GOH. Hugo de Jonge wil een datanazi worden
Wat is dat toch met die tiefus-CDA'ers en hun controlefreakisme
Hugo de Jonge, die zichzelf per se tot de superman van de coronacrisis wil kronen, moet en zal iets met corona-apps invoeren. En als het niet lukt om zich door de juiste Capagemini's of Accentures te laten omkopen in bespottelijke appathons vol falende fop-apps waar Rian van Rijbroek d'r cyberneusje nog voor op zou trekken, dat draai je het spel toch gewoon om? Als iedereen je uitlacht met je geklungel met een nutteloos middel dat niemand gaat gebruiken (en zeker de meest kwetsbare, smartphoneloze 80-plusdoelgroep niet), dan toon je toch gewoon je ware innerlijke bastaardkruising tussen Ernst Hirsch Ballin en Piet Heil Donner? Hugo gaat proberen om de telecomwet aan te passen om belboeren te dwingen om locatiedata van gebruikers af te staan aan Hugo, die natuurlijk het beste met de burger zichzelf voor heeft.
Nog debieler en beangstigender: de pabostudent op de clownsschoenen wil wel die data hebben, maar heeft nog geen idee wat ie er mee gaat doen of wat ie er mee kan: "De overheid heeft nog niet precies duidelijk gemaakt wat ze wil doen met de data die ze wil opvragen", zegt de woordvoerder van de Autoriteit Persoonsgegevens. Het ministerie erkent dat en gaat daarmee aan de slag." Waarom dan die data überhaupt opeisen? Is het omdat een klein schoolfrikkie zich dan een hele grote Bint kan voelen? We kunnen vaak lachen om je ijdeltuiterij, Hugo, maar hier past slechts een welgemeende NEIN NEIN NEIN, naargeestige gristenhond. Niemand wil je apps. Onze locatiedata behoort niet aan de overheid. Blijf met je stasitengels van de telecomwet af, anders worden die appeltjes op je lerarendesk héél snel een kist rotte tomaten tegen je kanis op het schavot op het dorpsplein. Die 75 jaar vrijheid waar je zo vroom over stond te preken afgelopen week, ga jij ons niet afnemen. Daar zijn we echt niet onverschillig genoeg voor, naargeestige clown.
P.S. Het blijft raar om te zeggen, maar: Hou stand, Aleid!
Social
Social
Reaguursels
InloggenSinds Geenstijl vrij recentelijk ons verplicht data te delen met Google, weet ik niet of Geenstijl nog wel het recht heeft om over privacy te schrijven.
Wilt U dat Google op basis van jouw surfgedrag relevante advertenties gaat tonen zodat je geen onzin meer te zien krijgt over maandverband en wasmiddelen, of wilt U dat je 's ochtends om 4u even een AT op de koffie omdat je de dag daarvoor stiekum de Hornbach was binnengeglipt ?
De NOS draait ondertussen op volle toeren om de 5G-zendmasten heilig te verklaren.
5G heeft weinig meerwaarde voor burgers, maar voor overheid des te meer. Maar het volk is erg volgzaam aan haar regering, dus 5G gaat er komen, metadata zal worden geanalyseerd en een vaccinatiepaspoort voor iedereen.
@scorpio777 | 08-05-20 | 09:59: totale kul. Maar als u wil, kunnen we 5G overslaan en springen we straks naar 6G.
En zie hier waarom 5G zo gedramd wordt.
Leg ajb eens uit wat daar het verband is tussen dit nieuws en 5G?
Tja, je mag kennelijk niet eens meer mogelijkheden onderzoeken
Tja, je mag kennelijk niet eens meer iets vinden van ministers met totaal debiele ideeen.
@amateurrr | 08-05-20 | 07:29: +1
Hysterische nichtengedoe krijgt de
overhand. Rustig blijven Van Rossem.. je kunt geweldig schrijven, maar bespaar ons dit!
Goed zo Euriool! In de rij blijven en volgen.
Die locaties is nauwkeurig tot 5 meter ofzo. Dat is meer dan 1,5 meter. Dus wat Hugo wil kan niet.
Met 5G masten kan dat wel. Valt het kwartje al?
Het probleem met Hugo is dat Hugo ons niet vertelt wat hij met die data wil. Hij weet ook niet wat ie ermee kan.
Het enige wat we van Hugo weten is dat Hugo heel erg zijn best zal doen een app te lanceren die hij zelf een succes zal verklaren om te voorkomen dat hij als "die ijdele coronafaalclown op pooierschoenen" de geschiedenisboeken in gaat.
@ssvld | 08-05-20 | 06:44:
'Locatiebepaling gaat met 5G op basis van de afstand tussen zendmasten. In de ideale situatie kom je dan tot een maximale afwijking van 20 cm.'
@De verwarde man | 08-05-20 | 06:51:
Er komt geen app. De data wordt netjes door de providers overhandigd.
@ssvld | 08-05-20 | 07:40: natuurlijk komt er een app, anders is het gezichtsverlies erg groot. Zonder gezicht houdt Hugo alleen maar pooierschoenen over. - ♫ Hij was maar een clown... ♪.
Ja e. Het is wel een beetje 'onze' eigen schuld. Iedereen begon the steigeren vanwege die bt app, die best redelijk anoniem in elkaar geknutseld had kunnen worden. Nu krijg je of Apple/Google™ met een trechter door je strot of iets op nog veel meer low-level. Zeuren over pricacy is goed, maar je moet we weten waar je het over hebt.
Iedere keer krijg ik bij dit soort corona-dingetjes toch weer een rare smaak in m'n bek.
Dan zou ik me maar eens laten testen. Verlies van reuk- en/of smaakvermogen is een van de vragen in de corona app.
De volgende stap is prepaid verbieden.
Tjonge. Je zou bijna je telefoon gaan thuislaten.
@De verwarde man Sowieso je smartphone nooit voorzien van een simkaart. Totaal overbodig.
@Boris die Sauertopf | 08-05-20 | 10:11: inderdaad. En altijd op de vliegtuigstand laten staan!
Dit kabinet moet weg .liegen overdrijven in de naam van corona iedereen bang maken en alles rechten inperken en ontnemen. Elkaar veraden in de naam van corona. Uit testen met drones massa gezigtherkenning die smerige nsb cda mensen net als d66 rutten . Trap er niet in
Ik geloof werkelijk niet dat er ook maar iemand is die op die app zit te wachten, laat staan het installeert. Maar misschien leef ik wel in een bubbel hoor... wat mij betreft: fuck die app en fuck Hugo met z'n bewijs drift.
Hij liep vandaag op glimmende aluschoentjes door de tweede kamer.
Ga weg. Ga weg uit me aura Hugobitch. Ik klap je tegen de vlakte
Religie gekkies moeten hun God contacten. Die weet volgens hen alles, zou gemakkelijk te contacten moeten zijn via gebed. Zou toch geen probleem moeten zijn?
Het wordt tijd dan ons lieve heer ook eens een smartphone aanschaft. Dan weten we tenminste waar hij uithangt.
Het moet niet veel gekker worden hier in dit land, Eerst wordt de organenroofwet ingevoerd, dan de sleepwet en nou moeten ze ook nog weten waar ik ben?
Ik dacht het niet.
Over mijn dooie lijk. En dan nog niet.
Ik doe niet mee met die poppenkast. Ze komen mij maar halen.
De ‘ze’ wie dat ook moge zijn, weten altijd en overal waar u ‘rondhangt.’ Dat is niet van vandaag of gisteren. Maak je wat dat betreft geen illusies.
@LesGrossman | 08-05-20 | 00:01:
Mijn ook de tering voor ze ik doe nergens aan mee
Of terrorisme, wie kan daar nou tegen zijn. Precies dat
Flikker op met die app en met 5G. Ga eerst maar'ns overal glasvezel aanleggen, het internet piept en kraakt met al die thuiswerkers.
Oh ik ben niet de enige, bij mij ook Ziggo zo traag als dikke stront. Het erge is dat glasvezel nog niet is ingepland voor mijn wijk.
Hier zelfde verhaal. Kabelboeren zouden juist moeten investeren nu met de meer-thuis situatie.
Heb steeds meer het idee dat Bruno Bruins niet leed aan uitputting toen hij omkiepte maar hij een geweten heeft en enorm in de knel kwam met de aard van de opdrachten die hij moest gaan uitvoeren: het knechten van de bevolking. Die man heeft met een steen in zijn maag dat toneelstukje met het briefje over de eerste coronapatient opgevoerd. Dat ging hem slecht af. Zijn toegeven aan Klaver: ok we gaan testen. Dat was wat hij vond maar niet mocht zeggen.
De Jonge zit er niet mee. Die draait wat er gevraagd wordt en slaapt goed. Van Rijn idem.
Bruins zit thuis en moet toekijken hoe het hele plan gewetenloos wordt uitgerold. Drinkt wat meer dan normaal, tekent veel. Heeft zwijgplicht. Slaapt met pillen. Zoiets?
Ollongren had een soortgelijke missie. Dat kreng is uiteindelijk ook bezweken. De grootste engerd houdt het al meer dan drie kabinetten vol. Het MisPunt!
Lotus@Harry@ scherp!
Lotus15: dat was meteen ook mijn gevoel... te veel fatsoen in zijn lijf voor dit werk.
Om die reden werd ook de sleepwet er doorheen gejaagd. Terrorisme was de aanleiding. Burgercontrole het doel!
En 80% van naïef Nederland trapte er uiteraard weer in!
Nu de Jong met het volgende stapje. De telecombedrijven chanteren want per slot van rekening gaat de overheid over de frequenties! Het lijkt de Islam wel..... kleine stapjes vooruit en heel, heel soms een klein stapje terug!
Ik heb dat kleine stapje dan zeker gemist
.. Over de deepstate en de ambities tot uitbreiding van hun autoriteit gesproken: in de VS intussen twee tegenslagen voor de geestverwanten van Hugo:
General Flynn vrijgesproken van vervolging door het DOJ en
Op last van het Tx Supreme Court moet Shelley Luther onmiddellijk vrijgelaten worden uit de gevangenis, waartoe de criminele 0bama rechter haar veroordeelde omdat zij niet voor hem boog.
Mooi! Pres. Trump zal wel blij zijn - en terecht natuurlijk -. Nu meteen de FBI maar aanpakken hoewel, wie zou dat moeten doen?
@Lupuslupus | 07-05-20 | 22:46:
Hun collega-deepstate-boeven van de CIA niet, want die horen zich (officieel) alleen met buitenlandse stinkzaakjes bezig te houden. Kuch.
Read my lips! De Jong en Ollongren hebben een gezamenlijke missie!
Eensch. En mijn wantrouwen is dusdanig groot dat ik denk dat Ollongren niet ziek was maar alleen van stal wordt gehaald als het er toe doet. Zij mag niet afbranden op niet ter zake doende dossiers omdat ze MP moet gaan worden.
Manoman, wat je deze dagen toch allemaal gaat denken.
Ik ga vast aftellen totdat die data ergens in een wolkje op een wijd open ElasticSearch database staat.
Diverse ballonnetjes werden al opgelaten, bv het elektronische zorgdossier (fail!) de sleepnet, het goddelijke recht op je organen als je de bucket gaat kicken en dan nu het ontnemen van je vrijheid wegens een “virusje”. Straks een vaccin (Gates foundation) verplicht in je lijf met chip en voor je het weet ben je een stepfordwife terwijl een G5 mast je moves in de smiezen houdt. Mag ik bedanken?
Sleepwet dus
@Accident_Prone | 07-05-20 | 22:11: Ik bedank ook maar er zullen hele volksstammen intrappen. In Zweden hebben al een paar duizend mensen een chip in hun hand laten implanteren. Dat doet mij denken aan Openbaringen: 'en niemand zal kunnen kopen of verkopen die het teken van het Beest niet op zijn hand of voorhoofd heeft'. De EU wil voor over 2 jaar een vaccinatiepaspoort verplicht gaan stellen. Als je dat niet hebt mag je niet meer reizen.... Het komt steeds dichterbij. Nooit gedacht dat ik dit allemaal zelf nog zou meemaken.
@Lupuslupus | 07-05-20 | 22:49: idd creepy, dit allemaal. Maar de meute kun je nooit in toom houden zonder geweld. Ik denk dat de meute ook steeds minder kan hebben van deze regering. Gelukkig maar.
Het wordt tijd voor de Boogaloo om de overheid terug in het hok te jagen. Blijf uit uit mijn leven, laat mij met rust en beperk je toch slechts enkele kerntaken.
De Nederlandse overheid en data is geen goede combinatie. Afgezien van het feit dat werkelijk het meest simpele ict-projectje bij de overheid nog verprutst wordt en veranderd in een geld vernietigende put zijn werkelijk in het verleden alle beloftes om data niet voor andere zaken te misbruiken geschonden. Hoe vaak er al achteraf (!) niet is geconstateerd dat bepaalde informatie niet uit de sleepwet-data gehaald had mogen worden is niet te tellen. Het kwaad is dan echter alweer geschied. En dan hebben we het nog niet eens over alle data-lekken. als de Nederlandse overheid nu zo enorm gecharmeerd is van oud DDR stasi praktijken, laten ze het dan gewoon toegeven en zeggen. Hoeven ze zich ook niet meer met allerlei nonsense redenen in vreemde bochten te wringen en volhouden dat Nederland een democratie is met alle vrijheid voor iedereen.
Heel raar idd,
Aleid moet nu onze private reedtjes redden.
En al helemaal raar met reten en Aleid in 1 zin maar verdomme zet 'm op!
Macht corrumpeert. Raar dat dergelijke enge foute mannetjes een podium krijgen gedurende een crisis. De wedstrijd Wobke-Hugo is 1:0 geworden ten nadele van piposchoen. Schoenmaker blijf bij je schoen.
Trieste bedoening bij het CDA als ik Heerema hoor spreken krijg ik echt het gevoel dat ik iemand met onderliggend lijden hoor.
Lijkt of hij permanent ademnood heeft.
Breda zet app in om drukte in de binnenstad beter te spreiden
www.ad.nl/tech/breda-zet-app-in-om-dr...
We zijn onze vrijheid al kwijt. Dit is alleen maar om de plebs beter onder de duim te kunnen houden.
Je zou GPS-spoofing kunnen gebruiken.Moet er wel bij zeggen dat het niet op elke telefoon gaat werken. Het mooiste zou zijn dat je het hele systeem kan overvoeren met data,zodat ze ook niet meer weten wat ze er mee moeten, hoe verstop je het riool zeg maar. Dat het lijkt of je op verschillende locaties bent. Ik weet niet of het echt mogelijk is, maar het zou wel fantastisch zijn.
VPN of Tor op je tel, GPS spoofing. Valt genoeg mee te rotzooien, en dat gaat ook gebeuren.
Ik zag het al meteen. Wanneer het er uit ziet als een mislukte it-manager die zelf niets kan dan is het een mislukte it-manager die zelf echt niets kan. FU loser.
Onze Opperste Sovjet te Brussel verklaarde per decreet dat het virus van het Chinese lab uit de Chinese stad Wuhan niet uit China komt.
Zelfs in deze ontkenning verschaft het Chinese virus de boven ons gestelden Chinees-buitenwettige autoriteit. De volledige leiding over “de oplossing”. Uw inbreng daarbij is ongewenst en mogelijk strafbaar.
Een Chinese manier van regeren.
“Samen krijgen “wij” het virus er wel onder”, aldus de staatsmedia. Door Chinese politiedrones die u controleren op 1,5m afstand en illegaal natuurbezoek. Die u vanuit de lucht op Chinese wijze kapittelen. Door klantgegevens van providers te eisen zodat burgers overal gespot en op gedrag beoordeeld worden. Te denken valt aan automatisch beboeten.
Straks werkt dat nog beter met het Chinese 5G systeem. Dat kan gezichten herkennen en chinees-sociale punten geven. Zelfs de conducteur van de NS draagt een Chinese pet en bepaalt of de trein wel of niet rijdt, afhankelijk van UW gedrag. Wie onvoldoende Chinese punten scoort moet lopen.
Houzee kameladen! Glaasje bleekwatel met plik, meneel Blusselman?
Kameraad Hugo ook een druppie? De ouwe socialist uit de vorige eeuw had je spontaan tot stormbaanaanvoerder benoemt.
Sterke tegel van Jan.
Telecom data in handen van het RIVM, the horror. Dan mogen we er van uitgaan dat een ambtenaar alvast het rapport heeft geschreven met de conclusies van een door het RIVM uitgebreid en onafhankelijk onderzoek.
We hebben gezien hoe deze regering omgaat met burgers, ict, gegevens en privacy. Als je al niet eens weet wat je gaat doen met gegevens laat staan kijken of het niet op een minder vergaande manier kan worden gedaan gaan we dus niet meewerken aan dit Datalek (want dat is het). Telefoons uitzetten dus. Sowieso heeft dat veel voordelen.
Verder mag je geen wetenschappelijke scheet laten zonder boekwerken vol documentatie over je onderzoek en wat de medisch-ethische commissie ervan vindt. En dan krijg je dit.
Regels voor anderen, niet voor de overheid zelf. Ze weten niet eens of het werkt:
Dat gaan ze achteraf bekijken na uitgebreide datamassage en je weet nu al dat ergens een p-waarde <0.05 uit gaat rollen. Anders is alles voor niets geweest want zonder deze p-waarde is immers je onderzoek mislukt.
.
I.d.d. 'Fuck you Hugo'! Tijd voor referenda om dit soort hersenkronkels door 'het volk' te laten beoordelen!
B.t.w. hij lijkt me een perfecte proefpersoon voor het onderzoek van de Radboud Universiteit (zie hierboven)
Onvoorstelbaar dat Pieter Omzicht deel uitmaakt van deze partij.
Hij slaagt er anders uitstekend in om talloze mensen op de mouw te spelden dat hij kritisch is op het regeringsbeleid. Hij een positie in de TK, en het CDA een paar extra zetels. Ik vind het wel een logische deal.
Ach, als een Schoeversfiguur vóór hem al minister in de tegenwoordige plebskabinetten is geweest, kun je toch niet echt klagen met een paboër. Maar geen zorg, want dit is alleen maar de eerste poging waarvan wel gehoopt maar niet verwacht wordt dat het nu zal lukken en die bedoeld is om het volk zacht te kloppen voor de tweede; dan pas zal het, zoals gebruikelijk met dingen die de bevolking in dwang nemen, echt doorgedrukt worden.
Vroeger werden types zoals Mark en Hugo in een dwangbuis afgevoerd naar het gesticht, tegenwoordig mogen ze een heel volk uitmelken en onderdrukken..
Ben helemaal klaar met die lui en met het kudtvolk dat er steeds weer op stemt.
Als 1/5 van de bevolking een aartsleugenaar als premier wil dan krijgt ze die. Dankzij de partij versnippering ben je tegenwoordig al de grootste partij met 1/5 van de zetels.
@sprietatoom | 07-05-20 | 21:09: Triest toch. En de tweede gekozen partij wordt uitgesloten.
Karin Hildur krijgt geduchte concurrentie van Hugo de Jong. Een bitch-fight!
Ik ken bijna niemand meer die CDA stempt. De laatste heb ik vorige maand bij het wozoco nog zien weg gereden worden in een zwarte taxi.
Iedereen verplicht laten chippen zoals huisdieren. Hugo's volgende idee.
Trots op het aluhoedje zijn, deze dingen komen in ieder geval niet als verassing. Vraag me af hoelang ik nog moet wachten op het grote chip debat dat na de app komt omdat een chipje natuurlijk zoveel makkelijker is en niet ter vergeten, je kan er ook nog eens mee betalen en je gegevens opslaan. mocht je verdwalen dan kunnen ze je zelf op afstand vinden, dus vooral uw kinderen laten chippen dan kunt u ze nooit meer kwijt raken ( en de staat ook niet ) fijne avond.
Kalm maar,
duurt nog een jaar of 20,
als de millenials het voor het zeggen krijgen.
Die weten niet beter.
@vander F | 07-05-20 | 21:54: Nee hoor. Het gaat nu snel. Corona immers.
@vander F | 07-05-20 | 21:54: Die hebben het al voor het zeggen
Millennials is geboren tussen 1980 en 2000. De eerste generatie Y-ers begint nu zelfs al meerderjarig te worden.
@Bijtendehond | 07-05-20 | 23:39: Excuseer mijn gebroken Nederlands. Ikke buitenlander zijn denk ik
Bint, dat zou de minister van onderwijs ook eens moeten lezen (en dan vooral opletten bij “de meester moet niet dalen, de leerling moet klimmen”).
Het beklag is van alle tijden, is het niet? Gaat op de "moet herlezen worden" lijst.
@DebraCadabra | 07-05-20 | 21:15: het zal niet van alle tijden zijn; de invoering van de algemene leerplicht is ten slotte nog maar relatief kort geleden. We hebben dus beslist een tijd gekend waarin het onderwijs onmiskenbaar beter werd.
Een volk dat voor Corona zwicht ....
Opgelicht?
De Corona'crisis' wordt vergeleken met WOII. Het grote verschil is dat we aan het eind van WOII onze vrijheid terugkregen.
Nou ja, de overheid is wel met de Duitsers in WOII te vergelijken in dit geval. Ik vraag me alleen af, wie gaat ons dit keer bevrijden?
1. Ze willen een wet waarmee ze de grondwet kunnen uitschakelen.
2. Ze willen een "optionele" app om mensen te volgen.
3. Ze willen "anonieme" locatiedate
4. Ze willen bepalen wie er met het OV mag reizen (doen ze al)
5G. Ze willen zsm. technieken doorvoeren die dit 100x makkelijker maakt (5G)
6. Het gerapporteerde dodental én de "regeltjes" komen van dezelfde overheidsinstantie.
De Nazi's die ik ken, aardige jongens, werken bjjv als vrijwilliger in het bejaardenhuis en nemen ook vluchtelingen op, die vinden het helemaal niet leuk om met Hugo de Jonge te worden vergeleken.
"NEIN, NEIN, NEIN, naargeestige gristenhond." Hoe vaker ik het lees, hoe mooier het wordt.
Geen Christenen in de politiek, we willen ook geen islam
Ik heb een buitenlands gsm nummer. Zou men daar ook iets mee kunnen/willen doen?
Je terugsturen naar het land van dat nummer.
@2voor12 | 07-05-20 | 20:24: leuk
Natuurlijk, je maakt nog steeds verbinding met een Nederlands netwerk wanneer je in Nederland bent. Dan tracken ze gewoon je IMEI en ja die is uniek voor elke telefoon.
Das toch handig voor de volgende lockdown? Krijg je automagisch een boete als je zonder toestemming buiten bent. Wel zo veilig en snel.
Moet je wel je telefoon meenemen. Anders ben je continue thuis.
Iets met onnozel en krankzinnig
Doe je best, Hugo. Zie maar dat je mij aan die app krijgt. Ik maak desnoods een corona fop app, die er hetzelfde uit ziet. Met altijd groen licht. Voor het geval dat je zoiets nodig hebt om een café in te komen.
Je begrijpt het niet helemaal lijkt het. Over die app kan je gewoon zelf beslissen of je dat doet of niet. Hugo heeft inmiddels al lang die gegevens uit je telefoon getrokken bij je provider (als hij zijn zin krijgt).
Leuk, kan ik handen schudden met Hugo
Ja dat mag dus niet he
Dat laatste ja.
Eh, annonieme simmetjes -zoals je die vroeger bij de Appie heijn kocht, telefoon + prepaid kaart in een conservenblik- in bepaalde kringen ook wel burner genoemd bestaan al lang niet meer. Tegenwoordig wil men Uw naw gegevens aan een telefoonnummer kunnen koppelen. U weet wel, in verband met bestrijding van terrorisme. Ook voor een simpele nokia met prepaidkaart
@me163komet | 07-05-20 | 20:35: Minister Ferd Grapperhaus van Justitie & Veiligheid wil voorlopig geen verbod op anonieme prepaid simkaarten. Ze zijn nog steeds te koop, hamsteren !
Blijf dit aan de orde stellen. De ratten moeten een prijs betalen.
@me163komet | 07-05-20 | 20:35: Dan laat je 'm toch thuis?
@scorpio777 | 07-05-20 | 20:44: daar ben je wat laat mee. Ik heb er al redelijk wat liggen, zowel met cash gekocht als gratis simmetjes.
@scorpio777 | 07-05-20 | 20:44: Je probleem is het IMEI nummer van je toestel, annoniem simkaart help niet. De Berlijnse muur is neer gehaald en in het westen weer opgezet, Links is nu eenmaal socialisme zusje van Communisme en Communisme is onder drukking
Jemig, Van Rossem. Je kan zo goed schrijven - en dan dit. Het lijkt wel een aspirant schrijver die zich wil bewijzen en zich overschreeuwt.
De regering doet het - wat mij betreft - uitstekend.
U is (semi)ambtenaar. Welkom.
@Graaf_van_Hogendorp | 07-05-20 | 20:22: dank voor uw welkom, al is het wat laat; ik hang hier al een tijdje rond.
Nee, geen ambtenaar. Sorry.
Voorbij het geschreeuw is het stil. Ook hier, nu. Wees en gij zult zijn.
U is een verwarde man/vrouw/x. U wilde naar de jeaup en bent hier terechtgekomen?
Voorstander van het ruimen van dor hout begrijp ik want daarin scoort deze regering uitstekend, bij jongeren die wel genezen treed vaak blijvende longschade op maar ach kniesoor die daarop let.
Over de schrijfstijl mag je van mij alles zeggen. Maar de regering doet het uitstekend?
"De regering doet het - wat mij betreft - uitstekend."
De regering blundert op elk mogelijk aspect van de crisis. En ze doen het volgens u "uitstekend"? Zet aub even de roze bril af!
De zorgmedewerkers doen het uitstekend, daarom neemt het virus ook daadwerkelijk af. De regering probeert gewoon steeds een onzinnige regelgeving die onmogelijk is te handhaven en nog onmogelijker is door te voeren te gebruiken. (1.5meter maatschappij)
Straks weten ze op 1.5m nauwkeurig waar je bent.
Dat weten ze nu al. Gezichtsherkennende camera's zijn ook in Nederlandje uitgerold alleen niet op grote schaal. Warmteherkennende camera's ook. Tel daarbij drones op en straks een app. Sowieso weet uw telco ten alle tijden waar u ong. bent via de mobiel. Straks de Chinese social points system en een verplichte webcam thuis (wat velen al in de praktijk hebben via mobiel en laptop) en we gaan 1984 voorbij.
Thuis?
Straks?
Als ik op mijn eigen telefoon -ik test dat nu- de locatie op streetview opzoek, dan verschijnt er een blauwe stip met een waaier aan de kant waar ik hem heen richt. Ik loop nu van links naar rechts door de woonkamer (5 meter) en zie de stip meebewegen. Die nauwkeurigheid IS er al!!
@me163komet | 07-05-20 | 20:28: Met 5G tot 10 centimeter nauwkeurig.
@Graaf_van_Hogendorp | 07-05-20 | 20:21: Voorbij?
Hugo slaat nog geen deuk in een pakje boter als digibeet. Hugo weet niets van ict en roept maar wat. Allemaal bluf. Een mislukte nerd. Zielig gewoon om zo'n sjap te zien worstelen met zijn eigen onvermogen. Hugo is typisch zo'n stoer scriptkiddie.
Dat laatste kan ie zelfs niet.
Waar hij wel goed in zal zijn is een bak geld naar CAP Gemini brengen.
Om dat hugo niks weet over ict , vind die alles goed wat er gevraagd wordt hij wil natuurlijk een app en niet de man zijn die kritiek had.
Nou als ze doorhebben hoe onnauwkeurig die data is komen ze straks van een koude kermis thuis. Ze kunnen het beter bij Google proberen.
Los van al dit gegraai naar privacy-gevoelige dingetjes: Mijn smartphone heeft bij het maken van foto's de EXIF ingeschakeld, zodat later de locatie van de foto gemakkelijk is terug te vinden. Maarrrrr: 1) dikwijls valt deze gimmick uit, zodat de smartphone treurig moet berichten dat er geen GPS contact gemaakt kon worden 2) dit is helemaal het einde van Hugo's Brave New World: wanneer je de locatie van een gemaakte foto werkelijk nacheckt, dan blijkt de geregistreerde EXIF-info dikwijls onbetrouwbaar. Zo vaak zijn het vele meters (waardoor je gewaarschuwd kan worden voor corona ontmoetingen die in werkelijkheid niet gebeurd zijn) en soms stoort de doorgave van EXIF-info zodanig, dat de smartphone ergens in Afrika wordt geplempd. Kortom, de hele Hugo app-wereld vertrouwt veel te sterk op de localiseringstechnologie van smartphones die rammelt en zal blijven rammelen.
En met jouw waardevolle info wordt de weg naar verbetering van de totale controle ingezet
Daarom gebruiken ze telemetrie via de zendmasten. Die info is wel nauwkeuriger en niet om de tuin te leiden behalve als je in vliegtuigmode gaat.
@me163komet | 07-05-20 | 20:19: Tussen wolkenkrabbers spiegelt GPS fantoomlocaties bij de vleet en zelfs op scherp afgegrensde plekken, zoals langs de rand van een meer blijkt de foto enkele meters in het water te zijn genomen, alsof de fotograaf over water kon wandelen. GPS heeft fysieke beperkingen.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 07-05-20 | 20:29:
Nou, dat is dan een kwestie van snel verbeteringen doorvoeren. Als je nagaat dat de snelheid van technologische ontwikkeling de afgelopen 30 jaar sneller is gegaan als in de 2000 jaar ervoor dan is het peanuts om dat op te lossen.
In de EXIF van een foto wordt ook de verticale positie weergegeven. Stel dat je je in de wolkenkrabber van minister Ollongren bevindt, maar op een andere verdieping. Wanneer je dan storingen krijgt, dan bevinden zich op moment X opeens tig mensen op dezelfde locatie, terwijl ze in werkelijkheid verdiepingen ver van elkaar verwijderd zijn..
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 07-05-20 | 20:29:
Consumenten GPS is inderdaad niet erg zuiver. Echter dezelfde USA GPS satellieten worden al 20 jaar gebruikt om precisiebommen naar hun doel te leiden. Fracties van enkele meters zijn daar al jarenlang de norm en als dat in de eerste golfoorlog al betrouwbaar werkte zal het nu al vele malen beter zijn.
Dat onze consumentenspullen ruk werken zegt niets, overheid heeft al veel langer beter bereik. Galileo en Glonass zijn nieuwer en waarschijnlijk ook minimaal net zo accuraat.
Google volgt anders toch de routes die ik gereden heb. En die kloppen tot op het adres.
Zou het niet veel spannender zijn om in plaats van een achterhoedegevecht te voeren het Chinese model te gaan omarmen en te promoten maar dan wel met de inzet van pollfucks en datafucken?
Hacking at the end of the universe met als doel politici het gekkenhuis in te bonjoeren.
Over politiek gesproken,
"Koningshuis wist van onderzoek naar piloot Julio Poch"
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
Ik ken een Transavia piloot en kan uit tweede hand bevestigen dat Poch in één zinnetje een terloops grapje heeft gemaakt en dat was alles.
Tuurlijk, dat zijn de opdrachtgevers en surprise surprise, wie was ook weer van de partij? Het zal die CDA rat Hirsch Ballin eens een keer niet zijn.
@zwellevertje | 07-05-20 | 20:30: Volgens het document heeft de toenmalige minister van Justitie, Ernst Hirsch Ballin, zich persoonlijk met het onderzoek bemoeid. De politie zag inhoudelijk weinig in het onderzoek maar het hoofd van de Criminele Inlichtingen Eenheid had ’persoonlijk van de minister de opdracht gekregen om toch door te gaan met het onderzoek’, werd opgetekend. Hirsch Ballin heeft ooit onder ede verklaar dat hij ’nooit inhoudelijk contact’ had gehad met politiemensen belast met het onderzoek, schrijft RTL Nieuws.
@AntonJansen | 07-05-20 | 20:36: Samen met Donner één van de gevaarlijkste politici die er ooit in de na oorlogse politiek hebben rondgelopen, alhoewel Opstelten ook aardig z'n best doet om een plaatsje op die lijst in te nemen.
Ik heb wel eens begrepen -hoewel dit natuurlijk nooit hard te maken is- dat er in ruil voor Poch geen onderzoek zou komen naar een gewezen voormalig staatssecretaris van landbouw die dan wel niet actief heeft deelgenomen aan verdwijningen, maar wel kon worden gezien als lid van een "foute" regering, en als zodanig een bepaald instituut met bijbehorende personen hier te lande in ernstige verlegenheid kon brengen, mocht het tot een rechtszaak zijn gekomen.
Als dit nu niet lukt geef ik het nog een paar jaar. Dan wordt die locatiegeschiedenis gewoon via je eigen device verstuurd naar die hoogste bieder. Ik zit er serieus aan te denken om weer terug te gaan naar een simpele Nokia. Aanzetten als je hem nodig hebt. Verder lekker uit. Back to the 90s
Onderzoeken of zo'n app kan helpen is natuurlijk een prima idee. Er zijn vast manieren waarop het op de juiste manier kan, maar dat bouw je niet in drie weken tijd. Dat werd wel duidelijk toen experts meekeken. Maar inmiddels is Hugo de Jonge te trots, en moet ie zijn ideetje doorduwen, want hij staat met z'n krulschoenen in de schijnwerpers. Heel gevaarlijk als politici die in zo'n modus zitten met dit soort dingen bezig gaan. En blijf van die gegevens van providers af. Geanonimiseerd klinkt veilig en vertrouwd, maar ook metadata is privacygevoelig.
Hugo Boss. Ook zo'n pronker maar verder een niet al te fris figuur.
Nou kom, die heeft de wereld tenminste nog aan een uniformlijn geholpen die nog steeds tot de verbeelding spreekt als ik de afgelopen week de tv programmering op Discovey history en Nat. geograpohic zo eens bekijk Hugo de Jonge daarentegen is gewoon een enge lul met vingers die nog niet eens zijn eigen veters kan strikken.
Is wel een populair merk bij de nieuwe joden.
@me163komet | 07-05-20 | 20:17: Dat veters strikken met zijn hippe schoeisel lijkt me een van de dingen die hij wel zal kunnen.
@me163komet | 07-05-20 | 20:17: Zo was ik bij de 1e Star Wars film voor de Stormtroopers met hun strakke identieke outfits. Waarom je sympathie moest hebben voor dat stel ongeregelde rebellen ontging me totaal.
Doe als ik doe. Laat uw mobieltje gewoon thuis liggen
Dit begint echt uit de schoenen te lopen.
Volgens mij vindt Van Rossem Hugo wel een lekker ventje. Praat het een keer uit samen!
Het NOS journaal spant de kroon: dat is erger dan Corona.
'Journalisten' uit de mainstream zijn systeemknechten geworden.
@Nehemia | 07-05-20 | 20:15: Spreekbuizen van de regering inclusief Groen Links. Gelijkgeschakeld als in de DDR.
Stapje voor stapje.
CDA klinkt als DA drogist en is net zo dynamisch en geil en jaren 70. Van Agt, Lubbers en dat soort gladde natte handjes was heel normaal toen. Hugo Scarpa komt nog niet in de buurt.
Hoe kan een land een PABO patient als vice premier aanstellen???
Heeft ie bij de PABO sexartikelen als model gewerkt?
Die zendmastpyromanen zagen het vuige plannetje van Hugo al aankomen.
Begin een beetje te radicaliseren door die oneindige dommigheid van de huugs van de wereld.
Rook een joint; word je rustig van.
Een tevreden roker is geen onruststoker.
China 2.0 We hadden het virus al, nu ook nog straks het big brother Regime. Dan flikker ik mijn 5g uit!
Het is maar waar je je druk om maakt. Elke avond wordt door telecomproviders het gehele klantenbestand geupload zodat het doorzoekbaar is voor de overheid/politie. Daar heb ik die Wolfsen nog nooit over gehoord.
Net als de zwarte dozen in de verdeelkasten voor de interwebs. Mag je geen vragen over stellen en zijn netjes voorzien van een Rijksoverheidszegeltje.
Net als het leegtrekken van faecesbook en twatter door de politie.
Dit zijn geile tijden voor regelfetisjisten en buurtverklikkers.
James O'Keefe doet het opnieuw : Exposes CBS met coronatests twitter.com/JamesOKeefeIII/status/125...
Allemaal lulkoek, het financiële stelsel is aan het klappen. Ze verzinnen maar wat om het te verhullen.
Zorg voor een voorraad en een waterfilter.
Geen smartphone hier, la la la la la, geen facebook, instagram en weet ik veel wat voor rotzooi meer. Maar toch, paar jaar geleden verhuisd, oude huis gehouden, nieuw adres letterlijk niet door gegeven en de enige die ik probeerde te ontlopen, vond me als eerst: de belastingdienst.
Ach man, het aantal databanken die zij hebben is niet normaal. Privacy telt voor die club ook totaal niet
@Piet Karbiet | 07-05-20 | 20:13:
Maar ze kunnen me toch ook traceren aan de hand van de houtkachel, die nu weer heerlijk snort.
@GKJP | 07-05-20 | 20:19: En kilo's fijnstof in de atmosfeer blaast
@MooseNL | 07-05-20 | 20:34:
'kilo's fijnstof'. U bent van deze wereld?
Elke keer ben ik weer verbaasd wie Mark Rutte nu weer als minister benoemd, hoe komt ie erop om zo,n nitwit als die clown op puntschoenen te benoemen als minister van Volksgezondheid.
Je zou bijna denken dat het onderwijs in ons land beneden de maat is.
Dit is anders een briljante zet van Rutte. Mensen gaan nu het CDA associëren met hem en wat minder met Wopke Hoekstra. Hij had ook van Rijn op die post kunnen zetten, maar die laat hij als tweede man op de achtergrond z'n werk doen.
Hugo "de Grote" met zijn waanideeën, net een klein kind die alles wil hebben zonder te weten wat hij er mee moet. Het is een ezel die voor het onderwijs niet eens geschikt is. Een omhoog gevallen mislukkeling is het.
ja, Marathon lopen, ga je deaudt van.
de 1ste dan.
Ik heb op mijn mobiel android verwijdert en PornOs opgezet, kunnen ze me dan nog steeds volgen?
DeepState kan in alle gaten en hoeken meekijken .
Ik ben vorige week al begonnen met mijzelf van google af te wenen en naar protonmail overgegaan. Ga ook maar snel een ouderwetse nokia kopen. Weg met die smartphone.
Misschien is dat wel de oplossing. Massaal larpen alsof het technologisch 2001 is.
Foutje in je denkpatroon. Ook met je oude Nokia log je in op een mast en hebben ze grofmazig je locatie. Niet zo exact als met GPS, maar toch.....
@Crossing_The_Rubicon | 07-05-20 | 19:54: Dat is waar.
Maar bij zo'n oude nokia kun je binnen 2 tellen de batterij eruit wippen.
En een nokia 3310 bijvoorbeeld is letterlijk 1 printplaatje. Valt weinig aan te hacken.
@Crossing_The_Rubicon | 07-05-20 | 19:54:
Maar wat wil hij precies met de data, kijken hoe druk het ergens is ?
@KutFilosoof | 07-05-20 | 19:55: Ze hacken je telefoon niet, maar tappen gewoon de gegevens van de mast waar je het dichtst bij in de buurt bent.
Is dat een lastige klus om je gmail over te zetten naar bijvoorbeeld protonmail?
Gebruik zelf ook veel DuckDuck.Go i.p.v Google die de zoekhits manipuleert met algoritmes.
@sprietatoom | 07-05-20 | 19:59: Track and trace.
@Nehemia | 07-05-20 | 20:25:
Gelukkig geldt er geen verplichting om een smartphone bij te hebben.
Als men geen macht kan verkrijgen over de massa door middel van religie, dan maar op deze manier.
Six degrees of separation. Niet helemaal zessigma. Maar dan die normaalverdeling voor politici. Wat ik wel weet: ik ben vaak genoeg genaaid door politici. Zonder uitzondering na dat ik ze met gekwalificeerde data (dat heet informatie) het vege lijf had gered. Na mij de zondvloed: kill the messenger.
Hugo de Jonge is ook maar een omhooggevallen nitwit. Net als Wopke. Mijn schild ende betrouwen is de redster onzer cultuur: www.parlement.com/id/vk82b4nj0tkc/m_j... (niet die ministerette) dus.
Lekker scharen, puppets on a string: www.youtube.com/watch?v=ZyhrYis509A Spoiler alert: Ken heeft geen penis. Wie wel?
Wow. Wat voor pillen gebruik je nu?
@Piet Karbiet | 07-05-20 | 20:14: De helft van wat jij slikt en jij mengt flink wat bij. Dat mengen zou ik mee ophouden. Bij veel mensen komen de vervelende persoonlijkheidstrekken dan veel duidelijker naar voren.
@Piet Karbiet | 07-05-20 | 20:14: Noem me Jessica Rabbitt but I'm just drawn that way: puur natuur www.youtube.com/watch?v=XLy2B00dHSc With a little help of my imagenary friends: www.youtube.com/watch?v=qj2gs_u9bkg
Garantie tot op de hoek dus.
Waar hebben jullie last van? Ik word al jaren afgeluisterd op mijn werk. En veel meer personen met mij. De stasi is gewoon onder ons hoor. Geen complot helaas puur realisme.
Kuifje-naar-brussel kom er maar in!
Dit wist ik al.
Dat ik ooit nog eens achter een faaldruif Wolfsen zou staan ...
Ja haha hij doet gelukkig waar ie voor betaald wordt.
Een obsessieve behoefte om anderen te controleren wordt ook geassocieerd met een antisociale persoonlijkheidsstoornis. Mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis hebben de neiging om een opgeblazen gevoel van eigenwaarde te krijgen. Vanwege hun gebrek aan affectie, maar ook door hun ongevoelige en emotieloze eigenschappen, kunnen ze eenvoudig de neiging krijgen om anderen te manipuleren om aan hun eigen wensen te voldoen.
Hugo, lees je mee?
Zodra ik een jijbak krijg begin ik meestal maar de jijbak persoon af te schilderen als hebbende control freak. Als eerste schieten ze in de ontkenning vervolgens willen ze het eerste nog wel is bekennen maar het laatste zijn ze zeker niet en in volgende discussies laten ze je met rust.
In de spreektaal van de psychologie beschrijft de informele term control freak een persoon met een persoonlijkheidsstoornis die wordt gekenmerkt door het ondermijnen van andere mensen
... gebrek aan affectie (kunnen ze goed faken trouwens wanneer dat passend is), maar vooral ook gebrek aan reflectie.
U omschrijft hier ook Franske Timmermans mee, maar dat had u vast wel door.
Ach, zolang mijn vrouw die data maar niet krijgt.
Als onze overheid die data gaat beheren dan weet waarschijnlijk binnen de kortste keren de hele wereld het.
GS organiseert een demonstratie op Koekamp?
Demonstraties zijn ver.bo.ten.
@Lupuslupus | 07-05-20 | 19:56:
Al sta je op 10 meter van elkaar. Dan knuppelt de ME je als een stel koeien op een hoop om je dan aan te spreken op het feit dat je geen afstand houd. En dan is het 390 euro de kop. Kassa.
@2voor12 | 07-05-20 | 20:08: Hahaha. Bij elkaar drijven en beboeten, + veel voor deze opmerking.
@Lupuslupus | 07-05-20 | 19:56: Verhaal van een demonstrant.
www.youtube.com/watch?v=Y8Y91IUU4hc
Ik kende hem niet, maar hij houdt geen wappieverhaal.
Inderdaad demonstraties zijn verboten. Weer een drukmiddel minder op Mark en Hugo. Maar zij zullen toch zeker geen misbruik maken van de situatie?
@2voor12 | 07-05-20 | 20:08: De politie is er niet om ons te beschermen, maar om hen te beschermen.
@Sitting_targets | 07-05-20 | 20:16: Dank voor de link, ik ben geabonneerd op cafe Weltschmerz (via YT) en had hem gisteren al gezien. Echt schandalig hoe die mensen behandeld zijn.
Heb geen smartphone maar een oude Nokia waar je zelfs geen SMS-jes mee kunt versturen, wel zo rustig.
Ook niet handig. Nou word je om het half uur gebeld door Hugo met de vraag waar je zit.
Foutje. Ze zien op welke mast je logt. Hebben dus grofmazig gewoon je locatie. Niet zo exact als met GPS maar ze hebben 'em wel.
@Crossing_The_Rubicon | 07-05-20 | 19:53: Wil je aan die locatie iets hebben voor corona dan moet het minimaal op 1 meter nauwkeurig, eigenlijk paar decimeter. Als ze mastdata gaan gebruiken, is het ze dus niet te doen om corona maar om totale controle, de natte droom van politici en ambtenaren.
@5611 | 07-05-20 | 20:31: Et voila!
Als je goddomme niet eens in staat bent om te snappen dat je mondkapjes nodig hebt tegen Corona, waarvoor heb je dan de halve wereld aan privédata nodig om nog verder 'onderzoek' te doen? Je hebt bewezen helemaal niets te kunnen, niets te snappen en te ijdel te zijn om van je fouten te leren. Dan hoor je te worden opgesloten en zeker niet alle privédata in te zien van alle goedgedragende burgers.
En dan heb je de data. Welk stompzinnig algoritme dacht je daarop te kunnen draaien, dat ook maar iets vertelt over Corona? Zolang je geen godvergeten tests hebt, weet je geen reet. Dus Hugo, WAAR ZIJN DIE TESTS?
Als je het motief niet kunt begrijpen.... is de uitkomst wellicht het motief.
Om die reden werd ook de sleepwet er doorheen gejaagd. Terrorisme was de aanleiding. Burgercontrole het doel!
En 80% van naïef Nederland trapte er uiteraard weer in!
Nu de Jong met het volgende stapje. De telecombedrijven chanteren want per slot van rekening gaat de overheid over de frequenties! Het lijkt de Islam wel..... kleine stapjes vooruit en heel, heel soms een klein stapje terug!
Tijd voor een vpn..
Helpt geen reedt hierbij. Prepaid telefoon wel. Maar bestaat dat nog?
@beldewouten | 07-05-20 | 19:49: Prepaid ook niet tenzij je contant hebt betaald. Anders koppelen ze je GSM gewoon aan je betaalgegevens. No problem.
@beldewouten | 07-05-20 | 19:49: Burner phones, bestaan nog steeds.
@beldewouten | 07-05-20 | 19:49: Ja, ik heb er een.
@Crossing_The_Rubicon | 07-05-20 | 19:56: daarom moet je contant betalen, al is dat nu ook weer ingewikkelder. En een bivakmuts op voor de camera’s, een groot mondkapje?
@beldewouten | 07-05-20 | 19:49: niet zonder je gegevens achter te laten. En dan wordt ie netjes thuisgestuurd. Kan wel op een postbusadresje. Toestel dan eventjes bestellen uit bijv. Polen.
VPN? Heeft geen enkele zin. TDOA/LMU is nauwkeurig, de batterij uit het toestel halen is de enige oplossing.
@Crossing_The_Rubicon | 07-05-20 | 19:56: Eer ze dat software technisch gebouwd hebben, zijn we 10 jaar verder. Voordeel van de overheid is dat hun software projecten altijd mislukken. En anders procedeer je ze kapot op privacy.
Mijn oma zei altijd: je wordt eerder door een strontkar overreden, dan door een koets.
Wat denken jullie? Gaan de terrassen wel of niet open op 1 juni?
nos.nl/artikel/2333128-rutte-opengaan...
Neen.
Ga er gewoon zitten open of niet.
Nee want de 2e golf moet nog breken
@stipjes | 07-05-20 | 19:48: Maar de golfbrekers voor de kust zijn allemaal weg. Hoe moet dat nou?
De parken liggen al behoorlijk vol in de stad, inclusief koelboxen met bier en wijn.
Ja, die terrassen moeten open. En de restaurants ook.
Ja, eerder zelfs.
Dan blijft de telefoon gewoon lekker thuis, uit, in een loden kluis.
De vaste telefoon gaat weer een opleving krijgen.
@Hadena | 07-05-20 | 19:49: Dan kan je de klikken in ieder geval horen.
@knutsel_ | 07-05-20 | 19:52: Ik gebruik nog steeds mijn vaste telefoon waarmee ik in Nederland naar vast en mobiel bel voor 10€ per maand (zoveel ik wil). Mijn oude mobieltje alleen om heel af en toe een sms te versturen.
Kap is met zo'n belediging als 'gristenhond' van Rossem. Heb je zelf niet voldoende in huis om e.e.a. duidelijk te maken zonder deze blasfemie?
Ik steun u.
Het is een stuitend gebrek aan respect om deze uitdrukking te gebruiken voor mensen die de moeite hebben genomen om zich in het Christendom te verdiepen.
@Bolder | 07-05-20 | 19:43: Dank!
De vraag is wellicht of je als licht geraakt gelovige in welk godje dan ook iets te zoeken hebt op een site als GeenStijl.
Eens.
"Blasfemie"?? Zijn we een beetje verward vandaag?
@Eric Newby | 07-05-20 | 19:48: U komt uit een ei? Met dank aan Wikipedia: 'Godslastering of blasfemie (uit het Oudgrieks: βλασφημία) is het kwaadspreken van god of van aan de goden gewijde zaken. Dit kan het bespotten van een god of opperwezen zijn of van godsdienstige tradities, door gesproken woord, geschrift of door andere uitingen. Ook iets zeggen of doen wat geacht wordt aan de godheid te zijn voorbehouden kan als godslastering aangemerkt worden.'
Dit is niet je kerk, gristenhond.
Persoonlijk vind ik dat deze lamzak met "christenhond" nog redelijk wegkomt.
@GregorVanPallandt | 07-05-20 | 19:46: Het antwoord is wellicht iets van respect en normen en waarden. Maar de mogelijkheid bestaat dat u hier nog nooit van gehoord heeft.
@GregorVanPallandt | 07-05-20 | 19:46: U heeft uw eigen religie, maar ik vrees dat het besef daarvan nog niet helemaal doorgedrongen is. Antifa kan wat van u leren.
@beldewouten | 07-05-20 | 19:50: Fijnbesnaard als altijd.
@Crossing_The_Rubicon | 07-05-20 | 19:57: Misschien istie wel een moslim, die hebben daar ook een handje van.
@Crossing_The_Rubicon | 07-05-20 | 19:50:
De definitie is bekend, dank u.
Maar wat wilt u hiermee zeggen?
@Kapitein Sjaak Mus | 07-05-20 | 20:12: Te dom om te poepen?
@Crossing_The_Rubicon | 07-05-20 | 21:44:
Met mijn stoelgang is niets mis en ik kan zelfs nog doortrekken zonder eerst de handleiding te moeten pakken, dank u.
De vraag was informatief bedoeld.
Met de beste wil van de wereld begrijp ik niet waarom "blasfemie" niet zou mogen. Sterker nog, ik snap niet waarom er überhaupt een woord voor moet zijn.
Ik vrees dat ik hierop nooit een antwoord zal krijgen omdat gelovigen, zelfs de redelijken onder hen net als u direct als door een wesp gestoken reageren als ze worden bevraagd op hun geloof. Men gaat er bij voorbaat van uit dat de niet-religieuze vraagsteller een verborgen agenda heeft en voelt zich direct aangevallen.
Jammer dat u een ander aanvalt op zijn woordgebruik en er zelf net zo hard op los scheld.
@Kapitein Sjaak Mus | 07-05-20 | 22:00: Het gaat er niet om dat 'het niet zou mogen'. Maar waarom zou je het WEL doen? Van Rossem kan best kritisch zijn zonder een bepaalde groep steeds in de hoek te zetten. Christenen zijn anno 2020 wel wat gewend en u weet dat Christenen eerder de andere wang toekeren dan oog om oog uit te voeren.
Ik reageer niet als een wesp gestoken. Ik constateer. Overigens dank voor uw reply. Dat had ik dan weer niet verwacht. Wellicht leren we weer wat van elkaar.
@Crossing_The_Rubicon | 07-05-20 | 22:40:
* hand uitsteekt en biertje aanreikt *
@Kapitein Sjaak Mus | 07-05-20 | 22:47: Proost!
Ik ben ver van gelovig maar wanneer je gristenhond gaat plempen dan wil ik ook tiefusmoslim of teringjood terug zien in de berichten of wordt ik nu 123 weggejorist?
"Ik wordt" steekt nog véél harder
Een tiefusmoslim, teringjood en gristenhond komen een bar binnen. Zegt de barman: word ik moet zonder T.
Man, ik zit hier aan mijn bier! Begin lekker over een taalfoutjes maar ga vooral niet op mijn standpunt in. Proost!
*taalfoutje. Nu stop ik er maar mee.. haha
Waarom zou u weggejorist worden? U bent duidelijk inclusief en tegen discriminatie. Uiterst liberaal. Net als deze site, toch?
-weggejorist- Jij niet maar ik wel.
Hoekstra ligt nog steeds voor "in de polls" in de race om Chef CDA te worden.
Mooi, beter dan deze snuiter.
Rutte wil de nieuwe Mao worden: naar de kroeg alleen op afspraak. En verplicht aan een tafeltje zitten.
En allemaal een rood boekje lezen.
Die gluiperige oogjes heeft hij al.
Hij mag wel eens naar de kapper.
Mao mocht willen dat hij de controle had van het huidige China. Met gezichtsherkenning op iedere straathoek, met strafpunten voor lopen door een rood stoplicht en meer. Daar kan je echt helemaal niets meer zonder dat er iemand meekijkt.
@Crossing_The_Rubicon | 07-05-20 | 19:43:
En dan een kapsel zoals Kim Jung Oen.
Als iedereen van de beroepsbevolking 2 mondkapjes per dag nodig heeft zit je al op een half miljard per maand in alleen on sland. Ze moeten ook oppassen met die dingen verplicht te stellen want straks heb je een abonnement op een paar Chinese fabrieken en wordt de inflatiecorrectie doorgevoerd
Maak gewoon zelf voldoende mondkapjes die je op 60o kunt wassen, dus van katoen. Probleem opgelost.
@Lupuslupus | 07-05-20 | 19:42: Precies of maandverband
Binnenkort mooie Made in Portugal wasbare kapjes beschikbaar. Ze maken er 1 miljoen per dag. Alle respectabele Portugeze merken maken ze. 10 euro's meerdere keren bruikbaar.
En je denkt echt dat mensen die dingen in de wasmachine doen, daarna hun handen telkens weer gaan ontsmetten? En hun tas en jaszakken. Zo'n kapje moet je gewoon wegflikkeren zodra er virus op zit
Ik heb de dunste stof gekocht die ik kon vinden en heb zelf iets in elkaar gedraaid. Het lijkt op een mondkapje en dat is voldoende. Het is complete onzin en gaat ons nog heel wat zieken opleveren door te weinig blootstelling aan virussen en bacteriën.
Ik heb 1 mondkapje en dat doe ik steeds 5 minuten om als dat ergens verplicht zou worden. Het is goed.
Er zijn al allerlei bedrijven die zich op de productie van mondkapjes storten. Atypische bedrijven zoals etikettendrukkers omdat ze al geschikte machines hebben.
Nee, dan vind ik dat mensen injecteren met bleekmiddel toch een beter idee.
Onschuldiger ook.
Ik doe dat al jaren, alleen mijn haren zijn nu wit maar de poep is altijd schoon maar brand gaten in het wc-papier.
@jan huppeldepup | 07-05-20 | 19:39: Ja, je moet het wel verdunnen. Denk ik........
@Crossing_The_Rubicon | 07-05-20 | 19:45: lol.
@Crossing_The_Rubicon | 07-05-20 | 19:45: hahaha
Als ze een zinnig doel voor die data hebben, als het gat helpen, en als men aan de andere voorwaarden voldoet die door dataexperts al zijn genoemd, dan gaan ze hun gang maar.
Onder voorwaarden dat dit een NOODwet wordt, met een vastgelegde en beperkte scope (contact tracing en niets anders), een beperkt doel (covid19 indammen en niets anders), en een beperkte duur (elke 6 maanden verlengen todat we allemaal weer bij elkaar op schoot mogen klimmen). Opslag, gebruik en bewaren van de data moet goed omschreven zijn met voldoende toezicht.
Gaat ze dat lukken? Ze snappen die eisen niet eens...
Ik moest opeens aan het kwartje van Kok denken.
@Knufter | 07-05-20 | 19:37: Die noodwet zetten ze net zo makkelijk om in een normale wet. Want het was een goede wet dus houden we die er in. Fluitje van een cent.
En gekoppeld aan automatisch langdurige gevangenisstraffen plus levenslange verbeurdverklaring van alle bezittingen voor elk individu dat op enigerlei wijze misbruikt maakt van deze data.
Bij dit soort draconische maatregelen horen ook draconische straffen.
@obominotie | 07-05-20 | 20:17: En niet te vergeten een appje van je zorgverzekeraar dat je premie met € 0,10 omhoog gaat meteen als je een friettent binnenwandelt. Dat is hun ideale samenleving.
@Knufter | 07-05-20 | 19:37: en tijdelijke BTW verhogingen en de crisis belastingheffing.
Alleen Lady gaga houdt nog van de Jonge.
Dan weet je dat je iets niet goed doet.
Niks mis met Lady Gaga.
Vroeger was ze best leuk.
www.youtube.com/watch?v=3b5mgPmw2zw&a...
Helemaal mijn typje.
@Kuifje-naar-Brussel | 07-05-20 | 19:37: Schei is uit!
Gaga... Boeien...... Ik krijg er nou geen harde jongen van.
Geef mij Sandra Nasic maar. Een stioer wijf die kan zingen en nog heel aardig is ook. www.youtube.com/watch?v=UNo2-viKfW8
En hoppa. Sigrid Kaag geeft 100 miljoen aan die corrupte WHO.
@VanBukkem | 07-05-20 | 19:38: Ja zeker leuk toen! Net als in A star has born; veel leuker dan met de blonde pruik, lelijke makeup en rare maniertjes.
Ik vraag me af hoe het juridische kader van dit verzoek uitpakt.
Deze minister behoort te weten dat het verzoek indruist tegen de wet. Echter, een verzoek van een ministerie is zwaarwegend. Je maakt daarmee de telecomprovider hoeder van de wet. Wat als die telecomproviders hadden toegestemd?
Het lijkt me dat hier een grens is overschreden. Alsof de minister iemand verzoekt een moord te plegen. Totaal ongepast. Een motie van wantrouwen is op zijn plaats. Ik vraag me ook af van wie dit initiatief komt. Van het RIVM of is het een doe-het-zelf idee?
--edit: "Minister De Jonge heeft inmiddels een verklaring gegeven waarin hij stelt dat de passage over het verzoek aan de AP en de providers onjuist was. De kop, inleiding en tekst van het artikel zijn daarop aangepast." ---
jaja....
Doet me denken aan de parkeerdata, en het verzoek van de belastingdienst om die te overhandigen Eén kleine provider maakte bezwaar, vooral om juridische duidelijkheid te krijgen. Maar dat betekende dat alle andere providers dus gewoon stilletjes hadden voldaan aan het verzoek om data.
Knufter | 07-05-20 | 19:32
Heb je een linkje naar die verklaring ?
@the namster | 07-05-20 | 20:41: tweakers.net/nieuws/166868/kabinet-we...
Een echte namaak-amerikaan sterft voor de vrijheid. Echt - bekijk eens wat meer Amerikaanse films.
dus wat hij zegt. bij het inchecken bij het openbaarvervoer krijg je een niet medisch mondkapje uitgedeeld die je daarna moet weggooien in de daartoe bestemde afval-bakken.
Milieu vervuiling. Mag niet.
Het is eng wat de Chinese overheid allemaal kan sjekken bij de burgers en hoe ze daarmee omgaan.
Ben dus tegen afgifte gegevens, tenzij de overheid garandeert, dat het alleen voor de coronacrisis wordt gebruikt. Eenmalige toestemming.
Zelfs dan niet. Niets dat ik kan verhinderen krijgen ze van mij. Heb niet eens meer een paspoort omdat ik het verdom om mijn vingerafdrukken af te staan. Nou dan maar geen paspoort. En de overheid iets garanderen???? lol
Zelfs al geven ze je die garantie, dan nog zullen ze het misbruiken. Er is altijd wel een ander 'goed doel' wat je kunt realiseren met die gegevens, al is het maar 100% altijd en overal snelheidscontrole.
Ik las dat de minister niet eens heeft gevraagd of ze de data wel willen delen. Artikel op NU
Heeft inmiddels de verklaring aangepast. Wat bezielt die gast? Heeft hij een melt-down??
Zie ook tweakers.net/nieuws/166868/kabinet-we...
Wel grappig: mensen die in normale toestand hun gegevens toevertrouwen aan Internationale bedrijven als google en facebook, maar onze bloedeigen overheid in tijden van crisis de digi oorlog verklaren en in privacy geuzen veranderen
Hoeft ook niet zo zwart wit.
Ben tegen, tenzij de gegevens alleen gebruikt worden voor de coronacrisis. Daarna alle gegevens vernietigen.
Voor zover ik weet is er nog nooit een bedrijf een oorlog gestart, ook ken ik geen enkel bedrijf dat een genocide op zijn naam heeft.
Iets met eigen keuze en verschil tussen een overheid die daadwerkelijk consequenties kan koppelen aan de data of een bedrijf dat er alleen geld mee wilt verdienen.
Ja, dat snap ik ook niet zo.
Bijna goed. Het is de overheid die ons de oorlog verklaart.
@witwas | 07-05-20 | 19:36: Waarom denkt u dat staten/leiders oorlogen starten? Wie wordt er beter (rijker, machtiger) van een oorlog?
Niet de bevolking.
Als Google je niet bevalt ga je naar duckduckgo, je hebt een keuze. Bij de overheid heb je geen keuze en omdat zij ook nog eens de spelregels maken zijn ze oppermachtig. En de tijd dat ik in een bonafide overheid geloofde, ligt ver achter me.
Als je dit verhaal trouwens leest (zijsprongetje) dan vraag je je af hoe goed die testen zijn:
www.welingelichtekringen.nl/gezond/17...
De testen zijn niet betrouwbaar. Ik las getallen van 80% betrouwbaar. Het hoge aantal in Italië was te verklaren door het mengsel aan griepvirussen dat de bevolking gekregen had en de basis waarop dat virus gekweekt was. De testen zijn al langer discutabel, alleen dat werkt niet zo lekker om de paniek hoog te houden.
Maak je geen illusies jongens.
Het CIOT heeft die data al lang en breed.
Pipo de Clown en Dikke Deur.
Trouwens; Mathijs van Nieuwkerk schijnt ook al gepijpt te zijn door Iris.
Hij was al een Coronazi, dus een kleine stap.
Ik heb mijn telefoon meestal op vliegtuigmodus staan, dan zend hij niet meer.
Ik heb wel eens gehad dat mijn vliegtuig over mijn telefoon vloog.
Ik heb wel de PA ontslagen, de dag erna, toen ik mijn telefoon weer had.
Zin in Heil Dönner nu.
TüÜT TüÜT
Eerst maar eens concreet aangeven wat er mee gebeurt en dan praten we verder.
Niet zo paniekvogelen jongens gelijk.
Hoe zat dat ook alweer met die Deventer moordzaak?
Daar waren de lokatiedata van de ouwe Nokia ook een "bewijs". Ik weet wel, het aantal masten is tegenwoordig veel groter, maar toch..
Ernest Louwes, ik moest em even opzoeken. Die kan je vertellen wat de roverheid met je lokatiedata kan uitspoken.
Het meten gaat nu nauwkeuriger via GPS. Bij de Deventer moordzaak was het bereik plotseling iets van 20 kilometer, normaal was het 5 oid.
Het herpes virus is schijnbaar ook een alzheimer veroorzaker... wellicht dat de pensioenpremies gehalveerd kunnen worden voor een grote groep
Waarom post je dit nu voor de zesde keer vandaag? Nu weten we het wel.
@johoost | 07-05-20 | 19:56:
Herhalen omdat je het je niet meer kan herinneren dat je het al eerder hebt gezegd is één van de symptomen van ... precies.
Ik ga met mijn herpes alzheimer anders gewoon de 80 halen, amigo.
www.youtube.com/watch?feature=youtu.b...
Kijk dat maar eens en bedenk dan of deze Pipo zijn zin moet krijgen.
Het valt mee dat die vrouw nog leeft en niet plotseling 'verdwenen' is. Dat Trump die Fauci er nog steeds niet uitgetrapt heeft is niet te begrijpen.
@Lupuslupus | 07-05-20 | 19:32: Kijk dat is het verschil met china, tot nu toe is in de VS nog niemand uit het raam gevallen. ( op die ene chinezen doktor die doodgeschoten is na).
@Lupuslupus | 07-05-20 | 19:32:
Fauci is populair onder zowel de democraten als de republikeinen, daarom mag hij aanblijven.
www.medpagetoday.com/blogs/zdoggmd/86...
@Peter_la_Selie | 07-05-20 | 19:45: Ik las laatst op YT een antwoord op mijn vraag (onder een video) over Fauci en toen antwoordde een Amerikaan: 'You wait; Pres. Trump will give Fauci just enough rope to hang himself'.
@Schoorsteenveger | 07-05-20 | 19:51: Het is een hele lap tekst, maar inhoudelijk staat er niets. Wat er staat is op het niveau van Joop over Trump.
And it's gone.
Ik heb eerder overwogen om mijn vaste telefoonlijn op te zeggen. Dat doe ik voorlopig nog even niet...
Het kan op zich weinig kwaad om thuis mobiel te bellen, want ze weten toch al waar je woont.
Serieus? Het eerste wat je eruit moet gooien is die vaste telefoonlijn!
24/7 opensource vanuit je eigen huis.
Superlink.
Ik heb al 12 jaar een vaste telefoon aansluiting waar ik niet eens het telefoonnummer van weet. Ik heb nooit een telefoon aangesloten gehad. Maar als ik bij de vrienden van Ziggo de vaste lijn laat weghalen, is het pakket duurder?
Als je graag covid 19 wilt oplopen installeer je de app niet en dan koop je een anti stralingshoesje waar je telefoon in kunt doen
Als je de overheid nog gelooft heb je duidelijk niet vooraan gestaan toen intellect werd uitgedeeld.
@Frau Merkel | 07-05-20 | 19:26: Dacht je werkelijk nu wel privacy te hebben dan... zo'n app gaat daar niets aan veranderen.
@stipjes | 07-05-20 | 19:30: wel.
Overigens zijn de locatiedata van google veel accurater want die heeft toegang tot je gps ipv alleen de antenne. Maar ja Google kun je niet bullyen.
GPS kun je toch uitzetten ?
@Datishetdus | 07-05-20 | 19:31: Ja doei. Een GSM die uit staat logt niet in op een mast en pakt geen kanaal. Niet te traceren.
Google en Apple staan contact-tracing niet toe. Behalve via de API die zij zelf samen aan het ontwikkelen zijn. Hugo laat dan een dure ICT-club dit allemaal aan elkaar plakken en dan zal dit als hebben-wij-helemaal-zelf-gemaakt-duur-duur-duur verkocht worden.
@Crossing_The_Rubicon | 07-05-20 | 19:48: wel.
Google zit wel eens dik honderd kilometer naast mijn daadwerkelijke lokatie.
@Crossing_The_Rubicon | 07-05-20 | 19:48: Een GSM Heeft zelfs een signaalcode om 'm remote aan te zetten.
Alleen de batterij eruit halen helpt maar dat kan tegenwoordig niet meer.
@Knufter | 07-05-20 | 20:27: Dan toch maar in de alu folie wikkelen. Het is dat ik het ding nodig heb voor de flitspalen. Al kan dat opgevangen worden door het dragen van een mondkapje..
Hugo de Jonge zegt alles twee keer. Hugo de Jonge zegt alles twee keer. En terwijl ik dit typ zegt hij "nog een keer en nu dus nog een keer"
Viel mij ook op. De zwakte van een niet bespraakte spreker die het probeert.
@Crossing_The_Rubicon | 07-05-20 | 19:48:
Havo klant.
Ja, natuurlijk. Laten we ons blind staren op de app. En dat we niet meer de kroeg in mogen van Rutte is compleet normaal. Koekoek.
Uit de locatiedata blijkt dat anoniem persoon X elke nacht doorbrengt op Dorpsstraat 6, en op doordeweekse dagen zich altijd een uurtje of 9 bevindt op de vestiging van Bakkertje Deeg op Brink nummero zeuven. Verder is persoon X volstrekt anoniem.
Ja, want de overheid weet nu natuurlijk niet waar u woont en werkt. Godsallemachtig zeg.
@johoost | 07-05-20 | 19:59: Het wordt pas interessant als persoon X ook elke week een uurtje aanwezig is op een adres waar wel eens over activiteiten gepraat wordt waar de overheid niet blij mee is.
@johoost | 07-05-20 | 19:59: Maar niet wat ik de rest van de tijd doe, Einstein.
@johoost | 07-05-20 | 19:59: zet je humorknop even aan
Hugo de Jonge moet beseffen dat de periode Hugo de Jonge straks voorbij is en dat een potentieel kabinet Baudet I deze technologie zou kunnen misbruiken om net als Erdogan of zijn grote held Poetin ‘linkse journalisten’ of ‘foute wetenschappers’ op te sporen en vast te zetten.
Tot nu toe hebben bijna alleen linkse dictaturen (bijna een pleonasme) dit soort technologie misbruikt. Zie sociaal puntensysteem China.
Hoe eerder de periode Hugo de Jonge voorbij is hoe beter. En wat Erdogan en Poetin (ook mijn held, lol) hier nou weer mee te maken hebben? Maar kabinet Baudet I zou ik van harte toejuichen (maar dat had u al begrepen_. Prettige avond verder hoor.
Toch kunstig, hoe je de machtshonger van de Jonge in één beweging weet om te katten naar mogelijk machtsmisbruik van Baudet.
@Der Schnitzeljäger | 07-05-20 | 19:25: Wat is er precies links aan China?
Heeft u al eens geteld hoeveel cartoonisten het CDA heeft laten oppakken, en hoeveel het FVD er heeft laten oppakken, en die 2 getallen met elkaar vergeleken? Zo ja, wat vond u van het resultaat?
Ik zie eerder een Groen Links die data gebruiken om voor autoritten een reserverings/betalingsverplichting in te voeren. Maar ja, dat zal wel niet passen in je linkse jaren 60 wereldbeeld.
Tuuuuuuuurlijk ardberg. Baudet derangement syndrome
@obominotie | 07-05-20 | 20:30: Division by zero error
Dus ik vandaag in de ijzerhandel een zakje grote schroeven besteld van een type dat ze niet hadden. Waar is het voor nodig vroeg de verkoper. Ik heb aangegeven met die vraag aan de slag te gaan.
Over schroeven gesproken: wat heb ik nodig om een kooi aan de muur buiten te hangen?
Stomme verkopers ook, altijd willen ze naadjes van kousjes weten. Ik haat ze ook.
Hebben ze ook losse schroeven?
@Lupuslupus | 07-05-20 | 19:27: Ghehe, die de Jonge is een vervelende kwast maar om hem nou in een kooi aan de buitenmuur te hangen. :)
@knutsel_ | 07-05-20 | 19:48: lol
A-typische cda’er, maar vermoedelijk zag hij bij de gristenen de beste kansen op een makkelijke politiek carriere.
Dat van die data moet ik even nazien
Mijn vrouw is enorm fan van deze meneer, ik niet...
www.scheidingsbegeleiding-zoetermeer.n...
@Spartaan1888 | 07-05-20 | 19:22:
LOL!
Basta. Ik laat mijn telefoon vanaf vandaag thuis. Lekker rustig en geen Hugo die in het nekje hijgt.
Ik heb niet eens een smartfoon, beter toch?
Dan brengen wij verplicht een enkelband bij u aan. Voor uw eigen veiligheid natuurlijk.
Sorry meneer, zonder telefoon met app mag ik u niet in de Supermarkt laten.
Nokia 6310i uit de kast haalt
@jan huppeldepup | 07-05-20 | 19:38:
Goed zo, hier is mijn telefoon met app. Die ik nu -bij het binnengaan van de supermarkt- volledig uitschakel en opberg in een loden hoesje. Dag meneer.
REAGEER OOK