Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Grote GeenStijl Volkoren Test

Als er maar 'volkoren' op staat, dan is het goed

volkoren, TJOKVOLKOREN

Alarmerende berichten vandaag weer in het nieuws over volkoren. Want de meeste dingen waar volkoren opstaat zijn allesbehalve volkoren, maar omdat u denkt dat volkoren heel goed voor u is, koopt u vaak volkoren dingen die helemaal niet volkoren zijn, maar wat anders dan volkoren. De Consumentenbond roept fabrikanten van volkoren producten nu te stoppen met de term volkoren. Want misleiding. Na de break 5 dingen waarvan er 1 volkoren is. TUINT U ERIN?

VOLKORENPOLL

Gezond. Dat willen we allemaal wel


Poll is Verlopen.

VOLKORENPOLL

Gezond. Dat willen we allemaal wel

Reaguursels

Inloggen

Ik maak mijn eigen brood met volkoren meel niet uit de supermarkt ,zout ,gist ,suiker, water en scheutje olie thats it .
Geen brood verbeteraar geen gekloot met bv teveel water in supermarkt brood .
en snachts gebakken smorgens op het bord. Beter kan niet.
Vult ook beter als bijkomend vooordeel ,dus je eet minder.

Banenenrepubliek | 29-04-20 | 10:14

Tsja, marketing.... (en sales). Als je ergens (als goed mens) depri van kan worden zijn het wel die twee vakgebieden. Ben er ooit in terecht gekomen omdat ik het leuk vond om mensen te helpen (informeren, uitleggen). Totdat je gesprekken gaat hebben met je salesmanager, of de praatjes van marketing tot je neemt. Tering hey dat was even flinke stukken minder.

mr_awesome | 29-04-20 | 09:07

"Hier wordt in het ochtendgloren
Het gouden graan tot voedzaam volkoren"

Slogan die met antieke letters op de gevel staat van 'Hartog's Volkoren', in de Amsterdamse Blasiusstraat. Het beste, lekkerste en meest ambachtelijke volkorenbrood van Nederland & omstreken.

Bijna 30 jaar lang was mijn werk gesitueerd in de Amsterdamse Wibautstraat. De dames van de kantine betrokken het dagelijkse brood vers van Bakker Hartog. De lunch was uitsluitend door dat brood echt iets om naar uit te kijken. Afgezien van de hilarische grappen van de kantinedames.

Peter Emile | 29-04-20 | 01:44 | 1

Hartog Brood een begrip. Als klein jongetje een rondleiding gehad in de bakkerij.

EmilioEsteves | 29-04-20 | 10:32

Volkoren heeft ook meer inflammatoire gluten en andere lectines, dus wat dat betreft....

RichardBandler | 29-04-20 | 01:19 | 3

Lol, u komt zeker uit het kamp van de; melk is slecht mensen?

mr_awesome | 29-04-20 | 08:59

Dat hangt wat meer van de gevoeligheid van de persoon af. Maar ik beperk de consumptie van ongefermenteerde melkproducten idd 8-)

RichardBandler | 29-04-20 | 11:32

Grootste probleem met al het brood, wit of bruin maakt heel weinig uit, is trouwens de lomp hoge glycemische index.

RichardBandler | 29-04-20 | 11:34

Als je bij de ingredienten kijkt staat precies wat erin zit en in welke hoeveelheden. En het handige is dat het ook nog eens op volgorde staat. Dus, een volkorenbrood begint met "volkorenmeel", omdat dat het meeste erin zit. Daarna water en de rest. Bij een bruinbrood negint het met "tarwemeel", bij witbrood geen idee wat ze daarin stoppen. Bij Ligakaakjes zul je ongetwijfeld suiker als hoofdingredient zien staan ( koop het zelf nooit ), glucose ( = ook suiker ), zout, verzadigde vetten en dan nog een of andere tarwe + een toefje volkoren zien. En als je kruidenpotjes/zakjes koopt is over het algemeen het eerste ingredient "zout". En als je pech hebt is dat 75% van de inhoud, ook al noemen ze het gournetkruiden en is het rood of geel van kleur.
Oftewel, gewoon even lezen wat je koopt, is niet zo moeilijk. We geloven "de NPO" hier toch ook niet blindelings? Of Rutte? Of dat Islam een aanwinst voor dit land is? Waarom zouden we dan wel de voedselindustrie geloven, hoe die hun rommel aanprijzen? Vruchtenyoghurt. Zuivel met suiker en een of nader siroopextractje. Maar het klinkt zo gezond, want "fruit".
Prima als je het eet en geniet ervan, maar weet gewoon wat je eet, het vervangt je adh vitamine C niet. En tarwekoekjes zijn ook niet echt een goede bron voor de noodzakelijke vezels.

Graaisnaaiert | 28-04-20 | 23:31 | 5

@a9b2b1 | 28-04-20 | 23:43:
Misschien eens een brood kopen bij de bakker ipv het waterbrood bij de supermarkt..

redthehaghue | 29-04-20 | 08:37

@Prof. Yakko | 29-04-20 | 00:53: dat vond ik ook

Banenenrepubliek | 29-04-20 | 10:06

zelf lezen ( en begrijpen) is juist wat hier het probleem is. de NPO niet heliven is gewoon.. vanwege de NPO. want niet lezen en zeker niet begrijpen.
ik weet niet wat voor een beeld u hebt van de reaguurder, maar een discussie met een kleuter valt het niveau wel aardig samen.

Epistulae_Morales | 29-04-20 | 11:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Volkoren is net zo’n nietszeggende term als biologisch of scharrel. En wij tuinen er met z’n allen in

Rest In Privacy | 28-04-20 | 22:16 | 2

Nee, dat is het niet. U tuint er in uw eentje in? Dat is mogelijk, zeker...

Rhenium | 29-04-20 | 02:04

Wel een Kroontje, maar ook terecht een Zwitsal. Man man man. Beter geen tegels bakken zonder nadenken.

mr_awesome | 29-04-20 | 09:01

Heeft die biologische mevrouw haar onder heur armen en op haar benen? Anders tuimel je er nog in.

Fulminator | 28-04-20 | 21:45

Eigen volkoren eerst!

Astimar Teutis | 28-04-20 | 21:18

Def biologisch! Ik heb een hekel aan pellen.

minnenman | 28-04-20 | 21:16

Aaah, nu snap ik waar de grof in grofvolkoren voor staat. Grof genaaid!

Kane | 28-04-20 | 20:49

Je kunt beter zelf volkoren brood maken. Dan weet je dat er voor 100% volkoren tarwemeel in zit. Het brood id supermarkt heeft maar 35% volkoren tarwemeel. Zelf brood maken is lekkerder gezonder en je weet wat er in zit.

Voorhebben | 28-04-20 | 20:46 | 1

wie brood in een supermarkt koopt wordt siwueso genaaid en verdient dat ook gewoon. net zoals met watervlees, pekelvleeswaren, groenteafval en fruitafval

Epistulae_Morales | 29-04-20 | 11:46

G*dT, blijf gewoon bij de mensenvriend AH brood met drie aren kopen en verder is de tegelspreuk van mevrouw D. , die een boek heeft geschreven over leven van licht, vertrouw op god en doe je fiets op slot! mijn credo;-)
*CcMed*

kapitein oosterlng | 28-04-20 | 20:37

Overigens is het AD een grote misleiding. Als er 1 krant is die zo onbeschoft veel reclame als 'nieuws' verkoopt dan is het AD het wel, de 1Vandaag op papier.

litebyte | 28-04-20 | 20:32 | 1

Vergeet het NRC, de Volkskrant, Trouw en het Brabants dagblad niet.

mr_awesome | 29-04-20 | 09:03

Jumbo noemt zijn volkoren Goudeerlijk, wat kan daar nou mis mee zijn.

Wiebenick | 28-04-20 | 20:29 | 2

Ik noem mijn snikkel de Grote Vriendelijke Reus.

RickyLaRue | 28-04-20 | 21:16

De Nederlandse middenstandsmentaliteit.
Hoe kun je iets zo goedkoop mogelijk produceren en nog steeds aan de norm voldoen. Blijkbaar door een heel klein beetje van het ingrediënt toe te voegen. Een brood met een snufje zuurdesem is ineens een zuurdesembrood, en een brood met een snufje spelt is ineens een speltbrood.
Je laat je product daarmee duurder over komen en dan kun je er meer voor vragen. Zonder de extra kosten te maken.
Ga straks op vakantie in het buitenland maar eens brood eten.

Osdorpertje | 28-04-20 | 20:20 | 1

Ik leg altijd uit aan mijn buitenlandse collega's dat het misleiden en beliegen van je klanten in Nederland wordt omschreven als marketing.

Of het nu gaat vissticks zonder vis of pizza zonder echte kaas. Het zegt vooral ook alles over smaak, dat heeft de gemiddelde nederlander niet.

litebyte | 28-04-20 | 20:30

Ikke heb een broodbakmachine en koop meel bij de molen. Unilever kan mijn kont kussen. Dat ze hun troep bij zich houden.

JJMS | 28-04-20 | 20:19

Vertel eens wat nieuws! Wanneer grijpt de overheid nou eens echt in op de voedingsmiddelenindustrie. Ik word beroerd als ik de uitzendingen van Keuringdienst van Waren kijk.

Hondt | 28-04-20 | 20:08 | 6

Daar hadden we de EU voor? Dacht dat daar allemaal overbetaalde engnekjes regeltjes maakten juist om dit soort bedrog en verschillen te voorkomen.

2tribes | 28-04-20 | 21:21

Inderdaad, ik word er ook niet goed van. Je wordt zo enorm bedonderd met al die producten in supermarkten. Walgelijk.

pjisonline | 29-04-20 | 07:42

@2tribes | 28-04-20 | 21:21: dat klopt ook nog.. en echt. zonder die regels was het tien keer erger. ergo. de Nederlandse regels zijn nog best wel streng. ga eens in Spanje of Frankrijk kijken wat daar allemaal mogelijk is.
nog erger? ik ken een Argentijns verhaal van tomatensaus aangevuld met gemalen baksteen om het roder te kleuren.

Epistulae_Morales | 29-04-20 | 11:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een heerlijke teen zit d'r weer tussen.

Rest In Privacy | 28-04-20 | 20:07

Sorry, ik eet alleen maar witbrood. Met een hamburger ertussen. Boeie.

elfenstein | 28-04-20 | 19:49 | 8

@rode peper | 28-04-20 | 20:09:
Helemaal alleen maar vlees gaat me wat ver, maar in ieder geval zo min mogelijk zwaar bruinbrood, aardappels en stugge groentes. Vanbinnen ben ik eigenlijk een surinamer: kippetje rijst en deze jongen is tevree.

elfenstein | 28-04-20 | 23:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Willen we meer- of minderzaden ? Meerzaden natuurlijk. Daar zit wat in.

suscrofa | 28-04-20 | 19:43

-Zuurdesem + volkoren, dat wil ik.
Dat lacherige zie ik al dom.
Dat heel donkere van AH geeft de illusie van nòg volkorener/gezonder, want dat heel donkere wordt veroorzaakt door gebrande suiker. Buisman/karamel dus.

HogeNood | 28-04-20 | 19:43

Ollegren volkoren? Die is toch fullofshit?

De waard zijn gast | 28-04-20 | 19:40 | 1

Die vreet toch alleen knäckebröd?

wijsvinger | 28-04-20 | 20:17

Is Orwellogren door Dracula gebeten?

Enrique C | 28-04-20 | 19:37 | 1

Nee, Gilette.

Mr_Natural | 28-04-20 | 19:44

Dacht dat dit toch wel algemeen bekend was? Fabrikanten moeten niet stoppen, maar we moeten de wet aanpassen. Want...

Het woord volkoren mag onderdeel uitmaken van de aanduiding van een in dit besluit bedoelde waar, voorzover in de aldus aangeduide waar alle van nature voorkomende bestanddelen van de desbetreffende graansoort in hun natuurlijke verhouding, al dan niet na een bewerking te hebben ondergaan, aanwezig zijn.

beldewouten | 28-04-20 | 19:35

Graag nog een glas vol korenwijn.

Kapitein Sjaak Mus | 28-04-20 | 19:26 | 1

Ik krijg mijn dagelijkse hoeveelheid graan binnen via wodka.

Mr_Natural | 28-04-20 | 19:36

Drink elke dag een glaasje Covid ( I kid you not) korenwijn 32%vol, heb ik mijn vezels weer binnen. De goudgele graanvelden op het etiket zeggen mij genoeg: pure gezondheid.

Wiebenick | 28-04-20 | 19:26 | 2

Het is duidelijk m'n avond niet.
Je bent de tweede die me nét voor is.

Kapitein Sjaak Mus | 28-04-20 | 19:28

@Kapitein Sjaak Mus | 28-04-20 | 19:28: hahaha morgen weer een brave new day.

2tribes | 28-04-20 | 21:25

Waldkorn van bakkerij Den Dulk in Valkenburg ZH. Superlekkerrrrrrrrr!

Roadsurfer | 28-04-20 | 19:23 | 1

Broodje bal van de Valk in Valkenburg, nog veel lekkerderder.

Sinterbikske | 28-04-20 | 19:36

... en waarom zijn bitterkoekjes nooit bitter?

Red shirt | 28-04-20 | 19:21 | 2

Omdat er in negerzoenen geen negers zitten.

Crossing_The_Rubicon | 28-04-20 | 20:08

Ik ga voor volkoren.

Rest In Privacy | 28-04-20 | 19:19 | 5

Partij Voor Volkoren.

Sinterbikske | 28-04-20 | 19:36

Weet je nou niks beters?
Doe ff normaal man, je "wint" toch wel.

snapal | 28-04-20 | 19:37

Fijn Volkoren Deeg.

Sinterbikske | 28-04-20 | 19:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Lekker meerzaden brood... zonder ui

Gajus | 28-04-20 | 19:17 | 1

En zonder broccoli.

Sinterbikske | 28-04-20 | 19:37

Off topic: goed om te zien dat GeenStijl en Grolsch weer vriendjes zijn.

Ivoren Toren | 28-04-20 | 19:13

Ook wel "omvolkoren" genoemd...

Zzzzooooffff | 28-04-20 | 19:13

Waldkorn is ook zo'n merknaam. Is niets anders dan wit brood.

Drunken_Pumpkins | 28-04-20 | 19:12

Wat is eigenlijk het verschil tussen een kerststol en een paasstol?
En is het een schande als je de kerststol met Pasen eet?

Ruimedenker | 28-04-20 | 19:11 | 4

@Crossing_The_Rubicon | 28-04-20 | 19:19:
Een kerstol met Pasen eten?
Zal me niks verbazen dat dat mogelijk is.
Als je er maar genoeg conserveringsmiddelen instopt, wordt elk produkt oneindig houdbaar.
Smaak doet niet terzake, de benaming, daar gaat het om.

snapal | 28-04-20 | 19:34
▼ 1 antwoord verborgen

Overdreven allemaal. Alleen maar volkoren op de molen.

Zeiss | 28-04-20 | 19:11

Supermarktbrood is ook zo n misleiding, ze schermen met zelf gebakken vers brood.
Dat klopt maar ten dele, ze bakken het zelf af, maar het is niet te vreten en wordt oud waar je bijstaat. Op de 1 of andere manier weer verkeerd bezuinigd op de ingredienten.
Brood is dus wel goedkoper, maar je moet alles gelijk opvreten, na een dag is het enkel goed genoeg voor de eenden.
Zo komt het dat er in mijn supermarkt een dependance staat van een echte warme bakker.
Die doet goeie zaken zegt hij, klopt ook wel, s middags is hij altijd uitverkocht, de schappen zitten s ochtends bomvol.

snapal | 28-04-20 | 19:11 | 3

Vroeger had je pas brood: Krop, heerlijk van ongezeefd tarwemeel. Of wat denk je van een Volkorenbonkje of Sportbonkje? Weer eens wat anders dan dat Folklorebrood.

Crossing_The_Rubicon | 28-04-20 | 19:20

Maar dat is bij zelfgebakken brood (uit de broodmachine) ook dat is na een dag al niet te eten. Vers wel erg lekker trouwens.

2tribes | 28-04-20 | 21:28

Ja door alle broodverbeteraars en het afbakbrood is ingevroren geweest.

pjisonline | 29-04-20 | 07:44

OT: Moordenaar van Anne Faber werkte aan ontsnappingsplan volgens Telebelg. Kunnen we die nageboorte niet alsnog aborteren, please?

ViagraFalls | 28-04-20 | 19:10 | 3

Brood met spinnen voor dat stuk stront.

Ruimedenker | 28-04-20 | 19:12

Ja, en hij wordt ook vader. Kan je daar ook lezen.....

Drunken_Pumpkins | 28-04-20 | 19:17

Waarom? Ontsnappen mag.

Frau Merkel | 28-04-20 | 19:34

Straks is alle biologische shit helemaal niet biologisch. Nee, hou op, dat kan niet.

RickTheDick | 28-04-20 | 19:09 | 2

Jetten krijgt een volkorenberoerte.

Zeiss | 28-04-20 | 19:12

Schijnt toch wel zo te zijn. Dan is het biologisch gekweekt, maar in de fabriek alsnog platgegooid met allerlei meuk.

Eric Newby | 28-04-20 | 19:12

Ze worden ook wakker, een tijdje geleden liet de Keuringsdienst van Waarde dit al zien.. Zoek: Keuringsdienst Van Waarde - Volkoren

miknic | 28-04-20 | 19:08

Ik dacht aan volkeren, volklore, Volkert. Het ligt allemaal dicht bij elkaar.

Tapioca pudding | 28-04-20 | 19:07

Straks is een volkorenwolf ook al nep.

Ridde Rogter | 28-04-20 | 19:04 | 1

Als je op dieet bent, kan je altijd nog de halfvolkorenwolf proberen.

Kapitein Sjaak Mus | 28-04-20 | 19:18

Ik slik uit principe geen zaad, dus ook geen brood voor mij.

skoftig | 28-04-20 | 19:02 | 1

Ah, u is een geheelonthouder.

Dr. Blechtrummel | 28-04-20 | 20:08

Krentenbrood is voor gierige mensen.
En roggenbrood wordt gemaakt van?
Net als babyolie wordt gemaakt van...,

Ruimedenker | 28-04-20 | 19:02 | 6

Huzarensalade
Boerenomelet
Kindersurprise
Kit kat

... allemaal oplichterij

Kapitein Sjaak Mus | 28-04-20 | 19:12

En dan die duitse kannibalen: frankfurter, hamburger, berliner.

wijsvinger | 28-04-20 | 20:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou wil ik weten of 'fijn volkoren brood' ook oplichterij is.

zwarte_weduwe | 28-04-20 | 19:01 | 1

Weet ik niet.
Weet wel dat het woordje fijn goed is voor een eurootje of wat extra is.

snapal | 28-04-20 | 19:29

Die biologische Miljuska ziet er “biologisch beter uit dan met allerlei toevoegingen.

Gomezlopez | 28-04-20 | 19:01

Brood is te goedkoop en gezond.
Dat gaat niet aan natuurlijk, stop er een zaadje in, eentje is al genoeg en voila> de gezondheidsfreaks betalen grif 1 of 2 euro extra.
Meergranenbrood uitgezonderd dan, daar zitten twee zaden in,
let op, geen 2 soorten zaden, maar 2 zaden.
Misschien een beetje overdreven, maar zelfs met de miniemste toevoegingen, mag het dan verkocht worden als meergranenbrood.
Want het belazeren van consumenten is volkomen legaal.

snapal | 28-04-20 | 19:00 | 1
-weggejorist-
frank4444 | 28-04-20 | 19:02

Eigen volkoren eerst!

oplichter | 28-04-20 | 18:59 | 2

Hadden we de volkorenbond nog maar

skoftig | 28-04-20 | 19:00

Volkoren de G.

Mopar | 28-04-20 | 19:03

Simpel 100% volkorenbrood (dat is lichtbruin) is in de supermarkt lastig/niet te krijgen.
Ik vind dat bitterzoete toegevoegde gebrande mout vies.
Brood is heel vaak bijgekleurd.
Vaak koop ik maar witbrood.

bitterpete | 28-04-20 | 18:57 | 3

Hier kan je wel volkorenbrood krijgen bij de supermarkt.
Natuurlijk is dat hartstikke "exclusief" en betaal je dan de hoofdprijs.
Zijn ze weer net zo duur als mijn echte warme bakker.
Die wel lekker volkoren verkoopt, de keuze is dan simpel.

snapal | 28-04-20 | 19:19

Dat volkorenbrood altijd lichtbruin is klopt ook niet.
Kan net zo goed donkerbruin zijn.
Ga eens praten met een echte bakker, je lult maarwat.

snapal | 28-04-20 | 19:43

@snapal | 28-04-20 | 19:43: Waar komt die donkere kleur dan vandaan? Dat is een toevoeging. Hoort eruit te zien als foto boven.

bitterpete | 28-04-20 | 20:26

Ik vreet helemaal geen granen meer en ik voel me 20 jaar jonger. Nooit meer verkouden ook. Gewoon jager/verzamelaar-eten. Veel vlees, wat fruit en groenten/kruiden.

Grasgriezel | 28-04-20 | 18:55 | 7

Ik vreet helemaal niks meer en voel me 20 jaar jonger. Nooit meer depressief ook. Gewoon tabak/alcohol. Veel sigaretten, wat bier en wijn/whisky.

threeheadedmonkey | 28-04-20 | 19:07

Ok Boomer.
Ik ben gewoon 20 jaar jonger.

Ruimedenker | 28-04-20 | 19:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Koop enkel nog maar volkoren wit.Zal ze leren.

komtdatschot | 28-04-20 | 18:55 | 1

Volkoren wit? Geen idee waar je het over hebt, ik koop wit altijd per gram en heb gehoord over crystal en flakes, maar nooit over volkoren. Pas maar op dat je niet opgelicht wordt.

Sinterbikske | 28-04-20 | 19:09

Brood eten is voor tokkies. Brood is net als een lepel, het middel om bijvoorbeeld pindakaas te eten. Terwijl je ook gewoon een lepel kan pakken en die pot pindakaas op die manier eten. Of ham op brood, zonde van de ham, gewoon die plak ham puur naar binnen schuiven.

Mark_D_NL | 28-04-20 | 18:54 | 3

Ik ben zelf dan toevallig Tokkie, maar mijn personeel hoeft mooi niet met brood aan te komen.

skoftig | 28-04-20 | 18:56

Bijzondere theorie!

laurentius | 28-04-20 | 19:16

Dat moet je promoten aan gezinnen van b.v. drie puberjongens. Die vreten hun ouders de oren van het hoofd. Die moet je wel volstoppen met brood wil je ze verzadigd zien.

Rest In Privacy | 28-04-20 | 20:38

Toen ik nog in A'dam woonde haalde ik mijn ongesneden volkorenbrood (2 euro) altijd bij Hartog in de Wibautstraat. Heerlijk vers en compact, écht volkoren (ze bakken het zelf).

Zenzeo | 28-04-20 | 18:53 | 2

Vind die tegenvallen.

Carmelita | 28-04-20 | 19:13

@Carmelita | 28-04-20 | 19:13: Hun brood vind ik ook niet zo lekker, maar hun speculaasjes zijn onovertroffen!
Wat brood betreft raad ik Van Vessem uit Haarlem aan en dan vooral hun monnikenbrood. Heerlijk!

staat het bier koud? | 28-04-20 | 20:48

Ik las Meer Zaad, en heb toen daar maar op geklikt

skoftig | 28-04-20 | 18:53

Moeilijke vraag; Meer-zaden lijkt aantrekkelijk, maar als je je bedenkt dat je er ook anderman's zaden in aan kunt treffen wordt het toch ineens een heel ander verhaal.

Chuck the plant | 28-04-20 | 18:51

Ik eet alleen volkoren als ik zeker weet dat er echte verse volk oren inzitten.

Mr_Natural | 28-04-20 | 18:51

Gothcha Orwellongren is allesbehalveniet volkoren. Die is meer oudbakken en op het randje van beschimmeld bovendien

Grijskijkert | 28-04-20 | 18:45 | 1

Of afgelikte boterham, had ook nog gekund.

Crusher | 28-04-20 | 18:53

Een glas bier heeft dezelfde hoeveelheid vitamines als 2 sneetjes wit.
Tenminste, dat zei mijn barman altijd.

Piet Karbiet | 28-04-20 | 18:45 | 1

Hallo, de calorieën en daarin had hij gelijk

PieterPassant | 28-04-20 | 19:13

Deze volkoren ziet er wel heel ongezond uit.

NatNiks | 28-04-20 | 18:44

Volkoren wentelteefjes: Men kope een halfbakken / nog af te bakken volkoren baguette (meestal per 2 stuks verkocht). Men klutse een ei in een kom, voege zout toe, pakke een koekenpan, verhitte die en snijde de baguette schuin weg tot Franse stokbrood plakken. Dan prikke men met een vork de volkoren, nog af te bakken stokbroodjes een voor een op, dope elk stokbroodje onder in het eierklutsel en werpe de druipende stokbroodjes in de verhitte koekenpan totdat beide zijden mooi bruin gekleurd zijn. De afgebakte volkoren wentelteefjes smaken stukken beter dan wentelteefjes van oud brood en kosten bijna nop. Eet smakelijk!
Volkoren pannenkoeken. In plaats van pannenkoekenmeel kope men volkoren / meergranen broodmeel waarmee normaal thuis een brood in een bakmachine wordt gebakken. Men klutse melk, broodmeel, pakpoeder/ gist, een ei en wat zout in een kom. Vervolgens giete men een te bakken pannenkoek in de pannenkoekenpan, beide zijden mooi bruin laten worden en de pannenkoeken opstapelen op een bord. Deze volkoren pannekoeken (met zaadjes) zijn lekker machtig en smaken superlekker. Bedenk even hoeveel stroom een bakmachine zuipt of een oven om baguettes af te bakken: dit is veel gemakkelijker.

Eeuwig..Op..Vakantie | 28-04-20 | 18:44 | 2

Er hangt een behoorlijke Polygoonwolk boven dit reaguursel

Grijskijkert | 28-04-20 | 18:49

Waar is Eefje Wentelteefje als je haar nodig hebt?

reagierder | 28-04-20 | 19:10

Andere vraag.
Thee zetten.
Doe je dan koud of warm water in de ketel?

Ruimedenker | 28-04-20 | 18:43 | 11

@Mr_Natural | 28-04-20 | 18:46:
Soms in één pot, maar meestal zakje erin en even lekker trekken.
Onderwijl is de thee ook getrokken.
Mijn vrouw doet altijd warm water.
Ik denk koud is lekkerder ofzo.

Ruimedenker | 28-04-20 | 18:52

Maakt niet uit, warm of koud.
De lekkerste thee krijg je met het heetste water.

snapal | 28-04-20 | 19:59

hangt een beetje van af hoe lang je leidingen tussen CV ketel en keukenkraan zijn en de verhouding gas/stroom prijs. Maar beginnen met heet water is wel het snelst. Met een elektrische boiler in de keuken maakt het voor de kosten geen enkel verschil.

W_F | 28-04-20 | 21:27
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik kocht laatst een glutenvrij brood, bleek er toch nog 1 gluut in te zitten. Maar bewijs het maar eens, de glutenmaffia is machtiger dan je denkt.

Mr_Natural | 28-04-20 | 18:43 | 1

Hihi...

Rest In Privacy | 28-04-20 | 20:39

Als je artikel leest is duidelijk dat fabrikanten juist in brood niet kunnen sjoemelen. Volgens warenwet moet volkoren brood namelijk 100% uit volkorenmeel bestaan. Voor volkoren koekjes of crackers geldt dit niet en dat is waar de consumentenbond zich druk om maakt.

Vula | 28-04-20 | 18:43 | 1

Je kunt juist sjoemelen door het te verkopen als tijgervolkoren, boerenvolkoren, meer granen, etc. Het lijkt erop, maar dat is het niet. En die volkoren eurobrood (het enige volkorenbrood wat een supermarkt te bieden heeft) is ook niet helemaal 100% zoals je dit bij de bakker kunt krijgen.

Alexander des Burgus | 28-04-20 | 20:52

Waar blijft de omvolkoren quizzz...

Dijkweld | 28-04-20 | 18:43

Wat een genot. Gewoon wat meningen over wat we lekker vinden, daar hebben we nl. Wel verstand van. Geen huis, tuin en keukentheorietjes (ja incl. mijn eigen gemijmer ) over het virus en bovenal, geen cijfertjes van Jaap en alleman. Gewoon brood: als het vers is kan volkoren btw errug lekker zijn

A.L.Lah | 28-04-20 | 18:42

Geen van bovenstaande plaatjes. Hou niet van zeevruchten. Ben meer van een goed geschapen bruine stokbrood. Witte kadetjes zijn ook welkom.

Geil Kippetje | 28-04-20 | 18:40

Op de LTS consumptieve technieken gedaan. Het leukste vak vond ik warenkennis. Het programma Keuringsdienst van waarde verrast me nooit.

RdeFriesch | 28-04-20 | 18:38 | 1

Een vakman. Blijf onder ons!

Normpje | 28-04-20 | 19:07
-weggejorist-
frank4444 | 28-04-20 | 18:36 | 2

Ik bak veel brood ook wel zelf in de machine,maar haal het meel vaak uit Germanië. Op de pakken staat precies waaruit het broodmeel is samengesteld. Vaak Roggemeel,volkorenmeel,wat gerst of voorkomend:spelt (nooit 100%) Meel van kleine en wat duurdere merken bij AH (voor abdijbrood =is maar een naam ) levert toch best een lekker vers brood op uit de bakmachine.

hertogvanzottegem | 28-04-20 | 18:36 | 2

Bak alle brood zelf, ouderwets met de handen kneed masjien. Meel uit Germanistan idd. Volkoren meel is vaak 90 volkoren 10 rogge. Dinkel mehl 1050 is een mooie basis voor speltbrood. Supermarkt brood is gebakken lucht.

Dr. Blechtrummel | 28-04-20 | 18:49

@Dr. Blechtrummel | 28-04-20 | 18:49:
Klinkt heel goed, geloof direct dat je brood heel lekker is.
En inderdaad> supermarktbrood is gebakken lucht.
De gebakken lucht is dan ook de trekpleister, ze denken echt dat de lucht van gebakken brood klanten trekt.
Helaas klopt dat ook nog vaak.
Nederlanders zijn vieze vreters, altijd is de prijs doorslaggevend.

snapal | 28-04-20 | 19:54

Die adamsappel lijkt op een omgekeerde simpele emojicon...

Andre1970 | 28-04-20 | 18:34 | 1

met die 2 oogjes.

Andre1970 | 28-04-20 | 18:35

Ik eet meestal gehaktbrood.

Ruimedenker | 28-04-20 | 18:34 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
frank4444 | 28-04-20 | 18:33

Over een poosje hebben we alleen nog brood uit Europa.

likdoorn | 28-04-20 | 18:33

Brood is slecht voor je lijf en slecht voor de aarde, maar goedkoop.
Hele verkeerde suikers.
Brood bakken doen we nog niet zo lang en ons spijsverteringssysteem is daar helemaal niet op ingesteld.
Vlees is nou eenmaal beter voor je.

Mr_Natural | 28-04-20 | 18:33 | 5

@rode peper | 28-04-20 | 18:51:
Is dat niet erg eenzijdig?

Mr_Natural | 28-04-20 | 19:15

@Mr_Natural | 28-04-20 | 19:15: nou ja je kan natuurlijk afwisselen. Rund, lam, varken, paard, gevogelte, vis, schelp en schaaldieren en er zijn natuurlijk heel veel verschillende soorten (orgaan)vlees elk met eigen textuur en smaak maar ik krijg eerlijk nooit genoeg van ribeye, ik kan dat weken achterelkaar eten en elke dag nog steeds mijn bord aflikken. En ik voel me er gewoon heel goed bij dus waarom zou ik nog geld besteden aan groente?

rode peper | 28-04-20 | 19:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Lekkerste brood eet je in Vietnam. Dutch bread, lekker met een glas Dutch Mill milk melk.

RickTheDick | 28-04-20 | 18:32 | 3

Ik las Dutch Milf Milk.

Mr_Natural | 28-04-20 | 18:36

De lekkerste baguettes eet je ook in 'Nam. Maar goed, was ooit kolonie van de Frambozen dus dan krijg je dat.

Grijskijkert | 28-04-20 | 18:43

@Mr_Natural | 28-04-20 | 18:36: Wel raar, Natural, daar zit vaak niet zo gek veel melk meer in.

Gatverdamme, even ander onderwerp graag...

Ichneumonidae | 28-04-20 | 18:46

Eigenlijk zou je beter helemaal geen graanproducten meer kunnen eten, iedereen maar dan ook iedereen dus niet alleen coeliakie-patienten, echt iedereen, krijgt een leaky gut van granen en die leaky gut kan weer leiden tot vele autoimmuun problemen. Bovendien bevat brood koolhydraten die de insulinespiegel doen laten stijgen en als die weer daalt krijg je weer honger. Ondertussen zolang die insuline spiegel hoog is kan je lichaam ook geen vetten verbranden.

rode peper | 28-04-20 | 18:32 | 5

Zou denken, wees blij dat je te vreten hebt man. Zelf eet ik zelden brood (vind het gewoon niet lekker, ook niet die hier in de comments aangeprezen broden), maar is er niks anders dan eet ik het gewoon.
Jij ook, ga je drie weken eerder dood, big deal.

Ichneumonidae | 28-04-20 | 18:45

@Ichneumonidae | 28-04-20 | 18:45: ik eet alleen het voedsel wat mensen horen te eten: vlees, niets anders. Ik meen het ook nog en eet echt alleen vlees

rode peper | 28-04-20 | 18:48

@Ichneumonidae | 28-04-20 | 18:45:
Je kunt ook brood van de biologische supermarkt halen. Zuurdesem neem ik bij vlagen. Kost wel meer maar dan heb je lekker brood.
Heb net een volkoren brood gehaald...

Hondt | 28-04-20 | 20:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Teen +1

Pferdefotze | 28-04-20 | 18:31

Grote zak vette friet met een forse klodder mayonaise.

McSnor | 28-04-20 | 18:30 | 4

Friet

Buiswater | 28-04-20 | 18:44
▼ 1 antwoord verborgen

Een tijdje koolhydraat arm brood gegeten.
Icm wat extra beweging val je er van af.
Het lekkerst vind ik nog altijd een sneetje wit, dik roomboter en pindakaas of oude kaas.
Brood koop je sowieso bij de bakker en niet in de suma.
Hoewel een zak weekendbollen..,,

Ruimedenker | 28-04-20 | 18:24

Hey bedankt GS he, na die laatste foto hoef ik geen volkoren brood meer.

zwellevertje | 28-04-20 | 18:23

Mevrouw Meerzaden is wat mager, maar heeft geen tattoages. Althans geen op de foto zichtbare. Dat is een pluspunt. Wie is die laatste mevrouw eigenlijk. Ze lijkt wel een beetje op die bekende mevrouw Ollengren, maar dan met minder rimpels.

Rest In Privacy | 28-04-20 | 18:21

Gewoon Tijger Bruin van de AH.
Geen flauwekulletjes verder.

RickyLaRue | 28-04-20 | 18:21 | 6

@RickyLaRue | 28-04-20 | 18:51: Soms zit er ook zo'n spiraal in het brood, wit met bruin. Dan is het mengen met de kleurstof niet helemaal goed gegaan.

Rest In Privacy | 28-04-20 | 19:35

Ok jij je zin. Het is wit brood met kleurstof. Klaar.

RickyLaRue | 28-04-20 | 19:54
▼ 3 antwoorden verborgen

In de broodindustrie wordt bijna nooit 100 procent volkorenmeel gebruikt.
Men gebruikt gezeefd meel, waarna de uitgezeefde korrels min de kiem weer worden teruggevoegd.
Maakt het meel langer houdbaar.

Carmelita | 28-04-20 | 18:21

Helaas stond het Zweedse witte luchtmanna (traditiegetrouw worstenbroodje op 5 mei, waarbij het meer om de vulling gaat) er niet bij: www.bakkerswereld.nl/de-bakkerij/nieu...

Ik ga nu samenscholen met 2 jaar bedenktijd.

Rest In Privacy | 28-04-20 | 18:20 | 1

Vertel even waar, dan sturen wij allemaal een kaartje.

Gokmaar | 28-04-20 | 18:37

Duitsers maken lekker brood.

HoerieHarry | 28-04-20 | 18:20 | 1

Mwah. Kaiserbroodjes zijn lekker. Zuurdesem: not a fan.

Ivoren Toren | 28-04-20 | 19:21

Ik vind het schandalig dat supermarkten broden in hun rekken hebben liggen, die bijna hetzelfde kosten als broden van een gespecialiseerde bakker. De supermarktkwaliteit is toch beduidend minder. Ik vreet het wel, ja voor de vulling. Soms heb ik zin aan lekker brood, dan ga ik toch echt naar een speciaalzaak. Dit geldt voor brood. Niet voor een krop sla of een speklap. Dat is allemaal en overal één pot nat.

Leptob | 28-04-20 | 18:20 | 3

"Ik vreet het wel". Het probleem is niet de supermarkt, het probleem is de klant. Als de klant er willens en wetens in trapt en voor wil betalen waarom zouden ze het dan niet doen?

Victor_GS | 28-04-20 | 18:25

@Victor_GS | 28-04-20 | 18:25: Nee, die individu die te lui is maakt het verschil niet, het is de massa die hun budget moeten spreiden en rekken. Dus kopen die goedkoop, en dus de massaproductie wordt daarmee in stand gehouden. Zelfde reden waarom Mc D in de USA nooit kapot zal gaan.

Joost Maghetweten | 28-04-20 | 18:34

Als je nou weet dat supermarktbrood ongeveer net zo duur is als van de warme bakker, waarom koop je het dan?
Overigens, het klopt niet eens, supermarktbrood is over het algemeen wat goedkoper, behalve de soorten brood die exclusief zijn, of liever gezegd klinken.

snapal | 28-04-20 | 20:18

Ik vond Herman Brood ook al waardeloos.

drs. P | 28-04-20 | 18:19

Das VolkOren..... is dat het nieuwe schedelmeten?

Kaas de Vies | 28-04-20 | 18:19

De Consumentenbond....
Ooit die Aflevering gezien van Keuringdienst van Waarde over Cornflakes...
In Nederland wordt er ijzer poeder bijgegooid, in Denemarken mag dat niet.
Werk al meer dan 10 Jaar in een Bakkerij, de kwaliteit van Brood is jaar na jaar achteruit gegaan.
Onze Overheid , die al 40.. Jaar lachend toekijkt hoe SHELL dit land plundert, is de laatste die zich druk zal maken om de kwaliteit van ons Voedsel.
Daarom wordt er in Supermarkten 95% 1 Ster Vlees verkocht.
En daarom heb ik ook in geen tien Jaar Controle's gezien van NVWA !!!
Het is net als met Bier, de grote Commerciëlen , met hun rijnwater bagger producten, en de moderne Hipsters , met achterlijk hoge IPA prijzen , want Biologisch en ambachtelijk, weetje wel.

Torquemada | 28-04-20 | 18:18 | 3

Ik brouw mijn eigen cocaïne en verkoop ik dan aan politici.

Kaas de Vies | 28-04-20 | 18:20

Dat zijn een hoop zinnen, maar echt een verhaal kan ik er niet uithalen.

John McClane | 28-04-20 | 18:21

Ik ben wel nieuwsgierig welke achteruitgang jijzelf kunt identificeren in de bakkerij. Andere ingrediënten?
En vertel eens over Rijnwater?

Joost Maghetweten | 28-04-20 | 18:31

Ik vind het moeilijk. Mag ik deze test overdoen als ik een onvoldoende krijg?

threeheadedmonkey | 28-04-20 | 18:18

Doet u mij maar een plak Fries roggebrood met kaas en spek.

Brabeaulander | 28-04-20 | 18:17

Brood. Hoeveel echte bakkers hebben we nog in dit consumentenlandje? Echte bakkers die echt brood bakken van echte granen? Hoeveel? Echt brood dus alleen meel, zout en gist. Niets meer dus. Zoek in uw supermarkt en .... er is geen echt brood.

ecologiste | 28-04-20 | 18:16 | 4

Brood koop je niet bij de supermarkt, vlees ook niet en groeten liefst ook niet. In de supermarkt koop je pleepapier, bier (pils), hagelslag voor je kinderen en jam.
Echt eten haal je bij iemand die het met liefde bereidt of op zijn minst met liefde selecteert.
Hier in het dorp zit een kaas-notenboer annex delicatessenzaak. Die man heeft liefde voor zijn vak. De lekkerste kazen, noten, maar ook zalige olijfolie en gedroogde wordt.
Stuk duurder dan supermarkt, maar echt met smaak gekozen.
Dat is eten. Niet chemicaliën proppen met supermarktvoer.

Dick Luyenlomp | 28-04-20 | 18:22

@Dick Luyenlomp | 28-04-20 | 18:22:
Ben het roerend met je eens.
Goed gezegd man.

snapal | 28-04-20 | 20:09

@Janpoepeenuitje | 28-04-20 | 18:19:
Dat hoeft niet hoor, brood van mijn warme bakker kan je heel goed invriezen, na het ontdooien is het noggoed vers.
Hoef ik met dat supermarktbrood niet te doen, het woord scheepsbeschuit komt dan naar boven.

snapal | 28-04-20 | 20:12
▼ 1 antwoord verborgen

Er wordt zo rond de 25% water in kipfilet gespoten, dus waarom de term volkoren nu een probleem is?

Rest In Privacy | 28-04-20 | 18:16 | 2

Das wel grappig ja. Als je die troep bakt heb je erna ongeveer de helft over.

Kutkippen!

Ichneumonidae | 28-04-20 | 18:17

In supermarkt brood wordt ook exstra water toegevoegd is goedkoper dan meel, broodverbeterraar zorgt dat dit niet opvalt.

Banenenrepubliek | 29-04-20 | 10:18

Oei, ik dacht dat volkoren een beschermde titel was en dat er dan ook echt 100% volkoren meel werd gebruikt. Snif.

quazi | 28-04-20 | 18:15 | 4

Hoe bruiner hoe gezonder. Dat is wat de consument wijs is gemaakt. Die hele bruine broden zijn opgedonkerd met gebrande mout. En de term "volkoren" is volgens mij beschermd.

Rest In Privacy | 28-04-20 | 18:19

Is ook zo. Als er 'volkoren' op staat, moet het ook volkoren zijn. GS creëert hier weer een soort van eigen stropop: 'meerzaden', ja zegt dat eigenlijk? In ieder geval niet dat het volkoren is. Biologisch daarentegen mag je niet zo maar op je product zetten; het moet dan ook biologisch zijn, maar dat is niet hetzelfde als volkoren. Etc, etc.

Dr_Johnson | 28-04-20 | 21:00
▼ 1 antwoord verborgen

Die biologische is waarschijnlijk 't leukst in bed. Maar ik zou toch voor 't zuurdesem gaan. Boobies!

Padre Grassi | 28-04-20 | 18:15 | 4

En dat linkse gewauwel, het Trump bashen en de Clinton verheerlijking moeten aanhoren ?

Krijg ik hem niet meer omhoog...

Wijze uit het Oosten | 28-04-20 | 18:19

@Wijze uit het Oosten | 28-04-20 | 18:19: Dat hoge voorhoofd. Voldoende ruimte voor een cumshot.

Normpje | 28-04-20 | 19:01

Bij mij in bed wordt niet over politiek gepraat. Probleem opgelost. En linkse meisjes <3 rechtse lullen.

Padre Grassi | 29-04-20 | 06:33
▼ 1 antwoord verborgen

Zelf bakken

Kim-Jung-Un | 28-04-20 | 18:15

Een lekker bruin broodje sla ik trouwens ook niet af.

VanBukkem | 28-04-20 | 18:13

Dat 'Meerzadenvrouwtje' heeft wel wat. Opgepompte tetten, maar onderkant waarschijnlijk nog goed.

Kan wel een doorsmeerbeurt gebruiken, dunkt me.

Ichneumonidae | 28-04-20 | 18:12 | 2

Daar moet duidelijk meer zaad in ja. *zich schamen doet voor het intrappen*

Joost Maghetweten | 28-04-20 | 18:26

@Joost Maghetweten | 28-04-20 | 18:26: Waarom zou jij je schamen, weet jij veel. Hoe raar is het als een man een vrouw wil volblaffen? Gewoon, een evolutionair dingetje, meer niet.

Nog lekker ook.

Ichneumonidae | 28-04-20 | 18:41

Als er toch niet op ons eten gelet wordt door de boven ons gestelden....... ik denk wel eens dat als we allemaal gezond en afwisselend zouden eten, dan zouden we een maatschappij hebben waar de mensen een levensverwachting hadden van minstens 80 jaar!

Nuuk | 28-04-20 | 18:12

Boer zoekt tuin.

Poesman | 28-04-20 | 18:12

Op de Veluwe zitten de kerken ook vol koren.

Schriever | 28-04-20 | 18:11

Allinson brood is toch mijn favoriet

laurentius | 28-04-20 | 18:11

Frans stokbroodje van de Marqt, das pas lekker.

Carmelita | 28-04-20 | 18:09 | 3

Volkoren stokbroodje!?

Ichneumonidae | 28-04-20 | 18:13

@Carmelita | 28-04-20 | 18:17: Dat 'wit' begrijp ik. Voedingswaarde nul en je wordt er dik van met alle gevaren van dien voor de volksgezondheid.
Doe je wel een beetje rustig aan, of gebruik je die stokbroden ergens anders... uhh... sorry.
We blijven heren hiero.

Ichneumonidae | 28-04-20 | 18:20

Hier wordt volkoren met wetenschappelijke nauwkeurigheid uitgelegd, afgewogen en beoordeeld.
broodsmakelijk.nl/testverslagen-meel-...

In het kort met patentbloem lukt alles.

Zoethoudertje | 28-04-20 | 18:09 | 5

Je moet in Gelderland zijn, begrijp ik, of exporteren ze daar ook?

Ichneumonidae | 28-04-20 | 18:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik koop nooit volkoren.
Ik heb nog trauma's van de volkorenmacaroni die ik als kind moest eten.

HoerieHarry | 28-04-20 | 18:09 | 2

Ja, dat ruikt in de pan al naar brood, gatverdamme, en daar gooi je dan later alle overbodige rotzooi uit de koelkast overheen. Smakelijk!

Ichneumonidae | 28-04-20 | 18:31

Oh ja. Niet te vreten inderdaad. Of van die rijst met velletje erom, want gezond. Bleh.

RickyLaRue | 28-04-20 | 18:36

Zoeken naar een spelt in een hooiberg

Troumoetblijcken | 28-04-20 | 18:09 | 5

@Padre Grassi | 28-04-20 | 18:13: raad maar Padre..

Troumoetblijcken | 28-04-20 | 18:32

@Joost Maghetweten | 28-04-20 | 18:25: one of niet one off

Troumoetblijcken | 28-04-20 | 18:32

@Troumoetblijcken | 28-04-20 | 18:32:
Read it and weep:

Q: The term “one-off” is often used to denote something that’s one of a kind, but it seems to me that it should be called a “one of.” That’s what it’s describing – something unique. What’s your opinion?

A: The phrase “one-off” (it’s used as both an adjective and a noun) originated in Britain in the 1930s and appears to be gaining popularity here. It refers to something that is one of a kind or is occurring or being produced only once.

Why “off” rather than “of”? Because it was common practice in Britain when the expression originated to use the word “off” with a preceding numeral to describe the number of units of an item being produced or manufactured (“600 off,” or “12 dozen off,” or the like). Picture something coming off a conveyor belt or an assembly line.

The Oxford English Dictionary defines the term “one-off” as both an adjective (meaning “made or done as the only one of its kind; unique, not repeated”), and as a noun for such a product.

Joost Maghetweten | 28-04-20 | 18:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Halfje wit dan maar...

lammehond | 28-04-20 | 18:07

Volkoren is gewoon het lekkerste.
Wat het gezondste is maakt mij geen reedt uit.

Rest In Privacy | 28-04-20 | 18:07 | 1

Ik ben ook al wat ouder en vind die volkoren ook het lekkerst.

HA BIER!1! | 28-04-20 | 19:30

Net als spelt, wordt ook overal opgezet. Spelt heeft exact dezelfde voedingswaarde als tarwe, het broertje van spelt. Alleen is spelt een stuk duurder en betaal je dus voor... Niets dus.

Busverhuur | 28-04-20 | 18:07 | 8

@Zoethoudertje | 28-04-20 | 18:16: Nou gefeliciteerd, de schommeling van eiwit in zowel tarwe als spelt is groter dan 1%pt dus per areaal kan het net zo goed andersom zijn. De opbrengst van spelt is lager al hoeft er minder gewasbescherming plaats te vinden. Dat maakt het voor hippies interessant. Dat je meer diesel verstookt om dezelfde voedingswaarde in een brood te stoppen, dat vergeten ze (de netto milieubelasting van spelt is groter).

Busverhuur | 29-04-20 | 10:11

@Tishetnetnie | 28-04-20 | 18:14: Er is een stof in tarwe die niet in spelt zit en waarvoor een minimale fractie van de mensen allergisch voor is. Dikke feli, met zuurdesem los je dat ook op.

Busverhuur | 29-04-20 | 10:12
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl