Beste mensen. Mondkapjes inleveren. NU
Support your local ziekenhuismedewerker
Social
Denk Vooruit. Wees Voorbereid. Uw overheid vindt dat burgers vooral op zichzelf moeten passen. Maar vooruit denken ivm virusrampen daar zijn ze in Den Haag zelve dus totaal niet op voorbereid. En daarom stamelen ze in de Tweede Kamer nu over invorderingsbesluiten, en moeten lieve zusters van lokale ziekenhuizen hartverscheurende filmpjes opnemen. Of u even alles wat u hebt aan mondkapjes, stofmaskers, lasbrillen, vuurwerkbrillen, FFP 1 t/m FFP 10 whatever bij uw plaatselijke hospitaal & UMC wilt inleveren. U zit toch maar lekker in soort van lock down, en hunnie van de zorg staan in de voorste loopgraaf. Doe het. Voor onze broeders en zusters. En die drie weken vakantie in Frankrijk als straks alle ellende voorbij is mag u ook afgelasten. Wat een stelletje claude sacqeun & hufteurs. Zie ook: Volkskrant.
Reaguursels
InloggenMondkapjes verkopen is een killer move nu
Hoezo de drukte om de mondkapjes. Die hielpen toch niet?
Je gelooft het inderdaad niet, heel Nederland zou nu al met mondkapjes moeten gaan lopen en niet alleen het medisch personeel.
Net een brief van de apotheek. Medicijnen nog genoeg, maar wel rekening houden met later leveren van medicijnen.
Geen mondkapjes meer en handgel.
China! Zelf actie ondernemen! Aanwezig in grote hoeveelheden en voor redelijke prijzen. De boeroepers hier lullen elkaar na. Kijk zelf naar het aanbod en de prijzen. Kaf van het koren scheiden.
Zowel medische mondkapjes (bij voorkeur zonder ventiel) als ook handgels.
#juichvoorchina
Aangezien het virus, volgens het RIVM, slechts kortstondig kan leven buiten het lichaam, kunnen deze na opslag in een warme en droge plaats, na een dag hergebruikt worden. Evt. nog extra bestralen met UV licht en klaar is kees.
+5 uur is niet kortstondig en nee dat gaat niet zomaar. Daarnaast blijft het virus 3 uur ook nog eens in de lucht hangen als je niest. Ik werk in een ziekenhuis en kan je vertellen dat het allemaal niet zo simpel is. Zekerheid en veiligheid voor ons zelf is op die manier totaal niet meer te waarborgen.
Volgens het RIVM eeeeeeeennn afff.
@Rare Spuiter | 19-03-20 | 17:45: die 3M ffp3 maskers met ventiel zijn die nu goed of is zonder ventiel beter?
Het is toch werkelijk niet te geloven dat onze overheid niet ergens 10 miljoen mondkapjes heeft klaarliggen. Miljarden worden er over de balk gegooid aan allerlei linkse hobbies. Maar zelf nadat China een miljoenenstad in complete lockdown heeft gedaan is er nog 0,0 actie van onze overheid om extra mondkapjes te produceren.
En tering Fransen met hun overbieden op wat al is verkocht aan een ander Europees land. En Nederland laat het weer allemaal gebeuren.
Heeft onze minister al gebeld met de Fransen en ze ter verantwoording geroepen? Vast wel want wij hebben voortvarende bestuurders.
Dus we zijn al zover dat we zelf geen mondkapjes kunnen produceren, en ons dan ook nog eens laten aftroeven door de Frambozen. Wat een geluk dat we lid zijn van de EU, alles komt vast goed.
Ik vind het wel bizar dat hier niet ergens een mega voorraad in een duister magazijn lag weggestopt. Het is nu niet dat het veel ruimte in neemt en over datum raakt het ook niet.
Gewoon een paar pallets voor het geval dat er een pandemie uitbreekt en we het echt nodig hebben.
Politiek (zeker in NL) en een vooruitziende blik. Dat is niet zo'n lekkere combi.
Nederland is hoogopgeleid maar we kunnen niet binnen 1 week een productielijn voor mondkapjes opzetten ... dat stelt niets voor namelijk. Het zijn standaard productie apparaten, steriel produceren en verpakken, klaar. De Chinezen deden dat ook.
Eeeuh vergunningen, certificering, inspraak en bezwaarafhandeling, diversiteit van personeel van personeel, verplicht een vrouw als directrice, etc. Start productie H2 2022. Succes!
@Roeieber | 19-03-20 | 14:55: En dan vergeet u nog even stikstof, PFAS en het leefgebied van de bonte geelkuif boomschors klever.
Nederlands bedrijf ICG International in China heeft NL overheid aangeboden tot eind mei 200 miljoen gecertificeerde mondkapjes te kunnen produceren voor NL. Antwoord overheid:uw vraag ligt op de stapel.
Wie van de reaguurders kan via via druk opvoeren naar de overheid ?
@Roeieber | 19-03-20 | 14:55: LOL
En waar was U dan al die tijd, meneer de bestuursvoorzittert ??
Bruins, hoe zit het met de kapjes?. Dit is niet aan de burger om op te lossen...
In China is weer van alles te koop. En ook weer voor redelijke prijzen. Veel fabrieken hebben hun productie volledig omgegooid om Europa te kunnen bevoorraden.
De eerste miljoenen batches heb ik daar al gezien.
Chinezen zijn ook ervaringsdeskundig en kunnen Europa helpen.
Ondergetekende koopt daar bescherming voor zijn zusje die in de zorg werkt.
Dat is toch van de zotte! Onze overheid moet gewoon gaan praten met China
en containers vol beschermingsmateriaal aanschaffen.
Actie!
Nederlands bedrijf ICG International in China heeft NL overheid aangeboden tot eind mei 200 miljoen gecertificeerde mondkapjes te kunnen produceren voor NL. Antwoord overheid:uw vraag ligt op de stapel.
Staat op nu punt nl
@serieus bedoeld | 19-03-20 | 14:16: Het is schandalig hoe laks onze overheid zich opstelt. Ik hoop van harte dat bij de volgende verkiezingen de afrekening gaat komen. #applaus voor bedrijven als ICG International. #applausvoorChina
Ik heb er 3. Voor 1.000 euro ex btw.
Leuk, eerst bezorgt China de wereld het Coronavirus, en nu mag de hele wereld bij de chinezen bestellen tegen 25x de prijs. Ben hier niet blij mee.
@vlotterik | 19-03-20 | 14:43: De prijzen beginnen weer normaal te worden. Tuurlijk zijn er Chinezen maar ook veel Europeanen die misbruik maken van de situatie. Maar heb inmiddels heel wat 'normale' Chinezen gesproken die echt geen woekerprijzen vragen.
@drs. Levi Samsonov | 19-03-20 | 14:34: Wat een enorm zinnige bijdrage.
Nederland was zo goed voorbereid werd nog een paar weken geleden geroepen. Hoe moeilijk is het om van een aantal basis zaken als mondkapjes, naalden en verbandmiddelen als overheid een noodvoorraad te hebben, Een paar containers vol en je hebt al miljoenen stuks klaarliggen.
Ja vroeg me ook steeds af tot hoe ver die voorbereiding zich strekte dan. Nou, tot deze situatie kennelijk.
Marktwerking...
De hele corona komt me inmiddels de strot uit. Echt, het kan inmiddels bij mij de pleuris krijgen.
Heb je nog de typetjes zoals Nathalie die een oproep doet voor mondkapjes. Meid, zet eerst is je voeten normaal op de grond. De mondkapjes moesten jaren lang heel goedkoop ingekocht worden in lage lonen landen. Nu zijn alle mondkapjesfabrieken in de EU kapot en zijn er geen mondkapjes meer. Ach, wat jammer nou. Heb echt totaal geen medelijden mee. Eigen schuld, dikke bult!
Heb je nog van die linkse relnichten die gaan klappen voor deze Nathalie. Jezus, wat een lozers. Steek anders een kaarsje op, is een veel beter idee. Ziekenhuizen gaan failliet in Nederland, tot 2 maanden terug werd er nog gestaakt door het ziekenhuispersoneel. Nu kunnen ze weer heel veel uurtjes draaien en hebben ze er geen extra loon bij gekregen. Wel zijn ze aangemerkt als vitale beroepsgroep door Den Haag en Co en hebben ze eindelijk hun erkenning gekregen waarvoor ze in eerste instantie gingen staken. Chapeau, klappen graag, kaarsjes aan en mondkapjes inleveren aub!
Wat een haat, mag voor je hopen dat deze Nathalie jou niet op de IC krijgt. Bah bah... smakeloos. Alsof die zuster er wat aan kan doen dat mondkapjes tegenwoordig uit China komen.
GS. Jullie hebben wekenlang bijgedragen aan het ontstaan van het tekort.
Aan het opdrijven van de prijs. Aan het opjutten om het te kopen.
Ik was destijds benieuwd of jullie dat grappig vonden.
Ik ben nu eigenlijk nog steeds benieuwd.
Nouja. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Is wel zo!
Heb jij geen mondkapjes dan?
Geen dubbeltje teveel wordt nu keihard gestraft
Nederlands bedrijf ICG International in China heeft NL overheid aangeboden tot eind mei 200 miljoen gecertificeerde mondkapjes te kunnen produceren voor NL. Antwoord overheid:uw vraag ligt op de stapel.
@serieus bedoeld | 19-03-20 | 13:49: Als het een grap was zou ik keihard lachen, maar helaas.
@MoonBeebe | 19-03-20 | 13:51: taat op nupuntnl
@serieus bedoeld | 19-03-20 | 13:49: schokkend om dat te lezen, maar tekenend voor hoe de overheid met deze crisis omgaat.
@MoonBeebe | 19-03-20 | 13:51: staat echt op
nu punt nl
Gisteren tijdens het debat is gevraagd om concrete informatie over het opstarten van productie van PPE (mondkapjes ed.) in Nederland. Is daar ondertussen al iets mee van bekend? Er is geen tijd voor langdurige overleg en besluitvorming processen. Welke productielijnen in Nederland worden op dit moment om gebouwd tot PPE productie?
De van demense afgeperste "zorgpremies" sinds de afschaffing van het ziekenfonds zurücksturzen, NU!
Dan verkoop je de shell maar.
Want?
Volgens mij heb je geen idee hoe de zorg gefinancierd wordt. De zorgpremies zijn maar een beperkt deel van de bekostiging. Daarbij krijgen de lage inkomens ook nog eens een zorgtoeslag waardoor ze in feite niet meer betalen dan destijds met het ziekenfonds.
Best interessant, al die paniek om iets waarvan ons eerst werd uitgelegd dat het toch niks hielp. Kennelijk wel, dus...
Goed, gelukkig waren we goed voorbereid.
Dat dus! Het eindeloos downplayen van de situatie is gewoon laakbaar en gevaarlijk!
Mensen moeten hun eigen gezonde verstand weer leren gebruiken. #denkeensna!
Bij ons wordt never nooit het woord verbinden gebruikt, maar als ik dan zie dat een oude mevrouw in alle stilte 150 mondkapjes maakt van een bepaalde stof voor de plaatselijke huisarts doet me dat wel wat.
Niet lullen maar poetsen, lees je even Jesse Klaver en Rob Jetten.
Nederlands bedrij ICG Internatiinal in China heeft NL overheid aangeboden tot eind mei 200 miljoen gecertificeerde mondkapjes te kunnen produceren voor NL. Antwoord overheid:uw vraag ligt op de stapel.
@serieus bedoeld | 19-03-20 | 13:31: serieus?
@schijtzat | 19-03-20 | 13:47: kijk maar op nu punt nl
Shanghai gaat inmiddels mondkapjes minder gebruiken het hoeft niet meer altijd:
mp.weixin.qq.com/s/y9Fr9mH6BOBltQRIKv...
Meuj, dan kunnen ze overbodige mondkapjes naar ons toe sturen
Nederlands bedrij ICG Internatiinal in China heeft NL overheid aangeboden tot eind mei 200 miljoen gecertificeerde mondkapjes te kunnen produceren voor NL. Antwoord overheid:uw vraag ligt op de stapel. Staat op nu punt nl
dus omdat de Nederlandse overheid faalt zou ik de paar FFP2 maskers die ik na een verbouwing over heb in moeten leveren? Sorry, maar die houd ik heel egoïstisch zelf achter de hand. Just in case.
En dat Nederland zich door de stokbrood vreters de kaas van het brood laat eten is gewoon belachelijk. Als eerste, maak goede afspraken met leveranciers en ten tweede, betaal dan ook gewoon fatsoenlijk! Het gaat hier om basis behoefte. Dan maar iemand rijk maken, bied zelf direct twee keer de "normale" prijs!
Yep, hier ook een "egoïstische" "asociale" "ongehoorzame" burger. De paar mondkapjes die ik heb (met veel pijn en moeite nog kunnen scoren ergens voor een redelijke prijs) bewaar ik graag voor mij en mijn familie. Wanneer de shit écht hard tegen de fan klotst dan denk ik eerst aan mijn eigen gezondheid!
@Nibdib Niddib | 19-03-20 | 14:00: Me too, heb niks gehamsterd, alleen het hoognodige aangeschaft om mijn familie te beschermen - logisch toch.
www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10405376...
Laten we hier lering uittrekken, zoals:
- Productie in Nederland van alle soorten mondkapjes. Er mogen geen goedkopere worden verkocht dan onder de Nederlandse productie prijs.
- Medicijnen zoals paracetamol ook in Nederland produceren, Er mogen geen goedkopere worden verkocht dan onder de Nederlandse productie prijs.
- Maak in Nederland zelf de apparatuur voor ziekenhuizen. Als we het niet hebben kan het altijd gekocht worden.
- Nederland mag niet afhankelijk worden van andere landen als het om gezondheidszorg gaat.
Wat we nu meemaken dat een land een hogere prijs kan betalen voor mondkapjes is de negatieve werking van marktmechanisme
Verstandige plannen. Zulk soort zaken zou geen Minister van Volksgezondheidsaangelegenheden onder de EU-dictatuur ooit voorstellen.
He, gezond verstand. U mag geen minister worden.
Globalisering is een feestje!! Lang leve europa hoezeee hoezeee hoezeeeee. Wij zijn een kennis economie produceren doen we wel in lage lonen landen!! Fantastisch!!!
Yep, geheel in line met het neo-liberale gedachten goed van de PvdA, D66, VVD en CDA. Een beetje minder was goed geweest. Ik ben benieuwd of Timmermans, ook zo'n roeper zijn €1000miljard nog gaat krijgen. Eten en drinken in gezondheid of fantoomlucht.
Inderdaad hier in NL lopen alleen maar briljante geesten rond, bij ons hoeft niemand ongeschoold werk te doen. Proest. Daarom bannen we ook alle loketten en kassa's uit onze samenleving, voor dat werk zijn onze burgers veel te du.. eh slim.
Zorgverleners die moeten smeken om spullen. Ik schaam me.
Zou bruins al klaar zijn met tellen? www.telegraaf.nl/nieuws/1985080970/br...
"Te afhankelijk van productie in landen ver van ons". Hee, waar zien we dat meer. In plaats van te investeren in ons eigen land, zodat we voor onszelf kunnen zorgen, gaan we geld wegsmijten aan de Grean Dealflauwekul van die vette Timmermans. Om maar eens wat te noemen. Dit coronaverhaal maakt helder dat we de prioriteiten eens goed moeten gaan bekijken. 'We' als in Nederland. Niet de EU.
Ja benieuwd of dat kwartje gaat vallen en er post-corona ook iets mee gebeurt.
Hier: extreem grote voorraad komt binnen 26-3 : www.basiqpbm.nl/mondmasker-n95kn95-3-...
€ 6,95 Excl. BTW Per stuk? Wat een afzetters. Smerige profiteurs.
Invorderen door de overheid en bedrijf vervolgen voor woekeren.
Ffp2 maskers hier gewoon bij de apotheek verkrijgbaar...
Nee hoor
De overheid is fantastisch voorbereid op deze worst case scenario: geen plek op de IC, geen mondkapjes, geen eigen productie van paracetamol.
Weet iemand hoeveel corona-tests wij hebben? Nee ook dat is een goed bewaard geheim, zodat we moeten vrezen dat we ook die niet hebben,
Het scheelt er nog maar aan dat we onze voedselproductie niet naar het buitenland willen verplaatsen. oooh wacht.
Corona tests komen ook uit China, inclusief de diverse benodigde plastic onderdelen.
Blijkbaar lastig om goede testkits te maken voor die RT-PCR testmachines. www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/abo...
Gaat lekker met dit gave landje he, sinds de VVD-staatsgreep bij Paars 1.
The Netherlands first. Bring back our jobs. Bring back our businesses. Build that wall and let the EU pay for the wall.
We hebben hier lucht filter fabrikanten en tig fabrikanten die spuitgiet producten kunnen maken. Hoe moeilijk is het om eind van de week duizenden maskers te maken???
Ook al ben ik soms wel van het "ieder voor zich" , gisteren toch die paar mondkapjes die ik had naar het ziekenhuis gebracht. Als je zelf de mensen op afstand houd dan heb je niet echt een mondmasker nodig, die luxe hebben onze zorgmedewerkers niet.
Same here, belachelijk dat de burger die al kapot belast word moet opdraaien voor een falende communi/socialistische overheids beleid.
Maar goed, de gemiddelde zuster in een ziekenhuis kan daar ook niks aan doen(behalve dat het wel vaak gl/d66 stemmend volk is).
Alsnog goed dat je toch helpt.
Je vraagt je werkelijk wel af wie heeft zitten slapen. Bruins ging 28-jan al tellen hoeveel mondkapjes er waren in NL. www.telegraaf.nl/nieuws/1985080970/br...
Hoe moeilijk is het om een bedrijf te vinden in NL dat nu tijdelijk full-on mondkapjes gaat produceren? Dat kun je als overheid toch ook wel aan iemand opleggen?
Lijkt me een prima taak voor u, heer Rutte.
Juist! En die afhankelijkheid van China, het ideaal van de globalisten, meteen maar eens flink afbouwen.
Ja en zo snel corona voorbij is laten ze je bedrijf vallen als een baksteen want dan moet het weer goedkoop uit China komen.
Het sprookje van Mondkapje en de geldwolven.
Het is toch van de zotte.... weet je wat wij als gezin (uberhaupt met alle werkenden) per jaar af tikken aan verzekeringen en belasting ....... en wat krijg je ervoor, waar blijft al dat geld?
Tesla's met zorgbobo's erin. Gigahonoraria. Megabonussen. Daar blijft ons geld.
Waarom staat Nathalie met haar benen gekruist? Toiletten ook al in lockdown?
Heel gemeen maar toch....
"Hoi mijn naam is Nathalie ik ben een deskundige infectie preventie"
Nathalie... als je echt zo'n expert bent.... waarom trok je 2 maanden geleden dan niet aan de bel bij het bestuur om er meer in te kopen?
Er komen maandenlang video's uit China over een virus met een r0 van >3 die het land decimeert en de hele wereld over gaat. Hoe kan het dan dat er als 'expert' hierin niet 100 miljoen alarmbellen bij je gaan rinkelen? Mondkapjes zijn volgens specificatie zo'n 5 jaar houdbaar. Mocht het niks zijn dat heb je toch gewoon wat meer voorraad? Het komt nogal onnozel over.
Niets gemeen - gewoon zeer terecht. Mensen die goed betaald krijgen om dit soort dingen te managen, maar op het moment dat het erop aankomt compleet falen.
Inderdaad. Ik heb het RIVM gespamd met Taiwanese maatregelen, Taiwanees onderzoek en Taiwanese nieuwsartikelen over de crisis - op basis van onderzoek van Taiwanese onderzoekers in Wuhan (werden toegelaten). Maar wat zei Bruins ook alweer tegen Baudet? "Nee, ik kijk niet naat de aanpak in Azie. Ik kijk liever naar... Belgie."
Bruins: jammer dat ie is ingestort maar incapabel, weg ermee. Juist nu moeten we een stevig debat kunnen voeren want tot nu toe is megafout op megafout gestapeld.
@drs. Levi Samsonov | 19-03-20 | 12:16: Dat stevige debat zal in ieder geval gevoerd moeten worden als we deze narigheid weer een beetje onder controle hebben, want de lesjes die de overheid en de deskundigen nu niet in het hoofd hadden, hebben we hard nodig voor de volgende keer. Ik ben altijd een voorstander geweest van preventieve gezondheidszorg, omdat het menselijk leed en geld kan sparen en ik dacht dat de overheid er ook zo over dacht, maar dat bleek toch misgedacht te zijn.
Hebben de Nathalies vast gedaan, maar deze zijn vervolgens door de 'echte experts' hoofdschuddend het bos ingestuurd met de mededeling dat het allemaal onnodige paniekvogelarij was.
@bleached | 19-03-20 | 12:13: Da's heel simpel. Tot voorkort hadden zij een andere baas dan volksgezondheid: Het mocht geen geld kosten
Misschien dat er ook maar even een generaal pardon moet komen voor ziekenhuispersoneel dat de grijpvoorraad van hun afdelingen leegrooft om de eigen huisapotheek aan te vullen. Want het praatje dat het bezoek dat soort spullen meejat, is volgens mij maar de halve waarheid.
Maar dat kost geld! Ze heeft het vast geprobeerd en is door een manager weggestuurd.
@Heiner | 19-03-20 | 12:26: Dikke bs inderdaad, dat materiaal ligt in kasten waar bezoek met geen mogelijkheid bij kan.
"Een essentieel onderdeel is dat het volk niet economisch afhankelijk moet zijn van andere landen, men moet op eigen kracht vertrouwen en van het land een zelfvoorzienende natie maken."
nl.wikipedia.org/wiki/Juche
Nou moe.
Maar al onze slimme mensen worden op school geleerd hoe de winst te maximaliseren en zo'n schoon mogelijke handen te krijgen/houden. Dan besteed je toch alles uit wat niet core-business is...
Doen we ook met biomassa en import van kernenergie, maar daarhoor je de deugers niet over
@SimpeleZiel | 19-03-20 | 12:11:
Mooi is dat he.
Er is een milieu-ideaal op wereld niveau.
Dus moet elk land aan een quotum voldoen
Dan gaan we iets inkopen dat ergens anders rotzooi geeft, maar dan klopt onze eigen administratie wel.
Dat je dan op wereldniveau geen klap bent opgeschoten of erger, dat maakt blijkbaar niet uit.
Klinkt als GL logica.
Dankzij de torenhoge belastingen is er hier altijd een beleid geweest van,we kopen die dingen wel als we iets nodig hebben.
We kopen liever een Rembrandt of we geven de koning wat extras. We vinden vluchtelingen en transgenders belangrijk.We willen koploper zijn op klimaat neutraliteit. We staan in de top 3 als het gaat om veiligheid .
Alleen blijkt nu dat we een land zijn van ouwe hoeren,praat clubjes en onzekere baasjes.
En dat is na 2020 afgelopen, want het geld is op.
Zo is het. Nu er werkelijk iets belangrijks gebeurt in de wereld is de firma Nederland nu pas in paniek. Om mondkapjes nog wel.
Anthonius daar was ik afgelopen vrijdag nog met spoed (daarna ging de afdeling dicht)
Lekker cynisch topic dit. Die mondkapjes zijn allemaal uitverkocht dankzij de schreeuwerige affiliate links van Geenstijl pontificaal in elk topic de afgelopen weken
Jep tis weer de schuld van GS Wilders Baudet.
Ziekenhuizen bestellen niet op bol.com.
Als er reaguurders zo wijs waren om wat te kopen kunnen ze nu de ziekenhuizen met totaal falend bestuur helpen.
als het daaraan ligt, dan mankeert er iets chronisch aan de Nederlandse samenleving. Nog chronischer dan ik al dacht.
Daadkracht zou ook zijn wanneer politie zou overgaan tot inbeslagname van mondkapjes bijv. bij mensen die deze tegen woekerwinsten via internet aanbieden
@KutFilosoof | 19-03-20 | 12:05:
En normaal vragen ziekenhuizen ook geen hulp van burgers.
Normaal ontsmetten artsen niet hun niet-herbruikbare maskers in de magnetron, of met alcohol. Iedereen met een IQ van boven de 80 kon zien aankomen dat met dit soort acties de uitwijkmogelijkheden werden afgesneden. Er was namelijk reeds een tekort van de officiële maskers in zicht. Dat een middel onorthodox is, maakt nog niet dat het geen middel is.
HAHAHAHHAHAAAA!!!!!111!!!!
Lang leve de doorgeslagen cursus-economie XD XD
Het is treurig dat er een paar mensen overlijden maar het is toch ook wel heel vermakelijk om te zien hoe het hele systeem als een kaartenhuis instort. Dat krijg je als je de op winst beluste vlotte praters de macht geeft in plaats van de doeners.
Ja echt het hele systeem ligt plat op straat geld het recht van de sterkste, het ov rijd helemaal niet meer, alle winkels zijn geplunderd, het leger os ingezet tegen de rellen, er komt geen water meer uit de kraan, geen stroom meer uit de muur, geen internet meer uit de wifi.
Hele systeem is ingestort jonguh!
Gister gedaan
Maar we hebben wel een quotum voor vrouwen in topfuncties!
Komt deze periode ook in de aangepaste versie van de vaderlandse Canon?
las ik potverdorie toplessfuncties. He, die pillen ook.
Het twitter account van @BartNijman is weg/foetsie!
Ge-jorrist worden is nooit leuk.
@FLP_du_Stok | 19-03-20 | 11:57: Dit keer is het account echt weg niet suspended ofzo.
@FLP_du_Stok | 19-03-20 | 11:57:
Ach, jeetje, op report drukken ook niet. Over mijn - gejoriste - post van gisteravond waarin ik Berbaar parodieerde; u heeft meegekregen dat wij wbt vrije markt in de mondkapjesdicussie hetzelfde zei als ik, maar dan serieus?
Oftewel, u bent voor mij af.
@Graaisnaaiert | 19-03-20 | 12:23: Weet je wat het leukste was, om een zelfde post heb ik een Ban gekregen. het was dus als humor bedoeld. Maar mijn excueses, met de kennis van nu zal ik geen grapjes meer maken met copy paste uit ontvangen mailtjes.
@FLP_du_Stok | 19-03-20 | 12:30:
Ah, dat had ik dan weer niet meegekregen. Soit en mea culpa, had niet begrepen dat u meehumorde.
Een week geleden schreeuwde die mevrouw en heel veel andere medici nog dat die maskers niet hielpen
Straks moeten we ook ons wc papier vrijwillig afstaan.
@Tishetnetnie | 19-03-20 | 11:56: Lmao dan heb ik ook geen wc papier meer nodig!
Als ik al die paniekreacties hier lees ben ik blij dat de meeste reaguurders geen beleidsmakers zijn of daadwerkelijk ergens macht hebben. Jezus man. In januari al 10 miljoen maskers kopen terwijl elders in de wereld mensen zichzelf doodhoesten en maskertjes goed kunnen gebruiken? Industrie mag niet meer worden uitbesteed aan lagelonenlanden, maar wie gaat er in die fabrieken werken dan? Jij en ik zeker? We moeten in lockdown omdat er 1% van de bevolking gaat sterven, waarvan de verwcahting is dat een groot deel dit jaar toch al wel zou sterven vanwege allerlei kwaaltjes of gewoon omdat ze oud zijn. We moeten de scholen sluiten, zodat ze nu allemaal kunnen samenkomen in groepen... Sorry hoor, maar dit slaat nergens op. We moeten nu voorzichtig zijn de zorg niet te overvragen, maar verder. Sorry dat ik het zeg, maar van 1 miljard chinezen zijn er 3000 dood. En hoeveel sterven er aan roken? Of aan het delven van allerlei grondstoffen die in onze iPhone moeten? Waarom is daar zo schijnheilig weinig bekend over? Zie het eens in perspectief aub. Angsthazen, dat is wat ik hier zie. Geen leiders. Wat dat betreft verbaasd de regering me. Ik vind het dapper en getuigen van leiderschap. Ik verwijt ze op andere vlakken nog te veel, maar dit doen ze boven verwachting goed.
Het Greta Thunberg effect. De deugmafia viert hoogtij momenteel. Ik ben blij dat ik niet in Frankrijk woon, dat wel.
Wie gaat er in fabrieken werken? Tuurlijk zijn er mensen te vinden. Genoeg werkelozen die ook qua scholing niks anders kunnen. Lekker ben je, alle shit over de schutting flikkeren in landen waar ze nooit gehoord hebben van mensenrechten.
Zij die weten, spreken niet. Zij die spreken, weten niet.
Het is je goed recht anderen van paniek reacties te betichten. Het is de door jou genoemde 'paniek reaguurders' hun goed recht jou te betichten van struisvogel reacties.
Iedereen weer tevreden.
Maar ik, als 'paniek reaguurder', hoop voor je dat die ene % niet jou oude vader of oude moeder zal betreffen en jullie nog fijne jaren met elkaar mogen doorbrengen. Dat hoop ik ook voor mijzelf en daarom ervaar ik die ene % als groot risico voor iedereen.
@Deflatiemonster | 19-03-20 | 11:59: de Polen die al jaren de industrie hier overeind houden staan in de file in oost Duitsland.
Als je een klein beetje op de hoogte zou zijn zou je weten dat produceren in China tegenwoordig net zo duur is als hier. Daarom halen de VS onder leiding vd verguisde Trump al jaren veel productie terug. Daar is lef voor nodig en dat is er in de EU niet vandaar.
@Deflatiemonster | 19-03-20 | 11:59: Hoho, leg me geen woorden in de mond. Ik zou het prima vinden, maar er is werk genoeg. nu al. En toch hebben we werklozen. Dus leg het me maar uit. Wie gaat het doen dan?
@Trumme: ik weet precies wat produceren in China kost (is mijn werk) en het scheelt inderdaad niet meer zoveel als vroeger. het scheelt nog steeds en de kwaliteit wordt ook steeds hoogwaardiger. Alleen, ik denk niet dat wij voldoende mensen kunnen vinden/opleiden voor het werk in zo'n fabriek. We zijn een kenniseconomie geworden, los van wat er daar van vindt. Zolang we MBO en andere 'praktische opleidingen' niet gaan waarderen en iedereen in allerlei onzin managementstudies duwen, komen we daar ook niet uit. Uitbesteden naar buitenland is meestal meer noodgedwongen dan uit kosten. Excuus voor de term lagelonenlanden als dat je op het verkeerde been zette.
BBWnogwat vergeet dat er transportkosten, importheffingen ( en weet ik hoeveel toekimstige klimaatbelasting ) op spullen uit China zit. 50 milhard maken wij vrij voor het klimaat. Kunnen we besparen als we productie in eigen huis houden en kunnen onze mielegranten ook wat makkelijker aan het werk worden gezet. Maar goed, u stemt VVD zeker, dikke ikke en eigen belang eerst.
@BBRDWR | 19-03-20 | 12:14: Ok, iets te fel van start gegaan van mijn kant. Globalisme wordt ook iets teveel aangemoedigd door de overheid zelf. Immers, werkelozen vallen hier in de armoedeval als ze weer aan het werk gaan. De belastingen zijn te hoog of de minimumlonen te laag. In plaats van te ageren op dit soort symptomen wordt gewoon de belasting op de rest verhoogd. En ondertussen ontsrpingen de productiebedrijven de dans door over de grens te gaan zitten met hun brievenbus. Hoe pervers wil men het hebben? Dus ik denk dat er wel degelijk manieren zijn om werkelozen aan het werk te krijgen. Moeten we wel accepteren dat sommige producten wat duurder worden. Maar dat is wellicht wel wenselijk voor zaken als mondkapjes. Tldr: De overheid is het probleem.
@FLP_du_Stok | 19-03-20 | 12:05: Life's a bitch and then your old mother dies. Jij wilt garanties van het leven, gaat niet gebeuren. Groei op.
@Super Vaagstra | 19-03-20 | 12:44:
Gezien je persoonlijke aanval is al te merken dat je door je argumenten heen bent.
Maar garantie is een illusie, dat ben ik dan wel weer met je eens.
Er hoeven niet eens meer veel mensen in die fabrieken werken, robots kunnen veel dingen sneller en goedkoper waardoor uitbesteden aan lage lonen landen vaak niet meer nodig is. Dat proces van 'reshoring' is in sommige sectoren al een tijdje bezig, en hopelijk is dit een eye-opener omdat proces voort te zetten
@Japannert | 19-03-20 | 12:58: Ja, eens, alleen voor de robots en andere apparatuur moet je wel operators hebben, en technisch geschoold personeel die reparaties kan uitvoeren.
Dit soort krachten zijn al moeilijk te vinden, en wie het kan heeft vaak al een baan. Dat komt 'mede' omdat de NL BV heel veel jongeren erg (te?) hoog heeft opgeleid.
Dus dat zal moeilijk worden om dat soort productielijnen op te starten.
En het feit dat containers met mondkapjes opeens afgeleverd kunnen worden bij een andere koper zegt genoeg over de betrouwbaarheid van de Chinezen. Waarom pikt men dit nog?
Daar zitten handelsfirma’s tussen. En die verkopen aan de hoogste bieder. Dat gebeurt met ruwe olie precies zo. Voordat de mammoet tanker uit het Midden-Oosten hier is is de olie al 3/4 keer verkocht.
Korea en china dragen de burgers die dingen wel. En laten ze daar nu net de boel onder controle hebben......... toch raar.
Het ligt aan hun spleetogen, denk ik.
Omdat zij nu juist die kapjes en testen WEL zelf produceren en er dus genoeg hebben
Kortom, als wij kapje hebben gekocht loop je et risico dat een ander Europees land ze voor onze neus wegkaapt. Een betere reden om een eind te breien aan de idioterie die EU heet wil mij niet te binnen schieten. De EU was juist bedoeld om elkaar in nood bij te staan, niet om op ouderwetse voet elkaar de hak te zetten.
Ik roep het al jaren. Wij zouden producties weer zelf in handen moeten nemen, in plaats van telkens weg te bezuinigen naar 'goedkopere' landen. Landen die inmiddels door hebben dat we het niet meer zelf kunnen en daardoor telkens de prijzen omhoog blijven gooien en inmiddels misbruik maken van de situatie.
Maar nee, momenteel is boeren pesten belangrijker terwijl duidelijk qua uitstoot kaarten (afgelopen week) is op te maken dat nu mensen 'meer' thuiswerken er een enorme milieuwinst behaald wordt.
Maar nee, de boeren moeten stoppen in NL en nog meer eten 'importeren', want dat is natuurlijk uitstoot vrij.
En het zoals nu mis gaat, staan alle landen ter wereld in de rij om ons te voorzien van producten en eten.
Ieder voor zich, en dat is altijd al zo geweest. Ik hoop dat de overheid er wat van heeft geleerd.
En dus een goede reden om bepaalde zaken toch maar op eigen grond te produceren. Goedkoop blijkt weer duurkoop.
We hebben gevangenen die geen reet hoeven te doen en we hebben sociale werkplaatsen afgebouwd, 'want dat kostte teveel" en die mensen "konden makkelijk in de reguliere economie meedraaien." Moet je kijken wat een potentieel en nog gemotiveerd ook, die uit de werkvoorziening tenminste. Gevangenen ook, als je ze maar duidelijk maakt dat hun voorzieningen afhangen van hun prestaties op de werkvloer.
@Heiner | 19-03-20 | 12:32: Ik had gisteren van 'iemand' begrepen dat dit plan er al ligt!
Ik kan best met de naaimachine aan de gang gaan, maar je moet toch speciale stof hebben? Anders is het maar schijnveiligheid. Waar bestel je die stof? En hoe lang is de stof werkzaam?
Wilt u zich beschermen tegen anderen of wilt u anderen beschermen tegen uzelf ? De eenvoudigste oplossing is om lakendoek (tbv draaggemak) te voorzien van een kunsstof binnen of buitenlaag (tbv afdichting) afhankelijk van het doel. Maak het kapje zoveel mogelijk bedekkend en zo dat de uitstroom en instroom naar achteren plaatsvind. Tekening bij ?
Filmpje bij?
www.youtube.com/watch?v=aNjpH5lBZ8w
www.youtube.com/watch?v=-QpcnRv6r-o
Oei. Iedereen snel sturen zodat ze het kunnen gebruiken bij Youp van het Hek die het coronavirus heeft opgelopen. Eerste BN-er?
Van Oef heeft zojuist een conf call met de mensen in HongKong "achter de boeg".
In Shenzen is iedereen weer aan het werk. In HongKong hadden de protesters toch geen zin in een kans op corona, dus die zijn maanden stil geweest en blijven dat ook (nog even). The protests died down. Eigen lijf eerst, boven principes zoals het hoort. GDP Growth China voor 2020 neerwaarts bijgesteld tot 3%, maar dit hangt ook nog af van hoe sterk de demand fall out is. EEn aantal bedrijven in de online services, gaming, en medical devices draait overuren. Daar ga je dus nu inzitten, net zoals in de Gilead's, de Solvay's en Novovaxen van deze wereld.
Wat denk je van de Jumbo’s en AH’s van deze wereld? Prijzen verhoogd winkels geplunderd leveranciers op de 90ste dag pas betalen bulk geld op de bank en rustig afwachten wie er omvalt en voor appel/ei overnemen.
De sterkste overwint hè.
In aansluiting op mijn voorgaande ontboezemingen over die fantastische EU: realiseer u ook dat de islamitische invasie van 'asiel'zoekers, die we in 2015 te verwerken kregen, ook in hoge mate veroorzaakt is door de EU. En haar slappe, zeg maar rustig totaal afwezige, beleid. En aan Mutti Merkel, met haar totaal op hol geslagen christelijk-socialistische moraal.
Als de EU niet had bestaan, en het Oostblok er nog was geweest, was die hele invasie niet doorgegaan.
Kortom, vroeger was alles niet per se slechter, wil ik maar zeggen. En sommige dingen die als 'vooruitgang' gezien worden zijn in feite een verslechtering.
Ieder nieuws volgend reaguurder kon half, tot eind januari zien dat China de controle kwijt was, maar half tot eind februari ging men in Europa zich pas achter de oren krabben nadat ze de nodige PBM's aan China hadden geruild tegen geïnfecteerde landgenoten. De kans was immers Nihil dat we het in NL kregen - Bruins en RIVM.
Zelfs de NOS, de staatspropaganda vermeld inmiddels Amerikaanse onderzoeken dat het virus tot 72 uur buiten het lichaam actief kan blijven.
Alle struisvogels bleven hard op de roeptoeter blazen en zaaiden verdeeldheid tot het bot, en de waarschuwers werden verketterd en kregen een ban op GS vanwegens trollerige ondertoontjes terwijl er met feiten en bronvermeldingen fake news werd ontkracht.
Nu de poep inmiddels wijdverspreid is door de ventilator blijkt dat we een chef directeur busvervoer als minister van volksgezondheid hebben die of ook besmet is, of de stress niet aan kan, en zich volledig blind laat sturen door Jaap van Dissel achtige types waar de geschiedenis van onbekend is en de google resultaten en Wiki pagina's constant van blijven veranderen.
Collega's van Silvana Simons zijn om liegen van CV's aangepakt in de media maar dit soort types blijven buiten schot.
Is het mogelijk om nog meer verdeeldheid te creëren in een maatschappij? Ik ben bang dat er bij de volgende verkiezingen straks niemand meer een coalitie kan vormen omdat de standpunten van de partijen straks nog verder uit elkaar komen te liggen.
Inderdaad. In een serieus land zouden Bruins en Van Dissel vervangen worden. Beetje hard maar ze hebben keer op keer hele grote inschattingsfouten gemaakt. Ze deden quasi niks na "Wuhan", en ook quasi niks toen Italie zich ontwikkelde tot een tweede "Wuhan". Aziatische landen grepen wel tijdig en adequaat in. Zielig hoor, dat Bruins moe is, maar hij is ook een incompetente flapdrol.
@drs. Levi Samsonov | 19-03-20 | 12:13: Er zijn VVD-ers om minder vertrokken.
Alleen NU wegsturen is geen optie. Wel denk ik dat ze meer hulp nodig hebben om hun functie uit te oefenen.
Die hulp kan denk ik uit veel verschillende dingen bestaan. Advies van Italié of China, of leering trekken uit wat, en hoe men het daar heeft gedaan. Zuid Korea en Singapore zou ook een goede leerschool kunnen zijn/geven.
De zorg wordt het meest gewaardeerd in tijden als de volksgezondheid gevaar loopt. Zoals je boeren het meest gaat missen bij voedseltekorten. Het is een dure les als je het land afhankelijk maakt van andere landen. Maar ben toch bang dat na het overwaaien van Corona men alles weer vergeet.
Dat gekleaudt in die winkels zullen veel mensen niet zo snel vergeten. Misschien dat ze er iets van leren en gaan kopen als het ze uitkomt, niet wanneer de provisiekast leeg is.
www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20...
Ach, asielzoekers kunnen ze niet verdelen, mondkapjes kunnen ze niet verdelen,
Zo onderhand begin ik bijna te geloven dat de EU net zo'n activistische hobby is als GL, X66 en de PvdD. Leuk als vrije tijdsbesteding maar als de poep de ventilator raakt is het toch ieder voor zich.
China drukte in 1 week een ziekenhuis uit de grond. Hoe lang duurt het voordat wij hier een mondkapjesfabriek en desinfecterende zeepfabriek uit de grond hebben gestampt?
Als de vrije markt in tijden van crisis niet functioneert zet je hem op vitale onderdelen maar even buitenspel. Heb al vaker ( als in, sinds voor de vorming van Paars 1 ) gepleit dat je primaire en vitale levensbehoeftes niet aan de vrije markt - lees: graaizucht van bepaalde figuren met een dikke ikke mentaliteit - moet overlaten en dit is op nieuw een bewijs daarvan. Dus, nood breekt werd, start op die productie en laat die scharrelaartjes van de VVD maar de rambam krijgen.
Die discussie bestaat al zolang als Piet Hoogervorst zo nodig de zorg moest hervormen. Nooit was er enige discussie over mogelijk. Alles moest worden aangepast, duurder gemaakt, uitgemergeld en met meer overhead worden volgehangen, maar het principe was heilig.
We zijn gidsland.
Kots
Bij Frankrijk werkt het ieder geval zo dat het land eerst aan het eigen belang denkt. Altijd warm voorstander van een steeds verdere Europese integratie. Meer Europa, minder souvereiniteit. Maar tegelijk als groot land het eigenbelang altijd laten prevaleren. Zie het stabiliteitspact, waar Frankrijk zich nog altijd niet aan weet te houden. Zie het onzinnige en milieuonvriendelijke verhuiscircus van van het EP van Brussel naar Straatsburg. Fijn voor Macron dat hij kan rekenen op nuttige idioten die heilig geloven in de Europese solidariteit. De geschiedenis leert ons wel dat de Europese solidariteit vooral in het voordeel werkt van de grote landen.
Youp besmet..
Maak je ons nou dood met een blije mus?
Welke Youp..?
@grapjasz | 19-03-20 | 11:48: Van 't Hek
@grapjasz | 19-03-20 | 11:48: in Brabant is het gewoon Joep.
Het is onze eigen schuld,we hebben als burgers veel te weinig betaald aan de zorg.
We betalen €90 miljard maar waar het blijft daar gaat het fout. Daar kunnen wij Burgers weinig aan doen boertje.
Er wordt ook veel aan zorg besteed aan niet premie betalers.
@Boerenlogica | 19-03-20 | 11:43 Misschien is het beter om je nick te veranderen als je dit soort onzin uitkraamt.
Corona heeft Youp te pakken. Beterschap Youp.
Coronalul.
@Gulliver | 19-03-20 | 11:45: op z’n buik met Youp.
Hij is dik, in de kritieke leeftijd, zuipt aardig dus zal ook wel een hoge bloeddruk hebben.. Nou Youp, we hebben gelachen.
Youp was altijd wel goed voor een paar grappige "corona" mopjens.......................
Ik heb dezelfde leeftijd als Youp. Komt wel errug dichtbij nu.
@grapjasz | 19-03-20 | 11:50: was toch buckler.
@Bram-Jr | 19-03-20 | 11:51: scherp.
@Bram-Jr | 19-03-20 | 11:51: ik denk dat in Lieshout de vlag uit gaat.
Bucker kreeg hij eronder, met Corona is het andersom?
In Taiwan produceren ze inmiddels 10 miljoen mondkapjes per dag voor medisch personeel, werknemers in de industrie en de gewone bevolking. Per dag zijn er meerdere beschikbaar die zijn af te halen voor 0,16 dollarcent bij de plaatselijke apotheek.
‘China lied. People died.’
Inderdaad, Taiwan is de gouden standaard wat betreft virusaanpak, Met Singapore. Japan en Korea doen het ook veel beter dan wij, vooralsnog. Maakt het extra extra extra pijnlijk dat Bruins tegen Baudet zei: "Nee, nee, gniffel, ik kijk niet naar Aziatische landen meneer Baudet. We kijken liever naar... landen om ons heen. Zoals Belgie."
Zielig dat hij viel, maar met je best doen win je geen oorlog. Deze generaal moet vervangen!
@drs. Levi Samsonov | 19-03-20 | 12:04: Eens. Deze situatie vergt bestuur door de meest daadkrachtige en deskundige mensen die in NL heeft.
Nu is het wachten op de eerste mondkapjes-ontkenner. Er zijn zelfs mensen, ik noem geen namen, die corona gewoon maar een griepje of een ernstig griepje noemen omdat de dodenteller worldwide op nog geen 9.000 staat.
Ik zou ze niet graag de kost geven...
Off Topic:
Cabaretier Youp van 't Hek besmet met coronavirus
En hartpatiënt.
De columngollum loopt een hoog risico.
Hij heeft het hier al optekent:
www.nrc.nl/nieuws/2020/02/29/handen-w...
Mooi dan hebben op1 Boulevard en Jinek weer itempje vanavond.
Vrije markt werkt alleen als er iets te kiezen valt, dan werkt het prima.
Als je dood kan gaan aan een ziekte of nu crepeert is er geen keuze. Je kunt niet de volgende keer iets anders kopen. Die volgende keer is er niet.
Daarom kunnen die prijzen idioot omhoog gaan.
En dan werkt de markt tegen waarvoor het bedacht is: het zou beter zijn voor iedereen.
Daarom komt dit ook zo vreemd over. Een pandemie, mensen gaan dood. En we moeten het gaan hebben over winst maken op de gezondheidszorg.
Als Trump een vaccin tegen Corona opkoopt, of bedrijven voor de patenten, zou hij een hele goede beurt maken dat patent als open source vrij te laten. Anders zou het lijkenpikkerij zijn namelijk.
Akkoord heh, maar opdat we nooit vergeten dat deze regering en ons RIVM totaal gefaald hebben. Taiwan: 23 miljoen mensen, 108 gevallen, 1 dode. Zette meteen na Wuhan-crisis uitbrak productielijnen op. Onze regering deed... niks. Ook niet toen Italie zich tot een tweede Wuhan ontwikkelde. Er werden geen vluchten tegengehouden, niet gescreend op airport, geen afgedwongen quarantaine niet getest, grote evenementen gingen door, lekker allemaal op vakantie naar Italie....
Zielig hoor, dat Bruins moe is, maar wat een ongelofelijk incompetente flapdrol.
Hoe vaak zou de zin " Dat mag niet van Brussel" tijdens de goede gesprekken zijn gevallen? Die verplichte Europese aanbesteding is toch wel een dingetje hoor, in deze.
@Graaisnaaiert | 19-03-20 | 11:49: En toen Oostenrijk heel snel na de Italiaanse veenbrand begon Italiaanse treinen tegenhield belden Rome EN Brussel: zo gaan we niet met elkaar om binnen de EU. Ook: welk land stelde tijdig quarantaine en opsporing mensen uit Italie in? Welk land zei: verdomme jongens, even niet naar een zeer slecht georganiseerd Zuid-Europees land met grote corona-problemen op vakantie...
Nee, deze crisis is 50% man-made. Taiwan, Singapore... ze kregen het onder controle. Zelfs Japan en Korea die aanvankelijk moeite hadden staan er aanzienlijk beter voor.
@drs. Levi Samsonov | 19-03-20 | 11:55: Natuurlijk helemaal gelijk, maar dit mag je nu helemaal niet zeggen want doet afbreuk aan het saamhorigheidsgevoel. Of zo.
@drs. Levi Samsonov | 19-03-20 | 11:55: We zouden ons moeten afvragen: hoe komt het dat de incapabelen tot hun niveau van incompetentie mogen stijgen in Nederland?
@jan99 | 19-03-20 | 12:51: incompetenten zijn makkelijker te besturen als de muppets die het zijn. Misschien ziet u nu in wat er werkelijk aan de hand is. Ik hoef niet te worden omgelegd dus ik laat het daar maar bij. Succes!
Dat kan niet want ik werk met risicogroepen.
Leve het globalisme! Weg met onze eigen (strategische) industrie. lekker verplaatsen naar verwegistan of opheffen. IK hoop dat men zich ook begint te beseffen hoe belangrijk zaken als landbouw zijn. Iets dat in ons land hoogwaardig en extreem productief is. Ipv het op te heffen en uit te kopen en vol de grond vol te zetten met windmolens en zonnepanelen waar je niet van kan eten.
Nee hoor. Over een half jaar gaan we op dezelfde voet verder.
Hebben wij in deze kenniseconomie nog wel de kennis op mondkapjes en desinfecterende handzeep te maken, vraag ik me zo af. Of hebben we dat inmiddels uitbesteed naar Djibouti en Nagaland?
Zakdoek voor je mond, zoals john Wayne , dat helpt toch ook een beetje
Beter dan niks..
Haal de productie van medicijnen en aanverwante artikelen weer terug naar Europa.
Afhankelijk zijn van een land ( China) dat nog eens ver weg is , is niet verstandig.
Niet nodig, je kunt die productie heel snel ad hoc opzetten. Taiwan bijvoorbeeld zette 25 nieuwe productielijnen op. In Japan hebben zelfs autofabrieken en elektronicafabrieken extra productielijnen opgezet. Wat natuurlijk ook zou helpen: een strategische stock... in Belgie waren ze die vergeten (!!!!!!!!!!) aan te vullen na de Mexicaanse griep (2003).
@drs. Levi Samsonov | 19-03-20 | 11:49:
Om productielijnen om te switchen moet je ze wel eerst hebben. En de mensen die zich niet te hoogopgeleid voelen om dat werk te doen helpt natuurlijk ook best veel
Ziekenhuizen die zich niet voorbereiden op een pandemie. Haha, wat een grap.
Confisceren die handel! Profiteurs: ophoeren!
Ieder voor zich en Timmerfrans voor ons allen. Man, man, man, Nexit nu het nog kan!
In staats geleide economiën is nooit maar dan ook nooit een tekort aan ook maar iets. Dat is echt een oplossing voor alles.
Precies, in Noord Koreai heb je zelfs geeneens het corono-virus!
Dan moet dat wel net in het 5-jarenplan passen.
@piloot47 | 19-03-20 | 11:43:
Dat coronaviruskruipt voor. We hadden duidelijk afgesproken dat deze 5 jaar voor het spelen met raketten was.
Wat deze crisis wel duidelijk maakt is dat alle D66 consultants bij het grof vuil gezet kunnen worden.
Vuurwerk verbod.
Klimaat kalifaat.
Terughalen van terroristen uit oorlogsgebied.
Rechtzaken over mensen die asiel aanvragen uit landen waar het prima vertoeven is.
Plastic wattenstaafjes.
Minder minder minder....
Zwarte Piet.
Dames en heren / beste reiziger.
Gender neutrale maandverbandjes.....
Jaja, Wat hebben we de situatie aan sommige mensen te danken.
enne.... we noemen geen namen..........!
Waarom maakt Unilever geen mondkapjes voor ons?
Waar staan de fabrieken van Unilever?
Daarnaast hebben ze de healthtak verkocht.
Philips is wel als een malle productie aan het opstarten.... in China.
De omvang van het china-virus breid zich uit tot ongekende omvang.
Hierop is het systeem niet berekend.
Waarom hebben we dan rampenplannen en andere instanties die zich bezig houden met calamiteiten? Ik denk dat ze heel vaak vergaderen deze papieren tijgers.
@Dutch_Holland | 19-03-20 | 11:39:
Wiebes in deze is de vleesgeworden technocraat, het gezicht van de Nederlandse bestuurder anno 2020.
Tel uw zegeningen...
Europese solidariteit. Goeie grap.
Geld van Noord naar Zuid, dat is de enige solidariteit!
Tjonge, die EU is toch wel een doorslaand succes, hè
het uur der waarheid voor een stevig beleid is voor ze aangebroken..... hahahahaha...!
Dat je zomaar je eigen nummer op geenstijl gooit zeg.
En het btw nummer?
Leuk hè dat globalisme en internationale handel? Goed voor de bobo's, maar de gewone man heeft moeten inleveren. En nu kan die gewone man ook nog fluiten naar beschermingsmiddelen voor degenen die voor hen moeten zorgen.
Niet te vergeten dat de gewone man ook de rekening gaat krijgen voor de dreigende recessie/depressie.
Dat is bullshit natuurlijk. Ieders huis staat vol met dingen die we 30 jaar geleden niet hadden, of veel en veel duurder waren, dankzij globalisering. Is het te ver doorgetrokken, ja tuurlijk, dat wordt nu wel duidelijk. Maar iedereen met een beetje basiskennis economie kan zien dat globalisering een voor een wereldwijde significante welvaartsgroei heeft gezorgd. Ook voor de 'gewone man'.
complete onkunde dat die mondkapjes niet groot ingekocht zijn in januari/februari - ik kan er werkelijk niet bij dat daar pas naar gekeken wordt als de voorraad op raakt en de toevoer stokt. Echt een bizar verhaal.
Ik las gisteren dat er ergens miljoenen mondkapjes klaarstaan voor Nederland maar dat ze de grens niet overmogen....
Inderdaad, toen in de Duitse kranten in januari al melding werd gemaakt van de naderende Corona-crisis heb ik op Amazon.de al mondkapjes gekocht (FFP3). Waren toen nog in overvloed leverbaar (dus ongetwijfeld ook voor de grootinkopers). Niet voor mijzelf, ik werk thuis, maar voor mijn kinderen die bijna elke dag met het OV reizen. Mijn vrouw vond het toen nog belachelijk (maar denkt daar al anders over). Nog niet gebruik en ik sta ze graag af aan mijn huisarts of ziekenhuis. Maar ik vind het werkelijk stuitend dat ik als simpele boerenlul dit soort dingen al zie aankomen en onze overheid met twee vingers in de neus de andere kant uit kijkt.
Rutte: we bekijken de situatie, en gaan van daaruit reageren.
Niet regeren, want dat is vooruitzien, maar reageren.
Denk dat het wel zo ethisch was geweest als wij in februari die dingen aan Italie hadden gedoneerd, denk je niet? Ben je er ook zo een die 2 pakken pleepapier stackt zodat die ICverpleegkundige of opa en oma naast het net vissen? Aso.
@BBRDWR | 19-03-20 | 11:46: dat kan zeker een overweging zijn. Vandaar dat fvd er ook een debat over wilde, om te kijken hoe te reageren. Op dat moment had ook besloten kunnen worden zelf te gaan produceren. Maar er is nada niets gedaan en gewoon afgewacht wat ging gebeuren. Voor mij is dat echt onbestaanbaar voor een regering.
Dat krijg je er van als de boel consistent bagatalliseert en en dus achteraan loopt.
Dit kabinet moet opstappen, het is beter deze crisis demissionair aan te pakken.
Er is meer gezond verstand in de 2e kamer dan bij dit kabinet.
Maar er is ook goed nieuws Rutte heeft de vakkenvullers niet te verwarren met zakkenvullers uitgeroepen tot helden.
Geen grap was op het NPO nieuws
@likdoorn | 19-03-20 | 11:38: Het personeel van de supermarkten staat ook ongevraagd in de frontlinie dankzij de incompetentie van dit kabinet. Iedereen is in no-time bij hun langs geweest.
Dikke pluim voor Jumbo Wilhelminakade. Super.
@likdoorn | 19-03-20 | 11:38: In Ruttes wereld krijgen helden toch altijd een vette bonus? En 300% hoger salaris? Money en mouth en zo dan maar, Mark.
@likdoorn | 19-03-20 | 11:38: nee hoor vergissing van Rutte, hij bedoeld toch zakkenvullers
Waarom inleveren? Mondkapjes helpen toch helemaal niet, derpiederp.
Fantastische beleidsmedewerkers bij onze zorginstellingen. 5 lagen met piepelmanagers en een MBA Zorg. Maar onderaan de streep resteert een zielig hoopje incompetent gepeupel dat zich louter om de eigen ‘carrière’ bekommert met een Tesla van de zaak.
De oplossing is een voorraadmanagement laag.
Chinese producent van e-auto's maakt nu mondkapjes en ontsmettende handgel.
Het concern uit Shenzhen, produceert volgens Reuters sinds eind januari vijf miljoen mondkapjes en 300 duizend flesjes ontsmettingsmiddel per dag.
Waarom kan dat niet in Nederland????
Omdat Nederland.
Arbo, iso-certificaten, keurmerken, etc. regeltjes, regeltjes, regeltjes. De bureaucratie is hier belangrijker dan mensenlevens. Triest maar waar.
Er staan hier geen fabrieken meer, daaarom. Hele maak industrie is de afgelopen jaren omzeep geholpen. We zijn een kennis land.. lol.
Nederland is een dienstenland geworden met tig managers, betweters en bestuurders, maar geen enkele jan met de korte achternaam meer die nog iets kan maken, laat staan productielocaties waar nog iets gemaakt kan worden.
@Mark_D_NL | 19-03-20 | 11:37: VDL is net stilgelegd.
@piloot47 | 19-03-20 | 11:48: die zijn wel capabel snel te schakelen. Familie bedrijf zonder management structuur.
In Azie loopt iedereen met mondkapjes over straat. Maar in het mega rijke Nederland is de overheid te krenterig om de bevolking te beschermen en mogen we geen mondkapjes kopen of verkopen. De overheid bepaalt wie er wel en niet behandeld worden en laat oude mensen gewoon sterven. Tot zover het fantaaastische idee om de overheid het monopolie te geven op gezondheidszorg. Kunnen we concluderen dat de overheid dit ook al niet kan?
Ik heb al tijden geleden geconstateerd dat onze overheid helemaal niks goed kan.
Er is in Nederland niemand die vraagt om bescherming en U krijgt die dus ook niet. In Zwitserland is bescherming een nationale hobby: verplichte schuilkelder onder het huis, schuilkelders met voorraad, operatiekamer en cel voor grote groepen in tunnels, jodiumpillen van de overheid, militie-geweer op zolder, Civielschutzorganistatie in elk dorp etc. En 's avonds nog even zenuwachtig alle verzekeringen nalopen...
@Gandalph | 19-03-20 | 11:42: En dat laten blijken in je stemgedrag?
Patiënten die vragen of ze getest mogen worden, burgers die zich bont en blauw betalen aan premie worden nu gevraagd om mondkapjes?
Als ziekenhuis manager vooral geen vooruitziende blik hebben mbt corona, geen maatregelen voor je personeel treffen maar wel in hulp bedelen bij de burgers.
Ik gun het de artsen van harte maar veel mensen mogen ook een flinke dosis corona krijgen!
Wat een zooi in deze maatschappij!
Het vergelijk met het neutrale Nederland van eind jaren 30 dringt zich op: wij hoefden ons geen zorgen te maken. Toen de nazishit de ventilator raakte waren er geen spullen en werd gecapituleerd voor het bruine virus; de bevolking werd opgeroepen zich immuun voor het systeem te gedragen, dan zou het geen kwaad in de zin hebben en wellicht vanzelf verdwijnen. Het heeft toen wel wat slachtoffers gekost. Raad iedereen aan zelf te blijven denken.
Ondertussen in Italie:
Slechts 2 doden hadden geen andere ziektes onder de leden.
translate.google.com/translate?hl=en&...
Als ze de doden zonder andere ziektes uit de statistieken zouden halen dan zou iedereen Corona een griepje noemen.
Stttt....
Feiten tellen niet, het gaat om gevoel en angst.
Interessante nuance, en wereldwijd lijkt dit het geval te zijn. Een vreemd soort van geruststelling
Fijn om te horen. Maar eigenlijk wil je dit ook weten voor het aantal opgenomen patiënten (die er dus ernstig aan toe zijn)
Feit is natuurlijk ook dat ouderen vrijwel allemaal andere ziektes hebben. Maar dit is een heel normaal beeld volgens mij. Gezonde mensen sterven niet van een influenza virusje, of coronavirusje. Veel mensen sterven ook niet aan kanker of HIV, maar het virus of bacterie die ze vervolgens een longontsteking bezorgt. Het grappige is ook dat alleen in de medische wereld de nuance gemaakt wordt dat het ziektebeeld een dubbelzijdige longontsteking is, veroorzaakt door covid19, terwijl alle nederlanders denken dat je doodgaat van het virus. Ik denk dat de nuance belangrijk is, het moet in verhouding staan tot de maatregelen.
Oudere mensen en kwalen, je verwacht het niet. Zolang "andere ziektes" niet helder gedefinieerd wordt vind ik het een misleidend bericht. Daarnaast is het logisch dat zwakkeren als eerste komen te overlijden, zeker als besloten wordt op ze niet op te nemen maar thuis te laten overlijden (waar het merendeel van de doden momenteel valt - niet op de IC).
@BBRDWR | 19-03-20 | 11:45:
Er sterven per dag meer dan 250 Italianen door het roken, die verdwijnen nou allemaal op de grote Coronahoop.
@Gulliver | 19-03-20 | 11:50: _Precies. Want ik denk dat een pakkie per dag roken met een coronavirusje niet heel goed combineert. Dus inderdaad, die komen er nu bij... Nuance overbrengen op een grote hoeveelheid mensen. 'Het hoeden van katten'...
Als deze coronacrisis er voor gaat zorgen dat de EU en de Euro opgedoekt worden, heeft ze toch nog iets goeds gebracht, zullen we maar zeggen.
Het hemd is nader dan de rok, de natiestaat is de beste garantie voor een verstandig beleid. Supranationale verbanden zijn op drijfzand en illusies gebouwd.
Laat dat één van de lessen worden die uit deze crisis getrokken kunnen worden.
Obesitas reduceert de overlevingskans aardig. Het gaat stil worden in Brussel.
Ik heb nog 150 beflapjes liggen, hebben ze daar wat aan ?
kun je de ook aan 2 kanten hergebruiken.....?
Dat tekort is serieus, maar zijn gewoon te koop in China, compleet overschot daar. Genoeg vliegtuigen hier aan de grond om ze op te halen lijkt me zo, goed kan niet echt een rol spelen. Ik heb overigens nog 2 doden FPP 3 kappen, maar nodig ik werk gewoon door in de bouw, we hebben tenslotte ook nieuwe woningen nodig voor de vele nieuwe Nederlanders.
Doden=dozen.
@Coronapleepapier | 19-03-20 | 11:29: in jouw geval Freudiaans...
Dit is toch zo verschrikkelijk ongelofelijk in dit land van zogenaamde "high tech". Waar blijven de ingenieurs die als de sodemieter een machine neerzet om deze mondkapjes te maken, en ventilatoren voor de beademing Lam geworden door hebzucht en geld hebben we echt alles uitverkocht en uitbesteed, ik zie de overheid er zelfs voor aan om het een aanbestedingstraject van te maken. Dit land heeft het buskruit ook niet uitgevonden naar blijkt! Hopeloos.
Dan moet er snel geschakeld worden en dat is in onze huidige samenleving met 3/4 managers lagen boven de werkvloer niet meer mogelijk.
Productie van reusable maskers opstarten.
Wordt ook hard aan gewerkt, maar het idiote is dat in mijn technische groothandel er nog enkele tientallen beschikbaar zijn voor normale prijzen en er al dagen lang geen verkocht is. Bijvoorbeeld www.3m.com/3M/en_US/company-us/all-3m... , maar ook van andere fabrikaten ligt er nog gewoon voorraad. Ook is mij een bestelling isopropanol voor morgen normaal bevestigd tegen normale prijzen. Laat je alsjeblieft ook niet gek maken.
Er zijn genoeg mensen die langdurig geen enkele nuttige bijdrage leveren aan de maatschappij maar wel een kostenpost vertegenwoordigen. Tijd om wat terug te doen. Laat hen nu maar mondkapjes vouwen. NAW bekend bij de overheid.
We hadden toch 50.000 apothekers uit Syrie, wat zijn die aan het doen nu?
@Moonwarrior | 19-03-20 | 11:30: ook veel viruologen................
U doelt op de 2,3 miljoen mensen die het UWV heeft gecreëerd door hun verrotte administratie?
Sinds vandaag zijn 100 gevangen hard aan het werk om mondkapjes voor heel Nederland te maken.
@Gulliver | 19-03-20 | 11:38: dat schiet lekker op......
@Moonwarrior | 19-03-20 | 11:30: die zijn terug weg uit het oorlogsgebied.
Die 4% positief getesten zorgmedewerkers in Brabant hebben geen mondkapje meer nodig toch? Dat scheelt al.
Vroeger bouwden we in Nederland vliegtuigen, schepen en vrachtwagens.
Tegenwoordig zijn we niet eens meer in staat om mondkapjes te fabriceren.
Triest maar waar.
Ik waarschuw al jaren voor de ondergang van de Nederlandse productieindustrie. Is gericht aan dovemansoren. Men wil alles voor een appel en een ei. Ondertussen puilt Nederland uit van de zinloze goed betaalde banen in de overheid, semi-overheid en financiele sector. Wie niet tot die happy few behoort kan de pleuris krijgen en wordt steeds verder afgeperst door de alsmaar groeiende groep onproductieve nietsnutten. Het voordeel van deze crisis is dat het laat zien hoe deze mensen werkelijk niets toevoegen aan de samenleving.
We moeten inzetten op de kenniseconomie....
Ik hoe het ze nog zeggen.
En toen kwamen de studies vrijetijdskunde.
En "beroepen" als influencer....
NL produceert nu voornamelijk nog managers.
Puilt uit en happy few gaat niet samen
Vrachtwagens maken we nog steeds vriend. Of iig nog tot en met vrijdagmiddag...
Wij zijn één EU, ein Volk, un peuple en de rest kan stikken.
In Tsjechië is het sinds gister verboden zonder mondkapje naar buiten te gaan. Inmiddels is er al een complete huisvlijt industrie ontstaan. Maak ze zelf. www.youtube.com/watch?v=5_3Peyt_XVE
Zoiets?
images.app.goo.gl/QXobhySvbKkXn6q38
Bruins moet ze gewoon vorderen. Bedrijven in NL die denken te kunnen verdienen aan deze crisis zijn ze dan gewoon kwijt. Krijgen over paar jaar wel vervangend product terug (en dus geen geld!).
Ja geweldig idee, de overheid heeft zojuist bewezen incompetent te zijn. Laten we daarom vooral nog meer overheid toevoegen.
Toch weer een voordeel deze crisis: het geeft aan hoe de EU vork in de steel zit.
Zo snel mogelijk uit de EU als de gemoederen weer bedaard zijn. Geen enkele toegevoegde waarde. Ieder land bepaalt zijn eigen regels, invloed van de EU is welgeteld 0!
Het is uiteindelijk eigen volk eerst.
Ho wacht! Netflix is nu wel in twee pixels kwaliteit dankzij de EU.
Gewoon personeel en patienten elk kwartier even Odol laten gorgelen. Niks aan de hand.
Jammer ben al 4 uur wakker voor de Odol.
Ik heb dus al bijna 3 mnd terug voor echt grof geld, zelfs toen al, mn masker en middelen gekocht.
Straks met zn allen in de rij wachten voor de super, in de wachtkamers, tijdens controles. En dan onbeschermd?
Omdat een ander, wiens werk het is, niet van te voren 123 doet?
Het enige wat ik van mijn overheid verwacht is dat ze falen. Op het CJIB na dan.
Dit,
We hebben gvd een inlichtingendiest! Hoe kan het dan zijn dat simpele keyboard warriors dit al maanden aan zien komen en dat instanties nu pas eens gaan in beweging komen.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar het gros van de Corona-patiënten gaat er niet aan dood. De enigen die echt mondkapjes nodig hebben zijn de mensen in de zorg, aangezien die het grootste risico lopen.
Precies zo is het. En niets anders!
@Goldfinger | 19-03-20 | 11:30: Vervang mondkapjes met handen wassen...
Denk na voordat je domme dingen uitkraamt!
@KutFilosoof | 19-03-20 | 11:37: Laat jij je maar lekker gek maken.
Als Frankrijk weer geld nodig hebben, wegens financiële wanbeleid, weten ze ons weer te vinden. Parasieten zijn het.
Italië....
KLM kan nu goedkoop vrijgekocht worden. Fuck de Fransen.
We hebben het in Wuhan zien gebeuren en er is niets gebeurt. Minister Bruins zei in het begin dat het virus vooral in China is en daar blijft.
En dan gaan wij nu de markt de schuld geven? Fuck off, stelletje slapers
24 jan toen ik de dokters in Wuhan gillend gek zag worden meteen 4 dozen maskers besteld. Toen nog 5 euro voor een doos van 50 stuks.
Rond dezelfde tijd meldde japan een donatie van een paar ziljoen maskers aan china te doen.
In maart bekent onze overheid uberhaupt geen noodvoorraad spullen te hebben. Ik stel voor dat we overheidspersoneel dat zo dom was om geen enkele 'business contingency planning' heeft gedaan geheel uit te sluiten van medische zorg. Wat een prutsers.
Hey, Defensie had nog 90 beademingsapparaten. Moeten alleen wel nog even in de revisie dus of u nog even wilt wachten met ziek worden.
En wat heb je nu met de maskers gedaan?
@Is dit nog nieuws? | 19-03-20 | 11:31: Die gebruiken wij zelf. Hopelijk komen we zo de komende paar maanden door. Ondertussen kunnen weextra bestellen in China.
Ik zie niet in waarom ik mezelf en mijn gezin op moet offeren omdat onze 'zorgprofessionals' niet slim genoeg waren om te anticiperen op een calamiteit.
Vast wel ergens een lege bloemenloods waar een productielijn voor mondkapjes kan worden opgestart. Stewardessen mogen dozen inpakken en stickeren, grondpersoneel mag met een heftruck heen en weer rijden. Technische dienst mag technische dienst doen.
Denk dat de grondstoffen wel eens lastig te krijgen kunnen zijn. Die dingen maken is het probleem niet. Overigens zijn mondkapjes volgens mij officieel medische producten en dan moet je voldoen aan heel erg veel regelgeving. Vergeet niet dat verkeerde kapjes een schijnveiligheid creëren
Zo'n productielijn is opzich best een idee om te crowdfunden...
Ik gebruik vleermuizen, vleugels over de oren dubbele overhandse knoop op het achterhoofd, let wel op poeperd van vleermuis, deze niet boreaal monteren.
stuur eens ff een selfie joh......
Mooi, dat Frankrijk die mondkapjes die op weg waren naar Nederland tijdens de vlucht nog weg koopt! De Europese Gedachte in optima forma, zullen we maar zeggen.
Dat hele EU-plan is sowieso een Frans bedenksel. Na diverse oorlogen die ze met geen mogelijkheid van Duitsland konden winnen, hadden de Fransen begrepen dat ze militair gezien absoluut geen partij voor de moffen waren. Niet dat ze dat openlijk wilden toegeven, want daar zijn ze véél te ijdel en chauvinistisch voor in Frankrijk.
Enfin, toen hebben de Fransen de EU verzonnen. Om Duitsland voor eeuwig aan de ketting te leggen en Frankrijk via chantage en leepheid de lakens te laten uitdelen in Europa.
Overdrijf ik nu? Nauwelijks. Kijk maar eens naar de rol die Frankrijk voortdurend speelt in de EU. Altijd en eeuwig het Franse eigenbelang voorop stellen.
Precies hetzelfde met de Eurocrisis, die vooral een crisis was van Franse banken die zich in de nesten gewerkt hadden. Wie werden toen het meest geholpen, met geld van o.a. Nederland? Juist, de Franse banken. En zo gaat het altijd met de Fransen.
Zie ook het pulsvisgebeuren en eigenlijk het gehele Europese landbouwbeleid.
Stikstof normen komen ook uit Brussel (lees Frankrijk). Het inkrimpen van de Nederlandse landbouw heeft slechts één doel: verplaatsen naar elders (lees Frankrijk).
En wie was zo stom om als een hondje achter de fransen aan te lopen? Wie is hier nou de grootste idioot?
Waarom geen gasmaskers? Liggen waarschijnlijk behoorlijke voorraden bij Defensie en Brandweer
Welk een briljant idee.....................
Met perslucht flessen van 20 kilo....
Dus Frankrijk biedt 2x zoveel voor de mondkapjes en zorgt voor zijn bevolking. Het begrotingstekort loopt snel op en Frankrijk krijgt snel hulp van Europa. Europa vraagt extra geld van Nederland en zo blijven we ziek en berooid achter.
Ja die Franzosen hebben geen ene sou....................
Is er nou werkelijk niet één fabriek in Nederland die stofkapjes kan maken?
China stampt in 10 dagen een ziekenhuis met 1.000 bedden uit de grond. In Nederland gaan productiebedrijven als DAF, Nedcar etc dicht. Is het nu zo moeilijk om een paar lege hallen even om te bouwen en ipv vrachtwagens mondkapjes te gaan maken? En hoe zit het met onze Defensie? Ik heb decennia tussen de MOB complexen gewoond die tot het dak gevuld waren met medische voorraden. Hebben we dan echt alles wegbezuinigd en is er helemaal niets meer? Ik begrijp er echt helemaal niets meer van....
Nederland heeft heel veel maakindustrie uitbesteed aan China. En die MOB-complexen zijn al tientallen jaren opgeruimd bij het opheffen van de dienstplicht. Btw BB hebben we ook niet meer (in tegenstelling tot veel andere Europese landen)
Ssttt...
Dat ziekenhuis is volgens velen hier een gevangenis/sterfhuis/concentratiekamp met ingebouwd crematorium.
Of een gammel bouwwerk.
Want China deed niks om dit in te dammen....
Ehmmm ja want alle 'productie materialen' komen natuurlijk uit China. Wij hebben niet de capaciteit om zonder hulp van buitenaf fabrieken op te zetten.
Waar is de Nederlandse improvisatiegeest gebleven?
Waarom zet een ondernemer geen productie op ?
Beter dan niets:
www.youtube.com/watch?v=aNjpH5lBZ8w
Waar is die VOC mentalieit gebleven..?
Waarschijnlijk om dezelfde reden dat jij er geen een op zet misschien?
Ik las ergens dat de grondstoffen er wel zijn , alleen moeten ze nog in elkaar worden genaaid. In Belgie gaan ze dat nu door gevangenen laten doen, zo komen ze aan 1000 kapjes per dag.
Naar mijn weten hebben wij ook gevangenen en daarnaast zitten ze zich de hele dag de pleuris te vervelen in de azc's. Ik zeg : naaimachines erin en aan de slag. Target niet gehaald? Eerder terug of langer blijven zitten.
Precies. Maak ze dan even ! Engelsen produceerden in enkele dagen de Stengun. Ding zag er niet uit en was enigszins gevaarlijk voor de gebruiker maar was wel effectief. ( Nee kan niet; ze moeten er mooi uitzien en er moet een merkje op staan, en tevens in een mooi zakje en een mooi doosje zitten. )
Regeren is vooruitzien.
Toch?..... Iemand?
Ja het is toch een gotspe dat ze nu om mondkapjes komen zeuren terwijl men van dit soort artikelen gewoon strategische voorraden hoort te hebben! Laat wederom zien dat men werkelijk nergens op voorbereid is omdat wij geregeerd worden door incapabele mensen met die wel iedere vier weken een topsalaris opstrijken.
Ik heb hier nog een setje FFP3 maskers liggen, die dingen hebben maar een shelf life van 5 jaar en die vervang is dus ook iedere 5 jaar. Dingen kosten een paar knaken per stuk voor de particulier maar ik verwacht dat het ziekenhuis die dingen voor een euro per stuk kan krijgen in volume. Maar waarom hebben ze die dingen niet? Juist... die paar knaken wil men niet uitgeven! Ondanks gigantische salarisen in de zorg, bij de overheid etc... heeft men gewoon niets op voorraad! Bingo! Trap een zooi van die faalplanners en pipo's eruit en leg eens fatsoenelijke voorraden aan.
@Solar666 | 19-03-20 | 11:27: Inderdaad. Bizar dat Bruins gisteren geen cijfers wist, omdat hij nog moest overleggen met de regio's.
Wat is het volgende? Eerst overal offertes aanvragen voor beschermende kleding??
We zijn niks opgeschoten met die marktwerking. De premies en het eigen risico zijn haast onbetaalbaar en we krijgen er geen moer voor terug. Mogen ze van mij weer terugdraaien. Misschien wordt het dan voor het zorgpersoneel, dat nu met de poten in de bagger staat, dan ook wat beter.
Gisteren 20x ffp2 maskers bij mijn huisarts ingeleverd. Misschien straks nog wat naar het ziekenhuis brengen.
Waar ik me wel zorgen over maak is de mondkapjes schaamte die ontstaat. Als ik nu met een mondkapje over straat ga word ik als een soort hufter gezien. Terwijl ik juist deze situatie voorzag, van mij eigen middelen mondkapjes heb gekocht(van handelaars die niet aan ziekenhuizen leveren) en daardoor nu in staat ben mijn medemens te helpen.
Toch zijn het de usefull idiots die niets hebben gedaan, zich 0,0 voorbereid hebben, en niemand kunnen helpen die mij nu schuin aankijken.
Mondkapjes zijn de beste bescherming en iedereen zou ze moeten dragen buiten. Niet mensen shamen die het doen. Het is net als met handen wassen.. als de zeep op zou zijn en moeilijk verkrijgbaar is dan blijft je handen wassen nog steeds het juiste om te doen en niet mensen beschamen die nog hun handen kunnen wassen.
U krijgt vast wel een medaille.
Hier ook, ik krijg de indruk dat de meeste burgers beter voorbereid waren dan de gezondheidszorg.
@Harry Turtle | 19-03-20 | 11:23: Na de Sars uitbraak een doos van die dingen gekocht. "je dak repareren al het droog is" zei m'n vader al. De totale naïviteit van dit land begint ook een virus te worden.
Dat RIVM is typisch zo'n Nederland instituut in vredestijd. Heel erg druk met zichzelf belangrijk vinden en vergaderen over 13 schijven. Totdat je ze nodig hebt, dan blijkt dat ze compleet vergeten zijn waar ze voor waren opgericht. Kneiterduur, maar dan heb je ook helemaal niks.
Heel Nederland is één groot instituut in vredestijd. Men waande zich zelfs veilig genoeg om het leger en de marechaussee tot op het hemd uit te kleden.
Maar mondkapjes zouden volgens de overheid toch helemaal niet helpen? Waarom dan toch deze dringende oproep om mondkapjes in te leveren?
Het verzorgend personeel, dat in de vuurlinie staat, heeft het nodig zichzelf te beschermen. Het beschermt wel degelijk tegen rondspattend lichaamsvocht. Ze staan in close contact met zieken.
Voor normale mensen op straat voegt t echter weinig toe.
Voor professionals is het een heel ander verhaal
@van heinde en verre | 19-03-20 | 11:26: dat is gewoon een BS verhaal, die mondkapjes werken ook prima voor de burger. De burgers die daar op voorbereid zijn hebben ook duidelijk de instructies gelezen die de fabrikant erbij levert.
Makkelijker te zeggen dat zo'n ding niet werkt dan toegeven dat je als overheid gewoon keihard gefaald hebt. Hier zou je verwachten dat de overheid enkele bunkers heeft met noodvoorraden voor een dergelijke uitbraak. Dit is geen scenario dat je "nooit had zien kunnen aankomen", je wist al sinds 2002 dat dit kon gebeuren. Maarja, politiek en prioriteiten he.
@Binnenbaan | 19-03-20 | 11:29: Trouwens, enige reden is dat mensen als ze niezen de neiging hebben hun hoofd af te wenden. Als je een simpel mondkapje hebt komt de stroom virussen er aan de zijkanten vol uit, en met afgewend hoofd dus vol over andere personen. That's all.
Het is weer duidelijk hoe het zit met de hele Europese gedachte. Er wordt niet gekeken naar waar het het meest noodzakelijk is. Overschotten worden bewaard, niet gedeeld met andere landen. Het is in een keer duidelijk geworden waarom het hele idee van een verenigd Europa een illusie is: uiteindelijk is het toch eerst wij, en daarna pas zij.
En dat is ook logisch. Binnen een gezins- of familieverband kijk je ook eerst naar wie iets het hardst nodig heeft, daarna kijk je of je je vrienden en buren kan helpen, en pas daarna overweeg je misschien om eens te bedenken of het wellicht eens geen kwaad zou kunnen om te zien of je ooit op nader te bepalen termijn wellicht in de toekomst mensen uit het naburige dorp kan helpen, maar niet te snel natuurlijk want misschien heeft je eigen kind het morgen wel nodig.
Vertaal dat idee naar de schaal van landen en je ziet het resultaat.
Wederom tekenen van een falende overheid.
Van een falende EU eerder
@Balabanov | 19-03-20 | 11:21: Jetten al gehoord over de samenwerking in Europa op dit gebied het gaat volgens hem/haar toch over de toon.
Ik heb een bh van de buurvrouw doormidden geknipt. Elastiekjes eraan. Uitwasbare mondkapjes. 1 op, 1 in de was.
Geestig.
Hoe reageerde uw vrouw daar op?
Met slipjes werkt het ook. www.youtube.com/watch?v=S8XaaF_FAHw
Cup G, zie je nog wel iets dan?
Ik ben wel benieuwd naar de tussenstand om 14 uur, het leest als een spannend boek.
Ik vind het meer een nachtmerrie waar ik maar steeds niet uit wakker word. Zodra ik - min of meer uitgeslapen - wakker word denk ik meteen 'o ja het virus....'.
Vraag en aanbod. Die heerlijke Jetten die met zijn zalvende woorden klaagde dat mondkapjes bedoelt voor eenmalig gebruik voor 8 euro werden aangeboden. Hij snapt niet dat er gewoon 8 euro betaald wordt.
Lekker liberaal doen, en zodra de markt je laat betalen voor de strategische fout geen eigen productie te hebben, gaan janken als een klein kind. De politiek heeft gefaald en de zorg mag nu gaan dweilen met de kraan open.
Ik laat dit over aan de EU. Die weten dit vast goed en snel te regelen.
Zie komkommers en stofzuigers.
De EU gaat Italië steunen want enorme staatsschuld en hard getroffen door corona.
Trek de beurs maar vast Nederland.
Solidariteit.
Coronatax
750 miljard om te beginnen door de ECB.
Dag pensioenfondsen.
Tyfus franjolen!
Maar ze helpen toch niet wordt er aan alle kanten beweerd. Wat is het nou?
Als je ze niet draagt....
Waar zijn al die mensen die die dingen gehamsterd hebben?
Of zouden die ze misschien toch stiekem op marktplaats hebben willen verkopen....
Wel in de zorg, slimpie. Niet als jij en ik WC papier gaan kopen in de Lidl.
@Is dit nog nieuws? | 19-03-20 | 11:18:
Niemand draagt ze. Gewoon humor.
Grappig hoe wij een overheid en daarbovenop nog eens een EU overheid hebben die alles willen controleren en bepalen, maar volledig afhankelijk zijn van China of andere landen voor simpele mondkapjes...
Zelfs dat kan Europa niet regelen.
Google ffp3 mask aliexpress
Fuck the EU
Daar sta je dan met je fucking " beste virus instituut ter wereld" maar blijf vooral vertrouwen op uw overheid, bovendien is het nog steeds maar een griepje en is all het andere aanstellerij en bangmakerij en vooral heel slecht voor de economie, die wel een paar duizend dooie waard is natuurlijk.
als het er op aan komt is het zelfs binnen de ever closing EUnion, god voor ons allen en ieder voor zich en fransen eerst. Maar of voor die tijd NL nog even netto wil bijlappen
Ieder voor zich en god voor ons allen, mooi die EU.
Zit je lekker in de EU. Maar als je dan serieus om hulp verlegen zit dan is het ieder EU lid voor zich zelf. Nou, wat voel ik me een EU burger. Vooral dokken en niks krijgen. Kunnen we er uit?
Ehhhh, nee!
Als je nou soldaat bent van het EU leger. Voor wie vecht je dan? Voor die Fransen die de mondkapjes voor je neus wegkapen als je ze nodig hebt? Dat doet wel wat met je EU patriotisme. Wat een lariekoek die EU.
Dat is buiten de afgelasting van het songfestival om toch wel het enige positieve wat corona met zich mee brengt.
Het waterdichte bewijs dat de EU alleen komt halen, volkomen zinloos is en 0,0% meerwaarde heeft.
Maar let op, het zal net zo gaan als in 1995 met het hoge water in Gelderland.
Eerst alle beslissingen en daadkracht aan de gemeentes zelf overlaten en toen het water begon te zakken en het gevaar geweken was, kwam minister Hans Dijkstal in actie om met zijn reet open de veren te vangen, want kijk eens hoe goed ik dat weer opgelost heb.
Als corona gaat afzwakken en alle doden begraven zijn, komen de betweters van de EU ons met opgeheven vingertje wel weer vertellen wat we allemaal wel niet fout hebben gedaan en wat we daarom moeten gaan betalen.
Als we nou eens de medicatie samen wereldwijd ontwikkelen en als open source beschikbaar maken. Geen patenten dus. Het doel is de gezondheid van mensen, niet aan zieke mensen geld verdienen.
Dat gaat heel veel geld schelen.
De productie wel in de markt zetten natuurlijk.
Dat gaat zoveel geld schelen dat daar makkelijk lokale productie van ziekenhuismaterialen tegenover staat.
Als er weinig te verdienen valt zal de ondernemingsdrang ook afnemen. Leuk idee maar een beetje naïef, we hadde de tweede wereld oorlog ook nodig om kernsplitsing uit te werken.
Kost dat?
Aandelen farmaceutische industrie. Kapitalisme. Communisme mag niet. Daarom is Rusland nog steeds slecht.
@Is dit nog nieuws? | 19-03-20 | 11:16: lekker duidelijk punt ouwe
@G3spuiS | 19-03-20 | 11:15:
Als je de kosten die je nu aan patenten moet uitgeven in research stopt kan dat makkelijk. Je hebt dan geen aandeelhouders die geld aftappen.
Nu zijn meerdere partijen bezig een vaccin te ontwikkelen. In plaats dat we dit met alle partijen samendoen, dan kun je het onderzoek opsplitsen. Dat zou sneller gaan. Die jacht op een patent kost dus mensenlevens. Maar het ging toch om mensen beter maken?
Nee, want de drijfveer is geld. Niet het lijden van mensen verhelpen.
Tis heel simpel, ik als competent individu wil compensatie voor de tijd en energie die ik steek in het ontwikkelen van neue medicatie. Als dan zo'n sbs6 bankzitter opgejut door shownieuws roept: TMOETGRATIS!!!11!!MEGESONTHEIT!!!1!!111!!! Tja... dan doe ik ook niet meer mee en mag je zelf 6 jaar farmacie gaan studeren en daarna nog eens 10 jaar van je leven op te offerren om een medicijn te ontwikkelen ipv je dag in dag uit te sjorren op bridget maasland en je afvragen waarom de wereld toch zo oneerlijk is.
@G3spuiS | 19-03-20 | 11:28: dus ja de drijfveer is geld, voor wat hoort wat
Dit zou nou eens een mooie taak zijn voor onze momenteel oorverdovend stille EU
Koop een ruim aantal mondkapjes, beschermingsbrillen en beademingsapparatuur en verdeel dat naar rato over de lidstaten, de hardst getroffen gebieden het meest.
Maar nee hoor die graaiers zie je alleen als er wat te halen valt, of ze komen, nu iedereen iets anders aan zijn hoofd heeft, over het klimaat drammen.
Nee we moeten een zonneweide
Hee, dat heet vrije markt a la VVD. Zo willen ze het toch. En de markt heeft altijd gelijk. Of zoiets.
Dus als mensen met meer poen mondkapjes wegkopen van mensen met minder geld, gaan die mensen met minder geld maar iets anders kopen. En als er niets is gaan dood. Succes is een keuze. Of zoiets.
In Brussel zijn ze te druk met kaviaar hamsteren in hun schuilkelders.
@oldskoolhollander | 19-03-20 | 11:16:
Dat!
Een tip.
Van stofzuigerzakken kan je ze ook maken,koop zakken die geschikt zijn voor allergieën,knip ze open en ja kan er gemiddeld 3 maken uit een zo een zak.
Deze zakken komen overeen met pff3 bescherming.
Helemaal makelijk is het als je al een mondkapje als voorbeeld hebt,knip deze open en gebruik het als sjabloon.
Huisnijverheid.
De gemiddelde Nederlander weet echt niet hoe je naald en draad gebruikt.
Zal het probleem niet bagatelliseren maar we lezen ook weer duidelijk wat voor fouten er zijn gemaakt. De industrie volledig uitknijpen, alles van ver halen alleen maar omdat het dan een paar centen goedkoper kan. Ook daardoor zitten we dus nu met een probleem.
Totally true. Hadden we de textielindustrie nog maar, in Enschede..
Daarvoor bent u zelf verantwoordelijk: " zo goedkoop mogelijk".
Inderdaad !!
@Plofkap | 19-03-20 | 11:14: Voel me niet aangesproken, heb altijd als een van de weinige geroepen dat de kosten voor onze zorgverzekering een lachertje zijn. Mag van mij een stuk duurder worden als dat betekent dat de zorg beter is en dit soort fratsen niet meer nodig zijn. Maar je hebt gelijk, dat alles zo goedkoop mogelijk moet komt door het volk. Mensen die denken dat 100e per maan en een beetje eigen bijdrage veel is voor onze gezondheidszorg.
Timmermans had 3 dozen mondkapjes in huis maar die heeft hij al opgegeten.
Oh kijk, nu zijn de medische professionals ook al aan het "jankeballen" en "paniekvogelen".
Nooit de deskundigheid van een reaguurder onderschatten !
Ja maar.....
De tweet van Baudet....
Toch is Baudet verdacht snel van prioriteit veranderd, blijkbaar waren de Marokkanen toch niet ons grootste probleem.
@Beste_Landgenoten | 19-03-20 | 11:15: Net als onze regering........ blijkbaar was stikstof en PFAS niet ons grootste probleem......
Mijn god, wat een ongelooflijk domme opmerking!
Tegen de burger zeggen dat mondkapjes niet helpen tegen het virus maar ze zelf wel willen hebben. Ik hoor peop.
Het zeikt eruit.
Fijne acties van die stokbroodvreters. Maar o wee als je eigen volk eerst durft te denken, laat staan uitspreken.
Ziekenhuizen zijn al jaren bezig met overleven en worden bestuurd door volstrekt nutteloze types.
Tja vriendjes van de zittende politiek...
Fijn toch, die internationale solidariteit binnen Europa. Hebben we al die miljarden die we daarin geinvesteerd hebben toch niet voor niets uitgegeven.
Toch bizar dat er kennelijk geen bedrijf meer in Nederland is dat in staat is om snel een productie op te zetten in mondkapjes. Laat maar weer eens zien dat globalisering veel te ver is doorgevoerd.
Dat.
www.westerwoldeactueel.nl/2020/03/18/...
Om ze zo goedkoop en masaal te maken heb je gespecialiseerde machines nodig. In deze panelen leeft hett idee dat er alleen op "de knop" dient gedrukt te worden.
Je moet ook de grondstoffen hebben, en ja, die komen ook uit verwegnistan. Dus dat kan allemaal niet.
@Plofkap | 19-03-20 | 11:14:
Ja, en melk komt uit de supermarkt. (toch?)
@Plofkap | 19-03-20 | 11:14: Dat valt wel mee, mondkapjes maakten ze 100 jaar geleden ook al. Een beetje machinefabriek moet in staat zijn om daar een machinetje voor te bouwen in korte tijd, maar ook die hebben we natuurlijk nauwelijks meer. Dit is het precies het probleem.
Hoe durf je dit aan te nemen dat de grote EU leiders niks doen!!!!
Weees blij dat ze zelfs niet pretenderen iets te doen, want anders hadden onze praatjesmakers weer een reden om niets te doen, in afwachting van Europese aanpak.
Gebeurd nu al (soort van dan), ECB heeft gister besloten 750 Miljard de markt in te pompen.
Je ziet nu in alle detail hoe de netwerken in elkaar zitten. We vallen noodzakelijkerwijs terug op de natiestaat, en die natiestaat valt noodzakelijkerwijs terug op instituties, organisaties, verbanden, groeperingen die hun wortels hebben in tradities, zeg maar gerust voor het grootste deel netwerken waarin de boze witte man rondwaart.
De EU blijkt een parasitaire puist op die netwerken, een bloedzuiger, die als het er op aankomst niks maar dan ook niks bij te dragen heeft, geen toegevoegde waarde heeft en niets maar dan ook niets béter kan dan wat er al was.
Als je nu een grote jongen bent zeg je per direct je lidmaatschap op. Als dit europese solidariteit is. Maar goed, daar hebben de beroepspolitici geen boodschap aan natuurlijk. Die ga je niet horen. Ja, 20 jaar roepen dat dit echt niet kan en we daar afspraken over moeten maken. Misschien is een europese commissie die dit gaat regelen een goed idee. Minister van Europese omvolksgezondheid. Net als over die verhuizingen van Straatsburg naar Brussel en terug. En al die andere 'belangrijke' zaken.
Dat komt door onze populisten... twitter.com/guyverhofstadt/status/124...
En uiteindelijk stierf de mens uit door het gebrek aan mondkapjes, wat een roemloos einde.
Ziekenhuizen zijn perfect voorbereid op een crisis zo te zien.
"... dat Frankrijk tegen de verkopende partij zegt: wij bieden het dubbele..."
Leve de EU, leve het Europa-gevoel. "Alle Menschen werden Brüder".
Maar wel EU-minded zijn als wij de pensioenen van de Fransen moeten betalen.
Ja, hoe durven ze!!! Zomaar voor eigen volk eerst te kiezen!!!! Kut Fransen...
Klaver en Kuzu hebben nog wel wat mannetjes
Tien jaar geleden had die geprivatiseerde onzin er een aantal lagen uit moeten donderen, met de bovenste te beginnen.
Was er genoeg geld overgebleven om voorraden aan te leggen.
Mondkapjes ruilen tegen kontlapjes?
Doei. De overheid heeft de afgelopen 10 jaar al een enorme greep in uw portemonnee gedaan. Bij de Belgen is de benzine 15 centen per liter goedkoper geworden. Den Haag mag dit regelen. Pleurt op. Vraag deze week maar aan die 700 illegale binnenwandelaars of te wat mondkapjes meenemen.
Dit gaat niet over Den Haag, dit gaat over om de man of vrouw die thuis ook een gezin en familie heeft in deze crisistijd iets meer bescherming te kunnen geven tijden hun belangrijke werk, zodat ze veilig anderen het leven kunnen redden.
Maar ga vooral lekker tegenwerken in deze tijd met je grote mond, maar niet janken als jij straks aan de beurt bent, maar niet geholpen kan worden omdat de dokter ziek is.
@tsjajaja | 19-03-20 | 11:23: Mijn huisarts is altijd op vakantie. De laatste keer zat er een hoestende hoofddoek. Ik red me wel.
Vanmorgen heeft deze krant Baudet ook voor een vrachtwagen geworpen. Klaar met die kutkrant.
Het zou zo maar eens kunnen dat die bestuursvoorzitter Berden uit zijn nek loopt te lullen.
Ik heb wc papier genoeg. Net een abonnement op VK genomen
De huisartsen zetten verzamelbakken bij hun praktijk en vragen de mensen om stofkapjes van de bouwmarkt. Want de hoop op professioneel beschermingsmateriaal hebben ze al opgegeven.
Dat is wat onwaarschijnlijk. Stofmaskers zijn ongeschikt. En welke dokterspraktijk heeft nog loslopend bezoek? Bent u wel helemaal op de hoogte?
@MaarFeitelijk | 19-03-20 | 11:33:
www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20...
Mis, sorry.
Wat ene onzin, ik kan vandaag gewoon mondkapjes bestellen, geen probleem. Via SIngapore, en vorige week ook via India. Denk dat er wat sukkels op die inkoop afdeleingen zitten. Want ik zit totaal niet in die branche maar heb gewoon voor de gein aan partners in die regio gevraagd of ze mondkapjes konden krijgen. India vroegen ze 75ct per stuk. Anyway, ik zal het wel niet snappen.
Is dat inclusief verzending?
Klopt. Ik kan ook gewoon aan mondkapjes komen via zakenrelaties in China. CE gekeurd alles erop en eraan. 100.000 stuks. Niemand wil zaken doen. Dan toch niet. De incapabelen verpesten het helaas in dit land, maar dat wisten we al.
Ik kan ook geen mondkapjes meer krijgen... en ja... zoals jij stelt kan het wel maar dat duurt een tijdje voordat het dan binnen is.
Hoe is het er verder mee man. Long time no see!
@overVecht | 19-03-20 | 11:09: 4 tot 5 dagen heb ik ze binnen....
@overVecht | 19-03-20 | 11:09: Luchtvracht is er binnen enkele dagen.
--
Weinig te klagen.
@Zeiss | 19-03-20 | 11:11:
Ja... maar ik heb ze in NU zeg maar nodig.
@Mark_D_NL | 19-03-20 | 11:12:
Aha. Goed om te horen. Maar waarom heb je een zwitsal?!
@overVecht | 19-03-20 | 11:14: Hoezo, is de Corona morgen weg?
@overVecht | 19-03-20 | 11:14: Na een lange ban krijg je die...
Probeer er maar een 20.000 te bestellen, gaat je echt niet lukken vriend.
@Mark_D_NL | 19-03-20 | 11:16:
Maar waarom had je een lange ban dan?
@Zeiss | 19-03-20 | 11:15:
Nee sufferd. Ik heb ze allang besteld maar NU zijn ze op... in van.. NU NU... zeg maar NU. Ik moet zo op huisbezoek zonder... dat zeg maar.
@Baski | 19-03-20 | 11:19:
CE/KN95/FDA approved face mask .
5pcs packed in small bag ,1000pcs per carton.
--
krijg ik net in mijn email, via singapore. Heb er geen verstand van dus weet niet of deze goed zijn. Met foto erbij....
@overVecht | 19-03-20 | 11:22: Sufferd. Heb ze vorige week al aangeboden. Wie is de sufferd dan? Nu is altijd te laat als je te weinig hebt.
En zijn ze er al?
@Mark_D_NL | 19-03-20 | 11:22: Stuur geld en wacht af.
@Zeiss | 19-03-20 | 11:23:
Hmmmm je hebt ergens wel een punt ja. Rekenen is niet mijn sterkste kant. Anders was ik wel iets met geld gaan doen in plaats van de zorg. Heb gewoon verkeerd ingecalculeerd.
@MaarFeitelijk | 19-03-20 | 11:32: Tsja als je zo denkt dan ben je sowieso al af. En snap je ook niet hoe dat werkt. Zijn allerlei manieren om te zorgen dat je niet genaaid wordt. Je moet nog veel leren jochie.
@Mark_D_NL | 19-03-20 | 11:22:
Deze worden niet geleverd.
Ben al weken bezig om er zon 750.000 voor grote klant in Hong-Kong te vinden.
Zelfs 2000 stuks lukte niet en dat was 4 weken geleden al.
Ik heb er 20 in een pakje
Zal ze straks opsturen.
Correctie.
Mijn vrouw moet nog even naar IJsselstein.
Zij komt de kappies brengen.
Sterkte en succes, Nathalie!
Het mondkapjes-bevrijdingsfront kan zich melden bij Gruppe-West.
Ik herhaal; zie boven
Zelf zie ik meer in het veilige, glorieuze na-coronaverzet. De tondeuze heb ik al in huis!1
Smeed uw designerkleding om tot mondkapjes.
Kim Jong Un heeft aangegeven dat in Noord-Korea een humanitaire ramp dreigt te ontstaan....
Is het gras en de boomschors op?
lol
Kim Jong-un is een modeldictator. Zijn volk is uitgehongerd en dus weerloos tegen het virus. Ik stel voor om Kim weg te schieten en de bevolking hulp te sturen.
Dan vreten ze maar raketten.
( vrij naar Marie Antoinette )
Gewoon de ondergoed van je grootmoeder gebruiken, die hoeft ze toch niet meer over een paar dagen...
Welkom in de derde wereld. Nu nog een corrupte leider.
Nederland is veruit het beste land om in te leven. Ga eens op reis wanneer het weer kan.
@Berbaar..... heb jij het restant van je voorraad al gedoneerd?
Nee, te druk met vorkjes prikken en onophoudelijk lullen tegen zijn vrouw.
Dat doen alleen altruïstische mensen. VVDers niet.
Nope die zijn verdeeld onder de medewerkers, familie en vrinden.
@Berbaar | 19-03-20 | 11:33: Zeer nobel maar misschien was het toch beter geweest om ze daar te brengen waar ze het meest nodig zijn..... maar goed, jouw keuze natuurlijk.
By the way........ Je bent nog steeds niet in Madeira dus........ vliegtuigen op? Of ben je toch niet zo welkom als je eerder deed voor komen.....?
Waar een normaal mens een lijkengeur waarneemt daar ruikt een VVD'er geld.
@Fatwabuster | 19-03-20 | 11:37:
Nee, mevrouw Berbaar wil even niet reizen en verder kinderoppas voor zuslief.
@Berbaar | 19-03-20 | 11:46: Wellicht verstandig van mevrouw Berbaar........ zit zelf op hete kolen, vriendin woont in Noord Spanje maar dat is voor mij op dit moment onbereikbaar......... kan nog wel op Bilbao vliegen maar zit dan vast.......
Kut situatie!
@Fatwabuster | 19-03-20 | 11:52:
Lastig en sterkte Fatwa.
@Berbaar | 19-03-20 | 11:56: Dank!
Joh, hij is die besmettende Nederlander die het hotel in quarantaine heeft gebracht.
@Berbaar | 19-03-20 | 11:46:
Kinderoppas.
Zo, jij durft Brabbelbeer.
Kinderoppas en 1.5 meter tussenruimte. Tja...
Oh nee, weer een draad met allemaal klaagreacties.
Binnen 3 tegels.
Sticker en kusje voor de goede voorspelling.
Liefs, de juf.
Klagen?
@Is dit nog nieuws? | 19-03-20 | 11:05:
Roflol
moet die Bruins daar niet voor zorgen..
@newray | 19-03-20 | 11:25: Bruins is aan het bijkomen van twee maanden achter de feiten aanlopen.
Stelletje prutsers daar in Den Haag.
(Of nog erger... Vanaf het begin hebben ze waarschijnlijk op die belachelijke 'groepsimmuniteit'-strategie gegokt...)
tip voor kleingeld bakjes bij kassa's : druppeltje desinfectant/ dreftblauw erin.
Inderdaad, iedereen koopt voor de laagste prijs. Nu is dat opeens verwijtbaar. Omdat alles maanden gaat duren zou het niettemin nu wel verstandig zijn om in Nederland een fabriek op te starten. Zoveel componenten zijn het niet en het belangrijkste is om bulk materiaal te vinden voor FFP2 of 3 maskers.
De monddoekjes van een oude handdoek zijn alleen geschikt voor sputum opvang bij het uitademen.
@Is dit nog nieuws? | 19-03-20 | 11:05: Ja, de tweede tegel na die van mij. Ook een sticker voor jou!
REAGEER OOK