Marco Kroon houdt Willemsorde, krijgt kutbaantje
Wordt overgeplaatst naar "een functie waar hij zich zal richten op veteranenzaken."
De bekende wildplasser annex totale held Marco Kroon krijgt van het ministerie van Defensie een negatief ambtsbericht, omdat hij vorig jaar is veroordeeld tot een taakstraf van 100 uur. Marco, die voor niemand in zijn broek pist, piste tijdens carnaval ook niet in zijn broek voor agenten, liet zijn Kroontje zien en deelde ter verhoging van de feestvreugde een kopstoot (het gebaar, niet de drank, red.) uit. Kroon mag ondanks zijn berisping zijn Willemsorde houden, maar de kans dat hij binnenkort doorstroomt naar de functie van Supreme Lord Commander Of The Royal Dutch Empire is nu wel met 24% gedaald. "Majoor Kroon wordt overgeplaatst naar een functie waar hij zich zal richten op veteranenzaken", dat is militairentaal voor postzegels likken in een vochtige kelder. Het hoger beroep in de zaak loopt nog.
Reaguursels
InloggenAgenten toonden geen respect
Respect voor een dronken idioot? Nee, natuurlijk niet.
Supreme Lord Commander Of The Royal Dutch Empire ?? Je bedoelt die drie overgebleven soldaten die de hele dag "pang pang pang" moeten roepen ?
Uitschot
Kijk... het gehele ned leger heeft geen zin, zinloos geweld. Die chocolade majoor is altijd en nog steeds overbodig geweest.( volgens een NSB aanhanger in de straat.)
Westerling had met prins Bernhard de vice roi bijna de gordel van Smaragd en specerijhandel in handen. Eindigde als operazanger. rang en pensioen behouden bij veteranenzaken zonder uit defensie gegooid te worden is een milde straf
Daarbij heeft Westerling niet veel verkeerds gedaan. Hij paste zich aan aan de omstandigheden en bevolking ter plekke.
Nah, vrij netjes opgelost, rekening houdend met zijn staat van dienst.
Haha officieren bij defensie die weg worden gepromoveerd, whats new.
Politici zelfde laken en (kikker)pak.
@Watching the Wheels | 19-05-20 | 14:02: Ambtenaren over het algemeen.
Toch een toffe erkenning van Defensie dat ze Kroon zelf een publiek persoon hebben gemaakt door hem voor te dragen voor de Willemsorde. Maakt het inderdaad moeilijk om hem gewoon te ontslaan.
En Commandant Veteranenzaken kan naast postzegels likken, het aflopen van feesten, borrels en partijen zijn - daar lust Marco kennelijk wel pap van.
Kopstoten uitdelen, altijd min 10.
De VVD doet niet anders.
Niet altijd. Degene die een borrel+biertje uitdeelt, is mijn beste vriend. Voor het moment.
Ik neem aan tijdelijk, na zijn rehabilitatie zal hij wel weer een echte functie krijgen.
Toch blijft die foto humor! Dat gezicht van Marco...
Strafblad is eruit bij Defensie. Er zijn lui voor minder het hek over geschopt. Sommige varkens zijn meer gelijk dan andere varkens....
Een Bintang en een klap op je schouder kan je krijgen van zijne hare majesteit.
Van schouderklopjes en Bintangs kan je niet leven.
Ja, want anders zal mevrouw de douariere Von Amsberg moeten toegeven dat ze een fout heeft gemaakt bij het toekennen van de MWO. En Zij, die nog steeds op maandagen aanwezig is bij het bespreken van de werkagenda's van WA en M met de staf. Zij regelt alles. Anders wel via heur vriendinnetje Karin Ollongkreng.
Meneer is blij dat hij weer aan het werk mag. Kennelijk zat hij de hele tijd thuis. Hoe gaat zoiets, krijg je dan gewoon ook je volle salaris. Verder kan ik me trouwens uberhaupt niet voorstellen dat er iets heldhaftigs in Afghanistan voorgevallen kan zijn. Onnodige bemoeienis van Nederland in het buitenland die ook nog eens niet verantwoord met wapens (bommen) kunnen omgaan. Inplaats van een onderscheiding aan Kroon hadden de verantwoordelijke ministers, voor het in gevaar brengen van mensen, een rode kaart moeten krijgen.
Tuurlijk, gewoon doorbetalen. Beetje sporten, bijbaantjes zo kom je de tijd wel door.
Lekker voorbeeld Marco!
De waardering en saamhorigheid van je maten zijn je beloning.
Een glimmend stuk blik waarmee je alle schijnwerpers op je kop krijgt is het begin van het einde, zeker als je PTTS hebt opgelopen.
Je kunt een Wilhelmsorde ook weigeren.
Uiteindelijk wordt je als PR item misbruikt en als het fout loopt uitgekotst.
Precies, #heldenmisbruikers zijn 't...
Er is er maar 1 die zich heeft laten misbruiken en dat is Gijs Tuinman.
Leg uit...
Belachelijk. Ze hadden die loser moeten ontslaan. Geweld tegen hulpverleners valt niet te tolereren.
BOA's zijn geen hulpverleners. Ook als het agenten zijn, zijn het geen hulpverleners, het zijn evenmin je vrienden. #NewSpeak
Dus als u een agent een klap op zijn toeter geeft, moet uw baas u ontslaan?
Ambulance personeel en brandweerlieden zijn hulpverleners. Die verlenen hulp. BOA’s bestraffen alleen maar goedwillende burgers. En de politie komt alleen als er gevaar is voor de daders (eigen ervaring, inbraak bij mij thuis. We wachten nog even op versterking uit andere dorp duurt ongeveer 30 minuten. Dan pak ik hem zelf wel, binnen 3 minuten)
@Heiner | 19-05-20 | 12:40: Douze points voor deze rake reactie!
@Dlareg | 19-05-20 | 13:29: Op zich is het natuurlijk bezopen dat er een onderscheid gemaakt wordt bij de slachtoffers. Blijkbaar is een hulpverlener meer waard dan andere mensen.
@Frau Merkel | 19-05-20 | 12:20: Waar haal je vandaan dat het om een boa gaat? #HouJeBijDeFeitenOfZegGewoonNiks
Doet er overigens ook niet toe. Pissen op straat, geweld, verzet, baldadig... fijne jongen hoor. Volgende keer zo'n vent bij jou in de straat laten zeiken en dan kijken of je het nog steeds zo leuk vind. Is overigens niet de eerste keer dat hij in opspraak is geraakt.
Ach dit is de defensie manier om iemand binnen te houden en toch koud te zetten.
Er moest iets gedaan worden van de politiek, hoop dat ze politici net zo gaan behandelen, want die wethouder in Diemen kwam voor zelfde vergrijp er een stuk beter af.
Lijkt me geen goed plan om een ijzervreter, die blijkbaar niet goed kan aarden in het burgerleven, een baantje te geven die het toppunt van kleinburgelijkheid is.
"totale held"... ? Woehahaha. Kroon is een man die bewust koos voor z'n vak en dat kennelijk naar behoren deed. Ik doe het hem niet na, maar ik kies er dan ook niet voor. Deze man leefde voor dat vak en deed dat dus goed. Oke, prima. Klaar. Next. En toen kwam de ware aard van deze "held" naar boven, met totaal gebrek aan respect voor gezag en 's lands autoriteiten (eigenlijk is Marco een soort Mocro), een patjepeeër die zijn eigen orde schept. Drank, drugs en pissen op gezag. Ik ken betere helden.
Als er oorlog uitbreekt hoop ik dat ze u als eerste op de vijand afsturen
Zoals? Spiderman? Superman?
Marco Kroon is inderdaad geen held in die zin van het woord. Hij is juist vanwege zijn karakter erg nuttig geweest voor defensie, maar het lijkt me bepaald geen prettig mens. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt niet alleen bij hem, maar vooral ook bij zijn werkgever.
Ik heb ook geen respect voor het gezag en 's lands autoriteiten. Dat ligt niet aan Marco Kroon maar aan de laffe, linkse graaiende draaikonten die dat gezag vertegenwoordigen.
@Toos Bevergeil | 19-05-20 | 12:20: Jij pist ook op agenten begrijp ik hieruit? Fraai hoor.
@slobbersaus | 19-05-20 | 12:09: Ik kies er niet voor. De man koos uitdrukkelijk voor zo'n loopbaan en dat heeft ie (zegt men en vooral hijzelf) goed gedaan. Maar dat geeft hem nog geen vrijbrief om zich vervolgens als totale idioot te gedragen. Verder nog iets inhoudelijks toe te voegen, Plato?
@Waagmeester | 19-05-20 | 12:13: Tuurlijk, eerst jezelf verheerlijken en je laten voorstaan op de verantwoordelijkheden die je neemt voor volk en vaderland en die verantwoordelijkheden vervolgens op anderen afschuiven…
U heef teveel films gekeken als u denkt dat de totale held bestaat. Kroon is een keiharde soldaat, een killing machine, die kan je niet zomaar in de normale wereld loslaten en verwachten dat het goed gaat.
@PhallusDominus | 19-05-20 | 15:09: Ik kijk nauwelijks films en al helemaal geen oorlogsfilms of superheldenfilms. Je hoort mij niet zeggen dat "totale helden" bestaan. En Kroon is al helemaal geen held. Hij is precies zoals jij zegt, een losgeslagen moordmachine, die verder niet te veel nadenkt. Dat maakt hem tot een gevaarlijk figuur. Waarschijnlijk had ie iedere mooropdracht aangenomen, "kant" maakt niet uit, als ie z'n geweldslusten maar kwijt kan. Dat kon ie onder Nederlanse vlag, of 'm dat interesseerde is maar zeer de vraag. Moorden onder Nederlandse vlag om er vervolgens overheen te pissen. Da's geen held, da's een loser die ontslagen had moeten worden.
Lees vooral wat er niet staat. Hij wordt niet ontslagen, hij krijgt geen lagere rang, hij behoudt zijn salaris en pensioen. Geweld tegen politieagenten, Defensie vindt het prima.
Compleet in lijn met het beleid van de BV verN(sb)EEderland.
Wat er niet staat, is dat defensie hem liever onder de krijgstucht houdt dan hem als ongeleid projectiel los te laten in de burgermaatschappij.
@Waagmeester | 19-05-20 | 12:04: Laat hem maar los in de spruitjeswijken, als kansenmarinier.
Fouter dan fout die gast. Past dus geheel in de Nederlandse traditie om die te eren met Koninklijke onderscheidingen. Onze geliefde prins B. had er zo ook een paar.
Hij is niet fouter dan fout, hij is gewoon een product van onze SJW cultuur. Ook die hebben opruimers nodig. want er zijn een heleboel mensen waarbij thee drinken niet helpt. Alleen willen ze wel dat het onzichtbaar gebeurd.
We hebben meer Marco's nodig in Nederland. Deeltijd eindbaas, Willemsorde verdiend op slagveld, VoC mentaliteit en ja, burgerlijk ongehoorzaam. Nunc aut nunquam Marco!
Veel laffe hazen in NL. Overal bang voor.
Krijg er beetje dit gevoel bij: www.youtube.com/watch?v=hopNAI8Pefg
@Barkruk2 | 19-05-20 | 11:51: You can't handle the truth!"... Pure poëzie, toch?
Commando korps onwaardig! Punt uit.!
YEp, een kroegbaas als officier, lijkt nergens op.
Marco Kroon
Marco helm
Marco feestmuts
Marco kantoorpetje
Mijn hemel. Hier wordt Marco Kroon verheerlijkt, vereerd en aanbeden zoals Greta Thunberg door de klimaatgekkies. Schilder 'm ergens tegen de muur van een kazerne zou ik zeggen, op kosten van de gemeenschap desnoods, en geniet ervan. Maar verder, laat 'm. Hij heeft z'n Willemsorde. Misschien dat-ie net als Erik Hazelhoff Roelfzema nog eens een spannend boek moet schrijven over zijn heldendaden, dan zit er nog een film in en een musical en blijven we op gepaste wijze terugkijken op zijn rijke leven.
Als Marco Kroon verstandig is gaat hij zich de komende twee jaar een beetje rustig houden (ivm hoge bomen) en dan een enorme hattrick scoren rondom veteranenzaken. Veteranen hebben de sympathie aan hun kont hangen. Marco Kroon ook. Kun je vanzelf een win/win van maken.
Marco Kroon sympathie? Ja, hier misschien maar de gemiddelde Nederlander vind het toch een geweldadig sujet die psychisch niet helemaal in orde is.
@Vula | 19-05-20 | 11:47:
En dat zijn precies de types die zorgen dat wij s'nachts gewoon een dutje kunnen doen in onze bedjes.
Dat red je niet met een groep raamambtenaren en bakfietsmoeders.
"Wars may be fought with weapons, but they are won by men. It is the spirit of men who follow and of the man who leads that gains the victory." George S. Patton
.
en dus niet met diegene die hier makkelijk tokkie roepen.
George Patton was ook niet echt een van de meest politieke correcte types. Wel een eindbaas en totaalheld. Nog steeds onder verdachte omstandigheden overleden (overreden door van de rem gelopen auto). Geruchten dat men bang was dat hij voor presidentschap zou gaan.
Iemand met een staat van dienst en bijbehorend rijtje decoraties als Majoor Kroon heeft per definitie een persoonlijkheid die afwijkt van wat de meesten van ons "normaal" zouden noemen. Deze man heeft daarbij zijn grenzen zo vaak verlegd dat het hem moeite zal kosten binnen ons referentiekader te blijven handelen. Vooral met een slok op kan zo iemand een wandelend kruitvat zijn. Misschien is dat nog wel het grootste verwijt dat defensie hem kan maken. Mensen als Kroon drinken beter niet of thuis.
Nou, die zal zichzelf wel stevig in z'n kont genomen voelen.
Tja, ze zoeken nu eenmaal geen pacifisten bij het Korps Commando's lijkt me zo. Ze zoeken denk ik mensen met een talent voor mensen uitschakelen en precaire situaties. Daarna leren ze deze mensen nog meer geweld te kunnen toepassen. En nu is hij gewelddadig.... tja.
Man man (ik betwijfel of u een vent ben ivm met uw Nick) verdiep u eerst eens in de materie voordat als een vrouw gaat lopen jengelen..
" Ze zoeken denk ik.." OK.
@aardv@rk | 19-05-20 | 11:52:
Oh, lekker de persoon aanvallen. Verder geen argumenten?
Terecht. Je moet die man serieus berispen, maar je kan iemand met zin statuur ook niet bij he grofvuil zetten vind ik.
Ze hebben de ballen niet om hem te ontslaan. Wat een zwak leiderschap bij defensie maar ik had niets anders verwacht. Marco kroon is een veroordeeld wapenhandelaar, drugsgebruiker en waarschijnlijk ook drusghandelaar, gebruikt geweld tegen de politie en mag gewoon blijven! Wat het in ieder geval laat zien is dat bij defensie voor verschillende mensen verschillende regels gelden. Opdoeken die krijgsmacht en opnieuw opbouwen, deze is stuk.
Het is wel sneu voor die atleet (onze lord of the rings) die is ontslagen vanwege druggebruik.
Vanwege dit soort dom gelul waren de duitsers destijds niet weinig verbaasd toen ze zo door konden lopen en de nederlandse krijgsmacht een grap bleek. Voor oorlogstoestanden heb je ijzervreters nodig, geen brave burgermansen die nooit risico nemen of niet weten wat vrijheid eigenlijk is. Slaap lekker verder he?
@elfenstein | 19-05-20 | 11:43: Alsof we nu een sterk leger hebben klaarstaan.... Nederland ligt zo op de knieen als het erop aankomt, maak je vooral geen illusies.
@elfenstein | 19-05-20 | 11:43: jawel tot aan criminelen toe... lekkere visie ..
@elfenstein | 19-05-20 | 11:43:
Sorry maar dat is bullshit. Je bezoedeld overigens ook de nagedachtenis van mijn grootvader zaliger (officier bij de cavalerie, Grebbeberg) en een heel setje ooms (eveneens zaliger, infanterie, Maaslinie).
Ondanks het feit dat het leger deels materieel uit het legermuseum moest halen, slaagde de Nederlandse krijgsmacht beter dan wie dan ook in 1940 de Duitse opmars te vertragen en verstoren.
Er is een reden waarom ze Rotterdam bombardeerden....
@elfenstein | 19-05-20 | 11:43: Waar kan ik solliciteren? Oh nee laat maar, ik ben te ongehoorzaam voor het leger. Ik zou beter functioneren als een soort ondersteunende huurling maar dat past niet binnen het protocol.
Had die agent (achteraf gezien) maar in zijn of haar bek gepist. Het waren gewoon zeikerds. Ze hadden ook een goed gesprek aan kunnen gaan. Over spruitjes en worteltjes. Zoiets. Gedoe om niks.
Iedereen z'n eigen held, doe mij maar Marco van Basten dan...
Wie heb je liever in de verdediging dan?
@ rooiesaus
Bij een potje padel ja.
Dan nog liever Marco Kraal...
Ok de man heeft heldendaden verricht voor volk en vaderland. Maar zich gedragen hoort er ook bij in zo'n voorbeeld functie als Ridder. Als je niet tegen drank kan moet je misschien een paar kopstoten minder nemen.
@frank4444 | 19-05-20 | 11:39: De NL-se (defensie)manier van doen in een notendop.
Ik denk eerder voor status en macht dan voor volk en vaderland. Dan kan je beter hier in een van de kansenbuurten in onze eigen steden patrouilleren.
Tokkie doet tokkie tijdens het jaarlijkse dom doen-festival in Belgica Reserva. Wel jammer dat deze snuivende Rambo versierselen heeft gekregen namens de belastingbetaler.
Pennenlikker doet pennenlikker. En wat zijn uw heldendaden tot nu toe?
Namens deze belastingbetaler:
geef 'm nog een stuk of wat lintjes erbij, mag, van mijn centen. Eindelijk gebeurt er eens iets goeds mee.
Redt-ie nooit.
Zijn tegenstanders beschikken over een dodelijke F5 en de elitetroepen kunnen zelfs blokken.
Ik qwerty hem helemaal gek!
Ik vrees dat er de afgelopen weken een hoop veteranen zijn gesneuveld in onze verzorgingstehuizen.
Van Rutte heb ik geleerd dat je de wet mag overtreden als je toch niet gepakt wordt. Kroon had zich niet moeten laten pakken. Rutte: “Ik vind het niet zo erg dat de Europese Commissie het niet eens is met de vouchers als ze geen proces beginnen, dan kunnen we nog even door met de vouchers” en “We kunnen voorlopig doorgaan met de vouchers, de EU komt niet met strafmaatregelen”
Berichten een premier onwaardig. Een Tweede Kamer die dat laat gebeuren, een pers die het niet nodig vindt dit geestelijk failliet van een premier aan de kaak te stellen. Nee, er zijn belangrijker zaken: Marco Kroon.
De wijze waarop defensie met haar helden omgaat, daar herken je de afgunst van enkelen daar. Straf op straf stapelen, daar zijn ze daar goed in. Daar kan alle energie in worden gestoken. Evenals het liegen over bombardementen, evenals het in de doofpot stoppen van ellende met verf met Chroom-6. En het erge is dat die mensen, net als Rutte, met dat soort dingen wegkomen.
Om ermee weg te komen heb je een afleiding nodig. Vooral iemand die bekend is, die je de grond in kan trappen. Daar kan het volk dan wat van vinden, daar kan de pers iets mee beginnen. Niet met Rutte die willens en wetens de wet wil overtreden, niet met een de kamer voorliegende minister, niet met een chroom-6 doofpot.
Het was een hele vreemde uitspraak van Rutte. Niet wat we doorgaans van hem gewend zijn, dat uiterst gecontroleerde gedrag. Volgens mij was hij erg moe en/of geïrriteerd, en zat hij even in een 'twilight zone' waarin wat hij dacht en wat hij zei even per abuis synchroon gingen lopen.
Boeiend. Hij heeft een kikkerpak. Zijn leven is af. Held.
Me zo’n nickname haha.,
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat de Willemsorde dragers als reclamebord voor de overheid gebruikt kunnen worden. Niet dat ze een eigen mening of leven hebben.
Nadat Kroon een boekje open deed over wat hem was overkomen in Afghanistan moest hij door de overheid even stevig op de plaats gezet worden.
Maar dan hoef je nog niet met je kleine Marco`tje naar agenten te gaan zwaaien, laat dat reclamebord maar zitten. Hij plaste wild uit naam van de koning Willem..
Maar goed dat er geen straat naar hem vernoemd gaat worden, daar gaan 100 jaar later deugvlokjes over zijn kopstoot vallen en willen een onderschrift met de precieze toedracht en een onder de 12 jaar oud waarschuwing dat geweld nooit goed is en de held zijn al helemaal niet, vraag maar aan Maarten, Michiel, Cornelis en Piet!!
Dat gezemel is over vijf jaar voltooid verleden tijd. Op de geschiedkundige roesthoop van de zure regen, polio en trepanie-behandelingen verdwenen.
Marco is een totale held.
met een kort lontje
@ruudvangeelen | 19-05-20 | 11:26: En een grote fantasie .
Met snuiven zuipen en dealen erbij, moet kunnen knul.
De arbeidsvoorwaarden van ambtenaren mogen wel eens gelijkgetrokken worden met de private sector. Loopt compleet scheef. Geen wettelijke aansprakelijkheid (pikmeer-arresten), ontslagen worden is uitermate moeilijk, wachtgeld, onkostenvergoedingen, systematisch onderpresteren, 13e maand en waarschijnlijk nog wel meer onterechte zaken. Mag het een keer afgelopen zijn met deze wanpraktijken?
Ga jij dan ook naar Bosnië, Afghanistan, Mali, Kosovo? Ga jij dan ook half jaar per jaar van huis voor oefeningen en dergelijke? Of zit je nu lekker thuis te werken onder moeders schortje met een latte macchiato?
@decaliter | 19-05-20 | 11:26:
Bam! 8 tellen voor Old_Spice.
@decaliter | 19-05-20 | 11:26: Daar kiezen deze mensen toch zelf voor? Ik ben 100% voor goed betalen van werk, maar wat dat te maken heeft met wachtgeld, geen wettelijke aansprakelijkheid, niet ontslagen kunnen worden etc, snap ik even niet.
Misschien omdat attributie, delegatie en mandaat lastig gelijk te trekken zijn met bv volmacht? Ik wil geen overheid die bedrijfje gaat spelen. Nein danke.
@pielemuisje | 19-05-20 | 11:30: Attributie, delegatie en mandaat hebben niks te maken met arbeidsvoorwaarden. Dat je moeilijk wettelijk aansprakelijk bent in sommige functies is logisch, dat je nooit wettelijk aansprakelijk bent is belachelijk. En dat staat verder los van je compleet misdragen en dan alsnog niet ontslagen worden maar weggeparkeerd in een ander baantje zoals meneer Kroon.
@Old_Spice | 19-05-20 | 11:32: Niet met arbeidsvoorwaarden, maar daar ging het ook niet over. Gaat over de positie werknemer - ambtenaar. Dat is een scheve vergelijking. De kassière bie de Lidl neemt geen besluiten en heeft niets met algemeen belang van doen. Ook toepassen van geweld (zwaardmacht) behoort niet tot haar takenpakket.
@pielemuisje | 19-05-20 | 11:36: Het gaat mij wel om arbeidsvoorwaarden. De positie werknemer - ambtenaar vergelijken is helemaal niet scheef. Het zijn beide werknemers. De één geniet echter veel meer rechten dan de ander. En dat is niet fair. Een concierge bij de overheid neemt ook geen belangrijke beslissingen en heeft ook niets met algemeen belang van doen. Toepassen van geweld, zwaardmacht, behoort ook niet tot het takenpakket van een concierge. Toch geniet deze concierge hele bijzondere arbeidsvoorwaarden omdat hij/zij voor het rijk werkt. Dat is scheef.
@Old_Spice | 19-05-20 | 11:44: Die arbeidsvoorwaarden (als het je daar echt om gaat, noem dan niet Pikmeer) worden steeds meer in overeenstemming gebracht met gewone arbeidsrecht. Duurt alleen lang. Zoals alles altijd lang duurt in dit land.
@decaliter | 19-05-20 | 11:26: Tis überhaupt nog verbazingwekkend dat er nog idioten zijn die het leger in gaan. Betaald geen reet, PBM's ook tekort en als het misgaat dagen ze je nog voor de rechter ook.
Ik voel me genomen.
We raken weer een stuk vrijheid kwijt, eerst komt er een als proef. Geen bezwaar dan twee, daarna tien en dan overal. Wen er maar
www.telegraaf.nl/nieuws/595901405/pro...
Die zucht naar controle van de overheid begint mij ook behoorlijk te irriteren.
Off topic
Ah joh, die krijgt binnenkort een uitnodiging van een of andere low-profile, high-impact private organisatie en kan voor 300K per jaar mercinaries trainen.
En hoe gaat de film heten?
@VP732 | 19-05-20 | 11:20:
The A-Team The Sequel.
@2voor12 | 19-05-20 | 11:21: :) Kroon tegen BOA: Shut up, fool!
@VP732 | 19-05-20 | 11:25:
Traantje wegpikt wegens stortvloed aan nostalgiegevoelens.
M.i.z. is dit heel terecht een milde straf. En zal er geen andere militaire straf volgen na de uitspraak in hoger beroep.
Defencie houd hem uit de wind.
Dit is voor de (linkse) buhne. Mooi.
Foei is toch genoeg voor de deugers...
Van held tot ongeleid projectiel. Tsja wat moet je daar mee als defensie. Aan de ene kant heb je een plicht tegenover hem en aan de andere kant kan je er weer weinig mee in actieve dienst.
Kunnen we het alsjeblieft weer over de horeca, Rutte, ban van Dissel, corona,hemelvaartsdag, 30 graden en Trump hebben. Die Kroon heeft zijn 15 minutes of fame allang gehad,het is mooi geweest!
Zie hem al lopen met de ordner, de nieuwe Storm bij Defensie. Ghegheghe.
Ghe, wat en mooi pakkie. Heb je die uit de dessert, Storm? Ghe ghe ghe.
Storm in een glas water. Ghe ghe ghe tjesus!
@Pluisbaard | 19-05-20 | 11:22: Een bon? Ghe ghe, ik zeg toedeledokie!
Terecht.
Hij moet wel beseffen dat hij nu burger is geen militair op missie.
Wat weet jij er van
Hij is militair zonder missie. Burger is pas later na het afzwaaien.
Ik ben hem eens in de Korte Put straat in Den Bosch tegen gekomen op zn scooter. Kerel kijkt raar uit zn ogen.
Zijn helm was te klein, dan puilen je ogen uit.
Zonder MWO was hij gewoon de laan uitgestuurd, dus hij mag nog blij zijn.
Geen spoor zonder dwarsliggers!
Ongelofelijk dat zo een man nog bij Defensie mag blijven werken, zijn er voor minder de dienst uitgestuurd.
Held in Afghanistan daarna zowel als mens en als militair ver afgegleden.
Dit schept een precedent voor rest van de defensiemedewerkers die met justitie in aanraking komt.
Ja, nu is er een precedent
Zeg ideale schoonzoon, jouw spoor van diarree in Aghanistan had ongetwijfeld naar een mooie kolonelsfunctie geleid. En dát zijn precies de voorbeelden in ons huidige leger. Met een liegende vrouw aan het hoofd.
Ja een leger vol mietjes zou beter zijn. We zien de resultaten bij de politie.
Stuur Kroon en zijn mannen maar geregeld de straat op...Schilderswijk, Zuid Oost enz. Kunnen de Jettens ook eeer de straat op.
Terecht. Bij een eretitel hoort eerbaar gedrag. Met je leuter lopen zwaaien en kopstoten uitdelen aan gezagsdragers hoort daar niet bij.
Zo is het, comes with the territory...
Misschien kan Kroon met een aantal veteranen een koffiebranderij beginnen of zo. Noem je het Zwarte Geweer Koffie.
lol ;)
De Naverbrander
Sorry hoor maar ik moet een beetje lachen toen die twee belaagde homo's in Amsterdam Oost vertelde last te hebben van PTSS. Kapitein Corona, die mag dat soort dingen zeggen. Ik woon er mijn halve leven en had het al 100 x op kunnen lopen.
Sja, mannen die in (echte) noodsituaties de capaciteit hebben Neerlands Hoop in Bange Dagen te zijn, die zijn totaal ongeschikt om de Deugende Freek uit te hangen wanneer het parkje aangeharkt is en de Rutte's weer boven het maaiveld uitsteken.
Ik vind hier gewoon even helemaal niets van.
Ach, je moet een gegeven baan niet in de bek pissen.
Het hoger beroep loopt nog, dus de hoop van vele raamambtenaren om Kroon eruit te werken is nog levend.
Nee...lees berichten elders. Hiermee is het af wat defencie aangaat. Ook bij veroordeling in hoger beroep.
Meneer Kroon zal van mij ten alle tijden een pilsje krijgen als ik 'm tegenkom in de kroeg, helden behandel je met respect, zeker als ze ernstig beschadigd uit de strijd zijn gekomen. Wat dat betreft kunnen wij nog veel leren van de Amerikanen, niet de overheid maar het volk daar zelf die alles doen om hun veteranen te helpen ipv af te zeiken en te naaien.
Ja. Maar dienders behandel je ook met respect en daar valt een kopstoot niet onder.
Van mij ook een rondje. Proost Marco
Het is niet dat hij niks gedaan heeft. Een held, maar met een (flinke) vlek. Daardoor minder een voorbeeld dan gehoopt, kan ik me voorstellen. Heb zelf gemengde gevoelens bij deze man.
@overVecht | 19-05-20 | 11:08:
Sommige dienders verdienen een kopstoot. Die ook uitdelen is totaal onverstandig. Een held zijn is ook niet verstandig, daar zal je een Rutte nooit op betrappen.
Over sociale helden gesproken: denk jij intussen aan de 1,5m en glaasje bleekwater?
Hahaha. Ja. Lekker hoe die Amerikanen met hun veteranen omgaan. Als je daar met PTSS uit een oorlog komt kun je gewoon de rambam krijgen. Er is niet tot nauwelijks hulp voor dergelijke gevallen. Veel dakloze veteranen gezien toen ik in de VS was.
@Enter Yeti | 19-05-20 | 11:19:
Nee, dat was tijdens de 8 jaren van 0bamagate. Die probeerde mannen als Kroon inderdaad ook "op te ruimen". Die schade is nog niet helemaal hersteld, want de herstellers van schade vinden zware weerstand in het huis van afgevaardigden en vooral in de media.
@Jan Passant mk2 | 19-05-20 | 11:17:
Ik houd het op twee meter in mijn werk.
@overVecht | 19-05-20 | 11:26:
Je bent een held.
@Enter Yeti | 19-05-20 | 11:19:
Je moet wel effe goed lezen he? De overheid in USA laat ze vallen zoals altijd al, na de Vietnam oorlog leek het nergens op. Het volk daarentegen doet er alles aan om ze te helpen, veteranenkorting bij zo'n beetje iedere winkel bijvoorbeeld.
@overVecht | 19-05-20 | 11:08:
Dienders die jou een torenhoge boete geven omdat je mot pissen en er nergens een wc is? Die "befehl ist befehl" types mogen van mij gerust een Marco Kroon tegenkomen, ik pis erop.
@elfenstein | 19-05-20 | 11:34:
Dan nog. Fysiek geweld staat een straf op.
@Jan Passant mk2 | 19-05-20 | 11:26:
Nee. En ik word ook een beetje moe van zorgmedewerkers die zichzelf wél zo zien.
@overVecht | 19-05-20 | 11:26: ik houd afstand van alle werk...
@overVecht | 19-05-20 | 11:40:
Alleen als je blank, man en zwaar getraumatiseerd bent door een afschuwelijke oorlog. Je toenmalige vijanden daarentegen, die mogen dat dan weer wel, sterker nog ze worden domweg niet aangehouden of aangesproken omdat onze bromsnor te laf is om op te treden. Maar 1 oorlogsveteraan te grazen nemen omdat ie moet pissen is natuurlijk helemaal top. Zoals gezegd, dat zgn toezicht in NL, ik pis erop.
@elfenstein | 19-05-20 | 11:47:
Ben het grotendeels met je eens hoor. Maar accepteer gewoon dat er een straf en/of maatregel op staat.
@elfenstein | 19-05-20 | 11:33: Prachtig! Zoveel solidariteit gezien met die dakloze veteranen. De tranen sprongen me in de ogen, hoe collectief alle gewone Amerikanen zorgden dat ze niet meer op straat hoefden te leven. Lul toch niet. Die Amerikanen vinden het mooi om bij een parade met een vlaggetje te wapperen en USA, USA te schreeuwen. Als u dat zorgen voor je veteranen noemt, prima, maar ik zie dat anders.
@overVecht | 19-05-20 | 11:08:
Zolang een diender de burger met respect behandeld.
Als ik een agent een kopstoot geef kom ik er beroerder van af.
Het was een goedbedoelde kopstoot.
U weet; ik ben van de Kroontjes! Deze echter...
Veteranen zaken.. afdeling feestcommissie?
Van ONZE centen.
afdeling snuiven, spuiten en slikken
‘Militairentaal voor postzegels likken in een vochtige kelder’: op zulke momenten hou ik van GS, lekker door die opgeblazen taal prikken.
S5 geven en oprotten met die tokkie!
Tuurlijk. Vergeet voor het gemak even alle heldendaden en ontberingen van deze uitblinker.
"die"?
Marco leert hier door hopelijk dat hij niet boven de wet staat. En veteranenzaken klinkt breed. Misschien af en toe een biertje drinken met W.A. ? Moet ie wel zorgen dat ie het rustig houdt,qua alcohol.
Een kopstoot als gebaar bestempelen. Dat is wat je noemt een eufemisme.
Barbertje moet hangen, heel erg triest voor Kapitein Kroon, maar dit was natuurlijk te verwachten. Ik weet wel naast wie ik wil staan als het oorlog is. Held!
Hij is (blijkbaar) majoor en ik adviseer achter hem te gaan staan ipv ernaast. Kon anders weleens een korte carrière worden.
Ik had het niet mooier kunnen zeggen...
In ieder geval niet voor hem gaan staan,want dan word je ondergestraald.
De vergadertijgers zijn eruit! Na jarenlang topoverleg hebben ze een passende straf gevonden voor de held die een paar streken had geleverd. Hulde voor het briljante inzicht van deze topambtenaren. Het kost een paar manjaar aan juridisch werk en ander nutteloos vergaderen, maar dan heb je ook helemaal niks.
Hadden we van dat geld niet een paar tanks kunnen kopen?
Ja en zie ook dit:
Volgens een zegsman van het departement wordt de maatregel gesteund door minister Bijleveld (Defensie). De zaak Kroon gold voor haar als een hoofdpijndossier.
Lachen, voor Bijleveld een hoofdpijndossier.
Die zijn verkocht aan Duitsland en weer terug geleased. Goed he?
Voor het uitdelen van die kopstood had hij best nog een Willemsorde mogen ontvangen.
kopstoot
Kroon lijkt met niet echt het type bureauman. eerder een doener. hij is trouwens niet de eerste Commando die een beetje rare dingen doet, vroeger had je kapitein Westerling : nl.wikipedia.org/wiki/Raymond_Westerl...
En die werd na gedane arbeid ook uitgekotst door onze Pluche zitters!
Wat was er zo raar aan Westerling?
Rare kerel met vermoedelijk een iets rijke fantasie, al dan niet veroorzaakt door door PTSS. Desondanks, die medaille zal ie ongetwijfeld verdiend hebben en met je zatte harses iets te agressief reageren op twee uitlokkende 2-strepers doet daar helemaal niets aan af.
Veteranenzaken: rolstoelen duwen, reten wassen, appelmoes voeren... wel nuttiger dan pang pang roepen op de hei in tijden van vrede
Veteranen zijn de vele 10.000-den die gediend hebben. Vreemd genoeg vallen DIENSTplichtigen daar dan niet onder. Het zijn zelden bejaarden.
@MaarFeitelijk | 19-05-20 | 15:04: dienstplichtigen vallen er wel onder, mits uitgezonden.
Overigens kan ik er over meepraten, want marco woont letterlijk bij mij om de hoek. Hij sport hier regelmatig en probeert dan een lantaarnpaal bij ons in de straat om te duwen, tenminste dat denkt mijn vrouw
Top, geef hem een boks van Pibasso. Of steek hem namens de reaguurders een hart onder de riem, wij hartje Marco Kroon!
Dat is voor de kuitspieren!
@van heinde en verre | 19-05-20 | 11:03: Dat zijn gewoon rekoefeningen. Foto's!!
Die lantarenpaal is toast, mark my words, die ligt binnenkort om.
Marco blijft een held. Zulke mannen hebben we nodig, wat hij heeft gedaan voor ons land zouden al die zijlijn azijnzeikers nog niet bijna durven. En omdat hij een magazijn op een taliban leeggeknalt heeft die hem vernedert heeft, alleen maar extra kudo’s! Het is oorlog, dat begrijpen de moraalridders niet.
Echter lijkt het me goed als hij hulp zoekt. Het is logisch dat ptss zorgt dat het allemaal wat minder lekker gaat na thuiskomst, maar zo besmet hij alleen zijn eigen trackrecord
Aha, één kopstoot en de amateur psych heeft er een ptss sticker opgeplakt.
Het enige probleem is, Marco is een held in een land van watjes.
Eens JDMslut!
Voor ons land? Het is voor de amerikanen geweest. De verhaal met die talibaan is volkomen verzonnen.
De belichaming van de kop boven het maaiveld uitsteken. Laat die ambtenaren maar lullen, Marco, je bent een held.
Hulde!!
Mee eens!!
Onzin, je moet je afvragen waarom een majoor in de Landmacht een bijbaantje moet hebben en waarom hij met carnaval zo buiten de pot piest. Als hij zich gedeist houdt kan hij gewoon met groot verlof op 55jaar
REAGEER OOK