:01 | 9

ik ben Tesla rijder en ik kan je vertellen dat ik al 4 jaar niet bij een pompstation ben geweest. Mijn vorige auto; 2 x per week a 10 minuten, is 17 uur per jaar.
inpluggen thuis en op werk is meer iets van 10 seconden per dag.. grofweg 2 uur per jaar.
Dus dat hele lulverhaal dat opladen tijd kost is al dimwit.. je bespaart tijd. Zelfs inclusief die paar vakantieritten

Epistulae_Morales | 16-06-20 | 13:54

probleem is dat je niet met je oren moet kijken

Epistulae_Morales | 16-06-20 | 15:10
▼ 6 antwoorden verborgen

Die autoverkoper lijkt op De Woordvoerder.

RickTheDick | 16-06-20 | 13:01 | 1

Is een neef, weet ik.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 13:03

Wie is die man op de foto? Oh wacht de man die alle problemen weglacht.

salembot | 16-06-20 | 13:01 | 2

Da's de Lachende Leugenaar, een stripfiguur uit de Suske en Wiske albums.

James Lastig | 16-06-20 | 13:07

@James Lastig | 16-06-20 | 13:07:
Ik dacht de Rubberen Ruggegraat, maar dan heb ik vast een ander S&W album voor me.

WatMoetJeNu | 16-06-20 | 13:28

Lang niet zo erg als al die doden door dat Chinese virus die nu de shit aan zet in Peking waarvan Xi zegt dat het virus uit Europa komt. Wedden Dat je gewoon kan blijven vliegen.

korkienie | 16-06-20 | 13:01 | 2

Al die doden?

Is dit nog nieuws? | 16-06-20 | 13:04

Xi geeft heel graag de anderen de schuld. Hij beweerde dat de eerste golf ook uit de VS, Italië én Frankrijk kwam.

Alexander des Burgus | 16-06-20 | 16:45

Is Tesla tegen die tijd niet failliet?

Is dit nog nieuws? | 16-06-20 | 13:00 | 3

Wordt een enorme hit op Mars.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 13:05

@Is dit nog nieuws? | 16-06-20 | 13:18: Was ook een tikkeltje ironisch bedoeld.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 13:59

Dan rijden we toch al (deels) autonoom en bovendien is er dan allang een nieuwe batterij technologie die veel minder zwaar is

Jeespar | 16-06-20 | 12:59 | 3

Nee.

Is dit nog nieuws? | 16-06-20 | 13:01

Ik hoor al veertig jaar af en toe geluiden dat er nieuwe batterijtechnologie aankomt. Het is alleen nog steeds niet gebeurd.

zetje01 | 16-06-20 | 13:34

Voorlopig worden accu's niet lichter. Als er accu's op de markt komen met 1000 km bereik en dus met 80% 800 km en op het einde van zijn levensduur nog altijd 640 kilometer kunt rijden, dan pas gaat de accupakketten wat lichter worden. Maar ja, dat gaat nog eventjes duren vrees ik.

Alexander des Burgus | 16-06-20 | 16:50

Doen ook pijn aan mijn ogen. Zien eruit alsof je ze op Aliexpress kunt bestellen.

kapoerewiet | 16-06-20 | 12:58 | 7

@Emma Watson | 16-06-20 | 13:35:
Of dat er onderdelen in de regen afvallen boeit ook niet.

Enrique C | 16-06-20 | 13:41

@Emma Watson | 16-06-20 | 13:35: Emma, lees je reactie nog eens. De deurscharnieren zie je wel. Elke keer als je instapt en daarna als je er weer uitstapt. Plezier wordt altijd overschaduwd door ergernis. Zeker als de fabrikant naar Mars wil. Maar u bent zelf er in getrapt?

Normpje | 16-06-20 | 13:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Leuk hoor die stage-onderzoekjes van studenten technische meikeverkunde.

Rechtsdraaiend | 16-06-20 | 12:57

iedereen is blijkbaar onderzoeker deze dagen. Vroeger moest je dan ook nog dingen feitelijk onderbouwen, hypothesen testen en dat soort shit. Nu mogen onderzoekers dingen denken te vinden. Waar is het onderzoek en waar zijn de resultaten?

Rest In Privacy | 16-06-20 | 12:57 | 1

Tjah, het is natuurlijk niet zo dat een Tesla allerlei sensoren heeft om medeweggebruikers te detecteren en hierop de juiste alarmsignalen af kan geven of zelfs in kan grijpen als het serieus mis dreigt te gaan.
Als een Huyndai al zelfstandig een langzaamrijdende auto tot stoppen kan brengen om een botsing te voorkomen.....

WatMoetJeNu | 16-06-20 | 13:00

En de illusie dat men denkt dat tesla veiliger is omdat het de hoogste scores haalt in verschillende testen. Feit is dat je kenetische energie niet stoppen kunt met alleen een kreukelzonde. Wanneer je auto tot stilstand komt ben jij nog in beweging en ons lichaam is niet gebouwd voor zulke krachten.

Krachtkoe | 16-06-20 | 12:57 | 8

er is een groot verschil tussen auto's die 1,5 meter van een super stijve kooi voor zich hebben of auto's waar je met je voeten 20 cm achter het motorblok zit, dat bij zo'n botsing naar binnen komt.
130x2 overleven is opuur geluk.. maar er zijn wel degelijk significante verschillen tussen de 50 en 100 km/uur

Epistulae_Morales | 16-06-20 | 15:13

@Krachtkoe | 16-06-20 | 13:46:
Hoe groter de massa van de auto waar je in zit, des te groter je overlevingskansen bij botsing tegen iets anders. Simpele wet van impuls nooit geleerd?

libertat | 16-06-20 | 15:16

@libertat | 16-06-20 | 15:16: Zeker niet zonder meer waar. Gecontroleerd deformeren is de magische truuk met overlevingskans.

Vanilla | 16-06-20 | 20:02
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl