Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

India rolt rode loper uit voor 1000+ Amerikaanse bedrijven die Trump weg wil uit China

De strijders van de christelijk-hindoestaanse as trekken weer op tegen goddeloze roofstaat China.

Nee maar, mooi toch. Twee 'democratische' kernmachten met een kastenstelsel die de handen ineen slaan om ordinair dievennest China hun bodemprijs-dividend te ontzeggen. Want dit krijg je dus als Chinese soldaten met Indiase soldaten op de vuist gaan. De liefde tussen donkerwit Azië (minus Pakistan en Bangladesh) en Trump is wel echt trouwens, evenals de liefde tussen Trump en Modi. En omdat Trump China op wil laten draaien voor de economische corona-schade, wordt nu dus geprobeerd bedrijven hun "supply chain te laten herstructureren", zoals Pompeo dat noemt. "India is boosting efforts to lure more than 1,000 US businesses out of China, reportedly offering to ease tax and labor laws, and allowing easier access to land. Among those companies the Indian government reached out to were medical equipment producers, food processing units, and textiles, leather and auto part makers, Bloomberg reported, citing Indian officials." Heel goed, droogleggen die Chinese overheid.

Reaguursels

Inloggen

India, Indonesië, Vietnam, vind je de productie van goederen niet goed gaan in land A dan ga je naar land B waar je betere afspraken kunt maken. Dat is niet zo heel spannend.

donkieshot | 12-05-20 | 10:47

China Originated Virus Incapacitating Democracy 19 levert dan toch iets positiefs op. Eindelijk wordt de zwerm sprinkhanen aangepakt

Feitenpliesie | 12-05-20 | 08:15 | 1

Mooi land China, bent u wel eens geweest? Aardige mensen ook.

donkieshot | 12-05-20 | 10:48

Trum zou toch werk terughalen naar de VS, MAGA? Dat is dus MIGA geworden?

Dr van | 12-05-20 | 06:40

Dit was eind februari ? Beetje gedateerd.

boccelullus | 11-05-20 | 22:39

Mega taalfout in titel:India rolt rode loper uit voor 1000+ Amerikaanse bedrijven die Trump weg wil uit China', moet zijn ... die Trump weg willen...

Doe mij maar twee ! | 11-05-20 | 22:06 | 2

Amerikaanse bedrijven die Trump weg willen uit China? Zit Trump in China?

RtotheB | 11-05-20 | 23:44

De haters zullen wel weer haten, maar die haten sowieso. Geopolitisch speelt Trump het spelletje perfect. Of je 't nu leuk vind of niet.

Gladiator Fap | 11-05-20 | 21:02 | 1

De weg van de minste weerstand. De markt doet vanzelf zoeken naar... India is in aantal goedkope werkkrachten, afzetmarkt, kopers van US militair spul, (regionale) grootmacht, sedert lange tijd een democratische rivaal van de CCP. Een ideale vervanger dus. Veel prettiger om mee te praten ook trouwens. Het eten is niet heel veel beter en over de hygiëne zullen we het helemaal maar niet hebben. Maar idd, zonder (al te veel) militair ingrijpen toch je vijanden een hak weten te zetten op politiek, economisch en militair vlak, wat je drijfveren ook zijn, of dat dat nou narcisme, egoïsme en grootheidswaanzin is, daar kan ik alleen maar opgelucht om zijn. Ik denk echt dat hij de beste president ooit wil zijn. Voor de kijkers/kiezers/plebs. Vanwege zijn ego.
Prima toch.

RtotheB | 12-05-20 | 00:00

Trump gaat gelukkig het gevecht met China aan. Elke president sinds Clinton heeft bijgedragen aan de afbraak en uitverkoop van de US. Het gaat om wereld dominantie. Trump gaat er keihard voor, de US heeft tenslotte veel te verliezen. De media wil u doen geloven dat Amerika in zijn schulp kruipt, niets is minder waar. U mag kiezen, China of Amerika. Check dit interview met een Amerikaanse generaal en veel word u duidelijk. youtu.be/kl5279dWqGs

KARLSSON | 11-05-20 | 20:47

Kunnen we dat communisme niet voor eens en voor altijd de kop in drukken? Altijd ellende..

Masteryu | 11-05-20 | 20:11

India:
Vies.
De geur van Vuilnis & Bloesem (echt waar).
Sloppenwijken.
Prachtige Stranden.
Kastesysteem. Zichtbaar voor locals, moeilijk voor toeristen.
Fatalisme. ( bijvoorbeeld taxichauffeur die gewoon inhaalde in de bocht op tweebaansweg... "if our time is there, our time is there sir".
Corruptie.
Koeien op straat 24/7.
Bedelaars.
Stervenden met rottende ledematen op straat.
Poepen op straat.
Vuurwerk s'-nachts uit de sloppenwijk - er was weer een jongetje geboren-.
Rode aarde.
Stof.
Knoflook,veeeeel knoflook.
Vriendelijke mensen.
Mooie Bamboebossen om in te feesten....
En dat opgetekend in slechts 3 weken feesten in Goa, de rijkste en schoonste staat van het land. (wel in 2001, dus wellicht wat gedateerd )

PerineumPiraat | 11-05-20 | 19:51 | 3

Maar als ze aan de hygiene gedacht hebben kan je er wel heel lekker eten!

DatInternetDingetje | 11-05-20 | 20:44

Je vergeet lui en slechte instelling. Daarom zal India ook nooit zo machtig worden als China.

Inmiddels is Goa vergaan tot plek waar je coke snuivende rijke aso Indiërs hebt. Verder heb je daar weinig écht India. Doe mij maar Kerela.

Fedor Emelianenko | 11-05-20 | 23:28

Ben er een maand geweest. Per trein van zuid naar noord. Na afloop één conclusie: 'India is poep'.
Zelfs in eerste klas hotels moesten we de vlooien uit ons bed schieten voordat we gingen slapen.
Dode mieren in de suiker bij de thee.
Ratten in de badkuip.
Ratten op het terras van het hotel.
Ratten achter de plee-pot van je wc.
Apen die 's nachts door het open venster (want warm) de rollen koekjes jatten die je op de vensterbank had laten liggen.
Corn flakes bij je ontbijt die naar petroleum smaken (vanwege de petroleum-kookstelletjes in de keuken).
Duiven die nestelen IN je slaapkamer, in plaats van daarbuiten.
Mussen die 's morgens in een rijtje zitten te kwetteren op de roestige stang van het voeteneind van je bed (want ramen open, weetjewel).
En verder: poep. Heel veel poep. Overal. Van dieren, maar vooral ook van mensen.
Over dieren gesproken: een hele nacht gedwongen wachtend op de trein van Kota naar Delhi, die om half zes 's ochtends zou vertrekken, hebben we op het perron gezeten, moppen tappend met een Indiase ingenieur die perfect Engels sprak, en met zijn drieën geleund tegen de heerlijk warme flank van een op het perron liggende heilige koe. Zo lang je zo'n beest geen kwaad doet, en zelfs een beetje lief voor hem bent, is dat geen enkel probleem, ondanks haar heiligheid.
Dat dan weer wel.

Peter Emile | 12-05-20 | 00:28

Ik hoop dat Trumpaloempa eerst even een paar heule grote containers kwaliteit naar India stuurt voordat er iets ingekocht wordt.

Je kan het zo gek niet bedenken of de jommens uit India kunnen het.. lassen op poedercoat, druktesten op geen BAR, 90 graden buigen wat achteraf toch sterk op 30 graden lijkt etc. etc.

Enige voordeel wat je met India hebt is dat het zo duidelijk is dat het fout is dat je geen moeite hoeft de doen om fouten op te sporen.

DatInternetDingetje | 11-05-20 | 19:00 | 1

Helaas is dat met medicijnen ook het geval en daar ligt het toch wat moeilijker met checken.

Heiner | 11-05-20 | 21:18

Trump gaat de chinezen doodknijpen, en we mogen met zen allen hopen of dat maar goed gaat.

Lt-Kol Kilgore | 11-05-20 | 18:18 | 2

Misschien gaan Amerikanen weer helemaal zelf "Made in the USA" stikkers op chinezen producten plakken.

W_F | 11-05-20 | 18:37

Zou wel eens goed zijn, kan niet altijd feest blijven, toch!?

pickalilly | 11-05-20 | 19:03

Was verleden jaar nog in China. " We will be number1" " We will defeat USA ".
Vooral in de omgeving van Shanghai en Hangshou waren ze heel fanatiek. Eng!

ceesreis | 11-05-20 | 17:50 | 4

@Graaf_van_Hogendorp | 11-05-20 | 18:14: Chinese slaven worden ook duur. China is zwaar aan het automatiseren geslagen, wat wij ook hadden kunnen doen. Als Trump wil winnen dan moet hij goedkoper produceren en producten aan Chinezen verkopen.

W_F | 11-05-20 | 18:41

@W_F | 11-05-20 | 18:41:
Goedkoper produceren in de VS gaat alleen als je al die Latino's binnen laat. Dat is nu net één van de zaken die de achterban van Trump niet wil... en een hoofdreden waarom ze op hem hebben gestemd. Moeilijke keuze voor de Yankees. Ze willen etnische homogeniteit en economisch werelddominantie... ja, dat gaat in dit stadium niet meer - het is het één of ander.

koter | 11-05-20 | 19:37

@W_F | 11-05-20 | 18:41:
Producten verkopen aan Chinezen gebeurd al heel lang , alleen gooien de Chinezen er hoge importtarieven tegen aan.

Jackson | 11-05-20 | 20:17
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon die rotzooi die uit China komt niet meer kopen en voor goed doening en dank voor dat virus.

gerrit5042 | 11-05-20 | 17:48 | 1

Ik hoop dat u gelijk gaat krijgen en dat fabricage meer verdeeld gaat worden over de wereld. Jinping heeft imperialistische gedachten, levensgevaarlijk baasje.

Slough | 11-05-20 | 17:57

Overigens de gelegenheid voor de EU om de banden met China aan te halen.

Mr.Crowley | 11-05-20 | 16:58 | 5

@Varende_Reaguurder | 11-05-20 | 17:41:

Europa heeft bij verre niet de natuurlijke hulpbronnen die Afrika heeft. Europa moet het vooral van haar menselijk kapitaal hebben.... en met de voortgaande vergrijzing wordt dit steeds minder.

koter | 11-05-20 | 19:46

@koter | 11-05-20 | 19:46:
"Europa moet het vooral van haar menselijk kapitaal hebben.... en met de voortgaande vergrijzing wordt dit steeds minder."

... Én met de voortgaande islamisering.

Peter Emile | 12-05-20 | 00:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Beter zaken doen met in mijn ogen een iet wat 'achtergestelde' maatschappij, dan met een communistische staat.

Schepvogel | 11-05-20 | 16:55 | 2

juist! en dan ook nog een communistische staat die op wereldheerschappij uit is en geen enkel middel schuwt

Cousin Eddie | 11-05-20 | 17:15

@Cousin Eddie | 11-05-20 | 17:15: Het probleem is dat wanneer 1 land zulke macht krijgt het deze net als China gaat misbruiken. Beter over een aantal landen verdelen. Plenty of aanbod daar!

Slough | 11-05-20 | 17:41

Als we nou niet in de EU hadden gezeten had Rutte hetzelfde geintje uit kunnen halen.

Mr.Crowley | 11-05-20 | 16:52

"reportedly offering to ease tax and LABOR LAW, and allowing easier access to land."

Dus onze Nikes en T-shirts en goedkoop ondergoed wordt straks door 6-jarigen in elkaar genaaid ipv 8 jarigen? Ik weet niet of dat zo'n positieve ontwikkeling is.

Sans Comique | 11-05-20 | 16:35 | 1

Zeker niet, beter laten we die kinderen verhongeren, anders komen we nooit uit op acht miljard mensen op aarde in het jaar 2100!

Rhenium | 11-05-20 | 16:53

Ha, ha India: "The only that it's good for......... make it nuclear testing ground!" Ik kon niet anders dan deze uitspraak van een Nieuw-Zeelandse wereldreiziger beamen tijdens een Nieuwjaarslunch in Kathmandu. Wat een ongelofelijk vies-goor-achterlijk typhusland is dat zeg niet normaal gewoon en je verstaat er ook nog eens niemand want ze praten zo debiel Engels dat het wel een andere taal lijkt.

Roadsurfer | 11-05-20 | 16:33 | 3

Vraag voor de gein eens aan een Indiër of hij wil nadoen hoe Nederlanders Engels spreken. Of nog hilarischer: vraag of hij een Nederlander die Nederlands spreekt na wil doen.

piloot47 | 11-05-20 | 16:41

Hoe dan, in India vegen ze hun kant af met hun rechter hand en koeien lopen overal. Niet ok.

King Wasimoo | 11-05-20 | 16:54

@King Wasimoo | 11-05-20 | 16:54: Niet alleen in India. Hier hebben we wat slachtvee rondlopen in Den-Haag en vegen de meesten hier hun reet af met hun rechterhand. Oja, booslims hebben een sproeier om hun reet me af te spoelen. Die houden het vast in hun rechterhand.

Mr_Pikibelly | 11-05-20 | 17:40

India heeft zelf alle touwtjes in handen om productie uit China over te nemen. Ze hebben bereikbare havens, goedkope arbeid en genoeg geschoolde inwoners. Dat ze dit niet lukt, komt door ondoorgrondelijke problemen, waar je als Westers bedrijf heus niet zo makkelijk aan waagt.

heldheino | 11-05-20 | 16:25 | 4

@theo-is-dood | 11-05-20 | 16:30: In de jaren 50 totaal verkeerd gedeeld door Mountbatten, met de ellende zit men tot op de dag van vandaag, moslims geen eigen staat gekregen etc.

Uw Verzekeringsadvis | 11-05-20 | 17:05

@Uw Verzekeringsadvis | 11-05-20 | 17:05: De moslims konden verhuizen naar Pakistan, en de hindoes uit wat nu Pakistan is, naar het huidige India. Dus het klopt niet helemaal wat u zegt.

Toos Bevergeil | 11-05-20 | 17:21

@Uw Verzekeringsadvis | 11-05-20 | 17:05: Geen eigen staat? Pakistan en Bangladesh zijn de staten die voor Moslims in het leven werden geroepen.

Varende_Reaguurder | 11-05-20 | 17:44
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom maken we niet gewoon robots voor onze lage kosten productiewerk? Wie wil nou echt zijn hele leven in een schoenveterfabriek werken?

heldheino | 11-05-20 | 16:21 | 4

Dan zat jij in een vreemde gevangenis, want tegenwoordig wordt er alleen nog maar geplaystationd en geblowd.

heldheino | 11-05-20 | 16:48

In Groot Brittannië wilden ze hun banen terug.
Totdat ze er achter kwamen dat ze moesten werken..

RandyBiel | 11-05-20 | 18:10
▼ 1 antwoord verborgen

Goede zet meneer Trump! Creëer dan ook wat baantjes voor de Kastelozen cq Dalits.

Trasnochador | 11-05-20 | 16:16 | 2

Beter laten we alle notoire Nederlandse werklozen dat werk doen. Hey Trump denk ook eens aan Nerderland, arbeidspotentieel genoeg!

Rdock | 11-05-20 | 16:19

China is dus een gevaar voor onze gezondheid (virussen), India is dat niet?

Arachne | 11-05-20 | 16:13 | 6

@Rdock | 11-05-20 | 16:16: In China verdwijnen vrouwen spoorloos en worden ze verkocht aan mannen die geen vrouw hebben of leeggehaald voor hun organen.

Varende_Reaguurder | 11-05-20 | 17:47

Ze gaan daar in een open riool ritueel in bad, 100 meter verderop dumpen ze de asse van hun overledenen in de ganges. 150. meter verder, staat er een koe in de ganges te schijten en 200 meter vist de schoondochter van Mahatma Gandhi een emmer water uit de rivier om thee mee te zetten. Ik zie niet in hoe dat problemen kan opleveren.

Lt-Kol Kilgore | 11-05-20 | 18:26

@Lt-Kol Kilgore | 11-05-20 | 18:26:
"Ze gaan daar in een open riool ritueel in bad, 100 meter verderop dumpen ze de as van hun overledenen in de Ganges."

Niet alleen de as, hoor... Soms kun je nog hele (of halve) overledenen zien langs drijven. Afhankelijk van de financiële draagkracht van de familieleden die het dure hout moeten kopen waarmee de overledene wordt verbrand. Wegens geldgebrek (en dus gebrek aan hout) branden vuren vaak niet lang genoeg om de dierbaren in as om te zetten.

Peter Emile | 12-05-20 | 00:44
▼ 3 antwoorden verborgen

India geld ook als de rape kampioen van de wereld gevolgd door een westers modern land als Zweden.
Het is er zo erg dat je je afvraagt of ze nog aan werken toekomen.

Miezerig | 11-05-20 | 16:07 | 2

In Zweden zijn het import lieden die verkrachten joh! Paki's, afrikanen en ander "gevlucht volk" die gewoon Zweedse meisjes / vrouwen verkrachten. Dat weet iedereen toch! Dus de zin " gevolgd door een Westers land als Zweden" iets meer nuanceren aub!

AMX pri | 11-05-20 | 16:22

@AMX pri | 11-05-20 | 16:22: Leuke poging, maar deze nuance WIL Miezerig helemaal niet zien, want dan stort zijn wereldbeeld in. Zinloos dus.

Gladiator Fap | 11-05-20 | 21:05
-weggejorist-
ILF2 | 11-05-20 | 16:01 | 2

India. Dat is toch dat land waar iedere week wel een overvolle trein van een berg lazert of in een rivier flikkert? Wegens geen onderhoud.

Piet Karbiet | 11-05-20 | 16:00 | 6

@Natural. U vergeet bruiloftlocatie.

Trasnochador | 11-05-20 | 16:29

Ja vorige week is er nog een probleempje geweest met een gas installatie.

Lt-Kol Kilgore | 11-05-20 | 18:28

"Bus-ongeluk in India: 300 doden".

Peter Emile | 12-05-20 | 00:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Groot nieuws! Op de site van de NOS echter niet terug te vinden. Wel een artikel over een rattenslang die bij iemand in bed is gekropen.

NoMoreMrNiceGuy | 11-05-20 | 15:58 | 3

ratelslang?

piloot47 | 11-05-20 | 16:03

Tja de NOS ... die schrijven liever dat de multiculti samenleving zo’n succes is en dat een hoge official een kopje thee in de moskee gaat drinken, dan dat ze schrijven over de Pakistaanse loverboys in de UK die honderden blanke meisjes voor hun laten hoereren. Trouwens de BBC zwijgt er ook in alle talen over.

Rdock | 11-05-20 | 16:12

@Rdock | 11-05-20 | 16:12: En al lang. Ook hier de maakbare maatschappij. Heb overigens ook erg goede ervaringen met Pakistanis.

Slough | 11-05-20 | 17:44

Vrij kansloos. In India is het nog te moeilijk om een toilet aan te leggen. De overheid is incapabel en corrupt.

Vula | 11-05-20 | 15:58 | 2

In China niet dan? Daar stoppen ze pesticiden in babymelk.

Rdock | 11-05-20 | 16:13

@Rdock. Nee, daar stoppen ze babymelk in pesticiden.

Trasnochador | 11-05-20 | 16:22
-weggejorist-
GoyishaKopf | 11-05-20 | 15:58

Wat zijn de verschillen in werk ethiek tussen Chinezen en Indiërs? Daar ben ik wel benieuwd naar. China heeft het over het algemeen beter op orde dan India (op eigenlijk alle vlakken).

CzMichiel | 11-05-20 | 15:55 | 2

Alleen dankzij westerse druk, anders was er ook helemaal niks veranderd.

Rdock | 11-05-20 | 16:14

Indiers zijn best harde en gedreven werkers maar..... corruptie is ook een dingetje

Slough | 11-05-20 | 17:46

Waarom associeer ik India altijd met "It ain't half hot mum" en dan weet ik dat de witte man uit dit land geen voordeel meer gaat halen. Die tijd is sedert WO II voorgoed voorbij.

ik_wacht_niet | 11-05-20 | 15:54 | 4

Land .. of Hope .. and Glory.. SHAAAAT AAAP.

Torquemada | 11-05-20 | 16:52
▼ 1 antwoord verborgen

maarr , zijn ze ook goedkoper.?

newray | 11-05-20 | 15:54

Europeanen moeten vooral in Europa produceren. Vooral spullen die we echt nodig hebben, zoals medicijnen. Dan is het maar wat duurder. Ik vind het prima om daarvoor te betalen.

Action meuk kan wel ergens anders gemaakt worden, of helemaal niet.

Sitting_targets | 11-05-20 | 15:53 | 8

Medicijn industrie, als je in India een vuurtje bij een sloot/meer houdt in de burt van een medicijnfabriek heb je spontaan een dikke fik.
In Kenia verkloten de NL-ers het water ook maar dat is dan weer om rozen te kweken schijnt erg belangrijk te zijn.

Uw Verzekeringsadvis | 11-05-20 | 17:09

@een rolstoel dat voorgeduwd wordt door een getint persoon.

Trasnochador | 11-05-20 | 18:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Made in India. Het nieuwe normaal

rectormagnificus | 11-05-20 | 15:52

Trump bluft, alles voor de verkiezingen. Waar gaat de VS de aardmetalen vandaan halen als ze niet meer willen leveren?

Rest In Privacy | 11-05-20 | 15:49 | 5

@Peter_la_Selie | 11-05-20 | 16:11:
Daarom zeg ik " Wij (Nederlanders, EU-landen) moeten ons zorgen maken, niet de US". De US heeft Comex, UK heeft LSE, en wij? Wij hebben de vrijmarkt op Koningsdag.. oh nee... ook niet meer..
De EU is stil, net als onze intelligente premier. We hebben globaal niks in de melk de brokkelen met deze leiders. We hebben alleen onze hol omhoog voor vreemdelingen.
En mark my words, de EU gaat de hardste klappen vangen van deze Covid-19 crisis, en zal het langzaamste herstellen. De economische uitgroei van de US tov de EU zal groter worden. We hebben altijd kritiek op andere leiders, maar nooit op onze eigen leiders. Scharlaken Dijkhof staat al te wachten tot hij ons land nog verder om zeep kan halen met zijn cabaret.

rectormagnificus | 11-05-20 | 16:33

@rectormagnificus | 11-05-20 | 16:33:

Excuses, ik las het stukje over de VS verkeerd. Maar inderdaad, je hebt gelijk. De EU is op vrij veel terreinen lachwekkend. Veel te afhankelijk en dus geen enkele macht.

Rest In Privacy | 11-05-20 | 17:37

@Peter_la_Selie | 11-05-20 | 16:11: Ja lachuh wor. Wij gaan er weer een miljard naar toesturen zodat de een of andere Afrikaanse dictator zich weer rijk rekent. En dat EU / NL wanbeleid als sinds de jaren 50. We sturen er een zak geld naar toe maar we controleren niet waar het terechtkomt. En de Chinezen halen heel Afrika leeg en geen charity. Malle en naieve Europeanen.

Slough | 11-05-20 | 17:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Vraag ik mij wel af hoe ze in India iemand noemen die een woonwijk met maar 17 miljoen mensen vertegenwoordigd.

Polarisator | 11-05-20 | 15:46 | 8

@Graaier. Koffie over laptop. Dank u wel.

Trasnochador | 11-05-20 | 16:31

Randstad?

Slough | 11-05-20 | 17:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Het onderstaande citaat uit de toespraak van de commander in chief spreekt boekdelen:
“ Just months ago, this critical partnership took a major step forward when the U.S. military and your brave Indian Armed Forces conducted the first-ever air, land, and sea military exercises between our two countries. It was something to behold. We called it "Tiger Triumph." (Applause.)

As we continue to build our defense cooperation, the United States looks forward to providing India with some of the best and most feared military equipment on the planet. We make the greatest weapons ever made: airplanes, missiles, rockets, ships. We make the best. And we're dealing now with India. But this includes advanced air defense systems and armed and unarmed aerial vehicles.

And I am pleased to announce that, tomorrow, our representatives will sign deals to sell over $3 billion in the absolute finest, state-of-the-art military helicopters and other equipment to the Indian Armed Forces. (Applause.)“

theo-is-dood | 11-05-20 | 15:43 | 1

In andere woorden, chinezen we kunnen nu ook aan jullie zijdeur rammelen als we dat willen.

Lt-Kol Kilgore | 11-05-20 | 18:33

India is niet voor niets een achter gebleven land. Ze missen de werkethos van de Oost-Aziaten (Chinezen, Japanners en Koreanen), hebben door het kastensysteem een verdeeld land (ze discrimineren elkaar helemaal verrot en gunnen elkaar niks), de infrastructuur is zeer gebrekkig en sanitair vaak afwezig (de helft van de bevolking beschikt niet over een toilet). India is zeg maar Den Haag maar dan in het heel erg groot.

koter | 11-05-20 | 15:40 | 9

India wordt een "land" genoemd maar er wonen meer mensen dan heel Europa bij elkaar. En India heeft diverse etniciteiten. Het zuiden heeft zijn etnische wortels in Oost Afrika van lang geleden, terwijl in noord India groepen wonen die hun wortels wat meer in het noorden hebben: de oude Indiase taal Sanskriet heeft een grammatica die veel lijkt op klassiek Grieks en Latijn. Verder ligt India dicht bij de evenaar, waardoor het kleiner afgebeeld wordt op de wereldkaart dan landen die verder van de evenaar liggen (dit komt omdat de aarde bolvormig is, en om dat op een vierkante kaart af te drukken moet je de werkelijke proporties flink vervormen).

petersteenkamp | 11-05-20 | 16:10
▼ 6 antwoorden verborgen

Dus Trump gaat ervoor zorgen dat schepen met spullen langer onderweg zijn naar Amerika?

Polarisator | 11-05-20 | 15:39 | 2

Who cares.

donkieshot | 11-05-20 | 15:40

@donkieshot | 11-05-20 | 15:40: Big Oil. Door al die containerschepen die een week langer onderweg zijn kom je tenminste van die oliebende af.

Polarisator | 11-05-20 | 15:44

Wat zou The Rut nu denken?

Rinet97 | 11-05-20 | 15:38 | 1

Kut

Trasnochador | 11-05-20 | 18:16

Donald Trump zag daar al dat hamburgervlees vrij rond lopen en denkt nu natuurlijk die vegetariërs te slim af te kunnen zijn. Hij heeft gelijk. Van dahl krijg je geen corona. Aan de andere kant stonden ze in India ook wel even vreemd te kijken: Hanoeman is oranje?

Hetkanverkeren | 11-05-20 | 15:37 | 2

Zoek hun goden eens op. Ganesha heeft een olifantenhoofd.
Trump kan er zo bij.

Arachne | 11-05-20 | 16:07

@Arachne | 11-05-20 | 16:07: En Garuda is de nationale luchtvaartmaatschappij van het islamitische Indonesië En dan niet eens in trots blauw. Aan de andere kant, je vliegtuigmaatschappij de 72 houri's noemen wekt mogelijk ook verkeerde verwachtingen.

Hoe fascinerend ook, van dat deel van de wereld ga ik nooit echt iets begrijpen ben ik bang. Maar goed, mijn begrip houdt wat dat betreft onder onze eigen rivieren al op.

Hetkanverkeren | 11-05-20 | 17:02

Ik vraag me af wanneer in India honderden miljoenen mensen kapot gaan. Opwarming van de aarde (het kan tot 50 graden Celsius worden in India), overbevolking, watertekort, voedseltekort, extreme milieuverontreiniging...

India is een zorgenkindje.

Sitting_targets | 11-05-20 | 15:37 | 3

Kortom. India is het bewijs dat Extinction Rebellion poep praat met diens 6 miljard doden.

TheBurnerMan | 11-05-20 | 15:39


1.350.000.000 mensen ga ik mij niet druk om maken.

Maar goed, doe je best.

Polarisator | 11-05-20 | 15:41

Oh moeder wat is het heet ...... dat wisten de Engelsen ook al. Heeft niets met de opwarming van de aarde te maken.

piloot47 | 11-05-20 | 15:42

Blij verrast dat India niet alleen een "ontwikkelingsland" is in het lamme Deugjargon, maar zich daadwerkelijk aan het ontwikkelen is als een beschaafd land dat de eigen broek ophoudt.
Het opruimen van de troep mag wat langer duren, "ontwikkelingslanden" volgens het lamme Deugjargon zijn vanzelf mega-smerig om deze status te behouden.

Jan Passant mk2 | 11-05-20 | 15:36 | 1

India heeft een zeer hoogwaardige tech-industrie, vooral in het Zuiden. Ik maak uit de reacties op dat de meesten nog nooit een stap in India hebben gezet, maar wel precies weten hoe het daar voelt, klinkt en ruikt.

piloot47 | 11-05-20 | 15:47

India is een nog onhygienischer land dan China . Ben benieuwd wat die aan virussen kunnen brouwen .

Koning BongoBongo | 11-05-20 | 15:36 | 1

Qua eigen hygenie heb je wel gelijk, in India heeft men wel 100x meer respect voor dier en natuur dan in China. Die horrormarkten zoals in China zal je daar niet zo snel zien.

obelisk | 11-05-20 | 15:45

Modi verkoopt zijn onderklasse graag in slavernij en die zijn nu in de aanbieding met quantum korting. De elite mag op de H1B visa naar de VS, en verloop van tijd volgt de rest van de familie (ketenmigratie). De banen gaan aan de gewone Amerikaan voorbij (die kan doodvallen), want Namasté gaat voor. Trump (Pompeo) krijgt een paar militaire bases bij en de CIA werk- en speelruimte (China is THE enemy), wat werkgelegenheid brengt voor vrouwen. Die kunnen als prostituee worden ingezet. Modi vangt zijn percentage en verlengt zijn politieke leven.
India heeft nog wat grensconflicten, dus over 2 jaar verklaart Trump Kasjmier
"een historisch onderdeel van India" en winnaar grijpt de buit.

China zal haar grenzen verhoogd bewaken, de schade beperken, de geheime dienst dubbele diensten laten draaien en als een spin buiten het web, het web zeer goed in de gaten houden, bestaande relaties behouden, consolideren en uitbreiden. Daarnaast zal zij haar netwerk in Afrika gestaag verder bouwen.
En de landen in Azië (Vietnam is geen vrienden met de VS) en het Midden Oosten, die niet gecharmeerd zijn van de VS, aanmoedigen een band op te bouwen.

Trump heeft maximaal nog 5 jaar, China heeft de tijd.

Arachne | 11-05-20 | 15:32 | 6

@Sitting_targets | 11-05-20 | 15:41: Betreft de Filipijnen, dan zal eerst Dutarte het veld moeten ruimen, die dombo heeft het niet helemaal goed begrepen, zeker als je de problemen in de Z-chinese zee ziet.

watmagjenogwel | 11-05-20 | 16:07
-weggejorist-
GoyishaKopf | 11-05-20 | 16:11
-weggejorist-
GoyishaKopf | 11-05-20 | 16:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Geeft goed gevoel. De CCP haar macht moet ingeperkt worden. En India wil geen wereldmacht worden die Taiwan, Hong Kong en eigenlijk de hele wereld haar macht wil opleggen. Mooie ontwikkeling. Maken ze ook 5G zonder de behoefte aan afluisteren ?

Graaier | 11-05-20 | 15:31 | 5

@koter | 11-05-20 | 15:44: Maar niet met al die expansiegedachten van de Chinezen. Niet met een dictator voor het leven en een partijsysteem. En verder weten ze in India dat de strijd met de islamofascisten een harde is.

Graaier | 11-05-20 | 15:57

@piloot47 | 11-05-20 | 15:49:

Een Indiër met ambitie vertrekt zodra het kan linea recta naar het Verenigd Koninkrijk of de VS. Als dat niet lukt naar de Verenigde Arabische Emiraten. De constante braindrain is inderdaad ook een groot probleem voor India, en de reden dat de ontwikkeling steeds maar weer niet echt van de grond komt.

koter | 11-05-20 | 15:57

@koter | 11-05-20 | 15:57: In VK kan ik beamen, VS ook maar ik geloof in Emiraten worden ze gruwelijk uitgebuit en schandalig behandeld.

Slough | 11-05-20 | 17:55
▼ 2 antwoorden verborgen

De corona crisis wordt steeds meer een economische dan een gezondheidscrisis. De kans dat het virus nog een of zelfs meerdere keren de kop op steekt, is aanzienlijk. Lukt het wel of niet om een vaccin te maken? Bij SARS en MERS of AIDS is dat niet gelukt!
Je kunt landen wel met elkaar vergelijken om te leren van de gemaakte fouten. Alleen Zweden heeft ervoor gekozen om niet in een totale lockdown te gaan en alle ogen zullen vooral op dat land gericht zijn. Het land heeft pakweg de helft van het aantal inwoners van Nederland. Ligt het sterftecijfer straks verhoudingsgewijs op hetzelfde niveau als in Nederland of juist veel hoger?
Indien het overeenkomt, zal Nederland wellicht het Zweedse voorbeeld navolgen bij nieuwe uitbraken. Anderszins is te verwachten dat Zweden onze procedures zal kopiëren.

Veel bedrijven zullen failliet gaan of in elk geval in afgeslankte vorm moeten doorgaan. Feit is dat we mogen uitgaan van een zeer groot aantal werklozen straks. De beursverliezen zijn enorm en de pensioenfondsen zullen behoorlijke kortingen doorvoeren. Het opkoopbeleid van Zuid-Europees wc-papier door Draghi en Lagarde naast het bijdrukken van geld door de Europese bank, doet de rest: de ziektegolf wordt opgevolgd door een armoedegolf. Begrotingstekorten vragen om belastingverhogingen bij lagere lonen. Bezuinigingen bij de overheid en bij de huishoudens zorgen voor een spiraalwerking in de economie in neerwaartse richting. Wie zal zijn hypotheek/huur nog kunnen betalen? Bijgebouwd wordt er nu al niet meer, laat staan als het geld en de productiemiddelen ervoor ontbreken.

Ook gaat de overheid door met onbetaalbare en zinloze investeringen om milieu- en klimaatdoelstellingen te halen. Geen ‘stikstof’ kost de belastingbetaler nu alleen al vijf miljard! 35% van ‘de stikstof’ komt overigens uit Duitsland aanwaaien en zeker weten: als het misgaat, zullen de andere landen zich minder inspannen als het gaat om [CO2 en NOx/NH3] afname dan Nederland om hun economie te redden. Ook dat zet Nederland op achterstand, naast de veel strengere waardes die hier gehanteerd worden en juist de aanpassingen die nodig zijn om van lage waardes, extreem lage waardes te maken, kosten het meeste geld. Het rendement is derhalve nihil maar hakt er financieel wel keihard in.

In tijden van crises zijn het de boeren die met de oplossingen moeten komen. In geval van woningnood kunnen gezinnen bij elkaar intrekken. Dat gebeurde ook vlak na WO II. Ook luxe producten kunnen vervangen worden door goedkopere of ze worden helemaal achterwege gelaten indien er geen geld meer is. Maar voedsel is levensbehoefte nummer 1 en daar heb je de boeren voor nodig! Als de supermarkten leeg raken door problemen in de productie en het transport, krijg je onlusten en opstanden, vernielingen of grootschalige problemen. Toch worden de Nederlandse boeren in eigen land nauwelijks gewaardeerd en voortdurend opgezadeld met nieuwe regelgevingen die kapitalen kosten. Desondanks is de Nederlandse boer de meest rendabele en meest milieuvriendelijke ter wereld. Maar hoe lang nog?

Uit de cijfers die de corona-sterfgevallen in beeld brengen blijkt dat vooral de groep ouderen boven de 80 hard is geraakt. De gemiddelde leeftijd van de overledenen ligt rond de 82. Elk jaar zijn het ook overwegend deze mensen die aan influenza sterven en ook het aantal sterfgevallen komt overeen: enkele duizenden in Nederland, wat de helft is van het jaarlijkse aantal sterfgevallen door longkanker t.g.v. roken. Wat ik hier schrijf is hard voor mensen die nu een dierbare hebben verloren. Nog harder is de ellende die wereldwijd ontstaan is door de maatregelen. Hoeveel mensen zullen op korte termijn t.g.v. armoede sterven?
Omdat bekend was dat vooral hoogbejaarden grote risico’s liepen, was het verstandiger geweest om de hoogbejaarde mensen in quarantaine te plaatsen, tenzij ze het niet wilden natuurlijk en ze het risico op overlijden t.g.v. griep, zoals elk jaar, hadden willen aangaan.

Andere terechte verwijten die de huidige regering kunnen worden gemaakt zijn het niet luisteren naar adviezen die uitgingen van IC-specialisten; de bezuinigingen doorgevoerd door de verschillende kabinetten Rutte waren onverantwoord omdat er onvoldoende capaciteit was in geval van een crisis.
Landen als Taiwan en Zuid-Korea waarschuwden voor het achterhouden van informatie door de Chinese regering en terwijl China overal mondkapjes en beademingsapparatuur inkocht, stuurde Nederland een vliegtuig met mondkapjes richting China.
Testen helpt maar Nederland had geen testkids. Bij de Mexicaanse Griep te veel en nu niks. Murphy of verkeerde inzichten? Vaccinontwikkelaars met ’s werelds beste knowhow kregen geen financiële ondersteuning voor hun projecten, vertrokken o.a. naar de VS en werden daar miljarden ondernemingen of overgenomen door grootindustriëlen die de Nederlandse kennis straks eerst in de VS zullen inzetten. Nederland mag achteraan aansluiten indien het TOCH lukt om een vaccin te ontwikkelen. Opmerkelijk: Nederland geeft WEL heel veel geld uit om achterlijkheid te importeren en doet NIETS om waardevolle kennis te behouden. Ook de uitstekende farmaceutische industrie heeft Nederland verlaten en nu is Nederland, net als de meeste landen overigens, afhankelijk van een onbetrouwbare communistische dictatuur die graag chanteert en spioneert. India is geen alternatief om je bedrijf naartoe te verplaatsen. Houd kennis en productie van essentiële producten in je eigen land!

Angélica de Sancé | 11-05-20 | 15:31 | 7

@watmagjenogwel | 11-05-20 | 16:01: Dank voor uw lieve reactie! Voor ik_wacht_niet wil ik het ook wel samenvatten:

Er komt een enorme economische crisis op ons af.
China is een onbetrouwbaar land.
Leer van je fouten.
Kies voor en investeer in je eigen land, je kennis- en essentiele productie economie, zodat je niet afhankelijk wordt en massawerkloosheid voorkomen kan worden.
Behoud het goede en importeer geen achterlijkheid of schulden van andere landen.

Angélica de Sancé | 11-05-20 | 16:17

Dit zou een topic moeten zijn. @Redactie, stuur effe een mailtje naar Angelica?

threeheadedmonkey | 11-05-20 | 16:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Indiers zijn toch die lui met een rode stip op hun kop?

Polarisator | 11-05-20 | 15:29 | 2

Met een kraslot bedoel je

Roger-Rabbit | 11-05-20 | 15:35

Geen idee, voor mij als laagopgeleide extreemrechtse heftruckchauffeur zien die lui er allemaal hetzelfde uit. (Kop hem vast maar even in voordat Erikjan en zijn Landgenoot hier weer los gaan)

Loodje | 11-05-20 | 15:42

Ik denk dat dit niet gaat gebeuren. Die gasten daar zijn zo beperkt dat ze de reet afvegen met een steen. De infrastructuur is doffe ellende, het is er smerig, er heersen ziektes, er is nauwelijks kennis, etc. etc. Oom Donald slaat spierballentaal uit om China op de knietjes te krijgen en dat doet hij dan weer slim.

nietsdoenerT | 11-05-20 | 15:29 | 6

@Spring Bruissteen | 11-05-20 | 15:41: Ik heb mij er ook verder niet in verdiept. Hetgeen wat ik er van hoor en zie is doffe ellende. Maar ey.., Ik ook geen MP dan.

nietsdoenerT | 11-05-20 | 15:45

@Spring Bruissteen | 11-05-20 | 15:41: U weet dat u in India diploma's kunt kopen? En dat je met die diploma's naar het westen kunt emigreren? En dat je daar een baan krijgt aangeboden omdat je uit India komt? En dat niemand iets over het gat in je kennis mag zeggen, want racisme?
En dat Indiërs (uit India) altijd eigen volk aannemen en daarmee bedrijven volledig overnemen?

Die eagerness is om zo veel mogelijk binnen te halen tegen de laagste prestatie.

Arachne | 11-05-20 | 15:52

@Arachne | 11-05-20 | 15:52:
U zult mij niet horen beweren dat er niet een hoop mis is in India. Mijn punt is dat het steeds meer een wereldmacht om rekening mee te houden is.

Spring Bruissteen | 11-05-20 | 16:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Hebben we in de EU niets aan. Europa is het meest gesloten continent van de wereld qua handel.

Zeiss | 11-05-20 | 15:28 | 1

Heel goed. Snel autarkisch worden is het devies!

JanVergoor | 11-05-20 | 15:32

De grootste democratie te wereld maar daar is al het goede over India gezegd.

Miezerig | 11-05-20 | 15:26 | 2

Dat democratische gehalte van India schijnt ook wel mee te vallen (of tegen te vallen).

Sitting_targets | 11-05-20 | 15:43

Mooi land.

donkieshot | 11-05-20 | 15:44

De eerste actie van Trump die ik niet meteen verkeerd vind. Je bedrijven weghalen uit een communistische dictatuur en verplaatsen naar een democratie. India aldus laten wedijveren met China als gootmacht. Geen slecht idee.

Beste_Landgenoten | 11-05-20 | 15:26 | 2

Iedereen die in een bedrijf werkt waarvan de helpdesk aan India is uitbesteed weet wel beter.

2voor12 | 11-05-20 | 15:31

India kan nog niet in de voetsporen lopen van China als het over grootmachten gaat. Ook veel teveel verdeeldheid in dat land door dat eeuwenoude kasten systeem ; komt de werkethiek niet ten goede.

Koning BongoBongo | 11-05-20 | 15:41

Stel je toch eens voor dat Columbus een TomTom had gehad.

Mr_Natural | 11-05-20 | 15:24 | 1

En de laatste update gemist had.....

piloot47 | 11-05-20 | 15:52

Liever een pandecurry dan een pandemie!

Go Trump! Bye communist China! Leve de grootste democratie in de wereld: India!

Re:Kniftig | 11-05-20 | 15:24 | 2

Democratie? India is een socialistische staat met een verstikkende bureaucratie.
Zeg maar: EU 3.0

Arachne | 11-05-20 | 15:49

Door ondoorzichtig te doen/zijn heeft Jinping en z'n regime zich in de nesten gewerkt. De focus van heel veel mensen is nu op hoe China z'n tentakels letterlijk in alle taarten heeft en hoe geheimzinnig 4-6 weken de informatie is achtergehouden met behulp van WHO. Het gaat ze veel fans kosten. Arme Chinezen want zij zijn ook slachtoffer van het Communistische systeem.

Slough | 11-05-20 | 18:08

En weer een van de greatest achievements ooit van de beste president ooit. En dan ook nog tegelijkertijd de Coronacrisis zo fantastisch ten strijd gaan, met kristalheldere informatie zeer eloquent en zonder enige tegenstrijdigheden uitgesproken door de baas der bazen. Wat een tremendous successtory.

Vasquez | 11-05-20 | 15:23 | 4

@Der Schnitzeljäger | 11-05-20 | 15:30: Toen we nog blindelings vertrouwde op CNN en RTL, toen vonden we Obama fantastisch. Nu weten we wel beter. Hij was een verschrikking voor de VS. Het hoogtepunt van zijn presidentschap is dat hij het falende (en toen met Edith Schippers ook corrupte) Nederlandse zorgsysteem in de VS geïmplementeerd heeft. Hier is het al een bureaucratisch moloch, laat staan als je dit op federaal niveau (EU-niveau) gaat invoeren. Voor de rest heeft hij ongecontroleerde import van Latijns-Amerikanen gelegaliseerd, infrastructuur verbelgiciseerd, George Soros ontzettend geholpen met het destabiliseren van het Midden-Oosten wat uiteindelijk leidde tot de vluchtelingencrisis van 2015. Tot slot heeft hij de Democraten laten radicaliseren, waardoor de Amerikanen niet meer fatsoenlijke politici meer hebben om op te stemmen.

Alexander des Burgus | 11-05-20 | 18:00

@Alexander des Burgus | 11-05-20 | 18:00: In Engeland werkt de NHS, wel met schokken, vallen en opstaan, veel flaters, veel geld over de balk smijten maar de NHS wordt door de meeste mensen gesteund of ze nu links of rechts zijn. Misschien moeten ze daar eens over nadenken in US want daar mojjuh niet ziek worden zonder verzekering.

Slough | 11-05-20 | 18:10

Sarcasme ....

Der Schnitzeljäger | 11-05-20 | 19:04
▼ 1 antwoord verborgen

Wordt tijd dat India wat moderner wordt, ouderwets kastensysteem, nergens een Ikea daar.

Mr_Natural | 11-05-20 | 15:20 | 2

Webshop.

Arachne | 11-05-20 | 15:47

Kastensysteem is al jaren officieel verboden, maar het systeem uit de traditie halen duurt wat langer (enkele generaties). Er wordt aan gewerkt en de jeugd trekt zich er weinig tot niets meer van aan (internet doet niet aan kasten).

piloot47 | 11-05-20 | 15:54

Probleem is dat het in China nog wel te doen is voor een Amerikaan, zeker in Shanghai en in Beijing. In India is het letterlijk overal een druk shithol daar wil alleen een enkele gek heen.

Tevens is de infrastructuur en de aanwezigheid van tier2 en 3 producenten zeer matig zo niet slecht in India en dat komt de komende 20 jaar niet goed.

Dus het klinkt leuk maar makkelijk is het niet om je van China los te maken

allesofniks | 11-05-20 | 15:20 | 4

In China hebben ze het ook in amper 20 jaar uit de grond gestampt. Daar was ook helemaal niks.

Stormageddon | 11-05-20 | 16:01

@Stormageddon | 11-05-20 | 16:01: maar daar zit juist het probleem van de democratie in India, in China daar zegt XI, deze snelweg komt er binnen een week, in India duurt het 20 jaar omdat alle democratische partijen andere belangen hebben

allesofniks | 11-05-20 | 16:13

@allesofniks | 11-05-20 | 16:13: Brussel kijkt ook naar China want die hebben ook zo'n constructie op het oog. Zeg maar richting centraal geleide socialistisch/communistische economie. En met Timmerfrans a raison van een slordige 330k per jaar aan het roer komt het vast goed.

Slough | 11-05-20 | 18:14
▼ 1 antwoord verborgen

China is asshoe!

JohnLocke | 11-05-20 | 15:20

Moet de Nederlanders wel kunnen bekoren in VOC gedachtengoed, in India is een leven per wet geregeld gewoon minder waard dan een hogere kaste, en al helemaal minder waard dan een Chinees,
nu nog een nieuwe naam voor Ali-express verzinnen en genoegen nemen met nóg mindere kwaliteit van producten, maar bijkans krijg je er een India m/v gratis bij.

TijdelijkOptimist | 11-05-20 | 15:18 | 1

Wat is de bron van uw wijsheid? “per wet geregeld”? Linkje misschien?

theo-is-dood | 11-05-20 | 15:21

De ene schurkenstaat verruilen voor de andere

Stijl_Loos | 11-05-20 | 15:18

citeer over India " Elke Indiër hoort hindoe te zijn, volgens de Indiase regering. Christenen hebben in deze ideologie geen bestaansrecht en hun omgeving herinnert hen hier dagelijks aan. Radicale hindoes sluiten christenen buiten, vallen hen aan en verstoten hen uit hun dorpen. Het geweld dat tegen christenen gebruikt wordt, blijft meestal onbestraft." China citeer " In Chinese kerken worden Bijbelteksten vervangen door citaten van de president.
Verschillende kerken werden verwoest. De politie viel ook huizen binnen van de christenen die naar deze kerken gingen.
Jongeren onder de achttien jaar mogen geen kerkdienst bezoeken.
Schoolkinderen moesten van hun docenten op een formulier invullen dat ze geen godsdienst hebben. Toen sommige van hen invulden dat ze christen waren, kregen die een nieuw document waarop ze ‘geen godsdienst’ moesten invullen."

Jezusismijnheer | 11-05-20 | 15:17 | 6

Misschien zijn China en India ook niet echt de meest geschikte plekken om Christen te zitten zijn, net als Saoedi Arabië en omstreken.

Re:Kniftig | 11-05-20 | 15:55

@Re:Kniftig | 11-05-20 | 15:55: Nou, voor links Nederland/Europa trouwens ook niet. Voor hen is Christen zijn dom en daar mag je de gek mee steken maar islam is alles maar ja die zijn dan ook zwaar geindoctrineerd.door NOS en alle andere media

Slough | 11-05-20 | 18:17

Het zijn juist de christenen die zich misdragen in India, maar jij als christen gaat dat natuurlijk niet benoemen. Er zijn campagnes om op zeer respectloze en aggresieve wijze hindoes te bekeren naar hun abrahamitische doctrines. Logisch en terecht dat ze dan worden tegengewerkt. Christenen hebben totaal geen respect voor de oude paganistische religieën, dit noemen ze 'heidenen', 'duivels' en 'idol worshippers' of meer van dat soort denigrerende termen. Alle oeroude religiën zijn door abrahamitische religiën uitgeroeid, alleen het hindoeïsme bestaat nog als enige van alle oeroude religieën. Dit twitter account rapporteert regelmatig onomstotelijke bewijzen hiervan: twitter.com/noconversion

India = 100% Hindoe land. Bevalt het je niet? Verhuizen naar een christen land of oprotten!

Artula | 11-05-20 | 18:57
▼ 3 antwoorden verborgen

De invloed gehad op de Franse keuken van India van Curry valt moeilijk te ontkennen. Net als het huwelijk van Adam met Paay.

RickTheDick | 11-05-20 | 15:17

Whoa, dat is toch wel slim.

Madame Poitiers | 11-05-20 | 15:17

Eindelijk ook eens positief nieuws.

lightpole | 11-05-20 | 15:16

Een vuilnisbelt is een oase van hygiëne in vergelijking met India.

overVecht | 11-05-20 | 15:15 | 8

@allesofniks | 11-05-20 | 15:24: Dan had je die collega's niet goed geÏnformeerd. Kwestie van goede voorlichting en jezelf wat leefregels opleggen en je er consequent aan houden. Dat veel westerlingen daar diarree krijgen is voor een groot deel te wijten aan de hitte: daar moet je stofwisselingssysteem zich op instellen: veel drinken, zweten, zoutverlies etc.

piloot47 | 11-05-20 | 16:01

@piloot47 | 11-05-20 | 16:01: deze collega’s kwamen uit een eenzelfde warm land, voorlichten over India, niet mogelijk, de viezigheid is gewoon niet te beschrijven!

allesofniks | 11-05-20 | 16:19

@piloot47 | 11-05-20 | 16:01: Ik ben er 42 jaar geleden geweest en aan de reacties t e lezen is er niet veel verbeterd. Mijn oude manager was zelf Indier maar woonde net als ik in VK. Hij kwam opgelucht terug en zijn woorden waren. Blij terug te zijn want iedereen in India heeft een dubbele agenda.

Slough | 11-05-20 | 18:21
▼ 5 antwoorden verborgen

In beide landen is het leven voor Christenen afschuwelijk. Ze worden daar dagelijks herinnert aan de woorden van Christus: 'ze hebben Mij gehaat, ze zullen ook u haten'.

Lupuslupus | 11-05-20 | 15:22

@Lupuslupus | 11-05-20 | 15:22: Apple moest vangnetten onder de ramen van hun vestigingen in China aanbrengen, vanwege het hoge aantal zelfmoorden. Denkt u dat een staat, die Apple een vergunning om in China een vestiging had kunnen weigeren, zich iets aantrekt van vervolging en onderdrukking. De staat gelooft in zichzelf en dus in de dollar.

Arachne | 11-05-20 | 15:45

‘ offering to ease tax and labor laws’. Doe dat nou eens niet.

Sinterbikske | 11-05-20 | 15:14 | 3

Ja, want stel je voor dat we een crisis aangrijpen om de wereld een beetje te verbeteren.

Diotima | 11-05-20 | 15:15

@Diotima | 11-05-20 | 15:15: laat ieder bedrijf nou eens normaal belasting betalen. En nu hebben ze in India net wat wetten die werknemers beschermen, wil je die alweer gaan versoepelen. Lijkt mij geen goede zaak.

Sinterbikske | 11-05-20 | 15:19

Dat slaat ook de de onderling zeer verschillende wetgeving tussen de Indiase deelstaten. Probeer daar als buitenlands bedrijf maar wijs uit te worden. Dat is de grote makke van India.

theo-is-dood | 11-05-20 | 15:24

Zowel in china als india hebben christenen met ernstige vervolging te maken.

Jezusismijnheer | 11-05-20 | 15:13

Kan iemand in begrijpelijk Nederlands uitleggen waar dit artikel over gaat?

DrumPiet | 11-05-20 | 15:13 | 13

@nietoptimistisch | 11-05-20 | 15:15: Pres Bonkers met zijn China virus heeft het twee weken vol gehouden. Toen China exportproblemen 'kreeg' met enkele belangrijke medicijnen bond Bonkers snel in. Nu zou het over een andere route moeten. Alsof iemand bij zijn volle verstand medicijnen en electronica uit India zou willen kopen.

MaarFeitelijk | 11-05-20 | 15:45

@Lupuslupus | 11-05-20 | 15:23: Het was slechts een mopje. Ik vind overigens ook niet dat Trump écht op een wortel lijkt, of dat covid-19 een griepje is en dat iedereen in India Apu heet. Houdt u van mopjes?

opblaasschaap | 11-05-20 | 16:31
▼ 10 antwoorden verborgen

Op zich helemaal geen gekke gedachten. Hier in Europa gaan we door de belastingen op de accijnzen van de belanstingen te verhogen het klimaat redden, zodat er 4000 km verder ruimte ontstaat om schijt te hebben aan zo'n beetje alles. Heeft Timmerfrans al huilend opgeroepen alle Chinezen deze kant op te halen omdat we zo'n goed land zijn?

opblaasschaap | 11-05-20 | 15:11 | 3

Verhofstad heeft opgeroepen tot een pact met Afrika. Nog slimmer. Boehahaa.

Madame Poitiers | 11-05-20 | 15:18

Mja, als "machtsblok" heeft Europa zichzelf al gediskwalificeerd. Een supranationale organisatie die haar onderdanen niet democratisch laat meebeslissen maar wel allerlei macht naar zich toetrekt en vervolgens op grote schaal probeert welvaart te herverdelen is gedoemd te mislukken. Wat dat betreft zijn we niet veel anders dan communistisch China maar dan andersom: We worden steeds communistischer terwijl China langzamerhand minder communistisch wordt.

Old_Spice | 11-05-20 | 15:38

@Old_Spice | 11-05-20 | 15:38: De symboliek van de Chinese vlag laat de 4 "klassen" zien als sterren onder leiding van de Partij (de grote ster). Het harmonieus samensmelten van de Klassen is een kenmerk van Nationaal Socialisme niet van Communisme.

petersteenkamp | 11-05-20 | 16:19

Iets veel belangrijkers: Obamagate. Google maar. Doei.

nuchterland | 11-05-20 | 15:10 | 2

Ja, twitter heeft het er maar moeilijk mee.

Glasgow Argus | 11-05-20 | 15:17

@Glasgow Argus | 11-05-20 | 15:17: ja, Twitter is druk bezig met tellertjes terugdraaien.

Zou een leuk topic geweest zijn op GS, maar ja...

nuchterland | 11-05-20 | 15:22

Nogal corrupt, dat India. Dus of dat allemaal een succes wordt..

Kuifje-naar-Brussel | 11-05-20 | 15:10 | 3

Voor een aantal mensen wel, niet voor de burgers inmiddels ieder geval.

Mr_Natural | 11-05-20 | 15:12

Heeft de VVD al een dependence daar?

JWZ_JMK | 11-05-20 | 15:16

Volgens mij is in India 'Computer says no' uitgevonden, compleet met hoofdschudden en onverstaanbaar accent. Leve de call-centres daar. Geweldig plan van Trump.

dathoujetoch | 11-05-20 | 15:10

Pakistanen zijn het engste volk op aarde en India ligt dichtbij Pakistan. Dit is dus geen aanrader.

C1O2 | 11-05-20 | 15:08 | 4

Waar beweer ik iets anders dan? Of val je over het woord "volk"?

C1O2 | 11-05-20 | 15:13

Niet om het een of ander, maar China grenst ook aan Pakistan. Die Indiërs hebben tenminste nog een gezonde hekel aan die lui.

Enter Yeti | 11-05-20 | 15:19

@Enter Yeti | 11-05-20 | 15:19: Pakitstani zijn inderdaad de meest de meest kudste van allemaal. Eens mee samengewerkt. Geloofgekkies in het kwadraat die 24 / 7 moslimextremist zijn.

Graaier | 11-05-20 | 15:33
▼ 1 antwoord verborgen

Eigen landen eerst!

Kaas de Vies | 11-05-20 | 15:08

Heeft geen kans van slagen ……. de infrastructuur is India is zo slecht dat er gewoon geen beginnen aan is …… ze kunnen niet tegen China op …….
Wegen / Stroom / Water / Transport …….. alles is daar een probleem
Wij hebben dit meermalen onderzocht - maar kansloos

nietoptimistisch | 11-05-20 | 15:07 | 7

Je eigen fles water mee naar het werk om je poepert te wassen.

MaarFeitelijk | 11-05-20 | 15:21

@nietoptimistisch | 11-05-20 | 15:11: enkele jaren geleden brak de ziekte ‘de pest’ (bubonic plague) daar uit. Maar ze hebben wel een kernbom, dat wel

theo-is-dood | 11-05-20 | 15:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Als je je bedrijf uit een land met een zeer nijver volk wil verplaatsen naar een land waar lamlendigheid en "ik zeg maar ja maar heb geen vermoeden waar het over gaat" troef is dan is dit inderdaad de route die je moet volgen.

2voor12 | 11-05-20 | 15:07 | 4

En stronteigenwijs en niet te verstaan.

JWZ_JMK | 11-05-20 | 15:15

In Taiwan zeggen ze ook vaak "Ja" terwijl ze geen idee hebben waar het over gaat.

Lochos | 11-05-20 | 15:34

India is ook een nog nauwelijks leefbaar land. En het wordt snel nog minder. Hoewel het wel belangrijk is om de mensen daar te laten blijven en niet aan de wandel te laten gaan.

MaarFeitelijk | 11-05-20 | 15:47
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi toch, de Microsoft-helpdesk zit er ook al.

FrankVeer | 11-05-20 | 15:05 | 3

Dat is niet zo.

MaarFeitelijk | 11-05-20 | 15:20

@MaarFeitelijk | 11-05-20 | 15:20:
Egwel, een kennis van me werd laatst door ze gebeld. En de vriendelijke meneer creëerde meteen ook weer genoeg ruimte op de harde schijf.

roevka | 11-05-20 | 15:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken