Femke wil experiment: terrassen en musea open
Met Femke hebben we altijd al willen experimenteren.
Jongens, het zit erop. De Stad gaat open, vinden we. "Ik zou vooral hopen dat de mensen die het het moeilijkst hebben iets meer bewegingsvrijheid krijgen." Ja, stop de tijd, dat zijn wij. Oorverdovend viriele, bovenmodale jongen mannen en vrouwen met geweld uit het publieke leven gerukt. Dus wat gaan we daar aan doen. Femmie is enthousiast over "een idee van kroegbazen rond de Nieuwmarkt, die het plan hebben om een groot terras te maken van het plein met één centraal uitgiftepunt van de drankjes, waarbij alle ondernemers delen in de omzet." Okay lui, hoopie op de Nieuwmarkt, laatste betaalt. Ook wordt er gepleit voor leeftijdssegregatie en ageism. De doodzieke dierenshow van Artis zou bijvoorbeeld eerst open moeten voor kinderen en "jongeren", waar het in het Rijksmuseum de voorrang gaat naar "ouderen". We gaan dit winnen, zelfs als we verliezen!
Reaguursels
InloggenZe denkt tenminste in oplossingen. Dat zie je niet vaak bij haar partijgenoten
Pleintje voor de grachtengordelelite?
Jaah goed idee Femke.. en misschien kan die halve gare Groen Links wethouder uit Amstelveen die stond te etteren tegen de politie dan bedienen op dat terras.
Een tijdje terug had je ook zo'n man die graag experimenteerde op mensen. Dochter van?...
Femke hier, Femke daar
Zoonlief met een klapsigaar
Ja, nu is wel alles klaar
flink gebouwde weduwnaar.. is hier ook een abattoir?
Tja het is eigenlijk al de praktijk als je buiten loopt in Amsterdam. Veel drukker dan een paar weken geleden. Ik ben nooit minder naar buiten geweest door corona maar mijd juist huiskamers. Verreweg de meesten houden keurig afstand buiten.
Samenvatting
Bla bla bla, iedereen is een speciale groep en verdiend aandacht, behalve de witte man tussen de 20-40 want dat zijn klootzakken. Verder ga ik er eigenlijk niet over, maar ik wilde toch even met mijn ijdele kop op tv.
Nou, goed gesproken, Femke! Dat mag toch ook wel een keer gezegd worden hier.
"Ik zou vooral hopen dat de mensen die het het moeilijkst hebben iets meer bewegingsvrijheid krijgen."
Dat zóu je hopen ja, als je enig hart in je donder had of inlevingsvermogen in mensen buiten je eigen kleine kringetje.
Halsema , zweig mens wat een hersenloos gelul
Rot op met vriendjes mee , de grens over pleuren
Wat??? Ze denkt???
Nee, zehóópt. En daar wordt al dertig jaar beleid op gebaseerd. Op de hoop dat mensen gaan doen wat de overheid denkt dat goed voor ze is.
Houdt u er wel rekening mee dat het horecapersoneel uitsluitend engels spreekt!?
Waarom is dat een experiment? Dat was toch altijd al zo? Dat kun je gewoon doen hoor.
Dat is nou de eerste verstandige stelling die ik uit haar mond verneem. Hulde Femke; you go girl!
Ik vind ook dat kaakklem realistisch is.
@lingo star | 04-05-20 | 13:55: Dus u zou op haar stemmen?
ze moeten het natuurlijk gewoon met tijdslot doen reserveren via website klaar
en ik dan? vind zowel dierentuin als museum leuk maar zonder kinderen en met mijn 44 jaar kom ik nergens tussen!! ga naar de rechter als ze dat gaan doen is discriminatie
en anders wie heeft er een kind te leen en ik stop mijn vader wel in een karretje ben ik zijn begeleider.
Weg met die terrassen 2 euro voor een vaasje bier, niet normaal meer.
2 euro? Waar is dat? Super goedkoop vandaag de dag #horecamoetnietzeuren
Arnold Karskens was scherp over de herdenking !!
Rot op, mens. Je kan je zoon en man niet eens in toom houden. Laat staan 800.000 Amsterdammers.
ik wil ook naar het Rijksmuseum dat is niet van Amsterdam!!!
Wat mij direct opvalt is dat dit lid van het gestaalde kader der neo-communisten van de groene khmer, wil experimenteren met een soort kolchoz kroeg waarbij eigenaren een gezamenlijk terras hebben en de opbrengst delen.
Stel die markt open als een terras, dat is inderdaad een goed idee. Geef ieder kroeg zijn deel er van en laat ze verder zelf bedrijf voeren en wie dus meer klanten trekt kan meer omzet draaien.
De centrale uitgifte vormt een single point of failure. Als daar een besmetting is krijgt iedereen het. Zo dom kan alleen een politicus zijn.
@Frau Merkel | 04-05-20 | 13:18:
Ik denk dat bij normale opening dit misschien ook al zal gebeuren agv kroeglopen, elkaar op straat dichtbij passeren, enz, maar wat jij zegt maakt het inderdaad veel makkelijker voor het virus. Goed punt en benieuwd hoe la Kaakklem zal reageren als dit benoemd wordt.
@Nuuk | 04-05-20 | 13:35: Je zou toch enige mate van intellect bij de bosnimf verwachten. Amsterdam hangt van stupiditeit aan elkaar, dus ik verwacht er weinig van!
Die kutstad die geld genoeg dacht te hebben dat ze binnen een week al miljoenen euri's uitgaven aan flauwekulcursussen aan uitgeprocedeerde niksnutten, die stad, die zo graag "goed" wil doen met andermans zuur verdiende geld, subsidie hier subsidie daar, die stad is het Italië van Nederland en komt aan het staatsinfuus want er komt geen geld meer binnen. De smerige stad, waarvan bestuurder Olongren zei de republiek Amsterdam te stichten als het niet allemaal ging volgens D66 wens. Hoop dat de staat net als bij Italië Amsterdam keiharde voorwaarden oplegt.
Nou dat zal een verschil maken zeg, Artis of Museum.
Maar welke bevolkingsgroep zet ze op de trein?
.. verstandig. In de socialistische heilstaat Amsterdam wordt alleen gehandhaafd tegen gewone burgers, de rest trekt zich toch nergens wat van aan.
Met het mooie weer op komst kan dat alleen maar problemen geven voor gewapende- en ongewapende Boa's. Durven zij het bureau niet meer uit en dat kost een smak geld aan ongeïnde parkeerboetes.
Ik zou zeggen begin iets kleiner.
Iedereen die GroenLinks heeft gestemd gaat de komende week iedere middag op het terras zitten en 's avonds lekker uit eten.
Als de cijfers dan weer omhoog gaan dan stoppen we er weer mee.
Waarom er mee stoppen?
Behalve haar eigen kinderen; die zijn geen expiriment...
Hahahaha!!! Die is vilein, maar o zo leuk. En vooral heel erg waar.
In Denemarken loopt het ook weer op. Scholen en horeca open vereist wel een scherp beleid.
'Dat oordeel zou ik zelf niet willen vellen. Dat ligt bij de s̶p̶e̶c̶i̶a̶a̶l̶ ̶d̶o̶o̶r̶ ̶d̶e̶ ̶o̶v̶e̶r̶h̶e̶i̶d̶ ̶g̶e̶k̶o̶z̶e̶n̶ ̶ wetenschappers en het kabinet.
Net doen als die superrrrlievvvvve burgemeester. Met z'n allen de kiezen op elkaar en even doorzetten.
Even op je tanden bijten! Hahaha!
samen lossen we op
Ofwel; "Geef zielige zeurende mensen hun zin"
Haar standaard strategie.
Wat een grote onzin die 1,5m samenleving. Ik vind het niet eens erg om corona te krijgen, aangezien ik weet dat ik er toch niet dood aan zal gaan, maar zelfs immunitiet opbouw zodat, als ik het ooit een tweede keer zou krijgen, mijn immuunsysteem er sneller weerstand tegen kan bieden. Onze hele economie wordt nu op het spel gezet omdat sommige ouderen zo'n zwak immuunsysteem hebben dat er eraan kunnen overlijden (terwijl ze net zo goed zouden sterven van allerlei andere virussen). Laat mensen zelf beslissen welk risico ze willen nemen, en richt je qua maatregelen op onze ouderen voor wie het dodelijk kan zijn, en scheer niet de hele bevolking over één kam want dat doet het virus ook niet, Laat de oplossingen niet méér schade aanrichten dan de oorzaak.
Ikke,ikke,ikke
@litebyte | 04-05-20 | 12:03: Geen idee hoe u 'egoïsme' uit mijn verhaal haalt. Met 'ik' (wat voor mij geldt) bedoel ik waarschijnlijk ook u, en tevens het overgrote deel van de bevolking behoort tot hetgeen wat 'ik' beschrijf mbt de gevolgen van infectie""gevaar"" dat geldt voor 'mij'.
Je kan helemaal niet weten of jij er ernstig ziek van wordt of zelfs aan overlijdt of niet. Verder is het onmogelijk en onuitvoerbaar om ouderen en zwakkere te scheiden van jongeren en als jongeren onbeperkt gaan bewegen, neemt verspreiding ook weer toe en komt het vanzelf ook weer bij zwakkere en ouderen terecht en ben je weer terug bij af. Dingen zoals sporten, terrassen, theater enz. weer toestaan is op zichzelf ook niet zozeer het probleem maar mensen moeten dan ook weer op die plekken komen, je valt immers niet uit de lucht, waardoor het overal weer drukker wordt en mensen zich weer samenscholen op steeds meer plekken, zoals in de rij bij de Ikea. Het is gewoon niet zo eenvoudig, feitelijk moeten we weer op een punt komen waarbij besmetting kunnen worden ontdekt, geïsoleerd en contactonderzoek kan worden gedaan voor we weer enigszins terug naar normaal kunnen.
@Capt. Iglo | 04-05-20 | 12:24: bejaarden doen vaak geen enkele moeite. Een erg groot percentage van de mensen die buitenkomt is bejaard en ze lijken drukke tijdstippen of plekken niet te mijden. Prima, maar laat mij dan ook mijn ding doen.
@quazi | 04-05-20 | 12:37: "Je kan helemaal niet weten of jij er ernstig ziek van wordt of zelfs aan overlijdt of niet".
- Wel waar, de statistieken laten zien dat de kans enorm klein is dat ik eraan kan overlijden.
"Verder is het onmogelijk en onuitvoerbaar om ouderen en zwakkere te scheiden van jongeren".
- Dit is nou wat ze noemen 'attacking a strawman', of is dat soms hetgeen dat ik voorstelde dan? Ik zeg alleen maar dat het hele 1,5m en mondkapjesbeleid niet voor de gehele samenleving zou moeten gelden.
@JackStick | 04-05-20 | 12:43: "Ik zeg alleen maar dat het hele 1,5m en mondkapjesbeleid niet voor de gehele samenleving zou moeten gelden.' En u bepaalt dan naast wie u, zelf zonder mondkapje, gaat staan?
Die moet dan maar opzouten, ook al dragen zij wel een mondkapje?
Ik ben het 110% met je eens. In een kort en helder verhaal geef je een praktisch plan van aanpak, precies zoals ik ook denk.
Je kunt simpelweg niet altijd in lockdown blijven. De hele economie gaat kapot, en de bejaarden in de verpleegtehuizen en thuiszorg worden sowieso geïnfecteerd, juist door hun verzorgers, niet per se omdat ze naar het café of voetbal of IKEA etc. gaan. Het zijn nu eenmaal kwetsbare kasplantjes, die niet veel kunnen hebben. Vliegtuigen zijn trouwens wel een grote bron van besmetting, en dat vond ik al voor corona, al die mensen uit de hele wereld opgesloten in één luchtcirculatiesysteem plus stress etc., dan vraag je om besmetting met allerlei soorten virussen, niet alleen corona, na afloop van een vliegreis ben je altijd een beetje ziek, zwak en misselijk.
@Cum infamia | 04-05-20 | 10:58
- Ten eerste helpt elke vorm van bescherming, zelfs een sjaal voor je mond & neus biedt al enige mate van bescherming
- mondkapjes zouden allang, zeker in een land als Nederland met een gebrek aan sociale controle verplicht moeten zijn in bijv. winkels of OV.
- Het is EN & EN, dus EN mondkapjes EN andere maatregeln zoals goede hygiene m.b.t. handen wassen, afstand houden
- Al uit tal van *wetenschappelijke* onderzoeken in m.n. Aziatsiche landen gebleken. Luchtcirculatie systemen kunnen een belangrijke rol spelen in de snelle verspreiding van het virus. Dus die ook niet in werking stellen
Zolang je in Nederland nog godvergeten incompetente hufterbestuurders hebt die via de staatsmedia het nepnieuws (mogen) verspreiden dat mondkapjes zelfs gevaarlijk kunnen zijn, dan zal het niet snel opschieten in NL.
Rot lekker op met je mondkapjes, voegt weinig doe. Jonge en gezonde mensen moet er gewoon weer op uit, kappen met dat panische gedoe. Ben je ziek? Blijf thuis, of doe wel een kapje op.
Gaat er niet om het aantal besmettingen naar 0 te brengen, gaat er om het aantal besmettingen zo te beperken dat er nog wat extra IC capaciteit is. Het virus is er, en zal niet meer weg gaan. Neem nu het zuur en dan zijn we er klaar mee, wat we nu gaan doen is het zuur uitsmeren over 2 jaar met hetzelfde resultaat, en een kapotte economie.
ga toch heen man ……. dit experiment heeft lang genoeg geduurd ..
We zitten aan een paar honderd meer doden als de griepgolf van een paar jaar geleden - let eens op wat de consequenties van deze idioterie is.
oops 2x
Lees eens wat je schrijft... Een paar honderd meer doden. Dus ondanks alle maatregelen, een paar 100 meer doden. Stel je nu even voor zonder maatregelen... Of beter, luister eens naar mensen die er voor doorgeleerd hebben, wat die zeggen over wat er had gebeurd zonder maatregelen...
@Dranonymous | 04-05-20 | 11:54 Dramatische toestanden zoals in Zweden?
Femke H. had gewoon het beroep moeten uitoefenen dat bij haar naieve belerende toontje en gedachtengang past - het beroep van kleuterjuf.
Dat lukt haar nooit, want daar moet je iets voor kunnen.
Of bondage meesteres?!
@captainobvious | 04-05-20 | 11:18: :-) Hehehe, oh ja da's waar.
Ja, inderdaad, kleuterjuf.
Die accepteren dat gedrag nog.
In hogere klassen wordt het echt een moeilijk verhaal met deze mevrouw.
Tja, het blijft uiteindelijk toch kiezen:
We gaan door met leven, risico groepen lopen groot gevaar en sommigen overlijden of we proberen met z'n allen het virus niet te krijgen. Niemand gaat dood aan het virus maar we gaan wel met z'n allen naar de kote van de gevolgen. Maar ja, ik mag niet kiezen, dat wordt voor me gedaan.
Covid020
Femke zal langzaamaan wel moeten, Die hoort natuurlijk ook dat de shishalounges gewoon een verduistergordijn ophangen, dat de Turkse garages gewoon hun deur dicht doen, er stiekeme Chinese restaurants in bedrijf zijn, dat er openlijk gesleuteld wordt in wat voor de gelegenheid 'hobbygarages' zijn, dat motorclubs zich voordoen als 'groepjes van drie' en dat de Amsterdammert er zo langzamerhand genoeg van heeft - en de verkorting van de wachtlijsten in het bejaardentehuis helemaal niet zo erg vindt... Femke zal wel coulant moeten worden, wil ze naar buiten toe nog enigszins de schijn ophouden dat ze een stad bestuurt.
-
Gaan nu ook die moskeeën hun azaan weer inslkikken, Femke?
Er is overal een tekort aan mondkapjes, maar in Duitsland is het beleid dat iedereen een mondkapje opheeft in het OV en in winkels. Goedgekeurde maskers zijn er voor de zorg, maar als er afstand gehouden wordt en iedereen zijn handen blijft wassen heeft een zelfgemaakt masker een extra bescherming. De werking van die maskers is zo klein dat bij onvoldoende afstand er geen meerwaarde meer is. Maar omdat er nu eens Maskenpflicht is gaat Duitsland weer over tot het openen van musea, dierentuinen kappers etc. Als iedereen vanaf nu een mondkapje zou opdoen en alle bestaande maatregelen zou respecteren kunnen we stap voor stap meer en meer vrijheden terugnemen.
Er wordt gedaan of er niks aan de hand is, maar eind maart zijn Nederlandse patienten naar Duitse IC's overgebracht, en die zijn nog niet allemaal terug. er zullen maatregelen genomen moeten worden die er voor zorgen dat de economie instort en anderszijds corona niet de hele IC zorg lam legt.
Als ik nu de reacties lees vraag ik mij af of we verantwoordelijkheid willen nemen voor de hele samenleving of dat we voor ons zelf gaan kiezen. Gaan we voor werkzame maskers uit stof of doe we niks tot de overheid de beste maskers ter beschikking stelt?
Uw punt is precies?
Je kan ook zonder iets naar buiten
Dat er maskers tekort zijn komt 100% omdat de hele wereld z'n productie uit China moet komen dat toevallig even 2 maanden plat lag voordat het in het westen uitbrak dus die maskers gaan er voorlopig ook niet komen.
Hopelijk halen we meer productie weer naar eigen land
Een sjaal een paar keer voor je mond en neus gewikkeld is al een stuk beter dan niets
@Scepticus | 04-05-20 | 11:02: ergens na 2 zinnen verdwaald in zijn eigen ideeën
Rot toch op met je 1,5 meter samenleving.
Echt he! Laten we gewoon ons boerenverstand gebruiken.
Idd wat een bullshit, f*ck op.
@born2killn00bs | 04-05-20 | 10:56: die is ook bedoeld voor die mensen die een enkele hersencel ter beschikking hebben, dus niet voor de reaguurders al hier.
Agenda van de VN en de EU is om iedereen op termijn verplicht te vaccineren. Tot die tijd hebben we een soort van politiestaat. Dat de Grondwet hiervoor aangepast moet worden zal geen beletsel voor ze zijn.
Experiment A'dam, kan leuk worden al die lege bejaarde tehuizen.
Er staan nieuwe medelanders al klaar om deze ruimtes weer te vullen, maakt u zich geen zorgen.
Ik kan me er niet toe dwingen om naar deze clip te kijken.
Ik vind dat mens zo het voorbeeld van falend Nederland / ongelooflijke arrogantie en links gelul - dat het me gewoon tegenstaat om haar ook maar 1 minuut te gunnen van mijn tijd.
Hoe lang heb je er over gedaan dit plempsel te schrijven ?
Liever een boekwerk schrijven dan 1 minuut Halsema kijken met oordoppen in. Dat scheelt weer. Zien, horen,. Fem kan beter zwijgen
@Frank1387 | 04-05-20 | 11:01: een uur had dan nog steeds beter geweest als 1 minuut naar dat faalmens te luisteren
@CalamityJane | 04-05-20 | 11:07: Fem Fataal.
Gisteren voorspelde ik al een oneervolle vermelding op GeenStijl na haar stigmatiserende uitspraak en voila... Dáár is ze dan.
Daarbij zei ze en passant ook nog dat ze zorginstellingen heeft bezocht. Maar eh, hoefde Femke zich niet aan de blijfthuis regel te houden dan?
Er zijn nou eenmaal mensen op de wereld die zich beter willen voordoen dan ze in werkelijkheid zijn.
Hobby's zijn duur. Linkse hobby's zijn onbetaalbaar.
'T is alleen een beetje zuur voor de rest van Nederland dat het forse Amsterdamse begrotingstekort aangevuld moet worden door belastinggeld. Want dit gaat Amsterdam echt niet zelf betalen. Het ultralinkse beleid daarentegen zal blijven voortbestaan.
Denk dat die stad op rand van faillissement komt.
Goh, eindelijk zegt ze eens iets verstandigs! In fases het land openen en gewoon aankijken hoe het gaat.
Het langzaam open gooien is dan ook het enige fatsoenlijke van wat ze zegt. Wat ze uitbraakt over hoe dat zou moeten gaat nergens over.
Ze praat alsof het oorlog is. Het blijkt allemaal reusachtig mee te vallen. Zit ze wat te braken over haar 1,5 meter samenleving totdat we een vaccin hebben.
Wat zijn dit voor een dictatoriale praktijken?
Ik snap dat haar linkse sappen daar sneller van gaan stromen. We worden zo ondertussen gewoon bezet.
In Nederland zijn er 600 mensen overleden onder de 70. Mensen boven de 70 is feitelijk dan ook de enige groep die we moeten afschermen. Dan langzaam allemaal besmet worden en dan is het goed. Zeg maar zoals het met alle virussen is gegaan.
Nu de zomermaanden wanneer het virus waarschijnlijk minder heftig is, is de perfecte periode om het virus wat rond te laten gaan.
Het is geen virus met een mortaliteit van 25%. Als het een variant op ebola was, maar dan met de besmettelijkheid van corona, dan waren veel van de maatregelen die ze voorstellen nu terecht. En mocht het nog wel wat strenger. Maar zoals het nu is, is het een overheid die zijn burgers aan het onderdrukken is.
Dat nooit iemand meer aankomt dat de overheid zich niet tegen de burgers zal keren, want dat is precies wat ze nu doen. Misschien uit onbenulligheid, maar dat doet er eigenlijk niet toe.
Wat is dat toch met burgemeesters in Nederland die denken dat ze ook wat in de pap te brokkelen hebben?
Eerst Bruls van Nijmegen die binnen 5 minuten het hele beleid van minister Grapperhaus onderuit haalt. Depla van Breda die zijn smoel open trekt en nu weer Halsema die ook weer iets te zeggen moet hebben.
Nee dan liever het Duo Ahmed van Arnhem en Rotterdam, die wel de lijn van ministers kunnen volgen. Of ze daar nou inhoudelijk mee eens zijn of niet.
Inderdaad, meer mensen die uitgaan van de lijdraad "befehl ist befehl", dat is wat we nodig hebben in dit land. Je bent vast voor een gekozen burgemeester. Waarom zouden we die moeten kiezen als er van te voren al vaststaat hoe die zijn stad moet besturen? Als burgemeester zijn betekent dat je als een robot beleid uitvoert vanuit Den Haag, dan is het om het even wie er burgemeester is.
Als je het beleid van Grapperhaus onderuit haalt zijn dat wat mij betreft altijd pluspunten. Grapperhaus is zowaar nog enger dan Halsema.
Ik heb liever een burgemeester die ziet wat er in de stad aan de hand is en daarop zijn beleid afstemt dan Grapperhaus en kornuiten die vanuit hun ivoren torentjes beslissingen nemen voor een samenleving waarvan ze zelf volledig losgezongen zijn.
@GeenHeil | 04-05-20 | 10:53: Waar je het idee van haalt dat ik voor een gekozen burgemeester zou zijn is mij een raadsel. En ook totaal niet relevant.
IK stel ook helemaal niet dat een burgemeester niet eens zou mogen zijn met een beleid dat is opgelegd. Het staat ze vrij om zich hier tegen te verzetten en zelfs tot en met een gang naar de rechter aan toe.
Wat gewoon niet kan, is dat beleid dat wordt opgelegd door de burgemeester gelijk aan de kant wordt geschoven. Zie Halsema die wet op gezichtsbedekking niet wilde gaan uitvoeren.
Bruls, die gelijk verwarring zaaide door de woorden van Grapperhaus te ontkrachten. Hoe moet jij je nu als nette burger dan nog weten wat het juiste om te doen? Van je burgemeester mag het! Als Horeca open wil gaan, want de burgemeester roept wat, dan mag je als burgemeester óók de verantwoording gedragen worden op het moment dat blijkt dat in de stad de besmettingen flink toenemen.
In het publieke debat je bek opentrekken is makkelijk. Zodra dit dan ook gevolgen gaat hebben moet je ook sterk in de schoenen blijven staan. Dat heeft niets met als een robot befehl ist befehl uitvoeren. Ik zeg toch echt duidelijk, of ze daar nou inhoudelijk mee eens zijn of niet! goed mogelijk dat ze achter de schermen wel flink tegengas geven.
Ondertussen in de Amerikaanse politiek,
"US government report assesses China intentionally concealed severity of coronavirus"
edition.cnn.com/2020/05/03/politics/m...
Oh, maar dat is helemaal niets nieuws dat landen de ernst van uitbraken 'bedoezelen' dat deed de Nederlandse overheid ook bij de Q-Koorts uitbraak.
Femke Faalsema. Veel geluk toegewenst Amsterdam.
Hé, Femke Halsema die een goed, realistisch, liberaal en werkbaar idee heeft - De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Dan moet je jezelf toch maar even achter de oren gaan krabben.
Dit lijkt mij ook een prima idee. Ik word gek van binnenblijven terwijl ik vandaag nog een kudde bejaarden in scootmobielen voorbij zag rollen.
Heel realistisch, want als je een paar plekken openstelt dan worden die natuurlijk niet overlopen. Wanneer is het vol? En dat gaat Femke 'zo doen we dat niet in Amsterdam' Halsema handhaven? Luchtfietserij.
@DebraCadabra | 04-05-20 | 10:41:
Jij bent af. Er is een liberaal en werkbaar idee en jij bent duidelijk niet in staat om je op je eigen inzichten en verantwoordelijkheden te richten.
Het is een heel goed idee. Het is zelfs de enige manier waarop we op een gezonde en liberale manier met deze situatie kunnen omgaan.
Marxisme en liberalisme gaan inherent niet samen. U houdt uzelf voor de gek.
@Graaf_van_Hogendorp | 04-05-20 | 10:49:
Nee, jij hebt van te voren bepaald dat Femke Halsema een Marxist is en dat elke beleidsmaatregel die zij voorstelt Marxistisch is. Dat is iets anders.
@GeenHeil | 04-05-20 | 10:54:
U wilt ontkennen dat Fapke Halalsema een marxist is? Daar hoeven we denk ik niet al te serieus op in te gaan...
Verder zou echt liberaal zijn de lockdown geheel opheffen volgens mij. En zoveel mogelijk de markt overlaten in het bedenken van oplossingen om met Corona om te gaan en dat zelfs te stimuleren en weinig beperkingen en belastingen heffen.
Fapke verdenk ik er gewoon van dat ze inkomsten mis ziet lopen en daarom maar meegaat. Groen(s)Links is historisch gezien juist heel vijandig jegens horeca in de stad. Mede door hun (en DDR666 en Partij van de Armoe) worden ondernemers doodgegooid met regels en belastingen.
@quazi | 04-05-20 | 10:34:
Ik ik ik ik.
@Graaf_van_Hogendorp | 04-05-20 | 11:03:
Jouw eerste alinea is een drogreden. Je verschuift de bewijslast. Jij moet eerst maar eens aantonen dat zij een Marxist is en dat dit standpunt Marxistisch is. Dat laatste lukt je niet, zoals je zelf al aangeeft. Jij VERDENKT haar ergens van. Als je het kon aantonen, dan had je haar er niet van verdacht, maar dan had je het zeker geweten en dan had je ook precies kunnen aanwijzen waar hem dat in zit.
Je bent gewoon bevooroordeeld over de persoon Femke Halsema en daar word je een eng mannetje van.
Ik wil het aantal bijstandsaanvragen daar wel eens zien. Als in Amsterdam de economie niet snel op gang komt, komt die stad onder curatele. Femke kan niet anders dan dit, de stad bezwijkt onder de lasten...
@GeenHeil | 04-05-20 | 10:46: Ik ben 'af'. Gelukkig mag jij volgende week naar school. Misschien dat de juf je iets leert over argumenten, want die lees ik niet in je commentaar (het is liberaal, gniffel). Desondanks, veel heil toegewenst.
@GeenHeil | 04-05-20 | 11:10:
nl.wikipedia.org/wiki/GroenLinks
Hoe noem je die kramplachjes eigenlijk die als een soort tick voorbijkomen steeds.
Niet dat permanente 'we zijn blij' toneelspel van Krol en Rutte,
maar zo af en toe 'ik vertel het nog maar weer een keer, dat is vermoeiend, dus is het waar wat ik zeg.'
Halsema heeft dat, Wouter Bos.
Of ze hebben al jaren lang kiespijn, dat kan ook.
Dédain?
@Papa Jones | 04-05-20 | 10:43: Links besmettelijke zenuwtrek,vooral bij jokken.
Fake smiles, bedoeld om het ijs te breken, om zodoende de boodschap binnen te smokkelen, welke boodschap dan ook. Reclame zit er vol mee, en daar is het bewuste manipulatie. Die blonde viroloog doet het ook steeds, in een oogwenk switchen van bezorgd fronsen naar meelevend knikken en glimlachen, en dit voortdurend afgewisseld. Waarschijnlijk gebeurt dit onbewust. Ik krijg er het heen en weer van, maar het schijnt wel te werken.
Ik was voortdurend bang dat dat gansje naast Pauw haar mondje opentrok... gelukkig viel het mee .
Femmie wil alles opengooien omdat zelfs de marxisten van Groen(s)Links door beginnen te krijgen dat de bijstandsoitkieringen pijlsnel omhoog schieten en dat niet meer gecompenseerd kan worden met belastingen die ze aftroggelen van ondernemers.
Bestaan er uberhaubt nog Marxisten in Nederland eigenlijk? Dat is meer iets voor generatie van voor WO2. Die zijn er bijna niet meer.
Halsema is ooit uitgeroepen tot liberaal van het jaar door de JOVD (2006)
www.trouw.nl/nieuws/femke-halsema-lib....
Ook niet zo vreemd, GL komt oa voort uit een samensmelting van een linkse libertaire partij, de PPR, bleken een blauwe verkiezingsposter te hebben ook.
@kloopindeslootjijook | 04-05-20 | 10:31:
U wordt geregeerd door quasi marxisten. Lieden die hun inspiratie vinden in grote overheden die alle facetten van het leventje van het proletariaat hosselen.
Toegeven hardcore marxisten zoals antifa en Klein Wassink zijn een smaldeel (een geaccepteerde smaldeel dat dan weer wel) maar veel huidige gedachten van politici en hogere ambtenaren zijn afgeleid van marxisme. In ieder geval voor het bestuur, onderwijs, cultuur, media etc.
Economisch gezien is Nederland geen klassiek marxistisch land nee, al kun je de hoge mate van geld rondpompen nauwelijks kapitalistisch noemen. Ik noem het corporatisme (big government colluding with big business) het systeem van de slechteriken uit WOII. Lefties noemen het 'late stage capitalism' maar het is toch echt corporatisme.
Dat de VVD een marxist uitroept tot liberaal van het jaar bewijst het gelijk van Terry Bedet mbt het partijkartel. Er zijn geen liberalen meer, en alle mainstream partijen lijken op elkaar.
@kloopindeslootjijook | 04-05-20 | 10:31:
Ook de cpn.
Ik heb het geprobeerd maar ik kon de videos met Femke niet afkijken. Ben ik de enige?
Ik haak al af bij foto's.
nee hoor, ik begin sowieso niet aan programma's met of artikelen over dat mens. Ben haar spuugzat. (Ook al zullen mellow heads zoals Daytripper wel weer beginnen te zeiken dat je altijd naar elkaars argumenten moet luisteren en in discussie moet gaan etc. Ze kunnen me allemaal de bout hachelen: nee. Geen Femke, geen nazigedoe zoals Marianne SSwagerman met dor hout, geen PRDV-drammerij, gewoon: Nee).
Ze kan babbelen als Brugman en de anderen snel in coma lullen. Behalve de rots in de branding .. het moet gezegd ... Pauw.
Een herhaling van een eerdere mening:
als je als horecabaas mag kiezen tussen je niet aan de anderhalve-meter regels houden en daarmee een kleine kans op besmetting en een nog kleinere kans op ernstige gevolgen hierdoor (een gering percentage raakt tenslotte in het ziekenhuis en/of op de IC, en/of overlijdt...), of je keurig aan de regels houden met een 80-90% kans op faillissement (het geld om ondernemers te steunen raakt ook een keer op. Lees: wordt gebruikt om Zuid-Europese prutslanden uit hun schulden te helpen...) dan weet je het wel.
Dan kies je als ondernemer voor de eerste optie.
Hebben ze geen psychopatische Groen Fascist burgemeesteres voor nodig met gelul over anderhalf jaar lang 1,5 meter.
Je wil dus eigenlijk zeggen "kom maar een biertje drinken en als je corona krijgt is dat niet mijn probleem, ik moet nu vooral voor me zelf zorgen"
Dag Vader en dan Moeder, dag Zuster Ursula! Ik zie het zo niet zitten, krijg de co-ro-na! (Kassa soundeffect)
@zwellevertje | 04-05-20 | 10:11: Nee, hoor. Als je bang bent om besmet te raken dan blijf je toch gewoon thuis? En wie zich geen angst laat aanpraten gaat gewoon gezellig op het terras zitten. Vrije keuze, zo hoort dat in een vrij land. Ik wil liever niet in een politiestaat leven!
@zwellevertje | 04-05-20 | 10:11: Nee hij zegt: "Prima als ik minder inkomsten heb maar die gaan jullie dan bijleggen, anders ga ik failliet".
@kunstliefhebber | 04-05-20 | 10:20: Gezellig op het terras zitten, een half uur wachten op een veel te duur ingezakt klein pisbiertje naast een stel mongolen die met een groene thee zitten te klingelen.
@uisge baugh | 04-05-20 | 10:26: schitterend geschilderd ! Hahaha...
@kunstliefhebber | 04-05-20 | 10:20: En wat is precies het verschil met wat ik zeg?
@uisge baugh | 04-05-20 | 10:26: Ja als je zo positief in het leven staat. Daar kunnen wij allemaal niet tegenop.
@Zeiss | 04-05-20 | 10:32: Je kan jezelf ook wijsmaken dat het wel leuk is natuurlijk.
Er moeten centjes binnenkomen om alle hobbies te bekostigen.
mooi he, dat ze daar de auto's willen weren door het parkeergeld op te jagen en nu, door de crisis, komen er geen toeristen en zo = geen parkeerinkomsten = financiële ramp daar in Amsterdam. Prachtig.
@langzullenweleven | 04-05-20 | 10:18: Wat dan weer minder prachtig is, is dat men het gecompenseerd krijgt uit allerlei fondsen. Amsterdam is voor de provincie Noord Holland en de rijksoverheid geen wingewest. Eerder het bewijs dat zwarte gaten of bodemloze putten dus echt bestaan.
Femke voelt de hete adem van haar kiezers ( of die van GL althans) : een groep uitvreters welke hun hobby's altijd heeft weten te bekostigen van belastinggeld van de ander. Nu die geldstroom opdroogt hebben deze zelfbenoemde artiesten ineens ook geen werk meer.
Hoorde vanmorgen ook nog op de radio dat een groot deel van de 'gebruikers' in Amsterdam 'noodgedwongen' hun toevlucht hebben moeten nemen tot het gebruik van methadon omdat de 'reguliere aanvoer' richting de hoofdstad door het Covid-19 virus zo goed als stil is komen te liggen... Dat zal 'Fem' vast ook wel ingefluisterd zijn door haar 'grachtengordelvriendjes en vriendinnetjes' die van experimenteren met drugs houden..
Nou moe. Met mijn 66 en genietend van een povere uitkering voel ik mij niet bijzonder viriel. En al helemaal niet bovenmodaal.
-Dit opengooien werkt inderdaad Covid-19-veilig als de "jongeren" en "ouderen" altijd en overal afstand houden van elkaar TOT er een vaccin is.
-Deze "jongeren" mogen tot dan óók niet naar het buitenland.
-Er is voor deze "jongeren" een verplichte APP nodig.
'-Deze "jongeren" mogen tot dan óók niet naar het buitenland.'
Ook niet zomaar winkelen.
Sinds de scholen heropend zijn in Denemarken is vorse toename Corona besmettingen gemeten. Verduiveld goed plan Politburo 020 Femke doet uitvoering.
Zweden doet het ook geweldig volgens de "huiskamer experts die hier ook blijven volhouden dat het griepje van 2018 veel meer dode kostte dan corona.
Dat taalgebruik van die gasten is ook zo troebel.
www.dagelijksestandaard.nl/2020/05/de...
"Denemarken opende halverwege april weer de kinderdagverblijven en scholen voor kinderen tot twaalf jaar. Psychologen, tattooshops, tandartsen, fysiotherapeuten, rechtbanken en andere sectoren volgden niet veel later. Cafés en restaurants blijven vooralsnog dicht."
"Denemarken zat op 0,6, dus 10 personen zouden slechts 6 nieuwe personen besmetten. Na de hierboven beschreven versoepelingen zit de R0 inmiddels weer op 0,9. De Deense infectieonderzoeker Christian Wejse van de Universiteit Aarhus zegt “geen enkel bewijs” te zien voor een tweede golf."
Maar het is wel een stijging van 50 procent in iets meer dan twee weken tijd. En “geen enkel bewijs zien” is natuurlijk wat anders dan ‘er is geen tweede golf op komst’.
Zeg, alleen oogkleppen beschermen je niet tegen een virus hoor.
Ik woon 1 gracht van Nieuwmarkt af. Kan niet wachten. Deze onzin heeft lang genoeg geduurd.
Fuck pandemieën, ik wil op het terras zitten!
Experimenteren op Amsterdrammers, goed plan.
Groen Links merkt op harde wijze dat haar communistische idealen niet te betalen zijn zonder inkomsten en begint meteen te pleiten om verboden op te heffen.
Bijzonder, want "verbieden" is hun middelste naam!
Beetje off topic, maar onze staatssecretaris van Defensie Barbara Visser geeft aan dat ze thuis geen Nederlandse vlag voor dodenherdenking / bevrijding, etc. heeft.
Ik ben oprecht geschokt!
Dit kan gewoon niet waar zijn, te bizar voor woorden!
Flikker toch op met je vlag, Nederland en nationalisme.
Je gaat me toch niet vertellen dat ze mensen benoemen die helemaal niks met de departementen hebben? Veel gekker moet het niet worden, dadelijk zetten ze nog een basis school leraar op volksgezondheid of zo!!!
Jeetje,laat Geert aandringen op haar ontslag !
Als ze dan maar wel een vlaggetje en een toeter heeft.
WNL terugkijken op 09:45.
@Kapitein Sjaak Mus | 04-05-20 | 10:00:
Een hoedje en een toeter, dus.
Vrouwen de baas op defensie, dat wordt praten met de vijand, pootjes omhoog. Vooral in deze woke tijd.
Vragensteller: aan Halsema, gefeliciteerd u bent zeker zeer blij met de Corona lockdown.
Halsema: hoezo blij?
Vragensteller: welnu, u wilde toch minder toerisme, minder mono cultuur en minder auto's en touringcars in de stad. U bent op uw wenken bediend, u zult dik tevreden zijn.
Halsema: maar daardoor lopen we veel inkomsten mis.
Vragensteller: ja duidelijk, maar wat wilt u nu? En nog een vraag, waar besteedt u de inkomsten dan aan? Komen die ten goede van de stad? Of worden daar andere hobby's mee gefinancierd?
Halsema: valt stil.....................
Dit is wel een aardig voorproefje van de wereld volgens GL. Alles veel milieuvriendelijker. Minder luchtvaart, minder auto's, minder onnodige reisjes, een minder grote footprint" Een echte "genoeg-economie" Alleen gaat het verdienmodel dan ook gelijjk naar de haaien, want van de afdrachten van de Amsterdammers zelf kan die stad nooit bestaan.
Het is toch al jaren bekend dat de inkomsten van de accijnzen op benzine, diesel, alcohol en tabak de overheid op de been houdt.
Ik draag momenteel iedereen een warm hart toe die de huidige dictatuur tracht te ondermijnen, zelfs dit grachtengordeldier.
Vleermuis > grachtgordeldier > reaguurder.
@stekkerinjeoor | 04-05-20 | 09:50: ineens komt het erg dichtbij.
Kun je daar ook de schubben van frituren en eten?
Ga eens lekker naar bed Robert.
En Femke kennende heeft ze zelf haar familie inmiddels veilig ondergebracht in een provincie in het noorden van Nederland.
Bewapend zodat je niet bij hen in de buurt komt
Op kosten van de samenleving natuurlijk .
Als iedereen FFP3 (of N95) maskertjes draagt kàn dat ook gewoon. Maar als lulletje van Europa zijn wij, twee maanden na de uitbraak, nog steeds niet voorbereid, dankzij ambtelijke onkunde.
Wel kut, bier door zo'n masker drinken.
FFP2 zit dichter bij N95 dan FFP3. Kunnen allemaal helpen mits je er voldoende hebt en gebruikers zich aan de voorschriften houden. Gaat niet gebeuren, ben ik bang.
@Peter_la_Selie | 04-05-20 | 09:53:
Sjaal voor de mond is ook ok, volgens de zuiderburen.
FFP2/3 maskers op de juiste manier dragen is ontzettend zwaar. Dat gaan mensen niet lang volhouden.
Het enige waar je op kunt hopen is dat mensen chirurgische maskertjes gaan dragen. Filtert veel minder, maar bij massaal gebruik alsnog effectief.
Femke is natuurlijk wel een aanjager van corona van het eerste uur he. Zij stuurde ons allemaal het carnaval in bij die eerste melding in Diemen.
Het valt mij op dat de meeste mensen die tegen mondkapjes zijn het liefst nu gelijk weer de kroeg in willen duiken. Ook de zwaar gesubsidieerde kunst & cultuursector schreeuwt moord, brand en opening.
Allemaal onder het mom van: De economie gaat naar de klote!
Als er iets is waar ik en vele met mij zonder kan, zijn het die zichzelf zwaar overschatte zogenaamde kunstenaars en zuipen doe je maar lekker thuis.
Geen IC-bedden voor kroegtijgers en subsidiesponzen!!!!1!!111!
Nog steeds bang voor het grote boze virus?
@JanAmsterdamEnzo | 04-05-20 | 09:48:
Nog steeds bang en blind voor de harde realiteit ?
@JanAmsterdamEnzo | 04-05-20 | 09:48: Niet voor het virus, wel voor covidioten.
@Endoxa | 04-05-20 | 09:54: wat maken die covid idioten jou dan uit?
@*101# | 04-05-20 | 09:53: Zo te horen is meneer 55+ en valt die in de risicogroep
@*101# | 04-05-20 | 09:53: de harde realiteit is dat drie kwart braaf Rutte aan het afzuigen is aangespoord door angst.
@JanAmsterdamEnzo | 04-05-20 | 09:57: Ik heb mijn ouders lief.
@Endoxa | 04-05-20 | 09:59: dus toch angst.
@JanAmsterdamEnzo | 04-05-20 | 10:00: Ja, angst voor types zoals u.
De ikke-ikke-ikke-en-de-rest-mag-letterlijk-stikken types.
@Endoxa | 04-05-20 | 10:03:
Pas op voor het grote boze virus! Ik ga lekker het terras op, maaas!
@JanAmsterdamEnzo | 04-05-20 | 10:06: Prima, doen. Maar geen IC-bed opeisen voor je familie.
@Endoxa | 04-05-20 | 10:08: wat moet gebeuren moet gebeuren. Maar ik ga niet angstig wachtten op de dood opgesloten in mijn huis. Eerst ik, dan de rest en dan pas de wet.
De meeste kunstenaars mogen blij zijn als ze minimumloon halen.
Het geld blijft eerder hangen bij al dat volk dat er omheen hangt, directeur hier en manager daar.
@JanAmsterdamEnzo | 04-05-20 | 10:11: Ik beweer ook niet dat u in huis moet blijven. Maar gezien uw verdere reactie zou het sowieso beter zijn als u permanent opgesloten werd.
@kloopindeslootjijook | 04-05-20 | 10:12: Vakken vullen in de supermarkt is ook een heel spannend beroep tegenwoordig.
@Endoxa | 04-05-20 | 10:14: nee jij
@JanAmsterdamEnzo | 04-05-20 | 10:28: Mensen zoals jij verdienen geen vrijheid.
@JanAmsterdamEnzo | 04-05-20 | 10:28: Beetje kleuterniveau, dat antwoord. Vindt u niet?
Ooh mens ga naar de kapper. Te oud voor lang haar Femke. Arib ziet er zoveel charmanter uit.
Wat een burgerlijke opmerking.
Nou zeg.. wat een burgertrutje... het gaat er meer om wat ze presteert of juist niet in haar geval. Arib is een ander type vrouw, Femke is het prototype van laat de boel maar waaien en hangen. Scheert ook haar oksels niet en zo. Maar dat moet ze lekker zelf bepalen al scheert ze haar kop kaal.
@oldandwise | 04-05-20 | 09:59: Inderdaad
@oldandwise | 04-05-20 | 09:59:
Hadden we maar meer 'burgerlijke' mensen (kuch) zoals Calamity. Dan was het hier niet zo'n rotzooitje.
Vind het altijd weer vermakelijk Mickey dat zij die verwijten maken over burgerlijk niet weten dat hun bekrompen geest stuurt. En ook... ziek, oud, beroemd, rijk, jong of bejubeld, iedereen leidt voor het grootste deel dat burgerlijke leven. Floortje Dessing b.v. was niet zo avontuurlijk toen ze ziek was. Burgerlijk blijft uiteindelijk over voor iedereen.
@CalamityJane | 04-05-20 | 11:16:
Haha. Waar. Ik heb me er zelf als kind al bij neergelegd, zij het met een gepaste mate van recalcitrantheid. Door mensen die de essentie van vrijheid in gebondenheid niet begrijpen, wordt burgerlijkheid doorgaans weggezet als 'haaks staand op vrijdenken'. Wij weten wel beter, toch? ;-)
Ze heeft ooit kort haar gehad en zo aantrekkelijk was dat niet. Welke man valt nou op een kort pittig kapsel? Bah, weg ermee. Als ze heur poes maar scheert of tenminste kortwiekt. Dat is milieuvriendelijk.
Wij weten beter! X
Want landelijke regels gelden niet voor Amsterdam. Lekker voor het draagvlak voor de maatregelen in de rest van 0031, zulke proefballonnetjes.
Tja je moet wat. Er komen "Travel bubbles" mooi woord wel. Tussen landen die weinig cases hebben. Grenzen alleen open tussen landen met weining cases Zie bv hier australie en nieuw zeeland
edition.cnn.com/travel/article/new-ze...
Of Oostenrijk die een soort van health test heeft voor je binnen komt
www.rt.com/news/487665-vienna-airport...
of China die nu de corridor met Korea langzaam aan het openen is
www.wsj.com/articles/china-south-kore...
De Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Kroatie corridor is ook in overleg.
Valt mij op zijn allemaal landen die de grenzen heel vroeg hebben dicht gedaan die er het eerste uitkomen.
Dus dat gaat nog lastig worden voor Nederland met het huidige beleid.
Wel hè.. Zachte heelmeesters en twijfelaars.
Dit is een mooie column. Over Angela de Jongs afkeer van 'jengelende ondernemers'.
Als Corona een ding doet is het wel een schifting maken tussen mensen die in luchtkastelen wonen en mensen die gewoon op planeet aarde wonen.
www.volkskrant.nl/economie/ondernemer...
Angela de Jong, dat is de gore pisvlek in het steeds harder stinkende matras der televisiecultuur, de nageboorte van een decadente, zichzelf in de anus kijkende samenleving.
@Schoorsteenveger | 04-05-20 | 09:51: U bent poëet.
Artis open... ha, dat trekt vast weer een blik deugers open die gillen dat Artis dood moet.
Alle dierentuinen moeten open en dat kan ook best met de 1,5 mtr afstand. De restaurants moeten daar gesloten blijven totdat ze iets hebben uitgedacht wat veilig is. Dat hoeft geen probleem te zijn, nemen de mensen toch gewoon broodjes en wat te drinken van thuis mee? Want ook de dieren daar moeten gewoon eten krijgen terwijl er geen inkomsten zijn. Dus open de dierentuinen!
Als de horeca op de Nieuwmarkt open mag dan zullen alle andere horeca uitbaters zeggen en wij dan? Zij wel? Wij niet? En als wij ook open willen?
Dan ontstaat er een golf die je niet meer tegenhoudt.
Ja zo denk ik er ook over, dan gaat iedereen gewoon open - en gelijk hebben ze - en laten ze dat dan maar proberen tegen te houden. Maar goed, nadenken en Halsema in 1 zin lukt gewoon niet.
Meer dan 12 miljoen uitgeven om uitgeprocedeerde illegalen, tegen de wil van de Amsterdamse bevolking, te huisvesten. Dit terwijl het conform de AVG, aannemelijk is dat men totaal niet weet wat de achtergrond van deze lieden is. Ondertussen storten de kade's in en staat de Amsterdamse Gemeenteraad, te hengelen bij de overheid om de tekorten aangevuld te krijgen, onder de noemer Corona-crisis.
De allerslechtste en meest achterbakse minister-president ooit, krijgt volop kudo's van de bevolking in de meest recente peilingen, voor zijn wanprestaties, in de aanpak, of beter het gebrek eraan, ten aanzien van Corona. De economie is voor weer een decennium kapot. En Brussel, dat compleet onzichtbaar is tijdens deze crisis, warmt zich vast op om extra diarree, over ons uit te storten en hun groene agenda, ons in de nasleep door de strot en in de anus te rammen.
Het enige lichtpuntje in deze tijden, is dat ze ons recht om te sterven, nog, niet af hebben genomen. Kudt-wereld.
Rustig maar Netniet. Vanwege de instroom (die doorgaat) wordt het binnenkort een armlengte. Die anderhalve meter is niet houdbaar in dit drukke land.
Mss verdient het Volk het wel dat waar jij bang voor bent en kwaad over. Vanwege domme naïeviteit, verdeeldheid, gebrek aan moed.
Die halve meter is toch nog iets niet?!
Krijg je cadeau van mij.
Als eerste eens beginnen met Iamsterdam terug op t museumplein. Want zonder toeristen is t economische centrum volledig stuk. De Illusie dat het 'terug moet voor bewoners' is volstrekt onzin met al die krankzinnig hoge belastingen en tarieven.
Welke toeristen? En hoe zie je dat voor je? Denk je dat landen die gekozen hebben voor een echte lockdown ze zonder extreme maatregelen weer laat terugkomen? Als ze al kunnen uitreizen...
@First Contact | 04-05-20 | 09:43: Of dat toeristen nog *willen* terugkomen? De angst zit er in andere landen ook goed in. Thuisvakanties gaat nog eens heel groot worden!
Een voordeel heeft het wel, Er worden ook minder toeristen belazerd, bestolen en beroofd. Die inkomsten zijn ook gedecimeerd.
Halsema wist het leuk te brengen. Wie moeten geen mensen uitsluiten, vertelde ze, maar we kunnen wel mensen voorrang geven....
Dat is zo ongeveer de essentie van de inclusitie. Iedereen zogenaamd gelijk, behalve 5234534234523 soorten die niet welkom zijn. GL, DENK, Truus Simons, stuk voor stuk eigen soort eerst clubjes.
En als het misgaat? Dan eh...
Op naar het volgende baantje in de carousel!
Het is toch allang misgegaan? Er zijn toch al tienduizenden slachtoffers, aantoonbaar veroorzaakt door nalatig inks beleid? De ouders van Rik van de Rakt kunnen erover meepraten.
Maar politici en bestuurders als La Halsema komen er gewoon mee weg, zelfs als ze faal op faal stapelen, vuurwapens in de burgemeesterswoning laten rondslingeren en de rechtsgang en publieke opinie proberen te beïnvloeden als zoonlief door de politie wordt opgepakt.
Je zult een kroeg hebben die niet in de buurt van een plein zit. Jammer dan.
Dan maakt Groen Links een plein voor uw kroeg. Gewoon de grachten vol beton storten.
Het valt haar zwaar om uit te voeren wat Den Haag haar oplegt. Luisteren is niet haar sterkste kant.
dat is toch mooi dat er mensen/leiders zijn die niet alles klakkeloos overnemen van wat de VN/EU/Den Haag/etc. dicteert. Vandaag herdenken we immers waarom het domweg opvolgen van 'befehl ist befehl' niet (altijd) gewenst is.
@kweethetooknietbeter | 04-05-20 | 09:41:
Maar op enig moment moet 'the chain of command' toch worden gevolgd om tot uniformiteit in handelen te komen en daarmee tot een optimaal resultaat. Neem de boerka. Nederlanders zijn in meerderheid voor een verbod. Den Haag vaardigt het uit en zij zegt vervolgens dat het handhaven ervan zó niet bij onze hoofdstad past. Dat kan gewoon niet. Als ik Rutte was, had ik haar per direct op het matje geroepen en een ultimatum gegeven. "Kop houden of opstappen!"
In Amsterdam kunnen ze alleen verliefde dolfijnen uitzetten. Bij 1000 criminele asielzoekers blijven ze in gebreke. Man,man, man
O.T. maar raak!
Eén centraal afgiftepunt voor drankjes? Welk probleem wordt daarmee precies opgelost, vergeleken met meerdere decentrale afgiftepunten?
Ik denk dat je dan geen bediening hebt die van tafel naar tafel loopt.
combineer met een bestel app je doet je bestelling en als je telefoon bliept loop je naar het afhaal punt om je dienblad met je bestelling te halen.
Bija zoals die bestel zuilen bij de mc donnalds
Eindelijk een goed plan van Femke. Segregatie en aegism. Nu natuurlijk op de gebruikelijke gutmensch manier. Maar als deze doos van Pandorra eenmaal open is biedt dat ook voor de toekomst vele mogelijkheden. Als dit legaal blijkt (hopelijk getoetst bij een rechter) kunnen we in de toekomst ook onderscheid gaan maken op andere factoren. Want als artikel 1 van de grondwet buiten werking kan worden gesteld door een simpele beslissing van een burgemeester zie ik veel mooie opties.
Voorrang geven aan GroenLinks-stemmers misschien?
Reacties: Gooi Nederland open!
Halsema: Gooi het een stukje open
Reacties: Mijn god we gaan allemaal dood door die communist!!
Ik ben voor...... Oh Halsema is ook voor dus dan ben ik tegen.
De meeste reaguurders hebben niet eens door hoe hypocriet ze zijn.
Net ex-rokers, dat zijn ook altijd de meest onmogelijke figuren in de anti-rook discussie.
Sommige reacties: De lockdown is totaal overdreven en had allang opgeheven kunnen en moeten worden.
@kweethetooknietbeter | 04-05-20 | 09:43:
Zonder lockdown zouden er nu tienduizend mensen per week zonder zorg en in eenzaamheid een verstikkingsdood sterven. Praat eens met iemand die een dierbare is verloren aan die kloteziekte.
Als echte reaguurder lees ik: "Femke wil experimenteren"
zie je wel, lekker hoor...
Iedere gemeente mag zelf bepalen. Dat is makkelijk. Scheelt weer besturen. En je hebt zondebokken die jou falen opvangen.
Heeft ze zelf in de gaten dat ze een hete aardappel in haar strot heeft?
Valt dit onder populisme?
Gewoon de week opdelen waarop bepaalde leeftijdsgroepen naar buiten mogen om vertier kunnen krijgen.
Maandag: 15-30 jarigen
Dindsdag: 25-40 jarigen
Woensdag: 41-50 jarigen
Donderdag: 51-60 jarigen
Vrijdag: 61-70 jarigen
Zaterdag: 1-15 jarigen
Zondag: 71-150 jarigen
Spaanse idee lijkt praktischer van speciale tijden iedere dag
Op één werkdag mag ik naar buiten en in het weekend moet ik binnen blijven?
Ik kan niet op donderdag. Mag ik dan ruilen met iemand uit een andere leeftijdsgroep?
Ik weet niet of mijn twee jarige zaterdag al in de kroeg mag, hij moet eerst even ze moeder vragen zei hij.
Dat is discriminerend voor pedofielen. Het moet je wel inclusieve 1 1/2 meter worden.
Ach, laat dat verschrikkelijke wijf toch lullen, komt toch geen verstandig woord uit, alleen maar verbale poep.
Zozo, Femke die met een redelijk voorstel komt. Voor zover ik me kan herinneren is dat een primeur.
" Met Femke hebben we altijd al willen experimenteren. "
Lijkt me vantevoren een mislukt experiment... Doet me denken aan een regel uit het liedje "The Right Side Won" van "What Fun!"... "It had to be done, it had to be done, it's a pity, it's a pity men died."
Het zou wat zijn, Femke Halsema - de grote viroloog- gaat het virus vertellen hoe te gedragen. Het is veelzeggend dat deze communiste burgemeester heeft kunnen worden van Amsterdam. Ook veelzeggend dat haar echtgenoot manager is van een wapendepot.
Zal wel een zware afwijking, opgelopen in m'n jeugd, zijn maar als Femke zie en hoor praten dan krijg ik acuut een stijfje. Ze komt heel kil en koud over maar gezien m'n ruime ervaring schat ik in dat ze, na 3 wijntjes, een beest in bed is.
Geeft niks jongen, het is maandagochtend en we vergissen ons allemaal wel eens.
Ik hou wel van kille berekenende vrouwen.
www.youtube.com/watch?v=yRYFKcMa_Ek
@Mr.Crowley | 04-05-20 | 09:38:
Thatcher? Clinton?
Tijd voor een professionel Anton ?
Hier moet je wat mee.
... en dan vraagt Femke jou natuurlijk, 'is that your gun in your pocket?'.....
@CalamityJane | 04-05-20 | 09:46:
Het is lastig om het te beschrijven zodat mensen het begrijpen.
Khadija Arib kijkt niet voor niets zo boos. Die heeft door hoe Femke het spel speelt.
@HAL 9000 | 04-05-20 | 09:52:
Ze heeft Jeroen Pauw gewoon in haar zak.
@Schoorsteenveger | 04-05-20 | 09:42:
Stuk voor stuk.
@Mr.Crowley | 04-05-20 | 10:08: .. en die van Oey ligt gewoon thuis in de la...
@Mr.Crowley | 04-05-20 | 10:08: Zou me niet verbazen als Pauw haar een keer gedaan heeft.
Ik zou nog liever in Istanbul wonen dan in het Amsterdam van die vreselijke Halalsema.
Dit virus heeft zich prima ontwikkeld in druk bevolkte gebieden en steden. Wat kan er misgaan zou je toch denken? Maar goed, mocht dit experiment slagen in een stad als Amsterdam dan kan de rest ook weer open. Dus binnenkort een livestream met Nijman en Zwagerman op het terras in Amsterdam? Helden!
Lol, geenstijl en met name vanrossum haten werkelijk alles aan deze vrouw. Maar hier staan ze volledig achter, hypocrieten.
Ik vind overigens ook dat ze gelijk heeft, maar dat terzijde.
Vrouw, links en elitair, dat leidt tot een rood waas.
Nou, niemand heeft haar gekozen, ze wilde nooit meer de politiek in, en nu zit ze weer op een plek die veel te hoog gegrepen is. Ze is veel te druk met burgemoeder spelen, dan dat ze het daadwerkelijk is.
Je kunt de vrouw haten en haar idee omarmen. Ik zie het punt niet. Zijn twee verschillende dingen. Ik vind het ook een goed idee. Ik kijk wel de kat uit de boom.
Dacht dat Fem open huis zou houden. Drankje en een zoutje in de achtertuin. Zou aardig zijn.
Drankje, zoutje en shoot out. Helemaal klaar voor het nieuwe normaal: may the odds be ever at your side
Hebben de uitgeprocedeerden geklaagd?
Er is maar één experiment en dat is Femke Halsema zelf.
Idealen kosten geld. Heel veel geld. Dat heeft Femke goed gezien.
Dit is toch een legitieme reden om een grote muur om Amsterdam te plaatsen.... Toch?
Zal ik de cement meenemen en U het beton granulaat?
een graafmachine inclusief chauffeur, ijzervlechter en betonijzer leverancier zal ook wel te vinden zijn hier onder de reaguurders.
@levensgenieter | 04-05-20 | 09:38: Amsterdam is op palen gebouwd. En wat kun je met palen: doorzagen.
Social distancing on alcohol. Nieuwe challenge?
Dat wordt gezellig voor de familie Covid-19, net als in die gore après-ski tenten in Italië. Bierglazen met Coronakwijl worden gespoeld in een spoelbak met nog meer Coronakwijl erin. U krijgt dan weer het volgende biertje. Vroeger hield je er een hooguit een koortslip aan over.
En nu zelfs dat niet eens. Kom op man. Met je Corona. Gemiddelde sterfteleeftijd 82.
@du Roi Soleil | 04-05-20 | 09:30: Zonder corona is dat 82.
Te dom om te peopen
Zonder de budget-vliegtuigen blijven de Amsterdamse terrassen/ air bnb's deze zomer sowieso leeg en normale Nederlanders gaan daar hun leven niet meer wagen.
Hehe, iemand begrijpt het
De gemeente Amsterdam plaatst vanaf 11 mei dan ook geluidsinstallaties in de stad. Met white-noise van rol koffers op klinkertjes, anders voelen de Amsterdammers zich zo eenzaam.
Het is bijzonder om te zien hoe Wilders en Baudet constant in de rede gevallen worden om hun verhaal stuk te maken, en hoe linksdragend Nederland bejegend wordt in praatshows waarbij het begrip altijd ruimschoots aanwezig is. Vandaar dat Wilders dat soort programma's meestal mijdt.
Ach nee toch. Ik krijg tranen in mijn ogen over zoveel onrecht.
Klopt u heeft gelijk.
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen: Femke, je hebt helemaal gelijk, open die zaken.
Mooi. Een GroenLinks terras met brandnetels en konijnen.
Maar voor een dierentuin als Artis kan men toch ook berekenen hoeveel begaanbaar oppervlak men heeft en op basis van de 1,5m-regel een berekening maken van het maximale aantal mensen op een bepaald moment? Doe je bijv. 3 tijdsloten van elk 3 uur met een half uur ertussen om het publiek eruit te bezemen voor de volgende groep. Hebben ze in elk geval nog wat klanten. Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om een éénrichtingsroute aan te leggen door het park, zodat de bezoekers niet tegen het verkeer in lopen.
Goed idee, eenrichtingroute. Tijdsloten heeft als praktisch nadeel dat je een hoopje mensen bij de voordeur hebt staan terwijl het andere hoopje de zoo verlaat. Krijg je alsnog een choke point. Maar flexibel in-wanneer-iemand-out gaat, dat werkt vermoedelijk ook niet aantrekkelijk. Te onvoorspelbaar.
@Sjors W. | 04-05-20 | 09:29: Volgens mij kun je bij Artis wel een achteruitgang maken richting de parkeerplaats.
Rot op met die 1,5 meter samenleving. We moeten zo snel als mogelijk terug naar het gewone normaal. Misschien tijdelijk met mondkapjes op, maar laten we weer gaan leven.
Er zijn momenteel veel andere ziektes en virussen die dodelijker zijn en waarvoor we de wereld niet op slot gooien..
Totdat je zelf op de IC terecht komt, met je dikke pens en je hoge bloeddruk?
U moet bij het rivm gaan werken
Jaap Goudsmit (hoogleraar epidemiologie en infectiezieken aan de Harvard Public School of Health) zei het afsluitend in een interview zo verschrikkelijk mooi: "Ik denk dat je als overheid niet de anderhalvemetersamenleving als horizon had moeten nemen, maar de vraag: hoe komen we zo snel mogelijk weer bij normaal uit?’ En dan niet het nieuwe normaal, maar het normale normaal. ‘Ja. Ik hoef niet terug in de tijd, maar ik hoef ook niet naar een nieuw normaal dat in feite extreem abnormaal is.'
@Beste_Landgenoten | 04-05-20 | 09:24: die enkeling met zijn dikke pens mag zichzelf isoleren. Laat jouw irrationele angst niet mijn vrijheid kosten.
Terug. Naar het gewone normaal. Hoe ver terug in de tijd willu?
Besmettingen in de buitenlucht, zo zal na een tijd blijken, is een niet-voorkomend probleem. In de buitenlucht vervluchtigen aerosolen zo snel naar een sub-actieve concentratie dat je kunt aannemen dat deze route voor het virus een afgesloten weg blijkt te zijn. Dus die hysterie over te volle stranden en natuurgebieden lijkt mij overdreven en ja natuurlijk, als je met een sterke telelens een foto schiet van een strand lijkt het stervensdruk. Waar vele malen groter gevaar bestaat is binnen, waar ondanks anderhbalve meter de besmettingskans honderden malen hoger zal zijn dan buiten omdat daar virussen veel langer blijven hangen. Anderhalve meter kan dus op terrassen ongetwijfeld zonder enig probleem, maar in musea? Ik weet het niet, houd ze maar gesloten, voorlopig.
Maar scholen gooien we open, want 'arme ouders', die het niet langer trekken.
Op school hangt en plukt alles aan iedereen, rijden ze kinders tegen elkaar op en verspreiden op die manier covid als wildvuur. Om het vervolgens mee naar huis te nemen en, och wat lief, oma een stevige knuffel (met covid) te geven.
Scholen zijn broedplaatsen van jewelste.
Eens. Daarom ga ik s morgens om 7 uur naar de supermarkt omdat er dan nog geen hele hordes daar lekker hebben lopen rondhoesten, overal met hun fikken aan hebben gezeten enz..
@EEnzame SchizofrEEN | 04-05-20 | 10:10: Dat is zeker waar. Kinderen kunnen het virus bij zich dragen zonder zelf ziek te worden en geven het fijn door aan de ouders. Het is gewoon idioot om de scholen weer te laten beginnen want of er nou 5 kinderen samen buiten spelen of er lopen 150 op een schoolplein is nogal een verschil. Maar goed, we zien het over een week of 2 à 3 wel.
@Lupuslupus | 04-05-20 | 10:15: De bochten waar scholen zich in moeten wringen om die 1,5 meter afstand te houden, slaan ook nergens op. Binnen speciale routes, zalen omgebouwd tot lokaal (probeer maar eens uit te rekenen hoe groot een lokaal wordt, als je 30 mensen zo wilt neerzetten, dat ze niet alleen op 1,5 meter van elkaar zitten, maar dat je ook zonder problemen naar het toilet kan), terwijl voor de deur, op straat, de leerlingen elkaar om de nek vliegen en gezellig in elkaars gezicht staan te hoesten en gillen.
Kijk 's avonds hier op straat; de jonge gastjes en meiden staan stiekem aan elkaar te plukken en geef ze eens ongelijk, maar ze snappen niet dat zij een belangrijke schakel zijn. En verdrietig zijn als de familie plots besmet blijkt.
GroenLinks is zo antisemitisch als het kan en dat alleen om de islamitische achterban te behagen. Wat haat ik die partij...
je moet je niet verlagen tot hun niveau met ze te haten.
ze uitlachen is met alles wat fout gaat is vele malen beter
Marianne Zwagerman krijgt dus (weer) gelijk. Femke mag haar wel bedanken voor het ondankbare voorwerk dat zij verricht heeft.
Zou Femke naar Coronacafé gekeken hebben?
Misschien wil ze ook wel de geldautomaten weer opengooien ‘s nachts, als experiment? En kraakpanden ook weer open? Alles voor haar troetels?
Als zonnekoningin van Amsterdam shopt ze al selectief uit het wetboek en bepaalt ze welke wetten wel en welke wetten niet in Amsterdam gelden en nu wil ze dus blijkbaar ook haar eigen regeltjes voor wat betreft de Corona-aanpak maken.
Waarom hebben de Amsterdammers haar toch als burgemeester gekozen?
De woorden "burgemeester" en "gekozen" in één zin. Knap!
@HornoxNL | 04-05-20 | 09:20: Dat symbool achter je nick, wat zou dat betekenen?
@HornoxNL | 04-05-20 | 09:20: in het geval Amsterdam klopt het.
Dat hebben ze niet. Ze is benoemd bij koninklijk besluit.
Als u goed had opgelet weet u dat er geen eenduidig beleid is. Elke veiligheidsregio maakt zijn eigen beleid. Vandaar dat bijvoorbeeld Port Zélande , dat in Rijnmond ligt alles gesloten is , en 100 meter verderop in Zeeland al weer veel meer kan.
Ergernis op Zeeuwse ’coronagrens’: ’Belachelijke kromme regels!’
www.telegraaf.nl/nieuws/1036772712/er...
Goed en strak plan, Amsterdam speerpuntend in de opening-up!
Met dan wel een club erbij die ontwikkelingen mondiaal (wel) volgt zodat in october of november weer op de rem kan worden getrapt.
Eén groot plein met één centraal tappunt, waarvan de inkomsten over alle ondernemers verdeeld wordt? Dat is gewoon horecacommunisme! Echt weer zo'n GroenLinksoplossing weer...
Wat mij betreft alles of niets: of je gooit alles los of alles dicht.Uitzonderingen maken voor de ene groep zorgt juist voor wrijving bij de andere. Zo gaat het met het beleid van de regering ook wel eens, bepaald wetsvoorstel werkt goed totdat er uitzonderingen gemaakt worden.
Dat is nou politiek en democratie.
En toch is het nou eenmaal een feit dat de ene groep veel kwetsbaarder is dan de andere groep. Waarom moet de hele economie hiervoor instorten? Je kunt ook proberen de kwetsbare groep af te schermen van de rest van de samenleving.
@slobbersaus | 04-05-20 | 09:20: Ja dat afschermen is in de bejaarden/verpleegtehuizen ook zo geweldig gelukt.
Rijksmuseum kan wel open wat mij betreft, mits met een streng toelatingsbeleid. En aangezien de toeristenstroom is opgedroogd, zal dit betekenen dat wij, het Nederlandse volk, éindelijk eens de kans zullen krijgen in alle rust onze Nationale Kunstschatten te bewonderen. Gewoon rustig even stilstaan voor een meesterwerk van van Ruisdael, Vermeer of Steen zónder in je nek gehijgd te worden.
En met zijn allen in de trein er naartoe. Joehoe.
Leeftijdssegregatie: dat een GroenLinks-burgemeester daar voor pleit. Het zijn bijzondere tijden.
Haha.. ook het etiket dat op deze vorm van segregatie wordt geplakt, is echt een mooie marketing vondst. De ene groep wordt niet geweerd maar de andere groep krijgt voorrang. S(links)!
Hebben we in het onderwijs toch ook al? Basisscholen open, rest dicht.
Een glas wijn in het park mocht voor corona toch ook al niet? Ow wacht... is Amsterdam
Femke moet der arrogante mond houden en die hete aardappel er uithalen en gewoon luisteren naar de Haagse politiek.
Of zonder je af van Nederland en begin je eigen land. Deugland ofzo. Hek er omheen en de sleutel weggooien
Voor het eerst dat ik haar iets nuttigs hoor zeggen
In de dikke beerput van liberale groenlinks onzin, weerklonk die zeldzame nuttigheid van haar, heel erg slecht door.
Laatste quote uit het filmpje.
Het regime wil dit kostte wat kost over de verkiezingen heen tillen waarbij het volk zo ver als mogelijk in hun vrijheid beknot wordt.
.
Rutte kan als de Supreme Leader als geen ander het volk blijven sturen dan speelt hij de Good Cop dan the Bad Cop en zegt hij dat het tegen zijn vezels in gaat maar niet anders kan.
Ik vindt het ongelooflijk ### dat het volk blind achter hem blijft staat.
Extreem domme mensjes als Mark zijn vaak het middelpunt omdat ze een grote bek hebben en andere meningen/mensen onderdrukken. Dat was altijd al zo op het schoolplein al. In wezen is Mark niets meer of minder dan een totaal mislukte en gesjeesde Geschiedenis-student die net als Adolf op een vieze manier aan de macht is gekomen. Een soort van mini-Adolfje dus en dat zie je ook helemaal terug in zijn regeerstijl = Nepboos worden in dat debat met Lilian Marijnissen, OMT dat op grond van geheim gehouden documenten opereert, Documenten omtrent de MH17 die tot Staatsgeheim verklaard worden, Pathologisch liegen dat het werkelijk gedrukt staat, Caroline roepen in plaats van Eva, net als snorremans gewoon 1 grote mislukkeling die man of is het een het of.....
Ze klonk gisteren opvallend liberaal toen ze het over ondernemers, positief in ieder geval.
ze het had*
De communistische utopie in wording: verplicht je omzet delen met je labbekakkerige buurman, werkend onder toeziend oog van de bewakers van de heilstaat die je excommuniceren als je je niet houdt aan de repressieve regels. Net als je denkt dat het niet gekker kan komen die GL-ers met nog dwazere ideeen.
Succes, van mij hoef je geen omzet te verwachten.
Femke kan haar eigen man niet eens managen. Laat staan Amsterdam. Wat doet zo'n diversiteit-statement überhaupt op tv?
Bovendien lijkt dit weer zo'n loos "republiek Amsterdam" verhaal, waarin ze stelt dat ze best andere regels mag toepassen dan de rest van Nederland. Omdat het "zo niet bij Amsterdam past om normaal te handhaven"... Je maintiendrai, Femke, Je maintiendrai....
Is er geen transcriptie, want haar stem kan ik niet meer verdragen.
Echt waar ik ook geen 5 seconden
En die luchthappen tussendoor
Uw geld is op.
Femke mag, uiteraard volledig onbekritiseerd, bij een uiterst begripvolle Jeroen Pauw weer eens haar propaganda-verhaaltje doen. Sommige dingen veranderen nooit.
Coronadoden passen ook zó niet bij Amsterdam.
Makkelijk praten voor Femke. Met zo’n kaakklem hoef je geen mondkapje te dragen.
1 centraal verspreidingsgebied van virussen! Oneeeeee. Maar drinken is toch slecht voor je? Of is daar al een vaccinatie voor?
El presidente: Bleib zu Hause.
Femke: blijf buiten.
Duidelijk
Bleib zu Hause.
Is dat de nieuwe voertaal van nl? Vitamine D schijnt goed te zijn voor je trouwens..
Neen. Groenlinks is muf, belegen en idioot, maar dit heeft ze beter door dan Marx Rutte. Open gooien!
Super toch, terrassen en kroegen weer open. Tijd om weer normaal te doen. Was even grappig om mee te maken dit circus, maar laten we aub niet teveel in deze hoax meegaan.
Idd. De schade is al groot genoeg
Proost, ik moet vanavond nog eerst even klappen voor het zorgpersoneel wat zich over u gaat ontfermen!
Eerst even een grote hoge muur om Amsterdam heen bouwen, met 1 ingang. Als het dan fout gaat Hoeven we maar 1 deur dicht te lassen.
Die grote hoge muur kan natuurlijk sowieso...
Ik wil ook een experiment.
Het NAP in Amsterdam op +15 zetten.
Mogen van mij de terrassen open.
Wat zou dat moeten betekenen? Het NAP is vastgelegd en oud Amsterdam ligt boven NAP. U zou een vloed willen die zich beperkt tot een dorpskern?
@MaarFeitelijk | 04-05-20 | 09:39:
Blauw!
Boks!
U bedoelt cafe-restaurant NAP aan de haven van IJburg?
Prima plan! De geldwolven ook blij omdat het economische hart (kuch) van Nederland weer los kan.
Definieer uw begrip ‘geldwolf’ eens.
@Plaktong | 04-05-20 | 09:16:
Zitten in Artis, naast de zilvervossen.
@Plaktong | 04-05-20 | 09:16: EU neem ik aan....... er dient geld gegenereerd te worden om armere landen te sponsoren.
Ik hoorde vorige week hetzelfde idee maar dan anders:
Van het plein 1 groot bordeel maken, met 1 centraal afgiftepunt en alle pooiers delen de omzet...
potver, das een goed idee.
Nu nog een centraal drugshol en we hebben alles om het weekend door te komen.
Maar Amsterdam is toch een open GGZ inrichting dat moet kunnen.
Ik dacht; in een echte crisis worden die nitwitsen als Halsema genegeerd maar ze blijven met of zonder ellende altijd het domste woord voeren. Graag een komplete reset van dit land.
Leuk man, neem je als regering allerlei besluiten en dit soort omhooggevallen ex-collega's breken dat op TV even voor je af. En nu kijken of onze grote 'staatsman' en z'n kompaan met clownschoenen het aandurven volgende week om te zeggen dat er niets gaat veranderen. Wat een fantastisch land dit.
Weet je wat er gaat gebeuren? Burgerlijke ongehoorzaamheid. Als 1 kroeg open gaat is het geen probleem. Maar als er 2000 opengaan, wie gaat er handhaven? De voedsel- en warenautoriteit? Hahahahaha. Boa's? Hahahahahaha. Pliesie? Hahahahahaha.
@levensgenieter | 04-05-20 | 09:11: 200.000 besmettingen zou nog wel beheersbaar zijn. Dit geeft in het huidige beeld 600 IC opnamen. Maar omdat ik verwacht dat het nu niet gelijk de bewoners van verzorgingstehuis De Laatste Halte zullen zijn die op het terras gaan zitten zal het aantal IC opnamen van terrasbezoekers op een terras waar bepaalde afstandsmaatregelen worden genomen een stuk lager liggen.
@levensgenieter | 04-05-20 | 09:11: Met het idee dat uzelf niet betrokken raakt?
Femke is een gevaarlijke incompetente burgemeester, Nederland zal er met sprongen op voorruit gaan als ze snel iets anders ging doen.
Dit. Ik zag haar net op tv, met dat kaakklemgeluid van haar. Deze vrouw is ervan overtuigd dat haar eigen gelijk De Heilige Waarheid is. Ondertussen lijkt ze één en dezelfde halfbakken methodiek te hanteren voor de problematiek binnen haar eigen gezin en daarbuiten, en we hebben gezien waar die toe leidt.
Nee! Laat haar alsjeblieft in Amsterdam blijven. Als ze wordt losgelaten zal ze zich ergens anders in Nederland vestigen en daar dit soort dingen gaan doen. Driewerf Neen! Lekker in A'dam laten. Dan valt het leed nog wat te overzien.
Moet je wel de toiletten managen qua steriel zijn....
Want hoe langer je op een terras zit hoe vaker je naar het toilet gaat.
En veel alcohol nuttigen helpt ook al niet om de grenzen scherp te blijven zien...
Wat u zegt, alcohol ontsmet. Gewoon over de rand blijven pissen. Probleem lost zich vanzelfnop
Van de toiletten krijg je niets. Het gaat om de kranen en deurknoppen.
@MaarFeitelijk | 04-05-20 | 09:37: Moet je die maar niet likken.
Femke H. heeft in de regel niet de beste Ideeën.
De Nieuwmarkt ruikt naar pis. Daar wil je niet zitten.
Terrassen open! Anders vallen die moordpartijen zoveel op!
Uh een gemeente terras?
ja, met van die enorme terraswarmers.
Kun je mooi die corona slachtoffers op roosteren die bij bosjes gaan vallen.
Origineel idee hoor. Nooit vaker gehoord.
Is ze haar imago aan het oppoetsen?
Ze ziet haar kans. Ze is wel de enige.
Amsterdam is een groot sociaal experiment. Dan kan dit er ook nog wel bij. Succes daar.
Femkes kinderen waren geen sociaal experiment.
@gestoptmetroken | 04-05-20 | 09:04:
Milieubewust autorijden was ook al geen stokpaardje van mevrouw groenlinks, anderen de maat nemen dat was het credo, gigantische verkiezingsnederlaag lijden en dan zeggen: maar de PVV heeft ook zetels verloren...!! Wat dat aangaat heeft Amsterdam wel precies gekregen waar het om gestemd heeft, iets met billen branden enzo.
Aangezien men in A'dam doorgaans altijd verkeerde inzichten heeft lijkt het me verstandig om het tegenovergestelde te doen .
Tja, waarom zou je ouderen ergens voorrang geven. Die hebben nog jaren de tijd en werkende mensen moeten de gelegenheid maar zien te vinden. Het beste zou zijn de bejaarden maandag-donderdag de ruimte te geven en vijrdag-zondag gewoon thuis te laten zijn.
Her Rijksmuseum is van het RIJK. Van ons. Waarom doen amsterdammers alsof het van de gemeente is?
REAGEER OOK