Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GS introduceert: GeenRij.nu (cc @hugodejonge)

Winkelen op rustige momenten, dankzij een app die zorgt voor betere shoppersspreiding in winkels bij u in de buurt. Gezond, veiliger, beter voor je privacy en gratis.

Zo Hugo. Waar kan de rekening heen?

Goedemorgen. Pasen is weer passé, dus er moet nieuw volkoren bruin in de broodtrommel en de koelkast kan weer gevuld worden met voorverpakte vleeswaren, gezinspakken melk en een potje aardbeienjam. Daar moet je boodschappen voor doen, en dat doe je momenteel het liefst op een zo rustig mogelijk moment. Hugo de Jonge, die het zelf ook allemaal niet meer weet, vroeg het publiek om hulp bij het bedenken van apps om zieke mensen te traceren. Techneuten rond GeenStijl waren al eerder bezig en draaien het principe liever om: zij bouwden een website die helpt bij het spreiden van drukte in winkels. Gebruik GeenRij.nu om een willekeurig winkelmoment te kiezen. Hoe meer mensen dit doen, des te rustiger houden we het in de winkel houden, en des te kleiner de kans om met corona in contact te komen. #AlleenSamen, u weet wel.

De gedachte achter GeenRij.nu is dat je (besmette) mensen niet met apps hoeft te volgen of traceren om de besmettingsgraad (de zogenaamde R0) omlaag te krijgen: slimmere spreiding over vitale (winkel-)locaties kan daar ook al bij helpen. Dat is niet alleen nuttig en veilig, maar ook veel minder privacygevoelig (en ja, dat is belangrijk). Door GeenRij.nu te gebruiken helpt u mee de drukte bij de supermarkt goed te verdelen over de dag.

Hoe werkt GeenRij?
GeenRij gebruikt een wiskundige formule, een 'consistent hash', om uw beste winkeltijd te berekenen. Op basis van uw ingevulde gegevens wordt per dag automatisch een willekeurig moment gekozen. De formule zorgt voor een gelijkmatige spreiding over de dag. Het mooiste is: de app slaat geen gegevens op (lees de privacyverklaring voor meer informatie) en de app is open soource, zowel de site als de server side. Je kan GeenRij.nu ook embedden op je eigen site. Apps voor iOS en Android komen er ook nog aan. Shop ze!

Reaguursels

Inloggen

Weet niet hoor, aan deze kant van de IJssel totaal geen behoefte aan. Niet nodig ook

Feitenpliesie | 15-04-20 | 08:01

Goed idee! @Joris, kan je ook de milieustraten toevoegen? Dan hoef ik niet in de rij te gaan staan :)

Racekever | 14-04-20 | 17:11

Wat een kul.

inderdaad geen stijl | 14-04-20 | 16:46

Verlate 1 april grap dit. Was natuurlijk ook een hoop typewerk al die supermarkten.

Hypno2050 | 14-04-20 | 16:38
-weggejorist-
NeryCampbell | 14-04-20 | 15:51

Supermarkten zijn van zichzelf al risico-gebieden.

happen_maar | 14-04-20 | 15:38

Echt suf dit

SteilAchterover | 14-04-20 | 13:26

Heb ik de nationalisatie van GS gemist ofzo.

Nick_Star | 14-04-20 | 13:06
-weggejorist-
ElizabethLachanc | 14-04-20 | 12:05 | 2

Je postcode en huisnummer invullen? Wat was dat ook al weer, privacy?
-

Bernhard de II | 14-04-20 | 11:30 | 2

Is dus ook mijn eerste reactie. Heel attent van GS, maar sla ff over!

RickVogelschrick | 14-04-20 | 12:21

Dan vul je toch het nummer van de buren in?

Reaguurdeskundige | 14-04-20 | 13:46

werkt niet, ik wil naar de Aldi in tuddern en deze staat niet in de lijst.
gaan we hier een beetje buitenlandse winkels discrimineren, fraai hoor.

isotope 465 | 14-04-20 | 11:25

Ik heb het vast voor de de buurman ingevuld, nu weet ik wanneer ik kan inbreken en zijn mondkapjes jatten.

Hadena | 14-04-20 | 11:14 | 1

Hopelijk jat je dan zijn gebruikte.

De waard zijn gast | 14-04-20 | 12:24

Een uur geleden 10:05 was ik in de Deen en de winkel was vrijwel leeg, alle 6 zelfbedieningskassa's vrij. Volgens de app was 17:50 het beste tijdstip. Nu, een uur later 11:08 is het beste tijdstip verschoven naar morgen 16:55. Werkelijk.

Broadsquire | 14-04-20 | 11:08 | 1

Nu, 5 minuten later is het tijdstip al weer verschoven naar vanavond 20:55.

Broadsquire | 14-04-20 | 11:12

Waarom is het huisnummer nodig? Enig idee hoe weinig huizen in een postcode vallen? Of willen jullie weten wie waar gaat winkelen?

Peter_K | 14-04-20 | 11:01 | 2

Precies.

RickVogelschrick | 14-04-20 | 12:22

Een straat kan een eigen postcode hebben, maar een flat ook en ook een blokje huizen. Huisnummers zijn daar in feite irrelevant voor, zolang er geen dubbelingen in voortkomen.

ho4x | 14-04-20 | 13:50

Ik schreef het al, op het moment van de oproep van Hugo de Jonge had Joris de helft al geprogrammeerd. Het is ook niet zo moeilijk.

Maar ja, als iets goedkoop kan, dan is de overheid niet geintresseerd.

van heinde en verre | 14-04-20 | 11:01

Ik woon in een drukke stad. Het ergste dat ik qua wachtrijen tot nu heb meegemaakt was afgelopen vrijdag,
Ik moest 4 karretjes wachten (nog geen 3 minuten) bij de Deen en bij de ophaal Chinees had ik er 2 voor me.
Vreselijk toch...................

Broadsquire | 14-04-20 | 11:00

Maar ik kan niet op de toegewezen tijd, ik ga liever direct na mijn werk, zo net voor het avondeten.

Joostmochtnietsweten | 14-04-20 | 10:46

Ik wil jullie feestje niet bederven, maar als iedereen zelf een willekeurig moment kiest, dan werkt het volgens mij ook.

Gaz21 | 14-04-20 | 10:46

Het gemiddelde BMI van een corona-patiënt-patiënt (ze zijn door hun overgewicht al patiënt en worden door corona dubbel zoveel patiënt) is 33. Dan moet ik dus in plaats van 71 kg iets van 111 kg wegen. Dat is zoiets van vier zakken van 10 kg aardappelen om mijn middel binden en probeer dan nog maar eens vooruit te komen. Gaat 'm niet worden! Mensen met dergelijk overgewicht en een leeftijd van zeg maar 75+ jaar sterven massaal. Ja logisch als je zo extreem zwaar bent en daardoor A-Nul komma nada conditie hebt + B-een immuunsysteem hebt van lik-me-vessie. En om deze groep mensen te redden gooien we dus de hele wereld n lockdown? Ik blijf me elke dag weer verbazen over de totale ridicule waanzin en massahysterie die mensen zich aan laten praten door de MSM en de politiek. Hoeveel mensen zijn er wereldwijd nou helemaal gestorven? Er gaan heel erg veel meer mensen dood in 1 werelddeel aan malaria, ondervoeding of in de hele wereld aan slangenbeten. Het lijkt wel of niemand meer normaal nuchter kan nadenken en we ons al onze vrijheden kritiekloos af laten nemen zonder slag of stoot. Waar lees je nou harde kritiek in de MSM? Jep helemaal nergens want dan ben je te kritisch en sta je alleen en word je verguisd maar de argumenten van het lockdown-kamp zijn zo summier en nietszeggend dat het gewoon hilarisch is.

Roadsurfer | 14-04-20 | 10:22 | 7

Weet u wat? Wij kappen er gewoon op een goed moment mee. Op je zeventigste verjaardag wordt iedere staatsburger, zonder aanzien des persoons, door een prachtige limousine van huis gehaald, neemt glimlachend afscheid van dankbare familie en vrienden, muziekkorps of violiste er bij - en dat was het dan. Scheelt een enorme hoop gezeur en geld. Iets voor u, wellicht?

bisbisbis | 14-04-20 | 10:58

@Graaf_van_Hogendorp | 14-04-20 | 10:38: Nee gelul, hij maakt zich zorgen over een hele economie , vrijheid en toekomst die naar de knoppen gaat. Hij zei niet dat iedereen maar dood kan vallen.

Zeiss | 14-04-20 | 11:00

@Graaf_van_Hogendorp | 14-04-20 | 10:38: Volgens Diederik Gommers heeft een derde tot 80% van de corona patiënten op de ic ernstig overgewicht. In het UMCG (Groningen) zelfs 90%. De kwalen die u noemt zijn bij dikke mensen - niet toevallig - ruimschoots aanwezig. En ja, dan ga je eerder dood. Gevalletje oorzaak-gevolg. En corona heeft geen scrupules.

Wiebenick | 14-04-20 | 11:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Kijk, dit soort initiatieven laten zien dat het ook anders dan ‘big brother’ georganiseerd kan worden. Uiteraard valt of staat dit met de gebruiksadoptie.

Wensbaar Denken | 14-04-20 | 10:18

FWIW: Console zegt 'Angular is running in the development mode. Call enableProdMode() to enable the production mode.'

WernerT | 14-04-20 | 10:17 | 3

"Http failure response for momentje.geenrij.nu/v2/places: 500 Internal Server Error", error: "failed to find shops\n" } Fijn. Loopt naar voorraadkast.

WernerT | 14-04-20 | 10:23

Check. Ik zie inderdaad sporadisch een 500 langs komen, ben aan het debuggen. Laat het even weten als je een HTTP/200 in de voorraadkast hebt liggen!

GeertJohan | 14-04-20 | 10:34

@GeertJohan | 14-04-20 | 10:34: ik heb nog een kistje met statuscodes liggen. Ik stuur je van allemaal wat op! Heb een paar zeldzame voor je: 418 en 410.

WernerT | 14-04-20 | 12:47

Volgens GeenRij vanmiddag om 17:50 naar de Deen. Was er net om 10:05. Hooguit 6 mensen in de winkel, alle zelfbedieningskassa's vrij.
Je leven laten sturen door een app zo komen we er wel........

Broadsquire | 14-04-20 | 10:16 | 2

Ja, de ziekenhuizen kunnen in het weekend niet bijhouden hoeveel corona-doden er zijn, er is achterstand bij CBR en belastingen, maar de lokale supermarkt om de hoek, van ome Jan en tante Bets, kan wel tot op de minuut laten weten of er ruimte in de winkel is. Via een app. Ja hoor, en Rob Jet is echt geen robot. Geloof je het zelf?

dathoujetoch | 14-04-20 | 10:21

@dathoujetoch | 14-04-20 | 10:21: De app genereert een willekeurig moment, dus niet op basis van bepaalde gegevens: "Op basis van uw ingevulde gegevens wordt per dag automatisch een willekeurig moment gekozen. " Als iedereen zich aan de app zou houden, krijg je dus een gespreid winkelbezoek, omdat iedereen een willekeurig moment krijgt. Ik was net in de Deka bij mij om de hoek (tegen de opgegeven app-tijd in) en daar liepen anderhalve kip en een paardenkop. Maar daar is het altijd rustig, voor een Hornbach daarentegen, zou het wel kunnen werken, maar alleen als alle bezoekers van de Hornbach het zouden gebruiken (dus embedden in de Hornbach-site en dan verplicht stellen).

FrankVeer | 14-04-20 | 10:33

Tja ga er maar aanstaan even snel een vaccin maken. Lees dit en huiver wat betreft het overslaan van het dierenmodel.
Most studies have focused only on SARS-CoV(1) vaccine development and have used animal models that do not recapitulate the severe clinical disease that occurs in humans. To critically evaluate a vaccine, lethal-challenge models using viral strains that are homologous and heterologous to the vaccine strain in both young and aged animals are essential.

Roadsurfer | 14-04-20 | 10:09

Stel dat deze app echt gebruik zou gaan worden en niet gewoon van de 10.000 non-starter Corona initiatieven zou zijn, dan zou het niet genoeg anoniem zijn.
Door namelijk de postcode gegevens van een oud vrouwtje wat je teruggevolgd heb van de Dirk naar haar huis in te voeren, kun je kijken op welke moment ze volgende week waarschijnlijk weer naar de Dirk gaat...

TheOtherWhiteMeat | 14-04-20 | 10:01 | 6

Toch lief dat TheOtherWhiteMeat mee wil helpen dragen.

Sqbar | 14-04-20 | 10:07

@TheOtherWhiteMeat | 14-04-20 | 10:04:
Tuig heeft een veel eenvoudigere 'off the grid' methode, gewoon slachtoffers (niet alleen oudjes maar ook lieden met dure horloges en yuppen die naar hun werk gaan) in de gaten houden en patronen noteren.

Kan allemaal zonder internet of kennis van kansberekening. IQ van de schoenmaat en geen moraal vereist.

Graaf_van_Hogendorp | 14-04-20 | 10:18

Want mensen zijn geen gewoonte dieren...

Ik bedoel: dat oude vrouwtje doet nu ook al elke dag op dezelfde tijdstip haar boodschappen. Dus wat houdt je tegen dit nu al te doen?

Rohin | 14-04-20 | 10:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Applaus!
Trots op dat roze leger HQ.
Nu maar hopen dat het werkt.

Datgingniegoed | 14-04-20 | 10:00

De Proximity Tracing App van de Uni Lausanne is getest ism de Datenschutzbeauftragte. Zwitsers lijken de eersten in Europa met zo'n ding.

van Oeffelen | 14-04-20 | 09:59

Als er "een app" komt dan is de eerste stap een uitwisselprotocol definiëren zodat er niet één app is maar er legio apps geschreven kunnen worden die getest kunnen worden op hun veiligheid en privacy beleid.

Als er maar één app is dan krijg je altijd mensen die misbruik van het monopoly willen maken.

Sqbar | 14-04-20 | 09:57 | 2

Jij denkt dat als die app er komt en verplicht word de overheid die enorme bak met data uit handen gaat geven? Of dat we ooit nog van de app af komen als die geïntroduceerd word? We moeten ons er met hand en tand tegen verzetten dat er ooit een locatie trackende app verplicht gaat worden.

Dit initiatief van Geenstijl is ook nog steeds gevoelig en vooral lang niet afdoende. Het probleem zijn de winkels niet. Het probleem zijn al die Boomers die denken dat het prima is om elke dag weer 2 mensen op bezoek te hebben "want dat mag volgens de regels" (mijn buurman is ook zo'n knurft), of die gezellig met z'n allen tegelijk naar de winkel gaan en geen enkele moeite doen om afstand te houden.

Gregovic | 14-04-20 | 10:22

@Gregovic | 14-04-20 | 10:22: Dat is dus precies de reden waarom er eerst een protocol geschreven moet worden en dan pas apps gemaakt kunnen worden. Dan kan je de app installeren die je zelf wel vertrouwt en niet een door de overheid gepushte app.

Sqbar | 14-04-20 | 10:32

Heerlijk om in de rimboe te wonen, hij staat al een uur op loading.

uisge baugh | 14-04-20 | 09:54 | 8

@Openbaar Mysterie | 14-04-20 | 10:13: Ja hoor, alleen herkent de app mijn postcode blijkbaar niet.

uisge baugh | 14-04-20 | 10:17

Wat fijn!

bitch67 | 14-04-20 | 10:19

@uisge baugh | 14-04-20 | 10:12:
Ik gun het u!

Patje2011 | 14-04-20 | 10:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Stom dat je je eigen postcode moet invullen. Als ik naar de appie wil rij ik daar graag 10 minuten voor om. Nu moet ik zeker verplicht naar de coop. Als je de app wilt verbeteren moet je je supermarkt kunnen selecteren, niet Google vanuit je adres laten zoeken.

Jos Tiebent | 14-04-20 | 09:52 | 1

Dat kan gewoon. Na het invullen van mijn gegevens kon ik supermarkten kiezen waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden.

C1O2 | 14-04-20 | 09:56

Een heel goed initiatief!

keestelpro | 14-04-20 | 09:48 | 1

*kots*

Crossing_The_Rubicon | 14-04-20 | 10:31

Hebben we nog niet massaal door dat het virus 0,01% van onze zorgen beslaat?

Het virus is twee dingen:
-Uitermate mild
-Onvermijdelijk

Het echte probleem is de Fed en Ecb.
Die twee gaan elke bond/schuld opkopen die er maar bestaat om toch geld rond te pompen. Maar echt effect gaat het niet hebben. Als mensen uit de lockdown komen gaan ze niet meer geld uitgeven maar massaal sparen. Hieruit volgt een onvermijdelijke deflatie.

En bij het eerste teken van deflatie gaat de hele wereld zijn Dollars en Euro's dumpen voor goederen omdat ze het vertrouwen kwijt zijn. En daaruit volgt een massale inflatie... misschien zelfs hyper. Het lijkt onvermijdelijk op dit punt.

Zelfs in een economische best case scenario zullen er meer dood gaan aan de economische crisis dan van het virus.

Daarnaast blijf ik het verdacht vinden. De wereldeconomie wankelt, Populisme is super veel grond aan het winnen, Hommeles in Frankrijk, Hommeles in Spanje en Italië. Kortom wereldleiders lijken massaal op koers te liggen om controle kwijt te raken. En *poef!* ineens een pandemie... Vlak nadat de rijkste man ter aarde zich volledig op pandemieën en vaccinaties ging richten en nu ongekozen praktisch de hele westerse wereld leid. En een mondiale aanpak uitrolt waarbij in elk land praktisch dezelfde dingen worden gedaan en gezegd. Kortom een klein groepje mensen stuurt nu de gehele wereld. Dit kleine groepje ongekozen mensen heeft nu zelfs zoveel macht dat er miljarden mensen thuis opgesloten zitten, omdat zij dit willen.

Ik vind het zo moeilijk te geloven dat dit allemaal puur toeval is. En mijn onderbuik zegt ook dat dit gepland is en de 'oplossing' al lang klaar lag voordat we überhaupt met het probleem werden geconfronteerd. Ik denk aan weg met cash, verplichte vaccinaties(lees totale controle). En het is allemaal zo gebracht dat 90% van de mensen het nu zelfs zullen toejuichen.

En die rol van 'redder' die elke overheid nu op zich neemt, Ik bedoel afgelopen jaren is de zorg uitgekleed, aantal daklozen verdubbelt, bijna miljoen gezinnen heeft moeite met huur te betalen, men voelt zich niet meer thuis in eigen land. Kortom het gaat best wel shit en de overheid is er blind voor. Maar ineens zijn ze heel erg begaan met het volk, en gaan ze tot gigantische lengtes om zogenaamd de levens te redden van veelal oude en zeer zieke mensen. Hoe geloofwaardig is dat?

Er klopt helemaal niks van. Maar mensen zijn bang dus willen het maar als te graag vertrouwen.
We're being played for fools.

KutFilosoof | 14-04-20 | 09:45 | 9

@KutFilosoof,
Helemaal mee eens.
Ook het verhaal vleermuis soep gaat er bij mij niet in.
Volgens de Chineese horoscoop is 2020 het jaar van de Rat ...of nee het was een muis met vleugels . 2020 het jaar van de Vleermuis.

Datgingniegoed | 14-04-20 | 10:09

@Datgingniegoed | 14-04-20 | 10:09:
Het vleermuisverhaal is allang gedebunked. Op de beruchte vismarkt van Wuhan werden geen vleermuizen verhandeld. De virussen in de vleermuizen bleken na onderzoek niet overdraagbaar op de mens. Het Covid19 virus is een mutatie van een vleermuisvirus (een coronavirus) dat zo is aangepast dat het wel de menselijke cel kan binnendringen. Deze mutaties werden en worden gemaakt in o.a. het biologisch lab in Wuhan (onder controle van de Chinese overheid, het leger en de Communistische Partij) Veel klokkenluiders uit de laboratoria hebben hier al vroegtijdig melding van gemaakt. Controleerbare, openbare feiten, geen aluhoedjesverhalen.

piloot47 | 14-04-20 | 10:20

Helemaal mee eens. Maar: wie is nu die rijkste man? Soros?

Dubbelepunthoofd | 14-04-20 | 10:25
▼ 6 antwoorden verborgen

De Vomar alhier gisteravond weer eens overvallen. Alleen AT5 schrijft er 3 regels over. Het nieuwe normaal.

Piet Karbiet | 14-04-20 | 09:45 | 1

Ik vind mensen die supermarkten en cafetariaatjes overvallen zo sneu. Wanneer hebben een paar stoere, etnische nederlanders eens een keer het lef om op een, respectafdwingende manier, een geldtransport te overvallen ofzo?

Leptob | 14-04-20 | 10:00

Google Maps heeft dit ook goed in de klauwen. Geeft bij veel winkels aan ‘rustig, druk, heel druk’

Braco.me | 14-04-20 | 09:42

Ik wil NU boodschappen, en niet overmorgen om kwart voor 8 als de supermarkt gesloten is.
Ik wil geen boterham met tevredenheid. Ik wil een boterham met jam. Nu.

Osdorpertje | 14-04-20 | 09:42 | 1

Zo te horen gaat u naar een Amsterdamse supermarkt. Zo eentje die tot 20:00 uur open is, maar om 19:45 al de deuren sluit.

WernerT | 14-04-20 | 10:19

Ik heb geen app nodig om boodschappen te doen, ik zie zelf wel of t druk is bij mijn lokale supermarkt. We zijn inmiddels aan het afglijden van een corona pandemie naar een debielen pandemie!

Swaffelkaffert | 14-04-20 | 09:40 | 2

hear hear.

loser | 14-04-20 | 09:46

Swaffelkaffert en loser, jammer dat jullie de grap/vindingrijkheid ontgaat. Jullie redden je prima, mooi. Maar benijden doe ik jullie niet.

Normpje | 14-04-20 | 10:02

Ik geniet van vrouwen in strakke pakjes die mijn winkelwagen in de supermarkt terugduwen omdat ze niet van mijn avances gediend zijn.

Dus no way dat ik die app ga installeren.

BubbelWater | 14-04-20 | 09:39

Moest wel even lachen net om een filmpje op AD-punt-nl. Ab Osterhaus: 'Vaccin voor iedereen in één tot anderhalf jaar'. Na ruim 11 jaar wereldwijd aanklooien door wetenschappers was er nog steeds geen vaccin tegen SARS-CoV-1....

Roadsurfer | 14-04-20 | 09:37 | 1

SARS‐CoV-1 Vaccine strategy and its Disadvantages
Inactivated virus vaccines - Can induce a TH2 cell-skewed immune response that leads to inflammatory immune pathology, including eosinophilia and neutrophilia

Live-attenuated virus vaccines - Phenotypic or genotypic reversion possible; can still cause some disease; generation of a protective immune response with high-titre neutralizing antibodies might depend on sufficient viral replication

Viral vector vaccines - Intranasal and intramuscular routes of inoculation can produce different immune responses

Roadsurfer | 14-04-20 | 09:56

Kan Rian van Rijbroek daar niet een blockchain oplossing voor bouwen?

The2Amendment | 14-04-20 | 09:36 | 1

Data Hari is daarover nog aan het overleggen met de CIA.

cheops | 14-04-20 | 09:50

FT.
(fuck that)

MooseNL | 14-04-20 | 09:36

Nou, voor de hoeren werkt ie niet, ik heb 3 kwartier buiten staan wachten.

skoftig | 14-04-20 | 09:34

Dit is reclame, maakt verder niet, hoort er ook bij. Maar zie dat winkeltijden punt nl erachter zit. Anyway, ze hebben weer een clickje van mij. Niets te danken.

Mark_D_NL | 14-04-20 | 09:34 | 1

Dank!

Crossing_The_Rubicon | 14-04-20 | 10:32

Iedereen hoort het morgen ik ga on 13.35 naar deen supermarkt in broek op langedijk.Nu eerst een koppie doen met mevr.flesje.

flesje | 14-04-20 | 09:33 | 1

Ben bij Deen supermarkt geweest twas druk in de winkel.Alles van de paas was op zeker?Ik hoef deze week niet meer.Wat een nep epp.

flesje | 14-04-20 | 14:20

App geprobeerd, één ding is duidelijk, niet vandaag naar een supermarkt in de buurt gaan, morgen pas weer, om half vijf.

grietmetgroenefiets | 14-04-20 | 09:30

Heerlijk dit van GS.
Humor, sarcasme en een "oplossing" tegelijk.

Het Licht | 14-04-20 | 09:28

Slechte site hoor, er staan niet eens de aanbiedingen bij, hoe moet ik nou kiezen? Als ik b.v. goedkope peren wil, moet ik dan om 15.23 naar de Dirk of om 19.07 bij de Jumbo. Zoek het maar weer uit. Jaja. Gaat hier nou overheidsgeld (ons geld dus) inzitten? Nu, ze bekijken het maar.

dathoujetoch | 14-04-20 | 09:27

De vraag is: Wil je uberhaupt wel in een winkel waar tot 4 uur lang de corona in de ideale lucht van de supermarkt kan blijven hangen?

Is het te veel gevraagd om een briefje / digitaal bij de winkel in te dienen, krijg je een nummer terug en 1 a 2 uur later mag je terug komen en dan worden je boodschappen in doos / tas en al door de vakkenvullers in je auto gedumpt?

Deze nep oplossingen moeten nu maar een stoppen want het merendeel wat ik tegen kom op de fiets, winkel of andere gelegenheid (Ja rondom Uden) is 60+ alsof ze Russisch roulette aan het spelen zijn.

Lekker nie opgerot | 14-04-20 | 09:27 | 6

Ooit gehood van het concept zelfbediening?

Leptob | 14-04-20 | 09:40

@Lekker nie opgerot | 14-04-20 | 09:36: zeker niet als er van die bewust gefokte groenlinkskinderen in het wagentje worden gezet met biologisch straatvuil aan hun schoentjes

dathoujetoch | 14-04-20 | 09:42

@Leptob | 14-04-20 | 09:40: Dat concept houd dus geen stand in de huidige situatie. Ik ben we benieuwd de AH-Drive of Jumo Drive-Trhu

Daarnaast zou online bestellen en aan huis leveren enkel voor 60+ of mensen met een handicap beschikbaar gemaakt moeten worden. Vooral de thuis werkers welke vaak niet ouder zijn dan 40 zijn hebben een veel betere weerstand.

Lekker nie opgerot | 14-04-20 | 09:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben er een beetje huiverig voor om mijn postcode en huisnummer in te vullen op de app. Waarom kunnen we niet gewoon de locatie van de supermarkt waar we heen willen opgeven?

VanBukkem | 14-04-20 | 09:26 | 4

Je moet nooit vergeten hoe onbelangrijk je bent. Het kan echt niemand schelen wie je bent of waar je woont. Echt gewoon niemand.

Nederland80 | 14-04-20 | 09:56
▼ 1 antwoord verborgen

Geen Telegraaf, geen AD(is grapje haha), geen Volkskrant, geen John de Mol/ANP, nee, die ondeugende jongens van het verfoeide GS(zonder grote financiële mogelijkheden), doen weer dat unieke!

Diepe buiging. En steun ze met een Kroontje, ik blijf het zeggen.

Normpje | 14-04-20 | 09:26 | 1

Ik heb geen smartphone en ga en sta dus overal wanneer het mij het beste uitkomt. Werkt prima heb nog nooit in de rij gestaan.

Roadsurfer | 14-04-20 | 09:30

Wat ik serieus niet begrijp is waarom grotere winkels als Hornbach etc niet gewoon een app hebben met een tijdsslot. Zoals je dat ook in musea hebt: je boekt online een tijdslot, is de max bereikt, dan boek je een ander tijdslot.

Dr_Prepper | 14-04-20 | 09:25 | 4

@Dr_Prepper | 14-04-20 | 09:26: dat is wat ik net zeg. En Max 10min winkelen - en dan verplicht afrekenen. (Zoiets als de 1minuut gratis winkelen, maar dan anders)

MaximusAurelius | 14-04-20 | 09:28

Ik bepaal zelf wel hoe en wanneer ik naar de supermarkt ga. En hoe lang ik in de rij wilt staan. En ik heb al jaren een dumbphone: je weet wel om te bellen.

loser | 14-04-20 | 09:50
▼ 1 antwoord verborgen

Supermarkten zijn ook niet commercieel of grappig. Waar blijft de aanbieding 'bij 5 teentjes knoflook een mondkapje kado'?

Patje2011 | 14-04-20 | 09:25 | 2

Ik heb nog nooit gehoord losse teentjes knoflook verkoop.

Leptob | 14-04-20 | 09:38

'Vul uw huisnummer in...'

Lekker anoniem zeg.

vander F | 14-04-20 | 09:24 | 3

Ik heb een niet bestaand huisnummer ingevuld.

Leptob | 14-04-20 | 09:37

@Leptob | 14-04-20 | 09:37: ik heb een totaal andere postcode ingevuld. Dat zal ze leren. Nou moet ik wel met de trein drie keer overstappen en bus naar een kleine supermarkt in Brabant om 07.13 's morgens voor een onsje mager pekelvlees. Maar ja, is voor een goed doel.

dathoujetoch | 14-04-20 | 09:47

Waarom alleen de supermarkt? Waarom niet de bouwmarkt?

dathoujetoch | 14-04-20 | 09:21 | 1

Omdat die mensen ongezien de corona verdienen.

Pluisbaard | 14-04-20 | 09:25

En bij de hoeren? Oh wacht die zijn natuurlijk dicht.

Pluisbaard | 14-04-20 | 09:19 | 1

Daarvoor kunt u de geenseks.nu app downloaden.

goedverstaander | 14-04-20 | 09:22

Zijn er trouwens nog parkeerplaatsen waar buitensex (m/v) wordt bedreven? Ik vraag dit voor een vriend.

eerstneukendanpraten | 14-04-20 | 09:19 | 3

Alleen overdekte.
Haalt wel de spanning van het weer weg.

Kaas de Vies | 14-04-20 | 09:21

Zoek een fietsenhok.

Rinet97 | 14-04-20 | 09:47

Doe dat door de weeks als alle thuiswerkers weer ingelogd achter hun scherm zitten te k&^%kkeren omdat het systeem weer lekker traag is geworden.

loser | 14-04-20 | 09:52

Ik ga er zomaar even vanuit dat GS dit eerst heeft overlegd met de supermarkten. Het door GS verstoren van de, door de supermarkt te verwachten klantenstromen, is niet handig voor het bepalen van de inzet personeel. Deze app op eigen houtje kan wel eens averechts uitpakken.

Leptob | 14-04-20 | 09:17 | 4

@Guillermo | 14-04-20 | 09:19: ik voorzie geen rechtzaken. Maar de meute klantenstromen is altijd hetzelfde. Dus er zitten bijvoorbeeld om 14:00 uur 6 kassieres. En om 19:00 uur zitten er 2. Heel simpel. Als nu de klantenstroom wordt verstoord, loopt alles helemaal in het honderd.

Leptob | 14-04-20 | 09:24

Want de supermarkten hebben het al zo zwaar in deze tijd... Dit is weer een mooie uitdaging voor ze.

onrendabelenvervoer | 14-04-20 | 09:30

Ik bepaal wanneer ik bij de supermarkt binnen stapt. Niet een of andere algoritme.

loser | 14-04-20 | 09:53
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een geweldige tool dit!! Geenstijl geeft altijd thuis in tijden van crisis! I love it.

Man-Bijt-Hond | 14-04-20 | 09:17 | 4

Eensch.

zwenkwieltje | 14-04-20 | 09:57
▼ 1 antwoord verborgen

Het lijkt erop dat de meeste reaguurders het concept niet snappen ("klopt niets van deze tijd, want om zo en zo laat altijd erg druk bij mn buurtsuper").
In theorie een goed idee, in de praktijk onhaalbaar - want zou alleen werken als je verplicht tijdstip zou moeten reserveren om winkel binnen te gaan. (Dat is pas een goed idee).

OT: 'groepsimmuniteit dmv besmetting 60%+" ziet er steeds meer uit als ilusie; in Zuid Korea verschillende gevallen gemeld van reactivatie / nieuwe besmetting en ziekte na 1e ziekteperiode. Duimen dus dat BCG vaccins trials iets opleveren (tussenoplossing) en dat sars-cov-2 specifieke vaccins zo snel mogelijk (12maanden?) beschikbaar zijn.

MaximusAurelius | 14-04-20 | 09:17

Ik ga alleen nog maar die gezellige supermarkt in Asd met die leuke mocroboys voor de ingang.

dathoujetoch | 14-04-20 | 09:17 | 1

Spuug vangen, wollah!

Pluisbaard | 14-04-20 | 09:20

Doe niet zo moeilijk met je app; gewoon flink hoesten richting de rij, die dan verschrikt opzij gaat.

gestoptmetroken | 14-04-20 | 09:16 | 1

Corona hoester / spuger 60 dagen cel en een strafblad. Doen + Filmen = kudo's oh wacht die heb je hier al jaren niet meer.

Lekker nie opgerot | 14-04-20 | 09:32

Net zo'n 200 verschillende postcodes ingevuld. De buurtsuper zit chuckablock de eerstkomende dagen.

goedverstaander | 14-04-20 | 09:16 | 1

lol

loser | 14-04-20 | 09:54

Er zit nul intelligentie achter deze app die alleen werkt als iedereen hem gebruikt.

Guillermo | 14-04-20 | 09:16

Als je op 'meer informatie' klikt, komt er een nieuw tabblad waarop je ook weer op 'meer informatie' kunt klikken. Dan komt er nog een nieuw tabblad, met daarop ook weer een 'meer informatie' link. Op deze manier heb ik inmiddels reeds 254 pagina's met informatie verzameld. Dus als iemand informatie tekort komt, laat het even weten, ik heb meer dan genoeg.

Reaguurdeskundige | 14-04-20 | 09:15 | 1

Je moet ook eerst op de groene pixel klikken!

Kapitein Sjaak Mus | 14-04-20 | 09:24

Kan je ook zien of er een rij bij de coffeeshop staat?

Mr_Natural | 14-04-20 | 09:14 | 1

Ga er maar vanuit dat die er standaard staat.

van Oeffelen | 14-04-20 | 09:16

Kunnen jullie de werktijden van supermarktmedewerkster Sylvana ook in de software verwerken? Ik ga dan het liefst boodschappen doen namelijk.

Patje2011 | 14-04-20 | 09:11 | 2

dat is die met die dikke tetten. jamjam.

Guillermo | 14-04-20 | 09:17

Slaat niks op. Right. Tot het moment je wordt geadviseerd om vandaag Brinta te kopen omdat deze nu al wel op moet zijn.

azijnseikerT | 14-04-20 | 09:11

In de buurt van basisscholen (toen die nog bestonden) nooit om 14.15 of 15.10 uur want dan staan de (groot)ouders of de oppas er met hun kroost plus vriendjes de boel te verstoren. Idem woensdag om 13.10 uur,

Piet Karbiet | 14-04-20 | 09:11 | 1

die zijn de afgelopen 4 weken al dicht. Dus .......

loser | 14-04-20 | 09:55

Als iedereen nu eens om 16:00 gaat. Dan heb ik vrij spel om 18:30. Geen app nodig.

Guillermo | 14-04-20 | 09:11

Waar kan ik zien hoeveel saldo ik heb?

goedverstaander | 14-04-20 | 09:09 | 1

Uw bank app.

Graaf_van_Hogendorp | 14-04-20 | 09:11

Ik ga altijd een half uur voor sluitingstijd, altijd rustig.
Helaas vreet ik al een week lang afbakbrood.

Miezerig | 14-04-20 | 09:08 | 1

Miezerig was je al, zal dus weinig verschil maken dat afbakbrood.

Pluisbaard | 14-04-20 | 09:21

Lekker met zijn allen wennen aan "Het nieuwe normaal", de 1.5 meter samenleving.

Weet je wat ook goed helpt tegen rijen bij de supermarkt en straks voor de voedselbonnen? Stoppen met deze massahysterie en opheffen de politiestaat, is daar een app voor?

paulis | 14-04-20 | 09:07 | 1

Heet democratie, Nexit en referendums. Laten we nou net alle 3 niet hebben en als ik naar de peilingen kijk dan hebben 80% van onze medelanders daar ook geen behoefte aan.

Graaf_van_Hogendorp | 14-04-20 | 09:10

Is er ook een app zo dat ik weet wanneer mijn vrouw zin heeft?

Banenenrepubliek | 14-04-20 | 09:06 | 4

Dat ligt eraan, moet het per sé uw eigen vrouw zijn?

Reaguurdeskundige | 14-04-20 | 09:09

Je kunt dezelfde app gebruiken ja. Wel veel invullen om spreiding te bevorderen, als u begrijpt wat ik bedoel.

Graaf_van_Hogendorp | 14-04-20 | 09:09

Meestal appt ze mij.

Miezerig | 14-04-20 | 09:11
▼ 1 antwoord verborgen

Dit werkt alleen als iedereen deze app gebruikt en op het "berekende" tijdstip naar de winkel gaat. Gaat beide niet gebeuren dus totaal zinloos dit.

Centicuub | 14-04-20 | 09:05

Hoe kan je nou weten dat die app je adresgegevens niet doorgeeft aan de chinezen?
Dit is héél gevaarlijk. En Aleid keek, en zag dat het goed was...

hotnot | 14-04-20 | 09:04

Beste tijden voor mij ken ik al uit mijn hoofd: 09:30, 11:45, 14:15 en 18:15. Behalve zaterdag, dan alles een half uur later. Op zondag nooit een rij.

Jos Tiebent | 14-04-20 | 09:02 | 3

Woont u soms in de biblebelt?

eerstneukendanpraten | 14-04-20 | 09:21

@eerstneukendanpraten | 14-04-20 | 09:21: nee hoor, verre van. Maar wel in een bejaardenwijk waar een groot deel op zondag in bed blijft of koffiekoekje doet met de buurvrouw

Jos Tiebent | 14-04-20 | 09:26

2 x op zaterdag en ik wilde zelfmoord plegen vanwege de overvolle rijen. Nooit meer en altijd op vrijdag of op maandag of woensdag.

loser | 14-04-20 | 10:00

Op woensdag zou ik het beste om 07:45 naar de AH kunnen gaan. Ik vind dit een belediging. De AH staat dan al vol met reaguurders die drank hamsteren omdat het tussen 7 en 8 het bejaarde-uurtje geldt bij de AH.

Patje2011 | 14-04-20 | 09:00

Handig, dit gebruik ik veel liever. Hulde!

Derkaderr | 14-04-20 | 09:00

Ga om 8:55 zeggen ze. Dan barst het er nog van de bejaarden die tussen 7 en 8 los mogen in het seniorenuurtje.

Glasgow Argus | 14-04-20 | 08:59 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Dan moet ik wel snel m’n bed uit want ik moet er om 9.15 zijn

laurentius | 14-04-20 | 08:58

Ik snap de bedoeling maar net getest en technisch gezien is het fake news. Mijn buurt appie in mijn Vogelaarwijkje hebben geen rijen als je voor 9:00 gaat doordeweeks. Denk dat het voor veel supermarkten gaat in alle plaatsen, dit zou ook voor de meeste mensen logisch moeten zijn? Tenzij Rutte oproept om te hamsteren of zo ja dan verwacht ik lange Sovjet rijen ja.

Graaf_van_Hogendorp | 14-04-20 | 08:57 | 2

Ik heb hem ook uitgeprobeerd maar sorry, het klopt van geen kant. Om 10 voor 6 ( 'smiddags naar de Aldi? Dan kun je hier over de hoofden lopen. Dus nee, gewoon 's morgens om 7 uur naar Deka, dan zijn er 3 klanten in de winkel.
Op zich is het een mooie app maar die kan alleen goed werken wanneer alle klanten van een supermarkt melden wanneer ze hun boodschappen gaan halen. En dat ook doen op de gemelde tijd. En daar ga je al: ik zie het echt voor mij: 'ik heb gemeld dat ik om 10 uur naar supermarkt X ga dus daar moet ik mij aan houden'. Dat doet wellicht 10% en de rest denkt dat maak ik zelf wel uit, ik wil niet 'gedwongen' worden.

Lupuslupus | 14-04-20 | 09:05

@Lupuslupus | 14-04-20 | 09:05:
Nou ja het gaat om spreiding dus ik denk dat de app het beste werkt als veel mensen reaguren dan spreidt de app demense vanzelf. Dacht eerst dat ze gegevens hadden bemachtigd van google wanneer winkels het drukst zijn. Maar niet alle winkels houden dergelijke gegevens bij.

Graaf_van_Hogendorp | 14-04-20 | 09:08

Op welke tijd kan ik die app het best downloaden?

Mr_Natural | 14-04-20 | 08:57

Ik kreeg de melding "ga je eens scheren man voordat je überhaupt naar buiten gaat"

Patje2011 | 14-04-20 | 08:57

Ik wacht wel op een app die een melding geeft wanneer in de supermarkt een leuk milf de komkommers de maat staat te nemen.

Gulliver | 14-04-20 | 08:55

Een bug in de code, er staan nu al 200 mensen in de rij voor buurtsuper Toos Willems!

Misschien het BMOVL filter wat strakker afstellen?

Slystar | 14-04-20 | 08:55 | 1

Heeft Toos misschien een natte doos?

Gulliver | 14-04-20 | 08:57

Privacy ? Het begint al met kortingsbonnen en het eindigd met pinnen .

likmegaties | 14-04-20 | 08:54 | 2

Daar was een liedje over. Spaart u ook zegeltjes? Bonuskaart of Airmiles? Wilt u extra geld opnemen?

Handige Harrie | 14-04-20 | 09:17

@Handige Harrie | 14-04-20 | 09:17:
Extra geld opnemen kan al meer dan 10 jaar niet meer.

Graaf_van_Hogendorp | 14-04-20 | 09:30

Top idee! Sturen jullie dit naar ‘ het beste idee van Nederland’.

laurentius | 14-04-20 | 08:54

14 dagen te laat.........

Crossing_The_Rubicon | 14-04-20 | 08:54

Maar is dit niet gewoon al inzichtelijk in Google?

Kaas de Vies | 14-04-20 | 08:54 | 3

Exact.

goedverstaander | 14-04-20 | 08:59

Sterker nog, het is Google, met een schil van geenrij.

ruudvangeelen | 14-04-20 | 09:20

@ruudvangeelen | 14-04-20 | 09:20: Nee, het lijkt veel minder te zijn dan Google. Dus bij Google Maps locatie info kun je voor elk uur zien hoe druk het er is gebaseerd op locatie data verzameld door Google.
Deze app lijkt gebaseerd op api.openingstijden.nl/, en kiest dan voor iedereen random een moment uit uit de beschikbare openingstijden:
momentDatetime := Hash(openingTimes.StartTime, safeEndTime, zipcode, requestData.Housenumber)
Dus deze app werkt alleen maar als een significant deel van de klanten het zou gebruiken. Laten we zeggen 60% van de klanten.... Tot die tijd kun je beter naar de live info van Google kijken....

TheOtherWhiteMeat | 14-04-20 | 09:52

Ben zo benieuwd met de Ramadan. Eens kijken of er dan ook zo driftig beboet gaat worden als afgelopen weekend.

opblaasschaap | 14-04-20 | 08:52 | 5

Hutjemutje tijdens de Iftar... er iets van vinden is racisme... wordt lachen!

Ad Hominem Tu Quoque | 14-04-20 | 08:56

Nee natuurlijk niet, ies diescriminasie!

eerstneukendanpraten | 14-04-20 | 09:03
▼ 2 antwoorden verborgen

geen Rij(broek)

IndoFortuyn | 14-04-20 | 08:52 | 1

De Soap, deel 1023
www.rtvoost.nl/nieuws/329016/Advocaat...

De aanname is dat Boogaard (die alle zaken voor Sanderink verloor) via Rian van Rijbroek voor Sanderink is komen te werken. De laatste rechtszaak liet Sanderink zich bijstaan door een andere advocaat. Naar verluidt heeft de multimiljonair Boogaard aan de kant gezet nadat die een exorbitante rekening van meer dan een miljoen euro had ingediend.

Hemmenaar7 | 14-04-20 | 09:34

11.25 mag ik... No way dat ik tot die tijd zonder bier kan.

nietsdoenerT | 14-04-20 | 08:51 | 3

De alcohol vormt een groter gevaar dan de Corona inmiddels. Proost!

Patje2011 | 14-04-20 | 08:52

@Patje2011 | 14-04-20 | 08:52: Na dik zijn komen alcohol en roken als de twee absoluut slechtste gewoontes die je herstel na ziekte zwaar benadelen.

Roadsurfer | 14-04-20 | 09:25

Ik sta nooit in de rij.
Daar heb ik mensen voor.

Kaas de Vies | 14-04-20 | 08:51 | 3

Je begint op Berbleer te lijken.

Normpje | 14-04-20 | 09:15

@Kaas de Vies | 14-04-20 | 09:24: jawel schat, ik maak ook gekkigheid.

Normpje | 14-04-20 | 09:28

19.00 uur, dan slaapt de kleine net. Dus dat komt niet geweldig uit.

C1O2 | 14-04-20 | 08:51

Allemaal aan de app.

Poesman | 14-04-20 | 08:49

In Spanje en Italie bestaan deze appjes al wat langer, en werkt prima.

Shortganger | 14-04-20 | 08:49 | 1

Om rijen bij de crematoria te omzeilen dan zeker.

goedverstaander | 14-04-20 | 09:00

Mij wordt geadviseerd om 13:45 uur naar de Aldi te gaan. Is totaal fout. Zij prijzen af om 18.30 uur. Dus ik ga om 18:45 uur. Dan is er ook niets te doen.

Leptob | 14-04-20 | 08:49 | 1

De kritische consument!

Rest In Privacy | 14-04-20 | 08:50

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken