Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nou jaaaaaa zeg: ramadan houdt verband met brandstichting, overlast en intimidatie

cc Femke Halsema cc Rob Jetten

dildo

Keer op keer op keer op keer op keer. Leidschendam (een van de plekken waar er, heel gek, ineens heel veel autobranden uitbreken) is met dank aan opgeschoten ramadanjeugd veranderd in het Sodom (of Gomorra) van Zuid-Holland. Terwijl de ramadan voor papa, mama, opa en oma een maand is van bezinning, tolerantie, liefdadigheid en meer van dat soort termen die extra goed tot hun recht komen als er weer eens een of andere Syriër z'n mes slijpt aan de nek van een onschuldige voorbijganger, grijpen moslimbroeders beneden de achttien jaar de ramadan aan om The Purge af te kondigen. Een maand waarin alles kan en alles mag, met twee beladen woorden als alibi. Discriminatie. Racisme.

We zijn met z'n allen zó bang in de discriminatie- en racismehoek gedrukt te worden, dat we zelfs een codewoord bedacht hebben voor Marokkaanse (/islamitische) klootviolen die de boel versjteren: "Jongeren". En iedereen weet het, en iedereen ziet het, en Halsema ziet het, en Jetten ziet het, en wij zien het, en u ziet het en de burgemeester van Leidschendam ziet het. Maar het beestje bij de naam noemen is voor heel veel mensen toch net iets te ingewikkeld. Het woord 'Marokkanen', het woord 'islam', het woord 'ramadan': ze zijn geïnfecteerd met gif wie het het aanraakt sterft de wijsvingerdood. De bokkensprongen die zo'n Jetten moet uitvoeren om die geïnfecteerde woorden maar niet te bezigen. Het is kwalijk, het is wegkijken voor een zetel, het is ontzettend laakbaar en het is je reinste volksverlakkerij. 

In Leidschendam, daar zitten ze nu met de ellende. Auto's in de fik, buurtbewoners die niet meer over straat durven, een avondklok, preventieve fouilleeracties en no-goareas. Niet in Caracas, niet in Kaapstad, maar in LEIDSCHENDAM. En Rob Jetten, in z'n ivoren toren, hij heeft er geen last van. Hij kent namelijk een Marokkaans meisje en die heeft last van discriminatie. Het is te achterlijk voor woorden, dit land vol broekzeikers.

Reaguursels

Inloggen

Misschien ben ik een linkse sukkel, maar ik vind het bericht wel feitelijk. Deze etters hebben een Nederlands paspoort en zijn in Nederland geboren. Marokkanen dekt de lading dus niet. Betekent overigens niet dat je dit tuig niet moet aanpakken. Een (tijdelijke )avondklok (bijvoorbeeld voor minderjarigen) plus zware politie-inzet en lik op stuk beleid lijkt me op zijn plaats. Zoals dhr. Fortuyn zei: het zijn onze etters, daar moet je de koning van Marokko niet mee lastigvallen. Schopt u maar!.

ECLP | 15-05-20 | 20:25 | 1

Ja precies, eens een keer handhaven, daar fleurt een land van op!

Het brein erachter | 18-05-20 | 00:55

En zo gaat ook Leidschendam naar de kleaute. Rij daar echter niet te hard of zonder fietsverlichting, dan ben je erbij!

Montesquieue | 15-05-20 | 08:05

Ah joh , gao tog weg man , da ken tig hellemal nie joh,,,, da is toag die religgie van de vrede ?

SaintNick | 15-05-20 | 01:41

Zelfs als de roze olifant op z'n tenen staat durft hij hem nog niet te benoemen. Ik moet toegeven de tekst van Willem vond ik goed.
Jammer om een paar dagen later te zien dat één van de weinige aanwezigen Femke wel geluid heeft gehoord maar niet heeft geluisterd.

bananabanana | 14-05-20 | 21:04 | 1

Psss ik heb uit betrouwbare bronnen rondom Ollegren gehoord dat de speech geschreven is door de Russen, dus zelfs de koning is op het verkeerde been gezet.
Gelukkig ligt het niet aan Femke en de partijgenoot van Ollegren Jetten, tja die is natuurlijk al lang op de hoogte van al dat Russisch nepnieuws.

bananabanana | 14-05-20 | 21:08

Ik zie het probleem niet zo. Het is niet gemakkelijk met de ramadan. Het is een mooi feest waarvan u regelmatig door de npo op de hoogte wordt gesteld, hoe geweldig het allemaal is. Mogen deze jongens wat meer op uw begrip rekenen. Elk mooi feest heeft ook zijn mindere kanten, maar laten we vooral naar al het positieve kijken. Zoek meer de verbinding.

Spoorzoekernl | 14-05-20 | 20:35

Ben zelf opgegroeid in die buurt dus weet precies waar dit zich allemaal afspeeld. En ik kan u vertellen dat dit daar al meer dan 30 jaar gaande is. Goed autobranden zijn wat nieuw. Maar berovingen (weerloze omaatjes) , inbraken hele kroegen verbouwen en dan discriminatie roepen als ze er niet meer inkomen. Grote bek als ze in de roedel zijn maar enorm schijterig als ze alleen zijn. Ach het is niet alleen daar denk ik, alleen heb ik het daar met eigen ogen gezien.

Garry_de_Graaf | 14-05-20 | 20:14

Men heeft die klootviool zelf de Tweede Kamer ingestemd. Pas wanneer we ophouden de media te geloven, ze niet meer toestaan ons te manipuleren, dan kunnen er zaken veranderen.

Datmagniethe | 14-05-20 | 19:53

Leidschendam is voor de warme mensen van de Islam. Vandaar dat er geen enkel bezwaar is tegen de salafistische instelling met de troetelnaam Stichting Eenheid. Beetje de humor van de bruinhemden. Allemaal geen toeval toch, als je de omstreden salafistische imam Fawaz Jneid, een lekker thuis geeft in je tolerante gemeente. En waarom in Gods naam?

squadra | 14-05-20 | 19:46

Het zal wel weer afkeuring opleveren van de deugende goegemeente, maar het lijkt tijd voor een tegenactie.
KOZP ging als voorspeld ons Eindhoven uit en zoiets mag deze “jongeren” ook overkomen.
Het is helaas de enige “taal” die ze snappen, weet je.

Compos mentis | 14-05-20 | 19:15 | 2

Het probleem deed zich ook eens voor in Utrecht. De toenmalige burgemeester Brouwers -VVD- deed niets aan de overlast en toen heet de wijk er gek van was geworden pakte men het zelf aan. Toen kon Brouwers ineens wel wat en pakte alle mannen op die tot actie overgingen en liet ze allemaal berechten.
Het zijn opzettelijke overheidsacties, in navolging van het convenant dat de overheid heeft getekend met de Arabieren. Een goede pers voor die ramadanners is een van de voorwaarden van Eurabia (Straatsburg- Lissabon- Marrakesj). Want echt, waarom worden die veiligelanders niet opgepakt en uitgezet? Een hondelul met een strafblad van 50 kantjes krijgt nóg zijn vrijheid en zakgeld. Kijk eens naar het exorbitante boetebeleid in coronatijd. WEl de bevolking criminaliseren maar criminelen vrij baan geven. De overheid heeft allerlei smoezen maar ze willen niet vertellen waarom er niets maar dan ook niets voor de bevolking gedaan wordt.

eastender | 14-05-20 | 19:58

Dat probleem met veiligelandiërs snap ik ook niet helemaal. Drukmiddelen worden niet ingezet, iedereen appt naar huis hoe makkelijk het hier is bejaarden hun geld afhandig te maken, op deze manier droogt de stroom niet op. En handhaving is er ongeveer niet. En het aandeel in de criminaliteit van deze groep blijft maar stijgen...

Het brein erachter | 18-05-20 | 01:03

Er zijn ook goede ramadan rellers, scheer ze ziet allemaal over een kam en vooral : benoem ze niet !

Castor12 | 14-05-20 | 19:07

Ramadan heeft niets met Islam te maken! Nazi's

DavidleeRoth | 14-05-20 | 18:59

Politici zijn allemaal nimby's.

TitanFoxX | 14-05-20 | 18:56

Heel veel kiezers vinden het kennelijk fantastisch dat hun volksvertegenwoordigers problemen niet durven te benoemen..

Zenzeo | 14-05-20 | 18:25

Niks aan de hand, is allemaal heel gewoon in de Arnon Grunberg maatschappij.

Feitenpliesie | 14-05-20 | 18:21

Het wordt elk jaar erger met de ramadanterreur, het Ruttekruikje gaat net zolang te water totdat die barst.

AndreP | 14-05-20 | 17:45

Niet zo hypocriet hier aub ! Ook met de viering van Kerst, Pasen, Sinterklaas hebben wij ook een enorme toename van brandstichting etc. etc. Dus dit is ook geen enkel bijzonder probleem wat speelt.

DrachiR | 14-05-20 | 17:28 | 5

Met kerst, pasen en sinterklaas zet ik mijn auto onder mijn bed tegen rondzwervende christenen die iedereen en alles in de fik steken! Stuur die fucking kutchristenen naar die woestijn van ze.
Zo goed, Mootje?

GregorVanPallandt | 14-05-20 | 17:57

@DrachiR | 14-05-20 | 17:42: volgens mij is er alleen brandstichting en vandalisme tijdens de jaarwisseling en dag moeten we aanpakken. Dus vuurwerk verbod. Nu kijken wat we met de ramadan doen. Potverdorie, das niet één nacht maar weken van terreur. Ik zeg afschaffen!

Harrie7949 | 14-05-20 | 18:23

Klopt! Met Sinterklaas bijvoorbeeld, werd ik lastiggevallen én werd mijn feestvreugde - en die van vele kindertjes - vergald door een groep types met raar haar en een stel Zwarte Pieten, die in het Engels stonden te krijsen dat we Zwarte Pieten het land uit moeten schoppen. De racisten.

Peter Emile | 14-05-20 | 18:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Zie deze jongeren maar als de voorhoede van de Islam. Deze strijders zijn als Moslim geboren en zullen als het er op aankomt kleur bekennen. De taak van deze groep is het ontwrichten van onze samenleving en er voor zorgen dag er nooit integratie zal plaatshebben. De trein uit Mekka zal te zijner tijd op het eindstation Europa aankomen en via de democratie de macht overnemen. Kijk naar Indonesië. In dit land stapte zo'n 600 jaar geleden de eerste moslim aan land en zie hoe het er nu aan toe gaat. Andere religies worden onderdrukt. Zelfs de vreedzame boedisten hebben ze aan het moorden gekregen maar dat is natuurlijk hun eigen schuld!
Als de moslim aan de macht komt wordt democratie een dictatuur!

Harrie7949 | 14-05-20 | 16:58 | 4

@DrachiR | 14-05-20 | 17:52:
Het verbaast mij niets dat er "even niet een land in u opkomt" waar de islamisering "wél goed is gegaan". Die landen zijn er namelijk niet.

Er zijn inderdaad véél landen waar de islamisering "goed is gegaan", ja. Ten koste van de vrijheid (vooral die van vrouwen, homo's en 'ongelovigen'), de vrijheid van meningsuiting en sociale en economische stabiliteit.

Peter Emile | 14-05-20 | 19:00

Er bestaan geen islamitische landen die een democratie hebben. Dat zegt mij genoeg.

donkeyman | 14-05-20 | 19:13

@DrachiR | 14-05-20 | 17:52: Je hebt er blijkbaar nooit over na gedacht. Is niet erg hoor, maar ik denk dat je de schrik van je leven krijgt als je wakker wordt aan je veronderstelde idealen.

eastender | 14-05-20 | 20:06
▼ 1 antwoord verborgen

Mei 2020. Vanuit de minarete oproep voor gebed, afrekening voor koffieshop, tv programna gestopt, plofkraak, homo's belaagd, autobranden, broedermoord enz.
Ja, er is sprake van Islamitisering.

Zoezoef | 14-05-20 | 16:28 | 1

Maar niemand die durft te zeggen dat het allemaal Islamitisch gekut is. Hier dan: Er is een verband tussen islamitisch geloof en de brede ellende die we in Nederland hebben op het gebied van wetteloosheid, criminele activiteiten, overlast, diefstal - ik zou het omschrijven als 'de teloorgang van Nederland'. Het is bewezen in talloze rapporten. U weet het ook, maar u doet er niets mee.

MisterMr | 14-05-20 | 18:17

Broekzeikers? Broekschijters, Hosenscheißers … ach laat ook maar.

HeelStijl | 14-05-20 | 16:21

Opsporing verzocht is toch een Marokkaans programma?

AirborneDivision | 14-05-20 | 16:15 | 2

Dus nieuwe naam? "Optyfen verzocht"?

HeelStijl | 14-05-20 | 16:22

En wij kunnen het zonder schotel ontvangen.

NeedIsaymore? | 14-05-20 | 20:02

Ramadan is dat niet de maand waarin vooral een besef wordt gekweekt van wij zijn alleen de beste van de hele wereld maar ook gevoel geeft van übermensch?

roevka | 14-05-20 | 16:14 | 1

Als je het gedrag van deze jongeren ziet zou je dat bijna gaan denken.

Harrie7949 | 14-05-20 | 16:37

Wegkijken, ontkenning en deugneuroses veroorzaken meer schade aan dit land dan deze "jongeren".

Fantomas | 14-05-20 | 16:10

Samen. Verbinden. Lief.

Ramsesz | 14-05-20 | 16:10

Ja maar Aboutaleb.....mijn reet de veel Marokkanen deugen gewoon niet.

AirborneDivision | 14-05-20 | 16:07

"ja want ik ken een Marrokaans meisje en een transgender, die sámen opstaan en nee zeggen tegen de discriminatie!"
Gelukkig maar, er worden ten slotte wekelijks marokkanen door transgenders bespuugd, in elkaar gebeukt en de wijk uit gepest. Laten we wel even goed de koe bij de horens vatten Robojet!

The Green*Machine | 14-05-20 | 15:55 | 2

Opvallend ook dat dit soort verhalen (zoals de moslima in Almere die een bierblikje van witte dikbuikige PVVers zou hebben gekopt omdat kopvod) nooit te bewijzen zijn en achteraf gezien ook niet waar.

Graaf_van_Hogendorp | 14-05-20 | 15:57

@Graaf_van_Hogendorp | 14-05-20 | 15:57: Sterker nog, geen enkele van dergelijke voorvallen bleek waar of te bewijzen te zijn. Terwijl ze wel als tegengas worden geruikt als weer een homo wordt mishandeld. NIet dat iemand er ook maar intrapt, maar in de islamitische cultuur is het gebruikelijk om te liegen en te bedriegen om je hachje te redden. Al staat de winkeldief vol op camera, dan nog zal hij ontkennen. Tevens de reden waarom ik nooit en te nimmer niets aan zal nemen van een "jongere".

The Green*Machine | 14-05-20 | 16:05
-weggejorist-
kuus | 14-05-20 | 15:48 | 1

Ja ja maar hebben die jongeren de 1,5 meterregel in acht genomen? En hadden ze gezichtsbedekkende maskers op? Want DAT is het allerbelangrijkst, nietwaar?

Accident_Prone | 14-05-20 | 15:45 | 1

Grote kans dat ze gezichtsbedekking hadden, zo laf zijn ze wel

Fijn_dat_je_er_bent | 14-05-20 | 16:08

Stel je voor. Als autochtoon de straat niet op mogen vanwege allochtoon.

Lorejas | 14-05-20 | 15:22

in ander nieuws: gras is groen. Ik stel voor om rechters in Nederland de mogelijkheid te geven, om iemand met een dubbel paspoort te straffen volgens strafnormen van beide paspoorten. Strafblad in beide landen. En hoogste strafrichtljn telt.

WaltKowalski | 14-05-20 | 15:13 | 2

Ik stel voor om bij overtreding 1 het NL paspoort in te nemen en bij overtreding 2 een voucher naar Marokko uit te reiken.

Urbanus_2.0 | 14-05-20 | 16:04

Lees ik net een artikel dat zelfs vier vriendinnen op een parkeerplaats worden aangesproken op 'samenscholing' en andere bizarre bekeuringen in het Corona-tijpdperk. En dan zouden hele groepen jongeren in Leidschendam in de avonduren de boel op stelten kunnen zetten? Dan is de politie gewoon te scheiterig om in te grijpen, dunkt me

batvoca2 | 14-05-20 | 15:04 | 1

P'cies A L T I J D maar weer die weg vd minste weerstand....

surffee11 | 14-05-20 | 15:19

Leidschendam begon voor ramadan... jongeren waren het niet eens met de hoge corona boete die ze gekregen hadden.

dhrat | 14-05-20 | 14:54 | 2

En heb jij de jouwe inmiddels al betaald?

The Green*Machine | 14-05-20 | 15:56

Met die hoge boetes is niemand het eens. Maar gaan we met zijn allen de auto's bij de moskees in de fik steken? Gaan we massaal Marokkanen vervelen? Het is geen excuus om mensen lastig te vallen. Dat duurt hier gvd al 20 jaar, dat wangedrag van de 'jongeren', die we gewoon marrokanen kunnen noemen want dat zijn ze.

eastender | 14-05-20 | 20:13

Dit hele stuk is een en al complottheorie.

En zolang de MSM niet met hetzelfde verhaal komt blijft het zo.

Obsi | 14-05-20 | 14:51 | 1

Nou theorie? Laten we het gewoon maar eens zijn dat je de praktijk dagelijks aan het werk kunt zien. En dat ook prima duidelijk is uit welke hoek dit komt.

Tja en complot... Dat is het ook gewoon. Als je die verhalen leest over droeftoeters op scooters die met vuurwerk langs flats gaan rijden om iedereen wakker te maken, dan is het precies dat: een samenspanning.

Maar ja hè... Zovelen in een complete deugstuip tegenwoordig dat ze nog zouden stamelen als ze zelf het slachtoffer van Mo z'n 'struggles' worden en ze beestje niet bij naam durven noemen...

Gazzerop | 14-05-20 | 15:59

"We zijn met z'n allen zó bang in de discriminatie- en racismehoek gedrukt te worden, dat we zelfs een codewoord bedacht hebben voor Marokkaanse (/islamitische) klootviolen die de boel versjteren: "Jongeren"."

WE?

Nou daar was ik niet bij, Mosterd, Frans(e)?

watmagjenogwel | 14-05-20 | 14:48 | 2

Ik ook niet.

Rinet97 | 14-05-20 | 16:16

Ik ben niet zo heel bang om in de racisme hoek gezet te worden. Ik wordt door bijna heel links nederland weggezet als boze witte man, en daar kan ik me naar gedragen naargelang ik wil en het uitkomt. Uit studie van de UvA was gebleken dat turkse en marokkaanse jongeren veel de criminaliteit in gaan omdat er al vanuit gegaan wordt dat ze toch al crimineel zijn. Die gebruik ik dus ook als me gezegd wordt dat ik een racist ben (niet dat ik dat ben maar het wordt je om de zoveel tijd naar je kop geslingerd omdat je iemand aanspreekt op zijn gedrag, huidskleur maakt me niet uit, maar het gene wat ze doen wel.) En dan is het makkelijk dat er een studie gedaan is naar de achtergrond van mijn handelen.

brie-de-penis | 14-05-20 | 17:24

Het zijn echt niet alleen de moslimjongeren hoor. Met kerst steken Christenjongeren toch ook massaal auto's in brand? Die problemen kent iedere religie

Fijn_dat_je_er_bent | 14-05-20 | 14:45 | 6

Ja en misschien hebben die autobezitters die jongeren ook wel geprovoceerd he. Een verhaal heeft altijd twee kanten! /ik bescherm altijd mijn broeders modus out

The Green*Machine | 14-05-20 | 15:57

Het zou fijn zijn als je weg gaat.

Rinet97 | 14-05-20 | 16:17

@The Green*Machine | 14-05-20 | 15:57: Laat me raden: Je werkt bij de politie van Zeist?

eastender | 14-05-20 | 20:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Ondertussen in Snitch,

Bewoners azc Sneek in angst om coronadreiging en vijandigheid uit de buurt: 'De psychische vermoeidheid is groot'
www.lc.nl/friesland/Bewoners-azc-Snee...

AntonJansen | 14-05-20 | 14:41 | 2

Opvang in de regio: beter voor iedereen. Maar ja, deugen tot men omvalt en de rest meetrekken in de val.

VP732 | 14-05-20 | 14:53

@VP732 | 14-05-20 | 14:53: Politiek in de maag met de raddraaiers onder de asielzoekers en plaatsen ze dan maar op plekken waar ze het minste kwaad zouden kunnen. En dat zijn dan vaak nét de plaatsen waar het volk het recht nog wel eens in eigen hand wil nemen (hoi Dokkum/ Zoutkamp ed.!).
En dat vind ik ergens heel mooi.

Ver van de deugers, maar het bijt ze alsnog in de reet (want dat verplaatsen is natuurlijk om ze maar zo ver mogelijk bij zich vandaan te hebben, maar de raddraaiers veranderen daar natuurlijk niet door).

Gazzerop | 14-05-20 | 16:03

Als je een autochtoon hebt die een allochtoon wat heeft aangedaan dan spreekt heel de politiek als msm zich direct en vol overgave uit.. het zal wel vanwege de zeldzaamheid zijn denk ik. Maar dagelijkse ellende, criminaliteit en terreur van allochtonen en moslims in ons midden mag niet benoemd worden. Waarom is het zo moeilijk te begrijpen voor de deugers dat de aanpak en beperkingen er enkel voor dat tuig is? Welwillende allochtonen zijn welkom en totaal niet relevant. Ik heb wel eens gehoord van zo’n deuger dat die geen grens dicht wilt vanwege het feit dat als er ook maar 1 welwillende tussen zou zitten we nog die 10k criminelen en radicalen moeten toelaten. Ja dan ben je af. Maar dat lijkt wel het beleid van D66 en gl.

Hollandse_blauwe | 14-05-20 | 14:40

Over ramadan gesproken, ik zag bij het nieuws dat minister Grabbelbox bij een iftar mee deed. Gezellig aan tafel eten als in een restaurant. Ik denk dat het een hotel of zo was maar waarom mogen moslims dus wel bij een iftar nu al zoiets doen terwijl wij allemaal tot na 1 juni moeten wachten?

Moonwarrior | 14-05-20 | 14:36 | 2

Wordt ook kameel-ridder en je bent erbij

Moeimaker | 14-05-20 | 14:38

Ja, zou hij daar ook op zoek geweest zijn naar 'chickies' om mee te connecten?

Gazzerop | 14-05-20 | 16:04

Zouden er serieus nog mensen die geloven dat het niks met de ramadan te maken heeft?
In Leidschendam is het op de eerste dag al begonnen: eerst waarschuwingen ivm samenscholing wat niet mag door de Corona maatregel.
De volgende dag aanhoudingen en boetes.
Gevolgd door elke nacht party time want zij zijn immers de baas op straat.
www.regio15.nl/corona/31629-jongeren-...
Dat wordt nog wat met het suikerfeest...

Von Mutzenbacher | 14-05-20 | 14:35

Goed artikel van de Telegraaf.

Nu nog zwaar bewapende buurtwachten. Het moet van onderop komen. Van de 'elite' hoef je niets te verwachten.

Sitting_targets | 14-05-20 | 14:34 | 1

Ik denk dat je de situatie niet goed inschat. Die jongeren ZIJN de buurtwacht.

DebraCadabra | 14-05-20 | 14:40

We zagen ook zoiets toen Baudet het over het gemiddelde IQ in Suriname had. Als iedereen in Suriname blank was geweest was het geen probleem geweest om zoiets te zeggen. Maar dat is niet dus het discussie staat meteen muurvast. Terwijl Baudet het helemaal niet over huidskleur had. Het kan met onderwijs te maken hebben, met voeding, met media, met opvoeding. Hij voegde er aan toe dat het gemiddelde IQ in China hoger is dan in Nederland. Dat mag dan weer wel van de gudmenschen.
Maar bij zo'n uitspraak over Suriname schieten ze meteen in de kramp want anders fout in de oorlog. Terwijl het misschien een heel logische eenvoudige reden kan hebben waar je ook iets aan kan doen als je dat zou willen. Anders is het gewoon je kop in het zand steken.

kloopindeslootjijook | 14-05-20 | 14:28 | 8

@Beste_Landgenoten | 14-05-20 | 15:20: het was niet Baudet die deze uitspraak deed. Ik denk wel dat ie het er mee eens was en is want het is blijkbaar een feit dat Afrikanen en noord Afrikanen een lager IQ hebben.

Harrie7949 | 14-05-20 | 16:44

@Rinet97 | 14-05-20 | 16:28:

"Beste kandidaat,

Jouw resultaten van de Mensa-thuistest(*) waren redelijk goed en wij denken daarom dat er een kans is dat jouw intelligentieniveau voldoet aan de Mensatoelatingsnorm."

Dat is het antwoord, geen IQ helaas.

Beste_Landgenoten | 14-05-20 | 18:18
▼ 5 antwoorden verborgen

Maar eh.
Wat wil je dan!
Moet de afkomst vermeld worden en wordt het dan minder erg?
Of helpt dat bij de inmiddels tamelijk draconische maatregelen?
Niet dat ik daarop tegen ben, maar waarom ligt het belangrijkste pijnpunt bij het benoemen van de afkomst van de relschoppers? En dat wordt Jetten en Halsema ingepeperd. Alsof daarmee een oplossing dichterbij komt.

En dan nog: Stel je hebt in een groep 10 Marokkanen, 2 Antillianen, 3 Kaaskoppen, een Kaapverdier, 2 Somaliers en 1 Pool. Wat ga je dan zeggen. Moslimsjongens? Nee dat klopt niet. Marokkanan? Nee dat klopt ook niet. Polen? Misschien is het algemene "jongeren" dan een juiste benaming. Dat is wat de Telegraaf schrijft. En iedereen weet echt wel dat het dan vooral jongens met een tintje betreft uit Kutwijk uit Kutstad. Maar helpt het?

Beste_Landgenoten | 14-05-20 | 14:25 | 10

@Beste_Landgenoten | 14-05-20 | 15:07: Eigenlijk vrij simpel. Keihard, met de lange lat handhaven. Harder en langer straffen. Ongeacht Wassenaar of Amsterdam Slotervaart. Ongeacht ras, kleur, afkomst of religie.
En als dat dan drie keer op rij een Marokkaan is, niet janken over etnisch profileren, evenals het drie keer op rij een blanke betreft.

klaasjanhenk | 14-05-20 | 15:37

Er is nog geen draconische maatregel getroffen. Alleen onmachtige (camere's, drones). Er wordt gevraagd om een avondklok, maar het lijkt me stug dat die er komt.

DebraCadabra | 14-05-20 | 16:16
▼ 7 antwoorden verborgen

Ja maar, Grapperhaus was gisteren bij de nationale iftar dus nu is er weer volop respect en komt alles goed en daarna komt er ook een olifant met een lange snuit.

Verbandmeester | 14-05-20 | 14:25

De hele tijd ook dat racespt eisen, je zal maar behept zijn met het Marokannen virus. Zogenaamd tijdens ramadan niet kunnen eten en drinken overdag en dan nog s'avonds alles naar de vernieling helpen, heel vermoeiend. Ook nog na deze vernielingen en bedreigingen dan tegen andere mensen racisme en discriminatie schreeuwen. Na al dit verwacht men ook nog van je dat je een baan moet hebben. Waarom eigenlijk! We kunnen ook met een plofkraakje hier, overvalletje daar en eventueel nog een afpersing oid. genoeg geld bij elkaar krijgen om de Audi RS6 vol te tanken voor de volgende rit naar Duitsland. We worden zo achter gesteld in deze maatschappij, het is niet te geloven. We krijgen geen eerlijke kans. Ze hebben ons jeugdhonk afgepakt en er is niets voor ons om te doen.

Gomezlopez | 14-05-20 | 14:23

www.rijksoverheid.nl/documenten/toesp...
Moslims verdienen als groep kennelijk een extra compliment van de minister
"Mijn complimenten voor hoe de moslimgemeenschap hiermee omgaat."
Sterker nog, de minister vindt dat moslims ons, kafir, het goede voorbeeld geven.
"In alle lagen van onze samenleving zie ik dat solidariteit deel uitmaakt van onze nieuwe dagelijkse routine. Zoals u al gewend bent om tijdens de ramadan uw eten te delen met anderen, zetten vele mensen zich nu nog meer in voor hun oudere buurman of zieke buurvrouw."
Waren we allemaal maar moslim!

Schoorsteenveger | 14-05-20 | 14:22 | 1

Bij het CDA kruipen ze al sinds heugenis voor de islam. Ze denken daar nl dat het net zo iets is als het christendom en dat zijn broeders in geloof zijn. Grapperhaus met zijn messias complex voelt zich als een rat in het riool zo thuis.

eastender | 14-05-20 | 20:27

Bij het einde van de ramadan vieren hoort ook het ruzie zoeken en rotzooi trappen in de bioscopen... Ja hoort ook bij de cultuur.. mag wel zeggen het zit in de genen.

hansvanvoren | 14-05-20 | 14:17

Maar als dan een bepaalde groep wordt aangepakt ,dan is het profileren en dat mag niet van de advocaten, links (en de moslims).

watergeus | 14-05-20 | 14:13

Glimmerveen, de SP in 1983, Janmaat, Fortuyn, Wilders, Oudkerk, ik zei de gek en zo'n 13 miljoen Hollanders wisten/weten dit al decennia lang. En er gaat NUL veranderen, c'est ca !!!!

AntonJansen | 14-05-20 | 14:09 | 1

Dingen veranderen is racistisch!

Ad Hominem Tu Quoque | 14-05-20 | 16:25

Ja maar.....
Ehhh.

Beste_Landgenoten | 14-05-20 | 14:08

Elke autobrand zijn 2 stemmen minder voor de vvdpvda66gl en 2 stemmen meer voor partijen die hier wat aan willen doen. Tenminste als ze mijn auto in de fik steken zou ik er zo over denken maar ik schijn een uitzondering te zijn.

jan huppeldepup | 14-05-20 | 14:05 | 4

De VVD is maar wat blij dat die 2 stemmen gaan naar partijen 'die hier wat aan willen doen' (werkelijk elke partij wil hier wat aan doen... zelfs D66, afhankelijk natuurlijk wat het electoraal kost)

Die partijen waarop u duidt komen namelijk nooit aan de macht (dat willen ze zelf niet eens). Een pvv is niets meer dan een gecontroleerde place holder voor al die verongelijkten zoals u, en Wilders en Rutte vinden dat prima zo.

litebyte | 14-05-20 | 14:21

Als ze mijn auto in de fik steken steek ik hun sociaal gefinancierde huurhuis in brand

MainFrameMedia | 14-05-20 | 15:21
▼ 1 antwoord verborgen

Dit land is het zat c'est ca!

24^7 | 14-05-20 | 14:04 | 1

Nou de regering nog.....

Koning BongoBongo | 14-05-20 | 14:29

Dit soort ongein speelt al meer dan 30 jaar. In de jaren 80 misdroegen ze zich ook al.

Nederlanders zijn helaas grote broekpoeperts. Ze komen niet verder dan artikeltjes schrijven over wat er allemaal mis is in Nederland. Want dat helpt ook echt he? Youssef en Samir gaan nu echt stoppen, want op het interwebz praten ze slecht over Marokkanen.

Greetjee | 14-05-20 | 14:04

Ramadan; vasten....
Laat me niet lachen, het gaat alleen maar over koken en vreten. De hele dag over wat en hoe en waarmee ze zich 's avonds helemaal vol gaan laden....
Hypocriet tot en met.....

A333aan | 14-05-20 | 13:52 | 4

Één groot commercieel circus.

Eddy67 | 14-05-20 | 13:59

Al die klotejochies gebruiken drugs, alcohol, gaan naar de hoeren en roven en mishandelen tot ze erbij neer vallen. Falende ouders, falende gemeenschappen. Gewoon precies wat je in Noord-Afrika ziet maar dan hier.

Nederland80 | 14-05-20 | 14:04

@Nederland80 | 14-05-20 | 14:04:
En niemand die er wat tegen doet. Dat is eigenlijk nog erger. Dit land is doorgeschoten in hippiementaliteit. De import criminelen zouden dit in het land van 2e paspoort wel uit hun hoofd laten. Ik heb zo'n lichgetint vermoeden dat dit wangedrag ook nog wordt aangemoedigd door hun " gelovige" ouders.

bqbq | 14-05-20 | 14:12
▼ 1 antwoord verborgen

Die Jetten zou een moslim nog niet herkennen als ze hem zouden slaan met een betonschaar van het merk "Marokkaan"... dus laat maar...

Ad Hominem Tu Quoque | 14-05-20 | 13:50

Islamitische migranten horen hier dan ook niet. Althans niet in deze omvang. Een paar groepen hier en daar moet geen probleem zijn, mits ze allemaal een eerlijke baan hebben. Niet zo moeilijk om te controleren allemaal als je even de linkse gedachtenpolitie negeert.

Nederland80 | 14-05-20 | 13:50 | 2

Een eerlijke baan? Ik ken zat moslims met een 'eerlijke' baan - ik ken er weinig met een heerlijke baan.

Losstaande wat de reden er ook van is.

litebyte | 14-05-20 | 14:02

Nee zo werkt het niet, je kan niet discrimineren dus gewoon allemaal eruit. Ik ben ook geen racist want ik haat ze echt allemaal

MainFrameMedia | 14-05-20 | 15:23
-weggejorist-
miknic | 14-05-20 | 13:48 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik vermoed dat dd6 'ers er met gestrekt been in zouden gaan wanneer de vrijheidsminnende en doorgaans tolerante achterban van de meer reealistische partijen zich zo slecht zou gedragen als de godsvrezende moslims..

Reaaalist | 14-05-20 | 13:48 | 3

Als een groep Marokkanen een blanke belaagt, zijn de daders "jonge mannen" Als een groep autochtonen een Marokkaan belaagt, zijn het racisten, rechtsextremisten, wordt er een onderzoeksteam opgetuigd en komen er kamervragen over de aanpak van het rechtsextremisme.

Heiner | 14-05-20 | 14:09

@Heiner | 14-05-20 | 14:09:
En de hele dag bij de NPO allerlei linkse figuren die de mond vol hebben over extreem rechts en populistme, uiteraard.

bqbq | 14-05-20 | 14:16

@bqbq | 14-05-20 | 14:16: Uiteraard, want de tijd die je aan het duiden van "raasiesme" en Ïesjlaamovoobie" gebruikt, hoef je niet meer te besteden aan het duiden lichtgetinte norm afwijkers.

Heiner | 14-05-20 | 15:08

Wat een vuile huichelaar die Jetten. Die is echt van de ergste soort.
Als een islamiet hem onderste boven van een flat af zou donderen vanwege zijn homo zijn roept ie al vallend: Ich habe es nicht gewußt.

Betterworld | 14-05-20 | 13:46 | 5

@jan huppeldepup | 14-05-20 | 14:07: haha

Betterworld | 14-05-20 | 14:58

Tijdens de val roept ie alleen maar of z'n haar nog wel goed zit.

Graeme Reaper3779 | 14-05-20 | 15:03

Ich habe es nicht gewußt totdat het hoofd het beton raakt.

Rinet97 | 14-05-20 | 16:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar wilt u nu meer of minder... Ach, lamaar...

WasHetMaarMakkelijk | 14-05-20 | 13:45 | 1

Meer massa immigratie, minder koopkracht? Gaan we regelen!

Graaf_van_Hogendorp | 14-05-20 | 13:46

Jullie hebben allemaal gelijk en na alle reacties is het duidelijk.
De Nederlander.... hij doet niets maar geeft alleen zijn mening.
Zoiets als :
'geen daden maar woorden'

varkenshouder | 14-05-20 | 13:44 | 5

@Graaf_van_Hogendorp | 14-05-20 | 13:48:

De politie had ik al opgegeven, bedoelde als je met een 10 potige buurtbewoners de Marokkaanse schoffies hardhandig de wijk uit jaagt deze gasten met veel meer terugkomen. Het is een homogene groep.

sprietatoom | 14-05-20 | 13:52

Klopt er is geen georganiseerde beweging van Nederlanders die deze rommel opruimt omdat men over het algemeen werk heeft.

Wat denk je dat er gebeurt als de werkloosheid toeneemt en uitkeringen verlaagd worden door gigantische schulden van de overheid?

Nederland80 | 14-05-20 | 13:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Ssst, stil nou. De olifant slaapt net zo lekker.

postmodernismisdead | 14-05-20 | 13:42

Prima topic.
En @Jetten je bent een kiezers bedriegende leugenaar.
Niet zo zeer als verwensing, maar gewoon letterlijk

hotmint | 14-05-20 | 13:42 | 2

?

DDR666 stemmers zijn voornamelijk ambtenaren en gesjeesde bestuurskunde studenten, hij bedient ze uitstekend.

Graaf_van_Hogendorp | 14-05-20 | 13:44

@Graaf_van_Hogendorp | 14-05-20 | 13:44: Correct. Het is vrij makkelijk om je af te sluiten van de ellende in wijken met relatief veel islamitische migranten als je zelf elders woont, werkt en leeft.

Dat kan zelfs in dezelfde stad zijn, de ene wijk is de andere niet en mensen leven langs elkaar heen. Doet allemaal niets af aan de realiteit en het doet ook niets af aan de extreem laffe houding van de politiek die al 20 jaar geen kloot bereikt heeft op dit vlak.

Nederland80 | 14-05-20 | 13:58

Ik blijf geloven in een wederopstanding. Maar dan niet van Jezus.

Dubbelepunthoofd | 14-05-20 | 13:42 | 1

Ik heb hetzelfde met mijn penis. Optimisme houdt de hoop levend.

Hetkanverkeren | 14-05-20 | 13:48

Ik ken trouwens ook een lief, gestudeerd, hardwerkend marokaans meisje. Zij is goed ingeburgerd en verwesterd. Zolang ze in de minderheid zijn en het mag van haar familie.

Alsikhetnietmeerweet | 14-05-20 | 13:41 | 1

Klopt, ik ken ze ook en ze zijn echt ok richting den O’llander, echter ze worden schichtig en duiken diep in hun hoofddoek zodra ze door broer/neef of vader van het werk worden opgehaald, en je bent nog met ze in gesprek. Ze leven onder verregaande groepsdruk van hun familie en hun beste_geloofsgenoten.

Sw.Dwaallicht | 14-05-20 | 14:00

Olifanten en kamers, dat kan ook niet samen.

God Zelf | 14-05-20 | 13:40

Het is empirisch gebleken onweerlegbaar dat in de meeste gevallen..
Generalistisch kan je met droge ogen beweren...

Beide zijn wetenschappelijke methoden. Discriminatie en kansberekening heeft een wetenschappelijke basis.

Zoltan | 14-05-20 | 13:40

Tis vreselijk dat je Marokkaan, islam en ramadam niet mag zeggen. Wat voor een wereld leven we toch. Gelukkig mogen wel autobranden, jongeren en geweld zeggen. Maar pas op niet in 1 zin want anders discriminatie.

Eddy67 | 14-05-20 | 13:39

Hele probleem kan worden opgelost door Arnon Grunberg op te pakken en vast te zetten. Geen waggie branden meer. Geen gedjoekte medelanders meer. Alle problemen opgelost. Femke, Robje... helpen jullie mee stoute Arnon in het cachot te gooien?

Graaf_van_Hogendorp | 14-05-20 | 13:39

We hebben maar 1 mogelijkheid hier iets aan te doen. Stem Wilders of FVD. Dan de rest maar op de koop toe. Deze cultuur gaat ons anders allemaal ongelukkiger maken.

Alsikhetnietmeerweet | 14-05-20 | 13:39 | 5

@Graaf_van_Hogendorp | 14-05-20 | 13:39: Wat van die peingen waar is, daar kan je ook nog grote vraagtekens bij zetten. Kan ook "sturing" zijn. Zodat de "uitslagen" min of meer overeen komen met de "peilingen"....
ga in elk geval niet meer stemmen. Ik geloof zelfs de uitslagen niet meer....

A333aan | 14-05-20 | 14:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja, maar die duitsers waren ook geen lieverdjes hoor!

the brush | 14-05-20 | 13:38

Beste_Landgenoten zou zeggen dat de etniciteit niet uit maakt.

sprietatoom | 14-05-20 | 13:38 | 3

Cultuur wel. Mocro's zijn opgevoed met Arabische haatbaarden-tv. Dat heeft iets gedaan met die niet al te scherpe koppies. Turken waren daarvan verstoken, maar hebben nu ook beschikking over hun eigen Diyanet-haatbuizen. Vandaar dat we de laatste jaren nu ook van die lui ellende hebben. Verder is mijn constatering in het veld dat je van immigranten, die voor 90% door opportunisme worden gedreven, niet veel liefde en inzet voor het nieuwe vaderland hoeft te verwachten, vooral als dat vaderland zelf het Weg-Met-Ons en Jullie-Zijn-Veel-Leuker-Want-Exotisch predikt. Maakt niet eens uit waar die migranten vandaan komen; de combi weg-met-ons en een uitgebreide verzorgingsstaat maakt dat je immigratie beter kunt beperken wil je hier nog een gezellige cohesie behouden. Afijn, dat besef komt bij velen dertig jaar te laat.

kapoerewiet | 14-05-20 | 13:47

De cijfers van lieden opgesloten in de lik wijzen uit dat er wel degelijk een trend gaande is mbt etniciteit.

Graaf_van_Hogendorp | 14-05-20 | 13:49

Je moet daardoor ook de achterliggende en samenbindende ideologie aanpakken, toen ont-nazieen en nu ont-islamiseren. Hier hoef werkelijk NIEMAND voor gediscrimineerd te worden (het motorclub arrest). Overigens heeft mevr. Halsema er persoonlijk een wet doorheen gedrukt welke dit onmogelijk maakt, dus zie hier wie zij werkelijk is: een terreur-verheerlijkster.

Sw.Dwaallicht | 14-05-20 | 14:09

Oplossing is zeer eenvoudig,de zonen net zo opvoeden als de meisjes van die sekte,het kan dus wel.
De meisjes worden heel strikt opgevoed.
Lijkt me geen probleem,of volgt men een ander duister plan?

De Profundus | 14-05-20 | 13:37

Als studenten wat tentjes opslaan komt de ME binnen een dag om iedereen er weg te rossen. Dan kan het opeens wel. Onze overheid discrimineert.

Piet Karbiet | 14-05-20 | 13:37

Linkse partijen, gesteund door deuggleuven en helper whiteys, rusten niet voordat alle steden en omliggende gebieden zijn veranderd in door moslims geregeerde enclaves. Zie Molenbeek en de beruchte Parijse voorsteden als voorbeeld. Hoe konden dergelijke situaties ontstaan? Omdat wij het toe lieten.

Toos Bevergeil | 14-05-20 | 13:36

je bedoelt rammendan ? dat moet een vergissing zijn.

rmstock | 14-05-20 | 13:33

Jetten aan hand vriend tapen en door probleeem wijken jagen doen.......

Habe das Gewust | 14-05-20 | 13:31 | 1

Hij weet dondersgoed hoe het zit. Wil het alleen niet (publiekelijk) erkennen.

threeheadedmonkey | 14-05-20 | 13:45

Het opmerkelijke is dat het pakweg 10, 15 jaar geleden wél benoemd kon worden. Weekbladen als Hp/De Tijd en Elsevier, maar ook deugdkranten als Volkskrant, met opiniemakers als Scheffer en Cliteur, benoemden dit gewoon. Binnen de eigen gelederen waren Afshan Ellian, Hafid Bouazza en Ayaan Hirshi Ali nog niet moegestreden en werden nog gehoord. Ondanks een toename van terreur door desbetreffende Noord-Afrikanen hollen we dus achteruit. Het Grote Foei heeft het gewonnen van de rede.
Mijn theorie is dat de angst voor 'populistische' multikul-kritische partijen groter is vanwege hun Euroscepsis. Het wegkijken en demoniseren wordt vanuit de EU gestuurd.

kapoerewiet | 14-05-20 | 13:31 | 3

Iets met commissies en ‘negatieve connotaties’
Het mag domweg niet meer gezegd worden in onze ‘democratie’

laurentius | 14-05-20 | 13:33

De SP had ooit een fraai document waar alles opgesomd werd. Als je dat nu voorleest ben je een niet-woke exclusieve nazi.

Frau Merkel | 14-05-20 | 13:40

@Frau Merkel | 14-05-20 | 13:40:
“Ik wil mijn afschuw voor de islam – de leer, de dogmatiek, de verboden, de onbeweeglijkheid, de middeleeuwse achterlijkheid die is ontstaan met deze religie voor nomaden en woestijnrovers – niet onder stoelen of banken steken. (…) Zichzelf opsluitend in een gedragspatroon, dat de originele achterlijkheid halsstarrig in stand houdt (…), vormen zij een Fremdkörper in onze samenleving, dat niet lijkt te kunnen loskomen, iets bij te leren, iets te willen leren, dus verarmt (…). Zoals nu kan het niet”.

sptransparant.wordpress.com/gastarbei...

Graaf_van_Hogendorp | 14-05-20 | 13:53

De oorzaak is een middeleeuws geloof dat onverenigbaar is met de maatschappelijke westerse normen. Dat dit voornamelijk Mekkerkanen en Turken hoeft dus helemaal niet benoemd te worden, al is het overduidelijk waar. Daarom wordt het tijd dat mensen van dergelijke komaf die niet met deze strontput geassocieerd willen worden, hier openlijk afstand van gaan nemen en dat de overheid hard optreedt tegen groepen die intimideren.

De Pilsvogel | 14-05-20 | 13:30

Is nou al eens uitgezocht hoe en of dat pistolen zoontje is gestraft en wie de andere raddraaiertjes waren die erbij waren? En of die ook tot die "groep" behoorden? Dat lichtbruine gevoel heb ik namelijk.

Vespucci | 14-05-20 | 13:30

Dit wegkijken heeft geen enkel ander nut dan morele zelfbevrediging van Links. Men is alleen maar bang voor het eigen ego en bang om als racist te worden gezien. Het niet aanpakken van specifieke groepen rellende 'jongeren' zorgt voor instandhouden vooroordelen jegens een grotere groep allochtonen. Dat is ook discriminatie want het leidt tot een ongelijkheid in handhaving op basis van afkomst. Daarnaast is die gemeenschap daar niet mee geholpen. Links is daarmee in mijn optiek contra productief.

Rest In Privacy | 14-05-20 | 13:30

Die meisje, "die last heeft van discriminatie" gaat nog heel groot worden...

Guillermo | 14-05-20 | 13:29 | 1

Oh, ja daar kun je gif op innemen. Krijgt binnenkort haar eigen column/talkshow.

kapoerewiet | 14-05-20 | 14:47

Kan er iemand voorbedrukte aangiftes maken, waarmee we Arnon Grunberg aanklagen voor alle ellende die hij als opperfin veroorzaakt.

Balletje Mayo | 14-05-20 | 13:29

Het moge duidelijk zijn dat mensen als Halsema en Jetten lijden aan een ongeneeslijke vorm van links-ideologisch geïndoctrineerde hersenkanker. Zullen we hen daarom maar voortaan negeren ? Deze mensen stellen gewoon niks voor, ze zijn niet wezenlijk belangrijk en verdienen al die aandacht niet.

Motleycrew | 14-05-20 | 13:27 | 6

Dhr. Erik Akerboom (af Mei ’20 directeur-generaal van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst) rijdt ook op zo’n deug-fiets. De man heeft hiervoor het hele politie apparaat ontwricht betreffende logisch nadenken en criminaliteit cijfers manipulatie. We noemen dit malversatie en onregelmatigheden, maar kokervisie mag ook wat mij betreft.

Zo’n links sujet behoort in het gevang wegens sabotage v.d. Rechtsstaat.

Sw.Dwaallicht | 14-05-20 | 13:44

Jetten trekt ergens anders aan, en laat ergens aan trekken, voor de rest is dit een nul van het eerste uur, nog nooit geen ruk uitgevoerd en alleen maar met zijn lachende rotkop de nederlanders voor aan het liegen, geldt ook voor die doos uit amsterdam, het wordt tijd dat die groepering die achter die peuterneuker aanloopt en hem ophemeld alemaal terug gestuurd worden naar die mesthopen waar ze vandaan komen, wat een achterlijk volk, wordt tijd dat ze dit lichtgetint tuig eens met gelijke munt terug betalen, en die linkse deugnichten met hen meesturen.
Wat zijn de polici hier een stelletje laffe klootzakken, noem het gewoon bij naam en doe er wat aan

zeivere | 14-05-20 | 13:49

@BenPakdee | 14-05-20 | 13:39:
Wie er dan ook werkelijk aan de touwtjes trekt, zijn agenda wordt uitgevoerd door middel van zo'n figuur als jetten, die gekozen is door dat suffe volk van nederland!

vluchtelingallergie | 14-05-20 | 14:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Laat die Halsema en Jetten de feiten maar verdoezelen. De kiezer is niet achterlijk, dus dat komt echt wel goed al duurt het nog even. Ondertussen mag je hopen dat fatsoenlijke mensen de ruimte krijgen om uit dat soort buurten weg te vluchten naar nog niet bezet gebied. Of nog beter, dat het kleine deel van Amsterdam dat nog niet bezet is wordt vrijgegeven voor bewoning door dit soort tuig en Halsema daar burgemeester over mag spelen, zodat ze gezamenlijk "We Are Here" kunnen gaan zingen. Wel zo makkelijk voor het beheersen, omdat er dan eindelijk een hek omheen kan,.

zorgeloos-type | 14-05-20 | 13:27 | 2

Veel kiezers zijn wel achterlijk.

eentweehuppekee | 14-05-20 | 13:37

U bent veel te optimistisch.

vluchtelingallergie | 14-05-20 | 14:18

Jongens, ik heb hier in Brabant iets meegemaakt, maar dat geloven jullie toch niet.
Dus hou ik het bij: het is te laat om in opstand te komen, de politie is bij aankomst al op voorhand van die jongeren, en angstig lacherig proberen ze je weg te krijgen bij de meute. Vooral nergens op ingaan, maar gewoon lachen als een puber die per ongeluk in zijn broek geplast heeft.

Delfts Blauw | 14-05-20 | 13:27 | 9

Man en paard! Vooruit met de geit!

Frau Merkel | 14-05-20 | 13:41

Ok op veler verzoek: snachts veel lawaai met auto's en lampen aan en motor aan, gelukkig geen muziek maar wel hard praten. Was zo 01:30 Ben vriendelijk naar buiten gelopen, heb gevraagd of het wat rustiger kon, werd bespuugd en de auto van de buren werd op zijn zijkant gegooid. Politie kwam en niemand aangehouden. Niemand.
niet te geloven.

Delfts Blauw | 14-05-20 | 13:41

@Delfts Blauw | 14-05-20 | 13:41:
Ze zijn luidruchtig, dat klopt. Komt denk ik omdat ze niet geleerd hebben om anderen uit te laten praten maar de ander gewoon te overschreeuwen als je vindt dat het jouw tijd is.
Ach ja, andere cultuur. Alleen jammer dat ze die niet daar achter hebben gelaten maar ook aan ons op willen leggen.

Graaisnaaiert | 14-05-20 | 17:13
▼ 6 antwoorden verborgen

Zonder rotsvaste moraal is het makkelijk wegkijken. Ik herken het bij mezelf.

Heisessie | 14-05-20 | 13:27 | 1

Als je rotsvaste moraal is: 'Marokkanen zijn altijd liev en onschuldig' kun je ook best makkelijk wegkijken...

Iknowall | 14-05-20 | 13:29

Nou ja zeg, wie durft er hier een relatie te leggen tussen ''jongeren'' en criminaliteit? Die durft zeg! Poeh.

despee | 14-05-20 | 13:26

Mosterd, je zou voor de grap eens de inbraak cijfers moeten opvragen bij de politie over de afgelopen jaren, uitgesplitst in maanden.
Dan een grafiekje ernaast leggen wanneer het ramadan is, icm waar een hoog percentage allochtonen (Ik hou het maar algemeen) wonen.

Ik zal vast een tipje van de sluiter oplichten, maar gekheid dat je een daling patroon zal vinden gedurende een bepaalde periode.

Het is ook wat, als je alleen kan eten tijdens je normale werkuren..

Maya de Blij | 14-05-20 | 13:26 | 5

@beldewouten | 14-05-20 | 14:17: Juni was een mooie maand. Bloedheet en lang licht. Ik heb nog nooit zo veel buiten gegeten als toen.

Frau Merkel | 14-05-20 | 20:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom die braak opwekkende photo van RobJet in het artikel? Ze is vast nu al bezig alle moslimisten te feliciteren op haar twitteraccount met het einde van de rammeldam. Toch opvallend dat d666, altijd zo snel als het om pr gaat, in dit debat nog niet is gehoord.

dathoujetoch | 14-05-20 | 13:25

Jetten's gezicht wordt de laatste tijd mauve-kleurig. Misschien slaapt de lieve jongen in een bed van koriander-blaadjes en verduistert dat zijn vermogen tot kritisch denken. Voor zover dat ooit bij hem aanwezig is geweest.

isitsoornot | 14-05-20 | 13:25 | 1

Herken die (inter)Nationaal Socialist niet meer sinds het hets bril afdeed. Hoewel het nog steeds eng is.

Jan Passant mk2 | 14-05-20 | 13:27

Beleidsmakers,
Bewindvoerders,
Handhavers,
allemaal 1 pot nat

ptrck | 14-05-20 | 13:24

Moslims steken geen auto's aan! De islam is de religie van de vrede!

En Arnon gebruikt zijn boeren verstand! Zouden maar meer mensen dat eens doen!

Drunken_Pumpkins | 14-05-20 | 13:21

Te bang zijn de meeste bewindvoerders, bang en lafjes, onrealistisch, wegkijkend van de dagelijkse praktijk.
En inderdaad, iedereen weet het, maar niemand zegt het.
Je ziet het gebeuren. Je staat erbij en je kijkt ernaar. En je doet alsof je neus bloedt.
Maar het hart bloedt
Het hart van Nederland

laurentius | 14-05-20 | 13:21 | 1

De definitie van een schijtleister

clockandhammergame | 14-05-20 | 13:28

Het is Leidschendan-Voorburg en de branden hebben zich op mysterieuze wijze verplaatst naar Leidschendam. Eerst was Voorburg aan de beurt. Nu rustig, wat brandende auto's betreft tenminste dan. De politiehelicopter hangt hier erg regelmatig in de lucht.

K1100 | 14-05-20 | 13:20

Eigen schuld die autobranden, dan moet je maar van die arabische bidkralen aan je binnenspiegel hangen dan heb je dat niet.

2voor12 | 14-05-20 | 13:20 | 4

Een doos tissues op de hoedenplank werkt ook.

Frau Merkel | 14-05-20 | 13:42

Helpt het ook om de auto een boerka aan te doen?

zorgeloos-type | 14-05-20 | 13:47

je weet wel, zo'n doek om de vreselijke vormen te verhullen?

zorgeloos-type | 14-05-20 | 13:48
▼ 1 antwoord verborgen

Fight fire with fire, letterlijk dan wel te verstaan.

clockandhammergame | 14-05-20 | 13:19

Hoe mild het AD is over de *rechts-extremistische* uitingen in app groepen door godverdomme de partij van het 'nieuwe-normaal' de (JO)VVD.

De zogenaamde primaire media in dit land is werkelijk om te huilen.

litebyte | 14-05-20 | 13:19 | 1

Zolang het maar geen PVV of Fvd is, dan zijn de rapen gaar.

Drostemannetje | 14-05-20 | 13:21

De Boze Profeet, in al zijn menselijkheid, heeft ooit toegestaan dat Goede moslims op sommige gronden vrijgesteld zijn van de beleidsmatige eetstoornis die ook wel ramadan wordt genoemd. De belangrijkste voorwaarde is Heilig oorlog voeren om de islam te promoten.
In Noord Afrika was het vroegah daarom niet ongebruikelijk dat islamitische gezelligheidsverenigingen dorpen aanvielen en daar moord en groepsverkrachting uitvoerden tijdens de ramadan.

Een traditie die hier, cultureel aangepast, ook lijkt plaats te vinden.

Jan Passant mk2 | 14-05-20 | 13:18

Ja maar... mijn genderneutrale Marrokkaanse vriendin wordt hiermee wel gestigmatiseerd.

Kwelbeller | 14-05-20 | 13:18

Er ligt een heel groot probleem en dat gaat de aangewezen burgemeester niet oplossen, ook niet de koning die koning is omdat hij zo geboren is en ook niet de ambtenaar die om half vijf de deur uitloopt en alles van die dag alweer vergeten is. Dit moet worden opgelost met creativiteit en out-of-the-box denken en vooral niet door hulpverleners en andere subsidie-slurpers die er vooral voor zichzelf zitten.

kalescheet | 14-05-20 | 13:17

Is de veronderstelde toename van geweld, incidenten en autobranden tijdens ramadan terug te zien in de grafiekjes?

Muxje | 14-05-20 | 13:16 | 1

Grafieken zijn onderdeel van statistieken, en statistieken....

lies, damned lies, and statistics

litebyte | 14-05-20 | 13:21

"Hij kent namelijk een Marokkaans meisje en die heeft....."
Die meisje...
sorry kon het niet laten in een topic waar nazisme nog niet genoemd is.

Nuchternederland | 14-05-20 | 13:15 | 1

mijn wenkbrauwen fronsen zich ...

Guillermo | 14-05-20 | 13:26

Inderdaad jongeren. Echter vergeet ik niet. Wist u nog toen een paar Urker jongeren een Marokkaans joch hadden geslagen en daartussen ook zijn moeder een vuistslag heeft meegepakt. De media vloeide over van "Rasichtiche blanke christelijke Urkers". Maar toen er 500+ mocro's naar Urk kwamen om het recht in eigen hand te nemen! Wat gebeurde er toen? Plots stond er "Politie nog steeds actief op Urk vanwege rellende jongeren". Plots ging men een abstractie niveau naar boven.
En toen waren er geen elfie tromps. Alle Urkers mochten van haar verdrinken in de Zuiderzee. Letterlijk citaat: "Wat mij betreft mogen ze de dijken alvast doorsteken bij Urk. Jammer van de gerookte paling, maar beter voor de rest van het land.". Ze mocht op de NPO radio Urkers over een kam scheren, het christendom aanvallen en eigenlijk precies dat doen waarvan ze zelf predikt tegen te zijn. Maar over het gedrag van de Marokkaans jongeren, daarover had mevrouw trump niks te zeggen. Die hoefden niet te verdrinken.
Hypocriet volk is het. De genade van de linksmensch lijkt barmhartig maar het is wreed en roekeloos. Het gaat een kant op, en het is absoluut niet gelijkwaardig en tolerant. En eerlijk is eerlijk, benoem je wel (citaat van mv tromp) "witte Urker tieners" dan mogen we ook zeggen "bruine Marokkaanse tieners".

Bron citaten: www.tzum.info/2019/03/column-coen-pep...

boatfolder | 14-05-20 | 13:15 | 2

U draait om de hete brij heen en zwijgt hardnekkig over de kwaliteit van hun paling.

Prinsemarij | 14-05-20 | 13:25

"Bruine marokkaanse tieners" dekt de lading niet. "Jongeren van barbaarse afkomst" is volgens mij de politiek correcte beschrijvingswijze.

BenPakdee | 14-05-20 | 13:45

Ze willen het niet over Arnon Grunberg hebben. en daarom zwijgen ze.
Arnon Grunberg, dat is niet een persoon, dat is een alomtegenwoordig verschijnsel dat zich manifesteert als een persoon, dat in één persoon op de meest hinderlijke en irritante wijze tot leven komt. Arnon Grunberg, dat is hoe een verstikkende moraal een discours heeft gecreëerd waarbinnen nauw omschreven is wat zegbaar is en wat niet, wat gezegd mag worden en wat niet, wat gezegd dient te worden en wat niet. Arnon Grunberg dat is een dwingend kader waarbinnen enkel zichtbaar wordt wat zichtbaar mág worden, en een zichthoek die nauwkeurig bepaalt wat beslist buiten beeld moet blijven.
Arnon Grunberg, dat is God die de Duivel bestrijdt, het goede dat zich keert tegen het slechte, de elite die zich afzet tegen het minderwaardige. Arnon Grunberg, dat is de Ark van het Verbond, de Profeet, de Messias, is priester, dominee, rabbijn en imam tegelijk.
Ze willen het niet over Arnon Grunberg hebben. en daarom zwijgen ze. Ze durven niet. Want als ze het over Arnon Grunberg hebben, dan zeggen ze wat niet gezegd mag worden, dan omkaderen ze wat buiten beeld moet blijven, dan zijn ze verdacht, duivels, slecht, minderwaardig, dan deugen ze niet. En ze willen deugen, zijn als de dood voor de gesel van Arnon Grunberg. Ze willen niet uitgesloten worden, niet gestigmatiseerd, ze zijn bang.

Schoorsteenveger | 14-05-20 | 13:14 | 5

Applaus!

lanexx | 14-05-20 | 13:31

@grindbak | 14-05-20 | 13:21:
Die gewone man loopt tegen een deugmuur op en de gewone man is niet in staat om die deugmuur te slopen. Die gewone man wordt meteen voor racist en fascist uitgemaakt als hij maar één kik geeft. Dat moeten anderen doen, dat slopen.

Schoorsteenveger | 14-05-20 | 14:08

@Prinsemarij | 14-05-20 | 13:28:
Nee, zijn Duitse achtergrond. En Asscher deugt voor mij ook niet, maar dat is niet omdat hij toevallig tot een bepaalde groep behoort.

Schoorsteenveger | 14-05-20 | 14:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Het enige wat gaat helpen is: nieuwe, aparte wetgeving die het mogelijk maakt om bij dit soort lieden het Nederlanderschap in te trekken, waarna ze de nationaliteit van hun tweede - eigenlijk: hun 'eige' - land overhouden, en je ze er vervolgens voorgoed uit kunt trappen.

"Meten met twee maten", zegt u? Het zal me werkelijk een worst wezen. Buitengewone problemen rechtvaardigen m.i. buitengewone oplossingen. Alle andere zijn de afgelopen 40 jaar al geprobeerd, en hebben geen enkel resultaat gehad.

Dr_Johnson | 14-05-20 | 13:14 | 2

Maar toch, "aparte wetgeving" heeft wel een naar smaakje. Als je er één zelfstandig naamwoord van zou maken, wordt dat al snel Apartheid...
Wilt niet zeggen dat ik het niet eens ben met de globale strekking van je verhaal. Heel erg veel problemen zouden gemakkelijker kunnen worden opgelost als we van die dubbele paspoorten af zouden zijn.

Timide_Aso | 14-05-20 | 13:26

@Timide_Aso | 14-05-20 | 13:26:

"Heel erg veel problemen zouden gemakkelijker kunnen worden opgelost als we van die dubbele paspoorten af zouden zijn."

Dat dacht ik vroeger - in de jaren 90 - ook altijd. Ik ben van die gedachte teruggekomen. Als die dubbele paspoorthouders namelijk gedwongen zouden worden er één op te geven, dan kiest het gros waarschijnlijk voor het Nederlandse paspoort ivm alle (financiële) goodies. Het zal voor de 'problemen' niets uit maken, die zullen er toch gewoon zijn, of nog toenemen.

Nee, ik ben die dubbele paspoorten gaan beschouwen als een 'blessing in disguise'. Je houdt dan de mogelijkheid het Nederlanderschap in te trekken bij grof (crimineel en/of godsdienstwaanzinnig geradicaliseerd) wangedrag. Alleen moet je daar dan wel volop gebruik van willen maken. Een case in point zijn die ISers in Syrië; daarvan is bij een paar het Nederlanderschap ingetrokken, alleen zou dat allang bij al die lui collectief gebeurd moeten zijn. Dan maak je ondubbelzinnig duidelijk: nee, we moeten je niet, je hoort niet thuis in Nederland, zoek maar een islamitische heilstaat uit en kijk of ze je willen hebben, en probeer het anders maar bij de Marokkaanse ambassade, je bent tenslotte een Marokkaan.

En nogmaals, dat verwijt van 'Apartheid', daar zit ik zelf totaal niet mee. Houden dubbele paspoorthouders zich netjes aan de Nederlandse wetten, passen ze zich aan, en doen ze hun best te integreren, dan hebben ze niets te vrezen en zijn ze welkom. Maar die anderen, nee, daar wil ik mijn land dus niet mee delen, die zijn niet welkom, beschouw ik niet als Nederlander, daar voel ik geen enkele lotsverbondenheid mee, en wil ik eruit kunnen trappen.

Dr_Johnson | 14-05-20 | 14:46

Ik heb onlangs, na 20 jaar, een Marokkaanse jongen gesproken, dacht ik, die echt super goed Nederlands sprak, een HBO-opleiding had afgerond, geen strafblad had, lang haar had ipv het standaard straattuig kapsel, in een Oranje voetbalshirt liep, een mooie lichtgetinte vrouw naast zich, fles bier in zijn handen...

Toen bleek het een gevluchte Christelijke Irakees te zijn die zich inmiddels haast even onveilig voelt als het land waaruit hij is gevlucht.

overVecht | 14-05-20 | 13:14

Opdat we nooit zullen vergeten die politici en bestuurders die hiervoor verantwoordelijk zijn en zijn geweest. Het land, down the drain, weggegeven om maar heeeeel erg te willen deugen. RIP

De Evangelist | 14-05-20 | 13:14

Maar ik ken ook een pyromaan en een ex-voetbal hooligan die ook regelmatig worden gediscrimineerd hoor... Het zijn heus niet allemaal Arnons, Finnen en Jongeren...

Odin | 14-05-20 | 13:14

Discriminatie. Racisme.... toverwoorden, die ze koesteren

Kijkeensaan | 14-05-20 | 13:13 | 1

...... en die ons hypnotiseren

Kijkeensaan | 14-05-20 | 13:16
-weggejorist-
NietRonBrandsteder | 14-05-20 | 13:12 | 1

Nee, dat kan niet! Vrede enzo toch?

Is dit nog nieuws? | 14-05-20 | 13:11

Maar het is dus eigenlijk altijd ramadan?

Rest In Privacy | 14-05-20 | 13:10

Dat moet gezegd blijven worden Mosterd! Maar zolang de mensen op de wegkijkerpartijen blijven stemmen wordt het alleen maar erger.

VP732 | 14-05-20 | 13:10

Ook deze discussie is weer helemaal verkeerd. Het interesseert mij geen reet wat de afkomst is van deze ‘jongeren’ maar pak het in goddank aan. Vol ME die wijk in en sla ieder stuk tuig terug naar z’n moeder. Wanneer leren we het nou eens? Niet optreden is accepteren dat het morgen groeit. Al 20 jaar lang met dit tot gevolg, no go area’s in NLse voorsteden. Wat een ellende, en terwijl iedereen maar over de definitie blijft discussiëren lachen die gasten zich kapot.

johoost | 14-05-20 | 13:10 | 3

Dit ja.

Selassie | 14-05-20 | 13:31

Amen!!

debaser | 14-05-20 | 13:38

Kennelijk maakt het de politie wel uit wie deze 'jongeren' zijn ,want deze specifieke 'jongeren 'worden niet aangepakt omdat dit van hogerhand verordonneerd wordt . Men kan niet toegeven dat integratie niet op alle vlakken lukt want links kan niet toegeven.... op geen enkel gebied . Men stort dit land nog veel dieper in de ellende dan dat men fouten toegeeft .

Koning BongoBongo | 14-05-20 | 14:07

Roven, stelen, plunderen en verkrachten in het land van de ongelovigen. Dat mag van de profeet, moet zelfs. Voor hen die deelnemen is er de prestigieuze eretitel Ghazi.

RdeFriesch | 14-05-20 | 13:09
-weggejorist-
grindbak | 14-05-20 | 13:09 | 1

Wat vindt Arnon?

lingo star | 14-05-20 | 13:09

Ach, D66 heeft vanaf maart 2021 niets meer te zeggen. Tot die tijd, volhouden.

threeheadedmonkey | 14-05-20 | 13:09

https://www.telegraaf.nl/nieuws/317867247/jongens-beroven-kind-10-van-elektrische-step
Treurig. Geen daderbeschrijving, het zouden ook Nederlandse daders kunnen zijn en toch gaan mijn vermoedens direkt een bepaalde kant uit. Kan zijn dat dat komt omdat ik een extreem-rechtse racist ben, maar het lijkt me toch waarschijnlijker dat een bepaalde bevolkingsgroep wel heel erg hun best doet om zich als daders van dit soort laffe acties te profileren.

spanarchist | 14-05-20 | 13:09

Het stuk in de Telegraaf is nog redelijk expliciet over de sfeer in de wijken en de afkomst van de daders.

Vergelijk dat dan maar eens met het lachertje van Rotterdam, het wegkijkblad van Hans Nijenhuis: www.ad.nl/den-haag/zes-personen-krijg...

Wanneer je dat leest kunnen het net zo goed ADO-supporters zijn die bij hun hangplek een BOA over zich heen hebben gekregen.

Beroepsontkenners zoals Halsema en Jetten zijn abject, maar het wegkijken door het AD is net zo verwerpelijk.

Glasgow Argus | 14-05-20 | 13:08

Misschien moet Jetten eens een avondje hand-in-hand gaan wandelen met zijn vriendje, in Leidschendam...

Kledingtip: bruine broek (ziet beter uit als het wordt uitgezonden)
Femke, Lodewijk, Arnon en Rob hebben last van het Stockholmsyndroom. Liever huilen met de wolven dan door ze gebeten worden. De eerste drie hebben een joodse achtergrond, de laatste is homo en juist die worden door moslims gehaat.

Angélica de Sancé | 14-05-20 | 13:08

De islam is niet het probleem maar de overheid .
Wie dat niet ziet heeft oogkleppen op .

Modi | 14-05-20 | 13:08

Hou er over op, de treurwilgen die zich D66 noemen. Btw, het symbool van verdriet en rouw. Getver... derrie.

Thoth | 14-05-20 | 13:08

,,We zijn de afgelopen weken samen met de politie continu bezig geweest met het aanhouden en staande houden van mensen en het uitdelen van boetes”, legt Burgemeester Tigelaar uit. ,,Er is door de politie gesproken met de ouders van minderjarige jongeren die erbij betrokken zijn en overtreders worden aangepakt. Toch zijn er nog steeds branden en incidenten. Daarom heb ik nu besloten tot de vergaande vrijheidsbeperkende maatregel van het opleggen van een gebiedsverbod voor zes personen."
.
Stond net in het AD.. vergaande maatregelen noemt ze dat, zet die hele familie aan de dwangarbeid tot alle schade plus extra terugbetaald is. Dat is een maatregel slappe kut.

Barkruk2 | 14-05-20 | 13:07

Ik woon naast een moslimwijk. Er gebeurt hier geen reedt.

beldewouten | 14-05-20 | 13:07 | 10

@beldewouten | 14-05-20 | 13:35: Beefbus zei dat en ik denk dat ie gelijk heeft. Je bent een teveel verdienende hotemetoot bij de popo.

Koning BongoBongo | 14-05-20 | 14:10

@Koning BongoBongo | 14-05-20 | 14:10: Als Beefbus je goddelijk leider is... prima joh, ben ik popobobo.

beldewouten | 14-05-20 | 14:18
▼ 7 antwoorden verborgen

Het zal je auto maar wezen denk ik dan. Krijg je dat nog vergoed van de verzekering of is dat een gevalletje dader op het kerkhof, helaas pindakaas?

clockandhammergame | 14-05-20 | 13:06

Marokkanen rijden ook auto's, weet je ..

Beefbus | 14-05-20 | 13:05 | 3

inderdaad, het is zo simpel.

me,myself and IK | 14-05-20 | 13:08

Oproepen tot geweld mag hier niet. Je mag wel je vrienden appen om je te komen helpen met allerlei klussen..... just saying ,maar zo zitten wij Nederlanders niet in elkaar.

Koning BongoBongo | 14-05-20 | 14:13

@Beefbus
Toevallig vorige week bijna voor mijn flikker gereden door een wegverkeer baardman. Aardige kerel hoor bood zijn excuses aan maar dat vasten tijdens rijden kan nooit goed zijn.

van der g | 14-05-20 | 16:32

Gedoe met ramadan hier, verlaagde suikerspiegel daar, ruiten van joodse winkel ingooien,
dingen in de fik steken, meisjes sissen en hoer noemen enz enz.
De gemene deler is en blijft de islam!!! Het woord wat bijna elke politicus zo krampachtig probeert te vermijden maar wat de bron is van alle ellende!! Zolang het niet benoemd kan worden zullen er geen veranderingen kunnen plaatsvinden.

TijdelijkOptimist | 14-05-20 | 13:05 | 3

Er bestaat zoiets als bottom-up. Je hoeft niet altijd naar de overheid te kijken om iets te veranderen. Het kan ook gewoon met wat buurtgenoten. En als dat niet kan, dan ontbreekt gewoon de wil.

Beefbus | 14-05-20 | 13:07

De gemene deler is niet de islam, het is de achterlijke cultuur van niet opvoeden van laag IQ tuig, gecombineerd met het haten van de Nederlander.

Nuchternederland | 14-05-20 | 13:20

@Beefbus | 14-05-20 | 13:07:

Als het zo simpel zou zijn, dan had wereldvrede inmiddels allang bereikt moeten zijn en zaten we nu allemaal kumbaya te zingen!! Maar dit is iets meer diepgeworteld dan met je islamitische buurman samen de straat schoonhouden en denken dat de politiek navolging gaat geven!

TijdelijkOptimist | 14-05-20 | 13:23

Je kan beter discrimineren dan op termijn zelf massaal gediscrimineerd worden. Eigenlijk gebeurt dat laatste nu al.
Overigens zit er tussen discrimineren ook nog verschil: je kan een carbecue plegen op iemands met zuurverdiend geld gekochte auto (waarna men niks terugziet van de verzekering), je kan iemands blanke 'kech' van een dochter uitschelden of tegen haar wil in bepotelen op een festival, óf je kan iemand niet aannemen om risico's te vermijden.

SIogra | 14-05-20 | 13:04
-weggejorist-
Gele Beer | 14-05-20 | 13:04 | 1
-weggejorist-
MaximusAurelius | 14-05-20 | 13:04

Die naam bestaat al heel lang en is Kudtmarokkanen! Nota bene bedacht door een huisarts. Als de andere Marokkanen hun tweede paspoort inleveren dan zijn het Marokkaanse Nederlanders, met hun eigen cultuur, eigen gebruiken zoals het hoort. Autochtone Nederlanders (Nederlanders met een auto) hebben ook hun eigen cultuur, tenminste als je een zoute haring cultuur kunt noemen. Ik denk dat we helemaal niet moeten nadenken over hoe we ze noemen, ik zou ze mores leren zoals dat ook gaat in Marokko. Eigen cultuur, eigen geloof, eigen politie.

kalescheet | 14-05-20 | 13:03

Bijna de hele Nederlandse pers maakt bokkesprongen om het beestje maar niet bij naam te hoeven noemen.

Der Schnitzeljäger | 14-05-20 | 13:03

Wacht maar tot er nieuwe verkiezingen zijn. Deze overlast is niet nieuw en voor dit bestuur hebben ze zelf gekozen. Als de rifratten in de meerderheid zijn kiezen ze Denk en andere islampartijen en dat wordt de sharia geformaliseerd. Het heeft geen enkele zin hier aandacht aan te besteden. Robot Jetten kijkt weg, de politie mag niets, de rechtsspraak is corrupt als de neten en het OM heeft alleen tijd voor aangiftefilmpjes van onwelgevallige meningen en politieke tegenstanders van het kartel. Strafbare uitlatingen en activiteiten van bewindspersonen worden categorisch niet vervolgd, Karin Hildur wilde Amsterdam afschaffen, de Belastingdienst discrimineerde dat het een lust was. De grenzen blijven open en er wordt steeds meer tuig geïmporteerd. Vertrek nu het nog kan en ga ergens wonen waar de policormaffia nog niet in alle haarvaten zit.

Frau Merkel | 14-05-20 | 13:03 | 3

"Als de rifratten in de meerderheid zijn kiezen ze Denk en andere islampartijen en dat wordt de sharia geformaliseerd."

Hahahaha over een jaar of 50 misschien en dat gaan maar heel weinig guurders meemaken, de kans op een burgeroorlog in Brabant is groter.

normanius | 14-05-20 | 13:13

@normanius | 14-05-20 | 13:13: Het is dichterbij dan je denkt. In vele steden stemmen ze niet, maar de meerderheid is al import.

Frau Merkel | 14-05-20 | 13:47

@Frau Merkel
Als je nu al kijkt hoeveel overlast ''een kleine'' minderheid veroorzaakt, dan ziet de toekomst er niet rooskleurig uit. Overigens wordt die ''kleine minderheid'' gesteund door een grote meerderheid daar zij niet corrigerend optreedt. En als die avondklok komt en jij je hondje uitlaat, eens kijken wie er een bekeuring krijgt voor het overtreden van noodverordening!!!

van der g | 14-05-20 | 16:28

Rob Jetten ziet en regeert vanuit zijn veilige Ivoren Toren in Ubbergen. In Ubbergen wonen geen Marokkanen die mensen in elkaar ramendannen!

Verbale diarree | 14-05-20 | 13:02 | 1

Ach gut. Menneke Jetten. Niet serieus nemen.
Aan zijn bovenlip te zien kan het kind zich nog niet eens scheren zonder zich te snijden.

Kapitein Sjaak Mus | 14-05-20 | 13:07

Ik ben helemaal niet bang om in de discriminatie- en racismehoek gedrukt te worden...

Pierre Lebon | 14-05-20 | 13:02 | 1

Je hebt het nog niet door blijkbaar, maar degenen die gediscrimineerd worden zijn de blanke Nederlanders. Waarom denk je anders dat het hun auto's zijn die de fik in gaan?

Je laat je zand in de ogen strooien door wegkijkers in de politiek en media.

me,myself and IK | 14-05-20 | 13:07

Wil je nu meer of minder FvD Morsterd, want de weg naar undoing die obsessie 'jongeren' loopt op dit moment vnl via Geert(PVV) en Thierry(FvD).
Leidschendam was eens een overloopje voor Den Haag,saai,veel flats voor Hagenezen,nauwelijks een oude kern meer en een ophaalbrug,die zomaar een kwartier van je tijd kon pikken. Maar nooit was het een brandenstichtcentrum voor islamjeugd. Dat heeft de politieke elite,die knoeiers die al 40 jaar dit land verpesten en verzieken van ons slaperige overloopstadje Leidschendam gemaakt,zij zijn verantwoordelijk en de KARTELKIEZERS natuurlijk,want het wordt tijd niet alleen verantwoording te vragen aan de leiding van het Partijkartel,maar ook ook aan hen die deze groep corrupte ideologische avonturiers en misfits aan de macht houden en weer in de macht stemmen. U gaat net zo min in morele zin vrij uit,u bent er niet als u CDA,VVD,CU,DP of D'66,PvdA en GL stemt en verder uw keuken ingaat of de tuin gaat doen.U bent mede verantwoordelijk!

hertogvanzottegem | 14-05-20 | 13:02

Hang een kralenketting op aan je binnenspiegel en je hebt nergens last van.
Toch vreemd want een maat in Genemuiden heeft geen kruisje aan z'n binnenspiegel hangen en toch gaat zijn auto ook niet in de hens.
Je zou er bijna een conclusie aan verbinden.

Miezerig | 14-05-20 | 13:01 | 2

Jep en hijs je vrouw in een burka en bezoek regelmatig de moskee om te bidden.
Nergens last meer van..

Turbulentie? | 14-05-20 | 13:03

Darum. Bleib zu Hause.

RickTheDick | 14-05-20 | 13:01

In Leidschendam zit je sowieso in de ellende.

beldewouten | 14-05-20 | 13:00

Zolang het maar ver van mijn bed blijft, zal het mij aan mijn kontje roesten. Dit wil de Nederlander gezien het stemgedrag van de afgelopen 30 jaar. Dus hé, mijn probleem niet. Zet een emmer water naast je auto ofzo!

Mark_D_NL | 14-05-20 | 13:00

Dan nemen we toch een eigen feestmaand, en doen ook zoiets.
Iedere avond door de wijken gaan, bepaalde mensen oppakken en naar Schiphol brengen, bijvoorbeeld.

hangtiet met knoop | 14-05-20 | 12:59 | 3

Heb je een religie, overtuiging of een ander wettelijk toegestaan clubje uit naam waarvan je dat mag doen? Ook in kleine stapjes proberen je doel te bereiken is een goede aanpak!

Harrie7949 | 14-05-20 | 13:04

@hangtiet met knoop | 14-05-20 | 14:03: Waar kan ik me melden als onbezoldigd voorganger?

pijko | 14-05-20 | 22:13

Broekzekers? Noem Jetten en consorten gerust poepbroeken.

MikeTheBull | 14-05-20 | 12:58

De discussie over de 70 islamitische burgerslachtoffers waar men maar geen genoeg van krijgt , zwaaiend met het belerende vingertje! Dit is ook de Marokkaanse jeugd niet ontgaan en die nemen op hun beurt wraak!

Harrie7949 | 14-05-20 | 12:57

Het probleem is dat wwn hoop van dese mensen niks kunnen. Ze kunnen niet naar hun vertrouwde buurthuis, kunnen niet naar hun gezin door corona, de scholen zijn dicht. En tja. Dan krijg je dit. Hoewel ik niet goedkeur wat deze mensen doen, kan je ze ool begrijpen. Verveling kan leiden to agressie en fustratie. Dat is bij ieder mens zo.

Drunken-Pumpkins | 14-05-20 | 12:57 | 6

Ik ben geen agressief persoon, integendeel maar van dergelijke reacties gaan mijn nekharen overeind staan en krijg ik zin om mijn vrouw en kinderen in de fik te steken! Niet te geloven wat zo'n crisis met je doet, brrrr!

Harrie7949 | 14-05-20 | 13:08

Nee het zal best dat ze niks kunnen. Dat is nou net het probleem. Zo zouden ze ook een opleiding kunnen volgen of werk zoeken.

knutsel_ | 14-05-20 | 13:45

is policor nu echt door je hersenen geslagen en ben je een orwelliaanse mongeaul geworden, of zit je te sarren in de cynische modus,waar dan de spel/tikvauten opzettelijk onderdeel van zijn.

hertogvanzottegem | 14-05-20 | 14:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Zoals Rob Oudkerk al een keer zei: “Heleen van Royen is best te vertrouwen”.

Turbulentie? | 14-05-20 | 12:57

Er is toch al een avondklok? Zo gauw de zon onder is gaan deze jongeren intimideren, lastig vallen en brand stichten. Dat is al jaren zo. Volgende week wordt het ook nog warm.

Piet Karbiet | 14-05-20 | 12:56

The Ramadan.
Set in an altered Leidschendam, several unrelated people discover how far they will go to survive a time where all crime is legal for 1 month.

www.imdb.com/title/tt6110648/?ref_=tt...

me,myself and IK | 14-05-20 | 12:56

De ouders verantwoordelijk stellen voor het gedrag van hun prinsjes. Gepakt bij een autobrand? 5k€ boete. Tweede keer gepakt? Pak je biezen maar en ga maar in Rabat auto's in de fik steken. Met het hele gezin. Kappen met pappen en nathouden.

Enter Yeti | 14-05-20 | 12:55 | 5

@Diederik_Ezel | 14-05-20 | 12:57:
Natuurlijk, wat denk je wat er gebeurd als ze er eentje oppakken? Zie eindscene van de Franse film Les Miserables.

me,myself and IK | 14-05-20 | 13:00

Voor diegene die dit kan regelen, mogen ze van mij in iedere Nederlandse stad een standbeeld plaatsen, behalve in A'dam daar kunnen ze de ramadan krijgen.

jansma28542681 | 14-05-20 | 13:03

Niks boete, auto vergoeden!

knutsel_ | 14-05-20 | 13:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Jetten kent zelfs mensen die zijn gestorven aan het afdoen van hoofddoekjes.

Deflatiemonster | 14-05-20 | 12:55 | 1

Niet helemaal ondenkbaar. Je kan de hoofdhuid ernstig beschadigen als het vuil onder de doek flink is aangekoekt. Dan vormt het een korst op de huid die je eerst met olie moet weken voor je het hoofd(haar) met zeep wast.

Han-Xi | 14-05-20 | 14:28

Weten deze "jongeren" toevallig niet waar hun verzamelplaats in het Vondelpark te vinden is?

Odin | 14-05-20 | 12:55

De echte slachtoffers zijn de groepen moslims en transgenders.

strijpsestraat | 14-05-20 | 12:54

Niet om het één of ander maar die mensen vragen er ook om. Beetje hun auto parkeren buiten op straat zonder bewaking. Vaak ook nog eens fris gewassen.
Dit riekt naar uitlokking. De vuile racisten

zuurtjeregen | 14-05-20 | 12:54

Wie heeft er in zijn jonge niet met vuurwerk geëxperimenteerd tussen kerst en nieuwjaar. Het hoogtepunt was toch wel een brievenbus die naar de Filistijnen werd geknald. Laat deze jongeren toch!

Harrie7949 | 14-05-20 | 12:54 | 4

Ik. Vuurwerk is voor rokers.

libertat | 14-05-20 | 13:30
▼ 1 antwoord verborgen

Kan geen huis kopen,
Kan geen gezin leiden,
Over 2-3 decennia is 'de ander' de meerderheid en ben ik zelf 'de ander'.

Nihilisme en consumeren rest de massa, het enige dat het hart van de massa-mens nog een beetje in beweging brengt zijn ideologien die op isme eindigen.

Wat een land..

KutFilosoof | 14-05-20 | 12:53

Uit dat telegraaf artikel: "29 container/autobranden en de daders zijn nog steeds niet gepakt."
Je zal er maar wonen, ik zou mijn auto niet meer durven parkeren en de politie en onze minister doen geen reet want ze zijn te druk met thee drinken op Iftars

Diederik_Ezel | 14-05-20 | 12:52

Het is weer ramadan
’n Tijd waarin alles kan
Brandje hier brandje daar
Nederlanders zijn de sigaar
En wat vindt…

Arnon dáár nu van?

Linkse wegkijkers
Hypocriete zeikers
Alle homo’s vogelvrij
Vastende cultuurverrijkers
En al iets gehoord…

Van Claudia De Breij?

Femke Rob en Jesse
Laten mensen stressen
Thuis wachten ze in angst
Op BOA’s en die zijn ’t bangst
Voor Mocro’s…

Met benzine en messen!

Kopschoppen & plunderen
Plucheplakkers glunderen
Een vreemd verbond
Tussen kruitvat & lont

Ramadanners...

& politici die blunderen

Angélica de Sancé | 14-05-20 | 12:51 | 4

Nice!

Piet Karbiet | 14-05-20 | 13:21

Hij's mooi.

Graaisnaaiert | 14-05-20 | 13:48

Spijker op de kop in dichtvorm, kudo's!

Wunderbra | 14-05-20 | 15:18
▼ 1 antwoord verborgen

Hohoho we gan toch niet WIlders in de kaart spelen hier?
Zo krijgt uw website nooit het EU-goedkeuringszegel.

2voor12 | 14-05-20 | 12:51

Wilt u meer of minder D66?

Schriever | 14-05-20 | 12:50 | 2

Behoort GEEN ook tot de mogelijkheden?

WarremeWors | 14-05-20 | 12:54

Heel graag!

Schriever | 14-05-20 | 13:16

Nu moet ik in ene aan Grunberg denken en zie ik hem allemaal auto's in de fik steken. Gek hè?

misty pain | 14-05-20 | 12:50 | 1

Arnon Grunlinksberg?

Graaisnaaiert | 14-05-20 | 13:47

Iemand Rutte hiervan al de schuld gegeven ?

van Oeffelen | 14-05-20 | 12:49 | 1

Hij is natuurlijk eel degene die er het meeste binnen heeft gehaald en tot overmaat van ramp het verdrag van marrakesh heeft getekend.

anti-fatwa | 14-05-20 | 13:08

Ach, het is toch eigenlijk het hele jaar ramadan?

Mr_Natural | 14-05-20 | 12:48

Er is domweg te lang weggekeken (tot op de dag vandaag en dat gewoon door) om nu nog in te grijpen met grondwettelijke middelen.....

Wen er maar aan..... vandaag in Leidschendam, morgen misschien in uw eigen buurt!

Het houdt niet op.....

Fatwabuster | 14-05-20 | 12:48 | 1

Prio no 1, zorgen dat je genoeg geld hebt om op tijd weg te komen.

me,myself and IK | 14-05-20 | 12:52

Als we nu dan afspreken om het codewoord "moslim 19" te gebruiken, gaat dat helpen?

Binnenbaan | 14-05-20 | 12:47 | 1

Het is beledigend voor die goeie ouwe gemoedelijke Covid.

Realism Is All | 14-05-20 | 13:00
-weggejorist-
dekeerldatisdeboer | 14-05-20 | 12:47 | 1

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken