De favoriete radiostudio van Martin Bosma
Heeft een nieuw jasje, te weten de studio van 3FM
VIJFTIEN MILJOEN euro heeft het noodlijdende 3FM al gekost. Dat is geld van de BELASTINGBETALER. Dat was meer dan een jaar geleden. En er luistert nog steeds NIEMAND naar - zelfs de grap 3%FM is niet meer mogelijk. Dus werd er nog maar weer een keer een sloot geld in 3FM gegooid. En nog een keer. En nog een keer. En nog een nieuw logo. En weer een nieuwe programmering. En een nieuwe zendermanager. En een nieuwe programmering. En een nieuwe koers. Het werkt NIET, het kost alleen maar GELD, dat geld is van de belastingbetaler en die belastingbetaler zit NIET op 3FM te wachten. 3FM is alleen nog maar een speeltje voor een NPO-directeurtje, een zenderbaasje en een paar paarse broeken voor wie het kennelijk heel belangrijk is een fraaie stal te bouwen voor een dood paard, maar als een dood paard dood is, dan is het dood. Er is geen idee, geen visie en geen verdienmodel, behalve dat de burger overdwars wordt leeggezogen om 3FM te kunnen faciliteren. Als beloning voor luistercijfers die al jaren in het ravijn liggen te rotten krijgt 3FM wéér een nieuw logo en weer een nieuwe look en weer een nieuwe koers. Gefeliciteerd 3FM.
Nieuwe plant
Nieuwe microfoon
Nieuw logo
Nog meer nieuwe planten
Nieuwe omgeving
Nieuwe achtergrond
Reaguursels
InloggenStop met het verbranden van belastinggeld aan dit soort kansloze initiatieven. Als er geen belangstelling meer is in het “concept 3 FM” probeer het dan niet ik leven te houden. Trek de stekker eruit en start een compleet nieuw initiatief. Of trek de stekker eruit en het is klaar. Maar stop met het vuur aanhouden met belastinggeld.
Mooi om te zien dat de Nederlanders (vooral jeugd dus) het hypocriete deugen zat zijn. Radio 2 moet oppassen dat ze ook niet die kant op gaan, enkele oud- radio 3 "jocks" denken daar lekker door te kunnen gaan met politiek correct gezever. Radio 1 komt daar gewoon mee weg, maar daar kies je zelf voor als je die zender op zet. Ik houd het zelf, als ik thuis radio luister, lekker bij Arrow..
Interessant om te zien hoe wegkijkgedrag (het ligt sowieso niet aan de Islam!) ook op andere manieren tot uiting komt. Wat de oorzaak ook is, het ligt sowieso aan de dj's zelf, want die zijn net zo leuk als Gerard Ekdom, Sander Lantinga etc., dus laten we maar allerlei randzaken aanpassen, want daar moet het aan liggen. En als dat niet werkt, dan gaan we ander randzaken aanpassen. Interessant hoe de hersenen soms werken.
ik kijk en luister al jaren geen NPO, allemaal staatspropaganda. Jammer genoeg ben je niet gevrijwaard van die staatspropaganda bij de commerciëlen, de staat koopt daar reclamezendtijd en/of sponsort stiekem programma's die dan weer heel geniepig de staatswaarheid verkondigen. Zo heeft ieder reclamespotje tegenwoordig verplicht andersgekleurde of gehoofddoekte acteurs om vooral de multiculturele samenleving te benadrukken. En dan heb je de "commerciële" BNR, verschrikkelijk politiek correct en verkondiger van alle linkse staatswaarheden: klimaat, stikstof, co2 en noem maar op. Als ik mijzelf wil martelen dan zet ik dat aan.
3FM is zo totaal overbodig: alle commerciële zenders zijn beter. Maar ja, wie draait anders die zwaar gesubsidieerde net niet rotzooi?
Toevallig tijdens het sleutelen 3 op de radio wat een verveel die man in 20 min heeft hij het wel tig keer over de kapper gehad hij wist niks anders te verzinnen dan steeds een andere kapper opmerking ,ik snap nu waarom iedereen weg vlucht daar als luisteraar.
Wat een druif, zal wel goedkoop zijn voor 3fm ander zat hij daar niet.
Het is belachelijk dat de staat, het zuurverdiende geld, waar mensen hard voor moeten werken, zo achteloos over de balk pleurt.
NPO is dor hout.
Luister alleen nog radio 10 , en smiddags van twee tot 6 naar radio 2
Flogging a dead horse dus: i.pinimg.com/originals/f0/0d/ab/f00da...
Al jaren niet naar geluisterd. Mis het niet, net als de NPO.
Nieuwe publieke omroep met 1 zender volstaat. Verder bijna alles bij de commercielen, de rest zo’n beetje bij zendtijd politieke partijen.
Daarentegen nog wel good old windows 7 op die pc.
Sinds vorig jaar is KINK weer in de lucht (via DAB) wat een verademing t.o.v. 3FM met die commerciële shit muziek zoals Femke Louise etc
Toen ik voor een klus eens naar het buitenland moest, vele jaren geleden, heb ik internet radio ontdekt. Meteen al van alle NPO zenders afgestapt, soms radio2 en 4 nog, maar zelfs daar is het linkse ‘culturele’ gewauwel om te kortsen.
Nu een oude iphone in een goed speaker dockingstation, een handige appp en alle zenders ter wereld, naar stijl, jaartallen, smaak enzv. Heerlijk!
Opheffen die zooi in Hilverdorp!
Vroeger had je Radio Caroline 259 of 319, Noordzee Internationaal 220 en Veronica 192 later 538. Die getallen stonden voor de frequentie waarop men uitzond. Dat was radio. Heimwee naar Lex Harding, Joost den Draaier, Adje Bouwman, Rob Out (Veronica), Leo van der Goot & Ferry Maat (Noordzee) en de vele levens van Caroline in de jaren 1980's (alternative album tracks station only). In 1974 moesten Veronica en Noordzee weg van (wie anders) dan de linkschen en de gristetelijken. Pvda, PPR (GL tegenwoordig), KVP (CDA nu). Ze vormden een bedreiging voor de vastgeroeste zuilen van Hilversum, die ten koste van alles moesten worden verdedigd. Harry van Doorn (PPR) zorgde voor het doodvonnis. Een demo van meer dan 100.000 jongeren en luisteraars op 18 april 1973 maakte geen enkele indruk. Het moest weg. Kon Veronica dan geen aparte frequentie aan land krijgen. Kon niet. Veronica werd een omroeporganisatie. Met veel tegenwerking. Alle statusveranderingen van Veronica moesten via de Raad van State en de rechter worden afgedwongen. Aspirant in 1975, C-staus in 1976, B en uiteindelijk de A-status. In 1994 had Veronica 1.023.125 leden en veruit de grootste omroep van Nederland. in 1995 ging Veronica weer commercieel en verliet het noodgedwongen Hilversumse rariteitenkabinet.
www.youtube.com/watch?v=WFlT4Le7XsU
de getallen stonden voor de golflengte in meters overigens ,freq die daarbij hoort was voor bijv. 538mtr 557khz en voor 192mtr 1562 khz .het is maar een detail ,maar ach dan is het plaatje compleet he.overigens 3fm ligt al jaaaaren aan de beademing ,tijd om de stekker eruit te trekken .
@bowlfabriek | 11-05-20 | 21:18: Klopt
Meegemaakt, mooie tijd. Ook meegemaakt de tv-equivalent in de vorm van het REM-eiland. Leuk toen!
ik luister alleen nog stenders en af en toe stubru.
Het is officieel. We hbbn een klimaat promotie zender voor de jeugd. Nu alleen de doelgroep bereiken.
En nu aan elkaar, zoals het moet: klimaatpromotiezender.
Zullen we dan maar:
www.youtube.com/watch?v=iHT-AKcb6eQ
In België kan het wel: Studio Brussel (VRT) draait gevarieerd en zelfs hier en daar gewaagd, met aandacht voor regionaal talent. Waarom blijft 3FM volharden in het uitzenden van vliegtuigvoedsel?
De teringherrie van Hilversum 3 vroeger, hoor je nu op 2 en 1.
Dus het zal op 3 wel helemaal een tyfusbende zijn....
Vooral BNN-VARA levetr aan de oorartsen !
Inderdaad, Hilversum 1 was alleen voor nieuws en actualiteiten met wat lichte muziek. Hilversum 2, lichte muziek. En je had ook nog Hilversum 5 met alleen maar documentaires. Ik vond dat geweldig.
Das godverdomme een mooie logo, man. Met zo'n logo kan je niet verliezen.
Waarom kunnen commerciële stations niet populaire top 40 liedjes draaien? Ik zie hier niet echt een taak van de overheid in. Of is het het indoctrinatie kanaal voor de jongeren het doel? Moet haast wel een andere reden kan ik echt niet verzinnen.
U begrijpt het.
Dat dus. Het is alleen maar een goede zaak dat NPO steeds meer luisteraars en kijkers verliest. Weg met de indoctrinatie, weg met de Staatsomroep!
Mis de tijd van Ekdom, de Breij, en een beetje Beelen, terwijl de zender nogsteeds beter is dan Qmusic waar alleen "ikjes" zoals die snol van een Marieke en die daap van een Mattie dagelijks hun zelfovertrokken leventje over de éénheidsworst spauwen, dan maar te zwijgen over de oor aandoening die je krijgt van die schijtmuziek. En nee, daar mag je zelf niet voor kiezen om het te luisteren. Dat beslist je werkgever.
De Breij mis ik echt niet hoor, Jezus Christ.
Ja rond 2013 hadden ze goede dj's . Maar ik luister er nog steeds wel naar. Ze zijn gestopt met rap door je strot pushen zoals vorig jaar en hebben weer door dat de luisteraar gewoon blank is en niet al te gekke dingen wil horen.
Claudia de Breij is nu om te kotsen, maar was een jaar of 10-15 terug op 3FM een genot om te luisteren. Maar het moralistische ontbrak nog, het was redelijk luchtig maar ook intelligent vermaak en ze had een prettige stem.
Radio Paradise dot com weet deze oude man nog wel te verrassen. En zonder nieuws, reclame of ander gelul. Aanrader.
Dank u. Ik ken het niet, maar zit de site eens te bekijken en dat stemt hoopvol! In de afgelopen playlist een hoop mooi en afwisselend werk.
🎶Hilversum 3 bestond nog wel
Lekker origineel ontwerp ook, zo geleend van Channel 4 van de BBC.
Exact
Radio 3 kan prima zijn. Alleen logo, studio achtergrond en plant zijn totaal overbodig. Wat je nodig hebt is: een paar goede DJ's, die eigen keuzes maakt (geen pleelist). En zoek een publiek! Jongeren luisteren idd weinig radio, dat klopt. Maar forensen, bouwvakkers en andere volwassenen wel. Die willen gewoon goeie muziek en geen debiele spelletjes. En kap met de wereld verbeteren! Een praatje tussendoor: prima! Over muziek! Niet over allerlei andere shit!
Ik vond het al niks toen het Veronica moest vervangen.
Heb het nooit iets gevonden.
Zal het nooit iets vinden.
Helemaal mee eens. Kregen we ineens links gezeik ipv reclamespots.
Sinds ze de speellijst van de Arbeidsvitaminen niet meer in de tv- en radio gids opnemen, luister ik niet meer.
Tom heeft ook een nieuwe plofkap en die ziet er heel wat beter uit! Of hij heeft de wasmachine gevonden, dat kan ook.
John Peel.
Inderdaad, BBC met John Peel, geweldige radio, geweldige muziek.
En al die prachtige Peel sessies!
m.youtube.com/watch?v=aLd8u-QuYZ8
Eerlijk, het logo is zeer goed gekozen. Beetje groen om de milieumaffie te pleasen maar oke. Het wordt tijd dat iedereen DAB+ krijgt, dan kan men eens realtime het aantal luisteraars bekendmaken.
De NP0, daar hadden we in 2010 al afscheid van moeten nemen. De regionale zenders hebben allemaal de functie rampenzender gekregen voor dringende mededelingen, dus dat zwikkie in Hilversum kan gewoon uit.
Waren ze echt van belang, dat had het allang commercieel kunnen gaan.
Voor jongeren is 3FM allang verleden tijd. Ik heb 5 jaar partyvervoer gedaan, en dan komt er wel een dikke JBL box uit een tas en de muziek die je dan hoort verschilt werelden van wat ik op de gewone radio verneem overdag. Jongeren, de radio zijn ze niet meer nodig. Zelf samengestelde playlists op Itunes, Spotify en YT. Dat is waar ze naar luisteren.
Het logo is gejat van de BBC en met DAB+ kun je geen luisteraars meten (DAB + is maar één kant op en dus iets anders dan een interactieve stream. Ze zouden eens moeten stoppen met wereldvreemde jonge tiepes en echte gasten/dames neer te zetten met humor en levenservaring.
Zit DAB+ standaard in nieuwe auto's, anders zal waarschijnlijk niemand geld over hebben voor zo'n ding.
@Vrouwtje_haram | 11-05-20 | 20:01: Het was vaak nog een optie van 500 euro. Zolang FM nog uitgezonden wordt zal het geen standaard zijn.
@Vrouwtje_haram | 11-05-20 | 20:01: idd, radio luister ik heel af en toe en dan alleen in de auto. Slecht voor de bloeddruk dus na 10 minuten verder met Spotify.
BNR was leuk, nu is het NPO2. Ze krijgen zeker ook subsidie nu: “ Government's view of the economy could be summed up in a few short phrases: If it moves, tax it. If it keeps moving, regulate it. And if it stops moving, subsidize it.”
Slechte verliezers.
Lijkt me een goed moment om 'off the air' te gaan.. Serieus, wie luistert er naar 3FM?
Gewoon één staatszender op TV en op de radio, voor de objectieve zaken en nieuws dat er toe doet. Voor televisievermaak hebben we al commerciële zenders en streamingdiensten, en voor muziek heb je tegenwoordig ook legio opslagmedia en streamingsiensten. Waarom er elk jaar etterlijke miljoenen naar suffe programmering van publieke omroepen moet is me een raadsel. Ook deze 'culturele' kostenpost is er één waar eens flink in gesneden moet worden, gezien de imminente recessie. Niet de belastingen weer gaan verhogen, maar eens gaan bezuinigen op al die bodemloze putten.
Enkel bestuurlijke bekendmakingen voldoen voor publieke radio en tv. Dat zal geen hond interessant vinden, maar dan doet de overheid wat het moet doen en daarmee is het goed. Abstracte dans, voetbal en wielrennen, boer zoekt vrouw en al dat soort geneuzel kan dan naar andere commerciële kanalen.
Grolloo Radio, van oa Johan Derksen. Muziek voor volwassenen, te beluisteren via Juke.
Honderden miljoenen helicoptergeld elk jaar weer wordt er uitgestrooid over het gooi. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook weinig extra. Behalve politiek correcte kartelberichten om de volgende verkiezingen weer te kunnen winnen. En om de honderden omroepmiljonairs nog rijker te maken.
Vanuit de overheid bekeken is dit dus zeer goed besteed geld.
Om naar muziek te luisteren heb je geen radio nodig. De meerwaarde is dus een schijtlollige dj waar mensen voor inschakelen. Dus lijkt me dat je het daarin moet zoeken. Luister zelf trouwens geen radio, op RTV Noord sport na dan, als de FC uit speelt.
De koers is zodanig omschreven dat er ongelimiteerd linkse stokpaardjes kunnen worden bereden. Klimaatverandering, voedselbank, rassiesme enz etc.
Voegt 3FM iets toe? Hmmmm, maakt niet uit, betalen mag u toch.
Wel lekker diverse zendermanager.
Werken ze daar nog met zo’n 27MC bakkie?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het rendement van al die NPO thema-kanalen waar naar mijn idee nog minder mensen naar kijken. Wil eigenlijk wel eens een boomstructuur van alle NPO-koninkrijkjes en bijbehorende kostenplaatjes zien, als je het mij vraagt meer dor hout dan levensvatbare takken. Daar kan de kettingzaag in. Prima biomassa als je het mij vraagt!
Geloof jij de kijkcijfers? Dat wordt gemeten bij 1250 huishoudens. Een programma van de lama's scoort zogenaamd een miljoen kijkers doen ze het op het internet bij quarantaine tv begint het bij 10k per aflevering.
Popmuziek is over haar top heen, de jaren vijftig t/m 90 zeg maar. Een zender als radio 4 weet daar toch beter mee om te gaan, zowel qua muziek, reclame als plaatjesdraaiers.
Rond 1987-1988 was het wel gedaan met de kwaliteitsmuziek. Nirvana was Sex Pistols 2.0, Pearl Jam Led Zep 2.0, Guns n Roses haalde het niet bij 70s rock en over alle technoshit hoeven we het niet eens te hebben. En Adele hadden we in de jaren 80 ook al, ze heette toen Alison Moyet
Ondertussen bij de kijkbuis,
"Najib Amhali presenteert Suikerfeest-show op NPO 1"
www.ad.nl/show/najib-amhali-presentee...
Ah, het is weer eens zo ver. Het moet erin geramd worden, Islam hoort er gewoon bij, we zullen het weten. Donderstraal toch een end op, met dat collectieve Stockholmsyndroom. Islam is een een fascistische doodscultus, eentje die mensen als minderwaardig neerzet en onderscheid maakt tussen geslacht, afkomst en ideologie. Met pek en veren het continent uit, die ideologie.
@Graaisnaaiert | 11-05-20 | 19:04: U komt niet door de eerste ronde van de NPO vacature. Dat is een compliment van mijn kant.
En de kijkcijfers van zoiets? Omdat het een 'bekende cabaretier' is, zal er wel weer een redelijk aantal vaste kijkers kijken waardoor het relatief hoog is.
@Graaisnaaiert | 11-05-20 | 19:04:
Zolang de ruggengraat van slagroom is en de harde hand ontbreekt. Is het gewoonweg; "maar het probleem, meneer, dat blijft" C’est ca!
@EEnzame SchizofrEEN | 11-05-20 | 19:17: Moslims kijken niet want zijn of zich vol aan het vreten en/of de schotelzender uit het o zo geliefde vaderland staat op. Bovendien spreken en verstaan velen amper Nederlands. Nederlanders kijken niet want het interesseert ze geen biet.
Kijk ze zitten met hun trendy COVID-19 proof plexiglas tussen-schotjes.
Het leuke hiervan is, jij heb de schotjes betaald via de belasting.
Het is eigenlijk heel gemakkelijk. Je had vroeger eigenlijk maar één radiozender die popmuziek draaide en dat was Radio 3. Wie toch popmuziek wilde horen kon wellicht ook nog een buitenlandse zender ontvangen maar dat was het dan ook. Daarna kwamen de piraten, werden daarna legaal en door voortschrijdende technische vernieuwingen kunnen we nu misschien wel honderd radiostations ontvangen in hifi-kwaliteit. Die luistercijfers die Radio 3 vroeger had moeten ze nu delen met vele, vele collega’s en dat komt dus never nooit meer goed. Geld verbranden is zo makkelijk als het van een ander is, nietwaar!
Het was net even iets anders. Radio Veronica (de piratenzender) begon in 1960 met uitzenden. Als antwoord op het succes werd besloten de "popzender" Hilversum 3, de voorloper van Radio 3, op te richten die in 1965 startte met uitzenden.
De piratenzenders die popmuziek draaiden waren er vóór 3FM. Die zenders zijn op alle mogelijke manieren dwarsgezeten om 3FM in het zadel te helpen. Natuurlijk was het ook een doorn in het oog dat er reclamegelden naar die piratenzenders stroomde. 3FM kreeg ook een (door de belastingbetaler betaalt) FM netwerk, wat betere geluidskwaliteit opleverde dan de middengolf. Grappig genoeg hebben een aantal van die piratenzenders, nu legale, radiostations opgezet, die veel luisteraars van 3FM afpakken.
@Elessir | 11-05-20 | 19:02:
Toen alleen radio 1&2 bestonden, luisterde ik vaak naar radio luxembourg, jeeez, dat herinneren nog maar weinigen hier :
www.offringa.nl/radioluxembourg.htm
@TeamTiger | 11-05-20 | 19:09: LxClassics (helaas niet meer via DAB+) draait op je SONOS en op internet 24 uur per dag zonder reclame of ander gelul de beste nummers uit die glorietijd.
@the namster | 11-05-20 | 19:10: Ik wel. Die viel steeds weg. Toen kwam Veronica.
"Waar gaat 3FM dit geld aan besteden? “De aanwezigheid van 3FM op muziekfestivals gaat veranderen." -->>> right....
Hahaha, in de coronatijd zijn er een miljoenmiljard nieuwe streamgoden opgestaan die zoveel frisser, leuker en interessanter zijn dan het gescripte nepfrisse en uitermate drammerige 3fm. Stop d'r mee, verzin wat nieuws of pik er een paar van die streamcowboys uit en laat die de boel eens goed ondersteboven zetten.
Met zo'n suf deugkutje aan het roer wordt het sowieso niks, voer voor Martin B.
It has to start sometime. What better place than here? What better time than now?
Turn that shit up! Lights out, guerrilla radio!
Ik ben mn eigen dj tegenwoordig met Spotify. Ik praat niet tussen de plaatjes door maar schreeuw gewoon mee.
Radio is dood. Onnodig en ouderwets. Paard en wagen waren ook ooit super nuttig. Tot ze niet meer nuttig waren. Behalve voor hobbyisten.
Die vrijgekomen miljoenen kan dit land momenteel beter aan wel nuttige dingen uitgeven.
Radio is helemaal niet dood, alleen de stuurloze moloch 3fm is een zombie. Lokale radio en themazenders doen het prima, tenminste zolang npo zich er niet mee bemoeit.
@paridae | 11-05-20 | 18:42 Nonsens
@elfenstein | 11-05-20 | 18:46:
Ik luister zelden radio. Voor Sublime maak ik een uitzondering. En die houdt eigen broek op.
Gelukkig heb ik die tijd mee gemaakt!
www.youtube.com/watch?v=CaHuhoRmMoY
Maar draaien ze ook nog muziek uit de jaren 60 en 70 of is het allemaal hiphop en LGHBT-muziek vanwege de diversiteit?
Teringlijers...
Logo lijkt ook nog eens op dat van het Britse Channel 4: upload.wikimedia.org/wikipedia/common...
beter goed gejat dan slecht bedacht.
@EEnzame SchizofrEEN | 11-05-20 | 19:22: Ook van onze belastingcenten? Mag wel wat creatiever dan...
Ik luisterde vroeger altijd 3fm, nu eigenlijk nooit meer. Maar dat komt omdat ik een suffe oude lul geworden ben die BNR, Radio1 en Radio Veronica luistert.
Dat kan toch niet voor alle oud-luisteraars gelden?
Knap dat je naar bnr kunt luisteren zonder dat je bloed gaat koken. Als ik bijna in slaap val achter het stuur zet ik bnr op. Dan knalt de adrenaline door mijn graat. Mijn rijstijl wordt wel iets agressiever maar daardoor ben ik dan weer eerder thuis.
@hustler01 | 11-05-20 | 18:42:
BNR is toch wel een beetje rechtsig toch?
Vind die knakker van de ochtendshow op BNR zo verkeerd niet, en op vrijdag Wilfred Genee is vaak ook wel leuk.
Daarbuiten zijn er inderdaad wat vreselijke programma's.
@kloopindeslootjijook | 11-05-20 | 18:43: De groene lobby heeft wel een (alsmaar dikker wordende) vinger in de pap.
@C1O2 | 11-05-20 | 18:48: Dieptepunt is The Green quest. Iedere maand wel een keer een half uur lang recyclebare koffiebekertjes maar het hoogtepunt vond ik toen ik een tijdje geleden een half uur lang getracteerd werd op recyclebare plantenvoedingszakjes voor bij snijbloemen. En dan vaak ook nog Jacqueline Kramer als sidekick, the horror!
Wel leuk: Wilfred Genee inderdaad, Kees de Kort, de rubriek over de bouw en de Nationale Autoshow. De rest van de steeds roulerende rubrieken zijn minder, de nieuwsblokken in de spits zijn redelijk tot goed.
@C1O2 | 11-05-20 | 18:46: Dat is zeker, naast dat men zich helemaal geweldig vindt en de waarheid in pacht heeft, zijn ze zeer politiek correct. Het verpakken van een eigen mening als journalist maakt het net wat smeuïger. Echt een aanwinst voor de NPO aanhanger tegenwoordig.
MPH
Metalomroep in oprichting
zwaremetalen.com/nieuws/mph-mogelijke...
"Ondernemer Richard Theuws bekijkt of er voldoende animo is om een publieke omroep in Nederland op te richten die wordt gedreven door de subcultuur van de harde muziek; MPH, de afkorting van Metal Punk Hardcore.
Theuws vroeg zich op Facebook af of er interesse zou zijn in een dergelijke publieke omroep en kreeg zoveel positieve reacties, dat hij nu door wil pakken. Lid worden van de potentiële omroep is nog niet mogelijk. "
Lijkt me kansloos. Kleine doelgroep die ook nog vrij divers is.
Niet meer nodig, je hebt KinK-Distortion inmiddels
Doen ze ook soft of pretmetal?
Linkjes uit 2018 en 2019? Het zijn de twenties, man!
Sharid Alles heeft het over een nieuwe koers die 3FM gaat varen.
Bekt natuurlijk heel lekker als je dat zegt. Maar als je vervolgens niet zegt wat dan die koers is dan slaat het natuurlijk helemaal nergens op. Maar deze Sharid Alles is van allochtone afkomst. En D66 is een regeringspartij. Dan weet je, deze Sharid Alles die krijgt alles. 25 miljoen euro's.
Ik verheug me op de toespraak van Martin Bosma. Helaas moet ik wachten tot 1 juni want dan gaat in de 2e kamer de poppenkast weer beginnen. Gelukkig nog leuke filmpjes van Martin Bosma in het archief.
Het is redelijk voorspelbaar wat Martin Bosma gaat zeggen.
@kloopindeslootjijook | 11-05-20 | 18:36: Klopt. Maar van het "redelijk voorspelbaar" heeft hij tientallen varianten" Dat maakt het wel weer aangenaam.
@luto333 | 11-05-20 | 18:40:
Zou fijn zijn als Bosma niet steeds loopt te wijzen naar Jan en Alleman maar met een alternatief komt. Hoe dan wel.
@kloopindeslootjijook | 11-05-20 | 18:42: gewoon sluiten die tent. Concreter kan niet.
Jammer van al dat Hollandse belastinggeld, ook Nederlandse producties doen het in Duitsland Frankrijk en VS goed, in Nederland NPO nog NOOIT gedraaid, zelfs Bob zelf gaf compliment:
www.youtube.com/watch?v=Bery4Yhj_Yw
Radio FIP anders niets.
Inderdaad wat een genot is dat, lekker alle stijlen door elkaar.
Zeggen dat een groen en geel logo iets is om je groen en geel aan te ergeren is reden om weggejorist te worden? Uuuh
Als iets "Rinkel de Kinkel" heeft gedaan, kan je er beter mee stoppen!
In 070 spellen ze dat toch anders.
@De Briemusketier | 11-05-20 | 18:36:
Nee, gewoon met d a t.
Vroeger hadden ze een programma dat Vara's Vuurwerk heette. Daar draaiden ze het stevigere werk.
Als Henk Westbroek dat nou gewoon eens weer lekker gaat doen met wat praatjes erbij.
Dan gaat het biertje wel open.
En je had de Wilde Wereld, en Jan Donkers, en Ronflonflon met Jacques Plafond. Dat was leuk.
Zullen we eens etnisch profileren op zenders die er niet toe doen. Scheelt veel belastinggeld.
Als je het als ontwerper echt, maar dan ook echt niet meer weet, maar wel graag poen wil vangen, is dit aarslelijke logo het resultaat. Manmanman.
Sinds ons aller Gieltje Debieltje zich achter zijn microfoon liet pijpen (waaraan dan???) door een hoer - ik schrijf het er voor de zekerheid maar even bij - is het nooit meer iets geworden met 3FM.
Nogmaals, Howard Stern, een op een, alsof niemand in Nederland ooit van Amerika had gehoord.
Toen was het al een paar jaar niks meer. Met de horizontale programmering ging het mis. Vroeger was een een horizontaal programma om zes uur 's avonds en dat was al erg genoeg.
@voldemort | 11-05-20 | 21:06: Joost de Draayer, later Frits Spits.
Benieuwd naar de nieuwe poef.
Er is maar één fatsoenlijk radiostation en dat is "Radio Bergeijk"!
Te moeilijk voor 95% van dit domme land.
Voor alle zieken beterschap en voor alle gezonden.... kop op
Dat SnowflakeFM zo weinig luisteraars heeft stemt mij ergens wel positief... er is nog hoop...
Schandalig eigenlijk dat dit allemaal maar kan. Wanneer stoppen we met deze vorm van palliatieve zorg en verklaren we de zender dood?
Joop den Uyl zou afgunstig zijn op hoe een socialist als Mark Rutte zo met geld mag strooien.
Doe eens een lesje staatsinrichting.
@DrumPiet | 11-05-20 | 18:31:
Volgens eens een workshop humor.
There's smoke on the water it's been there since June Tree trunks uprooted beneath the high crescent moon Feel the pulse and vibration and the rumbling force Somebody is out there beating on a dead horse
Bob Dylan, Man in the long black coat.
Ik mis, "één negen twee, goed idee' luister naar Veronica.
Gewoon Giel Beelen terughalen, samen met van Nieuwkerk. De zonnegoden van de NPO. Is toch geld van de belastingbetaler. Als kers op de taart dan nog Genée erbij, die past ook wel in het profiel van de ''pluriforme'' NPO.
Want Beelen laat zich tenminste nog pijpen van belastinggeld?
Gatverdamme, Giel Beelen ? Meent u dat nou ? Die zo enthousiast meedeed aan het Coronalied ? Die alle feestjes afschuimt ? Waar het politiek correcte schuim uit iedere kier loopt, die Giel Beelen ?
@padbuffel | 11-05-20 | 18:24:
Ja, wat was hij origineel hè ! Eén op een overgenomen van Howard Stern "shockerende" radio, en doen alsof hij het zelf had bedacht.
@Rammstein | 11-05-20 | 18:32:
40 jaar te laat, al je oude garde mag geloven..
En met dat "shockerende" is het ook wel een beetje klaar. Youp van het Hekje heetft het ook eindelijk door.
Zenderbaas Sharid Alles bij Hilversum 3: ik dacht dat men bij de publieke omroep niet meer aan Zwart Piet deden eigenlijk? Maar goed: meiske is te jong en heeft totaal geen feeling met haar potentiële luisterpubliek. Boot terug naar Paramaribo (of FunX want daar zal ze wel vandaan gekomen zijn en zich horizontaal omhoog gewerkt hebben verder).
Laat je horen. Daar is toch wel een paar weken over gebrainstormd in een luxe gelegenheid?
En een dure huisstijl en logo ontworpen..
Maar stemp dan ook Fvd mensen. Die heeft al vanaf het begin Sanering Nederlandse Pravda Omvolkingsomroep in zijn verkiezingsprogramma staan. Je weet toch, allemaal zakkenvullers. Die ook nog volhouden dat ze belangrijk zijn.
PVV (Martin Bosma) was eerder.
Hartstikke leuk, uw idee, maar zo lang het nog een klerezooi blijft, wordt het nooit iets. Hiddema aan het roer, Sjerrie iets meer aan de ketting en dan, misschien, gaat het nog iets worden.
@Lupuslupus | 11-05-20 | 18:26: PVV, ook goed. Bosma mag voor mij zo minpres worden.
@Rammstein | 11-05-20 | 18:29: Valt wel mee met de klerezooi, zeker tov andere partijen. Die klerezooi is vooral wat de media ervan maken. Hoor je weleens wat over Sid Lukkassen appjes bij PvdA, GL of 66? Niet dus.
Zelfs auto's hebben tegenwoordig geen antenne meer.
Zit in de achteruit verwerkt. Of erop geplakt bij paupermobielen.
Die nieuwe micefoon ziet stom uit.
Ja dat was de duurste die ze konden vinden.
Dat is een mocrofoon...
Daar zie je toch niets van op de radio?
@kloopindeslootjijook | 11-05-20 | 18:38: jij ziet de nieuw microfoon toch hier?
@Slipsnifter | 11-05-20 | 18:51:
ja, en hoe klinkt nu?
@kloopindeslootjijook | 11-05-20 | 18:57: nieuw zemmelmicfoon
Gesubsidieerd hipster deugmeukgeleuter waar niemand op zit te wachten...
Luister toch lekker naar NoAgenda. Twee keer twintig minuten per dag, totaal zo'n 200 minuten en dan de rest tijdens het grasmaaien en andere klusjes. Prima vermaak. ITM.
Klopt maar ik luister de show in een keer. Probeer ook Scott Adams van Dilbert en TPO pod cast
@Agent 43 | 11-05-20 | 19:05: TPOPodcast is een pareltje, de website overigens ongeveer het tegenovergestelde.
Oké, lachcitaat uit die link van 15 miljoen:
,,Maar 3FM is gericht op de jonge doelgroep en die spotjes kunnen we tegen een hogere prijs verzilveren.”Jongeren zijn commercieel gezien de meest aantrekkelijke doelgroep, ook op televisie. ,,Gelukkig zien we hoe de radiozender FunX wél steeds meer jongeren bereikt"
Maar FunX bereikt ook steeds meer """jongeren""" niet!
Een nieuwe partij:BVNL , belasting verlaging Nederland. Het enige wat we doen is alles waar subsidie naartoe gaat afschaffen. Incl EU, ontwikkeling , WHO , CO2 mileu etc. Verder geen ideologie, iedereen mag doen wat ze willen, als het maar geen belastinggeld kost.
Dus niet eens de ambtenarij halveren. Triest.
@Sitting_targets | 11-05-20 | 18:20: Fvd wél. Subsidies afschaffen, NPO saneren, en ambtenaren halveren want minder en simpeler regels.
@Cepalislam500mg | 11-05-20 | 18:21: Ik ben nog niet zo ver geradicaliseerd dat ik ambtenaren wil halveren.
Dr van Zwitsal, U heeft mijn stem.
@Sitting_targets | 11-05-20 | 18:27: Niks halveren, decimeren!
Ik noem het nog steeds expres Hilversum 3.
www.youtube.com/watch?v=PqjRxINYLH4 Herman is het met je eens.
@Mr_Pikibelly | 11-05-20 | 18:19: Nee bestond nog niet. Maar ieder had. Zijn eigen stem. Dat waren nog es tijden.
3 luisteraars (waaronder de presentator, de geluidsman en de schoonmaakster)
Wat kost nu zo'n nieuw logootje?
Minimaal een ton.
Een paar cent.
Het zal wel Europees aanbesteed zijn.
Dinosauriers waren ook dol op plantjes. Gingen gewoon dood. Zonder subsidie.
Zie je wel.
Leefde Ad Visser nog maar: over.npo.nl/voor-makers/seminr/gastsp... Die was in zijn tijd de Ybeltje Berckmoes van de radio, maar dan zonder het dichterlijk vernuft van Jan van Veen. Dit na het nooit meer overtroffen TopPop, al blijft Krijn Torringa een cultheld. Waarmee niets ten kwade van Wim T. Schippers, maar die was gewoon niet nichterig genoeg.
Maar waar ging het ook al weer over? Ach, volgens mij dat de NPO gewoon niet echt Gangsta genoeg is voor onze moderne narcostaat. Fuk toch op met die bitches, Give Rap a Chance: www.youtube.com/watch?v=OVALi4bSejE
Peace out brotha's.
………….. eh ……… ahem …….
Moest laatst nog aan Jack v Gelder denken , dat Hij wegliep bij zijn afscheidsuitzending.
Die situatie is typerend voor hoe de boel er daar bijstaat, teveel Ego met oogkleppen op.
Net als die hipster kranten nrc volks parool trouw
Héél soms luister ik radio, alleen soms als ik in de auto zit voor zo'n kort ritje dat ik geen zin heb om m'n telefoon met Spotify er aan te hangen. Maar het lijkt godverdomme wel of er AL-TIJD reclame op is als ik de radio aanzet. Dus tegenwoordig ook voor elk klote ritje: Spotify aan. Geen reclame en altijd de muziek die ík wil.
Spotify heeft alleen maar de bekende meuk en dan nog niet eens alles.
@Cepalislam500mg | 11-05-20 | 18:25: Wa'n onzin. Niet alles inderdaad, maar wel veel! Heel veel. Ik heb het nog niet uitgespeeld.
Is het nu 'nieuw microfoon' of 'nieuwe microfoon'?
Morcofoon
Coen en Sander, Ekdom die waren nog wel om aan te horen.
Gewoon top40 draaien als de tieners uit school komen door een paar drukpratende jongens en meisjes. Volgens mij is het niet zo moeilijk.
Toen internet nog niet bestond was staatsradio en staatstv handig.Nu kunnen mensen zelf gaan nadenken.Soms lukt dat ook.
Sterker nog. Er gaan terug naar de distributie omroep. Niet meer aan een draadje, maar alles wat niet politiek correct is wordt steeds meer verwijderd.
Er kraait geen Rode haan naar.
Nostalgie voor bepaalde lieden in stand willen houden werkt niet.
Was leuk in de jaren 80 maar niet van deze tijd.
De radio herhaalt zichzelf.
De stichting top 40 bestaat ervan., al probeert die zoveel mogelijk verscholen te blijven alsof ze geen invloed uitoefenen..
En op het moment dat er iets komt dat zich niet wil herhalen wordt het wegbezuinigd.
Mensen houden blijkbaar van herhalen.
Zeg dat nog eens?
@Cepalislam500mg | 11-05-20 | 18:28:
Dat nog eens?
Hou het in de gaten GS wat als 3FM definitief mislukt, dan komen die microfoons vrij voor een leuk bedrag.
Gadver een microfoon waar Claudia de Breij in heeft zitten spugen. Ja hoe is het eigenlijk met Claudia de Breij? Daar zie ik nou nooit eens iets over op GS.
@Cepalislam500mg | 11-05-20 | 18:29:
Van die muts ga je pas wat horen als er weer iets te deugen valt.
En,... heb toevallig zojuist vernomen van Nationaal Comité 4 en 5 mei, dat ze 5 mei om gaan dopen naar "de Breij" dingsdag.
Wat een onzin. Spotify heeft radio al gesloopt. Dit is aan een dood paard trekken.
Als nachts wakkerliggende ondernemer wordt ik strontziek van het feit dat je nu al weet dat bij de overheid en clubs als de publieke omroep die aan de tiet van de overheid hangen, deze crisis geen centje pijn gaat doen.
Ze gaan namelijk gewoon de belastingen weer verhogen en dat noemen ook weer doodleuk bezuinigen.
Stem dan niet steeds op de VVD. Die hebben de belastingen alleen maar verhoogd in de afgelopen tien jaar.
@Cepalislam500mg | 11-05-20 | 18:30: PvdA en CDA ook.
MuziekRadio is deaud
Video killed the radio star.
Dit soort muziekradio wel ja.
@Graaf_van_Hogendorp | 11-05-20 | 18:11: We can't rewind we've gone too far
Nou... als ik in de auto steeds dat frisse nieuwe logo zie rechtsboven dan ga ik wel luis... oh wacht
Bovendien, een logo voor iets waar je niet naar kijkt....
Het punt is dat dat logo niet voor de luisteraar is, maar voor de vrolijke rapportages die naar de mediabonzen gaan. Betere uitstraling = meer subsidie
Dit moet echt stoppen. Ik erger me groen en geel aan deze verkwisting van belastinggeld.
Ah, precies de kleuren van het nieuwe logo. Ze doen het er om.
@gemeentereiniging | 11-05-20 | 19:09: dat dacht ik ook haha
Radio... dat is toch een medium voor verveelde forensen in de waggie en lieden die op kantoor zitten en verplicht naar een radio moeten luisteren naar levende lachzakken, door de muziek heen tetterende "DJs" en reclames? Sinds spotify en soundcloud heb je geen radio meer nodig. Jijbuis heeft het ook al grotendeels vervangen.
Buiten geouwehoer programma's voor forensen heb je geen radio meer nodig. En voor geouwehoer heb je tegenwoordig podcasts bedenk ik me net.
Hangt er helemaal vanaf wat je met die radio doet.
'De Mannen van de Radio' was een onderdeel van het radio-programma De Avonden. Maar ja, dat was van de VPRO, dus dat wilde niemand horen aanvankelijk. Pas jaaaaaren later kwam het pas opduiken..
Radio Bergeijk ook zoiets.
@kloopindeslootjijook | 11-05-20 | 18:16:
Mannen van de radio was dan wel weer grappig, Hans Teeuwen Pieter Bouma.
U valt door mand met de reclames. Youtube staat vol met reclames. En de budget cloud idem.
@MaarFeitelijk | 11-05-20 | 19:04: Daar kan je wat aan doen.
Lijkt verdacht veel op het oude vara-logo
Herman van Veen zong ooit nog dat t niet bestond. En straks krijgt hij postuum nog gelijk ook.
Was dat maar waar (x2)
Maak er een nederlandse studio brussel van...
Niet verkeerd. Studio Brussel 101.9 FM in Brabant dan.
Ze kunnen beter aansluiting zoeken bij de doelgroep van radioluisteraars. Gemiddelde leeftijd is 65+ en ze luisteren het liefst via de middengolf. Of via de korte golf naar radio oranje.
Radio is een uitstervend medium. Een sterfhuisconstructie is de beste strategie. Verder geen nieuw geld in stoppen.
Welnee, radio is een heel mooi medium, je moet er alleen iets zinnigs mee doen. Radio 3 is gemaakt voor het denkniveau van 12-jarigen. Wat verwacht je dan.
Second that one.
Zelfde geldt voor de tulluhfiessie - ook typisch zo'n medium voor kandidaat coronalijers.
Dat doen ze toch al via Radio2?
Ik hoor alle van vroeger bekende Hilversum 3 DJ's nu op die zender in de microfoon hijgen.
Ooit, héél vroeger was het 'n tegengeluid van Radio Veronica en Radio Noordzee. Met al de commerciëlen van nu, 538, Sky, Radio10 en noem maar op, is 3FM volledig overbodig geworden. Zonde van de elektriciteit om dat spul in de lucht te houden.
Hilversum 3 was vroeger een prima zender iedere omroep had een dag en je hoefde niet alles te luisteren. In de jaren 90 met de zendercoördinator is het misgegaan.
Er zijn tientallen commerciële radiostations die van alles uitzenden. Wat de Staatsomroep daar nog aan toe zou kunnen voegen, kan ik niet bedenken. Volkomen obsolete product.
Probleem met 3FM (Hilversum 3) is de dj’s. Vervang die nou eens door computers die keurig de playlist afwerken en niet door de muziek heen praten.
Probleem is ook de playlist die samengesteld is muziek die absoluut geen draagvlak heeft bij de doelgroep. Totaal aantal streams en downloads zegt helemaal niks.
@Deflatiemonster | 11-05-20 | 18:13: De playlists worden samengesteld door de programmaleider. De dj*s (m/v/x) mogen ze alleen maar aan elkaar lullen. Ik heb wat ervaring opgedaan bij het ter ziele gegane KinK-FM.
@onfray | 11-05-20 | 18:16:
De huidige KINK is een andere club?
@onfray | 11-05-20 | 18:16:
Kink FM was geweldig, in de negentiger jaren dan.
@Rammstein | 11-05-20 | 18:24: Ik mis Grolleman nog elke dag. Avondland en X-Rated.
@kloopindeslootjijook | 11-05-20 | 18:21: Ja
En dan die playlist op Spotify zetten, klaar.
@onfray | 11-05-20 | 18:16: Duidelijk wie er dan als eerste uit moet.
Ik verheug me nu al op de rant van Martin Bosma.
Die rants zijn inderdaad het enige leuke aan de NPO
@Cepalislam500mg | 11-05-20 | 18:33: De NPO maakt veel betere programma's dan de commerciëlen. Het getier is alleen gedreven door omzetnijd. Men heeft het idee dat wanneer de rest maar slecht genoeg zou zijn het het geld wel naar Endemol of SBS zou vloeien. Dat is niet zo.
@MaarFeitelijk | 11-05-20 | 19:05:
Dat waag ik ernstig te betwijfelen. Maar zelfs al zou dat waar zijn, dan is dat oneerlijke concurrentie met taxpoet. De mediawet is kraakhelder en men zou zich daar nu eens aan moeten gaan houden. Pluriform, gebalanceerd, onafhankelijk en voor iedereen. Dat is nu niet zo. En als de staatsomroep zich nu eens zou distantiëren van kwalitatief vermaak (reisprogramma's, boer zoekt vrouw, spelshows), maar zich zou beperken tot gortdroge mededelingen van overheidswege, dan weten we meteen waar we aan toe zijn, hoeven we niet steeds alert te zijn op de dubbele bodem of het fakenews, kunnen we met één radio- en één TV-zender uit de voeten, besparen we een hele boel taxpoet en kunen de commerciëlen zich gaan toeleggen op "kwaliteits televisie". Want als daar een serieuze markt voor bestaat, dan gaan ze het echt wel maken. Tenzij de taxpoet ervoor zorgt dat daar geen verdienmodel in zit wegens oneerlijke concurrentie.
En serieus, wie kijkt tegenwoordig nog lineaire televisie? Zelf behoor ik al tot de grijze massa, maar ook mijn leeftijdgenoten en ik kijken nauwelijks nog naar lineaire TV, laat staan de vooringenomen drammende NPO. Mijn bejaarde moeder heeft nog een rotsvast vertrouwen in de objectiviteit van de NOS en denkt nog steeds dat de VARA links is, de VPRO progressief en de TROS rechts is. Kappen met die achterhaalde en geldverslindende onzin.
@MaarFeitelijk | 11-05-20 | 19:05:
" De NPO maakt veel betere programma's dan de commerciëlen. "
Zoudt u uw nick niet beter naar "MaarEenMening" wijzigen?
@libertat | 11-05-20 | 19:53: Publieke omroep dient datgene te maken waar wel behoefte aan is, maar wat de commerciëlen laten liggen en dat zonder voorngenomenheid. Al het andere is volstrekt overbodig. En over kwaliteit gesproken, BNR vind ik een stuk beter dan Radio 1.
Dit gaat het ook weer niet worden.
REAGEER OOK