Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pete Hoekstra die jankt over 'onbetrouwbare data'

Kom nou toch

Deze Hells Angel is niet zomaar een Amerikaanse toerist in Nederland, het is de Amerikaanse ambassadeur Pete Hoekstra, die in 2012 nog furore maakte met een schijtlollig anti-China-reclamespotje in de strijd tegen een Democratische senator. Viel niet goed, in Amerika, en Hoekstra verloor die verkiezing. Enfin, meneer zit nu in Nederland, waarover hij eerder uitkraamde dat er no-gozones zijn en dat politici in brand worden gezet. Dat van die chaos in Europa door de islamitische beweging gaan we niet doodchecken, al heeft het afgelasten van alle evenementen wel als voordeel dat het plots heerlijk rustig is qua rondvliegende ledematen uit naam van de profeet. Dat van die brandende politici daarentegen is natuurlijk compleet achterlijk, en als je bij herhaling ontkent, je mond houdt en pas na 100x aandringen voorzichtig terugkrabbelt ben je zelfs ronduit kwaadaardig - al kreeg Geert Wilders wel een keer een vlammetje, maar dat was in Pakistan. Nemen we Pete 'in Nederland worden politici in de fik gezet' Hoekstra derhalve nog serieus, als hij in het Algemeen Dagbrand een jankverhaal ophangt, onomwonden China de maat neemt en alle ruimte krijgt kwispelend en hielenlikkend het ""beleid"" van zijn maffe baasje te vergoelijken, de knakker die reactievoetbal speelt en corona 'their new hoax' noemde, als verzinsel van de Democraten? Nee, dat doen we niet. Ga weg, Hoekstra, ga elders maar brandjes blussen.

Social

Reaguursels

Inloggen

Hij zag het Chinese gevaar tenminste op tijd. Net als Thierry in januari. Laten we vooral niet vergeten dat de rest van het politieke gespuis in januari geen debat wenste over Corona. Lees he niets over in de linkse clubblaadjes

Rest In Privacy | 04-04-20 | 08:04
-weggejorist-
tio9314 | 03-04-20 | 22:12
-weggejorist-
tio9314 | 03-04-20 | 21:22

Waarom zo tegen deze man? Hij is toch de perfecte vertegenwoordiger van de gemiddelde VSer, onderontwikkeld in mentaliteit, intellect en opleiding, overontwikkeld in domme arrogantie en onbenulligheid en, net als zijn nationale veiligheidsdienst, volkomen onbetrouwbaar?

issieookweer | 03-04-20 | 21:18

Vervang in brand zetten door kogel krijgen en hij heeft gelijk.

Wat Trump betreft die gooide vliegvelden dicht voor vliegtuigen uit besmette gebieden toen Rutte nog handjes stond te schudden.

Mosterd u bent ver na de maaltijd.

Rotterdammert1965 | 03-04-20 | 18:15 | 1
-weggejorist-
Neighborhood_Bully | 03-04-20 | 19:49

Geen woord gelogen dus, aardige man ook.

Maris v.d Hof5393 | 03-04-20 | 23:34
-weggejorist-
nasseKette | 03-04-20 | 18:07
-weggejorist en opgerot-
nasseKette | 03-04-20 | 18:05

america first , was-is-blijft mantra volgens elke administration. US versus China is een geopolitiekeconomische strijd die meer economisch verstrengeld is dan de fittie US versus Rusland. China is de grootste sojabonenafzetmarkt voor VS en heeft voor 1.400 miljard aan US staatsobligaties. Daarentegen is de afzetmarkt in de VS voor China 5x groter en Pete is ambassadeur van Netherlands een onbeduidende post in scandinavie

HetOorAakel | 03-04-20 | 17:57

Wel werden NL politici met bommen bestookt of doodgeschoten. Zo ver zit ie er dus niet vanaf en die no-go zones zijn er ook echt wel.

drs. P | 03-04-20 | 17:56
-weggejorist-
nasseKette | 03-04-20 | 17:46

Geen idee wie je met z’n maffe baasje bedoeld... en waarom staat het woord beleid tussen overdreven aanhalingstekens? Misschien moet de schrijver van dit huilverhaal vol onwaarheden maar eens bij de Volkskrant gaan solliciteren.

Themistocles | 03-04-20 | 17:26

.. maar goed. Samenvattende de commentaren van de mouthanen van de media en de mosterd van GS kan gesteld worden dat Piet Hoekstra een prima ambassadeur is. Met een fijne neus voor de meer verborgen gerechten in de viezere hoekjes van den Hollandsche keuken.
Tis het beschamen wel waard, de manier hoe "wij" met admiraal De Ruyter, de gebroeders De Wit, Oldenbarneveld, Hans Janmaat, Pim Fortuyn, Thierry & Geert zijn omgesprongen. Vanuit "onze" door de media aangewakkerde gevoelens van diep Deugen.

Jan Passant mk2 | 03-04-20 | 17:26 | 1

Helemaal mee eens, voor de volle honderd procent.

Maris v.d Hof5393 | 03-04-20 | 23:36

Toch mag ik die Hoekstra wel. Recht voor zijn raap, duidelijk in zijn kritiek op Nederland en ondanks alles toch met een positieve grondhouding.

De verwarde man | 03-04-20 | 17:13

Noem mij dom, maar ik heb het interview met dhr. Hoekstra in het ad gelezen.
Ik moet zeggen ik geef hem gelijk. China liegt over het aantal doden, over de besmettelijkheid. Je moet een enorme ezel zijn om te geloven dat China opeens het lichtend pad, voor wat betreft de juiste bestrijding. Dat er dan ook nog mensen zijn die in die propaganda trappen, namelijk, Chinese hulp voor Europa.
Dan zuid Korea want wat doen die dat goed, maar er wordt vergeten dat nog niet zo lang geleden dit een dictatuur was. Heb ik het nog niet over de hulp die de Russen opeens geven. Ik ben geen EU fan, maar om een leugen in te ruilen voor een grotere leugen, dat gaat mij te ver. Dan liever die idioten daar in Brussel, waarvan ik enigszins kan verwachten, wat voor onheil, mij de komende dertig jaar staat te wachten, dan die kleptomanen daar in het oosten.
Deze situatie is behoorlijk ernstig en is vergelijkbaar met de Spaanse griep.
Dat Wuhan virus muteert en muteert totdat er een dodelijker mutatie is ontstaan.

nextstrain.org/ncov

Dzjengis-Somebody | 03-04-20 | 16:41 | 2

Ik noem u helemaal niet dom. Toch vind ik dat er wil een punt inzit op de kritiek op de westerse wereld. Mijn inziens ligt dat niet aan het feit dat de Chinezen niet eerlijk zijn geweest - dat hadden we gewoon moeten incalculeren. Mijn inziens ligt het aan het feit dat we China als een derde wereld land beschouwen en dat we dachten: het zal zo'n vaart niet lopen, hier maken we regelmatig schoon en wassen we ons dagelijks met zeep.
Deze onderschatting/minachting gaat voorbij aan het gegeven dat China op velen vlakken al lang geen derde wereld land meer is.

De verwarde man | 03-04-20 | 17:25

Wellicht op het punt van hygiene een derde wereldland, maar de technologie loopt daar zo ver booruit dat verGeleken met hun wij nog met stokken en stenen proberen vuur te maken

omeP | 03-04-20 | 18:08

Mensen die met een helm op fietsen zijn sowieso niet goed snik.

Rest In Privacy | 03-04-20 | 16:05 | 2

In de polis van zijn Amerikaanse ziektekostenverzekering staat dat hij niet verzekerd is als hij zonder helm fietst.

Ivoren Toren | 03-04-20 | 16:25

@Ivoren Toren | 03-04-20 | 16:25: Zo te zijn kan die ziektekostenverzekering hem beter een McDonald's-verbod opleggen.

Rest In Privacy | 03-04-20 | 17:37

Voor en na de speech van Peter Hoekstra zijn er gruwelijk veel doden gevallen als gevolg van het islamitisch jihadisme in Europa, het onderwerp van de betreffende speech.
We noemen Charlie Hebdo, Bataclan, Zaventem, Nice, Stockholm, Manchester, Barcelona...
Wouter Zwart vond dat allemaal van onderschikt belang.

jgrotius | 03-04-20 | 15:36 | 1

Dat vat het geblaat over Piet Hoekstra door de Fakemedia wel samen.

Jan Passant mk2 | 03-04-20 | 17:06

Joh, de ambassadeur van de VS staat achter zijn president. Heel gek, hoor, mosterd.

TheBigKirth | 03-04-20 | 15:36

Mijn oma riep altijd:
"Wanneer iemand lijkt op Frans Timmermans
dan is het ook een Frans Timmermans".

Nu snap ik haar.

De waard zijn gast | 03-04-20 | 15:24

" van zijn maffe baasje te vergoelijken, de knakker die reactievoetbal speelt en corona 'their new hoax' noemde, als verzinsel van de Democraten?"
=======

Een van de vele leugens over Trump die door de media ( ook GeenStijl!) word verspreid.

Trump noemde het virus geen hoax. Wat Trump een "hoax" noemde was de politisering van het virus door de media. Wat nu precies gebeurt.

Zelfs het links snopes zegt dat Trump het virus geen hoax heeft genoemd.
==========
U.S. President Donald Trump referred to the new coronavirus as a "hoax."

What's False

Despite creating some confusion with his remarks, Trump did not call the coronavirus itself a hoax.
==========
Overigens heeft Trump krachtig ingegrepen en vele maatregelen genomen.

Al in januari heeft Trump een reisverbod afgekondigd van China wat veel besmettingen heeft voorkomen.

Toen werd Trump door de Democraten en hun vriendjes in de media als racist uitgemaakt en vonden de Democraten dat een reisverbod uit China niet nodig was.

Tot grote ergernis van de media en de Democraten krijgt Trump van de meeste Amerikanen een positief cijfers over zijn virus aanpak.

Swieberj | 03-04-20 | 15:08 | 6

@Gulliver | 03-04-20 | 15:36:
Klopt, alleen maar door dat woordje hysterisch, maar de gemiddelde vrouw zou dit beter doen dan the Donald

Uqbar | 03-04-20 | 17:23

Tot grote ergernis van een hoop weldenkende Nederlanders krijgt Rutte van de meeste Nederlanderse lemmingen ook een positief cijfer over zijn virus aanpak.

De waard zijn gast | 03-04-20 | 18:07

@De waard zijn gast | 03-04-20 | 18:07: alleen Rutte stond nog lachend handjes te schudden terwijl er in de VS al een deels vliegverbod was.

Rotterdammert1965 | 03-04-20 | 18:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Pete Hoekstra is een vervelende vent. Hopelijk wordt de hier bejubelde Trump verslagen en krijgen we een andere vertegenwoordiger dan die vervelende Hoekstra.

Rest In Privacy | 03-04-20 | 14:51 | 3

Met je eens. Er zijn betere ambassadeurs geweest.

Rest In Privacy | 03-04-20 | 14:55

het is een landverrader..

Epistulae_Morales | 03-04-20 | 15:24

Klopt eigenlijk allemaal wel wat die Piet zegt. Die NoGo zones zijn er eigenlijk ook en die auto's die in brand worden gestoken weten we ook alles van. Pim als politicus is ook in brand gestoken ..... weliswaar nadat ie door het hoofd was geschoten ,maar toch.

Koning BongoBongo | 03-04-20 | 14:33 | 2

Excuses... hij is niet gecremeerd.... heeft Piet maar voor tweederde gelijk.

Koning BongoBongo | 03-04-20 | 14:45

Pim is postuum naar Italië verbannen.

Rest In Privacy | 03-04-20 | 15:38

Wat een gezeur zeg. Natuurlijk bedoelde hij "politicians that are being shot" maar na de zinsnede ervoor maakte hij van "shot" per ongeluk "burnt". Gebeurt iedereen wel eens maar hem wordt dat keer op keer op keer op keer onder de neus gewreven, zowel door de slinkse MSM als door Mosterd.
Waarom? Om de discussie uit de weg te gaan.
Waarom? Omdat hij iets durfde te zeggen over de islam.

jgrotius | 03-04-20 | 14:28 | 1

.. Hans Janmaat is niet verbrand bij de aanslag op zijn leven en dat van zijn vergadering. Of dat de bedoeling was mag betwijfeld worden.

Jan Passant mk2 | 03-04-20 | 14:35

Gelukkig komt er nu een gezagsdragende commissie die president Trump gaat controleren op zijn aanpak van het virus. Onder leiding van de meest betrouwbare Deugers.
Mark Dice has the report www.youtube.com/watch?v=hIVUpx8pawI

Jan Passant mk2 | 03-04-20 | 14:26 | 3

Filmpje sluit perfect aan op mijn tegel! En maar zeiken op Trump, terwijl het gevaar, zoals altijd, van links komt!

dutch bikkel | 03-04-20 | 14:42

Ow, mijn tegel is wegfejorist, want de waarheid mag niet worden verteld op geenstijl!

dutch bikkel | 03-04-20 | 14:43

@dutch bikkel | 03-04-20 | 14:43: Wiens waarheid ?

Koning BongoBongo | 03-04-20 | 15:28
-weggejorist-
dutch bikkel | 03-04-20 | 14:23 | 2

Het verbaast mij helemaal niets dat deze man gewoon op zijn positie kan blijven. Liegen, liegen, liegen: Exact dezelfde mentaliteit als de gemiddelde vvd-er, cda-er, pvda-er en d66-er. Hij zal zich hier als een vis in het water voelen.

Reaguurdeskundige | 03-04-20 | 13:56 | 2

Netwerkgevalletje, ons allemaal welbekend.

Koning BongoBongo | 03-04-20 | 14:36

Er komt nog een keer de tijd dat de gewone burger de onderwereld wordt genoemd en de criminelen, politici incluis, de bovenwereld. Wie dan anders beweert doet aan fake news.

Tot dan toe is een beperkt korte termijn geheugen erg handig voor politici, getuige het bovenstaande filmpje en de ontelbare andere "daar heb ik geen actieve herinnering aan" uitspraken.

Democratie, je mag kiezen uit een selectief gezelschap, en dan denken dat je mag kiezen.

Peerkeoud | 03-04-20 | 14:40

Sja, Hoekstra zit er voor de belangen van de VS, niet voor die van ons. Nederlandse afkomst of niet. Denk dat dat wel eens wordt vergeten.
Vond om eerlijk te zijn niet zoveel mis met dat interview, al had dat persoonlijke tintje niet gehoeven, niet belangrijk. Hij legt goed uit hoe de chain of command in de VS werkt, Hij legt uit dat volgens hem China schuldig is aan de verspreiding en het deels onder de pet houden van de ernst van dat virus, hij geeft aan dat naar zijn mening China ten onrecht op het schild worden gehesen "want financieel dragen ze per hoofd weinig bij aan de WHO in vergelijking met de VS en de EU" en hij hint naar hun belangen. Tenslotte vindt hij dat het tijd wordt om de transatlantische banden te versterken want dat is broodnodig. Oftewel, geen isolationisme maar cooperatie.
Lijkt me een prima stuk voor een ambassadeur.

Graaisnaaiert | 03-04-20 | 13:52 | 2

Het is een vreemde snuiter maar wat hij zei klopte voor een groot deel. En verontrustend natuurlijk dat China al die Amerikaanse journalisten het land heeft uitgegooid.

Rest In Privacy | 03-04-20 | 14:56

Dat is allemaal leuk en aardig, maar over die Chinese cijfers heeft hij natuurlijk wel gewoon gelijk. Die zijn echt niet betrouwbaar.

Ivoren Toren | 03-04-20 | 13:46

Als ik zo het relaas van Pete Hoekstra lees moet het bijna wel een reaguurder op GS zijn.... laat even in het midden wie het is.

litebyte | 03-04-20 | 13:45 | 1

Jij natuurlijk. Ik heb je wel door, hoor!

laatste_waarschuwing | 03-04-20 | 16:55

Maar wat was nou de vraag aan Hoekstra?

jgrotius | 03-04-20 | 13:40 | 3

Volgens mij of hij van Chinees eten houdt.

litebyte | 03-04-20 | 13:48

Toe bie or not to bie.

Koning BongoBongo | 03-04-20 | 14:38

Hoekstra is een prima ambassadeur, al heeft hij in het begin een paar uitglijders gemaakt,daarna was er weinig op te merken aan zijn optreden. Politici van dat kaliber zijn in Nederland helaas bijna uitgestorven.

Jackson | 03-04-20 | 13:32 | 1

Prima ambassadeur voor Drumpf dat klopt.

litebyte | 03-04-20 | 13:46

Staat er in die speciaal voor evangelistische zionisten geherinterpreteerde bijbel ook iets over een "America first apocalypse"?

WirMachenMusik | 03-04-20 | 13:32

Volgens mij zou zelfs een D66 rechter hiervan zeggen dat het weliswaar niet woordelijk maar toch klopt, inderdaad zijn er politici die al jaren bewaking nodig hebben i.v.m. mogelijke liquidatie, wat ongelukkig noemt de ambassadeur dit in de brand steken.
En homo's of joden durven ook niet in bepaalde wijken langs groepen "jonge mensen" te lopen.
Al denken homo's en joden daar ook wel anders over en willen ze hen juist graag als asielzoeker binnenhalen.

G.M.I.M. Pet | 03-04-20 | 13:30

Pete heeft nu gewoon gelijk. Gewoon toegeven.

derkccs | 03-04-20 | 13:28 | 1

Heeft hij wel vaker, goeie vent.

Uw Verzekeringsadvis | 03-04-20 | 13:33

Mensen... kom op hé, Trump bashen en Trump is stom is zoooooo 2018. Alsof alles hosanna was met z'n democratische voorgangert...

Nederlanddraaitdoor | 03-04-20 | 13:27 | 1

Nou, hij is er niet bepaald slimmer op geworden vind ik.
Zo`n Coronacrisis is ook geen Kattenpis.

rooiesaus | 03-04-20 | 14:19
-weggejorist-
putinisyourfriend | 03-04-20 | 13:27 | 2

Liegen en betrouwbare data...
Als John Kerry & Co. voor 8 juni géén bewijsmateriaal aanleveren van de vermeende BUK-lancering, dan gaat mogelijk het hele fundament van het MH17-proces de prullenbak in. Onze trouwe bondgenoten laten ons na zes jaar toch niet barsten?

Dombo65 | 03-04-20 | 13:23

Prima stukje, retard in chief Donald heeft bloed aan zijn handen door wanstaltig beleid, ontkenning etc, weaponized ignorance. 'Murica gaat een zware maand tegemoet.

Uqbar | 03-04-20 | 13:15 | 6

@JB86 | 03-04-20 | 13:27:

"Dus alle maatregelen (afstand houden, hygiene etc.) benadrukt. Die rol pakt hij onvoldoende."
======
Iedere dag benadrukt Trump deze maatregelen in zijn persconferenties en op zijn Twitter account.

Maar wat de media betreft kan Trump geen goed doen en word hij letterlijk voor alles aangevallen en zwart gemaakt.

Swieberj | 03-04-20 | 15:13

@JB86 | 03-04-20 | 13:27:
Gebash? De Amerikaanse president kan weinig tegen Corona doen? Onder wat voor steen leef je. Z-Korea en de VS hadden de eerste casus op dezelfde dag. Waar Trump vooral bezig was met het een hoax noemen, wetenschap in de wind slaan, leugens verspreiden dus op min of meer alle vlakken totale incompetentie laten zien, heeft Z-Korea wel degelijk de ernst gezien en actie ondernomen.

Uqbar | 03-04-20 | 17:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Jezus stelletje jankers hier bij GeenStijl! Hoekstra heeft gewoon gelijk China liegt en bedriegt de boel helemaal de tyfus.

Dutch_Holland | 03-04-20 | 13:14

China liegt inderdaad, maar neemt tegelijk wel doortastend maatregelen.
Ik zou me als Peter was maar even op eigen land gaan richten.
Ik lijk de laatste paar dagen met zorg naar de de besmettingsgraad in de VS
in de VS gaat van een stippeltjes patroon naar nu een vlekken patroon,
over het *hele* land.
Dat wordt een slachting... Snik.

hotmint | 03-04-20 | 13:04 | 1

Doortastend? De beelden waren veelzeggend alhier. Dat heb je in een communistische dictatuur, het individu telt niet. Er is met de knoet gereageerd. Vandaar ook dat ze niet goed geteld hebben. Een kleine 3500 Woehandoden, kom op......

DeEchteWaarheid | 03-04-20 | 13:16

Het antwoord van Pete Hoekstra is half goed. Auto's worden wel in licherlaaie gezet - politici niet.

Nehemia | 03-04-20 | 13:00 | 3

Tweederde durf ik te beweren ..... die nogo zones durf ik ook wel in mee te gaan ook al zijn ze niet officieel.

Koning BongoBongo | 03-04-20 | 14:17

@Koning BongoBongo | 03-04-20 | 14:17: nog niet officieel bij de regering, maar zeker bij de bevolking van onder andere Rotterdam en Den haag.

XaaD666 | 03-04-20 | 15:39

Zoek op: Wil Schuurman. Check je facts switsal. De woorden van Hoekstra zijn geen complete onzin.

ZoekEenVrijeNick | 03-04-20 | 16:57

Jank niet zo Geenstijl. Hoekstra heeft gewoon gelijk dat China een kwaadaardig gezwel is en deze globale crisis heeft veroorzaakt.

Nederland80 | 03-04-20 | 12:56 | 4

Idd. Liever trump dan die gekken van VVD666

MoltisantiBeer | 03-04-20 | 13:09

@Overnijd | 03-04-20 | 13:07:
Dat is inderdaad wel een dingetje. Denk dat wij als EU toch eens serieus werk moeten maken van het opstarten van een maakindustrie in het handophoudende deel van Europa/Schengen. Verschil in loon ligt niet zo heel hoog tussen China en de periferie, je bespaart op transportkosten ( en uitstoot ), importheffingen - dus producten worden betaalbaar - en je IP hoef je niet te delen met de Chinese overheid.
Komt bij dat je de globale ambities van China onderuit haalt, inclusief hun race voor delfstoffen ( want die zijn strategisch weinig waard als je meer hebt dan je zelf nodig hebt ). Oftewel, tijd voor een nieuwe Europese globale dominantie. Een economische dit keer.

Graaisnaaiert | 03-04-20 | 13:33
▼ 1 antwoord verborgen

Het gaat interessant zijn wat het corona virus op het Arabische schiereiland en op Samoa en andere pacifische eilanden gaat doen. Als het virus daar keihard gaat huishouden met enorm hoge sterftecijfers dan heeft China waarschijnlijk niet heel erg gelogen en maakt overgewicht mensen vatbaatder voor sards

rode peper | 03-04-20 | 12:43

Mannen als Hoekstra. Ik ben blij dat ze nog bestaan. En verder zeg ik er niets over.

ecologiste | 03-04-20 | 12:34 | 4

@Koning BongoBongo | 03-04-20 | 14:20: Om over zijn broodheer maar niet te spreken. Dat een sociopaat het hier tot het hoogste ambt zou kunnen schoppen kan niet , uitgesloten.. kwestie van een vanzelfsprekend en goed werkend zelfreinigend vermogen ..

justinianus | 03-04-20 | 15:29

Helemaal gelijk. Datzelfde geldt trouwens ook voor president Trump, ik heb grote bewondering voor zulke mannen.

Maris v.d Hof5393 | 03-04-20 | 23:51
▼ 1 antwoord verborgen

Las gisteren dat ISIS hun zelfmoordpogingen niet gaan stoppen. Gezien het Coronavirus lijkt het succes niet erg groot want zeker in Engeland waar ik vertoef zie je mensen angstvallig anderen mijden dus als ze zichzelf en nog 1 andere personn verwonden omdat die zover van ze af zijn zie ik het resultaat niet als denderend. Misschien kunnen ze massaal eens ergens gaan oefenen met "live" materieel? Kijken of het echt werkt? Het ontbreekt ze in ieder geval sowieso van gezond verstand.

Slough | 03-04-20 | 12:31

Trainwreck of an article.

Nick_Star | 03-04-20 | 12:30 | 2

It walked totally in the soup!

Sjefke_pro | 03-04-20 | 12:59

Pete Hoekstra heeft zich na een lastig begin toch anders prima hersteld? Wordt zelfs genoemd als kanshebber in het volgende kabinet van Trump.

Hypno2050 | 03-04-20 | 12:29

Politici in brand steken. Breng ons niet op ideeën ja.

knutsel_ | 03-04-20 | 12:29

Wij vinden Piet Hoekstra een lul.

Rest In Privacy | 03-04-20 | 12:22 | 6

@Rico Tampeloerus | 03-04-20 | 12:59: edit; maar bij meer dan 3 persoonlijkheden heb je wél een probleem.

Rico Tampeloerus | 03-04-20 | 13:00

Twan Huijs en zijn vriendjes.

Uw Verzekeringsadvis | 03-04-20 | 13:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Taiwan stuurde op 12 Januari al een missie naar Wuhan om te zien wat er gaande was omdat China niet te vertrouwen is.

Westheimer | 03-04-20 | 12:21 | 1

Ik heb medelijden met de Chinezen vanwege hun overheid.

Slough | 03-04-20 | 12:33

Pete mag dan wel een scheve schaats gereden hebben in het verleden maar dat laat onverlet dat hij het hier zeer waarschijnlijk aan het rechte eind heeft. Als onze coronadodencijfers al niet 100% kloppen, waarom zou dat dan wel het geval zijn bij de Chinezen?

Amsterdamsko | 03-04-20 | 12:20 | 1

Daar had hij zeker een terecht punt.

Rest In Privacy | 03-04-20 | 14:58

Een tijdlijntje van Trumps aanpak is wel handig. t.co/pFUsQxpBJW

diek | 03-04-20 | 12:19 | 4

Dit is wat de Democratische leiders van steden die nu het hardst getroffen worden zeiden die nu Trump overal de schuld van geven.
twitter.com/RealJamesWoods/status/124...

Oeleflaffel | 03-04-20 | 12:38

@Roadblock | 03-04-20 | 12:24:
Dus een tijdlijn van Trump's handelen, waar niks aan is gelogen, is anti-trump propaganda?
Met jouw logica kunnen we dus alles wat Trump zelf zegt als propaganda beschouwen.
Duidelijk.

usb stok | 03-04-20 | 12:56

@Oeleflaffel | 03-04-20 | 12:38: leuk die reacties op het feit dat de corona niet van het aziatische deel van de bevolking van de us komt. Dit n a v het “chinavirus” de context is dus totaal anders. Probeer het nog eens.

diek | 03-04-20 | 13:28
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
bijna_raak | 03-04-20 | 12:18 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Hoekstra zegt waar het op staat, namelijk dat de Chinese regering de bron is van al deze ellende. Dat is helaas voor de wegkijkers de waarheid.

Arkan Sonney | 03-04-20 | 12:18

Huh?! Ik vind dit nogal Trump kritisch. Met dat ben ik wel eens gebanned. Pas maar op Mosterd, straks zit je zonder baan!

diek | 03-04-20 | 12:16

Zelden zo'n topic gevolgd op GS waar de reaguurders het anders zien dan de schrijver.

Nuchternederland | 03-04-20 | 12:15 | 1

Riekt allemaal wel wat naar doorgeschoten trump verdedigers.
Op zich niet zoveel mis mee, behalve dat de kliek hier zich nogal in de "voor-tegen" kampen plaatst en van daaruit die Koekstra gaat lopen verdedigen.

Dan, sorry dat ik het zeg, ben je ook niet zo slim bezig.

Gazzerop | 03-04-20 | 12:29

@Mosterd na de maaltijd.
Trump neemt corona heel serieus...

wezen | 03-04-20 | 12:13

Ik doe MOSTERD gewoonlijk in een schaaltje, gevolgd door een twee-tal eetlepels Hellmann's mayonaise, een half bakje crème fraîche en een flinke scheut bloemenhoning, wat citroensap en ik knip er wat bieslook overheen. Met dit mengsel besprenkel ik vervolgens mijn licht aangeroosterde beenham. Hiervoor is mosterd prima geschikt, met of zonder zaadjes that is....

Pierre Lebon | 03-04-20 | 12:12 | 2

Oeh, Pierre, je doet je naam eer aan. Mmm.

schijtzat | 03-04-20 | 12:14
-weggejorist-
SterF... | 03-04-20 | 13:11

Leuke man die Hoekstra, loyaal maan heel tactisch. Haqquen op Hoekstra is een beetje als haqqen op Bidet, ouwe meuk, verkeerd uitgelegd nog eens een keer in de remix gooien. Laten we focussen op samenwerekn. Die darn Yanks hebben ons wel uit de darnest shit ever gehaald. Respect en goedwil voor die mensen!

Einde van de Domheid | 03-04-20 | 12:06 | 2

Helemaal mee eens!

Neighborhood_Bully | 03-04-20 | 12:11

Zo eentje die elk moment, afhankelijk van hoe de Amerikaanse vlag hangt, met een nieuwe, verrassende "alternative truth" aan kan komen kakken. Zo'n volkomen onbetrouwbare en onberekenbare diplomaat waar je niet mee in gesprek kunt, laat staan een discussie kunt voeren, en die je dus maar een beetje te vriend probeert te houden, wetende dat jij even hard moet proberen te liegen als je die fully faked friendship overeind wilt houden. Diplomatie waar alle, maar dan ook alle inhoudelijkheid willens en wetens uit verwijderd is.

Schoorsteenveger | 03-04-20 | 12:22

Als je op Timmerfrans lijkt, ben je sowieso een mispunt.

Gumush | 03-04-20 | 12:05 | 2

Heb je sowieso een minpunt.

schijtzat | 03-04-20 | 12:15

Het is een beetje een malloot, maar helemaal ongelijk heeft hij ook niet.

Rest In Privacy | 03-04-20 | 12:01 | 4

Zei de "Het is maar een griepje"man.

Roadblock | 03-04-20 | 12:26
▼ 1 antwoord verborgen

Yep @Mostert: Orange man bad . Dit hele stukje geschreven door iemand met TDS kan dus gelijk de GS prullebak in. NEXT!

WeirJack | 03-04-20 | 12:00 | 1

Daar heeft Mostert toch wel een punt.

Rest In Privacy | 03-04-20 | 12:01

Ja de chinezen hebben gebagatelliseerd en glashard gelogen. Wat mij zo verbaasd is dat China zo' n positieve pers krijgt en Rusland zo'n extreem negatieve. Toch iets te maken met de belangen van de gevestigde elite. En helaas kan de GSredactie zich daar ook niet aan ontrekken, niemand zal ontkennen dat Trump en Putin zeer bedenkelijke figuren zijn maar Xi Ping is dat toch in overtreffende trap, de juiste naam is dan ook het CCP virus. En dat iemand soms gruwelijke onzin verkoopt wil niet zeggen dat hij dat altijd doet.

bijna_raak | 03-04-20 | 11:59 | 11

@* Il Principe * | 03-04-20 | 12:35:
Gelukkig kan je in de Nederlandse """"democratie""" wel het staatshoofd kiezen, of onze burgemeesters, onze rechters, welke partijen in de regering komen, de commissarissen van de koning, etc..

Festen | 03-04-20 | 12:52

@Festen | 03-04-20 | 12:52:
Het Nederlandse staatshoofd is niet te vergelijken met het Amerikaanse staatshoofd qua macht. De koning heeft hier weinig macht meer. Voor wat betreft welke partijen aan de macht komen, ja dat is veel democratischer dan in de VS. Hier telt elke stem even zwaar, in tegenstelling tot de VS

* Il Principe * | 03-04-20 | 12:59

Als je kritisch bent op China, krijg je de medicijnen niet.

arlen | 03-04-20 | 13:03
▼ 8 antwoorden verborgen

Nou, over de No Go areas had hij gelijk.

Blasfemie | 03-04-20 | 11:58 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Als Nederlandse beleidsmakers en experts alles laten afhangen op officiële rapporten uit een communistische dictatuur. Dan is het bijzonder slecht gesteld met onze beleidsmakers in Nederland. De Chinezen hebben moedwillig de hele wereld in een pandemie gestort. Enig bijkomend voordeel aan het coronavirus, er zal een gezonde dosis afkeur onstaan aan made in China. Tijd voor om de chinese draak terug de grot in te schoppen.

degurewind | 03-04-20 | 11:55 | 1

Het was de WHO.

botbot | 03-04-20 | 12:07

Pete Hoekstra is een soort Timmerfrans. Maar dan eentje die voor straf naar Nederland is gestuurd.

JanVergoor | 03-04-20 | 11:55 | 1

Dat is inderdaad een zware straf, dat zal hem zeker leren.

Rest In Privacy | 03-04-20 | 12:03

U.S. President Donald Trump referred to the new coronavirus as a "hoax."

www.snopes.com/fact-check/trump-coron...

Despite creating some confusion with his remarks, Trump did not call the coronavirus itself a hoax.

Moonwarrior | 03-04-20 | 11:55 | 2

Met feiten hebben democraten al lang niets meer te maken.

Roadblock | 03-04-20 | 12:29

Maar gelukkig hebben ze in Amerika, door het geweldig handelen van Trump, bijna geen corona gevallen. Oh wacht....

usb stok | 03-04-20 | 13:00

Die Hoekstra is nog protestant ook, al in de fout vanaf 1517.

dathoujetoch | 03-04-20 | 11:55 | 2

Pff, dat moest je even opzoeken, of niet?

feiten_en _cijfers | 03-04-20 | 11:57

@feiten_en _cijfers | 03-04-20 | 11:57: is algemeen bekend, geen hoax, geen fakenieuws. De Heilige Vader heeft dat ook verteld, en dus is het waar. Ik ga maar eens brandhout verzamelen.

dathoujetoch | 03-04-20 | 12:01

Tijd voor een fact-check, wie spreekt de waarheid, Hoekstra of GeenStijl?

“De aanslag op Centrumdemocraten in Kedichem is een uit de hand gelopen protest door actievoerders bij een hotel in Kedichem, waar op 29 maart 1986 een bijeenkomst plaatsvond van leden van de Centrumpartij en de Centrum Democraten (CD). Hierbij raakte de secretaresse van de CD en later Tweede Kamerlid Wil Schuurman, tevens vriendin van Hans Janmaat, ernstig gewond, waardoor haar been geamputeerd moest worden. HET HOTEL COSMOPOLITE BRANDDE TOT DE GROND TOE AF.”
Bron: nl.wikipedia.org/wiki/Aanslag_op_Cent...

We verklaren daarom de bewering van Hoekstra als deels waar.

me,myself and IK | 03-04-20 | 11:55 | 2

I.i.g. hebben een aantal van die "actievoerders" nu riante ambtenaren/politieke/NGO- statussen, Nederland schaam U

grindbak | 03-04-20 | 11:59

Je bent me voor. Eng hoe men dit zo grondig onder het tapijt geveegd heeft dat het Orwelliaans uit het geheugen verdwenen is.

ZoekEenVrijeNick | 03-04-20 | 12:48

Die baardloze Brusselmans heeft gelijk: er is de hele wereld een teringstreek geleverd.

boccelullus | 03-04-20 | 11:55

Zozo, was zijn kritiek op de Hollandse situatie tegen het zere been gekomen?

Rest In Privacy | 03-04-20 | 11:53

Corona werd geen hoax genoemd. Dat is echt al tig keer gedebunked. Alleen democraten zeggen dat Trump dat zei. Maar hij zei wat anders.

En die 'politici in de fik' is een beetje 'last night in Sweden'. Feit is dat sommige zaken niet in het nieuws komen. Maar wel in een veiligheidsrapport van een buitenlandse overheid.

sjef-van-iekel | 03-04-20 | 11:52

Beste Mosterd, heb je niet een kort momentje overwogen dat het ook wel eens zou kunnen kloppen wat hij zegt? China staat nou niet bepaald bekend als een transparant land en kan best eens doelbewust een verkeerde voorstelling van zaken hebben gegeven. Ik weet dat natuurlijk niet zeker, maar jij ook niet.

MarkiesDeBalzaque | 03-04-20 | 11:51

Advocaten, die worden hier wel doodgeschoten.

Piet Karbiet | 03-04-20 | 11:50 | 3

Eentje maar toch?

Rest In Privacy | 03-04-20 | 12:05

.. net als politici, die dus ook wel eens in brand gestoken zijn. No-go gebieden ook al, die weliswaar officieel ontkend toch echt voorkomen.
Dat "maffe filmpje" was ook volkomen waar. Zoveel jaren geleden al!
Ik denk dat Piet Hoekstra wel eens een hele goede ambassadeur zou kunnen zijn.
Meneer verdient aandacht van meer dan schrijvers & doorverkopers van Fake-news.

Jan Passant mk2 | 03-04-20 | 12:10

@Jan Passant mk2 | 03-04-20 | 12:10: ik weet nog toen Trump zei dat er in Zweden ook zulke problemen waren, werd direct ontkent door de media. Alleen toen kwamen al die nieuwsberichten over het gooien van handgranaten onderling tussen de cultuurverrijkers in Zweden...

Moonwarrior | 03-04-20 | 12:17

Trump noemde het niet voor niet Chinavirus. Er is maar 1 party wat sterker uit deze oorlog komt en dat is die van waar deze oorlog is begonnen. Degene die gisteren Zembla hebben gekeken zullen bevestigd zijn van deze nieuwe werelddominantie. Verblind door goedkope zooi hebben de kapitalisten zich uitgeleverd aan de communisten. De globalisten winnen alleen zitten die niet in het verwachte kamp.

roevka | 03-04-20 | 11:50 | 6

@kwark001 | 03-04-20 | 11:57: nooit van kinderarbied in Afrikaanse mijnen gehoord. Er is ee reden dat de chinezen zwaar in Afrika zitten.

bijna_raak | 03-04-20 | 12:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat hij zelf soms onbetrouwbaar is, betekent nog niet dat hij niet gelijk kan hebben. Beetje infantiele zwart/wit redenering.

azijnseikerT | 03-04-20 | 11:49

Ik mag hem wel. Het is ook overigens voor het eerst dat ik een ambassadeur bij naam ken.

heldheino | 03-04-20 | 11:48 | 1

Ondanks het feit dat hij een ingewikkelde en moeilijk uit te spreken Engelse naam heeft. Erg knap.

Rest In Privacy | 03-04-20 | 12:06

Had het RIVM het Chinese virus in het lab onderzocht, toen zij het 'maar' een griepje noemde? Opvallend is de koers van het Chinese e-learningbedrijf GSX Techedu; het loopt van de eerste besmettingen in november omhoog gelijk aan de groei van het aantal besmettingen.

arlen | 03-04-20 | 11:48

"Maffe baasje".
Moet ik daarna nog iets serieus nemen van dit artikel @mosterd?
Dat China, evenals het RIVM, de kluit belazert is evident, maar u vindt het belangrijker om met de Trump = Bad club mee te janken.

Roadblock | 03-04-20 | 11:46

Hij mag dan feitelijk/letterlijk gezien onjuist zijn, maar er zijn weinig, zo niet, geen democratische landen waar politici die tegen de haren van de zittende partijen instrijken, onveiliger zijn.
Check Fortuijn, Wilders, Wil Schuurman (en nog een heleboel namen die niemand kent).

jemagookniksmeer | 03-04-20 | 11:46 | 1

Iedere bewindspersoon die op Asielzaken zit is per definitie object van grof geweld door antifa. Gelukkig zijn wij een democratisch land.

5611 | 03-04-20 | 12:09

Malle man die Pete.

ZwengelMeister | 03-04-20 | 11:45 | 1

iets van onderbouwing? of gaan we gewoon een ander naroepen?

hertogvanzottegem | 03-04-20 | 12:26

Hij zit niet echt als een sportman op de fiets, meer als een freewheeler. Anyway hier in de bergen is het schitterend weer en de van Oefs gaan straks weer een rondje fietsen. Maar nu eerst op het terras met de goudbruine knar en zo'n bankiersmatje wachtende op mevrouw van Oef die de boel zo gaat fatsoeneren en de schaar erin gaat zetten.

van Oeffelen | 03-04-20 | 11:44 | 6

Kijk maar uit dat je met je bruine knar niet omver gereden wordt op je fietske.

Gravin v Kippenbouth | 03-04-20 | 12:10

@Kuifje-naar-Brussel | 03-04-20 | 12:07:
Grappig? Observaties?
Oh, Natuurlijk, Volgevreten VVD-ers moeten elkaar een beetje steunen en beurstips doorgeven en zo.
Wanneer ga je jezelf "De Kuif" noemen?
Oh, dat had ik al een keer gevraagd geloof ik.
Als die "Van Oef" zo nog een tijdje doorgaat, ga ik zowaar begrip voor de SP standpunten krijgen.

Roadblock | 03-04-20 | 12:34

@Roadblock | 03-04-20 | 12:34: Het is misschien niet helemaal jouw wereld, maar ik herken het wel. En De Oef houdt het consequent vol, dat maakt het extra amusant.

Rest In Privacy | 03-04-20 | 15:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Pete Hoekstra doet iets verkeerd door zijn twijfels uit te spreken over de chinese coronacijfers ?? Cijfers waar ook rivm en ons kabinet blindelings op af zijn gegaan. Kom nou toch.

suscrofa | 03-04-20 | 11:44 | 1

Inderdaad, Hoekstra is de kwaadste niet en heeft de MSM hier vaker moeten corrigeren als de linkse hap weer met een half Trump-citaat aan de haal ging voor de eeuwige domme bash

grindbak | 03-04-20 | 11:47

Je kan veel zeggen over Hans Janmaat en zijn CentrumPartij of CentrumDemocraten. De vraag is even of de aanslag op hun vergadering, waarbij het pand in de brand werd gezet en een secretaresse haar been brak toen zij vanaf de eerste etage naar beneden is gesprongen om aan de vlammenzee te ontkomen. Het hotel brandde tot de grond toe af, het been van Wil Schuurman werd geamputeerd. nl.wikipedia.org/wiki/Aanslag_op_Cent...

De Tweede Kamer sprak haar afschuw openlijk uit, maar gaf Wil Schuurman, toen zij tot Kamerlid werd gekozen een zolderkamer in het gebouw, die niet per lift bereikbaar was. Ze moest al die jaren naar haar kantoor getild worden.

Feynman | 03-04-20 | 11:41 | 8

@kwark001 | 03-04-20 | 11:43: Groen Links is simpelweg de politieke tak van terreurorganisaties zoals antifa of de dierenextremisten.

5611 | 03-04-20 | 12:11

@5611 | 03-04-20 | 12:11:
Is zeer eenvoudig aan te tonen trouwens.
Zijn diverse boeken over, die de dwarsverbanden en de namen met hun actieverleden weergeven.

Roadblock | 03-04-20 | 12:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik vind hem wel een toffe peer.

Piet Karbiet | 03-04-20 | 11:41 | 1

Meer een peer dan tof.

Rest In Privacy | 03-04-20 | 15:04

Overigens, dat gekke baasje van Hoekstra heeft natuurlijk niks anders gedaan dan wat die baasjes van ons hebben gedaan. Negeren. Bagatelliseren. Oh kut, PANIEK.
Terwijl als je nou bij het begin van het gesodemieter de grenzen met China had dichtgegooid, en iedereen die daar vandaan was gekomen had gecontroleerd, in heel Europa, welteverstaan. Dan was het fijn een Chinees probleem gebleven. Hadden we de enorme schade aan de economie niet gehad.

En nu niet beginnen met "achteraf is makkelijk praten", dat heb ik vanaf het begin geroepen (even afgezien van dat in heel Europa).

TheEgg | 03-04-20 | 11:39 | 1

President Trump was de enige die vrijwel onmiddellijk de grenzen met China dichtgooide.
Dat was "racisme" volgens de Fakemedia die onze eigen mening vormen, tenzij u de TV zou uitzetten vanwege de sociale afstand & hygiëne.

Tis maar een gratis tip, voorkomt nakwaken.

Jan Passant mk2 | 03-04-20 | 11:54

Idd de aanval op Janmaat, Fortuyn of Theo... los van de Joden die hier niet openlijk de straat op kunnen of homo’s. Geweld met een religieus motief komt heel veel voor , echter is hier geen aandacht voor, tenslotte zijn autochtonen vrij verklaard. Er zijn genoeg buurten en wijken waar de criminaliteit en totaal andere normen en waarden de dienst uitmaken. Zelfs de politie is daar aangepast door allochtonen aan te nemen en die daar in te zetten. Omdat blanke agenten totaal geen respect voor is en niet telkens die. Discussie willen over huidskleur en racisme willen, scheelt wellicht het nodige papierwerk. Punt is dat het allemaal als incidenten wordt weg gezet, aangiftes wordt afgeraden en voor laten komen enorm lang kan duren. Zodra iets pas echt zichtbaar is met veel getuigen , dan pas is er aandacht en middelen voor zoals met die tram terrorist.

Hollandse_blauwe | 03-04-20 | 11:37 | 3

Twee zielen, één gedachte!

staat het bier koud? | 03-04-20 | 11:40

Als je het dan hebt over onbetrouwbare data of weglaten van belangrijke gegevens??? Er is een minister nog voor gevallen die zware misdrijven en criminaliteit onder asielzoekers wegmoffelde onder het “kopje overigen” ook weer om mooi weer te spelen en de burgers te laten zien dat het allemaal wel mee valt... idem voor het rechtvaardigen van het sluiten van gevangenissen. Enz. Overheid manipuleert er vrolijk op los om bezuinigingen te rechtvaardigen.

Hollandse_blauwe | 03-04-20 | 11:44

Oh ja, Janmaat. Ik trek mijn eerdere verklaring in. Politici van de (echte) oppositie worden hier dus niet slechts doodgeschoten en verketterd. Inderdaad komt het ook voor dat zulke tot "buitengewoon minderwaardig mens" verklaarden in brand worden gestoken.
Dat de media zulke verhalen begraven maakt het slechts erger.

Jan Passant mk2 | 03-04-20 | 11:46

Nou ja, no go-gebieden zoals sommige steden in de VS (en ook in Engeland, Frankrijk, Spanje en Portugal, vergis u niet!) kennen wij in Nederland nog niet, al vraag ik me af hoe lang dat nog duurt. Maar in sommige wijken heeft de Nederlandse overheid elk gezag verloren hoor, kijk maar naar Amsterdam-Nieuwwest. Daar is de overheid alleen nog maar goed voor het verstrekken van uitkeringen maar handhaven, ho maar.

staat het bier koud? | 03-04-20 | 11:37

Gewoon weer een gevalletje: Welkom in Nederland, jij past er ook nog wel bij...

rooiesaus | 03-04-20 | 11:36

Hoe keirs?

ManusMann | 03-04-20 | 11:36

Uitstekend interview. Hij zegt wat ik ook al dacht.

Rest In Privacy | 03-04-20 | 11:36

Er zij in Wuhan bij 1 crematoria al 10.000 urnen afgeleverd. Ze hebben 8 crematoria in Wuhan. Maak zelf het rekensommetje maar... De cijfers kloppen NIET. Schattingen zijn dat er rond de 40.000 doden in Wuhan zijn gevallen, zie artikel NRC van deze week.

Hans Teeuwen | 03-04-20 | 11:36 | 5

@Is dit nog nieuws? | 03-04-20 | 11:43:
De urnen fabriek denk ik? Die dingen groeien niet aan struiken.

JanVergoor | 03-04-20 | 11:51

Who, me?
No, Wuhan...

rooiesaus | 03-04-20 | 14:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou ja, even alle facts gechekt. Behalve dan dat wij politici van de oppositie in Nederland niet in brand steken, maar netjes doodschieten of verketteren, klopt zijn geen gehele oeuvre volkomen.
Dat Deugt natuurlijk niet, want het opnoemen van feiten is riskant en - als het aan de Brusselmannen en de Ollongrennen ligt - binnenkort verboden.

Wie zou dat "maffa baasje" zijn waaraan hier zo Deugend gerefereerd wordt?

Mafklappers genoeg in de VS, het congres hebben zij zelfs in handen, maar "de baas" zijn ze er goddank niet meer.

Vooralsnog #team Piet Hoekstra.

Jan Passant mk2 | 03-04-20 | 11:36 | 3

Oh ja, ik vergat Hans Janmaat. Die werd inderdaad in brand gestoken met zijn gehele vergadering. Dat de media die ongemakkelijke waarheid begroeven maakt het niet onwaar, zoals er in Hilversum en Den Haag gedacht wordt.

Jan Passant mk2 | 03-04-20 | 11:59

@Jan Passant mk2 | 03-04-20 | 11:59:
Het is leuk, om eens na te pluizen wat voor straf de betrokkenen hebben gekregen. (Nada).

Roadblock | 03-04-20 | 12:10

@Jan Passant mk2 | 03-04-20 | 11:59: Ik zou de gebroeders De Wit ook niet vergeten. En dan nog die raadspensionaris die ruzie met Maurits kreeg...

Rest In Privacy | 03-04-20 | 16:37

Toch interessant hoe zo'n vent aan zo'n geinig baantje kan komen.

van Oeffelen | 03-04-20 | 11:36 | 2

Dan ben je dus geen domme lul zoals veel domme lullen hier denken...!

Neighborhood_Bully | 03-04-20 | 11:37

Als jij z'n clown als ambassadeur benoemt, zal de circus snel volgen. Alsjeblief, dankjewel!

Burg-Meesterburger | 03-04-20 | 11:35 | 5

De ‘circus’??? Allochtoon zeker?

Neighborhood_Bully | 03-04-20 | 11:43

Ik weet waar die circus woont broer

jan cioran | 03-04-20 | 11:44

Die meisje.

Roadblock | 03-04-20 | 12:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Pete Hoekstra is wel erg hard gestraft? Is dat wel humaan? Is dit niet in strijd met de mensenrechten? Naar Nederland gestuurd....... ***proest***

Drunken_Pumpkins | 03-04-20 | 11:35

Heeft GeenStijl nu ook al "investeerders" in China? Lafbekken. Durf die Chinezen eens de waarheid te geven.

1nfidel | 03-04-20 | 11:33 | 2

Dit dus

Gen. Maximus | 03-04-20 | 11:38

@Gen. Maximus | 03-04-20 | 11:38:
Ali Baba heeft gebeld. Vandaar.

Jan Passant mk2 | 03-04-20 | 11:42

De satelliet beelden waren waarschijnlijk niet in focus door al die rook van de crematoria.

impy | 03-04-20 | 11:33

Hoekstra is geweldig! Afgelopen zondag probeerde die vreselijke Twan Huys hem en Trump te framen. Schitterend hoe hij Twan afserveerde. Hoekstra is een baas! Klasse!

Neighborhood_Bully | 03-04-20 | 11:33 | 1

Bij Jinek was hij ook heel goed bezig. Die was natuurlijk aan tafel uitgenodig omdat Jinek dacht dat Hoekstra een domme Amerikaan was die ze wel even zou afserveren, nou dat viel flink tegen!

Moonwarrior | 03-04-20 | 12:02

Die Pete is een rare vent. Ons de les lezen, dat vindt ie lekker. Trump is lekker duidelijk in wat hij vindt. Maar Pete is wat venijniger. Een rat.

Leptob | 03-04-20 | 11:33 | 1

Misschien is het wel eens goed dat 'ons' de les gelezen wordt. De arrogante gidsland-gedachte die door menig ingezetene met trots gepropageerd wordt, mag best wel een worden gerelativeerd.

wijsvinger | 03-04-20 | 11:48

Gewoon een domme lul met en goed netwerk. Het geeft aan hoe Amerika over ons denkt: we zijn onbelangrijk. Dus krijgen we een domme zak die nog een baantje moest krijgen.

Hommel | 03-04-20 | 11:32 | 2

Dat zegt veel over jou dat je niet inziet hoe slim Hoekstra is.

Neighborhood_Bully | 03-04-20 | 11:34

Deze ene keer heeft Hoekstra gelijk. Maar ok, daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn.

De cijfers kloppen NIET.

De cijfers zijn NIET volledig. Dat zegt zelfs het RIVM nota bene!

gaffelbaard | 03-04-20 | 11:31 | 2

Geen enkele cijfer klopt uit China. De cijfers worden bedacht op het politbureau. Net
zoals het ze uitkomt.

azijnseikerT | 03-04-20 | 11:36

Ze hadden mij wijsgemaakt dat curve van het aantal besmettingen een eponentiële functie zou beschrijven, maar je hoort zoveel! Er zijn sowieso te weinig testen, dus kan niemand de echte cijfers weten helaas, pindakaas..

rooiesaus | 03-04-20 | 11:47

"Volgens Hoekstra hebben de besmettingsprognoses van zowel de Amerikaanse specialisten als die van het Nederlandse RIVM te lijden onder Chinese manipulatie van statistieken van besmettingen en slachtoffers. De ontwikkelingen in Italië en Spanje geven volgens hem een realistischer beeld dan de officiële Chinese besmettingstrends."

Dit is toch gewoon 100% waar mosterd? Wanneer halen we ons hoofd eens uit onze aars en beseffen we dat China niet onze vriend is. Trump bashing is (al 4 jaar) ruim voldoende voorhanden, het besef dat China een heel kwalijke rol heeft gespeeld niet.

Gen. Maximus | 03-04-20 | 11:30 | 3
-weggejorist-
Neighborhood_Bully | 03-04-20 | 11:35

Of heeft China veel effectiever ingegrepen? Daar lijkt het namelijk op.

ikbenerweer! | 03-04-20 | 11:36

@ikbenerweer! | 03-04-20 | 11:36: nee. Daar lijkt het op omdat ze liegen over de cijfers. En check bijv. de axios timeline eens hoeveel tijd ze hebben weggepist met doofpot maatregelen, waardoor later die draconische maatregelen nodig waren. En vergelijk dat dan met hoe Taiwan en hong Kong het weten te containen. Zonder het halve land op te sluiten. Effectief m'n reet.

Gen. Maximus | 03-04-20 | 11:42

Als het over gezondheidszorg gaat, is dat wel het laatste land dat ons de maat moet nemen.

Lerp | 03-04-20 | 11:30

In communistische regimes is het wel de gewoonte om alleen maar goed nieuws door te geven.
Tijdens "De Grote Sprong Voorwaarts" werd ene na de andere recordoogst doorgegeven terwijl het land in werkelijkheid een hongersnood had.
Ook nu worden er valse cijfers over de economische groei door gegeven doordat ze de ene na de andere leegstaande stad bouwen met dure woningen waar niemand woont.
Het verbaasd mij dus niets dat lokale partijbazen aan de centrale regering valse cijfers door geven.
Wat dat betreft is het bijna Nederland.

Osdorpertje | 03-04-20 | 11:29

Kom me niet aan Pete; steengoeie kerel.

langelat | 03-04-20 | 11:29 | 1

Helemaal mee eens. Baas!

Neighborhood_Bully | 03-04-20 | 11:36

Die kut Yanks ook weken schijt lollig doen over de Europese aanpak van dat griepje, die opstelling begint langzaam een beetje te veranderen, net als onze eigen griepje roepert's houding trouwens, behoudens sommige echte idioten natuurlijk.

zwellevertje | 03-04-20 | 11:28

Wat een zak stront, die Hoekstra. Nederland boeit hem abaoluut geen ene reet.

quatro32 | 03-04-20 | 11:27 | 1

Zeker D’66.

Neighborhood_Bully | 03-04-20 | 11:40

Hoe zat het ook al weer met de officiële cijfers die we officieel niet meer vertrouwden @gs?

kapitein_welvaart | 03-04-20 | 11:26

Jezus Mosterd, wat een kutartikel

djs | 03-04-20 | 11:26 | 2

Begin je toch lekker je eigen blog! Iets gratis krijgen en dan gaan lopen zeiken. Manmanman

overVecht | 03-04-20 | 11:32

Zoals zo vaak weer na de maaltijd.

wijsvinger | 03-04-20 | 11:34

>van zijn maffe baasje te vergoelijken, de knakker die reactievoetbal speelt en corona 'their new hoax' noemde, als verzinsel van de Democraten?

Trump noemde corona nooit een hoax. Hij noemde het verhaal van de democraten dat hij te laat reageerde of te weinig deed een hoax.

Feitencheck: Trump kondigde als eerste land ter wereld een reisverbod op China af. De democraten vonden dat een overreactie, xenofobisch. Zelfs de WHO noemde het een overreactie destijds.
Toen Trump tijdens zijn state of the union waarschuwde voor Corona, verscheurde Pelosi zijn speech.

twitter.com/alx/status/12450723856965...

hellothere | 03-04-20 | 11:26 | 8

@God Zelf | 03-04-20 | 11:33: Het gouvernement is slechts de uitvoerende macht.

Hommel | 03-04-20 | 11:46

@Frau Merkel | 03-04-20 | 11:30: Ik wacht met spanning af....

Nuchternederland | 03-04-20 | 11:55

@Hommel | 03-04-20 | 11:44: Amerika is het meest in het nieuws, het is niet het epicentrum. Dat ligt inmiddels wat zuidelijker. Er zijn minder beelden van en dus doet het wat minder in de media. Elke scheet uit de VS wordt breed uitgemeten. Er zijn bijna meer BAers dan BNers. Er is weinig nieuws uit de vluchtelingenkampen in Griekenland, uit Afrika en uit Zuid-Amerika, terwijl het aantal doden daar heel wat groter zal zijn.

Frau Merkel | 03-04-20 | 13:05
▼ 5 antwoorden verborgen

It ain't over till the fat lady sings. Als de epidemie enigszins onder controle wordt gebracht in de VS, dan wordt Trump gewoon herkozen.

ikbenerweer! | 03-04-20 | 11:26 | 1

Als de fat lady de IC overleeft heeft.

Nuchternederland | 03-04-20 | 11:54

Trump is de verlosser van het policor kartel alleen al daarom gaat ie het winnen en zal 4-more-years-MAGA realiteit worden. Sanders en al helemaal sleepy Joe zijn leuk voer voor debatten :-)

Mijnbescheidenmening | 03-04-20 | 11:26 | 1

Hij is niet de verlossen. De politiek correcten gaan alleen maar harder schreeuwen en nu ze een vijand hebben, voelen ze zich allemaal Martin Luther King, en dat sterkt die debielen.

Hommel | 03-04-20 | 11:30

Dat Trump Corona een hoax noemde is ook onwaar natuurlijk.

God Zelf | 03-04-20 | 11:25 | 1

Volgens de almachtige leider Rutte moeten we niet teveel maatregelen nemen om zo groepsimmuniteit te creëren.
Die draai wordt vergeten blijkbaar, maar Trump die in februari nog dacht dat het mee zou vallen en Trumpiaans zich uitsprak, moet natuurlijk wel blijvend geciteerd worden.

Nuchternederland | 03-04-20 | 11:54

Lijkt me een oprechte eerlijke Democraat, heeft alleen het virus van rutte, kort geheugen van 30 seconden.

jan huppeldepup | 03-04-20 | 11:25

Iedereen mag natuurlijk over alles praten, maar waarom moet dat in de krant? Hoe is de mening van een Amerikaanse ambassadeur in een piepklein stadslandje als Nederland over China boeiend?

John McClane | 03-04-20 | 11:23 | 2
-weggejorist-
Imzadi | 03-04-20 | 11:29

'Stadslandje'. Gut, dat cliché weer. Kom je nooit buiten Amsterdam?

Hommel | 03-04-20 | 11:30

Gebroken klok.

naamengetal | 03-04-20 | 11:23 | 3

heeft hij toch twee keer per dag gelijk. meer dan de meeste mensen.

Glasgow Argus | 03-04-20 | 11:26

Als de klok 1 minuut per uur achterloopt, heeft hij naar 1 keer per twee maanden gelijk.

Jos Tiebent | 03-04-20 | 12:19

@Jos Tiebent | 03-04-20 | 12:19: 2.5 dag bedoel ik

Jos Tiebent | 03-04-20 | 12:20

Peter lijdt aan het Trump-virus genaamd Externalism.

Raspatat | 03-04-20 | 11:22

Ik ben trots op ons Nederlanders dat we vanaf het begin door de bullshit van deze sockpuppet heenkijken. Prima hoor dat hij hier een aantal jaar is om zijn land te vertegenwoordigen; maar erg fijn dat deze man werkelijk geen zak te vertellen heeft over ons en alleen macht heeft op z'n eigen paar vierkanten meters ambasade.

Ryan$8 | 03-04-20 | 11:21 | 3

Even a broken clock is right twice a day... Het lijkt er steeds meer op dat de Chinezen niet echt eerlijk zijn geweest over de hoeveelheid Corona-doden in hun land.

Goldfinger | 03-04-20 | 11:36

Totdat Marks' telefoon overgaat. Die springt direct in de houding.

de visser | 03-04-20 | 11:55

@Goldfinger | 03-04-20 | 11:36: Ik geloof óók niet dat de Chinesen eerlijk zijn geweest over hun cijfers. Punt is, ik geloof the US net zo hard niet. Zo'n Hoekstra met z'n stupide uitlatingen, juichend over z'n eigen land (terwijl ze de wereld al minstens 50 jaar op dagbasis van achteren nemen) doet me griezelen.

Ryan$8 | 03-04-20 | 12:03

Is dit nog nieuws?

Guusje Nadorst | 03-04-20 | 11:20 | 2

Hoi!

Is dit nog nieuws? | 03-04-20 | 11:42

@Is dit nog nieuws?
lol

de uitbater | 03-04-20 | 11:44

Lijkt mij wel een sympathieke deuger.

overVecht | 03-04-20 | 11:20

Los daarvan, China loog en mensen stierven.

Glasgow Argus | 03-04-20 | 11:20 | 3

China en liegen is dan ook wel een pleonasme.

overVecht | 03-04-20 | 11:21

Mark Rutte liegt iedere keer wanneer hij communiceerd.

Dauthi | 03-04-20 | 11:22

Balk. Splinter. Oog. Zelfs als ze logen, was hier in NL via het internet duidelijk te zien hoe ernstig het was.

En wat deden onze lijders? Op de handen zitten, downplayen. Doen ze nog steeds.

Vandaag gewoon weer +8%.

ikbenerweer! | 03-04-20 | 11:28

De poging om Janmaat in brand te steken is men kennelijk vergeten. Zijn vrouw moest uit het raam springen en verloor een been.

2_amazing | 03-04-20 | 11:18 | 8

En de 2 Volvo's van een GL wethouder uit West Knollendam in de fik. Hij zat daarna bij alle talkshows met zijn gezin.

Piet Karbiet | 03-04-20 | 11:34

@wijsvinger | 03-04-20 | 11:30:
idd @mosterd is net zoals Triebert (ex-bellingcat) nu NYT iemand die zijn huiswerk niet doet.

2_amazing | 03-04-20 | 11:41

@Piet Karbiet | 03-04-20 | 11:34:
Hm, ik heb dat toen eens uitgevogeld met de kaart en foto's van die woning er bij, en dat verhaal was uiterst onwaarschijnlijk.

Roadblock | 03-04-20 | 11:54
▼ 5 antwoorden verborgen

Pete Hoekstra is voor Amerikaanse belangen. Hij geeft geen fuck om Nederland.

Is dit nog nieuws? | 03-04-20 | 11:17 | 4

Waar zou hij volgens u dan voor moeten zitten als Ambassadeur?

Roadblock | 03-04-20 | 11:55
▼ 1 antwoord verborgen

Hoekstra lijkt op de pre-EU Timmerfrans.

keestelpro | 03-04-20 | 11:16 | 2

Moest ff goed kijken.

marrretje | 03-04-20 | 11:20

Minder volgevreten, dat wel.

Cunts-en-kitsch | 03-04-20 | 11:29

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl