“Nieuw Normaal.” Politie gooit iemands ruiten in
Iemand verleende "diensten" en dat mag natuurlijk niet
Was het een kapper die te vroeg open ging? Een barman die in eigen huis een biertje tapte voor mensen die niet tot zijn gezin behoorden? Probeerde iemand een huiskamerconcert te geven? Parenclub met groepsgenot misschien? Geen idee, want dit is een tamelijk vaag bericht van de Politie Wassenaar, en op hun Facebook is het niet meer terug te vinden. Ook daarvoor is de reden onduidelijk, maar misschien heeft het iets te maken met enige verontwaardiging over de vanzelfsprekende manier waarop de dienders in kwestie in dit Nieuwe Normaal Tijdelijke Stomvervelende Abnormaal in de verhouding tot overtreding en handhaving wat al te gretig hun eigen glazen ingegooid hebben met dit wel heel voortvarende optreden? Afgelopen maandag is al weer zeven hele lange lockdownjaren lang geleden, weet iemand nog hoe die klinkende kwoot van de koning luidde, over normaal en niet normaal?
Reaguursels
InloggenLeuk hoor.. DAN kunnen ze ineens doorgrijpen... maar als ze op straat voor kk.racist uitgemaakt worden, weten ze niet hoe snel ze "deëscalerend" weg moeten komen. Stelletje lapzwansen.
Wedden dat de politie nergens zo doortastend zal optreden bij al die ramadan bijeenkomsten waarbij zo maar 20-25 personen in een huis samenkomen.
Niks mis met een beetje doortastend optreden, dit wordt hopelijk het nieuwe normaal voor alle misdrijven. Als je dit optreden extrapoleert volgens misdaad ... lol
Wassenaar: kut-dorp vol met mensen die denken dat ze boven de wet staan. Niks mis mee om daar de deuren in te trappen. Wel een modaal deurtje trouwens. Wist niet dat ze die daar ook hadden?
Maar ja: wat was er daar aan de hand? Botox-party?
Het is een zeer slechte zaak dat de politie geen enkele vorm van draagvlak nodig heeft onder de bevolking. Het is alsof er een vreemde politiemacht in ons land is, zoals onze politiemachten bijvoorbeeld ook kunnen worden ingezet in Afghanistan. Alleen in de Schilderswijk en dat soort wijken probeert de politie om draagvlak te creëren.
Alle dienders en leidinggevenden die hierbij betrokken waren, moeten per direct een beroepsverbod voor het leven krijgen en ze moeten zich verantwoorden voor een speciaal aan te stellen commissie en op te richten tribunaal, die zich alleen bezighoudt met dit soort ernstige vergrijpen van overheisdienaars ten opzichte van de bevolking.
Als er bij mij werd ingebroken namen ze niet eens de moeite om te komen. Maar stoer doen en zelf inbreken vanwege een corona dingetje dat wel? Ga toch echte boeven vangen, en niet je boete quotum achterna.
Oh, maar dit heeft momenteel alle prioriteit. Dit worden als echte boeven gezien. Als de politie nu moet kiezen tussen een overvaller arresteren of een huis binnenvallen wegens de lockdown, dan kiest de politie voor het tweede. Dat is momenteel gewoon staand beleid.
@GeenHeil | 11-05-20 | 11:11:
Ik begrijp dat wel. Echte criminelen hebben allemaal een advocaat die het de baldadige diender achteraf heel moeilijk maakt. Bovendien zijn criminelen gevaarlijke mensen waarbij je niet zonder rechterlijk bevel EN een speciaal team mag inbreken.
Noodwetjes tegen gewone burgers maken aantrekkelijker doelwitten.
@Jan Passant mk2 | 11-05-20 | 11:17:
Zo is het. Het echte werk laten ze liggen. Ze pakken alleen de allermakkelijkste taakjes op, want de rest is dan ook meteen te moeilijk voor ze.
@GeenHeil | 11-05-20 | 11:21:
Nou ja, ik ben bereid te geloven dat de meeste politiemensen gewoon doen wat ze kunnen en vaak met een goede instelling. Rotte appels heb je overal en de gelegenheid maakt de boef.
@Jan Passant mk2 | 11-05-20 | 11:52:
Dat is whishful thinking. De meeste politieagenten zijn net als de meeste bankmedewerkers liever lui dan moe. Er zitten een aantal goede agenten tussen, agenten die echt vanuit de wetten denken en die het belang van de burgers centraal stellen.
Dat geldt eigenlijk voor alle beroepen in de huidige tijd. Het gros krijgt aanwezigheidspremie en voert standaard taakjes uit en een minderheid houdt zich bezig met de echte zaken en die maken in de positieve zin het verschil voor de inviduen die ze tegenover zich hebben.
@GeenHeil | 11-05-20 | 12:00: Dat is verdulleme een stuk tekst alsof ik het zelf neergezet zou kunnen hebben! :-)
Als je 100% zeker weet dat er meerdere mensen binnen zijn, 100% zeker weet dat ze door hebben dat je van de politie bent, en je 100% zeker weet dat ze jou en de deurbel zeker weten wel gehoord hebben.
@mark1487 | 11-05-20 | 10:38:
Houzee Mark
@mark1487 | 11-05-20 | 10:38:
De politie heeft gewoon niets te maken met hoeveel mensen er binnen zijn. Het is te gek voor woorden dat dit allemaal maar kan.
@mark1487 | 11-05-20 | 10:38: U heeft met geschiedenisles zeer slecht opgelet.
Jammer, dat er bij iedere ernstige verstoring van de samenleving altijd politici en politiemannen (m/v/o) opstaan om een "nieuw normaal" te vestigen.
Hongerig naar meer. Meer. Meer. Macht.
Houzee kameraden.
Bevel tot huiszoeking niet meer nodig?
Niet wanneer je er "aufmachen (enz)" bij roept.
Ach, kunnen ze tijdens de ramadan wel aan het invallen blijven. PS: tip om de staatskas te vullen=‘s avonds tussen 20 en 22u in de randstad in deze periode grootschalig op snelheid gaan controleren.
Zouden de buren geklikt hebben?
Ongetwijfeld. Die moeten ze meteen het land uitgooien. Weg ermee. Daar ga je de oorlog nooit mee winnen.
"toezicht verschaft"?
De taalbeheersing van de gemiddelde diender is om te huilen.
De rest is ook kleutergebabbel. LTS Zwakstroom.
Het is correct taalgebruik. Weliswaar jargon, maar toch... . www.bodemrichtlijn.nl/Bibliotheek/han...
Het is me toch ook wat die 1,5 meter. Zo'n belachelijk iets, dat heeft de graaf nog nooit eerder meegemaakt.
Bij OP1 zat gisteravond ook weer die vrouwelijke "viroloog" uit het UMC. Dat mens ergerde zich aan de drukte in de straten en vind dat er flink moet worden gehandhaafd. Want ja, 1,5 meter is heilig in de strijd tegen een stervend corona.
Stervend? Ja zeker, want we hebben al meerdere keren druktes gezien waar ze dan weer zoveel ophef over maken: rijen bij de IKEA, drukte in de straten, Pasen etc. Maar het gekke van alles is dat het nimmer tot een stijging van het aantal besmettingen heeft geleid. De trend is al wekenlang naar beneden en niet naar boven. Dit virus verdwijnt door: hogere temperaturen buiten, meer licht (daar kan het helemaal niet tegen), meer weerstand van de mens door meer vitamine D.
Wist u dat het plaatsje Kessel een enorme hoge besmettingsgraad heeft gemeten onder haar inwoners? Als je nu heel Brabant en Limburg gaat testen dan kun je denk ik wel zeggen dat 80-90% besmet is geweest. Ga je dit dan weer afzetten tegen het aantal doden en IC gevallen dan wordt het percentage waar we het over hebben verwaarloosbaar klein. Maar ja de overheid gaat niet testen want dan komt dit naar buiten en verdwijnt de angst onder de bevolking. En dat laatste wilt men absoluut niet: houd ze bang! is het motto.
Jeetje, klinkt bijna als een gewoon griep virus.
@klaasjanhenk | 11-05-20 | 11:17: Dat is het nog niet. Bij een pittige griep vallen 10k doden, we zitten bijna op 6k. Maar het jaar is nog niet om, he.
Heeft iemand hier al de naam Gestapo laten vallen?
Ik ben niet gek, voor je het weet wordt je " afgevoerd".
Even laten zien wat een ontzettend flinke jongens en meisjes het zijn in Wassenaar. Potdikkie, heb je iemand op bezoek? Allemaal 400 euro aftikken en de glasboer bellen!
Ik heb overigens geen wetswijzigingen of aanpassingen aan de APV waargenomen, volgens mij wel nodig om dit soort anti-privacy maatregelingen te treffen. Een rechter maakt hier gehakt van, de NL politie gedraagt zich echt op een SCHANDALIGE manier.
Weet je wanneer ze dat ook deden...
Rutte: "Dit is niet het land waarin ik wil wonen".
Ehhhh bij *alle* filmpjes waarbij we mensen niet zijn luisteren naar de politie en ze een paar meppen krijgen, worden getaserd of worden neergeschoten (van die filmpjes uit de VS voornamelijk) wordt er luid geroepen: "Ja SUKKEL je moet ook gewoon luisteren naar de politie!!!!" Bij alle filmpjes uit Nederland, waar de politie weer eens te soft optreed omdat er 15 man nodig zijn om 1 dronken gast tot bedaren te krijgen en dat n 2 uur nog steeds niet lukt word er keihard geroepen: "Wat een stel amateurs! ze kunnen ook niks!".
Nu bergrijp ik dat die corona wat losmaakt, en dat er vrijheden zijn ingeperkt. Daarvoor moet je bij de politiek zijn, die heel Nederland,, alle 17 miljoen inwoners elke week gewoon moet testen, maarja ze hebben geen testen want te laks te traag, te log, te bureaucratisch te laat om testen grootschalig te produceren, en stellen ze debiele regels op om toch enigsins de corona het hoofd te bieden. Kun je het mee eens zijn of niet.m Maargoed. Ze hebben regels. Simpele regels.
En nu luistert zo;n gast niet naar simpele politieaanwijzingen, en nu wordt er een ruitje ingetikt, en nu zijn we verontwaardigd? Ik snap dat je het niet eens bent met de onnodige beperkingen, maar joh, klaag bij de politiek. Ga nu niet zitten zeiken op de politie, die gewoon optreed.
Je hebt een punt. Wat het hier alleen twijfelachtig maakt is dat het bij iemand thuis was. Niet in een bedrijf, niet in openbaar gebied, maar bij iemand thuis. En daar zijn de grenzen van wat de politie kan maken net iets strenger. Het lijk me dat er dan eerst een ovj toestemming moet geven ofzo.
Het gaat hier ook niet om een geweldsmisdrijf.
Verder hult de politie zich in stilzwijgen.
Stoer hoor, meneer de handhaver.
U krijgt een sticker van de juf.
Was deze al voorbij gekomen? youtu.be/aPAI8eJHV5w
Ik zou deze tegel maar heel snel weghalen meneer de handhaver.
Zoals u zou moeten weten is er wetboek, en dit wetboek schrijft voor dat u zonder toestemming van de bewoner niet zondermeer een woning mag betreden.
Het verkrijgen van toegang dient ten allertijde via ovj of b.v. een burgemeester te verlopen, en niet omdat de bewoner de deur weigert te openen.
Ook al is er geen jurispondentie op dit moment in geval van covid-19, de kans is groot dat de rechter deze inval onwettig zal verklaren omwille van het bovenstaande.
U heeft de wet 'huisvrede' betreden, eenernstige daad wat mij betreft als wetsdiender.
Toestemming is zelfs nodig van de RC
Volgens mij kunnen ze gewoon naar binnen met de noodmaatregelen die er nu zijn
Dit is wat er gebeurd als je een laaggeschoolde een wapen geeft.
Als je ze nodig hebt piep je wel anders.
@Karel | 11-05-20 | 07:30: Als je ze nodig hebt... zijn ze;
Op de Iftar.
Geen wagen beschikbaar
Snel ter plaatsen als de misdaad verjaard is
We hebben pas over 6 weken tijd voor u, uw dochter of vrouw.
Camera stond uit
Ze hebben ons nodig voor hun salaris wij krijgen daar helaas niet veel dienstbaarheid terug. Maar dat is eigenlijk bij alles van de overheid wel een trend.
Volksvermaak bij brand in Voltastraat Den Haag.
FF naar beneden scrollen voor de foto's.
Hutje bij mutje met de politie er tussendoor.
www.regio15.nl/nieuws/lijst-weergave/...
Dat hebben “we” niet “met elkaar” afgesproken...
Ik moest gisteren in het centrum van Den Haag zijn. Weet je hoe druk het wel niet was! Rijen mensen voor winkels, je kon er niet gewoon langs en er was nergens een autochtone te bekennen.
Joh met een tweede ammendement en hun zonder arrestatiebevel waren ze er bekaaid van afgekomen die .... stelletje van de verkeerde kant
Hoogmoed komt voor de val.
Eenstrepers maken flink misbruik van de huidige situatie en lopen mensen te terroriseren.
Tering, de cringe is hard in die politietweet
Geschreven door een vrouw.
Zielepieten. En inderdaad; ophouden met social media. We betalen jullie om het land veilig te houden.
Terechte opmerkingen over dat getwitter. Gewoon mee kappen want het is infantiel. Doe een beetje nors, schaf zwarte wagens aan, gooi die mountainbikes op de schroothoop eN straal weer gezag uit met een klein beetje geheimzinnigheid.
De richtlijnen van de RIVM zijn toch richtlijnen,
geen wetten door de politiek gemaakt.
Wetten door de politiek gemaakt staan boven de grondwet,
dus de grondwet is mijns inziens waardeloos geworden
richtlijn 1,5 meter wil niet zeggen dat je 1,5 meter afstand moet houden,
maar wel dat je min of meer afstand moet houden
@klimaat-chantage | 11-05-20 | 00:23: EVRM+Europees recht staat ten alle tijden boven nationale wetten of grondwet, zelfs wanneer er geen wet is. volgens het HVJ-EU.
@klimaat-chantage | 11-05-20 | 00:23: x
Voor de duizendste keer op GS: in Nederland MAG de rechter de wet niet toetsen aan de GRONDWET
Aufmachen, Polizei!!
En dat trieste ge-twitter van die dienders moet ook maar eens afgelopen zijn!
Voor één zo'n k#t tweet heeft Waarschijnlijk een heel team eerst een briefing, daarna team overleg, en de middag afgesloten met een debriefing.
Die tijd hadden de dienders ook kunnen gebruiken voor het aannemen van aangiftes.
Het nieuwe normaal was 75 jaar geleden heel erg abnormaal geworden na 5 mei 1945...
Tja, de toelatingseisen verlagen naar twaalf jaar Lagere School, want dan weet je je weetje wel. Als je dan toch bezig bent ook nog maar een derde van de opleidingstijd afhalen, want o jee, het zou eens iets kosten en duurt te lang.
Dan krijg je dit soort randdebielen op straat. Maar niet getreurd, het wordt nog veel erger. Daarom gaat De Staat voortaan ook ReSpEcT _eisen_ van demense, de tijd van normaal vragen ist vorbei. Jawohl.
Die opleidingstijd is aangepast vanwege de etterse minderheden, pardon de etnische minderheden ook een kans te geven.
Begrijp dat nou, ook via het LOI, eerdaags gaat de opleiding gegeven worden.
Dat toontje... dat popie jopie getwitter van de politie. Dat roept al snel onbegrip op. Stop daar eens mee!
Het nieuwe normaal is erg abnormaal. Stoppen met deze onzin, alles weer open en terug naar normaal. Onbevreesde en medelevende mensen zijn onmogelijk te beheersen. Aristoteles zei ooit: “Hij die zijn angsten heeft overwonnen, zal werkelijk vrij zijn.”
Zo sprak Benjamin Franklin:Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
@de honden blaffen... | 11-05-20 | 00:10:
Een wijs man.
@de honden blaffen... | 11-05-20 | 00:10: Misschien wel zo handig om die quote in de context van de toenmalige tijd te plaatsen. Of wil je stiekem liever terug in de tijd omdat dat vertrouwder voelt? Mijn verworven vrijheid ga je me in ieder geval niet afpakken. Sorry.
@de honden blaffen... | 11-05-20 | 00:10: en zo zei Winston Churchill: “Never waste a good crisis”.
Don't believe everything on the internet- Abraham Lincoln
Als er bij mij een zooitje onuitgenodigde gekken op mijn deur staan te bonken, doe ik ook niet open.
Het staat er duidekijk in. In dat diendersfacebook bericht. "Tijdens het ondezoek kwamen wij erachter dat klanten kwamen"
Geile dienstverlening dus.
Het geld raakt op, dan worden mensen wanhopig.
Als die tweet echt is, dan vrees ik voor de toekomst.
Hebben de buren een pesthekel aan je, dan bellen ze gewoon de politie dat je de Coronaregels overtreedt.
Dat plaatje naast de deur, ben ik nou één van de weinigen die er maar niet achter komt waar je dat (duidelijk) lezen kan?
Pas vandaag kwam ik er (na 7 weken platgegooid te zijn met coronaverhalen) achter dat er zowaar een soort veiligheidsregio website actief is in onze provincie. Waar de bewuste regels ook niet op dat plaatje leesbaar zijn.
Is de communicatie nou zou slecht vanuit de overheid? Onderhand weet je niet meer duidelijk wat dan wel of niet mag.
Mis je niks aan. Even Tot Hier op NPO1 besteedde er gisteravond aandacht aan. Wat er staat komt niet overeen met wat ze zeggen en slaat verder nergens op.
Het is juist de bedoeling dat je niet weet wat mag of niet mag. Bange burgers komen niet in opstand tegen de autoritaire overheid. En die kan op die manier onbelemmerd steeds meer macht naar zich toetrekken.
@MAD1950 | 10-05-20 | 23:39: ooh reken maar van wel, alleen dat wordt angstvallig stil gehouden.
Iedereen die een bekeuring heeft voor 'te weinig afstand houden' aanvechten!
Er is geen wettelijke onderbouwing voor. De noodverordening biedt geen vrijbrief voor een periode zoals nu van toepassing is. Dit is de reden dat er een spoedwet gemaakt wordt.
Teken dus bezwaar aan bij de rechter!
"als dat deurtje van je beschadigd is..."
lol - echt heel hard lol -
Dus straks moet ik kogelvrij glas aan gaan schaffen omdat ik toevallig geen zin had om open te doen of gewoonweg niet thuis was?
We zakken snel af naar het vroegere Oost Duitsland met zijn Stasi's en Vopo's. Eng!
Je zou misschien beter kunnen verhuizen naar de voormalige DDR. Als je sociaal niet zulke hoge wensen hebt, is het daar zeer goed toeven. Weinig regels, en goedkoop.
@Tuinhekje | 10-05-20 | 23:08:
we wonen nu in de ED (Europese Dictatuur)
terug in de tijd lukt nog niet
(misschien wanneer we meer belasting gaan betalen, net als het redden van het klimaat)
@Tuinhekje | 10-05-20 | 23:08:
We zitten er middenin. Het is alleen niet zo goedkoop. Nexit!
Wereldwijd wordt er onderzoek gedaan naar Covid-19, maar Bill Gates krijgt er 8 miljard voor van de EU, en nergens gaan er belletjes rinkelen, ja want 8 mei j.l. heeft “onze” EU president Ursula van der Leyen, 8 miljard eurootjes van onze belastingcentjes toegezegd aan Bill Gates voor de vaccintjes, how nice:-)
www.youtube.com/watch?v=1Z5VYqJqrtI&a...
Dank! goede video, weer een puzzelstukje erbij.
die man is echt heel erg arm, (psychisch)
Ze hebben denk ik geen keus, daarom nemen ze ook de adviezen van Bill Gates 1 op 1 over, zoals geen evenementen meer totdat er een vaccin is. Bill Gates heeft in vrijwel al zijn voorspellingen gelijk gekregen. Hoe hij aan bepaalde voorkennis komt daar kun je over speculeren: "Moderna and federal scientists skipped animal testing because “it wasn’t on the critical path to getting mRNA-1273 to a clinical trial". Maar Bill Gates heeft nu aangekondigd dat er een pandemie 2 komt in de vorm van een terroristische aanslag met een biologisch wapen met een nog hogere mortaliteit. Gezien zijn kennis en achtergrond vind ik de overtuiging waarmee hij dat nu al voorspelt beangstigend:
youtu.be/ipaP5zTVKKU?t=170
Ik licht even nader toe waarom ik de uitspraak beangstigend vind. Dit recente artikel bevat een analyse m.b.t. het ADE fenoneem, de antilichaam afhankelijke verbetering:
www.cambridge.org/engage/coe/article-...
Er wordt n.a.v. ADE een waarschuwing gegeven m.b.t. het toedienen verkeerd serum:
Citaat: "Sera containing antibodies with low affinity for spike proteins can induce ADE and, conversely, lead to more severe disease. If the affinity of the antibody is high, the neutralizing effect becomes dominant, so a high-affinity antibody against the viral spike protein may subside the ADE pathology. Furthermore, gene editing that reverses the S641G mutation of type G virus may be an effective therapeutic strategy."
Maar de laatste aanbeveling stelt voor dat een effectieve therapeutische strategie een genetische manipulatie kan zijn die de S641G-mutatie omkeert. Maar dat betekent dat het omgekeerde waarschijnlijk ook kan gebeuren. Als er zich dus opnieuw een enkele mutatie voordoet in het sleuteleiwit via recombinatie of in een laboratorium dan komt de groepsimmuniteit in gevaar en ontstaat er een kans op herinfectie en een ernstiger verloop van de ziekte via ADE. De vraag is dus hoe groot is deze kans op pandemie 2?
Tot slot, dit stond ook vermeld in hetzelfde artikel:
Citaat: "Our epidemiological analyses also provide hints on the diagnosis and treatment of COVID-19. Children and pregnant women, who are more likely to produce lowaffinity antibodies, may be at risk for severe COVID-19 from ADE. If the virus enters the cells due to ADE, the measurement of free virus does not reflect the pathophysiology."
Dit komt overeen met de rapportages over de nieuwe auto-immuunziekte waarvan men zich afvraagt of er een verband bestaat met COVID_19. Sommige kinderen testen positief voor het coronavirus maar andere niet. Als de vrije virusdruk te laag is omdat opname in de cellen ogenblikkelijk wordt gefaciliteerd dan is de PCR-test ook negatief.
Aanvullende literatuur:
Mutatie in sleuteleiwit (614G) laat de opkomst van een meer overdraagbare vorm van SARS-CoV-2 zien:
www.biorxiv.org/content/10.1101/2020....
G614 mutatie in sleuteleiwit SARS-CoV-2 zorgt voor een hogere mortaliteit:
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/32374903
Het is zo jammer dat er voor hun zelf andere standaarden gelden.
Politie Wassenaar (@PolWassenaar) Tweeted:
-ALLE ZORGMEDEWERKERS BEDANKT-
Vandaag met de Brandweer, Reddingsbrigade en de Handhaving de plaatselijke zorgmedewerkers een hart onder de riem gestoken.
Met veel sirenes en applaus wilden we alle zorgmedewerkers bedanken voor hun tomeloze inzet!
#Sirene #Trots #Bedankt #Zorg t.co/RvKu0eUXfP twitter.com/PolWassenaar/status/12591...
Het Nieuwe Normaal is dat men zijn land en regering tegenwoordig kan beoordelen als fout fout fout door een simpel en slechts 1 Strontboek berichtje op het Heilige Internet van de Eeuwige Jankwaarheid.
Man man man grow a fucking pair.
Het nieuwe normaal is dat er ergens iemand wat zegt op een persco en dat je maar zien moet hoe je dat dan verneemt. Maar de boetes zijn wel werkelijkheid, alhoewel er niets over in de Staatscourant vermeldt wordt. Wat wel een wet is.
U leest de Staatscourant niet(goed)
De manier van schrijven komt nogal gefrustreerd en VMBO'ig over.
eens
Als Volkert van der Graaf zich nergens aan hoeft te houden , waarom ik en anderen met mij dan wel ?
Misschien omdat jullie niet links genoeg zijn. Bezet eens een gebouw, hang een groot spandoek op tegen zwarte Piet, roep dat geen mens illegaal is, nodig Freek de Jonge uit om je te steunen - en het resultaat zal je verbazen.
Het begin van een nieuwe Kristallnacht?
tja, de pliesie heeft de tijd van zijn leven nu.
mensenrechten zijn niks waard.
en oneindige mogelijkheden om burgertje te pesten..
De familie Grünberg krijgt zelden de politie over de vloer.
Gaat de goeie kant op. Steeds meer windhandel en gebakken lucht uit onze opgeblazen economie. Elk decennium een oorlog je,rampje, aanslagje. Wel intussen de wind er tussentijds een beetje onder- houden met het kleinere schrikwerk. Even schakelen van passing game naar running game. Keep Them honest. Daarna uithuilen en opnieuw beginnen. Catch22
Het is absurd hoe wij Nederlanders accepteren dat de overheid zich bemoeid achter onze voordeur. In iemands huis is een privé domein waar de politie alleen iets te zoeken heeft bij heel ernstige zaken. En als iemand dan al meer dan drie mensen over de vloer heeft is dat nog steeds geen reden om naar binnen te gaan. De reproductiefactor in Nederland gaat dan heus niet boven de 1 stijgen. Totale waanzin.
En als de belastingen en ziektekosten de pan uitrijzen omdat velen achter hun voordeur wel gaan samenkomen en daardoor meer ziekenhuisopnames plaatsvinden , begint u zeker ook te klagen.
@Stratum | 10-05-20 | 22:41: Dat de pan uitrijzen van belastingen en zorgkosten gaat ook gebeuren , alleen niet door reden die u noemt.
@Stratum | 10-05-20 | 22:41: perfect argument om de overheid buiten de gezondheidzorg te houden
@ja,diedus! | 10-05-20 | 22:47:
Ook als er helemaal geen corona had geweest. U heeft gelijk. Nexit!
@spoorzoeker: dat moet u dan eens vertellen aan bejaarde jachtaktehouders die elk jaar voor controle de politie onaangekondigd over de vloer krijgen. Om te controleren of de dubbelloops volgens voorschrift in de stalen wapenkluis staat.
Normaal is de hermandad te laf voor dit soort acties. Maar als het het nieuwe normaal betreft kan hij alles!
Ze hebben weer een kapper ontdekt!
Uiteindelijk gooien ze hier hun eigen glazen natuurlijk nog verder mee in. Waar is nu de geloofwaardigheid van de politie nog?
Wat je niet hebt kan je ook niet kwijtraken.
De 1.5m gestapo, dat wil de politie zelf echt niet zijn. Wat gaat hier mis in ons NL?!? Wat ik verder mis is voortschrijdend inzicht bij zowel RIVM als the powers that be. De 1.5m lijkt wel een religie: als wetenschap leidend is dan hadden we allang wijzigingen van RIVM standpunten moeten vernemen die bijna per definitie tegen oud beleid ingaat door meer actuele kennis over de stand van zaken!
RIVM verschuilt zich achter 'protocollen', daarom mocht die arts (de man had 8 patienten met Corona genezen) de medicijnen niet meer voorschrijven.... Waardoor er dus mensen onnodig sterven. Het RIVM is vanaf het begin al fout geweest met zijn volslagen idiote uitspraken en gaat daar gewoon mee door. In de VS komt er een onderzoek naar dokter Fauci, de adviseur van Trump - die hevig onder vuur ligt, omdat hij tot over zijn oren in fraude zit, 7 miljoen naar een lab in Wuhan overmaakte enz. - maar je moet er niet op rekenen dat er ooit een onderzoek komt naar de vele miskleunen van het RIVM.
"De 1.5m gestapo, dat wil de politie zelf echt niet zijn."
Niet willen maar toch doen ,want befehl ist befehl !
Criminelen willen eigenlijk ook geen crimineel zijn ,maar ze zien de (r)overheid als voorbeeld .
@Lupuslupus | 10-05-20 | 22:28: ik dacht dat het er 10 waren, allen genezen van het virus, geloof dat de beste man bijna 50 gevallen had waarvan er 24 overleden zijn.
Maar ja, dat soort mensen zetten ze als een gekkie weg, zelfs nobelprijswinnaars desnoods. Maar ze komen er mee weg.
@Modi | 10-05-20 | 22:39: criminelen worden persoonlijk verantwoordelijk gehouden. Ideetje.
@Lupuslupus | 10-05-20 | 22:28: Ik denk dat Jaap Markie mee trekt als deze het waagt het RIVM aan te pakken.
De jongens en meisjes in 't blauw zijn lekker bezig met het opbouwen van draagvlak.
Dat krijg je als je elke onbenul die aangeleerde apenkunstjes kan vertonen een politieuniform laat aantrekken. Ik zou me als agent kapot schamen voor zulke 'collega's'........
@VanOldenbarnevelt | 10-05-20 | 22:20: Goed nieuws. Opleiding tot agent van 3 naar 2 jaar. nos.nl/artikel/2330816-politieopleidi... Ik zou zeggen waarom stoppen bij 2 jaar. Waarom niet 6 maanden cursus? Wat kan er misgaan?
@Vula | 10-05-20 | 22:27: Je moet wel de maand lang iftar bezoek mee rekenen.
@Vula | 10-05-20 | 22:27: Eerdaags bij het LOI, kun je er zo lang overdoen als je wilt.
Denk je eens in hoe leuk het kan worden met 5G en gewapende drones. De overheid wil niet voor niks perse 5G. Referendum was het eerste wat deze regering heeft afgeschaft. Democratisch besloten door hen die boven u staan...
De Lima dog K9 robothond heeft kennelijk ook een stormram-optie. Springt zo door een glazen deur!
Een vriend van me heeft voor de tweede keer zijn huwelijk uitgesteld. Da’s pas kut Ruurd!
Waarom uitgesteld? Hij kan toch gewoon trouwen? Dat feestje komt later wel. Ik zou het ijzer smeden als het heet is want je weet maar nooit....
@Lupuslupus | 10-05-20 | 22:15:
Het is voor allebei hun tweede huwelijk en ze wonen al jaren samen dus de verbintenis is niet echt cruciaal. En ze willen graag al hun vrienden uitnodigen. Snap het uitstel wel...
@eerstneukendanpraten | 10-05-20 | 22:22: dus zeg maar eerstneukendantrouwen
Ja dan wel. Hier een jong stel die te ongeduldig waren om het uit te stellen. In het klein met familie gefikst in de tuin. Snap ik ook weer.
Ik kan alleen afstel van harte aanbevelen.
Zo, dit dapper ingrijpen is nog eens andere koek. Ik herinner mij nog goed een geval waar een agent voor de deur stond. Terwijl er binnen iemand om hulp schreeuwde, omdat hij vermoord werd. En dat gebeurde. Agent buiten deed niets omdat hij volgens instructies op versterking moest wachten. Het kan verkeren.
Ja dat was in Voorburg, het slachtoffer werd doodgemarteld. Protocol hè? En je daarachter verschuilen om iemand in doodsnood niet te hoeven helpen. De overtreffende trap van lafheid want meneer de agent was bewapend.
@Butters en Lupuslupus
Nu was het 'slachtoffer' in deze zaak als ik mij het goed herinner ook geen heel lekker heerschap. Volgens mij was het een gevalletje eigen rechter spelen. Wat natuurlijk niet mag, maar in sommige gevallen wel heel begrijpelijk is.
Was in Pernis in 2007, Björn Jue. Daders lopen al weer jaren vrij rond. Agenten zijn nooit veroordeeld.
@VanBukkem | 10-05-20 | 22:28: nog even en je gaat schrijven dat mensen die zich buiten in de drukte begeven een verklaring moeten tekenen dat ze geen IC bed krijgen.
"Toezicht verschaft" i.p.v. toegang? Meneer is blijkbaar zo van het 'toezicht' dat hij het woord nu te hooi en te gras gebruikt.
Een laag-IQ-kneus heeft dit opgetypt. Totale faal.
Oud gezegde: beter een zus als hoer, dan een agent als broer.
Je ziet toch duidelijk dat dit de voordeur is van De Horsten.
De Horsten staat leeg op wat bijgebouwtjes na.
Het begint hier op joop.nl te lijken hier. Inderdaad fascisten zijn het.
Bij de antisemieten van de Jeaup wordt Grünberg inmiddels als heilige vereerd. Een Joodse man die zegt van: “Je suis Marokkaan”, die deugd pas echt....
@eerstneukendanpraten | 10-05-20 | 22:14:
deugd = deugt
Eerst neuken dan praten, er is iets heel erg haram aan uw tegel, maar wat het nou precies?
Precies is..? (Te snel)
Is dit nou het "nieuwe normaal", wat rutte bedoelt?
Vandaag op de radio dat mensen ernstig waren toegesproken en berispt, omdat ze naar het verzorgingstehuis waar hun ouders wonen waren gegaan en het Gore lef hadden om diezelfde ouders door het open raam aan te raken.
Mocht dat nog een keer gebeuren, volgen er strenge maatregelen.
Nederland anno 2020. Verbod op aanraken van je ouders.
"Corona maatregelen" schrijf je niet los.
"Tijdens het onderzoek kwamen wij erachter dat klanten kwamen". Kwamen? Die zin loopt niet helemaal lekker.
"Waarom zou je dan open doen". Die zin mist een vraagteken, en bovendien schrijf je "open doen" niet als twee losse woorden.
"Ons zelf" schrijf je ook niet los.
"Toezicht verschaft". Of "verleent"?
"Wij hebben vervolgens netjes aangebeld en aangeklopt en ons kenbaar gemaakt". Die zin heeft een keer te vaak het woordje "en" in plaats van een komma.
.
Is deze spelling en grammatica nou het nieuwe normaal?
Leraren staan niet voor niets steeds te demonstreren op het Malieveld.
verleenD, excuseer. Van toezicht of toegang?
@JackStick | 10-05-20 | 22:15: ZIJN deze spelling en grammatica mv dacht ik
@ik_wacht_niet | 10-05-20 | 22:20: Klopt, maar u mist nog een komma vóór "dacht ik", denk ik.
Het ontknoopt zich nog wel.
Fascisten zijn het. En de mensen die dit een goed optreden vinden ook.
Maar daadkrachtiger dan een foeigesprek, dat dan weer wel!
Wassenaar.
Daar wil ik ook wel pliesie zijn.
Wat een held ook om dit op internet te gooien.
"Jan-Willem, ik heb het glas ingekinkeld."
lol
Mag je je verdedigen tegen de politie in je eigen huis ?
Nou, is het politie of zeggen ze politie te zijn?
ja dat mag als je van tevoren zegt dat ze van je terrein af moeten!
Wordt van de zomer nog lachen dus, ik ben voornemens een paar caravans te kopen en zo vakantie voor mijn kinderen in eigen tuin te vieren. Stuk of drie, paar tenten erbij en voilá.
Barbeque in het midden, tuinstoelen en een zwembad en presto, daar is onze eigen camping....
Dat is nog eens een tuin zeg, waar dat allemaal in past.! Maar goed, veel plezier hoor.
@Lupuslupus | 10-05-20 | 22:13:
Dat bedoelde ik er niet mee, ging me er meer om, stel dat ik dat allemaal regelen kan, het moet ook enigszins te betalen zijn uiteraard, wat doet de politie als die door de straat rijdt. Dat lijkt me wel lachen.
Tegen het volk dat midden in woonwijk in caravans bivakeert, treedt den hermandad doorgaans niet heel daadkrachtig op.
Vaag bericht. Zolang er niet meer duidelijkheid is onthou ik mij van mening.
Je bent de enige met een verstandig reaguursel.
Coronan𝚨zi's gaan nog een ding worden. De regelkneuzen die zich bemoeien met elke verkeerde beweging van een ander zitten overal.
Het begint vaak met een stoornisje en voor je het weet word je erbij gelapt.
Politie altijd -1
Met een bevel mogen ze dit al jaren hoor. Gaat GS ook het hele verhaal posten wanneer deze zaak voor de rechter is geweest? Het zal mij benieuwen.
Vraag je af : Waarom is het bericht inmiddels verwijderd ?
Het zal mij zeker benieuw wat de uitslag is van deze rechtzaak, dus ik hoop zelfs dat GS er met een camera ploeg bij is.
@Pot Vol Koffie
Als het überhaupt ooit tot een rechtszaak komt. Het schijnt dat nu al door de 'coronacrisis' 1000 zaken per dag blijven liggen cq op de lange baan geschoven worden. Inmiddels hebben ze bij justitie zo'n stuwmeer aan zaken liggen dat het eigenlijk niet helemaal duidelijk is of en hoe ze die ooit nog zullen verwerken. Als je een licht misdrijf begaat is de kans best wel klein dat je ooit nog berecht wordt.
Het innen van boetes daarentegen gaat wel onverminderd door. Daar hebben ze gek genoeg wel de capaciteit voor.
“Tijdens het onderzoek kwamen wij erachter dat klanten kwamen”
Kwamen?
Kwamen bier drinken, blowen, tv kijken? Wat voor een zin is dit nou weer. Lijkt wel phishing, ik zou ook niet opendoen. Hang op, klik weg, bel uw bank...
Vergeet de handel in betonnen tuinkabouters niet.
Wie zijn de tirannen anno 2020?
Trump, Jong Un, Khamenei, die rare Chinees...
Twamp natuurlijk.
Greta en Anuna
Jandino Asporaat
Rene Freggle
politie altijd +1
Precies. Kan hier zo 2-3 woningen met m'n neus aanwijzen waar ook teveel gebeurt. Nu ben ik geen lid van een of andere NSB club dus ik hou m'n bakkus maar.
Allemaal corrupte NSB-ers. Ik dacht dat ik een paar nette dienders had leren kennen een jaar of 10 geleden maar ook die bleken uiteindelijk weer corrupt. Lang verhaal kort ik heb niets met die popo's.
@Roadsurfer | 10-05-20 | 21:58: Je kan de rotte NSB-appels er zo uitvissen.
@ruudvangeelen | 10-05-20 | 21:58: De zwijgers zijn eerder aan de NSB kant. Door te zwijgen geeft men het virus meer ruimte.
Het gaat allemaal veel te ver. Gelukkig voor de politie is het land van te voren al helemaal murw gemaakt. Typisch dat ze nu wel tijd hebben en de politiek helpen de burgers te onderdrukken.
Ik kan me toch bijna niet voorstellen dat dit het Nederlands is van een officieel politieaccount. Hemeltjelief.
Het zijn echte linguisten daar.
True. Corona met een hoofdletter midden in een zin... tsss. En de rest.
En toen ik las "Wij kwamen erachter dat klanten kwamen." dacht ik eerst aan een clandestien werkende prostituee.
Dan heeft u zeker ook geen idee van het taalniveau van een gemiddelde student aan de universiteit...
Bij de politie werken veelal de simpelen van geest is mijn ervaring.
@Roadsurfer | 10-05-20 | 21:59:
Daarom heten ze 'blauw op straat', ze zijn vaak zo bleu als de neten.
Het is wat ouderwets geformuleerd maar is dat een probleem? Er waren meerdere personen welke zich niet aan de noodverordening hielden dus......
@ik_wacht_niet | 10-05-20 | 22:02: was de lange arm der wet in de persoon van meerdere collega's op de plaats delict aanwezig om zulks volgens het bevoegd gezag en wetmatig af te dwingen. Waarvan akte, edelachtbare.
Yep. Klopt.
@Zenzeo | 10-05-20 | 21:58: Jawel hoor, helaas wel.
Ik moet gelijk aan die kanker-scheldende allochtoon denken van twee dagen geleden, die met zijn kut-auto de weg blokkeerde.
Nu tréédt de politie eens op tegen tokkies die bevelen negeren, is het wéér niet goed.
Zou de politie ook optreden wanneer die " kanker - scheldende allochtoon " in dat pand zat?
@thekolere | 10-05-20 | 21:53:
Nope.
We missen context, dus veel valt er niet over te zeggen.
Behalve dan dat scheldende klootzakjes steeds overal mee weg komen.
Deze mensen kwamen kennelijk niet agressief genoeg over. En in dit land waar (seksueel) geweld tot een foei-gesprek leidt, en met zijn drieën samen joggen tot hoge boetes smaakt dat toch ietwat wrang.
Huil huil jank jank
@Papa Jones | 10-05-20 | 22:00:
Sterk argument!
*zucht*
Die mocro-tokkie mogen ze alsnog aanhouden voor belediging. Kenteken zal toch wel bekend zijn.
@Papa Jones, op wiens naam zou dat kenteken staan?
@thekolere | 10-05-20 | 22:28:
De eigenaar van de auto uiteraard. Niet van de bestuurder.
@Papa Jones | 10-05-20 | 22:33: lees, huurauto.
Uit de mond van iemand die debiele Trutte helemaal het einde vind , klinkt dit best eng.....
When tyranny becomes law, rebellion becomes duty.
When injustice becomes law, resistance becomes duty.
www.youtube.com/watch?v=637FX-IwY4c
Wat hij zegt.
When you fuck your mother, your son will be your brother
@VanBukkem | 10-05-20 | 22:08:
Vergis je niet. De reden dat ze hier in Nederland honderd jaar geleden onze wapens en ons recht op zelfverdediging hebben afgepakt had maar één reden. En dat was omdat ze bang waren voor rebellie. Destijds vanwege de socialisten weliswaar maar toch.
Je ziet ook een wereld van verschil tussen de reacties op die lockdowns van dociele Nederlanders enerzijds en Amerikanen die hun grondrechten kennen anderzijds.
@Antiquerulant | 10-05-20 | 22:55:
Ik ben het helemaal met u eens.
Demense in New York of Californië kun je zo'n lockdown misschien nog wel door de strot douwen, in staten als Texas of Idaho wordt dat al een stuk lastiger. En terecht.
En wij Nederlanders zijn inderdaad gewoon een stel makke schapen wat dat betreft.
@Antiquerulant | 10-05-20 | 22:55:
Wat Musk zegt kan best eens kloppen: "Lockdowns unconstitutional"
Je mag het natuurlijk niet zeggen, maar dat zullen wel brave (niet tegensputterende) Nederlanders zijn. Daar durft de politie (helaas) wel tegen op te treden.
Die zijn verlinkt door hun kwaadwillende buren?
Wat een onzin weer. De politie doet niet anders dan dag in dag uit vaak levensgevaarlijke, bewapende allochtonen oppakken, bv na de zoveelste steek of schietpartij.
We hebben net 75 jaar in vrijheid geleefd, wees daar gelukkig mee, nog nooit in de wereldhistorie is dat voorgekomen, nu is het afgelopen, door een griepje!
Precies... nu dat 'griepje' bijna weg is gaan dit soort maatregelen verzinnen.. godsamme, dat hadden ze begin maart moeten doen..
mosterd na de maaltijd is dit
Doodeng, en nu hopen dat die "handhavers" zelf snel in de gevangenis terecht komen.
Je mag natuurlijk niet binnenstormen, dan moet er wel een duidelijk vermoeden zijn van een misdrijf. Dit is m.i. huisvredebreuk en strafbaar.
Temeer omdat ze een uniform (functie) aanhebben en dit op deze wijze uitvoeren.
Volgens de wet worden dat flinke straffen voor de dienders.
@ja-ja-nee-nee | 10-05-20 | 22:11: als er vermoedens zijn van strafbare feiten kan dat binnenvallen wel degelijk! Geen stoere taal over de wet als je er de ballen verstand van hebt.
Een voordeur met glas is ook niet echt verstandig. Dan vraag je er ook om.
Gepantserde deuren gaan nog eens goed verkocht worden.
victim blaming
Die voordeuren hier bij ons in de flat krijgen ze zelfs met de stormram niet open. De prutsers. Gelukkig kende ik een trucje. (Het vermoeden was dat mijn buurvrouw onwel was geworden; ze had de 24-uur huisartsenpost gebeld dat ze niet goed werd. Achteraf bleek ze gewoon effe een ommetje te zijn wezen doen. De stomme trut.)
Is die politie academie soms omgedoopt in clown academie? Dronken van macht zijn deze clowns. Een beetje meer respect voor de wet zou deze clowns niet mistaan.
Eindelijk wordt er gehandhaafd. Applaus voor de Wassenaarse politie,
En ik maar denken dat ze alleen maar witteboordencriminaliteit in Wassenaar hebben.
@Solar666 | 10-05-20 | 21:49: Maar die lui hebben geen glazen voordeur.
Wat wordt er dan gehandhaafd? De uitdovende seizoen griep?
juist
BREEK: Elly en Rikkert stoppen.
Ben er kapot van.
Waarmee?
Ze wilden allebei een andere artistieke richting op, dat heeft de breuk veroorzaakt.
@Mark_D_NL | 10-05-20 | 21:51: het oinkbeest was toch wel de kers op de taart.
Toch niet DE Elly en Rikkert he?!
*wereld stort in*
Komt er nog een Farewell World Tour?
Hoe dan ook nooit een ambtenaar binnenlaten zonder bevel of machtiging, in een politiestaat staat de politie boven de wet.
En ook met een bevel of machtiging nooit de deur opendoen, edoch stilletjes met zijn allen via het balkon proberen weg te komen.
Niet normaal maken wat niet normaal is.
Wat hangt die brievenbus op een ontzettend kut hoogte. Ik geloof niet dat de postbode & ARBO hier blij van worden.
Nooit geen moeite mee gehad (25 jaar geleden). Wel wilde katten en of waakhonden haha! (Rent weg, fuck this).
Postbodes zijn de nieuwe joden...
Die hele politie moet stoppen met social media. Het is gewoon troep. Berichten waarin zij zich een slachtoffer rol toebedelen, berichten dat zij weer een zielige poes hebben gevangen, berichten waarbij zij het morele vingertje heffen, dan weer verontwaardiging omdat een politievoertuig is vernield, dan weer een charme offensief met zingende / dansende dienders. Wie in godsnaam werkt daar op de afdeling PR?? Totaal wereldvreemd!
Zou het op prijs stellen dat zij net zoveel aandacht zouden besteden aan aangiftebehandeling als aan socialmedia.
Vergeet de hennepkwekerij-eigenpijperij, vooral niet.
Mag dat wel van de ARBO?
Met die gevaarlijke glassplinters?
Dan zijn de bewoners (of de woningbouwvereniging) verantwoordelijk voor het voorzien van een veilige werkplek.
Nog meer boetes!
Daar troffen we meerdere personen aan die zich niet aan de noodverordening hielden:
Inbrekers bezig met knevelen van slachtoffer. Slachtoffer aangehouden wegens geen afstand houden van daders? Does duidelijk pliesie.
Oud vrouwtje had Anton Grünbergs op zakelijk op bezoek?
Er staat "dat er klanten kwamen..." Da's al duidelijker dan wat je er zelf van maakt.
De kunst van het weglaten van essentiële informatie, daar is de NPO groot mee geworden. Misschien kun je daar solliciteren.
- EDIT: Je bent hier nieuw zeker -
Nuance is overrated en al helemaal op het internet.
Leuk dat u ook nog even uitlegt wat anarchisten zijn
Maar alle Godwins op een stokje. Je kunt niet grote offers vragen (lockdown) van ondernemers en zelfstandigen en niet handhaven als sommige zich er niet aan houden.
Het is alleen jammer dat het handhaven selectief is. " We maken het ons makkelijk "
@thekolere | 10-05-20 | 21:49:
Ja dat idee krijg je vaak wel. Zet kwaad bloed.
Dat zelfgenoegzame toontje, daar gaan mijn nekharen van overeind staan.
En ook net niet de juiste toon, daarvoor hebben ze nét iets te weinig opleiding genoten.
Dat is omdat u problemen hebt met gezag.
@Guillermo | 10-05-20 | 21:40:
Het gezag heeft nogal eens problemen met het correct interpreteren van wet en bevoegdheden.
@Zenzeo | 10-05-20 | 21:39: clown academie.
Er is ook altijd gesodemieter in Wassenaar... terecht dat ze eens optreden.
"Onszelf maar toegang..." alsof men geen regels heeft. Ik neem aan dat een hovj hiervan op de hoogte is aangezien een gewoon diender niet zomaar zo zou binnen treden.
De NSB valt in het niet bij het huidige klikgedrag omtrent die onzinnige en ondoordachte maatregelen. Hopelijk worden de klikkers straks het hardst geraakt als het geld op is.
Dat zal wel niet, die hangen meestal aan het overheidsinfuus.
Dat zijn meestal ambtenaren of uitkeringstrekkers.
@Slipsnifter | 10-05-20 | 21:38: Nee dat klopt niet. Een uitkeringstrekker klikt niet, die wórdt normaliter verklikt.
@Zenzeo | 10-05-20 | 21:41: Ik ken zat zat uitkeringstrekkers die de hele dag achter de gordijntjes zitten te gluren of iedereen zich wel aan alle regeltjes houdt.
Van die halfzwakzinnigen die nog nooit hebben gewerkt en de hele dag geen reedt te doen hebben, behalve de buren in de gaten houden.
@Slipsnifter | 10-05-20 | 21:45: En u heeft dus ook de hele dag geen reedt te doen, behalve uitkeringstrekkers die de hele dag achter de gordijntjes zitten te gluren of iedereen zich wel aan alle regeltjes houdt in de gaten te houden...?
@Zenzeo | 10-05-20 | 21:50: Weer fout, ik werk minstens 50 uur per week.
Je bent af.
U ziet onze politie als de bezettingsmacht?
@Slipsnifter | 10-05-20 | 21:54: En dan óók nog tijd om al die uitkeringstrekkers in de gaten te houden... Wanneer slaapt u dan??!!
@Pot Vol Koffie | 10-05-20 | 21:58:
Ze zijn altijd wel de bezetters aan het helpen ja, valt het niet op?
Je zou er bijna van recalcitrantie 5G zendmasten van in de fik steken. Bijna hè.
*kaarsje aansteken doet*
Pas maar op. Sid is door de gedachten politie voor minder geschandpaald.
Het Nieuwe Normaal in het Nieuwe Nederland vol Nieuwe Nederlanders.
Dit is dus precies wat er gebeurt als je de politie/overheid te veel mogelijkheden geeft.
Ze nemen die mogelijkheden....
Er is nu heel veel te halen bij makke burgers. Normaal gesproken zijn ze alleen in de bosjes naast de A2 te vinden.
Begon de Franse revolutie ook niet toen de toenmalige "politie" In naam van de Zonnekoning te ver ging?
Er was wel eerstceen hongersnood. Zolang mensen nog eten hebben geen revolutie.
"Tijdens het onderzoek kwamen wij er achter dat klanten kwamen"
Sexhuizen mochten toch nog niet open?
Volgens mij heb je hiervoor een huiszoekingsbevel nodig en mogen ze niet zo maar met braak en zonder toestemming een huis binnentreden.
@5611 | 10-05-20 | 21:47: Bij een ontdekking op heterdaad van een misdrijf kan ieder (dus iedere burger), ter aanhouding van de verdachte, elke plaats betreden
@Blasfemie | 10-05-20 | 22:01:
Onzin. Als je loopt te wijsneuzen moet je het wel goed zeggen. Een burger mag een plaats niet betreden bij ontdekking op heterdaad als het gaat om ruimtes die op dat moment gebruikt worden voor godsdienst uitoefeningen, terechtzitting of vergaderingen van overheidsorganen zoals raadsvergaderingen. En in dit geval mag de burger de woning niet betreden zonder toestemming van de bewoner. Bron: art 55 sv en art 12 algemene wet op het binnentreden
Protip: volg aanwijzingen van de politie op
Op de openbare weg, ja.
Zonder doventolk in de buurt?
Tip: Werk niet mee aan je eigen veroordeling.
Zonder huiszoekingsbevel komen ze -niet- binnen...
@Ad Hominem Tu Quoque | 10-05-20 | 22:16: Onder de Nederlandse wet is het toe gestaan voor politie om zich togang te verschaffen tot een pand als er een sterk vermoeden is dat er een misdaad word gepleegd in het pand.
Camaron que se duerme, se lo lleva la chingada (een slapende garnaal gaat naar de klote).
Die ken ik.
Dit gaat nog veel erger worden... gelukkig kan de politie straks weer flitsen en Grunbergjes negeren, want het volk verklikt elkaar wel...
Hier een Godwin.... ach laat ook maar. De diender kan op het bureau en thuis zichzelf weer trots op de borst slaan. Serieus vraag ik mijzelf af hoe de dienders in kwestie zich moeten voelen?
Lintje !
@CalamityJane | 10-05-20 | 21:32: Ik zat echt met open mond naar die foto van de deur te kijken............
Nou. Dat is dagelijkse gang van zaken hoor, normaal pakken ze even een lasergun en gaan ze ergens op een provençaalse weg laseren. Jantje modaal de les lezen en met een bekeuring van een half weeksalaris voor 12 km/u te snel. Maar als er wat in een landelijk is dan, dan, euh je verwacht het niet, tomtom stuk.
@Diepstrotje | 10-05-20 | 22:39: landelijk = kanswijk
Lupus. Ik ben via dichtbij redelijk ingeschoten in de politiewereld. Hier ook verbijsterd.
Er zijn hier genoeg reaguurders te vinden die dat heel normaal vinden hoor.
't Feit dat ze de FaceBook post kennelijk verwijderd hebben geeft al aan dat ze nattigheid voelen.
Sowieso is zo'n foto voor vrienden en bekenden van de betrokkene herleidbaar tot de persoon.
En daarme is disproportioneel de wet op privacy overschreden.
Ik moest eens een foto op facebook plaatsen van de deur van een politieagent.
@Knufter | 10-05-20 | 21:34: Klopt van geen kanten, het feit zelf , en dan dit nog op deze wijze van de daken schreeuwen. Prutsers.
@Knufter | 10-05-20 | 21:34:wordt geïnterpreteerd als een dreigement.
@Zwizalletju | 10-05-20 | 21:37: Direct een klacht indienen want onwettige binnentreding. En uiteraard bezwaar tegen die boetes want dat is nog steeds juridisch drijfzand.
Orders gekregen om hard op te treden, voorbeeld stellen. Want de dames en heren in Den Haag zijn in deze tijden als de dood voor een opstandig volk.
Moeten ze vooral doen, werkt echt averechts. Paar van zulke gevalletjes en het is dag Rutte en zijn partij, verkiezingen komen eraan.
De eerste zin wel, de tweede niet.
Het is vooral een kwestie van makkelijk aardige boetes scoren. Doe je het goed mee bij je hoofdman.
@Dr. Blechtrummel | 10-05-20 | 21:36: helaas eerste zin ook niet. Het overgrote deel is nog steeds bang voor de gifwolk die door het land gaat. Een ander deel is ambtenaar en is blij dat ze niet meer naar het werk hoeven, salaris loopt toch wel door.
@Dr. Blechtrummel | 10-05-20 | 21:36: Misschien, maar om wat te noemen, die opstandige boeren was wel even schrikken voor ze.
Niks mis met een portie stevig handhaven. Toch iets waar Geert ook altijd op hamert.
Als het maar niet selectief gebeurt.
Bij criminelen ja....
Dit Lingo.
Beetje pomade en een kammetje erdoor. Lijkt 'ie precies op jou.
Haal nou geen twee dingen door elkaar om een stijf pikkie te krijgen.
We hebben al een tijdje niks meer van Graus gehoord. Het zal toch niet ?
Het nieuwe normaal. De DDR Stasi likt er zijn vingers bij af.
Zeker. Heb al heel wat meegemaakt in mijn leven maar dit? Echt niet. Politie die gewoon het glas uit je voordeur ramt omdat je je in je eigen huis(!) niet aan 'de regels houdt'??
@Lupuslupus | 10-05-20 | 21:45: ja dat is inderdaad zeer verontrustend. Het is wel te zien waar men bij de politie tegenwoordig op selecteert en dat is niet op respect voor de wet, de burger en landsbelang.
@Lupuslupus | 10-05-20 | 21:45:
Gevangenen vervroegd vrij, zorgouderen opgesloten met hek eromheen zodat familie hen niet kunnen spreken of zien.
Wat voor soort 'coronaboete' je ook krijgt: ga binnen veertien dagen in verzet. De kans is redelijk groot dat wij er binnenkort achter komen dat de stortvloed aan 'noodverordeningen' geheel of gedeeltelijk rechtsgrond missen.
wijsneus
Rutte is bezig aan een 'noodwet' die uiteraard met terugwerkende kracht in werking treedt. Net als bij het referendum. Dus die rechtsgrond komt er gewoon.
@Lupuslupus | 10-05-20 | 21:49: Terugwerkende kracht gaat niet zo maar.
Goeie tip, niet normaal dat gabberwaus iedereen aan een strafblad help om eigen falen te maskeren.
@5611 | 10-05-20 | 21:51:
In de huidige spoedwetten zit al terugwerkende kracht, de maatregelen worden aangekondigd voordat ze officieel wet zijn.
@sprietatoom | 10-05-20 | 21:54: terugwerkende kracht is dus niet mogelijk.
@sprietatoom | 10-05-20 | 21:54: Leest u zich eens in over de grondwet. Wetten kunnen niet met terugwerkende kracht worden uitgevoerd.
@Pot Vol Koffie | 10-05-20 | 22:01:
@Solar666 | 10-05-20 | 21:55:
2. In het koninklijk besluit kan worden bepaald dat paragrafen, artikelen of onderdelen van deze wet, met uitzondering van de paragrafen 1, 6, 10 en 11 alsmede de artikelen 15 en 22, terugwerken tot en met 23 maart 2020.
3. Deze wet vervalt op 1 september 2020. Het tijdstip waarop deze wet vervalt kan bij koninklijk besluit worden bepaald op een ander tijdstip, met dien verstande dat dit tijdstip steeds ten hoogste twee maanden na het tijdstip ligt waarop de wet zou vervallen.
@sprietatoom | 10-05-20 | 22:02: In die wet wordt niets vermeld over strafrecht, waar de boete onder valt. Het woord boete wordt niet eens genoemd.
@Pot Vol Koffie | 10-05-20 | 22:12:
Is een fragment uit: Tijdelijke wet COVID-19 Justitie en Veiligheid. Heb hem als PDF opgeslagen dus je kan hem vast ook wel ergens vinden.
Maar je punt was toch dat terugwerkende kracht niet kon. Wel dus.
@sprietatoom | 10-05-20 | 22:15: Ik had het specifiek over strafrecht, had ik even in mijn comment moeten vermelden. Artikel 1 lid 2: "Bij verandering in de wetgeving na het tijdstip waarop het feit begaan is, worden de voor de verdachte gunstigste bepalingen toegepast."
@Pot Vol Koffie | 10-05-20 | 22:25:
Ben verder geen jurist maar deze spoedwet is nieuwe wetgeving en wel degelijk met terugwerkende kracht. Overigens wel interessant hoe de rechter uiteindelijk zal oordelen als men zaken aanvecht. Dat zal voor later zijn.
Koffie ?
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik hoor meer rare verhalen over de politie tegenwoordig. Mensen die rond een uur of 11 s'avonds nog even een rondje gaan lopen en vervolgends staande worden gehouden door de politie. Waarbij ze op een agressieve toon om hun identificatie wordt gevraagd, en waar ze naartoe gaan...
Ik denk dat het verhaal dat u gehoord niet waar is of u vergeet er iets bij te vertellen.
DIt land begint nu toch echt op Wuhan te lijken, wat zijn dit voor praktijken, hoe komt dit bij de politie, blijkbaar een stel NSB'rs als buren, gadverdamme.
Nederland doet niet meer normaal
Is uw deur ook al dichtgelast dan?
Wel gezien hoe het er elders aan toe gaat? Wereldwijd lachen ze je uit als ze je zouden horen klagen.
Ook in de oorlog waren er veel NSB-ers en verklikkers. Em toch waren na de oorlog alle mensen in het verzet geweest. Er is dus nog niks veranderd.
Daar zat Berbaar, met een kapmanteltje om, als een bang konijn in de koplampen? (Sorry, soms is de verleiding te groot.)
Moet ik hem maken? Of zeg je laat maar?
@DrumPiet | 10-05-20 | 21:35:
Ik haak alleen maar even in op de actualiteit, zoals hedenmiddag door heer B. zelf aangedragen in het topic over kappers.
Ik zie hem zitten hoor Mickey gemuilkorfd door een kapmanteltje.
Zonder huiszoekingsbevel lijkt me dit al discutabel, maar nu dus ook huisvredebreuk en vernieling door de politie.
Het gaat de goede kant op.
Wie betaalt de schade?
Noodverordening, zegt dat u iets?
@Dr. Blechtrummel | 10-05-20 | 21:31: Ja, die zijn tijdelijk, maar helaas, deze heeft geen einddatum en Grapperhaus is druk bezig om er een noodwet van te maken. Ook in dit geval mag de politie dus niet zonder opdracht van de burgermeester op eigen houtje zomaar een deur intrappen om mensen aan te houden.
Aangezien de effecten van het coronavirus nu danig aan het afnemen zijn, lijkt de inzet steeds meer overdreven.
En bij deze, 175 lid 2 is al een beperking tot het gebruiken van geweld.
We zitten hier niet met een noodbevel, hoe graag sommige mensen dat ook zouden willen.
www.burgemeesters.nl/files/File/Bevoe...
@Dezenaamhier | 10-05-20 | 21:48:
Betekent dat ook dat de bevoegdheden per gemeente kunnen verschillen?
Heterdaadje, heb je geen huiszoekingsbevel voor nodig.
@Kapitein Sjaak Mus | 10-05-20 | 21:56: Ja, en als de burgermeester een hekel aan je hebt kan die je zonder bezwaar gedwongen laten opnemen bij het GGZ, zelfs zonder noodverordening.
Is dat niet het adres van die racisme schreeuwer tegen die ene agent op Dumpert ? Blij dat dit onaangepaste respectloze overbodige stuk tuig nu eindelijk is opgepakt. Toch ?
Met een illegale noodverordening pleegt de politie doorlopen misdrijven. Helaas wordt het niet afgestraft door rechters en ben je vogelvrij.
Inderdaad de politie pleegt gewoon een misdrijf en justitie is te corrupt om er tegen op te treden. Hoezo... Scheiding der machten?
Aanbellen, op de deur kloppen direct het ruitje intikken?
Ik weet het coronacafé is nog niet open, maar toch een deuntje dat hier naar verwijst. youtu.be/QRIhld4O68c
Waar komt deze daadkracht ineens vandaan? Ik mag toch hopen dat het geen zwaarbewapend arrestatieteam was. U doet niet open? Dan zullen we uw deur even slopen.
Als de hele buurt zit te iftaren schuift de politie gewoon aan zonder de deur in de beuken.
Ze hebben geluk, in Hawija zou Rutte de huizen van de buren ook plat gelegd hebben.
Als iedereen keurig de app installeert, dan kunnen ze het aantal invallen beperken.
Bij het azc zie je ze niet... ach daar zijn ook geen problemen verder.
De politie mag een pand binnentreden als daar noodzaak toe is. Gokje: dat zal hier wel het geval zijn geweest omdat er sprake is van het overtreden van een noodverordening die er is om de volksgezondheid te beschermen. Doei raam.
Yep. Niets meer, niets minder.
Ik vraag me af overigens hoeveel reaguurders zich vrijwillig zouden laten besmetten met het coronavirus.
@DrumPiet | 10-05-20 | 21:37: omdat je vrijwillig met een ziekteverwekker laten besmetten gewoon geen verstandig idee is?
@DrumPiet | 10-05-20 | 21:37: wat is nu exact wat je wil bereiken?
Aandacht?
@Solar666 | 10-05-20 | 22:01: Als het aan de overheid ligt hoeft u zich daar geen zorgen om te maken. U krijgt verplicht een griepprik euh vaccin.
@Diepstrotje | 10-05-20 | 22:30: Ze verplichten maar een eind heen. Ik geef op een briefje dat het aantal weigeraars zo groot zal zijn dat de overheid moet inbinden.
Die aangifte- en verklikcultuur is echt vreselijk.
Welkom in Nederland.
@Slipsnifter
Zwitserland, waar van Oef woont, is trouwens nog veel erger wat dat betreft. Als je daar je auto even een stukje buiten de lijntjes parkeert, omdat je even snel iets wil inladen ofzo, bellen ze en masse de politie. Grotere verklikkers als Zwitsers bestaan er niet. Übercorrect kutvolk.
Ik heb het natuurlijk niet over van Oef himself natuurlijk. ;)
@VanBukkem | 10-05-20 | 21:43: Ah, dat wist ik niet. Weet wel dat de politie heel streng optreedt tegen automobilisten. Jammer hoor, verder een prachtig land.
Maar goed, was toch al geschrapt van mijn lijstje met mogelijke immigratielanden wegens veel te duur geworden sinds ze los zijn van de euro.
@Slipsnifter | 10-05-20 | 21:49: Emigratielanden dus.
@VanBukkem | 10-05-20 | 21:43: Zwitsers van boven de 60 zijn zo, daaronder niet meer.
@Slipsnifter | 10-05-20 | 21:49: het moet wel een beetje exclusief blijven.
@van Oeffelen | 10-05-20 | 21:51: Gheh.... da's waar.
@van Oeffelen | 10-05-20 | 21:50: Maar ze komen allemaal een keer boven de 60, dus het houd maar niet op.
laatst zei ik tegen een kennis dat ik ten alle tijden boa s ed vermijdt. Hoe zo dan vroeg deze kennis. Omdat ik niet de taal spreek waarbij deze ambtenaren mij kunnen verstaan en begrijpen en mij met rust laten, Ik spreek nl alleen ABN!
Dat klopt niet, dan zou u hoezo aan elkaar schrijven...
@VerganeGlorie | 10-05-20 | 21:26: ik zei niet schrijf!
@VerganeGlorie | 10-05-20 | 21:26: En een afkorting als n.l . Nico wil graag zelf een BOA worden , maar het niveau is blijkbaar te hoog gegrepen. Dan maar afgeven op de voor hem onbereikbare baan. Psychologie boeken zijn er vol meegeschreven over dit fenomeen.
@ja,diedus! | 10-05-20 | 21:32: inderdaad, ik kom maar niet door de eerste selectie procedure heen. Vervolgens heb ik weer een jaar nodig om voldoende zelfvertrouwen op te bouwen voor een nieuwe poging. Doet hoofd moedeloos laten rusten!
@ja,diedus! | 10-05-20 | 21:32: Hahaha.... domme BOA :-)
Niet elke BOA is onredelijk of een machtswellusteling. Het zijn de excessen die men helaas niet berispt.
En als mijn deurbel het nou eens niet doet?
Ik ben lawaaidoof, als ze dan aankloppen, hoe weet ik dan in godsnaam op tijd bij welke deur ze staan.
Dat is toch niet zo moeilijk? Die zie je aan de stormram die door je voordeur komt.
Ik heb mijn noise cancel headphones wel eens op. Met teringherrie. Dan kan dus ook opeens de politie voor mijn neus staan.
@Sitting_targets | 10-05-20 | 21:34: Gezellig als je visite hebt.
@ja,diedus! | 10-05-20 | 21:36:
Vandaag niet bij je schoonmoeder geweest, merk ik?
@High speed duck | 10-05-20 | 21:34:
Al mijn deuren gaan naar buiten open, succes ermee.
Maar mocht je nog een nieuwe voordeur willen, even met je buurtjes een dealtje maken.
Monsieur LaPadite, are you aware of the nickname the people of Ze Netherlands have given me? … But you are aware of what they call me. … What are you aware of? … “The Corona Samenscholings Hunter.” … Precisely."
- Vrij naar Inglourious Basterds
LOL.... heerlijke film.
Mooi! Een van mijn meest favoriete scènes ooit!
P O W N E D - C E N S U U R
Waarom is deze geinterviewde man weggelaten? youtu.be/Gm5-cE5t_V8
Heb je dit al niet eens eerder gepost?
Vraag het ze.
En hoe is dat C E N S U U R?
En wat is het verschil met censuur?
Dat is een communist met posters van Mao aan zijn slaapkamermuur. Die gaat maar in China demonstreren.
Dit krijgt enge kantjes
Het nieuwe normaal.
Wat zijn er foute types bij de politie naar binnen geslopen. Nou ja .. geslopen. Bewuste selectie doet zijn werk! Arme jongens bij de politie die nog wel zelf kunnen denken.
Klopt Jane, ik ben jaren geleden afgekeurd. Wou de acteur voor zijn bakkes slaan. Mocht blijkbaar niet.
Faith. Serieus?
Zo hypocriet als de pest dit. Al mijn buren zitten gewoon buiten met vrienden of familie, (wij ook) maar reken maar niet dat in dit keurige doodsaaie blanke villawijkje een inval wordt gedaan.
Dat mag ook gewoon hoor.
Doe er wat aan! Bel de popo.
Doen wij ook. We waren er klaar mee. Vermijd contact met bejaarden. Uiteindelijk doen we het voor hun. Onder de 70 loop je niet veel gevaar.
Vandaag trouwens 14 "coronadoden". Uiteraard rond de 80 met meerdere onderliggende aandoeningen. Waar gaat het nog over.....
Moet de politie geen toestemming van een officier van justitie hebben om een pand te betreden? Ook vraag ik mij af of je, wanneer er iemand aan je deur staat, verplicht bent om open te doen ongeacht wie het zou zijn.
Kijk bij Witwas.
volgens mij gelden dezelfde regels als hier staat beschreven:
hennepadvocaat-hennepkwekerij.nl/binn...
Kortom: ze mogen niet zomaar je woning binnen zonder toestemming van officier van justitie, tenzij er een levensbedreigende situatie voordoet.
Auch Zusammenschölingen zu Hause sind verboten!
Wie had dat een jaar geleden durven denken, dat de politie je voordeur intrapt omdat er een verkoudheidsvirus door het land waart.
Het moet verdomme ook niet veel gekker worden.
Ik, maar gelukkig bleek het maar een nachtmerrie.
Dus als je tegenwoordig een potje wilt klaverjassen met je kameraden dan moet je verdomme gewoon de gordijnen dichtdoen, en vooral niet te hard praten omdat je anders wel eens verraden kon worden door de buren.
Het licht gaat weer uit in Nederland jongens. Oude tijden herleven.
@VanBukkem | 10-05-20 | 21:25:
Is gewoon toegestaan. Stel je niet zo aan.
@DrumPiet | 10-05-20 | 21:26: Tief op.
@DrumPiet | 10-05-20 | 21:26: Ja, tief op.
@VanBukkem | 10-05-20 | 21:46:
Sterk.
@DrumPiet | 10-05-20 | 22:29: Konden we dat van jou ook maar zeggen.
@DrumPiet | 10-05-20 | 22:29: Volgens mij ben jij al weken je stokjes kwijt. Kloodzak.
Baby I've been
Breaking glass in your room again
Listen
don't look... at the carpet..... (nice, mun eerste plaat)
Een beleid dat het aantal geinfecteerden zo laag mogelijk probeert te houden, is een faalbeleid. Je moet het aantal geinfecteerden juist zo hoog mogelijk houden. Maar dat begrijpen de drumpieten van deze wereld niet. Die wachten nog steeds lijdzaam toe hoe Gates een vaccin voor hen gaat ontwikkelen.
Gelukkig hebben we azijnzeikert die het allemaal weet.
Het beleid is er niet op gericht om het aantal geïnfecteerden zo laag mogelijk te houden, maar om het aantal patiënten in de ziekenhuizen binnen de perken te houden. Nu het aantal IC patiënten gestaag daalt worden de maatregelen versoepeld. Als het beleid was om zo weinig mogelijk geïnfecteerden te hebben, dan zaten we wel in een totale lockdown totdat het aantal nul is.
Dit betekent dus dat de politie bij iedereen binnen kan vallen wanneer ze vermoeden dat je de coronaregels schendt. Het zal wel aan mij liggen maar ik krijg hier een zeer onprettig gevoel bij.
De corona Gestapo kliklijn doet goede zaken in deze,
mensen hebben teveel tijd om elkaar dwars te zitten
vooral het misgunnen wordt het nieuwe deugen.
Want maar tot dat de EU Stasi een feit is. Moet niet gekker worden maar gebeurt dus mooi wel.
Tot zekere hoogte doet dit mij denken aan de razzia's in Amsterdam op een bepaalde bevolkingsgroep in een bepaalde periode.
Hoi Arnon.
U bedoelt de meewerkende politie destijds?!
Nou ik dacht bij het ingeslagen ruitje aan de verschrikkingen van de Reichskristallnacht
Gestapo, aufmachen!
Oops lees net dat ik te laat was. Toch maakt dit mij pissig.
Voortaan alleen laten knippen in het achterhuis.
Heb een tondeuse, doe alleen mezelf daarmee. Dame des huizes wilt niet kaal. Begrijpelijk.
Yep, 40 - 45 herleeft.
@CalamityJane | 10-05-20 | 21:22:
Ja, 20 miljoen doden, concentratiekampen, hongerwinter. Het plaatje klopt helemaal.
Mafkees.
@DrumPiet | 10-05-20 | 21:40:
Als je thuis op de bank zit te deugen valt het allemaal wel mee. Maar het WFP voorziet dat het aantal mensen met levensbedreigende honger aan het einde van dit jaar bijna kan zijn verdubbeld. Los van de coronacrisis gingen er al 820 miljoen mensen elke avond met honger naar bed en hadden er 135 miljoen voedselhulp nodig. Zonder ingrijpen loopt dat laatste aantal dit jaar op naar 265 miljoen. In het slechtste scenario, zo schetst Beasley, als het WFP de dertig miljoen mensen die het meest van hulp afhankelijk zijn niet kan bereiken, kunnen er gedurende drie maanden dagelijks 300.000 mensen sterven, los van de doden die het virus veroorzaakt. In meer dan dertig landen kan er hongersnood ontstaan.
@Diepstrotje | 10-05-20 | 22:21:
Ja lekker joh. Op naar de 10.000.000.000!
hennepadvocaat-hennepkwekerij.nl/binn...
Alles wat je moet weten als de politie op de stoep staat
Dus een soort van huiszoekingsbevel is nodig. Onrechtmatige betreding van de woning dus.
Tenzij er sprake is van onmiddellijk gevaar of een wet die de bevoegdheid heeft verleend. Zal vast iets over in de corona noodwet staan
@witwas | 10-05-20 | 21:27:
In de zin van die haastige spoedwetjes mogen alle grondrechten schenden, hoe belachelijk ook. Dat we dit nog mee mogen maken.
@witwas | 10-05-20 | 21:27: Onmiddellijk gevaar betekent: onmiddellijk levensbedreigend. Niet: misschien heb je over 3 weken een kans ziek te worden en dan een kleine kans dood te gaan.
Zo kunnen ze alles wel 'levensbedreigend' noemen. Het eten van een kroket bijvoorbeeld.
En dit is het nieuwe normaal van Führer Mark Rutte die obersturmbannfuhrer befehl heeft gegeven om invallen te doen.
Precies. Ik ben mijn hele leven een gezagsgetrouw persoon geweest want opgevoed met: 'Vrees God, eer de koning', maar hier gaan mijn haren toch recht van overeind staan.
In overtreding zijn en vervolgens de wettelijke macht ontwijken , het nieuwe normaal? Nope. Dan maar een raampje in. Niks mis mee. Hulde!
Iets van verklaring toetreding huis van rechter niet meer nodig? Voor let wel een overtreding niet voor een misdrijf.
Goed gezegd.
Die lui die denken dat de regels alleen voor anderen gelden moeten of keihard worden aangepakt of een verklaring ondertekenen dat ze afzien van medische hulp of aansprakelijkheid erkennen bij tekenen van of verspreiden van corona.
@DrumPiet | 10-05-20 | 21:21: En waarom zou iemand vrijheidsbeperkende maatregelen moeten accepteren voor een griepvirus?
Braverik ! Die jonge agenten volgen ook braaf de regels op. Arme jongens weten iets niet.
@Mo het varken | 10-05-20 | 21:25:
U heeft onder een steen geleefd?
Op vakantie geweest? Toevallig in NK?
@DrumPiet | 10-05-20 | 21:28: Nou ik volg de griepvirus al vanaf tweede week januari. En de cijfers rechtvaardigen totaal niet de politie invallen en de staat van beleg waarin we nu zitten.
@Mo het varken | 10-05-20 | 21:38:
En die cijfers zijn niet het gevolg van de genomen maatregelen volgens u?
@DrumPiet | 10-05-20 | 21:44: Nee daar is totaal geen bewijs voor.
@DrumPiet | 10-05-20 | 21:44: Nee dat zijn ze niet. Toen deze maatregelen werden ingevoerd was het virus al op de terugtocht. Dit gaat gewoon alle perken te buiten.
@DrumPiet | 10-05-20 | 21:44: Je ziet overal dezelfde curve, strenge of nauwelijks maatregelen. Wetenschappelijk gezien us er geen enkel bewijs dat de maatregelen, en zo ja welke, geleid hebben tot de huidige afname, iets met dubbelblind vergelijkend onderzoek.
@Lupuslupus | 10-05-20 | 21:59:
Nou ga lekker naar buiten en leef je uit. Maar niet janken als je op je buik naar adem ligt te happen.
@DrumPiet | 10-05-20 | 22:05: Nee hoor wij hebben het thuis n.a.w. al lang gehad. En er zijn in Nederland 57 mensen overleden aan Covid 19 onder de 70 jaar. De kans dat ik een dikke prijs win in de loterij is groter, dan te komen overlijden aan Corona. Ik ben totaal niet bang voor deze Corona, wel voor onze dictators. En die hebben nog wel wat ijzers in het vuur om de bevolking er onder te krijgen.
@DrumPiet | 10-05-20 | 22:05: grootste deel van de bevolking ondervindt niet meer klachten dan bij een normaal griepvirus. Niet iedereen ligt op zijn buik naar adem te snakken. Maar dat weet je zelf ook wel. Dus hup, aan het werk.
Drumpiet. Geen afleidingsmanoeuvre. Het gaat nu over overijverig politieoptreden. Al dan niet in opdracht. Opdracht! De lockdown discussie is oud
@Rotterdammert1965 | 10-05-20 | 21:19: Moet ik je teleurstellen want dit betreft toch echt een misdrijf waarvoor je ook een aantekening krijgt. Het is officieel ook geen boete die je krijgt maar een schikking waartegen je via de rechter bezwaar kunt maken.
En bij vermoeden van een misdrijf bel je 112 en mag de kit de woning betreden. Dat is nou juist de bedoeling van deze maatregelen.
Met permanent cameratoezicht binnenshuis had dit voorkomen kunnen worden.
Het wordt ook tijd dat dit middel gebruikt wordt om te controleren of mensen iet teveel wc papier verbruiken. Ivm milieu.
Das wel erg duur en omslachtig,
een chip in de nek moet afdoende informatie opleveren via de satelliet
eventueel met schok functie voor directe terechtstellingen,
1,5 meter dmv verblijfs monitoring gegarandeerd, win-win
Haha, maak het 1984 karwei maar helemaal af.
8800 coronaboetes 10x zo veel als in harde lockdownstaten als Spanje en Frankrijk. De politiestaat die Nederland heet
Ik heb hier een fucking bonnenboekje in mijn handen!
Spanje 800.000 boetes hoor
@klaas24 | 10-05-20 | 22:18: belgie 27.000
Ik weet niet of je al eens in België bent geweest maar daar schrijven ze dat aantal boetes uit op één dag. En de Belgen zijn niet zo van het boetes uitschrijven dus dat is buitensporig veel.
In Duitsland worden minder boetes uitgeschreven, maar die lopen ook altijd netjes in de rij, ondanks alles.
Kortom: je lult uit je nek.
P O L I T I E S T A A T
Het nieuwe normaal? Compilatie van protest in Den Haag op bevrijdingsdag.
youtu.be/9NmsG1OaAIA
G A W E R K Z O E K E N
@beldewouten | 10-05-20 | 21:19:
lol
@beldewouten | 10-05-20 | 21:19: wel wat overdreven voor een overtreding met geweld toegang verschaffen.
@beldewouten | 10-05-20 | 21:19: Kom met argumenten ipv. deze onzin. Straks hebben heel veel mensen geen werk meer door de onzin Corona maatregelen. Maar u bent natuurlijk een aanhanger van Fuhrer Mark Rutte
@beldewouten | 10-05-20 | 21:19: Zal wel moeten nadat je vanwege kudtcoronalockdownsyndroom de straat op getrapt bent.
@Mo het varken | 10-05-20 | 21:28: Het argument: pleur op met je off topic aluminumhoedjesjoetube. Gisteren ook al.
weggejorist en opgerot-
Piet Politiek | 10-05-20 | 21:08 |
Het gestrekte been is niet voor iedereen toegestaan zie ik.
Juich ook uw eigen ondergang naar binnen Drumpiet.
Ik had eigenlijk nog eerder burgelijke ongehoorzaamheid verwacht een maand of 3 geleden dan dit. Ik denk: mensen zonder poen, dat wordt supermarkten plunderen enz. Maar nee hoor, netjes dociel de boel uitzitten.
En dat de politie dan de grenzen van de proporties gaat opzoeken... manmanman
Dat moet wel zo'n iftar geweest zijn.
Het enige rijtjeshuis in Wassenaar. Daar durven de snorren wel met geweld naar binnen. Bij de villa's waar de witte wijn drinkende buurt in één hut bij elkaar zit daar rijden ze met een boog omheen.
Natuurlijk.
Voor je het weet loop je je baas, of een vriend van je baas lastig te vallen, dat willen ze natuurlijk ten allen tijde voorkomen.
Deurbeslag e.d. ziet er wel sociaal huurwonerig uit..
Althans, dat heb je niet voor je plezier lijkt me?
Klop, klop klop, Aufmachen !
Corona Gestapo! Aufmachen!
RATATATATATATA
OKay je was eerder binnen ;)
@Slipsnifter | 10-05-20 | 21:11:
Krakaka Pinda Pinda Biem *Team Binnen Zonder Hoesten*
@pielemuisje | 10-05-20 | 21:13: Ghehe, zo is dat.
Costapo.
@BrutusBosch | 10-05-20 | 21:28: Wilt u de totale lockdown?!
Coronazi's.
CoPo. CoronaPolizei.
Want Nederland
Is popo op de stoep
En haat in de straat
Je bent op je hoede
Vooral 's avonds laat
Bij kapper Jansen
Die clandestien muit
Een steen door de ruit
Hij is fijn :)
Dit gaat helemaal de verkeerde kant op....
Mee eens.
Misschien moesten ze kloppen want de bel deed het niet?
Terecht.
Let's be careful out there! *Uche Uche*
Vlijmscherp!
Juich lekker uw eigen ondergang tegemoet Pieterman.
Bij een willekeurige Marokkaan waren ze de volgende dag teruggekomen.
Het is wachten totdat ze voor je deur staan.
Al die mensen die echte misdrijven pleegden waren op?
Dat.
Ik hoefde maar 1 keer de Wouten te bellen en toen kwamen ze meteen langs.
Ik geloof je meteen.
Ik hoop dat ze ook zo snel zijn als de terroristische organisatie Anita mijn deur in probeert te hannen.
Puur uit verveling, zou ik zeggen.
@RickTheDick | 10-05-20 | 21:11: Ze weten inmiddels alles van je, en je staat op een zwarte lijst. Er worden in kraakpanden al liedjes over je gezongen.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-05-20 | 21:24:
Mensen zoals ik, Spinoza en Salman Rushdie weten hoe het is. Een banvloek, fatwa, een veroordeling door de historicus Wuhan van de website de Jood(grappig want ze hebben het niet zo op de joden), en je leven is kapot. Spinoza heeft geluk want dood. Salman Rushdie en ik leven in een hel. Ok, Salman woont in een kasteel. Als ik op een verkeerd moment mijn telefoon laat slingeren en mensen zien dat ik Rick de Dick van joop ben knuppelen ze me kapot als een zeehondenbaby. Daar heeft Salman veel minder last van.
@RickTheDick | 10-05-20 | 21:32: Je moet vragen om een beschermingsprograma. Zoals dat voor kroongetuigen. En dan naar het buitenland. Onder een schuilnaam en na plastische chirurgie. Ik zou kiezen voor Marokko of Turkije. Veilige landen en erg zonnig. Bovendien lezen ze daar geen antisemitische haatsites.
En waarom.die autos achter elkaar rijden aanpakken? Hoe v3rspreid dat Corona. Laten we eens aan onze burgerrechten denken.
www.telegraaf.nl/nieuws/1500587930/st...
...'De bestuurders besloten gehoor te geven aan de oproep van de agenten'... Dus het waren geen Turken dit keer.
Die burgerrechten lopen we al zo lang te verkwanselen, en iedereen die ook maar kritisch durfde te kíjken werd al smalend voor 'aluhoedje' verklaard, gepaard met een "ik heb niks te verbergen".
Ook die Telgraaf headline.. "Dikke Mercedessen". Ja, van liefhebbers, niet van opgeschoren petgozertjes van 20, waaraan je domweg kunt aflezen dat ze niet de oprichter zijn van een baanbrekende start-up.
@Pontius Vulgaris | 10-05-20 | 21:12: Veel Nederlanders vinden dit prachtig, kan ik je vertellen. Die zitten handenwrijvend te gniffelend achter de gordijntjes. De telefoon binnen handbereik om de kliklijn te bellen bij het zien van een onregelmatigheid. Want "dan moet je je maar aan de regels houden".
Dit lijkt meer op de mercedesclub. Een turkse bruiloft laten ze bijna altijd met rust.
REAGEER OOK