Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kees Verhoeven (D66) fakkelt Postcode Loterij af

GOOOOOOEDEMORGEN! Kees Verhoeven noemt Postcode Loterij psychologische terreur

Die geniepige Postcode Loterij kent u vooral als de grootste spamfabriek van Nederland, nog erger dan de radeloze telefonistes van de Volkskrant. Week in week uit proppen ze je brievenbus ramvol met allerlei nutteloze troep en regelen dat u die nutteloze troep niet meer ontvangt is zo eenvoudig nog niet. Een fabriek ook waar u alleen maar wat muntjes inlevert omdat de buren dat ook doen, u hebt immers geen ruggengraat. En zo is het bruggetje gemaakt naar Kees Verhoeven, de Jett-0-laaf die ook maar een beetje achter het kontje van zijn eigenaartje aanhobbelt. MAAR! Kees heeft een mening geventileerd. Op Twitter. Kees heeft de wereld geleerd dat de Postcode Loterij duizendmaal kudt is, omdat Gaston Starreveld een staak door je gezond verstand boort en Winston Gerschnanhtwotiztz met zijn Droopy-ogen alle oude omaatjes emotioneel verkracht. En nu zijn mensen het met Kees eens! Maar was dit wel de partijlijn? AU. Dat wordt een FOEI-gesprek makker!

Reaguursels

Inloggen

D66 maakt reclame voor zichzelf door te vertellen over hun voorstel over voltooid leven. Ze vertellen er niet bij dat het is gebaseerd op de psychologische angst van ouderen om, door te blijven leven, de zorg steeds duurder (en voor hun kinderen en kleinkinderen onbetaalbaar) te maken. Dag Kees, joejoe!

Cor Netto | 21-04-20 | 18:48

Tsja, dit is weer typisch het moreel-superieure D66. Een hetze ontketenen over iets dat al decennia (zo niet millenia) lang bekend is; de hebzucht van mensen en de angst om bij die hebzucht buiten de boot te vallen. Hoe ziet onze held het voor zich? Dat de Postcodeloterij onder elke uiting die zij doet een disclaimer erbij zet met "wij maken misbruik van uw angsten". Gaat hij straks ook verlangen dat onder elke reclameboodschap wordt vermeld "wij spiegelen u iets fantastisch voor, maar in werkelijkheid valt het vies tegen". Welkom in de Grote Mensen wereld, Keesje. Als je zoet bent, krijg je een ijsje.

Grachus | 21-04-20 | 18:32

Wat is het nut nog van een POST-code tegenwoordig? Doe gewoon IP adres. Hoewel... dan denken de buren misschien: hij een gloednieuwe BMW, zij alweer in het nieuw en net terug van alweer vakantie? Waar doen ze het van? Ahh, ze hebben vast IP loterij gewonnen. Misschien moeten wij daar ook maar eens.... enz.

squadra | 21-04-20 | 18:29 | 1

Mijn adres is 127.0.0.1

Winstpakker | 21-04-20 | 19:48

dezelfde deugKees die zich sterk maakte voor het Oekraine referendum en ijsjes likt op stagiaires

HetOorAakel | 21-04-20 | 18:07

Kees die ineens opkomt voor de Nederlandse betalers van een loterij. Dat nb vrijwillige afgifte is van geld. Sorry. Ik kan er helaas niets van geloven aangezien dit figuur klakkeloos miljarden weg laat loodsen naar het buitenland zonder toestemming van de rest....

DrachiR | 21-04-20 | 17:54

Kees weet donders goed dat de Postcodeloterij een verlengstuk is van de heersende politiek van groen en inclusief en meer van die lelijke woorden. Als de populisten dreigen te winnen op een onderwerp, dan geven ze geld aan de actiegroep die de staat voor de rechter daagt en de rechter kopt hem in: Urgenda. En dan moest het van de rechter. Volkomen poppenkast natuurlijk en de meerderheid van de kudde trapt erin.

Cepalislam500mg | 21-04-20 | 17:32 | 5

@Cepalislam500mg | 21-04-20 | 18:07:
Zo, zijn jouw meningen feiten? Is het jou bekend dat een mening geen feit is? En mag een voorzitter van de Raad van State privé geen politieke voorkeur hebben? (Vrijheid van mening, weet je wel?!) Is het jou bekend (kennelijk niet!) dat deze functie, net als die van een rechter, onafhankelijk wordt uitgevoerd? En Syp Wynia? Heeft een column bij Elsevier. Een "onafhankelijk"(?) weekblad , Is gewoon rechts. En jouw ontzettend ordinaire opmerking "Rechtsstaat my ass" zegt genoeg. Sudder maar lekker door met je domme meningen (Let op: dat zijn dus geen feiten!). Bekijk het maar verder op je zolderkamertje. Je bent geen partij.

Poso | 21-04-20 | 18:30

@Poso | 21-04-20 | 17:53: wat is je punt nou? Je raaskalt.. Cepidinges 500 heeft gewoon een punt dat die loterij voornamelijk doodenge, semiterroristische deugdoelen steunt..

Lompiedompie | 21-04-20 | 18:31

@Poso | 21-04-20 | 18:30: Ik zit je maar wat uit de tent te lokken man. De waarheid zit vermoedelijk ergens tussen mijn meningsfeiten (was een quote van Baudet) en jouw geloof in de rechtsstaat. Jij mag geloven wat je wilt hoor ik vind het allemaal best.

Cepalislam500mg | 21-04-20 | 19:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Deze - ene - keer ben ik het met Kees Verhoeven eens.

Ik zou wel eens willen weten wat de oprichters/eigenaren van die postcodeloterij in hun zak hebben gestoken en steken! . Dat is niet mis !
Die loterij moest verboden worden, omdat ze instanties geld geven die tegen Nederland zijn . Greenpeace, Urgenda een activisten verenigingetje van 4 mensen die 3 miljoen kregen, die lachen zicht rot en allerlei links activistische groepjes.
Zo hou je de pvda stil !
En dan ook nog aan Linda de Mol haar "foundation".Wat een nep loterij is dat.
En hoe die een vergunning van de staat hebben gekregen is mij een raadsel.
Voor de vorm ons ook nog even zand in de ogen strooien, door publicitair ook eens aan een zgn. echt goed doel iets te geven. Ja dat moeten ze ook natuurlijk.
Postcodeloterij: ook Thierry Baudet wil daar een einde aan maken. Nou van mij mag hij.

outdoor | 21-04-20 | 16:42 | 1

Alle Kansspelen in Nederland hebben een Monopoly, terwijl dat bij Europese Wet Verboden is...
Dus bij Pulsvisserij luistert de Overheid netjes naar de EU, het MAG NIET !
Maar Gokken , nee dat regelen we zelf wel, MAAR wel laten de Trekking van de Staatsloterij door een Grieks Bedrijf regelen, die kunnen dat beter dan Nederlanders...
Zo krijgen de Uitvinders van de Postcode Loterij, ieder jaar een dikke Miljoen, zo regel je dat als je een Monopoly met Staatshulp hebt opgezet.
Het is te triest voor woorden , net als de Lotto , met z'n Gratis Loten winnen.

Torquemada | 21-04-20 | 16:57

Ach, de staatsloterij geeft helemaal nix aan de voedselbank of Rode kruis, alles gaat in de schatkist. Da's pas zonde geld!

poekie 70 | 21-04-20 | 16:38

Omdat een D'66 er iets futiels over de postcodeloterij heeft gezegd.... breekt hieronder de hel, zoals gebruikelijk (verveling?), los van zich "het volk" noemende deel der natie. In beschaafde, erudiete, taalbehendige bewoordingen. En dat allemaal zonder uitgekauwde vooroordelen en zonder te schelden. Wat een armoedige misère...

Poso | 21-04-20 | 16:27 | 1

Dit is voor het eerst dat er iets zinnigs uit de mond van Kees komt...

Dijkweld | 21-04-20 | 17:34

Kees hou je mond. Je bent een L. U. L. Die zijn lul achterna loopt

Karel | 21-04-20 | 15:51 | 2

Hij heeft inhoudelijk gelijk. Geen s.p.e.l.d. tussen te krijgen. Jij daarentegen...

BrokenTipi | 21-04-20 | 15:54

Dat is hij ook, maar hier heeft hij toch het grootste gelijk van de wereld.
De goede doelen zijn De Mol, Starreveld, Gerstenowitz, en al die andere BNers die grof geld hieraan verdienen. En dan ook nog die miljoenen die weggegeven worden en niet aan de echte goede doelen besteed worden. En dan ook nog die kostenverslindende reclame op TV en in de brievenbus die je niet wil hebben.

G KOLKS676469474546 | 21-04-20 | 16:44

Aiaiaia, de Postcode Loterij is een initiatief van de Overheid en brengt heel wat geld in het laadje. Leuk van Keessie dattie naar onze sympathie hengelt maar dit zou hem zomaar een volgend termijn kunnen kosten.

Sans Comique | 21-04-20 | 15:39 | 2

Fout: postcodeloterij is een particulier initiatief van heren Poelman en van den Ende. Zakkenvullersclub is het.

outdoor | 21-04-20 | 16:45

Is een particuliere organisatie. Dus niet van de Overheid, die er wel veel geld aan verdiend door kansbelasting ( +/- 30% 0 die niet naar de winnaars gaat.

G KOLKS676469474546 | 21-04-20 | 16:49

Is inderdaad wel zo. Zie je dat Keesje best wat kan als ie even onbegeleid is

Rest In Privacy | 21-04-20 | 15:33

Zowaar een D66er die iets uitkraamt wat geen totale onzin is. Nou heb ik alles wel gezien.
Overigens is de kans bij de Postcodeloterij dat de pot valt op een bepaalde postcode volgens mij vrijwel nihil, als je het aantal mogelijke combinaties van 4 cijfers en 2 letters gaat uitrekenen.

zeur | 21-04-20 | 15:31 | 1

Gelijk maar een poging ondernomen, ervan uigaande dat een postcode nooit met 0 begint (9x10x10x10)x(26x26)= 6.084.000. De kans dat je de pot wint, is dus vlg mij ongeveer 1:6.000.000.

zeur | 21-04-20 | 15:44

Lol. Zegt Kees voor één keer iets verstandigs, gooit hij gelijk de ruiten van Deug66 in. Jetje boos.

NPOlitiekgekleurd | 21-04-20 | 15:28

Sponsoren van de klimaattaliban nooit steunen.

beniknouzoslim | 21-04-20 | 13:30

Als je meedoet aan de Postcodeloterij, dan steun je extreem linkse organisaties zoals Greenpeace, Vluchtelingenwerk en Natuurmonumenten. Landverraders.

Rob-van-Hardensteen | 21-04-20 | 13:20 | 1

Precies, vergelijkbaar met het lidmaatschap van de nsb.

Tarvo | 21-04-20 | 13:22

En niet te vergeten de 10 miljoen voor de advocaat kosten van Urgenda, de PCL heeft het land in gijzeling met al hun centen, een docu hier over kan de ogen v/d de gemiddelde NL-er openen.

Uw Verzekeringsadvis | 21-04-20 | 13:10

Voor het eerst dat kees iets zinnigs te melden heeft, zonder postcode loterij had Natuurmonumenten ook niet zo een grote mond, een kwart v/d NM omzet komt van PCL, een kwart van hun zelf en 50 % subsidie van uit belastingpotten.

Uw Verzekeringsadvis | 21-04-20 | 13:07

Het is nu de PCL, maar 50 jaar geleden was het de SUS, uit R'dam, Heemraadsingel, weet het nog goed, een Tante van mij werkte er destijds, zo'n zelfde oplichtersbende die het op de lange termijn ook niet vol hield vanwege de negatieve publieke opinie. Ben benieuw hoe Lang (weet ik) die PCL het uit houd.

watmagjenogwel | 21-04-20 | 13:05 | 3

Ja ja.... Kees Verhoeven heeft ook z'n moment van roem.... is zelf een graaier met een slappe l.. l en geen ruggengraat....

Dovebrandnetel | 21-04-20 | 13:05

Doe er dan wat aan beste Kees. Jouw partij zit toch in de regering. En dat van dat psychologisch effect is nog het minst kwalijke. Lees de FTM artikelen maar eens over de macht van deze club en hoe dubieus bijvoorbeeld de sponsordeal met Feyenoord is.

drolla | 21-04-20 | 13:04

Hier heeft Kees wel gelijk, een schandalig materialistisch fenomee, die Postk#tloterij. Goededoelen, zijn linkse doelen geworden, andere zakkenvullende regenten stichtingen, het gros van het geld ‘verdwijnt’. Eens een straatprijs meegemaakt, na 30 jaar spelen, netto 6800 euro. Dan ben je winnaar en heb je niet eens je inleg van de afgelopen jaren terug. Gajes.

Ray Skak | 21-04-20 | 12:58 | 1

Ja wat dacht jij dan.....

Risingson | 21-04-20 | 14:14

KeesVee, wat ben je toch een verschrikkelijke knurft. Kruip snel weer onder je steen. Je hebt de stijd verloren van Jetten. Wellicht volgt er nog een burgemeesterschap van Schubbekutteveen, maar dat is het dan wel wat betreft je carrière.

Crossing_The_Rubicon | 21-04-20 | 12:31

En dan werkt er nog die dikke kale, die waarschijnlijk familie heeft in het bestuur, anders werkte hij op een zorgboerderij.

Ko Ranzig | 21-04-20 | 12:21

Gelukkig heeft zijn voormalige partijleider, dhr. A. Pechtold, verschillende postcodes waar hij mee kan doen. Extra kans!

Johnnie Hansome | 21-04-20 | 12:05

Je kan wel opzeggen maar je postcode blijft gewoon in de trekking zitten.
Dat is het verneukeratieve van deze loterij. Als er dan een grote prijs valt wordt
de niet-speler volledig afgebrand.
www.geenstijl.nl/45017/zeiken_doe_je_...

houtvlot | 21-04-20 | 12:05

Ben het helemaal eens met Kees. Die vreselijke Postcode- Vrienden- en al die andere bullshit paraplu loterijen vallen allemaal onder Novanmedia. Een bedrijf dat wil doen geloven dat ze deugen en ondertussen wat goede doelen angstgeld toestoppen.

despee | 21-04-20 | 12:04

Mensen laten zich snel overhalen als ze die blije koppen van Nicolette van Dam, Gaston Starreveld, Caroline Tensen, Quinty Trustfull, Winston Gerschtanowitz, Martijn Krabbé en nog een paar anderen zien. Volgens mij zijn ze ook niet helemaal okselfris als je die pushberichten op hun site ziet van Bill Clinton en Tony Blair.

Nehemia | 21-04-20 | 11:55

Weet je wat psyhologische terreur is? Dat vluchtelingen helpie helpie spotje wat ik continu voor mijn waffel krijg. Laten we eerst maar eens onze eigen doden opvegen.

Lorejas | 21-04-20 | 11:51 | 1

Bedoel het niet naar of discriminerend maar gewoon als gegeven valt het mij opdat in alle reclame spotjes minstens 80 % v/d mensen geen NL kaaskop is.

Uw Verzekeringsadvis | 21-04-20 | 13:04

Een jaar voor de verkiezingen gaan politici plotseling verstandige dingen zeggen
Wordt komende 11 maanden steeds erger.

Als we er in maart '20 weer ingetuind zijn, rollen ze 3 dagen over straat van het lachen

rigelstraat | 21-04-20 | 11:47

Het moet haast wel zo zijn dat die CEO van de Postcodeloterij een reclamedrukwerk bedrijfje heeft, want dat spammen is inderdaad niet normaal. Dan kan hij mooi zeggen dat hij zijn salaris laag houdt en ondertussen vult hij waarschijnlijk zijn zakken via dat drukwerk.

Watching the Wheels | 21-04-20 | 11:36

Loterijen zijn groot in arme landen. Als Nederlander heeft het weinig zin om er aan mee te doen.

Rest In Privacy | 21-04-20 | 11:32 | 1

Niet iedere andere reaguurder krijgt gewetenscompensatie van Truste toegestopt, dus niet iedereen is zo rijk als Kluif.

LesPaul | 21-04-20 | 11:40

Gewoon opzeggen die enge PL loterij. Jaren geleden al gedaan..

MooseNL | 21-04-20 | 11:29

Zou juist blij zijn als sommige buren een grote prijs zouden winnen. Grote kans dat ze dan verhuizen.

Watching the Wheels | 21-04-20 | 11:23

Ik ben het nooit met de IJsjeslikker eens, gewoon omdat hij altijd onzin uitkraamt, D'66 gelul van de eerste orde. Maar nu... tja Kees je hebt gelijk, dat moet ik eerlijk toegeven. De enige prijs die ik ooit won was een beker ijs, gratis op te halen, oh ja ook nog eens een koek. Gvd stop toch met die kudt prijsjes, ik wil ze niet!

Rdock | 21-04-20 | 11:19 | 1

Waarom zeg je niet gewoon op? Ben zelf 20 jaar terug al gestopt, toen ze me bijna wekelijks met die milieu-onvriendelijke gouden enveloppen probeerden te verleiden om nog meer loten te kopen. In de tussentijd is geen buurman miljonair geworden. De kans is net zo klein als bij elke andere loterij. 10x10x10x10 = 10.000 postcodes x 26 letters x 26 letters = 6.760.000 mogelijke postcodes. Dat ijsje had Kees wel willen krijgen van je.

Watching the Wheels | 21-04-20 | 11:33

Als Kees het referendum niet afgeschaft had, dan had hij het aan de bevolking kunnen voorleggen en hij had een wet kunnen maken die hij door de Kamers had kunnen loodsen, maar liever moppert hij wat op Twitter voor de bühne.

Watching the Wheels | 21-04-20 | 11:18 | 1

Inderdaad je hebt volkomen gelijk, maar Kees in dit uitzonderlijke geval ook.

Rdock | 21-04-20 | 11:22

Vraag me altijd af wat dat kliekje postcode-bn-ers nou opstrijkt voor hun 'ambassadeurschap'...

Zenzeo | 21-04-20 | 11:13 | 1

Vroeger tonnen, nu minder. Gaston kreeg ook een hypotheek, Joling verkocht kaarten aan de loterij: niet altijd loon dus.

arlen | 21-04-20 | 11:16

Ben het niet vaak met Kees Verhoeven eens of eigenlijk nooit, maar in deze vindt ik dat hij wel een serieus punt heeft.

F1802 | 21-04-20 | 11:10 | 1

Moet hij er wat aan doen. Ze zitten in de regering he

Stevo365 | 21-04-20 | 11:17

Nu heb ik als rechtse conservatief een kortsluiting... ik heb een hekel aan Keessie, maar ook aan de graaiende postcode loterij (en goede doelen loterijen).... wat moet ik nu kiezen??????

ikpislauwbier | 21-04-20 | 11:09 | 2

Beide niet!

Rdock | 21-04-20 | 11:23

U heeft aan beide een hekel. Hekel is hier de verbindende factor. U bent dan inclusief.

Arachne | 21-04-20 | 12:45

Mensen die hun mening op Twitter ventileren zijn niet te vertrouwen. Dus Kees .

polletjepiekhaar | 21-04-20 | 11:09 | 1

Kees is sowieso niet te vertrouwen want D666.

Nehemia | 21-04-20 | 12:06

Hmm, komt er binnenkort een commissaris positie vrij bij de Postcodeloterij en zijn ze vergeten Pechtold te vragen?

BASinnic | 21-04-20 | 11:06

Kees zegt voor één keer iets verstandigs en gooit direct zand in de machine van Deugen66. Benieuwd wat Jetje hiervan denkt.

NPOlitiekgekleurd | 21-04-20 | 11:02 | 1

Jetje is rokjes aan het passen voor de afgelaste pride, dus die heeft geen tijd.

Rdock | 21-04-20 | 11:24

Ik ga steeds meer het graaf en bijt werk van Geen Stijl missen. Waar heeft dit mee te maken? Met geld? In vroegere tijden waren er nog met enige regelmaat scoops te lezen waar de kranten niet over berichtten. Nu moet ik het doen met een, voor mij onzinnig, tweet die uitgemolken wordt.

wybert | 21-04-20 | 11:02 | 1

Reclame inkomsten hebben prioriteit.

Torquemada | 21-04-20 | 17:05

eenvoudige oplossing: iedere keer retour sturen met daarop in grote letters: OVERLEDEN

Port wordt door hun betaald dus op een gegeven moment houden ze wel op. Krijg al jaren geen post meer van die club.

van_Heutsz | 21-04-20 | 11:02 | 3

De ellende is dat ze het altijd sturen aan 'De bewoners van Huppeldepupstraat nummer x'. En al zou er iemand overleden zijn, dan zit er wel weer een nieuwe bewoner, weten ze.

bintang | 21-04-20 | 11:36

gewoon even je adres doorgeven op de website van postfilter en je krijgt niets meer van hen en ook geen andere post meer geadresseerd 'aan de bewoners van'.

Rest In Privacy | 21-04-20 | 11:48

Rassenloterij is misschien ook wel een ding. Mengvormen mogen ook.

HogeNood | 21-04-20 | 11:00

Het meest bezwaarlijke van de hele postcodeloterij is dat ze met de opbrengsten alleen maar knetterlinkse ‘goede’ doelen steunen. Dus wat dat betreft zal Kees binnenkort wel weer worden teruggefloten.

Lucifer | 21-04-20 | 10:58 | 3

Valt mee. Het commercieel bedrijf dat hier achter zit steunt vooral zichzelf en ziet het 'goede doel' vooral als een verdienmodel. Tel daar het kuddegedrag van dom Nederland bij op en kassa!

druipsmurf | 21-04-20 | 11:11

Valt mee. Het commercieel bedrijf dat hier achter zit steunt vooral zichzelf en ziet het 'goede doel' vooral als een verdienmodel. Tel daar het kuddegedrag van dom Nederland bij op en kassa!

druipsmurf | 21-04-20 | 11:11

Daarnaast zijn die goede doelen nogal troebel. Als men al geld geeft, kun je dat het beste aan particuliere kleinschalige initiatieven geven. Dan is de kans dat je geld goed terecht komt een stuk groter.

Nehemia | 21-04-20 | 12:05

Zoooo... Keesje gaat het zel nadenken .. en nog erger , zelfs even in de contramine ...... vrouwtje weggelopen ?? Nou .. ok .. morgen weer normaal in het gelid

daytripper | 21-04-20 | 10:57

-'u hebt immers geen ruggengraat'
>Raar woord - ik heb maar één rug.

HogeNood | 21-04-20 | 10:57 | 1

Ik kan een pannenkoek ook maar in één koekenpan bakken zoals ik in een koekenpan ook maar één pannenkoek kan bakken.

Sans Comique | 21-04-20 | 15:44

"Psychologische angst" is een pleonasme.

JackStick | 21-04-20 | 10:55 | 3

Zijn er ook andere soorten angst?

Rest In Privacy | 21-04-20 | 11:30

@Kuifje-naar-Brussel | 21-04-20 | 11:30: Alle "fysiologische angst" (zweten, (nor)adrenaline etc.) is altijd een effect van een bewustzijn dat zijn oorsprong vindt in de hersenen. "Stress" daarentegen is een ietwat bredere term, maar "angst" niet. Kees closed.

JackStick | 21-04-20 | 11:34

Inderdaad FOMO, daar zijn de NLers koplopers in.

ManusMann | 21-04-20 | 10:53 | 1

Dan kan U vast wel een rangschikking plempen t.a.v. FOMO naar volkeren/rassen.

HogeNood | 21-04-20 | 11:05

En daarnaast sponsort de PL gekken als Milieudefensie, Greenpeace etc. die eindeloos tegen de staat procederen waardoor je nog meer geld kwijt bent als burger en uiteindelijk van het gas gedwongen word, geen biefstuk meer mag eten etc.

TheBigKirth | 21-04-20 | 10:51 | 1

Precies. Reden genoeg om met die lui te kappen... griezels zijn het

MooseNL | 21-04-20 | 11:29

Heb net even gekeken.... Ik had verdorie bij de afgelopen trekking 2 Chocolonely repen kunnen winnen!
Best prijzig, 2 chocoladerepen voor 14 euro.

H.J.W. | 21-04-20 | 10:48 | 1

Ga voor die met tijm.

Sans Comique | 21-04-20 | 15:46

De Postcodeloterij manipuleert ons niet. Wij laten ons manipuleren. Het enige wat we hoeven te doen is de buren gunnen dat ze miljonair worden en niet meedoen of stoppen met meedoen.

We willen allemaal minder overheid, dan moeten we zelf de verantwoordelijkheid voor ons doen en laten nemen. Niet afwachten tot de overheid iets gaat verbieden, maar zelf de keuze maken ergens niet aan mee te doen of iets niet te kopen.

Rest In Privacy | 21-04-20 | 10:48 | 6

@Quib | 21-04-20 | 10:56: De postcodeloterij zit op het randje denk ik, verbieden lijkt me niet terecht, maar ze mogen wel meer tegengas krijgen en ze moeten ophouden met spammen.

Kane | 21-04-20 | 11:00

@Quib | 21-04-20 | 10:56: Er worden toch ook (niet echt doeltreffende) maatregelen getroffen tegen loverboys. Die meiden laten zich ook maar verleiden, dus eigen schuld?

Kane | 21-04-20 | 13:37

@Kane | 21-04-20 | 11:00: De PCL heeft enkel bestaansrecht omdat Nederland de Markt niet opengooit, dit weet men al te goed.
Vandaar de lage winkans, en de ACHTERLIJK hoge prijzen voor een lot.
Binnenkort moeten ze de markt wel opengooien.
Daarom is de Lotto al veranderd, en zijn die 6 kleuren verdwenen.
En daarom adverteert de TOTO ook als een malle, om maar genoeg marktaandeel te bezitten , als in de toekomst concurrenten zoals WINBET/UNIBET ect. legaal op de Nederlandse markt mogen opereren.

Torquemada | 21-04-20 | 17:13
▼ 3 antwoorden verborgen

De kans dat je sterft aan corona is groter dan dat je een flinke prijs wint bij een van die loterijen, dat zegt meer over de loterijen dan over corona.
Kappen met die loterijen met hun zwaar overgewaardeerde en overenthousiaste B(out) artiesten.

zoalsikhetzeg | 21-04-20 | 10:46

Ik doe aan geen enkele lotterij mee, als het lot besluit dat ik miljoenen hoor te hebben krijg ik die vanzelf wel en anders even goede vrienden

JanAmsterdamEnzo | 21-04-20 | 10:46

Heeft Kees de afgelopen 30 jaar onder een steen geleefd of is ie traag van begrip? Meneer wil het wel afschaffen, maar de goede doelen mogen niet de dupe worden. Ik zie boze stiefzus Kaag al stampen. Extra belasting dus. Laat dan maar zo.

arlen | 21-04-20 | 10:45 | 2

Die extra belasting komt er sowieso wel, Timmerfrans wilde laatst 1000 miljard en Mutti Merkel heeft ingestemd met EUrobonds voor knoflooklandjes.

En als klap op de vuurpijl schaffen ze een referendum af. Vergeet niet op ze te stemmen in 2021 proletariaat...

Graaf_van_Hogendorp | 21-04-20 | 10:48

Kees blijft natuurlijk een politicus, maar ik denk niet dat hij opteert om het af te schaffen, want dan stort het verdienmodel in.

Nehemia | 21-04-20 | 11:59

Hoezo niet de partijlijn? Neem aan dat de partij van de nuance het gewoon met Kees eens is,
Fijn dat Geenstijl toegeeft dat D66’ers gelijk hebben!

Wedergeboren | 21-04-20 | 10:41 | 3

Partij van de Nuance? Laat me niet lachen.
Rob Jetten die met droge ogen beweert dat stikstof een deken over ons land vormt die alles doet stikken.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken maar wat roepen. Of de afkomst van je partij verloochenen, zoals met het afschaffen van het referendum. En dat noemt u nuance.

Dick Luyenlomp | 21-04-20 | 10:44

DDR666 associeer ik niet met nuance. Wel met keihard cynisch globalisme, zelfverrijking ten kosten van het proletariaat, opportunisme, authoritarianism en marxisme. Maar nuance... niet het eerste wat bij me opkomt sorry.

Graaf_van_Hogendorp | 21-04-20 | 10:47

Kaag zal zich neerleggen bij het feit dat er minder naar arme landen gaat. Tuurlijk. Van Engelshoven zal ook het fijn vinden dat er minder naar cultuur gaat. Gerard Joling ook boos, want zonder de VriendenLoterij komt de Ziggo niet vol.

arlen | 21-04-20 | 10:49

De psychologie werkt wel. Ik ken mensen die elke maand de eindjes aan elkaar moeten knopen, zich een hartverzakking schrikken van een nota van een paar tientjes die ze niet aan zagen komen en niet kunnen betalen, maar wel één of meer loten hebben van deze loterij. Als ik ze zeg dat het verstandig is om op te zeggen, omdat ze dat geld beter kunnen gebruiken, dan reageren ze als door de hond gebeten: "Maar wat als die kanjer hier valt, dan win ik niks!"
Nee, nu win je ook elke maand niks, sterker nog, je gooit elke maand een bak geld weg.
Over stoppen met roken bij deze lui wil ik niet eens beginnen.

H.J.W. | 21-04-20 | 10:41 | 2

Of over die drie enorme honden de deur uit doen. Ook een no go.
Dat soort lui zijn kampioen geld verkwisting aan nutteloze zaken.

Dick Luyenlomp | 21-04-20 | 10:52

Ja, naast 3 honden ook vaak nog 3 kinderen, allemaal de deur uit die troep ;) Nee serieus, heel sneu, schijnt dat veel arme gezinnen wel 90 euro per maand uitgeven aan loterijen, terwijl ze een budget hebben van enkele honderden euro's.

Kane | 21-04-20 | 10:56

En trouwens, als Syp hier gelijk heeft, en Poelman idd zelf ook toegeeft dat het om psychologische druk gaat om mee te doen, dan verspreidt Kees wederom nepnieuws.

Stevo365 | 21-04-20 | 10:54

Hij mag dan een lul eerste klas zijn maar in dit geval heeft hij gewoon groot gelijk.

soldier-of-fortuyn | 21-04-20 | 10:39

"regelen dat u die nutteloze troep niet meer ontvangt is zo eenvoudig nog niet."? Ja hoor! Best wel! Gewoon een paar maal de rotzooi terug sturen naar 'afzender' en je je bent er voor altijd van af. Want terug zenden kost hun centjes en ze ontvangen liever, dan dat ze betalen.

H.E. van Putten/Koor | 21-04-20 | 10:38 | 2

Nou nee dus Interesseert ze geen reet. Zolang er maar genoeg in het laatje komt om hun eigen riante salarissen te betalen zal het hun een rotzorg zijn dat je iets terugstuurt.

soldier-of-fortuyn | 21-04-20 | 10:41

@soldier-of-fortuyn | 21-04-20 | 10:41: Dan heb ik zeker 'indruk' gemaakt, want wij krijgen al jaren niets meer. En dat geldt, voor alle loterijen die die rotzooi, door onze bus laten duwen. Ook lullig, voor de postbesteller, dat heet bij ons 'werken voor de kat zijn kut'.

H.E. van Putten/Koor | 21-04-20 | 10:49

Het zal me aan mijn reet roesten als mijn buren een miljoen miljard winnen. Het is ze gegund. Het zijn die vreselijke goede doelen waarom ik deze club haat.

Frans Laarmans | 21-04-20 | 10:38 | 1

Zoals de Clinton Foundation. Een corrupt bolwerk die zijn weerga niet kent.

Nehemia | 21-04-20 | 11:46

Kees verwoordt het wel heel krom. "De psychologische angst om niet te winnen", daarmee bedoelt hij "de angst om de angst om te winnen en toch naast het geld te grijpen". Je doet namelijk ongewild mee aan de loterij, hoort ook bij de prijswinnaars, maar enkel de "leden" kunnen die prijs ook incasseren.
www.parool.nl/columns-opinie/de-postc...

Schoorsteenveger | 21-04-20 | 10:37

Voor iemand als ik is het moeilijk om toe te geven, ook al is het slechts één keer, dat Kees gelijk heeft.
Kees schijnt er trouwens na deze periode mee op te houden. Laten we hopen dat zijn partij het goede voorbeeld volgt. Laten we hopen dat de kiezer hen daarbij een handje helpt.

JvanDeventer | 21-04-20 | 10:32 | 4

@Ivoren Toren | 21-04-20 | 10:39: Inderdaad..... of niet ,nu hij betrapt is door de Ivoren Toren.....

Koning BongoBongo | 21-04-20 | 10:43

@Ivoren Toren | 21-04-20 | 10:39: exact ... zodra ie losgeweekt is van het pluche... maar dat gaat nog een hele toer worden.

daytripper | 21-04-20 | 10:59

Aha. Hij gaat er mee op houden. Dan krijgen ze hun geweten weer terug.

Nehemia | 21-04-20 | 12:08
▼ 1 antwoord verborgen

Hij zegt het nog netjes maar doet er vervolgens niets aan. Ik zou het allemaal oplichters noemen. Smijten met andermans geld. Alsof zgn liefdadigheid een reden zou zijn om er aan mee te doen. Adressen van prijswinnaars liggen op straat. De fiscus graait ook gretig mee. De enige club die enigszins betaalbaar de kans op een vermogen biedt, is eurojackpot. Voor 2 euro per week kans op een pot oplopend tot soms wel 100 miljoen. En de kans dat je wint is net zo nada als bij al die andere oplichters, 0,0.

SlimmeBelg | 21-04-20 | 10:31

Goed zo Kees. Verstandige teksten, voor een D66-er.
De Postcodeloterij is een smakeloos, maatschappijverwoestend rondreizend circus.

Papa Jones | 21-04-20 | 10:29

Zonder de steun van de Postcodeloterij aan clubjes als Urgenda zouden we nog gewoon 130 kunnen rijden en deed de overheid niet aan boertje wegpesten.

Ron_Paul | 21-04-20 | 10:28

De postcodeloterij steunt de ngo veerdiensten op de Middellandse zee, was de financierder van Urgenda en één van de grootste lobbyisten van de afgelopen Kinderpardon. Niet alleen ben je een dief van jezelf door er aan deel te nemen, maar betaal je de krachten die tegen Nederland werken.

heldheino | 21-04-20 | 10:26 | 1

Allemaal zaken waar D'66 zich niet tegen uitspreekt, dus,

Heiner | 21-04-20 | 10:46

Met Postfilter bepaalt u zelf welke geadresseerde reclamepost u wilt ontvangen. Gratis en eenvoudig. Pro-tip: blokkeer gewoon al die meuk in een keer. www.postfilter.nl/

Ivoren Toren | 21-04-20 | 10:26

Kees vd Hoeven heeft wat tegen de Postcodeloterij.

Wat Kees er niet bij verteld is dat hij zelf verantwoordelijk is voor het voortbestaan van deze loterij, middels door de grondwet aan hem gegeven rechten.

Epistulae_Morales | 21-04-20 | 10:22 | 1

Zodra bedrijven schermen met de grondwet, weet je dat ze fout zitten.

Papa Jones | 21-04-20 | 10:32

Kees van DEUG'66 ,de club van de allochtonen eerst , superdeugers en Eurofielen .... next..

Koning BongoBongo | 21-04-20 | 10:22

Kees verwijt de ketel dat ie neger ziet. De overheid doet hetzelfde, maar dan op een criminele wijze. Meedoen aan een loterij is nog altijd vrijwillig!
Mensen opsluiten in hun huis op straffe van een boete of gevangenisstraf is tirannie!
Mensen verbieden hun bedrijf te openen om geld te verdienen voor onderhoud van een gezin en medewerkers is tirannie!
Een economie op slot gooien met alle desastreuze gevolgen van dien, zonder ook maar enige eerlijke informatie voorziening of vooruitzicht is tirannie!
Het blokkeren van medicijnen die een ernstig sociaal en economisch probleem oplossen is tirannie!
Dus niet janken Kees! Wat de overheid doet is tirannie, wat de loterij doet is commercie...

Eagle_Eye | 21-04-20 | 10:20

De Nationale Postcode Loterij, BankGiro Loterij en VriendenLoterij hebben allemaal dezelfde eigenaar en er zit gewoon een -commerciële- organisatie achter. Het enige goede doel hier is is het genereren van bedrijfswinst.
Liefdadigheid?.. Gelooft u het zelf?

druipsmurf | 21-04-20 | 10:16 | 6

@druipsmurf | 21-04-20 | 10:20:
Massacommunicatie? Als in indoctrinatie?
Dan denk ik dat hij erg goed is in wat hij doet.

Mr.Crowley | 21-04-20 | 10:25

@druipsmurf | 21-04-20 | 10:20: precies! En daar is HE-LE-MAAL niks mis mee. Wat wel niet okay is, is als je dan jezelf als wat anders presenteert; ik neem aan dat je daar op doelt.

Gladiator Fap | 21-04-20 | 10:25

@Gladiator Fap | 21-04-20 | 10:25:
Juist.

druipsmurf | 21-04-20 | 10:32
▼ 3 antwoorden verborgen

98% van de politici zit er ook alleen maar om geld binnen te halen van de belastingbetaler voor zichzelf en voor witte voetjes bij de geldverslindende EU. Kom Kees, wees geen Kees.

Therapietje | 21-04-20 | 10:14 | 2

Nee, die zitten er voor ons, voor geld zouden politici wel het bedrijfsleven in gaan. Of gebruikmaken van wachtgeld ofzo.

RickTheDick | 21-04-20 | 10:22

@RickTheDick | 21-04-20 | 10:22: Voor ons? Hahaha, in het echte bedrijfsleven moet er verantwoording afgeroepen worden. In de pluche kamer hebben ze inlegvelletjes om de smetjes te camoufleren. Nee, voor ons zitten ze er niet. Voor hun eigen grote plasser en voor de buckazoids!

Blote Bertus 2000 | 21-04-20 | 10:35

Kees kondigt aan af te taaien en ziet meteen het licht.
Nog even en hij neemt een red pil.

Sqbar | 21-04-20 | 10:13

Ik heb vijf keer Postcodeloterij-terreur retour afzender gedaan, met bericht 'ongewenst'. Dat hielp. Wel minder bijdrage aan oud-papier actie nu, dat dan weer wel.

Ootje Nack | 21-04-20 | 10:12 | 1

Dat helpt dus niet. Waarschijnlijk hebt u te lang niet gereageerd, maw niet gekeken op hun website of er iets is gewonnen (het lokkertje). Daaruit kan men opmaken of het visje de neiging heeft te bijten. Nooit doen dus.

druipsmurf | 21-04-20 | 10:29

Ik speel ook alleen mee voor de goede doelen. Echt waar…

Blote Bertus 2000 | 21-04-20 | 10:07

Op dit punt heeft Kees helemaal gelijk. Postcode loterij is een heel geniepige vorm van manipulatie. Ja je hoeft niet mee te doen maar als je buren winnen, wordt wel ff duidelijk gemaakt dat het zo jammer is dat je paar jaar *geleden gestopt bent. Een loterij hoort simpelweg anoniem te zijn

wimaa | 21-04-20 | 10:06 | 2

je kunt daarvoor gewoon een verzekering afsluiten....

Epistulae_Morales | 21-04-20 | 10:24

geniepige vorm van manipulatie? Ik noem het gewoon morele chantage die vooral zwakkeren van geest zich laten aanleunen.

gatij | 21-04-20 | 10:38

Grappig dat Kees zijn functie afhankelijk is van een spel dat net zo goed gaat over winnen en verliezen.
Democratie heet het geloof ik.
Wie de meeste kiezers heeft, heeft gewonnen.

Mr.Crowley | 21-04-20 | 10:03 | 1

Is er een spel dat niet gaat over winnen en verliezen?

Sans Comique | 21-04-20 | 15:51

Meespelen is zonder schroom meedoen aan de afbraak van de Nederlandse visserij. U faciliteert tal van groene clubjes, waar het probleem niet per se zit bij de doelstelling, iedereen is namelijk voor de natuur, maar in de wijze waarop ze die doelstelling trachten te bewerkstelligen. Hier ontbreekt alle realiteitszin, ontbreken de klompen in de klei, en viert activisme hoogtij. Dit gaat trouwens ook op voor D66, verander in de analogie ‘natuur’ in ‘democratie’. Bovendien vertelt Kees niet dat ze stemmen krijgen omdat studenten, puntschoenen en blauwpakken de psychologische angst ondervinden niet modern en bereisd genoeg te worden bevonden door medestudenten, medepuntschoenen en medeblauwpakken.

Van Urk | 21-04-20 | 10:02

Stel dat je ook al speel je niet mee, een dummy lot van de staatsloterij krijg en achteraf te zien krijg wat je had kunnen winnen. De postcodeloterij is zelfs nog erger, wat dan wordt je ook nog door de hele straat uitgelachen

Animals | 21-04-20 | 10:02

Burgers angst aanpraten over klimaat, zeespiegel en astma en ondertussen heeft D66 en hun deugclubjes vrolijk forse subsidies gegeven aan burgers en bedrijven voor het plaatsen van een pelletkachel en pelletcv installatie... want gas is verzuipen en terreur nietwaar? En nu zijn er lokaal in NL en in woonwijken een forse toename van fijnstof en ultra fijnstof met alle gezondheid klachten van dien... burgers worden dubbel genaaid... dank D66

Hollandse_blauwe | 21-04-20 | 10:01 | 1

Exact. Er is helemaal geen verschil tussen het model van D66 en dat van de postcodeloterij. Dit is gewoon een beetje de concurrent bashen.

Carbonnetje | 21-04-20 | 10:06

De conclusie van Kees is ongeveer net zo oud als de Postcodeloterij zelf, meer dan 30 jaar dus.
Postcodeloterij is toch gewoon een bedrijf met salarissen voor directeuren en voor een overvloed aan BN-ners in van die gezellige promo's en een businessmodel en wat niet al.
Als de hele straat 1 lot zou kopen zou iedereen een gelijk aandeel krijgen van de postcodeprijs.
Maar slim samenwerken lukt niet als iemand er zelf beter van kan worden om dat niet te doen.
Dus proberen ze je steeds een extra lot aan te smeren.
Om het in leven te houden sturen ze je kortingsbonnen en stroopwafels.

kloopindeslootjijook | 21-04-20 | 10:01 | 1

Als het echt om de postcode zou gaan, zou een extra lot kopen eigenlijk onzin moeten zijn. Gaat het nou om de postcode of het lot.

kloopindeslootjijook | 21-04-20 | 10:03

Nu volg ik de bladen nooit zo, en niets ten kwade over de billetjes van Robbie Jetten, maar is onze Kees V. niet de man die achter de wulpse derrières van stagelopende carrièremeisjes aanloopt? Zo van, als jij lekker aan mijn ijsje likt, zorg ik dat je kostje bij '66 gekocht is?

Overigens ben ik zeer benieuwd waar Keesie volgend jaar terecht komt. Hij is zo ongeveer op alle dossiers woordvoerder geweest, dus netwerk zat. Dat zal dus wel burgemeester van de Mookerheide worden. Kan 'íe leuk bijschnabbelen als organisator van breinstormsessies.

Rest In Privacy | 21-04-20 | 10:00

Er zou eens met de stofkam door de 'goede' doelen die van de Postcodeloterij centjes ontvangen geharkt moeten worden. Daar zitten namelijk nog wel een paar uiterst dubieuze clubjes tussen...

bisbisbis | 21-04-20 | 09:57

Wat een gelul. Of je doet mee of niet. Alles is een keuze, meneer Kees. Je HOEFT niet mee te doen. En als je niet meedoet, niet zeiken.

Turambar | 21-04-20 | 09:57 | 1

Ze zijn zo succesvol, precies door die emotionele chantage. Gecombineerd met al die goede doelen om die chantage te pink, blue en green te washen.

Kane | 21-04-20 | 09:58

De Postcodeloterij staat niet alleen met dit model. Hele politieke verdienmodellen zijn gebaseerd op psychologische angsten.

Koonkluk Huis | 21-04-20 | 09:56 | 1

Allemaal nepnieuws. Vraag maar aan Ollongren.

Heiner | 21-04-20 | 10:45

Kees is simpelweg boos omdat zijn goededoelenclubje geen miljoenen kreeg van de postcodeloterij..

MaximusAurelius | 21-04-20 | 09:55

Politieke partijen maken net zo goed gebruik van psychologie om kiezers te winnen.

Mr.Crowley | 21-04-20 | 09:55

De grootste ongewenste brievenbusvuller bij mij. "Aan de bewoners van....."
Ik kom niet van die dode bomen af.

Earl_of_Doncaster | 21-04-20 | 09:55 | 1

Bomen doden voor een beter milieu. Dat getuigt van het verkeerde soort van lef.

Rest In Privacy | 21-04-20 | 10:06

Dit is zo langzamerhand toch wel bij iedereen bekend. Waarom opnieuw er aandacht aan besteden.?

zeeman73 | 21-04-20 | 09:54

Hij heeft wel wat verdiend. Geef die knul een ijsje.

suscrofa | 21-04-20 | 09:54

Wiki: In 2018 bedroegen de kosten voor werving en organisatie 19,8%, hetgeen neerkomt op ruim 202 miljoen euro.

Wat betekent dat de PCL een gigantische hoeveelheid biomassa onttrekt aan het reguliere circuit voor hun stupide reclamemateriaal. Dan laten we nog buiten beschouwing hoeveel hout er nodig is om al die strijkstokken te maken waaraan al het geld blijft plakken.

V.w.b. kees, wees GEEN kees.

InSight | 21-04-20 | 09:53 | 1

Postbezorgers van diverse postbedrijven (nu allemaal Postnl), schiet het spontaan in de rug, als je over de PCL agenda begint.

Arachne | 21-04-20 | 12:37

Zolang de mensen afgunstig zijn zullen ze blijven bestaan.

botbot | 21-04-20 | 09:51 | 2

Het is wel slim bedacht.
Het is gebaseerd op angst dat de buren winnen en jij niet.

HoerieHarry | 21-04-20 | 09:55

Goede doelen: de moderne aflaten.

Guiseppe | 21-04-20 | 09:50

De Staatsloterij maakt reclame op mijn kosten. En ik doe niet eens mee.

Rest In Privacy | 21-04-20 | 09:49

Kees moet aan zijn kiezers denken.

Mr.Crowley | 21-04-20 | 09:48

ah is dit de zelfde kees die zich terugtrekt uit de politiek en zich niet meer verkiezbaar stelt voor de volgende tweede kamer verkiezingen ... en nu kan hij eindelijk zijn bek open trekken en zeggen wat hij echt vind.. Ik denk dat ze intern bij de d666 dit soort uitspraken niet echt waarderen

Captain_Dipshit | 21-04-20 | 09:48

Alle mensen deugen, behalve Rutger Bregman en de Postcodeloterij kliek.

Kane | 21-04-20 | 09:48

Nog even en Kees vertelt dat we recht hebben op een referendum.
Of dat we recht hebben op een penthouse.
Of dat hij democraat is geworden.
Wat dat corona wel niet doet met ons allen.

Kamervraag | 21-04-20 | 09:47

Dus KeesjeVee is na jarenlang ook hier wegkijken wakker geworden?

Goofy Goofball | 21-04-20 | 09:47

Dappere actie van ons aller geliefde Kees. Hulde. Ik vind de Postcodeloterijreclame een van de irritantste reclames. Ik kan dat oprechte hoofd van Martijn Krabbé niet meer zien.

Rest In Privacy | 21-04-20 | 09:47

Rare omschrijving trouwens. Is niet winnen hetzelfde als verliezen?

Mr.Crowley | 21-04-20 | 09:47 | 2

Niet bij een gelijkspel.

Bennie Verbaasd | 21-04-20 | 09:51

@Bennie Verbaasd | 21-04-20 | 09:51:
Bij de Postcode Loterij?

Mr.Crowley | 21-04-20 | 09:53

De psychologische angst voor oorlog in europa wordt door '66 gebruikt om Nederland aan de EU te verkwanselen.

Peilstok | 21-04-20 | 09:44

Tja hij heeft gelijk. De loterij is een vorm van belasting.

Nederland80 | 21-04-20 | 09:44 | 2

Belasting op stupiditeit. Maar de postcodeloterij voegt FOMO toe. Terwijl als de man voor mij in de rij bij de sigarenboer een lot koopt en ik doe dat na hem. Ik niet weet dat als ik hem niet had laten voorgaan (galant als ik immer ben) ik degene zou zijn geweest met de prijs. Daarom is deze vorm ook in veel landen verboden.

De Treinende Rechter | 21-04-20 | 09:51

@De Treinende Rechter | 21-04-20 | 09:51:
Ach, als je kudtburen hebt boeit het niet of ze de loterij winnen of failliet gaan; effect is hetzelfde, ze moeten wieberen.

Graaisnaaiert | 21-04-20 | 14:03

De mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank zijn er waarschijnlijk niet minder blij mee. Dit is er wat mij betreft één voor na de crisis.

MickeyGouda | 21-04-20 | 09:43

Ooit een keer de fout gemaakt om met de postcodeloterij in zee te gaan. Nooit weer!
Kreeg als "bonus" ook nog alle post spam van de Vriendenloterij erbij. Adres kwam zo te zien rechtstreeks bij de postcodeloterij vandaan, want zelfde spelfout. Misschien zelfde eigenaar? Ze werken in ieder geval wel samen.

druipsmurf | 21-04-20 | 09:43

Wat de postcodeloterij vooral ontzettend kudt maakt is het tientallen miljoenen geven aan een hele sliert milieuclubs en andere activisten. Waaronder bijv de 8,8 miljoen euro die ze tot nu toen aan Urgenda hebben gegeven. En die dat geld dankbaar hebben gebruikt om hun doelen bij de rechter af te dwingen.

Macroglossum | 21-04-20 | 09:43 | 1

Precies dat.

L. Vis | 21-04-20 | 10:15

Dat is toch dat spel waarbij de straat prijs altijd in dezelfde straat valt? Net zoals dat kansloze spel waarbij de winnaar altijd mevrouw K. Pot of meneer K. Duuk was?

Jos Tiebent | 21-04-20 | 09:42 | 1

Je bedoelt tante K. Daver.

DenBeert | 21-04-20 | 10:10

D66 Sigrid Kaag was vorig jaar spreker op het Goed Geld Gala van Poelmann !!

Bolhoed | 21-04-20 | 09:42

Zolang D66 voorstander blijft van gulle donaties aan die bodemloze put EU genaamd, neem ik die vent niet serieus. Flikker toch op Kees met je goedkope puntjes scoren. Oh ja en die postcode loterij mag van mij ook de pleuris krijgen uiteraard.

Bertus Balhaar | 21-04-20 | 09:42

De postcode loterij zegt dat ze sinds 2014 al 8.8 miljoen euro aan Urgenda over hebben gemaakt. Ik kan met trots zeggen dat daar een totaalbedrag van €0,- van Tissue bij zit.

Kees zou hier trouwens best vrolijk van moeten worden.

Rest In Privacy | 21-04-20 | 09:41

Afschaffen dat gokken.
De hoogste inzet zou 5 bier moeten zijn...

da wizard | 21-04-20 | 09:39

Fuck die postcodeloterij, daar gaat het helemaal niet om. Het gaat er om dat een politicus, toch al iemand met boter op het hoofd, in deze tijden een ander verwijt psychologische angst als middel te hanteren. Het moet niet gekker worden maar het zal vast, veel gekker zelfs.

Super Vaagstra | 21-04-20 | 09:38

Tegen beter weten in doe ik een jaar of 20 automatisch mee met de staatsloterij.
Hoogste prijs ooit €30.

HoerieHarry | 21-04-20 | 09:38 | 2

Al uitgerekend wat het gekost heeft?

Super Vaagstra | 21-04-20 | 09:39

@Super Vaagstra | 21-04-20 | 09:39:
Dat is niet zo moeilijk.
Maar het is niks vergeleken bij wat ik in m'n leven in het uitgaansleven besteed heb.

HoerieHarry | 21-04-20 | 09:43

Wtf !??!!! Verstandige woorden van Kees!!
Het zullen vast niet z'n eigen gedachten zijn die hij hier ventileert, maar het zijn wel juiste gedachten!
Die postcodeloterij is een ontzettend vies, giftig clubje. Niet alleen om de reden die Kees hier geeft, maar ook omdat ze heel veel geld in "goede doelen" stoppen, doelen die ons in werkelijkheid meer kwaad dan goed doen.

L. Vis | 21-04-20 | 09:37

Voor iemand van die overbodige kutpartij, zegt hij wijze dingen.

Karel Kruizenruiker | 21-04-20 | 09:37

Mensen die aan loterijen deelnemen hebben geen verstand van statistiek.
Zie al die mensen van de postcode loterij!
QED

Dutch_Viscount | 21-04-20 | 09:36 | 2

Mensen die dit zeggen hebben geen verstand van statistiek. Zoals de man die verdronk in een rivier die gemiddeld 1 meter diep is.

Muxje | 21-04-20 | 09:44

@Muxje | 21-04-20 | 09:44:
Mensen die dat zeggen hebben geen verstand van biologie. Je kunt prima verdrinken in een rivier van gemiddeld 1 meter diep. Je kunt ook gewoon verdrinken in een bad waar maar 75 centimeter water in staat. Sterker nog, ik denk dat er per maand meer mensen in bad sterven dan een loterij winnen.
Mensen met kennis van statistiek en biologie moeten dus:
A: Nooit meer in bad zitten, er is een kans da je sterft
B: Niet mee doen met een loterij. De kans dat je in bad sterft is groter dan dat je de loterij wint.

Dick Luyenlomp | 21-04-20 | 09:53

Potverdikkie zeg, dat deze dag nog eens mocht komen. Ik ben het een keer eens met Kees Verhoeven! Jammer dat hij weg gaat. :)

P.s. Is uiteraard een gevalletje pot/ketel. Zijn partij, roept al jaren dat Nederland vergaat als we niet sneller en meer, geld & macht naar Brussel sturen. Want de buren doen het ook.

mr_awesome | 21-04-20 | 09:36

Wie zei ook weer: Weesgeenkees?

aamert | 21-04-20 | 09:35

Ze keren slechts 37,3% van het ingelegde bedrag uit aan prijzen. En dan schijnt 40% ook nog in natura te zijn. De postcodeloterij met zijn auto's en ijsjes bijvoorbeeld. Die worden ook nog eens met de cataloguswaarde vermeld, terwijl de inkoopwaarde uiteraard veel lager is. Tja, een mooi verdienmodel gebaseerd op met name de angst dat je buurman rijk wordt en jij loonslaaf blijft.

Graaier | 21-04-20 | 09:33 | 1

En om die reden verboden in veel landen. In Nederland is er ook wel gesproken over een verbod op loterijen op basis van postcodes, maar de Postcodeloterij steunt zoveel "goede" doelen dat ze het gedogen.

Muxje | 21-04-20 | 09:45

Kees loopt toch achter kontjes van stagiaires aan?

postmodernismisdead | 21-04-20 | 09:33

Walgelijke commercials met vals lachende foute BN’ers met hun nep artiestenlachjes.
Ben ook benieuwd naar het wagenpark en de buitenverblijven van de postkloteloterij.
Kostenposten zijn daar breed interpreteerbaar, en vooral bedoeld voor hun persoonlijke ‘goede doel’.

laurentius | 21-04-20 | 09:31 | 1

Is ook een goed doel toch?, ze liegen niet wat het goede doel behelst doet er niet toe

All_Anonymous | 21-04-20 | 09:34

Als ik evenveel liefdesbrieven zou hebben gehad als brieven om lid te worden van de postcodeloterij dan zou ik een erg populaire boy zijn geweest bij de vrouwtjes.
Ben ik trouwens ook wel hoor...

HoerieHarry | 21-04-20 | 09:30 | 3

In dat licht bezien verbaast uw naam (die bij mij de indruk wekt dat u dames voor seks betaalt) mij nogal!

harrievanzanten | 21-04-20 | 09:38

Hartelijk dank voor de gegeven toelichting! Ik heb graag duidelijkheid in moeilijke tijden.

harrievanzanten | 21-04-20 | 09:50

We weten wel waar de prioriteiten van Kees liggen. Gelukkig hebben we geen andere problemen.

azijnseikerT | 21-04-20 | 09:30

Kees ziet liever dat mensen een staatslot kopen

RBlake | 21-04-20 | 09:30

Bleib zu Hause, Käse Verhübchen.

RickTheDick | 21-04-20 | 09:29

Tja... club stond al bekend bij mij dat het niet te vertrouwen was. Wie is daar eenmaal per jaar om zijn cheque op te halen?

pbs.twimg.com/media/D2vDYglXcAI227T.j...

Bubba Bill. Namens zijn foundation. Om oa het huwelijk van zijn dochter mee te financieren. De tripjes naar Epstein island waren gratis overigens.

Wees geen Kees zou ik normaal gesproken zeggen. Maar het lijkt erop dat een
kapotte analoge klok 2x per dag de juiste tijd aangeeft.

Graaf_van_Hogendorp | 21-04-20 | 09:27

" Maar was dit wel de partijlijn? AU. Dat wordt een FOEI-gesprek makker!"
Zo lust ik er wel meer. Er is niks te melden over een partij die je altijd basht, en dan ga je er maar gemakshalve alvast vanuit met de mogelijkheid dat de partij over zoiets kleins "foei" gaat roepen. Ach..... wat een nieuws! Komkommertijd. En ja hoor; er wordt alweer driftig gehapt.

Poso | 21-04-20 | 09:26

Kees heeft eindelijk een keer gelijk

didivos | 21-04-20 | 09:26 | 1

De waarheid en gelijk hebben is binnen D'66 niet gewenst. Dat wordt een foei gesprek. Cees mag straks alleen nog maar zeggen dat Brussel gelijk heeft en nog wat dingetjes waar niemand op tegen is.

Graaier | 21-04-20 | 09:38

Ik doe ook mee 'voor het geval dat'. Maar ach, ik ga nooit naar het casino, niks mis met een gokje wagen. Wat ik wel zinloos vindt is een staatsloterij, die op één lot 22 miljoen uitkeert.

Leptob | 21-04-20 | 09:26 | 1

Doe je nou mee voor het geval dat, of omdat je een gokje waagt?

HGL | 21-04-20 | 10:44

Holy shit. Ik ben het een keer gewoon met Kees eens. Dan ga ik wel twijfelen over mn eigen mening

Fijn_dat_je_er_bent | 21-04-20 | 09:26 | 1

Niet doen.
Kees meldt iets wat iedereen al weet en waar iedereen het over eens is.
Zijn volgende wordt: "voetballers in de eredivisie krijgen te veel geld"

Maytheforcebewithyou | 21-04-20 | 09:56

Kees heeft weer niet gewonnen.

Deflatiemonster | 21-04-20 | 09:25

Ik doe het voor de stroopwafels

Plaktong | 21-04-20 | 09:25

Goede observatie van Kees. Ik heb me echter jaren geleden ontrokken aan de Postcodeloterij vanwege enkele van die zgn "goede doelen" , aktie voerende organisaties die ons het leven zuur maken.

Zwizalletju | 21-04-20 | 09:24

Kees komt een ijssalon binnen en vraagt aan de man achter de toonbank: “Heeft u ook ijs met een kut-smaakje?” “Jazeker” zegt de man, “die neem ik zelf ook altijd, daar, derde bak van rechts.” “Nou” zegt Kees, “doe daar maar een beste grote van.” Hij loopt met zijn ijs naar buiten, maar komt al gauw met een betrokken gezicht weer binnen. “Hij smaakt naar poep” zegt Kees tegen de eigenaar, waarop de man antwoord: “Dan moet je niet van die lange halen nemen.”

Normpje | 21-04-20 | 09:24 | 2

Goor maar geinig

Nick_Star | 21-04-20 | 09:28

Verrassend. En positief. En totaal niet verwacht.
Kees heeft zich nu wel tot persona non grata gemaakt bij het complete politieke kartel.
Syp Wynia heeft dat in café Weltschmerz al eens uitgelegd en ook hier tpo.nl/2020/02/08/syp-wynia-loterijko... kun jer daarover lezen.

DenBeert | 21-04-20 | 09:23 | 2

toch te bizar voor woorden dat de grootste spamkoning van NL (verantwoorderlijk voor miljoenen tonnen aan papierverspilling) Urgenda financiert.

trottle | 21-04-20 | 09:27

@trottle | 21-04-20 | 09:27: Ze noemen loterijen niet voor niets vrijwillige dommemensenbelasting.

jemagookniksmeer | 21-04-20 | 09:30

En...
De staatsloterij dan?

Is dit nog nieuws? | 21-04-20 | 09:23 | 3

oh, daar is je postcode ook je lotnummer?

Satria | 21-04-20 | 09:24

@Is dit nog nieuws? | 21-04-20 | 09:51: En als je dat niet doet zal je ook nooit weten of je gewonnen hebt.

HGL | 21-04-20 | 10:41

De Postcodeloterij, grootste naaifabriek ooit. Reken uit : 50 woningen, de helft speelt mee. Maaar! Die hebben 4 loten en jij 1. Daar gaat je miljoen prijzengeld.... Volksverlakkerij, het zou verbiden moeten worden. Als je wilt geven, gewoon doen. Verwacht niks terug.

DeWijdeWereld | 21-04-20 | 09:22

Volgens mij is de postcodeloterij gewoon een verkapte ultra linkse club, die allemaal linkse clubjes financiert met geld van Henk en Toos.

Dutch_Holland | 21-04-20 | 09:21 | 6

@AntonJansen | 21-04-20 | 09:24: bouwen op het duurste stukje Nederland hun hoofdkantoor. Waarom niet in Drenthe of zo? Hadden weer tientallen miljoenen naar die zgn goede doelen gekund

Miesjke | 21-04-20 | 09:49

Klopt, zoek maar eens Syp Wynia Postcodeloterij

Cepalislam500mg | 21-04-20 | 18:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Dan wil ik ook de wc-papier fabrikanten aanklagen, ik heb een grote angst om zonder toiletpapier te komen zitten.

tiku99 | 21-04-20 | 09:21

Ook ik vind de postcodeloterij verschrikkelijk, maar je hoef er niet aan mee te doen. Helaas de maatregelen die D66 ons via dezelfde angst methode in de maag splitst kennen wel een verplichte bijdrage.

HD50 | 21-04-20 | 09:21

Doet me denken aan politici die letterlijk tégen de wil van het volk handelen, omdat ze een psychotische angst hebben uit de baantjes carrousel te vallen...

Gladiator Fap | 21-04-20 | 09:21 | 2

... en we kunnen nog toevoegen: in het neo-communistische wensdenken past het natuurlijk niet dat mensen buiten de invloedssfeer van de staat miljoenen kunnen winnen en een volledig zelfstandig leven te lijden. Kortom, de staatsloterij wordt op de hak genomen, maar er wordt bedoeld: "alle loterijen moeten worden afgeschaft en als het volk het niet pikt, wordt als alternatief een nieuwe torenhoge kansspelbelasting ingevoerd", zogenaamd om het volk "te beschermen tegen gokverslaving". Wedden? Tijd voor een Godwin: weet je wie vroeger ook be elke maatregel verkondigde "es wist for eure eigene sicherheit"? Noem me maar een Aluhoedje, maar ik zie hier de zoveelste uiting in het verlengde van de poging alle welvaart en verworvenheden van de westerse beschaving in een socialistische heilstaat te pompen.

Gladiator Fap | 21-04-20 | 09:27

@Gladiator Fap | 21-04-20 | 09:27: "ist" natuurlijk, niet "wist"

Gladiator Fap | 21-04-20 | 09:31

Ik heb al heel wat boeken gewonnen/ gekregen en wacht nu tot dat ik de boeken kast win/ krijg.

Datgingniegoed | 21-04-20 | 09:21

De postcodeloterij faciliteert de instroom van ongewenstiërs door hun steun aan o.a. stichting vluchtelingen werk.
Meespelen = meehelpen aan de afbraak van NL

stikstofhelp | 21-04-20 | 09:20

de enige reden om aan een loterij mee te doen is..... omdat je bijv. op kantoor niet met het idee zou kunnen verderleven als je kudtcollega's de jackpot zouden potten ..... en jij er dus net buiten valt.

grapjasz | 21-04-20 | 09:20

Volgens mij is hier een sarcastische ondertoon, maar ik zie niet waarom: Kees heeft toch gewoon gelijk?

beldewouten | 21-04-20 | 09:20 | 2

Jij hebt duidelijk geen café of restaurant.

Super Vaagstra | 21-04-20 | 09:35

@Super Vaagstra | 21-04-20 | 09:35: je maakt het er niet duidelijker op.

beldewouten | 21-04-20 | 09:46

Volgens mij nog niet zo lang geleden werd de Postcodeloterij hier nog afgefakkeld. Maar nu zegt een D66'er het ook en nu het het fout. Dat is toch wel een beetje zielig allemaal.

Beste_Landgenoten | 21-04-20 | 09:20 | 2

Elke politicus die goedkoop zonder gevolgen wil scoren word hier afgefakkeld. En dat het weer een D66'er is komt gewoon omdat die partij nu eenmaal graag goedkoop zonder gevolgen wil scoren.

2voor12 | 21-04-20 | 09:23

Zijn werk heeft als beloofde prioriteiten technologie en Europese samenwerking, twee zaken die in de Corona-crisis heel belangrijk zijn en waar houdt hij zich mee bezig? Loten. Dat is pas zielig.

Deflatiemonster | 21-04-20 | 09:30

Ik ga ook een Loterij beginnen. De Naamloterij. Je doet automatisch mee met nickname van Geestijl. Deze week wint k_s!

harry21 | 21-04-20 | 09:20
-weggejorist-
eerstneukendanpraten | 21-04-20 | 09:20 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Hij heeft wel een punt. Hij is in de positie om er wat aan te doen dus: ACTIE KEES

RobinWeekendMeisje | 21-04-20 | 09:19 | 1

En die actie blijft uit

All_Anonymous | 21-04-20 | 09:33

Als je 20 jaar meedoet aan een loterij zonder iets te winnen, zou je dan nog een psychologische angst hebben om niet te winnen?
Ik denk dat Kees het verkeerd ziet, of te simpel.
En zo iemand is een beleidsmaker in onze overheid?

Mr.Crowley | 21-04-20 | 09:18 | 1

Volgens mij win je altijd wel. Eens in de vijf jaar een doosje met twee stroopwafels ofzo.

2voor12 | 21-04-20 | 09:21

Kees lijkt wat van het padje af. Is het uit met z’n stagairescharrel ?

Carlos_I | 21-04-20 | 09:18 | 2

Het is nu waarschijnlijk Kees zonder vlees...

Ommezwaai | 21-04-20 | 10:01

Kees heeft gelijk. Ongelooflijk dat er loterijen mogen bestaan waarbij je weet dat je had gewonnen als je mee had gedaan (in dit geval: omdat je in een winnende postcode woont). Pak ze Kees.

JohnLocke | 21-04-20 | 09:17

Angst regeert .

Gokken is geen plicht maar een verslaving .

Modi | 21-04-20 | 09:16

he? D66 en de Postcodeloterij waren toch beiden Clinton vriendjes?

Pimp my Voortuin | 21-04-20 | 09:16

En moet meneer Verhoeven ook even melden dat het geld wat naar goede doelen verplicht gaat, onder dit bewind minder is geworden. Dus steeds meer voor rupsje nooit genoeg en minder voor de " goede doelen" waaronder Urgenda.

Paardehoefer | 21-04-20 | 09:15

Nu ook bij onze oosterburen.
Maar die trappen er niet in...

guinnessdude | 21-04-20 | 09:15

Komt die klootzak nu mee. Lekker gewerkt pik.

Super Vaagstra | 21-04-20 | 09:15

D666 houdt niet van gokken en pakt liever direct alles af

Eddy67 | 21-04-20 | 09:14

Kees heeft de hoop op een staatssecretarisschap opgegeven. Hij gaat nu voor het burgemeesterschap in Zaltbommel.

Moeki de Meeuw | 21-04-20 | 09:14 | 1

En zelfs daar gaan ze hem weren. Schiermonnikoog lukt misschien nog net, mede gezien wat daar nu zit.

DenBeert | 21-04-20 | 09:26

De beste man heeft hardstikke gelijk. En nou wil het toeval dat hij (m/v/o) wetsvoorstellen in kan dienen.... Go for it Kees... jij kunt deze psychologische chantage doen stoppen!

Odin | 21-04-20 | 09:14 | 1

Wetsvoorstellen indienen. Ja, dat is ook zo'n dingetje voor de volksvertegenwoordigers in deze moderne politieke cultuur.
Tot 76 tellen lukt echter nog wel.

DenBeert | 21-04-20 | 09:32

ZE moeten verbieden dat soort loterijen TV programma's sponsort en zo de bekende Nederlanders hun zakken goed kennen vullen en de BN vullen hun zakken ook goed met het reclame maken voor die loterijen.

gerrit5042 | 21-04-20 | 09:13 | 2

In die reclame zie je de BN'ers met de grootste huichelachtige smilen die ze hebben kunnen vinden. Hoe nep wil je ze hebben: Winston Gersonogwat, Nicolette van Dam, Quinty Trustfull, Martijn Krabbe. Sinterklaas en de deugmens spelen via een goksyndicaat, hoe mooi kunnen je het als zakkenvullende BN'er hebben.

Graaier | 21-04-20 | 09:25

kees probeert weer eens goedkoop te scoren.

Mark_D_NL | 21-04-20 | 09:13

"goede doelen"

Is dit nog nieuws? | 21-04-20 | 09:12 | 1

Je mag ze niet zelf kiezen. Maar het zijn dus wel echt hele goede doelen hè. En daarom ben je zo goed als je meespeelt. Blinde compassie met het goede, zullen we maar zeggen. (Veel mensen met slechts weinig werkende hersencellen hier in deze hoogopgeleide bevolking.)

DenBeert | 21-04-20 | 09:30

Ik vond het vroeger altijd wel geinig om de prijzen die op tv worden uitgedeeld even op te tellen en dan naast de waarde van de supermegablubberpowerstraatprijs waar ze mee geadverteerd hebben te leggen.

Is toch gek om nog niet eens de helft van dat enorme bedrag uitgekeerd te zien worden. Is dat tegenwoordig nog steeds?

pietvanvliet | 21-04-20 | 09:12

Is de postcodeloterij ook niet een van de financiers van die club die ons in de ellende gestort heeft met het Stikstofarrest?
edit: ik-rij-puch kaartte het al aan hierboven

Nuchternederland | 21-04-20 | 09:12 | 1

Voor mij is dat links. Voor sommigen rechts en voor een enkeling hieronder.

Guillermo | 21-04-20 | 09:15

Ìs dat niet die van "wees geen Kees"? Zit die nog steeds in het parlement?

issieookweer | 21-04-20 | 09:11
-weggejorist-
Datishetdus | 21-04-20 | 09:11 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Lekker goed, Kees. Is dit weer een kroonjuweel of zo? Of zit je zelf met je kroonjuwelen te spelen nu je niets belangrijkers kunt verzinnen?

dathoujetoch | 21-04-20 | 09:09

Die man is toch van “Ein Volk, ein Reich, ein Führer” of niet dan?

eerstneukendanpraten | 21-04-20 | 09:09 | 1

Dat was Rutte.

Guillermo | 21-04-20 | 09:13

Bedankt. Ik heb juist voor de hele straat afgemeld.

Guillermo | 21-04-20 | 09:13

Om nog maar niet te spreken van hun rol als hoofdsponsor van Urgenda....

ik-rij-puch | 21-04-20 | 09:09

Goh, dat doen ze anders nooit...

Rest In Privacy | 21-04-20 | 09:08

Splinter, balk

Nick_Star | 21-04-20 | 09:07

Wist u dat Verhoeven eerst zeer kritisch was op de sleepnetwet?
En toen het hem beter uit kwam, er niets van die kritiek over was?

Vast wel.....

Toetsenbordcomplex | 21-04-20 | 09:07

+1 voor Kees Verhoeven.

keestelpro | 21-04-20 | 09:07 | 1

Loterijen zijn een belasting op domheid. Domheid kan niet voldoende belast worden. -1 voor Kees Verhoeven.

Knufter | 21-04-20 | 09:54

Dezelfde Kees van die partij die met dezelfde psychologische terreur roept dat we meer meer meer EU moeten omdat er anders weer oorlog uitbreekt?

2voor12 | 21-04-20 | 09:06 | 1

Je was me voor. Pot verwijt...

azijnseikerT | 21-04-20 | 09:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland