Zeeland weert virusvluchtelingen uit Randstad
Toeristenstop. Provincie op slot. Pech
Tragisch verhaal weer in het Amsterdamse stadsblaadje Parool. Een grachtengordeliër met een tweede huis in Domburg (gemeente Veere) wordt Zeeland uitgekickt wegens coronavluchten. Die arme man (niet googlen, niet doen) woont met partner en kinderen in bacteriehaard 020 Het Centrum, en dacht het virusje en de hongerlente uit te zitten in de frisse buitenlucht van bucolisch Walcheren. (Zeg maar wat Jort Kelder doet op Terschelling.) Maar die Zeeuwen zijn onverbiddellijk en zeggen snoeihard: toedeledokie Amsterdammers... OPZOUTEN & Ausländer raus! Kortom: we mogen weer Blof citeren, jippie. Hier aan de kust, de Zeeuwse kust. Waar eenieder onbewust. In het Duits wordt aangesproken.
RIVM-cijfers Amsterdam
RIVM-cijfers Domburg
Reaguursels
InloggenHad Zeeland dit ook gedaan als de "toeristen" uit b.v. Somalië of Afghanistan kwamen?
Die hebben geen huis in 020, naar ik aanneem. Overigens is het aantal immigranten al aardig afgenomen, meen ik te weten. Nu nog wat aanvullende regels, zoals geen zakgeld en een uitgaansverbod en het kan alleen maar beter worden.
Terecht, dat Tesla-tuig wil je toch niet in je achtertuin
Gewoon een bom op Amsterdam. Rutte moet nu doorpakken.
Dit, dit is visie
Nonsens maatregel. Wat veel beter werkt, waar je ook zit nu, je moet daar blijven zitten tot het einde van de maatregelen die genomen zijn.
Dan had die rukker dus in Amsterdam moeten blijven.
@Ziekeconstipatie | 30-03-20 | 23:30: Ja.
De randstedelijke arrogantie druipt weer van het stuk af, alsof hij de koning is. Er is een noodwet, en daar houd die zich maar aan. Amsterdam voert nog een groter anti toerisme beleid in. Dus je bek houden en succes in je linkse bolwerk.
Veiligheidsregio Grip4?? Volkomen doorgeslagen machtswellust. Moeten ze vooral mee doorgaan als ze het draagvlak willen vergroten. Ook al spotters bij Schiphol weggestuurd en bij Zandvoort de parkeerplaatsen afgesloten. Krankzinnig!
In deze tijd zit ik al helemaal niet te wachten op die luidruchtige patat- frikandellenhordes uit de Randstad, die het ook nog eens verdomt, onderling minimaal 9 frikandellen afstand te houden.
Weten ze niet dat ze thuis moeten blijven? Thuisblijven is wat anders dan vakantie vieren in Zeeland.
Eigenlijk is het gewoon een rolkofferverbod. Net als in Amsterdam. Niet te hard piepen dus.
En de Belgen laten er nog geen ambulance door die in Zeeland moet wezen (om het virus wat meer te verspreiden...)
www.pzc.nl/zeeuws-vlaanderen/ambulanc...
Toch even gezocht: dewetvankemeling.com/about
Zijn eerste en de derde wet was ikzelf ook al achter.
De eerste wet zou ik anders schrijven: "Mensen praten ALTIJD over zichzelf. Juist in hetgeen wat NIET het onderwerp is waar ze over praten is de waarheid te vinden."
Wat die derde regel betreft: ik ken mensen die van zichzelf zeggen dat zij eerlijk, open, etc. zijn, en ken ken ook mensen die ik eerlijk, open, etc. zijn, die twee groepen overlappen elkaar NIET.
Het is wel afhankelijk van de mensen die je treft, want geloof het of niet, er bestaan wel degelijk eerlijke mensen.
Ten slotte is het natuurlijk idioot dat je je eigendom niet in mag. Vrij dictatoriaal en hufterig. Maar je, het zijn dan ook Zeeuwen hè.
Het is van zijn schoonmoeder, niet van hem.
Zeeland is laat met deze maatregel. Tourisme in Twente is al een week VERBOTEN! Want wij hoeven uw Randstedelijke ende Brabantsche kranckheyt niet....
Arme Wendela…...
Ze heeft een rijke pa.
import amsterdammers blijf toch in Amsterdam, daar kan je chakra's chanten, deugklappen, kaarsjes aansteken. in Zeeland is niks te doen zelfs de mariniers willen daar niet oefenen
Luister ende hoort HetOorAakel : ER-IS-HIER-NIKS-TE-DOEN! Helemaal niks nakka nada noppes, blijf weg!
Het is natuurlijk bon ton te schelden op D66 consultants die in de grachtengordel wonen, maar het is ook niet zo gastvrij en vriendelijk van de toch al gramstorige Zeeuwen. Ze willen wel aan toerisme verdienen maar de lasten ho maar
In tijden van een pandemie snap ik de provincie Zeeland wel. Op D66 schelden is altijd +1 bij mij....
“Ze willen wel verdienen aan toerisme maar de lasten ho maar”. Gaat dit over Zeeuwen of Grachtengordelers?
@Nuuk | 30-03-20 | 18:27: ik denk dat het voor beiden opgaat
@Zieke Dichter | 30-03-20 | 18:24: Ja een pandemie is natuurlijk een noodsituatie en dan is het wegblijven van toeristen eerder klein dan groot leed
Was er geen Corona crisis geweest waren stadsmensen gewoon doorgegaan met waar ze erg goed in zijn: neerkijken op het platteland. Blijf dan nu ook maar weg. Groetjes uit Drenthe.
Wie wil dat nou niet!
Eerst je eigen stad verkloten en het dan ergens anders gaan proberen.
Jullie willen niet weten hoeveel Duitsers er naar Kamperland zijn gevlucht de afgelopen weken. Allemaal naar hun 2e huis dat ze anders verhuren.
En maar maar slepen dat virus.
Daarom hadden de grenzen met zowel Duitsland als België gesloten moeten worden.
En terecht. Normaal weten ze ons ook niet te vinden.
Mij niet gezien in Zeeland. De afgelopen dagen heerlijk in mijn tuin (20×5) in het zonnetje gezeten. Gewoon binnen de ring van A'dam.
Zo zo. 20x5. En dat dus bínnen de ring. Pfoe. Jij hebt het getroffen zeg. Met jezelf.
@Jelle. | 30-03-20 | 17:49: Zat even in de tuin van mijn ouders. 140 x 200 meter. Bestaat uit groot gazon, nog grotere moestuin, bos met sparren en daar tussendoor een crossbaan waar we in de vrije uurtjes doorheen knetteren.
@Jelle. | 30-03-20 | 17:49: Nee kneus, niet met mijzelf, maar met mijn huis en tuin.
Speciaal voor Ebeltje kan de richtlijn worden aangepast naar: heeft u geen primaire inschrijving bij de Basisregistratie Personen voor een Zeeuwse gemeente, dan wordt je verzocht op te bokken. Dag Ebel Huilstruik. En je matties gebruiken bij het Parool om je tear jerker te publiceren? F#&k off.
Begint toch een beetje op Dolle Dinsdag te lijken, al die mensen die wegvluchten. Eens kijken of de familie K. een familietraditie voortzet.
De camping hier beneden in het dal zit aan de avondlichtjes te zien ook behoorlijk vol.
Ook de veldweg waaraan ik woon draait qua wandelaars zowat op vakantiepiekniveau. Moet wel zeggen geen groepen maar netjes met z'n tweetjes en eventueel hond en kind.
En maar huilen als ze een paar natte voeten hebben. Zeiken wanneer de pootaardappelkes niet opkomen. Hahaha.
Campings gesloten voor GLérs en D666'ers, prima toch. Trouwens in Brabant zijn ook veel campings dicht. Kom lekker naar Flakkee dat ziet donkerrood met zwart randje op het Corona kaartje. Je bent welkom.
Lijkt me niet verstandig om nu op een camping in Brabant te zitten Of je moet voor de groepsimmuniteit willen gaan. Helaas hebben die campingtypes meestal wat pondjes teveel in hun campingsmoking hangen. Overgewicht en corona, da’s geen handige combi.
Kreeg gisteren ook een opmerkelijk telefoontje van een mevrouw met Rotterdams accent die mij vriendelijk doch gejaagd vroeg of ik ook huisjes verhuurde. Ze zaten al in de auto. Nu verhuur ik kamers, geen huisjes en daarbij heb ik een week geleden m'n toko in uitgestorven Drenthe gesloten. Dat heb ik de dame ook verteld, waarop ze snel verder ging bellen. Ik hing op met visioenen van vluchtende mensen met koffers waar de onderbroek nog uit wappert. Paniek slaat toch een beetje toe, lijkt wel.
Oproer, rellen, plunderingen, burgeroorlog. Ik geef het 6 maanden en dan zijn we daar.
Zou tijd worden. Dan kunnen we de jongetjes van de mannen scheiden.
Gij, Zeeland, zijt ons eigen land,
Wij dulden hier geen vreemde hand,
Die over ons regeeren zou,
Aan onze vrijheid zijn wij trouw.
Wij hebben slechts één enk'le keus:
'Oranje en Zeeland!' da's de leus!
Zoo blijven wij met hart en mond,
Met lijf en ziel: goed Zeeuwsch goed rond.
Hear hear
Parool artikel spreekt eerst over zijn vriendin en later over zijn vrouw. Rare toestand daar..?
En hoe komt dit artikel bij de pers terecht? Zit daar iemand op of heeft het slachtoffer zelf de krant benaderd?
'We zijn gewoon weggestuurd' klinkt mij in de oren als dat laatste.
Absurde maatregel daar in Zeeland. Een noodverordening is hier helemaal niet voor bedoeld. Zeeland is een van de provincies met de minste coronaslachtoffers, en er is daar op dit moment geen sprake van een noodsituatie. Een noodverordening is (doorgaans, en dat is hier ook het geval) een inbreuk op grondrechten, die daarom tot een minimum moet worden beperkt. Het doel van de maatregel is omschreven als het vermijden van grote toeristische drukte, in het bijzonder op de stranden, en gegeven dit doel is er geen reden waarom mensen die tijdelijk in hun 2e woning willen verblijven er ook onder zouden moeten vallen. Voor deze groep vormt het ontzeggen van de toegang tot hun woning juist een zeer grote inbreuk op hun eigendomsrecht. De maatregel is ook nog eens inconsistent vormgegeven, doordat dagjesmensen er niet van uitgezonderd zijn zonder dat daar een goede reden voor lijkt te bestaan..
Ik zou so-oder-so die 'noodverordening' wel eens van dichtbij willen zien. Daar zal nog wel een bestuursrechterlijk gaatje in te schieten zijn. Even worstelen - en dan boven komen, zullen wij maar zeggen...
Ik snap ook niet dat je eigendomsrecht door deze noodverordening wordt ingeperkt. Niet alleen in Zeeland, maar ik hoorde ook dat Nederlanders met een huisje in de Ardennen, in eigendom, eruit worden gezet. Wat is de juridische basis hier en slaan de bestuurders niet een beetje door?
Hoe groot is de kans dat iemand in een tweede huis of in een vakantiepark anderen aansteekt? Slaan die ‘veiligheidsdiensten’ niet een beetje door?
Het gaat om de grote getallen, Zeeland staat grotendeels leeg. Gaat iedere huiseigenaar gezellig naar zijn tweede huis dan is het plots vol. Dat trekt de ambulance dienst niet.
Die kans is zo groot als al die iemanden die in kleine lokale supermarktjes iedereen onder kuchen.
Ik woon ook in die bacterie haat.
En wat mij opvalt als ik boodschappen ga doen dat het nog behoorlijk druk is op straat, ik zag laatst een propvolle GVB bus voorbij rijen en dacht nog op deze manier komen we er nooit vanaf en blijven de mensen zich besmetten.
Het is voor deze overheid blijkbaar door modderen totdat er een vaccine is en dat kan nog wel een 36 maanden gaan duren.
Als de overheid geen drastische maatregelen neemt dan zullen er heel veel Amsterdammers en nederlanders onnodig sterven.
Vooral de grote groep gepensioneerde. Hmmmmm
Hmmm ik zou hier bijna iets bij gaan denken. Pensioengelden die niet meer ............
bacterie≠virus
'Heel veel Amsterdammers en Nederlanders'?
Zeeland heeft gelijk. En de Zeeuwen die zeggen 'eigen volk eerst' hebben ook gelijk. Met zo ontzettend weinig IC bedden voor de hele populatie wil je dat je eigen vader/moeder een bed kunnen krijgen als dat nodig is. En niet een of andere Amsterdammer die niet met zijn vrouw en kinderen in Amsterdam wil zitten in mindere tijden.
Vermoed ook dat zijn vrouw in huilen uitbarstte om het vooruitzicht met een paar peuters en haar man terug naar 020 te moeten in een huis zonder tuin. Tja. Amsterdammer ben je toch in hart en nieren? Toch niet enkel wanneer het je beter uitkomt? Toch?
Zo gaat het nou altijd in NL. Er is iets aan de hand, en 90% is het eens. Maar er is 10% die niet mee wil doen en om die toch te dwingen komen allerlei machtsgeile figuren met draconische maatregelen waaar die 10% helemaal geen last van heeft.
Ik verheug me nu al op de Parlementaire Enquête Coronacrisis. (not)
Uit veel reacties blijkt wel dat men jaloers is op een tweede huis waar je naar keuze naartoe mag ... eindelijk ruimt om die kooters te laten rennen terwijl je zelf doet alsof je thuis werkt. Geen discussies over vriendjes die langs willen komen. Weg van iedereen. Totdat men op de deur komt bonzen.
"waar je naar keuze naartoe mag" : volgens mij was dat juist niet het geval. En ze gingen trouwens vrijwillig terug naar Amsterdam, waar ze ingeschreven staan.
Over het verspreiden van het virus door Deugende wereldburgers gesproken: ik neem aan dat de grenzen nog wijd open staan voor globetrotters uit brandhaarden. Blijven wij demense op aanwijzing van Rutte cs onszelf nog wel een maand of wat in quarantaine houden.
Zolang het supermarktpersoneel niet onder het virus bezwijkt, dat is.
Zeker. De grenzen zijn overal potdicht, maar desondanks zien tientallen mensen per etmaal kans om zich te melden bij het tijdelijke aanmeldcentrum ergens bij Zoutkamp. Je zou je bijna gaan afvragen hoeveel illegalen er in Nederland rondhuppelen... en hoelang ze dat al doen...
@bisbisbis | 30-03-20 | 17:27:
Ja, onze Deugende hoeders zeggen wel eens vaker wat. De praktijk laat zien dat van beleidsvoornemens & voorspellingen uit die hoek niets terechtkomt.
Deels gelukkig maar, anders had Nederland nu alweer een paar jaar onder water gestaan vanwege klimaat enzo. Asielzoekerts zijn de motor van de linkse industrie, dus die gaan zij zeker niet tegenhouden. Virussen ook niet.
Jammer Ebeltje. Effe niet van twee walletjes eten dus. Gewogen en te zwaar bevonden.
De woning staat op naam van zijn schoonmoeder.
@dagpauwoog | 30-03-20 | 17:49: Maar Ebeltje staat daar niet ingeschreven.
@MikeTheBull | 30-03-20 | 18:18:
Voila!
Volgens veel Amsterdammers is Amsterdam geen Nederland... maar Amsterdam. En zo moet je dit soort ook behandelen.
Sja. Meneer heeft mogelijk op de partij van de huidige burgemeester van Amsterdam gestemd. Of een andere club die Deugt.
Datzelfde sociaal-onverantwoordelijke gedrag doet hem nu geloven dat heel Zeeland zijn keuzes moet delen.
DiscrimiNazi, roep dat maar meneer. Lucht op. Niet erbij spugen graag.
Is van D66. Lobbyist.
Toch even Abel Ketelbink op het net opgezocht.
Allemachtig! De man is "cofounder" van "a strategy consulting and investment boutique focusing on energy transition and sustainability".
Kortom, op en top D66-klant, die de tiet van de overheid goed weet te vinden met zijn gezever over duurzaamheid en energietransitie.
En janken over zijn tweede huis in Zeeland, waar-ie tijdelijk uit geschopt wordt. Nu ik Abeltje ken, vind ik het nog véél beter dat hij uitgewezen is naar Amsterdam. Inpakken en wegwezen.
Dankvoor de bevestiging, ik had het vermoeden al in verband met het opzoeken van de pers.
@KeesBruin | 30-03-20 | 16:45
Ah. Dat bevestigt dit hautaine egocentrische geklaag.
En de cliche continues. 52 en kids op peuterleeftijd. Waarschijnlijk 2e leg met ex-stagiaire “strategic management in the sustainability sector”. Vechtscheiding met ex-vrouw die in grachtenpand MET tuin is blijven zitten
Een job die straks mogelijk overbodig is.
Hij werkt niet in een cruciaal beroep. Meer info is eigenlijk niet nodig ;-).
Toen ze de pest in Londen hadden ging de schikeria ook op het land in hun tweede huis zitten en het plebs kon in de stad wegrotten, zonder hulp, zonder leiding.
Bewoners van 020 worden dringend verzocht in hun groen-linkse drambunker te blijven zitten, samen met mevrouw kaakklem om daar gezellig gezamenlijk de coronacrisis uit te zitten onder het aanhoudend neurieën van de opening-tune van DWDD.
Ik steun deze motie.
Koop eens een huis in Noord-Friesland zou ik zeggen.
Wegblijven hier randstadtokkies!
@vic_typh | 30-03-20 | 16:37:
Anders een hoop tokkies te vinden in Leeuwarden dus...
@Graaf_van_Hogendorp | 30-03-20 | 16:37:
Dat klopt als een bus. L'warden heeft hoogste % van jeugd lopen bij jeugdzorg van alle steden in NL. Het is een interessante case: om welke reden dan ook heeft Leeuwarden laatste 150 jaar een hoop armoede gekend, % meer dan vergelijkbare steden. Interessant is dat dat de laatste 50 jaar nauwelijks veranderd is. Gevalletje dus van inter generatie armoede wat lastig valt te fixen...
Leeuwarden is Noord-Friesland maar N-F is nog geen Leeuwarden heren (m/v/x).
@vic_typh | 30-03-20 | 16:56: Dat klopt ook als een bus :-) Leeuwarden zeer zeker complete tegenovergestelde dan de omringende dorpen qua cultuur. Zeer goed te merken op het voetbalveld... veschrikkelijke lui (die uit Leeuwarden) om tegen te voetballen. Fysiek en ook verstandelijk net even de mindere van de boertjes.
Verder ook helemaal eens v.w.b. Leeuwarden hoor!
Waar is de ambitie om toch maar republiek Amsterdam te worden met hek erom. Nu vluchten is wel heel zielig . Blijf thuis is de vraag maar luisteren is daar een probleem. Handhaven luistert zelfs burgermeester niet naar. Blijf gewoon thuis!!!!.
Je kent het wel? Ratten op een zinkend schip!
Amsterdamse grote bek uit de grachtengordel. Wat een arrogant gedoe zeg. Geen begrip voor tekort aan huisartszorg, het is geen vakantiehuis maar “tweede huis” de kinderen moeten kunnen rennen. Het totale egocentrisme. Die arrogantie en dan ook gelijk het Parool bellen. Die kunnen dit alleen weten doordat zo’n groen slinks/66 grachtengordel type hen belt.
Heel goed dat ze daar pas op de plaats maken met vakantiegangers en mensen met een tweede huis. Je bent daar niet ingeschreven dus ook geen burger van de gemeente aldaar, Ebel.
Wil je in Zeeland wonen? Dan schrijf je je daar in. Of ga bij de mariniers.
U snapt het.
Lekker kort door de jaloerse bocht. Ik ben ook niet zo op 020, maar stel nou dat het iemand is uit het lieve Venlo met een tweede huisje in Domburg. Als hij al in zijn tweede huisje zit te genieten van zijn eigendomsrecht, voordat de beperkingen van de overheid ingaan, dan mag hij toch wel in zijn eigen huisje blijven zitten? Welke wet verbiedt dit?
...“In de buurtapp werd letterlijk gezegd: ‘eigen volk eerst'. Maar er zijn ook mensen aan de deur gekomen om te vertellen dat we weg moesten....
Ja we zijn een broedervolkje van onze oosterburen de Germanen.
Dacht dat Amsterdam toch zo graag een onafhankelijke republiek wilde zijn.
Ligt eraan welke Amsterdammer je het vraagt. Groen(s)Linksers en DDR666ers die van buitenaf komen willen dat het graagst.
Opzouten lande.
Compleet off topic: Op 8 maart 2020 was het internationale vrouwendag. Honderd duizenden vrouwen in de hele wereld kwamen bij elkaar. Met de wetenschap van nu hebben zij er met z'n allen voor gezorgd dat het Coronavirus zich wereldwijd kon verspreiden. Zomaar een stelling, zomaar een hint. Wie heeft dit meegenomen in de statistieken?
Waar ik woon (Spanje) is dat al bestempeld als de grootste brandhaard, maar het zou en moest doorgaan. Ik heb foto´s van 100 duizenden mensen op elkaar geprakt en de overheid vond het prima. Een dag!! later werd de lockdown aangekondigd. Maarja vrouwen zijn hier belangrijker dan een potentieele ramp. Vreemd links politiek correct land.
Als het geen recreatie woning is, dan schrijf je je toch gewoon in bij de gemeente. Ben je ook van het gezeik af (en misschien je parkeerplaats in 020, mgoed).
Met een groet uit prachtig Zeeland;-)
020 spreekt over 'provincialen', prima! Lekker daar blijven, hok op aan die grachtjes, zing vanavond lekker met Ellie L & Friends mee, klap samen handje/handje voor de zorgmedewerk(st)ers welke jullie al jaren uitlachen maar zoek ons provincialen s.v.p. niet op. Nu niet, straks niet, nooit niet. Ook niet wanneer de exodus straks start vanuit onbetaalbaar grachtendam.
Sterker nog, scheelt stikstof en CO2. Welke 020'er kan daar op tegen zijn?
Ook hier in Friesland zijn ze ongewenst. Opzouten en toedeledokie.
Nemen jullie provincialen Ruktor Klein Wassink ook terug of blijven jullie je marxistische uitschot dumpen in de randstad?
laten we nu maar eens echt die muur om Amsterdamned bouwen.
@Graaf_van_Hogendorp | 30-03-20 | 16:27: Nee. Ja.
@Graaf_van_Hogendorp | 30-03-20 | 16:27: OK, doen we, vanaf het moment dat de randstand ophoudt met het dumpen van zijn tokkie uitschot in de wingewesten....
Ach, het is overal hetzelfde. Las in de Volkskrant dat puissant rijke New Yorkers massaal naar hun tweede huis op Long Island vluchten. De locals balen dat ze voor 5000 dollar vlees kopen bij de lokale supermarkt. Haha, maffe gringo's.
Hup, met de BOV naar de BOL..!
Ja en Jort Kelder zit op Texel. Iedereen met een buitenhuis vlucht want er is nu wel ruimtegebrek in de grote stad.
Haha... smakelijk verhaal. Amsterdammers voeren al een tijdlang een oorlog tegen toeristen en nu maakt deze stedeling mee wat het betekent om met de nek aangekeken en zelfs weggejaagd te worden. Heerlijk!
Haha! Ja dat is ook nog eens zo.
ja van harte gegund. Koekje van eigen deeg.
Noodverordening Zeeland
Om de toestroom van toeristen en daarmee de verspreiding van het coronavirus en een onthoudbare
druk op de zorg tegen te gaan, is bepaald dat toeristisch en recreatief nachtverblijf vanaf maandag
officieel niet meer is toegestaan.
Deze nieuwe regel geldt onder meer voor recreatieparken, kampeerterreinen en minicampings,
kamperen bij de boer, etc. Dagverblijf is nog mogelijk. Toeristen mogen dus wel aan hun caravan
klussen bijvoorbeeld. Maar het is verboden sanitaire voorzieningen (gemeenschappelijke toilet-, was-
en douchevoorzieningen) geopend te houden.
De nieuwe regel voor het nachtverblijf gaat maandag om 12.00 uur ’s middags in en loopt in ieder
geval tot 6 april. In de tussentijd zal er gehandhaafd gaan worden.
De verwachting is dat volgende week dinsdag duidelijk wordt of en zo ja, hoelang de maatregel van kracht blijft.
Dagverblijf is wél mogelijk: nu breekt mijn corona. Dat levert meer verkeersbewegingen op en meer mensen die buiten zijn. Ik zou zeggen blijf binnen in uw vakantieverblijf!
En als je je verblijf in je tweede woning nu eens niet als toeristisch of als recreatief bestempelt, bijvoorbeeld omdat er een open pot verf staat met een kwast erin en je bezig bent je woning te verven, dan mag je er dus wel blijven.
Zeeuwen zijn nare zure contactgestoorde mensen. Ik ben in mijn hele leven nog nooit een normale Zeeuw tegengekomen.
“ons is zuunig”
Aka gereformeerd. Overigens heb ik wel degelijk vroeger hele leuke Zeeuwse collega's gehad.
Lekker wegblijven ook, de Belgen die een pest hekel aan "ollanders" hebben mogen ons wel... misschien eens in de spiegel kijken?
Ik wel. Kan niet zeggen dat Zeeuwen anders zijn dan de gemiddelde NLer. Nou ja, mensen buiten Randstad zijn altijd iets aardiger dan het gemiddelde...
@Hetkanverkeren | 30-03-20 | 16:13:
Ik heb maar één Zeeuw gekend maar daarbij klopte het wel wat ik schreef.
Ja want Amsterdammers zijn heel anders, die hebben allemaal humor(zeggen ze zelf althans) en komen zonder uitzondering uit de gezellige Jordaan.
@Gulliver | 30-03-20 | 16:18: Alle griffo's zijn zuur en "degelijk" tot ouders en de rest van de kerk uit zicht is....
@ikworstelengadouchen | 30-03-20 | 16:30:
Klopt ik heb vroeger een gereformeerd vriendinnetje gehad.
Ik moest haar wel alles nog leren want een beetje fatsoenlijk porno kijken deden ze toen nog niet.
Goed, blijf maar lekker weg.
Johnnie Jordaan en tante Leen waren daarintegen het licht in mijn leven.
Ze hebben nu wel mooi gelijk Gulliver.
Dan heb je maar een treurig leventje waarschijnlijk. Ik woon al een halve eeuw op Walcheren als import en ik zou nooit meer terug willen naar dat treurige Amsterdam met z'n totalitaire arrogantie,
@Gulliver | 30-03-20 | 16:18: Ik meerdere,inteelt en mongolen.
@feiten_en _cijfers | 30-03-20 | 16:16:
Ja, zoals Joop Visser al placht te zingen: buiten Amsterdam wonen toch alleen maar boeren, buiten Amsterdam stelt het allemaal niks voor.
@feiten_en _cijfers | 30-03-20 | 16:16: Ja dat klopt en geldt ook voor de gemiddelde Zeeuw, althans zo is mijn ervaring. Mogelijk wat stug maar zeker niet kwaadwillend.
@madjfk | 30-03-20 | 16:52: Wij hebben jaren lang onze stacaravan op een camping in Sirjansland gehad. Púúr genieten maar helaas werd het op den duur te ver èn stonden we vaak de hele zondagavond in de file. Mijn man heeft nog wel een paar keer op maandag een snipperdag opgenomen. Dan was het wel aardig om op de radio te horen hoe lang de file was.... en wij de volgende dag zonder een file tegen te komen huiswaarts reden. O ja en s zondags daar naar de kerk, daar zat altijd op dezelfde plekjes een mannelijke tweeling.in.bruin.costuum, waarvan de ene 2e stem zong. Echt bijzonder. Hele fijne herinneringen aan Zeeland en nooit last gehad met de Zeeuwen dat ze nors waren of zo. Maar ja, dat ligt er natuurlijk ook aan hoe je jezelf opstelt.
@Gulliver | 30-03-20 | 16:33: van porno leer je in ieder geval niet behoorlijk neuken. Mannen denken dat, tot ze mij tegen komen.
Ik ben idd een zure contactgestoorde idioot, je hebt volkomen gelijk. Mijn ouders wonen er nog dus ik zou op prijs stellen dat alles verder dan Bergen op Zoom lekker blijf waar ze nu zijn. Vieze coronalijers.
@Analia von Solmsch | 30-03-20 | 17:29:
Voor de basisbeginselen is enige kennis van zaken wel handig.
@ikworstelengadouchen | 30-03-20 | 16:13: Zo is het!
@Wiezewalakristalix | 30-03-20 | 17:51:
Forenzenbelasting zal wel gewoon doorgaan denk ik maar zo
Ach, de Noren mogen ook hun tweede huis niet meer in..
En hoe zit dat met Halalasoma?
De vierde wet(matigheid) van Kemeling:
º Het meeste wat mensen over Zeeland beweren is niet waar, het is gewoon een matige provincie
Oh oh, Ebeltje heeft een blog en een deugmening over Wilders
zijn twitter doet het ineens niet meer. Communicatie deskundige??
Zo slecht is hij niet...
dewetvankemeling.com/about
"Het concept waarheid heeft altijd mijn interesse gehad. Ik heb er zelfs een groot deel van mijn studie aan gewijd. Nu het publieke debat immer meer ‘fact free’ wordt voel ik hernieuwd de drang om me tegen de onzin en retoriek te verzetten. Ik zie in het bijzonder twee problemen.
In de eerste plaats is er een extreme vorm van schaamteloosheid ontstaan bij overheden, bedrijven, NGO’s en bestuurders in hun communicatie. Als ze iemand iets kunnen doen geloven dat in hun belang is, zullen ze het doen. De retoriek van vandaag de dag is vele malen meer sophisticated dan 30 jaar geleden."
Een gebakken luchtverkoper (GLV'er in het jargon) pur sang. Blijkbaar is gebakken lucht niet zo gevraagd als ie er alleen maar een duiventil in Amsterdam van kan kopen. Dat hol in D-Burg zal ie van zijn ouders hebben gekregen.
Wel een ijdeltuit.
Zijn er al bordjes opgehangen in de lokale voertaal?
Die grüne Amsterdammer sind unser unglück?
CIDI al ingeschakeld?
Waarom?
@Synecdoche | 30-03-20 | 16:23: Even aan mijn onderbuik vragen.
Ah, het is een 'hunch'.
Nu lopen janken dat je niet naar Zeeland kan komen, vraag de mariniers ff of ze je komen helpen hahaha... mijn optie laat ons als Zeeuwen lekker met de provincie Antwerpen samenvloeien.
Alle provincies waar ze friet zeggen tegen het aardappelgerecht in plaats van patat zijn dan ook van harte welkom, landsgrenzen zijn dan weer natuurlijk bepaald door de riolen Maas, Waal en Rijn..
Alleen als het Vlaams Belang de baas is in Vlaanderen!
K weet nie, de toal gelikt wel meer op t westvlams. Mo bie ons ziej ook welkom zulle.
Kemeling is het er absoluut niet mee eens! Nee, dat zal wel. En dus komt-ie met Jan Lulargumenten. Dat hij vanuit huis werkt, en 'dus' geen toerist is. En dat iemand uit Breda welkom zou moeten zijn in Zeeland, omdat de regio Breda al overbelast is.
Bullshit, Kemeling! Het gaat om overbelasting van een veel te kleine capaciteit in Zeeland.
En, oh gut, mevr. Kemeling is zéér geëmotioneerd, omdat ze weggestuurd zijn en er "eigen volk eerst" gezegd is.
Wat een over het paard getilde grachtengordeldieren. Jammeren van weelde, meer kan ik er niet in zien.
En volgens 'de wetten van (diezelfde) kemeling' is van wat mensen over zichzelf zeggen het omgekeerde waar.
hihi
dewetvankemeling.com/about
PS: ja ik heb geduckduckt
Opzoutelande...
reaguursel van de dag!
mensen uit Zoutelande komen alleen in Domburg om hun asbak te legen.
En de Zeeuwen dadelijk wel janken als heel de middenstand failliet is in een tijd dat ze hun inkomsten voor een jaar in 4 maanden moeten verdienen.
Heb wel medelijden met iedereen die nu opgesloten zit in een huisje van 180m2 of minder.
Tiny House van 18 m2 met zijn 2-tjes. Na een week vecht je elkaar de tent uit.
Hoezo, de wc deur kan toch op slot?
320m2 hier, perceel 2000m2.
Van Oef, ik moet u nageven, u huurt leuk!
@van Oeffelen | 30-03-20 | 16:06: ja, zo groot is de gemeenschapszaal in de gemiddelde clinique wel
@van Oeffelen | 30-03-20 | 16:06:
330m2, perceel 58.000m2.
@van Oeffelen | 30-03-20 | 16:06:
Nidwalden was het toch? Hoeveel berggeiten heeft u?
@Dutch_Holland | 30-03-20 | 16:14:
(Excl zolder en kelder)
@Zatkniss | 30-03-20 | 16:15: Engadin
@Dutch_Holland | 30-03-20 | 16:14: netjes
@Dutch_Holland | 30-03-20 | 16:16: maar de buitenhuizen of huis ?
@van Oeffelen | 30-03-20 | 16:34:
Ik heb maar 1 landgoed heb niks meer nodig. Mss straks een huis op Sardinië of zuid Spanje.
Bericht aan niet-Amsterdammers: Er is een enorm gebrek aan fatsoenlijke huizen. Ga weg.
90% van de tegenwoordige Amsterdammers is niet-Amsterdammer.
De meeste Amsterdammers wonen in Almere.
En Purmerend
@watergeus | 30-03-20 | 16:05: En een groot deel van de tegenwoordige Amsterdammers spreekt geen Nederlands. Want dat hoeft niet in een inclusieve open stad(staat) zoals 020.
Tis een moeilijke idd hebben die wijsneuzen veel schade aangericht (zie correctie sterftegevallen vanaf '80), maar Feldwebel is het product van neerkijken en gepest geworden. Schat ik zo.
Wrm heeft niet iedereen een 2de huis dat soort fratsen buiten de libelle.
Behalve poen en wie ze allemaal kennen proberen ze de hele tijd hun schaduw zonder zelfvertrouwen op te vullen door iemand na te lopen #polanaise
Get verschil is dat zij de correctie en het mooie gemiddelde (met stijgende lv) uitleggen met waar ze achteraan lopen en dat hun emoties van boven ingegeven zijn. En drm mogen neerkijken, niet neerkijken zijn maar kwebels.
Zijn de rolkoffertjes weg is het weer niet goed, ik snap het wel, 2e huis sta je niet ingeschreven dus opzouten.
Gratis tip voor die sukkel: schrijf een van de twee echtelieden in op het tweede adres...! Tada, geregeld
@Canis.bonus.es | 30-03-20 | 16:06:
Ik dacht het zelfde, maar die pann3koek wil de gemeentelijke belastingen omzeilen, forensebbelasting is goedkoper.
@marretje, wat een krent zeg, hij lijkt zelf wel een Zeeuw ;)
Domburg. Dan zit je bijna in België.
Nou das best nog een end zwemmen hoor
oversterfte in maart: Oosten van Frankrijk +38%, en Spanje 17% (alleen 21-25 maart). En dat is met stricte voorzorgsmaatregelen om verspreiding in te dammen.
Als je naar de coronakaart van Nederland kijkt zit er een stuk meer corona in Zeeland dan in Amsterdam hoor. Dus Amsterdam kan beter de ring sluiten voor mensen uit Zeeland! Sowieso altijd eigenlijk beter. :)
Ja laten we die ring om Amsterdam sluiten en nooit meer open maken. Goed idee.
Haha o o Amsterdammers, de bak met goudvissen die de wereld ontworpen hebben. Tenminste dat vinden zij zélf.
Je kan de kaart met de meeste gelovigen over de corona kaart leggen en die zie je direct waarom sommige regio's zwaarder worden getroffen.
donder Allah, Jehova God en alle andere goden in een blender en noem het Amsterdam, jonguh
Een ter verduidelijking, Goeree hoort NIET bij Zeeland.
@madjfk | 30-03-20 | 16:53: Heb ik zes jaar gewoond, daar zijn ze nog gekker!
Nog wel. Alleen zijn er veel minder Zeeuwen dan inwoners van Amsterdam en wonen die inwoners van Amsterdam (niet persé Amsterdammers veel dichter op elkaar.
Zeeuwse IC's voor de zeewen, dus ook niet naar Roosendaal of Rotterdam of naar Duitsland (). Zeeuwen met een eigen huis in de rest van de wereld: verboden om in je eigen huis te zijn, want overal op de wereld is gebrek aan verzorging.
Zeeland. Lof en asperges.
www.youtube.com/watch?v=br0hBCs5M48
De volgende keer dat Zeeland onder water loopt laten we ze lekker verzuipen.
Ook als het noodzakelijk is voor jullie bevrijding?
Wraak voor die verhuizing die niet doorging
Best joh, onze dijken zijn sterk genoeg. als jullie weer eens een dagje naar het strand willen blijf dan ook lekker weg.
Kunnen we migrantiers ook zo makkelijk het land uittieffen?
Volgende migrantencentrum komt in Zeeland.
Hoe stond dat huis na de Tweede Wereldoorlog ineens op naam van de familie Kemeling? Dat zou ik wel eens willen weten.
Caransa hielp wel even mee.
Ik gok: muren van 1 a 2 m dik beton ? Daar staan er nog wel wat van.
Rare insinuatie. Naam en voornaam zijn gewoon Gronings.
Consequent van de Zeeuwen.
Het lijkt mij dat de veiligheidsregio hier buiten zijn boekje gaat. Dat huis is bezit en heeft men daar even veel rechten als iedere Zeeuw.
In tijden van nood leert men zijn medemens kennen. Ach u moet maar denken dat het de 'specialen' zijn die kunnen vluchten.
Regel 1 voor onze Overheid die wij altoos moeten dienen: ; blijf thuis. Daar kan geen enkele veiligheidsregio iets aan afdoen. Woont Ebel (trouwens even opgezocht, 'Ebel' als voornaam betekent niets, nul, geen waarde. Treffende vernoeming door zijn ouders dus) nu in Asd of Zeeland? Thuis is waar je liefde ondervindt, waar je je thuis voelt, en dat is denkelijk niet in Zeeland.
Waarschijnlijk staat het te boek als vakantiewoning en dan gelden er vast andere regels.
@Balletje Mayo | 30-03-20 | 15:57: dat dus
@Balletje Mayo | 30-03-20 | 15:57: "Bovendien staat het huis op het bestemmingsplan aangemerkt als tweede woning, niet als recreatiewoning”, aldus Kemeling.
Hij lijkt op darter Barney .
Geen kazerne , dan ook geen Amsterdammers.
Dan mag je je dus terecht afvragen... huh sapperdevlap is dit mijn tweede woning nog wel sjongejonge?
We hebben de eerste Coronavluchteling met een zielig verhaal.
Normale Amsterdammers blijven gewoon welkom in Zeeland.
Goeie !
Ebel Kemeling zal zich ook beklagen over het feit dat hij bij AH verplicht een mandje moet pakken.
Amsterdammers moeten sowieso overal geweerd worden, arrogant Groen Links stemmend bakfietsenvolk. Lekker in je grachtengordelbubbel blijven en val ons niet lastig met dat enge accent.
Da's goed als u ook belooft nooit hierheen te komen. Ook niet naar schiphol, ook niet naar de wallen met het vrijgezellenfeest, gewoon niet. Deal?
Groen links stemmend vee heeft geen Amsterdams accent...!!!
@elfenstein | 30-03-20 | 15:44:
Schiphol is de Haarlemmermeer, geen Amsterdam. Voor je andere troeven ga ik de deal aan.
@elfenstein | 30-03-20 | 15:44: Schiphol is Haarlemmermeer. Brussel is wel dichter bij. Vrijgezellenfeesten met Zeeuwen naar Amsterdam? Nog niet van gehoord. Zou u zichzelf niet wat overschatten?
@elfenstein | 30-03-20 | 15:44: Deal, als jullie je niet constant met de rest van het land lopen te bemoeien. Wordt het een stuk gezelliger van.
@elfenstein | 30-03-20 | 15:44: Schiphol hoort bij de gemeente Haarlemmermeer, waarvan akte.
En de walleen bezoeken voor een vrijgezellenfeest is zo 1990.
@elfenstein | 30-03-20 | 15:44: uhm... Schiphol is hooguit in wat aandelen Amsterdams, maar verder ligt het gewoon in de Haarlemmermeer, dus Balletje Mayo is gewoon welkom op Schiphol hoor :P
@073Cab | 30-03-20 | 15:47:
Ik woon recht onder een vertrekbaan, 50% van de opsteigende kisten neemt de bocht en gaat over me heen. Dat betekent dat je me 50% kans lastig valt met je gevlieg dus alsjeblieft, blijf weg. Ver weg. Dat zijn de voorwaarden, take it or leave (it)
@oh no | 30-03-20 | 15:49: Zodra het weer kan kom ik weer stewardesjes checken. Iemand nog tips bij welke maatschappij de lekkerste werken?
@elfenstein | 30-03-20 | 15:51: opstijgende... alweer een eindexamenkandidaatje van 2020 onterecht geslaagd.
@elfenstein | 30-03-20 | 15:44: Als je denkt dat je daar een punt hebt, dat lukt me al meer dan 10 jaar tot groot genoegen. Inclusief Schiphol, zelfs een Dusseldorf is beter bereikbaar en goedkoper met parkeren, in totaliteit effectiever qua benodigde reistijd. Dus deal.
@dathoujetoch | 30-03-20 | 15:55:
Lees uw eigen plemp nog eens door, a.u.b....
@neonreclame | 30-03-20 | 16:01: opsteigende.. eh.. ach opstijgende.. nee toch... wel. opsteigende... zou het dan toch... eh...
@Moresnetunited | 30-03-20 | 16:01:
Boeit me verder ook niks, werk er toch allang niet meer.
@Balletje Mayo | 30-03-20 | 15:55: Singapore Airlines.
@dathoujetoch | 30-03-20 | 16:15:
Prachtig hoe hard men stijgert over een klijn foutje meinerzeids. Talnazisme op zich altijd plus 1, behalve als het exclusief bedoeld is om Amsterdammers af te zijken. Naja, we zijn het wel gewend ondanks dat ik ten ene male niet geassocieerd wens te worden met de doorsnee groenslinkse tofuknuffelaar hier. Ik zit hier ook alleen maar omdat dat voor m'n werk wel handig is.
@elfenstein | 30-03-20 | 16:20: oh ja, taalnazi. Natuurlijk. Als je spellingsregels aanhoudt, ben je nazi. Ja, weet uw baas ook, dat u onder werktijd op GS zit? Ik wil ook graag f 7,50 ontvangen.
@dathoujetoch | 30-03-20 | 16:26:
Ik heb geen baas ouwe, werkgever is een beter woord. U mag gerust mijn vele tegels hier door de jaren heen gaan checken, ik denk dat het met mijn Nederlands wel snor zit op wat tikfoutjes en grmmaticale onjuistheden na. Ik doe het er voor maar het is gewoon zo frappant dat deze misser aanleiding moet zijn voor een tegel. Meestal zijn dan de echte argumenten op.
@elfenstein | 30-03-20 | 16:33: wat is grmmaticale? Wie is baas ouwe?
@elfenstein | 30-03-20 | 16:33: Alsof jij weet wat echte argumenten zijn, Amsterdammers denken dat het iets te maken heeft met hard schreeuwen.
Inderdaad gewoon lekker optyphen en terug naar 020.
De lokare huisartsenpost is immers niet voorbereid op massa's hoestende nultwintigers.
Sowieso verstaan ze elkaar niet.
Ik denk dat we dit wel woningnood kunnen noemen.
Als #stayhome een beetje de norm is dan moet men de fuk home stayen. Die Tesla van 'm heeft hij ook 6 keer moeten opladen onderweg natuurlijk. Vieze superspreader met zijn superspreadergezin. Opzoute(lande)!
Wat immens sneu voor die meneer! Als ik hem randdebiel zou noemen, beledig ik de echte randdebielen hier te lande. Ga bij je moeder zitten janken, joh
Deden die Zeeuwen in de tweede wereldoorlog ook, in de hongerwinter werden de ondervoede kinderen uit Rotterdam opgevangen in Groningen.
En toen Zeeland in 53 onderliep mocht wel heel Nederland helpen.
Pipo ben jij ook he! 0 historische kennis: In de winter van 1944-1945 was Zeeland grotendeels bevrijd, op Schouwen-Duiveland na, wat sperrgebied was. Dus als je er dus was zonder verklaring werd je zonder pardon doodgeschoten. Dat Zeeland of onder water of in puin lag na de bevrijding hoor ik je niet over, want dat weet je duidelijk niet.
@ikworstelengadouchen | 30-03-20 | 15:44: Inderdaad, de Engelsen moesten daar flink huishouden ivm de haven van Antwerpen.
In de hongerwinter was Zeeland door de Duitsers onder water gezet. Sperrgebiet! Er viel dus niets op te vangen. Geen geschiedenis in je pakket?
@Animals | 30-03-20 | 15:39: en de watersnood Tuindorp Oostzaan in 1960 heeft Amsterdam allemaal zelf betaald? Ook eindexamen gedaan 2020. Zucht.
Misschien ivm de inundatie. De geallieerden hadden heel Walcheren in okt. 1944 onder water gezet. Ken uw geschiedenis.
@Peter Rottevanger | 30-03-20 | 15:46: Niet door de Duitsers, door de geallieerden.
@Pimp my Voortuin | 30-03-20 | 15:50: Ho, een deel van Zeeuws-Vlaandern, heel Tholen, en nog een paar delen zijn geinduneerd door de Duitsers. Walcheren is door de Geallieerden gedaan, Plan van een Canadese generaal, die de opdracht had het gebied te veroveren.
Leer je geschiedenis grapjas, Zeeland was toen al bevrijd en was onmogelijk om mensen vanuit Rotterdam hierheen te krijgen. Waar hebben we het in Godsnaam over.
Iemand met een tweede huis die weg moet.
Ze hebben hem eerst nog uit moeten leggen wat verbieden is, dat concept kennen ze natuurlijk niet in Amsterdam.
Nou La Halsema en haar gevolg begint het toch aardig te snappen hoor.
@Balletje Mayo | 30-03-20 | 15:45: vrees dat het maar een tijdelijk symptoontje is wat Halsema & co nu overkomt...
@oh no | 30-03-20 | 15:51: Misschien heeft ze een naar hoestje in haar omgeving gehoord.
Tent verkopen en ergens waar ze wél trek hebben in jouw centen die je uit komt geven iets anders kopen. Simpel.
Ja daa zal zeeland wakker van liggen, verkopen is gewoon nieuwe eigenaar.
@marrretje | 30-03-20 | 16:00:
Als je lang genoeg alle buitenlui wegjaagt met territoriaal gelul houd je vanzelf een leeg park over he? Gaat ook meer om het idee zelf, wel geld vangen maar als puntje bij paaltje komt ben je niet welkom? Prima, dikke doei & tot nooit.
Amsterdam en Zeeland, haha... Ze verdienen elkaar...!
Toch wel bijzonder om te zien wat er binnen een paar weken is veranderd..
Van: De wereld is één! Iedereen is gelijk!
Via: De EU houdt grenzen open! Kans op virus nihil.
Via: Het virus is er! We gooien de grenzen binnen de EU dicht!
Naar: Eigen provincie eerst! Iedereen die hier niet ingeschreven staat... opgepleurt.
Binnenkort: Provinciale grenscontroles.
We zijn hard op weg om een derde wereld land te worden, inclusief Coronalied.
Het moet niet gekker worden.
Toch vind ik wat hij schrijft over de Wet van Kemeling wel een grappig gedachte-experiment. Denk alleen dat het geen wetmatigheid is. Eerder een veelvoorkomend verschijnsel.
Dan is het mogelijk toch een wetmatigheid?
@Guillermo | 30-03-20 | 15:41: Ja daar twijfel ik zelf ook over.
"In de eerste plaats is er een extreme vorm van schaamteloosheid ontstaan bij overheden, bedrijven, NGO’s en bestuurders in hun communicatie. "
De beste man is gewoon een reaguurder, maar dan iets deftiger in zijn woordkeus.
@je_zusje | 30-03-20 | 15:46: waarschijnlijk is hij niet onbekend met de panelen alhier.
@Guillermo | 30-03-20 | 15:50:
Wie weet. Vind die anonimiteit juist de charme van reaguren.
@je_zusje | 30-03-20 | 15:57: Denk jij nou echt dat jij anoniem bent hier?
@Kuifje-naar-Brussel | 30-03-20 | 16:50: Kuif, jij ook al een van achter de rug?
Volgens de randstadsen is het platteland (mag ik zeeland daar ook bij rekenen) ouderwets en loopt achter en er is niks te doen en blablablaa. Maar wordt wel gewoon keihard misbruikt door dat volk. Dus niet raar dat meneee ongewenst is.
Meneer heeft er wel een huis gekocht en betaalt er belasting voor. Als meneer daar is geeft meneer geld uit aan lokale ondernemers en winkels en horeca. Meneer zou wel gek zijn om dat nog langer te doen, meneer moet denk ik ergens anders een 2e woning kopen waar ze niet zo totaal achterlijk en bekrompen zijn.
@elfenstein | 30-03-20 | 15:39:
De reden dat Zeeland deze verordening laat gelden is ivm de uitgemergelde ziekenhuiscapaciteit aldaar.
@073Cab | 30-03-20 | 15:44: Hun fout, niet zijn fout. Hij betaalt 2x gemeentebelasting etc... en sinds het eigen bezit is heeft ie ieder recht van de wereld om daar domicilie te kiezen. Het is enkel de nederlandse wet die zegt dat je maar op 1 adres ingeschreven kan staan, wederom niet zijn fout. Die ene gozer moet het verschil gaan maken voor de ic capaciteit daar? Achterlijke zuunige zeeuwen zeg ik dan.
@elfenstein | 30-03-20 | 15:47: Nou! Het gaat zich duidelijke over hele volksstammen!
@elfenstein | 30-03-20 | 15:47: Hun fout?? ga eens ff je mond spoelen! meeste bezuinigingen komen van hogerhand. veel lokale mensen zien niet graag hun zorg naar verder weg verhuizen of wel? of zullen we tegen u zeggen dat u ( ik heb geen idee waar u woont) ipv 15 minuten nu even 30-45 minuten mag gaan rijden voor zorg? in de grote steden heeft men soms meer ziekenhuizen dan in heel Zeeland!
@elfenstein | 30-03-20 | 15:39
Ook maakt hij gebruik van de voorzieningen, daarom forensenbelasting.
@ikworstelengadouchen | 30-03-20 | 16:02:
Dan moet u op lokale politici stemmen die dat gaan veranderen, blijkbaar heeft men daar in die provincie andere prioriteiten.
Dat "hogerhand" dat bent u zelf door u er niet actief mee te bemoeien, janken op "hogerhand" is makkelijk, er iets aan doen is andere koek maar dat zal wel teveel zijn he?
@marrretje | 30-03-20 | 16:07:
In 1 land? Je mag dus wel in Nederland wonen maar oh wee als je op 2 plekken het wel leuk vindt. Dat moeten we niet willen hoor, volk dat gewoon zomaar twee huizen heeft, DOKKEN godverdomme en anders verrek je maar vieze Amsterdammer dat je d'r bent. Wordt hoog tijd dat ze die lui allemaal een of ander teken op de jas naaien, dan spot je ze makkelelijker en kan je ze lekker pakken op hun hoofdstadbewonerschap.
@elfenstein | 30-03-20 | 16:23: ja want dat is "lokaal beleid" volgens mij is gezondheidszorg iets wat landelijk geregeld wordt. Niet lokaal. Wat er ook geprotesteerd wordt hier, we worden toch wel weggewuifd want ja, hoeveel TK zetels stelt Zeeland nu eenmaal voor?
@ikworstelengadouchen | 30-03-20 | 16:28:
Ik hoor in de verte het allerkleinste viooltje van de wereld alleen voor Zeeland spelen....
Zorginstellingen en ziekenhuizen zijn commercieel gerunde bedrijven m'n beste, als er daar een tekort is komt er wel eentje bij maar als ze daar net zo omgaan met investeerders als met huizenbezitters zou het wel eens kunnen dat de zorgondernemers wegblijven, net als Ebeltje.
Wil je meer ziekenhuizen? Bouw d'r eentje. Lukt dat niet, waarom dan niet? Zoek het uit en los het op maar kom niet mauwen dat het er niet is vanwege "hunnie" da's meer iets voor socialisten.
@elfenstein | 30-03-20 | 16:25:
Amsterdammer detected.
@Superior Bastard | 30-03-20 | 16:52:
Jup, en deze bijt en is niet lief voor kindertjes.
@Superior Bastard | 30-03-20 | 16:52: Hear hear! Die 020-ers hebben al zo'n klein pikkie, en dan nog presteren ze het om erop getrapt te worden.
Nou ik denk dat dat niet kan, nergens wordt gesproken blijf thuis in uw hoofdverblijf woning , zeker als dit een gewone woning betreft is uw tweede woning ook een woning. Dit gaat niet op vakantie verblijf of caravan of tent.
onnodige verplaatsing, dat is er aan de hand. Of staat zijn supermarkt in zeeland?
@dathoujetoch | 30-03-20 | 15:40:
En sinds wanneer is naar je eigen huis rijden een onnodige verplaatsing en sinds wanneer is een onnodige verplaatsing met de auto een probleem, coronatechnisch gezien?
Dat moet Femke en de gelijkgestemden wel aanspreken toch? Eigen volk eerst? Daar zijn ze in 020 ook heel goed in.
Zeikerd. Ik heb net voor Aardrijkskunde klimaatgrafieken moeten maken voor een of andere mij onbekende stad in Mongolie. Das pas erg.
(Ter info: weinig neerslag en warmte).
“In Amsterdam hebben wij geen tuin, zelfs geen balkon. Bij ons huisje in Domburg hebben de kinderen meer ruimte om rond te rennen.”
Who cares Ebel Kemeling? Jij wilt toch zelf in die klerestad wonen?
Wie heeft deze man gedwongen in Asd te wonen, boehoehoe, zonder balcon, zonder tuin, ah, wat erg. Nou, met zijn vvd666 vriendjes zal er wel een proces komen of procedure, want ikç de grote en onmisbare geweldige meneer K moet en zal gelijk hebben. En schadevergoeding. En troostgeld voor mijn overbetaalde vrouw die ook maar een zzp-zaakje heeft. En dan die kinderen van me, hoe kunnen die zich nog op school vertonen. Boehoe, het is allemaal heel erg.
@dathoujetoch | 30-03-20 | 15:38:
Ik denk dat deze man lekker veel geld verdiend hier in Damsko en daarvan lekker een 2e huis gekocht heeft waar al die zaken wel aanwezig zijn. Geweaun, omdat dat kán. Wat een kansloos paupergejank zeg. Ga zelf d'r wat van maken, dan mag je ook helemaal zelf weten waar je wil wonen en werken.
@elfenstein | 30-03-20 | 16:42:
Nee, dat mag hij niet. Dat is nu net het punt.
@Superior Bastard | 30-03-20 | 16:51:
Lamme kudtzeeuwen die mensen de toegang tot hun eigendom weigeren, dát is het punt. Benieuwd wat u ervan zou vinden als u niet naar uw eigen huis mag, of u er nog eentje heeft ergens anders doet er helemaal niks toe.
Het drukke Amsterdam ontvluchten. Op dit moment is het alles behalve druk in het centrum, de toeristen industrie ligt op z'n gat. En als je echt veel om je kinderen geeft ga je niet in zo'n narco city wonen. Maar ja Amsterdammer zijn is belangrijker.
Jij bent niet welkom, niet welkom in Zeeland.
Jij bent niet welkom, ook niet op het strand.
We gaan je leren rennen.
terug naar waar je bent.
Vertel je lulverhaal.
Ik wil begrijpen wat het is
om op de terugvlucht te zijn.
Jij bent niet welkom
nooit meer welkom.
"Als het virus komt
En als ik dan moet schuilen
Mag ik dan bij jou?"
NEE!!
Op de zoekknop geklikt: hij strooit nogal met informatie over zichzelf en ziet zichzelf blijkbaar graag in de spiegel.
Mooi! Nu Jort Kelder nog even van Terschelling kicken...
Oprott0n Ebel, wegwez0n! Ksst, en doe de groet0n aan je moeder.
Ik vind het ook niet kunnen. Mijn ouders hebben een 2e huis in Zeeland en moesten ook weg. Nu kregen ze vandaag bericht dat ze weer terug mogen komen.
Tis ook onzin, huis staat op eigen grond en is helemaal afbetaald. Alleen staan ze niet ingeschreven bij het GBA dus rausss.. En je kan niet in 2 verschillende GBA's inschrijven. Dus eigenlijk heeft iedereen maar 1 huis volgens deze regel. Lijkt mij ongrondwettelijk.
Ja, nogal een bureaucratische maatregel, lijkt me.
Precies, u heeft blijkbaar uw keuze gemaakt.
Ja, de toestand in ?Nederland is inderdaad niet buitengewoon, of afwijkend, of bijzonder. Gewoon een of ander griepje. Werkt u ook bij het rivm?
@dathoujetoch | 30-03-20 | 15:43: Dus dan mag je gewoon de wet aan je laars lappen?
Iedereen heeft maar 1 hoofdverblijfplaats volgens deze regels. Is niets ongrondwettelijks aan. Realiseer je dat veel voorzieningen en budgetten worden toegekend op basis van officiële ingezetenen. Voor veel plaatsen zal dat lood om oud ijzer zijn maar juist bij veel Zeeuwse gemeenten is dat wel een punt. Schrijf je in op het Zeeuwse adres zou ik zeggen.
@Moresnetunited | 30-03-20 | 16:17: Ja maar Amsterdammers en begrijpend lezen... vooral als het hen niet uitkomt. Ik zeg maar zo: beter een goede Duitser dan een gemiddelde Amsterdammer.
Toch gegoogled. Deze persoon heeft het syndroom van Kemeling.Niet bepaald zeldzaam in NL. U kunt gerust naar buiten.
Geen zomer in Zeeland, geen spoor in het duinzand
Geen stukje grond in groen verborgen
Geen zomer in Zeeland, niet jouw hand in mijn hand
Geen enkel woord, geen plan voor morgen
Geen duinen en stranden, geen strelende handen
Die niets willen weten van aardse zorgen
Geen zomer in Zeeland, geen zomer alleen voor
Ons beiden, beiden
Als je mensen uit andere provincies mag weren, dan mag je als land zeker ook expats en mensen zonder de Nederlandse nationaliteit weren. Of geldt het dan niet?
Nee dat geldt niet. Tenzij het withuiden zijn, daar mag je mee doen wat je wilt. Die krijgen immers de zieligpolitie niet achter zich.
Als je consequent wilt zijn...
Het is ook altijd het zelfde met die randstad proleten uit 020....
Goh 020 is toch best wel druk, laten we een 2e hypotheek nemen en een hutje in een of ander kek gehucht kopen. "kunnen we de drukte van de stad een beetje ontvluchten"
Eenmaal ingetrokken in het hutje begint dan de dram ellende.
Of de buurman nou een haan heeft die al jaren om half 6 in de ochtend z'n ding doet waar die yuppen niet tegen blijken te kunnen of dat ze wegens de corona tijdelijk uit hun tweede huisje geflikkerd worden.
Altijd wordt hen het leed aangedaan. Via rechtszaken wordt dan zo'n haan de nek omgedraaid bijvoorbeeld of zoals nu gaan ze "Dat mag gewoon niet" jankballen in oud-mediale kattenbakvulling. Echt Amsterdammers van na 1980, je hebt er werkelijk helemaal niets aan.
Precies dit. “Bij ons doen we dat altijd zo”.
GroenLinks heeft er zeker wel wat aan.
De rest van de wereld niet inderdaad.
Zo gelijk een eind aan de linkse gedachte dat we allemaal wereldburgers zijn. In tijd van nood is het altijd ieder voor zich. 2 maanden geleden nog elk continent apart, 1 maand geleden de landsgrenzen en deze week de provinciegrenzen. Straks is het per stad, ik ben nu prikkeldraad kopen.
Komt dit echt uit de koker van die enorme Twentse fladrol Lonink ?? Moet die PvdA-er nu namens de Zeeuwen roepen dat mensen van buiten weg moeten blijven ? Vreselijk wat een hypocriet.
Jort zit op Terschelling! Waar kan ik mn 7,50 euri tikkie naar sturen??
Ik lees in de 1e zin: De Amsterdamse Ebel Kemeling (52) uit Centrum ....
Het Parool heeft die wijk inmiddels omgedoopt tot een zelfstandige woonplaats?
Terecht, Amsterdam een groot hek omheen en niet meer na buiten laten. Ook niet na het coronavirus overigens.
Wat is het toch fijn om op onze paardehoeve te vertoeven, omringd door enkele hectaren gemeente bos. En dat voor de helft van de prijs van een klein Amsterdams boven woninkje.
Wel wat jammer dat niemand hier je gelooft.
In 1953 kwamen ze zelf janken in Twente. Hebben we ze ook niet teruggestuurd.
Dom zijn tot kunst verheven zo te lezen, overstromingen zijn iets anders dan deze ellende woon adres Amsterdam dus daar hoesten
Haha Ebel Jr (0)
Junior is nog niet een keer jarig geweest.
Arme Ebel.
Mogen Amsterdammers nog steeds de stad uit dan?
Blijf zitten waar je zit en verroer je niet. Dat is het idee van quarentaine. Door dit zit geklooi werk je besmetting in de hand en duurt het alleen maar langer. Hier in de Algarve zit het vol met van die idioten maar dan uit Lissabon.
Jij bent native Portugees begrijp ik?
Nee ik ben Nederlander maar ruim 5 jaar geleden geëmigreerd naar Portugal. Mijn vrouw is Portugees en mijn kinderen zijn half Kaas en half Bacalhau. Wij wonen en werken in de Algarve. Wij zijn bijv. niet naar vertrokken naar mijn schoonouders in het Noorden van Portugal of weet ik veel. Hoe meer bewegingen/contact hoe meer risico op besmetting.
De Madrilenen gingen ook naar hun tweede huis aan de kust en besmette daar een hoop mensen, terwijl het niet mag , lockdown
Als ik wil nachtvissen, mag ik dan ook nog een bivvy bij het water neerzetten?
Gezien zijn overgewicht snap ik die zeeuwen wel.
We hebben ook al genoeg van dat grachtengordel volk hier in Brabant...
Het wegsturen van gehele gezinnen vind ik ook een goede oplossing voor een ander probleem.
ha ha
Voor heel veel problemen zelfs. Wilders heeft daar wel eens iets over gezegd bij een verkiezingsbijeenkomst.
Roflol, er bellen zelfs mensen aan (hopelijk met 1,5 meter afstand) om je weg te krijgen. Daar wil je toch geen vakantiehuis kopen? Of een marinebasis neerzetten?
Nou nou, wat een tranentrekkend verhaal zeg. Vooral voor zijn arme kindertjes die in Amsterdam geen tuin of balkon hebben. Er wonen in Amsterdam ( en andere steden) godv__domme honderduizenden gezinnen die geen tuin of balkon hebben, en zelfs geen 2e huis in Zeeland. De regels in Zeeland zijn duidelijk en gelden voor iedereen, ook voor jankbal Ebel Kemeling.
Zijn reacties (uit het artikel) geven aan wat voor vlees we in de kuip hebben: ikke, ikke, de rest kan stikke.
Ebel: dat jij het niet snapt betekent niet, dat het wel zo is! Het het gehuil (heel erg emotioneel) daar hebben ze het in Zeeland niet zo mee. Dat janken doe je maar bij Silly Syl in 020.
Nou namen die Amsterdammers zelf ook geen vluchtelingen in huis. Maar wat die Zeeuwen doen lijkt me redelijke illegaal. Volgende keer lekker laten verzuipen daar.
Toeristische registratie van een woning betekend simpel weg niet permanent bewonen, is volgens mij wettelijk 90 dagen per jaar voor eigen gebruik buiten de verhuur om dat mag normaal wel, nu is het door een noodverordening in Zeeland verboden ook voor zeeuwen in recreatie woningen caravans boten ed, dit om de zorg niet te overbelasten omdat er gewoon geen plaatsen voor zijn ook geen huisartsen genoeg dus gewoon opzouten naar je vaste woon of verblijfplaats al snap ik heel goed dat je niet in islamsterdam wil wonen
@Idiot456 | 30-03-20 | 15:31: Hamsterdam
@Idiot456 | 30-03-20 | 15:31: Maar even.... bij aankomst van die Amsterdammer zijn dus die 90 dagen nog niet opgebruikt. Ziekenhuizen zitten vol. Dat Zeeuwen ook niet in hun recratiewoning mogen snap ik niet. Het aantal Zeeuwen wordt wordt er niet hoger van. Het aantal besmettingen wel. Dus wat is het probleem?
Als ze Halsema wegsturen uit Holysloot vind ik dat overigens prima. Ga maar naar Haarlem. Of Enschede.
Waarom? Heel simpel in Zeeland hebben we net zoveel ziekenhuizen als in heel Amsterdam. 3 volwaardige ziekenhuizen hebben we hier nog. En in Terneuzen zijn al een 10-tal Brabantse patiënten opgenomen. Denkt meneer de Amsterdammer dat 1 van onze schaarse IC bedden dan maar voor hun beschikbaar moet zijn?
De zorg in Zeeland wordt al jaren afgebroken, ziekenhuis Zierikzee moest dicht want dat moest grotendeels naar Goes, nu is er alleen nog een polikliniek. Het voor Oost-Zeeland (Tholen, deel Zuid-Beveland) belangrijke ziekenhuis in Bergen op Zoom moet Fuseren met Roosendaal en komt aan de rand van Roosendaal te staan...
En dan moeten wij maar die COVID vluchtelingen uit de Randstad, die al jaren op ons neerkijken als domme boertjes, opnemen? Ik dacht het niet, dan zetten we ze wel in die kazerne in Vlissingen die er nooit kwam.
Gaan wij hier weer al die zeeuwse studentjes terugsturen naar Zeeland. Hoeveel neem jij er in huis?
Laten wij vanavond om 8 uur allemaal klappen voor onze individualistische solidariteit.
Precies dit, mijn beste Zeeuwse medelander. En anders kunnen jullie er altijd nog de Marines op afsturen. Make Vlissingen Great Again!
Sluizen open en Zeeland bij de eerste de beste Noordwester teruggeven aan Poseidon. Kunnen we meteen wegens zeer ernstig verminderde ecologische voetafdruk Natura2000 schrappen.
Alvast bedankt namens alle andere landgenoten. Met je kudtmargarine: www.youtube.com/watch?v=nXIsrOrDcHM
@2voor12 | 30-03-20 | 15:23: Alle Studentes mogen direct naar mijn huis. Die neem ik er op, zoveel stappelbedden er in m'n huis passen. Niet huilen dat er dan een hoop Zeeuwen bijkomen na 9 maanden!
@Hetkanverkeren | 30-03-20 | 15:39: Wij zijn geen volk van jankerds. Als bij ons de Sluizen open moeten steek dan gelijk even wat dijken in de Buurt van Rotterdam en Amsterdam door.
Het hele beleid is er opgericht onze Zeeuwse ziekenhuizen niet te laten overspoelen met mensen van buiten de provincie. waarom? beperkte capaciteit. en dan kan je er geen verdriedubbeling van het aantal inwoners gebruiken.
De ruimte voor die kazerne staat nog leeg. Zou het geen goed idee zijn daar dan een ziekenhuis te bouwen?
@Synecdoche | 30-03-20 | 16:12: Gaat niet gebeuren. er is dan weer in normale tijden sprake van "overcapaciteit". En dat is een vieswoord in Nederland. ze zouden gewoon het Ziekenhuis in Zierikzee weer volledig moeten maken, het Ziekenhuis van Bergen op Zoom niet fuseren met Roosendaal, dat scheelt al een hoop.
@ikworstelengadouchen | 30-03-20 | 15:51: Wat doen we dan met die Zeeuwen als die ziekenhuizen vol zijn, naar A'dam?? Nee toch zeker, oog om oog, tand om tand.
@watmagjenogwel | 30-03-20 | 16:21: nee hoor, zoals het RIVM meld bij ons is de bezetting van de Ziekenhuizen laag. Daarnaast in Terneuzen liggen al 10 Brabantse patiënten, we doen ons deel en meer dan dat, maar randstadlui die nu weer komen zeuren kunnen we missen.
@ikworstelengadouchen | 30-03-20 | 15:51: Op grond van de door jou verstrekte gegevens inzake werkloosheid, is Zeeland nogal welvarend. Dat wensten jullie blijkbaar niet te investeren in adequate gezondheidszorg. Want toerisme is de nieuwe slavenhandel: puur eenrichtingsverkeer in termen van Mammon? Waar blijft al dat geld dan wel? In het collectezakje van de dominee? Ik neem even aan dat jullie ook geen medebenedenrivierse carnavalsvierders hebben opgenomen? Want katholiek? Ga worstelen met je hele overigens prachtige provincie en kijk eens of het ons echte Nederlanders nog een keer boeit of jullie ooit nog bovenkomen.
Toe dan!
@Hetkanverkeren | 30-03-20 | 16:28:
Mooi verwoord, hulde en eensch.
Kan Nederland niet ook gewoon een schadeclaim indienen bij China? In Amerika doen ze dat ook. Voor maar liefst 20 Biljoen Dollar!
www.businesstoday.in/current/world/us...
www.theweek.in/news/world/2020/03/24/...
De weg versperringen die overal in China werden opgeworpen door dorpsbewoners begint met de dag minder absurd te worden.
"we zijn gewoon weggestuurd" Volgens de wet van Kwekeling, de regel is; als mensen iets over zichzelf zeggen, is het meestal niet waar. Sterker nog, meestal is het omgekeerde waar.
Ze zijn dus uit zichzelf weggegaan.
Kemeling.
Ha, weer terug naar een confederatie. Na de noordelijke provincies herontdekt nu ook Zeeland zijn autonomie.
De Admiraliteit Zeeland meldt zich paraat. We hoeven maar een paar bruggen/dammen af te zetten er komt geen buitenprovincier er meer in!
@ikworstelengadouchen | 30-03-20 | 15:21: Zeeuws Vlaanderen stellen we onder bestuur van België, die hebben de grens zelf al geblokkeerd. Verder de westerscheldetunnel dicht en de bruggen ophalen (of blokkeren).
@Pimp my Voortuin | 30-03-20 | 15:32: Ik wilde de dodendraad weer in stellen eigenlijk.
@Pimp my Voortuin | 30-03-20 | 15:32: België zal als gevolg van de ontwikkelingen zich natuurlijk ook afschaffen en het Graafschap Vlaanderen herstellen, en dat zal ogenblikkelijk Noord-Frankrijk en Zeeuws-Vlaanderen in zich herenigen. Vlaanderen, de Leeuw!
Vraag anders advies aan de directie van
“We are here”
Zou me niets verbazen als een groot deel van de mensen die nu weggestuurd wordt, jaren geleden "welkom, welkom in ons land" (of "willkommen, willkommen") en "de wereld is van iedereen" (of "Keine Grenzen fúr Jeden") zongen en riepen. Maar als het Corona is kan Nederland opeens wel mensen naar buiten bonjouren. Dat kon toch nooit vanwege allerlei mensenrechtenverdragen en juridische arm- en voetangels?
Ordnung muss sein. Befehl ist befehl. U gaat de stad uit om minder risico te vormen voor iedereen, nope, computer says no.
Hoe kan een amsterdammer nou zo gehecht zijn aan een huisje, dat al zeventig jaar in bezit is van de familie (traditie/conservatief), terwijl ze zo lekker progressief stemmen?
Wet van Kemeling (denk ik)
Deze man stemt keurig VVD.
Ik denk ook dat het niet precies 70 jaar in familiebezit is, maar meer 66-67 jaar.
Toen kon je er goedkoop opknappertjes kopen.
@De verwarde man | 30-03-20 | 15:21: tien jaar misgeteld. Zeker eindexamenkandidaatje 2020??
@Kuifje-naar-Brussel | 30-03-20 | 15:19:
Dat is geen reclame denk ik. Zou dat stil houden.
@Kuifje-naar-Brussel | 30-03-20 | 15:19: zoals gewoonlijk klets je weer uit je nek. Ebeltje stemt D66. Dat weet iedereen in zijn omgeving. Hij loopt ermee te koop.
@dathoujetoch | 30-03-20 | 15:23:
67 jaar terug...1953?? Ik denk dat er toen meer opknappers waren dan in 43. Je hebt zelf geen benul is het wel??
@dathoujetoch | 30-03-20 | 15:23:
2020-67=1953. Lijkt me toch wel te kloppen...
Ebel met zijn vleeschpet
www.spring-associates.com/team/
Met zijn filosofie studie..................
Optiefon uit Zeeland joh!
Klint als een Groen links club pur sang. Kielhalen die Ebel.
Als ze dat met Nescio in Veere hadden gedaan was zijn oeuvre nog smaller.
Mene Tekel.
Die noodverordening mag van mij ook per direct in Drenthe worden toegepast.
Maar dan moet jij ook uit je vakantiehuisje in Borger.
@Kuifje-naar-Brussel | 30-03-20 | 15:19:
Blijf proberen. Als je het raadt zal ik het zeggen.
@Superior Bastard | 30-03-20 | 15:29: Afgesproken. Zag wel dat er een vertaalbureau in Tolbert zit dat Russische vertalingen doet. Maar Tolbert is geen Drenthe. Emmen overigens wel.
@Kuifje-naar-Brussel | 30-03-20 | 15:19: Borger Compascuum haha
Zeeland voor de Zeeuwen!
Iemand die zijn kind naar zichzelf vernoemd, vind ik een fantastisch persoon.
Op het bovenstaande is de wet van Kemeling van toepassing.
Ebel Sr., ik vind jou een postmodernistische droplul.
Vrij dom beleid van Zeeland. Hele economie draait op recreatie. Valt dit weg dan gaat alles omvallen. Vraag is ook hoe ver de macht van de overheid gaat. Samenkomsten in huis verbieden met meer dan 3 man kan bijv. niet omdat overheid daar niets te vertellen heeft. Dus als de politie aan de deur komt: niet binnenlaten!
een recreatiewoning of caravan is wel wat anders.
Heeft niets met recreatie te maken. Is tweede patsershuis voor overbetaalde zzp'er, die natuurlijk al lang een aanvraag heeft ingediend. Waarom blijft die man niet in Asd. Hij kan toch digitaal thuiswerken. Wat is zijn thuis? Asd of Zeeland, wat is daar nou zo moeilijk aan. Zeeland, houdt stand. Ze hebben jullie ook al verraden met de mariniers, nu komt deze gewone publiciteitszoeker het u lastig maken. Sterkte, en stuur hem maar een extra hoge ozb-belasting.
@Pimp my Voortuin | 30-03-20 | 15:13: Dat zijn toch ook alleen maar regeltjes om de normale woningen extra duur te verkopen.
Alleen de ander moet zich verantwoordelijk gedragen toch? Maar aan de andere kant; het is zijn woning. Er wordt belasting voor betaald.
Vanaf nu dan graag ook geen Bluf meer op de nationale radio, deal?
uitstekend. Luistert er nog iemand naar die ego's, sorry deejays, dan?
Ja, uitstekend idee, maar dat staat wat mij betreft los van deze kwestie.
Amsterdammers horen in Amsterdam, snap wel dat je die thypus stad wil ontvluchten maar blijf maar lekker daar.
Kut. Ik heb jullie advies niet ter harte genomen....
Zouden ze mij ook wegsturen als volbloed zeeuw die nog een geboortehuis heeft staan in Tholen terwijl ik er niet woon? Vragen vragen
Nee hoor, ik lees maar één vraag.
@Hij-Machine | 30-03-20 | 15:12: Zouden ze mij ook wegsturen als volbloed Zeeuw? Die nog een geboortehuis heeft in Tholen? Terwijl ik er niet woon? Vraag vraag
Nee, één vraag.
Arme drommels.
Wat een zullen ze het zwaar hebben tijdens de crisis waar ze midden in zitten.
Speciaal voor hun een prachtig liedje vanavond op de radio.
Succes.
"Vanuit een grondhouding van geïnformeerde verontwaardiging, ben ik op zoek naar interessante voorbeelden van hoe de waarheid geweld wordt aangedaan. Ik laat mij daarbij leiden door een drietal wetmatigheden (ook wel: de wet(ten) van Kemeling)"
De wet van Kemeling geldt dus even niet in Zeeland.
@Schoorsteenveger | 30-03-20 | 16:11: De wet van Kemeling geldt nondeju in geen enkele provincie, slechts in zijn eigen breintje.
Prima, maar dan als je iemand toeang tot zijn eigen huis ontzegt koop het dan maar. Zeeuwen willen ook schadeloosstelling van Defensie.
Zo de gasten, zo de waard.
Voor vakantiewoningen gelden nu eenmaal andere regels. Mijnheer zal wel een huisje op een vakantiepark hebben dat in zijn geheel dicht gaat.
Als het een gewoon rijtjeshuis was geweest, had niemand er ooit iets van gezegd of gevonden.
@De verwarde man | 30-03-20 | 15:11: Lees het artikel, het gaat om een volwaardig 2e huis, niet om een vakantiewoning.
@Muxje | 30-03-20 | 15:21: u heeft gelijk. De woning zou dus permanent bewoon mogen worden. Laat onverlet dat mijnheer er niet is ingeschreven.
Las dat jankverhaal van de week al. Vakantiehuis is al 70 jaar in de familie en z'n vrouw is helemaal van slag want er zijn lokalen aan de deur geweest en dat kwam erg dreigend over. Met soort slappe zakken win je de oorlog niet.
NB: mss heeft Jort op Terschelling of Claudia in Utreg nog een kamer voor je vrij.
Als je al 70 jaar dat huis in de familie hebt dan wordt je er niet door de localen uitgeflikkerd. Tenzij je een enorme paardeløl bent.... ow wacht.
@Montgomery Burns | 30-03-20 | 15:13:
Lol!!
@Montgomery Burns | 30-03-20 | 15:13: exactly my thoughts!
@Montgomery Burns | 30-03-20 | 15:13:
Douze points!
Briljant verhaal. Ik hoop echt dat het waar is (i.v.m. a.s. woensdag)
Woensdag komt er een persconferentie waar die RIVM pik met stalen gezicht verteld dat het virus één grote 1 april grap was. Dar zou pas lachuh zijn.
@AntonJansen | 30-03-20 | 15:09: Goed uitgevoerde grap ook, met al twee dooien in mijn familie!
@AntonJansen | 30-03-20 | 15:09: Ik moets best wel hard lachen ja.
Terecht.
Ik las het artikel. Wat een ongelooflijke sneuneus.
Het is toch 1 Europa, ik mag toch gaan en staan waar ik wil? Wir schäffen das?!
Haha, probeer eens naar België te gaan, zou ik zeggen.
Opeens blijken grenzen toch nog te bestaan.
Dat geld alleen voor de rellende migrant.
Je weet niet wat een noodverordening is?
@Superior Bastard | 30-03-20 | 15:16: Kunnen zie dan niet ook invoeren voor illegale vreemdelingen e.d.?
@batvoca2 | 30-03-20 | 15:20: NEEN, dan stoppen ze de vingers in de oren en zingen keihard la, la, la.
Wat snapt deze nieuwe adel nu precies niet aan: "‘gezien de beperkte omvang van de zorgcapaciteit en het nijpende huisartsentekort"?
Hij is nooit ziek en doet dus blijkbaar geen beroep op de Gezondheidszorg.
@Kuifje-naar-Brussel | 30-03-20 | 15:21:
Daar kunnen ze hem moeilijk aan houden als desondanks nu wel een keer ziek wordt. Toch?
@je_zusje | 30-03-20 | 15:26: Natuurlijk. Maar het hebben van een tweede huis wordt tegenwoordig blijkbaar afgestraft.
@Kuifje-naar-Brussel | 30-03-20 | 15:37:
Er zijn heel veel mensen die worden benadeeld door de huidige maatregelen. Daarnaast zijn het tijdelijke maatregelen, dus niet "tegenwoordig". Ook is het geen straf, want geen afrekening naar de persoon. Het is beleid (dus algemeen).
Hij weet wel hoe het met de zorgcapaciteit en het nijpende huisartsentekort in 020 is, als de situatie daar zal escaleren.
@Heiner | 30-03-20 | 15:46:
Ik ben nu (altijd wel) ook ontzettend blij met een grote tuin. Dus ik begrijp hem wel, maar Zeeland ook.
-mezelf even gejorist, was nogal een domme opmerking vond ik achteraf.
Ebel lijkt mij zo'n figuur die vooral zichzelf en zijn eigen persoon belangrijk vindt
Daarom heeft ie op z'n website dan ook "De wet van Kemeling" geponeerd.
Begon al met zijn ouders die hem zonodig Ebel moesten noemen,
dat is vragen om pedante mannetje, zijn vrouw en kinderen zullen ook niet beter afzijn
Het is natuurlijk ook belachelijk dat ze hun huisje niet in mogen, is gewoon eigendom. Mijn ouders hebben ook een tweede huis in een klein gehucht in Zuid-Limburg, en ik ben blij dat ik en mijn vriendin af en toe ons huis in de Randstad uitkunnen om daar even te 'luchten'. Op groot eigen terrein, boodschappen vanuit huis mee. En met niemand in contact. Dus wat is in godesnaam het probleem? Bemoeizuchtig gedrag.
Dat heeft alles te maken met de capaciteit van de lokale ziekenhuizen. Dat wordt zo ook uitgelegd in het artikel in P.
@Achmed.Broembroem | 30-03-20 | 15:08: inderdaad, als iedereen met een 2 de huis naar Zeeland zou komen nu en de uitbraak gaat daardoor doorzetten komen ze al snel ziekenhuizen te kort nog maar niet te praten over ic plaatsen, gewoon niet haalbaar in Zeeland om er vlug een paar honderdduizend mensen bij te hebben op dit moment
Het probleem is niet het individuele stelletje dat op de vlucht slaat. Het probleem is macro. De Zeeuwse bevolking groeit enorm als al die tweede huizen bezet zijn. Statistisch zullen daar een boel corona-patiënten zitten. En daar zijn de ziekenhuizen niet op berekend. Zeker niet die in de periferie, die dankzij de randstadregering bovengemiddeld moesten bezuinigen.
Wegwezen dus.
Omdat je gewoon thuis en binnen moet blijven, zoals het RIVM, de overheid, en zowat de rest van de wereld je al wekenlang vriendelijk aan het verzoeken is. Recreëren doe je straks maar weer als deze pandemie ingedamd is. Overigens, je wou zelf zo graag naar de randstad toe, dus blijf je ook maar lekker daar. In je duiventil van 20 m².
Kruisbesmetting. Met hoe meer groepen je in aanraking komt, hoe erger. Blijf gewoon in je kot, of dat nu in Amsterdam, Zeeland of Zuid-Limburg ligt, gewoon daar blijven en niet bijdehand gaan doen.
Las ook een stukje over Limburgers die bang zijn om naar Limburg terug te moeten, hadden ook een vakantiehuisje in Zeeland. Wanneer ben je er dan wel klaar voor? Als in Zeeland het virus gaat rondzingen? En dan? Dan is het in Limburg zeker helemaal weg? Niet zo snugger dus, uitstel van executie.
Ziekenhuizen zijn niet op dit soort toeristen berekend dus ga fijn naar huis, kun je daar lekker ziek worden.
"Ik en mijn vriendin" om te beginnen.
Je zet jezelf graag op de eerste plaats?
@Le Roi | 30-03-20 | 15:34: haha u weet weinig over mijn woon- en werksituatie. Dat huis is ook een thuis, en op eigen terrein recreëren is net zoals hier in de tuin zitten, maar dan met vrij uitzicht.
@Gazzerop | 30-03-20 | 15:55: altijd
Domburg?
De Zeeuwse kust is van de Zeeuwen. Het staat ons, Zeeuwen, dus vrij om te bepalen wat we ermee doen. Dat is in goede tijden exploiteren door toeristen te houden en in slechte tijden als veilige zone te gebruiken. Wegwezen, geldt voor iedereen uds ook (zeker) voor Amsterdammers.
Volgende overstroming mogen jullie die kust ook zelf weer opbouwen, hee?
Volgens mij ben je gewoon onderdaan net als een Amsterdammer. Meer dan je waffeltje houden lijkt me dus beter.
Amsterdam is van de Amsterdammer. Het staat ons, Amsterdammer, dus vrij om te bepalen wat we ermee doen. Dat is in goede tijden exploiteren door toeristen te houden en in slechte tijden als veilige zone te gebruiken. Wegwezen, geldt voor iedereen uds ook (zeker) voor wereldbewoners.
Ah, en als dit allemaal voorbij is zijn we dan weer Nederlanders?
@Kapitein Sjaak Mus | 30-03-20 | 15:08: Deal, als jullie ons ook niet gaan vermoeien met jullie modernistische ideeën van inclusieve samenleving en open grenzen.
@Pimp my Voortuin | 30-03-20 | 15:12:
Vent, zeik niet zo.
Haal er niet vanalles bij dat er geen flikker mee te maken heeft.
En trouwens, wie is "jullie"?
We zitten allemaal in hetzelfde schuitje.
"De Zeeuwse kust is voor de Zeeuwen".
Dat hoor ik daar 's zomers als er wat te verdienen valt auch nicht.
Boel Amsterdammertjes getriggerd! Nice!
@Vanilla | 30-03-20 | 15:54: Neuh. Het is gewoon domme praat. Zullen we het anders gewoon eens met zijn allen als Nederlanders proberen te rooien? Dan kunnen we na de crisis wel weer terug naar Zeeuwland voor de Zeeuwen... Ofzo.
@Kapitein Sjaak Mus | 30-03-20 | 15:18: Ben het helemaal met je eens Sjaak, en niet alleen omdat mijn broer ook zo heette maar omdat we ze toch met z'n allen hebben geholpen recentelijk in '53.
Als de watersnood komt doet ie niks met z'n voortuintje! Bah!
@Enter Yeti | 30-03-20 | 16:01: Lol ja. Net zoals dat de zieke brabo's al geweerd werden in Randstad toen de ziekenhuizen daar overstroomden. Van Uden konden ze naar fucking Emmen. Uhuh, 1 Nederland als het uitkomt en voor de rest een rotte provinciaal.
Pimp my Voortuin | 30-03-20 | 15:04 |
Wegwezen betrof dus ook het Korps Mariniers....
Lekker voor je....
Robert Oey, de vader van de kinderen van Femke Halsema, heeft (volgens een oude tante) Zeeuwse wortels. Middelburg zo is mij verteld. '
Dat betekent dat Robert, de kinderen en Femke als Zeeuwen het recht van retour hebben.
Luctor et emergo.
Precies de reactie waardoor in Italie en vooral in Spanje het virus enorm verspreid werd: het vluchten naar het tweede huis(je) buiten de stad.
Dit is niet juist ook hier in Spanje werd men terug gestuurd,
In Franse dorpen dito. De stedelingen die als de wiedeweerga naar hun 2de huis in de campagne vluchtten, vangen bot bij het lokale kruideniertje en de bakker.
Ebel Kemeling. Dan weet je eigenlijk al genoeg.
Kemeling, werkzaam als adviseur.
Dat bevestigt de eerste indruk. Oftewel, Ebel = prijsopdrijvende ballast.
@Graaisnaaiert | 30-03-20 | 15:10: na deze crisis is meneer niet meer nodig. Let maar eens op!
@pibasso | 30-03-20 | 15:34:
Die kans is levensgroot aanwezig ja.
Ik ken meer mensen die dit overkomt. Heeft te maken met te weinig IC bedden in Zeeland. Eigen volk eerst, en ze hebben gelijk die Zeeuwen.
Inderdaad, zo staat het ook in dat artikel van deze neussnor.
@Achmed.Broembroem | 30-03-20 | 15:06: "De infrastructuur is daar wel wat minder.” Inderdaad. Er zijn maar 2 ziekenhuizen voor alle eilanden + Zeeuws-Vlaanderen (380 k inwoners) . Ze kunnen nu ws. niet - zoals gewoonlijk - terugvallen op de goede banden met de ziekenhuizen Gent en Brugge.
En als je leest over wat nu eig. een landelijk toewijssysteem wordt van alle beschikbare IC-bedden, dan betekent dat gewoon dat die vollopen met de eerst ziekgeworden mensen (de vakantiegangers, de carnavallers en de niet-zo-nauw-nemen-tis maar-een-griepje-types) en dat alle anderen uit de plekken waar het zich langzaam naar toe verspreidt, achter het net vissen.
Ach, wat heeft dat RIVM (en ook de WHO) met z'n ge-downplay toch veel op z'n geweten.
Raar verhaal. Wie is er gekomen om deze meneer weg te sturen ? De lokale Hekking met een bromsnor ?
Genoeg mensen die wel zeven-en-een-halve-gulden kopgeld willen verdienen.
Lees het hier:
www.hvzeeland.nl/nieuws/40913-toerist...
@2voor12 | 30-03-20 | 15:04: U vangt, na berekening van inflatie, zeg, vanaf 1943 ofzo? +_ 110 EURO voor zulks.
Eigen volk eerst. Moeha.
Is het niet gewoon omdat het Amsterdammers zijn?
Corona geeft een mooi excuus om nu van dat ongewenste volk af te komen. In de oorlog kwamen ze ook altijd om piepers zeuren terwijl in betere tijden het volk komt piepen dat het er zo naar het platteland meurt.
Ik heb wel gegoogled, nee, niet alleen omdat het Amsterdammers zijn (alhoewel dat sowieso een goede reden is)
En terecht, terug dat getto in met je griepje!
REAGEER OOK