LIVE: Het dagelijkse vaccin tegen verveling
Zo thuiswerkers, hier je dagelijkse dosis Voelen Of Je Nog Leeft
Dag vier van het thuiszitten en niksdoen. Wij droomden over pizza's in klassieke Italiaanse restaurants, waar dieprode wijnen door weelderige serveersters die net iets te diep over je tafel bukten werden uitgeschonken. Daarna gingen we dansen in clubs waar de meeslepende muziek ons in zulke geestbevrijdende sferen bracht dat we de kristallen kommen vol gratis xtc die op de bar naar ons lonkten bijna onaangeroerd konden laten. Maar goed, toen werden we weer bruut wakker geapplaudisseerd door een sentimentele kudde coronaklapvee en sleepten we ons weer naar de doodsaaie eenzaamheid van een ruimte waar één 30 inch beeldscherm tussen vier muren de dagelijkse stroom aan snel uitdrogende coronagrappen de geest verder verdort, wachtend op de dagelijkse update van de coronacounter op de website van het RIVM. F5, F5, F5...
Update: Even Geduld AUB. RIVM-site doet een Brunobruinsje. Volgens onze techbunker: "Loadbalancer stuk, die zijn als intensive cares: als ze vol zitten gaan vallen er slachtoffers.."
RIVM: 18 overleden, 409 nieuwe, totaal 2460 mensen positief
"Sinds gisteren zijn 409 mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 2460. Onder hen zijn 594 mensen die in de zorg werken; zij worden vaker dan andere groepen getest.
18 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. In totaal zijn er nu 76 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen 63 en 95 jaar. In totaal zijn 489 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.
De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 870 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid Holland (312). Limburg (301).
Door de NIVEL Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg -peilstations zijn afgelopen week 9 infecties gerapporteerd, waarmee dit totaal 17 wordt."
Reaguursels
InloggenVíér uur met één fles wijn?! Het zijn barre tijden.
Misschien rare vraag kun je ook gewone griep en corona tegelijk hebben?
Ja dat kan
Sterker nog versterkt elkaar niet echt gezond
Ik zie weinig pietamientjes in de 'to-do-list' van de kleine Nika. Geen goede voorbereiding op de dag dat je weet die gaat komen.
Ik mis: "23:00 mama in bed zien te krijgen"
Dat moet zijn mama achter de web cam wegschoppen, en tarzan aan lader leggen
Is het aantal mensen in IC ergens genoemd? Dat was gister 177 (en in het weekend wordt 500-1000 verwacht).
Maar hoe is het met Klaassie Dijkhoff
Mogelijk met de VVD burgmeester in Eindhoven aan de bar. Want dat kon nog best, aldsu de burgemeester afgelopen zondagmiddag.
Het is niet het niet kunnen van het nemen van lock down maatregelen (tot nu toe) het is de arrogantie dat 'wij' als Nederland - met de 'beste gezonddheidszorg van de wereld' het beter weten en beter kunnen dan landen als Taiwan of Denemarken
Het staat je volkomen vrij zelf in lockdown te gaan. (is dat een nieuw Nederlands woord? 'Lockdown'?)
Het icoontje klopt ook niet, man half zittend op een bed.
Dat moet zijn: persoon op de buik in kunstmatige slaap met een slang in zijn of haar strot.
Die zittende man symboliseert een genezend persoon (is relatief) die alleen nog maar kan zitten en schuifelen na genezen te zijn verklaard omdat zijn longen grotendeels niet meer werken.
" Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 2460. Onder hen zijn 594 mensen die in de zorg werken; zij worden vaker dan andere groepen getest."
Vind niemand het onhandig dat er 594 uit de zorg komen ? (=25%)
Je typed het antwoord zelf al: "zij worden vaker dan andere groepen getest."
Het risico om besmet te raken door een ziek persoon is natuurlijk vele malen groter dan door iemand die wel drager is maar geen ziekteverschijnselen heeft.
In de zorg werken veel mensen die met zieke personen in aanraking komen.
www.youtube.com/watch?v=9e6Uikbh3vA
@litebyte | 19-03-20 | 15:53: En juist daarom is het zo schokkend om te moeten lezen dat de ziekenhuizen te weinig middelen hebben om hun personeel te beschermen! Schande!
@KutFilosoof | 19-03-20 | 15:37:
Copy/Paste, man. Copy/Paste. Dan hoef je niet te lezen wat je plempt.
Allemaal heel erg natuurlijk. Maar 76 doden (met die range van 63-95jr) valt nog reuze mee. Zeker op de populatie getesten (welke selectief gericht getest wordt). Wanneer je het zo bekijkt is het percentage doden "relatief" laag. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de onder- of bovenliggende kwalen van gestorvenen (hoe cru gezegd ook).
Uiteraard ijlen deze aantallen achter de werkelijkheid aan, maar dat valt eigenlijk reuze mee.
Inderdaad en laten we aub geen Lock down doen uit pure paniek en onbegrip van getallen die in verhouding moeten worden gezien. Met een lock down gaat de kwaliteit van de zorg instorten en krijg je een status quo van de beschikbare middelen.
We lopen 10-14 dagen achter op Italie, ga uit van zeker 200.000 tot 300.000 besmette personen (niet perse die ziek worden) die de komende 14-18 dagen voor enorm veel besmettingen gaan zorgen OMDAT ze niet weten dat ze al besmet zijn (of ze nu ziek worden of niet) in contact komen met weer anderen - bijvoorbeeld ouderen of zieken die wel ziek worden.
Vooral de zieken zijn een enorm risico ook voor medisch-verplegend personeel, de mate van contactkomen met het virus. 200 medisch personeel dood in China, en die waren letterlijk in rubber gehuld... en dat zijn de officiele cijfers.
Dus een lockdown - zo min mogelijk sociaal contact zou het beste zijn.
Het precentage doden is juist relatief hoog als je het vergelijkt met andere landen. Alleen Italië, Iran en Spanje gaan ons nog voor. We liggen min of meer gelijk aan Frankrijk.
@LuNaTeeQ: Genezen en blijvende longschade overhouden, die cijfers ben je vergeten
@Gaat het niet dan? | 19-03-20 | 16:08: Dat is sowieso mijn punt, we weten heel veel niet. Ik ken die cijfers en heb er zelfs nog niet eens over gehoord (in Nederland). Dat is ook het mooie van het RIVM-baas Jaap. Hij heeft het over framing, maar hij beheer(s)t de informatievoorziening/vergaring. Hij kan er zelf op los framen.
@EenGoedBegin | 19-03-20 | 16:08: Percentage doden ligt cfm huidige cijfers (NL) op ongeveer 3 procent. Dat is inderdaad relatief veel. Maar hier zit zoveel statistieke bias in.
Er wordt ten eerste gericht getest. Wie weet worden (overige) overledenen wel/niet getest. Daarnaast hoeveel invloed hebben andere factoren op overlijden, zoals leeftijd, overige kwalen? Is Corona het laatste zetje of het eerste zetje. Daar vind ik nogal verschil in zitten.
Ik wil overigens ook niet beweren dat ik alle waarheid in pacht heb en wat de "beste" tactiek is. Ik heb wel het idee dat er op de achtergrond een agenda gaande is. Drukt '66 met zijn voltooid leven hoog op de stempel? Druk VVD met zijn economie moet blijven draaien zwaar op de stempel? Worden doden door Corona met laatste zetje of eerste zetje wel/niet meegerekend? Ik heb het idee dat het huidige beleid beïnvloed worden door uiteenlopende belangen, waardoor daardoor zoveel onduidelijkheid/hysterie heerst. Een beetje relativering is op zijn tijd op zijn minst goed voor overdenking.
@LuNaTeeQ | 19-03-20 | 16:17: De hele wereld jaagt op dit virus. IEDER ziekenhuis test zich een slag in de rondte. Totaal niet vergelijkbaar met eerdere uitbraken van nieuwe virussen of zelfs de gewone griep en verkoudheid. De cijfers kun je dan ook niet vergelijken. Ik denk dat we over een half jaar tot een jaar pas goed kunnen gaan inventariseren of de maatregelen geholpen hebben, wat de schade is en of we wel of niet allemaal waren bevangen door massa-hysterie. (zou de eerste pandemische massa-hysterie zijn denk ik. Ja de Maanlanding maar die wordt hard ontkend)
@oldandwise | 19-03-20 | 15:17: Allemaal waar, maar hij gebruikte hiervoor een rekenmodel dat in andere omliggende landen ook wordt gehanteerd. Lockdown betekent minder slachtoffers en betere spreiding om zo'n laag mogelijke piek dat het ***belangrijkste*** is. Kijk naar Italie en kijk ook naar Singapore of de aanpak nu in Denemarken.
www.statista.com/statistics/1102237/c...
Houd rekening met een incubatie tijd van 10-14 dagen.
Als toevoeging, Duitsland gaat ook de grootste klap nog krijgen.
Dat andere landen ook dat model gebruiken maakt het nog niet goed. Liever loopt men achter anderen aan, want dan kan je verantwoordelijkheid afschuiven. Vanuit je eigen expertise een kijk op de ontwikkelingen formuleren is veel te gevaarlijk voor je carrière. Geef ze eens ongelijk.
In mijn gemeente zijn er 12,3 positief getest. ehm... komma drie?! Dus 1/3 is ziek en de andere 2/3 van diezelfde persoon is niet ziek?
12,3 per 100.000. Dus als je in een gemeente woont met 30.000 inwoners zijn er binnen jouw gemeente 4 geregistreerde besmettingen.
Door de overbezetting van ziekenhuizen gaan er denk ik ook meer doden vallen onder mensen met andere, levensbedreigende aandoeningen. Dit zijn dan indirecte coronadoden maar die zitten dan onder een andere noemer in de statistiek.
Dat is ook het probleem, daarom piek eruit en in lockdown...
Ik vraag mij ten zeerste af waar die indirecte coronadoden in de statistiek zitten. Mijn gevoel zegt dat wanneer iemand positief getest is voor Corona, deze onder die noemer weggeschreven worden.
@LuNaTeeQ | 19-03-20 | 15:35: daarom wordt denk ik ook niet iedereen getest. Dan zou het aantal corona doden heel hoog zijn en doden tav hartfalen, roken/longen, hersenbloeding, natuurlijke dood enzovoort heel laag. Zal je volgend jaar zien in de statistiek dat het heel goed ging met hartpatienten in 2020.
Kan John de Mol hier geen show omheen maken? F5-en is ook maar saai.
Het format ligt voor het oprapen
Een groep mensen in een huis inclusief een paar rokers en astma patienten. Eén bewoner heeft echter Corona en aan de kijkers om te raden wie dat is.
Kan wezen maar het blijft intellectueel stimulerender dan alles wat de Mol kan brengen.
Vraag me af hoeveel eenzame mensen er plotseling zijn overleden of gaan overlijden die niet getest werden en het advies van de huisarts hadden gekregen om thuis uit te zieken.
Dat zal ongeveer gelijk zijn met mensen die nu op de COVID hoop komen die toch al gestorven zouden zijn in de komende weken door allerlei kwaaltjes en weerstandverlagende ziektes die ze al hadden. Doet elkaar niet zoveel.
Daar zullen we nooit achter komen denk ik. Want die dode mensen zullen echt niet getest worden.
@Lupuslupus | 19-03-20 | 15:23:
Wat ook geld voor de jaarlijkse "griepdoden".
Over drie weken zijn er 100.000 mensen overleden uit verveling.
Zullen ook wel als Corona slachtoffer in de statistieken verdwijnen.
IEDEREEN zou getest moeten worden! Kleinzoon (3) kan het virus bij zich dragen, dus moet hij nu zijn grootouders mijden, en vice versa. Voor onbepaalde tijd. The horror! Kind snapt er helemaal niets van. Een test zou zoveel sociaal en mentaal leed voorkomen.
Er was eens in Egypte een farao die alle eerstgeborenen liet doden. Of zoiets. Dat moet toch een gigantische operatie geweest zijn. En dan zou het anno 2020 niet mogelijk zijn om het gansche volk te testen? Of lul ik nou uit mijn nek.
Stel dat we 17 miljoen testen zouden hebben. En we zouden iedereen testen. En stel we hebben de capaciteit om dat binnen 3 dagen te doen. En 1 miljoen test positief. Dan kan het zijn dat die 1 miljoen positieve mensen in de tussentijd alweer 1 miljoen anderen, die nu nog negatief testen aansteken. Die ontwikkelen binnen 2 tot 12 dagen symptomen, steken in die tijd nog weer wat mensen aan, etc. Binnen een week na deze massale test, zul je dan bijna weer zo'n test moeten doen. Snap je de moeilijkheid? We hebben een tekort aan testkits. elke negatieve test op iemand die zonder reden getest wordt is zonde van de test, geld, tijd en moeite. Het huidige beleid is zeer te begrijpen. Je wilt ook de kritische gevallen snel duidelijk hebben. Zolang de wachttijd binnen 24 uur is, is dat OK. Hoger dan dat gaat ook tenkoste van kritische gevallen. Zodra we snellere testen hebben, eenvoudigere testen, of op een andere manier een bevolkingsonderzoek kunnen doen, ben ik zeker voor. Maar nu? Lijkt me niet.
@BBRDWR | 19-03-20 | 15:20: Die 1 miljoen positief getesten zouden meteen geïsoleerd moeten worden. Nu lopen ze gewoon rond.
@Lupuslupus | 19-03-20 | 15:25: Dat zal wel zo zijn. Als die alle adviezen zouden opvolgen dan denk ik dat er niet heel veel gebeurt als ik eerlijk ben. Er zijn heel wat voorbeelden van mensen die de afgelopen periode intensief contact hadden met coronapatienten maar zelf nog steeds niet besmet zijn. Besmetting gaat dus niet zo heel erg makkelijk. Iedereen die symptomen heeft, uit de buurt van ouderen blijven, 2 meter afstand houden en proberen anderen boodshcappen te laten doen. Hoe moeilijk is het?
@BBRDWR | 19-03-20 | 15:28: Dat is in een land als NL heel moeilijk, omdat we geen moeten maar mogen land zijn. Dus vandaag gingen de vriendinnetjes van mijn dochter nog heerlijk naar het Zocherpark
@BBRDWR | 19-03-20 | 15:28:
Je kunt besmet zijn zonder symptomen, sterker nog, ik denk dat dit de grootste groep is. Daar valt dus ook de meeste winst te behalen. Als je WEET dat je besmet bent zal (bijna) iedereen in isolatie gaan. Kinderen testen scheelt ook al een hoop, denk ik.
Ga jij even 16 miljoen tests bestellen?
Dat van die eerstgeborenen was op instigatie van Onze Goede Lieve Heer, die van ons allen houdt. Die enkel goedleid en liefde is.
Wanneer schuift Dick Schoof weer eens ergens aan? Of Beatrice? Corona ontwricht samenleving, vast een soort virus terrorisme waar ik graag hun mening over wil.
Alstublieft niet zeg...
En Rian natuurlijk!
Ik wil de mening van een èchte expert. Peter R. de Vries bijvoorbeeld. Of een radio DJ of een popzangeres. Een soapie voldoet ook.
Nika is thuis, daarom ligt mama tussen 9:00 en 11:30 op bed en tussen 01:00 en 03:00. Want weet je wat mama doet als Nika niet thuis is? Ga dan eens naar die love@date sites, en aanschouw hoe de bezoekersaantallen om 09:00 enorm toenemen en om 11:30 weer helemaal afzakken, en om 01:00 weer enorm omhoog gaan en om 03:00 peilsnel afgebroken worden. ANd ai tell joe, hat gaat niet om de afspraakjes, maar om de spanning en de zoete woordjes van stoere Henkies en Harveys! Om de sfeer, om de spanning!
Waarom kom jij op die site?
Zoek je een Henkie of ben je Harvey?
Je moet je wapen niet trekken als je 'm niet gaat gebruiken.
Wat is verhouding aantal sterfgevallen Coronavirus per 1 miljoen inwoners per land, liefst per dag? Dan heb je een reële vergelijking.
Daar heb ik wel grafiekjes van gezien. Met Italië op 1.
Kijk in de rechterkolom voor het aantal geinfecteerden per miljoen: www.worldometers.info/coronavirus/#it...
Met een beetje klussen in excel kun je daar ook een kolom doden per miljoen achter zetten.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 15:05: San Marino is heel hoog. Maar of dat nu echt een land is ...
In Italie nemen ze de stervensgevallen gerelateerd aan Corona in verzorgingstehuizen al niet eens meer mee.
Er zijn de afgelopen dagen al veel bronnen voorbijgekomen zoals www.worldometers.info/coronavirus/. Daar kun je eenvoudig zelf de sommetjes maken voorzover zij dat nog niet hebben gedaan.
@Winter_is_coming | 19-03-20 | 15:07: We mogen er wel interlands tegen voetballen.
@ creatiefdenken
Yep, en zet daar ook de sterfgevallen per dag tgv influenza, bacteriële infecties, verkeersongelukken, kanker en ouderdom eens naast. Dan wordt de vergelijking nog reëler.
Voor de vele en dat worden er straks heel veel, mensen die zelf willen en kunnen nadenken en beslissen, kan nu eindelijk die fucking pil van Drion oid eens makkelijk verstrekt worden zonder medische tussenkomst van overbelaste artsen verpleging en hulpdiensten.
Na alle overheidsgestuntel van de laatste week is dit toch wel het minste wat voor de, meest oudere ,maar niet perse ,bevolking gedaan kan worden............
Nog niet aan gedacht zeker.
En btw hebben we voldoende bodybags ?
Ook nog niet waarschijnlijk.......
Demense (behalve dan D66) zitten helemaal niet te wachten op die zelfmoord pil.
@Lupuslupus | 19-03-20 | 15:28: haal svp niet de politieke partijen erbij dat is te dom.
@Lupuslupus | 19-03-20 | 15:28: Je zou bijna willen dat D66'ers hem slikten bepaal ik wel dat ze een voltooid leven hebben, doen we meteen wat aan het orgaan tekort, hoewel met vergif in het lijf...
Lol NOS, "Internationale moordbende opgerold in Nederland en Spanje." (is.gd/fqrgnT ) geen namen geen gezichten, helemaal niks. Alleen foto'tje van pistool en demper. Zullen wel weer Henk-Jan en Rodrigo wezen.
Mark Rutte en Burno Bruins
P. Rechten? Geldt niet voor polloot venten.
Corina en Corona.....
Gisteren in Op 1 wist viroloog Appie te melden dat ons land zsm in totale lockdown (inclusief handhaving) moet........ met een simpel rekensommetje wist hij uit te leggen dat we zeer binnenkort het totale aantal IC bedden bezet hebben..... geen van de andere medici aanwezig bij dit programma konden daar iets tegen in brengen
Gezien Op1 trachtte nog een beetje een angst scenario ervan te maken
85% van de doden zijn gewoon thuis/en niet op IC gestorven, allemaal mensen met reeds diverse kwalen. Osterhaus wil nog een keer "schijnen" maar is onbetrouwbaar gebleken nadat hij voor het grote Duitse geld koos.
Osterhaus is een paniekzaaier. Enkele jaren geleden verwachtte hij een enorme griepgolf waardoor ziekenhuizen en huisartsen heel veel investeerden in bestrijdingsmiddelen. Konden ze allemaal weer ongebruikt weggooien. Heeft miljoenen gekost.
Ik denk dat een lockdown onvermijdelijk is gezien het aantal besmettingen nog steeds stijgt.
IC ligt vol met jonge mensen en niet zozeer alleen ouderen met onderliggend leed! Het is mij alleen niet duidelijk of dit is gekomen door verkeerde pijnstillers zoals ibuprofen i.p.v. aspirine dat deze "onkwetsbare" groep jongeren op IC liggen.
Ja, dit is hoogsteigenaardig. Ik had dit zelf ook uitgerekend en kwam tot dezelfde uitkomsten. Maar men wil hier kennelijk ik niet van horen. Het is kennelijk van meer belang om nu als 1 man achter de regering te staan. Bijzonder naief natuurlijk.
@oldandwise | 19-03-20 | 15:05: de wereld zit vol onzekerheid en meestal is het beste wat we hebben een mathematisch model. Het model van Osterhaus is het beste dat we hebben en wordt door elke epidemioloog gebruikt. Dat het model de vorige keer te pessimistisch was zegt uiteraard niets over de huidige situatie. Leestip voor tijdens de lockdown: www.bol.com/nl/p/do-dice-play-god/920...
Osterhaus is de afgelop[en weken al drie keer van mening veranderd, ik sluit niet uit dat dat nog een keer gebeurt.
Hij zit wel lekker iedere avond een glas wijn weg te slampen bij één of andere talkshow. Dat doet 'ie goed.
@Hetze Haatstra | 19-03-20 | 15:13: Wat ook meespeelde is dat hij financiële belangen had in een farmaceutisch bedrijf ...
@0112358 | 19-03-20 | 15:06: lees het artikel van özcan Akyol maar eens. past prima bij jou; cynisme en achterdocht zijn makkelijke reflexen. jij en vele met jou denken dat de overheid moedwillig voor een actieplan had gekozen dat veel doden zou opleveren. Als Rutte ernaast zit voed hem dan met informatie van erkende wetenschappers die er anders over denken. Hij Özcan, ik en vele met mij zouden willen dat chronisch boze parlementariers eens een keer naast de premier gingen staan in plaats van recht tegenover hem
Tja, en dan wordt dus de vraag: kunnen we opschalen? Zijn er mogelijkheden om ziekenhuizen die in de afgelopen jaren zijn gesloten (Slotervaart, Zuiderzee, etc.) weer op korte termijn te openen en voorzien van IC bedden, apparatuur en personeel?
Hoe zit het met de capaciteit van het leger? Veldhospitalen, apparatuur, medisch personeel? Backup vanuit het buitenland? Kunnen we op korte termijn noodhospitalen bouwen van containers?
Een paar weken geleden stelde ik dit soort vragen al op deze website en werd ik voor paniekzaaier verklaard. Het zijn alleen maar nuchtere vragen. Maar die mag je niet stellen, want dan overdrijf je. Alsof die Chinezen voor de flauwekul binnen een paar dagen een noodhospitaal bouwen voor 10.000 patiënten. Dan blijkt dat dus nodig te zijn, lijkt me. Zou je iets van kunnen leren. Of tenminste de vraag stellen: zouden wij dat kunnen, indien nodig?
Het antwoord lijkt vooralsnog vooral: Nee.
Zou je daar dan niet eens wat haast achter zetten om het wel mogelijk te maken?
Dat antwoord lijkt ook: Nee.
Ok, prima. Maar dan heb ik in elk geval de vraag gesteld. Zonder paniek, zonder overdrijving.
@oldandwise | 19-03-20 | 15:05: Minister Klink ging daarover en bleef zitten met een miljoen vaccins die voor een habbekrats naar Afrika zijn gegaan.
@Lupuslupus | 19-03-20 | 15:30: Dat laatste is dan wel weer typisch cda/vvd-mentaliteit. Afgedankte troep verkopen aan een corrupte overheid in het armste continent, dat er ook niets aan heeft.
@Stormageddon | 19-03-20 | 15:25: Extra gebouwen, bedden en personeel in dienst nemen zal het probleem niet zijn, maar extra apparatuur wel, lijkt me. Heel de wereld zal beademingsspullen aan het bestellen zijn.
In de staatsgereguleerde media lees je er vrijwel niets over maar een door een pulstuig gevangen platvisje schijnt de ziekteverschijnselen van corona flink om zeep te helpen.
Geen idee... maar het klopt wel zware metalen zoasl zink en lood kunnen een effect hebben op virussen, evenals de hersentjes van viseters, maar dat hoef ik u natuurlijk niet uit leggen.
Je zou Nika maar zijn
er zijn helaas veel Nika's in Nederland.
Krijg ik net een brief van mijn huisarts. www.mupload.nl/img/yat5utyd1p.jpg Hij gaat er per 1 april mee stoppen. Hij had geen plezier meer in zijn werk schrijft hij. Wel wenste hij ons nog een gezond en actief leven toe. Dat is wel lief van hem.
Alweer?
@steekmug | 19-03-20 | 15:00: Ja, mijn vrouw kreeg er ook 1.
Vraag me af wat Hyppocrates daar van zou vinden...
LOL!
Wel lekker getimed. Jaren lang geld binnenharken a 50E per ingeschreven patient die om de zoveel maanden een keer langskomen met een ingegroeide teennagel en een loopneus. En dan moet hij een keer echt aan de bak en heeft hij er geen zin meer in.
All you need is Hof! Wim Hof.
Oh yeah! We're hoffing with the best!
Franse minister van gezondheid tweette dat mensen per direct moesten stoppen met het gebruik van cortisonen. En ik als 15 jaar lang astma patient gebruik dagelijks(je raad het al) cortisonen.
Jaren terug probeerde ik eens halfslachtig de Wim-hof methode en ging daarmee van 2 pufjes per dag naar 1 pufje per 3 dagen. Maar was later weer gestopt.
Nu doe ik sinds een week de ademhaling zo'n 5-6x per dag en douche 2x per dag ijskoud. Heb al 4 dagen geen astma medicijnen gebruikt en voel me fysiek extreem goed.
Ik geloof ook echt oprecht dat Nederland praktisch asymptomatisch zou zijn voor het corona virus als iedereen thuis de Wim-hof methode zou doen.
@KutFilosoof | 19-03-20 | 15:00:
Goed zo. Het is geen raketgeleerdheid. Gewoon doen. Ik ben er ook van overtuigd dat we deze virus kunnen weg-ademen.
Sceptici lach me maar uit en sterf.
@KutFilosoof | 19-03-20 | 15:00: Ja, Wubbo Ockels was in het begin ook nogal onder de indruk van de Wim-Hof methode.
Huh???? Gaan we nu wel of geen immuniteit opbouwen ??? Volgens mij zei Rutte dat toch heel duidelijk?? Of lullen ze allemaal langs elkaar nu?
Zie: www.trouw.nl/binnenland/doemscenario-...
Ze weten het niet.
- kabinet van nationale eenheid
- maatregelen voor lockdown
- afspraken maken met omliggende landen m.b.t. (medische) steun en verkeer
Ik denk dat ze geschrokken zijn van de ophef. Want face it. Zijn speech was voorgelezen vaneen autocue, geschreven door minimaal een team van 10 schrijvers en experts. Het woordt groepsimmuniteit is doelbewust gekozen. Dat daar iets achter zit wist iedereen. Alleen het is nogal beladen en daarmee dom. Nu downplayen ze het naar lockdown-light. Gezien de asociale mensen die daar niet mee om kunnen gaan stevenen we hard af op een totale lockdown. Uiterst dom als je het mij vraagt.
Dat laatste stukje in het artikel moet je zo lezen: Wij Nederlanders zijn zo een speciaal volkje dat we niet zijn te vergelijken met de rest van de wereld. Onze rekenmethodes wijken dan ook af. Ook zijn we te eigenwijs om dood neer te vallen, hierdoor zullen er in NL minder doden door corona vallen dan in de rest van de wereld. Strenge maatregelen zijn dan ook niet nodig.
@Kakmadam | 19-03-20 | 15:09: die arrogante VOC mentaliteit en over lijken gaan zit er dus nog steeds in
@litebyte | 19-03-20 | 15:39: Alleen dit keer zijn het onze eigen lijken!
Ik bedoel dit niet als kritiek op GS, maar vind iemand deze officiële cijfers nog interessant? Het RIVM heeft allang niet meer alle besmettingen in kaart, dus dit is een beetje onnodig cijferneuken. Mijn zusjes zijn waarschijnlijk ook besmet (liggen al een paar dagen met hevige koorts op bed) en zijn niet getest. Ik gok dat er veel meer zijn zoals zij.
Vriendin en ik waren afgelopen week aan de beurt. Inmiddels uitgeziekt na drie dagen. Ze was precies twee weken daarvoor in Tilburg bij familie geweest... Lol. Sowieso is rond de helft van Nederland al besmet (geweest). Die cijfertjes zijn idd voor de kleinzieligen en protocolfascisten; hebben die ook nog wat om zich aan vast te klampen.
Nee, alleen aantal doden is nog interessant, aantal geïnfecteerden zegt niks meer.
Het aantal doden is nog altijd interessant (die worden namelijk wel allemaal geteld). Dat zegt ook iets over hoeveel besmettingen er waarschijnlijk echt zijn.
Het gaat om de ziekenhuisopnames, de IC-bezetting en het sterftecijfer. Dat geeft een aardige indicatie.
Zal het wel niet begrijpen maar iemand die zo'n lijstje maakt draagt weinig bij aan de levenvreugde, sterf.
Grappig toch, laat gaan...
Als je vreugde een joint is is het sneu.
In de Nldse pers lees je er nauwelijks iets over, maar "meeroken" met iemand die het virus bij zich draagt is ook besmettelijk. Daarom algeheel rookverbod voor de openbare ruimte.
Pleur op.
Bron?
Misschien dat je er daarom ook niks over leest in de Nederlandse pers; omdat het gewoon bullshit is.
Roken terwijl er een zware longziejte waart. Slim!
Leuk geprobeerd
@Winter_is_coming | 19-03-20 | 14:48:
Asfalt. Daar hebben die virussen een hekel aan. Die virussen hebben liever een frisse gezonde long, een goeie voedingsbodem waarop ze zich lekker kunnen vermenigvuldigen.
Op zich eens, maar meeroken en meeademen is in het kader van besmetting hetzelfde, behalve de reuk.
Neem je toch een joint. Schijnt nog te mogen vlgs het lijstje.
En terug naar max. 8 miljoen inwoners in Nederland. Definitieve lijst volgt spoedig.
Ik pak altijd over aan filter, als die te nat zijn geef ik de peuk snel terug.
als je toch niets te doen hebt , was al je muntgeld met zeep.
En dan gearresteerd worden wegens witwassen? Nee dank je.
@Flatulent | 19-03-20 | 14:46: moet je dan ook doen met wasmiddel voor bonte was
Staan we al binnen de Top 10? Dat is ook belangrijk als gidsland.
Al dagen steady op de 11e plek.
Qua death count staan we al op de 9e plaats. Maar qua % leidt San Marino: 1 op de 250 ziek, 1 op de 2500 dood
9e plaats wat betreft sterfgevallen...
@*101# | 19-03-20 | 14:52: Dat betekent dat we onze overleden patiënten goed tellen.
Ik ben er al een tijdje ongerust op dat we van een redelijke tijdsperiode inflatie naar plotsklaps flinke deflatie gaan iemand in de panelen die er ook zo over denkt?
Dat zou mooi zijn.
Geen bezit geen bezwaar.
@schoon-schip-maken | 19-03-20 | 14:43: In een perdiode van deflatie is bezit van geld wel aardig, lijkt me.
aangezien we massaal geld gaan lenen (de overheid) zullen we eerder Hyperinflatie dan deflatie gaan krijgen
Na 2 borden bruine bonen zit ik ook te wachten op een flinke deflatie...
Met de hoeveelheid cash die nog steeds dagelijks door o.a. de ECB in de economie gepompt wordt is hyperinflatie een grotere zorg denk ik. Alhoewel de "truc" om geldcreatie via de banken te beperken door de EV-ratio omhoog te gooien aardig helpt om het inflatoire effect van de geldpers van de ECB te beperken.
ik denk dat het geen kudt uitmaakt we gaan allemaal deaud!
Las net ergens op DFT een artikel over een goeroe die iets soortgelijks zei.
Inflatie was laag, afgelopen jaren.
Andersom.
@Nibdib Niddib | 19-03-20 | 14:52: Heb het artikel van Charles Nenner net gelezen hartelijk dank daarvoor ik vermoed dat hij gelijk krijgt mede omdat Kees de Kort ook zegt dat de toegezegde 750 miljard van de ECB niets gaat helpen tegen de crisis en omdat Nenner model cycli met jaren die eindigen op alweer een 7 bevat.
En ik, ik dans als een mug door met de 7's no matter what the haters say.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 14:52: Inflatie op de financiële markten (obligaties, aandelen) en onroerend goed was wel heel hoog afgelopen jaren. Die zijn nu weer aan het leeglopen.
Velen schreeuwen dat er niet getest wordt in Nederland maar blijven toch de vergelijking trekken met Italië waar wel veel getest is. In dat geval zou het werkelijk aantal besmettingen in Nederland toch vele malen hoger liggen terwijl het aantal doden gelijk blijft?
De man van het Erasmus vertelde dat 5% van zijn personeel besmet was, waarbij aangetoond kon worden dat zij allemaal buiten het ziekenhuis besmet waren.
Wat is 5% van 17 miljoen ook al weer?
Mensen die in NL food gaan zonder getest te zijn worden nadien niet getest. Dus een bias bij zowel doden als levenden door beperkt testen.
@Roadblock | 19-03-20 | 14:47: Hebben we 17 miljoen zorgverleners in Nederland?
@Roadblock | 19-03-20 | 14:47:
Geen idee, maar dan hebben we nog maar 55% te gaan. Dat schiet wel lekker op. Met dit tempo is alles in een maand weer normaal.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 15:03:
Goed lezun Kuif- Buiten opgelopen.
Dus.
@Roadblock | 19-03-20 | 15:10:
Het VVD-politbureau heeft weer nieuwe stalorders gekregen. Laat gaan.
volgen we nog steeds Italië qua statistiek ?
er komen daar rond de 3000 en 4000 per dag bij, ondanks de lockdown.
*wordometer
@FLP_du_Stok | 19-03-20 | 14:41:
Lock down is ingesteld op 9 maart, incubatietijd gemiddeld 5 dagen, duurt nog even voor je met klachten naar het ziekenhuis gaat en dan nog even voor je dood gaat. Ik denk dat je vanaf maandag pas duidelijkheid hebt over de effecten van de semi-lockdown in Italie.
@FLP_du_Stok | 19-03-20 | 14:41: volgens de schema's zullen ze vandaag daar de top van de piek gaan bereiken waarna het in de komende 3 weken af moet gaan nemen.
@FLP_du_Stok | 19-03-20 | 14:41: u bedoelt 'slechts 3000-4000 gevallen per dag erbij, dankzij de lockdown' (n.b. Italie heeft 60miljoen inwoners, dus voor NL die getallen met 30% nemen ter approximatie)
Kort antwoord: ja (relatief gezien, zowel aantal cases als dooien per 100.000 inwoners)
De groei per dag ligt in NL op ca 60% van de groei per dag in I (Dus als het in Italie met 20% per dag omhoog gaat, stijgt het in NL met 12% per dag). Maar het cruciale punt is waar het groeipercentage gaat afnemen: dan komt de top van de S-curve namelijk in zicht. En ook al volgt NL de Italie-data: dat wil nog niet zeggen dat dat omslagpunt op hetzelfde moment ligt.
Het groei-percentage ligt voor NL op ongeveer 20% per dag en vertoont nog geen echte daling (wel een lichte daling maar de vraag is of dat significant is). In Italie lijkt de groei wel te dalen, die was vandaag en gisteren rond de 15% terwijl dat een week geleden nog ongeveer 20% was.
@FLP_du_Stok | 19-03-20 | 14:41:
Nee, juist dankzij de lockdown.
De stijging die er nu nog is hou je tot 14 dagen na het begin van de lockdown (10 maart). Maar als er elke dag 3000-4000 bijkomen is de exponentiële groei er blijkbaar uit en dat is hoopgevend.
Ik hoop het niet. Gisteren in Italie bijna 500 coronadoden terwijl er normaal 1400-1500 Italianen perdag sterven. 30-35% meer is wel heel veel.
Overigens gaat Spanje hier heel hard achteraan
@Winter_is_coming | 19-03-20 | 14:57: Deze rekensom gaat niet op. Bij de 1400-1500 per dag zitten volgens mij ook iets van 200-300 doden door roken en de gevolgen daarvan (longaandoening). Wie zegt dat deze mensen niet nu versneld doodgaan door COVID? Dus hier zit veel dubbel in, verwacht ik. Italie is oud. Veel oudjes, die dagelijks met elkaar op de koffie gaan. Italianen hebben niet echt hygiene tot het level dat wij hebben. Dus ik denk dat hier ook een paar superinfectors bezig zijn geweest die voltallige jeu-de-boule clubs, bridgeclubs en andere ouden-van-dagen-clubs hebben uitgeroeid.
Die waren besmet al vóór de lock down. .Die zouden zich als een.woedende olievlek verspreiden. Die kans moet ingedamd worden. Daarom lockdown.
@BBRDWR | 19-03-20 | 15:09:
Vergeet de kerken niet.
Dat zijn de gaskamers van de Corona oorlog.
@CalamityJane | 19-03-20 | 15:15: Ik gok lockdown op zaterdag 18.00
CNN: 1 Iranian dies from coronavirus every 10 minutes, health ministry says
Iranian Health Ministry spokesman Kianoush Jahanpour said in a tweet today that every 10 minutes, one Iranian is killed by the coronavirus. Every hour, at least 50 Iranian are infected.
Iran’s Health Ministry confirmed 149 new deaths from coronavirus in the past 24 hours, raising the overall death toll to 1,284 on Thursday. This is the country's highest spike in death toll over a 24-hour period since the coronavirus outbreak began.
There were additional 1,046 confirmed cases of coronavirus bringing the total to 18,407, Iran’s Deputy Health Minister Alireza Raisi said.
Die Iraniërs zijn knettergek qua hygiëne, maar ja daar zouden met een gewone griep ook veel doden vallen dus uh...
@Roadsurfer | 19-03-20 | 14:43: Ik ken hun Hygiëne standaard daar niet. Alleen is hun uitdaging nu ook niet het gebrek aan alles daar? van PBM tot apparatuur?
@Roadsurfer | 19-03-20 | 14:43: knettergek op welke manier?
@FLP_du_Stok | 19-03-20 | 14:45:
Het likken van religieuze artefacten schijnt een probleem te zijn aldaar:
www.jpost.com/Middle-East/Iranian-Shi...
Komt van al dat likken.
conservativeus.com/video-muslim-preac...
Video: Muslim Preacher Calls Coronavirus ‘Allah’s Soldier’
Wuhan Corona Virus (COVID19) is a legitimate health concern, but it is no cause for panic or irrational hysteria.
It is not the 21st Century equivalent of the Black Death.’
At least not in our country, we have state of the art medicine and hospitals as well as a team of doctors that are well trained.
But in third world countries, it could be totally different.
Especially in the middle-east where Muslim leaders call for their followers to rely solely on God for the treatment of diseases.
As the New Arab reported Iraqi cleric Muqtada al-Sadr has been mocked online after tweeting he would not accept any coronavirus cure made by the “infidel” United States, as the outbreak’s death toll continues to mount.
But if we thought that this “religious leader” is crazy wait until you watch the video below.
A Muslim preacher speaking on official Palestinian Authority TV said that corona is “one of Almighty Allah’s soldiers” and that Allah is punishing the sinners – “those who attack His believers.”
“The true meaning of the epidemics is a trial from Almighty Allah and a punishment. A trial for the believers and a punishment for the sinners,” said the preacher, whose name was not publicized, according to a translation by the Palestinian Media Watch organization. “If the epidemic harms non-believers from among the abusers and the aggressors, then that is punishment. This virus is one of Almighty Allah’s soldiers, and he is unleashing it on those who attack his believers.”
Watch the video below:
www.youtube.com/watch?v=WF7j2b3ubd0&a...
Ach, hier gaan ze massaal zingen tegen corona, daar massaal likken. Collectieve waanzin. Gewoon uitzitten en geen risico nemen ( ivm de medemens die ouder of minder gezond is ), zijn we er met een paar maanden vanaf.
Op de een of andere manier vindt ik dit toch minder erg... mar dat zal vast aan mij liggen hoor.
Tering je zal maar die Iranier ziin die iedere 10 minuten doodgaat.
Eën keer lijkt mij wel genoeg.
Toch fijn plan geweest he Brabo's? Dat Carnaval. Hi hi verkleed als Coronaflesje. Hi la risch.
Of die ‘Voorkomen is beter dan Chinezen’, die we ook zoveel hebben zien langskomen... Su-per-gees-tig!
Carnaval is altijd al een epidemie risico. Elke keer na carnaval is de halve tent ziek omdat ze elkaar allemaal van de griep voorzien. Is zo lekker in het voorjaar dat mensen veel ziek zijn met griep en dan met z'n allen in de polonaise heeft dan nadelen. Ook zat en halfnaakt in de sloot liggen natuurlijk ook.
@Jimmydepimmy | 19-03-20 | 14:41: de nieuwe hit van Guus Meeuwis wordt dan ook: Op de IC brandt nog licht.
De afrekening met Brabant volgt na de Corona oorlog. We zullen niet vergeten en zeker niet vergeven.
Even weer mijn dagelijkse college virologie volgen in de panelen.
Van de eminente wetenschapper prof. dr. K. de Vies.
Uh, het loopt nog steeds op. Als'ie gaat dalen... hoezee.
Ik wil niet pochen, maar ik vind dat ik het verdomd lang volhoud. Terwijl ik het lot tart, net zat ik per ongeluk aan mijn gezicht.
Je zwans wat schraal geworden?
Misschien wat meer risico durven nemen.
Geef de postbode eens een hand en steek die daarna in je mond
@Roadblock | 19-03-20 | 14:49: Hij keek me raar aan en deed een paar stappen terug. Maar dat kom misschien omdat ik besloten heb dat kleren overbodig zijn binnenshuis.
@beldewouten | 19-03-20 | 14:53: Had jij ook griep na het Boekenbal?
Ben je toch leuk de laatste tijd. Heb je anders gekend. Bekeerd?
@beldewouten | 19-03-20 | 14:53:
Hehe ik moest lachen.
Mijn postbode wierp een blik op mijn rubber handschoenen, zette het pakje op de grond en ging er vandoor.
@Roadblock | 19-03-20 | 15:11: Mijn postbode belde zojuist aan en toen ik open deed stond hij bij het hekje, 5mtr verderop. En zei: het pakje staat daar op de grond want ik moet afstand houden..... Heb het pakje met een chloor doek bewerkt zonder het aan te raken en het staat nu nog buiten. Straks doe ik de poortdeur open, schuif het pakje met mijn voet onder het afdak, deur weer op slot en dan ga ik het over een dag of 3, 4 wel eens open maken.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 14:55: Nee, daarvoor al. Maar ‘t is maar een griepje, dus die elitaire literairen heb ik mooi tuk.
@Roadblock | 19-03-20 | 15:11: Was je ook naakt? Want dat is inderdaad wel een beetje freaky, Roadblock.
@CalamityJane | 19-03-20 | 15:11: Ik was het al, jij hebt humor gekregen denk ik.
En hoeveel zijn er nou genezen dan?
Handjevol. Misschien.
Het overgrote merendeel
Sinds gisteren, 84506 wereldwijd.
Wat is de definitie van genezen? Symptoomvrij of virusvrij?
@Overmar | 19-03-20 | 15:08:
Virusvrij, maar dat duurt zo'n 3 jaren. Daarna kan je het opnieuw oplopen wanneer je geen prik (immuniteit) gaat halen.
"Door de NIVEL Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg -peilstations zijn afgelopen week 9 infecties gerapporteerd, waarmee dit totaal 17 wordt."
Dat is niet veel. Dat is dus een peiling van griepklachten centra.
Eigenlijk vooral huisartsen.
Meteen opdoeken.
van hoeveel geteste personen? Misschien maar 100?
Hmm, ik overleef die quarantaine wel hoor.
Lekker comfy op de bank met vriend lief, wat werken, gamen, fappen, eten, douchen, weer fappen, daarna de frituur aan voor wat kroketjes, samen een joint roken, fappen en dan slapen. Dit is toch de droom van iedere reaguurder?
Klinkt als het troosteloos bestaan van een hoogbejaarde risicofactor.
Vrees alleen dat je in jouw geval aan het eind van de quarantaine alleen nog maar zachte scheetjes kan laten.
Hoe zouden ze u nou het huis uitkrijgen over een paar maanden?
Gevel eruit, en hijskraan?
Met al dat fappen ben je wel zo door je pleerollen heen.
@RickRD | 19-03-20 | 15:06:
Afvegen aan een hoofddoekje?
@RickRD | 19-03-20 | 15:06:
Gewoon slikken, goed voor het milieu, spaar je pleerollen mee uit en je hoeft ook geen eieren meer te eten.
Wat moeten we nog met deze cijfers, er wordt toch amper getest.
De updates dienen enkel nog om de schijn van controle op te houden.
de sterfgevallen in dit geval wel zeker een belangrijke indicatie. (en daar zit nog vertraging in).
eerder vandaag had ik al gepost:
op basis van Italie vs NL vergelijking - Nederland vandaag op 80+ coronadoden.
20/3: 105. 21/3: 125. 22/3: 195. 23/3: 250. Voor 31/3 boven de 1300.
Gisteravond horde ik deskondologen zeggen dat we aan het eind van de eerste golf zitten nu en dat we ons op moeten maken voor de 2e, veel zwaardere.
Geen idee wat ervan te denken, maar noodzakelijk naar de winkel gaan beperk ik tot 1x per week max. Met lijstje. D'rin en d'ruit.
Jij hebt het zwaar, Graai, ik heb met je te doen. Terwijl jij helemaal niet in de risico-groep valt.
We zitten nog niet eens aan de top van de 1e golf dus hoe kunnen ze dat nou zeggen. 1x per week is heel verstandig! Veiligheid voor alles.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 14:56: Nee maar hij heeft waarschijnlijk wel familieleden die in de risico-groep vallen. En het is gewoon niet waar dan anderen dan uit de risico-groep er ongeschonden vanaf komen, b.v. door levenslang beschadigde longen. Voorkomen is altijd beter.
Ik begrijp toch de laconieke houding van velen niet hoor. Gelukkig heb ik die niet in mijn omgeving dus dat scheelt.
Kuifje. De eersten die 'vielen' waren de ouden. Die raakten besmet door de stille besmette mensen. Hoeveel zg stillen zouden er bijgekomen zijn die het ook weer overdragen. Die golf valt te verwachten. Zonder lockdown zwelt dat leger besmetten aan.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 14:56:
Ik kan het wel verspreiden, Kuif, mocht ik het onder de leden hebben en er niets van merken. Verantwoordelijkheidsgevoel naar de medemens toe, vooruitdenken, dat soort dingen. Maar goed, ik stem dan ook geen dikke ikke VVD.
Van 89 patiënten is de woonplaats nog onbekend
Dat roept toch best enkele vragen op.
@Lupuslupus | 19-03-20 | 14:39:
Ja waar ze wonen
Ik vermoed dat het IND door gebrek aan personeel nog meer boetes moet gaan uitdelen, dus het aantal patienten zonder woonplaats gaat alleen nog maar groter worden.
@Lupuslupus | 19-03-20 | 14:39: Dat zijn onze illegalen die uit hun holen komen. Ze willen niet dood, maar nog wat langer in luilekkerland blijven ronddarren, voordat de Allerhoogste ze 70 maagden geeft. En daar gebruikt hij de kafir voor. Goed geregeld, toch?
Hoezo onbekend? Die wonen gewoon thuis.
Dat zijn de mensen die uit hun huis zijn gezet wegens huurschuld. De gerechtsdeurwaarders zijn onverbiddelijk.
@Wiebenick | 19-03-20 | 14:53: Misschien zijn er ook wel autochtone zwervers bij want die zijn er ook genoeg, zeker in de grote steden. Maar goed, wie het ook zijn, ik hoop dat ze er weer bovenop komen. Het virus valt iedereen aan: gezond, ziek, rijk en arm. In de VS is een run ontstaan om privé vliegtuigen te nemen (150.000$ van de VS naar Londen), want de rijken willen niet met een lijnvliegtuig. Omdat steeds meer landen hun grenzen op slot doen is straks ook die escape verdwenen.
Zojuist te horen gekregen dat een buurman van mn opa is overleden aan corona. Weliswaar op leeftijd maar had voor de rest geen onderliggende klachten. Komt toch wel erg dichtbij nu
Sterkte.
Ik zou opa ff in quarantaine doen.
@RickRD | 19-03-20 | 15:11: Dat zou wel verstandig zijn ja. Mijn buurman is ook 2 weken geleden overleden, geen idee of hij het virus had. Werd s avonds opgehaald door de ambulance en was de volgende ochtend overleden. Maar ik had geen enkel contact met hem, zelfs niet op afstand.
Thanks! Opa blijft ook binnen, had week geleden nog wel contact gehad met hem dus nog wel ff spannend zou goed kunnen dat die het ook krijgt.
Youp mag straks niet aan de beademing op de IC :
NOS Teletekst 104
"Over week 500-1000 IC-patiënten"
De NVIC (Nederlande Vereniging voor
Intensive Care) verwacht volgende week
500 tot 1000 coronapatiënten op de
Nederlandse intensive cares.Gisteravond
waren het er nog 177.
Nu zijn er voor coronapatiënten in heel
Nederland 575 IC-plekken beschikbaar.In
een crisisfase kan dat aantal verhoogd
worden tot 1500 bedden,mits er nog 500
beademingsapparaten worden gevonden.
De komende dagen zullen patiënten van
intensivecareafdelingen van Brabantse
ziekenhuizen worden overgeplaatst naar
andere provincies,om plaats te maken
voor de patiënten die volgende week met
name in Brabant worden verwacht
bron aub? derhalve Groningers, Friezen en Gelderlanders die over 2 weken IC nodig hebben hebben straks pech? omdat de Brabanders dan de IC bedden aldaar bevolken?? hoe dan?
nos.nl/teletekst#104
@Geenjoris | 19-03-20 | 14:36: die schoppen we gewoon weer naar hun eigen kut streken
Oh ja want die bedden zijn speciaal voor jullie?
@Lorejas | 19-03-20 | 14:40:
Hier in Friesland plakken we een klein Friese-vlag-stickertje op het bed, dan wil er in ieder geval geen enkele Groninger in liggen.
@Binkoo | 19-03-20 | 15:11: Als je naar de ic moet heb je helemaal niets meer te willen.
Wij drie kruizen hier in Amsterdam. Alle IC bedden vrij nog....
@Geenjoris | 19-03-20 | 14:36: Groningen onafhankelijk, nu!
Oproep kabinet: laat je alleen testen als je echt corona hebt
Minister Bruins zoekt oplossing voor tekort aan testen
19 maart 2020 door Jop Eikelboom
Er is een groot tekort aan testen waarmee bepaald kan worden of iemand corona heeft. Het kabinet roept mensen daarom op zich alleen nog maar te laten testen als ze ook daadwerkelijk corona hebben.
“Momenteel geeft tachtig procent van de testen een negatieve uitslag”, legt minister van Volksgezondheid Bruno Bruins uit. “Zonde. Die testen hadden ook gebruikt kunnen worden voor mensen die wel daadwerkelijk corona hebben. Zij geven ons inzicht in hoe de ziekte zich verspreidt, dus zij verdienen voorrang.”
Bruins vraagt mensen om terughoudend te zijn met het vragen naar een test. “Ga bij jezelf na: weet ik voor 100% zeker dat ik corona heb? Of vertoon ik alleen maar symptomen?”
Als je 100% zeker bent, hoef je toch niet te testen?
Je wilt juist duidelijkheid als je twijfelt.
Schijnbaar lukt het Tsjechië wel. Die hebben net 150.000 tests over laten komen vanuit China en nog eens 30 miljoen maskers besteld.
www.praguemorning.cz/testing-kits-cze...
Als ik 100% zeker ben waarom zou ik dan in vredesnaam nog testen??
Ben ik nu gek of hebben ze daar een klap van de molen gehad?
Maar als je zeker weet dat je het hebt hoef je mijns inziens geen test meer te doen.
@Joffri | 19-03-20 | 14:33:
Misschien om administratieve redenen bedenk ik me, om behandelingen in werking te mogen/kunnen zetten.
LOL, het zou me niet eens meer verbazen als dit straks echt gevraagd wordt.
"Die testen hadden ook gebruikt kunnen worden voor mensen die daadwerkelijk Corona hebben."
Daar test je toch op omdat het vermoeden er is oen ?
@einz | 19-03-20 | 14:33: Had NL 7 weken geleden al kunnen doen!
Verwardheid is een kenmerk van corona. Oververmoeidheid een andere. Tis dus bijna zeker dat bruins zichzelf wel mag laten testen
@RandyBiel | 19-03-20 | 14:35: Volgens mij wordt Corona niet behandeld maar wel, bijvoorbeeld, een dubbele longontsteking.
Ha, ha toen ik nog laboratoriumtesten (=Chol/Ht/Leuc/Ery/Alk-fos/etc. etc.) deed op een klinisch chemisch lab. viel de overgrote meerderheid van die uitslagen binnen de normaalwaarden of was of negatief duh..........
Kap nou, er zijn al genoeg domme mensen die dit geloven en gaan delen. Denken ook dat De Speld echt is
Mensen, dit is satire! Vermeld volgende keer even de bron erbij: speld.nl/2020/03/19/oproep-kabinet-la...
@Joffri | 19-03-20 | 14:39: er is ook geen behandeling voor Sars2 COVID-19
@onrendabelenvervoer | 19-03-20 | 14:42:
Ik toon hier aan dat iedereen alles maar voor zoete koek aanneemt, zonder ook maar even de bron te checken.
Bron (auteur) staat gewoon in mijn reaguursel.
Is dit van De Speld?
@Beste_Landgenoten | 19-03-20 | 14:49:
www.google.com/search?client=firefox-...
@Animals | 19-03-20 | 14:49:
Haha stond net te douchen en dacht dat is van de speld of Lubach. Maar goed wel er ingestonken. LOL.
@Animals | 19-03-20 | 14:49: Dat is al honderden keren aangetoond, dus gewoon mee stoppen. Mensen zien aan de auteur niet dat het De Speld is.
@onrendabelenvervoer | 19-03-20 | 16:34:
Nee, baas.
Is dat incl. Bruno Bruins?
@oldandwise | 19-03-20 | 14:31: Zwitsal
@Pimp my Voortuin | 19-03-20 | 14:32: Oooh snap!
@Pimp my Voortuin | 19-03-20 | 14:32: And proud of it !
Zuid Holland heeft Limburg van de tweede plaats in Coronapatiënten verstoten. Zal vast iets te maken hebben met het feit dat half 010 carnaval viert in Breda.
Carnaval vier je toch in meestal in een vrij kleine groep?
@NeetNormaal | 19-03-20 | 14:32: nee dat heet een gangbang
@Joffri | 19-03-20 | 14:34:
Gangbang is een synoniem voor Carnaval man..
Ps:
twitter.com/NicoleBroek1/status/12331...
@NeetNormaal | 19-03-20 | 14:36:
OMFG
Limburg testen we niet. Was al afgeschreven voor Corona.
@Lorejas | 19-03-20 | 14:41: precies dat.
@Joffri | 19-03-20 | 14:41:
Dus.. RIVM heeft er kijk op!
tja veel meer Turkse bruiloften in Den Haag dan in Limburg
Hoe doen we het ten opzichte van de 'Italië' grafiek? Dat is volgens mij het enige belangrijke op dit moment
Nog belangrijker dan dat: More than 99% of Italy’s coronavirus fatalities were people who suffered from previous medical conditions, according to a study by the country’s national health authority.
More than 75% had high blood pressure, about 35% had diabetes and a third suffered from heart disease.
Wikipedia: 2020 coronavirus pandemic in Italy
Onder "timeline" vind je de aantallen per datum.
Dit doet Wikipedia voor alle landen.
Succes.
@Roadsurfer | 19-03-20 | 14:31: Betekent dit ook dat de kosten voor een zorgverzekering en het eigen risico komend jaar naar verwachting omlaag kunnen?
@Handige Harrie | 19-03-20 | 14:34: Zal eens vragen aan mijn neef die werkt in de top van 1 van de grootste zorgverzekeraars van Zuid-Holland. Laat ik je nog weten.
Dat lijkt me ook, en dat louter de doden tellen -> de enige betrouwbare statistiek.
@Handige Harrie | 19-03-20 | 14:34: nou nee want we willen ons zorgpersoneel een bonus geven
@Gajus | 19-03-20 | 14:33: Dank..... besmettingen en aantal doden is vrijwel gelijk aan Italië op 3-3-2020 ...... 2502 besmettingen (+23% dag er voor) 79 doden
@Roadsurfer | 19-03-20 | 14:31: En wat ik begreep vallen bloeddrukmedicijnen in dezelfde categorie als Ibuprofen waar nog wel eens voor gewaarschuwd wordt (maar dat ook weer ontkent wordt). Het zou interessant zijn om te weten of de medicatie in dit geval de afweer tegen het virus remt.
@Roadsurfer | 19-03-20 | 14:31: Ja, en die zieke oudjes waren gemiddeld 79,5 jaar oud.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 14:59:
Hoe kom je nou terug uit Afrika Kuif?
Of ben je al terug?
Onze IS babes in Vught gaan mondkapjes maken volgens het Brabants Dagblad. Lol.
Hoop wel dat ze gaan dubbelchecken op perforratie gaatjes.
76 doden. in lijn met eerder geposte verwachtingen.
eind maart boven 1000 met deze 'strategie'.
Oh ja...?! Reken nu nog eens een keer goed na... De dagelijkse toename varieert stabiel tussen de 12 en 20 overledenen... Er zitten nog 11 dagen in maart...
Do the math..
Niet zo aanstellen...!
11 dagen geleden werd er nog niet gehamsterd zegt genoeg denk ik
@ Witte_Willem Jij begrijpt het dus niet. Mensen overlijden pas na 2/3 weken. Dus wat vandaag overlijdt, is van paar weken geleden qua besmetting. De grote golf komt eraan, die begint nu pas in de ziekenhuizen te liggen.
@HypodePipo | 19-03-20 | 14:45: Driekwart van de mensen overlijdt buiten de IC.
@Witte_Willem | 19-03-20 | 14:37: Zo'n domme opmerking, dat ik niet weet of je nu een grap maakt of niet. Kijk eens even naar een exponentiele groei curve. En bedankt @HypodePipo voor het uitleggen.
@Witte_Willem | 19-03-20 | 14:37:
De dagelijkse toename varieert stabiel.
Juist ja.
En u wil serieus genomen worden?
Texel inmiddels ook niet meer virusvrij
Vast een Duitse vakantieganger.
Fijn dat het aantal nederlanders dat er positiever in staat met 25% is gestegen.
Nu alle verzorgingshuizen gesloten zijn, zullen daar wel de meeste slachtoffers vallen. Aluhoedje opzetten doet.
Snel! Dichtlassen die deuren!
Laatste info op site:
18 patiënten overleden, 409 nieuwe patiënten, in totaal 2460 positief geteste personen
Is dat veel of weinig?
@duh! | 19-03-20 | 14:27: ieder persoon, besmet of overleden is 1 te veel naar mijn mening.
@duh! | 19-03-20 | 14:27: Ligt ongeveer in de lijn der verwachting met een growth factor die al dagenlang schommelt tussen 1.18 - 1.24.
Is er nog ergens voetbal? Op Tuvalu ofzo.
FC Tofago tegen TamaNuku. Zin an.
Op de Xbox.
@Kakmadam | 19-03-20 | 14:32: Zit mijn zoon al op. Scheldend.
18 doden
18 patiënten overleden, 409 nieuwe patiënten, in totaal 2460 positief geteste personen
Wtf is Nibbit Naturel? Er is toch maar 1 soort Nibbit (nou ja, 2, sticks en ringen)?
Dat is m’n dochter.
Of
Gokje : nieuwe stand rond de 2450 en 75 mensen overleden...
Aardig scherp: 2460 en 76
2460
Damn...
18 patiënten overleden, 409 nieuwe patiënten, in totaal 2460 positief geteste personen
@Nibdib Niddib | 19-03-20 | 14:26: Vergelijkbaar met gisteren dus
@Achenwee | 19-03-20 | 14:27:
Leg eens uit?
@Roadblock | 19-03-20 | 14:35: Gis-te-ren en van-daag ongeveer zelfde toename cijfers. Lukt het zo?
@Achenwee | 19-03-20 | 14:47:
Mja, ik raad u aan de getallen eens in een spreadsheet te zetten, en er dan wat grafiekjes op los te laten.
Misschien te moeilijk voor u, maar de aanwas gisteren was 346 en van vandaag 409.
De aanwas is dus een stijgende lijn en niet zoals u beweert vergelijkbaar met gisteren.
Kan u het nog volgen?
@Roadblock | 19-03-20 | 14:56: U bent niet meer te redden vrees ik.
@Achenwee | 19-03-20 | 15:10:
Waarom heb ik nou het idee, dat u zich eruit probeert te wurmen zonder toe te geven dat u fout zat?
2051 totaal nu. Zie niks over doden.
Edit:
18 patiënten overleden, 409 nieuwe patiënten, in totaal 2460 positief geteste personen
Krijg ik hier net een brief van de huisarts binnen. Hij gaat er op 1 april mee stoppen. Hij heeft geen plezier meer in zijn werk schrijft hij in de brief. (no joke) Er is nog geen vervanger gevonden.
randstad?
Beetje kort dag. Wel een rare datum.
Slechte 1 aprilgrap?
@Pimp my Voortuin | 19-03-20 | 14:26: Yep. 010
Wat een enorme klootzak.
@kleinvrouwke | 19-03-20 | 14:28: Ja daar dacht ik ook aan, maar blijkt serieus.
Nou wees blij dat u van die man af bent dan.
Alweer een huisarts die stopt. Het regeringsbeleid werkt. Minder minder minder huisartsen.
Ik snap hem wel. Net voor de drukte weg en genieten van zijn geld.
Ach begrijp het wel, onvoldoende beschermingsmateriaal en medici kunnen overspoeld worden met corona virus cellen die zich dan weer delen waardoor je ineens doodziek kan worden. Daarom was die 21 jarige arts in italie en al die gezonde artsen in china overleden.
@Nivelleermarionet | 19-03-20 | 14:36:
Worden weggedrukt door apothekers uit aleppo
Die aantallen "besmet" kan je factor 10 maken, het overgrote deel merkt het amper of zit thuis een beetje zielig te doen met iets wat lijkt op een griepje.
An sich goed nieuws, want dat maakt de mortaliteit stukken lager dan de gevreesde 2-4%.
Hoezo zielig te doen? Die voorkomen verdere verspreiding, op advies van RIVM.
Ja, ik snap dat zielig doen ook niet helemaal.
@Roadblock | 19-03-20 | 14:37: Gewoon, als je je ziekjes voelt voel je je doorgaans ook zielig.
@Abject | 19-03-20 | 14:47:
Nou nee. Maar we zijn niet allemaal hetzelfde.
Lol, en jij denk dat iedere oudere die momenteel sterft aan corona getest is?
Mortaliteit ligt rond de 0,5 procent.
@Kuifje-naar-Brussel | 19-03-20 | 15:01:
Toon eens aan Kuif.
De RIVM cijfers zeggen niets. Iemand wordt alleen getest op het moment dat hij stervend de IC wordt opgereden en een notarieel bewijs kan overleggen dat hij daadwerkelijk in een risicogebied is geweest en dat laatste ondersteunt door 5 onafhankelijke getuigen.
Ondanks dat er amper getest wordt in Nederland (contra het advies van de WHO) weet onze RIVM baas toch te melden (gisteren in Trouw) dat het percentage mensen met slechts milde klachten van het virus, in Nederland hoger ligt dan de 81% die het WHO rapporteert.
Ik weet niet of dat nu onnozelheid, wishful thinking of arrogantie is; maar de WHO cijfers zijn gebaseerd op landen die zich een slag in de rondte testen (zoals Zuid Korea) en dan vanuit een land wat nagenoeg niet test roepen dat het hier anders is.
Misschien kan jij ze vertellen waar ze die tests vandaan moeten halen
Daarom is het aantal Corona doden nog altijd wel relevant. Al zitten daar ook weer de nodige haken en ogen aan, omdat die vrijwel allemaal ook ernstige andere kwalen hadden. We zouden dus eigenlijk moeten zeggen: Doden die ook corona hadden.
@PulpFiction | 19-03-20 | 14:24: typische boomer mentaliteit, eerst jaren lang profiteren van goedkope arbeid in vhina en daarna zeiken op het gebrek van nederlandse industrieen.
Hoe kan dat percentage hoger liggen dan die 81% wanneer er niet getest wordt? En gaan ze nou iedereen die een beetje kucht of snotterig is bij die 81% optellen? En hoe meten ze dat dan? Melden die mensen zich massaal? Ik geloof dat hele RIVM geen enkel moment. We worden continue voorgelogen.
@Achenwee | 19-03-20 | 14:25:
In veel landen wordt iedere coronapatiënt behandeld, maar in Nederland is dat niet zo. Daar wordt vaker gekozen voor 'laten gaan'.
@PulpFiction | 19-03-20 | 14:24: Het RIVM riep dat ze heel goed voorbereid waren, als je dan na 6.000 testen al door je voorraad heen bent, is dat een flagrante leugen gebleken.
Daarnaast lukt landen als Zuid Korea wel om tienduizenden testen per dag af te nemen en lukt het Italië wel om in één stadje 11.000 tests af te nemen. Blijkbaar weten die wel aan setjes te komen.
En als je dan geen testen uitvoert, moet je niet dingen gaan roepen die je op geen enkel wijze kan onderbouwen.
@Lupuslupus | 19-03-20 | 14:27:
Nou niet van die logische doordachte vragen stellen WolfWolf.
U weet toch, als men geen vertrouwen meer heeft in het RIVM, en die arme zich kapot werkende Bruins, is men bijna een landverrader.
@Franker | 19-03-20 | 14:31:
Niet helemaal onterecht dat het RIVM, en daarachter toch de regering, dacht dat roepen dat je het allemaal voor elkaar en in de klauw hebt voldoende is.
En dat scheelt behoorlijk wat centjes.
Dat is toch al die jaren gelukt?
Het zet de testresultaten van het RIVM op andere terreinen toch wel in een bijzonder licht, vindt u niet?
@Franker | 19-03-20 | 14:31: Die landen waren ook eerder aan de beurt en hebben het gros van de tests ingekocht.
@PulpFiction | 19-03-20 | 15:06:
Een aanname die er van uitgaat dat je pas gaat kopen als het virus in je land is.
Waar blijft de visie, het anticiperen, het proactieve?
Oh, dat is waar, daar deed Rutte niet aan.
Afgelast ook?
Kunnen ze niet ff ouderwets per telefoon of postkoets de stand doorgeven? *zucht*
Er is een duif onderweg
And heer are the results of the Dutch Jury:
ik zit gvd de hele dag al te rooksignalen!
Een overdosis xanax werkt bij mij al dagen uitstekend.
Is die website van het RIVM door cyberblockchain-expert Ryan van Rijbroek in elkaar geknutseld? Lijkt er wel op.
Hahahaha
Ryan komt uit Veghel die heeft andere Problemen nu.
Lekker lekker wijf ook ... fuck ik denk dat ik corona heb
Rian is Gerard nu aan het adviseren enkele ziekenhuizen te bezoeken in Brabant. Die zijn volgens haar gegarandeerd virusvrij. Dat heeft ze van de veiligheidsdiensten.
@Joffri | 19-03-20 | 14:46: Rian komt uit een van de belangrijkste coronahaarden: Uden/Veghel.
En ik was net van mijn online gokverslaving af..
Ik leef op wiet en whisky. Genoeg voor iig 2 maanden. Net nieuwe dartpijlen ontvangen, ga ik daar maar een nieuwe carrière mee opbouwen, Sttttrike...
Schaaaaaak mat!
Wel mooi ook op de RIVM website:
Laatste update:
Publicatiedatum 17-03-2020 | 14:00
Even kijken in de agenda hoor, Oh, het is al de 19de. wat leuk.
Ja precies, deed net hetzelfde.
Aantal positief geteste mensen in Nederland tot en met woensdag 18 maart.
Artikel initieel gepubliceerd op 17-3
Mind joe: die club kost 350M/jaar. Die site kost hoogstens 75€/maand, gehost door een provider uit Pakistan.
@NeetNormaal | 19-03-20 | 14:21: In mijn beleving geven ze al aan hoe incompetent het RIVM is door op je website de cijfers van 18-03, onder de datum van 17-03 te hebben staan.
En deze mensen worden van onze belasting centen betaald. Dat vind ik erg zorgwekkend.
@FLP_du_Stok | 19-03-20 | 14:26:
Ze hebben naar je geluisterd:
Publicatiedatum 19-03-2020 | 14:25
Wat gaat er gebeuren als internet uitvalt?
En hoe hoog is de kans dat het internet plat.gaat?
Geef mij 5 minuten :P
Virus is nog niet online, maar dat kan nog veranderen natuurlijk...
Dat is nog een mooie factor, boven op alle mensen die al jaren lang ongelukkig samen wonen (met of zonder kinderen).
Denk je eens in, een appartementje voor veel te veel hypotheek op 8 hoog. Daar opgesloten met je partner waar je eigenlijk al jaren niet meer mee samen wil zijn en al jaren uit elkaar wou, en dan nu een intense lockdown.
Geen sport of ander hobby materiaal op TV en dan moeten praten.
Als dat geen neuken, of vechten wordt. hahaha
Heej psst, FM radiozender kopen?
@FLP_du_Stok | 19-03-20 | 14:23:
Gescheiden fappen, de een in bed en de ander op de bank? De realiteit is soms triester dan je fantasie zou willen.
@elfenstein | 19-03-20 | 14:26: Ik heb de laatste jaren veel verschillende werkzaamheden gedaan. Mijn mond viel open toen ik bij een bedrijf kwam waar een paar aan partner ruil deden. En ja, zelfs tijdens de pauzes, en s'avonds met de kinderen aan de eettafel.
Ik merkte dat ik daar toch iets te conservatief voor was en voelde me enigszins ouderwets.
@FLP_du_Stok | 19-03-20 | 14:32:
U bedoelt gewoon het eerste beste grotere horecabedrijf? Niks gewend dus.
Er ligt inmiddels een verzoek aan Netflix (no joke) om de streamingkwaliteit omlaag te brengen en zo te voorkomen dat de hele zaak hier straks plat ligt. Met iedereen aan het thuiswerken, alle scholieren aan het thuisleren en de rest allemaal aan het sexflixen/netflixen, loopt de beschikbare bandbreedte snel terug.
edition.cnn.com/2020/03/19/tech/netfl...
@elfenstein | 19-03-20 | 14:42: Dit was een Uitgeverij. En je hebt gelijk, ik was tot toen inderdaad niets gewend. Dat men in de Callcenters (ooit begonnen tijdens mijn studie) elkaar afwerkte was nog tot daar aan toe, maar dat collega's elkaar vrouwen zaten af te purren in het invalide toilet, terwijl de in de zelfde ruimte de andere ...
Sorry, ik durfde toen al niemand meer een hand te geven na de middag.
Nou als het internet uitvalt gaat u natuurlijk dood.
Dat is bijna net zo erg als de coffeeshops dicht.
Wat een land van pluisjes is dit geworden.
@FLP_du_Stok | 19-03-20 | 14:49:
Whahaha, ja je komt soms vreemde zaken tegen. Ransapen zijn we, allemaal.
@Roadblock | 19-03-20 | 15:01:
Ik heb de zaadjes van afgelopen jaar maar vast te kiemen gelegd, je weet maar nooit hoelang deze gein gaat duren. En dat van die zender is geen grap, als de lockdown realiteit wordt gaat die de lucht in om via de radio ouderen en internetlozen te bereiken en met elkaar in contact te brengen voor noodsituaties. Communicatie blijft een basisbehoefte en daarvoor mag je niet alleen afhankelijk zijn van internet en andere hogere-orde systemen. Een analoge radiozender is nog steeds de go-to methode als het écht foutgaat. Niet voor niks dat er in ieder prep/noodpakket een radio op batterijen hoort te zitten.
@elfenstein | 19-03-20 | 15:09:
Ik heb er zelfs 2, voor als er 1 kapotgaat.
Met handgenerator, en als lamp te gebruiken, en je kan er je smartphone mee opladen.
Freeplay, ik weet niet of ze nog te krijgen zijn.
Tip voor de thuiswerkers die hun schuur gaan opruimen.
Log in op je kantooromgeving en leg je muis bij de kat zodat ie regelmatig beweegt en je baas denkt dat jij achter je computer zit.
Of bindt de vibrator ('massagestick') van je vrouw aan je muis vast. Works fine!
Als je wilt voorkomen dat het Skype bolletje geel wordt, powerpoint openen. F5, en schuur opruimen maar.
Ook nog geen tweet op het @rivm kanaal..
Ik schreef het gisteravond al maar nu iets anders: ik krijg geen corona, ik lach me hier de tyfus!
Schrijft u het morgen dan weer? Net iets anders?
Ik denk dat niemand op Ameland corona krijgt, maar ook geen pleepapier meer.
Mensen die lachen om andermans misere en dood, hoe laag kan jejezelf neerzetten.
@Wiezewalakristalix | 19-03-20 | 14:37:
Youp reaguurt hier niet voor zover ik weet.
Hoor net dat in Brussel bepaalde groeperingen (werden verder niet benoemd) samenkomen en een potje gaan voetballen. Uiteindelijke boete bij herhaling is 4000 euro of 3 mdn cel.
En die gevangenis word over een maand opengesteld net als in Iran......
4000€ + 3 maanden cel zou beter zijn maar het is een aardig begin.
Hier in Amsterdam precies hetzelfde, maar geen verbod of sancties. De parallelle samenleving is parallel. Bovendien krijgen alleen smerige kaffirs corona.
Laat lekker gaan.
Wat ik in mijn wijk zie, is niets anders dan samenklittende allochtoonse kinderen,
Hoofddoekschommels die gewoon zoals anders met zijn vieren trottoirbreed gaan wandelen, en de Hoody Bro's die elkaar nog steeds een boks, en plastic zakjes doorgeven.
Lost zichzelf op.
Kijk maar wie straks het hardst staat te brullen bij de IC.
Met de huidige beperkte testindicaties zeggen deze cijfers toch geen hol.
Je kunt wel een beetje extrapoleren. Het schijnt dat 50 tot 75 procent weinig tot geen symptomen vertoont. Als die in NL ook niet getest worden, dan mag je het aantal gevallen dat het RIVM meldt rustig x2 tot 4 doen.
Tering, dikke blauwe enveloppe in de brievenbus.
Dat is natuurlijk het aller vitaalste beroep momenteel:
Medewerker Belastingdienst.
Ik wacht al een jaar op berichtgeving over teruggave. Wat de fuck doen die mensen daar?
@JJMS | 19-03-20 | 14:27: Burgers knechten en pesten. Die mensen konden vroeger aan de slag bij de Stasi.
ik zet in op +0 net als in China... Want als je stopt met melden komen er ook geen nieuwe meldingen bij.
Betr is om gewoon elke dag te vertellen dat je het van dag tot dag in de gaten houdt, en als het echt noemenswaardig is meldt je het gewoon. anders zorgt het alleen maar voor paniek.
mijn thuiswerk schema
08:00 ochtendneuqseks met manlief
09:00 douchen, ontbijten
10:00 start thuiswerk
12:00 lunch en quickie
12:30 werk
16:00 vibrator/dildo sessie
16:30 werk
18:00 borrel
19:00 fetisj sessie met manlief (dagelijks wisselend verpleegster, secretaresse met nerdy bril, scholiere, lack & leer, bdsm, ...)
20:30 eten, tv. tablet
23:00 knuffelneukseks
Ik hou dit nog een tijd vol, maar zit met smart om mijn eerste swingersfeest na de lockdown te wachten. Dan hoop ik de schade in te halen (minimaal twee mannen per lockdown-week).
Jezus, lekker man!
Ranzig..
das nog es een zinvol bestaan!
Als je dan verpleegster bent, doe je het dan met of zonder mondkapje?
Een uur sex, ja ja.
De rest van het lijstje heb ik maar niet bekeken.
Volgens mij ben jij een 17-jarige pokdalige maagd. Nerd!
Die nerdy bril fetisj sessie spreekt me wel aan.
Niet alleen hangtiet met knoop, maar ook spatlappen schat ik in.
Damn, had ik maar zo'n wijf.
Crap, ik heb geeneens een wijf.
*teleurgesteld xhamster aanzwengelt*
@Kaas de Vies | 19-03-20 | 14:18:
Lijkt me kinky - maar ik heb niet zo'n zin die na iedere sessie in de wasmaschine te doen.
Ik gok dat je een vent bent, whahaha
U bent 100% zeker een man.
Hoer!
Melding:
- Geen nieuwe gevallen geconstateert
- Test kits zijn op
- Onze website waarop mensen konden aangeven hoe gezond ze waren, is gehackt en persoonlijke gegevens zijn gelekt
Na 100 x F5
2051
Of zijn dat nog de cijfers van gisteren?
ja
Bruno is laat met het briefje
we gaan zo uitvinden waarom BB tegen de vlakte ging. Ik zeg total KO met over de 3000. En dan gelijk doorpakken. Total Lockdown in 1,2,3....
Jaaa! Spannooonnddd net als in de film!
@NietRonBrandsteder | 19-03-20 | 14:15: Boem Boem Bruno en het vloerende virus
Brigitte Bardot leeft die nog?
@Trumme | 19-03-20 | 14:25: geen idee, maar ze zal zeker in de risicogroep zitten. Zeker omdat ze nogal knuffelt met dieren en Le Pen.
Krijg ik hier elke dag een push bericht voor? Dan gaat de app er weer af.
Doei...
Het is voor het RIVM natuurlijk ook niet leuk om het door te moeten geven.
Ik zet in op een +10%, dus zo'n 200 dit keer.
De growth rate is de laatste week vrij consistent rond de 1.22, dus 10% zou mooi nieuws zijn.
Als we uit moeten gaan van de vermenigvuldigingsfactor denk ik eerder aan 300+
De kinderen vragen wanneer ik Corona krijg, ze hebben zin om Dr Bibber te spelen.
Gaan ze die website vandaag nog eens even wat meer bandbreedte en nieuwe server geven? Of moeten we daarop ook wachten tot na de corona hype?
Blijven f5'en, hebben ze een goede indicator hoeveel servers ze bij bol.com erbij moeten bestellen.
Het RIVM heeft de servers van het UWV geleend.
Bruins probeert meer serverruimte aan te kopen, maar de Fransen boden meer.
Ik gok: 30 nieuwe doden en over de 400 nieuwe besmettingen.
Speltip 5, nooit te hoog inzetten...
2,3k zet ik op, 2.347
Elke dag stipt om 14:00 maakt het RIVM de cijfers bekend en vandaag opeens niet meer... paranoide of is er meer aan de hand?
Dat zeiden mensen gister ook al, en vorige week ook al
Die cijfers zeggen geen ene fuck. Interessanter is waar nieuwe haarden aan het ontstaan zijn, maar ook dat weten ze ongetwijfeld te vervuilen doordat ze met zieken gaan slepen.
Dat elke dag stipt om 14:00 valt reuze mee.
@Graaisnaaiert | 19-03-20 | 14:12:
Als ze nu het aantal afgenomen tests erbij toevoegen, zegt het nog iéts..
Tussen 14.00 en 14.45. Niets aan het handje nog.
tot er op grote schaal getest kan worden
ben ik meer geinteresseerd in de hoeveelheid intensive care bedden die beschikbaar zijn.
dat is waar het op het moment om gaat. onvoldoende bedden meer maatregelen
Precies. En de voorraad testkits. Zou ook een interessante kunnen zijn. Huidige cijfers boeien niet zo.
Idd. Hoeveelheid doden geeft ook wel een soort indicatie van hoeveel ongeteste gevallen er met virus rondlopen. Maar ic bedden is waar het om draait.
De hoeveelheid intensive care bedden die beschikbaar IS.
Dat valt dus vies tegen in NL 7 per 100K inwoners, het is zo'n beetje op derde wereld niveau.
https://link.springer.com/article/10.1007/s00134-012-2627-8
2501 voor de Coronatoto van 19 maart
Geef 1 reaguurder de taak om rustig de RIVM.nl site te F5-en, dan wachten wij tot het hier staat.
Wij duwen liever allemaal gelijktijdig op F5 ...
Nog geen nieuwe cijfers. Ik verwacht veel doden deze keer.
Ja de website is al overleden.
Uitvaartondernemer?
Zijn ze nog aan het tellen bij de RIVM?
Ze zijn nog wat doodsoorzaken aan het veranderen. Zodoende word niet te snel duidelijk dat we royaal in de poeperd genaaid zijn.
@CorOnana | 19-03-20 | 14:17: Iets met overig.
@Batshitbusman | 19-03-20 | 14:11: Heb het idee dat ze dat vooral in Duitsland aan het doen zijn.
Kapotstuk. Nog nooit van Cloudflare gehoord?
En de RIVM site is gecrasht.
De MagicSmoke is ontsnapt.
Het lijstje vergeet de liter cola per kind tussendoor voor echte hyperactiviteit.
Best veel voor een griepje?
2460
5 euro
U weet dingen..
Netjes van u!
Volgens Marco Kroon kan je het beste een stroomstootwapen tegen je perineum aanzetten.
En dan spuit je zó een volwassen vent van ze brommah?
@elfenstein | 19-03-20 | 14:13: hahahaha klassieker...en wel goed kauwuh, zodat t gelijkmatig door t bloed verdeeld word
@GazonMaaierMan | 19-03-20 | 14:17:
We worden oud ouwes, ik heb 'm zelfs nog op langpeelelpee. Voor de jonkies: Da's zo'n rare zwarte flap plastic met een gaatje in het midden waar dan muziek en geluid opstaat die je alleen met een heel speciaal apparaat, platenspeler genaamd, af kan spelen.
@elfenstein | 19-03-20 | 14:22: Maar ze zijn nog steeds zoooo actueeel
@GazonMaaierMan | 19-03-20 | 14:43:
Zeker weten, zelden is de nederlandse volksaard treffender te kakken gezet als door dit illustere duo. Ze hebben een eigen vak in de Ikea Expedit kast.
Maar wel smiley's. En die mogen hier niet.
Stop eens met F5'en. De site van het rivm heeft nu een ddroog kuchje.
Gelukkig zag ik gisteren dat reauken er niet voor zorgt dat je eerder de pijp uitgaat dan niet-reaukers. Laat maar gaan, leren ze misschien nog wat voordat het écht misgaat.
*nog maar paar keer extra f5 doet daar*
Duitsland + 1300, Spanje + 2380, België +310, Zwitserland +320
Kijk dat is lekker overzichtelijk
Antarctica - 11
Daar moeten wij toch overheen kunnen, zou je zeggen.
Ik gok meer dan 400 besmettingen vandaag en 25 deaud.
2400 is relatief gunstig, alles daarboven niet, zo zegt mijn eigen wiskundige modelletje.
Wellicht kan de toto hier een nieuw verdienmodel van maken
18 patiënten overleden, 409 nieuwe patiënten, in totaal 2460 mensen positief.
Mispoes : 7 er naast en 9 er naast.
RIVM website is ook overbelast.
T lijkt wel de site van de Staatsloterij tijdens de oudejaars trekking.
Ondertussen in Madrid; 1 corona dode.
Per kwartier.
Oh?
jullie hebben de website platgelegd sufferds
Oh jee, een paar bezoekers te veel en het crasht al.
RIVM-site overleden aan acute ademnood.
De wijnconsumptie is wel heel karig.
Stop eens met f5'en die hele site laad niet meer.
De site doet een Bruinsje.
Is toch een carrière mama.
Ik had aandelen covid19 moeten kopen. Enige wat nog omhoog gaat tegenwoordig.
Je loopt binnen.
Ik heb geprobeerd het zo lang mogelijk uit te stellen maar ik trek het echt niet langer.
*ook een fles wijn opentrekt*
*verveelt zich nu al*
Dan toch ook nog maar eentje draaien..
Ja zit thuiswerkend te wachten tot ik als particulier helemaal los mag gaan in de Makro. In de loop van de dag zegt men. Zit Bon Dieu de merde hele dag al thuiswerkend te wachten.
www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/artikel/5...
Die is ook leeg, geen grap. Hamsters zijn overal.
@NeetNormaal Nu nog leger dus.Dank.
Niks doen? Ik ben best productief, maar ik heb dan ook geen partner, huisgenoten en kinderen om me heen. Wel kamp ik met klachten als koortS, verkoudheid en grieperigheid, dus het energielevel is laag. Maar goed, dat kan goed bij de tijd van het jaar horen. En als het COVID-19 is, kan ik het maar gehad hebben. Ik blijf iig ten minste de komende twee weken in den rukbunker. Voel me net een gevangene.
Worden jullie ook zo gestoord van die boodschap van de Rijksoverheid of het RIVM bij elke link die je aanklikt op internet?
Adblock & Disconnect.me installeren en chrome vertellen dat je geen popups, notificaties en tracking wil. Ben je van de meeste rommel wel af.
Met uBlock Origin ook geen last van.
Werk met Opera tot volle tevredenheid zit Add en Tracker blokker in en een soort VPN.
@Reaguurdeskundige | 19-03-20 | 14:09:
Ik snap dat nooit zo, met 5 minuten googlen weet je toch wel welke apps je moet hebben om van youtubereclame, popups, banners etc... af kan komen? Waarom accepteren mensen al die reclamebrol zo makkelijk, allemaal schapen?
*meewarig hoofdschudden doet*
Varkensvlees eten helpt ook tegen corona heb ik uit betrouwbare bron.
Oh, ik zie wat u daar deed. Smiecht!
Ik was al om 11 uur aan de wij. n
Ik doe mee.
En om die Italianen een hart onder de riem te steken: een Italiaanse.
Ik om 9 uur al aant bier. Droge hoest. Je moet wat.
Drinken in de ochtend is wel erg lekker, lekkerder dan in de avond. Het is maar goed dat ik moet werken!
Whisky is het devies. Heel de dag. Dat zal het virus leren!
@Ilyrm | 19-03-20 | 14:32:
10:40 u. droge witte in huize zwenk. Proost, boozers.
Mijn mini-me draait nooit jointjes voor pappa.
Hij rookt ze allemaal zelf op.
Verdomme, RIVM probeert mijn dagelijkse media-agenda in de war te schoppen. Cijfers, nu!
78
Dat zou nu ook mijn beste schatting zijn. 2e graads polynoom?
Ah gelukkig, ik dacht al dat er vandaag geen nieuws zou zijn. Top GS!
Scientias heeft mogelijk ook nog wel een interessant nieuwtje; voor wat het waard is..:
www.scientias.nl/nijmeegse-onderzoeke...
2764
Was hier nou een pushbericht voor nodig, of vervelen jullie je soms wezenloos daar bij GSHQ?
Hoezo, had je het druk met andere dingen dan?
Er zit een hangslot op de deur. Ze kunnen er niet meer uit. Heb medelij.
Ja, ik ben gewoon aan het werk (thuis, welteverstaan).
@coolvibe | 19-03-20 | 14:24:
Ik werk ook thuis nu maar voor een gebbetje van GS ben ik altijd te vinden. Staat hier altijd wel een venstertje op het 2e scherm open, geweaun omdat dat kan. Wordt dat ineens knalroze dan kijk ik er wel effe naar of het interessant is. Soms boeit het niet zo maar reaguur ik er dan toch maar wat tegenaan, kijken of ik m'n ranking kan verbeteren.
Het volgende corona slachtoffer gaat de site van het rivm worden....
Alles klopt, behalve dat jointje voor papa.
Een flesje Leffe bruin openmaken that is.
Gelukkig mag ik nog gewoon komen werken!
Ik heb eindelijk mijn hobby weer opgepakt.
Het likken aan deurklinken.
Ik aan Ron Brandsteder..
Ik heb een lamme pols van het thuiswerken en mijn tissues raken ook op.
U fapt tijdens de dagelijkse werkzaamheden?
Misschien moet je dan proberen om de belasting meer te verplaatsen naar je elleboog. En sokken kun je uitwassen, tissues niet! :P
@Divergente_Integraal | 19-03-20 | 14:02:
De een fapt en de ander ruimt zijn schuur op.
@Shitting Bull | 19-03-20 | 14:03: mondkapjes...
@Is dit nog nieuws? | 19-03-20 | 14:07: En daarna naar de dichtstbijzijnde huisarts brengen? Viespeuk!
Wie heeft die foto van het door mij zorgvuldig in elkaar gedraaide schema ten behoeve van de kinderen gefotografeerd?
Is er nu niets meer privé?
Dan hebben wij hetzelfde handschrift!
Eindelijk mijn schuur op kunnen ruimen.
Ik ook!
Alleen vandaag even Opruimerdenker.
Dan komen die dozen handgel en pallet toiletpapier toch nog van pas!
Leuk!
Ik kreeg deze ook op op Hyves van Gerda.
Gerda Hyvertong?
Wat is de Toto score van vandaag?
Spannend!
1503?
*2503
@Is dit nog nieuws? | 19-03-20 | 13:59:
2494
64 doden.....
2482 zegt mijn berekening.
2820
1348 of 1349.
2333 verwacht ik.
Ik ga voor 2,5k. Minimaal.
Stift
als je toch niets te doen hebt , was al je muntgeld met zeep.
REAGEER OOK