Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Haga Lyceum: "Iedereen geschorst!"

(van de schoolleiding dan hè)

Je zult maar een ouder zijn, die het beste wil voor zijn kind. Een ouder die las dat andere islamitische schoolbesturen de groep achter Haga Lyceum niet vertrouwen, een ouder die erachter kwam dat de AIVD waarschuwde voor banden van het Haga Lyceum met terrorisme, een ouder die begreep dat Arnoud van Doorn, die veroordeeld is voor het verkopen van drugs aan kinderen, warme banden heeft met het Haga Lyceum, een ouder die hoorde van het kleurrijk taalgebruik van de directeur van het Haga Lyceum, een ouder die zich verdiepte in het rapport van de Onderwijsinspectie over het Haga Lyceum en na dit alles dacht: het Haga Lyceum, dat is nou echt een goede school voor Pietje Marietje Mohammed. Dan sta je raar te kijken bij het bericht dat directeur Söner Atasoy door het bestuur van de school is geschorst, en dat Atasoy zelf zegt dat hij juist het bestuur (het lijk verdorie net DENK) heeft geschorst. Dan vraag je jezelf toch af: waar hebben wij het aan verdiend?

Reaguursels

Inloggen

Een directeur die de bestuurder schorst? Ha ha ha

Feitenpliesie | 26-05-20 | 19:26

De ene interpretatie van de Islam is net iets beter dan de andere, maar wie was het eerste? Net als deze schorsing: wie schorste nu als eerste?

Jan, Leiden | 26-05-20 | 19:04

Islamitische scholen: broedplaatsen van onverdraagzaamheid, haat en tweedracht. Hou mijn hart vast voor de gehersenspoelde spruiten die uiteindelijk dit middeleeuwse nest verlaten.....

VanOldenbarnevelt | 26-05-20 | 17:18

De schoolkas ook leeg? Zal me niks verbazen allemaal familie.

Cocorico | 26-05-20 | 16:53

De verovering van Nederland door de Islam wordt door de ongelovigen bekostigd en de meeste ongelovigen willen dat niet zien. Islam is grootste gevaar voor democratie en diversiteit maar meeste ongelovigen zien dat niet of willen dat niet zien.

jaap932057795966 | 26-05-20 | 14:07

Je moest eens weten hoeveel Islamitische/Marokkaanse/Turkse stichtingen je hebt die bakken met subsidie ontvangen. En wat doen die stichtingen? Niks. Tenzij je zelfverrijking als een bezigheid ziet.

Deze Islamitische school lijkt me dus ook geen zuivere boel.

Greetjee | 26-05-20 | 13:26

Nah sluit die school en iedereen en ze familie die er rond liep op de zwarte lijst van de AIVD

Barkruk2 | 26-05-20 | 13:14

Dit zie je natuurlijk vaker bij Islamitische instellingen. Mannen maken er de dienst uit en er zitten vaak veel ego's tussen die de baas willen spelen. Samenwerken komt niet in hun vocabulaire voor: ze kunnen dat gewoon niet. Het gevolg is ruzie, achterdocht, bedrog en een boel gedoe. Uiteindelijk leidt het allemaal tot niks, ook omdat de leidengevende mannen hoofdzaken en bijzaken niet goed kunnen scheiden. Wordt natuurlijk vervolgd.

Kuifje-naar-Brussel | 26-05-20 | 13:08 | 3

Het is veel simpeler. Een school op religieuse grondslag is niks bijzonders voor de Onderswijswet. Oh wacht, toch wel. Kijk, je hebt in Nederland zat Christelijke scholen. Maar je hebt géén oecomenische gristensgolen. Want protestanten en katholieken samen in één schoolbestuur? Vergeet het maar. Want de plaatselijke parochie wil het niet, en de ketters evenmin. Gereformeerden en hervormden lukt het soms wel, maar alleen er een afspraak is, dat de schooldirekteur om en om hervormd of gereformeerd is. Maar zwarte kousen doen even niet mee, die beginnen hun eigen reformatorische scholen. Die onderverdeling moeten de islamiërs ook gewoon aanhouden. Ofwel een sjiitische, een soennitische of een alevitische grondslag. En betrek het moskee bestuur in het schoolbestuur. Is nog geen garantie dat het lukt, maar je moet ook geen gristenvolgelingen zonder zeggenschapservaring het bestuur over een Onderwijswet-gefinancierde instelling toevertrouwen. Dat is vragen om ongelukken...

F. von Zeikhoven | 26-05-20 | 14:06

@F. von Zeikhoven | 26-05-20 | 14:06: Christelijke scholen doen het vaak beter dan openbare scholen, valt me op. Zie ook de beoordelingen door de onderwijsinspectie.

Kuifje-naar-Brussel | 26-05-20 | 14:42

@F. von Zeikhoven | 26-05-20 | 14:06: Er zijn nooit problemen geweest met het bijzonder onderwijs, totdat er Islamitische scholen kwamen. Vanaf dat moment begon de ellende, niet alleen voor wat de inhoud van het aangeboden vergif, eh "onderwijs" betreft, maar ook vanwege de besturen en hun gedrag.

Heiner | 26-05-20 | 15:06

De Haga saga. Daar komen vast nog meer berichten over. En straks maar klagen dat de studenten geen stageplek of baan vinden. Allemaal de schuld van de White trash. Nooit de moeite nemen om te zelf reflecteren.

Pummetje | 26-05-20 | 12:59

Die laatste vraag: "Dan vraag je jezelf toch af: waar hebben wij het aan verdiend?"
Wat dacht je van "gerechtigheid"?

frank87 | 26-05-20 | 12:58

Ik dacht dat Slob al in 2019 de geldkraan voor de "school" zou sluiten. Blijkt dat die haattent nog altijd functioneert, maar van wiens geld dan?

jochum1980 | 26-05-20 | 12:39 | 1

Dat wilde hij ook maar werd teruggefloten door de Hoge (landverraders) Raad.

drolloman | 26-05-20 | 12:48

Nog maar een keer vragen dan ...


Waarom staan wij in NL toe dat een religieuze school m/v ongelijk behandeld, fundamentele mensenrechten schend en hun pupillen haat tegen niet-gelovigen leert?


Religieuze vrijheid is altijd "behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet." (art. 6 Grondwet)
Religieuze vrijheid staat niet boven de wet!

gaffelbaard | 26-05-20 | 12:08

Sluiten en ophouden met die onzin in Nederland.

King Wasimoo | 26-05-20 | 12:06

Islamitisch onderwijs? Wat leer je daar? Vrouwen slaan, homo’s werpen, schapen neuken en De Slachterofferrol?

Zeikerd | 26-05-20 | 11:56

Mocht deze school straks alsnog gedwongen worden haar deuren te sluiten,
waar moeten dan de kinderen van Grunberg (o.a. Baby Rat) onderwijs gaan volgen?

Aanvuller | 26-05-20 | 11:53

Dan moet het ministerie van onderwijs het bestuur en directeur eruit donderen en een nieuw bestuur plaatsen als ze niet kunnen samenwerken.
Omdat het om onderwijs van kinderen gaat.
Niet om de spelletjes in het 'management'.
Want denken de docenten eigenlijk? O ja, die zijn er ook nog. Mensen die lesgeven.

kloopindeslootjijook | 26-05-20 | 11:43
-weggejorist-
J.Thee.Cohen | 26-05-20 | 11:35

Wat heb je nodig om toegelaten te worden op het Haga?

ploppy | 26-05-20 | 11:30 | 1

Ouders die een misdadige doctrine aanhangen en verheerlijken.

Heiner | 26-05-20 | 11:39

Staat vast goed op je cv, voor een uitkering dan hè

Eddy67 | 26-05-20 | 11:26

Ouders die hun kinderen naar een Islamitische school sturen willen helemaal niet het beste voor hun kinderen. Ouders die hun kinderen naar een Salafistenbunker als het Haga sturen, zou het ouderlijk gezag moeten worden afgenomen en de kinderen zouden uit huis moeten worden geplaatst, Toen het Haga destijds in opspraak kwam en zeker na de ongewenste inmenging van Halsema waardoor een onderzoek verkloot werd, nam het aantal aanvragen voor inschrijving op het Haga sterk toe. Dat soort ouders deugen niet en ze willen dat hun kinderen ook niet deugen. Gek genoeg zijn er nauwelijks Moslims die dat aan de kaak stellen.

Heiner | 26-05-20 | 11:25 | 3

Heerlijk helder.....

HenkyPanky | 26-05-20 | 11:44

Zou het kunnen dat het een sociaal dingetje is. Dat als je je kind niet naar een islamitische school stuurt dat je gedoe krijgt in de moskee of zo. Dat je dan een slechte moslim bent.
Bij die types die zich doelbewust en actief willen isoleren van de decadente westerse cultuur (behalve als we een witte Ferrari huren of met veel bling bling in een opzichtige Duitse auto rondrijden) zou je wel zoiets verwachten.

kloopindeslootjijook | 26-05-20 | 11:45

@kloopindeslootjijook | 26-05-20 | 11:45: Er zullen genoeg labiele figuren tussen zitten, net zoals bij andere sektes. Psychische problemen en gezinsproblematiek is toch al een dingetje bij de doolgroepen van het Islamitisch onderwijs.

Heiner | 26-05-20 | 11:55

Haga Lyceum biedt de cursist vrije doorgang naar een maatschappelijk leven zonder economische verplichtingen zoals werken.

UpdateAvailable | 26-05-20 | 11:25

Volgens mij ligt hier een mooie taak voor Geert Dales. Het gaat duidelijk niet goed met de organisatie van die school, nu Geert nog om het echt definitief op slot te doen.

TheOtherWhiteMeat | 26-05-20 | 11:17

Tyfus school, dat is een tautologie.

Watching the Wheels | 26-05-20 | 11:08 | 2

Heb je dat gegoogled?

Super Vaagstra | 26-05-20 | 11:16

niet!

drastic | 26-05-20 | 11:37

"Je zult maar een ouder zijn, die het beste wil voor zijn kind. "
.
Afhankelijk van het referentiekader, cq achtergrond van de ouder. Als die Nederlands spreekt en beperkt is tot zijn beperkte kring, dan wordt het een moeilijk verhaal. Om die reden vind ik die openingszin nogal 'positief' gesteld.

Atlantis-95 | 26-05-20 | 11:07

Dit soort scholen zijn maar voor één ding opgericht: zoveel mogelijk geld binnenharken binnen en nepotistische kringetje.

Der Schnitzeljäger | 26-05-20 | 11:04 | 2

Bekijk eens een universiteit van binnen. Dit is nog niet eens een pinda in een pot pindakaas. Al dan niet met stukjes noot.

Hetkanverkeren | 26-05-20 | 11:14

Het zal mij niet verbazen dat na opening de coranapleuris daar uitbreekt.
Met dank aan het suikerfeest.

HoerieHarry | 26-05-20 | 11:02

Mijn kinderen gaan naar die school. Om te leren en ook te genieten van al het moois van de istlam.
Hahaha fuckers, heb helemaal geen kinderen. Ja ok, waarschijnlijk wel in Vietnam.

RickTheDick | 26-05-20 | 11:01 | 3

loser

MaximusAurelius | 26-05-20 | 11:33

Vietnam? Je ging toch altijd naar Thailand...

Kuifje-naar-Brussel | 26-05-20 | 13:03

Heeft Claudia al bemiddeld?

SpicyMchaggis | 26-05-20 | 10:59

In een beschaafd land zouden ouders die hun kinderen naar deze school sturen het Nederlandse paspoort/verblijfsvergunning afgepakt worden, en het land uitgetrapt worden. In extremistenland daarentegen wil de vvd-achtige meerderheid kost wat kost terroristen opleiden, en dus blijven terroristenscholen en terroristenfamilies van harte welkom. Wie slangen voedt, ...

obominotie | 26-05-20 | 10:57 | 1

Dit soort scholen horen niet thuis in een beschaafd land. Daarnaast zou godsdienst indoctrinatie voor kinderen onder de 19 verboden moeten zijn. Wat je daarna doet moet je zelf weten maar het wordt in ieder geval niet meer met belastinggeld gefinancierd.

Der Schnitzeljäger | 26-05-20 | 11:07

Deze collage van genoemde gebeurtenissen, is natuurlijk poging van de ongelovigen en racisten om die mooie islamitische initiatief de nek om te draaien. Men wil hier in Nederland onze kinderen namelijk verleiden de enige weg naar en van Allah te verlaten. Het zou niet verbazingwekkend zijn dat er een Joodse samenzwering achter zit. Maar dan verkijkt men zich op de kracht van ons geloof. We zullen onze broeders en zusters nooit verraden. Het paradijs zal de onze zijn en dat gebeurt al door van jongs af aan onze kinderen te doordringen van de valsheid en onreinheid van het westen.

Statler en Waldorf | 26-05-20 | 10:56

Om het islamitisch onderwijs te promoten zou een islamitische hoogleraar een mooi boegbeeld zijn. Blijken al die islamleerstoelen in Nederland bezet door kaaskoppen. Maar we hebben een winnaar: www.nemokennislink.nl/publicaties/de-...

Marokkanen in Qatar: altijd goed.

Hetkanverkeren | 26-05-20 | 10:55 | 1

Toch zegt hij ook weer niet heel gekke dingen.

Kuifje-naar-Brussel | 26-05-20 | 14:46

Vooral wegkijken,niet optreden en duidelijke signalen negeren.
Zo gaat de overheid om met een ideologie die allerlei soorten van ellende veroorzaakt.

pejoar | 26-05-20 | 10:54

In de ontwikkeling van de Nederlandse geschiedenis zijn in de loop der tijd een aantal compromissen ontstaan: vrijheid van godsdienst (eigenlijk al begonnen ten tijde van de Tachtigjarige Oorlog, toen de noordelijke Nederlanden zich onafhankelijk vochten van het Spaanse rijk), en, begin vorige eeuw, als besluit van de zg 'schoolstrijd', de algehele gelijkstelling tussen bijzonder onderwijs en openbaar onderwijs, die inhoudt dat iedere levensovertuiging zijn eigen onderwijs mag organiseren, en daarvoor op gelijke wijze wordt bekostigd door de overheid als het openbaar onderwijs.

Die twee compromissen hebben in Nederland - waar men het 'polderen' heeft uitgevonden - eigenlijk altijd min of meer goed gefunctioneerd, hoewel er vanaf de jaren 70 wel af en toe geprobeerd is (door D66, of all people) om een eind te maken aan dat oude onderwijscompromis, omdat het, toen al, als tamelijk anachronistisch werd ervaren in een moderne samenleving.

Totdat er, eigenlijk ook vanaf de jaren 70, een wezensvreemde, invasieve godsdienst zijn intrede in Nederland deed, die in 50 jaar tijd van praktisch niets naar ca 1.000.000 volgelingen is gegaan. Een godsdienst waarvan die volgelingen maximaal gebruik maken van de mogelijkheden, die de wetten, gebaseerd op die oude compromissen, ze bieden. En in tegenstelling tot de 'Nederlandse' situatie, waar in de loop van de vorige eeuw alle scherpe kantjes van die oude tegenstellingen afgesleten zijn, trekt de islam zich helemaal niets aan van de 'geest' van de Nederlandse wetgeving en gebruiken.

De islam grijpt elke mogelijkheid aan om zich in de samenleving en in de publieke ruimte, vaak op provocerende wijze, te manifesteren. Recentelijk weer door het doordrukken van de zg 'versterkte gebedsoproep'. Maar ook deze islamitische scholen zijn een ultieme uiting van 'zich afwenden' van de Nederlandse samenleving; het belemmert de integratie, en bevordert de segregatie.

De politiek had allang maatregelen moeten treffen om bepaalde gedragingen van de islam aan banden te leggen, maar heeft dat tot op heden niet gedaan, en zal dat ook niet doen, te angstig als men is zich bloot te stellen aan beschuldigingen van discriminatie van een 'kwetsbare' bevolkingsgroep. Daarom zullen problemen zoals bij die Cornelius Haga school blijven bestaan en alleen maar toenemen, en zal er niets verbeteren.

Dr_Johnson | 26-05-20 | 10:51 | 7

@Sjefke7807 | 26-05-20 | 11:06: Precies dát is het (ons) probleem. En eens zullen ze toch beginnen, al dan niet geprovoceerd. Het lijkt er zelfs op dat ze op provocatie aansturen om hun plannen sneller te kunnen doorvoeren. Een dubbel paspoort is per definitie een dubbele agenda. Don't trust them ever.

Graeme Reaper3779 | 26-05-20 | 11:24

@Graaf_van_Hogendorp | 26-05-20 | 11:21:

"katholieken werden verboten in de noordelijke Nederlanden na de overwinningen van Maurits en Frederik Hendrik."

Klopt. Zonder nou in een eindeloze discussie terecht te komen over de Tachtigjarige Oorlog en de diverse godsdiensttwisten (ook van rekkelijken en preciezen) een paar opmerkingen:

Na de zg Reformatie (Maarten Luther and all that jazz) werden in Nederland de Wederdopers en calvinisten vervolgd, oa door de Spaanse Inquisitie. Oranje en zijn adellijke vrienden stonden een 'gematigd' beleid voor waarin ruimte moest zijn voor iedereen om zijn eigen geloof vrij te beleven (en boden daartoe het Smeekschrift aan bij de landvoogdes). In een later stadium, toen de calvinisten de dienst begonnen uit te maken, zie je dan, zoals zo vaak, dat de onderdrukte/vervolgde zelf de onderdrukker/vervolger gaat worden (ook veel langer geleden, ten tijde van het Romeinse Rijk, toen het christendom de staatsgodsdienst werd, begonnen de christenen, die daarvoor vervolgd werden, nu zelf andersdenkenden te vervolgen).

Een uitzondering op deze systematiek zou de islam in Nederland - en West Europa - nog wel eens kunnen worden, denk ik soms in mijn meest pessimistische momenten: de islam en zijn volgelingen zijn, sinds hun aankomst hier, door niets en niemand onderdrukt, integendeel, ze hebben alle vrijheid gekregen om hun 'gebedshuizen' te bouwen, kunnen in allerlei beroepen doordringen zonder gediscrimineerd te worden, etc. Toch zou, ondanks dat, het resultaat in de toekomst kunnen zijn, dat de islam eindigt als onderdrukker en vervolger. Een kwestie van aantallen, geloof ik. Als ze in aantal blijven groeien, zal er een keer een zg 'point of no return' gepasseerd worden.

Maar ik hoop nog steeds dat een te grote zwartkijker ben en het wel los zal lopen.

Dr_Johnson | 26-05-20 | 11:45

vrijheid van godsdienst wordt bekostigd door de overheid. Geld dat ook voor een willekeurige totalitaire ideologie? Want dat is de Islam tenslotte. Overigens ligt het probleem niet bij de moslims, maar bij de overheid. Alleen stemgedrag kan ons nog redden.

HenkyPanky | 26-05-20 | 12:08
▼ 4 antwoorden verborgen

In het land waar je vandaan kwam werd je genaaid door allerlei gespuis (al dan niet onder het mom van islam) en stond je onderaan de sociale ladder. Je komt naar Nederland en laat jezelf vervolgens nog steeds naaien door datzelfde gespuis.
Daar kies je zelf voor. Je was al in Nederland. Het enige dat je hoefde te doen is stoppen met je te conformeren aan de regels van dat vorige land.
Eigen. Schuld.

JanVergoor | 26-05-20 | 10:48 | 1

Groepsdwang en sociale controle.

kwark001 | 26-05-20 | 10:50

Ook deze müzelmannen kunnen bijgezet worden in het schap 'kleine pikkies, grote ego's'

Balletje Mayo | 26-05-20 | 10:47

Jammer is dat het onvermijdelijke imploderen van dit soort Islam gerelateerde instituten / stichtingen pas gebeurt na jarenlang subsidiegeld erin gepompt te hebben. Een groot deel van het volk is gewoon evolutionair niet in staat gebleken om iets op te bouwen of te ontwikkelen want destructief geloof is te dominant. En als het mis gaat roep je racisme of bedreig je een blanke criticaster.

_pacman_ | 26-05-20 | 10:47 | 2

Klagen help?

HogeNood | 26-05-20 | 10:48

@HogeNood | 26-05-20 | 10:48: Zeker niet. Maar voor mijn voorkeursoplossing is geen meerderheid in de Tweede Kamer. En mijn stem telt maar voor 1.

_pacman_ | 26-05-20 | 11:02

Het zal wel een school zijn waar iets mis maar het is wel opvallend dat als Slob bestuur wil vervangen de rechter hem terugfluit. Slob wilde eerder geldkraan dichtzetten maar Raad van State zegt dat dit niet kan. En tenslotte zegt de CTIVD over het AIVD rapport dat he t "onvoldoende onderbouwd" en "ongenuanceerd" is. Vrij stevige kritiek denk ik op een inlichtingen organisatie.

Vula | 26-05-20 | 10:46
-weggejorist-
roeperdepoeper53 | 26-05-20 | 10:44 | 1

Klagende sukkels.

HogeNood | 26-05-20 | 10:44

School krijgt binnenkort wel weer extra subsidie om het leerniveau op peil te krijgen en dd bestuurders een cursus te geven.

Leffe Blonde | 26-05-20 | 10:43

Wat moet er gebeuren voordat een school gesloten wordt? Misschien als ze een foto van Wilders ophangen of Sinterklaas vieren ( met Zwarte Piet)?
Uit schaamte zou ik de school in de nacht afbreken en snel een kinderboerderij op diezelfde plek openen en dan iedere documentatie wat er bestaat over de school met tectyl zwart verven.

ET007 | 26-05-20 | 10:42 | 4

Zal druk zijn bij de geitjes

Miesjke | 26-05-20 | 10:46

Een groot schilderij van Greta Thunberg boven de ingang hangen?

piloot47 | 26-05-20 | 10:57

@roeperdepoeper53 | 26-05-20 | 10:46: Met varkens zal die kans een stuk kleiner worden. Daamee blijft ook het niveau van de bezoekers en hun kinderen een beetje op peil.

Heiner | 26-05-20 | 11:41
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe raar moet je als school doen voordat deze gesloten wordt?

Kaas de Vies | 26-05-20 | 10:37 | 1

Sgool was ook op slot alleen heeft een DDR666 rechtert deze bestuurlijke beslissing ongeldig verklaard.

Graaf_van_Hogendorp | 26-05-20 | 10:38

"waar hebben wij het aan verdiend?"
Is this a serious question?

Een ieder die gestemd heeft op KVP, CHU, ARP, PvdA, VVD, D66, PPR, CU heeft dit rijkelijk verdiend. En ze zouden zich moeten schamen... en ja ik schaam me voor mijn eigen stemgedrag in het verre verleden.

Graaf_van_Hogendorp | 26-05-20 | 10:36 | 2

Ik vind dat de kinderen van de betreffende ministers hier op school moeten. Want als de ministers overtuigd zijn van hun kundigheid, is dat uiteraard een goede plek voor hun eigen kroos.

ET007 | 26-05-20 | 10:45

Verdiend door gebrek aan nationalisme, ook t.a.v. taal.

HogeNood | 26-05-20 | 10:47

De school toont vooral de domheid van onze bestuurders aan.

kwark001 | 26-05-20 | 10:32 | 5

Geen domheid, ze weten het best, het is lafheid.

Zenzeo | 26-05-20 | 10:39
▼ 2 antwoorden verborgen

"Je zult maar een ouder zijn, die het beste wil voor zijn kind."

Als je het beste voor je kind wil, stuur je hem/haar/ alfabet per definitie niet naar het islamitisch onderwijs, mijn waarde @Ronaldo. Het mag ondertussen genoegzaam bekend zijn wat daar aan haat en onverdraagzaamheid gepredikt wordt. E.e.a. lijkt me nu niet bepaald bevorderlijk voor deelname aan de arbeidsmarkt of de samenleving als geheel. Waarvan akte. Waarom denkt u dat we hier ondertussen een volledig gesegregeerde parallelle economie/ samenleving hebben in alle "Prachtwijken"? En ja, ondergetekende woont in zo'n wijk, dus ik kan het dagelijks met eigen ogen aanschouwen. Ze. Willen. Niks. Met. Ons. Te. Maken. Hebben. Behalve de oitkierungen, die zijn wèl goed natuurlijk.

Sjefke7807 | 26-05-20 | 10:31 | 3

'die zijn wèl goed natuurlijk'
-Daar heeft de Heere Allah voor gezorgd.

HogeNood | 26-05-20 | 10:37

Het hele stuk is sarcastisch. Waar is je zwitsal?

whitechocolateface | 26-05-20 | 10:41

@whitechocolateface | 26-05-20 | 10:41|
Die ben ik al jaren kwijt. Ik reaguur hier ondertussen al bijna zes jaar.

Sjefke7807 | 26-05-20 | 11:09

Een Islamitische Ouderenpartij, dat zou lachen zijn hè? Die zouden al uit elkaar vallen zodra ze twee leden hadden.

Bigi Bana Boy | 26-05-20 | 10:31

De stammenstrijd is geïmporteerd. Veel plezier ermee.

Nederland80 | 26-05-20 | 10:30

Zolang er geen islamitische school in je stad/gemeente is zullen moslims hun kinderen op de dichtstbijzijnde school inschrijven en meebuigen met de regels van die school en de kafir-leiding. Zo staat dat nu eenmaal in de koran. Maar zodra een islamitische school op bereikbare afstand wordt geopend zijn zij verplicht volgens de koran hun kinderen daar in te schrijven. Doen ze dat niet dan begint eindeloos gesar, gezeik, geklets, geroddel, gedreig en uitsluiting door imam, broers, zusters, ooms, tantes, neven en nichten en vrienden omdat je kennelijk de voorkeur geeft voor kafirs boven broeders en zusters van je eigen totalitaire veroveringsideologie - aka islam. En zo groeit zo'n school. Heeft niets met de kwaliteit van het onderwijs of het pedagogisch klimaat op die school te maken. En de school heeft niets met die vervloekte kafir-inspectie te maken.
Zo lastig is het echt niet hoor, om te snappen wat er aan de hand is - als je maar even door de taqiyya heen wil kijken en luisteren - met de nadruk op 'wil'.

piloot47 | 26-05-20 | 10:30 | 1

@piloot47 | 26-05-20 | 10:30 |
U mag door voor de koelkast want u heeft alle relevante kruisjes op de bingokaart weten te plaatsen. Helaas is het merendeel van Nederland nog steeds ziende blind en horende doof. Het zal ons nog lelijk gaan opbreken.

Sjefke7807 | 26-05-20 | 10:33

Net het verlossende telefoontje van de mentor: Zoon officieel geslaagd!!
Nog meer ouders in spanning in de panelen?
*NL vlag uithangen doet*

Piet Karbiet | 26-05-20 | 10:28 | 11

@Murk Ratte | 26-05-20 | 10:34:
Beetje lullig om Piet*s vaderlijke trots af te zeiken.

onfray | 26-05-20 | 10:41

@Murk Ratte | 26-05-20 | 10:34:
Gelul. School is niet bedoeld om een toetsenfabriek te zijn. Alle kennis en vaardigheden zijn opgedaan in de eerste 5,5 jaar. Het laatste half jaar is enkel nog toetsen toetsen toetsen. Maar toetsen geen doel op zich. Wie dat niet snapt kan beter zelf nog eens wat scholing nemen.

JanVergoor | 26-05-20 | 10:43

@janvergoor: ah, ik vermoed iemand met examen angst?

Murk Ratte | 26-05-20 | 14:10
▼ 8 antwoorden verborgen

Ideetje : we schaffen het hele confessionele onderwijs af. Scholen vallen rechtstreeks onder het ministerie, dat erop toeziet dat scholen zich strikt bezighouden met kennisoverdracht, volgens een centraal wettelijk vastgelegd curriculum. (lees : gewoon weer taal en rekenen) Onderwijsgeld kan dan aan les en leraren worden besteed, en niet aan die dikke dikke dikke lagen aan management en schoolbesturen die alleen maar met hun ideologie bezig zijn. Het is toch te ridicuul voor woorden dat we anno 2020 als belastingbetaler verplicht worden mee te betalen aan het verspreiden van achterlijke, gewelddadige, discrimenerende, haatzaaiende religie ? Ik heb er in ieder geval goed tabak van.

CeesCloosd | 26-05-20 | 10:28 | 4

Nee. Alleen islamitisch onderwijs.
Anders krijg je echt alleen GroenLinksD66-approved lesmateriaal. Een net zo extremistisch geloof als het salafisme.

Nederland80 | 26-05-20 | 10:29

Lijkt me niet verstandig dat we het huidige kabinet een wettelijk vastgelegd curriculum laten opstellen. De jugend wordt al genoeg links-dragend geïndoctrineerd me dunkt. Verder puik plan.

VerganeGlorie | 26-05-20 | 10:31

In de liberale seculiere maatschappij, wilt u het onderwijs inrichten zoals in iedere totalitaire staat en iedere dictator dat heeft gedaan. In Duitsland is het onderwijs, om te voorkomen dat er ooit nog onderwijs ingericht wordt door een dictatoriale staat of leider, volledig in handen van de staat inclusief voorgeschreven (in steen gehouwen) leer- en studiemateriaal.

Arachne | 26-05-20 | 11:17
▼ 1 antwoord verborgen

Hallo ! We hebben het wel over slachtoffers. Vanavond bij het mediakartel. En om nog even kracht bij te zetten: het is de schuld van Trump, Die-Wilders en Baudet.

Kamervraag | 26-05-20 | 10:27 | 1

Frontman Grunberg zal vanavond wel weer tranen met tuiten huilen bij Op1.

Balletje Mayo | 26-05-20 | 10:49

Al die schorsingen zijn rookgordijnen. Net als bij Denk zitten die gasten straks allemaal weer samen sigaren, sorry: een waterpijp te roken in een shisha lounge.

Koonkluk Huis | 26-05-20 | 10:27

"Dan vraag je jezelf toch af: waar hebben wij het aan verdiend?" Dat vraag ik mij veelvuldig af als ik door een gemiddelde stad loop. Sluiers, hoofddoeken, pyjama's en rare hoofddeksels horen inmiddels bij ons straatbeeld. Nooit en te nimmer zal ik hier aan wennen.

Ommezwaai | 26-05-20 | 10:23 | 5

Vergeet de trainingspakken, nektasjes en Adidas-slippers op scooters niet mee te nemen in uw verhaallijn.

Peter_la_Selie | 26-05-20 | 10:33

@Kleptop | 26-05-20 | 10:28:
Ook uw durpke gaat eraan geloven geniet er nog maar van. Want uw anderskokende afgedekte medelanders hun sociale huurwoning woont al in alle (middel)grote steden, ze zitten niet alleen maar in Amsterdam of Rotterdam.

Graaf_van_Hogendorp | 26-05-20 | 10:41
▼ 2 antwoorden verborgen

moet van god

zokanhetookja | 26-05-20 | 10:23

In de Gazastrook weet iedereen dat Hamas terroristen zijn, maar toch steunt een brede meerderheid hen.
De ouders die hun kinderen naar deze "school" sturen zijn, per definitie verdacht.

watergeus | 26-05-20 | 10:21 | 3

Hamas wordt gesteund omdat ze veel geld aan de bevolking uitdelen. Geld dat uit het rijke Westen (hoi Kaag) komt. Wij sponsoren dus de terroristische organisatie Hamas.

Leffe Blonde | 26-05-20 | 10:42

@Leffe Blonde | 26-05-20 | 10:42: Hamas is controlled opposition.
Waarom denkt u dat Netanyahu al 30 jaar hamert op het uitschakelen van Iran? Hij is bang van Hezbollah, die de mythe van het onverslaanbare leger hebben doorgeprikt.

Arachne | 26-05-20 | 11:04

@Arachne | 26-05-20 | 11:04: Hamas is niets meer dan een bende Jihadisten die Arabieren af laat slachten voor hun eigen ideaal, nl een Pan Arabische eenheidsstaat, oftewel een nieuw Ottomaans Rijk. het is niet voor niets dat ze heulen met die Turkse Moslimbroeder Erdogan. Inderdaad is Iran een groot gevaar voor Israel en Joden, maar dat is met ieder door Moslims gedomineerd land zo. Dat is al sinds de oprichting van de Staat Israel duidelijk.

Heiner | 26-05-20 | 11:51

“ waar hebben wij het aan verdiend”
Aan met een rood potlood het verkeerde vakje inkleuren, de afgelopen 40 jaar. Dus leer er maar mee te leven, want dit is het echte ‘nieuwe normaal’.

me,myself and IK | 26-05-20 | 10:21

Dagelijks meerdere keren per dag met je hoofd tegen de grond slaan doet toch iets met je hersens

zeefert | 26-05-20 | 10:21

Ze doen maar. Maar niet gaan huilen als je niet bij mij op gesprek mag komen als ik deze 'school op je cv ziet.

Jij en je ouders vonden de Islam blijkbaar belangrijker dan een kans op de arbeidsmarkt.

Rohin | 26-05-20 | 10:17 | 3

Jij rasiest!

kunstliefhebber | 26-05-20 | 10:20

Leerlingen van deze school solliciteren bij Ridouan Taghi, niet bij jou.

Koning Willy | 26-05-20 | 10:32

Tja, waarom plaatsen ouders hun kinderen op zo’n school? Ik heb maar 1 logische verklaring, islam maakt pulp van je hersenen!

kunstliefhebber | 26-05-20 | 10:15 | 2

Omdat meneer de imam ze in de vrijdag preek inprent dat de islam boven alles gaat en de westerse wereld verderfelijk is. En ze zien dat het kroost dergelijke verderfelijke ideeën zoals zelf denken en kritisch zijn oppikt op school. Dus word het kroost naar een haatmadrassa gestuurt zoals deze, opdat de "echte werkelijkheid" en de ware islam er in geslagen kan worden.

Gregovic | 26-05-20 | 10:30

Met al die inteelt was het al pulp. Het wordt nu enkel in de vorm van een stinkende drol geboetseerd.

TitanFoxX | 26-05-20 | 10:42

Ja maar Christelijke scholen in Staphorst....

Fijn_dat_je_er_bent | 26-05-20 | 10:13 | 1

Daar neuken ze vooral hun eigen kinderen, daar hebben we minder last van in de rest van Nederland.

Hiesjes | 26-05-20 | 10:25

Kutschool met kutgeloof voor kutvolk met kutgeloof.

Lorejas | 26-05-20 | 10:13 | 2

Geloof?

Mr_Pikibelly | 26-05-20 | 10:19

Een ouder die het beste wil voor zijn / haar kind stuurt het niet naar het Haga Lyceum. Dat doe je enkel als je schijt hebt aan de Nederlandse maatschappij.

TitanFoxX | 26-05-20 | 10:12 | 6

@TitanFoxX | 26-05-20 | 10:17: Je mag in veel van die landen niet eens een bijbel bezitten. Dat is een reden om je voor lang op te sluiten of erger.

Hiesjes | 26-05-20 | 10:39
▼ 3 antwoorden verborgen

De parallele samenleving krijgt echt mooi vorm hier. Die kids die hier "voorbereid worden op de maatschappij" hebben werkelijk geen schijn van kans. Serieuze werkgevers nemen deze mishandelde kids niet aan. Niet vanwege hun achternaam of vermeend racisme, maar vanwege "slecht voorbereid op de maatschappij".... leest u even mee, Jetten, Kaag, Halsema en Klaver?

Odin | 26-05-20 | 10:11 | 4

exact, verder ging het bij generatie 1 nog "gewoon" mis in het onderwijs, de generaties 2 en 3 mogen zelf meebesturen en de puinhoop is gigantisch.

grindbak | 26-05-20 | 10:15

Kinderen op deze school worden volgepompt met de bekende islamische haat en misplaatst superioriteitsgevoel. Verre van blijven.

Voordeel is wel dat het niet op 'onze' scholen de boel komt verzieken.

5611 | 26-05-20 | 10:31

Als ik een bedrijf had kwam er niet één moslim door de sollicitatieprocedure. Niet één.

Graeme Reaper3779 | 26-05-20 | 10:45
▼ 1 antwoord verborgen

En, hebben de 'scholieren' van deze school kopieën van de examens al gemaakt?

Thoth | 26-05-20 | 10:11

Lees net in de Telebelg dat Femke Halsema liever in talkshows zit dan dat ze de Gemeenteraad voorzit. Zeer vaak afwezig.

Piet Karbiet | 26-05-20 | 10:11 | 2

Het zal haar gebrek aan ervaring als burgemeester wel zijn.

Nuchternederland | 26-05-20 | 10:29

Dat leert ze van haar grote leijer, Yasser Klaver. Die zit ook elke avond wel ergens op televee, hij is een beetje de politieke Peter R.

Balletje Mayo | 26-05-20 | 10:51

Islamitische scholen worden uitsluitend opgericht om ons geld in hun corrupte zakken te steken.

Madame Poitiers | 26-05-20 | 10:11

Net kleine kinderen: jij bent stom! Nee, jij bent stom! Nee, jij bent echt stom ...

FrankVeer | 26-05-20 | 10:11 | 2

Jeweettoch. Islamieten stuwen het niveau echt zo......omlaag.

Zeiss | 26-05-20 | 10:16

@Zeiss | 26-05-20 | 10:16: Het wachten is nog op de deskundoloog die het allemaal kan verklaren aan de hand van de schaamtecultuur en ondragelijk gezichtsverlies. Gek genoeg een cultuurdingetje dat dan wel behouden mag blijven in onze maatschappij waar eigen cultuur vies-bah is.

FrankVeer | 26-05-20 | 10:43

Een school hoort pubers te leren hoe ze een conflict moeten uitpraten en oplossen.

Als het bestuur van de school dat al niet onderling kan in de bestuurskamer, kunnen ze zelf iets niet, wat ze wel moeten doceren. Je kan beter een setje kleuters voor de klas zetten, dan heb je een betere kans op goed onderwijs.

Feynman | 26-05-20 | 10:09 | 2

Dat is juist het hele probleem met die hele parallele samenleving. NIEMAND van dat volk kan dat. Hebben ze nooit geleerd. Zijn geen "normen en waarden" voor die cultuur. En de naïevelingen in de westerse wereld gaan er van uit dat ze dat vanzelf wel even oppakken zonder dat ze daartoe gedwongen worden. Niet doorhebbende dat daar aan alle kanten gebruik en misbruik van gemaakt word.

Gregovic | 26-05-20 | 10:33

Ik hoor wel eens geluiden dat wapenbezit vrij vaak voorkomt onder Turken, Marokkanen en Moslims. "Voor als je jezelf moet verdedigen." Dat is ook een manier van conflicthantering.

Heiner | 26-05-20 | 11:59

Volgende week komt de afgesplitste groep met granaatwerpers en toyota pick ups naar school.

fram | 26-05-20 | 10:08

En dan klagen dat ze geen stage of werk kunnen vinden. RaCiSmE!!¡!

Ewah1987 | 26-05-20 | 10:08

Dit onderschrijft alleen maar dat het bij die "school" om alles, behalve onderwijs draait. Net zoals het bij Denk nooit om "verbinden" gaat.

Waagmeester | 26-05-20 | 10:07 | 1

of denken.

Nuchternederland | 26-05-20 | 10:28

Zolang de Gristenunie op onderwijs en media zit veranderd er niets. Afschaffen dat bijzonder onderwijs.

Trumme | 26-05-20 | 10:07 | 2

Oneens..... we hebben/hadden nooit last of wat dan ook van bijzonder onderwijs totdat islam scholen ontstonden. Dus ik nuanceer dit volgaarne tot "afschaffen islam onderwijs!".

de directeur | 26-05-20 | 10:19

@de directeur | 26-05-20 | 10:19: leest u het rapport vd commissie Deetman er maar eens op na.

Trumme | 26-05-20 | 12:40

Die school is vanaf opening al een klucht, maar toont vooral aan wat de ouders willen : Segregatie en assimilatie.

Wijze uit het Oosten | 26-05-20 | 10:04 | 5

@BubbelWater | 26-05-20 | 10:14: Assimilatie, uiteraard. Maar dan de andere kant op hé. Voorlopig echter nog even segregatie, omdat de tijd er nog niet rijp voor is.

OverdaanDerOnderheid | 26-05-20 | 10:29

@BubbelWater | 26-05-20 | 10:14: Ze willen Islam en de onderwerping van andersdenkenden. Dat is nl de kern van dat geloof. Wie het niet gelooft, kan kijken naar ieder land waar Moslims in de meerderheid zijn. In al die landen is de positie van andersdenkenden uiteindelijk minderwaardig aan de positie van Moslims. Niet voor niets dat 57 zich Islamitisch noemende landen er een eigen mensenrechtenmanifest op na houden, omdat de VN manifesten niet stroken met de nonsens van de profeet,. Gek genoeg hebben die landen, bijvoorbeeld notoire mensenrechtenschenders als Iran of Saoedi Arabië dan wel weer kansen op invloed of het voorzitterschap in de VN mensenrechtencommissies.

Heiner | 26-05-20 | 15:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Volkomen terecht, malversaties dienen slecht op 1 manier ‘beloond’ te worden!

tabakagrarier | 26-05-20 | 10:03

"e zult maar een ouder zijn, die het beste wil voor zijn kind". Als dat zo is stuur je je kind om te beginnen al niet naar een islamschool.

langzullenweleven | 26-05-20 | 10:03 | 6

@5611 | 26-05-20 | 10:35: laatste zin:
Nee.
Wij horen hier niet meer thuis. Fitna.

Is dit nog nieuws? | 26-05-20 | 11:21

@5611 | 26-05-20 | 10:35: Ik weet niet of dit soort onderwijsinstellingen in het Marokko bestaan. De Marokkaanse overheid is niet zo naïef als de Nederlandse overheid. De NL overheid gaat altijd nog uit van het goede in de mens. De Marokkaanse overheid gaat niet automatisch uit van het goede in de Moslim.

Heiner | 26-05-20 | 11:29

@5611 | 26-05-20 | 10:35: Wat ze dan wel heel goed geleerd hebben is ondankbaar ge(mis)bruik maken van de sociale voorzieningen van de Nederlandse maatschappij. En als het politieke klimaat hier niet rap verandert dan is het straks hún thuis (kalifaat) en niet meer de onze.

MoeHammetmayo | 26-05-20 | 13:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Als dergelijke ouder verdien je dan deze ellende. En die kinderen op die school zijn toch al verloren voor de maatschappij.

Nuchternederland | 26-05-20 | 10:03 | 2

Een dergelijk ouder vindt dat kind op Haga beter onderwijs krijgt dan in "thuisland".

Is dit nog nieuws? | 26-05-20 | 10:04

@Is dit nog nieuws? | 26-05-20 | 10:04: een dergelijke ouder krijgt op de moskee te horen waar zijn kind naar school moet. Heeft niets met vrijheid van onderwijs te maken.

Trumme | 26-05-20 | 10:08

Iedereen geslaagd!
Wollah!!

Is dit nog nieuws? | 26-05-20 | 10:02 | 3

Geslaagt!

Jos Tiebent | 26-05-20 | 10:21

Geslacht.

Balletje Mayo | 26-05-20 | 10:46

@Balletje Mayo | 26-05-20 | 10:46: Man, vrouw, in die volgorde.

Is dit nog nieuws? | 26-05-20 | 11:55

Volgens mij is die school populairder dan ooit.

Bataafje | 26-05-20 | 10:02 | 1

Is ie ook, de Salafistenkanker zal hoe dan ook moeten worden gecultiveerd.

Heiner | 26-05-20 | 11:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken