Het was weer weekend: TIEN autobranden
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 bingo
De autobranden waarbij de politie op zoek is naar getuigen
Zo was er de zoveelste autobrand in Eindhoven. Een getuige zag 'twee opvallend lange, slungelige jonge mannen, met een zelfde houding en loopje'. De politie doet onderzoek naar de brand en vraagt getuigen zich te melden.
Zo was er de tiende autobrand in zestien dagen tijd in Leidschendam. De politie surveilleert extra, maar zoekt naar mensen die iets hebben gezien.
Zo was er een autobrand in Opmeer. Iedereen die iets verdachts heeft gezien op de Sleutelbloem of de omgeving daarvan wordt opgeroepen dit door te geven aan de politie.
Zo was er een autobrand in Zandvoort. Wie zaterdagochtend rond 01.00 uur op de Kostverlorenstraat of in de omgeving iets gezien heeft, wordt gevraagd dit te melden bij de politie.
Zo was er een autobrand in Bergen op Zoom. Eventuele getuigen worden gevraagd zich te melden bij de politie.
De autobranden waarvan de oorzaak niet bekend is
Zo was er een autobrand in Velserbroek. De oorzaak van de brand is vooralsnog onbekend en zal met daglicht onderzocht worden.
Zo was er maar weer eens een autobrand in Vlaardingen. Of de brand is aangestoken wordt onderzocht.
Zo was er de dertiende autobrand in Amsterdam-Noord. De oorzaak van de autobrand is onbekend, maar brandstichting wordt niet uitgesloten.
Zo was er een autobrand in Empel. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.
En natuurlijk was afgelopen weekend ook weer de traditionele autobrand in Arnhem, de trotste autobrandhoofdstad van Nederland. De politie pakte onlangs al vier mensen op. Ook nu gaat de politie uit van brandstichting. JOH!
Reaguursels
InloggenLaatste nieuws via het onvolprezen Bladna.nl: -/-Net Gerepatrieerd-/-
"Ibrahim Azaim (25), werd zondagavond voor het huis van zijn ouders in Rotterdam doodgeschoten. Volgens de media werd de "Marokkaanse Ibo" het slachtoffer van een afrekening in het drugsmilieu. [..] Plaatselijke media berichtten tevens dat Ibrahim Azaim nog maar net terug was van Marokko. Hij zou enkele dagen geleden met een repatriëringsvlucht naar Nederland zijn teruggevlogen."
Eerst op kosten van de belastingbetaler worden opgehaald uit de Maghreb. Vervolgens een politie-onderzoek dat in de tonnen loopt. Voor een beroepscrimineel die alleen maar kosten, ellende en verdriet voor de maatschappij oplevert.
Waarom dit volk niet in hun thuisland laten?
Tja, een beetje feestelijk omlijsten kan toch geen kwaad? Maximum straf is een foei gesprekje, dus ach
Beste L... mensen, Dat is de Nieuwe Normaal, of Moraal, wat om het even.
Een kwestie van gewenning.
Kom nou, het ligt echt niet aan de ramadan hoor
Is iets met 2 p's
- Politie
- Prioriteiten
Enne, autobranden is maar 1 itempje op een hele lange lijst "incidenten" waarvan de aangifte direct na het indienen het digitaal archief ingaat vanwege geen capaciteit
Voor het lijstje.
denhelderactueel.nl/2020/05/mogelijk-...
Heej is het ook weer niet ramadan?
Puur toeval.
Hoezo "waar de oorzaak niet van bekend is"?
Oorzaak brand : temperatuur, zuurstof, brandstof.
@TitanFoxX | 12-05-20 | 00:26:
je vergeet er 1, de belangrijkste oorzaak : moslimpjes
@TitanFoxX | 12-05-20 | 00:26: Gek, 25 jaar gelden kwam dat kennelijk niet voor in de natuur.
Hou het maar op het antwoord van Ger.
Autobranden zijn toegestaan mits op minstens 1,5 meter afstand. Zeker wanneer zij opgediend worden met een zelfopgelegde spiegel van suiker.
Onze burgermeeester heeft het licht gezien en gaat praten met politie, jongerenwerker en taadaa!.... het moskeebestuur. Ik denk dat alle branden in één keer ophouden te bestaan. Of ben ik nu naïef? Maar toch al een vooruitgang dat hij het in een bepaalde hoek durft te zoeken.
Huh? Waarom niet met de lokale rabijn en het bestuur van de synagoge?
Toevallig Leidschendammer?
Vanwege de corona zijn velen de facto veertien dagen in hun eigen huis opgesloten. Waarom kan er in Leidschendam geen avondklok voor bepaalde 'jongeren' worden afgekondigd?
Waren dat allemaal doorgeladen Tesla's?
Hoezo het is weekend. Je zult het is Ramadan bedoelen.
Google ook eens op "Autobank lek gestoken". Dat is momenteel ook schering en inslag. Bij mij in de wijk was het driemaal raak in het Paasweekend (bij drie auto's alle banden lek gestoken). Heb je de pech dat je alleen een WA-verzekering of een WA + beperkt casco dekking hebt, ben je niet verzekerd voor vandalisme. Dat tuig rijdt rond op scootertjes met een mes op zak. Maar volgens mij rijden alle scooterklootzakjes rond met een mes op zak, of doe ik nu aan etnisch profileren?
Autobank = autoband.
Een autobank steek je niet lek, die steek je in de fik...
Tuig dat op scooters rond rijdt, oftewel scooterklootzakjes heeft voor zover ik weet nog niets met etniciteit te maken. U bent veilig...
Diana is niet gek. Boodschap duidelijk. Hihi.
Diana, moslim kralen ketting aan je spiegel hangen, nergens geen last van. Voor 10 euro op amazon te koop. Ja het voelt alsof je trots verkoopt maar wat is 10 euro tegen het vervangen van banden?
Zouden ze bij vrachtwagens moeten doen
Frans-Zweedse toestanden in Nederland. Camera's stonden weer'ns uit?
Of de camera's uitstonden hangt af van de etniciteit van de dader(s). Daar staan ze tegenwoordig op afgesteld i.p.v. op beweging...
Het is toch een koud kunstje om camera's op te stellen: www.bouwatch.nl
Bouwatch bijvoorbeeld installeert binnen 24 uur een zootje camera's. De burgers van Leidschendam zouden eens een keertje hun burgemeester op het matje moeten roepen. De begroting van de gemeente Leidschendam is ongeveer 180 miljoen. Daarvan is 75 miljoen voor het "sociale domein". Aan zogenaamde burgerparticipatie en "Begeleide Participatie" wordt Tien Miljoen uitgegeven.
Welnu, er is dus geld genoeg om voor enkele tienduizenden euro's camera's te laten plaatsen.
@GWB | 11-05-20 | 19:01: Das nieuw, daar zitten dus etniciteits-sensors in, van chinese makelij natuurlijk.
Ach ik hoor net op de radio dat in het azc waar een coronauitbraak is, iedereen is getest. En dat maar zoveel procent besmet was.
Onze oudjes en zorgverleners worden g*dgloeiendeg*dverdomme helemaal nooit en never niet getest. Ik krijg echt het schuim op mn bek hier van. Hoe is dit uit te leggen aan het volk?
M.a.w wen maar aan die autobranden. U stemt vvd66? U krijgt vvd66!
10 zetels erbij? Er is vast wel een coronakansberekening die laat zien hoeveel kans er is dat uw auto de hens ingaat met het aantal nieuwe nederlanders die nog steeds elke week worden binnengesleurd
Bedankt kartelstemmers!
Haha. Ja, en er zijn zeer veel aanwijzingen dat het juist in verzorgingstehuizen en via thuiszorg zo los is gegaan. Niet omdat die mensen daar bewust voor kozen, maar ze hadden geen beschermingsmaatregelen en waren niet bekend met het feit dat Corona 20x besmettelijker is dan de griep.
@tragic1911 | 11-05-20 | 19:38:
Nee precies. En die mederwerkers en bejaarden laten we ook niet testen bij de Vuile Voltooidleven Dictators. Maar bij een azc zijn er ineens testen genoeg om iedereen te testen. Levenslange belastingbetalers laten we voor minder kapotgaan in dr 48 uurs luier.
We worden gekneveld door eigen wetgeving.
Bij arrestatie terugbetalen via uitkering mag niet, want wetgeving. Ombudsman en advocaten ontlenen hier hun bestaansrecht aan.
Dat willen wij met zijn allen kennelijk graag. Genaaid worden door onze wetgeving.
Verander de wet maak inhouden van uitkering mogelijk, de uiteindelijke consequentie huis uit, goed voor onze woningzoekenden.
Trouwens met het verbouwen van wiet, ga je toch ook zonder pardon de straat op.
Dan kan het wel.
Ik hoop dat zo min mogelijk mensen er achter komen dat je makkelijk weg komt met een autobrand veroorzaken, als je hem start met behulp van een paar aanmaakblokjes op de achterband onder de tankdop
Top tip.
Totaal niet gerelateerd; onze buurman, die vrijwel elke avond de bbq in de fik steekt voor zijn nachtelijke ramadaanse snacks, gebruikt daar geen aanmaakblokjes voor maar spiritus (lekker penetrante lucht). Zou de beste man door de aanmaakblokjes heen zijn, of gewoon niet weten waar die dingen voor dienen?
@EEnzame SchizofrEEN | 11-05-20 | 18:39:
Zijn prinsjes hebben natuurlijk de aanmaakblokjes opgemaakt
Hoe oud bent u eigenlijk? 12?
@anti-fatwa | 11-05-20 | 18:48: Inderdaad kans op, ze zijn er vet genoeg voor.
Dit is ons land. Een land van sufferds, softe bestuurders, deugers en ruggengraadloze politici. Politie die alleen krachtdadig optreedt als het om softe en makkelijke targets gaan. De autochtoon, de witte blanke man/vrouw/jongeren. Dit betalen netjes de boete en zeggen sorry en worden thuis aangesproken op hun gedrag. Dit is ons land, weggegeven aan het rapaille en criminelen. Oh ja, wel elk jaar zijn zij prominent aanwezig bij de Iftar en NPO1, gaat een special van het Suikerfeest maken. Succes de komende jaren. Opdat we nooit vergeten dat we ooit een vrij land waren.
@Capo-dei-capi | 11-05-20 | 18:42: Graag lange latten 's nachts op straat.
"Dispereert niet, ontziet uw vijanden niet, want God is met ons."
J.P. Coen
Auto in brand steken om even je gedachten te verzetten in coronatijden. Heel normaal
Je weet dat deze brandstichtingen zijn gepleegd door Arnon Grunbergs. Pak die eens een keer op..
Onthoofdingen, bomaanslagen, grooming gangs, plofkraken, potenrammen, liquidaties, stelen, roven, vrouwen voor hoer uitmaken, sissen, asociaal rijden, drugs dealen, vrouwen mishandelen, mensen in een tram doodschieten, uitkering trekken, potje kegelen op de boulevard in Nice, politici bedreigen, zwembaden terroriseren, student in de rug schieten, ruiten van een Joods restaurant ingooien, auto's in de fik steken. Arnon keek........... en zag dat het goed was.
Vlak De opmerkingen van Trump niet uit, dat is pas erg.
Je doet wat plofkraakjes, steekt her en der een auto in de brand, schopt wat homo's en rukt af en toe een Rolex van iemands pols. Voor sommigen is dit just another day at the office.
Vergeet niet de zowat twee wekelijkse ‘liquidaties’. Dat het merendeels finnen onderling zijn is het enige goede daar aan. Maar het idee dat die pisvlekken hun gang war in de openbare ruimte uitvechten zonder enig, maar dan ook enig, rekenschap te houden met iemand anders. Dat maakt me zo ontzettend kwaad.....!
@de directeur | 11-05-20 | 18:37: Het kwam deze keer wel erg dicht bij een gemeenteraadslid en zowaar, hij was boos, op de radio! Zo fulmineerde hij dat dit gewoonweg niet kon, de kogelgaten zaten in de voordeur en er wonen potjandorie een hoop kinderen in de buurt!
Welkom in de grote stad, meneer het gemeenteraadslid, kom voor de grap eens op zuid een tijdje wonen en leven. Niet dat hier de kogels om onze oren vliegen, maar regelmatig liggen er hier bloedende, opengeprikte mensen op straat. Hoort er inmiddels gewoon bij.
@EEnzame SchizofrEEN | 11-05-20 | 18:48:
Ach dat is een vvder, laat hem lekker in zn eigen veroorzaakte stront zakken. Totaal geen medelijden mee. Hebben ze met ons ook niet.
Wil niet rechtstreeks vragen waar u woont Schiz maar zou het wel willen weten. Klinkt niet erg idyllisch.
@CalamityJane | 11-05-20 | 19:15: Och, geen probleem; 010 zuid, gebied Charlois - Pendrecht.
@EEnzame SchizofrEEN | 11-05-20 | 19:48: Ik kan het beamen en we zijn elkaar waarschijnlijk regelmatig tegen gekomen.
Zou bij het onderzoek naar de jaarlijkse autobrand galore, maar niet etnisch profileren.
Niet te vergeten: 3 schietincidenten in 3 nachten in Rotterdam dit weekend.
Vraag niet uit welk millieu, dat weten iedereen al.
Telt die Audi die ze daarna in de fik hebben gestoken ook mee bij deze autobranden?
@BozePaarseMan | 11-05-20 | 18:03:
Audi's zijn geen auto's maar verlengstukken van mannetjes met kleine piemels.
@Spring Bruissteen | 11-05-20 | 18:06: Laat me raden, u heeft geen Audi...
@BozePaarseMan | 11-05-20 | 18:07:
U mag nooit meer raden.
Trouwens, begreep dat die geliquideerde in Rotterdam zijn iftar begon met blauwe bonen in plaats van dadels.
@Spring Bruissteen | 11-05-20 | 18:06: Jep en daarom test ik geen Audi's, geen Mercedessen en BMW's hou ik ook maar mee op want het is werkelijk totale bagger wat die Duitsers maken, man, man het is echt om te janken gewoon. Begin dit jaar een BMW 1-serie van €55.000,- getest en ik weet echt niet waar 'm dat hoge bedrag nou in was gaan zitten want het ding had geen gouden benzinedop of zo. Mini John Cooper Works daarna was ook een totale ramp, slechtste testauto in meer dan 10 jaar tijd.
@Roadsurfer | 11-05-20 | 18:25: Totaal off-topic omdat we hat dan toch over auto's hebben; Ford of Honda?
@Roadsurfer | 11-05-20 | 18:25: Wat dacht u van bijna 50% Roverheids afpersgeld?
Zijn er ook wat feiten bekend over dit fenomeen?
Lange slungel, zendmast-pyromaan?
Elektrische auto’s Kutzooi
Of toch gewoon de kleine jihad?
Gewoon, de straat jihad. Tegen die irritante werkende kutongelovigen die maar niet willen snappen dat allah de oppergeitenneuker is.
Wi degene die dat soort dingen doen ook de kinderen de komende 2 jaar naar school brengen en daarna de ouders op het werk afzetten.
En 's middags weer de andere kant op.
En de corona in het weekend de mantelzorgers naar oma.
Over 2 jaar zonder vakanties hebben we wel weer geld voor een opvolgertje.
En bedankt he.
Ik zou toch graag willen weten hoeveel elektrische / benzine / diesel auto's dat zijn.
Als een Tesla fikt, berg je dan maar.
@kloopindeslootjijook | 11-05-20 | 17:57:
Uit esthetisch oogpunt is het wel een zegen.
Zullen we maar gewoon wegkijken?
U vergeet "weer".
Sommige deskundigen noemen dit ook wel de kleine jihad.
Daders en slachtoffers, best wel een dingetje, Arnon.
Werkelijk op alle fronten wordt het eens zo fijne land wat we hadden naar de kloten geholpen .
De tijden dat reparaties aan een motor of versnellingsbak nog enigszins te overzien waren zijn al lang voorbij met al die moderne rommel. Dergelijke werkzaamheden kosten vaak vele 1000en euro's, overstijgen soms de waarde van de auto.... Dan maar de fik er in, toch allrisk verzekerd....
Leugens, en dat weet u. Het leeuwendeel v.d. voertuigen is enkel WA verzekerd.
Waar? Empel...
Ben ik heel erg racistisch als ik aan een bepaalde groep mogelijke daders denk?
Nee. Kansberekening is een exacte wetenschap. Niks subjectiefs aan.
Ik bedoel natuurlijk white trash, wat dacht u dan?
Ja, vaak witte mannen.
Die Jeugdstormers die onlangs uit de FvD zijn gezet?
U vergeet dat u dan discrimineert.
Opvallend dat als je de definitie van discrimineren opzoekt, er tegenwoordig zo veel meer bij gesleurd wordt, terwijl het in wezen niets ander betekent als onderscheid maken.
@lingo star | 11-05-20 | 17:46: Op infraroodcamera's zien er inderdaad vaak white uit.
@lingo star. Dat ligt eraan, maakt u schunnige video's als u wereldgerechten kookt?
Hangt er vanaf. Als u gaat beweren dat die gasten auto's in de fik steken omdat ze een andere huidskleur hebben, dan bent u racistisch .
Zal wel een gevolg zijn dat de vuren op het strand verboden zijn. Je moet toch wat hé.
En niet te vergeten de wekelijkse/dagelijkse/weekendse fin die wat lood toegediend heeft gekregen van vermoedelijk andere fin uit het metier. Gezellige jongens die finnen.
Directeur er is consensus dat we ze niet meer aanspreken als Finnen maar als Grunbergs. Zij zijn de slachtoffers, niet de daders. Ze krijgen van ons geen kansen en wij als racistisch discriminerend volkje zijn daar verantwoordelijk voor terwijl ik opgegroeid ben met de gedachte dat we vooral open en redelijk zijn als Nederlanders. En volgens mij zijn we dat. Maar als iemand in je huis gaat zitten schijten in de hoek en jij zegt dat je dat toch niet helemaal oké vindt omdat je ook een WC hebt dan ben je racistisch en moet je je bek dicht houden.
Is Grünberg een Fin ? En dat in de hoek, is dat een Finse culturele traditie?
Het bedrag van de schade van.de auto wordt door de burger betaald.. of wel in extra premie voor het postcode gebied. Extra inzet om meer heterdaadjes ter voorkomen wordt door de overheid betaald, indirect door ons dus... het 2e heeft alleen meer effect..
En dat tweede, daar schort het best wel een beetje aan.
Heeft niets met de multiculturele samenleving te maken, want die is al dertig jaar een groot succes. Ik vind het verschrikkelijk dat niemand hier relativeert, want wat zijn nou die paar autobranden? Altijd maar zeuren omdat een verwaarloosbaar percentage jonge Marokkaanse mannen, zo'n 70%, met justitie in aanraking komt. Denk je eens in hoe het voelt als je op 4 hoog woont, en niet kan barbecueën? Nou dan. Ongehoord dat een paar kleine brandjes zoveel haat oproepen. De meeste auto's staan namelijk niet in brand, die staan gewoon keurig op de parkeerplaats.
Hey ik zag altijd gekscherend. Als je de hele dag met je ballen in de zandbak zit, al je vrouwen in je omgeving ingepakt zijn, je zelf in een jurk rondloopt... Dan word je vanzelf heel boos en gefrustreerd.
Hier in de regio schijnt het ook een wraakdingetje van motorbendes te zijn. Al is dat nooit echt bewezen, ondanks politieke framing.
@De verwarde man | 11-05-20 | 17:49:
Autos in de brand steken een motorbende dingetje? Eeeeeh nu mis ik echt iets geloof ik.
@De verwarde man | 11-05-20 | 17:49:
Misschien dat bepaalde gebieden een te grote veestapel met varkens heeft? Scheelt ook covid had ik gelezen.
Signalement: lange slungels. Bent u, of kent u een lange slungel, neemt u dan contact op met de politie, teneinde de lange slungels in de bontkraag te vatten.
Minischizo valt onder de term 'lange slungel', maar die ligt met zijn 13-jaar-oude lange lijf om 20:30 in zijn bed. En hier in huis geen bontkraag te vinden.
Zou iemand bij onze wakkere pers al eens opgevallen zijn dat het aantal autobranden toeneemt, bij een bepaalde godsdienstige periode, van een bepaald volksdeel?
De nieuwe Joden volgens Arnon Grunberg, die het overigens wel uit zijn hoofd zal laten om ze Jood te noemen waar zij bij zijn.
Linkje? Bron?
@DrumPiet | 11-05-20 | 17:37: wat dacht je van gezond verstand? Zo moeilijk is het allemaal niet.
Toegegeven, het wordt lastig dit met concrete cijfers te staven. Wat wel opvalt, is dat onderzoeken vooral gericht zijn op periodes als oud en nieuw. Eenvoudige ruwe data is even lastiger vinden. Weggestopt?
@NoMoreMrNiceGuy | 11-05-20 | 17:38:
Ah. gezond verstand en aannames.
De basis onder de statistiek.
Wiens gezond verstand? Het uwe of dat van uw buurman?
@DrumPiet | 11-05-20 | 17:37:
Boor een diep gat in de grond, heb je altijd een bron.
@DrumPiet | 11-05-20 | 17:44: elk gezond verstand van een realist. Kun dus ook uw buurman zijn. Tenzij hij over de schutting wat zemelt over een diverse en duurzame samenleving. Dan niet.
@DrumPiet | 11-05-20 | 17:37:
www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/l...
www.blikopnieuws.nl/nieuws/253797/bur...
Genoeg linkjes meneer de WegkijkPiet?
@DrumPiet | 11-05-20 | 17:37:
Je kan zelf gewoon helemaal niet nadenken?
Is Grunberg nou ook al pyromaan ?
Allemaal plekken zonder 5G-masten. Toeval? Onmogelijk: www.youtube.com/watch?v=Iwuy4hHO3YQ Dit speelt al sinds de Illuminati. Die wisten dat de verbrandingsmotor slechts een kwestie van tijd was.
Soylent Green was geen handleiding! Wel on topic: op foodtube Cees Holtkamp die zijn frustraties uitleeft op een paar aardappelkroketjes. De lutser.
Het is godnondeju ramadan ja!!!
Het leukste bij Soylent green was hoe ze een demonstratie oploste, binnenkort ook in dit theater.
@jan huppeldepup | 11-05-20 | 17:37:
Ook een koekje ??
#Nostradamus er op naslaat doet.#
Is gewoon links extremisme; weg met de auto.
Nee het is homonationalisme
Vreugdevuren voor de andersachtergrondiërs. Wij betalen hier graag voor deze cultuurverrijking via de verzekeringspremies.
Voel het nog niet helemaal, maar als we het maar lang genoeg herhalen, wordt het vanzelf waar. We deugen!
It is the most wonderful time of the year!
"110 voitures brûlées chaque jour en France" (In Frankrijk gaan 110 auto's per DAG in brand). Bron Le Figaro: www.lefigaro.fr/actualite-france/2019...
Heeft iemand kennissen In Frankrijk die weten hoe 't daar wordt aangepakt? Want in Leidschendam zit de burgemeester voornamelijk met de OvJ en de commissaris te vergaderen over het gebrek aan FTE's. Dat is mijn vermoeden ...
Een garage is zo gek nog niet.
10 auto’s op 8,5 miljoen is ruwweg 0,0001%. Te weinig om van een trend te spreken. Met dit soort percentages spreek je van toeval.
Tip, gewoon zo'n Turken kralending aan je binnenspiegel hangen. Wedden dat je auto niet in de fik gezet wordt?
Nou. als het om het klimaat gaat, dan zijn dit percentages, waar we miljarden voor over moeten hebben.
@tragic1911 | 11-05-20 | 17:26: Yep. Of een doosje tissues op de achterbank. Dan weet de dader dattie van zijn eigen clan is.
@Piet Karbiet | 11-05-20 | 17:29: Is dat net zoiets als zo'n gepunnikt 'hoge hoedje' met een pleerol er in?
@Janas | 11-05-20 | 17:29: Bam..... Kop, Spijker, Raak!
Terug in je hok drummerT! LOL
@Fatwabuster | 11-05-20 | 17:42:
Wat bent u dom of beperkt.
Het ene sluit het ander niet uit. Ik vind namelijk dat hij gelijk heeft, maar dat heeft niets met autobranden te maken.
@EEnzame SchizofrEEN | 11-05-20 | 17:32: Yep
De massa immigratie van kanslozen is ook ooit met 0,0001% begonnen .
Kijk nou es
Ja, toeval. Of beter: incidenten.
@Piet Karbiet | 11-05-20 | 17:47: Is dat dan niet de caravan-clan?
Touché.
Ik doelde op Janas met z'n opmerking over 't klimaat.
Wachten is tot 5G goed uitgerold is en daarmee om de 20 meter een camera op straat gericht staat.
Pas dan zullen we de daders kunnen vinden.
Toch wel gevaarlijk hoor, al die accu's en elektronica in auto's. Een kortsluitinkje is dicherbij dan je denkt. Vooral in Leidschendam schijnt er iets elektromagnetisch rond te gaan waardoor ze vrij makkelijk in de hens vliegen.
Ik blame de automobielindustrie.
Oh, kijk uit, voordat je het weet gaat er weer iemand 5G aan 'zelfontbrandende electronica in auto's' koppelen.
@EEnzame SchizofrEEN | 11-05-20 | 17:31:
Ja, GS duldt geen emoticons dus de sarcastismilie zal ongetwijfeld niet door iedereen erbij worden gedacht.
@Graaisnaaiert | 11-05-20 | 17:47:
Die modus staat standaard aan op 90% van de plempsels. Emoticon overbodig.
Wacht maar af deze zomer
Je wilt niet weten wat voor persoonlijk drama dit voor mensen is.
Een jaar of 5 de cel in lijkt me een prima straf voor de daders.
De schadeloosstelling zou wettelijk standaard geregeld moeten zijn, maar dat is niet het probleem van de overheid.
@Piet Karbiet
Drama inderdaad. Alsof ze je lul in de fik steken, zo voelt dat.
@VanBukkem | 11-05-20 | 17:27: Ja, helaas ben ik ook ooit een keer mijn woning uitgestapt. En je loopt dan op je gemak naar je auto, pakt de sleutels en denkt. WTF er zaten volgens mij ramen in mn auto. Allebei de ramen uitgetikt, politie die je uitlacht. Grootste irritatie? Een fokking glassplinter die in de sluiting van mijn gordel terecht was gekomen zodat ik mijn gordel niet meer kon dicht doen. Wat echt pijn deed was de onmacht. Ow wat had ik het graag gezien.. Ik had hem zo toegetakeld. Maar nee, dit doen ze om 4 uur in de ochtend, als normale mensen slapen omdat ze om 9 uur weer op kantoor staan.
@VanBukkem | 11-05-20 | 17:27: Nou.... een auto kun je opnieuw kopen maar mijn lul.... drama
Mubarak ramadan!
Wir fikken das.
Alles wat op straat staat zonder camera, gaat op den duur in de fik of wordt gejat/gesloopt.
Kan je op wachten.
Alsof camera's helpen?
@Is dit nog nieuws? | 11-05-20 | 17:21: Gelukkig hebben we de beelden dan nog.
@Is dit nog nieuws? | 11-05-20 | 17:21:
Tuurlijk, pyromanen zullen liever hun slag slaan zonder camera s.
Telt een achteruitrijcamera ook?
Iet geboert allien ien bepaalde wijken. Ies togh diescriminasie vriend, od niet zoems?
In Haarlem wordt er al acht jaar zo'n beetje elke week een auto in de fik gezet. Maar voor de verandering is er nu maar eens een buurthuis in de fik gezet.
www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf2020050...
Ik ben vooral van Uitmijnbuurthuizen.
Dat is jammer, want nu heeft Arnhem de titel autobrandhoofdstad van jullie afgesnoept. En filehoofdstad ben je ook al kwijt.
Arme Haarlemmers, altijd tweede op zwarte lijsten.
Wat grappig dat de politie wel in staat is om "samenscholing" te beboeten.
Dat waren overwegende blanke samenscholingen,
én financiële zekerheid tot boete innen
én geen grote getale familieleden die tegenwerke
én geen profilering voor de media.
Yep, en de vrienden van mijn zoon voor "doelloos rondhangen". € 390.
17 jarigen kun je moeilijk de hele dag thuis laten zitten.
@piet karbiet: laat ze thuis “doelloos rondhangen”, of geef ze een doel om bij rond te hangen. Dan gaat dat argument niet op.
@Piet Karbiet | 11-05-20 | 17:25: Sowieso bezwaar aantekenen. Het juridische fundament onder die boetes is fragiel.
AutoBrandan
Waren het witte of licht getinte auto's?
Ons Marokkaans ons verveel ons, door die Corona lockdown,
Meh, dit is teveel @Televaag niveau, @Mosterd. Wat kan ons die auto's skele, jonguh! Ik wil dat je de volgende keer weer ongefundeerd kwetsend cynisch en sarcastisch een ander onderwerp taalkundig te lijf gaat!
Nu wil ik ook een autobrand!
Hier bij ons in de buurt laatst ook.
Jawel, we horen erbij.
Het is toch verboden om auto’s in de fik te zetten ? Dus ik ga er voorals nog vanuit dat het hier om spontane zelfontbranding gaat.
Gouda komt deze ramadan goed weg.
Daar woont inmiddels geen autochtonen Nederlander meer.
@TijdelijkOptimist | 11-05-20 | 17:19: 1 dame hield dapper stand..
@Frau Merkel | 11-05-20 | 17:25: Mickey
Nederland is, op Groningen, Drenthe en Friesland na, één grote banlieue.
Blij dat ik weg ben uit Nederland. Hoewel hier begon het met 1 hoofddoekje, en nu zie soms er al 3.
@pollo1 | 11-05-20 | 17:14: India ?
Binnenkort ook bij u!
Welkom welkom welkom
@pollo1 | 11-05-20 | 17:14: IJsland?
@pollo1 | 11-05-20 | 17:14: Patagonië?
@EEnzame SchizofrEEN | 11-05-20 | 17:44:
Bariloche!
@DenBeert | 11-05-20 | 18:41: Jezus, waar ligt dát dan?!
#Google weet raad.
Linkse jongeren
Waarschijnlijk allemaal auto's met een eigen xG GSM verbinding. You can't be too careful.
Hahahaha. Jij denkt dat die wollah-wollah mafketels een vooropgezet plan hebben? Die zijn daar door generaties lange inteelt helemaal niet toe in staat man...
Arnon heeft het er maar druk mee
Ja, bijna iederéén verveelt zich, sommige wat meer dan anderen,
bla bla bontkraag alhoewel dingen affikken overwegende blanke bezigheid?
Verzekeringspremie was al flink omhoog gegaan dit jaar dus dat zal volgend jaar zich doorzetten. De politie is te druk met de 1,5 meter en maximaal-3-man-in-huis regels.
Hopelijk zetten ze geen oude auto s in de fik, dat is n.l. dubbel lullig, een arm iemand die vervolgens ook geen centen krijgt v/d verzekering, dus het advies is steek nieuwe auto s in de fik.
Autobranden in de nacht, terwijl het ook ramadan is. Zou er een verband bestaan?
Onmogelijk.
Ramadan is voor mij standaard tegenwoordig auto in de fik steek tijd tijdens de nacht zodat die laffe honden niet gepakt worden. www.youtube.com/watch?v=VO48Vr4KIc8
Nee. Ramadan is een tijd van bezinning. Van innerlijke zuivering. Daar past vandalisme en vernieling niet bij. Niet van/bij andere moslims iig.
@Graaisnaaiert | 11-05-20 | 17:45:
Vraagje: Hoe zie je aan een auto dat het een koefar-auto is?
@DenBeert | 11-05-20 | 18:40:
Kijk eens naar wat er aan het spiegeltje hangt.
Nooit opgevallen zeker?
Heb je dan van je zuur verdiend geld een auto aangeschaft. Steken twee Grunbergs je auto in de fik. Niet afdoende verzekerd? Dan krijg je een schaterlachende verzekering te horen. WA zeggen ze heel simpel, de auto is toch niet gestolen? Er staat nog een stuk metaal. Dus sorry, niet verzekerd met WA brand of all-risk? Daag en dan nog steeds dagwaarde hoog uit..
Brand en diefstal kost meestal niet veel meer premie
@CamaroHans | 11-05-20 | 17:30:
Oh, maar dan ligt daar de oplossing.
Die gekke schizofreen wil het weer een veel te ingewikkeld oplossen.
@DenBeert | 11-05-20 | 18:38: Wie, wij?
Gewoon alle auto's verbieden. Je wilt niet weten hoeveel problemen dát oplost:
- geen files meer.
- geen ANWB meer nodig.
- geen PC Hooft-trekkers.
- geen gedoe met benzine.
- geen Abduls of Mohameds met dikke Aldi Q7, 8, 9 of 10 in de straat.
- Geen bejaarde pa die vindt dat'ie goed kan rijden, maar ondertussen een kwart van de heg er uit rijdt.
- Geen autobranden.
Manmanman wat een niveau....
@MisterMr | 11-05-20 | 17:08: Dank u wel!
@MisterMr | 11-05-20 | 17:08: Het is een prima oplossing. Misschien niet iets dat jij wilt, maar daarom mag je een keer in de vier jaar stemmen.
Blijf jij inderdaad op je zolder kamer. Beter voor iedereen.
@Frau Merkel | 11-05-20 | 17:21: Laat gaan, hij is nog jong en schijnt geen humor mee te hebben gekregen. Als de beste knul ooit op bijvoorbeeld 9gag komt, ben ik bang dat er een ambulance gebeld moet worden. (Mistermr, dit was ook weer een grapje, niet gelijk op reageren!)
En nou niet direct de vinger wijzen naar een bepaalde groep die in de misdaad cijfers (volgens het CBS) met stip op 1 staan........
Dat is niet lief volgens Grunberg!
Grunberg is zelf niet lief.
Het kan Grunberg denk ik niet zoveel schelen dat je zo pijnlijk duidelijk maakt dat je hem totaal niet hebt begrepen.
@DrumPiet | 11-05-20 | 17:20: Ach gut..... je zou het een keer niet voor één van de meest misselijk makende mannetjes die hier rondlopen gaan opnemen.
Hij kan zijn opmerking nog zo goed bedoeld hebben, het sloeg totaal helemaal nergens op om dit tijdens een 4 mei toespraak te roepen....... je weet dat het weer enorm veel discussie oplevert en uiteraard zijn de critici van Grunberg zijn toespeling, direct nazi's en racisten........ lekker makkelijk!
Jaja, in de misdaadcijfers. Maar kijk ook eens naar de groepen in de cijfers van de corona-overtredingen.
En? Kennelijk niks mis mee toch? Met die bepaalde groepen.
Oh die groep die alles behalve Joden genoemd wil worden bedoelt u?
@DrumPiet | 11-05-20 | 17:20:
Het ging Grunberg denk ik ook totaal er niet om om het voor een bevolkingsgroep op te nemen, maar meer om de 4 mei toespraak te misbruiken om een aantal politieke partijen in de bruine hoek te zetten.
Wat dat betreft heeft u wel overeenkomsten Drampiet.
The usual suspects?
Ik weet de oorzaak van al die branden: VUUR.
Bijna goed. Auto's.
@EEnzame SchizofrEEN | 11-05-20 | 17:03:
Zuurstof?
@HA BIER!1! | 11-05-20 | 17:51: Ook! Dus, ook verbieden!
Je bedoelt, "Het is weer ramadan" ?
Hoe bestaat het! Ik wilde deze tekst net gaan reaguren. Nou ja toeval; zijn we de enige twee reaguurders hier met dit vermoeden.
@Nuuk | 11-05-20 | 17:06: Drie. Ik dacht ook gelijk aan ramadanen.
Zijn er cijfers bekend van autobranden in voorgaande jaren tijdens de ramadan en een vergelijk met de periode ervoor en erna?
Foei, Jan, Henk, Karel en Frits ..... O wacht .......
@MisterMr | 11-05-20 | 17:10: Cijfers niet. Het is wel bekend dat er voor de brand auto's waren en na de brand niet meer.
@MisterMr | 11-05-20 | 17:10: Vast.
'Wanneer we verder inzoomen op dagen en tijdstippen, dan levert dit een concentratie op van autobranden in de nachtelijke uren, en dan in het bijzonder in de nacht van donderdag op vrijdag en in die van zondag op maandag. Literatuur bevestigt het beeld dat brandstichting vooral plaatsvindt in de nachtelijke uren. '
En als je doorleest:
''Kenmerken van de verdachten
Omdat er bij de autobranden slechts zelden een verdachte in beeld is,
is er weinig informatie beschikbaar over verdachten. Op grond van de
beschikbare informatie die uit interviews is verkregen, kunnen we met
enige voorzichtigheid concluderen dat het voornamelijk gaat om jonge,
mannelijke verdachten. Een tweede conclusie is dat het gros van de autobranden uit vandalisme lijkt te zijn gepleegd, waarbij de auto’s en slachtoffers willekeurig gekozen lijken. Ook groepsgedrag (stoer doen,
kat-en-muisspel met politie) lijkt een rol te spelen.'
@Nuuk | 11-05-20 | 17:06: Toch is het een foute gedachte, want die autobranden zijn het hele jaar door. Daar hebben de Arnon Grunbergs geen ramadan voor nodig.
@EEnzame SchizofrEEN | 11-05-20 | 17:22: Toch mist in deze opsomming het belangrijkste feit (alweer) nml. dat die jonge mannen overwegend een noord-afrikaanse nationaliteit hebben.De straat-jihad die is overgewaaid uit de banlieues van Frankrijk. Maar laten we lekker die Roze Olifant niet zien en andere oorzaken proberen te bedenken.
@MisterMr | 11-05-20 | 17:10: Google en gij zult vinden.
@Grachus | 11-05-20 | 18:04: U mag twee keer.. Ach, wat maakt het uit. Komt uit een officieel stuk van een gemeente. Die zijn daar een beetje gek om namen en rugnummers te gaan noemen. Stel je voor dat een beleidsmedewerker direct concreet zaken gaat benoemen. Die is zijn flexplek dan niet zeker.
@EEnzame SchizofrEEN | 11-05-20 | 17:22: En wie liggen er s'nachts niet in hun nest, omdat ze de volgende dag toch geen werk hebben (maar vermoedelijk een uitkering) ?
REAGEER OOK