NIET OPGEVEN, @KLM-gedupeerden!
Het is iemand gelukt om z'n geld terug te krijgen
Vouchergate, het is nog niet voorbij gevlogen. Onder druk van GeenStijl, de Consumentenbond en Brussel (in die volgorde, ja) ging vvd-minister Corendon van Nieuwenhuizen toch ineens de wet weer handhaven tegen luchtvaartmaatschappijen zoals KLM, die hun klanten met tegoedbonnen het bos in sturen na het annuleren van een vlucht. Behalve dat de stervende zwaan zich nog steeds niet aan de wet houdt. Deze week wist KLM nog een extra schepje schoffering op die schending van het consumentenrecht te gooien, door een zogenaamde "topman" een bonus van acht ton uit te keren voor bewezen diensten over 2019. Opgehoest door klanten die wel hebben betaald, maar niet konden vliegen. MAAR ER IS HOOP. Op internet is een man opgedoken DIE ZIJN GELD TERUG HEEFT GEKREGEN. Hoe? Dreigen met storneren bij zijn creditcardbedrijf, en KLM helemaal kapotmailen tot aan eindbaas Pieter Elbers aan toe. Dus je weet wat je te doen staat: eerst via je creditcard een betwisting indienen (ICS-kaarthouders kunnen dat hierrr doen) en er dan lekker achteraan blijven mailen dus, of spammen desnoods, op AFKLMServices@icsits.com, email.reply@klm.com, refund.europa@klm.com, klm.web-response@klm.com, delegate@klm.com en Pieter.Elbers@klm.com (ook nog ff feliciflapstaarten met z'n Abraham, wellicht). Ze zullen het "zeer betreuren", dus dat is al winst. Hier een one button mails all-functie voor speedy boarding. Prettige vlucht naar voren!
Bonus Praatgroep: voor KLM-gedupeerden. Ook leuk voor aeroflotten polyglotten, want in alle talen.
Reaguursels
InloggenBlauwe Trots m'n reet: tijd dat deze veredelde busmaatschapppij zich eens tot de werkelijkheid gaat verhouden: stoppen met die riante arbeidsvoorwaarden en gewoon als een normaal bedrijf behandeld worden. Een faillissement had daarbij goed kunnen helpen. Kansloze bende!
Wat is nou het probleem, je krijgt een voucher en je kunt een tijdje later vliegen.
Sommige families hebben voor duizenden euro’s aan tickets gekocht en zijn door de crisis zonder werk komen te zitten. Dan is het natuurlijk erg fijn als je je lening aan KLM terug krijgt.
De domheid regeert.
Collega van me kocht een retourticket naar Brazilië voor 608€ met KLM. Heen ging goed, terug was shit. Vast in Brazilië ivm Covid19. Kreeg een voucher van 304€. Enig idee wat een enkele reis retour NL kost nu? Tussen de 1400 en de 2300€. Bedankt voor die voucher dus. Het is een boevenbende. Of een open ticket retour of de reële huidige kosten betalen. Want de prijsverhogingen komen niet uit de lucht vallen. Die bepaalt in dit voorbeeld KLM.
@NatKloot | 29-05-20 | 07:48: Dat is economie. Vliegen wordt veel duurder, want alle maatscahappijen moeten maatregelen treffen. Wen er maar aan. In dit geval: je hebt 600eu betaalt, de voucher blijft 600 eu wordt (en nu met plus 15%, goed redenement!) Niet zeuren. Je kaper wordt duurder, je koffie wordt duurder en straks wordt de benzine ook duurder. De belastingen gaan omhoog. Denk je nou echt dat we deze crisis niet zelf gaan betalen??
Als je een retourticket hebt, dan heb je al betaald en bent feitelijk al onderweg. Ik snap die hele voucher dan niet. Het is toch echt het probleem van de maatschappij dat ze niet mogen vliegen. Wel indein je natuurlijk zelf te laat bent op het vliegveld.. dan is die voucher zelfs een bonus.
Maar zalef in dat geval ligt de 'bijbetaling' al vast. claimen dus
Ik neem gewoon een voucher hoor. Dan gaat de KLM niet over de kop en kan ik in de toekomst gewoon weer vliegen. Paniek is een slechte raadgever.
Wel een beetje jammer dat de topman van KLM/AirFrance (vrolijk zijn bonus van 9 ton in ontvangst heeft genomen en wij een voucher nemen om het bedrijf van de ondergang te redden.
@Casperhetsprookje | 28-05-20 | 23:03:
-
Een bonus over 2019.
@bisbisbis | 28-05-20 | 23:18: Dan sta je bijna achteraan in de rij bij een faillissement. Net voor de concurrente schuldeisers. Bij een faillisement had hij geen cent gekregen. Hij toucheert zijn bonus omdat KLM staatssteun krijgt. Lekkere positie om CEO van KLM/Air France te zijn, je wordt altijd gered.
@Casperhetsprookje: Ik snap je punt. Maar nu even omdenken voor de grap: als die bonus gewoon 'salaris' geheten had, hadden we dan ook van de CEO gevraagd om de helft van zijn salaris van 2019 terug te betalen? En zo ja, hadden we dat dan van alle medewerkers van KLM gevraagd?
Als die geldterugkrijger nou een Nederlander was geweest, dan had ik er om kunnen lachen. Nu is het weer zo'n pedant Engels sprekend figuur waar de Randstad van uitpuilt.
Gouden tip!
Betaal uw vluchten altijd met een Creditcard.
Dan gaat de card maatschappij voor u aan de slag bij problemen.
Hoeft u dat zelf niet te doen.
Gewoon naar de kloten laten gaan en een nieuwe maatschappij oprichten, en de franse oplichters het land uit trappen.
Inderdaad laten klappen en de failliete boedel opkopen en het als nutsbedrijf zien. Het kan geen kwaad om als land eigenaar te zijn van een luchtvaartmaatschappij en mondkapjesfabriek.
AFKLMServices@icsits.com (AFKLMServices@icsits.com)
Het bericht is niet afgeleverd. Het DNS (Domain Name System) heeft gemeld dat het domein van de geadresseerde niet bestaat.
refund.europa@klm.com (refund.europa@klm.com)
Er is een communicatiefout opgetreden tijdens de bezorging van dit bericht. Probeer het later opnieuw te verzenden. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de helpdesk.
Redactie heeft het mailadres niet juist overgenomen. Refund = Engels. Europa niet. Probeer Europa eens zonder a en met een e en je komt wellicht een stuk verder.
Ik weet niet wat precies de catch is. Credit Card bedrijven hebben bepaalde overeenkomsten waardoor ze geld kunnen achterhouden of kunnen terug draaien. Vorige maand kwam een artikel langs over Virgin Atlantic die klanten ging pleasen om maar geen problemen te krijgen met Visa.
In Engeland zijn de regels iets strenger. Daar is een creditcard maatschappij bijvoorbeeld ook verantwoordelijk als bijvoorbeeld de electronicazaak een defect speakersetje niet terug wilt nemen binnen de garantie periode
Hier wat info van de milieudefensie.nl site:
Maar uit onderzoek van Follow the Money blijkt dat het grootste deel van de steun helemaal niet terecht komt bij de werknemers. Het stroomt rechtstreeks naar machtige oliehandelaren en vervuilende Ierse bedrijven.
Dat zit zo: De vliegtuigen van KLM blijven aan de grond, maar het luchtvaartbedrijf heeft allerlei foute deals gemaakt, waardoor ze vaste lasten moeten doorbetalen. Het gaat bijvoorbeeld over de verplichte afname van kerosine en het doorlopend moeten leasen van vliegtoestellen. Die leasebedrijven zitten veelal in Ierland, waar ze weinig belasting hoeven te betalen.
Kortom: het zijn grote vervuilende (buitenlandse) bedrijven die van onze staatssteun profiteren, niet de (Nederlandse) werknemers. Ons belastinggeld verdwijnt dus in de verkeerde zakken. Dit is geen eerlijke inzet van belastinggeld. Steun aan werknemers: ja. Steun aan aandeelhouders: nee.
2. Luchtvaart hoeft nog steeds geen belasting te betalen voor kerosine en tickets
De Nederlandse luchtvaart krijgt al een flinke belastingvrijstelling van onze overheid. Op kerosine en tickets hoeft KLM namelijk 0 euro btw te betalen. Helemaal niets dus. Op jaarbasis komt dit neer op een voordeel van 2 miljard euro. De bakker op de hoek draagt wel netjes bij aan de samenleving. Terwijl deze veel kleiner en veel minder vervuilend is. Dat is de wereld op z’n kop.
Dus wij, de Nederlandse belastingbetalers, gaan een bedrijf 'redden' slechte besluiten genomen heeft waardoor ze nu geld bloeden, en die miljarden worden dan aangewend om een leasebedrijf in vliegtuigen op Ierland te betalen? Nu ik dat weet - ik had het al eerder in de Telegraaf gelezen - kijk ik toch anders tegen het reddingsplan aan.
Heb er ook een probleem mee dat vet betaalde piloten thuis zitten met een enorm salaris waarvoor zij niks hoeven te doen terwijl duizenden ZZP'ers niet weten hoe ze de rekeningen moeten betalen. En ja, ik weet dat een pilotenopleiding enorm kostbaar is, blablabla, maar daar kies je zelf voor. Als je die opleiding niet kunt betalen dan ga je wel iets anders doen.
Doe verplichtingen van brandstof afname en leasecontracten heeft KLM sowieso, dus die moeten hoe dan ook betaald worden om faillissement te voorkomen. Indirect profiteren werknemers daar dus wel van. Het lijkt me nogal logisch dat niet al het geld uit het steunpakket naar de werknemers gaat, dat is niet de enige doorlopende kostenpost.
Ondanks die foute bonus, zonder KLM straks echt werkelijk ook geen Schiphol. Mag u naar Antwerpen of Duitsland. Ook al is het aandeel klein op Schiphol, zorg als land altijd voor een min of meer eigen luchtvaartmaatschappij op eigen vliegveld. Enig idee hoeveel banen zijn gemoeid gerelateerd aan Schiphol? Hou KLM en daarmee Schiphol overeind!
Naar Antwerpen of Duitsland is niets mis mee en die banen komen er dan vanzelf in het zuiden een oosten van Nederland weer bij. Die mensen wonen bij Amsterdam omdat daar hun werk is, niet omdat ze Amsterdam zo leuk vinden. Prima als de overheid de werkgelegenheid stimuleerd, ook als dat ten koste gaat van de werkgelegenheid in andere delen van het land, maar miljarden voor een paar banen (die vaak niet eens in Nederland belasting betalen) gaat wel erg ver.
@W_F | 28-05-20 | 19:10:
Een paar banen? M.b.t. het verzorgen van de export? Dat zijn echt niet een paar banen...
Werkelijk?
Dus als er geen KLM is zal er geen andere maatschappij zijn die denkt "he.. daar ligt een prima infrastructuur, alles wat ik moet doen is mijn vliegtuigen er naartoe sturen en in het gat springen wat KLM heeft achter gelaten?"
Ik denk het wel.. ik denk dat een club als emirates of zo daar best oor naar heeft. Al dat gezeik over 'onze' nationale luchtvaartmaatschappij is klinklare onzin. Er is niets van ons bij, we mogen doneren, we mogen met gods gratie mee vliegen en met de nek aangekeken worden, maar er is niets van ons bij.
@DatInternetDingetje | 29-05-20 | 11:45: Jaa goed idee! Emirates, een bedrijf dat gewoon 100% door een islamitische staat wordt gecontroleerd.
Ik kreeg mijn bonus van 2019 ook pas in april. Maarja, dat komt niet in de buurt van 8 ton... onze Hollandse trots maakt de naam waar: gierig tot op het bot, en lekker aan jezelf denken.
Ja
Nee, maar je mag wel een andere belastingdienst uitkiezen.
Vragen kan altijd....
Klopt het trouwens dat je een voucher met een bedrag krijgt? Volgens mij heb je recht op een gratis vlucht, ook als KLM de prijzen inmiddels verhoogd heeft. (dan moet je wel dezelfde bestemming accepteren)
Via dochteronderneming Transavia heb ik een voucher gekregen voor een bepaald bedrag; niet voor een gratis vlucht.
@Toos Bevergeil | 28-05-20 | 18:41: Met de kans dat volgend jaar, als je gebruik wil maken van de voucher, de prijzen een stuk hoger zijn.
100% zeker dat Visa de doorslag gaf. Visa boekt het af van de CC van KLM. Als iedereen dat doet levert het Visa 20% tot 25% over 1 miljard debet rente op (=5 ton per dag). Bovendien heeft het creditcard bedrijf dat dit als laatste doet de kleinste kans dat er nog iets over is om beslag op te leggen.
Ondertussen in Zandvoort,
Organisatie in spanning: Hoeveel Formule 1-fans willen hun geld terug nu de Grote Prijs van Nederland dit jaar definitief niet doorgaat?
www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf2020052...
Oeh, dat wordt een flinke veer voor Prins bril.
@hustler01 | 28-05-20 | 18:26: Ach, dan verkoopt hij toch wat pandjes. Ligt hij niet wakker van. Alhoewel ik zo'n donkerbruin vermoeden heb dat Bril daar niet voor op gaat draaien. De Oranje's zijn alleen ondernemer als het wat oplevert. De staat mag voor de verliezen opdraaien. Met dank aan de regering
Ik heb een kaartje voor vrijdag (45€) en kaartje met 30% korting bij de NS gekocht. Dat was een actie speciaal voor dat weekend ingesteld. Van de NS heb ik helemaal niets gehoord wat mij betreurd,
Voor die 45€ onderneem ik niet eens actie. Ik kom zie wel wat ze gaan doen. Maar ja, je zult maar met zes vrienden voor drie jaar aan VIP plaatsen hebben gekocht. Sterker nog, het verhaal ging dat zes vrienden in zesvoud VIP plaatsen hadden gekocht die allemaal zijn toegewezen. Ik weet niet hoe hoog het bedrag was, maar ze konden het hebben.
KLM is nooit een airline met klantfocus geweest althans niet zolang ik me kan herinneren. Bedrijf met arrogante betweters die vooral altijd erg politiek bezig zijn. Monopolie op Suriname prijzen veel te hoog houden, net als op Curaçao lange tijd was. Volledig inflexibel als je geen skyteam elite xxx bent. Ik vlieg regelmatig ook af en toe met KLM. Zo was ik een keer mijn koffer zoek. Dan moet je in de rij staan bij een balie op Schiphol. Heb je 2 rijen 1 voor skyteam elite + members en een voor economy. De economy rij 4 personen duurde allemaal vrij lang. De skyteam elite + member rij daar stond niemand. De KLM medewerkster die er zat had ook niets te doen.. zat wat voor zich uit te kijken. Na een kwartiertje te hebben gewacht gingen we toch maar vragen of zij ook niet kon helpen , in elk geval tot er een skyteam elite + member komt die zijn koffer kwijt is. Dat was niet mogelijk. Ik bedoel maar er zit een hoop overtallige personeel en een hoop legacy van weleer.
Ik heb daarom veel meer respect voor een Ryanair die politiek niet gesteund worden maar wel veel bereikt hebben of virgin die de klant wel voorop stellen.
Wat een BullShit, als je je geld aan een vakantie besteedt heb je het niet echt nodig, dus...
Sommige mensen reizen niet voor vakantie. Wist je dat?
@Kaas de Vies | 28-05-20 | 18:20: O, ben jij dat? Sjiek hoor Klaas.
@ufak | 28-05-20 | 18:27: Of je moest eigenlijk naar een begrafenis...
@Hadena | 28-05-20 | 18:34:
Die kan je dan met de voucher alsnog uitvoeren. Top toch.
@Kaas de Vies | 28-05-20 | 18:43: Is nu vast al half opgevreten door de wormen.
Where's my money Brian?
Les voor de toekomst. Voortaan altijd je tickets met een creditcard betalen.
Verzekerd tegen verlies en diefstal.
En dus ook tegen leverancier die niet leveren en ook niet terugbetalen.
"En dus ook tegen leverancier die niet leveren en ook niet terugbetalen."
Wat eigenlijk ook diefstal is...
Zo is het!
Ik denk dat bij heel veel nieuwe evenementen extra regels in het contract komen te staan voor wat te doen bij een afgelasting of pandemie.
Daarentegen denk ik dat heel veel klanten de regels gaan doorlezen en zich twee keer bedenken voordat een aanbetaling wordt gedaan en/of wat de regels zijn bij een annulering/pandemie. En ja, een betaling via een Credit Card wordt dan de voorkeur.
"Joh, geef die zeurpiet nou zijn geld terug, dan zijn we van het gezeur af." zullen ze gedacht hebben. In plaats daarvan: Pandoras box.
Ik kan er aan de ene kant mee lachen maar weet dat mijn belastingcenten gebruikt gaan worden om deze stunt op te lossen.
Een Joris aan de broek.
Ok van Rossem.
Niet gescholden, niemand beledigd.
Slechts een andere mening.
Gaat lekker zo.
Maak je niet druk, ben onlangs weggeschopt wegens een milescule uiting. We zijn te gast, so be it.
Werkt u toevallig bij de KLM?
I know, ik heb een dikke huid.
Vreemd is het wel.
Ik heb vrede met de vouchers, een ander niet.
Prima toch.
Maar er moet wel ruimte blijven voor een tegengeluid.
Dat is precies waar deze site voor is.
En dat weet van Rossem ook.
No hard feelings.
@Diederik_Ezel | 28-05-20 | 18:02:
Triest als je de vraag blijft herhalen.
Nee, ik werk niet voor KLM.
So geht das leider auf Kein Stil. Wenn du ein andere meinung hast wirst du rausgeschmissen!
@Ruimedenker | 28-05-20 | 18:03: Waar hebt u het over?
@Diederik_Ezel | 28-05-20 | 18:22:
Nog een keer sorry!
Airborn stelde de vraag.
Ik ga naar Hans Anders.
@G33rtW | 28-05-20 | 18:05: Nicht war ! Es gibt hier doch die Haustrollen?
En toch had u van mij niet meer dan een voucher gekregen
Mijn 2019 bonus is naar de belastingdienst gegaan, de rest heb ik geïnvesteerd in mijn bedrijf. Toch raar als ik mezelf in 2020 een bonus zou geven over het goede jaar 2019 terwijl het geld nu smelt als sneeuw voor de zon.
Jep maar daarom telt de top van AFKLM slechts overbetaalde loonslaven. Die zitten er louter voor zichzelf
Een foute actie van GS c.s. Wat heeft de KLM Van Rossem ,vermeend ga ik vanuit, aangedaan dat hij zo aan het bashen is?
Sorry... bashen? Je bedoelt dat er iets aan de kaak gesteld wordt wat ook echt niet klopt?
KLM heeft geld genomen voor een dienst die ze niet verlenen en weigeren vervolgens dat geld terug te geven. Dat is juridisch simpel: diefstal.
Ik heb er eentje lopen via cheaptickets. Die duiken stelselmatig weg achter 'wij hebben de luchtvaartmaatschappij al betaald', 'de KLM is heel erg druk, dus u moet maar even geduld betrachten', 'we weten nog niet of u wel in aanmerking komt voor een refund of een voucher' etc. etc. etc.
Ook daar ordinaire diefstal. Corona of geen corona, de wetgeving is duidelijk: als je niet levert waarvoor je betaald bent moet je die betaling onverkort en direct retourneren.
Doe je dat niet, dan ben je strafbaar.
Of het KLM of Wim Lex himself is interesseert me geen reet, niemand staat boven de wet.
@DatInternetDingetje | 28-05-20 | 18:03: Nee, dat heet contractbreuk. Wanprestatie.
Simpel, KLM houd zich niet aan de wet. Dat u het opkomen voor de rechten van consumenten "bashen" en "een foute actie" noemt zegt meer over u dan over @Van Rossum.
@OverdaanDerOnderheid | 28-05-20 | 18:07:
Euh, van RossEm hè.
@Ruimedenker | 28-05-20 | 18:12: Oeps, dank voor de correctie.
Bashen en een foute actie. Ik blijf bij mijn standpunten. Overigens is het ‘ de KLM houdT etc. Met de T van tango.
Wat is KLM toch een intens kutbedrijf.
Aftandse vliegtuigen, arrogant en duur.
Eens. De misplaatste arrogantie heeft mij al jaren verbaast. Piloten en crew worden over het algemeen zwaar overbetaald en de service is down the drain gegaan.
KLM is het enige dat we nog hebben.
@zuurtjeregen | 28-05-20 | 17:59: Heeeeel duur.
@ploppy | 28-05-20 | 19:04: Stap wel over naar Lufthansa of Emirates
Zag ik vandaag op m'n Amex afrekening ineens dat mijn belastingen en toeslagen teruggestort zijn. Ook m'n Miles allemaal weer op z'n plek terug. Nu maar afwachten hoe lang ik die FB Miles nog kan gebruiken...
Overigens refund gevraagd uit principe, gaat om nog geen €100 en zo'n 80.000 miles. Maar die bonus voor Smith deed bij mij de deur dicht.
Mevr. Karbiet was een paar jaar geleden 'in between jobs' en kon via Randstad aan de slag als grondstewardess bij KLM. Om een beetje goeie wil te tonen bij sollicitaties. Ze werkte op oproepbasis en dan kreeg ze diensten van 2 of 3 uur op Schiphol. Geen reiskostenvergoeding en reisuren ook niet vergoed. De dames met een vast dienstverband keken die flexwerkers met de nek aan. Randstad gaf de werktijden niet goed door aan het UWV en alles kon met boetes terugbetaald worden. Kutbedrijf, kutland. Je kunt beter qat-kauwend op de bank blijven liggen.
'No negative waves', zoals Donald Sutterland had gezegd in Kelly's Heroes.
Zo gaat dat bij de meeste bedrijven. Flexwerkers zijn de nieuwe galeislaven.
Dat zou wel leuk zijn als u thuiskomt.. een kwispedoor naast de heks op de bank!
Ik ken hier in mijn omgeving ook nog wel een paar die bij de KLM werken. Die zullen er denk ik niet helemaal gerust op zijn.
KLM heeft personeel gevraagd om vrijwillig te vertrekken middels een vrijwillige vertrekregeling. Die vergoeding bestaat uit:
- 0,25 maandsalaris per dienstjaar voor de eerste 10 dienstjaren.
- 0,50 maandsalaris per dienstjaar voor de opvolgende dienstjaren.
- de maximale vergoeding totaal staat is een anderhalf jaarsalaris.
Dit duidt erop dat KLM bij voorkeur af wil van personeel boven de 45. Daar werken er nog al een paar van bij KLM?
En wat is de catch-22?:
Na deze ronde volgt een ontslagronde waarbij werknemers overbodig kunnen worden en dan krijgen ze ontslag met maximaal 6,72 maand salaris mee.
Dus heel veel KLM'ers zijn, zegt de Telegraaf, aan het rekenen. Naar mijn mening is deze regeling alleen interessant op moment je toch al iets anders wilde doen. Immers, je kunt wel een goed salaris hebben, maar je moet nog weer iets terug krijgen als baan dat ook zo goed betaald om de huidige levensstandaard vast te houden en de vaste lasten te kunnen betalen.
www.telegraaf.nl/financieel/175219520...
Zet ze KLM, ze dogen voor geen centimeter.
Ik heb mijn geld teruggekregen (2,700 euro) door een creditcard dispuut aan te vragen en te winnen, met behulp van de bijlages - vage KLM en Air France voucher emails.
Dit klinkt plausibel. Als je een terugbetaling zonder onzin wilt hebben moet je hebben betaald met een credit card.
"I was asked to stop over loading Klm website with posts in the comments section about refunds. You know what to do people . go for it.".
Mooi!
Ik heb vouchers van April.
Als ik mijn geld wil moet ik een jaartje wachten.
Doe ik niet, want ik ga gewoon lekker nieuwe tickets boeken. Kost wellicht iets meer.
De volgende reis is in augusto. Krijg ik wéér vouchers, dan is dat prima.
Ik kan niet in andermans portemonnee kijken, maar een reis boek je niet van je laatste centen, althans ik niet.
Als je nu loopt te stressen om één of twee duizend euro kun je beter een camping in Zeeland boeken.
Nee, het gaat er om dat mensen niet de zakken willen spekken van een of andere Top man.
Er zullen onder de boekers mensen zitten die inkomsten hebben zien wegvallen.
Laat de KLM haar dure piloten maar met vouchers betalen - maar geef die mensen die het nodig hebben, hun geld terug.
Hoe is het om nu voor de KLM te werken?
Helemaal mee eens. Ik schat zo in dat een hoop ‘klagers’ wel een tegoedbon hebben gekocht van hun lokale vreetschuur of welke lokale nering dan ook, die sowieso op het punt staan om te vallen maar oh oh oh wat steunen we hun toch. KLM boeit me verder niet echt maar om er nu zo’n zeurderige sport van te maken..... beetje Calimero gedrag wat mij betreft.
Wat klinkt u als een rasproleet
@bijna_raak | 28-05-20 | 18:20:
Neuh, valt best mee.
Lees nog eens. Reizen is een luxe.
Ik moet er ook gewoon hard voor werken.
U heeft nog nooit een camping (hoogseizoen) Zeeland geboekt?
3 weken Zanzibar is met vlucht nog goedkoper.
Scheer je weg... pauper!
@geen koning | 28-05-20 | 18:36:
Wel eens twee weken Vlissingen gedaan.
Nollestrand. Was heel erg leuk, maar idd niet goedkoop.
Zo’n strandhuisje is eigenlijk heel leuk.
Ach weet je, je moet er het beste van maken, waar je ook naartoe gaat.
Hé! Van proleet naar pauper, allemaal goed, bedankt voor de feedback;-))
@Ruimedenker | 28-05-20 | 18:47: winkie, winkie!
Ik vind het vreemd dat bij mijn weten nog niemand in de media er een punt van heeft gemaakt dat de Franse staat kennelijk vóór die bonus van acht ton voor de zogenaamde "topman" heeft gestemd. Zou Wopke zijn Franse collega hier al op hebben aangesproken?
Die KLM weet ook perfect hoe ze die paar sukkels die nog wel met ze vliegen ook weg moeten jagen. Bejaarde sjaggerijnige taarten m/v/enzovoorts als hots aan boord, vreten dat bij geen andere maatschappij opgediend zou mogen worden ( en ik heb in mijn leven met veel maatschappijen gevlogen ), kleine, verouderde kutvliegtuigen met krappe groezelige stoeltjes en dan ook nog eens moeilijk doen over geld terug? Nee, Schiphol is van levensbelang voor dit land maar als de KLM morgen om zou vallen, geen traan.
Laatst ook nog een WNL stuk gezien "Verzekeraars scherpen voorwaarden aan vanwege coronavirus: pandemie niet meer gedekt", gaat nog interessant worden.
youtu.be/juvJ9xGAJHg
In de studiejaren stuurden wij altijd klachtenbrieven naar Unox, Nestle, Kellogg's, Danone etc. dat er glas of zand in de verpakking zat. Om de zoveel tijd ontving je dan een excuusbrief met een gratis pak voedsel.
Klopt, heb nog een keer alle kruiden van Stegeman in een grote doos ontvangen. En lol dat we hadden.
Mijn vrouw werkte ooit bij de klantenservice van zo’n chipfabriek.
Mensen klaagden dat er geen flippo’s in de zak zaten.
Dan kregen ze ongezien een stel van die kudtdingen opgestuurd.
Parasieten.
@Ruimedenker | 28-05-20 | 17:43: Ja, ze zijn enorm zielig, die Unilevers van deze wereld.
Zo heeft van Oef ooit een maand Nibbit chips lopen eten uit de excuusdoos.
@Ruimedenker | 28-05-20 | 17:43: Ik heb een keer geklaagd dat de smeerbare roomboter binnen 2 dagen veranderde in smerige roomboter. Nutuurlijk eerst stellen dat mijn mes vuil was, de koelkast verkeerd stond. Dus dat pakje bij mij thuis op komen halen. Week later was het uit de handel gehaald.
Ook een keer met vruchtensap van Fruityking gehad. Binnen een dag verrot. Ook eerst verwijten, product opgehaald, Bleek het aan DenToon (nu AH) te liggen die bij aankomt in het magazijn de lading te lang in de warmte liet staan.
Ze hebben me van alles aangeboden maar ik vond het bedankje voldoende. Leuk dat het opgelost was en dat het niet aan mij lag te legge
@Premier Trutte | 28-05-20 | 17:54:
Nou, dat dus.
Als een product niet goed is heb je reden tot klagen.
Zelf heb ik wel eens een klacht ingediend over Spa fruit.
Productiefout..... 5 nieuwe pakken.
Neemt niet weg dat er mensen zijn die klagen om te profiteren.
Ik vind dat naar.
@Premier Trutte | 28-05-20 | 17:54:
Ik heb nog steeds plastic tasjes van den Toom.
@Kaas de Vies | 28-05-20 | 18:24: Ik heb het rode boodschappenmandje nog.....
Kopen?
@Kaas de Vies | 28-05-20 | 18:24: En de grote foto's die op de groenteafdeling hingen heb ik ook. Want gemaakt.
Riedel was hier ook goed in, zoveel gratis blauwe taksi gezopen ;)
En om hoeveel ging het, vijf tientjes ?
Als u op mij reageert: mijn oorspronkelijke vlucht, via een overstap, werd gecanceld. Ik zeur niet over dat geld. Er was nog een directe vlucht beschikbaar, maar de site van ING werkte niet mee. Toen ik eindelijk kans zag met hulp van een familielid een kaartje te boeken voor 600euro, werd ook die vlucht een dag later gecanceld.
@hotnot | 28-05-20 | 17:42: het was een vraag aan de klm mailerd in het artikel. 600 euro voor een vlucht vanuit Europa is duur, voor een transatlantische vlucht niet.
Ik ben met zo'n repatriëringsvlucht teruggekomen, had nog geprobeerd om met een one-way ticket weg te komen. Mispoes, vlucht gecancelled. Heb voor die gecancellde vlucht een voucher gekregen. Voor de repatriëring ga ik waarschijnlijk een rekening van 900eur krijgen. Maar heb je nou een recht om je voucher te gebruiken voor die rekening?
Denk dat u goede kans heeft als het dezelfde maatschappij betreft.
Als de tent dan straks failliet is, dan kan je helemaal fluiten naar je geld. Begint KLM lekker opnieuw zonder schuldenlast aan consumenten. Lijkt me verstandiger als de voucher wordt geaccepteerd. Na een jaar wordt er alsnog tot uitbetaling overgegaan.
Op 15 april noemde van Rossum de situatie Van stilstaande KLM-vliegtuigen nog droevig, het lijkt er nu meer op dat zijn missie is om KLM kapot te maken.
Ik vind stilstaande KLM-toestellen nog steeds droevig. Ik vind hun "klantenservice" echter nog droeviger, en het principe van individueel consumentenrecht boven de bevoordeling van een bedrijf dat staatssteun aanvraagt zwaarder wegen. Dat kan gewoon allemaal tegelijkertijd. Nuance, zou je het zelfs kunnen noemen.
@Van Rossem | 28-05-20 | 17:47:
Nuance is niet erg ongenuanceerd.
Ik krijg ook nog geld van ze, heb spijt dat ik niet met creditcard heb betaald...
Het vervelende vaak met de creditcard is dat je dan 100 euries eigenrisico kwijt bent. Daarom ga ik dan toch maar voor de voucher ipv via Amex terugvordering in gang te zetten.
@basweetutwel | 28-05-20 | 17:35: Ik ben dat als ik een voucher accepteer ik naar mijn geld kan fluiten als ze alsnog failliet gaan of evt een doorstart maken... ik zal dhr Elbers nog eens mailen, nee heb je en ja kun je krijgen!
Een creditkaart? En dan piepen?
Klinkt als een verwend nest.
@Ruimedenker | 28-05-20 | 17:47:
Met een creditcard betaalt kun je het terug vorderen, de andere klanten laten ze stikken. Hij zegt dus juist dat hij het jammer vindt dat hij niet met een creditcard betaald heeft want dan zou het simpel zijn. Veel mensen worden nu gewoon gegijzeld door KLM. Als je niet rijk bent, dan wil je dat geld graag terug om iets anders te kunnen ondernemen. Ook voor die mensen zijn de tijden veranderd. Zou ook beter zijn voor de economie als ze hun geld terug krijgen, want dan kunnen ze er weer iets mee terwijl die buitenlandse reizen ongetwijfeld nog even niet zo makkelijk zijn. Daarbij kan ik me goed voorstellen dat mensen het gewoon niet meer willen. Wie wil er nou naar NY? Is toch alleen maar stressen in een stad met meer dan 30.000 coronadoden. Vind het echt bizar dat die mensen niet direct hun geld terug krijgen. Die luchtvaartmaatschappijen zouden net zoals banken verplicht veel meer cash achter de hand moeten houden. Dat zou per wet gewoon geregeld moeten zijn.
betaald
Sorry Ezel, te snel gelezen.
En WtW, je hebt een punt.
Maar nogmaals, KLM is in een situatie gekomen waar zij niets aan kunnen doen.
En dat de ceo geen afstand doet van zijn bonus vind ik ook raar.
Het zou de man sieren.
Zegt meer over hém dan over mij.
Persoonlijk had ik in deze tijd nee gezegd.
Maar goed, contractueel vastgelegd en blabla.
Elbers maakt slechte reclame voor zijn toko.
@Ruimedenker | 28-05-20 | 18:22:
Mee eens, is een beetje armoedig dat hij die bonus nu wil hebben.
@Ruimedenker | 28-05-20 | 18:22:
Het is nu weer een bonus voor die andere knakker www.rtlz.nl/beurs/artikel/5133761/air... die mannen hebben een mooi leven, zelfs als alles mis gaat cashen ze als een wilde.
Dus de vliegende vakantiegangers krijgen hun geld terug en alle andere Nederlanders mogen hiervoor indirect meebetalen met de staatssteun. Goed geregeld hoor.
Ja. Nu je geld terug willen en straks weer zeiken over weer een paar miljard naar KLM.
@Harry Turtle | 28-05-20 | 17:34:
Die paar miljard hebben ze alleen al nodig, omdat die eikels een brandstofcontract afgesloten schijnen te hebben dat hun verplicht om brandstof in te kopen voor een aantal keren de prijs die het momenteel kost en dan schijnen ze ook nog verplicht te zijn om het af te nemen terwijl ze het momenteel niet nodig hebben. Daar gaan de staatsmiljarden in zitten, niet in de gevolgen van die paar terugbetalingen.
KLM is ongewild in een kudtsituatie terecht gekomen.
Net als zzp-ers, die krijgen ook steun.
Opgeteld meer dan klm.
Ook laten barsten?
@Ruimedenker | 28-05-20 | 17:50:
Nou wat krijgen zzp'ers een steun zeg, de meesten 0,0 of dacht je dat je die bijstand krijgt als je inkomen normaal 10.000 euro per maand is en nu 1500 euro? Ze krijgen helemaal geen steun man, het is ieder voor zich en een paar knoeibedrijven die helemaal geen euro verdienen krijgen na jaren belasting en btw betalen een bijstandsuitkering voor 3 maanden als ze helemaal geen euro verdienen (en straks nog een keer 3 maanden alleen als hun partner ook helemaal niets verdient). Noem het maar enorme steun. Als je het optelt, dan zul je zien dat de steun aan KLM minstens tien keer zo veel is.
@Ruimedenker | 28-05-20 | 17:50:
Wat mij betreft kan iedereen de tyfus krijgen. Proost!
@Moeki de Meeuw | 28-05-20 | 19:50:
Ongezien! Proost.
Leuk voor de beste man, maar met een stok achter de deur in de vorm van een creditcard vind ik het geen prestatie. Het kost KLM namelijk iets van 35 euro, ongeacht wie in het gelijk gesteld wordt, om een creditcard gestorneerd te zien worden. En aangezien ze helemaal niet zeker weten of ze in het gelijk gesteld gaan worden kunnen ze het ook niet makkelijk aan een incassobureau overdragen.
Nou dat is dan de manier. Belachelijk dat ze die gelden niet gewoon terug geven. Belachelijk ook dat ze in 100 jaar niets gespaard hebben om nu gewoon even een paar maanden zonder inkomsten te kunnen overbruggen. Knoeiers.
Nee dat is naar de bestuurders en aandeelhouders gegaan
hmm... niet helemaal, er is wel een dispuut mogelijkheid. Daarop zullen ze waarschijnlijk op het laatst mogelijke moment op reageren door het geld vrij te geven. Een chargeback is niet fijn, dat kost idd nog meer geld.
Ik heb er geen medelijden. KLM is zelf gekomen met vouchers waar niemand op zit te wachten. Dan niet huilen dat een deel van de consument zijn recht haalt middels de Credit Card (mits die daarmee betaald heeft).
Reed vanochtend twee keer langs Schiphol, zag maar 1 landing. Al die blauwe toestellen staan nog steeds keurig stil en nog een berg andere ook.
Ik wacht gewoon op mijn voucher..... geen zin om vechten tegen de bierkaai...... overigens alweer een vlucht geboekt..... ook via KLM!
Ik zou bijna zeggen: domheid kent geen grenzen ...
@kwark001 | 28-05-20 | 17:26: Slakjes en zout.... ben meer van de grote lijnen
@Fatwabuster | 28-05-20 | 17:28: KLM zonder staatssteun? Ik weet het niet.
Hoe zit dat eigenlijk met de 1.5 meter in een vliegtuig? Worden er slechts 2 stoelen per rij gebruikt, en zitten er steeds 2 lege rijen tussen een gebruikte rij? Of transformeert het virus tot een speciaal vliegtuigvirus zodra het een toestel binnenkomt?
Je stemt zeker ook weer op Mark Rutte?
@zuurtjeregen | 28-05-20 | 18:02: Hey zwitsal... ga ff spelen kleuter!
@Fatwabuster | 28-05-20 | 18:14: sterk argument, grote vent
Een ezel in het algemeen stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen.
ik ga in de ventilatie-systemen.
velda-air
Hier moeten we ook niet mee opgeven: stopgebedsoproeputrecht.nl/
Belachelijk dat dat mag, typhusherrie.
Jammer dat GeenStijl in een keer zo op Brusselse regels wijst. Die zijn nooit verzonnen voor dit soort situaties. De overheid inclusief de EU bereidt zich slecht voor in het algemeen, volgt de situatie niet in China, is nog steeds te dom en arrogant om te zien wat er in Italië gebeurt, en dan mega ingrijpende maatregelen neemt gebaseerd op oude informatie, maar dan wel de regels moet handhaven? Jullie hebben het altijd over rubberen tegels mentaliteit toch? Welnu, de consument wordt iets te veel beschermd in dit verhaal.
U werkt bij de KLM?
Zou u het leuk vinden uw salaris in vouchers uitbetaald te krijgen?
In eerste instantie zou ik het met je eens geweest zijn. Ik heb ook een vlucht in vouchers omgezet zien worden. En dat vond ik prima, wat ik vind het niet erg om de KLM en zijn medewerkers te steunen in deze tijd, en ik ga vast nog wel een keer vliegen. Maar die f*cking bonus heeft me wel aan het denken gezet. Kijken of die vouchers nog in geld omgezet kunnen worden. Mooi signaal naar die topman als we dat allemaal doen.
@De verwarde man | 28-05-20 | 17:24:
Gezien zijn nick wordt hij in krasloten uitbetaald...
Weet u wie er ook teveel beschermd wordt in dit verhaal?
De CEO. Dus laat ze barsten.
@Zijkweif | 28-05-20 | 17:31: Eensch! Moet de vouchers trouwens nog krijgen na 2 maanden...
@Zijkweif | 28-05-20 | 17:31:
Helemaal met je eens!
Als je echt een punt wilt maken, kun je het beste proberen te verenigen en dan dreigen met collectief verzilveren van al die vouchers.
@Zijkweif | 28-05-20 | 17:31: Zo is het, maar al die mensen die geen vlucht geboekt hebben, hebben de grootste bek weer eens. Geenstijl voorop natuurlijk. Kanslozen.
@obominotie | 28-05-20 | 17:39: heb je gelijk in. Is vreselijk dom om die bonus toe te kennen. Maar het bedrijf is meer dan de CEO! Mijn punt gaat echte over iets anders. De overheid maakt er een potje van. De EU is oorverdovend afwezig maandenlang behalve als het gaat om het iep Assen van regels die NIET voor deze situaties bedoeld zijn. En dan wel keihard roepen. Dit is niet de schuld van de airlines en het is volkomen onterecht dat de regels toegepast worden. Bovendien ben ik van mening dat velen hier, inclusief GeenStijl zelf, als een stelletje socialistische kleuters denkt dat airlines al het geld dat binnen is gekomen en voor nog niet uitgevoerde vluchten ook gewoon in kas heeft zitten. Dat is natuurlijk een illusie, maar nu worden zij en de gehele reis industrie wel gedwongen volledig cash te vergoeden! Ik ben het nooit met Rutte eens geweest deze gehele Corona periode maar wel op dit punt. Als de airlines en reisorganisaties helemaal geen kans krijgen om door te gaan omdat het geld op is kan iedereen fluiten naar zijn geld. Keiharde realiteit. En als je een bonus regeling voor de CEO reden vind om tienduizenden mensen plus tienduizenden anderen in de gehele reisbranche zonder werk te laten komen ben je gewoon een kleuter! U ook GeenStijl! Eerste keer dat ik het 180 oneens ben met jullie.
Dom gelul!
Wat denk je dat er gebeurt als een MKBer hetzelfde doet? Tip: er wordt dan gehandhaafd.
Prima als je een mening hebt over consumentenrecht, die heb ik ook, maar die staat buiten deze discussie.
Deze discussie is echt de basis van consumentenrecht: je verkoopt iets, levert niets en verwacht dat je op het geld mag blijven zitten.
Je MAG dan aan je klanten vragen of je hun geld mag houden en de dienst later mag leveren, maar de klant blijft het recht houden om nee te zeggen.
Heeft niets met de bonus van een of andere pipo te maken, heel fout signaal, maar heeft er niets mee te maken.
Heeft ook niets te maken met het feit dat KLM staatssteun krijgt, maar ook dat signaal is buitengewoon fout, hoe kan je aan de ene kant miljarden binnenharken van de staat (ik denk dat ik weet wie dat mag betalen) en aan de andere kant dan ook nog de diensten die je niet geleverd hebt niet terugbetalen.
KLM speelt een smerig spelletje. De meeste mensen boeken hun vluchten niet een dag tevoren, veel maanden tevoren, sommigen weken en nog minder dagen. Op het moment dat KLM dat geld in de zak houdt hebben ze feitelijk gewoon de inkomsten al binnen. ,,,en toch miljarden erbij.
Schrijft de boekhouding daar met een hooivork?
Kunnen ze die Ben Smith ook niet gewoon een voucher geven?
LOL
@basweetutwel | 28-05-20 | 17:39:
Nee, maar serieus het zou toch logisch zijn als ze dat bijvoorbeeld pas over 5 of 10 jaar uitkeren als ze al die andere verplichtingen aan klanten en overheden terugbetaald hebben? Ik zou hem een voucher geven, de l*l.
Goed idee. Want Air France is een onbetrouwbaar stel. Laat hem een zeer lange termijn bonus krijgen, van 3-5 jaar of zo
De vouchers zijn een middel om te voorkomen dat banken omvallen als KLM omvalt. Zo ver zijn we al.
Het volk moet de banken weer redden.
Inderdaad. En straks bieden na 12 maanden aan de vouchers om te zetten in aandelen.
Waar! Wat ik in mijn vorige post al duidde, einde financieel systeem.
@De verwarde man | 28-05-20 | 17:20:
Als je enkel Parijs geboekt hebt, een kruiwagen vol met aandelen.
@Watching the Wheels | 28-05-20 | 17:22: Doen het straks heerlijk in de ovens van de biomassacentrale.
Voujers of hoe schrijf je dat, is een uitvinding die duidt op het einde van dit financieel systeem.
Goejesmiddags mede commenters.
I owe you.
IOU, meer niet. Papiertje waarop staat dat ze beloven je je geld terug te geven wanneer het ze uitkomt.
Dat de standaard burger op die manier dus niet geleverde diensten voorschiet zonder zicht op zekerheid is bijzaak.
ik betaal voortaan alles met kraaltjes en spiegeltjes.
Bij Nederlandse maatschappijen met specerijen of bloembollen
Na KLM komt NOP.
UWV
Ik hou ook niet zo van vliegen.
*mep*
Gefeliciteerd Dolf!
De aanhouder wint...
(En vaak de grootste bullebak ook.)
Zeker, maar dat laatste hoeft niet. Mijn moeder ging destijds (tientallen jaren geleden) elke dag naar het gemeentehuis om een woning te vragen. Het duurde niet lang of ze had succes!. Toen ze de man bedankte zei hij "mevrouw, ik kreeg al de zenuwen als ik u aan zag komen lopen". lol. En ze was altijd keurig beleefd maar een volhoudster.
De (groot)aandeelhouder wint. Altijd.
@Betterworld | 28-05-20 | 17:49:
Nou wat heeft de overheid inderdaad een winst zeg op haar 15% belang, gekocht voor 12,50 euro of zoiets? Aandeel staat nu met een hoop kunstgrepen 4,25 euro dus Wopke is al een klein miljard kwijt en dan moet het doneren nog beginnen.
Duidelijk dat zulke personen hier maar getermineerd moeten worden. Een zelf betaalde enkele reis naar het land waar men geen Nederlands spreekt. Waarom zit men hier zo te KLM haten. Adverteren ze wel in de telegraaf en niet hier?
@Watching the Wheels | 28-05-20 | 18:00: Daarom staat er ook groot voor.
@Betterworld | 29-05-20 | 09:34:
Luchtvaart is weinig mee te verdienen (door de concurrentie van die oliestaten en prijsvechters), als de overheid 100% van de aandelen zou hebben dan moest er alleen maar nog meer geld bij. Ze keren al jaren geen dividend uit, dat zegt genoeg.
Lekker bezig :).
Onderste steen boven!
Is Ben Smith al opgerot?
nee, die krijgt zijn bonus alleen langzamer.....
Die woont of werkt hier niet.
REAGEER OOK