Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'1/3 Haga-salarissen gaat naar familie directeur'

Jammer hè Arnoud, dat het een 1-aprilgrap was van dat interimbaantje

de tyfus

Tyfusnieuws in tyfuskrant NRC (tyfusspiegel) over tyfusschool het Haga Lyceum. De tyfusdirecteur schijnt volgens de tyfusdienst AIVD meer tyfussalaris te ontvangen dan op een tyfusschool van de tyfusomvang van het Haga Lyceum is toegestaan. Het Haga Lyceum heeft een tyfusbudget van 410.000 euro voor tyfussalarissen. "Bijna eenderde van het budget, zo blijkt uit de geheime rapportage, zou terechtkomen bij drie familieleden. Het gaat om Soner Atasoy (directeur), zijn broer Son Tekin Atasoy (beleidsmedewerker) en diens schoonzus (secretaresse)." Bovendien zou tyfusdirecteur Atasoy nog eens 18.000 euro hebben gekregen van een tyfuslid van het tyfusbestuur van de tyfusschool. De tyfusreactie van Atasoy is zoals altijd tyfus genuanceerd. "Als de AIVD zo graag ambtsberichten wil uitdoen, moeten ze met tyfusbewijzen komen. En als ze die niet hebben, moeten ze gewoon hun tyfusbek houden." Daar zit geen tyfuswoord Spaans bij. Het teveel betaalde tyfussalaris zou Atasoy aan het terugbetalen zijn, de 18.000 euro is een tyfuslening en verder kloppen de tyfusberekeningen van de AIVD niet. De tyfus hee.

Reaguursels

Inloggen

Al vaker gezegd; 100 jaar na De Schoolstrijd mag dat art. 23 GW wel op de schop. Dat was een handjeklap tussen de liberalen en de confessionelen. Algemeen kiesrecht in ruil voor gesubsidieerd bijzonder (=lees christelijk) onderwijs. Toen was er nog geen islamitisch haat-onderwijs met ingevlogen haat-imams. Ik wensch mijn eigen uitroeing niet te financieren. Stop daar mee.

Mammeloe | 24-04-19 | 09:11

Kan iemand het even gaan checken? Vermoed namelijk dat die 410.000 eigenlijk 4.1 miljoen is. Anders gaat het namelijk nergens over.

Dr_Prepper | 23-04-19 | 15:05 | 1

Klopt niks van, in het artikel staat dat hij boven de 118.000,- norm zit, de broer zou eveneens voor een flink bedrag in de boeken staan. Dat kan helemaal niet als we het hier over totaal 136k hebben.

PSYx | 23-04-19 | 20:50

'1/3 Haga-salarissen gaat naar familie directeur'
Dat valt nog erg mee, ik had 3/3 verwacht bij dit soort lieden

Dutch_Viscount | 23-04-19 | 14:23

Kijk hoe fantastisch het gaat met landen waar de islam de scepter zwaait.
Uit de losse pols:
Egypte
Indonesië
Pakistan
Afghanistan
Marokko
Tunesië
Algerije
Turkije
Syrië
Iran
Irak
Koeweit
De Arabische Ermiraten
Saoedi Arabië
Mali
Soedan
Het zuiden van de Filipijnen
Het zuiden van Thailand
Maleisië
Etc.

Als je de politieke situatie in die landen bekijkt denk ik dat als je helder bent maar 1 conclusie kan hebben. Het gaat niet goed met landen waar de islam heerst. En het gaat in het bijzonder niet goed met de vrouwen die in deze landen leven.
Leg me dan eens uit waarom we met zijn allen dat derde wereld geloof met al zijn segregatie, geweld, onderdrukking en ellende hier in het vrije westen alle ruimte van de wereld geven inclusief uw en mijn belastingcenten.
Ik snap er gewoon niets van als ik er bij stil sta.
Kijk naar Zweden. Kijk naar hoe het in Frankrijk gaat, kijk hoe het in Engeland gaat met zuuraanvallen en grooming gangs.
Er moet gewoon actief beleid achter zitten want iedereen ziet dat:
Wil je een onderdrukte samenleving introduceer dan de islam.
Wil je een vrije samenleving mijdt dan de islam.
Ze willen ons dus onderdrukken nu de macht van de kerk is weggevallen dmv de introductie van de islam en al zijn geweld zodat angst zal regeren.
Na 30 jaar observatie kan er geen andere conclusie zijn.

Dirk III | 23-04-19 | 13:52 | 2

Volkomen mee eens. De islam kan de tyfus krijgen.

matrixbluepill | 23-04-19 | 16:23

Van mij iets ergers.

uisge baugh | 23-04-19 | 16:50

HaHa Lyceum

Ruimedenker | 23-04-19 | 13:37

Gaap. Als je er niks aan wilt doen zal het ook niet stoppen. De Nederlander stemt ervoor om in zijn bek gespogen te worden, het is niet anders.

DebraCadabra | 23-04-19 | 13:21 | 1

De meeste Nederlanders luisteren nog braaf naar wat de NPO ze vertelt. Daaruit volgt dito links stem- en wegkijkgedrag. Het hele systeem werkt mee. Politiek, Media, Onderwijs, Vakbonden, Justitie, Openbaar vervoer, Senaat, Raad van State, de Oranjes, CBS. Allemaal Partijkartel. Doorvlochten van dezelfde ideologie, met kleine nuances om onderlinge verschillen te vijnzen. Kijk maar hoe makkelijk Rutte bij Klaver op schoot kruipt nu zijn meerderheid is 'ontnomen'. Het partijkartel heeft nog altijd meer dan 75 zetels, dus ze gaan gewoon door.

Joostmochtnietsweten | 23-04-19 | 22:28
-weggejorist-
Minus Richels | 23-04-19 | 13:17

Dit straalt slecht af op tyfuslijers

Kwelbeller | 23-04-19 | 13:09

De islam de wereld uit, te beginnen in NL.

Ko Ranzig | 23-04-19 | 12:36

Kip! Ik heb je.

Appsole | 23-04-19 | 12:36

Volledig geïntegreerd,kunnen zo op de en kieslijst van de VVD en de PVDA. Koplopers in het verdonkeremanen van taxpoet .

hoeman | 23-04-19 | 12:35 | 1

Oerhollands taalgebruik ook altijd + 1

KlauwnBassie | 23-04-19 | 12:38

Verzoek aan onze halfdebiele overheid om ons belastinggeld terug te vorderen van dat stel tyfuslijders die Nederlanders in hun bek uitlachen.

Montesquieue | 23-04-19 | 12:28 | 1

Het is inderdaad net de jostiband alleen komt er geen muziek uit.

Dirk III | 23-04-19 | 13:08

Allochtonen/buitenlanders/derdewereldlanders zien Nederland als een gemakkelijke pinautomaat die nooit leeg raakt. Dat is de grote drijvende kracht achter ca 45 jaar massa-immigratie.

Jonge Rifbewoners en Turken "dromen" van een bestaan in Nederland (en Turken ook van Duitsland natuurlijk), want ze weten niet veel van Nederland, maar wel wat het woord "uitkering" inhoudt.

En helaas blijken ook tweede-generatie allochtonen die hier bijgeleerd hebben en posities in de maatschappij weten te verwerven die het niveau van schoonmaker etc overstijgen, méér dat autochtonen te sjoemelen met gemeenschapsgelden. Je zag dat in het verleden met die Nurten Albayrak van het COA met haar goudkleurige Mercedes, je zag het met die directeur van het Slotervaartziekenhuis (naam even kwijt), je zag het met die muts die in Amsterdam een soort deradicaliseringsproject leidde en haar vriendje een opdrachtje voor een paar ton gaf, je zag het met het gerotzooi met het PGB (vond ook vnl in allochtone kringen plaats), en je ziet het nu weer op dat Cornelius Haga.

"Soner Atasoy bevestigt tegenover NRC dat hij de wettelijke norm heeft overschreden. Volgens Atasoy werd de overschrijding halverwege 2018 ontdekt door de accountant, waarna is besloten dat hij vanaf 2019 het teveel ontvangen geld in delen terugbetaalt."

Pas als iets ontdekt wordt, gaat hij kennelijk wat terugbetalen; anders zou hij het gewoon in zijn zak steken.

"Over de salarissen van zijn broer en diens schoonzus wil Atasoy niets kwijt."

Nepotisme en vriendjespolitiek. Allemaal heel normaal in hun eigen landen en dus denken ze er hier ook mee weg te komen. En vaak hebben ze nog gelijk ook.

Dr_Johnson | 23-04-19 | 12:16

Die directeur solliciteert overduidelijk naar een top-functie binnen de VVD. Met hem als lijsttrekker zou de partij met gemak boven de 75 zetels uitkomen.

obominotie | 23-04-19 | 12:11 | 1

Vreemd dat loek Hermans niet in het bestuur zit? Of heb ik iets gemist?

Dutch_Viscount | 23-04-19 | 13:08

Ze vinken ook echt alle veldjes aan heh? Corruptie, nepotisme, jihadisme, grote bek.
En de imam zag dat het goed was.

TeeJee | 23-04-19 | 12:02

NRC artikel over het radicale netwerk rond het Haga, inclusief de quote:

„Ik voorspel een hele grote ramp als de school daadwerkelijk moet sluiten.”

www.nrc.nl/nieuws/2019/03/21/het-radi...

me,myself and IK | 23-04-19 | 11:55

Murken en gemeenschapsgelden gaan nu eenmaal niet samen. Corruptie zit tot op het bot verweven in hun cultuur. Wat dat betreft zou je zeggen dat daar een enorme aanhang zou zitten voor de VVD. Helaas leert de politiek er helemaal niets van. Privé reisjes naar Mekka door islamitische schoolbesturen onder het mom van onderwijs, Het rondpompen van gemeenschapsgeld binnen getinte families is de normaalste zaak van de wereld. Grote groepen Turken die in verband worden gebracht met bijstands- en zorgfraude (en terugbetalen is er niet bij wegens kansloze rechterlijke uitspraken wnl.tv/2018/02/23/nederlandse-turken-... ) De Nederlandse politiek blijft maar kopjes thee drinken en veegt alle vuil consequent weg onder een bid-matje. Het wordt onderhand tijd de ruggengraatloze bestuurders met boekenkennis te vervangen door bestuurders met een aanpak mentaliteit.

Ruikbaard | 23-04-19 | 11:53

Toch fijn om te weten dat we onze eigen ondergang financieren.

nietmijnbaardvriend | 23-04-19 | 11:36 | 1

Werd al in 1968 door Enoch Powell voorspeld.

theo-is-dood | 23-04-19 | 19:30

Toch even.... bijna een derde van 410K is... 135K dat in totaal naar drie mensen gaat, onder wie de directeur... Bedenk dat salariskosten ongeveer 40% hoger zijn dan uitbetaald salaris aan werknemers. Houden we over: ongeveer een ton. Om drie mensen een bruto salaris te betalen. Is dus gemiddeld 33K de man. Lijkt me niet heel erg schokkend.

Dr_Prepper | 23-04-19 | 11:30 | 5

Integriteit is het devies , halfzus en broer zijn mongoloïde en 12 en 13 jaar oud. Dus gesubsidieerde zwakzinnigenopvang. Eigenlijk een koopje dus.

rattenvanger XL | 23-04-19 | 11:53

U gaat er van uit dat er netjes geadministreerd wordt, u gaat er van uit dat de salariskosten netjes en correct afgedragen worden.

Hier heb ik maar 1 antwoord op; HAHAHAHAHAHAHA

TeeJee | 23-04-19 | 12:04

@TeeJee | 23-04-19 | 12:04: Als dat niet het geval was geweest, dan had de kop van dit bericht heel anders geweest. En ik geloof direct dat er van alles mis is of kan zijn, daar. Maar vooral vermoed ik dat er een fout in de berichtgeving is geslopen, en die 410.000 eigenlijk 4.1 miljoen moet zijn. Dan is er namelijk wel echt wat aan de hand. En dat lijkt ook veel meer te kloppen, aangezien er ook wordt geschreven dat die directeur al over de norm is heengegaan. Kortom: het stoort me dat alle media -geen stijl incluis- een bericht overnemen zonder tien seconden zelf te rekenen.

Dr_Prepper | 23-04-19 | 15:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Aan de andere kant, in de CAO VO 2018... Een directeur op een VO school kan in schaal 17 tot €8539 per maand bruto ontvangen(in 2019 komt er wat bij). Da's €102.480 per jaar. Een beleidsmedewerker zal niet ver boven schaal 7 uitstijgen, ofwel €34.750 per jaar.
Ik zou die cijfers zelf wel eens willen zien en ze naast die van een willekeurige andere VO school leggen.

Moet er wel bij schrijven dat er niet erg veel schaal 17 directeuren zijn, vermoed ik zo.

EEnzame SchizofrEEN | 23-04-19 | 11:29

Er zijn hier alleen maar idioten in dit land.... WIJ.... omdat we dit allemaal maar pikken.

SoepKip | 23-04-19 | 11:22

De zoveelste MOSLIDIOOT die het probeerde, maar is betrapt en dan gaat ontkennen zoals dat volk gewoonlijk doet. Hoe lang gaan we dit nog accepteren Mevr. Halsema? En alle andere samenzweerders met de vijand. (vroeger werden dat NSB-ers genoemd, maar als je dat nu zegt krijg je direkt een proces aan je broek.) dus dat zeg ik even niet..

BoerinFrance | 23-04-19 | 11:19

Natuurlijk een open deur, maar kan die tyfus Söner Atasoy met z'n tyfus familie niet gewoon het land uitgezet worden? Graag vandaag nog als het niet te veel moeite is!

BaldEagle | 23-04-19 | 11:15

Moslims die aanslagen plegen moslims die frauderen,moslims die onze maatschappij ondermijnen,ziet nou werkelijkniemand van onze leiders dat we in oorlog zijn met die gasten en dat dezelfde leiders deze gasten in hun haat naar het westen ondersteunen en hun eigen bevolking verraden

Kappie62 | 23-04-19 | 11:13 | 2

Het is tyfusvolk, ze zeggen het zelf!

BaldEagle | 23-04-19 | 11:16

Kennelijk ziet niemand dat, maar dat is de essentie van de immigratie de afgelopen jaren.

lacucaracha | 23-04-19 | 12:31

Je zakken vullen met geld dat bedoeld is voor educatie van de kinderen, omdat je weet dat je kolonistische neigingen niet al te lang meer worden gedoogd. Binnekort de olie uit de gratie, de landelijke dekking van de shell voor oliebaardmannetjes vervallen en de onvermijdelijke way out omdat iedereen in Nederlan en Europa je spuugzat is. Dit is het gedrag van lieden die pakken wat ze kunnen pakken, in de wetenschap dat het niet lang meer gaat duren. Ongeschikt om te functioneren in een democratie, en dat weten ze zelf het beste.

De Briemusketier | 23-04-19 | 11:12

Bij elke islamitische onderwijsinstelling wordt er gefraudeerd. Dat hoort nou eenmaal bij de cultuur.

HenkvdMast | 23-04-19 | 11:03

In de zorg is het idem:
--
Er wordt op grote schaal gefraudeerd met het persoonsgebonden budget (pgb). "Dit is een serieus maatschappelijk probleem", zegt het Openbaar Ministerie tegen RTL Nieuws.

Vanochtend vielen politie en inspectie binnen bij meerdere panden van een thuiszorgbureau in Utrecht. Twee broers worden verdacht van jarenlange, stelselmatige pgb-fraude. Het gaat volgens het Openbaar Ministerie (OM) vermoedelijk om meer dan zes miljoen euro. Het geld zou zijn geïncasseerd, maar de zorg is niet of nauwelijks geleverd.

​De broers leverden volgens het OM voornamelijk zorg aan cliënten van Turkse komaf. Bij de inval is beslag gelegd op bankrekeningen en tien auto’s, waaronder een Porsche, BMW, Landrover en een Audi.

paartjehop | 23-04-19 | 11:02 | 1

Onze maatschappij wordt aan alle kanten door dat tuig aangevallen en wij mogen niets terug doen
Maar de kruik gaat net zolang te water tot zij barst

Kappie62 | 23-04-19 | 11:15

Écht waar..? Nee toch zeker...?

Wat eenkansloze bedoeling weer. Sluiten die haathut!

Marvin_NL | 23-04-19 | 10:43

De leiders van dit gave land moeten nu toch een lijn in het zand trekken en in dit geval een kapstokartikel vinden die voor onmiddellijke sluiting zorgt? Als het om het naaien van de eerbare burger gaat is het vinden van geitenpaadjes en inlegvelletjes tenslotte ook geen probleem.

LaPetite | 23-04-19 | 10:36

Mindetr tyfus in het artikel had van mij wel gemogen. Voor de rest, sluiten die school!

RamondeM | 23-04-19 | 10:34

De fout ligt 100% bij Den Haag.
Het katholieke Polen en Oost-Europa doen geen opvang en huisvesting van migranten uit Afrika en moslimlanden.
Den Haag doet het tegenovergestelde... onder de noemer van vluchteling krijgt men hier opvang, een woning en een levenslange uitkering.
Dit verhaal wordt onbetaalbaar en onbeheersbaar.

Eigenlijk moet Rutte III ons migratiesysteem wijzigen.
Zweden en Denemarken zijn strenger geworden en hebben een stop ingevoerd.

Bij Den Haag en Rutte III is dit onbespreekbaar.
En omdat Rutte Marrakesh heeft getekend wordt het nog extremer, hierbij zijn we dadelijk verplicht uitgeprocedeerde asielzoekers en illegalen onderdak en zakgeld aan te bieden --> waar brengt premier Rutte dit land naar toe?

sociaal_econoom | 23-04-19 | 10:30 | 1

Begin je het eindelijk ook door te krijgen?

BaldEagle | 23-04-19 | 11:36

Het patroon op buitenkant van die tyfysschool lijkt verdacht veel op razzle dazzle. Werd in de 1e wereldoorlog gebruikt om oorlogsschepen onzichtbaar voor de vijand te maken. Nu dit paard van Troje voor de Nederlandse maatschappij

batvoca2 | 23-04-19 | 10:29

Ach, ze bedoelen het goed.

Valthermond0599 | 23-04-19 | 10:27

4 ton voor 32 personeelsleden (en dus 3 ton voor 29 personeelsleden) lijkt mij inderdaad niet helemaal kloppen. Een schoolbestuurder wiens favoriete voorvoegsel tyfus is lijkt me al helemaal niet te kloppen.

Binnenbaan | 23-04-19 | 10:24 | 1

Ja, klinkt als een vreemd verhaal. Hoe ga je met 3 ton 29 personeelsleden betalen? En een ton voor drie man onder wie de directeur, lijkt me vrij normaal. Beetje karig zelfs.

Dr_Prepper | 23-04-19 | 11:40

De oplossing is simpel, gewoon religieus onderwijs afschaffen. Alleen nog subsidie voor openbare scholen. Maar dat krijg je er niet door bij VVD/CDA/PVV

* Il Principe * | 23-04-19 | 10:12 | 1

Symptoombestrijding, niet meer dan dat.

Joris Beltsin | 23-04-19 | 10:25

Het zijn net VVD'ers joh!

ILF2 | 23-04-19 | 10:09 | 2

Goed geïntegreerd toch?

* Il Principe * | 23-04-19 | 10:11

@* Il Principe * | 23-04-19 | 10:11: Ze hebben de VVD cultuur inderdaad in hun hart gesloten. Nu nog het geloof aan de kant schuiven en we hebben prima buurmannen en buurvrouwen. Grenzen open zou ik zeggen!

ILF2 | 23-04-19 | 10:23

Laat ze zich lekker allemaal segregeren daar in die haatschool. Lekker aparte ingangen, godsdienstige indoctrinatie en gekleed in een jurk of zak naar school gaan. Dat is toch geweldig nieuws voor de rest van de Amsterdamse scholen die nu fijn aan de slag kunnen met kinderen die er wel zin in hebben. Deze fanatici hadden het onmogelijk gemaakt om les te geven over de holocaust of iets eenvoudigs als samen met de meiden gymen. Segregeren hadden ze daarna toch gedaan dus nu doen ze het vanaf aap/noot/halal. Win Win!

Dirk III | 23-04-19 | 10:07 | 1

Exact. extra toevoeging: geen cent subsidie meer naar deze scholen, anders dan het minimale. Als een directeurtje van zo'n indoctrinatie-machine zichzelf een riant salaris toekent, mag die dat lekker op enig moment verantwoorden aan zijn broodheren in het midden-oosten. En die staan erom bekend erg beheerst te blijven... Not.

EEnzame SchizofrEEN | 23-04-19 | 11:19

@Roadblock... u schrijft de islam draagt dit in zich ...

Geschiedenis is een interessant vak en maakt dingen duidelijk.
Zal u uitleggen hoe dit komt... de profeet Mohammed schreef zijn Koran (Bijbel) 550 jaar na Christus in de buurt van Mekka (Saoedi-Arabië).
Dit was een tijd met veel oorlogen, geweld en wreedheden - waarbij de vrouw ondergeschikt was aan de man.
Het is begrijpelijk dat Mohammed dan een religie schrijft (de islam) wat deze dingen in zich heeft.
Indien Mohammed nu geleefd zou hebben, dan had hij een Koran geschreven wat we via internet kunnen volgen.
De islam moet je zien in de tijdgeest van 550 jaar na Christus.

sociaal_econoom | 23-04-19 | 10:03 | 5

Jup, alleen jammer dat die geïndoctrineerde schaapjes dat niet willen inzien. Het boek is en blijft leidend! *Het staat in de geschriften*.
De bijbel is tussentijds herschreven / gemoderniseerd naar het nieuwe testament.

boerk | 23-04-19 | 10:13

Ik ben het niet helemaal met u eens.
Er waren ook in die tijd algemeen geaccepteerde waarden zoals onschendbaarheid van gasten, en het houden aan verdragen, een man is zo goed als zijn woord.
Mohammed bracht met zijn ideologie de invalshoek, dat alles geoorloofd is tegen ongelovigen.
Er zijn tig voorbeelden, dat zelfs zijn geharde halsafsnijders soms door Mohammed overtuigd moesten worden, dat zij mochten liegen en bedriegen.
Zijn gebruikmaking van nietsontziende terreur, de doodsverachting van zijn volgelingen, en zijn definitie van oorlogsbuit, is een van de redenen dat de moslimmacht in die tijd zo snel groeide.

Roadblock | 23-04-19 | 11:08

Om nog wat inhoudelijk op uw post in te gaan:
Mohammed leefde van 570-632. Hoe u aan uw jaartal komt is mij een raadsel.
Mohammed schreef zijn qur'an niet, want hij kon niet lezen en schrijven.
De verzen (sura's )van de qurán kwamen tot hem via visioenen van de engel Gabriel.
Deze verzen ontstonden in de periode voor Medina, tijdens de periode in Medina, en daarna in de periode dat hij Mekka verovert had.
Sommige van zijn volgelingen legden verzen vast, anderen onthielden stukken tekst.
De qur'an heeft pas 300 jaar later zijn huidige vorm gekregen.
Zoals u zegt Geschiedenis is een interessant vak.

Roadblock | 23-04-19 | 11:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is opvallend dat je dag in dag uit, week in week uit, al jarenlang, letterlijk elke ochtend bij het wakker worden wel iets ernstig negatiefs leest dat islam- of moslimgerelateerd is. Of het nu aanslagen betreft, roofovervallen, brandstichtingen, scheldpartijen, steekpartijen, verkeersmisdragingen, corruptie, zelfverrijking, en ga zo maar door. Komt nooit meer goed.

Rest In Privacy | 23-04-19 | 10:02 | 2

Wat voor een zin heeft het nog om het in de doofpot te stoppen?

Slogra | 23-04-19 | 10:05

Ik ben zooo klaar met moslims, zo klaar....

Nimby_007 | 23-04-19 | 09:59

Van meet af aan is de intentie verkeerd. Vooral de vrouwelijke groenlinksdictatortjes houden daar stiekem wel van.

Slogra | 23-04-19 | 09:59

Andere afkomst, andere ziekte!
Maar beiden, ongeacht de afkomst, creatief met belastinggeld.
Nou, dat regelt Halsema wel eventjes.
Toch?

demaup | 23-04-19 | 09:55

klootzakken zijn het, tyfushonden (in zijn eigen woorden)

langzullenweleven | 23-04-19 | 09:50 | 1

Heb je iets tegen honden of zo?

BaldEagle | 23-04-19 | 11:17

Dit is geen incident, dit is structureel.
Bij elk moskeebestuur, omroep, schoolbestuur, stichting, politieke partij en welke moslimorganisatie dan ook, duiken er vroeg of laat berichten op van zelfverrijking en fraude.
Het is niet voor niets dat moslimlanden over het algemeen corrupt zijn.
Ik heb hier over zitten nadenken, en mijn conclusie is, dat dit een van de consequenties van de islam is.
Een immorele ideologie, waarbij het doodnormaal is om andersdenkenden te beliegen, verdragen te verbreken, te beroven, slaaf te maken en te vermoorden, zorgt uiteindelijk voor immorele mensen.
Trouwens, als men eenmaal, met goedkeuring van de heilige boeken, gewend is 'de kleine jihad' tegen ongelovigen te voeren, dan is het bedonderen en bestelen van geloofsgenoten maar een kleine stap.
Het onderlinge wantrouwen is dan ook groot.

Roadblock | 23-04-19 | 09:50 | 3

en dan zijn eer idioten die stellen dat ons land verrijkt is. Nee, zij die zich verrijken zijn onder ons gekomen.

langzullenweleven | 23-04-19 | 09:51

En toch staat er in de koran, als ik me niet vergis, dat materialisme een zonde is.

boerk | 23-04-19 | 10:16

@boerk | 23-04-19 | 10:16:
Het grote voorbeeld Mohammed heeft ettelijke interne opstandjes moeten bezweren van volgelingen, die vonden dat hij wel heel veel van de buit naar zich, en zijn uitgebreide familie (13 vrouwen) toerekende.

Roadblock | 23-04-19 | 11:12

Nepotisme binnen de islamitische cultuur? Je zou zulke tribale zaken niet verwachten bij zulke goed geïntegreerde rolmodellen.

Solar666 | 23-04-19 | 09:50

Laten we gewoon vaststellen dat dit soort organisaties met een moslim achtergrond gewoon niet passen in onze vrije cultuur. Keer op keer draait het uit op zakkenvullerij, diefstal en nepotisme. Exact de verschijnselen die je in alle moslimlanden ziet, en sinds enige decennia ook in het rap islamiserende Nederland.
Hoeveel islamitische omroepen en omroepjes zijn er al ten onder gegaan aan dit soort criminele praktijken? Ik denk een stuk of vijf. Men is gewoon niet in staat om te functioneren volgens de hier geldende normen, een droevige constatering en ik zou graag willen dat het anders was.

donkeyman | 23-04-19 | 09:49

Dit doet me denken aan Nebahat Albayrak (PvdA) - zij was onder Balkenende IV tot 2012 staatssecretaris van het vreemdelingen- en asielbeleid.

Ze had een zus Nurten Albayrak, die was in die tijd voorzitter van de COA.
Met een ultra hoog salaris... later is zij moeten vertrekken omdat ze vele tienduizenden euro's aan kostenvergoedingen en privé bevoordeling naar zich toe had getrokken.

De controle bij de overheid hierop... is matig tot slecht, veel dingen worden in de doofpot gestopt.

sociaal_econoom | 23-04-19 | 09:48

Iedereen windt zich hier op. Die Haga-mohammedaan lacht zich (hierom) het apezuur.

Prinsemarij | 23-04-19 | 09:47

Het houdt niet op, niet vanzelf...

Arijane | 23-04-19 | 09:46

Nooit verwacht. Zelfverrijking is toch haram?

BozePaarseMan | 23-04-19 | 09:46 | 2

In die kringen mag alles, als het maar stiekem en in het geheim gebeurt. Dat is ook een van de redenen waarom kindermisbruik daar nooit boven water komt.

donkeyman | 23-04-19 | 09:59

@BozePaarseMan | 23-04-19 | 09:46 |
Niet als het geld afkomstig is van de Kafir.

Sjefke7807 | 23-04-19 | 10:00

Zijn ze inmiddels al geworven voor een VVD-lidmaatschap?

Joris Beltsin | 23-04-19 | 09:43

Als het op graaien aan komt integreert men snel

Mark van Leeuwen | 23-04-19 | 09:43

Dit wordt een mooie testcase. Wellicht wordt de conclusie dat ook "wij" net zo moeten gaan koken als onze cosmopolitische medeportiekbewoners met hun merkwaardige geitenhobby. Iedereen is gelijk tenslotte, dan wij ook.

kindapaas | 23-04-19 | 09:41

Deze man komt ermee weg zoals Erik Staal van Vestia er ook mee wegkwam.. jezelf verrijken en tegelijkertijd een tyfuspuinhoop van maken..

Epistulae_Morales | 23-04-19 | 09:41

Die haatjurken hebben zich jarenlang de typhus gelachen om die domme Hollanders dat het zo makkelijk was je zakken te vullen .

daytripper | 23-04-19 | 09:37

Kan dat links volk die al die islamitische ellende gedoogd en toedekt zich niet een keer per week openbaar door de islamieten laten zwepen en bespugen, dan kunnen de islamieten zich lekker uitleven op de kafir , de links gekken zich onderwerpen aan de islam en heeft de rest van Nederland hier geen last van .
Iedereen gelukkig !

Castor12 | 23-04-19 | 09:35 | 7

@Kaas de Vies | 23-04-19 | 09:47: precies mijn punt: eind jaren 80 en 90 waren gewoon rechtse kabinetten: Lubbers I, II en III.

Epistulae_Morales | 23-04-19 | 10:19

Daarom is links/ rechts tegenwoordig ook verwarrend. Alsof ik, als persoon die een aantal linkse waarden omarmt, niet tegen islamisering en massa immigratie zou kunnen zijn.

letopuwzaak | 23-04-19 | 13:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Sonar Kwataboy heeft toch ook geen bewijs voor het bestaan van alláh? Tyfusbek houden dan.

Astimar Teutis | 23-04-19 | 09:33

In Afrika en warme landen is het normaal... dat families elkaar wat gunnen en bevoordelen. Dit begint hier nu ook te komen.

sociaal_econoom | 23-04-19 | 09:33

Ik ben het niet eens met de bewoordingen van deze beklaagde, maar kan me iets bij zijn reactie voorstellen. Ik ben het wel eens met het verwijt dat ze bij de AIVD in eerste instantie hun ambtelijke muil moeten houden en eerst met bewijzen moeten komen. Hiddema had uiteraard volkomen gelijk. Deze roeptoeters dragen niets bij aan de oplossing maar meer aan het probleem. Net als het Commissariaat voor de Media dat net zo'n door het publiek betaalde ambtelijke kliek is die áls ze wat roepen net als de AIVD zich als een olifant in een porseleinkast gedragen. Veel paniek, veel beschuldigingen, maar eerst het huiswerk doen voordat we om half vijf weer op de piepers afgaan, ho maar. Zorg eerst dat je werk af is (dat zou ook voor ambtenaren moeten gelden) en probeer dan in godsnaam een keer slim te zijn.

kalescheet | 23-04-19 | 09:31 | 5

Hoe weet jij dat de AIVD geen bewijzen heeft?

paartjehop | 23-04-19 | 11:09

@paartjehop | 23-04-19 | 11:09: Als ze bewijzen hebben dan eerst via de rechter en niet via de media. Als ze veroordeeld zijn, dan kan er alsnog een persbericht uit en is de schuld bewezen. Nu is het vissen in troebel water en worden er bij voorbaat conclusies getrokken. Er ontstaat een hetze. De beeldvorming wordt bijzonder negatief (ook door de aanslagen die onder de noemer islam worden gepleegd). Het lijkt me dat er ook positieve zaken te melden zijn, die blijven echter onbelicht en zo ontstaat er slechts een beeld van corruptie en geweld, dat op alle moslims afstraalt. En als de miljarden moslims op deze wereld allemaal corrupt en gewelddadig zouden zijn, dan is er nog heel wat werk aan de winkel. Voorlopig gaat het over vooroordelen en dat is een slechte zaak omdat het hier een grote groep betreft.

kalescheet | 23-04-19 | 13:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze schijten je gewoon recht in de bek Femke dat tyfustuig.

oakmont | 23-04-19 | 09:30 | 1

Maar Femke vind dat juist prettig .

Castor12 | 23-04-19 | 09:36

De verbindende factor is falen. Falende school, falende ouders en een falende overheid.

trekarm | 23-04-19 | 09:26

Haha, dat is pas erudiet taalgebruik van een schooldirecteur. Zoals het heurt...

Toninhocerezo | 23-04-19 | 09:25

Als ik mijn 16-jarige vraag welke maatregel zij voorstelt t.a.. v. deze "school" zegt ze zonder aarzelen "Sluiten!". Waar wacht de minister precies op? Tot er een nieuwe lichting leerlingen van school komt die of geradicaliseerd zijn of anderszins gecorrumpeerd? Wat een typhusland is dit inderdaad geworden.

MickeyGouda | 23-04-19 | 09:24 | 3

PS: Ik gebruik de spellingsvariant met "ph" omdat het anders ordinair zou kunnen overkomen. ;-)

MickeyGouda | 23-04-19 | 09:30

Het is niet een tyfusland, maar het wordt door tyfushufters bestuurd!

JI-HAAT | 23-04-19 | 09:55

@JI-HAAT | 23-04-19 | 09:55:

Daar heb je uiteraard gelijk in, maar omdat het inmiddels overal is wordt het steeds lastiger dit onderscheid te maken.

MickeyGouda | 23-04-19 | 10:01

De "Volks"krant vindt de verblijfkosten van Dion Graus veel leuker en laat dat met een vette kop op de voorpagina weten aan z'n hondstrouwe aanhang www.volkskrant.nl/ Nulkommanul melding van de grootscheepse fraude van de zakkenvullende muzelmannen.

daytripper | 23-04-19 | 09:24

Ik denk dat meneer Soner Atasoy meteen doorkan om voorzitter van de VVD te worden. Qua kijk op graaien en integriteit kan hij zich meten met de beste.

JanVergoor | 23-04-19 | 09:24

Hij kan altijd nog een tweede hands ziekenhuis kopen en weer een paar jaar een topsalaris opstrijken voor er ingegrepen wordt

merel veld | 23-04-19 | 09:24

Mooie gelegenheid om alle scholen van gelijksoortige strekking eens een flinke audit te geven. Een Haga audit. Kan die tyfuslijer zelf uitleggen aan die andere directies waardoor zij een audit krijgen

Epistulae_Morales | 23-04-19 | 09:24

Ik heb een goedbetaalde kantoorbaan, met honderden net zo goedbetaalde collega's. Deze komen uit alle landen van de wereld. Behalve uit tyfuslanden. Hoe zou dat nou komen.

Papa Jones | 23-04-19 | 09:23 | 2

White privilege!!!!!!!!

Kaas de Vies | 23-04-19 | 09:48

@Kaas de Vies | 23-04-19 | 09:48:
Nou wat hier rondloopt is niet white. Maar ze zetten hun kinderen ook niet op tyfusscholen. En hangen ook geen tyfusDenk aan. Dat zal het zijn.

Papa Jones | 23-04-19 | 11:28

Hoeveel haat docenten heeft het Haga dan?

Jacktheflipper | 23-04-19 | 09:21

Het is toch bij de beesten af hoe dit rotvolk al decennia lang de totale sfeer in Nederland loopt te verzieken .

leo59 | 23-04-19 | 09:19 | 6

@Epistulae_Morales | 23-04-19 | 09:28:
Een nieuwe invalshoek: Tokkievolk verdient allochtonen als koekje van eigen deeg.
Voelt u zich wel goed bij uw hoofd?

Roadblock | 23-04-19 | 10:03

Gelukkig kunnen we op 23 mei weer stemmen voor het Europese parlement, dus ik zou zeggen doe je best!

BaldEagle | 23-04-19 | 11:22

@Epistulae_Morales | 23-04-19 | 09:28:
De verdringing gaat daar niet stoppen. U en uw nazaten staan ook op de verdingingslijst, het begint aan de onderkant maar niemand blijft gespaard.

kindapaas | 23-04-19 | 12:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Betekent vrijheid van onderwijs dat je een zak geld krijgt en je dan ook de vrijheid hebt om dat geld uit te geven aan wat je maar wilt? Je familie bijvoorbeeld.

Dutch_Holland | 23-04-19 | 09:19

Nou die kan wel 2x per jaar een nieuwe jurk kopen.

elkipo | 23-04-19 | 09:19

Het gevaar van cultuurmarxisme is cultuurnarcisme.

Carryon | 23-04-19 | 09:19

Ik weet wel dat er veel werkgevers zijn, die deze scholen niet erkennen en de schooldiploma's zijn voor deze werkgevers waardeloos.
Dat komt omdat deze werkgevers vinden dat deze groep niet intrigeert in de Nederlandse samenleving.

Niet links | 23-04-19 | 09:18 | 4

Ik heb nog nooit een reden gezien dat de andere kant van een bezemsteel moest integreren.
Het probleem ligt overigens ook dat er te weinig geveegd wordt.. en te veel gratis geld wordt uitgekeerd.

Epistulae_Morales | 23-04-19 | 09:32

@Epistulae_Morales | 23-04-19 | 09:32:
Wat is dit nu weer voor VVD-gelul. Het zal u dus een biet zijn wat er binnen gehaald wordt als u uw goedkope arbeidskrachten maar heeft.
En iedereen met een uitkering moet maar eens gaan aanpakken.
Vat ik het zo goed samen?

Roadblock | 23-04-19 | 10:06

@Epistulae_Morales | 23-04-19 | 09:32:
Een bezemsteel kun je omkeren en het is nog steeds een bezemsteel. Je kunt er ook een spijker in slaan, u als voormalig volkswijker zal dat herkennen.

kindapaas | 23-04-19 | 12:17
▼ 1 antwoord verborgen

Wedden dat ie ermee wegkomt?

brutus68 | 23-04-19 | 09:17 | 1

Nou dat kan een klein kind nog wel voorspellen!!!!

Niet links | 23-04-19 | 09:19

En zijn neef heeft dat lelijke tyfusgebouw neergezet zeker?

jip_86 | 23-04-19 | 09:17

Het is nu een tyfusfittie tussen de AIVD en de Haga-directie, begrijp ik. En een burgemeester die toekijkt zonder te durven of willen handelen.

Schoorsteenveger | 23-04-19 | 09:16

Alles komt terug,met rente en bomaanslagen.

van stampij | 23-04-19 | 09:16 | 1

Maar dan zonder de rente; rente is haram.

J.Luns | 23-04-19 | 09:20

Ies koeltoer. Wen er maar aan. Dit noemt GroenLinks een verrijking van onze cultuur. Wie GroenLinks stemt is een asociale pauper die zijn omgeving vervuilt met zijn afval. Onopgevoede studenten die zichzelf geweldig vinden en onderwijl hun plastic troep en blikjes in de bermen pleuren. Anderen opzadelen met hun rotzooit, dat is wat Groenlinks doet. Terwijl ze van de daken roepen hoe moreel superieur ze zijn. KOTS!!! Niet voor niets stemmen veel frauderende asociale allochtonen GroenLinks of DENK en sturen ze hun broedsels naar dit soort extremistische frauderende scholen. Want ies koeltoer.

Rheia | 23-04-19 | 09:15 | 1

Mooi gezegd!

BaldEagle | 23-04-19 | 11:25

Hoe meer deze school door de AIVD en media aangepakt wordt hoe meer aanmeldingen. Menig moslim zal het zien als een aanval op de islam.

Van mij mag overigens elke school die is gebaseerd op een geloof dichtgekwakt worden. Geloven doe je maar in je vrije tijd. Tis 2019.

Jan Leul | 23-04-19 | 09:13 | 2

Elke kritiek is een aanval op de islam en mag door Mo met een bom beantwoord worden.

Toninhocerezo | 23-04-19 | 09:28

Wil je ze dan op school bij jouw kinderen? Laat ze zich daar lekker segregeren.

Dirk III | 23-04-19 | 09:41

175 leerlingen. Allemaal in klas 1 en 2. allecijfers.nl/middelbare-school/corn...

Dan heb je zes klassen, dat geeft minimaal zeven FTE aan docenten in het voortgezet onderwijs. (leerling krijg dertig uur per week les, docent geeft er maximaal 25, dat idee) Zelfs als die in LB01 betaald worden, kost dat 2600 x 13 x 7 = 236.600 aan bruto salaris. Met een normale werkgeversopslag aan pensioenen en dergelijke ga je nogal ruim over de drie ton heen, richting de vier ton.

Dat de directeur dus zelf een derde van het budget achteroverdrukt betekent dat de toko zelfs een cordon van onbevoegde, onderbetaalde en beginnende docenten NIET kan betalen. Hij neemt met zijn familie bijna 123 duizend euro mee naar huis, waardoor minder dan drie ton overblijft voor docenten.

Deze toko komt dus structureel een tonnetje tekort voor docenten, en dan hebben we het nog niet gehad over een onderwijsassistent, een amanuensis of een conciërge.

De verborgen boodschap is dat er summier wordt lesgegeven.

Feynman | 23-04-19 | 09:12 | 2

Ik vind het lastig te beoordelen in deze omdat men vaak fouten maakt met getallen. Ik zou graag eerst willen weten of het budget geldt voor netto, bruto of cost out. Want ik kan het nu niet rijmen.

Kaas de Vies | 23-04-19 | 09:17

Uw berekening/schatting klopt kan ik zeggen . Of de onderwijsinspectie dit ook wil weten is de vraag.

daytripper | 23-04-19 | 09:42

ik denk dat ik ook maar eens 3 weken mijzelf niet scheer, een keukendoek als kleding ga dragen en wat doms moppelen. De poen komt dan vanzelf, alsmede aandacht van UVA meisjes.

GerMonster | 23-04-19 | 09:12 | 3

En aldus ontstond de hipster.

OverdaanDerOnderheid | 23-04-19 | 09:24

Haha

Twisted_Faith | 23-04-19 | 10:10

Vergeet je sandalen niet!

BaldEagle | 23-04-19 | 11:26

Waarom typhus ipv het hier voorheen gebruikte tiefus?

Randall3.0 | 23-04-19 | 09:12

Altijd je eigen kant op rekenen!

Whisper | 23-04-19 | 09:11

Arnoud: jatte uit de PVV-kas, half miljoen subsidie graaien, geeft zijn vrouw een baantje, collega Khoulani in de bak vanwege fraude... je verwacht het niet!

fram | 23-04-19 | 09:10

Extremistische nepotisme. Welke achterwaartse cultuur is er niet groot in?

Trans_Fimmermans | 23-04-19 | 09:09

Rekenonderwijs schijnt daar ook onder de maat te zijn.

Rico Tampeloerus | 23-04-19 | 09:09

Naar het schijt zijn hebben verschillende volken voorkeuren bij het gebruik va scheldwoorden. Duitsers benoemen graag excrementen, Spanjaarden religieuze zaken.
Nederlanders zijn één van de weinig volkeren die schelden met ziekten.

Wat dat betreft getuigt de leiding van deze school van een uitstekende integratie.

Kapitein Sjaak Mus | 23-04-19 | 09:06

Bij de familie Atasoy is iedereen lid van de VVD. Niets aan de hand mensen!

pibasso | 23-04-19 | 09:05

Ach ja, sommige mensen doen gewoon sommige dingen.

Schoorsteenveger | 23-04-19 | 09:05 | 1

of niet....

Koning BongoBongo | 23-04-19 | 09:10

Optyfen die islamitische scholen!

DasNouJammer | 23-04-19 | 09:04 | 1

En doe die moskeeën dan ook maar meteen opdoeken!

BaldEagle | 23-04-19 | 11:28

Was er met uitzondering van de PVV nog maar wat politieke partijen, die de-islamisering willen.

Rivpim | 23-04-19 | 09:02 | 4

U bedoelt 'Zijn er buiten de PVV nog andere partijen die niet zoveel ophebben met de Islam' . Nou ik neem aan bijna alle partijen , maar niemand die er voor uit durft te komen want 'deugt niet '.

Koning BongoBongo | 23-04-19 | 09:13

anders gezegd: GL, SP, PvdA, D666 PvdD willen extra ellende deze kant uithalen. VVD dobbert met alles mee, is koersloos. CDA is een kameleon, die kleurt alle kanten uit. Er blijft niet veel over.

langzullenweleven | 23-04-19 | 09:54

De PVV wil behalve de islamisering stopzetten ook van de EU af, dat is twee vliegen in één klap! Brussel werkt er fijn aan mee hoor, aan de ondergang van Europa! NEXIT!

BaldEagle | 23-04-19 | 11:30
▼ 1 antwoord verborgen

Bent u foob of bent u fiel? That's the question.

Slogra | 23-04-19 | 08:59

Die maken er werkelijk overal een tyfuszooi van.

Smept | 23-04-19 | 08:59

Dit soort tyfuslui voelen zich gestrekt door motie #36 van Halsema ingediend op 26 oktober 2010 : "... verzoekt de regering in woord en daad uit te leggen dat het tegengaan van islamisering geen doelstelling van beleid is ..

Dat je zover achteroverbuigd om moslims te accomoderen die je vervolgens vol in de bek spugen.

Beefbus | 23-04-19 | 08:59

1/3 van ons geld gaat er sowieso al naar toe. Geldt niet alleen voor hun scholen

the haque warrior | 23-04-19 | 08:57 | 1

Vergeet de arme EU landen niet.... daar gaat ook nogal wat geld heen waar wij voor gewerkt hebben.

Koning BongoBongo | 23-04-19 | 09:14

Als wij zoiets vroeger deden op school werden we naar huis gestuurd, just saying.

Mr_Natural | 23-04-19 | 08:57

Onze eigen politiek en de EU-kliek is debet aan de speodige ineenstorting van Europa. Stuur ze weg!

pigadaki | 23-04-19 | 08:56

Het salarisbudget is 410.000. Daarvan gaat een derde naar drie medewerkers. Dan hou je nog 273.333 over voor de rest van het personeel. Het minimumloon is 20.660 per jaar. Ze kunnen dus nog 13 mensen full time aannemen van de rest van het budget op minimumloon.
Als die directeur een hele middelbare school kan laten draaien op 16 man, inclusief zichzelf is hij dat salaris meer dan waard!

42 | 23-04-19 | 08:55 | 2

Bring in the clowns! Meneer tyfusdirecteur wordt directeur van het jaar.

Jan Passant mk2 | 23-04-19 | 08:56

Je hebt nog niet door hoe het werkt. Ze betalen het personeel ook een 'gewoon' salaris. En nemen er teveel van aan.

Dus halverwege het jaar is het budget op. Maar de mensen zijn in dienst, hebben een contract, dus de gemeente zal het gewoon betalen. En aan het eind van het jaar heeft de school een budgetoverschrijding.

En omdat dit ook falen van de gemeente zou zijn, gaat men het verder niet uitzoeken, komt er een 'foei', wordt er volgend jaar 650k uitgetrokken voor salarissen, en gaan we gewoon door.

ZeurDakker | 23-04-19 | 09:11

Zo'n anderhalve ton is best een aardig salafaris.

Mr_Natural | 23-04-19 | 08:54 | 7

@PSYx | 23-04-19 | 09:07:
410.000 per jaar voor een hele school? Of zou het per maand zijn? Of per week?

Mr_Natural | 23-04-19 | 09:09

@Mr_Natural | 23-04-19 | 09:09: per maand zou wel heel royaal zijn. Ook voor 32 personen is dat 12.812,- per maand. Lijkt me dus een bedrag per jaar. Onduidelijk is het wel

PSYx | 23-04-19 | 11:28
▼ 4 antwoorden verborgen

De goedbedoelende moslimgemeenschap veroordeelt deze praktijken.... Door 150 nieuwe leerlingen aan te melden op deze school!

Repetitive Beats | 23-04-19 | 08:53

Als preventieve maatregel worden vandaag alle medewerkers van de AIVD ingeënt tegen tyfus.

Mr_Natural | 23-04-19 | 08:53

Femke Halsema of Ekmef Ameslah?

Zoltan | 23-04-19 | 08:52 | 1

Mark Rutte of Ma Rek Trut ?

Rivpim | 23-04-19 | 08:59

Bijna een derde van 410K. Da's 135K. En dat delen door drie. 45K de neus. Net iets boven modaal.

Als je met belazeren nog maar net boven modaal uit kunt komen dan snap ik wel dat eerlijk onderwijspersoneel niet te vinden is.

marcoplarco | 23-04-19 | 08:51 | 1

Als je het in geld uitdrukt valt het allemaal wel mee. 1/3 van het budget klinkt veel spannender. Is dit nu ophef om niks?

PSYx | 23-04-19 | 09:05

Ze vinden het ook heel normaal he. 18k jatten en dan als ze betrapt worden, terugbetalen. En als je er wat van zegt "wat nou, ik betaal het toch terug".

Ja want als je iets maar - op papier - teruggeeft, dán mag je het wel gewoon jatten.

ZeurDakker | 23-04-19 | 08:50

Dagelijks zijn de aanhangers van de islam wel in beeld met moord, doodslag, putdiepe corruptie en criminaliteit.
Volgens de nieuwe fascisten is dat zorgwekkend omdat zulk akelig en ongewenst nieuws tot de gevreesde "islamofobie" lijdt.

Vandaar dat alle nieuwsredacties van de clown-wereld de opdracht hebben dikke plukken wol te spinnen en te spinnen rond het dagelijkse nieuws.

Corruptie op een islamitische school? Dat lijkt mij een geval van nat water - en de EU zet dat als "nepnieuws" op hun clown-pagina over de media..

Jan Passant mk2 | 23-04-19 | 08:50

Ja de tyfus, die is dus wèl geïntegreerd he, kan je niks over zeggen.

John McClane | 23-04-19 | 08:50

Keurige man !
Je zou hem bijna de Typhus wensen...

laurentius | 23-04-19 | 08:49

Niet alleen ongezien de tyfus voor alle moslimscholen maar ook de zwerende vinketering gewenst, wolla!

eerstneukendanpraten | 23-04-19 | 08:49

Was er nog iemand die dacht dat die school er is voor het welzijn van kinderen? Anti westerse school dus alles is geoorloofd

Eddy67 | 23-04-19 | 08:48

Feeknieuws, hij zei 'TyPes van de AIVD', hij mist 1 voortand.

Mr_Natural | 23-04-19 | 08:48

Zo werkt dat als je gratis geld krijgt van de overheid om salarissen mee te betalen. Dan moet het op. Anders krijg je volgend jaar minder. En in tegenstelling tot commerciële bedrijven waar het geld eerst verdiend moet worden voor je het uit kunt betalen als salaris, kun je jezelf, of je zwager meteen een salaris geven op de Balkenendenorm. Met een vage jobomschrijving. Niemand weet wat een beleidsmedewerker doet, maar blijkbaar is het heel belangrijk werk en moet goed betaald worden. Anders vertrekken ze naar het buitenland waar de salarissen hoger liggen. Over secretaresses wil ik niet te veel worden vuil maken, maar vaak is het werk dat ook horizontaal gedaan kan worden. Meestal is het de minnares van de directeur en werkt ze niet van 9 tot 5. Is een constructie die je wel vaker ziet om de buitenvrouw van de directeur financieel te onderhouden.
Is dit erg omdat dit op een moslimschool gebeurt? Nee, dit gebeurt in de hele baantjescarrousel die met publiek geld wordt gefinancierd. Wat dat betreft zijn ze goed geïntegreerd.

Osdorpertje | 23-04-19 | 08:47 | 2

Tja, ik zou zeggen onderzoek eens alle scholen, van basisschool tot hogeschool. Waarom zijn er bijvoorbeeld fusies nodig tussen schoolbesturen? "Synergie, slim besturen, nauwe samenwerking" zijn de woorden die naar buiten worden gebracht, maar de schaalvergroting brengt onevenredig hogere salarissen van de bestuurders met zich mee want ze hebben zogeheten 'meer verantwoordelijjkheid'. De besturen worden vergroot of er wordt nog eens een bovenliggende RvT opgericht. Schoolbestuurders, vertel mij wat.

mozaard | 23-04-19 | 08:59

@mozaard | 23-04-19 | 08:59: Klopt, na >40 jaar VO had ik het wel gezien, ondanks dat ik mijn vak nog altijd hartstikke mooi vond...

L.E. Raar | 23-04-19 | 09:14

Voorbeeldig taalgebruik van deze "schooldirecteur". Dan weet je dat het goed komt met de kindertjes.

de visser | 23-04-19 | 08:46

Wauw, het is al niet genoeg om deze school debiel te maken. Nee ook nog ff een graai in de kas erbij. Smullen dit.

Omebert | 23-04-19 | 08:45

En het budget voor andere zaken wordt netjes volgens de regels besteed....

Mr. Squits | 23-04-19 | 08:44

Dat een school überhaupt beleidsmedewerkers in dienst heeft is inderdaad wel schokkend te noemen.

Rest In Privacy | 23-04-19 | 08:44 | 4

@Omebert | 23-04-19 | 08:45:
Die tyfuskoran moet je gewoon in je tyuskop stampen en voor elke d/t fout 10 zweepslagen. Bij spijbelen gaat er een tyfushand af. Dus nee, geen idee waarom daarvoor nog tyfusbeleid moet worden ontwikkeld!

Rest In Privacy | 23-04-19 | 08:50

Nou ja ... er is dus wel iets mis met het beleid.... Dat de beleidsmedewerker hier deel van is zal hem niet echt dwars zitten vermoed ik.

Koning BongoBongo | 23-04-19 | 10:11

@Omebert | 23-04-19 | 08:45: Jah, sprookjes boeken voorlezen kan iedereen. Er zijn wel er een paar mensen te vinden die dat helemaal graties tot in den treure willen doen....

hotmint | 23-04-19 | 13:40
▼ 1 antwoord verborgen

Het valt nog mee. De, ruim door zichzelf gerenumereerde, directeur had het niet over kanker en het copuleren met de moeder(s) van de AIVD medewerker(s)

JanvandeBiertent | 23-04-19 | 08:40

Ik vind typhus wel een stuk vriendelijker klinken dan kanker, ze gaan vooruit.

Mr_Natural | 23-04-19 | 08:40 | 1

Ja, was ook mijn gedachte.
Ik lees maar eerst alle reaguursels, zodat ik niet herhaal, maar moest 't wel even kwijt.

hotnot | 23-04-19 | 09:31

Goh. Een winstgevend onderneminkje voor de eigen familie. Een school. Slim hoor! Kan het ook eens zonder corrupte trucjes?

Beste_Landgenoten | 23-04-19 | 08:39

valt dat Hag Lyceum niets te verwijten en ook niet die directeur en zijn bovenlaag en onderlaag steundiscipele.. het kan in dit land, het kan. voorbeelden te over in de Kamers van Den Haag die daarmee zichzelf meteen klem zetten om dit soort praktijken aan te pakken. Gegoten in wetten die door diezelfde leden zo zijn samengesteld dat er praktijken bij multinationals en dit soort uitwassen in dezelfde golf meedeinen.
Al strooit de AIVD nog met bewijs etc etc.. geen poot om op te staan.. gaaf land dit land dat dit soort praktijken steeds meer aan de oppervlakte komen

fikkieblijf! | 23-04-19 | 08:39

Wat is de tyfus burgemeester van Amsterdam toch weer tyfus doortastend en tyfus daadkrachtig. Totdat je een paar tyfus letters op het tyfus Museumplein plaatst.

Kapitein Stijlvol | 23-04-19 | 08:38

Daar kan hij wel een paar aanslagen van betalen. (Van de belasting of zo.)

Mr_Natural | 23-04-19 | 08:37

Goh. Echt. Nee. Toch?

Ad Hominem Tu Quoque | 23-04-19 | 08:37 | 1

verbaast het jou ook zo?? Een eerlijke hardwerkende man, helemaal halal en zo. Geloof je toch niet? Zal wel een hetze zijn van een stel tyfuslijers.

langzullenweleven | 23-04-19 | 09:56

Maar waar hebben die drie het aan besteed? Misschien boekjes voor de leerlingen voor gekocht? Of snoepjes?
In de meeste moslimlanden zijn het familieclans die de orde handhaven en het geld verdelen. Dat is nou eenmaal hun cultuur, dus lijkt me logisch dat dat dan ook aan de leerlingen wordt getoond en uitgelegd. Anders kun je dat soort scholen wel opdoeken.

Hadena | 23-04-19 | 08:37 | 1

De btw verhoging is blijkbaar ook van toepassing op bomgordels en AK47's...

Ommezwaai | 23-04-19 | 08:38

Dat volk wil gewoon niet deugen! Fout tot op het bot.

kommabijmebinnen | 23-04-19 | 08:36 | 1

"Maar dat wisten we niet" zeggend de partijen die blind zijn en blijven.

langzullenweleven | 23-04-19 | 09:57

En zo heft dat onderwijs zichzelf op. Prima.

TheEgg | 23-04-19 | 08:36 | 1

Ze hebben een voorbeeld gesteld voor alle kinderen op die school. "Zo doen wij dat hier." Het vermenigvuldigd zich alleen maar.

mozaard | 23-04-19 | 09:00

410.000 / 3 = 136.666 voor deze 3 mensen. = 45.555 per persoon. Lijkt me een normaal salaris in Amsterdam....

De rest verdiend dan gemiddeld €9425 per persoon. Hebben die mensen allemaal nog een bijbaantje of uitkering? Want daar komt niemand van rond.

FasiscovanJole | 23-04-19 | 08:36 | 5

En de directeur verdiende al meer dan 118.000 euro, dus voor die andere twee blijft nog geen 18.000 euro over om onderling te verdelen. Lijkt me inderdaad dat 410.000 euro een derde van het totale budget is.

FrankVeer | 23-04-19 | 09:00

In het NRC artikel staat het volgende : "Het totale salarisbudget bedroeg in 2018 zo’n 410.000 euro en werd verdeeld onder 32 personeelsleden."

FasiscovanJole | 23-04-19 | 09:14

In het artikel staat dat vrijwel alle andere personeelsleden parttimers zijn. Dus dan moet je w.s. denken aan een paar uur per week.

GraafSteno | 23-04-19 | 09:47
▼ 2 antwoorden verborgen

De tering.

halfvolle glas | 23-04-19 | 08:35

Gelukkig staat Halsema aan het roer en blijven deze praktijken ongemoeid. Lieve stad. Lieve mensen. Lief, lief, lief. Nu ga ik naar de snoezelbak.

Rollins | 23-04-19 | 08:35

Wat vreemd ik hoor alleen maar positieve dingen over islam-gerelateerde wetenswaardigheden . Dit zal wel een vergissing zijn .

Minus Richels | 23-04-19 | 08:35

Wat is dat toch met die gasten? Dat ze denken er mee weg te komen door alleen dat geld terug te betalen.

amateurrr | 23-04-19 | 08:34 | 1

Ik geef ze geen ongelijk. Ze lijken er ook een heel eind mee te komen.

mozaard | 23-04-19 | 09:03

Exemplarisch gedrag van dit soort volk.

LV-223 | 23-04-19 | 08:34

Dit moet een fout zijn

slotbert | 23-04-19 | 08:34

Briljante reactie van directeur. In die gemeenschap levert dat kudo's, pardon, maagden op.

Volgend jaar 400% meer inschrijvingen.

Kaas de Vies | 23-04-19 | 08:34 | 5

Nu nog een vondst van AK47's en bomgordels in de kelder en ze kunnen het aantal nieuwe inschrijvingen uit heel Europa gewoon niet meer behappen.

2voor12 | 23-04-19 | 08:59

"We laten ons niet koeioneren door die kaaskoppen!" Ik hoor het ze zeggen.

Reken maar dat die bestuurslieden zich goed hebben ingedekt met goede juristen die weten waar de grenzen liggen. (Van het toelaatbare, bedoel ik dan.)

mozaard | 23-04-19 | 09:02

@mozaard | 23-04-19 | 09:02:
Gingen ze maar over grenzen heen. Landsgrenzen van herkomst wel te verstaan.

gemeentereiniging | 23-04-19 | 10:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Na dit bericht weer een record aan nieuwe aanmeldingen van tyfusvolk waarschijnlijk.

Harry Turtle | 23-04-19 | 08:34

De tyfus voor Haga!

Fatwabuster | 23-04-19 | 08:33

Tis me wat daar bij het Haga Lyceum. Het is niet te hopen dat de boel uit elkaar ploft binnenkort...

Mark zit te Dutten | 23-04-19 | 08:32 | 1

Tijdens les 'techniek.

Kaas de Vies | 23-04-19 | 08:41

wie had dat gedacht.

ariedeknaller | 23-04-19 | 08:31

Je. Verwacht. Het. Niet.

Snorkle | 23-04-19 | 08:31 | 1

Je. Verwacht. Het. Wel.

In een land waar de politiek wil dat er geïntegreerd wordt maar vervolgens geld beschikbaar stelt aan instanties die juist het tegenovergestelde be-ogen.

Ik vraag me ook af waarom de AIVD met deze cijfers komt. Is dit niet het dagelijks werk van de onderwijsinspectie? Waarom heeft die dit niet gemeld?

We hebben vrijheid van onderwijs maar als je die vrijheid misbruikt om het salafistisch gedachtegoed in kinderhoofdjes te stoppen ben je af. Sluiten die tent.

goedverstaander | 23-04-19 | 09:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken