Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gaat fout in gevangenissen

Muiterij in de staatshiltons

Ingewijden, u kent ze wel. Ze zitten overal. En ze melden dingen. Nu melden 'ingewijden' weer dat het fout gaat in de Nederlandse norren. Dat heeft alles te maken met corona: ten eerste geven boeven coronaklachten niet door, omdat ze dan geïsoleerd worden en dat is in de gevangenis (in tegenstelling tot bij u in de vinexwijk, waar u gewoon breedband internet, Pathé Thuis, PlayStation, bier & fauteuil hebt) nogal een dingetje. Ten tweede is het bewaren van anderhalve meter afstand vrij ingewikkeld. Ten derde zitten boeven soms met z'n tweeën in de cel en bij coronaklachten zijn ze dus allebei de sjaak. En dan komt-ie: "'Door dit soort maatregelen voelen gedetineerden zich gestraft en melden ze gezondheidsklachten niet meer bij de gevangenisleiding', stelt een bron." Haha ja die is goed. Gevangenen voelen zich 'gestraft'. Als je niet die overval had gepleegd, had je gewoon lekker thuis op de bank gezeten en had je zelf je eigen keuzes mogen maken, pik. En dan is mevrouw Bénédicte Ficq (bekend van het verdedigen van nietsontziende mocromolenaars) 'geschokt'. Nou mevrouw Ficq, we zitten hier echt niet om criminelen te ontmenselijken want ook vlees en bloed maar kom op hee. Het is een gevangenis hè, een plek waar boeven en moordenaars uit de maatschappij worden gehouden omdat ze staatsgevaarlijk zijn, niet de bridgeclub van je oepoe waar tachtig bejaarden op omvallen staan. Effe kudt voor iedereen, ook voor de arme mijnheren die oude omaatjes uit het leven hebben gerukt, maar het is nou eenmaal zo.

Reaguursels

Inloggen

Gevangenen zitten toch al in quarantaine? O nee, NL...

Feitenpliesie | 28-03-20 | 09:00

"Voelen gedetineerden zich gestraft".
Ha, zou eens tijd worden ook met al die D666 fopstrafjes. Ben wel benieuwd wie precies zich dan gestraft voelen. Jan, Karel en Hendrik misschien, want die zijn in de petoet toch al de sjaak.

Nivelleermarionet | 27-03-20 | 17:22

Tja mw. Fique kan wel verontwaardigd zijn maar gedetineerden bepalen toch echt zelf of zij al dan niet klachten melden.. wel lullig voor de bewakers.

mr.money | 27-03-20 | 15:54

Er zijn wel meer dingen waar je in een gevangenis gezondheidsklachten aan over houdt. Daarom moet je er simpelweg voor zorgen dat je er niet in terecht komt. Niet achteraf gaan klagen... Maargoed, de overheid heeft hier natuurlijk wel een punt laten liggen. Het massaal beschikbaar maken van tests.

peterdh | 27-03-20 | 15:00

Bestaat dat nog? 2 op 1 cel? Nooit geweten. Wel pijnlijk dan als 1 van de 2 klachten verzwijgt. Maar ja, meesten zullen er ook niet voor niets zitten, het asociale heb je niet eenvoudig uit sommige mensen. Straks weer heel veel ruimte beschikbaar?

Jan, Leiden | 27-03-20 | 14:03

Groepsgedrag, dat is logisch en te verwachten.

BozePaarseMan | 27-03-20 | 13:25

Journalistiek is tegenwoordig copy paste plus wat extra seo woorden zonder eigen inbreng.

Zoek eens uit keinstiel waarom bepaalde kituitbaters, norlikkers en cachotpremiers in het pre-evenemententijdperk al in de 100.000 den zegge, 100k+ poedertjes in vaste gestampte vorm besteld hebben.

Bentzat | 27-03-20 | 13:21 | 2

Tja...... Ik snap niets van je tegel

Moeimaker | 27-03-20 | 13:28

@Moeimaker | 27-03-20 | 13:28: Ja das het niveau tegenwoordig op geenstijl incl redactie. Gevangenissen hebben voor 2 weken terug bergen medicijnen besteld in gewone mensen taal. ipv SEO texten voor de cliicks. Waar kwam die voorkennis vandaan?

Bentzat | 27-03-20 | 16:05

Gaat helemaal niets fout, sterker nog alle contrabande (drugs & tel) zijn tot een minimum gebracht. En ik kan je vertellen dat vinden ze niet leuk.
Geen bezoek betekend ook geen illegale invoer, dus dikke prima.

Vlasbaard | 27-03-20 | 13:11

En zorg even dat deze lui lage prio krijgen in de triage beslisboom svp

Gen. Maximus | 27-03-20 | 12:59 | 1

Bijvoorbeeld vanwege onderliggende problematiek. Als ze in hun actieve carrière de verkeerde hadden getroffen hadden ze misschien ook niet meer geleefd. Bovendien kosten ze veel geld.

Heiner | 27-03-20 | 14:03

Dus die corona hoesters die zo ferm via het supersnelrecht 8 weken moeten gaan zitten staan direct weer op straat ?

LucaBrasi | 27-03-20 | 12:34

Ok we zetten nu met zijn allen het lied in” Vluchten kan niet meer”

Tapioca pudding | 27-03-20 | 12:27

Ze voelen zich gestraft. Hilarisch, dat is waarschijnlijk voor het eerst sinds 1970 dar een gedetineerde zich gestraft voelt.

Franker | 27-03-20 | 12:24 | 1

Dit kan niet de bedoeling zijn, hoor je ze denken.

Rohin | 27-03-20 | 12:29

Er zijn tal van middelen waar je moe, slaperig of inactief van wordt. Ik zou zeggen, kwestie van toevoegen in de (halal) maaltijden

litebyte | 27-03-20 | 12:17 | 1

haldol of gummi knuppel

captain-caveman | 27-03-20 | 12:27

Hoe weet je dat hij daar nog zit en niet intussen in het diepste geheim is overgebracht naar Nederland om hier met proefverlof gestuurd... sorry: zijn straf uit te zitten?

MAD1950 | 27-03-20 | 12:28

Zulke ratten (eigenlijk belediging voor het dier rat) zijn immuun voor bijna alles.

captain-caveman | 27-03-20 | 12:28

@MAD1950 | 27-03-20 | 12:28:
Hoe weet je dat hij in intussen in het diepste geheim onderweg is naar Mars?

kloopindeslootjijook | 27-03-20 | 12:31

Zo een gedetineerde zit toch al in quarantaine ? dus tenzij hij met zijn "vriendin" tijdens privebezoek heeft kunnen vogelen of er een besmette cipier wat te dicht is gekomen kan die toch niet besmet raken ?

Lt-Kol Kilgore | 27-03-20 | 12:10 | 2

Nee, gedetineeden zitten niet in quarantaine, dat betekent namelijk afgezonderd van de rest. Of bedoeld u, alle gevangenen zitten samen in quarantaine... net als op dat cruiseschip. Ze luchten samen, sporten samen.....

..... maken samen mondkapjes

litebyte | 27-03-20 | 12:14

De gevangenen worden toch besmet door KK kufargevangenen? Die zitten er ook tussen hoor. Wel een minderheid vermoed ik.

Nivelleermarionet | 27-03-20 | 17:26

Stel je voor dat je gevangenissen gaat gebruiken waar ze voor zijn. Het isoleren van misdadige elementen van de samenleving.

Mr.Crowley | 27-03-20 | 12:05 | 1

Ben benieuwd wie van de gedetineerden hier op gaat regeren.

Mr.Crowley | 27-03-20 | 12:06

Als vrouwetje Ficq het ergens over heeft is het altijd een goede indicator dat we het tegenovergestelde moeten doen.

Helaas, crimineeltjes, jullie hebben niet dezelfde deugden als het vrije volk. Je weet wel, dankzij die misdaden die jullie plegen. Ik zal geen traan laten als de gedetineerde bevolking tot 0 wordt gereduceerd dankzij het virus uit Wuhan, China.

Nederland80 | 27-03-20 | 12:04

in een tijd dat mensen in thuis quarantaine zitten en de economie in een ravijn stort, heb ik 0 medelijden met gedetineerde
doe de celdeur maar dicht dan zitten ze ook in thuis quarantaine,

janneman1977 | 27-03-20 | 12:04 | 3

Dat ook gezonde mensen thuis zitten is de waanzin ten top !
Is al door heel wat wetenschappers en artsen in binnen en buitenland aangekaart.
Maar ze zijn in den Den Haag, Corona doof!!!!!

joppo0 | 27-03-20 | 12:29

@joppo0 | 27-03-20 | 12:29: Ik zou aanschuiven bij al die virologen. Je klinkt alsof je het allemaal weet.

Deflatiemonster | 27-03-20 | 12:36

Nu er toch gebrek aan beschermingsmiddelen is kunt u zich misschien opgeven om zonder middelen even mee te helpen wat zieken te verzorgen op de intensive Cate.

strawdog | 27-03-20 | 15:12

Je moet ook niet in de anus verstopte mobieltjes naar binnen laten smokkelen in deze gevaarlijke tijden. Daar krijg je coronaklachten van.

Deflatiemonster | 27-03-20 | 12:03

Rellen in de cellen?
Luikje open, traangasgranaat in de cel, luikje dicht, volgende cel.
Rellen voorbij.

Varende_Reaguurder | 27-03-20 | 12:01 | 2

Luikje open, handje schudden. Rellen voorbij.

Lorejas | 27-03-20 | 12:43

Ze willen het zelf. Niemand dwong ze om het criminele pad op te gaan.

Heiner | 27-03-20 | 13:14

Deze clown/gothic/mevrouw/sm-meesteres Ficq vind ik altijd zeer boeiend om naar te luisteren. De simpele huis, tuin en keukenadvacoten, die we dagelijks in de rechtbanken zien zijn advocaten die er staan omdat het moet. Echt gepassioneerde advocaten zijn er weinig.

Leptob | 27-03-20 | 11:59 | 2

Uhm Ficq is niet de sm advocate heur, maar dat andere loeder wat graag ons land vol ziet lopen met asieleisers.

dutch bikkel | 27-03-20 | 12:03

Klok? Klepel? Corona?

Lorejas | 27-03-20 | 12:44

Er staan toch zoveel cellen leeg? Oh wacht, die zijn van de hand gedaan. Want iedereen is slachtoffer of zoiets.

Deflatiemonster | 27-03-20 | 11:58

Begrijp het niet. Een gevangenis is een goed georganiseerde vorm van intelligente lockdown toch?

Schmalz | 27-03-20 | 11:58 | 5

@litebyte | 27-03-20 | 12:20: Goede kans dat zij dit nog doen met trots ook.
Als ik de reaguursels lees valt mij op dat je met het label gevangene opeens geen mens meer bent, iedereen is een taghi, een volkert een politiemepper.
Verreweg het merendeel heeft stoute dingen gedaan maar geen moord ofzo, geen kinderen verkracht. Neemt niet weg dat mensen die binnen zitten daar met een reden zitten, maar het blijven mensen.

BootleggersSmurf | 27-03-20 | 12:43

@BootleggersSmurf | 27-03-20 | 12:43: Tja, maar willen ze dan? We hebben nu ook drijvende gevangenissen (cruiseschepen), vol met mensen die geen misdaden hebben begaan. Die mogen er niet van af.
Waarom zou er dan wel speciaals gedaan moeten worden voor mensen die WEL een misdaad hebben begaan en ergens opgesloten zitten?
Mij ontgaat hier het een en ander

Eagle0511 | 27-03-20 | 13:39

@Eagle0511 | 27-03-20 | 13:39: Zitten die mensen daar nog steeds? Dacht dat de overheid aan het babbelen was, en slaagde, om die mensen naar huis te krigjen.

BootleggersSmurf | 27-03-20 | 14:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedereen als besmet beschouwen en de isolatie allemaal in. Lock them up!

Wim Venijn | 27-03-20 | 11:57

Is wel logisch natuurlijk, isolatiecel is de zwaarste straf binnen het systeem.
Eigenlijk moet je de hele afdeling achter de deur zetten, geen vrije beweging meer.
Een gedeelte kun je naar huis sturen om ruimte te kweken. Niet iedereen zit voor moord en verkrachting.

BootleggersSmurf | 27-03-20 | 11:55 | 2

Waarom in isolatie? Op cruiseschepen zitten mensen ook verplicht op hun hut en ik kan je vertellen dat 95% van de hutten qua vierkante meters niet veel verschillen met wat ik hierboven op de foto zie staan. En in die hutten zitten ook 2 mensen opgesloten nu. Mogen 1 of 2 x per dag even luchten en dat was het dan. Waarom zou er voor een echte gevangenis, je weet wel, met mensen die misdaden hebben begaan, een andere regel moeten worden getroffen?

Eagle0511 | 27-03-20 | 13:42

@Eagle0511 | 27-03-20 | 13:42: Iso in de gevangenis is een strafmaatregel en echt niet leuk. Waar je misschien overheen hebt gelezen is dat ik zei dat de hele afdeling achter de deur moet. Dat betekent ook isolatie natuurlijk maar het voelt anders.

Als carona uitbreekt in de gevangenis heb je een probleem juist omat mensen lekker dicht op elkaar wonen.
Overigens, ik had met mijn overtocht naar het VK per boot een hut gehuurd, die was kleiner dan een cel.

Wat mensen vergeten is dat celstraf een vrijheidsstraf is. Eigenlijk pakt men tijd af, het kostbaarste dat je hebt. Het geeft geen vrijbrief om maar af te laten sterven, de overheid is nog steeds verantwoordelijk voor de veiligheid. Door lage impact veroordeelden naar huis te sturen creëer je ruimte. De politie heeft ook haar beleid aangepast en pakt mensen nu nog niet op die anders wel aangehouden zouden zijn. Die komen dus later aan de beurt. Je kunt gevangenen heenzenden met een openstaande boete, mensen die volgende maand toch al vrij zouden komen na 5 jaar ofzo. Beetje opruimen en ruimte maken dus. Wat is daar mis mee?

BootleggersSmurf | 27-03-20 | 14:00

Waar Ficq aan voorbij gaat is dat het de eigen keuze van die gevangenen was om in de nor te belanden. Ze hadden zich ook gewoon aan de wetten kunnen houden van het land waarvan ze vreten. Dat gejammer is niets anders dan jammeren over het bedrijfsrisico van een crimineel.

Heiner | 27-03-20 | 11:53

Vervroegde vrijlating lijkt mij best een goede oplossing maar wel met de voorwaarde dat zij direct terugkeren naar het "vaderland" , Turkije, Marokko of zo...de Antillianen daar zorgt Jetten wel voor...

Datzullenwenogweleen | 27-03-20 | 11:53 | 1

Komt er plek voor die gore coronaspugers.

Pleegzuster B | 27-03-20 | 11:58

Vreemd genoeg zou je denken dat het isoleren daar uitgevonden is ..............

Ervaringsdeskundige | 27-03-20 | 11:53


Na de lusten komen de lasten ...... dit zijn stoere jongens ....... even op de tanden bijten.

Ervaringsdeskundige | 27-03-20 | 11:52

Nu op StaatsRadio 1 gejammer van Knoops over die zielige gevangenen dat ze ook corona zouden kunnen krijgen.
Net zoals ieder ander mens maar blijkbaar zijn criminelen speciale lieverdjes.

2voor12 | 27-03-20 | 11:50 | 1

Kandij spinnen hier gaar bij. Let op na deze krisus zullen de aanprakelijkheidsadvocaten ook weer flink hun Zakken gaan vullen.

Kellyanne | 27-03-20 | 11:54

Normaal zie je Marokkanen alleen in groepen en hier is twee al teveel?

Koning BongoBongo | 27-03-20 | 11:49 | 1

Leuk, nu beschermt het groepsgedrag ze niet maar bedreigt ze. Ze gaan gelijk piepen en de regering moet er iets aan doen. Gewoon in je cel blijven zou ik zeggen met de deur in het slot en de sleutel weggooien. Voor iedereen beter

Therapietje | 27-03-20 | 11:57

Ze zouden zich kunnen vereenzelvigen met het virus.
Het virus komt je pakken. Net zoals jij je slachtoffer hebt gepakt.
Voelt dat lekker? Nee he? Nou weet je hoe jouw slachtoffer zich voelde. En waarom je hier zit.

knutsel_ | 27-03-20 | 11:49 | 2

Een virus komt lang en sloopt z'n gastheer. En dat noemt het virus dan succes hebben.

kloopindeslootjijook | 27-03-20 | 11:55

@kloopindeslootjijook | 27-03-20 | 11:55: Ik zit gewoon helemaal in de thuisscholingsmodus. Nu zie ik pas goed wat er wel en wat er niet gesnapt wordt. Je gaat er zo van uit dat dingen bekend zijn maar dat hoeft dus niet zo te zijn. Dus het was meer hardop denken wat een waarschijnlijk zwakbegaafde gevangene snapt. :)

knutsel_ | 27-03-20 | 12:15

Het staatshotel een nor noemen....

Joffri | 27-03-20 | 11:48

Een paar ideetjes.
1) Laat de opstandige gevangenen mondkapjes maken. Geen kapje genaaid? Dan geen eten. Zo worden ze vast wel rustig.
2) Probeer nieuwe geneesmiddelen op ze uit.
3) Twee op één cel is handig als ze allebei ziek zijn. Je hoeft maar één keer aspirientjes te brengen en de een kan de ander beademen als die benauwd wordt, want als je toch al corona hebt hoeft je niet meer bang te zijn om ziek te worden.

JvanDeventer | 27-03-20 | 11:47

Met z´n vieren op een kamer in een verpleeghuis is natuurlijk helemaal OK.

bergsbeklimmer | 27-03-20 | 11:46 | 1

Jaren lang,..

Heiner | 27-03-20 | 12:29

Ficq moet gewoon weer even aandacht hebben, waarschijnlijk omdat het verdienmodel en haar shiny moments wat beginnen in te kakken door andere maatschappelijke prioriteiten. Probleem is dat haar jankbetoog in tijden van crisis totaal irrelevant is en verder geen hond interesseert.

B.Spiritus | 27-03-20 | 11:45

Ze hadden die gevangenissen jaren geleden al moeten outsourcen naar Marokko o.i.d.
Dat is win-win-win. 1. Werkgelegenheid in Marokko. 2. hier is er tekort aan goede bewakers. 3. kostenbesparing.

watergeus | 27-03-20 | 11:41 | 3

Dan moeten die Marokkaanse gevangenisbewaarders Nederlands leren. Oh wacht...

Mariner | 27-03-20 | 11:48

en geen tolk meer nodig.

Joffri | 27-03-20 | 11:48

Top idee! Maar gaan we niet doen want intl verdragen, mensenrechten + de valse Ficqs van deze wereld enz.

2tribes | 27-03-20 | 11:54

Twee gedetineerden, one cup.

LJBrinkhorst | 27-03-20 | 11:40

Die kamer doet in een grote stad 750 euro.

Bouwfraudeur | 27-03-20 | 11:40 | 1

Haha is wel zo.

2tribes | 27-03-20 | 11:56

Er staan toch gevangenissen leeg? Verplaats je ze daar naartoe, neem je wat ontslagen / ww-personeel met handhavings- en bewaringservaring aan en druk je ze daar individueel in de cel. Niet luchten, gewoon 3x per dag vreten en klaar. Los laten lopen is onzinnig want dan zit je weer met "wie wel en wie niet". Je zit niet voor niets in de bak, dus gewoon blijven zitten en wees blij dat je weinig mist.

Graaisnaaiert | 27-03-20 | 11:39 | 4

@Heiner | 27-03-20 | 11:50:
U heeft gelijk maar die 2 groepen hebben Benedikt Fiek niet achter zich staan.

Graaisnaaiert | 27-03-20 | 12:11

Ach, zolang er nog hotels leeg staan, is er meer dan genoeg ruimte.

Gazelle | 27-03-20 | 13:33
▼ 1 antwoord verborgen

Die 1.5 meter afstand geldt dus niet voor gezinsleden of huisgenoten. En dus ook niet voor je celmaatje. Wat is dit voor flauwekul?

Muxje | 27-03-20 | 11:39

Voorspelling: Nederlandse oplossing: ‘ tijdelijke invrijheidsstelling’.
-
( de enkelbanden worden NU besteld in China)

bisbisbis | 27-03-20 | 11:39 | 1

Enkelbanden China. Betonschaal bij?

Nivelleermarionet | 27-03-20 | 17:32

Ik was in de veronderstelling dat gevangenen met het predicaat 'staatsgevaar' beloond worden met een luxe eenpersoonscel. Ik begrijp sowieso niet waarom gevangen worden gedwongen om op een paar vierkante meter samen te wonen. Ik houd samenwonen op honderdtachtig vierkante meter al niet vol. Dus dat is nu mijn bescheiden eenpersoons verblijf/cel.

Leptob | 27-03-20 | 11:38

Macromollenaars toch zeker!
Lekker laten uitzieken...

Bouwfraudeur | 27-03-20 | 11:37
-weggejorist-
R. Ketelsteen | 27-03-20 | 11:35 | 2

Kom. Kom. Het is maar een griepje.

hoejeheette | 27-03-20 | 11:35 | 1

"De ziekte lijkt, met wat er nu bekend is, niet heel besmettelijk". 28 jan. 2020.

ruudvangeelen | 27-03-20 | 11:38

"Staatsgevaarlijk" haha, want de Nederlandse cellen zitten vol met mensen die een coup willen plegen of de politiek willen sturen met geweld, of een revolutie willen ontketenen.
Nee, die paar drugsamateurs als een Taghi staatsgevaarlijk noemen gaat veel te ver.
En als er dan eens iemand echt staatsgevaarlijk is, weten ze niet hoe snel ze hem vrij moeten laten, he Volkert.

Dauthi | 27-03-20 | 11:35 | 1

Of ze sluiten haar niet op...

Paulzitineenkaul | 27-03-20 | 11:43

Voor de zekerheid: er van uitgaan dat iedereen besmet is; dus iedereen isoleren. Jammer joh. Sodemieter op. Net zoals het vrijlaten van die malloot die het wel een goed idee vond om een agent bewusteloos te slaan. De rechtszaak duurt langer door Corona, dus gaat U maar naar huis. Het zou moeten zijn: "het spijt ons dat U wat langer zit, maar door het Coronavirus duurt het allemaal wat langer. Blieft U nog wat water en brood?"

Kloof2012 | 27-03-20 | 11:34

Heb gehoord dat Ficq in het ziekenhuis ligt met gekneusde ribben van het lachen dat ook hier weer een verdienmodel zit. Leve de bananenrepubliek !

Koning BongoBongo | 27-03-20 | 11:31 | 1

Wie? Wat?
Fuck?

Is dit nog nieuws? | 27-03-20 | 11:32

Toch wel bijzonder dat we onszelf vrijwillig laten opsluiten. Alleen het enkelbandje ontbreekt.

Wim Venijn | 27-03-20 | 11:28 | 5

Een enkelband is hedendaags enkel een van de opties. Men kan kiezen. Ik draag momenteel een GPS-cockring.

Leptob | 27-03-20 | 11:42

@Guillermo | 27-03-20 | 11:29:
Vandaag weer een bestelling. Leuk shoppen wel. Ze behandelen mij wel als melaatse, dumpen het en gelijk 20 meter afstand.

Wim Venijn | 27-03-20 | 11:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zit hier ook thuis opgesloten met mijn vrouw. Dat is pas straf.

omwenteling | 27-03-20 | 11:26 | 1

kun je iig. nog neuk0n of is dat een gevoelig topic

ruudvangeelen | 27-03-20 | 11:27

Qua mortaliteit kun je corona gewoon als een ouwe lullen virus of als een ouwe besjes virus beschouwen. Dat zijn de gemiddelden.

Nehemia | 27-03-20 | 11:25 | 13

@Nehemia | 27-03-20 | 11:33:
Van je opmerking gaat de suggestie uit dat corona alleen voor ouderen ernstige gevolgen heeft. Dat is niet het geval. Een belangrijk deel van de patiënten op de IC is jonger dan 50.

Lentehaas | 27-03-20 | 11:40

@bisbisbis | 27-03-20 | 11:36: De mensen die in Nederland tot nu toe zijn overleden ZONDER aanliggende aandoening is 4.6 procent (20 doden). Deze info is terug te vinden op het RIVM. Dan moet je de volgende PDF downloaden: Epidemiologische situatie Covid-19 in Nederland 26 maart 2020.

Nehemia | 27-03-20 | 11:40

@Lentehaas | 27-03-20 | 11:40: Ik heb het voortdurend over de gemiddelde dodelijkheid. Er zullen altijd uitzonderingen zijn.

Nehemia | 27-03-20 | 11:41
▼ 10 antwoorden verborgen

Lijken me op het moment lastige tijden om gevangenisbeheerder te zijn. Zoals hier uit de panelen al blijkt geeft de onderbuik van Nederland momenteel geen enkele fuck om gevangenen dus staan de beheerders er alleen voor. En aan het eind van de dag zijn die gevangenen in de meerderheid.

Zendavesta | 27-03-20 | 11:24 | 4

Die lui horen sowieso 23 uur de dat in hun cel. Nu wordt het eindelijk hoe het zou moeten zijn.

frickY | 27-03-20 | 11:29

Als ik moet kiezen tussen opgehokte bejaarden die 1 keer per week onder de douche gezet worden en de criminelen in ruime cellen met alles er op en er aan dan weet ik het wel.

2voor12 | 27-03-20 | 11:31
▼ 1 antwoord verborgen

Komen er in het volgende topic foto's van ouderen in verpleeghuizen, zodat we de omstandigheden kunnen vergelijken?

Lentehaas | 27-03-20 | 11:24 | 1

Strak plan, kan Ficq daar misschien iets aan doen ?

2tribes | 27-03-20 | 12:01

Gisteren was ook de Vries op de TV. Hij zei hetzelfde, ook dat de familie geschokt was. Ik zou zeggen, zet ze bij elkaar. Geen 1,5 meter meer. Misschien gaat er eentje ...

Thoth | 27-03-20 | 11:22 | 2

Kaas de Vries? Geert de Vries? Welk vriesvak bedoel je.

ruudvangeelen | 27-03-20 | 11:28

Ouderen gaan thuis deaud omdat er niemand komt helpen (zie artikel televaag, man 89, meerdere keren genoemd/gedeeld) en deze sjakies staan in de schijnwerpers? Whats next?

ruudvangeelen | 27-03-20 | 11:20 | 1

Tsja blijkbaar hebben sommige landgenoten toch wat betere pr dan andere; criminelen zijn gewoon hippere projectjes dan ouderen en dus zijn de virtue signals van de deugbrigade daarop afgestemd.

2tribes | 27-03-20 | 12:09

Ze worden wat ongedurig omdat ze nu niet meer kunnen sporten of naar de imam of pastoor kunnen luisteren, maar dat maakt ze natuurlijk niet exclusief.

Nehemia | 27-03-20 | 11:19 | 2

'Naar de imam'. Laat de pastoor maar weg..

BRR76 | 27-03-20 | 11:31

@BRR76 | 27-03-20 | 11:31: Antillianen, blanken en Surinamers gaan wel doorgaans naar de kerk. Vrijwel alles wat besneden is naar de imam

Nehemia | 27-03-20 | 11:50

Vroeger, op school, werd de hele klas ook gestraft met nablijven (= opgesloten blijven) als de boosdoener zich niet meldde. Kortom: zet iedereen in isolatie, dan komt de dader wel bovendrijven. Wel iedereen even testen svp (dagelijks !).

Fantomas | 27-03-20 | 11:19

Doordat er geen bezoek mag komen drogen ook de illegale leveringen van drugs en drank op en daar worden 'die jongens' ook strontvervelend van..

B_stevie | 27-03-20 | 11:18 | 2

Nu lopen er ook wat kanaaltjes, draadjes en lijntjes via diverse gevangenbewaarders. Schijnt.

ruudvangeelen | 27-03-20 | 11:21

Allah heeft het zo gewild is normaliter het goedpratertje van het merendeel van de Nederlandse gevangenen / hotelgasten dus ga daar maar fijn bij klagen.

AntonJansen | 27-03-20 | 11:18

Overigens zijn gevangenissen door het sluizensysteem( met mogelijkheden om te ontsmetten) perfecte opvanggelegenheden voor mensen waarbij men twijfelt over besmetting. dus voor een tijdje met zijn drieën of vieren op cel om de andere cellen voor nuttiger zaken te gebruiken, Gevangenen kosten de maatschappij sowieso al centen die wel wel beter kunnen gebruiken.

Heiner | 27-03-20 | 11:17 | 10

@Koning BongoBongo | 27-03-20 | 11:37: Dat is dus het volk dat eigenlijk in een inrichting hoort. IQ lager dan een hamster, normen waarden nul.

Calixtus | 27-03-20 | 12:12

@Calixtus | 27-03-20 | 11:22: Klopt helemaal. Echte boeven meanderen altijd zo lekker met je mee. Al zeg ik het zelf.

IkBen9 | 27-03-20 | 12:43

@Calixtus | 27-03-20 | 12:10: Als er niets aan de hand is, hoef je ook niet te ontsmetten. Als het wel aan de hand is, tja, onderbezetting of niet, maar dan zal het moeten, anders wordt de onderbezetting en het gevaar van "slepen" nog groter. Dan zal je dus heel zorgvuldig moeten werken en zullen de prinsjes wat minder noten op hun zang moeten hebben

Heiner | 27-03-20 | 12:43
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik moet nu wel heel diep in mijn medemenselijkheid graven.

MickeyGouda | 27-03-20 | 11:15 | 2

Klaar?

ruudvangeelen | 27-03-20 | 11:33

Doe geen moeite.... dat doen echte boeven ook niet.

Koning BongoBongo | 27-03-20 | 11:38

Wat is dat toch met die eeuwige tolerantie richting een bron van intolerantie?

JackStick | 27-03-20 | 11:15 | 1

Iets links.

Koning BongoBongo | 27-03-20 | 11:38

Niet klagen maar dragen. Maar wat een gelul trouwens, ze hebben toch allemaal een eigen cel ? Je zeepje gewoon goed vast blijven houden.

MarkyS | 27-03-20 | 11:15

Zolang de ingeslotenen geen 80 jaar zijn of ouder zijn zullen ze het wel overleven.

Nehemia | 27-03-20 | 11:14 | 3

Hoeveel ingeslotenen zouden 80 of ouder zijn? Nul?

Guillermo | 27-03-20 | 11:31

Wat is het probleem? Volgens de deskundigen gaan alleen ouwe mensen dood en gevangenen zitten in zekere zin al in quarantaine. Waar nog wel wat aan veranderen moet is de verveling. Dat krachthonk en die TV ruimte gaan dicht en ze gaan mondkapjes maken. Snel en vooral goed. Als ze dat niet doen. moeten er sancties volgen, want wie niet werkt, zal niet eten.

Heiner | 27-03-20 | 11:14 | 6

@ruudvangeelen | 27-03-20 | 11:23: Ik heb het over deskundigen. Misschien had ik er aanhalingstekens bij moeten zetten. Sowieso vind ik die verhalen over "ouwe zieke mensen" walgelijk. Net of die minder waard zijn dan anderen. Die indruk krijg ik af en toe wel. Moet er wel bij zeggen dat ik zelf in een risicogroep zit.

Heiner | 27-03-20 | 11:57

@Heiner | 27-03-20 | 11:57: Eens. Iedere keer die relativerende vermelding van leeftijden, echt niet okay. En dan zit ik zelf niet eens in de risicogroep. Benieuwd wat er zou gebeuren als bij de cijfers iedere keer een vermelding van aantal/percentage werklozen, obesen, allochtonen en meer van die stigmati ehh verduidelijkende kenmerken werden opgenomen.

2tribes | 27-03-20 | 12:16

@2tribes | 27-03-20 | 12:16: Vooral allochtonen. Weet u het nog, het gejammer van DENK over vermeende achterstelling in de zorg?

Heiner | 27-03-20 | 13:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Kunnen ze zich niet al dan niet vrijwillig als proefpersoon aanmelden voor het testen van een vaccin ?
Dan doen ze nog iets nuttigs

laurentius | 27-03-20 | 11:13 | 2

normaal gesproken komen alleen gezonde mensen in aanmerking voor clinical trials..

putinisyourfriend | 27-03-20 | 11:15

Proefpersoon in ruil voor strafkorting (mits geen moord/verkrachting etc.)
Ja, doen!

Abject | 27-03-20 | 11:18

Ik zit ook opgehokt op een paar vierkante meters en ik heb niet eens iets misdadigs gedaan.
Die gevangenen interesseren me geen bal.
Dat Liesbert List is overleden doet me veel meer. RIP lieverd.

Schietmijmaarlek | 27-03-20 | 11:11 | 3

Lieverd ? Het was een aanwezige mevrouw,die het uiterste vergde van haarzelf en anderen. Kende iemand die voor haar werkte. Niets mis mee, maar "lieverd" vind ik niet bij haar passen. Overigens wel RIP.

oldandwise | 27-03-20 | 11:16

@oldandwise | 27-03-20 | 11:16: Veel te braaf zingend met een articulerende truttige stem... getver... tis dat die brute Ramses er weleens mee duoleerde anders was het helemaal in de jaren 50 blijven hangen.

Premier Trutte | 27-03-20 | 11:29

Hoorde het gisteren ook op de staatstelevisie, ze zitten soms wel met z’n tweeën in een kamer en mogen geen bezoek krijgen, niet neukon.
Wat een straf.
Lijkt bijna op een gevangennis, zo zielig.

MokumsMoppie | 27-03-20 | 11:11

Maar wat is nu het probleem ?

van Oeffelen | 27-03-20 | 11:10 | 1

Dat ... en daarom .... is het idee .... want ... laat maar.

ruudvangeelen | 27-03-20 | 11:24

Hoe komen gevangen aan corona? Weekend verlof op het strand?

David000000007 | 27-03-20 | 11:09 | 3

Ik denk niet dat een vraag is, eerder een aanname. Feit kan ik niet bewijzen.

ruudvangeelen | 27-03-20 | 11:25

Gevangen hebben vaak verplicht werk. Dus beperkt contact met de buitenwereld is er wel.

SanderEvers | 27-03-20 | 11:26

Via dezelfde weg als de drugs? Of kan corona niet overleven in donkere vochtige ruimtes?
Krijg alleen maar meer vragen...

MokumsMoppie | 27-03-20 | 11:50

In sommige woonwijken is het al lastig 1,5 meter afstand van je buren te houden, dus in de bajes hebben ze een minder groot probleem.

oldandwise | 27-03-20 | 11:08

De helft van alle gevangenen is verslaafd, daarnaast ook nog mentaal niet helemaal 100%. Die worden helemaal gek zonder contact met de buitenwereld, want dan hebben ze geen dope om de tijd te doden.

Hiesjes | 27-03-20 | 11:08 | 1

Zo vallen ze die buitenwereld tenminste niet lastig.

Heiner | 27-03-20 | 11:19

En de enkelbanden zijn ook al op.

Piet Karbiet | 27-03-20 | 11:05

Moet je na gaan hoe dat straks in Zuid-Amerika gaan. In die gevangenissen waar ze alleen de buitenmuren bewaken en verder de gedetineerden de dienst uitmaken..

Zeikerd | 27-03-20 | 11:05 | 1

Wat dacht je van Thailand, Indonesie.

ruudvangeelen | 27-03-20 | 11:35

"Ieder nadeel hep se foordeel" om maar eens een bekende Amsterdammer (Johan Cruiff) te quoten. Gevangenen kunnen nu rustig douchen en hun zeepje laten vallen zolang Bubba anderhalve meter afstand moet houden.

Osdorpertje | 27-03-20 | 11:05 | 2

Er wordt voorlopig niet rectaal getemperatuurd.

kapotte_stofzuiger | 27-03-20 | 11:12

Allah is groot Allah is machtig, Allah heeft een klabanus van een meter tachtig.
Dus pas maar op!!!

Stikstofnarcose | 27-03-20 | 11:14

Handhaven maar. Zet desnoods het leger er maar op. Het is al erg genoeg dat bij een lockdown de vele enkelbanddragers bijna even veel vrijheden hebben als de 'normale' burger.

First Contact | 27-03-20 | 11:05 | 3

Laat Darwin maar handhaven.

Professor Superhirn | 27-03-20 | 11:06

Dat leger hebben we nodig om Amsterdam af te grendelen.

Abject | 27-03-20 | 11:21

@Abject | 27-03-20 | 11:21: Zal ook wel een dingetje van Rutte zijn. Dat een lockdown simpelweg niet te handhaven is. Ik zie wel steeds meer adds van 'werken bij defensie'.

First Contact | 27-03-20 | 11:24

Gelukkig zit daar om de 1,5 meter een muur. Dus dat zit wel goed.

Premier Trutte | 27-03-20 | 11:04

Begaan ze dan geen nieuw delict door dit soort klachten doelbewust te verzwijgen

stipjes | 27-03-20 | 11:04

Ter overdenking....jongste thuiswonende zoon van Calixtus loopt stage in een P.I. Calixtus is (hoewel vechtsport en krachttrainingbeer) hart en longkneus dus hoogrisico. Dit virus raakt iedereen. Al is het maar via je naasten. Iedereen is nu belangrijk. JIJ bent de vlinder die een orkaan kan veroorzaken.

Calixtus | 27-03-20 | 11:04 | 1

Gedetineerden lopen niet zomaar een bejaardentehuis binnen om corona te verspreiden.

Is dit nog nieuws? | 27-03-20 | 11:31

Wij zitten allemaal gevangen, toch?

Normpje | 27-03-20 | 11:04 | 1

Charles for president!

IkBen9 | 27-03-20 | 12:45

In cellen corona patiënten verzorgen? Dan kun je toch veel beter gesloten ziekenhuizen weer openen zoals bijvoorbeeld het Slotervaartziekenhuis. Okay, alles moet er nog wel in, maar de outlay en installatie is beter dan zo'n gevangenis.

goedverstaander | 27-03-20 | 11:38

Mosterd heeft wat moeite om het concept 'advocaat' te begrijpen, merk ik.

beldewouten | 27-03-20 | 11:04 | 2
-weggejorist-
putinisyourfriend | 27-03-20 | 11:04

@putinisyourfriend | 27-03-20 | 11:04: poets je zwarte laklaarzen en trek je uniform aan. Volgens mij kan je hier prima opmerken dat de advocatuur de taak heeft alles te doen in het belang van de cliënt.

beldewouten | 27-03-20 | 11:20

Muiterij in hotels.
"Straf".
*Schouders ophalen doet*

Is dit nog nieuws? | 27-03-20 | 11:04

We moeten alle gevangenen vrijlaten in de strijd tegen Corona.
Corona de wereld uit.

frank4444 | 27-03-20 | 11:02

Aanstellers! Opa en Oma in het verpleeghuis dan? Die hebben er niet vrijwillig voor gekozen. If you can't do the time, don't do the crime!

MacMiep.nl | 27-03-20 | 11:02 | 1

Et voila.

kapotte_stofzuiger | 27-03-20 | 11:11

God wat mag je blij zijn als je (zoals ik) nu inderdaad een reaguursel vanuit vrijheid en vinex kan dumpen.
Vrijheid, toch best wel een ding hè.
Hopelijk bedenken die losers die nu coronakuchen, zich in de komende weken detentie!

Digikluizenaar | 27-03-20 | 11:01

Een bejaarde of student zou blij zijn met de voorzieningen en ruimte zoals afgebeeld op de foto.

kapotte_stofzuiger | 27-03-20 | 11:01 | 3

Ga weg.
Zelfs bejaarden en studenten hebben meer ruimte dan in de lik.

Digikluizenaar | 27-03-20 | 11:02

Ik zeg, gewoon een algemeen generaal pardon voor alle gevangenen en illegalen, maar wel met 1 verplichting, je moet in Amsterdam gaan wonen!

Daar handhaven ze toch niks dus Corona lost dat wel tzt op

allesofniks | 27-03-20 | 11:00 | 3

Top dan wel de ring afsluiten met hele hoge muren niets eruit niets erin, via het water ook onmogelijk maken, er zijn vast nog wel zeemijnen te vinden gewoon om de halve meter 1 van zuid tot de noord wal over 6 maanden kijken hoe het is

Idiot456 | 27-03-20 | 11:06

Mits Amsterdam dan hermetisch afgesloten wordt stem ik er helemaal mee in. Die Lieve Stad en hare Majesteit Halsema zullen zich er met liefde over ontfermen.

Abject | 27-03-20 | 11:10

In Amerika hebben een aantal linkse rechters dit probleem opgelost door gevangenen los te laten op de bevolking. Bijkomend voordeel is dat ieder probleem in de schoenen van de president geschoven kan worden - en er komen verkiezingen aan.
Verkiezingen hier gaan nergens over. Met het geestverdovende lawaai van de monopolisten van de globalistische media is de oppositie kansloos. Het volgende kabinet Rutte is gegarandeerd.
Evengoed, narigheid voor de bevolking lijkt globalisten altijd goed van pas te komen. Dus..
De voordeuren van demense zijn dicht. De grenzen staan open, nu de celdeuren nog.

Jan Passant mk2 | 27-03-20 | 11:00

De enige oplossing is 24/7 lockdown.
Wassen doen ze maar met een washandje.
Eten via het luikje.
Iedereen in de isoleer.

Abject | 27-03-20 | 11:00 | 1

Mijn gedachte.

Mr.Crowley | 27-03-20 | 11:01

Gewoon hele gevangenis in isolatie, geen bezoek. Bewakers 1,5m afstand geen fysiek contact. Bij afwijkend gedrag direct in isolatie op de kamer.

Dan kan corona ook niet binnen komen, opgelost! next!

harry21 | 27-03-20 | 11:00 | 2

Op cel houden, andere manier is onmogelijk te handhaven.

Abject | 27-03-20 | 11:01

PS oplossing voor het "niet melden" van klachten: contactloos temperaturen 2x per dag verplicht.

harry21 | 27-03-20 | 11:01

De typisch linkse reflex is de gevangenen dan maar gewoon vrij te laten. Je mag ze niet zomaar straffen, toch?

Glasgow Argus | 27-03-20 | 11:00

Mag ik mevrouw Fucq een coronaatje geven? @Joris

kapotte_stofzuiger | 27-03-20 | 10:59 | 1

Wel een schijfje citroen d'r in, en een rietje.

Abject | 27-03-20 | 11:01

Pech.

Kaas de Vies | 27-03-20 | 10:59

Wat vindt Peter R hier van?

GuusHetSchaapje | 27-03-20 | 10:59 | 1

Zit op een lijn met Alberto. Maar de echte held is Kees. Maar ja, die travelt in een team van drie.

IkBen9 | 27-03-20 | 12:52

Sja, twee op één cel heb ik persoonlijk nooit acceptabel gevonden.

teevee | 27-03-20 | 10:58 | 1

Ik ook. Er passen er best vier in een cel.

2voor12 | 27-03-20 | 11:01

Gewoon in je cel blijven, met breedband internet, Pathé Thuis, PlayStation, bier & fauteuil.
Geen contact met medecriminelen en bewakers is ook geen risico op coronavirus.

kapotte_stofzuiger | 27-03-20 | 10:58

Gaat men voor een overval tegenwoordig al de gevangenis in Mosterd?

sjef-van-iekel | 27-03-20 | 10:57 | 2

Ja. Of als je een bekeuring niet kan betalen.

frank4444 | 27-03-20 | 11:20

Bij deze twee gratis oplossingen.
1- alle gevangen in hun cel en daar blijven ze dan ook tot 1 juni.
2- de voordeur op slot flikker af en toe eten over de muur en we kijken op 1 juni wel weet hoe het er binnen aan toe is.

Barkruk2 | 27-03-20 | 10:57 | 2

idd.
grote waffel,klachten,hang de brandslang door het luikje en klaar.
wil je frisse lucht,doe het raam maar open
hele toko kan je runnen met 2 man.

Roger-Rabbit | 27-03-20 | 11:07

Ik mis de TV en de laptopper.

kwark001 | 27-03-20 | 10:56

Volgens mij wordt er een probleem opgelost. Of beweert Ficq dat het allemaal lieverdjes zijn?

pibasso | 27-03-20 | 10:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken